Money isn't rellevant..... who you are is.....
Dat begrijp ik, ik ga uit van de toekomstige situatie.Salmon schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:57:
[...]
Dat is nou juist heel de clue, er is nog geen ondersteuning voor otas in de xiaomi.eu versie. Dus alleen de Chinese developer rom heeft otas. Zie een paar posts hierboven een handleiding van mij om deze te flashen
Via everbuying.net voor een schamele € 189,= inclusief shipping...
En nu maar wachten en de updates volgen die jullie allen plaatsen :-)
Al even mee gespeeld, er is een aangepaste rom op gezet door Gearbest. Vingerprint kreeg ik nog niet voor elkaar.
Vanavond maar de Xiaomi.eu flashen, via SP Flashtool en Windows 10 is ook een aardig gedoe qua drivers etc.
Naar mijn ervaring bij everybuying ligt ie tergend lang op processing @ everybuying en de export hub, maar daarna is het zo gebeurd. Lag gewoon ruim 3 weken bij everybuying te processen, gadverdamme.blyzz schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:14:
Besteld :-)
Via everbuying.net voor een schamele € 189,= inclusief shipping...
En nu maar wachten en de updates volgen die jullie allen plaatsen :-)
12e besteld.
http://www.bpost2.be/bpos...code=BLVS1376360000359025
Had het donderdag binnen.
[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 18-01-2016 22:07 ]
Bij de ROM van Gearbest kun je wel voor Nederlands kiezen, maar voor de rest vind ik hem niet zo stabiel. Weet niet zeker of dat door deze specifieke ROM komt of gewoon door MIUI.
Verwijderd
Ik 26 december besteld en net als de jouwe 05/01 verzonden. Bij mij afgelopen woensdag binnen. Geen extra kostenThomg schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:04:
[...]
Naar mijn ervaring bij everybuying ligt ie tergend lang op processing @ everybuying en de export hub, maar daarna is het zo gebeurd. Lag gewoon ruim 3 weken bij everybuying te processen, gadverdamme.
12e besteld.
http://www.bpost2.be/bpos...code=BLVS1376360000359025
Had het donderdag binnen.
Had ik waarschijnlijk echt net pech, zat net niet bij de batch van de maand oid.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 00:55:
[...]
Ik 26 december besteld en net als de jouwe 05/01 verzonden. Bij mij afgelopen woensdag binnen. Geen extra kosten
Zelf ook geen import moeten betalen, blijkt te liggen aan bpost.
Het doosje is best mooi, maar de inhoud valt me een beetje tegen. Een lader met US-plug en usb-kabel, geen oordopjes, geen snelstarthandleiding, een Chinees garantiecertificaat en de telefoon zelf.
Hij ligt nu aan het infuus, dadelijk eens kijken of ik er licht uit krijg
[edit]
Ondertussen er even mee kunnen spelen. Mijn bevindingen tot dusver:
+ Mooi apparaat, netjes afgewerkt en voelt kwalitatief aan. Zeker waar voor het geld
+ Telefoon reageert lekker vlot (32GB/3GB versie).
+ Wifi downloadsnelheid valt tot dusver nog niet tegen (nog geen speedtest of vergelijking gedaan)
+ Nederlands wordt out-of-the-box ondersteund en de play store en andere google apps staan er gewoon op
+ De grootte, heerlijk, zonder dat het voelt als een mini-tablet
+ Een notificatieled met meerdere kleurtjes, yay
- Naar mijn zin teveel bloatware; apps die downloaden sneller maken, cleaners, virusscanners...
- Alle apps van Mi zelf zijn grotendeels nog chinees
- Fontgrootte is echt mega. Kleiner zetten in het instellingenmenu lost dat niet op. Onder andere Chrome en Facebook lijken nu apps voor blinden en slechtzienden
- De launcher is wennen. Als je een appdrawer gewend bent, is de iOS-methode erg onwennig. Nova is een goede oplossing
-(+) Het systeem is erg neurotisch op gebied van rechten. Per app moet je aangeven of deze gestart mag worden bij het opstarten van je telefoon. Goed dat het kan, maar het gaat erg ver en is (mij nog) niet altijd even duidelijk
- De quick settings drawer heeft maar 9 plekken voor een instelling, dat is voor mij te weinig
Held! Dat wist ik niet. Perfect!bastv schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:47:
[...]
je kan scrollen door de quick settings en je kan de volgorde aanpassen zodat je de 9 meest gebruikte bovenaan kan zetten en dat je moet scrollen voor de overige quick settings.
Mijn vriendin heeft (op mijn aanraden) een Jiayu S3 (stock software, niks aan veranderd) en omdat ik best wel onder de indruk was van dat toestel, heb ik ook gegokt op een chinaphone.dutchgio schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:01:
...
Verder is het standaard dat je bij een chinaphone out of the box niet direct startklaar bent; ik zou de Xiaomi.eu rom flashen. Die is volledig Nederlands een heeft geen Chinese apps meer. Font is ook anders.
...
Ik moet nog even puzzelen hoe ik de eu rom kan flashen (ik heb geen dev rom), maar dat komt vast goed.
[ Voor 87% gewijzigd door Twan V op 19-01-2016 23:44 ]
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
je kan scrollen door de quick settings en je kan de volgorde aanpassen zodat je de 9 meest gebruikte bovenaan kan zetten en dat je moet scrollen voor de overige quick settings.Twan V schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:59:
- De quick settings drawer heeft maar 9 plekken voor een instelling, dat is voor mij te weinig
Verder is het standaard dat je bij een chinaphone out of the box niet direct startklaar bent; ik zou de Xiaomi.eu rom flashen. Die is volledig Nederlands een heeft geen Chinese apps meer. Font is ook anders.
De grootte valt mij heel erg mee. Ik had het erger verwacht, komend vanaf 5.0 inch.
Verder herken ik je punten wel.
Verwijderd
Daarom is de telefoon (mede) zo goedkoop, geen onnodige rommel meegeleverd (ik heb wel 10 slechte oordopjes in de la liggen). De snelhandleiding staat op je telefoonTwan V schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:59:
De mijne is ook net binnen. 7 januari besteld bij Banggood.
Het doosje is best mooi, maar de inhoud valt me een beetje tegen. Een lader met US-plug en usb-kabel, geen oordopjes, geen snelstarthandleiding, een Chinees garantiecertificaat en de telefoon zelf.
Dat is MIUI, ook al kan er ook echte bloatware van BG op zitten.- Naar mijn zin teveel bloatware; apps die downloaden sneller maken, cleaners, virusscanners...
Echte eu rom er op zetten, dan ben je van deze problemen af. Hier is bijvoorbeeld een handleiding om TWRP en root te verkrijgen (hierna kun je makkelijk via TWRP de eu rom flashen). Er zijn ook andere manieren. Even de tijd nemen en googlen of het forum doorspitten!- Alle apps van Mi zelf zijn grotendeels nog chinees
- Fontgrootte is echt mega. Kleiner zetten in het instellingenmenu lost dat niet op. Onder andere Chrome en Facebook lijken nu apps voor blinden en slechtzienden
Ik moet nog even puzzelen hoe ik de eu rom kan flashen (ik heb geen dev rom), maar dat komt vast goed.
EDIT: Bovenstaande manier lukt alleen als de bootloader unlocked is. Dat is weer een ander verhaal...
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 10:15 ]
Dus dan is dat geen optie en word het flashen via SP Flashtool.
Verwijderd
Oh ja, klopt inderdaad. Even in de war, vriendin en schoonmoeder hebben een Note 2 en dat gaat veel makkelijker. Ik heb het zelf bij mijn 3 met SP flash tool gedaan. Een week geleden unlock code aangevraagd bij MIUI.dutchgio schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:26:
Met TWRP loop je daar wat op voor, want ik vermoed dat de unlocking rechten niet aanwezig zijn.![]()
Dus dan is dat geen optie en word het flashen via SP Flashtool.
Mijn telefoon komt als het goed is 1 dezer dagen binnen.
Gaat er eigenlijk een micro of een nano sim kaart in..
En; Wat is momenteel de laatste rom voor dit toestel, en waar is due te Downloaden! Kan dat nou gewoon middels een ota ofniet..
Wat heb je al zelf gevonden? Even dit forum topic doorlezen + starttopic zou je al helpen.powermarcel10 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:45:
Hee mannen, ff 2 vragen..
Mijn telefoon komt als het goed is 1 dezer dagen binnen.
Gaat er eigenlijk een micro of een nano sim kaart in..
En; Wat is momenteel de laatste rom voor dit toestel, en waar is due te Downloaden! Kan dat nou gewoon middels een ota ofniet..
2x micro sim zoals op onderstaande afbeelding te zien is.

Voor de rest is er nog niets veranderd aan het proces. Het is wachten op bootloader unlock en je zou tijdelijk de Chinese Dev rom (met ota functionaliteit) of de Xiaomi eu rom (zonder automatische ota's) erop kunnen flashen via SP tools. Voor een guide moet je ff teruglezen in dit topic.
Bedankt voor je link! Voor het unlocken van de bootloader is een dev rom vereist. Ik heb twee verschillende dev roms geprobeerd te installeren via de Update app op de telefoon, maar bij allebei stopt hij bij 'Can't verify image'.Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:08:
[...]
Echte eu rom er op zetten, dan ben je van deze problemen af. Hier is bijvoorbeeld een handleiding om TWRP en root te verkrijgen (hierna kun je makkelijk via TWRP de eu rom flashen). Er zijn ook andere manieren. Even de tijd nemen en googlen of het forum doorspitten!
EDIT: Bovenstaande manier lukt alleen als de bootloader unlocked is. Dat is weer een ander verhaal...
Op diverse fora lees ik dat de check op een server uitgevoerd wordt. Als die een timeout geeft, kan die melding ontstaan. Maar hoe veel ik het ook probeer, ik kom niet verder.
Ik kan mijn telefoon wel starten in fastboot (vol down + power, op het scherm een Russisch konijn die een Android robot aan het slopen is met de tekst FASTBOOT). Helpt me dat iets?
Vol up + power start de telefoon gewoon op.
De softwareversie vanuit Banggood is MIUI 7.0 Stable 7.0.919.0
[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 20-01-2016 15:04 ]
Je kunt alleen via de Updater app updaten vanaf de originele MIUI rom, en niet vanaf een rom die de verkoper heeft geflasht.Twan V schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:03:
[...]
Ik heb twee verschillende dev roms geprobeerd te installeren via de Update app op de telefoon, maar bij allebei stopt hij bij 'Can't verify image'.
Ik heb gisteren deze stappen gevolgd, en succesvol de developer rom geflasht:
Salmon in "[Xiaomi Redmi Note 3] Ervaringen en Discussie"
Ik heb het hele topic doorgelezen maar kom er niet helemaal uit.Salmon schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:51:
[...]
Wat heb je al zelf gevonden? Even dit forum topic doorlezen + starttopic zou je al helpen.
2x micro sim zoals op onderstaande afbeelding te zien is.
[afbeelding]
Voor de rest is er nog niets veranderd aan het proces. Het is wachten op bootloader unlock en je zou tijdelijk de Chinese Dev rom (met ota functionaliteit) of de Xiaomi eu rom (zonder automatische ota's) erop kunnen flashen via SP tools. Voor een guide moet je ff teruglezen in dit topic.
Wat ik wil Is de xiaomi.eu rom omdat die in het Nederlands is, en geen rotzooi aan boord heeft. Ik lees alleen verschillende methoden om die erop te krijgen, maar die zien er vrij omslachtig uit.
Mijn vraag is dus (en misschien handig om die info in de ts te vermelden). Wat is DE manier om de meest recente eu rom op dit toestel te flashen. Ook zijn er op xiaomi.eu 2 roms te vinden.. Een stable en een developer rom. De developer rom heeft een lager versie nummer. (6.x vs 7.x van de stable rom) Welke moet ik hebben? Ik wil de meest recente versie, het mag een nightly zijn.. OTA maakt me minder uit. Ik vind het prima om telkens de laatste versie te moeten installeren via recovery of iets dergelijks..
De rom zelf is ook aangepast om met SP Flash tools te flashen, die staat dan weer in een topic op het officiële miui forum.
Wordt ook alle data gewiped?
Ik kan hier niet snel een antwoord op vinden.
Mijn contacten staat vol met éénmalige contacten zonder telefoonnummer. Deze wil ik dus niet meer zien.. Iemand die de tip van de dag heeft om dit in te stellen. Via google kwam ik bij display preferences uit, maar die optie zie ik niet..
In het contacten scherm de linker touch button (3 streepjes) even blijven indrukken. Er komt dan een menu met instellingen voor je contactenschermBartender schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:37:
Ik heb mijn Note 3 3GB ook eindelijk binnen via Lightinthebox. Deze is al voorzien van MIUI 77 met NL taal. Nu loop ik tegen een irritant iets aan.
Mijn contacten staat vol met éénmalige contacten zonder telefoonnummer. Deze wil ik dus niet meer zien.. Iemand die de tip van de dag heeft om dit in te stellen. Via google kwam ik bij display preferences uit, maar die optie zie ik niet..
Dat vraag ik me inderdaad ook af..Thomg schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:34:
Is de eu rom niet een downgrade? 7.0.919.0 -> 6.1.14
Miui7.1 stable 7.1.6.0 LHNCNCK
- Geen eu rom ( alleen chinees en engels als taal)
- taal stond op chinees ipv engels. ( lange leven youtube om door het chinese menu te bladeren op zoek naar taal instellingen)
- geen google play en ander google spul geinstalleerd.
- redelijk voor chinese bloatware
- rabo app werkt niet
Hoe kan ik root access krijgen op deze foon ?
Moet ik door het bootloader code proces of is dit niet nodig voor root access ?
Zit er veel verschil tussen stable en dev rom ? Bootloader access code nodig voor dev rom ?
Aanvragen hier.bgrr schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:21:
Heb maandag de redmi note 3 binnengekregen van ibuygou.com
- taal stond op chinees ipv engels. ( lange leven youtube om door het chinese menu te bladeren op zoek naar taal instellingen)
- rabo app werkt niet
Zit er veel verschil tussen stable en dev rom ? Bootloader access code nodig voor dev rom ?
http://miui.com/unlock/apply.php
Handleiding hier.
https://gathering.tweaker...message/45547493#45547493
Root access krijg je door een dev rom erop te flashen met een unlocked bootloader.*
*Naar mijn kennis.
Ja, blijkbaar wel of Xiaomi.eu hanteert hun eigen eigen versienummer.Thomg schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:34:
Want er komt elke week een nieuwe versie uit en dat staat los van de officiële weekly dev roms volgens mij.
Geen idee wat je mist in ieder geval, het is ook gewoon Android 5.0.2 maar dan wel met volledige Nederlandse taal, Google Play en geen bloatware.
Klopt het dat de telefoon direct opstartte in het hoofdscherm en niet opstartte als een nieuwe telefoon?bgrr schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:21:
Heb maandag de redmi note 3 binnengekregen van ibuygou.com
- rabo app werkt niet
Slecht gedaan dan van ibuygou, men weet dat het merendeel naar non-Chinese locaties gaat. Als je de telefoon test, zet hem dan achteraf op Engels of nog beter, doe een full-wipe/factory reset.
Chinese bloatware kunnen de standaard tools zijn, krijg je geen rare meldingen tijdens het surfen? Dan zijn het mogelijk de standaard Chinese tools.
Google Play is inderdaad niet standaard in de originele ENG/CH rom
Xiaomi.eu rom kun je erop zetten via deze handleiding. Gevonden op Xiaomi.eu
(Xiaomi Redmi Note 3 (hennessy) installation:
Unlock your BootLoader and Install our ROM via TWRP):
http://xiaomi.eu/communit...ry-on-redmi-note-3.29213/
7.0.919.0 is vermoedelijk een stable rom, er komt eens in de 3-6 weken een nieuwe versie van uit.Thomg schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:34:
6.1.14 is een weekly/dev build. Uitgekomen op 2016, januari 01, 14. Morgen komt daarvan een nieuwe versie uit.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Duidelijk.dutchgio schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:49:
[...]
Ja, blijkbaar wel of Xiaomi.eu hanteert hun eigen eigen versienummer.
Want er komt elke week een nieuwe versie uit en dat staat los van de officiële weekly dev roms volgens mij.
Geen idee wat je mist in ieder geval, het is ook gewoon Android 5.0.2 maar dan wel met volledige Nederlandse taal, Google Play en geen bloatware.
Wel vreemd, ik heb er één van everbuying and deze lijkt is vrijwel schoon te zijn van bloatware afgezien van de MI apps.
Google play werd gewoon standaard geleverd.
Lijkt me dan niet dat ik veel reden heb om de EU rom te flashen, kan dan beter wachten op de unlocked bootloader.
Enige bron van lichte irritatie is misschien dat als ik de menu knop lang ingedrukt houdt de telefoon, afgezien dat het de recente apps opent zoals gewenst, ook een soort van zoekbar opent met chinese termen.
Ik had begrepen dat de stable eu rom niet een unlocked bootloader nodig had of denk ik nou verkeerd?Kiswum schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:55:
[...]
Klopt het dat de telefoon direct opstartte in het hoofdscherm en niet opstartte als een nieuwe telefoon?
Slecht gedaan dan van ibuygou, men weet dat het merendeel naar non-Chinese locaties gaat. Als je de telefoon test, zet hem dan achteraf op Engels of nog beter, doe een full-wipe/factory reset.
Chinese bloatware kunnen de standaard tools zijn, krijg je geen rare meldingen tijdens het surfen? Dan zijn het mogelijk de standaard Chinese tools.
Google Play is inderdaad niet standaard in de originele ENG/CH rom
Xiaomi.eu rom kun je erop zetten via deze handleiding. Gevonden op Xiaomi.eu
(Xiaomi Redmi Note 3 (hennessy) installation:
Unlock your BootLoader and Install our ROM via TWRP):
[...]
7.0.919.0 is vermoedelijk een stable rom, er komt eens in de 3-6 weken een nieuwe versie van uit.
6.1.14 is een weekly/dev build. Uitgekomen op 2016, januari 01, 14. Morgen komt daarvan een nieuwe versie uit.
Wordt er trouwens nog data gewiped bij een andere rom?
[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 20-01-2016 22:01 ]
Jeps, phone start gelijk op in Chinese taal.Kiswum schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:55:
[...]
Klopt het dat de telefoon direct opstartte in het hoofdscherm en niet opstartte als een nieuwe telefoon?
Na omschakelen naar Engelstalig zelf maar een factory reset gedaan ;-)
Verder geen klachten over ibuygou.com
Pakketje is vrijdagavond vertrokken en dhl stond maandagavond op de stoep.
import duty assurance afgesloten maar hoef er geen gebruik van te maken :-)
Unlock code aangevraagd. Nu wachten op verlossende smsje....
Wat kun je nou precies met die unlockcode, en waar moet je die invoeren..bgrr schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:10:
[...]
Jeps, phone start gelijk op in Chinese taal.
Na omschakelen naar Engelstalig zelf maar een factory reset gedaan ;-)
Verder geen klachten over ibuygou.com
Pakketje is vrijdagavond vertrokken en dhl stond maandagavond op de stoep.
import duty assurance afgesloten maar hoef er geen gebruik van te maken :-)
Unlock code aangevraagd. Nu wachten op verlossende smsje....
Krijg je dan ineens root toegang en kun je de recovery gebruiken?
Verwijderd
Excuus, ik had een foutje gemaakt! Volg de link naar de post van Salmon die adriaanzon je gestuurd heeft. Ik zou ipv de Dev Rom alleen de eu rom gebruiken, te downloden via deze link. De eu rom heeft nu alleen als nadeel dat hij geen OTA updates ondersteunt, je zult deze iedere week handmatig moeten flashen (als je perse de allerlaatste versie wilt hebben).Twan V schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:03:
[...]
Bedankt voor je link! Voor het unlocken van de bootloader is een dev rom vereist. Ik heb twee verschillende dev roms geprobeerd te installeren via de Update app op de telefoon, maar bij allebei stopt hij bij 'Can't verify image'.
Op diverse fora lees ik dat de check op een server uitgevoerd wordt. Als die een timeout geeft, kan die melding ontstaan. Maar hoe veel ik het ook probeer, ik kom niet verder.
Ik kan mijn telefoon wel starten in fastboot (vol down + power, op het scherm een Russisch konijn die een Android robot aan het slopen is met de tekst FASTBOOT). Helpt me dat iets?
Vol up + power start de telefoon gewoon op.
De softwareversie vanuit Banggood is MIUI 7.0 Stable 7.0.919.0
Deze zou graag geüpdatet moeten worden met de huidige status van ROMs, dat de xiaomi.eu geen automatische OTA's heeft en wat het verschil van versies(xiaomi.eu dev rom VS China dev rom) is. Er komen de afgelopen dagen steeds vaker dezelfde soort vragen voor.
Je kunt een mailtje sturen naar theduke1989.Salmon schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:30:
Is er iemand met rechten op de first post?
Deze zou graag geüpdatet moeten worden met de huidige status van ROMs, dat de xiaomi.eu geen automatische OTA's heeft en wat het verschil van versies(xiaomi.eu dev rom VS China dev rom) is. Er komen de afgelopen dagen steeds vaker dezelfde soort vragen voor.
Heeft Xiaomi.eu geen OTA's? Op mijn Mipad kwam er vorige week nog een binnen. Ik zal binnenkort eens kijken of de Mi2 ook nog steeds OTA's krijgt. Vereiste: je moet op de laatste release zitten om het binnen te kunnen krijgen.
Verder zijn de verschillen tussen de de Xiaomi.eu en en.miui.com rom al regelmatig voorbij gekomen. Bij Xiaomi.eu leggen ze het (helaas) ook niet meer uit, doordat het via het zoekveld te achterhalen is.
Mocht ik mede eigenaar worden van dit topic, dan zal ik kijken of ik het vanuit mijn beleving kan uitleggen.
Xiaomi.eu heeft geen OTA's op de Redmi Note 3. Op veel andere toestellen wel.Kiswum schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:33:
[...]
Je kunt een mailtje sturen naar theduke1989.
Heeft Xiaomi.eu geen OTA's? Op mijn Mipad kwam er vorige week nog een binnen. Ik zal binnenkort eens kijken of de Mi2 ook nog steeds OTA's krijgt. Vereiste: je moet op de laatste release zitten om het binnen te kunnen krijgen.
Verder zijn de verschillen tussen de de Xiaomi.eu en en.miui.com rom al regelmatig voorbij gekomen. Bij Xiaomi.eu leggen ze het (helaas) ook niet meer uit, doordat het via het zoekveld te achterhalen is.
Mocht ik mede eigenaar worden van dit topic, dan zal ik kijken of ik het vanuit mijn beleving kan uitleggen.
Ok, dat is vreemd, maar zal denk ik wel kloppen. Ik ben er momenteel geen gebruiker van, dus kan het niet testenMomus schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:38:
[...]
Xiaomi.eu heeft geen OTA's op de Redmi Note 3. Op veel andere toestellen wel.
Oh ja, sinds enkele minuten kan ik de OP ook aanpassen. Mochten daarover vragen zijn, dan kun je een berichtje naar mij of theduke1989 sturen
Ik gebruik op dit moment de weekly xiaomi.eu rom op de Remni Note 3 en ik krijg wel degelijk meldingen van OTA's. Alleen werkt het niet, omdat de bootloader gelocked is. Ik verwacht dat met een unlockte bootloader het gewoon werkt (wel misschien nog eerst twrp flashen).Momus schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:38:
[...]
Xiaomi.eu heeft geen OTA's op de Redmi Note 3. Op veel andere toestellen wel.
Ik ga note 3 (nu met xiaomi.eu rom) updaten zonder twrp zodra deze unlocked is, laat ik het hier wel weten.
[ Voor 20% gewijzigd door robbertp op 21-01-2016 20:18 ]
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Zonder geunlockte bootloader is de recovery sowieso geen optie.
Nee, gaat om redmi note 2's. Die zijn standaard unlocked.dutchgio schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:03:
Hm, 2 Notes unlocked al? Hier nog altijd aan het wachten op een sms bevestiging...
Zonder geunlockte bootloader is de recovery sowieso geen optie.
Iets anders, hebben jullie al een goed hoesje gevonden? Ik zoek een mooie lederen insteekhoes.
Ik zit te denken aan deze: http://www.senacases.com/ultraslim-samsung-galaxy-note-3
De Galaxy Note 3 heeft namelijk (bijna) exact dezelfde inhoud als de Redmi Note 3:
Redmi Note 3: 150 x 76 x 8,65 mm = 98.610 mm3
Galaxy Note 3: 150 x 79,2 x 8,3 mm = 98.604 mm3
(lengte heb ik even hetzelfde genomen voor de berekening, gaat vooral om breedte en dikte)
Zou dat goed passen denken jullie?
PS: Als iemand nog interesse heeft: het is namelijk twee voor 16,75 per stuk (of 1 voor 23 euro).
[ Voor 48% gewijzigd door Mark383 op 21-01-2016 21:27 ]
Ik draai hem nu en vind hem beter dan de sphinx ROM. De NL taal is beter en de fingerprint scanner lijkt beter te reageren.
Dus als je die versie flasht ben je direct geroot en kan je ook in de recovery komen?Kasj schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:02:
Voor wie het interessant vindt: vandaag is er een geroote versie van de xiaomi.EU ROM gepost op het xiaomi.eu forum. Je kan deze flashen met SP flashtools.
Ik draai hem nu en vind hem beter dan de sphinx ROM. De NL taal is beter en de fingerprint scanner lijkt beter te reageren.
Mjah, ik ga toch niet elke week flashen. ;-)dutchgio schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:06:
Had ie beter nog even mee kunnen wachten, morgen komt er weer een nieuwe weekly.
Als het werkt, werkt het. M.n. die fingerprint scanner moet fatsoenlijk werken, anders is het alleen irritant.
Wel direct geroot, maar in de recovery kom je volgens mij alleen als je je bootloader hebt unlockt.powermarcel10 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:10:
[...]
Dus als je die versie flasht ben je direct geroot en kan je ook in de recovery komen?
Okay, geen werkende OTA's.Mark383 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:39:
[...]
Ik gebruik op dit moment de weekly xiaomi.eu rom op de Remni Note 3 en ik krijg wel degelijk meldingen van OTA's. Alleen werkt het niet, omdat de bootloader gelocked is. Ik verwacht dat met een unlockte bootloader het gewoon werkt (wel misschien nog eerst twrp flashen).
Ik heb deze tutorial gevolgd maar ik krijg niet helemaal het resultaat als ik had verwacht.theduke1989 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 07:33:
Originele Miui rom:
Voer de volgende stappen uit op je telefoon en niet vanaf een pc.
1. Download de laatste WEEKLY ROM voor je telefoon/tablet vanaf www.xiaomi.eu.
2. Onthoud waar je de rom hebt geplaatst (de standaard folder is: /storage/sdcard0/Download)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
3. Ga naar de app: "updater", vanaf de "Tools" folder die op de homescreen staat.
Als deze app niet aanwezig is, dan kan het zijn dat je geen originele rom hebt. Controleer wat het versienummer is van je rom.
Dit moet er dan globaal zo uitzien: Miui 5.10.8 of V6.7.11.0
4. Klik rechts bovenin op het menu icoontje, dat is weergegeven met 3 puntjes naast elkaar
5. Druk op: choose update package.
6. Ga via File Explorer naar de Download folder op je telefoon/Internal Storage en klik op het gedownloade zip bestand, bijvoorbeeld: xiaomi.eu_multi_hermes_5.9.2_v7-5.0.zip
7. De update wordt daarna direct uitgevoerd.
8. Het toestel zal opnieuw opstarten en de update zal vanuit het recovery menu worden voortgezet. Na een aantal minuten is de ML rom van xiaomi.eu geïnstalleerd.
9. Laat het toestel even op Engels staan en ga naar settings -> Backup & reset -> Factory data reset en zorg ervoor dat Erase stored content oranje oplicht.
10. Druk nu onderin op Reset phone, zodat de telefoon wordt gewist en de koppeling naar oude data is verdwenen.
11. Je bent nu ongeveer 15 minuten verder sinds je bent gestart en je telefoon is nu gebruiksklaar met de ML rom van Xiaomi.
Volgens deze afbeelding moet ik de Hennessy versie hebben maar als ik de update probeer uit te voeren krijg ik deze error.
Doe ik nou wat fout? Of klopt er iets niet? Ik heb (nog) geen unlocked bootloader of root rechten.
Vanwege de gelockte bootloader kan dit niet op deze manier. Je zult de xiaomi.eu voorlopig moeten flashen met SP flashtool.Thomg schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:57:
[...]
Ik heb deze tutorial gevolgd maar ik krijg niet helemaal het resultaat als ik had verwacht.
Volgens deze afbeelding moet ik de Hennessy versie hebben maar als ik de update probeer uit te voeren krijg ik deze error.
Doe ik nou wat fout? Of klopt er iets niet? Ik heb (nog) geen unlocked bootloader of root rechten.
En de SP flash tool betekent dus dat ik moet booten in recovery met de telefoon?Kasj schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:08:
[...]
Vanwege de gelockte bootloader kan dit niet op deze manier. Je zult de xiaomi.eu voorlopig moeten flashen met SP flashtool.
Merkte trouwens wel op dat het windows zelf niet lukte om een driver te installeren met de telefoon aangesloten in recovery.
Zoek even in dit topic op een post van Salmon met een guide.Thomg schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:21:
[...]
En de SP flash tool betekent dus dat ik moet booten in recovery met de telefoon?
Merkte trouwens wel op dat het windows zelf niet lukte om een driver te installeren met de telefoon aangesloten in recovery.
Ik denk dat je deze bedoelt.Kasj schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:31:
[...]
Zoek even in dit topic op een post van Salmon met een guide.
Maar ik loop vast op het stuk "kopieer naar signed_bin folder", deze bestaat niet.Salmon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:00:
Ik heb vandaag de Chinese Development ROM geïnstalleerd, onderstaand is mijn uitleg hoe je deze installeerd via SP tools. Je kan ook de Xiaomi.eu ROM op deze manier installeren, alleen de OTA is op dit moment niet werkend (door recovery en locked bootloader). Ik heb de 2GB/16GB versie van AliExpress, deze kwam met een custom ROM (aangepaste chinese stable ROM) van de verkoper.
Bron: en.miui.com thread.
1. Go to http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html
2. Download VCOM Driver and install. This is the executable in the unzipped folder.
3. Reboot pc
4. Download and extract SP Flash Tool
5. Download the Fastboot ROM, China development ROM
6. Extract fastboot ROM and copy file "MT6795_Android_scatter.txt" into the signed_bin folder
7. Go to the SP Flash Tool directory and open the option.ini file with a text editor, change CurrentLang=0 to CurrentLang=1. The tool will then be in English when you open it.
8. Start SP flash tool (Flash_tool.exe start as administrator)
9. Go to the download tab.
10. Power off the phone.
11. Point the download-agent input field to the DA_SWSEC.bin file in the SP_flash directory
12. Point the Scatter-loading file input field to the just copied MT6795_Android_scatter.txt file
13. Press the green download button in the SP_flash application
14. Press and hold the volume down button
15. Insert the USB cable in your phone (if you don't hold the volume down button before connecting the SP_flash tool will give a lot of errors)
16. WAIT until the bar becomes YELLOW and then release the volume down button
18. The application will give you a green checkmark, indicating everything went okay.
19. Disconnect the USB and start your phone with the power button.
20. Chinese Developer ROM is installed now.
Hopelijk helpt dit jullie ook om de Chinese dev rom te installeren.
Voor de rest is het mij nog niet gelukt om de Bootloader te unlocken en TWRP te installeren. Via elke tool kom ik uit op de unlock pagina van Xiaomi, welke mij een formulier laat invullen en laat wachten op een bevestiging. Het kan 10 dagen duren staat op verschillende topics op xiaomi.eu en en.miui.com. Dus dat wordt maar even wachten met de telefoon echt te gaan gebruiken, wil graag de xiaomi.eu ROM en werkende OTA's voordat ik Android ga inrichten.
Bij de xiaomi.EU rom is die stap niet nodig. Let op: wel preloader uitvinken, anders brick je je device!!Thomg schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:49:
[...]
Ik denk dat je deze bedoelt.
[...]
Maar ik loop vast op het stuk "kopieer naar signed_bin folder", deze bestaat niet.
Zie topicstart:Thomg schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:57:
[...]
Ik heb deze tutorial gevolgd maar ik krijg niet helemaal het resultaat als ik had verwacht.
Nieuwe ROM installeren:
Officiële of Xiaomi.eu ROM installeren (deze handleiding is afkomstig uit een Redmi Note 2 review)
(hier wordt nog aan gewerkt, deze komt niet overheen met een gelockte bootloader)
Als ik meer tijd heb en als alles duidelijk is, dan zal ik de info aanpassen.
[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 22-01-2016 21:35 ]
Dit had ik begrepen, maar uit de replies van Kasj leek het alsof het werkte.Kiswum schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:26:
[...]
Zie topicstart:
Nieuwe ROM installeren:
Officiële of Xiaomi.eu ROM installeren (deze handleiding is afkomstig uit een Redmi Note 2 review)
(hier wordt nog aan gewerkt, deze komt niet overheen met een gelockte bootloader)
Als ik meer tijd heb en als alles duidelijk is, dan zal ik de info aanpassen.
Zegt dat scatter file invalid is ben ik bang.Kasj schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:25:
[...]
Bij de xiaomi.EU rom is die stap niet nodig. Let op: wel preloader uitvinken, anders brick je je device!!
Snap ook niet wat je bedoelt met preloader uitvinken, ik zie deze optie niet staan bij SP flash tools.
Lees de volgende tutorial eens goed door:
http://en.miui.com/thread-197451-1-1.html
Met de fastboot xiaomi.EU ROM gaat het net zo, behalve dat je niets hoeft te kopiëren naar signed_bin en dat je de preloader checkbox moet uitvinken.
Draai je vervolgens de xiaomi.EU ROM, maar wil je naar een nieuwere versie updaten, dan vink je alleen de checkbox system aan bij het flashen.
De fastboot xiaomi.EU ROM vind je in het redmi Note 3 deel van het xiaomi.EU forum.
Ah, ik wist helemaal niet dat deze bestond! Duidelijk!Kasj schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:17:
@thomg
Lees de volgende tutorial eens goed door:
http://en.miui.com/thread-197451-1-1.html
Met de fastboot xiaomi.EU ROM gaat het net zo, behalve dat je niets hoeft te kopiëren naar signed_bin en dat je de preloader checkbox moet uitvinken.
Draai je vervolgens de xiaomi.EU ROM, maar wil je naar een nieuwere versie updaten, dan vink je alleen de checkbox system aan bij het flashen.
De fastboot xiaomi.EU ROM vind je in het redmi Note 3 deel van het xiaomi.EU forum.
Vind dat forum zo klote om te navigeren en al dat gemiep over "registreer voor dit" en "reply voor dat" krijg ik meteen de neiging het forum te verlaten.
+ dat ik mijn vorige telefoon gebricked hebt betekent dus dat ik nu extra voorzichtig wil zijn. Ik wil niet dat ik er nog één moet bestellen
Ik heb de weekly rom hiervandaan geplukt.
http://xiaomi.eu/community/threads/6-1-21.29600/
De developer versie.
Begrijp ik nou goed dat ik deze niet kan flashen en eerst de fastboot moet doen? Deze mist die signed_bin die ik overal tegenkom.
Oef, ben ik toch niet gek.dutchgio schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:08:
Eerste optie bij wat er allemaal geflashed wordt, maar dat zie je pas na het inladen van de scatterfile.
[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 22-01-2016 22:42 ]

Telefoon doet niks meer, flash tool ziet het niet, maar ik zie nog wel de DA USB VCOM port.
Iemand nog ideeën voor ik mezelf in slaap huil.
Uff, volume omhoog en power gaf na 25 seconden weer leven, wat heb ik veel peentjes gezweet zeg.
Ik heb nu dus een chinese fastboot rom geflasht (7.0.16.0) maar nog steeds geen root rechten, waar deed ik dit precies voor
[ Voor 109% gewijzigd door Thomg op 22-01-2016 23:59 ]
Pak het die laatste Xiaomi.eu rom -die heeft ook root- thread op en.miui inclusief uitleg hoe te flashen.
Stond 7.0.16.0 er niet al op, is er uberhaupt wel iets geflashed?
Gelukkig was het een erg zachte brick, harde reset en hij doet het weer.dutchgio schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:24:
Iets met preloader zeker... You had been warned.
Pak het die laatste Xiaomi.eu rom -die heeft ook root- thread op en.miui inclusief uitleg hoe te flashen.
Stond 7.0.16.0 er niet al op, is er uberhaupt wel iets geflashed?
Staat nu fasboot rom MIUI 7.1.6.0 stable op.
Als ik de uitleg zo zie heb ik een unlocked boot loader nodig -> unlock code van xiaomi nodig.
Valt me wel op dat de fastboot ROM behoorlijk anders is dan degene die ik geleverd kreeg.
Alsof ze bij die van mij al zoveel mogelijk chinese applicaties eraf hadden gegooid.
't Zou toch niet dat er al een EU rom op stond? Oh oh
[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 23-01-2016 01:47 ]
Gebruik dezelfde methode voor fastboot rom van xiaomi.eu (preloader uitzetten)
Er is altijd wel een manier.
Bleek gelukkig wel een soft brick te zijn.
Download de xiaomi.eu rom en unzip deze op je desktop:
http://xiaomi.eu/communit...tool-rom-xiaomi-eu.29354/
In deze folder zit een map met de flashtool en een map met images. Start de SP flashtool. Bij download agent zoek je het bestand DA_SWSEC.bin op uit de SP Flashtool map. Bij scatter-loading zoek je het bestand MT6795_Android_scatter.txt op in de images folder.
In het lijstje dat eronder verschijnt klik je preloader uit. Dit is heel belangrijk!!
Zorg dat je telefoon uit staat en druk vervolgens in SP flashtool op de knop Download.
Hou de volume - knop ingedrukt en verbind je telefoon via usb met je computer. De telefoon zal snel herkend worden en het flashen begint. Zogauw de progress bar geel wordt kun je de volume - knop loslaten. Wacht tot 100% is bereikt en er een groen vinkje in beeld verschijnt. Start je telefoon door de powerknop 10 sec in te drukken. De eerste opstart duurt heel lang, wel 5-10 minuten.
Draai je al xiaomi.eu maar wil je naar een nieuwere versie dan volg je exact dezelfde stappen, maar vink je niet alleen preloader uit, maar alles behalve system. Succes ermee!
Iemand die wellicht al rond heeft gekeken en alternatieve cases kent?

Verwijderd
- Bouwkwaliteit is vergelijkbaar. De redmi note 3 is werkelijk fantastisch afgewerkt.
- Camera is iets minder scherp maar zeker nog prima, echter maakt hij wel net zo goede foto's in low light
- Batterij is fantastisch, ik kom er makkelijk de dag mee door (niet 2 trouwens)
- Fingerprintscanner is veel sneller dan op de iphone 6.
Al met al niks te klagen over de hardware. Echter is Miui toch wel echt om te janken als je van een iOS komt. Zo is het scherm groter (5,5 inch) maar is alles binnen android ook 1,5 keer groter weergegeven. Je loopt dus met een groter toestel, ziet echter net zo veel als op een kleiner toestel (en ja ik heb het allerkleinste lettertype ingesteld). Heeft dus totaal geen meerwaarde, alleen bij het kijken van media is het grote scherm van belang. Echter doe ik dit maar 5% van de tijd. De rest van de tijd is de grootte dus onhandig. Zo ook bij het lezen in bed. Door het grote scherm blijft het een lichtbak, zelfs bij minimale helderheid (die eveneens mijns inziens nog verder gedimd had mogen worden).
De notificaties zijn overigens niet te begrijpen. Je krijgt vanalles in groepen binnen. Zoals whatsapp ontvang ik notificaties als volgt: Heb ik 1 nieuw bericht dan leest hij dit bericht in zijn geheel voor. Ontvang ik daarnaast ook nog maar 1 tekstregel dan staat er in dit geval: 2 berichten van (naam) en ben ik genoodzaakt de applicatie te openen alvorens ik het bericht kan lezen. Heb je daarnaast groepsberichten zoals ik waarbij je altijd wel 1 bericht ontvangt die je later wilt lezen dan ontvang je daarnaast dus geen enkel leesbaar nieuw bericht van anderen (losstaand van de groepsapp). Ook de popup notificaties werken op deze manier, zeer onhandig.
Daarnaast zijn de toggles erg onhandig geplaatst. Je moet swipen van boven, echter kan je dit binnen applicaties nooit doen zonder je hand flink te strekken. Dit terwijl er 3 touchscreen knoppen aan de onderzijde zijn geplaatst, had mijns inziens gebruik van gemaakt kunnen worden. Dan heb je de screenlock toggle, echter werkt deze weer niet binnen je fotoalbum. Geen idee waarom maar soms lig je gewoon en wil je foto's bekijken, werkt niet want dan draait de foto zelfs op de kop. Wie houdt zijn telefoon nou op de kop vast, maargoed dat ter zijde.
Het toetsenbord is trouwens ontzettend traag, zowel het android toetsenbord als fleksy. Snel typen zit er op deze telefoon niet meer in zonder autocorrect. Geen idee waar dit aan ligt, echter na 3 weken typen denk ik dat het er gewoon niet in zit.
Ook krijg je op internetpagina's ineens last van irritante popups die je telefoon overnemen. Je krijgt random op websites fullscreen te zien dat je iets gewonnen hebt en je telefoon begint keihard te trillen totdat je het tabblad hebt afgesloten. Heel irritant, en als je in een stille collegezaal zit en dit overkomt je sta je mooi te kijk (Dit valt op te lossen door je toestel te rooten en een adblocker te installeren).
Ten slotte spelen video's soms af in de achtergrond en is het onduidelijk waar het geluid vandaan komt. Zo kunnen ze verstopt zitten in websites of applicaties. Dit probleem hangt samen met de geluidsprofielen. Zet je het geluid op je telefoon zachter als er niks speelt dan zet hij het belvolume zachter, niet het volume voor media. Moet je apart voor naar instellingen gaan. Het houdt dus in als dit je plotseling overkomt dat je naar instellingen moet gaan, het is dan sneller om allereerst alle applicaties te "killen" of het toestel in zijn geheel op mute te zetten. Na het uitzetten van het geluid kan je dan weer gewoon bijvoorbeeld het nieuwsbericht lezen zonder lastig gevallen te worden.
Al met al zijn voorgenoemde irritaties onacceptabel, waardoor ik geneigd ben weer terug te gaan naar iOS. Werkelijk een prachtige telefoon, wellicht alleen aan te raden als je al van android komt en aan dit alles gewend bent. Er zijn natuurlijk ook positieve punten zoals het kunnen downloaden van media en de goede integratie ervan (download je een mp3 op internet dan staat hij automatisch in je afspeellijst). Echter kon ik dit met een jailbreak op iOS eveneens. Ik probeer met dit bericht niet android belachelijk te maken, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die eveneens de stap overwegen van iOS naar Miui over te stappen. Mochten er meer vragen zijn dan beantwoord ik ze graag.
HeldKasj schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:58:
@thomg
In deze folder zit een map met de flashtool en een map met images. Start de SP flashtool. Bij download agent zoek je het bestand DA_SWSEC.bin op uit de SP Flashtool map. Bij scatter-loading zoek je het bestand MT6795_Android_scatter.txt op in de images folder.
In het lijstje dat eronder verschijnt klik je preloader uit. Dit is heel belangrijk!!
Zorg dat je telefoon uit staat en druk vervolgens in SP flashtool op de knop Download.
Hou de volume - knop ingedrukt en verbind je telefoon via usb met je computer. De telefoon zal snel herkend worden en het flashen begint. Zogauw de progress bar geel wordt kun je de volume - knop loslaten. Wacht tot 100% is bereikt en er een groen vinkje in beeld verschijnt. Start je telefoon door de powerknop 10 sec in te drukken. De eerste opstart duurt heel lang, wel 5-10 minuten.
Draai je al xiaomi.eu maar wil je naar een nieuwere versie dan volg je exact dezelfde stappen, maar vink je niet alleen preloader uit, maar alles behalve system. Succes ermee!
Dit was dus alles wat ik moest doen.

Dit klinkt als een malafide rom. Ik kan me niet voorstellen dat je met de eu rom ook dit probleem hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:25:
Ook krijg je op internetpagina's ineens last van irritante popups die je telefoon overnemen. Je krijgt random op websites fullscreen te zien dat je iets gewonnen hebt en je telefoon begint keihard te trillen totdat je het tabblad hebt afgesloten. Heel irritant, en als je in een stille collegezaal zit en dit overkomt je sta je mooi te kijk (Dit valt op te lossen door je toestel te rooten en een adblocker te installeren).
Normale installer werkt niet, zegt dat het niet ondersteund wordt, maar volgens een guide is het mogelijk met flashfire hier.
http://en.miui.com/thread-195658-1-1.html
Kan bevestigen dat het met deze rom (.14).
Niet werkt, bootloop.
Ik herken wat je zegt. Irriteer me ook aan Miui. Het is al een stuk beter met de Nova Launcher, maar toch.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:25:
Al met al zijn voorgenoemde irritaties onacceptabel, waardoor ik geneigd ben weer terug te gaan naar iOS. Werkelijk een prachtige telefoon, wellicht alleen aan te raden als je al van android komt en aan dit alles gewend bent. Er zijn natuurlijk ook positieve punten zoals het kunnen downloaden van media en de goede integratie ervan (download je een mp3 op internet dan staat hij automatisch in je afspeellijst). Echter kon ik dit met een jailbreak op iOS eveneens. Ik probeer met dit bericht niet android belachelijk te maken, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die eveneens de stap overwegen van iOS naar Miui over te stappen. Mochten er meer vragen zijn dan beantwoord ik ze graag.
Ik kom overigens van een Xiaomi Redmi 1s met Cynogenmod 12.1. Dat is een kale Android versie die helemaal te customizen is. Ook de DPI is daarmee te verhogen (meer inhoud op het scherm).
Het is een kwestie van tijd voordat er Cyanogemod voor de Redmi Note 3 is (voor de Note 2 is ie er al). Daarmee heb je dan echt een supertoestel, zoveel qua hardware als software. Even afwachten dus...
Edit: met de nieuwste xiaomi.eu rom met root toegang (zie post van Kasj hierboven) is de DPI al aan te passen! Ik heb de DPI zojuist verlaagd van 480 (standaard) naar 420. Kan ik jullie allemaal aanraden!
[ Voor 7% gewijzigd door Mark383 op 23-01-2016 20:21 ]
Waar kun je dat instellen?Mark383 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:01:
[...]
Edit: met de nieuwste xiaomi.eu rom met root toegang (zie post van Kasj hierboven) is de DPI al aan te passen! Ik heb de DPI zojuist verlaagd van 480 (standaard) naar 420. Kan ik jullie allemaal aanraden!
Simpel tekst file'tje editten, zie bijvoorbeeld http://wccftech.com/article/increase-screen-dpi/
Maar er zijn ook zat apps in de Playstore die het kunnen (mits root toegang).
Ik moet nog tijd vrij maken en uitzoeken of het bovenstaande antwoord beter is dan deze van hetzelfde forum:dutchgio schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:07:
Heeft Kiswum ook z'n handleiding voor in de TS, kan het van de Note 2(?) gekopieerde gedeelte weg want dat is vooralsnog met gelockte bootloader niet relevant.
Dat is dan weer je bootloader te unlocken, waarbij ze vergeten dat je toegang moet aanvragen wat nogal lang kan duren.Kiswum schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:34:
[...]
Ik moet nog tijd vrij maken en uitzoeken of het bovenstaande antwoord beter is dan deze van hetzelfde forum:
Als je die toegang niet hebt is bovengenoemde antwoord beter en sneller om de Xiaomi.eu rom te flashen.
480 naar 420 vond ik niet echt een grote verandering persoonlijk.
Laat het wel staan om te zien of dit beter is na gewenning.
[ Voor 31% gewijzigd door Thomg op 24-01-2016 02:29 ]
Verlaag hem naar 360, even wennen wellicht maar je wilt daarna niet meer anders. Er past dan zoveel op je schermThomg schreef op zondag 24 januari 2016 @ 02:15:
Google Play: Texdroider DPI werkte voor mij.
480 naar 420 vond ik niet echt een grote verandering persoonlijk.
Laat het wel staan om te zien of dit beter is na gewenning.
Weet iemand trouwens hoe je system apps volledig weghaalt?
Ik kan de app wel verwijderen met Google Play: System app remover (ROOT) maar ze worden nog wel "aangeroepen" als ik de menu knop ingedrukt hou of de app probeer te openen. Dat wil ik liever niet
Vooral de quicksearchbox is een irritatiebron als ik menu ingedrukt hou, ik wil recente apps zien, niet meer...
En whatsapp natuurlijk, ik ben verkocht.
[ Voor 74% gewijzigd door Thomg op 24-01-2016 13:58 ]
Titanium Backup Pro, dan apps freezen of deleten.Thomg schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:33:
Moet toch wel zeggen dat ik veel meer kan zien bij iets als relay, twitch en chrome. Denk dat ik het wel laat op 420. 360 lijkt me wel erg laag, maar wel leuk om te proberen voor funsies.
Weet iemand trouwens hoe je system apps volledig weghaalt?
Ik kan de app wel verwijderen met Google Play: System app remover (ROOT) maar ze worden nog wel "aangeroepen" als ik de menu knop ingedrukt hou of de app probeer te openen. Dat wil ik liever niet![]()
Vooral de quicksearchbox is een irritatiebron als ik menu ingedrukt hou, ik wil recente apps zien, niet meer...
En whatsapp natuurlijk, ik ben verkocht.
Zelfde resultaat als de app die ik normaliter gebruik.Razer schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:45:
[...]
Titanium Backup Pro, dan apps freezen of deleten.
Ik wil de shortcut verwijderen
Met nova kan ik ze trouwens wel hiden, maar daar voel ik niet content bij
https://android.stackexch...-after-removing-stock-app
Ik moest nog rebooten

[ Voor 44% gewijzigd door Thomg op 24-01-2016 23:16 ]
1. Ik wil in de toekomst gewoon OTA kunnen doen en dus unlocken, maar ik krijg nu zelfs na een week proberen nooit een verificatiecode via SMS (niet voor het unlocken, en zelfs niet voor het toevoegen van een telefoonnummer aan mijn account). Heeft iemand anders dit ook?
2. Bluetooth valt constant uit, ik heb er een Mi Band 1s bij, leuk ding maar moet regelmatig (enkele keren per dag) bluetooth aan en uit zetten om te kunnen syncen. Gelukkig slaat de band de data ondertussen gewoon zelf op maar toch vreemd (ook met oog op bluetooth audio streamen).
Helaas hetzelfde probleem, 12 13 januari aangevraagd...Jazzle schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:00:
1. Ik wil in de toekomst gewoon OTA kunnen doen en dus unlocken, maar ik krijg nu zelfs na een week proberen nooit een verificatiecode via SMS (niet voor het unlocken, en zelfs niet voor het toevoegen van een telefoonnummer aan mijn account). Heeft iemand anders dit ook?
Vind het nu wel een stuk minder belangrijk nu ik root heb tho.Thomg schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:59:
Ik gooi er gewoon zelf meteen nova overheen
Iemand ook problemen met het ontvangen van sms berischtjes van xiaomi?
Google en een testje met een andere telfoon werkte pri-ma.
[ Voor 22% gewijzigd door Thomg op 25-01-2016 20:28 ]
BROM ERROR : S_SECURITY_SECURE_USB_DL_IMAGE_SIGN_HEADER_NOT_FOUND
Als ik google, kom ik niet verder dan dat dit komt omdat de bootloader gelockt is en dat het slim is om een originele rom te flashen (en preloader dan juist aangevinkt te laten). Maar bij de originele rom zit geen scatter file.
De updater-app op de telefoon zegt ook bij iedere rom dat hij hem niet kan verifieren :x
Iemand een suggestie?
Je hebt exact deze handleiding gevolgd?Twan V schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:36:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de .eu-rom erop te flashen. Ik blijf in SP Flash tegen foutmelding 6045:
BROM ERROR : S_SECURITY_SECURE_USB_DL_IMAGE_SIGN_HEADER_NOT_FOUND
Als ik google, kom ik niet verder dan dat dit komt omdat de bootloader gelockt is en dat het slim is om een originele rom te flashen (en preloader dan juist aangevinkt te laten). Maar bij de originele rom zit geen scatter file.
De updater-app op de telefoon zegt ook bij iedere rom dat hij hem niet kan verifieren :x
Iemand een suggestie?
Dit werkte namelijk voor me.
Kasj schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:58:
@thomg
was misschien handig geweest als ik dat ook in mijn post gezet had

Bij vol-down en aansluiten zie ik onderin heel even een rood balkje, daarna komt de foutmelding:

Van wat ik kan zien lijkt de consensus te zijn "Locked bootloader", maar ik kan met vrij veel zekerheid zeggen dat dat bullshit is aangezien die van mij ook locked is.*
Krijg je hetzelfde probleem bij andere roms?
*Voor zover ik weet.
[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 25-01-2016 21:14 ]
Ik kan hem niet eens aanvragen omdat ik mijn telefoonnummer niet kan verifyen... alsof de smsjes door tele2 gefilterd worden o.i.d.?Thomg schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:27:
[...]
Helaas hetzelfde probleem, 12 13 januari aangevraagd...
[...]
Vind het nu wel een stuk minder belangrijk nu ik root heb tho.
Probeer een andere SP flash versie, de ene ROM werkt bij mij met v5.1516, de andere met v5.1532. v5.1520 werkt bij mij nooit.Twan V schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:08:
Op de letter nauwkeurig
was misschien handig geweest als ik dat ook in mijn post gezet had![]()
Bij vol-down en aansluiten zie ik onderin heel even een rood balkje, daarna komt de foutmelding:
[afbeelding]
Filter maar eens op mijn berichten, ik had exact hetzelfde probleem.Jazzle schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:25:
[...]
Ik kan hem niet eens aanvragen omdat ik mijn telefoonnummer niet kan verifyen... alsof de smsjes door tele2 gefilterd worden o.i.d.?
Staat ook bij dat ik support gecontacteerd had en dat ze vermelden dat het systeem "issues" had.

Gouden tip, versie 5.1532 kwam al een stukje verder...Jazzle schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:25:
[...]
Probeer een andere SP flash versie, de ene ROM werkt bij mij met v5.1516, de andere met v5.1532. v5.1520 werkt bij mij nooit.
...totdat Windows defender er een trojan in zag en halfweg het gele balkje het programma sloot en weggooide
Nu komt mijn telefoon niet verder dan het mi-logo bij het booten
Ik had hem hier gedownload:
http://forum.gsmhosting.c...2-00-100-relesed-1984646/
Waar heb jij hem vandaan?
Edit: Ik lees op XDA dat het een false positive is. Nu hopen dat ik mijn telefoon nog gered krijg
Edit 2: Na het uitzetten van Windows defender is het met 5.1532 gelukt om de .eu-rom erop te zetten. Hij ligt nu te booten (en ik kan weer rustig ademhalen)
[ Voor 16% gewijzigd door Twan V op 25-01-2016 21:57 ]
https://www.mediafire.com/?tpjg4jtdf7sj40t
Succes
[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 25-01-2016 21:51 ]
Heb inderdaad hetzelfde probleem gehad, op dezelfde manier opgelost ook.Twan V schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:48:
[...]
Gouden tip, versie 5.1532 kwam al een stukje verder...
...totdat Windows defender er een trojan in zag en halfweg het gele balkje het programma sloot en weggooide![]()
Nu komt mijn telefoon niet verder dan het mi-logo bij het booten![]()
Ik had hem hier gedownload:
http://forum.gsmhosting.c...2-00-100-relesed-1984646/
Waar heb jij hem vandaan?
Edit: Ik lees op XDA dat het een false positive is. Nu hopen dat ik mijn telefoon nog gered krijg
Edit 2: Na het uitzetten van Windows defender is het met 5.1532 gelukt om de .eu-rom erop te zetten. Hij ligt nu te booten (en ik kan weer rustig ademhalen)
Ik heb gezocht naar de goedkoopste Pro van de 16gb 2gb en de 32gb 3gb versie. Ik kwam uit op de websites Spemall en Geekbuying, zijn dit betrouwbare websites? (of zijn er nog goedkopere sites?)
Nu ga ik sowieso de Pro versie nemen (snapdragon 650), maar ik weet even niet of ik de 16gb 2gb moet nemen of de 32gb 3gb. Is het enige verschil het geheugen? En zit er veel verschil (over 2 jaar) in 2gb of 3gb ram?
In het kort:
Bestellen buiten EU: waar moet ik op letten?
Spemall en Geekbuying betrouwbaar?
Zijn er nog goedkopere sites dan Spemall en Geekbuying?
Is het enige verschil tussen 16gb 2gb vs 32gb 3gb ram en rom?
Wat merk je er nu en over 2 jaar van als het gaat om 2gb vs 3gb?
Als het toestel stuk gaat, zou ik dat in Nederland kunnen repareren? (reperatie terug sturen naar het buitenland is aardig wat kosten)
Nyltje
[ Voor 4% gewijzigd door Nyltje op 26-01-2016 02:54 . Reden: Vraag reperatie toevoeging ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken