Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 26] Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 86.334 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.fordesigner.com/imguploads/Image/cjbc/zcool/png20080526/1211793313.png
Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?
Welkom in alweer het zesentwintigste deel van het GoT filmreview- en discussie-topic!

Heb je een film gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over een film? This is the place to be! ;)
Tips & 'regels'
Spoilers
Probeer geen spoilers vrij te geven! Ook niet als je denkt dat iets 'algemeen bekend' is. Bij sommige mensen kan dit niet het geval zijn, en de kans is groot dat je daarmee een stuk plezier in een film wegneemt
Probeer in je review dus enkel je mening neer te zetten, en niet uitbundig op het verhaal in te gaan. Mocht je vinden dat het toch belangrijk is om een gebeurtenis o.i.d. te vermelden doe dit dan tussen [spoiler] tags!
Houd dit echter wel binnen de perken, zodat het topic er niet als een CIA document uit komt te zien. Start desnoods een nieuw topic over de betreffende film :)

Inhoud van een review
Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p.

Opmaak van de review
Probeer bij het schrijven van een review in ieder geval een linkje naar de IMDb te plaatsen. Over het algemeen schrijft iedereen zijn review met behulp van de UBB Generator. Deze zoekt automatisch alle info en een mooie cover er bij, en zorgt er voor dat het topic goed overzichtelijk blijft

Wat kan ik hier kwijt?
Je kan hier uiteraard je mening over films kwijt, maar ook mini-series & documentaires worden geaccepteerd. Discussie(s) over TV-series graag ergens anders!
UBB Generator & de recensie database
UBB Generator
Het wordt op prijs gesteld dat je bij het schrijven van een review de UBB Generator gebruikt. Deze zoekt automatisch alle info bij een film, en zorgt er mede voor dat het topic er netjes en georganiseerd uit blijft zien.
Discussies & verbeteringen over deze tool kan je kwijt in Filmrecensie UBB Generator input/feedback/features/bugs. Mocht je daar geen toegang toe hebben mag je ook een DM sturen naar Wiethoofd.

De recensie database
Als je wil kan je ook je recensie achterlaten in de filmrecensie database. Zo kan hij later makkelijk door andere tweakers teruggevonden worden, ongeacht in welk deel of op welke pagina hij staat!
Veel kijkplezier! :Y)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bRj41cB9gOao86mYzC4AU8Kr/full.jpg
Op- en/of aanmerkingen kunnen uiteraard via DM gestuurd worden

[ Voor 5% gewijzigd door jmxd op 09-10-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06 16:34

Sharky

Skamn Dippy!

Chernobyl Diaries (2012)Chernobyl Diaries (2012)
IMDb: 5.2 | Genre: Horror | Runtime: 86min. | MPAA: R
Groepje jongelui krijgt een rondleiding in Pripyat en all hell breaks loose. Wat dat betreft tamelijk standaard maar de uitvoering is niet eens zo slecht. De film is best spannend (ben niet zo snel onder de indruk van spannende films doorsnee) en ondanks dat je eigenlijk niet eens zo heel veel ziet, heb je toch een poos lang een naar gevoel.
De film is wel wat voorspelbaar en het einde niet heel sterk maar ik heb me wel vermaakt. Het lage cijfer op imdb snap ik dan ook niet helemaal.
IMDb -- Chernobyl Diaries (2012)Wikipedia -- Chernobyl Diaries (2012)Bekijk trailer van Chernobyl Diaries (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Chernobyl Diaries (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Heb het al eens eerder gevraagd geloof ik, maar waarom verschilt het imdb-cijfer van het cijfer dat de ubb-generator er hier automatisch aan toevoegt?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Tsja, niet zoals de planning, maar: "De Verbouwing".
Ik wilde eigenlijk naar Ted gaan met mijn vriendin, maar we hadden toch iets te veel negatieve verhalen gehoord. Ik was binnen een half uur van mijn werk, gedoucht op de bios dus vond alles prima. Kom ik die zaal in. +/- 30 mensen, 4 mannen. Toen had ik het al....

De Verbouwing:
met o.a. Tjitske Reidinga & Peter Blok - Het verhaal gaat over de succesvolle plastisch chirurg Tessa (Tjitske Reidinga), die op het punt staat haar privékliniek te openen. Maar gelukkig is ze niet. Haar huwelijk dreigt op de klippen te lopen. Tegelijkertijd lijkt de verbouwing van hun huis een ramp te worden. Als Tessa zich vervolgens inlaat met een oude vriend (Peter Blok), lijkt er geen uitweg meer mogelijk.

Uiteindelijk: Redelijk leuk verhaal, nog niet eens zo slecht. Alleen als man zijnde kon ik mijn draai niet vinden in het verhaal, omdat je het vanuit een vrouw meemaakt.

IMDB.nl rating: 5,8

[ Voor 23% gewijzigd door RickvN op 05-10-2012 10:04 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Panic Button (2011)Panic Button (2011)
IMDb: 5.2 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 96min.
Bijna standaard-verhaaltje: enkele mensen worden ontvoerd en bij elkaar gezet (deze keer in een vliegtuig). Daarna moeten er opdrachten uit worden gevoerd om bepaalde moorden te voorkomen.

De film vond ik wel aardig, maar het einde heeft hem toch redelijk verknald. Had dat nou niet anders gekund !?
IMDb -- Panic Button (2011)Wikipedia -- Panic Button (2011)Bekijk trailer van Panic Button (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Panic Button (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ted (2012)Ted (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 106min. | MPAA: R
In plaats van een reeks scheetkussengrappen en schaamteloze innuendo's is er getracht het verhaal dat normaliter slechts als kapstok dient daadwerkelijk uit te diepen. Dat was niet echt geslaagd waardoor ik af en toe verveeld een verhaal zat te volgen dat ik helemaal niet wilde volgen. Verder waren de grappen vaak te flauw om echt leuk te zijn en regelmatig leuk genoeg om dat te compenseren. Net een voldoende dus :)
IMDb -- Ted (2012)Wikipedia -- Ted (2012)Bekijk trailer van Ted (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Ted (2012)

The Green Mile (1999)The Green Mile (1999)
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Fantasy, Mystery | Runtime: 189min. | MPAA: R
De film zit technisch goed in elkaar: acteerwerk, muziek, enz is allemaal helemaal goed. De karakters worden mooi uitgewerkt en het is goed dat de film daar de tijd voor neemt. Met drie uur leek hij helemaal niet lang. Wat ik wel erg jammer vond is dat het bij vlagen sentimenteel werd. Het beoogde effect wekte bij mij af en toe alleen maar afkeer op.

Al met al degelijke en onderhoudende film maar niet onvergetelijk.
IMDb -- The Green Mile (1999)Wikipedia -- The Green Mile (1999)Bekijk trailer van The Green Mile (1999) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Green Mile (1999)

V for Vendetta (2005)V for Vendetta (2005)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R
De film is af en toe wat prententieus maar als visueel spektakel echter is hij erg mooi en het dystopische gevoel bekroop me toch wel af en toe. De thema's zijn interessant, hoewel niet altijd goed uitgewerkt. Het houdt in ieder geval de aandacht erbij.

Portman is altijd +1 maar door haar gefaalde poging tot het spreken van RP gaat er toch weer een puntje vanaf. Weaving zet zonder ook maar een gezichtsuitdrukking een prachtige rol neer.
IMDb -- V for Vendetta (2005)Wikipedia -- V for Vendetta (2005)Bekijk trailer van V for Vendetta (2005) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over V for Vendetta (2005)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 18:23
kenneth schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:45:
Portman is altijd +1 maar door haar gefaalde poging tot het spreken van RP gaat er toch weer een puntje vanaf.
... ik kom er niet op - wat is "RP"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 07:28

Twhomp

Stayin' Alive

Wikipedia: Received Pronunciation

Een accent. Hoewel weinig mensen dat spreken. Je hebt in de UK een paar soorten ABN om het zo maar te zeggen.

Hoe Kenneth weet dat het op RP moest lijken in die film? Dunno. Misschien ging ze wel voor The Queen's English of de Oxford variant.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Captain America: The First Avenger (2011)Captain America: The First Avenger (2011)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min.
Plot: After being deemed unfit for military service, Steve Rogers volunteers for a top secret research project that turns him into Captain America, a superhero dedicated to defending USA ideals.
De film zat leuk in elkaar en het idee was leuk. Ik vond het begin wel sterk, maar eenmaal bezig zwakte dit af en werd het iets te "kinderachtig".
IMDb -- Captain America: The First Avenger (2011)Wikipedia -- Captain America: The First Avenger (2011)Bekijk trailer van Captain America: The First Avenger (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Captain America: The First Avenger (2011)

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Leuk topic! Alleen hebben m'n vriendin en ik zo'n Pathé-pas dus dan zou ik bijna elke week wel wat kunnen plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
D-e-n schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:41:
Leuk topic! Alleen hebben m'n vriendin en ik zo'n Pathé-pas dus dan zou ik bijna elke week wel wat kunnen plaatsen :)
Zit ook te denken om zo een pas te nemen, maar wordt het dan niet "te gewoon"? Nu gewoon 1x in de maand naar de bios als er een leuke film is. Maar dan ga je, om te gaan, of valt dat nog wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Twhomp schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:50:
Hoe Kenneth weet dat het op RP moest lijken in die film? Dunno. Misschien ging ze wel voor The Queen's English of de Oxford variant.
Queen's English is RP. En RP is wat standaard aangeleerd wordt, het Engels dat je op de Britse tv en radio hoort (vandaar ook: BBC English). Het was in ieder geval geen cockney ...

Hoe dan ook, Natalie Portman is Amerikaanse en wat voor Brits (om het zo maar te noemen) moest doorgaan was het iets te opvallend niet.
D-e-n schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:41:
Doen!
RickvN schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:49:
[...]

