• _hein_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
[b][message=46118559,noline]

Edit: zie ook hier http://forums.techdiscuss...der-on-Xiaomi-Smartphones. Het lijkt erop dat ik reeds permissies heb. Connecten gaat alleen niet.
als je de juiste drivers hebt kun je ook met fastboot zien of de bootloader gelockt is..
in cmd venster "fastboot oem device-info"

cmd

edit..

moet je eigenlijk een sim kaart in de telefoon hebben voor de unlock procedure?
ik heb de telefoon voor iemand anders gekocht, en zijn nummer (welke hij nu gewoon gebruikt in zn oude tel) gebruikt icm mijn eigen mail voor het mi account.

ik had de unlock tool uitgeprobeerd omdat er blijkbaar mensen zijn die zonder sms de telefoon unlocked hebben. maar dan krijg ik de melding dat het apparaat niet compatibel is. Kan het zijn dat ze kunnen zien dat de sim kaart niet in de telefoon zit waarop een miui acc op gemaakt is?

[Voor 36% gewijzigd door _hein_ op 10-03-2016 12:51]

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 09:21
Heren, Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb een Redmi note 3 (mediatek) en draai momenteel 7.1.8.0 stable,de EU versie.

Nou is inmiddels 7.2.3 uit (stable) welke ik graag wederom met de SP flashtool wil installeren want mijn bootloader is nog steeds locked.

Nu krijg ik het niet voor elkaar met de SPflashtool, waar dit eerder altijd gewoon goed ging. De balk onderin blijft rood, waar hij eigenlijk geel zou moeten worden.

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen??

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:15
powermarcel10 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:59:
................

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen??
Weet je zeker dat je niet de aangepaste eu rom van LoXar hebt geflasht?
Want hij maakt een aangepaste rom van de Xiaomi.eu versie die geschikt is voor SP flashtools.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 11:57
theduke1989 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:42:
[...]

Het beste is om alle hennesy / kenzo types apart te doen? Dus een nieuwe topic aanmaken...
Bedankt voor het aanmaken van het nieuwe topic, ik schrok even wakker toen ik nog een topic zag staan van de Redmi Note, maar het is een goede zet van je!

Hier is het topic voor de Redmi Note 3 Qualcomm variant.:
[Xiaomi Redmi Note 3 -/ Kenzo] Ervaringen en Discussie

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• GoldenRatio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-07-2018
Ik heb een Redmi Note 3 binnen en in de settings kan ik kiezen bij Taal voor Nederlands.
Maar onder Lokaal staat geen Nederland? Alleen maar exotische landen, geen Europese, ook geen Noord Amerikaanse.

Wat is hier mis?
Heb ik een verkeerde telefoon?
(overigens nog geen sim geïnstalleerd)

[Voor 7% gewijzigd door GoldenRatio op 31-03-2016 03:34]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:12
Geen verkeerde telefoon, verkeerde rom. Dat is zo'n 'fishy' rom die er door de verkoper is opgezet.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 22:22
GoldenRatio schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:09:
Ik heb een Redmi Note 3 binnen en in de settings kan ik kiezen bij Taal voor Nederlands.
Maar onder Lokaal staat geen Nederland? Alleen maar exotische landen, geen Europese, ook geen Noord Amerikaanse.

Wat is hier mis?
Heb ik een verkeerde telefoon?
(overigens nog geen sim geïnstalleerd)
Inderdaad een aangepaste rom. 7.0.19.0.0 is volgens mij ook geen officieel rom nummer. Bovendien draai je geen xiaomi.eu rom maar eentje van xiaomi/miui zelf en daar zit standaard geen NL taal in, alleen Chinees en Engels. Dat geeft ook al aan dat er met de rom gesleuteld is om er een taalpakket in te zetten. Dat verklaart ook je probleem.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

• GoldenRatio
Ok thx,vermoedde al zoiets, zal dan nu een andere rom eropzetten,

• Morholt1
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-06-2021
Hoi, ik heb op het moment twee redmi note 3. beiden de x10 alleen met 1 met 2 gig en 1 met 3 gig.
Maar beide ook met een 7.0.19.0. zoals jullie het omschrijven een 'fishy'rom.
Misschien dat er veel in deze forum staat maar wil even weten welke rom nu het beste is. Op het moment wordt er alleen chinese roms officieel neergezet op miui. En voor de rest is het slechte communicatieve site.
Hebben jullie een aanrader? en kan het zonder dat de phone geonlocked is. alleen een versie nummer en de maker en kom ik er verder wel uit. bedankt.

• dutchgio
De Xiaomi.eu rom van Loxxar flashen met SP Flashtools is wel aan te raden.

• Morholt1
oke thanks voor de snelle reactie. Dus deze werkt en heeft geen bugs?

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
Morholt1 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:12:
oke thanks voor de snelle reactie. Dus deze werkt en heeft geen bugs?
Zoals al heel vaak aangegeven is dit de beste custom rom die je kan flashen met een gelockte bootloader. Ik draai 'm zelf ook al een heel tijdje en het draait werkelijk fantastisch. (6.1.21 Loxar)
Zie ook
http://en.miui.com/thread-214146-1-1.html

[Voor 6% gewijzigd door Gumball op 14-03-2016 22:55]

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 14:45
Ik heb mijn note 3 nog niet binnen, maar ben even aan het inlezen.
Met een beetje mazzel deze week binnen.
Toch een vraagje, de rom van loxar is al pre-rooted.
Hoe zit het met de bankieren apps, deze werken niet op een rooted device.
Kan je root er weer af halen?

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:06
Heb zelf net ook 1 besteld als vervanger voor mijn iphone 4.
Nu zit ik alleen te zoeken maar een hoesje met plek voor mijn pasjes.
Iemand een idee waar ik die kan vinden en dan 1 met een uitsnede voor de fingerprint scanner?

Tot nu toe alleen nog rubber cases gevonden maar geen wallet case waar de fingerprint nog beschikbaar blijft.

• Morholt1
gasemans schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:53:
Iemand een idee waar ik die kan vinden en dan 1 met een uitsnede voor de fingerprint scanner?

Tot nu toe alleen nog rubber cases gevonden maar geen wallet case waar de fingerprint nog beschikbaar blijft.
Je kan er genoeg vinden op Aliexpress hoor met mapje en vingerprint/camera gat.

voorbeeld: http://www.aliexpress.com...c3-47a8-b70e-75b60890e74d

• Morholt1
iemand al ervaring met deze rom:
http://en.miui.com/thread-236615-1-1.html
?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 07:12

Thomg

Aww yiss

gasemans schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:53:

Iets als dit?
http://www.everbuying.net/product1123469.html
Voor de prijs is het een leuk ding, alleen jammer dat dat naadding(?) los zit. Komt de functionaliteit niet ten nadele.
https://imgur.com/a/ofEP2
Beetje ruk zichtbaar.

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 21:11

DutchMan

NederlandseMan

Sinds een week de snapdragon versie in bezit en wat een top toestel voor de prijs. Ik heb heel wat chinese telefoons gehad maar deze komt daar ver bovenuit. Met name de gps is vergeleken met de andere mtk toestellen die ik in het bezit had vele malen beter.

Ik draai nu de global rom zonder problemen en zonder chinese rommel. :)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• dutchgio
DutchMan schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:33:
Sinds een week de snapdragon versie in bezit en wat een top toestel voor de prijs. Ik heb heel wat chinese telefoons gehad maar deze komt daar ver bovenuit. Met name de gps is vergeleken met de andere mtk toestellen die ik in het bezit had vele malen beter.

Ik draai nu de global rom zonder problemen en zonder chinese rommel. :)
Speciaal voor jou:
[Xiaomi Redmi Note 3/Kenzo/Qualcomm] Ervaringen en Discussie
:)

Mijn GPS is overigens beter als dat ik met mijn Quallcomm had, echt feilloos en ook nog wel eens binnen geprobeerd waarbij het gewoon werkt. :o

[Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 18-03-2016 16:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Voor de wifi problemen, er is nu een update die alleen voor de RN3 MTK is uitgebracht en die problemen op moet lossen: 6.3.19.
http://en.miui.com/thread-245904-1-1.html

Waarschijnlijk vanaf vrijdag ook in de builds van Xiaomi.eu

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:05
elinx schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:12:
mbt de Redmi Note 3.
De kernel en recovery zijn gelockt, maar de systeem partitie is nog wel te vervangen.
Via SP flashtools is het mogelijk om zo een rom te flashen op de Mediatek versie (Hennesy).
De keus is beperkt tot rom's die zijn uitgebracht door "Loxar".
Hier staat de procedure beschreven.
Daar de procedure met SP flashtools
Let op de waarschuwing: "UNCHECK preloader"
Xda levert ook deze info.
Ik heb een Note3 via Aliexpress besteld (via Shenzhen Top-One Trading Co., Ltd. met DHL levering) waarop al een aangepaste ROM stond. Deze heb ik toen volgens bovenstaande geflasht (had alleen de eerste keer eerst "daar" gedaan ipv "hier" en zat toen met een softboot probleem. Accu losgekoppeld en toen de procedure "hier" nog een keer uitgevoerd en nu werkt de telefoon weer naar behoren.

Klopt het dat de OTA updates (zonder bootlader unlock) nu niet werken? Wat zou ik moeten doen om die wel aan de praat te krijgen?

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
Caspar schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:33:
[...]

Ik heb een Note3 via Aliexpress besteld (via Shenzhen Top-One Trading Co., Ltd. met DHL levering) waarop al een aangepaste ROM stond. Deze heb ik toen volgens bovenstaande geflasht (had alleen de eerste keer eerst "daar" gedaan ipv "hier" en zat toen met een softboot probleem. Accu losgekoppeld en toen de procedure "hier" nog een keer uitgevoerd en nu werkt de telefoon weer naar behoren.

Klopt het dat de OTA updates (zonder bootlader unlock) nu niet werken? Wat zou ik moeten doen om die wel aan de praat te krijgen?
De bootloader unlocken.

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:05
Momus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:42:
[...]

