Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-04 14:22
Pistolebob schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:54:
[...]

Ik draai Plex op de Chuwi Larkbox X 2023 met N100 CPU. Hardware transcoding en tonemapping wordt ook ondersteund. ±120 euro van wish.com.
Deze Bmax draait op een N97 CPU (iets beter dan de N100) dus zou inderdaad moeten kunnen.
Naar wat onderzoek word het niet icm een HDD Dock maar een simpele Nas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb 'Generate voice activity data' op 'as a scheduled task and when media is added' gezet. In het begin ging deze task keurig lopen (de eerste keer) voor al mijn media, maar als ik een paar dagen later kijk dan zie ik dat hij bij diverse bestanden (bij heel veel eigenlijk) dit niet heeft gegenereerd. Dit controleer door in Plex te kijken of de auto-sync voor subtitles aan kan worden gezet. Ik heb verder geen idee hoe ik dit anders kan triggeren of controleren.

Iemand een idee hoe dit precies werkt?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrismaclinux
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-04 20:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Km-HCVUOkyxesmcYk2JrqA8LenQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6l7sKCAqWq4Nj4SHWIf4wX2O.jpg?f=fotoalbum_large

De compacte Plex Server Intel Nuc i7-1260p 2x 18TB Linux Ubuntu Plex server en htpc app in èèn..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcRC_YY6UNW9k-S5Jrx3t_8kKQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5ktedk51BGmDE6B6cXPfBUx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Chrismaclinux op 08-10-2024 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
@pven Ik had ook wat problemen met Subtitle Sync. Ik las elders dat je per aflevering (dus niet per serie of seizoen) een Analyze moet doen om voice data beschikbaar te krijgen. En daarna natuurlijk een refresh van de bibliotheek.

Ik ben er nog niet uitgebreid mee aan het testen geweest, maar toen ik dat bij 1 seizoen van 1 serie deed ging de analyze eigenlijk direct van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:38:
@pven Ik had ook wat problemen met Subtitle Sync. Ik las elders dat je per aflevering (dus niet per serie of seizoen) een Analyze moet doen om voice data beschikbaar te krijgen. En daarna natuurlijk een refresh van de bibliotheek.

Ik ben er nog niet uitgebreid mee aan het testen geweest, maar toen ik dat bij 1 seizoen van 1 serie deed ging de analyze eigenlijk direct van start.
Het lijkt er inderdaad op dat hij het niet bulk bijwerkt, en dat je alles stuk-voor-stuk af moet gaan. Hm, hopelijk fixen ze dat nog.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de films die ik heb verwijderd uit mijn plex library blijven nog steeds staan in mijn plex overzicht. nadat ik altijd refreshde waren deze weg. maar sinds een tijdje niet meer? hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-04 19:20
Voor deze vraag ben ik hier naar toe verwezen.

Ik heb sinds kort een nvidia shield tv pro, zowel cliënt als server. Ik probeer via Plex de "live" audio bitrate-info te vinden, maar kan die optie nergens inschakelen/vinden. Ik zie wel de rest van de (audio) stats, maar niet de real-time bitrate.
Weet iemand of dit mogelijk is binnen plex?

Een Tweaker heeft mij daarnaast ook hier naar toe verwezen

https://old.reddit.com/r/...ex_bitrate_while_playing/

Ik ga deze optie ook proberen, maar ik wil ook alvast deze vraag hier neerleggen, mocht iemand een beter idee hebben.

BTW: Ik weet wel dat Kodi die optie heeft, maar ik wil het via Plex uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
Update: heb the tautulli methode geprobeerd, maar ik zie nog steeds geen real-time audio bitrate info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:32
alex3305 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:38:

Syncen werkt alleen met losse .srt files toch? En synct die dan echt elke srt file? Want 9 van de 10 losse SRT's die ik pak, zijn exact sync.. De 10e moet ik soms even met de hand naar voren of achteren zetten. Maar als plex nu echt alle .srt's probeert opnieuw te syncen, verwacht ik meer problemen dan ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dacuuu schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:17:
[...]

Syncen werkt alleen met losse .srt files toch? En synct die dan echt elke srt file? Want 9 van de 10 losse SRT's die ik pak, zijn exact sync.. De 10e moet ik soms even met de hand naar voren of achteren zetten. Maar als plex nu echt alle .srt's probeert opnieuw te syncen, verwacht ik meer problemen dan ik nu heb.
Ja goeie vraag. Volgens mij probeert Plex alle subs te syncen. Maar het veranderd de oorspronkelijke subs niet hè. Je kunt de sync optie ook uitzetten in het afspeelmenu. En het werkt inderdaad alleen met losse SRT files.

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 12-10-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@pannalicour Je kunt in de client een overlay met statistieken aanzetten. Sowieso op Android TV. Staat in de opties, ik dacht onder geavanceerd. Daar zou het wellicht in kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannalicour
alex3305 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:28:
@pannalicour Je kunt in de client een overlay met statistieken aanzetten. Sowieso op Android TV. Staat in de opties, ik dacht onder geavanceerd. Daar zou het wellicht in kunnen staan.
Ja als het goed is geeft deze inderdaad media informatie (real-time), maar geen audio bitrate helaas. Toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik merk hier dat plex soms heel erg hapert. maar als ik weer na een half uurtje probeer is het weg? waar kan dit mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Farabi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:39:
ik merk hier dat plek soms heel erg hapert. maar als ik weer na een half uurtje probeer is het weg? waar kan dit mee te maken hebben?
Draadloos i.p.v. bekabeld netwerk? Groote Remux bestanden? HEVC 265 Materiaal? Trekt de CPU van je server het nog wel allemaal?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:41:
[...]

Draadloos i.p.v. bekabeld netwerk? Groote Remux bestanden? HEVC 265 Materiaal? Trekt de CPU van je server het nog wel allemaal?
Alles bekabeld. Alle bestanden haperen. Zelfs de kleinste. Maar daarna is het opeens weg. Zelfs de grootste remux 4K bestanden werken vloeiend.

Server heeft een i3 uit 11de generatie. 8gb ram. Windows 11 laptop. 1gbit glasvezel.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 15-10-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Farabi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:47:
[...]

Alles bekabeld. Alle bestanden haperen. Zelfs de kleinste. Maar daarna is het opeens weg. Zelfs de grootste remux 4K bestanden werken vloeiend.

Server heeft een i3 uit 11de generatie. 8gb ram. Windows 11 laptop. 1gbit glasvezel.
Ik heb op de client zijde van mijn AppleTV 4K weleens met wat instellingen gespeeld. Bij instellingen kan je dan ook voor oude videospeler e.d. kiezen. Kan ook zijn dat juist 1 van de software updates voor instabiliteit heeft gezorgd. Zou daar eens even mee spelen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-04 09:02
Hi allemaal,

Ik zit al een tijd met een vervelend probleem op mijn Plex-server. Ik gebruik altijd een Chromecast Ultra om via Plex te streamen, maar regelmatig valt de stream plotseling weg. Hij knalt er dus als het ware uit, Plex blijft dan wel op het scherm staan maar ik met de film of serie weer opnieuw afspelen. Ik heb tot nu toe nog geen duidelijk patroon kunnen ontdekken in wanneer of waarom dit gebeurt.

Dit probleem deed zich al voor toen ik de server als Docker-container draaide, en nu ik hem als LXC op Proxmox heb draaien, blijft het helaas hetzelfde.

Zijn er anderen die dit probleem herkennen? En, nog beter, heeft iemand een oplossing gevonden? Ik hoor het graag!

