Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:20
Op zich is het niet erg dat ze allerlei dingen toevoegen, als het maar uit te schakelen is.

Als ze zichzelf uit de markt prijzen door de eigen spullen uit te faseren (wat ik niet denk overigens), dan is dat voor veel mensen gewoon einde oefening voor Plex. Voor mij in ieder geval wel. Ik gebruik het ook om eens een keer een vakantie film en vakantie foto's etc te showen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:44
Het is wel de eerste nieuwe feature van plex die ik wel interessant vind, al die games of gratis tv shows konden me niet boeien. Dit klinkt echt handig als de linking naar de andere apps goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

sambalbaj schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:56:
Maar gelijk content van streamingdiensten kijken binnen Plex gaat m natuurlijk nooit worden.
Iedereen houdt z'n eigen data vooral binnen de eigen app voor verwerking.
Techniek is inderdaad het probleem niet.

Er zijn prima koppelsystemen (denk aan het veelgebruikte OAuth2 wat gebruikt wordt bij de befaamde 'login met google' of 'login met facebook' knoppen) en uiteindelijk is de stream zelf niet veel meer dan elk ander willekeurige datastroom. Naast dat de (meeste, ken ze niet allemaal) aanbieders al een browserversie hebben, welke dus in principe prima ingeladen zou kunnen worden.

Echter gaat het die bedrijven niet om het feit dat je een dienst afneemt, maar dat je hun ecosysteem gebruikt - dat levert tonnen (gebruikers) data op om het daadwerkelijke dikke geld mee te verdienen.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 06-04-2022 13:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-05 17:10
Ik zie het nu vooral als een alternatief voor Justwatch. Ik heb wel een paar series toegevoegd aan mijn kijklijst, maar Plex weet natuurlijk helemaal niet mijn huidige status van deze series (in tegenstelling tot Apple TV's kijklijst (maar daar wordt weer niet alles ondersteunt, ik weet het)), dus lijkt het een beetje nutteloos. Zoeken naar een serie en dan ontdekken of ik deze kan kijken via een streaming service is dan wel weer handig.

Ik zie echter Plex nog lang niet de gedownloade content ondersteuning uitfaseren. Ze weten heel goed dat dit juist de unieke feature is waarmee ze zich onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Iets is mij niet helemaal duidelijk. Wellicht kan iemand mij iets er over vertellen.

Ik draai een reverse proxy, naar mijn plex server op mijn NAS. Zodoende kan ik
dus inloggen met via mijn eigen domein naam. Dit werkt, en blijkbaar hoeft "toegang op
afstand" in plex dan ook niet ingeschakeld te zijn.

Vervolgens heb ik de f2a optie aangezet, en kan dus alleen opnieuw inloggen met een extra token.

Veilig en netjes toch ? - Hopelijk mis ik hier niet iets, en is dit in orde.

Nou komt mijn vraag. Ik heb iemand als "vriend" toegevoegd. Die maakt zijn eigen plex
account. En ik deel mijn server in zijn eigen account. Ook dit werkt.

Maar dit is dan weer net zo makkelijk zonder f2a, en geheel zonder enkele vorm van
beveiligen zoals ik dat zelf doe. Het voelt een beetje apart, dat ik alles dicht timmer en
het daarna eigenlijk niet meer toe doet.

Is dit een issue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ppeterr schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:29:
Maar dit is dan weer net zo makkelijk zonder f2a, en geheel zonder enkele vorm van
beveiligen zoals ik dat zelf doe. Het voelt een beetje apart, dat ik alles dicht timmer en
het daarna eigenlijk niet meer toe doet.

Is dit een issue ?
Ook 2FA is niet heilig als je gebruikers er niet mee om kunnen gaan, en mensen waar je de library mee deelt kunnen enkel dat zien waar jij ze toegang tot geeft. Ze kunnen in principe niks aan jouw installatie verneuken, enkel aan hun eigen.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 08-04-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
D4NG3R schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:48:
[...]

Ook 2FA is niet heilig als je gebruikers er niet mee om kunnen gaan, en mensen waar je de library mee deelt kunnen enkel dat zien waar jij ze toegang tot geeft. Ze kunnen in principe niks aan jouw installatie verneuken, enkel aan hun eigen.
Ja, dat is ook wel zo. Ze krijgen alleen rechten om te kijken natuurlijk, maar ik had
liever nog een extra controle laag er bovenop gezien. Als die gebrukers nu hun account
weer gaan delen heb ik daar bijvoorbeeld al geen zicht op. Buiten wat ik in de stats zie gebeuren natuurlijk.

Misschien maak ik mij te druk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Enkel de beheerder kan zijn of haar library delen met anderen, anderen kunnen deze niet weer 'door' delen.

Denk dat je je te druk maakt, geen zorgen het is bijna weer weekend. :9

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 08-04-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
D4NG3R schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:59:
Enkel de beheerder kan zijn of haar library delen met anderen, anderen kunnen deze niet weer 'door' delen.

Denk dat je je te druk maakt, geen zorgen het is bijna weer weekend. :9
Nee maar wel hun eigen plex account. Kan wel veel terug vinden in Tautulli stats, ook de IP's
en dan zie ik het snel genoeg.

Maar goed ik laat het rusten :) Je hebt gelijk veel kan er niet mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ben ik nou gek of doet mijn nieuwe Plex Server iets niet goed.?

ik tracht een 2de server aan mijn account te linken.. maar als ik naar ip:32400 van de 2de server ga. en inlog met mijn Plex Pass krijg ik gewoon de dat van de eerste server te zien.. en ik zie nergens de mogelijk om de 2de server handmatig toe te voegen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:06

Zenyatta

Tsjakka!

Ook maf... Heb een Plex-server draaien op mijn DS920+ en dat gaat eigenlijk prima. Nu heb ik een map met gedigitaliseerde videobanden. Deze heb ik vorige week opgesplitst in 2 mappen (zodat verschillende familie's mee kunnen kijken). Nu ervaar ik dat een van de mappen niet correct bijgewerkt wordt. Video's van deze map zijn dus niet allemaal goed te bekijken. Van de 50 zijn er 45 te zien.

Al gedaan/instellingen:
- Video's staan steeds in submapjes bij elkaar. Dit werkt voor de meeste video's en elders ook.
- Draai de meest recente Plex (PlexMediaServer-1.25.9.5721-965587f64-x86_64_DSM7)
- Draai de meest recente versie van DSM (DSM 7.0.1-42218 Update 3)
- Plex doet automatisch updaten van de shares
- De share handmatig (meerdere keren) bijgewerkt
- De metadata (meerdere keren) bijgewerkt
- Heb lifetime Plex Pass

[tl:dr]: Niet alle video's uit een map zijn te zien op de tv. Hoe los ik dit op?

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:06

Zenyatta

Tsjakka!

Heb het uiteindelijk gefixt door een nieuwe map aan te maken en dus ook een nieuwe library in Plex. Deze vervolgens gevuld (één voor één) met de videobestanden. En daarna deze library de naam gegeven van de oude en de leden weer uitgenodigd.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-03 07:48
Hallo iedereen,

Ik hoop dat ik met mijn vraag hier goed zit.

Ik ben sinds kort plex gebruiker thuis, in combinatie met nvidia shield tv pro als media server.
Plex staat op drie tv's, 1 beneden en twee boven in slaapkamers.

Nu sinds een week kunnen wij met één van de tv's boven in de slaapkamer een samsung UE55H7000SL niets meer afspelen, deze is wel van 2015, terwijl de andere tv's maar 2 jaar oud zijn.
De app op de oude samsung tv is anders(waarschijnlijk geen updates meer voor), en hij kon al niet alles afspelen. Maar nu sinds een week speelt hij zelfs geen serie (zoals lili en Marleen) niet meer af, en dit is omgezet van een ts file naar mkv 572p. Dit speelde eerst goed, maar nu werkt het gewoon niet meer.
Vreemd dat het ineens niet meer gaat.

Iemand dat ons zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Jackske wij hebben ook nog een oudje op de slaapkamer hangen (HU7500), maar die werkt nog prima. App al eens geupdate? Anders eens uit- en inloggen? Wat voor melding krijg je? TV al eens van de stroom gehaald een aantal minuten en via de remote paar keer op de aan knop gedrukt? Vaak willen vooral die oude TV's nog wel eens een reset nodig hebben om dingen opgelost te krijgen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 21:33
Jackske schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:35:
Hallo iedereen,

Ik hoop dat ik met mijn vraag hier goed zit.

Ik ben sinds kort plex gebruiker thuis, in combinatie met nvidia shield tv pro als media server.
Plex staat op drie tv's, 1 beneden en twee boven in slaapkamers.

Nu sinds een week kunnen wij met één van de tv's boven in de slaapkamer een samsung UE55H7000SL niets meer afspelen, deze is wel van 2015, terwijl de andere tv's maar 2 jaar oud zijn.
De app op de oude samsung tv is anders(waarschijnlijk geen updates meer voor), en hij kon al niet alles afspelen. Maar nu sinds een week speelt hij zelfs geen serie (zoals lili en Marleen) niet meer af, en dit is omgezet van een ts file naar mkv 572p. Dit speelde eerst goed, maar nu werkt het gewoon niet meer.
Vreemd dat het ineens niet meer gaat.

Iemand dat ons zou kunnen helpen?
Er zijn wat instellingen nodig voor oude Plex applicaties, waaronder Samsung.

Een handleiding is te vinden op Reddit, https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
@Sp33dFr34k
Dat hebben we allemaal al geprobeert. Ook de app eraf en terug geïnstalleerd. Die reset zullen we eens proberen.
Uitloggen zal ik ook eens doen, meestal stoppen we de app gewoon.

@Joost1991
Bedankt voor die link, die ga ik eens doornemen.
Maar wel vreemd dat die het van de ene op de andere dag het niet meer doet.
Alles komt er wel op, maar blijft gewoon laden tot die zegt dat het niet gaat.

Ik ga alvast die paar zaken eens proberen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-05 20:25
Jackske schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:01:
@Sp33dFr34k
Dat hebben we allemaal al geprobeert. Ook de app eraf en terug geïnstalleerd. Die reset zullen we eens proberen.
Uitloggen zal ik ook eens doen, meestal stoppen we de app gewoon.

@Joost1991
Bedankt voor die link, die ga ik eens doornemen.
Maar wel vreemd dat die het van de ene op de andere dag het niet meer doet.
Alles komt er wel op, maar blijft gewoon laden tot die zegt dat het niet gaat.

Ik ga alvast die paar zaken eens proberen.
Alvast bedankt.
Persoonlijk heb ik al twee keer de ervaring gehad dat de licenties op oudere samsung tv's voor een aantal codecs zijn verlopen. Net als bij jou, was van de ene op de andere dag 50% van mijn library onbruikbaar. Dat was de reden voor mij om van DLNA op een nasje naar plex over te stappen, en hier een dedicated server voor te bouwen. De live transcode is dan jouw grootste vriend. 1 van die tv's waarbij dit gebeurde heb ik nog steeds en door de live transcode werkt her weer naar behoren.

Het helpt je misschien niet als je niet het zelfde bereid bent te doen. Maar dat was iig mijn opposing.

Edit: Net als bij jou heb ik op die tv ook nog de oude plex interface.

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk-Jan op 19-04-2022 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackske
Bij deze is ons probleem hier opgelost.

Na eerst de app van plex nog eens te verwijderen en terug te installeren, maar nog altijd geen resultaat.
Dan wou ik via de link hierboven van reddit proberen. Daar moest ik de nvidia shield voor opzetten (want wij gebuiken altijd gewoon de plex app op tv zelf), zag ik dat er een update was 9.0.2. Wist al wel dat er een update was maar had hem nog niet uitgevoerd.

Dus update gedaan en probleem opgelost.

En als ik zie wanneer de update er ongeveer was, is ook de ongeveer het moment dat de app op de oude tv niet werkte, wel vreemd.

Toch bedankt, voor het geven van oplossingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 01:05

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zie dat Plex deze week 20 % korting heeft op de lifetime Plex Pass: https://www.plex.tv/geek-pride-sale/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 08:14
Hallo, ik weet niet of ik dit in deze topic mag vragen of een nieuwe topic hiervoor moet aanmaken?

Ik wil graag andere mensen gebruik laten maken van mijn plex server om films en series te laten kijken.

Nu heeft mijn zoon de plex app op zijn foon gezet en ik heb hem toegevoegd. Zodra hij de film wil gaan kijken dan na snelle tijd krijgt hij de melding dat hij een upgrade nodig heeft hiervoor.

Na veel lezen en zoeken op internet kan ik er niet echt wijs uit worden of dit verplicht is een abonnement op plex, dit is geen probleem maar als ik dus een abonnement neem per maand of langer dan kan ik een paar gasten hier dus van mee laten profiteren , dan kunnen hun wel mee genieten van mijn content op mijn NAS server (zonder abonnement), begrijp ik dit goed?

De bedoeling is dat hun via hun foon met de plex app films/series kunnen streamen naar de Chromecast.

Bijvoorbaat dank, Peter en familie ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Nohands wel betaald voor de Android app? Deze is namelijk niet gratis. Plex pass is volgens mij niet nodig.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
@Nohands Ja een Plex Pass is hier voor nodig, er loopt nu een actie voor een Lifetime Pass met 20% korting. Dan moet je maar iets van een 96 euro (eenmalig) betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Robinho96 op 28-05-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:57:
@Nohands wel betaald voor de Android app? Deze is namelijk niet gratis. Plex pass is volgens mij niet nodig.
Mijn zoon heeft deze gratis uit de apple store
plex : stream films tv nieuws

Stream meteen al je favoriete fiilms tv en meer.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:03:
[...]

Mijn zoon heeft deze gratis uit de apple store
plex : stream films tv nieuws

Stream meteen al je favoriete fiilms tv en meer.....
Ik denk dat als je je zoon toevoegd als "thuis" gebruiker. Dus met jou inlog gegevens het wel gaat werken.
Dat ervan uitgaand dat je een plex pass hebt. (niet heel zeker of dat nodig is)

Vervolgens, als je een "friend" gebruiker aanmaakt, zal die gene een uitnodiging krijgen die jij
verstuurd vanuit jouw account een eigen plex account moeten aanmaken. En vervolgens de in-app aankoop moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Robinho96 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:58:
@Nohands Ja een Plex Pass is hier voor nodig, er loopt nu een actie voor een Lifetime Pass met 20% korting. Dan moet je maar iets van een 96 euro (eenmalig) betalen.
Kan deze actie niet vinden als ik ingelogd bent op mijn plex server?

zie wel de link hier ergens in topic boven

[ Voor 6% gewijzigd door Nohands op 28-05-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Kan deze actie niet vinden als ik ingelogd bent op mijn plex server?
Dat doe je op de website als je daar ingelogged bent.

https://www.plex.tv/nl/plex-pass/

EXCLUSIVE OFFER
Save 20% on a Lifetime Plex Pass
Redeem code GEEKOUT at checkout.

https://www.plex.tv/plex-...lan=lifetime&code=GEEKOUT

[ Voor 21% gewijzigd door ppeterr op 28-05-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Sp33dFr34k schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:57:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8Mb1b1S1fQJaV7eoJ1EY0rRhEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7fIJVO6nqNZcnitvZm5L7O8.jpg?f=fotoalbum_large

Gratis bij google play store

maar krijg ook deze melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7ALlq4nAGPWM2ZkM0pJaEvbZcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awHL16T0ltuztoudqiMBg8Qe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Nohands op 28-05-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
ppeterr schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat als je je zoon toevoegd als "thuis" gebruiker. Dus met jou inlog gegevens het wel gaat werken.
Dat ervan uitgaand dat je een plex pass hebt. (niet heel zeker of dat nodig is)

Vervolgens, als je een "friend" gebruiker aanmaakt, zal die gene een uitnodiging krijgen die jij
verstuurd vanuit jouw account een eigen plex account moeten aanmaken. En vervolgens de in-app aankoop moeten doen.
Met de apple plex app krijgt hij deze melding, zelf een eigen account aan gemaakt hij dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irmvVTxSTZNYNGMJIK9ygn0vxUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6Q2pHULmZOPoJntqYqtc3il.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Nohands

Yep, een in-app aankoop.

Hij heeft nu een eigen plex account, met zijn eigen plex omgeving.
Waar jou server in toegevoegd wordt als je hem een invite stuurt.

Je kan ook home users aanmaken, en hem dan laten inloggen met jou plex gegevens.

Zo heb ik mijn kinderen, hier in huis als beheerde gebruiker toegevoegd.
En een aantal vrienden een invite gestuurd, zodat die zelf in hun account alles erbij krijgen.

Die moesten ook een in-app aankoop doen. Mijn kinderen hier thuis dus niet.

[ Voor 32% gewijzigd door ppeterr op 28-05-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
ppeterr schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:29:
@Nohands

Yep, een in-app aankoop.

Hij heeft nu een eigen plex account, met zijn eigen plex omgeving.

Die moesten ook een in-app aankoop doen. Mijn kinderen hier thuis dus niet.
Ik snap het nog niet echt, ik wil dus mensen waaronder mijn zoon ook buitenshuis bij hun thuis ook mee laten kijken. Kan ik zelf een abonnement aanschaffen zodat mijn zoon/vrienden niks hoeven te betalen?

Of moet mijn zoon/vrienden die éénmalige aankoop doen om mee te kunnen kijken in hun eigen huis? (of is dat ook een abonnement?)

Of beide opties is natuurlijk mogelijk.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:42:
[...]

Ik snap het nog niet echt, ik wil dus mensen waaronder mijn zoon ook buitenshuis bij hun thuis ook mee laten kijken. Kan ik zelf een abonnement aanschaffen zodat mijn zoon/vrienden niks hoeven te betalen?

Of moet mijn zoon/vrienden die éénmalige aankoop doen om mee te kunnen kijken in hun eigen huis? (of is dat ook een abonnement?)

Of beide opties is natuurlijk mogelijk.?
Eenmalige in-app aankoop voor je gebruikers. - Die loggen in met een eigen gemaakt plex account.

Geen kosten - Die loggen in met jouw account gegevens (je kan wel users aanmaken).
Maar dat zou ik alleen binneshuis doen.

Plex Pass - Abbonement, of 1 malig life time. - Hier krijg je extra opties voor - maar niet persee nodig

[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 28-05-2022 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Nohands als je plexpass lifetime pakt en daarna je zoon bij Plex Home toegevoegd ipv Manage Library Access dan krijgt die dat limiet afkijken niet meer. Dan krijg de opzet die @ppeterr heeft. Als je nu op hetzelfde adres zit daar kijkt plex niet naar. Die kijkt waar het account onder valt.

Of je gaat voor de goedkoopste optie (mocht je de extra dingen toch niet benutten). Zowel jij als je zoon kopen de app iets van 5 euro pp (dit doen vrienden ook om er vanaf te zijn) zodat je van die irritant melding af bent van het afspeellimiet op de telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door RobbyTown op 28-05-2022 13:36 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@RobbyTown Home users werkt volgens mij ook zonder plex pass. Maar ik raad dat toch
wel af voor gebruik bij vrienden. Je moet namelijk dan je login gegevens gaan delen.
Nou wil hij zijn zoon toegang geven, iets minder probleem, maar ik zou de gebruikers gewoon
adviseren de in-app aankoop te doen met een friends invite.
Staat alles ook lekker geheel los van je eigen server.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nohands
RobbyTown schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:32:
@Nohands als je plexpass lifetime pakt en daarna je zoon bij Plex Home toegevoegd ipv Manage Library Access dan krijgt die dat limiet afkijken niet meer. Dan krijg de opzet die @ppeterr heeft. Als je nu op hetzelfde adres zit daar kijkt plex niet naar. Die kijkt waar het account onder valt.

Of je gaat voor de goedkoopste optie (mocht je de extra dingen toch niet benutten). Zowel jij als je zoon kopen de app iets van 5 euro pp (dit doen vrienden ook om er vanaf te zijn) zodat je van die irritant melding af bent van het afspeellimiet op de telefoon.
Hij heeft nu de eenmalig aankoop gedaan en nu werkt het!!

Ik moet wel zeggen (of het ligt aan mij ;) ) het is wel onduidelijk uitgelegd of te vinden bij Plex van hoe of wat.
Ze kunnen dit toch duidelijk op de site vermelden van bijv bij dit abonnement kan je 10 vrienden uitnodigen ofzo enz enz. Het zelfde geldt voor de éénmalige aanschaf in de app stores , zet dit duidelijk in de beschrijving en ook op de site.

Maar goed, ik hoop dat het blijft werken en wil iedereen hier bedanken voor de hulp!! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nohands schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:42:
Ik moet wel zeggen (of het ligt aan mij ;) ) het is wel onduidelijk uitgelegd of te vinden bij Plex van hoe of wat.
Afaik krijg je na 30 seconden gewoon de melding dat je Plex Pass moet hebben, danwel eenmalig de app kopen. ;)

En het staat gewoon netjes op de Free vs Paid pagina: https://support.plex.tv/a...526943-plex-free-vs-paid/

Maar mooi dat het nu werkt!

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 28-05-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:41:
@RobbyTown Home users werkt volgens mij ook zonder plex pass. Maar ik raad dat toch
wel af voor gebruik bij vrienden. Je moet namelijk dan je login gegevens gaan delen.
Nou wil hij zijn zoon toegang geven, iets minder probleem, maar ik zou de gebruikers gewoon
adviseren de in-app aankoop te doen met een friends invite.
Staat alles ook lekker geheel los van je eigen server.
Ja klopt dat werkt zonder Plex Pass.

Maar ik heb ooit Plex lifetime gekocht. Mijn vriendin had ik eerst bij shared lib staan bleef de melding krijgen om de app te activeren/limiet afspelen op de phone. Toen heb ik die bij home users gezet (zonder mijn pin te weten komt ze toch niet in mijn account). Dan erft ze op een of andere manier lifetime van mij want nu is de app geactiveerd en kan op de telefoon kijken zonder tijdslimiet.

En ja home users (de naam zegt het al) dat is gezin only (dus voor de zoon zou het kunnen) de rest gaat naar shared lib dat ze maar mooi de app kopen en plex een beetje steunen :*) .

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 22:24
Ik heb Plex al een tijdje draaien en heb nog nooit een euro er aan uit gegeven (ben dat in de toekomst wel van plan).
Ik vind het raar dat ik gewoon op mijn iPhone en iPad de app kan downloaden en bij wijze van spreken een heel seizoen er mee kan kijken.
Ik heb dit vorige week ook bij mijn collega geinstalleerd (op zijn eigen server), maar als hij via zijn iPhone of iPad wilt kijken dan krijgt hij de melding dat hij de app moet kopen.

Wat ik er van begrijp is dat als je een Plex Pass hebt je unlimited kan kijken op mobile devices, maar ik heb dit nooit aangeschaft.

Enig idee waarom dit niet bij mij gevraagd wordt?

[ Voor 12% gewijzigd door Desiler op 28-05-2022 15:04 ]

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Desiler schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:03:
Ik heb Plex al een tijdje draaien en heb nog nooit een euro er aan uit gegeven (ben dat in de toekomst wel van plan).
Ik vind het raar dat ik gewoon op mijn iPhone en iPad de app kan downloaden en bij wijze van spreken een heel seizoen er mee kan kijken.
Ik heb dit vorige week ook bij mijn collega geinstalleerd (op zijn eigen server), maar als hij via zijn iPhone of iPad wilt kijken dan krijgt hij de melding dat hij de app moet kopen.

Wat ik er van begrijp is dat als je een Plex Pass hebt je unlimited kan kijken op mobile devices, maar ik heb dit nooit aangeschaft.

Enig idee waarom dit niet bij mij gevraagd wordt?
Wellicht zoals @RobbyTown hier boven tikt ooit eerder op een server gezeten die een plexpass heeft ?

Ik heb overigens de plexpass genomen om hw encoding te gebruiken op mijn NAS. Maar eigenlijk
ook deels voor de support. Plex doet gewoon goed wat het moet doen. Ik was voorheen altijd wel
van het KODI gebeuren. Nog wel hoor, maar het gemak van Plex is toch een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 22:24
ppeterr schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:21:
[...]

Wellicht zoals @RobbyTown hier boven tikt ooit eerder op een server gezeten die een plexpass heeft ?
Nee, nog nooit op een andere Plex server gezeten. Heb dit zelf 2 jaar geleden opgezet en alleen mijn eigen server bezocht.

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Desiler schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:10:
[...]

Nee, nog nooit op een andere Plex server gezeten. Heb dit zelf 2 jaar geleden opgezet en alleen mijn eigen server bezocht.
Tja, als je er echt heel erg mee in je maag zit. Kan je hem natuurlijk alsnog aanschaffen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 20:52

SaN

Ik heb een probleem met de audio in de Plex Mediaplayer waar ik niet uit kom op een Windows 10 PC.

Ik kan geen bestanden met afspelen met een "aac 2.0" of "MP3" stereo audio track. Heb nu ondertussen alle audio instellingen in de Plex Mediaplayer wel gehad. Geluid van de pc staat gewoon aan (niet laag of gemute).

Als ik een dergelijk bestand afspeel op de "Media Player Classic Home Cinema" werkt het geluid prima. Ik gebruik het k-lite codec pack op Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:07
Ik zit te kijken om een nieuwe LG OLED TV te kopen, hoofdzakelijk voor gebruik met Plex. Ik had echter begrepen dat sinds een paar generaties LG niet meer betaald voor de licentie om Dolby(?) audio af te spelen. Weet iemand hoe de plex app er dan mee om zou gaan als je iets probeert af te spelen met zo'n audio track? Zit je dan zonder geluid, of kan het de audio dan transcoderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Flamesz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:54:
Ik zit te kijken om een nieuwe LG OLED TV te kopen, hoofdzakelijk voor gebruik met Plex. Ik had echter begrepen dat sinds een paar generaties LG niet meer betaald voor de licentie om Dolby(?) audio af te spelen. Weet iemand hoe de plex app er dan mee om zou gaan als je iets probeert af te spelen met zo'n audio track? Zit je dan zonder geluid, of kan het de audio dan transcoderen?
Dan wordt (enkel) de audio-track getranscodeerd, neemt vrij weinig cpu in, zelfs een rpi als plex-server kan dit aan.

Kanttekening: als je apparatuur (te) oud is en niet helemaal volgens de standaarden werkt kan het een en ander wel in de soep draaien. Mijn vorige reciever bijvoorbeeld zorgde ervoor dat alles met true-hd audio gewoon totaal niet afspeelde, omwille van 'slechte onderhandeling' met de plex-server over welke audio-formaten nu eigenlijk wel of niet ondersteund werden...

[ Voor 23% gewijzigd door roeleboel op 31-05-2022 10:17 . Reden: kanttekening toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Hallo allemaal ,

Jullie hadden mij al op weg geholpen met de app om mijn zoon en vriendin mee te laten kijken naar films en series op mijn NAS/Plex server.

Nu is het geval dat de ene film het wel goed doet en de ander niet of stotterend/happerend.

Ik had begrepen dat Plex het bestand bijvoorbeeld een 4k film of 1080 film of episode automatisch converteert naar een kleiner formaat zodat het sneller en makkelijker te streamen is.

Ik heb zelfs twee films handmatig geconverteerd zodat ze geschikt zijn voor mobile device en hij te streamen is naar de chromecast. De 1 draait hij wel maar met horten en stoten en de ander totaal niet.

Ik heb er op gezocht en gegoogeld maar kan helaas weinig vinden, heeft iemand een verklaring of oplossing voor mij? Is een Plex abonnement aan mijn kant misschien de oplossing zodat plex alles netjes converteert voor mijn vrienden?

Bijvoorbaat dank weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:53:
Hallo allemaal ,

Jullie hadden mij al op weg geholpen met de app om mijn zoon en vriendin mee te laten kijken naar films en series op mijn NAS/Plex server.

Nu is het geval dat de ene film het wel goed doet en de ander niet of stotterend/happerend.

Ik had begrepen dat Plex het bestand bijvoorbeeld een 4k film of 1080 film of episode automatisch converteert naar een kleiner formaat zodat het sneller en makkelijker te streamen is.

Ik heb zelfs twee films handmatig geconverteerd zodat ze geschikt zijn voor mobile device en hij te streamen is naar de chromecast. De 1 draait hij wel maar met horten en stoten en de ander totaal niet.

Ik heb er op gezocht en gegoogeld maar kan helaas weinig vinden, heeft iemand een verklaring of oplossing voor mij? Is een Plex abonnement aan mijn kant misschien de oplossing zodat plex alles netjes converteert voor mijn vrienden?

Bijvoorbaat dank weer
2 dingen die wel even belangrijk zijn om te weten.

Waar draait je plex server op, en wat is je upload snelheid van jouw isp.

En, een linkje om je vast wat inzicht te geven.

https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/

[ Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 05-06-2022 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
DS218Play

Quad-core 1.4 ghz

ISP = Ziggo met upload 30 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:20:
DS218Play

Quad-core 1.4 ghz

ISP = Ziggo met upload 30 mbit
Oke, top. Ik draai het ook op een Synology NAS. En ik kan je zeggen dat hardware transcoding
al deze problemen weg neemt. Je kan natuurlijk proberen om het "as is", zoals het orgineel te gaan
streamen. Dus zonder transcoding. Maar daar is de upload iets te laag voor.

Dus ik zou zeggen, plex pass. En enable transcoding.

Probeer dat anders eerst eens voor een maand, kost dan 5 euro.
En als dat top gaat kan je verder kijken. Ik heb voor lifetime gekozen. Er zijn soms aanbiedingen.

Misschien hebben andere hier er nog een mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Oke dus met een pass kan je enable transcoding aanzetten dus , dan kijken of het beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:31:
Oke dus met een pass kan je enable transcoding aanzetten dus , dan kijken of het beter werkt.
Ja, dat lijkt mij de eerste optie om te proberen. Ik draai het hier in een docker op een 920+
vanaf een nvme met een 1000/1000 verbinding. Maar ik moet wel zeggen, dat gaat goed
maar niet super fantastisch. (maar zeker goed genoeg)

Er zijn vast veel betere en snellere opties. Waar je alleen je NAS gebruikt als data host.
En dan bijvoorbeeld een intel pctje voor je plex server die de boel transcode.

Maar het moet vast gewoon lukken op jouw nas. Dus probeer een plex pass.

Voor 1 stream die de NAS moet encoderen, is het vast goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Hier de settings die ik heb ingevuld. Voor transcoding, en de stream kwaliteit.

Ik converteer 4k HDR naar 1080p SDR 12Mbps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nR_7xxDs6bj7CP9hbO9iPzJ9LLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N2IE35cuGQY2hwIQ0mrLrZ6R.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzsgQmfIO7k3bBlAO4Iptbw5u1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Aqhf6tlhjDnzuFQVC5Fjvjev.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Volgende "probleem" ik wil een abbonement nemen , wil betalen met PayPal, vragen ze om een credit card te registreren , die ik niet heb , want wil gewoon via PayPal betalen.... nu kan ik niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:48:
Volgende "probleem" ik wil een abbonement nemen , wil betalen met PayPal, vragen ze om een credit card te registreren , die ik niet heb , want wil gewoon via PayPal betalen.... nu kan ik niet verder...
Ik heb ook met paypal betaald, en die is gewoon gekoppeld aan mijn rabo rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Ja bij mijn ook , dus snap er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:01:
Ja bij mijn ook , dus snap er niks van
Ooit iets mis gegaan met paypal, of een aankoop hiermee ?

Paypal denkt dan soms dat je een risico rekening houder bent, en vraagt
dan om er een secundaire kaart aan te koppelen.

Ander zou ik het ook niet weten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Nee pas nog bij EBAY met PayPal betaald , en daarvoor ook geen problemen gehad. Ik ga eens contact opnemen met PayPal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:06:
Nee pas nog bij EBAY met PayPal betaald , en daarvoor ook geen problemen gehad. Ik ga eens contact opnemen met PayPal
Via google play kan het ook.

Dus in-app vermoed ik, op jou account. Ook paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
ppeterr schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:36:
[...]

Ja, dat lijkt mij de eerste optie om te proberen. Ik draai het hier in een docker op een 920+
vanaf een nvme met een 1000/1000 verbinding. Maar ik moet wel zeggen, dat gaat goed
maar niet super fantastisch. (maar zeker goed genoeg)

Er zijn vast veel betere en snellere opties. Waar je alleen je NAS gebruikt als data host.
En dan bijvoorbeeld een intel pctje voor je plex server die de boel transcode.

Maar het moet vast gewoon lukken op jouw nas. Dus probeer een plex pass.

Voor 1 stream die de NAS moet encoderen, is het vast goed genoeg.
Plexpass genomen voor een maand via app.

Die hardwareversnelingsoptie staat er bij mij niet bij. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPKssBXcqrSHXU8ALL2mQtDaPN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V49gBMCZ3yX9B2iu3qObYn7c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:32:
[...]

Die hardwareversnelingsoptie staat er bij mij niet bij. [Afbeelding]
Wel even uit en inloggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
ppeterr schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:33:
[...]

Wel even uit en inloggen ?
Gedaan , blijft hetzelfde. Ga nu testen met vriendin die thuis bij haar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Nohands schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:40:
[...]

Gedaan , blijft hetzelfde. Ga nu testen met vriendin die thuis bij haar zit
Kijk even in je account settings, of je daar een plex pass als abbo hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
ppeterr schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:42:
[...]

Kijk even in je account settings, of je daar een plex pass als abbo hebt staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10-HiN7BiwZycJWTEQA2Jg_Zt1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEp5GhyTHEKarLJIRmIfsl0u.jpg?f=fotoalbum_large

Op PC en in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Oke dan is dat in iedergeval in orde, kijk ook even of je wel up-to-date bent met de software.

Eventueel het package even handmatig instaleren van de plex server op je nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Alles geupdated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Dan is het hopelijk nu in orde. Waar je ook even op moet letten, is dat je de ondertitels
in SRT wilt aanbieden. En de gebruiker aan de andere kant dat dan ook selecteerd.

Ieder ander formaat zal encodering problemen geven,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Nohands schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:32:
[...]

Die hardwareversnelingsoptie staat er bij mij niet bij. [Afbeelding]
Voor 1080p gaat je nas het nog net redden, misschien..4k al helemaal niet...bekijk je cpu eens als je film bekijkt
Voor de rest heeft die geen hardware aan boord om via Plex te transcoden. Dat is dus Intel gpu/NV/als en sommige arms

Jij hebt een Realtek cpu dus echt hardware versnelling ga je nooit hebben.
Ook de lijst op Plex staat het unsupported
https://docs.google.com/s...CkgUxU0jdj3tmMPc/htmlview

Dus wat tot er te doen
-Nieuwe nas bouwen /kopen met gpu
-Je films in ander formaat downloaden of ze opvoorhand om zetten (h264, 1080p mp4, met AAC 2.0 Audio en srt ondertitel is het meest compatibel)
- je clients aanpassen zodat je nas niet hoeft te transcoderen. Mi box is goedkoopste oplossing denk ik of een rpi. Geen idee wat je clients nu zijn...

Voor ipad infuse met Plex gebruiken helpt al stuk.
Voor Android kodi met Plex plugin

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 06-06-2022 08:44 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Nohands Voor mij exact de reden om mijn hardware te vervangen voor apparatuur wat dit alles aan kan zeg maar.
Heb altijd al een server gehad en deze geupgrade naar een toen i5-8400 processor met 8GB ram. Daarnaast de client kant is buiten telefoons, iPads en laptops overal een nvidia shield.
Enige plek waarbij ik een zwakkere server draai is in de auto met een raspberry pi 3B als server, maar dat is voor onderweg. Daar hoeft niet veel aan gedaan te worden.

Voordeel van een nvidia shield als client, is dat deze alles van zichzelf al aan kan en dus de server ook geen transcoding hoeft te doen. Maar dat zijn allemaal keuzes die je kunt maken.

Zie net dat @SadisticPanda eigenlijk hetzelfde aan geeft. Dit kan ik ook alleen maar beamen. Een nieuwe NAS bouwen kan uiteraard ook gewoon en is niet veel anders dan een server. Openmediavault is een goede keuze als NAS software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Nohands Uhm, als ik bovenstaande reacties zo lees. Heb ik mij vergist. Ik heb er gister
op zitten googlen, en kwam tot een andere conclusie. Mijn excuses.

Ik kwam op deze link uit, de eerste zin daar is:

As you may have heard, Plex is now available on Realtek and other ARMv8 based NAS devices.

https://nascompares.com/s...d-1080p-h-264-h-265-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Lange tijd de server gedraaid op een antiek atom bordje. Gratis versie. Gedeeld met veel mensen, enige wat ik vroeg is dat ze de investering maakten om een deftige cliënt te kopen. Wilden ze dat niet,ja dansers ze gewoon toegang ontzegt, ik ga niet betalen zodat anderen kunnen oefenen.

Meeste hebben gewoon mi Box gekocht, sommige shield maar die is direct stukken duurder.

Nooit mogen transcoden, Zelfs nu met Plex pass transcode die nooit (soms eens audio maar dat kost geen moeite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
Bedankt voor de reacties , er is mij veel duidelijk geworden weer. Ik ga mezelf er wat meer in verdiepen hoe het anders kan eventueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
SadisticPanda schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:59:
Lange tijd de server gedraaid op een antiek atom bordje. Gratis versie. Gedeeld met veel mensen, enige wat ik vroeg is dat ze de investering maakten om een deftige cliënt te kopen. Wilden ze dat niet,ja dansers ze gewoon toegang ontzegt, ik ga niet betalen zodat anderen kunnen oefenen.

Meeste hebben gewoon mi Box gekocht, sommige shield maar die is direct stukken duurder.

Nooit mogen transcoden, Zelfs nu met Plex pass transcode die nooit (soms eens audio maar dat kost geen moeite)
Waar ik altijd dacht dat het hier wel goed ging met transcoderen, loop ik wonderlijk genoeg vandaag
toch ook behoorlijk tegen de beperking aan van HEVC 4k. Meeste van de gebruikers hier buitenshuis
hebben voorheen blijkbaar de series gekeken, en is meestal h264.

Het lijkt erop dat HEVC het nog redelijk doet zonder ondertitels. Maar zelfs dus met SRT erbij
loopt het niet.

Nou heb ik zoals jij schrijft gelijk maar een Mi BOX s aangeschaft, voor mijn maat die dus de problemen heeft. Verjaardags kadootje, en dan kan hij dus zelf de boel transcoderen thuis.

Maar ik wil dus wel de optie aanlaten op de plex server, zodat de bestanden die wel verwerkbaar
zijn op de NAS evengoed getranscodeerd worden.

Hoe werkt dat dan, wat stelt hij in op de mi box. Original source ofzo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Het lijkt erop dat HEVC het nog redelijk doet zonder ondertitels. Maar zelfs dus met SRT erbij
loopt het niet.
Op de cliënt Burn subtitles Only image formats heeft dat bij mij opgelost, zelfs de shield stotterde anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
dragon2 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:23:
[...]

Op de cliënt Burn subtitles Only image formats heeft dat bij mij opgelost, zelfs de shield stotterde anders.
Gelijk geprobeerd, en dit heeft het inderdaad opgelost. Nu loopt het goed 4k HEVC HDR naar 1080p SDR.

Och halve dag verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik ben nu al dagen bezig met Plex op mijn Synology DS212j
Alles geupdate alle handleidingen en tutorials gevolgd, maar ik krijg het werkelijk niet goed werkende.
Het heeft het ooit wel eens een “sort off” gedaan maar eigenlijk geen idee waarom 8)7
Nu blijft hij bv weer eindeloos scannen en als ik dat dan maar stop dan kan hij daarna een bestand of niet vinden of niet afspelen of niet beschikbaar.
Ik vraag mij eerlijk gezegd af, los van de leuke plaatjes bij je bestanden, wat nu eigenlijk de meerwaarde is van deze software.
Ik heb een heel erg oude AcRyan en die doet het altijd direct en speelt ook nog eens veel meer bestanden af, ISO VOB, etc.
En dat voor een paar tientjes.
Het leek mij leuk om Plex te gaan gebruiken maar ten opzichte van mijn huidige mediaplayer is Plex een gedrocht met een belachelijk hoge leercurve en duidelijk niet voor de “gewone man”
Kortom het kost niets maar dan heb je ook geen zak.
Just my 574 cent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MatMich schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:54:
Alles geupdate alle handleidingen en tutorials gevolgd, maar ik krijg het werkelijk niet goed werkende.
Het heeft het ooit wel eens een “sort off” gedaan maar eigenlijk geen idee waarom 8)7
Nu blijft hij bv weer eindeloos scannen en als ik dat dan maar stop dan kan hij daarna een bestand of niet vinden of niet afspelen of niet beschikbaar.
Ik vraag mij eerlijk gezegd af, los van de leuke plaatjes bij je bestanden, wat nu eigenlijk de meerwaarde is van deze software.
Ik heb een heel erg oude AcRyan en die doet het altijd direct en speelt ook nog eens veel meer bestanden af, ISO VOB, etc.
Het leek mij leuk om Plex te gaan gebruiken maar ten opzichte van mijn huidige mediaplayer is Plex een gedrocht met een belachelijk hoge leercurve en duidelijk niet voor de “gewone man”
Just my 574 cent. ;)
De meerwaarde voor mij zit hem in makkelijk sorteren op ranking van externe bronnen, veel overzichtelijker imho qua weergave dan een standaard speler via het netwerk, én ik heb geen extern kastje nodig, want op Android TV download je gewoon de Plex app.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Jeroenneman schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:15:
[...]

De meerwaarde voor mij zit hem in makkelijk sorteren op ranking van externe bronnen, veel overzichtelijker imho qua weergave dan een standaard speler via het netwerk, én ik heb geen extern kastje nodig, want op Android TV download je gewoon de Plex app.
Dat is wat ik ook eigenlijk bedoelde met leuke plaatjes ;)
Maar ik blijf toch echt bij mijn standpunt, op dit moment staat Plex bv. al bijna 2 dagen te scannen, schiet mij maar lek.
En ik heb niets aan Android TV als het domweg niet werkt (bij mij althans) en tja “download gewoon” is niet ingewikkeld inderdaad.
En een smartphone is natuurlijk ook een soort van kastje. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MatMich op 22-06-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MatMich schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Dat is wat ik ook eigenlijk bedoelde met leuke plaatjes ;)
Maar ik blijf toch echt bij mijn standpunt, op dit moment staat Plex bv. al bijna 2 dagen te scannen, schiet mij maar lek.
En ik heb niets aan Android TV als het domweg niet werkt (bij mij althans) en tja “download gewoon” is niet ingewikkeld inderdaad.
En een smartphone is natuurlijk ook een soort van kastje. ;)
2 dagen scannen? Hoe groot is je library? Hier gaat het redelijk snel. Je hebt toch thumbnail genereren uitgezet? Ik moet wel zeggen. Hier alles met radarr en sonarr en dan pushen naar Plex.

Ah ja. Synology. Niet bijster krachtige cpu. Duurt het allemaal wat langer. Hier draait alles op een quad core Intel. :) Library is ook best stevig plus Plex zelf staat op ssd.scheelt veel.

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 22-06-2022 22:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-05 11:29
MatMich schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:54:
Just my 574 cent. ;)
Als je nu eens begint met een fatsoenlijke basis ipv een nas van 10 jaar oud. Gewoon een ouwe desktop of laptop. Zal je zien dat het met die leercurve ook reuze meevalt.

Je zet jezelf 1-0 achter door met oude, en mogelijk niet ondersteunde, hardware te gaan werken: https://forums.plex.tv/t/synology-ds212j-and-plex/35400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Domino schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:58:
[...]

Als je nu eens begint met een fatsoenlijke basis ipv een nas van 10 jaar oud. Gewoon een ouwe desktop of laptop. Zal je zien dat het met die leercurve ook reuze meevalt.

Je zet jezelf 1-0 achter door met oude, en mogelijk niet ondersteunde, hardware te gaan werken: https://forums.plex.tv/t/synology-ds212j-and-plex/35400
Ik geef toe dat je inderdaad gelijk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-05 20:25
Ik moet dit beamen, ik ging van een 10 jaar oude nas (scannen, transcoding, alles was een probleem) naar een systeempje van tweedehands onderdelen (via tweakers) speciaal gebouwd voor plex. Nooit meer problemen gehad. Scannen duurt nooit langer dan 30 sec. Mijn media stond nog steeds op die nas. (Nu verdeeld over drie stuks). Werkt perfect!

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk-Jan op 23-06-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zoek eigenlijk en kan het niet vinden, hoe je tussen devices je playlist of waar je bent met muziek luisteren kun syncen.
Als ik achter de computer zit met mijn account, dan zie ik niet waar mijn muziek op pauze stond op mijn telefoon.
Is dit mogelijk? En zo ja, hoe? Ik heb wel plex lifetime pass. Maar kom alleen muziek syncen zodat het op je apparaat staat, maar dat zoek ik dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-05 17:10
Volgens mij is afspeelstatus van muziek syncen niet mogelijk zoals dat wel met films en series is. Ik gebruik Plexamp op een paar verschillende apparaten, maar die weten niet van elkaar wat er gespeeld wordt. Playlists, dus vooraf gemaakte afspeellijsten, zouden wel cross-device beschikbaar moeten zijn, maar de afspeelrij/queue dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Sunn0))) De playlist is wel op alle apparaten beschikbaar en volgens mij zelfs cross account.

Balen, had het wel fijn gevonden, maar heb het idee dat het lokaal bijgehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 21:37

copykat

Good copy isn't bad

Hey plex gebruikers. ik hoop een jumpstart te krijgen (links met goede noob uitleg is ook goed)

ik heb kort geleden de free pas naar lifetime ge-upgraded. en wil nu de plex meer actiever gebruiken.(
Was eigenlijk ongebruikt aan het draaien op mn nass (synology 416play) omdat ik gebruik maak voor mn TV-homesetup nog een kodi based kastje die 5.1 decoding kan en hdmi door stuurt en die doet dat alles via de reciever in de woonkamer werkt ook top. (reciever heeft ook een app op mn mobiel dus tv hoeft niet aan om muziek af te spelen op de boxen. kwestie van juiste audio decoding (stereo) selecteren , muziek selecteren met yatse klaar.

Maar ik wil de plex server nu verder opbouwen voor de rest van het gezin. (laptops/mobieltjes)
Als eerste alleen binnen mn eigen WiFi domein later misschien ook "buitengaats".
(moet eerst even checken of ik dat goed beschermt kan opzetten. VPN nodig? bijv. om afgeschermd te kijken?)

Voordat ik dingen instel probeer ik eerst te begrijpen welke mogelijkheden er zijn. en beperkingen van diverse manieren.

Test unit een android mobiel die thuis als afstandsbediening Yatse, BBQ meter app en muziek control in de tuin werkt. Wifi only.
Als ik die goed ingeregeld heb zou ik dat account kunnen verspreiden naar de rest binnen de WiFi gebruikers. (kinderen zijn al zo groot dat kijkrestrictie niet meer nodig is.)

ik heb een beetje gelezen en voor zover ik begrijp moet elk uitgenodigd "emailadres" een eigen account op de plex site maken?
ik kan een "verzoek" versturen naar "emailadres" maar die kan alleen iets als dat email adres een account heeft bij plex?

Mijn setup is nu:
master account ben ik.
ik heb al een "beheerde account" aangemaakt en een simpele pin gegeven. (is dit een lager level?)
(als ik het goed begrijp wel, ik heb nu alleen Muziek open gezet kan later dat wel verder uitbreiden als alles goed ingesteld staat.)

Vraag 1 wat moet ik op mn masteraccount in de server van plex aan en open zetten om uberhaupt te delen met derden op een beheerd level?
vraag 2 werkt dat beheer account voor iedereen die dat emailadres heeft ingelogd? kan het ook met een "gebruikersnaam" en pincode? (dus plexamp downloaden gebruikersnaam(geen emailadres dus) en pin invullen en je kan er bij als op de wifi bereik zit.)
of moet ik voor elke (gezinslid)gebruiker een plex account aanvragen/maken met hun emailadres?
ergo ze moeten dat eigenlijk zelf doen want het word een persoonlijk account van hunzelf.
--------------------------------------------------------------------------

Ok, update, via emailadres en google een plex free acount gemaakt via de uitnodiging die ik gestuurd had, kreeg meteen de library muziek te zien. Dus dat werkt.

Dus, ook plexamp ingelogd via browser, zelfde emailadres dus.
Kak, plexpass nodig om te gebruiken.
Dus de vraag word kan ik een subaccount maken op mijn eigen plexpass die zegmaar een restricted account is?
Zodat ik plexamp op die mobiel kan draaien maar geen volledige acces in mijn hoofdaccount?

[ Voor 9% gewijzigd door copykat op 29-06-2022 22:17 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 17:15
copykat schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:05:
Dus de vraag word kan ik een subaccount maken op mijn eigen plexpass die zegmaar een restricted account is?
Zodat ik plexamp op die mobiel kan draaien maar geen volledige acces in mijn hoofdaccount?
Even een kort en krachtig antwoord: Nee, een subaccount onder je hoofdaccount is niet mogelijk.
Men zal dus de muziek via de 'normale' Plex app moeten afspelen.

Verder ben je aardig op weg om gewoon lekker met het hele gezin gebruik te maken van de Plex mogelijkheden.

Zorg dat elke Plex gebruiker zijn login beveiligd met PIN. Dat is je hoofd-beveiliging voor jou specifieke eigen servertoegang.

Zolang je alles via de WiFi doet en niet vol inzet op 4K streamen, kun je elke gebruiker z'n instellingen voor streaming op "original quality" zetten.
Zolang poort 32400 beschikbaar is via de web-omgeving, zul je in principe ook naar buiten toe kunnen streamen.
Tip: gebruik een andere public poort (remote access) en forward die vanuit je router naar je NAS.
Mijn ervaring: met 3 gebruikers en een original 1080p stream is een 35 Mbit upload nèt afdoende. Hangt natuurlijk van je materiaal af: HEVC werkt goed via de app.

Denk eraan: zodra een device geen 'original quality' aankan, gaat je DS416play stotteren als er meer dan 1 persoon een geconverteerde stream wil kijken. De 416play kan redelijk 720p converteren, maar 1080p wordt een buffer-zooi (naar mijn ervaring).
Tevens: een geconverteerde stream kan meer bandbreedte vergen dan een originele stream. Probeer daarom in ieder geval iedereen via de app te laten afspelen (pc/android/ios) en NIET via een willekeurige browser; het risico is dan namelijk dat er toch e.e.a. geconverteerd gaat wordden.

Jouw setup is redelijk vergelijkbaar met wat ik zo'n 2 jaar geleden had; ik ben door het Covid gedoe snel overgestapt op een DS918+, die veel 'N00B' problemen (lees: verkeerd ingestelde players die tòch gingen converteren, oude chromecast die àltijd converteert, web-based players) wegnam.

Wellicht een andere invalshoek voor als je verder Plex gaat gebruiken: Audiobooks.
Ik luister m'n audiobooks via de iOS app Prologue. Pareltje.

Tot zo ver even wat mij te binnen schiet. Er zijn vast anderen die aanvullen/verbeteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

dasystemcheck schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:47:
[...]

Even een kort en krachtig antwoord: Nee, een subaccount onder je hoofdaccount is niet mogelijk.
Men zal dus de muziek via de 'normale' Plex app moeten afspelen.
Als ik goed begrepen vh het plexforum(iedereen heeft tegenwoordig een forum 😋) heb is de managed accounts echt een sub account, hierachical gesproken.
In de plex amp app schijn je te kunnen switchen tussen accounts.
Dus inloggen met je plex pass account en dan switchen naar een managed account. En als ik t goed begrepen heb met een PIN beveilig je dan je eigen (master)account voor per ongeluk overschakelen.
Ik ga dit morgen proberen op te zetten.
Verder ben je aardig op weg om gewoon lekker met het hele gezin gebruik te maken van de Plex mogelijkheden.
Thanks, ik heb lang getwijfeld of t "slim" was je persoonlijke library via een bedrijf te "clouden". Je zet toch een gluurgaatje open. En OSMC, Kodi op een lokaal kastje doet het in de woonkamer onoverttroffen op LAN. Maar nu is de flexibility naar apparaten gewoon te makkelijk om t te negeren. :)
Zorg dat elke Plex gebruiker zijn login beveiligd met PIN. Dat is je hoofd-beveiliging voor jou specifieke eigen servertoegang.
Goed idee. Moet je die pin alleen invullen met inloggen of elke keer als je de app opent?
Zolang je alles via de WiFi doet en niet vol inzet op 4K streamen, kun je elke gebruiker z'n instellingen voor streaming op "original quality" zetten.
Zolang poort 32400 beschikbaar is via de web-omgeving, zul je in principe ook naar buiten toe kunnen streamen.
Dit is een ander hoofdstuk voor me ;) ik moet dan eerst mezelf een cursus geven hoe te zorgen dat je geen ramen en deuren open zet waar ongenodigden door naar binnen kunnen. (alles is nu dicht op mn nass.)
Tip: gebruik een andere public poort (remote access) en forward die vanuit je router naar je NAS.
Mijn ervaring: met 3 gebruikers en een original 1080p stream is een 35 Mbit upload nèt afdoende. Hangt natuurlijk van je materiaal af: HEVC werkt goed via de app.

Denk eraan: zodra een device geen 'original quality' aankan, gaat je DS416play stotteren als er meer dan 1 persoon een geconverteerde stream wil kijken. De 416play kan redelijk 720p converteren, maar 1080p wordt een buffer-zooi (naar mijn ervaring).
Dus als ik t goed begrijp als een mobiel of meer een verbinding heeft die verlangd dat het gedownscaled word is mn nass een beetje te krap bemeten proccessing wize?
Meeste wat ik heb is 1080p of 720p. Op dit moment.
Tevens: een geconverteerde stream kan meer bandbreedte vergen dan een originele stream. Probeer daarom in ieder geval iedereen via de app te laten afspelen (pc/android/ios) en NIET via een willekeurige browser; het risico is dan namelijk dat er toch e.e.a. geconverteerd gaat wordden.
Goed om te weten. Thanks
Jouw setup is redelijk vergelijkbaar met wat ik zo'n 2 jaar geleden had; ik ben door het Covid gedoe snel overgestapt op een DS918+, die veel 'N00B' problemen (lees: verkeerd ingestelde players die tòch gingen converteren, oude chromecast die àltijd converteert, web-based players) wegnam.

Wellicht een andere invalshoek voor als je verder Plex gaat gebruiken: Audiobooks.
Ik luister m'n audiobooks via de iOS app Prologue. Pareltje.

Tot zo ver even wat mij te binnen schiet. Er zijn vast anderen die aanvullen/verbeteren ;)
Morgen even spelen met de set up zodat ik het goed kan uitrollen.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Update.
PlexHome accounts (managed accounts aka sub-accounts) werken met 1 plexpas.
In iedergeval binnen het WiFi sidd/domein. En naar t schijnt moet dat dus ook er buiten werken, 4G of ander WiFi sidd/domein.

1- Je eigen masteraccount met een pin beveiligen(voorkomt switchen van accounts zonder controle) en gewoon wat sub accounts aanmaken (selecteer wat die accounts mogen zien.) met ieder een eigen pin.
2- installeer plex en plexamp apps op de mobiel.
3- log in met je master account wat lifetime pas heeft. Dat Unlocked alle opties.
4 switch over naar bedoelde sub account. Tik pin in klaar.

Plexamp in de muziek library en plex voor alle andere dingen zoals serie's films.

Je kan live streams ook door zetten.
Zelfs andere streamingdiensten als netflix en primevideo.

(Moet wel even op @dasystemcheck 's advies kijken of mn plexserver niet overbelast word als ik teveel koppel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Als ik nu kijk wat ik aan apps,addons, hardware heb voor media playing word t een beetje een warboel.
Mobiel; Yatse(kodi-remote) voor vero4k, Musicolet => wegens Android Auto en geen data stream in de auto wat je databundel leeg trekt. Werkt simpel en goede knoppen voor tijdens autorijden (nu ik life pas heb zou ik kunnen downloaden op mn mobiel in een SD storage en plex(amp) kunnen gaan gebruiken.)
Iemand enig idee hoe goed dat werkt?
Een reciever control app om settings te veranderen. Plex en plexamp app.

Kijken hoe ik de boel wat kan uitdunnen om onderhoud en updates te vereenvoudigen.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuhhh020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Kan iemand me verder helpen ?
Ik heb Plex goed werkend op mn iMac en Apple Tv alleen als ik een serie heb gedownload en in de plex map heb gezet op mn imac dan kan ie na het scannen van nieuwe media de serie die ik heb gedownload niet vinden… niet als in een map of als ik maar een enkele aflevering er in zet… wat doe ik fout of wat gaat er mis en hoe fix ik dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bartjuhhh020 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:55:
Kan iemand me verder helpen ?
Ik heb Plex goed werkend op mn iMac en Apple Tv alleen als ik een serie heb gedownload en in de plex map heb gezet op mn imac dan kan ie na het scannen van nieuwe media de serie die ik heb gedownload niet vinden… niet als in een map of als ik maar een enkele aflevering er in zet… wat doe ik fout of wat gaat er mis en hoe fix ik dit
Hoe ziet je mappen layout er uit?

Doorgaans heb je een Download map (die helemaal los staat van Plex)

Vervolgens ergens anders op je iMac een aparte Movie map en een aparte TV Show map.
Daarin zet je dan uiteindelijk je films en series.

Zodra de content daarin staat laat je Plex Sever op je iMac nog een keer de map scannen en dan is het een kwestie van een paar seconde voordat het zichtbaar moet zijn. Soms moet je ook de Apple TV Plex app even opnieuw scannen om de nieuwe aflevering zichtbaar te krijgen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Laatst online: 17:15
Heb op mijn wat oudere LG E6 oled tv toch wat problemen met verschillende 4k HDR formaten op mijn plex server. In principe zou de TV dolby vision en HDR moeten ondersteunen maar het is een beetje hit en miss welke bestanden hij wel of niet afspeeld via xplay.

Nu zag ik dat de chrome cast met google TV flink is afgeprijst voor de prime days, kan ik hiermee alle gangbare 4k dolby vision/HDR film bestanden fatsoenlijk afspelen via plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Heeft iemand van jullie toevallig een F1 archief bibliotheek in zijn plex staan.

Ik zit mega te kloten om dat lekker geindexeerd te krijgen.

Als ik als agent de TvDB gebruik, dan wordt het redelijk opgepakt. Tenminste als ik dan
een extra zoek id toevoeg (387219). Niet alles klopt dan jammer genoeg, maar is mee te leven.
Enkel dan begint plex te zeuren dat die agent vervangen is door Plex Tv series. Dan begint het
feest opnieuw en wordt het een rommeltje, en dus ook niet goed opgepakt. Bij de nieuwe agent
zie ik ook geen optie om een ID mee te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:03
Voor als iemand nog op zoek is naar een budget vriendelijke grafisch me kaart met ondersteuning voor 4K transcode met Plex. Zie actie van Lenovo: Grafische kaart: Lenovo - NVIDIA T600 4 GB mini DP*4 met HP-beugel via Lenovo voor € 174,30.
Kan 12 1080p streams gelijktijdig transcode of 3 4K streams gelijktijdig transcode.

MuVo in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:30
MuVo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:28:
Voor als iemand nog op zoek is naar een budget vriendelijke grafisch me kaart met ondersteuning voor 4K transcode met Plex. Zie actie van Lenovo: Grafische kaart: Lenovo - NVIDIA T600 4 GB mini DP*4 met HP-beugel via Lenovo voor € 174,30.
Kan 12 1080p streams gelijktijdig transcode of 3 4K streams gelijktijdig transcode.

MuVo in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"
Dat is wel interessant. Nooit zo in verdiept maar de videokaart neemt het dan over van de processor? die zal dus niet aan het werk hoeven bij transcoderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

belly89 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Dat is wel interessant. Nooit zo in verdiept maar de videokaart neemt het dan over van de processor? die zal dus niet aan het werk hoeven bij transcoderen?
Het ligt aan je setup / welke media wordt afgespeeld / op welke client dit wordt afgespeeld. In principe wil je zo min mogelijk transcoden, en als je dat al wel doet wil je dat liever niet softwarematig op de CPU doen.

Je CPU is daar namelijk veel rekenkracht aan kwijt, terwijl een GPU het doet met 2 vingers in z'n neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
D4NG3R schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:51:
[...]

Het ligt aan je setup / welke media wordt afgespeeld / op welke client dit wordt afgespeeld. In principe wil je zo min mogelijk transcoden, en als je dat al wel doet wil je dat liever niet softwarematig op de CPU doen.

Je CPU is daar namelijk veel rekenkracht aan kwijt, terwijl een GPU het doet met 2 vingers in z'n neus.
Het transcoderen principe snap ik. Nu doet mijn CPU dit en dit is inderdaad een flinke belasting. Als ik dit zou kunnen verminderen is dat een goed alternatief. Vandaar mijn vraag of de CPU belasting laag blijft als de GPU de transcode overneemt. Lijkt me eigenlijk wel logisch nu ik het nog een keer beschrijf!

Ik ga hem denk ik ook bestellen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik denk dat je er vooral verstandig aan doet om even uit te zoeken hoe vaak je daadwerkelijk videocontent transcode.

Ik ben zelf tot de conclusie gekomen, nadat ik m'n gebruikers allemaal wat instellingen liet aanpassen, dat het het niet waard is om verder te gaan dan wat de ingebouwde GPU op m'n CPU (simpele i5 4460, gaat een modernere Intel worden op den duur - dan is er ook direct HEVC support) al kan.

€175 is best wel een hoop geld als je CPU bij wijze van maar een uurtje per week bezig is. :)

Als je vrijwel altijd ondertitels aan hebt staan zou ik bijvoorbeeld aanraden om subtitle burn-in even bij te werken naar image formats only op je client(s):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBXiIEC3ioLT3Tb8Riesc3sB7e0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fuVY6Ppwg8apmiuCGj6onJWG.png?f=fotoalbum_large

Daar kwam >90% van mijn transcoding vandaan, ik denk dat mijn eigen server nu misschien 1% van alle videocontent aan het transcoden is, alleen audio wordt nog regelmatig omgezet - maar dat kost vrij weinig rekenkracht en gebeurt sowieso al op de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
D4NG3R schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:28:
Ik denk dat je er vooral verstandig aan doet om even uit te zoeken hoe vaak je daadwerkelijk videocontent transcode.

Ik ben zelf tot de conclusie gekomen, nadat ik m'n gebruikers allemaal wat instellingen liet aanpassen, dat het het niet waard is om verder te gaan dan wat de ingebouwde GPU op m'n CPU (simpele i5 4460, gaat een modernere Intel worden op den duur - dan is er ook direct HEVC support) al kan.

€175 is best wel een hoop geld als je CPU bij wijze van maar een uurtje per week bezig is. :)

Als je vrijwel altijd ondertitels aan hebt staan zou ik bijvoorbeeld aanraden om subtitle burn-in even bij te werken naar image formats only op je client(s):
[Afbeelding]

Daar kwam >90% van mijn transcoding vandaan, ik denk dat mijn eigen server nu misschien 1% van alle videocontent aan het transcoden is, alleen audio wordt nog regelmatig omgezet - maar dat kost vrij weinig rekenkracht en gebeurt sowieso al op de CPU.
Ik heb regelmatig dat er transcoding wordt gedaan, vaak ook wel 2 of 3 tegelijk. Op de belangrijke plekken (woonkamer) is de client wel redelijk goed ingesteld en gebeurt er weinig transcoding. Maar in de zomer kijken we (ik/vrienden/familie) vaak buiten en dan wordt de eenvoudige Chromecast gebruikt. En die slikt in mijn ogen heel weinig helaas.

Verder draait er nog meer op de server en dan vind ik het prettiger als de CPU niet volledig in beslag genomen wordt door de Plex server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

D4NG3R schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:28:

[Afbeelding]

Wat doet dit precies en loop je hierbij ook nog tegen vereisten of beperkingen aan? Bij mij staat dit echt al jaren op "Altijd" omdat we altijd de inbegrepen Subs of externe .srt's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Greatsword schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Wat doet dit precies en loop je hierbij ook nog tegen vereisten of beperkingen aan? Bij mij staat dit echt al jaren op "Altijd" omdat we altijd Engelse of NL .srt's gebruiken.
Als je deze op altijd zet, zal Plex altijd de ondertitels in de videostream zelf branden, terwijl je client in 99/100 gevallen zelf prima in staat is deze te weergeven.

Ik loop er zelf iig niet mee tegen problemen aan, het enige "nadeel" is dat er geen fancy opmaak meer wordt toegepast op de ondertitels, maar dat is vooral iets wat je bij anime ziet en niet bij normale series/films.

Probeer het, alleen al het verschil in hoe snel ik door een video heen kan spoelen is een godsgruwelijk grote verademing. Het overgrote deel van m'n content wordt nu gewoon direct-played. :)

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 22-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

D4NG3R schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:14:
[...]

Zeker als je generieke .srt's gebruikt werkt dit prima, de server hoeft de stream niet opnieuw in elkaar te plakken als je client de ondertitels zelf gewoon kan weergeven.

Ik loop er zelf iig niet mee tegen problemen aan, het enige "nadeel" is dat er geen fancy opmaak meer wordt toegepast op de ondertitels, maar dat is vooral iets wat je bij anime ziet en niet bij normale series/films.

Probeer het, alleen al het verschil in hoe snel je door een video heen kan spoelen is een godsgruwelijk grote verademing. Het overgrote deel van m'n content wordt nu gewoon direct played.
Zal het eens aanzetten, kijken of ik verschil merk en / of klachten krijg van familie omdat het bij hun niet meer goed werk ;) Mijn M1 Mac is trouwens bloed snel, dus alles gaat sowieso al super snel :)

Pagina: 1 ... 32 ... 41 Laatste