J rock schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:12:
Man, was even een snelle post vanop mijn phone, "menig tweaker weet wat de laatste versie inhoud dacht ik toch ?! [ROM] [DEV] Xiaomi.eu MIUI7- 6.1.21 Global EU Rom Root flash with SP Flash Tool , Zie volgende thread:
http://en.miui.com/thread-214146-1-1.html
Het is niet dat er honderden versies beschikbaar zijn voor de note 3 'MTK' dus, doe ff rustig aan
Alvast bedankt voor u bijdrage.
[...]
Doe zelf even rustig aan.

Dat jij op je Phone post hoeft toch de kwaliteit van wat je schrijft niet aan te tasten? Slecht argument. menig tweaker zou weten wat de laatste is? Foute aanname. Toevallig is de werkelijk laatste onlangs teruggeroepen 6.1.29
Om inzage te geven wat ik bedoel:
Ik geef je even een voorbeeld. Ik heb support gegeven op een forum van een ISP.
Als voorbeeld uit real life, Iemand heeft een probleem met zijn verbinding,
Vraag: welke routerfirmware gebruik je?
Antwoord: de laatste
Vraag; maar welke versie, dat is belangrijk om te weten of je werkelijk de laatste hebt
Antwoord: weet niet welke versie maar het is de laatste
Vraag: ik benoem de laatste versie met naam
Antwoord: schoorvoetend wordt toegegeven dat de TS NIET de laatste heeft . . .
Conclusie: waardeloze communicatie waarbij de TS mijn tijd en die van hemzelf verdoet. had voorkomen kunnen worden door gewoon in de startpost de routerfirmware versie bij naam te noemen.
Tweede niveau waar het onduidelijk wordt.
Stel over 3 weken leest iemand dit topic en ziet jouw post dan denkt die dat jj de laatste software bedoeld maar ondertussen kunnen er al weer twee nieuwe releases zijn. Je manier van schrijven zorgt voor onduidelijkheid die makkelijk vermeden kan worden. Benoemen van versies is ten alle tijden volgbaar en vermijd verkeerde interpretaties.
Ik en anderen mogen op Tweakers.net verwachten dat jij zelf inziet dat 'laatste' eigenlijk een nogal domme term is (sorry ik wil niet denigrerend doen maar alleen jou en anderen laten inzien dat het verkeerd is.) Noem in het vervolg gewoon de versie dan ontstaan er nu en in de toekomst geen misverstanden. Logisch toch?