Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 32
Acties:

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Mede-auteur:
  • jmxd
  • Registratie: september 2005
  • Niet online

jmxd

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?
Welkom in alweer het achtentwintigste deel van het GoT filmreview- en discussie-topic!

Heb je een film gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over een film? This is the place to be! ;)
Tips & 'regels'
Spoilers
Probeer geen spoilers vrij te geven! Ook niet als je denkt dat iets 'algemeen bekend' is. Bij sommige mensen kan dit niet het geval zijn, en de kans is groot dat je daarmee een stuk plezier in een film wegneemt
Probeer in je review dus enkel je mening neer te zetten, en niet uitbundig op het verhaal in te gaan. Mocht je vinden dat het toch belangrijk is om een gebeurtenis o.i.d. te vermelden doe dit dan tussen [spoiler] tags!
Houd dit echter wel binnen de perken, zodat het topic er niet als een CIA document uit komt te zien. Start desnoods een nieuw topic over de betreffende film :)

Inhoud van een review
Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p.

Opmaak van de review
Probeer bij het schrijven van een review in ieder geval een linkje naar de IMDb te plaatsen. Over het algemeen schrijft iedereen zijn review met behulp van Webgnome's UBB Generator. Deze zoekt automatisch alle info en een mooie cover er bij, en zorgt er voor dat het topic goed overzichtelijk blijft

Wat kan ik hier kwijt?
Je kan hier uiteraard je mening over films kwijt, maar ook mini-series & documentaires worden geaccepteerd. Discussie(s) over TV-series graag ergens anders!
UBB Generator & de recensie database
UBB Generator
Het wordt op prijs gesteld dat je bij het schrijven van een review Webgnome's UBB Generator gebruikt. Deze zoekt automatisch alle info bij een film, en zorgt er mede voor dat het topic er netjes en georganiseerd uit blijft zien.
Vragen, opmerkingen of feature requests met betrekking tot de UBB Generator kan je kwijt bij Webgnome.

De recensie database
Als je wil kan je ook je recensie achterlaten in de filmrecensie database. Zo kan hij later makkelijk door andere tweakers teruggevonden worden, ongeacht in welk deel of op welke pagina hij staat!
Veel kijkplezier! :Y)
Op- en/of aanmerkingen kunnen uiteraard via DM gestuurd worden

Albantar wijzigde deze reactie 12-10-2015 11:16 (5%)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Green Street Hooligans (2005)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Sport | Runtime: 109min. | MPAA: R
Ik zal het maar aftrappen met de eerste review dan:
Van de week deze film nog eens gekeken. Wat blijft het toch een heerlijke, goed geacteerde film.
Als je deze film nog niet gezien hebt moet je dat zeker doen. Hij oogt wat ouderwets, zeker voor een film die 10 jaar oud is, hij lijkt een stuk ouder. Maar het acteerwerk en het verhaal vind ik zeer goed.

Ik heb meerdere dingen over deze film gelezen, ik kan het zelf niet beoordelen, maar het schijnt heel dicht in de buurt te komen van de werkelijke hooligan wereld (in UK).
IMDb -- Green Street Hooligans (2005) Wikipedia -- Green Street Hooligans (2005) Bekijk trailer van Green Street Hooligans (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Green Street Hooligans (2005)
8.8 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:53
Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: In a stark desert landscape where humanity is broken, two rebels just might be able to restore order: Max, a man of action and of few words, and Furiosa, a woman of action who is looking to make it back to her childhood homeland.
Het is wat gewaagd hier een recensie over Mad Max: Fury Road plaatsen, zeker als de eindscore ruim onder het gemiddelde zit, maar toch:

Nee, deze film was het niet voor mij. Toegegeven, de recensies hier zorgden er al voor dat ik vooraf al een mening heb, maar desondanks:

In films, zeker sci-fi films, is het belangrijk dat je als kijker de initieele setting accepteert. Die is vaak flink anders dan je normale wereld, dus dat kan even wennen zijn. Zo moet je bij Star Wars de situatie van rebellen en 'the empire' met alle robots, aliens en zo accepteren; bij Star Trek moet je accepteren dat er een federatie is die er vrolijk op rondvliegt - en bij Mad Max heb je dus ook een bepaalde setting te accepteren. Doe je dat niet, dan ga je het erg moeilijk krijgen om je in te leven in de film en hoofdpersonen.

En daar ging het bij mij dus mis: rare hoofdpersonen, rare beslissingen, bizar gedrag (een gitaarspelende mafkees met wall-of-sound boven op een motorkap?!?)... het ging er bij mij niet in. Gecombineerd met de zwaar irriterende voice-over van Max aan het begin was het voor mij al snel bekeken en werd het niet echt beter. Kan je er een lading effecten en explosies tegenover zetten, maar zonder enige sympathie voor een hoofdpersoon wordt het dan geen spannend spektakel, maar uitzichtloos uitzitten van een film.

Lichtpuntje: zo rond twee-derde van de film, wanneer
spoiler:
de vrouwenkliek & max besluit om terug naar de Citadel te gaan
werd het voor mij beter. De setting was eindelijk ingesleten, de hoofdpersonen hadden wat karakter gekregen, de missie was wat duidelijker. Vanaf dat punt werd het enigzins spannend - en dat haalde het eindcijfer wat omhoog.

En nou kan je het de filmmaker aanrekenen (die zet een voor mij ongeloofwaardige setting neer), of mij aanrekenen (fantasieloze bejaarde...), maar voor mij was deze film daardoor niet meer dan een vijfje waard.
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
5 / 10

• vanaalten
The Age of Adaline (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Plot: A young woman, born at the turn of the 20th century, is rendered ageless after an accident. After many solitary years, she meets a man who complicates the eternal life she has settled into.
Ik hou wel van films waarin science fiction op een ondergeschikte manier aanwezig is. Zoals bijvoorbeeld "The Time Traveler's Wife": tijdreizen, maar meer als ondergeschikt onderdeel van het verhaal.

Daar past "Age of Adeline" dus ook bij: over het liefdesverhaal tussen twee mensen, maar met een twist om het niet-gewoon te maken. Leuk gevonden en de film wist te boeien tot aan het eind - ondanks dat 'ie eigenlijk wel voorspelbaar was.

Mindere puntjes van de film:
spoiler:
hoe Adeline in eerste instantie onsterfelijk onsterfelijk werd en hoe ze op het eind weer sterfelijk werd: net wat te makkelijk, te snel, teveel afgeraffeld. Leuk gevonden dat dat laatste door een AED gebeurde, maar desondanks vond ik het wat wringen.

En de dochter van Adeline: leuk gevonden, maar er werd te weinig mee gedaan, ze had een wat meer nadrukkelijke rol kunnen hebben. Nu was ze meer als komische noot aanwezig.

Oh, en TE toevallig dat de vader van Ellis nou net een vorige relatie van Adeline was. Leuke twist in het verhaal, maar verzin dan iets beters dan 'toevallig kwamen ze elkaar weer tegen'

Ondanks die min-punten: hoewel de manier waarop soms te wensen over liet vond ik het geheel leuk en boeiend genoeg voor een 7.
IMDb -- The Age of Adaline (2015) Wikipedia -- The Age of Adaline (2015) Bekijk trailer van The Age of Adaline (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Age of Adaline (2015)
7 / 10

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ook ik heb Mad Max gekeken en doe mijn duit in mijn duit in het zakje.

Net als Max wordt je in het verhaal gedumpt. Maar nog minder dan Max heb je een idee in wat voor en wereld je terecht bent gekomen. Maar gaandeweg leer je door rond te kijken de wereld leren kennen. Leer je wat voor een man Immortan Joe is, wat het doel van Furiosa is. En waarom zaken zijn, zoals ze zijn. En dat is knap. Je kan het ook in dialogen laten vertellen, maar dat is eigenlijk maar saai.

En verhaal? Zo te zien gebeurd dit in slechts enkele dagen. Hoeveel kan er dan eigenlijk gebeuren. Er is precies genoeg dialoog en visuele hints om het geheel te kunnen snappen

En accepteer je zaken niet? Tja in het echte wereld weet je ook niet van alles de geschiedenis.

Visueel? Gezien in 2d, maar ook daarin erg mooi. Geweldige auto's met inventieve wapens die, behalve de gitarist, nog ergens realistisch zijn. Maar in 3d waarschijnlijk nog veel vetter.

Al met al een interessante zit. Een film die bewijst dat deze setting en uitvoering gewoon werkt. Vind ik hem fantastisch? Hmm, naar mijn smaak teveel actie en te weinig uitdaging voor mijn geest. Maar Fury Road is het ook voor mij zeker waard om nog eens te kijken.

IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
7.5 / 10

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Even een verandering van onderwerp...

Minions (2015)
IMDb: N/A | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 104min. | MPAA: PG
Plot: Minions Stuart, Kevin and Bob are recruited by Scarlet Overkill, a super-villain who, alongside her inventor husband Herb, hatches a plot to take over the world.
Afgelopen zondag kunnen bekijken in de IMAX zaal van Pathe Eindhoven waar deze film een aantal dagen in de voorpremiere was.

In zowel Despicable Me 1 als 2 waren het toch vaak de Minions die voor de nodige humor zorgde. Met hun vaak onhandige acties weten ze alles te doen. Geen wonder dus dat ze hun eigen film kregen.

Deze film verteld het oorsprong verhaal van de Minions en hoe ze uiteindelijk op hun plaats terecht komen. Dit verhaal is zelfs voor de kleinere logisch te volgen.

Maar daar gaat het eigenlijk totaal niet om bij een film als deze. Waar het wel om gaat is om de vele situaties waarin de (voornamelijk 3) Minions in terecht komen en hoe ze zich daaruit weten te redden.

Dit levert de ene na de andere hilarische situatie op met soms wel slapstick achtige humor. Nergens word dit ordinair en het blijft op een knullige maar doordachte manier verder gaan.

Voor mij is dat precies wat ik hoopte van de film en ik kan eigenlijk niet anders dan concluderen dat als je volledig in een deuk kan liggen van de Minions in de vorige delen van de serie dat deze film zeer de moeite gaat zijn.

Oh.. en niet vergeten om bij de aftiteling te blijven. (just a tip)
IMDb -- Minions (2015) Wikipedia -- Minions (2015) Bekijk trailer van Minions (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Minions (2015)
9 / 10

• HBx2000
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:58
San Andreas (2015)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Plot: In the aftermath of a massive earthquake in California, a rescue-chopper pilot makes a dangerous journey across the state in order to rescue his daughter.
Wat een spektakel was dit. Tuurlijk, de film zit vol met clichés die je mijlenver van te voren ziet aankomen. Maar dan nog. Heerlijk, zo'n film waarin alles naar de klote gaat. Ook nog spectaculair in 3D, zat soms op het puntje van m'n stoel. Geluid in de bioscoop was ook top, met heerlijke vette bas!
IMDb -- San Andreas (2015) Wikipedia -- San Andreas (2015) Bekijk trailer van San Andreas (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over San Andreas (2015)
9 / 10

Jurassic World (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Plot: Twenty-two years after the events of Jurassic Park (1993), Isla Nublar now features a fully functioning dinosaur theme park, Jurassic World, as originally envisioned by John Hammond. After 10 years of operation and visitor rates declining, in order to fulfill a corporate mandate, a new attraction is created to re-spark visitor's interest, which backfires horribly.
Gezien in de bioscoop. De eerste helft van de film vond ik maar slappe hap, gelukkig kwam er genoeg actie in de tweede helft om toch met een tevreden gevoel naar huis te gaan. Ik vond deze film een herhaling van zetten, daardoor voor mij nooit spannend. Tegelijkertijd vond ik het wel een echte deel 4, omdat elke film toch kort aan bod kwam. Vond 3D hier niet echt wat toevoegen.
IMDb -- Jurassic World (2015) Wikipedia -- Jurassic World (2015) Bekijk trailer van Jurassic World (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jurassic World (2015)
7.5 / 10

Plot: In a stark desert landscape where humanity is broken, two rebels just might be able to restore order: Max, a man of action and of few words, and Furiosa, a woman of action who is looking to make it back to her childhood homeland.
Ik had nog nooit een Mad Max-film gezien. Vond deze erg vaag beginnen. Had de neiging om te stoppen met kijken. Toen kwam er actie. Best vermakelijk. Ook wel leuk visueel. Wel een heel erg simpel verhaal uiteindelijk: Ga van punt A naar B en dan van punt B weer terug naar A.
6 / 10

Death Ship (1980)
IMDb: 4.8 | Genre: Adventure, Horror, Mystery | Runtime: 91min. | MPAA: R
Plot: Survivors of a tragic shipping collision are rescued by a mysterious black ship which appears out of the fog. Little do they realise that the ship is actually a Nazi torture ship which has ...
Absoluut een product van z'n tijd. Maar leuk om de bekende actuers van toen te zien. Het verhaal zelf is in dit geval bewust vaag om de spanning hoog te houden, maar eigenlijk werkt dit bij mij uiteindelijk op de lachspieren. Net zoals bij The Exorcist.
IMDb -- Death Ship (1980) Wikipedia -- Death Ship (1980) Bekijk trailer van Death Ship (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Death Ship (1980)
7 / 10

The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015)
IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 92min. | MPAA: PG
Plot: When a diabolical pirate above the sea steals the secret Krabby Patty formula, SpongeBob and his nemesis Plankton must team up in order to get it back.
Ik ben geen fan van Spongebob, maar na het zien van de trailer leek me dit wel leuk. Inderdaad, heeft me niet teleurgesteld ondanks het simpele verhaal omtrent het geheime recept van een hamburger. Gezien in 3D. Was aardig gedaan, helemaal richting het einde van de film. Vond daar de CGI ook top.
IMDb -- The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015) Wikipedia -- The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015) Bekijk trailer van The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water (2015)
7.5 / 10

Time Lapse (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 104min.
Plot: Three friends discover a mysterious machine that takes pictures 24hrs into the future and conspire to use it for personal gain, until disturbing and dangerous images begin to develop.
Ik begon deze film te kijken en kwam eigenlijk tot ontdekking dat ik de verkeerde film had uitgekozen. Wou onderstaande kijken, maar helaas. Hier maakt een machine elke dag een foto, op deze foto is het beeld van 24 uur in de toekomst te zien. Ietwat traag, maar met een leuke twist op het einde. Niet bij nadenken, anders klopt er volgens mij niets van.
IMDb -- Time Lapse (2014) Wikipedia -- Time Lapse (2014) Bekijk trailer van Time Lapse (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Time Lapse (2014)
7 / 10

Project Almanac (2015)
IMDb: 6.3 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of teens discover secret plans of a time machine, and construct one. However, things start to get out of control.
Ook op basis van een trailer en deze leek me dan super. En inderdaad, geweldige film. Af en toe met open mond zitten kijken van verbazing. In dit geval krijgt een simpel uitgangspunt toch nog de nodige diepte, waardoor het allemaal net even wat interessanter wordt voor mij. Aanrader!
IMDb -- Project Almanac (2015) Wikipedia -- Project Almanac (2015) Bekijk trailer van Project Almanac (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Project Almanac (2015)
9 / 10

• amas
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:41

amas

Law of Nature: Chaos

Minions (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 104min. | MPAA: PG
Laat ik voorop stellen dat ik Despicable Me 1 & 2 allebei fantastische films vond (deel 1 heb ik wel vier keer gezien). De minions droegen daar sterk aan bij met hun korte stukjes tussen de verhaallijn door. En zo zijn de minions ook het sterkst, korte grappige sketches, zoals ze veel op YouTube staan.

Een feature length film van 1½ uur begon me al snel te vervelen. Het voelde allemaal erg geforceerd aan. Als in "we weten dat de minions leuk zijn, laten we zoveel mogelijk grappen erin stoppen die we al eens eerder hebben gedaan". Het begon dus leuk, maar verveelde al snel.

Ik moet zeggen dat ik de rol van Scarlett Overkill wel erg geslaagd vond. Een perfecte persoonlijkheid voor een slechterik. Waarom Herb in de film is me een raadsel (de hele film zou precies hetzelfde zijn geweest zonder hem).

Al met al vond het ik niet een geslaagde film. De eerste 5 minuten zijn leuk, net als de korte stukjes in de aftiteling (waar de minions WEL grappig zijn).
IMDb -- Minions (2015) Wikipedia -- Minions (2015) Bekijk trailer van Minions (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Minions (2015)
4 / 10

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Jeltel
  • Niet online
The Secret in Their Eyes (2009)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Plot: A retired legal counselor writes a novel hoping to find closure for one of his past unresolved homicide cases and for his unreciprocated love with his superior - both of which still haunt him decades later.
Dit keer een Argentijnse film El Secreto de sus ojos. De titel had ik al heel vaak voorbij zien komen al had ik geen enkel idee waar de film over ging.

Het is een mooi verhaal, goed gebracht en gefilmd. Maar ik leefde niet mee met de karakters, ben niet verrast etc. Het is geen slechte film, maar ook niet één die me lang bij gaat blijven.

Wel een gaaf shot waarbij je een stadion invliegt en een voetbalwedstrijd oppikt om in één shot de hoofdpersoon te vinden en gelijk een achtervolging in te duiken.
Daarnaast zijn de karakters geloofwaardig oud gemaakt, dat mag ook wel eens aangestipt worden. Makkelijk is dat namelijk niet.
IMDb -- The Secret in Their Eyes (2009) Wikipedia -- The Secret in Their Eyes (2009) Bekijk trailer van The Secret in Their Eyes (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret in Their Eyes (2009)
7 / 10

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Jurassic World (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Gisteren met de vrouw dan eindelijk naar Jurassic World geweest. De Dolby Cinema zaal bij JT in Eindhoven is een paar weken dicht geweest en deze film draaide daar gisterenavond voor het laatst (in die zaal tenminste). Ik ben geboren in 1983 dus jurassic park is voor mij jeugdsentiment. JW ziet er goed uit. Het beeld en geluid zijn erg netjes. Het acteerwerk van pratt is die rooie zijn ok. En dan zijn inneens alle positieve dingen over de film gezegd.

Ik vond verder ALLES een ramp! er zat totaal geen sfeer in de film, een stuk of 5 "schrikmomenten" die je al van kilometers afstand aan zag komen, vreselijk slecht plotwendingen, domme acties, telefoons die het de hele film door niet doen, een soundtrack die TOTAAL verkeerd getimed is (en dan te bedenken dat de onwijs epische soundtrack van jurassic park een van de meest herkende tunes is ter wereld), kortom: BAGGER!

Ik weet dat ik flink wat mensen tegen het verkeerde been schop en ongetwijfeld negatieve reacties ga krijgen, maar ik vond de film verschrikkelijk! 3 punten voor het beeld en het geluid.
IMDb -- Jurassic World (2015) Wikipedia -- Jurassic World (2015) Bekijk trailer van Jurassic World (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jurassic World (2015)
3 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

quote:
Albantar schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:58:
[...]

En juist daardoor ziet het er veel echter uit. Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe ze Charlizes arm hebben weggesoept. Groene handschoen of zo?
Yup.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:49
Big Hero 6 (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 102min. | MPAA: PG
We hadden zin om eens een leuk filmpje te gaan kijken samen en we hadden veel goede verhalen over deze film gehoord. Hoewel het een Disney film is en je dus ongeveer wel weet wat je kan verwachten was het zeker een geslaagde film.

Het hoofd personage, Baymax, is heel goed neer gezet. Het is aan de een heel schattig knuffelbare wandelende zitzak maar de acties die hij doet door
spoiler:
nieuwe programmering
stroken zo niet met zijn karakter dat ze komisch en zijn en dat ook nog eens goed uitgevoerd.

Wij hebben de Nederlandse versie gekeken en dan is deze film nog erg grappig. We hebben meerdere malen in een deuk gelegen om de foute maar verklaarbare acties van Baymax.

De Animaties waren allemaal dik in orde en de personages ja voor een animatiefilm goed genoeg uitgewerkt.
IMDb -- Big Hero 6 (2014) Wikipedia -- Big Hero 6 (2014) Bekijk trailer van Big Hero 6 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Big Hero 6 (2014)
8 / 10

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Terminator (1984)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: R
Mooie donkere actiefilm. Weer gekeken vanwege genysys. Deze is voor het budget en de tijd erg goed. Lekker hopeloos Hoe je tegen terminators moet opnemen en ook lekker eng. Op het eind met de stop motion effecten erg gaaf, maar gedateerd. Maar vooral de muziek vond ik gedateerd, dat deed wel een beetje afbreuk aan de film
IMDb -- The Terminator (1984) Wikipedia -- The Terminator (1984) Bekijk trailer van The Terminator (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Terminator (1984)
7.5 / 10

Terminator 2: Judgment Day (1991)
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 137min. | MPAA: R
Heerlijke vette actiefilm! Alweer 24 jaar oud maar blijft de beste terminator film. Spannend met een vleugje humor. De extended editie gezien, dat vind ik niet veel meerwaarde hebben. Sterker nog de ontknoping is minder spannend... lekker muziek van Guns n Roses, echt een film waarmee ik ben opgegroeid (1979).
IMDb -- Terminator 2: Judgment Day (1991) Wikipedia -- Terminator 2: Judgment Day (1991) Bekijk trailer van Terminator 2: Judgment Day (1991) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Terminator 2: Judgment Day (1991)
8.5 / 10

Terminator Genisys (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min.
Deze viel me tegen. De eerste helft is nog behoorlijk vet met mooie terminator battles. Het vernietigen van sommige terminators was zeer vet. Het extra sprongetje in de tijd was ook wel te pruimen, maar het plot ontwikkelt zich niet sterk en in de 2e helft zit er weer teveel slapstick in. De balans van cool en collectie humor van t2 is nooit meer gevonden, das jammer.

Blijf zitten tot na de aftiteling voor Nog een kleine extra teleurstelling. .. jammer. Een zes vanwege het coole concept en het namaken van een paar volle minuten van terminator 1.
IMDb -- Terminator Genisys (2015) Wikipedia -- Terminator Genisys (2015) Bekijk trailer van Terminator Genisys (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Terminator Genisys (2015)
6 / 10

Terminator 3 hebben weovergeslagen vanwege slechte film met veel flauwe stukken (5). Salvation vond ik wel redelijk maar is geen termnator film en is veel te serieus. Maar die geef ik op zich wel een 6,5.

Genysys viel me al met al maar tegen. Jammer ben nogal een fan van de franchise. De serie vond ik bijvorbeeld wel vet.

• Webgnome
quote:
FeaR schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:40:
[...]
en John Connor deed me op één of andere manier telkens denken aan Quentin Tarantino...
John ConnorQuentin Tarantino

ik snap die vergelijking wel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:31
The Big Chill (1983)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: A group of seven former college friends gather for a weekend reunion at a South Carolina winter house after the funeral of one of their friends.
Ja jaren 80 film, allemaal afgestudeerden bij mekaar, die inmiddels nouveau riche waren geworden. Zegt mij heel veel, generatie voor mij, de poenerige jaren 80 waren begonnen, Magnum P I, Dallas etcetera, en ik was een jochie dat zat te zwoegen in de 6e klas lagere school. Daarom voor mij een mooi tijdsdocument.
Maar ook een goeie film, niet voor niks Oscarnominatie beste film, ik ben van plan veel meer films uit die Oscar categorie die ik gemist heb te gaan kijken. Mooie acties tussen de karakters, en een Glenn Close die ik nu wat minder haat.
Er is meer uit die tijd dan Star Wars, dat wou ik maar zeggen. En het zou me niet verbazen als Tarantino zijn rijkelijk gebruik van popie-muziek hier heeft opgestoken
IMDb -- The Big Chill (1983) Wikipedia -- The Big Chill (1983) Bekijk trailer van The Big Chill (1983) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Big Chill (1983)
7.3 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:45

SomerenV

It's something!

quote:
Webgnome schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Dat er zoveel geld mee wordt verdient is bij deze film waarschijnlijk te danken aan al die dertigers die het gevoel van de aller aller eerste jurassic park film aan hun kroost wil mee geven. Het is dan zo jammer dat dat op deze manier moet.. :/
En een film als Mad Max die op veel vlakken Jurassic World overschaduwt (het acteren, de actie, zo min mogelijk cgi, belachelijk goed camerawerk en editing, geen onlogische keuzes, etc) heeft de 400 miljoen nog niet eens bereikt. JW staat momenteel op anderhalf miljard (!!). Minions zit trouwens ook al bijna tegen de 400 miljoen aan. JW en Mad Max hadden trouwens beide een budget van ongeveer 150 miljoen.

Insidious (2010)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Ik vond het wel weer 's tijd voor een horror en aangezien ik deze nog niet gezien had en goede verhalen over had gehoord maar eens op gezet. Het is in principe gewoon een standaard horrorfilm: gezin, kinderen, huis dat spookt, sommigen geloven het niet maar daarna wel, etc. Het is echter best aardig uitgevoerd en hoewel het nergens echt eng wordt is het een prima horror. Naar het einde toe wel een tikkeltje over the top allemaal, maar dat mag de pret niet drukken :)
IMDb -- Insidious (2010) Wikipedia -- Insidious (2010) Bekijk trailer van Insidious (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insidious (2010)
7.5 / 10

Insidious: Chapter 2 (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Ook maar meteen deeltje twee gekeken en deze vond ik toch een stuk minder. Teveel van het over the top gebeuren uit het einde van het eerste deel helaas en wat de standaard "we vertellen nu wat meer over het verleden". Heel wat meer cliché momentjes dan in het eerste deel en da's jammer want het achterliggende idee van de films is best gaaf.
IMDb -- Insidious: Chapter 2 (2013) Wikipedia -- Insidious: Chapter 2 (2013) Bekijk trailer van Insidious: Chapter 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insidious: Chapter 2 (2013)
6 / 10

The Babadook (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: NOT RATED
Nóg een horror! De trailer oogde best gaaf, maar ook hier een redelijk cliché verhaal. Moeder, zoontje, gekke shit in het huis, etc. Het probleem hier was echter dat het kind voor geen meter acteerde op sommige momenten en dus gewoon irritant overkwam (op een negatieve manier). De moeder acteerde soms ook echt belabberd en de personages kwamen naar mijn idee nooit echt lekker uit de verf. Naar het einde toe ging het horror-element ook nergens meer over en was het véél te overdreven.
IMDb -- The Babadook (2014) Wikipedia -- The Babadook (2014) Bekijk trailer van The Babadook (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Babadook (2014)
5 / 10

Zo, 3 horrors dus, maar wat ik zo jammer vind is dat de personages altijd vrij leeg lijken. Ze hebben een dun achtergrondverhaaltje en that's it. Het is volgens mij héél zeldzaam dat de personages in een horror echt tot leven kom, dat je echt met ze mee leeft. In plaats daarvan wordt de hoop altijd gevestigd op schrikmomentjes en enge wezens. Best zonde want als je echt meeleeft kun je een film véél enger maken volgens mij.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:52

NeFoRcE

Hallo! Bent u daar?

The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Prachtige film. De tweede wereldoorlog boeit mij sowieso best wel, en dit draagt daar mooi aan bij. Zeer goed acteerwerk, omgeving en plot. Gewoon een echte must-see film!
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)
8.5 / 10

Liever recht door zee, dan een lege krat bier mee!

• Jeltel
  • Niet online
A Clockwork Orange (1971)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: X
Plot: In future Britain, charismatic delinquent Alex DeLarge is jailed and volunteers for an experimental aversion therapy developed by the government in an effort to solve society's crime problem - but not all goes according to plan.
Als je eens gewoon een compleet andere film wil zien dan zo'n beetje alle anderen, kijk deze.

Ooit ben ik in het boek begonnen, maar ik kon er niets van volgen vanwege het taalgebruik. Veel engelse slang gemend met russisch en andere vage talen. De film is gelukkig een stuk beter te volgen.

Er zitten eigenlijk niet of nauwelijks bekende acteurs in (naar huidige maatstaven) en je valt van de ene verbazing in de andere. Waar gáát dit heen vraag jeje regelmatig af. Totdat het kwartje op 3/4 valt.

Het is een nogal grove film (ultra-violence zeggen ze zelf) maar dan wel naar maatstaven van de jaren 70, tegenwoordig zie je dit in zo'n beetje elke actiefilm. Maar weird blijft het.
Ook in de aankleding (haardracht, kleurgebruik) zie je de jaren 70 wel terugkomen, maar het is ook duidelijk dat het niet in het Engeland van de jaren 70 speelt.

De film is in Engeland door Kubrick zelf uit de roulatie gehaald en pas vanaf 2000 weer normaal te bekijken, vanwege het geweld.

Tja een must-see voor filmliefhebbers, die wel eens compleet wat anders willen. Maar om deze film nog eens te gaan kijken? Neuh.
IMDb -- A Clockwork Orange (1971) Wikipedia -- A Clockwork Orange (1971) Bekijk trailer van A Clockwork Orange (1971) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Clockwork Orange (1971)
8 / 10

• Sdreeg
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:07
Sarah's Key (2010)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, War | Runtime: 111min. | MPAA: PG-13
Plot: In modern-day Paris, a journalist finds her life becoming entwined with a young girl whose family was torn apart during the notorious Vel' d'Hiv Roundup in 1942.
Afgelopen weekend deze film gezien op NPO 2. Vond het persoonlijk een indrukwekkende film, die op indringende wijze een persoonlijke tragedie van de hoofdrolspeler (als gevolg van de oorlog) in beeld weet te brengen. Daarnaast spelen er nog wat andere verhalen door de film heen, die op een (voor mij) verrassende wijze tot ontknoping worden gebracht. Het was daardoor zeker geen saaie film om te kijken.

De film gaf me een unheimisch gevoel na afloop, wat voor mij bevestigt dat de regisseur de juiste toon heeft weten te zetten met dit verhaal. Het is ook weer geen pareltje, daarvoor zijn de karakters (m.u.v. de hoofdpersoon) te weinig uitgediept, mijns inziens.

Geen gezellige film voor een vriendenavond met bier en chips, maar wel een geschikte keuze als je geraakt wilt worden door het verhaal van een film.
IMDb -- Sarah's Key (2010) Wikipedia -- Sarah's Key (2010) Bekijk trailer van Sarah's Key (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sarah's Key (2010)
8 / 10

• miicker
  • Niet online
The Longest Ride (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Deze film afgelopen weekend met mijn vriendin gekeken. De film begon wat traag i.m.o. en op een gegeven moment wilde ik eigenlijk stoppen met kijken, de film wordt na ongeveer de helft toch nog leuk. Uiteindelijk zou ik hem toch aanraden als je een gezellig avondje met je vriendin/vrouw wil hebben.

Ik vond trouwens vooral het filmwerk tijdens het stierrijden erg goed en realistisch overkomen.
IMDb -- The Longest Ride (2015) Wikipedia -- The Longest Ride (2015) Bekijk trailer van The Longest Ride (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Longest Ride (2015)
6.7 / 10

• ElCondor
  • Laatst online: 14:58

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

IMDb: n/a
Prachtige film. Een beetje afgekeken van Benjamin Button, maar mooi om te zien.
IMDb -- The Age of Adaline (2015) Zoek meer informatie over The Age of Adaline (2015) op Google Zoek trailer van The Age of Adaline (2015) via Google Schrijf zelf een recensie over The Age of Adaline (2015)
8.5 / 10

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:36
Semi-Soet (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Romance
Laatste tijd wat met ega op de bank wat minder bekende romcoms bekeken - gevonden door speurwerk op IMDb en handigheid via de bekende bronnen. Als een keuze naar een paar minuten rommel bleek dan ging die film meteen uit en naar de eeuwige digitale jachtvelden - er was altijd weer een volgende om te proberen. En geregeld hadden we op die manier na een paar pogingen echt wat aardigs te pakken.

Een voorbeeld daarvan is Semi-Soet, een Zuid-Afrikaanse romcom uit 2012. Opvallend alleen maar blanken in de hoofdrollen, met slechts incidenteel "zwarten" als figuranten. Blijkbaar een film gericht op de blanke markt in ZA, zonder dat het (gelukkig) aan apartheid of zoiets doet denken. (dan zou die bij mij meteen uitgegaan zijn)

Het verhaal is dertien-in-een-dozijn maar vlot en vakkundig gespeeld door aantrekkelijke acteurs in een duidelijke comedy setting. De film neemt zichzelf nergens serieus en treft de juiste toon voor het verhaal. Leuk voor ons Nederlanders is dat de film geheel Afrikaans gesproken is zodat na enige gewenning het voor ons goed te volgen is. De versie die ik te pakken had gekregen had ook geforceerde Engelse ondertitels, maar meestal negeerde ik die. De humor was hier en daar best apart en de sfeer doet soms Nederlands aan (op een positieve manier bedoel ik dat, het doet niet houterig aan zoals geregeld in Nederlandse film te zien is.).

Als je film nooit zal zien heb je echt geen meesterwerk of hoogtepunt in de filmkunst gemist of zo, dus geen enkele zorg, maar om met vriendin/vrouw eens lekker gelaxed naar een romcom te kijken kan je een slechtere keus maken. En het Afrikaans maakt het weer eens wat anders.
IMDb -- Semi-Soet (2012) Wikipedia -- Semi-Soet (2012) Bekijk trailer van Semi-Soet (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Semi-Soet (2012)
7.5 / 10

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
Midnight Run (1988)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 126min. | MPAA: R
Gisteren deze film opgezet. Met 2 uur leek het me een leuke zit. De realiteit was dat de film toch wel heel erg traag is en daar niet veel verandering in komt gedurende de film.

Simpel voorbeeld; Ze stappen uit het vliegtuig en stappen in de auto met 5 man. Daarna rijden ze weg en blijft het shot op dezelfde stand totdat alle auto's voorbij zijn gereden. Eer dat ze uberhaupt in de auto zijn gestapt is er weer een paar minuten voorbij.

Er kwam gewoon geen vaart in, terwijl ik wel echt heb gelachen en genoten van het acteerwerk van De Niro en Charles Grodin. De setting en sfeer was ook gewoon goed.

Als de film iets minder langdradig was op sommige momenten en wat meer snelheid had gehad (bij een dergelijke film vaak wel nodig), dan had het voor mij een topper geweest. Nu nog steeds goed, maar niet wat het had kunnen zijn....

Daarom een 7,5
IMDb -- Midnight Run (1988) Wikipedia -- Midnight Run (1988) Bekijk trailer van Midnight Run (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Midnight Run (1988)
7.5 / 10

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Marshland (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 105min.
Plot: In the MARSHLAND a serial killer is on the loose. Two homicide detectives who appear to be poles apart must settle their differences and bring the murderer to justice before more young women lose their lives.
Als fan van 'buitenlandse' films, waarmee ik bedoel de films die niet uit Holly- of Hillywood komen, gisteravond dus even een bezoekje gebracht aan de film La Isla Minima. Een Spaanstalige thriller die dit jaar nog 10 beeldjes in de wacht sleepte tijdens de Spaanse Oscars (Goyas).

Na het zien van deze film kan ik niet anders dan zeggen dat dit meer dan terecht is, want het geheel is echt een dijk van een film. De cinematography met oa zeer fraaie helikopter achtige shots van het landschap is zeer fraai.

Daarnaast is een van de grote pluspunten de manier hoe het verhaal verteld wordt. Als kijker wordt je continue dichtbij de hoofdrolspelers geplaatst. Dit zorgt ervoor dat jij als kijker niet meer weet dan de detectives zelf wat dus resulteert in een spanningsopbouw van jewelste. Wanneer ze bijvoorbeeld een stake-out in de auto hebben komt het beeld ook van de achterbank af. Geen close-ups van wat er in de verte gebeurd dus.

Ondanks dat twee detectives die elkaars tegenpolen zijn misschien al vaak is voorgekomen voelt het heel fris aan in de film doordat ze als gelijkwaardig worden neergezet. Ze hebben als het ware beide een doel in de film, maar clashen geregeld. Het acteerwerk draagt hier tevens aan bij en zorgt voor genoeg spanning op zichzelf.

Al met al dus een zeer goede film die ik aan iedereen kan aanraden.
IMDb -- Marshland (2014) Wikipedia -- Marshland (2014) Bekijk trailer van Marshland (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Marshland (2014)
9 / 10

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:23
A Clockwork Orange... wat een fijne film is dat toch! Hele rare film eigenlijk, niet meer echt van deze tijd maar wel heeeel goed vond ik.
Film die ik gisteren gezien heb:

Interstellar (2014)
IMDb: n/a
Ik verwachtte veel van deze film, ook omdat Matthew McConaughey erin zit.

Maar eigenlijk ben ik wat teleurgesteld.
De film is op zich wel goed in elkaar, goede verhaallijn, goed acteerwerk, goed camerawerk, afwisseling etc.
Maar ik snapte maar weinig van al dat gepraat over zwaartekracht, singulariteit en die filosofie steeds erom heen. Kreeg de hoofdlijnen wel mee dus kon gelukkig wel kijken en werd niet echt verrast doordat ik iets van die theorieën miste maar vond het wel vervelend.

En, het blijft natuurlijk wel weer wat Amerikaans: een man die zijn gezin weer mist en zo...zucht. Pffff ik werd daar ook al wat tureluurs van bij Gravity en nu moest het blijkbaar weer...er moet iets van doorsnee Amerikaans sentiment in zitten. Je zou maar eens niet scoren als film.
Erg jammer, daardoor krijg ik toch 13 in een dozijn gevoel.
Bleef wel genoeg over om deze film enigzins uniek te noemen gelukkig.
Denk trouwens dat hij in de bioscoop met die beelden wel wat leuker is om te zien dan thuis op mijn grote led tv.

Maar al zou ik de het gezwets over die theorien en dat onnodige sentiment niet meenemen in mijn beoordeling dan nog ik ben ik niet weg van deze film. Ik hou wel van science fiction films of wat er in de buurt komt maar deze film kon mij gewoon niet boeien, was blij dat hij voorbij was.
Een 6 voor datgene wat wel goed eraan was.
IMDb -- Interstellar (2014) Zoek meer informatie over Interstellar (2014) op Google Zoek trailer van Interstellar (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)
6 / 10

Harribo wijzigde deze reactie 14-07-2015 23:20 (90%)

• miicker
  • Niet online
The Judge (2014)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 141min. | MPAA: R
Net klaar met het kijken naar The Judge.
Deze film valt zeker niet tegen. Het is wel een film waarbij je redelijk goed moet opletten. Ik heb de film gekeken maar heb af en toe wat met mijn telefoon gespeeld, waardoor ik soms dingen gemist heb en dat is iets wat je niet wil bij deze film.

De film gaat over een advocaat die naar zijn geboorteplaats terug gaat omdat zijn moeder overleden is, hierbij draait het verhaal vooral om hem en zijn vader (een rechter - the judge). Hij en zijn vader hebben een slechte relatie. Ik vind dat dit heel realistisch in beeld is gebracht, en dat deze relatie goed te begrijpen is als je je in beide personages verplaatst.

De rollen vind ik sterk neergezet, ik vond het grappig om Vincent D'Onofrio (Glen Palmer - de broer van de hoofdrolspeler) een andere rol te zien vervullen dan de badguy in Daredevil :+
Ik vond hem deze rol aardig neerzetten. Omdat hij in Daredevil kaal is en geen baard heeft, heb ik een tijd zitten denken waar ik deze acteur ook alweer van kende, maar door bepaalde manier van praten en lichaamshouding wist ik het weer.

Even terug naar de film: ik vond het een goede film, geen mega topper, maar zeer geschikt voor een vermakelijke avond.
IMDb -- The Judge (2014) Wikipedia -- The Judge (2014) Bekijk trailer van The Judge (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Judge (2014)
7.6 / 10

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:30

Hoedje

Moderator Apple Talk
Batman Begins (2005)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 140min. | MPAA: PG-13
Nadat de ouders van Bruce Wayne vermoord worden, gaat hij naar Azie om te leren hoe hij het "kwaad" kan uitschakelen...

Qua setting en sfeer is dit een standaard superhelden film. Goed tegen kwaad. Redelijk standaard types. Het is natuurlijk wel verdomd goed gedaan en de sfeer is zo lekker dat je echt in de film wordt getrokken. Daarbij zijn de acteurs steengoed.

Waar ik de Dark Knight al veel te vaak heb gezien, vallen bij deze heel veel details op die ik nooit had gezien.
IMDb -- Batman Begins (2005) Wikipedia -- Batman Begins (2005) Bekijk trailer van Batman Begins (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Batman Begins (2005)
8.5 / 10

The Dark Knight (2008)
IMDb: 9.0 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 152min. | MPAA: PG-13
"Because he's the hero Gotham deserves, but not the one it needs right now. So we'll hunt him because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent guardian, a watchful protector. A dark knight."

Waar Batman Begins nog echt een standaard superheldenfilm is, trekt deze het genre naar heel nieuw niveau. De driehoeksverhouding tussen de Joker, Harvey Dent en Batman is fantastisch. Rol van Heath Ledger is fantastisch, maar ook hoe Harvey Dent langzaam volledig ontspoort... heerlijk! Maar de sfeer maakt deze film. Door de realistischere setting en de flow klopt het helemaal.

Voor mij is dit veruit de beste film uit de trilogie en mijn favoriete film. "Either you die a hero, or you live long enough to become a villain."

IMDb -- The Dark Knight (2008) Wikipedia -- The Dark Knight (2008) Bekijk trailer van The Dark Knight (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dark Knight (2008)
10 / 10

The Dark Knight Rises (2012)
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13
Deze film is vreemde mix qua stijlen tussen de eerste en tweede film. Hij is niet zo "sprookjesachtig" als Batman Begins, maar ook niet zo realistisch als de Dark Knight. Jammer dat Christopher Nolan hier niet voor een derde stijl heeft gekozen.

Op alle punten vind ik het de minste film uit de trilogie en wellicht wel de slechtste film die Nolan heeft gemaakt. Het hangt gewoon teveel als los zand aan elkaar. De sfeer is nog steeds fijn en de acteurs doen hun best. Maar de karakters lijken er bij gegrepen te zijn en ook het verhaal kan het niet redden.
IMDb -- The Dark Knight Rises (2012) Wikipedia -- The Dark Knight Rises (2012) Bekijk trailer van The Dark Knight Rises (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Dark Knight Rises (2012)
7.0 / 10

The Prestige (2006)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
”Elke goede goocheltruc bestaat uit drie aktes. De eerste akte heet "the pledge": de goochelaar laat je iets heel gewoons zien. Natuurlijk is het dat waarschijnlijk niet. De tweede akte heet "the turn": de goochelaar laat het gewone ding iets buitengewoons doen. Als je nu naar het geheim zoekt, zal je het niet vinden. Daarom is er een derde akte, “the prestige”. Dit is het gedeelte met alle verrassing en verbazing, waarin levens op het randje balanceren en je iets shockerends ziet wat je nog nooit gezien hebt.”

De opbouw van de film is vergelijkbaar. Het gaat over twee rivaliserende goochelaars (Hugh Jackman en Christian Bale). De strijd loopt volledig uit de hand. Vooral Hugh Jackman valt me op, omdat ik bijna het idee had dat ik naar iemand anders aan het kijken was. De laatste jaren heeft hij natuurlijk vooral actierollen gespeeld, dan is dit een verademing.

Het blijft een aanrader. Mooi ook om te zien dat de film bijna 10 jaar oud is, maar niets aan kracht heeft ingeboet.
IMDb -- The Prestige (2006) Wikipedia -- The Prestige (2006) Bekijk trailer van The Prestige (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Prestige (2006)
9 / 10

Centurion (2010)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: R
Voor mij de film van de gemiste kansen. De omgevingen zijn prachtig en het is allemaal best aardig in beeld gebracht. Michael Fassbender speelt het goed. Alleen de film is verschrikkelijk 1-dimensionaal. Je leeft totaal niet mee met de andere hoofdpersonen en ook de Picten / Schotten krijgen nauwelijks een ziel.

Leuk achteloos vermaak, maar meer ook niet.
IMDb -- Centurion (2010) Wikipedia -- Centurion (2010) Bekijk trailer van Centurion (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Centurion (2010)
6.0 / 10

Hoedje wijzigde deze reactie 15-07-2015 11:14 (100%)

• WTY2
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 05-06 07:59
Self/less (2015)
IMDb: N/A | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Plot: An extremely wealthy man, dying from cancer, undergoes a radical medical procedure that transfers his consciousness into the body of a healthy young man. But all is not as it seems when he ...
Gisteren in de sneakpreview gezien in Pathe Groningen.

Veel gebeurtenissen in deze film kan je van kilometers ver aan zien komen.
O.a. de verhaallijn en het einde. Dat de verhaallijn vlinterdun is geeft opzich niet heel veel, het kijkt wel makkelijk weg. Tevens is er voldoende actie aanwezig.
Verder prima acteer werk.

Leuke film maar niet bios waardig. Goed om toevallig in de sneak tegen te komen.

IMDb -- Self/less (2015) Wikipedia -- Self/less (2015) Bekijk trailer van Self/less (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Self/less (2015)
7.5 / 10

• miicker
  • Niet online
Wanderlust (2012)
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy | Runtime: 98min. | MPAA: R
Laatst gekeken (voor de tweede keer na lange tijd) omdat hij op tv was. Leuke film met leuke humor. Sommige stukken zijn wat minder, maar zeker leuk voor een vermakelijke avond waar je lekker om kan lachen!

Redelijk goed gespeelde personages, waarbij je je aan sommige echt enorm kan ergeren.

spoiler:
Vooral aan Seth ergerde ik me rot, maar dat was natuurlijk ook zijn rol :P ik lag echt dubbel toen hij dat huis verkocht had en zei "Everyone would have done the same, for 11.000 dollars!" :+

IMDb -- Wanderlust (2012) Wikipedia -- Wanderlust (2012) Bekijk trailer van Wanderlust (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Wanderlust (2012)
6.5 / 10

• newbreed
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-06 11:40
IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
The Age of Adeline in een notendop:

Nadelen van onsterfelijkheid: Kans dat je in bed belandt met de zoon van je ex.
Voordelen van onsterfelijkheid:
spoiler:
Je bent heel goed in Trivial Pursuit.

+8 punten voor het uiterlijk van Blake Lively
+2 punten voor Michiel Huisman

-2 punten voor de oppervlakkigheid
-3 punten voor de narrator die uitlegt wat je ziet en de random details over de Bowman principle
-1 punt voor het optreden van Harrison Ford "Adaline!?"
IMDb -- The Age of Adaline (2015) Wikipedia -- The Age of Adaline (2015) Bekijk trailer van The Age of Adaline (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Age of Adaline (2015)
4 / 10

• amas

amas

Inside Out (2015)
IMDb: 8.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG
In een tijd van reboots en sequels van sequels heeft Disney gelukkig nog wel originele ideeën. En met Inside Out hebben ze ideeën wel heel letterlijk genomen. De hele film draait namelijk om de tot leven gebrachte emoties en gedachten van de 11-jarige Riley in de vorm van kleurrijke figuurtjes. De vijf emoties: plezier, verdriet, angst, woede en afkeer moeten er voor zorgen dat Riley na een moeilijke verhuizing weer positief in het leven gaat staan. De emoties staan natuurlijk allemaal recht tegenover elkaar, en dat brengt de nodige problemen met zich mee.

Disney films zijn altijd uniek geweest in de zin dat ze voor zowel de kleinsten als de ouderen leuk zijn. Zo ook met deze film, de jongeren kunnen zich vermaken met de vrolijke animaties en leuke slapstick humor, terwijl de ouderen de woordgrappen en herkenbaarheid van de emoties kunnen waarderen. Dat maakte de film voor ook zo goed, iedereen heeft wel deze vijf emoties kunnen voelen en dat maakt dat de film - voor mij in ieder geval - zo doeltreffend is.

Inside Out is echt een zeer geslaagde film. De animatie is goed, verhaal zit leuk in elkaar, er zijn weinig clichés en de grappen zijn goed uitgedacht. Ik heb na de film nog een kwartier met een glimlach gelopen en dan doet een film toch iets goed.

IMDb -- Inside Out (2015) Wikipedia -- Inside Out (2015) Bekijk trailer van Inside Out (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inside Out (2015)
9.5 / 10

Lava (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Animation, Short, Romance | MPAA: G
Extra mini review Pixar short "Lava"
De Pixar short zet de legendarische reeks shorts keurig voort. Catchy muziek tezamen met een kort maar krachtig verhaaltje zorgt ervoor dat de zaal helemaal in "awwwww" is.
IMDb -- Lava (2014) Wikipedia -- Lava (2014) Bekijk trailer van Lava (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lava (2014)
8 / 10

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:30

Hoedje

Moderator Apple Talk
Marshland (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 105min.
Naar aanleiding van de review hierboven deze ook gekeken. Op eerste gezicht heeft het wat weg van True Detective (eerste seizoen), maar niet zo over the top.

Over het algemeen zijn Spaanse films heel goed in de sfeer en ook La Isla Minima stelt niet teleur. Door het realisme lijkt alles ook harder aan te komen (denk ook aan een Gone Girl). Iets wat bij meer traditionele hollywood films eigenlijk nooit lukt. Ik heb sowieso een zwak voor Spaanse films. En dit is zeker een aanrader!

spoiler:
Gaaf ook dat je door de laatste scene gaat twijfelen of de gruwelijke confrontatie op het einde wel echt nodig was... terwijl ik dat tijdens het einde helemaal niet had.
IMDb -- Marshland (2014) Wikipedia -- Marshland (2014) Bekijk trailer van Marshland (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Marshland (2014)
8.5 / 10

The Treatment (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 131min.
Deze film had ik een tijdje terug gezien. En door La Isla Minima moest ik hier weer aan denken.

Je moet films eigenlijk niet vergelijken. Maar ook dit is een donkere thriller, waarbij het gaat om sexueel geweld. Toch vond ik dat in De Behandeling teveel geprobeerd wordt om de sfeer neer te zetten i.p.v. de sfeer daadwerkelijk nte leven. Het voelde voor mij niet echt realistisch meer. Het verhaal is goed, de acteurs doen het goed... maar toch klopte voor mij niet. Ik werd er niet ingetrokken, zoals bij de film hierboven.

Zeker geen slechte film, maar "in vergelijking met" is het duidelijk waar mijn voorkeur naar uitgaat.
IMDb -- The Treatment (2014) Wikipedia -- The Treatment (2014) Bekijk trailer van The Treatment (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Treatment (2014)
7.5 / 10

• Jeltel
  • Niet online
Once Upon a Time in America (1984)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 229min. | MPAA: R
De derde in de Once Upon a Time trilogy. Die in het western kennen we allemaal wel en was OK.

Deze film is echter wel erg traag. Dat kan ik hebben als het bijdraagt aan de film, maar voor mij doen al die ellenlange scènes het niet.

En het begint standaard te worden met De Niro films. Ik kan me niet verplaatsen in de karakters, geen likeable karakters. Zeker De Niro niet.

Wat moet ik denken van iemand die de liefde van zijn leven verkracht achterin een auto? En wat wil Leone bereiken met de scène er vlak na waarin hij richting het strand loopt met een zielig achtergrond liedje? Owh en in de scène erna naar een hoerentent gaat en een hoer probeert te neuken (hij valt in slaap). Moet ik dan medelijden met hem hebben? Iets anders kan ik niet bedenken. Het werkt in ieder geval niet

De vrouwen komen er sowieso niet zo goed vanaf.

Ik snap niet zo goed waarom dit soort films zo goed gevonden worden.

Nee ook deze film met De Niro is niets voor mij.

(En ik moet nog één uur van de vier)

Edit: laatste uur doet wel wat voor het verhaal, maar ik kan nog steeds niets met de karakters.
IMDb -- Once Upon a Time in America (1984) Wikipedia -- Once Upon a Time in America (1984) Bekijk trailer van Once Upon a Time in America (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Once Upon a Time in America (1984)
6.5 / 10

• Jeltel
  • Niet online
Sunrise: A Song of Two Humans (1927)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 94min. | MPAA: NOT RATED
Plot: A married farmer falls under the spell of a slatternly woman from the city, who tries to convince him to drown his wife.
Dit keer een stille film uit 1927. Van een Duitse expressionistische regisseur voor een Amerikaanse studio. Maakt natuurlijk weinig uit, want er wordt niet in gesproken.

Wat wel uitmaakt is dat die Duitsers in de roaring twenties expressionisme flink in films gebruiken, Metropolis is ook zo'n mooi voorbeeld. Sunrise is een stuk minder expressionistisch, maar het valt zeker op door de vaak rare perspectieven.

Wat ik leuk vind bij dit soort oude films is dat ze flink aan het experimenteren zijn met film technieken. Dit was blijkbaar de eerste film met een fatosenlijk geluidsspoor en geluidseffecten. Daarnaast zijn er enkele lange tracking shots, die vaak zeer indrukwekkend zijn voor die tijd (en soms zelfs nu nog).

Het verhaal dan? Redelijk standaard verstoorde man/vrouw relatie die (hopelijk)hersteld wordt. Maar de manier waarop dat verteld wordt is gewoon mooi en tegelijkertijd spannend. Het fijne aan stille films is dat de emoties altijd visueel overdreven worden. En dat helpt bij het meeleven.

Beste stille film? Hmm Metropolis is ook wel erg goed. Het is voor mij in ieder geval duidelijk dat de Duitsers heer en meester zijn van het stille film tijdperk.
IMDb -- Sunrise (1927) Wikipedia -- Sunrise (1927) Bekijk trailer van Sunrise (1927) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sunrise (1927)
9 / 10

• miicker
  • Niet online
Divergent (2014)
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 139min. | MPAA: PG-13
Gister Divergent voor een tweede keer gekeken, want vanavond is het vervolg (Insurgent) aan de beurt.
Ik vind het best een gave film. Leuke personages en het verhaal heeft me redelijk te pakken.

Wat ik wat minder vind:
spoiler:
- Beatrice lijkt nogal snel over de dood van beide ouders heen
- In de scene dat ze met Four/Tobias vecht, waar zijn haar broer en de vader van Tobias? Die wachten maar gewoon terwijl ze schoten horen en zo?

Zo zijn er nog wel wat dingen die ik minder goed vond tijdens het kijken. Verder toch wel vermakelijk en het kijken zeker waard.
IMDb -- Divergent (2014) Wikipedia -- Divergent (2014) Bekijk trailer van Divergent (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Divergent (2014)
7 / 10

• Jeltel
  • Niet online
Ik heb wat tijd over dit weekend, dus lekker veel films:

The Treasure of the Sierra Madre (1948)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 126min. | MPAA: NOT RATED
Plot: Fred Dobbs and Bob Curtin, two Americans searching for work in Mexico, convince an old prospector to help them mine for gold in the Sierra Madre Mountains.
Een film met Humphrey Bogart over goud, haat en vriendschap.

Beetje saaie, voorspelbare film. Het is weel heel duidelijk dat Bogart door gaat draaien. Ook het einde zie je mijlenver aankomen. Daarnaast zijn de indianen verschrikkelijk stereotype dom. Nogal racistisch alsmede hrtmij vraagt.

Desalniettemin heb ik me vermaakt. En dan vooral door de nestor gespeeld door Walter Huston.
IMDb -- The Treasure of the Sierra Madre (1948) Wikipedia -- The Treasure of the Sierra Madre (1948) Bekijk trailer van The Treasure of the Sierra Madre (1948) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Treasure of the Sierra Madre (1948)
6.5 / 10

• Jeltel
  • Niet online
Full Metal Jacket (1987)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama, War | Runtime: 116min. | MPAA: R
Plot: A pragmatic U.S. Marine observes the dehumanizing effects the U.S.-Vietnam War has on his fellow recruits from their brutal boot camp training to the bloody street fighting in Hue.
Na A Clockwork Orange nog een Kubrick film deze week.

Full Metal Jacket is op te delen in 2 of 3 stukken. Het eerste deel is gelijk het beste deel en eigenlijk ook een afgerond verhaal. In dit eerste deel worden de verse marines flink uitgeleefd door hun drill instructie. Een erg goede, onuitstaanbare trouwens. De acteur steelt in dit deel de show.

Deel 2 en 3 zijn wat meer standaard Vietnam film delen en daardoor ook wat minder interessant. Alhoewel het laatste deel flijnk spannend is, houdt de film wel wat abrupt op. Alsof er nog wat achteraan moet eigenlijk.

Niet de meest samenhangende film van Kubrick, maar alleen al om het eerste deel zeer waard om te kijken.
IMDb -- Full Metal Jacket (1987) Wikipedia -- Full Metal Jacket (1987) Bekijk trailer van Full Metal Jacket (1987) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Full Metal Jacket (1987)
8 / 10

• miicker
  • Niet online
Insurgent (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Eerder vandaag een review over het eerste deel (Divergent) geplaatst. Die film kon me wel bekoren. Ook na het zien van deze film, wil ik graag het laatste deel zien (welke opgesplitst wordt in 2 films).

Ik vind (nog steeds) dat de films veel gelijkenissen en overeenkomsten tonen met de Hunger Games reeks. Ik moet zeggen dat ik dan Hunger Games wel een stuk beter vind.

Ik vind het tweede deel niet veel beter, maar ook zeker niet slechter dan het eerste deel. Ik laat deze film 0,1 hoger scoren, omdat ik een aantal scenes de CGI wel erg goed vond. Echter bij de eind scene was het echt bagger.

spoiler:
De scene waarin alle fracties naar de muur gaan lopen, echt wat slecht. Die mensen lijken geen mensen, ook telkens dezelfde terugkerende kleuren mensen.
.

Als dit laatste beter was geweest had de film nog iets hoger gescoord. Al met al boeide de film me de hele tijd, wel een aanrader dus.
IMDb -- Insurgent (2015) Wikipedia -- Insurgent (2015) Bekijk trailer van Insurgent (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insurgent (2015)
7.1 / 10

• Jeltel
  • Niet online
Laatste voor vandaag:

Rashomon (1950)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 88min. | MPAA: UNRATED
Plot: A heinous crime and its aftermath are recalled from differing points of view.
Van dezelfde maker als Shichinin no samurai (Zeven Samurai), Yojinbo en Ikiru. Van dat rijtje heb ik alleen de eerste noig gezien. Maar samen met deze ben ik erg benieuwd naar de laatste twee.

Het is Japans en duidelijk oud. Daardoor is het niet echt een gangbare westerse film (dûh). Maar het verhaal en hjoe het wordt weergegeven zijn wat mij betreft zeker interessant.

Er wordt een dode samurai gevonden en de vraag is natuurlijk wat er is gebeurt. Je hoort/ziet dat in de film vanuit 4 perspectieven van vier betrokkenen. Maar welke nu de waarheid is, weet je niet. Aan het eind van de film vraag jeje ook af óf er wel iemand volledig de waarheid spreekt. Waarschijnlijk niet, want zo is de mens. Niet alleen in Japan.
IMDb -- Rashomon (1950) Wikipedia -- Rashomon (1950) Bekijk trailer van Rashomon (1950) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rashomon (1950)
7.5 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Inside Out (2015)
Enorm van genoten! Ik was vooraf al erg enthousiast en verwachtingen waren wat hoog gespannen. Maar deze film maakte het gelukkig waar. Het plot is simpel: Verandering van karakter bij heftige gebeurtenissen tijdens opgroeien (een grote verhuizing naar een andere stad) en het omgaan met (al) je emoties die je daarbij nodig hebt.

Leuke (wat platte) karaktertjes: De 5 emoties. Maar vooral heel leuk uitgewerkt hoe tijdelijke opslag werkt, hoe het langetermijngeheugen werkt, waarom je sommige dingen toch altijd weer vergeet (en waarom je sommige dingen die je niet wilt onhtouden toch altijd onthoudt), je onderbewustzijn, het dromen (met een leuke knipoog naar Steve Jobs "reallity distortion field") en vele kleine behoorlijk intelligente grapjes. De film draait enorm sterk op en om het concept en de slimmigheidjes, maar draait ook om karakterontwikkeling van de hoofdpersoon (die je maar weinig echt ziet, speelt zich vooral in haar hoofd af). Maar ook de emoties zelf maken mooie ontwikkelingen door.

Wat niet zo vaak gebeurde (en wel heel leuk was), was hoe mensen onderling interacteren, wat voor gedrag ze vertonen en wat er dan intern achter dat 'control panel' gebeurde. De bekende scene uit de trailers met ma, pa en het kind zelf zit ook in de film, maar dan nog een stukje beter (meer context) en gedurende de film krijg je nog wat glimpsen in andermans hoofden, wat hilarische resultaten heeft.

Ik vond de film erg bevredigend in elk geval. Ook omdat het einde niet heel simpel 'en toen was alles goed' was, maar iets mooier gedaan. De film is denk ik ook een stevige tranentrekker :P. Je hoort wel dat de subtiliteit van dat einde aan veel kinderen voorbij gaat en zij het niet als mooi interpreteren en met een negatief gevoel de bios uit komen. Ik had dat niet, ik heb intens genoten van een mooie laag voor kinderen, een voor volwassenen en af en toe een snufje een intellectuele laag. Top!
IMDb -- Inside Out (2015) Wikipedia -- Inside Out (2015) Bekijk trailer van Inside Out (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inside Out (2015)
9 / 10

De film het ik overigens in de nieuwe Dolby zaal in Hilversum gezien. De voorfilmpjes waren echt exrteem indrukwekkend. De surround effecten waren het best wat ik ooit gehoord heb. Beeld ook helemaal top (en gaaf dat het in het donker ook echt aardedonker is), maar als ik heel eerlijk ben vond ik het geluid van spraak niet erg goed. Dat was een beetje wollig (met name sadness' stem, net een beetje *hoenk hoenk* geluid) en er zat een soort van echo in. Ik denk dat dat helemaal 'instellingen' is, want die klank kan je met een beetje moderne spullen zo recht krijgen en die timing moet denk ik ook beter kunnen. De zaal zelf was wel erg cool moet ik zeggen :).

Overigens vond ik het geluid wel (veel) beter dan de Pathe Imax in A'dam. Daar krijg je mij met geen stok meer in. Te schel, te hard, oordopjes gewenst! In zaal 7 van diezelfde bioscoop (H'sum) vond ik het geluid van spraak wel goed. Ze kunnen het wel :P.

JvS wijzigde deze reactie 19-07-2015 13:38 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Some Like It Hot (1959)
IMDb: 8.3 | Genre: Comedy | Runtime: 120min. | MPAA: NOT RATED
Plot: When two musicians witness a mob hit, they flee the state in an all female band disguised as women, but further complications set in.
Mijn eerste film met Marilyn Monroe. Een comedy en best een goede eigenlijk. Het feit dat ik flink heb gelachen en me niet heb lopen irriteren is altijd een plus bij een comedy en iets wat te vaak wel gebeurt.

De twee mannelijke hoofdpersonen komen in een all-girl band terecht en doen zich dus voor als een girl. En dat leidt natuurlijk tot hilarische taferelen. En je snapt de relatie met Marilyn Monroe vast ook wel. De twee mannelijke acteurs doen het ook zeer goed en natuurlijk.

Dat geldt trouwens ook voor Marilyn zelf. Ze is duidelijk goed in het mooi en onschuldig zijn. Wat een jurken heeft ze trouwens aan. En dat voor 1959. Vaak lijkt het of er alleen wat over haar tepels zit. De rest van haar borsten hobbelen vrolijk in het rond, want groot en zo te zien meestal zonder BH. Ik snap die adoratie wel van de mannen in die tijd ;)

De film krijgt zeker een 8, en voor Marilyn doe ik er een halfje bij.
IMDb -- Some Like It Hot (1959) Wikipedia -- Some Like It Hot (1959) Bekijk trailer van Some Like It Hot (1959) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Some Like It Hot (1959)
8.5 / 10

• Spacey23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-04-2017
Ant-Man (2015)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Plot: Armed with a super-suit with the astonishing ability to shrink in scale but increase in strength, con-man Scott Lang must embrace his inner hero and help his mentor, Dr. Hank Pym, plan and pull off a heist that will save the world.
Deze film gaat over een dief die makkelijk steelt, maar ook snel wordt opgepakt door de politie. Wanneer hij opnieuw in de cel komt te zitten na het terugbrengen van iets wat hij gestolen heeft, krijgt hij de helpende hand van notabene diegene die bestolen was. Samen proberen ze een gevaarlijk wapen te stelen zodat deze niet in de handen van verkeerde mensen komt.

Het is een typische film van Marvel. Een weinig spannend verhaal met af en toe wat grappen en wat actie. Niet elke grap is even geslaagd en de actie is nergens spectaculeer. De film leent veel uit de Spider-man en Iron-man reeks en is daardoor helaas nergens vernieuwend. Het komt niet op het niveau van bijvoorbeeld Guardians of the Galaxy.

Het is geen film die ik snel opnieuw zou kijken en een vervolg zie ik ook niet snel gebeuren. De end credits doen misschien anders vermoeden, maar de film is gewoon niet goed genoeg.
IMDb -- Ant-Man (2015) Wikipedia -- Ant-Man (2015) Bekijk trailer van Ant-Man (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ant-Man (2015)
6 / 10

Why do we fall? So we can learn to pick ourselves up.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

The Division 2 Addict

Gisteren Minions gezien, mijn beoordeling:

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jeltel
  • Niet online
Zo dat was een paar dagen lekker films kijken. De volgende zal wat langer op zich laten wachten.

Ladri di Bciclette (Bicycle Thieves) (1948)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 93min. | MPAA: NOT RATED
Plot: A man and his son search for a stolen bicycle vital for his job.
Eigenlijk een heel simpel verhaal, maar ook heel realistisch. De film schijnt dan ook in neo-realisytische stijl te zijn gemaakt. Iets wat de Italianen toen blijkbaar vaak deden.

Een werkloze krijgt een baan, maar dan heeft hij wel een fiets nodig. Na het verkopen van al hun linnen kunnen ze de fiets kopen. Maar die wordt natuurlijk gejat (niet echt een spoiler). De hoofdpersoon gaat met zijn zoontje heel Rome door om de fiets terug te vinden.

Het knappe van de film is dat je tijdens die zoektocht regelmatig plaatsvervangend ongemak, woede, frustratie en schaamte voelt. En dat met niet professionele acteurs. En dat bewijzen ze nog eens in de allerlaatste scène. Fantastisch.

Dat het allemaal op locatie in Rome is opgenomen draagt daar heel veel aan bij.

Kortom een hele goede film over eigenlijk iets alledaags.
IMDb -- Bicycle Thieves (1948) Wikipedia -- Bicycle Thieves (1948) Bekijk trailer van Bicycle Thieves (1948) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bicycle Thieves (1948)
8.5 / 10

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:46

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Phoenix (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, History | Runtime: 98min.
Een film die de andere kant van het verhaal laat zien: een gevangene van auswitz die vrij komt na de oorlog en terug gaat naar haar geliefden.
Bijzonder en origineel verhaal, goed ontvangen op het Toronto film festival.

Duits gesproken, maar wat een geweldige eindproduct.
IMDb -- Phoenix (2014) Wikipedia -- Phoenix (2014) Bekijk trailer van Phoenix (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Phoenix (2014)
8 / 10

[edit]
Foto klopt niet?!

Appeltaart is lekker!

• swampy
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17-12-2018

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Plot: Ron Burgundy is San Diego's top rated newsman in the male-dominated broadcasting of the '70s, but that's all about to change for Ron and his cronies when an ambitious woman is hired as a new anchor.
Brilliant, niet te erg en niet te saai.

Cameos genoeg en het verhaal is slap. En je weet toch niet precies waar het naar toe gaat. Ook een heerlijke jaren 70tig gevoel.

Met een aantal interresante scenes: YouTube: Anchorman - Take me to Pleasure Town

Maar natuurlijk ook een gangwar tussen newsanchors.
IMDb -- Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) Wikipedia -- Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) Bekijk trailer van Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)
8.5 / 10

There is no place like ::1

• HBx2000
  • Laatst online: 10:58
Batman: Assault on Arkham (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Action, Crime | Runtime: 75min. | MPAA: PG-13
Plot: Batman works desperately to find a bomb planted by the Joker while Amanda Waller hires her newly formed Suicide Squad to break into Arkham Asylum to recover vital information stolen by the Riddler.
Leuk om eens een film te zien waarbij de focus ligt op de slechteriken. Typische DC Comics tekenfilm. Misschien iets beter dan anders door het voor mij originele uitgangspunt. Maar na het zien van deze film bekruipt mij wel een beetje het gevoel alsof ik Suicide Squad (van 2016) al heb gezien.
IMDb -- Batman: Assault on Arkham (2014) Wikipedia -- Batman: Assault on Arkham (2014) Bekijk trailer van Batman: Assault on Arkham (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Batman: Assault on Arkham (2014)
8 / 10

Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Plot: Larry spans the globe, uniting favorite and new characters while embarking on an epic quest to save the magic before it is gone forever.
Leuke afsluiter van de trilogie. Toen Rebel Wilson in beeld kwam dacht ik: Nee, nee, nee, dit gaat een ramp worden. Maar gelukkig waren er maar weinig scènes met haar aanwezig. Over het algemeen goed te doen en wist voor mij het niveau van deel 1 en 2 te behalen. Kortom: Simpel popcorn vermaak.
IMDb -- Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) Wikipedia -- Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) Bekijk trailer van Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014)
7.5 / 10

Batman vs. Robin (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 80min. | MPAA: PG-13
Plot: While Damian Wayne struggles to cope with Batman's no-killing rule, he soon starts to believe that his destiny lies within a secret society known as, The Court of Owls.
Hier kan ik kort over zijn, fantastisch! Alles voelt heelt volwassen aan. Ja, ondanks dat Robin nog met zijn puberteit moet beginnen. Sterker nog, volgens mij begint dat met deze film.

Robin twijfelt heel erg, Batman wel of niet de rug toekeren. Ondertussen gebeuren er spannende dingen in Gotham City. Een film waarbij ik nu eens niet de plottwist zag aankomen. Heerlijk.
IMDb -- Batman vs. Robin (2015) Wikipedia -- Batman vs. Robin (2015) Bekijk trailer van Batman vs. Robin (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Batman vs. Robin (2015)
9 / 10

Insurgent (2015)
Plot: Beatrice Prior must confront her inner demons and continue her fight against a powerful alliance which threatens to tear her society apart with the help from others on her side.
Aardig vervolg, gebeuren een hoop toevalligheden. Vooral niet bij nadenken anders vallen deze erg goed op. Vond dit bij het eerste deel beter uitgewerkt. Uiteindelijk vermakelijk, maar niet meer dan dat. Maar ik vind het altijd nog beter dan de eerste twee Hunger Games.
IMDb -- Insurgent (2015) Wikipedia -- Insurgent (2015) Bekijk trailer van Insurgent (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insurgent (2015)
6.5 / 10

Inside Out (2015)
Plot: After young Riley is uprooted from her Midwest life and moved to San Francisco, her emotions - Joy, Fear, Anger, Disgust and Sadness - conflict on how best to navigate a new city, house, and school.
Op basis van de eerste trailer leek me dit weer eens een goede Pixar. Helaas, vond het allemaal erg kinderachtig. Grappen die je al mijlenver van te voren zag aankomen. Eigenlijk waren voor mij het leukste de scène in het midden, van de trailer, dat ze allemaal aan tafel zitten. En het begin van de credits, met o.a. de dieren. Jammer genoeg was de hele film niet zo. De focus ligt alleen op dat meisje. Ik denk dat wat meer wisselwerking beter was geweest. Vond hem ook wel erg veel raakvlakken hebben met Wreck-It Ralph.
6 / 10

Justice League: Gods and Monsters (2015)
IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Fantasy | MPAA: PG-13
Plot: In an alternate universe, very different versions of DC's Trinity fight against the government after they are framed for an embassy bombing.
Deze tekenfilm voegde voor mij helemaal niets toe aan het universum. Maar goed, ik lees dan ook geen stripboeken. Verhaal is aardig. Iemand probeert de Justice League een aantal moorden in de schoenen te schuiven. Verder wil het maar niet echt spannend worden. Eigenlijk een film die ik had kunnen overslaan, maar toch net leuk genoeg was om af te kijken.
IMDb -- Justice League: Gods and Monsters (2015) Wikipedia -- Justice League: Gods and Monsters (2015) Bekijk trailer van Justice League: Gods and Monsters (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Justice League: Gods and Monsters (2015)
5.5 / 10

• amas

amas

Frequencies (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Mystery, Romance, Sci-Fi | Runtime: 105min.
Frequencies geeft een nieuwe take op filosofie hoe mensen elkaar kunnen manipuleren. Mensen verschillen van elkaar, maar op welke manier en kun je er voor zorgen dat verschillende mensen, wel of niet tot elkaar aangetrokken, elkaar kunnen manipuleren. De film draait om twee mensen (of eigenlijk drie) die dit proberen uit te zoeken. Er worden veel theorieën bij langs gegaan in een snel tempo. Je moet je hoofd er bij houden met deze film. Verwacht geen actie, drama of komedie, maar een 'thought-provoking' idee over het wel of niet deterministische universum. Een groot deel van de ideeën deden me sterk denken aan de filosofie in het puzzalspel The Talos Principle, waar gedacht wordt dat de mens niet meer is dan een complexe machine, die elke generatie leert van de vorige, maar niet weg neemt dat alles van te voren kan worden voorspeld en bepaald.

Filmtechnisch is het goed gedaan, hoewel de acteurs een beetje droog overkwamen (waar dat voor Marie wel goed is overigens). De muziek paste goed bij het mysterieuze thema en het net niet weten hoe het zit zorgt ervoor dat je steeds door wilt blijven kijken.
IMDb -- Frequencies (2013) Wikipedia -- Frequencies (2013) Bekijk trailer van Frequencies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frequencies (2013)
8 / 10

• ignition_mp
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10:27
Interstellar (2014)
IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Op een avond was ik een beetje door mijn hardeschijf aan het bladeren. En toen kwam ik Interstellar tegen. Met een avond 'niks-doen' in het vooruitzicht besloot ik dit 2,5 uur durende grafisch spektakel op te starten. En ik heb het in 1 stretch uitgezeten.

Het verhaal komt naar mijn mening langzaam op gang en ik was zeker het eerste kwartier tot half uur gedesoriënteerd omdat ik zonder kennis van het verhaal de film in ging (dat zijn de mooiere films, weggeblazen worden omdat je gewoon niet weet wat er gaat gebeuren). Toen kwam het verhaal op gang en werd alles duidelijk (wat ik niet ga vertellen want dit is een must-see en ik ga niks spoilen) en ik was 'hooked'. Het verhaal kwam lekker op gang en ik heb mijn ogen uitgekeken wat Christopher Nolan hier heeft neergezet. Filmtechnisch zat het goed in elkaar en het verhaal is erg goed na het eenmaal op gang is gekomen.

Kleine afdwaling en mini spoiler: De companion robots in de film zijn ronduit geniaal waarbij TARS een paar van de prachtigste quotes uit de film weet te plaatsen.
Bijvoorbeeld:
Cooper: [When Cooper tries to reconfigure TARS] Humour 75%.
TARS: 75%. Self destruct sequence in T minus 10, 9, 8...
Cooper: Let's make it 65%.
TARS: Knock, knock.

Kortom een genot om te kijken. Ik zou zo weer een avond er voor gaan zitten!
IMDb -- Interstellar (2014) Wikipedia -- Interstellar (2014) Bekijk trailer van Interstellar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)
8.9 / 10

• FrankTM
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-05 21:29
The Wedding Ringer (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: Two weeks shy of his wedding, a socially awkward guy enters into a charade by hiring the owner of a company that provides best men for grooms in need.
Leuke, luchtige film over een man zonder vrienden die deze inhuurt voor zijn bruiloft. Op sommige momenten flauw; op andere momenten erg grappig.
IMDb -- The Wedding Ringer (2015) Wikipedia -- The Wedding Ringer (2015) Bekijk trailer van The Wedding Ringer (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wedding Ringer (2015)
6.7 / 10

Naar aanleiding hiervan deze film ook bekeken afgelopen weekend.
Af en toe tenenkrommend, maar ook hardop gelachen.
Prima film om met din om de bank te loeren :P

6.5 / 10

iRacing Profiel

• shenr
  • Laatst online: 18-06 15:55
Hwayi: A Monster Boy (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 126min.
Eergisteren een wat minder bekende film gekeken. Een Koreaanse actie film. Het komt wel eens voor dat een aziatische film wat lastiger te volgen is door slechte ondertitels of dingen die verloren gaan in de vertaling. Moet zeggen dat ik daar bij deze film geen last van had. Verhaal is niet heel complex, maar voor een actie film best goed. Erg veel emotie ook in de film en goed acteer werk. Zeker een aanrader als je een echte actie film wilt en niet dat hollywood onzin van tegenwoordig.
IMDb -- Hwayi: A Monster Boy (2013) Wikipedia -- Hwayi: A Monster Boy (2013) Bekijk trailer van Hwayi: A Monster Boy (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hwayi: A Monster Boy (2013)
7.5 / 10

• miicker
  • Niet online
Net terug van de JT bioscoop in Eindhoven waar ik samen met een vriend van me Terminator Genisys heb gekeken in de geweldige Dolby Cinema zaal in 3D.

Normaal ben ik niet zo te spreken over het 3D gebeuren, maar ik moet zeggen, het was echt gaaf. Het zag er heel echt uit en normaal heb ik dat gevoel helemaal niet bij 3D films. Om het een echte meerwaarde noemen is misschien wat overdreven, maar het was wel gaaf.

Sowieso is de Dolby Cinema zaal echt een aanrader, maar even dit terzijde. Het terminator concept hoef ik hier niet uit te leggen. Ik heb een aantal van de eerdere films gezien, ik weet niet precies welke, maar je hoeft de films niet gezien te hebben om dit een leuke film te vinden.

Het was een zeer gave actiefilm, met goede actie-scenes. Ook vond ik Emilia Clarke (beter bekend als Danearys Targaryan) de rol van Sarah goed vertolken, nooit eerder zag ik haar in een dergelijke rol, maar ik vond dat ze het geloofwaardig neerzette. Ook speelde Arnold zijn rol, als vanouds, fantastisch. Met leuke nieuwe en leuke terugkerende one-liners.

Al met al een zeer geslaagde film.

Een minpuntje (niet echt een spoiler maar toch):
spoiler:
Ik vind het persoonlijk storend als het zo duidelijk is dat de borsten van Emilia niet in beeld mogen komen. Laat de scene dan achterwegen, of zorg ervoor dat ze niet zo preuts doet. De mensen die haar naakt willen zien vinden haar toch wel naakt op internet (uit Game of Thrones).

Zeker een aanrader dus!
IMDb -- Terminator Genisys (2015) Wikipedia -- Terminator Genisys (2015) Bekijk trailer van Terminator Genisys (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Terminator Genisys (2015)
8 / 10

• swampy
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17-12-2018

swampy

Coconut + Swallow = ?

Airplane! (1980)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy | Runtime: 88min. | MPAA: PG
Plot: An airplane crew takes ill. Surely the only person capable of landing the plane is an ex-pilot afraid to fly. But don't call him Shirley.
Yup Airplane. De originele comedy die gewoon leuk was.

Er valt weinig meer te zeggen dan dat deze film gewoon leuk is om te kijken. Als bepaalde grappen niet werken dan is er wel een andere die wel werkt. Ja sommige humor is wat oud maar hey ik ben ook wat ouder.

Klassiekertje!

Persoonlijk vind ik de scene in de bar leuk. Raad wie het bargevecht begint.
IMDb -- Airplane! (1980) Wikipedia -- Airplane! (1980) Bekijk trailer van Airplane! (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Airplane! (1980)
8.5 / 10

There is no place like ::1

• E2max
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12-06 10:53
Blackhat (2015)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 133min. | MPAA: R
Deze film net gekeken en moest mijn ergenis ergens weg schrijven, dus waarom niet mezelf ontmaagden in het schrijven van een film recensie (tje) ;)

Wat ik wel leuk vindt aan de film:
-Het hack gedeelte is wel leuk gedaan, stukker realistischer of minder "Hollywood" achtig dan in andere films.
-De schietscenes zijn wel redelijk rauw en het geluid vindt ik vet.
-De hack/computer scenes zijn wel sfeervol/mooi gedaan. Behalve het lampje op de CPU, dat sloeg 100% nergens op.

Dan voornamelijk veel ergernissen:
-Na de eerste schietpartij weten ze dat hun vijand niet met pistooltje schiet, waarom zorgen ze niet voor meer vuurkracht!
-Ze zien de kogels de zeecontainers doorboren maar zelf worden ze toevallig niet geraakt, terwijl een willekeurig verkeersbord tijdens de twee scene volledig kogelvrij is.
-De scene waarbij de auto wordt opgeblazen begint mooi maar je glijd van verbazing van je stoel als de twee agenten doodleuk voorbij de vijand rijden en in de vuurlinie besluiten uit te stappen.
-Een speciaal "blackhat" datacenter wat er goed beveiligd moest zijn lopen ze doodleuk naar binnen na voor afleiding te hebben gezorgd.
-Het einde is echt absurd. Het speelt zich af tijdens een parade met duizenden mensen op de been. Maar niemand, geen politie of beveiliging merkte de mensen die zo opvallende verkeerd lopen. Dan wordt iemand in zijn oog gestoken en blijft iedereen doodleuk doorlopen. Dan gaan ze schieten en vallen er een stuk of wat omstanders dood neer maar toch loopt iedereen rustig door. Qua verhaal denk ik dan: wat voor lul is onze held als hij midden in een mensen massa afspreekt met mensen die meer kogels afschieten dan letters in hun dialoog. Vergeleken met het redelijk realisme in de film past dit er absoluut niet bij.
-Ook de romantiek en emotie (vliegtuig scene) vond ik er niet inpassen. Voor mijn gevoel had het helemaal geen waarde in de film!

Mijn mening en advies: kijken tijdens een bier/film avond waarbij het bier talrijker is dan het aantal films!
IMDb -- Blackhat (2015) Wikipedia -- Blackhat (2015) Bekijk trailer van Blackhat (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blackhat (2015)
3 / 10

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:31
The Theory of Everything (2014)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Aardig, maar niet aan mij echt besteed. Omdat het duidelijk wel degelijk een kwaliteitsfilm is geen onzin-score van een 5 ofzo.
IMDb -- The Theory of Everything (2014) Wikipedia -- The Theory of Everything (2014) Bekijk trailer van The Theory of Everything (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Theory of Everything (2014)
6.7 / 10

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:51
Ted 2 (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy | Runtime: 115min. | MPAA: R
Deel 1 heb ik niet eens afgezien met al die flauwe grappen, dus van deel 2 verwachte ik ook niet veel. Pluspunt was wel dat Amanda Seyfried erin speelde. :) Die verwijzingen bij haar naar LOTR waren wel leuk bedacht.

De film zelf was wel leuk om weg te kijken. Een dun verhaal en de flauwe grappen vielen ook reuze mee. Er zitten trouwens wel erg veel bekende acteurs in. En helemaal aan het einde na de aftiteling komt nog een stukje. ;)
IMDb -- Ted 2 (2015) Wikipedia -- Ted 2 (2015) Bekijk trailer van Ted 2 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ted 2 (2015)
7 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• vanaalten
Avengers Grimm (2015)
IMDb: 2.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 86min. | MPAA: NOT RATED
Plot: When Rumpelstiltskin destroys the Magic Mirror and escapes to the modern world, the four princesses of
Ik had dus al een tijdje zin in een echt hele, hele slechte film. Als 'ie maar slecht genoeg is en je je er op instelt, dan kan 'ie zomaar leuk worden. Daar had ik dus zin in.

Dus toen kwam Avengers Grimm voorbij: IMDB score 2.8, filmplaatje waar de B-kwaliteit van af spettert, hele reeks onbekende acteurs/actrices, production company "Asylum"... de voortekenen waren er allemaal!

Dus opgezet en gekeken - en eerlijk is eerlijk, hij viel mij nog mee. Special effects zijn vaak knullig, make-up zou best beter kunnen (prinsessen zagen er wel OK uit, maar een A-kwaliteit film make-up-crew had ze perfect gemaakt).

Het meest lachwekkende zijn de dialogen. Nou ja, dialogen... je hebt vaak het gevoel dat er twee of meer personages aan het praten zijn, maar niet naar elkaar luisteren. Dan lijkt het alsof ze op elkaar reageren, maar klopt het niet.

Verder uiteraard cheesy dialogen, standaard zinnetjes, overdreven en ongeloofwaardige acties en reacties. Precies waar ik op hoopte dus... ;-)

Ook wel leuke dingen: Rapunzel die met een loden bal aan haar staart de strijd in gaat vond ik leuk gevonden. Repelsteeltje vond ik ook wel leuk spelen, leger van zombies leuk gevonden.

Zou ik 'm aanraden? Nee, absoluut niet, *tenzij* je bewust zin hebt in een stukje extreme B-film. Maar als je je daarop instelt, dan komt 'ie er best aardig uit, zo slecht als de IMDB score is vond ik 'm nog niet.
IMDb -- Avengers Grimm (2015) Wikipedia -- Avengers Grimm (2015) Bekijk trailer van Avengers Grimm (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avengers Grimm (2015)
5 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Ze zijn dan ook van dezelfde maker Neil Blomkamp (ook een ZA)

Inherent Vice (2014)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 148min. | MPAA: R
Plot: In 1970, drug-fueled Los Angeles private investigator Larry
Gisteravond 'per ongeluk' in Cinemec Ede beland. We hadden de keuze uit drie films. De andere opties waren Jurassic World en Terminator. We zijn voor Inherent Vice gegaan, dan wisten we in ieder geval niet waar we aan begonnen.

De film bleek onderdeel te zijn van de arthouse zomer van Cinemec en werd ingeleid door een medewerker. De medewerker vond het niet de moeite waard om het verhaal in te leiden, want dat zat er niet in. Hij vond het onverstandig dat niemand in de zaal drugs had gebruikt, want dat zou je nodig hebben. Net als bij, je raad het al, Fear andere Loathing in Las Vegas.

Nou Fear andere Loathing heeft een stuk minder verhaal. Inherent Vice gaat over een Private Investigator (die ook gynaecoloog is?) die verschillende opdrachten aanneemt die allemaal te maken hebben met de verdwijning van een vastgoedondernemer en zijn ex-vriendin.

Is het vaag? Ja. Is het lastig te volgen? Je moet wel je best doen, ja (enkele mensen kwamen na de pauze niet meer terug). Zitten er veel drugtrips in? Nee, volgens mij niet. Tenminste, eventuele drugtrips zijn niet duidelijk en out-of-this-world. Fear and Loathing is duidelijk meer een film waar drugs bij helpt.

Wat vind ik er dan van? Je raad het misschien al; Fear and Loathing is beter. Deze film is echter zeker niet slecht.
IMDb -- Inherent Vice (2014) Wikipedia -- Inherent Vice (2014) Bekijk trailer van Inherent Vice (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inherent Vice (2014)
7 / 10

Jeltel wijzigde deze reactie 26-07-2015 07:51 (96%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Dead Rising: Watchtower (2015)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 118min.
Plot: A group of people fight to survive in a zombie infested town.
Tja, soms kom je zomaar ergens op uit. Hoewel overduidelijk een niet zichzelf serieus nemende film wel een leuke fanservice met veel verwijzingen en easter eggs voor kijkers die bekend zijn met de spellen. Je ziet overal dingen uit het spel terug en het speelt zich af ergens tussen deel 2 en 3 in. Hier en daar wat lompe humor en niet zichzelf censurerend.

Een prima geslaagde gameverfilming vond ik het :)
IMDb -- Dead Rising: Watchtower (2015) Wikipedia -- Dead Rising: Watchtower (2015) Bekijk trailer van Dead Rising: Watchtower (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dead Rising: Watchtower (2015)
7 / 10

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:08
Ex Machina (2015)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: A young programmer is selected to participate in a ground-breaking experiment in artificial intelligence by evaluating the human qualities of a breath-taking female A.I.
Ik ben zeker geen regelmatige filmkijker dus dit wordt geen review waarin ik deze film ga spiegelen aan anderen.

Deze film heeft wel een eigenschap waar ik elke keer weer voor val: een beperkt aantal karakters die het verhaal maken. Niet hetzelfde genre maar wel films met deze eigenschap zijn bijvoorbeeld Intouchables, La migliore offerta en The Station Agent om er maar eens een paar te noemen.

Ook wordt er een lekkere sfeer neergezet in deze film die mij een beetje deed denken aan Inception, ook al is dat een totaal ander type film.
IMDb -- Ex Machina (2015) Wikipedia -- Ex Machina (2015) Bekijk trailer van Ex Machina (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ex Machina (2015)
8.5 / 10
quote:
ScrooLoose schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:16:
[...]
....
Ex Machina staat op 1.
Bedankt voor de tip ;)

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Deze film vorig jaar in de bios gezien en nu nog een keertje thuis. Wat een geweldige topfilm!

de film gaat over Alan Turing die de Enigma code van de duitsers in de 2e wereldoorlog gekraakt heeft. Hij maakt hiervoor een machine die de (verre) voorloper is van de computer.

De hoofdrolspeler, Benedict Cumberbatch, speelt Alan Turing...en hoe:) Wat een geweldig acteur! Ook groot fan van Sherlock en hij speelt zelfs in de 2e star trek film.

absolute aanrader!
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)
8.5 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• MrVegeta
  • Nu online

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Bokkie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 07:14:
Van het weekend naar Ant Man geweest, Laatste Phase 2 van Marvel.

Had niet al te hoge verwachtingen. Ant Man staat niet hoog op mijn lijst wat betreft Marvel Ranking, maar aangenaam verrast. Vond hem toch wel erg leuk. Weer redelijk wat verwijzingen en hints naar vorige en nog komende Marvel Films.

Op naar Civil War en Dr. Strange volgend jaar oOo
spoiler:
Waar ik mij wel aan stoorde was toen Ant-man in de quantum realiteit ging en dan bedenkt "oh als ik nou dit ding in mijn regulator stop, wat gebeurd er dan". En dan opeens wordt die weer groot. Ze introduceren wel dat die regulator weirde dingen kan doen en dat die blauwe circles dingen groot maken en dat hij met die regulator prutst, maar dat dat ding precies daar in past, op één of andere manier compatible is en er voor zorgt dat hij er uit komt is dan weer net wat teveel van het goede.

Beste aspect van de film was dat het eigenlijk helemaal niet als een super marvel hero movie voelde. Qua sfeer wel, vrij grappig en soms serieus, maar het is allemaal erg klein (há) gehouden. En geen honderd actiescenes omdat het een actiefilm moet zijn.

Maar goed, tot nu toe zijn alle origin stories van Marvel wel aardig en het tweede deel is vaak een stuk slechter. Iron Man, Thor? Dus ik ben benieuwd of als er een Ant-man 2 komt of die ook net zo leuk is.

Priceless.

Oh ja, mijn favoriete komedie waren de voice over stukjes in de flashbacks :p

Wat voor verwijzingen naar oude en nieuwe marvel films zaten er in?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Tijntje
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Ask Me Anything (2014)
IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: NOT RATED
Plot: Beautiful, wild, funny, and lost, Katie Kampenfelt takes a year off before college to find herself, all the while chronicling her adventures in an anonymous blog into which she pours her ...
De tags waren: Drama, Mystery, Thriller maar dat werd voor mij toch echt niet waargemaakt.
Op zich leuk opgezet maar de uitwerking voelde af en toe meer als een tiener film.
IMDb -- Ask Me Anything (2014) Wikipedia -- Ask Me Anything (2014) Bekijk trailer van Ask Me Anything (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ask Me Anything (2014)
5 / 10

Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik begin zelf wel een beetje een Marvel moeheid te krijgen.

Tijntje wijzigde deze reactie 27-07-2015 10:34 (5%)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13:23
The Celebration (aka Festen) (1998)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Laatst was deze film op tv, dus ff gekeken.

Ik vond het wel een leuke en ook unieke film. Dat camerawerk is inderdaad wat storend hoewel het ook wel aansluit bij de hectiek van de film.

Hele film was onderhoudend zonder je echt te vervelen. Ook gelachen af en toe, zelden zo'n rare familie gezien :)

Ik had het idee dat er nog wel meer qua chaos uit het verhaal viel te halen.
spoiler:
Zo ook met die ene broer die vreemd was gegaan met die serveerster, daar had meer drama uitgehaald kunnen worden.

8.1 krijgt deze film op imdb. Best wel hoog want zo goed vond ik hem ook weer niet. Valt me sowieso op dat sommige ratings daar wat aan de hoge kant lagen maar ja dat blijft natuurlijk een mening.
Van mij krijgt ie een 7+, bovengemiddeld goed en vermakelijk maar geen topfilm.

IMDb -- The Celebration  (aka Festen) (1998) Wikipedia -- The Celebration  (aka Festen) (1998) Bekijk trailer van The Celebration  (aka Festen) (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Celebration  (aka Festen) (1998)
7,2 / 10

A.I. Artificial Intelligence (2001)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
Deze film vond ik wel weer heel erg goed. Is al een tijdje geleden dat ik hem gezien heb maar wou mijn ervaring toch met jullie delen.

Er zit verhaallijn in (hoewel in het begin wat traag op gang komend), een sprookjes-factor en mooie wendingen. Misschien voor sommigen wat te soft deze film maar ik vond hem heel mooi.
Deze film raakte mij echt.
IMDb -- A.I. Artificial Intelligence (2001) Wikipedia -- A.I. Artificial Intelligence (2001) Bekijk trailer van A.I. Artificial Intelligence (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A.I. Artificial Intelligence (2001)
9 / 10

Harribo wijzigde deze reactie 27-07-2015 11:56 (29%)

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Nu online
The Gallows (2015)
IMDb: N/A | Genre: Horror, Thriller
Plot: 20 years after a horrific accident during a small town school play, students at the school resurrect the failed show in a misguided attempt to honor the anniversary of the tragedy - but soon discover that some things are better left alone.
Mja, wat moet ik hier over zeggen....
Standaard found footage film, die eigenlijk de halve tijd zijn eigen regels verbreekt, en op het einde niet lijkt te weten wat voor horrorfilm het eigenlijk wil zijn. Nouja, horror.... Ik ben welgeteld 1x geschrokken vanwege plotselinge herrie, that's it. Mijn vriendin zat wel de halve film aan mijn arm vastgeketend, en ik snapte totaal niet waarom want werkelijk elke wending of schrikmoment was van mijlenver aan te zien komen.

Achteraf vroeg de bios medewerker of we de film ook zo eng vonden.
Mijn reactie: Hoe bedoel je "ook zo eng", ik heb de halve film in een deuk gelegen om de stommiteiten van de karakters. Eng was t echt niet.

Deze film ga ik heel rap vergeten. Op naar het betere werk:
Regression, The Maze Runner: The Scorch Trials, en Hunger Games: Mockingjay Part 2. vooral die laatste kijk ik heel erg naar uit :)
IMDb -- The Gallows (2015) Wikipedia -- The Gallows (2015) Bekijk trailer van The Gallows (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Gallows (2015)
5 / 10

• PromWarMachine
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 14:17

PromWarMachine

Forsaken Archer

Incendies (2010)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, War | Runtime: 139min. | MPAA: R
Plot: Twins journey to the Middle East to discover their family history, and fulfill their mother's last wishes.
Dit is geen vrolijk verhaal.

De film begint met een Canadese tweeling die bij de notaris het testament van hun moeder te horen krijgt. Het is geen allerdaags testament, zo erkent ook de notaris, voor wie de moeder jarenlang gewerkt heeft.

De jongen en het meisje krijgen allebei een opdracht.
Wat volgt is een mooi, spannend en aangrijpend verhaal over de persoonlijke gevolgen van een willekeurige vrouw uit het Midden-Oosten, in de jaren '70.
IMDb -- Incendies (2010) Wikipedia -- Incendies (2010) Bekijk trailer van Incendies (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Incendies (2010)
8 / 10

Dividend for Starters

• 8GUS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12-05 18:13

8GUS

Papa & Gamer

Ant-Man (2015)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Jaja! Na een voorfilm hiervan te hebben gezien moesten ik en enkele vrienden van me zo lachen dat we deze toch graag wilden zien. Uiteraard moesten er wel enkele biertjes vooraf worden genuttigd anders zouden we er niet om kunnen lachen en dat zou zonde zijn van ons geld.

Wat hadden we het mis. Ant-Man is eigenlijk een prima film die zichzelf, in tegenstelling to de meeste Marvel films tegenwoordig, niet zo heel serieus neemt. Paul Rudd is lekker bij de hand en alle acteurs spelen lekker los. Alsof ze het zelf ook niet geheel serieus nemen.

En juist dat is de kracht van deze film. De meeste Marvel films voelen groots aan, terwijl deze (no pun intended) juist lekker klein voelt. En er wordt toch voor voldoende Marvel raakvlakken gezorgd dat er, uiteraard, iets van een vervolg op kan komen. Al dan niet in combinatie met andere producties.
IMDb -- Ant-Man (2015) Wikipedia -- Ant-Man (2015) Bekijk trailer van Ant-Man (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ant-Man (2015)
8 / 10

Papa Probeert Gaming

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 15:28

Sharky

Skamn Dippy!

quote:
MrVegeta schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:29:
[...]

spoiler:
Waar ik mij wel aan stoorde was toen Ant-man in de quantum realiteit ging en dan bedenkt "oh als ik nou dit ding in mijn regulator stop, wat gebeurd er dan". En dan opeens wordt die weer groot. Ze introduceren wel dat die regulator weirde dingen kan doen en dat die blauwe circles dingen groot maken en dat hij met die regulator prutst, maar dat dat ding precies daar in past, op één of andere manier compatible is en er voor zorgt dat hij er uit komt is dan weer net wat teveel van het goede.

Beste aspect van de film was dat het eigenlijk helemaal niet als een super marvel hero movie voelde. Qua sfeer wel, vrij grappig en soms serieus, maar het is allemaal erg klein (há) gehouden. En geen honderd actiescenes omdat het een actiefilm moet zijn.

Maar goed, tot nu toe zijn alle origin stories van Marvel wel aardig en het tweede deel is vaak een stuk slechter. Iron Man, Thor? Dus ik ben benieuwd of als er een Ant-man 2 komt of die ook net zo leuk is.

[afbeelding]

Priceless.

Oh ja, mijn favoriete komedie waren de voice over stukjes in de flashbacks :p

Wat voor verwijzingen naar oude en nieuwe marvel films zaten er in?
Eens, leuke film. Mooie manier van zaken in beeld brengen ook. Enige waar ik me aan stoorde was dat als hij kleiner wordt, dat zijn gewicht dan ook omlaag gaat. Dat slaat uiteraard nergens op aangezien het aantal moleculen hetzelfde blijft, en de massa dus ook. Maar goed, als je elke Marvelfilm natuurkundig correct wilt maken ben je wel ff bezig :P

It Follows (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 100min. | MPAA: R
Horror/thriller die positieve reviews krijgt, dus die moest ik zien. Film gaat over personen die continu achtervolgt worden. Kan er niet al te veel over vertellen zonder het plot te verraden.
De muziek en manier van filmen is voor een horror redelijke afwijkend en ik vond het nogal pretentieus. Allemaal langzame, lange shots van zwijgende mensen en overdreven onheilspellende muziek op willekeurige momenten. Het wordt allemaal heel groots gebracht terwijl het verhaal nogal wat gaten vertoont en de acteurs ook maar matig zijn. Ik kan niet zo goed tegen dat soort pretentieuze films. De film is op momenten nog wel een beetje spannend, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
IMDb -- It Follows (2014) Wikipedia -- It Follows (2014) Bekijk trailer van It Follows (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over It Follows (2014)
6 / 10

Portfolio // Bruiloftsfotografie

• miicker
  • Niet online
Nightcrawler (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Deze film heb ik gisteravond gekeken. Ik vond het een goede en goed geacteerde film. De hoofdrolspeler Louis Bloom (Jake Gyllenhaal) speelt de rol erg overtuigend. Hij speelt een man (ik vermoed met psychische problemen) die werk zoekt en bereid is daar veel voor te doen.

Louis is een slimme man die van alles doet om aan geld te komen en een baan te krijgen. Hij wordt vrij snel in de film een freelance video reporter/schieter voor lokaal nieuws. Dit brengt hem soms in bizarre situaties en laat goed zien hoe ver Louis bereid is om te gaan.

Ik vond het mooi om te zien hoe snel hij groeit door zijn intellectualiteit. Daarnaast kon je vaak zien dat er echt iets mis was met hem.

De film heeft buiten dat imho geen echt boeiend verhaal, de film is leuk, maar meerdere keren werd ik afgeleid en ging ik even op mijn telefoon, als het verhaal iets meeslepender was, dan had het me meer kunnen boeien.

Al met al zeker een aanrader.
IMDb -- Nightcrawler (2014) Wikipedia -- Nightcrawler (2014) Bekijk trailer van Nightcrawler (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Nightcrawler (2014)
7.2 / 10

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
Fury (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R
Gisteren gekeken, nadat ik hem eigenlijk al heel erg lang in de lijst voorbij zag komen. Iedereen waar ik mee film ging kijken had hem al gezien of houdt niet van zulke films. Gisteren eindelijk de HT voor mezelf, dus de uitgelezen kans om hem op te zetten.

Het was één van de eerste films die ik zag, waar een tankbataljon echt centraal stond. Wat mij betreft is dat zeker geslaagd! Het geluid was top (heerlijk met een goede sub) en ook de beelden/shots waren goed. Tot aan het laatste gevecht vond ik het een erg sterke film en ik heb er, als WW2 "fan", echt van genoten. Het einde is redelijk over-the-top, maar ergens ook wel weer gaaf.

Het acteerwerk van Brad Pitt vond ik niet van zijn normale niveau. Ook miste ik wel wat humor hier en daar. De dialogen waren niet echt van heel hoog niveau en sommige gesprekken kwamen redelijk geforceerd over.

Maar, al met al heb ik wel echt genoten van de tankbattle tegen de Tiger en de andere actie die voorbij kwam. Zonder iets te verklappen, had het laatste deel van de film wel wat anders gemogen, maar toch krijgt de film van mij een dikke 8. Soms heeft een film genoeg aan de sfeer en setting :). Niet elke film heeft voor mij geniale dialogen, humor en dat soort zaken nodig. De tanks spreken voor zich :).
IMDb -- Fury (2014) Wikipedia -- Fury (2014) Bekijk trailer van Fury (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fury (2014)
8 / 10

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-06 20:24
Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Plot: When a kingpin threatens New York City, a group of mutated turtle warriors must emerge from the shadows to protect their home.
Ik begon al met vooroordelen over Michael Bay aan deze film, dus dat zal de lage score ook hebben beïnvloed. Maar ook zonder dat, zou ik het een drol van een film vinden.

Als je nog nooit, maar dan ook nooit van de Turtles hebt gehoord, dan zou het een slechte film zijn. Plotholes waar je U tegen zegt. Grappen die niet grappig zijn. Scenes die onnodig zijn. Toevalligheden die zelfs in dit soort films ongeloofwaardig zijn.

Maar als je vroeger altijd naar TMNT keek, dan is het een superdrol van een film. De Turtles en April zijn lelijk. De origins van de Turtles is herschreven door een onderbetaalde, ongemotiveerde stagaire die nog nooit van de Turtles heeft gehoord en is ongeloofwaardig (in een film over vechtende en pratende schildpadden!! Kan je nagaan). De rest van het script is door een 10 jarig kind van iemand die op de set werkte geschreven, want er zit geen logica in (alhoewel een 10 jarige een veel beter script zou bedenken, ook al zou het niet logisch zijn...).

spoiler:
Sinds wanneer geilen de Turtles op April? Waarom heeft Shredder ineens een robotpak? En waarom werkt die miljonair samen met Shredder om geld te verdienen?? Hij heeft geld zat. En sinds wanneer hebben de Foot Clan geweren???

De comic relief gast is niet grappig. Geen 1 grap was grappig.
De actiescenes zijn niet te volgen en elke shot duurt volgens mij maar 1/10 van een seconde.
CGI was wel redelijk. Kon er niet veel van zien, want de beelden gingen veel te snel.

Ik geef niet snel een 1 (zelfs niet voor Transformers), maar 1 ster is al te veel voor dit gedrocht.

Doe mij maar de oude live action films.
IMDb -- Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) Wikipedia -- Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) Bekijk trailer van Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)
1 / 10

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• Webgnome
Dredd (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 95min. | MPAA: R
Toen ik deze film aan ging zetten had ik het gevoel dat ik er spijt van zou krijgen maar het tegendeel is waar. Het is een actiefilm met hier en daar de nodige plotholes maar toch een leuke weg kijk film.

Wat ik van deze film nog het leukste vond was dat het zich afspeelde in één omgeving maar toch met de nodige afwisseling waardoor ik het idee kreeg dat een megatower zoals deze toch nog waarheid zou kunnen worden.

De rookie was leuk gevonden ze had door haar gave een voorsprong en dat pakte aan het eind van de film goed uit. Meestal zijn bij dit soort films het einde wat afgeraffeld omdat men er dan blijkbaar achterkomt dat de tijd op is. Dat had ik bij deze film helemaal niet. Het is een mooi afgerond geheel.
IMDb -- Dredd (2012) Wikipedia -- Dredd (2012) Bekijk trailer van Dredd (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dredd (2012)
6 / 10

• miicker
  • Niet online
Edge of Tomorrow (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Vandaag deze film gekeken, ik ging er zonder al teveel voorkennis in en ik moet zeggen dat ik positief verrast was door deze film.
Ik vond het een vrij overtuigende film, met een leuk verhaal en goede CGI. De film is goed geacteerd.

De film gaat over een man die moet gaan vechten tegen aliens die op de aarde zijn gekomen. Hij vermoord een Alfa alien (zeer zeldzaam) maar komt daardoor in een time-loop, waardoor de dag reset als hij sterft. Doordat hij weet wat er gaat gebeuren wil hij proberen de mensheid te redden.

Enige minpuntje vond ik:
spoiler:
In het begin, heeft hij nog nooit gevochten, geen enkele ervaring in gevechten, maar hij weet wel een alfa alien te vermoorden?

Verder een echte aanrader voor een leuk avondje!
IMDb -- Edge of Tomorrow (2014) Wikipedia -- Edge of Tomorrow (2014) Bekijk trailer van Edge of Tomorrow (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Edge of Tomorrow (2014)
8 / 10

• brainovic
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 17:14
The Gambler (2014)
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: R
Gisteren spontaan zin in een filmpje, snel even opgezocht en deze kwam naar boven in een of andere top 10. Had er nog nooit van gehoord en eens een keer zonder een trailer of plotomschrijving in de film gestapt.

Conclusie: Al met al een goede film! Mooi gedraaid, degelijk acteerwerk en vooral ook erg goede muziek! Het verhaal is niet zo straightforward, en je vraagt je continu af waar die Jim (Mark Wahlberg) nou toch mee bezig is en wat hem mankeert. En hoe het af gaat lopen. Het einde viel mij persoonlijk een klein beetje tegen (had meer in gezeten). Maar wat mij betreft zeker een aanrader.

Het grappige is ook dat deze film kennelijk hele gemengde reviews/reacties oplevert. Sommige mensen vinden hem geweldig, anderen vinden het helemaal niks. Het is in ieder geval geen standaard/13-in-een-dozijn film!
IMDb -- The Gambler (2014) Wikipedia -- The Gambler (2014) Bekijk trailer van The Gambler (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Gambler (2014)
7.5 / 10

• WTY2
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 05-06 07:59
Inside Out (2015)
Plot: After young Riley is uprooted from her Midwest life and moved to San Francisco, her emotions - Joy, Fear, Anger, Disgust and Sadness - conflict on how best to navigate a new city, house, and school.
Gisteren deze film gezien in de bios.

Leuke film en af en toe erg grappig. Persoonlijk vind ik de karakters leuker als ze in de wat oudere personen zitten. Vooral op het einde van de film waar bijvoorbeeld de buschauffeur alleen maar boze karakter poppetjes heeft.
Erg om moeten lachen!

Persoonlijk zou ik hem niet in de bios kijken, de film is dan wel erg amusant maar verwacht er niet teveel van. Ik vind het jammer dat de verhaallijn is gebaseerd op een jong kind. Had toch meer affiniteit gehad als het met een volwassen persoon was geweest. Daarom geef ik de film maar een 7.5.
7.5 / 10

• Spacey23
Furious Seven (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
Plot: Deckard Shaw seeks revenge against Dominic Toretto and his family for his comatose brother.
Vond dit maar niks. Erg voorspelbaar en een hele hoop cliches. Uiteraard een vervolg en voor de echte liefhebber misschien een aanrader.
IMDb -- Furious Seven (2015) Wikipedia -- Furious Seven (2015) Bekijk trailer van Furious Seven (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Furious Seven (2015)
5 / 10

Robot & Frank (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13
Plot: Set in the near future, an ex-jewel thief receives a gift from his son: a robot butler programmed to look after him. But soon the two companions try their luck as a heist team.
Erg leuke film. Frank Langella met zijn expressies zorgen ervoor dat je echt met hem meeleeft en flink om zijn grappen kunt lachen. Leuke frisse film!
IMDb -- Robot & Frank (2012) Wikipedia -- Robot & Frank (2012) Bekijk trailer van Robot & Frank (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Robot & Frank (2012)
7.5 / 10

• miicker
  • Niet online
Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Documentary, Biography, Sport | Runtime: 96min.
Ik zag dit toevallig op Netflix staan, nu net na de tour leek het me wel leuk om te kijken. Ik ben niet van de generatie die Pantani heeft meegemaakt, natuurlijk wel al het e.e.a. over gehoord, maar wat een renner was dit zeg. Ongelofelijk wat deze man gepresteerd kreeg.

In de documentaire wordt eigenlijk zijn hele leven vanaf zijn eerste fiets mooi in beeld gebracht, de documentaire wist me zeker wel te boeien.

Zeker een tip voor wielerliefhebbers!

spoiler:
Tuurlijk had Pantani veel aan doping te danken, maar wie niet in die tijd? Ik ben persoonlijk van mening dat ze Armstrong ook nooit zijn zegens af hadden mogen pakken, in die tijd gebruikte iedereen het. Maar los daarvan was het natuurlijk een top prestatie
IMDb -- Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014) Wikipedia -- Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014) Bekijk trailer van Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014)
7.5 / 10

• w00Dy
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-06 09:49

w00Dy

Make soap, not war

Mja, omdat je de rest gezien hebt, ga je deze ook maar kijken.

Veel hocuspocus om de verhaallijnen te doen kloppen en om Arnie in de film te doen passen al vind ik hem meer en meer op Inspector Gadget lijken dan Terminator. Emilia Clarke is gewoon cute en maakt deze film wel nog wat de moeite. Had een grotere rol verwacht voor Matt Smith, bij Dr. Who toch ook al wel zijn pluimen verdient.
5.5 / 10

The Other Guys (2010)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 107min. | MPAA: PG-13
Breinloos vertier, met af en toe een goede grap.

De scene met The Rock en Samuel L Jackson als superflikken is de hoogtepunt van de film.
IMDb -- The Other Guys (2010) Wikipedia -- The Other Guys (2010) Bekijk trailer van The Other Guys (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Other Guys (2010)
6 / 10

http://www.plurk.com/buttonpresser && http://www.twitter.com/buttonpresser

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:36

Kecin

Je keek.

Furious Seven (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
Plot: Deckard Shaw seeks revenge against Dominic Toretto and his family for his comatose brother.
Wow. Wat een slechte film, het is echt volledig uitgemolken deze franchise. Weinig boeiende auto's voor mij persoonlijk, opdrachten slaan nergens op. Actie was wel perfect geregeld natuurlijk. Maar ondanks lovende verhalen hier en daar vond ik het zeer matig.

IMDb -- Furious Seven (2015) Wikipedia -- Furious Seven (2015) Bekijk trailer van Furious Seven (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Furious Seven (2015)
4 / 10

Insurgent (2015)
Plot: Beatrice Prior must confront her inner demons and continue her fight against a powerful alliance which threatens to tear her society apart with the help from others on her side.
Jammer van dat haar afknippen. Film was wel okay maar niet zo goed als deel 1, viel me zwaar tegen. Wel een voldoende, genre vind ik ook best tof en zal deel 3 ook ongetwijfeld gaan kijken.

Kijkt makkelijk weg, maar niet geweldig.
7.5 / 10

Kung Fury (2015)
IMDb: 8.3 | Genre: Short, Action, Comedy | Runtime: 31min.
Plot: In 1985, Kung Fury, the toughest martial artist cop in Miami, goes back in time to kill the worst criminal of all time - kung fuhrer Hitler.
Haha, wtf?! Zo goed slecht gemaakt dat het goed is. (Bewust slecht dus).

Erg lachen met een paar vrienden en een biertje dit even op te zetten.
IMDb -- Kung Fury (2015) Wikipedia -- Kung Fury (2015) Bekijk trailer van Kung Fury (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kung Fury (2015)
6 / 10

Project Almanac (2015)
IMDb: 6.3 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of teens discover secret plans of a time machine, and construct one. However, things start to get out of control.
Vette film over tijdreizen, niet geweldig bijzonder vanwege het high-school sfeertje maar kijkt erg prettig weg.
Blij dat ik hem heb gekeken.
IMDb -- Project Almanac (2015) Wikipedia -- Project Almanac (2015) Bekijk trailer van Project Almanac (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Project Almanac (2015)
7 / 10

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Unfriended (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 83min. | MPAA: R
Plot: A group of online chat room friends find themselves haunted by a mysterious, supernatural force using the account of their dead friend.
Was het een super film? Neen. Is het zijn lage imdb score waard? Maybe. Voorspelbaar? Beetje. Heeft die me verrast? Zeker wel!

Zocht iets om,tussendoor naar te kijken en ik kwam deze toevallig tegen. Kvond hem lang niet zo slecht als de reviews blijken. Hij was vooral origineel imho, de 'screencast' van de meid was eens iets nieuws. Gezien het minieme budget, slaagde hij er me toch in aan het scherm gekluisterd te zitten!
(Gelukig is het op mac gefilmd, ik was nu al met momenten aan het denken dat het mijn eigen pc is :D )
IMDb -- Unfriended (2014) Wikipedia -- Unfriended (2014) Bekijk trailer van Unfriended (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Unfriended (2014)
8 / 10

• amas

amas

Paper Towns (2015)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Romance | MPAA: PG-13
Fans van de John Green boeken kunnen hun geluk niet op, eerst de succesvolle Fault in Our Stars en nu de verfilming van Paper Towns. Ik ga een film altijd in met weinig voorkennis en verwachtingen. Enkel de eerste 30 seconden van de trailer moeten me over de streep trekken. Ik wist van de eerste John Green film dat het publiek voornamelijk tienermeiden is (end of High School, Prom, relaties etc...), maar zo overweldigend als toen ik de zaal in liep had ik niet verwacht. 90% tienermeiden en de rest hun vriend of ouders. Zat ik daar als 24-jarige mannelijk student :+ Ach, wat maakt het ook uit, ik kom om van een film te genieten, wat aan het cijfer te zien gelukt is.

Het is wat je van een tienerfilm mag verwachten, verlegen jongen (in dit geval) probeert een meisje te overwinnen. Margo Roth Spiegelman is het uitgaande extroverte meisje die haar plek in de wereld probeert te vinden. De verlegen Quintin krijgt van zijn kindertijd vriendin (Margo dus) een nieuwe kijk op zijn wereld.

De film begint redelijk spannend, en de grappen zijn zeer geslaagd. Middenin zakt het nogal in, om daarna weer wat terug te pakken met de altijd succesvolle tiener roadtrip. Het einde is wellicht wat te snel gegaan. En hoewel het publiek blijkbaar meisjes zijn, was het ook voor mij toch zeer vermakelijk.
IMDb -- Paper Towns (2015) Wikipedia -- Paper Towns (2015) Bekijk trailer van Paper Towns (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Paper Towns (2015)
7.5 / 10

• FeaR
  • Laatst online: 15:33

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ted 2 (2015)
Plot: Newlywed couple Ted and Tami-Lynn want to have a baby, but in order to qualify to be a parent, Ted will have to prove he's a person in a court of law.
Deel één was ik wel over te spreken: lekker grof, lompe humor en eigenlijk wat je van Seth MacFarlane mag verwachten. Maar net als met IMDB: A Million Ways to Die in the West (2014) was Ted 2 met vlagen grappig waar deel één toch een constanter "niveau" had. De bekende cast kon daar geen verandering in brengen.

Zesje omdat ik me nog best vermaakt heb en voor de referenties naar andere films waarvan er toch wel eentje uit sprong:
spoiler:
De scene dat ze (in TED 2) over een veld met wietplanten heen kijken en dan het intredende muziekje uit Jurassic Park (John Williams - Welcome to Jurassic Park) zijn intrede doet. Wat ik bij Jurassic World miste had ik bij Ted 2 wel: kippenvelmomentje.
IMDb -- Ted 2 (2015) Wikipedia -- Ted 2 (2015) Bekijk trailer van Ted 2 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ted 2 (2015)
6 / 10

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• amas

amas

Tucker and Dale vs. Evil (2010)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 89min. | MPAA: R
Het begint met een standaard horror scenario: groepje studenten gaat in een bos kamperen, maar in dat bos wonen ook ras-echte 'creepy' hillbilly's. Er is echter een twist, de hillbilly's zijn aardig, en de studenten zijn niet helemaal lekker (op Allison na, letterlijk en figuurlijk :+).

Het is dan ook absoluut geen horror, maar een komedie. Een zeer geslaagde moet ik zeggen. Ze weten de stereotypes goed neer te zetten en alle clichés van 'Cabin in the Woods'-achtige horror films komen wel op een komische manier aan bod, hoewel ze soms wel erg flauw zijn. De film is denk ik ook niet voor iedereen, je moet de lol van slechte humor in kunnen zien. Nodig daarom een paar vrienden uit, haal het bier uit de koelkast en je hebt een geslaagde avond.
IMDb -- Tucker and Dale vs. Evil (2010) Wikipedia -- Tucker and Dale vs. Evil (2010) Bekijk trailer van Tucker and Dale vs. Evil (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tucker and Dale vs. Evil (2010)
7.5 / 10

• Spacey23
The Squid and the Whale (2005)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 81min. | MPAA: R
Plot: Follows two young boys dealing with their parents' divorce in Brooklyn in the 1980s.
Erg grappige film ondanks een toch wel zwaar thema. Lang geleden dat ik deze had gezien, maar voelde de noodzaak om hem weer te gaan kijken. De humor lijkt soms wat op die uit Wes Anderson films, die mij sowieso altijd wat doen.

Leuk detail is dat het zoontje van Kevin Kline hier in meespeelt. Hij lijkt behoorlijk op zijn vader en speelt zijn rol erg goed. Net als de rest van de cast trouwens.
IMDb -- The Squid and the Whale (2005) Wikipedia -- The Squid and the Whale (2005) Bekijk trailer van The Squid and the Whale (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Squid and the Whale (2005)
8 / 10

• amas

amas

Ted 2 (2015)
Als je deel 1 hebt gezien dan weet je precies wat je moet verwachten van dit vervolg: 2 uur banale, grove, seksistische en random grappen. En dat is geweldig. Veel comedies hebben om de zoveel minuten een paar grapjes, dit is één stroom aan geslaagde grappen. Je moet er wel van houden natuurlijk, de humor is op het niveau van American Dad en Family Guy (zelfde makers, en voice actor).

Er zitten in erg veel referenties in naar de geekcultuur (denk aan LotR, Star Wars, Star Trek, Comic Con en aanverwanten, anime etc...), wat de film op momenten leuk maakt voor degenen die hier in zitten. Zit je dit niet, dan zijn sommige grappen wat minder geslaagd.

Ondanks dat deel 2 meer van hetzelfde was, heb ik me helemaal kapot gelachen en de rest van de zaal deed vrolijk mee. Een komedie zoals een komedie moet zijn.
8.5 / 10

• Pantostie
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-04 15:26
Chappie (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Wat was ik blij dat mijn broer mij wees op deze film. Van de regiseur van Disctrict 9. Een nieuwe si-fi film in de nabije toekomst die zich afspeelt in Zuid Afrika. Met glansrollen van Ninja en Jo-landi Visscher (Die Antwoord), die zich zelf spelen.

Chappie gaat over een robot die als eerste robot AI ingeplant krijgt. Zijn maker heeft politie robots ontwikkeld om gangsters in Zuid Afrika veilig uit de weg te ruimen. Echter ontwikkeld hij thuis een AI programma die hij graag wil testen. Nadat hij een kapotte robot weet te bemachtigen. Onstaat er een knotsgekke wending met gangsters en wat niet, waardoor Chappie 'geboren' wordt in het gangster hol van Ninja en Jo-landi.

Wat volgt is de ontwikkeling van een baby, enorm versneld, in een robot en de strijd tussen hoe Chappie op te voeden, als gangster of als burger.

Daarbij komen er nog meer partijen in het spel die iets willen van Chappie en zijn maker. Hierin een iets teleurstellende rol van Hugh Jackman als baddie, die niet helemaal lekker overkomt. Door de aparte karakters van Ninja en friends blijft alles wel lekker in balans.

Grootste plus is dat het allemaal, hoe absurt ook, erg natuurlijk en realistisch overkomt, iets wat bij District 9 ook het geval was, om een vergelijking te trekken.

Sowieso voor fans van District 9 een aanrader. En voor liefhebbers van si-fi met een knipoog
IMDb -- Chappie (2015) Wikipedia -- Chappie (2015) Bekijk trailer van Chappie (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chappie (2015)
8 / 10

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:54

Pierre

Zucht

Saving Private Ryan (1998)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 169min. | MPAA: R
Plot: Following the Normandy Landings, a group of U.S. soldiers go behind enemy lines to retrieve a paratrooper whose brothers have been killed in action.
Aangezien er weer eens niks op TV was gisteravond, deze nog maar een keer bekeken.

Blijft een beklemde film, goed in beeld gebracht door Spielberg, vooral de landing in Normandië blijft iedereen bij.
IMDb -- Saving Private Ryan (1998) Wikipedia -- Saving Private Ryan (1998) Bekijk trailer van Saving Private Ryan (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Saving Private Ryan (1998)
9 / 10

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Spacey23
Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Thriller
Plot: Ethan and team take on their most impossible mission yet, eradicating the Syndicate - an International rogue organization as highly skilled as they are, committed to destroying the IMF.
Erg geslaagd deel, vooral de eerste helft was geweldig. Ik denk dat dit het beste deel in de reeks is. Alles is goed gedaan, de actie, stunts, muziek, humor..etc.

En er is ruimte voor een vervolg. Laat maar komen!
IMDb -- Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) Wikipedia -- Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) Bekijk trailer van Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)
8 / 10

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:41

@r!k

It is I, Leclerq

Vermakelijke film, echter hoopte ik dat deze wat meer richting terminator 2 zou gaan die echt ijzersterk was. Dat gebeurde helaas niet, niettemin is de film zeker beter dan terminator 3 en terminator salvation. Wel hebben de schrijvers zich wel in heel veel bochten gewrongen om het verhaal te verklaren wat het juist alleen maar ongeloofwaardiger maakt (ja dat kan bij een scifi film kennelijk).
7 / 10

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Vickiieee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-06 09:51

Vickiieee

Kritische lezer.

The Sixth Sense (1999)
IMDb: IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R

Een van de weinige films waarin Bruce Willis daadwerkelijk met haar te zien is. Dat het dan ook nog eens geen actiefilm is waar hij in speelt maakt het geheel helemaal bijzonder. Voor liefhebbers van Bruce Willis zeker een aanrader, omdat je met deze film (en ook met Mercury Rising) een heel andere kant van deze acteur te zien krijgt. Ook een aanrader voor mensen die gewoon een goede film willen zien!

Bruce Willis speelt in deze film Malcolm Cowe, een kinderpsycholoog die niet meer in zijn hoogtijdagen zit. Hij heeft een paar tegenslagen gehad en met zijn werk gaat het wat minder. Tot hij de 9-jarige Cole ontmoet. Een jongen die een gave heeft waardoor hij door zijn leeftijdgenoten gepest wordt. Hij weet niet hoe hij hier mee om moet gaan, totdat hij Malcolm ontmoet, die geïntrigeerd is door het jongetje en hem wil helpen.
In het begin is de jongen behoorlijk terughoudend en wil hij weinig van Malcolm weten, maar gaandeweg leren ze elkaar beter kennen en ontstaat er een vertrouwensband.

Zelf vond ik dit een zeer mooie film. Ik ben sowieso al een enorm fan van Bruce Willis en om hem dan te zien spelen in een film als deze is (voor mij) een waar genot. Het ziet er allemaal zo goed uit, het acteren van Bruce Willis in een niet-actiefilm, het camerawerk, maar minstens net zo indrukwekkend is het acteerwerk geleverd door de acteur die het 9-jarige jongetje speelt!
Al met al heb ik genoten van deze film die niet te snel, maar zeker ook niet te langzaam gaat. De verhaallijn loopt op een fijne manier en de film is een genot om te zien!
IMDb -- The Sixth Sense (1999) Zoek meer informatie over The Sixth Sense (1999) op Google Zoek trailer van The Sixth Sense (1999) via Google Schrijf zelf een recensie over The Sixth Sense (1999)
8.5 / 10

spoiler:
Eigenlijk zou je nadat je de film gezien hebt de film nog eens moeten kijken. Plottwist! :D
Daarnaast komt een van de bekendere (bij sommigen dan) filmquotes uit deze film. Zodra je de scene ziet zal je ongetwijfeld een "Oja!" momentje hebben ;).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Chiel
  • Laatst online: 18-06 11:52
The Secret World of Arrietty (2010)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 94min. | MPAA: G
Plot: The Clock family are four-inch-tall people who live anonymously in another family's residence, borrowing simple items to make their home. Life changes for the Clocks when their daughter, Arrietty, is discovered.
Ik kwam deze tegen in het Ziggo ITV-menu (Jap. audio NL Subs d:)b ). De meeste Ghibli-films had ik wel gezien, maar deze nog niet. Hoppa, play!

Meteen na het instarten heb je al snel door dat je een Ghibli-film zit te kijken. Kwaliteit! Elke scene is een schilderijtje op zich. Mooie muziek, en een verhaal dat goed in elkaar steekt. De film is niet zo lang waardoor de vaart er goed in zit. Uiteindelijk is het geen groots opgezet spektakel zoals "Spirited Away", en heeft het ook niet zo`n betoverende sfeer als bijvoorbeeld "Nausicaä of the Valley of the Wind", maar toch heb je na afloop het gevoel dat je een prachtig sprookje hebt gezien.
IMDb -- The Secret World of Arrietty (2010) Wikipedia -- The Secret World of Arrietty (2010) Bekijk trailer van The Secret World of Arrietty (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret World of Arrietty (2010)
8 / 10

• Jeltel
  • Niet online
Ik weet niet of dit topic ook voor documentaires geldt, maar bij deze:

Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary | Runtime: 119min. | MPAA: NOT RATED
Plot: An in-depth look at the inner-workings of the Church of Scientology.
Aangezien het me altijd heeft verbaasd hoe de grootste cult op deze aarde kon blijven bestaan, én omdat Louis Theroux (mijn favo documentaire maker) ook met een documentaire over Scientology bezig is, gister deze HBO documentaire aangezet.

Het beslaat de hele geschiedenis van Scientology tot en met nu. En er komen nogal wat schokkende zaken naar boven. Mijn grootste verbazing over die zaken is meer, waarom mensen dat soort praktijken pikken. Bizar, dan heb je toch geen enkel bewustzijn? Natuurlijk wel een factor waaraan je kan zien dat een cult het goed doet.

HBO is van kwaliteits tv en dat bewijzen ze hier maar weer eens. Alles wordt netjes in beeld gebracht. Het is natuurlijk wel oordelend over Scientology (wat Louis hopelijk, zoals altijd, niet gaat zijn), maar gezien de feiten kan je haast niet níét oordelend zijn.
IMDb -- Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015) Wikipedia -- Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015) Bekijk trailer van Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)
8.5 / 10

Nog een leuk feitje over Scientology. Ze zijn altijd heel erg van de aanval. Heb je kritiek op Scientology, dan kun je het krijgen. En omdat Louis Theroux een documentaire aan het maken is over Scientology, zijn zij een documentaire over hém aan het maken. Ik ben benieuwd naar beide ;)

Edit: vandaag nog een filmpje gekeken. En wat voor één:
The Kid (1921)
IMDb: 8.4 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 68min. | MPAA: NOT RATED
Plot: The Tramp cares for an abandoned child, but events put that relationship in jeopardy.
Charlie Chaplins eerste volledig zelf geschreven en geproduceerde film. Uit 1921, daarmee gelijk de oudste film die ik ooit heb gezien.

Stil natuurlijk, maar vol hilarische en ontroerende momenten. Het kind acteurtje speelt erg goed en geloofwaardig. 40 jaar later speelt hij Uncle Fester in de TV serie.

Met slecht 50 minuten en de historische waarde van de film, een film die je echt gezien moet hebben. En dat vind ik niet zo snel.
IMDb -- The Kid (1921) Wikipedia -- The Kid (1921) Bekijk trailer van The Kid (1921) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Kid (1921)
9 / 10

Jeltel wijzigde deze reactie 07-08-2015 22:17 (29%)

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:46

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

The Disappearance of Alice Creed (2009)
IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Prima film die volgens mij niet geheel mainstream is.

De film zelf gaat over een ontvoering maar zit vol goede plotwendingen!

The Guardian made the following comment about the much discussed plot twists: "There's twist and counter-twist, cross and double-cross, and with each narrative reveal comes a firework display of Big Acting".
IMDb -- The Disappearance of Alice Creed (2009) Wikipedia -- The Disappearance of Alice Creed (2009) Bekijk trailer van The Disappearance of Alice Creed (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Disappearance of Alice Creed (2009)
8 / 10

LED-Maniak wijzigde deze reactie 07-08-2015 22:21 (5%)

Appeltaart is lekker!

• Jeltel
  • Niet online
The Grapes of Wrath (1940)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 129min. | MPAA: NOT RATED
Plot: A poor Midwest family is forced off of their land. They travel to California, suffering the misfortunes of the homeless in the Great Depression.
Een film uit 1940, over de Dust Bowl van de jaren 30. Een periode waarin hele families verjaagd worden van hun boerderijen en op zoekmgaan naar een nieuw leven. Dit was ook eens onderwerp van de geweldige tvserie Carnivále.

Het begint zo zo, maar gaandeweg ga je meeleven en snap je waar de film heen wil. Het leven van deze zowat nomaden wordt goed weergegeven. En hoe hardd het leven voor deze okies geweest moet zijn. Tijdens de roadtrip, maar ook tijdens het leven op de plekken waar ze langer blijven.

Aanrader? Nee, alleen kijken als je erg geïnteresseerd bent in de periode. Of zo'n dwaas bent die zijn lijstje af wil kijken.
IMDb -- The Grapes of Wrath (1940) Wikipedia -- The Grapes of Wrath (1940) Bekijk trailer van The Grapes of Wrath (1940) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Grapes of Wrath (1940)
7 / 10

• Jeltel
  • Niet online
Singin' in the Rain (1952)
IMDb: 8.4 | Genre: Comedy, Musical, Romance | Runtime: 103min. | MPAA: APPROVED
Plot: A silent film production company and cast make a difficult transition to sound.
Die film? Ja die film, of eigenlijk musical. En wat is er irritant aan een musical? Nou dat ze als het een beetje moeilijk wordt in zingen uitbarsten.

De film begint prima, grappig en alleen zang tijdens momenten waarop het logisch is. Maar het ontaard in random zingen en dansen/ballet. Met als toppunt een zeer modern stuk ballet van minstens 10 minuten. Dus precies wat er irritant is aan musicals.

Het verhaal is trouwens best leuk, al zie je het einde al van verre aankomen. En ik heb regelmatig gelachen. Daarnaast vond mijn zoontje van 1 het eerste uur ook leuk. Zo lang heeft hij nog nooit achter elkaar naast iets gekeken.
IMDb -- Singin' in the Rain (1952) Wikipedia -- Singin' in the Rain (1952) Bekijk trailer van Singin' in the Rain (1952) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Singin' in the Rain (1952)
7 / 10

• Chiel
  • Laatst online: 18-06 11:52
The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R
Allan is een honderd jaar oude bewoner van een bejaardentehuis. Op het eerste gezicht lijkt het een oude man die een saai leven achter de rug heeft. Op zijn honderdste verjaardag besluit hij dat het weer tijd is voor een avontuur en klimt hij uit het raam.

De film zit vol met flashbacks waarin je steeds een andere periode uit zijn leven ziet. Al snel blijkt dat hij alles behalve een saai leven heeft gehad, en dat zijn voorliefde voor sterke drank en explosies zijn leven steeds opnieuw een bijzondere wending gaven. De vergelijking met Forrest Gump is niet te missen, maar helaas is deze Zweedse variant qua verhaal niet zo strak als het origineel en is de hoofdpersoon niet zo sympathiek als Forrest. Toch valt er genoeg te lachen, en doet de film het op genoeg punten toch weer heel anders dan Forrest Gump waardoor het zeker geen exacte Zweedse remake wordt. Uiteindelijk toch een aanrader als je een solide film zoekt met een leuk verhaal, veel actie en onverwachte wendingen.

IMDb -- The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) Wikipedia -- The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) Bekijk trailer van The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)
7.4 / 10

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Nu online
Amy (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Documentary, Biography, Music | Runtime: 128min. | MPAA: R
Plot: A documentary on the late singer-songwriter Amy Winehouse, who died of alcohol poisoning in 2011.
Net in de voorpremiere gezien.
Kan er kort over zijn: Vriendin vond em goed (Amy fan), ik vond em slaapverwekkend en denk dat Ik serieus een halfuur gemist heb door in slaap te zijn gevallen.
Wel een eerlijke kijk in haar leven, want het is allemaal origineel beeldmateriaal. Maar het meeste wisten we eigenlijk al.
Enige wat echt nieuw was voor mij is haar vriendschap met Mos Def. Dat was redelijk verrassend. Haar songteksten gaven eigenlijk al vrij duidelijk aan hoe ze in het leven stond, ze wilde de roem helemaal niet en kon er niet overweg. Voeg daar een fout vriendje aan toe, en hoppa crack-addict.
Erg jammer dat het zo is gelopen, want ze had wel degelijk talent.

Ik had moeite met wakker blijven, maar toch geef ik een 6 ivm origineel beeld material gebruik ipv acteurs en standins.
IMDb -- Amy (2015) Wikipedia -- Amy (2015) Bekijk trailer van Amy (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Amy (2015)
6 / 10

• Spacey23
In the Mood for Love (2000)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Plot: Two neighbors, a woman and a man, form a strong bond after both suspect extramarital activities of their spouses. However, they agree to keep their bond platonic so as not to commit similar wrongs.
In mijn ogen 1 van de beste films ooit. Meerdere keren gezien en blijft mij raken. De emoties worden ongelofelijk mooi in beeld gebracht en de muziek doet er nog een schepje bovenop. Dit is op en top drama en op en top romantiek.

Deze film gaat over een verboden liefde, een liefde die niet mogelijk is en daarom extra pijnlijk is. Beide acteurs spelen hun rol vol overtuiging en het is daarom erg makkelijk mee te leven. Zelden beter acteerwerk gezien.

Genieten dus!
IMDb -- In the Mood for Love (2000) Wikipedia -- In the Mood for Love (2000) Bekijk trailer van In the Mood for Love (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over In the Mood for Love (2000)
9.5 / 10

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15:00
Gisteravond deze Terminator film gekeken, no way dat dit de originele Terminator of de Judgment Day ook maar een beetje benaderd.
Ik vind een film als deze dom kijkvermaak.

De originele Terminator had een mooie serene, thriller achtige sfeer. In die tijd waren special effects nog iets van 'de toekomst'. Tegenwoordig is CGI zo echt dat t niet eens meer opvalt wat echt of niet echt is. Er laat weinig tot niets meer over aan de verbeelding, alles wordt voorgekwaud gepresenteerd en daarom vind ik dit een leuke popcorn film.
Acteerwerk is zo nu en dan gewoon slecht, timing zit er zo nu en dan naast en soms gaan zaken gewoon te snel.
De tijd-jumps vond ik te ingewikkeld, Connor en Reese vond ik geen indruk maken en Schwarzenegger doet het belabberd met z'n technische uitspraken.

De scenes die van de 1e Terminator zijn nagespeeld vind ik gemiste kans. De jonge Schwarzenegger is goed nagemaakt, maar de 3 punk-jongeren zijn anderen dan die uit de 1e Terminator film. Het klopt gewoon niet.
De Nikes die Reese in het warenhuis snel onder z'n voeten houdt om te kijken of ze de goede maat zijn, het moet lijken op de handeling die Reese in de originele Terminator film doet, maar het is een slap aftreksel van het originele handeling.

Dit soort punten, het is het allemaal net niet. Vind ik.

Het is allemaal een herhaling van zetten. Er word geen basis gelegd voor een goed vervolg, je wordt niet getriggerd, het is net een reunie van wat ooit tof was, maar nu een niveau wat nooit meer gehaald zal worden.

Voor mij hoeven dit soort films niet. Ik snap dat de filmproductiemaatschappij een breder publiek wil en daarmee max geld wil binnenslepen, maar er is daardoor teveel concessie gedaan op de sfeer. Dit onderwerp heeft zoveel potentie dat dit gewoon zonde is.
Ik geef een 2. :)
2 / 10

• heuveltje
  • Laatst online: 15:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Om een of andere reden had ik deze nog niet gezien.

Grote fout van mij kant.

Het is eigenlijk gewoon een standaard "opgroei problemen" film.
Het doet niets bijzonders, maar wel alles goed.
goede muziek, goed dialogen, leuke scenes, en emma watson O+

Ik heb genoten
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
9 / 10

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

Pagina: 1 2 3 ... 32

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True