Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:05
de Foarsitter schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:50:
Ik had een oude Dell machine als server staan (wel 24/7 aan). Na stroom te hebben gemeten heb ik die heel snel vervangen door een raspberry pi.
Als Plex server? Werkt dat een beetje?
Maanden geleden heb ik geprobeerd om een rasberry 4 als Plex server te gebruiken. De client is een Apple TV. Beide hangen via een utp kabel aan de router. Maar het resultaat was teleurstellend. Ik krijg geen HD kwaliteit gestreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Bitstream moet gewoon werken met een pi.

Gebruik je plex met plexpass of infuse?
Of is het een oude aTV3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-09 10:45
PrimusIP schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:34:
[...]

Maanden geleden heb ik geprobeerd om een rasberry 4 als Plex server te gebruiken. De client is een Apple TV. Beide hangen via een utp kabel aan de router. Maar het resultaat was teleurstellend. Ik krijg geen HD kwaliteit gestreamd.
Ik denk dat er iets misging bij het quoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Thanks, met de credits voor wat ik nog had, 66 euro! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:17
Vecodo schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:47:
[...]

Thanks, met de credits voor wat ik nog had, 66 euro! :).
Nice ik had net 2 weken geleden een jaar verlengd, dus maar 56 euro!. Mijn laatste rekening van Plex :) Om maar weer ontopic te gaan. nu eens kijken wat ik ga doen voor hardware encoding op mijn Unraid server. Dat hoop ik dan ook te gebruiken om het nodige om te zetten naar x265 met TDarr ofzo. Helaas wordt alleen Nvidia ondersteunt. Een beetje vreemd, ik gebruik nu Handbrake op mijn normale PC met de 6800XT en dat werkt wel perfect.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ik zit er over na te denken om over te stappen naar een Synology DS720+. Op dit moment draai ik een Surface Pro 4 als server, voornamelijk 1080 content via FireTV (wifi 6) 4K player.

Als ik 4K content wil, zou de synology dan dat verschil gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik ga van Plex op een Shield, naar Plex op een DS920.

Graag zou ik natuurlijk de data willen migreren, maar ik lees her en der dat
het nogal eens kan tegenvallen, gezien de bestands en systeem structuur
bij een android installatie nogal anders in elkaar zit bij Plex.

Heeft iemand dat eerder gedaan en heeft wellicht wat tips voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 01:55

TRaSH

koffie ?

PrimusIP schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:34:
[...]

Welke HD audio heb je het over ?
aangezien de ATV erg beperkt is wat het werkelijk kan doorsturen (passthrough) naar je audio device, en dan hangt het ook nog af of je het juist aangesloten hebt.
Juist = [Media Player (Device)] -- HDMI --> [SoundBar/Receiver] --HDMI(eARC )--> [TV]
Waarom is dit de juiste oplossing ?
omdat veel TV's niet alle audio formaten doorsturen naar je audio device.

Dan de limitatie van de ATV, Die iemand heeft getest met verschillende ATV's op een fatsoenlijk audio systeem die ook aangeeft wat er werkelijk word door gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/veboFumE19.png/raw

De ATV support wel Atmos maar dan met de Netflix/Disney+ apps etc

[ Voor 3% gewijzigd door TRaSH op 05-12-2021 12:07 . Reden: apps ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
zijn er mensen die plexkodiconnect gebruiken? Ik heb het probleem dat ik in plex 2 soorten libraties heb: 1 voor mij en 1 voor mijn zoon (cartoons). In plex zie ik ze mooi apart staan, maar plexkodiconnext worden ze slechts herkens als 1 grote movies-library, zonder de opsplitsing die ik heb gemaakt. Iemand die daar al een oplossing voor heeft kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:05
TRaSH schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:06:
[...l

Welke HD audio heb je het over ?
Ik bedoel HD video kwaliteit. Lijkt te maken te hebben dat de data teveel is om te verwerken. Wat ik raar vind. Gaat via utp kabel, en aan de server kant zou ik verwachten dat rpi4 wel voldoende is. En aan de cliënt kant kan het geen probleem zijn voor een Apple TV. Ik kan notabelen via netwerk share op MacBook over de WiFi probleemloos video’s via VLC bekijken.

Twee mogelijke problemen die ik kan bedenken zijn
- de schijf die op de rpi4 gebruikte was nog usb2. Als ik eens tijd teveel heb zal ik een ander opslag medium met bijv usb3 uitproberen.
- plex server schiet de data stiekem via internet door naar cliënt. Maar dat zou qua instellingen niet kunnen. Dus die lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 19:10
Gisteren geprobeerd om een (voor mijn doen) enorm groot bestand af te spelen via Plex. Het gaat om een bestand van 66 Gig en als ik kijk naar de afspeelinformatie dan geeft hij aan dat de kwaliteit: 4K @82Mbps

Helaas lukte het niet om het bestand af te spelen. De eerste 5 minuten lukte, maar daarna kreeg ik een zwart beeld en bleef hij hangen. De PLEX server opnieuw opgestart, geen resultaat. De NVIDIA TV Pro opnieuw opgestart, geen resultaat.

Nu staat dat bestand op een externe harde schijf (een WD MyCloud) en nu vroeg ik me af of het misschien komt doordat die 82Mbps te veel is voor die harde schijf. Wat ik bedoel is: kan het zijn dat die harde schijf niet snel genoeg is om zulk een 'zwaar' bestand af te spelen?

Kan dat het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 13:43
pina schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:08:
zijn er mensen die plexkodiconnect gebruiken? Ik heb het probleem dat ik in plex 2 soorten libraties heb: 1 voor mij en 1 voor mijn zoon (cartoons). In plex zie ik ze mooi apart staan, maar plexkodiconnext worden ze slechts herkens als 1 grote movies-library, zonder de opsplitsing die ik heb gemaakt. Iemand die daar al een oplossing voor heeft kunnen vinden?
Ik gebruik het al jaren, maar wat ik gelezen heb kan kodi dit niet echt goed.
Dacht dat er wel wat kan middels kodi profielen.
https://github.com/cronet...t/wiki/Several-Plex-Users

[ Voor 5% gewijzigd door TheMystery op 05-12-2021 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
103720 schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:36:
Gisteren geprobeerd om een (voor mijn doen) enorm groot bestand af te spelen via Plex. Het gaat om een bestand van 66 Gig en als ik kijk naar de afspeelinformatie dan geeft hij aan dat de kwaliteit: 4K @82Mbps

Helaas lukte het niet om het bestand af te spelen. De eerste 5 minuten lukte, maar daarna kreeg ik een zwart beeld en bleef hij hangen. De PLEX server opnieuw opgestart, geen resultaat. De NVIDIA TV Pro opnieuw opgestart, geen resultaat.

Nu staat dat bestand op een externe harde schijf (een WD MyCloud) en nu vroeg ik me af of het misschien komt doordat die 82Mbps te veel is voor die harde schijf. Wat ik bedoel is: kan het zijn dat die harde schijf niet snel genoeg is om zulk een 'zwaar' bestand af te spelen?

Kan dat het geval zijn?
Ik heb dezelfde configuratie met een WD Elements Desktop 12 TB (USB 3.0) en heb dat probleem niet. Zelfs grotere remuxbestanden met nog hogere bitrates dan dat spelen probleemloos af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

PrimusIP schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:33:
[...]

Ik bedoel HD video kwaliteit. Lijkt te maken te hebben dat de data teveel is om te verwerken. Wat ik raar vind. Gaat via utp kabel, en aan de server kant zou ik verwachten dat rpi4 wel voldoende is. En aan de cliënt kant kan het geen probleem zijn voor een Apple TV. Ik kan notabelen via netwerk share op MacBook over de WiFi probleemloos video’s via VLC bekijken.

Twee mogelijke problemen die ik kan bedenken zijn
- de schijf die op de rpi4 gebruikte was nog usb2. Als ik eens tijd teveel heb zal ik een ander opslag medium met bijv usb3 uitproberen.
- plex server schiet de data stiekem via internet door naar cliënt. Maar dat zou qua instellingen niet kunnen. Dus die lijkt me onwaarschijnlijk.
Probeer eens tautulli te installeren zodat je kan zien wat er gebeurt.
En de pi 4 mag wel een quad core zijn, maar de chip architectuur is van verre een power house.
Zelf een simpele i3 is velen malen sterker.

Maar wat je zelf aangaf misschien is het wel de connectie van je USB disk.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Remmer schreef op zondag 5 december 2021 @ 20:13:
[...]

Ik heb dezelfde configuratie met een WD Elements Desktop 12 TB (USB 3.0) en heb dat probleem niet. Zelfs grotere remuxbestanden met nog hogere bitrates dan dat spelen probleemloos af.
Volgens mij is mijn schijf 2.0. Zou dat het verschil kunnen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmer
  • Niet online
103720 schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:43:
[...]

Volgens mij is mijn schijf 2.0. Zou dat het verschil kunnen maken?
Dat lijkt mij niet, de maximum throughput van USB 2.0 is 480 Mbps, dus ruim boven de bitrate van de film. Je kunt eventueel hier een of meerdere bestanden downloaden om te testen of de bitrate inderdaad het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
TheMystery schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:13:
[...]

Ik gebruik het al jaren, maar wat ik gelezen heb kan kodi dit niet echt goed.
Dacht dat er wel wat kan middels kodi profielen.
https://github.com/cronet...t/wiki/Several-Plex-Users
ik denk dat het nu wel mogelijk is, ik heb in plex nog eens mijn 2e library aangezet. En in kodiplexconnect krijg ik die apart te zien. Ik heb dan een custom hub gemaakt die verwijst naar die 2e movies-library. Vorig jaar ging dat alleszins niet

[ Voor 3% gewijzigd door pina op 06-12-2021 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Remmer schreef op maandag 6 december 2021 @ 09:07:
[...]

Dat lijkt mij niet, de maximum throughput van USB 2.0 is 480 Mbps, dus ruim boven de bitrate van de film. Je kunt eventueel hier een of meerdere bestanden downloaden om te testen of de bitrate inderdaad het probleem is.
Ik heb het zwaarste bestand gedownload. Op mijn pc speelt hij het niet af. Daarna verplaatst naar de externe schijf die aan de Nvidia hangt. Daar speelt hij het bestand wel af,.....maar....ongeveer halverwege het filmpje (15 seconden) blijft hij toch wel een seconde of 3 hangen. Dus ook daar speelt hij het bestand niet lekker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:12
103720 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:27:
[...]

Ik heb het zwaarste bestand gedownload. Op mijn pc speelt hij het niet af. Daarna verplaatst naar de externe schijf die aan de Nvidia hangt. Daar speelt hij het bestand wel af,.....maar....ongeveer halverwege het filmpje (15 seconden) blijft hij toch wel een seconde of 3 hangen. Dus ook daar speelt hij het bestand niet lekker af.
Dat bij het afspelen het bestand even blijft hangen kan voorkomen, doordat het transcode ook even tijd nodig heeft. Speelt het daarna wel soepel af? kun je zien met Tautilli wat er precies gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Dennis0162 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:45:
[...]

Dat bij het afspelen het bestand even blijft hangen kan voorkomen, doordat het transcode ook even tijd nodig heeft. Speelt het daarna wel soepel af? kun je zien met Tautilli wat er precies gebeurd?
Ik kan begrijpen dat het transcoderen tijd nodig heeft, maar ja dat wil je niet. Deze clip duurt 30 seconden en na plusminus 10 seconden blijft hij 3 seconden hangen. Maar je wil niet hebben dat je tijdens een speelfilm van 1,5 uur diverse keren het beeld ziet hangen omdat hij aan het rekenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmer
  • Niet online
103720 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:27:
[...]

Het zwaarste bestand is overkill, 400 Mbps komt in de praktijk bij films niet voor. Van die downloadpagina:
For Ultra HD (4K) Videos, it looks like the new BD spec calls for 10-Bit H.265 encoding and allows for a maximum bitrate of 128 Mbps. I'm not entirely sure whether this is just for video, audio and video combined, or the total allowable data transfer rate (audio, video, java, etc). It's probably a safe bet that, if your media player can play the 140 Mbps Jellyfish File, you should be good to go for UHD rips.
Dus probeer het bovengenoemde 140 Mbps bestand eens zou ik zeggen. Als dat zonder haperen afspeelt zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:46

Luuk2015

Vires in numeris

Ik heb sinds kort een Plex pass gehaald om gebruik te kunnen maken van HW transcoding en het downloaden van media naar o.a. mobiele apparaten. Nu wil ik graag wat afleveringen van een serie naar mijn telefoon downloaden, echter wilt hij de afleveringen maar niet downloaden. Als ik de aflevering in het download venster aanklik dan gebeurd er niets, of hij begint weer opnieuw met het downloaden. Uiteindelijk krijg ik een melding te zien dat de download is gefaald.
Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik maak gebruik van de nieuwe Plex downloads optie.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Remmer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:03:
Dus probeer het bovengenoemde 140 Mbps bestand eens zou ik zeggen. Als dat zonder haperen afspeelt zit je goed.
Beide 140Mbps bestanden naar mijn harde schijf gekopieerd en ze spelen beide vlekkeloos af.

Op een andere plek een bestand van 72Gig gedownload en daarbij hetzelfde probleem als met het eerdere bestand. Plex speelt een paar seconden af (geeft als info aan: 127Mbps) en stopt er dan mee en restart Plex.

Iets anders geprobeerd, via de Nvidia Shield het programma VLC geinstalleerd. Deze speelt het 77Gig bestand wel af (in tegenstelling tot Plex).

Dus naar mijn mening moet er iets in Plex zitten wat het probleem van het niet goed afspelen veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:38
Luuk2015 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:59:
...echter wilt hij de afleveringen maar niet downloaden. Als ik de aflevering in het download venster aanklik dan gebeurd er niets, of hij begint weer opnieuw met het downloaden. Uiteindelijk krijg ik een melding te zien dat de download is gefaald.
Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik maak gebruik van de nieuwe Plex downloads optie.
Heb ik ook last van, met zowel iPad, iPhone via zowel WiFi als via buitenom met 4/5G.

Mijn enige oplossing is door één download per keer aan te zetten en zelfs dan lukt het niet altijd. Het is mij nog nooit gelukt om bijv. een heel seizoen of meer dan 3 films/downloads offline te gebruiken.

Sidenote: zorg dat je de ondertiteling handmatig aanzet bij de te downloaden afleveringen/films; het lijkt er namelijk op dat Plex alsnog (i.v.m. transcoderen) bij SRT een nieuwe download wil binnenhalen als je de subtitles later pas aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmer
  • Niet online
103720 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:02:
[...]

Beide 140Mbps bestanden naar mijn harde schijf gekopieerd en ze spelen beide vlekkeloos af.

Op een andere plek een bestand van 72Gig gedownload en daarbij hetzelfde probleem als met het eerdere bestand. Plex speelt een paar seconden af (geeft als info aan: 127Mbps) en stopt er dan mee en restart Plex.

Iets anders geprobeerd, via de Nvidia Shield het programma VLC geinstalleerd. Deze speelt het 77Gig bestand wel af (in tegenstelling tot Plex).

Dus naar mijn mening moet er iets in Plex zitten wat het probleem van het niet goed afspelen veroorzaakt.
Hmmm, dan zou ik het niet weten. Je kunt het eventueel proberen in het [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie topic, daar wordt Plex ook regelmatig besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Remmer schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:51:
[...]

Hmmm, dan zou ik het niet weten. Je kunt het eventueel proberen in het [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie topic, daar wordt Plex ook regelmatig besproken.
Ja zou kunnen, maar ik ben bang dat het dus niet aan de Shield ligt aangezien VLC wel de bestanden afspeelt. Speel ik het bestand af via Plex, dan lukt het niet. Moet dus, in mijn bescheiden mening, dus echt wel iets met Plex te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ie er iets aan de hand bij plex? Metadata werkt niet meer, films kunnen geen match vinden (zelfs niet als ik de imdb code gebruik). Is al een week of twee nu denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:23:
Ie er iets aan de hand bij plex? Metadata werkt niet meer, films kunnen geen match vinden (zelfs niet als ik de imdb code gebruik). Is al een week of twee nu denk ik.
Toevallig up to date?

Had ook een metadata probleem
RobbyTown in 'downloads: Plex Media Server 1.25.0.5282'

Heel de metadata totaal opnieuw ophalen fixte het.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 15-12-2021 23:06 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
sig69 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:23:
Vanavond was er een update beschikbaar zag ik. Geïnstalleerd en alles werkt weer d:)b

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Als nieuwe gebruiker van Plex zat ik nog in de proefperiode en kreeg ik een kortingscode om een lifetime pass aan te schaffen voor € 89,99. Dat is net iets duurder dan twee jaarabonnementen, dus dat klinkt goed.

Het leek me geen kortingscode die specifiek voor mij is, dus zet ik hem hier neer voor anderen om er hun voordeel mee te doen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
Vanaf dat ik de Plex Lifetime Pass heb ervaar ik een hoop problemen met MKV files. Hopelijk kunnen jullie me helpen om er ten eerste achter te komen wat nu de bottleneck is en ten tweede wat de oplossing zou zijn.

Ik heb een serie van MKV files. De eerste aflevering draait prima en vanaf de tweede gaat het mis. Het speelt niks (dan blijft hij laden) of maar een fragment van een seconde, en gaat dan weer minuten laden en dan weer een paar seconden ofzo...

Ik draai Plex Server op een Synology 920+ NAS en die moet sterk genoeg zijn voor 4K en HEVC volgens de reviews online.
Ik gebruik de Plex Android TV app op een Philips The One televisie die bekabeld is aangesloten op het netwerk.
Ik heb niet het idee dat het netwerk de beperkende factor is, omdat sommige afleveringen wel draaien en andere niet. Ik denk dat het met transcoderen ergens mis gaat.
Als Plex gaat transcoderen zie ik de CPU van de Synology omhoog gaan naar 20-35%.
Waarom gebruikt die niet meer van de CPU?

Wat kan ik nog doen??

EDIT: Ik ben er achter. Ik heb zonder dat ik het me bewust was op de TV ingesteld dat alle ondertitels ingebakken moesten worden, waardoor alles getranscodeerd ging worden. Door dat uit te zetten en de srt-ondertitels gewoon in te laden loopt het weer helemaal soepel. Alleen weet ik dus nu dat de Synology 4K transcoderen dus niet fatsoenlijk kan.

[ Voor 14% gewijzigd door Patrick_6369 op 31-12-2021 16:02 . Reden: Reden gevonden en opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:59
Het lukt me al een hele tijd niet meer om Plex werkend te krijgen op mijn server.

Ik heb een docker-compose file, waar allerlei containers mee worden aangemaakt. Alles staat achter Traefik, om het networking aspect goed af te handelen. Met Plex krijg ik dat echter maar niet goed werkend.

Als alternatief wilde ik Plex 'gewoon' openstellen, omdat Plex al redelijk veel zaken zelf afhandelt qua networking.
Echter, wanneer ik nu de default plex configuratie in een docker-compose gooi, kan ik wel localhost:32400 bereiken, maar daar zie ik alleen maar dat er geen server gekoppeld is, heel raar, want als er geen server geinstalleerd was, had ik ook niet naar localhost:32400 kunnen gaan op de server. Iemand die hier verstand van heeft?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 15:29
Ik gebruik nu 2 jaar een Plex server via mijn DS920+ nas. Dit gaat vrijwel vlekkeloos.

Toch ervaar ik de laatste tijd een paar problemen:
1. Wanneer een film binnen is Radarr deze netjes verwerkt dan komt het wel eens voor dat Plex deze niet ziet. De naamgeving is gewoon goed. Verplaats ik de film even uit de map met films en kopieer hem dan weer terug dan ziet hij hem wel. Dit gebeurd niet altijd.
2. Ik heb laatst voor een serie de beschrijving in het Nederlands ingevoerd bij TheTVDB, ik zag op een gegeven moment dat als ik de metadata vernieuwde van de serie dat ik ineens Nederlandse beschrijvingen krijg. Maar nu zie ik met name het laatste seizoen van deze serie alles in het Engels:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Yq6bDdZT/MCV-plex.png
Ik heb al eens laten herscannen maar dit hielp niet. Ik heb laatst met een update wel de 'upgrade libraries' gedaan omdat ik anders telkens die melding zag in Plex Web.
De instellingen staan zo:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/P5dKgmkJ/Plex-TV.png
3. Mijn broertje en een vriend van me gaven vorige week aan dat wanneer ze op hun smartphone een film willen kijken dat ze deze melding krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Z0tpxhJ0/1641221179752.jpg
Maar dit krijg je toch niet te zien als je een Plex Pass hebt? Ik heb namelijk een Lifetime pass op de server.
Mijn andere gezinsleden hebben het niet. Iedereen kijkt extern (Plexserver staat bij mij, zij wonen ergens anders).

Punt 1 vind ik nog niet zo heel erg, bij series heb ik dat probleem niet. Maar punt 2 en 3 zijn wel hinderlijk vind ik. Iemand een idee hoe je dat kunt oplossen? Punt 2 heb ik speciaal de episode informatie aangepast op TheTVDB, maar hij pakt het niet op. Terwijl dit eerder wel goed ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Patrick_6369 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:37:
Vanaf dat ik de Plex Lifetime Pass heb ervaar ik een hoop problemen met MKV files. Hopelijk kunnen jullie me helpen om er ten eerste achter te komen wat nu de bottleneck is en ten tweede wat de oplossing zou zijn.

Ik heb een serie van MKV files. De eerste aflevering draait prima en vanaf de tweede gaat het mis. Het speelt niks (dan blijft hij laden) of maar een fragment van een seconde, en gaat dan weer minuten laden en dan weer een paar seconden ofzo...

Ik draai Plex Server op een Synology 920+ NAS en die moet sterk genoeg zijn voor 4K en HEVC volgens de reviews online.
Ik gebruik de Plex Android TV app op een Philips The One televisie die bekabeld is aangesloten op het netwerk.
Ik heb niet het idee dat het netwerk de beperkende factor is, omdat sommige afleveringen wel draaien en andere niet. Ik denk dat het met transcoderen ergens mis gaat.
Als Plex gaat transcoderen zie ik de CPU van de Synology omhoog gaan naar 20-35%.
Waarom gebruikt die niet meer van de CPU?

Wat kan ik nog doen??

EDIT: Ik ben er achter. Ik heb zonder dat ik het me bewust was op de TV ingesteld dat alle ondertitels ingebakken moesten worden, waardoor alles getranscodeerd ging worden. Door dat uit te zetten en de srt-ondertitels gewoon in te laden loopt het weer helemaal soepel. Alleen weet ik dus nu dat de Synology 4K transcoderen dus niet fatsoenlijk kan.
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden.
Ik had ook iets soortgelijks. Normaal gesproken kan ik prima 1080P HEVC streamen. Op de Plex app op de telefoon cast ik de film bij mijn vriendin naar haar TV. Ik kon de stream, gewoon op originele kwaliteit zetten (zonder transcoden). Maar ik merk dat dit de laatste dagen niet goed werkt. Ik moet dan echt converteren aanzetten in de app (bijvoorbeeld 1080P 10Mbit) anders speelt hij het stotterig af. Dus juist van een directe stream naar transcoden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik zie wat post voorbij komen over plex op een synology. Ik ben daar ook behoorlijk mee
aan het stoeien geweest op mijn DS920+. Maar ben nu zeer tevreden.

In het kort:

NVME geplaatst in het cache slot en als volume gemaakt
Plex Package verplaatst naar de NVME en de database gevuld.
Container aangemaakt die wat aanpassingen doet aan de hardware versnelling,
waar door encoderen goed loopt.

Alles werkt behoorlijk goed, met een lage cpu load.
PGS subs zijn alsnog wel een probleem.

Ik heb de volgende instructies daar voor opgevolgd. Let wel, de container
even maken via de SSH manier. Kijk ook even de video.

Hopelijk heeft iemand er wat aan :) Ik ben blij met het resultaat.

https://forums.plex.tv/t/...-docker-the-how-to/737361
YouTube: Set up Hardware Transcoding for Plex on Synology DSM 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 19:40
Binnetie schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:05:
3. Mijn broertje en een vriend van me gaven vorige week aan dat wanneer ze op hun smartphone een film willen kijken dat ze deze melding krijgen:
[Afbeelding]
Maar dit krijg je toch niet te zien als je een Plex Pass hebt? Ik heb namelijk een Lifetime pass op de server.
Mijn andere gezinsleden hebben het niet. Iedereen kijkt extern (Plexserver staat bij mij, zij wonen ergens anders).
1 & 2 heb ik geen andwoord op, maar 3 wel.

De plex pass geeft jou een aantal extra opties voor de server en geeft jou ook toegang tot alle apps. (incl mobiel) Voor alle andere gebruikers van jouw plex server zijn de enige gratis apps echter:
* Plex web
* Plex TV apps
* Plex Computer apps (Win/Mac)

Mobiele apps moeten jouw gebuikers eerst activeren om (volledig) te kunnen gebruiken. (Dit heb jij niet hoeven doen omdat je al de plex pass hebt). Ik heb geen idee waarom er voor mobiel een uitzondering is, maar er zal vast een reden voor zijn. Anyway, gelukkig is het maar eenmalig en is het niet duur.

Persoonlijk vermeld ik het wel als een optie maar raad ik ze aan om bij de gratis apps te blijven. (De jongere neefjes lijken het na een tijdje alsnog te unlocken zodra ze "hooked" zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk-Jan op 03-01-2022 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
ppeterr in "[Ervaringen] Plex - Deel 3"
NVME geplaatst in het cache slot en als volume gemaakt
Plex Package verplaatst naar de NVME en de database gevuld.
Container aangemaakt die wat aanpassingen doet aan de hardware versnelling,
waar door encoderen goed loopt.
Ik heb de volgende instructies daar voor opgevolgd. Let wel, de container
even maken via de SSH manier. Kijk ook even de video.
YouTube: Set up Hardware Transcoding for Plex on Synology DSM 7
Ik snap er geen hol van! 8)7 Maar dat ligt echt aan mij hoor! Ik heb me nog heel weinig verdiept in wat de Synology allemaal kan.
Maar zou je zo lief willen zijn om een beetje uit te leggen wat je doet met zo'n NVME container en waarom dat zou moeten helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Patrick_6369 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Ik snap er geen hol van! 8)7 Maar dat ligt echt aan mij hoor! Ik heb me nog heel weinig verdiept in wat de Synology allemaal kan.
Maar zou je zo lief willen zijn om een beetje uit te leggen wat je doet met zo'n NVME container en waarom dat zou moeten helpen?
Ik ben ook geen pro hoor :) Maar ik wil je mijn gedachtegang duiden.

In een DS920+ zitten 2 NVME sloten. Die worden normaal voor cache gebruikt.(als je ze koopt, zit er standaard niet in. Alleen voor dat.
Opzich heel mooi, maar daar komt dus een soort index te staan met vaak gebruikte bestanden,
Dat is handig voor foto's en bijvoobeeld veel aangesproken bestanden bij plex.
Nou kan je (wel wat lastige manier) er dus ook een NVME inzetten, en die als opslag ruimte gaan
gebruiken. Zo heb ik er een 2Tb NVME ingeprikt.

Dus dit is geen cache voor het systeem, maar een volume. Net zoals je normale harde schijven
nu Volume 1 zijn. Is dit een volume 2. Ruimte dus om data op te zetten.
Ruimte die dus snelle toegangstijden geeft. Maar dan voor alles. Niet alleen als cache.

Je kan vervolgens de installatie van het Plex package verhuizen. Van volume 1 naar de snelle volume 2.
Dus je index, je miniaturen, noem het maar op. Niet je daadwerkelijke bestanden.
Voordeel is dus, een soortgelijk iets als het cache normaal, maar dan ook voor de app plex zelf!

Over het Docker en container gebeuren.

https://www.combell.com/nl/blog/wat-is-docker/

Mijn Docker install en de containers draai ik ook op de NVME. Je begrijpt het voordeel denk ik
wel. Maar een ander groot voordeel, je NAS wordt stil. Althans het randgebeuren van de
containers hoor je niet meer. De daadwerkelijke lees/schrijf acties op volume 1 natuurlijk wel.
Ik heb hier nogal luidruchtige HDD's in de nas, in de meterkast. Dus om de paar minuten hoorde
ik het geluid van een knikkerbaan. Dat is weg.

De extra plex container die aangemaakt in het filmpje en url in de eerste post van mij, die optimaliseerd
het gebruik van de hardware encoding. Dit werkt!

Let wel, wat ik al eerder tikte, een DS920+ is geen powerhouse. Subs heeft hij nog moeite mee
om mee te encoderen. Dus gebruik daarvoor SRT. Verder draait alls 4k/hdr/atmos de hele reut.

Een Plex pass geeft ook HDR tonemapping, werkt perfect!

HDR films over plex, naar de gebruikers geeft een foutieve kleur weergave. Met
de HDR tonemapping aan, worden de kleuren weer normaal.
Ik gebruik plex alleen om over het netwerk naar de gebruikers te streamen op de pc's
en tablets. De films die ik in 4k/HDR heb speel ik via kodi op het grote scherm. Wel met HDR dus.

Anyway zo doe ik het :) En het werkt fijn. Of dit de beste manier is....dont know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk-Jan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:21:
[...]

De plex pass geeft jou een aantal extra opties voor de server en geeft jou ook toegang tot alle apps. (incl mobiel) Voor alle andere gebruikers van jouw plex server zijn de enige gratis apps echter:
* Plex web
* Plex TV apps

Mobiele apps moeten jouw gebuikers eerst activeren om (volledig) te kunnen gebruiken. (Dit heb jij niet hoeven doen omdat je al de plex pass hebt). Ik heb geen idee waarom er voor mobiel een uitzondering is, maar er zal vast een reden voor zijn. Anyway, gelukkig is het maar eenmalig en is het niet duur.

Persoonlijk vermeld ik het wel als een optie maar raad ik ze aan om bij de gratis apps te blijven. (De jongere neefjes lijken het na een tijdje alsnog te unlocken zodra ze "hooked" zijn)
Tenzij je van deze externe gebruikers 'thuis' gebruikers maakt. Op die manier omzeil je de restrictie. Vraag is natuurlijk wel of je dit moet willen aangezien iedereen elkaars account kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Thanks @ppeterr. Ik snap de logica er achter. Deze ga ik onthouden voor als ik problemen zou gaan ervaren met het streamen van Plex. Nu ik alleen SRT-subtitles gebruik en mijn tv de rest kan decoderen gaat het prima en vind ik het toch iets te complex om me daar (nu al) in te verdiepen om het ook uit te gaan voeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Patrick_6369 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:05:
Thanks @ppeterr. Ik snap de logica er achter. Deze ga ik onthouden voor als ik problemen zou gaan ervaren met het streamen van Plex. Nu ik alleen SRT-subtitles gebruik en mijn tv de rest kan decoderen gaat het prima en vind ik het toch iets te complex om me daar (nu al) in te verdiepen om het ook uit te gaan voeren!
Helemaal goed, mijn insteek om dit te gaan doen was om het geluid te beperken uit de meterkast,
de rest is een heel fijn extra. Maar als je geen problemen ervaart, kan je normale install voldoen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik heb een vraag over Plex Photo's voor een gigantische aantal foto's.

Ik gebruik nu Photoprism in een docker op een synology. Die heeft een systeem dat
het de orginelen met rust laat, en na het indexeren een eigen database en directory
aanmaakt. Ding heeft 2 dagen staan indexeren is wel netjes geworden.

Maar wat mij fijn lijkt bij plex. Is het delen onder gebruikers in de familie.
Ik heb het idee dat onder andere het naar buiten openzetten met eigen accounts
en f2a erop veiliger is dan dat ik een en ander specifiek voor iets op de NAS moet regelen.

Tevens is voor mij niet duidelijk hoe het indexeren gaat. Laat plex de dirs met foto's met rust
na het indexeren ? Kan ik bijvoorbeeld een read only simlink aanwijzen als bron naar de foto's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dirk-Jan schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:21:
[...]

* Plex web
* Plex TV apps

Dankjewel, helder verhaal. Dan moeten ze maar een paar euro betalen voor de app. Of investeren in een TV Stick ipv Google Chromecast.

Vandaag had ik een serie en de omschrijving van de serie is in het Nederlands. Maar de beschrijving van de aflevering is dan weer in het Engels. Ik snap niet niet waar dit nu vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Binnetie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Dankjewel, helder verhaal. Dan moeten ze maar een paar euro betalen voor de app. Of investeren in een TV Stick ipv Google Chromecast.

Vandaag had ik een serie en de omschrijving van de serie is in het Nederlands. Maar de beschrijving van de aflevering is dan weer in het Engels. Ik snap niet niet waar dit nu vandaan komt.
Het probleem van bepaalde series met een Engelse beschrijving is opgelost met de laatste update van Plex. Na het vernieuwen van de metadata is de beschrijving weer in het Nederlands. Bleek een bug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:04
Binnetie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Het probleem van bepaalde series met een Engelse beschrijving is opgelost met de laatste update van Plex. Na het vernieuwen van de metadata is de beschrijving weer in het Nederlands. Bleek een bug te zijn.
Volgens mij komt dat gewoon omdat je Agent op English staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@YaYo86 nee, deze staat op Nederlands. Het verklaard ook niet dat de rest wel in het Nederlands is.
Na de update en na het vernieuwen van de metadata zag ik ineens de verkeerde series weer in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:01
Heb de laatste maanden dat wanneer nieuwe content wordt toegevoegd aan de mappen die Plex scant Plex snel een wijziging constateert en de library gaat updaten. so far so good.

Probleem is dan dat CPU van de pc door de Plex Media Server lange tijd op 100% bezig is en dat de PMS dan ook niet toegankelijk is. Ook de libraties zijn dan niet toegankelijk. Dit duurt soms wel langer dan een kwartier. Het gaat dan om 4 of 5 nieuwe episodes.

Ik draai op W10 met CPU Intel 4430. Iemand een idee hoe dit kan en evt. verholpen kan worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:57

D4NG3R

kiwi

:)

belly89 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:55:
Heb de laatste maanden dat wanneer nieuwe content wordt toegevoegd aan de mappen die Plex scant Plex snel een wijziging constateert en de library gaat updaten. so far so good.

Probleem is dan dat CPU van de pc door de Plex Media Server lange tijd op 100% bezig is en dat de PMS dan ook niet toegankelijk is. Ook de libraties zijn dan niet toegankelijk. Dit duurt soms wel langer dan een kwartier. Het gaat dan om 4 of 5 nieuwe episodes.

Ik draai op W10 met CPU Intel 4430. Iemand een idee hoe dit kan en evt. verholpen kan worden?
Heb je partial scans aanstaan onder settings > library? (Advanced settings zichtbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsTNsSzWR1otgw7GBRQ58Nyznms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JifMNyDqXGdn1JA73Jyo4BXm.png?f=user_large

Mijn eigen server heeft een 4460, welke nou niet bijster veel sneller is dan jouw i5 - maar ik heb nooit last van hangups wanneer er nieuwe content wordt toegevoegd, zelfs wanneer het complete series zijn. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcWdm3E0TeFKMo5ABCd77ZcU0cQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g90XdCRozCiSGFAztVaqoNvA.png?f=fotoalbum_large

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
D4NG3R schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:14:
[...]

Heb je partial scans aanstaan onder settings > library? (Advanced settings zichtbaar)

[Afbeelding]

Mijn eigen server heeft een 4460, welke nou niet bijster veel sneller is dan jouw i5 - maar ik heb nooit last van hangups wanneer er nieuwe content wordt toegevoegd, zelfs wanneer het complete series zijn. :)

[Afbeelding]
partial scans had ik niet aanstaan, nu wel aan gezet, eens kijken of dit beter gaat :) Bedankt!

Eerder had ik hier ook nooit last van, mijn bibliotheek is natuurlijk de laatste jaren wel gestaag gegroeid dus kan me voorstellen dat het hiermee te maken heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan is de kans groot dat dat het probleem was, Plex gaat vrolijk alles af indien die optie niet aan staat. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:11

Zenyatta

Tsjakka!

Iemand die kan duiden waar ik moet zoeken?

Mijn situatie: ik heb een DS920+ draaien met een Plex server. Werkt als een zonnetje. De hele familie geniet mee van de gedigitaliseerde videobanden. Prima.

Ik heb er voor mijzelf ook wat tv-series en films op staan. Op de beide tv's in huis kan ik de films gewoon afspelen. De tv-series spelen wél op de ene tv (met een Firestick 4K) en níét op de andere (Chromecast met Google TV).

Als ik op de Chromecast met Google TV probeer af te spelen werken sommige series wel, maar de meeste niet. Films spelen ook gewoon. Bij de series die hij niet speelt, krijg ik de melding "Er ging iets fout bij het afspelen van deze video. Controleer uw verbinding en probeer opnieuw."

Terwijl er met de verbinding 100% zeker niets mis is.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Zenyatta schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:44:
Iemand die kan duiden waar ik moet zoeken?

Mijn situatie: ik heb een DS920+ draaien met een Plex server. Werkt als een zonnetje. De hele familie geniet mee van de gedigitaliseerde videobanden. Prima.

Ik heb er voor mijzelf ook wat tv-series en films op staan. Op de beide tv's in huis kan ik de films gewoon afspelen. De tv-series spelen wél op de ene tv (met een Firestick 4K) en níét op de andere (Chromecast met Google TV).

Als ik op de Chromecast met Google TV probeer af te spelen werken sommige series wel, maar de meeste niet. Films spelen ook gewoon. Bij de series die hij niet speelt, krijg ik de melding "Er ging iets fout bij het afspelen van deze video. Controleer uw verbinding en probeer opnieuw."

Terwijl er met de verbinding 100% zeker niets mis is.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?
Zelfde problemen hier (ds220+ met plex via docker), ook chromecasts die problemen geven (andere players niet getest wegens niet in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Wat zien jullie in het plex dashboard als je de video wil starten? Komt er wel een stream op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Domino schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:08:
Wat zien jullie in het plex dashboard als je de video wil starten? Komt er wel een stream op?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di4hWNL7YpzV_R38IdQwm_Hcaiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhBCgMZOZIhGOnjyMUjwVrEl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Heeft de NAS wel voldoende capaciteit om de transcoderen? Grote kans dat het videoformaat (of ondertiteling) niet ondersteund wordt door de CC en dat de server dan wil transcoderen. Als de NAS dit niet aankan dan speelt die het ook niet af. Op de afbeelding hierboven zijn het Direct play/streams, dus vraagt weinig CPU kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
Is hardware transcoding enabled volgens dit onderstaand artikel? Ik heb zelf geen problemen met chromecast en heb een DS218+

https://medium.com/@MrNic...-transcoding-fa017190cad7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

belly89 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:25:
Heeft de NAS wel voldoende capaciteit om de transcoderen? Grote kans dat het videoformaat (of ondertiteling) niet ondersteund wordt door de CC en dat de server dan wil transcoderen. Als de NAS dit niet aankan dan speelt die het ook niet af. Op de afbeelding hierboven zijn het Direct play/streams, dus vraagt weinig CPU kracht.
Als dat het is, waarom gaat het dan wel op de Firestick en niet op de (twee jaar nieuwere) Chromecast?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Zenyatta schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:31:
[...]

Als dat het is, waarom gaat het dan wel op de Firestick en niet op de (twee jaar nieuwere) Chromecast?
Dat kan van alles zijn. Misschien gaat de firestick beter om met ondertitels en hoeft de server niet te transcoderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

belly89 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:57:
[...]

Dat kan van alles zijn. Misschien gaat de firestick beter om met ondertitels en hoeft de server niet te transcoderen?
Helpt een Plex pass dan?

Moet ik de Plex pass hebben én iedereen die mee kijkt, of alleen ik omdat ik de server heb?

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
Zenyatta schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:26:
[...]

Helpt een Plex pass dan?

Moet ik de Plex pass hebben én iedereen die mee kijkt, of alleen ik omdat ik de server heb?
Als je Nas HW transcoding ondersteund kan dit zeker helpen, maar heb zelf weinig verstand van Plex in combinatie met Synology. Om dit aan te kunnen zetten hoeft niet iedere gebruiker een Plex pass hebben, alleen jij hebt dit dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

belly89 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Als je Nas HW transcoding ondersteund kan dit zeker helpen, maar heb zelf weinig verstand van Plex in combinatie met Synology. Om dit aan te kunnen zetten hoeft niet iedere gebruiker een Plex pass hebben, alleen jij hebt dit dan nodig.
Helaas helpt de Plex pass niet. Mijn nas zou het prima aan moeten kunnen. En dat blijkt ook als ik films kijk. Die gaan gewoon goed. Issue blijft bij de tv series bestaan... :'(

The answer is 42.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• belly89
Zenyatta schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Helaas helpt de Plex pass niet. Mijn nas zou het prima aan moeten kunnen. En dat blijkt ook als ik films kijk. Die gaan gewoon goed. Issue blijft bij de tv series bestaan... :'(
Hebben de films geen ander format zodat die via direct play/stream worden afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

belly89 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:11:
[...]

Hebben de films geen ander format zodat die via direct play/stream worden afgespeeld?
Ja, dat zal het dan zijn. Jammer dat de oude .AVI files niet werken...

The answer is 42.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis0162
[...]

Het is niet zo als je een Plex pass activeert ook gelijk hadware transcoding mogelijk is, zeker niet als je docker containers gebruikt. Kijk even naar het linkje wat ik heb gedeeld. In feite moet Plex het bestand zo aanbieden dat het overal op af te spelen is. (m.u.v. 4k bestanden)
En anders voor 35 euro een tweede chromecast aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
[...]

In dit artikel van Plex kun je een link vinden naar een spreadsheet, waarin staat wat de transcoding mogelijkheden zijn van je NAS. software transcoding gaat in veel gevallen wel tot 1080p maar met 4k heb je vaak al hardware encoding nodig.

https://support.plex.tv/a...3-nas-compatibility-list/

• TheMystery
Sinds de laatste 2 versies van plex blijft de scanner de hele tijd hangen, als ik deze dan annuleer via de desbetreffende library dan gaat de scan die daarna automatisch wordt afgetrapt wel goed.
Een aantal uur later gebeurd dan weer hetzelfde, hij blijft de hele tijd op een andere folder hangen.
In de logging vind ik zo snel niets, en op plex forum vind ik dit probleem ook niet.
Iemand zelfde probleem of weet een oplossing?

Ik draai op debian11.

• RobbyTown
  • Niet online
TheMystery schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:23:
Sinds de laatste 2 versies van plex blijft de scanner de hele tijd hangen, als ik deze dan annuleer via de desbetreffende library dan gaat de scan die daarna automatisch wordt afgetrapt wel goed.
Een aantal uur later gebeurd dan weer hetzelfde, hij blijft de hele tijd op een andere folder hangen.
In de logging vind ik zo snel niets, en op plex forum vind ik dit probleem ook niet.

Ik draai op debian11.
Enkele versies terug (op Windows) hier ook regelmatig last van. Waar het in zit geen idee heb het maar opgegeven aangezien ik het ook niet gevonden kreeg en logging niets vertelde. Dan crasht Plex compleet. Oplossing die ik heb is nu: Ik index elke keer wel handmatig ipv elk uur dan blijft het wel goed gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 10-02-2022 16:51 ]

• TheMystery
RobbyTown schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:50:
[...]

Enkele versies terug (op Windows) hier ook regelmatig last van. Waar het in zit geen idee heb het maar opgegeven aangezien ik het ook niet gevonden kreeg en logging niets vertelde. Dan crasht Plex compleet. Oplossing die ik heb is nu: Ik index elke keer wel handmatig ipv elk uur dan blijft het wel goed gaan.
Oké hopelijk wordt het een keer gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 22:07
Ik zit met het volgende probleem en hoop dat iemand de gouden tip heeft.
Sinds een aantal dagen worden nieuwe films/ series niet meer automatisch toegevoegd aan mijn Plex server, ik maak gebruik van een DS920+ en tot nog toe nooit problemen gehad. Alle rechten staan goed (eerdere films en series worden wel getoond) en de bestandsnamen/bestands types komen ook overeen met het overige materiaal wat wel herkend wordt.
Het vreemde is dat als ik een nieuwe bibliotheek toevoeg de films/series wel zichtbaar zijn in het toevoeg menu maar vervolgens dan weer niet in de main omgeving.
Daarnaast kan ik me ook niet herinneren dat er iets is veranderd aan mijn NAS/ Plex settings.
Iemand een idee hoe dit kan?

• Patrick_6369
Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat ik Plex server - geïnstalleerd op de Synology NAS 920+ - niet meer kan updaten. Dat moet handmatig gebeuren en niet via de standaard updater van Synology. Ik download dus via de lokale Plex-Media Server instellingen de update die daar gemeld wordt. Dan upload ik het .spk bestand via het Synology Package Center handmatig. Dan begint het ding te lopen, maar het wordt niet geïnstalleerd.

Hij heeft vannacht vanaf 20.00 tot vanochtend gelopen en nog steeds stond er 'bezig met verwerken - even geduld'. Moet ik nu nog meer geduld hebben? Hoe kan ik zien wat er mis gaat? Wat kan ik nog meer proberen? :? :? :?

• dasystemcheck
Patrick_6369 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:10:

Hij heeft vannacht vanaf 20.00 tot vanochtend gelopen en nog steeds stond er 'bezig met verwerken - even geduld'. Moet ik nu nog meer geduld hebben? Hoe kan ik zien wat er mis gaat? Wat kan ik nog meer proberen? :? :? :?
Op de 918+ duurde de 1-na-laatste update bij mij zo'n 4 uur. Stond in de update log van te voren wel een waarschuwing dat het lang kon duren; iets met de database?
Maar zó lang als de jouwe lijkt me onlogisch.

• dasystemcheck
TheMystery schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:23:

Ik draai op debian11.
Op de Synology 918+ idem. nog niet opgelost.
Ik heb uiteindelijk m'n audiobook library volledig moeten wegzetten en per alfabet-letter stukjes teruggezet, scanner gedraaid, repeat. Tot de hele library weer online was.
Super irritant; draaide 3 dagen goed, daarna om-de-dag weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Ik draai nu de beta 1.25.6.5545 en hier gaat alles goed mee. Heb de laatste stable 1.25.6.5577 die na deze beta is gekomen nog niet getest.
dasystemcheck schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Op de Synology 918+ idem. nog niet opgelost.
Ik heb uiteindelijk m'n audiobook library volledig moeten wegzetten en per alfabet-letter stukjes teruggezet, scanner gedraaid, repeat. Tot de hele library weer online was.
Super irritant; draaide 3 dagen goed, daarna om-de-dag weer mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
dasystemcheck schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:31:
[...]

Op de 918+ duurde de 1-na-laatste update bij mij zo'n 4 uur. Stond in de update log van te voren wel een waarschuwing dat het lang kon duren; iets met de database?
Maar zó lang als de jouwe lijkt me onlogisch.
Ik ga nu van 1.25.1.nogwat naar 1.25.6.nogwat, dus ik sla er wat over. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Via Plex.tv kan ik echter geen tussenliggende versies vinden, dan zou ik proberen ze stapsgewijs te updaten.
In de changelog van 1.25.6 staat in ieder geval niks wat zou duiden op een lange tijd, maar dat is natuurlijk omdat ik een paar versies mis tussendoor niet per se compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Patrick_6369 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:30:
[...]
Ik ga nu van 1.25.1.nogwat naar 1.25.6.nogwat, dus ik sla er wat over. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Via Plex.tv kan ik echter geen tussenliggende versies vinden, dan zou ik proberen ze stapsgewijs te updaten.
In de changelog van 1.25.6 staat in ieder geval niks wat zou duiden op een lange tijd, maar dat is natuurlijk omdat ik een paar versies mis tussendoor niet per se compleet.
Ik zit nu sinds 3 dagen op 1.25.6.5577 en het lijkt nu opeens weer goed te gaan.
In ieder geval beter dan dagelijks een stop/start ingepland hebben op de Synology (dat was m'n tijdelijke oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-09 22:55
Hoi,

Vraagje ik ga van hardware wisselen en dus van plex wijzigen. Nu deel ik plex met wat vrienden. hoe kan ik behouden dat we wat gezien hebben aan series al gezien gemarkeerd blijft?

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
mr_MKZ schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:30:
Hoi,

Vraagje ik ga van hardware wisselen en dus van plex wijzigen. Nu deel ik plex met wat vrienden. hoe kan ik behouden dat we wat gezien hebben aan series al gezien gemarkeerd blijft?

Groetjes,
Een backup maken
YouTube: Backing Up Your Plex Data on Windows, Mac, Linux and NAS

https://support.plex.tv/a...p-plex-media-server-data/

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 01-03-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
Dankje ga erna kijken! Weet iemand toevallig als je later series die je later toevoegd ook netjes oppakt als gezien?

[ Voor 11% gewijzigd door mr_MKZ op 01-03-2022 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Als je later iets toevoegt dan weet plex toch niet dat je dat gezien hebt, dat is voor plex dan toch nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_MKZ
Bedoel dan series die ik via server 1 al heb gekeken. en dan database overgezet heb en dan na 3 weken ofzo toevoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Dat zou die normaal gesproken moeten weten omdat dat bij je bekeken spul staat van je profiel of van je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Mijn broertje kijkt wel eens Plex via mijn server en is hier heel erg te spreken over.
Afgelopen weekend kwam hij met de vraag of dit misschien iets was voor een zorginstelling waar hij werkt. Ze faseren daar de laptops uit, deze worden vervangen door nieuwe zonder DVD-speler. De medewerkers die met cliënten wel eens wat kijken via DVD kunnen dit niet meer, alleen YouTube.

Nu vind hij Plex erg makkelijk werken en wil eens gaan testen met Plex op een locatie. In een zaaltje kijken cliënten dan naar een film via een laptop op een beamer. De films zijn gekocht, dit zijn geen blockbusters maar meer regionale films, Rail Away of bijvoorbeeld een film over de Keukenhof die ook op Youtube staat.
Het idee is om de DVD's te digitaliseren en op Plex te zetten.
Wat ik begreep is dat de locaties d.m.v. een IP-VPN verbinding zijn verbonden om zo één netwerk te vormen.

Zijn er zaken waar ze rekening mee moeten houden? Ze betalen nu flinke Buma/Stemra rechten, maar zou dit met Plex veranderen? Want nu speelt men via DVD af en als een test goed gaat dan zou dat via Plex beschikbaar komen binnen het netwerk.

Ik vind het wel een leuke casus, hij ook want hij kan het zelf dan gaan inrichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@Binnetie Of dat met Plex veranderd, is het beste na te gaan bij de BUMA/Stemra zelf, al lijkt mij de methode waarop de content gedeeld wordt niet heel veel uit te maken. Hou er alleen wel rekening mee, dat als hij dit gaat doen, dat hij dan transcoding uit zet op de server en de clients goed instelt zodat transcoding vermeden wordt. Ook het digitaliseren van de DVD's dan dus doen met een door de client ondersteunde codec! ;)

Ook ben ik even niet op de hoogte hoe de licentie van Plex is en dit soort gebruik toestaat. Anders kunnen Jellyfin of Emby wellicht wat betekenen (zijn opensource) en kunnen kostentechnisch dus ook interessant zijn wellicht voor de organisatie.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@CH4OS er zitten nog wat haken en ogen aan die getackeld moeten worden.
De bestanden omzetten naar H264 lijkt me voor de meeste cliënts wel afspeelbaar. Laptops spelen alles af (eventueel via de Plex app).
Er zijn ook smart TV's waar Plex op kan draaien, maar ik denk dat ze deze dan allemaal even goed moeten instellen als de Plex app installeren. Het meeste gebruik zou via een laptop zijn.

Sowieso een licentie kopen, een degelijke server inrichten met hardware transcoding. En dan gebruik maken van home users ipv geregistreerde accounts via e-mail. Het is even zoeken waar wanneer betaald moet worden voor de Plex app. Op tablet of telefoon moet hij eenmalig aangeschaft worden, dat is wel lastig met veel devices lijkt me. Maar in principe moest ik het zien als dat elke locatie, dat zijn maar een paar een eigen user heeft.

Zelf heb ik wel eens gekeken naar Jellyfin, ook heel interessant maar volgens mij zijn de devices waar ze apps voor hebben gemaakt maar beperkt. Aan de andere kant is het ook niet moeilijk om via een website in te loggen op een apparaat. Dus gewoon via de Plex website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als zij hardware encoding willen gaan gebruiken, is het handig te weten om hoeveel gelijktijdige streams je meestal hebt die transcoden en eventueel beslissen of daarvoor een videokaart nodig is. Dat is zeker bij meerdere streams handig.

De home users komen dan onder het account van de eigenaar van de server te hangen, dat moet je echter niet willen op de clients in dit geval. Je wilt niet dan onwetende gebruikers instellingen gaan zitten aanpassen (waar ze dan ook toegang toe krijgen!) en dat jouw broer constant bezig is dat te herstellen. Je zou dan namelijk moeten inloggen met hetzelfde Plex account als waarmee jouw broer ingelogd heeft op de server.

Nast dat het onpraktisch werkt, lek je ook nog eens informatie van het "beheerdersaccount" van de server; lijkt me allebei in elk geval niet wenselijk. Ook gewone accounts die op basis van e-mail een invite krijgen, kun je lid maken van een Plex home, al heeft dat weinig meerwaarde.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Daar zeg je interessante dingen.
Op mijn DS920+ heb ik toevallig laatst met een aantal laptops en telefoons transcoding streams gestart en bij 6 stuks ging dat super.

Maar ik zou het met hem bespreken. Ik denk dat er zelden 2 streams tegelijkertijd zijn, elke locatie heeft op een andere dag een filmmiddag vertelde hij mij. Maar dat is iets wat hij moet uitzoeken.

Dan zou hij een invite moeten sturen naar een algemeen locatieadres.

Nog even over de home accounts. Ik heb mijn dochter een home account gegeven. Zij heeft eentje met een 'kinder-rating' en ziet daarom alleen kindvriendelijke films. Als ze Plex opstart kan ze kiezen uit mijn account (met pincode) en die van haar. Maar dan kunnen ze toch als home user niet zoveel doen? Ik heb even zitten kijken maar ze kan maar heel beperkt iets instellen: kwaliteit van een externe stream en verder alleen wat voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
het is mij net opgevallen dat wanneer ik media afspeel van plex, dat de cpu usage naar 80%-90% gaat voor 1 stream. Is dat normaal? Heb er voordien wel nooit op gelet… Het is een mkv bestand en hij moet wel transcoden.

Mijn Plex draait in docker op een DS920+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
pina schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:14:
het is mij net opgevallen dat wanneer ik media afspeel van plex, dat de cpu usage naar 80%-90% gaat voor 1 stream. Is dat normaal? Heb er voordien wel nooit op gelet… Het is een mkv bestand en hij moet wel transcoden.

Plex pass nemen om HW transcoding toe te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ppeterr schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:25:
[...]

Plex pass nemen om HW transcoding toe te voegen :)
staat al aan, maar verandert niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
pina schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:26:
[...]

staat al aan, maar verandert niks :(
Wellicht heb je hier iets aan, wel een andere manier. Maar functioneerd hier perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
ppeterr schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Wellicht heb je hier iets aan, wel een andere manier. Maar functioneerd hier perfect.

Dat lijkt mij alvast in een juiste richting te duwen. Ik heb mijn docker container afgezet en het via package center geinstalleerd en daar werkt de hardware transcoding wel normaal en zit ik aan een normale cpu load…
ik geef wel de voorkeur aan docker want heb graag alles in docker zolang het mogelijk is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:54:
[...]

Dat lijkt mij alvast in een juiste richting te duwen. Ik heb mijn docker container afgezet en het via package center geinstalleerd en daar werkt de hardware transcoding wel normaal en zit ik aan een normale cpu load…
ik geef wel de voorkeur aan docker want heb graag alles in docker zolang het mogelijk is…
Ik heb een soort gelijk probleem ervaren met plex in docker op een 220+.
Als ik het goed heb komt het erop neer dat je via de docker GUI niet het apparaat kan aanwijzen voor hw transcoding.
Dit kan bijv wel via docker run of compose oid.

Zie ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Ik heb een soort gelijk probleem ervaren met plex in docker op een 220+.
Als ik het goed heb komt het erop neer dat je via de docker GUI niet het apparaat kan aanwijzen voor hw transcoding.
Dit kan bijv wel via docker run of compose oid.

Zie ook
Klopt... Daarom toch maar gewoon via package center geïnstalleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

pina schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:14:

heb je wel de juiste info toegevoegd zodat je kan hardware trancoden,
ik ken op discord zat mensen met een syno die plex in docker draaien.

de belangrijkste de laatste regel in de volgende Plex Syno Docker-Compose Template

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis0162
Mocht het gebruik van een compose ingewikkeld vinden kun je ook onderstaand artikel volgen, werkt prima.

https://medium.com/@MrNic...-transcoding-fa017190cad7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

TheVMaster

Moderator WOS
Een in mijn ogen interessante nieuwe feature die sinds vandaag (blijkbaar) voor iedereen beschikbaar is gekomen : https://www.plex.tv/blog/...aming-struggle-with-plex/

Bestaande streaming services (zoals ook NLZiet, NPOStart en Videoland) koppelen aan Plex. Zoek vervolgens een serie of film die je wilt zien en je ziet gelijk bij welke streaming service (incl. Plex) hij te bekijken is :-)

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 05-04-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 16:06
@TheVMaster ik kreeg hem ook net binnen. Ben benieuwd of het lekker werkt en of alle functies van die diensten ook werken.
Never mind, ik zie dat het eerder is om te zoeken waar en wanneer iets te bekijken is. Overigens ook erg handig.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 05-04-2022 18:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

TheVMaster

Moderator WOS
Arunia schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:01:
@TheVMaster ik kreeg hem ook net binnen. Ben benieuwd of het lekker werkt en of alle functies van die diensten ook werken.
Never mind, ik zie dat het eerder is om te zoeken waar en wanneer iets te bekijken is. Overigens ook erg handig.
Las dat je vervolgens ook een Push bericht kunt krijgen (zit er nu nog niet in) als een item op je Watchlist op een streaming dienst (of een Plex server) te kijken is. Ik moet zeggen dat ik hier wel blij van kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zolang ik de content van said streaming diensten nog niet daadwerkelijk in Plex zelf kan bekijken, blijft het voor mij nutteloze bloat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Eigenlijk een justwatch integratie, daar linkt het intern ook naar.
Op zich best handig.

Maar gelijk content van streamingdiensten kijken binnen Plex gaat m natuurlijk nooit worden.
Iedereen houdt z'n eigen data vooral binnen de eigen app voor verwerking.

Toch heb ik het idee dat Plex vooral bezig is zoveel mogelijk legale brede diensten toe te voegen, zodat op termijn het afspelen van eigen content uitgefaseerd kan worden want toch vaak van illegale bron.
Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste