Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 30
Acties:

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Mede-auteur:
  • jmxd
  • Registratie: september 2005
  • Niet online

jmxd

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?
Welkom in alweer het achtentwintigste deel van het GoT filmreview- en discussie-topic!

Heb je een film gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over een film? This is the place to be! ;)
Tips & 'regels'
Spoilers
Probeer geen spoilers vrij te geven! Ook niet als je denkt dat iets 'algemeen bekend' is. Bij sommige mensen kan dit niet het geval zijn, en de kans is groot dat je daarmee een stuk plezier in een film wegneemt
Probeer in je review dus enkel je mening neer te zetten, en niet uitbundig op het verhaal in te gaan. Mocht je vinden dat het toch belangrijk is om een gebeurtenis o.i.d. te vermelden doe dit dan tussen [spoiler] tags!
Houd dit echter wel binnen de perken, zodat het topic er niet als een CIA document uit komt te zien. Start desnoods een nieuw topic over de betreffende film :)

Inhoud van een review
Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p.

Opmaak van de review
Probeer bij het schrijven van een review in ieder geval een linkje naar de IMDb te plaatsen. Over het algemeen schrijft iedereen zijn review met behulp van Webgnome's UBB Generator. Deze zoekt automatisch alle info en een mooie cover er bij, en zorgt er voor dat het topic goed overzichtelijk blijft

Wat kan ik hier kwijt?
Je kan hier uiteraard je mening over films kwijt, maar ook mini-series & documentaires worden geaccepteerd. Discussie(s) over TV-series graag ergens anders!
UBB Generator & de recensie database
UBB Generator
Het wordt op prijs gesteld dat je bij het schrijven van een review Webgnome's UBB Generator gebruikt. Deze zoekt automatisch alle info bij een film, en zorgt er mede voor dat het topic er netjes en georganiseerd uit blijft zien.
Vragen, opmerkingen of feature requests met betrekking tot de UBB Generator kan je kwijt bij Webgnome.

De recensie database
Als je wil kan je ook je recensie achterlaten in de filmrecensie database. Zo kan hij later makkelijk door andere tweakers teruggevonden worden, ongeacht in welk deel of op welke pagina hij staat!
Veel kijkplezier! :Y)
Op- en/of aanmerkingen kunnen uiteraard via DM gestuurd worden

Albantar wijzigde deze reactie 12-10-2015 11:16 (5%)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-08 16:25
Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: In a stark desert landscape where humanity is broken, two rebels just might be able to restore order: Max, a man of action and of few words, and Furiosa, a woman of action who is looking to make it back to her childhood homeland.
Het is wat gewaagd hier een recensie over Mad Max: Fury Road plaatsen, zeker als de eindscore ruim onder het gemiddelde zit, maar toch:

Nee, deze film was het niet voor mij. Toegegeven, de recensies hier zorgden er al voor dat ik vooraf al een mening heb, maar desondanks:

In films, zeker sci-fi films, is het belangrijk dat je als kijker de initieele setting accepteert. Die is vaak flink anders dan je normale wereld, dus dat kan even wennen zijn. Zo moet je bij Star Wars de situatie van rebellen en 'the empire' met alle robots, aliens en zo accepteren; bij Star Trek moet je accepteren dat er een federatie is die er vrolijk op rondvliegt - en bij Mad Max heb je dus ook een bepaalde setting te accepteren. Doe je dat niet, dan ga je het erg moeilijk krijgen om je in te leven in de film en hoofdpersonen.

En daar ging het bij mij dus mis: rare hoofdpersonen, rare beslissingen, bizar gedrag (een gitaarspelende mafkees met wall-of-sound boven op een motorkap?!?)... het ging er bij mij niet in. Gecombineerd met de zwaar irriterende voice-over van Max aan het begin was het voor mij al snel bekeken en werd het niet echt beter. Kan je er een lading effecten en explosies tegenover zetten, maar zonder enige sympathie voor een hoofdpersoon wordt het dan geen spannend spektakel, maar uitzichtloos uitzitten van een film.

Lichtpuntje: zo rond twee-derde van de film, wanneer
spoiler:
de vrouwenkliek & max besluit om terug naar de Citadel te gaan
werd het voor mij beter. De setting was eindelijk ingesleten, de hoofdpersonen hadden wat karakter gekregen, de missie was wat duidelijker. Vanaf dat punt werd het enigzins spannend - en dat haalde het eindcijfer wat omhoog.

En nou kan je het de filmmaker aanrekenen (die zet een voor mij ongeloofwaardige setting neer), of mij aanrekenen (fantasieloze bejaarde...), maar voor mij was deze film daardoor niet meer dan een vijfje waard.
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: R
Ook ik heb Mad Max gekeken en doe mijn duit in mijn duit in het zakje.

Net als Max wordt je in het verhaal gedumpt. Maar nog minder dan Max heb je een idee in wat voor en wereld je terecht bent gekomen. Maar gaandeweg leer je door rond te kijken de wereld leren kennen. Leer je wat voor een man Immortan Joe is, wat het doel van Furiosa is. En waarom zaken zijn, zoals ze zijn. En dat is knap. Je kan het ook in dialogen laten vertellen, maar dat is eigenlijk maar saai.

En verhaal? Zo te zien gebeurd dit in slechts enkele dagen. Hoeveel kan er dan eigenlijk gebeuren. Er is precies genoeg dialoog en visuele hints om het geheel te kunnen snappen

En accepteer je zaken niet? Tja in het echte wereld weet je ook niet van alles de geschiedenis.

Visueel? Gezien in 2d, maar ook daarin erg mooi. Geweldige auto's met inventieve wapens die, behalve de gitarist, nog ergens realistisch zijn. Maar in 3d waarschijnlijk nog veel vetter.

Al met al een interessante zit. Een film die bewijst dat deze setting en uitvoering gewoon werkt. Vind ik hem fantastisch? Hmm, naar mijn smaak teveel actie en te weinig uitdaging voor mijn geest. Maar Fury Road is het ook voor mij zeker waard om nog eens te kijken.

IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
7.5 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
-oeps-

8088 wijzigde deze reactie 30-06-2015 11:05 (113%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-08 23:45

Angeloonie

The Division 2 Addict

Gisteren Minions gezien, mijn beoordeling:

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jeltel
  • Niet online
Grave of the Fireflies (1988)
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Drama, War | Runtime: 89min. | MPAA: UNRATED
Plot: A tragic film covering a young boy and his little sister's struggle to survive in Japan during World War II.
Als je niet geraakt wordt door deze film, heb je geen hart.

Een anime van studio Ghibli, dus luchtig zouje denken. Er zitten ook zeker een heleboel luchtige momenten in. Maar die maken het eigenlijk alleen maar erger.

Studio Ghibli kan echt animeren, met heel veel detail. En ook al is het Japan er gebeurt een heleboel met het kleine meisje waar ik mij heel goed in kon verplaatsen. Ze leert dingen die voor ons allen heel vanzelfsprekend zijn.

Bovenstaande verraad het al een beetje, maar ik heb wat tranen gelaten richting het einde. En dat doen heel weinig films. Of het moet komen doordat het me nu meer raakt met dat hummeltje wat hier boven in bed ligt.

Studio Ghibli lijkt steeds meer standaard een aanrader te zijn, zeker met deze film.
IMDb -- Grave of the Fireflies (1988) Wikipedia -- Grave of the Fireflies (1988) Bekijk trailer van Grave of the Fireflies (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Grave of the Fireflies (1988)
9.5 / 10

Zo en nu even bijkomen door nog wat meer Tweakers te lezen. Met zo'n gevoel ga ik niet lekker slapen.

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 17:44

steveman

"Be curious"

quote:
Musicmasters schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

Heb ik al een keer eerder gemeld....ik vind de nieuwe film van Mad Max alleen maar 3 of 4 keer de meest spectaculaire scene uit deel 2 herhalen namelijk die van de brandstof vrachtwagen die belaagd wordt. Beetje goedkoop om dat zo vaak te herhalen en daarmee de hele film te vullen. Ik vond het op een gegeven ogenblik zelfs saai en langdradig. Het echte speciale Mad Max sfeertje uit de oude films zit er gewoonweg niet in vind ik. Ik denk dat hij zo'n hoge score krijgt door de jongere generatie die de oude waarschijnlijk niet spectaculair vinden of niet kennen. Overigens vindt mijn zoon deel 2 en 3 ook beter. 1 vinden wij dan weer de minste vd cyclus.
Ik deel die mening met je. Na afloop had ik het gevoel van... WTF, waar ging dit nou eigenlijk over :? (Nu ken ik de oude Mad Maxen ook, dus dat hielp natuurlijk wel wat).

Maar goed, het imdb-cijfer zal over de komende maanden nog wel inkakken, nieuwe films beginnen volgens mij altijd wel vrij hoog.

Kijk voor de lol eens naar de cijfers in de Top 250, naar wat voor andere films ook een 8.4 krijgen daar.

http://www.imdb.com/chart/top

Ik noem maar een Das Boot, Return of the Jedi, Django Unchained... Films waarvan MM: Fury Road (ik denk in m'n hoofd trouwens steeds aan road fury...) niet eens in de schaduw mag staan imho.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• MrVegeta
  • Laatst online: 18:19

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

* Mond begint te schuimen...

Imo is Mad Max 1 van de beste actiefilms van de afgelopen ... 20 jaar. Kan me weinig actie films herinneren, maar Mad Max blijft nog een hele poos bij voor mij :). Inception scoort ook erg hoog, maar qua setpieces vind ik Mad Max beter uit de verf komen.

Het ging over een vrouw die andere vrouwen probeerde te redden van een gek. Onderweg komt ze een kerel tegen die gewoon probeert te overleven. Tijdens de film accepteert hij dat hij zich wellicht moet opofferen om deze vrouwen te redden. Dingen exploderen, lui gaan dood, auto's scheuren door de woestijn en motors doen coole stunts.

Je moet er ook niet meer achter zoeken. Niet elke film hoeft een verhaal met twists zoals The Prestige, of zo spannend te zijn als Prisoners. De film scoort zo hoog omdat een heleboel filmgangers het CGI hollywood actiefilm zat zijn. Dit was een frisse wind in dat opzicht, en ik denk (waardeer dat zelf ook het meeste aan de film) dat dat bijdraagt aan de hoge cijfer.

fuck spelling

MrVegeta wijzigde deze reactie 18-08-2015 16:48 (68%)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
deBennie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:00:
@MrVegeta, je weet dat MadMax: the Fury Road ook vol CGI zit?

http://www.theverge.com/2...gi-before-and-after-shots
http://www.fastcocreate.c...-mad-maxs-visual-wizardry

Wat CGI betreft, dit is een filmpje waarin goed wordt uitgelegd waarom CGI geen slecht ding is:
http://sploid.gizmodo.com...-actually-suck-1722388669

Ik vond t een briljante film trouwens. Enige tegenvaller vond ik de manlijke hoofdrolspeler. Maar dat mag de pret verder niet drukken. :)
Natuurlijk zit het vol CGI, maar grotendeels van de stunts en de voertuigen zijn echt. Maar zoals jouw filmpje laat zien ondersteund de CGI de echte actie. Dat filmpje trapt overigens nogal veel open deuren in.

CGI is nogal een tricky buisness. Avengers 2 zit er vol mee. Hulk vs Iron Man is 100% CGI, maar geen slechte scene (imo). En in Mad Max wordt CGI voornamelijk gebruikt om alles net wat beter er uit te laten zien, de explosies en crashes zijn grotendeels echt. Maar in andere films is de CGI weer heel storend, maar misschien heeft dat meer te maken met de algemene kwaliteit van de film.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13-08 23:16

Baseman77

We move

Ik vind Mad Max een aardige film, maar tegenvallend gezien de massa aan 10'en en enorm lovende reviews.
Een 7 of hooguit 7,5.

In de oude films is Mad Max de hoofdrolspeler en dankzij de 1e film ken je zijn achtergrond en begrijp je hem beter. Nu heeft hij een bijrol, is praten voor hem blijkbaar teveel gevraagd, moet je n.a.v. die 'geesten' er maar uitgaan dat hij enkele dierbaren heeft verloren en is zijn karakter ontzettend eendimensionaal. Zoals ik de hele film te simplistisch vind, ondanks de prima muziek en geweldige actie-scenes.

De ster van de film is Furiosa, waarom heet de film dan eigenlijk Mad Max?

PS: Na het kijken van de film ontdekte ik dat er comics bestaan waarin de achtergrondverhalen uitgelegd worden (een soort prequel), wat de film meteen stukken duidelijk maakt. Maar met een beter script was er veel minder noodzaak geweest om die comics te lezen.

• Wolfwood
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-08 18:07
Mad Max Fury Road kan gemakkelijk een titel krijgen die de lading beter dekt. Waarschijnlijk hebben ze het personage en dus ook de film naar hem genoemd vanuit commercieel standpunt.
Het personage een andere naam geven zou niets aan de film veranderd hebben.

Vond het geen slechte actiefilm, maar de actie was wel steeds (teveel van) hetzelfde.
7/10 voor mij.

445033

Superman Returns (2006)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 154min. | MPAA: PG-13
Voor mijn zoon opgezet. Trage film, slap verhaal, slechte effecten, oftewel geen aanrader. Zelfs mijn zoon was blij dat hij was afgelopen en naar bed kon. :)
IMDb -- Superman Returns (2006) Wikipedia -- Superman Returns (2006) Bekijk trailer van Superman Returns (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Superman Returns (2006)
5 / 10

• baronruud
Ik ga nooit meer naar de bioscoop. Tegenwoordig moet alles in 3d zijn. En door een dominant rechteroog, zie ik het 3d effect niet.
Heb daarom thuis maar een thuisbioscoop gemaakt :P Niet meer heen te rijden, pauze zetten, etc ideaal !

baronruud wijzigde deze reactie 25-08-2015 15:50 (9%)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:32

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
swampy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:42:\Let wel op het is een oude film en dat heeft zo zijn dingetjes. Maar perfect spel van Rutger Hauer en ja zelfs Harrison Ford.
Blade Runner is een sci-fi klassieker en verplichte kost voor elke filmliefhebber. Dan doen een paar kleine dingetjes er niet toe. ;)

"When you grow up your heart dies"

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:55
En natuurlijk de prachtig muziek van Vangelis.. O+

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:15

Kecin

Je keek.

quote:
xAn52 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:21:
War Book (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: N/A | Runtime: 92min.
Hoewel een film over een vergaderzaal niet zo heel spannend lijkt, kon deze film mij wel boeien. De karakters zijn voorspelbaar en het scenario ook. Maar toch. Een lekker sociaal experiment met als formule: macht + druk = beslissingen. Het blijft mooi te zien dat als je in een spel gezet word en iedereen meedoet, je snel vergeet dat het een spel is.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Thanks, n.a.v. jouw review deze film bekeken. Beviel goed, vooral dialoog in film trekt me enorm, dit is een en al dialoog.
Geef hem ook een 7.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• jimz93
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 13:13
Prisoners (2013)Prisoners (2013)
IMDb: n/a
vorige week prisoners gekeken érg sterke thriller die mij met regelmaat op het puntje van de stoel--> bank wist te krijgen, dat gebeurd me niet vaak hehe :9

Ik kon me erg goed inleven in de emoties en handelingen van de hoofdpersoon wat de film meer dimensie gaf.

Voor mij een absolute topper in zijn genre :)
Het waren 2 en een half plezierige uurtjes :D
IMDb -- Prisoners (2013) Zoek meer informatie over Prisoners (2013) op Google Zoek trailer van Prisoners (2013) via Google
9 / 10

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:50
offtopic:
Ter info. Ik ben op dit moment bezig om voor mijzelf een ubb Generator te ontwikkelen. Ik zal deze tzt op github zetten/publiek beschikbaar maken

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:04

SomerenV

It's something!

The Martian (2015)
IMDb: 9.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Vanavond deze film gezien in de JT in Eindhoven (Dolby Cinema, woohoo!) en wát een vette film! De cast is sterk en Matt Damon doet het wat mij betreft erg goed. Zitten een aantal grappige momenten in de film en een aantal spannende momenten. Het is allemaal niks dat we nog niet eerder gezien hebben en hier en daar is het ook wel voorspelbaar, maar ik heb de hele film volop genoten. Degene die met me mee was vond hem ook erg gaaf. De muziek was overigens overigens ook echt geweldig en totaal niet wat je zou verwachten, een beetje in hetzelfde stijltje als Guardians of The Galaxy, wat ik wel kan waarderen.

Wel een erg lege zaal overigens, ondanks dat dit de eerste dag was dat de film draaide.
http://meukje.nl/stars/?s=8.58.5 / 10

On a sidenote: de 3D-projector in de zaal had wat kuren. Op een gegeven moment viel het beeld van het linker oog weg waardoor de film in feite 2D werd (wat we beide absoluut niet erg vonden overigens). Daarna werd een pauze van 10 minuten ingelast om de problemen opgelost. Dat ging even goed maar tegen het einde liepen links en rechts niet meer sync (verschil van 1 of 2 frames). Gelukkig is The Martian overwegend een rustige film dus het stoorde niet héél erg. Ik merkte wel dat ik een lichte hoofdpijn begon te krijgen, wat niet zo raar is aangezien je linker en rechter oog beelden binnenkrijgen die niet sync zijn. Bij het verlaten van de zaal wel meteen excuses gekregen en een vrijkaartje voor een film naar keuze, dus prima opgelost wat mij betreft :) (lees: gratis naar Star Wars! _/-\o_ )

En voor de liefhebbers heb ik een Spotify-playlist gemaakt met muziek uit de film (gewoon omdat die zo heerlijk fout is :D )

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Prometheus is als het uitleggen van een grap: als je de grap uitlegt is er geen zak meer aan. Een van de dingen in de alien films is juist dat mysterieuze waar de aliens vandaan komen. DIt moet je niet gaan uitleggen. Doe je dat wel dan krijg je zo'n onvoorstelbaar gedrocht als prometheus. Slecht acteerwerk, nadruk op computeranimaties om te verbloemen dat de film eigenlijk niet veel voorstelt, en het onvoorstelbaar slechte concept wat achter die film zit. Totale verkrachting van de alien-reeks.

The enemy within

• sanre4l
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11:47
Ach jongens, laat die mensen gewoon die dan bijv Prometheus een bizar slechte film vinden.
Ik ging er verder ook niet op in want ik kan best begrijpen dat ik bepaalde dingen in een film op een bepaald moment gewoon erg kon waarderen, terwijl dat voor anderen zeer wrss niet zo hoeft te zijn geweest.

Ik vond het leuk omdat er allemaal theorieën in de film worden gebruikt, veel symboliek, en het acteer werk vond ik niet "slecht". Fassbender is een echte baas, en hij alleen maakte die film al voor mij.

Soms wat cliché, maar zeker te doen, overall was de film gewoon fascinerend omdat ik over van alles liep na te denken. Voor mensen die niet houden van een open einde, dikke PECH. :D
Ik heb dat nooit erg gevonden, terwijl mijn vrouw heel de film al -2 geeft bij een onfatsoenlijk einde.
Ik vond het toevallig bij Prometheus wel erg toepasselijk.

Nogmaals, ik heb er allang vrede mee gemaakt dat er velen zijn die prometheus slecht vonden.
Ik denk dat soms de waardering van een film ook echt met de setting en hoe je ermee in aanraking komt te maken heeft. Ik wist dat het gelinked was met de Alien v Predator series, maar kan mij daar vrij weinig van herinneren behalve dan mss de laatste film van die reeks.

Ik vond dan bijv Jurassic World toch echt vermakelijk (zou het een 6.5 geven), ook al was het on paper qua script, acteerwerk en andere factoren, niet echt een kwaliteit werk film. Misschien omdat ik het met de juiste mensen keek, lekker in de bios, en er absoluut niet veel van verwachtte.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 14:19
The Martian is weinig nieuws volgens mij, een aftreksel van Gravity. En dat vond ik ook een overrated film.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:38
quote:
Raynman schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:15:
[...]
Daar gaan we weer. Dit hele topic gaat over wat mensen van films vinden. Bij het vak Nederlands leer je op school teksten te herkennen (en te schrijven) als betoog (onder andere). Dat gaat niet met iets als minimaal één "ik vind" per alinea o.i.d. Deze reacties geven zelf ook aan dat men prima begrijpt dat het om een mening gaat. En toch elke keer "jij vindt dit", "dat is jouw mening, geen feit" -- ja duh. Geef gewoon je eigen (onderbouwde) mening als je een tegengeluid wilt laten horen, maar houd alsjeblieft op met dat kinderachtige geneuzel.
Ik vind dat jij nogal snel op je teentjes getrapt bent.
Fijn weekend verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:55
@Nyarlathotep
Bedankt voor de spoilers. :(

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:55
quote:
Dat je een spoiler weggaf in je recensie over Seven Psychopaths, maar die passage heb je inmiddels van spoilertags voorzien zie ik. :)

• Albantar
  • Nu online

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Er is, met dank aan Webgnome, een nieuwe UBB-generator: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/

Vragen, opmerkingen, feature requests, etc. kunnen per DM aan Webgnome gestuurd worden.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Sargan
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:22

Sargan

Filmfreak...

It Follows (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Zeer geslaagde horrorfilm met een hele goeie sfeer en soundtrack die lijkt op het vroegere werk van John Carpenter.
De cameravoering voert de spanning soms tergend langzaam op!

Originele horrorfilm met een geinig concept (In It Follows moeten tieners uit de buurt zien te blijven van een boosaardige kracht die dreigend op hen afwandelt en eruit kan zien als ieder mens. Er is één manier om veilig te blijven: seks.
Want dan stapt het Kwaad over naar je bedpartner).

Dit zou zomaar een slapstick tienerkomedie kunnen worden zoals Porky's, maar gelukkig blijft het allemaal bloedserieus en, wat mij betreft, ontzettend spannend.
Enige minpuntje voor mij was dat er te weinig van die spannende momenten zijn in de film. Maar de keren dat die boosaardige kracht komt dan is het ook gelijk creepy.
8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
The Theory of Everything (2014)
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Even heel ander genre. Sprak me zeker aan omdat ik Stephen Hawking een zeer bijzonder en aansprekend figuur vind.

Gewoon een erg mooie film!
En iets wat ik niet zo heel snel heb:
Ik wist er weer eens niks van natuurlijk, ik hou dat niet bij. Maar ik dacht tijdens en na de film 'die acteur speelt 'm echt fenomenaal goed zeg! Die zal toch wel genomineerd zijn geweest voor een Oscar?'. Gelukkig heeft 'ie 'm gewonnen. Heb ik er toch een beetje verstand van. :-)
7.5 / 10

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Sjah schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:31:
Weet niet wat er nu weer is met de bereikbaarheid van de generator.

Maar ok, naar The Martian geweest, prima film, geluid was woohoo, heb daar ballen verstand van maar ik begreep dat het Dolby Atmos film is/edit: onee mijn Pathe heeft dat nog niet. De 3D vond ik best mooi, toch wel een toevoeging.

De film zelf was niveau Gravity en Interstellar, Interstellar verliest het omdat ik die te lang vond, Gravity wint het omdat die eerder was, maar alle 3 hebben ze dat typische Amerikaanse sentimentele over zich, ja moe word ik er van, maar dat weet je, dan moet je naar een Franse film noir gaan.

Vond hem vrij accuraat overkomen qua dat het kan, onderbouwd wel. Verder heeft Martian dat Mars even iets verder ligt dan Gravity's vlakbij de Aarde. Nou Matt vond ik aardig, maar niet heel speciaal, de grappen vrij flauw, maar ondanks dat prima tijd gehad.

8.2
Waarom wordt Martian zovaak met Gravity vergeleken? Is dat alleen maar omdat het beide in de ruimte afspeelt? Gravity is een actiefilm zonder inhoud, terwijl the Martian een speelfilm is. Je zou Martian met Cast Away kunnen vergelijken. Zelfde geld voor Interstellar, ja het zijn beide sci-fi films die zich in de ruimte afspelen en vrij realistisch zijn. But that's it.

• magnifor
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:52
quote:
Terpstars schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:30:
Misschien ben ik hier niet helemaal op de juiste plek met mijn vraag, maar ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik weet dat hier veel filmliefhebbers zitten die een goede bioscoopervaring op prijs stellen, dus wie weet kunnen jullie mij adviseren.

Ik ben een groot James Bond liefhebber en kan ik niet wachten tot de nieuwe film Spectre in première gaat.
Nu ga ik vaak voor de 'gewone', goede films naar Cinemagnus in Schagen, een leuke, knusse bioscoop met goede stoelen en een dito prijs. Ik woon zelf in Alkmaar. Voor de meer spectaculaire (actie) films ging ik voorheen altijd naar Pathé Arena voor een imax-ervaring. Nu ben ik benieuwd of jullie nog andere bioscopen kunnen aanraden in regio Noord-Holland die wellicht een betere kijk- en luisterervaaring kunnen bieden. Zelf zat ik ook te kijken naar Pathé Tuschinski, maar omdat ik daar nog nooit ben geweest kan ik wel wat feedback waarderen.
Een collega van mij is zeer te spreken over de JT in Hoorn:

https://www.jt.nl/bioscopen/hoorn:
quote:
Faciliteiten

2D-bril
3D
Airconditioning
D-BOX
Dolby Atmos
High Frame Rate (HFR)
Stand T (Slechthorenden)
XD Experience
Heb er zelf geen ervaringen mee. Echter staat het wel op mijn lijstje.

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 16:40
quote:
Misschien ben ik hier niet helemaal op de juiste plek met mijn vraag, maar ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik weet dat hier veel filmliefhebbers zitten die een goede bioscoopervaring op prijs stellen, dus wie weet kunnen jullie mij adviseren.

Ik ben een groot James Bond liefhebber en kan ik niet wachten tot de nieuwe film Spectre in première gaat.
Nu ga ik vaak voor de 'gewone', goede films naar Cinemagnus in Schagen, een leuke, knusse bioscoop met goede stoelen en een dito prijs. Ik woon zelf in Alkmaar. Voor de meer spectaculaire (actie) films ging ik voorheen altijd naar Pathé Arena voor een imax-ervaring. Nu ben ik benieuwd of jullie nog andere bioscopen kunnen aanraden in regio Noord-Holland die wellicht een betere kijk- en luisterervaaring kunnen bieden. Zelf zat ik ook te kijken naar Pathé Tuschinski, maar omdat ik daar nog nooit ben geweest kan ik wel wat feedback waarderen.
JT in Eindhoven is tot op heden mijn favoriet! Het beeld en geluid zijn stukken beter dan pathe en de Dolby Cinema zaal (waar ik ook naar james bond ga:) ) is de absolute toppen! Goede stoelen, geweldig beeld en heerlijk geluid! Deze zaal gaan ze volgens mij ook eentje in Arnhem openen binnenkort. Kijk daarvoor de site even.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:55
@Terpstars: ik begrijp dat je vooral een grote zaal wilt? Als je toch bij Tuschinski bent, neem dan ook Pathe Munt mee in je overweging, die ligt echt om de hoek daar, die hebben ook wel paar grote zalen, ok je kan ook in keline zaal komen, maar dat is bij "oude" films, je moet gewoon even tevoren bellen of de zaal groot is (geldt voor alle biossen eigenlijk). Ook aan Pathe City kan je denken.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18:55
quote:
Terpstars schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:55:
[...]

Nee hoor, kleine of grote zaal maakt me niet veel uit. Als de filmbeleving maar goed en daarmee bedoel ik: een mooi, groot scherm(oke, misschien dan wel een grote zaal :P) en goed geluid, goede stoelen, je kent het wel :)
Okay, nou dan is idd Tuschinski de beste keus, de hoofdzaal is wel uniek.

• Chrosser
  • Laatst online: 18:47
Heb wel ervaring met de JT bioscoop in Kerkrade. Ben gisteren naar The Martian geweest. in de grote zaal met Dolby Atmos + 3D. één woord: Geweldig. Qua geluids- en beeldtechnieken top of the bill volgens mij.
Indien er JT bioscopen in de buurt liggen zou ik daar een kijkje gaan nemen.

Is natuurlijk qua zaalbeleving/aankleding niet te vergelijken met Tuschinski, das gewoon een mooi theater.

Laaaam!

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-08 18:49
quote:
Terpstars schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

Merci! Hoorn had ik nog niet aan gedacht, maar behoort zeker tot de mogelijkheden :)
Ik zou JT afraden, tenzij je graag een pauze hebt. Spectre duurt namelijk langer dan 110 minuten en tenzij je in een speciale zaal zit voert JT dan pauzes in. (welke ook nog eens door een volstrekte idioot in elkaar zijn gezet. Dwz random de film afkappen (midden in een scene) en na 15 minuten precies dezelfde seconde verder starten)..

Zelf overigens gisteren weer het PAC-Festival van de Pathe bezocht en dus mogen genieten van 5-films. Even een korte recensie per film:

(ofja dat is de planning. De UBB generator zoekt echter wel telkens maar laat niets zien..._)

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:50
quote:
Terpstars schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

Merci! Hoorn had ik nog niet aan gedacht, maar behoort zeker tot de mogelijkheden :)
Nog een Alkmaarder hier :) Je bent er neem ik aan van op de hoogte dat er een gloednieuwe JT bioscoop in Alkmaar aanstaande is? Ik heb zeer zijdelingse bemoeienissen met de bouw ervan. De geplande openingsdatum is kerst dit jaar...

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben ook enorm fan van de nieuwe JT bioscopen. Die dolby zaal in Hilversum is echt met afstand het mooiste beeld dat ik ooit gezien in een bioscoop. Het geluid van atmos is ook erg indrukwekkend, al ben ik geen fan van die automatisch afgestelde zalen. De bioscoop industrie denkt dat je geluid afstellen kan standaardiseren, maar behaalt daarmee niet het beste wat er te bereiken is met het (zeer goede) spul... Jammer want met een goeie techneut de zaal handmatig afstellen is wel wisselvalliger (afhankelijk van kwaliteit geluidstechnicus), maar het mogelijke resultaat is wel veeeeeeel beter.

Voornamelijk voor het centerkanaal (het kanaal waarvan geluidskwaliteit veel impact heeft) kan dat beter, ook in die dolby zaal in H'sum, daar is het een beetje honkerig, het centerkanaal. Sub en surround en volume is wel fenomeabel (niet zoals bij IMAX oorverdovend knetterhard).

JvS wijzigde deze reactie 19-10-2015 20:34 (3%)

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:04

SomerenV

It's something!

quote:
heuveltje schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 01:05:
Avengers: Age of Ultron (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Sja ik dacht dat Jos Whedon (Buffy, Firefly, Dollhouse) Niets fout kon doen bij mij. Maar hier slaat hij de plank mis imho. Het verhaal is warrig, en overdreven gecompliceerd. De CGI ziet er op veel plekken nep uit, Misschien omdat ik het op een 2d Scherm keek. En Daarnaast lijken er tich shots te zijn alleen om het 3d effect te showen. Al met al kon me het eigenlijk niet veel boeien
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Dus geef je de film een 9? O-)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
The Shawshank Redemption (1994)
IMDb: 9.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 142 min | MPAA: R
Ik schaam me een beetje dat ik deze film nog nooit gezien had, maar hij stond al tijden op mijn "te bekijken" lijst dus ik ben deze film laatst maar eens gaan kijken.
De film gaat over een bankier die in de gevangenis komt voor moord, al snel maakt hij een vriend (Morgan Freeman) en ze krijgen echt een geweldige vriendschap.

Ik vond het een hele goede film! In mijn optiek niet de beste film ooit (persoonlijk vind ik The Dark Knight de beste film die ik gezien heb), maar hij scoort zeker hoog!

Wat ik zeker goed vond:
spoiler:
Het geeft een redelijk realistisch beeld en is geen film waarin het hoofdpersonage alle gevaren kan ontlopen (de verkrachtingen en zware straffen bijvoorbeeld). Vaak zie je in gelijke films dat juist het hoofdpersonage onder de verkrachtingen uit komt, dat was hier dus niet het geval
9.2 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 17:44

steveman

"Be curious"

Fietjur request voor de imdb tool. De niet-verdiende sterren grijs weergeven.

Zojuist een film zitten kijken die 5 sterren had omdat ik dacht "5 sterren, perfecte scoren gelijk naar de videotheek fietsen!"

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 14-08 10:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

quote:
Webgnome schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:09:
Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.5 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 95 min | MPAA: PG
Het eerste deel was een schot in de roos wat mij betreft. Een origineel verhaal met leuke characters. Waar ik vaak merk dat animatie films slechter worden in vervolgen is het bij deze juist tegen overgesteld. Deze film is weer een pareltje qua humor en flauwe tussen personages. Door de vrolijke kleuren, muziek en setting zou je bijna denken dat het een Disney film is.

spoiler:
Daar maken ze aan het eind van de film nog wel een knipoog naar met de vele regenbogen die uit het 'kasteel' komen.
Zoals gezegd vind ik dit een van de betere animatie films van de afgelopen tijd.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]7.5 / 10
Ik heb echt de slappe lach gekregen van de flauwe grappen in die film.
spoiler:
"There's a leak in the boat!"

Last.fm | Code Talks

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:36
Great Scott!

Woensdag 21-10-2015 was het precies 30 jaar geleden dat Back to the Future uitkwam. De iconische tijdreisfilm met Michael J. Fox en Christopher Lloyd speelt zich af rond Marty McFly en Doc. Emmett L. Brown. Marty reist - in een DeLorean - vanuit 1985 naar 1955. Tijdreizen doe je immers wel in stijl. Aangezien ze in de filmreeks, die uit 3 delen bestaat, ook naar 2015 reizen, waren er wereldwijd in veel bioscopen Back to the Future-marathons gepland om "Back to the Future-Day" te vieren. Ook de NOS en de Duitse Tageschau besteedden er aandacht aan.

Back to the Future (1985)
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG
Back to the Future is een ontzettend leuke film die draait om tijdreizen en de paradoxen die daarmee gepaard (kunnen) gaan. De film is ondertussen dus al 30 jaar oud, maar dit doet nog altijd niets af aan de universele humor en de waardering die ik voor deze film heb. Marty reist per ongeluk in de tijdmachine van Doc naar 1955, alwaar hij alles op alles moet zetten om zijn eigen bestaan te waarborgen en terug te kunnen keren naar 1985. De personages van Marty en Doc vullen elkaar goed en de schrijvers hebben gezorgd voor leuke dialogen, catchy one-liners en een aaneenschakeling van spannende en komische scenes. Dit is mijn favoriete deel uit de serie.
9 / 10

Back to the Future Part II (1989)
IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 108 min | MPAA: PG
Vier jaar na deel 1 stappen Marty McFly en Doc Emmett L. Brown opnieuw in hun DeLorean, om verder te gaan waar deel 1 eindigde: naar 2015. De film gaat hoofdzakelijk over dezelfde personages, maar speelt nu in zowel 2015, als 1985 en 1955. Veel scenes uit het eerste deel worden dunnetjes overgedaan, maar vanuit een andere invalshoek: Marty en Doc moeten er namelijk voor zorgen dat gebeurtenissen uit 1955 niet worden verstoord door handelingen van personages uit 2015 en vice versa. De hele tijdlijn raakt in de war en alles wordt een stuk ingewikkelder voor Marty en Doc. Veel grappige scenes worden hiermee verder uitgediept en dat zorgt voor een heel onderhoudende film. Opnieuw een zeer leuke tijdreisfilm.
8.5 / 10

Back to the Future Part III (1990)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 118 min | MPAA: PG
Deel 3 focust zich op 1885 en de voorouders van de personages uit deel 1 en 2. Daarnaast moeten Marty en Doc zichzelf in leven zien te houden om te voorkomen dat ze überhaupt nooit bestaan zouden hebben en zien we allerlei kenmerkende Back to the Future-situaties in hun meest prille begin. De bekende running gags en quotes zijn natuurlijk ook weer van de partij.
8.5 / 10

Wat de trilogie zo sterk maakt is de humor en het feit dat de film zoiets ingewikkelds als tijdreizen weet neer te zetten op een manier die zeer goed voor het publiek te volgen is. Verder zetten Michael J. Fox en Christopher Lloyd 2 ijzersterke en iconische personages neer die zeer leuk zijn om te volgen. De film heeft daarnaast allerlei leuke bij-personages en een hele lading aan landschappen, (epische) gebeurtenissen, voorwerpen, grappen en inwoners die (soms op heel subtiele wijze) steeds terugkeren. Verder mogen we ook de muziek niet vergeten. Net als bij Indiana Jones, Star Wars en James Bond, herken je ook Back to the Future direct aan zijn geweldige soundtrack. Dat alles maakt van de Back to the Future-reeks een topper in zijn genre.

Ik heb de marathon in Pathé Rembrandt te Utrecht bijgewoond. Alle films werden luidkeels begroet door het publiek en na afloop werd er flink geapplaudisseerd. Wat is het eigenlijk toch ontzettend leuk om met allemaal fans naar deze films te kijken. :)

Enkele quotes, gewoon omdat ze zo leuk zijn:

Dr. Emmett Brown: Great Scott!

Marty McFly: Hey, Doc, we better back up. We don't have enough road to get up to 88.
Dr. Emmett Brown: Roads? Where we're going, we don't need roads.

Marty McFly: Wait a minute. Wait a minute, Doc. Ah... Are you telling me that you built a time machine... out of a DeLorean?
Dr. Emmett Brown: The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some *style?*

Marty McFly: [arriving in 1955] Oh, this is heavy, Doc. I mean, it's like I was just here yesterday.
Doc: You were here yesterday, Marty.

Marty McFly: Nice shot Doc! You're not gonna believe this, we gotta go back to 1955.
Doc: I don't believe it!

Doc: Marty, you're going to have to do something about those clothes. You walk around town dressed like that, you're liable to get shot.
Marty McFly: Or hanged.
Doc: What idiot dressed you in that outfit?
Marty McFly: You did.

Doc: [reading a letter his future self wrote] I never knew I could write anything so touching.
Marty McFly: I know, Doc, it's beautiful.

[Marty and Doc finally say each other's phrases the opposite way]
Marty McFly: Great Scott!
Doc: I know, this is heavy.

• Jeltel
  • Niet online
Gister twee compleet tegenstrijdige films bekeken. En zelfs halverwege om moeten schakelen omdat mijn zoontje wakker werd. En Hotel Rwanda is niet het soort film dat je met een 1,5 jarige bekijkt. De overgang van Hotel Rwanda naar The Wizard of Oz is niet heel makkelijk kan ik je vertellen.

The Wizard of Oz (1939)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 102 min | MPAA: PASSED
Deze klassieker stond nog op mijn lijstje. Een bekend fantasie verhaal.

Het begint in de werkelijkheid in Kansas in sepia kleurtonen. De entree naar de Oz wereld moet fantastisch zijn geweest. Dit was de eerste kleurenfilm in Amerika en dat is te zien. De kleuren spatten van het scherm af (recentelijk opgepoetst), alles ziet er daardoor best nep uit naar huidige maatstaven.

Het verhaal is nogal standaard. In de eerste 3/4 wordt er spontaan in zingen uitgebarsten. Precies hetgeen ik irritant vind aan musicals. Er gebeurt in de film ook weinig.

Wel mooi hoe ze met toenmalige special effects en de pakken van de drie sidekicks het geheel in beeld brengen. Zeker bewonderingswaardig.
7 / 10

Hotel Rwanda (2004)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, History, War | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
Een film over de genocide in Rwanda. Toendertijd greep me dit al aan. Hoe kun je een miljoen mensen afmaken in zo'n korte tijd. En dan niet vergassen zoals de nazi's deden, maar met machete's en regelmatig ook stukje bij beetje (lees eerst ene hand, dan andere etc.)

En deze film grijpt me ook aan. Regelmatig de afrikaanse Schindlers List genoemd en ergens zeker terecht. Maar waar Shindlers List meer een Hollywood film is, is deze (zo lijkt het altans) erg natuurgetrouw. Geen overdreven actie en acteerwerk. En juist daardoor werkt de film erg goed. Je leeft met de mensen in het hotel mee en ziet regelmatig de terechte wanhoop op hun gezicht.

Het is duidelijk dat een boel mensen grote trauma's hebben overgehouden aan de genocide in Rwanda.

(Er wordt geroepen dat die hotel manager de vluchtelingen in het hotel hun verblijf en eten liet betalen. Ook al is dat zo, hij heeft er wel met zijn acties voor gezorgd dat er ruim 1.200 mensen konden overleven.)
8.5 / 10

En over de nieuwe generator. Hulde! _/-\o_ Ziet er goed uit en de film selectie werkt fantastisch. Als ik een opmerking ter verbetering mag geven: Zorg dat de gegenereerde UBB-code direct is geselecteerd. Hoef je alleen nog maar ctrl-c te drukken :)

• tsjiller
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-08 14:34
Beasts of No Nation (2015)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, War | Runtime: 137 min | MPAA: N/A
Zag dat deze film onlags is toegevoegd op Netflix. Afgelopen weekend gekeken en moet zeggen dat het een ingrijpende film is over het leven van een kindsoldaat. Vooral de voiceover momenten van Agu zelf is mooi gedaan.
8 / 10
[sub][url=http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
pbsuper schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:54:
Gister avond de film DareDevil gekenen. En damm die film is net zo mooi als de serie. Nu zie ik ook pas hoe goed de serie is gemaakt in vergelijken met de film alles klopt gewoon. Maarja ik ben en blijf dan ook een Marvel fanboy
Heb je het over deze film IMDB: Daredevil (2003) ?

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:53
quote:

Ik woon zelf in Heiloo, maar meestal ga ik naar Cineworld in Beverwijk (fijne stoelen) of JT in HHW (het liefst in zaal 3). Pathé Haarlem vond ik overigens ook prima, Na de film meteen de Jopenkerk in :+

K to the KillaZ

• AndereKoekoek
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02-08 19:17

AndereKoekoek

Ping! Pong?

quote:
Niet in Noord-Holland, maar wel de vetste zaal van Nederland: Dolby cinema zaal in Eindhoven(ook in Hilversum lees ik niet, maar zelf niet geweest). Ben bij de opening geweest van de zaal in Eindhoven en kreeg je zo'n praatje.

Dubbele laserprojector -> Haarscherp beeld, zelfs bij 3D films
Ergens in de 60 speakers -> Erg indrukwekkend geluid. Waarbij Imax nog wel eens krakende speakers heeft, is het hier kraakhelder
Speciale indeling stoelen -> Alle stoelen zijn op een bepaalde manier gekanteld om naar het midden van het scherm te kijken. Vooraan in de zaal is de stoel achterover gekanteld en aan de zijkanten staat je stoel naar het midden gedraaid. Veel hoogteverschil waardoor je niemand voor je ziet en je kunt ook met gestrekte benen zitten.

Check dit stukje van Tweakers maar eens:
video: Dolby Cinema: laserlicht in de duisternis

Ik weet wel waar ik Star Wars ga kijken in december :D

• yourmovieguy
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 08-08 12:58
The Martian (2015)
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 144 min | MPAA: PG-13
Nou gister avond was het dan eindelijk zover op naar de bios voor The Martian 3D. Wat me al bij binnenkomst opviel was de verschillende leeftijds catergorien die er zaten en dat vind ik meestal nog wel wat zeggen over de desbetreffend film. En bij deze kan ik nu al zeggen dat dit voor mij een betere Space-film was dan Interstellar van Christopher Nolan die vorig jaar uitkwam maar laat ik daar nu niet verder op ingaan en gewoon bij het begin beginnen.

The Martian is een Adventure/Drama geregisseerd door Ridley Scott met onder andere Matt Damon, Jessica Chastain, Micheal Pená, Jeff Daniels, Sean Bean, Kate Mara, Kristen Wiig, Chiwetel Ejiofor en vele vele andere. Het verhaal is iedereen denk ondertussen wel bekend mee. Het is een verfilming van het gelijknamige boek van Andy Weir, na een heftige storm op mars is een crew van NASA onder leiding van Melissa Lewis (Jessica Chastain) geforceerd om de planeet in een haast te verlaten maar als een van hun crew leden Mark Watney (Matt Damon) word geraakt door rond vliegend puin en de Crew denkt dat ie het niet overleefd heeft vertrekken ze van de planeet met 1 crewlid minder. Daarna staat Watney de taak om te proberen te overleven voor 4 jaar op deze levenloze planeet en contact proberen te maken met aarde.

Dus laten we beginnen bij Ridley Scott deze genie van een regisseur heeft natuurlijk al wat ervaring met films die in de ruimte afspelen(Prometheus, Alien) en ook met deze film laat hij weer zien dat ie helemaal in zijn element is. Hij laat mars evenals de ruimtescheppen en natuurlijk de ruimte zelf zeer realistisch overkomen op het grote scherm. Ook vind ie het balans tussen drama, aktie en soms wat comic-relief. Voor de rest kan ik over Ridley kort en krachtig zijn net als de film die hij neerzet: fantastisch. De film mist vrij weinig van begin tot einde zit je vast gekleusterd. Van het ouwdere koppel dat achter mij zat hoorde ik volgens mij ook op een moment het kunstgebit eruit vallen dat we voor het eerst het prachtige horizon zicht kregen van uit mars met de sterrenhemel en al maar dat had ook heel gemakkelijk een flesje kunnen zijn.

Je leeft voornamelijk mee met Matt Damon's karakter Mark Watney die ons helemaal weet mee te sleuren op zijn avontuur op mars waar hij logboeken bij houd en daarbij direct tot het publiek lijkt te praten ook zijn scherpe opmerkingen worden door Damon goed en optijd overgebracht wat het nog een leukere filmbeleving maakt. Ook hebben we natuurlijk de rest van de crew Jessica Chastian, Sebastian Stan, Sean Bean, Micheal Penà, Kate Mara en Aksel Hennie die ook goed door de acteurs worden neer gezet. Wat me ook erg verbaasde was het aantal comedy acteurs die hierin een rol speelde denkend aan Jeff Daniels, Kristen Wiig en Donald Glover waarvan ik bang was dat ik ze niet zou geloven in een drama als deze, maar die mening wisten ze me alle 3 snel te doen vergeten. Ook Chiwetel Ejiofor en Benedict Wong de 'Brains' van de film wiste het wetenschappelijke gedeelte van de film begrijpelijke en logisch over te brengen voor de 'normale' mens die daar geen verstand van heeft. Deze rollen die door iedere neer zijn gezet is natuurlijk te danken aan de briljante acteurs die zich hebben geprobeerd in de schoenen van hun karakters te zetten maar ook aan de goeie richting die ze gestuurd zijn door Ridley en het script van Drew Goddard met de behulp van Andy Weir die zoals ik al eerder zei het boek heeft geschreven.
Is dit een film die je effe aanzet als je niks beters te doen hebt op een zaterdag avond? Denk het niet want bij deze film moet je wel je koppie erbij houden. Maar waarmee je nog steeds erg veel lol kan hebben.

Owhja het 3D aspect bijna helemaal vergeten en misschien zegt dat ook meteen wat over de toevoeging ervan aan de film. Het blijft iets moeilijks en er blijft nog steeds door veel film makers mee geknoeid worden. Maar bij deze film zou je het niet heel snel missen het landschap op Mars en de Ruimte zien er goed uit in 3D en in denk ik 3 scenes is het inderdaad een leuke toevoeging.

Al om al The Martian is inderdaad een goeie film dankzij de samengestelde crew en zeker een aanrader om te kijken. Helaas kan ik geen vergelijking trekken tussen het boek en de film sinds ik die niet gelezen heb maar ben er wel erg benieuwd naar geworden en dat vind ik ook wel een pluspuntje waard.
Ben ook geen fan van om een film een cijfer te geven het voelt een beetje als vals spelen en je drukt zo snel dan ergens je stempel op. En ik hoop natuurlijk dat als iemand mij recensie over deze film leest natuurlijk meteen begrijpt wat mij standpunt omtrent de film is. Dus bij deze geef ik films omdat er geen andere mogelijkheid is maar een 1 of een 10 waar natuurlijk 1 staat voor slecht en 10 voor goed.
10 / 10

yourmovieguy wijzigde deze reactie 28-10-2015 16:58 (0%)
Reden: grammatica foutje

• Webgnome
Astro Boy (2009)
IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Action, Family | Runtime: 94 min | MPAA: PG
Een aantal jaren geleden waren mijn voruw en ik in Belgie en zagen we daar in de bioscoop de trailer voor eze film. Daarna nooit meer de tijd/zin gehad om deze film te kijken maar vandaag zag ik hem toevallig op Netflix voorbij komen. De engelse stemmen zijn ingesproken door allemaal top acteurs ( Nicolas Cage, Bill Nighy, Samuel L. Jackson e.a.)

Het verhaal gaat over een jongen die zijn eigen identiteit gaat uitzoeken. De grappen zijn goed uitgewerkt zoals een trashcan, een grote robot die wat deed denken aan Big Hero 6. De characters worden niet uitgewerkt en dat is ook helemaal niet nodig voor een film over het goed vs het kwaad. Een leuke familie film.

Wat maakt de film dan zo goed? Eigenlijk de sfeer en de, soms subtiele, humor die er in is verwerkt.

En natuurlijk de kleine rol van Samuel L. Jackson.
7.5 / 10

• Jorgen
quote:
Mooie review. Ik heb het boek pas gekocht en ik twijfel dus of ik eerst de film ga zien, of eerst het boek ga lezen. Ik heb er in elk geval zin.

Jurassic World (2015)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Na het lezen van een aantal reviews hier, was ik nieuwsgierig, maar ook op mijn hoede bij het bekijken van deze film. Ik ben positief verrast. De dino's zien er prachtig uit, de kinderen zijn niet vervelend als hoofdpersoon en ook "Star Lord" doet het mijns inziens goed in zijn rol als "dinofluisteraar / Crocodile Dundee". Ik vond de meeste scenes prima vormgegeven voor een actiefilm als deze en heb er daarom met veel plezier naar gekeken.
7.5 / 10

• Webgnome
The Martian (2015)
Deze film is beter dan ik had durven dromen. Matt Damon speelt Mark Watney. Deze wordt dood gewaand en blijft alleen achter op Mars. Dan blijkt dat hij helemaal niet overleden is en zal hij moeten zien te overleven. Geluk bij een ongeluk is hij een plantkundige ( eng: Botanist). De film stelt je nergens op de proef, geen moeilijke vraagstukken. Geen bedenkingen over wat het met je doet als je zo lang alleen bent het is een mooie film die lekker weg kijkt. En zover ik kan beoordelen ook nog eens wetenschappelijk aardig correct.

De cast is erg sterk. Matt Damon in de hoofdrol maar de bijrollen mogen er ook zijn. Zo zien we Boro Sean Bean maar ook Benedict Wong. Deze laatste heeft zijn karakter echt goed neer gezet in de kleine tijd dat we hem zien. Het helpt ook mee denk ik dat ik hem ken van Marco Polo waarin hij Kublai Kahn voortreffelijk neerzet. Al met al een mooie film met een goede cast. Echter zijn er een aantal punten die mij irriteerden. Zo verblijft hij een ontzettend lange tijd op Mars. We zien niks terug in de film over wat dat met je doet. Zijn wilskracht lijkt echt enorm en dat kan ik mij niet voorstellen dat er nooit een moment van totale twijfel / inzinking zal zijn.

Als je communicatie hebt tussen Mars en Aarde dan heb je te maken met grote latency's daar is in de film ook barweinig van te merken. Dat is logisch omdat de film minimaal een halve dag zou duren maar het haalt een beetje de geloofwaardigheid uit de film. Verder is het geluid meer dan top, het 3D dat er is voegt echt iets toe en de omgeving wordt mooi weer gegeven.
7.5 / 10

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Spectre (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13
Gisteren Spectre mogen zien in IMAX Pathé Tilburg. Maanden naar deze film uitgekeken en veel reviews gelezen in de dagen nadat de film uit was, daardoor zeer enthousiast plaats genomen en de film gekeken. Echter toen de film af was gelopen had ik een "was dit het nou?"-gevoel....

Grote kans dat de verwachtingen van mijn kant veel te hoog waren doordat velen riepen dat de beginscène de beste uit een Bond-film ooit was. Ja oké, het was zeker een toffe scène maar als je de beste ooit verwacht dan kan het alleen maar tegenvallen. Dan volgt de titelsong die op de radio toch echt minder is dan het Skyfall van Adele, maar met beeld er bij is het echt een goed nummer.

De film: Met 2,5 uur is er genoeg plek om alles goed uit te werken maar veel bleef er toch oppervlakkig. In Skyfall kreeg je goed in beeld hoe de band tussen Bond, M en de villain (Javier Bardem) was.In Spectre ontbrak het daar aan. Over de villain gesproken, Christoph Waltz is één van mijn favoriete acteurs en ook daar waren de verwachtingen dan hoog (Django Unchained, Inglourious Basterds). Zeker na het zien van Javier Bardem in Skyfall was toch wel duidelijk dat een villain een bepaald iets moet hebben (X-Factor? :P). Iets wat Waltz wel neer zou moeten kunnen zetten. De eerste keer dat men Waltz ziet maakt de film dat waar met een mysterieus camerastandpunt en idem achtergrondgeluid, goede setting. Maar als de film vordert maakt hij eigenlijk nergens indruk. Wellicht wat te weinig screentime om echt een goed karakter neer te zetten dan wel op te bouwen?

Het verhaal zelf springt van de hak op de tak wat dan ook voor de locaties geldt. De mooiste locaties komen in een rap tempo voorbij. Klinkt positief, maar zo voelt het niet. De locaties hebben niet heel veel toegevoegde waarde op deze manier.

Na de film had ik niet het idee dat ik 2,5 uur had zitten kijken, maar toch bekruipt wel het gevoel dat er meer uit kon worden gehaald. Het plot had ook in de standaard 90-minuten actiefilm verteld kunnen worden. Als actiefilm zal Spectre nog niet eens heel slecht scoren. Daarvoor zijn de achtervolgingen, explosies en gevechten genoeg aanwezig. Maar het is niet wat ik van de nieuwste Bond-film had verwacht...

Spectre is wel meer zoals James Bond ooit in de tijd met Roger Moore en Sean Connery was. Onder andere te merken in wat meer humor welke in de vorige delen toch wat ontbrak. Als we dan toch bezig zijn over de oude films dan valt niet te ontkennen dat de referenties naar oude Bond-films wel leuk zijn gedaan. Al worden die twee punten door sommigen als negatief gezien, die willen een serieuze grauwe bond zoals in Casino Royale en zien de referenties als onnodig.

spoiler:
Af en toe had ik trouwens wel het idee naar Mission: Impossible - Rogue Nation zitten te kijken. De setting waar de agent en kompanen niet lekker liggen met hun eigen agency en hun tak op wordt geheven was wel behoorlijk overlappend.
6 / 10

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jorgen
Graag gedaan. Dat zal ik zeker hier in de review noemen. Ik ben ook benieuwd naar wat ik ervan vind, wanneer ik beide gezien en gelezen heb.

====
Mr vegeta, zou je die dingen in spoilers willen zetten?

• Hogader
quote:
MrVegeta schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:18:
Ik snap het niet zo goed waarom ze Spectre zo campy hebben gemaakt. Auto´s met vlammenwerpers, ejectiestoelen, een bad guy met een basis in een krater. Dat past erg goed in de lijn van Roger More en Shaun the Sheep, maar niet in de bond films van Daniel Craig. Weird.
Verhaallijn technisch zijn de films met Craig een prequel op de rest. Het is dus eigenlijk een logische stap om steeds meer naar de oude bond-films toe te werken.
quote:
FeaR schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:15:
Spectre (2015)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 150 min | MPAA: PG-13
Gisteren Spectre mogen zien in IMAX Pathé Tilburg. Maanden naar deze film uitgekeken en veel reviews gelezen in de dagen nadat de film uit was, daardoor zeer enthousiast plaats genomen en de film gekeken. Echter toen de film af was gelopen had ik een "was dit het nou?"-gevoel....

Grote kans dat de verwachtingen van mijn kant veel te hoog waren doordat velen riepen dat de beginscène de beste uit een Bond-film ooit was.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]6 / 10
Dit lees ik zo vaak en vind ik altijd weer jammer. Wat ik hiermee bedoel is dat je zovaak hoort dat mensen zichzelf helemaal ophypen door alle trailers en recensies en verhalen te lezen dat de film zelf gewoon wel tegen MOET vallen.

Waarom doet iedereen dit zichzelf toch aan?

Mede dankzij de steeds meer spoiler achtige trailers ben ikzelf voort de trailers (zelfs die in de bios) actief aan het vermijden. Puur en alleen om er met een blanco gedachte in te kunnen gaan. En wat is dat toch relaxed al zeg ik het zelf.

Zo ook bij Spectre weer geen idee van hetgeen me allemaal te wachten stond, waardoor de film gewoon weer een mooie ervaring wordt. (en je die momenten dat je iets van ver aan ziet komen gewoon minder/niet hebt, omdat je dat stuk niet al in de trailers hebt gezien)

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Mongol: The Rise of Genghis Khan (2007)
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R
Dikke film al moet je niet te kritisch kijken. Niet zo episch als het had kunnen zijn want dit gaat over de jonge jaren van Genghis Khan. De film zou biografisch van aard zijn maar daar zijn de meningen verdeeld over. Zo heeft de regisseur nogal wat momenten weggelaten en is het vaak niet duidelijk hoe de hoofdrolspeler van de ene situatie in de andere terecht komt. De muziek, acteurs en het camera werk is goed wat zorgt voor een heel vermakelijke film. Als je deze film leuk vindt kan ik ook Marco Polo de Netflix serie aanraden.
7.5 / 10

....911....

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:23
No Escape (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 103 min | MPAA: R
Voordat ik überhaupt iets zeg, zeg ik er gelijk bij dat ik absoluut geen fan ben van Owen Wilson. Het gaat over Amerikaanse invloeden in een land (volgens mij Cambodja). Amerika geeft leningen uit aan een land welke ze niet terug kunnen betalen. De hoofdrolspeler (Owen Wilson) komt in het land om te helpen met water(zuivering) en neemt zijn gezin mee. Op dat moment wordt de president van het land omgebracht. Dit zorgt ervoor dat het volk massaal tegen de Amerikanen in opstand komen en de Amerikanen in het land moeten vrezen voor hun leven.

De eerste helft van de film heb ik echt op het puntje van mijn stoel gezeten. Wat een spanningsboog. Wat zonde dat Owen Wilson de hoofdrolspeler is. Wat zonde. Nee echt, wat zonde. Daarna vlakt het helaas wat af, en komen er meer clichés. Buiten wat foutjes om (Maar dat heb je snel als het een Engelstalige film is in een ander land) komt het toch wel realistisch over op de een of andere manier (shoot me).

Ik heb mijzelf aardig vermaakt met de film. Vooral de eerste helft van de film, echt niet verwacht dat het nog best wel een goede film kon zijn. En eerlijk is eerlijk, Owen Wilson acteert best nog wel redelijk (Helemaal voor zijn doen). Alleen zijn mimiek, zijn gezicht, alles aan hem past gewoon niet in deze film (en alle andere films). Maar desalniettemin doet hij het toch wel redelijk.

Ik vond het een spannende film, best vermakelijk, een 8 voor het verassingselement. Moet eigenlijk een 7 zijn (want Owen Wilson), maar zonder Owen Wilson was het zeker een 8 geweest.
8 / 10

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
Sjah schreef op donderdag 05 november 2015 @ 01:06:
The Terminator (1984)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: R
tJa wat moet je hiervan zeggen.... nou bijv dat ik deze gister pas zag, en deel 2 en 3 wel in hun jaren van uitkomst. Probeer dan dit maar eens in zijn verhouding te waarderen, deel 3 is nauwelijks noemenswaardig, maar 2 wel. Maar veel van 2 zat al in 1 merkte ik. Nouja, weet niet hoe ik deel 1 had gevonden zonder deel 2, deel 2 vind ik de beste actiefilm ooit, en dat blijft wel staan, alhoewel het wankelt nu. De nu zwakke CGI van 1.... tja dat nekt hem, maar goed ik had deze gewoon in '85 moeten zien.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10
Zwakke CGI? Er zit geen CGI in deel, dat zijn allemaal praktische effecten.

Nomen nescio

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17:04
quote:
Sjah schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:07:
Hmmm, dan verdient het eigenlijk meer respect. ;)

Ok, in 84 was er nog geen CGI dus...in films zowat, alhoewel, het was er dus wel, de digitale lichtzwaarden waren er al in A New Hope. Of deze neon flitsen in deze film ook CGI waren, Bra-Jo zegt dus van niet. De miniaturen waren dat dus niet , ok dat snap ik.

Een scene uit de James Bond film Moonraker.

Om die scene voor elkaar te krijgen (hoe slecht het er ook uit ziet) is dezelfde film tientallen keren door de camera gegaan en zo hebben ze het beeld compleet gekregen, steeds werd er dus een fractie opgenomen. Technisch gezien dus enorm uitdagend om in elkaar te zetten.

The Spy Who Loved Me

Ook was het heel normaal om miniaturen te gebruiken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 22:09

Spooksel

Spooksel!

Heh, echt awesome was het hoe ze toen nog decors en props maakten... vooral ook met wat voor simpele materialen soms!

Neem bijvoorbeeld de 'motion detector' uit Alien (1979):

Dat ribbelding op de zijkant is gewoon dit:

Echt awesome :D

Anway... vanavond naar Spectre. Ik heb echt 0 trailers gezien, 0 previews, 0 recenties gelezen. Uiteraard wel wat 'hype' meegekregen van mensen die hem al gezien hebben, maar ga d'r iig redelijk blanco in... ben benieuwd :)

Spooksel wijzigde deze reactie 05-11-2015 11:48 (8%)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• yourmovieguy
Southpaw (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 124 min | MPAA: R
Southpaw is een Aktie/Drama geregisseerd door Antoine Fuqua met onder andere Jake Gyllenhaal, Forest Whitaker, Rachel McAdams, Curtis ’50 Cent’ Jackson en Oona Laurence.
Wanneer boxer-champ Billy Hope (Jake Gyllenhaal) zijn vrouw Maureen Hope (Rachel McAdams) verliest in tragisch ongeval en zijn dochter Leila (Oona Laurence) aan de kinderbescherming staat zijn wereld op zijn kop en leert hij zijn echt vrienden kennen die hem samen met zijn nieuwe trainer Tick Wills (Forest Whitaker) zijn leven weer terug op de rails proberen te krijgen.

Deze film is simpel weg niet makkelijk uit te drukken niet veel makkelijker dan ‘Holy Shit’. Want je maakt jezelf klaar voor een achtbaan ritje van emoties want als je denkt dat het niet slechter kan voor Jake Gyllenhaal’s personage Billy Hope zou je dat snel moeten herdenken want 5 minuten later kom je erachter dat het wel kan. Deze film laat je heel goed van verschillende kanten het verhaal zien terwijl de camera eigenlijk alleen maar op Gyllenhaal gericht is. Je leeft mee met ieder personage omdat ze allemaal van binnen gebroken zijn en allemaal een emotioneel parcours afgaan. En waar ik het blijst om ben is dat ze je niet te veel voor Billy Hope laten juichen maar soms ook de partij van de tegenstander laat kiezen, zoals dat hij zijn dochter niet mag zien en dat je dan eerder hun kant kiest dan dat van hem en dat is een vrij sterke eigenschap van deze film.

Laten we meteen beginnen met natuurlijk de ster van de film Jake Gyllenhaal (Donnie Darko, Nightcrawler) sinds Donnie Darko hou ik mij oog al een beetje op de acteur omdat dat op zichzelf al een hele goeie performance was voor opdat moment jonge acteur. Maar dankzij vorige jaar Nightcrawler staat ie ondertussen wel bij iedereen op de radar en was dat ook een hele snob van de Oscars om hem niet eens te nomineren voor Beste Acteur. Maar laten we niet over het verleden praten maar over zijn rol als Billy Hope en om het uit te drukken in een typisch Amerikaans gezegde “He knocks it right out the park”. Jake Gyllenhaal verdrinkt niet alleen lichamelijk in zijn karakter ik bedoel heb je zijn lichaam gezien heilige aardappelen wat is dat een verschil met hoe hij er 9 maanden daarvoor nog uitzag in Nightcrawler, maar ook mentaal sleept ie ons helemaal mee. Alles lijkt zo natuurlijk te komen het emotionele maar ook de techniek als boxer dat het eerder lijkt dat je een documentaire zit te kijken dan naar een geschreven verhaal zit te kijken. Hij draagt deze film op zijn handen en doet hij dan ook perfect van gelukkige huisman tot gebroken vent hij laat het ons voelen en sleept ons mee door zijn moeilijke tijd. Je gelooft hem en begint na een tijdje ook in hem te geloven dat hij er sterker uit zal komen. Is deze rol alsnog een Oscar Nominatie waardig? Ja. Als ik alleen deze rol dan van hem neem jazeker want je kijkt naar hem en ziet alleen maar Billy Hope. Verdient hij hem ook? Nou nu met de Oscar waardige films in aankomst weet ik niet wat voor zoets daartussen ziet dus dat word gewoon afwachten. Maar Jake is niet de enigste held in de film want iedere film heeft een held en heldin nodig en natuurlijk is Rachel McAdams (Midnight in Paris, The Notebook) een fantastische actrice en heeft ze ook weer haar tanden in deze rol gezet, maar ik denk eerlijk gezegd dat deze titel toch naar de jonge Oona Laurence gaat. Van de trailer kreeg ik eerder ‘ow weer zo’n irritant kind dat iedere keer weer op niks af loopt te janken’ gevoel maar ze greep me meteen vast en liet heel goed de kant van een kind in deze chaos zien. We kennen haar niet van veel maar ze heeft zich met deze rol laten zien en zal zich nog in veel geheugens weten te printen. Haar performance was spot on en je kon goed de chemie tussen haar en tegenspeler Gyllenhaal zien en dat is voor zo’n kleine smurf een hele prestatie. Voor de rest zet ook Forest Whitaker(Platoon, Lee Daniels’ The Butler) een top prestatie neer hij is natuurlijk de trainer en coach voor Billy in de ring maar ook in het echte leven waar hij Billy nog niet zo lang kent maar wel snel wat in hem ziet en zijn uiterste best doet om hem te helpen. En zelfs 50 cent zet een goeie rol neer de rapper weet zijn personage meteen vanaf het begin al heel unlikeable te maken en dat helpt hem alleen maar verder als het verhaal zich langzaam uitvouwt.

Maar deze prachtige performances waren natuurlijk niet mogelijk door de visie van Antione Fuqua die we hiervoor kenden van The Equalizer en Training Day. Hij weet zowel de sfeer in de ring als buiten de ring mooi over te brengen en ons tijdens de gevechten echt het gevoel te geven dat we er bij zijn. Hij weet de box matches goed in beeld te brengen en ze samen met stunt coördinator John Cenatiempo die al aardig wat ervaring had in grote gevecht scenes dankzij Lights Out, Fighting en Bourne zo realistisch mogelijk te houden.

Ook wat bij deze film natuurlijk niet kan missen is een ode aan de helaas pas overleden James Horner die speciaal voor zijn dood toch nog het muziek in elkaar heb gezet voor deze film en dat loont achteraf. James kennen wij natuurlijk van zijn scores voor Star Trek II&III, Cocoon, Aliens, The Land Before Time, Glory, Field of Dreams, Avatar en vele vele andere. En ook weet hij dan weer met deze zijn carrière fantastisch af te sluiten.

En om alles dan weer mooi af te ronden is deze film super dankzij het fantastische gevoel dat de mensen op het scherm als achter de schermen weten over te brengen. Dat ieder puzzelstukje precies aansluit op het geheel en het plaatje gewoon klopt. Deze film is voor de rest niet heel baan brekend het plot en uitloop van de film heb je vast al tig keer gezien en zal je vast niet achter over blazen maar het is het verhaal erom heen en de uitgewerkte personages die je vast zullen houden om te blijven kijken. Dus is dit zeker een film die nog een tijdje blijft hangen en vaker gekeken zal worden. Deze film laat je ademloos achter en je vinger op de Play knop zodat je nog een keer de ring in kan stappen. KNOCK-OUT!
9 / 10

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17-08 19:35

YellowCube

Wait...what?

Searching for Sugar Man (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Biography, Music | Runtime: 86 min | MPAA: PG-13
Een documentaire over Sixto Rodriguez (Detroit) en wat mij betreft een van de meest bizarre verhalen uit de muziekgeschiedenis.
Mocht je Rodriguez niet kennen, geen nood, want velen met jou. Begin jaren '70 heeft hij twee albums uitgebracht die in de VS voor geen meter verkochten (en de rest van de wereld eigenlijk ook niet), behalve in Zuid Afrika.
Daar was hij zelfs groter dan Elvis Presley, the Rolling Stones of The Beatles, met maar een probleem: men wist ook helemaal niks over 'm. Men had enkel z'n naam en een album cover en dat was het. Sterker nog, men dacht dat hij al lang dood was (met de wildste verhalen van dien).
De docu gaat dan ook over de zoektocht naar Rodriguez, over z'n grotendeels totaal onbekende leven en waarom hij zo groot werd in ZA.
Een "maar" aan de docu: je moet eerst z'n muziek een keer aanhoren n en eventueel hooked raken (tip: begin dan gewoon bij de soundtrack van de film)
8 / 10

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

445033

quote:
yourmovieguy schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:38:
Southpaw (2015)[afbeelding]
Southpaw is een Aktie/Drama geregisseerd door Antoine Fuqua met onder andere Jake Gyllenhaal, Forest Whitaker, Rachel McAdams, Curtis ’50 Cent’ Jackson en Oona Laurence.
Wanneer boxer-champ Billy Hope (Jake Gyllenhaal) zijn vrouw Maureen Hope (Rachel McAdams) verliest in tragisch ongeval en zijn dochter Leila (Oona Laurence) aan de kinderbescherming staat zijn wereld op zijn kop en leert hij zijn echt vrienden kennen die hem samen met zijn nieuwe trainer Tick Wills (Forest Whitaker) zijn leven weer terug op de rails proberen te krijgen.

Deze film is simpel weg niet makkelijk uit te drukken niet veel makkelijker dan ‘Holy Shit’. Want je maakt jezelf klaar voor een achtbaan ritje van emoties want als je denkt dat het niet slechter kan voor Jake Gyllenhaal’s personage Billy Hope zou je dat snel moeten herdenken want 5 minuten later kom je erachter dat het wel kan. Deze film laat je heel goed van verschillende kanten het verhaal zien terwijl de camera eigenlijk alleen maar op Gyllenhaal gericht is. Je leeft mee met ieder personage omdat ze allemaal van binnen gebroken zijn en allemaal een emotioneel parcours afgaan. En waar ik het blijst om ben is dat ze je niet te veel voor Billy Hope laten juichen maar soms ook de partij van de tegenstander laat kiezen, zoals dat hij zijn dochter niet mag zien en dat je dan eerder hun kant kiest dan dat van hem en dat is een vrij sterke eigenschap van deze film.

Laten we meteen beginnen met natuurlijk de ster van de film Jake Gyllenhaal (Donnie Darko, Nightcrawler) sinds Donnie Darko hou ik mij oog al een beetje op de acteur omdat dat op zichzelf al een hele goeie performance was voor opdat moment jonge acteur. Maar dankzij vorige jaar Nightcrawler staat ie ondertussen wel bij iedereen op de radar en was dat ook een hele snob van de Oscars om hem niet eens te nomineren voor Beste Acteur. Maar laten we niet over het verleden praten maar over zijn rol als Billy Hope en om het uit te drukken in een typisch Amerikaans gezegde “He knocks it right out the park”. Jake Gyllenhaal verdrinkt niet alleen lichamelijk in zijn karakter ik bedoel heb je zijn lichaam gezien heilige aardappelen wat is dat een verschil met hoe hij er 9 maanden daarvoor nog uitzag in Nightcrawler, maar ook mentaal sleept ie ons helemaal mee. Alles lijkt zo natuurlijk te komen het emotionele maar ook de techniek als boxer dat het eerder lijkt dat je een documentaire zit te kijken dan naar een geschreven verhaal zit te kijken. Hij draagt deze film op zijn handen en doet hij dan ook perfect van gelukkige huisman tot gebroken vent hij laat het ons voelen en sleept ons mee door zijn moeilijke tijd. Je gelooft hem en begint na een tijdje ook in hem te geloven dat hij er sterker uit zal komen. Is deze rol alsnog een Oscar Nominatie waardig? Ja. Als ik alleen deze rol dan van hem neem jazeker want je kijkt naar hem en ziet alleen maar Billy Hope. Verdient hij hem ook? Nou nu met de Oscar waardige films in aankomst weet ik niet wat voor zoets daartussen ziet dus dat word gewoon afwachten. Maar Jake is niet de enigste held in de film want iedere film heeft een held en heldin nodig en natuurlijk is Rachel McAdams (Midnight in Paris, The Notebook) een fantastische actrice en heeft ze ook weer haar tanden in deze rol gezet, maar ik denk eerlijk gezegd dat deze titel toch naar de jonge Oona Laurence gaat. Van de trailer kreeg ik eerder ‘ow weer zo’n irritant kind dat iedere keer weer op niks af loopt te janken’ gevoel maar ze greep me meteen vast en liet heel goed de kant van een kind in deze chaos zien. We kennen haar niet van veel maar ze heeft zich met deze rol laten zien en zal zich nog in veel geheugens weten te printen. Haar performance was spot on en je kon goed de chemie tussen haar en tegenspeler Gyllenhaal zien en dat is voor zo’n kleine smurf een hele prestatie. Voor de rest zet ook Forest Whitaker(Platoon, Lee Daniels’ The Butler) een top prestatie neer hij is natuurlijk de trainer en coach voor Billy in de ring maar ook in het echte leven waar hij Billy nog niet zo lang kent maar wel snel wat in hem ziet en zijn uiterste best doet om hem te helpen. En zelfs 50 cent zet een goeie rol neer de rapper weet zijn personage meteen vanaf het begin al heel unlikeable te maken en dat helpt hem alleen maar verder als het verhaal zich langzaam uitvouwt.

Maar deze prachtige performances waren natuurlijk niet mogelijk door de visie van Antione Fuqua die we hiervoor kenden van The Equalizer en Training Day. Hij weet zowel de sfeer in de ring als buiten de ring mooi over te brengen en ons tijdens de gevechten echt het gevoel te geven dat we er bij zijn. Hij weet de box matches goed in beeld te brengen en ze samen met stunt coördinator John Cenatiempo die al aardig wat ervaring had in grote gevecht scenes dankzij Lights Out, Fighting en Bourne zo realistisch mogelijk te houden.

Ook wat bij deze film natuurlijk niet kan missen is een ode aan de helaas pas overleden James Horner die speciaal voor zijn dood toch nog het muziek in elkaar heb gezet voor deze film en dat loont achteraf. James kennen wij natuurlijk van zijn scores voor Star Trek II&III, Cocoon, Aliens, The Land Before Time, Glory, Field of Dreams, Avatar en vele vele andere. En ook weet hij dan weer met deze zijn carrière fantastisch af te sluiten.

En om alles dan weer mooi af te ronden is deze film super dankzij het fantastische gevoel dat de mensen op het scherm als achter de schermen weten over te brengen. Dat ieder puzzelstukje precies aansluit op het geheel en het plaatje gewoon klopt. Deze film is voor de rest niet heel baan brekend het plot en uitloop van de film heb je vast al tig keer gezien en zal je vast niet achter over blazen maar het is het verhaal erom heen en de uitgewerkte personages die je vast zullen houden om te blijven kijken. Dus is dit zeker een film die nog een tijdje blijft hangen en vaker gekeken zal worden. Deze film laat je ademloos achter en je vinger op de Play knop zodat je nog een keer de ring in kan stappen. KNOCK-OUT!
Ik weet niet wat voor werk jij doet maar jij moet filmrecensent worden bij een goede krant. Potverdorrie wat kan jij een stukkie schrijven..... d:)b _/-\o_ :Y

• yourmovieguy
quote:
Musicmasters schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:01:
[...]

Ik weet niet wat voor werk jij doet maar jij moet filmrecensent worden bij een goede krant. Potverdorrie wat kan jij een stukkie schrijven..... d:)b _/-\o_ :Y
Nou das een super compliment om te ontvangen en vooral omdat ik hier eigenlijk nog een beetje ben om te experimenteren. En zat er al een tijdje over te twijfelen om een andere site te zoeken omdat je hier niet super veel reacties krijgt maar jouw reactie doet me daarom veel meer. Wat kan ik zeggen ik hou van films en heb er veel respect voor en dat kan je niet afraffelen in een paar zinnetjes. Reviews moeten goed een mening kunnen overbrengen maar het ook kunnen onderbouwen. Dusja super bedankt voor het lezen en voor je mening. En hopelijk ga je nog genieten van me aankomende reviews. En als je enige tips heb qua schrijven of misschien zelf een krant weet die wel een iets betere filmsectie kan hebben :P :P hoor ik dat al te graag. Want ik krijg ook nog wel eens te horen dat ze iets te lang zijn.

Voor de rest kan ik je niet genoeg bedanken voor je aardige woorden doet mij erg goed. :D :D _/-\o_ _/-\o_

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik spoiler eigenlijk niks, dit is het plot van de film, maar toch maar even in spoiler tags gezet.

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13:11
quote:
yourmovieguy schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:05:
[...]

Nou das een super compliment om te ontvangen en vooral omdat ik hier eigenlijk nog een beetje ben om te experimenteren. En zat er al een tijdje over te twijfelen om een andere site te zoeken omdat je hier niet super veel reacties krijgt maar jouw reactie doet me daarom veel meer. Wat kan ik zeggen ik hou van films en heb er veel respect voor en dat kan je niet afraffelen in een paar zinnetjes. Reviews moeten goed een mening kunnen overbrengen maar het ook kunnen onderbouwen. Dusja super bedankt voor het lezen en voor je mening. En hopelijk ga je nog genieten van me aankomende reviews. En als je enige tips heb qua schrijven of misschien zelf een krant weet die wel een iets betere filmsectie kan hebben :P :P hoor ik dat al te graag. Want ik krijg ook nog wel eens te horen dat ze iets te lang zijn.

Voor de rest kan ik je niet genoeg bedanken voor je aardige woorden doet mij erg goed. :D :D _/-\o_ _/-\o_
No offense, maar je stuk staat echt propvol met taal- en stijlfouten. Je zinnen lopen niet lekker, in veel gevallen ontbreken interpunctie en zinsbouw, waardoor het erg rommelig overkomt en meer lijkt op spreektaal.

Het laatste dat ik wil is je enthousiasme over films (recenseren) indammen, ik zou je willen aanraden om taal- en schrijflessen te nemen en door te gaan. Ook een spellingscontrole zou al veel fouten voorkomen.

• yourmovieguy
quote:
migchiell schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:35:
[...]

No offense, maar je stuk staat echt propvol met taal- en stijlfouten. Je zinnen lopen niet lekker, in veel gevallen ontbreken interpunctie en zinsbouw, waardoor het erg rommelig overkomt en meer lijkt op spreektaal.

Het laatste dat ik wil is je enthousiasme over films (recenseren) indammen, ik zou je willen aanraden om taal- en schrijflessen te nemen en door te gaan. Ook een spellingscontrole zou al veel fouten voorkomen.
Top dankjewel aan dat soort commentaar heb ik wat. Zou bij mij volgende Review er op letten en hopen dat het wat beter loopt en natuurlijk leest. Ik ben nu bezig met mij Spectre review dus zal er nog ff extra naar laten kijken maar kan je niet garanderen dat het foutloos gaat. Ben erg blij met je terug koppeling en dat je toch ff je tijd er voor genomen hebt om het goed te onderbouwen.

Thankss :) :) :) :)

• Webgnome
Planes (2013)
IMDb: 5.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 91 min | MPAA: PG
Leuke familiefilm die duidelijk de elementen van Cars gebruikt. Het verhaal is een typisch Disney underdog verhaal. De grappen zitten goed maar zijn nergens echt heel erg origineel. Denk aan woorden veranderen zodat er iets met vliegtuigen in zit. Zoals gezegd is de stijl overgenomen van Cars. Ze hebben de vliegtuigwereld samengevoegd met die van Cars. Blijkbaar deden vork heftrucs het in Cars heel erg goed want die zie je nogal veel voorbij komen.

De vele typetjes zijn leuk bedacht en goed uitgewerkt.
spoiler:
vooral Hanz is een leuk typetje
. De kleuren zijn leuk en vrolijk en dat maakt het denk ik voor kids ook een leuke film om naar te kijken.
6 / 10
Planes: Fire & Rescue (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 83 min | MPAA: PG
Leuk vervolg op het eerste deel. Onze held uit deel 1 wil brandweer worden en komt er achter dat.dat toch andere koek is. Dit vervolg speelt duidelijk op safe. De grappen zijn van hetzelfde kaliber, het verhaal is hetzelfde soort feelgood movie maar is dat erg? Ik vind persoonlijk van niet. Door de leuke grappen en de algemene humor is het een leuke film om naar te kijken.
spoiler:
let bij de fly over scènes maar is op de rotspartijen
6 / 10
Catch Me If You Can (2002)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Waar zal ik eens beginnen. Deze film is gebaseerd op het waar gebeurde verhaal van Frank Abagnale Jr. een meester oplichter die in de jaren 60 actief was. Het verhaal volgt de zijn leven vanaf het moment dat hij begint met frauderen tot het moment dat wordt opgepakt. Aan alles is te zien dat kosten nog moeite zijn gespaard om er een mooie film van te maken die het verhaal goed tot uiting brengt.

Mede door de cast, diCaprio en Hanks, wordt de film nooit saai en blijft het verhaal altijd boeien. Wat vooral heel erg intrigrerend is dat het lijkt alsof Abagnale echt geloof in zijn praktijken en dat hem in steeds absurdere situates brengt waar hij steeds moeilijker uit komt. Het geeft ook goed aan hoeveel moeite de FBI heeft om Abagnale te vangen. Hij lijkt ze net iedere keer een stap voor te zijn. Al wordt gedurende de film nooit echt heel duidelijk hoe hij dat voor elkaar kreeg.

Het is niet alleen maar lof voor deze ijzersterke film. Er zijn scenes waar ik echt mijn bedenkingen had over waarom dat hij zich hier weer uit kan redden.
spoiler:
Zoals de scene dat hij Dokter is. Hij red zich wel heel makkelijk uit de situatie door twee co-assistenten tegen elkaar op te spelen.
Ondanks deze kleine foutjes is het een erg mooie film. De soundtrack mag er overigens ook zijn. Het past heel goed bij het thema. Dit is de 3e keer dat ik hem zie sinds dat hij uitkwam en hij blijft boeien.
9 / 10

• jimz93
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 13:13
quote:
Southpaw is een Aktie/Drama geregisseerd door Antoine Fuqua met onder andere Deze film laat je ademloos achter en je vinger op de Play knop zodat je nog een keer de ring in kan stappen. KNOCK-OUT!
Heb de Quote maar even ingekort om niet weer een halve pagina in beslag te nemen :9

Wat een prachtige review! heb 'm met plezier gelezen! Zag het hier boven al verschijnen en ik voeg me erbij toe: een idee om voor een tijdschrift / site vaste reviews te gaan schrijven? Je bent er duidelijk erg goed in!

Ondertussen deze film ook op de watchlist gezet :)

Dank! :*)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Grin
  • Laatst online: 18:15

Grin

Ride si sapis.

Spectre (2015)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13
Tsjaa...Hoe ga ik dit cijfer uitleggen, waar moet ik beginnen... Allereerst ben ik zeker een fan van James Bond, veelal onderhoudende films met een vermakelijk verhaal en subtiele humor. En toen begon de nieuwe reeks films met Brosnan en nu Craig. Waar de eerste zeker de flair heeft van een Britse spion, heeft Craig de uitstraling van een actieheld/bouwvakker in een pak; een ponderous oaf (i.e dull and lacking grace or fluency) met een betonmolen in zijn hoofd. Dat zag je bijvoorbeeld goed in de openingsscène -waar hij over een dakrand loopt- zijn hele pak zit scheef/slecht omdat zijn lijf véél te breed is. Bond is geen gespierde actieheld, het is een stijlvolle Brit met een Walther P5 en een bak charme. Dan de film zelf, dit was voor mij een aaneenschakeling van losse scene's zonder aanleiding of doel. Een aantal voorbeelden hiervan:
spoiler:
wat is het nut van de scene met Monica Belucci? Komt nergens meer terug in de film, ze hebben seks tegen een spiegel en dan is het klaar -lekker lomp/niet des Bonds. De achtervolging met de DB10 door Rome is vervelend, lang en totaal niet spectaculair in beeld gebracht. Waarom wordt er tegen het einde van de film een 'speciale kamer met meteoor' in beeld gebracht? Lekker belangrijk. Waarom zijn ze überhaupt in die krater in het midden van de woestijn? Wat doet de bad guy daar, een datacenter runnen? En die gasexplosies...kom op, het is geen olieraffinaderij! Bond staat zeker bekend om de speciale locaties voor de badguy maar de aanloop naar deze locatie vind ik een grote domper. Plots een treinreis met 'out of the blue' de badguy van de DB10 achtervolging en dan worden ze afgehaald van een station met een oude Rolls; een totaal mislukte/misplaatste referentie naar vroegere JB-films.
De film zou voor een Bond veel actie bevatten, vond ik tegenvallen. Ralph Fiennes is een uitstekend acteur maar als M vind ik hem teleurstellend, de 'verhaallijn' met C is ergerniswekkend en loopt irritant door het verhaal van de 'Spectre organisatie'. Q tsja...een rol die van een dikke 8 (John Cleese) naar een zeer krappe voldoende is gevallen. Moneypenny, een getinte vrouw opgemaakt met een grote bos zwart krullend haar? Getint kan prima maar style dat dan anders. En dan Waltz, heb je een goede cast/acteur voor deze rol en dan stelt de rol niks voor. We zien hem amper!
De hele Craig-serie krijgt van mij geen voldoende maar deze film slaat echt alles; broddelwerk met een hooguit matige casting -i.e.goede acteurs maar niet voor deze film/rol- en een verwarrend verhaal. Hopelijk is dit de laatste Craig Bond!
2 / 10

Grin wijzigde deze reactie 09-11-2015 15:33 (8%)
Reden: Zinsopbouw/spelling/etc. Kleine aanpassingen ter verduidelijking

NewsBlur || My Fujifilm gear

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Thor: The Dark World (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 112 min | MPAA: PG-13
Prima opvolger van het eerste deel.
7 / 10
Avengers: Age of Ultron (2015)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Vond deel 1 leuker, omdat ik die karakters ook uit de comics ken. De nieuwe karakters ken ik niet en daar heb ik dan ook minder mee. Vond het verhaal wel ok, maar ook lang niet zo sterk als deel 1.
6 / 10
Captain America: The Winter Soldier (2014)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13
Prima opvolger van deel 1. Weet alleen niet of een opvolger echt meerwaarde gaat bieden aan de serie.
6.5 / 10
Oblivion (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Sterk verhaal met lekker onverwachte plot twist. Komt zeker op blu-ray hier in huis te liggen
8 / 10
The Martian (2015)
Uitstekend verhaal. Je leeft goed met het karakter mee. Humor in de film is ook sterk.
8.5 / 10

Fujifilm X-T2 || 35mm f/2

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17-08 19:35

YellowCube

Wait...what?

quote:
Bigfoot schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:53:
Wild Tales (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Dit is echt een bijzondere film die je gewoon moet gaan kijken. Het zijn eigenlijk zes korte films over mensen die hun controle over zichzelf verliezen en extreem reageren. Maar daarbij zijn de verhalen ook heel grappig en er wordt goed geacteerd.
even omhoog schoppen.
Geweldige film. Je zit jezelf bij het kijken van elk deelverhaal al af te vragen waar de volgende over zal gaan en je bent aan het eind bijna teleurgesteld dat de film over is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• yourmovieguy
Sicario (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R
Sicario is een Crime/Drama van regisseur Denis Villeneuve. Met onder andere Emily Blunt, Benicio Del Toro en Josh Brolin. Wanneer FBI-agente Kate Macy (Emily Blunt) akkoord gaat om deel te nemen aan een geheime CIA-operatie om een baas van een Mexicaans drugskartel uit te schakelen. Gaat ze samen met twee huurlingen de grens over naar Mexico. Maar is ze er niet op voorbereid wat ze daar zal aantreffen.

Kate Macy gespeeld door Emily Blunt is de hoofdpersoon in deze film. Blunt heeft zich ondertussen wel bewezen als actrice van The Devil Wears Prada tot Edge of Tomorrow , ze heeft het allemaal. Hier zien we ook dat ze als actrice nog behoorlijk aan het groeien is. Ze weet ze zich weer goed in het karakter in te leven. Alleen houd haar karakter niet stand onder de andere en dat is jammer. Al bij het begin krijg je door dat ze niet weet waar ze zichzelf nou weer ingekregen heeft en dat is logisch voor haar, alleen werk het soms niet mee in de film. Daardoor komt haar karakter vaak onprofessioneel over. In plaats van een bad-ass chick te zijn speelt ze hier een beetje de persoon die alles in haar omgeving probeert te begrijpen, en er weer grip op te krijgen, maar lukt haar dat helaas niet. Maar als FBI-agent word je volgens mij getraind dat je met dat soort situatie kan omgaan en je daaraan weet aan te passen. Alleen zien we dat niet terug. Maar in tegenstelling vond ik Benicio Del Toro’s karakter Alejandro wel erg interessant. Hij weet met een blik veel woorden te spreken, dat is een vaardigheid die deze acteur ondertussen goed onder de knie heeft. Ook zien we dat Del Toro gelukkig die serieuze kant nog heeft die we al een lange tijd niet meer gezien hebben. Hij weet in iedere scene zijn aanwezigheid goed duidelijk te maken ook als hij geen dialoog heeft. Zijn karakter is uitstekend onderbouwt, interessant en stijgt als karakter en performance ver boven de andere uit. Ook natuurlijk zetten Brolin en Daniel Kaluuya op eigen wijzen een perfecte rol neer.

De film weet zijn spanning goed op te bouwen en uiteindelijk ook goed af te leveren. Maar je zou niet anders verwachten van regisseur Villeneuve die we ook kennen van Prisoners. Hij weet spanning goed in beeld te houden, zodat je op het puntje van je stoel zit. Hij weet de muziek, sound effects, special effects naadloos in elkaar te laten overlopen. Alles ziet er goed uit waardoor alles bij elkaar je makkelijk door de film heen sleept.

Deze film weet door zijn cast en verhaal goed uit te komen. Het laat een zeer realistische en duistere kant zien van de oorlog tegen de Mexicaanse drugkartel. De film heeft er een goed tempo in waardoor je niet afhaakt en alleen maar wil weten hoe het eindigt. Met beide voeten aan de grond staat deze film sterk. Alleen op een weegschaal leunt deze film niet een kant op maar hangt hij erg stil. Ondanks bijna alles klopt heeft deze film ze nadelen en omdat ik niet te veel wil spoilen heeft het uiteindelijk wel met Blunt haar karakter te maken en haar rol in de uitloop van deze film. De film is goed geacteerd, neer gezet, gefilmd en geschreven maar zal niet keer en keer opnieuw gekeken worden.
7 / 10

• Jorgen
Spectre (2015)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13
Spectre is het 24e deel in de James Bond-serie en borduurt deels voort op de gebeurtenissen in de voorgaande 3 films met Daniel Craig. Je hoeft die delen echter niet perse gezien te hebben om Spectre goed te kunnen volgen. Qua geluid, cinematografie, dialogen, CGI / stunts, ziet de film er prima uit. Ook qua verhaal en plotontwikkeling zit de film goed in elkaar. Ik begrijp dat sommige mensen deze Bond niet echt een Bondfilm vinden, maar wat maakt een film dan wel een Bondfilm? Ik heb grotendeels - letterlijk - op het puntje van mijn stoel gezeten en genoten van wat ik zag. De film doet heel veel dingen goed: de actie wordt goed in beeld gebracht; de schurk is weer heerlijk megalomaan; de Bondgirls zijn weer mooi; de omgevingen oogverblindend; we hebben humor (overwegend cynisch en sarcastisch); James mag rondscheuren in de coole Aston Martin; krijgt op zijn donder van M en er zijn voor het eerst sinds Daniel Craig de rol van James Bond speelt ook weer gadgets van Q. Zonder die dingen had de film ook over Jason Bourne of Ethan Hunt kunnen gaan, maar zo kan je van elke film een andere film maken natuurlijk.

Qua verhaal doet de film het goed. Enerzijds probeert de film om het verhaal meer diepgang te geven door te refereren naar de voorgaande 3 en de achtergrond van James Bond, anderzijds blijft de film altijd overzichtelijk en helder. Het opduiken van Spectre is altijd leuk, zeker omdat deze organisatie zo'n integraal deel uitmaakt van het James Bonduniversum. Na For Your Eyes Only (1981) en Never Say Never Again (1983) hebben we dus 32 jaar moeten wachten voordat Spectre weer opduikt. De relatie met Quantum wordt aangestipt, maar daar had wat mij betreft meer aandacht aan besteed mogen worden. Wat vooral duidelijk wordt, is dat Spectre niet enkel een geest van James' verleden is, maar ook nu een grote vinger in de pap heeft. Wat dat betreft zit de film vol met verwijzingen en hommages aan eerdere Bonfilms. De meedogenloosheid van Spectre en zijn operatives; de Aston en gadgets; de humor; aan alles zie je dat de regisseur en de scenarioschrijvers hebben geprobeerd om het Bondgevoel over te brengen. Daar zijn ze wat mij betreft dan ook meer dan goed in geslaagd. Tegelijkertijd is de film ook anders dan de voorgaande delen uit de serie. Craig zet een wat donkerdere Bond neer, net als Sean Connery en gebruikt de humor van Roger Moore en toch heb je het gevoel dat je naast een Bondfilm ook naar wat anders kijkt. Waar dat nu aan ligt, weet ik niet precies. Feit blijft dat het de film goed doet. Ook voor mensen die niet veel met Bond hebben, is het spektakel van een actiefilm en de ontwikkeling van de thriller prima te waarderen, lijkt me.

Als groot fan van James Bond heb ik in elk geval van begin tot eind van de film genoten. En zal ik deze uiteindelijk ook gaan aanschaffen om mijn verzameling weer compleet te maken. Ik vond Spectre een uitstekende film.
9.5 / 10

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 14-08 10:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

quote:
[..] KNOCK-OUT!
Ik heb deze film net gezien door jouw geniale review, en ondanks dat het een vrij standaard verhaal is wist de film me toch van begin tot eind te boeien. Thanks voor de tip :D

Last.fm | Code Talks

• Jorgen
Nu moet ik series steeds handmatig via de IMDB tt000000 code invullen. Dat zou denk ik ook een nuttige toevoeging zijn, alhoewel ik momenteel de enige / één van de weinigen ben die hem hier op Tweakers ook op deze manier gebruikt.

• Bokkie
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
yourmovieguy schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:04:
[...]

Laat ik eerst even zeggen dat ik het ook een erg goeie film vond, en misschien ook wel in mij top 10 staat van dit jaar. Alleen heb ik bij deze film niet zo snel dat ik hem vaker achter elkaar zal kijken, wat sommige films wel hebben. Maar om op jouw vraag terug te komen vond ik sommige dingen gewoon wat minder hier een paar voorbeelden:

spoiler:
- We zien deze film door de ogen van Blunt haar karakter, terwijl het verhaal eigenlijk uitloopt op dat van Del Toro's. Dat punt gemaakt vond ik zijn karakter ook veel intressanter en als er daadwerkelijk een deel 2 komt en verder op zijn karakter in zal gaan zou ik daar veel meer oren naar hebben.

- Blunt speelt ook volgens de film een zeer goeie FBI-agente die blijkbaar een tactiek expert is. Alleen vind ik niet dat we dat terug zien in de film. Haar karakter vind ik vaak, zoals ik al in me review zei, onprofessioneel overkomen.

- Als ze vast staan op de grens en de twee verdachte voertuigen opmerken word er tegen haar gezegd dat ze haar dienstwapen moet pakken wat ze uiteindelijk ook doet. Maar zodra de verdachte daadwerkelijk 'gevaarlijk' worden, wordt er tegen haar gezegt dat ze moet uitstappen. En ook iedereen, behalve Brolins karakter natuurlijk die de gevangen moet bewaken, stapt ook uit. Inplaats van dat zij dat ook doet verschuift ze een plek in de auto.Terwijl de rest wel op haar rekent of ze haar nou nodig hebben gehad of niet.

- Ook in de smokkelgrotten krijgt ze het voor elkaar om haar wapen te verliezen en bijna dood geschoten te worden.Ze zit natuurlijk in een stress situatie maar lijkt mij erop getraind te zijn om alsnog de stress de baas te blijven.

- Daarna komt ze ook bij Brolin om haar beklacht te geven over wat er gebeurd is op de grens. Dat ze hebben lopen schieten waar burgers bij waren. Ook ik zal op dat moment iets hebben van wat gebeurd er allemaal vooral omdat tegen haar natuurlijk gezegd is dat ze ook op Amerikaans grondgebied zou blijven.Maar moet ze toch wel onderweg daar over na gedacht hebben en tot de realisatie zijn gekomen van het waren hun of ons geweest.Of heel misschien als hun niet hadden gehandeld zoals ze deden dat er nog burgers gewond hadden kunnen raken ook.

Maar ondanks dit blijft het een goeie film. Alleen liep ik hier gewoon een beetje tegenop tijdens het kijken. En zal dit nog steeds wel een film zijn die in me collectie komt.
spoiler:
reden van Blunt's gedrag heeft te maken met haar moreel compas, Brolin is de CIA sociopaat die vind dat het doel de middelen heiligt en gebruikt daarbij dus Del Toro als wapen. De enige reden deden waarom Brolin Blunt wil hebben is omdat hij meteen al weet dat ze te naief en rechtschapen is om tegen zijn acties in te gaan. Hij heeft haar alleen nodig voor die handtekening op het laatst, daarom geeft hij haar ook totaal geen informatie en laat hij haar haar gang gaan voor zover zijn operatie daar geen last van heeft.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Hogader
Vandaag naar de Hunger Games Marathon geweest, dus even een korte review van ieder deel zonder spoilers weg te geven.

The Hunger Games (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 142 min | MPAA: PG-13
De film waarmee de gehele franchise begon. Een groot plustpunt aan deze film is dat het de aandacht goed vasthoud en duidelijk weet uit te leggen hoe de wereld precies in elkaar zit zonder nodeloos gecompliceerd te worden. Nadeel echter is de constant aanwezige shaky cam, wat toch wat van de mooie shots gewoon onderuit haalt.
8 / 10
The Hunger Games: Catching Fire (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 146 min | MPAA: PG-13
Deeltje 2 in de serie gaat verder een jaar na het eerste deel. Duidelijk is dat alles ondertussen veranderd is, maar nog niet een heel grote invloed heeft. Uitstekend aan deze film is de manier hoe alles in beeld wordt gebracht. De shaky cam uit deel 1 is verdwenen en de mooie clean shots maken het een zeer aangename film.
9 / 10
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014)
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Deel 3 is het minst action packed van de serie. Ofja dat denkt iedereen, maar feitelijk gezien valt dat wel mee. Dit deel is tevens de gene die het minst geliefd is, getuige onder andere het IMDB cijfer. Toch is dit wat mij betreft een prachtige film met een zeer goede psychologische laag. Deze film laat namelijk perfect zien waar het in de hele franchise nou eigenlijk om gaat. Dit is niet de verschrikkelijke daden van the capitol of de hunger games die ieder jaar worden gehouden. Het gaat ook niet om de liefdesverhouding tussen Katniss en Peeta/Gale. Waar het daadwerkelijk over gaat is de invloed van propaganda en de macht van de media om mensen dingen te laten geloven terwijl de waarheid openlijk voor hun neus gebeurd.

Bovendien staat deze film vol met prachtige muziek die letterlijk kippenvel op mijn armen weet te bewerkstelligen.
9.5 / 10
The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Dan nu over het laatste deel in de serie. De film gaat letterlijk verder waar we bij deel 3 zijn opgehouden. Het is dus aan te raden iig het laatste stuk hiervan nog eens te kijken zodat je er ook gelijk in zit. Ook figuurlijk gaat het verhaal verder, want het is tijd voor de grote opstand. En daar was het eigenlijk ook wel tijd voor. Een groot pluspunt aan deze finale is dat het psychologische spel van een propaganda oorlog nog steeds voldoende aandacht krijgt, maar gelukkig wordt dit nauw bijgestaan bij de on screen actie. Wat betreft cijfers heeft deze voor mij persoonlijk een gelijkspel met deel 3, maar vooralsnog krijgt hij wel de edge boven het voorgaande deel.
9.5 / 10

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ant-Man (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
Verreweg de minste van alle Marvel films sinds Iron Man, wow... dit had ik niet verwacht.

Corey Stoll is goed als Cross en ook Rudd doet het wel aardig maar de grote show stealer is toch Pena als Luis... geef die man een spinoff please!

Voor de rest vond ik er geen bal aan, beetje in shock nu eerlijk gezegd.
CGI ziet er wel aardig uit maar de chemie tussen iedereen is gewoon niet daar, hetzelfde probleem wat Fantastic 4 ook al had.

De eerste echte misser voor Marvel :N
4.5 / 10

• yourmovieguy
Ant-Man (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
Ant-Man is de meest recente Marvel film geregisseerd door Peyton Reed. Met onder andere Paul Rudd, Evangeline Lilly en Michael Douglas. Wanneer inbreker Scott Lang vrij komt probeert hij zijn leven voor zijn dochter weer op de rails te krijgen. Maar wanneer hij in een super-suit gehesen word moet hij zijn innerlijke held vinden en samen met behulp van zijn mentor, Dr. Hank Pym, een laatste inbraak plannen en uitvoeren om de wereld te redden.

We maken kennis met een nieuwe Marvel superheld(je) Ant-Man. Deze held begint goed in ze eerste film en trekt daarbij hoge verwachtingen voor wat er gaat komen. Hij had natuurlijk een moeilijke taak sinds hij de opvolger was voor Avengers: Age of Ultron en we in het verleden hebben gemerkt dat dat niet makkelijk is, maar deze film flikt het. Visueel is dit een prachtige film, zelfs het 3D aspect was nog goed gedaan. En zit er natuurlijk ook bij deze film een goeie doses humor.

We hebben veel uitstekende acteurs, Corey Stoll die Darren Cross speelt zet een goeie villian neer voor deze film, hij topt natuurlijk niet aan een Loki of Ultron maar ik heb van hem genoten en was hij interessant om naar te kijken. David Dastmalchian, T.I. en Micheal Peña die het ongeregelde vriendengroepje vormen van Scott Lang zorgen voor de nodige komische afwisseling in de film. Vooral kon ik erg lachen om Micheal Peña die Luis speelde, de beste vriend van Scott, zijn komische timing was geweldig en hij leverde iedere lijn met evenveel plezier en dat straalde van het scherm. Evangeline Lilly die de dochter speelde van Pym genaamd Hope was niet heel spannend om te zien, maar was ook geen hindering tijdens het kijken. Je merkte gewoon dat ze haar merendeels nog even bewaarde voor wat er gaat komen. En dan komen we ook bij Michael Douglas die Dr. Hank Pym speelde de mentor en trainer voor Scott. Deze doorgewinterde acteur, waar we eigenlijk een lange tijd al niet veel zoets van gezien hebben, laat nu wel weer zien dat hij het nog steeds heeft. Maar de acteur waar ik het meest bang voor was om een grote rol te vullen als Ant-Man was Paul Rudd. De acteur die merendeels bekend is van komische rollen dan serieuze big budget rollen. Maakte me wel een beetje nerveus en wist ik niet wat ik moest verwachten. Maar hij doet het fantastisch en kan ik me nu eigenlijk geen andere acteur meer voorstellen als Scott Lang. En natuurlijk weet ik dat Chriss Pratt ook al eerder heeft bewezen dat komische acteurs een grote rol aankunnen in een Marvel film. Maar als een Marvel fan is het toch altijd even afwachten.

Peyton Reed laat een goede indruk achter en hoop ik ook in de toekomst weer terug te zien als regisseur in de MCU. Hij komt in de lijst te staan samen met Anthony en Joe Russo (Captain America: The Winter Soldier) en James Gunn (Guardians of the Galaxy) die ieder op hun eigen manier leven in een Marvel film wisten te blazen. Hij weet Ant-Man de film, als het karakter goed neer te zetten en het letterlijk klein te houden. Visueel ziet de film er geweldig uit vooral de Ant-size scenes zijn fantastisch en zelfs 3D geeft daar nog een leuke boost aan. Marvel liet hem lekker de vrije loop gaan, met natuurlijk wel bepaalde richtlijnen voor aankomende films, maar samen met script schrijvers Edgar Wright en Joe Cornish zet hij een leuke en avontuurlijke Heist film neer.

Het is er leuk om een Marvel film op zo een kleine schaal te zien. Geen Aliens, terroristen, het hele Amerikaanse leger dat achter iemand aan zit, een superieure robot maar gewoon een verhaal over een man die samen met een wetenschapper en zijn dochter een getikte business man probeert uit te schakelen door zijn uitvinding te stelen. En dan vond ik een leuke twist. Deze familie vriendelijke film zal vast iedereen weten te vermaken. De leuke subtiele opmerkingen naar andere Marvel films of superhelden houden je ook oplettend en natuurlijk de easter eggs die hier en daar gedropt worden. Ben heel benieuwd waar we vanuit hier met Ant-Man naartoe gaan en kan ik er ook zeker niet op wachten. Ant-Man was weer een amuserende Marvel film waar ik weer van genoten heb en zeker boven mij verwachtingen is uitgestegen. En heeft zeker ander Marvel films een poepie laten ruiken door te laten zien dat je zelfs op een kleine schaal een goede indruk kan achter laten.
7 / 10

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 14:19
Blood Diamond (2006)
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 143 min | MPAA: R
Heb deze film van de week gezien. Stond nog op mijn lijstje. Het eerste deel van de fim begint wel leuk maar nog niet heel bijzonder vind ik. Toch wel vermakelijk. Naarmate de film vordert wordt hij beter en het einde is ook echt goed. Van die films dat als ze afgelopen zijn, dan je dan ff stil wordt om het op je in te laten werken. Dus de film heeft wel degelijk ook een inhoud. Er wordt oa een beeld gegeven van de uitbuiting van jonge kindsoldaten. Niet perfect maar eigenlijk wel een topper deze film. Gebeurt veel in en DiCaprio speelt weer de rol die hij zo goed kan: als stoere snelle playboy.
8 / 10

ps. fijn dat de ubb generator nu goed werkt!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:58
The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Het is 00:30 op het moment dat ik dit artikel afmaak. Spijtig, want vorig jaar waren wij tijdens de Hunger Games marathon pas om 3 uur ’s nachts klaar. Iets wat voor mij de ervaring toch nét een stukje beter maakt, maar soit. Ik kom net terug (samen met mijn vrienden) van de Hunger Games marathon waar ook het laatste, afsluitende deel vertoond wordt. En wat kan ik hierop zeggen?

Laat ik allereerst beginnen met het feit dat ‘The Hunger Games’ franchise misschien wel één van mijn favoriete film franchises is geweest van de afgelopen jaren. De verhalen waren interessant, de cast was super en de sfeer van de film sprak mij ontzettend aan. Deprimerend, melancholisch maar toch vol met actie-momenten. Ik ga deze franchise zeker missen en net zoals vorig jaar met de marathon, lig ik in bed, een beetje depressed dat het over is. Overdreven? Nah. Ik kan mij nogal ontzettend inleven in films. I know, ik ben raar.

Maar goed. Heeft het laatste deel de franchise waardig afgesloten? Was deze film alles wat ik ervan verwachtte en kunnen we terug kijken op een serie waarvan ieder deel op zich zelf stond maar toch samen één verhaallijn wisten te brengen. Het antwoord is volmondig ja. Ik was onder de indruk van het laatste deel. Het bracht grotendeels alles wat ik verwachtte voorafgaand aan de film. Zo (eigen)wijs al ik ben heb ik alle verhaallijnen vermeden afgelopen jaar, heb ik geen enkele trailer gezien (behalve die voorbij kwam in de bioscoop) en heb ik express geen recensies gelezen.

Het laatste deel gaat net zoals alle voorgaande delen direct verder na de gebeurtenissen van het voorgaande deel. We zien Katniss nog steeds ondergronds zitten, samen met de overlevende inwoners van de districten. Haar eigen district is volledig weggevaagd van de kaart. Ruim 890 mensen wisten de ramp niet te overleven. Samen met de overgebleven inwoners besluit ze zich tegen president Snow te keren. Echter geeft hij en zijn Kapitool zich natuurlijk niet zo gemakkelijk gewonnen. Het was in het eerste deel van Mockingjay al duidelijk.. er komt een grote oorlog aan!

Laten we allereerst beginnen met het feit dat deze film in het eerste uur alle losse eindjes van de voorgaande delen aan elkaar knoopt. We krijgen eindelijk informatie over wat er precies aan de hand is en wie achter de hele situatie zit. De film neemt ruim de tijd en we zien in het eerste uur niet bizar veel Katniss Everdeen voorbij komen. Het lijkt wel alsof de film nog wat meer sympathie wil opbrengen voor de bijrollen, deze zullen namelijk mee gaan vechten in de oorlog.

Katniss zal een grote rol krijgen in de resterende speelduur van de film. Zij is het gezicht van de revolutie, maar gaat steeds meer en meer haar eigen plannen bedenken en uitvoeren. Ze voegt zich samen met personages uit de voorgaande delen, winnaars en overlevenden van de Hongerspelen. We maken ook kennis met een aantal nieuwe, frisse personages.

We volgen haar operatie naar het vermoorden van president Snow. Echter gaat dit natuurlijk niet zo gemakkelijk als gepland en de rebellen en de volgers van Snow hebben haar door. Ze komen in de film voor verschillende problemen te staan en dit deel is niet zuinig met het uitmoorden van mensen. Hoewel in de voorgaande delen je echt medeleven voelde wanneer een personage stierf, is dat in dit deel niet het geval. De toon van de film is er niet naar, maar bovendien is er ook niet genoeg tijd om te lang stil te staan bij deze gebeurtenissen.

Wat ik heerlijk vond aan deze reeks films is het gebrek aan humor. Het klinkt gek, maar deze films nemen je mee op een dramatische rit van emotionele momenten en wil graag een sombere toon er in houden. Iets wat ik ontzettend kan waarderen. De actiescènes in dit deel zijn leuk om te zien maar het geheel weet vrijwel nergens te verrassen. De plot-elementen zijn al vrij snel voorspelbaar en dat is jammer.

En dan komen we bij het einde aan van deze film. Eerlijk is eerlijk. Ik had veel meer spektakel verwacht.
spoiler:
Een conflict tussen Katniss en president Snow blijft indirect uit. Later zal de film wel nog plaats maken voor een afsluitende scene van het laatst genoemde personage, maar deze scene is helaas ook weer een tikkeltje voorspelbaar.
Overigens is het geheel wel prachtig geschoten en ondersteund de geweldige bombastische muziek het geheel treffend.

spoiler:
Ik wil graag even meegeven dat ik het ontzettend jammer vind dat een grote confrontatie tussen Snow en Katniss uitblijft. We zien het zusje van Katniss sterven. Katniss lijkt er vrede mee te hebben en zet haar leven voort met de overgebleven mensen van haar district. We zien in een van de laatste scenes Katniss mentaal in elkaar storten in haar oude huis. En het klinkt ontzettend raar wat ik nu ga zeggen, maar ik had graag gezien dat Katniss op dat moment zelfmoord pleegde met de pil die ze nog had meegenomen. Haar personage heeft genoeg drama meegemaakt en vrijwel iedereen waarvan ze ooit hield is overleden, indirect door haar schuld hoewel ze hier zelf nooit voor gekozen heeft. Misschien was het ook beter geweest als zij vermoord werd door de rebellen.

De laatste grote scene is sterk maar daarna blijft de film nog ruim 20 minuten doorgaan om een einde te ontwikkelen. Jammer en onnodig.
spoiler:
De film krijgt een soort happy-end mee, ondanks het feit dat vele personages de reis niet overleefd hebben.
Ik had graag een emotioneel en dramatisch einde gezien en nu blijven we achter met mixed-feelings.

Al met al kijk ik terug op een geweldige franchise en prachtige momenten waarop ik samen met mijn vrienden in de bioscoop in één lange zit de verschillende delen bekeek. De sfeer was uniek en het melancholische past precies in mijn straatje van films. Laten we hopen dat er ooit nog een dergelijke franchise komt waarbij je wederom samen met je vrienden uren lang kunt genieten van één lange zit.

Ik zou wel willen huilen nu dat het over is (figuurlijk dan hé), maar ik weet.
Mocht er ooit nog een marathon komen, bijv. ter ere van het X aantal jaar bestaan van deze film, dan ben ik weer van de partij en ga ik met net zoveel plezier deze films terugkijken als het moment dat ik ze voor de eerste keer zag.

Suzanne Collins, Francis Lawrence, Gary Ross. Bedankt!
8 / 10

• yourmovieguy
Bridge of Spies (2015)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 141 min | MPAA: PG-13
Bridge of Spies is een Historische Drama geregisseerd door Steven Spielberg. Met onder andere Tom Hanks, Mark Rylance en Scott Shepherd. Tijdens de Koude-Oorlog, word Amerikaanse advocaat James Donovan gevraagd om een Sovjet spion te verdedigen, en daarna de CIA te helpen om hem te ruilen voor een Amerikaanse spion die gevangen genomen is door de Sovjet-Unie.

Het perfecte duo, Hanks en Spielberg, hebben de handen weer in een geslagen om ons een politiek drama te geven dat zich afspeelt tijdens de Koude-oorlog, dan ben ik al verkocht. Maar eerst zien dan geloven. Deze film, die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, focust zich op James B. Donovan gespeeld door Tom Hanks die een onmogelijke taak is voorgeschoteld om een spion van de Russen te verdedigen in de rechtbank. De man die meteen word gehaat door zijn land voor het verdedigen van een nationale vijand en daarna nog even naar Berlijn word gestuurd om hem te ruilen heeft het niet makkelijk. En dat word goed in beeld gebracht. Zoals we weten van Spielberg is dat als hij gepresenteerd word als regisseur dat hij er voor de volle 100% voor gaat. Samen met zijn trouwe collega Hanks , waar hij ondertussen ook al 3 andere klassiekers mee heeft gemaakt, zetten ze beide hun tanden er vol op in.

Hanks is een man die vele karakters leven heeft ingeblazen fictief of waargebeurd. Hij weet een ziel in alles te blazen. Hij heeft totaal geen moeite om ons een duidelijk beeld te schetsen van wie hij speelt. Van begin tot het einde ben je bij hem en verveeld hij geen moment. Zoals Hanks is wil je eigenlijk alleen maar meer. Hij is natuurlijk een behoorlijke aangenaam persoon om te zien als je alleen al naar een foto kijkt is hij al iedereens favoriet. Dat maakt hem dan ook een stuk moeilijker om hem in de film te haten, zoals zijn mede Amerikanen hem dan afschilderen, maar dankzij het perfecte schrijfwerk word dat in de film prima opgelost. En is zijn karakter goed onderbouwt in alle keuzes die hij door de film neemt. Maar ook zijn tegenspelers vallen niet compleet in de schaduw van Hanks. Mark Rylance die de Sovjet spion Rudolf Abel speelt zet ook een prima rol neer. En de chemie tussen Hanks en Rylance zit daar dan ook meteen goed. Hij komt heel apart en rustig over in wat voor situatie hij ook zit en dat maakt hem nog leuker om naar te kijken. Je ziet duidelijk dat de acteurs goed ingespeeld zijn op hun karakters en ze van binnen naar buiten kennen. We zien veel nieuwe gezichten als ouwe en dat houdt de film fris en leuk om naar te kijken.

Steven Spielberg de man die iedereen wel kent. Hebben we de afgelopen 3a4 jaar niet veel zien doen, en ook helaas niet veel bijzonders zie produceren. Maar maakt hij nu een ongelofelijke goede ‘comeback’ en zien we dat deze man gewoon geboren is om de touwtjes in handen te hebben. De film heeft een soort vintage look dat alleen Spielberg een film kan geven. Vanaf begin tot het einde zie je gewoon dat Spielberg aan het stuur zit. Dat is op te merken aan de setting, hoe het in beeld gebracht word, hoe er geacteerd werd, alles verluisterd gewoon Spielberg. Ik hoop dat door deze film Spielberg gewoon weer alles geroken en gevoeld heeft en daardoor direct weer verslaafd is geraakt. En ons de aankomende jaren weer met veel kijkplezier gaat vermaken. Want dit is weer een film die hij met vol trots aan zijn autobiografie mag toevoegen. Maar Hanks en Spielberg zijn niet het enige perfecte duo die aan deze film hebben gewerkt want deze film is geschreven door de Coen broers, Ethan en Joel. Deze twee hebben ons ook uren vermaakt als regisseurs en als schrijvers. Ze hebben ook deze film weer gevuld met perfecte dialogen.Terwijl je tijdens de film niet het gevoel hebt dat je naar een Coen film zit te kijken, en dat laat maar weer zien hoe verschillend het kan zijn wie er schrijft en wie er regisseert.

De film is goed geschreven, geregisseerd en geacteerd. Alle factoren kloppen de film is niet langdradig, houdt zichzelf goed op de been. En weet soms leuke en verassende zijweggetjes in te slaan waardoor eigenlijk alles onverwachts op je af komt. Maar dankzij het goeie teamwork glij je zo van scene naar scene. En blijf je nieuwsgierig naar de afloop en is het einde dan ook heel bevredigend. Dit is zeker een aanrader en zal het thuis als in de bios lekker weg kijken. Er is eigenlijk zoveel over de film te zeggen dat ik maar gewoon ga afsluiten met de zin dat de Coen brothers, Spielberg, Hanks en alle andere acteurs en mensen achter de schermen weer een prachtige film hebben neergezet.
9 / 10

• Jorgen
The Maze Runner (2014)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG-13
The Maze Runner gaat over Thomas, een jongen die zich op een dag terugvindt op een vlakte vol andere jongens, omringd door een doolhof. Hij legt zich niet bij zijn lot neer en probeert samen met anderen te ontsnappen. Na de eerste scene waarin Thomas met een lift naar de plaats van handelen wordt gebracht, heeft de film mijn aandacht zeer goed weten vast te houden. Ik was ooit al eens eerder aan de film begonnen, maar ben toen dus niet echt voorbij de eerste scene gekomen. Goed dat ik dat nu wel gedaan heb, want de film was zeer onderhoudend. De film is een mengeling van avontuur, actie, science fiction en wat horrorelementen; allemaal prima in balans. Naarmate het verhaal vordert, wil je net als Thomas weten hoe het nu allemaal zit. Tegen de tijd dat de film zijn einde nadert, blijf je met een tevreden gevoel en met genoeg vragen richting deel 2 achter.
8 / 10

Maze Runner: The Scorch Trials (2015)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: PG-13
Deel 2 in de Maze Runner trilogie borduurt voort op de belevenissen van Thomas. Samen met zijn vrienden probeert hij erachter te komen hoever de tentakels van zijn tegenstanders reiken en hoe hij verdere confrontaties kan voorkomen. Hoewel ook deze film best onderhoudend is en we meer te weten komen over het hoe en waarom, voelt deze film toch minder aan dan zijn voorganger. Ik ken de boeken niet waarop de films gebaseerd zijn, maar ik hoop dat deel 3 toch weer beter is. Deze film is op zich niet slecht, maar staat toch wel degelijk in de schaduw van deel 1. De horrorelementen zijn in dit deel wat minder neergezet. Je hebt het idee dat je het wel eens eerder gezien hebt. Voor de rest zaten de actie, het avontuur en de science fiction wel weer goed in elkaar. Ik zou graag deel 3 zien, vooral omdat ik me met deel 1 zo goed vermaakt heb en ik wil weten hoe het de personages zal vergaan.
7 / 10

• Chiel
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:58
Attack the Gas Station! (1999)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy | Runtime: 113 min | MPAA: R
Het overvallen en vernielen van tankstations als tijdverdrijf. Het klinkt belachelijk, maar door verschillende persoonlijke omstandigheden zijn vier vrienden er toe gekomen deze bezigheid als hobby te kiezen. De opbrengst is leuk maar geen hoofddoel. Waarom dan zoiets idioots? "Waarom niet?" is hun redenatie, een ander houdt weer van voetbal of gaat vissen.

Aan het begin van de film zie je in het kort hoe de "hobby" succesvol wordt uitgevoerd en maak je kennis met de personages, zowel met de daders als met de slachtoffers. Een tijdje later verveelt het groepje zich opnieuw en besluiten ze weer een "overvalletje" te doen. Deze keer loopt het anders en ondanks dat de problemen voor de jongens zich opstapelen blijven ze doodkalm en serieus hun hobby beoefenen. Elke overvaller heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen stijl. Ook sommige slachtoffers hebben een verhaal en gaandeweg de film zie je hoe enkele personages onder de druk een andere rol gaan spelen.

Klinkt erg gewelddadig en bloedserieus allemaal; gelukkig valt het reuze mee. Het draait uiteindelijk om belachelijke, komische situaties en natuurlijk vallen er een paar rake klappen, maar extreem geweld is zeker niet waar deze film om draait. Als de vaart er eenmaal in zit doet het ene na het andere idiote probleem zich voor en dit zorgt voor hilarische situaties. Neem deze film vooral niet te serieus, en je zult positief verrast worden

Dikke 8
8 / 10

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:29
Mad Max: Fury Road (2015) - IMDb
IMDB: Mad Max: Fury Road (2015)/
8,2/10 - ‎382.076 stemmen

Slechte film, verhaal trekt nergens op, kartonnen acteurs basicly 1 grote achtervolg scene met compleet over de top acrobatie/stunts en special effects.

• Chillz
  • Laatst online: 17-08 15:40
quote:
MrVegeta schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:06:
In wat voor wereld is

[...]

Een negatief iets?

;)
[donkere stem] "In a world...." [/donkere stem]

Leeg - Sinds 20180907

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:29
quote:
MrVegeta schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:12:

Het enige wat hier niet klopt is jouw grammatica :p.
Nogmaals smaken verschillen, geen idee waarom je dat nu erg vind dat ik die film gewoonweg slecht vond.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Afvalzak schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:37:
MRVegeta is wel een beetje de marketing man voor de laatste Mad Max film goeie films ;)
FTFY ;), jammer dat ik door het afstuderen en mijn biosbuddy in een ander land zit niet zoveel naar de bio ga atm :(

• yourmovieguy
The Good Dinosaur (2015)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100 min | MPAA: PG
The Good Dinosaur is een animatie film geregisseerd door Peter Sohn. Met de stemmen van Jeffrey Wright, Frances McDormand en Sam Elliot. In een wereld waar de dinosauriërs niet zijn uitgestorven, gaat een dinosauriër genaamd Arlo op een epische avontuur samen met een onwaarschijnlijke vriend om herenigd te worden met zijn familie.

Een film die al 6 jaar op zich heeft laten wachten en een productie hel is doorgegaan. The Good Dinosaur had verschillende factoren tegen, waardoor hij telkens weer uitgesteld werd maar het wachten waard was. Voor het eerst mogen we twee keer in een jaar genieten van een Pixar film, wat nooit is voorgekomen. En we kunnen er natuurlijk niet genoeg van krijgen. Ook deze keer neemt Pixar je weer mee naar een avontuur van je helemaal van kan genieten.

De animatie in deze film is top! Maar dat is natuurlijk bijna in iedere Disney-Pixar film. De film laat zien hoe erg de industrie voor uit is gegaan. De eerste beelden laten je al met open mond kijken, en twijfelen of je nou naar iets echts zit te kijken of iets dat gecreëerd is met de computer. Het verhaal zit ook strak in elkaar, geen lossen kantjes. Er zit genoeg emotie in om het je even zwaar te maken maar ook genoeg humor om het allemaal even te doen vergeten. En dat is een mix die we van Disney kennen en iedere keer goed toegepast word. De wereld die neergezet word waarin dinosauriërs de meest intelligente wezens zijn op aarde en de mensen juist het onder ras was interessant om te zien en erg leuk gedaan. Gewoon even dat F. you moment dat Disney naar de geschiedenisboeken had omtrent het uitsterven van de dinosauriërs was een leuke insteek. De karakters zijn aangenaam en hebben een leuke persoonlijkheid waardoor ze je in het verhaal zuigen.

De stemmen in Disney-Pixar films zijn meestal gemixt met redelijk onbekende. Jeffrey Wright, Frances McDormand, Sam Elliot, Anna Paquin, Steve Zahn en de terugkerende John Ratzenberger zijn de betere bekende en weten hun karakters perfect leven in te blazen en herken je wellicht meteen. En doordat het verhaal van de film niet erg ‘origineel’ is weten zij je toch erg geboeid te laten kijken. Maar ook de nog onbekende kinderen die hun stem uitlenen aan hun karakters doen, zoals te horen is, met erg veel plezier. Arlo is nog al een bangerik en daar leert hij dan een mee om te gaan, door er achter te komen dat soms bang zijn helemaal niet verkeerd is. En zijn menselijke kameraad genaamd Spot , die trekjes heeft van een hond sinds de rollen zijn omgedraaid, is erg leuk om naar te kijken. Ook de karakters die Arlo en Spot gaande weg tegen komen zijn stuk voor stuk leuk om naar te kijken.

En we hebben natuurlijk onze Pixar-short, ons voorafje dat we altijd krijgen voor de hoofdfilm. Was deze keer ook heel speciaal iets wat ik totaal niet verwachten van een Pixar-short. Ik was positief verwast vooral omdat de toon nu totaal anders lag dan ik gewent was, maar alsnog prima en amuserend om naar te kijken.

Deze film is makkelijk en kort om samen te vatten ‘Adembenemend’. De film is weer een lust voor het oog. En daar is dan ook alles mee gezegd omdat het verhaal je soms doet denken aan andere vergelijkbare films. Maar zal iedere generatie alsnog zich vermaken en ook iedereen weer anders raken. De film heeft lang op zich laten wachten maar was het alsnog zeker waard. Het is een moeilijke taak voor Pixar om telkens weer boven de vorige film uit te steken. En nu Inside Out ook een succes was heeft The Good Dinosaur heel wat te doorstaan. Maar de film is alsnog gemakkelijk weg te kijken. Alle Disney-Pixar films zijn pareltjes maar The Good Dinosuar zal vast ook weer bij iedereen een speciaal plekje in het hart krijgen. En denk ik zeker dat The Good Dinosaur ook kanshebber is op een Oscar samen met Inside Out vooral op visuele gronden.
8 / 10

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
yourmovieguy schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:13:
Een film die al 6 jaar op zich heeft laten wachten en een productie hel is doorgegaan. The Good Dinosaur had verschillende factoren tegen, waardoor hij telkens weer uitgesteld werd maar het wachten waard was.
Kan je dit uitleggen voor personen die net zoals mij de productie van deze film niet gevolgd hebben?

• ilhanko
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
FabiandJ schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:36:
[...]

Kan je dit uitleggen voor personen die net zoals mij de productie van deze film niet gevolgd hebben?
quote:
The Good Dinosaur (2015) had a lot of production issues. The film was in production for six years and it suffered from creative differences, story problems, Pixar multitasking between film productions, and a quality slump Pixar suffered from Cars 2 (2011) to Monsters Universiteit (2013). Director Bob Peterson, was removed from the project in the summer of 2013, just under a year before the film's original release date in May 2014. Peterson moved on to another project, while John Lasseter, Lee Unkrich, Mark Andrews, and Peter Sohn stepped in temporarily to work on various sections of the film. In November 2013, due to further delays, Pixar laid off 67 employees of its 1,200-person workforce, following the closure of its satellite studio in Canada a month before, when about 80 employees had been laid off, officially to refocus Pixar's efforts at its main headquarters. "For Pixar it was a dramatic event," said Jim Morris, the studio's general manager and executive vice president of production. "It was tough on the company. Most studios would have said, 'The movie's fine. It's not bad.' And it wasn't bad; it just wasn't great. We wanted to have a great movie." On October 21, 2014, Peter Sohn was officially named the new director. The story was then reworked, and some major changes included lowering the age of the protagonist and adding the concept of nature itself being the main antagonist. While John Lithgow still remained cast as Poppa in the film (he would later be replaced), he acknowledged the fantastic changes in the script and said that "[The film's] gonna be better than I ever imagined."
Bron :9

Ik ben overigens ook geweest gisteravond. Echt een leuke film, ook al ben ik bijna 27 :+ (Moviepass winning!). Schitterend gemaakt, vermakelijk en ontroerend verhaal. Zeker een aanrader.

445033

quote:
Kalief schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 21:29:

Die stomme UBB-generator doet het alleen bij populaire Hollywood blockbusters. Bij een nieuwe indie geeft ie niet thuis.
<knip>

Daar zijn o.a. TR's voor.

Ramzzz wijzigde deze reactie 19-12-2015 12:27 (52%)

• Magnetic_Man
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Er Ist Wieder Da (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 116 min | MPAA: N/A

Wat zou er gebeuren als Adolf Hitler in het moderne Berlijn wakker wordt met totaal geen kennis over wat er sinds 1945 is gebeurd? Die vraag probeert deze verfilming van het gelijknamige boek op een enorm komische wijze te beantwoorden. Hij is oprecht enorm komisch, en doet qua format een beetje aan Borat denken: ze laten zien hoe "gewone" mensen reageren als zij Hitler ineens zien lopen, en hij haalt hele rare streken uit.

Het is lang geleden dat ik hardop moest lachen in de bioscoop, en dat is me deze film meerdere keren gebeurd.

Als ik dan toch een punt van kritiek moet geven, is dat het "verhaal" een beetje slap is, maar eigenlijk gaat het daar ook niet echt om. Het kwam daarnaast ook een beetje geforceerd over hoe er op het eind nog een kijkje kwam naar de demonstraties van nu mbt de asielzoekers kwestie, en hoe het maar zo allemaal weer opnieuw kan gebeuren als er weer een Hitler zou opstaan.
8 / 10

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Meru (2015)
IMDb: 8.0 | Genre: Documentary, Action, Adventure | Runtime: 87 min | MPAA: R
Mooie documantaire over drie beklimmers van een zeer moeilijke route in de himalaya. Ik ben gek op bergen en op van dit soort klimfilms. Ik vond Hemelbestormers ook al vet, al is de klim naar de Himalaya een (zware!) wandeling vergeleken met dit krankzinnige stijle wand klimmen op 6km hoogte. Tomtesteron beklimt El Capitain net zoiets (hoewel vooral vanwege onervarenheid en dan toch proberen heel vet).

Dit was toch wat meer afzien (zo mogelijk) en is echt heel cool in beeld gebracht! Een van de drie klimmers is zelf cameraman en producent en alles is tot helemaal bovenin de klim mooi vastgelegd.

Halverwege de film zit een iets minder interessant intermezzo, waarin ook heel veel gebeurd, maar ik vond het iets minder relevanlt. Maar door de klimpogingen, de mooie beelden, het afzien maar ook de mooie gesprekken van de dire mannen onder elkaar echt een aanrader
8 / 10

En omdat dat waanzinnig kleine plaatje geen recht doet aan deze film:

JvS wijzigde deze reactie 07-12-2015 19:23 (4%)

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16-08 11:01
Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 140 min | MPAA: PG-13
Nu pas deze film gezien tijdens een door vrienden georganiseerde marathon. Super goeie film. Ben blij dat ik nu eindelijk bij ben en helemaal klaar ben voor 16 december.
9 / 10

• yourmovieguy
In the Heart of the Sea (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
In The Heart Of The Sea is een actie/avonturen film geregisseerd door Ron Howard. Met onder andere Chris Hemsworth, Benjamin Walker en Cillian Murphy. Wanneer Owen Chase weer de zee op moet voor walvisolie. Komt ie op zee oog in oog te staan met een levensgevaarlijke walvis, die de inspiratie was voor het verhaal Moby Dick.

Het is de winter van 1820 en het schip Essex staat klaar om weg te varen opzoek naar walvisolie. Na dagen rond te hebben gevaren en niet genoeg te hebben om terug te keren, krijgt de bemanning te horen over een plek voorbij de evenaar die vol blijkt te zitten met walvissen. Eenmaal daar aangekomen zijn ze niet de enige jagers op zee. Iedereen kent het legendarische verhaal wel je hoeft het niet eens gelezen te hebben om het plot van ‘Moby Dick’ te weten. Maar ik denk dat iedereen wel zou gaan genieten van wat ze hier voorgeschoteld krijgen.

De cast is ijzersterk Hemsworth, Murphy, Walker, Gleeson, Whishaw stuk voor stuk zetten ze hun rol goed neer. Maar hier rolt Tom Holland een beetje onderdoor ik had eerlijk gezegd graag wat meer van hem gezien, maar dat neemt niet weg dat hij alsnog erg vermakelijk was op het scherm. Chris Hemsworth die Owen Chase speelt, die niks liever wil dan kapitein worden over zijn eigen schip kijkt weer vermakelijk weg. Hij is leuk om naar te kijken en zet zichzelf goed neer. Waar deze acteur natuurlijk de meeste problemen mee zal hebben is dat mensen hem natuurlijk niet anders kennen als Thor in de MCU, maar dat wist hij me snel te doen vergeten. Ik was ook wel weer blij verast om Benjamin Walker te zien, die ik ken als Abraham Lincoln in Abraham Lincoln: Vampire Hunter. Ook hij was weer leuk om naar te kijken. En zijn relatie tegenover Hemsworth was dan al snel door deze twee neergezet en is door de film heen prima behouden. Voor de rest is er op de cast niks aan te merken word iedere tekst met gevoel overgebracht en zal ieder je vast houden.

Maar onze ‘Man of the Hour’ is natuurlijk de beste meneer Howard. Die we onder andere kennen als regisseur van A Beautiful Mind en Apollo 13. Hij zet weer samen met zijn team een pracht plaatje neer. De kapitein van het schip weet de perfecte combinatie tussen drama en actie te vinden en laat het verhaal de rest doen. Charles Leavitt die de schrijver van het verhaal is, heeft het perfecte onderlaagje gemaakt waar Howard en de acteurs makkelijk op hebben kunnen bouwen. En met de fantastische muziek van Roque Baños die ook Evil Dead uit 2013 van muziek voorzag verdient ook zijn felbegeerde plaats op het podium.

Er zijn natuurlijk genoeg gaatjes te vinden als je er naar opzoek gaat, en zal dan ook zelf vinden dat ik meer aan het zeuren ben als ik dat doe. De film is gewoon mooi in beeld gebracht en houd je lekker vast. De karakters zijn goed neergezet en vanaf seconde 1 weet je al hoe ze denken en doen. Het 3D effect is een leuke toevoeging maar ook bij deze film geen must. Ron weet in wat voor dimensies dan ook een vermakelijke film neer te zetten. Die gewoon heerlijk weg kijkt. Deze film zal vast in mijn collectie komen en blaast een oud verhaal prima nieuw leven in. En zal hierbij weer vele mensen en generaties opnieuw introduceren aan de legende van Moby Dick.
8 / 10

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13-08 23:16

Baseman77

We move

quote:
Musicmasters schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:46:
Dit is in mijn ogen het slechtste deel van allemaal.
Jij vindt Episode 3 slechter dan deel 1? :? :D
Ik vind Episode 1 t/m 3 in volgorde van slecht naar minder slecht gaan...

Baseman77 wijzigde deze reactie 11-12-2015 13:41 (14%)

• Spacey23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-04-2017
Het voordeel van de laatste 3 Star Wars films is juist dat het alleen maar kan meevallen. Zo goed waren die niet. Uiteraard is er nu een gigantische hype en snap ik MrVegeta ook wel. Als ik de trailers bekijk, dan denk ik dat het acteerwerk er zeker wel op vooruit is gegaan. Net als de setting, deze oogt veel realistischer (uiteraard door de nieuwe technieken). Tevens denk ik niet dat er een een rol is weggelegd zoals Jar Jar Bings in de eerdere films. Deze is te kinderachtig en verwacht niet dat de nieuwe regisseur met zo'n karakter aan komt zetten.

Volgende week zullen we het wel zien.

Why do we fall? So we can learn to pick ourselves up.

• weszz
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:14
Howl's Moving Castle (2004)
IMDb: 8.2 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 119 min | MPAA: PG
Wat een raar spektakel was dit om in te komen, vele anime series gezien maar toch kijk ik amper films. Misschien het idee dat het te lang kan duren als het tegenvalt of te kort als het geweldig is. Nou heb ik helaas dat laatste bij deze film en misschien dat er meer is onder een andere naam, dat weet ik dan weer niet. En toch tegelijkertijd voelt dit als een 'af' verhaal en is er niks meer nodig. Mooi gemaakt, emotioneel en voor mij wekte het wel emoties op die de meeste films van nu eigenlijk onaangeraakt laten. Kan het ook niet beter omschrijven als een prachtige ervaring!
8.5 / 10

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

445033

quote:
Angeloonie schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:53:
[...]

Nee maar je hebt ze wel rare tonen horen biepen.
Heb al maanden 3PO als messagemelder op telefoon. oOo En tune van Star Wars als ringtone. :Y

445033 wijzigde deze reactie 11-12-2015 15:57 (8%)

Pagina: 1 2 3 ... 30

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True