• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09-2021
dutchgio schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:08:
Nee dat kan dus niet, smiui is niet compitabel met SP flashtools gemaakt.
Dat thread is verouderd en klopt niet.
Dus volgens jou beweringen zijn er twee mogelijkheden voorlopig:

1. Wachten op een unlockcode?
2. SP FLASH TOOLS VAN LOXAR gebruiken?

Dan maar die van Loxxar gebruiken helaas, hopelijk gewoon altijd de up-to-date...

Anoniem: 684617

Ik heb hem gisteren ontvangen.

Amper/geen rommel erop in hoeverre ik kan oordelen. kan alles vlot doen.
Is al een multi die erop staat.

Zou ik dan toch best kijken voor iets anders of werk ik er gewoon zo mee?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:53
makkelijkste is om nu te flashen, als je er al mee bezig gaat raak je dan bij een flash mogelijk weer data kwijt etc.

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 12:48
Welke rom raden jullie aan voor de note3 MTK versie? Ik zit momenteel op de laatste rom van LOXAR.
Helaas heb ik regelmatig wifi problemen met deze rom "gekend probleem"..

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:32
Anoniem: 684617 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:27:

Hier is 'm vandaag binnengekomen (voor de zoon). Ook ML er al op. Ik heb vorige Chinese telefoons van mij al geflasht, maar deze is niet van mij, en ik twijfel toch wat... :o
Maar als ik het goed begrijp is er voor de pro nog geen ML beschikbaar om te flashen? Nog even wachten dus?

dutchgio schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:47:
makkelijkste is om nu te flashen, als je er al mee bezig gaat raak je dan bij een flash mogelijk weer data kwijt etc.
Naar wat moet ik hem dan flashen?

• theduke1989
Anoniem: 684617 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:27:

Welke ROM zit er op bij jou? Een rom van de winkel of wat? En welke model heb jij?
De MTK of de SD model? Hoe werkt de vingerprint?

Fingerprint is geweldig snel. Véél sneller en vlotter dan de iPhone6.

Ik heb Android versie 5.1.1 M%U47V
Miui versie 7.1.9.0.0 (LHOCNCL)

Bij volgende shop besteld:
http://nl.aliexpress.com/...3.html?detailNewVersion=2

• GoldenRatio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-07-2018
J rock schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:22:
Welke rom raden jullie aan voor de note3 MTK versie? Ik zit momenteel op de laatste rom van LOXAR.
Helaas heb ik regelmatig wifi problemen met deze rom "gekend probleem"..
Alsjeblieft hé. Je zit hier op tweakers. 'laatste' gaat nergens over, noem gewoon een versie svp. dan weten we allemaal waar het over gaat.

• Goof2211
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-07-2021
Hallo techneuten, hier een leek.

Net een week de eigenaar van een Note 3 3/32

Nu lees ik van alles over MIUI Weekly ROM Releases.
Gaat dit van zelf of moet ik het zelf doen?

MIUI 7.0.919.0 ( LHNCNCJ)Stable Android 5.02.LRX22G

• theduke1989
Goof2211 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:47:
Hallo techneuten, hier een leek.

Net een week de eigenaar van een Note 3 3/32

Nu lees ik van alles over MIUI Weekly ROM Releases.
Gaat dit van zelf of moet ik het zelf doen?

Als je een locked bootloader hebt en je hebt de standaard rom van de winkel dan vermoed ik dat je hier geen OTA's van krijgt mits de verkoper zelf wat vrijgeeft elke week.

Alleen als de bootloader unlocked is werken de OTA's volgens Loxxar (mutli-rom dev) Dus hier moet je even naar kijken. Ik zelf wacht ook geduldig af op de PRO software want voorlopig is deze er nog niet :( ...

• theduke1989
Anoniem: 684617 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:17:
Fingerprint is geweldig snel. Véél sneller en vlotter dan de iPhone6.

Ik heb Android versie 5.1.1 M%U47V
Miui versie 7.1.9.0.0 (LHOCNCL)

Bij volgende shop besteld:
http://nl.aliexpress.com/...3.html?detailNewVersion=2
Heb je die zelf erop geïnstalleerd of kreeg je die zo? Want op google kom ik terrecht op de franse miui site met problemen. Ik probeer me zelf te oriënteren voor me vrouw om te kijken wat de beste stappen zijn betreft het installeren van ROMS. Aangezien Loxxar als enige is volgens mij die de xiaomi.eu multi-lang rom gebruikt met SP Tools moet ik op hem wachten? Op en.miui.com wordt ik er ook niet wijzer op. Ga maar denk ik eens een simkaart (zonder beltegoed) aanschaffen om alsnog een unlock te krijgen.

theduke1989 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:18:
[...]

Heb je die zelf erop geïnstalleerd of kreeg je die zo? Want op google kom ik terrecht op de franse miui site met problemen. Ik probeer me zelf te oriënteren voor me vrouw om te kijken wat de beste stappen zijn betreft het installeren van ROMS. Aangezien Loxxar als enige is volgens mij die de xiaomi.eu multi-lang rom gebruikt met SP Tools moet ik op hem wachten? Op en.miui.com wordt ik er ook niet wijzer op. Ga maar denk ik eens een simkaart (zonder beltegoed) aanschaffen om alsnog een unlock te krijgen.
Ik heb deze zo gekregen.

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 15:43
Ik heb dit toestel ook en alle foto's hebben een rode gloed. Is dat in te stellen of defect

• J rock
  • Laatst online: 19-06 12:48
Man, was even een snelle post vanop mijn phone, "menig tweaker weet wat de laatste versie inhoud dacht ik toch ?! [ROM] [DEV] Xiaomi.eu MIUI7- 6.1.21 Global EU Rom Root flash with SP Flash Tool , Zie volgende thread: http://en.miui.com/thread-214146-1-1.html

Het is niet dat er honderden versies beschikbaar zijn voor de note 3 'MTK' dus, doe ff rustig aan :+

Alvast bedankt voor u bijdrage. _/-\o_
GoldenRatio schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:29:
[...]

Alsjeblieft hé. Je zit hier op tweakers. 'laatste' gaat nergens over, noem gewoon een versie svp. dan weten we allemaal waar het over gaat.

• dutchgio
hij heeft alleen wel gelijk.
want dat is de laatst beschikbare versie om met sp flashtools te flashen, maar niet de nieuwste versie...
dat is toch echt al die van 2 (met vandaag erbij 3(?)) weken en dus ook 2/3 updates verder. :)

[Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 04-03-2016 16:26]

• GoldenRatio
J rock schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:12:
Man, was even een snelle post vanop mijn phone, "menig tweaker weet wat de laatste versie inhoud dacht ik toch ?! [ROM] [DEV] Xiaomi.eu MIUI7- 6.1.21 Global EU Rom Root flash with SP Flash Tool , Zie volgende thread: http://en.miui.com/thread-214146-1-1.html

Het is niet dat er honderden versies beschikbaar zijn voor de note 3 'MTK' dus, doe ff rustig aan :+

Alvast bedankt voor u bijdrage. _/-\o_

[...]
Doe zelf even rustig aan. :) Dat jij op je Phone post hoeft toch de kwaliteit van wat je schrijft niet aan te tasten? Slecht argument. menig tweaker zou weten wat de laatste is? Foute aanname. Toevallig is de werkelijk laatste onlangs teruggeroepen 6.1.29

Om inzage te geven wat ik bedoel:
Ik geef je even een voorbeeld. Ik heb support gegeven op een forum van een ISP.
Als voorbeeld uit real life, Iemand heeft een probleem met zijn verbinding,
Vraag: welke routerfirmware gebruik je?
Antwoord: de laatste
Vraag; maar welke versie, dat is belangrijk om te weten of je werkelijk de laatste hebt
Antwoord: weet niet welke versie maar het is de laatste
Vraag: ik benoem de laatste versie met naam
Antwoord: schoorvoetend wordt toegegeven dat de TS NIET de laatste heeft . . .

Conclusie: waardeloze communicatie waarbij de TS mijn tijd en die van hemzelf verdoet. had voorkomen kunnen worden door gewoon in de startpost de routerfirmware versie bij naam te noemen.

Tweede niveau waar het onduidelijk wordt.
Stel over 3 weken leest iemand dit topic en ziet jouw post dan denkt die dat jj de laatste software bedoeld maar ondertussen kunnen er al weer twee nieuwe releases zijn. Je manier van schrijven zorgt voor onduidelijkheid die makkelijk vermeden kan worden. Benoemen van versies is ten alle tijden volgbaar en vermijd verkeerde interpretaties.

Ik en anderen mogen op Tweakers.net verwachten dat jij zelf inziet dat 'laatste' eigenlijk een nogal domme term is (sorry ik wil niet denigrerend doen maar alleen jou en anderen laten inzien dat het verkeerd is.) Noem in het vervolg gewoon de versie dan ontstaan er nu en in de toekomst geen misverstanden. Logisch toch?

• GoldenRatio
aukemuis schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:55:
Ik heb dit toestel ook en alle foto's hebben een rode gloed. Is dat in te stellen of defect
Welk toestel variant precies?
Welke rom versie?
Heb je de foto's gemaakt overdag, met flits, zonder, savonds?

Geef een compleet info-plaatje svp

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 15:43
Note3, met eu rom en gemaakt overdag

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 09:37
Kijk eens bij settings - display- colors&contrast, misschien iets cooler zetten.
aukemuis schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 15:55:

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-06 20:39
Na lang Xiaomi gevolgd te hebben begin ik nu toch wel interesse te krijgen in hun smartphones. :) Ik ben aan het nadenken over de aanschaf van de Redmi Note 3 Snapdragon editie. Echter hoor ik veel over het feit dat er namaak versies van Xiaomi smartphones in omloop zijn en dat veel webshops een aangepaste ROM installeren en de bootloader locken. Bij welke websites hebben jullie ervaren dat ze originele Xiaomi toestellen leveren en de software onaangeroerd laten?

• theduke1989
TheLion01 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 01:07:
Na lang Xiaomi gevolgd te hebben begin ik nu toch wel interesse te krijgen in hun smartphones. :) Ik ben aan het nadenken over de aanschaf van de Redmi Note 3 Snapdragon editie. Echter hoor ik veel over het feit dat er namaak versies van Xiaomi smartphones in omloop zijn en dat veel webshops een aangepaste ROM installeren en de bootloader locken. Bij welke websites hebben jullie ervaren dat ze originele Xiaomi toestellen leveren en de software onaangeroerd laten?
Vrijwel geen 1 shop laat de software onaangepast. Dat is hun marketingszet om zo mensen te lokken. Daarnaast moet je met de nieuwste devices in jou geval een bootlocker unlock code aanvragen anders heb je geen ota voor jou smartphone die je wilt. Dus denk er over na of je dit allemaal wel wilt doen.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:26
TheLion01 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 01:07:
.......... Echter hoor ik veel over het feit dat er namaak versies van Xiaomi smartphones in omloop zijn en dat veel webshops een aangepaste ROM installeren en de bootloader locken. Bij welke websites hebben jullie ervaren dat ze originele Xiaomi toestellen leveren en de software onaangeroerd laten?
Namaak? Bron?

Xiaomi zet op nieuwe toestellen juist zelf een bootloaderlock om te voorkomen dat er malware op geplaatst wordt door derden.
Dat is een voordeel voor Xiaomi, want het is nu niet eenvoudig om een andere rom erop te zetten en een tijdrovende procedure is nodig om te unlocken, waarvoor een Mi account noodzakelijk is.
(NB Xiaomi zelf is in het verleden ook weleens in opspraak geweest met spyware.}

Was het toestel niet gelockt, loop je inderdaad de kans, dat er een aangepaste rom is geplaatst, maar had je ook de mogelijkheid om zelf meteen een andere rom te flashen.

[Voor 6% gewijzigd door elinx op 05-03-2016 10:51]

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 11:57
Als je bij de webshop vraagt om een originele/onaangetaste ROM (dus levering met de talen Chinees en Engels), dan zullen ze het gewoon op die manier leveren. Willen ze het niet of zeggen ze dat ze het doen om het gemakkelijker voor je te maken, dan kun je het als eis erbij zetten of doorgaan naar de volgende webwinkel.

We moeten hier niet accepteren dat er een ML rom met spyware wordt meegeleverd op Xiaomi telefoons (bij een internet connectie zie je gelijk vreemde apps + meldingen in je telefoon verschijnen). Ondersteuning aan zulke rom's zal ik niet meer geven. Het kost teveel tijd om aan een leek uit te leggen wat hij/zij en beeld ziet en men had zich van tevoren beter moeten laten voorlichten. Een betere oplossing, ik laat het die persoon zelf oplossen.

De enige rom's die ik ondersteun zijn die van xiaomi.eu of de originele van en.miui.com.

Edit: Meer info over de schimmige rom's kun je in de diverse Xiaomi topics vinden.

[Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 05-03-2016 11:12]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-07 22:07
Ok nu ben ik in verwarring. Mijn vriendin heeft nu enkele weken de redmi note 3 (bevalt super goed) en ik heb zojuist ook een redmi note 3 pro gekocht voor iemand anders.
Die van mijn vriendin kwam geleverd met een multi-language rom (dus ook nederlands) besteld bij gearbest.
Deze is dus door de leverancier er later opgezet en kan in theorie spyware bevatten???

Wat kan ik nu het beste doen zodat ik zeker weet dat het toestel schoon is maar wil ook de Nederlandse interface behouden en lees ook dat andere roms vaak fingerprint reader issues hebben.

Hoe kan ik nu zien of er rommel op zit.

Laat staan volgend:
Hoe kan ik nu de software van Miui of xiaomi.eu er zelf op zetten?
op de Redmi note 3 pro?

• Kiswum
Wat zijn de versienummers van de rom's en komt Russisch voor in de menu's? Dat laatste is volgens mij niet gebruikelijk, maar daarin kan ik me vergissen. Ik heb het opgezocht en Russisch komt wel voor in de rom's en Duits zit er tegenwoordig ook weer in.

Zien jullie verder veel foutmeldingen bij het opstarten van apps?

[Voor 19% gewijzigd door Kiswum op 05-03-2016 13:52. Reden: Russisch toch wel een standaard taal]

• elinx
dubbel

[Voor 99% gewijzigd door elinx op 05-03-2016 13:13]

• elinx
mbt de Redmi Note 3.
De kernel en recovery zijn gelockt, maar de systeem partitie is nog wel te vervangen.
Via SP flashtools is het mogelijk om zo een rom te flashen op de Mediatek versie (Hennesy).
De keus is beperkt tot rom's die zijn uitgebracht door "Loxar".
Hier staat de procedure beschreven.
Daar de procedure met SP flashtools
Let op de waarschuwing: "UNCHECK preloader"
Xda levert ook deze info.

Mbt de pas uitgebrachte Redmi Note3 Pro.
De Snapdragon versie (Kenzo) kan niet via deze methode worden geflasht.
Daarvoor zijn mi nog geen (custom) rom's voor verschenen, dus de kans op malware is erg klein.
Hoe er dan wel geflasht moet gaan worden is nog niet duidelijk, want daarvoor is hij te kort op de markt.

[Voor 45% gewijzigd door elinx op 05-03-2016 18:58]

Ik heb de pro.

Mijn versienummer is:
Miui 7.1.9.0 (LHOCNCL)

Verder amper tot geen problemen eigenlijk.
Ik merk apps zoals 'Tube Video'.
Alsook als ik mijn mail wil instellen wil zo'n 'chinese naam' toegang tot mijn mails, wat langs de andere kant logisch is want kan de chinese naam van de app zijn?

• smashmaster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-10-2021
Topic een beetje doorgespit, maar geloof niet dat de SOT hoger komt dan ronde 5uur, of wel? Of zijn er nog andere ervaringen met andere roms die het significant verbeteren?

• Kiswum
Anoniem: 684617 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:04:
Ik heb de pro.

Mijn versienummer is:
Miui 7.1.9.0 (LHOCNCL)

Verder amper tot geen problemen eigenlijk.
Ik merk apps zoals 'Tube Video'.
Alsook als ik mijn mail wil instellen wil zo'n 'chinese naam' toegang tot mijn mails, wat langs de andere kant logisch is want kan de chinese naam van de app zijn?
Goed nieuws!
Dat klinkt als een originele rom zonder rare problemen. Het kan zijn dat nieuwe features nog niet zijn vertaald naar het Engels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Kiswum schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:35:
[...]

Goed nieuws!
Dat klinkt als een originele rom zonder rare problemen. Het kan zijn dat nieuwe features nog niet zijn vertaald naar het Engels.
Ok, geweldig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 21:11

DutchMan

NederlandseMan

Na lang gebruik van de Jiayu g4s heb ik toch uiteindelijk de redmi 3 pro prime besteld. Ik heb hier bij aangegeven dat ik hem in de originele ongeopende dus gesealde verpakking wil hebben, zonder voorgeïnstalleerde custom rom e.d.
Ben benieuwd.

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

elinx schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:12:
mbt de Redmi Note 3.
Mbt de pas uitgebrachte Redmi Note3 Pro.
De Snapdragon versie (Kenzo) kan niet via deze methode worden geflasht.
Daarvoor zijn mi nog geen (custom) rom's voor verschenen, dus de kans op malware is erg klein.
Hoe er dan wel geflasht moet gaan worden is nog niet duidelijk, want daarvoor is hij te kort op de markt.
Gezien er een Snapdragon-chip in zit is de kans op ROMs wat groter, tenzij Xiaomi besluit dit opzettelijk zoveel mogelijk tegen te werken. Al is er zelfs dan nog wel wat mogelijk.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-06 17:36
Camacha schreef op zondag 06 maart 2016 @ 10:25:
[...]

Gezien er een Snapdragon-chip in zit is de kans op ROMs wat groter, tenzij Xiaomi besluit dit opzettelijk zoveel mogelijk tegen te werken. Al is er zelfs dan nog wel wat mogelijk.
wat ik mij af vraag is hoe kunnen verkopers er een andere Rom opzetten terwijl de bootlaoder gelocked is ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Paperbag24 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 11:10:
......
wat ik mij af vraag is hoe kunnen verkopers er een andere Rom opzetten terwijl de bootlaoder gelocked is ??
Een gelockte bootloader houdt in dat de recovery en kernel partitie niet vervangen kunnen worden. Een custom recovery zoals Twrp is dan niet mogelijk en ook opstarten in fastboot kan niet. Hierdoor worden flink wat drempels voor het flashen van een custom rom opgeworpen.
Met een externe flashtool is nog wel de gehele systeem partitie te vervangen, maar die image moet wel aan bepaalde eisen voldoen om op te kunnen starten.
De "Loxar" Hennesy rom's zijn bv aangepaste Xiaomi.eu rom's voor de Mediatek versie.
Wat Loxar kan, zou een verkoper ook kunnen doen, alleen weet ik niet of dit gebeurd.
Want in dat geval zou Xiaomi alsnog zijn doel voorbij streven met het locken van de bootloader.

Het verschil tussen een Twrp rom en een syteempartitie image is dat een Twrp rom feitelijk een zip bestand is met een heleboel bestanden erin. Het is redelijk eenvoudig om daarin bestanden te verwijderen, te vervangen, te wijzigen en toe te voegen. Het maken van een werkbare syteem image is wat meer werk.

Voor de Mediatek versie is er SP flashtools, maar voor de Snapdragon versie is een andere flashtool nodig.

[Voor 19% gewijzigd door elinx op 06-03-2016 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-06 17:36
elinx schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:06:
[...]
Een gelockte bootloader houdt in dat de recovery en kernel partitie niet vervangen kunnen worden. Een custom recovery zoals Twrp is dan niet mogelijk en ook opstarten in fastboot kan niet. Hierdoor worden flink wat drempels voor het flashen van een custom rom opgeworpen.
Met een externe flashtool is nog wel de gehele systeem partitie te vervangen, maar die image moet wel aan bepaalde eisen voldoen om op te kunnen starten.
De "Loxar" Hennesy rom's zijn bv aangepaste Xiaomi.eu rom's voor de Mediatek versie.
Wat Loxar kan, zou een verkoper ook kunnen doen, alleen weet ik niet of dit gebeurd.
Want in dat geval zou Xiaomi alsnog zijn doel voorbij streven met het locken van de bootloader.

Het verschil tussen een Twrp rom en een syteempartitie image is dat een Twrp rom feitelijk een zip bestand is met een heleboel bestanden erin. Het is redelijk eenvoudig om daarin bestanden te verwijderen, te vervangen, te wijzigen en toe te voegen. Het maken van een werkbare syteem image is wat meer werk.

Voor de Mediatek versie is er SP flashtools, maar voor de Snapdragon versie is een andere flashtool nodig.
bedankt heldere uitleg nu snap ik het een beetje :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eleni
Vorige week de redmi note pro snapdragon binnengekregen, een dag later kwam er al een system update naar 7.1.18.0(LHOCNCL).
Ik geloof niet dat dat een verbetering is, kan ergens dan in eigen huis geen verbinding met wifi maken, en ik heb een paar rondom reboots gehad.
Ben bang dat het afwachten wordt op een volgende update met fixes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oij
  • Laatst online: 06-05-2018
Volgens het Xiaomi-Eu forum zou er een rom zijn voor de Pro variant van de Note3.

Zie:(Xiaomi-Eu)

(Flash/Unbrick RN3P)

(rom RN3P met Gapps?/root?)

Zelf voorlopig nog geen Note3, dus testen geen optie.
Vanaf hij beschikbaar is in India zullen we wel nog wat meer dingen zien verschijnen vermoed ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Als er iemand is met een Note Pro 3 die encryptie heeft geprobeerd ben ik zeer benieuwd of en hoe het werkt :)

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
oij schreef op zondag 06 maart 2016 @ 17:25:
Volgens het Xiaomi-Eu forum zou er een rom zijn voor de Pro variant van de Note3................
Goed gevonden.
Flashen gaat icm adb en de externe flashtool MiFlash
Ook nu wordt er een systeem partitie geflasht om de bootloader lock te omzeilen.
Dit is ongeveer dezelfde procedure als met SP flashtool voor Mediatek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Camacha schreef op zondag 06 maart 2016 @ 18:55:
Als er iemand is met een Note Pro 3 die encryptie heeft geprobeerd ben ik zeer benieuwd of en hoe het werkt :)
Er is een onderzoek ingesteld mbt. de encryptie. Blijkbaar ging het bij teveel mensen fout.
Deze topics op en.miui.com kun je even bekijken, voordat je het zelf gaat uitvoeren.

Check vooral dit item met tips even: Marshmallow Encryption Issues (Advice)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Kiswum schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:39:
Er is een onderzoek ingesteld mbt. de encryptie. Blijkbaar ging het bij teveel mensen fout.
Deze topics op en.miui.com kun je even bekijken, voordat je het zelf gaat uitvoeren.

Check vooral dit item met tips even: Marshmallow Encryption Issues (Advice)
Dat lijkt voornamelijk over andere telefoons te gaan, maar lekker gaat het niet. Waarom is encryptie toch altijd zo moeilijk op Android :|

Dat het je batterij leeg trekt suggereert ook dat er niet fatsoenlijk gebruik gemaakt wordt van ARMv8/64-bit.

Edit: hier lijkt het dan weer goed te gaan.

[Voor 12% gewijzigd door Camacha op 06-03-2016 20:19]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:51
Ik heb mijn Note 3 Pro inmidels binnen (2 stuks gek genoeg, iets niet helemaal goed gegaan). Ik kan jullie een aardige vergelijking geven met de Note 3 Prime maar ik zal nu eerst ingaan op de rooted rom die een paar posts terug genoemd wordt. Deze heb ik geïnstalleerd, en nog eens maar er lijkst iets niet helemaal goed te gaan.

Hier mijn ervaringen, direct gekopieerd van het xiaomi forum omdat ik te lui ben om het te vertalen:
Ok here are my impressions. I installed the rom on my Note 3 Pro 16GB.

The rom is easy to install per the given instructions. I can confirm that root acces works and at first glance nothing seems te be sending data where is shouldn't belong, but I'm no expert on this.

Then there's the annoying parts. For some reason the permission manager doesn't seem to work in this rom. Apps get some permissions but seem te be denied others without asking. Then there are force closes or strange (maybe permission-related?) bugs. Lastpass closes after the initial setup and some widgets aren't allowed acces to their respective programs. This last one is really weird since for example, the official Google Agenda widget cannot acces the official Google Agenda app data.

Last but not least; after rebooting the phone asks for the sim pin code, can't find network coverage, disconnects the sim, asks for the sim pin again and finds coverage right away.

All these problems persists after another factory reset. So this rom isn't really suitable for daily use in my case. If you guys have different experiences of solutions I'd be glad te hear them :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goof2211
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-07-2021
Hoe kan ik mijn vinger scanner aan zetten?

[Voor 39% gewijzigd door Goof2211 op 06-03-2016 21:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eleni
Beste mensen, op mijn note pro staat de miui app store, grotendeels in het chinees.
Het is meerdere keren voorgekomen dat als ik een app wil installeren, er gelinked wordt naar deze app store ipv naar google play, en dat er dan app not found in beeld komt.
Is het slim om de miui app store eraf te gooien?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Silvin
Zoals beloofd hierbij de vergelijking tussen de Redmi Note 3 Pro 16GB/2GB Snapdragon (hierna te noemen 'Pro') en de Redmi Note 3 Prime 32GB/3GB MTK ('Prime')

Snelheid:
Ja, de Snapdragon 650 in de Pro is aantoonbaar sneller dan de Helio X10. Benchmarks tonen dit aan en als beide toestellen nog vers zijn is de Pro net een tikje sneller in openen van apps, laden van webpagina's enzovoort. Maar... de 2GB vs 3GB aan ram maakt een enorm verschil! MIUI heeft veel ram nodig en zonder wat noodgrepen in developers options en het zoveel mogelijk uitschakelen van ingebouwde MIUI apps loop je al heel, heel snel tegen launcher redraws en afgesloten apps aan. Meer dan een app of 3 blijft er niet in het geheugen. Dit zorgt ervoor dat na een uurtje de Prime met z'n 3GB RAM simpelweg sneller aanvoelt. Mijn tip; ga voor de 3GB versie, ongeacht Pro of Prime.

Display::
Vreemd genoeg zit er een verschil in displays. Het display van de Prime heeft wat diepere kleuren en is wat feller. Ook is de witbalans beter waardoor wit witter is. Het display van de Pro is goed maar heeft een lagere maximale helderheid, iets minder contrast en vooral; het wit is wat grijzig. Daar staat tegenover dat de helderheid van de Pro veel, veel lager kan. AMOLED levels of laag zeg maar, ideaal voor in bed.

Camera:
Tsja, de Prime heeft een aardige camera in daglicht en matig bij zwak licht. De Pro doet dit verhaal dunnetjes over. Als je gaat pixelpeepen zien de foto's van de Pro er ietsjes beter uit en de autofocus werkt net een stukje sneller bij minder licht.

Software::
Klein dingetje nog; voor de Prime zijn al talloze roms uit met roottoegang of zelfs Cyanogenmod 12.1. Voor de Pro is er nog nauwelijks iets maar doordat Qualcomm opener is over haar soc's is de kans groot dat er betere custom rom ondersteuning komt. Vooral op het gebied van CM/AOSP.

Verdict:
Pro of Prime zou mij om het even zijn, als ik maar het 3GB model zou hebben. En die heb ik niet, maar mijn vrouw wel :/ :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

De modellen zijn toch als volgt?

Redmi note 3 = 2gb/16gb MTK
Redmi note 3 prime = 3gb/32gb MTK
Redmi note 3 pro = 2gb/16gb Snapdragon
Redmi note 3 pro prime = 3gb/32gb Snapdragon

[Voor 8% gewijzigd door DutchMan op 06-03-2016 22:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silvin
DutchMan schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:22:
De modellen zijn toch als volgt?

Redmi note 3 = 2gb/16gb MTK
Redmi note 3 prime = 3gb/32gb MTK
Redmi note 3 pro = 2gb/16gb Snapdragon
Redmi note 3 pro prime = 3gb/32gb Snapdragon
De term Note 3 Pro Prime heb ik eigenlijk nog niet gezien. Ik vergelijk dus de 3gb/32gb MTK met de 2gb/16gb Snapdragon. Ik zal het iets verduidelijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchMan

DutchMan

NederlandseMan

Dit is wat ik op aliexpress gevonden heb over de modellen.

https://drive.google.com/...jhGQ-yqJCeVG81djVZQjZvRzA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silvin
Ja die modellen kloppen. Dus ik vergelijk de 'Prime' met de 'Pro'. Maar heb het al iets verduidelijkt in de intro.

Om het trouwens nog lastiger te maken, en steeds spannender om te kopen is dat Xiaomi de Pro serie in India dus gewoon de Redmi Note 3 noemt zonder enige aanduiding. Het woord of teken voor Pro staat bij mij dus ook niet op de doos, slechts de aanduiding aan de achterkant dat het om een 1.8Ghz hexacore gaat en een Qualcomm logo'tje ergens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eleni
Dat is niet alleen in India het geval, maar ook in China.
Ik schrok even toen de mijne binnen kwam van Ibuygou,
maar het was toch de goede.
Silvin schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:33:
Ja die modellen kloppen. Dus ik vergelijk de 'Prime' met de 'Pro'. Maar heb het al iets verduidelijkt in de intro.

Om het trouwens nog lastiger te maken, en steeds spannender om te kopen is dat Xiaomi de Pro serie in India dus gewoon de Redmi Note 3 noemt zonder enige aanduiding. Het woord of teken voor Pro staat bij mij dus ook niet op de doos, slechts de aanduiding aan de achterkant dat het om een 1.8Ghz hexacore gaat en een Qualcomm logo'tje ergens.

• Kiswum
Waar komt de Redmi 3 Pro verwijzing vandaan? Bestaat die wel?
Het komt van de fanbase, zie hier het launch event in india:
YouTube: 2016 Redmi Note 3 Launch - Rise To Power

Zie: 0:13:00 voor de inleiding naar de naam van de telefoon (naam van de naamsverandering voor de CPU komt denk ik niet van Hugo af, maar je weet maar nooit...)

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

In China is het gewoon de Redmi Note 3 ( 购买红米Note 3 )
En dan heb je de keuze tussen 标准版 2GB内存+16GB容量 of 高配版 3GB内存+32GB容量

Het zijn idd fans / shops die er Pro of Prime van gemaakt hebben. En als iedereen die termen door elkaar gaat gebruiken wordt het er niet overzichtelijker van.

• dutchgio
In India mogen ze de MediaTek variant niet verkopen, daarom is de Snapdragon versie er ook.
Meer als je maar 1 versie verkoopt hoef je er ook geen onderscheid in te maken.

• Kiswum
dutchgio schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:22:
In India mogen ze de MediaTek variant niet verkopen, daarom is de Snapdragon versie er ook.
Heb je daar een bron van?
Want de Note 4G mocht daar wel worden verkocht. Er waren geruchten dat militairen het niet mochten gebruiken doordat de data naar Chinese servers ging (alle instellingen in je Mi account zoals Mi Find). Xiaomi heeft dit opgelost door servers in India te plaatsen en de productie van telefoons ook door Foxconn in India te laten uitvoeren. Daarmee werd alles opgelost. Het heeft naar mijn weten niets met MediaTek te maken, maar met de synchronisatie van gegevens. Mocht je een bron hebben, dan kan ik daar even naar kijken.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was.
It's worth noting that Ericsson had got a court order to suspend sale of all Xiaomi smartphones in India, but the court later granted relief to Xiaomi, by allowing it to sell Qualcomm-powered handsets. This means the company is not able to sell smartphones powered by MediaTek chipsets like the Xiaomi Redmi Note 3, Redmi Note 2, and Redmi Note.

Ericsson says that Xiaomi has been violating eight of its patents pertaining to AMR, EDGE and 3G technologies in the field of telecommunication. The company last year said it had invited Xiaomi to use its patented technology by obtaining a licence, but instead of doing so, the Chinese manufacturer launched its devices in India in July 2014. With the Qualcomm patents deal in place, it's possible that Ericsson will need to drop the litigation against Xiaomi, though we'll need to wait until things are official.

[Voor 6% gewijzigd door Camacha op 07-03-2016 08:26]

Persuader of bytes.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 22:22
Kiswum schreef op maandag 07 maart 2016 @ 07:40:
[...]

Heb je daar een bron van?
Want de Note 4G mocht daar wel worden verkocht. Er waren geruchten dat militairen het niet mochten gebruiken doordat de data naar Chinese servers ging (alle instellingen in je Mi account zoals Mi Find). Xiaomi heeft dit opgelost door servers in India te plaatsen en de productie van telefoons ook door Foxconn in India te laten uitvoeren. Daarmee werd alles opgelost. Het heeft naar mijn weten niets met MediaTek te maken, maar met de synchronisatie van gegevens. Mocht je een bron hebben, dan kan ik daar even naar kijken.
De Redmi Note 4G draait op een Snapdragon 400/410. De 3G wcdma versie draaide wel een mediatek.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kiswum
Ah dat nieuws, bedankt voor jullie berichten!
Ik ben er gelijk even ingedoken. Het stond niet meer op mijn netvlies.

Dit is de aanklacht in het kort:
Xiaomi gebruikt de standaard AMR, EDGE en 3G verbindingen op haar telefoons. Deze zitten in zowel de Qualcomm als MediaTek telefoons. Elke mobiele telefoonfabrikant gebruikt dit. Deze patenten zijn in het bezit van Ericsson en door middel van loyalties mogen fabrikanten dit gebruiken. Hierbij mocht Micromax een lager bedrag betalen, zo'n 0.8% tot 1,25% per telefoon.

Qualcomm biedt deze patenten aan in haar chips, maar bij MediaTek moet de koper van de chips dit zelf regelen.

Ericsson wil best wel een bedrag afspreken met Xiaomi, echter wil Xiaomi vooralsnog niet schikken, ze zoeken eerst uit wat wel/niet mogelijk is. In de tussentijd mogen de Qualcomm modellen wel worden verkocht, doordat het patent door Qualcomm is geregeld.

Ik moet jullie hierin gelijk geven! Vooralsnog mag Xiaomi inderdaad geen MediaTek telefoons in India verkopen. De Redmi Note 4G was inderdaad een Qualcomm variant met een Snapdragon 400 8)7

• John Rambo
Bedankt voor de achtergrond informatie, duidelijk.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Kiswum schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:44:
Ik moet jullie hierin gelijk geven! Vooralsnog mag Xiaomi inderdaad geen MediaTek telefoons in India verkopen. De Redmi Note 4G was inderdaad een Qualcomm variant met een Snapdragon 400 8)7
Tegelijk is het wellicht de reden dat we ons überhaupt op Xiaomi-telefoons met Qualcomm-chips kunnen verheugen. India is een van de meest gewilde markten van het moment, dus doet men er veel voor om daar toch te mogen verkopen. Zou men daar MediaTek-apparaten kunnen afzetten, dan zou het hele Snapdragon-verhaal wellicht geschrapt worden.

Dat blijkt ook wel uit dat men of de ene versie verkoopt, of de andere. Uit eigen beweging verkoopt men ze zelden of nooit naast elkaar.

Persuader of bytes.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Camacha schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:04:
[...]

Tegelijk is het wellicht de reden dat we ons überhaupt op Xiaomi-telefoons met Qualcomm-chips kunnen verheugen. India is een van de meest gewilde markten van het moment, dus doet men er veel voor om daar toch te mogen verkopen. Zou men daar MediaTek-apparaten kunnen afzetten, dan zou het hele Snapdragon-verhaal wellicht geschrapt worden.

Dat blijkt ook wel uit dat men of de ene versie verkoopt, of de andere. Uit eigen beweging verkoopt men ze zelden of nooit naast elkaar.
Qualcomm is een groot investeerder in Xiaomi. Dus nee, dat is niet de reden.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Momus schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:15:
Qualcomm is een groot investeerder in Xiaomi. Dus nee, dat is niet de reden.
Het een sluit het ander niet uit, tenzij je kunt toelichten waarom.

Persuader of bytes.

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
Camacha schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:16:
[...]

Het een sluit het ander niet uit, tenzij je kunt toelichten waarom.
De reden dat er telefoons zijn met Qualcomm processoren, is dat Qualcomm in 2010 geïnvesteerd heeft in Xiaomi. Sterker, eerst bracht Xiaomi alleen maar telefoons met Qualcomm processor uit.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Momus schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:19:
[...]

De reden dat er telefoons zijn met Qualcomm processoren, is dat Qualcomm in 2010 geïnvesteerd heeft in Xiaomi. Sterker, eerst bracht Xiaomi alleen maar telefoons met Qualcomm processor uit.
Xiaomi heeft ook (via via) een berg geld in Leadcore gepompt, en daar hebben ze tot nu toe nog niks mee gedaan.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Nogmaals, je zult dat wat verder moeten toelichten. Hoe is er geïnvesteerd en waarom dat Xiaomi ertoe brengt telefoons met deze processoren uit te brengen. Dat iemand geld in je bedrijf steekt betekent namelijk niet dat je ook met hem moet handelen :)

Persuader of bytes.

• dutchgio
Klopt, maar dat zal dan met name gaan om de flagships, de Mi5 etc.
Zo heeft de Mi5 als één van de eersten de SD820, konden ze daarmee pronken op het launch event etc.
Die eerder telefoons waren ook alleen de Mi's, toen ze ook pas net internationaa groter begonnen te worden.

De Redmi's zijn de goedkopere reeks en kwamen eerst ook alleen uit met MediaTeks.
Maar India is zo'n grote markt, met name voor die goedkopere reeks toestellen en door het verbod op het verkopen van Xiaomi's met MediaTeks, hebben ze dat weten te ontwijken door er een Quallcomm in te stoppen.

• Kiswum
[...]

Het klopt dat Qualcomm investeerde in de start-up Xiaomi. Echter kan het zijn dat deze "lening" inmiddels al is terugbetaald:
http://seekingalpha.com/a...omms-brilliant-investment

Ik ga kijken of ik dit nog precies kan uitzoeken. Xiaomi is namelijk ook de bezitter van de CPU chip: Leadcore en leveren telefoons met een MediaTek processor. Als Qualcomm nog steeds een investeerder is, dan zouden ze daar niet blij mee zijn. Aan de andere kant, Xiaomi besteed veel geld aan andere samenwerkingen waar o.a. de Yeelight lampen en de Xiaoyi Sportcamera uit zijn gekomen. Ze bezitten zelfs een gedeelte van Segway.

Update:
Het is niet zeker of ik het antwoord zal vinden op de vragen: Heeft Xiaomi Qualcomm al terug betaald en investeert Qualcomm nog steeds in Xiaomi.
Mijn vermoeden zegt dat Xiaomi alles heeft afbetaald en dat er geen investeringen meer zijn vanuit Qualcomm. Xiaomi kan gaan en staan waar ze willen. Dit zijn echter vermoedens van mijn kant. Echter vinden Xiaomi en Qualcomm elkaar wel erg lief, je kunt ze dus zien als echte vrienden en niet als bank en cliënt.

Mooi weetje wat ik zojuist zag. Een hoog geplaatste persoon van Qualcomm werkt tegenwoordig bij Xiaomi als hoofd van een divisie.
http://www.forbes.com/sit...-qualcomms-head-of-china/
Chinese phone maker Xiaomi announced today that it’s hired the head of Qualcomm's Chinese operations, Wang Xiang. Wang is joining Xiaomi as senior vice president of strategic cooperation.
http://en.miui.com/thread-121574-1-1.html
Wang Xiang, former SVP of Qualcomm, joins Xiaomi as SVP

[Voor 31% gewijzigd door Kiswum op 07-03-2016 11:58]

• John Rambo
dutchgio schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:23:
Klopt, maar dat zal dan met name gaan om de flagships, de Mi5 etc.
Zo heeft de Mi5 als één van de eersten de SD820, konden ze daarmee pronken op het launch event etc.
Die eerder telefoons waren ook alleen de Mi's, toen ze ook pas net internationaa groter begonnen te worden.
Uit mijn hoofd was de Mi Note Pro ook de eerste telefoon met de Snapdragon 810 en heeft Qualcomm deze ook gebruikt of genoemd bij de aankondiging.

• dutchgio
John Rambo schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Uit mijn hoofd was de Mi Note Pro ook de eerste telefoon met de Snapdragon 810 en heeft Qualcomm deze ook gebruikt of genoemd bij de aankondiging.
Klopt volgens mij wel ja, alleen is het hebben van de 810 niet echt een voordeel gebleken. :D

Erg leuke en interessante informatie trouwens, thx!

• Kiswum
Graag gedaan, wat mij betreft zijn dit inhoudelijk goede discussies :D

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46
Dit weekend voor de Kenzo update 7.1.18.0.0 (LHOCNCL) ota gekregen. Android patch level 1 feb 2016.

[Voor 7% gewijzigd door NimRod1337 op 07-03-2016 15:47]

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 23:06
Er is intussen een rom van xiaomi.eu voor de Redmi note 3 pro, maar het is een TWRP zip, en voor zover ik gezocht heb, is er nog geen TWRP voor de pro. Voor de Redmi 3 heeft iemand een miflash zip gemaakt, hopelijk doen ze dat ook voor de Redmi note 3 pro.
http://xiaomi.eu/communit...30464/page-23#post-278704

[Voor 11% gewijzigd door hsst op 07-03-2016 17:26]

• theduke1989
hsst schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:26:
Er is intussen een rom van xiaomi.eu voor de Redmi note 3 pro, maar het is een TWRP zip, en voor zover ik gezocht heb, is er nog geen TWRP voor de pro. Voor de Redmi 3 heeft iemand een miflash zip gemaakt, hopelijk doen ze dat ook voor de Redmi note 3 pro.
http://xiaomi.eu/communit...30464/page-23#post-278704
Staat if you find it. Dus als je deze kan vinden. Maar volgende week weten we meer. Vrijdag of kenzo ROM uitgebracht wordt door Xiaomi.eu

Er is al een spflashtool ROM voor de pro prime versie.

Iemand deze al geprobeerd: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html met de PRO series????

[Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 07-03-2016 18:15]

• NimRod1337
theduke1989 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:55:
[...]

Staat if you find it. Dus als je deze kan vinden. Maar volgende week weten we meer. Vrijdag of kenzo ROM uitgebracht wordt door Xiaomi.eu

Iemand deze al geprobeerd: http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html met de PRO series????
Wat gaan ze vrijdag hierover naar buiten brengen dan?

• dutchgio
Nieuwe roms elke week, dus dan is er kans dat de Pro daar dan bij zit in een nieuwe update ronde.

• Silvin
theduke1989 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:55:
[...]

Ja ik heb mijn Note Pro met deze tutorial geflasht. Was een fluitje van een cent, vooral omdat de Qualcomm drivers al op m'n pc stonden. Het was echter deze rom welke wel root bevat maar ook een aantal bugs (zie mijn post van 1 of 2 pagina's terug, of te plekke in dat topic op pagina 17).

• theduke1989
NimRod1337 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 18:50:
[...]

Wat gaan ze vrijdag hierover naar buiten brengen dan?
Ik verwacht wel 11 maart wel een ''Kenzo'' ROM voor de RMN3PRO.
Aangezien er veel devices worden support in de aankomende release (9 maart en later)

Ik hoop van wel en dat er een developer of wat dan ook een SPFLASHTOOL released met deze ROM erin..
Silvin schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:02:
[...]

Ja ik heb mijn Note Pro met deze tutorial geflasht. Was een fluitje van een cent, vooral omdat de Qualcomm drivers al op m'n pc stonden. Het was echter deze rom welke wel root bevat maar ook een aantal bugs (zie mijn post van 1 of 2 pagina's terug, of te plekke in dat topic op pagina 17).
Klopt, er onder staat de tutorial. Heb je issue's met de rom of niet??

[Voor 38% gewijzigd door theduke1989 op 07-03-2016 19:04]

• Silvin
theduke1989 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:03:
[...]

Ik verwacht wel 11 maart wel een ''Kenzo'' ROM voor de RMN3PRO.
Aangezien er veel devices worden support in de aankomende release (9 maart en later)

Ik hoop van wel en dat er een developer of wat dan ook een SPFLASHTOOL released met deze ROM erin..
Ik heb SPFLASHTOOL nog niet eerder gebruikt maar bij de stock Kenzo rom en de huidige custom rom zit het programma Miphone bij die alles automatisch flasht. Dus veel makkelijker dan dat kan niet.
theduke1989 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:03:
[...]
[...]

Klopt, er onder staat de tutorial. Heb je issue's met de rom of niet??
Ja, zie hier of hier (om dubbelposts te voorkomen)

• dutchgio
Sp flashtool is een mediatek tooltje, dat werkt niet met je Quallcomm.
Dat gebeurd met MiFlash/ADB.

• elinx
dutchgio schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:58:
Sp flashtool is een mediatek tooltje, dat werkt niet met je Quallcomm.
Dat gebeurd met MiFlash/ADB.
Die verwarring zal nog weleens voorkomen.
Feitelijk gaat het om twee totaal verschillende telefoons die uiterlijk hetzelfde zijn en dezelfde naam hebben.

Xiaomi Redmi Note 3
1. Mediatek Helio X10, Rom: Hennesy versie flashen met SPflashtools
2. Qualcomm Snapdragon 650, Rom: Kenzo versie flashen met Miflash/ADB

• Eleni
Vorige week kreeg ik ook een update met dezelfde typering, maar ik kan de naam Kenzo niet vinden, het betreft een stable rom. Is dit een andere rom?
Heeft alleen Chinees en Engels.

[ :) quote]Vinzz schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:47:
Dit weekend voor de Kenzo update 7.1.18.0.0 (LHOCNCL) ota gekregen. Android patch level 1 feb 2016.
[/quote]

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-07 22:07
zou hem maar stevig vast houden. zelf het scherm vervangen ziet er niet heel gemakkelijk uit.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EyJNZe8Whug]

• elinx
Eleni schreef op maandag 07 maart 2016 @ 21:58:
..........maar ik kan de naam Kenzo niet vinden, het betreft een stable rom. ..............
Hennesy en Kenzo zijn de codenamen die Xiaomi aan de twee verschillende types van de Redmi Note 3 heeft gegeven. De verschillende Xiaomi telefoons hebben allemaal een eigen codenaam.

Xiaomi.eu geeft bij de downloadlinks van hun customized rom's deze codenamen aan en niet de Xiaomi typenaam. (bv Aries, Armani,Cancro, Dior, Ferrari, Guzzi, Hermes enz.)

De ota updates komen van Xiaomi zelf en die zijn automatisch geschikt voor jouw telefoon omdat de updater app. regelmatig op een bepaalde plek op de Xiaomi servers "kijkt". In dat geval is alleen een datum, nummer of lettercode nodig om de updatestatus aan te geven.

• Eleni
Dankjewel, ik zat dus gewoon te suffen want ik heb meer Xiaomi dingen, maar hier had ik nooit aan gedacht omdat ik altijd dev roms gebruik en er vanuit ga dat ik deze stable rom niet kan updaten voorlopig, het is een snapdragon versie, en ik heb geen unlock code.
Eerst maar eens uitvinden hoe ik die kan aanvragen en anders maar huidige rom blijven draaien.
Zie ik het goed dat Kenzo snapdragon is en Hennessy mediatek?

]elinx schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 00:18:
[...]
Hennesy en Kenzo zijn de codenamen die Xiaomi aan de twee verschillende types van de Redmi Note 3 heeft gegeven. De verschillende Xiaomi telefoons hebben allemaal een eigen codenaam.

Xiaomi.eu geeft bij de downloadlinks van hun customized rom's deze codenamen aan en niet de Xiaomi typenaam. (bv Aries, Armani,Cancro, Dior, Ferrari, Guzzi, Hermes enz.)

De ota updates komen van Xiaomi zelf en die zijn automatisch geschikt voor jouw telefoon omdat de updater app. regelmatig op een bepaalde plek op de Xiaomi servers "kijkt". In dat geval is alleen een datum, nummer of lettercode nodig om de updatestatus aan te geven.
[/quote]

• kbz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2018
Ik heb inmiddels, omdat ik geen bevestigingsbericht ontving bij het aanvragen van mijn unlock code, via receive-sms-online deze code aangevraagd. Dit is wel gelukt alleen nu krijg ik over een week of 2 een bericht of het unlocken is geaccepteerd (of niet), dit bericht krijg ik dus op een nummer die ik niet kan bijhouden. Krijg je hierover ook een melding ergens in je miui profiel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
je kunt de unlock pagina in de gaten houden, je krijgt geen melding dus het meot echt handmatig, maar die sms heb je verder niet nodig.
een week of 2 is nog vrij kort, reken er maar minimaal 3 voor.

• theduke1989
Wat is nou de beste ROM voor de pro versie met welke flash methode? Kan iemand me een link sturen en.miui.com of Xiaomi.eu ? Kenzo rom is niet uit dus neem aan de henessy ROM?

Ik kan maar niet kiezen van alle gegeven links wat de beste multi-lang + flash is voor de rmn3pro..

[Voor 22% gewijzigd door theduke1989 op 08-03-2016 16:26]

• dutchgio
kenzo = pro.
je kunt geen hennesy (mediatek) rom op je pro flashen.
zonder unlock van de bootloader, die je dus maar beter aan kunt vragen, kun je ook nog geen multilanguage xiaomi.eu rom flashen zover ik weet.

maar deze vraag komt nu nogal vaak voorbij, is het nu toch niet beter om de topics op te splitsen?

• theduke1989
dutchgio schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:31:
kenzo = pro.
je kunt geen hennesy (mediatek) rom op je pro flashen.
zonder unlock van de bootloader, die je dus maar beter aan kunt vragen, kun je ook nog geen multilanguage xiaomi.eu rom flashen zover ik weet.

maar deze vraag komt nu nogal vaak voorbij, is het nu toch niet beter om de topics op te splitsen?
Het beste is om alle hennesy / kenzo types apart te doen? Dus een nieuwe topic aanmaken...

• _hein_
  • Laatst online: 11-12-2021
Silvin schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:11:
Zoals beloofd hierbij de vergelijking tussen de Redmi Note 3 Pro 16GB/2GB Snapdragon (hierna te noemen 'Pro') en de Redmi Note 3 Prime 32GB/3GB MTK ('Prime')

Snelheid:
Ja, de Snapdragon 650 in de Pro is aantoonbaar sneller dan de Helio X10. Benchmarks tonen dit aan en als beide toestellen nog vers zijn is de Pro net een tikje sneller in openen van apps, laden van webpagina's enzovoort. Maar... de 2GB vs 3GB aan ram maakt een enorm verschil! MIUI heeft veel ram nodig en zonder wat noodgrepen in developers options en het zoveel mogelijk uitschakelen van ingebouwde MIUI apps loop je al heel, heel snel tegen launcher redraws en afgesloten apps aan. Meer dan een app of 3 blijft er niet in het geheugen. Dit zorgt ervoor dat na een uurtje de Prime met z'n 3GB RAM simpelweg sneller aanvoelt. Mijn tip; ga voor de 3GB versie, ongeacht Pro of Prime.

Display::
Vreemd genoeg zit er een verschil in displays. Het display van de Prime heeft wat diepere kleuren en is wat feller. Ook is de witbalans beter waardoor wit witter is. Het display van de Pro is goed maar heeft een lagere maximale helderheid, iets minder contrast en vooral; het wit is wat grijzig. Daar staat tegenover dat de helderheid van de Pro veel, veel lager kan. AMOLED levels of laag zeg maar, ideaal voor in bed.

Camera:
Tsja, de Prime heeft een aardige camera in daglicht en matig bij zwak licht. De Pro doet dit verhaal dunnetjes over. Als je gaat pixelpeepen zien de foto's van de Pro er ietsjes beter uit en de autofocus werkt net een stukje sneller bij minder licht.

Software::
Klein dingetje nog; voor de Prime zijn al talloze roms uit met roottoegang of zelfs Cyanogenmod 12.1. Voor de Pro is er nog nauwelijks iets maar doordat Qualcomm opener is over haar soc's is de kans groot dat er betere custom rom ondersteuning komt. Vooral op het gebied van CM/AOSP.

Verdict:
Pro of Prime zou mij om het even zijn, als ik maar het 3GB model zou hebben. En die heb ik niet, maar mijn vrouw wel :/ :P
jammer om te horen dat 3gb toch beter is ;( maar kan het ook zijn dat het ligt aan het ontbreken van een goede geoptimaliseerde (eu) rom?

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 10:11
_hein_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:11:
[...]

jammer om te horen dat 3gb toch beter is ;( maar kan het ook zijn dat het ligt aan het ontbreken van een goede geoptimaliseerde (eu) rom?
Ik kan me niet vinden in het probleem met de 2 GB geheugen. Ik heb altijd tal van apps open en 20+ tabs in Ghostery(browser) maar ik merk nooit een performancedrop. Ik maak gebruik van de MTK versie met de EU rom van Loxar. (.21)

• NimRod1337
Ik heb even gekeken of ik al kan unlocken, heb geen sms gehad maar kan hier wel een tool downloaden: http://en.miui.com/unlock/download_en.html

Deze tool checkt na mijn account unlock permissies en laat me dan door gaan. Maar als ik de tel connect na vol up en power buten inhouden blijft die zeggen niet connected..

Wat doe ik verkeerd.

Edit: zie ook hier http://forums.techdiscuss...der-on-Xiaomi-Smartphones. Het lijkt erop dat ik reeds permissies heb. Connecten gaat alleen niet.

Edit 2: na volume down (tool zegt up) en power (fastboot) gaat het toolttje wel door, maar geeft die could not verify device. Dit hebben meer mensen die wel reeds wel een sms hebben gehad zie ik, dus ik zoek verder.

Edit 3: ziet er niet goed uit voor nu: http://en.miui.com/thread-222334-2-1.html

[Voor 43% gewijzigd door NimRod1337 op 09-03-2016 10:14]

• elinx
NimRod1337 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:34:
...........
Deze tool checkt na mijn account unlock permissies en laat me dan door gaan. Maar als ik de tel connect na vol up en power buten inhouden blijft die zeggen niet connected..

Wat doe ik verkeerd...................
Om verbinding met de PC te maken moeten wel de juiste drivers zijn geinstalleerd,

Gaat het om een Kenzo versie? Want er wordt verwezen naar MiFlash.
In dat geval moet je ook de adb drivers op je PC hebben geïnstalleerd om verbinding met je PC te maken.

Denk eraan dat er een Kenzo topic geopend is voor specifieke Kenzo vragen.

[Voor 13% gewijzigd door elinx op 09-03-2016 10:24]

• NimRod1337
Waar was de aankondiging van dit topic hier dan? Ik zie alleen een paar post over dat het plan er is. Onhandig overigens want nu kunnen er op 2 plekken relevante info staan.

Maar ben al geconnect.

• elinx
NimRod1337 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:16:
Waar was de aankondiging van dit topic hier dan? ..................
Die heb ik ook niet gezien, maar zag gisteren plotseling het nieuwe Kenzo topic in beeld vlak na dit bericht.

De één vind het onhandig de ander niet.
Maar de opmerkingen ontstonden nadat er verwarring was ontstaan tussen de twee totaal verschillende versies van de Redmi Note 3.
De verwarring was misschien iets minder geweest als Xiaomi de typenaam ook enigszins had aangepast (bv Redmi Note 3S oid).

De aanduiding "MTK cq Snapdragon" of "Hennesy cq Kenzo" versie in het bericht lijkt mi ook al voldoende. Als iedereen zich daaraan kan of wil houden, dan zou in dat geval één topic voldoende zijn.
NimRod1337 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:16:
...........
Maar ben al geconnect.
Zou aardig zijn als je deelt wat er mis was en hoe je het hebt opgelost, want hier heb je dat ook niet vermeld.

[Voor 51% gewijzigd door elinx op 09-03-2016 10:57]

• Silvin
_hein_ schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:11:
[...]

Gumball schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:43:
[...]

Ik kan me niet vinden in het probleem met de 2 GB geheugen. Ik heb altijd tal van apps open en 20+ tabs in Ghostery(browser) maar ik merk nooit een performancedrop. Ik maak gebruik van de MTK versie met de EU rom van Loxar. (.21)
3GB is natuurlijk sowieso 'beter'. Het klopt wel dat op de MTK variant van mijn vrouw de xiaomi.eu multilang rom stond en op mijn Pro de stock Xiaomi rom. Die laatste zit natuurlijk behoorlijk vol apps en diensten. Bij boot was er maar een krappe 900 mb vrije ram, na het openen van Chrome en whatsapp daalde dat naar 600, onder de 600 besloot MIUI ruimte vrij te gaan maken. Door het geheugenmanagement in de developeropties op 'geen' te zetten kan je die laatste stap oprekken naar zo'n 250mb.

Maar zodra de officiële xiaomi multilang op m'n Pro staat zal ik eens kijken wat dat voor verschil maakt.

• NimRod1337
elinx schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:30:
[...]

[...]
Zou aardig zijn als je deelt wat er mis was en hoe je het hebt opgelost, want hier heb je dat ook niet vermeld.
Lees het nog eens goed door dan.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee