Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staavmixer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04 19:30
Herr Flicker schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:17:
Ik heb voor een collega, toen hij net uit was, de Redmi Note 3 besteld. Op het begin werkt alles perfect. De fingerprint is ook erg snel. Miui zoals gewoonlijk erg fijn in gebruik (hij ging van Samsung naar MIUI).

Sinds vandaag pakt hij ineens beide simkaarten niet meer? Terwijl ze het voorheen wel beide deden. Iemand bekend met dit euvel?
Dit is eerder al besproken maar omdat ik er ook telkens last van heb verwacht ik dat het het volgende is:
Na het (opnieuw) opstarten moet je je simkaart ontgrendelen.
Wie gewend is geraakt aan de vingerscanner zal dit uit gewenning direct via de scanner doen, maar het ontgrendel scherm voor de simkaart komt dan niet tevoorschijn.

Na het opstarten dus eerst je simkaarten unlocken door met je toegangscode in te loggen en daarna pas ontgrendelen via vingerscanner.

[ Voor 3% gewijzigd door staavmixer op 03-01-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre62
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik kan geen koppeling vinden tussen Dropbox en MUIU 7.
Ik kan dus mijn foto's en muziek niet vinden.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Dank.
Pierre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre62
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-08-2024
Leuk een systeem met 2 simkaarten, maar dan blijkt dat je zaken niet gescheiden/dubbel kunt doen.
Bijvoorbeeld Whatssapp 2 keer met gescheiden contacten.

Ligt dit in de ontwikkeling van MIUI?

Groetjes van Pierre

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-08 13:12
Pierre62 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:18:
Leuk een systeem met 2 simkaarten, maar dan blijkt dat je zaken niet gescheiden/dubbel kunt doen.

Groetjes van Pierre
Het whatsapp probleem ligt eerder bij Whatsapp zelf aangezien ze dit (nog) niet ondersteunen. Er zijn wel omwegen voor te vinden zoals Disa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebro
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 20:03
Pierre62 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:18:

Groetjes van Pierre
De Pro versie van Titanium Backup laat wel multiple profielen toe. Ik heb dit nog niet geprobeerd met whatsapp maar ik weet dat dit werkt voor bijvoorbeeld snapchat.
Vin87 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:45:
[...]

De Gmail app ondersteunt ook exhange na installatie van dit bestand (http://www.apkmirror.com/...657-android-apk-download/). Dit is standaard aanwezig op de Nexus toestellen. Wellicht lukt het toevoegen van een certificaat hier wel mee? Ik gebruik de Gmail app zelf ook voor zakelijke email (maar geen certificaat nodig)

Rabobank loopt helaas vast op alle Miui firmware, is een bekend probleem.
Ik draai de Exchange toevoeging en ook dan is een certificaat niet te installeren. Dus verbinding maken met mijn zakelijke mail kan wel maar als ik weer van wachtwoord verander moet ik op alle devices zonder certificaat mijn wachtwoorden aanpassen (I know, first world problems).

Dus ook voor bokkie11, als je met wachtwoord kan inloggen dan is die apk van Vin87 voldoende om 1 app te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:07
Via everbuying mijn Redmi Note 3 aangeschaft. Alle tools om een nieuwe rom te flashen staan al klaar, alleen kan ik mijn pakket niet volgen. In mijn e-mail staat dat ik het kan bekijken op de site Russia Express, maar is geen hyperlink in de e-mail, en google komt niet uit bij Russia express. Iemand hier van deze site gehoord? Tracking number begint met; YT160021107740.....

[ Voor 6% gewijzigd door Untouchablezz20 op 05-01-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Het is mij gelukt om de bootloader te ontgrendelen en TWRP te installeren. Vergeet al die handleidingen op internet die zeggen dat alleen het installeren van de DEV rom genoeg is, of dat het volledig verifiëren op Mi cloud genoeg is, er werkt, voor nieuwe accounts, maar één ding: wachten (of een oude Miui account / Platinum/diamond account). 3 weken! na het aanvragen van de unlock code via miui.com/unlock.php kreeg ik vandaag een sms met de bevestiging. Toen was het ontgrendelen zo gedaan met het Miui unlock programma. Draai nu sMiui (Xiaomi.eu met wat mods), helemaal in het Nederlands.

[ Voor 6% gewijzigd door Vin87 op 05-01-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:41
wat voor software is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeeFizz schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:59:
[...]

Tnx voor de tip. 16note3 werkt inderdaad nog, maar alleen via de mobiele site. Net besteld dus voor ca €130,-.
Ik heb de mijne ook op 26 december besteld, stond alleen een poos op processing. Kreeg maandag een bevestiging en tracking nr van Bpost (BLVS......).

De mijne heeft de volgende status:

Your search result(s):
Barcode number: BLVS1376360000349xxx
Date - Time Place Status
05-01-2016 07:04:29 Item is announced / bpost received the information
06-01-2016 00:01:00 Item is ready for transport

Is de jouwe ook zo ver (of verder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:14:
Via everbuying mijn Redmi Note 3 aangeschaft. Alle tools om een nieuwe rom te flashen staan al klaar, alleen kan ik mijn pakket niet volgen. In mijn e-mail staat dat ik het kan bekijken op de site Russia Express, maar is geen hyperlink in de e-mail, en google komt niet uit bij Russia express. Iemand hier van deze site gehoord? Tracking number begint met; YT160021107740.....
Ik heb de mijne (en 2 anderen in dit forum ook) via Everbuying gekocht alleen dan met normale shipping (wat volgens mij het goedkoopste was, $140,07). Deze werd/wordt dan via Bpost verzonden.

Ik ken Russia Express niet, maar bij http://www.17track.net/nl/ kun je bijna alle soorten tracking nummers invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Deze software:

http://xiaomi.eu/communit...ry-on-redmi-note-3.29213/

Maar dat werkt dus pas als je unlocking rechten hebt via www.miui.com/unlock.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:52:
[...]

Ik heb de mijne ook op 26 december besteld, stond alleen een poos op processing. Kreeg maandag een bevestiging en tracking nr van Bpost (BLVS......).

Your search result(s):
Date - Time Place Status

Mijne heeft precies dezelfde status, met exact dezelfde tijdstippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of deze link al gepost is, maar heb met deze download mijn redmi note 3 voorzien van NL versie miui7 incl google play store,
In 30 minuten gelukt. (Alleen download duurde ongeveer 2 uur)
Goed werkend (tot nu toe)

http://www.honorbuy.com/forum/thread-360004-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de redmi note 3g 32 gb gekocht bij ibuygou.com. Zeer betrouwbaar en binnen 4 dagen in huis voor 217 euro incl afgekochte tax.

Voorlopig maar een proefhoesje bestelt op aliexpress voor een belachelijke prijs

http://www.aliexpress.com...pa-Cover/32584460560.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebro
Vin87 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:15:
Het is mij gelukt om de bootloader te ontgrendelen en TWRP te installeren. Vergeet al die handleidingen op internet die zeggen dat alleen het installeren van de DEV rom genoeg is, of dat het volledig verifiëren op Mi cloud genoeg is, er werkt, voor nieuwe accounts, maar één ding: wachten (of een oude Miui account / Platinum/diamond account). 3 weken! na het aanvragen van de unlock code via miui.com/unlock.php kreeg ik vandaag een sms met de bevestiging. Toen was het ontgrendelen zo gedaan met het Miui unlock programma. Draai nu sMiui (Xiaomi.eu met wat mods), helemaal in het Nederlands.
Kleine toevoeging na verheldering van Vincent:

Op de volgende pagina (miui.com/unlock/apply.php) mogen geen spaties in de invulvelden staan.
Veld 1: Naam (bijvoorbeeld alleen je voornaam (maar dus niet als je een dubbele voornaam met spatie hebt hahaha))
Veld 2: Landcode +31 (staat niet op alfabetische volgorde maar wel bij de N)
Veld 3: Je mobiele nr (zonder 0 dus 612345678)
Veld 4: Reden van unlocken zonder spaties (bijvoorbeeld: ToHaveTWRPandMultiLanguage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Zijn er al meer mensen die bovenstaande geprobeerd hebben?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
fvandenreek schreef op zondag 10 januari 2016 @ 08:42:
Zijn er al meer mensen die bovenstaande geprobeerd hebben?
Ik heb het gedaan en ik wacht op mijn sms, nu 4 dagen intussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Het lijkt er op dat ze het toestel vanuit concurrentie oogpunt te snel in de verkoop hebben gebracht, voordat de software al op het niveau was wat gewend zijn van xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
Ook dat is Xiaomi, dat gebeurt ze wel vaker.

Ik ben wel benieuwd of ze voor de Mi5 ook de bootloader gaan locken en het zo moeilijk maken om dst ongedaan te maken. Die wordt waarschijnlijk ook veel geïmporteerd een als het dan niet goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Op het officiële Miui forum is aangekondigd dat alle nieuwe Xiaomi toestellen een gesloten bootloader zullen hebben. Opzich geen probleem mits de ontgrendel procedure zonder wachttijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja als dat eenmaal goed werkt is het geen probleem, maar nu is het niet bepaald handig.
Ik heb al een poging gedaan tot aanvraag van zo'n code zonder dat ik het toestel al heb, geen idee of dat zijn heeft maar er minstens 10 dagen op moeten wachten is wel echt heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Dat gaat ze als ze het niet snel veranderen veel "buitenlandse" klanten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjannouws
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:19
Hoi,

ik kijk al aardig lang rondom de redmi note 3 te halen (hoogstwaarschijnlijk via gearbest, heb je hier slechte ervaringen mee vertel het me aub :) ).

Ik lees dat veel mensen het hebben over het wijzigen van dingen in hun telefoon voor deze echt gebruiksvriendelijk is. Is het toestel ook gewoon goed te gebruiken zonder iets te downloaden, gewoon alleen de play store en verder de standaard apps.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Iemand al de Gizchina shop geprobeerd? Ziet er imho netjes uit, ik wil gerust iets meer betalen voor goede service. Komt blijkbaar uit een EU warehouse. http://shop.gizchina.com/...gb-ram-32gb-gray-595.html

Of zijn er betere alternatieven om te importeren? Want ik wil de note 3 best een kans geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb m vanochtend besteld bij Gearbest.
Die zijn niet zo snel met verzenden, dus nu maar afwachten..

Geen ervaring met die shop van GizChina, maar dat lijkt wel prima. Wel wat duurder inderdaad maar dan heb je geen extra kosten en wel een snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

dutchgio schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:01:

Geen ervaring met die shop van GizChina, maar dat lijkt wel prima. Wel wat duurder inderdaad maar dan heb je geen extra kosten en wel een snelle levering.
Zie net dat het nog excl. tax is als het uit China moet komen. Met direct shipping uit de EU (wat $35.00 kost), komt het totaal neer op:

$274.99 / €252.47

Beetje duur (maar alsnog netjes), maar hoeveel zou je dan moeten betalen aan invoerkosten als je hem via gearbest gaat importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja dat is dus de vraag, moet je uberhaupt nog wat extra's betalen en hoeveel is dat dan..
Dat stuk blijft altijd een onzekerheidje.
Je kunt dat wel wegnemen door wel vanaf China te laten verzenden, maar bij een shop die een 'verzekering' tegen extra kosten aanbiedt voor 5% van het bedrag. Daarmee kun je dan achteraf de betaalde invoerkosten weer terugkrijgen.
Op Aliexpress is ook een bekende shop actief die de telefoon eerst naar de UK stuurt, om vanuit daar je telefoon naar je eigen adres door te sturen en zo ook te kunnen garanderen dat er geen extra kosten zijn. Dan nemen zij de kosten verder voor hun rekening.

Bij die opties betaal je uiteraard ook iets meer, maar wel minder dan de 250 euro van het EU warehouse van GizShop die jij noemt.
Ik gok dat die opties beiden zo ongeveer rond de 220,- kosten in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik heb de mijne bij banggood.com besteld. Daar is hij niet persee het goedkoopst, maar ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met die shop. Ook met duurdere items, ook met retouren en RMAs.

Ik was er in totaal € 216,- voor kwijt. Hij moet nog geleverd worden, dus er kan nog een naheffing bijkomen.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickstje84
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-08 20:21
Als ik naar die site surf (miui.com/unlock/apply.php) krijg ik direct chinees op m'n scherm te zien, enig idee hoe dit te omzeilen? Zou ook graag een Unlock krijgen,

Groeten
Nebro schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:10:
[...]

Kleine toevoeging na verheldering van Vincent:

Op de volgende pagina (miui.com/unlock/apply.php) mogen geen spaties in de invulvelden staan.
Veld 1: Naam (bijvoorbeeld alleen je voornaam (maar dus niet als je een dubbele voornaam met spatie hebt hahaha))
Veld 2: Landcode +31 (staat niet op alfabetische volgorde maar wel bij de N)
Veld 3: Je mobiele nr (zonder 0 dus 612345678)
Veld 4: Reden van unlocken zonder spaties (bijvoorbeeld: ToHaveTWRPandMultiLanguage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbass
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-06 13:25
nickstje84 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:02:
Als ik naar die site surf (miui.com/unlock/apply.php) krijg ik direct chinees op m'n scherm te zien, enig idee hoe dit te omzeilen? Zou ook graag een Unlock krijgen,

Groeten

[...]
In Chrome rechtermuis op de pagina en Translate to English.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickstje84
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-08 20:21
bigbass schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:26:
[...]

In Chrome rechtermuis op de pagina en Translate to English.
Worked like a charm, nu ff wachten op snelle response ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
dutchgio schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:01:

Ik heb hem vorige week bij het EU warehouse van Gearbest besteld en de vrijdag erop al binnen via DPD!

Wat een pareltje van een telefoon trouwens! Echt weer een verbetering t.o.v. de note 2. Het enige waar ik nog van baal, is dat ik het adresboek niet kan inzien via de carkit. De telefoon is wel gekoppeld en ik kan ook bellen. Ik zie echter alleen nummers en geen namen. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Hij werkt bij mij perfect op de carkit en ik heb nagenoeg alle roms geprobeerd. Al mijn contacten zijn gesynchroniseerd met Google.

Overigens ontvang ik net de bootloader rechten op m'n 2e account, niet via een SMS, maar als ik inlog op de unlock app dan mag ik unlocken, heb 12 dagen geleden de aanvraag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kasj schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:09:
[...]

Ik heb hem vorige week bij het EU warehouse van Gearbest besteld en de vrijdag erop al binnen via DPD!
Netjes, helaas zelf niet besteld bij de EU warehouse dus dan duurt het even..
Gearbest is dan dus echt de "showroom-shop" die geen voorraad heeft blijkbaar.
Als ze m eenmaal verzenden moet het wel snel kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Vin87 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:46:
Hij werkt bij mij perfect op de carkit en ik heb nagenoeg alle roms geprobeerd. Al mijn contacten zijn gesynchroniseerd met Google.
Uit nieuwsgierigheid: Bij welke rom ben je uiteindelijk blijven plakken?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:52:
[...]

Your search result(s):
Date - Time Place Status

Mijne ligt nu in België, die van jou waarschijnlijk ook. Als ik afga op de status en wat eerder hier gepost is, mogen we morgen wat verwachten. Komt goed uit, gisteren mijn huidige ZTE laten vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Graag een apart topic aanmaken voor levertijden en prijzen (als dat er nog niet is) en dit topic alleen gebruiken voor ervaringen en discussie .
Levertijden en prijzen krijgen van nu af aan direct een schopje richting prullenbak :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Twan V schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:02:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: Bij welke rom ben je uiteindelijk blijven plakken?
Met gelockte bootloader: Sphinx stable
Nu met ontgrendelde bootloader: sMiui 6.1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik heb de telefoon nu 2 weken in gebruik en ben zeer tevreden over de kwaliteit. Heb er een rom op staan die alleen chinees en engels ondersteund maar heb mijn telefoons altijd in engels dus geen issue.

Wat ik zeer waardeer:

Design, kwaliteit is geweldig (ik kom van een Samsung Galaxy S4)
Vingerafdruk scanner werkt altijd en erg snel, de plek is ook prettig.
De android versie is clean en voelt erg snel aan. (5.0.2 LRX22G, MIUI 7.00.16.00(LHNCNCJ))
Alle apps werken perfect.
Dual sim is perfect, 4G via T-mobile haalt 100 Mbit/s
Out of the box gesprekken opnemen is super handig (altijd gemist sinds ik mijn Oppo weg deed)
Acuduur is zeer zeer voldoende (als je zuinig doet haal je 48 uur zelfs met duo sim).
Schermkwaliteit is vergelijkbaar met de Iphone6(plus)
Frontcam is perfect voor skype (wat ik zeer vaak gebruik), full HD video (ook leuk dat de je geslacht herkend wordt en je leeftijd :)
Hoofdcamera is snel en veel beter dan ik gewend was. De camera heeft een grotere kijkhoek dan de SG S5 en de Iphone 6 (plus). Dit verschil is goud waard!!

Enige wat ik nog niet helemaal begrijp is waarom ik soms geen pushbericht door krijg (whatsapp, viber en skype). Het lijkt wel of deze apps te diep slapen ofzo. Moet ergens een instelling zijn.
Moet ik wel oplossen want is storend.

[ Voor 3% gewijzigd door procyon op 12-01-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbass
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-06 13:25
procyon schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:25:
Ik heb de telefoon nu 2 weken in gebruik en ben zeer tevreden over de kwaliteit. Heb er een rom op staan die alleen chinees en engels ondersteund maar heb mijn telefoons altijd in engels dus geen issue.

Wat ik zeer waardeer:

Design, kwaliteit is geweldig (ik kom van een Samsung Galaxy S4)
Vingerafdruk scanner werkt altijd en erg snel, de plek is ook prettig.
De android versie is clean en voelt erg snel aan. (5.0.2 LRX22G, MIUI 7.00.16.00(LHNCNCJ))
Alle apps werken perfect.
Dual sim is perfect, 4G via T-mobile haalt 100 Mbit/s
Out of the box gesprekken opnemen is super handig (altijd gemist sinds ik mijn Oppo weg deed)
Acuduur is zeer zeer voldoende (als je zuinig doet haal je 48 uur zelfs met duo sim).
Schermkwaliteit is vergelijkbaar met de Iphone6(plus)
Frontcam is perfect voor skype (wat ik zeer vaak gebruik), full HD video (ook leuk dat de je geslacht herkend wordt en je leeftijd :)
Hoofdcamera is snel en veel beter dan ik gewend was. De camera heeft een grotere kijkhoek dan de SG S5 en de Iphone 6 (plus). Dit verschil is goud waard!!

Enige wat ik nog niet helemaal begrijp is waarom ik soms geen pushbericht door krijg (whatsapp, viber en skype). Het lijkt wel of deze apps te diep slapen ofzo. Moet ergens een instelling zijn.
Ik heb hetzelfde probleem, zowel mijn pebble als mijn Mi Band krijgen ook niks door. Het is ergens ook wel lekker rustig, dus nog niet hard op zoek geweest naar een oplossing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
procyon schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:25:

...
...

Wat bedoel je met out of the box gesprekken opnemen?

Over die push notificaties :

Swipe naar beneden om whatsapp te locken op het recents menu (geen idee hoe dat ding in het Nederlands heet)
Zorg dat onder instellingen bij batterij restricties de dataverbinding van whatsapp niet wordt beperkt in slaap modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ga ik proberen thanks! Wat ik bedoelde met opnemen was dat 'record' een knopje is in de bel app zelf. Hoef er dus geen app voor te downloaden. Erg relaxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
Vanochtend de mijne binnengekregen via Everbuying. Hij was uit de doos al voorzien van de Google Play Store en Nederlandse taal, dus voorlopig hoef ik even niet te tweaken. Eerste indruk is dat ik positief verrast ben over de bouwkwaliteit, de snelheid en de werking van de vingerafdruk-scanner. De achterkant zit alleen wel snel vol met vette plekken van het vasthouden. Worden SMS berichten trouwens bij jullie ook niet automatisch herkend (ik moest uiteindelijk de verificatiecode voor Whatsapp handmatig invoeren), is dat een setting ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeeFizz schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:32:
Vanochtend de mijne binnengekregen via Everbuying. Hij was uit de doos al voorzien van de Google Play Store en Nederlandse taal, dus voorlopig hoef ik even niet te tweaken. Eerste indruk is dat ik positief verrast ben over de bouwkwaliteit, de snelheid en de werking van de vingerafdruk-scanner. De achterkant zit alleen wel snel vol met vette plekken van het vasthouden. Worden SMS berichten trouwens bij jullie ook niet automatisch herkend (ik moest uiteindelijk de verificatiecode voor Whatsapp handmatig invoeren), is dat een setting ergens?
Mooi, ik wacht nog geduldig af...

Moest je bijbetalen? Welke softwareversie staat er precies op (even onder Instellingen en helemaal onderaan bij Over apparaat kijken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
De berichten werden bij mij wel automatisch herkend. Zou niet weten of dat een instelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:43:
[...]

Mooi, ik wacht nog geduldig af...

Moest je bijbetalen? Welke softwareversie staat er precies op (even onder Instellingen en helemaal onderaan bij Over apparaat kijken)?
Niks bij hoeven betalen, heb ik overigens nog nooit gemoeten bij Chinees spul wat via Brussel (Bpost) Europa binnen kwam.

Versie is MIUI 7.0.919.0 LHNCNCJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeeFizz schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:41:
[...]

Niks bij hoeven betalen, heb ik overigens nog nooit gemoeten bij Chinees spul wat via Brussel (Bpost) Europa binnen kwam.

Versie is MIUI 7.0.919.0 LHNCNCJ.
De mijne ook net binnen, geen extra kosten. Hoefde niet eens te tekenen voor ontvangst.

Wat een beauty trouwens! Viel me op dat hij niet in de standaard bruine kartonnen doos zit maar een witte. Nu eerst werken, vanavond maar eens spelen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjannouws
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:19
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:28:
[...]

De mijne ook net binnen, geen extra kosten. Hoefde niet eens te tekenen voor ontvangst.

Wat een beauty trouwens! Viel me op dat hij niet in de standaard bruine kartonnen doos zit maar een witte. Nu eerst werken, vanavond maar eens spelen ermee.
via waar heb je besteld, en stond er al een multi language op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Vandaag ook de Note 3 binnen gekregen met daarop de volgende rom: http://www.honorbuy.com/forum/thread-360004-1-1.html

Nu probeer ik de developer rom erop te zetten via Miflash om vervolgens xiaomi.eu rom erop te zetten. Nu merk ik dat ik op mijn PC (windows 10 legaal) Miflash wel geïnstalleerd krijg maar het programma start niet op. Ik heb al oudere versies geprobeerd maar dat werkt ook niet. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vin87
SMS werkt prima, maar Whatsapp moest ik ook handmatig invullen
robbertp schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:34:
Vandaag ook de Note 3 binnen gekregen met daarop de volgende rom: http://www.honorbuy.com/forum/thread-360004-1-1.html

Nu probeer ik de developer rom erop te zetten via Miflash om vervolgens xiaomi.eu rom erop te zetten. Nu merk ik dat ik op mijn PC (windows 10 legaal) Miflash wel geïnstalleerd krijg maar het programma start niet op. Ik heb al oudere versies geprobeerd maar dat werkt ook niet. Iemand tips?
Gebruik deze tool:

http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html

Dev rom hier:

http://bigota.d.miui.com/...0.5_5.0_cn_5abaead035.tgz

Dit is 5.12.10. Als je deze installeert en WIFI aanzet krijg je gelijk de OTA aangeboden naar 6.1.11

[ Voor 3% gewijzigd door Vin87 op 13-01-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 14:32

Thomg

Aww yiss

Heb dus ook de note 3 en wil de dev rom erop flashen, maar ik krijg het niet voor elkaar om een account te creëren.

Werkt het bij mij gewoon raar of ben ik gek?

Zegt "Can't activate simcard".
Couldn't send activation sms to gateway.

Edit: Ik mistte de optie om via e-mail only te doen, dat werkte wel.

[ Voor 55% gewijzigd door Thomg op 13-01-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
26 december, zo uit het hoofd is ie 4 januari verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heb hem zojuist ook gekregen. Prachtig toestel, en fingerprint werkt inderdaad erg snel. Is er een mogelijkheid om de app grote aan te passen? De iconen zijn momenteel wel erg aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik gooi er gewoon zelf meteen nova overheen ;)

Iemand ook problemen met het ontvangen van sms berischtjes van xiaomi?
Google en een testje met een andere telfoon werkte pri-ma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
Vin87 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:56:
[...]

SMS werkt prima, maar Whatsapp moest ik ook handmatig invullen

[...]

Gebruik deze tool:

http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html

Dev rom hier:

http://bigota.d.miui.com/...0.5_5.0_cn_5abaead035.tgz

Dit is 5.12.10. Als je deze installeert en WIFI aanzet krijg je gelijk de OTA aangeboden naar 6.1.11
Top ga het morgen direct even proberen, enig idee waarom miflash niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrjannouws schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 16:25:
[...]

via waar heb je besteld, en stond er al een multi language op?
Via Everbuying op 26 december, Stable 7.0.919.0. Gewoon NL dus en geen spy/bloatware of andere rotzooi. Ik wil er wel zsm een EU ROM op zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
@thomg Bij de note 2 is het bij Hollands nieuwe ook niet mogelijk om sms te ontvangen in 1 simkaartslot, het veranderen van slot is dan de oplossing.

De specs van de xiaomi redmi note 3 PRO staan nu op kimovil. (Qualcomm Snapdragon 650 MSM8956)

[ Voor 24% gewijzigd door fvandenreek op 14-01-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
@theduke1989, vandaag is de Xiaomi Redmi Note 3 aangekondigd met een Snapdragon 650 processor. Het gaat hier om een normale variant en een Pro/Prime variant.

Hier zijn de specs te vinden:
http://www.mi.com/note3/specs/

Engelse uitleg is hier te vinden: http://en.miui.com/thread-208881-1-1.html

In totaal kunnen we dus kiezen uit 4 Redmi Note 3 varianten
1: Helio X10 met 2GB geheugen is standard
2: Helio X10 met 3GB geheugen is Pro/Prime

3: Snapdragon 650 met 2GB geheugen is Snapdragon standard *
4: Snapdragon 650 met 3GB geheugen is Snapdragon Pro/Prime *

*Officiële benaming is bij mij nog niet bekend.

Vertaling van Chinees naar Engels @productpagina.
Klik om te vergroten
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ccGsts6a3K74cdYBgxy2ZAxN/full.png

[ Voor 48% gewijzigd door Kiswum op 14-01-2016 09:52 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kiswum schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:46:
@theduke1989, vandaag is de Xiaomi Redmi Note 3 aangekondigd met een Snapdragon 650 processor. Het gaat hier om een normale variant en een Pro/Prime variant.

Hier zijn de specs te vinden:
http://www.mi.com/note3/specs/

Engelse uitleg is hier te vinden: http://en.miui.com/thread-208881-1-1.html

In totaal kunnen we dus kiezen uit 4 Redmi Note 3 varianten
1: Helio X10 met 2GB geheugen is standard
2: Helio X10 met 3GB geheugen is Pro/Prime

3: Snapdragon 650 met 2GB geheugen is Snapdragon standard *
4: Snapdragon 650 met 3GB geheugen is Snapdragon Pro/Prime *

*Officiële benaming is bij mij nog niet bekend.

Vertaling van Chinees naar Engels @productpagina.
Klik om te vergroten
[afbeelding]
Las het net op GizChina, ziet er leuk uit!! Ben benieuwd wat de pretatiewinst is tov de X10!
Adreno 510 GPU supports DirectX 12 and OpenGL ES 3.1 which certainly gives you a better gaming experience ! Guess what? The Redmi Note 3 scored a 77592 in AnTuTu Benchmark 6.0 !
Ben benieuwd wat de echte score is maar klinkt goed!

[ Voor 14% gewijzigd door iPodKiller op 14-01-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Kasj schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:09:
[...]

Wat een pareltje van een telefoon trouwens! Echt weer een verbetering t.o.v. de note 2. Het enige waar ik nog van baal, is dat ik het adresboek niet kan inzien via de carkit. De telefoon is wel gekoppeld en ik kan ook bellen. Ik zie echter alleen nummers en geen namen. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Het bleek dat er een onofficiële aangepaste ROM op de redmi note was gezet: 7.00.11.00. Die aangepaste roms van die shops vertrouw ik niet, dus uiteindelijk de Xiaomi.eu ROM geflasht met SP flash tool (zonder unlocked bootloader). Die draait nu lekker met Nederlandse taal en de contacten in de carkit werken ook weer. Helaas is het me nog niet gelukt om het toestel te rooten, dus als iemand hiervoor nog tips heeft houd ik me aanbevolen. Nu afwachten tot het unlocken van de bootloader gemakkelijker wordt, zodat ik TWRP en supersu kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Xiaomi.eu rom heeft standaard root toegang, probeer even de weekly build.

Als een app root toegang nodig heeft, dan komt er vanzelf een notificatie. Je kunt roottoegang ook regelen via de security app.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:07:
[...]

Las het net op GizChina, ziet er leuk uit!! Ben benieuwd wat de pretatiewinst is tov de X10!

[...]

Ben benieuwd wat de echte score is maar klinkt goed!
Wat bedoel je met de echte score? Deze score staat genoemd op Kimovil, t.o.v. 48000 voor de gewone Note 3 32GB.

Behalve de andere processor /GPU heeft de Indiase versie een 16MP camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Toch wel jammer, maar die van mij hij is toevallig net verzonden dor Gearbest.
Als ik wist dat die SD versie eraan zou komen had ik daar wel op gewacht. Al zullen huidige roms voor de Note 3 er waarschijnlijk niet compitabel mee zijn, dus dan begint dat weer helemaal vanaf 0 als een nieuw toestel en duurt het wel even voordat er roms van o.a. Xiaomi.eu zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Kasj schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Het bleek dat er een onofficiële aangepaste ROM op de redmi note was gezet: 7.00.11.00. Die aangepaste roms van die shops vertrouw ik niet, dus uiteindelijk de Xiaomi.eu ROM geflasht met SP flash tool (zonder unlocked bootloader). Die draait nu lekker met Nederlandse taal en de contacten in de carkit werken ook weer. Helaas is het me nog niet gelukt om het toestel te rooten, dus als iemand hiervoor nog tips heeft houd ik me aanbevolen. Nu afwachten tot het unlocken van de bootloader gemakkelijker wordt, zodat ik TWRP en supersu kan flashen.
Waar heb je de fastboot/Sptools versie van de xiaomi.eu ROM vandaan? Ik kan alleen de Chinese stable en dev rom vinden voor SP tools.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Salmon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:46:
[...]

Waar heb je de fastboot/Sptools versie van de xiaomi.eu ROM vandaan? Ik kan alleen de Chinese stable en dev rom vinden voor SP tools.
Iemand heeft de rom van Xiaomi.eu aangepast zodat je die, zonder het unlocken van de bootloader, toch kunt flashen via SP Flashtools. Laatste versie is deze:

http://en.miui.com/thread-208490-1-1.html

Maar geen OTA want je hebt geen recovery om de update in te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebro
robbertp schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:39:
[...]

Top ga het morgen direct even proberen, enig idee waarom miflash niet werkt?
Mi flash werkt wel hoor. Ligt er aan welk type bestand je wil flashen, je moet die namelijk wel goed opzetten. SP flash tool werkt wel wat fijner hoor.

Ik ben na veel flashen eindelijk op dev rom. Het is niet mogelijk om via de interne updater een zip te flashen over bijvoorbeeld een Sphinx rom dus als je naar een dev rom wil, flash er een met de flash tools. (Zie linkjes van Vin87).

Ondertussen is mn bootloader nog steeds niet unlocked. 1 sim van mij staat wel op activated en de andere niet. Maar ook ik blijf hangen op 50%. ADB werkt perfect, dus mn drivers zijn up-to-date. Hele hassle maar ik blijf het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
Nebro schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:20:
[...]

Mi flash werkt wel hoor. Ligt er aan welk type bestand je wil flashen, je moet die namelijk wel goed opzetten. SP flash tool werkt wel wat fijner hoor.
Miflash start gewoon helemaal niet op (behalve net na de eerste keer installeren) daarna na tig keer andere versies geïnstalleerd en her na her installatie blijft programma deud. Ben nu bezig met dev rom en sp flash, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebro
robbertp schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:24:
[...]

Miflash start gewoon helemaal niet op (behalve net na de eerste keer installeren) daarna na tig keer andere versies geïnstalleerd en her na her installatie blijft programma deud. Ben nu bezig met dev rom en sp flash, ben benieuwd.
Gek, ik heb het programma gewoon draaien. Goed dat sp flash een zeer fijn alternatief is. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

fvandenreek schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:55:
@thomg Bij de note 2 is het bij Hollands nieuwe ook niet mogelijk om sms te ontvangen in 1 simkaartslot, het veranderen van slot is dan de oplossing.

De specs van de xiaomi redmi note 3 PRO staan nu op kimovil. (Qualcomm Snapdragon 650 MSM8956)
Ik heb vodafone :s
Zit ook in slot 2 sinds gisteravond laat.
Ik ontvang alleen die van Xiaomi niet trouwens.
Vader gevraagd te smsen en die kwam meteen binnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomg op 14-01-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
Nebro schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:34:
[...]

Gek, ik heb het programma gewoon draaien. Goed dat sp flash een zeer fijn alternatief is. Good luck!
Net gelukt na 2 pogingen, viel mee :) nu verder met de xiaomi.eu rom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Ik heb vandaag de Chinese Development ROM geïnstalleerd, onderstaand is mijn uitleg hoe je deze installeerd via SP tools. Je kan ook de Xiaomi.eu ROM op deze manier installeren, alleen de OTA is op dit moment niet werkend (door recovery en locked bootloader). Ik heb de 2GB/16GB versie van AliExpress, deze kwam met een custom ROM (aangepaste chinese stable ROM) van de verkoper.

Bron: en.miui.com thread.
1. Go to http://en.miui.com/thread-193681-1-1.html
2. Download VCOM Driver and install. This is the executable in the unzipped folder.
3. Reboot pc
4. Download and extract SP Flash Tool
5. Download the Fastboot ROM, China development ROM
6. Extract fastboot ROM and copy file "MT6795_Android_scatter.txt" into the signed_bin folder
7. Go to the SP Flash Tool directory and open the option.ini file with a text editor, change CurrentLang=0 to CurrentLang=1. The tool will then be in English when you open it.
8. Start SP flash tool (Flash_tool.exe start as administrator)
9. Go to the download tab.
10. Power off the phone.
11. Point the download-agent input field to the DA_SWSEC.bin file in the SP_flash directory
12. Point the Scatter-loading file input field to the just copied MT6795_Android_scatter.txt file
13. Press the green download button in the SP_flash application
14. Press and hold the volume down button
15. Insert the USB cable in your phone (if you don't hold the volume down button before connecting the SP_flash tool will give a lot of errors)
16. WAIT until the bar becomes YELLOW and then release the volume down button
18. The application will give you a green checkmark, indicating everything went okay.
19. Disconnect the USB and start your phone with the power button.
20. Chinese Developer ROM is installed now.

Hopelijk helpt dit jullie ook om de Chinese dev rom te installeren.

Voor de rest is het mij nog niet gelukt om de Bootloader te unlocken en TWRP te installeren. Via elke tool kom ik uit op de unlock pagina van Xiaomi, welke mij een formulier laat invullen en laat wachten op een bevestiging. Het kan 10 dagen duren staat op verschillende topics op xiaomi.eu en en.miui.com. Dus dat wordt maar even wachten met de telefoon echt te gaan gebruiken, wil graag de xiaomi.eu ROM en werkende OTA's voordat ik Android ga inrichten.

[ Voor 10% gewijzigd door Salmon op 14-01-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Thomg schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:52:
[...]

Ik heb vodafone :s
Zit ook in slot 2 sinds gisteravond laat.
Ik ontvang alleen die van Xiaomi niet trouwens.
Vader gevraagd te smsen en die kwam meteen binnen.
Ook nog even de simkaart in een andere telefoon gestopt, dit werkt ook niet.

Heeft iemand recent een sms ontvangen van xiamoi bij het registeren voor ook maar iets?

https://i.imgur.com/OrJzOjv.png

https://i.imgur.com/JEMldZ6.png

Erg frustrerend om van root naar no root te gaan...

Hen service is ook down.
https://sg.support.kefu.mi.com/

[ Voor 17% gewijzigd door Thomg op 14-01-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Salmon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:00:
Ik heb vandaag de Chinese Development ROM geïnstalleerd, onderstaand is mijn uitleg hoe je deze installeerd via SP tools. Je kan ook de Xiaomi.eu ROM op deze manier installeren, alleen de OTA is op dit moment niet werkend (door recovery en locked bootloader). Ik heb de 2GB/16GB versie van AliExpress, deze kwam met een custom ROM (aangepaste chinese stable ROM) van de verkoper.
*knip*
Ik kom er even niet meer uit: waarom zou ik je de Chineze Dev-rom willen in plaats van de EU-rom? Is dat puur vanwege de OTA ondersteuning zonder bootloader unlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Gumball schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:52:
[...]

Ik kom er even niet meer uit: waarom zou ik je de Chineze Dev-rom willen in plaats van de EU-rom? Is dat puur vanwege de OTA ondersteuning zonder bootloader unlock?
Yup daarom heb ik daarvoor gekozen. De Chinese Dev ROM heeft de Engelse taal aan boord, dus dat is voor mij goed genoeg. Ik zou voor nu inderdaad voor de Chinese rom gaan en later deze verwisselen voor de xiaomi.eu versie wanneer deze correct werkt. Op zich zou de xiaomi.eu versie gewoon werken, alleen geen OTA/upgrade pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
lees ook nog wel enkele nadelen op internet over de Dev ROM, die zou chinese apps bevatten die niet te verwijderen zijn en ook staan de google apps er niet op zoals de play store. klopt dat? of is de dev rom volledig engels talig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
bastv schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:33:
lees ook nog wel enkele nadelen op internet over de Dev ROM, die zou chinese apps bevatten die niet te verwijderen zijn en ook staan de google apps er niet op zoals de play store. klopt dat? of is de dev rom volledig engels talig?
Op de Dev rom zitten idd Chinese apps en geen playstore. Eu rom is net zo makkelijk erop te zetten via sp flash en heeft playstore/root en geen Chinese meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
robbertp schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Op de Dev rom zitten idd Chinese apps en geen playstore. Eu rom is net zo makkelijk erop te zetten via sp flash en heeft playstore/root en geen Chinese meuk
Weet je het heel zeker van die root? Mijn exemplaar met xiaomi.eu rom is nl niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
Kasj schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:23:
[...]

Weet je het heel zeker van die root? Mijn exemplaar met xiaomi.eu rom is nl niet geroot.
Je hebt gelijk, ik was te snel 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Thomg schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:00:
[...]

Ook nog even de simkaart in een andere telefoon gestopt, dit werkt ook niet.

Heeft iemand recent een sms ontvangen van xiamoi bij het registeren voor ook maar iets?

https://i.imgur.com/OrJzOjv.png

https://i.imgur.com/JEMldZ6.png

Erg frustrerend om van root naar no root te gaan...

Hen service is ook down.
https://sg.support.kefu.mi.com/
Nog even met support gepraat, hen sms systeem heeft kuren atm.
Nog onbekend wanneer het gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:17
Salmon schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:56:
[...]

Yup daarom heb ik daarvoor gekozen. De Chinese Dev ROM heeft de Engelse taal aan boord, dus dat is voor mij goed genoeg. Ik zou voor nu inderdaad voor de Chinese rom gaan en later deze verwisselen voor de xiaomi.eu versie wanneer deze correct werkt. Op zich zou de xiaomi.eu versie gewoon werken, alleen geen OTA/upgrade pad.
Goedemorgen, ik ben nieuw in de xiaomi wereld. Gebruik zelf al jaren nexus apparaten naar alle tevredenheid en heb gisteren voor moederlief een redmi note 3 besteld. Uiteraard wil ik dat toestel het liefste gebruiksklaar maken en niet om de haverklap weer een nieuwe rom op moeten flashen om het toestel enigszins up-to-date te houden. Zijn er andere Xiaomi toestellen met een eu rom waarbij de OTA wel gewoon werkt? Oftewel, kunnen we dat bij deze nog verwachten of is het eigenlijk hopen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Goede vraag. Hoe weet je zeker dat je een ROM gebruikt die ota ondersteund?
Gebruik zelf de standard ROM (chinees en Engels) ging eigenlijk stiekem al uit van een OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Vanochtend een SMS ontvangen van Xiaomi dat mijn 2e account nu ook unlock rechten geeft.

Over de OTA:

Originele Xiaomi roms hebben OTA. Smiui en Xiaomi.eu moet je zelf flashen via recovery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

karazz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:47:
[...]

Goedemorgen, ik ben nieuw in de xiaomi wereld. Gebruik zelf al jaren nexus apparaten naar alle tevredenheid en heb gisteren voor moederlief een redmi note 3 besteld. Uiteraard wil ik dat toestel het liefste gebruiksklaar maken en niet om de haverklap weer een nieuwe rom op moeten flashen om het toestel enigszins up-to-date te houden. Zijn er andere Xiaomi toestellen met een eu rom waarbij de OTA wel gewoon werkt? Oftewel, kunnen we dat bij deze nog verwachten of is het eigenlijk hopen op?
Ja je kan dat verwachten van de Redmi Note 3, kwestie van tijd. De Redmi Note 2 heeft perfect werkende OTA van de Xiaomi.eu ROM. Dus om 2 posts lager te verbeteren, de eu rom en chinese rom hebben beide gewoon OTA's welke zonder gedoe automatisch worden geüpdatet door ingebouwde app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Ik draai nu een paar dagen de xiaomi.eu rom. Dit werkt prima, alleen de fingerprint scanner lijkt wat minder goed te werken dan op de aangepaste 'gearbest' rom. Met name als de telefoon al wat langer in standby staat, pakt hij mijn vingerafdruk niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik heb deze rom (5.0.2 LRX22G, MIUI 7.00.16.00(LHNCNCJ))
Hoe weet ik nu of dit een oroiginele rom is? ff googleen?

Oke ff googleén leert mij dat dit geen originele ROM is. Waarschijnlijk door Gearbest erop gezet?
Als Gearbest dat heeft kunnen doen is er kennelijk niets gelocked en zou het flashen van een originele ROM erg simpel moeten zijn right? (niets gelocked enz, ben nog onervaren wat dit betreft)

[ Voor 56% gewijzigd door procyon op 15-01-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
procyon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:38:

Oke ff googleén leert mij dat dit geen originele ROM is. Waarschijnlijk door Gearbest erop gezet?
Als Gearbest dat heeft kunnen doen is er kennelijk niets gelocked en zou het flashen van een originele ROM erg simpel moeten zijn right? (niets gelocked enz, ben nog onervaren wat dit betreft)
Het is mogelijk om een andere rom te flashen op een gelocked toestel, kunt er niets aan afleiden dus...

Maar, gezien de omslachtigheid van het unlocken op dit moment neem ik aan dat hij nog gelocked is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Salmon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:29:
[...]

Ja je kan dat verwachten van de Redmi Note 3, kwestie van tijd. De Redmi Note 2 heeft perfect werkende OTA van de Xiaomi.eu ROM. Dus om 2 posts lager te verbeteren, de eu rom en chinese rom hebben beide gewoon OTA's welke zonder gedoe automatisch worden geüpdatet door ingebouwde app. :)
Kijk, dat is het antwoord waar ik al op hoopte... Dan flash ik binnenkort alvast de stabiele eu rom en houd ik mooi in de gaten wanneer de ota functioneel is. Hoef ik de telefoon maar 2x te flashen.

Zag overigens ook dat de rabobank app niet werkt op de Redmi Note 2 & 3, is dit bij alle Xiaomi's het geval of is het ook hierbij een kwestie van tijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
Mi4 ook, en het lijkt ook meer aan de app te liggen dan alleen de Xiaomi devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
procyon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:38:

Denk niet dat het door Gearbest unlockt is eigenlijk. Waarschijnlijk doen zij het ook met tools zoals SP flash tool. Kan jij in de recovery komen van de telefoon?

Zijn er inmiddels al anderen die de Xiaomi.eu rom draaien? Herkennen jullie de problemen met de fingerprint scanner?

[ Voor 8% gewijzigd door Kasj op 15-01-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
dutchgio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:10:
Mi4 ook, en het lijkt ook meer aan de app te liggen dan alleen de Xiaomi devices.
Ergens anders op de interwebz gevonden:
22:19, Nov-24-2015 |
Just spoke to the technical department of the Rabobank on the phone.

Apparently the Rabobank app has a problem with MIUI. So all Xiaomi phones are effected. The nice lady from the technical department also told me they were getting lots of complaints from Xiaomi phone owners, so they won't just ignore the problem. They are working hard on a new version of the app that will work on our phones.
Ook een kwestie van tijd dus... (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Salmon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:29:
[...]

Onzin. De Redmi Note 2 heeft helemaal geen perfect werkende OTA van Xiaomi.eu.
Heb voor 2 kennissen een Redmi Note 2 geregeld, bij beiden werkt OTA niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
De weekly/dev versie wel hoor, die krijgt in principe elke week een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

dutchgio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:11:
Precies dat dus. En daarom installeer ik het liefste de xiaomi.eu Developer build op alle telefoons. Vind toch meestal dat er in die versies meer bugfixes en nieuwe functies zitten dan de stable. Het ligt er natuurlijk aan waarvoor je de telefoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
dutchgio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:11:
Ja, alleen werkt de OTA dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karazz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:01:
[...]

Ergens anders op de interwebz gevonden:

[...]

Ook een kwestie van tijd dus... (hoop ik)
Op mijn Note1 werkt de Rabobank app wel. Is MIUI 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Welke versie moet ik installeren om gegarandaard OTA te krijgen?
En zijn er voorwaarden om OTA werkend te krijgen?
Heeft dat te maken met het verschil tussen "Recovery Mode", "Fastboot Mode" en "Bootloader mode"?

Ik weet wel dat ik dit zelf ff kan googlen maar zit op werk en als emand hier het antwoord heeft dan is het ook gelijk beschikbaar voor alle andere gebruikers right? (schaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebro
Kasj schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:15:
[...]

Zijn er inmiddels al anderen die de Xiaomi.eu rom draaien? Herkennen jullie de problemen met de fingerprint scanner?
Ik heb hier inderdaad ook last van maar niks aan te doen. Ik merk dat als ik niet veel op de achtergrond heb draaien dat het dan ook beter gaat. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is vooral heel erg random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
procyon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:22:
Welke versie moet ik installeren om gegarandaard OTA te krijgen?
En zijn er voorwaarden om OTA werkend te krijgen?
Heeft dat te maken met het verschil tussen "Recovery Mode", "Fastboot Mode" en "Bootloader mode"?

Ik weet wel dat ik dit zelf ff kan googlen maar zit op werk en als emand hier het antwoord heeft dan is het ook gelijk beschikbaar voor alle andere gebruikers right? (schaam)
Xiaomi.eu heeft over het algemeen goeie OTA updates, mocht dit niet automatisch gaan kun je altijd met je mobiel via hun website de rom zelf downen en via update app installeren. Dit kan moeders ongetwijfeld zelf na wat oefening. De originele MIUI china rom heeft sws OTA updates maar deze is op dit moment alleen in het engels en chinees te verkrijgen en zonder GAPPS / Playstore.

Wil je de originele Miui rom in het engels en met GAPPS / Playstore dan zul je op de global rom moeten wachten. Not sure hoelang dat gaat duren. Wat betreft je "Recovery Mode", "Fastboot Mode" en "Bootloader mode vraag: er is hierover erg veel te vinden, als ik dit nu uitleg ben ik nog wel even bezig en je bent daarna niet veel wijzer (kan aan mij liggen ;) ) Gewoon blijven lezen hier en op het Miui forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

robbertp schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:04:
[...]

Xiaomi.eu heeft over het algemeen goeie OTA updates, mocht dit niet automatisch gaan kun je altijd met je mobiel via hun website de rom zelf downen en via update app installeren. Dit kan moeders ongetwijfeld zelf na wat oefening. De originele MIUI china rom heeft sws OTA updates maar deze is op dit moment alleen in het engels en chinees te verkrijgen en zonder GAPPS / Playstore.

Wil je de originele Miui rom in het engels en met GAPPS / Playstore dan zul je op de global rom moeten wachten. Not sure hoelang dat gaat duren. Wat betreft je "Recovery Mode", "Fastboot Mode" en "Bootloader mode vraag: er is hierover erg veel te vinden, als ik dit nu uitleg ben ik nog wel even bezig en je bent daarna niet veel wijzer (kan aan mij liggen ;) ) Gewoon blijven lezen hier en op het Miui forum!
Dat is nou juist heel de clue, er is nog geen ondersteuning voor otas in de xiaomi.eu versie. Dus alleen de Chinese developer rom heeft otas. Zie een paar posts hierboven een handleiding van mij om deze te flashen
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken