Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:45

D4NG3R

kiwi

:)

Greatsword schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:17:
[...]

Zal het eens aanzetten, kijken of ik verschil merk en / of klachten krijg van familie omdat het bij hun niet meer goed werk ;) Mijn M1 Mac is trouwens bloed snel, dus alles gaat sowieso al super snel :)
Het is, voor zover ik weet, enkel een client setting niet een server setting. ;)

Edit: Daar moet ik wel aan toevoegen dat je bij voorkeur die setting op automatic laat, dan bepaald Plex zelf wat die beter kan doen. Mijn eigen content is vooral .mkv's met ingebouwde subs, en daar probeert Plex mij iets te vaak van een transcode te voorzien terwijl dat helemaal niet nodig is.

Het enige wat dan ontbreekt is bijvoorbeeld fancy styling, ander kleurtje langs de rand of een ander font. Het verschil in performance omdat er geen transcoding meer plaats hoeft te vinden is enorm, maar ik heb dan ook vrij weinig CPU/GPU kracht liggen.

Edit 2: Over transcoding gesproken, heeft men hier nog aanraders om dit allemaal wat 'strakker' te krijgen zodat er veel minder vertraging is in de stream wanneer iemand voor- of achteruit springt?

Ik heb een bloedsnelle/stabiele internetverbinding en Plex draait qua transcoding al op een RAMDisk. Ik zou het dus helemaal niet erg vinden dat Plex een buffer heeft van maar een paar seconde aan videostream voordat de client weer afspeelt.

Het lijkt nu eerder een seconde of 30 aan buffer te zijn, wat telkens weer een seconde of 3-4 duurt om te genereren als je op de skip forward knop drukt.

[ Voor 145% gewijzigd door D4NG3R op 22-07-2022 13:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:09
MuVo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:28:
Voor als iemand nog op zoek is naar een budget vriendelijke grafisch me kaart met ondersteuning voor 4K transcode met Plex. Zie actie van Lenovo: Grafische kaart: Lenovo - NVIDIA T600 4 GB mini DP*4 met HP-beugel via Lenovo voor € 174,30.
Kan 12 1080p streams gelijktijdig transcode of 3 4K streams gelijktijdig transcode.

MuVo in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"
En al kunnen testen dit weekend? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 07:56
belly89 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:36:
[...]

Ik heb nog niet uitgebreid kunnen testen, mijn eerste doel was de Grafishe kaart beschikbaar te maken in een Vmware ESXI Virtuele Machine. Helaas ben ik er achter gekomen dat NVIDIA geen ondersteuning heeft voor dit scenario geblokeerd voor budget Quadro kaarten. Voeg je nu de Grafishe kaart toe aan een Windows 10 VM, dan krijg je een bekende error 43 te zien en werkt de kaart niet. Eventueel work-arrounds uit het verleden heb ik nog niet werkend gekregen.

Mocht dit zo blijven, dan ben ik genoodzaakt om naar WIndows Hyper-V te switchen en op de host zelf Plex te draaien.

Zodra ik dit heb opgelost zal ik mijn Plex ervaring met de Grafische kaart delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb Plex in docker draaien, dat werkt verder best goed. Waar ik echter last van heb: als ik op mijn Android-telefoon via Plex iets wil kijken dan gebeurt het bijna altijd dat hij het bestand de eerste keer niet wil laden, en lijkt dan te hangen. Vervolgens kill ik Plex, doe ik exact hetzelfde als wat ik al deed (met hetzelfde bestand) en dan werkt het eigenlijk altijd wel. Ik heb er zelfs aan gedacht om via Tasker Plex na de eerste keer starten te killen en dan weer te starten, zodat het de tweede keer wel werkt, maar dat lost eigenlijk het probleem niet op.

Iemand die dit herkent? Uiteraard heb ik op Google gezocht, maar het is lastig zoeken ...

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MuVo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Ik heb nog niet uitgebreid kunnen testen, mijn eerste doel was de Grafishe kaart beschikbaar te maken in een Vmware ESXI Virtuele Machine. Helaas ben ik er achter gekomen dat NVIDIA geen ondersteuning heeft voor dit scenario geblokeerd voor budget Quadro kaarten. Voeg je nu de Grafishe kaart toe aan een Windows 10 VM, dan krijg je een bekende error 43 te zien en werkt de kaart niet. Eventueel work-arrounds uit het verleden heb ik nog niet werkend gekregen.

Mocht dit zo blijven, dan ben ik genoodzaakt om naar WIndows Hyper-V te switchen en op de host zelf Plex te draaien.

Zodra ik dit heb opgelost zal ik mijn Plex ervaring met de Grafische kaart delen.
Bij mijn weten heeft Nvidia vrij recent deze limitatie(s) opgeheven voor hun normale consumenten kaarten, ik zou er echter niet raar van opkijken dat dit bij de (semi) professionele lijn nog altijd deze ellende is ja. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
D4NG3R schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Bij mijn weten heeft Nvidia vrij recent deze limitatie(s) opgeheven voor hun normale consumenten kaarten, ik zou er echter niet raar van opkijken dat dit bij de (semi) professionele lijn nog altijd deze ellende is ja. :')
Ik las inderdaad dat ze de limitaties hadden opgegeven, maar het blijft ellende met vmware. Elke vm herstart is een risico.

Sinds vandaag een werkende VM met de Quadro werkend. :)
belly89 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:36:
[...]

Sinds vandaag een eerste test kunnen doen, 1x 4k REMUX film met een bitrate van 81.3 Mbps, kunnen transcode naar 2mbps in de webplayer van Plex op een andere pc. Laden gaat vlot, merk het transcode van 81.3 Mbps bitrate gaat, met heel soms een minimale buffer. Nu zit mijn cliënt pc op wifi, dus ik weet niet of het daar aanligt.

Naar 2mbs transcode
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7EKx_cPIQRQ5EtTBe5AB1dHd6g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zeithNHDdYichYx2skPcLCup.png?f=fotoalbum_large

Transcode naar 2K
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtiGZ5HtGQgV7l6fUR84z-grNlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0dQlfKfSaxns6N70j7VaufkY.png?f=fotoalbum_large

Maar het werkt voor nu :) , heeft even geduurd vanwege virtualisatie met vmware. Maar als je deze kaart gewoon in een Windows of Linux systeem draait dan heb je de problemen niet en kun je direct aan de slag in Plex.

[ Voor 14% gewijzigd door MuVo op 28-07-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:45:
Ik heb Plex in docker draaien, dat werkt verder best goed. Waar ik echter last van heb: als ik op mijn Android-telefoon via Plex iets wil kijken dan gebeurt het bijna altijd dat hij het bestand de eerste keer niet wil laden, en lijkt dan te hangen. Vervolgens kill ik Plex, doe ik exact hetzelfde als wat ik al deed (met hetzelfde bestand) en dan werkt het eigenlijk altijd wel. Ik heb er zelfs aan gedacht om via Tasker Plex na de eerste keer starten te killen en dan weer te starten, zodat het de tweede keer wel werkt, maar dat lost eigenlijk het probleem niet op.

Iemand die dit herkent? Uiteraard heb ik op Google gezocht, maar het is lastig zoeken ...
Schop ... Iemand een idee?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
MuVo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:59:
[...]

Ik las inderdaad dat ze de limitaties hadden opgegeven, maar het blijft ellende met vmware. Elke vm herstart is een risico.

Sinds vandaag een werkende VM met de Quadro werkend. :)

[...]

Sinds vandaag een eerste test kunnen doen, 1x 4k REMUX film met een bitrate van 81.3 Mbps, kunnen transcode naar 2mbps in de webplayer van Plex op een andere pc. Laden gaat vlot, merk het transcode van 81.3 Mbps bitrate gaat, met heel soms een minimale buffer. Nu zit mijn cliënt pc op wifi, dus ik weet niet of het daar aanligt.

Naar 2mbs transcode
[Afbeelding]

Transcode naar 2K
[Afbeelding]

Maar het werkt voor nu :) , heeft even geduurd vanwege virtualisatie met vmware. Maar als je deze kaart gewoon in een Windows of Linux systeem draait dan heb je de problemen niet en kun je direct aan de slag in Plex.
Inmiddels die van mij ook binnen en geïnstalleerd. Nog niet heel enthousiast. Kan ook een 4k film transcoden maar ook met een buffer af en toe. Wijzigen van bitrate verloopt niet soepel. Nog niet heel veel kunnen testen dus nog even een keer tijd voor maken. Laden lijkt ook langer te duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
belly89 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:07:
[...]

Inmiddels die van mij ook binnen en geïnstalleerd. Nog niet heel enthousiast. Kan ook een 4k film transcoden maar ook met een buffer af en toe. Wijzigen van bitrate verloopt niet soepel. Nog niet heel veel kunnen testen dus nog even een keer tijd voor maken. Laden lijkt ook langer te duren.
Kleine buffers wil je inderdaad niet. Zelf heb ik weinig vergelijkingen materiaal als het gaat om 4K transcode. Mijn NAS transcode 1080 prima, voor 4k gebruikte ik de direct Play opties en liet de Plex cliënt het werk doen.

Binnenkort verder testen, ik het het virtuele systeem waar Plex nu in draait meer geheugen gegeven (4gb naar 8gb en 2 extra virtuele processors (2 naar 4). Wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
MuVo schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:24:
[...]

Kleine buffers wil je inderdaad niet. Zelf heb ik weinig vergelijkingen materiaal als het gaat om 4K transcode. Mijn NAS transcode 1080 prima, voor 4k gebruikte ik de direct Play opties en liet de Plex cliënt het werk doen.

Binnenkort verder testen, ik het het virtuele systeem waar Plex nu in draait meer geheugen gegeven (4gb naar 8gb en 2 extra virtuele processors (2 naar 4). Wellicht helpt het.
Hoe zit het met jouw CPU tijdens het trancoderen? Bij mij loopt die niet naar 100% zoals zonder GPU maar hij neemt zeker wel een 20% in beslag per 4k transcode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
belly89 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Hoe zit het met jouw CPU tijdens het trancoderen? Bij mij loopt die niet naar 100% zoals zonder GPU maar hij neemt zeker wel een 20% in beslag per 4k transcode.
Na wat fine getuned te hebben in Plex, in de Virtuele Machine waar Plex in draait loopt 1 transcode taak van 4k naar 1080 20mbit vloeit zonder bufferen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7q4hsRuH31Rd0rALJ0kfC2AR2d8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1xBFbm5pX6pXjrBjoooAfUvE.png?f=fotoalbum_large

De initiële start van de film duurt kort even (+-10sec), ik merkte dat de CPU bij het starten van een transcode kort piekt, dus de CPU heeft wat ruimte nodig om dit op te vangen. Een 4 core VM handelt dit beter af dan 2cores.

2x een 4k transcode taak van 4k naar 1080 20mbit vloeit zonder bufferen, maar hierbij loopt mijn virtuele CPU op naar 97%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbHTmRWkFc5XI_V9DuGj2_LyzdQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HrW5NJ37siEsuwgJQotXpne.png?f=fotoalbum_large

Beide films heb ik open op de zelfde cliënt als mijn eerder tests, de cliënt is verbonden met Wifi (wifi5).

Eens kijken of ik mijn virtuele CPU meer ruimte kan geven, anders zit ik aan het limiet van de Intel i7-4790 CPU. Onder water verzorgd deze CPU ook voor de virtuele omgeving en een andere VM.

Mijn plex instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7clxOn3ceEMYfwsAKOaruIL8w50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/07KGrvB39iwBiPxIihI1RyTa.png?f=fotoalbum_large

HDR-tonemapping wordt niet ondersteund door Plex door een NVIDIA kaart, dan switcht Plex naar de CPU om te transcode.

De NVIDIA driver in de Virtuele machine is gepatcht om meer 3 gelijktijdige transcodes aan te kunnen. Dit is vooral interessant voor gelijktijdige 1080p transcodes

Edit: Misshien eens wat testen met de instelling "Laat mijn CPU lijden"..

[ Voor 8% gewijzigd door MuVo op 01-08-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:45:

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
MuVo schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Na wat fine getuned te hebben in Plex, in de Virtuele Machine waar Plex in draait loopt 1 transcode taak van 4k naar 1080 20mbit vloeit zonder bufferen.
[Afbeelding]

De initiële start van de film duurt kort even (+-10sec), ik merkte dat de CPU bij het starten van een transcode kort piekt, dus de CPU heeft wat ruimte nodig om dit op te vangen. Een 4 core VM handelt dit beter af dan 2cores.

2x een 4k transcode taak van 4k naar 1080 20mbit vloeit zonder bufferen, maar hierbij loopt mijn virtuele CPU op naar 97%.
[Afbeelding]

Beide films heb ik open op de zelfde cliënt als mijn eerder tests, de cliënt is verbonden met Wifi (wifi5).

Eens kijken of ik mijn virtuele CPU meer ruimte kan geven, anders zit ik aan het limiet van de Intel i7-4790 CPU. Onder water verzorgd deze CPU ook voor de virtuele omgeving en een andere VM.

Mijn plex instellingen:
[Afbeelding]

HDR-tonemapping wordt niet ondersteund door Plex door een NVIDIA kaart, dan switcht Plex naar de CPU om te transcode.

De NVIDIA driver in de Virtuele machine is gepatcht om meer 3 gelijktijdige transcodes aan te kunnen. Dit is vooral interessant voor gelijktijdige 1080p transcodes

Edit: Misshien eens wat testen met de instelling "Laat mijn CPU lijden"..
De CPU moet dus bij jou ook wel werk verrichten, dat heb ik inderdaad ook. Verder heb ik ook de drivers gepatcht en lijkt het aardig te werken nu! Ik heb de transcoderkwaliteit nu staan op Automatisch i.p.v. Laat mijn CPU lijden. Daar zal ik nog mee kunnen spelen, alleen wil ik natuurlijk dat mijn GPU lijdt en niet mijn CPU gezien deze ook voor andere taken gebruikt wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:34
Als ik tegenwoordig via Plex een ondertitel wil downloaden, dan lukt dat niet meer. Ik krijg wel een lijst met mogelijkheden, maar als ik er eentje selecteer probeert Plex te downloaden, maar krijg ik al snel de melding dat het mislukt is zonder verdere toelichting.
Iemand hetzelfde probleem gehad en kunnen verhelpen? Of anderszins een suggestie hoe ik het kan oplossen? Ik weet niet waar ik het zoeken moet.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Patrick_6369 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:46:
Als ik tegenwoordig via Plex een ondertitel wil downloaden, dan lukt dat niet meer. Ik krijg wel een lijst met mogelijkheden, maar als ik er eentje selecteer probeert Plex te downloaden, maar krijg ik al snel de melding dat het mislukt is zonder verdere toelichting.
Iemand hetzelfde probleem gehad en kunnen verhelpen? Of anderszins een suggestie hoe ik het kan oplossen? Ik weet niet waar ik het zoeken moet.
Ben daar toevallig ook deze ochtend mee bezig, ik zoek een manier om dat te automatiseren.
Dat werkt namelijk niet meer in mijn docker install.

Maar ik denk dat jij in de richting van de rechten moet zoeken. Dat je plex install geen schrijf rechten
heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:25
ppeterr schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:10:
[...]

Ben daar toevallig ook deze ochtend mee bezig, ik zoek een manier om dat te automatiseren.
Dat werkt namelijk niet meer in mijn docker install.
Dit is denk ik wat je zoekt. Ik gebruikt het al sinds het begin en werkt hartstikke goed.
https://www.bazarr.media/

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Daniel. schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Dit is denk ik wat je zoekt. Ik gebruikt het al sinds het begin en werkt hartstikke goed.
https://www.bazarr.media/
Die heb ik toevallig net geinstalleerd, enkel die hebben een install van sonarr nodig. Ik gebruik
een qbitt install en ben daar zo aan gewend dat ik er ietswat huiverig voor ben :)

Misschien toch maar eens proberen dan.

[edit] even sonarr erbij gezet. En dat ging wel heel soepel. Uhmm veel belovend :)

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 02-08-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:34
Patrick_6369 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:46:
ppeterr schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:10:
[...]
Maar ik denk dat jij in de richting van de rechten moet zoeken. Dat je plex install geen schrijf rechten
heeft.
Bedankt voor je reactie, maar volgens mij is dat het probleem niet. Ik ben erbij vergeten te schrijven dat het speelt in de Android TV app. Als ik het doe via de Android Phone app of via de browser op de server dan werkt het wel gewoon.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hier nog iets raars, als ik de Windows applicatie voor Plex gebruik om remote video's te bekijken, dan schaalt ie altijd terug naar 2mbps.

Ik heb onder settings -> quality -> internet streaming -> video quality de dropdown al naar maximum veranderd, maar hij blijft downscalen. Sterker nog, als ik iets afspeel, dan geeft ie niet eens de optie voor original quality. De opties zijn zeer beperkt en laag. Is dit normaal of is het (weer) een bug?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:55
Sp33dFr34k schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:41:
Hier nog iets raars, als ik de Windows applicatie voor Plex gebruik om remote video's te bekijken, dan schaalt ie altijd terug naar 2mbps.

Ik heb onder settings -> quality -> internet streaming -> video quality de dropdown al naar maximum veranderd, maar hij blijft downscalen. Sterker nog, als ik iets afspeel, dan geeft ie niet eens de optie voor original quality. De opties zijn zeer beperkt en laag. Is dit normaal of is het (weer) een bug?
Dat viel me laatst ook op in de browser, tot max 2mbit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

menzo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Dat viel me laatst ook op in de browser, tot max 2mbit ofzo.
Vaag, want op android gaat het goed. Ook op Windows als ik de VPN aanzet want dan denkt Plex dat ik "thuis" zit.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 17:10
Sp33dFr34k schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:41:

Volgens mij betekend dat dat hij naar de Plex Relay server terugschakelt.

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Desiler schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:29:
[...]

Volgens mij betekend dat dat hij naar de Plex Relay server terugschakelt.
Bingo, dat was het inderdaad. CF proxy uitgezet en nu werkt het prima. Had het niet in de gaten totdat ik jouw comment zag. Thanks.

• ppeterr
  • Nu online
Is er hier iemand met een Mibox s ?

Ik heb een maat er een kado gedaan, in de veronderstelling dat hij thuis dan de boel
in direct stream kan afspelen. Maar hij liep tegen wat problemen aan met laden en stotteren.
Dus hij is langsgekomen met dat ding, en even hier aan de tv gehangen. Het lijkt iets beter te
gaan met sommige titels, maar mij komt het over dat het een half zo krachtig apparaatje is
als een nvidia shield.

Mis ik iets ?

ps: moet wel meegeven dat ik wat lastigere titels er tegen aangegooid heb. (mad max / gemini man etc)

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 11-08-2022 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desiler
ppeterr schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:54:

Ik heb een maat er een kado gedaan, in de veronderstelling dat hij thuis dan de boel
in direct stream kan afspelen. Maar hij liep tegen wat problemen aan met laden en stotteren.
Dus hij is langsgekomen met dat ding, en even hier aan de tv gehangen. Het lijkt iets beter te
gaan met sommige titels, maar mij komt het over dat het een half zo krachtig apparaatje is
als een nvidia shield.

Mis ik iets ?

ps: moet wel meegeven dat ik wat lastigere titels er tegen aangegooid heb. (mad max / gemini man etc)
Gebruik je de Plex app? Probeer anders eens KODI te installeren i.c.m met PlexKodiConnect. Deze ondersteund veel meer codecs.

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• belly89
Desiler schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Gebruik je de Plex app? Probeer anders eens KODI te installeren i.c.m met PlexKodiConnect. Deze ondersteund veel meer codecs.
Of de officiële Plex addon in Kodi! Werkt wat makkelijker mijns inziens en speelt ook alles direct af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Desiler schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

belly89 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Of de officiële Plex addon in Kodi! Werkt wat makkelijker mijns inziens en speelt ook alles direct af.
Dat klinkt als een goed idee! Hij heeft hem weer mee, dus hij gaat het vandeweek even uitproberen.
Maar het klinkt wel logisch, en dat met de codecs ondersteuning vanuit kodi het beter gaat werken

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

ppeterr schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:54:

als een nvidia shield.

Mis ik iets ?

Speelt hier nagenoeg alles af, hebt een miibox S en een shield.

Ja de shield is ontieglijk sneller mar die miibox speelt wel veel af hoor. meestal audio is het probleem.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• ppeterr
  • Nu online
SadisticPanda schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:55:
[...]

Speelt hier nagenoeg alles af, hebt een miibox S en een shield.

Ja de shield is ontieglijk sneller mar die miibox speelt wel veel af hoor. meestal audio is het probleem.
Ik heb die miibox even hier in het netwerk gehangen, en een aantal films getest. WIlleswaar
allemaal 4k HDR atmos en zeer hoge bitrate. Maar met de standaard plex player pakt hij het
niet of zeer moeizaam op. Subs erbij selecteren, ofwel local vanaf de plex server lukt niet.
En downloaden naar het device werkt ook niet. Als de film eenmaal draait, krijg je zelfs af
en toe de melding dat het internet te langzaam is :) Maar ja dat is het niet, want lokaal.

Dus met de huidige plex app zal het niet lekker werken, het streamen van mijn content. 80% is remux
en hoogste kwaliteit. 1080p gaat wel probleemloos.

De tip het te gaan proberen via Kodi klinkt goed. Wellicht heeft dat een betere codec integratie wat
er mist op de mibox zelf.

Loop nog tegen een ander probleem aan, hij zit op 50/5 kpn glas....tja....sommige films lopen tegen
de Bitrate van 70000 kbps. Denk dat hij minimaal naar 100/10 zal moeten upgraden.
Het wifi chipsetje wat erin zit is ook niet heel geweldig. test zo rond de 200Mpbs. Is wel voldoende
maar loopt ver achter met ieder ander apparaatje hier in huis, laat staan bij hem.

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 11-08-2022 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

aaah moet wel zeggen, hier hangt die via usb op LAN adapter, geen wifi hier. 70Mbit Pompen over wifi...zeker op 2.4Ghz

Hier kabeltje, geen problemen...

• ppeterr
  • Nu online
SadisticPanda schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:51:
aaah moet wel zeggen, hier hangt die via usb op LAN adapter, geen wifi hier. 70Mbit Pompen over wifi...zeker op 2.4Ghz

Hier kabeltje, geen problemen...
Joh, dat is eigenlijk ook een goed idee...heb je nog ergens een linkje voor die Lan Adapter.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

ugreen usb to RJ45. Vanop ali :D

zo direct geen linkje, enkel dat merk ugreen is

• ppeterr
  • Nu online
SadisticPanda schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:54:
ugreen usb to RJ45. Vanop ali :D

zo direct geen linkje, enkel dat merk ugreen is
Got it, denk ik :) Goede tip!

https://www.amazon.nl/UGR...-Compatibel/dp/B00MYTSN18
https://www.amazon.nl/-/e...TL1VQ4/ref=dp_ob_title_ce

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 11-08-2022 17:59 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ja, ik heb die zwarte. Maar lijkt me 2 keer zelfde ding in verschillende behuizing eerlijk gezegd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 427499

Ik kwam van de week Plex Meta Manager tegen. Leuke toevoeging op je bibliotheek.
https://metamanager.wiki/en/latest/

Voorbeeldje van een paar film posters zoals ik ze nu heb ingesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGrbE7-JNbIaYwX2yu-aXS0uvnY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ntYktm53tiT0Si2z6wmdWJ6v.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 427499 op 12-08-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willampie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-05 16:13
D4NG3R schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:14:
[...]

Als je deze op altijd zet, zal Plex altijd de ondertitels in de videostream zelf branden, terwijl je client in 99/100 gevallen zelf prima in staat is deze te weergeven.

Ik loop er zelf iig niet mee tegen problemen aan, het enige "nadeel" is dat er geen fancy opmaak meer wordt toegepast op de ondertitels, maar dat is vooral iets wat je bij anime ziet en niet bij normale series/films.

Probeer het, alleen al het verschil in hoe snel ik door een video heen kan spoelen is een godsgruwelijk grote verademing. Het overgrote deel van m'n content wordt nu gewoon direct-played. :)
Ik merk dat mijn server (DS918+ met Hardware acceleration) anime aflevering nauwelijks geladen krijgt. Volgensmij komt dat omdat hier een image subtitle in zit (.pgs / .ass als ik me niet vergis).

Normaal gesproken speel ik alles direct af zonder te transcoderen en werkt het perfect met een .srt ondertiteling.

Hoe ik het anime probleem nu oplos is door de afleveringen eerst te optimaliseren voor tv, maar dan heb ik af en toe het probleem dat de ondertiteling niet gelijk loopt ;'(.

Lost de functie: (burn subtitles only image formats) dit probleem ook voor mij op? Of nog steeds niet omdat het gaat om een image ondertiteling?

Of hoe pak jij dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Je kunt die PGS subs ook altijd converteren naar srt. Effe werk, maar dan heb je je probleem wel redelijk eenvoudig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

willampie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Ik merk dat mijn server (DS918+ met Hardware acceleration) anime aflevering nauwelijks geladen krijgt. Volgensmij komt dat omdat hier een image subtitle in zit (.pgs / .ass als ik me niet vergis).

Normaal gesproken speel ik alles direct af zonder te transcoderen en werkt het perfect met een .srt ondertiteling.

Hoe ik het anime probleem nu oplos is door de afleveringen eerst te optimaliseren voor tv, maar dan heb ik af en toe het probleem dat de ondertiteling niet gelijk loopt ;'(.

Lost de functie: (burn subtitles only image formats) dit probleem ook voor mij op? Of nog steeds niet omdat het gaat om een image ondertiteling?

Of hoe pak jij dit aan?
Op welk(e) device(s) speel je de content daadwerkelijk af? .ass ondertitels zijn geen image format, gewoon een uitgebreidere versie van .srt, .pgs is dat echter wel - maar ook dat is een format wat ik bij anime eigenlijk helemaal niet zo veel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willampie
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:50:
Je kunt die PGS subs ook altijd converteren naar srt. Effe werk, maar dan heb je je probleem wel redelijk eenvoudig opgelost.
Ik zou dit het liefst automatisch laten doen dmv een programma in een docker container. Ik heb alleen geen idee hoeveel werk dit van mijn server vraagt. Ik zal er is naar kijken!
D4NG3R schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:31:
[...]

Op welk(e) device(s) speel je de content daadwerkelijk af? .ass ondertitels zijn geen image format, gewoon een uitgebreidere versie van .srt, .pgs is dat echter wel - maar ook dat is een format wat ik bij anime eigenlijk helemaal niet zo veel zie.
Ik speel anime 80% van keren af op mijn LG tv via de plex app. De andere 20% speel ik het af op mijn telefoon wanneer ik onderweg ben.

Ik dacht dat .ASS een image format was. Mijn probleem is dus opgelost als ik het automatisch inbranden uitzet zoals je eerder beschreef?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

willampie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Ik zou dit het liefst automatisch laten doen dmv een programma in een docker container. Ik heb alleen geen idee hoeveel werk dit van mijn server vraagt. Ik zal er is naar kijken!

[...]

Ik speel anime 80% van keren af op mijn LG tv via de plex app. De andere 20% speel ik het af op mijn telefoon wanneer ik onderweg ben.

Ik dacht dat .ASS een image format was. Mijn probleem is dus opgelost als ik het automatisch inbranden uitzet zoals je eerder beschreef?
Probeer het. :)

Het is een simpele client-side optie, bij voorkeur staat die op automatic, maar als je net als mij vaak onnodige transcodes krijgt kan je kijken of image formats only beter presteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desiler
willampie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Ik gebruik Tdarr hiervoor, werkt perfect. https://docs.tdarr.io/docs/welcome/what

Ik weet alleen niet zeker of dit ook voor jouw use-case werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Desiler op 12-08-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willampie
Legend! Ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik draai plex in een docker op mijn nas. Ik was bezig met wat dingen toevoegen in de config
van de plex container voor radarr. Ik zag daar een foute entry staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JIdIIdXGyPacFCDHWEie-Hcj38=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BzJIDbemthNPbpDESmDpsift.png?f=user_large

Dus ik denk ik haal die weg.....uhmm nu werkt het dus niet meer.

Ben er lichtelijk overspannen van ondertussen, aangezien ik die entry ook niet meer kan toevoegen.
Spaties worden niet geaccepteerd.

Het gaat om

code:
1
2
3
4
5
{
         "host_volume_file" : "/PlexMediaServer/AppData",
         "mount_point" : "/config/Library/Application Support",
         "type" : "rw"
      },

Edit, ik heb dit dus deels werkend gekregen door de instelling te exporteren zonder die foute
instelling erbij, daarna de juiste (althans werkende) erin te editen, en die in te laden.
Nu werkt het, maar het blijft een error in de omgevings variabelen.

[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 12-08-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

willampie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Of hoe pak jij dit aan?
Welke codec. X264 zou moeten gaan, HEVC hangt er vanaf welke nas. hi10p264, vergeet het maar. Geen hardware decoding voor buiten paar exotische chipsets..

Maar probeer eerst eens anime af te spelen zonder subs, dan weet je of het daar aan ligt...

@ppeterr Welke docker image?

volgens mij moet die gewoon zijn.

"mount_point" : "/config",

[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 13-08-2022 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
SadisticPanda schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 06:59:
[...]

@ppeterr Welke docker image?

volgens mij moet die gewoon zijn.

"mount_point" : "/config",
https://registry.hub.docker.com/r/plexinc/pms-docker/

Heb het ondertussen wel weer aan de praat, maar ik doe iets vaags :P
Dit is een screenshot vanuit portainer, de een na onderste als ik die weghaal loopt
alles in de soep. En als ik die bekijk in de docker instellingen op de synology is het een
fout ingegeven entry, en wordt als een error weergegeven,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVxVwjrFULLRcVJwd8VonebRDnU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WgFlRhDjqnZvgs8riK0S8sHV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@ppeterr de tering, waarom heb je zoveel volume mounts? Je hebt er 1 zelfs dubbel in staan. Vraag me af of je folderstructuur wel zo handig is ingedeeld op de NAS, maargoed dat is jouw ding. Daarnaast is Portainer vrij ruk trouwens om containers aan te maken, zou eens kijken naar docker compose voor de toekomst icm LSIO containers, die zitten doorgaans beter in elkaar ivm rechten en mappings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:45:
@ppeterr de tering, waarom heb je zoveel volume mounts? Je hebt er 1 zelfs dubbel in staan. Vraag me af of je folderstructuur wel zo handig is ingedeeld op de NAS, maargoed dat is jouw ding. Daarnaast is Portainer vrij ruk trouwens om containers aan te maken, zou eens kijken naar docker compose voor de toekomst icm LSIO containers, die zitten doorgaans beter in elkaar ivm rechten en mappings.
Het is helemaal niet handig meer nee :( Dat is zo ontstaan het afgelopen jaar.
Het zijn 12 van elkaar los staande bibliotheken met 25TB aan data. Dus nee je hebt
gelijk het is een zooitje, maar zie er erg tegen op om dat netjes te maken, veel content
heb ik wel netjes zitten uitzoeken. Collecties/foto's op jaar etc. Als ik dat weer allemaal moet
doen ben ik een jaar verder :)

Maar goed, ben wel een stap verder. Het werkt weer. Met overseerr, radarr, en bazarrr.
Dat was het doel, straks eerst maar eens alle configs apart zetten.

Had mij een jaar geleden nog voorgenomen alles strak georganiseerd te houden, is dus niet gelukt :9

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 13-08-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@ppeterr 2 lijnen sari je naar /config mount conlicten was.

Die volume met die cijfers mag ewoo weg volgens mij en appdata van voorlaatste lijn ma gewoon wijze naar /config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
SadisticPanda schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:35:
@ppeterr 2 lijnen sari je naar /config mount conlicten was.

Die volume met die cijfers mag ewoo weg volgens mij en appdata van voorlaatste lijn ma gewoon wijze naar /config
Thanks voor het meedenken, ik ga dat later even proberen. Ik heb geen idee hoe dat daar zo
fout in komt te staan. Natuurlijk doe ik soms ook vage dingen, maar in dit geval verdenk
ik watchtower ervan. Eerst maar eens straks alles netjes backuppen aangezien
alles nu fantastisch werkt weer. Overseerr is echt een aanrader als je gebuikers hebt
die nog wel eens verzoekjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@SadisticPanda

Ik ben er even mee bezig geweest, en op het moment als ik dus die mount aanpas naar /config.
Dan gaat het dus mis, er wordt geen config geladen. Als ik /config/library/application support gebruik
dan laad de boel weer, maar wordt het als een foute entry gezien.

Toch wel apart, aangezien het eigenlijk in hetzelfde path ligt, 2 dirs terug (/config)

Het volume met die cijfers komt niet voor in de volume config op de synology, maar als ik
het dus bekijk via portainer, staat hij er wel bij.

Ben beetje huiverig om die te verwijderen.

Het gekke is, dat dus alles functioneerd met die fout erin. Enige lastige is dat ik niet die container
settings kan editen op de synology. Omdat bij het saven er dus een error in zit.
Ik kan wel de settings exporteren, dan iets toevoegen, en importeren.
Maar wel met die fout dus, want anders werkt het niet.

Erg is het niet, want het werkt. Het is wel wat slordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Well that sucks…
Dear Plex User,
We want you to be aware of an incident involving your Plex account information yesterday. While we believe the actual impact of this incident is limited, we want to ensure you have the right information and tools to keep your account secure.
What happened
Yesterday, we discovered suspicious activity on one of our databases. We immediately began an investigation and it does appear that a third-party was able to access a limited subset of data that includes emails, usernames, and encrypted passwords. Even though all account passwords that could have been accessed were hashed and secured in accordance with best practices, out of an abundance of caution we are requiring all Plex accounts to have their password reset. Rest assured that credit card and other payment data are not stored on our servers at all and were not vulnerable in this incident.
What we're doing
We've already addressed the method that this third-party employed to gain access to the system, and we're doing additional reviews to ensure that the security of all of our systems is further hardened to prevent future incursions. While the account passwords were secured in accordance with best practices, we're requiring all Plex users to reset their password.
What you can do
Long story short, we kindly request that you reset your Plex account password immediately. When doing so, there's a checkbox to "Sign out connected devices after password change." This will additionally sign out all of your devices (including any Plex Media Server you own) and require you to sign back in with your new password. This is a headache, but we recommend doing so for increased security. We have created a support article with step-by-step instructions on how to reset your password here.
We'd also like to remind you that no one at Plex will ever reach out to you to ask for a password or credit card number over email. For further account protection, we also recommend enabling two-factor authentication on your Plex account if you haven't already done so.
Lastly, we sincerely apologize to you for any inconvenience this situation may cause. We take pride in our security system and want to assure you that we are doing everything we can to swiftly remedy this incident and prevent future incidents from occurring. We are all too aware that third-parties will continue to attempt to infiltrate IT infrastructures around the world, and rest assured we at Plex will never be complacent in hardening our security and defenses.
For step-by-step instructions on how to reset your password, visit: https://support.plex.tv/a...t-requires-password-reset
Thank you,
The Plex Security Team

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Krijg hem ook net ja.....potver

ook lastig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vp7wK0RU3m7WbQrdp771rzQlF8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WfAfl8wQrraB4QjNWVSmMIvy.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door ppeterr op 24-08-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06
Me2. Al gesubmit voor de FP?

Schering en inslag, bedrijven die je gegevens niet veilig houden.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
uhhh, dit is wel raar.

Password reset mail komt ook niet aan ;/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1OWrU0jQnfTo8pd0-9QmS7yU7jQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YrtXnRDQmFt3pno3BWNzFahm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 24-08-2022 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

NiGeLaToR schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

Me2. Al gesubmit voor de FP?

Schering en inslag, bedrijven die je gegevens niet veilig houden.
Yup gesubmit, zal er over een dag of 2 wel opstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:17:
uhhh, dit is wel raar.

Password reset mail komt ook niet aan ;/

[Afbeelding]
Nu je t zegt….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Maar even servertje uitgezet, just to be sure. Ik vind het maar vaag dat opeens de
connectie met mijn content ook weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb de mail ook gehad. Meteen maar even mijn wachtwoord gewijzigd. Nu start Plex Android wel op, maar zie ik mijn libraries niet meer. Later vandaag eens uitzoeken ...

Ah: is eigenlijk wat hierboven ook al is beschreven.

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 24-08-2022 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Mail wel binnen gehad nu, maar error wederom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AJKgU7hrSrjJdO9DbPJPkRS_6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UiTgdX3UBs6sQP0gTqkIUFc6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk staan de servers te roken nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:15
Heb de mail inderdaad ook gehad. Ik wacht wel even met de wachtwoordreset, zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Inmiddels binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:23:
Maar even servertje uitgezet, just to be sure. Ik vind het maar vaag dat opeens de
Same here, Plex servers lijken de load momenteel niet aan te kunnen. Probeer straks nog wel een reset.

De Update Password knop doet helemaal niks hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8Egy9UCLYhOK4s3F48dBYJmtVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M334uqh3hlvcSOhvtCDQvcuz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Tomba op 24-08-2022 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 18:50
ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:23:
Yuuup.
Mail gehad, ww reset gedaan maar inderdaad na inloggen alle libraries ontkoppeld en niet benaderbaar.
Plex maar even uitgezet en lokaal opnieuw ingelogd; daarna 'Claim server' gedaan en het is nu weer gekoppeld waardoor libraries weer zichtbaar zijn.

Aparte gang van zaken wel, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik krijg deze melding helaas steeds als ik het wachtwoord probeer aan te passen…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQcEJSsY2AJzs1bYt8aPckcIxjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jC06QmrWNLIoMFKOZRwlc7L.jpg?f=fotoalbum_large

Ah maar krijg nu wel de melding dat t password is aangepast…

Server moet inderdaad opnieuw geclaimd worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLoxYc_ywkjQBYJaLyQ1GCiGqos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WXvng68OObgBeyx2LwMMnRJ9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Tomba op 24-08-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Hier is het nu wel gelukt om het wachtwoord te resetten.

Ik heb 2 accounts, 1 premium met server en 1 losse om soms wat te kunnen testen. Op het premium account met server heb ik de mail wel ontvangen, op de andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

belly89 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:54:
Hier is het nu wel gelukt om het wachtwoord te resetten.

Ik heb 2 accounts, 1 premium met server en 1 losse om soms wat te kunnen testen. Op het premium account met server heb ik de mail wel ontvangen, op de andere niet
Ik heb maar 1 account en inderdaad met (Lifetime) Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Password kunnen resetten, online account was alles leeg.
Ook even lokaal opnieuw ingelogged, en een server claim gedaan.

Boel is niet helemaal top, helft laad niet. En krijg fouten om mijn oren.

Ik laat het maar even rusten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Op dit moment zullen de servers wel overuren draaien ja, bij dit soort berichtgeving zie je ook vaak dat er grappenmakers op afkomen die het allemaal nog even een slag erger maken door de DDoS scripts aan te slingeren. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Zet mij wel even aan het denken, hier op tweakers denken we allemaal wel na over
hoe secure het allemaal wel niet moet zijn, met vpn's, vlans. pihole, zelf hosten noem het.
En dan gaan we toch "discutabele" content hosten via een externe partij.

Die het blijkbaar niet helemaal op orde heeft.

Nou deel ik wel een beetje de mening, usability over security. Want dit soort software wil je
natuurlijk niet al te complex maken en toegangkelijk houden. Maar dan nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 09:07
Ik log in met google mail, moet ik dit wachtwoord ook wijzigen dan?
of kunnen ze die niet traceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:35:
Zet mij wel even aan het denken, hier op tweakers denken we allemaal wel na over
hoe secure het allemaal wel niet moet zijn, met vpn's, vlans. pihole, zelf hosten noem het.
En dan gaan we toch "discutabele" content hosten via een externe partij.

Die het blijkbaar niet helemaal op orde heeft.

Nou deel ik wel een beetje de mening, usability over security. Want dit soort software wil je
natuurlijk niet al te complex maken en toegangkelijk houden. Maar dan nog..
Er is tot dusver nog geen indicatie dat Plex haar zaakjes niet op orde heeft en/of nalatig is geweest. De komende paar dagen gaan we (hopelijk) zien of hier wel/geen verandering in gaat komen.

Pijnlijk is het natuurlijk altijd wel. :')
Henkhuppelschot schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:37:
Ik log in met google mail, moet ik dit wachtwoord ook wijzigen dan?
of kunnen ze die niet traceren?
Tenzij je daar hetzelfde wachtwoord gebruikt hoef je daar niet bang voor te zijn.

Ook je Plex wachtwoord ligt (nog) niet op straat, enkel de hash ervan. Welke hashing methode ze echter gebruiken weten we nog niet.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2022 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nou geen indicatie, het feit ligt al op tafel :)

Maar dat is niet helemaal de strekking van mijn post, ik doel meer op dat ik zelf
eens zou moeten nadenken, of plex wel de manier is om mijn media te delen.
Of er betere manieren zijn waar je het het allemaal zelf in handen houd.

Maar ja, dan is het niet zo mooi of handig of compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:49:

Maar dat is niet helemaal de strekking van mijn post, ik doel meer op dat ik zelf

Relatief offtopic voor hier, maar Emby valt best wel mee en Jellyfin maakt redelijke sprongen.
Bij deze 2 kan je alles volledig lokaal houden (bij Emby kan je er voor kiezen om zoals bij plex via hun servers te gaan, maar dat moet niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
roeleboel schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:04:
[...]

Relatief offtopic voor hier, maar Emby valt best wel mee en Jellyfin maakt redelijke sprongen.
Bij deze 2 kan je alles volledig lokaal houden (bij Emby kan je er voor kiezen om zoals bij plex via hun servers te gaan, maar dat moet niet)
Ja dat zijn opties, maar goed inderdaad duik ik off-topic hier. Althans als we dit soort
alternatieven gaan bespreken hier. Ik zal er eens naar kijken.

Anyway, alles lijkt weer normaal hier, en functioneel. Schrok mij wel een hoedje :)
Ondanks dat er snachts overal een backup van loopt, moet ik er niet aan denken
om op een dag wakker te worden, en het is een grote puinhoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:49:
Mwhah nee, al denk ik dat dat meer een definitiekwestie is.

Je kan een "publiek" systeem nooit perfect dichttimmeren, als er intern iemand een foutje gemaakt heeft of voor een of andere phishing tactiek gevallen is wil dat nog niet direct zeggen dat men nalatig is geweest en/of de zaakjes verder niet op orde heeft.

Maar goed, dat maakt verder ook niet (meer) uit.

Emby/JellyFin zijn wel okay, maar vond ik het 'net niet' t.o.v. Plex.

Eigen beheer vs gemak vs privacy blijft altijd wel een dingetje ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-02 10:04
Is die password change verplicht? Ik kan alles nog benaderen. Het zou echt een drama zijn als ik alle apparaten moet uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:14
Marve79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:15:
Is die password change verplicht? Ik kan alles nog benaderen. Het zou echt een drama zijn als ik alle apparaten moet uitloggen.
Nee, maar dan ook niet klagen straks als het gevolgen heeft. :+

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verplicht niet, maar het is absoluut wel aan te raden dat te doen.

Log jij met 1 account op zo veel plekken in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Marve79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:15:
Waarom zou je risico willen lopen, het drama is groter als de boel straks misbruikt wordt.

ps, wel 2fa aanstaan hoop ik ?

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 24-08-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gewoon snel aanpassen dat ww, dan kunnen ze verder ook niets met je gegevens mochten ze de hash kraken. Buiten de gewoonlijke spam carrousel dan waar we mogelijk in terecht gaan komen als onze emailadressen verkocht gaan worden door de hackers, zucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marve79
ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Waarom zou je risico willen lopen, het drama is groter als de boel straks misbruikt wordt.

ps, wel 2fa aanstaan hoop ik ?
Nope. Dat gaat niet want ik deel mijn account. Als je namelijk iedereen eigen accounts geeft moeten die allemaal Plexpass kopen. Weet niet of dat inmiddels al is veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Marve79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Nope. Dat gaat niet want ik deel mijn account. Als je namelijk iedereen eigen accounts geeft moeten die allemaal Plexpass kopen. Weet niet of dat inmiddels al is veranderd.
Oke, mijn advies. Verander je password. Zet 2fa aan. En ga persoonlijk inloggen op die apparaten
waar je de boel mee deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:21:
[...]

Oke, mijn advies. Verander je password. Zet 2fa aan. En ga persoonlijk inloggen op die apparaten
waar je de boel mee deelt.
Dat zou ik graag doen. Maar wat ik zeg als ik bijv aparte accounts voor mijn kinderen maak moet ik voor hen een Plex pass kopen en kost me $5 per maand extra per persoon. Free kan wel maar dan kun je niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Marve79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:26:
[...]

Dat zou ik graag doen. Maar wat ik zeg als ik bijv aparte accounts voor mijn kinderen maak moet ik voor hen een Plex pass kopen en kost me $5 per maand extra per persoon. Free kan wel maar dan kun je niet downloaden.
Maak gewoon een uniek password aan, die je dan deelt met je kinderen. Zet 2fa aan zodat jij
alleen de gebruikers die code kan verschaffen als ze inloggen. Dan ben je er toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Voor de kids kan je toch wel even opnieuw inloggen, neem aan dat die een lokaal beheert account hebben gekoppeld aan dat van jouw.

Familie en vrienden mogen iig van mij gewoon dokken voor de app/pass als ze meer willen dan dat ze met free kunnen. Daar deel ik enkel losse libraries mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marve79
ppeterr schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Maak gewoon een uniek password aan, die je dan deelt met je kinderen. Zet 2fa aan zodat jij
alleen de gebruikers die code kan verschaffen als ze inloggen. Dan ben je er toch ?
Misschien is dat wel een goed idee idd. Ik heb sowieso het idee dat familieleden soms mijn account weer met anderen delen.
D4NG3R schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:34:
Voor de kids kan je toch wel even opnieuw inloggen, neem aan dat die een lokaal beheert account hebben gekoppeld aan dat van jouw.

Familie en vrienden mogen iig van mij gewoon dokken voor de app/pass als ze meer willen dan dat ze met free kunnen. Daar deel ik enkel losse libraries mee.
Helemaal waar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Marve79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:36:
[...]

Misschien is dat wel een goed idee idd. Ik heb sowieso het idee dat familieleden soms mijn account weer met anderen delen.

[...]
Ik kan je tautulli aanbevelen als je daar een beetje inzicht in wil. Ik heb daardoor geleerd om mijn Plex écht alleen met familie te delen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
Tomba schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Ik kan je tautulli aanbevelen als je daar een beetje inzicht in wil. Ik heb daardoor geleerd om mijn Plex écht alleen met familie te delen :p
Ja die draai ik maar soms is het nog moeilijk te zien. Veel mensen met dynamische IP adressen en veel verschillende apparaten, tablets, telefoons en Smart TV's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Marve79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Ja die draai ik maar soms is het nog moeilijk te zien. Veel mensen met dynamische IP adressen en veel verschillende apparaten, tablets, telefoons en Smart TV's :)
In mijn geval had 1 user ineens 6 iPhones met allemaal een andere naam achter ‘iphone-van-‘ ;) Dat valt toch op kan ik je zeggen.
En tautulli laat vrij accuraat zien vanaf waar er aangelogd is qua locatie. Iemand die in Limburg woont en ineens simultaan ingelogd zit vanaf daar én Amsterdam is ook wel een dead giveaway :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Deze email kreeg ik net

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3JEkCQ0mCuxBMMKHeftybHpmOk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OGBMk22vftzTi9ubM2983P8W.jpg?f=user_large

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien even eerst kijken waarom vandaag dit topic zo actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:43
plex.tv 500 Internal Server Error

Staat wat in de fik daar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 19:23

Yucko

One clown to rule them all !

raar, vanmorgen mijn wachtwoord gereset, maar nu krijg nu bij alle libraries te zien dat ik geen toegang heb tot deze server.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:15
Je moet nog even de server claimen voordat je er weer bij kan. Ook de server is automatisch uitgelogd als je het stappenplan hebt gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 19:23

Yucko

One clown to rule them all !

en hoe doe ik dat?

Als ik naar mijn plex server ga via het interne netwerk (http://192.168.x.x:32400/web) dan vraagt hij of ik met mjin reguliere account wil inloggen en dan zeg ik dat ik een ander account wil gebruiken puur zodat hij het nieuwe wachtwoord uit mijn wachtwoordmanager gebruikt ipv een token o.i.d. maar dan zie ik dus mijn oude libraries (waar ik geen toegang tot heb) maar nergens een optie om mijn server te claimen :|

Kan dit niet te maken hebben met het feit dat die plex.tv site eruit ligt?

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 24-08-2022 12:34 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat aanpassen van mijn wachtwoord geloof ik wel, is een wegwerp email, uniek wachtwoord en zit uiteraard ook 2fa op. Alleen wat ik mij wel af vroeg is dit nou niet al de tweede keer dat ze inlog gegevens buit maken?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:31:
Dat aanpassen van mijn wachtwoord geloof ik wel, is een wegwerp email, uniek wachtwoord en zit uiteraard ook 2fa op. Alleen wat ik mij wel af vroeg is dit nou niet al de tweede keer dat ze inlog gegevens buit maken?
correct

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJTISkEr6E_r6IB73ghSce-cCzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PnRSe0QmRaYGY0FK1tMwMAdu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah ja kon mij al zoiets herinneren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 33 ... 41 Laatste