Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Precies. Dus: op welke device speel je je media af? TV? Tablet? telefoon? Afhankelijk van dat antwoord kan het ook gewoon nog aan de media liggen die je probeert af te spelen, denk aan bitrate, codecs voor zowel video als audio, en om zeker niet te vergeten; subtitles.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
ErwinJ schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:31:
[...]
Ik krijg meldingen dat mijn CPU niet krachtig genoeg is via de plex clients. (1080p streams)
Heb je Plex pass? zo nee, dan zou ik dat overwegen, dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe server.
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:36:
Precies. Dus: op welke device speel je je media af? TV? Tablet? telefoon? Afhankelijk van dat antwoord kan het ook gewoon nog aan de media liggen die je probeert af te spelen, denk aan bitrate, codecs voor zowel video als audio, en om zeker niet te vergeten; subtitles.
Dat wordt opgepikt door de server, zolang de GPU dat oppikt is er niets aan de hand.

[ Voor 43% gewijzigd door Cardinal op 13-12-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
D4NG3R schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:33:
Dan zit je te transcoden, zoek uit waarom de client een transcode nodig is en probeer dat in de 1e plaats zo veel mogelijk te voorkomen i.p.v. onnodig een dikke(re) server neer te zetten. ;)

[...]
Volgens mij staat dat al zo maar dat ga ik checken, Krijg sowieso het idee dat plex gaat transcoden wanneer het uitkomt.
Alles staat op Direct play en zou inderdaad ook gewoon moeten werken zeker met een dGPU, daarbij gaat het alleen over 1 stream over het thuis netwerk (bekabeld).
Clients Android TV (die doet het meeste moeilijk) en Plex via de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Cardinal schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:48:
[...]

Heb je Plex pass? zo nee, dan zou ik dat overwegen, dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe server
Al sinds het eerste uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

ErwinJ schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:48:
[...]

Volgens mij staat dat al zo maar dat ga ik checken, Krijg sowieso het idee dat plex gaat transcoden wanneer het uitkomt.
Alles staat op Direct play en zou inderdaad ook gewoon moeten werken zeker met een dGPU, daarbij gaat het alleen over 1 stream over het thuis netwerk (bekabeld).
Clients Android TV (die doet het meeste moeilijk) en Plex via de Xbox.
Probeer uit te zoeken wat er verder gebeurt, ik weet niet om welke (Android) TV het gaat maar met een recent Samsung toestel (Tizen) heb ik er weinig tot geen last van. De Xbox versie lijkt ook een aardig breed scala aan formats te ondersteunen, dus ook daar zou ik geen transcoding verwachten: https://support.plex.tv/a...ia-formats-are-supported/ wel met een flinke asterisk bij 4K content.

Wat in mijn ervaring het meeste aan de CPU zat te trekken:
HDR content tonemappen naar SDR
H.265 content afspelen op een wat ouder apparaat
Webversie van Plex gebruiken in een browser anders dan Chrome
Geklooi met ondertitels

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2023 12:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
@D4NG3R Ik denk dat de support pagina niet is bijgewerkt. AMD GPU's worden wel ondersteund voor SDR transcoderen sinds Plex Media Server 1.32.5.7349. Dat Intel breder gedragen wordt klopt.

@ErwinJ Kijk even wat de oorzaak is voor transcoderen. Met Plex Pass heb je ook hardware support en als je die correct gebruikt zou de CPU eigenlijk nooit de limiterende factor moeten zijn. Op mijn Intel J4105 kon ik 2 gelijktijdige 1080p streams transcoderen met Intel QuickSync Video. En dan is jouw CPU twee keer zo snel als de J4105. Een dedicated GPU is in 99% van de gevallen ook onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

alex3305 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:23:
@D4NG3R Ik denk dat de support pagina niet is bijgewerkt. AMD GPU's worden wel ondersteund voor SDR transcoderen sinds Plex Media Server 1.32.5.7349. Dat Intel breder gedragen wordt klopt.
Support voor AMD H/W acceleratie is helaas nog altijd 'as is' (17 augustus nog bijgewerkt), het werkt doorgaans wel maar moet je zonder garanties niet willen gebruiken in een vrij permanent systeem als een thuisserver.

Daar komt overigens bij dat de hardware encoder van AMD kwalitatief tegen valt t.o.v. NVENC en QS. Bij normale plaatjes zou ik het persoonlijk waarschijnlijk niet spotten, maar als de bitrate inkakt is het goed te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ

@ErwinJ Kijk even wat de oorzaak is voor transcoderen. Met Plex Pass heb je ook hardware support en als je die correct gebruikt zou de CPU eigenlijk nooit de limiterende factor moeten zijn. Op mijn Intel J4105 kon ik 2 gelijktijdige 1080p streams transcoderen met Intel QuickSync Video. En dan is jouw CPU twee keer zo snel als de J4105. Een dedicated GPU is in 99% van de gevallen ook onzin.
Mijn CPU heeft geen quicksync dat maakt al een verschil.
Verder is inderdaad de vraag of hardware support wel goed gebruikt word, voor mijn gevoel word er niet altijd gebruikt gemaakt van de GPU en vandaar dat steeds de CPU te kort schiet. Of in ieder geval ik er een melding van krijg of ie terecht is of niet.

Misschien moet ik eens een schone Plex installatie doen, de server word al jaren maar geupdate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ErwinJ schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:23:
[...]

Mijn CPU heeft geen quicksync dat maakt al een verschil.
Dat heeft die wel, zit er in sinds Sandy bridge (de 2000 chips).

https://www.intel.com/con...0-ghz/specifications.html
Intel® Quick Sync Video - Yes
Ik ben de naam van de setting vergeten maar er is een optie in de BIOS om zowel de dedicated GPU als de iGPU aan te zetten. Zelf destijds veel gebruikt met die i5 4460 om QuickSync te kunnen gebruiken voor opnames zonder m'n dedicated GPU of CPU te belasten en om een 3e scherm te kunnen gebruiken. :)

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2023 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik kreeg die melding laatst ook na een herinrichting van m'n server en het afspelen van een HEVC bestand. Transcoding stond helemaal uit, maar kreeg wel die melding, als ik transcoding aanzette, dan ging die netjes transcoden en afspelen. Uiteindelijk was er een setting in about:config van Firefox die het verhielp.
media.hardware-video-decoding.force-enabled

Toen ik die op 'true' zette, werkte alles weer naar behoren voor die client.
Dit was met een Ubuntu server en zowel een windows als een linux client en alleen met HEVC bestanden. Snap het nog niet helemaal, want vanaf een Windows server heb ik die setting nooit hoeven te veranderen en aan de server heb ik sowieso niets verandert.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
D4NG3R schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:46:
[...]

Support voor AMD H/W acceleratie is helaas nog altijd 'as is' (17 augustus nog bijgewerkt), het werkt doorgaans wel maar moet je zonder garanties niet willen gebruiken in een vrij permanent systeem als een thuisserver.
Eens, maar ik denk echt dat de documentatie niet helemaal is bijgewerkt. Een tijdje terug las ik op /r/Plex dat een gedeelte van het team wat ontslagen was, werkte aan de AMD transcoding.
Daar komt overigens bij dat de hardware encoder van AMD kwalitatief tegen valt t.o.v. NVENC en QS. Bij normale plaatjes zou ik het persoonlijk waarschijnlijk niet spotten, maar als de bitrate inkakt is het goed te merken.
De encoder is wat slechter inderdaad, maar voor bewegend beeld met voldoende bitrate nog steeds good enough. Een tijdje terug heb ik videos van h264 naar h265 omgezet met mijn 5700XT en daarna met FFMetrics vergeleken. Bij lage bitrates (weinig verandering in beeld) is het inderdaad goed ruk, maar met redelijke bitrates is het prima. Niet goed, maar prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@ErwinJ Niet om hier een BBG van te maken, maar ik heb toevallig afgelopen jaar mijn media server geüpgraded naar een i5-13500. Vooral vanwege de nieuwe encoder. Die doet 1080p en 4k streams, inclusief HDR, op z'n sloffen. Heeft tevens AV1 support. En mijn inspiratie kwam o.a. uit de Thuisserver van de Tweakers BBG van juli van dit jaar. Ik heb mijn hele systeem als inventaris in mijn profiel staan.

Plex heb ik in Docker onder unRAID 8 P-cores toegewezen en dat gaat echt als de brandweer. De Sonic Analysis van zo'n 90.000 tracks ging in ongeveer 4 dagen. Dan kun je wel nagaan hoe de rest loopt :D. Het enige waar ik nog tegenaan loop is dat Plex soms tracks opnieuw op luidheid wil analyseren, terwijl die 100% zeker al geweest zijn. Ik ben er nog steeds niet helemaal achter waar dat nu aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan ik plex volledig op de achtergrond laten afspelen op mijn telefoon? hij speelt nu picture-in-picture af als ik hem op de achtergrond doe. maar ik wil alleen het geluid en geen beeld. zoals youtube premium. ik wil mijn scherm helemaal kunnen vergrendelen op zwart.

Wat is het nu het verschil hier? (Plex op telefoon)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhUAFWxYCfydPK219dbLuCvSHDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTfU7oYUnikFgFko8ZZOD14v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Farabi op 16-12-2023 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:36
Farabi schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:56:
kan ik plex volledig op de achtergrond laten afspelen op mijn telefoon? hij speelt nu picture-in-picture af als ik hem op de achtergrond doe. maar ik wil alleen het geluid en geen beeld. zoals youtube premium. ik wil mijn scherm helemaal kunnen vergrendelen op zwart.

Wat is het nu het verschil hier? (Plex op telefoon)

[Afbeelding]
Met de Plex Pass ontgrendel je toegang op al je apparaten en met het onderste enkel op die telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Robinho96 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:28:
[...]

Met de Plex Pass ontgrendel je toegang op al je apparaten en met het onderste enkel op die telefoon.
kan je plex op de achtergrond beluisteren op je mobiel. dus helemaal de screen van mijn telefoon locken. kan iemand dit hier proberen met een plex pass aub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:36
Farabi schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:30:
[...]

kan je plex op de achtergrond beluisteren op je mobiel. dus helemaal de screen van mijn telefoon locken. kan iemand dit hier proberen met een plex pass aub?
Nee dat lukt niet bij mij (heb Plex Pass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
foutje sorry

[ Voor 94% gewijzigd door Farabi op 16-12-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Ik kan mijn telefoon gewoon locken (zwart scherm) en dan blijft plex doorspelen, heb ook plex pass.
Device = Pixel 8 Pro

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basmeg
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:06
Voor enkel muziek heb je de app ‘Plexamp’. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Barfman schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:05:
Ik kan mijn telefoon gewoon locken (zwart scherm) en dan blijft plex doorspelen, heb ook plex pass.
Device = Pixel 8 Pro
ook met videobestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Geen video nee, lijkt me ook niet handig om een film te kijken als je mobiel op zwart staat.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Barfman schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:48:
Geen video nee, lijkt me ook niet handig om een film te kijken als je mobiel op zwart staat.
Kwilde praatprogramma's bekijken. Maar die zijn helaas alleen op video.

Is er een manier om vrienden in te lichten zodra je een nieuwe film erop zet? Bijv. Een automatische mail naar ze versturen via plex.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:19
Is er een manier om vrienden in te lichten zodra je een nieuwe film erop zet? Bijv. Een automatische mail naar ze versturen via plex.
Dit kan met Tautulli (newsletter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor degenen die Plex in combinatie met Overseerr, Radarr en/of Sonarr draaien, kan het wellicht interessant zijn om Maintainerr ook te gebruiken, daarmee kun je op basis van (in)activiteit content op de omgeving automatisch beheren dan wel opschonen.

• CH4OS
  • Niet online

Late reactie wellicht, maar ik blijf erbij dat je serverside transcoding zoveel mogelijk moet willen voorkomen. De juiste (up-to-date) clients gebruiken in combinatie met de juiste instellingen (afspeel kwaliteit ook voor remote op maximaal bijvoorbeeld) kan ook een boel schelen. Natuurlijk ben je soms gelimiteerd doordat de client (bijvoorbeeld een oudere Chromecast) de codecs niet ondersteund. Maar zo beperk je het wel tot een minimum. ;) Ik heb nauwelijks transcoding meer, enkel nog voor iemand die eigenwijs is en nog altijd een oude Chromecast gebruikt. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@CH4OS Ik denk dat niemand het met je oneens is. Sterker nog, ik ben het volledig met je eens. Ik bedoelde met name te zeggen dat je geen beest van een machine nodig hebt om wat Plex streams te transcoderen, mocht het voorkomen. Ik deed op mijn J4105 zelfs 4K HDR naar 1080p SDR met tonemapping. Wel maar één stream, net met de hakken over de sloot, maar het werkte wel. Daar heb ik echt geen Intel I5-13500 voor nodig 8)7.

Ik heb wel redelijk nieuwe clients, waaronder een Nvidia Shield 2019 Pro en een Chromecast with Google TV. Maar ook die laatste betrapte ik op transcoding omdat mijn televisie geen Dolby Digital Plus snapt. De Shield kan dat client side afhandelen, maar de CCwGTV niet.

Daarnaast gebruik ik de iGPU nogal eens voor het optimaliseren van mijn bibliotheek, oftewel, bestanden omzetten van h264 naar h265. Dat is niet het meest ideale, maar voor sommige video's disk space belangrijker dan kwaliteit. Ook kun je het nog toepassen voor zaken zoals ErsatzTV of DizqueTV. Ik bedoel, je hebt dan ook gewoon wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Ook de remote client moet zorgen dat de streamingskwaliteit op maximum staat

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:13:
@CH4OS Ik denk dat niemand het met je oneens is. Sterker nog, ik ben het volledig met je eens. Ik bedoelde met name te zeggen dat je geen beest van een machine nodig hebt om wat Plex streams te transcoderen, mocht het voorkomen. Ik deed op mijn J4105 zelfs 4K HDR naar 1080p SDR met tonemapping. Wel maar één stream, net met de hakken over de sloot, maar het werkte wel. Daar heb ik echt geen Intel I5-13500 voor nodig 8)7.
Ik heb momenteel een i7 4790K als "server" draaien, maar die doet ook meer dan Plex alleen. Ik schuif altijd mijn hardware door; wat uit mijn desktop komt duw ik in mijn server, wat daar uit komt verkoop ik dan of geef ik aan iemand die het hard nodig heeft. :)

Ik moet zeggen, sindskort heb ik HW transcoding werkend: quick sync naar mijn Plex docker container, toch wel fijn dat dit werkt, wanneer het nodig is uiteraard. Desalniettemin probeer ik het echt zoveel mogelijk te minimaliseren. :) Ik heb gelukkig ook nog weinig 4K content, dus ook nog niet heel veel 4K streams of transcoding nodig gehad. Maar als ik het wel zie (4K + Transcoding) dan kan de kijker in kwestie wel een bericht van mij verwachten om de settings te fixen. :) Ik heb in het verleden dan wel eens een reactie gehad: "Ja maar jouw bandbreedte.." Ik had toen al gigabit glasvezel liggen, maar dat wist die persoon niet. :+ Is denk ik ergens 2016 of zo geweest, hahaha. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Farabi schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:51:
Als je Plex Pass hebt kun je de notificaties aan zetten, ook mensen die toegang hebben tot jouw server krijgen dan een notificatie wanneer een film is toegevoegd. Zo krijg ik regelmatig notificaties van de Plex server van een vriend van mij wanneer hij een film erbij heeft op zijn server. Maar is dus een Plex Pass feature.

Naast de al genoemde Tautulli, is er ook https://publier.app/. :) Maar is ook Plex Pass benodigd.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 21-12-2023 11:52 ]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

Je kan moeilijk iedereen een Shield Pro laten aanschaffen
zou wel een hoop transcoding voorkomen met Plex etc

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 09:19
Frank schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:50:
Intel is voor Plex gewoon een veilige keuze ivm de iGPU mocht je ooit willen transcoden. Lekker energiezuinig ook. Mijn Plex server met i3-10105, 2 nvme drives en 3 HDD's (in hibernation) verbruikte slechts 16W idle. Een dGPU is voor Plex totaal overbodig en vreet alleen maar onnodig stroom.
16 watt idle dat is uiterst netjes. Dan kom ik aan met 68 watt idle maar ik heb dan wel 8 schijven in mijn build zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willampie
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-08 13:09
Ik wil binnenkort mijn plex server oververhuizen van mijn DS918+ naar een desktop. Ik ben nog een beetje aan het rondkijken wat de beste optie is. Wat zouden jullie aanraden? Linux of windows? En zou ik dan de schijven laten zitten in de synology en de mediaserver installeren op de desktop, of zal ik alles overzetten? Advies is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
TRaSH schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:18:
[...]

zal je vertellen dat de meeste mensen het verschil niet eens zien tussen een fatsoenlijke 720p x264 tegen over een microsized 1080p x265. en vaak ziet het er nog beter uit ook.
je ziet het vaak in de zwart waardes en grotere kleur vlaktes

[...]

zou persoonlijk niet de moeite nemen met tv series, voor de meeste tv series zijn webdl meer dan voldoende, alleen een handvol series zijn de moeite waard als 4k of een remux.
maar als je het omzet neem je dan de originele untouched source, dus de remux en niet van de x264 naar x265 ?

[...]

10bits heeft alleen een meerwaarde als je ook een 4k tv hebt (aangezien 1080p TV's 8bits panels hebben) en eigenlijk zie je dat veel beter met 4k materiaal.
Klopt helemaal ik heb dan ook een 4k hdr tv en 2 andere kijkers op mijn plex server ook. Aangezien ik 4k met hdr films niet al te lang kan bewaren anders loopt mijn opslag te snel vol. Vond ik het wel handig om van de 4k films een mooie 1080p met hdr variant te maken en te behouden. De 2 andere kijkers op mijn plex zien nauwelijks het verschil. Behalve dan dat de kleuren bt2020 en hdr wel opvallen. ik begrijp er niks van ik zie wel aanzienlijk meer scherpte en details in 4k.

Maar ik vind het vreemd dat jij 5 Mbits 1080p in hevc klein vind. Het levert naar mijn mening mooi genoeg beelden op. Het is net zo goed als 10 Mbits x264. Of zie ik het verkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
victor1701 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:45:
[...]

16 watt idle dat is uiterst netjes. Dan kom ik aan met 68 watt idle maar ik heb dan wel 8 schijven in mijn build zitten.
Niet echt Plex specifiek. Maar je kunt je schijven toch gewoon in slaapstand laten gaan? Dat scheelt bij mij toch gauw 5-8W per disk en in unRAID echt mega eenvoudig in te stellen. Met behulp van de mensen in het Het grote zuinige server topic - deel 3 zit ik op vergelijkbare getallen als @Frank met een Intel i5-13500. Dat is dan met 4 SSD's (1 via USB) en 3 HDD's. Tijdens het kijken van een disk gaat mijn verbruik naar zo'n 24Wh. En dan draai ik (idle) naast Plex nog zo'n 40 containers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
victor1701 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:05:
[...]

Maar ik vind het vreemd dat jij 5 Mbits 1080p in hevc klein vind. Het levert naar mijn mening mooi genoeg beelden op. Het is net zo goed als 10 Mbits x264. Of zie ik het verkeert.
Dat ligt echt enorm aan het materiaal. Je zou het voor de grap eens kunnen vergelijken met FFMetrics. Vooral de VMAF analyse is erg interessant. Dat is namelijk de analyse die ze bij Netflix gebruik(t)en. Ik heb zo een hele sloot 1080p h264 naar h265 omgezet waarbij inderdaad de helft van de oorspronkelijke bitrate voldoende was bij bewegend beeld. Bij stilstaande elementen of tekenfilms werkte het weer een stuk minder. Althans dat was mijn ervaring, maar YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
@alex3305

Klopt mijn schijven zijn nas schijven van western digital. En ze gaan uit zichzelf na een paar minuten niks te doen hebben van 6,5 watt naar 3 watt .En de rotatie snelheid gaat aanzienlijk lager. Maar dan nog 3 watt x 8 stuks is 24 watt. In slaapstand zetten wordt niet aangeraden daarvoor zijn deze schijven niet op gebouwd. en werkt ook niet heb het eens geprobeerd. zeker aangezien ze zijn aangesloten op een LSI megaraid 9260 8i raid controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
storen jullie er ook aan dat plex de film als 'bekeken' heeft gemarkeerd als je nog 5 of 10 minuten te gaan hebt en deze op een later moment wilt uitkijken? hierdoor begint de film telkens opnieuw en moet ik gissen waar ik was gebleven.

[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 16-01-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ja, die functie is soms wel irritant. Ik snap het idee, maar hij is best wel eens te rigoreus qua markeren.

Hier staat tekst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• victor1701
Farabi schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:54:
storen jullie er ook aan dat plex de film helemaal als 'bekeken' heeft gemarkeerd als je nog 5 of 10 minuten te gaan hebt en deze op een later moment wilt uitkijken? hierdoor begint de film telkens opnieuw en moet ik gissen waar ik was gebleven.
Ga op je plex media server naar instellingen dan naar library (bibliotheek) en wijzig video playback threshold naar 95%.

Zorg dat je advanced (geavanceerd tablad view) aan staat. Anders zie je de instelling niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
victor1701 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:13:
[...]

Ga op je plex media server naar instellingen dan naar library (bibliotheek) en wijzig video playback threshold naar 95%.

Zorg dat je advanced (geavanceerd tablad view) aan staat. Anders zie je de instelling niet.
Oke, ik wist niet dat zoiets bestond haha ff kijken thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Wie heeft er hier kennis over het aanpassen van plex server database cache grootte. Bij mij staat het nog op default 40 MB. ik kan weinig nuttige informatie vinden of het nut heeft de cache grootte te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:07
storen jullie er ook aan dat plex de film helemaal als 'bekeken' heeft gemarkeerd als je nog 5 of 10 minuten te gaan hebt en deze op een later moment wilt uitkijken? hierdoor begint de film telkens opnieuw en moet ik gissen waar ik was gebleven.
Dit vind ik juist weer een erg fijne functie. Ik heb zelden dat ik stop met kijken en de film al als bekeken wordt gemarkeerd. Nu ze ook de "credit" en "intro" herkenning hebben merk ik dat het nog beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
belly89 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:24:
[...]

Dit vind ik juist weer een erg fijne functie. Ik heb zelden dat ik stop met kijken en de film al als bekeken wordt gemarkeerd. Nu ze ook de "credit" en "intro" herkenning hebben merk ik dat het nog beter werkt.
Ik ben toevallig vandaag begonnen met het testen van toevoegen van intro en credits voor series en credits voor films. Maar als mijn plex server de markers niet online kan vinden dan gaat ie het zelf scannen in ieder bestand en aanmaken. Nogal een cpu intensieve klus wat tot nu toe minimaal 1 tot 2 minuten duurt per film .

Ik doe het nu even een aantal films en series handmatig om te kijken hoelang het duurt. Ik heb nogal een hele grote bibliotheek. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
victor1701 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:52:
[...]

Ik ben toevallig vandaag begonnen met het testen van toevoegen van intro en credits voor series en credits voor films. Maar als mijn plex server de markers niet online kan vinden dan gaat ie het zelf scannen in ieder bestand en aanmaken. Nogal een cpu intensieve klus wat tot nu toe minimaal 1 tot 2 minuten duurt per film .

Ik doe het nu even een aantal films en series handmatig om te kijken hoelang het duurt. Ik heb nogal een hele grote bibliotheek. 😅
Haha ja bij mij duurt het "onderhoud" wat ik in de nacht uit laat voeren ook vaak erg lang. Dat zal hier ook wel mee te maken hebben.

Maar geeft wel extra toegevoegde waarde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

victor1701 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:05:
[...]

Klopt helemaal ik heb dan ook een 4k hdr tv en 2 andere kijkers op mijn plex server ook. Aangezien ik 4k met hdr films niet al te lang kan bewaren anders loopt mijn opslag te snel vol. Vond ik het wel handig om van de 4k films een mooie 1080p met hdr variant te maken en te behouden. De 2 andere kijkers op mijn plex zien nauwelijks het verschil. Behalve dan dat de kleuren bt2020 en hdr wel opvallen. ik begrijp er niks van ik zie wel aanzienlijk meer scherpte en details in 4k.

Aangezien ik een OLED TV heb en ook een media speler die ook DV kan afspelen + HD Audio, gaat mijn voorkeur naar 4k remuxes en het liefst met DV, maar dat zijn de meeste 4k remuxes. })
Ik ben echt iemand die zich gauw irriteert aan foutjes in de video kwaliteit, zoals je veel ziet met microsized spul, of als mensen een x264 encode nemen als source om het over te zetten naar x265, grootste fout die je kan doen als je daar het verschil niet in ziet B)

waar ik het meestal gauw in zie zijn de zwart waardes, en bepaalde close ups zeg maar.
vooral de 1080p Netflix zijn van zeer slechte kwaliteit naar mijn mening

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
TRaSH schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:27:
[...]

waar ik het meestal gauw in zie zijn de zwart waardes, en bepaalde close ups zeg maar.
vooral de 1080p Netflix zijn van zeer slechte kwaliteit naar mijn mening
Mee eens. Maar tja er is toch een hoop netflix content dat ik leuk vind om naar te kijken. Ook van HBO en Apple tv+ en prime video ze hebben allemaal wel een paar leuke en goede series en films. Dan heb je niet veel keus. Maar dan zoek ik wel web dl met de hoogste bitrate om er het maximale eruit te halen. Maar op een gegeven moment zie ik weinig verschil tussen volledige remux en mijn gecropte content naar 10 a 12 Mbits. En gelukkig maar want anders moet ik de bitrate verhogen en loopt mijn opslag sneller vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

zeker met netflix weet ik dat de 1080p erg slecht zijn
daar probeer ik meestal de 4k voor te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Kan ik er ergens achter komen waarom Plex gaat Transcoderen? De in- en output video lijken hetzelfde, de ondertitel is geen image, maar toch transcodeert Plex. Waarom? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHJfTqJrirSMZ3nfmQPguV3p8tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06qz6x5ZWmWrp2SLpE3uIVID.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• victor1701
Patrick_6369 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:58:
Kan ik er ergens achter komen waarom Plex gaat Transcoderen? De in- en output video lijken hetzelfde, de ondertitel is geen image, maar toch transcodeert Plex. Waarom? [Afbeelding]
Heb je de instellingen op je televisie wel goed staan. Ga op je televisie in plex app naar de instellingen naar video en zet lokaal kwaliteit en remote kwaliteit op origineel. En zet ook allow direct play en allow didect stream op aangevinkt. tevens maximum h264 op 5.1

Oh en zet ook bij ondertiteling bij burn subtitles op never.

[ Voor 3% gewijzigd door victor1701 op 20-01-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Wie heeft ervaring met intro credits en end credits ingesteld op een tv show bibliotheek. Maar wanneer ik content scan voor het aanmaken van de beide intro en credits alleen de intro knop werkt bij het afspelen.

Ik ben op zoek naar een oplossing. Op mijn movie bibliotheken werkt de end credits perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@victor1701 End credits bij tv shows werken hier ook redelijk matig. Soms veel en veel te vroeg en soms ook helemaal niet. Ook bij tv series waar ik zeker weet dat het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik heb even gekeken, en inderdaad met series is het een beetje hit & miss,
ik heb gelukkig een aantal NF series waar het wel werkt, aangezien die altijd van die hele lange after credits hebben.
Ik zal eens aan de plex gasten vragen of het uberhaupt wel fatsoenlijk werkt met series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
storen jullie er ook aan dat plex de film als 'bekeken' heeft gemarkeerd als je nog 5 of 10 minuten te gaan hebt en deze op een later moment wilt uitkijken? hierdoor begint de film telkens opnieuw en moet ik gissen waar ik was gebleven.
Plex markeert content als 'gezien' wanneer er 80% van de video is gezien, ik weet alleen echter niet of en zo ja waar dat aan te passen is. Ik draai een conrainer die de episode thumbnails aanpast wanneer ik een aflevering heb gezien. Die maakt dan een deobfuscated versie aan wanneer ik 85% heb gezien van een aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:24
CH4OS schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Plex markeert content als 'gezien' wanneer er 80% van de video is gezien, ik weet alleen echter niet of en zo ja waar dat aan te passen is.
Instellingen, bibliotheek, video played threshold.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/NELAFiVE28.png/raw

[ Voor 8% gewijzigd door TRaSH op 21-01-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Daar dus aan te passen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
alex3305 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:12:
@victor1701 End credits bij tv shows werken hier ook redelijk matig. Soms veel en veel te vroeg en soms ook helemaal niet. Ook bij tv series waar ik zeker weet dat het zou moeten werken.
Ik heb wel een beetje lopen klungelen. Maar nu ik weet wat er ingesteld moet worden en hoe handmatig iedere dag een paar films of tv series kan laten scannen. Ga ik nu handmatig een kleinere bibliotheek van 4k tv shows scannen en kijken of het afspelen daar wel goed gaat.

Als dat zo is dan ben ik bang dat ik een nieuwe bibliotheek voor 1080p tv shows moet maken. Ik moet er niet aan denken want het is nogal een grote klus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

als het goed is kan je het ook gewoon instellen dat hij het snachts doet

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/liqAJawu58.png/raw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
TRaSH schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:22:
als het goed is kan je het ook gewoon instellen dat hij het snachts doet

[Afbeelding]
Let dan ook even op dat deze functie tevens aanstaat bij Library / Bibliotheek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_NZj2tAuhKjJPeCzGOnc9e95TQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OWgalTVyGnNKrjHJB1mQTBvG.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
@TRaSH @alex3305

In beide gevallen klopt maar ik wil graag weten na iedere scan welke series gedaan zijn. Mijn bibliotheek zal niet in een nacht gedaan zijn. Dit zal enkele dagen tot wel 2 weken duren. Na mijn bibliotheken volledig handmatig gescanned zijn. Zal ik daaarna voor nieuwe toegevoegde content het overlaten aan de nachtelijke geplande taak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Zijn er hier Plex gebruikers die ook Plex Meta Manager (PMM) gebruiken? Sinds kort heb ik iets vreemds in de overlays bij series, zonder dat ik zelf de configuratie van mijn PMM heb aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FGIJNhz.png
Ik heb dus twee maal bij sommige coverarts het network staan waar de content op te zien is. En bij sommige slechts eenmaal (halverwege de thumbnail). Ik weet echter niet zo goed waar dit door komt, iemand van jullie wellicht een idee? Mits jullie ook PMM gebruiken natuurlijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@CH4OS Volgens mij loop je tegen de nieuwe network default overlay aan. Die is zo'n twee weken geleden geïntroduceerd in PMM 1.20.

Er is dus wel iets veranderd in de configuratie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:47:
@CH4OS Volgens mij loop je tegen de nieuwe network default overlay aan. Die is zo'n twee weken geleden geïntroduceerd in PMM 1.20.

Er is dus wel iets veranderd in de configuratie :+
Ik heb intussen ook inderdaad support op Discord gevonden en daar komt redelijk hetzelfde antwoord uit. :+

En ik bedoelde natuurlijk mijn configuratie, hahaha! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 21-01-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
CH4OS schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:36:
Zijn er hier Plex gebruikers die ook Plex Meta Manager (PMM) gebruiken? Sinds kort heb ik iets vreemds in de overlays bij series, zonder dat ik zelf de configuratie van mijn PMM heb aangepast:

[Afbeelding]
Ik heb dus twee maal bij sommige coverarts het network staan waar de content op te zien is. En bij sommige slechts eenmaal (halverwege de thumbnail). Ik weet echter niet zo goed waar dit door komt, iemand van jullie wellicht een idee? Mits jullie ook PMM gebruiken natuurlijk. ;)
Ik wist niet eens van het bestaan af van zo'n tool. Wat gaaf. Ik ga er voor mijzelf eens naar kijken.

Gebruikt deze tool veel van de server resources of valt het mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
victor1701 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:44:
[...]

Ik wist niet eens van het bestaan af van zo'n tool. Wat gaaf. Ik ga er voor mijzelf eens naar kijken.

Er is ook TitleCardMaker. Deze gebruik ik om thumbnails van afleveringen te obfuscaten en de-obfuscaten wanneer ik de aflevering gezien heb, om spoilers te voorkomen. :)

Afbeeldingslocatie: https://user-images.githubusercontent.com/17693271/185819730-a2c55a3a-63cc-4f0e-8061-891edd8d64d0.gif

Naast de info op de overlays uit mijn eerdere (niet bovenstaande) screenshot, kan je met Plex Meta Manager ook playlists en collections aanmaken. Denk dan bijvoorbeeld aan een playlist waarin alles van de Marvel Cinematic Universe in chronologische volgorde staat, of een collection met alle 4K content, of Oscar (2022) winnaars, you name it. :)

Hoeveel resources gebruikt heb ik niet echt een idee van, met een i7 4790K met 32GB RAM als "server" heb ik daar ook niet echt een omkijken naar. Plex Meta Manager heeft wel een boel tijd nodig vooral. Enkel voor de overlays alleen al heeft Plex Meta Manager bij mijn collectie intussen een half uur nodig.

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2024 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
victor1701 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:44:
[...]

Als PMM bezig is, gebruikt die best wel wat resources. Vooral geheugen. Een kleine snippet van mijn configuratie:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
libraries:
  movies:
    library_name: Films
    template_variables:
      use_separator: false

operations:
      delete_collections:
        configured: false
        managed: true

mass_genre_update: imdb
      mass_content_rating_update: omdb
      mass_studio_update: tmdb
      mass_originally_available_update: omdb
      mass_audience_rating_update: mdb_tmdb
      mass_critic_rating_update: mdb_tomatoes
      mass_user_rating_update: mdb_imdb

metadata_path:
    - pmm: decade
    - pmm: emmy
    - pmm: imdb
    - pmm: oscars
    - pmm: studio

overlay_path:
    - pmm: audio_codec
      template_variables:
        style: standard
        use_flac: false
        use_pcm: false
        use_hra: false
        use_plus: false
        use_dtses: false
        use_dts: false
        use_digital: false
        use_aac: false
        use_mp3: false
        use_opus: false
    - pmm: resolution
      template_variables:
        horizontal_offset: 20
        use_480p: false
        use_576p: false
        use_720p: false
        use_1080p: false
    - pmm: ribbon

Waar PMM dan zoiets van maakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg7pUDMWBBGC2dMVqZqcHO3UGWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Foh5VgROkkbysm7qqVXM1FCj.png?f=user_large

Let wel op, bovenstaande is een heel klein stukje. Je hebt nog veel meer configuratie nodig om het helemaal werkend te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Online is er ook een repository te vinden met allerlei configs. Op de Discord wordt ook veel gedeeld en is de goede support te vinden, waar ook screenshots van configs gedeeld worden.

Intussen is het wel oppassen, veel configs worden niet meer bijgewerkt, terwijl de ontwikkeling van PMM nog wel doorgaat, hierdoor kun je dus legacy configs krijgen omdat die deprecated of vervallen opties gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
@CH4OS @alex3305

Is plex meta manager te doen voor iemand zoals ik die wel ict helpdesk en werkplekbeheer doet. Volgens mij moet je veel van python en veel algemene kennis hebben van scripting.

De mogelijkheden zijn wel prachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Dat is prima te doen, alle configuratie (zowel van PMM als TCM) gaat via YAML. Ik draai beiden binnen Docker, dan wordt zelfs de installatie ervan een peulenschil en houdt je het lokale OS "schoon". Je hoeft althans niets zelf te programmeren of zo.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2024 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Nog een paar PMM voorbeelden die ik vergaard heb

TV Series met status van de series onder de text
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/xokaraZU48.png/raw

TV Series met de status en netwerk logo, als die gemaakt is in de hoek
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/BoSIqORE23.png/raw

Films, die audio, hdr formats en of de film een stinger heeft

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/haSeYIJi61.png/raw

De covers/posters worden ook door PMM verzorgd voor Plex

[ Voor 5% gewijzigd door TRaSH op 23-01-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TRaSH schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:54:
TV Series met de status en netwerk logo, als die gemaakt is in de hoek
[Afbeelding]
Ik kwam deze dus ook tegen, wilde deze namaken, maar kreeg het nog niet echt aan de praat. :) Of nou ja, met de streamer + status in de linkerbovenhoek. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2024 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Nadeel is dat met die nog niet zoveel streaming services logos zijn.
Ik ken die persoon die deze beheerd.
Als er geen logo is valt hij terug naar de Plex logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
TRaSH schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:06:
Nadeel is dat met die nog niet zoveel streaming services logos zijn.
Ik ken die persoon die deze beheerd.
Als er geen logo is valt hij terug naar de Plex logo
Heeft hij voor de logo's een PSD? Dan kan ik eventueel helpen misschien? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ja die heeft hij.

Zijn github kan je HIER vinden.

in de overlays vind je de huidige streaming services die hij heeft.

Zijn PSD heb ik van mijn discord geplukt, waar we een PMM channel hebben waar we tips en ideeën delen en evt aanpassingen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Series - Nederlands Talig:
    settings:
      asset_directory: config/assets
    operations:
      # mass_poster_update: plex
      # mass_poster_reset: plex
      delete_collections:
        configured: false
        managed: false
        less: 2
      assets_for_all: true
    overlay_files:
    - remove_overlays: false
    - reapply_overlays: false
    # - reset_overlays: plex
    - url: https://raw.githubusercontent.com/s0len/meta-manager-config/main/overlays/status.yml
    - url: https://raw.githubusercontent.com/s0len/meta-manager-config/main/overlays/network_fallback.yml
    # Uses the default PMM network but replaces the image with custom ones
    - pmm: network
      template_variables:
        horizontal_align: left
        horizontal_offset: 0
        vertical_offset: 0
        vertical_align: top
        back_width: 1000
        back_height: 1500
        url: https://raw.githubusercontent.com/s0len/meta-manager-config/main/overlays/network-top-left/<<key>>.png
        back_color: 00

[ Voor 58% gewijzigd door TRaSH op 24-01-2024 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
Ik heb de laatste tijd als ik Plex laad dat ik eerst een melding krijg dat er geen content beschikbaar is. Als ik dan switch naar een bibliotheek dan laadt hij alsnog, ook als ik terug ga naar de "start". Ook een minuutje wachten werkt. Dit heb ik op zowel de TV als via de browser.

Online kan ik er niks over vinden, alleen problemen waarbij de contact onbeschikbaar blijft, dit is bij mij dus niet het geval.

Er is mee te leven maar doet wel wat afbreuk aan het "gevoel". Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mx6Yh4HaQKWNfOKSoMNuv4bxL1Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x51tEpfItpWxDukw9ID7dN2T.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Heb je met Plex Remote access goed ingesteld ? (Groen vinkje)
Ik heb al meerdere meldingen gehad van dit probleem als mensen die Plex gebruiken dit niet goed hebben opgezet of upnp gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
TRaSH schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:44:
Ik heb al meerdere meldingen gehad van dit probleem als mensen die Plex gebruiken dit niet goed hebben opgezet of upnp gebruiken
Zover ik weet wel. Het is ook maar kort. Daarna laadt het wel. En het is niet alleen remote, ook lokaal heb ik het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
belly89 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:07:
[...]

Zover ik weet wel. Het is ook maar kort. Daarna laadt het wel. En het is niet alleen remote, ook lokaal heb ik het probleem
Maar de authenticatie en discovery gaat via de Plex servers, vandaar de terechte vraag van @TRaSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
TRaSH schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:44:
alex3305 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Maar de authenticatie en discovery gaat via de Plex servers, vandaar de terechte vraag van @TRaSH.
Groene vinkje heb ik altijd wel. Ik heb wel upnp uit staan in de router zie ik. Dit kan ik dus beter aanzetten voor Plex begrijp ik, ondanks dat ik de poort handmatig heb opengezet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mp-k2ph9F1if01LdycddCF5J7LI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nQ5yCtkAJqMn0uQUkStiDz62.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ja plex kan dat wel zeggen, maar uit ervaring van mijzelf en andere gaf dat juist veel meer problemen dan de poort echt open zetten, en liefst de standaard poort.
maar wie weet werkt dit wel voor jouw.
meest voorkomende problemen waren dat de connectie onstabiel was, aan/uit bij dat groen vinkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
UPnP is helemaal niet nodig voor Plex. Je moet:
  1. 1 Poort openzetten (standaard 32400)
  2. Plex achter een eigen domein plaatsen
De eerste is met Remote Access (Toegang op Afstand) zoals je zelf al liet zien. De tweede optie kun je instellen als je een eigen domein hebt (met https) bij [url=https://support.plex.tv/articles/200430283-network/]Network > Custom server access URLs (URL's voor aangepaste servertoegang). Ik heb daar het volgende staan:

https://plex.mijndomein.nl:443

Die URL wordt dan geadverteerd voor Remote Access en Discovery vanuit Plex. Je kunt dan de eerder genoemde poort ook dichtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Plex-Automatic-Preroll-Gui. https://smarthomepursuits...windows/?expand_article=1

Ik ben namelijk bezig met plex pre_roll. En wil het iets uitgebreider en meer geautomatiseerd doen dan plex server zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@victor1701 Nee. Ik vind het idee van pre-rolls zeer aantrekkelijk, maar de implementatie van Plex ronduit bagger. Op mijn Shield staat framerate matching aan en ik moet dus al de pre-roll matchen aan de framerate van de Shield. Tot zover prima, maar op de een of andere manier, werkt dat soms niet. Ook wisselt daarna de applicatie naar de framerate en/of HDR formaat van de film, waardoor de overgang niet soepel is.

Plex zou wat mij betreft de pre-roll moeten transcoden (al dan niet van te voren) naar de film formaat. De pre-roll met een delay moeten starten, zodat zeker is dat de tv gewisseld is, en de film ook nog moeten gaan inladen in de achtergrond. Dan zou de overgang compleet soepel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Plex laad de prerolls toch in als een aparte video? Iig ik herinner mij na prerolls alsnog even hetzelfde laadscherm te zien wat je ziet bij het starten van een film zonder preroll.

Niet alsof de feature voor mij weggelegd is, juist een van de redenen waarom ik ooit begonnen ben met het rippen van m'n media is om ze te ontdoen van voorfilmpjes e.d. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
@alex3305

Welke shield heb je de tube of de pro. Ik had een paar jaar geleden de shield tube. En ik had alleen maar problemen mee. Een heel jaar lang van alles geprobeerd maar altijd micro jutter en zelfs 4k haperingen in het beeld. Heb mijn shield weg gedaan.

Ik heb geen problemen bij het afspelen van pre-roll videos tenzij ze niet goed gerenderd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
D4NG3R schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:44:

Niet alsof de feature voor mij weggelegd is, juist een van de redenen waarom ik ooit begonnen ben met het rippen van m'n media is om ze te ontdoen van voorfilmpjes e.d. _O-
Mee eens.. Maar met pre-rolls bepaal je helemaal zelf hoeveel filmpjes er afgespeeld worden en hoe lang ze mogen zijn.

Op mijn plex server wordt er eentje van 15 seconden afgespeeld en alleen bij nog niet bekeken films. En er wordt random gekozen uit 3 varianten. Sommige op het internet zijn best leuk en zelfs mooi. Er is er eentje met het eekhoorntje uit de animatie film ice age best grappig.

Het kan zijn dat ik over een paar weken of paar maanden op uitgekeken ben en dan sloop ik het er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
D4NG3R schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:44:
Plex laad de prerolls toch in als een aparte video? Iig ik herinner mij na prerolls alsnog even hetzelfde laadscherm te zien wat je ziet bij het starten van een film zonder preroll.
Yes. Daarom wordt er nog gewisseld tussen resoluties en framerates. Het zou eigenlijk een onderdeel moeten worden van de hoofdvideo, net zoals bij bijvoorbeeld Netflix.
victor1701 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:47:
Ik heb geen problemen bij het afspelen van pre-roll videos tenzij ze niet goed gerenderd zijn.
Ik zeg niet dat ik problemen heb met het afspelen. Ik heb een Pro en daar werkt alles prima op. Maar ik vind de ervaring gewoon bagger. Ik zal nog een keer uitleggen wat mijn ervaring is:
  1. Ik kies een film op Plex
  2. De tv wisselt naar de framerate van de pre-roll
  3. Ik mis de eerste paar seconden van de pre-roll, omdat de tv nog wisselt, maar speelt wel de pre-roll af
  4. De tv wisselt naar de framerate (en HDR-modus) van de gekozen film
  5. Ik krijg een throbber voor mijn neus terwijl de film geladen wordt, want mijn HDD moet opspinnen
  6. De film speelt af
En soms werkt stap 4 niet goed waardoor ik de film opnieuw moet starten mét pre-roll 8)7. Dus waarom kan Plex de pre-roll geen onderdeel van de film maken? Of de film op de achtergrond laden, zodat je zo'n UX krijgt:
  1. Ik kies een film op Plex
  2. De tv wisselt naar de framerate (en HDR-modus) van de gekozen film
  3. Plex laadt in de achtergrond de gekozen film
  4. Plex wacht totdat mijn tv gewisseld is (die functie zit er sinds kort in)
  5. De pre-roll wordt afgespeeld in de framerate (en HDR-modus) van de gekozen film
  6. De film wordt afgespeeld
Er komt dan (zeer waarschijnlijk) geen throbber meer in beeld tussen 5 en 6 en dan werkt de pre-roll eigenlijk als een soort loading scherm. Daar zou je zelfs de pre-roll op aan kunnen passen. Ook zou ik prima de pre-roll in de gewenste formaten aan willen leveren, mocht Plex deze niet zelf kunnen transcoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
@alex3305

Jeetje wat een gedoe. Vervelend. Ik heb het heel heel soms dat mijn samsung qled televisie 1 a 2 seconden bezig met het aanpassen van de refreshrate maar dat is wanneer ik schakel naar een andere bron op mijn av versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik ken er een paar die pre roll gebruikt hebben, lijkt leuk, daarna gaat het vervellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben tevreden over Plex, maar heb wel wat gedoe met de Android-app. Als ik iets zit te kijken, en dan bv even de brightness aanpas via dat sleep-menu bovenin of wissel tussen Plex en wat anders en dan weer terug naar Plex ga, dan laat Plex geen ondertitels meer zien. Ik heb uiteraard eerst gezocht, maar kom niet veel verder dan dat je dan wat te weinig resources hebt om Plex goed te kunnen draaien. Nu denk ik niet dat ik daar last van heb, omdat ik er alleen in dit specifiek geval last van heb.

Iemand dit dit herkent? Of beter nog: weet iemand een oplossing?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

En dat is met je telefoon?
Of op een andere media speler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
TRaSH schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:31:
Ik ken er een paar die pre roll gebruikt hebben, lijkt leuk, daarna gaat het vervellen
Dat zou zomaar eens goed kunnen. Ik kijk het even aan. Nu heb ik de behoefte om mijn kijkervaring te evenaren zoals in een bioscoop. Met 1 a 2 trailers te kijken en een intro filmpje alvorens de film begint. En als ik een keer er geen zin in heb dan kan ik het allemaal via de afstandsbediening overslaan en meteen met de film beginnen.

Ik heb gezorgd voor wat afwisseling . Mijn plex server kiest zelf in willekeurig uit 3 verschillende intro filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:55
Zag vandaag bij een vriend die nog geen Plex Pass heeft dat de prijs van lifetime wel flink verhoogd is. Op de website staat nog wel de oude prijs. Is dit alsvast een nieuwe prijs? Dit was op Android TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Udlr6hic-lAK6wLf28rgabJqmfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6djtdWbcyMbN8neNkm9SN6A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Glassertje schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:16:
Op de website staat nog wel de oude prijs. Is dit alsvast een nieuwe prijs? Dit was op Android TV.
Daar zal (o.a.) de 30% afdracht aan Google bij in zitten omdat je het abo afneemt via Play. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:55
D4NG3R schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Daar zal (o.a.) de 30% afdracht aan Google bij in zitten omdat je het abo afneemt via Play. :')
Had daar niet eens aan gedacht, je hebt helemaal gelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:21
Zag vandaag bij een vriend die nog geen Plex Pass heeft dat de prijs van lifetime wel flink verhoogd is. Op de website staat nog wel de oude prijs. Is dit alsvast een nieuwe prijs? Dit was op Android TV.

[Afbeelding]
heb de plex pass sinds black friday gepakt, dus dan scheelt die wel nog meer tov de prijs van de website zelfs.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
Zijn er hier nog meer mensen die niet helemaal blij zijn dat plex een andere database gebruikt voor movie posters. Leuk en mooi dat de kwaliteit van movie posters omhoog is gegaan. Minder vind ik dat er totaal andere posters voor films terug komt. Zit regelmatig handmatig de plaatjes terug te veranderen naar posters waarmee de film eerder mee herkent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

[Afbeelding]
Het is maar via welk kanaal je koopt. Gewoon direct bij plex zelf doen 120 euro ;) https://www.plex.tv/nl/plex-pass/

Daar zijn ze in elk geval goedkoper dan in 2015, 145 euro afgetikt, dus met alle inflatie erbij nog steeds nette prijs.

Het is net als thuisbezorgt daar is het in sommige gevallen duurder dan bij de shoarmatent zelf ivm de afdracht

@victor1701 andere agent / scanner kiezen geen oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 11-02-2024 15:05 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
Ik heb een plex server draaien op mijn nvidia shield en gebruik de shield ook als client
het werkt allemaal prima echter wanneer ik plex op de shield open dan komt mijn pc uit slaap mode
ik heb wake on lan ingesteld op de pc voor andere doel einde. Op het internet heb ik gelezen dat de android client een WoL ping over het netwerk stuurt voor e.v.t devices waar een server op staat
de server heeft nooit op mijn pc gestaan dus oude configuratie die dat zou kunnen veroorzaken is er niet

In de instellingen van plex op de shield kan ik niets vinden over een WoL functie
is er een mogelijkheid om een WoL vanuit het IP van de shield op router niveau te blokkeren o.i.d?
Ik ben er al best lang mee bezig en op internet kan ik verder ook niets vinden het zou jammer zijn om de WoL functie geheel uit te zetten want ik gebruik de functie redelijk vaak

iemand tips of tricks? Dank alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:25

rvk

Tweakwondo schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:07:
Op het internet heb ik gelezen dat de android client een WoL ping over het netwerk stuurt voor e.v.t devices waar een server op staat de server heeft nooit op mijn pc gestaan dus oude configuratie die dat zou kunnen veroorzaken is er niet
Welke vorm van WOL heb je ingesteld.
Met of zonder Magic Packet ?

Normaal wordt met WOL een broadcast gestuurd met het MAC-adres van de computer die wakker moet worden. Lijkt mij dan sterk dat jouw Shield weet welk MAC-adres jouw PC heeft.

Heb je WOL misschien geforward over de router/internet?

Sommige PC's hebben ook WOL met password. In dat geval kan de PC al helemaal niet wakker worden gemaakt met een standaard WOL pakketje. Maar het MAC adres zou in de meeste gevallen moeten volstaan.

(Je weet zeker dat de PC met WOL wakker wordt gemaakt? Kun je checken met powercfg /lastwake)

PS. Je kunt ook nog proberen “Wake on pattern match" uit te zetten zodat echt alleen de WOL werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door rvk op 13-02-2024 12:34 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste