Raptorial schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:50:
[...]
Thanks! Ja tone mapping is zeker aan de gang. Het issue is dat Radarr geen dubbele libraries ondersteund. Zou graag instellen van alles twee versies te hebben gezien er twee personen 4K HDR kijken en twee mensen HD SDR.
Ik draai zelf simpelweg 2 instanties van Radarr, er zullen vast en zeker wel elegantere oplossingen zijn maar voor mij werkt dit prima.
Wellicht kan je verder spelen met de optimized versions in Plex, maar ik heb liever iets meer vinger in de pap dan wat, de toch best wel zwarte doos-, Plex bied.

Je zegt dat Plex geen H265 doet, toch zie ik conversies staan, hoe werkt dit dan?
Ik zeg nergens dat Plex niet aan H.265 doet, enkel dat transcoding
naar H.264 gaat.
https://support.plex.tv/a...are-accelerated-streaming respectievelijk:
Hardware-accelerated decoding
Video files with H.264, HEVC, MPEG-2, and VC-1 encoded video can take advantage of hardware-accelerated decoding. When hardware-accelerated decoding is not compatible with a video file, Plex Media Server will automatically use normal software decoding.
Hardware-accelerated encoding
Plex Media Server uses hardware-accelerated H.264 encoding when available. When hardware-accelerated encoding is not available, Plex Media Server will automatically use normal software encoding.
Als het systeem hardwarematig aan decoding van (bijvoorbeeld) H.265 materiaal doet, wordt daar ook gebruik van gemaakt. Het encoden daarna gebeurt middels de encoding engine van de GPU, of in software via de
x264 library, met als output een H.264 stream/file.
Hoe het ook went of keert, bij voorkeur wordt content direct-played zodat de server helemaal geen extra verwerking van de media hoeft te doen.
[
Voor 28% gewijzigd door
D4NG3R op 23-05-2023 14:31
]