Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
plex laat soms random mijn externe srt ondertitels niet zien hoe komt dat? soms het videobestand ook niet.

nadat ik de beide bestanden anders benoem, dan wel opeens. maar deze methode werkt ook niet altijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 24-02-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:35
Farabi schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:19:
plex laat soms random mijn externe srt ondertitels niet zien hoe komt dat? soms het videobestand ook niet.

nadat ik de beide bestanden anders benoem, dan wel opeens. maar deze methode werkt ook niet altijd.
Dat met ondertitels klinkt bekend. Dan moet je bij subtitles even op het pijltje klikken en de juiste 'uploaden'. Dan blijft hij vaak wel staan.
Vreemd dat dit soms gebeurt ook al staan de subs in dezelfde map. Ontbrekende video bestanden heb ik nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

rolandb schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:55:
Ik heb de Plex cliënt draaien op mijn Apple TV 4K. Ik heb een serie, waar geen chapters in zijn aangemaakt. Toevallig gister in slaap gevallen op 90%. Ik zie echter enkel maar optie om 10 seconden vooruit te spoelen of tot 4x te fast forwarden. Dit duurt natuurlijk veel te lang tot ik weer tot 90% zit. Dit kan vast handiger… toch?
Wat dacht je van: Siri, skip "x" Minutes. (Zo doe ik het bijvoorbeeld altijd met Intro's ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Ik heb als Roon gebruiker deze week Plexamp ontdekt.

Wow.

Meer liefhebbers?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sutekh82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2024
Eiríkr schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:38:

Wow.

Meer liefhebbers?
Mijn standaard personal spotify XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Sutekh82 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 00:06:
[...]

Mijn standaard personal spotify XD
Ja ik gebruikte daar Roon voor maar dit werkt nog beter.

De iOS-app heeft zelfs integratie met AutoEq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Eiríkr schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:38:

Wow.

Meer liefhebbers?
Yes, Plexamp gebruik ik dagelijks en gebruik ik voor al mijn muziek, ik heb geen streamingdienst meer in gebruik. Echt een fantastische app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:46
@ericafterdark Ik gebruik PlexAmp echt al heel lang. Vooral om in de auto muziek van mijn server te streamen. Ideaal.
Hoor mijn vrouw over een Spotify abonnement, maar heb daar echt geen behoefte aan om voor te betalen. Nu moet ik haar alleen uitleggen hoe ze Plex gebruikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 18:12

TRaSH

koffie ?

rolandb schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:55:
Ik heb de Plex cliënt draaien op mijn Apple TV 4K. Ik heb een serie, waar geen chapters in zijn aangemaakt. Toevallig gister in slaap gevallen op 90%. Ik zie echter enkel maar optie om 10 seconden vooruit te spoelen of tot 4x te fast forwarden. Dit duurt natuurlijk veel te lang tot ik weer tot 90% zit. Dit kan vast handiger… toch?
En @Greatsword

Plex heeft tegenwoordig skip intro en after credits

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:26
ironleg schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:38:
Zijn er meer mensen welke problemen hebben met EPG?
Ik heb binnen Plex via mijn HDHomerun mijn live tv kanalen, echter krijg ik geen EPG.
Als ik mijn postcode invoer dan zegt hij geen EPG info te hebben.

Ik heb nu een 2tal weken met ziggogo-epg gewerkt: https://github.com/jbogers/ziggogo-epg/branches

Maar deze geeft nu ook een foutmelding. Iemand de gouden tip om zonder veel gedoe toch EPG werkend te krijgen?
Een foutmelding? Geen problemen hier, alles werkt top. Laat maar weten als je nog hulp nodig hebt.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TRaSH schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:38:
[...]

En @Greatsword

Plex heeft tegenwoordig skip intro en after credits
Was die skip intro geen Plex Pass feature?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik had geen idee van Plexamp en vind het nu al prettig!
Weet iemand of er een manier is om bepaalde nummers te negeren bij shuffle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ironleg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 19:03
Joost1991 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:40:
[...]

Een foutmelding? Geen problemen hier, alles werkt top. Laat maar weten als je nog hulp nodig hebt.
Bedankt voor het aanbod!

Intussen heb ik de Ziggogo-EPG ook weer werkende, er was een issue met de ophalen van data van een specifiek kanaal:

Volgens het issue in Github:

I found the error. It was caused by a programme without a title. These are now ignored, as a title is a required field for XMLTV.

Ik haal nu enkel een beperkte set kanalen binnen, enkel wat ook ook daadwerkelijk kijk en daarmee werkt het prima. Cronjob ervan gemaakt welke een dagelijkse refresh doet en deze leest plex uit. Tot nu toe geen problemen. Alleen jammer dat de eigen EPG van Plex niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:26
ironleg schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor het aanbod!

Intussen heb ik de Ziggogo-EPG ook weer werkende, er was een issue met de ophalen van data van een specifiek kanaal:

Volgens het issue in Github:

I found the error. It was caused by a programme without a title. These are now ignored, as a title is a required field for XMLTV.

Ik haal nu enkel een beperkte set kanalen binnen, enkel wat ook ook daadwerkelijk kijk en daarmee werkt het prima. Cronjob ervan gemaakt welke een dagelijkse refresh doet en deze leest plex uit. Tot nu toe geen problemen. Alleen jammer dat de eigen EPG van Plex niet werkt.
Ik heb de eigen EPG wel werkend, maar die van ZiggoGo is echt veel uitgebreider. Dus lekker die cronjob laten runnen :)

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Greatsword schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:06:
[...]

Was die skip intro geen Plex Pass feature?
Weet niet of het een Plex Pass feature is
Maar je krijgt in het begin van de serie wel eens 2-3 minuten serie en dan de standaard intro
Die kan je dan in 1x skippen tot het begin van de serie
En als de serie afgelopen is dan krijg je de after credits en die kan je ook skippen.
En bij films die bv nog een teaser hebben dan kan je tot daar skippen (zelf nog niet getest aangezien dit vrij nieuw is)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Pendora schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:15:
Ik had geen idee van Plexamp en vind het nu al prettig!
Weet iemand of er een manier is om bepaalde nummers te negeren bij shuffle?
Goede vraag. Met een rating wellicht? Ik gebruik een rating van 1 ster. Een nummer is wel of niet goed. Volgens mij is er een 3e optie wanneer je dan een nummer 'liked' zodat hij een nummer niet meer afspeelt? Ik dacht zoiets te hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Iemand het volgende probleem wel eens gehad met Plex of enig idee hoe dit kan?

Ik heb een probleem met de iOS app van Plex met de server van een vriend van mij, ik krijg een afbeelding van een onbekende (zie afbeelding) in plaats van de juiste die ik binnen Plex heb ingesteld, de gravatar is ook correct. De web app en desktop app heeft gewoon de juiste afbeelding:

Afbeelding in de iOS app van de onbekende persoon (zie profiel afbeelding):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sy2Hj-83yFloLepPqvVUF6C2rjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1s3FZmmPXqKCDUPzL2qgv9D.jpg?f=fotoalbum_large
Correcte afbeelding van de web/desktop app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nimmxbtzn4aNJ9reKZQr2qRFJAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sDrY0HdYuGkaDjhWOW6NzUhr.png?f=user_large
Heb de server al een reclaim gegeven, wachtwoord gewijzigd en alle applicaties die toegang hebben ingetrokken. Afbeelding van hem is ook nooit gewijzigd geweest.

Android app geeft het echter correct weer evenals hoe de desktop / web app het weergeeft.

Is er een bug met de iOS-app of een mismatch in de gebruikersdatabase van Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
een vriend heeft toegang op afstand bij mij. maar hij heeft een slechte beeldkwaliteit. hoe komt dit? hij heeft de kwaliteit op de hoogte versie gezet, maar tevergeefs. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
als ik of mensen van afstand streamen via mijn server, gaat dit van mijn download of upload af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 19:58
Farabi schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:50:
als ik of mensen van afstand streamen via mijn server, gaat dit van mijn download of upload af?
Als iemand via je server kijkt dan moet je de data naar hem sturen, dus gaat van je upload af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:11
Farabi schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:50:
Dan maakt jouw server gebruik van jouw beschikbare upload snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:38:
een vriend heeft toegang op afstand bij mij. maar hij heeft een slechte beeldkwaliteit. hoe komt dit? hij heeft de kwaliteit op de hoogte versie gezet, maar tevergeefs. iemand tips?
Plex > Instellingen > Toegang op afstand

Internet uploadsnelheid xxxx Mbps

Beperk bitrate van externe stream: Origineel (geen limiet)
of
een van de keuzes pakken wat (1080p) is.

Als die afspeelt wat doet die dan (Status > Dashboard)?
Gaat hij als nog naar lagere kwaliteit / transcode ook al heeft hij hem lekker hoog gezet?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
RobbyTown schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:33:
[...]

Plex > Instellingen > Toegang op afstand

Internet uploadsnelheid xxxx Mbps

Beperk bitrate van externe stream: Origineel (geen limiet)
of
een van de keuzes pakken wat (1080p) is.

Als die afspeelt wat doet die dan (Status > Dashboard)?
Gaat hij als nog naar lagere kwaliteit / transcode ook al heeft hij hem lekker hoog gezet?
hij heeft het op de hoogste kwaliteit gezet. maar dit moest ik ook doen dus. dat wist ik niet. ik ga vanavond op onderzoek!

@RobbyTown ik zie die optie nergens bij toegang op afstand?

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 08-05-2023 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:07:
[...]

hij heeft het op de hoogste kwaliteit gezet. maar dit moest ik ook doen dus. dat wist ik niet. ik ga vanavond op onderzoek!

@RobbyTown ik zie die optie nergens bij toegang op afstand?
Bij instellingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05dkHOoZ51z61L80K7B0sDpHR6w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ToDIAqGUU8RRmrc53asfqlI0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dat weet ik, maar waar kan ik de snelheid omhoog gooien van upload?

ik heb een rode uitroep teken daarachter. jij hebt een groen vinkje. maar ik kan wel inloggen op afstand. hoe kan dit?

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 08-05-2023 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:38:
[...]

ik heb een rode uitroep teken daarachter. jij hebt een groen vinkje. maar ik kan wel inloggen op afstand. hoe kan dit?
Geen idee. In in ver verden heb ik het op handmatig gezet toen werd het groen ook al is de poort zelfde.

Ik zal zeggen vergelijken maar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmz-Sk28gQU04f6HSAmuKf4Rir4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ohr5KwCckTGovOUQOPuUDwLp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:11
Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:38:
[...]

Dan moet je waarschijnlijk nog een port forward instellen in jouw router/modem.
Streaming loop bij jou nu via een server van plex. Dit heeft standaard een data limiet van 2mbit/s/

Zodra je het via een port forward mogelijk maakt voor een plex cient/app om jouw server rechtstreeks te benaderen kan er van meer dan 2mbit snelheid gebruik gemaakt worden.

Hulp artikel:
https://support.plex.tv/a...leshooting-remote-access/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nvm

[ Voor 107% gewijzigd door Farabi op 08-05-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
RobbyTown schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:50:
[...]

Geen idee. In in ver verden heb ik het op handmatig gezet toen werd het groen ook al is de poort zelfde.

Ik zal zeggen vergelijken maar
[Afbeelding]
het lijkt erop dat de port forward is gelukt. maar ik kan geen upload snelheid instellen? @Dirk-Jan

ik zit op mijn windows 11 laptop te werken. maar jij hebt een ander interface zie ik daar? heel gek ik kan nergens een snelheid instellen. bij geen een van de tabbladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEZA1I8l4ZMWFq8Mxh_s2T1h8Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFhi7Toq5ZQEEAPB6XqkoLpo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 08-05-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:19:
[...]

het lijkt erop dat de port forward is gelukt. maar ik kan geen upload snelheid instellen? @Dirk-Jan

ik zit op mijn windows 11 laptop te werken. maar jij hebt een ander interface zie ik daar? heel gek ik kan nergens een snelheid instellen. bij geen een van de tabbladen.

[Afbeelding]
Hier ook Windows 11

Zou er echt moeten zijn (raar dat jij hem niet ziet |:( ).
https://nl.ephesossoftwar...s-need-to-know-about.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
RobbyTown schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:36:
[...]

Hier ook Windows 11

Zou er echt moeten zijn (raar dat jij hem niet ziet |:( ).
https://nl.ephesossoftwar...s-need-to-know-about.html
heb jij een plex pass? ik lees dat je dat nodig hebt om de snelheid in te stellen. het schijnt dat je automatisch het maximale verstuurt als je geen plex pass hebt.

waarschijnlijk kan ik nu 1gbit uploaden nadat ik mijn poort heb geopend en mijn ip statisch heb gezet. althans, dat hoop ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 08-05-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:40:
[...]

heb jij een plex pass?

*knip *
Yup. Wist niet dat dat dus onder plex pass viel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
RobbyTown schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:12:
[...]

Yup. Wist niet dat dat dus onder plex pass viel. 8)7
gelukkig, anders begon ik door te draaien haha.

als ik remote stream naar mijn vrienden, wordt de cpu kracht van mijn laptop ook gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 08-05-2023 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:14:
[...]

gelukkig, anders begon ik door te draaien haha.

als ik remote stream naar mijn vrienden, wordt de cpu kracht van mijn laptop ook gebruikt?
Ben geen plex expert. Maar bij transcode wel, maar transcode is alleen bij plex pass dacht ik. Als je geen plex pass hebt geen idee als je dan altijd direct stream hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
RobbyTown schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:27:
Ben geen plex expert. Maar bij transcode wel, maar transcode is alleen bij plex pass dacht ik. Als je geen plex pass hebt geen idee als je dan altijd direct stream hebt.
Hardware transcoding (met GPU, zoals Quick Sync of NVENC) dat is met Plex Pass. Ook de gratis versie van Plex kan transcoden, maar doet dat dan altijd met de CPU. Gewoon zorgen dat je de content in de juiste codec hebt en de client die codec ook daadwerkelijk kan afspelen, dan hoef je in principe nooit te transcoden, al zijn er altijd uitzonderingsgevallen te bedenken. :+ Transcoding is de fallback als direct play of direct stream niet beschikbaar zijn. ;) Enige verschil is dus dat je met Plex Pass hardwarematig kan transcoden.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2023 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:35:
[...]

Hardware transcoding (met GPU, zoals Quick Sync of NVENC) dat is met Plex Pass. Ook de gratis versie van Plex kan transcoden, maar doet dat dan altijd met de CPU. Gewoon zorgen dat je de content in de juiste codec hebt en de client die codec ook daadwerkelijk kan afspelen, dan hoef je in principe nooit te transcoden, al zijn er altijd uitzonderingsgevallen te bedenken. :+ Transcoding is de fallback als direct play of direct stream niet beschikbaar zijn. ;) Enige verschil is dus dat je met Plex Pass hardwarematig kan transcoden.
dus in principe leunt de kracht eerst op je upload snelheid? de cpu is als een soort backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:05

D4NG3R

kiwi

:)

Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:02:
[...]

dus in principe leunt de kracht eerst op je upload snelheid? de cpu is als een soort backup?
Nee, je haalt wat dingen door elkaar.

Het is nogal gissen waar de bottleneck/problemen zich bevinden, dus kijk allereerst even wat je ziet op je server dashboard wanneer er buitenshuis iets wordt afgespeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPMh2XIGo6ZOGK9U7yb_rwHRMv4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bwfmX8LwzvVwgmz4RcmZaU8x.png?f=user_large

Geen idee waarom de web player in Edge het nodig vind om dit te laten transcoden, maargoed het is wel direct een mooi voorbeeld. :+

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 08-05-2023 22:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:02:
[...]

De upload snelheid is de internet verbinding. De CPU is de processor, die in het uiterste geval (mits geen hardware transcoding beschikbaar is) het transcoden doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:13:
[...]

De upload snelheid is de internet verbinding. De CPU is de processor, die in het uiterste geval (mits geen hardware transcoding beschikbaar is) het transcoden doet.
laat ik zeggen, als 4 vrienden tegelijk een 4K videobestand afspeelt op afstand. trekt mijn i5 8250U processor dit? aan de verbinding zal het niet liggen (1gbit bekabeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Hangt ervan af. Zij moeten de instellingen goed hebben staan zodat ze met direct play kijken en jij moet ook voldoende bandbreedte hebben. Voor 4K is dat meestal hevc/x265 codec, maar dan nog hangt het af van het aantal megabits per seconde die video is. Dat dus keer vie,r pas dan heb je de minimaale bandbreedte die je nodig hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 09-05-2023 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Farabi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:33:
[...]

laat ik zeggen, als 4 vrienden tegelijk een 4K videobestand afspeelt op afstand. trekt mijn i5 8250U processor dit? aan de verbinding zal het niet liggen (1gbit bekabeld).
Met CPU transcoding kan je dit vergeten, daar is een 8250U niet krachtig genoeg voor. Als alle clients kunnen direct playen zou je met een beetje 4K bestand ook tegen een I/O bottleneck aan kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
is er een manier om de ondertiteling transparanter te maken met hdr films? ik kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:19
Andere vraag ondertiteling: Is er een tool om vòòraf MKV, 4K films te voorzien van ondertiteling? Zodat de Plex Media Server niet hoeft te gaan transcoden, want daar gaat het mis qua bandbreedte, processorkracht met haperingen tot gevolg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:30
mv_ak schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:54:
Andere vraag ondertiteling: Is er een tool om vòòraf MKV, 4K films te voorzien van ondertiteling? Zodat de Plex Media Server niet hoeft te gaan transcoden, want daar gaat het mis qua bandbreedte, processorkracht met haperingen tot gevolg.
Ik gebruik altijd MKVToolNix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-06 21:03
Je kunt ook nog een ondertiteling (srt) downloaden en in Plex toevoegen aan de film. Ik ben niet bekend met bovenstaande tool, maar ik heb het ook weleens geprobeerd met Handbrake en dat duurde me echt te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:30
rwr_ schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:03:
Je kunt ook nog een ondertiteling (srt) downloaden en in Plex toevoegen aan de film. Ik ben niet bekend met bovenstaande tool, maar ik heb het ook weleens geprobeerd met Handbrake en dat duurde me echt te lang.
Met handbrake bak je de srt in de mkv, met mkvtoolnix niet. Dit wordt gewoon een selecteerbare ondertitel. Geen idee hoe je dat noemt. Voordeel is wel als je de mkv via plex verwijderd, dat er geen srt bestanden achter blijven.

Handbrake duurt een eeuwigheid. Deze tool duurt een paar seconden, ligt ook aan de specs van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Laatst online: 27-05 21:02
Echt heel raar.

Ik heb een server met plex geinstalleerd en een Z: network drive geadd. Dit is een nas met TV Shows
File structure like:

Z:[tv show name][seasonX][filename]

Mijn library deed erg raar, dus deze eens helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd en alles weer laten scannen (files en meta en analyze option). Hij laat nu 80% van de tv shows niet zien. Meta data is niet goed, hij geeft aan dat ik van 1 serie heb met 1 aflevering heb S01E76 ofzo, terwijl het aflevering 7 moet zijn.

Hoe kan dit?

[ Voor 4% gewijzigd door Vecodo op 17-05-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Network drives is in mijn ervaring vragen om problemen, echter niet zozeer problemen met bestandsnamen. Kan je eens een filename welke fout gaat hier plakken?

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 17-05-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Laatst online: 27-05 21:02
D4NG3R schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:40:
Network drivers is in mijn ervaring vragen om problemen, echter niet zozeer problemen met bestandsnamen. Kan je eens een filename welke fout gaat hier plakken?
Als voorbeeld:

Z:[folder tv show name][Season 1][tv show name] - S01E04 - Dogs and Bears and Minks - MeGusta - HDTV-1080p.mkv

Deze wordt niet opgenomen in de library (zie de hele TV show niet).

Ik heb het altijd gedaan met een network share en niks veranderd aan de files of zo iets.

Ook geen ignore files aanwezig.

-----
Heb de file naam aangepast naar S01E4 - Dogs and Bears and Minks.mkv

Ook een nieuwe library aangemaakt met de alleen de map van deze TV show, en hij voegt het dus niet toe.
Nu een extra library aangemaakt en de Season 01 map gekozen van deze TV Show, nu voegt die wel de bestanden toe aan deze library vanuit plex (other videos gekozen in plaats van TV Shows), als ik zelfde doe met TV Shows als category dan 'ziet' plex weer niks...

------

Okay, beetje lopen spelen met de advanced settings en het lijkt nu goed door te komen. Denk alleen dat hij mijn process (watched/unwatched) niet mee heeft genomen, dat zou wel mooi vervelend zijn. iemand enig idee omdat te regelen?

[ Voor 36% gewijzigd door Vecodo op 17-05-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Hey allemaal,

Ik had een los topic, maar werd er op geattendeerd dat dit wellicht ook een goede plek is.

Exact voorbeeld
- Ik kijk iets in 4K HDR
- Mijn broer op een ander adres ook 4K HDR
- Mijn zwager kijkt 1080P SDR op ander adres
Streams buiten mijn huis gaan haperen.

Config
CPU: i5 8400
Memory: 16GB
Video: 1050Ti
Netwerk: 1gb up en down
Boot: 500gb 860 EVO
Data: 3x Seagate Exos X18 16TB
Plex met Plex pass en hardware decoding aan

Load
CPU load: 40%
Videokaart load: 5% met pieken naar 100%
Memory load: 45%
200mbit aan data waarvan 80mbit binnenshuis blijft en ik heb een 1gbit up/down verbinding

Inmiddels ben ik vrij zeker dat het het transcoden is, want het probleem is verholpen als ik geoptimaliseerde versies laat maken door Plex en mijn zwager die kijkt. Maar zou een 1050ti niet prima in staat moeten zijn een 150mbit HEVC HDR bestand te transcoden?

Originele topic:
TRAXION in "Plex server snelheid verbeteren"

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoe komt het dat een tv met 1gbit wifi grote 4k videobestanden niet trekt? hij buffert hele tijd. full hd tot 40mbps gaat altijd goed.

niet iedereen kan een kabel naar zn tv trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 22-05-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:23
Welke weg moet de 4K stream afleggen?
kijk hierbij eens naar alle schakels in de keten, de bron(opslag), de processing/transcoding bij de bron, de serie van netwerk componenten (kabels/switches/APs), de bestemming (TV) en de processing daarop.

Elke schakel in deze keten kan een knelpunt vormen door (over) belasting

de wifi naar je TV is slechts een van de schakels .

[ Voor 11% gewijzigd door peter-rm op 22-05-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
peter-rm schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:07:
Welke weg moet de 4K stream afleggen?
kijk hierbij eens naar alle schakels in de keten, de bron(opslag), de processing/transcoding bij de bron, de serie van netwerk componenten (kabels/switches/APs), de bestemming (TV) en de processing daarop.

Elke schakel in deze keten kan een knelpunt vormen door (over) belasting

de wifi naar je TV is slechts een van de schakels .
Van mijn huis naar mijn vrienden. Heb een bekabelde 1gbit verbinding. Maar als ik mijn tv op wifi zet, dan hapert hij ook. Evenals bij mijn vrienden. Als ik mijn tv bedraad, dan zijn er geen haperingen.

Nog een vraag. Doet plex niet aan h.265 transcoden? Alleen h.264?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:23
Farabi schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:26:
[...]

Van mijn huis naar mijn vrienden. Heb een bekabelde 1gbit verbinding. Maar als ik mijn tv op wifi zet, dan hapert hij ook. Evenals bij mijn vrienden. Als ik mijn tv bedraad, dan zijn er geen haperingen.

dit lijkt er op dat de wifi in je netwerk niet goed werkt en de streams daardor niet goed aankan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
peter-rm schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:30:
[...]

dit lijkt er op dat de wifi in je netwerk niet goed werkt en de streams daardor niet goed aankan
Wat kan ik hieraan doen?

het valt mij op dat ik aan sommige gebruikers 65mbps doorgeef en aan andere bijv. 165mbps als ik naar mijn dashboard activiteit kijk. waarom varieert dit zo?

beide gebruikers hebben hun instellingen op maximum staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 22-05-2023 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Raptorial schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:58:

Inmiddels ben ik vrij zeker dat het het transcoden is, want het probleem is verholpen als ik geoptimaliseerde versies laat maken door Plex en mijn zwager die kijkt. Maar zou een 1050ti niet prima in staat moeten zijn een 150mbit HEVC HDR bestand te transcoden?
4K content wil je zo min mogelijk transcoden op wat oudere hardware, tonemapping van HDR naar SDR vreet overigens ook belachelijk veel performance en lees ik vaker problemen mee bij de 1050Ti dus let er op dat dat niet gaande is.

Indien dat wel zo is wordt er vaak sterk aangeraden aparte libraries te maken voor HDR en SDR content, en alleen mensen welke daadwerkelijk HDR content af kunnen spelen toegang te geven tot de HDR content.
Farabi schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:26:
Plex transcode alleen naar H.264, er is ook vrij weinig reden om (op dit punt) naar H.265 te transcoden, het vergt aanzienlijk meer performance voor een stream welke er niet beter uit ziet, en op veel minder apparaten kan worden afgespeeld. H.265 bied, voor dit doeleinde, enkel betere compressie.

[ Voor 56% gewijzigd door D4NG3R op 23-05-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

D4NG3R schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:08:
[...]

4K content wil je zo min mogelijk transcoden op wat oudere hardware, tonemapping van HDR naar SDR vreet overigens ook belachelijk veel performance en lees ik vaker problemen mee bij de 1050Ti dus let er op dat dat niet gaande is.

Indien dat wel zo is wordt er vaak sterk aangeraden aparte libraries te maken voor HDR en SDR content, en alleen mensen welke daadwerkelijk HDR content af kunnen spelen toegang te geven tot de HDR content.

[...]

Plex transcode alleen naar H.264, er is ook vrij weinig reden om (op dit punt) naar H.265 te transcoden, het vergt aanzienlijk meer performance voor een stream welke er niet beter uit ziet, en op veel minder apparaten kan worden afgespeeld. H.265 bied, voor dit doeleinde, enkel betere compressie.
Thanks! Ja tone mapping is zeker aan de gang. Het issue is dat Radarr geen dubbele libraries ondersteund. Zou graag instellen van alles twee versies te hebben gezien er twee personen 4K HDR kijken en twee mensen HD SDR.

Je zegt dat Plex geen H265 doet, toch zie ik conversies staan, hoe werkt dit dan?

Knowledge is power

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Raptorial schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Thanks! Ja tone mapping is zeker aan de gang. Het issue is dat Radarr geen dubbele libraries ondersteund. Zou graag instellen van alles twee versies te hebben gezien er twee personen 4K HDR kijken en twee mensen HD SDR.
Ik draai zelf simpelweg 2 instanties van Radarr, er zullen vast en zeker wel elegantere oplossingen zijn maar voor mij werkt dit prima. :*)

Wellicht kan je verder spelen met de optimized versions in Plex, maar ik heb liever iets meer vinger in de pap dan wat, de toch best wel zwarte doos-, Plex bied. :)
Je zegt dat Plex geen H265 doet, toch zie ik conversies staan, hoe werkt dit dan?
Ik zeg nergens dat Plex niet aan H.265 doet, enkel dat transcoding naar H.264 gaat. ;)

https://support.plex.tv/a...are-accelerated-streaming respectievelijk:
Hardware-accelerated decoding

Video files with H.264, HEVC, MPEG-2, and VC-1 encoded video can take advantage of hardware-accelerated decoding. When hardware-accelerated decoding is not compatible with a video file, Plex Media Server will automatically use normal software decoding.
Hardware-accelerated encoding

Plex Media Server uses hardware-accelerated H.264 encoding when available. When hardware-accelerated encoding is not available, Plex Media Server will automatically use normal software encoding.
Als het systeem hardwarematig aan decoding van (bijvoorbeeld) H.265 materiaal doet, wordt daar ook gebruik van gemaakt. Het encoden daarna gebeurt middels de encoding engine van de GPU, of in software via de x264 library, met als output een H.264 stream/file.

Hoe het ook went of keert, bij voorkeur wordt content direct-played zodat de server helemaal geen extra verwerking van de media hoeft te doen.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 23-05-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Raptorial schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:50:
[...]

https://trash-guides.info/Radarr/Tips/Sync-2-radarr-sonarr/
https://github.com/syncarr/syncarr
Doel je hier op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heh lache, binnenkort eens in duiken gezien ik het nu nog handmatig doe. Heb maar een handje vol HDR content.

@TRaSH uit nieuwsgierigheid, waar komt jouw toch best wel diepgaande kennis van *arr vandaan? :)

Edit: Daar staat al een stuk over op de homepagina, welke ik nog nooit bezocht had. :$

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 23-05-2023 16:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

D4NG3R schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:19:
[...]

Heh lache, binnenkort eens in duiken gezien ik het nu nog handmatig doe. Heb maar een handje vol HDR content.

@TRaSH uit nieuwsgierigheid, waar komt jouw toch best wel diepgaande kennis van *arr vandaan? :)

Edit: Daar staat al een stuk over op de homepagina, welke ik nog nooit bezocht had. :$
Ik ben onderdeel van het support Team van Team Radarr(*) en help ook met ideeën, testen etc. (Daarnaast ben ik bij plex binnen gehaal als external tester voor android, wegens mijn variatie aan media die ik heb om te testen DV/HDR10/HD Audio, ik heb toen geholpen om een issue op te lossen die ze hadden met TrueHD dat uit sync ging na een paar minuten.)

(*) Team Radarr = Radarr/Prowlarr/Lidarr/Whisparr. (Sonarr zijn andere developers, werkt wel samen maar is toch een andere afdeling)

Met de HDR Formats kan je het beste de flowchart gebruiken en goed lezen over de HDR Formats die ge-supported worden door de verschillende media speler devices. En ook volgen wat er staat, dus als er staat alles dan is het ook alles, dit is wegens wat de scene gebruikt in hun release names en het proberen te vermijden van download loops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:08:
[...]

zou alleen nuttig kunnen zijn om het als "background" taak te kunnen doen.. maar welke kwaliteit settings moet je dan nemen? je wilt door een "her" compressie naar een betere compressie ratio niet in gaan leveren in de kwaliteit..

ook nog genoeg MPEG2 materiaal in omloop is... zou best nuttig zijn kwa ruimte besparing :+
en dan heeft die 5900X ook eens wat te doen ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TRaSH schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:33:
[...]

Ik ben onderdeel van het support Team van Team Radarr(*) en help ook met ideeën, testen etc. (Daarnaast ben ik bij plex binnen gehaal als external tester voor android, wegens mijn variatie aan media die ik heb om te testen DV/HDR10/HD Audio, ik heb toen geholpen om een issue op te lossen die ze hadden met TrueHD dat uit sync ging na een paar minuten.)

(*) Team Radarr = Radarr/Prowlarr/Lidarr/Whisparr. (Sonarr zijn andere developers, werkt wel samen maar is toch een andere afdeling)

Met de HDR Formats kan je het beste de flowchart gebruiken en goed lezen over de HDR Formats die ge-supported worden door de verschillende media speler devices. En ook volgen wat er staat, dus als er staat alles dan is het ook alles, dit is wegens wat de scene gebruikt in hun release names en het proberen te vermijden van download loops.
Hulde, keep up the great work. :Y
SMSfreakie schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:46:
[...]

zou alleen nuttig kunnen zijn om het als "background" taak te kunnen doen.. maar welke kwaliteit settings moet je dan nemen? je wilt door een "her" compressie naar een betere compressie ratio niet in gaan leveren in de kwaliteit..

ook nog genoeg MPEG2 materiaal in omloop is... zou best nuttig zijn kwa ruimte besparing :+
en dan heeft die 5900X ook eens wat te doen ;-)
Ik zou zeggen verdiep je eens in Tdarr. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

persoonlijk vind ik als je tdarr nodig hebt dan pak je de verkeerde kwaliteit.
In principe zou alles wat je hebt direct play moeten wezen op jouw main media speler setup
Als dat niet kan geld het zelfde als in de eerste regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lokaal heb ik er ook geen moeite mee.. en WAN is soms een issue maar dan heb je t meer over dat de verbinding aan de client kant te traag is...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Oorzaak kan aan veel dingen liggen
Je eigen bandbreedte
De bandbreedte van de tegenpartij
Wat voor media player device ze gebruiken en wat het ondersteund.

Het is algemeen bekend dat practisch alle smart tv apps underpowered zijn.
Zo heb ik een familielid met een shield pro 2019 en die kan zonder proberen een 4k remux (60-90 Gb)direct play doen van mijn server.
Maar via de smart tv app is het niet echt vloeiend, oorzaak vaak slechte wifi (hardware) in de tv of maar een 100mbit port in de tv. Naast de underpowered hardware van de tv.
Ook hangt het er van af of je een audio setup hebt die al de audio formats ondersteund.
Of je neemt een 4k webdl, is vaak geen hd audio maar wel een mindere bitrate waardoor het veel soepeler gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TRaSH schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:58:
persoonlijk vind ik als je tdarr nodig hebt dan pak je de verkeerde kwaliteit.
Ik durf te stellen dat het inzetten van Tdarr of bijvoorbeeld Handbrake voor het "archiveren" van content welke je al een poosje hebt een prima doeleinde is. Een paar jaar geleden nog een goede 300GB afgeschraapt van media welke niet of nauwelijks bekeken werd, maar waar ik (nog) niet van af wil omdat deze moeilijk te vinden was, of omdat ik de schijfjes bijvoorbeeld niet meer heb.

Moet binnenkort nog een keer door een hoop opnames van familie, veel daarvan is op achterlijk hoge bitrates/resoluties van voornamelijk videobanden gedigitaliseerd. Zitten meerdere bestanden bij met bitrates waar een BR schijfje U tegen zou zeggen. :D

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 24-05-2023 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

downgraden naar 720p bv WEBDL, doe ik vaak met series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:00
Wie kan mij helpen met me de juiste richting op de sturen. Ik heb met Plex als ik een film afspeel 4K dat het eens in de X minuten, eens lichtelijk hapert. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, ik weet dat het internet snel genoeg is voor de bitrate, daarnaast is het ook allemaal intern gebruik vanaf een: Intel NUC Kit NUC8i3BEH. Het is 4K materiaal op een 4K geschikte OLED TV, ik heb dit zowel via de native app van de TV als op een andere TV waar een nieuwe chromecast in zit. Kan het nog aan instellingen liggen of moet ik de CPU van de intel NUC verdenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:11
SirMemeAlot schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:01:
Wie kan mij helpen met me de juiste richting op de sturen. Ik heb met Plex als ik een film afspeel 4K dat het eens in de X minuten, eens lichtelijk hapert. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, ik weet dat het internet snel genoeg is voor de bitrate, daarnaast is het ook allemaal intern gebruik vanaf een: Intel NUC Kit NUC8i3BEH. Het is 4K materiaal op een 4K geschikte OLED TV, ik heb dit zowel via de native app van de TV als op een andere TV waar een nieuwe chromecast in zit. Kan het nog aan instellingen liggen of moet ik de CPU van de intel NUC verdenken?
Wat zegt het plex dashboard tijdens het afspelen?

Dit soort info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVda-ppLpC7EX4byxAsV512MLKo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/curjhvtYINKvG8plhco2ebpR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:00
Domino schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:53:
[...]

Wat zegt het plex dashboard tijdens het afspelen?

Dit soort info:

[Afbeelding]
Dit is een random 4K HDR film

Heeft het zin om plex pass tijdelijk te nemen om meer informatie te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/masWFK7PrYqs_xXrOZ6IEbzP2SA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U7Fy9byX9LoRVoFbU2VGuUgP.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door SirMemeAlot op 30-05-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:11
SirMemeAlot schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:45:
[...]

Dit is een random 4K HDR film

Heeft het zin om plex pass tijdelijk te nemen om meer informatie te krijgen?

[Afbeelding]
Direct afspelen (direct play) is iig het minst cpu intensief. Dat is gewoon een bitstream naar de plex app op de tv. Dat gaat dus helemaal goed. Plex pass geeft daarbij geen voordeel.

Je kan nog kijken naar bandbreedte op lan/wifi of disk performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

D4NG3R schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:09:
[...]

Ik draai zelf simpelweg 2 instanties van Radarr, er zullen vast en zeker wel elegantere oplossingen zijn maar voor mij werkt dit prima. :*)

Wellicht kan je verder spelen met de optimized versions in Plex, maar ik heb liever iets meer vinger in de pap dan wat, de toch best wel zwarte doos-, Plex bied. :)

[...]
De optimized versions lossen het op. Ik heb hem gewoon op de beste kwaliteit/traagste optie gezet, anders zie je van een km afstand dat het snelle transcoding was.

De twee instanties van Radarr is interessant, ik wist niet dat dit kon. De settings kan je natuurlijk via backup en inport zo overnemen, je hoeft dan alleen je profile maar aan te passen natuurlijk.

Thanks!

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Raptorial schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:30:
[...]

De twee instanties van Radarr is interessant, ik wist niet dat dit kon. De settings kan je natuurlijk via backup en inport zo overnemen, je hoeft dan alleen je profile maar aan te passen natuurlijk.
Zal vooral aan het OS liggen, geen idee of/hoe het kan onder Windows. Zelf draai ik twee Docker containers op m'n thuisservertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

D4NG3R schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:32:
[...]

Zal vooral aan het OS liggen, geen idee of/hoe het kan onder Windows. Zelf draai ik twee Docker containers op m'n thuisservertje.
Er zijn tooltjes voor om twee instanties van een applicatie in Windows te draaien. Out of the box gaat het niet lekker. Maar heb dit ook gedaan om uTorrent 1.6 naast de nieuwe versie te draaien.

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kan ik per film toegang geven op afstand ipv mappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:44:
Kan ik per film toegang geven op afstand ipv mappen?
Je zou dan een aparte bibliotheek moeten aanmaken en daarin de film zetten. Je kunt eventueel de parental restricties aanzetten (zodat het reageert op PG-13 en zo), maar lijkt me niet helemaal wat je zoekt.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 05-06-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb een kleine lg tvtje gekocht voor erbij. maar ik krijg HDR niet draaiende via plex op deze tv. via netflix werkt het wel gewoon goed. ik heb de instellingen op 'originele kwaliteit' gezet via de instellingen, maar tevergeefs. hoe krijg ik HDR draaiende op deze tv via plex?

uitvoering: LG 32LQ63006LA Zwart

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 07-06-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat zie je op het dashboard terwijl het word afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:09:
Wat zie je op het dashboard terwijl het word afgespeeld?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qUHS8Efv7XKjPPJ6cF9ZQHJCgA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TjW9Tmu73en4K0VmMXRXBHXH.jpg?f=user_large

heeft het misschien te maken dat deze tv 1080P is? en het videobestand 4K?

update: heb even net een 1080p hdr bestandje geprobeerd, en daar werkte HDR wel. dus het heeft met de resolutie te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 07-06-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Farabi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:45:
heeft het misschien te maken dat deze tv 1080P is? en het videobestand 4K?
Nee, het uiteindelijke schalen wordt gedaan op de client zelf.

Ik acht de kans groter dat er iets mis gaat door het Dolby Vision aspect waar de TV geen ondersteuning voor heeft, al zou je dan denken dat die 'gewoon' automatisch voor HDR10 gaat. Ik zit helaas nog niet genoeg in dat hele wereldje om echt goede uitspraken te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 07-06-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:58:
[...]

Nee, het uiteindelijke schalen wordt gedaan op de client zelf.

Ik acht de kans groter dat er iets mis gaat door het Dolby Vision aspect waar de TV geen ondersteuning voor heeft, al zou je dan denken dat die 'gewoon' automatisch voor HDR10 gaat.
heb net een update gegeven aan mijn bericht. 1080p HDR werkt wel gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 07-06-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Farabi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:59:
[...]

heb net een update gegeven aan mijn bericht. 1080p HDR werkt wel gewoon.
Het heeft niks met de resolutie te maken, het grote verschil zit hem waarschijnlijk in de gebruikte HDR standaard. Welke zit(ten) er op dat 1080p bestand?

Ter referentie wanneer ik een 4K film naar m'n 2400x1080 telefoon stream:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glPx5CJ_j21c0VCJQ49qRz4LLjk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FUGqWgQwbzKMefksfGuSPi87.png?f=user_large

Het apparaat schaalt de gegeven stream zelf op- of af naar de juiste resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:08:
[...]

Het heeft niks met de resolutie te maken, het grote verschil zit hem waarschijnlijk in de gebruikte HDR standaard. Welke zit(ten) er op dat 1080p bestand?

Ter referentie wanneer ik een 4K film naar m'n 2400x1080 telefoon stream:

[Afbeelding]

Het apparaat schaalt de gegeven stream zelf op- of af naar de juiste resolutie.
heb specifiek hdr10 geselecteerd. daar zit het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Maar heeft dat bestand ook Dolby Vision en verder exact dezelfde codecs? Zoals eerder aangegeven verwacht ik dat de aanwezigheid van de DoVi standaard roet in het eten gooit.

Bij bepaalde profielen schijnt dat te kunnen resulteren in een 12 bit videobestand, iets wat weinig apparaten zomaar slikken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 07-06-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:14:
Maar heeft dat bestand ook Dolby Vision en verder exact dezelfde codecs? Zoals eerder aangegeven verwacht ik dat de aanwezigheid van de DoVi standaard roet in het eten gooit.

Bij bepaalde profielen schijnt dat te kunnen resulteren in een 12 bit videobestand, iets wat weinig apparaten zomaar slikken. :)
heb een bestand geprobeerd dat alleen hdr10 heeft zonder dolby vision met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
is er een pagina waar ik de update geschiedenis kan zien van mijn plex app? ik ben benieuwd wanneer mijn app laatst is bijgewerkt op mijn LG C9. Ik denk dat ze de ondersteuning allang hebben laten vervallen voor tv's uit 2019.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 09-06-2023 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Farabi schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:51:
is er een pagina waar ik de update geschiedenis kan zien van mijn plex app? ik ben benieuwd wanneer mijn app laatst is bijgewerkt op mijn LG C9. Ik denk dat ze de ondersteuning allang hebben laten vervallen voor tv's uit 2019.
https://forums.plex.tv/t/...-lg-televisions/500637/98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ben aangenaam verrast! wist niet dat zo'n pagina bestond. thnx! de app wordt regelmatig geupdate zo te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 09-06-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 14:18
Hello all,

van het ene op het andere moment werkt plex transcoding niet meer. Ik heb de container weggegooid en opnieuw uitgerold, maar dit maakt helaas geen verschil. Hebben meer mensen dit probleem ervaren. Dan natuurlijk de vraag hoe heb je het opgelost.. :P

Setup: Synology NAS 218+
Docker Container: hotio/plexy

Ik gebruik altijd docker compose files om de containers aan te maken, nu heb ik het wel eerder gehad dat via de compose file het niet altijd lekker werkt. Daarom heb ik een keer van een handmatige configuratie de json gexporteerd die voeg ik ook even toe. Ook na het importen van de toen werken json werkt plex transcoding niet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
version: "3.2"
services:
  plex:
    container_name: plex
    image: hotio/plex
    restart: unless-stopped
    logging:
      driver: json-file
    network_mode: media
    ports:
      - 32400:32400
    environment:
      - PUID=1026 
      - PGID=101 
      - TZ=Europe/Amsterdam 
      - UMASK=002
      - DEBUG=no
    volumes:
      - /etc/localtime:/etc/localtime:ro
      - /volume1/data/dockers/plex:/config 
      - /volume1/data:/data 
      - /volume1/data/dockers/plex/tmp_transcode:/transcode
    labels:
      - "com.centurylinklabs.watchtower.enable=true"
    devices:
      - /dev/dri/card0:/dev/dri/card0:rwm
      - /dev/dri/renderD128:/dev/dri/renderD128:rwm
networks:
  media:
    external:
      name: media

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
{
   "cap_add" : null,
   "cap_drop" : null,
   "cmd" : "",
   "cpu_priority" : 0,
   "devices" : [
      {
         "CgroupPermissions": "rwm",
         "PathInContainer": "/dev/dri/card0",
         "PathOnHost": "/dev/dri/card0"
      },
      {
         "CgroupPermissions": "rwm",
         "PathInContainer": "/dev/dri/renderD128",
         "PathOnHost": "/dev/dri/renderD128"
      }
   ],

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:36
Ik doe de hele dri folder doorsturen:

- "/dev/dri:/dev/dri"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
menzo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:54:
Ik doe de hele dri folder doorsturen:

- "/dev/dri:/dev/dri"
Thanks voor je reactie, aangepast, maakt helaas geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Een inkoppertje of een domme vraag, maar heb je nog wel Plex Pass? :P

Zo ja, wellicht een iets oudere container testen?

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 12-06-2023 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
D4NG3R schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:11:
Een inkoppertje of een domme vraag, maar heb je nog wel Plex Pass? :P

Zo ja, wellicht een iets oudere container testen?
Yes die heb ik, ik heb een lifetime Plex Pass.
Bedoel je een oudere versie van het image wat ik gebruik voor de docker container?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Correct, een iets oudere docker image pakken. Of is het stuk gegaan zonder überhaupt te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Ik heb even een ander image geprobeerd cr.hotio.dev/hotio/plex dat maakt helaas ook geen verschil.
Dat is wel een goede vraag ik weet niet sinds wanneer het niet meer werkt. Ik update met watchtower en bewaar daar geen logs van. Maar kan me niet voorstellen dat het al een tijd niet werkt er kijken namelijk meerder mensen op mijn Plex server.
De container stond toen ik gister keek 7 dagen aan.

Meer de config uit in de compose file zou gewoon goed moeten zijn toch?

edit: Net ook nog getest met image: hotio/plex:release-1.32.2.7100-248a2daf0 maar dat maakt ook geen verschil.

Ik zet trouwens ook altijd permissies via een task scheduler na het rebooten van de NAS, doen jullie dat ook? sudo chmod 666 /dev/dri/*
Het artikel wat ik toen heb gevolgd.
https://medium.com/@MrNic...-transcoding-fa017190cad7

[ Voor 29% gewijzigd door Dennis0162 op 12-06-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Toevallig iemand anders nog een idee of zaken die ik kan controleren? ....

Al wel internet rond gestruind maar lijk mijn probleem niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldejn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-07-2023
Momenteel gebruik ik mijn laptop om Plex Media Server op te draaien, waarmee we films en series streamen naar de TV. Die laptop staat niet altijd aan, waardoor Plex ook niet altijd aan staat.
Welke oplossingen zijn er? Het liefst zou ik de laptop niet standaard aan hebben staan.
Kom ik dan uit bij een NAS of online server-dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Dennis0162 Helaas wat meer dan algemene vragen/suggesties kan ik hier ook niet doen, heb zelf geen ervaring met Plex op Synology. :/

@ldejn Vrij logisch dat wanneer de software niet aan staat, deze ook niet bereikbaar is. :P
Daarvoor moet je inderdaad denken aan een NAS, Plex zou ik persoonlijk niet draaien op een server bij een externe partij, de kans dat dat (terrecht) geklooi geeft i.v.m. de media welke je wil serveren is groot.

Ik ben zelf ooit begonnen met een oude laptop met een externe HDD, inmiddels al een aardige poos een thuisserver draaien voor o.a. Plex.

Liggend aan hoe veel media je hebt en hoe veel je er aan uit wil geven schijnt de Nvidia Shield met een USB schijf ook als server dik prima te functioneren. :Y

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 14-06-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:13
ldejn schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:16:
Momenteel gebruik ik mijn laptop om Plex Media Server op te draaien, waarmee we films en series streamen naar de TV. Die laptop staat niet altijd aan, waardoor Plex ook niet altijd aan staat.
Welke oplossingen zijn er? Het liefst zou ik de laptop niet standaard aan hebben staan.
Kom ik dan uit bij een NAS of online server-dienst?
In feite elke computer die je niet uit hoeft te zetten, krachtig genoeg is als plex server en genoeg schijfruimte heeft. (Mijn ervaring met een Raspberry pi is dat die daar net iets voor aan de zwakker kant is.)

Ik draai Plex (server) gewoon vanaf mijn laptop. Ik gebruik Plex niet dagelijks, maar soms in de avond. Ik hoef Plex niet constant te hebben draaien, dus ik heb geen probleem om die keertjes even plex op te starten en zorgen dat mijn laptop niet in de slaapstand schiet. De moeite is een paar toetsen op mijn toetsenbord en een paar muisklikjes.
Pagina: 1 ... 36 ... 41 Laatste