Sorry hoor, maar als je o.a. 12 Angry Men (1957) overslaat, dan mis je echt wat!
[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 13-10-2012 11:27 ]
Sowieso schrijf je zo!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 13-10-2012 11:27 ]
Sowieso schrijf je zo!
Cleanskin (2012) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 108min. Een film die gaat over een extremistische moslim die anderen aanspoort tot extremistische daden/aanslagen. Er volgt een kat-en-muisspel tussen de Britse (binnenlandse) veiligheidsdiensten en deze groep terroristen. Naar grote waarschijnlijkheid gebaseerd op Abu Hamza, welke inmiddels is uitgeleverd aan de VS. Heb me stierlijk verveeld tijdens de film: weinig spanning, tergend sloom verhaal, en áls er dan actie is, is het aan het begin van de film volledig ''verknald'' en volgt er niets gelijkwaardigs in de film. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Safe (2012) | ![]() |
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R Film met Jason Statham in de hoofdrol, welke in een conflict beland tussen de Chinese maffia en de Russische maffia in New York, vanwege een Chinees meisje dat de code weet van een kluis. Best een leuke film op zich, maar NIET van het niveau als The Transporter delen/Blitz/The Mechanic zoals we van Jason Statham gewend zijn. | |
Man on Fire (2004) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 146min. Nog eens bekeken in 1080P origineel blu-ray formaat. Zeker ook een 2e keer kijken de moeite waard in 1080P, en blijf hem top vinden. Vreemd dat de film mij verder raakt, want heb zelf geen eens kinderen | |
The Avengers (2012) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Action | Runtime: 143min. Redelijke superhero film, maar ik kan er niet helemaal inkomen waarom de hype eromheen was. Ik werd eerlijkgezegd blijer van een los deel van ieder van de superhero's, zoals Iron Man. Dit gemixte thema was op zich wel vermakelijk en grappig. | |
[ Voor 47% gewijzigd door Jorn1986 op 13-10-2012 12:00 ]
En films als The Godfather en Once upon a time in the west. Ach, hij doet het zichzelf aan.nadroJ schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:26:
Sorry hoor, maar als je o.a. 12 Angry Men (1957) overslaat, dan mis je echt wat!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Top! En Sean ConneryTwhomp schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:15:
[...]
Ik kan niet wachten op nummer 3, wie er dan allemaal mee doen. Ik wil Dudikoff en Lambert ook mee zien doenEn Seagal!!!
[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 13-10-2012 14:48 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Bollywood++Hogader schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:44:
[...]
En nog even wat meer onbekende films:
Op het eerste gezicht zal de film niet iedereens favoriet zijn. Het is een Bollywood (India) film die 170 minuten duurt. Echter hoe raar het ook klinkt de film verveeld voor geen enkel moment.
[...]
Scarlett Johansson is een strak zwart pakje is voor mij genoegJorn1986 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:54:Redelijke superhero film, maar ik kan er niet helemaal inkomen waarom de hype eromheen was.
My "stoort" dat helemaal niet, een film is in eerste plaats het verhaal. Ik vind juist dat moderne films teveel nadruk op uiterlijk leggen, en het verhaal/spanningsboog/enz vergeten.Slapstick schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:47:
[...]
Omdat ik mij erger aan de grafische kwaliteit van oudere films. Ik moest ergens een grens stellen en voor mijn gevoel is jaren 90 een redelijk goede grens.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Die heb ik al wel gezienkenneth schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:04:
[...]
En films als The Godfather en Once upon a time in the west. Ach, hij doet het zichzelf aan.
Hodejegerne (Headhunters) (2011) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R Plot: An accomplished headhunter risks everything to obtain a valuable painting owned by a former mercenary. Toevallig tegengekomen, hele goede film! Verhaal zit goed in elkaar, en blijft spannend tot de laatste minuut. Elk detail in de film doet er toe, je moet er dus wel je koppie bij houden. Plot zit ook goed in elkaar, de puzzel is compleet. Een van de betere films die ik gezien heb recentelijk, aanrader! | |
Dredd 3D (2012) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 95min. Plot: In a violent, futuristic city where the police have the authority to act as judge, jury and executioner, a cop teams with a trainee to take down a gang that deals the reality-altering drug, SLO-MO. Met toch wel redelijk verwachtingen ging ik naar deze film. Vooral omdat hij op IMDb redelijk scoort en de minpunten (veel blood en gore) die kranten als De Spits en Metro de film gaven spraken me juist aan. Dredd 3D is een beetje een mix van IMDB: Judge Dredd (1995) meets IMDB: Serbuan maut (2011) qua setting. Wellicht lijkt het zelfs wel te veel op die laatste film. Verder was het het standaard verhaal dat op veel punten nogal wat laat liggen. Leuk zo'n rookie die in de toekomst kan kijken, maar alleen wel jammer dat ze het net niet doet/kan als het nodig is. De scènes in slow-motion waren wel zeer mooi uitgewerkt en met name de combinatie met 3D op die momenten waren zeer netjes. Volgens mij was dit weer een geval met (veel) te hoge verwachtingen naar de film gaan en de overeenkomsten met The Raid niet uit het hoofd kunnen zetten. Leuk vermaak, maar meer ook niet. | |
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Anoniem: 16328
Oldeuboi (2003) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120min. Plot: After being kidnapped and imprisoned for 15 years, Oh Dae-Su is released, only to find that he must find his captor in 5 days. Het is een film met een nogal ziek verhaal maar het is een film die je helemaal wilt uitkijken omdat je gewoon wilt weten hoe het afloopt. Origineel, goed camerawerk en ook acteerwerk vond ik prima. Zeker een aanrader. Soms kan het wel wat vermoeiend zijn omdat je constant bezig bent met het lezen van de ondertitels. | |
The Expendables 2 (2012) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 103min. Plot: Mr. Church reunites the Expendables for what should be an easy paycheck, but when one of their men is murdered on the job, their quest for revenge puts them deep in enemy territory and up against an unexpected threat. Kijkt lekker weg. Shoot them up film met genoeg grappige momenten en mooie effecten. | |
Ouwehoeren (2011) | |
IMDb: 6.9 | Genre: Documentary, Biography | Runtime: 80min. Plot: A documentary on Louise and Martine Fokkens, 69-year-old twin sisters who have worked as prostitutes in the red-light district in Amsterdam for over 40 years. Leuke documentaire over 2 oudere vrouwen waarvan er 1 nog prostituee is. Geeft een kleine kijk in hun leven. Had eerder al het boek gelezen. Dat gaat uiteraard veel verder in op bepaalde zaken. Dat is naast de docu een aanrader. | |
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
The Green Hornet (2011) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13 Plot: Following the death of his father, Britt Reid, heir to his father's large company, teams up with his late dad's assistant Kato to become a masked crime fighting team. Na zo'n beetje elke superhero film te hebben gezien, toch deze nu ook maar gekeken. Ik vraag me nu alleen af of deze film moet zijn zoals Parker Spiderman wordt of Kent Superman, want in dat geval is het een zwaar tegenvallende film. Britt/Rogen wordt echt dom neergezet en er zit een stortvloed van domme clichés in verwerkt. Enige pluspuntje vond ik dan nog Kato, leuke moves, leuke auto gadgets, maar verder een erg magere superhero film. | |
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 95min. Goeie actiefilm en een waardige Dredd film die de vieze smaak van het Stallone vehikel wegspoelt. Kudos voor Karl Urban en Lena Headey die niet te beroerd zijn om een rol te spelen met nul komma nul glamour. Dredd zit de hele film achter zijn helm zoals het hoort en in elk shot van Ma-Ma zie je heel prominent dat enorme litteken en de super vuile blik van haar. Er wordt weinig tijd verspild met het geven van diepte aan de karakters die ze in een film als deze helemaal niet nodig hebben. Ook was de rol van Anderson als de rookie op de eerste patrouille verfrissend. Anderson kan heel goed voor zichzelf zorgen en gebruikt haar psi krachten op elk moment dat het nut kan hebben zonder dat Dredd haar daar om hoeft te vragen. Hopelijk zal mijn bioscoopkaartje helpen de film het succes te maken dat het verdient. | |
And to think they once said that computers would take away jobs.
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 103min. Plot: Mr. Church reunites the Expendables for what should be an easy paycheck, but when one of their men is murdered on the job, their quest for revenge puts them deep in enemy territory and up against an unexpected threat. Gisteravond gekeken, geweldig, wat een film. verstand op nul en kijken maar. De oude knarren knallen er vrolijk op los en nemen elkaar tussen de actie door nog even op de hak. Heb bijna de hele film in een deuk gelegen, schitterend. Leukste moment in de film was voor mij toch wel de intrede van Chuck Norris. Kom maar op met deel 3 Mijn eindcijfer is overigens meer vanwege de nostalgische waarde. Als hedendaagse actiefilm zou ik em een 7 geven, maar ivm de heerlijke herinnering aan de jaren 80/90 actiefilms, krijgt ie een 8. | |
Voor ik doodga (2012) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Drama | Runtime: 103min. Plot: A girl dying of leukemia compiles a list of things she'd like to do before passing away. Topping the list is her desire to lose her virginity. Zojuist gekeken in de bios. Wat een ontzettend goede film, alleen het einde vonden we slecht gekozen. Hele film is vrij realistisch, vooral ook de manier waarop de mensen om haar heen reageren. Ze doen niet precies wat er van ze verwacht wordt, maar raken in paniek of klappen dicht. Zoals je in het echte leven ook zou reageren op zo'n situatie. Zodra ik de bios uit kwam, wilde ik eigenlijk direct nog een keer. En dat voor een drama. Deze gaat absoluut in mijn collectie, zodra de dvd/blu-ray beschikbaar komt. | |
WALL·E (2008) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Adventure, Family, Romance, Sci-Fi | Runtime: 98min. Vorig weekend Wall-E weer gezien (voor de zoveelste keer) en ik kan niet anders zeggen dat dit de beste (animatie-)film is die ik ooit gezien heb. Het verhaal, de personages en hun interacties, de sfeer, alles klopt. Het is dat ik niet meer dan 10 sterren kan geven, anders had deze film ze gekregen. | |
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Het idee van de film is aardig, maar de uitwerking des te slechter.Dinictus208 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:35:
[...]
spoiler:Sorry maar ik vond dit echt een superslechte kutfilm.
Het enige dat leuk is is dat het echt in Pripiat is. Verder is er werkelijk niks dat een beetje anders is dan anders. Heel de tijd gegil en paniekerig gedoe en "het kwaad" is ook niks bijzonders. Kijk als ze nou zouden eindigen bij de wishmaker in de reactor dan zou het nog leuk zijn maar deze film laat kansen liggen. Niet de moeite waard.
Excision (2012) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Horror | Runtime: 81min. | MPAA: Not Rated Plot: A disturbed and delusional high school student with aspirations of a career in medicine goes to extremes to earn the approval of her controlling mother. Gaat over een familie waarvan 1 dochter ze niet allemaal op een rij heeft. Andere dochter heeft problemen met haar longen, de moeder houd enkel van de dochter met longproblemen en de vader is niets meer dan een badsloef. Verder over de film: what the fucking fuck?! | |
The Tall Man (2012) | ![]() |
IMDb: 6.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R Plot: When her child goes missing, a mother looks to unravel the legend of the Tall Man, an entity who allegedly abducts children. Er verdwijnen elke keer kinderen uit een dorp die op uitsterven bedreigd is. Wie kidnapped deze kinderen? Mooie twist in het midden van de film, op dat moment weet je niet meer wie of wat te geloven tot op het einde. Ik weet nog altijd niet of ik het een happy einde vind of niet. | |
[ Voor 34% gewijzigd door Jellabie op 15-10-2012 23:33 ]
De Nederbelg !
The World Is Not Enough (1999) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 128min. Typische James Bond actiefilm, meer hoef ik er niet over te zeggen. | |
🠕 This side up
Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: R Lekker belachelijk op alle fronten Er mocht wat meer afwisseling inzitten maar voor de rest een prima popcornfilm. Als je de titel van de film weet, dan weet je het plot ook dus daar ga ik niet over uitwijden. SFX zijn redelijk maar de helft van de tijd denk je wel 'greenscreen!!' en 'digital grading!!'. | |
This too shall pass
Klopt zijn recente films zijn niet echt goed, maar dan raad ik je toch aan IMDB: Adaptation. (2002) eens te kijken. Top film met hem.Twhomp schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:16:
[...]
Ik vind het wel bijzonder dat Nicolas Cage het toch voor mekaar weet te krijgen, na al die slechte, slechte films, dat men toch een hoge verwachting blijft hebben van hem.
Als ik zie dat Cage in een film speelt, ga ik er al vanuit dat het een slechte film is. Soms vallen de films mee (vaak zijn dat dan actiefilms waar overacten juist "gewenst" is, zoals Face/Off of Con Air) en dan is dat mooi meegenomen.