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis0162 op 17-10-2024 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
pven schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:20:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat hij het niet bulk bijwerkt, en dat je alles stuk-voor-stuk af moet gaan. Hm, hopelijk fixen ze dat nog.
Inmiddels lijkt het er bij mij (v1.41.1.9057) dat ik nu ook kan analyseren per serie / seizoen. Ik had eerder geprobeerd de bibliotheek te analyseren maar dan gaat Plex dus niet de Voice Activity bijwerken. Ook een bulk actie op zowat alles lijkt niet goed te gaan. Maar per paar seizoenen en paar series lijkt inmiddels wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
is SSD echt zo veel beter dan een HDD voor je server?

ik heb net een haperende 4K remux film overgezet van een HDD naar een SSD en vanaf daar laten afspelen, het ging lekker vloeiend. maar heel veel andere 4K remux films gingen gewoon prima via een HDD. is dit een toeval? of is er echt merkbaar verschil als je via een SSD afspeelt?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 03-11-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Farabi schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:33:
is SSD echt zo veel beter dan een HDD voor je server?
Kort antwoord: Nee.
ik heb net een haperende 4K remux film overgezet van een HDD naar een SSD en vanaf daar laten afspelen, het ging lekker vloeiend. maar heel veel andere 4K remux films gingen gewoon prima via een HDD. is dit een toeval? of is er echt merkbaar verschil als je via een SSD afspeelt?
Lang antwoord: Dat is enorm afhankelijk van de situatie. Als jij een 4k remux met een langzamere 2.5" HDD via USB2 probeert af te spelen kun je inderdaad in bandbreedteproblemen komen. Het ligt dus aan de disk, aansluitmethode én media bitrate. Mijn interne HDD's zijn via SATA-600 verbonden en gaan, o.a. door caching, met 80MBs - 120MB/s. Ik heb geen enkel mediabestand die dat aantikt. Of daar überhaupt in de buurt van komt.

Wat 1080p of lager doe ik nog weleens op 2.5" USB disks en dat gaat altijd prima. Ik wil ook nog eens kijken of ik zo'n disk als cache disk kan gebruiken omdat ik die toch heb liggen en zo'n disk significant minder stroom verbruikt dan een grote 3.5" disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:04:
[...]

Kort antwoord: Nee.

[...]

Lang antwoord: Dat is enorm afhankelijk van de situatie. Als jij een 4k remux met een langzamere 2.5" HDD via USB2 probeert af te spelen kun je inderdaad in bandbreedteproblemen komen. Het ligt dus aan de disk, aansluitmethode én media bitrate. Mijn interne HDD's zijn via SATA-600 verbonden en gaan, o.a. door caching, met 80MBs - 120MB/s. Ik heb geen enkel mediabestand die dat aantikt. Of daar überhaupt in de buurt van komt.

Wat 1080p of lager doe ik nog weleens op 2.5" USB disks en dat gaat altijd prima. Ik wil ook nog eens kijken of ik zo'n disk als cache disk kan gebruiken omdat ik die toch heb liggen en zo'n disk significant minder stroom verbruikt dan een grote 3.5" disk.
ik heb even een zware test uitgevoerd op mijn SSD. ik was bestanden aan het kopieren/downloaden/uploaden en tegelijkertijd heb ik een zware 4k remux film geopend en het ging echt vloeiend. de HDD was dus de bottleneck voor mij al die tijd. voor mij geen HDD meer als plex server.

ik heb overigens een laptop als server waar ik ook andere werkzaamheden uitvoer.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 04-11-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Farabi schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:19:
ik heb even een zware test uitgevoerd op mijn SSD. ik was bestanden aan het kopieren/downloaden/uploaden en tegelijkertijd heb ik een zware 4k remux film geopend en het ging echt vloeiend. de HDD was dus de bottleneck voor mij al die tijd. voor mij geen HDD meer als plex server.

ik heb overigens een laptop als server waar ik ook andere werkzaamheden uitvoer.
Ik vind deze conclusie als een tang op een varken slaan. Zoals ik in mijn vorige post al zei zijn 2.5" disks (of laptopdisks) vaak langzamer dan 3.5" disks. Ik weet natuurlijk niet precies welke disk je hebt, maar daar zit onderling ook nog wat verschil in. Vooral als je een SMR disk hebt. Waarbij SMR veel vaker voorkomt bij 2.5" form factor. En dan heb ik het nog niet gehad over eventueel ontbreken van DRAM cache. Als je dan ook eens nog meerdere acties tegelijk op zo'n disk doet is dat funest voor de doorvoersnelheid.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk en op een van mijn 2.5" (zeer waarschijnlijke) SMR disks via USB een enkele leesactie doe dan haal ik eenvoudig 40MB/s, ruim genoeg voor een nette 4K remux. En dit is met USB2. Maar als ik dan tegelijkertijd een kopieer actie doe, dan stort het inderdaad in naar 5-10MB/s. Die disk kan simpelweg niet omgaan met meerdere acties.

Een SSD daarentegen werkt compleet anders. Waarbij kleine acties niet bijster veel invloed hebben op de performance. Alhoewel dat per disk merk en type ook enorm kan verschillen. Plex is uitermate geschikt om media te streamen van hard disks, maar niet als je het Plex onmogelijk maakt om z'n werk uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:02:
[...]

Ik vind deze conclusie als een tang op een varken slaan. Zoals ik in mijn vorige post al zei zijn 2.5" disks (of laptopdisks) vaak langzamer dan 3.5" disks. Ik weet natuurlijk niet precies welke disk je hebt, maar daar zit onderling ook nog wat verschil in. Vooral als je een SMR disk hebt. Waarbij SMR veel vaker voorkomt bij 2.5" form factor. En dan heb ik het nog niet gehad over eventueel ontbreken van DRAM cache. Als je dan ook eens nog meerdere acties tegelijk op zo'n disk doet is dat funest voor de doorvoersnelheid.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk en op een van mijn 2.5" (zeer waarschijnlijke) SMR disks via USB een enkele leesactie doe dan haal ik eenvoudig 40MB/s, ruim genoeg voor een nette 4K remux. En dit is met USB2. Maar als ik dan tegelijkertijd een kopieer actie doe, dan stort het inderdaad in naar 5-10MB/s. Die disk kan simpelweg niet omgaan met meerdere acties.

Een SSD daarentegen werkt compleet anders. Waarbij kleine acties niet bijster veel invloed hebben op de performance. Alhoewel dat per disk merk en type ook enorm kan verschillen. Plex is uitermate geschikt om media te streamen van hard disks, maar niet als je het Plex onmogelijk maakt om z'n werk uit te voeren.
Het zal uiteraard aan mijn externe 5tb 2,5 WD hdd liggen, maar zoals ik al zei. Omdat ik meerdere taken uitvoer op mijn laptop, werkt die ssd gewoom beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Farabi schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:10:
[...]

Het zal uiteraard aan mijn externe 5tb 2,5 WD hdd liggen, maar zoals ik al zei. Omdat ik meerdere taken uitvoer op mijn laptop, werkt die ssd gewoom beter.
Dus een SMR disk. Dat verklaart het meteen. Die disks zijn niet gemaakt om meerdere acties tegelijk op uit te voeren. Dan stort inderdaad de doorvoersnelheid compleet in. Dat is een beperking van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:15:
[...]

Dus een SMR disk. Dat verklaart het meteen. Die disks zijn niet gemaakt om meerdere acties tegelijk op uit te voeren. Dan stort inderdaad de doorvoersnelheid compleet in. Dat is een beperking van de hardware.
dat verschil heb ik dus nooit geweten. ik ben maar een noob op dit gebied :P

dus elke 3,5inch HDD of ssd is geschikter voor plex? 2,5inch HDD is altijd standaard SMR dus daarom beter vermijden?

kan ik dan op zo'n 3,5inch ook wat andere taken uitvoeren en tegelijkertijd voor plex gebruiken zonder hoofdpijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 04-11-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Farabi schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:48:
[...]

dat verschil heb ik dus nooit geweten. ik ben maar een noob op dit gebied :P
Dat is niet erg :). Ik word altijd een beetje geïrriteerd bij blanket statements zoals "HDD's werken niet voor Plex *insert tableflip*". Dat is veel te kort door de bocht.
dus elke 3,5inch HDD of ssd is geschikter voor plex?
Een SSD sowieso, maar dat is een klasse apart. Dat komt omdat je zowat instant leestijden hebt. Bij een harde schijf moet de schijf fysiek ronddraaien om bij de juiste data te komen. Dat zorgt altijd voor wat vertraging. De meeste HDD's 'lossen' dat dan weer op door een cache te hebben. Mijn 14TB disks hebben bijvoorbeeld 256MB cache. Daarmee worden fluctuaties in snelheid opgevangen.

Bij de meeste NAS systemen kun je daarom ook een SSD cache instellen. Dat is dan niet zo snel als de cache in de disk, maar snel genoeg om vertragingen niet op te merken.
2,5inch HDD is altijd standaard SMR dus daarom beter vermijden?
Niet altijd. Vanaf 4TB op 2.5" is het altijd SMR.

Vermijden is ook niet nodig. SMR disks zijn bijvoorbeeld wat energiezuiniger. En als je de disk exclusief gebruikt voor het kijken van een 4k remux zal er vrij weinig aan de hand zijn. Dan is die (bijvoorbeeld) 40MB/s ruim voldoende. Maar als je tegelijkertijd iets anders op die disk gaat doen, dan stort de performance in. En dan werkt het dus niet zoals verwacht met bijvoorbeeld Plex. Ik heb een SMR disk waarbij ik zeker weet dat er maar één gebruiker tegelijkertijd kijkt en dat is het prima werkbaar.
kan ik dan op zo'n 3,5inch ook wat andere taken uitvoeren en tegelijkertijd voor plex gebruiken zonder hoofdpijn?
Zeer waarschijnlijk wel. Maar zoals ik in mijn eerdere post ook al suggereerde, dit is afhankelijk van meerdere factoren. Ook bijvoorbeeld van de bus snelheid (USB2, USB3, SATA, etc.). Maar kort door de bocht, mijn 14TB Toshiba disk heeft een typical read speed van 240MB/s. Als ik daar nog maar 20% van overhoud kom ik nog op 48MB/s. Dan heb je ook al veel meer ademruimte om mee te beginnen.

Het verschil tussen CMR/SMR wordt bijvoorbeeld in deze test pijnlijk duidelijk. Vooral bij random read/writes.

Dus als jij die disk alleen zou gebruiken om een film te kijken zal het zeer waarschijnlijk prima werken. Ga je er dan nog iets extra's mee doen, dan werkt dat waarschijnlijk niet zoals verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:32:
[...]

Dat is niet erg :). Ik word altijd een beetje geïrriteerd bij blanket statements zoals "HDD's werken niet voor Plex *insert tableflip*". Dat is veel te kort door de bocht.

[...]

Een SSD sowieso, maar dat is een klasse apart. Dat komt omdat je zowat instant leestijden hebt. Bij een harde schijf moet de schijf fysiek ronddraaien om bij de juiste data te komen. Dat zorgt altijd voor wat vertraging. De meeste HDD's 'lossen' dat dan weer op door een cache te hebben. Mijn 14TB disks hebben bijvoorbeeld 256MB cache. Daarmee worden fluctuaties in snelheid opgevangen.

Bij de meeste NAS systemen kun je daarom ook een SSD cache instellen. Dat is dan niet zo snel als de cache in de disk, maar snel genoeg om vertragingen niet op te merken.

[...]

Niet altijd. Vanaf 4TB op 2.5" is het altijd SMR.

Vermijden is ook niet nodig. SMR disks zijn bijvoorbeeld wat energiezuiniger. En als je de disk exclusief gebruikt voor het kijken van een 4k remux zal er vrij weinig aan de hand zijn. Dan is die (bijvoorbeeld) 40MB/s ruim voldoende. Maar als je tegelijkertijd iets anders op die disk gaat doen, dan stort de performance in. En dan werkt het dus niet zoals verwacht met bijvoorbeeld Plex. Ik heb een SMR disk waarbij ik zeker weet dat er maar één gebruiker tegelijkertijd kijkt en dat is het prima werkbaar.

[...]

Zeer waarschijnlijk wel. Maar zoals ik in mijn eerdere post ook al suggereerde, dit is afhankelijk van meerdere factoren. Ook bijvoorbeeld van de bus snelheid (USB2, USB3, SATA, etc.). Maar kort door de bocht, mijn 14TB Toshiba disk heeft een typical read speed van 240MB/s. Als ik daar nog maar 20% van overhoud kom ik nog op 48MB/s. Dan heb je ook al veel meer ademruimte om mee te beginnen.

Het verschil tussen CMR/SMR wordt bijvoorbeeld in deze test pijnlijk duidelijk. Vooral bij random read/writes.

Dus als jij die disk alleen zou gebruiken om een film te kijken zal het zeer waarschijnlijk prima werken. Ga je er dan nog iets extra's mee doen, dan werkt dat waarschijnlijk niet zoals verwacht.
thnx voor de brede uitleg. ik ga dan toch voor een SSD om eventuele irritaties te voorkomen tijdens het meerdere taken uitvoeren op mijn laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@alex3305

welke benchmark is het belangrijkste voor plex? wat houden die 4 secties in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBn1qc4GUFAk-y3Hjn9u9RTj7j8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fk4xH7ctJzwzlYicZ3dJsbZK.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 04-11-2024 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
nieuws: Plex-app krijgt redesign met losse tab voor persoonlijke media van ge...

Nou daar gaan we weer

Tijd om weer uit te zoeken hoe je alles weer uit kan zetten of wegkrijgen.
De halve interface veranderen en weer gelijk bij iedereen over de schutting gooien, is echt al jaren het irritante aan de makers van Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb de nieuwe app op zowel de Nvidia SHIELD als Android uitgeprobeerd. Het ziet er erg mooi uit, maar qua functionaliteit is het een behoorlijke stap achteruit. Ze proppen nu al je persoonlijke libraries in 1 tab, met meerdere sub-tabs. Muziek en Photo libraries ondersteunen ze niet meer. Daarvoor willen ze dat je de Plexamp en/of Plex Photos (Beta) app gaat gebruiken... Dat betekent dus ook dat je op de TV apps geen muziek meer kan afspelen omdat er geen Plexamp app voor TV's bestaat. Wellicht dat daar nog verandering in komt aangezien het doel achter deze update is om alle apps een unified codebase te geven.

Voorlopig kan je al die extra meuk (Discover etc..) nog uitzetten en dan zie je het ook niet in de app. Maar dat gaat niet heel lang zo blijven vermoed ik. Ze proberen legit te gaan en mensen weg te loodsen van localhosting naar hun streaming meuk.

[ Voor 7% gewijzigd door Frank op 25-11-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Een vraagje, ik heb m'n Plex-server op een Nvidia Shield Tv Pro geinstalleerd en speel m'n films en muziek af vanaf een paar externe harddisks. Nu heb ik een Synology NAS gekocht en ben nu bezig om alle films en muziek op die Synology Nas te zetten.

Nu verwacht ik dat de Plex Server op mijn Shield straks niet meer zal werken omdat de bestanden op een andere plek staan. Ik heb wel een backup gemaakt van de databases maar die zal toch niet meer werken omdat de bestanden nu op een andere netwerklokatie staan. Is er een manier om dat op de een of andere manier op te lossen zodat ik niet alle gegevens (custom bestandsnamen, posters e.d.) weer opnieuw moet invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:15

D4NG3R

kiwi

:)

Binnenkort toch Jellyfin maar weer eens een kans geven en tegelijk met de nieuwe interface van Plex testen.

De weg welke Plex steeds meer in slaat staat mij al jaren niet aan, maar de alternatieven vond ik bij testen in het verleden dan ook weer niet helemaal je-van-het.

Als ze nu de hele focus van het interface ook nog eens gaan verleggen van local content naar online content is het voor mij wel een beetje klaar.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-04 20:32

TRaSH

koffie ?

Blijkt dat de meeste mensen hier niet de echte reden weten waarom plex dit doet en daarmee jammer genoeg ook onzin uitkramen, een van de redenen hier acter is omdat ze een commercieel bedrijf zijn en aan bepaalde voorwaarden moeten doen zodat ze niet worden geplaatst in het zelfde vakje als XBMC/Kodi die op sommige devices geblockt zijn aangezien constant geassocieerd weren door die domme waardeloze streaming plugins.

[ Voor 36% gewijzigd door TRaSH op 30-11-2024 15:14 . Reden: minder persoonlijk en meer algemeen ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57
Eigenlijk nooit echt met Plex gespeeld aangezien alle media op mijn NAS wel door de TV zelf werden afgespeeld. Tot ik wat issues kreeg dat bepaalde codecs niet ondersteund werden. Mediaspelers voor Google TV geprobeerd die van een NAS konden spelen, maar "mweh" ervaringen.

Tijdje geleden toch eens Plex geïnstalleerd op m'n server en ik vind het eigenlijk wel erg prettig werken. Alle online content uit het zicht en ik zie precies wat ik wil. Zojuist eens gekeken hoe ook anderen van mijn server gebruik kunnen maken. Schoonfamilie komt regelmatig met een USB stickje en verzoekjes langs, maar echt handig is dat niet. Schijnt Plex ook heel prima te kunnen. Zeker met hardware acceleratie. Heeft me wat moeite gekost (Proxmox > Openmediavault > Docker Plex), maar het is gelukt. 4K wordt eenvoudig naar een 720p stream omgezet en die is weer prima te bekijken via 5G op mijn telefoon (ter test).

Maar... Plex, of toch over naar Jellyfin? Iemand daar wat zinnigs over te zeggen? Ik lees zoveel verschillends...

---edit---
Never mind. Net Jellyfin op de server gezet en het werkt toch echt een heel stuk minder fijn out-of-the-box. Van de Android app (hoezo werkt back via swipe niet???), tot ondertiteling en het inladen van e.e.a.. Ik geef het misschien nog een kansje als ik wat meer tijd heb, maar wat een tegenvaller.

[ Voor 13% gewijzigd door barrymossel op 05-01-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
barrymossel schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:13:
(Proxmox > Openmediavault > Docker Plex)
Doe dan Proxmox > Plex. Hoe: https://tteck.github.io/Proxmox/#plex-media-server-lxc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57
Dat had ik ook. Maar dan lukt het niet om Plex automatisch te scannen als er wijzigingen op de schijven zijn. En dat vind ik toch wel erg prettig. Op deze manier lukt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik gebruik Plex server nu met Infuse maar ik wilde weer de Plex Player gebruiken, dat gebeurt overal eigenlijk zonder problemen (iOS en Mac) maar op mijn Apple TV is het hopeloos:
- audio stopt soms na een halve of hele minuut.
- video starten duurt soms lang (tot een minuut).

Ik heb transcoding overal (waar mogelijk) uit gezet, ik kom er maar niet achter wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:09
iAR schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:07:
Ik gebruik Plex server nu met Infuse maar ik wilde weer de Plex Player gebruiken, dat gebeurt overal eigenlijk zonder problemen (iOS en Mac) maar op mijn Apple TV is het hopeloos:

Ik heb transcoding overal (waar mogelijk) uit gezet, ik kom er maar niet achter wat er aan de hand is.
Controleer even het volgende:

Naar je userprofiel (links in het menu bovenaan) > Settings.

Onder 'Video Quality' de volgende instelling controleren:
Auto Adjust Quality > off

Onder 'Advanced' de volgende instellingen controleren:
Allow Direct Play > on
Use old video player > off
Use old audio engine > off

Die aTV moet gewoon kunnen bitstreamen (aka DirectPlay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Domino schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:41:
Controleer even het volgende:

Naar je userprofiel (links in het menu bovenaan) > Settings.

Onder 'Video Quality' de volgende instelling controleren:
Auto Adjust Quality > off

Onder 'Advanced' de volgende instellingen controleren:
Allow Direct Play > on
Use old video player > off
Use old audio engine > off

Die aTV moet gewoon kunnen bitstreamen (aka DirectPlay)
De instellingen staan (stonden) al zo. Het gaat ook nog eens om een relatief nieuw 4K model.
Ik kan de vinger ook niet leggen op welk soort media het gaat, bijvoorbeeld bepaalde codecs of hdr. Maar precies dezelfde media heeft op Infuse nooit (!) problemen; speelt direct af en het geluid stopt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:15

mickjuh

Good news everyone!

iAR schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:07:

Ik heb hetzelfde volgens mij met DoVi en/of OPUS bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

mickjuh schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:27:
Ik heb hetzelfde volgens mij met DoVi en/of OPUS bestanden.
Dolby Vision heb ik wel (soms, denk ik). Dat trekt Plex dus slecht? Ja, dus Short Answer: Avoid Dolby Vision profile 5, the type used by streaming services such as Netflix, Amazon, Apple, etc.. Vreemd dat Plex daar nog steeds (?) moeite mee heeft, terwijl Infuse dat niet doet.

En OPUS, is dat niet muziek?

[ Voor 40% gewijzigd door iAR op 08-01-2025 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

voor zover ik weet is plex-server nooit het probleem, maar de speler. Die moet het aangeboden codec af kunnen spelen, zeker als je transcoding uit hebt staan. Ga dus na of die ATV met plex installatie compatibiliteitsproblemen heeft het bepaalde codecs. Ik gebruik hier geen apple spul, dus kan het niet 123 testen. Vaak zijn inderdaad Dolby vision en audioformaten als Atmos de boosdoener.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:35:
voor zover ik weet is plex-server nooit het probleem, maar de speler. Die moet het aangeboden codec af kunnen spelen, zeker als je transcoding uit hebt staan. Ga dus na of die ATV met plex installatie compatibiliteitsproblemen heeft het bepaalde codecs. Ik gebruik hier geen apple spul, dus kan het niet 123 testen. Vaak zijn inderdaad Dolby vision en audioformaten als Atmos de boosdoener.
Infuse op Apple TV speelt alles gewoon af.
Het is vrij lastig om te testen wat wel of niet werkt. Zeker als het geluid (gek genoeg) pas na 1 of enkele minuten stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:15

mickjuh

Good news everyone!

iAR schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:29:
[...]

Dolby Vision heb ik wel (soms, denk ik). Dat trekt Plex dus slecht? Ja, dus Short Answer: Avoid Dolby Vision profile 5, the type used by streaming services such as Netflix, Amazon, Apple, etc.. Vreemd dat Plex daar nog steeds (?) moeite mee heeft, terwijl Infuse dat niet doet.

En OPUS, is dat niet muziek?
Ik gebruik zelf ook aTV's met Plex samen met Direct Play. En volgens mij kan ik heel veel 4K en HEVC bestanden afspelen maar had de Plex Player moeite met of DoVi en/of OPUS. Misschien dat je tegen hetzelfde aanloopt. Ik vermoed dan dat er inderdaad een codec ontbreekt op de aTV/iOS/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

mickjuh schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:11:
Ik gebruik zelf ook aTV's met Plex samen met Direct Play. En volgens mij kan ik heel veel 4K en HEVC bestanden afspelen maar had de Plex Player moeite met of DoVi en/of OPUS. Misschien dat je tegen hetzelfde aanloopt. Ik vermoed dan dat er inderdaad een codec ontbreekt op de aTV/iOS/app.
Infuse heeft gewoon zelf alle codecs aan boord. Beetje jammer dat Plex dat niet heeft.

Een waarvan ik zeker weet dat het gebeurde was: 4K DoVi/HDR10 (HEVC Main 10)

[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 08-01-2025 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 07:20
Heeft iemand hier Sonic Analysis aan de praat?
Ik heb PlexPass, een muziekbibliotheek, en de twee vinkjes aan (in de muziekbibliotheek en algemeen). Tevens heb ik scan ook op "bij media toevoegen". Volgens mij zou ik het daarmee allemaal moeten kunnen gebruiken.

Als ik op 'analyseer' druk van de muziekbibliotheek zie ik ook wel dat de CPU omhoog gaat, maar ik krijg geen "aantal albums geanalyseerd" onder activiteit.
Ook na enkele dagen krijg ik nog steeds "geen sonische informatie" in de PlexAmp.

Wat gaat er fout bij mij? En wat kan ik doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:43
MatthijsZ schreef op zondag 12 januari 2025 @ 17:55:
Heeft iemand hier Sonic Analysis aan de praat?
Ik heb PlexPass, een muziekbibliotheek, en de twee vinkjes aan (in de muziekbibliotheek en algemeen). Tevens heb ik scan ook op "bij media toevoegen". Volgens mij zou ik het daarmee allemaal moeten kunnen gebruiken.

Als ik op 'analyseer' druk van de muziekbibliotheek zie ik ook wel dat de CPU omhoog gaat, maar ik krijg geen "aantal albums geanalyseerd" onder activiteit.
Ook na enkele dagen krijg ik nog steeds "geen sonische informatie" in de PlexAmp.

Wat gaat er fout bij mij? En wat kan ik doen?
Manage > Libraries > Bij de library waar je Sonic wilt inschakelen 'Edit Library' > Advanced > Vinkje bij Sonic Analysis.

Daarna je CPU zien branden haha d:)b

Aanvulling: Via web op je profile klikken dan account settings, linkerkant naar beneden scrollen naar Manage > Libraries.

[ Voor 6% gewijzigd door crypt0rr op 12-01-2025 20:05 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Dat heb ik. Ik zie ook wel kortstondig een cpu spike. Maar vervolgens geen Sonic spul, en geen melding “x albums scanned” oid.

Ik zal het eens uit vinken en weer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:43
MatthijsZ schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:14:
Dat heb ik. Ik zie ook wel kortstondig een cpu spike. Maar vervolgens geen Sonic spul, en geen melding “x albums scanned” oid.

Ik zal het eens uit vinken en weer aanzetten.
Triggert op basis van je instellingen, kijk even naar je Scheduled Task parameters en instelling bij Settings > Library > Analyze audio tracks for sonic features.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsZ
🤦
Vinkje uitgezet bij “Geluid analyse”, wijzigingen opgeslagen, vinkje aangezet… nu zie ik eindelijk voor het eerst “522 albums analyseren”.
Soms kan het zo simpel zijn.

CPU zit nu rond de 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik zie dat de plex app van mijn LG G4 tv, DTS-HD audio afspeelt en correct weergeeft via mijn receiver.

Ik dacht de plex app van de tv geen HD-audio doorgaf? Is dit door een update gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Laatst online: 08:09

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kan die al heel lang. Met de optie passthrough doet ie gewoon de hele audio stream doorsturen naar je receiver.Vind ik sowieso de fijnste optie: plex voor het streamen, de receiver voor de audio en de tv voor het beeld. Doen ze allemaal waar ze het beste in zijn. Het kan zijn dat je receiver sommige audio codecs niet aan kan, dan zul je de passthrough even uit moeten zetten zodat plex er een PCM stream van kan maken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Heb ik genoeg aan een i3 11th gen/8GB ram als plex server voor 2160p materiaal? (remux en webrips)

ik gebruik hier mijn windows 11 laptop voor. LAN-bekabeling met 1gbit glasvezel. Het beeldmateriaal zit op een SSD M.2 nvme.

[ Voor 43% gewijzigd door Farabi op 31-01-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als de G4 dat eerder niet kon, maar nu wel, ga ik eens kijken of het inmiddels ook met m'n C3 kan.

DTS-HD passthrough vanaf interne apps naar een extern audio device (welke het wel kan afspelen) was eerder namelijk niet mogelijk. Ergens september/oktober nog getest of daar verandering in was gekomen.

Zou tof zijn gezien m'n speakerbalk het ondersteunt, het zal er niet beter op gaan klinken maar zal wel een paar transcode-situaties voorkomen. Hoef ik ook niet langer een externe speler te overwegen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 31-01-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:51:
[...]

Als de G4 dat eerder niet kon, maar nu wel, ga ik eens kijken of het inmiddels ook met m'n C3 kan.

DTS-HD (en andere formats welke de TV zelf niet kan afspelen) passthrough vanaf interne apps naar een extern audio device (welke het wel kan afspelen) was eerder namelijk niet mogelijk. Ergens september/oktober nog getest of daar verandering in was gekomen.

Zou tof zijn gezien m'n speakerbalk het ondersteunt, het zal er niet beter op gaan klinken maar zal wel een paar transcode-situaties voorkomen. Hoef ik ook niet langer een externe speler te overwegen. :)
precies, mijn C9 kon het niet. Terwijl die DTS ondersteunde. ik dacht ben ik nou gek :9

Maar bij mijn G4 wordt DTS-HD netjes doorgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 31-01-2025 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Laatst online: 08:09

DeTeraarist

#Boots2Asses

LG, das dan niet de Android versie zie ik. Geen idee of de WebOS versie dat kon. Op Android in ieder geval wel.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-04 14:20
Ik ben toe een aan nieuwe nas. Twee bay is voldoende voor mij want gebruik het voornamelijk als automatisch download station en plex media server. Ik wil graag in 4K kunnen kijken en kijk maximaal 2 streams tegelijk.

Nu dacht ik zelf de synology ds224+ (dat is ook beetje de price range).

Heb hiervoor synology gehad, werkte opzich prima, maar het hoeft niet perse dit merk te zijn.

Wat raden jullie aan? Kan ik uit de voeten met een ouder/langzamer model? Misschien toch kijken naar Qnap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
de gasten op mijn netwerk kunnen ook het materiaal afspelen die ik heb afgeschermd. ik heb die map uitgevinkt bij 'beheer toegang'. hoe kunnen ze dan toegang hebben tot die map? hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 09-02-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23
@Farabi Hoe werkt dat dan? Want je geeft toch een Plex gebruiker toegang tot bepaalde bibliotheken? Dat heeft toch niks te maken met je netwerk?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:34:
@Farabi Hoe werkt dat dan? Want je geeft toch een Plex gebruiker toegang tot bepaalde bibliotheken? Dat heeft toch niks te maken met je netwerk?
je kan expliciet aanvinken welke mappen de gasten mogen inzien. maar dat werkt dus niet.

als je naar 'beheer bibliotheektoegang' gaat. druk je op je gasten en zie je de keuzemogelijkheid om per map toegang te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23
Bij mij lijkt dat wel goed te gaan op die manier.
Heb je misschien toegang gegeven via de het huisje/Home rechtsboven bij dat scherm? Dat geeft een aanzienlijke waarschuwing over toegang tot bepaalde mappen voor gebruikers bij je thuis.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Farabi wat heb je bij Plex Home bij die managed gebruiker staan dan? Mijn gastenaccount kan daadwerkelijk alleen bij de 2 bronnen welke ik aangegeven heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrUuK-N4YBN97FPUQCS3Zm00bD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yBbyNVJG4BzNOPMrxkw2rbFs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbe-ifsPRZPdih727_w-BDf_qlk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AlrLhBjEQizbx67uqdClLZ3u.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:01:
@Farabi wat heb je bij Plex Home bij die managed gebruiker staan dan? Mijn gastenaccount kan daadwerkelijk alleen bij de 2 bronnen welke ik aangegeven heb:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
die had ik niet aanstaan. mijn gasten hebben een eigen plex-account. ik heb ze als vriend toegevoegd.

maar wat is het verschil als ik het gastenaccount aanzet vergeleken met vrienden uitnodigen? je kan bij beide situaties aangeven in welke mappen ze mogen? zou niet mogen uitmaken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ah, gasten op die fiets. Ook het delen van een library met een ander Plex account gaat hier gewoon zoals ik verwacht dat het zou gaan.

Let goed op dat je zowel Plex Home (gebruikers welke je vooraf op het inlogscherm ziet) en Manage Library Access (remote access) hebt. Beide hebben verschillende permissies. Check beiden even, het zou mij niet verbazen als daar overlap is indien een gebruiker zowel onderdeel is van de home, als remote access heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 11-02-2025 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:11:
Ah, gasten op die fiets. Ook het delen van een library met een ander Plex account gaat hier gewoon zoals ik verwacht dat het zou gaan.

Let goed op dat je zowel Plex Home (gebruikers welke je vooraf op het inlogscherm ziet) en Manage Library Access (remote access) hebt. Beide hebben verschillende permissies. Check beiden even, het zou mij niet verbazen als daar overlap is indien een gebruiker zowel onderdeel is van de home, als remote access heeft.
hoe nodig jij gasten uit op die manier? kunnen ze altijd kijken? of moet je die telkens met een linkje uitnodigen? misschien stap ik ook wel over naar deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Farabi schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:18:
[...]

hoe nodig jij gasten uit op die manier? kunnen ze altijd kijken? of moet je die telkens met een linkje uitnodigen? misschien stap ik ook wel over naar deze manier.
Ik snap deze vraag niet helemaal, hoe deel je nu je library met externe gebruikers?

Ik heb daarvoor nog nooit met invites hoeven werken. Ik ga naar Manage Library Access onder settings, voeg ze toe en geef ze toegang tot mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Ik snap deze vraag niet helemaal, hoe deel je nu je library met externe gebruikers?

Ik heb daarvoor nog nooit met invites hoeven werken. Ik ga naar Manage Library Access onder settings, voeg ze toe en geef ze toegang tot mappen.
precies zoals jij doet. maar ik zie al wat er gebeurt.

als je een gastenaccount voor jezelf aanmaakt, dan worden de toegangbare mappen correct weergegeven. maar als je vrienden uitnodigt zoals jij en ik dat doen. dan werkt het afschermen niet.

ik zou eens aan je vrienden vragen of ze mappen kunnen zien die jij afschermt.

edit: wacht maar even voordat je mijn bericht serieus neemt. ik denk dat ik iets op een verkeerde wijze doe :9

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 11-02-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik snap nog steeds niet wat je precies aan het doen bent, je hebt het over gasten maar vervolgens over externe gebruikers. Wat is het nu, zitten ze in je Plex Home, of enkel en alleen onder manage library access?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:39:
Ik snap nog steeds niet wat je precies aan het doen bent, je hebt het over gasten maar vervolgens over externe gebruikers. Wat is het nu, zitten ze in je Plex Home, of enkel en alleen onder manage library access?
manage library access. maar ik zie dat ik de mappen verkeerd verdeeld heb. ik heb de mappen die ik wil afschermen in de map gedaan waar mijn gasten toegang in hebben. niet zo slim dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gebruikersfout dus. :+

Gebruik je niet iets als Sonarr/Radarr voor het managen van je media? Ik moet wel heel erg vreemde capriolen uithalen wil ik bij wijze van series in films krijgen of vice-versa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:58:
Gebruikersfout dus. :+

Gebruik je niet iets als Sonarr/Radarr voor het managen van je media? Ik moet wel heel erg vreemde capriolen uithalen wil ik bij wijze van series in films krijgen of vice-versa.
nooit van gehoord :P

voor series maak ik een aparte map aan. doe ik nooit in films zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 11-02-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hmmm, ik zit remote en wil wat van mijn media op afstand kijken, gebruik daarvoor de web player. Maar de ondertitels blijven verdwijnen.... de applicatie maar eens gedownload op mijn laptop, maar daarbij krijg ik de hele tijd de foutmelding dat de media niet afgespeeld kan worden:

"De benodigde codex voor het afspelen kan niet worden gedownload. Controleer uw internetverbinding en probeer het opnieuw. Fout code: 1008"

Heb wat zitten googlen hierop, maar heb nog geen oplossing gevonden. Iemand een idee?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:25:
Hmmm, ik zit remote en wil wat van mijn media op afstand kijken, gebruik daarvoor de web player. Maar de ondertitels blijven verdwijnen.... de applicatie maar eens gedownload op mijn laptop, maar daarbij krijg ik de hele tijd de foutmelding dat de media niet afgespeeld kan worden:

"De benodigde codex voor het afspelen kan niet worden gedownload. Controleer uw internetverbinding en probeer het opnieuw. Fout code: 1008"

Heb wat zitten googlen hierop, maar heb nog geen oplossing gevonden. Iemand een idee?
Ik kan mijn post niet meer editen (is dit iets nieuws?), maar via de Windows app werkt het inmiddels wel, geen idee waarom het eerst niet werkte.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:55

icecreamfarmer

en het is

Raar probleem:
Sonarr heeft een AV1 episode gedownload en die kan ik op mijn shield pro gewoon afspelen middels VLC en Jellyfin maar bij Plex krijg ik een foutmelding dat hij hem niet kan afspelen.

Staat er een vinkje verkeerd of zo want de Shield hoeft niet te transcoden anders zou het ook niet met VLC werken.

Op de PC krijg ik:
This server is not powerful enough to convert video.
Maar dat is via de browser dus dat zou kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-02-2025 20:11 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:06:
Raar probleem:
Sonarr heeft een AV1 episode gedownload en die kan ik op mijn shield pro gewoon afspelen middels VLC en Jellyfin maar bij Plex krijg ik een foutmelding dat hij hem niet kan afspelen.

Staat er een vinkje verkeerd of zo want de Shield hoeft niet te transcoden anders zou het ook niet met VLC werken.

Op de PC krijg ik:
This server is not powerful enough to convert video.
Maar dat is via de browser dus dat zou kunnen.
Ik heb dat als er een subtitle ingebakken zit, na starten video heel snel de subtitle uitzetten helpt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

dragon2 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:16:
[...]

Ik heb dat als er een subtitle ingebakken zit, na starten video heel snel de subtitle uitzetten helpt dan.
Goede tip en ik heb de sub uitgezet voor het afspelen maar hij wil niet eens starten.
Gelijk foutmelding.

Dit is de codex info van de mkv:
Codec AV1
Bitrate 1301 kbps
Bit Depth 10
Chroma Location left
Chroma Subsampling 4:2:0
Coded Height 1080
Coded Width 1920
Color Primaries bt709
Color Range tv
Color Space bt709
Color Trc bt709
Frame Rate 29.97 fps
Height 1080
Level 8
Profile main
Ref Frames 1
Scan Type progressive
Width 1920
Display Title 1080p (AV1)
Extended Display Title 1080p (AV1)
Codec EAC3
Channels 2
Bitrate 224 kbps
Language English
Language Tag en
Audio Channel Layout stereo
Sampling Rate 48000 Hz
Display Title English (EAC3 Stereo)
Extended Display Title English (EAC3 Stereo)
Codec ASS
Language English
Language Tag en
Title English (SDH)
Display Title English (ASS)
Extended Display Title English (SDH) (ASS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:28:
[...]

Goede tip en ik heb de sub uitgezet voor het afspelen maar hij wil niet eens starten.
Gelijk foutmelding.

Dit is de codex info van de mkv:

[...]
Die ass subtitle moet er echt uit. Plex houdt daar niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

dragon2 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:30:
[...]

Die ass subtitle moet er echt uit. Plex houdt daar niet van...
Die zit ingebakken. Bij afspeelopties heb ik hem wel uit staan maar geen soelaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

icecreamfarmer schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:44:
[...]

Die zit ingebakken. Bij afspeelopties heb ik hem wel uit staan maar geen soelaas.
AV1, shield 2015 heeft geen native support voor AV1. Enkel cpu decoding. (Op het randje).

Plex op je shield zegt tegen je server dat dit niet ondersteund is door HW (heeft die gelijk). Server wil transcoderen maar is niet sterk/snel genoeg. dus speelt niks af.

Custom profile maken dat hij het wel zou kunnen, dan levert je server iig wel de file af zonder transocding, dan hangt het van he shield af of hij het goed doet. zelfde voor VP9 en die zaken.
Via kodi -> plex normaal pakt die hem wel automatisch

Edit:

Op je plex server onder je installatie van plex ->.. /Library/Application Support/Plex Media Server/Profiles

daar een xml aanmaken met als naam "Android-SHIELD Android TV.xml" en inhoud volgende

EDIT2: opmaak om zeep
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Client name="SHIELD Android TV">
  <Identification>
    <Header name="User-Agent" substring="SHIELD Android TV" />
  </Identification>
  <TranscodeTargets>
    <VideoProfile container="mkv" codec="h264" audioCodec="aac" context="streaming" />
    <MusicProfile container="flac" codec="flac" id="StereoMusicTranscodeProfile" />
    <PhotoProfile container="jpeg" />
  </TranscodeTargets>
  <DirectPlayProfiles>
    <VideoProfile container="mkv" codec="av1,vp9,hevc,h265,mpeg1video,mpeg2video,h264,mpeg4" audioCodec="eac3,ac3,aac,mp3,mp2,pcm,flac,alac,truehd,dca" subtitleFormat="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="mp4" codec="av1,hevc,h265,mpeg1video,mpeg2video,h264,mpeg4" audioCodec="eac3,ac3,aac,mp3,mp2,pcm,flac,alac,truehd,dca" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="asf" codec="wmv3,wmv3,vc1" audioCodec="wmav2,wmav2,wmapro,wmavoice,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="avi" codec="h264,msmpeg4v3,mpeg4,mjpeg" audioCodec="mp3,ac3,eac3,dca,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="mpeg" codec="h264,mpeg1video,mpeg2video" audioCodec="mp2,mp3,ac3,eac3,aac,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="flv" codec="h264" audioCodec="aac,ac3,eac3,mp3,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="mpegts" codec="h264,mpeg2video,vc1" audioCodec="mp2,mp3,ac3,eac3,dca,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="wtv" codec="mpeg2video" audioCodec="ac3,eac3,aac,pcm"/>
    <VideoProfile container="3gpp" codec="h264,mpeg4" audioCodec="aac,he-aac"/>
    <MusicProfile container="mp4" codec="aac" />
    <MusicProfile container="mp3" codec="mp2,mp3" />
    <MusicProfile container="flac" codec="flac" />
    <MusicProfile container="ogg" codec="vorbis" />
    <MusicProfile container="ac3" codec="ac3"/>
    <MusicProfile container="wav" codec="pcm"/>
    <PhotoProfile container="jpeg,gif,bmp,png" />
  </DirectPlayProfiles>
  <ContainerProfiles>
    <VideoContainer name="mp4">
      <Limitations>
        <Match name="part.optimizedForStreaming" value="1" />
      </Limitations>
    </VideoContainer>
  </ContainerProfiles>
  <CodecProfiles>
    <VideoCodec name="*">
      <Limitations>
        <UpperBound name="video.width" value="3840" isRequired="true" />
        <UpperBound name="video.height" value="2160" isRequired="true" />
        <UpperBound name="video.bitDepth" value="10" />
      </Limitations>
    </VideoCodec>
    <VideoCodec name="h264">
      <Limitations>
        <Match name="video.profile" list="baseline|main|high" />
      </Limitations>
    </VideoCodec>
    <VideoAudioCodec name="aac">
      <Limitations>
        <UpperBound name="audio.channels" value="8" />
      </Limitations>
    </VideoAudioCodec>
  </CodecProfiles>
</Client>

Aanpassen kan naar wens ofc :)

[ Voor 69% gewijzigd door SadisticPanda op 18-02-2025 11:28 . Reden: meer info toegevoegd en opmaak gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

SadisticPanda schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:43:
[...]

AV1, shield 2015 heeft geen native support voor AV1. Enkel cpu decoding. (Op het randje).

Plex op je shield zegt tegen je server dat dit niet ondersteund is door HW (heeft die gelijk). Server wil transcoderen maar is niet sterk/snel genoeg. dus speelt niks af.

Custom profile maken dat hij het wel zou kunnen, dan levert je server iig wel de file af zonder transocding, dan hangt het van he shield af of hij het goed doet. zelfde voor VP9 en die zaken.
Via kodi -> plex normaal pakt die hem wel automatisch

Edit:

Op je plex server onder je installatie van plex ->.. /Library/Application Support/Plex Media Server/Profiles

daar een xml aanmaken met als naam "Android-SHIELD Android TV.xml" en inhoud volgende

EDIT2: opmaak om zeep
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Client name="SHIELD Android TV">
  <Identification>
    <Header name="User-Agent" substring="SHIELD Android TV" />
  </Identification>
  <TranscodeTargets>
    <VideoProfile container="mkv" codec="h264" audioCodec="aac" context="streaming" />
    <MusicProfile container="flac" codec="flac" id="StereoMusicTranscodeProfile" />
    <PhotoProfile container="jpeg" />
  </TranscodeTargets>
  <DirectPlayProfiles>
    <VideoProfile container="mkv" codec="av1,vp9,hevc,h265,mpeg1video,mpeg2video,h264,mpeg4" audioCodec="eac3,ac3,aac,mp3,mp2,pcm,flac,alac,truehd,dca" subtitleFormat="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="mp4" codec="av1,hevc,h265,mpeg1video,mpeg2video,h264,mpeg4" audioCodec="eac3,ac3,aac,mp3,mp2,pcm,flac,alac,truehd,dca" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="asf" codec="wmv3,wmv3,vc1" audioCodec="wmav2,wmav2,wmapro,wmavoice,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="avi" codec="h264,msmpeg4v3,mpeg4,mjpeg" audioCodec="mp3,ac3,eac3,dca,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="mpeg" codec="h264,mpeg1video,mpeg2video" audioCodec="mp2,mp3,ac3,eac3,aac,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="flv" codec="h264" audioCodec="aac,ac3,eac3,mp3,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="mpegts" codec="h264,mpeg2video,vc1" audioCodec="mp2,mp3,ac3,eac3,dca,pcm" subtitleCodec="srt,ass,smi,ssa,subrip,pgs"/>
    <VideoProfile container="wtv" codec="mpeg2video" audioCodec="ac3,eac3,aac,pcm"/>
    <VideoProfile container="3gpp" codec="h264,mpeg4" audioCodec="aac,he-aac"/>
    <MusicProfile container="mp4" codec="aac" />
    <MusicProfile container="mp3" codec="mp2,mp3" />
    <MusicProfile container="flac" codec="flac" />
    <MusicProfile container="ogg" codec="vorbis" />
    <MusicProfile container="ac3" codec="ac3"/>
    <MusicProfile container="wav" codec="pcm"/>
    <PhotoProfile container="jpeg,gif,bmp,png" />
  </DirectPlayProfiles>
  <ContainerProfiles>
    <VideoContainer name="mp4">
      <Limitations>
        <Match name="part.optimizedForStreaming" value="1" />
      </Limitations>
    </VideoContainer>
  </ContainerProfiles>
  <CodecProfiles>
    <VideoCodec name="*">
      <Limitations>
        <UpperBound name="video.width" value="3840" isRequired="true" />
        <UpperBound name="video.height" value="2160" isRequired="true" />
        <UpperBound name="video.bitDepth" value="10" />
      </Limitations>
    </VideoCodec>
    <VideoCodec name="h264">
      <Limitations>
        <Match name="video.profile" list="baseline|main|high" />
      </Limitations>
    </VideoCodec>
    <VideoAudioCodec name="aac">
      <Limitations>
        <UpperBound name="audio.channels" value="8" />
      </Limitations>
    </VideoAudioCodec>
  </CodecProfiles>
</Client>

Aanpassen kan naar wens ofc :)
Dank je maar ik heb de laatste Shield pro. Als die geen AV1 ondersteunt dan werkt het toch ook niet met jellyfin? Die streamt direct zonder te decoderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

icecreamfarmer schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:00:
[...]

Dank je maar ik heb de laatste Shield pro. Als die geen AV1 ondersteunt dan werkt het toch ook niet met jellyfin? Die streamt direct zonder te decoderen.
Juwel, werkt gewoon. CPU moet gewoon vol aan de bak voor AV1 te decoden. software speelt die gewoon af, maar heeft geen HW decoding aan boord.

Op emby en jellyfin werkt het gewoon, die sturen de AV1 naar shield. Plex niet.

• Farabi
  • Niet online
Ik word soms uitgelogd op mijn tv-app waardoor ik opnieuw moet aanmelden. Iemand anders? Ik heb 2 LG tv's waar hetzelfde gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-04 10:44
Farabi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:34:
Ik word soms uitgelogd op mijn tv-app waardoor ik opnieuw moet aanmelden. Iemand anders? Ik heb 2 LG tv's waar hetzelfde gebeurt.
Check even voor de zekerheid of je niet tegen je max. aantal ingelogde devices (per user) aanloopt.

• Farabi
  • Niet online
dasystemcheck schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:38:
[...]

Check even voor de zekerheid of je niet tegen je max. aantal ingelogde devices (per user) aanloopt.
waar kan ik die instelling vinden?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Farabi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:34:
Logt alleen Plex uit, of zoals mij randomly op m'n C3 overkomt alle apps?

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:49:
[...]

Logt alleen Plex uit, of zoals mij randomly op m'n C3 overkomt alle apps?
nu dat je het zegt, inderdaad. gebeurt op alle apps. LG-ziekte?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Waarschijnlijk dat laatste, het gebeurt mij al sinds dag 1 dat ik dit ding kocht ergens midden vorig jaar.. Op willekeurige momenten worden Plex/YT/Spotify uitgelogd, geen touw aan vast te knopen - alleen dat het om de paar weken tot maanden weer gebeurt. :')

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-04 10:44
Farabi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:42:
[...]
waar kan ik die instelling vinden?
Whoops, was er van overtuigd dat die setting er was (naast 'Remote streams allowed per user' en 'Maximum simultaneous video transcode'.
Wellicht meerdere connecties via één device in 'Authorized Devices'?
Ikzelf heb er wel eens last van gehad, logde alle devices uit van m'n eigen account (behalve docker container gerelateerde log-in's), dan was het bij mij opgelost.
Gebeurde me vooral ná het updaten van server of app.
... Maar goed; wellicht is de LG-ziekte de reden... ;)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Farabi Zie bijv. exact dezelfde ervaring hier: https://www.reddit.com/r/.../1gyqp2z/comment/lyt87ao/

Nieuwsgierigheidsvraag; Gebruik jij de developer mode op de TVs en/of is dat ding geroot? Her en der melden mensen dit probleem bij WebOS, maar schijnbaar overkomt het niet bijzonder veel mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:21:
@Farabi Zie bijv. exact dezelfde ervaring hier: https://www.reddit.com/r/.../1gyqp2z/comment/lyt87ao/

Nieuwsgierigheidsvraag; Gebruik jij de developer mode op de TVs en/of is dat ding geroot? Her en der melden mensen dit probleem bij WebOS, maar schijnbaar overkomt het niet bijzonder veel mensen.
Nee, gewoon standaardmode.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Helaas, kan ik op m'n eigen TV in ieder geval uitsluiten dat dat eventueel het probleem veroorzaakt.. Mocht ik meer tegenkomen laat ik het weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kunnen mijn vrienden filmsbestanden downloaden op afstand zonder dat ik een plex pass heb?

edit: antwoord al gevonden. kan niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 05-03-2025 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 04:37

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een raar probleem met Plex Media Server (PlexMediaServer-1.41.5.9522). Als we nu een film starten begint Plex de film te transcoden terwijl we dat helemaal niet willen. Alle settings staan op play original quality or iets in die trend en dat deed hij ook altijd, maar na het installeren van deze versie transcode hij alles, ondanks welke settings ik gebruik in de clients.

Heb de server gedowngrade en nu is het weer ok, dus ik vroeg mij af of meerdere mensen dit hebben en of het een bug of iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Yzord schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:03:
Ik heb een raar probleem met Plex Media Server (PlexMediaServer-1.41.5.9522). Als we nu een film starten begint Plex de film te transcoden terwijl we dat helemaal niet willen. Alle settings staan op play original quality or iets in die trend en dat deed hij ook altijd, maar na het installeren van deze versie transcode hij alles, ondanks welke settings ik gebruik in de clients.

Heb de server gedowngrade en nu is het weer ok, dus ik vroeg mij af of meerdere mensen dit hebben en of het een bug of iets is.
Ik heb speciaal even de update geplaatst maar geen enkel probleem hierzo. Alles directplay.
Welke client gebruik je? wellicht dat daar nog verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 04:37

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Domino schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:49:
[...]

Ik heb speciaal even de update geplaatst maar geen enkel probleem hierzo. Alles directplay.
Welke client gebruik je? wellicht dat daar nog verschil in zit.
Ik zag het met de macos client. Wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
En in safari? Ik gebruik zelf de mac niet als client. Safari, iOS en tvOS doen het prima hierzo met 1.41.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Vraagje, heb onlangs mijn Plex-server overgezet van een Nvidia Shield naar een Synology Nas maar weet niet of mijn 'probleem' hier iets mee te maken heeft.

Waar ik deze week achter kwam (en weet echt niet of ik het ooit eerder geprobeerd heb), is dat wanneer ik Plex op mijn mobiele telefoon wil gebruiken en ik een film wil afspelen, dan krijg ik de melding:

"FOUT Kan media niet afspelen" op het moment dat ik de WIFI uitschakel (en dus verbinding heb met m'n mobiele netwerk). Schakel ik de WIFI in, dan werkt Plex wel.

Ligt dat aan het feit dat mijn mobiele netwerk niet krachtig genoeg is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:02
Appelmoesje schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:51:
Vraagje, heb onlangs mijn Plex-server overgezet van een Nvidia Shield naar een Synology Nas maar weet niet of mijn 'probleem' hier iets mee te maken heeft.

Waar ik deze week achter kwam (en weet echt niet of ik het ooit eerder geprobeerd heb), is dat wanneer ik Plex op mijn mobiele telefoon wil gebruiken en ik een film wil afspelen, dan krijg ik de melding:

"FOUT Kan media niet afspelen" op het moment dat ik de WIFI uitschakel (en dus verbinding heb met m'n mobiele netwerk). Schakel ik de WIFI in, dan werkt Plex wel.

Is het de wifi van je thuisnetwerk? Klinkt meer als een remote access probleem. Als je op de wifi zit dan zit je lokaal, als je op je mobiele netwerk zit dan zit je extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16
Appelmoesje schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:51:

Poort forwarding 32400 wel aangepast naar het IP van je NAS?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste