Ah mooie aanvulling..heb geen gas, vandaar dat ik het niet kon inzien.incomer schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:14:
[...]
Dit voorstel heb ik nu gekregen:
[Afbeelding]
Met mijn huidige €89 voor 950m3 en 3600kwh ga ik denk ik nooit meer krijgen.
Zoals ik begrijp ga ik naar een variabel contract i.v.m modelcontract?
En krijg ik de tarieven voor mijn contract verloopt?.
Wel heb ik de blijven loont van 15% korting en volgend jaar 20%.
Ik ben benieuwd welke maand termijn ik rekening moet houden, zijn er Vattenfall klanten die ongeveer op deze verbruik zitten met variabele contract?.
Je had toch je geld terug kunnen halen via MOI's (vanwege het ontbreken van een geldige incassomachtiging) bij Welkom Energie? Dit is uitvoerig besproken in het topic over het faillisement van Welkom Energie, hooguit ben je (net als ik) je welkomstbonus kwijt. Afhandeling faillissement Welkom EnergieFaceDown schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:52:
[...]
Iedereen heeft al maandenlang een vast contract kunnen afsluiten. De stijgingen zijn al meer dan een jaar dagelijks in het nieuws.
Waarom wordt er meteen naar de overheid gewezen? Nederlanders houden toch niet van overheidsbemoeienis, regeltjes en "betutteling"? Wat mij betreft doet de overheid dus niks. En doen ze toch iets dan wil ik ook nog geld zien van Welkom Energie. Gelijke moniken gelijke kappen.
Vattenfall's Lonen Blijft telt niet voor variabele contracten dacht ik. Verder is Vattenfall, ook voor bestaande klanten waarbij het vaste contract bijna afloopt, de variabele tarieven flink aan het verhogen sinds de laatst paar dagen/weken. Je noemt verder je huidige m³ en kWh tarieven niet, maar die zullen vanaf een 3 jaar contract met Lonen Blijft wel lekker laag geweest zijn.CallmeGod schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:45:
In November moet ik er ook aan geloven mijn 3jarig contract bij Vattenfall is dan verlopen.
Met mijn huidige €89 voor 950m3 en 3600kwh ga ik denk ik nooit meer krijgen.
Zoals ik begrijp ga ik naar een variabel contract i.v.m modelcontract?
En krijg ik de tarieven voor mijn contract verloopt?.
Wel heb ik de blijven loont van 15% korting en volgend jaar 20%.
Ik ben benieuwd welke maand termijn ik rekening moet houden, zijn er Vattenfall klanten die ongeveer op deze verbruik zitten met variabele contract?.
Totale gok, maar houdt rekening met huidige maandbedrag minimaal keer 3. En dan per januari nog weer een forse verhoging denk ik. Maar dat is gokwerk.. weet niet eens wat voor variabel tarief Vattenfall in november zal hanteren.
Wat zijn je huidige tarieven? En heb je zonnepanelen?
[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 18-08-2022 00:26 ]
jawel Lonen Blijft is er ook als je een variabele contract hebstin00 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:22:
[...]
Vattenfall's Lonen Blijft telt niet voor variabele contracten dacht ik
Geen zonnepanelen, huidige tarieven op dit momentstin00 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:22:
[...]
Vattenfall's Lonen Blijft telt niet voor variabele contracten dacht ik. Verder is Vattenfall, ook voor bestaande klanten waarbij het vaste contract bijna afloopt, de variabele tarieven flink aan het verhogen sinds de laatst paar dagen/weken. Je noemt verder je huidige m³ en kWh tarieven niet, maar die zullen vanaf een 3 jaar contract met Lonen Blijft wel lekker laag geweest zijn.
Totale gok, maar houdt rekening met huidige maandbedrag minimaal keer 3. En dan per januari nog weer een forse verhoging denk ik. Maar dat is gokwerk.. weet niet eens wat voor variabel tarief Vattenfall in november zal hanteren.
:strip_exif()/f/image/8U0xN3mOxZSOVaiyg5A9kj5E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X0Iqzsxf9lKRyW8qphEjVrun.jpg?f=fotoalbum_large)
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 12:59
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik weet niet wat je bron is maar het klopt allemaal niet. Blijven loont is ook voor variabele contracten. En de tarieven per vandaag, terwijl mijn contract al een paar maanden variabel is: 31 cent de kWh en 1,63 de m3 gas. Dat noem ik in deze markt geen enorme stijgingen. Daarnaast kan ik geen leverancier vinden die nu een betere aanbieding doet.stin00 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 00:22:
[...]
Vattenfall's Lonen Blijft telt niet voor variabele contracten dacht ik. Verder is Vattenfall, ook voor bestaande klanten waarbij het vaste contract bijna afloopt, de variabele tarieven flink aan het verhogen sinds de laatst paar dagen/weken. Je noemt verder je huidige m³ en kWh tarieven niet, maar die zullen vanaf een 3 jaar contract met Lonen Blijft wel lekker laag geweest zijn.
Wat de tarieven doen in november weet niemand, maar je verhaal voor nu klopt dus niet
[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 18-08-2022 04:38 ]
Momenteel is engie nog een stuk voordeliger, maarja niemand weet wat die 1 januari gaat doen.. Iemand een idee of de "nieuw model contract" representatief is van Engie voor de verhoging? (of dat afgelopen juli bijvoorbeeld ook was?)
Welke tarieven heb je dan in je jaarcontract? Want Engie blijft vast niet zo voordelig per 1 september of 1 januariincomer schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:50:
Ik twijfel nog heel erg of ik het jaar contract van over ons door laat gaan of mijn huidige Engie op variabel contract.
Momenteel is engie nog een stuk voordeliger, maarja niemand weet wat die 1 januari gaat doen.. Iemand een idee of de "nieuw model contract" representatief is van Engie voor de verhoging? (of dat afgelopen juli bijvoorbeeld ook was?)
Hmmm er gaan 7 dagen in een week. Wat is 7x8?ArcticWolf schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:27:
[...]
Het is 56 dagen, niet 8 weken... dus die informatie klopt niet.
Compuchip87 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:40:
[...]
Welke tarieven heb je dan in je jaarcontract? Want Engie blijft vast niet zo voordelig per 1 september of 1 januari
/f/image/aSRUwiKaGIIKWEXFDDffIMNh.png?f=fotoalbum_large)
Zijn de tarieven voor een jaar contract, wat ik nu bij engie heb is:
dal 0,3285 kwh
normaal: 0,41324
Gas
1,62 m2
Dan ben je wel verneukt door Vattenfall als je al een aantal maanden op 1,63 zit, want ik zit op 1,49 meen ik sinds 1 juliWe Are Borg schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 04:36:
[...]
Ik weet niet wat je bron is maar het klopt allemaal niet. Blijven loont is ook voor variabele contracten. En de tarieven per vandaag, terwijl mijn contract al een paar maanden variabel is: 31 cent de kWh en 1,63 de m3 gas. Dat noem ik in deze markt geen enorme stijgingen. Daarnaast kan ik geen leverancier vinden die nu een betere aanbieding doet.
Wat de tarieven doen in november weet niemand, maar je verhaal voor nu klopt dus niet
Vattenfall zegt helemaal onderinhun eigen voorwaarden dat blijven loont niet geldt voor modelcontracten: https://www.vattenfall.nl...r-voordeel/blijven-loont/
" Je kunt geen gebruik maken van Blijven Loont als je al een andere korting op je contract ontvangt of als je een Modelcontract hebt."
Maar wellicht is die informatie niet meer up-to-date dan? Dat zou betekenen dat mijn 5% blijft lonen korting ook actief is
Je krijgt als bestaande klant doorgaans ook geen modelcontract, maar gewoon andere variabele tarieven, toch?stin00 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:19:
[...]
Dan ben je wel verneukt door Vattenfall als je al een aantal maanden op 1,63 zit, want ik zit op 1,47 sinds 1 juliDacht dat 1,63 pas per 1 augustus inging, maar kennelijk zit hier wat willekeur in. Verder klopt m'n verhaal wel aardig hoor dacht ik zo.
Vattenfall zegt helemaal onderinhun eigen voorwaarden dat blijven loont niet geldt voor modelcontracten: https://www.vattenfall.nl...r-voordeel/blijven-loont/
" Je kunt geen gebruik maken van Blijven Loont als je al een andere korting op je contract ontvangt of als je een Modelcontract hebt."
Maar wellicht is die informatie niet meer up-to-date dan? Dat zou betekenen dat mijn 5% blijft lonen korting ook actief is
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
Ah ik dacht dat daar geen verschil in zat, maar dan zal het daar wel door komen en krijg ik dus ook m'n prachtige 5% korting. Naja het is maar voor even, per januari snel weg bij Vattenfall en over op GCben2513 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:21:
[...]
Je krijgt als bestaande klant doorgaans ook geen modelcontract, maar gewoon andere variabele tarieven, toch?
Ik ben mij niet bewust van een warmtelek, behalve dan dat we geen vloerisolatie hebben.
Wel zelf al radiatorfolie geplaatst en alle kieren dichtgekit. De ketel is van 2018.
Gelukkig worden we in de praktijk niet geconfronteerd met zulke verbruikscijfers aangezien er overdag meestal niemand thuis is, we het in de winter niet warmer dan 18 graden stoken en het zelden overdag vriest.
We zitten op ongeveer 1300 kuub per jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Vinko op 18-08-2022 09:48 ]
Dat verschilt per energieleverancier overigens. Bij Coolblue Energie gaven ze aan dat de tarieven gelijk lagen aan het modelcontract. Veel mensen die bij de grotere leveranciers zitten, hebben aanzienlijk lagere tarieven dan wat er in de modelcontracten staat.ben2513 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:21:
[...]
Je krijgt als bestaande klant doorgaans ook geen modelcontract, maar gewoon andere variabele tarieven, toch?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Kreeg zojuist bevestiging> 1 jaar vast. Per 1-10-22 is het weg bij Frank.incomer schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:14:
[...]
Dit voorstel heb ik nu gekregen:
[Afbeelding]
Ik denk dat ik er gebruik van ga maken. Kosten euro 49,- pj, welkomst bonus euro 160,-
leverancier gewoon energie. via de vastenlastenbond dus.
All in tarieven:
stroom normaal 0,59
stroom dal 0,5251
TLV 0,4144
Gas 2,15
Dat is lager dan wat Budget energie in rekening gaat brengen per 1 september : (de laatste bedragen zijn de TKV trouwe klanten korting tarieven als ik tot 2 juli bij hun blijf)
Leveringskosten (kWh) incl. btw
Totaal normaaltarief € 0,62921 € 0,62021
Totaal daltarief € 0,58335 € 0,57434
Terugleververgoeding*** (kWh) excl. btw
Stroom normaaltarief € 0,25498 € 0,24672
Stroom daltarief € 0,23394 € 0,22568
Leveringskosten (m3) incl. btw
Totaal tarief gas € 2,29774 € 2,27972
------------------------------------------
Nadelen wat mij betreft:
Gelet op de komende periode met prijsstijgingen loop ik mijns inziens de volgende 2 risikos:
- Als gewoon energie niet meer solvabel is ben ik de welkomstbonus en misschien wat voorschot kwijt (iemand een idee hoe Gewoon Energie ervoor staat?) en ga ik over naar een hoogstwaarschijnlijk duur contract
- Als de prijs weer gaat zakken bijv. in April, kan deze lager uitkomen
Voordelen naar mijn mening:
- ik weet een jaar lang waar ik aan toe ben (onder voorbehoud van "omvallen" gewoon energie)
- tarieven lijken voordeliger dan huidige op dit moment.
Maak ik nu ergens een denkfout, of is overstappen inderdaad een goed idee?
Je zou nog even via consumind kunnen kijken. Die hebben een aanbod van INNOVA (= gewoon energie) met een welkomsbonus van €250,-pinotgrigio1 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:19:
Zojuist tarieven opgevraagd bij Vastelastenbond nav van berichtgeving in dit topic.
Ik denk dat ik er gebruik van ga maken. Kosten euro 49,- pj, welkomst bonus euro 160,-
leverancier gewoon energie. via de vastenlastenbond dus.
All in tarieven:
stroom normaal 0,59
stroom dal 0,5251
TLV 0,4144
Gas 2,15
Dat is lager dan wat Budget energie in rekening gaat brengen per 1 september : (de laatste bedragen zijn de TKV trouwe klanten korting tarieven als ik tot 2 juli bij hun blijf)
Leveringskosten (kWh) incl. btw
Totaal normaaltarief € 0,62921 € 0,62021
Totaal daltarief € 0,58335 € 0,57434
Terugleververgoeding*** (kWh) excl. btw
Stroom normaaltarief € 0,25498 € 0,24672
Stroom daltarief € 0,23394 € 0,22568
Leveringskosten (m3) incl. btw
Totaal tarief gas € 2,29774 € 2,27972
------------------------------------------
Nadelen wat mij betreft:
Gelet op de komende periode met prijsstijgingen loop ik mijns inziens de volgende 2 risikos:
- Als gewoon energie niet meer solvabel is ben ik de welkomstbonus en misschien wat voorschot kwijt (iemand een idee hoe Gewoon Energie ervoor staat?) en ga ik over naar een hoogstwaarschijnlijk duur contract
- Als de prijs weer gaat zakken bijv. in April, kan deze lager uitkomen
Voordelen naar mijn mening:
- ik weet een jaar lang waar ik aan toe ben (onder voorbehoud van "omvallen" gewoon energie)
- tarieven lijken voordeliger dan huidige op dit moment.
Voordeel is dat je net voor de winter overstapt. Een hoog voorschot zul je dus niet kwijtraken. De maatschappij zal na februari niet meer omvallen. Dan begin volgend jaar kijken hoe de vlag erbij hangt.pinotgrigio1 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:19:
leverancier gewoon energie.
Mijn jaarcontract was in juli afgelopen en destijds is mij nog telefonisch bevestigd dat er gewoon jaarlijks gesaldeerd werd, toen heb ik besloten om bij Budget Energie te blijven.
In onze situatie is dat best wel een probleem. Op basis van het salderingsprincipe hebben wij een warmtepomp en zonnepanelen aangeschaft, wat nu mogelijk een dure hobby wordt.
Aangezien we hier ook pas 4 maanden wonen heb ik ook nog geen flauw idee wat ons energieverbuik per jaar zal zijn.
Via dit topic zag ik dat er via energie.vanons.org nog jaarcontracten tegen een redelijk tarief aangeboden worden. Dit ben ik nu serieus aan het overwegen.
Het valt me op dat via energie.vanons.org er een flink verschil is tussen nromaal- en daltarief:
1 jaar vast - dubbeltarief:
Normaaltarief: € 0,53909
Daltarief: € 0,36307 per kWh)
1 jaar vast - enkeltarief:
Enkeltarief: € 0,45372 per kWh
Zijn er mensen met ervaring met een (lucht-water) warmtepomp? En raden jullie dan een enkel of een dubbeltarief aan?
's Nachts is het meestal natuurlijk kouder dan overdag, dan heeft de warmtepomp meer energie nodig om de gewenste temperatuur te bereiken.
Maar is dit voldoende om te kiezen voor een dubbeltarief?
Ja dat is inderdaad waar. Het is overigens een jaarcontract, dus in april kan ik nog niet overstappen.quazar schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:29:
[...]
Voordeel is dat je net voor de winter overstapt. Een hoog voorschot zul je dus niet kwijtraken. De maatschappij zal na februari niet meer omvallen. Dan begin volgend jaar kijken hoe de vlag erbij hangt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb het even uitgezocht,raze88 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:25:
[...]
Je zou nog even via consumind kunnen kijken. Die hebben een aanbod van INNOVA (= gewoon energie) met een welkomsbonus van €250,-
ik kom daar op dit moment duurder uit ondanks de iets hogere welkomstbonus:
(Incl. bedragen)
Stroom normaal 0.69
Stroom dal 0.57
Gas 2.54
Wel ervaring met bron WP (volledig elektrisch huis). Mijn totaalverbruik is tussen 46,5-48 procent in de daluren. Ik heb dit contract net afgesloten en ga voor dubbel. Het zal misschien net iets voordeliger zijn met enkeltarief (2 euro per maand oid), maar laat het nu zou staan. Al genoeg tijd kwijt aan dat energiejagen.wiebeww schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:34:
Toevallig ben ik er net achter gekomen dat Budget Energie maandelijks saldeert.
Mijn jaarcontract was in juli afgelopen en destijds is mij nog telefonisch bevestigd dat er gewoon jaarlijks gesaldeerd werd, toen heb ik besloten om bij Budget Energie te blijven.
In onze situatie is dat best wel een probleem. Op basis van het salderingsprincipe hebben wij een warmtepomp en zonnepanelen aangeschaft, wat nu mogelijk een dure hobby wordt.
Aangezien we hier ook pas 4 maanden wonen heb ik ook nog geen flauw idee wat ons energieverbuik per jaar zal zijn.
Via dit topic zag ik dat er via energie.vanons.org nog jaarcontracten tegen een redelijk tarief aangeboden worden. Dit ben ik nu serieus aan het overwegen.
Het valt me op dat via energie.vanons.org er een flink verschil is tussen nromaal- en daltarief:
1 jaar vast - dubbeltarief:
Normaaltarief: € 0,53909
Daltarief: € 0,36307 per kWh)
1 jaar vast - enkeltarief:
Enkeltarief: € 0,45372 per kWh
Zijn er mensen met ervaring met een (lucht-water) warmtepomp? En raden jullie dan een enkel of een dubbeltarief aan?
's Nachts is het meestal natuurlijk kouder dan overdag, dan heeft de warmtepomp meer energie nodig om de gewenste temperatuur te bereiken.
Maar is dit voldoende om te kiezen voor een dubbeltarief?
Goed punt.Señor Sjon schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:51:
@wiebeww Die vraag kan je beter in het topic over de warmtepompen zelf stellen natuurlijk.
Dan weet ik eigenlijk wel genoeg, ik verwacht dat bij mij de verhouding dan nog meer richting de daluren zal gaan.ptholemy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:53:
[...]
Wel ervaring met bron WP (volledig elektrisch huis). Mijn totaalverbruik is tussen 46,5-48 procent in de daluren. Ik heb dit contract net afgesloten en ga voor dubbel. Het zal misschien net iets voordeliger zijn met enkeltarief (2 euro per maand oid), maar laat het nu zou staan. Al genoeg tijd kwijt aan dat energiejagen.
Ik twijfel alleen nog om naar energie.vanons over te stappen aangezien ze een aanmeldingsstop hebben ingevoerd.
Gister aangemeld en.zojuist bevestiging. Je moet wel eerst een coöperatie aanklikken anders kan je idd geen aanvraag doenwiebeww schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:22:
[...]
Goed punt.
[...]
Dan weet ik eigenlijk wel genoeg, ik verwacht dat bij mij de verhouding dan nog meer richting de daluren zal gaan.
Ik twijfel alleen nog om naar energie.vanons over te stappen aangezien ze een aanmeldingsstop hebben ingevoerd.
Helaas, als ik op de enige coöperatie hier in de buurt klik krijg ik ook:ptholemy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:27:
[...]
Gister aangemeld en.zojuist bevestiging. Je moet wel eerst een coöperatie aanklikken anders kan je idd geen aanvraag doen
Kak. Lurk ik hier even één weekje niet mee...Beste klant,
Door onrust op de markt bieden we op dit moment nog geen energiecontracten aan. Binnenkort is het weer mogelijk om via deze aanmeldpagina een variabel energiecontract af te sluiten.
Neem voor vragen contact met ons op via klantenservice@energievanons.org. Bedankt voor je begrip!
Met vriendelijke groet,
Energie VanOns
All-electric.
Dat had ik inderdaad gezien, zo heb ik gisteren de berekening uitgevoerd.ptholemy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:27:
[...]
Gister aangemeld en.zojuist bevestiging. Je moet wel eerst een coöperatie aanklikken anders kan je idd geen aanvraag doen
Maar het lukt nu niet meer, dit hebben ze inmiddels ook dicht gezet.
Of ik moet nu wachten tot ze het weer open stellen, of op zoek naar een andere aanbieder...
Oei, das jammer. Dan heb ik geluk gehad denk ik..wiebeww schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:37:
[...]
Dat had ik inderdaad gezien, zo heb ik gisteren de berekening uitgevoerd.
Maar het lukt nu niet meer, dit hebben ze inmiddels ook dicht gezet.
Of ik moet nu wachten tot ze het weer open stellen, of op zoek naar een andere aanbieder...
Kak, had gister alleen het variabele contract aangevraagd, wilde net ook nog even het jaarcontract aanvragen.ptholemy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Oei, das jammer. Dan heb ik geluk gehad denk ik..
Ben benieuwd hoe hard m'n variabele contract opeens gaat stijgen

Nu 2.05/m3 en 0.39/kWh enkeltarief (all-in)
Iemand hier die een variabel contract van Energie VanOns heeft? Wat zijn de huidige tarieven?
[ Voor 12% gewijzigd door Vendetta_X op 18-08-2022 12:03 ]
Ik heb het gister even ingevuld, ik kwam toen aan 2.27 voor het gas. Nog steeds ietsjes duurder dan eneco variabel.Vendetta_X schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:57:
[...]
Kak, had gister alleen het variabele contract aangevraagd, wilde net ook nog even het jaarcontract aanvragen.
Ben benieuwd hoe hard m'n variabele contract opeens gaat stijgen![]()
Nu 2.05/m3 en 0.39/kWh enkeltarief (all-in)
Iemand hier die een variabel contract van Energie VanOns heeft? Wat zijn de huidige tarieven?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik kan bevestigen dat het vandaag niet meer lukt, gister nog wel. Denk dat ik een loophole had gevonden dat meteen gesloten is.ptholemy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Omdat ptholemy enkel electra nodig heeft is hij mogelijk toch toegelaten.
[ Voor 11% gewijzigd door quazar op 18-08-2022 13:27 ]
Ik zou voor nu zoeken naar degene die (variabel/modelcontract/iets waar je niet aan vastzit) het goedkoopst is en dan zodra je meer zonnepanelen hebt (en meer opwekt dan verbruikt?!) op zoek gaan naar degene met de hoogste TLV.Kgloude schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:00:
Concreet heb ik 2 vragen:
1. Is het te adviseren om überhaupt nu al over te stappen naar een andere leverancier voor energie (met mijn huidige verbruik + 9 zonnepanelen)? Zo ja, welke valt aan te raden?
2. Zou ik moeten wachten met overstappen totdat ik mijn setup met 6 extra panelen heb uitgebreid, of maakt dat geen verschil?
+1. Wij hebben nu ook enorm veel panelen op het dak gezet (3450WP op zuiden, 6900WP op noorden = ca. 8000 WP) maar alsnog ervoor gekozen om voor het inmiddels niet meer afsluitbare 3 jaar GC/Univé te gaan. Het is een huis uit de jaren 70 waar wij pas sinds april dit jaar in wonen, veel hebben na-geïsoleerd en ook over zijn gegaan op vloerverwarming én warmtepomp voor verwarming + sww. Ik hoop stiekem dat wij nog stroom over hebben aan het einde van de salderingsperiode (1 jaar in het geval van ons 3 jaar GC contract). Maar riskeren wil ik het niet. Blijkt volgend jaar dat wij enorm veel overhouden dan stappen wij gewoon over. Opzegboete betalen en klaar is (heb je zo terug verdient). Maar ik vind het voor nu gewoon beter om zekerheid te hebben, ook al missen wij eventueel wat inkomsten.Truus01 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:08:
[...]
Ik zou voor nu zoeken naar degene die (variabel/modelcontract/iets waar je niet aan vastzit) het goedkoopst is en dan zodra je meer zonnepanelen hebt (en meer opwekt dan verbruikt?!) op zoek gaan naar degene met de hoogste TLV.
Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.
En ik kan daar aan toevoegen (heb ze net even gebeld) dat je per telefoon alleen nog wel een variabel contract af kan sluiten. De tarieven zijn hetzelfde als gisteren nog op de website stonden en gelden deze maand nog.quazar schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:26:
[...]
Ik kan bevestigen dat het vandaag niet meer lukt, gister nog wel. Denk dat ik een loophole had gevonden dat meteen gesloten is.
Omdat ptholemy enkel electra nodig heeft is hij mogelijk toch toegelaten.
Daarbij kreeg ik gisteren (volgens mij kaal, want overshot) het volgende:
Normaal € 0,34830
Dal: € 0,28303
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW
Ik ben kortgeleden gescheiden en heb de koopwoning overgenomen.
Tot zover niks wereldschokkends, maar nu komt het.
Wij hebben samen +- 2,5 jaar geleden een 3 jarig contract afgesloten bij een energie leverancier.
Hier betaal ik nu +- 140 euro in de maand voor, maar omdat dit contract op mijn ex haar naam staat kan ik daar (als ze verhuist is naar haar nieuwe woning) geen aanspraak meer op maken. (Zegt de energie leverancier)
Dit betekend dat ik vanaf oktober dus bij een andere partij aan zal moeten kloppen. Echter als ik nu her en der bereken komen de lasten rond de 400 euro in de maand uit…
Ik gebruik zelf eigenlijk alleen gas voor het douchen en heb de kachel bijna niet aan. Alleen als het echt koud is buiten staat er beneden wel eens een radiator aan. Koken doen ik elektrisch en ik heb geen zonnepanelen.
Financieel gaat het wel lukken, maar het verschil is zo mega groot dat ik me afvraag wat voor mij de beste opties zijn.
Ik zal niet de enige zijn met stijgende rekeningen, maar ik verbaasde nogal over het contract etc.
Wat kan ik het best doen?
Teruglezen vanaf je eigen post en snel beslissen. Het veranderd snel...flyyy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:32:
Oké ik hoop dat hier mensen zijn die wil kunnen en willen adviseren.
Wij hebben samen +- 2,5 jaar geleden een 3 jarig contract afgesloten bij een energie leverancier.
Hier betaal ik nu +- 140 euro in de maand voor, maar omdat dit contract op mijn ex haar naam staat kan ik daar (als ze verhuist is naar haar nieuwe woning) geen aanspraak meer op maken. (Zegt de energie leverancier)
Dit betekend dat ik vanaf oktober dus bij een andere partij aan zal moeten kloppen. Echter als ik nu her en der bereken komen de lasten rond de 400 euro in de maand uit…
Ik gebruik zelf eigenlijk alleen gas voor het douchen en heb de kachel bijna niet aan. Alleen als het echt koud is buiten staat er beneden wel eens een radiator aan. Koken doen ik elektrisch en ik heb geen zonnepanelen.
Financieel gaat het wel lukken, maar het verschil is zo mega groot dat ik me afvraag wat voor mij de beste opties zijn.
Ik zal niet de enige zijn met stijgende rekeningen, maar ik verbaasde nogal over het contract etc.
Je hebt niet veel andere opties. Laatste 3-4 pagina's teruglezen en kiezen uit a) een van de weinige vaste contracten die nog worden aangeboden bij kleine leveranciers of b) modelcontract nemen bij grote leverancier a Vattenfall (of een andere) voor 3-4 EUR per kuub.flyyy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:32:
[ Voor 98% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:13 ]
Zelf heb ik ivm aanschaf zonnepanelen het energiecontract kunnen overzetten van mijzelf naar mijn vrouw. Dit zouden jullie ook kunnen doen (maar dan van jouw vrouw naar jou).flyyy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:32:
Dan komt morgen zijn ex-vrouw hier vragen om advies.aa4ever schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:56:
[...]
Zelf heb ik ivm aanschaf zonnepanelen het energiecontract kunnen overzetten van mijzelf naar mijn vrouw. Dit zouden jullie ook kunnen doen (maar dan van jouw vrouw naar jou).
En dan krijgt zij het advies om haar contract mee te nemen....Wolly schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:59:
[...]
Dan komt morgen zijn ex-vrouw hier vragen om advies.
Dit werkt helaas ook niet meer.TFHfony schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:06:
[...]
Even een paar berichten naar boven lezen:
quazar in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Het overzetten heeft geen enkele zin natuurlijk gezien mijn ex ook een contract moet hebben.
Ze heeft gewoon geluk dat zij het afgesloten heeft voor ons, maar dat gun ik haar wel hoor haha er geen kwaad bloed.
Ben allang blij dat ik in deze tijd het koophuis aan kan houden. Zij heeft nog moeten zoeken naar een huur optie.
[ Voor 67% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:14 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:14 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:15 ]
Bedankt voor je posts met de tarieven van verschillende aanbiedersptholemy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Ik weet niet of je reviews hebt gelezen maar om wat voor reden dan ook verhogen ze je (éénzijdig) je maandbedrag.raze88 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:59:
Net de bevestiging gehad van ENNOVA dat het 1 jaar vast contract geaccepteerd is. Wel hebben ze meteen het maandbedrag fors hoger gezet (€460,- tov €266,-). Hier ben ik niet bepaald blij mee. Oorzaak is denk ik de grote verbouwing afgelopen winter waarbij er erg veel stroom verbruikt is. Nu hopen dat ze het terug willen zetten. Ik heb een mail gestuurd en we wachten even af.
Ik heb het opgezegd tijdens mijn bedenktijd. Dus kijk iit met een te hoge maandbedrag want het is ook geen gezond bedrijf.
Dat is exact de reden dat ik niet zo hoog wil als voorschot. Voorschot naar €0 en zelf op een apparte rekening het geld wegzetten zou nog beter zijn maar betwijfel of er een leverancier is welke daarmee akkoord gaat. Helaas is ENNOVA de enige nog die contracten aanbied en durf de gok voor de winter niet te nemen… energie voor ons heb ik een offerte van maar deze is niet meer te accepteren helaas. Ook denk ik dat ook dit nedrijf een gok is.hoihoi66 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:11:
[...]
Ik weet niet of je reviews hebt gelezen maar om wat voor reden dan ook verhogen ze je (éénzijdig) je maandbedrag.
Ik heb het opgezegd tijdens mijn bedenktijd. Dus kijk iit met een te hoge maandbedrag want het is ook geen gezond bedrijf.
En hoe betalen de energiemaatschappijen hun rekeningen denk je?raze88 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:48:
[...]
Dat is exact de reden dat ik niet zo hoog wil als voorschot. Voorschot naar €0 en zelf op een apparte rekening het geld wegzetten zou nog beter zijn maar betwijfel of er een leverancier is welke daarmee akkoord gaat. Helaas is ENNOVA de enige nog die contracten aanbied en durf de gok voor de winter niet te nemen… energie voor ons heb ik een offerte van maar deze is niet meer te accepteren helaas. Ook denk ik dat ook dit nedrijf een gok is.
[ Voor 98% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:16 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:16 ]
[ Voor 81% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:16 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:16 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:16 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:17 ]
De kosten die ik vanaf 1 september moet betalen zijn;
/f/image/qJ5JZXYPXuOizGb59QUQSCbI.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk zitten en afwachten op iets beters, of kijk ik nou echt niet goed?
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Veel van de prijzen die je hier langs ziet komen zijn voor vaste contracten tussen de 1 t/m 3 jaar. De variabele prijzen onder het contract dat je momenteel hebt bieden geen zekerheid voor de komende winter. Mochten de prijzen naar €4 m³ gas gaan dan gaat dat pijn doen.megamuch schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:21:
Ik ben sinds februari dit jaar uit contract bij NLE en ben aan het shoppen maar alles wat ik nu tegenkom hier in het topic en op de verschillende sites lijkt wel (veel) hoger als wat ik nu betaal met mijn variabele contract.
De kosten die ik vanaf 1 september moet betalen zijn;
[Afbeelding]
Ik denk zitten en afwachten op iets beters, of kijk ik nou echt niet goed?
Nou dat doet het nu alSoru schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:32:
[...]
Veel van de prijzen die je hier langs ziet komen zijn voor vaste contracten tussen de 1 t/m 3 jaar. De variabele prijzen onder het contract dat je momenteel hebt biedt geen zekerheid voor de komende winter. Mochten de prijzen naar €4 m³ gas gaan dan gaat dat pijn doen.
van 185 p maand naar 385 en nu naar 480 p maand.
Maar ik doe niet mee met de mega mega gas prijs stijging. Ik vertrouw / gok op een cap. Het is namelijk helemaal niet te betalen voor hele grote groepen mensen (niet alleen in NL maar ook elders in de EU).
Een gezin met 2 kids 4/500 euro extra per maand aan gas uit laten geven is onhaalbaar. dus ik gok toch op een cap in de maand prijs.
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Die €4 per m3 haal je nu inderdaad al.Soru schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:32:
[...]
Veel van de prijzen die je hier langs ziet komen zijn voor vaste contracten tussen de 1 t/m 3 jaar. De variabele prijzen onder het contract dat je momenteel hebt bieden geen zekerheid voor de komende winter. Mochten de prijzen naar €4 m³ gas gaan dan gaat dat pijn doen.
Als je nu bij vattenfall kijkt dan zit je al op €4,18
2250 WP Zuid PVoutput
Denk het niet.bronstige schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 03:29:
Gisteren op de valreep nog een energie vanons vast contract kunnen sluiten (huidige contract bij Oxxio loopt in oktober af). 2.5EUR gas en .43 / .61 stroom. Heeft het zin om verder te zoeken of ga ik het niet veel goedkoper vinden?
Hier 0.66568 incl btw enkeltarief 1 jaar vast bij Innova, voor wat het waard is natuurlijk.
Ik zie zelfs de salderingsregeling voortijdig sneuvelen deze winter
[ Voor 24% gewijzigd door Sarcomorbato op 19-08-2022 06:25 . Reden: dubbele quote ]
Vast contract en voor hoe lang? Volgens mij geeft Oxxio geen vaste contracten meer af?!bronstige schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 03:29:
Gisteren op de valreep nog een energie vanons vast contract kunnen sluiten (huidige contract bij Oxxio loopt in oktober af). 2.5EUR gas en .43 / .61 stroom. Heeft het zin om verder te zoeken of ga ik het niet veel goedkoper vinden?
Bij Energie VanOns, ik ga weg bij OxxioArend_Akelig schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 06:34:
[...]
Vast contract en voor hoe lang? Volgens mij geeft Oxxio geen vaste contracten meer af?!
Daar gok ik nu ook op, al ben ik er wel beetje bang voor …..megamuch schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:36:
[...]
Nou dat doet het nu al
Maar ik doe niet mee met de mega mega gas prijs stijging. Ik vertrouw / gok op een cap. Het is namelijk helemaal niet te betalen voor hele grote groepen mensen (niet alleen in NL maar ook elders in de EU).
Een gezin met 2 kids 4/500 euro extra per maand aan gas uit laten geven is onhaalbaar. dus ik gok toch op een cap in de maand prijs.
Inwoners van andere EU landen hebben ook te maken met een ander belastingstelsel, dus daar zou ik niet mee gaan vergelijken als ik jou was. En als het onhaalbaar is dan zouden juist die mensen het vast moeten zetten, in plaats van straks hogere tarieven moeten betalen.megamuch schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:36:
[...]
Nou dat doet het nu al
Maar goed, ik hoop dat je gok goed uitpakt... Zelf houd ik meer van zekerheid en heb ik het een paar weken geleden voor drie jaar vast gezet bij GC.
Mocht het weer flink gaan dalen dan betaal ik met alle liefde die boete (heb ik er dan zo weer uit door lagere tarieven). Mocht het 20 cent goedkoper worden dan baal ik niet, mocht het straks 3,50 per kuub worden ben ik blij dat ik het had vastgezet.
Het enige slechte scenario voor mij is een variabel contract en straks hoge prijzen, alleen dan zou ik een negatief gevoel hebben gehad.
[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:19 ]
Alleen zoals de meeste gasloze zonnepanelen eigenaren is het alleen in de winter veel gebruik en na april tot en met september is alles verder te salderen.
Dus na jaar 2 veranderde ze voorschot naar max verbruik in december/januari. Terug gezet naar €100 en even later weer omhoog gezet. Tijd om weg te gaan.
Mooiste was nog toen ze belden om me een aanbod voor gas en electra te doen. Ehh nooit gas afgenomen, waarom nu wel. Bij van de bron afgelopen november jaarcontract per mei dit jaar verlengd op €0,44/0,39
Tilt ons over de winter heen, dan moet ik maar weer zien.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:21 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:21 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:21 ]
Nu werd ik gebeld door Greenchoice (in het verleden klant geweest) met een aanbod voor vaste tarieven t/m het einde van dit jaar:
Normaaltarief: 0,57
Daltarief: 0,50
Gas 2,57
Wat zeggen jullie daarvan:?
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:21 ]
Vaste tarieven tot en met het einde van het jaar? Dat is een leugen. Je krijgt gewoon een variabel contract waar Greenchoice elk moment van de dag de tarieven kan wijzigen.konami5 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:12:
Al een tijdje aan het meelezen hier. Zit nu bij Budget Energie en zoals reeds benoemd gaan die tarieven per 01-09 aardig omhoog.
Nu werd ik gebeld door Greenchoice (in het verleden klant geweest) met een aanbod voor vaste tarieven t/m het einde van dit jaar:
Gas 2,57
[ Voor 79% gewijzigd door Señor Sjon op 19-08-2022 11:21 ]
poeh, dat zijn stevige prijzen.konami5 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:12:
Al een tijdje aan het meelezen hier. Zit nu bij Budget Energie en zoals reeds benoemd gaan die tarieven per 01-09 aardig omhoog.
Gas 2,57
in vergelijk met gewoon energie jaarcontract wat ik vandaag bevestigd kreeg: zit je voor stroom en gas hoger. (GE heeft momenteel 0.59 norm 0.52 dal 2.15 gas / in vergelijk met consumind (offerte van gisteren) zit je mbt stroom lager (0.69-0.57) , maar met gas hoger (2,54)
Zie filmpje van EnergyZero, net online: YouTube: De winter moet nog komen, nu al hoge energieprijzen!
Geeft de oprichter van EnergyZero aan dat ze de maandbedragen aan het verhogen zijn.
Hij verwacht dat het einde btw nog niet in zicht is van de prijzen. Hij vindt ook de BTW verlaging 21%->9% eigenlijk nergens op slaan zo te horen.
Ja, Arnout in "het grote day ahead energie prijzen topic."Babel10 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:05:
Iemand al een aanpassing van maandbedragen van EnergyZero / Zondergas of andere aanbieders van EnergyZero?
[ Voor 4% gewijzigd door mdvmine op 19-08-2022 11:12 ]
Nav de btw naar 9% is die van mij zelfs gedaaldBabel10 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:05:
Iemand al een aanpassing van maandbedragen van EnergyZero / Zondergas of andere aanbieders van EnergyZero?
Zie filmpje van EnergyZero, net online: YouTube: De winter moet nog komen, nu al hoge energieprijzen!
Geeft de oprichter van EnergyZero aan dat ze de maandbedragen aan het verhogen zijn.
Hij verwacht dat het einde btw nog niet in zicht is van de prijzen. Hij vindt ook de BTW verlaging 21%->9% eigenlijk nergens op slaan zo te horen.
Gas gaat torenhoog zijn met die dynamische prijzenBabel10 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:05:
Het is een aanname, maar het lijkt mij niet. In dat filmpje wordt gesproken over dat ze het doen om een hoge eindafrekening te krijgen. Dus als je een realistisch verbruik hebt ingevuld dan hoef je niet bij te betalen en dus lijkt mij dat geen reden om je bedrag aan te laten passen.henkebek schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:20:
Gaan de voorschotten voor die vaste contracten van EnergyZero (Zondergas / HVE / LeasePlan) ook omhoog?
Ik zit per februari bij Leaseplan en mijn termijn ging omlaag toen de BTW van 21 naar 9% ging.henkebek schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:20:
Gaan de voorschotten voor die vaste contracten van EnergyZero (Zondergas / HVE / LeasePlan) ook omhoog?
(Kreeg daar 13 juli bericht van)
Contract is 3 jaar vast dus ze moeten de hogere prijzen anders oplossen of opgelost hebben.
Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)
Waarom zouden die omhoog gaan, een vast contract heeft een vaste prijs. Als het goed is is ook al die stroom/gas al ingekocht. De huidige prijzen hebben daar dus in principe geen invloed op. Maar als je een day-ahead contract hebt, dan is de kans wel groot dat de prijzen omhoog gaan.henkebek schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:20:
Het kan zijn dat ze alle voorschotten verhogen naar meer realistisch bedrag vanwege cashflow issues of i.d.Ep Woody schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:42:
[...]
Waarom zouden die omhoog gaan, een vast contract heeft een vaste prijs. Als het goed is is ook al die stroom/gas al ingekocht. De huidige prijzen hebben daar dus in principe geen invloed op. Maar als je een day-ahead contract hebt, dan is de kans wel groot dat de prijzen omhoog gaan.
Overigens vind ik het ergens wel grappig dat die vent in het filmpje zegt dat ze hun geld niet verdienen met Kwh en m3 verkopen, maar juist precies dit het afgelopen voorjaar hebben gedaan met hun lange contracten.
[ Voor 17% gewijzigd door henkebek op 19-08-2022 12:54 ]
Die zouden begin juli omlaag moeten zijn gegaan als je voorschot normaal is ingeschat vanwege de btw verlaging naar 9% tot eind dec 2022.henkebek schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:20:
ik zit zelf bij Oxxio met een 3 jaar vast contract sinds jan 2022 maar daar heb ik ook niet mijn voorschot met de btw verlaging omlaag zien gaan. Vind ik niet erg want dan kan mijn eindafrekening meevallen tov van mijn verwachting op basis van 21% btw voor heel het jaar.
Ze zullen de voorschotten in lijn brengen met de verwachte afrekeningen. Oftewel iedereen met uurprijzen zullen gewoon meer gaan betalen en dat risico willen ze inperken. Dat mag je ook van ze verwachten als zorgvuldig bedrijf en zorgvuldige bedrijfsvoering. Ook richting je klanten, want er zijn teveel mensen die hun hoofd in het zand steken.henkebek schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:52:
[...]
Het kan zijn dat ze alle voorschotten verhogen naar meer realistisch bedrag vanwege cashflow issues of i.d.
Ooit de sheet (onderaan pagina) gebruikt, maar zie dat deze niet meer wordt bijgehouden.
Nu de vaste contracten er (bijna) niet meer zijn, zijn er alleen de modelcontracten. Verder zou je de variabele prijzen erin kunnen zetten (voor zover bekend). @Cap en @Plucky, jullie hier nog actief?
Edit: te weinig informatie beschikbaar op het web momenteel. Modelcontracten zijn ook niet altijd actueel zo te zien. Al zou je het scrapen levert dat nog niet een resultaat waar je wat aan hebt.
[ Voor 28% gewijzigd door Vendetta_X op 19-08-2022 13:19 ]
Succes met het bijhouden van de modelcontracten die dagelijks veranderen. Voor de variabele tarieven hangt het ook van de dag af wat het gaat zijn voor iemand die in sept uit zijn vast contract loopt. Of die bestaande klant krijgt het variabele tarief van juli of van sept en is het variabel tarief van juli dan voor elke bestaande klant zelfde? Kan er geen pijl op trekken.Vendetta_X schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:02:
Er is momenteel toch nergens een prijssheet beschikbaar vanuit tweakers?
Ooit de sheet (onderaan pagina) gebruikt, maar zie dat deze niet meer wordt bijgehouden.
Nu de vaste contracten er (bijna) niet meer zijn, zijn er alleen de modelcontracten. Verder zou je de variabele prijzen erin kunnen zetten (voor zover bekend). @Cap en @Plucky jullie hier nog actief?
Uit de warning: Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken):Vendetta_X schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:02:
Er is momenteel toch nergens een prijssheet beschikbaar vanuit tweakers?
Nu de vaste contracten er (bijna) niet meer zijn, zijn er alleen de modelcontracten. Verder zou je de variabele prijzen erin kunnen zetten (voor zover bekend). @Cap en @Plucky, jullie hier nog actief?
Dus succes!
Ja dat is duidelijk. Maar om dezelfde reden kun je ook mensen met vaste contracten op een realistisch bedrag zetten (als ze hun voorschot nu te laag hebben staan), toch? Vandaar mijn vraag.Ep Woody schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:58:
[...]
Ze zullen de voorschotten in lijn brengen met de verwachte afrekeningen. Oftewel iedereen met uurprijzen zullen gewoon meer gaan betalen en dat risico willen ze inperken. Dat mag je ook van ze verwachten als zorgvuldig bedrijf en zorgvuldige bedrijfsvoering. Ook richting je klanten, want er zijn teveel mensen die hun hoofd in het zand steken.
Nu heb ik via consumind een vast contract voor 3 jaar aangeboden gekregen bij energie direct.
Dit gaat om een Altijd dalen contract net zoiets als bij greenchoice.
Niet de allerbeste gasprijs, maar geen onzekerheid deze winter.
Gas 2,37/m3
1 mei 2023 -30%. 1,81/m3
1 mei 2024 -30%
1 mei 2025 -15%
Dit is inclusief belasting.
Zonder de dagelijkse leveringskosten en netwerkbeheer
[ Voor 9% gewijzigd door Dustin.R op 19-08-2022 18:18 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Soru op 19-08-2022 14:24 ]
Groep 1Soru schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:22:
Een nieuw record op de Europese gasprijzen gisteren. Ik kijk met argusogen naar de nieuwe tarieven die mensen voorgeschoteld gaan krijgen de komende weken.
Voor de mensen die een nieuwe klant worden inderdaad.
Als de energieleverancier niet deze europese gasprijzen betaalt lijkt me volgende te gelden;
Groep 2
Voor de mensen die bestaande klant zijn met vast contract en naar variabel gaan bij dezelfde leverancier zijn de Europese gasprijzen van gisteren niet van belang als de leverancier zich eerder heeft ingedekt voor levering vanaf vandaag/toekomst
Groep 3
Voor de mensen die bestaande klant zijn met variabel tarief zijn de Europese gasprijzen van gisteren niet van belang als de leverancier zich eerder heeft ingedekt voor levering vanaf vandaag/toekomst.
Dit topic is gesloten.
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4