Hetzelfde effect heeft Ving Rhames ook: noem eens een film behalve Pulp Fiction die goed was met hem er inEn toch vind ik het leuk als hij in een film speelt
Ook al is het een soort "seal of disapproval" als Ving of Nicolas in een film speelt
https://opensea.io/seaart
Waarom schrijf je dan een "review"? Enkel om te laten weten dat je het een 8 waard vindtKoenvh schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:41:
The World Is Not Enough (1999) [afbeelding] IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 128min. Typische James Bond actiefilm, meer hoef ik er niet over te zeggen.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Sunshine (2007) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107min. Plot: A team of astronauts are sent to re-ignite the dying sun 50 years into the future. Beetje een vreemde film vond ik. Het eerste gedeelte was imo erg goed tot het moment dat er ineens een bemanningslid opduikt van de vorige expeditie wat een soort monster geworden is. Vanaf dat punt verandert de film in een soort standaard horror verhaal. Had de film niet nodig vond ik De sfx zijn subliem en ook de muziek is voortreffelijk. Toch een dikke 7. | |
Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (1981) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 115min. Plot: Archeologist and adventurer Indiana Jones is hired by the US government to find the Ark of the Covenant before the Nazis. Gisteren weer eens gekeken en wat blijft het toch een goeie film zeg! Ok, de sfx zijn wat verouderd met name in de finale, maar wat geeft dat? Dit is gewoon de perfecte avonturenfilm, vol met humor en een legendarische soundtrack, misschien wel de beste van de 4, al twijfel ik of The Last Crusade niet nog een tikkeltje beter is. | |
[ Voor 36% gewijzigd door Sargan op 16-10-2012 08:44 ]
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Sin nombre (2009) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Adventure, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 96min. Plot: Honduran teenager Sayra reunites with her father, an opportunity for her to potentially realize her dream of a life in the U.S... Ik was aangenaam verrast door deze film, wellicht omdat ik ook toevallig de week ervoor een docu heb gezien over MS13. Mooi voor degene die iets anders wil zien dan standaard Hollywood geweld | |
*Zijn Is Wezen Zoals Het In Wezen Bedoeld Is Om Te Zijn Zoals Het Is... Toch?!?*
IMDb: 8.4 | Genre: Action | Runtime: 143min. Gister dan eindelijk deze film eens een keer gezien. Veel over gehoord, positief en negatief maar nu kan ik eindelijk zelf een oordeel geven. Ik heb het kijken lang uitgesteld omdat ik niet wist of dat superhelden gedoe me wel kon boeien. Ik vond het wel een prima film, lekker veel actie, mooi gemaakt. Alleen vond ik die flauw grappen van Iron Man op een gegeven moment wel erg overdreven worden. Toch heeft de film me wel geboeid want ik had niet door dat ik al 2uur zat te kijken, in totaal duurt de film 2uur en 20 minuten. Het is mij alleen nog steeds niet duidelijk wat nou die Natasha voor superhelden kracht heeft? Heb ik ergens iets gemist? Je moet van dit genre houden, veel actie, superhelden met onwerkelijke krachten en een snufje sci-fi. | |
>> Signature?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
This too shall pass
Ja en nee. Hij kan iets wat een normaal mens niet kan, dus dat vind ik toch wel een superkracht. Nou ja: supermens, geen superkrachtSharky schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:47:
En die boogschutterdude heeft ook geen superkrachten. Toch?
[ Voor 3% gewijzigd door Twhomp op 16-10-2012 18:17 ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
fixedTwhomp schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:15:
[...]
Ja en nee. Hij kan iets wat een normaal mens niet kan, dus dat vind ik toch wel een superkracht. Nou ja: supermens, geen superkracht![]()
Even op een rijtje:
Superkrachten:
• Captain America: Door injectiespulletje supermens geworden. Soort mini-Hulk die wel aanspreekbaar blijft. Heeft geinig schild en minder geinig pak
• Hulk: Door stralingspulletje supermens++ geworden. Kan heel goed slaan. Praat geinig.
• Thor & Loki: À la Superman (ook van andere planeet) hebben deze twee gratis extra sterke krachten vanwege afkomst. Loki heeft geinige vriendjes. Thor heeft geinige hamer.
• Nick Fury: afgeleide serum van wat Captain America ook heeft.
Supermensen:
• Iron Man: Heeft lekker veel geld om lekker veel techniek, wapens en lekker veel lekkers te scoren. Waaronder geinig rood-geel metalen pakje.
• Black Widow: Heeft lekker veel skills. En een geinig leren pakje.
• Hawkeye: Schiet lekker veel raak. En heeft een geinig... euhm... duimselectording.
Mensen:
• Maria Hill: Is lekker.
• Nick Fury: Is stoer.
• Dr. Erik Selvig: Is slim.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Really? Dat wist ik niet.
Ligt er een beetje aan welke universe je volgt, maar hij heeft de formule niet zelf hij heeft hem toegediend gekregen, en had het uiteindelijk niet meer nodig.Twhomp schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:22:
[...]
Really? Dat wist ik niet.
Had die kale éénoog niet even een extra spuitje aan Agent Phil kunnen geven dan?
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
>> Signature?
Sympathy for Mr. Vengeance (2002) | ![]() |
IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 129min. Plot: A recently laid off factory worker kidnaps his former boss' daughter, hoping to use the ransom money to pay for his sister's kidney transplant. Ik vond het een teleurstelling omdat ik eerder de veel betere Old Boy film heb gekeken uit de Vengeance trilogie. De speelduur van de film is lang maar je zit vaak naar niets te kijken. Ik moet zeggen dat Koreaanse films meestal 2 uur duren en deze film dus ook. Alleen deze film had wat mij betreft prima in anderhalf uur gepast. Uiteindelijk komt het verhaal wel lekker opgang met de nodige actie momenten. Eigenlijk verdient de film omdat deze mij minder heeft vermaakt een nog lager cijfer, maar vergeleken met Hollywood films is het vernieuwend genoeg en de scenes in het laatste deel van de film maken redelijk wat goed. | |
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 17-10-2012 15:12 ]
Taxidermia (2006) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Horror | Runtime: 91min. Surrealistische horror/comedy/drama over het leven van 3 generaties mannen uit een Hongaarse familie. Visueel zowel grandioos als verontrustend, het is een pikzwarte horror satire die maar moeilijk te plaatsen is en die een kruising is tussen The Fountain, Eraserhead, Delicatessen en nog wel 10 andere films. Gewoon voor gaan zitten, over je heen laten komen en uiteindelijk tijdens de aftiteling denkt van; Huh?!, en dan nog even glazig voor je uitkijken. | |
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Looper (2012) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 118min. Gisteren gezien in de bioscoop, en ik vond het een heerlijke film. het is niet echt een actiefilm, de film was echt rustiger dan ik dacht, het verhaal is echt heel goed, maar helaas is de film wel erg chaotisch, ik kan het niet echt precies uitleggen zonder flinke spoilers, maar het voelt niet als 1 verhaal. voor zover ik weet zitten er weinig plotholes in, en was de film beter dan ik had verwacht. mocht je van films als Inception houden, is deze film absoluut een aanrader! | |
Ik moest tijdens de film heel erg denken aan Serbuan Maut (The Raid Redemption). Het scenario kwam eigenlijk heel erg overeen, het is alleen in een andere tijd..niet heel origineel dus. Het einde klopte ook niet helemaal.IJzerlijm schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:31:
Dredd 3D (2012) [afbeelding] IMDb: 7.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 95min. Goeie actiefilm en een waardige Dredd film die de vieze smaak van het Stallone vehikel wegspoelt. Kudos voor Karl Urban en Lena Headey die niet te beroerd zijn om een rol te spelen met nul komma nul glamour. Dredd zit de hele film achter zijn helm zoals het hoort en in elk shot van Ma-Ma zie je heel prominent dat enorme litteken en de super vuile blik van haar. Er wordt weinig tijd verspild met het geven van diepte aan de karakters die ze in een film als deze helemaal niet nodig hebben.
Ook was de rol van Anderson als de rookie op de eerste patrouille verfrissend. Anderson kan heel goed voor zichzelf zorgen en gebruikt haar psi krachten op elk moment dat het nut kan hebben zonder dat Dredd haar daar om hoeft te vragen.
