Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.158.236 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
shadowkid053 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:18:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik als Fenor klant CB afsluiten met een ingang van 1 februari?
Vanaf 6 januari als het je vandaag nog lukt. Morgen vanaf 7 januari. Ik ben namelijk ook ex-Fenor klant en heb dit vanmorgen geregeld. Aan de telefoon werd mij verzekerd dat ik vanaf 6 januari over kan ondanks ons contract bij BudgetEnergie.

Edit: Hoe je dit doet is eerst een contract afsluiten op internet (kiezen voor flexibel). Hier heb je alleen de optie voor 21 januari. Na ontvangst van de leveringsovereenkomst bel je om dit te vervroegen naar 6 januari door af te zien van de bedenktijd.

[ Voor 21% gewijzigd door sjakieman op 30-12-2021 15:40 ]

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-06 16:39
sjakieman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:21:
[...]

Vanaf 6 januari als het je vandaag nog lukt. Morgen vanaf 7 januari. Ik ben namelijk ook ex-Fenor klant en heb dit vanmorgen geregeld. Aan de telefoon werd mij verzekerd dat ik vanaf 7 januari over kan ondanks ons contract bij BudgetEnergie.
Dat lukt mij helaas niet, ze geven 21 dagen aan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGF-8m3prSc-GROmz3cva_B9ogU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C5V5mMEDDkr7jo0LRBuokgEx.png?f=user_large

• sjakieman
shadowkid053 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:24:
[...]

[Afbeelding]
Zie mijn edit hierboven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Cyberdeck schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:06:
Net contact gehad met Coolblue energie en per 1 januari gaat het tarief daar voor flexibel ook sky high. Tarief wat daar nu staat is nog het december tarief.
Even voor de duidelijkheid, het flexibel contract is een vaste prijs contract met een duur van 1 jaar. Het tarief wat je afsluit is dus niet afhankelijk van schommelingen op de markt. Dat staat ook letterlijk in het contract dat ik ontvangen heb en is hier inmiddels al enkele malen gequote. Flexibel slaat niet op de prijs maar op maandelijks opzegbaar.

Het kan best dat je het contract over een paar weken tegen hogere tarieven moet afsluiten, maar als je nu afsluit weet je voor 1 jaar zeker dat je de vermelde prijs hebt. Tenzij ze failliet gaan uiteraard. ;)

Ik zou er trouwens niet echt op vertrouwen wat ze bij de klantenservice beweren over de toekomst, klantenservice weet vaak niet van hoed en rand (zie van de Bron) en bovendien hebben ze er normaal gesproken belang bij om je NU binnen te halen, dus later is de aanbieding volgens hen altijd slechter. ;)
sjakieman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:21:
[...]

Vanaf 6 januari als het je vandaag nog lukt. Morgen vanaf 7 januari. Ik ben namelijk ook ex-Fenor klant en heb dit vanmorgen geregeld. Aan de telefoon werd mij verzekerd dat ik vanaf 6 januari over kan ondanks ons contract bij BudgetEnergie.

Edit: Hoe je dit doet is eerst een contract afsluiten op internet (kiezen voor flexibel). Hier heb je alleen de optie voor 21 januari. Na ontvangst van de leveringsovereenkomst bel je om dit te vervroegen naar 6 januari door af te zien van de bedenktijd.
Ik kijk nog even of er begin januari nieuws is van het front van vd Bron, zo nee dan zie ik dan wel af van de resterende bedenktermijn. De komende 2 weken toch relatief zacht weer, dus echt hard gaan wij niet stoken. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 30-12-2021 16:14 ]

• Cap
  • Niet online

Cap

shadowkid053 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:24:
[...]

[Afbeelding]
Misschien lukt het als je belt met de mededeling dat je af wilt zien van de 14 dagen bedenktermijn.

• shadowkid053
Cap schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:32:
[...]

Misschien lukt het als je belt met de mededeling dat je af wilt zien van de 14 dagen bedenktermijn.
Ja, ik ga het direct proberen zodra de overeenkomst binnen is! Bedankt voor de tips _/-\o_

• Nemmers4
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-08-2024
Cyberdeck schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:06:
Net contact gehad met Coolblue energie en per 1 januari gaat het tarief daar voor flexibel ook sky high. Tarief wat daar nu staat is nog het december tarief.
Je bedoelt dan waarschijnlijk voor mensen die het na 1 jan afsluiten. Want tarief nu is nog ‘vast voor 1 jaar’

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik twijfel nog of ik bij Vattenfall (modelcontract) blijf of dat ik naar een energiemaatschappij overstap die dagprijzen hanteert. Ik zat bij Welkom Energie, heb in november het modelcontract bij Vattenfall afgesloten die 2 december 2021 is ingegaan. Huidige tarieven voor gas zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RtA0K_RyLNzAG2YRhzRlruVzys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IgRVJeaum2avtFU2EAFvtsiE.jpg?f=user_large

Ik kom hierbij uit op een tarief van ongeveer €1,48 per m3 als ik de vaste kosten toereken aan het verwachtte verbruik van 1177 m3. Een meerjarencontract is voor mij geen optie aangezien ik over een jaar ga verhuizen. In dit topic zie ik vooral veel berichten over het 3 jaar contract bij Vattenfall, zijn er nog anderen die andere keuzes maken? Wat raden jullie mij aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Eftalou op 30-12-2021 15:56 ]

"There's no place like 127.0.0.1"

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 09:05
Ik lees hier de afgelopen dagen ook mee, zoals zovelen en twijfel nu ook om het flexibele aanbod van CB te nemen.
Ons huidige contract loopt af op 5 februari en ik twijfel wat ik beter kan doen:
- aanbod CB vast vanaf april. Van februari tot april gaan we dan flexibel door met Engie (ons huidige contract)
- aanbod CB flexibel vanaf 5 februari, met hogere tarieven dan het vaste contract vanaf april

Een derde optie zou nog kunnen zijn om af te wachten tot wat de prijzen in februari zijn, maar een beetje zekerheid is ook wel fijn.

Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 13:13
Mijn contract loopt af per 4-4-2022. Ik heb CB Flexibel nu alvast aangevraagd en kan de komende 14 dagen kijken wat de modelcontracten doen...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakieman
Cap schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:31:
[...]

[...]

Ik kijk nog even of er begin januari nieuws is van het front van vd Bron, zo nee dan zie ik dan wel af van de resterende bedenktermijn. De komende 2 weken toch relatief zacht weer, dus echt hard gaan wij niet stoken. ;)
Hou er dan wel rekening mee dat je startdatum wel opschuift. Want aan de telefoon zeiden ze dat ik als ik morgen zou bellen dat het dan 7 januari werd en als ik na het weekend zou bellen dat het dan de 12e zou worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Eftalou Je zult zelf moeten kiezen.

Dagprijzen zijn nu hoog maar als (indien, mocht het zo zijn dat) het daalt dan profiteer je er van mee.

Een middenweg is een maandelijks opzegbaar contract tegen een vast tarief. Dan kan je weer gaan kijken zodra (als, indien ;)) de prijzen zich gunstig ontwikkelen zonder een opzegboete te betalen.

Een langdurig vast contract geeft zekerheid van de prijs maar je weet niet of dat achteraf gezien over die lange periode een goede prijs blijkt. Boeit de opzegboete je niet omdat het in het niet valt bij wat je bespaart met het lagere tarief, dan kan het juist weer een keuze zijn om voor een langdurig vast contract te gaan met een nu aantrekkelijke prijs.
Thysiej schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:56:
Ik lees hier de afgelopen dagen ook mee, zoals zovelen en twijfel nu ook om het flexibele aanbod van CB te nemen.
Ons huidige contract loopt af op 5 februari en ik twijfel wat ik beter kan doen:
- aanbod CB vast vanaf april. Van februari tot april gaan we dan flexibel door met Engie (ons huidige contract)
- aanbod CB flexibel vanaf 5 februari, met hogere tarieven dan het vaste contract vanaf april

Een derde optie zou nog kunnen zijn om af te wachten tot wat de prijzen in februari zijn, maar een beetje zekerheid is ook wel fijn.

Wat zouden jullie aanraden?
Ligt aan je huidige tarieven, staan die vast en zijn die redelijk dan kan je je tot 5 feb geen buil vallen en dan iets afsluiten. Het enige probleem is dat je niet weet hoe de prijzen en dus ook het aanbod er tegen die tijd bij staan.

Als je nu CB vast afsluit vanaf april weet je nu al wat je gaat betalen tot april 2023. Dat geeft zekerheid maar of je teveel gaat betalen weet je pas achteraf. Boeit de opzegboete je niet omdat je toch heel veel verbruikt dan kan je alsnog overstappen mocht blijken dat het geen goede deal was.

CB flexibel kan je maandelijks opzeggen, dus dan kan je in april alsnog over zonder opzegboete. Of als de prijzen tegenvallen, er blijven.

Keuzes... ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Cap op 30-12-2021 16:09 ]

• Cap
  • Niet online

Cap

sjakieman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:01:
[...]

Hou er dan wel rekening mee dat je startdatum wel opschuift. Want aan de telefoon zeiden ze dat ik als ik morgen zou bellen dat het dan 7 januari werd en als ik na het weekend zou bellen dat het dan de 12e zou worden.
Uiteraard, het is de 14 dagen bedenktermijn + een administratieve termijn. Maar daarom zeg ik, de komende weken is er geen vorst voorspeld dus ik durf het nog wel een paar dagen uit te stellen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:00
Eftalou schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:55:
Een meerjarencontract is voor mij geen optie aangezien ik over een jaar ga verhuizen.
Volgens mij is een verhuizing een legitieme reden om je energiecontract boete vrij op te zeggen. Dit zou je na kunnen lezen in de voorwaarden van Vattenfall.

Afgelopen jaar heb ik ook een energiecontract boete vrij beëindigt wegens mijn verhuizing. Dit was ook een 3 jarig contract.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tenzij het verbruik van @Eftalou zo hoog is en het 3 jaar vast tarief zo laag (t.o.v. de andere contract opties) dat ie met gemak de opzegboetes voor stroom en gas (ik denk 2x 50 euro) eruit haalt. Maar dat kan ie alleen zelf uitrekenen. ;)

PS er schijnen ook energieleveranciers te zijn die de opzegboetes overnemen. (Dan denk ik zelf: geef me liever geen welkomstbonus aan het einde van de looptijd / neem geen boete over maar geef me geljk een lager levertarief en vastrecht, maar ok, overnemen van een boete werkt ook;))

In de leveringsovereenkomst van Coolblue Energie staat alvast dat evt. opzegboetes van de vorige energieleveranciers voor rekening van de klant zelf zijn. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Cap op 30-12-2021 16:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 16:11
Wilde ik mij eindelijk gaan aanmelden bij CoolBlue Flexibel, hebben ze de tarieven inmiddels verhoogd. :/

• Nemmers4
ScarAce1989 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:29:
Wilde ik mij eindelijk gaan aanmelden bij CoolBlue Flexibel, hebben ze de tarieven inmiddels verhoogd. :/
Klopt! Ze staan opeens een stuk hoger bij Flex.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FW9w0M10hCRgVeZs37oYFldd04o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XEXcfNkZCdtaMZK4rnvEEWwl.png?f=fotoalbum_large

Het vaste contract per 1 apr staat nog gelijk

• Cap
  • Niet online

Cap

Die zijn zojuist idd flink verhoogd, nu kaal levertarief stroom enkel 32 ipv 17 ct en kaal gas 128 ipv 114 ct... :/

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 30-12-2021 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-06 10:27
Cap schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:33:
Die zijn zojuist idd flink verhoogd, nu kaal 32 ct stroom enketarief ipv 17 ct en 128 ct gas ipv 114 ct... :/
Overkwam mijn zwager ook in oktober met de VEH/BudgetEnergie aanbieding.

In deze uitzonderlijke situatie geldt: bij twijfel doen. Je hebt immers 14 dagen bedenktijd.

• wjvh
En nu? Toch maar afsluiten of wachten op de volgende verhoging?

• ScarAce1989
Pff ik had mij moeten aanmelden toen ik het hier had gepost.

Ik moet echt over want mijn contract loopt 10-01-2022 af en vanaf dan rekent Essent woekerprijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScarAce1989
wjvh schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:39:
[...]

En nu? Toch maar afsluiten of wachten op de volgende verhoging.
Ben nu eigenlijk wel geneigd om te wachten tot alle tarieven van alle aanbieders bekend zijn.

• wjvh
deleted.

[ Voor 110% gewijzigd door wjvh op 30-12-2021 16:43 ]

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06 20:33
Geen paniekvoetval!!

[ Voor 87% gewijzigd door Rsport40 op 30-12-2021 16:45 ]

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 09:05
Taigu schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:59:
Mijn contract loopt af per 4-4-2022. Ik heb CB Flexibel nu alvast aangevraagd en kan de komende 14 dagen kijken wat de modelcontracten doen...
Ik heb hier ook voor gekozen, als de prijzen stijgen zit ik in iedergeval de komende tijd goed en als ze dalen kan ik van het contract af wanneer ik wil :-)

• wjvh
Hangt van je buffer af. Als je echte problemen krijgt om 100 euro of meer extra te betalen zou ik me gestrest voelen nu.

• ScarAce1989
wjvh schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:48:
[...]

Hangt van je buffer af. Als je echte problemen krijgt om 100 euro of meer extra te betalen zou ik me gestrest voelen nu.
Jup in zo'n situatie zit ik. Ik had de deal van Vattenfall net te laat gezien en nu net te laat een keuze gemaakt om naar CoolBlue over te gaan.

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 14:45
Als je eerder op de dag hebt gekeken dan werkt de methode vanuit de cache misschien nog. Probeer dat eens.

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:38
Echt?

Ik heb vanmiddag tijdens de lunch het flex tarief bij CB afgesloten. Net op tijd dus. De leveringsovereenkomst heb ik binnen en de tarieven lijken nog voordelig.

Wellicht snel afsluiten vandaag en doen alsof je neus bloed 😏

• ScarAce1989
robbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:58:
[...]

Als je eerder op de dag hebt gekeken dan werkt de methode vanuit de cache misschien nog. Probeer dat eens.
Hoe werkt dat? Zou je mij een PM kunnen sturen?

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-06 09:43
Eftalou schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:55:
Ik twijfel nog of ik bij Vattenfall (modelcontract) blijf of dat ik naar een energiemaatschappij overstap die dagprijzen hanteert. Ik zat bij Welkom Energie, heb in november het modelcontract bij Vattenfall afgesloten die 2 december 2021 is ingegaan. Huidige tarieven voor gas zijn als volgt:

[Afbeelding]

Ik kom hierbij uit op een tarief van ongeveer €1,48 per m3 als ik de vaste kosten toereken aan het verwachtte verbruik van 1177 m3. Een meerjarencontract is voor mij geen optie aangezien ik over een jaar ga verhuizen. In dit topic zie ik vooral veel berichten over het 3 jaar contract bij Vattenfall, zijn er nog anderen die andere keuzes maken? Wat raden jullie mij aan?
Waarom zou je overstappen als je deze nog gunstige tarieven hebt tot juli 2022? Ik heb Vattenfall geappt voor mijn vriendin en dat tarief van €1,25m3 krijgt zij ook wanneer haar 1-jarige contract op 31 januari afloopt, goedkoper kan je momenteel nergens terecht en die vaste kosten krijg je bij iedere aanbieder erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
ScarAce1989 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:01:
[...]

Hoe werkt dat? Zou je mij een PM kunnen sturen?
Webpagina's in cachegeheugen in Google-zoekresultaten bekijken
Met gecachte links kun je zien hoe een webpagina eruitzag toen Google de pagina voor het laatst bezocht.

Over gecachte links
Google maakt een momentopname van elke webpagina als back-up voor het geval de huidige pagina niet beschikbaar is. Deze pagina's worden vervolgens opgeslagen in de cache van Google. Als je op een link met de tekst In cache klikt, krijg je de versie van de site te zien die door Google is opgeslagen.

Als de website die je probeert te bezoeken, langzaam is of niet reageert, kun je in plaats daarvan de gecachte link gebruiken.

Een gecachte pagina openen
Doe op je computer een Google-zoekopdracht naar de pagina die je wilt vinden.
Klik in de zoekresultaten naast de URL van de site op de pijl-omlaag Pijl-omlaag of Meer en dan In cache.
Als je naar de live pagina wilt gaan, klik je bovenaan op Huidige pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
Nemmers4 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:33:
[...]

Klopt! Ze staan opeens een stuk hoger bij Flex.

[Afbeelding]

Het vaste contract per 1 apr staat nog gelijk
Woow... ik heb deze tarieven nu volgens het zojuist ontvangen contract:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJzzmaqheXo6GEVmpZzoZvoJXjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zjUs08851tn46MsOM6whK28y.png?f=fotoalbum_large

Tevens krijg ik net een mail van Budget Energie met de volgende tekst:

Overstappen?
Wilt u overstappen? De ACM heeft bepaald dat in deze situatie een overgangsperiode van 30 dagen van toepassing is. In deze periode mag u een overstap bij een andere energieleverancier aanvragen, maar deze mag nog niet plaatsvinden. Dit mag wel vanaf 30 januari 2022. We brengen geen boete in rekening. U hoeft dit overigens niet aan ons door te geven. Wij horen van de overstap via uw nieuwe leverancier.

[ Voor 22% gewijzigd door shadowkid053 op 30-12-2021 17:12 ]

• ScarAce1989
robbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:07:
[...]

Webpagina's in cachegeheugen in Google-zoekresultaten bekijken
Met gecachte links kun je zien hoe een webpagina eruitzag toen Google de pagina voor het laatst bezocht.

Over gecachte links
Google maakt een momentopname van elke webpagina als back-up voor het geval de huidige pagina niet beschikbaar is. Deze pagina's worden vervolgens opgeslagen in de cache van Google. Als je op een link met de tekst In cache klikt, krijg je de versie van de site te zien die door Google is opgeslagen.

Als de website die je probeert te bezoeken, langzaam is of niet reageert, kun je in plaats daarvan de gecachte link gebruiken.

Een gecachte pagina openen
Doe op je computer een Google-zoekopdracht naar de pagina die je wilt vinden.
Klik in de zoekresultaten naast de URL van de site op de pijl-omlaag Pijl-omlaag of Meer en dan In cache.
Als je naar de live pagina wilt gaan, klik je bovenaan op Huidige pagina.
Helaas werkt dit niet. Als ik de zoekopdracht herhaal en dan op 'in cache' klik, zie ik een cached pagina, met een cookies pop-up. Als ik die wegklik gaat deze naar de huidige pagina.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wjvh
Ik krijg toch wel medelijden met al degenen die nu in de ellende komen, en ik vrees dat een groot deel van de mensen dit nog niet weet.

• robbies
ScarAce1989 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:16:
[...]

Helaas werkt dit niet. Als ik de zoekopdracht herhaal en dan op 'in cache' klik, zie ik een cached pagina, met een cookies pop-up. Als ik die wegklik gaat deze naar de huidige pagina.
Het was te proberen. Enkele dagen geleden lukte dat wel met de Vattenfall deal energiexl 3 jaar vast.

• ScarAce1989
robbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:18:
[...]

Het was te proberen. Enkele dagen geleden lukte dat wel met de Vattenfall deal energiexl 3 jaar vast.
Is er geen manier om deze cookies pop-up to ontwijken?

• robbies
shadowkid053 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:07:
[...]

Woow... ik heb deze tarieven nu volgens het zojuist ontvangen contract:
[Afbeelding]

Tevens krijg ik net een mail van Budget Energie met de volgende tekst:

Overstappen?
Wilt u overstappen? De ACM heeft bepaald dat in deze situatie een overgangsperiode van 30 dagen van toepassing is. In deze periode mag u een overstap bij een andere energieleverancier aanvragen, maar deze mag nog niet plaatsvinden. Dit mag wel vanaf 30 januari 2022. We brengen geen boete in rekening. U hoeft dit overigens niet aan ons door te geven. Wij horen van de overstap via uw nieuwe leverancier.
Hoe komt het dat je deze mail van Budget energie hebt gekregen? Heb je hun een vraag gesteld? Ik neem aan dat je ex Fenor bent.

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06 20:33
wjvh schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:17:
Ik krijg toch wel medelijden met al degenen die nu in de ellende komen, en ik vrees dat een groot deel van de mensen dit nog niet weet.
Er zullen veel mensen met een minimum inkomen of alleen een AOW, zichtzelf moeten gaan opwarmen in het Winkelcentrum.

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06 17:23
robbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:21:
[...]

Hoe komt het dat je deze mail van Budget energie hebt gekregen? Heb je hun een vraag gesteld? Ik neem aan dat je ex Fenor bent.
Budget Energie heeft zojuist een mail uitgestuurd, volledige mail staat in het Fenor topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07

TFHfony

Professional Weirdo

Afgelopen week is mijn energieleverancier (Naked Energy) failliet gegaan. Ik heb een all-electric huis, dus gebruik geen gas. Op het dak heb ik voor zo'n 6300Wp aan zonnepanelen liggen.
In de wintermaanden (december / januari) neem ik zo'n 1000kWh aan stroom af. In de zomer lever ik effectief alleen terug. Op jaarbasis moet ik zo'n 2500kWh (volledig in dal tarief) afrekenen.

Wat is nu wijsheid:
Overstappen (naar wie?) voor de maand januari. Zo'n 400 - 500 Euro aftikken (40 - 50 ct per kWh) en per februari weer een vast contact ergens afsluiten?
of
Gewoon direct ergens anders een jaarcontract afsluiten. En kan ik dan het beste wachten tot 01/01 of kan ik beter nu nog ergens mijn slag slaan.

Het aansluiten zal wel wat later plaatsvinden vanwege het feit dat mijn aansluiting waarschijnlijk tijdelijk geblokkeerd is door het faillissement.
Ik zie hier boven (net zoals een post over Greenchoice) nog tarieven voorbij komen van rond de 25ct/kWh. Op de site kan ik alleen prijzen van 50 - 60 ct per kWh vinden. Zie ik iets over het hoofd? Of gaan de tarieven echt per 01/01 zo veel omlaag?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 16:17
Ik zit nu bij Greenchoice, ik heb een "Groen&Vrij Wind en Zon" contract met nu nog lage tarieven en er staat bij "einddatum tarief 1-1-2022".
Mijn huidige normaaltarief is 0,25ct....mag ik er vanuit gaan dat dat per 1/1 minimaal verdubbeld?

• sjakieman
Stefke schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:55:
Ik zit nu bij Greenchoice, ik heb een "Groen&Vrij Wind en Zon" contract met nu nog lage tarieven en er staat bij "einddatum tarief 1-1-2022".
Mijn huidige normaaltarief is 0,25ct....mag ik er vanuit gaan dat dat per 1/1 minimaal verdubbeld?
Dat kan niemand je hier met zekerheid vertellen. Je kan er alleen vanuit gaan dat het hoger gaat worden maar het zou ook naar zo'n 35 cent kunnen gaan. Het lijkt er op dat de energie bedrijven nu om de beurt een goede deal hebben met een beperkt aantal plaatsen, daarna schieten de tarieven weer omhoog. Het zou kunnen dat ze hun huidige gebruikers ook zo'n aanbod kunnen doen. Zo beperken ze het risico bij een nieuwe verhoging tot een beperkt aantal klanten.

Het enige wat je deze week had kunnen doen was het afsluiten van een nieuw contract met 2 weken bedenktijd. Dan had je op 1 januari een keuze gehad, nu kan je denk ik alleen nog maar afwachten.

• Nemmers4
Maar je zou je nieuwe tarieven vanaf 1jan al moeten weten nu. Is nmlk al overmorgen. Is dat nergens terug te vinden? Spam folder ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou nog altijd gaan voor Vandebron met deze tarieven:

Gas: € 1,2430 per m³
Stroom: € 0,2633 per kWh

Komen ze begin januari met een enorme verhoging, dan gebruik je de bedenktijd van 14 dagen om alsnog te annuleren. Zo niet, dan heb je voor nu een prima deal gescoord. De kans bestaat dat je nu nog bij de 'oude' klanten met gunstige tarieven hoort, als je het vóór 1 januari aanvraagt. Dat onderscheid zien we ook bij andere leveranciers. Garanties zijn er uiteraard niet, maar door de bedenktijd heb je in ieder geval niets te verliezen.

Ook hebben we nog geen twee klantenservice-medewerkers van Vandebron gehoord die exact hetzelfde verhaal vertelden. De meeste roepen maar wat, zoals we dat ook bij andere leveranciers zien. Daar kunnen we dus eigenlijk helemaal niets mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Een andere optie: HVC Groep.
Met de volgende variabele tarieven per 1 januari 2022:

Gas: € 1,43028 per m³
Stroom enkel: € 0,26691 per kWh
Stroom normaal: € 0,29236 per kWh
Stroom dal: € 0,24805 per kWh
(In de gebieden waar de daluren al om 21:00u beginnen, liggen de stroom-tarieven voor normaal en dal ongeveer een cent hoger.)
Vaste leveringskosten: € 70,00 per product per jaar

HVC heeft het in de tariefbladen expliciet over een modelcontract, dus dit moet nog steeds door iedereen af te sluiten te zijn. Dat kan telefonisch via 0800-0700 (optie 2). Vraag om HVC Biostroom en HVC Gas, dat zijn de goedkoopste varianten die ze aanbieden.

Ze bieden ook nog eenjarige en driejarige contracten aan. Voor tarieven, zie hier (gas) en hier (stroom).

Bijvoorbeeld:
HVC Gas Vast 3 jaar: € 1,33442 per m³
HVC Biostroom Vast 3 jaar: € 0,28363 per kWh

Echt ideaal is het dus allemaal niet, maar als je nu nog iets zoekt is het wellicht een optie. En ook redelijk goed als je alleen stroom nodig hebt.

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Godsamme ook te laat voor CB Flex dat ik vanavond wilde afsluiten 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Houd er bij de modelcontracten wel rekening mee dat de leveranciers de tarieven kunnen verhogen wanneer ze dat willen (lees verhogen bij stijgende prijzen).

Dus als je onzeker bent over de nabije toekomst en of je het kunt betalen is wellicht een vaste prijs contract toch interessanter. Worden de energieprijzen bijv komende lente toch lager dan kan je altijd nog overstappen en de opzegboete voor lief nemen.

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Tony023 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:38:
Ja, had ik het gisteren maar gedaan. Maarja, het is nog altijd beter dan blijven bij energie direct.

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 22:05
Reken daar inderdaad maar op. 0,55, zie ik nu bij 1 jaar vast. Ik kreeg bij variabel iets van 0,70 aangeboden in november. Je moet wel beetje oppassen met deze club want ze zetten je einde contract direct op het variable tarief van dat moment en niet het tarief zoals dat per half jaar wordt bepaald.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Mashadar schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:41:
[...]

Ja, had ik het gisteren maar gedaan. Maarja, het is nog altijd beter dan blijven bij energie direct.
Tja dat dacht ik vorige keer ook al met de Vattenfall deal, met de goede hoop dat de prijzen wel zouden dalen. Nog een maandje oude tarieven en daarna misschien maar flexibel of hopen op een beetje okee aanbod ergens volgende week 🙏🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:41:
Houd er bij de modelcontracten wel rekening mee dat de leveranciers de tarieven kunnen verhogen wanneer ze dat willen (lees verhogen bij stijgende prijzen).

Dus als je onzeker bent over de nabije toekomst en of je het kunt betalen is wellicht een vaste prijs contract toch interessanter. Worden de energieprijzen bijv komende lente toch lager dan kan je altijd nog overstappen en de opzegboete voor lief nemen.
HVC geeft wel expliciet aan: "De leveringstarieven zijn geldig tot 1 juli 2022."

Dan nog is dat uiteraard totaal geen waterdichte garantie. Maar het zijn voornamelijk de prijsstunters geweest die de variabele tarieven tussentijds verhoogd hebben voor huidige klanten. De betrouwbare partijen doen dat nog steeds vooral op de gebruikelijke momenten en verhogen tussentijds alleen voor nieuwe aanmelders. Maar dat is altijd al zo geweest. Desondanks kun je in deze tijden natuurlijk helemaal nergens meer van uitgaan, maar het is wellicht iets om mee te nemen.

• TexMex
  • Niet online
Tony023 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:38:
Zo extreem goed was die deal nu ook weer niet. Het feit dat je een jaar lang zekerheid zou hebben van enigszins redelijke tarieven was natuurlijk fijn. Maar dit doet er niet voor onder, al is de onzekerheid van een modelcontract natuurlijk groter. Wil je die onzekerheid niet, dan kun je ook voor een van de vaste opties bij HVC gaan. Maar het blijft nu gewoon kruimels rapen, spectaculaire deals zijn er niet.

• TexMex
  • Niet online
Eerder vandaag kwam dit bericht langs met variabele Greenchoice-tarieven per 1 januari: Matis in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier". Dat lijkt dus naar omstandigheden alleszins mee te vallen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@TexMex Maar er staat ook expliciet "modelcontract variabel tarief". Die datum tot wanneer het huidige tarief geldig is, da's dus niets anders dan een indicatie wanneer ze regulier het tarief wijzigen: modelcontract dus eens per half jaar.

Kijk je in de voorwaarden van het modelcontract dan is het nog duidelijker:
2.1 Wijzigingen variabele leveringskosten: 2 keer per jaar
• De variabele leveringskosten (de tarieven per kWh en m3) behorende bij het Modelcontract worden doo marktontwikkelingen beïnvloed.
• HVC kan de tarieven aanpassen op 1 januari en 1 juli van elk jaar. Hierbij hanteert HVC de volgende criteria: HVC volgt de marktontwikkelingen.
Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kan HVC de leveringstarieven ook op andere momenten aanpassen.
2.2 Aankondiging wijzigingen variabele leveringskosten
• Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringskosten.
• Ook bij onvoorziene tussentijdse wijzigingen (anders dan op 1 januari en 1 juli) als bedoeld in artikel 2.1 van deze Modelcontractvoorwaarden informeert HVC u hierover persoonlijk en tijdig voor de tariefswijziging.
Dat is verre van een garantie, laat staan waterdicht. :P
En dat is niet anders dan bij andere leveranciers, groot of klein, met een modelcontract.

Het punt is en blijft: het is géén vast tarief, en juist als er flinke stijgingen zijn op de energiemarkt zal de kans gro(o)t(er) zijn dat ze tariefwijzigingen gaan doorvoeren. Dus als je wilt voorkomen dat je in de stress zit bij onverhoopte stijgingen in de wintermaanden dan kan je je afvragen of je wel een modelcontract moet nemen.
TexMex schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:02:
[...]

Zo extreem goed was die deal nu ook weer niet. Het feit dat je een jaar lang zekerheid zou hebben van enigszins redelijke tarieven was natuurlijk fijn. Maar dit doet er niet voor onder, al is de onzekerheid van een modelcontract natuurlijk groter. Wil je die onzekerheid niet, dan kun je ook voor een van de vaste opties bij HVC gaan. Maar het blijft nu gewoon kruimels rapen, spectaculaire deals zijn er niet.
Het gaat bij de meesten momenteel m.i. niet om spectaculaire deals of kruimels rapen, maar om met de zekerheid van een betaalbare energierekening de wintermaanden door te komen. ;) En de crux is voor die mensen dus dat het modelcontract die zekerheid niet biedt.

Het is natuurlijk prima om het risico te nemen als je de gevolgen ook kan dragen, ook als de prijzen nog eens door het dak gaan.

Een andere prima optie is om scherp aan de wind te varen en gewoon een contract met dagprijzen te nemen. Maar ook daar alleen als je het risico kunt dragen en de onzekerheid verdragen.

Dus of een modelcontract met momenteel lagere tarieven onder doet voor een vaste prijs contract dat je een jaar lang verzekert van hogere, maar nog hanteerbare tarieven... dat hangt helemaal af van je eigen situatie en inschatting. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 30-12-2021 19:35 ]

• wjvh
Dan is 1 jaar vast bij BudgetEnergie of Flex van Coolblue een optie.

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik probeerde me ook aan te melden voor coolblue, liever zekerheid an de twijfel bij van de bron dacht ik. maar idd, de tarieven zijn ineens totaal anders. dus nu duizelt het me een beetje. Ik heb heir al dagen meegelezen maar vindt op veel vragen ook verschillende antwoorden. dus ik probeer het evenn concreet voor mezlef te maken, ik hoop dat iemadn me kan helpen.
ik wil morgen van de bron bellen om 9 uur:
- als ik morgen bel, heb ik dan sowieos de eerste maand nog de lage tarieven(als ik geen bedenktijd hoef)? of kan het ook zijn dat ik de hoge tarieven krijg die op x januari(gesteld dat dat voor de datum is dat ze bij mij beginnen te leveen) ingaan.
- hebben mensen van van de bron ene overzicht per mail gekregen van wat ze telefonishc besteld hebben?
- ik zit bij naked energy in de vensterperiode. ik lees van de 1 dat die geblokkeerd staat en v an de ander dat overstappen gewoon kan. hoe doe ik dat bij van de bron?
ik ben 1 va diegneen voor wie 100 euor per maand nogal uitmaakt. bij van de bron zou ik volgens gaslicht.com 191,58 betalen, bij coolblue 350
- op gaslicht.com staan innova en united consumers als 2e en 3e, kan ik die ook nog overwegen of gelden daar sowieos al hogere tarieven? dar zou ik met mijn verbruik: 960kw hoog 1440kw laag en 1480m3 gas daarmee zou ik bij innova op 223 euro komen volgens gaslicht.com en op 236 bij united consumers
- bij bedrijven als frank betaal je voor je maandeljikse verbruik. betaal je bij vandebron etc. wel gewoon een voorschot, of ook je werkelijke verbruik?

• Cap
  • Niet online

Cap

@dicksterk Antwoord op je eerste vraag betreffende Coolblue Energie, als het je om het Flexibel contract gaat: nee de deal met de tarieven die er tot vanmiddag stonden is voorbij. Het gaat niet om de ingangsdatum maar het moment van afsluiten. Vanaf nu gelden de hogere tarieven, welke ingangsdatum je ook kiest.

Wil je per januari een nieuw contract dan zal je dus moeten kijken wat nu het beste aanbod is.
Kan je tot april wachten dan zijn er andere vaste prijs opties, zoals bijvoorbeeld die Coolblue 1 jaar vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
robbies schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:21:
[...]

Zonder aanleiding. Ik hoor van meer mensen die geen correspondentie krijgen. Tot nu toe alle mails gekregen.

• wjvh
shadowkid053 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:31:
[...]

Zonder aanleiding. Ik hoor van meer mensen die geen correspondentie krijgen. Tot nu toe alle mails gekregen.
Die mails kunnen natuurlijk in batches verstuurd worden.

• robbies
shadowkid053 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:31:
[...]

Ik heb de mail nu ook gehad. Idd in batches.

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:50
Wij zijn ook verzeild geraakt in het FENOR-debacle, en ik ben dus af aan het wachten wat de tarieven gaan zijn. Kans dat ik dus actie moet gaan nemen.

Ik vroeg me af of het strategisch/mogelijk is om voor elektra een andere aanbieder te kiezen dan voor gas? Ik lees dat het kan, maar ik vraag me af of het loont en of er addertjes onder het gras zitten.
1) Weet iemand of er verschillen zijn tussen tarieven wanneer je maar één af neemt?
2) Loopt je gas-tarief door onder hetzelfde contract wanneer je je elektra verplaatst?
3) Wat zijn verder nog consequenties?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Durven jullie nu nog op de goedkoopste (kleine) aanbieder over te stappen na alle faillisementen? Ik zat vorig jaar bij een nieuwkomer en was dit jaar tijdelijk overgestapt naar een grote aanbieder die iets duurder was maar ben daar nu eigenlijk wel blij om (het was eigenlijk om in juni dan weer te switchen en dan weer een welkomstbonus te krijgen maar de situatie zal anders zijn dan :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Marzman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:56:
Durven jullie nu nog op de goedkoopste (kleine) aanbieder over te stappen na alle faillisementen? Ik zat vorig jaar bij een nieuwkomer en was dit jaar tijdelijk overgestapt naar een grote aanbieder die iets duurder was maar ben daar nu eigenlijk wel blij om (het was eigenlijk om in juni dan weer te switchen en dan weer een welkomstbonus te krijgen maar de situatie zal anders zijn dan :p )
Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik zie hier op zich mooie tarieven van HVC voorbij komen. Maar vraag me af hoe stabiel die partij is. Het lijkt een relatief oud bedrijf, een afvalinzamelaar, maar wel redelijk nieuw op de energiemarkt.

[ Voor 3% gewijzigd door TFHfony op 30-12-2021 20:01 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:11:
@TexMex Maar er staat ook expliciet "modelcontract variabel tarief". Die datum tot wanneer het huidige tarief geldig is, da's dus niets anders dan een indicatie wanneer ze regulier het tarief wijzigen: modelcontract dus eens per half jaar.

Kijk je in de voorwaarden van het modelcontract dan is het nog duidelijker:

[...]

Dat is verre van een garantie, laat staan waterdicht. :P
En dat is niet anders dan bij andere leveranciers, groot of klein, met een modelcontract.

Het punt is en blijft: het is géén vast tarief, en juist als er flinke stijgingen zijn op de energiemarkt zal de kans gro(o)t(er) zijn dat ze tariefwijzigingen gaan doorvoeren. Dus als je wilt voorkomen dat je in de stress zit bij onverhoopte stijgingen in de wintermaanden dan kan je je afvragen of je wel een modelcontract moet nemen.

[...]

Het gaat bij de meesten momenteel m.i. niet om spectaculaire deals of kruimels rapen, maar om met de zekerheid van een betaalbare energierekening de wintermaanden door te komen. ;) En de crux is voor die mensen dus dat het modelcontract die zekerheid niet biedt.

Het is natuurlijk prima om het risico te nemen als je de gevolgen ook kan dragen, ook als de prijzen nog eens door het dak gaan.

Een andere prima optie is om scherp aan de wind te varen en gewoon een contract met dagprijzen te nemen. Maar ook daar alleen als je het risico kunt dragen en de onzekerheid verdragen.

Dus of een modelcontract met momenteel lagere tarieven onder doet voor een vaste prijs contract dat je een jaar lang verzekert van hogere, maar nog hanteerbare tarieven... dat hangt helemaal af van je eigen situatie en inschatting. ;)
Maar dit is toch werkelijk helemaal niets nieuws?!

Dit is de laatste maanden in dit topic al in extreme mate, tot in den treure, herhaald en duidelijk geworden. Helemaal niemand stelt dat modelcontract-tarieven vast staan. De tarieven van een modelcontract zijn variabel en staan dus niet vast. Dat mag geen nieuws meer zijn en is gesneden koek voor iedereen die de moeite neemt zich hier een beetje in te lezen. Die voorwaarden kunnen we inmiddels wel dromen... Maar dan kan een optie nog wél het vermelden waard zijn. Dit is immers het topic waarin beschikbare opties besproken worden. Bovendien geef ik in hetzelfde bericht óók een acceptabel alternatief mét vaste tarieven. ;)

Ik benadruk juist maar al te vaak dat je met een modelcontract geen 100% zekerheid hebt dat de tarieven tussentijds niet gewijzigd worden. Iedereen die hier meeleest zou daar inmiddels van op de hoogte moeten zijn.

Dat neemt niet weg dat een modelcontract alsnog een prima optie kan zijn, zeker als je alle eerdere deals gemist hebt en als je nu elders met extreem hoge tarieven te maken hebt. Dan kun je nu redden wat er te redden valt en kijk je na je aanmelding weer verder naar betere opties. Heel veel gunstigere contracten zijn er tot april sowieso niet. Verder moet een ieder uiteraard voor zich bepalen wat in zijn situatie het handigst is. Dat kan iets vasts zijn maar ook prima een modelcontract. Er is simpelweg niet één algemeen advies te geven; het gaat erom dat er opties geboden worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

TexMex schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:01:
[...]

Maar dit is toch werkelijk helemaal niets nieuws?!

Dit is de laatste maanden in dit topic al in extreme mate, tot in den treure, herhaald en duidelijk geworden. Helemaal niemand stelt dat modelcontract-tarieven vast staan.
Voor jou en voor mij niets nieuws misschien, maar er komen dagelijks allemaal mensen langs die helemaal niet van alles op de hoogte zijn, zo blijkt elke keer. ;)

Ik vind jouw suggestie voor HVC ook uitstekend (y) , ik had die ook al op de radar staan als mogelijke optie. Een betrouwbaar bedrijf met nette tarieven en voorwaarden.

In reactie op wat je hierboven zegt, ik stel ook nergens dat jij suggereert dat de modelcontracten vast staan. Ik reageerde in eerste instantie gewoon met "Houd er bij de modelcontracten wel rekening mee dat de tarieven verhoogd kunnen worden dus als je onzeker bent dan is een vaste prijs contract wellicht interessanter." Lijkt me een prima, genuanceerde toevoeging. :)

Vervolgens kwam jij ermee dat ze stelden dat de tarieven geldig zijn tot 1 juli 2022, tja neem het mij dan niet kwalijk dat ik kom met de algemene voorwaarden van het contract waarin staat dat ze het tarief op elk moment kunnen wijzigen bij onvoorziene marktomstandigheden. :)

Ik vind "geen 100% zekerheid" of "geen waterdichte garantie" dat de prijzen niet wijzigen echt te optimistisch gesteld en daarom benadruk ik nog maar eens er ook geen "bijna zekerheid" is.
Juist als de prijzen 'onvoorzien' flink stijgen zijn leveranciers geneigd om hun prijzen tussentijds te verhogen conform aangegeven in de voorwaarden. Niet meer, niet minder.

Dat maakt het verder niet goed of fout, en zoals ik hierboven ook al aangaf kan het voor mensen afhankelijk van hun omstandigheden een goede optie zijn, net als een contract met dagflexibele prijzen. Daar zijn we het over eens. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 30-12-2021 20:31 ]

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
TexMex schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:31:
Een andere optie: HVC Groep.
Met de volgende variabele tarieven per 1 januari 2022:

Gas: € 1,43028 per m³
Stroom enkel: € 0,26691 per kWh
Stroom normaal: € 0,29236 per kWh
Stroom dal: € 0,24805 per kWh
(In de gebieden waar de daluren al om 21:00u beginnen, liggen de stroom-tarieven voor normaal en dal ongeveer een cent hoger.)
Vaste leveringskosten: € 70,00 per product per jaar

HVC heeft het in de tariefbladen expliciet over een modelcontract, dus dit moet nog steeds door iedereen af te sluiten te zijn. Dat kan telefonisch via 0800-0700 (optie 2). Vraag om HVC Biostroom en HVC Gas, dat zijn de goedkoopste varianten die ze aanbieden.

Ze bieden ook nog eenjarige en driejarige contracten aan. Voor tarieven, zie hier (gas) en hier (stroom).

Bijvoorbeeld:
HVC Gas Vast 3 jaar: € 1,33442 per m³
HVC Biostroom Vast 3 jaar: € 0,28363 per kWh

Echt ideaal is het dus allemaal niet, maar als je nu nog iets zoekt is het wellicht een optie. En ook redelijk goed als je alleen stroom nodig hebt.
Het 3-jaar contract is anders best oké. Hoe sluit je dit af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TallyO schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:11:
[...]

Het 3-jaar contract is anders best oké. Hoe sluit je dit af?
Staat letterlijk in de tekst die je quote:
Dat kan telefonisch via 0800-0700 (optie 2)
Je zal wel moeten wachten tot morgen ochtend.

[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 30-12-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
TFHfony schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:01:
[...]

Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik zie hier op zich mooie tarieven van HVC voorbij komen. Maar vraag me af hoe stabiel die partij is. Het lijkt een relatief oud bedrijf, een afvalinzamelaar, maar wel redelijk nieuw op de energiemarkt.
Het voordeel is wel dat voornamelijk gemeenten en waterschappen de eigenaren zijn. Je mag verwachten dat die geen al te gekke risico's nemen. Al kun je natuurlijk nooit garanderen dat een bedrijf overeind blijft. Met een modelcontract zit je in ieder geval nergens aan vast en stap je ook zo weer over naar iets beters. En over een paar maanden komen we normaal gesproken in een wat gunstiger seizoen. Dan heb je na een eventueel faillissement waarschijnlijk iets minder te vrezen dan bij een faillissement in de periode van najaar tot en met de winter. Nog buiten het feit dat een faillissement ná de winter überhaupt wat minder voor de hand ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:07:
[...]

Voor jou en voor mij niets nieuws misschien, maar er komen dagelijks allemaal mensen langs die helemaal niet van alles op de hoogte zijn, zo blijkt elke keer. ;)

Ik vind jouw suggestie voor HVC ook uitstekend (y) , ik had die ook al op de radar staan als mogelijke optie. Een betrouwbaar bedrijf met nette tarieven en voorwaarden.

Ik stel ook niet dat jij suggereert dat de modelcontracten vaststaan. Ik reageerde in eerste instantie gewoon met "Houd er bij de modelcontracten wel rekening mee dat de tarieven verhoogd kunnen worden dus als je onzeker bent dan is een vaste prijs contract wellicht interessanter." Lijkt me een prima toevoeging.

Vervolgens kwam jij ermee dat ze stelden dat de tarieven geldig zijn tot 1 juli 2022, tja neem het mij dan niet kwalijk dat ik kom met de algemene voorwaarden van het contract waarin staat dat ze het tarief op elk moment kunnen wijzigen bij onvoorziene marktomstandigheden. :)

Ik vind "geen 100% zekerheid" of "geen waterdichte garantie" dat de prijzen niet wijzigen echt te optimistisch gesteld en daarom benadruk ik nog maar eens dat die er niet is en er ook geen "bijna zekerheid" is.
Juist als de prijzen 'onvoorzien' flink stijgen zijn leveranciers geneigd om hun prijzen tussentijds te verhogen conform aangegeven in de voorwaarden.

Niet meer, niet minder. Dat maakt het verer niet goed of fout, en zoals ik hierboven ook al aangaf kan het voor mensen afhankelijk van hun omstandigheden een goede optie zijn, net als een contract met dagflexibele prijzen. Daar zijn we het over eens. :)
"Totaal geen waterdichte garantie"... ;) Maar goed, dat is vooral een semantische discussie. Volgens mij zijn we het grotendeels eens met elkaar! Dit topic is sowieso een enorme herhaling van zetten geworden. Dat is uiteraard lastig te voorkomen in deze onzekere energie-tijden. Maar het kan al veel helpen als mensen in ieder geval de laatste twintig berichten lezen. Daarin worden vaak al veel vragen beantwoord én de laatste opties besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
TFHfony schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:12:
[...]

Staat letterlijk in de tekst die je quote:

[...]

Je zal wel moeten wachten tot morgen ochtend.
Bedankt! Dit gaat hem worden voor mij. Het 3 jaar contract afsluiten en ergens in de zomer evalueren. De overstapboete is toch maar maximaal €150. Mochten de tarieven bij Budget Energie meevallen (Fenor alumni) , dan kan ik deze nog altijd gratis annuleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

TFHfony schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:01:
[...]

Absoluut geen kleine internetcowboy. Een echt fysiek bedrijf dat de afval en energievoorziening voor 50+ gemeenten regelt. Ze produceren ook zelf stroom met eigen biomassacentrale en zitten ook in windmolens en zonnepanelen, dus nog aardig gespreid ook. Wel een leuk bedrijf dat lekker bezig is met de combinatie afvale en (duurzame) energie. Ik zou me zelf niet zo'n zorgen maken over de stabiliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 30-12-2021 20:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wjvh
TallyO schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:27:
[...]

Bedankt! Dit gaat hem worden voor mij. Het 3 jaar contract afsluiten en ergens in de zomer evalueren. De overstapboete is toch maar maximaal €150. Mochten de tarieven bij Budget Energie meevallen (Fenor alumni) , dan kan ik deze nog altijd gratis annuleren.
En doe jezelf dan een lol, en doe dit morgenochtend. Niet eerst oliebollen bakken of zo, want dit topic bevat al genoeg berichten van mensen die nog even wilden nadenken of zo; en vervolgens ontdekten dat de aanbieding niet meer bestond. Dat nadenken doe je beter in de 14 daagse bedenk periode.

[ Voor 5% gewijzigd door wjvh op 30-12-2021 20:43 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

wjvh schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:41:
[...]

En doe jezelf dan een lol, en doe dit morgenochtend. Niet eerst oliebollen bakken of zo, want dit topic bevat al genoeg berichten van mensen die nog even wilden nadenken of zo; en vervolgens ontdekten dat de aanbieding niet meer bestond. Dat nadenken doe je beter in de 14 daagse bedenk periode.
Je kan toch beter nog even wachten tot na 1 januari? De tarieven gaan per 01/01 juist met 2~ 3ct/kWh omlaag bij 3 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bedankt @Cap @Mils, op basis van deze informatie houd ik het voorlopig op mijn Vattenfall modelcontract tot na de winter, als de tarieven hopelijk enigszins dalen. De maximale boete om een 1-jaar contract op te zeggen is niet zo hoog gelukkig. Mijn energie en gasverbruik is redelijk gemiddeld voor een 2-persoons huishouden met een kleine. Over een jaar verhuis ik naar een gasloze woning, ik sluit tegen die tijd dan wel een nieuw contract af.

"There's no place like 127.0.0.1"

• wjvh
Wachten blijkt de laatste dagen geen goede keuze. Maar iedereen maakt een eigen keuze.

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-03 19:04
Oke, bij voorbaat sorry voor mogelijke herhaalvragen. Ik heb veel doorgelezen maar toch nog wat onduidelijkheden en er lijkt hier veel kennis te zitten ;-).

Ik was klant bij Fenor, sinds vandaag BudgetEnergie (BE) en wacht nog op de tarieven. Hoop dat het "meevalt" maar we gaan het zien.Eigenlijk wil ik voor de zekerheid elders al iets afsluiten, ik heb dan de 14 dagen bedenktijd dus dan weet ik ook waar ik bij BE aan toe ben.

De grote vraag: waar doe ik nu goed aan? Het gaat bij mij alleen om elektriciteit. Vast lijkt het niet te zijn op dit moment, variabel - via een modelcontract - wel, als ik het zo goed begrepen heb. Waar moet je dan rekening mee houden? Wordt dit maandelijks aangepast, is dit altijd opzegbaar, hoe zit dat precies?

En... als ik alleen elektriciteit zoek... heeft iemand toevallig nog een goede tip? Ik zag al HVC voorbij komen, dat ziet er best aardig uit. Voor mij is teruglevering ook een belangrijke.

Alvast enorm bedankt voor het advies, een tip of een duwtje in de goede richting. Ik ben vandaag door alle bomen het bos een beetje kwijtgeraakt, de informatieverstrekking vanuit Fenor/BE is niet echt geweldig.

• Stefke
  • Laatst online: 20-06 16:17
sjakieman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:04:
[...]

Dat kan niemand je hier met zekerheid vertellen. Je kan er alleen vanuit gaan dat het hoger gaat worden maar het zou ook naar zo'n 35 cent kunnen gaan. Het lijkt er op dat de energie bedrijven nu om de beurt een goede deal hebben met een beperkt aantal plaatsen, daarna schieten de tarieven weer omhoog. Het zou kunnen dat ze hun huidige gebruikers ook zo'n aanbod kunnen doen. Zo beperken ze het risico bij een nieuwe verhoging tot een beperkt aantal klanten.

Het enige wat je deze week had kunnen doen was het afsluiten van een nieuw contract met 2 weken bedenktijd. Dan had je op 1 januari een keuze gehad, nu kan je denk ik alleen nog maar afwachten.
Dan wacht ik t even af. Ik neem aan dat ik toch zo bij Greenchoice weg kan? Variabel zit ik nergens aan vast lijkt me.
Het is denk ik niet direct een probleem: ons gebruik is nog wat onduidelijk vanwege nieuw huis, wp + meer panelen sinds juli dit jaar, etc, maar als het goed is hebben we minstens 10kwh zonopbrengst (38 panelen totaal 11kWh piek) en is ons verbruik lager (ik schat zo rond de 7-8kwh, al heb ik sinds kort een stekker hybride) dus wij zitten sowieso met salderen nog goed.
😃
Maar ik zal er komende week eens beter naar kijken, want volgens mij kunnen we nog wel een paar honderd euro verdienen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
TFHfony schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:50:
[...]

Je kan toch beter nog even wachten tot na 1 januari? De tarieven gaan per 01/01 juist met 2~ 3ct/kWh omlaag bij 3 jaar?
Waarom niet morgen al afsluiten, vervolgens op 01/01 een vergelijking verrichten met het nieuwe contract? Mocht dat nieuwe contract voordeliger zijn dan kun je het contract annuleren en opnieuw afsluiten. Zo ben je zeker dat je altijd de beste deal krijgt. Of zit daar weer een periode tussen?

[ Voor 11% gewijzigd door TallyO op 30-12-2021 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TallyO schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:18:
[...]

Waarom niet morgen al afsluiten, vervolgens op 01/01 nachecken? Mocht dat nieuwe contract voordeliger zijn dan kun je het contract annuleren en opnieuw afsluiten. Of zit daar weer een periode tussen?
Als je morgen afsluit, het nog tegen de oude/hogere tarieven is.
Gezien het feit de nieuwe tarieven voor na 01/01 al op de site staan, is het gewoon een beetje dubbel werk om morgen te gaan bellen en dan vervolgens op te zeggen en maandag nog een keer te gaan bellen.
Maar... be my guest.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:51
Als Fenor klant wordt ik automatisch op Budget Energie gezet per vandaag. Ik krijg dit door op de mail:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZO8oxuGz5zmFODAugNZgbttDZqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQ7YnhkC0b4iS2Ll9rchG1fW.jpg?f=fotoalbum_large

Het Enkeltarief vind ik heel interessant, maar ik mis hier de TKV korting. Toch €0.28 heb ik nergens gezien. Volgens mij was zelfs het oude Vattenfall 3jr Vast aanbod niet zo gunstig?

Echter als ik op de knop in de mail druk zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umGBwcpZOEnPsedIkxxDCC-88A8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUPvPxstv93W6i5ovWVIM46p.jpg?f=fotoalbum_large
7(8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 30-12-2021 21:28 ]

• TallyO
TFHfony schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:20:
[...]

Als je morgen afsluit, het nog tegen de oude/hogere tarieven is.
Gezien het feit de nieuwe tarieven voor na 01/01 al op de site staan, is het gewoon een beetje dubbel werk om morgen te gaan bellen en dan vervolgens op te zeggen en maandag nog een keer te gaan bellen.
Maar... be my guest.
Dank. Ik was niet op de hoogte van het feit dat de 2022 tarieven bekend waren. Nog even wachten dus.

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-03 19:04
TallyO schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:34:
[...]

Dank. Ik was niet op de hoogte van het feit dat de 2022 tarieven bekend waren. Nog even wachten dus.
Dit gaat over HVC? Waar staan die 2022 tarieven dan? Ik heb alleen die 2021 tariefbladen gezien?

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03
wjvh schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:13:
Dan is 1 jaar vast bij BudgetEnergie of Flex van Coolblue een optie.
Waarom CB flex? De boete bij eerder weggaan uit het 1jr vast is max 50 euro (100 euro voor gas en stroom samen, minus de 50 euro kadobon) en als je een beetje verstookt haal je dat bedrag er zo uit qua tarief verschil tussen vast en flex.

EDIT: die 50 euro CB kadobon kun je vergeten als je tussentijds opzegt, uit hun contract "Eindigt de leveringsovereenkomst tussentijds binnen het eerste jaar?
Dan brengen we ook een vergoeding in rekening voor de ontvangen welkomstbonus of het ontvangen welkomstcadeau met een maximum van 50 euro."

[ Voor 26% gewijzigd door olafmol op 30-12-2021 22:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TallyO
DjeezD schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:35:
[...]

Dit gaat over HVC? Waar staan die 2022 tarieven dan? Ik heb alleen die 2021 tariefbladen gezien?
Vast januari 2022 Stroom:
https://www.hvcgroep.nl/s...%20-%20januari%202022.pdf

Vast januari 2022 Gas:

Overzicht:
https://www.hvcgroep.nl/a...an-hvc/downloads-en-links

Zoals eerder aangegeven, zoek naar HVC Biostroom en HVC Gas in die documenten.

[ Voor 6% gewijzigd door TallyO op 30-12-2021 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
TallyO schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:55:
[...]

Vast januari 2022 Stroom:

Vast januari 2022 Gas:

Overzicht:
https://www.hvcgroep.nl/a...an-hvc/downloads-en-links

Zoals eerder aangegeven, zoek naar HVC Biostroom en HVC Gas in die documenten.
1,33 per m3 voor 3 jaar vast is helemaal niet zo beroerd idd. Ik zou gewoon morgenochtend direct bellen en vragen of de 1-1-2022 tarieven gelden als je het contract dan in laat gaan. Ik vermoed dat ze ook 14 dagen bedenktijd hanteren en dan begin je toch wel pas halverwege januari. Maar even goed navragen en vooral contract nalezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
olafmol schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:52:
[...]

Waarom CB flex? De boete bij eerder weggaan uit het 1jr vast is max 50 euro (100 euro voor gas en stroom samen, minus de 50 euro kadobon) en als je een beetje verstookt haal je dat bedrag er zo uit qua tarief verschil tussen vast en flex.
Omdat dat andere CB contract pas na de winter (1 april 2022) in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
olafmol schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:01:
[...]

1,33 per m3 voor 3 jaar vast is helemaal niet zo beroerd idd. Ik zou gewoon morgenochtend direct bellen en vragen of de 1-1-2022 tarieven gelden als je het contract dan in laat gaan. Ik vermoed dat ze ook 14 dagen bedenktijd hanteren en dan begin je toch wel pas halverwege januari. Maar even goed navragen en vooral contract nalezen.
Het december contract dat tot en met morgen afgesloten kan worden HVG Gas 3 jaar biedt zelfs € 1,13078 per m3. Het nieuw contract is dus enkel gunstig voor mensen die geen gas afnemen. Ik denk dat ik toch voor dit oud contract ga.

Bron:
https://www.hvcgroep.nl/s...as-Vast-december-2021.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door TallyO op 30-12-2021 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
TallyO schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:07:
[...]

Het december contract dat tot en met morgen afgesloten kan worden HVG Gas 3 jaar biedt zelfs € 1,13078 per m3. Het nieuw contract is dus enkel gunstig voor mensen die geen gas afnemen. Ik denk dat ik toch voor dit oud contract ga.

Bron:
Het zou mooi zijn als je die nog kunt fixen! Maar ik vraag me af of HVC daar nog in meegaat op de laatste dag van het jaar. Het valt hoe dan ook te proberen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 22-06 20:26

Superbeagle

Always smile

olafmol schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:01:
[...]
1,33 per m3 voor 3 jaar vast is helemaal niet zo beroerd idd […]
In oktober was 0,86/m³ 3 jaar vast bij Greenchoice niet zo beroerd. Een week geleden was 1,18/m³ 3 jaar vast bij Vattenfall niet zo beroerd. En nu is 1,33/m³ 3 jaar vast bij HVC Groep niet zo beroerd. 8)7

• olafmol
[...]

Bron:
1,13 per m3 voor 3 jaar vast, hmmmm.....interesting....

• TallyO
TexMex schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:13:
[...]

Het zou mooi zijn als je die nog kunt fixen! Maar ik vraag me af of HVC daar nog in meegaat op de laatste dag van het jaar. Het valt hoe dan ook te proberen.
Ze zullen wel moeten. Volgens mij mogen ze klanten niet weigeren. Ik ga het morgenvroeg in ieder geval proberen.

In het document staat ook:
"De leveringstarieven zijn geldig voor offertes gemaakt tussen 1 december en 31 december 2021, met een startdatum
van levering voor 1 december 2021 of later. Offertes zijn 14 dagen geldig."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

TallyO schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:18:
[...]
Ze zullen wel moeten. Volgens mij mogen ze klanten niet weigeren. Ik ga het morgenvroeg in ieder geval proberen.

[...]
Ze mogen niemand weigeren inderdaad. Dat heet leveringsplicht en is onderdeel van hun ACM vergunning. Wijs ze er expliciet naar mocht je het gevoel krijgen te worden afgewimpeld.

• TexMex
  • Niet online
TallyO schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:18:
[...]

[...]
Je staat ook zeker in je recht!

Al hebben we hier vaker nog geldige tarieven in PDF-bestanden gezien, die de klantenservice toch écht niet meer ging afsluiten voor de aanvragers. Maar ik hoop van harte dat het lukt! Bel in ieder geval zo vroeg mogelijk, want ik heb zo'n vermoeden dat het druk gaat worden... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 06:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Superbeagle schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:21:
[...]

Ze mogen niemand weigeren inderdaad. Dat heet leveringsplicht en is onderdeel van hun ACM vergunning. Wijs ze er expliciet naar mocht je het gevoel krijgen te worden afgewimpeld.
Leveringsplicht betekend niet dat ze dat tegen iedere prijs hoeven te doen; ook niet tegen de prijs op een documentje wat iemand van hun website af heeft geheeld/weten te vinden; immers:
Aan deze publicatie kunnen geen rechten ontleend worden.
Misschien krijg je wel een "mooi voorstel" middels een Modelcontract van 3,00 per M3. Ze voldoen dan nog steeds aan de leveringsplicht.

20*350ZO45°

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ik kreeg net antworod p mij vraag maar ben blijkbaar niet duidelk geweest. Ik wil naar vandebron energie bellen morgen, omdat die nogaltijd het beste tarief hebben. amar heeft dat zin of niet? wat ik wil weten:
- als ik morgen bel en afzie van de bedenktijd, weet ik dan zeker dat ik nog tegen de oude tarieven januari doorkom? of kunnen e me morgen de oude tarieven beloven en bijvoorbeeld op 7 januari tegen de op bijvoorbeeld 6 januari gepubliceerde tarieven aansluiten? dat wil ik wel even weten.
of heeft vandebron nu sowieso al geen zinn meer net als de coolblue flex deal?
wat ik ook nog zit te denken is: hvc gas, en stroom bij bijvoorbeeld frank enerige(de stromprijzen daar zijn momenteel lager dan bij hvc)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Richard schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:29:
[...]
Leveringsplicht betekend niet dat ze dat tegen iedere prijs hoeven te doen; ook niet tegen de prijs op een documentje wat iemand van hun website af heeft geheeld/weten te vinden; immers:
[...]
Dat schreef ik toch niet. Als je belt, dan hoor je de prijs. Als je dan zegt ‘ik ga akkoord’ mogen zij niet zeggen ‘nee, wij willen u niet’. Niets meer en niets minder.
Misschien krijg je wel een "mooi voorstel" middels een Modelcontract van 3,00 per M3. Ze voldoen dan nog steeds aan de leveringsplicht.
Nee, dan voldoen ze aan hun informatieplicht.

• R4NCOR
  • Laatst online: 15-06 12:20

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik heb er (naief) helemaal niet naar omgekeken de laatste tijd. Stom misschien, maarja. Ik zit op een Essent flex contract, dus nu toch tijd voor de tariefverhoging.

Mijn nieuwe tarieven bij Essent:
0,25246 / kWh (was 0,23121)
1,11505 / m3 (was 0,82045)

Is zo'n +9% en +36%. Is wel flink, maar niet echt het idee dat het beter is om wat anders af te sluiten? Am I wrong?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScarAce1989
R4NCOR schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:07:
Ik heb er (naief) helemaal niet naar omgekeken de laatste tijd. Stom misschien, maarja. Ik zit op een Essent flex contract, dus nu toch tijd voor de tariefverhoging.

Mijn nieuwe tarieven bij Essent:
0,25246 / kWh (was 0,23121)
1,11505 / m3 (was 0,82045)

Is zo'n +9% en +36%. Is wel flink, maar niet echt het idee dat het beter is om wat anders af te sluiten? Am I wrong?
Prima prijzen.

• ScarAce1989
[...]

Bron:
Kan mij bijna niet voorstellen dat de prijzen die hier gehanteerd worden over een jaar nog voordelig zijn. Echter kun je het contract altijd afkopen.
Pagina: 1 ... 120 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4