Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 269 Laatste
Acties:

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Mede-auteur:
  • jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

jmxd

Afbeeldingslocatie: http://www.fordesigner.com/imguploads/Image/cjbc/zcool/png20080526/1211793313.png
Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?
Welkom in alweer het achtentwintigste deel van het GoT filmreview- en discussie-topic!

Heb je een film gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over een film? This is the place to be! ;)
Tips & 'regels'
Spoilers
Probeer geen spoilers vrij te geven! Ook niet als je denkt dat iets 'algemeen bekend' is. Bij sommige mensen kan dit niet het geval zijn, en de kans is groot dat je daarmee een stuk plezier in een film wegneemt
Probeer in je review dus enkel je mening neer te zetten, en niet uitbundig op het verhaal in te gaan. Mocht je vinden dat het toch belangrijk is om een gebeurtenis o.i.d. te vermelden doe dit dan tussen [spoiler] tags!
Houd dit echter wel binnen de perken, zodat het topic er niet als een CIA document uit komt te zien. Start desnoods een nieuw topic over de betreffende film :)

Inhoud van een review
Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p.

Opmaak van de review
Probeer bij het schrijven van een review in ieder geval een linkje naar de IMDb te plaatsen. Over het algemeen schrijft iedereen zijn review met behulp van Webgnome's UBB Generator. Deze zoekt automatisch alle info en een mooie cover er bij, en zorgt er voor dat het topic goed overzichtelijk blijft

Wat kan ik hier kwijt?
Je kan hier uiteraard je mening over films kwijt, maar ook mini-series & documentaires worden geaccepteerd. Discussie(s) over TV-series graag ergens anders!
UBB Generator & de recensie database
UBB Generator
Het wordt op prijs gesteld dat je bij het schrijven van een review Webgnome's UBB Generator gebruikt. Deze zoekt automatisch alle info bij een film, en zorgt er mede voor dat het topic er netjes en georganiseerd uit blijft zien.
Vragen, opmerkingen of feature requests met betrekking tot de UBB Generator kan je kwijt bij Webgnome.

Veel kijkplezier! :Y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bRj41cB9gOao86mYzC4AU8Kr/full.jpg
Op- en/of aanmerkingen kunnen uiteraard via DM gestuurd worden

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 30-08-2021 14:02 . Reden: Links bijgewerkt ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Modbreak:Het filmtopic was sowieso toe aan een nieuw deel, dus bij deze een frisse start.

Hou het vriendelijk met zijn allen. Het verstoren van de sfeer door middel van flames etc. zal niet worden getolereerd.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Mx. Alba schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:25:
[modbreak]Het filmtopic was sowieso toe aan een nieuw deel, dus bij deze een frisse start.

Hou het vriendelijk met zijn allen. Het verstoren van de sfeer door middel van flames etc. zal niet worden getolereerd.[/]
Kan de Topic warning ook weer terug? :) Daar stond een handig linkje naar de UBB-generator in.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Kan er in de waarschuwing gelijk komen te staan dat men de link van IMDb of het tt-nummer moet kopiëren om de UBB Generator goed te laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Bedankt voor de tips maar dat had beter in een Topic Report of een DM gekund natuurlijk want nu wordt meteen dit mooie nieuwe topic alweer "vervuild"... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Green Street Hooligans (2005)Green Street Hooligans (2005)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Sport | Runtime: 109min. | MPAA: R
Ik zal het maar aftrappen met de eerste review dan:
Van de week deze film nog eens gekeken. Wat blijft het toch een heerlijke, goed geacteerde film.
Als je deze film nog niet gezien hebt moet je dat zeker doen. Hij oogt wat ouderwets, zeker voor een film die 10 jaar oud is, hij lijkt een stuk ouder. Maar het acteerwerk en het verhaal vind ik zeer goed.

Ik heb meerdere dingen over deze film gelezen, ik kan het zelf niet beoordelen, maar het schijnt heel dicht in de buurt te komen van de werkelijke hooligan wereld (in UK).
IMDb -- Green Street Hooligans (2005) Wikipedia -- Green Street Hooligans (2005) Bekijk trailer van Green Street Hooligans (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Green Street Hooligans (2005)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:35
Wellicht off-topic: Is het niet leuker om alle 28 delen gewoon in één topic te hebben?
Als ik wil weten wat de mening over een film is, dan hoef ik namelijk alleen maar in de meest recente topic te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ikbenerniet schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:40:
Wellicht off-topic: Is het niet leuker om alle 28 delen gewoon in één topic te hebben?
Als ik wil weten wat de mening over een film is, dan hoef ik namelijk alleen maar in de meest recente topic te zoeken.
offtopic:
Er is tegenwoordig een "limiet" van zo'n 10k berichten per topic, daarna telkens een nieuw deel. Gelukkig staan er knopjes naast te topictitel, waaronder een die naar Topicreeks: Welke film heb je het laatst gezien en hoe was hij linkt waar alle delen staan ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:30
Mad Max: Fury Road (2015)Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: In a stark desert landscape where humanity is broken, two rebels just might be able to restore order: Max, a man of action and of few words, and Furiosa, a woman of action who is looking to make it back to her childhood homeland.
Het is wat gewaagd hier een recensie over Mad Max: Fury Road plaatsen, zeker als de eindscore ruim onder het gemiddelde zit, maar toch:

Nee, deze film was het niet voor mij. Toegegeven, de recensies hier zorgden er al voor dat ik vooraf al een mening heb, maar desondanks:

In films, zeker sci-fi films, is het belangrijk dat je als kijker de initieele setting accepteert. Die is vaak flink anders dan je normale wereld, dus dat kan even wennen zijn. Zo moet je bij Star Wars de situatie van rebellen en 'the empire' met alle robots, aliens en zo accepteren; bij Star Trek moet je accepteren dat er een federatie is die er vrolijk op rondvliegt - en bij Mad Max heb je dus ook een bepaalde setting te accepteren. Doe je dat niet, dan ga je het erg moeilijk krijgen om je in te leven in de film en hoofdpersonen.

En daar ging het bij mij dus mis: rare hoofdpersonen, rare beslissingen, bizar gedrag (een gitaarspelende mafkees met wall-of-sound boven op een motorkap?!?)... het ging er bij mij niet in. Gecombineerd met de zwaar irriterende voice-over van Max aan het begin was het voor mij al snel bekeken en werd het niet echt beter. Kan je er een lading effecten en explosies tegenover zetten, maar zonder enige sympathie voor een hoofdpersoon wordt het dan geen spannend spektakel, maar uitzichtloos uitzitten van een film.

Lichtpuntje: zo rond twee-derde van de film, wanneer
spoiler:
de vrouwenkliek & max besluit om terug naar de Citadel te gaan
werd het voor mij beter. De setting was eindelijk ingesleten, de hoofdpersonen hadden wat karakter gekregen, de missie was wat duidelijker. Vanaf dat punt werd het enigzins spannend - en dat haalde het eindcijfer wat omhoog.

En nou kan je het de filmmaker aanrekenen (die zet een voor mij ongeloofwaardige setting neer), of mij aanrekenen (fantasieloze bejaarde...), maar voor mij was deze film daardoor niet meer dan een vijfje waard.
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

vanaalten schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:14:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Mad Max: Fury Road (2015)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: R
[justify]Plot: In a stark desert landscape where humanity is broken, two rebels just might be able to restore order: Max, a man of action and of few words, and Furiosa, a woman of action who is looking to make it back to her childhood homeland.
Het is wat gewaagd hier een recensie over Mad Max: Fury Road plaatsen, zeker als de eindscore ruim onder het gemiddelde zit, maar toch:

Nee, deze film was het niet voor mij. Toegegeven, de recensies hier zorgden er al voor dat ik vooraf al een mening heb, maar desondanks:
Je gaat verkeerd zitten voor de film als je afgaat op het hoge IMDb cijfer. Voor mij kent de film veel overeenkomsten met 300 deel 2. Je kunt daarover een berg negatieve recensies vinden en veel van de punten die men daarin noemt kunnen naadloos worden toegepast op Mad Max. Waarom Mad Max dan wel zo hoog scoort is mij eigenlijk niet duidelijk.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 29-06-2015 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Ik heb toevallig gisteren met mijn vriendin en schoonzusje Mad Max 4 gekeken. Mijn vriendin houdt totaal niet van "actiefilms zonder enige verhaallijn" (de hele Fast & Furious reeks is dus bijvoorbeeld ook totaal niet aan haar besteed) dus ik hield mijn hart al vast voor het commentaar... Maar ze vond het zowaar best wel een goede film. Echt, mijn klomp lag in vijf stukken... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 16328 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:44:
[...]

Je gaat verkeerd zitten voor de film als je afgaat op het hoge IMDb cijfer. Voor mij kent de film veel overeenkomsten met 300 deel 2. Je kunt daarover een berg negatieve recensies vinden en veel van de punten die men daarin noemt kunnen naadloos worden toegepast op Mad Max. Waarom Mad Max dan wel zo hoog scoort is mij eigenlijk niet duidelijk.
Dat viel wel mee, hoor: ik had de hoge score op IMDB gezien, maar ook een aantal minder positieve recensies hier. Plus dat ik de afgelopen jaren gemerkt heb dat ik m'n interesse in actiefilms wat aan het verliezen ben, dus ik stond er al aardig gematigd tegenover voor ik de film aan had gezet.

Maar waarom 'ie dan wel hoog scoort zal denk ik toch voor een deel neerkomen op het accepteren van de setting, wellicht gecombineerd met de voorkennis van de vorige Mad Max films. Als je je helemaal kan inleven op een toekomstbeeld van een woestijnwereld en het 'ieder voor zich' scenario, bendes en groepsvorming met wat absurditeiten daarin, dan zal deze film je wellicht wat meer aanspreken dan dat het bij mij deed. En als dat bij genoeg mensen wel het geval is, dan krijgt zo'n film als deze een hoge score.

Even goed zullen andere mensen moeite hebben met bliepende robots, pratende harige wezens en mannen met hijgerige stemmen in zwart kostuum - dan wordt het toch wel lastig om de charme van Star Wars in te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
The Age of Adaline (2015)The Age of Adaline (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: A young woman, born at the turn of the 20th century, is rendered ageless after an accident. After many solitary years, she meets a man who complicates the eternal life she has settled into.
Ik hou wel van films waarin science fiction op een ondergeschikte manier aanwezig is. Zoals bijvoorbeeld "The Time Traveler's Wife": tijdreizen, maar meer als ondergeschikt onderdeel van het verhaal.

Daar past "Age of Adeline" dus ook bij: over het liefdesverhaal tussen twee mensen, maar met een twist om het niet-gewoon te maken. Leuk gevonden en de film wist te boeien tot aan het eind - ondanks dat 'ie eigenlijk wel voorspelbaar was.

Mindere puntjes van de film:
spoiler:
hoe Adeline in eerste instantie onsterfelijk werd en hoe ze op het eind weer sterfelijk werd: net wat te makkelijk, te snel, teveel afgeraffeld. Leuk gevonden dat dat laatste door een AED gebeurde, maar desondanks vond ik het wat wringen.

En de dochter van Adeline: leuk gevonden, maar er werd te weinig mee gedaan, ze had een wat meer nadrukkelijke rol kunnen hebben. Nu was ze meer als komische noot aanwezig.

Oh, en TE toevallig dat de vader van Ellis nou net een vorige relatie van Adeline was. Leuke twist in het verhaal, maar verzin dan iets beters dan 'toevallig kwamen ze elkaar weer tegen'

Ondanks die min-punten: hoewel de manier waarop soms te wensen over liet vond ik het geheel leuk en boeiend genoeg voor een 7.
IMDb -- The Age of Adaline (2015) Wikipedia -- The Age of Adaline (2015) Bekijk trailer van The Age of Adaline (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Age of Adaline (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

[ Voor 0% gewijzigd door vanaalten op 12-01-2020 11:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:08
Ik zit op de helft van Mad Max, ik vind m briljant. Doet me op sommige momenten denken aan Sin City.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook ik heb Mad Max gekeken en doe mijn duit in mijn duit in het zakje.

Net als Max wordt je in het verhaal gedumpt. Maar nog minder dan Max heb je een idee in wat voor en wereld je terecht bent gekomen. Maar gaandeweg leer je door rond te kijken de wereld leren kennen. Leer je wat voor een man Immortan Joe is, wat het doel van Furiosa is. En waarom zaken zijn, zoals ze zijn. En dat is knap. Je kan het ook in dialogen laten vertellen, maar dat is eigenlijk maar saai.

En verhaal? Zo te zien gebeurd dit in slechts enkele dagen. Hoeveel kan er dan eigenlijk gebeuren. Er is precies genoeg dialoog en visuele hints om het geheel te kunnen snappen

En accepteer je zaken niet? Tja in het echte wereld weet je ook niet van alles de geschiedenis.

Visueel? Gezien in 2d, maar ook daarin erg mooi. Geweldige auto's met inventieve wapens die, behalve de gitarist, nog ergens realistisch zijn. Maar in 3d waarschijnlijk nog veel vetter.

Al met al een interessante zit. Een film die bewijst dat deze setting en uitvoering gewoon werkt. Vind ik hem fantastisch? Hmm, naar mijn smaak teveel actie en te weinig uitdaging voor mijn geest. Maar Fury Road is het ook voor mij zeker waard om nog eens te kijken.

IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Wat ik vooral een knap staaltje werk vond, was die arm van Charlize Theron aka Furiosa. Op geen enkel moment is ze erop te betrappen dat haar arm slechts weggefotoshopt is... Het ziet er gewoon levensecht uit.

En inderdaad, het meeste van de actie komt, ondanks de compleet absurde setting van het geheel, zeer geloofwaardig over. Dat zei mijn vriendin dus ook. Bij films als Fast & Furious (1 t/m 7) is een heleboel van de actie compleet over the top. Bij Mad Max is de film zelf compleet over the top - maar de actie die je ziet behoort alleszins tot het rijk der mogelijkheden. Vooral die zwiepende palen vond ik een geniale vinding. Die scene met dat geweer waarvoor ze nog maar 4 kogels hadden vond ik ook geniaal trouwens.
spoiler:
Max schiet drie keer mis en je ziet Furiosa achter hem zichzelf echt opvreten en zich tegenhouden om het ding uit zijn handen te rukken. En uiteindelijk geeft Max het ding dan met duidelijke tegenzin aan Furiosa zodat zij met de laatste kogel raak kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat soort details, die dus zonder dialoog voorbijkomen, maakt het geheel best bijzonder. Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
2 uur lang naar scheurende auto's kijken..nou nou..wat een spektakel en zooo bijzonder.

Mad Max kwam voor mij ook als een onhandige loser over. Een 5 voor de film en dit dankzij (in positieve zin) de gitarist die de War Boys aan het opfokken was :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 30-06-2015 07:59 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik geloof dat het idee was dat je ieder zijn mening respecteerde (daarmee hoef je het er nog niet mee eens te zijn) en zo te voorkomen dat het topci nogmaals op slot gaat.

Max was wat mij betreft niet de hoofdpersoon. Furiosa wat mij betreft meer.

De discussie over Mad Max bewijst wat mij betreft dat het in ieder geval een film is die je een keer moet zien. Gewoon op te kijken what all the fuzz is about.

[ Voor 36% gewijzigd door Jelte op 30-06-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 14:35

Dreanor

Joene

Het grootste minpunt van Mad Max voor mij was dat na de openingsscene (van 1 uur ofzo :P) de film een beetje stil valt. Zoveel spektakel in het begin want aan het einde niet meer terug komt. Het hoogtepunt bereik je al aan het begin van de film.

Wat je wel moet waarderen, of je nu fan bent of niet, is dat de film grotendeels met practical effects en weinig green screen CGI (in verhouding dan). Iets waar veel films tegenwoordig te snel naar CGI grijpen doen ze dat in Mad Max juist niet! :)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Dreanor schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:54:
Het grootste minpunt van Mad Max voor mij was dat na de openingsscene (van 1 uur ofzo :P) de film een beetje stil valt. Zoveel spektakel in het begin want aan het einde niet meer terug komt. Het hoogtepunt bereik je al aan het begin van de film.

Wat je wel moet waarderen, of je nu fan bent of niet, is dat de film grotendeels met practical effects en weinig green screen CGI (in verhouding dan). Iets waar veel films tegenwoordig te snel naar CGI grijpen doen ze dat in Mad Max juist niet! :)
En juist daardoor ziet het er veel echter uit. Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe ze Charlizes arm hebben weggesoept. Groene handschoen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Volgens de wikipedia pagina wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:57
Even een verandering van onderwerp...

Minions (2015)Minions (2015)
IMDb: N/A | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 104min. | MPAA: PG
Plot: Minions Stuart, Kevin and Bob are recruited by Scarlet Overkill, a super-villain who, alongside her inventor husband Herb, hatches a plot to take over the world.
Afgelopen zondag kunnen bekijken in de IMAX zaal van Pathe Eindhoven waar deze film een aantal dagen in de voorpremiere was.

In zowel Despicable Me 1 als 2 waren het toch vaak de Minions die voor de nodige humor zorgde. Met hun vaak onhandige acties weten ze alles te doen. Geen wonder dus dat ze hun eigen film kregen.

Deze film verteld het oorsprong verhaal van de Minions en hoe ze uiteindelijk op hun plaats terecht komen. Dit verhaal is zelfs voor de kleinere logisch te volgen.

Maar daar gaat het eigenlijk totaal niet om bij een film als deze. Waar het wel om gaat is om de vele situaties waarin de (voornamelijk 3) Minions in terecht komen en hoe ze zich daaruit weten te redden.

Dit levert de ene na de andere hilarische situatie op met soms wel slapstick achtige humor. Nergens word dit ordinair en het blijft op een knullige maar doordachte manier verder gaan.

Voor mij is dat precies wat ik hoopte van de film en ik kan eigenlijk niet anders dan concluderen dat als je volledig in een deuk kan liggen van de Minions in de vorige delen van de serie dat deze film zeer de moeite gaat zijn.

Oh.. en niet vergeten om bij de aftiteling te blijven. (just a tip)
IMDb -- Minions (2015) Wikipedia -- Minions (2015) Bekijk trailer van Minions (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Minions (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik heb Minions ook gezien en vond hem vooral in het eerste uur erg sterk. De ene na de andere geslaagde grap! Het half uur daarna vond ik minder geslaagd, de nadruk kwam wat meer op het verhaal te liggen en de grappen werden wat minder. Het werd in mijn ogen wat afgeraffeld. Maar verder absoluut een leuke grappige film.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

-oeps-

[ Voor 113% gewijzigd door 8088 op 30-06-2015 11:05 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:09
Mx. Alba schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:58:
[...]

En juist daardoor ziet het er veel echter uit. Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe ze Charlizes arm hebben weggesoept. Groene handschoen of zo?
http://i.imgur.com/WB1jcqG.png
http://i.imgur.com/WB1jcqG.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBx2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 13:49
San Andreas (2015)San Andreas (2015)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: In the aftermath of a massive earthquake in California, a rescue-chopper pilot makes a dangerous journey across the state in order to rescue his daughter.
Wat een spektakel was dit. Tuurlijk, de film zit vol met clichés die je mijlenver van te voren ziet aankomen. Maar dan nog. Heerlijk, zo'n film waarin alles naar de klote gaat. Ook nog spectaculair in 3D, zat soms op het puntje van m'n stoel. Geluid in de bioscoop was ook top, met heerlijke vette bas!
IMDb -- San Andreas (2015) Wikipedia -- San Andreas (2015) Bekijk trailer van San Andreas (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over San Andreas (2015)

Jurassic World (2015)Jurassic World (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Plot: Twenty-two years after the events of Jurassic Park (1993), Isla Nublar now features a fully functioning dinosaur theme park, Jurassic World, as originally envisioned by John Hammond. After 10 years of operation and visitor rates declining, in order to fulfill a corporate mandate, a new attraction is created to re-spark visitor's interest, which backfires horribly.
Gezien in de bioscoop. De eerste helft van de film vond ik maar slappe hap, gelukkig kwam er genoeg actie in de tweede helft om toch met een tevreden gevoel naar huis te gaan. Ik vond deze film een herhaling van zetten, daardoor voor mij nooit spannend. Tegelijkertijd vond ik het wel een echte deel 4, omdat elke film toch kort aan bod kwam. Vond 3D hier niet echt wat toevoegen.
IMDb -- Jurassic World (2015) Wikipedia -- Jurassic World (2015) Bekijk trailer van Jurassic World (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jurassic World (2015)

Plot: In a stark desert landscape where humanity is broken, two rebels just might be able to restore order: Max, a man of action and of few words, and Furiosa, a woman of action who is looking to make it back to her childhood homeland.
Ik had nog nooit een Mad Max-film gezien. Vond deze erg vaag beginnen. Had de neiging om te stoppen met kijken. Toen kwam er actie. Best vermakelijk. Ook wel leuk visueel. Wel een heel erg simpel verhaal uiteindelijk: Ga van punt A naar B en dan van punt B weer terug naar A.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Death Ship (1980)Death Ship (1980)
IMDb: 4.8 | Genre: Adventure, Horror, Mystery | Runtime: 91min. | MPAA: R
Plot: Survivors of a tragic shipping collision are rescued by a mysterious black ship which appears out of the fog. Little do they realise that the ship is actually a Nazi torture ship which has ...
Absoluut een product van z'n tijd. Maar leuk om de bekende actuers van toen te zien. Het verhaal zelf is in dit geval bewust vaag om de spanning hoog te houden, maar eigenlijk werkt dit bij mij uiteindelijk op de lachspieren. Net zoals bij The Exorcist.
IMDb -- Death Ship (1980) Wikipedia -- Death Ship (1980) Bekijk trailer van Death Ship (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Death Ship (1980)

The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015)The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015)
IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92min. | MPAA: PG
Plot: When a diabolical pirate above the sea steals the secret Krabby Patty formula, SpongeBob and his nemesis Plankton must team up in order to get it back.
Ik ben geen fan van Spongebob, maar na het zien van de trailer leek me dit wel leuk. Inderdaad, heeft me niet teleurgesteld ondanks het simpele verhaal omtrent het geheime recept van een hamburger. Gezien in 3D. Was aardig gedaan, helemaal richting het einde van de film. Vond daar de CGI ook top.
IMDb -- The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015) Wikipedia -- The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015) Bekijk trailer van The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015)

Time Lapse (2014)Time Lapse (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 104min.
Plot: Three friends discover a mysterious machine that takes pictures 24hrs into the future and conspire to use it for personal gain, until disturbing and dangerous images begin to develop.
Ik begon deze film te kijken en kwam eigenlijk tot ontdekking dat ik de verkeerde film had uitgekozen. Wou onderstaande kijken, maar helaas. Hier maakt een machine elke dag een foto, op deze foto is het beeld van 24 uur in de toekomst te zien. Ietwat traag, maar met een leuke twist op het einde. Niet bij nadenken, anders klopt er volgens mij niets van.
IMDb -- Time Lapse (2014) Wikipedia -- Time Lapse (2014) Bekijk trailer van Time Lapse (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Time Lapse (2014)

Project Almanac (2015)Project Almanac (2015)
IMDb: 6.3 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of teens discover secret plans of a time machine, and construct one. However, things start to get out of control.
Ook op basis van een trailer en deze leek me dan super. En inderdaad, geweldige film. Af en toe met open mond zitten kijken van verbazing. In dit geval krijgt een simpel uitgangspunt toch nog de nodige diepte, waardoor het allemaal net even wat interessanter wordt voor mij. Aanrader!
IMDb -- Project Almanac (2015) Wikipedia -- Project Almanac (2015) Bekijk trailer van Project Almanac (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Project Almanac (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:24

amas

Law of Nature: Chaos

Minions (2015)Minions (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 104min. | MPAA: PG
Laat ik voorop stellen dat ik Despicable Me 1 & 2 allebei fantastische films vond (deel 1 heb ik wel vier keer gezien). De minions droegen daar sterk aan bij met hun korte stukjes tussen de verhaallijn door. En zo zijn de minions ook het sterkst, korte grappige sketches, zoals ze veel op YouTube staan.

Een feature length film van 1½ uur begon me al snel te vervelen. Het voelde allemaal erg geforceerd aan. Als in "we weten dat de minions leuk zijn, laten we zoveel mogelijk grappen erin stoppen die we al eens eerder hebben gedaan". Het begon dus leuk, maar verveelde al snel.

Ik moet zeggen dat ik de rol van Scarlett Overkill wel erg geslaagd vond. Een perfecte persoonlijkheid voor een slechterik. Waarom Herb in de film is me een raadsel (de hele film zou precies hetzelfde zijn geweest zonder hem).

Al met al vond het ik niet een geslaagde film. De eerste 5 minuten zijn leuk, net als de korte stukjes in de aftiteling (waar de minions WEL grappig zijn).
IMDb -- Minions (2015) Wikipedia -- Minions (2015) Bekijk trailer van Minions (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Minions (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 09:25
Project Almanac was inderdaad een positieve verassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
The Secret in Their Eyes (2009)The Secret in Their Eyes (2009)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A retired legal counselor writes a novel hoping to find closure for one of his past unresolved homicide cases and for his unreciprocated love with his superior - both of which still haunt him decades later.
Dit keer een Argentijnse film El Secreto de sus ojos. De titel had ik al heel vaak voorbij zien komen al had ik geen enkel idee waar de film over ging.

Het is een mooi verhaal, goed gebracht en gefilmd. Maar ik leefde niet mee met de karakters, ben niet verrast etc. Het is geen slechte film, maar ook niet één die me lang bij gaat blijven.

Wel een gaaf shot waarbij je een stadion invliegt en een voetbalwedstrijd oppikt om in één shot de hoofdpersoon te vinden en gelijk een achtervolging in te duiken.
Daarnaast zijn de karakters geloofwaardig oud gemaakt, dat mag ook wel eens aangestipt worden. Makkelijk is dat namelijk niet.
IMDb -- The Secret in Their Eyes (2009) Wikipedia -- The Secret in Their Eyes (2009) Bekijk trailer van The Secret in Their Eyes (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret in Their Eyes (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Beetje verkloot dmv quotes aanpassen maar ik doe een poging.

[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Terminator Genisys (2015)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][[url=" N/A | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: PG[/small]
[justify]Plot: John Connor sends Kyle Reese back in time to protect Sarah Connor, but when he arrives in 1984, nothing is as he expected it to be.
Zojuist terug van de stad in Pathe De Munt waar deze film in de voorpremière was.

De film start in 2021 geloof ik waar de oorlog bezig is en je kan zien hoe kyle reese John Connor ontmoet.
Dan gaan ze uiteindelijk terug de toekomst in en krijg je een mix van het begin uit Terminator en Terminator Judgement Day.

Verder verloopt de film best goed met zowel humor ala T2 en T3, maar ook het serieuze uit deel 1.
Zelf vond ik de film wat "Ja hoor, hoe kan dát nou weer zo rond het middenpunt. Ook worden sommige dingen uitgelegd in de loop van de film en de gevechten zijn ook goed gedaan.
Wel vind ik het persoonlijk jammer dat er (nog) geen Terminator film is die de opkomst van Skynet laat zien direct na de kernbommen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 22:16
Jurassic World (2015)Jurassic World (2015)
Gisteren met de vrouw dan eindelijk naar Jurassic World geweest. De Dolby Cinema zaal bij JT in Eindhoven is een paar weken dicht geweest en deze film draaide daar gisterenavond voor het laatst (in die zaal tenminste). Ik ben geboren in 1983 dus jurassic park is voor mij jeugdsentiment. JW ziet er goed uit. Het beeld en geluid zijn erg netjes. Het acteerwerk van pratt is die rooie zijn ok. En dan zijn inneens alle positieve dingen over de film gezegd.

Ik vond verder ALLES een ramp! er zat totaal geen sfeer in de film, een stuk of 5 "schrikmomenten" die je al van kilometers afstand aan zag komen, vreselijk slecht plotwendingen, domme acties, telefoons die het de hele film door niet doen, een soundtrack die TOTAAL verkeerd getimed is (en dan te bedenken dat de onwijs epische soundtrack van jurassic park een van de meest herkende tunes is ter wereld), kortom: BAGGER!

Ik weet dat ik flink wat mensen tegen het verkeerde been schop en ongetwijfeld negatieve reacties ga krijgen, maar ik vond de film verschrikkelijk! 3 punten voor het beeld en het geluid.
IMDb -- Jurassic World (2015) Wikipedia -- Jurassic World (2015) Bekijk trailer van Jurassic World (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jurassic World (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Haha, ach ik kan het me wel voorstellen. Ik vond de film ook maar erg matig en hij zat vol met cliches. Ik gaf hem zelf een 6,5 geloof ik, maar voornamelijk omdat ik me nog wel soms heb kunnen vermaken.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:15

Tijntje

Hello?!

Mx. Alba schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:58:
[...]

Yup.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/npZjJAB.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Big Hero 6 (2014)Big Hero 6 (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG
We hadden zin om eens een leuk filmpje te gaan kijken samen en we hadden veel goede verhalen over deze film gehoord. Hoewel het een Disney film is en je dus ongeveer wel weet wat je kan verwachten was het zeker een geslaagde film.

Het hoofd personage, Baymax, is heel goed neer gezet. Het is aan de een heel schattig knuffelbare wandelende zitzak maar de acties die hij doet door
spoiler:
nieuwe programmering
stroken zo niet met zijn karakter dat ze komisch en zijn en dat ook nog eens goed uitgevoerd.

Wij hebben de Nederlandse versie gekeken en dan is deze film nog erg grappig. We hebben meerdere malen in een deuk gelegen om de foute maar verklaarbare acties van Baymax.

De Animaties waren allemaal dik in orde en de personages ja voor een animatiefilm goed genoeg uitgewerkt.
IMDb -- Big Hero 6 (2014) Wikipedia -- Big Hero 6 (2014) Bekijk trailer van Big Hero 6 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Big Hero 6 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
lj_tree schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:05:
Jurassic World (2015)[afbeelding]
Gisteren met de vrouw dan eindelijk naar Jurassic World geweest. De Dolby Cinema zaal bij JT in Eindhoven is een paar weken dicht geweest en deze film draaide daar gisterenavond voor het laatst (in die zaal tenminste). Ik ben geboren in 1983 dus jurassic park is voor mij jeugdsentiment. JW ziet er goed uit. Het beeld en geluid zijn erg netjes. Het acteerwerk van pratt is die rooie zijn ok. En dan zijn inneens alle positieve dingen over de film gezegd.

Ik vond verder ALLES een ramp! er zat totaal geen sfeer in de film, een stuk of 5 "schrikmomenten" die je al van kilometers afstand aan zag komen, vreselijk slecht plotwendingen, domme acties, telefoons die het de hele film door niet doen, een soundtrack die TOTAAL verkeerd getimed is (en dan te bedenken dat de onwijs epische soundtrack van jurassic park een van de meest herkende tunes is ter wereld), kortom: BAGGER!

Ik weet dat ik flink wat mensen tegen het verkeerde been schop en ongetwijfeld negatieve reacties ga krijgen, maar ik vond de film verschrikkelijk! 3 punten voor het beeld en het geluid.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 3 / 10
+1

De oudere delen waren destijds leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 06:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Terminator (1984)The Terminator (1984)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: R
Mooie donkere actiefilm. Weer gekeken vanwege genysys. Deze is voor het budget en de tijd erg goed. Lekker hopeloos Hoe je tegen terminators moet opnemen en ook lekker eng. Op het eind met de stop motion effecten erg gaaf, maar gedateerd. Maar vooral de muziek vond ik gedateerd, dat deed wel een beetje afbreuk aan de film
IMDb -- The Terminator (1984) Wikipedia -- The Terminator (1984) Bekijk trailer van The Terminator (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Terminator (1984)

Terminator 2: Judgment Day (1991)Terminator 2: Judgment Day (1991)
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 137min. | MPAA: R
Heerlijke vette actiefilm! Alweer 24 jaar oud maar blijft de beste terminator film. Spannend met een vleugje humor. De extended editie gezien, dat vind ik niet veel meerwaarde hebben. Sterker nog de ontknoping is minder spannend... lekker muziek van Guns n Roses, echt een film waarmee ik ben opgegroeid (1979).
IMDb -- Terminator 2: Judgment Day (1991) Wikipedia -- Terminator 2: Judgment Day (1991) Bekijk trailer van Terminator 2: Judgment Day (1991) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Terminator 2: Judgment Day (1991)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Terminator Genisys (2015)Terminator Genisys (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min.
Deze viel me tegen. De eerste helft is nog behoorlijk vet met mooie terminator battles. Het vernietigen van sommige terminators was zeer vet. Het extra sprongetje in de tijd was ook wel te pruimen, maar het plot ontwikkelt zich niet sterk en in de 2e helft zit er weer teveel slapstick in. De balans van cool en collectie humor van t2 is nooit meer gevonden, das jammer.

Blijf zitten tot na de aftiteling voor Nog een kleine extra teleurstelling. .. jammer. Een zes vanwege het coole concept en het namaken van een paar volle minuten van terminator 1.
IMDb -- Terminator Genisys (2015) Wikipedia -- Terminator Genisys (2015) Bekijk trailer van Terminator Genisys (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Terminator Genisys (2015)

Terminator 3 hebben weovergeslagen vanwege slechte film met veel flauwe stukken (5). Salvation vond ik wel redelijk maar is geen termnator film en is veel te serieus. Maar die geef ik op zich wel een 6,5.

Genysys viel me al met al maar tegen. Jammer ben nogal een fan van de franchise. De serie vond ik bijvorbeeld wel vet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Welke serie precies?
JvS schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:43:
Genysys viel me al met al maar tegen. Jammer ben nogal een fan van de franchise. De serie vond ik bijvorbeeld wel vet.

[ Voor 63% gewijzigd door Salvatron op 11-07-2015 10:21 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Nu online

Super_ik

haklust!

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Das toevallig. De vrouw en ik hebben (het was zelfs haar eigen idee:) ) afgelopen week deeltje 1 en 2 van Terminator gezien. We willen ergens deze week deel 3 en 4 nog gaan kijken voordat we naar de laatste willen in de bios.
1 en 2 zijn echt top! Vooral deel 2 als je het mij vraagt.
Geen idee of dit trouwens bekend is bij jullie en compleet off-topic, maar wel hilarisch:
YouTube: Master Movies Thermometer

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

JvS schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:43:
Gisterenavond ook naar Genisys geweest en ik zet Terminator 3 eigenlijk gewoon nog hoger... Genisys had voor mij niet gehoeven.

De humor die wordt gebruikt is de eerste keer leuk, maar daarna wordt het te geforceerd en het past eigenlijk niet bij de film. De T-800 in Terminator 2 herinnerde ik me als een bad ass en nu is dat ook niet meer. Wellicht geldt hier hetzelfde als bij Jurassic World: zeer episch toen je hem als kind voor de eerste keer zag, maar dat gevoel komt niet meer. De muziek en sommige scènes waren zeker wel een stuk herinnering, maar de kippenvelmomenten bleven uit.

Ik kreeg ook maar lastig een band met de personages. Sarah Conner lijkt wel een kind die de pubertijd nog in moet en John Connor deed me op één of andere manier telkens denken aan Quentin Tarantino...

