Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
rvk schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:30:
[...]

Welke vorm van WOL heb je ingesteld.
Met of zonder Magic Packet ?

Normaal wordt met WOL een broadcast gestuurd met het MAC-adres van de computer die wakker moet worden. Lijkt mij dan sterk dat jouw Shield weet welk MAC-adres jouw PC heeft.

Heb je WOL misschien geforward over de router/internet?

Sommige PC's hebben ook WOL met password. In dat geval kan de PC al helemaal niet wakker worden gemaakt met een standaard WOL pakketje. Maar het MAC adres zou in de meeste gevallen moeten volstaan.

(Je weet zeker dat de PC met WOL wakker wordt gemaakt? Kun je checken met powercfg /lastwake)

PS. Je kunt ook nog proberen “Wake on pattern match" uit te zetten zodat echt alleen de WOL werkt.
Ik had het standaard WOL zonder magic packet. Ik heb de instelling daar nu op gezet. Voor alsnog lijkt de pc niet aan te gaan als ik plex op de shield open.
De pc kan wel nog aangezet worden met een WoL verzoek met het mac adres erbij.
Ik heb inderdaad WOL geforward in het modem zodat ik deze buiten het netwerk icm een vpn ook kan aansturen (via de fritz)

Het lijkt opgelost te zijn door alleen magic pakket aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28

rvk

Tweakwondo schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:51:
[...]
Ik had het standaard WOL zonder magic packet. Ik heb de instelling daar nu op gezet. Voor alsnog lijkt de pc niet aan te gaan als ik plex op de shield open.
Haha. Als je die poort ook open hebt staan (zonder die MAC control)... wordt je PC dan niet om de haverklap wakker op vreemde momenten in de nacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
rvk schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:16:
[...]

Haha. Als je die poort ook open hebt staan (zonder die MAC control)... wordt je PC dan niet om de haverklap wakker op vreemde momenten in de nacht :)
Ik heb de pc aangesloten op een smart plug en deze geen extra stroom verbruik zien in de nachten.. dus nee het lijkt er niet op :o

edit; voor de zekerheid de poort gesloten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakwondo op 13-02-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:25
Ik heb in dit topic een aantal keren gepost over een probleem met hardware transcoding op mijn Plex Media Server op de Synology. Dit weekend heb ik er nog eens flink naar gezocht en een oplossing gevonden. Ik ga de oplossing hier neerzetten zodat de volgende er ook wat aan heeft.

Het probleem is dat als hardware transcoding is ingeschakeld, de film die getranscodeerd moet worden niet afspeelt of dusdanig hapert dat kijken niet mogelijk is. Hardware transcoding op de Synology werkt dus niet. De CPU load is desondanks relatief laag. Als software transcoding wordt gebruikt, dan werkt het wel, maar is de CPU load heel hoog.

Dit blijkt een heel specifiek probleem. Het doet zich voor als:
  • Plex Media Server is geïnstalleerd op een Synology DS920+ met een Intel chipset
  • De (oude) versie die wordt meegeleverd in DSM is geïnstalleerd en wordt vervolgens telkens manueel bijgewerkt.
  • PMS is native geïnstalleerd via het DSM 7 Package Center (dus niet in een docker)
  • Een Plex Pass is aanwezig
  • In de transcoding settings zowel hardware transcoding en HDR tone mapping zijn ingeschakeld
De oplossing is doodeenvoudig:
  1. Stop Plex Media Server via Package Center
  2. Verwijder via DSM File manager de map /PlexMediaServer/AppData/Plex Media Server/Drivers (niet echt verwijderen maar even naar een totaal andere plek knippen/plakken[/li[
  3. Installeer handmatig de nieuwste Plex Media Server (download em via de website van Plex) en start PMS op. De map Drivers wordt vanzelf hersteld.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvo_duh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 11:46
Hi Patrick,

Je kan ook naar onderstaande setting kijken, Ik draai mijn plex via docker op een Syno RS1221+

> Settings > Transcode > Transcoder default throttle buffer
Amount in seconds to buffer before throttling the transcoder.

Ik heb hem zelf verhoogd naar 240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:50:
Ik ben tevreden over Plex, maar heb wel wat gedoe met de Android-app. Als ik iets zit te kijken, en dan bv even de brightness aanpas via dat sleep-menu bovenin of wissel tussen Plex en wat anders en dan weer terug naar Plex ga, dan laat Plex geen ondertitels meer zien. Ik heb uiteraard eerst gezocht, maar kom niet veel verder dan dat je dan wat te weinig resources hebt om Plex goed te kunnen draaien. Nu denk ik niet dat ik daar last van heb, omdat ik er alleen in dit specifiek geval last van heb.

Iemand dit dit herkent? Of beter nog: weet iemand een oplossing?
Iemand? :)
TRaSH schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:26:
En dat is met je telefoon?
Of op een andere media speler ?
Vergeten te melden: op mijn telefoon.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
@pven Zojuist getest en werkt bij mij prima. Welke telefoon heb je en software draai je? Want Plex maakt voor zover ik weet gebruik van de Android ExoPlayer en die zit in het OS gebakken.

Je zou dit eventueel kunnen testen met een Externe Speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@Patrick_6369 Ik heb je eerdere posts hierover blijkbaar gemist, want dit was een bekend probleem. Heeft niets met Synology (hardware) te maken, maar het feit dat Plex de iHD driver probeert te laden, maar dit door het OS niet (goed) ondersteund wordt. Door de door jouw genoemde drivers map te verwijderen forceer je de i965 driver voor transocderen. Deze driver werkt al sinds Sandy Bridge, maar is minder efficiënt. Voornamelijk voor nieuwe(re) chipsets. Dit probleem speelde overigens ook in Docker. Ik heb deze workaround al enkele jaren niet meer gezien. Zo lang werkt het dus blijkbaar al niet voor jou :9.

Op mijn J4105 kon ik overigens 1 4K HDR naar SDR tonemapping naar 1080p stream tegelijk transcoden. Dat zou jouw hardware wel ongeveer aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:37:
@pven Zojuist getest en werkt bij mij prima. Welke telefoon heb je en software draai je? Want Plex maakt voor zover ik weet gebruik van de Android ExoPlayer en die zit in het OS gebakken.

Je zou dit eventueel kunnen testen met een Externe Speler.
Getest op mijn Samsung A71, deze draait op Android 13 (recenter is er niet). Met externe player bedoel je bv VLC Player ofzo?

Voor de volledigheid: op mijn LG-TV en mijn laptop werkt het verder wel prima.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
pven schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:55:
[...]

Getest op mijn Samsung A71, deze draait op Android 13 (recenter is er niet). Met externe player bedoel je bv VLC Player ofzo?
Yes. Je kunt dat instellen. In ieder geval even de moeite waard om te testen. Daarnaast kun je ook nog testen wat er gebeurt als je de Burn Subtitles instelling (ook onder geavanceerd) aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:25
alex3305 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:45:
@Patrick_6369Dit probleem speelde overigens ook in Docker. Ik heb deze workaround al enkele jaren niet meer gezien. Zo lang werkt het dus blijkbaar al niet voor jou :9.
Ik werk al twee jaar met Plex met de hardware transcoding uit en dan ging het wel zolang ik maar één stream tegelijk keek. Nu er wel eens meerdere tegelijk worden gekeken werd het een probleem en moest ik nader op zoek naar een oplossing.

Als je weet wat het probleem is (namelijk de chipset/drivers van Intel) dan is het een stuk makkelijker troubleshooten dan als je een probleem hebt maar niet weet wat het veroorzaakt... :*) Bovendien ben ik een uitzondering om Plex niet in een docker te draaien blijkbaar....

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
@Patrick_6369 Ik snap je. Ik bedoelde vooral te zeggen, dat dit een 'oud probleem' is en dat je daarom misschien niet de meest relevante zaken voor je Google-neus kreeg :+.

Ik dacht dat de Synology Plex package nog weleens achterliep en dat dat ook de voornaamste reden was dat veel mensen op Synology Plex in Docker draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ben al jaren een Plex gebruiker, maar om één of andere reden lukt het onderstaande me nu niet meer:
op m'n Nvidia Shield Pro waar ik een client op heb staan, lukt het me niet meer om m'n libraries aan te passen. Ik heb een nieuwe aangemaakt op m'n Plex server, in dit geval home video's. Op alle clients (android, iPad OS, en windows) is deze library gewoon toe te voegen en evt vast te pinnen. Maar op m'n Shield wil het niet lukken. Ik krijg de instelling niet gevonden. Het is een tijdje geleden dat ik die client heb aangepast, maar ik meen dat je gewoon maar naar links moest navigeren (voorbij de libraries), om daar bij de instellingen te komen. Maar dat werkt nu niet. Wie kan me op weg helpen?

/edit:
Heb het opgelost door de installatie van de Plex client weg te gooien, en even te herinstalleren. Dan krijg je optie om je libraries toe te voegen/weg te laten.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 12-03-2024 09:04 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is het mogelijk om per tv in huis een bibliotheek aan te maken? ik wil een gescheiden bibliotheek voor de kinderen boven in de kamer. of moet ik perse een nieuw account aanmaken? hoe kan ik dit het beste oplossen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 09:19
Farabi schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:39:
is het mogelijk om per tv in huis een bibliotheek aan te maken? ik wil een gescheiden bibliotheek voor de kinderen boven in de kamer. of moet ik perse een nieuw account aanmaken? hoe kan ik dit het beste oplossen?
Je kunt gemakkelijk een account aanmaken. Ik heb zelf voor familie een account kids aangemaakt. En voor andere familieleden een account met hun eigen naam. Je kunt dan aan ieder account toewijzen tot welke bibliotheek ze toegang mogen hebben. En daarbij zelfs kijkwijzer leeftijden toewijzen.

Kijk maar op plex server bij instellingen en dan bij plex home. zie link

https://support.plex.tv/articles/203948776-managed-users/

[ Voor 5% gewijzigd door victor1701 op 10-03-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-03 07:48
Hallo iedereen,
Ik heb een Nvidia shield pro met daarop 3 externe hdd's met films en series, en speel die via plex.
Content zette ik dan ook op een schijfje zodat mijn moeder die afspeelt via de tv. Maar de tv wordt ouder en speelt niet alles meer af. Nu heb ik een plex pass genomen (per maand, om eerst te testen) zodat ik mijn content kan delen met haar. Heb een voor haar een account gemaakt. Ook in de webapp, haar toegevoegd, en de Nvidia ingesteld op toegang op afstand verlenen. Maar krijg het niet klaar om te delen. Blijft opkomen dat het niet toegankelijk is van buitenaf. Dit zal met instellingen van het internet hier te maken hebben, maar daar ken ik te weinig of niets van. Wil het ook graag veilig houden. Daarom hoop ik op jullie hulp. Als je nog meer informatie nodig hebt, geef ik die graag. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Jackske In je router dien je een portforward aan te maken
Als je alles standaard hebt gelaten

Poort: 32400
Protocol: TCP

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
Heb niets veranderd.
Die poort 32400 staat aangeduid bij de shield.
Ik ben bij telenet, daar heb ik niets veranderd.

Hoe maak ik dan die portforward aan?
Heb al wat opgezocht, maar is mij toch niet helemaal duidelijk.
Maar blijkbaar zou het wel een probleem kunnen zijn, omdat ik bij telenet ben. Lees daar veel slechte ervaringen over, dat het bij velen niet/niet goed wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Ik weet niet hoeveel vrijheid je hebt in het telenet modem/router?

Daar zou je kunnen instellen.
https://www.netweters.be/...8-openstellen/td-p/146189

Lokaal ip is je shield ip
Begin en einpoort zowel in als extern 32400
Protocol: TCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
Hoeveel vrijheid kan ik je eerlijk gezegd ook niet zeggen.
Heb dan even port forwarding regel toevoegen gedaan.
Lokaal ip adres ingevuld. Externe poort 32400 en interne ok 32400, protocol TCP. Maar doet nog altijd niets.
Maar als ik van die expertinstellingen weg ga, en terug ga kijken, dan is die port forward regel weg, of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
Nee die zou wel moeten blijven staan.

Kun je screenshot plaatsen van je modem instellingen als je portforward hebt ingesteld?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
Heb het nog eens ingesteld, en daar foto's van genomen. Al weet ik niet dat het kwaad kan, dat ik de foto's hier er zomaar opzet :/

Wederom ingesteld, en vanaf ik weg ga, en terug ga kijken, is die regel weg.

Edit. Ik heb de foto's verwijderd, zal ze morgen terug plaatsen, maar het ip adres blurren. Zoals ik net heb gezien bij RobbyTown

[ Voor 82% gewijzigd door Jackske op 16-03-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Staat het aan de plek kan ook op beschikbaar van buitenaf?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akk6FzlM2cOZyO5Y9WhiyrLbTMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v0j9ZScCv43OIr8rS1Nnrd8A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
RobbyTown schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 20:53:
Staat het aan de plek kan ook op beschikbaar van buitenaf?
[Afbeelding]
Als ik op de shield de toegang inschakel. Dan gebeurd dat voor een paar seconden, en dan veranderd dit naar niet beschikbaar van buitenaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Dan zit er iets in de poort forward niet goed. Als het niet goed is dan is het heel even beschikbaar daarna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
Hier zijn de de foto's van de instellingen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rHHCDb_zRk3ioH1o0klA1XWxiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjzmPxW33Rm5W1zYr8LkkHbM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WQvZYa3oWnvqONgmO422Y9cT3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4C918vG2lfw4Ze07aB92U7L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syiiFcFQL4IMCpSpWyZ-rRfRzMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6YmDVDMUnCAr6w6nbqjBoMs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWwQPFrEuu50Y23RdB9rlDAqB8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AluMCPcTs50El29ta8IRWUYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Moet UPnP niet aan staan voor automatische port forwarding?

[ Voor 40% gewijzigd door Barfman op 17-03-2024 10:33 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
Dat had ik ook al gevonden ervoor.
Maar als ik deze aanzet, krijg ik de melding dat deze niet kan samenwerken met de DMZ.
Dus lukt het ook niet om deze aan te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTMGmWB0LmGwixPNlxdxnQwxTQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRkQUsBu6ToAJhLRqDnEWBrg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Dt3cSRuC_N1SwFpoP_pzzAkoeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMBsn1xP9j3PEtDImQDYRe49.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door Jackske op 17-03-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik weet niet waar je DMZ voor gebruikt, maar normaal gesproken staat die standaard altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
Barfman schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:40:
Ik weet niet waar je DMZ voor gebruikt, maar normaal gesproken staat die standaard altijd uit.
Ik ook niet, dat staat standaard aan bij ons. Wij zijn nog nooit aan die instellingen geweest.
Zoals ik al heb aangegeven, ik ken daar niets van.
Wil dat zeggen dat ik deze dan mag uitzetten?
Bij die DMZ staat (zie foto) in dat grijze vakje een 0, komt niet overeen met de laatste cijfers van ons ip adres, want dan zijn er drie.

Edit; net gekeken, er staat niets bij om dat uit te zetten
Ook als ik die UPnP aanzet, krijg ik ook het vakje niet te zien om wijzigingen op te slaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Jackske op 17-03-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Bij mij staat DMZ uit en bij UpnP staat mijn plex media server en de PlayStation in de lijst. Als DMZ aan staat bots dat met UpnP. Met DMZ aan staan al je poorten open voor het apparaat dat in je DMZ staat. Lijkt me niet zo veilig.
Ik zou DMZ uit zetten, poort forwarden uit zetten voor plex. Daarna de router rebooten en daarna UpnP aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
Hoe zet ik die DMZ dan uit? Er staat geen aan of uit knop bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Oke, vreemd. op mijn router zit er wel een DMZ on/off schakelaar. Even zoeken op google hoe je hem kan uitzetten op jouw type router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Jackske schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:12:
Hoe zet ik die DMZ dan uit? Er staat geen aan of uit knop bij.
Dat is meer een Telenet ding. Maar met DMZ adres op 0, staat DMZ eigenlijk uit en zou je die UPnP error niet mogen hebben. Probeer DMZ nog eens op 0 te zetten, saven, en dan UPnP aan?

Over die port forward regel die lijkt te verdwijnen, heb je ook op bewaren geduwd, of op enter nadat je de laatste waarde ingevuld hebt? Ik herinner me dat ik na de redesign vorig jaar ook heb moeten zoeken naar een save knop, maar kan het nu niet meer voor je controleren want ben overgestapt naar Orange. Telenet heeft een keer teveel de prijs verhoogd, dus dan maak ik maar wat gebruik van het hoppen tussen providers om van de extra korting voor overstappers te profiteren.

Bij mij viel externe toegang van Plex via Telenet ook soms weg, ik heb een tijd een poort geforward, dan weer een tijd met UPnP. Het lag volgens mij gewoon aan die router, een keer herstarten en het werkte weer. Bij Orange nu minder problemen mee, maar ik had afgelopen week wel tussen 20u en 21u dat externe toegang herhaaldelijk kortstondig wegviel (volgens Tautulli toch). Standaard staat de Orange router op CGNAT, waarmee Plex extern helemaal niet werkt (want zo kan je geen port forwarden), gelukkig kun je dat uitzetten maar dat maakt het nog wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

@Jackske Breng even in kaart hoe je netwerk is ingedeeld, het verbergen van interne (in jouw geval 192.x.x.x) adressen maakt het overigens alleen maar moeilijker om fatsoenlijk te helpen. ;)

Wat betreft DMZ: Staat er nog nuttige informatie onder het (i) knopje? Ik kan mij bijvoorbeeld goed voorstellen dat je het IP adres gewoon weg kan halen en op opslaan kan drukken om de functie uit te zetten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
@Macpoedel.
Als ik die 0 weg haal bij dat DMZ adres, krijg ik een foutmelding.
Als ik portforwarding toevoeg krijg ik geen knop te zien, om op te slaan.
Ja, telenet is telenet, maar er zal overal wel iets zijn.
@D4NG3R.
Bij DMZ kan ik enkel die 0 weghalen, en dan geeft die een foutmelding.
En alles wat er te zien is, staat op de foto's, er staat geen extra informatie.
Jullie zijn allemaal super bedankt om te helpen. Maar ik vrees dat dit niet voor mij weggelegd is.
Kan al beter mijn moeder nen Schield cadeau doen :) dat is het simpelste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Ik ben bezig om mijn muziek database opnieuw te doen. Echter lijkt het erop alsof Plex niet echt de wijzigingen meeneemt zoals albumartiest als various artists en dergelijke.
Een liedje met hoofdartiest en dan feat. blabla wordt als nieuwe artiest neergezet terwijl deze eigenlijk onder de hoofdartiest moet staan. En als ik dan kijk naar scripts voor Picard welke er rondzwerven op internet, dan lijkt dat daar niet echt iets anders mee gebeurd. Meer irritatiepuntje dan wat anders. Al was het maar dat ik het handmatig aan kan passen.
Ik heb hem wel ingesteld dat hij naar local tags kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Jackske schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:26:
Hoeveel vrijheid kan ik je eerlijk gezegd ook niet zeggen.
Heb dan even port forwarding regel toevoegen gedaan.
Lokaal ip adres ingevuld. Externe poort 32400 en interne ok 32400, protocol TCP. Maar doet nog altijd niets.
Maar als ik van die expertinstellingen weg ga, en terug ga kijken, dan is die port forward regel weg, of is dit normaal?
Gebruik je ook een firewall? Ik moest deze Plex IP’s toevoegen aan mijn firewall anders werkte die bij mij ook niet:

https://s3-eu-west-1.amaz...rvers-list/sidekiqIPs.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Misschien niet een helemaal Plex vraag, maar ik heb mijn muziekcollectie momenteel in Plex zitten. Ik ben daar, vooral in combinatie met Plexamp, best tevreden over. Plexamp werkt prima, maar schiet soms voor mij toch tekort. Bijvoorbeeld:
  • Bij gegenereerde (genre) radio's komen er toch wel vrij snel duplicaten langs
  • Shuffle (bij afspeellijsten) heeft een bias, dit is bekend en wel uit te zetten, maar dan krijg ik echt teveel onbekende nummers bij niet eigen gemaakte afspeellijsten
  • Compilaties worden meegenomen bij genre radio's, waardoor je bijvoorbeeld pop/rock nummers van Hitzone tussen de Trance playlist krijgt 8)7
  • Gegenereerde artist en album mixer zijn enorm hit or miss
Ik zat dus na te denken om als alternatief een webradio op te zetten (voor eigen gebruik). Even zitten spelen met AzuraCast, maar dat is ook geen pretje met de grote van mijn muziekcollectie. Na een klein half uurtje had ik ook al een database van 200MB+ en was misschien 5% van mijn muziekbibliotheek pas geïndexeerd :X.

Ik was ook al een keer begonnen in Plex playlists te maken, maar dat vond ik ook weer niet bijster lekker werken. Dus nu ben ik op zoek naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Welke reviewcijfer nemen jullie serieuzer? Deze lopen soms zwaar uit elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zj9sC2cfwPrqaLQ4AAfr5WArzgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aeodo5aH9bDa2RXRl1qh3uv2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
Farabi schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:48:
Welke reviewcijfer nemen jullie serieuzer? Deze lopen soms zwaar uit elkaar.

[Afbeelding]
offtopic: Heb je nou een foto gemaakt van je scherm en die geupload? Bij een android client snap ik het. Maar de hoeveelheid mensen die een foto neemt van hun telefoon en dan dat upload... :X

En wat reviewscores betreft, ik trek me er niks van aan. Als het mij interessant lijkt, kijk ik het. Blijkt het dan niks te zijn, stop ik er gewoon mee.

BTW we hebben hier ook GoT ook een recensie film topic. Misschien ook leuk om eens door te lezen.

[ Voor 32% gewijzigd door DeTjuk op 22-04-2024 08:43 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
DeTjuk schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:14:
[...]

Heb je nou een foto gemaakt van je scherm en die geupload?
offtopic:
Zo te zien van een Android TV client :+

@Farabi Review scores worden alleen bij het importeren van de metadata toegevoegd. Het kan dus zomaar zijn dat je in dit geval - het is immers een nieuwe film - heel uiteenlopende scores hebt. Bij oudere films heb je hier al veel minder last van. Ik werk o.a. mijn reviewscores elke nacht bij met Plex Meta Manager. Dan wordt het na verloop van tijd ook een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Farabi De score zegt niet alles zoals @DeTjuk zegt. Lijkt het je wat dan kijken.

Om je score helemaal compleet te maken TMDB zit mooi in het midden :P
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.

offtopic:
Het is echt persoonlijk.

Zo ging maanden terug iedereen zo aan over Oppenheimer en Barbie. Nou ik heb ze gekeken. Persoonlijk ben er niet zo kapot van. Beide een 4 zou ik zeggen. Oppenheimer scoort 81%, terwijl 22 July 71%, dan kijk ik die liever. Is het de lengte? Nee ik denk het niet John Wick ook redelijk lange film geen moeite mee. Is het dan het genre? Ook niet. Zo heb ik ook Kalasjnikov gezien ook die vond ik beter te kijken dan Oppenheimer, dan is de taal ook nog niet eens Engels.

Waar die lage score vandaan komt kan zijn. De acteur bv beneden maat acteert dan gewend. Denk aan Cage en Willes. Film op film bagger (als Willes niet in die films zat dan had je er waarschijnlijk niet eens van gehoord). Bij Cage gelukkig een weg omhoog gevonden sinds 2021 denk ik? Willes is door omstandigheden gestopt. Zover ik weet is denk ik Die Hard laatste deel zijn echte grote succes geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Patrick_6369 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:19:
[...]

Ik werk al twee jaar met Plex met de hardware transcoding uit en dan ging het wel zolang ik maar één stream tegelijk keek. Nu er wel eens meerdere tegelijk worden gekeken werd het een probleem en moest ik nader op zoek naar een oplossing.

Als je weet wat het probleem is (namelijk de chipset/drivers van Intel) dan is het een stuk makkelijker troubleshooten dan als je een probleem hebt maar niet weet wat het veroorzaakt... :*) Bovendien ben ik een uitzondering om Plex niet in een docker te draaien blijkbaar....
Als je upload snel genoeg is, bijvoorbeeld GB, dan kun je de streamingskwaliteit op maximaal zetten. Tevens aan je "klanten" vragen om in de instellingen de kwaliteit op origineel te zetten. Dan wordt er helemaal niet gecodeerd en kun je makkelijk meerdere klanten tegelijk bedienen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Iemand enig idee waar de instellingen heen zijn om de subs bij te stellen in tijd?
In het verleden best vaak gedaan maar ik krijg het niet teruggevonden en op internet wordt naar plekken verwezen waar het bij mij in ieder geval niet staat.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:08:
Iemand enig idee waar de instellingen heen zijn om de subs bij te stellen in tijd?
In het verleden best vaak gedaan maar ik krijg het niet teruggevonden en op internet wordt naar plekken verwezen waar het bij mij in ieder geval niet staat.
Staat hier nog gewoon op dezelfde plek. Hoe wel rekening mee met het volgende
Tip!: It is not possible to adjust the offset for subtitles that are embedded in/part of the video file itself. Only for text-based external/”sidecar” subtitles. e.g. .srt files.
Dat klopt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOgsDwq2FuWLSfK0Jmpk3zU6peI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RgfLdM9XICiu1hBDEhR97O8M.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1Ea6WtoLxB46yWyRxwn9IUFSOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JXs0AZkp2Ge0cc0ZbDqYNzHT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

RobbyTown schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Staat hier nog gewoon op dezelfde plek. Hoe wel rekening mee met het volgende

[...]

Dat klopt

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank. Hoe kom jij in het menu. Ik zie de grijze optie überhaupt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:37:
[...]

Dank. Hoe kom jij in het menu. Ik zie de grijze optie überhaupt niet.
Ligt eraan welke wil je weten. Webbrowser, Plex app telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

RobbyTown schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:55:
[...]

Ligt eraan welke wil je weten. Webbrowser, Plex app telefoon?
Shield gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Ken shield helaas niet maar als je film loopt. Wat je dan moet doen is dat je die balk krijgt met play, mute, >| enzo. Even zo naar icoontje van mijn screenshot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NUqlPIoDJX_z_DRfMTAn77KBsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cugQdBV5ZHvfJ00y3ze6q28n.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoe kan ik de updatelog zien van de plex-app op mijn lg tv? (LG 32LQ63006LA). ik kon snel niks vinden op de plex website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Farabi schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:33:
hoe kan ik de updatelog zien van de plex-app op mijn lg tv? (LG 32LQ63006LA). ik kon snel niks vinden op de plex website.
Staat wel op de website ;). Maar eerlijk gezegd vind ik de verwijzing naar het forum dan weer onduidelijk. Related page dekt wat mij betreft niet echt de lading :/. Vaak vind je de changelogs ook terug op de Plex subreddit.

Maar jij zoekt volgens mij deze thread/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik krijg sinds een paar dagen gigantische haperingen met 2160p remux bestanden? iemand nog meer last van? ik zag een topic voorbij komen bij reddit hierover.

ik gebruik de app op mijn LG C9.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 14-05-2024 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Farabi schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:00:
ik krijg sinds een paar dagen gigantische haperingen met 2160p remux bestanden? iemand nog meer last van? ik zag een topic voorbij komen bij reddit hierover.

ik gebruik de app op mijn LG C9.
Kijken op server of die daar wat doet zoals transcoden....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

Algememeen bekend dat de smart tv apps underpowered zijn.
Zou eens beginnen om te kijken met tautulli wat er gebeurd tijdens playback.

Er is een guide site die heeft met de hulp van de community een lijst samengesteld wat jouw hardware media speler kan afspelen (Getest zijn voornamelijk 4k dingen zoals Dolby Vision Profile 5,7en 8 en HDR10 en HDR10+ daarnaast ook welke audio formaten het ondersteund)

What does my Media Player Support

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik gebruik meestal https://docs.google.com/s...uid=114071682658919091561, al is deze wat verouderd intussen... Al gaat deze vooral over losse mediaplayers en consoles.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 14-05-2024 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

CH4OS schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:42:
Ik gebruik meestal https://docs.google.com/s...uid=114071682658919091561, al is deze wat verouderd intussen... Al gaat deze vooral over losse mediaplayers en consoles.
snel even gekeken en inderdaad lijkt een beetje verouderd en niet helemaal kloppend, had van iemand begrepen die anime doet dat ASS subs gewoon werkt met de Shield Pro, en VC1 kan je ook gewoon direct playen ook 1080p HDR10 HEVC is totaal geen probleem en triggered gewoon HDR10. De audio info van de ATV is niet helemaal kloppend en de XBox schijnt problemen te hebben met DV ism plex

Die excel sheet laat niks zien welke gangbare Dolby Vision Profiles ondersteund word, persoonlijk vind ik die excel sheet niet echt veel zeggend voor iemand die gewoon wil weten wat zijn media speler kan afspelen met de meest gangbare Audio en HDR formaten (Dolby Vision is ook een HDR formaat)
Daarnaast 1080i is niet iets wat je tegenwoordig nog veel tegen komt, dus een beetje zinlozen info in mijn mening

De link die ik heb laten zien is getest met PLEX en zal waarschijnlijk ook werken met JF/Emby maar heb al vernomen dat die nog meer beperkt zijn van feedback die ik ontvangen heb van een paar JF/Emby users

[ Voor 6% gewijzigd door TRaSH op 15-05-2024 00:05 . Reden: toegevoegd 1080p HDR10 HEVC ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Goed te weten dat op de site een uitgebreider overzicht is, ik ben namelijk al even op zoek naar vervanging voor de spreadsheet. Ik ben alleen ook benieuwd naar support van consoles, omdat op mijn Plex omgeving ook wat users zijn op de consoles...

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 15-05-2024 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik zal eens rondvragen of iemand een console kan testen.
ik heb wel van een oudere test ronde waar ik vroeg of iemand wou testen of hij een webdl mkv en een specifieke mp4 wou testen met profile 8 (DV HDR10) om de resultaten te laten zien.
Maar die test is specifiek voor profile 8 en niks anders
LINK

Er is nog een andere spreadsheet, maar ook die testen dingen waar je als eind gebruiker weinig aan hebt aan die info. daarnaast zit er ook mis-informatie in. en de beste speler is een bluray speler volgens hun, dus geen mkv playback test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
TRaSH schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:59:
[...]

snel even gekeken en inderdaad lijkt een beetje verouderd en niet helemaal kloppend, had van iemand begrepen die anime doet dat ASS subs gewoon werkt met de Shield Pro, en VC1 kan je ook gewoon direct playen ook 1080p HDR10 HEVC is totaal geen probleem en triggered gewoon HDR10.
ASS en PGS werken tegenwoordig als direct play op Android TV. Al een jaartje denk ik? Andere bitmap ondertitels werken wel, maar worden getranscodeerd. HDR10 werkte altijd al, maar HDR10+ en HLG niet. Althans vanuit Plex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

PGS werkte al vanaf het begin op een shield pro 2019,
HDR10+ ondersteund de shield pro niet en je krijgt fallback naar HDR10
HLG (You will find this mainly with cable, satellite, and over-the-air TV broadcast series and movies from the likes of BBC and National Geographic.) Dus niet iets wat je met gewone films en series tegenkomt

HLG van uit plex
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.trash-guides.info/QUwi8/GUfodanO37.png/raw

[ Voor 7% gewijzigd door TRaSH op 15-05-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@TRaSH Grappig. Laatste keer dat ik HLG probeerde werd dat niet eens gedetecteerd. Wellicht dat het aan mijn bestand lag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
TRaSH schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:32:
Algememeen bekend dat de smart tv apps underpowered zijn.
Zou eens beginnen om te kijken met tautulli wat er gebeurd tijdens playback.

Er is een guide site die heeft met de hulp van de community een lijst samengesteld wat jouw hardware media speler kan afspelen (Getest zijn voornamelijk 4k dingen zoals Dolby Vision Profile 5,7en 8 en HDR10 en HDR10+ daarnaast ook welke audio formaten het ondersteund)

What does my Media Player Support
Daarom speel ik ook alles alleen af via de Xbox Series x dat gaat eigenlijk altijd goed.
Soms krijg ik de melding kan niet worden afgespeld server is te zwak 8)7 , ik ben gestopt om dat uit te zoeken na bv een herstart van de server doet ie het wel weer om vervolgens bij een volgende film met hetzelfde format weer de melding te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ja ik ben meer iemand die graag wil uitzoeken waarom het niet werkt, ik zelf kijk veelal 4k remuxes en als het kan met DV en ook HD audio vandaar dat ik een shield gebruik. en de xbox heeft problemen met DV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Voor wie toevallig korting op de plex pass lifetime wil. Heb hem in het aanbieding topic gepost. Momenteel 20% korting.

RobbyTown in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 17-05-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53
Hoi, ben nieuw met Plex, maar heb een vraag over een functionaliteit.

Op dit moment gebruik ik kodi op een aparte mini PC. Al mijn films staan om mijn andere PC (windows 11 desktop PC). Deze wordt dan wakker gemaakt door een WOL pakketje. Werkt prima.

Kan dit ook met Plex? Dus stel ik open de app op mijn tv of telefoon, dat dan de desktop PC wordt wakker gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
CypherMK schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:29:

Op dit moment gebruik ik kodi op een aparte mini PC. Al mijn films staan om mijn andere PC (windows 11 desktop PC). Deze wordt dan wakker gemaakt door een WOL pakketje. Werkt prima.

Kan dit ook met Plex? Dus stel ik open de app op mijn tv of telefoon, dat dan de desktop PC wordt wakker gemaakt?
https://forums.plex.tv/t/...-remote-access-wol/219282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb dit ook ooit zelf gemaakt met een Raspberry Pi en tcpdump. Wellicht dat ik de broncode ook nog ergens heb. Het werkte redelijk. Maar uiteindelijk denk ik dat @CypherMK beter af is met een 2.5" HDD aan de mini pc of een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
alex3305 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:28:
[...]

Ik heb dit ook ooit zelf gemaakt met een Raspberry Pi en tcpdump. Wellicht dat ik de broncode ook nog ergens heb. Het werkte redelijk. Maar uiteindelijk denk ik dat @CypherMK beter af is met een 2.5" HDD aan de mini pc of een NAS.
Extra hardware heb ik geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Ziet er ingewikkeld uit. Lijkt me overkill voor mijn situatie. Jellyfin heeft ook ditzelfde probleem. Dan blijf ik wel bij Kodi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
CypherMK schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:29:

Dat zou je eventueel met een Trigger kunnen doen op de telefoon of met een tool als If This Than That. :) In Plex zit een dergelijke wake on lan call in elk geval niet. Simpele reden is dat met Plex het meer een soort persoonlijke Netflix wordt, dan gaat Plex er juist van uit dat de data altijd aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
CH4OS schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:42:
[...]

Dat zou je eventueel met een Trigger kunnen doen op de telefoon of met een tool als If This Than That. :) In Plex zit een dergelijke wake on lan call in elk geval niet. Simpele reden is dat met Plex het meer een soort persoonlijke Netflix wordt, dan gaat Plex er juist van uit dat de data altijd aanwezig is.
Ben even aan het denken. Zou ik niet mijn lokale internet traffic in de gaten kunnen houden, en dan wanneer een cliënt wil verbinden met Plex, dat ik dan een WOL pakket stuur. Zou dit niet met node red, home assistant of een DD WRT router kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
CypherMK schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:45:
Ben even aan het denken. Zou ik niet mijn lokale internet traffic in de gaten kunnen houden, en dan wanneer een cliënt wil verbinden met Plex, dat ik dan een WOL pakket stuur. Zou dit niet met node red, home assistant of een DD WRT router kunnen?
In principe heb je alleen internet toegang voor Plex nodig als je derden ook toegang wilt geven tot de server. In dat geval zou ik niet eens een machine pas opstarten op het moment dat iemand iets wilt gaan kijken. Dan wil je alles continue beschikbaar hebben en houden.

Wanneer het enkel voor LAN is, zou je het kunnen doen zoals ik net al omschreef, gezien je dan zelf met de hand een client opstart en (op de achtergrond) die trigger dan draait. Maar garantie geven of je de content dan ook daadwerkelijk gaat kunnen zien kan ik dan eigenlijk niet geven, ik heb daar geen ervaring mee. Ik weet niet of Plex dan snel genoeg opgestart is + de machine met de content moet dan ook opgestart zijn voordat je de bibliotheken kan benaderen.

Zelf heb ik Plex op een aparte PC (dat ook mijn homelab is) draaien, dat 24/7 draait, waarin ook de storage zit.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
CH4OS schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:55:
[...]
In principe heb je alleen internet toegang voor Plex nodig als je derden ook toegang wilt geven tot de server. In dat geval zou ik niet eens een machine pas opstarten op het moment dat iemand iets wilt gaan kijken. Dan wil je alles continue beschikbaar hebben en houden.

Wanneer het enkel voor LAN is, zou je het kunnen doen zoals ik net al omschreef, gezien je dan zelf met de hand een client opstart en (op de achtergrond) die trigger dan draait. Maar garantie geven of je de content dan ook daadwerkelijk gaat kunnen zien kan ik dan eigenlijk niet geven. Ik weet niet of Plex dan snel genoeg opgestart is + de machine met de content moet dan ook opgestart zijn voordat je de bibliotheken kan benaderen.
Ik wil het natuurlijk graag automatiseren. Zodat anderen in het huishouden dit ook snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
CypherMK schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:59:
Ik wil het natuurlijk graag automatiseren. Zodat anderen in het huishouden dit ook snappen.
En iedereen heeft een eigen client of dat niet? Je kan toch als je een PC/device met Kodi hebt (en dus een enkele client) met de Plex plugin daarin, toch een trigger laten afgaan wanneer Kodi start, die een WOL bericht verstuurd naar de host die dan moet starten? Is volgens mij redelijk basic stuff om in te stellen.

Als je dat via Kodi reeds hebt, hoef je dan dus enkel die plug-in te installeren en ben je er toch? Dan hoef je nauwelijks iets te veranderen zelfs. :)

Dat automatiseren is dus het probleem niet, ik weet alleen niet of een en ander op tijd up & running is zodat je de content kunt bekijken in Plex.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
CH4OS schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:00:
[...]

En iedereen heeft een eigen client of dat niet? Je kan toch als je een PC/device met Kodi hebt (en dus een enkele client) met de Plex plugin daarin, toch een trigger laten afgaan wanneer Kodi start, die een WOL bericht verstuurd naar de host die dan moet starten? Is volgens mij redelijk basic stuff om in te stellen.

Als je dat via Kodi reeds hebt, hoef je dan dus enkel die plug-in te installeren en ben je er toch? Dan hoef je nauwelijks iets te veranderen zelfs. :)

Dat automatiseren is dus het probleem niet, ik weet alleen niet of een en ander op tijd up & running is zodat je de content kunt bekijken in Plex.
In principe will ik plex op een chromecast, laptop, en TV installeren. Dus app starten moet dan de server ontwaken.
De plugin die jij geeft draait alleen plex in kodi. En daar kan ik makkelijk mijn server mee laten ontwaken dat klopt. Maar niet met die andere clients.

[ Voor 4% gewijzigd door CypherMK op 20-05-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CypherMK schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:32:
[...]

Extra hardware heb ik geen behoefte aan.
Dat snap ik, maar maakt je use-case wel echt 100x eenvoudiger. Je wilt werken met een onbetrouwbare opslagbron en daar is Plex niet zo geschikt voor.

Wat @CH4OS terecht zegt, als je dan wilt kijken is je SMB/NFS share simpelweg niet beschikbaar op moment van afspelen, wat zorgt voor een fout. Hoe lang moet je dan wachten? 5 seconden? 30 seconden? Dat is wel funest voor de ervaring. Daarnaast heb je ook nog scans, doe je die dan handmatig? En als je die een keer start als de share niet beschikbaar is, wat dan? Want dan zal Plex die content als missend markeren of verwijderen uit de bibliotheek. Het is op z'n zachtst gezegd, niet ideaal.

Wat je kunt doen is een knop maken in Home Assistant en je pc laten opstarten, dat je dan na bijvoorbeeld 2 minuten kunt gaan kijken. Ook niet echt ideaal als je het mij vraagt.

En wat doe je dan met het weer gaan slapen van je pc? Want daarvoor zal je ook triggers moeten verzinnen. Denk daarbij dan ook nog op langdurig op pauze zetten. Dat kan nog weleens voorkomen.

Ik had destijds twee Plex servers. Een op mijn Pi en een op mijn pc. Die Pi luisterde dan naar binnenkomende verbindingen en zette de pc aan. Dan had je al bovenstaande problemen niet, want Plex was alleen beschikbaar wanneer de server aan stond. Met WinRM en een eigen gebouwde sleep on lan app zette ik dan de pc weer in slaapstand bij geen gebruik.

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
#!/bin/bash

mac_address="00:00:00:00:00:00"
target_port=32400
banned_ips="localhost or 127.0.0.1 or 192.168.1.100 or 192.168.1.1"
timeout=1800

last_src=""
last_timestamp=$(date +%s)

tcpdump -C 10 -l "tcp[tcpflags] & (tcp-syn) != 0 and dst port $target_port and dst host 192.168.1.100 and not (src ($banned_ips) or (src net 172.16.0.0/12))" | while read line 
do
    parsed_line=$(echo ${line} | cut -d ' ' -f 1-3)

if [[ ${parsed_line} == *"amazonaws.com"* ]]; then
        echo "$parsed_line IGNORING - PERM BAN"
    else
        src=$(echo ${parsed_line} | cut -f 3 -d ' ' | cut -f 1-4 -d '.')
        date="$(echo $(date +'%Y-%m-%d')T$(echo ${parsed_line} | cut -f 1 -d ' '))"
        timestamp="$(echo ${date} | date +%s)"
        diff_timestamp=$(expr ${timestamp} - ${last_timestamp})

if [[ ${last_src} == ${src} && ${diff_timestamp} -lt ${timeout}  ]]; then
            echo "$parsed_line IGNORING - TEMP BAN (last wakeup: $(date -d @${last_timestamp}))"
        else
            last_src=${src}
            last_timestamp=${timestamp}

wakeonlan ${mac_address} >/dev/null
            echo "$parsed_line WAKING UP!"
        fi
    fi
done

Maar zoals je ziet ook niet super eenvoudig en als ik het zo inschat niet helemaal wat bij jouw setup past :)

Nogmaals, ik zou toch je behoefte bijstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
alex3305 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:34:
[...]

Dat snap ik, maar maakt je use-case wel echt 100x eenvoudiger. Je wilt werken met een onbetrouwbare opslagbron en daar is Plex niet zo geschikt voor.

Wat @CH4OS terecht zegt, als je dan wilt kijken is je SMB/NFS share simpelweg niet beschikbaar op moment van afspelen, wat zorgt voor een fout. Hoe lang moet je dan wachten? 5 seconden? 30 seconden? Dat is wel funest voor de ervaring. Daarnaast heb je ook nog scans, doe je die dan handmatig? En als je die een keer start als de share niet beschikbaar is, wat dan? Want dan zal Plex die content als missend markeren of verwijderen uit de bibliotheek. Het is op z'n zachtst gezegd, niet ideaal.

Wat je kunt doen is een knop maken in Home Assistant en je pc laten opstarten, dat je dan na bijvoorbeeld 2 minuten kunt gaan kijken. Ook niet echt ideaal als je het mij vraagt.

En wat doe je dan met het weer gaan slapen van je pc? Want daarvoor zal je ook triggers moeten verzinnen. Denk daarbij dan ook nog op langdurig op pauze zetten. Dat kan nog weleens voorkomen.

Ik had destijds twee Plex servers. Een op mijn Pi en een op mijn pc. Die Pi luisterde dan naar binnenkomende verbindingen en zette de pc aan. Dan had je al bovenstaande problemen niet, want Plex was alleen beschikbaar wanneer de server aan stond. Met WinRM en een eigen gebouwde sleep on lan app zette ik dan de pc weer in slaapstand bij geen gebruik.

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
#!/bin/bash

mac_address="00:00:00:00:00:00"
target_port=32400
banned_ips="localhost or 127.0.0.1 or 192.168.1.100 or 192.168.1.1"
timeout=1800

last_src=""
last_timestamp=$(date +%s)

tcpdump -C 10 -l "tcp[tcpflags] & (tcp-syn) != 0 and dst port $target_port and dst host 192.168.1.100 and not (src ($banned_ips) or (src net 172.16.0.0/12))" | while read line 
do
    parsed_line=$(echo ${line} | cut -d ' ' -f 1-3)

if [[ ${parsed_line} == *"amazonaws.com"* ]]; then
        echo "$parsed_line IGNORING - PERM BAN"
    else
        src=$(echo ${parsed_line} | cut -f 3 -d ' ' | cut -f 1-4 -d '.')
        date="$(echo $(date +'%Y-%m-%d')T$(echo ${parsed_line} | cut -f 1 -d ' '))"
        timestamp="$(echo ${date} | date +%s)"
        diff_timestamp=$(expr ${timestamp} - ${last_timestamp})

if [[ ${last_src} == ${src} && ${diff_timestamp} -lt ${timeout}  ]]; then
            echo "$parsed_line IGNORING - TEMP BAN (last wakeup: $(date -d @${last_timestamp}))"
        else
            last_src=${src}
            last_timestamp=${timestamp}

wakeonlan ${mac_address} >/dev/null
            echo "$parsed_line WAKING UP!"
        fi
    fi
done

Maar zoals je ziet ook niet super eenvoudig en als ik het zo inschat niet helemaal wat bij jouw setup past :)

Nogmaals, ik zou toch je behoefte bijstellen ;)
Ik begrijp nu dat PLEX gewoon anders werkt. Maar de mini pc waar nu kodi op draait (en HA en nog wat spul), die draait 24/7. Dus in principe zou ik daar ook PLEX server op kunnen zetten? En als een client verbinding maakt met de PLEX server op mijn mini PC, dan maakt die ook automatisch mijn andere PC wakker met dit script? En waar zet ik dat script neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Of kan ik ook PLEX server op die mini pc zetten? En dan verwijzen naar mijn desktop PC met de films. En PLEX ontwaakt dan deze PC als hij bestanden nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CypherMK schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:41:
[...]

Ik begrijp nu dat PLEX gewoon anders werkt. Maar de mini pc waar nu kodi op draait (en HA en nog wat spul), die draait 24/7. Dus in principe zou ik daar ook PLEX server op kunnen zetten? En als een client verbinding maakt met de PLEX server op mijn mini PC, dan maakt die ook automatisch mijn andere PC wakker met dit script? En waar zet ik dat script neer?
Ik had dus een Plex server op mijn Pi (jouw mini pc) en mijn home server (jouw pc) staan. Dus twee servers. Op de Pi stond geen content, maar op de PC wel. Dit script draaide als service op de Pi. Ik had op al mijn clients dus twee Plex servers geconfigureerd. En wanneer je een Plex client opent worden deze altijd bevraagd. Dus zo startte dan de tweede server (mijn pc) op.

Maar dit was echt een gare oplossing en kan ik niet aanraden. Ik deel het alleen omdat het kan.

In jouw situatie zou ik of Plex op jouw pc draaien en wakker maken via Home Assistant. Of Kodi blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
alex3305 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:59:
[...]

Ik had dus een Plex server op mijn Pi (jouw mini pc) en mijn home server (jouw pc) staan. Dus twee servers. Op de Pi stond geen content, maar op de PC wel. Dit script draaide als service op de Pi. Ik had op al mijn clients dus twee Plex servers geconfigureerd. En wanneer je een Plex client opent worden deze altijd bevraagd. Dus zo startte dan de tweede server (mijn pc) op.

Maar dit was echt een gare oplossing en kan ik niet aanraden. Ik deel het alleen omdat het kan.

In jouw situatie zou ik of Plex op jouw pc draaien en wakker maken via Home Assistant. Of Kodi blijven gebruiken.
Ik denk dat ik voorlopig even bij kodi blijf. Ik zie dat de plex addon in home assistant niet detecteert als een client connect met de plex server. Alleen als er media afspeelt. Dus dat was een mooie trigger geweest. Jellyfin doet dit wel merk ik. Misschien toch maar verder met Jellyfin. Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Als je op de server als de client met dezelfde plex.tv account inlogt, hoef je op de client geen handmatige verbinding toe tevoegen, de server wordt automatisch herkend en zal vervolgens gewoon via interne lan verbinden.

Plex zou ik dan inderdaad wel draaien op dezelfde host als waar je jouw data hebt.Via Chromecast (de oudere modellen althans niet) kunnen geen andere machine laten ontwaken, dan moet je echt triggers of ITTT oid draaien op de devices die de Chromecast aansturen.

Waarom moet de pc met de data eigenlijk elke keer ontwaakt worden, los van "omdat hij uit gaat"? Ik hoop dat daar geen "zuinige" disks in zitten zoals WD Greens, die daar niet echt voor gemaakt zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CH4OS schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 00:56:
Plex zou ik dan inderdaad wel draaien op dezelfde host als waar je houw data hebt.Via Chromecast (zemer de oudere modellen niet) kunnengeen andere machine laten ontwaken, dan moet je echt triggers of ITTT draaien op de devices die de Chromecast aansturen.
In mijn setup vroeger (die ik hierboven postte) werkte dat wel omdat je toch lokaal eerst de Plex app op je mobiel opende voordat je kon gaan casten :P.
Waarom moet de pc met de data elke keer ontwaakt worden?
Ik zou persoonlijk de data op een simpele 2.5" disk zetten. Die zijn niet zo bijster duur (2TB vanaf 70€ 4TB vanaf 100€), zijn USB powered. En dan hoeft de pc niet aan-/uitgezet te worden.
Ik hoop dat daar geen "zuinige" disks in zitten zoals WD Greens, die daar niet echt voor gemaakt zijn.
Mja. Mijn Greens gingen ongeveer 5 jaar mee in een dergelijke use-case voordat ze overleden. Ik zet mijn schijven ook altijd in slaapstand. Dat valt dus wel mee, maar het heet niet voor niets draaiend roest. Want hard disks hebben uiteindelijk maar een beperkte levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
CH4OS schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 00:56:
Als je op de server als de client met dezelfde plex.tv account inlogt, hoef je op de client geen handmatige verbinding toe tevoegen, de server wordt automatisch herkend en zal vervolgens gewoon via interne lan verbinden.

Plex zou ik dan inderdaad wel draaien op dezelfde host als waar je jouw data hebt.Via Chromecast (de oudere modellen althans niet) kunnen geen andere machine laten ontwaken, dan moet je echt triggers of ITTT oid draaien op de devices die de Chromecast aansturen.

Waarom moet de pc met de data eigenlijk elke keer ontwaakt worden, los van "omdat hij uit gaat"? Ik hoop dat daar geen "zuinige" disks in zitten zoals WD Greens, die daar niet echt voor gemaakt zijn.
Die gaat uit voor het onnodig stroomverbruik. Er worden hooguit maar een paar films of series gekeken per week. En er zitten WD schijven in. Geen idee welke. Ze gaan al 10 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CypherMK schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:09:
[...]

En er zitten WD schijven in. Geen idee welke. Ze gaan al 10 jaar mee.
Met slaapstand? :X De tandjes. Dan zou ik sowieso sparen voor nieuwe hard disk(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33
Mozes kriebel. Ik probeer Plex Media Server opnieuw te installeren maar bleef de melding krijgen dat ik die moest downloaden terwijl hij geinstalleerd was.

De uninstall guide gevolgd van Plex zelf ( https://support.plex.tv/a...erver-setup-from-scratch/ ) inclusief verwijderen van local appData en registry key. Maar ik krijg maar niet de wizard om de server opnieuw te configureren. Na elke install kan ik gewoon de lokale server openen, maar ik kan geen lokale bestanden toevoegen aan mijn library. Ik blijf wederom de melding krijgen dat ik de Server moet downloaden.

Wie weet hoe ik de wizard opnieuw kan doen, of een volledige frisse installatie van de Media Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
MailMan schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:42:
Mozes kriebel. Ik probeer Plex Media Server opnieuw te installeren maar bleef de melding krijgen dat ik die moest downloaden terwijl hij geinstalleerd was.

De uninstall guide gevolgd van Plex zelf ( https://support.plex.tv/a...erver-setup-from-scratch/ ) inclusief verwijderen van local appData en registry key. Maar ik krijg maar niet de wizard om de server opnieuw te configureren. Na elke install kan ik gewoon de lokale server openen, maar ik kan geen lokale bestanden toevoegen aan mijn library. Ik blijf wederom de melding krijgen dat ik de Server moet downloaden.

Wie weet hoe ik de wizard opnieuw kan doen, of een volledige frisse installatie van de Media Server?
Waar probeer jij de lokale bestanden toe te voegen? Het klinkt namelijk alsof je de server gewoon geinstalleerd hebt, maar vervolgens op de client probeert om de server te configureren.

Ga eens in de browser op je server naar 127.0.0.1:32400. Of vervang 127.0.0.1 door het IP van je server als je een ander device (wel binnen je netwerk) gebruikt. Bij een nieuwe installatie krijg je dan normaal de wizard. Of je kan gewoon configureren in het settings scherm.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
RocketKoen schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Waar probeer jij de lokale bestanden toe te voegen? Het klinkt namelijk alsof je de server gewoon geinstalleerd hebt, maar vervolgens op de client probeert om de server te configureren.

Ga eens in de browser op je server naar 127.0.0.1:32400. Of vervang 127.0.0.1 door het IP van je server als je een ander device (wel binnen je netwerk) gebruikt. Bij een nieuwe installatie krijg je dan normaal de wizard. Of je kan gewoon configureren in het settings scherm.
Als ik dat doe kom ik in de Plex interface met Home, Your Media etc. Mogelijk dat ik eerst de vraag kreeg om in een account in te loggen. Een wizard krijg ik in ieder geval niet.

En als ik op Your Media druk dan krijg ik weer het scherm met de Melding om de Media Player te downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door MailMan op 02-06-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
MailMan schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:21:
[...]

Als ik dat doe kom ik in de Plex interface met Home, Your Media etc. Mogelijk dat ik eerst de vraag kreeg om in een account in te loggen. Een wizard krijg ik in ieder geval niet.

En als ik op Your Media druk dan krijg ik weer het scherm met de Melding om de Media Player te downloaden.
Als het goed is staat er rechtsboven een settings knopje (icoontje van een steeksleutel). Daar kun je je server configureren.

Zo niet, post eens een screenshot van wat je wel ziet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
RocketKoen schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:55:
[...]

Als het goed is staat er rechtsboven een settings knopje (icoontje van een steeksleutel). Daar kun je je server configureren.

Zo niet, post eens een screenshot van wat je wel ziet.
Hmm het probleem is veranderd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIVMe6MaHiOT9A_tyebojns7ViA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b2iSWRYlhJUUk6FgTydmPkIA.png?f=fotoalbum_large

Dit krijg ik als ik naar localhost ga wanneer de Plex Media Server draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Uhh ok...

En als ik nu inlog met een nieuw account dan krijg ik ineens wel de server config...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb al een tijdje het probleem dat ondertiteling tijdens het afspelen ineens verdwijnt.

Gaat om afspelen via de Appletv en doet zich voor bij afspelen met als kwaliteit automatische conversie.
Als ik het dan handmatig omzet naar speel originele kwaliteit, dan zijn de ondertitels er weer en blijft dat goed gaan.

Ik zoek een instelling om dat niet steeds handmatig te moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
sambalbaj schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:59:
Heb al een tijdje het probleem dat ondertiteling tijdens het afspelen ineens verdwijnt.

Gaat om afspelen via de Appletv en doet zich voor bij afspelen met als kwaliteit automatische conversie.
Als ik het dan handmatig omzet naar speel originele kwaliteit, dan zijn de ondertitels er weer en blijft dat goed gaan.

Ik zoek een instelling om dat niet steeds handmatig te moeten doen.
Open de Plex app. Druk links boven op de 3 streepjes. Kies het tandwieltje. Er komen nu een opties in beeld. Kies Kwaliteit. Zet Remote streaming quality op Maximaal/Origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Speel een film af dan zie ik normaal bij Plex Dash dat ik wat afspeel en de film klaar is daarna bij recent afgespeeld wanneer dat is geweest.

Nu is er wat geks. Ik ben nu in Spanje nu word dat niet gelogd.

Speel ik vanuit NL af is er wel activiteit.

Heeft iemand hier ook last van? Zo ja iemand een fix hiervoor? Of weet waardoor het komt?

Ik ben blijkbaar niet de enige:
https://www.reddit.com/r/...ver_shows_for_some_users/

[ Voor 6% gewijzigd door RobbyTown op 29-07-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan mij niet voorstellen dat niemand anders hier tegen aan loopt. Ik twijfel alleen of dit hier hoort of in Sonos ervaringen- en discussietopic.

Sinds een paar weken heb ik een tweede IKEA SYMFONISK *O* , daar ben ik echt super blij mee. Als client gebruik ik vooralsnog Plexamp. Ook daar ben ik erg over te spreken. Maar de combinatie met meerdere speakers lijkt nogal ongelukkig.

Als ik namelijk met Plexamp iets afspeel op mijn keukenspeaker en ik breid de groep uit met de woonkamerspeaker, dan ben ik de controle over het afspelen kwijt in Plexamp en moet ik de speler helemaal opnieuw koppelen :S. Dat wil dan nogal eens niet helemaal goed gaan, waardoor ik dan de afspeellijst kwijt ben of opnieuw moet starten. In ieder geval is het niet helemaal naadloos.

Ik ben ook al aan het spelen geweest met Home Assistant en Music Assistant. En ook met Airsonic / Navidrome / Gonic en Bonob, maar die laatste wordt niet meer ondersteund sinds de meest recente Sonos app update. Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
Ik heb een probleem met het afspelen van audio en ik denk dat de Google TV de schuldige is, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar ik het moet zoeken.

Situatie: Muziek Bibliotheek op Synology NAS 423 in FLAC met Plex media Server. Op mijn telefoon cast ik via plexamp naar de Google TV. De Google TV is bedraad aangesloten. Na enkele liedjes stopt de muziek met spelen (niet tijdens een nummer maar bij een nummer wissel). Door de verbinding te verbreken en de app opnieuw op te starten op de telefoon krijg ik hem soms weer aan, maar na paar liedjes weer hetzelfde probleem.

Unifi Netwerk waarbij ik de Google TV express niet in de IoT range heb hangen maar in het main netwerk om netwerk problemen te voorkomen.

Wanneer ik Plexamp op mijn telefoon of laptop laat afspelen dan speelt hij gewoon door. Vandaar dat ik denk dat de Google TV de schuldige is. Of is het een transcoding instelling van PMS die niet goed staat?

Het betreft een vrij grote muziek bibliotheek van 2.9 TB

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Even een kleine update van mijn post hierboven.

Ik heb een headless Plexamp uitgeprobeerd, en die kon ik ook wel besturen, maar die leek toch apparaatafhankelijk te zijn. Want toen ik de website opende op mijn telefoon kreeg ik vrolijk weer een login scherm te zien. Terwijl ik daarvoor Plexamp al had geconfigureerd op mijn pc. Een beetje jammer.

Maar inmiddels heb ik het wel voor elkaar gekregen om Plex bestuurbaar te maken vanuit Home Assistant en dus ook Plex content naar mijn Sonos te sturen. Plex in Sonos werkt helaas niet alleen op de discovery URL, maar vereist echt een poort naar buiten open om te werken. Dat is wel jammer, maar met een open poort werkt het vooralsnog prima.

Wel las ik vandaag een vraag op Reddit: Whole Home Audio Setup with Plexamp met daarin een reactie van Elan Feingold (Plex co-founder, CTO en Plexamp bedenker/developer):
quote: ElanFeingold
Plexamp will be supporting rooms and groups soon with synchronized playback. Works great and way lower latency than the other options
Mooie functie, maar ik verwacht niet dat dit gaat werken met Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Is een Bmax pro (Ali) een optie op een Plex sever op te draaien ?
Op dit moment draai ik Plex nog op een oude htpc (met een i5-3570k en losse gpu) met zijn gebreken. Voornamelijk het stroomverbruik wil ik omlaag krijgen omdat ie 24/7 aanstaat en meestal is er maar 1 uitgaande stream.

Dus de geachte gaat naar deze bmax met een hdd Dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
ErwinJ schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:48:
Geen idee waar je het over hebt, maar toen ik googlde kwam ik op een BMAX B2 Pro met een N4000. Ja, dat is voldoende voor Plex. Maar dat wist je wel als je jouw huidige systeem had vergeleken met deze chip :). Ook valt dit binnen de hardware requirements. Ik zou deze chip wel alleen aanraden als je Plex Pass hebt vanwege de hardware transcoding. Het is wel echt een oude chip. Je kunt beter voor iets met een N100 gaan.
Een 'HDD Dock' of DAS heeft wel zo'n zijn gebreken. Vaak werkt spindown niet of gedeeltelijk. Je zou dan beter voor een 2.5" disk kunnen gaan. Deze disks gebruiken in de regel zeer weinig.

Dit is overigens geen aankoop advies topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
ErwinJ schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:48:
Op dit moment draai ik Plex nog op een oude htpc (met een i5-3570k en losse gpu) met zijn gebreken. Voornamelijk het stroomverbruik wil ik omlaag krijgen omdat ie 24/7 aanstaat en meestal is er maar 1 uitgaande stream.

Ik draai Plex op de Chuwi Larkbox X 2023 met N100 CPU. Hardware transcoding en tonemapping wordt ook ondersteund. ±120 euro van wish.com.
Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste