Watchtower is juist voor deze container niet nodig. Die wil je alleen gebruiken als je de hele container wil updaten. Bij een restart wordt Plex binnen de container automatisch geupdate. Een restart kan je natuurlijk ook schedulen zonder watchtower. Maar het ging mij meer om "geen omkijken naar", als je niks doet wordt Plex niet naar de laatste versie bijgewerkt dacht ik.Bongoarnhem schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:55:
[...]
Dat klopt maar daar heb je ook weer automatische apps voor. Ik dacht dat die watchtower heet.
Zo heet die zeker weten.
https://github.com/containrrr/watchtower
"With some exceptions (ie. nextcloud, plex), we do not recommend or support updating apps inside the container."
Plex is 1 van de "exceptions".
Ja, je hebt gelijk. Enkel kwam het mij ietwat vreemd over dat update in de container.FLA NL schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:12:
"With some exceptions (ie. nextcloud, plex), we do not recommend or support updating apps inside the container."
Maar, dat komt denk ik omdat ik de orginele image draai. plexinc/pms-docker
In de originele plexinc/pms-docker doen ze het ook hoor. Als je de public of de plexpass tag versie neemt.ppeterr schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:34:
[...]
Ja, je hebt gelijk. Enkel kwam het mij ietwat vreemd over dat update in de container.
Maar, dat komt denk ik omdat ik de orginele image draai. plexinc/pms-docker
"In addition to the standard version and latest tags, two other tags exist: plexpass and public. These two images behave differently than your typical containers. These two images do not have any Plex Media Server binary installed. Instead, when these containers are run, they will perform an update check and fetch the latest version, install it, and then continue execution."
Ik heb al een tijdje een hardnekkig probleempje met Plex en het herkennen van nieuwe content.
De namen voldoen allemaal aan hoe Plex het graag heeft, dit wordt door Sonarr en Radarr geregeld. Voor series is dat: naamserie SXXEXX naamepisode.mkv voor films is dat: naamfilm (jaartal).mkv
Met series gaat het wel goed voor zover ik me kan herinneren.
Maar met films niet. Ik kreeg van Pushbullit een notificatie dat er een nieuwe film is binnengehaald. Kijk ik in de bestemminsfolder dan staat deze erin, samen met een srt voor de ondertiteling. Maar toch ziet Plex hem niet.
Als ik de bestanden in de map verplaats naar een andere map en weer terug verplaats, dan gebeurd er ook niks.
Verplaats ik de bestanden naar een andere map en vervolgens kopieer ik ze weer terug naar de bestemmmingsmap, dan ziet Plex ineens wel een nieuwe film.
Soms gaat het wel goed.
Het valt me nu vooral op met grote bestanden, zoals een 4K film. Het lijkt me geen rechten probleem, want dan zou Plex de bestanden ook niet moeten zien als ik ze zelf naar de map kopieer?
De namen voldoen allemaal aan hoe Plex het graag heeft, dit wordt door Sonarr en Radarr geregeld. Voor series is dat: naamserie SXXEXX naamepisode.mkv voor films is dat: naamfilm (jaartal).mkv
Maar met films niet. Ik kreeg van Pushbullit een notificatie dat er een nieuwe film is binnengehaald. Kijk ik in de bestemminsfolder dan staat deze erin, samen met een srt voor de ondertiteling. Maar toch ziet Plex hem niet.
Als ik de bestanden in de map verplaats naar een andere map en weer terug verplaats, dan gebeurd er ook niks.
Verplaats ik de bestanden naar een andere map en vervolgens kopieer ik ze weer terug naar de bestemmmingsmap, dan ziet Plex ineens wel een nieuwe film.
Soms gaat het wel goed.
Het valt me nu vooral op met grote bestanden, zoals een 4K film. Het lijkt me geen rechten probleem, want dan zou Plex de bestanden ook niet moeten zien als ik ze zelf naar de map kopieer?
Draai jij DSM 6.x of DSM 7? Ik draai nog 6.xthomas.herreman schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:25:
Ik had ook hetzelfde rechtenprobleem met Plex en Synoloy. Als je in de mediamap dan opnieuw de juiste rechten toepast ziet hij de files soms wel, soms niet. Ik was het Plex pakket van Synology beu, verouderde pakketten, manueel updaten.
Installeer de plex docker image van linuxserver. En alles werkt zoals het hoort te werken:
- geen problemen met rechten
- werkt met hardware decoder van Synology! Deze image regelt de toegang wel correct. De origele Plex image niet.
- automatische updates.
Geen omkijken naar.
Compose file:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 version: "2.1" services: plex: image: lscr.io/linuxserver/plex:latest container_name: plex network_mode: host environment: - PUID=1026 - PGID=100 - VERSION=docker - PLEX_CLAIM=claim-ABC123 volumes: - /volume1/docker/plex:/config - /volume1/data/media/series:/series - /volume1/data/media/films:/films - /volume1/data/media/videos:/videos restart: unless-stopped devices: - /dev/dri:/dev/dri
Ik ben het ook erg beu. Plex in docker draaien lijkt complex voor iemand die eigenlijk een gebruiker is en niet iemand met enige kennis van linux...
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Series gaan goed, films niet altijd.Binnetie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:43:
Ik heb al een tijdje een hardnekkig probleempje met Plex en het herkennen van nieuwe content.
Soms gaat het wel goed.
Ik heb nu een film 3x achter elkaar in Radarr gezet, maar Plex zag hem pas bij de 3e keer. Allemaal hetzelfde bestand. Heel raar.
Ben aan het denken om Plex Synology package (DSM7) te verwijderen en om te schakelen naar een Plex docker. Zou dat helpen?
Aan jullie hierboven, ik draai het dus in een docker op dsm7.
Ik herken geen enkel probleem, dus ik denk wel dat het zal helpen.
Ik herken geen enkel probleem, dus ik denk wel dat het zal helpen.
Wat zijn de voordelen ten opzichte van Plex in een docker? Ik gebruik nu de native Synology app.
Voor zover ik weet kan je ook met de Plex Pass aanmelden. Hardware transcoding is mogelijk. Waar ik alleen even mee zit ja hoe ik de database kan migreren.
Voor zover ik weet kan je ook met de Plex Pass aanmelden. Hardware transcoding is mogelijk. Waar ik alleen even mee zit ja hoe ik de database kan migreren.
[ Voor 44% gewijzigd door Binnetie op 20-12-2022 18:57 ]
Ik denk dat de voordelen marginaal zijn, hoewel als ik hier in het topic kijk er tochBinnetie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:56:
Wat zijn de voordelen ten opzichte van Plex in een docker? Ik gebruik nu de native Synology app.
meer problemen met de packages lijken te zijn. Een aantal dingen voor mij die ik als
voordeel zie, is dat het update beleid wellicht in docker iets meer gelijk loopt. De integratie
van mijn backup systeem beter past (ik kan zo terug naar wanneer het perfect werkte via snapshots). Ik vermoed dat de rechten die toegepast worden, beter geregeld zijn. En wellicht een stukje security en ontlasting van DSM. (maar dat laatste weet ik niet zeker)
Wat betreft migratie moet je het denk ik is gewoon installeren en kijken hoe de directory opbouw van docker is vs wat eerst in de huidige Plex share staat. Docker heeft standaard zijn eigen share waar in je per docker container een directory kan maken. Als je voor Plex die directory hebt gemaakt en de Plex container een keer installeert is dat wel uit te vinden denk ik. Als je gaat migreren zou ik wel zorgen dat je huidige installatie helemaal up to date is.Binnetie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:56:
Wat ook een voordeel is naast wat ppeter aangaf is, dat je met docker ook limieten kan stellen voor bijvoorbeeld het geheugen gebruik. Toen ik dat gedaan had was DSM zelf ook meer responsive aangezien Plex maximaal het geheugen gebruikt voor caching. Deze caching wordt wel vrijgegeven als iets anders geheugen nodig heeft maar ik merkte toch dat DSM laggy was. Na het instellen van een geheugen limiet had ik dat niet meer.
Alles omgezet naar Docker en draait weer. Nu even kijken of het importeren van films vanaf nu weer goed gaat.
@FLA NL
Ik heb voor het caching gebeuren in DSM een andere oplossing voor plex. Wat wellicht ook dus niet mogelijk
is met een package t.o.v docker.
Ik heb in mijn 920+ een 2Tb NVME geprikt, in het slot wat je normaal alleen kan gebruiken voor het echte cache
wat de packages gebruiken buiten het geheugen om (daar heb ik ook 16gb van bijgeprikt).
Dit NVME reepje, heb ik als een 2e volume geconfigureerd waar alles van de docker instanties op draait.
Dus geheel plex draait vanaf een zeer rap volume. Dit zit dus DSM niet meer in de weg, en geeft een behoorlijke
prestatie winst.
Dit wordt op een 920+ niet ondersteund, en is een beetje een dirty hack. Maar draait al ruim 2 jaar probleemloos.
Ik heb voor het caching gebeuren in DSM een andere oplossing voor plex. Wat wellicht ook dus niet mogelijk
Ik heb in mijn 920+ een 2Tb NVME geprikt, in het slot wat je normaal alleen kan gebruiken voor het echte cache
wat de packages gebruiken buiten het geheugen om (daar heb ik ook 16gb van bijgeprikt).
Dit NVME reepje, heb ik als een 2e volume geconfigureerd waar alles van de docker instanties op draait.
Dus geheel plex draait vanaf een zeer rap volume. Dit zit dus DSM niet meer in de weg, en geeft een behoorlijke
prestatie winst.
Dit wordt op een 920+ niet ondersteund, en is een beetje een dirty hack. Maar draait al ruim 2 jaar probleemloos.
Die optie heb ik helaas niet met mijn DS218+ maar dat wordt waarschijnlijk wel een overweging om hier rekening mee te houden als ik deze ga vervangen. Wat ik wel heb gedaan is de docker/plex directory op een externe ssd gezet en dat helpt ook wel.ppeterr schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:46:
@FLA NL
prestatie winst.
[Edit]
Bij nader inzien is het gebruik van een externe SSD via USB niet aan te raden. Bij trancoding gaan er dan erg veel resources naar de USB communicatie waardoor de gehele NAS bijna tot stilstand komt.
[ Voor 8% gewijzigd door FLA NL op 24-12-2022 14:03 ]
Laat je het even weten?Keiran schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:19:
Alles omgezet naar Docker en draait weer. Nu even kijken of het importeren van films vanaf nu weer goed gaat.
Heb de gok ook maar genomen en Plex geinstalleerd in Docker door het gebruik van deze Klik
Ik worstel alleen met de locatie van mijn films.
Deze staan onder andere op /volume1/MoviesD1/Movies
Is dit ook het path wat ik moet gebruiken bij het aanmaken van deze bibliotheek of moet ik tov de referentie van de dock lokatie benoemen. Indien het laatste, geen idee hoe...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HqgLlpJzQcQ96fK5XXwz8Vsf.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Eo7I4eiqsFtr0Wla4Htk5xQ1.jpg?f=user_large)
[ Voor 84% gewijzigd door Mystikal op 22-12-2022 09:52 ]
Basement Bios ---- Exo-S
@Mystikal volgens mij moet het zo:
File/Folder:
/volume1/MoviesD1/Movies
Mount path wordt dan:
/movies
Hier staat het ook uitgelegd: https://hub.docker.com/r/linuxserver/plex
Je kunt later altijd extra volumes maken.
Doe je het met docker compose dan zie je dit ook terug:
volumes:
- /path/to/library:/config
- /path/to/tvseries:/tv
- /path/to/movies:/movies
In jouw geval: /volume1/MoviesD1/Movies:/movies
File/Folder:
/volume1/MoviesD1/Movies
Mount path wordt dan:
/movies
volumes:
Ik ben ook benieuwd of de docker wel goed gaat met het detecteren van nieuwe content.
Ik merk ook dat mijn schijven best actief zijn met Plex. Helemaal nu ik alles in SHR heb op mijn Synology DS920+
Misschien dat ik ook een soort van cacheschijf ga proberen in de toekomst. Ik heb niet echt last van een trage interface of trage DSM maar misschien wel handig om mijn schijven te ontlasten.
Je koopt dan een NVME, daar maak je een volume 2 aan met docker erop en daar zet je dan alle dockers naar toe? Als in de Docker map van volume 1 verplaatsten naar volume 2?
Ik merk ook dat mijn schijven best actief zijn met Plex. Helemaal nu ik alles in SHR heb op mijn Synology DS920+
Misschien dat ik ook een soort van cacheschijf ga proberen in de toekomst. Ik heb niet echt last van een trage interface of trage DSM maar misschien wel handig om mijn schijven te ontlasten.
Je koopt dan een NVME, daar maak je een volume 2 aan met docker erop en daar zet je dan alle dockers naar toe? Als in de Docker map van volume 1 verplaatsten naar volume 2?
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, maar ik snap totaal niet wat ik nu waar moet veranderen...Binnetie schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:37:
@Mystikal volgens mij moet het zo:
File/Folder:
/volume1/MoviesD1/Movies
Mount path wordt dan:
/movies
volumes:

Basement Bios ---- Exo-S
Op de locatie van je screenshot pas je dat aan (in de instellingen van je docker container).Mystikal schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:12:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, maar ik snap totaal niet wat ik nu waar moet veranderen...
Op deze manier?Binnetie schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:22:
[...]
Op de locatie van je screenshot pas je dat aan (in de instellingen van je docker container).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GMrtuopneyTyiBHmL3HeKHoD.jpg?f=user_large)
Blijkbaar niet, want dit pakt Docker niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Mystikal op 22-12-2022 13:40 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Zojuist even gekeken, maar wederom ziet Plex de film niet, terwijl die wel in de juiste map staat.Binnetie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:43:
Soms gaat het wel goed.
Synology Package vs Docker maakt voor mij dus geen verschil. Toch een foutje van Plex? Kon op de forums van Plex ook niet echt iets vinden 🤔
Anyone?
Vreemd. Ik weet wel dat ze in de fora vaak vragen om een debug log, maar als Plex niets ziet zal hij dat denk ik ook niet loggen.Keiran schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:34:
[...]
Zojuist even gekeken, maar wederom ziet Plex de film niet, terwijl die wel in de juiste map staat.
Synology Package vs Docker maakt voor mij dus geen verschil. Toch een foutje van Plex? Kon op de forums van Plex ook niet echt iets vinden 🤔
Anyone?
Ik had toevallig gisteren 3 films en 2 ervan gingen goed en de derde weer niet. Bijzondere is wel dat Bazarr er ondertiteling bij gezet heeft, dus die ziet hem wel.
Nee, @Binnetie zei het goed:Mystikal schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:28:
[...]
Op deze manier?
[Afbeelding]
File/Folder:
/volume1/MoviesD1/Movies
Mount path wordt dan:
/movies
Lees het nog eens goed, bekijk je screenshot, en kijk wat er niet klopt...
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Ja, dat gebeurt hier inderdaad ook. Misschien nog even wat settings langslopen en nog een paar tests uitvoeren. Laat over een paar dagen nog wat weten.Binnetie schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:13:
[...]
Vreemd. Ik weet wel dat ze in de fora vaak vragen om een debug log, maar als Plex niets ziet zal hij dat denk ik ook niet loggen.
Ik had toevallig gisteren 3 films en 2 ervan gingen goed en de derde weer niet. Bijzondere is wel dat Bazarr er ondertiteling bij gezet heeft, dus die ziet hem wel.
EDIT:
Onderstaande settings stonden blijkbaar uit. Wellicht iets na de laatste update? Misschien is dit bij jou, @Binnetie , ook veranderd, maar dan nog steeds raar dat Plex soms wel en soms niet iets terug vindt.
:strip_exif()/f/image/vkrOWR4xHdpSrwV4OyzPR5YL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Keiran op 22-12-2022 17:28 ]
Die staan bij mij ook aan, heb ik toevallig een paar dagen geleden gecontroleerd. Ik heb zelf de optie 'Scan mijn bibliotheek periodiek' aangezet dat hij elk uur scant. Maar helpt ook niks.Keiran schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:56:
[...]
Ja, dat gebeurt hier inderdaad ook. Misschien nog even wat settings langslopen en nog een paar tests uitvoeren. Laat over een paar dagen nog wat weten.
EDIT:
Onderstaande settings stonden blijkbaar uit. Wellicht iets na de laatste update? Misschien is dit bij jou, @Binnetie , ook veranderd, maar dan nog steeds raar dat Plex soms wel en soms niet iets terug vindt.
[Afbeelding]
Kan zijn dat je een verkeerde match hebt. Dan die match opzieken en eventueel handmatig de match zoeken. Ikzelf gebruik over het algemeen de release naming als filenames en heb eigenlijk nooit last van mismatches.Keiran schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:56:
[...]
Ja, dat gebeurt hier inderdaad ook. Misschien nog even wat settings langslopen en nog een paar tests uitvoeren. Laat over een paar dagen nog wat weten.
EDIT:
[Afbeelding]
De file/folder is lokaal, mount is ín de container.Mystikal schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:28:
[...]
Op deze manier?
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2022 01:36 ]
@CH4OS de verkeerde match dacht ik bij mij ook aan, maar denk niet dat dat het is.
Als ik namelijk de film weer uit de map haal en verplaats naar een tijdelijke map en dan weer kopieer naar de map waarin de film hoort dan wordt deze keurig herkend door Plex.
Mooi voorbeeld: ik had mijn nas anders ingericht was ineens heel wat films kwijt... ik snapte er niks van. Waarschijnlijk een deel vergeten te backuppen. Nu vond ik hem vanochtend toevallig in mijn Photo folder (ik vermoed dat ik ze daar even geparkeerd had door het heen en weer verplaats van data ivm nieuwe schijven.
Dus ik kopieer er een stuk of 10 handmatig naar de map met films en ze worden alle 10 herkend. Daarna weer 20 films en die worden ook keurig herkend.
Bij mij gaat het ergens anders mis.
Radarr stuurt film naar NZBGet, NZBget download de film en wanneer deze binnen is zet Radarr deze in een eigen mapje in /volume1/data/media/movies/filmnaam (jaartal)/fimnaam (jaartal).extensie
En dan herkend Plex in veel gevallen niet dat er een nieuwe film is. Bij series gaat dat voor zover ik kan nagaan wel gewoon goed. Daar is het complexer want series gaan wel eens via een torrent en Sonarr maakt er dan een hardlink van naar de serie output folder.
Wat bedoel je met dat de transcode folder een RAM drive is? Je bedoeld voor het transcoden van films om die compatible te maken met afspeelapparaten?
Ik heb die werking nooit echt gesnapt. Je kunt een film vooraf laten transcoden om hem te laten bekijken? Hoe werkt dat precies? Ik zie in het dashboard wel een optie voor conversies waar je media kunt optimaliseren. Dus stel dat een film niet goed afspeelt dan kun je via Plex web een conversie/optimalisatie doen?
Dat van een NVMe schijf klinkt interessant voor Plex, maar waar moet ik op letten wanneer ik zoiets wil gaan inzetten?
Als ik namelijk de film weer uit de map haal en verplaats naar een tijdelijke map en dan weer kopieer naar de map waarin de film hoort dan wordt deze keurig herkend door Plex.
Mooi voorbeeld: ik had mijn nas anders ingericht was ineens heel wat films kwijt... ik snapte er niks van. Waarschijnlijk een deel vergeten te backuppen. Nu vond ik hem vanochtend toevallig in mijn Photo folder (ik vermoed dat ik ze daar even geparkeerd had door het heen en weer verplaats van data ivm nieuwe schijven.
Dus ik kopieer er een stuk of 10 handmatig naar de map met films en ze worden alle 10 herkend. Daarna weer 20 films en die worden ook keurig herkend.
Bij mij gaat het ergens anders mis.
Radarr stuurt film naar NZBGet, NZBget download de film en wanneer deze binnen is zet Radarr deze in een eigen mapje in /volume1/data/media/movies/filmnaam (jaartal)/fimnaam (jaartal).extensie
En dan herkend Plex in veel gevallen niet dat er een nieuwe film is. Bij series gaat dat voor zover ik kan nagaan wel gewoon goed. Daar is het complexer want series gaan wel eens via een torrent en Sonarr maakt er dan een hardlink van naar de serie output folder.
Wat bedoel je met dat de transcode folder een RAM drive is? Je bedoeld voor het transcoden van films om die compatible te maken met afspeelapparaten?
Ik heb die werking nooit echt gesnapt. Je kunt een film vooraf laten transcoden om hem te laten bekijken? Hoe werkt dat precies? Ik zie in het dashboard wel een optie voor conversies waar je media kunt optimaliseren. Dus stel dat een film niet goed afspeelt dan kun je via Plex web een conversie/optimalisatie doen?
Dat van een NVMe schijf klinkt interessant voor Plex, maar waar moet ik op letten wanneer ik zoiets wil gaan inzetten?
[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 23-12-2022 10:24 ]
Als je dit doet, moet je wel twee keer scannen. Beste is om de content eerst buiten de library te zetten, zodat de match verdwijnt, daarna terug zetten onder de juiste naam.Binnetie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:23:
@CH4OS de verkeerde match dacht ik bij mij ook aan, maar denk niet dat dat het is.
Voor de naming, neem deze guides ook door, die vertellen alles wat je moet weten over de naming:
Movies: https://support.plex.tv/a...g-your-movie-media-files/
Series: https://support.plex.tv/a...izing-your-tv-show-files/
Beste is om Radarr en Sonarr de post processing te laten doen. Dan komen de files altijd in de juiste map, met de juiste naming die Plex herkend. Ook doen beide tools dan een notify naar Plex om de library te updaten. Dus je update alleen wanneer daadwerkelijk nodig.Bij mij gaat het ergens anders mis.
Het kan bedenk ik mij nu, ook schelen om van agent in de instellingen te switchen.En dan herkend Plex in veel gevallen niet dat er een nieuwe film is. Bij series gaat dat voor zover ik kan nagaan wel gewoon goed. Daar is het complexer want series gaan wel eens via een torrent en Sonarr maakt er dan een hardlink van naar de serie output folder.
Ik heb sinds ik Plex in Docker draai, een RAM drive opgezet en die gemount naar de Plex conmtainer. Dat is veel sneller dan de disk te gebruiken en de RAM disk is juist weer te snel, zeg maar. Of je moet een GPU aan de container doorgeven voor het transcoden, maar dat kan wat problemen geven. Gezien ik daarnaast geen GPU in de "server" heb zitten, koos ik voor the best next thing: een RAM drive. Transcodes worden daar dan heen geschreven en worden de lokale disks niet gebruikt.Wat bedoel je met dat de transcode folder een RAM drive is? Je bedoeld voor het transcoden van films om die compatible te maken met afspeelapparaten?
Transcoding is het on-the-fly omzetten van de video omdat de speler het formaat waarin de content is, niet ondersteund. Je kunt met optimalisatie (zoals Plex het tegenwoordig noemt) het inderdaad ook van te voren omzetten, maar dat kost weer extra opslag. Beste is gewoon te zorgen dat je de content binnenhaalt in het formaat die de clients die je hebt accepteert. Al zijn tegenwoordig x264 en x265 codecs redelijk breed geaccepteerd intussen.
SSD's van tegenwoordig of NVMe's zijn zo snel, ik denk niet dat er iets is om op te letten, eigenlijk, behalve de grootte en de prijs die je er aan kwijt wilt, je kan het eventueel inzetten voor transcodes, als je niet veel RAM hebt. Ik heb een ZFS pools met WD RED disks er in, dat gaat ook dikke prima.Dat van een NVMe schijf klinkt interessant voor Plex, maar waar moet ik op letten wanneer ik zoiets wil gaan inzetten?
Voor degenen die hun transcoding via een RAM drive willen laten lopen, kan deze guide handig zijn: https://forums.serverbuil...scoding-and-ram-disks/625
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2022 12:53 ]
@CH4OS dank voor de info. Ik laat Radarr en Sonarr de download afhandelen. Zodra NZBGet klaar is (de download komt in een completed map, verplaatsen Sonarr/Radarr de download naar de filmmap in een eigen mapje conform de juiste benaming.
Ik kan nog wel kijken of de juiste agent nog scheelt met het detecteren. Wat ik zeg: kopieer ik handmatig een file naar een mapje dan gaat het goed. Welke agent gebruik jij?
Ik kan opzich ook beginnen met een RAM disk. Ik draai alleen nog niet in een docker. Wil eerst kijken of ik het probleem kan oplossen met het niet altijd detecteren van content.
Zal me nog even verdiepen in de info in je link. Ik draai nu 4GB waarvan 1,6 gebruikt wordt. Maar er kan altijd nog wat meer RAM in natuurlijk. Ik merk wel dat sinds ik in SHR draai, ik de schijven wat meer 'hoor' in de meterkast. Ze zijn druk aan het ratelen.
Ik kan nog wel kijken of de juiste agent nog scheelt met het detecteren. Wat ik zeg: kopieer ik handmatig een file naar een mapje dan gaat het goed. Welke agent gebruik jij?
Ik kan opzich ook beginnen met een RAM disk. Ik draai alleen nog niet in een docker. Wil eerst kijken of ik het probleem kan oplossen met het niet altijd detecteren van content.
Zal me nog even verdiepen in de info in je link. Ik draai nu 4GB waarvan 1,6 gebruikt wordt. Maar er kan altijd nog wat meer RAM in natuurlijk. Ik merk wel dat sinds ik in SHR draai, ik de schijven wat meer 'hoor' in de meterkast. Ze zijn druk aan het ratelen.
@Binnetie Het artikel dat ik linkte voor RAM disk adviseert minimaal 8GB aanwezig in het systeem om het überhaupt te gaan gebruiken. Voor de agent moet ik even kijken, wat ik ervan herinner is het nietbal te lang geleden nieuw toegevoegd.
Klopt een aantal maanden terug is er een nieuwe agent door Plex uitgebracht, maar volgens mij had ik daarvoor ook wel eens het probleem van het niet herkennen van nieuwe media.CH4OS schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:46:
@Binnetie Het artikel dat ik linkte voor RAM disk adviseert minimaal 8GB aanwezig in het systeem om het überhaupt te gaan gebruiken. Voor de agent moet ik even kijken, wat ik ervan herinner is het nietbal te lang geleden nieuw toegevoegd.
Ik zou dolgraag eindelijk eens IPTV willen gaan gebruiken via Plex, simpelweg omdat ik onbeperkt van TV wil kunnen opnemen.
Heb een tijdje met het idee lopen spelen om met een HDHomeRun aan de gang te gaan i.c.m. Ziggo, maar vanaf volgend jaar heb ik ook de optie van glasvezel en vrouwlief is tot nu toe tevreden met de (gouwe ouwe) Samsung SMT-C7140 functionaliteit.
Zijn er inmiddels al oplossingen in de omloop om IPTV van glas-aanbieders te gebruiken met de DVR-functie van Plex?
Heb een tijdje met het idee lopen spelen om met een HDHomeRun aan de gang te gaan i.c.m. Ziggo, maar vanaf volgend jaar heb ik ook de optie van glasvezel en vrouwlief is tot nu toe tevreden met de (gouwe ouwe) Samsung SMT-C7140 functionaliteit.
Zijn er inmiddels al oplossingen in de omloop om IPTV van glas-aanbieders te gebruiken met de DVR-functie van Plex?
Ik heb ooit eens een maandje het in gebruik gehad. Alleen dat was toen met een illegale IPTV abonnement.dasystemcheck schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:55:
Ik zou dolgraag eindelijk eens IPTV willen gaan gebruiken via Plex, simpelweg omdat ik onbeperkt van TV wil kunnen opnemen.
Hopenlijk kan iemand mij hier mee helpen:
Situatie: Ik heb de nieuwe Google TV 4K Chromecast en stream hiermee vanaf een Intel NUC NUC8i3BEH films naar mijn 4K TV in de slaapkamer. De wifi verbinding is perfect er staat zo goed als naar de TV een Deco M4 die bekabeld is aangesloten en dus volle snelheid kan bieden. De afgelopen dagen heb ik steeds stukjes van deze film gezien: Where the Crawdads Sing 2022 HDR 2160p waarbij laten we zeggen om de minuut of 5 het beeld even een beetje schokkerig gaat. In sommige scenes niet heel erg storend, maar af en toe in mooie shots o.i.d. net wel te veel aanwezig.
Iemand enig idee waar ik moet zoeken om erachter te komen wat de bottleneck is? Ik heb wel een tijd plex pass gehad, maar op dit moment niet, zou hardware versnelling en 4K support dit probleem mogelijk verhelpen? Of is wellicht de Chromecast of NUC niet kundig genoeg om dit soepel af te spelen.
Alle tips zijn welkom!
Situatie: Ik heb de nieuwe Google TV 4K Chromecast en stream hiermee vanaf een Intel NUC NUC8i3BEH films naar mijn 4K TV in de slaapkamer. De wifi verbinding is perfect er staat zo goed als naar de TV een Deco M4 die bekabeld is aangesloten en dus volle snelheid kan bieden. De afgelopen dagen heb ik steeds stukjes van deze film gezien: Where the Crawdads Sing 2022 HDR 2160p waarbij laten we zeggen om de minuut of 5 het beeld even een beetje schokkerig gaat. In sommige scenes niet heel erg storend, maar af en toe in mooie shots o.i.d. net wel te veel aanwezig.
Iemand enig idee waar ik moet zoeken om erachter te komen wat de bottleneck is? Ik heb wel een tijd plex pass gehad, maar op dit moment niet, zou hardware versnelling en 4K support dit probleem mogelijk verhelpen? Of is wellicht de Chromecast of NUC niet kundig genoeg om dit soepel af te spelen.
Alle tips zijn welkom!
Als Plex aan direct stream doet dan hoeft Plex niets te transcoden. Dat kun je controleren via Plex Dash app of in de browser. Dan zou je verwachten dat het in de datasnelheid zit, dat het een scene is met een hoge bitrate is. Welke release heb je van de film? Dan kan ik eens testen.SirMemeAlot schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:33:
Hopenlijk kan iemand mij hier mee helpen:
Alle tips zijn welkom!
En als je hem via een laptop aangesloten op de TV afspeelt, ervaar je het dan ook? De hardware versnelling zou niets uit moeten maken als Plex niets hoeft te doen en hem via direct stream aanbiedt.
Het gaat om deze: WEB H265-SLOTBinnetie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:45:
[...]
Als Plex aan direct stream doet dan hoeft Plex niets te transcoden. Dat kun je controleren via Plex Dash app of in de browser. Dan zou je verwachten dat het in de datasnelheid zit, dat het een scene is met een hoge bitrate is. Welke release heb je van de film? Dan kan ik eens testen.
En als je hem via een laptop aangesloten op de TV afspeelt, ervaar je het dan ook? De hardware versnelling zou niets uit moeten maken als Plex niets hoeft te doen en hem via direct stream aanbiedt.
Het is inderdaad direct stream. Bedoel je met data snelheid de doorvoer snelheid van mijn netwerk? Want die moet het makkelijk trekken, op mijn Ipad/telefoon haal ik 350Mbit+ m'n draadloze netwerk.
Video: 3840 x 1600 - 23.976 FPS - 24.6 Mb/s
Wow. Nog steeds zo'n omweg; jammer!CH4OS schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:37:
[...]
Ik heb ooit eens een maandje het in gebruik gehad. Alleen dat was toen met een illegale IPTV abonnement.Ik gebruikte toen xTeve, dat een proxy vormde naar Plex's DVR functie. Maar de EPG daarin werkte niet al te best, na een maandje was ik er wel klaar mee, sindsdien nooit meer echt iets ermee gedaan.
Dit was ruim een jaar geleden. Of een en ander nog steeds zo omslachtig is, geen idee, maar de kans is groot.dasystemcheck schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:06:
[...]
Wow. Nog steeds zo'n omweg; jammer!
Peak bitrate is in sommige gevallen belangerijker dan AVG bitrateSirMemeAlot schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:08:
[...]
Het gaat om deze: WEB H265-SLOT
Het is inderdaad direct stream. Bedoel je met data snelheid de doorvoer snelheid van mijn netwerk? Want die moet het makkelijk trekken, op mijn Ipad/telefoon haal ik 350Mbit+ m'n draadloze netwerk.
Video: 3840 x 1600 - 23.976 FPS - 24.6 Mb/s
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Okay, volgens mij dus zo:CH4OS schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 01:35:
[...]
De file/folder is lokaal, mount is ín de container.En dan hoop ik voor je dat de transcode folder een RAM drive is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pQHwcjjQ3RrC835Iz5rMF84i.jpg?f=user_large)
Echter Plex vindt nu nog steeds geen film.
Basement Bios ---- Exo-S
@Mystikal
Heb je al gechecked of de gedeelde mappen, de juiste rechten hebben.
Even naar de gedeelde map eigenschappen -> machtigingen
/f/image/IV14c2M3Ps6vsFrR0FMV14Vk.png?f=fotoalbum_large)
De library voor films heb je /movies als map geselecteerd? Als dat zo is, is er wat met de agents.Mystikal schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:01:
[...]
Okay, volgens mij dus zo:
[Afbeelding]
Echter Plex vindt nu nog steeds geen film.
Ik draai nog op DSM6x, dus heb die mediaserver er niet tussen staan.ppeterr schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:17:
@Mystikal
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VnrSdO4sIs74RJko22fqx1Gm.jpg?f=user_large)
Wat bedoel je met mono?CH4OS schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:21:
[...]
De library voor films heb je /movies als map geselecteerd? Als dat zo is, is er wat met de agents.
[ Voor 10% gewijzigd door Mystikal op 26-12-2022 10:25 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Ik ben inmiddels verder. Ik moest in plex zelf de map movies toevoegen en tv series.ppeterr schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:30:
Dat ziet er anders uit dan hierAnyway dat zijn niet gebruikers rechten vermoed ik.
Nu nog even mijn ander 3 locaties voor films toevoegen.
Is het ook mogelijk om de database file die ik nog heb met alle info van welke films ik wel en niet heb gekeken te kopiëren? Deze database is niet in docker gemaakt destijds, maar via de app op Synology zelf.
[ Voor 23% gewijzigd door Mystikal op 26-12-2022 11:10 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Ah dat is mischien wel handigMystikal schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:09:
[...]
Ik ben inmiddels verder. Ik moest in plex zelf de map movies toevoegen en tv series.
Dit is wat ik bedoelde. Momo was een tikfout, moest de mono tag zijn.Mystikal schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:09:
Ik ben inmiddels verder. Ik moest in plex zelf de map movies toevoegen en tv series.
Ja, hier is een support artikel van zelfs, waarvan ik de naam niet weet, maar ik weet wel dat dit kan!Is het ook mogelijk om de database file die ik nog heb met alle info van welke films ik wel en niet heb gekeken te kopiëren? Deze database is niet in docker gemaakt destijds, maar via de app op Synology zelf.
Ik denk dat @CH4OS dit artikel bedoeld: https://support.plex.tv/a...m-one-install-to-another/Mystikal schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:09:
[...]
Is het ook mogelijk om de database file die ik nog heb met alle info van welke films ik wel en niet heb gekeken te kopiëren? Deze database is niet in docker gemaakt destijds, maar via de app op Synology zelf.
Ik heb afgelopen dag een paar films en series erop gezet als verzoekje via Overseerr en alles werd gedetecteerd. Bijzonder
Dat is mij wat te lastig. Vanochtend heb ik het maar handmatig gedaan...Binnetie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:19:
[...]
Ik denk dat @CH4OS dit artikel bedoeld: https://support.plex.tv/a...m-one-install-to-another/
Ik heb afgelopen dag een paar films en series erop gezet als verzoekje via Overseerr en alles werd gedetecteerd. Bijzonder
Wel nog steeds hetzelfde probleem als waar ik eerder naar refereerde in dit topic.
Inmiddels een stuk meer duidelijkheid. Inmiddels draait Plex in Docker en dat werkt prima nu, echter hij vindt nog steeds niet altijd alle bestanden van mijn gedownloade NL tv afleveringen (bijvb). Het gaat niet om de metadata, maar puur om het kunnen afspelen van de file.
In SabNZB heb ik automatisch post processing aan staan, waarbij SabNZB de files na het uitpakken verplaatst naar de desbetreffende folder. Daar lijkt Plex wel toegang te hebben tot de folder (die laat hij namelijk zien, bijvb Expeditie Robinson), maar hij laat niet de inhoud van de folder zien.
Als ik de postprocessing uitzet, en handmatig via Synology file server de bestanden verplaats vindt Plex ze wel. Iemand suggesties. Overigens, in het verleden was dit nooit een probleem.
Suggesties waar dat opgelost kan worden?
Basement Bios ---- Exo-S
@Mystikal
Toch iets met rechten, wellicht is het mogelijk om de post processing script als een andere user
te laten uitvoeren. Of een chmod 777 op die directory (iedereen mag alles).
Maar beter kan iemand reageren die veel weet over de schrijfrechten
Toch iets met rechten, wellicht is het mogelijk om de post processing script als een andere user
te laten uitvoeren. Of een chmod 777 op die directory (iedereen mag alles).
Maar beter kan iemand reageren die veel weet over de schrijfrechten
[ Voor 24% gewijzigd door ppeterr op 28-12-2022 15:48 ]
Ik wacht nog even andere reacties af. Bedankt in ieder geval @ppeterr voor al je reacties ook in de DM. Heeft ontzettend geholpen!
Basement Bios ---- Exo-S
https://trash-guides.info/Plex/Tips/Plex-media-server/ met name het stukje over Autoscan is nog het proberen waard. Ik ben een aantal dagen weg dus kan het zelf niet testen.Mystikal schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:54:
Ik wacht nog even andere reacties af. Bedankt in ieder geval @ppeterr voor al je reacties ook in de DM. Heeft ontzettend geholpen!
Aan de andere kant denk ik toch meer dat het een rechten ding is. Volgens mij heb ik er bij Trash Guides ook eens een artikel over gelezen.
Toen ik Sonarr etc installeerde heb ik dat gedaan aan de hand van de handleiding van Dr. Frankenstein: https://drfrankenstein.co...nas-hardware-transcoding/
Ergens in het begin van de handleidingen heeft hij het over het aanmaken van een user en daar de PUID en PGID van opzoeken. Met die PUID en PGID heb ik alle dockers geïnstalleerd. En 0 problemen ervaren met rechten.
Misschien helpt dit wat.
Oh en deze url van Trash legt ook wat uit over een aparte user en rechten: https://trash-guides.info...ow-to-setup-for/Synology/
Vandaag dan eindelijk, na het 4x vergeten te zijn, m'n Plex Pass jaar abonnement opgezegd. 
Zijn er nog leuke acties gaande voor lifetime met flinke korting?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Autoscan is het correcte antwoord inderdaad, gebruik het zelf ook en werkt prima.Binnetie schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:35:
[...]
https://trash-guides.info/Plex/Tips/Plex-media-server/ met name het stukje over Autoscan is nog het proberen waard. Ik ben een aantal dagen weg dus kan het zelf niet testen.
Aan de andere kant denk ik toch meer dat het een rechten ding is. Volgens mij heb ik er bij Trash Guides ook eens een artikel over gelezen.
Toen ik Sonarr etc installeerde heb ik dat gedaan aan de hand van de handleiding van Dr. Frankenstein: https://drfrankenstein.co...nas-hardware-transcoding/
Ergens in het begin van de handleidingen heeft hij het over het aanmaken van een user en daar de PUID en PGID van opzoeken. Met die PUID en PGID heb ik alle dockers geïnstalleerd. En 0 problemen ervaren met rechten.
Misschien helpt dit wat.
Oh en deze url van Trash legt ook wat uit over een aparte user en rechten: https://trash-guides.info...ow-to-setup-for/Synology/
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Dat was tussen kerst en nieuwjaar (lifetime met flinke korting), nu inmiddels niet meer.D4NG3R schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:45:
Vandaag dan eindelijk, na het 4x vergeten te zijn, m'n Plex Pass jaar abonnement opgezegd.
Via Twitter en Facebook was dat gepost door Plex.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ah yes, op social media waar ik niet aan doe.. Heel leuk, voortgaande acties kwamen langs in hun mailing.tcviper schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:58:
[...]
Dat was tussen kerst en nieuwjaar (lifetime met flinke korting), nu inmiddels niet meer.
Via Twitter en Facebook was dat gepost door Plex.

edit: gevonden
[ Voor 90% gewijzigd door Farabi op 05-01-2023 22:39 ]
iemand trouwens een idee waar ik het moet zoeken... in de native Plex apps kan ik elke film/serie map zonder moeite benaderen en videos afspelen..
echter gebruik ik Kodi met plex connect.. blijft die vaak hangen bij het benaderen van de map..
heb al eens zitten kijken met bijzondere tekens in de mapnaam / file naam maar nog niks concreets kunnen ontdekken..
serie A met diverse bijzondere tekens kan die zo benaderen en afspelen
serie B met met tekens die ook bij A voorkomen (en verder geen afwijkingen) wil die niet benaderen en afspelen
echter gebruik ik Kodi met plex connect.. blijft die vaak hangen bij het benaderen van de map..
heb al eens zitten kijken met bijzondere tekens in de mapnaam / file naam maar nog niks concreets kunnen ontdekken..
serie A met diverse bijzondere tekens kan die zo benaderen en afspelen
serie B met met tekens die ook bij A voorkomen (en verder geen afwijkingen) wil die niet benaderen en afspelen

404 Signature not found
als ik mijn laptop met de modem verbind heb ik geen buffer issues met plex op mijn LG C9 tv, zodra ik terugschakel naar wifi via mijn laptop, krijg ik stutters met plex.
ik haal met mijn laptop op wifi internetsnelheidstest bijna 1gbit. maar bij plex blijft hij stotteren? de snelheden zijn bijna even snel zowel bekabeld en op wifi. waarom vindt plex dit niet fijn?
de plexclient zit op mijn windows 11 laptop geinstalleerd. vanaf daar stream ik naar mijn LG C9 tv.
ik haal met mijn laptop op wifi internetsnelheidstest bijna 1gbit. maar bij plex blijft hij stotteren? de snelheden zijn bijna even snel zowel bekabeld en op wifi. waarom vindt plex dit niet fijn?
de plexclient zit op mijn windows 11 laptop geinstalleerd. vanaf daar stream ik naar mijn LG C9 tv.
[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 05-01-2023 23:14 ]
@Farabi WiFi is half duplex.. de wifi chip in je modem/ap en in je laptop kan niet tegelijk versturen en ontvangen.. dit kan via een kabel wel.
404 Signature not found
Ik gebruik een usb wifi 6 adapter van asus ax56 ipv interne chip van de laptop. Geldt dat voor dit hetzelfde?SMSfreakie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:40:
@Farabi WiFi is half duplex.. de wifi chip in je modem/ap en in je laptop kan niet tegelijk versturen en ontvangen.. dit kan via een kabel wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 06-01-2023 10:43 ]
Zijn er hier nog meer mensen die Plex Meta Manager gebruiken? Ik vind het een fijne toevoeging, maar om de een of andere reden krijg ik het niet voor elkaar om lege collections te verwijderen. Ik heb de volgende settings in elk geval gedaan, in de hoop dat het lege / onbeheerde collecties verwijderd, maar tot nu toe geen succes:
EDIT:
Ik vind net https://metamanager.wiki/...s.html#delete-collections in de documentatie, ik zal die eens doornemen.
EDIT2:
Dat was het inderdaad. Ik heb per library nu het volgende toegevoegd:
code:
Op Reddit kwam ik daarnaast ook nog deze post tegen. Iemand linkt daarin in een reactie naar een screenshot, hoe hij het heeft opgelost. Die heb ik geprobeerd, maar werkte niet. Kijk ik in de documentatie kijk, kom ik die niet tegen. Of ik zit op de verkeerde plek te kijken natuurlijk, dat kan ook.1
2
3
4
| sync_mode: sync minimum_items: 1 delete_below_minimum: true delete_not_scheduled: true |
EDIT:
Ik vind net https://metamanager.wiki/...s.html#delete-collections in de documentatie, ik zal die eens doornemen.
EDIT2:
Dat was het inderdaad. Ik heb per library nu het volgende toegevoegd:
code:
Dit zorgt ervoor dat een collectie minimaal 2 items heeft, ongeacht of het een (un)managed collectie is.
1
2
3
| operations: delete_collections: less: 2 |
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2023 19:19 ]
edit. al gevonden.
[ Voor 92% gewijzigd door Farabi op 07-01-2023 12:42 ]
ik heb een plex plass. maar moet ik transcoding en hdr tone mapping aanzetten bij de functies? heeft dit daadwerkelijk nut?
Transcoding gaat in principe vanzelf, hardware transcoding moet je wel even aan zetten. Ik raad echter altijd aan om zoveel mogelijk transcoding te vermijden. Als de client de afspeel kwaliteit op origineel/maximaal heeft staan, wordt altijd de best mogelijke optie gedaan. Mits voldoende bandbreedte beschikbaar natuurlijk.Farabi schreef op zondag 8 januari 2023 @ 01:51:
ik heb een plex plass. maar moet ik transcoding en hdr tone mapping aanzetten bij de functies? heeft dit daadwerkelijk nut?
EDIT:
Voor degenen die ook Plex Meta Manager draaien, met de 0.18.2 update zijn er wat zaken veranderd in de configuratie merkte ik. Ik heb daardoor mijn overlays opnieuw moeten instellen. Kijk dus even goed in de documentatie welke wijzigingen jij nodig hebt.
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 08-01-2023 15:56 ]
En over HDR tonemapping, dit werkt eigenlijk behoorlijk goed. Enkel de TV hier is een HDR scherm,Farabi schreef op zondag 8 januari 2023 @ 01:51:
de rest dus niet. Als je veel HDR content hebt, en dat dan transcode, en op een normaal scherm kijkt
dan zijn de kleurtjes in iedergeval normaal
Ja!Farabi schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 00:12:
is mijn i5 8250 processor genoeg om een plex server te draaien? ik wil 4K HDR films streamen.
Ik was zojuist een 4k HDR file aan het kijken via plex op mijn Nvidia shield en deze stotterde eventjes. Toen ik in de server interface keek op het dashboard zag ik de file die aan het spelen was met alle details en daarbij local (IP) en dan 40mbps. Is dat de snelheid van de verbinding? En is dig dan wel goed of is dit te 'sloom'? Alles loopt via een gigabyte bekabelde lan verbinding
:fill(white):strip_exif()/f/image/rPkWBHHywmNG5gaRcEHoAORf.png?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door clonedonkey op 19-01-2023 21:58 ]
Ik heb sinds een weekje ook een shield TV, ik ondervind hetzelfde probleem. Ik los het op (nouja omzeil) het probleem door maar te transcoden naar 1080p maar ik vind het raar dat een speler als deze dat bestand niet fatsoenlijk kan spelen. Overigens gaat het via Kodi (over SMB) wel prima.clonedonkey schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:55:
Ik was zojuist een 4k HDR file aan het kijken via plex op mijn Nvidia shield en deze stotterde eventjes. Toen ik in de server interface keek op het dashboard zag ik de file die aan het spelen was met alle details en daarbij local (IP) en dan 40mbps. Is dat de snelheid van de verbinding? En is dig dan wel goed of is dit te 'sloom'? Alles loopt via een gigabyte bekabelde lan verbinding
[Afbeelding]
Share and Enjoy!
Interessant, ik heb inderdaad ook Kodi ernaasst draaien en die heeft dat probleem niet dus ben wel benieuwd of het misschien ergens een setting ofzo is die anders moet staan o.i.d?WCA schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:03:
[...]
Ik heb sinds een weekje ook een shield TV, ik ondervind hetzelfde probleem. Ik los het op (nouja omzeil) het probleem door maar te transcoden naar 1080p maar ik vind het raar dat een speler als deze dat bestand niet fatsoenlijk kan spelen. Overigens gaat het via Kodi (over SMB) wel prima.
Direct play is wat je wil zien, geen transcoderen en dus rechtstreeks afspelen. 40Mbit is prima voor een dergelijke file, je zou imo geen schokken moeten hebben... komt het vaak voor? Ik heb zelfs op wifi geen problemen met 4K HDR files. Btw, waarom zou je in godsnaam je interne IP censureren?clonedonkey schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:55:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/w2lnAlWaH5a5fEJAHMnNekzC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Sp33dFr34k op 19-01-2023 22:28 ]
Ik heb eigenlijk altijd Kodi gebruikt en ben pas net gewitched naar Plex dus moet nog even een tijdje aanzien of het vaker voorkomt maar had het niet verwacht dus dacht daarom dat ik misschien ergens iets verkeerd had staan. Waar kan je die extra details zien in je screenshot? (Haha zat niet op te letten, dacht dat het extern ip was vandaarSp33dFr34k schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:26:
[...]
Direct play is wat je wil zien, geen transcoderen en dus rechtstreeks afspelen. 40Mbit is prima voor een dergelijke file, je zou imo geen schokken moeten hebben... komt het vaak voor? Ik heb zelfs op wifi geen problemen met 4K HDR files. Btw, waarom zou je in godsnaam je interne IP censureren?
[Afbeelding]
Oh, dit is een screenshot van Tautulli! Hiermee kun je je kijkgeschiedenis opslaan en inzichtelijk maken.clonedonkey schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:42:
[...]
Ik heb eigenlijk altijd Kodi gebruikt en ben pas net gewitched naar Plex dus moet nog even een tijdje aanzien of het vaker voorkomt maar had het niet verwacht dus dacht daarom dat ik misschien ergens iets verkeerd had staan. Waar kan je die extra details zien in je screenshot? (Haha zat niet op te letten, dacht dat het extern ip was vandaar)
Er zit een GPU in die processor die dit kan doen (indien Plex Pass).doopsuiker schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:40:
[...]
Streamen ja, transcoden nee
https://support.plex.tv/a...-do-i-need-for-my-server/
Ik krijg de melding 'onvoldoende schijfruimte om dit item te converteren' bij een film. Terwijl er genoeg ruimte is? De rest speelt gewoon goed af. Hoe los ik dit op?
Metadata en subs is al een paar dagen stuk of ligt het aan mij? Wordt niets meer gematched, geen posters, geen tekst, geen subs, niets.
Edit: heeft zichzelf op een of andere manier opgelost, werkt weer.
Edit: heeft zichzelf op een of andere manier opgelost, werkt weer.
[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 24-01-2023 14:08 ]
Ik heb gisteren nog van alles toegevoegd en daarna is het door Plex meteen correct opgenomen in de bibliotheek.
Hier zou een handtekening kunnen staan.
Zijn er hier eigenlijk mensen welke een DVB-C tuner gebruiken op Plex, en zo ja welke?
Hey! Nu alle streaming diensten duurder en duurder worden en ‘account sharing’ tegengaan (binnenkort), ben ik aan het overwegen om zelf een Plex/Jellyfin server op te zetten. Ik heb echter nog geen NAS voor mijn content, dus die moet ik voorzien. Een NAS kost echter al wat, dus ik vraag me af of ik dit ooit kan ‘terugverdienen’ of er verder veel voordelen kan uithalen.
Iemand die me kan aangeven waarom zelf hosten zoveel beter is, zoals sommige vaak zeggen
? Niet sarcastisch bedoelt - ik ben echt op zoek naar een reden om de kosten te verantwoorden (naar m’n vriendin) :p!
Iemand die me kan aangeven waarom zelf hosten zoveel beter is, zoals sommige vaak zeggen
Dit filmpje gaat hier goed op in:Shattering schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:14:
Hey! Nu alle streaming diensten duurder en duurder worden en ‘account sharing’ tegengaan (binnenkort), ben ik aan het overwegen om zelf een Plex/Jellyfin server op te zetten. Ik heb echter nog geen NAS voor mijn content, dus die moet ik voorzien. Een NAS kost echter al wat, dus ik vraag me af of ik dit ooit kan ‘terugverdienen’ of er verder veel voordelen kan uithalen.
Iemand die me kan aangeven waarom zelf hosten zoveel beter is, zoals sommige vaak zeggen? Niet sarcastisch bedoelt - ik ben echt op zoek naar een reden om de kosten te verantwoorden (naar m’n vriendin) :p!
https://youtu.be/swq03SkeaAQ
Mijn persoonlijke mening: Het kost meer maar het geeft je wel controle over wat je beschikbaar wilt hebben. Denk aan het self hosten van oudere films/series die nergens te streamen zijn. Ik zie het persoonlijk meer als een hobby, te vergelijken met een dvd collectie. Je kan het zo klein/groot/goedkoop/duur maken als je zelf wilt.
Een groot nadeel van al die streaming services is dat er zoveel troep op staat, verder is de content vaak versplinterd of slechts voor een bepaalde periode te kijken.Shattering schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:14:
Iemand die me kan aangeven waarom zelf hosten zoveel beter is, zoals sommige vaak zeggen? Niet sarcastisch bedoelt - ik ben echt op zoek naar een reden om de kosten te verantwoorden (naar m’n vriendin) :p!
De kwaliteit is ook niet altijd even goed, denk aan het ontbreken van 4K, HDR etc.
Mooie van eigen server is ook dat je het juist makkelijk kan delen met vrienden en familie zonder al te veel gedoe.
Op een Synology NAS kan je ook aan de gang met zaken als Docker voor o.a. Radarr en Sonarr (voor het automatiseren van Film en Serie downloads)
Daarnaast is een NAS ook ideaal i.c.m. Cloud Backup, denk aan je belangrijke documenten, foto’s etc. Ze staan dan niet alleen maar op je computers e.d. Dus ook bij diefstal, brand etc ben je niet meteen al je dierbare media kwijt.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
I thought this day would never come…
:strip_exif()/f/image/y6ZLMOCK4KwIz0UiRAGJWRXp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y6ZLMOCK4KwIz0UiRAGJWRXp.jpg?f=fotoalbum_large)
BronAllow me to shed some light on this. This is part of a new feature that will be rolling out to all clients (currently Android TV only) that will replace the auto quality option. Currently, this only applies to remote streaming.
This new change sets the default remote streaming bitrate to maximum. All first attempts to play from a remote server will be done at original/maximum. Should a user not be able to stream at that bitrate, we'll offer a downgrade to a more suitable bitrate. Should the connection improve, and users can stream at a higher bitrate than they currently they are, they will be offered to stream at a higher bitrate.
Staat je tijdelijke map goed?Farabi schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:35:
Ik krijg de melding 'onvoldoende schijfruimte om dit item te converteren' bij een film. Terwijl er genoeg ruimte is? De rest speelt gewoon goed af. Hoe los ik dit op?
In je instellingen, onder instellingen bij transcoder, 2e regel van boven.
Als er niets is ingevuld geef dan aan waar Plex de map moet maken en kijk of dit het oplost.
klopt die staat leeg. maar hoe moet ik het pad opgeven? er staat geen bestandje waar ik kan kiezen? moet ik dit volledig handmatig typen?XallaX schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:26:
[...]
Staat je tijdelijke map goed?
In je instellingen, onder instellingen bij transcoder, 2e regel van boven.
Als er niets is ingevuld geef dan aan waar Plex de map moet maken en kijk of dit het oplost.
Volgens mij kun je daar gewoon direct linken naar de locatie /disk/Temp/Farabi schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:28:
[...]
klopt die staat leeg. maar hoe moet ik het pad opgeven? er staat geen bestandje waar ik kan kiezen? moet ik dit volledig handmatig typen?
Plex heeft hier normaal geen problemen mee trouwens en gebruikt een standaard directory dus ergens lijkt het erop dat je schijf waar Plex draait <100mb vrij heeft of geen schrijfrechten?
Heb het probleempje al een tijdje niet meer overigens, mocht het nog een keer gebeuren dan zal ik je tip uitproberen.XallaX schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:38:
[...]
Volgens mij kun je daar gewoon direct linken naar de locatie /disk/Temp/
Plex heeft hier normaal geen problemen mee trouwens en gebruikt een standaard directory dus ergens lijkt het erop dat je schijf waar Plex draait <100mb vrij heeft of geen schrijfrechten?
Dit is inderdaad goed nieuws. Hoe vaak ik mensen moet vertellen de kwaliteit op maximaal te zetten is abnormaal. Nu nog even hopen dat het snel naar de andere client versies komt.Tomba schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:29:
I thought this day would never come…
[Afbeelding]
[...]
Bron
Nou ja het is natuurlijk redelijk vreemd dat ik nergens kan afdwingen wat men gebruikt aan de server kant en elke remote stream default naar SD… Elk device opnieuw. Gaat een hoop CPU load schelen ditBearmun schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 23:45:
[...]
Dit is inderdaad goed nieuws. Hoe vaak ik mensen moet vertellen de kwaliteit op maximaal te zetten is abnormaal. Nu nog even hopen dat het snel naar de andere client versies komt.
Zijn er meer mensen welke problemen hebben met EPG?
Ik heb binnen Plex via mijn HDHomerun mijn live tv kanalen, echter krijg ik geen EPG.
Als ik mijn postcode invoer dan zegt hij geen EPG info te hebben.
Ik heb nu een 2tal weken met ziggogo-epg gewerkt: https://github.com/jbogers/ziggogo-epg/branches
Maar deze geeft nu ook een foutmelding. Iemand de gouden tip om zonder veel gedoe toch EPG werkend te krijgen?
Ik heb binnen Plex via mijn HDHomerun mijn live tv kanalen, echter krijg ik geen EPG.
Als ik mijn postcode invoer dan zegt hij geen EPG info te hebben.
Ik heb nu een 2tal weken met ziggogo-epg gewerkt: https://github.com/jbogers/ziggogo-epg/branches
Maar deze geeft nu ook een foutmelding. Iemand de gouden tip om zonder veel gedoe toch EPG werkend te krijgen?
Is er ook een manier om Plex bijvoorbeeld DTS(-HD), TrueHD, 7.1 om te laten zetten naar bijvoorbeeld AC3 5.1?
Ik heb een LG G2, deze ondersteund geen DTS. Mijn reciever ook niet (Bluesound Powernode N330). Ik heb sinds deze week een Shield TV Pro (2019).
Speel ik een film af met TrueHD 7.1 dan heb ik alleen stereo. Heb ik een film met zowel TrueHD 7.1 als een AC3 5.1. track dan speelt die laatst perfect af.
Toen ik een film afspeelde met DTS, zag ik dat Plex ging transcoden. Maar hij deed ook het beeld transcoden. Dat is niet wenselijk. Ik wil alleen dat hij audio transcode en het liefst dus naar AC3 5.1. of AAC 5.1
Ik heb een LG G2, deze ondersteund geen DTS. Mijn reciever ook niet (Bluesound Powernode N330). Ik heb sinds deze week een Shield TV Pro (2019).
Speel ik een film af met TrueHD 7.1 dan heb ik alleen stereo. Heb ik een film met zowel TrueHD 7.1 als een AC3 5.1. track dan speelt die laatst perfect af.
Toen ik een film afspeelde met DTS, zag ik dat Plex ging transcoden. Maar hij deed ook het beeld transcoden. Dat is niet wenselijk. Ik wil alleen dat hij audio transcode en het liefst dus naar AC3 5.1. of AAC 5.1
Nou de oplossing gevonden.
Door in Plex de audio doorvoer op optisch te zetten en dan AC3 te selecteren (DTS afgevinkt laten). Krijg ik nu ook met TrueHD 7.1 surround geluid. Ik zie dat Plex transcode naar AC3 5.1 maar nu ook zonder dat de video ook getranscoded wordt.
Voor de goede orde ik heb dus niets optisch aan gesloten.
Door in Plex de audio doorvoer op optisch te zetten en dan AC3 te selecteren (DTS afgevinkt laten). Krijg ik nu ook met TrueHD 7.1 surround geluid. Ik zie dat Plex transcode naar AC3 5.1 maar nu ook zonder dat de video ook getranscoded wordt.
Voor de goede orde ik heb dus niets optisch aan gesloten.
Ik heb de Plex cliënt draaien op mijn Apple TV 4K. Ik heb een serie, waar geen chapters in zijn aangemaakt. Toevallig gister in slaap gevallen op 90%. Ik zie echter enkel maar optie om 10 seconden vooruit te spoelen of tot 4x te fast forwarden. Dit duurt natuurlijk veel te lang tot ik weer tot 90% zit. Dit kan vast handiger… toch?
Ja dat kan. Hangt wel af van je afstandsbediening. ik heb de ‘oude’ met touch bediening.rolandb schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:55:
Ik heb de Plex cliënt draaien op mijn Apple TV 4K. Ik heb een serie, waar geen chapters in zijn aangemaakt. Toevallig gister in slaap gevallen op 90%. Ik zie echter enkel maar optie om 10 seconden vooruit te spoelen of tot 4x te fast forwarden. Dit duurt natuurlijk veel te lang tot ik weer tot 90% zit. Dit kan vast handiger… toch?
Film/serie starten, in het midden klikken en de cursor (hoe heet dat lijntje op de tijdbalk?) heen en weer scrollen. Zo iets zal bij de nieuwe ab ook vast kunnen.
Thanks, werkt. Ik deed het met mij LG remote via CEC, maar dat werkte niet....Domino schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:32:
[...]
Ja dat kan. Hangt wel af van je afstandsbediening. ik heb de ‘oude’ met touch bediening.
Film/serie starten, in het midden klikken en de cursor (hoe heet dat lijntje op de tijdbalk?) heen en weer scrollen. Zo iets zal bij de nieuwe ab ook vast kunnen.