Zit ook te denken om zo een pas te nemen, maar wordt het dan niet "te gewoon"? Nu gewoon 1x in de maand naar de bios als er een leuke film is. Maar dan ga je, om te gaan, of valt dat nog wel mee?
Juist met zo'n kaart ga je vaker naar films die achteraf juweeltjes blijken te zijn. Ik heb nu 3,5 jaar zo'n pas en ik heb er geen maand spijt van gehad. Ik ga gemiddeld drie keer per maand: soms een paar maanden achter elkaar vier of vijf keer, dan een hele maand niet. Per saldo heb ik het er dubbel en dwars uit.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
kenneth schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:59:
[...]
Juist met zo'n kaart ga je vaker naar films die achteraf juweeltjes blijken te zijn. Ik heb nu 3,5 jaar zo'n pas en ik heb er geen maand spijt van gehad. Ik ga gemiddeld drie keer per maand: soms een paar maanden achter elkaar vier of vijf keer, dan een hele maand niet. Per saldo heb ik het er dubbel en dwars uit.
Daar heb je wel een punt. Als ik naar de bios ga, ben ik zo € 17 - € 20 euro kwijt voor 2 kaartjes. En die pathé pas kost € 19,-. Dus als je eigenlijk 2 maal per maand naar de bios gaat, dan heb je het er al uit (gesproken over prijzen van de lokale bios, niet pathé prijzen, daar ben ik niet echt bekend mee).
Daarnaast ga je inderdaad naar meer films, dus zullen er inderdaad nog wel eens leuke tussen zitten, waarvan je het niet zou verwachten.
Toch maar eens gaan overwegen inderdaad :)!

Ik hou er van om ook een beetje een collectie DVD's/BD's te sparen, dus sommige films wil ik bijv. niet naartoe, om zo weer in de winkel te kunnen kopen, bad habit (heb bijv. The Expendables 1 op DVD, dan zou ik graag de 2e ook thuis willen hebben...)

Mensen die hier ook nog wat series volgen? (Niet gesproken over de grote series waar al topics voor zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door RickvN op 05-10-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 12:00

amas

Law of Nature: Chaos

Okuribito (2008)Okuribito (2008)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Music | Runtime: 130min.
Plot: De film gaat over een Japanse man met een geldprobleem. Hij vind een baan bij een bedrijfje dat mensen op traditionele manier klaarmaakt voor de begrafenis.

Hele mooie filmhuis film. De muziek is ontzettend mooi en het is echt heerlijk om naar te kijken. Ik kan de film aan iedereen aanraden die niet zo van de blockbuster films is.
IMDb -- Okuribito (2008)Wikipedia -- Okuribito (2008)Bekijk trailer van Okuribito (2008) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Okuribito (2008)

Nog een film die ik zelf heel interessant vind:
Eve no jikan (2010)Eve no jikan (2010)
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Romance, Sci-Fi | Runtime: 106min.
Plot: Deze Japanse animatiefilm speelt zich af in de toekomst waar androids zij geïntegreerd in de samenleving. Deze androids hebben een indicator boven zich hangen om ze te kunnen onderscheiden van mensen. Eén café houdt zich echter niet aan deze regel en in dit café zijn mensen en androids dan ook niet te onderscheiden.

Mooie film om naar te kijken. Omdat het een anime is, geeft het net een ander beeld dan Amerikaanse films dit kunnen. Ook als je niet van animatie houdt kan ik je echt een keer aanraden om het te proberen.
IMDb -- Eve no jikan (2010)Wikipedia -- Eve no jikan (2010)Bekijk trailer van Eve no jikan (2010) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Eve no jikan (2010)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@RickvN
Na twee keer gaan heb je die pas er volgens mij al uit dus je hoeft niet eens zoveel te gaan. We proberen hem er overigens wel goed uit te hebben. Beiden zijn we niet van die stappers en dit vinden we gewoon leuk. Af en toe (op een regenachtige winterdag) doen we er lekker twee of zelfs drie achter elkaar maar als we het film kijken even beu zijn gaan we eens even een tijdje niet.

Ik denk dat ook de plaats waar je gaat meespeelt. Als je maar naar één kleine Pathe kunt is de keus wellicht beperkt maar als je bijvoorbeeld in Den Haag of A'dam gaat heb je ook meer keus, met name in de categorie filmhuis-films. Dat vind ik zelf wel belangrijk. De ene week gaan we naar Ted, de andere naar Ruby Sparks :)

Alleen het nu van die premium-pas zie ik niet. Die paar 3D-films die je daardoor gratis kunt kijken is de moeite niet.
[...]
Juist met zo'n kaart ga je vaker naar films die achteraf juweeltjes blijken te zijn.
Klopt. Je kunt eens een gokje nemen of gaat naar een film waar je zelf niet op zit te wachten maar je partner
wel. En afhankelijk van onze bui gaan we ook wel eens naar een melige comedy waarvan we achteraf denken: "je zal er maar voor moeten betalen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 08:47

qless

...vraag maar...

The Expendables 2 (2012)The Expendables 2 (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 103min.
Plot: Mr. Church reunites the Expendables for what should be an easy paycheck, but when one of their men is murdered on the job, their quest for revenge puts them deep in enemy territory and up against an unexpected threat.
Verwacht geen 100% kloppend verhaal, daar gaat het niet om. Stunts en schietwerk zijn top, en ook de referentie grapjes naar andere (klassiekers) zijn erg goed. Ook de Chuck Norris fact verteld door .. Chuck Norris is er goed
IMDb -- The Expendables 2 (2012)Wikipedia -- The Expendables 2 (2012)Bekijk trailer van The Expendables 2 (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Expendables 2 (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Hoe dan ook, Natalie Portman is Amerikaanse...
Je vergeet de helft ;)

Ze is Joods, geboren in Jeruzalem en heeft later toen ze naar Amerika gingen een tweede paspoortje aangevraagd.

Maar goed, noem mij, op de Indianen na, een "echte" Amerikaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
D-e-n schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:13:
@RickvN
Na twee keer gaan heb je die pas er volgens mij al uit dus je hoeft niet eens zoveel te gaan. We proberen hem er overigens wel goed uit te hebben. Beiden zijn we niet van die stappers en dit vinden we gewoon leuk. Af en toe (op een regenachtige winterdag) doen we er lekker twee of zelfs drie achter elkaar maar als we het film kijken even beu zijn gaan we eens even een tijdje niet.

Ik denk dat ook de plaats waar je gaat meespeelt. Als je maar naar één kleine Pathe kunt is de keus wellicht beperkt maar als je bijvoorbeeld in Den Haag of A'dam gaat heb je ook meer keus, met name in de categorie filmhuis-films. Dat vind ik zelf wel belangrijk. De ene week gaan we naar Ted, de andere naar Ruby Sparks :)

Alleen het nu van die premium-pas zie ik niet. Die paar 3D-films die je daardoor gratis kunt kijken is de moeite niet.

[...]

Klopt. Je kunt eens een gokje nemen of en gaat zelf naar een film waar je zelf niet op zit te wachten maar je partner
wel. En afhankelijk van onze bui gaan we ook wel eens naar een melige comedy waarvan we achteraf denken: "je zal er maar voor moeten betalen" :)
toon volledige bericht
Volkomen mee eens. Nu pak ik die films inderdaad niet, dan heb ik zo iets van "Tsja, weer € 20). En als het een vaste kostenpost is, wat is dan die € 40 met zijn twee per maand voor onbeperkt.
Ik zit dan in de buurt van Pathé Breda/Rotterdam en daar is volgens mij het aanbod ook prima! Er zijn ook gewoon meer films dan in die kleine bioscopen waar ik altijd heen ga!
En het aanbod is opzich altijd prima! Er zijn altijd wel een paar films per maand die je wilt zien, wat met de pas ook vooral het gemak zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
The Dark Knight Rises (2012)The Dark Knight Rises (2012)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 165min.
Toch heel anders dan verwacht, en heel anders dan The Dark Knight.

De rollen zijn goed gespeeld, ook het verhaal zit goed in elkaar met toch een aantal onverwachte wendingen in het plot. Natuurlijk kan niemand tippen aan Heath Ledgers rol als "The Joker" maar Tom Hardy doet het prima als Bane.

Voor de Batman fans onder ons zeker aan te raden om te gaan kijken.

Een 8 van mij
IMDb -- The Dark Knight Rises (2012)Wikipedia -- The Dark Knight Rises (2012)Bekijk trailer van The Dark Knight Rises (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Dark Knight Rises (2012)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Twhomp schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

Je vergeet de helft ;)

Ze is Joods, geboren in Jeruzalem en heeft later toen ze naar Amerika gingen een tweede paspoortje aangevraagd.
I know, ze heet ook eigenlijk Hershlag (sp?) ipv Portman maar aangezien die 4 peuterjaren me niet echt relevant leken voor haar accent heb ik het maar genegeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:13:
Ik ben dan wel troste bezitter van de Umlimited Gold pas. Ga dan ook regelmatig en met Eindhoven als vaste bioscoop pak ik ook iedere IMAX film mee. Haal het er zelfs aan de 15% meer korting bij de kassa al bijna uit :P.

Zelf kan ik hier heel veel posten, maar laat ik posts van de "Blockbusters" lekker aan de rest over. Ik post verder praktisch alleen als ik de film goed/heel goed vind. Verwacht van mij hier dus ook geen negatieve reviews. (zie het dus meer als aanbevelingen topic)

Laatste tijd een stel goeie films gezien waarvan er 2 nog in de bios moeten verschijnen (gezien bij Sneak Preview & Rodelopervoorstelling), dus hieronder even een stel korte reviews om mensen te prikkelen :P

Dredd 3D (2012)Dredd 3D (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 95min.
Tja hij krijgt een 7.7 na bijna 15k stemmen op IMDb. Voor een actiefilm is dat redelijk hoog en vandaar dat ik ook blij was om hem een 2-tal weken geleden te zien.

De film zelf is een keiharde en zeer bloederige actiefilm die soms deed denken aan The Raid. Echter dan wel in Hollywood stijl. Verder zitten er een paar prachtige slow-motions in die zeer ongebruikelijk zijn, maar wel vette scenes opleveren.
IMDb -- Dredd 3D (2012)Wikipedia -- Dredd 3D (2012)Bekijk trailer van Dredd 3D (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Dredd 3D (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

The Campaign (2012)The Campaign (2012)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 85min.
Plot: In order to gain influence over their North Carolina district, two CEOs seize an opportunity to oust long-term congressman Cam Brady by putting up a rival candidate. Their man: naive Marty Huggins, director of the local Tourism Center.
Geinige film met Galifianakis en Ferrell. Op flauwe en simpele humor is niet bespaard, maar de film zorgt wel voor een avondje entertainment.

Meer hoef ik niet te zeggen, want dat zullen andere binnenkort wel doen.
IMDb -- The Campaign (2012)Wikipedia -- The Campaign (2012)Bekijk trailer van The Campaign (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Campaign (2012)

En nog even wat meer onbekende films:

3 Idiots (2009)3 Idiots (2009)
IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 170min.
Plot: Two friends are searching for their long lost companion. They revisit their college days and recall the memories of their friend who inspired them to think differently, even as the rest of the world called them "idiots".
Op het eerste gezicht zal de film niet iedereens favoriet zijn. Het is een Bollywood (India) film die 170 minuten duurt. Echter hoe raar het ook klinkt de film verveeld voor geen enkel moment.

De film heeft wel wat weg van The Big Bang Theory. Het heeft echter niet alleen de geleerde humor, maar bevat ook een kritische kijk op het huidige leerstelsel alsmede een romance van formaat.

Zeker kijken als je eens 3 uur de tijd hebt.
IMDb -- 3 Idiots (2009)Wikipedia -- 3 Idiots (2009)Bekijk trailer van 3 Idiots (2009) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over 3 Idiots (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

Jik zin (2012)Jik zin (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Drama | Runtime: 122min.
Plot: International Security Affairs agent Jon is on a dangerous mission to escort a criminal scientist to another country...
Een film die ik bovengemiddeld waardeer, maar op IMDb niet echt erbovenuit schiet is Jik Zin, oftewel The Viral Factor.

De actie in deze film staat als een huis. De stukken ertussen hebben wat tijd nodig voor ze ook op gang komen. Ben je dus van het soort dat geniet van goede actie dan is deze film goed te bekijken.
IMDb -- Jik zin (2012)Zoek meer informatie over Jik zin (2012) op GoogleBekijk trailer van Jik zin (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Jik zin (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Chugyeogja (2008)Chugyeogja (2008)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 125min.
Plot: Joong-ho is a dirty detective turned pimp in financial trouble as several of his girls have recently disappeared without clearing their debts...
Wederom een review over een Koreaanse film. Het verhaal, waarvan de synopsis hierboven te lezen valt is boeiend. Het acteerwerk zoals vaker in Koreaanse films is in mijn ogen gewoon top. Geloofwaardig van zowel de volwassenen als de kinderen.

De film begint rustig met mooie character uitleg. Hij veranderd echter in een zeer donkere thriller welke Hollywood cliches ontwijkt. Het donkere gaat zelfs zover dat ik persoonlijk af en toe wilde wegkijken. (en dat doe ik vrijwel nooit)

Houd je van een goede donkere thriller, sla deze dan niet over!
IMDb -- Chugyeogja (2008)Wikipedia -- Chugyeogja (2008)Bekijk trailer van Chugyeogja (2008) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Chugyeogja (2008)

Chinjeolhan geumjassi (2005)Chinjeolhan geumjassi (2005)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 112min.
Plot: After thirteen and half years in prison for kidnapping and murdering the boy Park Won-mo, Geum-ja Lee is released and tries to fix her life...
Na het zien van de vorige film hierboven keek ik zoals gebruikelijk op IMDb naar de aanbevolen films. Als eerste stond deze film aangegeven en na het zien van het IMDb cijfer stond hij bovenaan mijn watchlist.

Waar Chugyeogja meer een actie thriller is, is deze film meer een drama thriller. Beide zijn echter films die niet bepaald geschikt zijn voor de jongere kijker.

Sympathy for Lady Vengeance, zoals deze film internationaal heet, gaat over een vrouw die na 13 jaar onterecht in de gevangenis heeft gezeten wraak gaat nemen op de persoon die ervoor zorgde dat ze daar zat. Het plot klinkt dus redelijk simpel. De uitwerking daarentegen is zeer abstract. Bovendien is er ruimte voor een duidelijke character development.

Halverwege de film lijkt het einde al inzicht. Echter houd het niet op wanneer ze haar tegenstander te pakken heeft. Wat er hierna gebeurd mag je zelf gaan zien, wanneer je de film gaat kijken.
IMDb -- Chinjeolhan geumjassi (2005)Wikipedia -- Chinjeolhan geumjassi (2005)Bekijk trailer van Chinjeolhan geumjassi (2005) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Chinjeolhan geumjassi (2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Hogader schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:44:

Sympathy for Lady Vengeance, zoals deze film internationaal heet, gaat over een vrouw die na 13 jaar onterecht in de gevangenis heeft gezeten wraak gaat nemen op de persoon die ervoor zorgde dat ze daar zat. Het plot klinkt dus redelijk simpel. De uitwerking daarentegen is zeer abstract. Bovendien is er ruimte voor een duidelijke character development.
Ben, dankzij jouw review, deze film nu ook aan het kijken. Ik zit op een derde. Wat een heerlijke film: mooi tempo, inderdaad heel abstract en prachtig gestileerd en het verhaal wordt per puzzelstukje verteld. Erg intrigerend :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183094

Vergeet deel 1 en 2 van deze wraak trilogie niet, echt de moeite waard :)

(Boksuneun naui geot (2002) aka "Sympathy for Mr. Vengeance" en Oldeuboi (2003) aka "Old Boy")

Chan-wook Park is trouwens bezig met een Hollywood versie van deel 1, oh, en Spike Lee gaat Old Boy nog een keer doen..

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 183094 op 05-10-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ik vond de stijl al zo overeenkomen en moest al een paar keer aan Old Boy denken. Grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Seven days in Utopia

Leuke film over een golver en keuzes in het leven, ik dacht eerst dat het een soortgelijk verhaal was als "Doc Hollywood", maar het gaat toch een andere kant op. Ook de eerste film die ik gezien heb waarbij internet echt iets toevoegd.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 05-10-2012 19:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 21:35
The Hunger Games (2012)The Hunger Games (2012)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 142min.
Ik heb de film ongeveer een uur nadat ik het boek uit had aangezet. En dat was in dit geval wellicht toch niet de beste setting. Het is bij boekverfilmingen altijd dat er zaken aangepast moeten worden die niet goed te vertalen zijn maar in deze film zijn er ook zaken bijverzonnen die niets opleveren.

Tegelijk bevat het boek ook een aantal gaten die in de film niet opgelost worden waardoor ik uiteindelijk een film gezien heb waarvan ik het boek aangeschaft heb toen ik de filmtrailer zag, en beide het niveau simpel vermaak niet echt kunnen ontstijgen.
IMDb -- The Hunger Games (2012)Wikipedia -- The Hunger Games (2012)Bekijk trailer van The Hunger Games (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Hunger Games (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Sharky schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:47:
Chernobyl Diaries (2012)[afbeelding]
IMDb: 5.2 | Genre: Horror | Runtime: 86min. | MPAA: R
Groepje jongelui krijgt een rondleiding in Pripyat en all hell breaks loose. Wat dat betreft tamelijk standaard maar de uitvoering is niet eens zo slecht. De film is best spannend (ben niet zo snel onder de indruk van spannende films doorsnee) en ondanks dat je eigenlijk niet eens zo heel veel ziet, heb je toch een poos lang een naar gevoel.
De film is wel wat voorspelbaar en het einde niet heel sterk maar ik heb me wel vermaakt. Het lage cijfer op imdb snap ik dan ook niet helemaal.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10

Heb het al eens eerder gevraagd geloof ik, maar waarom verschilt het imdb-cijfer van het cijfer dat de ubb-generator er hier automatisch aan toevoegt?
toon volledige bericht
spoiler:
Sorry maar ik vond dit echt een superslechte kutfilm.
Het enige dat leuk is is dat het echt in Pripiat is. Verder is er werkelijk niks dat een beetje anders is dan anders. Heel de tijd gegil en paniekerig gedoe en "het kwaad" is ook niks bijzonders. Kijk als ze nou zouden eindigen bij de wishmaker in de reactor dan zou het nog leuk zijn maar deze film laat kansen liggen. Niet de moeite waard.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 23:10
Men in Black 3 (2012)Men in Black 3 (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 106min.
Een combinatie van humor, actie en heel veel buitenaardse wezens maakt dat wij hier deze film zeer hebben kunnen waarderen. Net als voorgaande delen was het acteren sterk. Wel is door het tijdreizen het verhaal soms moeilijk te volgen... Je moet dus wel goed op blijven letten!
IMDb -- Men in Black 3 (2012)Wikipedia -- Men in Black 3 (2012)Bekijk trailer van Men in Black 3 (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Men in Black 3 (2012)

Dark Shadows (2012)Dark Shadows (2012)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 113min.
Een typische Johhny-Depp film... Humor gecombineerd met actie en ook regelmatig wat spanning (voor het hele gezin welteverstaan, verwacht geen extreme thriller). Ook hierin weer een hoop tijdrijzen en verwijzingen naar het verre verleden. Verder geen heel bijzonder verhaal, maar wel goed uitgewerkt en zeer goed geacteerd.
IMDb -- Dark Shadows (2012)Wikipedia -- Dark Shadows (2012)Bekijk trailer van Dark Shadows (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Dark Shadows (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 06-06 18:23
Prometheus (2012)Prometheus (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min.
Plot: A team of explorers discover a clue to the origins of mankind on Earth, leading them on a journey to the darkest corners of the universe. There, they must fight a terrifying battle to save the future of the human race.
Bah, teleurstellend. Ondanks dat ik - door reviews hier - al weinig verwachtingen had.

Bij mij ging het eigenlijk al heel in het begin van de film mis. Sci-fi is altijd afhankelijk van geloofwaardigheid: Star Wars is een groot verzinsel, maar wel met een geloofwaardige achtergrond en daarom acceptabel. Bij deze film ging dat bij mij mis:
spoiler:
een biljoen-dollar missie naar een nieuwe planeet sturen, en je stuurt zo'n zootje ongeregeld er naar toe? Voor dat geld wil je absoluut een stel professionals hebben, en niet een groepje ruzieende amateurs. Dit ging er bij mij ECHT niet in...

Verderop in de film werd het er niet beter op. Acties die onbegrijpelijk waren door de hoofdpersonen, of dat je denkt "heb je nou ECHT geen gezond verstand?!?". Ongeloofwaardig aan alle kanten.

Maar goed, het zag er mooi uit en zo. Een vijfje.
IMDb -- Prometheus (2012)Wikipedia -- Prometheus (2012)Bekijk trailer van Prometheus (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Prometheus (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Horrible Bosses (2011)Horrible Bosses (2011)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 98min.
Plot: Three friends conspire to murder their awful bosses when they realize they are standing in the way of their happiness.
Plot: 3 werknemers willen van hun verschrikkelijke baas af.

Gisteren deze film gekeken, vaak heb ik bij dit genre films het "net-niet-gevoel".
Bij deze film klopte alles (voor mij): leuke verhaallijn, leuke acteurs en een goede dosis humor in de film. Ik heb werkelijk in een scheur gelegen, met name dank aan Charles Peckham (Charlie Day), wat een geniale man/rol. Het was ook niet zo een voorspelbare film, dat je al wist wat er ging gebeuren. Niet dat ik voor de buis gekluisterd zat voor het verhaal, maar het boeide je zo wel meer.

Ik vind het echt een aanrader en heb een mooie avond gehad op de bank. Voor mensen die ook wel van humor-films houden, kan ik deze zeker aanraden.
IMDb -- Horrible Bosses (2011)Wikipedia -- Horrible Bosses (2011)Bekijk trailer van Horrible Bosses (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Horrible Bosses (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:15

Snuffel

Vroem!

Stolen (2012)Stolen (2012)
IMDb: 5.1 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 96min.
Plot: A former thief frantically searches for his missing daughter, who has been kidnapped and locked in the trunk of a taxi.
Compleet links laten liggen, ook al speelt Nicolas Cage de hoofdrol.
Het eerste kwartier lijkt het nog wel een aardige film, maar daarna...
IMDb -- Stolen (2012)Wikipedia -- Stolen (2012)Bekijk trailer van Stolen (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Stolen (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Snuffel schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:51:
Stolen (2012)[afbeelding]
IMDb: 5.1 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 96min.
Plot: A former thief frantically searches for his missing daughter, who has been kidnapped and locked in the trunk of a taxi.
Het eerste kwartier lijkt het nog wel een aardige film, maar daarna...
[afbeelding] 4 / 10
Ontzettende hapslikwegfilm inderdaad. Voor een halfbakken zondag nog wel te doen imo.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

Ted (2012)Ted (2012)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 106min.
Film doet een slakkengang en perst er in het het laatste kwartier een verhaaltje in, Wahlberg speelt niet goed, Mila is heet. Alle goeie grappen zitten in de trailer. Ted klinkt als Peter Griffin die Vince Vaughn probeert te imiteren
spoiler:
(met een vleugje Stewie tijdens de karaoke)

Family Guy, American Dad en zelfs Simpsons grappen werken niet irl.
spoiler:
Als John een scheet laat in het restaurant en die scheet komt bij de tafel zaken mannen...

Score is vooral door de CGI
IMDb -- Ted (2012)Wikipedia -- Ted (2012)Bekijk trailer van Ted (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Ted (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Snuffel schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:51:
Ik vind het wel bijzonder dat Nicolas Cage het toch voor mekaar weet te krijgen, na al die slechte, slechte films, dat men toch een hoge verwachting blijft hebben van hem.

Als ik zie dat Cage in een film speelt, ga ik er al vanuit dat het een slechte film is. Soms vallen de films mee (vaak zijn dat dan actiefilms waar overacten juist "gewenst" is, zoals Face/Off of Con Air) en dan is dat mooi meegenomen.

Hetzelfde effect heeft Ving Rhames ook: noem eens een film behalve Pulp Fiction die goed was met hem er in ;) En toch vind ik het leuk als hij in een film speelt :Y Ook al is het een soort "seal of disapproval" als Ving of Nicolas in een film speelt :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Over Chernobyl Diaries:
Dinictus208 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:35:
[...]
Sorry maar ik vond dit echt een superslechte kutfilm. Het enige dat leuk is is dat het echt in Pripiat is. (knip spoiler)
Sorry, maar als dat het enige leuke voor jou was, dan moet je ook dat worden afgenomen. De film is niet opgenomen in Pripyat. Het is wel redelijk handig gefilmd in andere verlaten Sovjet-stijl woonwijken (overigens buiten de voormalige Sovjet landen, zelfs de scenes in Kiev zijn niet in Kiev), gecombineerd met effecten dmv foto's e.d. Ik ben zelf in Pripyat geweest en was mede daarom nieuwsgierig hoe ze het gedaan hadden kwa setting. Niet eens zo slecht, maar not the real thing - verre van.

De makers van het spel "Stalker", die zijn wel overduidelijk echt in Pripyat geweest en hebben beelden daarvan gebruikt.

In Oekraine zelf zijn ze bezig met de (pre)productie van films die in Pripyat spelen, en dat voor de internationale markt met internationale (lees: USA/UK) acteurs.

[ Voor 8% gewijzigd door arsimo op 08-10-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Twhomp schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:16:
[...]

Ik vind het wel bijzonder dat Nicolas Cage het toch voor mekaar weet te krijgen, na al die slechte, slechte films, dat men toch een hoge verwachting blijft hebben van hem.

Als ik zie dat Cage in een film speelt, ga ik er al vanuit dat het een slechte film is. Soms vallen de films mee (vaak zijn dat dan actiefilms waar overacten juist "gewenst" is, zoals Face/Off of Con Air) en dan is dat mooi meegenomen.

Hetzelfde effect heeft Ving Rhames ook: noem eens een film behalve Pulp Fiction die goed was met hem er in ;) En toch vind ik het leuk als hij in een film speelt :Y Ook al is het een soort "seal of disapproval" als Ving of Nicolas in een film speelt :N
Cage is eigenlijk nooit echt een "goede" acteur geweest. Toch zijn de films waar hij in speelt altijd vermakelijk en zou je hem misschien wel voorzichtig in het lijstje Norris, Van Damme etc mogen zetten. Zelf zal ik nooit een film met Cage laten liggen, hoe slecht de reviews ook zijn.

Het is gewoon een baas. Ik dacht laast gelezen te hebben dat hij misschien een rol heeft in Expendables 3. En National Treasure 3, Kick Ass 2 komen er ook aan. Alle 3 nu al zin in!

(Ghost Rider 2 was trouwens wel echt :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 21:35
The Raid (2011)The Raid (2011)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101min.
Kon het niet laten nog maar een filmpje aan te zetten. Snoeiharde actie, niets meer en niets minder. Ik denk dat de gemiddelde geoefende vechtsporter een keer of 500 knock out zou gaan van alle klappen en trappen die 1 van de hoofdrolspelers krijgt, maar hij staat op en schopt de volgende 25 ook voor hun bakkes.

Ja, dit is wel even anderhalf uur zinloos vermaak.
IMDb -- The Raid (2011)Wikipedia -- The Raid (2011)Bekijk trailer van The Raid (2011) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Raid (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Twylight schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:43:
[...]
Cage is eigenlijk nooit echt een "goede" acteur geweest. Toch zijn de films waar hij in speelt altijd vermakelijk en zou je hem misschien wel voorzichtig in het lijstje Norris, Van Damme etc mogen zetten. Zelf zal ik nooit een film met Cage laten liggen, hoe slecht de reviews ook zijn.

Het is gewoon een baas. Ik dacht laast gelezen te hebben dat hij misschien een rol heeft in Expendables 3. En National Treasure 3, Kick Ass 2 komen er ook aan. Alle 3 nu al zin in!

(Ghost Rider 2 was trouwens wel echt :'))
Drive Angry was ook zo'n ontzettende buttfilm. Daar tegenover staan Lord of War, Kick ass, National treasure en Face/off. Vooral de eerste is echt een prima film.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

national treasure vind ik wel ok. maar ik vind cage geen goede acteur. echt argumenten heb ik niet, het komt zo gemaakt over op mij ,op de een of andere manier. misschien gewoon vanwege zn gezicht :+

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 08-10-2012 21:41 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

The Expendables 2 (2012)The Expendables 2 (2012)
Plot: Mr. Church reunites the Expendables for what should be an easy paycheck, but when one of their men is murdered on the job, their quest for revenge puts them deep in enemy territory and up against an unexpected threat.
Schieten, tieten, helikopters.

Of, in dit geval, schieten, schieten, watervliegtuig.

Zodra je deze film gaat kijken weet je 2 dingen: dit wordt niet serieus en de actiehelden gaan weer knallen.

Vooral het feit dat de filmmakers gewoon lol hebben gehad en lekker cheesy een schietfilm maken en vooral niet moeilijk doen, houdt het lekker luchtig. Plot? Who cares?! Logica? Who cares? (bijv. het feit dat iedereen continu net op tijd verschijnt 8)7). Bodycount? Who cares? Zo lang er maar veel explosies zijn :D

Gewoon goed, voor het genre wat het is :Y
Wat is het genre? Denk aan Commando, denk aan Rambo: alle badguys schieten mis, alle goodguys schieten raak en de motivatie is altijd lekker makkelijk: badguy killt één van jou en is niet lief voor [insert bleeding hart cause], dus hij en zijn 3 miljard handlangers moeten dood. En zo geschiedde.

Is het een goede film? Hell no. Is het een vermakelijke film als je met een bak popcorn op schoot en je hersens uit dom vermaak wil zien? Hell yes!

Heerlijk. Hier mogen ze mee door gaan d:)b
IMDb -- The Expendables 2 (2012)Wikipedia -- The Expendables 2 (2012)Bekijk trailer van The Expendables 2 (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Expendables 2 (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:44

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nicolas Cage > Gone In 60 Seconds! Na die film kan hij weinig fout doen bij mij.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 05-06 15:52
Nicolas Cage is geen briljante acteur, maar hij heeft absoluut zo zijn momenten.
Heb even zijn imdb lijstje bekeken... en moet eerlijk bekennen dat de meeste van zijn films die ik goed vind, toch echt van voor 2000 zijn :o
Leaving Las Vegas, The Rock, Con Air, Face/Off, 8MM, Gone in 60 Seconds.
Na 2000 is de enige film die ik echt goed vond idd Lord of War.
Drive Angry vond ik ook nog wel leuk, die film nam zichzelf ook niet te serieus.
Next vond ik ook best aardig, op het einde na dat ik echt kut vond.

voor de rest heb ik ze niet gezien, of niet goed genoeg om te onthouden.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Twhomp schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:40:
The Expendables 2 (2012)[afbeelding]

Zodra je deze film gaat kijken weet je 2 dingen: dit wordt niet serieus en de actiehelden gaan weer knallen.

Vooral het feit dat de filmmakers gewoon lol hebben gehad en lekker cheesy een schietfilm maken en vooral niet moeilijk doen, houdt het lekker luchtig. Plot? Who cares?! Logica? Who cares? (bijv. het feit dat iedereen continu net op tijd verschijnt 8)7). Bodycount? Who cares? Zo lang er maar veel explosies zijn :D

Wat is het genre? Denk aan Commando, denk aan Rambo: alle badguys schieten mis, alle goodguys schieten raak en de motivatie is altijd lekker makkelijk: badguy killt één van jou en is niet lief voor [insert bleeding hart cause], dus hij en zijn 3 miljard handlangers moeten dood. En zo geschiedde.

Is het een goede film? Hell no. Is het een vermakelijke film als je met een bak popcorn op schoot en je hersens uit dom vermaak wil zien? Hell yes!

[afbeelding] 8.5 / 10
toon volledige bericht
Helemaal mee eens :D
Verbaast me ook dat hij nog zo'n hoog imdb-cijfer krijgt. Daar snappen ze dit soort films nooit zo.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Twylight schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:43:
[...]
Cage is eigenlijk nooit echt een "goede" acteur geweest.
Dit is niet juist. Voordat Cage echt mainstream ging in actiefilms e.d. (en dat in het begin best goed deed, als een soort underdog zoals in The Rock bijvoorbeeld en ook Face/Off was goed) was hij een zeer geprezen acteur in de betere film, zeg maar de betere Hollywood film die tegen arthouse aanzat. Bekende voorbeelden zijn Raising Arizona (van Joel en Ethan Coen, geen onbekende kwaliteitfilmers), Moonstruck en Leaving Las Vegas. Voor die laatste won Cage zelfs een Oscar als beste acteur. Ook daarna heeft hij nog wel enkele keren echt goed acteerwerk laten zien, al wordt het steeds zeldzamer. Voorbeelden zijn City Of Angels, Bringing Out The Dead en Adaptation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:06

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Twhomp schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:40:
The Expendables 2 (2012)[afbeelding]

[afbeelding] 8.5 / 10
toon volledige bericht
Het beste was nog met dat stukje met 'the lonely wolf' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

arsimo schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:19:
Over Chernobyl Diaries:

[...]

Sorry, maar als dat het enige leuke voor jou was, dan moet je ook dat worden afgenomen. De film is niet opgenomen in Pripyat. Het is wel redelijk handig gefilmd in andere verlaten Sovjet-stijl woonwijken (overigens buiten de voormalige Sovjet landen, zelfs de scenes in Kiev zijn niet in Kiev), gecombineerd met effecten dmv foto's e.d. Ik ben zelf in Pripyat geweest en was mede daarom nieuwsgierig hoe ze het gedaan hadden kwa setting. Niet eens zo slecht, maar not the real thing - verre van.

De makers van het spel "Stalker", die zijn wel overduidelijk echt in Pripyat geweest en hebben beelden daarvan gebruikt.

In Oekraine zelf zijn ze bezig met de (pre)productie van films die in Pripyat spelen, en dat voor de internationale markt met internationale (lees: USA/UK) acteurs.
toon volledige bericht
Haha ik dacht al. Dat reuzenrad ziet er anders uit. Nou dan kan je film helemaal links laten liggen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Men in Black 3 (2012)Men in Black 3 (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 106min.
Plot: Agent J travels in time to MIB's early years in the 1960s, to stop an alien from assassinating his friend Agent K and changing history.
Precies wat ik er van had verwacht, min of meer standaard man in black verhaal met absurde aliens en een dun plot. Vermaak maar geen uitblinker. Meer dan een 7 kan ik er niet voor geven omdat de film echt op geen enkel punt verrassend is.
IMDb -- Men in Black 3 (2012)Wikipedia -- Men in Black 3 (2012)Bekijk trailer van Men in Black 3 (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Men in Black 3 (2012)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 05-06 15:52
Contraband (2012)Contraband (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min.
Plot: To protect his brother-in-law from a drug lord, a former smuggler heads to Panama to score millions of dollars in counterfeit bills.
Zoals hier al eerder gezegd is, doet de film behoorlijk denken aan Gone in 60 Seconds, maar dan in de smokkelwereld. En dat vind ik geen slecht uitgangspunt, want "60 seconds" was ook een goede film imo.

Mark Wahlberg gaat me steeds meer interesseren, heeft al aardig wat goede rollen gespeeld. Kate Beckinsale vond ik daarintegen niet echt overtuigen, maar dat zal vooral door het gebrek aan screentime komen. Daar hadden ze in deze film elke willekeurige knappe +/- 35 jarige actrice voor kunnen kiezen.

De film zelf vond ik lekker wegkijken, de snelheid houden ze er goed in.
Heb me alleen kapot ge-ergerd aan Andy. Als dat joch echt zo irritant bedoeld was, dan heeft die gozer goed geacteerd.

Geen oscar materiaal, wel een prima onderhoudende film voor een avondje vermaak.
IMDb -- Contraband (2012)Wikipedia -- Contraband (2012)Bekijk trailer van Contraband (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Contraband (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jongens, we kennen toch allemaal de Nicholas Cage Matrix wel toch?

Afbeeldingslocatie: http://mememachine.viralvideochart.com/storage/Nicolas%20Cage%20Chart.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1297248830956

Mogelijk niet helemaal up to date meer alleen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Briljant :)

Maar was 8mm zo slecht? Dat vond ik dan weer niet. Ik mis overigens die film met dat lot wat hij "weggeeft"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:16

superwashandje

grofheid alom

inderdaad, 8mm staat bij mij ook wel degelijk hoger, en ook de national treasure films staan bij mij wel net boven het midden :P wel een geinige matrix inderdaad die over het algemeen aardig klopt naar mijn idee :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

En Lord of War hoort ook véél hoger :P

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 10:20
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min.
Vond het verhaal maar matig, leuke effecten maar ook weer niet denderend.
IMDb -- Prometheus (2012)Wikipedia -- Prometheus (2012)Bekijk trailer van Prometheus (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Prometheus (2012)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Vond dus inderdaad Bad Lieutenant * Lord of War gewoon goede films van hem.
Soms is hij inderdaad gewoon te slecht, maarja. Zo zijn er wel meer acteurs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 21:57

Falcon10

Hit it i would !

ok, sorry, maar ik moet dit even roepen :

WHY THE F*CK STAAT THE ROCK NIET IN DE NICOLAS CAGE MATRIX !!!!!!????

Dank u :)

Ontopic :

Frits en Freddy (2010)Frits en Freddy (2010)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy
Plot: Frits and Freddy Frateur make their living as bible salesmen. When ringing the doorbell of Carlo Mus, who is under surveillance by secret service, both men are laughed at while closing the door.
Ehmmmm, tja, waar moet ik hier aan beginnen.
In Belgie was er veel heisa over de film toen ie uitkwam : briljant, fenomenaal, blablabla. Echter is bij mij de Belgische film eigenlijk op een paar na maar triestig ( Loft bv is dan weer inderdaad geniaal ).
Anyway, film gaat over een paar half mislukte boven die proberen geld te krijgen dmv de vrouw van een berucht witwasser te kidnappen, zonder te weten wie die man eigenlijk is.
Wat grappen en grollen, van typisch Belgisch niveau, maar niet voldoende om de film recht te houden.
Bijkomend het matige acteerwerk ( zonde, want Peter van den Begin is meestal geniaal ( bv Matroesjkas ofzo ) en mja, je weet dat je het geld uitgegeven aan de DVD beter had gebruikt voor een fles goedkope wodka van te kopen.
IMDb -- Frits en Freddy (2010)Wikipedia -- Frits en Freddy (2010)Bekijk trailer van Frits en Freddy (2010) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Frits en Freddy (2010)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Nu online
Falcon10 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:25:
ok, sorry, maar ik moet dit even roepen :

WHY THE F*CK STAAT THE ROCK NIET IN DE NICOLAS CAGE MATRIX !!!!!!????

Dank u :)

Ontopic :

Frits en Freddy (2010)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy
Plot: Frits and Freddy Frateur make their living as bible salesmen. When ringing the doorbell of Carlo Mus, who is under surveillance by secret service, both men are laughed at while closing the door.
Ehmmmm, tja, waar moet ik hier aan beginnen.
In Belgie was er veel heisa over de film toen ie uitkwam : briljant, fenomenaal, blablabla. Echter is bij mij de Belgische film eigenlijk op een paar na maar triestig ( Loft bv is dan weer inderdaad geniaal ).
Anyway, film gaat over een paar half mislukte boven die proberen geld te krijgen dmv de vrouw van een berucht witwasser te kidnappen, zonder te weten wie die man eigenlijk is.
Wat grappen en grollen, van typisch Belgisch niveau, maar niet voldoende om de film recht te houden.
Bijkomend het matige acteerwerk ( zonde, want Peter van den Begin is meestal geniaal ( bv Matroesjkas ofzo ) en mja, je weet dat je het geld uitgegeven aan de DVD beter had gebruikt voor een fles goedkope wodka van te kopen.
[afbeelding] 4 / 10
toon volledige bericht
Als je goed had gekeken zag je The Rock 2de van linksboven staan :>

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 105min.
Lekker Amerikaans, midden in het verkiezingen-tijdperk een film uitbrengen met daarin een van de grootste en beroemdste presidenten die de Verenigde Staten heeft gehad. Maar deze film is duidelijk anders, het gaat over een wreking door Abraham Lincoln ter ere van zijn moeder, die door een vampier is doodgebeten. Defuq? Ja, u leest het goed. Maar goed, deze onzin kun je nog wel slikken en je bent door de aardige combat-effecten wel weer een beetje warm gemaakt voor de film.... totdat je van de ene cliché in de andere stort. Verliefd. Ontmoeting oude vriend. Verraad. Meer liefde en happy ending.
Het acteurwerk is niet zeer boeiend, de hoofdpersoon is een voor mij onbekende man met baby-face die eerst de jonge en later de oude Abraham vertolkt.
De verwachtingen waren voorafgaand aan het verhaal misschien dan wel een beetje hoog. Je verwacht veel complotten, grote 'ondergrondse organisaties' en veel spannende scenes. Verwachtingen worden vaak niet waargemaakt, blijkt nog maar een keer.
IMDb -- Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)Wikipedia -- Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)Bekijk trailer van Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 15:59
Robot & Frank (2012)Robot & Frank (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 89min.
Kwam m tegen in de sneak preview, leuke film en totaal niet wat ik aan het begin verwachte. Veel humor maar zeker ook meerdere serieuze verhaal lagen. Echt een ontzettende aanrader.
IMDb -- Robot & Frank (2012)Zoek meer informatie over Robot & Frank (2012) op GoogleZoek trailer van Robot & Frank (2012) via GoogleSchrijf zelf een recensie over Robot & Frank (2012)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Goats (2012)Goats (2012)
IMDb: 5.3 | Genre: Comedy | Runtime: 94min.
Plot: As Ellis prepares to leave Tucson for his freshman year at an East Coast prep school, he also faces separating from his flaky, new age mother and the only real father he has ever known: Goat Man.
Kijkt wel aardig weg. :)
IMDb -- Goats (2012)Wikipedia -- Goats (2012)Bekijk trailer van Goats (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Goats (2012)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sharky schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 01:38:
[...]

Helemaal mee eens :D
Verbaast me ook dat hij nog zo'n hoog imdb-cijfer krijgt. Daar snappen ze dit soort films nooit zo.
8)7

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 03-06 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Aight! schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:26:
[...]

Het beste was nog met dat stukje met 'the lonely wolf' :P
Een van de beste dingen aan deze film was dat Chuck z'n internet status voor de volle 100% waar maakt.
Mijn vrouw snapte van de rol van Chuck helemaal niets...

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-10-2012 13:57 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:39
Iron Sky (2012)Iron Sky (2012)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 93min.
Heerlijke film, vooral vanwege de soms absurde en hillarische referenties naar andere films. Plot is niet bijster spannend, maar wel grappig uitgewerkt. Niet teveel van verwachten; verstand op nul en gewoon lekker genieten van alle grappen en grollen :)
IMDb -- Iron Sky (2012)Wikipedia -- Iron Sky (2012)Bekijk trailer van Iron Sky (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Iron Sky (2012)

Ik keek laatst eens op de Iron Sky wiki van de Götterdämmerung. Heerlijk wat ze daar allemaal eromheen verzonnen hebben:
The immense size and un-natural weight of the gigantic Götterdämmerung is so immense that it affects its surroundings, But worst of all even in its zero gravity stage, the Götterdämmerung will seek to the closes possible mass. This makes the whole vehicle unstable, due to the fact that its affected by huge masses like the sun or the moon. To prevent the vehicle from tipping over a huge gyro scope is fitted in the top of the Götterdämmerung to offset the imbalance coursed by gravity.

All the data needed to calculate the movement of the gyro is calculated by computers, but no computer the moon Nazis had was strong enough to overcome the complex task.

...

The end result was a 10 meter thick plate made out of depleted uranium, Titanium reinforced by pure carbon, 100.000.000 karat diamond, and metallic helium. All covered by osmium. After applying, the armor was put under pressure, by hitting it with lasers, reducing its thickness to 1meter and 28mm. In the end, the armor plate had a density of about 200.000 tons/cm3. The new material was named Element 228.
_/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Thedr op 11-10-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Thedr schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:55:
Iron Sky (2012)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 93min.
Heerlijke film, vooral vanwege de soms absurde en hillarische referenties naar andere films. Plot is niet bijster spannend, maar wel grappig uitgewerkt. Niet teveel van verwachten; verstand op nul en gewoon lekker genieten van alle grappen en grollen :)
[afbeelding] 8 / 10
GÖTTERDÄMMERUNG MUSS FLIEGEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 15:08
Savages (2012)Savages (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 131min.
Plot: Pot growers Ben and Chon face off against the Mexican drug cartel who kidnapped their shared girlfriend.
Gaap. Slecht geacteerd en spanningsboog niet aanwezig. Duurt maar en duurt maar. Ook een zaal nog nooit zo horen zuchten toen de film toch nog niet afgelopen bleek maar er nog een stukje kwam.
IMDb -- Savages (2012)Wikipedia -- Savages (2012)Bekijk trailer van Savages (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Savages (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Armada. schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:46:
Savages (2012)[afbeelding]
IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 131min.
Plot: Pot growers Ben and Chon face off against the Mexican drug cartel who kidnapped their shared girlfriend.
Gaap. Slecht geacteerd en spanningsboog niet aanwezig. Duurt maar en duurt maar. Ook een zaal nog nooit zo horen zuchten toen de film toch nog niet afgelopen bleek maar er nog een stukje kwam.
[afbeelding] 4 / 10
Hm, ga er morgen heen.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

Een van de beste dingen aan deze film was dat Chuck z'n internet status voor de volle 100% waar maakt.
Mijn vrouw snapte van de rol van Chuck helemaal niets...
Door één vrij slechte Chuck Norris grap te maken?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 21:57

Falcon10

Hit it i would !

Timocos schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:28:
[...]

Als je goed had gekeken zag je The Rock 2de van linksboven staan :>
* Falcon10 kruipt beschamend in een hoekje weg !

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MrVegeta schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:18:

Door één vrij slechte Chuck Norris grap te maken?
Chuck Norris

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hij verteld één Chuck Norris grap, en dan ook nog vrij slecht. Waarom je linkt naar meer Chuck Norris grappen weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MrVegeta schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:46:
[...]

Hij verteld één Chuck Norris grap, en dan ook nog vrij slecht. Waarom je linkt naar meer Chuck Norris grappen weet ik niet...
Ik gaf aan dat ik de rol van Chuck Norris in de film geweldig vond in het licht van zijn status op het internet. Uit jouw reactie maak ik op dat je die mening niet deelt. Ik geef met de link een voorbeeld van de status van CN.

Voorbeeld uit de film:
spoiler:
Als ze in het Russische trainings-stadje belaagd worden door een klein leger en een tank en CN in luttele seconden en met een salvo 20 man omlegt en de tank opblaast.

Dat soort dingen kan alleen CN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Offscreen. Ik weet de status van Chuck Norris natuurlijk wel, maar hij was 2 keer in beeld. Een keer nadat hij ofscreen shit had opgeblazen en een keer dat die met 2 uzi's rondloopt. Niet echt indrukwekkend, helemaal niet als je erbij was wanner Chuck internetfamous werd.

Grappig zou zijn geweest als Stalone iets had gezegd over de vuistbaard.

Sowieso was alles in die film geforceerd en niet spannend. De enige leuke grap was dat Lundgren voor lul werd gezet als slimme kerel (terwijl die dat wel aardig is geloof ik).

[ Voor 114% gewijzigd door MrVegeta op 11-10-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het leuke aan de film is mijns inziens juist dat veel vooroordelen, statussen uit de films uit het verleden en opmerkelijke uitspraken aan de orde zijn gekomen. Voorbeelden:

(als dit met spoiler tags moet, graag een seintje)

- Booker -> Good guys wear black
- Schwarzenegger: I'm back -> Terminator
- Statham: Yippie ka yee -> Die Hard
- CN: was bitten by a king cobra. After five days of excruciating pain, the cobra died...
- De neger tegen Arnie: blabla, your ass is terminated -> Terminator
- Er was nog een referral naar Rambo

Verder de algehele setting: bad guys schieten nooit raak en good guys hoeven niet te mikken om iedere kogel tussen de ogen te planten. Net als de films uit de periode 1980 - 1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ach ja, die films vond ik vroeger toen ik 12 was al simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

MrVegeta schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:22:
Interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Is het waar dat jij films op fast forward kijkt dankzij jouw superieure verwerkingsvermogen? En dat de scripts die je naar Hollywood stuurt worden afgekeurd wegens te slim en te grappig?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

... tja... ik vond die films vroeger - ik was toen ook kind - wel leuk. Maar gelukkig is smaak een persoonlijk iets, ik zal je er niet om veroordelen. Tipje: probeer de volgende keer te reageren zonder een minachtende boventoon ;)

Edit: tenzij je een fictieve geboortedatum in je profiel hebt staan, zijn de films uit de hoogtij dagen van de meeste acteurs in Expendables 2 uit de tijd dat je nog niet kon lezen...

[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-10-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Daarom kon ik die films nog wel zien toen ik 10 a 12 was. Weet je, op video.

Ach, natuurlijk mag iedereen het leuk vinden maar ik vind het een belediging voor alle goede actiefilms om te zeggen dat de Expandables dat ook is. Het enige interessante aan die film is dat beroemde lui cameo's in hebben.

Ik heb laatst weer even Shutter Island gekeken. Goeie film, zitten een aantal mooie shots in. En het zet je wat aan het denken over wat gebeurd. Er wordt ook prima in geacteerd en ik was tot het einde benieuwd wat er precies aan de hand was.

Beetje het tegenovergestelde van de Expandables dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je hebt de films dus jaren nadat ze uitgebracht zijn gezien. In een tijd dat het al bijna oude films waren en in ieder geval in een tijd waarin de ontwikkelingen op film gebied in volle gang waren en films, qua setup en opbouw, al fors veranderd waren. Dan kan ik begrijpen dat de betreffende films niet in je straatje pasten.

Ik denk dat je Expendables ook niet moet bekijken met het doel een vernieuwende film die bol staat van plots en wijzigingen daarvan te verwachten. Je krijgt bij deze film juist wat je ervan verwachten kan: een ode aan de (vergane?) glorie van de inmiddels veelal gepensioneerde acteurs.
Vergelijk het met de Kill Bill reeks. Ik vind het fantastische films, terwijl een ander zich wellicht stoort aan de overdaad aan te rood bloed en onmogelijke gevechten.

[ Voor 26% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-10-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

AllSeeyinEye schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:37:
Je hebt de films dus jaren nadat ze uitgebracht zijn gezien. In een tijd dat het al bijna oude films waren en in ieder geval in een tijd waarin de ontwikkelingen op film gebied in volle gang waren en films, qua setup en opbouw, al fors veranderd waren. Dan kan ik begrijpen dat de betreffende films niet in je straatje pasten.
Ik denk dat niet dat ik toen al zo bezig was met die dingen toen ik 12 was.

Je kan prima een goede actiefilm maken met oude acteurs. RED is daar een goed voorbeeld van, dat was een leuke vermakelijke film. Expandables grootste probleem is dat het zichzelf vrij serieus neemt, althans dat vind ik en de acteurs niet goed gebruikt. Ja en natuurlijk verschillen smaken, maar blijkbaar is mijn smaak dan gewoon beter dan die van jouw.

/obvioustroll.jpg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

MrVegeta schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:42:
Expandables grootste probleem is dat het zichzelf vrij serieus neemt, althans dat vind ik.
Om toch maar te happen: vind je dat echt? Ik vraag het je serieus: Vind jij echt, met overtuiging, dat je met ja kan antwoorden op de vraag "Neemt The Expendables zichzelf serieus?"?

Ik kan dat namelijk niet geloven dat jij dat vindt. Want The Expendables-franchise neemt zichzelf ab-so-luut niet serieus. Heb je al die oneliners of meta-grappen niet gehoord?

Of anders gezegd: noem dan eens een film die, volgens jou, zichzelf niet serieus neemt. Ben benieuwd waar de lat dan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MrVegeta schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:42:
[...]

Ja en natuurlijk verschillen smaken, maar blijkbaar is mijn smaak dan gewoon beter dan die van jouw.

/obvioustroll.jpg ;)
Gelukkig is mijn Nederlands dan weer beter dan dat van jou :+

offtopic:
Post 3.333 8)

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 11-10-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Nicolas Cage speelde toch ook mee in Ghost Rider en die was toch ook wel goed.

Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 93min. | MPAA: PG
Plot: Alex, Marty, Gloria and Melman are still fighting to get home to their beloved Big Apple. Their journey takes them through Europe where they find the perfect cover: a traveling circus, which they reinvent - Madagascar style.
Na het avontuur in de 2, willen ze nu terug naar de USA maar hoe is een andere vraag.

Zoals we gewoon zijn met de groep, beleven ze deze keer een spannend avontuur door de EU, iets met een trein en dieren.

Veel gegierd en gelachen daar hou ik van, geen enkele keer doorgespoeld maar af en toe terug gespoeld om de grap nog eens te horen en nog harder te lachen.

spoiler:
♪ Ra-da-da da-da-da-da-da-da, circus!
♪ Da-da da-da-da-da-da-da, Afro!
♪ Circus Afro, Circus Afro!
Polka dot, polka dot, polka dot, Afro!
IMDb -- Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)Wikipedia -- Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)Bekijk trailer van Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Madagascar 3: Europe's Most Wanted (2012)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

Heeft iemand Dredd al gezien? Ik ga er morgen heen. De reviewers die ik vrij serieus nemen zijn allemaal vrij positief.

[ Voor 34% gewijzigd door argro op 12-10-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nope, heb ik nog niet gezien. Staat wel hoog op m'n lijst.

Nope, heb ik nog niet gezien. Staat wel hoog op m'n lijst.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 12:24

Slapstick

Me, myself or I

Ik ben bezig met de imdb top 250 te kijken. Alles van 1990 tot nu. Eens kijken of ik de tijd ook nog vind om de films te reviewen.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 20:07
De laatste ice age gezien. Die oer eekhoorn met zn reuze eikeltje blijft het goed doen :D

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 14:42
(jarig!)
Slapstick schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:18:
Ik ben bezig met de imdb top 250 te kijken. Alles van 1990 tot nu. Eens kijken of ik de tijd ook nog vind om de films te reviewen.
Jammer, er zitten juist hele goede films uit eerdere jaren tussen, zeker in de top 100. Waarom beperk je je toch de jaren 90 en later?

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:47

Koppensneller

winterrrrrr

IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min.
Laten we maar beginnen met de pluspunten: visueel erg sterk en ik verheugde me op een prequel van Alien.

De minpunten: het schieten van de film in 3D kon de eendimensionale karakters niet verhullen. Deze 'wetenschappers' zijn van het type 'act first, think later' en niet veel slimmer dan de gemiddelde tiener in Scream.

spoiler:
- Het apparaatje zeg dat de lucht goed is, helm af! Waarom zou ik me drukmaken over besmetting?
- Twee jaar op reis naar buitenaards leven, maar we willen meteen weg als we een alienhoofd zien.
- Landen op een planeet, en wat toevallig, daar is precies hetgeen waar we naar op zoek zijn.
- Enzovoort

Major plotholes, slecht acteerwerk, onlogische keuzes van de karakters, onverklaarde elementen, mij kon het allemaal niet zo bekoren. Omdat het tweede uur qua actie nog wel aan te zien is en het visueel wel plezant is, toch een 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Twhomp schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:47:
[...]

Om toch maar te happen: vind je dat echt? Ik vraag het je serieus: Vind jij echt, met overtuiging, dat je met ja kan antwoorden op de vraag "Neemt The Expendables zichzelf serieus?"?

Ik kan dat namelijk niet geloven dat jij dat vindt. Want The Expendables-franchise neemt zichzelf ab-so-luut niet serieus. Heb je al die oneliners of meta-grappen niet gehoord?

Of anders gezegd: noem dan eens een film die, volgens jou, zichzelf niet serieus neemt. Ben benieuwd waar de lat dan ligt.
Tropic Thunder niet een goed voorbeeld?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Twhomp schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:47:
[...]

De toon van the Expandables is vrij serieus. Al vond ik dat in deel 1 wat minder dan in deel 2. In deel is er dat stukje tussen Stalone en Rourke dat ze praten over hun gevoelens en wat ze hadden gedaan in Servië (een vrouw die zelfmoord pleegde oid). In deel 2 is de toon nog serieuzer door het vermoorden van iemand van het team, het redden van een klein Russisch dorp en het stoppen van de 3e wereld oorlog. Dat de film zichzelf niet serieus neemt begrijp ik wel natuurlijk maar daarom vind ik het zo conflicteren met hoe de beelden zijn opgenomen (hoop donkere, grijze, kleurloze beelden) en wat aan de hand is.

Maar ja, het grootste probleem met Expandables is natuurlijk dat het (imo) saaie en gewoon slechte actiefilms zijn. De choreography is slecht, veel actie is offscreen en de meeste actiehelden krijgen te weinig screentime.

Een goed voorbeeld van een actiefilm die zichzelf niet zo serieus neemt maar wel een goede actiefilm is? Ik zou zeggen de Die Hard reeks. Goed gemaakte leuke actiefilms. RED vond ik ook een aardige leuke actiefilm met een wat aparte cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 16:20
Je moet het in perspectief zien. Expandables is een actiefilm met de diepgang van een A4-tje. Prima vermaak, maar mijn vrouw hoeft het niet te zien. Als ik een actiefilm met een verhaal wil zien, heb je bijvoorbeel Ronin of Heat. En weinig verhaal heb je Bad Boys, Transporter etc. Prima toch?

Expandables is niet ontstaan uit het idee dat ze de beste actiefilm allertijden willen maken. Het is volgens mij een stukje heimwee van "oude" mannen die nog een lekkere knalfilm willen maken. Blijkbaar is er publiek voor, anders was er geen deel 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

MrVegeta schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:59:
[...]
Dat de film zichzelf niet serieus neemt begrijp ik wel natuurlijk maar daarom vind ik het zo conflicteren met hoe de beelden zijn opgenomen (hoop donkere, grijze, kleurloze beelden) en wat aan de hand is.
Daar heb je dan wel weer een punt. Ik vond de film ook veel te bloederig en er vielen teveel "echte, zielige doden". Het had wat "A-team-eriger" gemogen :+
loeberce schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:44:
Het is volgens mij een stukje heimwee van "oude" mannen die nog een lekkere knalfilm willen maken. Blijkbaar is er publiek voor, anders was er geen deel 2....
Precies, zo kijk ik er ook naar. Niet om het als "je bent te jong / je snapt het niet"-argument te gebruiken, maar als je je film-golden-age eind jaren 80 begin jaren 90 had, dan is dit gewoon een heerlijk feest van herkenning. En ik vind dat zo leuk, dat ik de film alle fouten vergeef. Het zijn gewoon mijn oude jeugdvrienden die weer lekker fout aan het knallen zijn. Eigenlijk vind ik dat Crews, Statham en Li niks te zoeken hebben in de film. Ik wil Arnie, Stallone, Dolph, Norris en JCVD.

Ik kan niet wachten op nummer 3, wie er dan allemaal mee doen. Ik wil Dudikoff en Lambert ook mee zien doen :Y En Seagal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

->
To increase the size, volume, quantity, or scope of; enlarge
Versus:
Expendables
->
Not worth salvaging or reusing
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Ik zie al helemaal een film voor me waarin je dikke mannen nog dikker ziet worden :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191343

30 minutes or less en The Sitter.

Hele leuke toffe films als je je verstand even op 0 wilt zetten en lekker wilt lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Er zijn gewoon geen echte actiehelden meer tegenwoordig. Op Statham na dan, maar die doet ook veel niet-actiefilms erbij helaas. Dus is een film waarin al die oude actiehelden zitten per definitie goed. En beter dan de crap die nu uitkomt waarin types als Shia LaBeouf of Adrian Brody de hoofdrol krijgen in een actiefilm. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Vorig weekend hebben we een aantal films op het PAC-festival gezien:

The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 103min.
Plot: An introvert freshman is taken under the wings of two seniors who welcome him to the real world.
Ten eerste: van de soundtrack van de film (spelend begin jaren 90) werd ik in ieder geval al blij. De film zelf was prima: mooi verhaal, mooi uitgangspunt en goed geacteerd. Ook leuk om "Kevin" uit de film We need to talk about Kevin in een hele andere, veel uitbundigere, rol te zien. Het is wel typisch zo'n film waarvan je pas een half jaar of jaar later kunt bepalen of het een "klassieker" was of "gewoon een goede film"
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012)Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012)Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Jagten (2012)Jagten (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 115min.
Plot: A kindergarten teacher is falsely accused of child abuse.
Het onderwerp (een man die wordt beschuldigd van kindermisbruik) is natuurlijk sowieso heftig maar de film heeft me echt gegrepen, mede door de andere invalshoek die gekozen is. Ik hoorde mensen in de bioscoop suggereren dat sommige reacties in de film wat overtrokken waren maar dat vond ik echt niet.
Typisch zo'n niet Engelstalige film die je normaal niet zo snel zou zijn maar waarvan je achteraf blij bent dat je hem hebt gezien.
IMDb -- Jagten (2012)Wikipedia -- Jagten (2012)Bekijk trailer van Jagten (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Jagten (2012)

Trouble with the Curve (2012)Trouble with the Curve (2012)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 111min.
Plot: An ailing baseball scout in his twilight years takes his daughter along for one last recruiting trip.
Dit was de "verrassingsfilm". Van te voren had ik natuurlijk al wat rondgesnuffeld op de site van Pathé om te kijken welke film het zou zijn maar deze was ik niet tegengekomen dus het was echt een verrassing.

En ik heb me prima vermaakt. Clint is natuurlijk prima op zijn plaats als die ouwe ouderwetse mopperkont en hoewel het verhaal niet al te verrassend is heb ik de hele film geboeid gekeken.
IMDb -- Trouble with the Curve (2012)Wikipedia -- Trouble with the Curve (2012)Bekijk trailer van Trouble with the Curve (2012) op YouTubeSchrijf zelf een recensie over Trouble with the Curve (2012)
Twhomp schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:15:
[...]
Precies, zo kijk ik er ook naar. Niet om het als "je bent te jong / je snapt het niet"-argument te gebruiken, maar als je je film-golden-age eind jaren 80 begin jaren 90 had, dan is dit gewoon een heerlijk feest van herkenning.
Maar wordt het voor een aantal acteurs op een bepaald moment ook niet een beetje treurig? Zo'n Stallone: hou oud is die nu? Hoeveel botox moet er nog in om hem geloofwaardig te laten lijken? Ik krijg bij hem een beetje hetzelfde gevoel als bij de Simple Minds: die vond ik destijds geweldig maar die hoef ik nu echt niet meer te zien.

Gaius schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:31:

Op Statham na dan, maar die doet ook veel niet-actiefilms erbij helaas.
Het is toch juist leuk als een acteur meerdere genres doet? Het lijkt me ook goed voor je carrière.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 12-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
MrVegeta schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:53:
http://bit.ly/QUpj2U

Heeft iemand Dredd al gezien? Ik ga er morgen heen. De reviewers die ik vrij serieus nemen zijn allemaal vrij positief.
Zie eerste pagina van dit topic waar ik mijn review heb geplaatst.
D-e-n schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:37:
Vorig weekend hebben we een aantal films op het PAC-festival gezien:

The Perks of Being a Wallflower (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 103min.
Plot: An introvert freshman is taken under the wings of two seniors who welcome him to the real world.
Ten eerste: van de soundtrack van de film (spelend begin jaren 90) werd ik in ieder geval al blij. De film zelf was prima: mooi verhaal, mooi uitgangspunt en goed geacteerd. Ook leuk om "Kevin" uit de film We need to talk about Kevin in een hele andere, veel uitbundigere, rol te zien. Het is wel typisch zo'n film waarvan je pas een half jaar of jaar later kunt bepalen of het een "klassieker" was of "gewoon een goede film"
[afbeelding] 7.5 / 10
Zelf ook naar het PAC festival geweest en bovenstaande film was mijn favoriet. De soundtrack die je al aanhaalt deed me af en toe denken aan Drive en verder klopte gewoon alles aan de film in mijn ogen. Zeker een van de grote aanraders van 2012.
Jagten (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 115min.
Plot: A kindergarten teacher is falsely accused of child abuse.
Het onderwerp (een man die wordt beschuldigd van kindermisbruik) is natuurlijk sowieso heftig maar de film heeft me echt gegrepen, mede door de andere invalshoek die gekozen is. Ik hoorde mensen in de bioscoop suggereren dat sommige reacties in de film wat overtrokken waren maar dat vond ik echt niet.
Typisch zo'n niet Engelstalige film die je normaal niet zo snel zou zijn maar waarvan je achteraf blij bent dat je hem hebt gezien.
[afbeelding] 8 / 10
Dit was idd een zware film en doordat wij als kijker precies wisten wat er wel echt gebeurd was, werd het nog akeliger om sommige dingen te zien.
Trouble with the Curve (2012)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Drama | Runtime: 111min.
Plot: An ailing baseball scout in his twilight years takes his daughter along for one last recruiting trip.
Dit was de "verrassingsfilm". Van te voren had ik natuurlijk al wat rondgesnuffeld op de site van Pathé om te kijken welke film het zou zijn maar deze was ik niet tegengekomen dus het was echt een verrassing.

En ik heb me prima vermaakt. Clint is natuurlijk prima op zijn plaats als die ouwe ouderwetse mopperkont en hoewel het verhaal niet al te verrassend is heb ik de hele film geboeid gekeken.
[afbeelding] 7 / 10
Ik werd ook compleet verrast door de filmkeuze en zodra Clint Eastwood en Amy Adams zag wist ik al dat ik de film leuk ging vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:37:

Het is toch juist leuk als een acteur meerdere genres doet? Het lijkt me ook goed voor je carrière.
Als je er de kwaliteiten voor hebt zal het best goed zijn voor je carrière. Ik twijfel of Statham die heeft. Hij zal best meer range hebben dan Steven Seagal, maar het is niet bepaald een Tom Hanks natuurlijk. Daarbij moet je ook een beetje uitkijken, de carrières van acteurs als Vin Diesel en Dwayne Johnson hebben volgens mij niet veel voordeel gehad van hun uitstapjes naar komedie. :+

Ik zie toch het liefste acteurs in een genre waarin ze goed zijn. En vice versa natuurlijk. Predators met Adrian Brody is jammer van de poging, maar Predators met iemand als Statham in de hoofdrol had al een stuk leuker geweest. Hell, ze hadden alleen maar de rollen van Brody en Trejo hoeven om te draaien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:36

FeaR

In GoT we trust

MrVegeta schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:52:
Ben benieuwd wat je er van vindt. Ik ga morgenavond. Vooral het minpunt van te veel bloed doet en actie uit de Metro doen me deze film willen zien. Al heb ik gisteren nog IMDB: Planet Terror (2007) gezien, en verwacht niet meer blood and gore in Dredd om eerlijk te zijn.

Iemand al eens in Pathé Tilburg geweest met die Club Seats?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goed, net dus terug van Dredd en Savages. Beide leuke films waarvan ik Dredd de vermakelijkere film vind. Dredd is een goede film omdat het weet wat het wil zijn. Er wordt geen tijd verspild aan background over de karakters en Dredd blijft een mystery wat best goed werkt. De film heeft best wat momenten waar wat gelachen kan worden "Choke on this" en de actie, ach.

Dredd, kleine 8.

Savages vond ik ook best aardig. Snap het kritiek op het acteerwerk niet zo goed. Del Toro doet het toch heel aardig en helpt de rest wel aardig. Het love triangle vond ik niet echt goed uitgewerkt. Er is nooit een conflict tussen de 2 jongens en dat kan wel maar ze hadden het wel iets kunnen uitdiepen.

Savages een kleine 7.

En net heb ik Drive weer even gekeken met mijn vriendin. Die vond hem niet zoveel aan (had ik wel enigzins verwacht) maar ik vond hem nog steeds awesome. Na 4 keer is het nog steeds een geweldige film!

Overigens heeft Dredd niet teveel bloed en actie. Als je naar een film gaat als Dredd weet je dat je dat gaat krijgen...

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 13-10-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 12:24

Slapstick

Me, myself or I

truegrit schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:30:
[...]

Jammer, er zitten juist hele goede films uit eerdere jaren tussen, zeker in de top 100. Waarom beperk je je toch de jaren 90 en later?
Omdat ik mij erger aan de grafische kwaliteit van oudere films. Ik moest ergens een grens stellen en voor mijn gevoel is jaren 90 een redelijk goede grens.

Nu heb ik hier geen bron en geen exacte datum, maar volgens mij is ergens begin jaren 90 een nieuwe techniek voor hogere kwaliteit filmen gekomen

:TweakBlog:

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de UBB-generator, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.

Je kunt daarnaast ook een review achterlaten op de: Filmrecensiedatabase van Bergie.