De bootloader unlocken.
Dit heb ik al proberen in gang te zetten, maar helemaal meewerken doet dit nog niet. Klopt het dat ik naar http://en.miui.com/unlock/ moet gaan, inlog met mijn Mi-account en dan een sms moet laten versturen. Helaas krijg ik geen sms, kan dat kloppen?

Of is dat het deel waar ik voor een langere tijd op moet wachten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
Caspar schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:53:
[...]

Dit heb ik al proberen in gang te zetten, maar helemaal meewerken doet dit nog niet. Klopt het dat ik naar http://en.miui.com/unlock/ moet gaan, inlog met mijn Mi-account en dan een sms moet laten versturen. Helaas krijg ik geen sms, kan dat kloppen?

Of is dat het deel waar ik voor een langere tijd op moet wachten?
Laat hem naar een nummer hier sturen, die ontvangen hem wel. http://www.receive-sms-online.info/
Vervolgens de verificatiecode invoeren en de komende 2 weken dagelijks op http://en.miui.com/unlock/apply.php kijken.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-07 13:12
lekker handig, ik click op download link:http://forum.xda-developers.com/redmi-note-3/development/redmi-note3-sphinx-v1d-miui7-v7-0-22-0-t3287461

staat voor in rode letters nog bij NOT FOR REDMI NOTE 3 PRO, maar vervolgens als je de link klikt download je alsnog de hennesay versie, ik uren lopen kloten waarom die niet wilde flashen...jesus

• Vlizzjeffrey
als ik op download druk in flashtools, en dan volume down knop in druk op mijn note 3 en hem aankoppel op pc, dan laad sp flashtools de rode balk helemaal, dan laat ik volume down los, maar er gebeurd verder niets meer.

• powermarcel10
Hulp gevraagd! Ik heb een custom rom draaien op mijn locked redmi note 3. Probleem:

Ik probeer een andere rom te installeren via sp flashtools, maar ipv dat de rode balk zich laadt, detecteert de pc heb apparaat gewoon. Schijnbaar staat het apparaat niet helemaal uit.

Als hij echt helemaal uitstond zou de pc hem ook niet moeten kunnen detecteren lijkt me? Iemand enig idee hoe ik het toestel echt helemaal uit krijg zodat ik hem via volume up kan koppelen met de sp flashtool?

• Vlizzjeffrey
je moet volume down doen, niet volume up.

by mij laad de rode balk wel, maar zodra ik volume down loslaat dan gebeurd er niets meer

• GoldenRatio
Hebben jullie vooraf de benodigde drivers geïnstalleerd?

Guides komen meestal met de volgende info >
Before you use this Tool install VCOM Driver MTK v1.0.14.exe MTK Drivers

en als je problemen hebt met je PC vermeld je OS tenminste.
en zet alle beveiligingssoftware eerst uit voordat je aan de slag gaat zoals Antivirus/Antimalware/ Windows defender etc

• dutchgio
Vlizzjeffrey schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:14:
lekker handig, ik click op download link:http://forum.xda-developers.com/redmi-note-3/development/redmi-note3-sphinx-v1d-miui7-v7-0-22-0-t3287461

staat voor in rode letters nog bij NOT FOR REDMI NOTE 3 PRO, maar vervolgens als je de link klikt download je alsnog de hennesay versie, ik uren lopen kloten waarom die niet wilde flashen...jesus
Vooraf beter inlezen. De PRO is de versie met Snapdragon aka Kenzo. Dus dat klopt wel als het voor de Hennesy is.

• Vlizzjeffrey
ja je hebt gelijk, ik was helemaal blij dat ik dacht dat het aan de hennesay lag, maar die moest ik inderdaad dus wel hebben.

Het lukt me niet, ik heb hiervoor al is een juayu gelfashed met flashtools en een cubot, maar dit keer loop ik echt vast, snap er niets van

ik houdt de volume knop down, stop usb kabel in telefoon, rode balk in flashtools laad vol, dan laat ik volume down los en gebeurt er niets meer, en hoor ik dat geluidje wat uit je boxen komt wanneer je een usb apparaat loskoppelt.

edit: Ik heb misschien al gevonden wat het is, ik moest volgens een tutorial volume down inhouden tot de gele balk verschijnt, waar ik eerder heb gelezen dat ik hem moest loslaten als de rode balk klaar is, ik ga het morgen proberen.

[Voor 19% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 30-03-2016 22:39]

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:52

RobertowNL

For your gear!

Vlizzjeffrey schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:25:
ja je hebt gelijk, ik was helemaal blij dat ik dacht dat het aan de hennesay lag, maar die moest ik inderdaad dus wel hebben.

Het lukt me niet, ik heb hiervoor al is een juayu gelfashed met flashtools en een cubot, maar dit keer loop ik echt vast, snap er niets van

ik houdt de volume knop down, stop usb kabel in telefoon, rode balk in flashtools laad vol, dan laat ik volume down los en gebeurt er niets meer, en hoor ik dat geluidje wat uit je boxen komt wanneer je een usb apparaat loskoppelt.

edit: Ik heb misschien al gevonden wat het is, ik moest volgens een tutorial volume down inhouden tot de gele balk verschijnt, waar ik eerder heb gelezen dat ik hem moest loslaten als de rode balk klaar is, ik ga het morgen proberen.
download modus -> starten -> op telefoon Volume omlaag -> aansluiten op PC -> Rode balk

Krijg je een error bij het koppelen (iets met te vroeg) dan ok en direct weer op download drukken dan kan het zijn dat hij hem ineens wel pakt leert de ervaring met vele MTK toestellen :)
Het is soms lastig om de juiste timing met betrekken tot flashen te hebben :)

• dutchgio
Kan ook een driver issue zijn, al zou je zeggen dat als je al tot de rode balk komt het wel werkt.
Het is een beetje trial-and-error inderdaad, soms werkt het, soms niet.

• Vlizzjeffrey
RobertowNL schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:32:
[...]

download modus -> starten -> op telefoon Volume omlaag -> aansluiten op PC -> Rode balk

Krijg je een error bij het koppelen (iets met te vroeg) dan ok en direct weer op download drukken dan kan het zijn dat hij hem ineens wel pakt leert de ervaring met vele MTK toestellen :)
nog steeds vult alleen de rode balk zich, en daarna gebeurt er niets

• Vlizzjeffrey
RobertowNL schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:32:
[...]

nog steeds vult alleen de rode balk zich, en daarna gebeurt er niets

overal wordt ook iets anders gezegd, volume down inhouden, volume up ingouden, dan lees i kweer volume down+ powerbutton inhouden, alle combinaties die er zijn ben ik al tegengekomen

Heel vreemd, nu begint die wel met het gele balkje, maar doet hij maar 1% en dan krijg ik een errror en stopt die weer

[Voor 7% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 05-04-2016 20:16]

• niesie
  • Laatst online: 23-02-2019
Is bij jullie het verschil tussen volume uit en stand 1 ook zo groot, bij media e.d?
Vind het zelf best storend

• dutchgio
Niet storend in ieder geval. Ik heb m dan ook altijd op tril en als ik al geluid aan heb, is dat met meteen de slider halverwege.

• niesie
dutchgio schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:59:
Niet storend in ieder geval. Ik heb m dan ook altijd op tril en als ik al geluid aan heb, is dat met meteen de slider halverwege.
Bedoel in games, zit vaak beneden een spelletje te spelen, maar dan lopen me ouders al snel te zeuren datie te hard staat haha

• Thomg

Thomg

Aww yiss

niesie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:35:
[...]

Bedoel in games, zit vaak beneden een spelletje te spelen, maar dan lopen me ouders al snel te zeuren datie te hard staat haha
Herken dit maar dan bij audio in de nacht, stand 1 is al te luid.
Tik even dit in
*#*#3646633#*#*
( Copy paste en dan de laatste ster weghalen en opnieuw toevoegen of overtikken ).
En dan onder Hardware Testing -> Audio
Speel er een beetje mee rond en het zou moeten werken, kostte me halfuur tops.
Ik wil er zelf niet aan zitten aangezien ik het nu precies heb zoals ik wil.

In ander nieuws, drie maanden verder en nog steeds geen unlock code :(

[Voor 13% gewijzigd door Thomg op 10-04-2016 13:06]

• GoldenRatio
Ik gebruik
6.1.21 Xiaomi.eu Rom with Root and Mods for SP Flash Tool, van LoXar, metcenterclockmodd

Nu geeft mijn Phone aan dat er een update is naar 6129 en ook nog nieuwere van de week die vreemd genoeg nu ineens niet zichtbaar is?

Mijn vraag is kan ik ongestraft updaten of kan ik dat beter laten?

• dutchgio
Je kunt updaten, maar is je bootloader unlocked?
Anders gaat OTA updaten niet en moet het weer via Flashtools.
Na flashen is die centerclockmod overigens wel weer weg, dat zit niet in de standaard Xiaomi.eu rom.

• niesie
Thomg schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:51:
[...]

Herken dit maar dan bij audio in de nacht, stand 1 is al te luid.
Tik even dit in
*#*#3646633#*#*
( Copy paste en dan de laatste ster weghalen en opnieuw toevoegen of overtikken ).
En dan onder Hardware Testing -> Audio
Speel er een beetje mee rond en het zou moeten werken, kostte me halfuur tops.
Ik wil er zelf niet aan zitten aangezien ik het nu precies heb zoals ik wil.

In ander nieuws, drie maanden verder en nog steeds geen unlock code :(
Nog een andere oplossing gevonden, de app maxxaudio zorgt bij mij voor een verhoogt geluid, als ik deze uitzet is het veel minder hard

• Thomg

Thomg

Aww yiss

niesie schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:47:
[...]

Nog een andere oplossing gevonden, de app maxxaudio zorgt bij mij voor een verhoogt geluid, als ik deze uitzet is het veel minder hard
Deze komt standaard bij de ROM? Ik herken deze app namelijk niet.

Dat terzijde,
Nova Launcher + Android N Theme werkt naar mijn mening erg fijn en kan ik iedereen aanraden ;)

[Voor 19% gewijzigd door Thomg op 11-04-2016 22:59]

• dutchgio
Nee die zit in aangepaste roms.
Ik schakel die zelf direct uit, vandaar dat ik ook niet het probleem met het harde geluid heb.

• niesie
Thomg schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:52:
[...]

Deze komt standaard bij de ROM? Ik herken deze app namelijk niet.

Dat terzijde,
Nova Launcher + Android N Theme werkt naar mijn mening erg fijn en kan ik iedereen aanraden ;)
Dankje voor de tip, ziet er goed uit. Alleen de telefoon applicatie blijft z'n miui logo houden

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

dutchgio schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:25:
Je kunt updaten, maar is je bootloader unlocked?
Anders gaat OTA updaten niet en moet het weer via Flashtools.
Na flashen is die centerclockmod overigens wel weer weg, dat zit niet in de standaard Xiaomi.eu rom.
Klopt, OTA faalt gewoon. Dus even de updater uitzetten (helaas).
De .31 update stond hier al klaar maar zit nog steeds met een lock, dus het is wachten op de verlossende SMS.

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 15:43
Net ff met mijn duitse sim aangevraagd en krijg nu in ieder geval sms binnen voor unlock code.
Ben benieuwd hoelang ik nu nog moet wachten

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:59
aukemuis schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:40:
Net ff met mijn duitse sim aangevraagd en krijg nu in ieder geval sms binnen voor unlock code.
Ben benieuwd hoelang ik nu nog moet wachten
Dit heeft bij mij ook perfect gewerkt. Duurde zo'n 2 a 3 weken bij mij.
Daarna naar een dev ROM via SP tools. Rooten, twrp installeren en een goed ROM installeren. Ik heb het net klaar en heb smiui geïnstalleerd. Werkt allemaal top!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Hier de unlock code afgelopen nacht binnen gehad, Dev rom geflashed en nu een error bij de unlock tool.
Laad tot 50% en dan couldn't verify device, helaas nog geen succes dus.

• Roy1985
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 17:14
RobertowNL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:45:
Hier de unlock code afgelopen nacht binnen gehad, Dev rom geflashed en nu een error bij de unlock tool.
Laad tot 50% en dan couldn't verify device, helaas nog geen succes dus.
Ben je ingelogd op de telefoon met zelfde MI account als waar je de unlock op ontvangen hebt?

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Roy1985 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:58:
[...]

Ben je ingelogd op de telefoon met zelfde MI account als waar je de unlock op ontvangen hebt?
Ja, heb maar 1 mi account, ben al ingelogd op Mi cloud (telefoon staat daar gewoon).
Zelfs alles opnieuw geflashed (Normale rom en toen naar dev rom via updater app) maar ook dat lijkt geen soelaas te bieden.

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03-2021
Zijn er hier al meer die Aosp draaien? Lekker een Nexus ervaring op de Xiaomi EN de vingerafdruksensor werkt ook! Ik ben aangenaam verrast. Zal terugkomen op het batterijverbruik.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 13:25
Inmiddels hetzelfde gedaan. AOSP van de week geinstalleerd en fingerprintsensor werkt prima. Batterijduur is iets minder, maar gaat nog steeds ruim een dag tot 1,5 dag mee.

• dutchgio
Ik hield eerder nogal vast aan AOSP, vooral CM dan. Maar MIUI draait inmiddels prima en af en toe gooi ik er een nieuwere versie eroverheen.
Ook wel makkelijk zo, niet meer constant bezig met roms switchen.

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 21:18
En dat we hier dus niet...

[Voor 86% gewijzigd door The Wizard op 24-04-2016 19:37]

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-05 16:59
Ik heb voor mijn broer ook een Redmi Note 3 gekocht en ik heb wat vraagjes over MIUI.

Bij het opstarten moet je een locatie kiezen en daar vind ik bijna geen enkel Europees land terug en ik kan dus niet België kiezen.
Hoe sluit je apps in de achtergrond af? Normaal is dit de homeknop blijven induwen en dan krijg je een lijstje met openstaande apps.
Bij mijn 1+1 en andere toestellen staat er 5 icoontjes onderaan, bij die Note maar 4. Ik mis de knop om naar de lijst met alle apps te gaan.
Zijn er apps die ik er moet afhalen, bv UC Browser, clean master, CM security, ...

• dutchgio
Beste is om je goed in te lezen hoe en een rom van Xiaomi.eu te flashen. Dat kan iets eenmaligs zijn en een unlock van de bootloader, een lange procedure, is niet verplicht (SP Flashtool).
Daarmee los je ook het probleem van de regio en weghalen van apps op.

Verder is het in nieuwe Androidversies standaard om het multi-task scherm om apps af te sluiten, als aparte knop te gebruiken. Op de RN3 is dit de linker knop onderaan je scherm.

In MIUI is het verder net als in iOS gebruikelijk om niet de app drawer die jij zoekt te gebruiken, maar apps direct op je homescherm te plaatsen. Je scrollt dus al tussen de lijst met apps, daar is geen aparte knop voor.
Mocht je dat wel graag willen kun je altijd Nova launcher installeren.

[Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 26-04-2016 12:11]

• Chindi
Ok, dank je wel. Ik moet zeggen dat ik het op eerste zicht een prachtig toestel vind.
Ik had deze ook aangeraden aan mijn vader maar op de site van gearbest stond nl niet vermeld als taal en toestel moest echt wel in Nederlands kunnen staan.
Dan maar een Bluboo Xtouch gekocht, ik was ook wel aangenaam verrast door de bouwkwaliteit maar die vingerafdrukscanner op die Redmi werkt zoveel beter :)

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 16:59
Is er een manier om het "groeperen" van bijv. WhatsApp-notifications uit te schakelen?
Ik vind het niet fijn dat ik "4 messages" zie, ik wil ze uitgeklapt zien. Ik weet dat ik die "4 messages" kan uitklappen doormiddel van horizontaal te pinchen met 2 vingers, maar dat vind ik te omslachtig...

• dutchgio
Ja wel herkenbaar, ik heb het ook liever zoals jij schetst. Maar nog niet werkend gekregen.
Onder andere ''all notifications expanded'(Xposed) geprobeerd, maar die lijkt niet te werken op MIUI.

• robvanu
dutchgio schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:25:
Ja wel herkenbaar, ik heb het ook liever zoals jij schetst. Maar nog niet werkend gekregen.
Onder andere ''all notifications expanded'(Xposed) geprobeerd, maar die lijkt niet te werken op MIUI.
Hmm bij mij werkt hij wel! :) Heb je hem aangevinkt in Xposed + reboot gedaan?

Thanks!

• dutchgio
Hm, hier nog altijd niet. :(
Module stond al geinstalleerd, aan, en uiteraad gereboot.

Op welke rom zit je? Een Stable build toevallig?

• robvanu
dutchgio schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:58:
Hm, hier nog altijd niet. :(
Module stond al geinstalleerd, aan, en uiteraad gereboot.

Op welke rom zit je? Een Stable build toevallig?
Na het installeren moet je hem nog activeren (= aanvinken) in Xposed... Heb je dat ook gedaan?

Ik zit nu op MIUI 7.3 by xiaomi.eu 6.4.7 | Beta

• dutchgio
Ja uiteraard, maar werkt alsnog niet..

[Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 29-04-2016 16:29]

• robvanu
dutchgio schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:26:
Ja uiteraard, maar werkt alsnog niet..
Ik zie nu dat het op mijn lockscreen zelf niet werkt, maar wel als ik vanaf mijn lockscreen naar beneden schuif. Is dat misschien een verklaring?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

robvanu schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:28:
[...]

Hmm bij mij werkt hij wel! :) Heb je hem aangevinkt in Xposed + reboot gedaan?

Thanks!
Je hebt het voor elkaar gekregen om xposed te installeren? Is al even geleden maar ik heb echt van alles geprobeerd maar niks werkte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robvanu
Thomg schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:33:
[...]

Je hebt het voor elkaar gekregen om xposed te installeren? Is al even geleden maar ik heb echt van alles geprobeerd maar niks werkte.
Ik kreeg het toen ik die ROM installeerde, daar zit het bij in ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
robvanu schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:51:
[...]

Ik zie nu dat het op mijn lockscreen zelf niet werkt, maar wel als ik vanaf mijn lockscreen naar beneden schuif. Is dat misschien een verklaring?
Nog altijd niet op een of andere manier...
Lockscreen niet, notificatiescherm ook niet.

Edit: met deze app werkt het wel: (!)
Google Play: MIUI Tweaks [Xposed]

Wel een betaalde app, maar biedt aardig wat extra features. Een aanrader.
Zie hier voor wat er allemaal mee kan:
http://en.miui.com/thread-259296-1-1.html

[Voor 31% gewijzigd door dutchgio op 01-05-2016 17:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Thomg schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:33:
[...]

Er is een aangepaste versie die wel op de Dev roms werkt:
http://www.mediafire.com/...rez%2C+mod+by+JamFlux.zip

Deze gebruik en werkt bij mij wel, in tegenstelling tot veel andere xposed-installers. Maar ik zou wel vooraf even een backup maken, just in case.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

dutchgio schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:45:
[...]

Er is een aangepaste versie die wel op de Dev roms werkt:
http://www.mediafire.com/...rez%2C+mod+by+JamFlux.zip

Deze gebruik en werkt bij mij wel, in tegenstelling tot veel andere xposed-installers. Maar ik zou wel vooraf even een backup maken, just in case.
Top! Zal het zo eens even testen...
Zit er trouwens nog een forumpost oid bij?
Kan nooit kwaad om nog even in te lezen.

[Voor 8% gewijzigd door Thomg op 01-05-2016 14:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb deze zelf even ge-upload, kon het topic waar die vandaan kwam niet meer terugvinden. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

dutchgio schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:30:
Ik heb deze zelf even ge-upload, kon het topic waar die vandaan kwam niet meer terugvinden. :)
Is het misschien deze?
http://en.miui.com/thread-229063-1-1.html

Je link doet het trouwens niet meer :(

[Voor 7% gewijzigd door Thomg op 01-05-2016 18:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Bij mij doet de link het gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

[Voor 8% gewijzigd door Thomg op 01-05-2016 19:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Dan klopt de link niet, hier is ie nog gewoon online en doet het.
Probeer hem anders eens los te kopieren:

www [.] mediafire [.]
com/download/d7udicatv5daug3/Xposed_v80_by_SolarWarez%2C_mod_by_JamFlux.zip

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

dutchgio schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:55:
Dan klopt de link niet, hier is ie nog gewoon online en doet het.
Probeer hem anders eens los te kopieren:

www [.] mediafire [.]
com/download/d7udicatv5daug3/Xposed_v80_by_SolarWarez%2C_mod_by_JamFlux.zip
Nope, ik kan er nog steeds niet bij.
Kan je misschien hosten op een andere site? Iets als mega?
Wel vreemd, nooit problemen gehad met mediafire...
Weet je trouwens zeker dat je er zelf wel bij kan?
Uitgelogd?

[Voor 6% gewijzigd door Thomg op 01-05-2016 19:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Thomg schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:57:
[...]

Nope, ik kan er nog steeds niet bij.
Kan je misschien hosten op een andere site? Iets als mega?
Wel vreemd, nooit problemen gehad met mediafire...
Weet je trouwens zeker dat je er zelf wel bij kan?
Uitgelogd?
Hm, apart.
Dropbox:
https://www.dropbox.com/s...d%20by%20JamFlux.zip?dl=0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ok, gedownload en wel.
Deze moet ik flashen met iets als flashfire?
Of die SP flashtool met wat dingen aan-/uitgevinkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Met Flashfire of in TWRP zelf inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Backup bij flashfire werkte voor geen meter en heb ik moeten stoppen, maar het flashen lijkt nu wel z'n werk te doen.
Alvast een toppiewoppie van mij d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Mooizo. ;)
Backup kun je dan beter in TWRP zelf doen denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

dutchgio schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:29:
Mooizo. ;)
Backup kun je dan beter in TWRP zelf doen denk ik.
Kan bevestigen dat het inderdaad werkt, neato.

Moest de telefoon wel even een halfuur met rust laten, echt immense lag.
Daarna ook play store terug naar factory default moeten zetten, maar dat was het dan wel.

Had zelf nog de apk ergens liggen die ok werkt.
Vreemd genoeg werken ongeveer 80% van de download links niet ( dus moet ik oudere versies downloaden of werkt het niet ). Reboot fixde dit. Nvm. Of handmatig van github, werkt opzich ook wel.

https://www.dropbox.com/s...ler_3.0%20alpha4.apk?dl=0

[Voor 30% gewijzigd door Thomg op 02-05-2016 12:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
Van de week is mijn KPN simkaart overgezet naar 4g. Ik had verwacht niet zoveel sneller te gaan maar ik haal ruim 120 mbit down en 50 mbit up!

Bekijk het resultaat van mijn Ookla Speedtest. Hoe snel is uw internet? http://www.speedtest.net/my-result/a/1921614053

[Voor 30% gewijzigd door Gumball op 08-05-2016 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Hier ook gelijkaardig, 138 down en 32 up. Vooral de pingtijden zijn een stuk beter en erg laag, dat is vooral het verschil.

Vanaf 10 mei overigens MIUI 8:
http://en.miui.com/thread-271637-1-1.html

[Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 08-05-2016 12:53]

Anoniem: 768753

k5052 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:42:
Inmiddels hetzelfde gedaan. AOSP van de week geinstalleerd en fingerprintsensor werkt prima. Batterijduur is iets minder, maar gaat nog steeds ruim een dag tot 1,5 dag mee.
Over welke rom gaat het? waar kan ik deze vinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
dutchgio schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:31:
Hier ook gelijkaardig, 138 down en 32 up. Vooral de pingtijden zijn een stuk beter en erg laag, dat is vooral het verschil.

Vanaf 10 mei overigens MIUI 8:
http://en.miui.com/thread-271637-1-1.html
Zal deze gebaseerd zijn op Android 6.0? Enig idee wanneer deze uitkomt voor ons toestel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:26
Ik heb een RN3 overgenomen van iemand.
Deze heeft zonder de bootloader te unlocken de LoXar ROM geïnstalleerd.
Nu wil ik graag de bootloader unlocken en TWRP en MIUI.eu er op installeren alleen zal ik hiervoor de chinese leveloperrom er op moeten zetten.

Zou iemand mij kunnen vertellen of doorverwijzen hoe ik dit moet doen? Er zijn namelijk heel veel topics over hoe je deze rom installeerd maar nergens staat hoe ik weer terug kan naar de fabrieksrom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 768753

jbhc schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:47:
Ik heb een RN3 overgenomen van iemand.
Deze heeft zonder de bootloader te unlocken de LoXar ROM geïnstalleerd.
Nu wil ik graag de bootloader unlocken en TWRP en MIUI.eu er op installeren alleen zal ik hiervoor de chinese leveloperrom er op moeten zetten.

Zou iemand mij kunnen vertellen of doorverwijzen hoe ik dit moet doen? Er zijn namelijk heel veel topics over hoe je deze rom installeerd maar nergens staat hoe ik weer terug kan naar de fabrieksrom.
Hallo,
ik had ook eerst de rom van Loxar eropgezet. daarna de unlock aangevraagd, de unlock uitgevoerd met de rom van Loxar erop, TWRP geinstalleerd, daarna de rom van sMIUI, deze raad ik aan, je kunt deze zelf aanpassen op hun site, wat je wilt of niet wilt in de rom is zelf aan te passen waarna deze gedownload kan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:59
Korte vraag, werkt dit toestel met 4g van Ben? Kan niet echt vinden op welke frequentie deze zit en welke dit toestel kan?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Kort antwoord: ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chindi
Mijn broer heeft zijn Redmi Note weer binnen gebracht omdat hij geen verbinding meer wilt maken met het netwerk. Als ik hem terug naar fabrieksinstellingen breng, werkt hij wel weer.
Ik zou nu een stable EU rom willen flashen, maar ik zie het bos door de bomen niet meer en wil die telefoon natuurlijk niet bricken.

Kan iemand me een link geven naar de juiste rom en uitleg geven hoe ik dit het beste doe? Het betreft hier de Helio versie.

Alvast bedankt, Jeroen

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Chindi schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:05:
Mijn broer heeft zijn Redmi Note weer binnen gebracht omdat hij geen verbinding meer wilt maken met het netwerk. Als ik hem terug naar fabrieksinstellingen breng, werkt hij wel weer.
Ik zou nu een stable EU rom willen flashen, maar ik zie het bos door de bomen niet meer en wil die telefoon natuurlijk niet bricken.

Kan iemand me een link geven naar de juiste rom en uitleg geven hoe ik dit het beste doe? Het betreft hier de Helio versie.

Alvast bedankt, Jeroen
Kasj schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:58:
@thomg

Download de xiaomi.eu rom en unzip deze op je desktop:
http://xiaomi.eu/communit...tool-rom-xiaomi-eu.29354/

In deze folder zit een map met de flashtool en een map met images. Start de SP flashtool. Bij download agent zoek je het bestand DA_SWSEC.bin op uit de SP Flashtool map. Bij scatter-loading zoek je het bestand MT6795_Android_scatter.txt op in de images folder.

In het lijstje dat eronder verschijnt klik je preloader uit. Dit is heel belangrijk!!

Zorg dat je telefoon uit staat en druk vervolgens in SP flashtool op de knop Download.

Hou de volume - knop ingedrukt en verbind je telefoon via usb met je computer. De telefoon zal snel herkend worden en het flashen begint. Zogauw de progress bar geel wordt kun je de volume - knop loslaten. Wacht tot 100% is bereikt en er een groen vinkje in beeld verschijnt. Start je telefoon door de powerknop 10 sec in te drukken. De eerste opstart duurt heel lang, wel 5-10 minuten.

Draai je al xiaomi.eu maar wil je naar een nieuwere versie dan volg je exact dezelfde stappen, maar vink je niet alleen preloader uit, maar alles behalve system. Succes ermee!

• Chindi
Alvast bedankt.
Welkeen van die lijst moet ik downloaden? Die Jamflex of die 6.4.7

• dutchgio
Chindi schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:19:
Alvast bedankt.
Welkeen van die lijst moet ik downloaden? Die Jamflex of die 6.4.7
De onderste links zijn prima, de stable 7.2.3 of die 6.4.7. Dat scheelt elkaar niet zoveel.

"Allways untick PRELOADER"
Even goed in de gaten houden.

• Chindi
de telefoon start op en er verschijnt fastboot op maar ik zie die statusbalk niet veranderen :s

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Chindi schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:49:
de telefoon start op en er verschijnt fastboot op maar ik zie die statusbalk niet veranderen :s
Drivers goed? Kabel goed?

• Chindi
Kan misschien wel aan de drivers liggen. Met diezelfde kabel zet ik muziek op mijn telefoon, dus zou toch goed moeten zijn.

• dutchgio
Je moet ook niet dat fastboot logo zien geloof ik, dan heb je de knoppen te lang ingedrukt gehouden. :)

Vol down inhouden, inpluggen aan PC, met SP Flashtools opgestart, goed ingesteld en 'download' aangezet.
Dan zodra die iets doet qua statusbalk(rood?) laat je de knop los en gaat ie verder. (geel).

Het is een beetje trial-and-error, drivers kunnen ook wel een issue zijn inderdaad.

• Chindi
ok, bedankt.

Deze avond nog eens proberen, straks gaan werken :'(

• powermarcel10
Hoi mannen, even een vraag.. Ik heb dit toestel, en icm T Mobile werkt dit perfect op 4G.

Nou mag ik m'n abbo alleen binnenkort verlengen en wil graag sim only. T Mobile is alleen hartstikke duur met sim only.

Zijn er nog meer providers die 4G ondersteuning hebben voor dit toestel? Het liefst ga ik naar belsimpel of Ziggo mobiel.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee