Hey plex gebruikers. ik hoop een jumpstart te krijgen (links met goede noob uitleg is ook goed)
ik heb kort geleden de free pas naar lifetime ge-upgraded. en wil nu de plex meer actiever gebruiken.(
Was eigenlijk ongebruikt aan het draaien op mn nass (synology 416play) omdat ik gebruik maak voor mn TV-homesetup nog een kodi based kastje die 5.1 decoding kan en hdmi door stuurt en die doet dat alles via de reciever in de woonkamer werkt ook top. (reciever heeft ook een app op mn mobiel dus tv hoeft niet aan om muziek af te spelen op de boxen. kwestie van juiste audio decoding (stereo) selecteren , muziek selecteren met yatse klaar.
Maar ik wil de plex server nu verder opbouwen voor de rest van het gezin. (laptops/mobieltjes)
Als eerste alleen binnen mn eigen WiFi domein later misschien ook "buitengaats".
(moet eerst even checken of ik dat goed beschermt kan opzetten. VPN nodig? bijv. om afgeschermd te kijken?)
Voordat ik dingen instel probeer ik eerst te begrijpen welke mogelijkheden er zijn. en beperkingen van diverse manieren.
Test unit een android mobiel die thuis als afstandsbediening Yatse, BBQ meter app en muziek control in de tuin werkt. Wifi only.
Als ik die goed ingeregeld heb zou ik dat account kunnen verspreiden naar de rest binnen de WiFi gebruikers. (kinderen zijn al zo groot dat kijkrestrictie niet meer nodig is.)
ik heb een beetje gelezen en voor zover ik begrijp moet elk uitgenodigd "emailadres" een eigen account op de plex site maken?
ik kan een "verzoek" versturen naar "emailadres" maar die kan alleen iets als dat email adres een account heeft bij plex?
Mijn setup is nu:
master account ben ik.
ik heb al een "beheerde account" aangemaakt en een simpele pin gegeven. (is dit een lager level?)
(als ik het goed begrijp wel, ik heb nu alleen Muziek open gezet kan later dat wel verder uitbreiden als alles goed ingesteld staat.)
Vraag 1 wat moet ik op mn masteraccount in de server van plex aan en open zetten om uberhaupt te delen met derden op een beheerd level?
vraag 2 werkt dat beheer account voor iedereen die dat emailadres heeft ingelogd? kan het ook met een "gebruikersnaam" en pincode? (dus plexamp downloaden gebruikersnaam(geen emailadres dus) en pin invullen en je kan er bij als op de wifi bereik zit.)
of moet ik voor elke (gezinslid)gebruiker een plex account aanvragen/maken met hun emailadres?
ergo ze moeten dat eigenlijk zelf doen want het word een persoonlijk account van hunzelf.
--------------------------------------------------------------------------
Ok, update, via emailadres en google een plex free acount gemaakt via de uitnodiging die ik gestuurd had, kreeg meteen de library muziek te zien. Dus dat werkt.
Dus, ook plexamp ingelogd via browser, zelfde emailadres dus.
Kak, plexpass nodig om te gebruiken.
Dus de vraag word kan ik een subaccount maken op mijn eigen plexpass die zegmaar een restricted account is?
Zodat ik plexamp op die mobiel kan draaien maar geen volledige acces in mijn hoofdaccount?
[
Voor 9% gewijzigd door
copykat op 29-06-2022 22:17
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....