Hopelijk zal mijn bioscoopkaartje helpen de film het succes te maken dat het verdient.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
http://www.pathe.nl/film/16435/loopernatasdiamon schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:22:
Looper (2012) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 118min. Gisteren gezien in de bioscoop, en ik vond het een heerlijke film.
het is niet echt een actiefilm, de film was echt rustiger dan ik dacht, het verhaal is echt heel goed, maar helaas is de film wel erg chaotisch, ik kan het niet echt precies uitleggen zonder flinke spoilers, maar het voelt niet als 1 verhaal.
voor zover ik weet zitten er weinig plotholes in, en was de film beter dan ik had verwacht.
mocht je van films als Inception houden, is deze film absoluut een aanrader![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Draait ie al? Dacht dat de NL premiere pas in november was?natasdiamon schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:22:
Looper (2012) [afbeelding] IMDb: 8.1 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 118min. Gisteren gezien in de bioscoop, en ik vond het een heerlijke film.
het is niet echt een actiefilm, de film was echt rustiger dan ik dacht, het verhaal is echt heel goed, maar helaas is de film wel erg chaotisch, ik kan het niet echt precies uitleggen zonder flinke spoilers, maar het voelt niet als 1 verhaal.
voor zover ik weet zitten er weinig plotholes in, en was de film beter dan ik had verwacht.
mocht je van films als Inception houden, is deze film absoluut een aanrader![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 8 / 10
Nomen nescio
In Londen, en het mooiste was, ik loop uit de bioscoop, en zie ik Bryan Cranston, van oa Breaking Bad, dat maakte het een extra leuk avondjeMrVegeta schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:44:
[...]
http://www.pathe.nl/film/16435/looper
Hoe heb jij die gezien? Aangezien die over een maand pas in de pathe is.
Pulp Fiction (1994) | ![]() |
IMDb: 9.0 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 154min. Deze film jaren geleden wel eens gezien, maar was het zeker wel waard om nog een keer te kijken. Heerlijk al die lange shots. Acteerwerk is uitstekend, wel vond ik de gedeeltes met Samuel L jackson en John travolta beter dan die van Bruce Willis. Het gedeelte met de Gimp was dan wel weer heerlijk. | |
Fight Club (1999) | ![]() |
IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 139min. Plot: An insomniac office worker and a devil-may-care soap maker form an underground fight club that transforms into a violent revolution. Van deze film had ik al vaak gehoord. Ondanks Rule #1 en stond al lang op mijn watchlist. Had ik veel eerder moeten kijken, verhaal was erg goed, acteerwerk nog sterker. Als je nadat het plot uitkomt het verhaal terug kijkt dan klopt het, terwijl ik het van te voren niet voorspelt had. | |
Cidade de Deus (2002) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 130min. Plot: Two boys growing up in a violent neighborhood of Rio de Janeiro take different paths: one becomes a photographer, the other a drug dealer. Weer een parel van een film. De veranderde sfeer door de jaren heen wordt zo goed weergegeven. Verhaallijn is niet heel speciaal, maar karakters zijn goed uitgewerkt. Beginsshot met die rennende kip in beeld is erg indrukkwekkend. | |
The Silence of the Lambs (1991) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Thriller | Runtime: 118min. Plot: A young FBI cadet must confide in an incarcerated and manipulative killer to receive his help on catching another serial killer who skins his victims. Deze film al jaren geleden eens bekeken. Vond hem toen goed en nu weer. Anthony Hopkins acteert zo verschrikkelijk goed. Nadat ik wel een hoop drama's achter elkaar gekeken had was dit een leuke afwisseling. | |
The Usual Suspects (1995) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 106min. Plot: A boat has been destroyed, criminals are dead, and the key to this mystery lies with the only survivor and his twisted, convoluted story beginning with five career crooks in a seemingly random police lineup. Na al verschillende films met Kevin Spacey gezien te hebben afgelopen weken. Laat hij in deze film zien dat hij o zo terecht zo vaak in de top 250 voorkomt. Cinematografisch is deze film niet heel speciaal, acteerwerk vind ik wel erg goed. Zaten wel wat onduidelijkheden zo door het verhaal heen. Moest redelijk goed (vooral in het middenstuk) mijn aandacht erbij houden. | |
Léon (1994) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110min. Plot: A professional assassin rescues a teenage girl whose parents were killed in a police raid. De eerste film die ik wat minder vond. Kon de echte diepgang niet zo ontdekken en sommige karakters vond ik niet heel goed uitgewerkt. Het samenspel tussen de twee hoofdrolspelers was wel erg goed. | |
American Beauty (1999) | ![]() |
IMDb: 8.5 | Genre: Drama | Runtime: 122min. Plot: Lester Burnham, a depressed suburban father in a mid-life crisis, decides to turn his hectic life around after developing an infatuation for his daughter's attractive friend. Wat een heerlijke grandioze film. Kwam in dit topic en de voorgangers geen reviews tegen van deze film maar hij behoort nu wel tot mijn all time favorites. De vlakheid van emoties waar Kevin Spacey meekomt, maar ondanks het uistekend acteren. de diepgang van het verhaal. Sommige shots. | |
Seven (1995) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 127min. Plot: Two detectives, a rookie and a veteran, hunt a serial killer who uses the seven deadly sins as his modus operandi. Geen idee of het aan mijn stemming lag of aan de film zelf. Maar dat afschuwelijk grauwe stond me niet echt aan. Tempo in de film vond ik dan weer te snel gaan en dan weer te langzaam. En kon me niet echt inleven in de hoofdpersonen. Deze kijk ik misschien nog wel een keer terug en dan kan mijn mening anders zijn. Nu vond ik het maar middelmatig. | |
Het is een remake, dus over originaliteit is dan niks te vertellen. Origineel was het dus wel in de oorspronkelijke film.Mr_gadget schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:29:
Ik moest tijdens de film heel erg denken aan Serbuan Maut (The Raid Redemption). Het scenario kwam eigenlijk heel erg overeen, het is alleen in een andere tijd..niet heel origineel dus. Het einde klopte ook niet helemaal.
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 103min. Deze film valt echt onder de noemer run and gun. De intro van de film doet je direct al watertanden naar alle actie die nog volgt! De verhaallijn is wat te voorspellen, maar er zijn af en toe wat onverwachte momenten en grappige scenes aanwezig. De vecht scènes zijn echt om te smullen, al moet je hier wel van houden! | |
In This World (2002) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Drama | Runtime: 88min. Documentaire-achtige film over de reis van twee vluchtelingen door het Midden-Oosten. De film is volgens mij vooral bedoeld als politieke boodschap, en het is dan ook duidelijk te zien dat het geen Hollywood-productie is. Zo is het camerawerk en acteerwerk erg slecht. Daarnaast worden de karakters niet uitgediept, er wordt bijvoorbeeld niet uitgelegd waarom de twee vluchtelingen per se naar hun uiteindelijke bestemming willen. Wat mij betreft is een echte documentaire een betere manier om een dergelijke boodschap over te brengen, en is het in de vorm van een film absoluut mislukt | |
Johnny English Reborn (2011) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 101min. Plot: Johnny English goes up against international assassins hunting down the Chinese premier. Na een zware stedentrip gisteren Johnny English Reborn aangezet. Ik kan hier lang en breed over praten, maar het is gewoon een heerlijke film met weer te domme momenten. Daarom voor mij een ruime voldoende. | |
La haine (1995) | ![]() |
IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 98min. Plot: After local youth Abdel is beaten unconscious by police, a riot ensues on his estate during which a policeman loses his gun. The gun is found by Vinz who threatens he will kill a cop if Abdel dies. Een franse zwart-wit film. Hoorde van iemand dat dit een goede film moest zijn, dus alweer een hele tijd geleden gekeken. Wel een erg pakkende film over de achterbuurten. Soms weer van die hele kansloze stukken dat ze gewoon een minuut lang op een muurtje zitten te roken. Toch heeft de film mij persoonlijk heel erg meegenomen ging ik echt helemaal mee in de film. Complimenten voor deze, en zeker wel een aanrader. | |
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Grappig, ik vind het juist precies andersom. Vond het verhaal van fight club maar matig, het einde ronduit vreemd (alsof de hele boel opblazen helptSlapstick schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:25:
Omdat ik nu werkloos ben heb ik eindelijk eens tijd om de IMDB top 250 te gaan kijken. Uit een eerste selectie heb ik alle films vanaf 1990 genomen. Nu alvast een samenvatting tot nummer 50.
Fight Club (1999) [afbeelding] IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: 139min. Plot: An insomniac office worker and a devil-may-care soap maker form an underground fight club that transforms into a violent revolution.
Van deze film had ik al vaak gehoord. Ondanks Rule #1 en stond al lang op mijn watchlist. Had ik veel eerder moeten kijken, verhaal was erg goed, acteerwerk nog sterker. Als je nadat het plot uitkomt het verhaal terug kijkt dan klopt het, terwijl ik het van te voren niet voorspelt had.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 9.5 / 10
Léon (1994) [afbeelding] IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110min. Plot: A professional assassin rescues a teenage girl whose parents were killed in a police raid.
De eerste film die ik wat minder vond. Kon de echte diepgang niet zo ontdekken en sommige karakters vond ik niet heel goed uitgewerkt. Het samenspel tussen de twee hoofdrolspelers was wel erg goed.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 7 / 10
Taken (2008) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 93min. Vermakelijke actiefilm waarin verhaal ondergeschikt is. Verstand op nul en lekker kijken hoe Liam Neeson de bad guys in elkaar timmert. | |
Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) | ![]() |
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 105min. Al zou ik Abraham Lincoln niet 123 als vampire hunter neergezet hebben, de fim was erg vermakelijken. Soms is nadenken over de geloofwaardigheid van verhaal/plot line in een film gewoon niet wenselijk. Gewoon verstand op op 0 en genieten van het spectakel. | |
PC specs are Asus ROG Crosshair VIII Impact/AMD R9 3900X/Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz/Crucial MX500 1TB/ Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT
The Hunger Games (2012) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 142min. Goed vermakelijk dat gezegd, het einde was teleurstellend.....wachtend op deel volgende deel...NEE! Jammer soms is één deel goed genoeg, en zorg dan voor een goed eind van het verhaal. | |
PC specs are Asus ROG Crosshair VIII Impact/AMD R9 3900X/Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz/Crucial MX500 1TB/ Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT
Cradle 2 the Grave (2003) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 101min. Laatst "Cradle 2 the Grave" nog eens gekeken. Goeie film, het verhaal is OK. Maar de actie en vecht scens zijn goed en en om het te balanceren zit er ook nog een redelijke doses humor in. | |
Hoezo waren de vechtscènes in die film om van te smullen? Ik kan me alleen Stalone herinneren dat die JvC met 2 kettingen te lijf ging, wat er absoluut niet uit zag.Markicks schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:33:
The Expendables 2 (2012) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 103min. Deze film valt echt onder de noemer run and gun. De intro van de film doet je direct al watertanden naar alle actie die nog volgt! De verhaallijn is wat te voorspellen, maar er zijn af en toe wat onverwachte momenten en grappige scenes aanwezig. De vecht scènes zijn echt om te smullen, al moet je hier wel van houden![afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 7.5 / 10
Safety Not Guaranteed (2012) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Sci-Fi | Runtime: 86min. Plot: Three magazine employees head out on an assignment to interview a guy who placed a classified ad seeking a companion for time travel. Ik heb sinds New Girl een zwak voor Jake Johnson, dus toen ik zag dat hij een rol speelde in deze film moest en zou ik 'm kijken. En daar heb ik geen spijt van. Wat een heerlijke film, zeker voor de regenachtige herfstdagen. Jake Johnson speelt een journalist die samen met twee interns onderzoek doet naar een ietwat vreemde advertentie in een krant. Iemand zoekt een reismaatje om terug in de tijd te reizen. Ze weten niet of die persoon gewoon gek is of dat hij echt terug in de tijd kan reizen. Wat volgt is gewoon een heerlijke film die rustig opbouwt naar het eind toe. Al met al heb ik erg kunnen genieten van de film. | |
Seeking a Friend for the End of the World (2012) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 101min. Plot: As an asteroid nears Earth, a man finds himself alone after his wife leaves in a panic. He decides to take a road trip to reunite with his high school sweetheart. Accompanying him is a neighbor who inadvertently puts a wrench in his plan. Steve Carell, you love him or you hate him, maar ik ben er nog niet over uit wat ik nu echt van hem vind. In een film als Crazy, Stupid, Love of Little Miss Sunshine vond ik hem goed op z'n plek, terwijl ik bij andere films eerder plaatsvervangend schaamtegevoel heb. Maar misschien ligt dat ook gewoon aan mijn filmsmaak en niet zo zeer aan Steve zelf. Dit keer speelt hij samen met Keira Knightley (waar ik normaalgesproken ook weinig mee heb) en dat pakt erg goed uit. De wereld heeft nog drie weken tot een grote komeet de hele planeet uitroeit. Mensen werken hun bucketlists af, slaan volledig los, raken in paniek etc. etc. Steve daarentegen lijkt in eerste instantie gewoon z'n saaie leventje door te leven tot hij kennismaakt met zijn buurvrouw. Samen gaan ze op een roadtrip om haar op een vliegtuig naar Engeland te krijgen en voor zijn jeugdliefde. Een beetje quirky, een beetje over-the-top, maar ik vond het een heerlijke film om gewoon lekker onderuitgezakt op de bank met een kop thee weg te kijken. | |
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Je weet dat het op basis van een boek met twee vervolgen is he?Dragonettix schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 02:50:
The Hunger Games (2012) [afbeelding] IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 142min. Goed vermakelijk dat gezegd, het einde was teleurstellend.....wachtend op deel volgende deel...NEE! Jammer soms is één deel goed genoeg, en zorg dan voor een goed eind van het verhaal.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 6 / 10
Nomen nescio
Dat onderuit gezakt klopte bij mij wel. Ik was namelijk in slaap gevallen halverwege de film en niet omdat ik zo extreem moe was.Mik! schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:20:
Seeking a Friend for the End of the World (2012) [afbeelding] IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 101min. Plot: As an asteroid nears Earth, a man finds himself alone after his wife leaves in a panic. He decides to take a road trip to reunite with his high school sweetheart. Accompanying him is a neighbor who inadvertently puts a wrench in his plan.
Steve Carell, you love him or you hate him, maar ik ben er nog niet over uit wat ik nu echt van hem vind. In een film als Crazy, Stupid, Love of Little Miss Sunshine vond ik hem goed op z'n plek, terwijl ik bij andere films eerder plaatsvervangend schaamtegevoel heb. Maar misschien ligt dat ook gewoon aan mijn filmsmaak en niet zo zeer aan Steve zelf.
Dit keer speelt hij samen met Keira Knightley (waar ik normaalgesproken ook weinig mee heb) en dat pakt erg goed uit.
De wereld heeft nog drie weken tot een grote komeet de hele planeet uitroeit. Mensen werken hun bucketlists af, slaan volledig los, raken in paniek etc. etc. Steve daarentegen lijkt in eerste instantie gewoon z'n saaie leventje door te leven tot hij kennismaakt met zijn buurvrouw. Samen gaan ze op een roadtrip om haar op een vliegtuig naar Engeland te krijgen en voor zijn jeugdliefde.
Een beetje quirky, een beetje over-the-top, maar ik vond het een heerlijke film om gewoon lekker onderuitgezakt op de bank met een kop thee weg te kijken.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 8.7 / 10
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
[ Voor 82% gewijzigd door Jorgen op 19-10-2012 11:39 ]
The Burning (1981) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Horror | Runtime: 91min. The Burning is een slasherfilm uit begin jaren '80. In veel opzichten zullen mensen dan ook de vergelijking maken met het veel bekendere, en financieel succesvolle Friday the 13th. Alhoewel deze film in veel opzichten het zelfde is, kun je niet zeggen dat The Burning een ripoff is. Het verhaal gaat over een kampleider van het zomerkamp Blackfoot. Een aantal gasten halen bij hem een geintje uit dat op een ernstig ongeluk uitdraait. De kampleider Cropsy raakt verminkt en na zijn ontslag uit het ziekenhuis wilt hij wraak nemen. Zijn moordwapen: een uit de kluiten gewassen veel te grote en scherpe schaar. Het is een slasher dus wat er met die schaar gebeurt hoef ik niet uit te leggen. De specialeffects/make-up zijn prima verzorgd. De sfeer geeft het typische Amerikaanse zomerkamp gevoel weer, en de achtergrondmuziek voegt zeker veel toe aan deze film. In tegenstelling tot F13TH speelt het water/ het meertje wel een grote rol van betekenis. In mijn ogen speelt de beste sc\ene die de film bevat zich dan ook op het water af. Wat er precies op dat water gebeurd ga ik natuurlijk niet zeggen, daarvoor moet je de film echt gaan kijken. Film is helaas niet in Nederland zomaar te koop omdat hij hier nooit is uitgekomen. Financieel gezien werd de film geen succes, ondanks de positieve reviews van critici uit die tijd (dat zegt dus ook niet alles). Er waren wat problemen in o.a de US en UK mbt een paar scènes waardoor hij niet overal te zien was. Hij zal geïmporteerd moeten worden, Nederlandse subs ontbreken dan wel. Ik vond de film zelf dus echt een prima slasher, kan zich prima staande houden tegenover het geweld uit F13TH en deze film zou best wat meer waardering daarvoor mogen krijgen. | |
Tsja, ik heb het dus precies andersom. Ik vind 'echte comedies' geen zak aan en kan ik types zoals Steve Carrel, Jim Carry, Ben Stiller en consorten absoluut niet leuk vinden. De types die Carrel speelt in Crazy, Stupid, Love, Little Miss Sunshine en dan deze film vind ik veel fijner om naar te kijken. Een van Jim Carrey's beste rollen is voor mij bijvoorbeeld Eternal Sunshine of the Spotless Mind, terwijl ik zijn echte comedy rollen vaak tenenkrommend vind. Kwestie smaken verschillen dusMaikel64 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:52:
[...]
Dat onderuit gezakt klopte bij mij wel. Ik was namelijk in slaap gevallen halverwege de film en niet omdat ik zo extreem moe was.
Waarschijnlijk omdat het mijn soort film niet is. Steve Carrol in echte comedy's is goed te doen, maar naar mijn idee had hij in deze film iets te weinig emotie wat hem nogal saai maakte. De acties eromheen tijdens de film maakte het geheel iets levendiger.
Fresh: 16 | Rotten: 41
Another predictable entry in the Resident Evil franchise that seems to get more cynical and lazy with each film.
Eén van mijn favoriete films! Die moet je ook meerdere keren zien, dan zie je meer.
Boeken wat zijn dat?Brabo-Joossie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:02:
[...]
Je weet dat het op basis van een boek met twee vervolgen is he?
Mmm... ach, we gaan het wel zien. Er draait niet heel veel meer waar ik meer behoefte aan heb om te zien.kenneth schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:52:
Die verdeling van de beoordelingen
En gezien de recensies verbaast het me niet veel:
[...]
Wat is er mis met Pathé Amsterdam?FeaR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:35:
Vanavond naar IMDB: Resident Evil: Retribution (2012). Wordt Rotterdam aangezien Pathé Eindhoven en Amsterdam me niets doen. Maar desondanks dat er maar drie bioscopen die film draaien verbaast het aantal reserveringen me: 10 stuks voor 23:50 vanavond...
End of the Watch!FeaR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:00:
[...]
Mmm... ach, we gaan het wel zien. Er draait niet heel veel meer waar ik meer behoefte aan heb om te zien.
That's My Boy (2012) | ![]() |
IMDb: 5.4 | Genre: Comedy | Runtime: 116min. Plot: While in his teens, Donny fathered a son, Todd, and raised him as a single parent up until Todd's 18th birthday. Now, after not seeing each other for years, Todd's world comes crashing down when Donny resurfaces just before Todd's wedding. adam sandler, leuke vent mar soms ook erg vermoeiend. de film is te kijken maar daar is alles mee gezegd. lekekr gek en extreem gek. soms nodig maar niet om echt super te vinden. | |
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Men in Black 3 (2012) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 106min. Plot: Agent J travels in time to MIB's early years in the 1960s, to stop an alien from assassinating his friend Agent K and changing history. Een leuke film om eens lekker op de bank te bekijken. Science fiction, humor en een onderhoudend verhaal; wat wil je nog meer. Het "hoe en waarom" van J en K is in elk geval leuk om uit te vinden. Als je van dit soort films houdt, dan heb je hier een leuke avond mee. | |
God Bless America (2011) | ![]() |
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: R Leuke film, lekker in mijn bed gekeken op de vrije vrijdagavond. Duurt wat lang, is het wel waard. Veel moorden, veel bloed. Houd je daar niet van? Niet kijken. | |
[ Voor 84% gewijzigd door BeefHazard op 20-10-2012 00:07 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Iron Sky (2012) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 93min. Plot: The Nazis set up a secret base on the moon in 1945 where they hide out and plan to return to power in 2018. Zuigt stierenkloten. Slechte acteurs, medium verhaal, klote plot en weinig humor. Zonde van mijn tijd. | |
Intouchables (2011) | ![]() |
IMDb: 8.6 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 112min. Mooie film met goed dubbel waar gebeurd verhaal, Franse humor en drama. Als je daar van houd!, is dit echt een aanrader. Ik moet zeggen ik kreeg meer waar voor mijn geld dan ik dacht. | |
Men in Black 3 (2012) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 106min. Een leuke Science fiction film met lekker veel humor wat wil je nog meer. Leuk dat men eens meer aandacht besteed aan wie en wat K zijn geschiedenis is | |
Iron Sky (2012) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 93min. Wat een slechte film in verhaal uitvoering ervan en de actuers dit is geen B maar een C film. Nog geen 10á15 minuten van de film gezien en toen heel snel afgezet, ga nog liever voor een wortel kanaal behandeling naar de tandarts | |
Postmix en weinig snackaanbod. Eindhoven is op dat laatste gebied ook niet goed, maar daar schenken ze wel gewoon cola in flesjes. Alleen zijn de stoelen daar weer extreem slecht.
Trailer van gezien en enkele reviews van gelezen. Maar weet het niet. Sommige reviews halen aan dat het op sommige punten nogal chauvinistisch is en daar kan ik me zeer aan ergeren. Al staat de film wel op lijst om wellicht naar toe te gaan, idem met IMDB: Killing Them Softly (2012) en IMDB: Alleen maar nette mensen (2012).
Maar eens de trailer gekeken, maar die ziet er ook al uit van "te veel voor een film". De nazi's de ruimte in, hell yeah!Iron Sky (2012)
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Alleen maar nette mensen (2012) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Drama De film probeert komisch te zijn. De grappen zijn simpel en kinderachtig. Het is nergens echt leuk of compleet anders. De spanning is ook ver te zoeken. Jammer, want na het zien van de trailer had ik er wel wat van verwacht. | |
De Marathon (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama Het ziet er naar uit dat Nederlandse komedies me niks doen. Helaas heb ik geen een moment echt moeten lachen. Er zaten zeker grappige momenten in, maar DE grap ontbrak. De film had ook een serieuze en ontroerende kant, welke mij op sommige momenten wel kon raken. Een erg goede acteerprestatie van Stefan de Walle. | |
Savages (2012) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 131min. Nee, Oliver Stone. Nee. De film deed me helaas niks. Saai, voorspelbaar en weinig vernieuwend. Blijkbaar probeert Oliver Stone hier een klassieker te creëren en we weten allemaal dat dat snel fout kan gaan. | |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 95min. Dredd 3D is een prima actiefilm geworden. Veel bloed en goede actie. De SLO-MO scènes waren een kunstwerk an sich. Prachtig om naar te kijken. Het was zeker geen sfeerloze film, maar de personages voelden hol aan. Duidelijk gebrek aan charisma. | |
End of Watch (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. We zien End of Watch waarschijnlijk terug in de Top 10 van 2012. Aan spanning en actie ontbrak deze film zeker niet. Maar wat vooral goed gedaan was, waren de dialogen van de twee agenten. Ik heb meer gelachen dan in een doorsnee komedie. Keiharde politiefilm met humor, actie en drama. Dikke prima! | |
The Campaign (2012) | ![]() |
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy | Runtime: 85min. Plot: In order to gain influence over their North Carolina district, two CEOs seize an opportunity to oust long-term congressman Cam Brady by putting up a rival candidate. Their man: naive Marty Huggins, director of the local Tourism Center. Will Ferrell. | |
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Safaci schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:10:
De laatste twee weken (Pathe Unlimited ftw) heb ik een hoop nieuwe films gezien. Ik zal hieronder een paar kort bespreken!
Alleen maar nette mensen (2012) [afbeelding] IMDb: 6.2 | Genre: Drama De film probeert komisch te zijn. De grappen zijn simpel en kinderachtig. Het is nergens echt leuk of compleet anders. De spanning is ook ver te zoeken. Jammer, want na het zien van de trailer had ik er wel wat van verwacht.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 4.5 / 10
dra·ma (het; o; meervoud: drama's; verkleinwoord: dramaatje)
droevige reeks van gebeurtenissen
Dan in Real Life (2007) | ![]() |
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 98min. Ik was wel toe aan een leuke komedie, en dacht 'met Steve Carell moet dat wel goed zitten'. Boy was i wrong. Er zit wel (genoeg) humor in de film, maar dat is totaal niet waarvoor je moet kijken. Ja, als je een trailer bekijkt weet je wel waar de film over gaat. Maar om een film niet te verklappen kijk ik daar bij voorkeur niet naar. Plot: Vader - columnist met antwoorden op vragen - heeft een familieweekend met zijn 3 dochters en familie. De relatie met zijn dochters is alles behalve goed en wordt maar even het dorp in gestuurd om ze wat ruimte te gunnen. In een boekenwinkel ontmoet hij een vrouw die later blijkt de vriendin van zijn broer te zijn. Gezien ze allemaal in 1 huis zitten wordt dat dus een akward situation. Je moet in ieder geval heel gevoelloos zijn als je geen traantje laat bij deze film. Goed voor een lach en een traan. Ondanks dat ik voor de humor ging vind ik het in ieder geval wel een mooie film, en ik ben helemaal niet zo van de 'drama'. | |
Wat is hier drama aan? De joodse jongen die alles kwijt raakt? Elke komedie kent een moment waar het met de hoofdrolspeler niet goed gaat. Alles zit tegen. Ook in deze komedie is dit het geval.Dat het karikaturen moesten voorstellen had ik wel door. Maar of die ook geslaagd waren? Nee, vond ik absoluut niet.kenneth schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:32:
[...]
[...]
De grappen zijn niet zozeer grappen maar karikaturen van verschillende sociale groepen. Maargoed, dat moet je maar liggen.
edit:De trailer suggereert wel een comedy ja, de film zelf is het duidelijk niet.
>> Signature?
Jumanji (1995) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Family, Fantasy, Thriller | Runtime: 104min. Plot: When two kids play an old magic board-game they found, they release a man trapped for decades in it and a host of dangers that can only be stopped by finishing the game. Een leuke film voor de hele familie, met spanning, avontuur, een stukje drama en vooral een leuk verhaal. Iedereen heeft zich wel eens opgenomen/helemaal verdiept gevoeld in een boek, film of spel. In deze film gebeurt het allemaal "echt". Ik had hem al vaker gezien, maar vind het nog steeds een heel vermakelijke film. | |
IMDb: 8.4 | Genre: Action | Runtime: 143min. Had er meer van verwacht, stuk meer, maarja zal wel dom van me zijn, het is maar actie. Eerste 90 minuten vermaakt, daarna op het eind zitten wachten, tja 140 minuten is lang, of de film moet GOED zijn. | |
Jack and Jill (2011) | ![]() |
IMDb: 3.5 | Genre: Comedy | Runtime: 91min. Plot: Family guy Jack Sadelstein prepares for the annual event he dreads: the Thanksgiving visit of his twin sister, the needy and passive-aggressive Jill, who then refuses to leave. Niet grappig, niet leuk, niet charmant maar vooral irritant, afgezaagde grappen, slechte dialogen, en plat. Meer dan een 3 kan ik hier niet van maken. Een behoorlijke must-not-see | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Maar het is helemaal geen komedie. De Marathon, dat is een komedie (waar Annet Malherbe vakkundig precies het tegenovergestelde personage van haar rol in AMNM neerzet).Safaci schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:24:
[...]
Wat is hier drama aan? De joodse jongen die alles kwijt raakt? Elke komedie kent een moment waar het met de hoofdrolspeler niet goed gaat. Alles zit tegen. Ook in deze komedie is dit het geval.
Dat kan natuurlijkDat het karikaturen moesten voorstellen had ik wel door. Maar of die ook geslaagd waren? Nee, vond ik absoluut niet.
[ Voor 43% gewijzigd door Safaci op 21-10-2012 16:57 ]
Lakeview Terrace (2008) | ![]() |
IMDb: 6.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 110min. Plot: An LAPD officer will stop at nothing to force out the interracial couple who just moved in next door. Een iets oudere film alweer. Samuel als pain in the ass cop die je niet als buurman zou willen hebben. Spannend aan het begin maar maar het einde was voor mij niet zo overtuigend. Hoe meer actie er in het verhaal gebeurt hoe meer glans het verhaal verliest lijkt het wel. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
The Messengers (2007) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 90min. Plot: An ominous darkness invades a seemingly serene sunflower farm in North Dakota, and the Solomon family is torn apart by suspicion, mayhem and murder. Had de film in de kast staan, dacht hem nog niet gezien te hebben. Zaterdag nacht /zondag ochtend kijken.... en er halverwege achterkomen dat je hem al gezien had. Zo interessant was hij dus, dat je dat totaal vergeten was. Voorspelbaar verhaal, "geest elementen" worden zo vroeg in de film zichtbaar dat het totaal niet eng meer is zodra dat de bedoeling is. En dat de behulpzame voorbijganger er iets mee te maken heeft, kan je ook al behoorlijk snel aan voelen komen. Ook al hoop je van niet, want het is gewoon te voor de hand liggend. De film heeft zijn inspiratie duidelijk bij The Grudge vandaan gehaald, en dat niet op de beste manier verwerkt. Het is aardig vermaak voor anderhalf uur, maar hij blijft absoluut niet hangen. | |
Killer Joe (2011) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: NC-17 In één afkorting: wtf? Ik heb me laten misleiden door de genreaanduiding op imdb (comedy, thriller, crime) en geloof me, het is geen comedy. De film wordt steeds gewelddadiger en vooral aan het eind zijn er een aantal scenes die je je tenen doen krommen door de lompheid. Laat je ook niet misleiden door Matthew McConaughey. Ik heb de film gekeken omdat hij erin speelt (en aangezien hij vaak in luchtige films speelt) en m'n vrouw hem leuk vindt. Hoe dan ook, het is nogal lompe en serieuze film. Het verhaal is lekker apart, er wordt goed geacteerd en vooral de laatste (lange) scene is imo best briljant en er hangt een lekkere spanning. Ik heb me goed vermaakt maar m'n vrouw vond hem niet leuk, maar dat snap ik wel | |
This too shall pass
Ik heb tijdens de trailert (op maar even in de slang te blijven), wel moeten grinniken een paar keer. Of heb je ze dan ook meteen wel gehad?Safaci schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:10:
De Marathon (2012) [afbeelding] IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama Het ziet er naar uit dat Nederlandse komedies me niks doen. Helaas heb ik geen een moment echt moeten lachen. Er zaten zeker grappige momenten in, maar DE grap ontbrak.
De film had ook een serieuze en ontroerende kant, welke mij op sommige momenten wel kon raken. Een erg goede acteerprestatie van Stefan de Walle.[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 6.3 / 10
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee, er zitten genoeg grappen in de film. Echter kon ik er niet om lachen. Maar dat ligt gewoon aan mijn soort humor. Ik ben niet van Nederlandse afkomst en misschien dat ik daardoor de Rotterdamse humor maar niet kon begrijpen.PWM schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:51:
[...]
Ik heb tijdens de trailert (op maar even in de slang te blijven), wel moeten grinniken een paar keer. Of heb je ze dan ook meteen wel gehad?
[ Voor 8% gewijzigd door nukidin247 op 21-10-2012 22:39 ]
Ha, ja, die film was wel een WTF inderdaad. Erg donker. Heerlijk.Sharky schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:16:
Killer Joe (2011) [afbeelding] IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: NC-17 In één afkorting: wtf?
Ik heb me laten misleiden door de genreaanduiding op imdb (comedy, thriller, crime) en geloof me, het is geen comedy. De film wordt steeds gewelddadiger en vooral aan het eind zijn er een aantal scenes die je je tenen doen krommen door de lompheid.
Laat je ook niet misleiden door Matthew McConaughey. Ik heb de film gekeken omdat hij erin speelt (en aangezien hij vaak in luchtige films speelt) en m'n vrouw hem leuk vindt.
Hoe dan ook, het is nogal lompe en serieuze film. Het verhaal is lekker apart, er wordt goed geacteerd en vooral de laatste (lange) scene is imo best briljant en er hangt een lekkere spanning. Ik heb me goed vermaakt maar m'n vrouw vond hem niet leuk, maar dat snap ik wel[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding] [afbeelding] 7.8 / 10
Alsof vrouwen alleen maar van romantiek houdenTwhomp schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 01:13:
[...]
Ik zou de film alleen niet kijken met een vrouw in de buurt: binnen een kwartier zie je twee harige poezen en de verhoudingen tussen man en vrouw zijn nogal trailertrash, dus verwacht geen romantiek
Frankenweenie (2012) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Animation, Horror, Sci-Fi | Runtime: 87min. Plot: Young Victor conducts a science experiment to bring his beloved dog Sparky back to life, only to face unintended, sometimes monstrous, consequences. Zaterdagmiddag toch de bioscoop maar ingedoken voor Frankenweenie, de nieuwe animatiefilm van Tim Burton. Ik ben sowieso al liefhebber van zijn films, maar vooral zijn animatiefilms hebben mijn hart gestolen. En dit is er weer één. Ja, het plot is flinterdun en had waarschijnlijk ook in een half uur verteld kunnen worden, maar ik heb mij de volle 90 minuten vermaakt met een film vol filmreferenties, mooie beelden en leuke humor. All time favorite Tim Burton animatie blijft toch Nightmare before Christmas, maar Frankenweenie is een goede tweede | |
Zeg je dat nu expres?Mik! schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:54:
Ja, het plot is flinterdun en had waarschijnlijk ook in een half uur verteld kunnen worden,
The Amazing Spider-Man (2012) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Fantasy, Thriller | Runtime: 136min. Plot: Peter Parker finds a clue that might help him understand why his parents disappeared when he was young. His path puts him on a collision course with Dr. Curt Connors, his father's former partner. De film is sinds dit weekend in HD te downloaden en natuurlijk heb ik deze dan ook, als Marvel fan, direct binnengehaald en gekeken. Mijn verwachtingen voor de film waren vooraf niet bijzonder hoog, gelet op de trieste kwaliteit van de eerdere Spiderman films met Toby Maguire. Mijn idee: het valt alles mee, sterker nog, dit is gewoon een hele goede vertelling van het verhaal van Spiderman. Een fors deel van de originele storyline is opzij gezet of aangepast, de hele setting is aangepast naar de huidige tijd. Voorbeeld: spoiler: Uncle Ben wordt door een 'eenvoudige' winkeldief gedood, niet door een bankovervaller. Hoe vaak kom je immers nog een bankovervaller tegen op straat? en De storyline van de Daily Bugle... Geld verdienen met actiefoto's, zo werkt dat tegenwoordig niet meer, dus is de Daily Bugle er simpelweg uitgelaten. Heb gekeken met een 6 jarige Spiderman fan, deze vond de film ook zeer te pruimen (met uitzondering van het eerste half uur, waarin het rood/blauwe pak nog niet in beeld gekomen is). Voor mij was dit een gezellig middagje leuke film! | |
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik zei het inderdaad expreskenneth schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:59:
[...]
Zeg je dat nu expres?
Verder helemaal met je eens alleen heb ik een 8 gegeven
spoiler:Goodbye Kitty
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq