Het is, voor zover ik weet, enkel een client setting niet een server setting.Greatsword schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:17:
[...]
Zal het eens aanzetten, kijken of ik verschil merk en / of klachten krijg van familie omdat het bij hun niet meer goed werkMijn M1 Mac is trouwens bloed snel, dus alles gaat sowieso al super snel
Edit: Daar moet ik wel aan toevoegen dat je bij voorkeur die setting op automatic laat, dan bepaald Plex zelf wat die beter kan doen. Mijn eigen content is vooral .mkv's met ingebouwde subs, en daar probeert Plex mij iets te vaak van een transcode te voorzien terwijl dat helemaal niet nodig is.
Het enige wat dan ontbreekt is bijvoorbeeld fancy styling, ander kleurtje langs de rand of een ander font. Het verschil in performance omdat er geen transcoding meer plaats hoeft te vinden is enorm, maar ik heb dan ook vrij weinig CPU/GPU kracht liggen.
Edit 2: Over transcoding gesproken, heeft men hier nog aanraders om dit allemaal wat 'strakker' te krijgen zodat er veel minder vertraging is in de stream wanneer iemand voor- of achteruit springt?
Ik heb een bloedsnelle/stabiele internetverbinding en Plex draait qua transcoding al op een RAMDisk. Ik zou het dus helemaal niet erg vinden dat Plex een buffer heeft van maar een paar seconde aan videostream voordat de client weer afspeelt.
Het lijkt nu eerder een seconde of 30 aan buffer te zijn, wat telkens weer een seconde of 3-4 duurt om te genereren als je op de skip forward knop drukt.
[ Voor 145% gewijzigd door D4NG3R op 22-07-2022 13:38 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken