Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:12
ldejn schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:16:
Momenteel gebruik ik mijn laptop om Plex Media Server op te draaien, waarmee we films en series streamen naar de TV. Die laptop staat niet altijd aan, waardoor Plex ook niet altijd aan staat.
Welke oplossingen zijn er? Het liefst zou ik de laptop niet standaard aan hebben staan.
Kom ik dan uit bij een NAS of online server-dienst?
Ik draai Plex op een Synology 920+, zonder bijzonderheden als dockers e.d.
Ik ben heel tevreden over de performance, zolang hij niet hoeft te transcoden.

Mijn TV speelt gelukkig alles en alleen bij sommige subtitles gaat hij automatisch transcoden. Hoewel de 920+ sterk genoeg moet zijn om Full HD te transcoden, loopt het beeld dan allesbehalve soepel en ontstaat er veel buffertijd.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

PrimusIP schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:42:
[...]

In feite elke computer die je niet uit hoeft te zetten, krachtig genoeg is als plex server en genoeg schijfruimte heeft. (Mijn ervaring met een Raspberry pi is dat die daar net iets voor aan de zwakker kant is.)
Mwah, dat is wel kort door de bocht hoor.

https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/

https://support.plex.tv/a...edia-server-requirements/

https://support.plex.tv/a...-do-i-need-for-my-server/

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 14-06-2023 12:58 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Patrick_6369 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:57:
[...]

Mijn TV speelt gelukkig alles en alleen bij sommige subtitles gaat hij automatisch transcoden. Hoewel de 920+ sterk genoeg moet zijn om Full HD te transcoden, loopt het beeld dan allesbehalve soepel en ontstaat er veel buffertijd.
Mijn ervaring is dat transcoden op een 920+ prima werkt, ongeacht de film/bitrate of het type subs. 4K transcoden wordt hem niet, maar direct play 4K gaat prima.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Daarover gesproken, meer mensen last van pauzes door bufferen elke minuut en opvallend hoog cpu-gebruik sinds de laatste update?

edit:

Ik had

VaapiDriver="i965"

Nog in mijn configuratie staan. Ik heb het eruit gehaald en alles werkt weer als voorheen.

edit2:

Dit hielp toch niet. Maar in de laatste beta-update stond "(Transcoder) Hardware transcoding could fail to be used on older Intel GPUs on Linux (#14338)" en volgens mij heeft dat het opgelost.

[ Voor 62% gewijzigd door Sharky op 19-06-2023 11:44 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Gebruik al jaren tevreden Plex. In het verleden wat accounts toegevoegd en weer verwijderd (werd toch niet gebruikt). Nu zie ik echter die accounts wel terug bij Dashboard. Ik heb wat zitten googlen en via wat gerommel in de sql zou je dat kunnen wissen (begin ik niet aan voor straks Plex omzeep is) enige idee als dit verzoek al als request bij Plex ooit is ingediend (krijg dat niet gevonden)?

Eigenlijk best gek dat gegevens daar nog te vinden zijn dat is niet geheel AVG ready zou ik zeggen. Account verwijderen bij bibliotheek maar bij Dashboard blijven de gegevens opvraagbaar.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-09 20:14
Dennis0162 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:48:
Hello all,

van het ene op het andere moment werkt plex transcoding niet meer. Ik heb de container weggegooid en opnieuw uitgerold, maar dit maakt helaas geen verschil. Hebben meer mensen dit probleem ervaren. Dan natuurlijk de vraag hoe heb je het opgelost.. :P

Setup: Synology NAS 218+
Docker Container: hotio/plexy

Ik gebruik altijd docker compose files om de containers aan te maken, nu heb ik het wel eerder gehad dat via de compose file het niet altijd lekker werkt. Daarom heb ik een keer van een handmatige configuratie de json gexporteerd die voeg ik ook even toe. Ook na het importen van de toen werken json werkt plex transcoding niet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
version: "3.2"
services:
  plex:
    container_name: plex
    image: hotio/plex
    restart: unless-stopped
    logging:
      driver: json-file
    network_mode: media
    ports:
      - 32400:32400
    environment:
      - PUID=1026 
      - PGID=101 
      - TZ=Europe/Amsterdam 
      - UMASK=002
      - DEBUG=no
    volumes:
      - /etc/localtime:/etc/localtime:ro
      - /volume1/data/dockers/plex:/config 
      - /volume1/data:/data 
      - /volume1/data/dockers/plex/tmp_transcode:/transcode
    labels:
      - "com.centurylinklabs.watchtower.enable=true"
    devices:
      - /dev/dri/card0:/dev/dri/card0:rwm
      - /dev/dri/renderD128:/dev/dri/renderD128:rwm
networks:
  media:
    external:
      name: media

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
{
   "cap_add" : null,
   "cap_drop" : null,
   "cmd" : "",
   "cpu_priority" : 0,
   "devices" : [
      {
         "CgroupPermissions": "rwm",
         "PathInContainer": "/dev/dri/card0",
         "PathOnHost": "/dev/dri/card0"
      },
      {
         "CgroupPermissions": "rwm",
         "PathInContainer": "/dev/dri/renderD128",
         "PathOnHost": "/dev/dri/renderD128"
      }
   ],
Helaas is mijn probleem nog steeds niet opgelost. Ik heb zojuist een volledig nieuwe plex installatie gedaan en hardware transcoding wil nog steeds niet werken. Ik snap echt niet hoe dit in een keer heeft kunnen gebeuren. Lijkt erop dat er iets kapot is gegaan in mijn Synology Diskstation 218+??
Mocht iemand nog tips of ideeën hebben om te troubleshooten please let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 09:19
TRaSH schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:03:
downgraden naar 720p bv WEBDL, doe ik vaak met series
Oef downgraden naar 720p zou ik zonde vinden. Ik zet alle tv series om naar 1080p x265 met bitrate van 4500 kbits en films naar 1080p x265 met een bitrate van 5000 kbits.

Daarnaast doe ik sommige blockbuster films op 1080p x265 maar met 10 bits en hdr met een bitrate van 6000 kbits. En behoudt ik het riante geluid zoals dts hdma of dolby treHD. Dit resulteerd wel ik een bestand van 7 tot 10 GB maar dit doe ik niet bij veel films. Uiteraard is de originele bestand een 4k Bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 09:19
SirMemeAlot schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:01:
Wie kan mij helpen met me de juiste richting op de sturen. Ik heb met Plex als ik een film afspeel 4K dat het eens in de X minuten, eens lichtelijk hapert. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, ik weet dat het internet snel genoeg is voor de bitrate, daarnaast is het ook allemaal intern gebruik vanaf een: Intel NUC Kit NUC8i3BEH. Het is 4K materiaal op een 4K geschikte OLED TV, ik heb dit zowel via de native app van de TV als op een andere TV waar een nieuwe chromecast in zit. Kan het nog aan instellingen liggen of moet ik de CPU van de intel NUC verdenken?
Dit zou te maken kunnen hebben met de frame rate interpolatie. De 4k films die je afspeelt gebruiken iedere seconden of minuten een andere framerate (De hoeveelheid plaatjes per seconde waaruit het beeld is opgebouwd) Dit moet of door je htpc berekent worden om goede vloeiende beelden op je televiesie te tonen. En blijkbaar trekt jouw televiesie app het ook niet. Ik had ooit een nvidia shield tv die dit niet goed deed. Terwijl mijn tv app het weer wel goed deed. Mijn televisie is van 2019. Ik heb nu een kodi kastje die alles goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

victor1701 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Oef downgraden naar 720p zou ik zonde vinden. Ik zet alle tv series om naar 1080p x265 met bitrate van 4500 kbits en films naar 1080p x265 met een bitrate van 5000 kbits.
zal je vertellen dat de meeste mensen het verschil niet eens zien tussen een fatsoenlijke 720p x264 tegen over een microsized 1080p x265. en vaak ziet het er nog beter uit ook.
je ziet het vaak in de zwart waardes en grotere kleur vlaktes
[...]

Ik zet alle tv series om naar 1080p x265 met bitrate van 4500 kbits en films naar 1080p x265 met een bitrate van 5000 kbits.
zou persoonlijk niet de moeite nemen met tv series, voor de meeste tv series zijn webdl meer dan voldoende, alleen een handvol series zijn de moeite waard als 4k of een remux.
maar als je het omzet neem je dan de originele untouched source, dus de remux en niet van de x264 naar x265 ?
[...]
Daarnaast doe ik sommige blockbuster films op 1080p x265 maar met 10 bits en hdr met een bitrate van 6000 kbits. En behoudt ik het riante geluid zoals dts hdma of dolby treHD. Dit resulteerd wel ik een bestand van 7 tot 10 GB maar dit doe ik niet bij veel films. Uiteraard is de originele bestand een 4k Bluray.
10bits heeft alleen een meerwaarde als je ook een 4k tv hebt (aangezien 1080p TV's 8bits panels hebben) en eigenlijk zie je dat veel beter met 4k materiaal.

[ Voor 19% gewijzigd door TRaSH op 21-06-2023 17:23 . Reden: re-encoden of encoden ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
2 vragen:

1.hoe ervaren jullie de subtitle synchronisatie? als ik een ondertiteling goed wil zetten, lijkt het andersom te werken. pijltje naar rechts vertraagd de ondertiteling en pijltje naar links versneld. klopt dit? op alle andere apparaten werkt het precies andersom? (plex app op LG C9)

2. ik wil soms 2 externe ondertitelingen bij een film zetten. hoe doe ik deze benamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Farabi schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:53:

2. ik wil soms 2 externe ondertitelingen bij een film zetten. hoe doe ik deze benamen?
Als het verschillende talen zijn kan het als volgt;
film.mkv
film.nl.srt
film.en.srt

Dan zie je in Plex dat er een Engelse en Nederlandse ondertiteling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38

D4NG3R

kiwi

:)

Farabi schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:53:
1.hoe ervaren jullie de subtitle synchronisatie? als ik een ondertiteling goed wil zetten, lijkt het andersom te werken. pijltje naar rechts vertraagd de ondertiteling en pijltje naar links versneld. klopt dit? op alle andere apparaten werkt het precies andersom? (plex app op LG C9)
Ik maak er weinig gebruik van gezien m'n subs 99/100x wel kloppen, maar dat gedrag klinkt vrij logisch.

Als je de ondertitels naar 'rechts' schuift omdat het beeld voorloopt laat je ze dus op een later moment (trager) zien. Als je de ondertitels naar 'links' schuift omdat het beeld achterloopt laat je ze dus op een eerder moment (sneller) zien.

:P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:12:
[...]

Ik maak er weinig gebruik van gezien m'n subs 99/100x wel kloppen, maar dat gedrag klinkt vrij logisch.

Als je de ondertitels naar 'rechts' schuift omdat het beeld voorloopt laat je ze dus op een later moment (trager) zien. Als je de ondertitels naar 'links' schuift omdat het beeld achterloopt laat je ze dus op een eerder moment (sneller) zien.

:P
gek dat het met alle andere mediasoftware net andersom gaat. ik raak hele tijd in de war :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Farabi schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:24:
[...]

gek dat het met alle andere mediasoftware net andersom gaat. ik raak hele tijd in de war :P
Geen idee hoor, zoals aangegeven kom ik er nauwelijks mee in aanraking. Ik vind het in ieder geval logisch klinken dat je de ondertitels naar voren (rechts) of achteren (links) schuift. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

D4NG3R schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:55:
[...]

Hulde, keep up the great work. :Y

[...]

Ik zou zeggen verdiep je eens in Tdarr. ;)
Tdarr heeft me al veel ruimte bespaart nu ik alles naar AV1 om aan het zetten ben icm een A380. Ik zit al op 20TB saved en heb nog een heel eind te gaan. :+

Je moet echt gaan pixel snipen wil je verschil zien laat staan als je op een normale afstand van een 65" tv zit met bewegend beeld. (mot je wel alleen remux als source hebben). Voor de puristen is het dus niks. Ik zou nog meer ruimte kunnen besparen als ik de lossless audio nog zou encoden maar denk dat ik dat alleen voor series ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
Patrick_6369 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:57:
[...]

De oplossing hiervoor heb ik gisteren (na een lange vakantie) gevonden, daarbij op het goede spoor gezet door:
Sharky schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:21:
...Maar in de laatste beta-update stond "(Transcoder) Hardware transcoding could fail to be used on older Intel GPUs on Linux (#14338)" en volgens mij heeft dat het opgelost.
Ik heb hardware transcoding - dat volgens de toelichting tot betere prestaties zou moeten leiden - uitgezet en nu gebruikt de Synology meer CPU bij het transcoden en loopt het snel en soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoe gooien jullie series op plex? bij mij wordt het een soort warboel. of het wordt soms zelfs niet gezen. wat is de beste manier?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:33
Farabi schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:39:
hoe gooien jullie series op plex? bij mij wordt het een soort warboel. of het wordt soms zelfs niet gezen. wat is de beste manier?
Door de juiste naming convention aan te houden. Een tool als Sonarr zou dit standaard al voor je moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
ik heb series in een aparte map gezet en de serie zelf weer in een aparte map met de afleveringen daarin, alles in MKV.
en vrijwel alles wordt herkend in de meta data met behulp van IMDB.
en als het niet pakt doe ik de afleveringen 1.mkv 2.mkv 3.mkv enz
ik heb nu ongeveer 140 series en daarin ongeveer 2600 afleveringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Farabi schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:39:
Gebeurt hier automatisch door Medusa, kan ook met Sonarr, zie: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4
  • Die download dus alles automatisch zodra iets uitgekomen is.
  • Vervolgens wordt deze netjes hernoemt, NL ondertitels toegevoegd waar nodig en verplaatst naar de desbetreffende "TV Show" Map op mijn NAS.
  • Plex zo ingesteld dat hij automatisch veranderingen detecteert en dus altijd actueel is.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Patrick_6369
Zoals ik eerder wel eens aangaf deed bij mijn Plex op de Synology NAS 920+ hardware transcoding het niet. Ik heb daar de laatste tijd veel op gegoogled en het lijkt er op dat je dit alleen kunt gebruiken als je Plex in een Docker installeert.
Op internet zijn er zat instructies te vinden en ik ga er van uit dat ik die wel kan volgen. Ik vond bijvoorbeeld deze twee:
- https://www.reddit.com/r/..._plex_from_a_dsm_package/ (gaat specifiek in op migreren van een bestaande installatie)
- https://mariushosting.com...ing-on-your-synology-nas/ (wat duidelijker qua instructie)
Ik ben echter geen volbloed Tweaker en als ik de code zie om dockers aan te passen schrik ik een beetje. Met een instructie installeren verwacht ik te kunnen, maar ik ben bang voor 'onderhoud'. Als Plex of de docker geupdate moet worden, moet ik dan ook weer code aanpassen?

Mijn Plex draait ook zonder hardware transcoding en speelt alles, alleen als hij gaat transcoderen gaat de volledige CPU aan de gang. Dus vandaar dat het voor mij niet enorm noodzakelijk is. Advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Patrick_6369 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:10:
Als Plex of de docker geupdate moet worden, moet ik dan ook weer code aanpassen?
Nee, de edit welke je daar ziet slaat op de Docker config file. Die wijzigt niet bij updates. :)

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 20:59
Hm.. Gisteren heb ik ondervonden dat ik op de Chromecast geen Plex sessie meer kan starten. 'Locale' playback op de telefoon werkt perfect, maar het moment dat ik vanaf android/iOS casting start, zie ik een fractie van een seconde een laadscherm op de tv, waarna hij crasht naar het chromecast "homescreen". Youtube/Netflix casten werkt wel gewoon.

Heeft iemand anders hier ook last van? Ik draai de Docker container van "Linuxserver", met een vrij standaard configuratie.

[ Voor 3% gewijzigd door evanraalte op 10-08-2023 15:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:33
Patrick_6369 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:10:

Mijn Plex draait ook zonder hardware transcoding en speelt alles, alleen als hij gaat transcoderen gaat de volledige CPU aan de gang. Dus vandaar dat het voor mij niet enorm noodzakelijk is. Advies?
Heb je deze regel in je docker compose?

code:
1
2
    devices:
      - /dev/dri:/dev/dri

Deze mistte bij mij en daardoor werkte HW transcoding ook niet op de DS220+. Na het toevoegen van bovenstaande wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:21
Ben wel blij met Plex moet ik zeggen, sinds ik een DS220+ heb ik het draaien als server, met HW transcoding, wel bare metal ipv docker container.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 11:23
Nicj56 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:29:
Ben wel blij met Plex moet ik zeggen, sinds ik een DS220+ heb ik het draaien als server, met HW transcoding, wel bare metal ipv docker container.
Ja, volgens mij moet dat ook nu direct werken met SPK bestand op synology zonder Docker, dat HW transcoding op de DS220 en DS920+ bijvoorbeeld. Heb het zelf nog niet kunnen testen (gebruik een macmini met m1 nu als plex server en de synology puur voor data).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
tcviper schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:51:
[...]
Ja, volgens mij moet dat ook nu direct werken met SPK bestand op synology zonder Docker, dat HW transcoding op de DS220 en DS920+ bijvoorbeeld. Heb het zelf nog niet kunnen testen (gebruik een macmini met m1 nu als plex server en de synology puur voor data).
Misschien een beetje narcistisch om mezelf te quoten, maar ik doe het toch even. Ik heb Plex dus direct op de 920+ geïnstalleerd, maar kreeg al sinds het begin problemen met transcoden totdat:
Patrick_6369 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:07:
Ik heb hardware transcoding - dat volgens de toelichting tot betere prestaties zou moeten leiden - uitgezet en nu gebruikt de Synology meer CPU bij het transcoden en loopt het snel en soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
tcviper schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:51:
[...]

Klopt dat werkt meteen zonder gekke regels toevoegen, alleen updaten moet handmatig, via plex website dus, dat doen we dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ervaar absoluut geen problemen met HW transcoding op mijn Synology DS920+, en ik gebruik gewoon de SPK (idd af en toe handmatig updaten). Wellicht binnenkort eens omzetten naar Docker. Overigens is Watchtower ideaal voor het up2date houden van je containers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis0162
Dit artikel heeft mij toen erg geholpen :)

https://medium.com/@MrNic...-transcoding-fa017190cad7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Patrick_6369 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:07:

[...]

Volgens mij zie je meer CPU usage omdat Software Transcoding minder efficient is...

Zoals je ziet in de URL die @Dennis0162 hierboven plaatst is de CPU load vrij laag met HW transcoding.

Dat zie je ook terug in https://nascompares.com/g...-ds920-4k-plex-nas-tests/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Toch gaat het bij mij, als ik HW transcoding aan zet, mis. De CPU load is dan wel laag, maar de video speelt ook niet af. Na elke paar seconden stopt hij om te laden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik dit merk als ik een mkv met inclusieve ondertitels in het .ass-formaat afspeel. Dat kan de hardware transcoding niet aan, de software transcoding wel. Volgens mij hoeft er verder nooit iets gecodeerd te worden.

De link van @Dennis0162 gaat ook weer uit van een docker container en niet van een simpele installatie op de Synology zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 11:23
Patrick_6369 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:09:
Toch gaat het bij mij, als ik HW transcoding aan zet, mis. De CPU load is dan wel laag, maar de video speelt ook niet af. Na elke paar seconden stopt hij om te laden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik dit merk als ik een mkv met inclusieve ondertitels in het .ass-formaat afspeel. Dat kan de hardware transcoding niet aan, de software transcoding wel. Volgens mij hoeft er verder nooit iets gecodeerd te worden.

De link van @Dennis0162 gaat ook weer uit van een docker container en niet van een simpele installatie op de Synology zelf.
ASS vervangen door .srt heb je het waarschijnlijk niet 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Patrick_6369 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:09:
I know, ging meer om het idee.

Either way moet HW transcoding gewoon goed werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

tcviper schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

ASS vervangen door .srt heb je het waarschijnlijk niet 😀
Dat zou ik dan inderdaad proberen, lijkt me meer een Client issue overigens die ASS niet snapt waardoor Plex moet trappelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:32

996

Ondanks veel zoeken in dit topic en ook binnen Plex-documentatie blijf ik met wat onduidelijkheden zitten. Ik krijg mijn Plex server niet op orde zoals ik zou willen. Ik gebruik een Synoogy DS215, AppleTV, Plex Server versie 1.32.5.7349-7000

Op de Synology staan een aantal standaard gedeelde mappen bv. Foto's en Video.
Daar zet ik mappen met foto's in bv. "Verjaardagen kinderen", etc. In de Plex app op mijn Apple TV kan ik die foto's netjes terugvinden en bekijken.
  1. In de map Video's staan in een map "Films" diverse gedownloade films (bv 8-10 mappen) en een map "Homevideo's" met daarin tientallen mappen met verschillende homevideos. De films en homevideos worden echter niet zichtbaar in de Plex app? Ook niet als ik een videobestand rechtstreeks in de hoofdmap "Video's" neer zet.
  2. Doe ik iets fout dat je niet met submappen mag werken bij video's? Of moet ik misschien bij de geavanceerde bibliotheekinstellingen iets veranderen?
  3. Bij het aanmaken van een Plex-bibliotheek kan ik niet naar een submap van de hoofdmap video's bladeren?
  4. Kan ik naast de gedeelde hoofdmap Video's op mijn DS215 ook een gedeelde hoofdmap "Homevideos" aanmaken? Volgens mij niet want zijn dat een soort voorgedefinieerde mappen? Wellicht zou dat beter werken om films en homevideos op die manier te scheiden.
Om met een schone lei te beginnen heb ik al een keer de hele map PLexMediaServer leeg gemaakt. Vervolgens een nieuwe bibliotheek Films gemaakt en gekoppeld aan de map Video's (met daarin de submappen Film en Homevideos), dat heeft helaas niet geholpen.

Ik weet dat dit allemaal beste beginnersvragen zijn, sorry daarvoor, maar ik krijg de antwoorden gewoon niet helder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
@996

Maak een eigen bibliotheek sectie voor je HomeVideo's, en in de algemene settings stel je die in op "andere video's".

Voor je andere content maak je ook een eigen bibliotheek, en laat dat type gewoon op "films" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

ppeterr schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:11:
@996

Maak een eigen bibliotheek sectie voor je HomeVideo's, en in de algemene settings stel je die in op "andere video's".

Voor je andere content maak je ook een eigen bibliotheek, en laat dat type gewoon op "films" staan.
Volgens mij is het koppelen nu gelukt, maar niet het zichtbaar maken van de content in de gekoppelde mappen:

Op de Synology DS215 een extra gedeelde map aan kunnen maken: Homevideos, daarin alle homevideo-bestanden gezet. Gekoppeld aan de bilbiotheek.
Maar zowel de bibliotheek Homevideos als de Film zie ik wel in de app, maar er staat geen content in volgens de plex app.

Bij Films (gekoppeld aan /volume1/video) keuze menu geavanceerd: Scanner: Plex Movie en Agent: Plex Movie

Bij Homevideos (gekoppeld aan /volume1/Homevideos) keuze menu geavanceerd: Scanner: Plex Video Files en Agent: Personal Media

Dit levert helaas nog steeds geen zichtbare films of homevideo's op. Ook niet als ik de bibliotheekbestanden opnieuw heb gescand via de Plex server

Op de synology heeft de Plex gebruiker toegang (lezen en schrijven) tot die gedeelte mappen. EN foto;s zijn wel zichtbaar, dus dit kan ook niet de oorzaak van het probleem zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door 996 op 19-08-2023 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@996

Kijk even na wat de machtigingen zijn voor Plexmediaserver op die mapjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFfEeshvBGfNFMl9Oibu0lryTzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WEsLP6yI9iI91OMq4Xgoaw9A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvM1-rHLaHHK3p4b7gJMcYZJSMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOZkSRMGXTMy0hqcFPxZphwH.jpg?f=fotoalbum_large

Vreemd dat ik dan geen PlexMediaServer als gebruiker heb?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iBjhQdVr5egO5gTQyIglU6RDx4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YBDidmDl8XHq2cYl0vG6mRNP.jpg?f=user_large

Verder lijken de machtigingen goed te staan voor de mappen waarvan ik de inhoud in Plex niet zie...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0E_3v8asxyBTIvyBckYiMaeWqw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yz6ejbb4s22yETZHFdgZY0rz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4gfcqSnDhhLXkxMI0MLLaxPtSc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/alyg9k4DnMfwmNU3K4RnsxBI.jpg?f=user_large

Volgens mij is het beter als ik Plex totaal overal verwijder en van start begin met installeren en instellen van PlexServer, maar hoe ga ik dat klaarspelen? En weet ik dan zeker dat alle gebruikersrechten / toegang tot de mappen etc wel weer goed zal staan?

[ Voor 46% gewijzigd door 996 op 19-08-2023 18:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicj56
Volgens mij kijk je niet goed, je moet wel zorgen dat het een schermpje word i.p.v. user op je NAS die eventueel kan inloggen Synology ziet dat als een system internal user.

Zie onderstaande foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDZ0GuiUU0I0DEPx84o6r8YOyTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wnWGF7dezSy0mHJbGDHbajsj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Nicj56 op 20-08-2023 14:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@996

Configuratiescherm --> Gedeelde map --> map met plex content selecteren --> klik op bewerken

Tabje Machtigingen --> dropdown menu selecteer systeem interne gebruikers

Daar zou het dan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 996

996

ppeterr schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:51:
@996

Configuratiescherm --> Gedeelde map --> map met plex content selecteren --> klik op bewerken

Tabje Machtigingen --> dropdown menu selecteer systeem interne gebruikers

Daar zou het dan staan.
Bedankt het is eindelijk gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb mijn externe hdd aan mijn laptop hangen, maar wordt je externe hdd belast als ik films via daar stream? of als meerdere mensen tegelijk streamen? of vergt het alleen processorkracht van je laptop?

[ Voor 25% gewijzigd door Farabi op 28-08-2023 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 09:05
Als je films op die externe hdd staan dan uiteraard wel. Hij gaat niet de hele bibliotheek in je ram laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Farabi schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:31:
ik heb mijn externe hdd aan mijn laptop hangen, maar wordt je externe hdd belast als ik films via daar stream? of als meerdere mensen tegelijk streamen? of vergt het alleen processorkracht van je laptop?
Heel simpel je schijf gaat dan idd werken, als mensen iets van die schijf nodig hebben vanuit je plex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden die Dashboard (plex pass) ook daar verwijderde users wil weg hebben. Hierbij een 'how to / tutorial'

Een tijdje terug poste ik dit. Destijds was er veel op zwart op redit. Maar nu weer toegankelijk.

Met deze post en de reactie erop heb ik mijn dashboard wat meer opgeruimd.

Aangezien daar de info nogal dunnetjes. Nog wat extra info. Hieronder uitleg is voor een Windows machine waar plex op draait.

Zorg dat plex server applicatie gesloten is.

com.plexapp.plugins.library.db is te vinden in

code:
1
C:\Users\USERNAME\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-in Support\Databases

Maak voor de zekerheid een kopie van de db.

SQL editor die ik heb gebruikt is Beekeeper Studio Ultimate portable (voor 2 weken gratis te gebruiken), als iemand een betere heeft met z'n fijne interface laat het weten.

SQLite als connectie type en daarna bestand com.plexapp.plugins.library.db selecteren en connect.

Klik op de tabel accounts om alle accounts te zien. Zoek het record met id dat je wilt weggooien.

Wijzig 12345678 in het betreffende record id

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
DELETE FROM media_item_settings WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM media_part_settings WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM media_stream_settings WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM metadata_item_accounts WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM metadata_item_settings WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM metadata_item_views WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM play_queues WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM plugin_permissions WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM statistics_bandwidth WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM statistics_media WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM view_settings WHERE account_id = 12345678;
DELETE FROM accounts WHERE id = 12345678;

Plak het in Query #1 en druk op run. Sluit het tabje accounts en klik weer op de tabel accounts. Je ziet dat record met dat id is weg.

Hierna kun je plex server applicatie starten en bij Dashboard (Plex pass nodig) is nu ook daar de user weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 11-09 22:33
RobbyTown schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:13:
[...]

SQL editor die ik heb gebruikt is Beekeeper Studio Ultimate portable (voor 2 weken gratis te gebruiken), als iemand een betere heeft met z'n fijne interface laat het weten.

[...]
Ik gebruik al jaren HeidiSQL. Ziet er iets kneuteriger uit, maar doet wat het moet doen. En is daarnaast gratis en compatibel met veel DB engines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31

mwa

Voor degene met een Plex server die gehost is op een Hetzner server... per 12 oktober worden deze geblokkeerd vanuit Plex zelf
https://old.reddit.com/r/...lse_get_this_plex_notice/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Jammer als thuis je lijntje up te dun is om het te kunnen draaien. Helaas word er dus misbruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Nog voor de user cleanup had ik hier ineens last van.

Geen idee als het bug is of bij mij ineens iets fout is zonder aan te passen.

Bij films is afspeel geschiedenis de gebruiker die heeft gekeken gray out (als of de user niet meer is of geen rechten heeft, dat is wel zo anders kan ik de bieb niet zien). Bij series is dat niet daar is het gewoon wit.

Meer mensen die dit ook hebben / ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24
Hebben jullie ook dat films na x periode op ongezien worden gezet? Is dat een optie die je uit kan zetten misschien? Kan er niets over vinden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

sig69 schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:59:
Hebben jullie ook dat films na x periode op ongezien worden gezet? Is dat een optie die je uit kan zetten misschien? Kan er niets over vinden.
Dit heb ik nooit ervaren.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
sig69 schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:59:
Heb ik ook nog nooit gezien. :) Misschien dat je met een scrobbler plugin per ongeluk statussen hebt gesynchroniseerd? Ik had ooit een Trakt.tv plugin die daarmee synchroniseerde. Volgens mij werkt dat nog steeds, met een omweg.

Ikzelf gebruik het echter niet meer, nu ik mijn Plex in Docker heb draaien. :) Enige waar ik nu mee zit te stoeien is om Quick Sync aan de praat te krijgen in de container. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

CH4OS schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:57:
[...]
nu ik mijn Plex in Docker heb draaien. :) Enige waar ik nu mee zit te stoeien is om Quick Sync aan de praat te krijgen in de container. :)
Welk OS draai je?
Meestal het toevoegen van de volgende regel in je volume moet genoeg wezen
code:
1

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TRaSH schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:32:
[...]

Welk OS draai je?
Meestal het toevoegen van de volgende regel in je volume moet genoeg wezen
code:
1
Ik heb het volgende als container, binnen Debian 12 stable (bookwurm):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
  plex:
    image: linuxserver/plex:latest
    container_name: plex
    ports:
      - 32400:32400
    environment:
      - PUID=${ID_USER}
      - PGID=${ID_GROUP}
      - VERSION=latest
      - PLEX_CLAIM=${PLEXCLAIM}
    devices:
      # Intel QSV
### #     - /dev/fb0:/dev/dri
    volumes:
      - ./plexmediaserver:/config
      - type: bind
        source: /data/media/shows
        target: /tv
      - type: bind
        source: /data/media/movies
        target: /movies
    restart: unless-stopped
Ook vond ik een artikel, dat aangaf dat je de permissies op 666 moet zetten voor het device, dus dit heb ik nu gedaan, met een script die dat na elke reboot opnieuw zet op /dev/dri op de host. Nadat ik dat gedaan heb, herkend Plex de HD Graphics 630 naar wordt vervolgens alsnog niet gebruikt voor hardware encoding. Wanneer ik het test zie ik wel dat Plex transcode, maar de suffix (hw) mist.

