Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 216 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.154.134 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-04 08:48
JB schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:27:
[...]

Is ook. Ik zit vooralsnog (los van PV panelen terugverdienen) met veel minder maandkosten qua energie tov vorig jaar.

Hoe werkt dal/piek tijdstip eigenlijk mbt terugleveren? Kan er weinig over vinden met een simpele search maar het lijkt erop dat het omgedraaid is. Op piekmomenten leveren, "dalmeter" van opwek actief.
Dal/piek heb ik me nog niet in verdiept. Op dit moment zit ik nog bij Oxxio tot november.

En ik wek niet zoveel op als ik teruglever dit jaar. Dus neem aan dat het voor mij 100% salderen wordt voor mij.

Vanaf november Innova, ben benieuwd, termijnbedrag op 35 euro en gaan, fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

FaceDown schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Waarschijnlijk niet in veel gevallen. Toch denk ik niet dat veel maatschappijen zullen accepteren dat iedereen zijn maandbedrag op nul zet en aan het eind van het jaar duizenden euro's moeten incasseren (als je een maandverbruik van een paar tientjes hebt is het wellicht anders).
Nul hoeft nou ook weer niet, maar je hoeft er ook geen buffer bij de energieleverancier te hebben in september van honderden of duizend euro's. Dan kun je die buffer beter zelf op je bankrekening hebben.
De gasprijzen blijven ondertussen de lucht inschieten. Ik verwacht aan het eind van de zomer een golf faillissementen. Veel bedrijfjes zullen nu nog lekker incasseren en tegen de tijd dat ze flink in moeten gaan kopen gaan ze over de kop. Ik weet 100% zeker dat al die prijsvechters als ZeroEnergy echt geen 3 of zelfs 5 jaar aan energie hebben ingekocht om al die lopende lange contracten af te dekken. Die hebben gewoon gespeculeerd op prijsdalingen. Tegen de winter betalen we tegen de 3 euro voor een m3 gas en zijn al die klanten van bedrijven die over de kop gaan dus flink de sigaar.
Energyzero doet toch juist alleen maar dynamische prijzen? Die berekent een verhoging dus direct door.

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
FaceDown schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:41:
[...]
Bij een faillissement kun je altijd 2 termijnen storneren.
Als ex klant van het failliete Welkom Energie kan ik je vertellen dat dit niet altijd klopt. Storneren is maximaal 8 weken (56 dagen). Het failliet van Welkom Energie viel zodanig tov de incasso's voor mij dat ik maar 1 termijn kon storneren.

Als je energieleverancier geen rechtmatige machtiging voor een automatische incasso van je heeft, dan kun je via MOI's nog tot 13 maanden terughalen. Uiteraard zal je een eventueel te veel teruggehaalde bedrag tov je daadwerkelijke gebruik daarna nog moeten betallen aan de failliete boedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:29

JB

Cédric roelt!

AFCAjax schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:30:
[...]

Dal/piek heb ik me nog niet in verdiept. Op dit moment zit ik nog bij Oxxio tot november.

En ik wek niet zoveel op als ik teruglever dit jaar. Dus neem aan dat het voor mij 100% salderen wordt voor mij.

Vanaf november Innova, ben benieuwd, termijnbedrag op 35 euro en gaan, fingers crossed.
Klopt, hier ook en Innova saldeert niet per telwerk zoals veel clubs wel doen. Dus daar hebben we (nog) geen last van maar wel benieuwd wanneer welk teruglevertelwerk actief is. Kan er nu nog geen pijl op trekken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Laatst online: 17:01

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

FaceDown schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Waarschijnlijk niet in veel gevallen. Toch denk ik niet dat veel maatschappijen zullen accepteren dat iedereen zijn maandbedrag op nul zet en aan het eind van het jaar duizenden euro's moeten incasseren (als je een maandverbruik van een paar tientjes hebt is het wellicht anders).

De gasprijzen blijven ondertussen de lucht inschieten. Ik verwacht aan het eind van de zomer een golf faillissementen. Veel bedrijfjes zullen nu nog lekker incasseren en tegen de tijd dat ze flink in moeten gaan kopen gaan ze over de kop. Ik weet 100% zeker dat al die prijsvechters als ZeroEnergy echt geen 3 of zelfs 5 jaar aan energie hebben ingekocht om al die lopende lange contracten af te dekken. Die hebben gewoon gespeculeerd op prijsdalingen. Tegen de winter betalen we tegen de 3 euro voor een m3 gas en zijn al die klanten van bedrijven die over de kop gaan dus flink de sigaar.
Als we in de winter 3 euro/m3 betalen dan valt heel Nederland om...

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:34

Agent47

I always close my contracts.

ArcticWolf schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Dan betalen sommige gezinnen in januari tegen de 1000 euro aan gas alleen al. Dat is voor weinig mensen te betalen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Agent47 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Dan betalen sommige gezinnen in januari tegen de 1000 euro aan gas alleen al. Dat is voor weinig mensen te betalen.
Precies en dan vallen de energiebedrijven ook automatisch om en dan heeft een contract ook geen nut... dus of je nu variabel of een contract hebt het zal weinig uitmaken als deze crisis voort blijft duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
Agent47 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Nou inderdaad. Ik was ingeschat op € 633,- nadat mijn vaste contract afliep half januari.
Dat is voor ons eigenlijk al haast niet te doen. Ik heb het voorschot op € 450,- gezet (was € 289,- toen we nog een vast contract hadden (iets van € 0,83 ct per kuub, ging naar iets van € 2,20 :X ). Toen werd er aangegeven dat ik aan het eind van het jaar € 1200,- zou moeten bijbetalen.

Door een mildere winter, en beter op het gasverbruik te letten wordt er nu aangeraden om het termijnbedrag te verhogen naar € 553,-. Als we dit niet zouden doen, moeten we nu naar verwachting € 721,- terugbetalen (maar dat zeiden ze al vóór de btw verlaging, dus ik hoop quitte te spelen. Maar dat is natuurlijk allemaal afhankelijk van wat er met de gasprijs gaat gebeuren).

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 21:34

Agent47

I always close my contracts.

Spasm schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Nou inderdaad. Ik was ingeschat op € 633,- nadat mijn vaste contract afliep half januari.
Dat is voor ons eigenlijk al haast niet te doen. Ik heb het voorschot op € 450,- gezet (was € 289,- toen we nog een vast contract hadden (iets van € 0,83 ct per kuub, ging naar iets van € 2,20 :X ). Toen werd er aangegeven dat ik aan het eind van het jaar € 1200,- zou moeten bijbetalen.

Door een mildere winter, en beter op het gasverbruik te letten wordt er nu aangeraden om het termijnbedrag te verhogen naar € 553,-. Als we dit niet zouden doen, moeten we nu naar verwachting € 721,- terugbetalen (maar dat zeiden ze al vóór de btw verlaging, dus ik hoop quitte te spelen. Maar dat is natuurlijk allemaal afhankelijk van wat er met de gasprijs gaat gebeuren).
Wij betaalden €150 voor gas en electra. We zijn nu op €250 gezet 8)7
We kregen wel elke jaar €300-€400 terug. Tevens gaat hier de verwarming niet hoger dan 19,5.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:04
Gas op 80 euri gezet. Ga toch echt niet zoveel vooruit betalen. Zeker niet in de zomer.

Straks ben je al je geld kwijt als ene in nov omkiept...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 16:37
De berichten met de nieuw voorgestelde variabele tarieven vind ik erg nuttig. Mijn eigen contract loopt per begin augustus af en ik heb de GC 3 jaar dalen deal al afgesloten. Het was wel lastig om een redelijk beeld te krijgen van de variabele tarieven die je mogelijk voorgeschoteld zou kunnen krijgen als bestaande klant. Vanuit het bericht van een andere Tweaker is het inmiddels duidelijk dat dit geen denderende tarieven waren geweest.

Met dit soort informatie is het nuttig om toe te voegen hoe lang je bestaande klant was, van/tot met wat voor type contract en mogelijk zelfs het gemiddelde jaar verbruik.

Ik zal eind deze maand mijn eigen UC voorstel delen als deze binnen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Soru op 05-07-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24

Honesty

kattenneus!

Ik heb een vraagje over storneren, ik zit bij powerpeers van maart tot midden juli, ik ga dan over op GC univee. Ik heb dus nu al 6 maandbedragen betaald maar mijn verbruik is omdat de meeste maanden in de zomer waren lager dan de som van 5 maandbedragen. Kan ik dan die 6e maand storneren of kan ik beter wachten op de afrekening waarna ik dan alles terug krijg?

Verder zie ik bij powerpeers dat na 1 juli er een hoger gastarief wordt gehanteerd dan de prijs die ze via de mail hadden doorgegeven, dus let goed op allemaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Honesty op 05-07-2022 13:01 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:25
pdukers schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:42:
[...]
Het failliet van Welkom Energie viel zodanig tov de incasso's voor mij dat ik maar 1 termijn kon storneren.
Dat faillisement kwam 'toevallig' op zo'n moment dat er maar 1 maand kon worden gestorneerd, gelukkig konden velen (net als ik) via Moi's hun teveel betaalde geld terughalen, vanwege die ontbrekende machtiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
ArcticWolf schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:05:
[...]
Of heel Nederland zit met heel zijn hebben en houden in een overdekt en verwarmd winkelcentrum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:26
Spasm schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Wow, wat een bedragen! :(

Zonder waardeoordeel: je hebt dan denk ik een hoog jaarverbruik van met name gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik zie het bos door de bomen niet meer, dus ik waag een gokje om het hier te vragen...

Heb in maart voor 5 jaar gas vast gezet bij zondergas voor 1.12 ... daar wilde ik niet meer naar omkijken.

Nu zit ik met de stroom. Ik heb nu 2650 wp (5 jaar) op zuiden liggen. Zorgt voor ongeveer 2400 kw per jaar.

Nu heb ik een verbruik van ongeveer 3500... maar sinds kort heb ik beneden ook een airco hangen om (bij)te verwarmen en gas te knijpen. Echter heb ik ook nu een EV, maar die laad ik op de zaak op voor 15 ct per kwh, dus die wil ik even in de berekening thuis niet opnemen.

Er komen nu nog 10 panelen bij, waarvan 5x400 wp op oost en 5x400 wp op west.

Wat is nu handig om te doen qua stroom? Ik zie nu bij United Consumers, variabel voor 0,32 ct per kwh.

Ik weet echter nog niet hoe de verhouding gaat zijn als ik nu in de komende winter vooral met de airco beneden ga verwarmen... en op dit moment wordt boven en beneden met de airco gekoeld.

Is Frank Energie dan een optie? Want ik zoek eigenlijk veiligheid door redelijk normale prijs per kwh voor als ik er toch ''meer'' zou gebruiken dan dat ik opwek.... maar ik wil ook wel iets meer dan 4 ct teruglever ofzo, voor als ik toch wat zou overhouden.... iemand een advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:01
Iedereen bedankt voor jullie reacties op de vraag van gisteren 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:29

JB

Cédric roelt!

@brianb waarom zou je iets met je stroom moeten? Je wekt straks meer op, dan je gebruikt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Honesty schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:56:
Ik heb een vraagje over storneren, ik zit bij powerpeers van maart tot midden juli, ik ga dan over op GC univee. Ik heb dus nu al 6 maandbedragen betaald maar mijn verbruik is omdat de meeste maanden in de zomer waren lager dan de som van 5 maandbedragen. Kan ik dan die 6e maand storneren of kan ik beter wachten op de afrekening waarna ik dan alles terug krijg?
Wachten op de afrekening, want dan wordt de balans opgemaakt en bepaald of er bijbetaald moeten worden of dat je geld terugkrijgt.

Storneren doe je alleen maar als een automatische incasso niet terecht is of door jou betwist wordt. In jouw geval is de incasso terecht cq. conform afspraak. Toch storneren zal op zijn minst de nodige administratieve rondslomp en gedoe opleveren en levert je onder de streep niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En weer een reden waardoor we niet hoeven te verwachten dat de energieprijzen op korte termijn zullen dalen:

https://www.nu.nl/economi...lie-en-gas-verder-af.html

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
  • Laatst online: 27-03-2023
JB schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:55:
@brianb waarom zou je iets met je stroom moeten? Je wekt straks meer op, dan je gebruikt?
Mja, dat is wat ik zeg... dat weet ik niet en kan ik niet precies berekenen, omdat ik niet precies weet hoe de andere manier van verwarmen uitpakt, o.a..
Ik wil niet op de koffie komen als dat toch meer verbruikt uiteindelijk en daar kom ik pas echt achter na het eerste jaar af te wachten...
En als ik toch veel over zou houden, baal ik achteraf als ik er maar zo weinig voor terugkrijg.

Oh ja, en andere kant van de medaille is omdat ik een nieuw contract op naam van mijn vriendin moet aanvragen, om nog een keer btw van de nieuwe set panelen terug te kunnen krijgen ;)
(op mij is al een keer teruggevraagd) dus 1) ik moet wel overstappen en 2) bovenstaande reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Franciesco schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:28:
[...]

Wow, wat een bedragen! :(

Zonder waardeoordeel: je hebt dan denk ik een hoog jaarverbruik van met name gas?
Dat klopt, best een hoog jaarverbruik. Wij hebben een vrijstaande woning met een houten vloer, en ramen die niet super isolerend zijn. Zelfs als de verwarming op 21 staat voel je nog een soort koude luchtstroom over de vloer. Daarom is er begin dit jaar begonnen met TonZon, maar ze konden helaas alleen de bodemfolie leggen omdat de balken te vochtig waren (25%, en dit mag gelook ik minimaal 15% zijn.)

Het verwacht totaalverbruik aan gas is volgens Essent dit jaar 1803m3, en stroom 4464 KWh.

In 2021 hebben we 2127m3 gas verbruikt en 4740 KWh stroom. Wel kregen we € 435,- terug.

Het is zo jammer dat zoals het nu we zo'n 300 kuub gas minder gaan verbruiken maar een veel hoger bedrag af mogen tikken.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Susje
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
bjornty schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:08:
[...]

GC doet daar niet moeilijk over. Heb 3 jaar dalen gas afgesloten en mijn maandbedrag gezet op 20 euro
Was 3 jaar dalen niet alleen voor gas EN stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-04 16:25
Susje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Nope. Contract is 1 juli netjes in gegaan met alleen gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:21
Nu stond de knop er ineens. Dus geactiveerd en af en toe hier kijken voor een beter contract. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Sinds oktober 2020 bij oxxio:
1 jaar
Dal: € 0,195
Normaal: € 0,210
Gas: € 0,685

Vervolgens is dit in oktober 2021 over gegaan naar een contract voor onbepaalde tijd welke ik kosteloos mag opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen. De tarieven die sindsdien gelden voor mij:

Dal: € 0,181
Normaal: € 0,209
Gas: € 1,033

En sinds 1 juli 2022 (btw tarief naar 9%)
Dal: € 0,163
Normaal: € 0,188
Gas: € 0,930

Edit: hier komen nog vaste leveringskosten / netbeheerkosten per jaar bij van:
€ 83,77 / € 241,14 voor stroom
€ 83,77 / € 168,05 voor gas
-€558,56 vermindering energiebelasting

Ik snap het niet zo goed.. had zo ondertussen toch echt wel een fiske verhoging verwacht maar op een of andere manier ontspring ik de dans. Maar voor hoelang nog? Tot mijn volgende jaarnota pas? Je hoort me overigens niet klagen hoor, maar ben toch benieuwd wat me te wachten staat.

[ Voor 14% gewijzigd door Whis! op 05-07-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51

FaceDown

Storende factor.

Whis! schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:30:
Sinds oktober 2020 bij oxxio:
1 jaar
Dal: € 0,195
Normaal: € 0,210
Gas: € 0,685

Vervolgens is dit in oktober 2021 over gegaan naar een contract voor onbepaalde tijd welke ik kosteloos mag opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen. De tarieven die sindsdien gelden voor mij:

Dal: € 0,181
Normaal: € 0,209
Gas: € 1,033

Ik snap het niet zo goed.. had zo ondertussen toch echt wel een fiske verhoging verwacht maar op een of andere manier ontspring ik de dans. Maar voor hoelang nog? Tot mijn volgende jaarnota pas? Je hoort me overigens niet klagen hoor, maar ben toch benieuwd wat me te wachten staat.
Dat zijn waarschijnlijk geen all-in tarieven. Of je hebt geluk op de een of andere manier. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
Spasm schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Dat klopt, best een hoog jaarverbruik. Wij hebben een vrijstaande woning met een houten vloer, en ramen die niet super isolerend zijn. Zelfs als de verwarming op 21 staat voel je nog een soort koude luchtstroom over de vloer. Daarom is er begin dit jaar begonnen met TonZon, maar ze konden helaas alleen de bodemfolie leggen omdat de balken te vochtig waren (25%, en dit mag gelook ik minimaal 15% zijn.)

Het verwacht totaalverbruik aan gas is volgens Essent dit jaar 1803m3, en stroom 4464 KWh.

In 2021 hebben we 2127m3 gas verbruikt en 4740 KWh stroom. Wel kregen we € 435,- terug.

Het is zo jammer dat zoals het nu we zo'n 300 kuub gas minder gaan verbruiken maar een veel hoger bedrag af mogen tikken.
Toch niet een heel erg hoog verbruik (al is ca 1800m3 gas zeker ook niet weinig). Hopelijk kan verdere isolatie en/of kierdichting voor nogmaals een verlaging van je gasverbruik zorgen.

Ik heb je berichten niet specifiek gevolgd, maar betaal je nu nog steeds €2,20 voor een m3 gas? Want dat kan toch wel goedkoper. B.v. 1 jaar of 3 jaar vast bij Greenchoice voor ca €1,96/m3 incl. belastingen (en goedkoper in 2de en 3de jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
FaceDown schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Dat zijn waarschijnlijk geen all-in tarieven. Of je hebt geluk op de een of andere manier. :)
Klopt! Hier komen nog vaste leveringskosten / netbeheerkosten per jaar bij van:
€ 83,77 / € 241,14 voor stroom
€ 83,77 / € 168,05 voor gas
-€558,56 vermindering energiebelasting

Edit, onderaan de streep komt er dus niet zoveel bij :P

[ Voor 13% gewijzigd door Whis! op 05-07-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Me toch hevig vergist in het vergelijken tussen 1 jaar vast en variabele contracten. Morgen verloopt mijn contract bij Engie en er is toch wel het 1 en ander veranderd in mijn huishouden (van 2 naar 1 persoons, waarbij mijn ex-partner het meeste gas verbruikte met douchen). Zit dus hevig te twijfelen waar ik naar over ga stappen...

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:58
brianb schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:45:
Ik zie het bos door de bomen niet meer, dus ik waag een gokje om het hier te vragen...

Heb in maart voor 5 jaar gas vast gezet bij zondergas voor 1.12 ... daar wilde ik niet meer naar omkijken.

Nu zit ik met de stroom. Ik heb nu 2650 wp (5 jaar) op zuiden liggen. Zorgt voor ongeveer 2400 kw per jaar.

Nu heb ik een verbruik van ongeveer 3500... maar sinds kort heb ik beneden ook een airco hangen om (bij)te verwarmen en gas te knijpen. Echter heb ik ook nu een EV, maar die laad ik op de zaak op voor 15 ct per kwh, dus die wil ik even in de berekening thuis niet opnemen.

Er komen nu nog 10 panelen bij, waarvan 5x400 wp op oost en 5x400 wp op west.

Wat is nu handig om te doen qua stroom? Ik zie nu bij United Consumers, variabel voor 0,32 ct per kwh.

Ik weet echter nog niet hoe de verhouding gaat zijn als ik nu in de komende winter vooral met de airco beneden ga verwarmen... en op dit moment wordt boven en beneden met de airco gekoeld.

Is Frank Energie dan een optie? Want ik zoek eigenlijk veiligheid door redelijk normale prijs per kwh voor als ik er toch ''meer'' zou gebruiken dan dat ik opwek.... maar ik wil ook wel iets meer dan 4 ct teruglever ofzo, voor als ik toch wat zou overhouden.... iemand een advies?
Een kleine berekening met wat aannames. :)

Ik gok dat je Oost/West setje ong. 3000kwh per jaar gaat opwekken. Gezien je zuid set ook op ~90% efficiëntie zit (2650Wp tegen 2400kwh opwek), is de ligging niet ideaal. (schaduw? lage hoek?)
je komt per jaar nu ong 900kwh "te kort". Een beetje airco heeft een COP van 4 t/m 5.6 voor verwarmen. bron
Als je dit omzet naar je theoretische overschot van 2100kwh met de worst-case van COP 4 zou je dus zo'n 8400/8 = 1025m³ gas kunnen vervangen.

misschien kan je zo een beslissing nemen of het lonend voor je is, en of je iets overhoudt.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Franciesco schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:44:
[...]

Toch niet een heel erg hoog verbruik (al is ca 1800m3 gas zeker ook niet weinig). Hopelijk kan verdere isolatie en/of kierdichting voor nogmaals een verlaging van je gasverbruik zorgen.

Ik heb je berichten niet specifiek gevolgd, maar betaal je nu nog steeds €2,20 voor een m3 gas? Want dat kan toch wel goedkoper. B.v. 1 jaar of 3 jaar vast bij Greenchoice voor ca €1,96/m3 incl. belastingen (en goedkoper in 2de en 3de jaar).
Als het goed is betaal ik nu dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SD-rT3Wd9zgpXPQw3LFBTxh6dwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRcnd1WmdnkEaiTbLC9bLIhN.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf 10 juli kan ik als het goed is de juiste tarieven in de Verbruiksmanager zien, en ook het nieuwe aanbevolen voorschot. Daarna ga ik kijken af ik over ga stappen, maar ik moet dan ook mijn opgelopen verschil tussen voorschot en werkelijk nog terugbetalen, en dat wordt momenteel even lastig.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Susje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Nee hoor, ik heb alleen stroom aangevraagd.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 17:01
Whis! schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:30:

Ik zou bijv bij de gasprijs maar eens goed kijken of de ODE en energiebelasting (54 cent) daar wel bij inzitten. Zou me heel erg verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
jobr schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:26:
[...]

Ik zou bijv bij de gasprijs maar eens goed kijken of de ODE en energiebelasting (54 cent) daar wel bij inzitten. Zou me heel erg verbazen.
Bij de gasprijs staat een vraagteken met de volgende disclaimer:

Het tarief dat je betaalt voor de energielevering is inclusief energiebelasting van het huidige jaar, opslag duurzame energie van het huidige jaar en btw. Het gastarief is inclusief regiotoeslag gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:22
mno schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 07:58:
Na een telefoontje naar United Consumers hebben ze de BTW in mijn nieuwe variabele tarieven inmiddels correct à 9% berekend:

[Afbeelding]

Nog steeds te hoog natuurlijk :)
Vreemd, mijn tarieven bij United Consumers zijn veel lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
KNed schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:29:
[...]

Vreemd, mijn tarieven bij United Consumers zijn veel lager?
Dat komt wel vaker voor ook bij andere leveranciers na mijn idee. Een hele slechte zaak voor de consument. Omdat je niet kunt vergelijken en je normaal een opzegtermijn van een maand hebt en vaak een heel kort van te voren de nieuwe prijzen ontvangt (1 a 2 weken). De meeste consumenten zitten nu variabel terwijl voorheen dat niet hun keuze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:16
space-one schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:59:
[...]

Dat komt wel vaker voor ook bij andere leveranciers na mijn idee. Een hele slechte zaak voor de consument. Omdat je niet kunt vergelijken en je normaal een opzegtermijn van een maand hebt en vaak een heel kort van te voren de nieuwe prijzen ontvangt (1 a 2 weken). De meeste consumenten zitten nu variabel terwijl voorheen dat niet hun keuze was.
United Consumers geeft mij pas de tarieven op het moment dat het contract is afgelopen. Ik zou graag van tevoren willen weten wat de tarieven zijn zodat ik nog op tijd kan overstappen. Contract loopt morgen af. 07-07-2022 maar heb vooralsnog de tarieven nog niet gekregen. Als er een opzegtermijn van 30 dagen geldt vindt ik het een smerige zaak. Of is dit weer een uitzondering vanwege prijswijziging 2 weken bedenktijd?

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel. op 06-07-2022 09:23 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04 11:35
Krijg nu onderstaand voorstel van energie direct.
Is wel iets beter. Is dit slim om voor 1 jaar re nemen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvR4glmn3q272Rud264iiIqVwFE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0c6VfaBE50JCBP5s5QmxeDrr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
strietboy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:21:
Krijg nu onderstaand voorstel van energie direct.
Is wel iets beter. Is dit slim om voor 1 jaar re nemen

[Afbeelding]
Als je de andere tarieven bekijkt is het best gunstig voor een vast contract. Als je variabel geen punt vind is Greenchoice op het moment goedkoper voor gas, maar dat is nu in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Hebben jullie een andere link naar gc variabel ik zie daar hogere tarieven namelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
strietboy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:30:
Hebben jullie een andere link naar gc variabel ik zie daar hogere tarieven namelijk?
Bijvoorbeeld: GC met cooperatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Tja lastig. Voor jaartje vast zijn tarieven wel prima wat ik ook zo teruglees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 06-05 13:08
Ik heb zojuist een jaar kunnen verlengen bij Powerpeers; 0,37€ kWh (enkeltarief) en 1,81€ per m3. Hier komt nog 100€ korting bij. Als ik de tarieven hier nu zo voorbij zie komen is dit een aardig goede deal. Ik gebruik <100m3 gas en lever vrijwel al mijn verbruik in electra terug (daarom enkeltarief).

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Verlengen was goedkoper dan nieuwe klant of kan nieuwe klant die tarieven ook vinden?
Team-RiNo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:51:
Ik heb zojuist een jaar kunnen verlengen bij Powerpeers; 0,37€ kWh (enkeltarief) en 1,81€ per m3. Hier komt nog 100€ korting bij. Als ik de tarieven hier nu zo voorbij zie komen is dit een aardig goede deal. Ik gebruik <100m3 gas en lever vrijwel al mijn verbruik in electra terug (daarom enkeltarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
strietboy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:04:
Verlengen was goedkoper dan nieuwe klant of kan nieuwe klant die tarieven ook vinden?

[...]
Nee een nieuwe klant is flink duurder; 0,50/2,20

https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden/

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Jammer denk dat ik ook maar jaartje vast ga zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
space-one schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:59:
[...]

Wel bizar. Mijn United Consumers prijzen zijn echt veel lager dan wat @mno liet zien.
Normaaltarief meer dan 20 cent goedkoper. daltarief 14 cent, gas 64 cent.
We hebben zo te zien allebei een variabel tarief wat vast staat van 1 juli tot 31 december

Ik ben blij maar weet niet waarom het bij mij zoveel goedkoper is.

Mijn netbeheerder is Stedin, die van @mno is Liander. Dat kan toch geen verschil maken op de kwh/kuub prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 23:33

mno

KNed schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:30:
[...]

Wel bizar. Mijn United Consumers prijzen zijn echt veel lager dan wat @mno liet zien.
Normaaltarief meer dan 20 cent goedkoper. daltarief 14 cent, gas 64 cent.
We hebben zo te zien allebei een variabel tarief wat vast staat van 1 juli tot 31 december
Ik begrijp het ook niet maar ik stap over naar een variabel contract bij Greenchoice. Tot ziens UC.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
mno schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:38:
[...]

Ik begrijp het ook niet maar ik stap over naar een variabel contract bij Greenchoice. Tot ziens UC.
Snap ik. Ik nog even niet. Ik zit wel prima bij UC als ik in dit topic naar andere prijzen kijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strietboy
Lol ik wilde even chat met energie direct over voorstel.
Vraag of ze ook 3 jaar hadden of var tarief.
Was het voorstel van half uur terug al omhoog en kon die tarieven ook niet meer krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdh2_CYboo3OzirAVhC0BrufVGA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5xxTBT2woLAtHbGeQ9qbTkGa.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 14:00
strietboy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:14:
Was het voorstel van half uur terug al omhoog en kon die tarieven ook niet meer krijgen.
[Afbeelding]
Dit is exact hetzelfde voorstel wat ik heb gekregen van ED. Mijn contract loopt op 17 juli af. Ik kan echter nog geen nieuw contract afsluiten omdat ik binnenkort van het gas af ga nadat de WPB is geplaatst. Dan vraag ik Liander om mijn gasaansluiting te verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IcMOcUpBRRznm4vIeqDUEMt4oU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tonTzwRAlrhu6QJ7YH2GDrGr.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

@R0181 Bij mij heeft Engie de nieuwe tarieven met 21% in de app staan, bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drunkenpaws
  • Laatst online: 29-04 16:26
Hoianddoei schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:56:
Vandaag kreeg ik een zogenaamde "aanbieding" van Essent, "omdat ik een oude klant ben" en zij mij graag een voorstel willen doen.

Het verbaasde mij dat zij nog een 3 jarig contract weggeven. Ik heb het verhaal aangehoord en zij hebben mij een voorstel gedaan met de tarieven voor de komende 3 jaar.

Het bijzondere vind ik vooral dat de tarieven in de huidige markt vrij gunstig zijn. Als de prijzen over een jaar flink gedaald zijn, kan ik eventueel overstappen en de boete (max €250,-) betalen of neemt de nieuwe leverancier dat over (als ze dat dan nog doen).

Het aanbod wat ik krijg:
1e jaar: €0,47665 elektriciteit normaal en €0,37855 dal / €1,95080 gas
2e jaar: €0,35566 elektriciteit normaal en €0,28699 dal / €1,51262 gas
3e jaar: €0,31331 elektriciteit normaal en €0,25494 dal / €1,35926 gas

Mijn huidige contract verloopt eind deze maand. De prijzen zijn wel gebaseerd op 9% btw, wat dus hoger uitvalt als de btw weer 21% is.

Wat denken jullie? Normaal gesproken ben ik nogal huiverig met deze telefonische verkoop, maar het aanbod is in deze tijd toch nog prima. Ik weet zelf niet wat de ontwikkelingen zullen zijn in de toekomst, maar verwacht niet dat we ineens weer een gaskraan ergens kunnen openen.

Mijn verbruik ligt trouwens op ongeveer 2.600 kWh per jaar en 500 m3 gas per jaar.
Dat aanbod zou ik ook wel willen. Als je Essent belt, willen ze alleen een jaarcontract aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Laatst online: 21:19
drunkenpaws schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Dat aanbod zou ik ook wel willen. Als je Essent belt, willen ze alleen een jaarcontract aanbieden.
Ja, ik vond het eerlijk gezegd een vreemd verhaal. Heb ondertussen het contract gekregen en alle voorwaarden die daarbij horen, die kloppen ook helemaal. Nergens kan ik verder voor een lange termijn een contract vastzetten, dus was verbaasd over dit voorstel.

Moet natuurlijk wel zeggen dat ze deze tarieven kunnen aanbieden met de verlaging van de btw. Zodra we in 2023 weer 21% betalen over het tarief, stijgen de prijzen die ik heb gekregen natuurlijk ook gewoon.

Ik heb wel het aanbod getekend, al is het maar om maandelijks duidelijkheid te hebben over wat je uitgaven zijn. In combinatie met de onzekerheid in de markt, toch maar akkoord gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoianddoei op 06-07-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
[Afbeelding]
Bizar inderdaad. Ik had hetzelfde voorstel van ED en heb gelukkig 2 weken geleden gekozen voor de GC deal 3 jaar dalen. Wat ik ook niet duidelijk krijg bij ED is of het nou om 9% btw gaat (en dus duurder wordt na 1-1-23) of nog om 21%. Hoe moeilijk is het om dat er bij te vermelden? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
ArcticWolf schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:37:
@R0181 Bij mij heeft Engie de nieuwe tarieven met 21% in de app staan, bij jou ook?
Klopt, bij mij ook, enkeltarief €0,37448 kWh en gas €1,61678 m3. Dit zijn de tarieven die ik schriftelijk van Engie heb ontvangen en die per 1 juli in zijn gegaan, inclusief 21% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drunkenpaws
  • Laatst online: 29-04 16:26
Hoianddoei schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Ja, ik vond het eerlijk gezegd een vreemd verhaal. Heb ondertussen het contract gekregen en alle voorwaarden die daarbij horen, die kloppen ook helemaal. Nergens kan ik verder voor een lange termijn een contract vastzetten, dus was verbaasd over dit voorstel.

Moet natuurlijk wel zeggen dat ze deze tarieven kunnen aanbieden met de verlaging van de btw. Zodra we in 2023 weer 21% betalen over het tarief, stijgen de prijzen die ik heb gekregen natuurlijk ook gewoon.

Ik heb wel het aanbod getekend, al is het maar om maandelijks duidelijkheid te hebben over wat je uitgaven zijn. In combinatie met de onzekerheid in de markt, toch maar akkoord gegaan.
Netjes. Het is een beter aanbod dan van Unive 3 jaar dalen. Is het mogelijk dat jij mij de partner pm zodat ik contact met hun kan opnemen om ook dat aanbod te krijgen? Via Essent kreeg ik alleen te horen dat zo'n contract niet direct via hun kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 13:07
MallePietje schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:57:
[...]

Ik ben benieuwd wat voor reactie je krijgt. Voor mij is het ook onduidelijk omdat de app/portal nog niets zegt over tarieven.
Contact opgenomen met de ks van GC en wat ik vooraf al had verwacht, de tarieven in de online omgeving zijn geldend, niet de tarieven uit de contractbevestiging. Kortom 1,65E m3 all in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:32
Huidig tarief bij Eneco inclusief de 9% btw :

Stroom
Normaal tarief : €0,33848 per kWh
Dal tarief : €0,29801 per kWh
Terug leververgoeding : €0,24324 per kWh

Gas
Normaal tarief : €1,44787 per m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
ajvk schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:34:

Stroom

Gas
Ik zit nu bij Eneco, contract loopt tot 28-8.
Ben wel benieuwd welke aanbieding ik krijg.

Zouden dan jou genoemd prijzen zijn?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:51
Tranquility schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:18:
[...]

Dit is exact hetzelfde voorstel wat ik heb gekregen van ED. Mijn contract loopt op 17 juli af. Ik kan echter nog geen nieuw contract afsluiten omdat ik binnenkort van het gas af ga nadat de WPB is geplaatst. Dan vraag ik Liander om mijn gasaansluiting te verwijderen.

[Afbeelding]
Waarom zou je voor elektra geen nieuw contract kunnen afsluiten en gas in je huidig contract door laten lopen?
Je hoeft echt niet beide producten in 1 contarct te houden,

Toen ik 2 jaar geleden mijn gas liet afsluiten heb ik zonder opzegboete het gas uit het contract kunnen laten halen er kon immers niet meer geleverd worden aan mij. Die boete is bedoeld om je aan de energiemaatschappij te binden maar omdat je met het product gas bij opheffen van de aansluiting niet overstapt naar een ander slaat zo'n boete natuurlijk nergens op... daarover waren ze het toen met me eens.
Je kan anders nog de energietransitie kaart spelen: we moeten van het gas af dus enige coulance zou op z'n plaatrs zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door ArjoK op 06-07-2022 15:29 ]

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[Afbeelding]
Veel LoL vind ik het anders niet. Krijgt een aanbod, denk ik er even over na, en wordt het al veranderd...

Gas even duur als huidige variabele contract waar ik net ingerold ben. Wat een onduidelijk situatie is dit geheel. Ook GreenChoice heeft nu dingen veranderd / duurder gemaakt. Het is allemaal zo tijdelijk die aanbiedingen. Totaal niet transparant voor elke consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
majoh schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:47:
[...]
Veel LoL vind ik het anders niet. Krijgt een aanbod, denk ik er even over na, en wordt het al veranderd...

Gas even duur als huidige variabele contract waar ik net ingerold ben. Wat een onduidelijk situatie is dit geheel. Ook GreenChoice heeft nu dingen veranderd / duurder gemaakt. Het is allemaal zo tijdelijk die aanbiedingen. Totaal niet transparant voor elke consument.
Dit is dus waar ik nu tegen aanloop, lijken wel dag aanbiedingen....

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 14:00
ArjoK schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:20:
[...]

Waarom zou je voor elektra geen nieuw contract kunnen afsluiten en gas in je huidig contract door laten lopen?
Je hoeft echt niet beide producten in 1 contarct te houden,

Toen ik 2 jaar geleden mijn gas liet afsluiten heb ik zonder opzegboete het gas uit het contract kunnen laten halen er kon immers niet meer geleverd worden aan mij. Die boete is bedoeld om je aan de energiemaatschappij te binden maar omdat je met het product gas bij opheffen van de aansluiting niet overstapt naar een ander slaat zo'n boete natuurlijk nergens op... daarover waren ze het toen met me eens.
Je kan anders nog de energietransitie kaart spelen: we moeten van het gas af dus enige coulance zou op z'n plaatrs zijn.
Het gaat om het verlengen van het huidige contract. Maar wellicht is het mogelijk om het gas er uit te laten zoals je zegt, maar ik vind de aanbieding niet echt interessant dus verlengen gaat het hem sowieso niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
ajvk schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:34:

Stroom

Gas
Ze hebben daar overal andere tarieven. Bij mij staan ze op (9% BTW):

Stroom
Normaal tarief : €0,29276 per kWh
Dal tarief : €0,24771 per kWh
Terug leververgoeding : €0,20129 per kWh

Gas
Normaal tarief : €1,32021 per m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Laatst online: 20:59
Netsrek schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Ze hebben daar overal andere tarieven. Bij mij staan ze op (9% BTW):

Stroom
Normaal tarief : €0,29276 per kWh
Dal tarief : €0,24771 per kWh
Terug leververgoeding : €0,20129 per kWh

Gas
Normaal tarief : €1,32021 per m3
Gelden deze tarieven als je er al een contract had lopen? Op de site zie ik namelijk 2x zo hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
Sinds 13-03-2022 particulier klant van ZonderGas voor elektriciteit en gas.

Bekijk net de laatste factuur:

Leveringsperiode 15 jul 2022 t/m 14 aug 2022.
Maandbedrag (incl. BTW) €282,95
Maandbedrag (excl. BTW) €233,84
21% BTW € 49,11

Wat zegt KPMG over de belastingverlaging naar 9%:

Het is van belang om voor leveringen van energie tussen 1 juli en 31 december 2022 een correcte factuur uit te reiken en het juiste bedrag aan btw aan de Belastingdienst te voldoen. Ten onrechte gefactureerde btw (21% in plaats van 9%) is namelijk in principe niet aftrekbaar als voorbelasting.

Normaal wordt voor het bepalen van het geldende btw-tarief aangesloten bij de factuurdatum.
De Wet aanvullende fiscale koopkrachtmaatregelen 2022 kent een specifieke overgangsbepaling die hier expliciet een uitzondering op maakt. Niet de factuurdatum, maar het moment van levering is bepalend voor het btw-tarief.

Lijkt me dat de BTW verlaging er is om de lasten van de consument direct te verlagen

Morgen ZonderGas maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
co2301 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:10:
[...]

Gelden deze tarieven als je er al een contract had lopen? Op de site zie ik namelijk 2x zo hoge prijzen.
Klopt, ik ben al klant sinds 2013. De genoemde tarieven zijn wel variabel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
PKHS schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:10:

21% BTW € 49,11

Het is van belang om voor leveringen van energie tussen 1 juli en 31 december 2022 een correcte factuur uit te reiken en het juiste bedrag aan btw aan de Belastingdienst te voldoen. Ten onrechte gefactureerde btw (21% in plaats van 9%) is namelijk in principe niet aftrekbaar als voorbelasting.

Normaal wordt voor het bepalen van het geldende btw-tarief aangesloten bij de factuurdatum.
De Wet aanvullende fiscale koopkrachtmaatregelen 2022 kent een specifieke overgangsbepaling die hier expliciet een uitzondering op maakt. Niet de factuurdatum, maar het moment van levering is bepalend voor het btw-tarief.

Lijkt me dat de BTW verlaging er is om de lasten van de consument direct te verlagen

Is zondergas nu de verlaging in BTW aan het gebruiken om hun eigen buffer op peil te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
drunkenpaws schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:38:
[...]

Netjes. Het is een beter aanbod dan van Unive 3 jaar dalen. Is het mogelijk dat jij mij de partner pm zodat ik contact met hun kan opnemen om ook dat aanbod te krijgen? Via Essent kreeg ik alleen te horen dat zo'n contract niet direct via hun kon.
Beter dan het huidige aanbod van GC Univé 3 jaar dalen. Niet ivm het aanbod van pakweg twee weken geleden. Dat bevestigt dus extra hoe snel alles weer kan wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Behalve de correcte tarieven, dient men dus de voorschotten aan te passen. Dat doen leverancies (nog) niet, dus je hebt sowieso geen direct voordeel, Het voordeel krijg je pas bij eindafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOwner
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-02 21:31
berrieberrie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:00:
budget energie gaat per maand salderen. Zoals door enkele mensen al is gezegd is dit ongunstig.

Dit staat op de site van ACM ConsuWijzer;

Mijn energieleverancier saldeert niet over de hele periode van mijn energierekening of contractjaar. Wat kan ik doen?
Saldering moet over het totale verbruik van uw jaarafrekening of eindafrekening gaan. Uw leverancier moet kijken naar hoeveel elektriciteit u hebt afgenomen in het contractjaar. En moet de elektriciteit die u zelf hebt opgewekt daarvan af trekken. Uw energieleverancier mag dus niet uitgaan van een gedeelte van uw verbruik. Ook niet als u pas tijdens het contractjaar bent begonnen met het opwekken van elektriciteit.

Verrekent uw energieleverancier uw teruglevering niet met het volledige verbruik? Neem contact op en vraag om uitleg. Misschien is er een fout gemaakt en kan uw leverancier dit voor u oplossen.

Hebt u een slimme meter? Deze meet direct wat u verbruikt en teruglevert. En geeft dit door aan de leverancier. Geeft u de meterstanden zelf door? Met het doorgeven van de meterstanden eindigt de periode voor de rekening. Daarmee stopt ook de periode waarin uw leverancier saldeert. Het kan soms ongunstig zijn als u de meterstanden te vroeg doorgeeft. Bijvoorbeeld in de winterperiode.

Betekent dit dat budget energie niet volgens de regels handeld?
Ik weet niet wat ze precies gaan oden, maar de verplichting tot salderen over de contract periode geldt m.i. alleen voor de overheidsheffingen en niet voor het kale leveringstarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
Netsrek schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Is zondergas nu de verlaging in BTW aan het gebruiken om hun eigen buffer op peil te houden?
Zondergas valt onder Energy zero. Daar staat te lezen, dat we voor de 15de bericht krijgen over de belasting verlaging. Ook de aanverwante labels zoals ZG. Even geduld nog, vermoed ik.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
Net op de site van ZonderGas ons jaarverbruik ingevuld en maandbedrag laten berekenen.
Maandbedrag bevestigd en is nu € 254,96.
Dat is het maandbedrag incl. 9% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speclub
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-08-2024
Hallo allemaal, ik kreeg vandaag een aanbieding van mijn oude leverancier van energie (ik zit nu bij Budget Energie), EnergieDirect. Lijkt mij best een goede aanbieding, wellicht dat jullie oog er eens naar kan kijken.

Waar het op neer komt is 3 jaar contract, 23 Augustus 30% korting op kale leveringstarief, jaar erna 15% korting. Is er iets dat ik mis in deze aanbieding of ziet het er allemaal zo goed uit?

Het leveringstarief per kWh/m3 wordt per periode met een kortingspercentage verlaagd volgens het volgende schema: De 1e korting op 1 augustus 2023 is 30% korting ten opzichte van het kale leveringstarief. De 2e korting op 1 augustus 2024 is 15% korting ten opzichte van het dan geldende kale leveringstarief. De korting geldt uitsluitend voor klanten met een E1-profiel of E2 profiel elektriciteitsaansluiting en een maximaal elektriciteitsverbruik van 20.000 kWh en heeft uitsluitend betrekking op de leveringstarieven per kWh/m3, exclusief vaste leveringskosten, belastingen/heffingen van overheidswege en netbeheerkosten.

Het aanbod
Stroom 3 jaar vast AltijdDalen
Leveringskosten
Variabele leveringskosten normaaltarief € 0,39240
Variabele leveringskosten daltarief € 0,29430
Vaste leveringskosten € 0,17753 p/dag
Belastingen en toeslagen
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,04010
Opslag duurzame energie zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,03325
Vermindering energiebelasting € -2,03555 p/dag = € -742,97
Netbeheerkosten [Enexis] *
Capaciteitstarief [3x25A] € 0,66065 p/dag

Gas 3 jaar vast AltijdDalen
Leveringskosten € 1,44426
Belastingen en toeslagen *
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,39591
Opslag duurzame energie zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,09429
Capaciteitstarief [G4/G6 (500 - 4000 m3)] € 0,46042 p/dag

Verwachte jaarkosten All-in
€ 2.931,25
Verwachte maandkosten All-in
€ 244,27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Zijn dit tarieven energie direct?
En waar kan ik die vinden?
Onderstaande tarief is dan eerste jaar en neemt dan nog verder af?
speclub schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:13:
Hallo allemaal, ik kreeg vandaag een aanbieding van mijn oude leverancier van energie (ik zit nu bij Budget Energie), EnergieDirect. Lijkt mij best een goede aanbieding, wellicht dat jullie oog er eens naar kan kijken.

Waar het op neer komt is 3 jaar contract, 23 Augustus 30% korting op kale leveringstarief, jaar erna 15% korting. Is er iets dat ik mis in deze aanbieding of ziet het er allemaal zo goed uit?

Het leveringstarief per kWh/m3 wordt per periode met een kortingspercentage verlaagd volgens het volgende schema: De 1e korting op 1 augustus 2023 is 30% korting ten opzichte van het kale leveringstarief. De 2e korting op 1 augustus 2024 is 15% korting ten opzichte van het dan geldende kale leveringstarief. De korting geldt uitsluitend voor klanten met een E1-profiel of E2 profiel elektriciteitsaansluiting en een maximaal elektriciteitsverbruik van 20.000 kWh en heeft uitsluitend betrekking op de leveringstarieven per kWh/m3, exclusief vaste leveringskosten, belastingen/heffingen van overheidswege en netbeheerkosten.

Het aanbod
Leveringskosten
Belastingen en toeslagen

€ 2.931,25
€ 244,27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-05 06:05
digitalus101 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:34:
[...]
Contact opgenomen met de ks van GC en wat ik vooraf al had verwacht, de tarieven in de online omgeving zijn geldend, niet de tarieven uit de contractbevestiging. Kortom 1,65E m3 all in.
Ok, dat is duidelijk.
Het gevoel bekruipt me wel dat je tegenwoordig pas zekerheid hebt als de rekening binnen is. Hoe bizar ook.
Mijn situatie is wel vergelijkbaar. Bij mij zijn 3 bedragen in het spel: 1,45 of 1,65 of 1,85. Ks medewerker 1 zei 1,85. Ks medewerker 2 zei 1,45. Nu is er een 3e die 1,65 zegt. Ik weet niet meer wat ik moet geloven. En het zou me ook niet verbazen als het nog weer een ander bedrag blijkt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:35
strietboy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:20:

[...]
Ik ook

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05
Lijkt me inderdaad een goede deal: dit krijg ik zojuist aangeboden: 120 euro verlengkorting bij GC
Groene stroom

Normaaltarief (per kWh) € 0,5048
Daltarief (per kWh) € 0,4215
Vaste leveringskosten (per maand) € 5,7052

Bosgecompenseerd gas

Tarief (per m3) € 2,0025
Vaste leveringskosten (per maand) € 5,7052

[ Voor 14% gewijzigd door savale op 06-07-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:47
Dat is wel nice, zeker met jouw verbruik/teruglevering. Toont ook aan dat ze daar niet het aanbod op baseren, aangezien jij eigenlijk alleen maar geld terugkrijgt (teruglevering energiebelasting + teruglevering zonnepanelen + welkomstkorting).

€100,- welkomstkorting voor 1 jaar, is een stuk meer dan de €75,- die ze mij boden over 3 jaar. Of zit jij wellicht al langer bij Powerpeers? (Ikzelf 1 jaar). Trouwens, Powerpeers heeft toch maar 1 tarief? Ook bij piek en dal zijn beiden gewoon hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 06-07-2022 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 13:07
MallePietje schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:48:
[...]

Ok, dat is duidelijk.
Het gevoel bekruipt me wel dat je tegenwoordig pas zekerheid hebt als de rekening binnen is. Hoe bizar ook.
Mijn situatie is wel vergelijkbaar. Bij mij zijn 3 bedragen in het spel: 1,45 of 1,65 of 1,85. Ks medewerker 1 zei 1,85. Ks medewerker 2 zei 1,45. Nu is er een 3e die 1,65 zegt. Ik weet niet meer wat ik moet geloven. En het zou me ook niet verbazen als het nog weer een ander bedrag blijkt te worden.
Datgene wat in je online tarievendossier staat is kloppende, indien je het hebt over variabel cooperatie contract. Bij mij is dat 1,65. Ik durf geen uitspraken te doen over de vaste contracten.

Het is verwarrend ja, maar op het moment van afsluiten geldden de tarieven van het eerste half jaar, per 1-7 wijzigden die variabele tarieven zonder dat we weten wat ze zouden worden. Desondanks nog steeds een stuk lager dan bij de concurrentie.

[ Voor 6% gewijzigd door digitalus101 op 06-07-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 13:15
Mooi flexibel aanbod bij engie...

Variabel leveringstarief
Tarief per m3 (Staffel 1 [0 - 5.000 m3])
€ 2,37512

Vaste leveringskosten
€ 6,67 per maand

Hoe werkt het eigenlijk met elektriciteitsverbruik op je maandcijfers. Is hetgeen wat ik qua overschot heb hetgeen vermeld onder teruglevering en hetgeen wat ik van mijn zonnepanelen zelf direct verbruik in mindering op verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speclub
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-08-2024
strietboy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:20:

[...]
Correct. Is een aabieding voor pas overgestapte klanten. Tarief neemt dus af na een jaar naar 30% kortting en tweede jaar 15% korting maar ik zoek eigenlijk het addertje. Of is die er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K van k
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-05 10:25

K van k

18x 400 wp oost-west

Dag ben nieuw.

Denk dat het addertje is dat de belasting er niet bij inzit. Staat wel sterretje achter.
Maandag komen ze hier ook 2 dagen warmtepomp/ en boiler erneer hangen. Dus ook vant gas af.
Zaterdag al ff alle kabels getrokken door de ventilatiebuis, dat scheelt een stuk.
De benzine zou wel flink dalen las ik, omdat ze recessie verwachten op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:03
Dat zijn goede prijzen. Verwacht dat je dan al langer klant bent bij powerpeers?
Ik was altijd van het elk jaar overstappen dus was nu jaar lid van powerpeers.
Van de week aanbieding gekregen om te verlengen vanaf 28 september. Ga vanaf dan €0,41 per kWh en €1,88 per m3 gas betalen. En krijg €100 korting op de jaarnota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
LA-384 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:08:
[...]

Dat is wel nice, zeker met jouw verbruik/teruglevering. Toont ook aan dat ze daar niet het aanbod op baseren, aangezien jij eigenlijk alleen maar geld terugkrijgt (teruglevering energiebelasting + teruglevering zonnepanelen + welkomstkorting).

€100,- welkomstkorting voor 1 jaar, is een stuk meer dan de €75,- die ze mij boden over 3 jaar. Of zit jij wellicht al langer bij Powerpeers? (Ikzelf 1 jaar). Trouwens, Powerpeers heeft toch maar 1 tarief? Ook bij piek en dal zijn beiden gewoon hetzelfde.
Ik zit er nu pas een jaar, maar ze hebben inderdaad geen piek/dal dat had ik nog niet gezien. Ze zullen wel genoeg hebben ingekocht voor bestaande klanten om dit te kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:03
Team-RiNo schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Ik zit er nu pas een jaar, maar ze hebben inderdaad geen piek/dal dat had ik nog niet gezien. Ze zullen wel genoeg hebben ingekocht voor bestaande klanten om dit te kunnen bieden.
Aaaah nu snap ik het prijsverschil. Jij rekent met 9% btw. Mijn prijzen zijn met 21% btw. Hou daar straks na januari wel rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
Bart-sss schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:24:
[...]

Aaaah nu snap ik het prijsverschil. Jij rekent met 9% btw. Mijn prijzen zijn met 21% btw. Hou daar straks na januari wel rekening mee.
Ah ja dat klopt, is wat verwarrend nu. Evengoed nog wel goede prijzen vs wat ik van andere aanbieders voorbij zie komen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Bart-sss schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:24:
In dat geval hebben jullie nog niet dezelfde tarieven toch? Zo te zien heb jij de prijzen van juni en @Team-RiNo de prijzen van juli. De gasprijs was in juni even iets lager, maar zit nu (met 21% btw) weer op het niveau van mei.

Powerpeers tarieven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aLJmtB8n-tdSgM7XCLanhjkGdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q6F1iHTg3Odtxy4vXuf0CScb.png?f=user_large

Variabel heeft daarentegen een flinke prijsstijging laten zien. En het modelcontract een lichte daling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRydqlugSrGAtsTde5iUuZVRY2Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dvnq9d6bvG1wwjRfk1v8K06U.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 26% gewijzigd door LA-384 op 07-07-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOwner

21% BTW € 49,11

Je hebt het over "tarieven voor de consument per direct verlagen" en "btw aftrek". Maar welke consument kan BTW af trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOwner
speclub schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:13:

Het aanbod
Leveringskosten
Belastingen en toeslagen

€ 2.931,25
€ 244,27
Neem aan via Consumind? Ik heb hetzelfde aanbod gekregen. Leek mij niets mis mee te zijn. Heb het dan ook geaccepteerd. Zit nu te wachten op het contract van EnergieDirect. Dan pas gaat de 14 dagen bedenktijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOwner
K van k schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:50:
Dag ben nieuw.

Denk dat het addertje is dat de belasting er niet bij inzit. Staat wel sterretje achter.
Maandag komen ze hier ook 2 dagen warmtepomp/ en boiler erneer hangen. Dus ook vant gas af.
Zaterdag al ff alle kabels getrokken door de ventilatiebuis, dat scheelt een stuk.
De benzine zou wel flink dalen las ik, omdat ze recessie verwachten op korte termijn.
BTW zit er gewoon bij in, hoor ....

Uw tarieven (incl. belastingen en toeslagen)
Totaal normaaltarief stroom (1 t/m 10.000 kWh) € 0,46575
Totaal daltarief stroom (1 t/m 10.000 kWh) € 0,36765

Uw tarieven (incl. belastingen en toeslagen)
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3) € 1,93445

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVOwner
EnergieDirect schrijft over terugleveren het volgende op haar site:
Heb je een dubbele meter? Dan strepen we de teruggeleverde energie weg tegen al je verbruikte stroom. We maken geen onderscheid tussen de dal- en de normaaluren. Lever je dus overdag stroom terug dan verrekenen wij dit met de stroom die op dat moment al verbruikt is. Staan de meters allebei op 0? Dan ga je je opgewekte energie terugleveren.
Maar hoe kun je de "totale teruglevering" wegstrepen tegen het "totale verbruik"? Want dat "totale verbruik" bestaat uit twee delen die afzonderlijk gefactureerd worden: een deel hoog tarief en een deel laag tarief.

Stel:

Afgenomen hoog: 100 kWh
Terug geleverd hoog: 200 kWh
Afgenomen laag: 400 kWh
Terug geleverd laag: 50 kWh

Nu is mijn totale verbruik 500 kWh en mijn totale teruglevering 250 kWh. Als je 250 weg streept tegen 500 dan houd je 150 kWh over die je nog moet betalen. Maar tegen welk tarief? Welke meter wordt als eerste "terug gedraaid"? En over welke periode wordt dat bekeken? Maand? Jaar? Contract?

Ik vraag me dus vooral af wat er gebeurt wanneer ik op één telwerk (hoog tarief) een overschot heb en op het andere per saldo een afname, terwijl er in totaal per saldo een afname is.

Je kunt je ook afvragen wat er gebeurt in deze situatie:

Afgenomen hoog: 300 kWh
Terug geleverd hoog: 200 kWh
Afgenomen laag: 400 kWh
Terug geleverd laag: 50 kWh

Betaal je dan 100 hoog en 350 laag? Of 300 hoog en 150 laag? Of 50 hoog en 400 laag? Geen idee.

Thanks.

Onder het contract van EnergieDirect (bedenktijd is net ingegaan) staat overigens:
Wij salderen de duurzame stroom die wordt opgewekt tegen hetzelfde tarief als de stroom die van ons wordt afgenomen, namelijk het leveringstarief inclusief energiebelasting, opslag duurzame energie- en klimaattransitie en btw. Indien meer wordt terug geleverd dan verbruikt, dan geldt voor het meerdere het
teruglevertarief boven verbruik.
Daar staat dis niets over "bij elkaar optellen" ...

[ Voor 14% gewijzigd door EVOwner op 07-07-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
LA-384 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:23:
[...]

In dat geval hebben jullie nog niet dezelfde tarieven toch? Zo te zien heb jij de prijzen van juni en @Team-RiNo de prijzen van juli. De gasprijs was in juni even iets lager, maar zit nu (met 21% btw) weer op het niveau van mei.

Powerpeers tarieven
[Afbeelding]

Variabel heeft daarentegen een flinke prijsstijging laten zien. En het modelcontract een lichte daling.
[Afbeelding]
We hebben wel dezelfde (excuus voor de btw verwarring), volgens mijn energiecontract welke incl. 21% btw is ga ik 0,41/1,88 betalen. Contract gaat in per 20-8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXgZWc7rue03CuJk88_XArEuepM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gZ9VPRSjcWlFOtUTv1h2sENQ.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Team-RiNo op 07-07-2022 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Team-RiNo schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:24:
[...]

We hebben wel dezelfde (excuus voor de btw verwarring), volgens mijn energiecontract welke incl. 21% btw is ga ik 0,41/1,88 betalen.

[Afbeelding]
Dan heb je toch het tarief van juni (21% btw). De tarieven in je eerdere bericht zijn van juli (9% btw).
Niet dat het in jouw situatie veel uitmaakt :+

Je krijgt gewoon minimaal €50,- terug, zelfs met 0 maandelijkse inleg. Dat is een luxe positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 21:04
Iemand hier al eens gewoon binnen een week overgestapt op Engie? Wil alleen stroom daar, heb nu Delta model en wil daar ook modelcontract. Volgens diverse bronnen en ook hun site doen ze vet lastig. Duurt min 30 dagen, of 200,- borg, of al klant ooit geweest, of verhuizing...

Heel maf :/

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

PCJR schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:53:
Iemand hier al eens gewoon binnen een week overgestapt op Engie? Wil alleen stroom daar, heb nu Delta model en wil daar ook modelcontract. Volgens diverse bronnen en ook hun site doen ze vet lastig. Duurt min 30 dagen, of 200,- borg, of al klant ooit geweest, of verhuizing...

Heel maf :/
Ze houden zich als een van de weinige aan de afspraken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:24
@EVOwner
Mijn ervaring bij Energie Direct is dat ze netjes salderen.
Het overschot op het ene tarief verrekenen ze met de afname op het andere tarief.
Als je daarna nog overschot hebt, dan wordt dat verrekend met de (lage) terugleververgoeding.
Op mijn laatste afrekening had ik 200 kWh overschot tegen het lage teruglevertarief van € 0,05. Ik hoefde dus niet te betalen voor elektra (hoog en dal tarief), maar kreeg € 10,00 vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
Om gebruik te maken van de 3 jaar dalen deal van GC Univé als niet Univé klant kan ik gewoon een doorlopende reisverzekering aanschaffen en daarna het 3-jarige contract afsluiten?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Pagina: 1 ... 216 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4