Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyltje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 01:48:
Even wat vragen over het kopen van deze telefoon. Ik heb nog nooit wat buiten EU bestelt. Waar moet ik op letten?

Ik heb gezocht naar de goedkoopste Pro van de 16gb 2gb en de 32gb 3gb versie. Ik kwam uit op de websites Spemall en Geekbuying, zijn dit betrouwbare websites? (of zijn er nog goedkopere sites?)

Nu ga ik sowieso de Pro versie nemen (snapdragon 650), maar ik weet even niet of ik de 16gb 2gb moet nemen of de 32gb 3gb. Is het enige verschil het geheugen? En zit er veel verschil (over 2 jaar) in 2gb of 3gb ram?

In het kort:
Bestellen buiten EU: waar moet ik op letten?
Spemall en Geekbuying betrouwbaar?
Zijn er nog goedkopere sites dan Spemall en Geekbuying?
Is het enige verschil tussen 16gb 2gb vs 32gb 3gb ram en rom?
Wat merk je er nu en over 2 jaar van als het gaat om 2gb vs 3gb?
Als het toestel stuk gaat, zou ik dat in Nederland kunnen repareren? (reperatie terug sturen naar het buitenland is aardig wat kosten)

Nyltje
Buiten de EU bestellen betekent dat je bij bestellingen boven de €22 BTW moet betalen. Wordt jouw pakketje door de douane onderschept, betaal je €13 inklaringskosten en 21% BTW.

Om de goedkoopste te zoeken kan ik je www.kimovil.com aanraden.

Spemall ben ik niet mee bekend, maar Geekbuying is een goede shop.

Je weet dat de Pro versie nog niet uit is en dat er op de site staat dat ie 25-02 wordt geleverd (je hebt de telefoon dus op zn vroegst 8 maart thuis)?

Mocht je voor de huidige Note 3 3GB/32GB gaan is dat zo'n $35 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Even wat vragen over het kopen van deze telefoon. Ik heb nog nooit wat buiten EU bestelt. Waar moet ik op letten?

Ik heb gezocht naar de goedkoopste Pro van de 16gb 2gb en de 32gb 3gb versie. Ik kwam uit op de websites Spemall en Geekbuying, zijn dit betrouwbare websites? (of zijn er nog goedkopere sites?)

Nu ga ik sowieso de Pro versie nemen (snapdragon 650), maar ik weet even niet of ik de 16gb 2gb moet nemen of de 32gb 3gb. Is het enige verschil het geheugen? En zit er veel verschil (over 2 jaar) in 2gb of 3gb ram?

In het kort:
Als het toestel stuk gaat, zou ik dat in Nederland kunnen repareren? (reperatie terug sturen naar het buitenland is aardig wat kosten)

Nyltje
De meeste vragen worden in dit topic ruimschoots behandeld:
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a

Maar in het kort:
Spermall ken ik niet, GeekBuying is vaak erg goedkoop, maar mijn ervaring met snelheid van verzenden, communicatie en rma is niet al te best (you get what you pay for).
Alles kan goedkoper. Via Aliexpress (Azië's tegenhanger van eBay) zul je vast nog wel lagere prijzen tegenkomen. Maar, net zoals bij eBay, is het maar de vraag of de verkoper te vertrouwen is. Tot en met het verzenden heb je kopersbescherming, maar daarna is service en garantie lastiger.

Ik zit momenteel op mijn werk en mijn glazen bol staat thuis :P
oftewel, niemand kan zeggen of je op lange termijn veel meer hebt aan meer geheugen en opslag. Mijn gevoel zegt 'meer is altijd beter'. Daarom ben ik ook voor de 32GB/3GB gegaan :)

Hou er verder rekening mee dat je kans maakt op een toeslag van de douane. In het topic wat ik noemde staat dat precies uitgelegd.

Qua garantie: Dat is een van de redenen dat een vergelijkwaardig toestel van een gerenomeerd merk het dubbele kost. Dat is een risico wat je zelf neemt. Je hebt formeel een jaar garantie, maar zie je toestel maar eens in China te krijgen :F

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024

In het kort:

Nyltje
Ik heb je topic in aankoopadvies gelezen en ik zou je eigenlijk willen afraden om een redmi note 3 aan te schaffen (niet lullig bedoeld). Zo te lezen heb je nog geen ervaring met het kopen en flashen van telefoons uit china. Los van mogelijke importkosten en ingewikkelde garantie, moet je in de meeste gevallen custom software flashen om de telefoon echt goed te laten werken. Veel chinese winkels zetten aangepaste software met bloatware op de telefoons. De nieuwste telefoons van xiaomi hebben een gelockte bootloader, waardoor nieuwe ROMs flashen een stuk moeilijker is geworden. Tenzij je bereid bent risico's te nemen en je hier in te verdiepen, zou ik toch voor Europese modellen gaan: Moto G, Huawei P8 lite, Sony M4, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 15:50
...koop dan een Note 2, geen bootlocker en met 2GB en Helio X10 echt een prima telefoon voor 110 Euro bij HK Goldway (Aliexpress)
De Note 3 is alleen nog sneller(heb je niet nodig) en heeft de vingerprintscanner(ook niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:02
ik had 2 weken terug mijn unlock aanvraag ingediend, heb nooit een sms gekregen en probeerde gisteren maar nog eens, kon ik opeens unlocken in 20 seconden, had overgens niet eens de developer rom erop staan, maar die van sphynX 1b in het nederlands...

heb nu de xiaomi.eu rom er op staan met trwp.....

Happy !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyltje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09 20:42
Bedankt voor het snelle antwoorden. Na jullie reacties ga ik toch maar niks uit China bestellen. Als het het waard is misschien de Xiaomi Redmi Note 3 uit Nederland, maar dat wordt nog eens even vergelijken met andere toestellen of dat het extra geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvanhulst
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08-2021
Heb de Redmi Note 3 besteld via ibuygou.com
Ben benieuwd...

Via ebay / Amazon kom je aardig wat accesoires tegen maar twijfel ik wat over de kwaliteit... :?

Zijn er nog tweakers die vanuit ervaring een aanbeveling kunnen doen voor een screenprotecor en evt. hoesje/bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
14 dagen na bestellen is mijn RMN3 16GB binnen (Banggood, geen invoerheffing hoeven betalen :)). Afkomende van de Galaxy S4 Mini, is dit echt een verademing. Wat een snel device (en wat groot!)
Na aankomst overigens direct de laatste EU rom geflashed, dat was met de beschrijving van Kasj echt een eitje.
DPI heb ik vervolgens zelf op 380 gezet. Dat is wat prettiger dan de standaard DPI settings, want daardoor is alles echt gigantisch!

Voorlopig loop ik wel tegen één issue aan en dat is dat er geen goede Exchange ondersteuning is. Op mijn oude Samsung kon ik zowel mijn gmail als mijn Exchange mail via de standaard beschikbare apps gebruiken en deze ook beiden in dezelfde agenda gebruiken. In MIUI kan ik alleen Gmail instellen en heb ik mijn Exchange via de Outlook app geconfigureerd. Deze heeft voor zover ik zie geen (geintegreerde) agenda app.

[ Voor 3% gewijzigd door Gumball op 26-01-2016 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gumball schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:24:
[...]
DPI heb ik vervolgens zelf op 380 gezet. Dat is wat prettiger dan de standaard DPI settings, want daardoor is alles echt gigantisch!
Wordt bij jou de balk bovenin met tijd e.d. ook niet wel héél erg klein?
Voorlopig loop ik wel tegen één issue aan en dat is dat er geen goede Exchange ondersteuning is. Op mijn oude Samsung kon ik zowel mijn gmail als mijn Exchange mail via de standaard beschikbare apps gebruiken en deze ook beiden in dezelfde agenda gebruiken. In MIUI kan ik alleen Gmail instellen en heb ik mijn Exchange via de Outlook app geconfigureerd. Deze heeft voor zover ik zie geen (geintegreerde) agenda app.
De Outlook app heeft wel degelijk een geintegreerde agenda :-) Een andere optie is 'Nine' met deze app komt je Exchange kalender in de standaard kalender app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jazzle schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:45:
[...]

Wordt bij jou de balk bovenin met tijd e.d. ook niet wel héél erg klein?

[...]

Ja die wordt wel wat klein maar dat stoort mij verder niet zo.

De Outlook app heeft wel degelijk een geintegreerde agenda :-) Een andere optie is 'Nine' met deze app komt je Exchange kalender in de standaard kalender app.
Ja, inderdaad in de app zelf, maar ik krijg de data niet in de widget. Juist zo handig om alle agenda's in één oogopslag te zien. Zal Nine eens bekijken, bedankt voor de suggestie.

Edit: Nine heeft wél een goede integratie met de widget :) Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Gumball op 26-01-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Gumball schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:25:
[...]

Ja, inderdaad in de app zelf, maar ik krijg de data niet in de widget. Juist zo handig om alle agenda's in één oogopslag te zien. Zal Nine eens bekijken, bedankt voor de suggestie.

Edit: Nine heeft wél een goede integratie met de widget :) Bedankt!
Voor zover ik weet kun je in de standaard mail wel een exchange account toevoegen. Als je een account toevoegt moet je eerst een emailadres en wachtwoord toevoegen en daarna op de multiselect knop met standaard instellingen kiezen. Vervolgens kies je 'uitwisselen' ipv pop3. Bij mij werkt dit gewoon.

Overigens wil ik het juist niet gemixt hebben en kies dus juist voor de outlook app voor exchange. Prettige mail en agenda cliënt. Krijg ik ook aparte notificaties in beeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Kasj op 26-01-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Gumball schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:24:
14 dagen na bestellen is mijn RMN3 16GB binnen (Banggood, geen invoerheffing hoeven betalen :)). Afkomende van de Galaxy S4 Mini, is dit echt een verademing. Wat een snel device (en wat groot!)
Na aankomst overigens direct de laatste EU rom geflashed, dat was met de beschrijving van Kasj echt een eitje.

Heerlijk he, zo'n lage DPI :) Heb hem hier op 360 staan, statusbalk is wel een stuk dunner dan bij CM12.1 etc, maar het went snel.

Om Exhange in Gmail te krijgen (en dus ook agenda sync via Google) installeer je dit:

*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Heb hier ook even DPI lager gezet naar 400, erg lekker moet ik zeggen. In feite maak je het scherm dan toch minder scherp en om dezelfde scherpte te creëeren wordt alles verkleint? Media zoals film en foto zijn dan wel minder scherp neem ik aan? In theorie dan denk ik want ik merk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Voor Vodafone-gebruikers, de Vodafone Thuis app is volgens de appstore niet compatible met de Note 3.

Ik heb het zo opgelost:
- De app geïnstalleerd op een ander apparaat (mijn oude telefoon)
- Met Superbackup daar weer een apk van gemaakt
- Deze apk op mijn Note gezet en geïnstalleerd.
Works like a charm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
Vanmorgen de OTA update van miui ontvangen en deze geïnstalleerd.

Nu blijft de foon hangen op het MI logo en onderin staan 4 puntjes dat ie iets aan het doen is.
Enkele uren laten liggen maar komt niet verder met opstarten :-(

Het gaat om een stock rom ( geen xiaomi.eu rom) zonder unlocked bootloader.

Iemand een suggestie om de foon weer aan de gang te krijgen ?
Kan ik de xiaomi.eu rom erop zetten zonder unlocked bootloader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsp
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-12-2022

hsp

Probeer dit maar, ik denk dat ie het daarna wel weer doet.
http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Potver na inloggen unlock site krijg ik de melding dat mijn aanvraag rejected is, heb verder niks ontvangen op mail of SMS. Support is nog steeds down, wat zijn ze daar aan het bekokstoven :(

*edit: toch beweging in de zaak: ze werken aan een nieuwe Mi PC Suite om dit probleem op te lossen:

http://en.miui.com/thread-216505-1-1.html

*edit2: ze geven ook aan onder dit topic te reageren met je miui ID, dan kijken ze er naar:

http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html

[ Voor 45% gewijzigd door robbertp op 27-01-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Ik ben erg geintereseerd in de Note 3 Pro, maar ga eerst de reviews afwachten.
Ben bang dat het weer zo'n 2e Mi4i wordt met overheat problemen.
Die twee A72 cores lijken mij niet de zuinigste voor een 28nm HPM design.
Snap niet waarom qualcomm niet gebruik maakt van 28 HPC+, dan had het zo'n 30% zuiniger gemaakt.
Iets wat Mediatek wel heeft gedaan met hun helio P10 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn Xiaomi redmi note 3 werkt de rabobank ook niet. Tevens heb ik soms problemen met facebook. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Een stappenplan is handig, want anders kom ik er wellicht niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staavmixer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04 19:30
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:03:
Bij mijn Xiaomi redmi note 3 werkt de rabobank ook niet. Tevens heb ik soms problemen met facebook. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Een stappenplan is handig, want anders kom ik er wellicht niet uit.
De Rabobank app werkt al lange tijd niet in combinatie met MIUI. De Facebook app werkt bij mij ook niet altijd, opnieuw installeren helpt dan, maar dat is dan slechts tijdelijk. Heb de Facebook app er maar afgegooid, dan start ik Facebook ook minder snel zonder reden op :X Ik gebruik nu dus de mobiele website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
bgrr schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:03:
Vanmorgen de OTA update van miui ontvangen en deze geïnstalleerd.

Nu blijft de foon hangen op het MI logo en onderin staan 4 puntjes dat ie iets aan het doen is.
Enkele uren laten liggen maar komt niet verder met opstarten :-(

Het gaat om een stock rom ( geen xiaomi.eu rom) zonder unlocked bootloader.

Iemand een suggestie om de foon weer aan de gang te krijgen ?
Kan ik de xiaomi.eu rom erop zetten zonder unlocked bootloader ?
Flashen met SP flash tools is denk ik je enige mogelijkheid. Is hier al eerder uitgebreid besproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:03:
De oude versie van de rabobank app werkt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Niet online
hsp schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:33:
Probeer dit maar, ik denk dat ie het daarna wel weer doet.
http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html
Thanks voor de url.
Heb de foon met de sp flash tool weer aan de gang gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:17
staavmixer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:33:
[...]

De Rabobank app werkt al lange tijd niet in combinatie met MIUI. De Facebook app werkt bij mij ook niet altijd, opnieuw installeren helpt dan, maar dat is dan slechts tijdelijk. Heb de Facebook app er maar afgegooid, dan start ik Facebook ook minder snel zonder reden op :X Ik gebruik nu dus de mobiele website.
Is dit wellicht een wensbare oplossing voor het facebook probleem? Gebruik 'm zelf ook, maar dan omdat deze heel wat minder opslagruimte verbruikt...

Google Play: Metal for Facebook
Twan V schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:43:
[...]

De oude versie van de rabobank app werkt nog wel.
Heb je hier toevallig ook nog een apk-tje van?

[ Voor 14% gewijzigd door karazz op 29-01-2016 07:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Top! Dankjewel... misschien ook maar eens op mijn nexus 5 installeren, want die nieuwe app is echt 3x niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu heel wat doorgelezen op dit forum en ben een beetje in de war.

Ik heb een Redmi Note 3 gekocht bij Ibuygou. Ik heb Engels in kunnen stellen, maar er zit heel veel Chinese 'troep' op en een aantal meldingen komen in het Chinees, waar ik dus niks van snap.

Nu lees ik hier de keuze in - flashen en - rooten.
Wat is de snelste manier om van de Chinese meldingen/apps af te komen?

Welk stappenplan moet ik volgen? Ik zie even door de bomen het bos niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:15:
Ik heb nu heel wat doorgelezen op dit forum en ben een beetje in de war.

Ik heb een Redmi Note 3 gekocht bij Ibuygou. Ik heb Engels in kunnen stellen, maar er zit heel veel Chinese 'troep' op en een aantal meldingen komen in het Chinees, waar ik dus niks van snap.

Nu lees ik hier de keuze in - flashen en - rooten.
Wat is de snelste manier om van de Chinese meldingen/apps af te komen?

Welk stappenplan moet ik volgen? Ik zie even door de bomen het bos niet meer ;)
Je zult eerst de bootloader moeten unlocken: http://xiaomi.eu/communit...ry-on-redmi-note-3.29213/

Daarna kan je een custom recovery flashen eventueel, hoeft niet. Staat ook in bovenstaande link.

Daarna kan je een nieuwe rom flashen, zie de openingspost van dit topic.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult eerst de bootloader moeten unlocken: http://xiaomi.eu/communit...ry-on-redmi-note-3.29213/

Daarna kan je een custom recovery flashen eventueel, hoeft niet. Staat ook in bovenstaande link.

Daarna kan je een nieuwe rom flashen, zie de openingspost van dit topic.
[/quote]

Ik heb nu de 'stable' versie. Hoe kom ik aan een 'Developer' versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
Dat hoeft dus niet per se. En aangezien er een wachttijd van +3 weken op zit kun je beter deze volgen:

http://en.miui.com/thread-214146-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrr.... aan alle kanten loop ik wel ergens tegen aan! Ik krijg het allemaal niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
dutchgio schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:45:
Dat hoeft dus niet per se. En aangezien er een wachttijd van +3 weken op zit kun je beter deze volgen:

http://en.miui.com/thread-214146-1-1.html
Ik denk dat mijn methode wat makkelijker is, niet de snelste helaas. Spf kan lastig zijn met drivers / Windows.

Volgens mij zijn er ook al aardig wat mensen die hun Note 3 gebricked hebben, oppassen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
John Rambo schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:49:
[...]

Ik denk dat mijn methode wat makkelijker is, niet de snelste helaas. Spf kan lastig zijn met drivers / Windows.

Volgens mij zijn er ook al aardig wat mensen die hun Note 3 gebricked hebben, oppassen dus.
Is alleen imderdaad niet de snelste manier waarom gevraagd werd, aangezien je dus 3 weken kan moeten wachten.

Echt bricken van een MediaTek is haast onmogelijk, je hebt juist altijd SP Flashtool om dat weer te herstellen.
Als je de guide volgt moet dat gewoon goed gaan. Preloader uitzetten wordt nog wel eens vergeten, maar dat is ook niet onherstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:51:
Grrrrr.... aan alle kanten loop ik wel ergens tegen aan! Ik krijg het allemaal niet voor elkaar.
https://gathering.tweaker...message/45637571#45637571

Afaik heb ik een locked bootloader en met die guide draai ik een eu rom met root.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 30-01-2016 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08 15:53
Vorige week heb ik een 32GB Note 3 bij Gearbest besteld. Nu is hij nog niet aangekomen, maar door de hele week wat bij te lezen begin ik wat bang te krijgen dat hij niet erg veel ROM support zal krijgen (vooral door de Mediatek SoC). Marshmallow lijkt me intussen al uitgesloten. De Pro versie met Snapdragon 650 zal het waarschijnlijk beter doen op dit vlak.
Wat is jullie mening hier over? Ik weet dat MIUI al redelijk wat functionaliteiten van Marshmallow heeft (permissies bv.), maar het gaat me ook over de API's, security updates, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Security updates komen ook gewoon in MIUI, zo is het Android 5.0 maar zijn bijvoorbeeld alle stagefright kwetsbaarheden wel gedicht.

Het is ook meer MIUI versie > Android versie. Elk device draait dezelfde (wekelijkse geupdate) MIUI versie, maar dat kan zowel Android 4.4, 5.0 of 5.1 zijn. Voor de flagships, de Mi4 en Mi Note zijn er inmiddels roms gebaseerd op 6.0.
Ik verwacht die update ook wel voor de Note 3, maar Xiaomi is daar niet zo snel in.
Qua custom roms als CM12.1(5.1) etc. is er het een en ander vrij eenvoudig van de Note 2 geport, de basis daarvan lag er al. Enkel werkt de fingerprint scanner niet.

Verder is er voor de Snapdragon versie nog niks beschikbaar. Voordat er daar roms voor uitkomen, ook de multilanguage variant met Nederlandse taal ben je weken al dan niet maanden verder.
En ik kan nu door middel van SP flashtools toch de Xiaomi.eu rom flashen zonder het hebben van een geunlockte bootloader.
Dat kan met de Snapdragon ook niet. Wil je iets met roms erop doen, moet je eerst de bootloader unlocken. En dat hele proces duurt nog al lang en is onzeker of je die toegang krijgt. Dan kun je dus misschien wel rom support hebben, maar kun je er niks mee omdat je het er niet op kunt zetten en zit je vast op de Chinese dev rom.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 30-01-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techninja
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-07 16:36
he jongens heeft iemand enig idee wanneer en waar de redmi note 3 met snapdragon 650 te koop is/gaat komen? Of heb ik niet goed gezocht en is hij allang leverbaar en waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
techninja schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:14:
he jongens heeft iemand enig idee wanneer en waar de redmi note 3 met snapdragon 650 te koop is/gaat komen? Of heb ik niet goed gezocht en is hij allang leverbaar en waar dan?
Als je gewoon Redmi Note 3 Pro intikt op Google dan komen de webwinkels je vanzelf tegemoet...

Hij is nog niet leverbaar volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Ik heb de Note 3 nu enkele weken en draai de xiaomi.EU ROM. Ik ben zeer enthousiast over het toestel. Het enige dat enigszins irriteert is dat het er soms op lijkt dat push notifications niet goed doorkomen. Ik gebruik wat messengers zoals whatsapp, disa en telegram en soms zie ik nieuwe meldingen pas als ik de app actief open. In energiebeheer heb ik deze apps al uitgezonderd zodat de netwerkverbinding actief blijft in standby. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Kasj schreef op zondag 31 januari 2016 @ 08:29:
Ik heb de Note 3 nu enkele weken en draai de xiaomi.EU ROM. Ik ben zeer enthousiast over het toestel. Het enige dat enigszins irriteert is dat het er soms op lijkt dat push notifications niet goed doorkomen. Ik gebruik wat messengers zoals whatsapp, disa en telegram en soms zie ik nieuwe meldingen pas als ik de app actief open. In energiebeheer heb ik deze apps al uitgezonderd zodat de netwerkverbinding actief blijft in standby. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?
Heb je in het recents menu Whatsapp 'gelocked' en Whatsapp autostart permissies gegeven?
Vin87 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:36:
[...]

...

Over die push notificaties :

Swipe naar beneden om whatsapp te locken op het recents menu (geen idee hoe dat ding in het Nederlands heet)
Zorg dat onder instellingen bij batterij restricties de dataverbinding van whatsapp niet wordt beperkt in slaap modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Vin87 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:20:
[...]

Heb je in het recents menu Whatsapp 'gelocked' en Whatsapp autostart permissies gegeven?

[...]
Was even zoeken hoe dat moest, maar nu wel. Kijken of het nu werkt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:41
Welke unlock bootloader optie is het beste te gebruiken? Die van xiaomi.eu of eentje van en.miui.com ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
theduke1989 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:32:
Welke unlock bootloader optie is het beste te gebruiken? Die van xiaomi.eu of eentje van en.miui.com ??
Er is maar 1 manier en dat is wachten nadat je het verzoek hebt ingediend.
Inmiddels ruim 3 weken verder en nog niks, dus dat schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dutchgio schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:48:
[...]

Er is maar 1 manier en dat is wachten nadat je het verzoek hebt ingediend.
Inmiddels ruim 3 weken verder en nog niks, dus dat schiet niet op.
You can easily unlock your Bootloader with the following procedure. You dont need to apply for any Unlock Code or other stuff.

REQUIREMENTS:
-- RedMi Note 3
-- Developer ROM installed (stable will not work !!!)
-- working MI-Account (verified and SIM CARD activated)
-- Unlocking Software ( get it here )

Start your Phone running a developer ROM
Proceed through the Setup Wizard
Connect your Phone to your verified Mi-Account (Settings -> Accounts)
Login to i.mi.com and make sure that your new RedMi Note 3 is connected to that Account. (It appears that it only works when you connected a SIM-Card/Phone Number to your Account - Can be from another phone but your Account must be linked to a SIM-Card.)
Reboot your Phone to Fastboot Mode (Power + volume down)
Connect your Phone via USB to your Computer
Start the MiFlashUnlock.exe (find the link at REQUIREMENTS)
Click the left Button (chinese text)
Login with your Mi-Account you used to link your new Phone
Press the Button with chinese Text and watch the show
Your Bootloader is unlocked when the progressbar shows 100%.
Reboot your phone.

uit dit kan ik nergens terugvinden dat je moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Dat is onzin. Die handleiding werkt alleen als je al unlock permissies hebt of een dev / beta miui account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tja, wie dat heeft gepost op Xiaomi.eu en het er nog steeds zo laat staan...
Je kunt dan tot het inloggen in de unlock tool komen, dan krijg je de mededeling dat je account geen rechten heeft om te unlocken en wordt je naar dat formulier doorverwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
Hebben jullie ook dat youtube op lage kwaliteit filmpjes toont?
Heb het vergeleken met een ander telefoon en dat is duidelijk merkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Note 3 en draai nu de MIUI 770.19.0, lijkt mij gewoon de officiële rom. Als ik een rom van Xiaomi.eu wil installeren krijg ik deze melding: Can't verify update / couldn't verify this update, please try others.

Ik heb 2 roms geprobeerd xiaomi.eu_multi_cancro_5.12.17_v7-4.4 en nog eentje beide dezelfde melding. Nu had ik een Redmi s1 waarbij dit vlekkeloos ging. Als ik het zo lees zou ik hem hiervoor niet hoeven te unlocken via Xiaomi (dat pincode verhaal) toch??

Anders zou ik graag willen weten welke rom ik precies moet kiezen, kom daar niet helemaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:05:
Ik heb de Note 3 en draai nu de MIUI 770.19.0, lijkt mij gewoon de officiële rom. Als ik een rom van Xiaomi.eu wil installeren krijg ik deze melding: Can't verify update / couldn't verify this update, please try others.

Ik heb 2 roms geprobeerd xiaomi.eu_multi_cancro_5.12.17_v7-4.4 en nog eentje beide dezelfde melding. Nu had ik een Redmi s1 waarbij dit vlekkeloos ging. Als ik het zo lees zou ik hem hiervoor niet hoeven te unlocken via Xiaomi (dat pincode verhaal) toch??

Anders zou ik graag willen weten welke rom ik precies moet kiezen, kom daar niet helemaal uit.
Je kan alleen updaten naar officiële roms (stable of developer) via de updater app. Roms zoals xiaomi.EU moet je momenteel flashen met SP flash tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Heb zojuist de Note 3 met Snapdragon 650 soc besteld. Zijn hier al goede roms voor met Nederlandse taal? In de ad van Aliexpress stond dat er nog geen goede translation was nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
dogan2010 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:07:
Hebben jullie ook dat youtube op lage kwaliteit filmpjes toont?
Heb het vergeleken met een ander telefoon en dat is duidelijk merkbaar
Hier geen last van, zowel 720p als 1080p bij video's die het ondersteunen en ook 1080p 60fps werkt gewoon op de Xiaomi.eu rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Redmi Note 3 besteld (3 GB, 32 GB) en zit met smart te wachten tot die binnen is. Intussen volg ik dit topic en het Xiaomi forum

Persoonlijk vind ik dit topic best een zootje worden met irrelevante vragen, irrelevante informatie en ook foutieve informatie. Het forum van Xiaomi is al niet veel beter helaas.

Voor wie Roms zonder troep zoekt is denk het beste af met degene die user LoXaR op het Xiaomi forum aanbied. Echter ook daar veranderd voortdurend wat in. Dan is er weer een nieuwe versie de ene dag, maar de andere dag wordt die weer ontraden . . .

De meest relevante Roms zijn momenteel:
7.1.6.0 Stable Multi Xiaomi.eu Rom with Root and Mods for SP Flash Tool (STABLE)

6.1.29 Xiaomi.eu Rom with Root and Mods for SP Flash Tool (DEV)

Maar er zijn issues met de 6.1.29, zodoende kun je beter de voorgaande 6.1.21 gebruiken. Echter sommigen hebben daarbij dan weer een audio probleem las ik.

Verschil tussen Stable en Dev:
- Stable geeft geen updates
- Dev heeft iedere week updates

Link naar de topics of LoXaR op Xiami Mui forum
http://en.miui.com/home.p...thread&view=me&from=space

NB hiervoor moet je een account hebben op dat forum.
Moet je toch als je er wilt downloaden. Om links op het forum te zien moet je eerst in een topic reageren.

Als laatste hier een plaatje van de juiste dingen die je uit moet vinken voor een succesvollle flash
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XgbLXgM.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik begrijp niet goed waarom je over Roms zonder troep begint en 1 of andere custom rom van een user noemt, terwijl de xiaomi.eu roms voor het oprapen liggen. Zonder troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Momus schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:51:
Ik begrijp niet goed waarom je over Roms zonder troep begint en 1 of andere custom rom van een user noemt, terwijl de xiaomi.eu roms voor het oprapen liggen. Zonder troep.
Iets met een gelockte bootloader schijnt het.
Verder ook geen troep hoor. Die Loxar is ook heb onbekende op het MIUI forum, ook gewwon MIUI beta tester.

Beetje voorbarige conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een goede oplossing.

Maar wat is nou een ideale oplossing om een Xiaomi.eu rom te installeren?

Heb de volgende gevonden:
http://en.miui.com/thread-208490-1-1.html
of deze:
http://en.miui.com/thread-212192-1-1.html

Welke te volgen? Deels zijn ze het zelfde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Gister dus de Note 3 pro besteld. Wordt vandaag via DHL verzonden fingers crossed dat het redelijk snel gaat hopelijk.

Er is nog geen multilanguage rom, wel Engels. Dus dan doen we eerst Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
pennywiser schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:23:
Gister dus de Note 3 pro besteld. Wordt vandaag via DHL verzonden fingers crossed dat het redelijk snel gaat hopelijk.

Er is nog geen multilanguage rom, wel Engels. Dus dan doen we eerst Engels.
Ik weet niet wat je bedoeld met ''er is nog geen multilanguage rom''
Maar volgens andere bronnen: https://www.androidfilehost.com/?fid=24389512218018198 zou dit hem gewoon moeten zijn ''V6.1.28/29''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
theduke1989 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:35:
[...]
Ik weet niet wat je bedoeld met ''er is nog geen multilanguage rom''
Maar volgens andere bronnen: https://www.androidfilehost.com/?fid=24389512218018198 zou dit hem gewoon moeten zijn ''V6.1.28/29''
Voor Note 3 *pro* is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjboy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
=

[ Voor 100% gewijzigd door mjboy op 02-02-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee, die is er niet en zal ook nog wel even duren voordat die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
dutchgio schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:41:
[...]
Hoe lang duurde dat voor de gewone Redmi Note 3 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dutchgio schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:41:
[...]

Dat maakt niet uit, zolang er geen hardware wisseling is tussen beide apparaten.
Anders wordt het wel vermeld. Je kan gewoon de hennesy rom installeren heb zelf ook nagevraagd.
Voor de Qualcomm Snapdragon variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
theduke1989 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:55:
[...]

Dat maakt niet uit, zolang er geen hardware wisseling is tussen beide apparaten.
Anders wordt het wel vermeld. Je kan gewoon de hennesy rom installeren heb zelf ook nagevraagd.
Voor de Qualcomm Snapdragon variant
Andere soc is weldegelijk hardware natuurlijk.
Maar het was nog niet bevestigd, al zijn er ook nog geen aparte rom versies uitgekomen tot dusver dus lijkt het inderdaad compitabel met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
14 januari besteld bij HongKong Goldway (aliexpress shop), 28 januari brief gekregen van de douane, of ik even de prijs van het apparaat op wilde geven (dju!) en gisteren toestel binnen gekregen. Al met al vrij rap gegaan, al ben ik door de 53 euro douane kosten achteraf wel wat duurder uit. Hij was die dag in de aanbieding bij HongKong Goldway (185 euro ofzo).

Toestel ziet er érg goed uit, eerste indruk is dan ook zeker positief.

Hoe dan ook, inmiddels 6.1.21 geflashed (thnx voor de simpele guide Kasj!) en alles lijkt als een zonnetje te draaien... even uitvogelen hoe dat die root geactiveerd kan worden (aha, die zit er standaard al in :+) en dan kan de telefoon naar moederlief...

[ Voor 3% gewijzigd door karazz op 03-02-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staavmixer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04 19:30
Engelstalige website voor het unlocken van de bootloader is nu beschikbaar: en.miui.com/unlock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
staavmixer schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:27:
Engelstalige website voor het unlocken van de bootloader is nu beschikbaar: en.miui.com/unlock/
lol, en dan klik je op unlock now en vervolgens zit je weer op een chinese website :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

karazz schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:51:
[...]

lol, en dan klik je op unlock now en vervolgens zit je weer op een chinese website :+
Bij mij niet, alles is keurig in het Engels :)

Ik kreeg niet meteen een code, maar na 1x op Resend drukken kwam hij meteen binnen :D

Nu wachten op de submitted review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Twan V schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:18:
[...]

Bij mij niet, alles is keurig in het Engels :)

Ik kreeg niet meteen een code, maar na 1x op Resend drukken kwam hij meteen binnen :D

Nu wachten op de submitted review
is het niet handiger om meteen de guide te volgen van Loxarr? Daar kan je meteen unlocken en een rom op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

theduke1989 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:06:
[...]

is het niet handiger om meteen de guide te volgen van Loxarr? Daar kan je meteen unlocken en een rom op installeren.
Ik ben even het overzicht kwijt van welke guide wel werkt en welke niet. Ik heb er met de SP Flash tool nu de Xiaomi.eu rom op kunnen zetten en daarmee werkt de telefoon prima.

Ik heb de aanvraag daarom ook meer gedaan 'om het maar vast te hebben'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nou na meer dan 3 weken wachten inmiddels ook de bootloader unlocked. :)
het unlocken zelf stelt dan weer helemaal niets voor, nog geen 10 seconden na inloggen in de tool.
Ook meteen maar TWRP erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickstje84
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-08 20:21
Welke rom draaide je om te unlocken? Heb gisteren ook sms gehad ivm unlock, maar unlock tool blijft op 50% hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Op de rom van Xiaomi.eu zelfs, dat kan dus ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Handleidingen voor het unlocken van de bootloader en installeren van ROMS
- Voor het installeren van een nieuwe ROM is het nodig om de bootloader van je smartphone (Redmi Note 3) te unlocken. Volg duidelijk de instructies hieronder om het te unlocken.
- TWRP voor het installeren een nieuwe ROM -

Unlocken van de bootloader
Bevor you use this Tool install VCOM Driver MTK v1.0.14.exe MTK Drivers
- http://en.miui.com/forum....zM%3D&request=yes&_f=.zip

Use SP Flash tool from the ZIP.
Go to Download tab.
Choose Download agent - DA_SWSEC.bin from SP Flash folder.
Choose Scatter - MT6795_Android_scatter.txt from images folder
And finally and very important - UNCHECK preloader (if don't - you are going to brick RMN3)
Then flash as usual with SP Flash:
Select Download Only option.
Press Download button.
Turn off RMN3.
Press only vol down button on RMN3 and plug USB cable immediately. Keep button pressed.
See the red bar in SP Flash. Now you can leave the button.
See the yellow bar in SP Flash - that means flashing is started, wait until progress is 100% and window with green check mark appear. Flashing is done.
Now disconnect USB cable, close the SP Flash and turn on RMN3. First start may take up to 10 minutes.

If you what to make a update from 6.1.11:

Only Check System.bin
No Preloader
No Userdat
No boot.img

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 03-02-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
theduke1989 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:10:
Handleidingen voor het unlocken van de bootloader en installeren van ROMS.:
- Voor het installeren van een nieuwe ROM is het nodig om de bootloader van je smartphone (Redmi Note 3) te unlocken. Volg duidelijk de instructies hieronder om het te unlocken.

Unlocken van de bootloader

[...]
Jij bent ook werk handig met copy pasten of niet, waar heb je dit vandaan getoverd? ;)
Want dat klopt natuurlijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wow... Was voorheen een beetje sceptisch over de benchmarks toen die net onthuld werd. Maar nu ben ik wel overtuigd ja..

[ Voor 59% gewijzigd door iPodKiller op 04-02-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:47
Voor de mensen die nog willen unlocken, ik heb contact gehad met de Europese helpdesk echter is het nu cinees nieuwjaar en zal het niet eerder dan 14 feb worden opgepakt:

Hi Sir/Madam,

Thank you for your support and attention towards XiaoMi.

Thank you for the information provided to us kindly.
Kindly noted that we will be passing on this case to the technical support for the solution,
Please do noted that since currently China is experiencing National New Year holiday off.
Technical support team will not be able to return to the office until Fedburary 14th.
We will be getting back to you once the result coming back in then :)

We appreciate your understanding and cooperation.
If you have any further question, please feel free to contact us.
May you experience a lifetime of love, happiness and joy!

Best regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07-2023
Hoop dat iemand me kan helpen, wilde mijn telefoon flashen, dus de handleiding gevolgd die je op internet kan vinden. Maar wat er moest gebeuren lukt niet en nu kom ik niet meer uit het FASTBOOT scherm met het android poppetje wat wordt gemaakt door Miui poppetje.
Hoe kan ik mijn telefoon weer aan de praat krijgen? Aangezien je bij deze telefoon de batterij er niet uit kan krijgen om 'm op deze manier opnieuw op te starten..
Baal hier enorm van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Power knop lang inhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
Heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
mellie2000 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:37:
[...]

Heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat... :'(
wachten totdat je batterij leeg is :) is vaak de oplossing als het echt niet meer lukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
theduke1989 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:42:
[...]

wachten totdat je batterij leeg is :) is vaak de oplossing als het echt niet meer lukt..
Gelukkig toch gelukt, geen vingers meer over van het indrukken van het uit/aan knopje. Blij!! Bedankt voor de reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
mellie2000 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:56:
[...]

Gelukkig toch gelukt, geen vingers meer over van het indrukken van het uit/aan knopje. Blij!! Bedankt voor de reacties _/-\o_
Okay, telefoon werkte weer en was gelukt om te flashen, zoals eerder in deze thread beschreven. Alleen start ie nu niet meer op. Blijft hangen op het MI inlog scherm.. En veel langer dan de aangegeven 5-10 minuten lange opstart tijd. Wat nu??
Heb al geprobeerd om nogmaals op te starten maar telkens met het zelfde resultaat.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Probeer een andere versie van SP tools, gek genoeg wil dat nog wel eens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mellie2000
Vin87 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:39:
Probeer een andere versie van SP tools, gek genoeg wil dat nog wel eens helpen.
Dat werkte niet, maar het lukte wel om nog een keer met dezelfde SP flash tools te flashen. Ging eerst ook niet omdat ik steeds in fastboot mode kwam. Maar uiteindelijk gelukt. Mede dankzij jouw optie.
Merci _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Zijn er meer mensen die last hebben van wisselvallig wifi performance?

Ik merk bij lange webpagina's en streaming video dat er op eens niks meer binnen komt, terwijl het bereik goed is. Soms duren dns requests ook best lang.

Ik dacht eerst dat het aan mijn wifi lag, maar ik merk het op meerdere plaatsen en ik ben thuis de enige die er last van heeft.

Xiaomi eu 6.1.14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vin87
Twan V schreef op zondag 07 februari 2016 @ 09:10:

Ik merk bij lange webpagina's en streaming video dat er op eens niks meer binnen komt, terwijl het bereik goed is. Soms duren dns requests ook best lang.

Ik dacht eerst dat het aan mijn wifi lag, maar ik merk het op meerdere plaatsen en ik ben thuis de enige die er last van heeft.

Xiaomi eu 6.1.14
Ik had dit ook en ook een wegvallende Bluetooth verbinding. Daarom een full wipe gedaan in TWRP en opnieuw begonnen met 6.1.28. Nu helemaal probleemloos en de accu gaat ook veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
Vin87 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 09:31:
[...]

Ik had dit ook en ook een wegvallende Bluetooth verbinding. Daarom een full wipe gedaan in TWRP en opnieuw begonnen met 6.1.28. Nu helemaal probleemloos en de accu gaat ook veel langer mee.
Ben aan het zoeken geweest en heb wel iets gevonden over TWRP maar daarmee lukte het niet om een full wipe te doen. Kreeg foutmeldingen. Staat nu een Rom op van Luxar maar wil gewoon een ROM die ik 'gewoon' kan upldaten.
Maar kan niet de juiste info vinden, heb jij misschien een linkje? Of is er misschien iemand uit het Haagsche die meer ervaring heeft en me wil/kan helpen IRL?

[ Voor 7% gewijzigd door mellie2000 op 07-02-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickstje84
Twan V schreef op zondag 07 februari 2016 @ 09:10:

Xiaomi eu 6.1.14
Heb ik ook last van.. nog geen oplossing voor gevonden jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mellie2000 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:11:
Hoop dat iemand me kan helpen, wilde mijn telefoon flashen, dus de handleiding gevolgd die je op internet kan vinden. Maar wat er moest gebeuren lukt niet en nu kom ik niet meer uit het FASTBOOT scherm met het android poppetje wat wordt gemaakt door Miui poppetje.
Hoe kan ik mijn telefoon weer aan de praat krijgen? Aangezien je bij deze telefoon de batterij er niet uit kan krijgen om 'm op deze manier opnieuw op te starten..
Baal hier enorm van.
Ik begrijp dat niet hé.
Kun je nu zelf niet inzien dat je communicatie allerlei cruciale informatie mist?
- Welke guide precies?
- Welke SP tools precies?
- welke Rom precies?

Complete abracadabra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickstje84 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:06:
[...]

Heb ik ook last van.. nog geen oplossing voor gevonden jammer genoeg
Eh misschien een nieuwere versie proberen?
Zoals ook eerder gesuggereerd werd door Vin87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:16:
[...]

Ik begrijp dat niet hé.
Kun je nu zelf niet inzien dat je communicatie allerlei cruciale informatie mist?
- Welke guide precies?
- Welke SP tools precies?
- welke Rom precies?

Complete abracadabra.
Gelukkig snapte iemand anders het wel. En ben ik geholpen zoals je hebt kunnen lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mellie2000 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:57:
[...]

Gelukkig snapte iemand anders het wel. En ben ik geholpen zoals je hebt kunnen lezen...
En nog zie je niet in hoe onvolledig je benadering was en hoe eenvoudig jejezelf een stuk beter had kunnen helpen door de juiste informatie te communiceren. Denk er eens over na en neem het mee voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:05:
[...]

En nog zie je niet in hoe onvolledig je benadering was en hoe eenvoudig jejezelf een stuk beter had kunnen helpen door de juiste informatie te communiceren. Denk er eens over na en neem het mee voor een volgende keer.
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
mellie2000 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Ben aan het zoeken geweest en heb wel iets gevonden over TWRP maar daarmee lukte het niet om een full wipe te doen. Kreeg foutmeldingen. Staat nu een Rom op van Luxar maar wil gewoon een ROM die ik 'gewoon' kan upldaten.
Maar kan niet de juiste info vinden, heb jij misschien een linkje? Of is er misschien iemand uit het Haagsche die meer ervaring heeft en me wil/kan helpen IRL?
Waarschijnlijk gebruik je SP flash Tools? Mijn telefoon is unlocked dus ik doe alles met TWRP recovery, dan heb je wat meer opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
Vin87 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:52:
[...]

Waarschijnlijk gebruik je SP flash Tools? Mijn telefoon is unlocked dus ik doe alles met TWRP recovery, dan heb je wat meer opties
Klopt, heb het met SP-Flash-Tool gedaan. Want met wat ik over TWRP had gevonden kreeg ik niet aan de praat. Kreeg steeds foutmeldingen.
Is wel al een verbetering qua ROM (Xiaomi.eu.6.1.21 by LoXaR). Maar die kan ik niet updaten zoals ik met mijn voirge telefoon kon doen (.zip downloaden en installeren zonder extra handelingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Heb je al unlocking rechten (aangevraagd)?
Dat heb je dus nodig voor TWRP en om .zip roms te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
dutchgio schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:27:
Heb je al unlocking rechten (aangevraagd)?
Dat heb je dus nodig voor TWRP en om .zip roms te installeren.
Dat heb ik gedaan, maar (nog) niets binnen gekregen. Maar goed dat je het zegt, want wist niet dat het niet kon zonder de unlocking rechten. Dacht dat ik 'm had unlocked door de SP-Flash-Tool. Heb veel gelezen maar vind het best ingewikkeld allemaal.
Dank voor je reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickstje84
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:17:
[...]

Eh misschien een nieuwere versie proberen?
Zoals ook eerder gesuggereerd werd door Vin87
Is al nieuwere versie geinstalleerd, een xiaomi eu-rom (met root), zonder de chinese "add-ons". Moet wel nog eens kijken voor opnieuw te herflashen, want heb unlock-sms gehad, maar bootloader-unlock stopt @ 50%.
Dat gezegd zijnde, de (initiële) reflash loste het wifi probleem niet op.

Als ik me niet vergis heeft Mediatek (maker van de Soc van deze toestellen) een statement gegeven waarin ze problemen met de Helio X10 wifi chipset vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben een statement gegeven dat er juist géén problemen zijn.
http://www.gizchina.com/2...oesnt-have-wifi-problems/

Het lijkt erop dat sommigen problemen ondervinden en anderen weer niet. Denk dat het laatste woord er nog niet over geschreven is.

Hier nog een artikel
http://www.gizmochina.com...issues-worsen-new-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed,

Ik kom van een iPhone 6.

Ik wil terug naar Android.

Motorola Moto G, OnePlus X of Redmi Note 3 lijken me het interessantst in de categorie +/- 250€.

Er is hier zoveel gedoe over versies en flashen dat ik niet meer mee ben.
Welke versies zijn er nu exact voor EU?
Wat is het verschil daartussen? (Ik zou sowieso voor de 32gb gaan.
Er is een Pro etc blijkbaar?

Ik heb ooit een Mi2S via Ibuygou gekocht en was daar zeker tevreden van, vandaar mijn overweging.

Toen had ik gewoon 1 actie ondernomen: naar de site gaan en daar een rom downloaden en die installeren voor de NL taal en Google Play etc.
Hier zie ik vanalles door elkaar staan?
Gaat het nog steeds zo simpel? Of mis ik iets?
Want veel unlockproblemen etc zo te zien?

Dank
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken