alex3305 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:13:
@
CH4OS Ik denk dat niemand het met je oneens is. Sterker nog, ik ben het volledig met je eens. Ik bedoelde met name te zeggen dat je geen beest van een machine nodig hebt om wat Plex streams te transcoderen, mocht het voorkomen. Ik deed op mijn J4105 zelfs 4K HDR naar 1080p SDR met tonemapping. Wel maar één stream, net met de hakken over de sloot, maar het werkte wel. Daar heb ik echt geen Intel I5-13500 voor nodig

.
Ik heb momenteel een i7 4790K als "server" draaien, maar die doet ook meer dan Plex alleen. Ik schuif altijd mijn hardware door; wat uit mijn desktop komt duw ik in mijn server, wat daar uit komt verkoop ik dan of geef ik aan iemand die het hard nodig heeft.
Ik moet zeggen, sindskort heb ik HW transcoding werkend: quick sync naar mijn Plex docker container, toch wel fijn dat dit werkt, wanneer het nodig is uiteraard. Desalniettemin probeer ik het echt zoveel mogelijk te minimaliseren.

Ik heb gelukkig ook nog weinig 4K content, dus ook nog niet heel veel 4K streams of transcoding nodig gehad. Maar als ik het wel zie (4K + Transcoding) dan kan de kijker in kwestie wel een bericht van mij verwachten om de settings te fixen.

Ik heb in het verleden dan wel eens een reactie gehad: "Ja maar jouw bandbreedte.." Ik had toen al gigabit glasvezel liggen, maar dat wist die persoon niet.

Is denk ik ergens 2016 of zo geweest, hahaha.