Ik ben mijn ouwe netwerk aan het overzetten naar een Rack. (Ik ben nog niet klaar)
Ik heb ook mijn server en mijn router pc omgebouwd na twee server rack kasten.
Ik heb veel om moeten prikken qua bekabeling, omdat ik bijna alles bedraad heb aangesloten.
Ik heb een paar ping testen gedraaid. bijvoorbeeld: vanaf mijn PC ping 192.168.1.1 -t
na 1,5 uur heb ik deze gestopt ik zag dat er een paar packet loss tussen stond max <20 packets.
ook op andere PC's en intern. Zijn deze waardes normaal? vaak is het onder de 10 packets loss.
Ik heb wel gezocht op internet en op t.net maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden voor interne LAN verbinding.
/f/image/oBi2fGKV3QGc1LsWRjOsjpn9.png?f=fotoalbum_large)
Helaas heb ik een schuindak en beperkte ruimte voor een normale server rack.
In mijn router zit een 10 Gig fiber NIC die naar mijn 10G switch loopt.
Vanaf de 10G switch gaat het met RJ45 door naar switch 1G.
En op de bodem staat mijn server PC maar de koeler is nog te groot ik krijg de kast nog niet dicht
Heb ik nog een vraag, als ik 2 pc's heb die beide aangesloten zijn op 1G en ik ga elkaar pingen, gaat de ping dan ook helemaal via de router of blijft deze alleen in 1G switch.
Ik heb ook mijn server en mijn router pc omgebouwd na twee server rack kasten.
Ik heb veel om moeten prikken qua bekabeling, omdat ik bijna alles bedraad heb aangesloten.
Ik heb een paar ping testen gedraaid. bijvoorbeeld: vanaf mijn PC ping 192.168.1.1 -t
na 1,5 uur heb ik deze gestopt ik zag dat er een paar packet loss tussen stond max <20 packets.
ook op andere PC's en intern. Zijn deze waardes normaal? vaak is het onder de 10 packets loss.
Ik heb wel gezocht op internet en op t.net maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden voor interne LAN verbinding.
/f/image/oBi2fGKV3QGc1LsWRjOsjpn9.png?f=fotoalbum_large)
Helaas heb ik een schuindak en beperkte ruimte voor een normale server rack.
In mijn router zit een 10 Gig fiber NIC die naar mijn 10G switch loopt.
Vanaf de 10G switch gaat het met RJ45 door naar switch 1G.
En op de bodem staat mijn server PC maar de koeler is nog te groot ik krijg de kast nog niet dicht

Heb ik nog een vraag, als ik 2 pc's heb die beide aangesloten zijn op 1G en ik ga elkaar pingen, gaat de ping dan ook helemaal via de router of blijft deze alleen in 1G switch.