Volgens https://hub.docker.com/r/linuxserver/plex dien ik de QSV door te geven als device: --device=/dev/dri:/dev/dri, wat in docker-compose.yml vertaald naar bovenstaande.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2023 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Deze werkt bij mij zonder problemen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
version: "3.6"
services:
  plex:
    container_name: "plex"
    devices:
      - "/dev/dri:/dev/dri"
    environment:
      - "PLEX_BETA_INSTALL=false"
      - "UMASK=002"
      - "TZ=Europe/Berlin"
      - "PLEX_CLAIM="
      - "PGID=100"
      - "DEBUG=no"
      - "ALLOWED_NETWORKS=192.168.2.0/24"
      - "PLEX_NO_AUTH_NETWORKS=192.168.2.0/24"
      - "PUID=99"
      - "PLEX_CLAIM_TOKEN="
    image: "ghcr.io/hotio/plex:release"
    logging:
      driver: "json-file"
      options:
        max-file: "1"
        max-size: "50m"
    ports:
      - "32400:32400/tcp"
    restart: "unless-stopped"
    volumes:
      - "/mnt/fastdrive/appdata/plex:/config"
      - "/tmp/plex:/transcode"
      - "/mnt/user/data/media:/data/media:ro"
      - "/mnt/fastdrive/appdata/plex/cont-init.d/99-plex-remove-codecs.sh:/etc/cont-init.d/99-plex-remove-codecs"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TRaSH schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:11:
Deze werkt bij mij zonder problemen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
version: "3.6"
services:
  plex:
    container_name: "plex"
    devices:
      - "/dev/dri:/dev/dri"
    environment:
      - "PLEX_BETA_INSTALL=false"
      - "UMASK=002"
      - "TZ=Europe/Berlin"
      - "PLEX_CLAIM="
      - "PGID=100"
      - "DEBUG=no"
      - "ALLOWED_NETWORKS=192.168.2.0/24"
      - "PLEX_NO_AUTH_NETWORKS=192.168.2.0/24"
      - "PUID=99"
      - "PLEX_CLAIM_TOKEN="
    image: "ghcr.io/hotio/plex:release"
    logging:
      driver: "json-file"
      options:
        max-file: "1"
        max-size: "50m"
    ports:
      - "32400:32400/tcp"
    restart: "unless-stopped"
    volumes:
      - "/mnt/fastdrive/appdata/plex:/config"
      - "/tmp/plex:/transcode"
      - "/mnt/user/data/media:/data/media:ro"
      - "/mnt/fastdrive/appdata/plex/cont-init.d/99-plex-remove-codecs.sh:/etc/cont-init.d/99-plex-remove-codecs"
Ik zie alleen zo snel niet wat nu precies het verschil is? Het enige wat zou kunnen, maar wat ik betwijfel, is dat ik linuxserver gebruik en jij hotio. Maar dat lijkt dezelfde container te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ja weinig verschil, maar werkt het ondertussen voor jouw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TRaSH schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:59:
ja weinig verschil, maar werkt het ondertussen voor jouw ?
Ik heb indirect wel bevestiging:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3sac7T9.png

Raad eens waar hardware transcoding aan stond? :+

EDIT:
En nu het weer aan staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jJ1WT3i.png
Dus het lijkt erop dat het gewoon werkt, mooi. Maar ik dacht dat er altijd dan ergens de suffix (hw) te zien was, maar blijkbaar niet meer, of zo? :?

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2023 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

zou bijna zeggen nee hij doet het niet
kijk in tautulli of hij zegt HW bij transcoding
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/tuTeDuyA70.png/raw

[ Voor 3% gewijzigd door TRaSH op 18-09-2023 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TRaSH schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:07:
zou bijna zeggen nee hij doet het niet
kijk in tautulli of hij zegt HW bij transcoding
[Afbeelding]
In Tautulli zie ik dat dus niet (al doet het plaatje die je linkt het helaas ook niet :$)

EDIT: Nu wel :P Maar inderdaad, die tekst zie ik dus niet. Ik draai zover ik weet de nieuwste versie van Tautulli.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2023 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

gebruik je de beta versie van plex ?
als je dat doet moet je hem eens uitzetten en even herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Ik denk dat het aan de resolutie ligt of zo?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/25EMAps.png

Heb nu even 4K laten rescalen naar ergens 720p... En dan zegt ie het wel in Tautulli...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Er is namelijk een bug in plex waar sommige last van hebben afhankelijk welke iGPU je hebt, dat hardware transcoding het niet doet als je de beta gebruikt, switch je naar de niet beta versie doet hij het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TRaSH schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:13:
Er is namelijk een bug in plex waar sommige last van hebben afhankelijk welke iGPU je hebt, dat hardware transcoding het niet doet als je de beta gebruikt, switch je naar de niet beta versie doet hij het gewoon
Ik heb nu dus niet geswitched of zo. Ik draai inderdaad wel de Plex Pass beta release. Enige verschil is alleen dat ik toen ik 4K afspeelde wel de suffix (hw) zag en met 1080p dus niet.

EDIT:
Het lijkt inderdaad wat willekeurig te zijn. net even een 4K film opgezet en die laten downscalen naar 480p. Hoewel het vloeiend bleef lopen en CPU gebruik laag was, was er geen indicatie "(HW)".

Misschien maar over stappen op de stable release inderdaad. :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TRaSH schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:13:
Zojuist mijn Docker container op de public release gezet, maar nog altijd geen succes qua hardware encoding. :(

Maar dat komt misschien omdat ik nu de nieuwste beta versie heb, die nieuwer is dan de public release. Ik kijk het even aan. Heel schokkend is het niet. Ik zit met wat users die bijvoorbeeld de eerste Chromecast als client gebruiken... En merendeel van de clients die ik verder heb, gebruiken Direct Play. :)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 21-01-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Hello, even een vraagje benieuwd of jullie het weten of al gebruiken. Plex heeft natuurlijk sinds een tijdje een mooie extra functie de watchlist en nu is het ook mogelijk om deze aan Radarr en Sonarr te koppelen. Maar hoe is mij nog niet helemaal duidelijk. De documentatie zegt er ook niet heel veel over:
https://wiki.servarr.com/radarr/supported
Plex Watchlist
Requires: v4.1.0.6176+
Simply add a Plex watchlist for the authenticated Plex user to Radarr. Note that it's required that your list contain movies on it.
To have multiple user's watchlists you'll need to add each user's lists and authenticate with their Plex user.

Dit heb ik zojuist gedaan maar er lijkt nog niet heel veel te gebeuren, ook vraag ik me af welke Quality Profiles er dan "standaard" wordt gekozen. En vraag me of het werkelijk zo eenvoudig is haha.
Iemand hier toevallig al meer ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis0162 op 22-09-2023 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

welke quality profile er gebruikt word is de ene die je instelt die gebruikt moet worden in de watchlist

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/PEnexeto93.png/raw

Hier word uitgelegd wat je moet doen.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/JaSemipU20.png/raw

[ Voor 33% gewijzigd door TRaSH op 22-09-2023 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis0162
TRaSH schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:57:
welke quality profile er gebruikt word is de ene die je instelt die gebruikt moet worden in de watchlist

[Afbeelding]

Hier word uitgelegd wat je moet doen.

[Afbeelding]
Thanks voor je reactie! Nu is het duidelijk ik zat bij het menu connect te kijken. Terwijl lists idd veel logischer is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:14
Anderen met problemen met de Plex app op een LG C2?

Vrijwel alle films (ongeacht mbps) zijn continu aan het bufferen bij zowel direct play als transcoderen. Dacht aanvankelijk dat het aan mijn server lag, maar zowel een Google TV 4K als de Plex app op m’n telefoon speelt alles zonder problemen, zowel met direct play als via transcoding, waarbij transcoding van een 70 mbps stream zelfs geen probleem is.

Ligt het aan de Plex app of de tv? Anders toch maar een extra GoogleTV of Apple TV voor de tv beneden, maar had gehoopt dat het zonder kon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chryxer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Pepper92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:51:

Vrijwel alle films (ongeacht mbps) zijn continu aan het bufferen bij zowel direct play als transcoderen. Dacht aanvankelijk dat het aan mijn server lag, maar zowel een Google TV 4K als de Plex app op m’n telefoon speelt alles zonder problemen, zowel met direct play als via transcoding, waarbij transcoding van een 70 mbps stream zelfs geen probleem is.

Ligt het aan de Plex app of de tv? Anders toch maar een extra GoogleTV of Apple TV voor de tv beneden, maar had gehoopt dat het zonder kon
Ik heb dezelfde tv en ervaar geen problemen met zowel 1080p al 4k content (naast wat audio problemen te hebben gehad met DTS geluid) Blijkbaar had LG niet de certificaten om dit soort audio af te spelen dus had ik geen geluid. Na het wijzigen van een instelling in plex was het geluid terug (dit moest ie dan transcoderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
@chryxer bedsnkt voor de reactie. De audio issue was ik los ook al tegen aan gelopen inderdaad, zowel met DTS als TrueHD.

Een deel van de issue blijkt te liggen aan de WiFi verbinding - bekabeld speelt het op zich af. Voor mij onverwacht want de WiFi geeft normaliter geen problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Pepper92 op 25-09-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chryxer
@Pepper92 Wat betreft de internetverbinding gebruik ik eigenlijk altijd de 5ghz band en nooit de kabel. Reden hiervoor is dat de internetpoort maar 100mbps doorlaat en de 5ghz aanzienlijk meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 19:40
chryxer schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:59:
@Pepper92 Wat betreft de internetverbinding gebruik ik eigenlijk altijd de 5ghz band en nooit de kabel. Reden hiervoor is dat de internetpoort maar 100mbps doorlaat en de 5ghz aanzienlijk meer.
Ik heb aan mijn Sony tv (KD-43X89J) voor een paar euro een simpele usb naar RJ45 adapter gehangen. Netjes achter de aan de wand gemonteerde tv weggewerkt, je ziet of merkt er niets van. Echter wel 100% van de tijd een stabiele verbinding en met 1gbit lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
chryxer schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:59:
Ja precies. Ik heb hier de 2,4 en 5Ghz dezelfde naam binnen een netwerk van AP’s om gedoe tegen te gaan, maar misschien dat ik voor de tv een aparte 5 GHz moet openen zodat ik zeker weet dat de tv met 5 GHz verbonden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chryxer
Dirk-Jan schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:46:
[...]

Ik heb aan mijn Sony tv (KD-43X89J) voor een paar euro een simpele usb naar RJ45 adapter gehangen. Netjes achter de aan de wand gemonteerde tv weggewerkt, je ziet of merkt er niets van. Echter wel 100% van de tijd een stabiele verbinding en met 1gbit lekker snel.
nooit bij stil gestaan dat dat zou werken, deze ga ik ook eentje bestellen! :9 bekabeld > draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45
Pepper92 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:51:

Ik heb een Samsung tv uit 2019 en daar werkte Plex (app versie van augustus 2023) tot sinds kort naar behoren tot de laatste versie 1.32.6.7557.
Om de zoveel seconden bufferen bij 1080 en 4k video (transcoden staat uit!). Plex Server draait op een Synology NAS en heeft geen CPU belasting ten tijde van dit bufferen.
Vanmorgen een roll-back gedaan naar een oudere Plex Server versie (1.32.5.7349) en alles draait weer als een zonnetje.

EDIT: Oude Plex Server versie zijn hier te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door funxiun op 04-10-2023 14:13 . Reden: url oude plex versies toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mogelijk gebruik ik de verkeerde zoekterm(en) enfin,

waar ik tegen aan struikel, als ik "remote" verbind met mijn PMS, gaat dit prima zodra er slechts 1x NAT toegepast wordt richting de client..
komt er dubbele NAT bij kijken, bv door GCNAT, / 4/5G lijkt de verbinding gecapped te worden.. :/

de PMS Server heeft 100mbit upload ter beschikking en hangt direct aan een public IP aan het internet..

als ik vanaf een KPN of Ziggo lijn verbind is het prima te doen.. 60mbit BD Rip zonder moeite..
doe ik het zelfde vanaf mijn Odido mobiel abonnement (speedtest met 1 verbinding ruim 100mbits) krijg ik die zelfde BDrip niet gespeeld.. op de PMS blijft de uitgaande bandbreedte dan ook rond de 5a6mbit hangen..
op de camping idem.. verbinding is snel zat maar Plex doet weer raar..

een SFTP transfer vanaf de zelfde server, over de zelfde lijnen gaat gewoon prima..
Zie ik nou optie ergens binnen Plex over het hoofd?

de PMS draait op een Freebsd 13.1 installatie..
met een AMD 5900X als CPU en 32GB ram..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb de laatste tijd een vaag probleem, namelijk dat ik met iOS en iPadOS apps niet meer mijn server remote kan benaderen. Toegang op afstand is uiteraard ingeschakeld en werkt gewoon. Andere clients, zoals een willekeurige browser, tv client (LG WebOS), of Infuse, werken wel...

Via het thuisnetwerk zelf (of via VPN) doen de iOS en iPadOS apps het wel...

Herkent iemand dit? Want ik snap er echt niets meer van, een maandje geleden werkte het nog prima en ik heb naar mijn weten verder niks veranderd in de instellingen. Dat de browsers en Infuse het doen, doet mij ook vermoeden dat het probleem niet bij mij ligt maar aan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Plex gaat ook richting een facebook achtig iets?

https://www.plex.tv/blog/discover-together/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja ik kon weer vanalles uit lopen vinken/ op private zetten.

Blijft wel de grootste ergernis bij Plex, dat ze ineens weer wat introduceren waarbij het gelijk al doorgevoerd is en je weer aan de slag moet om het uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:21
Iemand een idee hoe je meldingen over updates voor de server kan uitschakelen op devices zoals de TV e.d.? Ik ben als admin user wel bevoegd maar op mijn TV komt dit regelmatig als grote melding tevoorschijn, heel irritant. Dan ben ik niet bezig met updaten natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
belly89 schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:39:
Iemand een idee hoe je meldingen over updates voor de server kan uitschakelen op devices zoals de TV e.d.? Ik ben als admin user wel bevoegd maar op mijn TV komt dit regelmatig als grote melding tevoorschijn, heel irritant. Dan ben ik niet bezig met updaten natuurlijk :)
Uhm je acocunt zit er denk ik op?
Tandwieltje (instellingen) > Meldingen > Plex news updates misschien? (staat hier uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:21
RobbyTown schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:39:
[...]

Uhm je acocunt zit er denk ik op?
Tandwieltje (instellingen) > Meldingen > Plex news updates misschien? (staat hier uit)
Op de tv (player) of bij de server instellingen? Kan het bij beide niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
belly89 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:45:
[...]

Op de tv (player) of bij de server instellingen? Kan het bij beide niet vinden
Geen idee hoeveel de player afwijking heeft met Plex app op de telefoon. Aangezien ik alles cast heb geen idee hoe de player op tv eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Kennelijk ben je standaard opt-in voor die 'discover' troep, want iedereen krijgt mail spam met alles wat jij en vrienden gekeken hebben. Holy crap, wie dacht dat dit een goed idee was? Daar zit toch werkelijk niemand op te wachten?

Al meer dan tien jaar blije Plex Pass gebruiker, maar al die 'sociale' extra's die door je strot worden geduwd ben ik best zat. Het was een prima product, weer een voorbeeld van enshittification.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 19:56
Hier ook een plex gebruiker in combinatie met synology nas 412+ (oud, maar werkt nog goed) en een samsung QLED 4K 55Q95T bedraad netwerk.
Streamen 1080p, 4K, x264 en x265 gaat prima, zowel gedownloade films en series.
Echter als het bestand meer dan 20 ondertitelsporen heeft, zoals je nu veel ziet bij series van amazon, disney, netflix gaat plex moeilijk doen = lang laden. Bij het starten van de content zie ik binnen plex ;Transcoderen en geluid van (e)ac3 naar aac.
Om dit te voorkomen, ga ik hiervoor met mkvtoolnix in het bestand alle subs eruit halen behalve Engels en Nederlands. Dan werkt het weer prima.
Mijn vraag: is hier een andere oplossing voor? Zie ik iets over het hoofd? Of kan middels een plex pass dit issue verholpen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Je kan proberen om Bazarr te gebruiken en de subs extracten (de taal die je wilt)
En dan gebruikt Plex de external subs.
Bazarr kan ook naar subs zoeken (dit werkt trouwens alleen als je Radarr en Sonarr gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:05
Een vraagje over het downloaden van series met Plex en Usenet: Kan Telenet (zoals bij torrents) detecteren dat ik films en series download via dit systeem? Of kunnen ze dit niet?

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Plex download niet, dat doet je download cliënt.
Persoonlijk raad ik aan met torrents om een fatsoenlijke vpn service te nemen die portforwarding ondersteund, dus niet die bagger van NordVPN

Daarnaast heeft dit niks met Plex te maken, aangezien Plex niet download maar je eigen content afspeelt of hun eigen aanbod

[ Voor 24% gewijzigd door TRaSH op 12-12-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
@nzall Zolang je SSL gebruikt kan Telenet zien dat je met Usenet verbonden bent, ze kunnen niet zien wat je download. Als je ook niet wilt dat ze zien dat je met usenet verbonden bent zal je vpn moeten gebruiken.

@TRaSH suggesties welke dan wel? Gok dat surfshark het beste alternatief is, gezien die wel forwarding ondersteunen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cardinal op 12-12-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Dit hoort niet hier in Plex, maar als je verder geen vragen er over stelt (torguard, airvpn, Pia (als je Windows gebruikt))
Voor verdere vragen kan je beter een andere topic nemen die beter bij dit onderwerp past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:05
TRaSH schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:23:
[...]

Dit hoort niet hier in Plex, maar als je verder geen vragen er over stelt (torguard, airvpn, Pia (als je Windows gebruikt))
Voor verdere vragen kan je beter een andere topic nemen die beter bij dit onderwerp past
Excuseer, ik dacht dat Usenet gewoon een extensie was voor Plex.

Weet je of Tweakers een topic heeft specifiek voor Usenet gebruik? Of leunt dit te dicht aan tegen piracy om hier te mogen?

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

nzall schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:40:
[...]

Excuseer, ik dacht dat Usenet gewoon een extensie was voor Plex.

Weet je of Tweakers een topic heeft specifiek voor Usenet gebruik? Of leunt dit te dicht aan tegen piracy om hier te mogen?
Voor (auto) download heb je speciale programma's in [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Ik ben er al een tijd uit omdat mijn systeem nog altijd werkte I5-3570K setup.

Ik merk dat ik tegen beperkingen aanloopt, dus wil ik gaan kijken om mijn setup te upgraden.
(nieuwe processor enz), verder heb ik nog een RX550 4gb gpu er in zitten die zou ik willen handhaven als dit nog nodig is.

Is Intel nog altijd de processor of kan Amd nu ook ? (iets met Quick Sync Video support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welke beperkingen loop je tegen aan bij die i5?

Ik heb zelf een 4460 in m'n server zitten, en na wat betere mediamanagement is het zeldzaam dat een van m'n clients niet direct-played.

Qua CPU maakt het niet uit of je Intel of AMD pakt, qua GPU zou ik toch echt wel bij Intel blijven of er een Nvidia kaart in drukken. AMD hardware acceleration heeft Plex officieel gewoon compleet niet.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2023 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Intel is voor Plex gewoon een veilige keuze ivm de iGPU mocht je ooit willen transcoden. Lekker energiezuinig ook. Mijn Plex server met i3-10105, 2 nvme drives en 3 HDD's (in hibernation) verbruikte slechts 16W idle. Een dGPU is voor Plex totaal overbodig en vreet alleen maar onnodig stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
D4NG3R schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:00:
Welke beperkingen loop je tegen aan bij die i5?

Ik heb zelf een 4460 in m'n server zitten, en na wat betere mediamanagement is het zeldzaam dat een van m'n clients niet direct-played.

Qua CPU maakt het niet uit of je Intel of AMD pakt, qua GPU zou ik toch echt wel bij Intel blijven of er een Nvidia kaart in drukken. AMD hardware acceleration heeft Plex officieel gewoon compleet niet.
Ik krijg meldingen dat mijn CPU niet krachtig genoeg is via de plex clients. (1080p streams)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan zit je te transcoden, zoek uit waarom de client een transcode nodig is en probeer dat in de 1e plaats zo veel mogelijk te voorkomen i.p.v. onnodig een dikke(re) server neer te zetten. ;)
D4NG3R schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:28:
Als je vrijwel altijd ondertitels aan hebt staan zou ik bijvoorbeeld aanraden om subtitle burn-in even bij te werken naar image formats only op je client(s):
[Afbeelding]

Daar kwam >90% van mijn transcoding vandaan, ik denk dat mijn eigen server nu misschien 1% van alle videocontent aan het transcoden is, alleen audio wordt nog regelmatig omgezet - maar dat kost vrij weinig rekenkracht en gebeurt sowieso al op de CPU.

[ Voor 65% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2023 11:36 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste