Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dabachata
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 30-05 05:13
Even in reactie op de 'Ik wil overstappen maar vind het eng, ga mogelijk meer betalen, hoe kan ik nou betrouwbaar vergelijken?' posts van de afgelopen dagen:

Wat ik binnen dit topic heb kunnen teruglezen en aanneem dat het ook echt zo simpel is, er zijn slechts 3 (DRIE MAAR!) factoren waarin de prijsverschillen tussen alle aanbieders zitten:

1. Tarief/Leveringskosten per eenheid kWh / m3. (Vast voor n jaar of Variabel; Per kWh nu gemiddeld €0,23 ; Per m3 nu gemiddeld €0,77)
2. Vaste leveringskosten. (Laagste gas of stroom €26 ofzo, laagste gas + stroom €52 ofzo, duurste iets van €120 gas of licht)
3. Welkomsbonus en/of cashback

Alle andere kosten en kortingen zijn gelijk als je hetzelfde adres en hetzelfde verbruik invoert.

Vul je bij vergelijker of leverancier je gemiddelde verbruik in dan wordt er een Jaartotaal of Maandbedrag uitgerekend. Iets doorklikken op zoek naar prijsopbouw oid laat je dan heel duidelijk deze tarieven zien. Even een blik werpen op bovengenoemde factoren binnen de prijsopbouw en je gaat begrijpen hoe de prijsverschillen tot stand komen. Eigenlijk gewoon extreem simpel. Het enige waar je op wilt letten als je gaat vergelijken. Gaslicht onder andere geeft deze factoren heel inzichtelijk weer.

Soms betaal je je eigen bonus terug door hoger dan gemiddeld tarief voor stroom per kWh/gas per m3, soms betaal je je eigen bonus terug door hoge vaste leveringskosten. Hoogste bonus hoeft dus niet automatisch de beste aanbieding te zijn.

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
dabachata schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:57:
[...]

Iets is beter dan niets 😁 €300 is al veel ivm andere welkomst-akties, extraatje van CashbackXL maakt t helemaal interessant 🙂 Op welk bedrag kwam je nu uit? €45? €36?
Wat Gerswin al zei: €36. Nog steeds prima met een Switch erbij cadeau. En ja de tarieven plus vastrecht zijn hoger dan bij een andere leveranciers. Maar doorberekend op jaarprijs maakt de verkoop van de switch dat ik minder kwijt ben tov andere aanbieders met max €200 cashback.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:26
Ik heb al gegoogled maar het blijft vaag: in 2021 ben je met een dubbele meter en zonnepanelen nou beter af met een contract voor enkel tarief of dubbel tarief?

En waar kan je het beste een klacht over de energiemarkt indienen, ACM? Ik vind namelijk dat de leveringskosten die - in rekening worden gebracht - tegenwoordig helemaal niet meer in verhouding tot de werkelijke kosten staan. Tegenwoordig wordt er vanalles mee gedaan om bijv. welkomstkortingen te verrekenen (50 euro bonus ; 8 euro vastrecht ipv 5 euro bijv). Maar ik vind dit oneerlijke handelspraktijken, in die zin dat als ze het LEVERINGSkosten noemen dat het dan ook enigszins overeen moet komen met de echte kosten die dan verband moeten houden met levering maar nu is het einde zoek. En volgens mij is het wettelijk niet toegestaan iets onder naam X in rekening te brengen als 'kosten' als dat eigenlijk niet zo is.

[Voor 82% gewijzigd door CyberMania op 12-12-2020 00:10]

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23:04
CyberMania schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:03:
Ik heb al gegoogled maar het blijft vaag: in 2021 ben je met een dubbele meter en zonnepanelen nou beter af met een contract voor enkel tarief of dubbel tarief?

En waar kan je het beste een klacht over de energiemarkt indienen, ACM? Ik vind namelijk dat de leveringskosten die - in rekening worden gebracht - tegenwoordig helemaal niet meer in verhouding tot de werkelijke kosten staan. Tegenwoordig wordt er vanalles mee gedaan om bijv. welkomstkortingen te verrekenen (50 euro bonus ; 8 euro vastrecht ipv 5 euro bijv). Maar ik vind dit oneerlijke handelspraktijken, in die zin dat als ze het LEVERINGSkosten noemen dat het dan ook enigszins overeen moet komen met de echte kosten die dan verband moeten houden met levering maar nu is het einde zoek. En volgens mij is het wettelijk niet toegestaan iets onder naam X in rekening te brengen als 'kosten' als dat eigenlijk niet zo is.
Leveringskosten zijn simpelweg de kosten die de maatschappij in rekening brengt voor het feit dat ze jou energie leveren. Dit om onderscheid te maken met kosten die van het verbruik afhangen. Het maakt daarbij totaal niet uit wat de maatschappij werkelijk aan kosten maakt en dat wordt volgens mij ook door niemand gesuggereerd. Lijkt mij dan ook een kansloze zal, maar ik eens je succes met je rechtszaak.

• Rubbergrover1
dabachata schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:30:
Soms betaal je je eigen bonus terug door hoger dan gemiddeld tarief voor stroom per kWh/gas per m3, soms betaal je je eigen bonus terug door hoge vaste leveringskosten. Hoogste bonus hoeft dus niet automatisch de beste aanbieding te zijn.
Dat is dus het handige van die prijsvergelijkers. Zo zie je welke variant bij jouw verbruik voordelig is. Je ziet om die reden veel leveranciers ook vaker voorkomen in de rijtjes. Bij laag verbruik is vaak een grote bonus voordelig, bij hoog verbruik kun je in de regel beter kiezen voor een laag gewoon tarief zonder bonus.

• Gershwin25
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:46
Ongeacht zonnepanelen is een dubbel tarief vaak pas voordeliger als je meer dan 50% stroomverbruik in de daluren hebt. Met een slimme meter wordt je vaak automatisch op het dubbeltarief gezet, sommige energieleveranciers kunnen je wel (kosteloos) omzetten naar enkeltarief.

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:10
Zonder zonnepanelen is de berekening heel simpel. Je pakt de kale leveringstarieven voor enkel tarief en dubbel tarief. Je zet wat in een excel bestandje en je ziet zo waar het omslagpunt ligt. Vaak bij >50% verbruik in daluren. Overigens kan het nog simpeler. Als het enkel tarief 21 cent is, het lage tarief 20 cent en het hoge tarief 22 cent, dan is het omslagpunt bij precies 50% ;)

Met zonnepanelen wordt het volgens mij wat complexer. Het is daarbij afhankelijk van de salderingswijze (denk ik. Ik heb geen zonnepanelen maar zoiets begreep ik uit dit topic). Je kunt dat bij gaslicht.com overigens ook zien. Gewoon verschillende berekening maken (enkel en dubbel tarief) met (uiteraard wel) hetzelfde totaal verbruik.

[Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 13-12-2020 15:11]

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Mijn huidige contract bij greenchoice is gestart op 02-01-2020 en loopt tot 02-01-2021. Nu heb ik deze datum aangehouden en stap over naar powerpeers, maar die geven nu in de mail aan dat hun contract gaat lopen vanaf 03-01-2021.
Klopt dit? Of zou de startdatum 02-01-2021 moeten zijn, dezelfde datum als de einddatum van het contract.
Want op deze manier zal de contract datum elk jaar 1 dag opschuiven.

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

viel me bij gaslicht inderdaad op dat je tegenwoordig zelf je einddatum moet opgeven en dat de nieuwe leverancier vervolgens nog 1 dag erbij opplust qua ingangsdatum. Vroeger zorgden ze zelf dat het naadloos aansloot. Beetje jammer. Maar voor die ene dag durfde ik het ook niet aan om alles af te blazen en opnieuw erin te zetten.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
In de mail van greenchoice staat dit
Wat gebeurt er als ik niets doe?
Je blijft gewoon stroom en gas ontvangen zoals je gewend bent. Per 02 januari 2021 krijg je een contract voor onbepaalde tijd met variabele tarieven, die elk half jaar wijzigen.
Dus in principe kan vanaf 02-01-2021 het powerpeers contract starten. Anders start er vanaf 02-01-2021 een nieuw contract bij Greenchoice voor 1 dag, ben benieuwd hoe dat gaat.

https://ftx.com/#a=Viper | Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:45:
In de mail van greenchoice staat dit

[...]

Dus in principe kan vanaf 02-01-2021 het powerpeers contract starten. Anders start er vanaf 02-01-2021 een nieuw contract bij Greenchoice voor 1 dag, ben benieuwd hoe dat gaat.
Die ene dag maakt geen bal uit. Ja je hebt 1 dag wat hogere tarieven waarschijnlijk maar dat is het dan.

Er komt geen nieuw contract jouw kant op ofzo. Word gewoon stilzwijgend verlengt met nieuwe tarieven. Je zit dus nergens aan vast of iets dergelijks.

• Locolau
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 21-06 19:39
Ik ga binnenkort in mijn eerste huis wonen en ben nu aan het vergelijken wat het handigste is qua energie. Ik pak het gemiddelde verbruik voor een huishouden met 1 bewoner en kom al best wel ver met wat ik zou willen.

Enige vraag rest mij dan nog: veranderen de tarieven per 1 jan 2021? Of maakt dat geen donder uit als ik iets ga aanvragen. Zijn er nog andere tips voor wanneer je voor het eerst in het huis gaat wonen en GWL aanvraagt? Bedankt!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:15
Locolau schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:53:
Enige vraag rest mij dan nog: veranderen de tarieven per 1 jan 2021? Of maakt dat geen donder uit als ik iets ga aanvragen.
De tarieven kunnen elk uur veranderen, totdat je afsluit. Als jij nu een jaarcontract afsluit voor bedrag x betaal je dat jaar bedrag x.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:48
Door een foutje bij vattenfall betaalde ik dit jaar 900 euro te veel; Klacht ingediend, wat al op een omslachtige manier gaat, en nooit weer wat van weer gehoord.

• hayor
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-06 21:41
Zit op dit moment bij budgetenergie en mijn contract loop over paar maanden af, heb alleen energie. Aan het rond kijken geweest bij energiecollectieven en op gaslicht, kreeg net een email van budgetenergie:
3 jaar:
Normaal: 0,19447 /kWh
Dal: 0.17687 / kWh
Leveringskosten 5,94 per maand

Kon dit nergens evenaren (op de site of gaslicht. of moet ik dan met deze tarieven bellen met andere leveranciers dat ik dit heb ontvangen?

• digitalus101
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17:57
hayor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:05:
Zit op dit moment bij budgetenergie en mijn contract loop over paar maanden af, heb alleen energie. Aan het rond kijken geweest bij energiecollectieven en op gaslicht, kreeg net een email van budgetenergie:
3 jaar:

Kon dit nergens evenaren (op de site of gaslicht. of moet ik dan met deze tarieven bellen met andere leveranciers dat ik dit heb ontvangen?
Dat is bijna absurd laag te noemen. Kun je een screenshot sturen van de specificatie? Lijkt er onwaarschijnlijk omdat het een stuk onder de huidige marktprijs ligt, maar wie weet. Goedkoper vinden lijkt me bijna onmogelijk.
Ik zit zelf bij budgetenergie sinds juni tegen gunstige tarieven die ik in april/mei had afgesloten. Ik zie dat dat nu veel hoger ligt op zowel hun site als de prijsvergelijkers.

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

reken je ook mee dat je 3 jaar geen welkomstbonus krijgt? Alhoewel die meestal toch niet heel hoog is met alleen elektra...

• hayor
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-06 21:41
digitalus101 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:20:
[...]

Dat is bijna absurd laag te noemen. Kun je een screenshot sturen van de specificatie? Lijkt er onwaarschijnlijk omdat het een stuk onder de huidige marktprijs ligt, maar wie weet. Goedkoper vinden lijkt me bijna onmogelijk.
Ik zit zelf bij budgetenergie sinds juni tegen gunstige tarieven die ik in april/mei had afgesloten. Ik zie dat dat nu veel hoger ligt op zowel hun site als de prijsvergelijkers.
woekele schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:17:
reken je ook mee dat je 3 jaar geen welkomstbonus krijgt? Alhoewel die meestal toch niet heel hoog is met alleen elektra...
Alleen elektra is haast geen welkomstbonus, zag volgens mij bij NLE 140 euro voor 3 jaar. Maar komt niet aan deze tarieven. Vraag mij af of dat niet betekend dat er nog veel ruimte is qua regelen ten opzichte van de algemene tarieven

• dabachata
hayor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:05:
3 jaar:

Prijs per kWh is véél lager dan je elders kan krijgen, Vaste Leveringskosten van €71,28 op jaarbasis liggen flink hoger dan wat BudgetEnergie normaal rekent.. 3 jaar vast tegen dit tarief is waarschijnlijk interessant, maar hangt wel af van wat je normaal gemiddeld per jaar verbruikt..

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:09
dabachata schreef op donderdag 17 december 2020 @ 01:13:
[...]

Prijs per kWh is véél lager dan je elders kan krijgen, Vaste Leveringskosten van €71,28 op jaarbasis liggen flink hoger dan wat BudgetEnergie normaal rekent.. 3 jaar vast tegen dit tarief is waarschijnlijk interessant, maar hangt wel af van wat je normaal gemiddeld per jaar verbruikt..
Vooral dat... en dan 3 jaar vast, dus 3 jaar lang extra betalen. Geen welkomstbonus.

Maar stel je verbruikt 3000KWh per jaar, het tarief is zo'n 3 cent goedkoper dan normaal. Betaal je 90 euro minder aan energiekosten, tegen 40 euro extra vastrecht en krijg je geen bonus of verdere korting.

Heb je zonnepanelen of verbuik je veel minder, is het al snel minder interessant.

Komt er gewoon op neer: bereken wat je in totaal kwijt bent met een realistisch verbruik. Stel je hebt een warmtepomp maar geen zonnepanelen en zit je aan 6000KWh per jaar, dan is het juist wel een goede deal.

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 14:41
Wij zijn zelf ook al even aan het kijken om over te stappen. Zeker met de komst van zonnepanelen in de eerste helft van volgend jaar, wordt het er niet duidelijker op.
Gershwin25 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:30:
[...]

Ongeacht zonnepanelen is een dubbel tarief vaak pas voordeliger als je meer dan 50% stroomverbruik in de daluren hebt. Met een slimme meter wordt je vaak automatisch op het dubbeltarief gezet, sommige energieleveranciers kunnen je wel (kosteloos) omzetten naar enkeltarief.
ik heb nu nog een " domme meter", 3 fasen in de meter kast. Ons verbruik is best hoog met ca 2400 kWh in dal en 3200 kWh in het normaal tarief. Gas daarentegen is met 900m3 best laag.

Zoals gezegd, er komen zonnepanelen (schatting 3000 opbrengst) en zullen we extra gaan isoleren (muren, vloer). Als ik de reactie van @Gershwin25 lees, is enkel tarief wellicht beter. Te meer omdat mijn huidige meter van juli 2021 geen dubbeltarief meer " aankan"?

Dus wat is nu wijsheid?

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:50
Zo, vorige week overgesloten vanaf 2-2 naar budgetenergie. Blijkbaar net op tijd want de cashback is daar nu zo goed als verdwenen lijkt het.
Het bijzondere was dat er bijna meteen een mail van Overstappen volgde met de mededeling dat Budget Energie vaak het maandbedrag te hoog inzet. Dat klopt dus ook... gelijk maar even een derde van het bedrag naar beneden bijgesteld.

Vattanval was in euro's uiteindelijk wel wat goedkoper geweest maar ik heb liever een echte cashback dan een cadeautje. En een switch hebben we al ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

• RaymondMV
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19-06 15:06
Ha, vraagje: met een (werkelijk) verbruik van 1800kwh/450m3 kom ik bij consumentenbond op €500 uit, bij gaslicht op €550 en bij de leverancier zelf (Oxxio) op €600. Ik vermoed dat het verschil in de netbeheerkosten zit, maar ben een leek. Hoe is dit verschil te verklaren, is de inschatting bindend en wat is slim om te doen?

• SharkJockey123
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 14-06 17:30
Ik wil binnenkort overstappen naar een andere energieleverancier.
Gasaansluiting heb ik, maar is op slot gezet, omdat dit overgezet is naar inductie door de vorige eigenaar (ben net verhuisd). Kan ik nu elektriciteit + gas afsluiten bij Vattenfall en 1m³ invullen bij gas zodat ik de 300eu Coolbue actie kan claimen?

• thlst
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
RaymondMV schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:27:
Ha, vraagje: met een (werkelijk) verbruik van 1800kwh/450m3 kom ik bij consumentenbond op €500 uit, bij gaslicht op €550 en bij de leverancier zelf (Oxxio) op €600. Ik vermoed dat het verschil in de netbeheerkosten zit, maar ben een leek. Hoe is dit verschil te verklaren, is de inschatting bindend en wat is slim om te doen?
Een product wordt via verschillende kanalen voor verschillende prijzen aangeboden

Net als Becel bij de Aldi , Jumbo of AH

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-06 19:22

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

RaymondMV schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:27:
Zonder specificatie kan niemand je dat met zekerheid vertellen. Check de details, dan zie je hoe ze aan die prijs komen. Je vraag over de bindende inschatting kun je in dit topic teruglezen.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Ducatii
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-06 22:51
Ben dit jaar overgestapt van Vattenfall (€250 cashback) naar Fenor.

Mijn jaarverbruik is als volgt:

668 kWh normaal 3434 kWh dal
59 m³

Bij Fenor ben ik zonder welkomstgeschenk alsnog het voordeligst. Dit zijn de tarieven.

€0.21130 normaal
€0.20283 dal
€0.71833 gas
€18,15 vaste leveringskosten per afgenomen onderdeel. Dus €36,30 voor gas en electriciteit.

In mijn geval zijn de gastarieven en normaaltarieven voor electriciteit niet zo van belang vanwege mijn hoge dalgebruik. Dit komt door mijn electrische boiler die op nachtstand staat. Relatief lage dalprijs i.c.m. waarschijnlijk laagste leveringskosten (niet gecontroleerd) maken Fenor de winnaar.

Mijn jaarverbruik op basis van mijn verbruik van dit jaar is €719 per jaar, oftewel nog geen €60 per maand.

[Voor 7% gewijzigd door Ducatii op 18-12-2020 12:52]

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:16
Zijn die leveringskosten per jaar?

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Ducatii
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-06 22:51
Kees_B schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:53:
Zijn die leveringskosten per jaar?
Absoluut. Anders zou het niet te doen zijn. Fenor wordt niet aangeboden door gaslicht, maar wel door Pricewise.

Ik vind de prijzen van vergelijker Pricewise aanzienlijk goedkoper dan gaslicht dit jaar overigens.

[Voor 30% gewijzigd door Ducatii op 18-12-2020 12:58]

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-06 13:43

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik ben gegaan voor Welkom Energie dit jaar. Relatief hoge cashback van 240 euro, en lage leveringskosten van slechts 43.56*2=87.12 euro. Betaal 0.219010 voor elektra, wel 0.750890 voor gas, wat zeker goedkoper kan. Echter, met 240 korting en mijn lage verbruik is dit toch voordeliger uiteindelijk. Heb wel (weer) hoog verbruik opgegeven voor maximale korting.

Enkel Innova is hoger, maar daar kom ik vandaan (376 euro korting destijds!), en Vandebron, maar die rekenen maar liefst 105*2=210 euro leveringskosten wat heel je korting tenniet doet.

Zal de komende 14 dagen nog even monitoren mocht er nog iets beters langskomen, maar ik heb het gevoel dat de piek alweer over is qua acties dit jaar.

Heb ook vriendekorting van Easyswitch + 18 euro bij shopbuddies erbij als extra bonus, en ook nog 1/5 staatslot van de actie van Easyswitch momenteel, wie weet...

Met mijn verbruik van zo'n 2000kWh en 1000m3 kom ik dan op ongeveer 1200 per jaar - 10 - 18 - 240 = 932 euro per jaar.

[Voor 47% gewijzigd door i7x op 18-12-2020 13:13]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

• dabachata
Ik heb de Vattenfall €300 Coolblue cadeaubon deal afgesloten paar dagen geleden. Email met contract ontvangen en daar staat cadeaubon à €300 netjes vermeld. Mogelijk ook nog €36 cashback via CashbackXL maar die staat nog niet in t overzicht bij CashbackXL dus daar moet ik even achter aan..
Opgegeven verbruik 1100kWh 200m3
https://www.vattenfall.nl...biedingen/coolblue300vpe/

Gisteren een email van mijn huidige aanbieder GreenChoice gekregen met nieuwe variabele tarieven eerste helft 2021. Wat ik dus was gaan betalen zou ik niet zijn overgestapt. Tarieven voor stroom per kWh zijn nagenoeg hetzelfde (GreenChoice €0,000779 goedkoper) Tarieven voor gas per m3 zijn €0,04488 duurder bij Greenchoice. Door overstap dus €9 goedkoper uit bij Vattenfall puur qua verbruik, plus €300 cadeaubon, plus mogelijk nog €36 cashback. Overstappen loont ;)

• 030NL
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 06-05 08:58
Ik zit op een verbruik van +/- 4750 kWh en 2.000m3. Via Pricewise schommelt de prijs zo rond de €2.250/€2.300 per jaar. Nu ploft er net een aanbod via mail in de box van Koopkracht.nl (voorheen groepsveiling.nl). Dit ziet er wel érg aantrekkelijk uit.

Budget Energie
€2.154 voor 1 jaar.
€2.181 voor 3 jaar

Of zie ik iets over het hoofd? Al die 'cadeaus' op afbetaling geloof ik wel, ik heb liever een goede prijs. ;)

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:56
Bijzonder dat de electra tarieven bij budgetenergie op gaslicht.com lager zijn dan bij budgetenergie zelf. De gastarieven op gaslicht zijjn echter veel hoger
budgetenergie : 0,21516 en 0,20306 , gas 0,71943 . vaste leveringskosten 35,88 electra en 35,88 gas
gaslicht/budgetenergie : 0,2143 en 0,2022 , gas 0,7474 . vaste leveringskosten 77,73 totaal

• just_lars91
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:25
Bij het energiecollectief van Vereniging Eigen Huis krijg ik deze tarieven. Bij gaslicht kom je ook rond hetzelfde jaarbedrag uit, na aftrek van de cashback. Hetzelfde geld voor de Vattenfall Coolblue actie.
In januari ga ik verhuizen en ik weet mijn precieze verbruik nog niet.
Mocht ik uiteindelijk minder verbruiken dan worden de contracten met een Cashback of de Coolblue actie aantrekkelijker. Daartegenover als ik meer ga verbruiken is VEH weer beter, vanwege de lage tarieven.

Ik heb nu een verbruik van 2700kWh en 1600m3 opgegeven.

• dabachata
030NL schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:27:
Ik zit op een verbruik van +/- 4750 kWh en 2.000m3. Via Pricewise schommelt de prijs zo rond de €2.250/€2.300 per jaar. Nu ploft er net een aanbod via mail in de box van Koopkracht.nl (voorheen groepsveiling.nl). Dit ziet er wel érg aantrekkelijk uit.

Budget Energie
€2.154 voor 1 jaar.
€2.181 voor 3 jaar

Of zie ik iets over het hoofd? Al die 'cadeaus' op afbetaling geloof ik wel, ik heb liever een goede prijs. ;)

[Afbeelding]
Kijk even of je de volledige tarieven per kWh en m3 kan vinden bij die Koopkracht aanbieding. De tarieven in je screenshot zijn ex energiebelasting, btw etcetera. Bij jouw verbruik zijn vooral lage tarieven interessant, maar die wil je vergelijken inclusief alle belastingen.

Zie just_lars91 in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" . Stroom onder de €0,20 per kWh en gas onder de €0,70 zijn interessante tarieven.

Bij jouw hoge verbruik waarschijnlijk ook interessant om het tarief 3 of 5 jaar vast te zetten. Hoogstwaarschijnlijk gaan de tarieven stijgen, vooral gas kan flink duurder worden.

• Rubbergrover1
dabachata schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:59:
[...]
Bij jouw hoge verbruik waarschijnlijk ook interessant om het tarief 3 of 5 jaar vast te zetten. Hoogstwaarschijnlijk gaan de tarieven stijgen, vooral gas kan flink duurder worden.
Waar baseer je dat op? Ik denk dat het kale gastarief helemaal niet zo veel zal stijgen. De overheid wij gas wel minder aantrekkelijk maken, maar dit zal gebeuren door hogere heffingen en belastingen. En die worden gewoon doorbelast, ook als je de tarieven een paar jaar vast legt.

• Rubbergrover1
kevertje1977 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:02:
Bijzonder dat de electra tarieven bij budgetenergie op gaslicht.com lager zijn dan bij budgetenergie zelf. De gastarieven op gaslicht zijjn echter veel hoger
budgetenergie : 0,21516 en 0,20306 , gas 0,71943 . vaste leveringskosten 35,88 electra en 35,88 gas
gaslicht/budgetenergie : 0,2143 en 0,2022 , gas 0,7474 . vaste leveringskosten 77,73 totaal
Kijk goed of de tarieven over de zelfde periode gaan. Sommige prijsvergelijkers gebruiken de belastingen en heffingen van 2020, sommige gebruiken die van 2021. Dan kan het erop lijken dat de tarieven verschillen, terwijl het gebruikte kale tarief (zonder belastingen en heffingen) wel gelijk is.

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: augustus 2020
  • Niet online
kevertje1977 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:02:
Dezelfde logica zie ik bij allianzdirect, wat zij op independer aanbieden is altijd paar euro lager dan wat ik nu betaal. Hun antwoord: we hebben geen vaste prijzen, als u op dat moment akkoord gaat geldt dat prijs voor het hele jaar en anderen zullen minder of meer dan u betalen. Overstappen naar opnieuw hun kan niet en zodoende blijf ik meer betalen dan zij adverteren.

• dabachata
Rubbergrover1 schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:23:
[...]

Waar baseer je dat op? Ik denk dat het kale gastarief helemaal niet zo veel zal stijgen. De overheid wij gas wel minder aantrekkelijk maken, maar dit zal gebeuren door hogere heffingen en belastingen. En die worden gewoon doorbelast, ook als je de tarieven een paar jaar vast legt.
De olieprijs is nu om veel verschillende redenen extreem laag, een situatie die waarschijnlijk niet heel lang meer gaat duren.
Er is nu extreem weinig vliegverkeer, minder verkeer op de weg, iets minder productie in fabrieken, in de VS onder Trump wordt massaal schaliegas opgepompt, Rusland is in een 'gas-oorlog' verwikkeld met Iran. Al dit drukt de olie- en gasprijs. En ik denk niet dat alle bovenstaande zaken veel langer gaan duren.
Lager zie ik de gasprijs in ieder geval niet worden. De variabele prijzen voor gas eerste helft 2021 door GreenChoice zijn gecommuniceerd zijn hoger dan die in 2020.

• Rubbergrover1
dabachata schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:00:
[...]
Lager zie ik de gasprijs in ieder geval niet worden. De variabele prijzen voor gas eerste helft 2021 door GreenChoice zijn gecommuniceerd zijn hoger dan die in 2020.
Maar zijn de tarieven bij het lang vastzetten niet ook een stuk hoger dan die van kort vastzetten? Ik neem aan dat de energiebedrijven ook erop anticiperen dat de olieprijs over bv een of twee jaar een stuk hoger ligt en dat dit ook verwerkt zal zijn in de energietarieven bij langer vastzetten. 3 of 5 jaar vastzetten zal in mijn ogen daarom alleen voordeliger zijn als de olieprijs meer stijgt dan de energiebedrijven nu 'voorspellen'.

Ik ga er niet vanuit dat ik betere kennis van de oliemarkt heb dan de energiebedrijven. Bovendien is het voordeel van jaarlijks overstappen volgens mij vaak groter dan het voordeel van een vast 'laag' tarief.

• dabachata
Rubbergrover1 schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:08:
Maar zijn de tarieven bij het lang vastzetten niet ook een stuk hoger dan die van kort vastzetten? Ik neem aan dat de energiebedrijven ook erop anticiperen dat de olieprijs over bv een of twee jaar een stuk hoger ligt en dat dit ook verwerkt zal zijn in de energietarieven bij langer vastzetten. 3 of 5 jaar vastzetten zal in mijn ogen daarom alleen voordeliger zijn als de olieprijs meer stijgt dan de energiebedrijven nu 'voorspellen'.

Ik ga er niet vanuit dat ik betere kennis van de oliemarkt heb dan de energiebedrijven. Bovendien is het voordeel van jaarlijks overstappen volgens mij vaak groter dan het voordeel van een vast 'laag' tarief.
Ik zit op een verbruik van +/- 4750 kWh en 2.000m3.
Bij een verbruik van +/- 4750 kWh en 2000m3 is zoals 030NL zelf al schreef de bonus of lagere vaste leveringskosten niet zo belangrijk als gewoon lage tarieven per kWh en m3.

Lang vastzetten was iig twee weken geleden toen ik daar specifiek naar keek niet extreem veel duurder. Nu net nog een keer gekeken en 3 jaar vast is €20 op jaarbasis duurder op totale nota van €2400 ... Stijgt de gasprijs bij 2000m3 verbruik €0,10 cent na 1 jaar vast dan betaal je opeens inclusief btw €242 extra t.o.v. 3 jaar vast ...

Vergelijk even januari 2019 met laatste paar maanden 2020:
https://opendata.cbs.nl/s...nl/dataset/84672NED/table . De gasprijzen zijn nu echt laag.

• 030NL
dabachata schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:59:
[...]

Kijk even of je de volledige tarieven per kWh en m3 kan vinden bij die Koopkracht aanbieding. De tarieven in je screenshot zijn ex energiebelasting, btw etcetera. Bij jouw verbruik zijn vooral lage tarieven interessant, maar die wil je vergelijken inclusief alle belastingen.
Hierbij de bevestiging van de tarieven inclusief BTW. Voor stroom dus iets hoger, maar de vaste leveringskosten zijn lager. Vandaar waarschijnlijk de lagere kosten.

De tip om voor 3 jaar vast te zetten is ook een goeie idd. Scheelt maar een paar tientjes op jaarbasis.

• dropkikker
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:17
Misschien is het hier al wel eens eerder behandeld, maar ik kan het zo niet terug vinden.. Ik ben ook op zoek naar een andere energie maatschappij. Wij hebben een verbruik met ons tweetjes van 4000 kWh en 1000M3 gas per jaar.

Als ik nu vergelijk bij Gaslicht, dan zit er een wezenlijk verschil in welkomstpremie als ik switch tussen 1000 en 2000 M3 per jaar, ik zie echter nergens staan dat je ook daadwerkelijk aan dat verbruik moet komen om de welkomstpremie aan het eind van het jaar te mogen ontvangen. Is er iemand die mij hier wat duidelijkheid in kan verschaffen? Niet dat ik daardoor in de problemen kom ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dabachata schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 01:05:
Ik heb de Vattenfall €300 Coolblue cadeaubon deal afgesloten paar dagen geleden. Email met contract ontvangen en daar staat cadeaubon à €300 netjes vermeld. Mogelijk ook nog €36 cashback via CashbackXL maar die staat nog niet in t overzicht bij CashbackXL dus daar moet ik even achter aan..
Opgegeven verbruik 1100kWh 200m3
https://www.vattenfall.nl...biedingen/coolblue300vpe/

Gisteren een email van mijn huidige aanbieder GreenChoice gekregen met nieuwe variabele tarieven eerste helft 2021. Wat ik dus was gaan betalen zou ik niet zijn overgestapt. Tarieven voor stroom per kWh zijn nagenoeg hetzelfde (GreenChoice €0,000779 goedkoper) Tarieven voor gas per m3 zijn €0,04488 duurder bij Greenchoice. Door overstap dus €9 goedkoper uit bij Vattenfall puur qua verbruik, plus €300 cadeaubon, plus mogelijk nog €36 cashback. Overstappen loont ;)
Ik heb ditzelfde gedaan maar dan nieuwe aangezien ik pas verhuisd ben. Logde ik vandaag in op vattenfall zag ik daar de blijven loont korting, finkje gezet en opgestuurd en nu 10% korting gekregen op de stroom.

• Rubbergrover1
030NL schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:30:
[...]

De tip om voor 3 jaar vast te zetten is ook een goeie idd. Scheelt maar een paar tientjes op jaarbasis.
Grappig, bij mij valt 3 jaar vast zo'n 100 euro per jaar duurder uit dan 1 jaar vast. Niet alleen omdat de tarieven hoger zijn, maar ook omdat de welkomstbonus dan veel lager is.

dropkikker schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:25:

Misschien is het hier al wel eens eerder behandeld, maar ik kan het zo niet terug vinden.. Ik ben ook op zoek naar een andere energie maatschappij. Wij hebben een verbruik met ons tweetjes van 4000 kWh en 1000M3 gas per jaar.

Als ik nu vergelijk bij Gaslicht, dan zit er een wezenlijk verschil in welkomstpremie als ik switch tussen 1000 en 2000 M3 per jaar, ik zie echter nergens staan dat je ook daadwerkelijk aan dat verbruik moet komen om de welkomstpremie aan het eind van het jaar te mogen ontvangen. Is er iemand die mij hier wat duidelijkheid in kan verschaffen? Niet dat ik daardoor in de problemen kom ;)
Gaat het om de zelfde contract-variant (verder zelfde tarieven etc.)? Ik zie vaak dat ook bij het zelfde verbruik de zelfde energiemaatschappij vaker voorkomt, waarbij in het ene geval de standaard tarieven plus bonus staan en in het andere geval lagere tarieven zonder bonus. Het kan dus ook zijn dat als je verder scrollt, je in beide situaties ook beide bonussen tegenkomt.

• dabachata
dropkikker schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:25:

Zoeken op bonus, welkomstbonus oid. Ik heb dezelfde vraag eerder deze maand gesteld. Antwoord was toen dat je contract goed moet lezen. Staat er niks in over minimum verbruik dan wordt de hogere bonus ook bij lager verbruik gewoon uitgekeerd. Wel heb je dan iig bij aangaan contract te maken met hoger maandbedrag welke niet bij elke aanbieder makkelijk is te verlagen.

• dabachata
030NL schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:30:
[...]
Hierbij de bevestiging van de tarieven inclusief BTW. Voor stroom dus iets hoger, maar de vaste leveringskosten zijn lager. Vandaar waarschijnlijk de lagere kosten.

[Afbeelding]

Die prijs voor gas is erg voordelig, stroom ook één van de lagere in vergelijking met wat ik afgelopen 3 weken voorbij heb zien komen. Je lijkt niks over het hoofd te zien terugkomend op je oorspronkelijke post.

Zoek nog wel even op solvabiliteit Budget Energie Consumentenbond. Daar komen ze niet al te best uit volgens mij. Weet niet wat er gebeurt in geval van faillissement maar dat kan je in dit forum en het onderaan dit forum gelinkte andere forum waarschijnlijk te weten komen..

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:43
Ik vroeg me af: zijn er tweakers die bij het kiezen van een energieleverancier op meer letten dan alleen de prijs? Ik denk aan duurzaamheid maar ook aan hoe men met klanten of werknemers omgaat. Liefst sponsor ik geen bedrijf dat investeert in bijvoorbeeld het plat branden van bossen of meedoet aan dubieuze ronselpraktijken bij het werven van klanten.

Het is bij het kiezen van een zorgverzekeraar al moeilijk om met meer ideële motieven rekening te houden maar bij energie lijkt dat net minstens zo ingewikkeld. Dan heb je een aanbieder als Vandebron die sympathiek oogt maar die is dan al weer overgenomen door Essent dat er volgens mij op bepaalde gebieden juist weer niet te best op staat.

• jongetje
@D-e-n Ik let alleen op de prijs en wil enkeltarief. Voor de rest geloof ik het wel, de meeste van die bedrijven zijn administratie kantoren. Mijn mening heb ik al eerder in dit topic gezet en ga ik niet herhalen omdat het beetje offtopic is.

• 030NL

Budget Energie
€2.154 voor 1 jaar.
€2.181 voor 3 jaar
Even een correctie om de administratie hier bij te werken: ik heb in dit voorbeeld per ongeluk 4.000 ipv 4.750 ingevoerd qua stroom. |:(

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:01
D-e-n schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:50:
Ik vroeg me af: zijn er tweakers die bij het kiezen van een energieleverancier op meer letten dan alleen de prijs? Ik denk aan duurzaamheid maar ook aan hoe men met klanten of werknemers omgaat. Liefst sponsor ik geen bedrijf dat investeert in bijvoorbeeld het plat branden van bossen of meedoet aan dubieuze ronselpraktijken bij het werven van klanten.

Het is bij het kiezen van een zorgverzekeraar al moeilijk om met meer ideële motieven rekening te houden maar bij energie lijkt dat net minstens zo ingewikkeld. Dan heb je een aanbieder als Vandebron die sympathiek oogt maar die is dan al weer overgenomen door Essent dat er volgens mij op bepaalde gebieden juist weer niet te best op staat.
Eerlijk gezegd niet, ik kijk gewoon naar mijn portomonnee.
Het lastige is ook dat heel veel aanbieders uiteindelijk onder de grote maatschappijen hangen. Of alleen administratiekantoor zijn en de energie dus ook van die grote maatschappijen inkopen.

Daarnaast is de impact die jij kan maken hierop bijna nul, de consumentenmarkt is maar klein. De grote fabrieken in NL verstoken op 1 dag wat alle huishuidens in een jaar verstoken.
Als er echt praktijken zijn die het daglicht niet kunnen verdragen, moet de overheid daar op ingrijpen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:26
D-e-n schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:50:
Nee, de reden: op energie betaal je al enorm veel belasting voor het klimaat en duurzaamheidsopslag. Dus ik hoef daar vind ik niet zelf ook nog eens extra aan te gaan bijdragen, als het via de overheid al wordt afgehandeld.

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:17
CyberMania schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:29:
[...]

Nee, de reden: op energie betaal je al enorm veel belasting voor het klimaat en duurzaamheidsopslag. Dus ik hoef daar vind ik niet zelf ook nog eens extra aan te gaan bijdragen, als het via de overheid al wordt afgehandeld.
precies mij interesseert alleen de laagste gasprijs dat is de grootste kostenpost. De stroom prijzen zijn echt centen werk. Via de veiling van eigenhuis een redlijk aanbod gehad van mn huidige leverancier. Iemand al een aanbod waar de gasprijs onder de 69ct ligt incl alles ?

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:43
@CyberMania
@Martinusz
@jongetje
Dank voor het antwoord. Ik snap overigens dat een huishouden qua duurzaamheid een druppel op een gloeiende plaat is. Maar principieel geef ik mijn geld liever niet aan een partij die moedwillig bijdraagt aan het kappen van het Amazone woud of nog steeds onoorbare deurverkopen houdt. Zo zijn er ook een paar grote zorgpartijen waar ik liever geen geld aan geef.

• _JGC_
Meer mensen die helemaal platgespamd worden door Easyswitch als ze dat één keer hebben gebruikt?

Ben nu via Pricewise, Gaslicht en Easyswitch een keer overgestapt. Van die drie is Easyswitch die continu mailt dat ik opnieuw moet overstappen, vorige week kreeg ik zelfs post van ze. Heb inmiddels de unsubscribe knop in de mail gevonden, maar of dit ook brieven stopt...
Dit had ik bij Pricewise en Gaslicht nog niet zo gezien.

• jongetje
D-e-n schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:38:
Maar principieel geef ik mijn geld liever niet aan een partij die moedwillig bijdraagt aan het kappen van het Amazone woud
Welke energiemaatschappij kapt er bomen in het amazonewoud?

• Murkmans
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 00:03
Omdat we onlangs verhuisd zijn en het huis helemaal opgeknapt + verduurzaamd hebben (vorige verbruik was 3.200m3 voor gas 3.800 voor elektra), hebben we nog geen benul van het energieverbruik. Ik heb dus gewoon voor de allerlaagste prijs per eenheid gekozen.
Op verschillende collectieven ingeschreven en onder andere ook vergeleken met cashbackxl, kwamen we uit op oxxio via het collectief VEH. Er komt ook nog cashback bij van 60 euro.
Volgens mij wel goed, onder de 20ct voor stroom en onder de 70ct voor gas.

[Voor 3% gewijzigd door Murkmans op 22-12-2020 17:12]

• Wetterhahn
  • Laatst online: 17:38
Let wel op! In dit aanbod gebruiken ze nog de belastingen en ODE tarieven van 2020 ipv 2021. Totaal scheelt dat voor gas circa 3 cent per m3, wat het stijgt in 2021 (zie ook hier bijvoorbeeld). Dan kom je al op ruim 72 cent per m3 uit in totaal.

Bijvoorbeeld bij Gaslicht gebruiken ze al de tarieven 2021 bij de vergelijkingen.

[Voor 14% gewijzigd door Wetterhahn op 23-12-2020 23:01]

• _JGC_
Heb vandaag de nieuwe netbeheer en belasting tarieven doorgekregen van energiedirect, maar echt veel verandert er niet. EB verschuift verder van stroom naar gas, Liander is op stroom bijna 10% duurder geworden en dat is het ook wel. Kost me al met al 1 euro per maand extra.

Eigenlijk wel triest dat van de 117 euro per maand maar 3 tientjes voor de leverancier zijn, de rest is belasting en netbeheerderskosten.

[Voor 20% gewijzigd door _JGC_ op 23-12-2020 23:37]

• Martinusz
_JGC_ schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:34:
Heb vandaag de nieuwe netbeheer en belasting tarieven doorgekregen van energiedirect, maar echt veel verandert er niet. EB verschuift verder van stroom naar gas, Liander is op stroom bijna 10% duurder geworden en dat is het ook wel. Kost me al met al 1 euro per maand extra.

Eigenlijk wel triest dat van de 117 euro per maand maar 3 tientjes voor de leverancier zijn, de rest is belasting en netbeheerderskosten.
Niet zo gek toch, een netbeheerder zorgt dat jij stroom thuis hebt ;) de “leverancier” wekt/koopt de stroom/gas voor je op en doet wat administratie.
En de belasting tja dat zijn we wel gewend in NL toch :)

• Videokeizer
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 13:37
Ik lees negatieve verhalen over Welkom Energie. Toch zijn zij de goedkoopste. Wat is er mis met Welkom Energie? Gaan ze failliet of wat is het probleem met deze groep?

Heb er gisteren een jaar contract afgesloten voor stroom en gas, maar heb 2 weken de tijd om eventueel te annuleren...

[Voor 26% gewijzigd door Videokeizer op 24-12-2020 00:39]

• jongetje
@Videokeizer nadeel van welkom is voor mij dat ze geen enkeltarief willen leveren met een dubbel tarief meter.
Verder ken ik iemand die klant is en je wordt er in mails aangesproken met hoi lieverd.

• supercop7373
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-06 18:11
Ook voor mij breekt weer de overstap periode aan. Ik kom waarschijnlijk uit op 4800 stroom en 1100 m3 gas uit. Pricewise/gaslicht/consumentenbond zou ik allemaal bij Fenor het goedkoopste uitkomen. Alleen bij koopkracht.nl een paar euro goedkoper uit via Budget. Zit op dit moment bij Energie Direct, maar die lijkt erg duur. Zal ze nog eens benaderen voor een verleng aanbod.

Nu merk ik dat als ik meer gas ingeef bij de vergelijkend Vattenfall ook meer cashback geeft 150 om 190. Houdt dat stand aan het eind van het jaar of val ik al gelijk door de mand als ze mijn afgelopen jaren gaan bekijken?

edit:
net aanbod van VEH bekeken (Oxxio) die lijkt het meest interessant. Al zijn de BTW tarieven waarschijnlijk van 2020. Ook ben ik geen lid meer van VEH. Maakt dat nog wat uit?

[Voor 13% gewijzigd door supercop7373 op 24-12-2020 12:21]

• Murkmans
supercop7373 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:09:
Ook voor mij breekt weer de overstap periode aan. Ik kom waarschijnlijk uit op 4800 stroom en 1100 m3 gas uit. Pricewise/gaslicht/consumentenbond zou ik allemaal bij Fenor het goedkoopste uitkomen. Alleen bij koopkracht.nl een paar euro goedkoper uit via Budget. Zit op dit moment bij Energie Direct, maar die lijkt erg duur. Zal ze nog eens benaderen voor een verleng aanbod.

Nu merk ik dat als ik meer gas ingeef bij de vergelijkend Vattenfall ook meer cashback geeft 150 om 190. Houdt dat stand aan het eind van het jaar of val ik al gelijk door de mand als ze mijn afgelopen jaren gaan bekijken?

edit:
net aanbod van VEH bekeken (Oxxio) die lijkt het meest interessant. Al zijn de BTW tarieven waarschijnlijk van 2020. Ook ben ik geen lid meer van VEH. Maakt dat nog wat uit?
Nee je kan er gewoon gebruik van maken. Wat @Wetterhahn al zei, de tarieven zijn wel voor 2020. Dus je doet er goed aan altijd de kale energietarieven te vergelijken zonder alle belastingen etc erop. Zie de linkertabel in mijn voorstel.

• supercop7373
Murkmans schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:28:
[...]

Nee je kan er gewoon gebruik van maken. Wat @Wetterhahn al zei, de tarieven zijn wel voor 2020. Dus je doet er goed aan altijd de kale energietarieven te vergelijken zonder alle belastingen etc erop. Zie de linkertabel in mijn voorstel.
[...]
als ik de prijsvergelijkers op 2020 zet ipv 2021 kom ik bij lange na niet aan hetgeen VEH aanbiedt uitgaande van 2020. Scheelt €80 op jaarbasis.

Heb altijd wel iets tegen Oxxio gehad omdat het diep in het verleden een grote klote zooi was daar. Dat zal nu toch onderhand wel over zijn neem ik aan?

• Murkmans
supercop7373 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:37:
[...]

als ik de prijsvergelijkers op 2020 zet ipv 2021 kom ik bij lange na niet aan hetgeen VEH aanbiedt uitgaande van 2020. Scheelt €80 op jaarbasis.

Heb altijd wel iets tegen Oxxio gehad omdat het diep in het verleden een grote klote zooi was daar. Dat zal nu toch onderhand wel over zijn neem ik aan?
Ja, ze zijn alleen langzaam met het opmaken van het contract en starten met leveren. Voor de rest is het als ieder ander.

Ik vind het zelf een voordeel dat ze weinig welkomst bonus en lage tarieven hebben.
Heb je aan het einde ook het minste gezeik ;). Ik verlaag altijd mijn voorschot de laatste maanden, zodat de welkomst bonus nagenoeg direct kan worden weggestreept.

• supercop7373
Mijn huidige contract loopt 14/02/2021 af dus qua starten met leveren zal er niet veel anders kunnen.

Dan gaan we gok maar eens wagen. Betere aanbiedingen verwacht ik niet meer als ik de huidige prijsvergelijkers bekijk.

EDIT:

Wat betreft lidmaatschap VEH is het zo dat je lid moet worden/of al bent. Als je al lid geweest bent betaal je dus gewoon contributie (29,50). Ben je nog nooit lid geweest dan is het 1e jaar gratis.

Mee doen zonder lidmaatschap kan dus niet kreeg ik te horen.

[Voor 39% gewijzigd door supercop7373 op 24-12-2020 13:47]

• Joepla

Joepla

Martinusz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:43:
[...]

Jep klopt zeker, tijdje terug verkoper aan de lijn die kon maar 105 euro geven, op gaslicht was op datzelfde moment 150,- cashback. Tijdje gewacht, nu afgesloten met 205,- cashback :)
En inmiddels is de bonus (met mijn adres + verbruik) nu ook gezakt tot een magere EUR 105,-. Eneco heeft genoeg nieuwe klanten. Of ze hebben geen zin in een hoop extra administratie rond het eind van het jaar ;)

Het lijkt erop dat overstappen in november het meest oplevert. Het is dat het hier al jaren routine is, anders zou ik het in de agenda zetten.

• dabachata
Joepla schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:41:
[...]

En inmiddels is de bonus (met mijn adres + verbruik) nu ook gezakt tot een magere EUR 105,-. Eneco heeft genoeg nieuwe klanten. Of ze hebben geen zin in een hoop extra administratie rond het eind van het jaar ;)

Het lijkt erop dat overstappen in november het meest oplevert. Het is dat het hier al jaren routine is, anders zou ik het in de agenda zetten.
Volgens mij gingen alle welkomstkortingen overal na 1e week december over de hele linie omlaag, met bedragen tussen de €50 en €110 ofzo. Geen idee wat ze in begin november of oktober deden, toen hield ik het nog niet bij, maar je aanname lijkt wel te kloppen :)

• dabachata
pep_82 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:17:
Ik heb wel altijd het onderbuikgevoel dat zo rond november december januari, de grootste entreebonussen worden gegeven. Of dit dan ook in deze periode de laagste tarieven voor een kWh of m³ gas zijn durft ik niet te zeggen. Uiteindelijk komt de entreebonus ook ergens vandaan, dan wel bij bestaande klanten, hogere vaste leveringskosten (deze willen ook wel het eerste jaar laag worden gehouden en bij een verlenging behoorlijk omhoog gaan, lokkertje voor het eerste jaar), of een hogere eenheidsprijs.
Sowieso zie ik momenteel niet echt de stunt welkomstbonussen van 300€ plus, mijn historie
Pure energie nov-17: Inclusief eenmalige korting van € 330 voor stroom en gas.
Energiedirect nov-18: U ontvangt van ons 200 euro. 12 maanden na ingang van de overeenkomst wordt het bedrag overgemaakt.
Vattenfall december-19: Eénmalige korting € - 250,00 + cashback 36€
Ik voer eerlijk mijn verbruik in, ongeveer 1600kWh en 400m3 gas, geen fratsen met hogere m3 gas ofzo.
Maar resultaten uit het verleden...
Teruglezend in dit forum lijkt het er op dat er in november met de hoogste welkomstbonussen wordt gestrooid ieder jaar.
In juni juli augustus vaak lagere tarieven per kWh en m3 volgens tweakers die in hun bericht aanbiedingen in de zomermaanden en van rond november/december hadden vergeleken.
Of vaste leveringskosten gedurende het jaar nog sterk schommelen bij dezelfde energieleverancier heb ik niet terug kunnen vinden.

Bij extreem laag verbruik blijkbaar dus interessant om steeds in november te gaan vergelijken en contact af te sluiten. Wel goed letten op de hoogte van de vaste leveringskosten.
Bij (extreem) hoog verbruik kan je mogelijk flink besparen door in de zomer een nieuw contract af te sluiten.

• supercop7373
mijn contract loopt nu van februari tot Februari....hoe overbrug ik naar de zomer dan? Paar maanden variabel nemen?

ik zit op een verbruik van 4800/1100

[Voor 72% gewijzigd door supercop7373 op 25-12-2020 15:22]

• dabachata
supercop7373 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:21:
mijn contract loopt nu van februari tot Februari....hoe overbrug ik naar de zomer dan? Paar maanden variabel nemen?

ik zit op een verbruik van 4800/1100
Inderdaad een paar maanden variabel.

Je wil sowieso even opzoeken welke vaste en variabele tarieven je nu hebt. Overstappen naar andere leverancier onder variabel contract kan ook volgens mij, en daarmee kan je eventueel ook al besparen mochten je tarieven nu niet aantrekkelijk zijn t.o.v. huidige aanbiedingen. Bij variabel contract is je opzegtermijn meestal iets van 30 dagen en heb je geen overstap-boete.
Voor zoeken op variabel bij Gaslicht -> Looptijd: Onbepaalde tijd; Voor zoeken op variabel bij Pricewise -> Contract: Variabel

Of de zomerperiode écht lagere variabele tarieven voor stroom en gas oplevert durf ik niet te zeggen. Ik heb zelf in dit forum gezocht op 'november' en uit de berichten die ik teruglas lijkt het er op dat november de hoogste bonussen geeft en zomermaanden de laagste variabele tarieven.

• zwembroek
  • Laatst online: 21:23

zwembroek

S.C.F.

Nu de gasprijzen ieder jaar omhoog gaan zou het dan verstandig zijn om de prijzen voor langere tijd vast te zetten?

PSN ID: Zwembroek

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:36

JME

zeg maar Jamie

Zodra ze ordegrootte welkomstbonus op jaarbasis omhoog gaan :+

• reneeke1970
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21:52
zwembroek schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:56:
Nu de gasprijzen ieder jaar omhoog gaan zou het dan verstandig zijn om de prijzen voor langere tijd vast te zetten?
Nee want gas word juist goedkoper, alleen gaat de energie belasting omhoog wat hem duurder maakt. Maar ook bij vaste contracten word dit door belast

1 PVoutput . Dongen NB

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@zwembroek Als het echt vaststaat dat de gasprijs omhoog blijft gaan de komende tijd, dan zit dat natuurlijk al in het tarief verwerkt dat leveranciers je voor langere tijd willen aanbieden. Ze gaan je natuurlijk geen aanbod doen waarmee ze zichzelf in de voet schieten

Verder is je voorspelling dat de kale gasprijs de komende jaren alleen maar stijgt een interessante: met die kennis kun je veel meer geld verdienen door in gas futures te gaan beleggen dan dat je bespaart op je energierekening ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:36

JME

zeg maar Jamie

Vaste tarieven zijn maar beperkt echt vast. Veel mensen met vaste tarieven verbazen zich erover dat ze toch jaarlijks meer betalen. Dat komt doordat alleen de productkosten van de leverancier vast kunnen worden gezet, terwijl de bulk van je rekening uit andere kosten bestaat. En die stijgen gewoon buiten je vaste tarieven om.

• zwembroek
  • Laatst online: 21:23

zwembroek

S.C.F.

Gizz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:06:
@zwembroek Als het echt vaststaat dat de gasprijs omhoog blijft gaan de komende tijd, dan zit dat natuurlijk al in het tarief verwerkt dat leveranciers je voor langere tijd willen aanbieden. Ze gaan je natuurlijk geen aanbod doen waarmee ze zichzelf in de voet schieten

Verder is je voorspelling dat de kale gasprijs de komende jaren alleen maar stijgt een interessante: met die kennis kun je veel meer geld verdienen door in gas futures te gaan beleggen dan dat je bespaart op je energierekening ;)
Haha ik neem weer gewoon een jaar contract. Ons gas verbruikt is aan de hoge kant (1800) en dacht laat ik eens afstappen van de gewoonte om ieder jaar over te stappen. Maar ben alweer overtuigd :P

Thx iedereen!

PSN ID: Zwembroek

• Martinusz
Lol...gebeld worden door energieleverancier of je klant wilt worden...uuh dat ben ik al sinds 7 dagen, lekkere administratie :+

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:54
Gizz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:06:

Het belastingtarief wordt ook gewoon doorberekend als je een vaste prijs hebt afgesproken, alleen de kale prijs van gas en stroom staan vast voor de afgesproken periode.
Komend jaar en de jaren daarop gaat de belasting op gas gemiddeld met 5 cent per m3 per jaar omhoog.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:32

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
In hoeverre kun je met het overstappen zorgen dat je een reële 'offerte' hebt van wat je in je nieuwe contract voor een komend jaar gaat betalen? Sinds gisteren is m'n contract voor 2021 ingegaan, net eens ingelogd om te kijken of het klopt, maar onder de streep betaal ik voor gas dus 3ct. per m3 meer dan wat er in het tarievenblad staat wat ik na het afsluiten kreeg :| Dit dankzij hogere belastingen in 2021 inderdaad, kale leveringstarief klopt wel namelijk.

In mijn geval gaat het door m'n lage gasverbruik maar om €24 dus geen ramp, maar wel vervelend dat met het vergelijken hier geen rekening mee wordt gehouden. Ik vind het administratief makkelijk om het energiecontract per 1-1 te laten starten, maar qua vergelijken dus minder praktisch blijkt wel :/

Heb even contact gehad met Gaslicht.com, zij geven aan:
De overheidsheffingen worden vaak pas laat bekend gemaakt. Wij hebben de laatste 2 weken van december pas kunnen rekenen met de overheidsheffingen van 2021. Het is erg lastig om op 1 januari over te stappen en een vergelijking te doen met de overheidsheffingen van het nieuwe jaar omdat een overstap 6 tot 8 weken duurt. Het enige is dat er rond Prinsjesdag een indicatie wordt gegeven wat er aan wijzigingen er waarschijnlijk komen.

[Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 02-01-2021 15:45]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Joepla

Joepla

Zo. De jaarlijkse overstap is weer afgerond. Nu van GC naar Eneco. Daar zat ik in 2018 ook als ik me goed herinner.

Nu afwachten of:

1) de handmatig doorgegeven meterstanden door Eneco worden geaccepteerd
2) deze ook door GC correct worden verwerkt

Vroeger was er altijd discussie over het normaaltelwerk dat altijd terug was gedraaid (zonnepanelen). Toen iedereen ging terugleveren ging dat goed.
Maar 2 jaar geleden ging dat zelfde telwerk "door de nul". Wat leek op een gigantisch verbruik (9999xx kWh) en Nuon destijds maar niet wilde snappen. Pas na vele telefoongesprekken en alle klantenservicemedewerkers mij wilden uitleggen hoeveel energie dat was en dat dat echt niet kon. We gaan het zien.
Tot november maar weer! :w

[Voor 8% gewijzigd door Joepla op 06-01-2021 17:27]

• Pistachenootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:57
Ik verbruikte afgelopen jaar zo'n 600 m3 en 600 KWh. Ik zit bij Vattenfal.

Zowel Energievergelijker als GasLicht zeggen dat Budget het goedkoopst is voor mij. Ik heb al TV & Internet van Budget (naar volle tevredenheid).

Hoe kan ik dit het beste gaan afsluiten? Ik dacht de CashbackXL actie te gaan gebruiken.

• Idefix70
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:06
Pistachenootje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:50:
Hoe kan ik dit het beste gaan afsluiten? Ik dacht de CashbackXL actie te gaan gebruiken.
Wat is dat en wie biedt dat aan?

Gasloos 13-3-20 (Enexis slotje). 2x Daikin MXM52N, Stylish35, Perfera 20/20/20/25, Daikin WPB200L PV 5100wp. Herenhuis, vrijstaand, 2007, 2 persoonshuishouden

• Pistachenootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:57
Idefix70 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Wat is dat en wie biedt dat aan?
Cashback overzicht
€36 3- jarig contract
€25 1- jarig contract
https://www.cashbackxl.nl/webshops/budget-energie

• digitalus101
@Pistachenootje Cashback bij easyswitch is 18 euro via CBXL. Kijk of bij deze prijsvergelijker het aanbod van Budgetenergie hetzelfde is als op hun eigen website voor een 1 jaar contract op basis van je ingevulde verbruik. Indien dit het geval is, is er geen reden om het via de vergelijker af te sluiten gezien de cashback hoger is via budget energie zelf zoals je hebt aangegeven.
Is het niet hetzelfde kun je rekenen wat het voordeligst is, rekeninghoudend met die combikorting van 60 euro voor een jaar voor budgetallesin1 ;) en de andere factoren zoals cbxl.

Ik heb zelf momenteel alles in 1 solo internet en budgetenergie (contract van april 2020) naar tevredenheid, verlengen wordt het waarschijnlijk toch niet omdat het hun verlengaanbod een stuk hoger ligt dan de goedkoopste op de markt op dit moment, ook rekening houdend met die combikorting. De energiebedrijven hopen dat je na het uitdienen van je contract klant blijft uiteindelijk.

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: augustus 2020
  • Niet online
https://www.gaslicht.com/stroomvergelijker als ik hier 1800kwh invul en verder niets (heb geen gas) krijg ik oa Budget Energie met 78 euro totale kosten en welkomstkorting 50 euro. Bij nr 2 staat er Naked energy 80 euro en geen welkomstkorting. Betekent dit nou dat ik uiteindelijk 28 euro kwijt ben aan Budget Energie dankzij de 50 euro welkomskorting en anders 80 aan Naked Energy? Of is de korting al verwerkt in die 78 euro?

NB. heb ook even gekeken bij budgetenergie zelf of de korting daar hoger is omdat ze het zelf aanbieden en niet via een vergelijker maar vreemd genoeg is de welkomskorting daar 45 en de totale kosten ongeveer 82 euro. Niet echt beter aanbod.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 07-01-2021 17:38]

• digitalus101
@Anoniem: 1441478 Totaalprijs bij prijsvergelijkers zoals gaslicht betekent dan ook dat de welkomstkorting verwerkt is in die genoemde totaalprijs. Je kunt ook de details zien als je de specificatie van de kosten opent.

• Pikoe
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:35:
https://www.gaslicht.com/stroomvergelijker als ik hier 1800kwh invul en verder niets (heb geen gas) krijg ik oa Budget Energie met 78 euro totale kosten en welkomstkorting 50 euro. Bij nr 2 staat er Naked energy 80 euro en geen welkomstkorting. Betekent dit nou dat ik uiteindelijk 28 euro kwijt ben aan Budget Energie dankzij de 50 euro welkomskorting en anders 80 aan Naked Energy? Of is de korting al verwerkt in die 78 euro?

NB. heb ook even gekeken bij budgetenergie zelf of de korting daar hoger is omdat ze het zelf aanbieden en niet via een vergelijker maar vreemd genoeg is de welkomskorting daar 45 en de totale kosten ongeveer 82 euro. Niet echt beter aanbod.
Als je een hoger gebruik invult krijg je een welkomstkorting van 75 euro bij Budget Energie, die niet wordt gekort als je minder gebruikt (disclaimer: de huidige voorwaarden heb ik niet gelezen). Scheelt toch weer 25 euro 8)

• Rubbergrover1
ThinkPad schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:29:
In hoeverre kun je met het overstappen zorgen dat je een reële 'offerte' hebt van wat je in je nieuwe contract voor een komend jaar gaat betalen? Sinds gisteren is m'n contract voor 2021 ingegaan, net eens ingelogd om te kijken of het klopt, maar onder de streep betaal ik voor gas dus 3ct. per m3 meer dan wat er in het tarievenblad staat wat ik na het afsluiten kreeg :| Dit dankzij hogere belastingen in 2021 inderdaad, kale leveringstarief klopt wel namelijk.
Voor het vergelijken maakt het niets uit. Of je nu bij leverancier A zit of leverancier B, in beide gevallen zou je 3 ct per m2 extra gaan betalen. Onderaan de streep is het prijsverschil tussen beide leveranciers dus niet veranderd.

Uiteraard maakt het wel uit als je bij prijsvergelijker X werkt met tarieven van 2020 een bij prijsvergelijker Y met tarieven van 2021. Maar binnen de zelfde prijsvergelijk maakt het niet uit.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:10

Laguna

Connaisseur

MarcoC schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:42:
Wat gebeurt er met de data die uitgelezen is door de slimme meter als ik overstap? Wordt de historische data doorgegeven aan de nieuwe leverancier of ben ik die kwijt?
Er is hier helaas nog geen duidelijk antwoord op gegeven. Iemand die hier ervaring mee heeft? Als in overgestapt te zijn, waarna het verbruik van voorgaande jaren nog steeds inzichtelijk is via de app van de nieuwe leverancier?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Er is hier helaas nog geen duidelijk antwoord op gegeven. Iemand die hier ervaring mee heeft? Als in overgestapt te zijn, waarna het verbruik van voorgaande jaren nog steeds inzichtelijk is via de app van de nieuwe leverancier?
Ik ben laatst van Huismerk Energie naar Greenchoice gegaan na een overname, die hebben het volledige klantenbestand overgenomen. Helaas is hiermee mijn volledige geschiedenis gewoon weggegooid, ik kan bij Greenchoice niet terugkijken wat ik voorheen verbruikte.

Daarom maar een P1-meter aangeschaft zodat ik mijn meter zelf kan uitlezen bij een onafhankelijke dienst, en ook aangemeld op slimmemeterportal.nl.

• Martinusz
Laguna schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Je hebt toch je jaarafrekeningen?
Naar mijn weten kun je niet bij de nieuwe leverancier de voorgaande jaren inzien. Het is niet zo dat je slimme meter een database heeft ;)

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:10

Laguna

Connaisseur

Martinusz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Je hebt toch je jaarafrekeningen?
Naar mijn weten kun je niet bij de nieuwe leverancier de voorgaande jaren inzien. Het is niet zo dat je slimme meter een database heeft ;)
Ik doelde daarmee specifiek op het kunnen vergelijken van het verbruik per maand, dat is juist het voordeel van een slimme meter.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Martinusz
Laguna schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:53:
[...]

Ik doelde daarmee specifiek op het kunnen vergelijken van het verbruik per maand, dat is juist het voordeel van een slimme meter.
Dan kun je beter een andere applicatie zoals Umeter bijvoorbeeld gebruiken.
Voor gas kan ik het bijvoorbeeld ook aflezen van mijn cv ketel, maar umeter houdt zowel gas als elektra bij per dag :)

[Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 12-01-2021 12:55]

• pep_82
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-06 09:34
Als je een slimme meter hebt kan je je verbruik terugkijken (eg. slimmemeterportal), deze registreert alles via de EAN nummers van de meters onafhankelijk van je leverancier. Zonder plus account kan je alles op dagniveau terugkijken, de laatste twee maanden op kwartierniveau. Het kan zijn dat als je overstapt je je nieuwe leverancier ook weer toestemming moet geven om je slimme meter uit te lezen, en niet elke energieleverancier geeft in detail het verbruik weer.
Of via een P1 logger alles in eigen beheer houden. Zwerft hier ergens een topic over rond, Slimme meter uitlezen via P1-poort
Analoog nog via je jaarrekening, hier zie je natuurlijk niet je maand en dag verbruik. Dan wordt het zelf een spreadsheet bijhouden of via een internetsite, weet even niet welke, maar dan krijg je nog het verbruik per graad dag te zien, voor de echte cijferaars onder ons.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mijn contract lopen 31 januari af, heb de jaarrekening inmiddels binnen, dus weet ongeveer hoeveel het verbruik is.

Tot nu toe komt Oxxio als laagste uit de vergelijkers, maar het verschilt elkaar niet heel erg veel. Behalve dat overstappen uiteraard het voordeligste is.

Het valt me alleen wel op dat in de algemene linie de cashbacks nogal laag zijn vergeleken met voorgaande jaren. Hoogste wat voor mij interessant is is Oxxio met 130 euro via Gaslicht, en dat ook alleen maar omdat ik daar een gigantisch verbruik invul.

Verder is de NLZiet aanbieding via Gaslicht ook wel interessant, wij gebruiken NLZiet al, dus dat is ook een 'cashback' van zo'n 40 euro.

Twijfel nu nog een beetje of ik ga voor de standaard lage tarieven op de Oxxio website, of dat ik via de Cashback weg ga via Gaslicht website. Het scheelt maar een paar euro per jaar.

[Voor 26% gewijzigd door rens-br op 12-01-2021 16:35]

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:40
Ik gebruik een Youless om m'n P1 poort (en ook nog een S0 meter van de WP) te monitoren.

Dat kastje kost € 79,00, en is verrekte handig.

Zie ook dit topic.

De Youless houdt ook de gasmeter bij (als je deze hebt natuurlijk).

[Voor 13% gewijzigd door Grolsch op 12-01-2021 16:31]

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Martinusz
rens-br schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:27:
Mijn contract lopen 31 januari af, heb de jaarrekening inmiddels binnen, dus weet ongeveer hoeveel het verbruik is.

Tot nu toe komt Oxxio als laagste uit de vergelijkers, maar het verschilt elkaar niet heel erg veel. Behalve dat overstappen uiteraard het voordeligste is.

Het valt me alleen wel op dat in de algemene linie de cashbacks nogal laag zijn vergeleken met voorgaande jaren. Hoogste wat voor mij interessant is is Oxxio met 130 euro via Gaslicht, en dat ook alleen maar omdat ik daar een gigantisch verbruik invul.

Verder is de NLZiet aanbieding via Gaslicht ook wel interessant, wij gebruiken NLZiet al, dus dat is ook een 'cashback' van zo'n 40 euro.

Twijfel nu nog een beetje of ik ga voor de standaard lage tarieven op de Oxxio website, of dat ik via de Cashback weg ga via Gaslicht website. Het scheelt maar een paar euro per jaar.
Oxxio schommelt erg met cashback, in oktober 130 euro, maar ik heb in november voor 205 euro kunnen tekenen :)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Martinusz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Oxxio schommelt erg met cashback, in oktober 130 euro, maar ik heb in november voor 205 euro kunnen tekenen :)
Ik zal het eens in de gaten houden. Heb nu in principe getekend voor de 130 euro Cashback, met NLZiet actie via Gaslicht.com. Maar kan er binnen 14 dagen nog onderuit.
Pagina: 1 ... 39 ... 43 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True