En waarom weer een PG-13 film van maken? Had het gewoon - net als de vorige delen - wat grover gedaan en dan maar een R-rating krijgen. Ja, ik ben in dit soort films van de blood and gore, dat hoort er bij. Net als met The Expendables 3, ten opzichte van de delen ervoor, gaat toch wel een deel van de kracht van de film verloren als dat soort actie mist.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
FeaR schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:40:
[...]
en John Connor deed me op één of andere manier telkens denken aan Quentin Tarantino...
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/ibms2o5ub/MV5_BMz_U4_Nz_Iy_Nz_Yz_Nl5_BMl5_Ban_Bn_Xk_Ft_ZTgw_Nz_Mz_OTUw_Nj_E.jpg?noCache=1436625837Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/f3nrck5e7/MV5_BMj_Iw_OTY5_NDgz_NV5_BMl5_Ban_Bn_Xk_Ft_ZTcw_Nj_E3_Nj_Qx_Mw.jpg?noCache=1436625740
John ConnorQuentin Tarantino

ik snap die vergelijking wel :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:40

sjaool

Every life should have 9 cats

lj_tree schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:31:
We willen ergens deze week deel 3 en 4 nog gaan kijken voordat we naar de laatste willen in de bios.
Deel 3 en 4 zijn totaal overbodig om Genisys te kunnen kijken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
The Big Chill (1983)The Big Chill (1983)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: A group of seven former college friends gather for a weekend reunion at a South Carolina winter house after the funeral of one of their friends.
Ja jaren 80 film, allemaal afgestudeerden bij mekaar, die inmiddels nouveau riche waren geworden. Zegt mij heel veel, generatie voor mij, de poenerige jaren 80 waren begonnen, Magnum P I, Dallas etcetera, en ik was een jochie dat zat te zwoegen in de 6e klas lagere school. Daarom voor mij een mooi tijdsdocument.
Maar ook een goeie film, niet voor niks Oscarnominatie beste film, ik ben van plan veel meer films uit die Oscar categorie die ik gemist heb te gaan kijken. Mooie acties tussen de karakters, en een Glenn Close die ik nu wat minder haat.
Er is meer uit die tijd dan Star Wars, dat wou ik maar zeggen. En het zou me niet verbazen als Tarantino zijn rijkelijk gebruik van popie-muziek hier heeft opgestoken
IMDb -- The Big Chill (1983) Wikipedia -- The Big Chill (1983) Bekijk trailer van The Big Chill (1983) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Big Chill (1983)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

FeaR schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:40:
[...]

Gisterenavond ook naar Genisys geweest en ik zet Terminator 3 eigenlijk gewoon nog hoger... Genisys had voor mij niet gehoeven.

De humor die wordt gebruikt is de eerste keer leuk, maar daarna wordt het te geforceerd en het past eigenlijk niet bij de film. De T-800 in Terminator 2 herinnerde ik me als een bad ass en nu is dat ook niet meer. Wellicht geldt hier hetzelfde als bij Jurassic World: zeer episch toen je hem als kind voor de eerste keer zag, maar dat gevoel komt niet meer. De muziek en sommige scènes waren zeker wel een stuk herinnering, maar de kippenvelmomenten bleven uit.

Ik kreeg ook maar lastig een band met de personages. Sarah Conner lijkt wel een kind die de pubertijd nog in moet en John Connor deed me op één of andere manier telkens denken aan Quentin Tarantino...

En waarom weer een PG-13 film van maken? Had het gewoon - net als de vorige delen - wat grover gedaan en dan maar een R-rating krijgen. Ja, ik ben in dit soort films van de blood and gore, dat hoort er bij. Net als met The Expendables 3, ten opzichte van de delen ervoor, gaat toch wel een deel van de kracht van de film verloren als dat soort actie mist.
Ik sta echt open voor nieuw spul maar het lijkt wel of zowel in film als muziek business de creativiteit ver te zoeken is.

Vroeger tegen nu, vroeger lijkt wel alles beter te zijn.

Mad Max nu....waardeloos, 3 a 4 keer de meest spectaculaire scene van vroeger zijnde die met de benzinewagen die wordt aangevallen. De oude veel meer verhaal.

Terminator nu.... slap aftreksel van vroeger.

Jurassic Park nu.... alles in de overdrive en over the top.

Ik denk dat ik als veertiger de opkomst in film en muziek van heel veel nieuwe stromingen heb meegemaakt en dat het gewoon moeilijk is tegenwoordig nog origineel te zijn maar bovenstaande rommel is echt de top aan gebrek van creativiteit. :Y :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Laatst naar jurrasic world geweest, de dino's maken indruk de eerste keer en Bradley cooper is een coole gast. Voor de rest lijkt het verhaal gemaakt door een paar scholieren, want jezus wat is het voorspelbaar.

En dan levert die film ook nog eens meer dan een miljard op. De film wereld is de enige plek waar troep een miljard kan opleveren.

[ Voor 24% gewijzigd door Nieuwevolger op 12-07-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Toch vond ik JW wel een coole film. Het is zeker geen goede film, maar wel gewoon vet. Her en der wat tenenkrommend gebeuren (scheiding, geneuzel met oppas chick, niet direct beest dood willen schieten, etc), maar wel gewoon lekker hersenloos goed vermaak met spectaculaire scenes.

Terminator Genysys heeft dat simpelweg niet. Die had dat de eerste helft nog wel, maar de 2e helft van de film is zo schrijnend matig (en die encore tijdens de aftiteling was nog erger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Nieuwevolger schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:42:
Laatst naar jurrasic world geweest, de dino's maken indruk de eerste keer en Bradley cooper is een coole gast. Voor de rest lijkt het verhaal gemaakt door een paar scholieren, want jezus wat is het voorspelbaar.

En dan levert die film ook nog eens meer dan een miljard op. De film wereld is de enige plek waar troep een miljard kan opleveren.
Dat er zoveel geld mee wordt verdient is bij deze film waarschijnlijk te danken aan al die dertigers die het gevoel van de aller aller eerste jurassic park film aan hun kroost wil mee geven. Het is dan zo jammer dat dat op deze manier moet.. :/

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
445033 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:06:
Ik denk dat ik als veertiger de opkomst in film en muziek van heel veel nieuwe stromingen heb meegemaakt en dat het gewoon moeilijk is tegenwoordig nog origineel te zijn maar bovenstaande rommel is echt de top aan gebrek van creativiteit. :Y :'(
Ik denk dat ook zeer belangrijk de tijd en leeftijd van wanneer je het gezien hebt. Dingen die toen indruk op je maakte doen dat gewoon niet meer op dezelfde manier.
Nieuwevolger schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:42:

Heb je een andere film gezien, want Bradley Cooper speelt niet in Jurassic World?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hogader schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:45:
[...]

Ik denk dat ook zeer belangrijk de tijd en leeftijd van wanneer je het gezien hebt. Dingen die toen indruk op je maakte doen dat gewoon niet meer op dezelfde manier.

[...]

Heb je een andere film gezien, want Bradley Cooper speelt niet in Jurassic World?
Bedoel chriss, ze lijken allemaal op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Nieuwevolger schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:10:
[...]

Bedoel chriss, ze lijken allemaal op elkaar.
Chriss Cooper speelt daar ook niet in :+

Ik heb mij iig prima vermaakt met zowel Mad Max als Jurassic World dit jaar, staan beiden in mijn top 3 voor dit jaar :)
Ex Machina staat op 1.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
ScrooLoose schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:16:
[...]

Chriss Cooper speelt daar ook niet in :+

Ik heb mij iig prima vermaakt met zowel Mad Max als Jurassic World dit jaar, staan beiden in mijn top 3 voor dit jaar :)
Ex Machina staat op 1.
Chris patt.. Ik hou mn mond maar voor het topic verpest is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:06

SomerenV

It's something!

Webgnome schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Dat er zoveel geld mee wordt verdient is bij deze film waarschijnlijk te danken aan al die dertigers die het gevoel van de aller aller eerste jurassic park film aan hun kroost wil mee geven. Het is dan zo jammer dat dat op deze manier moet.. :/
En een film als Mad Max die op veel vlakken Jurassic World overschaduwt (het acteren, de actie, zo min mogelijk cgi, belachelijk goed camerawerk en editing, geen onlogische keuzes, etc) heeft de 400 miljoen nog niet eens bereikt. JW staat momenteel op anderhalf miljard (!!). Minions zit trouwens ook al bijna tegen de 400 miljoen aan. JW en Mad Max hadden trouwens beide een budget van ongeveer 150 miljoen.

Insidious (2010)Insidious (2010)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Ik vond het wel weer 's tijd voor een horror en aangezien ik deze nog niet gezien had en goede verhalen over had gehoord maar eens op gezet. Het is in principe gewoon een standaard horrorfilm: gezin, kinderen, huis dat spookt, sommigen geloven het niet maar daarna wel, etc. Het is echter best aardig uitgevoerd en hoewel het nergens echt eng wordt is het een prima horror. Naar het einde toe wel een tikkeltje over the top allemaal, maar dat mag de pret niet drukken :)
IMDb -- Insidious (2010) Wikipedia -- Insidious (2010) Bekijk trailer van Insidious (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insidious (2010)

Insidious: Chapter 2 (2013)Insidious: Chapter 2 (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Ook maar meteen deeltje twee gekeken en deze vond ik toch een stuk minder. Teveel van het over the top gebeuren uit het einde van het eerste deel helaas en wat de standaard "we vertellen nu wat meer over het verleden". Heel wat meer cliché momentjes dan in het eerste deel en da's jammer want het achterliggende idee van de films is best gaaf.
IMDb -- Insidious: Chapter 2 (2013) Wikipedia -- Insidious: Chapter 2 (2013) Bekijk trailer van Insidious: Chapter 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insidious: Chapter 2 (2013)

The Babadook (2014)The Babadook (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: NOT RATED
Nóg een horror! De trailer oogde best gaaf, maar ook hier een redelijk cliché verhaal. Moeder, zoontje, gekke shit in het huis, etc. Het probleem hier was echter dat het kind voor geen meter acteerde op sommige momenten en dus gewoon irritant overkwam (op een negatieve manier). De moeder acteerde soms ook echt belabberd en de personages kwamen naar mijn idee nooit echt lekker uit de verf. Naar het einde toe ging het horror-element ook nergens meer over en was het véél te overdreven.
IMDb -- The Babadook (2014) Wikipedia -- The Babadook (2014) Bekijk trailer van The Babadook (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Babadook (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Zo, 3 horrors dus, maar wat ik zo jammer vind is dat de personages altijd vrij leeg lijken. Ze hebben een dun achtergrondverhaaltje en that's it. Het is volgens mij héél zeldzaam dat de personages in een horror echt tot leven kom, dat je echt met ze mee leeft. In plaats daarvan wordt de hoop altijd gevestigd op schrikmomentjes en enge wezens. Best zonde want als je echt meeleeft kun je een film véél enger maken volgens mij.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

[...]

Zit zeker wat in. Één van de films die me uit mijn jeugd echt bij stond was Léon. Laatst was deze op TV en het komt dan toch heel anders over. Wel nog steeds episch en zeker beter dan een Jurassic World en Terminator Genisys, maar het was toch anders.

Al heb ik dit weekend Mad Max een tweede kans gegeven (eerste keer ben ik na een half uur gestopt) en ik moet zeggen dat ik het zeker wel tof vond. Oké het verhaal is flinterdun, maar de actie is zo lekker extreem en lang. Zoiets trekt me een film wel door. Mad Max was de film die me het juist niet waard leek om naar de bios te gaan, maar het zou juist wel de film zijn geweest die het waard was.

Volgende week eens zien wat Minions doet, eens heel wat anders.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ik vind jurassic park nog steeds episch! Het ziet er niet meer zo goed uit als je het vergelijkt met de films van de laatste jaren (behalve de t-rex:) ), maar verder klopt alles. Vooral de timing van de soundtrack. helemaal perfect! ALs je dat vergelijkt met jurassic world dan hebben ze die daar echt helemaal verstierd. beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 15:54

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

The Imitation Game (2014)The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Prachtige film. De tweede wereldoorlog boeit mij sowieso best wel, en dit draagt daar mooi aan bij. Zeer goed acteerwerk, omgeving en plot. Gewoon een echte must-see film!
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 08-05 23:00

SaN

Van het weekend Trouble With the Curve gekeken. Geen idee hoe die film zo'n hoog cijfer heeft op imdb. Vol met clichés, enorm voorspelbaar, en het acteerwerk vond ik ook niet geweldig.

Een 5 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
A Clockwork Orange (1971)A Clockwork Orange (1971)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: X
Plot: In future Britain, charismatic delinquent Alex DeLarge is jailed and volunteers for an experimental aversion therapy developed by the government in an effort to solve society's crime problem - but not all goes according to plan.
Als je eens gewoon een compleet andere film wil zien dan zo'n beetje alle anderen, kijk deze.

Ooit ben ik in het boek begonnen, maar ik kon er niets van volgen vanwege het taalgebruik. Veel engelse slang gemend met russisch en andere vage talen. De film is gelukkig een stuk beter te volgen.

Er zitten eigenlijk niet of nauwelijks bekende acteurs in (naar huidige maatstaven) en je valt van de ene verbazing in de andere. Waar gáát dit heen vraag jeje regelmatig af. Totdat het kwartje op 3/4 valt.

Het is een nogal grove film (ultra-violence zeggen ze zelf) maar dan wel naar maatstaven van de jaren 70, tegenwoordig zie je dit in zo'n beetje elke actiefilm. Maar weird blijft het.
Ook in de aankleding (haardracht, kleurgebruik) zie je de jaren 70 wel terugkomen, maar het is ook duidelijk dat het niet in het Engeland van de jaren 70 speelt.

De film is in Engeland door Kubrick zelf uit de roulatie gehaald en pas vanaf 2000 weer normaal te bekijken, vanwege het geweld.

Tja een must-see voor filmliefhebbers, die wel eens compleet wat anders willen. Maar om deze film nog eens te gaan kijken? Neuh.
IMDb -- A Clockwork Orange (1971) Wikipedia -- A Clockwork Orange (1971) Bekijk trailer van A Clockwork Orange (1971) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Clockwork Orange (1971)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Sarah's Key (2010)Sarah's Key (2010)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13
Plot: In modern-day Paris, a journalist finds her life becoming entwined with a young girl whose family was torn apart during the notorious Vel' d'Hiv Roundup in 1942.
Afgelopen weekend deze film gezien op NPO 2. Vond het persoonlijk een indrukwekkende film, die op indringende wijze een persoonlijke tragedie van de hoofdrolspeler (als gevolg van de oorlog) in beeld weet te brengen. Daarnaast spelen er nog wat andere verhalen door de film heen, die op een (voor mij) verrassende wijze tot ontknoping worden gebracht. Het was daardoor zeker geen saaie film om te kijken.

De film gaf me een unheimisch gevoel na afloop, wat voor mij bevestigt dat de regisseur de juiste toon heeft weten te zetten met dit verhaal. Het is ook weer geen pareltje, daarvoor zijn de karakters (m.u.v. de hoofdpersoon) te weinig uitgediept, mijns inziens.

Geen gezellige film voor een vriendenavond met bier en chips, maar wel een geschikte keuze als je geraakt wilt worden door het verhaal van een film.
IMDb -- Sarah's Key (2010) Wikipedia -- Sarah's Key (2010) Bekijk trailer van Sarah's Key (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sarah's Key (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
The Longest Ride (2015)The Longest Ride (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Deze film afgelopen weekend met mijn vriendin gekeken. De film begon wat traag i.m.o. en op een gegeven moment wilde ik eigenlijk stoppen met kijken, de film wordt na ongeveer de helft toch nog leuk. Uiteindelijk zou ik hem toch aanraden als je een gezellig avondje met je vriendin/vrouw wil hebben.

Ik vond trouwens vooral het filmwerk tijdens het stierrijden erg goed en realistisch overkomen.
IMDb -- The Longest Ride (2015) Wikipedia -- The Longest Ride (2015) Bekijk trailer van The Longest Ride (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Longest Ride (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

[...]

Nee hoor. Mijn zoon van 12 vind Road Warrior en Beyond Thunderdome ook beter. Deel 1 vinden we dan weer de minste van de oude reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 13:59

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

IMDb: n/a
Prachtige film. Een beetje afgekeken van Benjamin Button, maar mooi om te zien.
IMDb -- The Age of Adaline (2015) Zoek meer informatie over The Age of Adaline (2015) op Google Zoek trailer van The Age of Adaline (2015) via Google Schrijf zelf een recensie over The Age of Adaline (2015)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Semi-Soet (2012)Semi-Soet (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Romance
Laatste tijd wat met ega op de bank wat minder bekende romcoms bekeken - gevonden door speurwerk op IMDb en handigheid via de bekende bronnen. Als een keuze naar een paar minuten rommel bleek dan ging die film meteen uit en naar de eeuwige digitale jachtvelden - er was altijd weer een volgende om te proberen. En geregeld hadden we op die manier na een paar pogingen echt wat aardigs te pakken.

Een voorbeeld daarvan is Semi-Soet, een Zuid-Afrikaanse romcom uit 2012. Opvallend alleen maar blanken in de hoofdrollen, met slechts incidenteel "zwarten" als figuranten. Blijkbaar een film gericht op de blanke markt in ZA, zonder dat het (gelukkig) aan apartheid of zoiets doet denken. (dan zou die bij mij meteen uitgegaan zijn)

Het verhaal is dertien-in-een-dozijn maar vlot en vakkundig gespeeld door aantrekkelijke acteurs in een duidelijke comedy setting. De film neemt zichzelf nergens serieus en treft de juiste toon voor het verhaal. Leuk voor ons Nederlanders is dat de film geheel Afrikaans gesproken is zodat na enige gewenning het voor ons goed te volgen is. De versie die ik te pakken had gekregen had ook geforceerde Engelse ondertitels, maar meestal negeerde ik die. De humor was hier en daar best apart en de sfeer doet soms Nederlands aan (op een positieve manier bedoel ik dat, het doet niet houterig aan zoals geregeld in Nederlandse film te zien is.).

Als je film nooit zal zien heb je echt geen meesterwerk of hoogtepunt in de filmkunst gemist of zo, dus geen enkele zorg, maar om met vriendin/vrouw eens lekker gelaxed naar een romcom te kijken kan je een slechtere keus maken. En het Afrikaans maakt het weer eens wat anders.
IMDb -- Semi-Soet (2012) Wikipedia -- Semi-Soet (2012) Bekijk trailer van Semi-Soet (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Semi-Soet (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat lijkt me nu best eens leuk om een film in het Afrikaans te horen. Bedankt voor de tip. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Midnight Run (1988)Midnight Run (1988)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 126min. | MPAA: R
Gisteren deze film opgezet. Met 2 uur leek het me een leuke zit. De realiteit was dat de film toch wel heel erg traag is en daar niet veel verandering in komt gedurende de film.

Simpel voorbeeld; Ze stappen uit het vliegtuig en stappen in de auto met 5 man. Daarna rijden ze weg en blijft het shot op dezelfde stand totdat alle auto's voorbij zijn gereden. Eer dat ze uberhaupt in de auto zijn gestapt is er weer een paar minuten voorbij.

Er kwam gewoon geen vaart in, terwijl ik wel echt heb gelachen en genoten van het acteerwerk van De Niro en Charles Grodin. De setting en sfeer was ook gewoon goed.

Als de film iets minder langdradig was op sommige momenten en wat meer snelheid had gehad (bij een dergelijke film vaak wel nodig), dan had het voor mij een topper geweest. Nu nog steeds goed, maar niet wat het had kunnen zijn....

Daarom een 7,5
IMDb -- Midnight Run (1988) Wikipedia -- Midnight Run (1988) Bekijk trailer van Midnight Run (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Midnight Run (1988)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Marshland (2014)Marshland (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 105min.
Plot: In the MARSHLAND a serial killer is on the loose. Two homicide detectives who appear to be poles apart must settle their differences and bring the murderer to justice before more young women lose their lives.
Als fan van 'buitenlandse' films, waarmee ik bedoel de films die niet uit Holly- of Hillywood komen, gisteravond dus even een bezoekje gebracht aan de film La Isla Minima. Een Spaanstalige thriller die dit jaar nog 10 beeldjes in de wacht sleepte tijdens de Spaanse Oscars (Goyas).

Na het zien van deze film kan ik niet anders dan zeggen dat dit meer dan terecht is, want het geheel is echt een dijk van een film. De cinematography met oa zeer fraaie helikopter achtige shots van het landschap is zeer fraai.

Daarnaast is een van de grote pluspunten de manier hoe het verhaal verteld wordt. Als kijker wordt je continue dichtbij de hoofdrolspelers geplaatst. Dit zorgt ervoor dat jij als kijker niet meer weet dan de detectives zelf wat dus resulteert in een spanningsopbouw van jewelste. Wanneer ze bijvoorbeeld een stake-out in de auto hebben komt het beeld ook van de achterbank af. Geen close-ups van wat er in de verte gebeurd dus.

Ondanks dat twee detectives die elkaars tegenpolen zijn misschien al vaak is voorgekomen voelt het heel fris aan in de film doordat ze als gelijkwaardig worden neergezet. Ze hebben als het ware beide een doel in de film, maar clashen geregeld. Het acteerwerk draagt hier tevens aan bij en zorgt voor genoeg spanning op zichzelf.

Al met al dus een zeer goede film die ik aan iedereen kan aanraden.
IMDb -- Marshland (2014) Wikipedia -- Marshland (2014) Bekijk trailer van Marshland (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Marshland (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:39
A Clockwork Orange... wat een fijne film is dat toch! Hele rare film eigenlijk, niet meer echt van deze tijd maar wel heeeel goed vond ik.
Film die ik gisteren gezien heb:

Interstellar (2014)Interstellar (2014)
IMDb: n/a
Ik verwachtte veel van deze film, ook omdat Matthew McConaughey erin zit.

Maar eigenlijk ben ik wat teleurgesteld.
De film is op zich wel goed in elkaar, goede verhaallijn, goed acteerwerk, goed camerawerk, afwisseling etc.
Maar ik snapte maar weinig van al dat gepraat over zwaartekracht, singulariteit en die filosofie steeds erom heen. Kreeg de hoofdlijnen wel mee dus kon gelukkig wel kijken en werd niet echt verrast doordat ik iets van die theorieën miste maar vond het wel vervelend.

En, het blijft natuurlijk wel weer wat Amerikaans: een man die zijn gezin weer mist en zo...zucht. Pffff ik werd daar ook al wat tureluurs van bij Gravity en nu moest het blijkbaar weer...er moet iets van doorsnee Amerikaans sentiment in zitten. Je zou maar eens niet scoren als film.
Erg jammer, daardoor krijg ik toch 13 in een dozijn gevoel.
Bleef wel genoeg over om deze film enigzins uniek te noemen gelukkig.
Denk trouwens dat hij in de bioscoop met die beelden wel wat leuker is om te zien dan thuis op mijn grote led tv.

Maar al zou ik de het gezwets over die theorien en dat onnodige sentiment niet meenemen in mijn beoordeling dan nog ik ben ik niet weg van deze film. Ik hou wel van science fiction films of wat er in de buurt komt maar deze film kon mij gewoon niet boeien, was blij dat hij voorbij was.
Een 6 voor datgene wat wel goed eraan was.
IMDb -- Interstellar (2014) Zoek meer informatie over Interstellar (2014) op Google Zoek trailer van Interstellar (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)

[ Voor 90% gewijzigd door Harribo op 14-07-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:35
Harribo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:09:
A Clockwork Orange... wat een fijne film is dat toch! Hele rare film eigenlijk, niet meer echt van deze tijd maar wel heeeel goed vond ik.
Inderdaad een hele fijne film als er mensen over je schouders meekijken... Sindsdien blader ik regelmatig de Parents Guide door op IMDB als de film 16/18+ is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
The Judge (2014)The Judge (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 141min. | MPAA: R
Net klaar met het kijken naar The Judge.
Deze film valt zeker niet tegen. Het is wel een film waarbij je redelijk goed moet opletten. Ik heb de film gekeken maar heb af en toe wat met mijn telefoon gespeeld, waardoor ik soms dingen gemist heb en dat is iets wat je niet wil bij deze film.

De film gaat over een advocaat die naar zijn geboorteplaats terug gaat omdat zijn moeder overleden is, hierbij draait het verhaal vooral om hem en zijn vader (een rechter - the judge). Hij en zijn vader hebben een slechte relatie. Ik vind dat dit heel realistisch in beeld is gebracht, en dat deze relatie goed te begrijpen is als je je in beide personages verplaatst.

De rollen vind ik sterk neergezet, ik vond het grappig om Vincent D'Onofrio (Glen Palmer - de broer van de hoofdrolspeler) een andere rol te zien vervullen dan de badguy in Daredevil :+
Ik vond hem deze rol aardig neerzetten. Omdat hij in Daredevil kaal is en geen baard heeft, heb ik een tijd zitten denken waar ik deze acteur ook alweer van kende, maar door bepaalde manier van praten en lichaamshouding wist ik het weer.

Even terug naar de film: ik vond het een goede film, geen mega topper, maar zeer geschikt voor een vermakelijke avond.
IMDb -- The Judge (2014) Wikipedia -- The Judge (2014) Bekijk trailer van The Judge (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Judge (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.6 7.6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08-05 18:39
Batman Begins (2005)Batman Begins (2005)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 140min. | MPAA: PG-13
Nadat de ouders van Bruce Wayne vermoord worden, gaat hij naar Azie om te leren hoe hij het "kwaad" kan uitschakelen...

Qua setting en sfeer is dit een standaard superhelden film. Goed tegen kwaad. Redelijk standaard types. Het is natuurlijk wel verdomd goed gedaan en de sfeer is zo lekker dat je echt in de film wordt getrokken. Daarbij zijn de acteurs steengoed.

Waar ik de Dark Knight al veel te vaak heb gezien, vallen bij deze heel veel details op die ik nooit had gezien.
IMDb -- Batman Begins (2005) Wikipedia -- Batman Begins (2005) Bekijk trailer van Batman Begins (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Batman Begins (2005)

The Dark Knight (2008)The Dark Knight (2008)
IMDb: 9.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 152min. | MPAA: PG-13
"Because he's the hero Gotham deserves, but not the one it needs right now. So we'll hunt him because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent guardian, a watchful protector. A dark knight."

Waar Batman Begins nog echt een standaard superheldenfilm is, trekt deze het genre naar heel nieuw niveau. De driehoeksverhouding tussen de Joker, Harvey Dent en Batman is fantastisch. Rol van Heath Ledger is fantastisch, maar ook hoe Harvey Dent langzaam volledig ontspoort... heerlijk! Maar de sfeer maakt deze film. Door de realistischere setting en de flow klopt het helemaal.

Voor mij is dit veruit de beste film uit de trilogie en mijn favoriete film. "Either you die a hero, or you live long enough to become a villain."

IMDb -- The Dark Knight (2008) Wikipedia -- The Dark Knight (2008) Bekijk trailer van The Dark Knight (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dark Knight (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

The Dark Knight Rises (2012)The Dark Knight Rises (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Deze film is vreemde mix qua stijlen tussen de eerste en tweede film. Hij is niet zo "sprookjesachtig" als Batman Begins, maar ook niet zo realistisch als de Dark Knight. Jammer dat Christopher Nolan hier niet voor een derde stijl heeft gekozen.

Op alle punten vind ik het de minste film uit de trilogie en wellicht wel de slechtste film die Nolan heeft gemaakt. Het hangt gewoon teveel als los zand aan elkaar. De sfeer is nog steeds fijn en de acteurs doen hun best. Maar de karakters lijken er bij gegrepen te zijn en ook het verhaal kan het niet redden.
IMDb -- The Dark Knight Rises (2012) Wikipedia -- The Dark Knight Rises (2012) Bekijk trailer van The Dark Knight Rises (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dark Knight Rises (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.0 7.0 / 10

The Prestige (2006)The Prestige (2006)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
”Elke goede goocheltruc bestaat uit drie aktes. De eerste akte heet "the pledge": de goochelaar laat je iets heel gewoons zien. Natuurlijk is het dat waarschijnlijk niet. De tweede akte heet "the turn": de goochelaar laat het gewone ding iets buitengewoons doen. Als je nu naar het geheim zoekt, zal je het niet vinden. Daarom is er een derde akte, “the prestige”. Dit is het gedeelte met alle verrassing en verbazing, waarin levens op het randje balanceren en je iets shockerends ziet wat je nog nooit gezien hebt.”

De opbouw van de film is vergelijkbaar. Het gaat over twee rivaliserende goochelaars (Hugh Jackman en Christian Bale). De strijd loopt volledig uit de hand. Vooral Hugh Jackman valt me op, omdat ik bijna het idee had dat ik naar iemand anders aan het kijken was. De laatste jaren heeft hij natuurlijk vooral actierollen gespeeld, dan is dit een verademing.

Het blijft een aanrader. Mooi ook om te zien dat de film bijna 10 jaar oud is, maar niets aan kracht heeft ingeboet.
IMDb -- The Prestige (2006) Wikipedia -- The Prestige (2006) Bekijk trailer van The Prestige (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Prestige (2006)

Centurion (2010)Centurion (2010)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: R
Voor mij de film van de gemiste kansen. De omgevingen zijn prachtig en het is allemaal best aardig in beeld gebracht. Michael Fassbender speelt het goed. Alleen de film is verschrikkelijk 1-dimensionaal. Je leeft totaal niet mee met de andere hoofdpersonen en ook de Picten / Schotten krijgen nauwelijks een ziel.

Leuk achteloos vermaak, maar meer ook niet.
IMDb -- Centurion (2010) Wikipedia -- Centurion (2010) Bekijk trailer van Centurion (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Centurion (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.0 6.0 / 10

[ Voor 100% gewijzigd door Hoedje op 15-07-2015 11:14 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
Self/less (2015)Self/less (2015)
IMDb: N/A | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Plot: An extremely wealthy man, dying from cancer, undergoes a radical medical procedure that transfers his consciousness into the body of a healthy young man. But all is not as it seems when he ...
Gisteren in de sneakpreview gezien in Pathe Groningen.

Veel gebeurtenissen in deze film kan je van kilometers ver aan zien komen.
O.a. de verhaallijn en het einde. Dat de verhaallijn vlinterdun is geeft opzich niet heel veel, het kijkt wel makkelijk weg. Tevens is er voldoende actie aanwezig.
Verder prima acteer werk.

Leuke film maar niet bios waardig. Goed om toevallig in de sneak tegen te komen.

IMDb -- Self/less (2015) Wikipedia -- Self/less (2015) Bekijk trailer van Self/less (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Self/less (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wanderlust (2012)Wanderlust (2012)
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy | Runtime: 98min. | MPAA: R
Laatst gekeken (voor de tweede keer na lange tijd) omdat hij op tv was. Leuke film met leuke humor. Sommige stukken zijn wat minder, maar zeker leuk voor een vermakelijke avond waar je lekker om kan lachen!

Redelijk goed gespeelde personages, waarbij je je aan sommige echt enorm kan ergeren.

spoiler:
Vooral aan Seth ergerde ik me rot, maar dat was natuurlijk ook zijn rol :P ik lag echt dubbel toen hij dat huis verkocht had en zei "Everyone would have done the same, for 11.000 dollars!" :+

IMDb -- Wanderlust (2012) Wikipedia -- Wanderlust (2012) Bekijk trailer van Wanderlust (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wanderlust (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
The Age of Adeline in een notendop:

Nadelen van onsterfelijkheid: Kans dat je in bed belandt met de zoon van je ex.
Voordelen van onsterfelijkheid:
spoiler:
Je bent heel goed in Trivial Pursuit.

+8 punten voor het uiterlijk van Blake Lively
+2 punten voor Michiel Huisman

-2 punten voor de oppervlakkigheid
-3 punten voor de narrator die uitlegt wat je ziet en de random details over de Bowman principle
-1 punt voor het optreden van Harrison Ford "Adaline!?"
IMDb -- The Age of Adaline (2015) Wikipedia -- The Age of Adaline (2015) Bekijk trailer van The Age of Adaline (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Age of Adaline (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:24

amas

Law of Nature: Chaos

Inside Out (2015)Inside Out (2015)
IMDb: 8.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG
In een tijd van reboots en sequels van sequels heeft Disney gelukkig nog wel originele ideeën. En met Inside Out hebben ze ideeën wel heel letterlijk genomen. De hele film draait namelijk om de tot leven gebrachte emoties en gedachten van de 11-jarige Riley in de vorm van kleurrijke figuurtjes. De vijf emoties: plezier, verdriet, angst, woede en afkeer moeten er voor zorgen dat Riley na een moeilijke verhuizing weer positief in het leven gaat staan. De emoties staan natuurlijk allemaal recht tegenover elkaar, en dat brengt de nodige problemen met zich mee.

Disney films zijn altijd uniek geweest in de zin dat ze voor zowel de kleinsten als de ouderen leuk zijn. Zo ook met deze film, de jongeren kunnen zich vermaken met de vrolijke animaties en leuke slapstick humor, terwijl de ouderen de woordgrappen en herkenbaarheid van de emoties kunnen waarderen. Dat maakte de film voor ook zo goed, iedereen heeft wel deze vijf emoties kunnen voelen en dat maakt dat de film - voor mij in ieder geval - zo doeltreffend is.

Inside Out is echt een zeer geslaagde film. De animatie is goed, verhaal zit leuk in elkaar, er zijn weinig clichés en de grappen zijn goed uitgedacht. Ik heb na de film nog een kwartier met een glimlach gelopen en dan doet een film toch iets goed.

IMDb -- Inside Out (2015) Wikipedia -- Inside Out (2015) Bekijk trailer van Inside Out (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inside Out (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Lava (2014)Lava (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Short, Romance | MPAA: G
Extra mini review Pixar short "Lava"
De Pixar short zet de legendarische reeks shorts keurig voort. Catchy muziek tezamen met een kort maar krachtig verhaaltje zorgt ervoor dat de zaal helemaal in "awwwww" is.
IMDb -- Lava (2014) Wikipedia -- Lava (2014) Bekijk trailer van Lava (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lava (2014)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08-05 18:39
Marshland (2014)Marshland (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 105min.
Naar aanleiding van de review hierboven deze ook gekeken. Op eerste gezicht heeft het wat weg van True Detective (eerste seizoen), maar niet zo over the top.

Over het algemeen zijn Spaanse films heel goed in de sfeer en ook La Isla Minima stelt niet teleur. Door het realisme lijkt alles ook harder aan te komen (denk ook aan een Gone Girl). Iets wat bij meer traditionele hollywood films eigenlijk nooit lukt. Ik heb sowieso een zwak voor Spaanse films. En dit is zeker een aanrader!

spoiler:
Gaaf ook dat je door de laatste scene gaat twijfelen of de gruwelijke confrontatie op het einde wel echt nodig was... terwijl ik dat tijdens het einde helemaal niet had.
IMDb -- Marshland (2014) Wikipedia -- Marshland (2014) Bekijk trailer van Marshland (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Marshland (2014)

The Treatment (2014)The Treatment (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 131min.
Deze film had ik een tijdje terug gezien. En door La Isla Minima moest ik hier weer aan denken.

Je moet films eigenlijk niet vergelijken. Maar ook dit is een donkere thriller, waarbij het gaat om sexueel geweld. Toch vond ik dat in De Behandeling teveel geprobeerd wordt om de sfeer neer te zetten i.p.v. de sfeer daadwerkelijk nte leven. Het voelde voor mij niet echt realistisch meer. Het verhaal is goed, de acteurs doen het goed... maar toch klopte voor mij niet. Ik werd er niet ingetrokken, zoals bij de film hierboven.

Zeker geen slechte film, maar "in vergelijking met" is het duidelijk waar mijn voorkeur naar uitgaat.
IMDb -- The Treatment (2014) Wikipedia -- The Treatment (2014) Bekijk trailer van The Treatment (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Treatment (2014)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

amas schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:29:
Inside Out (2015)[afbeelding]
In een tijd van reboots en sequels van sequels heeft Disney gelukkig nog wel originele ideeën. En met Inside Out hebben ze ideeën wel heel letterlijk genomen. De hele film draait namelijk om de tot leven gebrachte emoties en gedachten van de 11-jarige Riley in de vorm van kleurrijke figuurtjes. De vijf emoties: plezier, verdriet, angst, woede en afkeer moeten er voor zorgen dat Riley na een moeilijke verhuizing weer positief in het leven gaat staan. De emoties staan natuurlijk allemaal recht tegenover elkaar, en dat brengt de nodige problemen met zich mee.

Disney films zijn altijd uniek geweest in de zin dat ze voor zowel de kleinsten als de ouderen leuk zijn. Zo ook met deze film, de jongeren kunnen zich vermaken met de vrolijke animaties en leuke slapstick humor, terwijl de ouderen de woordgrappen en herkenbaarheid van de emoties kunnen waarderen. Dat maakte de film voor ook zo goed, iedereen heeft wel deze vijf emoties kunnen voelen en dat maakt dat de film - voor mij in ieder geval - zo doeltreffend is.

Inside Out is echt een zeer geslaagde film. De animatie is goed, verhaal zit leuk in elkaar, er zijn weinig clichés en de grappen zijn goed uitgedacht. Ik heb na de film nog een kwartier met een glimlach gelopen en dan doet een film toch iets goed.

[afbeelding] 9.5 / 10

Lava (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Short, Romance | MPAA: G
Extra mini review Pixar short "Lava"
De Pixar short zet de legendarische reeks shorts keurig voort. Catchy muziek tezamen met een kort maar krachtig verhaaltje zorgt ervoor dat de zaal helemaal in "awwwww" is.
[afbeelding] 8 / 10

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Once Upon a Time in America (1984)Once Upon a Time in America (1984)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 229min. | MPAA: R
De derde in de Once Upon a Time trilogy. Die in het western kennen we allemaal wel en was OK.

Deze film is echter wel erg traag. Dat kan ik hebben als het bijdraagt aan de film, maar voor mij doen al die ellenlange scènes het niet.

En het begint standaard te worden met De Niro films. Ik kan me niet verplaatsen in de karakters, geen likeable karakters. Zeker De Niro niet.

Wat moet ik denken van iemand die de liefde van zijn leven verkracht achterin een auto? En wat wil Leone bereiken met de scène er vlak na waarin hij richting het strand loopt met een zielig achtergrond liedje? Owh en in de scène erna naar een hoerentent gaat en een hoer probeert te neuken (hij valt in slaap). Moet ik dan medelijden met hem hebben? Iets anders kan ik niet bedenken. Het werkt in ieder geval niet

De vrouwen komen er sowieso niet zo goed vanaf.

Ik snap niet zo goed waarom dit soort films zo goed gevonden worden.

Nee ook deze film met De Niro is niets voor mij.

(En ik moet nog één uur van de vier)

Edit: laatste uur doet wel wat voor het verhaal, maar ik kan nog steeds niets met de karakters.
IMDb -- Once Upon a Time in America (1984) Wikipedia -- Once Upon a Time in America (1984) Bekijk trailer van Once Upon a Time in America (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Once Upon a Time in America (1984)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Sunrise: A Song of Two Humans (1927)Sunrise (1927)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: NOT RATED
Plot: A married farmer falls under the spell of a slatternly woman from the city, who tries to convince him to drown his wife.
Dit keer een stille film uit 1927. Van een Duitse expressionistische regisseur voor een Amerikaanse studio. Maakt natuurlijk weinig uit, want er wordt niet in gesproken.

Wat wel uitmaakt is dat die Duitsers in de roaring twenties expressionisme flink in films gebruiken, Metropolis is ook zo'n mooi voorbeeld. Sunrise is een stuk minder expressionistisch, maar het valt zeker op door de vaak rare perspectieven.

Wat ik leuk vind bij dit soort oude films is dat ze flink aan het experimenteren zijn met film technieken. Dit was blijkbaar de eerste film met een fatosenlijk geluidsspoor en geluidseffecten. Daarnaast zijn er enkele lange tracking shots, die vaak zeer indrukwekkend zijn voor die tijd (en soms zelfs nu nog).

Het verhaal dan? Redelijk standaard verstoorde man/vrouw relatie die (hopelijk)hersteld wordt. Maar de manier waarop dat verteld wordt is gewoon mooi en tegelijkertijd spannend. Het fijne aan stille films is dat de emoties altijd visueel overdreven worden. En dat helpt bij het meeleven.

Beste stille film? Hmm Metropolis is ook wel erg goed. Het is voor mij in ieder geval duidelijk dat de Duitsers heer en meester zijn van het stille film tijdperk.
IMDb -- Sunrise (1927) Wikipedia -- Sunrise (1927) Bekijk trailer van Sunrise (1927) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sunrise (1927)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Divergent (2014)Divergent (2014)
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Gister Divergent voor een tweede keer gekeken, want vanavond is het vervolg (Insurgent) aan de beurt.
Ik vind het best een gave film. Leuke personages en het verhaal heeft me redelijk te pakken.

Wat ik wat minder vind:
spoiler:
- Beatrice lijkt nogal snel over de dood van beide ouders heen
- In de scene dat ze met Four/Tobias vecht, waar zijn haar broer en de vader van Tobias? Die wachten maar gewoon terwijl ze schoten horen en zo?

Zo zijn er nog wel wat dingen die ik minder goed vond tijdens het kijken. Verder toch wel vermakelijk en het kijken zeker waard.
IMDb -- Divergent (2014) Wikipedia -- Divergent (2014) Bekijk trailer van Divergent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Divergent (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb wat tijd over dit weekend, dus lekker veel films:

The Treasure of the Sierra Madre (1948)The Treasure of the Sierra Madre (1948)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 126min. | MPAA: NOT RATED
Plot: Fred Dobbs and Bob Curtin, two Americans searching for work in Mexico, convince an old prospector to help them mine for gold in the Sierra Madre Mountains.
Een film met Humphrey Bogart over goud, haat en vriendschap.

Beetje saaie, voorspelbare film. Het is weel heel duidelijk dat Bogart door gaat draaien. Ook het einde zie je mijlenver aankomen. Daarnaast zijn de indianen verschrikkelijk stereotype dom. Nogal racistisch alsmede hrtmij vraagt.

Desalniettemin heb ik me vermaakt. En dan vooral door de nestor gespeeld door Walter Huston.
IMDb -- The Treasure of the Sierra Madre (1948) Wikipedia -- The Treasure of the Sierra Madre (1948) Bekijk trailer van The Treasure of the Sierra Madre (1948) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Treasure of the Sierra Madre (1948)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Full Metal Jacket (1987)Full Metal Jacket (1987)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, War | Runtime: 116min. | MPAA: R
Plot: A pragmatic U.S. Marine observes the dehumanizing effects the U.S.-Vietnam War has on his fellow recruits from their brutal boot camp training to the bloody street fighting in Hue.
Na A Clockwork Orange nog een Kubrick film deze week.

Full Metal Jacket is op te delen in 2 of 3 stukken. Het eerste deel is gelijk het beste deel en eigenlijk ook een afgerond verhaal. In dit eerste deel worden de verse marines flink uitgeleefd door hun drill instructie. Een erg goede, onuitstaanbare trouwens. De acteur steelt in dit deel de show.

Deel 2 en 3 zijn wat meer standaard Vietnam film delen en daardoor ook wat minder interessant. Alhoewel het laatste deel flijnk spannend is, houdt de film wel wat abrupt op. Alsof er nog wat achteraan moet eigenlijk.

Niet de meest samenhangende film van Kubrick, maar alleen al om het eerste deel zeer waard om te kijken.
IMDb -- Full Metal Jacket (1987) Wikipedia -- Full Metal Jacket (1987) Bekijk trailer van Full Metal Jacket (1987) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Full Metal Jacket (1987)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Jelte schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:57:
Full Metal Jacket (1987)[afbeelding]
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, War | Runtime: 116min. | MPAA: R
Plot: A pragmatic U.S. Marine observes the dehumanizing effects the U.S.-Vietnam War has on his fellow recruits from their brutal boot camp training to the bloody street fighting in Hue.
Na A Clockwork Orange nog een Kubrick film deze week.
In dit eerste deel worden de verse marines flink uitgeleefd door hun drill instructie. Een erg goede, onuitstaanbare trouwens. De acteur steelt in dit deel de show.
[afbeelding] 8 / 10
Het mooie is dat Wikipedia: R. Lee Ermey zelf gewoon marinier/drill sergeant is geweest en zijn hele manier van doen al in zijn natuur zit. Goed gecast imo :D

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Insurgent (2015)Insurgent (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Eerder vandaag een review over het eerste deel (Divergent) geplaatst. Die film kon me wel bekoren. Ook na het zien van deze film, wil ik graag het laatste deel zien (welke opgesplitst wordt in 2 films).

Ik vind (nog steeds) dat de films veel gelijkenissen en overeenkomsten tonen met de Hunger Games reeks. Ik moet zeggen dat ik dan Hunger Games wel een stuk beter vind.

Ik vind het tweede deel niet veel beter, maar ook zeker niet slechter dan het eerste deel. Ik laat deze film 0,1 hoger scoren, omdat ik een aantal scenes de CGI wel erg goed vond. Echter bij de eind scene was het echt bagger.

spoiler:
De scene waarin alle fracties naar de muur gaan lopen, echt wat slecht. Die mensen lijken geen mensen, ook telkens dezelfde terugkerende kleuren mensen.
.

Als dit laatste beter was geweest had de film nog iets hoger gescoord. Al met al boeide de film me de hele tijd, wel een aanrader dus.
IMDb -- Insurgent (2015) Wikipedia -- Insurgent (2015) Bekijk trailer van Insurgent (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insurgent (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.1 7.1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Laatste voor vandaag:

Rashomon (1950)Rashomon (1950)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 88min. | MPAA: UNRATED
Plot: A heinous crime and its aftermath are recalled from differing points of view.
Van dezelfde maker als Shichinin no samurai (Zeven Samurai), Yojinbo en Ikiru. Van dat rijtje heb ik alleen de eerste noig gezien. Maar samen met deze ben ik erg benieuwd naar de laatste twee.

Het is Japans en duidelijk oud. Daardoor is het niet echt een gangbare westerse film (dûh). Maar het verhaal en hjoe het wordt weergegeven zijn wat mij betreft zeker interessant.

Er wordt een dode samurai gevonden en de vraag is natuurlijk wat er is gebeurt. Je hoort/ziet dat in de film vanuit 4 perspectieven van vier betrokkenen. Maar welke nu de waarheid is, weet je niet. Aan het eind van de film vraag jeje ook af óf er wel iemand volledig de waarheid spreekt. Waarschijnlijk niet, want zo is de mens. Niet alleen in Japan.
IMDb -- Rashomon (1950) Wikipedia -- Rashomon (1950) Bekijk trailer van Rashomon (1950) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rashomon (1950)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

miicker schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:15:
Divergent (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Gister Divergent voor een tweede keer gekeken, want vanavond is het vervolg (Insurgent) aan de beurt.
Ik vind het best een gave film. Leuke personages en het verhaal heeft me redelijk te pakken.

Wat ik wat minder vind:
spoiler:
- Beatrice lijkt nogal snel over de dood van beide ouders heen
- In de scene dat ze met Four/Tobias vecht, waar zijn haar broer en de vader van Tobias? Die wachten maar gewoon terwijl ze schoten horen en zo?

Zo zijn er nog wel wat dingen die ik minder goed vond tijdens het kijken. Verder toch wel vermakelijk en het kijken zeker waard.
[afbeelding] 7 / 10
Thanks voor de reminder. Moet Insurgent ook nog kijken!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 22:48
Ik vond Jurassic World wel lekker wegkijken en best te versmaden. Het was wel overduidelijk dat de film gesponsord werdt door Mercedes en Samsung.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:39
Ff wat huishoudelijk: die UBB generator vindt geen films meer, klopt dat of is dit een bug? Bijv. Interstellar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 07-05 22:18
Als je op de IMDB-code zoekt (tt0816692) dan vindt 'ie 'm wel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:42:
Ff wat huishoudelijk: die UBB generator vindt geen films meer, klopt dat of is dit een bug? Bijv. Interstellar
Makkelijkst, vind ik, is om op imdb de film op te zoeken en de hele link naar de film op imdb in de zoeker te plakken. Alleen nummer zoals Hahn zegt, kan ook, maar is net weer een handeling meer wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Inside Out (2015)Inside Out (2015)
Enorm van genoten! Ik was vooraf al erg enthousiast en verwachtingen waren wat hoog gespannen. Maar deze film maakte het gelukkig waar. Het plot is simpel: Verandering van karakter bij heftige gebeurtenissen tijdens opgroeien (een grote verhuizing naar een andere stad) en het omgaan met (al) je emoties die je daarbij nodig hebt.

Leuke (wat platte) karaktertjes: De 5 emoties. Maar vooral heel leuk uitgewerkt hoe tijdelijke opslag werkt, hoe het langetermijngeheugen werkt, waarom je sommige dingen toch altijd weer vergeet (en waarom je sommige dingen die je niet wilt onhtouden toch altijd onthoudt), je onderbewustzijn, het dromen (met een leuke knipoog naar Steve Jobs "reallity distortion field") en vele kleine behoorlijk intelligente grapjes. De film draait enorm sterk op en om het concept en de slimmigheidjes, maar draait ook om karakterontwikkeling van de hoofdpersoon (die je maar weinig echt ziet, speelt zich vooral in haar hoofd af). Maar ook de emoties zelf maken mooie ontwikkelingen door.

Wat niet zo vaak gebeurde (en wel heel leuk was), was hoe mensen onderling interacteren, wat voor gedrag ze vertonen en wat er dan intern achter dat 'control panel' gebeurde. De bekende scene uit de trailers met ma, pa en het kind zelf zit ook in de film, maar dan nog een stukje beter (meer context) en gedurende de film krijg je nog wat glimpsen in andermans hoofden, wat hilarische resultaten heeft.

Ik vond de film erg bevredigend in elk geval. Ook omdat het einde niet heel simpel 'en toen was alles goed' was, maar iets mooier gedaan. De film is denk ik ook een stevige tranentrekker :P. Je hoort wel dat de subtiliteit van dat einde aan veel kinderen voorbij gaat en zij het niet als mooi interpreteren en met een negatief gevoel de bios uit komen. Ik had dat niet, ik heb intens genoten van een mooie laag voor kinderen, een voor volwassenen en af en toe een snufje een intellectuele laag. Top!
IMDb -- Inside Out (2015) Wikipedia -- Inside Out (2015) Bekijk trailer van Inside Out (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inside Out (2015)

De film het ik overigens in de nieuwe Dolby zaal in Hilversum gezien. De voorfilmpjes waren echt exrteem indrukwekkend. De surround effecten waren het best wat ik ooit gehoord heb. Beeld ook helemaal top (en gaaf dat het in het donker ook echt aardedonker is), maar als ik heel eerlijk ben vond ik het geluid van spraak niet erg goed. Dat was een beetje wollig (met name sadness' stem, net een beetje *hoenk hoenk* geluid) en er zat een soort van echo in. Ik denk dat dat helemaal 'instellingen' is, want die klank kan je met een beetje moderne spullen zo recht krijgen en die timing moet denk ik ook beter kunnen. De zaal zelf was wel erg cool moet ik zeggen :).

Overigens vond ik het geluid wel (veel) beter dan de Pathe Imax in A'dam. Daar krijg je mij met geen stok meer in. Te schel, te hard, oordopjes gewenst! In zaal 7 van diezelfde bioscoop (H'sum) vond ik het geluid van spraak wel goed. Ze kunnen het wel :P.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 19-07-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Some Like It Hot (1959)Some Like It Hot (1959)
IMDb: 8.3 | Genre: Comedy | Runtime: 120min. | MPAA: NOT RATED
Plot: When two musicians witness a mob hit, they flee the state in an all female band disguised as women, but further complications set in.
Mijn eerste film met Marilyn Monroe. Een comedy en best een goede eigenlijk. Het feit dat ik flink heb gelachen en me niet heb lopen irriteren is altijd een plus bij een comedy en iets wat te vaak wel gebeurt.

De twee mannelijke hoofdpersonen komen in een all-girl band terecht en doen zich dus voor als een girl. En dat leidt natuurlijk tot hilarische taferelen. En je snapt de relatie met Marilyn Monroe vast ook wel. De twee mannelijke acteurs doen het ook zeer goed en natuurlijk.

Dat geldt trouwens ook voor Marilyn zelf. Ze is duidelijk goed in het mooi en onschuldig zijn. Wat een jurken heeft ze trouwens aan. En dat voor 1959. Vaak lijkt het of er alleen wat over haar tepels zit. De rest van haar borsten hobbelen vrolijk in het rond, want groot en zo te zien meestal zonder BH. Ik snap die adoratie wel van de mannen in die tijd ;)

De film krijgt zeker een 8, en voor Marilyn doe ik er een halfje bij.
IMDb -- Some Like It Hot (1959) Wikipedia -- Some Like It Hot (1959) Bekijk trailer van Some Like It Hot (1959) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Some Like It Hot (1959)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inside Out gaat niet echt over het veranderen van je karakter maar meer over een depressie. Het achter liggende doel van Pixer is ook i) het uitleggen/visualiseren van een depressie op een voor kinderen makkelijk te begrijpen manier en ii) om een depressie meer bespreekbaar te maken onder kinderen en ouders. Al met al inderdaad een zeer geschikte film voor zowel kinderen als ouders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Chip. schreef op maandag 20 juli 2015 @ 03:15:
Inside Out gaat niet echt over het veranderen van je karakter maar meer over een depressie.
Die depressie noem ik geen depressie, maar ik vind het vooral een middel voor karakterontwikkeling. Ik doe dit even tussen spoiler tags:
spoiler:
Ik dacht dat voor ik de film zag ook, maar de 'depressie' duurt maar twee/drie dagen. Dus of je dat een depressie noemt, is denk ik een kwestie van definitie. Wat ik juist zo mooi vond, is dat ze de gevolge van die heftige verandering laten zien. Haar karakter / kerngedrag was eerst gebaseerd op hele seperate 'eilanden': familie, vrienden, eerlijkheid, hockey en gek doen / apenstreken. Die eilanden stortten een voor een in door die depressie / emotionele verwarring, uitgebeeld als Joy die geen enkele ruimte geeft aan Sadness om haar emoties te uiten en waardoor ze in totale verwarring komt, om maar geen enkele herinnering 'droevig' te laten zijn (Sadness is niet out of control, het is ook op dat moment gewoon nodig dat ze de herinneringen droevig maakt).

Aan het eind van de film snap Joy dat Sadness nodig is om bepaalde zaken te verwerken en aan anderen duidelijk te maken dat er iets aan de hand is, om er weer overheen te komen. Als Joy en Sadness terug zijn, zijn de eilanden ingestort en maakt Sadness alle kernherinneringen 'blauw'. Riley barst hierop in groot verdriet uit en krijgt steun van haar ouders, waarop haar vertrouwen in familie weer herstelt en ze weer 'in touch' is met haar emotie.

Aan het eind van de film zijn die eilanden weer opgetrokken, maar is dat 'gek doen' eiland er niet meer (volwassener geworden) en zijn de andere eilanden (Kon ze zo snel niet zien) veel meer verweven met elkaar. Riley is complexer geworden en heeft geleerd dat ze haar emoties (ook verdriet) de ruimte moet geven om sterk uit een moeilijke situatie te komen.

Ik vind dat karakterontwikkeling :)

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 20-07-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Ant-Man (2015)Ant-Man (2015)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Plot: Armed with a super-suit with the astonishing ability to shrink in scale but increase in strength, con-man Scott Lang must embrace his inner hero and help his mentor, Dr. Hank Pym, plan and pull off a heist that will save the world.
Deze film gaat over een dief die makkelijk steelt, maar ook snel wordt opgepakt door de politie. Wanneer hij opnieuw in de cel komt te zitten na het terugbrengen van iets wat hij gestolen heeft, krijgt hij de helpende hand van notabene diegene die bestolen was. Samen proberen ze een gevaarlijk wapen te stelen zodat deze niet in de handen van verkeerde mensen komt.

Het is een typische film van Marvel. Een weinig spannend verhaal met af en toe wat grappen en wat actie. Niet elke grap is even geslaagd en de actie is nergens spectaculeer. De film leent veel uit de Spider-man en Iron-man reeks en is daardoor helaas nergens vernieuwend. Het komt niet op het niveau van bijvoorbeeld Guardians of the Galaxy.

Het is geen film die ik snel opnieuw zou kijken en een vervolg zie ik ook niet snel gebeuren. De end credits doen misschien anders vermoeden, maar de film is gewoon niet goed genoeg.
IMDb -- Ant-Man (2015) Wikipedia -- Ant-Man (2015) Bekijk trailer van Ant-Man (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ant-Man (2015)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:52

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren Minions gezien, mijn beoordeling:
Afbeeldingslocatie: https://digger2307.files.wordpress.com/2012/03/4ban.jpg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo dat was een paar dagen lekker films kijken. De volgende zal wat langer op zich laten wachten.

Ladri di Bciclette (Bicycle Thieves) (1948)Bicycle Thieves (1948)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 93min. | MPAA: NOT RATED
Plot: A man and his son search for a stolen bicycle vital for his job.
Eigenlijk een heel simpel verhaal, maar ook heel realistisch. De film schijnt dan ook in neo-realisytische stijl te zijn gemaakt. Iets wat de Italianen toen blijkbaar vaak deden.

Een werkloze krijgt een baan, maar dan heeft hij wel een fiets nodig. Na het verkopen van al hun linnen kunnen ze de fiets kopen. Maar die wordt natuurlijk gejat (niet echt een spoiler). De hoofdpersoon gaat met zijn zoontje heel Rome door om de fiets terug te vinden.

Het knappe van de film is dat je tijdens die zoektocht regelmatig plaatsvervangend ongemak, woede, frustratie en schaamte voelt. En dat met niet professionele acteurs. En dat bewijzen ze nog eens in de allerlaatste scène. Fantastisch.

Dat het allemaal op locatie in Rome is opgenomen draagt daar heel veel aan bij.

Kortom een hele goede film over eigenlijk iets alledaags.
IMDb -- Bicycle Thieves (1948) Wikipedia -- Bicycle Thieves (1948) Bekijk trailer van Bicycle Thieves (1948) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bicycle Thieves (1948)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Phoenix (2014)Phoenix (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, History | Runtime: 98min.
Een film die de andere kant van het verhaal laat zien: een gevangene van auswitz die vrij komt na de oorlog en terug gaat naar haar geliefden.
Bijzonder en origineel verhaal, goed ontvangen op het Toronto film festival.

Duits gesproken, maar wat een geweldige eindproduct.
IMDb -- Phoenix (2014) Wikipedia -- Phoenix (2014) Bekijk trailer van Phoenix (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Phoenix (2014)

[edit]
Foto klopt niet?!

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

JvS schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:12:
[...]
Die depressie noem ik geen depressie, maar ik vind het vooral een middel voor karakterontwikkeling. Ik doe dit even tussen spoiler tags:
spoiler:
knip
Mooi geanalyseerd en omschreven, ben het er helemaal mee eens. d:)b

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Plot: Ron Burgundy is San Diego's top rated newsman in the male-dominated broadcasting of the '70s, but that's all about to change for Ron and his cronies when an ambitious woman is hired as a new anchor.
Brilliant, niet te erg en niet te saai.

Cameos genoeg en het verhaal is slap. En je weet toch niet precies waar het naar toe gaat. Ook een heerlijke jaren 70tig gevoel.

Met een aantal interresante scenes: YouTube: Anchorman - Take me to Pleasure Town

Maar natuurlijk ook een gangwar tussen newsanchors.
IMDb -- Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) Wikipedia -- Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) Bekijk trailer van Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)

There is no place like ::1

Pagina: 1 2 ... 269 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.