Precies het is allemaal netjes afgewerkt. Opbouw lijkt dan een goede optie, goed om te horen.
Het lijkt erop dat de plinten er al zitten. Heb je nog een reststuk ergens? Je zou dan een soort "uitbouw" kunnen maken waarbij de plint een stukje naar voren komt.
Yes, ze hebben zelfs een passend stukje achter gelaten. Hoe zie je die uitbouw voor je qua aansluiting, een dikke laag kit op de randjes?

Mijn hoofddoel is een overgang van stug naar flexibel. Maar het onderliggende doel is het aansluiten van:
- digitale TV (KPN)
- smart tv (zou op wifi kunnen maar liever niet)
- Wifi-punt
- eventueel nog een aftakking naar boven via een kabel die nu in de hoek door de vloer naar slaapkamer gaat.
In eerste instantie dacht ik aan een PoE AP met ingebouwde switch, maar vanwege de TV zal ik toch een switch met IGMP nodig hebben (die bestaan geloof ik niet als AP) met een los AP. Of natuurlijk een tweede kabel vanuit meterkast naar hier trekken zodat de TV zijn eigen kabel heeft. Helaas leken die andere twee loze leidingen niet in meterkast uit te komen, al heb ik me daar nog niet in verdiept.
die eerste optie gaat volgens mij niet werken : In Wall/Wall modellen vereisen een kabel die recht uit de muur komt!

Ah, een Wall-model komt dus juist op een inbouw, en een regulier model (bijv. TP-link EAP245) is een soort opbouw.
Wat je verder met een keystone wil bereiken is mij effe niet duidelijk...
Vanuit het idee dat een keystone een overgang van stug naar flex geeft, en weinig ruimte inneemt, dus ik dacht dat het misschien een creatief alternatief voor een opbouwdoos kon zijn, als je hem op een of andere manier kan vastzetten? (ik heb nog nooit een keystone in mijn handen gehad, dus misschien sla ik de plank hier helemaal mis. Ik zie nu dat er ook opbouwdozen met keystones zijn, daarvan raak ik in de war).
DutchKel schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:18:
Dit kun je heel mooi afmonteren met een dubbele opbouwdoos. Je moet wel de buizen waarschijnlijk nog een beetje inkorten. Met een dubbele opbouwdoos kun je namelijk gebruik maken van alle 3 de (loze) leidingen. Je kunt (als je wilt) ook de antennekabel erop afmonteren en daarnaast nog 2 netwerkaansluitingen realiseren. Of in totaal 4 netwerk aansluitingen realiseren.
Edit: zoiets bijvoorbeeld:
https://www.elektramat.nl...e-si-zuiver-wit-1702-914/ je hebt erna nog de keuze welke aansluitingen je gaat gebruiken en in de toekomst kun je het nog veranderen als je daar behoefte aan hebt.
Thanks, ik zal toch die andere loze leidingen eens inspecteren, want een tweede/derde kabel kan natuurlijk geen kwaad en zou een switch kunnen schelen.
Hoe dan ook wordt het dan een (enkele of dubbele) opbouwdoos zo laag mogelijk op de muur.
Ik lees
in dit topic dat CAT6 of Cat5 voor een opbouwdoos feitelijk hetzelfde is (mijn kabel is Cat5a). Is een willekeurige
zoals deze prima of moet ik nog ergens rekening mee houden?
Sowieso bedankt voor alle hulp.