Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 12:46
Ik krijg morgen ook mijn redmi Note 3 (mediatek) versie. :) Ik heb mijn Sony z5 verkocht en de redmi Note 3 gekocht. Ik hou nog een flinke smak geld over ook nog.

Ik had een vraag. Is de vingerprint sensor ook te gebruiken bij het maken van selfies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:45

Thomg

Aww yiss

Weet iemand trouwens ook of je de stapgrootte van de geluiden aan kan passen? Bij default is het bij alles 7 en dat vind ik al reteluid als ik in de nacht een filmpje aan het kijken ben.
Iets als dit werkt niet.
Pinocan1980 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:23:
Ik krijg morgen ook mijn redmi Note 3 (mediatek) versie. :) Ik heb mijn Sony z5 verkocht en de redmi Note 3 gekocht. Ik hou nog een flinke smak geld over ook nog.

Ik had een vraag. Is de vingerprint sensor ook te gebruiken bij het maken van selfies?
Ik zie niet zo één twee drie een optie om dit aan te zetten, negeert het als ik mijn vinger erop druk.
Volume werkt ook...
Misschien nog een andere app.

Update:
http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=101801 werkt
Wat een verademing zeg

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 16-02-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:15
Weet iemand waarom we zo lang moeten wachten tot een nieuwe versie van van de weekly eu rom? Versie 6.1.28 schijnt niet goed te werken, maar is ook alweer een paar week uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 21:39
Chinees Nieuwjaar, een mega festijn dat tot afgelopen weekend heeft geduurd.
powermarcel10 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:09:
Weet iemand waarom we zo lang moeten wachten tot een nieuwe versie van van de weekly eu rom? Versie 6.1.28 schijnt niet goed te werken, maar is ook alweer een paar week uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Eleni schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:17:

[...]
Aaaaah dat is het. Top, dankjewel. Nu je het zegt heb ik er inderdaad iets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:33
Eleni schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:17:

[...]
Tot en met de 16e zelfs.

De accuduur van de RN3Pro is werkelijk super, nu al 4 dagen en nog voor een kwart vol. Ik had hiervoor een toestel welke je elke avond op moest laden, dan is dit wel even wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een super telefoon, lekker snel en die fingerprint scanner aan de achterkant is echt heel slim gedaan.

Een ding wat me opvalt / irriteert.

Net als bij mijn oude Xiaomi stoort mijn telefoon de vaste telefoon op het werk. Als ik hem naast mijn vaste telefoon leg creeert dat een magnetisch? veld waardoor je een soort storingsgeluid hoort. Het is helemaal erg als er een bericht binnenkomt. Andere merken hebben dat niet en ik heb geen idee hoe ik dat moet verhelpen, iemand enig idee?

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Als ik inlog bij m'n Xiaomi account en als ik dan iets wil aanpassen dan krijg je een verificatie-sms maar die krijg ik nooit, dus kan ik niets veranderen.

Ik heb een abonnement bij Provider Simpel (dat is het T-Mobile netwerk)

Inlog hier: https://account.xiaomi.com/

• pennywiser
Kan dat ook niet met die QR code?

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
wouters84 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:23:
Als ik inlog bij m'n Xiaomi account en als ik dan iets wil aanpassen dan krijg je een verificatie-sms maar die krijg ik nooit, dus kan ik niets veranderen.

Ik heb een abonnement bij Provider Simpel (dat is het T-Mobile netwerk)

Inlog hier: https://account.xiaomi.com/
Gewoon een paar keer proberen, uiteindelijk zou je er 1 moeten krijgen, kan ff duren.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
Op dit moment kan ik de telefoon op twee geluidsprofielen zetten.

1. Geluid aan
2. Geluid uit en trillen

Ik zou graag optie 3 willen --> "Geluid uit zonder trillen".

Is dit mogelijk?

Mvg,

Morscha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

morscha schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 00:59:
Op dit moment kan ik de telefoon op twee geluidsprofielen zetten.

1. Geluid aan
2. Geluid uit en trillen

Ik zou graag optie 3 willen --> "Geluid uit zonder trillen".

Is dit mogelijk?

Mvg,

Morscha
Beetje verstopt, maar je moet een beetje meer scrollen bij het opties bij de notificatiebalk, dan zie je nog een knop vibrate :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
Thomg schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:08:
[...]

Beetje verstopt, maar je moet een beetje meer scrollen bij het opties bij de notificatiebalk, dan zie je nog een knop vibrate :9
Yeahhhh, thanks :)

Gisteravond mijn Xiaomi Redmi Note 3 in ontvangst mogen nemen.

Ik zal binnenkort mijn uitgebreide bevindingen delen, ondertussen zal ik hier en daar nog wel wat vraagjes hebben zoals hierboven :Y

Wat ik tot nu toe al heb gedaan:

-EU rom volgens handleiding kasj/thomG.
-TextDroider_Dpi geïnstalleerd om het dpi te verlagen, uiteindelijk, naar 400.
-Gespeeld met de instellingen bij batterij m.b.t. het doorlaten van whatsapp berichten.

Vooralsnog erg verrast (positief) over het toestel. Wat een mooi ding. Mooi scherm, Goed geluid, snelle goede camera, fingerprint erg rap.

Nu op zoek naar een mooie hoesje, ben op zoek naar een hoesje a la ringke slim transparant/SPigen ultra hybrid case tranparant. Als iemand een tip heeft, gaarne d:)b d:)b d:)b

Signing off from the matrix,

Morscha 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Laatst online: 28-12-2024
John Rambo schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:03:
[...]

Gewoon een paar keer proberen, uiteindelijk zou je er 1 moeten krijgen, kan ff duren.
Ik las al dingen op het officele Miui forum - en.miui.com dat het misschien las aan de NL landcode +31
Ik weet niet of er mensen zijn die wel de smsjes krijgen als ze inloggen op https://account.xiaomi.com/ en iets willen veranderen.

Ik ben al bijna 2 weken iedere dag bezig en krijg maar niets binnen.

Weet ook iemand hoe je bootloader unlocked word, sturen ze dan een sms met een speciale code ofzo, of gaat het via de Miui unlock tool. Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Brothers_3
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 09:55
wouters84 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Ik las al dingen op het officele Miui forum - en.miui.com dat het misschien las aan de NL landcode +31
Ik weet niet of er mensen zijn die wel de smsjes krijgen als ze inloggen op https://account.xiaomi.com/ en iets willen veranderen.

Weet ook iemand hoe je bootloader unlocked word, sturen ze dan een sms met een speciale code ofzo, of gaat het via de Miui unlock tool. Iemand een idee?

Alvast bedankt.
Ik heb een uurtje geleden ook een account aangemaakt, en met de Belgische landcode (+32) kreeg ik probleemloos een 10tal seconden later een berichtje op mn gsm dus zou misschien idd wel aan de landcode kunnen liggen.

Ben ook wel benieuwd hoe je de bootloader moet unlocken, heb een note 3 pro besteld maar daar vind ik precies nog niet zo heel veel over terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Ik heb ooit wel smsjes gehad met codes, maar soms duurde dat even, of kwamen ze helemaal niet. Na een aantal keer proberen kwam er wel wat.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

wouters84 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Alvast bedankt.
Ik heb het ook iets van 15 keer geprobeerd een maand geleden en niks gezien.
Echter ook geen interesse er meer in nu je ook root kan krijgen zonder een unlocked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:55
Ik had trouwens tot voor kort wel eens problemen met dat de fingerprint scanner niet meer werkte totdat je het toestel een reboot gaf.
Inmiddels met de Ipaky case (een aanrader!) geen last meer van.
Het lijkt dus te komen doordat de fingerprint scanner met de telefoon in je broekzak je been ook continu zit te scannen en er dan uiteindelijk maar helemaal mee ophoudt. :+

Maar nu erg goed beschermd en dat euvel ook verholpen. Hoesje gaat over de gehele telefoon, met uitsparing bij de camera/vingerafdrukscanner, alle sensoren en openingen en een klein opstaand randje om het scherm bij een eventuele val te beschermen.
Het neemt ook de toch wel wat gladde achterkant weg dus ik kan die voor nog geen 4 euro van harte aanbevelen, het is haast een must. ;)

Bootloader unlock is uiteindelijk ook gelukt. De verificatie voor het MIUI account kwam wel aan maar de verificiatie van het verzoek tot unlocken niet. Ik heb dat uiteindelijk via een online SMS receival dienst kunnen doen.

Volledige review is in de maak, maar dat gaat niet zo snel.. O+ O+

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 19-02-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

dutchgio schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 19:30:
Ik had trouwens tot voor kort wel eens problemen met dat de fingerprint scanner niet meer werkte totdat je het toestel een reboot gaf.
Inmiddels met de Ipaky case (een aanrader!) geen last meer van.
Het lijkt dus te komen doordat de fingerprint scanner met de telefoon in je broekzak je been ook continu zit te scannen en er dan uiteindelijk maar helemaal mee ophoudt. :+
Zal het waarschijnlijk wel zijn aangezien ik nergens last van heb... En rara, ik heb een hoesje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:20
Heeft er iemand reeds een oplossing voor het wifi probleem waarmee de Note 3 mtk kampt? Na 3 weken in gebruikt begin ik er me wel zeer zwaar aan te ergeren!
Reeds verschillende wifi ap's geprobeerd, mac binding, fixt IP, uitschakelen van ip6 maar toch nog steeds "ongeveer 2x daags" verlies ik mijn dataverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Geen last van, wifi werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Ik probeer via de onderstaande methode de MIUIv7 7.1.8 from MultiRom te flashen op mijn redmi note 3.

Ik zit nu bij punt 9, maar hoe lang duurt dat? Balk is inderdaad rood geeft DA 100% aan en een timer loopt, maar ik zie niks gebeuren. Doe ik iets fout?

Ik heb de flash tool als administrator gestart. Ik zit trouwens op windows 10.

How To Install:
1.Use SP Flash tool from the ZIP.
2.Go to Download tab.
3.Choose Download agent - DA_SWSEC.bin from SP Flash folder.
4.Choose Scatter - MT6795_Android_scatter.txt from images folder
5.And finally very important - UNCHECK preloader (if don't - you are going to brick RMN3) and UNCHECK Recovery (If U have Custom Recovery)
6.Select Download Only option.
7.Press Download button.
8.Turn off RMN3 and Press only vol down button on RMN3 and plug USB cable immediately. Keep button pressed.
9.See the red bar in SP Flash. Now you can leave the button.
10.See the yellow bar in SP Flash - that means flashing is started, wait until progress is 100% and window with green check mark appear. Flashing is done.
11.Now disconnect USB cable, close the SP Flash and turn on RMN3. First start may take up to 10 minutes.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinocan1980 op 20-02-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Is al gelukt. Ik moest de VCOM driver nog installeren.
Pinocan1980 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:30:
Ik probeer via de onderstaande methode de MIUIv7 7.1.8 from MultiRom te flashen op mijn redmi note 3.

Ik zit nu bij punt 9, maar hoe lang duurt dat? Balk is inderdaad rood geeft DA 100% aan en een timer loopt, maar ik zie niks gebeuren. Doe ik iets fout?

Ik heb de flash tool als administrator gestart. Ik zit trouwens op windows 10.

How To Install:
1.Use SP Flash tool from the ZIP.
2.Go to Download tab.
3.Choose Download agent - DA_SWSEC.bin from SP Flash folder.
4.Choose Scatter - MT6795_Android_scatter.txt from images folder
5.And finally very important - UNCHECK preloader (if don't - you are going to brick RMN3) and UNCHECK Recovery (If U have Custom Recovery)
6.Select Download Only option.
7.Press Download button.
8.Turn off RMN3 and Press only vol down button on RMN3 and plug USB cable immediately. Keep button pressed.
9.See the red bar in SP Flash. Now you can leave the button.
10.See the yellow bar in SP Flash - that means flashing is started, wait until progress is 100% and window with green check mark appear. Flashing is done.
11.Now disconnect USB cable, close the SP Flash and turn on RMN3. First start may take up to 10 minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

J rock schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:47:
Heeft er iemand reeds een oplossing voor het wifi probleem waarmee de Note 3 mtk kampt? Na 3 weken in gebruikt begin ik er me wel zeer zwaar aan te ergeren!
Reeds verschillende wifi ap's geprobeerd, mac binding, fixt IP, uitschakelen van ip6 maar toch nog steeds "ongeveer 2x daags" verlies ik mijn dataverbinding.
Al automate geprobeerd om op z'n minst het reconnecten te automatiseren?

Ik heb net als
dutchgio schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:28:
Geen last van, wifi werkt hier prima.
Nergens last van.

Het blijkt dat dit
Thomg schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:20:
Hmm, bij mij weigert het automatisch te verbinden met de router bij de pc, erg frusterend.
Moet het iedere keer handmatig doen. Weet niet of iemand anders dit ook heeft?

Merk ook dat de connectie zo nu en dan wegvalt bij hoge load ( blijft wel connected ) en dat ik moet reconnecten. Gebeurt wel eens bij iets als twitch. Denk echter zelf dat dat de router is.

Alhoewel ik hier geen last mee heb met mijn laptop en pi ( usb stikkie ) krijg ik wel steeds meer het gevoel dat de router gewoon niet meer jovel is.
Niet helemaal klopt, de modem lijkt zichzelf te crappen.

Nog wat anders, heeft iemand xposed werkend gekregen op een 7.x.x eu rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Ik heb de gister de Stable Version (China) V7.1.8.0.LHNCNCK rom geflashed om mijn Redmi note 3. Ik heb een vraagje hierover. Moet ik elke keer als ik een nieuwe rom flash al mijn apps 1 voor 1 downloaden van de playstore? Kan dat niet automatisch? Ik kan me herinneren van mijn oude telefoons dat er een optie was in de setup process waardoor alles apps automatisch werden gedownload.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Bij een upgrade van een huidige ROM geen wipe doen, dan behoud je alles.
Bij een compleet nieuwe ROM, van te voren backups maken met programma's zoals titanium backup.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
fvandenreek schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:49:
Bij een upgrade van een huidige ROM geen wipe doen, dan behoud je alles.
Bij een compleet nieuwe ROM, van te voren backups maken met programma's zoals titanium backup.
Ik heb de flash gedaan via SP Flashtool. Daar zie ik wipe niet bij staan. Welke box moet ik daar aanvinken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Userdata uitvinken. Dan wordt je data niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Is er al iemand die 6.2.18 heeft draaien en hier iets over kan zeggen?

Ik draai nu nog 6.1.21 maar heb een aantal issues;

WiFi valt regelmatig weg;
Vingerafdruk reageert soms niet;
Ik heb het idee dat de batterij niet zolang meegaat;
Notificaties komen nog steeds vaak niet door + dat widgets niet worden geupdate. (tijd wordt niet bijgewerkt)

Zijn er mensen die deze problemen herken en/of oplossingen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik herken ze allemaal (6.1.21). Wifi zou met de nieuwe update verbeterd worden (volgens Mediatek is het een driverprobleem), maar er zijn deze release geen bugs gefixt.

Bij mij reageert de vingerafdruksensor alleen niet als hij in mijn broekzak tegen mijn been gezeten heeft. Het lijkt erop dat hij dan 'vastloopt'. Na een paar keer handmatig unlocken, doet hij het meestal weer.

Ik heb ook sommige apps waarbij ik alles heb aangevinkt (zelfs priority) en meldingen niet altijd doorkomen.

Oplossingen zijn welkom inderdaad :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 10:03
Bij mij is Bluetooth ook erg instabiel met 6.1.21, moet regelmatig Bluetooth uit en aan zetten omdat hij niet goed automatisch verbinding maakt met mijn auto en mijn Mi Band is ook niet stabiel meer sinds ik naar 6.1.21 ben gegaan...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

powermarcel10 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:33:
Is er al iemand die 6.2.18 heeft draaien en hier iets over kan zeggen?
Draai 6.2.18 en ik heb niet noemenswaardige problemen.
Beste wat ik kan verzinnen is dat de vingerafdruksensor het soms ff niet doet, maar dat is echt zeer infrequent ( 2x in de week oid ).
Chrome hangt soms wel eens even, maar ik denk eerder dat dat komt omdat ik chrome dev geïnstalleerd heb...
Oja, muziek stuttert zo heel nu en dan nog wel eens, maar dit kan ik niet forceren om te debuggen.

En ik krijg nog steeds geen sms, verdomd.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 25-02-2016 15:20 ]

Verwijderd

Heeft de Note 3 ingebouwde mogelijkheden voor encryptie en gebruikt iemand dat ook?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:27:
Heeft de Note 3 ingebouwde mogelijkheden voor encryptie en gebruikt iemand dat ook?
dutchgio schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:29:
[...]
Hm, na het encrypten?
Dat werkt dus niet (op elke rom?).
Voordeel is als je de Mediatek variant hebt(?) het waarschijnlik niet zo moeilijk is om ongedaan te maken, die koppel je aan de pc en flash je een schone rom op met SP Flashtools.
MrRobot schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:16:
Ja, volgens de bon heb ik de Helio X10 versie, dus ga hem nu maar flashen inderdaad. Wel een ernstige bug, gelukkig had m'n vrouw de telefoon nog maar net in gebruik. Dus geen ernstig dataverlies.
Rom staat er inmiddels op, we gaan weer vrolijk verder, zonder FDE.

[ Voor 24% gewijzigd door Thomg op 25-02-2016 15:30 ]

Verwijderd

Niet echt een antwoord, maar soit :p Is dat hardware accellerated en/of 64-bits en/of ARMv8? Bevalt het in de praktijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2016 15:32 ]

• _hein_
  • Laatst online: 22-06-2024
welke is beter?
note 3 32gb + 3gb of
note 3 pro 16gb + 2gb

ga je die extra 1 gb missen? processor in de pro lijkt me een stuk sneller.. met discount is de pro $10,- goedkoper bij ibuygou..

• dutchgio
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:32:
[...]

Niet echt een antwoord, maar soit :p Is dat hardware accellerated en/of 64-bits en/of ARMv8? Bevalt het in de praktijk?
Encrypten werkt niet was het antwoord, in hoeverre dat nog niet duidelijk was uit de quotes. Lijkt een Mediatek dingetje.

Maakt verder weinig uit dan, hardware accellerated en/of 64-bits en/of ARMv8 in bootloop. >:)

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:24:
Encrypten werkt niet was het antwoord, in hoeverre dat nog niet duidelijk was uit de quotes. Lijkt een Mediatek dingetje.
Ik doelde eigenlijk op de Snapdragon-versie :) Of gaan we daar een los topic voor maken?

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:56
_hein_ schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:05:
welke is beter?
note 3 32gb + 3gb of
note 3 pro 16gb + 2gb

ga je die extra 1 gb missen? processor in de pro lijkt me een stuk sneller.. met discount is de pro $10,- goedkoper bij ibuygou..
Deze vond ik ook lastig. Ik was voor mijn vrouw op zoek naar een goede dual sim met groter scherm en was al een tijdje gecharmeerd van Xiaomi. Omdat zij vooral opslag geheugen en dual sim nodig heeft heb ik voor haar de Note 3 Prime (Helio X10, 32 GB geheugen, 3GB RAM ) gekocht. En omdat ik toch bezig was voor mezelf de Note 3 Pro met Snapdragon/16GB/2GB. Ik heb geen dual sim nodig dus ik prop er een micro-sd in. Die toestellen zijn in die configuratie ongeveer dezelfde prijs. Ik kan je binnenkort dus vast het verschil vertellen maar het kan even duren eer alles binnen is :)

• dutchgio
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:26:
[...]

Ik doelde eigenlijk op de Snapdragon-versie :) Of gaan we daar een los topic voor maken?
ah zo, ja Pro stond er niet bij he. :)

Van mij mag het. Het loopt nu dus zoals ook jou vraag veel door elkaar heen.
Qua uiterlijk en dergelijke wel gelijk, maar qua soc, opslag en firmware dus niet.

• Eleni
Lijkt me een goed plan!
Heb er vandaag 1 besteld bij Ibuygou, de snapdragon versie, ben zeer benieuwd.
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:26:
[...]

• powermarcel10
Thomg schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:19:
[...]

Draai 6.2.18 en ik heb niet noemenswaardige problemen.
Beste wat ik kan verzinnen is dat de vingerafdruksensor het soms ff niet doet, maar dat is echt zeer infrequent ( 2x in de week oid ).
Chrome hangt soms wel eens even, maar ik denk eerder dat dat komt omdat ik chrome dev geïnstalleerd heb...
Oja, muziek stuttert zo heel nu en dan nog wel eens, maar dit kan ik niet forceren om te debuggen.

En ik krijg nog steeds geen sms, verdomd.
Hoe heb je die geïnstalleerd? Ik draai de vorige versie die ik heb geïnstalleerd via de flashtool, maar daar heb ik geloof ik een speciale versie voor nodig? Is die er al voor de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

powermarcel10 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:18:
[...]

Hoe heb je die geïnstalleerd? Ik draai de vorige versie die ik heb geïnstalleerd via de flashtool, maar daar heb ik geloof ik een speciale versie voor nodig? Is die er al voor de laatste versie?
Oh, right, vergeten dat ik de updater gedraaid heb :F

http://xiaomi.eu/communit...tool-rom-xiaomi-eu.29354/

18 staat er niet meer tussen, 14 nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Thomg schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 00:51:
[...]

Oh, right, vergeten dat ik de updater gedraaid heb :F

18 staat er niet meer tussen, 14 nog wel.
Heb je twrp er op dan? Door de unlockcode aan te vragen? Ik zit echt te wachten op een update..

Heb teveel issues. Wat ik namelijk vergeten was te vermelden is dat Bluetooth ook heel onstabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

powermarcel10 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:42:
[...]

Heb je twrp er op dan? Door de unlockcode aan te vragen? Ik zit echt te wachten op een update..

Heb teveel issues. Wat ik namelijk vergeten was te vermelden is dat Bluetooth ook heel onstabiel is.
Neen, geen twrp. Paar berichten terug mopperde ik nog dat ik nog steeds geen SMS had ontvangen...

Gebruik zelf vrijwel nooit bluetooth, maar een bestand van paar tientallen MB overzetten ging feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Thomg schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:01:
[...]

Neen, geen twrp. Paar berichten terug mopperde ik nog dat ik nog steeds geen SMS had ontvangen...

Gebruik zelf vrijwel nooit bluetooth, maar een bestand van paar tientallen MB overzetten ging feilloos.
Huh? Maar waar heb je die laatste versie dan vandaan?! Ik kan hem niet vinden voor de flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

powermarcel10 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:44:
[...]

Huh? Maar waar heb je die laatste versie dan vandaan?! Ik kan hem niet vinden voor de flashtool.
Wat bedoel je met laatste versie?
Mijn versie heb ik hiervandaan geplukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gewoon op .21 blijven, nieuwere versies schijnen wat bugs te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Thomg schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:46:
[...]

Wat bedoel je met laatste versie?
Mijn versie heb ik hiervandaan geplukt.
De laatste versie die daar staat is 6.1.21.

Jij draaide toch al 6.2.18? Ben benieuwd waar je die vandaan hebt geplukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:39
Nu heb ik een Galaxy note 3 die aan vervanging toe is en dit lijkt me een ideale vervanger. Nu vind ik het maken van foto's van mijn kinderen best belangrijk en vroeg ik me af hoe de focus snelheid van de camera is.

Heeft iemand vergelijkingsmateriaal met een Galaxy S6 of een iPhone 5s of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

powermarcel10 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:55:
[...]

De laatste versie die daar staat is 6.1.21.

Jij draaide toch al 6.2.18? Ben benieuwd waar je die vandaan hebt geplukt! :)
Die stond daar maar is verwijderd door de uploader, zie laatst gewzijzigd op.
Laatste versie is 6.1.28, maar je kan ook kiezen voor 21, 14 of 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Nieuwe rom, nieuwe kansen: De nieuwe weekly van Xiaomi.eu is uit: 6.2.25

http://xiaomi.eu/community/threads/6-2-25.30340/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Twan V schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:01:

Is er een bepaalde reden waarom jullie versie miui 6.... gebruiken? Versie 7 is toch al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Pinocan1980 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:33:
[...]

Is er een bepaalde reden waarom jullie versie miui 6.... gebruiken? Versie 7 is toch al uit?
6 is beta, 7 is stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Twan V schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:01:

Is deze versie echt niet via de flashtool te installeren? iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Dus? Zitten daar meer functies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Dus?

Stable releases worden niet zo vaak uitgebracht. Alleen als alles 100% werkt en voor het zover is ben je veel ontwikkeltijd (en betatests) kwijt.

De beta wordt wekelijks uitgebracht (vandaar de weekly) waardoor je altijd bij bent met de nieuwste bugfixes en features. Het enige nadeel is dat de nieuwe features soms wat nieuwe bugs met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Zowel 6 beta als 7 stable zijn beide miui 7.
6.2.25 staat voor 2016 februari 25 en heeft niets met miui 6 te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Twan V schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:18:
Dus?

Stable releases worden niet zo vaak uitgebracht. Alleen als alles 100% werkt en voor het zover is ben je veel ontwikkeltijd (en betatests) kwijt.

De beta wordt wekelijks uitgebracht (vandaar de weekly) waardoor je altijd bij bent met de nieuwste bugfixes en features. Het enige nadeel is dat de nieuwe features soms wat nieuwe bugs met zich meebrengen.
OK dat wist ik niet. Is er een feature in de miui 6 releases om iets meer te doen met de vinger afdruk scanner? Zoals selfies maken, menu openen etc. Bij de honor 7 bijv kun je dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vooralsnog niet.
Misschien komt dat nog wel in MIUI met de komst van de Mi5, die ook een fingerprint scanner heeft.
De Note 3 is daarin de eerste Xiaomi en daar zijn op het unlocken na nog geen andere features voor ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:07
sinds vandaag ook in het bezit van een Redmi Note 3, maar ik krijg het op de een of andere manier niet voor elkaar om die bootloader te unlocken...

meerdere keren al een code aangevraagd maar ik krijg geen SMS ter verificatie.

Edit: EU Rom staat erop :)
Edit 2: wachten dus op de SMS van Xiaomi..... voordat ik naar smiui over kan en TWRP kan installeren.....
Duurt dit echt bijna 3 weken??

[ Voor 24% gewijzigd door groxgrox op 27-02-2016 23:24 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBuster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-10-2022
Bij het gebruik van een flipcover is het handig dat het scherm aanfloept als de cover van het scherm wordt verwijderd en uit gaat als de cover het scherm weer bedekt. Dit werkt niet op een Xiaomi Redmi Note 3. Doe ik iets verkeerd?

Gebruik het apparaat nu een maand en ik kom er maar niet achter. Miui 7.00.16.00. Android 5.0.2 LRX22G. Verder nog geen (andere) klachten. De accu-duur lijkt sterk te worden beïnvloed door de vele apps die op de achtergrond meedraaien. Als er niet teveel openstaan gaat de accu makkelijk een dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
TweakBuster schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:54:
Bij het gebruik van een flipcover is het handig dat het scherm aanfloept als de cover van het scherm wordt verwijderd en uit gaat als de cover het scherm weer bedekt. Dit werkt niet op een Xiaomi Redmi Note 3. Doe ik iets verkeerd?

Gebruik het apparaat nu een maand en ik kom er maar niet achter. Miui 7.00.16.00. Android 5.0.2 LRX22G. Verder nog geen (andere) klachten. De accu-duur lijkt sterk te worden beïnvloed door de vele apps die op de achtergrond meedraaien. Als er niet teveel openstaan gaat de accu makkelijk een dag mee.
Heb je het wel aan staan?
De optie smartcover-modus in de instellingen > Schermbeveiliging en wachtwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakBuster
Die optie zit er niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
In de dev rom zit dat wel, daar heb je al een verschil met dev en stable versies, wat onlangs nog gevraagd werd.

Ik heb zelf geen cover die het scherm bedenkt maar verwacht dat als je de dev rom installeert en die optie dus aanzet dat het wel zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
Ik ben zelf helemaal nieuw met Android aangezien ik ga overstappen vanaf iOS.
  1. Weet iemand of de EU ROM voor de Xiaomi Redmi Note 3 Pro al goed werkt of is dit de zelfde ROM als de normale Note 3?
  2. Tevens ben ik benieuwd of een SD kaart tegenwoordig nog enige toegevoegde waarde bied binnen een telefoon (evt. voor foto's ?)?
  3. En hoe zit het met updates/security fixes van android/MIUI?

[ Voor 25% gewijzigd door ReTechNL op 29-02-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsp
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-12-2022

hsp

Security fixes zit wel goed, zeker bij de dev roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Er is een nieuwe rom voor de pro. Kreeg hem via de leverancier, zal vanavond kijken.

Edit: hier staat die.

[ Voor 42% gewijzigd door pennywiser op 01-03-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBuster
Dan ga ik eerst proberen om die dev rom er op te zetten. Moet even zoeken naar goede handleiding. Als het werkt koppel ik terug. Dank voor het meedenken!
dutchgio schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:15:
In de dev rom zit dat wel, daar heb je al een verschil met dev en stable versies, wat onlangs nog gevraagd werd.

Ik heb zelf geen cover die het scherm bedenkt maar verwacht dat als je de dev rom installeert en die optie dus aanzet dat het wel zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
pennywiser schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:00:
Er is een nieuwe rom voor de pro. Kreeg hem via de leverancier, zal vanavond kijken.

Is dit de EU ROM? en wordt deze ook bijgehouden door xiaomi.eu?
Ik heb zelf de telefoon nog niet gekocht en wil zelf eerst wat onderzoek verrichten voor ik tot aankoop over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
pennywiser schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:00:

Wie is de leverancier? Is dit een fake ML rom met bloatware?
Please meer info!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Komt van de leverancier waar ik mijn pro heb gekocht: http://nl.aliexpress.com/store/342812 Verder weet ik er weinig van, heb wel gevraagd hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ReTechNL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:47:
[...]

Is dit de EU ROM? en wordt deze ook bijgehouden door xiaomi.eu?
Ik heb zelf de telefoon nog niet gekocht en wil zelf eerst wat onderzoek verrichten voor ik tot aankoop over gaat.
als die er is vindt je die op de gelijknamige site Xiaomi.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht de mijne ook vandaag.

Eens ik hem heb:
Waaraan kan ik me verwachten? Ik heb hem ook via Aliexpress besteld via de link van hier.

Moet ik een andere ROM installeren?
Kan ik dit zonder ROOT?
Welke moet ik dan installeren?
Hoe moet ik dat exact installeren?

Ik heb een MI2S gehad en daarop kon ik gewoon naar de site van Xiaomi gaan, downloaden en dat installeren en alles werkte zonder probleem.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Mijn redmi note 3 pro snapdragon kwam gisteren binnen via Ibuygou.
Ik heb ook een m2s, hij heeft een kopie van mijn m2s gemaakt op de nieuwe foon, heel handig, zo'n Xiaomi account.
De rom is Chinees en Engels, moet heel weinig chinese apps, die kun je weggooien.
Ik heb wel een nieuwere playstore erop gezet met een apk, maar er zat dus al wel Google play op.
Ik hou voorlopig deze rom, eerst eens even spelen, alles lijkt prima te werken tot nu toe.
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:56:
Ik verwacht de mijne ook vandaag.

Eens ik hem heb:
Waaraan kan ik me verwachten? Ik heb hem ook via Aliexpress besteld via de link van hier.

Moet ik een andere ROM installeren?
Kan ik dit zonder ROOT?
Welke moet ik dan installeren?
Hoe moet ik dat exact installeren?

Ik heb een MI2S gehad en daarop kon ik gewoon naar de site van Xiaomi gaan, downloaden en dat installeren en alles werkte zonder probleem.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Alles werkt op zich prima, maar de Chinese dingen komen soms onverwacht tussendoor. Is hopelijk iets wat in een EU rom helemaal weg is. Hopelijk binnenkort CM voor dit toestel, anders weet ik niet of ik hem hou nog heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
pennywiser schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:54:
Alles werkt op zich prima, maar de Chinese dingen komen soms onverwacht tussendoor. Is hopelijk iets wat in een EU rom helemaal weg is. Hopelijk binnenkort CM voor dit toestel, anders weet ik niet of ik hem hou nog heel lang.
Gewoon de originele en.miui.com rom erop zetten. Nu weet je niet wat voor *apps (lees:spyware)* op de achtergrond meedraaien. Ik kan dus ook niet aanraden dat iedereen de rom uit je voorgaande link gaat draaien als je niet weet wat de source is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
  • Laatst online: 22-06-2024
Silvin schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:29:
[...]

Deze vond ik ook lastig. Ik was voor mijn vrouw op zoek naar een goede dual sim met groter scherm en was al een tijdje gecharmeerd van Xiaomi. Omdat zij vooral opslag geheugen en dual sim nodig heeft heb ik voor haar de Note 3 Prime (Helio X10, 32 GB geheugen, 3GB RAM ) gekocht. En omdat ik toch bezig was voor mezelf de Note 3 Pro met Snapdragon/16GB/2GB. Ik heb geen dual sim nodig dus ik prop er een micro-sd in. Die toestellen zijn in die configuratie ongeveer dezelfde prijs. Ik kan je binnenkort dus vast het verschil vertellen maar het kan even duren eer alles binnen is :)
Note 3 pro 2/16gb is besteld.. er kon niet meer gewacht worden :)

hier voor de liefhebber nog een kortingscode van $10,99 voor de note 3 pro 16gb
http://xiaomi.eu/communit...buygou-coupon-code.30035/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Kiswum schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:12:
[...]

Gewoon de originele en.miui.com rom erop zetten. Nu weet je niet wat voor *apps (lees:spyware)* op de achtergrond meedraaien. Ik kan dus ook niet aanraden dat iedereen de rom uit je voorgaande link gaat draaien als je niet weet wat de source is.
Dat geldt ook voor Xiaomi.eu en Xda. Wie weet wat ze er daar allemaal in stoppen. Misschien moet je niet direct fud zaaien. Denk even na, de source is de AE winkel waar ik en anderen hier toestel vandaan hebben en dus out of the box reeds met een versie van deze rom draaien..

Maar goed dat is het hele punt, er is nog geen En only of global rom voor de pro en ik dacht ik deel even wat ik van de leverancier door krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tja die posts dat je alleen bij IBuyGou mag kopen en meteen de officiële rom moet flashen kennen we nu wel. ;)
Het is gewoon wachten totdat ze bij Xiaomi.eu ondersteuning bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
pennywiser schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:12:
[...]

Dat geldt ook voor Xiaomi.eu en Xda. Wie weet wat ze er daar allemaal in stoppen. Misschien moet je niet direct fud zaaien. Denk even na, de source is de AE winkel waar ik en anderen hier toestel vandaan hebben en dus out of the box reeds met een versie van deze rom draaien..

Maar goed dat is het hele punt, er is nog geen En only of global rom voor de pro en ik dacht ik deel even wat ik van de leverancier door krijg.
FUD?

http://thehackernews.com/...d-smartphone-malware.html

Het feit dat jij denkt dat geïnfecteerde ROMs niet zouden worden opgemerkt als ze op high-profile sites zoals XDA of Xiaomi.eu worden gepost, laat blijken dat jij vreselijk naïef bent. Als je spyware wilt verspreiden ga je dat niet posten op plaatsen waar veel high skill individuals samen komen en ook actief meewerken aan development. Daar val je eerder door de mand dan via een obscuur Dropbox linkje ergens in een of ander customer service forum van een Chinese reseller en dan hopen dat personen zoals jij die dingen klakkeloos maar overal posten.

Bovendien worden die Xiaomi.eu ROMs toch op een of andere manier door Xiaomi in de gaten gehouden, want ze faciliteren OTA update mogelijkheden voor die club (bron)

[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 02-03-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:56
_hein_ schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:01:
[...]

Note 3 pro 2/16gb is besteld.. er kon niet meer gewacht worden :)

hier voor de liefhebber nog een kortingscode van $10,99 voor de note 3 pro 16gb
http://xiaomi.eu/communit...buygou-coupon-code.30035/
Ja ik snap het. De Helio X10 versie is sinds vorige week vrijdag binnen (32GB/3GB) en bevalt mijn vrouw erg goed! De Helio is op gevoel even snel als een Snapdragon 800 / 801. Wat dat betreft komt de 3GB goed van pas om het gevoel van snelheid hoog te houden.

Als ik de Pro binnen krijg ( zou vandaag komen volgens DHL maar is vertraagd en ligt nog in UK) zal ik eens een goede vergelijking maken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tigerblood schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:41:
[...]

Bovendien worden die Xiaomi.eu ROMs toch op een of andere manier door Xiaomi in de gaten gehouden, want ze faciliteren OTA update mogelijkheden voor die club (bron)
Dat klopt niet helemaal.
Xiaomi.eu baseerd zijn roms op die van Xiaomi zelf, maar voegt daar dus onder andere vele talen aan toe. Dat is community driven, door een groep en niet 1 persoon die wat spyware kan toevoegen oid. Op XDA net zo.
Maar op alle aanpassingen die over de Xiaomi rom heengaat zijn het nog dezelfde roms.
Die je dus op dezelfde manier kunt flashen als de roms van Xiaomi.

In plaats van het faciliteren van Xiaomi uit wordt dat nu juist moeilijker gemaakt voor Xiaomi.eu.
Het creëren van een eigen ID, waarmee ze zich dus als een aparte, niet-officiële rom worden gezien wordt ze nu verplicht opgelegd. Via de updater app blijft nog wel werken schijnt het maar de officiële Mi recovery ondersteunt die roms dus niet meer. Daardoor is TWRP een extra vereiste geworden.
Nou is dat in deze vorm nog niet zo heel erg want TWRP is er gewoon maar van faciliteren van Xiaomi is weinig sprake, het is precies andersom. Ze worden nu juist tegengewerkt om het via een omweg te kunnen blijven doen.

Die spyware claims zijn dan weer een beetje gekleurd qua bron, Amerikaans bedrifj vs. China is een makkelijke stap. Xiaomi heeft daar ook op gereageerd en aangegeven dat dat door de tussenverkper komt, de verkoper op Aliexpress die ineens een multi-language rom terwijl die er eigenlijk helemaal niet is weet te installeren etc.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 02-03-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
dutchgio schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:00:
[...]

Dat klopt niet helemaal.
Xiaomi.eu baseerd zijn roms op die van Xiaomi zelf, maar voegt daar dus onder andere vele talen aan toe. Dat is community driven, door een groep en niet 1 persoon die wat spyware kan toevoegen oid. Op XDA net zo.
Maar op alle aanpassingen die over de Xiaomi rom heengaat zijn het nog dezelfde roms.
Die je dus op dezelfde manier kunt flashen als de roms van Xiaomi.

In plaats van het faciliteren van Xiaomi uit wordt dat nu juist moeilijker gemaakt voor Xiaomi.eu.
Het creëren van een eigen ID, waarmee ze zich dus als een aparte, niet-officiële rom worden gezien wordt ze nu verplicht opgelegd. Via de updater app blijft nog wel werken schijnt het maar de officiële Mi recovery ondersteunt die roms dus niet meer. Daardoor is TWRP een extra vereiste geworden.
Nou is dat in deze vorm nog niet zo heel erg want TWRP is er gewoon maar van faciliteren van Xiaomi is weinig sprake, het is precies andersom. Ze worden nu juist tegengewerkt om het via een omweg te kunnen blijven doen.
Er staat:
- Xiaomi forced us to generate own keys for signing ROMs if we want continue to use their OTA service (again calling it "security improvement"). That means, our ROMs will not be possible to install via MiRecovery anymore (even on old devices like Mi2 or Redmi 1S) but only via TWRP/CWM...
- Our ROMs now contains TWRP which will install it automatically and overwrite your MiRecovery (If you still use it)
Ik lees hier toch uit dat zij de ROMS van eigen signature keys moeten voorzien, als voorwaarde dat ze nog die OTA faciliteiten krijgen vanuit Xiaomi.

De vereiste dat TWRP wordt gebruikt i.p.v. MiRecovery lijkt me alleen een voordeel toch? Kan me niet voorstellen dat TWRP meer problemen geeft of minder functies heeft dan de originele recovery.

Het feit dat ze niet meer als officieel mogen signeren lijkt me niet meer dan logisch. Google zou ook raar opkijken als custom ROMs ineens worden ondertekend als officiële stock ROMS toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 02-03-2016 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
dutchgio schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:20:
Tja die posts dat je alleen bij IBuyGou mag kopen en meteen de officiële rom moet flashen kennen we nu wel. ;)
Het is gewoon wachten totdat ze bij Xiaomi.eu ondersteuning bieden.
Alleen bij ibuyou kopen is niet verplicht hoor ;) Ondersteuning bieden voor vreemde rom's is iets wat ik helaas vaak tegenkom. Ik vind het alleen jammer dat mensen met vreemde meldingen komen, terwijl ze een of andere rom op hun telefoon hebben zitten.

Vooral de 66.77.xx.xx rom's, 77.1.1.0 (nog meer info over zo'n release is hier of hier te vinden) (of iets wat daar op lijkt) zijn erg in trek bij (te) veel webshops. Dat zetten ze er dan als service op voor de klanten. De enige die er beter van worden zijn de bedrijven die deze rom's bouwen en niet de eindgebruiker.

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 02-03-2016 20:32 . Reden: Info over de 77.1.1.0 release geplaatst. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Doordat dit extra informatie is vanwege het Launch event in India plaats ik een nieuw bericht.

Goed nieuws, de Snapdragon versie van de Redmi Note 3 (Pro), heeft interessante 4G banden!
http://www.mi.com/in/note3/specs/

TDD-LTE (38/39/40/41) en FDD-LTE (1/3/5/7/8 = 2100/1800/850/2600/900)

Alle informatie over dat evenement heb ik in mijn blog geplaatst:
Kiswum - Your smartphone reviewer: Xiaomi Product launch 03-03-2016 (India)

Edit: Ik weet niet hoe lang het al is, maar de productpagina van de Chinese site geeft nu ook meer FDD-LTE banden aan: B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 = 2100/1800/850/1700/2600/900.
Dit kan dus in de toekomst ook het geval zijn bij de de Mi5 met een nieuwe Qualcomm chip (houdt die pagina eventueel ook in de gaten als je daarvoor zou kiezen.)

[ Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 03-03-2016 12:44 . Reden: Chinese variant biedt (nu) ook extra 4G banden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Kiswum schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:29:
Doordat dit extra informatie is vanwege het Launch event in India plaats ik een nieuw bericht.

Goed nieuws, de Snapdragon versie van de Redmi Note 3 (Pro), heeft interessante 4G banden!
http://www.mi.com/in/note3/specs/

TDD-LTE (38/39/40/41) en FDD-LTE (1/3/5/7/8 = 2100/1800/850/2600/900)

Alle informatie over dat evenement heb ik in mijn blog geplaatst:
Kiswum - Your smartphone reviewer: Xiaomi Product launch 03-03-2016 (India)

Edit: Ik weet niet hoe lang het al is, maar de productpagina van de Chinese site geeft nu ook meer FDD-LTE banden aan: B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 = 2100/1800/850/1700/2600/900.
Dit kan dus in de toekomst ook het geval zijn bij de de Mi5 met een nieuwe Qualcomm chip (houdt die pagina eventueel ook in de gaten als je daarvoor zou kiezen.)
Alleen die 900 mHZ is toch nieuw en nuttig voor Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
800mhz is bij Xiaomi ook een uniek gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:25
Ik heb een vraag betreft bootlocker.

Xiaomi.eu geeft aan dat je via de updatertool twrp moet installeren en zo vanuit dat hun roms kan installeren.

Maar kan ik ook dan de en.miui.com roms installeren? Want ik heb voor me vrouw de stable nodig met de Duitse vertaling erin.

Of ben je echt afhankelijk van die unlockcode??

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 03-03-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
je kan ook zonder unlockcode, maar dan moet het via SP flashtool en de builds van Loxxar. op xiaomi.eu.
dan gaat het hele TWRP verhaal niet op, dat kun je dan laten voor wat het is.
dat is echt pas na het unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Is heel makkelijk met SP Tools hoor, ben nu deze aan het installeren:
http://en.miui.com/thread-229063-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dutchgio schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:05:
je kan ook zonder unlockcode, maar dan moet het via SP flashtool en de builds van Loxxar. op xiaomi.eu.
dan gaat het hele TWRP verhaal niet op, dat kun je dan laten voor wat het is.
dat is echt pas na het unlocken.
Bedankt,

Maar hij gebruikt een xiaomi.eu rom zie ik. Hoe kan ik een eigen ROM gebruiken?
Ik moet namelijk eentje met de duitse taal hebben dat is waarschijnlijk eentje met en.miui.com (MIUI7 -en niet MIUI7.1 deze heeft volgens mij geen duitse taal meer :( ) Maar hoe moet ik het dan flashen? Als nog met SP FLASH TOOLS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
het is niet voor niets xiaomi.EU. Daar zitten juist de Europese talen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:46
Tigerblood schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:44:
[...]

Alleen die 900 mHZ is toch nieuw en nuttig voor Nederland?
Is de "lage" 4G frequentie van t-mobile.
dutchgio schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:45:
800mhz is bij Xiaomi ook een uniek gegeven.
Eeh, die staat er niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
My bad, had het verkeerd gezien.
900mhz is wel bijzonder aangezien vrijwel geen enkele kwaliteits-chinaphone dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
dutchgio schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:30:
My bad, had het verkeerd gezien.
900mhz is wel bijzonder aangezien vrijwel geen enkele kwaliteits-chinaphone dat heeft.
Dat zal een resultaat zijn van Xiaomi's populariteit in India en Indonesië neem ik aan. De 900 en 850 MHz frequenties worden gebruikt in Indonesië (bron). Jammer dat ze daar geen 800 MHz gebruiken want anders hadden we helemaal geluk gehad qua compatibiliteit voor Nederlandse 4G netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dutchgio schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:24:
het is niet voor niets xiaomi.EU. Daar zitten juist de Europese talen in.
Mijn fout,

Zo ik heb echt al die tijd gedacht dat de duitse taal er niet in zat om dat die vroeger praat ik over 2-3 jaar geleden er niet in zaten :( Vandaar.

Toch bedankt. Uhm dan alsnog mijn vraag kan je via de SP FLASH tools altijd de gewenste ROMS installeren. Of moeten we echt afwachten wanneer LOXXAR ze released???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Uhm dan alsnog mijn vraag kan je via de SP FLASH tools altijd de gewenste ROMS installeren. Of moeten we echt afwachten wanneer LOXXAR ze released???
Dat zou ik ook graag willen weten! Ik heb een locked bootloader en moet dus met SP de roms flashen. Prima, maar kan ik ook een andere ROM maken voor sp tools? Deze bijvoorbeeld, zou ik graag hebben op m'n Redmi Note 3. Had hem op de 2 ook en vond hem top;

http://www.smiui.net/redminote3_hennessy.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
groxgrox schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:47:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten! Ik heb een locked bootloader en moet dus met SP de roms flashen. Prima, maar kan ik ook een andere ROM maken voor sp tools? Deze bijvoorbeeld, zou ik graag hebben op m'n Redmi Note 3. Had hem op de 2 ook en vond hem top;

http://www.smiui.net/redminote3_hennessy.php
http://xiaomi.eu/communit...ry-on-redmi-note-3.29213/

Hier hebben ze het over installeren zonder en met bootlocker en smiui. Maar ik ga even een gratis lebera nummer regelen en kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee dat kan dus niet, smiui is niet compitabel met SP flashtools gemaakt.
Dat thread is verouderd en klopt niet.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken