Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.849 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:56
tilhen schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Ik ga er dan vanuit dat dit incl belasting is.
De belastingen horen er gewoon bij te staan. Je hoeft er niet "van uit te gaan" maar dan weet je het zeker.

Verder zijn maandbedragen leuk maar je kan alleen echt vergelijken met kWh en m3 prijzen + de vaste leveringskosten (voorheen vastrecht).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilhen
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-03-2023
RichieB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:46:
[...]

Dat zijn hele nette prijzen. Kan je even op de prijzen klikken om te controleren dat dit inclusief alle energiebelastingen is?
Lijkt er wel op volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibt4OHDYYmUxuHft_fcf-Vz3P0E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hhpccxZspXm7Z3rE94foQmf7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0QFgy9M7HfhY4lmMKpDJgSx070=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BtJo5kC8fInBnP93p9GKzkZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg nu elke dag via de Engie-app een overzicht van de energiekosten van de vorige dag.
Nu heb ik net voor het gas het eens doorgerekend plus de vaste leveringskosten en netbeheerkosten, kom ik op exact hetzelfde bedrag uit als wat er in het overzicht vermeld is van die dag.
[...]

Ik snap je verwarring, te meer omdat meerdere andere Engie klanten met een modelcontract hier veel hogere prijzen hebben doorgekregen. Maar zo te zien heb jij al sinds 2020 een modelcontract. Dat betekent dat jouw huidige prijs op 1 januari 2022 is ingegaan, wellicht zit daar het verschil met andere klanten die op dit moment uit een vast Engie contract komen.
Zal het zo werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:17
tilhen schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik krijg nu elke dag via de Engie-app een overzicht van de energiekosten van de vorige dag.
Nu heb ik net voor het gas het eens doorgerekend plus de vaste leveringskosten en netbeheerkosten, kom ik op exact hetzelfde bedrag uit als wat er in het overzicht vermeld is van die dag.

[...]

Zal het zo werken?
Dat zijn dan inderdaad hele mooie bedragen. Gelijk annuleren dat Budget Energie contract!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Dat ziet er prima uit! Zou ik zeker niet opzeggen.

Dit zijn de prijzen voor "bestaande Enige klanten" die in december 2021 zijn gecommuniceerd. Ik zou willen dat ik ze toen had kunnen afsluiten... maar helaas zat ik niet bij Engie.

[ Voor 11% gewijzigd door RichieB op 13-01-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
tilhen schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 01:17:

Veel lager dus. Deze bedragen doorgerekend met het verbruik van 2021 en dan kom ik ook ongeveer uit op het nieuwe voorgestelde termijnbedrag.

Nu heb ik 14 dagen bedenktijd en zijn nog (net) niet om. Zit dus nu te denken of het verstandig is om het Budget Energie contract nog te annuleren.
Scheelt dik 200 euro per maand, dus die welkomstpremie gaat dit ook niet opvangen.
Risico is natuurlijk dat het nog verder stijgt. Maar als dit pas op 1 juli gebeurd, heb ik al 5 maanden heel wat bespaart. (nieuwe contract zou 4-2 in gaan).
de vraag stellen is hem beantwoorden :p

wat opvalt is dat jouw aanbod uitgaat van modelcontract vanaf 2020 t/m onbepaalde tijd. Blijkbaar krijg je dus wel telkens verhogingen maar naar verhouding veel lager dan de actuele markttarieven. Het is geen garantie voor de toekomst, maar voor nu lijkt deze werkwijze vooralsnog in je voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZacyx381R2WpTzLEruegCtCBbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7O6Txc1XrdMMaDeI0wDpqTul.png?f=fotoalbum_large

Huidige variabele tarieven bij Essent.

edit: tijd voor koffie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:23

mwa

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:45:
[Afbeelding]

Huidige variabele tarieven bij Essent van een kennis 8)7 als ik het goed bekijk zegge €2,40 m3 ?
Je ziet er /dag staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:47:
[...]

Je ziet er /dag staan toch?
Och jeetje, laten we het er op houden dat het vroeg is. 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

B0MBACI schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:39:
[...]

Vraag mij wel af of ze hier rekening hebben gehouden met alle contracten die zijn komen te vervallen met de 7 energie leveranciers die zijn omgevallen. Ik zou 1 van de gelukkige zijn, maar Fenor dacht daar anders over..
Dat staat er toch in? :)
Een klein deel betaalt enorm hoge rekeningen
Dit gaat eigenlijk om iedereen die noodgedwongen moet overstappen naar een nieuwe aanbieder, bijvoorbeeld jongeren die op kamers gaan wonen of mensen die na een scheiding of verhuizing een nieuw energiecontract moeten afsluiten. En dan is er nog de groep van tienduizenden Nederlanders van wie de afgelopen maanden de energie-aanbieder failliet ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilhen
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-03-2023
RichieB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:10:
[...]
Dit zijn de prijzen voor "bestaande Enige klanten" die in december 2021 zijn gecommuniceerd. Ik zou willen dat ik ze toen had kunnen afsluiten... maar helaas zat ik niet bij Engie.
Klopt, 1 december een mail gekregen met de nieuwe tarieven.

Met onderstaande bedragen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbhRbeqjJNJ73owZwXnJiWybN4Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w337X6hkMnLkDOTrYx6rKG4E.jpg?f=user_large
Tony023 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:11:
[...]

wat opvalt is dat jouw aanbod uitgaat van modelcontract vanaf 2020 t/m onbepaalde tijd. Blijkbaar krijg je dus wel telkens verhogingen maar naar verhouding veel lager dan de actuele markttarieven. Het is geen garantie voor de toekomst, maar voor nu lijkt deze werkwijze vooralsnog in je voordeel.
Lijkt er wel op.

Heb ik ook eens een keer geluk met dit soort dingen. :)
Afgelopen jaren is het er eigenlijk bij ingeschoten, is nu dus mijn geluk blijkbaar.
RichieB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Dat ziet er prima uit! Zou ik zeker niet opzeggen.
Zojuist het formulier opgestuurd voor het annuleren.
Hopelijk nog op tijd. Als ik vanmiddag niets gehoord heb maar eens bellen.

Anders wordt het €100 boete. Kan nog uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 12:23
olafmol schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Hier exact hetzelfde verhaal. In het modelcontract van Vattenfall staat expliciet "Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringskosten."

Ik heb alleen nooit een bericht gekregen, maar (natuurlijk) is sinds 1-1-2022 mijn tarief ineens "stil" van €0,824567 per m3 naar € 1,258787 per m³ gegaan.

Ik begrijp dat het een modelcontract is, maar echt netjes dat ze hierover niets communiceren is het niet toch?
Ik heb de mail met de nieuwe tarieven vandaag ontvangen.

Maar ze waren al eerder bekend gemaakt en inzichtelijk in Mijn Vattenfall alleen nu dan dus ook de directe communicatie vanuit hun.
Wel vreemd, 2 weken na ingang.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
*knip*
Door verplaatsing staat die hier nu dubbel, bovendien aub in 1 topic tegelijk jouw vraag stellen.

[ Voor 98% gewijzigd door tweakduke op 13-01-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Ik overweeg een overstap naar EasyEnergy.com van BE(ex-fenor klant)
Doen of niet doen beste mensen ?
Alvast bedankt voor u reacties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Cmkl75 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:16:
Ik overweeg overstap naar EasyEnergy.com van BE(ex-fenor klant)
Iemand ervaring??
Doen of niet doen ?
Vraag is op basis van wat. Op basis van de werkelijke dagelijkse/uurlijkse levertarieven (variabele beursprijzen plus opslag) of op basis van hun veel te rooskleurige, fictieve (want variabele dagprijzen!) "voorbeeldmaandbedrag" op de website? :) Of op basis van het vertrouwen dat de prijzen lager worden de komende maanden?

Edit, ignore ondestaande, zie reacties verderop. ;)
Wat betreft de dag/uurprijs contracten hebben Mijn Domein Energie en Energyzero zichzelf inmiddels wel onaantrekkelijk gemaakt, het vastrecht is nu verhoogd tot resp 9 en 10 euro per product. Dan ben je dus 18 of 20 euro per maand kwijt en heb je nog helemaal niks geleverd gekregen aan stroom of gas. :|

De verhogingen zijn flink geweest in de paar jaren: Het is in de paar jaar dat ik er zit (eind 2019) van ik geloof 1,50 naar 3,50 (dat betaal ik nu), naar tot voor kort 5 naar nu 9 en zelfs 10 euro gegaan. Zo prijs je jezelf wel uit de markt. Het is toch van de dolle dat je per maand twee tientjes administratiekosten betaalt om energie geleverd te mogen krijgen??

Het (verder identieke) ANWB energie zit nog wel op 6 euro per product.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 13-01-2022 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:12
Energyzero is volgens de site zelf nog 6 euro, easyenergy en mijndomein 5 euro (volgens de proefberekening en website), waar heb je die 9 en 10 precies gevonden?

Ik ben gisteren naar ANWB overgestapt, ik kreeg het volgende voorstel van vandebron voor variabel tarief omdat mijn contract 11 feb afloopt (alles incl):

Normaal: € 0,49589
Daltarief € 0,37820
Gas: € 1,84173

Termijnbedrag 520 euro 8)7

Ik hoop dat de komende maanden de rust weer een beetje terugkomt. Dan even verder kijken of er nog ergens interessante 1 tot 3 jaarscontracten te vinden zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door hv08 op 13-01-2022 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
olafmol schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Hier exact hetzelfde verhaal. In het modelcontract van Vattenfall staat expliciet "Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringskosten."

Ik heb alleen nooit een bericht gekregen, maar (natuurlijk) is sinds 1-1-2022 mijn tarief ineens "stil" van €0,824567 per m3 naar € 1,258787 per m³ gegaan.

Ik begrijp dat het een modelcontract is, maar echt netjes dat ze hierover niets communiceren is het niet toch?
Ik kreeg deze mail ook vandaag. Bij mij is de stijging relatief beperkt omdat ik al op de hogere tarieven zat (gas van 1,239355 naar 1,258787). Stroom is goedkoper geworden (van 0,330911 naar 0,261953).

Voor stroom stap ik per februari over naar een 1 jarig contract bij Engie i.v.m. veel hogere terugleververgoeding, Ik verwacht namelijk zeker wel 4500 - 5000 kWh te gaan terugleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Is er toevallig iemand waar het Engie contract is afgelopen in het nieuwe jaar en die zicht heeft op de variabele bedragen op dit moment?
Via de chat hebben ze geen idee en zeggen dat het per dag verandert en vervolgens verwijzen ze naar het modelcontract, maar dat is voor een nieuwe aanvraag.

Het lijkt erop dat ze je liever kwijt zijn.

Zou wel graag willen weten welke bedragen het zijn als nu je contract afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 17:12
Mijn energie contract (Essent) loopt 28 Januari af en is vanaf vandaag verlengbaar. Had gehoopt dat de markt al iets was gezakt maar spijtig genoeg lijkt het nog gekker te worden..

Essen doet mij nu een aanbod van 385PM voor 1 Jaar vast.. Was nu 145PM

Totaal elektriciteit Normaaltarief (1 t/m 10.000 kWh) :
€ 0,14773/kWh
Totaal elektriciteit Daltarief (1 t/m 10.000 kWh) :
€ 0,13756/kWh
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3) :
€ 0,78858/m3

Dit waren nu mijn tarieven. mijn verbruik ligt rond het volgende:

Stroom 3500 (normaal 2000 / Dal 1500)
Gas 1280

Hij gaat nu automatisch naar een flexibel contract voor prijzen tegen die 385PM dus zou het liefst toch wel overstappen maar weet niet meer waar ik goed aan doe. Heb een beetje rond gelezen in dit forum maar zie door de bomen het bos niet meer.

Kwam bij Media markt uit op een tarief van 205PM (+300E terug) maar dit is weer een contract van 3 jaar wat voor mij als erg lang voelt in deze tijd.

Graag zou ik jullie advies dan ook willen vragen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 08:46
zoals velen, even niks doen. 2 tot 3 maanden de volle dagprijs betalen. En dan in het voorjaar een nieuw contract afsluiten. Extra trui aan in feb en maart.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Cap schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Vraag is op basis van wat. Op basis van de werkelijke dagelijkse/uurlijkse levertarieven (variabele beursprijzen plus opslag) of op basis van hun veel te rooskleurige, fictieve (want variabele dagprijzen!) "voorbeeldmaandbedrag" op de website? :) Of op basis van het vertrouwen dat de prijzen lager worden de komende maanden?

Wat betreft de dag/uurprijs contracten hebben Mijn Domein Energie en Energyzero zichzelf inmiddels wel onaantrekkelijk gemaakt, het vastrecht is nu verhoogd tot resp 9 en 10 euro per product. Dan ben je dus 18 of 20 euro per maand kwijt en heb je nog helemaal niks geleverd gekregen aan stroom of gas. :|

De verhogingen zijn flink geweest in de paar jaren: Het is in de paar jaar dat ik er zit (eind 2019) van ik geloof 1,50 naar 3,50 (dat betaal ik nu), naar tot voor kort 5 naar nu 9 en zelfs 10 euro gegaan. Zo prijs je jezelf wel uit de markt. Het is toch van de dolle dat je per maand twee tientjes administratiekosten betaalt om energie geleverd te mogen krijgen??

Het (verder identieke) ANWB energie zit nog wel op 6 euro per product.
Hoor deze naam EasyEnergy voor het eerst 8)7
En natuurlijk weet ik ook niet over hun solvabiliteit
Dacht mischien zijn er hier mensen met een ervaring ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 14:08
max.jansen schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:09:
Mijn energie contract (Essent) loopt 28 Januari af en is vanaf vandaag verlengbaar. Had gehoopt dat de markt al iets was gezakt maar spijtig genoeg lijkt het nog gekker te worden..

€ 0,14773/kWh
€ 0,13756/kWh
€ 0,78858/m3

Gas 1280

Hij gaat nu automatisch naar een flexibel contract voor prijzen tegen die 385PM dus zou het liefst toch wel overstappen maar weet niet meer waar ik goed aan doe. Heb een beetje rond gelezen in dit forum maar zie door de bomen het bos niet meer.

Kwam bij Media markt uit op een tarief van 205PM (+300E terug) maar dit is weer een contract van 3 jaar wat voor mij als erg lang voelt in deze tijd.

Als je verbruik aan normaal tarief hoger is dan je dal tarief dan adviseer ik je sowieso in eerste instantie om een contract af te sluiten zonder dubbel tarief.
Contract van MM gaat wel pas per 1-4-2022 in.
En een contract van 3 jaar is gewoon een rekensommetje. Stel je betaalt per maand 125€ minder dan heb je na 2 maanden de opzegboete eruit. Er zijn je al veel voorgegaan met 3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
tilhen schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Zal het zo werken?
Als jij dit niet neemt willen wij hem wel! :+

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06-2023
Even een update van de gasprijs TTF Day Ahead

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LT5OIP6wjLAdXS5MsXBXR7uvjpo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tE1U1c8MA2btLX5aMoATVkLU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:24
Enigszins met tegenzin vorige week het BE via mediamarkt afgesloten (nu GC en vanaf 1/2 PP). Ik heb niets met BE en kan mij ook niet vinden in hun werkwijze/strategie etc. Word ik vandaag alweer gebeld door BE voor een mobiel abonnement.

Zucht, voor mij volgende reden om af te zien van het energie contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:31
juwlez schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:48:
Enigszins met tegenzin vorige week het BE via mediamarkt afgesloten (nu GC en vanaf 1/2 PP). Ik heb niets met BE en kan mij ook niet vinden in hun werkwijze/strategie etc. Word ik vandaag alweer gebeld door BE voor een mobiel abonnement.

Wat let je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@cap: wat is jouw veronderstelling waarom energyzero de vastrechtprijzen zo opdrijft? ik was gelukkig nog ingestapt op het 5-euro moment, maar het is toch vreemd dat juist op een moment dat deze spelers interessant kunnen zijn ze zich uit de markt willen prijzen. zo`n aanbieder kan toch geen rede heben om geen klanten te willen? of zou het zo slecht met ze gaan vanwege e vaste contracten die ze hebben aangeboden dat ze de situaie willen redden met hoog vastrecht voor niewe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcbrakka
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-04-2023
Met veel interesse volg ik dit topic al enkele weken. Iedereen dank voor alle informatie!

Een punt waar ik mee zit: er wordt vaak geadviseerd om - als je contract afloopt - niks te doen tot aan de lente, omdat dan de tarieven waarschijnlijk lager zullen zijn. Blijkt uit het verleden dat dit klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
abcbrakka schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:00:
[...]
Een punt waar ik mee zit: er wordt vaak geadviseerd om - als je contract afloopt - niks te doen tot aan de lente, omdat dan de tarieven waarschijnlijk lager zullen zijn. Blijkt uit het verleden dat dit klopt?
Dat ligt maar net aan je eigen situatie. Als je 1700 m3 gas verbruikt tot de lente (zoals ik) dan kan het goedkoper zijn om een nieuw contract af te sluiten en daar (eventueel) in de zomer weer vanaf te stappen en de boete te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:25
tilhen schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 01:17:
Ik ben het even helemaal kwijt.

Nu heb ik al een tijd een contract met variabele tarieven bij Engie.
Vanavond ingelogd omdat ik de jaarafrekening gekregen heb. Nu schrok ik van het voorgestelde nieuwe termijnbedrag. Veel lager dan het termijnbedrag bij het Budget Energie wat ik afgesloten had.
Ik zit ook bij Engie, ik heb een 2 jarig ENGIE Opgewekt contract wat de 14e afloopt.
Mijn prijs was op de 1e januari natuurlijk flink gezakt, door verlaging belasting.
Ook ik ben benieuwd waar ze mee komen. Ik hou jullie op de hoogte waar ze mee komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:37

Ik zit al twee jaar bij BE, en ben nog nooit gebeld voor een mobiel abonnement.
Kan natuurlijk mazzel zijn, maar zolang zoiets eens in de paar maanden voorkomt
accepteer ik dat.
Ik kap dat soort gesprekken heel snel af (maar wel netjes, dus geen hoorn op de haak).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:19
wjvh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Ik zit al twee jaar bij BE, en ben nog nooit gebeld voor een mobiel abonnement.
Kan natuurlijk mazzel zijn, maar zolang zoiets eens in de paar maanden voorkomt
accepteer ik dat.
Ik kap dat soort gesprekken heel snel af (maar wel netjes, dus geen hoorn op de haak).
Enigszins off-topic, maar dat mag toch helemaal niet? Sinds 1 juli vorig jaar is het Belmeniet-register opgeheven en zijn de regels aangescherpt:

Gaf u geen toestemming? Dan mag een bedrijf u alleen bellen als:
[...]
het bedrijf belt over een product of dienst die lijkt op wat u eerder van het bedrijf afnam. Hebt u bijvoorbeeld een tijdschriftabonnement? Dan mag het bedrijf u niet bellen over een krantenabonnement.

https://www.consuwijzer.nl/telemarketing

Lijkt me dat een stroomcontract en een telefoonabonnement ook wel wezenlijk andere diensten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Even inloggen bij Budget en alle mogelijke instellingen op dat gebied uitschakelen, zowel zowel voor energie als mobiel en internet. Dan heb je nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:26
abcbrakka schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:00:
Met veel interesse volg ik dit topic al enkele weken. Iedereen dank voor alle informatie!

Dat klopt niet, omdat het zich nog niet voor heeft gedaan dat deze gasprijs explodeert. Het nadeel is met wachten tot de lente/zomer, dat er geen garantie is dat de prijs weer normaal wordt, maar allen goedkope aanbiedingen dan al weg zijn. Zoals Vatttenfall wat veel mensen hier hebben afgesloten, of de enige goede Budget Energie via Mediamarkt nog, maar wanneer deze stopt is ook niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zonde! Het is gewoon een instelling die je uit kunt zetten. Zelf ben ik als energie-klant bij Budget überhaupt nooit gebeld voor aanbiedingen van andere producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08

Jrz

––––––––––––

Het lijkt dat powerpeers is sinds deze week van 0.329716 naar 0.425548 gegaan met stroom.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40

Wat voor een alternatief heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

hv08 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:50:
Energyzero is volgens de site zelf nog 6 euro, easyenergy en mijndomein 5 euro (volgens de proefberekening en website), waar heb je die 9 en 10 precies gevonden?
Wat gek, gisteravond vulde ik de voorbeeldberekening in en stond er bij MDE/Energyzero toch echt 9 euro om 9,99 euro per product. Ik heb het 2x gecheckt omdat ik het niet kon geloven. Blijkbaar een tijdelijk 'foutje' of een voorbode van wat gaat komen... :?

Edit: wacht ik weet het alweer: ik keek naar de vaste prijs contracten en niet naar de flexcontracten. Dus wat ik zeg klopt niet. Maar 9 om 10 euro vastrecht blijft wat mij betreft echt te duur, ook voor een vast contract.
dicksterk schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:57:
@cap: wat is jouw veronderstelling waarom energyzero de vastrechtprijzen zo opdrijft? ik was gelukkig nog ingestapt op het 5-euro moment, maar het is toch vreemd dat juist op een moment dat deze spelers interessant kunnen zijn ze zich uit de markt willen prijzen. zo`n aanbieder kan toch geen rede heben om geen klanten te willen? of zou het zo slecht met ze gaan vanwege e vaste contracten die ze hebben aangeboden dat ze de situaie willen redden met hoog vastrecht voor niewe klanten?
Ik zat fout, het ging om de vaste contracten en niet om de flexibele, die zitten nog op 5 resp 6 euro per product. Maar bekijk je het de afgelopen 2 jaar dan is MDE toch van 1,50 euro naar 3,50 euro naar 5 euro gegaan per product, dat vind ik nogal een prijsstijging. 233% in 2 jaar, dat houdt je salaris niet bij. :P

Blijkbaar kon het voor de lage prijs niet uit. Of bleek dat ze behoorlijk meer konder vragen zonder dat het klantenbestand eronder leed. Ik weet het niet. Ik denk ook niet dat je het echte antwoord gaat horen als je het ze vraagt. ;)

Ook geloof ik ondanks de verhalen op de sites van deze aanbieders niet dat ze echt niets verdienen op de levertarieven. Als dat echt zo is, waarom verschillen hun 'inkoopopslagen' dan van elkaar? Procentueel zijn het behoorlijke verschillen. Ik denk dus dat ook daar wel degelijk iets aan de strijkstok van de leverancier blijft hangen.

Het maakt allemaal ook niet echt uit: uiteindelijk gaat het erom of hun aanbod aantrekkelijker is dan dat van vaste prijscontracten of niet. Dat hangt natuurlijk van je persoonlijke situatie af. Maar ik persoonlijk vind alleen al tegen de 20 euro per maand aftikken alleen voor hun 'administratie' om energie te mogen ontvangen echt wel te gortig. 10 euro vind ik al zat. Dan krijgen ze 120 euro per jaar van me voor het feit dat ze een online omgeving hebben waar ik mijn verbruik kan inzien. Dat is net zoveel als mijn mobiele provider van me krijgt, maar dan mag ik wel 10GB data verbruiken en onbeperkt bellen. Bij energieleveranciers heb ik met alleen het vastrecht zelf nog niets. ;)

Edit: trouwens, voor degenen geïnteresseerd in dit soort flexcontracten staat een mooi overzichtje van aanbieders en hun opslagen (weet alleen niet hoe actueel deze zijn) in de openingspost van het grote day ahead energie prijzen topic.. De genoemde inkoopopslag van Frank bij gas vind ik wel schrikbarend. Dat kan nooit alleen "inkoopkostendekkend" zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door Cap op 13-01-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:10
Hieronder de nieuwe wijzigen van mijn variabele tarief bij budget energie vanaf 1 feb. Mijn vraag teruglevertarief is het kale leveringstarief is dit dan die 0,38799? Rechts is trouweklanten voordeel.

Aan het overwegen om over te stappen naar een ander met een hoger teruglevertarief. We leveren waarschijnlijk rond de 3000 kwh terug. Ons gasverbruik rond de 1200m3 dan compenseert het nog een beetje.

Leveringskosten (kWh) Tarief (incl. btw) Tarief (incl. btw)
Stroom normaaltarief € 0,52370 € 0,51371
Stroom daltarief. € 0,38799 € 0,37799
Energiebelasting* € 0,04452 € 0,04452
ODE* € 0,03691 € 0,03691
Totaal normaaltarief € 0,60512 € 0,59513
Totaal daltarief € 0,46941 € 0,45941
Leveringskosten (m3) Tarief (incl. btw) Tarief (incl. btw)
Gas € 1,57288 € 1,55288
Energiebelasting* € 0,43950 € 0,43950
ODE* € 0,10467 € 0,10467
Totaal tarief gas € 2,11704 € 2,09704

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Cmkl75 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Hoor deze naam EasyEnergy voor het eerst 8)7
En natuurlijk weet ik ook niet over hun solvabiliteit
Dacht mischien zijn er hier mensen met een ervaring ;)
Solvabiliteit van e-Energy Europe B.V. (Easy Energy = handelsnaam) staat helaas niet in het hier onlangs geplaatste overzicht.

Maar als je een flexcontract neemt met maandbedragen obv het werkelijke verbruik is de schade beperkt als ze omvallen. Je gebruikt bij zo'n contract als het goed is het termijnbedrag niet als een soort spaarpotje o.i.d. en er is ook geen sprake van welkomstbonussen die je misloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Rsport40 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:18:
[...]

Dat klopt niet, omdat het zich nog niet voor heeft gedaan dat deze gasprijs explodeert. Het nadeel is met wachten tot de lente/zomer, dat er geen garantie is dat de prijs weer normaal wordt, maar allen goedkope aanbiedingen dan al weg zijn. Zoals Vatttenfall wat veel mensen hier hebben afgesloten, of de enige goede Budget Energie via Mediamarkt nog, maar wanneer deze stopt is ook niet te zeggen.
Dat klopt. Toch acht ik het voor stroom, als de zon weer volop schijnt én het energieverbruik voor verwarming weer afneemt ivm hogere temperaturen, niet geheel onwaarschijnlijk dat er in voorjaar/zomer weer een (tijdelijke?) daling zal zijn. Er lijkt in korte tijd toch wel erg veel lucht in de stroomprijs geslopen dankzij de hoge volatiliteit.

Natuurlijk is de stroomprijs deels afhankelijk van de gasprijs o.a. ivm opwekking van elektriciteit in gascentrales, maar ik betwijfel toch sterk dat je de factor 4 a 5 stijging (van pakweg 5 naar 25 cent) die de kale stroomprijs binnen 9 maanden heeft doorgemaakt echt 100% hieraan kan toeschrijven.

Maar ja, glazen bol.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 13-01-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 09:00
Flupke123 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:04:
Hieronder de nieuwe wijzigen van mijn variabele tarief bij budget energie vanaf 1 feb. Mijn vraag teruglevertarief is het kale leveringstarief is dit dan die 0,38799? Rechts is trouweklanten voordeel.

Aan het overwegen om over te stappen naar een ander met een hoger teruglevertarief. We leveren waarschijnlijk rond de 3000 kwh terug. Ons gasverbruik rond de 1200m3 dan compenseert het nog een beetje.

Leveringskosten (kWh) Tarief (incl. btw) Tarief (incl. btw)
Stroom normaaltarief € 0,52370 € 0,51371
Stroom daltarief. € 0,38799 € 0,37799
Energiebelasting* € 0,04452 € 0,04452
ODE* € 0,03691 € 0,03691
Totaal normaaltarief € 0,60512 € 0,59513
Totaal daltarief € 0,46941 € 0,45941
Leveringskosten (m3) Tarief (incl. btw) Tarief (incl. btw)
Gas € 1,57288 € 1,55288
Energiebelasting* € 0,43950 € 0,43950
ODE* € 0,10467 € 0,10467
Totaal tarief gas € 2,11704 € 2,09704
Ik krijg zojuist precies dezelfde tarieven toegezonden van BE. Had bedacht de komende maanden af te wachten maar dit is ruim het dubbele van vorig jaar, en zelfs 24 en 12 cent hoger dan januari en daar heb ik geen zin in. Vraag me toch af of dit elders met variabele tarieven niet een stuk goedkoper kan. Ik heb stadsverwarming dus kan alleen met elektra overstappen, en dan is die boete van max € 125 bij afkoop van een meerjarig contract toch een stuk minder interessant vermoed ik.

Oh en ik wilde geen dubbeltarief want overdag teveel verbruik, maar het was vorig jaar in elk geval onmogelijk om te veranderen naar enkeltarief. Na wat rekenen was BE dan nog steeds de goedkoopste optie, maar met 60,5 cent per kW/h word ik daar nu niet vrolijk van haha 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Omnivore op 13-01-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Omnivore schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Ik krijg zojuist precies dezelfde tarieven toegezonden van BE. Had bedacht de komende maanden af te wachten maar dit is ruim het dubbele van vorig jaar, en zelfs 24 en 12 cent hoger dan januari en daar heb ik geen zin in. Vraag me toch af of dit elders met variabele tarieven niet een stuk goedkoper kan. Ik heb stadsverwarming dus kan alleen met elektra overstappen, en dan is die boete van max € 125 bij afkoop van een meerjarig contract toch een stuk minder interessant vermoed ik.

Oh en ik wilde geen dubbeltarief want overdag teveel verbruik, maar het was vorig jaar in elk geval onmogelijk om te veranderen naar enkeltarief. Na wat rekenen was BE dan nog steeds de goedkoopste optie, maar met 60,5 cent per kW/h word ik daar nu niet vrolijk van haha 8)7
Ik had hetzelfde idee, schrok me helemaal kapot toen ik dit zag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 09:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GAO8c8Etr0h6Zt6kLLbBGP9WvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2B6MfwuwG9mzM1qSEQNABxME.jpg?f=fotoalbum_large

Het antwoord op de vraag of BE enkeltarief met een slimme meter toestaat: nee dus. Je reinste kolderargumentatie natuurlijk, andere leveranciers kunnen het prima af met 1 tarief en 2 standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:00
Ik probeer het hier te volgen, maar door de enorme hoeveelheid informatie raak ik het spoor een beetje bijster.
Onderstaand mijn situatie (2200 hoog + 1500 laag en 650m² gas), waarbij nog niet is meegenomen dat ik ongeveer 2750Kw terug lever per jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5-VwHtVqqL6XMXe7VqdDDY8fHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiXTbBCccUZV2CxqSxnq7koG.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt het dat dit nog steeds de "beste deal" is?

Ik kan me haast niet voorstellen dat de prijzen zo snel zullen zwakken door dat geneuzel in Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:37
BvZwolle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:46:
Ik probeer het hier te volgen, maar door de enorme hoeveelheid informatie raak ik het spoor een beetje bijster.
Onderstaand mijn situatie (2200 hoog + 1500 laag en 650m² gas), waarbij nog niet is meegenomen dat ik ongeveer 2750Kw terug lever per jaar:

[Afbeelding]

Ik kan me haast niet voorstellen dat de prijzen zo snel zullen zwakken door dat geneuzel in Rusland.
In ieder geval 1 van de beste deals.
Ga in ieder geval niet te lang denken, want deze draad staat vol mensen die dat deden en toen ontdekten dat de aanbieding verlopen was.
Binnenkort krijg ik de herhalingsprijs, want dit heb ik al veeeeeel vaker herhaald hier,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbies
wjvh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:57:
[...]

In ieder geval 1 van de beste deals.
Ga in ieder geval niet te lang denken, want deze draad staat vol mensen die dat deden en toen ontdekten dat de aanbieding verlopen was.
Binnenkort krijg ik de herhalingsprijs, want dit heb ik al veeeeeel vaker herhaald hier,
Mee eens. Maar contract gaat wel pas in per 1 april! En dan begint de lente. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Iemand die onderstaande mail ook heeft ontvangen van Essent en een Superdalen drie jaar contract heeft afgesloten? Vrij bizar wat ze nu doen. Ze wijzigen de tarieven terwijl ik met andere tarieven akkoord ben gegaan….

Beste heer…

Je aanmelding is niet goed verwerkt en daardoor hebben wij onjuiste tarieven aan je bevestigd. Ik bied je mijn excuses aan voor het ongemak.

Hieronder vind je een overzicht van de juiste producten en tarieven waarmee je akkoord bent gegaan.

De Algemene voorwaarden, Productvoorwaarden, Kwaliteitscriteria en eventuele Actievoorwaarden die je eerder van ons ontving veranderen niet.

Ik heb je contract voor het….aangepast naar de tarieven die je hieronder ziet.

Deze tarieven zijn inclusief btw en exclusief belastingen, toeslagen en netbeheerkosten. Deze worden door de overheid en de netbeheerder bepaald en kunnen tijdens de looptijd van de overeenkomst wijzigen.

Startdatum levering: 1 mei 2022

Je huidige termijnbedrag is € …inclusief btw.

Jouw tarieven zijn:
Stroom dal: € 0,14520 per kWh
Stroom normaal: € 0,16335 per kWh
Gas: € 0,63089 per m3

De vaste kosten bedragen € 0,21323 per product per dag.

Ik ben akkoord gegaan met de volgende tarieven:
Normaal: 0,16184 euro per kwh
Dal: 0,14369 euro per kwh
Gas: 0,5566 euro per m

Kale tarieven per 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Is er eigenlijk ook een lijstje van alle energieaanbieders in Nederland? Vergelijkingssites laten meestal maar een paar aanbieders zien.
(als niemand een antwoord heeft op de vraag welke leveranciers geen machtiging vereisen bij inschrijving, dan moet ik het zelf maar uit gaan zoeken)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
ocf81 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:40:
Is er eigenlijk ook een lijstje van alle energieaanbieders in Nederland? Vergelijkingssites laten meestal maar een paar aanbieders zien.
(als niemand een antwoord heeft op de vraag welke leveranciers geen machtiging vereisen bij inschrijving, dan moet ik het zelf maar uit gaan zoeken)
Googelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rsport40
ocf81 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:40:
https://docs.google.com/s...p6QLwHRIosTAJ7Ic/htmlview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
max.jansen schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:09:

€ 0,14773/kWh
€ 0,13756/kWh
€ 0,78858/m3

Gas 1280

Mijn contract loopt ook 1 Februari af bij Essent. Ik ga echt die woekerprijzen niet betalen.

Ik ga wel 2 maandjes ofzo naar Frank Energie. Zeg niet dat het beter is, maar dat risico durf en kan ik wel nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dacht je dat ik dat niet al gedaan had? Je krijgt een enorme bult vergelijkers, maar buiten een lijstje met vergunningen kan ik niet zo veel vinden. (bijv. de meeste wederverkopers staan er niet op)
Nuttige spreadsheet. Dank voor het delen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
ocf81 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Dacht je dat ik dat niet al gedaan had? Je krijgt een enorme bult vergelijkers, maar buiten een lijstje met vergunningen kan ik niet zo veel vinden. (bijv. de meeste wederverkopers staan er niet op)
https://www.acm.nl/nl/ond...ders-elektriciteit-en-gas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Die lijst heb je uit mijn antwoord overgenomen? Of is dat slechts toeval?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tunezz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-03-2023
Het lijkt er op dat Innova Energie zijn tarieven heeft aangepast. 1 jaar vast. Laten we met z'n allen nu opletten bij de andere leveranciers. Wellicht zakt de boel nu. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NOVCYQQIiDgw64xKseOKNIOCm4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K3YjrZwncO3AYBDIKOIgjD3L.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
ocf81 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Die lijst heb je uit mijn antwoord overgenomen? Of is dat slechts toeval?
Dat is toeval, maar dit is wel de meest complete lijst. Misschien was je vraagstelling niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:18
ocf81 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Welke wederverkopers missen er daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

tunezz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:19:
Het lijkt er op dat Innova Energie zijn tarieven heeft aangepast. 1 jaar vast. Laten we met z'n allen nu opletten bij de andere leveranciers. Wellicht zakt de boel nu. :)

[Afbeelding]
Hoe kom je aan deze tarieven?

Als ik via https://www.innovaenergie.nl op de homepage voor "bereken mijn maandbedrag" kies dan krijg ik deze levertarieven:

All-in tarief stroom enkel incl. btw 0,48401 per kWh
All-in tarief gas incl. btw 1,78296 per m3

Dat is dus duurder dan jouw gasprijs.

Wel nog:

Korting per jaar € -195,00

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ds4HoUIitFDqtEW2i7lVUiiA8sQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hZ59ZKEBx4C23pAEmnchu47O.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiYubki6FHpBy7BheXamZ9NmdcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ueO11ky1dFb9c2GAhBRyf050.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Laatst online: 09:52
CarpeVentum schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:28:
[...]

En wanneer wordt dan het flextarief bekend? Voor, tijdens of na de periode? Ik probeer te begrijpen of het 't waard gaat zijn om tussen 15 feb en 1 april tijdelijk ergens anders flex te zitten, of bij Eneco te blijven.
Heb jij al bericht gehad van Eneco wat de tarieven worden? Mijn contract loopt af 1-2 maar had nog niks gehoord. Gebeld en gaven aan dat het inderdaad nog niet verstuurd was, gingen ze direct doen.

Krijg ik een mailtje met "Helaas kan ik u nog niet direct vertellen wat uw nieuwe tarieven zullen worden, omdat er meerdere klanten van ons zijn met dit probleem wordt dit nu intern doorgevoerd en zult u hiervan zo snel mogelijk van ons horen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Melkunie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Welke wederverkopers missen er daar?
Alle die onder vergunning van een ander bedrijf stroom verkopen. Daarom heten het wederverkopers. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tunezz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-03-2023
Cap schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Hoe kom je aan deze tarieven?

Als ik via https://www.innovaenergie.nl op de homepage voor "bereken mijn maandbedrag" kies dan krijg ik deze levertarieven:

All-in tarief stroom enkel incl. btw 0,48401 per kWh
All-in tarief gas incl. btw 1,78296 per m3

Dat is dus duurder dan jouw gasprijs.

Wel nog:

Korting per jaar € -195,00

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie inderdaad net dat het om een verlengingsaanbod gaat. Na het invoeren van de postcode en huisnummer van m'n buurman krijg ik inderdaad het zelfde aanbod als jouw te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 08:46
MvdV75 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Mijn contract loopt ook 1 Februari af bij Essent. Ik ga echt die woekerprijzen niet betalen.

Ik ga wel 2 maandjes ofzo naar Frank Energie. Zeg niet dat het beter is, maar dat risico durf en kan ik wel nemen
Bij Frank betaal je de actuele prijszen. Dus de komende 2 maanden is dat gewoon ook de hoofdprijs. Het bedrag in het voorstel is het gemiddelde verwachte bedrag over de hele looptijd. Dus de komende maand is dat meteen 2,- + voor gas en niet de getoont 1,40 ofzo . let daar op.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24
Waarom zou het lonen om tussen afloop vast contract bij je huidige energieleverancier en een, eventuele overgang naar een nieuwe, bv BE per 12-04, tijdelijk een contract bij Frank te nemen.
Ja dan krijg je de dagprijzen voor je kiezen maar dat gebeurt toch ook als je bij je huidige leverancier blijft en geen nieuw contract sluit?

De verschillen tussen variabel bij je huidige energieleverancier en Frank zullen toch niet heel groot zijn?

Of zie ik iets over het hoofd?

PS: huidige leverancier is in mijn geval NLE, met afloop contract op 08-02

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

water_escape schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Bij Frank betaal je de actuele prijszen. Dus de komende 2 maanden is dat gewoon ook de hoofdprijs. Het bedrag in het voorstel is het gemiddelde verwachte bedrag over de hele looptijd. Dus de komende maand is dat meteen 2,- + voor gas en niet de getoont 1,40 ofzo . let daar op.
Idd. Ik vind het schokkend hoeveel mensen steeds weer in die maandbedragen van dagflexcontracten trappen.

Dagflexibel = onbekend maandbedrag!

Gewoon even zelf uitrekenen op basis van wat je NU weet. De huidige dagprijzen. Voor gas en stroom. Wat heb ik verbruikt in een decembermaand? Hoe was de prijs in die decembermaand gemiddeld voor dat flexcontract (zie prijsgrafiek op de site) Dus wat betaal ik voor die maand? Hoeveel wintermaanden zijn er nog? Dus wat betaal ik per maand? En daarna, hoeveel tussenmaanden en hoeveel zomermaanden? Wat zal ik dan betalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 13-01-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexus305
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:52
awwexl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:20:
Iemand die onderstaande mail ook heeft ontvangen van Essent en een Superdalen drie jaar contract heeft afgesloten? Vrij bizar wat ze nu doen. Ze wijzigen de tarieven terwijl ik met andere tarieven akkoord ben gegaan….

Beste heer…

Je aanmelding is niet goed verwerkt en daardoor hebben wij onjuiste tarieven aan je bevestigd. Ik bied je mijn excuses aan voor het ongemak.

Hieronder vind je een overzicht van de juiste producten en tarieven waarmee je akkoord bent gegaan.

De Algemene voorwaarden, Productvoorwaarden, Kwaliteitscriteria en eventuele Actievoorwaarden die je eerder van ons ontving veranderen niet.

Deze tarieven zijn inclusief btw en exclusief belastingen, toeslagen en netbeheerkosten. Deze worden door de overheid en de netbeheerder bepaald en kunnen tijdens de looptijd van de overeenkomst wijzigen.

Jouw tarieven zijn:

Kale tarieven per 1 mei.
Ik heb een zelfde contract bij essent afgesloten met dezelfde tarieven, echter nog geen mail gehad dat het aangepast wordt.

Kunnen ze dit zomaar aanpassen?

Had je al wel de bevestiging van het contract gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

tunezz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:44:
[...]

Ik zie inderdaad net dat het om een verlengingsaanbod gaat. Na het invoeren van de postcode en huisnummer van m'n buurman krijg ik inderdaad het zelfde aanbod als jouw te zien.
Maakt niet uit, ze zijn idd wel veranderd. Ik pas ze aan in de sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Ik probeer contact te krijgen met Energiedirect. Ze willen alles via een chatbot doen. Dat werkt voor geen meter. Als je aangeeft te willen bellen geven ze aan dat ze geen lijnen vrij hebben.
Het telefoonnummer van ze doet het niet eens!
Sommige chatmedewerkers chatten alleen aar in het Engels. Mag dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killerbee1958 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:54:
De verschillen tussen variabel bij je huidige energieleverancier en Frank zullen toch niet heel groot zijn?

Of zie ik iets over het hoofd?
Vind wel dat de huidige variabele tarieven van modelcontracten erg hoog zijn (voor nieuwe klanten).
Bij grote partijen krijgen bestaande klanten vaak wel een redelijk aanbod.

All in gemiddelde marktprijzen waren in december 37,3ct en nu in januari 29,5ct.
Komt nog wel die niet zo transparante inkoopkosten vergoeding bij.

Let wel, als prijzen weer fors gaan stijgen ben je het haasje. Maar er zullen vast ook wel variabele (model) contracten zijn die dan weer tussentijds verhoogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Vind wel dat de huidige variabele tarieven van modelcontracten erg hoog zijn (voor nieuwe klanten).
Bij grote partijen krijgen bestaande klanten vaak wel een redelijk aanbod.

All in gemiddelde marktprijzen waren in december 37,3ct en nu in januari 29,5ct.
Komt nog wel die niet zo transparante inkoopkosten vergoeding bij.

Let wel, als prijzen weer fors gaan stijgen ben je het haasje. Maar er zullen vast ook wel variabele (model) contracten zijn die dan weer tussentijds verhoogd worden.
Het haasje ben ik toch, want heb net een 3 jarig contract achter de rug. Dus dat eea veel meer gaat kosten,dat is een gegeven.

Ik vindt het aanbod van BE via MediaMarkt eigenlijk wel schappelijk.
Ik ga denk ik de periode tussen 08-02 en 12-04 (is maar 6 weekjes maar mogelijk wel nog met stevig gasverbruik) even uitzingen bij NLE.
Hopelijk krijg je gelijk en krijg ik een redelijk aanbod voor variabele tarieven en escaleert de situatie tussen Rusland en Europa niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
[...]

Actuele prijs fluctueert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFGqXYQxCq7qp66iKy2UBaEN1os=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3q3RyoH53f9Adaqwa8iVZAUF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Welke zouden jullie aanbevelen Energyzero of MijnDomein energie?
Ik zie wel dat dat mijn maandbedrag hetzelfde uitkomt tussen beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door MvdV75 op 13-01-2022 17:26 . Reden: Niet relevant in topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
lexus305 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Ik heb een zelfde contract bij essent afgesloten met dezelfde tarieven, echter nog geen mail gehad dat het aangepast wordt.

Kunnen ze dit zomaar aanpassen?

Had je al wel de bevestiging van het contract gehad?
Ja. Bevestigingsbrief contract gehad. Ik heb er maar een stevige mail achteraan gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juaasuo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-09-2023
Even een praktisch vraagje
Ik ben overgestapt naar Powerpeers. Einddatum van mijn contract bij Energiedirect is 15 februari 2022. Ik heb 15 februari als ingangsdatum bij Powerpeers neergezet. Hoe doet iedereen dat hier? Een dag later dan de einddatum of dezelfde dag? Ik heb geen zin in een overstap boete oid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Niemand hier heeft wat aan die screenshots want dit gaat over een verlengingsaanbod en geen nieuw afsluitbaar contract. Bovendien staan er alleen persoonlijke kosten in euro. En geen verbruikscijfers.

Het enige dat voor mensen interessant is zijn de levertarieven stroom / gas per m3, vastrecht stroom, vastrecht gas en eventuele bonussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Juaasuo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:13:
Ik ben overgestapt naar Powerpeers. Einddatum van mijn contract bij Energiedirect is 15 februari 2022. Ik heb 15 februari als ingangsdatum bij Powerpeers neergezet. Hoe doet iedereen dat hier? Een dag later dan de einddatum of dezelfde dag? Ik heb geen zin in een overstap boete oid
Even goed kijken naar tot en t/m oftewel tot en met

mijn ervaring is dat energieleveranciers spreken over "tot 13 mei" dus nieuwe contract in laten gaan op14 mei oftewel "startdatum"... Even als voorbeeld...

20*350ZO45°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Richard schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Even goed kijken naar tot en t/m oftewel tot en met

mijn ervaring is dat energieleveranciers spreken over "tot 13 mei" dus nieuwe contract in laten gaan op14 mei oftewel "startdatum"... Even als voorbeeld...
Dat is dus een heel verwarrend voorbeeld want tot is geen tot en met, dus dan zou "tot 13 mei" juist betekenen dat je nieuwe contract 13 mei in moet gaan. :P

Kijk bij twijfel naar de duur en begindatum. Meestal loopt een contract een jaar, dan staat er bijv "van 01-01-2021 t/m 31-12-2021". Misschien zetten ze wel foutief "tot 31-12-21" neer. Of correct "tot 01-01-2022".

Hoe dan ook, omdat je in zo'n geval weet wat een jaar is weet je dan in alle gevallen ook dat je nieuwe contract op 01-01-2022 moet ingaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 13-01-2022 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
Juaasuo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:13:
Ik heb de dag erna gedaan. Dus in jou geval de 16e aangeven bij de nieuwe partij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:21
[...]

De prijs van 2 euro + is onzin he. Je betaalt gewoon de inkoopprijs + belastingen.
Die fluctueert deze week tussen de €1,70 en €1,50 ongeveer. Dat is toch voordeliger dan de meeste aanbiedingen die momenteel te scoren zijn. :) En zeker onder die 2 euro + ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:18
Ik betaal 1,58 voor gas en ongeveer 30 cent voor elektra. Bij Essent.

Heb wel spijt dat ik mijn 3-jaar Vattenfall heb geannuleerd. Mis daardoor ook de Cashback..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
turkeyhakan schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:34:
Ik betaal 1,58 voor gas en ongeveer 30 cent voor elektra. Bij Essent.

Heb wel spijt dat ik mijn 3-jaar Vattenfall heb geannuleerd. Mis daardoor ook de Cashback..
Hoezo geannuleerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichieB
Gevalletje misleiding door Essent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:18

[ Voor 109% gewijzigd door turkeyhakan op 05-03-2022 17:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

SidewalkSuper schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:31:
[...]

De prijs van 2 euro + is onzin he. Je betaalt gewoon de inkoopprijs + belastingen.
Die fluctueert deze week tussen de €1,70 en €1,50 ongeveer. Dat is toch voordeliger dan de meeste aanbiedingen die momenteel te scoren zijn. :) En zeker onder die 2 euro + ;)
Detail: op de leveringsprijs wordt nog een GvO-kostentoeslag toegepast igv groene stroom, én elke leverancier heeft nog een opslag voor eigen 'kosten'. Zie hier een overzichtje.

Het zit me toch niet lekker, aan de ene kant adverteren met "transparantie" en "inkoopprijzen" en aan de andere kant die onduidelijkheid over die opslagen. Dus toch geen echte transparantie. :P

Easy Energy geeft het in hun voorbeeldberekening op het tarievenblad wel goed aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6V3WVVLSatOjHC-oZ_mkQ0CF-6I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1rpUUtDVstYT6cRXurPjtyVY.png?f=fotoalbum_large

Frank omzeilt het noemen van die opslag handig door ze niet te noemen op hun pagina, het woord "hanteren" te gebruiken (en niet "rekenen u de spotprijzen") en het woord "zoals" in de opsomming van de overige kosten te gebruiken. Verder maken ze nog goede sier met het feit dat ze "netbeheer, belastingen en heffingen" één-op-één doorberekenen, zonder opslag of marge". Ja dank je de koekoek, dat doet iedereen, anders mag niet eens.

Duidelijk door een marketeer geschreven. :P
Om je niet onnodig op kosten te jagen hanteren we geen vaste prijzen. Dat is namelijk duur. Je betaalt dan voor allerlei risico’s die het energiebedrijf neemt en ook voor de kosten die zij maakt om die te vermijden (complexe systemen, handelaren, bonussen). Wij hanteren daarom de publiek beschikbare spotprijzen of groothandelsprijzen. Dat zijn de prijzen die energiebedrijven en grote industrieën zelf gebruiken voor de afrekening van energie. Historisch gezien waren deze vaak lager dan vaste prijzen. Voor elektriciteit zijn dat uurprijzen, voor gas zijn dat dagprijzen. Verder berekenen we alle overige kosten, zoals netbeheer, belastingen en heffingen één-op-één door, zonder opslag of marge.
Het woordje "inkoopvergoeding" kom ik pas tegen op het moment dat ik de voorbeeldberekening uitvoer en de details van de prijsopbouw aanklik, dan komt er een veel te klein venstertje met o.a.:

Inkoopvergoeding stroom: € 0,0169 per kWh
Inkoopvergoeding gas: € 0,0967 per m3

Gas dus bijna 10 cent opslag!

Frank beweert: "Alle kosten hieronder bevatten geen (winst)marge voor ons." maar ik geloof er eigenlijk geen snars van. Hoe kan het dat andere flexleveranciers dan een veel lagere gasopslag hebben? :?

PS In het grote day ahead prijzen topic geloven ze ook weinig van het verhaal dat er geen marge op de opslagen zit en wordt geklaagd over het gebrek aan transparantie bij Frank. Iemand heeft daar een excel gemaakt met de opslagen en je ziet dat je qua opslagen bij Frank idd duurder uit bent dan bij de EnergyZero labels en Easy Energy. Tibber en Zonneplan rekenen veel lagere opslagen (maar de laatste weer een hoger vastrecht):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r95fIQ58TCcrhx4sJFacPrGzUME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NbtDrA1mi0aUuQzTM6Jduy4r.png?f=fotoalbum_large

Kortom: de prijzen verschillen toch per "beursprijzen" leverancier. Vaak staan in de dag/uurgrafiekjes de opslagen er niet bij. Soms zijn ze ook ex btw. :/

Jazeker, ze volgen de uurprijzen, maar het zijn niet helemaal de beursuurprijzen die je betaalt. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Cap op 14-01-2022 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 14:00
Ik heb op dit moment een contract lopen bij Greenchoice. 1 december is het contract verlopen. Omdat de tarieven zo aan het pieken waren, heb ik even gewacht met overstappen. Ik zit nu dus met variabele tarieven.

Sinds 1 november heb ik een warmtepomp en ben ik van het gas af. Ik vraag me nu af hoe het zit met salderen.

Vanwege de welkomstkortingen is het zo te zien nu wel aantrekkelijk om over te stappen van leverancier (ik schat mijn verbruik op 8000 Kwh, teruglevering op 7000 Kwh). Dus ik wil graag overstappen (vermoedelijk united customers). Echter zit ik nu dus nog wel met een variabel contract. Mijn verbruik in december en januari, tijdens mijn variabel contract, is natuurlijk extreem hoog vanwege de warmtepomp en de geringe opbrengst van de zonnepanelen.

Hoe werkt de saldering als ik bijvoorbeeld in februari overstap (en dus alleen in december en januari een variabel contract heb gehad). Zie ik het goed dat dat dus niet zo interessant is, omdat er nauwelijks iets valt te salderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
Cap schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Detail: op de leveringsprijs wordt nog een GvO-kostentoeslag toegepast igv groene stroom, én elke leverancier heeft nog een opslag voor eigen 'kosten'. Zie hier een overzichtje.

Easy Energy geeft het in hun voorbeeldberekening op het tarievenblad wel goed aan:

[Afbeelding]

Daarom verschillen de prijzen toch per leverancier. Vaak staan in de dag/uurgrafiekjes de opslagen er niet bij. Soms zijn ze ook ex btw. :/

Jazeker, ze volgen de uurprijzen, maar het zijn niet helemaal de beursuurprijzen die je betaalt. ;)

Frank omzeilt het noemen van die opslag overigens wel handig door ze niet te noemen op hun pagina, het woord "hanteren" te gebruiken (en niet "rekenen u de spotprijzen") en het woord "zoals" in de opsomming van de overige kosten te gebruiken. Verder maken ze nog goede sier met het feit dat ze "netbeheer, belastingen en heffingen" één-op-één doorberekenen, zonder opslag of marge". Ja dank je de koekoek, dat doet iedereen, anders mag niet eens.

Duidelijk door een marketeer geschreven. :P

[...]

Het woordje "inkoopvergoeding" kom ik pas tegen op het moment dat ik de voorbeeldberekening uitvoer en de details van de prijsopbouw aanklik, dan komt er een veel te klein venstertje met o.a.:

Inkoopvergoeding stroom: € 0,0169 per kWh
Inkoopvergoeding gas: € 0,0967 per m3

Gas dus bijna 10 cent opslag!

Frank beweert: "Alle kosten hieronder bevatten geen (winst)marge voor ons." maar ik geloof er eigenlijk geen snars van. Hoe kan het dat andere flexleveranciers dan een veel lagere gasopslag hebben? :?

PS In het grote day ahead prijzen topic geloven ze ook niks van het verhaal dat er geen marge op de opslagen zit en klagen ze over het gebrek aan transparantie bij Frank. Iemand heeft daar een excel gemaakt met de opslagen en je ziet dat je qua opslagen bij Frank idd duurder uit bent dan bij de EnergyZero labels en Easy Energy. Tibber en Zonneplan rekenen veel lagere opslagen (maar de laatste weer een hoger vastrecht):

[Afbeelding]
Dus in de all-in prijs komen nog extra kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MvdV75 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Dus in de all-in prijs komen nog extra kosten?
Ik begrijp je vraag niet.

De all-in prijs is per definitie de all-in prijs, dat is de prijs die je uiteindelijk betaalt.

Ik zeg alleen dat je meer betaalt dan alleen de beursprijs + overheidsbelastingen en overheidsheffingen. Namelijk de factor inkoopkosten / inkoopopslag / inkoopvergoeding, hoe men het ook noemt. En natuurlijk GvO's (vergroeningscertificaten) in het geval van vergroenen van grijs opgewekte stroom.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 13-01-2022 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Omnivore schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:39:
[Afbeelding]

Het antwoord op de vraag of BE enkeltarief met een slimme meter toestaat: nee dus. Je reinste kolderargumentatie natuurlijk, andere leveranciers kunnen het prima af met 1 tarief en 2 standen.
Inderdaad is dit ook schandalig, bij sommige aanbieders geven ze juist alleen maar een Enkel tarief omdat voor de meerderheid een dubbeltarief geen enkele zin heeft!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
BvZwolle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:46:

[Afbeelding]

Als je meer hoog tarief verbruik hebt dan laag dan kun je beter een enkel tarief nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
HereIsTom schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Als je meer hoog tarief verbruik hebt dan laag dan kun je beter een enkel tarief nemen!
Met de dubbele meter kan dat meestal niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
awwexl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:20:

Beste heer…

Jouw tarieven zijn:

Kale tarieven per 1 mei.
Ik weet niet hoor, zijn dit de kale tarieven? En het verschil is zo marginaal en nog best “goedkoop” in deze tijd, dus zou maar “blij” zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

HereIsTom schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:38:
[...]

En doorgaans als je evenveel normaal en dalverbruik hebt ook. Maar er zijn leveranciers bij wie normaal- en daltarief meer dan 10 cent verschilt, maar ook waar er maar 3 cent tussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

HereIsTom schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Ik weet niet hoor, zijn dit de kale tarieven? En het verschil is zo marginaal en nog best “goedkoop” in deze tijd, dus zou maar “blij” zijn.
Zeker prima tarieven! d:)b

Maar @awwexl inderdaad, dat ze onjuiste tarieven doorgeven en daar later op terugkomen vind ik echt niet kunnen. Ze zeggen:

"Je aanmelding is niet goed verwerkt en daardoor hebben wij onjuiste tarieven aan je bevestigd."

Het vermoeden ontstaat bij mij meteen dat dit anders verwoord is dan wat er werkelijk gebeurd is.

Ze doen met deze bewoordingen alsof jij je hebt aangemeld met de "correcte" tarieven en zij vervolgens een bevestiging hebben gestuurd met "onjuiste" (dus andere) tarieven.

Is dit wel zo? Heb jij niet gewoon akkoord gegeven op tarieven zoals jij ze zag (op website of aanbod via mail) en vervolgens ook precies deze zelfde tarieven waarop je akkoord gegeven hebt in de bevestiging gekregen? Dat is namelijk iets heel anders. ;)

Heb je daar screenshots / bevestigingen / bewijzen van? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 13-01-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
SidewalkSuper schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat je vergist, de dagprijzen zijn excl. toeslagen en belastingen, de gasprijs bij Frank was de afgelopen weken gemiddeld zo’n € 0,90 per dag, incl. is dat dus € 1,65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
BvZwolle schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:42:
[...]

De meter maakt niks uit. Men kan simpel de twee getallen die men uitleest in de adminstratie van de leverancier optellen en daar laat je het enkeltarief op los. Is gewoon luiheid aan de kant van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

HereIsTom schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Ik denk dat je vergist, de dagprijzen zijn excl. toeslagen en belastingen, de gasprijs bij Frank was de afgelopen weken gemiddeld zo’n € 0,90 per dag, incl. is dat dus € 1,65
Dat zegt ie toch ook? "Je betaalt gewoon de inkoopprijs + belastingen. Die fluctueert deze week tussen de €1,70 en €1,50 ongeveer." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
[...]

Ik heb sinds ik een slimme meter heb altijd enkel tarief gehad, enkel bij BE kan het schijnbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
[...]

Onzin. Kan wel. Dan tellen ze hoog en laag gewoon bij elkaar * enkeltarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocket-III
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-02-2022
Hijdaar95 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:59:
Aan de hand van eerder bericht gekeken bij Engie.
Voor een 1-jaar contract hanteren ze deze tarieven.

Ik heb een goede baan, maar dit krijg ik niet opgehoest. Snel weer weggeklikt.

Stroom
Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,66297 per kWh

Daltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,49145 per kWh

Vaste leveringskosten
€ 6,25 per maand

Inclusief btw en overheidsheffingen. Als je op een telwerk (hoog of laag) meer teruglevert dan je op dat telwerk hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding. Deze vergoeding is gelijk aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw).
Gas
Variabel leveringstarief
Tarief per m3 (Staffel 1 [0 - 5.000 m3])
€ 2,60717 per m3

Vaste leveringskosten
€ 6,25 per maand

Inclusief btw en overheidsheffingen

------
Engie niet Engine, autocorrectie had me geholpen. :)
Klinkt wel reuze interessant! Wat zijn de teruglevertarieven? (die vergeet 3/4 hier er helaas bij te vermelden...)
Pagina: 1 ... 136 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4