Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:12:
Er is hier zoveel gedoe over versies en flashen dat ik niet meer mee ben.
Welke versies zijn er nu exact voor EU?
Wat is het verschil daartussen? (Ik zou sowieso voor de 32gb gaan.
Er is een Pro etc blijkbaar?

Gaat het nog steeds zo simpel? Of mis ik iets?
Want veel unlockproblemen etc zo te zien?
Xiaomi is bezig de bootloader te locken van verschillende toestellen, waaronder de Note 3. Dat maakt het een beetje warrig. Het unlocken kan schijnbaar via een site van Xiaomi maar daar is een wachttijd voor van 3 weken ofzo. Als je echter wat geduld hebt is dit waarschijnlijk het handigste en veiligste.

En ja er komt een pro versie, deze heeft de snapdragon 650 soc ipv de Mediatek Helio X10. Deze is echter nog in pre-sale, volgens mij vanaf ergens later deze maand beschikbaar.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:22:
[...]

Xiaomi is bezig de bootloader te locken van verschillende toestellen, waaronder de Note 3. Dat maakt het een beetje warrig. Het unlocken kan schijnbaar via een site van Xiaomi maar daar is een wachttijd voor van 3 weken ofzo. Als je echter wat geduld hebt is dit waarschijnlijk het handigste en veiligste.

En ja er komt een pro versie, deze heeft de snapdragon 650 soc ipv de Mediatek Helio X10. Deze is echter nog in pre-sale, volgens mij vanaf ergens later deze maand beschikbaar.
Ok dankje.

Wat is het verschil voor die Pro versie?
Is die 'zoveel beter'?

Is er reeds een topic met de beste aankoopkanalen voor de gewone/proversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Beter camera, snellere processor, micro SD mogelijkheid.....

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:09:
[...]
Is die 'zoveel beter'?

Zoals ik al zei, Snapdragon 650 vs Helio X10. Ligt er aan of je voorkeur hebt voor Qualcomm of Mediatek ;) Die 650 zal een stukje sneller zijn.

http://www.gsmarena.com/c...Phone1=7769&idPhone2=7863

Geen idee hoe deze verder presteert qua verbruik of warmte. De X10 is al snel zat, ik gok dat de 650 variant wellicht gemaakt is om ook te kunnen verkopen in India. Xiaomi mag geloof ik geen Mediatek devices verkopen in India.

Afbeeldingslocatie: http://www.techgrapple.com/wp-content/uploads/2016/01/Chipset-comparison-e1452781149400.jpg

We hebben een levertijden en prijzen topic: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Kimovil is ook altijd handig om te vergelijken: http://www.kimovil.com/en/

[ Voor 6% gewijzigd door John Rambo op 08-02-2016 12:48 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi zo thx.

En werkt de bluetooth bv ook in de wagen?
'k Had vroeger dat die niet werkte bij de Mi2S vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
Ik heb blijkbaar een redmi note 3 16gb met Custom ROM. Nu heb ik allerlei guides gevonden waarvan http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html de beste schijnt te zijn.

Ik zal dat vanavond eens proberen, maar ondertussen wil ik ook graag de bootloader unlocken. Echter ontvang ik maar geen verification SMS vanaf http://www.miui.com/unlock/apply.php. Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 11:41
Cypher87 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:28:
Ik heb blijkbaar een redmi note 3 16gb met Custom ROM. Nu heb ik allerlei guides gevonden waarvan http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html de beste schijnt te zijn.

Ik zal dat vanavond eens proberen, maar ondertussen wil ik ook graag de bootloader unlocken. Echter ontvang ik maar geen verification SMS vanaf http://www.miui.com/unlock/apply.php. Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden?
Voor zo'n code kan je soms wel tot een maand 1-2 wachten :)
Het is geen probleem maar gewoon een extra service die ze verlenen maar niet al te snel beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
theduke1989 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:18:
[...]

Voor zo'n code kan je soms wel tot een maand 1-2 wachten :)
Het is geen probleem maar gewoon een extra service die ze verlenen maar niet al te snel beantwoorden.
Dat snap ik. Maar om je überhaupt te registreren voor zo'n unlock code, moet je eerst een SMS ontvangen ter verificatie. Die ontvang ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
Om even in te springen op de reactie hierboven. Ik heb een Note 3 Pro in de bestelling staat bij Geekbuying. Maar gezien de geplande leverdatum kan ik hier nog wel even op wachten.

Is het mogelijk om nu al een Unlocking code aan te vragen, zonder dat ik een device in bezit heb?

(Cypher87, ik heb mij trouwens wel kunnen registreren. De eerste sms verificatie ontving ik ook niet, maar de 2de wel.)

De aanvraag kon ik iig doen zonder toestel informatie:

Submitted. Please wait for the review.

After your application is approved, we will send an SMS notification to your cell phone.
If you have not got any info after 10 days, please post a thread in Complaints/Advice section of MIUI Global Forum.

[ Voor 27% gewijzigd door Keen87 op 08-02-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:14
Ja dat kan, heb ik ook gedaan en is met de wachttijd wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:02
ik heb nooit zo een sms ontvangen, en probeerde nogmaals de aanvraag te doen met dat xaomi unlock programma en hopla, in 10 seconden was hij ge unlockt...
Cypher87 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:57:
[...]

Dat snap ik. Maar om je überhaupt te registreren voor zo'n unlock code, moet je eerst een SMS ontvangen ter verificatie. Die ontvang ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Is er nog een voordeel van het unlocken tov SP flash tool? Zijn er al xiaomi.EU roms met OTA updates via twrp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 16:39
John Rambo schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:22:
[...]

Vorige week de pro besteld, komt deze week mijn kant op via de UK, en is daar reeds aanbeland (DHL tracking). Nu nog nog even naar NL.
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:09:
[...]

Ok dankje.

Is die 'zoveel beter'?

De pro heeft ook een beter camera (16MP) en ander sd/sim slot (dacht ik).

[ Voor 34% gewijzigd door pennywiser op 08-02-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@vinzz.... Waar dan, volgens mij is deze nog in presale.....

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze via Geekbuying bestelt zou er al een EU ROM op staan. Dan hoef je in principe niets meer te doen?

Werkt hier de Record bank app ook op?

Ik zit bij Proximus. Ik vind erg weinig maar wat ik vind is dat ze vooral de 1800mhz band gebruiken voor 4G? Dus dat zou wel perfect werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
fvandenreek schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:35:
@vinzz.... Waar dan, volgens mij is deze nog in presale.....
Kan ik beter aan jou vragen, waar zie jij dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Inderdaad, presell tot begin volgende maand daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
http://nl.aliexpress.com/...84693.html?storeId=342812

Edit: het is nu oud en nieuw, gaat pas over een ruime week met de post. Ik heb hem de 2e besteld en meteen gemaild of die nog meekon met de post, dat kon blijkbaar. Vanmorgen in A'dam aangekomen DHL tracking.

Ohw DHL updateje net is met de courier mee reeds 8)

Edit 2: Ik werd overigens meteen gebeld door deze verkoper, met de vraag of ze de doos open mochten maken om er een engelse rom op te zetten. Graag regel maar :). Nette winkel (tot nu toe), als in zeer responsief.

[ Voor 67% gewijzigd door pennywiser op 09-02-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt erg goed.
maar bij de omschrijving staat er wel 2015 terwijl die pas in 2016 aangekondigd werd?

Erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik ook. 2015, tja. De Note 3 prime wordt in een aparte ad aangeboden via deze shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook besteld iig. Wel via Geekbuying.

newyear5 is nog een kortingscode.

221€, screenprotector en flipcase met DHL en shipping verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hij is geleverd zojuist. Ik zou er bijna vrij voor nemen :) Jullie horen vanavond mijn bevindingen.

Hier nog een vergelijking talbelletje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xiaomidevice.com/media/wysiwyg/blog/Xiaomi-Redmi-Note-3-Pro-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Mijn vrouw heeft hem even aangezet. In de settings staat CPU Octacore max 1.8GHz. De Helio is iets van 2 of 2.2 GHz. Lijkt te kloppen met elkaar :). Het zal ook wel loslopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed. Sterk wel =)

Ik kan niet wachten om hem in mijn handen te hebben iig!

Benieuwd of je er ook nog aan moet "modden" of je hem gewoon zo gebruikt/kan gebruiken en of alles meteen ook goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ja nou daar heb ik me nog helemaal niet in verdiept :+ , sws multi lingo is er nog niet, volgens mij, en ik wil toch NL, dus nieuwe rom moet sws toch een keer. En ik lees dat je hem kan rooten, mwa lijkt me ook wel wat. Moet via de site, en wachttijd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
pennywiser schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:00:
Mijn vrouw heeft hem even aangezet. In de settings staat CPU Octacore max 1.8GHz. De Helio is iets van 2 of 2.2 GHz. Lijkt te kloppen met elkaar :). Het zal ook wel loslopen denk ik.
Octacore? Ik neem aan dat dit een typfout is :P en je een hexacore bedoelt; 2 keer A72 en 4 keer A53? Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:47
moh.moh schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:02:
[...]

Octacore? Ik neem aan dat dit een typfout is :P en je een hexacore bedoelt; 2 keer A72 en 4 keer A53? Hoe dan ook, ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen!
jup octacore ;-)

http://www.mediatek.com/en/products/hero-products/helio-x10/

de Note 3 is geclockt op 2.0 Ghz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Maar de Snapdragon niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
En toch is die veel sneller :)

Is idd hexa, my bad.

Net uitgepakt, eerste dingetje waar ik al bang voor was, het is of dual sim zonder sd, of single sim + sd. Helaas, voor mij als dual sim gebruiker (zakelijke erbij) is dat wel jammer.

Maar wel vet mooi apparaat om te zien!

Later meer.

[ Voor 49% gewijzigd door pennywiser op 09-02-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

google eens op: SD CARD + 2 SIMs mod

krijg je dit soort topics
http://forum.xda-develope...ve-sim-2-cd-card-t2988332
scroll dan verder door naar de post met de afbeelding

geen idee of dat op de Redmi mogelijk is

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
als het al kan, heb je wel weer een probleem met een andere telefoon die niet dezelfde combi van dual sim of sd kaart gebruikt omdat je het zo moet verknippen om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n mod is dan eigenlijk ook een éénmalige install en niet meer aankomen . . . >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Is precies waar ik ook al aan zat te denken het moet nl gewoon kunnen als de tray maar ruimte biedt.

Voorlopige indruk, hardware matig uitstekend, Miui moet ik erg aan wennen. Vindt de iconen met achtergrond echt uitermate ugly terwijl Google zelf al prima mooie icoontjes heeft voor al zn apps, waarom dat dan weer opnieuw bedenken. Zonde, minpunt.

Verder is het een Chinese rom, niet global dus alles met Chinese tekst eraf gegooid, Google keryboard erop. En er zijn tig themes, wellicht zit daar de perfecte nog wel tussen.

Verder kreeg ik sim 2 eerst niet aan de praat.Die nu in sim 2 gedaan +sd voor de backup, en dan werkt ie, vandaag even weer 2 sims proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39
Wonderlijk, op de meeste sites staat niet vermeld dat in de redmi note pro met 32gb een geheugenslot zit, wat is nu de werkelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Die is dual sim, of single sim plus SD. Wat begrijp je niet precies dan, ik heb het ding in mijn handen?

Edit: De redmi 3 heeft het ook, vandaar dat ik er al bang voor was. Is ook wel mee te leven op zich.

[ Voor 38% gewijzigd door pennywiser op 10-02-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Het verbaast me dat dat op vrijwel geen enkele site wordt vermeld, zelfs niet bij Ibuygou, terwijl het een selling feature is., en voor mij belangrijk.
pennywiser schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:11:
Die is dual sim, of single sim plus SD zeg ik net. Wat begrijp je niet, ik heb het ding in mijn handen?

Edit: De redmi 3 heeft het ook, vandaar dat ik er al bang voor was. Is ook wel mee te leven op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Okeej, ja het is wel jammer maar ja.

Ik krijg nog steeds mijn 2e sim niet aan de gang. schijnt iets met activatie sms via mi te gaan ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Heb jij hem in gesloten doos laten leveren, of een andere rom laten flashen?
pennywiser schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:21:
Okeej, ja het is wel jammer maar ja.

Ik krijg nog steeds mijn 2e sim niet aan de gang. schijnt iets met activatie sms via mi te gaan ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik werd vanuit China gebeld met de vraag of ze een Engelse rom en Play Store mochten installeren, dat ik heb inderdaad laten doen, anders had dat meten allemaal zelf moeten gaan uitzoeken. Nu kan het op mijn gemak met een werkend toestel.

Ervaring tot nu toe, zoals op Xiaomi.eu forum vermeld reeds, very, very fast. Echter vind Miui nogal tegenvallen. Doe mij maar stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Ik vind miui uitstekend, je kunt er altijd nog een launcher zoals nova of hola op zetten.
Welke rom hebben ze er dan opgezet? Er schijnen nogal wat roms met bloatware en bugs te circuleren.
pennywiser schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:26:
Ik werd vanuit China gebeld met de vraag of ze een Engelse rom en Play Store mochten installeren, dat ik heb inderdaad laten doen, anders had dat meten allemaal zelf moeten gaan uitzoeken. Nu kan het op mijn gemak met een werkend toestel.

Ervaring tot nu toe, zoals op Xiaomi.eu forum vermeld reeds, very, very fast. Echter vind Miui nogal tegenvallen. Doe mij maar stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
MIUI 7.1 Stable 7.1.9.0 (LHOCNCL) build number LMY47V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Bedankt voor je info!
Nu nog even kijken of ik deze bestel na de chinese festiviteiten of de xiaomi mi5.
pennywiser schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:52:
MIUI 7.1 Stable 7.1.9.0 (LHOCNCL) build number LMY47V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Een launcher daar zeg je wat. Google Launcher maar eens gepakt.

Edit: Google Launcher werkt niet out of the box, straks dit even meelopen: YouTube: How to install Google launcher in miui7 #HSBHD

[ Voor 60% gewijzigd door pennywiser op 10-02-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Bij mij draait hola op mijn mipad.
Heb je gekeken of hij wel een geheugenkaartje ziet?
pennywiser schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:11:
Een launcher daar zeg je wat. Google Launcher maar eens gepakt.

Edit: Google Launcher werkt niet out of the box, straks dit even meelopen: YouTube: How to install Google launcher in miui7 #HSBHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Die ziet ie zeker, alles mee gerestored.

Google Launcher werkt. Deze stappen gevolgd. Stuk beter zo..

http://en.miui.com/forum....t&ptid=202914&pid=3803538
Eleni schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:26:
Bij mij draait hola op mijn mipad.
Heb je gekeken of hij wel een geheugenkaartje ziet?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
Gaaf! :*)
pennywiser schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:37:
Die ziet ie zeker, alles mee gerestored.

Google Launcher werkt. Deze stappen gevolgd. Stuk beter zo..

http://en.miui.com/forum....t&ptid=202914&pid=3803538

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ja zit nu nog in de 'kapotmaak' fase: alles installeren en installeren, testen etc. Daarna fd reset, of andere rom en meteen alles goed zetten met wat je hebt uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eleni schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:14:
Het verbaast me dat dat op vrijwel geen enkele site wordt vermeld, zelfs niet bij Ibuygou, terwijl het een selling feature is., en voor mij belangrijk.

[...]
Dit zelfde systeem zie je bij nagenoeg alle Chinese telefoons. Volgens mij ook zelfs bij Europese Huawei en Honor versies.

Dat is dan inherent het kopieer gedrag van de Chinezen denk ik. Voor hetzelfde geld engineren ze zelf een werkend systeem waarbij alles tesamen kan werken. Ik geloof ook dat vaak de tweede sim geen 4G aankan. Info die je ook in je achterhoofd moet houden.

Ga ook niet klakkeloos uit van de beschrijving van Chinese telefoonshops want die kloppen regelmatig niet.
Bijv bij een 32 GB model staat dan leuk de info van een 16 GB model, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Rabo app heeft een update gehad las ik in het Redmi Note 2 topic, dus die zou moeten werken nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
dutchgio schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:17:
Rabo app heeft een update gehad las ik in het Redmi Note 2 topic, dus die zou moeten werken nu. ;)
Die werkt bij mijn pro gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja omdst er nu een update is ja, was een algeheel MIUI probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:43
Heren!

Ik heb deze telefoon nou een aantal weken in mijn bezit en ben er echt ontzettend blij mee. Mooi scherm, super snel, en een goede accuduur.

En hier hebben we V&A voor.

[ Voor 52% gewijzigd door PaT op 11-02-2016 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Zaken waar ik na een dag tegenaan loop, dual sim is problematisch, veel Chinese crap maar ja dat was wel te verwachten. Contacten syncen niet met Whatsapp, andere zaken syncen ook niet zoals ik gewend ben, Gmail moet vaak met de hand. Hopelijk is er snel een nieuwere, betere, liefst CM rom beschikbaar.

Verder: snel, mooi scherm, goede foto's, al met al vrij goed toestel. Maar Miui is het niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb gelijk, maar maak dan een topic report aan, in plaats van in het topic er over te gaan mopperen

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 11-02-2016 07:30 ]

• pennywiser
^Was geloof ik niet tegen mij bedoeld, zo leek het echter wel. Wil je ajb even modbreak tags gebruiken volgende keer..

[ Voor 126% gewijzigd door pennywiser op 11-02-2016 09:09 ]

• Momus
pennywiser schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:06:
Zaken waar ik na een dag tegenaan loop, dual sim is problematisch, veel Chinese crap maar ja dat was wel te verwachten. Contacten syncen niet met Whatsapp, andere zaken syncen ook niet zoals ik gewend ben, Gmail moet vaak met de hand. Hopelijk is er snel een nieuwere, betere, liefst CM rom beschikbaar.

Verder: snel, mooi scherm, goede foto's, al met al vrij goed toestel. Maar Miui is het niet voor mij.
Je hebt wel naar permissions gekeken in de security app? Dat is vrij essentieel voor sync-gerelateerde problemen.

• pennywiser
Momus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:13:
[...]

Je hebt wel naar permissions gekeken in de security app? Dat is vrij essentieel voor sync-gerelateerde problemen.
Goeie tip, ga ik nog eens extra naar kijken.

Edit: contacten moesten op ingewikkelde wijze. Via een vage Google Installer app kon ik Google contacts installeren en toen kon ik syncen.

[ Voor 20% gewijzigd door pennywiser op 11-02-2016 09:27 ]

• Momus
pennywiser schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:26:
[...]

Goeie tip, ga ik nog eens extra naar kijken.

Edit: contacten moesten op ingewikkelde wijze. Via een vage Google Installer app kon ik Google contacts installeren en toen kon ik syncen.
Het is eigenlijk wachten op de xiaomi.eu rom. Dat maakt alles een stuk simpeler.

• pennywiser
Momus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:37:
[...]

Het is eigenlijk wachten op de xiaomi.eu rom. Dat maakt alles een stuk simpeler.
Okeej, zijn die EU roms wezenlijk anders dan de CN roms qua dit soort dingen?

• Momus
pennywiser schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:40:
[...]

Ja. De CN roms zijn helemaal niet ingericht op gebruik met Gapps. Bovendien worden ze geschoond van alle Chinese troep. Met een EU rom is je telefoon veel beter ingericht op gebruik in de Westerse wereld. En zal je ervaring ook een stuk positiever zijn.

• dutchgio
Momus schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:37:
[...]

De Pro gebruikt naar verluid dezelfde roms, dus die is er al wel. Alleen kun je dan niet flashen want bootloader, al kan het schijnbaar al wel via adb oid.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 11:41
pennywiser schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:40:
[...]

Je kan gewoon de Henessy rom installeren via de SP FLASH TOOLS :)
Omdat je de MTK variant heb. Ik denk wanneer de Snapdragon variant ge-released wordt je daarvoor weer een andere rom hebt.

Maar met de SP FLASH TOOL kan je prima de ROM flashen en zitten alle GAPPS die je nodig hebt er gewoon in.

• Momus
theduke1989 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:27:
[...]

Je kan gewoon de Henessy rom installeren via de SP FLASH TOOLS :)
Omdat je de MTK variant heb. Ik denk wanneer de Snapdragon variant ge-released wordt je daarvoor weer een andere rom hebt.

Maar met de SP FLASH TOOL kan je prima de ROM flashen en zitten alle GAPPS die je nodig hebt er gewoon in.
Hij heeft de snapdragon variant.
Lees eens voor je advies geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
Ik heb mijne op V&A gezet. Irriteerde me toch te veel aan MIUI.

Hardware vind ik 'm super. Afwerking van heel hoog niveau, super mooi scherm en accu die lang mee gaat. Vingerafdruk scanner werkt ook echt top. Maar wat ik irritant vond aan MIUI:
- mijn widgets werden steeds gereset (moest ik iedere keer opnieuw instellen)
- MIUI probeert Nova Launcher steeds uit te schakelen (dan zie ik enkele seconden de MIUI launcher en die verspringt daarna naar Nova)
- Swiftkey wordt regelmatig gedeactiveerd (springt een keer in de zoveel tijd terug naar Google, moet handmatig weer Swifkey selecteren)
- inhoud van meldingen is niet zichtbaar op vergrendelscherm
- beheer van permissies vind ik erg krampachtig, niet gebruiksvriendelijk
- de dailer en de SMS app vind ik verschrikkelijk slecht
- content op scherm veel te groot weergegeven (te verhelpen door DPI te verlagen)
- automatisch back-uppen in het MIUI account kreeg ik niet uitgeschakeld. Kan wel alles uitvinken, maar dan kreeg ik nog steeds iedere ochtend een melding dat er '0 bytes succesvol waren ge-back-upped'.

Dit in combinatie met de 6.1.21 Xiaomi.eu ROM van LoXaR

Het zijn misschien kleine dingen, maar ik begon steeds meer terug te verlangen naar mijn oude telefoon met Cyanogenmod. Dus heb die weer aangezwengeld en de XRN3 te koop gezet. Denk dat ik voor een OP2 ga.

Heb (na bijna drie weken wachten) overigens nog steeds geen unlock code gehad. Maar goed, op dit moment (zonder CM) heb je daar ook weinig aan. Enige voordeel is dan TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Het is ook niet mijn ding. Met de Google Launcher gaat het voor nu prima, want inderdaad, de hardware is echt bovengemiddeld, maar hopelijk komt er wel snel CM voor uit.

Wat is TWRP eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
pennywiser schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:24:
Het is ook niet mijn ding. Met de Google Launcher gaat het voor nu prima, want inderdaad, de hardware is echt bovengemiddeld, maar hopelijk komt er wel snel CM voor uit.

Wat is TWRP eigenlijk?
Korte antwoord: custom recovery
Lange antwoord: http://www.droidviews.com...y-explored-and-explained/

oftewel; met een custom recovery krijg je volledig beheer over de software op je telefoon. Je kunt hiermee relatief eenvoudig alles wipen, nieuwe rom's installeren, volledige backups van je telefoon maken en terug zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door karazz op 12-02-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
karazz schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Korte antwoord: custom recovery
Lange antwoord: http://www.droidviews.com...y-explored-and-explained/

oftewel; met een custom recovery krijg je volledig beheer over de software op je telefoon. Je kunt hiermee relatief eenvoudig alles wipen, nieuwe rom's installeren, volledige backups van je telefoon maken en terug zetten.
Okeej.. maar welke roms dan? Niet alles kan toch werken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
pennywiser schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:55:
[...]

Okeej.. maar welke roms dan? Niet alles kan toch werken neem ik aan?
Klopt, op xda-developers staat het grootste aanbod van custom roms. Voor alle 'grotere' toestellen zijn daar wel ontwikkelaars actief. Eerst naar het gedeelte browsen van je toestel en je vervolgens goed inlezen in het hele custom rom gebeuren voor jouw specifieke toestel.

Een rom voor de note 3 pro zal niet werken op de MediaTek versie van de note 3 bijvoorbeeld.

Anyways, ben zelf nog niet aan het kijken geweest voor custom roms voor dit toestel. Heb overigens ook lichtelijk het gevoel dat er op xiaomi.eu meer roms staan voor de xiaomi apparaten, maar dat zal iemand anders zeer waarschijnlijk wel kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Daar staat voor de pro ook nog geen ml rom. Ik weet niet of ze Xiaomi oud en nieuw vieren nu maar ik hou er rekening mee dat ik komende maand nog niet kan flashen, misschien langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
pennywiser schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:22:
Daar staat voor de pro ook nog geen ml rom. Ik weet niet of ze Xiaomi oud en nieuw vieren nu maar ik hou er rekening mee dat ik komende maand nog niet kan flashen, misschien langer.
De pro is nog behoorlijk nieuw, het zal dan ook even duren voordat daar stabiele custom roms voor verschijnen gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
karazz schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:13:
[...]

Een rom voor de note 3 pro zal niet werken op de MediaTek versie van de note 3 bijvoorbeeld.
Dat is die niet zo, want er is geen andere firmware voor de Note3 Pro. Maar die gebruiken dezelfde roms en zijn daarin dus gelijk.

Ik zou gewoon de bootloader unlock aanvragen omdat het zo lang duurt, just in case. Heb je die in ieder geval mocht dat ooit nodig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
dutchgio schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:39:
[...]

Dat is die niet zo, want er is geen andere firmware voor de Note3 Pro. Maar die gebruiken dezelfde roms en zijn daarin dus gelijk.

Ik zou gewoon de bootloader unlock aanvragen omdat het zo lang duurt, just in case. Heb je die in ieder geval mocht dat ooit nodig zijn..
Waarin zitten dan de belangrijkste verschillen tussen bijvoorbeeld cyanogenmod voor toestel A en cyanogenmod voor toestel B? Is toch juist de hardware ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Voor MIUI lijkt het in ieder geval hetzelfde te zijn. Tegelijkertijd zou dat dan vanaf versie X zijn waarbij ze de aanvullende modules voor de Snapdragon erin hebben gestopt voor comptabiliteit.
Hoe dat zit met andere roms als die van CM, geen idee. Sowieso een opmerkelijke situatie dat het al gelijk is. Met de Mi3/4 is dat ook met die hebben nog allebei een Snapdragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
dutchgio schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:39:
[...]

De Pro draait 5.1.1 dus dat lijken toch echt andere roms, ook heet het toestel geen Hennesy maar Kenzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywiser schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:22:
Alles ligt stil tot de 16e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vin87 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 00:03:
[...]

De Pro draait 5.1.1 dus dat lijken toch echt andere roms, ook heet het toestel geen Hennesy maar Kenzo
Hm, wel dus. Men stelde eerst van niet, maar dat klopte dus niet. Dan is het wel wachten tot ze bij Xiaomi.eu een aparte rom ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik draai de xiaomi.eu 6.1.21 via SP flash tool met een gelockt bootloader. Ik krijg zojuist een ota update melding....

Dat is toch vreemd? Zou die dan naar de officiële 6.1.29 gaan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, dat kan niet. Probeer het maar.
Komt omdat het wel gewoon de xiaomi.eu rom is, alleen de manier van flashen is aangepast.
De melding om te updaten (via de niet-beschikbare recovery) is nog gewoon aanwezig in de rom.
Die .29 zitten overigens wat bugs in, waardoor Loxar ook op .21 is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Nog wat noemenswaardige veranderingen in .29 naar .21 afgezien van bugs :+?
Zie hetzelfde als kasj.
Vraag me ook af of dit de root misschien disabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Root is een standaard onderdeel van de Xiaomi.eu roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Momus schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:05:
Root is een standaard onderdeel van de Xiaomi.eu roms.
Oh, das nieuw voor me, leuk om te weten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Maar voor de xiaomi.eu moet je dus de bootloader unlocken? Met die sms van Xiaomi waar je lang op moet wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, er is ook een aangepaste versie van de Xiaomi.eu rom om met SP Flashtools, via de pc, te kunnen flashen. Daar heb je dan weer geen bootloader unlock voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Okeej, dat moet wel voor Cyanogenmod neem ik aan.. Verwachten jullie dat er een CM voor de note 3 prime/pro uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vast wel. Voor de normale is het al geport vanaf de Note2, alleen de fingerprint scanner werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Is die fingerprintscanner proprietary net zoals bij Samsung of is de source wel vrij(gegeven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 13:15
Zojuist m'n RedMi note 3 gebricked (voor nu, ga me zo verder inlezen): http://en.miui.com/thread-224421-1-1.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
MrRobot schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:26:
Zojuist m'n RedMi note 3 gebricked (voor nu, ga me zo verder inlezen): http://en.miui.com/thread-224421-1-1.html
Hm, na het encrypten?
Dat werkt dus niet (op elke rom?).
Voordeel is als je de Mediatek variant hebt(?) het waarschijnlik niet zo moeilijk is om ongedaan te maken, die koppel je aan de pc en flash je een schone rom op met SP Flashtools.

@Vinzz
Zover ik weet is er nergens source van vrijgegeven, want Mediatek. Die zijn daar niet zo happig op. Toch komt er uiteindelijk toch wel wat vrij.
maar het dus kan wel eens een lastig kwarwei worden om dat werkend te krijgen in roms als CM, mochten de sources ook later niet beschikbaar komen.

[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 14-02-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 13:15
Ja, volgens de bon heb ik de Helio X10 versie, dus ga hem nu maar flashen inderdaad. Wel een ernstige bug, gelukkig had m'n vrouw de telefoon nog maar net in gebruik. Dus geen ernstig dataverlies.
Rom staat er inmiddels op, we gaan weer vrolijk verder, zonder FDE.

[ Voor 14% gewijzigd door MrRobot op 14-02-2016 19:41 . Reden: Rom geïnstalleerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Oh dat scheelt weer, mooi dat ie het weer doet.
En goed om nu te weten dus dat de encryptie dus geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
Zo, hele forum doorgelezen 😰

Een vriend is, as we speak, in Hong Kong en neemt de 3gb/32gb versie (Helio) voor me mee.

Alvast handige tips opgeslagen zoals het synchroniseren met WhatsApp en Google contacten, alvast unlock code aangevraagd via de site en de stappenplan van Kasj/thomG mbt het flashen van een eu rom (mocht dit nog niet erop zitten).

Nu nog wachten totdat mijn matti terug is ☺

Ps: Wat mij nog niet helemaal duidelijk is geworden: kon je nou met de Helio versie de tweede sim slot misbruiken voor de micro sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
morscha schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 05:52:
Zo, hele forum doorgelezen 😰

Een vriend is, as we speak, in Hong Kong en neemt de 3gb/32gb versie (Helio) voor me mee.

Alvast handige tips opgeslagen zoals het synchroniseren met WhatsApp en Google contacten, alvast unlock code aangevraagd via de site en de stappenplan van Kasj/thomG mbt het flashen van een eu rom (mocht dit nog niet erop zitten).

Nu nog wachten totdat mijn matti terug is ☺

Ps: Wat mij nog niet helemaal duidelijk is geworden: kon je nou met de Helio versie de tweede sim slot misbruiken voor de micro sd kaart?
De Note 3 heeft geen SD slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De Mediatek versie niet nee. De Pro met Snapdrsgon wel, waarbij het de keus is tussen dual sim of 1 sim en een sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03
morscha schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 05:52:
.......en neemt de 3gb/32gb versie (Helio) voor me mee. ...............
dutchgio schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:24:
De Mediatek versie niet nee. De Pro met Snapdrsgon wel, .........
"Helio" is de MTK versie zonder SD slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees aub de topicwaarschuwing.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 16-02-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ik heb de Pro alweer een week in huis. Ik las op Xiaomi.eu iets over as. vrijdag mbt tot release van een EU rom. We zullen zien.

De Pro kan WEL een SD kaart in, samen met max. 1 simkaart.

Vandaag is oud en nieuw weer voorbij, dus als je vandaag 1 bestel t via de Aliexpress link van mij hierboven, duurt het 1 ong. week. Ik heb dinsdagavond besteld, dinsdagmiddag vorige week in huis. Zonder douanekosten zoals ze ook aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:20
Ben sinds 2 weken in het bezit van een Note 3 Helio X10 versie met 3GB ram 32GB rom.
Rom: 7.1.6.0 eu LXR

Tijd om even mijn ervaringen te delen :-)

De MIUI interface moet je even gewoon worden, maar k'vind het persoonlijk de beste ui dit er is voor Android. lekker simpel en naar hartenlust te tweaken.

Het toestel is naar mijn mening snel "komende van Sony Xz1c".
Met een beetje tweaken haal ik een score van 55xxx in antutu. "CPU fixt op max speed"

Het ontbreken van de 800Mhz band voor 4G is voor mij persoonlijk geen issue, ik zit bij Base en heb overal 4G bereik dus op dit punt ben ik er niet op achteruit gegaan .Ook is de ontvangst zeer goed.

Gesprekskwailiteit is zeer goed, back speaker gaat luid zonder vervorming.

Het beeldscherm is een hele verbetering tov mijn Sony, heb het hier even niet over de grote maar over de kleuren weergave en de leesbaarheid in zonlicht .

De camera, is kort samengevat goed. De sony is net iets beter bij weinig licht maar de foto's gemaakt met de note 3 overdag zijn een stuk scherper en contrastrijker.
De z1c heeft een 20.1MP sensor maar maakt effectief foto's op 8MP in auto modus.
Wat me wel opvalt is dat de camera een stuk trager is bij het nemen van panorama foto's bij gebruik van Google camera.

De eerste dagen heb ik mij zwaar geërgerd aan het overmatig trillen tijdens het typen, dit voelde zeer cheap aan.
De intensiteit was perfect in te stellen bij het gebruik van het xperia toetsenbord het Google toestenbord miste helaas deze functie.
Maar....na wat zoeken heb ik toch gevonden hoe ik de vibratie van het Google toetsenbord kon aanpassen.
Instellingen => Geluid & trillen => Zet even Trillen bij aanraking aan => Ga naar trillen en zet de intensiteit op licht. => indien gewenst zet hierna Trillen bij aanraking terug uit.
Na deze handeling geeft het toetsenbord een fijne lichte feedback bij het typen.

De fingerprint sensor zag ik niet direct al een meerwaarde maar na enkele dagen in gebruik zou ik dit voor geen geld meer willen missen !.
Deze werk zeer snel en unlockt 9/10 keer direct.

Wifi is snel en het bereik is zeer goed, echter de verbinding is niet stabiel ik moet regelmatig manueel opnieuw verbinden "wifi aan/uit, vliegmodus aan/uit" ik hoop dat dit probleem spoedig verholpen zal worden via een update!!
het is mij reeds opgevallen dat dit probleem enkel optreed als je lang verbonden blijft met hetzelfde netwerk,"min 4u +"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

J rock schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:08:
Ben sinds 2 weken in het bezit van een Note 3 Helio X10 versie met 3GB ram 32GB rom.
Rom: 7.1.6.0 eu LXR

Tijd om even mijn ervaringen te delen :-)

...

Wifi is snel en het bereik is zeer goed, echter de verbinding is niet stabiel ik moet regelmatig manueel opnieuw verbinden "wifi aan/uit, vliegmodus aan/uit" ik hoop dat dit probleem spoedig verholpen zal worden via een update!!
het is mij reeds opgevallen dat dit probleem enkel optreed als je lang verbonden blijft met hetzelfde netwerk,"min 4u +"
Dit probleem is herkenbaar. Het schijnt een Helio X10-issue te zijn, maar Mediatek zegt van niet [1] [2].

Als het een software-probleem is, dan is het in ieder geval op te lossen :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hmm, bij mij weigert het automatisch te verbinden met de router bij de pc, erg frusterend.
Moet het iedere keer handmatig doen. Weet niet of iemand anders dit ook heeft?

Merk ook dat de connectie zo nu en dan wegvalt bij hoge load ( blijft wel connected ) en dat ik moet reconnecten. Gebeurt wel eens bij iets als twitch. Denk echter zelf dat dat de router is.

Alhoewel ik hier geen last mee heb met mijn laptop en pi ( usb stikkie ) krijg ik wel steeds meer het gevoel dat de router gewoon niet meer jovel is.

Misschien dit in het achtergrond laten draaien?
Google Play: Automate
Ping google, timeout 2 seconde oid,
timeout -> reset wi-fi
response -> delay 30s

https://drive.google.com/...eUxjcU5B/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...ZjNDc1lJ/view?usp=sharing
Als voorbeeld/template.

[ Voor 54% gewijzigd door Thomg op 16-02-2016 19:07 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken