Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:25

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Donstil schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:31:
Dat aanpassen van mijn wachtwoord geloof ik wel, is een wegwerp email, uniek wachtwoord en zit uiteraard ook 2fa op. Alleen wat ik mij wel af vroeg is dit nou niet al de tweede keer dat ze inlog gegevens buit maken?
Klopt vorige keer was voor mij aanleiding om 2FA aan te zetten.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:20:
[...]

Yup gesubmit, zal er over een dag of 2 wel opstaan ;)
Viel mee, hij staat er inmiddels wel op:

nieuws: Door cyberaanval getroffen Plex vraagt gebruikers wachtwoord te veran...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:08
Yucko schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:23:
en hoe doe ik dat?

Als ik naar mijn plex server ga via het interne netwerk (http://192.168.x.x:32400/web) dan vraagt hij of ik met mjin reguliere account wil inloggen en dan zeg ik dat ik een ander account wil gebruiken puur zodat hij het nieuwe wachtwoord uit mijn wachtwoordmanager gebruikt ipv een token o.i.d. maar dan zie ik dus mijn oude libraries (waar ik geen toegang tot heb) maar nergens een optie om mijn server te claimen :|

Kan dit niet te maken hebben met het feit dat die plex.tv site eruit ligt?
https://support.plex.tv/a...-requires-password-reset/
Zie het stukje over het claimen. Het moet dus lokaal gebeuren, niet over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:47
EDIT schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

https://support.plex.tv/a...-requires-password-reset/
Zie het stukje over het claimen. Het moet dus lokaal gebeuren, niet over het netwerk.
Jup ik moest mijn server die op de shield draait ook op de shield claimen. Anders kon ik hem niet eens vinden. Iedereen bedankt voor alle nuttige info!

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
inderdaad moest de server claimen maar op de clients kom ik met het nieuwe wachtwoord niet meer ingelogd.
En nogmaals resetten lukt ook niet want die mail komt niet binnen.

Beter maar even een dagje wachten, initiële wijziging was wel gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nog geen mail gezien, voorzover ik kan zien ook geen poging gedaan bij mijn mailserver. Nu is mijn account nog geen jaar oud, misschien mailen ze op volgorde van leeftijd :P
Henkhuppelschot schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:37:
Ik log in met google mail, moet ik dit wachtwoord ook wijzigen dan?
of kunnen ze die niet traceren?
Zelf nooit probeerd bij Plex, maar als je inloggen via je Google account bedoelt ("Continue with Google" op loginscherm): dat zou via een inlogscherm bij Google zelf moeten gaan (koppeling via OIDC of SAML), zoiets heb ik in het verleden weleens bij een eigen service geïntegreerd. De service (Plex) krijgt dan inderdaad nooit het wachtwoord van de identity provider (Google).

[ Voor 5% gewijzigd door Sfynx op 24-08-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

sambalbaj schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:07:
inderdaad moest de server claimen maar op de clients kom ik met het nieuwe wachtwoord niet meer ingelogd.
En nogmaals resetten lukt ook niet want die mail komt niet binnen.

Beter maar even een dagje wachten, initiële wijziging was wel gelukt.
Bij mij ging t gelukkig wel goed al moest ik 1 van mijn servers tot 3x toe claimen voor hij werkte. Iedere keer dat ik de service herstartte was hij weer ongeclaimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb gewoon het wachtwoord gewijzigd ipv ww reset aangevraagd. Werkt ook prima en je hoeft niets opnieuw te claimen, alleen opnieuw inloggen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Sp33dFr34k schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:30:
Ik heb gewoon het wachtwoord gewijzigd ipv ww reset aangevraagd. Werkt ook prima en je hoeft niets opnieuw te claimen, alleen opnieuw inloggen.
Dat moeten claimen gebeurt ook alleen als je voor de zekerheid bij de password reset aanvinkt dat alle bestaande inlogs moeten komen te vervallen (zoals aanbevolen door Plex zelf)
Long story short, we kindly request that you reset your Plex account password immediately. When doing so, there's a checkbox to "Sign out connected devices after password change." This will additionally sign out all of your devices (including any Plex Media Server you own) and require you to sign back in with your new password. This is a headache, but we recommend doing so for increased security. We have created a support article with step-by-step instructions on how to reset your password here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 17:10
Net ook mijn wachtwoord zo snel mogelijk veranderd en uitgelogd op alle apparaten.
Docker container opnieuw opgestart en kon zonder problemen mijn server weer claimen.

Blijft toch wel een dingetje dit, ik hoop dat Jellyfin snel volwassen word.

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Tomba schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:38:
[...]

Dat moeten claimen gebeurt ook alleen als je voor de zekerheid bij de password reset aanvinkt dat alle bestaande inlogs moeten komen te vervallen (zoals aanbevolen door Plex zelf)

[...]
Klopt, dat kun je bij een password change ook aanvinken. Dus moest idd ook opnieuw inloggen.

Edit: hah, op mijn tablet in de trein heeft mijn zoontje nog Plex zitten kijken na opnieuw inloggen. Zie nu net dat ik op de laptop wel weer moet claimen. Zal een cache/cookie dingetje zijn geweest dan wss in de Android app.

[ Voor 21% gewijzigd door Sp33dFr34k op 24-08-2022 16:56 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Wel grappig, wordt gebeld door een paar gebruikers van mijn servertje hier.

"ja joh, jij zegt doe f2a aan enzo. En nu kan ik mijn tv niet linken" lekker dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Sp33dFr34k schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:54:
[...]

Klopt, dat kun je bij een password change ook aanvinken. Dus moest idd ook opnieuw inloggen.
Als je dat vinkje aanzet worden je servers ook uitgelogd, eerder zei je:
Sp33dFr34k schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:30:
Dus ik neem aan dat je t vinkje niet hebt aangeklikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ga ook alleen een password change doen, samen met 2FA.
Aangezien ik de enige gebruiker ben van Plex, zie ik via Tautulli en Plex wel of er iets streamed wat niet van mijn kant komt.
Ben wel benieuwd wat de voorkeur is van deze hacker ;) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Jacco011 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:03:
Ik ga ook alleen een password change doen, samen met 2FA.
Aangezien ik de enige gebruiker ben van Plex, zie ik via Tautulli en Plex wel of er iets streamed wat niet van mijn kant komt.
Ben wel benieuwd wat de voorkeur is van deze hacker ;) ;)
Ik denk niet dat hij specifiek op zoek is naar bepaalde aktie films, maar
het is natuurlijk wel een mooie ingang naar een grote berg servertjes en dockers.

Waar ik net achter kom, is dat devices niet geforceerd worden tot een disconnect
na een password verandering. Dat zou ik toch wel verwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 24-08-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06
Hier is m'n server weg uit Plex. Kan hem nergens toevoegen, zie geen server optie meer.. niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Justevo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:11:
Hier is m'n server weg uit Plex. Kan hem nergens toevoegen, zie geen server optie meer.. niks.
EDIT in "[Ervaringen] Plex - Deel 3"

Even opnieuw claimen dus.

[ Voor 17% gewijzigd door ppeterr op 24-08-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:05:
[...]
Waar ik net achter kom, is dat devices niet geforceerd worden tot een disconnect
na een password verandering. Dat zou ik toch wel verwachten.
Je had dat wel aangevinkt? Bij mij werkt dat iiig, moet nu overal opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
dragon2 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:34:
[...]

Je had dat wel aangevinkt? Bij mij werkt dat iiig, moet nu overal opnieuw inloggen.
Ja zekers. Kreeg wel een error na het versturen. En het duurde zeker 20min
voor ik een mail kreeg ter bevestiging. Straks maar eens checken, en anders nog
maar eens een keer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Tomba schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:57:
[...]

Als je dat vinkje aanzet worden je servers ook uitgelogd, eerder zei je:

[...]

Dus ik neem aan dat je t vinkje niet hebt aangeklikt ;)
Je aanname klopt niet, zie mijn edit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:37:
[...]

Ja zekers. Kreeg wel een error na het versturen. En het duurde zeker 20min
voor ik een mail kreeg ter bevestiging. Straks maar eens checken, en anders nog
maar eens een keer veranderen.
Je kan als alternatief ook van alle devices gewoon toegang intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-05 19:12

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ben ik nu gek of.. duurt het gewoon erg lang dat Plex nu opstart?

En

Ben ik veilig als ik via Google inlog? Ik hoef geen nieuw WW aan te vragen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:06
JoeZuCK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:30:
Ben ik nu gek of.. duurt het gewoon erg lang dat Plex nu opstart?
Bij mij dezelfde ervaring. App start supertraag. Opnieuw linken met de app op tv (via een link code) ging ook een paar keer mis (code expired etc). Zal wel druk zijn op de plex servers..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 20:19

copykat

Good copy isn't bad

Even wat noob vragen want ik las on het artikeltje iets over opnieuw claimen en moeilijk moeilijk.
ik heb plex draaien via nass synology Docker. en two step authenticatie en een pin met inloggen op master account dus ik denk dat het lastig is om binnen te komen
waar moet ik rekening mee houden behalve dat elk aangesloten device er af gegooid word?
(vaak moet je bijv. eerst de TS authenticatie uitzetten en dan pas ww veranderen opnieuw inloggen en weer aan zetten.)

Docker
For Docker installations, you’ll need to generate a claim token (via https://www.plex.tv/claim) for your Plex account and then set that as the value of the PLEX_CLAIM parameter of the Docker configuration. Refer to the Plex Media Server Docker documentation for more details.

en nu ik toch bezig ben:
vroeger kon je aliassen toevoegen die je in kon vullen bij webshops in gmail maar dat is geloof ik geblokkeerd. ik heb een "dumpmail waar eigenlijk alleen maar forums, webshops en trash binnen komt dus alles dat zich claimed als hier is je bank die iets van je wilt er uit steekt als een witte jurk op een stronthoop.
Maar dingen als Plex heb ik toch op een "gewoon actief adres" ingelogd.
Nu is breuk en vinden van je email adres niet direct een issue want die kunnen ze ook raden. maar mischien moet ik toch een sub adres aanmaken met een eigen tapblad.

[ Voor 27% gewijzigd door copykat op 24-08-2022 20:00 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
voor die gene die PMS in o.a Docker draaien, zet de folder rechten van waar je multimedia staat op 'Read Only', mocht er dan ooit iemand met jou Plex account, op je Plex Server komen, dan kunnen ze in ieder geval niet de mediabestanden van je hdd verwijderen...

[ Voor 7% gewijzigd door geenwindows op 24-08-2022 21:43 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30

iop

Voor als claimen niet lukt en vanaf je lokale machien moelijk browsed:

http://lokaalip:portnummer/web

Als je binnen je eigen netwerk op je lokale ip kan komen wara je server draait, kan je daar je server claimen.
Staat onder instellingen en dan naar je <servernaam>

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• belind10
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-11-2022
Paswoord gewijzigd, maar krijg de content van mijn nas niet meer te zien ? is dit normaal ? Moet ik nog aanpassingen doen aan de nas synology ? Dank voor jullie goede raad.

• ppeterr
  • Nu online
belind10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:53:
Paswoord gewijzigd, maar krijg de content van mijn nas niet meer te zien ? is dit normaal ? Moet ik nog aanpassingen doen aan de nas synology ? Dank voor jullie goede raad.
Even direct inloggen op het IP lokaal, en de server opnieuw claimen.

Ik kom er trouwens ook net achter, dat de toegevoegde vrienden nog wel aanwezig
zijn in mijn plex omgeving. Maar dat ze de toegang tot de bibliotheken kwijt waren.
Heb ze opnieuw toegang moeten geven.

[ Voor 22% gewijzigd door ppeterr op 25-08-2022 09:03 ]

• belind10
Dank voor je antwoord ppeterr. Kan je dat even beschrijven, ben nogaleen leek. Hartelijk dank voor je hulp!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 13:58
Is er een mogelijkheid om Plex 2Fa toe te voegen in een authenticator app als deze al actief is ?

Op dit moment werkt de authenticator op mijn Iphone via password onder instellingen, echter ik wil deze via een andere app laten gaan.

Ik kan nergens een QR code vinden via plex of een Sleutel om deze handmatig in te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
belind10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:04:
Dank voor je antwoord ppeterr. Kan je dat even beschrijven, ben nogaleen leek. Hartelijk dank voor je hulp!
Even inloggen op http://server.local.ip.address:32400/web

Dus 192.168.1.40 of wat het dan ook bij jou is.
En dan naar instellingen / account --> claim server.

• belind10
Sorry voor de domme vragen hoor, maar als ik op je link klik lukt het niet. Die 192.168 enz is van de nas neem ik aan.

Zou je even kunnen beschrijven wat ik precies dien in te tikken. Sorry voor de last en ontzettend dank!

• ppeterr
  • Nu online
belind10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:15:
Sorry voor de domme vragen hoor, maar als ik op je link klik lukt het niet. Die 192.168 enz is van de nas neem ik aan.

Zou je even kunnen beschrijven wat ik precies dien in te tikken. Sorry voor de last en ontzettend dank!
Wat is het IP van je NAS?

• belind10
Standaardgateway: 192;168.0.1 (lan1)

Ik neem aan dat het dit is ?

• ppeterr
  • Nu online
belind10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:19:
Standaardgateway: 192;168.0.1 (lan1)

Ik neem aan dat het dit is ?
http://192.168.0.1:32400/web

Zou het dan moeten zijn, maar er gaat blijkbaar ook iets mis nu hier.

• belind10
Dank je voor je antwoord, voorlopig lukt het nog niet.

• ppeterr
  • Nu online
belind10 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:26:
Dank je voor je antwoord, voorlopig lukt het nog niet.
Er gaat een en ander mis hier, ik denk dat er toch nog een en ander misgaat
aan de kant van plex zelf. Althans dat hoop ik. Ik kom er ook lokaal niet op, en
remote acces loopt ook niet lekker.

• belind10
Toch een dikke merci voor de hulp. Kan nu verder als alles terug genormaliseerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De gateway die je aangeeft zal je router zijn, tenzij je NAS ook DHCP afhandelt. Dus ik denk dat je het verkeerde IP aan het proberen bent @belind10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• belind10
Beste ppeterr en Sp33dFr34k,

Enorme dank voor jullie antwoorden.

Het moest zijn http://192.168.0.189:32400/web, is nu in orde, heb de server kunnen claimen!

Enorme dank en fijne dag verder!!!!

mvg,

Geert

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:06

D4NG3R

kiwi

:)

Ik kreeg het zelf gisteravond nog niet voor elkaar met de PLEX_CLAIM variabele in m'n binhex/arch-plexpass container op unRAID. Straks nog even proberen. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• geenwindows
  • Niet online
ErwinJ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:04:
Is er een mogelijkheid om Plex 2Fa toe te voegen in een authenticator app als deze al actief is ?

Op dit moment werkt de authenticator op mijn Iphone via password onder instellingen, echter ik wil deze via een andere app laten gaan.

Ik kan nergens een QR code vinden via plex of een Sleutel om deze handmatig in te voeren.
kun je niet vanuit je iphone de sleutel kopiëren/syncen met een andere app/toestel?

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

van het weekend maar even regelen dat nieuwe wachtwoord.
@geenwindows volgens mij heb ik inderdaad dit al geregeld al weet ik het niet zeker want met Kodi is volgens mij subtitles toevoegen in folder door kodi wel schrijfrechten nodig.
is dat met plex ook niet zo?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• geenwindows
  • Niet online
copykat schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:43:
@geenwindows volgens mij heb ik inderdaad dit al geregeld al weet ik het niet zeker want met Kodi is volgens mij subtitles toevoegen in folder door kodi wel schrijfrechten nodig.
volgens mij plaats Plex default de ondertiteling in een andere map op.

subtitles beheer ik hier via Bazarr

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

geenwindows schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:46:
[...]

volgens mij plaats Plex default de ondertiteling in een andere map op.

subtitles beheer ik hier via Bazarr
ah nou ik heb even de write naar read only gezet. to be sure :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Plex wil je het liefst geen schrijfrechten geven op de mediafolders. Plex zet daar normaal geen data neer, dat wordt allemaal beheert in Plex haar eigen database(s).

Plex moet je echt puur zien als server (aanbieder van), niet als manager [van de mediabestanden zelf]. Daarvoor gebruik je tools als Sonarr/Radarr/Bazarr.

Naar mijn mening hebben ook losse clients niks toe te voegen aan de mediafolder(s), die zijn er om de data te lezen.

Heb overigens de server weer kunnen claimen, mochten anderen Plex ook in Docker draaien en er niet uitkomen. Open de console van de Plex docker en exec:

code:
1
curl -X POST 'http://127.0.0.1:32400/myplex/claim?token=PLEX_CLAIM_TOKEN_HIER`

De claim token kan je oppikken @ https://www.plex.tv/claim

Geen idee of je daarvoor Preferences.xml nog moet wijzigen, dat was bij verreweg de meeste suggesties nodig - en had ik gedaan ver voordat ik deze probeerde. Zo ja laat maar weten, ik weet exact welke key<>value pairs ik weggemietterd heb.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2022 20:13 ]

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@D4NG3R read-only is inderdaad prima. Je hebt de optie om vanuit Plex media weg te mieteren, maar dit bepaal ik zelf liever vanuit de mediabeheerder (Sonarr, Radarr, etc.). Ik draai Plex ook in Docker en had geen problemen met het claimen op de normale manier overigens.

Btw, ik gebruik Autoscan en die werkte ook niet meer, moest een nieuwe token invoeren. Just FYI voor het geval iemand hier ook tegenaan loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door Sp33dFr34k op 25-08-2022 22:21 ]

• ppeterr
  • Nu online
Ik ben een beetje de weg kwijt waarom ik opeens niet local acces
voor elkaar krijg naar mijn plex docker.

Ik heb gister ingelogged, de server geclaimed. En werkt nu gewoon, op
het aanzetten van remote acces na. En tevens het inloggen lokaal.

ik krijg op

http://192.168.1.42:32400/web/

Deze pagina werkt niet 192.168.1.42 heeft geen gegevens verzonden.
ERR_EMPTY_RESPONSE

Dit heeft toch niet te maken dat ik de vanuit de docker zelf nog een claim moet doen ?

[edit] ow grappig vind nu opeens ook gelijk de oplossing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z09U1XNDbskgtIS9FA5I8Rwrzj8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5SwdKbdIUOowcOIX2dluZnQs.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 25-08-2022 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-05 23:21
Zijn er hier nog mensen die van Plex een mail gekregen hebben om hun wachtwoord te resetten? Blijkbaar zou er bij Plex een security lek geweest zijn, dat er zaken zoals emailadres, encrypted paswoorden zijn buitgemaakt. Ze raden aan om een ww reset te doen.

Edit: blijkbaar sommige al eerder. Vreemd dat zo een mail als deze in fases wordt verzonden.

[ Voor 22% gewijzigd door cooLopke op 26-08-2022 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:01
cooLopke schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:16:
Zijn er hier nog mensen die van Plex een mail gekregen hebben om hun wachtwoord te resetten? Blijkbaar zou er bij Plex een security lek geweest zijn, dat er zaken zoals emailadres, encrypted paswoorden zijn buitgemaakt. Ze raden aan om een ww reset te doen.
Vrijwel iedereen hier en op de vorige pagina's uitvoerig besproken hier. ;)
nieuws: Door cyberaanval getroffen Plex vraagt gebruikers wachtwoord te veran...

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-05 23:21
My bad. Aangezien ik de mail pas van vandaag gekregen heb, had ik uiteraard bij vandaag/gisterenavond gekeken voor artikels. Vreemd dat zo een mail als deze in fases wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Putty Ssh Tunnel naar de server. En dan gewoon server laten denken dat je lokaal inlogt. Klaar en geen gedoe.

Putty instellen voor te verbinen zoals normaal met je server.

Dan onder SSH -> tunnel -> poort 32400 intypen en dan daaronder <ipplex:poortplex> en Add drukken

Verbinden

en dan gewoon via webbrowser naar 127.0.0.1:32400 gaan en je kan verder. Je kan dan onder server settings gewoon claimen.

HAndig voor mensen die headless draaien. Claim token lijkt niet altijd te werken op een al draaiende versie in docker. (Wel na deleten preferences.xml maar dat wil ik niet :))

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wellicht handig voor de mensen die hun plex lokaal via een DNS naam kunnen benaderen. Als je jouw server niet meer ziet in de app, dan moet je hem uitdrukkelijk benaderen op IP adres in plaats van op DNS naam om hem opnieuw toe te voegen. Want dat laatste (via DNS naam) werkt niet, ben ik net achter. Maar wellicht was deze info al bekend hier.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ElCondor schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:47:
Wellicht handig voor de mensen die hun plex lokaal via een DNS naam kunnen benaderen. Als je jouw server niet meer ziet in de app, dan moet je hem uitdrukkelijk benaderen op IP adres in plaats van op DNS naam om hem opnieuw toe te voegen. Want dat laatste (via DNS naam) werkt niet, ben ik net achter. Maar wellicht was deze info al bekend hier.
yup via sub.domein.nl:32400 kon ik hem niet terug invoegen ( en dus ook niet via mn public Ziggo IP )
via m'n lokale 192.168.10.1:32400/web kon het weer wel..

maar goed we zijn klaar... passwords gereset, 2FA, PMS geupdate..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

copykat schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:43:
Zo even volgens deze aanwijzigen mn wachtwoord gewijzigd.

Via de google authenticatie app het ww veranderd en geupdate aan mn ww beheerder.
paar opmerkingen, extra controle via mobiel nummer en de 2FA is niet je plex gebruikersnaam maar je google acount. (google wil controleren of jij het bent blijkbaar niet plex. :? )
vreemd in mijn ogen maar goed. ik kon inloggen. duss d:)b

mn nass, open app command is meteen naar de ingelogde site. vreemd in mijn ogen. (gelukkig nog steeds ook pincode dus niks aan de hand. )
uitgelogd en weer open command dan wel een melding van iets wil via ip ditendat inloggen. (y)
inloggen en klaar. niks claimen server nodig.
[/quote]
Docker
For Docker installations, you’ll need to generate a claim token (via https://www.plex.tv/claim) for your Plex account and then set that as the value of the PLEX_CLAIM parameter of the Docker configuration. Refer to the Plex Media Server Docker documentation for more details.
[quote]
wel meteen update docker plex versie.
gedaan via plex site.
Er zit voldoende beveiliging tegen ongewenste ww verandering in deze sequense (hacken en claimen outlock zeg maar. maar ik vond het vreemd dat ik na ww verandering gewoon via mn nass en open plex niet er uit geknikkerd werd maar pas ná uitloggen mn nieuwe ww moest geven.

zelfde gaat op voor mn apps op andriod.

Je zou toch verwachten dat als ik via de ww vergeten een nieuwe opzet en mezelf indentificeer dat dan alle devices die gekoppeld zijn uitgelogd worden door de server om security regels?
(wel goed dat en mobiel nummer en emailadres beide een beveiligings vraag/antwoord noodzakelijk maakte bij deze aanpassing. Verlaagd de kans op hack&lockout aanzienlijk. d:)b

* copykat moet even opletten als ik opnieuw moet inloggen in mn plex en plexamp op alle mobiels dat ik nieuwe ww gebruik. :Y

Verder is die 2FA beetje onduidelijk. Wanneer je plex gebruikersacount 2fa-nummer moet invullen en wanneer je googles email adres gekoppelde 2fa-nummer moet gebruiken. Was een paar keer aan het proberen voordat ik ontdekte dat ik een andere moest doen. Noob alarm! :+

voorlopige conclusie is dat ik weer up en running ben en beveiligd tegen de datalek.
*O*

[ Voor 5% gewijzigd door copykat op 27-08-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Market_Watcher
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-05 09:56
Foute topic

[ Voor 94% gewijzigd door Market_Watcher op 28-08-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Even een vraagje:
Zie mijn verhaal boven.
ik ontdekte dat ik mn gekoppelde aan plex google account "hersteld" had.
wachtwoord veranderd dus. Gelukkig geen probleem even een iets makkelijker te onthouden 17 characters ww bedacht en weer veranderd.

vraag: (beetje verwarrend voor mij nu.)
1: is plex zo gekoppeld dat mn inlog in gmail genoeg is? om plex te openen en in teloggen?
2: moet nu via mn plex account ook even voor de zekerheid ww veranderen? (ik dacht dat ik ww vergeten had gedaan in plex maar blijkbaar via gmailaccount.)
voordat ik in een kringetje beweeg graag even wat helderheid kweken.
Als ik in plex ww vergeten doe dan heb dit toch niks met mijn gmailaccount van doen?
waarom werd die route dan gevolgd toen ik plex verzocht om nieuw ww?
En kan ik nu evengoed plex voorzien van nieuw ww?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:06
In het kader van Plex Pro Week is er nu een 20% kortingsactie voor een lifetime Plex Pass.

https://www.plex.tv/plex-...lifetime&code=PROTIPS2022

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hmmmm, ik twijfel. 20% korting is leuk, maar meestal hebben ze richting de jaarwisseling 40-50% acties.

* D4NG3R is al 3 jaar op rij vergeten z'n abbo stop te zetten en lifetime te halen. :+

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25

TRaSH

koffie ?

Rond Black Friday hebben ze ook vaak zulke acties

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• ppeterr
  • Nu online
Draai hier de plex server in een container op een synology nas. Nou heb ik zo juist
de update gedraaid naar de latest, en het valt mij op dat het "toegang op afstand"
af en toe uitvalt. Het is gewoon een forward naar een handmatig gespecificeerde poort.

Het lijkt zelfs af en toe dat als ik in de config switch tussen een sectie, en dan
terug naar de sectie toegang op afstand. Dat soms de connectie wegvalt.

De vorige update had ik dat ook, en enkel een paar keer opnieuw proberen loste het wel op.

Nu ook, na een paar keer opnieuw "toepassen" klikken, blijft de toegang in stand.

Iemand die dit herkend? Het is geen groot probleem, maar ik snap niet helemaal waarom dat aan de orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 12:12
Ik kan een poging wagen om mijn issue hier te delen. Misschien dat iemand er tegenaan gelopen is.

Ik heb een probleem dat mijn subs aan het einde van elke movie/serie stopt. Herstart en of 10sec terug is een workaround om dit issue op te lossen. Maar dit probleem speelt al zeker meer dan een jaar en wordt erg irritant. Ik heb dit probleem alleen bij chromecast (v1,v2 en ultra). Gezien elke device in huis voorzien is van een chromecast en kinderen vaak geen telefoon hebben om dit probleem op te lossen. Ben ik op zoek naar ene oplossing.

Ik heb dit probleem op debian native en of container. Zelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Killertjuh:
  • Losse subs of gedownload via Plex?
  • Waar staat de 'burn subtitles' setting op (op het afspelende apparaat)?
  • Vind er eventuele transcoding plaats?
  • Eventueel bij externe subs: Gebeurt dit ook als je het niet via Chromecast afspeelt? Bijvoorbeeld als je het lokaal afspeelt via VLC of een andere mediaplayer.
Ik moet overigens zeggen dat ik ook al een goed jaar vergelijkbaar zie, vooral als een serie/film een minuut of 10 op pauze is geweest en weer wordt hervat. Al had dat laatste ook andere problemen, waaronder dat de transcoder niet altijd leek te hervatten.

Iets wat recent lijkt te zijn opgelost, maar ik nog geen kans voor heb gehad om te testen: download: Plex Media Server 1.29.0.6244 :)
(Transcoder) Static transcodes were terminated if paused too long (#13682)

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 10-10-2022 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
D4NG3R schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:21:
@Killertjuh:
  • Losse subs of gedownload via Plex?
  • Waar staat de 'burn subtitles' setting op (op het afspelende apparaat)?
  • Vind er eventuele transcoding plaats?
  • Eventueel bij externe subs: Gebeurt dit ook als je het niet via Chromecast afspeelt? Bijvoorbeeld als je het lokaal afspeelt via VLC of een andere mediaplayer.
[...]
- Maakt niet uit welke subs echter ik zal dit beter moeten uitzoeken. Ik heb bazarr en soms zoek ik via Plex naar subs. Maar durf het niet met 100% te zeggen.
- Deze staat op always burn. Dit leek een fix te zijn voor chromecast tv. Maar dit lost mijn issue niet op.
- Nee ik probeer alles direct streaming te doen. Ik convert zelfs de mkv files naar mp4 met juiste format voor elke chromecast. Ik heb meerdere mensen (familie) op plex die dit zelfde issue thuis hebben met chromecast.
- Wanneer ik via lg plex app stream heb ik dit issue niet. Maar dat is alleen 1 tv die dit kan. De rest gebruikt chromecasts. Via plexWeb (aka chrome vanuit pc) heb ik dit probleem ook niet. Naar mijn idee puur alleen met chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik zou verder niet weten wat er aan de hand is, maar dit is wel handig om te weten:
Killertjuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:33:
[...]
- Deze staat op always burn. Dit leek een fix te zijn voor chromecast tv. Maar dit lost mijn issue niet op.
- Nee ik probeer alles direct streaming te doen. Ik convert zelfs de mkv files naar mp4 met juiste format voor elke chromecast. Ik heb meerdere mensen (familie) op plex die dit zelfde issue thuis hebben met chromecast.
Always burn zorgt altijd voor transcoding bij aanwezigheid van losse (danwel externe, danwel gedownload via Plex) ondertitels.

Daarnaast heeft het omzetten van .mkv naar .mp4 niet per direct nut, het zijn enkel containers. Een .mp4 bestand kan prima een H.265 (HEVC) stream hebben wat je op menig apparaat zal moeten gaan transcoden, net zoals dat een .mkv prima een H.264 (AVC) stream kan hebben waar dat bijna nooit nodig zal zijn. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 10-10-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
D4NG3R schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:49:

Daarnaast heeft het omzetten van .mkv naar .mp4 niet per direct nut, het zijn enkel containers. Een .mp4 bestand kan prima een H.265 (HEVC) stream hebben wat je op menig apparaat zal moeten gaan transcoden, net zoals dat een .mkv prima een H.264 (AVC) stream kan hebben waar dat bijna nooit nodig zal zijn. ;)
True maar HEVC ondersteund niet alle versies van chromecast. Dus ik zet alles om naar 264. Te veel transcoden kan mijn server niet aan als ze met 5 man tegelijk kijken. Dus ik zet alles direct om. Als ik nu 100% weet dat subs werken en insync zijn had ik ze wel bruned in de mp4 container gegooid. Maar issue is dat je dat nooit weet met subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

klein vraagje:
plexamp kan downloaden via wifi zodat je "ofline" kan luisteren.
ik kan niet ontdekken waar het neer gezet word op mn mobiel in het interne geheugen maar dat is niet heel erg. (als t maar uitgesloten word van googles backup algorithm naar drive)

maar belangrijker is:
ik heb mp3 320BPS en plex zegt geloof ik omzetten met download naar 128BPS
Testje laat zien 1 folder is 880mb naar 330 oid te gaan.
waar vind ik de uitleg wat "on cellulair" en streaming or download is dus 128BPS.
ik ben van plan thuis elke keer wat albums te downloaden op mn mobiel en in e auto dit te luisteren. (voorheen musicolet en 320bps mp3 files.)
is 128BPS niet te karig kwa dynamiek? ga ik dat ik niet horen in de auto op de audioset? (autoandroid usb) dus misschien is alles sowieso wel geknepen.
en "refresh downloads when app starts" is dan via 4g?

Probeer een beetje inzicht te krijgen wat de beste setup is als ik niet thuis op wifi albums luister via mn netwerk. de on route versie zeg maar.
Owh edit als ik iets weg gooi wat ik gedownload heb is dat alleen op mn mobiel weg?

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 31-10-2022 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-05 17:10
Owh edit als ik iets weg gooi wat ik gedownload heb is dat alleen op mn mobiel weg?
Dat klopt. Plexamp heeft alleen lees rechten en past niets in je Plex library aan (behalve ratings dan gok ik).

Je andere vraag begrijp ik niet helemaal. Maar 128bps ga je wel horen inderdaad. Echter als je zuinig op je mobiele data bent is dat wellicht een optie. Dus dat zou ik alleen instellen als je onderweg vanaf huis streamt. Maar als je de bestanden van te voren hebt gedownload dan zou ik voor maximale audiokwaliteit gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Sunn0))) op 01-11-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-05 16:09

Stimulate14

⭐⭐⭐

Eindelijk eens druk gemaakt en de vakantie videos toegevoegd met cover etc. Erg sexy.
Jaren lang gewerkt met Kodi maar Plex overheerst toch. Op Apple TV 4K beneden en op de slaapkamer LG OLED. Werkt via Synology allemaal erg goed hoor :9~ .

[ Voor 54% gewijzigd door Stimulate14 op 03-11-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:44

Mystikal

It never hurts to help!

Ik hen sinds een paar maanden dat ik vaak bestanden H264 in Mpeg4 niet afgespeeld krijg. Ik weet niet of dit een nieuwere manier van encoden is die veel gebruikt wordt tegenwoordig of dat er iets in plex is veranderd. Bestanden worden niet gevonden in de bibliotheek (vaak een tv aflevering). MPC, heeft er geen problemen mee.

Moet ik iets anders instellen of is dit gewoon de situatie?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-05 20:25
Mystikal schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:31:
Ik hen sinds een paar maanden dat ik vaak bestanden H264 in Mpeg4 niet afgespeeld krijg. Ik weet niet of dit een nieuwere manier van encoden is die veel gebruikt wordt tegenwoordig of dat er iets in plex is veranderd. Bestanden worden niet gevonden in de bibliotheek (vaak een tv aflevering). MPC, heeft er geen problemen mee.

Moet ik iets anders instellen of is dit gewoon de situatie?
Op welke manier en op wat voor apparaat speel je dit af? Het zou kunnen dat het niets met plex temaken heeft maar met het afspeelapparaat. Bij een oude tv was er bij mij een keer een licentie voor een codec was verlopen op mijn tv. 50% van mijn library speelde plotseling niet meer op die tv zonder transcoding.

Probeer eens:
1) jouw media af te spelen op een ander apparaat. (Een vriend van mij kon bepaalde 4k HDR afleveringen niet afspelen op zijn LG tv terwijl mijn Sony tv hier geen mooite mee had)
2) controlleer de transcoding instellingen op jouw server en de client (afspeelapparaat)
3) controlleer of er een transcode gestart wordt en of jouw server genoeg resources heeft om deze workload aan te kunnen.

Ps. Het enige probleem dat ik heb ervaren is met de LG tv van die vriend die wel het soort stream aan kon maar niet met de kleur range van die 4k HDR bestanden om kon gaan. Deze situatie werd niet opgevangen door de communicatie tussen plex en zijn tv. Zijn tv gaf niet aan plex door dat het een transcode nodig had en kreeg van plex dus het bronbestand doorgestuurd. Hier kon het niet mee omgaan. 😅
Pps. Sony tv's zijn geweldig. De beeld processing is superieur aan de concurentie en speelt bijna alles native af. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dirk-Jan schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 01:19:
[...]

Op welke manier en op wat voor apparaat speel je dit af? Het zou kunnen dat het niets met plex temaken heeft maar met het afspeelapparaat. Bij een oude tv was er bij mij een keer een licentie voor een codec was verlopen op mijn tv. 50% van mijn library speelde plotseling niet meer op die tv zonder transcoding.

Probeer eens:
1) jouw media af te spelen op een ander apparaat. (Een vriend van mij kon bepaalde 4k HDR afleveringen niet afspelen op zijn LG tv terwijl mijn Sony tv hier geen mooite mee had)
2) controlleer de transcoding instellingen op jouw server en de client (afspeelapparaat)
3) controlleer of er een transcode gestart wordt en of jouw server genoeg resources heeft om deze workload aan te kunnen.

Ps. Het enige probleem dat ik heb ervaren is met de LG tv van die vriend die wel het soort stream aan kon maar niet met de kleur range van die 4k HDR bestanden om kon gaan. Deze situatie werd niet opgevangen door de communicatie tussen plex en zijn tv. Zijn tv gaf niet aan plex door dat het een transcode nodig had en kreeg van plex dus het bronbestand doorgestuurd. Hier kon het niet mee omgaan. 😅
Pps. Sony tv's zijn geweldig. De beeld processing is superieur aan de concurentie en speelt bijna alles native af. 😊
Plex media staat op de synology Nas (412+).

Lukt niet om af te spelen (lees hij laat ze dus niet zien in de library) op zowel mijn LG 65GX als mijn Windows pc (2 verschillende pc's).

Via MPC geen probleem om vanaf server af te spelen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 15:41
Ik heb sinds vandaag Plex op mijn Synology DS920+ achter de reverse proxy gegooid. Na wat klooien met instellingen, kom ik er niet helemaal uit in die zin dat als ik via mobiel (buiten mijn netwerk) naar mijn Plex-server ga, dat ik geen video's kan laden. Het draaiende wieltje blijft dan oneindig gaan.

Toegang op afstand is in Plex uitgeschakeld nu, want dat hoeft niet meer. Ik heb bij custom server URL mijn nieuwe aangemaakte subdomein toegevoegd (https://plex.xxxxxxx.synology.me:443). Uiteraard heb ik op de Synology bij reverse proxy ingesteld dat bovenstaand subdomein moet doorverwijzen naar localhost:32400, maar toch krijg ik het niet voor elkaar. Ook de certificaten e.d. zijn netjes ingesteld via een wildcard certificate voor *.xxxxxxx.synology.me. Op mijn router heb ik port forwarding gedaan voor poort 443 naar mijn Synology.

Zo gauw ik mijn Plex-server benader vanuit mijn LAN via het nieuwe subdomein, draait alles probleemloos, het geeft alleen problemen van buiten mijn netwerk.

Iemand die mij op weg kan helpen om wat instellingen na te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
Saekerhett schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:06:
Ik heb sinds vandaag Plex op mijn Synology DS920+ achter de reverse proxy gegooid. Na wat klooien met instellingen, kom ik er niet helemaal uit in die zin dat als ik via mobiel (buiten mijn netwerk) naar mijn Plex-server ga, dat ik geen video's kan laden. Het draaiende wieltje blijft dan oneindig gaan.

Toegang op afstand is in Plex uitgeschakeld nu, want dat hoeft niet meer. Ik heb bij custom server URL mijn nieuwe aangemaakte subdomein toegevoegd (https://plex.xxxxxxx.synology.me:443). Uiteraard heb ik op de Synology bij reverse proxy ingesteld dat bovenstaand subdomein moet doorverwijzen naar localhost:32400, maar toch krijg ik het niet voor elkaar. Ook de certificaten e.d. zijn netjes ingesteld via een wildcard certificate voor *.xxxxxxx.synology.me. Op mijn router heb ik port forwarding gedaan voor poort 443 naar mijn Synology.

Zo gauw ik mijn Plex-server benader vanuit mijn LAN via het nieuwe subdomein, draait alles probleemloos, het geeft alleen problemen van buiten mijn netwerk.

Iemand die mij op weg kan helpen om wat instellingen na te lopen?
Wat zeggen de logs in Plex zodra je het oneindig laden krijgt?

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Desiler schreef op woensdag 16 november 2022 @ 01:58:
[...]

Wat zeggen de logs in Plex zodra je het oneindig laden krijgt?
Goeie, ik zal zo even kijken. Het gekke is ook, merk ik nu, dat als ik buiten mijn netwerk in de browser naar mijn Plex-subdomein ga, het wél werkt. Alles speelt dan keurig af. Pak ik vervolgens weer de mobiele iOS-versie, blijft hij weer oneindig laden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Plex achter een reverse proxy heeft bij mij altijd hoofdpijn gegeven op de mobiele apps, heb dat zelf iig opgegeven gezien je de boel ook kan benaderen direct via Plex.tv. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Ik heb denk ik hier hezelfde probleem gevonden: https://www.reddit.com/r/..._works_fine_ios_apps_say/

De oplossing wordt ook genoemd, alleen begrijp ik die niet :')

Wat moet ik aanpassen/toevoegen aan de Reverse Proxy Settings of Rules op de Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:22
Plex heeft momenteel een 25% black friday korting. Las zelf dat ze ook af en toe wel eens 50% discount hebben. Hebben jullie deze aanbieding ook wel eens gezien of is 25% wel echt de max so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:48:
[...]

Plex media staat op de synology Nas (412+).

Lukt niet om af te spelen (lees hij laat ze dus niet zien in de library) op zowel mijn LG 65GX als mijn Windows pc (2 verschillende pc's).

Via MPC geen probleem om vanaf server af te spelen.
Niemand?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik heb even je vraag terug gelezen, en het is mij niet duidelijk wat er nou mis gaat.

Zie je in plex op de tv wel de covers en films staan, maar als je erop klikt zegt ie dat hij
het bestand niet kan vinden ?

Als dat het geval is, zou je onderstaand linkje eens kunnen lezen.

https://support.plex.tv/a...-vs-refreshing-a-library/

Maar zie je helemaal geen content staan, dan zou je eens het volgende kunnen proberen.

Settings -> Network -> Secure connections is set to Preferred (op je nas dus plex server)

https://forums.plex.tv/t/...-september-30-2021/746506

[ Voor 22% gewijzigd door ppeterr op 27-11-2022 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

ppeterr schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:14:
[...]

Ik heb even je vraag terug gelezen, en het is mij niet duidelijk wat er nou mis gaat.

Zie je in plex op de tv wel de covers en films staan, maar als je erop klikt zegt ie dat hij
het bestand niet kan vinden ?

Als dat het geval is, zou je onderstaand linkje eens kunnen lezen.

https://support.plex.tv/a...-vs-refreshing-a-library/

Maar zie je helemaal geen content staan, dan zou je eens het volgende kunnen proberen.

Settings -> Network -> Secure connections is set to Preferred (op je nas dus plex server)

https://forums.plex.tv/t/...-september-30-2021/746506
Allereerst mijn excuses. Blijkbaar was ik niet helemaal duidelijk.

Ik heb het niet perse over films, maar over willekeurige video's (NL tv uitzendingen) die ik heb gedownload. Deze worden niet zichtbaar in Plex.

Dus bijvoorbeeld Reizen Waes. Deze staat per aflevering in een folder. Folder is zichtbaar in Plex, de file zelf niet.

Zoals gezegd, dit heb ik op meerdere windows 10 pc's, maar ook op mijn LG tv.

Access lijkt me geen probleem, aangezien de folders wel zichtbaar zijn.

Films en series (met alle meta data) zijn gewoon zichtbaar en werken.

Voorheen had ik hier nooit problemen mee, maar nu wel? Zijn bepaalde codecs aangepast in Plex dat ze niet meer afspreelbaar (en dus zichtbaar) zijn? :?

Wel zichtbaar in Plex:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naCWt1g2ZRrzfflUUZy-sQHUpjc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1bpjcLielcGdylimMAuD0ZZ3.jpg?f=user_large

Niet zichtbaar in Plex:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSiN_5XnmxD27z6dvZ3mqNF5Us0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qU57WA9E0ZOY8gGTSZ5vvr1S.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Mystikal op 30-11-2022 16:46 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
@Mystikal Ik denk dat het met je bestandsnaam te maken heeft. Bij mij staat deze episode namelijk wel goed in Plex.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yd77ZHA.jpeg

Maar ik maak ook gebruik van Sonarr in combinatie met TraSH Sync zodat hij de bestandsnamen automatisch aanpast naar een formaat wat Plex zonder moeite begrijpt.

EDIT: waarom zet je eigenlijk elke aflevering in een aparte folder? :? Ik denk dat Plex gewoon geen metadata hierbij heeft omdat je structuur een beetje apart is.

[ Voor 57% gewijzigd door Desiler op 30-11-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Desiler schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:13:
@Mystikal Ik denk dat het met je bestandsnaam te maken heeft. Bij mij staat deze episode namelijk wel goed in Plex.

[Afbeelding]

Maar ik maak ook gebruik van Sonarr in combinatie met TraSH Sync zodat hij de bestandsnamen automatisch aanpast naar een formaat wat Plex zonder moeite begrijpt.

EDIT: waarom zet je eigenlijk elke aflevering in een aparte folder? :? Ik denk dat Plex gewoon geen metadata hierbij heeft omdat je structuur een beetje apart is.
Het gaat niet om de meta informatie. Ik heb bijvb ook homevideo's van mijn gezin die ik wil afspelen in PLEX.
Ik wil gewoon de file afspelen in Plex. Heb daar ook speciale folders voor aangemaakt:
NL Series
Homevideo's
Concerts

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k081Sz22VOg765bG3nFAlZ-FSHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZYeXj3hzEVLnwiv0BSxBbqgi.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 30-11-2022 17:24 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
@Mystikal Tja, toch denk ik dat het met de bestandsnaam / folderstructuur te maken heeft, bij mij ziet Plex hem namelijk wel gewoon, zou voor mij de enige verklaring zijn.

Bij Mocro Maffia heb je namelijk wel een map voor "Mocro Maffia" de serie met daarin een folder voor de aflevering, maar bij Reizen Waes heb je 2 keer een map voor "Reizen Waes Mumbai".
Wat nou als je die eerste map renamed naar "Reizen Waes"?

Kan ook zijn dat je inderdaad niet de juiste rechten op de eerste Reizen Waes folder hebt.

Ben benieuwd naar de eventuele oplossing!

[ Voor 45% gewijzigd door Desiler op 30-11-2022 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Mystikal

Heb je de rechten al gechecked op die dir. Wellicht niet de juiste gebruikers rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Desiler schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:39:
@Mystikal Tja, toch denk ik dat het met de bestandsnaam / folderstructuur te maken heeft, bij mij ziet Plex hem namelijk wel gewoon, zou voor mij de enige verklaring zijn.

Bij Mocro Maffia heb je namelijk wel een map voor "Mocro Maffia" de serie met daarin een folder voor de aflevering, maar bij Reizen Waes heb je 2 keer een map voor "Reizen Waes Mumbai".
Wat nou als je die eerste map renamed naar "Reizen Waes"?

Kan ook zijn dat je inderdaad niet de juiste rechten op de eerste Reizen Waes folder hebt.

Ben benieuwd naar de eventuele oplossing!
Rechten kan het niet zijn. Ik heb zojuist 1 aflevering van Waes in de folder van Mocro gezet en dan laat hij het bestand ook niet zien.

Even voor de duidelijkheid, hij staat op een standaard folder structuur en Plex haalt dus geen meta gegevens op. Is ook niet nodig. Gewoon afspelen van een soort van file server idee.
ppeterr schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:42:
@Mystikal

Heb je de rechten al gechecked op die dir. Wellicht niet de juiste gebruikers rechten?
Zie hierboven. Rechten is het probleem niet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Mystikal Hier dus getest, met ik vermoed het zelfde bestand. En werkt wel.

Is je plex server up to date ? Ik heb soms het idee, dat als er een update klaar staat en ik
die niet doe, er van alles misgaat. Nou loop ik zelf 1 update achter evengoed. Maar het wordt
gewoon opgepakt.

[ Voor 37% gewijzigd door ppeterr op 01-12-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Mystikal schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:17:
[...]

Rechten kan het niet zijn. Ik heb zojuist 1 aflevering van Waes in de folder van Mocro gezet en dan laat hij het bestand ook niet zien.

Even voor de duidelijkheid, hij staat op een standaard folder structuur en Plex haalt dus geen meta gegevens op. Is ook niet nodig. Gewoon afspelen van een soort van file server idee.

[...]

Zie hierboven. Rechten is het probleem niet.
Noem het bestand eens Reizen.Waes.S08E03.mumbai.mkv of whatever...geen s08e03 in het begin van de filename

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

ppeterr schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:32:
@Mystikal Hier dus getest, met ik vermoed het zelfde bestand. En werkt wel.

Is je plex server up to date ? Ik heb soms het idee, dat als er een update klaar staat en ik
die niet doe, er van alles misgaat. Nou loop ik zelf 1 update achter evengoed. Maar het wordt
gewoon opgepakt.
Binnen Synology package center heb ik geen update beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfdJkwuIELPaoseA5BmMlEvj89g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y8bixu4cJJov136S11x7l4uS.jpg?f=user_large
SadisticPanda schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:38:
[...]

Noem het bestand eens Reizen.Waes.S08E03.mumbai.mkv of whatever...geen s08e03 in het begin van de filename
Bestand had al dit formaat: Mumbai 1080p NL subs.mkv

Ik snap er echt helemaal niets meer van.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Mystikal

Je bent up to date. 1.29.2.6364 is ook de laatste die ik kan installeren. (ik draai het alleen in docker op een 920+)

Nou heb je de rechten al gechecked maar weet je zeker dat je share waar de files staan de juiste rechten hebben. Wellicht hebben je oudere bestanden dat, maar je nieuwere niet.

Control Panel

Shared Folder

Click on share containing media

go to "Edit"

Go to permissions tab

Change dropdown from "Local users" to "System internal user"

Give the appropriate permissions for PlexMediaServer user (read/write)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

ppeterr schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:11:
@Mystikal

Je bent up to date. 1.29.2.6364 is ook de laatste die ik kan installeren. (ik draai het alleen in docker op een 920+)

Nou heb je de rechten al gechecked maar weet je zeker dat je share waar de files staan de juiste rechten hebben. Wellicht hebben je oudere bestanden dat, maar je nieuwere niet.

Control Panel

Shared Folder

Click on share containing media

go to "Edit"

Go to permissions tab

Change dropdown from "Local users" to "System internal user"

Give the appropriate permissions for PlexMediaServer user (read/write)
Versie is dus in orde.

Ik heb geen PlexMediaServer bij System Internal Users

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTfZlVWQOaPzHSv8I_miSZjtywM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQSm1qDqLYIYzoOSCmyyhxIO.jpg?f=fotoalbum_medium

Wel hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDQlXjifqQxbHOxyIFOhflzt_G4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvSApWBKhFNt9jGJWN62laX9.jpg?f=fotoalbum_medium

en hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3e5fusOstV8ioM5Pk66pmNoOMI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFQKC864uLIatV4yjyrDY7Ml.jpg?f=fotoalbum_medium

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
Mystikal schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:54:
[...]

Binnen Synology package center heb ik geen update beschikbaar.

[Afbeelding]

[...]

Bestand had al dit formaat: Mumbai 1080p NL subs.mkv

Ik snap er echt helemaal niets meer van.
Maar heb je het nou daadwerkelijk geprobeerd of niet? Deze suggestie is nu al meerdere keren gegeven maar het is niet duidelijk of je het nu geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Volgens mij maakt de bestands naam niet veel uit bij de personal video file scanner. Met als agent personal media en dan als directory view zou het niet moeten uitmaken.

Waarom staat de plex package er met een custom regel voor de rechten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Desiler schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:32:
[...]

Maar heb je het nou daadwerkelijk geprobeerd of niet? Deze suggestie is nu al meerdere keren gegeven maar het is niet duidelijk of je het nu geprobeerd hebt.
Doel je op de bestandsnaam? Want voor mij is het nu niet duidelijk waar jij op doelt, wat niet duidelijk is O-)
ppeterr schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:37:
Volgens mij maakt de bestands naam niet veel uit bij de personal video file scanner. Met als agent personal media en dan als directory view zou het niet moeten uitmaken.

Waarom staat de plex package er met een custom regel voor de rechten ?
Klopt, zo heb ik het destijds ook geïnterpreteerd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Buiten dat,

S08E01 Mumbai 1080p NL subs.mkv

wordt hier door de series, en door de personal video scanner beiden opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

ppeterr schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:12:
Buiten dat,

S08E01 Mumbai 1080p NL subs.mkv

wordt hier door de series, en door de personal video scanner beiden opgepakt.
Zojuist plex gedeinstalleerd op mijn synology. User database backup gemaakt en verwijderd. Na alle bibliotheken in Plex verwijderd te hebben en opnieuw toegevoegd, vindt Plex nog steeds deze file niet.

:')

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Mystikal schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:07:
[...]

Zojuist plex gedeinstalleerd op mijn synology. User database backup gemaakt en verwijderd. Na alle bibliotheken in Plex verwijderd te hebben en opnieuw toegevoegd, vindt Plex nog steeds deze file niet.

:')
Heel vaag, ik heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas.herreman
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik had ook hetzelfde rechtenprobleem met Plex en Synoloy. Als je in de mediamap dan opnieuw de juiste rechten toepast ziet hij de files soms wel, soms niet. Ik was het Plex pakket van Synology beu, verouderde pakketten, manueel updaten.

Installeer de plex docker image van linuxserver. En alles werkt zoals het hoort te werken:
- geen problemen met rechten
- werkt met hardware decoder van Synology! Deze image regelt de toegang wel correct. De origele Plex image niet.
- automatische updates.

Geen omkijken naar.

Compose file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
version: "2.1"
services:
  plex:
    image: lscr.io/linuxserver/plex:latest
    container_name: plex
    network_mode: host
    environment:
      - PUID=1026
      - PGID=100
      - VERSION=docker
      - PLEX_CLAIM=claim-ABC123
    volumes:
      - /volume1/docker/plex:/config
      - /volume1/data/media/series:/series
      - /volume1/data/media/films:/films
      - /volume1/data/media/videos:/videos
    restart: unless-stopped
    devices:
      - /dev/dri:/dev/dri

[ Voor 31% gewijzigd door thomas.herreman op 17-12-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLA NL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:51
thomas.herreman schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:25:
Ik had ook hetzelfde rechtenprobleem met Plex en Synoloy. Als je in de mediamap dan opnieuw de juiste rechten toepast ziet hij de files soms wel, soms niet. Ik was het Plex pakket van Synology beu, verouderde pakketten, manueel updaten.

Installeer de plex docker image van linuxserver. En alles werkt zoals het hoort te werken:
- geen problemen met rechten
- werkt met hardware decoder van Synology! Deze image regelt de toegang wel correct. De origele Plex image niet.
- automatische updates.

Geen omkijken naar.

Compose file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
version: "2.1"
services:
  plex:
    image: lscr.io/linuxserver/plex:latest
    container_name: plex
    network_mode: host
    environment:
      - PUID=1026
      - PGID=100
      - VERSION=docker
      - PLEX_CLAIM=claim-ABC123
    volumes:
      - /volume1/docker/plex:/config
      - /volume1/data/media/series:/series
      - /volume1/data/media/films:/films
      - /volume1/data/media/videos:/videos
    restart: unless-stopped
    devices:
      - /dev/dri:/dev/dri
Voor de automatische updates moet je volgens mij nog steeds zorgen dat de container opnieuw opgestart wordt. De installatie van de update doet die alleen bij het opstarten voor wat ik begrepen heb. Heb jij daar een andere ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 21:06
FLA NL schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:45:
[...]

Voor de automatische updates moet je volgens mij nog steeds zorgen dat de container opnieuw opgestart wordt. De installatie van de update doet die alleen bij het opstarten voor wat ik begrepen heb. Heb jij daar een andere ervaring mee?
Dat klopt maar daar heb je ook weer automatische apps voor. Ik dacht dat die watchtower heet.

Zo heet die zeker weten.
https://github.com/containrrr/watchtower

[ Voor 7% gewijzigd door Bongoarnhem op 18-12-2022 09:56 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste