Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? |
---|
Welkom in alweer het zevenentwintigste deel van het GoT filmreview- en discussie-topic! Heb je een film gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over een film? This is the place to be! ![]() |
Tips & 'regels' |
Spoilers Probeer geen spoilers vrij te geven! Ook niet als je denkt dat iets 'algemeen bekend' is. Bij sommige mensen kan dit niet het geval zijn, en de kans is groot dat je daarmee een stuk plezier in een film wegneemt Probeer in je review dus enkel je mening neer te zetten, en niet uitbundig op het verhaal in te gaan. Mocht je vinden dat het toch belangrijk is om een gebeurtenis o.i.d. te vermelden doe dit dan tussen [spoiler] tags! Houd dit echter wel binnen de perken, zodat het topic er niet als een CIA document uit komt te zien. Start desnoods een nieuw topic over de betreffende film ![]() Inhoud van een review Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p. Opmaak van de review Probeer bij het schrijven van een review in ieder geval een linkje naar de IMDb te plaatsen. Over het algemeen schrijft iedereen zijn review met behulp van de UBB Generator. Deze zoekt automatisch alle info en een mooie cover er bij, en zorgt er voor dat het topic goed overzichtelijk blijft Wat kan ik hier kwijt? Je kan hier uiteraard je mening over films kwijt, maar ook mini-series & documentaires worden geaccepteerd. Discussie(s) over TV-series graag ergens anders! |
UBB Generator & de recensie database |
UBB Generator Het wordt op prijs gesteld dat je bij het schrijven van een review de UBB Generator gebruikt. Deze zoekt automatisch alle info bij een film, en zorgt er mede voor dat het topic er netjes en georganiseerd uit blijft zien. Discussies & verbeteringen over deze tool kan je kwijt in Filmrecensie UBB Generator input/feedback/features/bugs. Mocht je daar geen toegang toe hebben mag je ook een DM sturen naar Wiethoofd. De recensie database Als je wil kan je ook je recensie achterlaten in de filmrecensie database. Zo kan hij later makkelijk door andere tweakers teruggevonden worden, ongeacht in welk deel of op welke pagina hij staat! |
Veel kijkplezier! ![]() |
Op- en/of aanmerkingen kunnen uiteraard via DM gestuurd worden |
Rabat (2011) | |
IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 102min. Gisteren naar Rabat gekeken. Het is een roadmovie over drie Nederlandse Noord-Afrikanen (ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij kwamen ze alledrie uit een ander land) die naar Rabat onderweg zijn in een oude Mercedes. Onderweg maken ze nieuwe vriendschappen, maar komt ook hun vriendschap onder druk te staan. Goede film waarin dingen als stelen en uithuwelijken wel aan bod komen, maar op een serieuzere manier als in de Shouf Shouf Habibi films. Leuk detail vond ik de muziek in de film die aangepast was aan het land waar ze op dat moment doorheen reden (door de gare AM-radio met vastzittend cassettebandje) | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
The Dark Knight Rises (2012) | |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Het derde deel in de trilogie. Een film die wat moeilijk opstart IMHO. Bane was kwa karakter niet zo interessant als de Joker, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik denk dat iedereen de film heeft gezien, maar er zaten toch wat merkwaardige dingen in. Maar die zijn alom bekend. Toch heeft de film toch wel indruk achter gelaten. Ik vond de fouten niet héél storend, maar het had toch allemaal net wat beter gekund. Batman als personage vond ik in deze film ook niet echt dé Batman. Vond Batman een beetje slap neergezet, mede doordat spoiler: Hij als Batman helemaal ingemaakt werd door Bane. Daarna met een kapotte rugwervel in de gevangenis zit, die wordt even rechtgezet, hij klimt de put uit en ineens is hij Bane de baas. Die link kan ik moeilijk leggen. Ook bevatte het gevecht met Bane niet echt spectaculaire beelden. Het gevecht had zo uit een JCVD film kunnen zitten zonder pakjes. Heb me wel vermaakt. | |
Ik zoek voor vanavond eigenlijk nog een leuke film die ik samen met mijn vriendin kan kijken. Ze is absoluut geen filmfreak, enige wat ze leuk vindt zijn drama's en komedies. Ik ben meer van de Actie/Misdaad films.
[Voor 4% gewijzigd door RedHat op 13-01-2013 13:58]
Het acteren was ook 'ok', maar niet speciaal. Haalde het nergens bij wat ik zag in bijvoorbeeld Django. Ik vond eigenlijk niks speciaal aan de film, behalve de authentieke look, wat het nog erger maakt dat je feiten verdraaid. (maar dat hoeft ook niet; dan kan het nog steeds een prima film zijn, alleen geen awards waard)calsonic schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:35:
Komt denk ik ook omdat Ben Affleck een erg slechte acteur is.
[Voor 10% gewijzigd door Zoijar op 13-01-2013 14:45]
RedHat schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:49:
The Dark Knight Rises (2012) [afbeelding] IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Het derde deel in de trilogie. Een film die wat moeilijk opstart IMHO. Bane was kwa karakter niet zo interessant als de Joker, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik denk dat iedereen de film heeft gezien, maar er zaten toch wat merkwaardige dingen in. Maar die zijn alom bekend.
Toch heeft de film toch wel indruk achter gelaten. Ik vond de fouten niet héél storend, maar het had toch allemaal net wat beter gekund. Batman als personage vond ik in deze film ook niet echt dé Batman. Vond Batman een beetje slap neergezet, mede doordat
spoiler:Hij als Batman helemaal ingemaakt werd door Bane. Daarna met een kapotte rugwervel in de gevangenis zit, die wordt even rechtgezet, hij klimt de put uit en ineens is hij Bane de baas. Die link kan ik moeilijk leggen.
Ook bevatte het gevecht met Bane niet echt spectaculaire beelden. Het gevecht had zo uit een JCVD film kunnen zitten zonder pakjes.
Heb me wel vermaakt.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Ik zoek voor vanavond eigenlijk nog een leuke film die ik samen met mijn vriendin kan kijken. Ze is absoluut geen filmfreak, enige wat ze leuk vindt zijn drama's en komedies. Ik ben meer van de Actie/Misdaad films.
spoiler:
Dat merk ik vaker in reacties...dat heeft imo alles te maken met de reden waarom hij tegen kwaad vecht, in die tijd in de put heeft hij zichzelf teruggevonden. Jaja Batman heeft ook een "spiritueel" deel. Het gaat dieper dan enkel: knokkuhhh 

Dat vond ik het enige slappe punt in de laatste Batman en James Bond film - de menselijke en zwakke kant van het personage(het duurde veel te lang in Batman) - het is een actieheld en die moet aktie laten zien en geen slappe dramatische BS - als ik dat wil zien zet ik wel drama op en geen aktiefilm.Mutatie schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:59:
[...]
spoiler:Dat merk ik vaker in reacties...dat heeft imo alles te maken met de reden waarom hij tegen kwaad vecht, in die tijd in de put heeft hij zichzelf teruggevonden. Jaja Batman heeft ook een "spiritueel" deel. Het gaat dieper dan enkel: knokkuhhh
Dus ik vind van beide de vorige films net wat beter.
[Voor 3% gewijzigd door calsonic op 13-01-2013 17:37]
Argo (2012) | |
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Ja jemig, spannend! CIA-operatie om een stel Amerikanen met een list uit Iran te smokkelen eind jaren '70 omdat Amerikanen daar op dat moment vogelvrij zijn. Meer verhaal is er niet. Lekker geacteerd, mooi in beeld gebracht en je zit bijna de hele film op het puntje van je stoel. Of al die Oscarnominaties terecht zijn weet ik niet, maar ik vond het een meer dan prima film. | |
This too shall pass
One for the Money (2012) | |
IMDb: 5.1 | Genre: Action, Comedy, Crime, Romance, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13 Plot: Unemployed and newly-divorced Stephanie Plum lands a job at her cousin's bail-bond business, where her first assignment puts her on the trail of a wanted local cop from her romantic past. Leuke film met een beeldschone actrice. Kijkt lekker weg maar gaat wel erg vlot door het nogal korte verhaal heen. Niet zo grappig als een Hangover of vergelijkbare titel. | |
Inglourious Basterds (2009) | |
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, War | Runtime: 153min. | MPAA: R Plot: In Nazi-occupied France during World War II, a plan to assassinate Nazi leaders by a group of Jewish U.S. soldiers coincides with a theatre owner's vengeful plans for the same. 2e poging om deze film eens helemaal te zien en ditmaal weer ergens halverwege gestrand. Te langdradig, vooral frans gelul en er gebeurd mijns inziens veel te weinig. Dan zal de kracht wel zitten in de karakters en dialogen, maar ook die kunnen me totaal niet boeien. Ik zal de hele film wel niet snappen. Misschien over een paar jaar nog een poging. | |
Afgelopen zaterdagavond naar The Hobbit 3D HFR geweest. Wat een topfilm! Na het lezen van de reviews en de reacties hier was ik bang dat het een langdradig geneuzel ging worden maar dit viel me erg mee! Het eerste waar ik onwijs enthousiast over ben is het 3D HFR gebeuren. Wat een verschil! Het kijkt zo strak, rustig en netjes! Heerlijk! de film op zich vond ik ook goed te doen! Misschien iets teveel orc's, trollen, goblins en weet ik wat allemaal maar de algehele sfeer in de film is zo lekker en de luchtigheid maakt het een stuk fijner om te volgen dan lotr. Ben ERG benieuwd naar deeltje 2 en 3:)
Btw, de acteur die de jonge bilbo speelt is geweldig! Ik ken m uit Sherlock maar wat een topper! Hij maakt het echt geloofwaardig dat hij de jonge versie van bilbo is!
Btw, de acteur die de jonge bilbo speelt is geweldig! Ik ken m uit Sherlock maar wat een topper! Hij maakt het echt geloofwaardig dat hij de jonge versie van bilbo is!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Intouchables (2011) | |
IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R Plot: After he becomes a quadriplegic from a paragliding accident, an aristocrat hires a young man from the projects to be his caretaker. Lang laten liggen, maar aangezien mijn vrouw hem graag wilde zien, en het huis waarin het is opgenomen ons eigendom is, toch maar eens kijken hoer het geworden is ![]() Het probleem van een film bekijken na een enorme hype en veel gelezen te hebben, torenhoge verwachtingen, waardoor het vaak tegenvalt. Bij Intouchables gebeurt dat deels ook. Het grootste probleem vind ik het verhaal van zijn familie wat er doorheen geweven is. Wat mij betreft word dat veel te weinig uitgelicht, waardoor ze het beter hadden kunnen weglaten. Maar, de hoofdrolspelers: Wow. Wat een chemie tussen die 2, fantastisch om te zien. Je hebt echt het idee dat die 2 nu nog elke avond op de bank zitten ![]() | |
Hasta la Vista (2011) | |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 115min. Leuke film over 3 Vlaamse mindervalide pubers die graag eens een heet avontuurtje willen hebben met een vrouw. Omdat vanwege hun conditie de ouders flink tegen zijn besluiten ze een list te bedenken: Ze gaan wijnproeven in Spanje. Dit levert hilarische taferelen op die toch ook weer aan het denken zetten. Ik vond het een heel sterk verhaal die zowel leuke als droevige momenten met zich meebrengt. Zeer overtuigende acteurs en verveelt geen moment. Het enige dat ik jammer vindt, is dat ik hem nu pas heb gezien. | |
Deze wil ik ook graag zien! Ik had al even gezocht bij de 'filmverhuur' maar daar was hij nog nietSharky schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:03:
Argo (2012) [afbeelding] IMDb: 8.2 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Ja jemig, spannend!
CIA-operatie om een stel Amerikanen met een list uit Iran te smokkelen eind jaren '70 omdat Amerikanen daar op dat moment vogelvrij zijn. Meer verhaal is er niet. Lekker geacteerd, mooi in beeld gebracht en je zit bijna de hele film op het puntje van je stoel.
Of al die Oscarnominaties terecht zijn weet ik niet, maar ik vond het een meer dan prima film.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10

>> Signature?
Nice, woon je er ook?PWM schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:50:
Intouchables (2011) [afbeelding] IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: R Plot: After he becomes a quadriplegic from a paragliding accident, an aristocrat hires a young man from the projects to be his caretaker.
Lang laten liggen, maar aangezien mijn vrouw hem graag wilde zien, en het huis waarin het is opgenomen ons eigendom is, toch maar eens kijken hoer het geworden is![]()
Het probleem van een film bekijken na een enorme hype en veel gelezen te hebben, torenhoge verwachtingen, waardoor het vaak tegenvalt. Bij Intouchables gebeurt dat deels ook. Het grootste probleem vind ik het verhaal van zijn familie wat er doorheen geweven is. Wat mij betreft word dat veel te weinig uitgelicht, waardoor ze het beter hadden kunnen weglaten.
Maar, de hoofdrolspelers: Wow. Wat een chemie tussen die 2, fantastisch om te zien. Je hebt echt het idee dat die 2 nu nog elke avond op de bank zittenLeuke humor, mooi gefilmd en een heerljk tempo.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Divide and conquer.
"Ons" was een beetje eufemisme

"Dat prachtige huis van Pozzo di Borgo in de film, met z'n wandtapijten, bladgouden lijsten en monumentale trap, dat is in werkelijkheid de residentie van de Nederlandse ambassadeur in Parijs. De Nederlandse staat kocht het pand, met binnenplaats en grote tuin, in 1920."
Django Unchained (2012) | |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Plot: With the help of his mentor, a slave-turned-bounty hunter sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner. Bewust heb ik de media omtrent deze film vermeden om de film zo neutraal mogelijk te bekijken. Inglorious bastards vond ik top gedaan, kill bill 1 en 2 waren niet mijn type films dus wist niet goed wat ik kon verwachten. Al vanaf het begin boeide de film, goede opbouw, nog wat humor en goed acteer werk van de vele acteurs. Op één minpunt na (zie spoiler) vond ik het een geweldige film ![]() spoiler: De schietscene in het huis vond ik net over de top, wat afbreuk doet aan de rest van de film, anders een 9+. | |
Pitch Perfect (2012) | |
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Music, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 Plot: Beca, a freshman at Barden University, is cajoled into joining The Bellas, her school's all-girls singing group. Injecting some much needed energy into their repertoire, The Bellas take on their male rivals in a campus competition. Prima (voorspelbare) film om eens wat luchtigs te bekijken. Een film ala Glee, alleen dan niet overdreven. uiteraard is er ook een romantisch stukje maar dat speelde zich meer op de achtergrond voor. Beetje humor en gekkigheid en niet te serieus nemen. Heb me eigenlijk wel vermaakt ![]() | |
[Voor 31% gewijzigd door Fietsbel op 15-01-2013 00:15]
39
En Anna Kendrick. Anna Kendrick.
Ik moet hem nog zien maar geef nu al toe dat dat de enige reden is dat ik ga.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik geef je groot gelijkkenneth schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:54:
[...]

Dat is inderdaad wel een fine piece of ass. Film is best prima hoor dus je vermaakt je welkenneth schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:54:
[...]

This too shall pass
Tai Chi Zero vind ik ook beter maar dat komt meer omdat het 2e deel gewoon een verlenging is van het eerste deel. Hij is gewoon halverwege gecut.quote:
batumulia schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:33:
...
Ik heb beide ook gezien, maar ze vielen me wat tegen (wellicht wat te hoge verwachtingen). Van beide delen vond ik Zero trouwens wel beter persoonlijk.
[Voor 63% gewijzigd door batumulia op 15-01-2013 13:43]
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Argo (2012) | |
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R Tja, veel lovende reviews gehad maar ik vond het nu ook weer niet heel bijzonder. Redelijk spannend, goeie 1980's sfeer maar het karakterloze acteerwerk van Ben Affleck is echt zonde van de film imo. Highlight: spoiler: title Argo fuck yourself! ![]() | |
De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) | |
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Fantastische sfeer en verschrikkelijk mooi gemaakt allemaal. Ik wist helemaal niks van het verhaal en had niet zo'n episch en actievol geheel verwacht. Positief verrast in die zin. Sommige scenes waren wel erg lang gerekt, imo was dat prima geweest voor een extended edition op Blu-ray voor de echte liefhebbers, maar niet voor de bioscoopversie. En helaas lijkt Gandalf in deze film ouder dan in LOTR. Begrijpelijk, maar gezien de bergen geld die aan make-up, kostuums en special fx is besteed toch jammer. | |
Iron Sky (2012) | |
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 93min. | MPAA: R Heerlijk over-the-top, met zowaar goede en doordachte grappen. Alleen het acteerwerk is redelijk slecht maar met een film die je toch niet serieus hoeft te nemen is dat niet eens zo'n gemis. Goeie film om op een kansloze zuipavond te kijken ![]() | |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Christoph Waltz ![]() | |
End of Watch (2012) | |
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Realistische sfeer en top-acteerwerk (van de hoofdrolspelers; de gangmembers vond ik beduidend minder). Meest meeslepend van alle films die hier boven staan. | |
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Haha dat was precies de reden dat ik de film wilde zienkenneth schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:54:
[...]

39
Heej, da's die van Twilight!kenneth schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:54:
[...]
Nomen nescio
En waarom weet je dat? Je kinderen zijn nog te jong dus ik ben benieuwd 

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik ken d'r van End of Watch.
Leuk grietje om te zien, maar ze is 1.52..... dno hoor, maar dat is net zo lang als Roel van Velzen.
Leuk grietje om te zien, maar ze is 1.52..... dno hoor, maar dat is net zo lang als Roel van Velzen.
Inderdaad, daarom staat Twilight ook op mijn lijst 
Stiekem ga ik ook vanwege de goede kritieken die Pitch Perfect krijgt, niet doorvertellen hoor.

Stiekem ga ik ook vanwege de goede kritieken die Pitch Perfect krijgt, niet doorvertellen hoor.
Boeken gelezen, films gezien.kenneth schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:39:
En waarom weet je dat? Je kinderen zijn nog te jong dus ik ben benieuwd
* Bra-Jo is een 14-jarig meisje in een middelbare-leeftijd-mannenlichaam

Nomen nescio
Als er geen leuke dames in films waren dan zou ik geen eene film boeiend vinden of gezien hebbenAnoniem: 16328 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:48:
Sowieso een film kijken omdat je een bepaalde actrice lekker vindt.

De dame die hier genoemd wordt vind ik trouwens absoluut niet leuk en ik zou ook niet weten wat er zo leuk aan haar zou kunnen zijn, behalve dat het een vrouw is ...
|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Iemand toevallig de fout al gemaakt om Paranormal Activity 4 te kijken? Geloof me: NIET AAN BEGINNEN! Tis een van de grootste &*%&films diek de laatste tijd gezien heb. Er is geen verhaal, de film is NIET spannend en er zijn een paar KLEINE KLEINE schrikmomenten! De reden dat mijn vriendin schrok was omdat er een gilletje was op een stil moment terwijl ze met d'r ipad bezig was.
Deeltje 1 was op zich nog wel te doen (ook geen topper) maar daarna is het zwaar minder geworden tot het grootste dieptepunt deeltje 4!
Als je m gedownload heb, SNEL WISSEN!!!!
Deeltje 1 was op zich nog wel te doen (ook geen topper) maar daarna is het zwaar minder geworden tot het grootste dieptepunt deeltje 4!
Als je m gedownload heb, SNEL WISSEN!!!!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
The Great Debaters (2007) | |
IMDb: 7.5 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13 Plot: A drama based on the true story of Melvin B. Tolson, a professor at Wiley College Texas. In 1935, he inspired students to form the school's first debate team, which went on to challenge Harvard in the national championship. Mooie film met een mooi verhaal. In het begin komt het verhaal langzaam opgang maar als het eenmaal loopt blijft de film je wel boeien. Als je debatten interessant vindt is dit een must-see. Ik vond dat de debatten op sommige punten zeer knap uitgewerkt waren. Als je deze film leuk vind dan mag je de film Freedom Writers ook wel ![]() | |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Heerlijke Tarantino film met over-the-top geweld (vooral ook grafisch) met een fantastische rol van Christopher Waltz! ![]() | |
Wat is een ander woord voor synoniem?
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Zoals al meerdere keren aangegeven: een toffe film. Niet op het niveau van eerdere Tarantino films, maar zeker niet minder. Aanrader om een keer te kijken! | |
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Maar wordt het langzamerhand ook niet een soort van trucje van Tarantino die dialogen?
Ik moet de film nog gaan zien en ben een liefhebber van zijn vorige films, maar vroeg me dit gewoon af. Je leest ook wat reviews die stellen dat het allemaal veel van hetzelfde is wat hij nu doet.
Ik moet de film nog gaan zien en ben een liefhebber van zijn vorige films, maar vroeg me dit gewoon af. Je leest ook wat reviews die stellen dat het allemaal veel van hetzelfde is wat hij nu doet.
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Maar hoort dat niet een beetje bij de magie van Tarantino? Persoonlijk is dat de reden dat ik die films kijk. De dialogen zitten af en toe geniaal in elkaar.Sargan schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:35:
Maar wordt het langzamerhand ook niet een soort van trucje van Tarantino die dialogen?
Precies. Het wordt pas een herhaling als ze in Django ook over mayonaise en ketchup gaan praten.batumulia schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:10:
[...]
Maar hoort dat niet een beetje bij de magie van Tarantino? Persoonlijk is dat de reden dat ik die films kijk. De dialogen zitten af en toe geniaal in elkaar.
Ik zal de film gewoon zelf eens moeten zien alvorens conclusies te trekken 

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Hij herhaalt zijn trucje wel een beetje inderdaad. Van de andere kant; heb ook wel eens films gezien die het ook probeerden maar jammerlijk faalden.
This too shall pass
Je moet ervan houden! Ik kan pulp fiction zelfs na de 25ste keer nog steeds met een grote lach en veel genot kijken! En de diablogen in bv inglourious basterds (vooral meneer waltz aka Landa) zijn weer nieuw en verfrissend en in mijn ogen geweldig! Ben een grote fan van tarantino maar snap wel dat je ervan moet houden.Sargan schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:35:
Argo (2012) | |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R De afloop van Argo was al bekend. De hele operatie lukt. Staat in de geschiedenisboeken. En als dat nu je enige cliffhanger is, is de film per definitie niet spannend. Andere films met een dergelijk gegeven lossen dit beter op. Snap de hoge cijfers dan ook niet. | |
Is het Koers? Eijkb schrijft voor Het is Koers! over wielrennen.
Ik respecteer je mening echter heb ik dan wel een vraag hoe je het dan ziet voor de grote meerderheid van voornamelijk hollywood films. Je weet immers dat die allemaal goed aflopen. Maakt dat ze allemaal niet spannend?Eijkb schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:01:
Argo (2012) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R De afloop van Argo was al bekend. De hele operatie lukt. Staat in de geschiedenisboeken. En als dat nu je enige cliffhanger is, is de film per definitie
niet spannend. Andere films met een dergelijk gegeven lossen dit beter op. Snap de hoge cijfers dan ook niet.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
Mij maakte het persoonlijk niet zoveel uit, het is een goed verhaal wat lang niet iedereen kent, en ik vind het ook goed verteld op deze manier. Echt een top film qua acteren etc? Nee. Maar wel leuk als je van het genre houd. Deed me een beetje denken aan spy game, al vomnd ik die beter. Ik geef hem een 7.8Eijkb schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:01:
Argo (2012) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R De afloop van Argo was al bekend. De hele operatie lukt. Staat in de geschiedenisboeken. En als dat nu je enige cliffhanger is, is de film per definitie
niet spannend. Andere films met een dergelijk gegeven lossen dit beter op. Snap de hoge cijfers dan ook niet.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
member of Los Alcoholicos ban dhmo
De standaard Hollywood-film is inderdaad niet spannend. Een eventuele plottwist zie je ver van te voren aankomen, de good guy wint en krijgt het meisje. Maar dat is niet erg, want daardoor kan ik de niet-standaard Hollywood-films juist meer waarderen.Hogader schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:23:
[...]
Ik respecteer je mening echter heb ik dan wel een vraag hoe je het dan ziet voor de grote meerderheid van voornamelijk hollywood films. Je weet immers dat die allemaal goed aflopen. Maakt dat ze allemaal niet spannend?

Sunshine (2007) | |
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R Gisteren voor de 3e keer deze film aangezet. De film gaat over een ruimteship in het jaar 2000-veel dat met een grote bom op weg is naar de zon om die een jumpstart te geven. Het verhaal is ok maar niet schokkend maar ik vind de film erg wel ERG netjes uitzien en klinken. Blijft een genot om die te kijken te midden van een stel mooie speakers op standje hard en veel te dicht op een te grote tv:) | |
The Dark Knight Rises (2012) | |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Leuke film om te zien, genoeg actie en geen moment dat ik wilde overslaan. Alleen het einde laat me met een gevoel van 'En wat nu?' achter. Daar moet een vervolg op komen. | |
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Dat gaat er ook ECHT wel komen! Laten we hopen met gedeeltelijk dezelfde cast en regiseur, schrijver, producer etc.NitroX infinity schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:55:
The Dark Knight Rises (2012) [afbeelding] IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Leuke film om te zien, genoeg actie en geen moment dat ik wilde overslaan.
Alleen het einde laat me met een gevoel van 'En wat nu?' achter. Daar moet een vervolg op komen.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Gangster Squad (2013) | |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R Plot: Los Angeles, 1949: A secret crew of police officers led by two determined sergeants work together in an effort to take down the ruthless mob king Mickey Cohen who runs the city. Zeer goede film, goede acties en goede acteurs, echt een aanraader! | |
Silent Hill: Revelation 3D (2012) | |
IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R Plot: When her father disappears, Heather Mason is drawn into a strange and terrifying alternate reality that holds answers to the horrific nightmares that have plagued her since childhood. Zeer matige film, zat geen goed verhaal in, en het 3D had geen toegevoegde waarde bij deze film | |
Nolan heeft al aangegeven dat ie het bij de trilogie blijft houden. En volgens mij Christian Bale ook.lj_tree schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:59:
[...]
Dat gaat er ook ECHT wel komen! Laten we hopen met gedeeltelijk dezelfde cast en regiseur, schrijver, producer etc.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
En in een ander interview had bale aangegeven dat hij een vervolg wel ooit zag zitten als nogal meedeed. Maar wat mij betreft mag bale thuis blijven. zijn verhaal is verteld en hoewel hij een geweldige batman was hoef ik van hem geen comeback. Ik ben meer benieuwd naar tommy...uhhm (3rd rock from the sun) joseph gordon levitt natuurlijk:) Vind dat een geweldige acteur en heb er alle vertrouwen in dat hij stokje van zowel bale als batman heel goed over kan nemen!Timocos schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:30:
[...]
Nolan heeft al aangegeven dat ie het bij de trilogie blijft houden. En volgens mij Christian Bale ook.
Andere films met een bekend einde lossen het beter op door bv. een andere invalshoek te kiezen. In Argo is het rechttoe rechtaan: Ontsnappen ze wel of niet. Ze hadden bv. ook vanuit Canadees oogpunt kunnen filmen, waarbij de spanning zit in het onbekende verloop voor de Canadezen. Je kan dan alsnog het verhaal vertellen van de briljante ontsnapping maar dan met een extra spannende laag daar die uitkomst ongewis is.Hogader schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:23:
[...]
Ik respecteer je mening echter heb ik dan wel een vraag hoe je het dan ziet voor de grote meerderheid van voornamelijk hollywood films. Je weet immers dat die allemaal goed aflopen. Maakt dat ze allemaal niet spannend?
Kijk bv. Lincoln. Verhaal is ook al bekend. Maar de totstandkoming van het bekende einde toch een stuk spannender dan Argo omdat ze op de een of andere manier goed gebruik maken van onbekende hiaten in het verhaal. Dat doen ze bij Argo niet, daar zijn de spannende momenten gebaseerd op: Komen ze wel of niet heelhuids uit de demonstratie. Start de auto wel of niet. Nemen ze de telefoon wel of niet op.
Is het Koers? Eijkb schrijft voor Het is Koers! over wielrennen.
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Een typische Tarantino film. Over the top geweld en ontzettend fijne dialogen. Niet z'n beste film, maar wel een van de betere films die afgelopen tijd gezien heb. | |
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Een trip terug naar Middle Earth. Een leuke/goede film, maar bij tijd en wijle wel enigszins langdradig. Toch kan ik niet wachten op deel 2. | |
The Crazies (2010) | |
IMDb: 6.6 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R Behalve Dawn of the Dead ken ik geen goede remakes van films van George Romero en ik had dan ook weinig verwachtingen voor The Crazies. Een van de betere 'infectie' films die gezien heb. Wel een gevalletje typecasting voor Timothy Olyphant ![]() | |
Ik vind bij Sunshine het einde van de film nog steeds enigszins jammer. Het heeft alles wat zoek ik een scifi film tot de laatste 10/15 minuten.lj_tree schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:45:
Sunshine (2007) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R Gisteren voor de 3e keer deze film aangezet. De film gaat over een ruimteship in het jaar 2000-veel dat met een grote bom op weg is naar de zon om die een jumpstart te geven. Het verhaal is ok maar niet schokkend maar ik vind de film erg wel ERG netjes uitzien en klinken. Blijft een genot om die te kijken te midden van een stel mooie speakers op standje hard en veel te dicht op een te grote tv:)[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3
Djaaaaaaaaangoooo!
The D is silent. Bam!
Ruim een 8. Wil de film nog een (paar) keer zien voordat ik een oordeel kan doen, maar een erg lekkere film! Ik ergerde me wel wat aan het publiek dat steeds moest lachen om "nigger on a horse". Hoezo was dat grappig.
Wat ik een beetje miste in deze Tarantino film dat er meerdere partijen waren zoals in Inglorious Basterds en Pulp Fiction. Dat vindt ik toch altijd wel leuk om te zien. Hier was het verhaal vrij simpel.
The D is silent. Bam!
Ruim een 8. Wil de film nog een (paar) keer zien voordat ik een oordeel kan doen, maar een erg lekkere film! Ik ergerde me wel wat aan het publiek dat steeds moest lachen om "nigger on a horse". Hoezo was dat grappig.
Wat ik een beetje miste in deze Tarantino film dat er meerdere partijen waren zoals in Inglorious Basterds en Pulp Fiction. Dat vindt ik toch altijd wel leuk om te zien. Hier was het verhaal vrij simpel.
[Voor 28% gewijzigd door MrVegeta op 18-01-2013 00:38]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 (2012) | |
IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Action | Runtime: 76min. | MPAA: PG-13 De animatie was goed, geen rare perspectieven die in oude en low-budget animaties nog wel eens willen voorkomen. Maar ja, de film is dan ook van 2012. Het verhaal steekt goed in elkaar en keek lekker weg maar de fysieke kracht van Bruce/Batman op z'n ouwe dag vond ik niet geheel geloofwaardig. Ik wil de film wel graag een 8 geven maar ik denk dat dat de verwachtingen te hoog schept. | |
Batman: The Dark Knight Returns, Part 2 (2013) | |
IMDb: n/a | Genre: Animation, Action | Runtime: 74min. | MPAA: PG-13 Deel 2 kijkt net zo lekker weg als z'n voorganger alleen bevat deze film veel tijd-specifieke dingen (Reagan/Soviet Unie) in tegenstelling tot deel 1. Wederom geen achtje om de verwachtingen enigszins te temperen. | |
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Net terug van Django.. Wat een moddervette film. witte hoedjes scène was echt meesterlijk! Wat mij betreft een dikke 10!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30
The Broken Circle Breakdown (2012) | |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama In het kort: man ontmoet meisje, ze worden verliefd, krijgen een kind en alles gaat naar de klote. Want zo gaat dat: "het leven is niet genereus". En zo is dat. Erg clichématig script dus. Een verhaal wat we kunnen dromen. En dat is dan vooral het minpunt van deze film. Want de rest is erg goed: Cinematografisch is het prachtig. Wel had de regisseur soms uit de 'filmsnoeppot' moeten blijven, sommige scenes waren té experimenteel/stijlbreukerig voor mijn smaak, maar op andere momenten weer werkelijk adembenemende beelden. Een plaatje. Geluid, en dan vooral de bluegrass muziek, is geweldig. Leuk om vooraf te weten: alle muziek hebben ze zelf gemaakt en ingezongen. Ik ga op zoek naar de soundtrack ![]() ![]() En dan het acteren. Wat we in Nederland amper kunnen, kunnen ze in België wel. De man is wat over de top af en toe, die blijft wat vlak en glijdt soms uit, maar niet storend (hoewel je soms wel afvraagt wat nou precies zijn probleem is dat hij soms zo van wal steekt). Het kind (altijd lastig) is goed, maar Veerle Baetens is iemand om in de gaten te houden: wat is zij goed zeg ![]() Conclusie: alle onderdelen zijn geweldig (wat je ziet, wat je hoort, het acteren, de setting), jammer dat het slappe script er voor zorgt dat het 'maar' een simpel verhaal blijft. Houd je van Bluegrass? Zeker kijken. Wil je lekker Belgen horen lullen? (het is een heerlijk taaltje zeg) Zeker kijken. Hou je wel van een standaard drama? Zeker kijken. Wil je blown away worden van een juweeltje? Zeker kijken, maar ga dan niet voor het script ![]() Aanrader, maar er had zeker meer in gezeten ![]() | |
“Rats, I missed! Oh, I hate it when I miss!”
Ergens aan het einde noemt ook iemand hem nog "duh-django" met een hele duidelijke d.
Een van mijn weinige kritiekpuntjes (op een goede film) is dat
spoiler:
het een beetje vreemd/onlogisch is dat Waltz plotseling dicaprio doodschiet en de hele missie opgeeft terwijl het min of meer geslaagd was, en het vanaf dan voelt als een lange voortslepende epiloog.
[Voor 36% gewijzigd door Zoijar op 18-01-2013 09:51]
Wat jammer!riic0 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:00:
[
Silent Hill: Revelation 3D (2012) [afbeelding] IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R Plot: When her father disappears, Heather Mason is drawn into a strange and terrifying alternate reality that holds answers to the horrific nightmares that have plagued her since childhood.
Zeer matige film, zat geen goed verhaal in, en het 3D had geen toegevoegde waarde bij deze film[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 2 / 10
Deel 1 was goed met een leuk verhaal.
Niet de beste horrorfilm ooit maar zeker vermakelijk.
Kun je wat vertellen waarom dit een slechte film was?
Ik snap dat 3D geen toegevoegde waarde had, maar wat zou je punt zijn als de film niet 3D was?
Gangster Squad (2013) | |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R Gangster Squad komt niet verder dan een gemiddelde Statham actiefilm. Er wordt nergens diep op ingegaan en de karakterontwikkeling is dramatisch. Geen enkel moment voel je met de personages mee. Dat betekent natuurlijk niet dat Gangster Squad verveelt. Je gaat van actie naar actie en dat zorgt wel voor de nodige entertainment. Deze film kon alleen zoveel meer worden. Erg jammer. | |
"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)
Paranormal Activity 4 (2012) | |
IMDb: 4.4 | Genre: Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R Wat een bagger film vergeleken met de voorgaande delen. Niks engs aan en de kids zijn gewoon irritant. Ik heb niets eens de hele film bekeken, alleen de eerste 20 minuten en de de laatste 2 minuten. Goed dat ik m heb gedownload en niet naar de bios ben geweest. | |
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Wat Argo en "het gebrek aan spanning" betreft: dat had ik dus totaal niet. Ondanks dat je de afloop wel wist zat ik op het puntje van mijn stoel. En belangrijker: de film zit gewoon goed in elkaar. Het tijdsbeeld, de situatie in Iran: het gaat ook net even wat verder dan een rechttoe rechtaan thriller.
Dat is juist wel weer een van de grote kritiekpunten op deze film. Ze hebben zelfs later aan het eind de tekst toe moeten voegen over de voorbeeldige samenwerking met Canada. Daarvoor was het helemaal "Team America saved the day once more where others wouldn't". Zo stelt de film ook glashard dat de Britse en Nieuw Zeelandse ambassades ze geweigerd hadden, daar in werkelijkheid die ze ook een aantal dagen bescherming hebben gegeven en er toen in overeenstemming is besloten dat de Canadese ambassade veiliger was. Ook was er nooit een achtervolging op het vliegveld of enige andere moeiljikheden (maarja, ok, dramatized kan ik mee leven). Verder worden alle Iraniers afgeschilderd als woedende mannen met baarden die iedereen haten en je willekeurig aanvallen. Ook juigt het hele vliegtuig mee aan het einde, want er gaan drie amerikanen naar huis, daar de vele doden nog in de straten hangen.D-e-n schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:31:
Het tijdsbeeld, de situatie in Iran:
Helemaal mee eens! Alleen vond ik de vorige 3 delen nou ook niet echt heel spannend. Deeltje 1 was wel oke omdat het enigsinds vernieuwend was en de stukken "verborgen camera" redelijk geloofwaardig. De rest is gewoon diep triest! VLUG wissen! Eeuwig zonde van de schijfruimte:)Mandrake466 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:28:
Paranormal Activity 4 (2012) [afbeelding] IMDb: 4.4 | Genre: Horror | Runtime: 88min. | MPAA: R Wat een bagger film vergeleken met de voorgaande delen. Niks engs aan en de kids zijn gewoon irritant. Ik heb niets eens de hele film bekeken, alleen de eerste 20 minuten en de de laatste 2 minuten.
Goed dat ik m heb gedownload en niet naar de bios ben geweest.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 2 / 10
Met het Iran-bashen vond ik het wel meevallen juist. Het kan aan mij liggen maar ik kon de woede van de Iraniërs wel begrijpen. De Amerikanen hebben de afgezette Sjah altijd verdedigd maar uit de film kreeg toch het beeld dat het een enorme dictatoriale lul was. En dat klopt wellicht ook welZoijar schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:08:
[...]
Dat is juist wel weer een van de grote kritiekpunten op deze film. Ze hebben zelfs later aan het eind de tekst toe moeten voegen over de voorbeeldige samenwerking met Canada. Daarvoor was het helemaal "Team America saved the day once more where others wouldn't". Zo stelt de film ook glashard dat de Britse en Nieuw Zeelandse ambassades ze geweigerd hadden, daar in werkelijkheid die ze ook een aantal dagen bescherming hebben gegeven en er toen in overeenstemming is besloten dat de Canadese ambassade veiliger was. Ook was er nooit een achtervolging op het vliegveld of enige andere moeiljikheden (maarja, ok, dramatized kan ik mee leven). Verder worden alle Iraniers afgeschilderd als woedende mannen met baarden die iedereen haten en je willekeurig aanvallen. Ook juigt het hele vliegtuig mee aan het einde, want er gaan drie amerikanen naar huis, daar de vele doden nog in de straten hangen.

Het viel ook nog wel mee, maar het beeld was er wel (beeld dat overigens erg goed en authentiek overkwam, en soms ook was). Vergelijkbaar met een film waar een groepje Britse red coats gered moet worden uit de ongetemde britse kolonieen in amerika, die overal op hun hoede moeten zijn voor wilde amerikanen met bijlen die iedereen bij de kleinste verdenking bruut afslachten (wat in beide gevallen natuurlijk ook wel gebeurd is). Vandaar dat ik de kritiek wel snap -- hoewel ik het wel een leuke film vond hoor! Ik gaf geloof ik een 7.5 eerder? Zal het nog beter doen in de amerikaanse marktD-e-n schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:19:
Met het Iran-bashen vond ik het wel meevallen juist. Het kan aan mij liggen maar ik kon de woede van de Iraniërs wel begrijpen. De Amerikanen hebben de afgezette Sjah altijd verdedigd maar uit de film kreeg toch het beeld dat het een enorme dictatoriale lul was. En dat klopt wellicht ook wel

[Voor 3% gewijzigd door Zoijar op 18-01-2013 12:36]
Hotel Transylvania (2012) | |
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG Dracula als vader en eigenaar van een hotel voor monsters. Gooi er een dosis angst voor mensen bij, een jongen van 21 jaar als liefdes-interesse voor zijn 118 jarige dochter en de film is compleet. Oh, en vergeet alle bekende monsters niet die er in voorkomen. Een leuke film om te kijken, niet één waarbij je schaterlachend over de vloer rolt maar wel vermakelijk genoeg. Ik geef de film een zeven omdat het verhaal eigenlijk flinterdun is (maar daar stoorde ik mij totaal niet aan tijdens het kijken). | |
Walton Goggins jaZoijar schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:46:
[...]
Ergens aan het einde noemt ook iemand hem nog "duh-django" met een hele duidelijke d.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Anoniem: 16328
Killing Them Softly (2012) | |
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R Plot: Jackie Cogan is an enforcer hired to restore order after three dumb guys rob a Mob protected card game, causing the local criminal economy to collapse. Aardige film maar had meer ingezeten. Soms had ik het idee dat het vooral om de zogenaamd zinvolle dan wel grappige dialogen moest gaan maar dat werkte wat mij betreft niet goed uit. De actie in de film is wel lekker hard, maar uiteindelijk is het gewoon weer meer van hetzelfde. Sommige mensen schijnen zich te storen aan het politieke element in de film. | |
Ik kreeg bij deze film niet het gevoel van dat je moet blijven kijken, het verhaal "pakt" niet echt.Awaken1 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:08:
[...]
Wat jammer!
Deel 1 was goed met een leuk verhaal.
Niet de beste horrorfilm ooit maar zeker vermakelijk.
Kun je wat vertellen waarom dit een slechte film was?
Ik snap dat 3D geen toegevoegde waarde had, maar wat zou je punt zijn als de film niet 3D was?
Ook vond ik de schrik momenten (wat ik leuk vind bij een horror film) te weinig, er zatten misschien maar 1 of 2 momenten in waar je heel even schrok.
En ik ben zelf niet een fan van die soor science fiction monster die er in zitten.
The Revenant (2009) | |
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 110min. | MPAA: R Geen hoogstandjes in deze film, zo wordt één van de hoofdpersonen meerdere malen in de borst geschoten maar blijft z'n t-shirt heel ![]() Een luchtige film waar ik meerdere malen bij heb zitten grinniken maar het einde lijkt wel op een nagedachte en er is ook geen drang om de film weer te zien. | |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Plot: With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner. Na alle negens en tienen hier én omdat het toch weer een Tarantino is, deze film maar eens gekeken. Tsja: de dialogen doen het niet zo voor mij. Wat dan overblijft? Een vrij simpel verhaal en wederom glorified vengeance (net als Inglorious Basterds). Wel verfrissend dat er gewoon lekker gescholden wordt: ik stoorde me voor 0% aan al de 'niggers', want zo werd er vast gepraat in die tijd. Het zag er prachtig uit, er werd lekker dik geacteerd en bloed/shocks niet geschuwd. Dus dat is positief. En ik wist niet dat die oude revolvers zulke bazooka's waren ![]() Muziek was vaak goed. Alleen de rapmuziek vond ik teveel vloeken bij het Westerngenre. Al met al vond ik het erg vermakelijk, maar niet heel speciaal. Ik ben niet zo'n Tarantino-fan ben ik bang, dus zijn signature style van films maken tilt de film voor mij niet omhoog. Ben benieuwd wat Quentin als volgende film maakt, misschien schiet ie dan weer raak bij mij zoals bij Reservoir Dogs ![]() | |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Ik kan er heel kort over zijn: lang, saai en rommelig. | |
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Een 5 voor D Jango.. lijkt meer op een verkapte "ik stem lekker anti, want ik wil niet bij de grote horde horen die hem geweldig vind, en stiekem ben ik fan van MrVegeta". Alleen al de cast en de rollen die ze neerzetten verdienen in mijn ogen meer dan een 5..
Dat gevoel heb ik ook. En dat gevoel wordt alleen maar versterkt door zijn 12 woorden die zijn mening moeten voorstellen. 
Alleen al de acteerprestaties van cast verdienen een voldoende. Samen met de toffe dialogen, de humor en de Tarantino actie verdient deze film een dikke 8/8.5.

Alleen al de acteerprestaties van cast verdienen een voldoende. Samen met de toffe dialogen, de humor en de Tarantino actie verdient deze film een dikke 8/8.5.
[Voor 173% gewijzigd door Safaci op 19-01-2013 11:40]
"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)
Right. Iemand die niet gelijk op de banken gaat van deze film zal wel een "ik doe niet mee aan de mode" persoon zijn.m0nk schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:43:
Een 5 voor D Jango.. lijkt meer op een verkapte "ik stem lekker anti, want ik wil niet bij de grote horde horen die hem geweldig vind, en stiekem ben ik fan van MrVegeta". Alleen al de cast en de rollen die ze neerzetten verdienen in mijn ogen meer dan een 5..
Beetje te makkelijk en op het sneue af.
Mooie is ook dat ik van te voren al zo'n reactie verwacht had.Gefeliciteerd met deze twijfelachtige eer.
Ik ben een behoorlijke fan van films van Tarantino, maar dit vond ik gewoon niks. Enige punt van kritiek op mijn beoordeling zou kunnen zijn dat ik het behoorlijk afzet tegen/vergelijk met z'n andere films.
Maar zoals ik zei: lang, saai en (vooral!) rommelig. Inderdaad, het acteerwerk was prima: 5 punten daarvoor, want alleen met acteerwerk maak je een film niet.
Wat ik miste waren de doorgaans ijzersterke dialogen die je normaliter in Tarantino films vind. Die dialogen waren er wel, maar waren in geen enkel opzicht vernieuwend of beter dan in z'n andere films (zo vond ik de dialogen in Inglorious Basterds ronduit geweldig omdat het weliswaar een Tarantino dialoog was, maar wel met een heel vernieuwend tintje).
ga je dan ook even kritiek uiten op al die mensen die niet verder komen dan: typische Tarantino film! Een 8!? Of, nog ironischer, op je eigen uitgebreide recensie?Safaci schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:12:
[...]
Dat gevoel heb ik ook. En dat gevoel wordt alleen maar versterkt door zijn 12 woorden die zijn recensie moeten voorstellen.
Of hoeft dat niet omdat iedereen het zo'n geweldige film vind

[Voor 18% gewijzigd door YellowCube op 19-01-2013 11:24]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Misschien moet je gewoon beter lezen. Ik zeg toch dat ik er nog niet over uit ben.Safaci schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:12:
[...]
Dat gevoel heb ik ook. En dat gevoel wordt alleen maar versterkt door zijn 12 woorden die zijn recensie moeten voorstellen.
Ik had het ook niet over jou.MrVegeta schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:28:
Misschien moet je gewoon beter lezen. Ik zeg toch dat ik er nog niet over uit ben.

Ik geeft toe, mijn eigen mening kon uitgebreider, maar ik geef wel aan wat goed was.YellowCube schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:18:
ga je dan ook even kritiek uiten op al die mensen die niet verder komen dan: typische Tarantino film! Een 8!? Of, nog ironischer, op je eigen uitgebreide recensie?
Of hoeft dat niet omdat iedereen het zo'n geweldige film vind

[Voor 59% gewijzigd door Safaci op 19-01-2013 11:39]
Ooooooooooh.
vind je?Safaci schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:31:
[...]
Ik had het ook niet over jou.
[...]
Ik geeft toe, mijn eigen mening kon uitgebreider, maar ik geef wel aan wat goed was.
Het is een standaard <vul hier Uw Tarantino elementen in> recensie/mening.
Het maakt mij verder niet zoveel uit, maar een wel onderbouwde mening vind ik het niet.
dan kun je dat toch gewoon vragen i.p.v. van iemand direct weg te zetten als als een vermeend anti-omdat-de-rest-het-wel-goed-vind persoon?Maar goed, als iemand een andere mening heeft dan het overgrote deel van de tweakers hier dan wil ik graag weten waarom. Daar ben ik gewoon benieuwd naar.
Django wordt wel een beetje gehyped, maar alles onder de 7 vind ik dubieus.
Wat ook best een grappig moment was tijdens het Django bioscoopbezoek: voor mij zaten vier jongemannen die alle vier hun Real 3D brillen mee hadden en ze konden niet wachten om ze op te zetten. 

Inderdaad. Het is een op topniveau geproduceerde film, met A-acteurs. Dus het kan niet slecht zijn. Het geluid is goed, de beelden zijn mooi, er is niks "mis" mee. En dan gaat het nog om het script en de regie om de 10 te halen.Zoijar schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:52:
Django wordt wel een beetje gehyped, maar alles onder de 7 vind ik dubieus.
Maar ik vond hem dus niet erg goed. Dus een 7. Dat klopt dan 'precies'.
Heb hem gisteren gezien, en ik zou hem ook een 7 tot 7.5 geven. Eigenlijk vond ik de film erg boeiend/vermakelijk tot ze bij die Candie aankwamen, toen zakt hij mijns inziens nogal in.
Maar overall best wel een aardige film, met wat grappige dialogen (al is dat wel meer van hetzelfde als je zijn andere films gezien hebt), en uiteraard een totaal over-the-top einde. Maar niet een film die ik een tweede keer hoef te zien, wat ik bijvoorbeeld wel had bij inglorious basterds en kill bill.
Maar overall best wel een aardige film, met wat grappige dialogen (al is dat wel meer van hetzelfde als je zijn andere films gezien hebt), en uiteraard een totaal over-the-top einde. Maar niet een film die ik een tweede keer hoef te zien, wat ik bijvoorbeeld wel had bij inglorious basterds en kill bill.
Vond het middenstuk net een tikje te langdradig. Daar had wat meer tempo/actie in mogen zitten. Verder vond ik het een heerlijke film, en eigenlijk precies wat ik van een Tarantino verwacht. Als je daar niet van houd kan ik me voorstellen dat je wat minder score geeft 
8.5/10 voor mij

8.5/10 voor mij
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13 Snap de kritiek op het 'langdradig' zijn van deze film eigenlijk niet zo. Heb me de volledige tijd meer dan prima vermaakt, en als de rest van de films ook van dit niveau zijn, laat maar komen dan! Gisteravond gekeken in HFR3D, wat toch wel heel aardig was ![]() Leuke film, leuk verhaal (maar goed, dat wist ik al ![]() | |
Xbox
Even the dark has a silver lining
The Impossible (2012) | |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Plot: An account of a family caught, with tens of thousands of strangers, in the mayhem of one of the worst natural catastrophes of our time. Meh. Saai. En een tikje ongeloofwaardig. Zelfs als het wel daadwerkelijk zo is gebeurd -- dat weet ik niet -- dan nog is het niet geloofwaardig imho. Ze zeggen wel eens dat het werk van een schrijver moeilijker is dan het werk van god; wat daar mee bedoeld wordt is dat je moeilijk kan schrijven over een wonderbaarlijke een-op-de-miljoen-kans zelfs wanneer dat in het echt wel voor komt, omdat het niet geloofwaardig overkomt. Vandaar ook waarschijnlijk de titel. Maar zelfs als je je daar overheen kan zetten, dan nog vond ik de film simpelweg saai. Ik leefde ook niet echt mee met de karakters. Ja, heel erg zo'n ramp, en dat is chaos en ravage met een tekort aan alles. Dat weet ik eigenlijk wel... heb ik hier nu een nieuwe kijk op? Nee. Verder is de film wel mooi gemaakt. (oh, en die suspense-shots aan het begin van de zee zijn lachwekkend slecht... dat hadden ze beter achterwege kunnen laten. Ik verwachtte elk moment een killer haai...) | |
[Voor 3% gewijzigd door Zoijar op 19-01-2013 12:57]
Dank je, gelukkig kan me het werkelijk geen reet schelen dat ik deze eer van jou krijg..YellowCube schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:18:
[...]
Right. Iemand die niet gelijk op de banken gaat van deze film zal wel een "ik doe niet mee aan de mode" persoon zijn.
Beetje te makkelijk en op het sneue af.
Mooie is ook dat ik van te voren al zo'n reactie verwacht had.Gefeliciteerd met deze twijfelachtige eer.

Snap best wel dat iemand deze film wat minder kan vinden, iedereen heeft immers zijn of haar eigen smaak en mening. Maar een 5?! Ja dat lijkt idd meer op een anti "ik doe niet mee aan de hype, kijk mij eens alternatief zijn met mijn afwijkende mening" stem. Maar goed, verschillende mensen, verschillende meningen.. Als snap ik die van jou gewoonweg echt niet, ook niet door je latere argumentatie..

Hoezo is stiekem iemand fan van MrVegeta trouwens?
ik ben openlijk fan van je.MrVegeta schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:58:
Maar da's behalve vanwege je afwijkende mening ook vanwege het erotisch gehalte van jouw persoon.
Omdat jij Kubrick prefereert boven Bay.MrVegeta schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:58:
The Odd Life of Timothy Green (2012) | |
IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 105min. | MPAA: PG Plot: A childless couple bury a box in their backyard, containing all of their wishes for an infant. Soon, a child is born, though Timothy Green is not all that he appears. Het is een Disney productie, dus: - voorspelbaar; - voor de hele familie; - met gratis extra warm gevoel van binnen; Verteld als flashback, dus je weet al helemaal hoe het gaat aflopen. Maar toch! Ik vond 'm leuk, heb bijna twee uur lekker op de bank zitten kijken zonder de behoefte te hebben om de laptop te pakken en te gaan internetten of zo - da's voor mij de maatstaf om een film een voldoende of onvoldoende te geven. Het jongetje dat de hoofdrol speelde was niet irritant vervelend of zo; Jennifer Garner en Joel Edgerton speelden wat mij betreft een prima rol als stuntelende beginnende ouders. Je kan je afvragen of het begin wat onrealistisch was (wel erg weinig mensen die doorvroegen waar dat kind vandaan kwam), maar goed - laten we niet te moeilijk doen. Een zeven. Leuk vermaak, onderhoudend. | |
Een eer toch?MrVegeta schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:58:

Waarom moet dat stiekem dan!
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Ik ben een fan van zijn werk, en zijn meest recente films vind ik allemaal Briljant (Kill Bill, Death Proof, Basterds) Django past zeker in dat rijtje, maar komt net ietsje minder goed uit de verf dan zijn vorige meesterwerken, voornamelijk door een paar specifieke stukjes en bepaalde pacing (in laatste 20 min) Jamie Fox is geweldig als Django en je ziet hem goed veranderen van slaaf naar ultieme Revolverheld. De rest van de main cast stelen stuk voor stuk de show van elkaar en elke scene is raak. Waltz, Dicaprio, Sam Jackson, veel beter word het niet. De mindere stukje vind ik oa het "mutsen" stukje met Jonah Hill en het rommelige eind na de climax. (met oa Tarantino zelf) Alhoewel de allerlaaste scenes dan weer geweldig zijn.. Maargoed, dat is dus rommelig en doet een beetje afbreuk aan een voor de rest scene voor scene geweldig film.. dus maar ![]() | |
This space is occupied
Wat je zegt! Deel 1 was wel "leuk" maar hoe meer vervolgdelen des te baggerder het wordtlj_tree schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:11:
[...]
Helemaal mee eens! Alleen vond ik de vorige 3 delen nou ook niet echt heel spannend. Deeltje 1 was wel oke omdat het enigsinds vernieuwend was en de stukken "verborgen camera" redelijk geloofwaardig. De rest is gewoon diep triest! VLUG wissen! Eeuwig zonde van de schijfruimte:)

Life of Pi (2012) | |
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 127min. | MPAA: PG Tjeemig, dit is echt geen 8,3 waardig hoor! Waarschijnlijk de gezellige mensen die hoge punten hebben gegegeven op imdb. Na het horen van het verhaal van 'pissebak' ga je geloven. Yeah right. Leuke special effects maar daar blijft het ook bij! Absoluut niet waard om het in de bios te zien! | |
[Voor 1% gewijzigd door Brons op 20-01-2013 15:20]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik houd niet van curry, maar heb Life of Pi wel een hoog cijfer gegeven. Jammer dat je zo neerbuigend denkt te moeten doen over mensen die jouw mening niet delen.
Omdat je anders nog meer naast je schoenen gaat lopen?
Ik heb een trailer gezien en meer hoef ik niet te zien van die film, het ziet er allemaal zo nep uit, dat het genomineerd is voor 1 of meerdere Oscars snap ik totaal niet.Anakha schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 19:00:
Ik houd niet van curry, maar heb Life of Pi wel een hoog cijfer gegeven. Jammer dat je zo neerbuigend denkt te moeten doen over mensen die jouw mening niet delen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~[/html]
~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~[/html]