|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Je moet ervan houden, ik vond het qua beelden allemaal prachtig, maar het verhaal trok me verder ook niet zo heel erg. Vooral omdat het gedeelte op de oceaan erg langdradig was. Maar overall zou ik het wel een voldoende geven, vooral vanwege de beelden en de dieren.
What the.. Het niveau daalt hier op GoT wel erg snel.Mandrake466 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:13:
[...]
Waarschijnlijk de gezellige mensen die hoge punten hebben gegegeven op imdb.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 09-02-2013 20:35 ]
Dat dat stuk langdradig is is ook ergens wel logisch hoor, 250+ dagen op zee is gewoon lang, en de basis voor het hele verhaal. Al het andere eromheen is vooral het introduceren van de setting en het afronden van het after verhaal, het hoofdverhaal is "jongen wordt schipbreukeling met wilde dieren en overleeft meer dan 250 dagen op zee ondanks voorgenoemde wilde dieren".sewer schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:03:
Life of pi is een beetje een filmhuisfilm (maar dan voor het grote publiek), a la slumdog millionaire, black swan, hidden dragon crouching tiger, etc.
Je moet ervan houden, ik vond het qua beelden allemaal prachtig, maar het verhaal trok me verder ook niet zo heel erg. Vooral omdat het gedeelte op de oceaan erg langdradig was. Maar overall zou ik het wel een voldoende geven, vooral vanwege de beelden en de dieren.
Ik heb na het kijken van de film het boek gelezen en ben blij dat de film hier redelijk dichtbij blijft. Kan ik trouwens iedereen aanraden, je snapt de film opeens veel beter, ook dat stuk met die verzekeringsdude wordt in het boek wat duidelijker uitgelegd.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Hansel & Gretel (2013) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Horror Het origineel is toch beter. Je kent het wel, je vecht al enkele uren voor je voortbestaan, zit in een leven-of-dood situatie en de bad guy is enkele voetstappen van je verwijderd. Je ziet kans om deze persoon met een fles of zo tijdelijk te 'neutraliseren'. Mooi. Wat doe je daarna? A: je ramt er op los met alles wat je binnen handbereik hebt op de slechterik permanent uit te schakelen; B: je rent weg zodat de slechterik enkele secondes later alsnog achter je aan komt. Ik heb mij voorgenomen om elke film waar "B" gekozen wordt nevernooitniet een voldoende te geven. Deze film was dan ook vrij snel kansloos. Maar goed: het positieve nieuws... leuk concept, aardig gevonden en uitgewerkt: de heks van hans & grietje in een moderne wereld ergens in amerika. (en welke amerikaanse vader noemt z'n kinderen daadwerkelijk 'hansel' en 'gretel'?!?). Tot zover het positieve nieuws. Slechte dialogen, onlogische keuzes door de karakters, onwaarschijnlijke situaties (serieus, een pijl door het bovenlichaam, volledig er doorheen en iemand rent door alsof er niets aan de hand is?!?), voorspelbare twist op het einde die ook nog eens slecht werd uitgevoerd. Daarnaast uiteraard het herhaald wapens tegenkomen en *niet* meepakken. Iedereen die weet wat je met een stoer gemotoriseerde kettingzaag kan doen even de hand opsteken? Twee bad guys in het huis, eentje heb je net met een mes bewerkt - en dat mes laat je vervolgens liggen? Nou goed, genoeg woorden er aan besteed. Een 4,5 vanwege het leuke idee. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ééntje van Duitse afkomst? of die is geëmigreerd vanuit Duitsland?(en welke amerikaanse vader noemt z'n kinderen daadwerkelijk 'hansel' en 'gretel'?!?)
Heb deze film trouwens (nog) niet gezien dus mijn statement kan wel nergens op slaan
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Oh, ik dacht dat je dez bedoelde: IMDB: Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)vanaalten schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:49:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Hansel & Gretel (2013)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: N/A | Genre: Horror
[justify]Het origineel is toch beter.
Lijkt me overigens ook niks.
Ik heb net een film gezien waarin een Amerikaanse slaveneigenaar blijkbaar een zwarte slavin Brumhilde heeft genoemdvanaalten schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:49:
(en welke amerikaanse vader noemt z'n kinderen daadwerkelijk 'hansel' en 'gretel'?!?).
En trouwens: ik zie dat de film die jij hebt gezien een Asylum productie was. Dan weet je dus al genoeg

[ Voor 14% gewijzigd door Twhomp op 19-01-2013 23:30 ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Thnx voor het curry vreters compliment. As of matter of fact houd ik wel van goede curry alsmede vond ik Life of Pi een solide en goede film. Niet alleen is het visueel verbluffend, ook het verhaal is degelijk en met een goede opbouwende curve. Persoonlijk vond ik het einde met de verzekeringsagenten (het 2e verhaal) ook een erg mooie toevoeging.Mandrake466 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:13:
[...]
Wat je zegt! Deel 1 was wel "leuk" maar hoe meer vervolgdelen des te baggerder het wordt![]()
Life of Pi (2012) [afbeelding] IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 127min. | MPAA: PG Tjeemig, dit is echt geen 8,3 waardig hoor! Waarschijnlijk de curry vreters die hoge punten hebben gegegeven op imdb.
Na het horen van het verhaal van 'pissebak' ga je geloven. Yeah right.
Leuke special effects maar daar blijft het ook bij! Absoluut niet waard om het in de bios te zien![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 2 / 10
Verder heb ik in jou recentie nog niet gelezen waarom je de film niks vond. Of je hem uberhaupt gezien hebt vraag ik me verder ook af, want een statement van "na het zien van ... ga je geloven" haal ik niet uit de film.
Django Unchained (2012) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Plot: With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner. Korte conclusie: Heerlijke typische Tarantino film. Zwartgallige humor, over the top actie en bloed. Iets langere conclusie: Tarantino is back. Vanaf de intro is duidelijk wie er achter het roer stond. Ik vond de film in ieder geval niet te lang. Gewoon steeds wat kleine rustmomenten tussen al het wapengeweld. Meest droge moment in de hele film is zonder twijfel de "Say goodbye to Lara" scene, wij lagen in een deuk Jamie Foxx had duidelijk de grootste lol in zijn rol, en ook Samuel L. Jackson's spel was geweldig. DiCaprio verraste me, had ook nooit verwacht hem ooit in een Tarantino film te zullen zien | |
Arbitrage (2012) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R Ik had nog niet eerder van deze film gehoord en kwam hem tegen in de film bibliotheek in het vliegtuig. Onderweg van New York naar San Francisco heb je niet veel anders te doen dus even $6 betaald en deze film gezien, zonder enige verwachtingen. Ik vond het een zeer geslaagde film, ik had verwacht dat imdb ergens op een 7 zou staan en mijn inschatting klopte dus aardig. Het is wel een verhaal dat wel eens vaker voorkomt 'man doet iets fout en daardoor hangen er allerlei consequenties aan zijn keuzes, je weet alleen nog niet wat hij gaat kiezen.' De hoofdpersoon (Richard Gere) is multi miljonair, heeft een maitresse, ze vrouw weet er niets vanaf en er gaat iets mis met de maitresse. Terwijl dat aan de hand is gaat er ook nog het e.a. niet goed in zijn bedrijf en je hebt genoeg elementen om 2uur te vullen. Ik vond het wel een spannend verhaal, de deal die gemaakt moet worden om zijn bedrijf te redden is naar mijn idee misschien een beetje overbodig of niet helemaal sterk genoeg uitgewerkt. Soms loopt dat een beetje in de weg of het probeert hiermee de interesse van de kijker vast te houden. Al met al vond ik het wel echt een prima film met leuke verhoudingen tussen de personages. Geen pareltje, maar een prima film. | |
>> Signature?
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Plot: With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner. Actie, humor, liters bloed, goed acteerwerk & heerlijke muziek. Helemaal top. Film kakte even in, maar daarna werd de draad weer goed opgepakt. Maakte de verwachting wat mij betreft meer dan waar. | |
Anoniem: 224360
Dan is dit hét topic voor jouAnoniem: 224360 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:24:
Want pulp fiction kreeg toentertijd zulke goede kritieken? Reviews trek ik me zelden wat van aan.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
ik vond het een zeet goede film
maarja dat is ook een beetje mijn stijl die ik gewoon super vindt
[ Voor 43% gewijzigd door jeroenls op 20-01-2013 15:31 ]
Zero Dark Thirty (2012) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 157min. | MPAA: R Eindelijk gezien, met hoge verwachtingen, waar helaas maar weinig van waar wordt gemaakt. Vrij rommelige en saaie film met een paar goede momenten. Het hoogtepunt was de realistische weergave van de missie aan het eind. Alles daarvoor was wel ok, maar kon me ook niet echt boeien. Een redelijke film, maar een oscar nominatie zou werkelijk belachelijk zijn | |
Ik denk dat de boodschap van de film (uiteindelijk komt het uit op geloof/religie als ik het goed begrepen heb) veel mensen hier tegen de borst stuit, terwijl dat in de VS natuurlijk helemaal andersom is..sewer schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:03:
Life of pi is een beetje een filmhuisfilm (maar dan voor het grote publiek), a la slumdog millionaire, black swan, hidden dragon crouching tiger, etc.
This space is occupied
End of Watch (2012) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: Shot documentary-style, this film follows the daily grind of two young police officers in LA who are partners and friends, and what happens when they meet criminal forces greater than themselves. Film die gaat over het politieoptreden in een ghetto welke valt onder politieregio ''X13'', ergens centraal/zuid Los Angeles. Officer Brian heeft zelf een camera meegenomen, waarmee hij dan voor zichzelf sprekende taferelen laat zien, waardoor je tussentijds vaak van hem de beelden ziet op crime scenes. Verder komen de agenten op verschillende oproepen in de wijk van alles tegen, wat vaak te maken heeft met het kartel dat in regio ''x13'' van Los Angeles zit, met drugs, wapens, cash, etc. spoiler: Ze maken het kartel het leven een stuk moeilijker en krijgen op den duur te maken met de kartelbaas zelf welke bepaalde acties uitvoert... Schokkend was de film voor mij niet, mede door bijvoorbeeld eerdere films met hetzelfde onderwerp zoals bijvoorbeeld Street Kings (2008), maar zeker wel erg vermakelijk. Het acteerwerk van de ''schurken'' laat wat steekjes vallen, maar het acteerwerk van Jake Gyllenhaal (als Brian) en Michael Peña (als Mike) is zeer goed. | |
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Daar had ik eigenlijk geen moeite mee, de hoofdpersoon hing dan wel meerdere geloven aan, maar voor de rest had dat niet de boventoon in de film.Collaborator schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:43:
Ik denk dat de boodschap van de film (uiteindelijk komt het uit op geloof/religie als ik het goed begrepen heb) veel mensen hier tegen de borst stuit, terwijl dat in de VS natuurlijk helemaal andersom is..
Ik vond het stuk op de oceaan wel langdradig, ik snap dat dat de hoofdmoot van de film was, maar eigenlijk ging het er alleen maar om het overleven zonder opgegeten te worden door de tijger. Er zat in dat stuk niet echt veel verhaal in, ook niet noemenswaardige karakterontwikkeling of dat er een speciale band met het dier werd opgebouwd, het was gewoon een beetje saaiig
Anoniem: 224360
Dus jij kunt geen meningen lezen zonder je er wat van aan te trekken? Moeilijk leven zul je dan hebben...
Inderdaad.Anoniem: 224360 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:55:
[...]
Dus jij kunt geen meningen lezen zonder je er wat van aan te trekken? Moeilijk leven zul je dan hebben...
Sowieso zou iedereen The Shield moeten gaan kijken. Ik ben een enorme fan, maar End of Watch viel me helaas heel erg tegen... Waarschijnlijk weer teveel van verwacht na alle lovende recensies.MrVegeta schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:48:
Iedereen die End of Watch leuk vindt zou ook eens The Shield moeten gaan kijken.
Ik heb die film echt al een hele poos klaar staan om te kijken. Ik kom echter de eerste minuut amper door vanwege het camera werk. Gezien je review, toch maar eens gaan kijken.Jorn1986 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:47:
End of Watch (2012) [afbeelding] IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Plot: Shot documentary-style, this film follows the daily grind of two young police officers in LA who are partners and friends, and what happens when they meet criminal forces greater than themselves.
Film die gaat over het politieoptreden in een ghetto welke valt onder politieregio ''X13'', ergens centraal/zuid Los Angeles.
Officer Brian heeft zelf een camera meegenomen, waarmee hij dan voor zichzelf sprekende taferelen laat zien, waardoor je tussentijds vaak van hem de beelden ziet op crime scenes.
Verder komen de agenten op verschillende oproepen in de wijk van alles tegen, wat vaak te maken heeft met het kartel dat in regio ''x13'' van Los Angeles zit, met drugs, wapens, cash, etc.spoiler:Ze maken het kartel het leven een stuk moeilijker en krijgen op den duur te maken met de kartelbaas zelf welke bepaalde acties uitvoert...
Schokkend was de film voor mij niet, mede door bijvoorbeeld eerdere films met hetzelfde onderwerp zoals bijvoorbeeld Street Kings (2008), maar zeker wel erg vermakelijk.
Het acteerwerk van de ''schurken'' laat wat steekjes vallen, maar het acteerwerk van Jake Gyllenhaal (als Brian) en Michael Peña (als Mike) is zeer goed.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 8.5 / 10
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Hele film gaat niet zo gelukkig, als je eenmaal in het verhaal zit merk je er uberhaupt niet zoveel meer van.Kecin schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:34:
[...]
Ik heb die film echt al een hele poos klaar staan om te kijken. Ik kom echter de eerste minuut amper door vanwege het camera werk. Gezien je review, toch maar eens gaan kijken.
This too shall pass
Miss Pettigrew Lives for a Day (2008) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13 Plot: Guinevere Pettigrew, a middle-aged London governess, finds herself unfairly dismissed from her job. An attempt to gain new employment catapults her into the glamorous world and dizzying social whirl of an American actress and singer, Delysia Lafosse. Een hele lieve, grappige, feel-good film. Prima uitgevoerd. Goed geacteerd en niet pretentieus. | |
The Dark Knight Rises (2012) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 165min. | MPAA: PG-13 Plot: Bane, a brutally ruthless terrorist leader, executes a sinister plan to tear apart Gotham and Batman's legacy piece by piece. Physically and spiritually pushed to the edge, Bruce Wayne must rediscover himself to 'Rise' and save his city. Afgelopen weekend dan toch eindelijk The dark knight rises gezien. Ik ben er met hoge verwachtingen in gegaan en deze zijn grotendeels waar gemaakt. Vond het echt weer een goede film. Het verhaal was sterk en kwam (voor Batman waarden) geloofwaardig over. Toch enkele puntjes waarvan ik zeg 'beetje jammer'. - De 'grote' boef vond ik iets te voorspelbaar. - Te weinig Batman gezien. En de momenten dat hij er was teveel op voertuigen. Het slot was ook erg cliché. spoiler: Robin moest nog even snel voorgesteld moest worden. Ik had al heel snel door dat hij Robin was. Ik weet dat deze 3 films eigenlijk (deels) vooraf aan de oude Batman films gaan, maar dit einde geeft wel het vermoeden dat ze NOG een Batman film in deze stijl willen maken. Niet dat ik dat erg vind, want ik vond het bovenal een erg goede film. De actie was tof, het verhaal was strak en paste goed bij de rest en ik geef eerlijk toe dat ik even moest slikken op het einde van de film op het moment dat Batman weg vliegt vanaf Gotham. 8.5 van mij! | |
Scott Pilgrim vs. the World (2010) | ![]() |
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Comedy, Fantasy, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13 Voor de 3e keer gezien en eigenlijk blijft hij leuk Voor de rest leuk verhaal | |
Almost Famous (2000) | ![]() |
IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Music | Runtime: 122min. | MPAA: R Volgende film gezien met veel muziek. Geweldige film! Alles klopt. Sfeer is briljant en het thema ook Gewoon kijken! | |
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Anoniem: 26306
21 Grams (2003) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 124min. | MPAA: R Een film met heel veel sprongen tussen heden en verleden. Een film die wat mij betreft goed vergelijkbaar is met Memento, Magnolia, Stay en Seven Pounds (die je ook allemaal gezien moet hebben). Het duurde even voor ik goed in de film zat, het was even moeilijk om in het verhaal te komen omdat er alleen maar flarden voorbij komen en het nog niet duidelijk is wat de relatie is tussen de verschillende verhaallijnen. Langzaam maar zeker komen de verhaallijnen bij elkaar en volgen er een paar plottwists en een prima einde. Uitstekende cast, niets op aan te merken. Hij staat niet in de IMDB top 250, maar hoort daar wel. | |
The Impossible (2012) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Film over het waargebeurde verhaal van een familie die uitelkaar gerukt wordt tijdens de tsunami die Thailand teisterde tijdens de kerstdagen. De tsunami vond ik wel goed gemaakt, zag er allemaal realistisch uit. Verhaal is ook wel redelijk, maar wel voorspelbaar spoiler: Ik had toen ze uit elkaar werden gerukt door de golf al een vermoeden dat ze weer bij elkaar zouden komen en het een leve-nog-lange-en-gelukkig film zou worden | |
Life of Pi (2012) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 127min. | MPAA: PG Leuke film met indrukwekkende grafische scenes. Het verhaal vond ik wat saai maar al met al toch een dikke voldoende | |
Bachelorette (2012) | ![]() |
IMDb: 5.3 | Genre: Comedy | Runtime: 87min. | MPAA: R Zaten een paar grappige stukjes in maar overall gezien toch een tegenvaller. Erg oppervlakkig en voorspelbaar. | |
Prometheus (2012) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: R Af en toe zeer voorspelbaar. Soms geheel onlogisch of onduidelijk waarom iets gebeurt of iemand iets doet. spoiler: Waarom moest die vent geïnfecteerd worden? Alleen om zijn vriendin zwanger te maken en dat beest te laten uitkomen? Waarom deed die robot dat en hoe wist Weyland dat die beesten daar waren? Waarom liet die vent zichzelf in de fik steken? Normaal vecht je juist voor je leven. Waarom sturen ze zo'n stelletje ongeregeld? Hoe kan je met een half doorgesneden buik vol met slijm en pus nog vrolijk rondrennen en springen? Waarom zagen die beesten er uit als inktvissen en op het laatst als de alien uit Alien? Ik weet dat het SF is, maar dat wil niet zeggen dat alle logica overboord mag. Sfeer van de Alien films zat er helemaal niet in. Wel mooie special effects. Je kan beter Alien I t/m IV gaan kijken, dan deze film. Deze film voegt weinig toe. | |
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
ThinkPadd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:21:
spoiler:Ik had toen ze uit elkaar werden gerukt door de golf al een vermoeden dat ze weer bij elkaar zouden komen en het een leve-nog-lange-en-gelukkig film zou worden
Free Willy (1993) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Family, Adventure, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: PG Plot: When a boy learns that a beloved killer whale is to be killed by the aquarium owners, the boy risks everything to free the whale. Er zit gelukkig wel iets meer verhaal in dan hierboven, maar erg dunnetjes is het wel. Gewoon een leuke kinderfilm die ik samen met de oudste van 6 heb bekeken. Geen hoogvlieger qua acteren, maar de Nederlandse nasynchronisatie hielp daar (voor mij) ook niet echt bij. De film bood voor zoonlief wel genoeg verhaal en spanning om de gehele film aan de buis gekluisterd te blijven. Leuk dus om samen te kijken. | |
Het is een film over een ruimteschip in het jaar 21?? dat lichtjaren heeft gereisd met mensen in een of andere stasis toestand en die komen aliens tegen....en jij maakt je druk over bovenstaande?Xyphoid schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:30:
Prometheus (2012) [afbeelding] IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: R Af en toe zeer voorspelbaar. Soms geheel onlogisch of onduidelijk waarom iets gebeurt of iemand iets doet.
spoiler:Waarom moest die vent geïnfecteerd worden? Alleen om zijn vriendin zwanger te maken en dat beest te laten uitkomen? Waarom deed die robot dat en hoe wist Weyland dat die beesten daar waren? Waarom liet die vent zichzelf in de fik steken? Normaal vecht je juist voor je leven. Waarom sturen ze zo'n stelletje ongeregeld? Hoe kan je met een half doorgesneden buik vol met slijm en pus nog vrolijk rondrennen en springen? Waarom zagen die beesten er uit als inktvissen en op het laatst als de alien uit Alien?
Ik weet dat het SF is, maar dat wil niet zeggen dat alle logica overboord mag.
Sfeer van de Alien films zat er helemaal niet in.
Wel mooie special effects.
Je kan beter Alien I t/m IV gaan kijken, dan deze film. Deze film voegt weinig toe.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 5 / 10
Je gaat geen sci-fi kijken om je druk te maken over zaken als waarom ze nog rondloopt met een snee in dr buik etc.
De reden van je eerste puntje in de spoiler word uitgelegd op imdb in de FAQ.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Dat het sf is, wil niet zeggen dat alles maar mag.lj_tree schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:05:
[...]
Je gaat geen sci-fi kijken om je druk te maken over zaken als waarom ze nog rondloopt met een snee in dr buik etc.
Heb de FAQ gelezen en het is allemaal iets duidelijker (maar nog steeds geen extra ster waard).
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Waarschijnlijk wordt er meer duidelijk in deel 2 van Prometheus.Xyphoid schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:27:
[...]
Dat het sf is, wil niet zeggen dat alles maar mag.
Heb de FAQ gelezen en het is allemaal iets duidelijker (maar nog steeds geen extra ster waard).
-=-
Wikipedia: Suspension of disbelieflj_tree schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:05:
Het is een film over een ruimteschip in het jaar 21?? dat lichtjaren heeft gereisd met mensen in een of andere stasis toestand en die komen aliens tegen....en jij maakt je druk over bovenstaande?
Ruimteschepen, lichtjaren reizen en stasis neem ik makkelijk voor waar aan. Maar zonder uitleg toch nog kunnen rennen met doorgesneden buikspieren kan ik maar moeilijk geloven (ik heb het zelf meegemaakt, en je kan dan niet eens rechtop gaan zitten). Onlogisch menselijk gedrag is ook moeilijk te geloven, ongeacht hoe ver ze technologisch zijn.
Hoe dichter iets bij ons staat hoe moeilijker we daar leugens over geloven. Het zijn juist de grote leugens die we makkelijk voor waar aan kunnen nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 21-01-2013 12:39 ]
Als ik een SF kijk maak ik me nooit zo druk over dit soort zaken. Ik vond het een vermakelijke film. redelijke muziek, fatsoenlijk geluid (lekker surround en de sub had het met momenten vrij druk:) ) en al met al een vrij fatsoenlijke film. Wat mij betreft geen onvoldoende waard! dat er bullshit in zit boeit me dan geen reet.Xyphoid schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:27:
[...]
Dat het sf is, wil niet zeggen dat alles maar mag.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Omdat dat ook de science is in science fiction. Het is gebaseerd op wat we nu allemaal weten.Zoijar schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:34:
[...]
Ruimteschepen, lichtjaren reizen en stasis neem ik makkelijk voor waar aan.
De discussie is volgens mijn volstrekt zinloos gezien we er anders tegenaan kijken, maar als dat het geval is, wat weten we dan over buitenaards leven? NIKS! Maar in elke ruimte sci-fi film komen beestjes etc. voor!Xyphoid schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:53:
[...]
Omdat dat ook de science is in science fiction. Het is gebaseerd op wat we nu allemaal weten.
waarom maakt niemand zich daar druk over maar wel over het feit dat mevrouw fatsoenlijk kan rennen na een buikoperatie?
Hoe dichter iets bij ons staat hoe moeilijker we daar leugens over geloven. Het zijn juist de grote leugens die we makkelijk voor waar aan kunnen nemen.
Ook gezien net, maar niet mijn ding...heb echt ernstig mijn best moeten doen om m uit te kijken.san.okk schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:24:
Life of Pi (2012) [afbeelding] IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama | Runtime: 127min. | MPAA: PG Leuke film met indrukwekkende grafische scenes. Het verhaal vond ik wat saai maar al met al toch een dikke voldoende[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 7.0 / 10
Ga geen cijfer geven, want dan zou t een 3 worden ofzo. Er zijn vast een hoop mensen aan wie deze film wel is besteed though
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
The Impossible (2012) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13 Plot: An account of a family caught, with tens of thousands of strangers, in the mayhem of one of the worst natural catastrophes of our time. Net gezien in de bios. Goede, mooie film. Naomi Watts speelde goed, Ewan McGregor speelt eigenlijk tweede viool in deze film, maar ook hij komt geloofwaardig over. Maar ze werden beiden totaal weggespeeld door Tom Holland als Lucas, hun oudste zoon. Erg sterk spel van een 12 jarige. De verandering die zijn karakter gedurende de film doormaakt, is geweldig om te zien. spoiler: eerst zijn hoop en blijdschap als hij een vader en zoon weet te herenigen, vervolgens zie je alle hoop hem weer verlaten als zijn moeder's bed leeg is en hij niet weet waar ze heen is gebracht. heb nog weinig kind acteurs meegemaakt die een dergelijke emotionele rollercoaster goed kunnen neerzetten, maar het lukt hem overtuigend. Daarnaast ook nog de scene dat zijn moeder hem voor de laatste keer vraagt of haar been nog rood is, en hij zegt van wel. Maar aan zijn ogen kun je zien dat hij liegt om haar de hoop niet te ontnemen, geweldig gedaan. Deze film zal me wel een tijdje bijblijven, en wil ik zeker op bluray hebben. Alleen al vanwege de geluidseffecten tijdens de alles overweldigende tsunami. | |
Two-Lane Blacktop (1971) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 102min. | MPAA: R Plot: Story of two men drag racing across the USA in a primer grey 55 chevy. Oeh, wat een mooie film. Een heerlijke Amerikaanse road movie met dito wagens en geluid. Een goed en overtuigend spel wat geleverd word. Maar een verhaal onderhuids... toekomst vs. vroeger, jong en ervaren tegen oud en onervaren, de onverschilligheid van het heden. Heerlijke kijk en geniet film. | |
Klopt, alles is te berekenen we kunnen het alleen nog niet.Sjah schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:35:
Da's grappig, die James Taylor, die speelt erin dus, die was net bij Obama's inauguratie. Toeval bestaat niet zegt men..
Tja, de film gaat over een race naar Washington DC...
Een van de beste films die ik ooit heb gezien is There will be Blood. Wat is dat een geweldige film. Als ik die een cijfer zou geven dan kon dat wel eens een 9.5 zijn. Als ik dan Tarantino zijn films er bij pak dan zou Inglorious Basterds een 9.1 krijgen en Kill Bill 1/2 en Pulp Fiction een 8.7. Reservoir Dogs krijgt een 8.3 en Django Unchained kon wel eens de minste Tarantino film zijn met een 7.9. Het is niet zo makkelijk om de film een cijfer te geven. Alles klopt aan de film, maar het laat gewoon niet echt een indruk achter bij mij.
Ik weet dat ik een paar Tarantino films niet heb opgenoemd
Komende vrijdag (of donderdag al) naar The Master. Dat kon wel eens een grote teleurstelling worden aangezien There will be Blood één van de beste films ooit is.
What the fuck The Master draait alleen in Amsterdam en Den Haag?! Wat is er mis met die lui?! JA DRAAI SKYFALL NOG MAAR EENS!
[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 21-01-2013 20:52 ]
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Zuigt stierenkloten. Was bijna de bioscoop uitgelopen, maar toen bedacht ik mezelf dat ik toch niets beters te doen had. Niet voor betalen, zonde van je geld. Oh ik vond de racistische grappen wel leuk. Lekker shockerend, dat vind ik dan wel weer grappig. Daarom geen 1, maar toch een 4. | |
The devil is in the details.
Lijkt me duidelijk waarom jij de film niet leuk vond. Overigens obv troll is obv. Jammer dat ik wel hapHenkEisDS schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:42:
Django Unchained (2012) [afbeelding] IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Zuigt stierenkloten. Was bijna de bioscoop uitgelopen, maar toen bedacht ik mezelf dat ik toch niets beters te doen had.
Niet voor betalen, zonde van je geld.
Oh ik vond de racistische grappen wel leuk. Lekker shockerend, dat vind ik dan wel weer grappig. Daarom geen 1, maar toch een 4.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 4 / 10
Wellicht is dit meer wat voor je IMDB: Troll 2 (1990)HenkEisDS schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:42:
Zuigt stierenkloten. Was bijna de bioscoop uitgelopen, maar toen bedacht ik mezelf dat ik toch niets beters te doen had.
Noem 's een film die je wel goed vindt, even ter kadervorming.HenkEisDS schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:42:
Django Unchained (2012) [afbeelding] IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Zuigt stierenkloten. Was bijna de bioscoop uitgelopen, maar toen bedacht ik mezelf dat ik toch niets beters te doen had.
Niet voor betalen, zonde van je geld.
Oh ik vond de racistische grappen wel leuk. Lekker shockerend, dat vind ik dan wel weer grappig. Daarom geen 1, maar toch een 4.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 4 / 10
This too shall pass
Killing Them Softly (2012) | ![]() |
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R Film was matig. Veel gepraat en weinig actie. Jammer ook dat je Bradd Pitt niet 'vaak ziet' in de film zelf. | |
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Trolljegeren (Troll Hunter) is denk ik toch veel beterZoijar schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:58:
[...]
Wellicht is dit meer wat voor je IMDB: Troll 2 (1990)Vraag me trouwens af wat je dat soort films dan zou geven als je Django zonder racisme een 1 zou geven, het absolute nulpunt.
Jongens, dat Quentin Tarantino de regisseur is wil niet zeggen dat hij alleen maar knallers maakt.Sharky schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:43:
[...]
Noem 's een film die je wel goed vindt, even ter kadervorming.
Ik heb het zelf nog niet gezien maar zal zeker mijn mening geven hierover. Smaken verschillen eenmaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Mandrake466 op 22-01-2013 11:45 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Ik vond Death Proof niet zo... maar dat zie ik dan ook niet echt als een tarantino film.MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:54:
Quentin Tarantino heeft anders nog geen slechte film gemaakt. Dat is niet zozeer een mening maar meer een feit.
Dit is hetzelfde als met Cloud Atlas, bepaalde films zijn objectief gezien, of je ze nou leuk vond of niet, gewoon goed genoeg om een voldoende te krijgen. Django is zo'n film. Iedereen die een onvoldoende geeft vind ik niet geloofwaardig. Dan doe je niet meer meeMandrake466 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:42:
Jongens, dat Quentin Tarantino de regisseur is wil niet zeggen dat hij alleen maar knallers maakt.
Ik heb het zelf nog niet gezien maar zal zeker mijn mening geven hierover. Smaken verschillen eenmaal.
[ Voor 48% gewijzigd door Zoijar op 22-01-2013 12:01 ]
Daar zit jantje smit in...en dikke vette -12 dus!:)Safaci schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:10:
Maar dan nog kun je een film beoordelen op de technische aspecten, soundtrack, editing en de acteerprestaties. En die waren bij Django Unchained bovengemiddeld. Je moet wel echt een Tarantino hater zijn om deze film een 1 te geven. Watvoor cijfer krijgt Het Bombardement dan?
Ik gebrijp je benadering maar bij een film vind ik het verhaal, sfeer en acteerwerk toch wel het belangrijkste! Ik kan zwaar hard genieten van een lekker geluidje (ik zit midden in een heerlijke 5.1 set), en een fatsoenlijk beeldje (op ongeveer anderhalve meter van een 46inch tv:) ) maar zonder een fatsoenlijk verhaal vind ik de film niets! Omgekeerd kan dan wel weer. Ik kijk nog steeds met veel plezier naar Goodfellas (wat voor mijn maatstaven een vrij oude film is:) )
Als een film mij niet aanstaat ga ik echt niet letten op de technische aspecten, soundtrack, editing en acteerprestaties...Safaci schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:10:
Maar dan nog kun je een film beoordelen op de technische aspecten, soundtrack, editing en de acteerprestaties. En die waren bij Django Unchained bovengemiddeld. Je moet wel echt een Tarantino hater zijn om deze film een 1 te geven. Watvoor cijfer krijgt Het Bombardement dan?
Als iemand een film niks vind, ook al heeft die film overal hoge cijfers, kan ik wel begrijpen dat diegene dan een laag cijfer geeft. So what? Het is niet zo dat een cijfer absoluut is (niet hier, of waar dan ook) maar meer smaakgevoelig is.
Pasgeleden bijvoorbeeld Scarface gezien. Vond hem echt geen ene flikker aan, en zou hem dan ook een 4 geven, terwijl ik Transformers wel boeiend vond (om af te kijken) en die een 7 zou geven.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Crank (2006) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 88min. | MPAA: R Plot: Professional assassin Chev Chelios learns his rival has injected him with a poison that will kill him if his heart rate drops. Vette, over the top actie en melige humor. Wel veel continuïteitsfoutjes, maar die vallen tijdens het kijken van de film niet op door de constante actie. Je kan zien dat de acteurs lol hebben gehad tijdens het maken van deze film (en dat is 1 van de redenen dat ik het een leuke film vind). Heb me er al drie keer kostelijk mee vermaakt. Deel 2 is net iets minder, maar ook die heb ik twee keer gezien | |
Ik denk ook niet dat jij de doelgroep bent voor Scarface en meer voor Transformers.Timocos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:32:
[...]
Als een film mij niet aanstaat ga ik echt niet letten op de technische aspecten, soundtrack, editing en acteerprestaties...
Als iemand een film niks vind, ook al heeft die film overal hoge cijfers, kan ik wel begrijpen dat diegene dan een laag cijfer geeft. So what? Het is niet zo dat een cijfer absoluut is (niet hier, of waar dan ook) maar meer smaakgevoelig is.
Pasgeleden bijvoorbeeld Scarface gezien. Vond hem echt geen ene flikker aan, en zou hem dan ook een 4 geven, terwijl ik Transformers wel boeiend vond (om af te kijken) en die een 7 zou geven.
Goodfellas is natuurlijk ook maar een matige, vrij onbekende B-filmlj_tree schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:32:
Ik kijk nog steeds met veel plezier naar Goodfellas (wat voor mijn maatstaven een vrij oude film is:) )
Anyway... zoals ik al zei, sommige films zijn gewoon niet slecht, ookal hou je er niet van. Ik heb het ook niet zo op van Gogh, maar om z'n schilderijen nou een 1 te geven...
(haha, moet je net bij mrvegeta met de transformers aankomen
[ Voor 23% gewijzigd door Zoijar op 22-01-2013 14:18 ]
haha ik lees een klein beetje sarcasme in je verhaal:) lol. Ik vind goodfellas geweldig! Maar qua beeld en geluid is die behoorlijk outdated. Niet slecht te noemen maar kan het natuurlijk niet redden bij de recentere films. Ik wil met mijn voorbeeld alleen maar aangeven dat ik een fatsoenlijk verhaal etc. belangrijker vind dat beeld/geluid.Zoijar schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:06:
[...]
Goodfellas is natuurlijk ook maar een matige, vrij onbekende B-filmStel je voor dat zoiets als dat gezien zou worden als de een-na-beste maffiafilm allertijden...
Anyway... zoals ik al zei, sommige films zijn gewoon niet slecht, ookal hou je er niet van. Ik heb het ook niet zo op van Gogh, maar om z'n schilderijen nou een 1 te geven...
Volgens mij zijn we het qua sommige punten (zeker qua filmsmaak) nog wel behoorlijk met elkaar eens:)
Ja.. en zo werkt het dus niet he.. volgens "de kenners"!Timocos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:32:
[...]
The Cabin in the Woods (2011) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R Ja.. euh. Ik had al begrepen dat dit een (betere) variant was van het "Een groepje tieners gaan naar een bos waar geen bereik is en ze worden vermoord door <insert gek>.. Maar dit slaat echt alles | |
Rampage (2009) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R Op aanraden gekeken van een vriend.. mooie vriend Zonde van je tijd | |
The Cold Light of Day (2012) | ![]() |
IMDb: 4.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13 Ook dit is geen topper.. maar wel iets beter dan de vorige twee.. Een jongeman gaat op vakantie met zijn ouders en broertje + vriendin met een zeilboot. Als hij terugkomt van een kleine boodschap op het vaste land blijkt het schip verlaten te zijn. Op dit gebeuren volgen helaas tig ongelofelijke gebeurtenissen met vooral veel schieten en slechte achtervolgingen.. ![]() Op een gegeven moment is het gewoon vermoeiend.. | |
End of Watch (2012) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R Deze was nog wel redelijk te pruimen, maar er had wel wat dieper ingegaan mogen worden op de achtergrond en overige personages behalve de twee hoofdrolspelers. Al met al een leuke film voor een zaterdagavondje. In het begin stoorde ik me aan het camerawerk, maar later was dit helemaal weg. Niet veel bijzonders verder. | |
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
lj_tree schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:20:
[...]
Maar qua beeld en geluid is die behoorlijk outdated. Niet slecht te noemen maar kan het natuurlijk niet redden bij de recentere films.
Een briljante scene. Dit wordt bijna niet in films gedaan... Dat een film wat ouder is en er niet HD scherp uitziet bekend echt niet dat het outdated is. 2001 a Space Oddessey is uit de jaren 60 en is nog altijd één van de meest realistische weergave van "de ruimte". Wat is dat trouwens ook een film hé.
[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 22-01-2013 14:35 ]
Dat denk ik ooklj_tree schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:20:
Volgens mij zijn we het qua sommige punten (zeker qua filmsmaak) nog wel behoorlijk met elkaar eens:)

Een flinke dosis immersionMrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:32:
[video]
Een briljante scene. Dit wordt bijna niet in films gedaan... Dat een film wat ouder is en er niet HD scherp uitziet bekend echt niet dat het outdated is. 2001 a Space Oddessey is uit de jaren 60 en is nog altijd één van de meest realistische weergave van "de ruimte". Wat is dat trouwens ook een film hé.
[ Voor 35% gewijzigd door Zoijar op 22-01-2013 14:44 ]
Niet met spanning.. maar een hersenloze "knaller" is ook wel leuk om te kijken. Misschien moet je proberen te begrijpen dat mensen soms ook wel films kijken om hersenloos vermaakt te worden. En GI Joe 2 lijkt me daar een prima film voor. Beetje jeugdsentiment erin en ik ben happy hoor. Ik ga er niet voor naar de biosMrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:41:
Ik zit met spanning te wachten op Die Hard 5 en GI Joe 2
Maar goed, alle opmerkingen over dit soort films zijn bij jou toch aan dovemansoren gericht
Overigens was GI Joe 1 gewoon slecht, en kan ik me van Die Hard 4 nauwelijks nog wat herinneren, dus dat zegt wel voldoende.
@hieronder, dat dus
[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 22-01-2013 14:54 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
[ Voor 13% gewijzigd door Zoijar op 22-01-2013 14:53 ]
Primer (2004) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Thriller, Sci-Fi | Runtime: 77min. | MPAA: PG-13 Plot: Four friends/fledgling entrepreneurs, knowing that there's something bigger and more innovative than the different error-checking devices they've built, wrestle over their new invention. Weet niet of drie maanden geleden ook geldt als "laatst", maar wilde deze toch ff toevoegen, aangezien ik het elke keer vergeet. Zeer toffe film over tijdreizen. Heb hem nu vier keer gezien, maar ben nog steeds bezig met uitvinden hoe het verhaal nou in elkaar zit. Zelfs met deze site. Geen special effects, maar wel een zeer goed uitgedacht verhaal. Beelden zijn niet bijzonder of mooi, maar de film is dan ook met 7000 dollar gemaakt. | |
Ik was niet sarcastisch ofzo. Ik zit serieus op Die Hard 5 en GI Joe 2 te wachten. Dat zijn echt 2 toffe films (denk ik/hoop ik). Expandables vind ik niets aan omdat de actie gewoon slecht is, de bijrollen van bijvoorbeeld Willis en Norris zijn bijna niet aanwezig en de setting is gewoon deprimerend. GI Joe 1 vond ik niet slecht, het is een lekkere over de top actiefilm met ballen. Als je weinig van Die Hard 4 kan herinneren dat ligt dat meer aan jouw. De scene met de taxi in de helikopter was awesome. Het gevecht tussen de karate-chick and McClain was ook gaaf. Het einde (ook al erg! over de top) met de vrachtwagen en die jet was ook awesome! Ook was het "verhaal" best wel leuk in Die Hard 4, vooral omdat in de films daarvoor steeds wordt gezegd dat McClain niets met nieuwe technologie heeft enzo.St@m schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:48:
[...]
Niet met spanning.. maar een hersenloze "knaller" is ook wel leuk om te kijken. Misschien moet je proberen te begrijpen dat mensen soms ook wel films kijken om hersenloos vermaakt te worden. En GI Joe 2 lijkt me daar een prima film voor. Beetje jeugdsentiment erin en ik ben happy hoor. Ik ga er niet voor naar de biosMaar dat doe ik vanaf nu (zolang er geen andere bios komt in Zwolle) toch niet meer.
Maar goed, alle opmerkingen over dit soort films zijn bij jou toch aan dovemansoren gericht
Overigens was GI Joe 1 gewoon slecht, en kan ik me van Die Hard 4 nauwelijks nog wat herinneren, dus dat zegt wel voldoende.
@hieronder, dat dus
Hier nog een uit Tom Yum Goong.MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:32:
[...]
Les Misérables (2012) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Musical, Romance | Runtime: 157min. | MPAA: PG-13 Vorige week in de bios gezien. Was een goede zware film net zoals de musical. Denk wel dat zo'n 99,8 procent van de film bestaat uit zang. Net zoals in de musical. Moet zeggen dat de zang kwaliteiten van de cast echt goed was en tijdens de muziek ook de emotie neer konden zetten. Hulde. Zoals iemand achter ons zei aan het einde van de film. Zo'n 2,5 uur gezang. | |
Gangster Squad (2013) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 113min. | MPAA: R Lekker eindelijk weer eens een actie film. Met een paar gruwelijke shots. Waarmee ik bedoel dat je tenminste wat ziet, maar ook weer niet alles waardoor je prima voor je kunt zien hoe het er uit zou moeten zien hoe iemand af gemaakt wordt. Goede acteurs. Zit netjes in elkaar. Zeer goed vermaakt. | |
Valter brani Sarajevo (1972) | ![]() |
IMDb: 7.6 | Genre: War | Runtime: 133min. Plot: True story about a man who tried to stop Nazi soldiers in World War II. Waargebeurd verhaal over Vladimir "Valter" Perić, welke het verzet leidde in Sarajevo tijdens de 2e wereldoorlog. Natuurlijk flink geromantiseerd maar toch een prettige film om te kijken. Besef wel dat het flink oud is (1972) en niet bepaald gemaakt door een "filmland" bij uitstek. Hier en daar zitten dus wat rare scenes/foutjes, echter niet echt storend. Al met al een leuke film om (weer) eens te zien. | |
Nuovo Cinema Paradiso (1988) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 155min. | MPAA: PG Plot: A filmmaker recalls his childhood, when he fell in love with the movies at his village's theater and formed a deep friendship with the theater's projectionist. Prachtfilm over een succesvolle regisseur welke na dertig jaar terugkeert naar zijn geboortedorp en daar de liefde herontdekt. De liefde voor het dorp, zijn oude vrienden, de bioscoop en meer. Een beetje zoetsappig op bepaalde momenten, maar absoluut een goede en sfeervolle film. Ook prima om met de vrouw des huizes te bekijken. | |
Ladri di biciclette (1948) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 93min. | MPAA: NOT-RATED Plot: A man and his son search for a stolen bicycle vital for his job. Ik kan eigenlijk niet goed uitleggen waarom deze film me zo beviel. Het gaat over een man welke in (het door werkloosheid geplaagde) Rome woont en een baan weet te bemachtigen. Echter heeft hij hiervoor een fiets nodig. Omdat ze niks te besteden hebben, besluiten ze om hun beste lakens bij het pandjeshuis in te ruilen voor de fiets welke hij daar al had staan. Als de fiets wordt gestolen, gaat de man met zijn zoon achter de dief aan en volgt er een wanhopige zoektocht door Rome. Oude film (1948 ), maar een (imho) echt mooi dramatisch verhaal. | |
Crna macka, beli macor (1998) | ![]() |
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Music, Romance | Runtime: 127min. | MPAA: R Plot: Matko is a small time hustler, living by the river Danube with his 17 year old son Zare. After a failed business deal he owes money to the much more successful gangster Dadan... Folkloristisch, chaotisch, hilarisch.. drank, eten, muziek, dood en leven; Alle facetten komen in deze film aan de orde. Heerlijke balkan-film over een kleine (falende) zigeunerboef welke plots groots gaat denken maar niet beseft dat daar ook heel andere dingen bij komen kijken. Wel een film waar je voor in de stemming moet zijn natuurlijk, ook in verband met de (imho lekker klinkende) zigeuner/balkan-muziek welke de hele film door te horen is. Aanrader! | |
Dit soort films moeten je echt liggen, ik hoorde zulke goede verhalen over deze film maar mij deed hij dus helemaal niets. Ja de cast is goed, de acteerprestaties ook, maar ik ga niet naar de bios om 99,8% van m'n tijd te luisteren naar zang, als ik dat zou willen dan ging ik wel naar de musical. Voor mij zou deze film een veel lager cijfer krijgen, daarbij alleen maar punten krijgend voor de cast en acteerprestaties, niet voor vermaak.Arunia schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:07:
Les Misérables (2012) [afbeelding] IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Musical, Romance | Runtime: 157min. | MPAA: PG-13 Vorige week in de bios gezien. Was een goede zware film net zoals de musical. Denk wel dat zo'n 99,8 procent van de film bestaat uit zang. Net zoals in de musical.
Moet zeggen dat de zang kwaliteiten van de cast echt goed was en tijdens de muziek ook de emotie neer konden zetten. Hulde.
Zoals iemand achter ons zei aan het einde van de film.
Zo'n 2,5 uur gezang.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
Overigens had vriendin lief de kaartjes geregeld en wist ik niet dat de film/verkapte musical opgebouwd was uit alleen maar liedjes, dat is dan ook de reden waarom ik in de zaal zat

BTW, ik besef wel dat ik een van de weinige ben die dit soort films niet kan waarderen aangezien er applaus klonk bij de aftiteling (en ook de lovende recensies op internet natuurlijk), iets dat ik al bij heel veel andere films in de bios(die ik vele malen beter vond) niet meer had gehoord.
Een reden hiervoor is natuurlijk makkelijk te geven doordat de meeste mensen die niet van zoiets houden gewoon de film niet gaan zien in de bioscoop.BTW, ik besef wel dat ik een van de weinige ben die dit soort films niet kan waarderen aangezien er applaus klonk bij de aftiteling (en ook de lovende recensies op internet natuurlijk), iets dat ik al bij heel veel andere films in de bios(die ik vele malen beter vond) niet meer had gehoord.
GI Joe doet me dan ook helemaal niets maar Die Hard is toch wel episch. Maar weet nog niet of ik hem in de Bios ga zien. Is wel een ideale film voor op de bank met wat vrienden. Jippiekajee! Overigens heeft Die Hard 5 weer een 16+ rating dus waarschijnlijk nog meer actie!MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:02:
[...]
Ik was niet sarcastisch ofzo. Ik zit serieus op Die Hard 5 en GI Joe 2 te wachten. Dat zijn echt 2 toffe films (denk ik/hoop ik). Expandables vind ik niets aan omdat de actie gewoon slecht is, de bijrollen van bijvoorbeeld Willis en Norris zijn bijna niet aanwezig en de setting is gewoon deprimerend. GI Joe 1 vond ik niet slecht, het is een lekkere over de top actiefilm met ballen. Als je weinig van Die Hard 4 kan herinneren dat ligt dat meer aan jouw. De scene met de taxi in de helikopter was awesome. Het gevecht tussen de karate-chick and McClain was ook gaaf. Het einde (ook al erg! over de top) met de vrachtwagen en die jet was ook awesome! Ook was het "verhaal" best wel leuk in Die Hard 4, vooral omdat in de films daarvoor steeds wordt gezegd dat McClain niets met nieuwe technologie heeft enzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 22-01-2013 15:58 ]
Ah, en wat is dan de doelgroep voor Scarface?? En voor Transformers, aangezien jij mij (blijkbaar) zo goed kent om me in een hokje te plaatsen??MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:58:
[...]
Ik denk ook niet dat jij de doelgroep bent voor Scarface en meer voor Transformers.
-edit- om mijn post toch beetje ontopic te maken:
Inglourious Basterds (2009) | ![]() |
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Drama, War | Runtime: 153min. | MPAA: R Plot: In Nazi-occupied France during World War II, a plan to assassinate Nazi leaders by a group of Jewish U.S. soldiers coincides with a theatre owner's vengeful plans for the same. Gisteren maar weer eens gekeken met een paar vrienden van me. Blijft een goeie film, met geweldige dialogen. Hierdoor merk je gelijk dat het een Q.T. film is. Genoeg actie (maar weer te weinig actie vergeleken met Transformers). Christoph Waltz is geweldig als the Jew Hunter en heeft hiermee terecht een oscar gewonnen. | |
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R Plot: With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner. Weer een film van Q.T. Uiteraard wordt dan weer hetzelfde foefje uigehaald (geweldige dialogen, harde actie en droge humor) De film is mooi geschoten en het thema lag me wel. Leonardo Di Caprio en Christoph Waltz spelen weer een geweldige rol. Sommige stukken in de film zijn een beetje langdradig en de actie is heerlijk hard. Deze film is dan ook uitermate geschikt voor mensen die van Transformers houden. | |
Requiem for a Dream (2000) | ![]() |
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 102min. | MPAA: UNRATED Plot: The drug-induced utopias of four Coney Island individuals are shattered when their addictions become stronger. Deze film al ongeveer 10 keer gezien, en hij blijft echt prachtig. Het einde van de film laat je echt leeg achter. Prachtige soundtrack en qua beeld helemaal top notch. Echt een dikke aanrader deze film, ook al zit er geen actie in als Transformer fan zijnde. | |
Hotel Transylvania (2012) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG Plot: Dracula, who operates a high-end resort away from the human world, goes into overprotective mode when a boy discovers the resort and falls for the count's teen-aged daughter. Totaal geen verwachtingen bij deze film (had er zelfs nog nooit van gehoord totdat een vriend van me ermee aan kwam zetten). Achteraf bleek het toch wel een leuke animatie film te zijn. Vond hem zelfs leuker dan Brave (alhoewel die visueel echt prachtig is) en de humor was soms echt zo geweldig droog. | |
Brave (2012) | ![]() |
IMDb: 7.2 | Genre: Animation, Action, Adventure, Comedy, Family, Fantasy | Runtime: 93min. | MPAA: PG Plot: Determined to make her own path in life, Princess Merida defies a custom that brings chaos to her kingdom. Granted one wish, Merida must rely on her bravery and her archery skills to undo a beastly curse. Een film van Pixar. Kan toch niet fout gaan denk je? Helaas wel (net als Toy Story 3, die ik echt saai vond). Visueel echt een prachtige film (mooi gemaakt landschap van Schotland), maar qua verhaal stelde het niet echt veel voor. Je kon al van mijlen ver aan zien komen hoe het verhaal zou eindigen (in tegenstelling tot andere animatie films) Had er meer van verwacht. | |
[ Voor 93% gewijzigd door Ikkuh84 op 22-01-2013 16:54 ]
Straks naar Django Unchained, ben reuze benieuwd!
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
Ach het dubbele "?" werk, het gebruik van het woord "flikker", het wel leuk vinden van Transformers en Scarface geen "flikker" aan vinden. Dan kon je wel eens in het hokje zestienjarige puber worden geplaatst.Timocos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:26:
[...]
Ah, en wat is dan de doelgroep voor Scarface?? En voor Transformers, aangezien jij mij (blijkbaar) zo goed kent om me in een hokje te plaatsen??
Tenzij je alleen van films zoals Transformers houdt....Safaci schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:11:
Straks Blade Runners eens zien. Als Sci-Fi fan moet ik hem wel geweldig vinden.
*rent hard weg*
MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:13:
[...]
Ach het dubbele "?" werk, het gebruik van het woord "flikker", het wel leuk vinden van Transformers en Scarface geen "flikker" aan vinden. Dan kon je wel eens in het hokje zestienjarige puber worden geplaatst.

Om Scarface in jouw woorden dan maar te reviewen:
Nee, de film kon mij niet bekoren. Misschien kwam dit doordat ik de film al te oud vond om me in te leven (net als Alien, kon ik me ook niet echt meer in plaatsen)
Waarschijnlijk komt het doordat de film oud is, dat hij me niet kon bekoren en daarom mijd ik ook alle films van voor 1990, behalve de Inidiana Jones reeks.
Wat vind je van Crystal Skull dan?Timocos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:28:
[...]
Omdat ik dus zulk taalgebruik op een forum gebruik en 2 vraagtekens ergens zet word ik bestempeld als een zestienjarige puber?? <--
![]()
Om Scarface in jouw woorden dan maar te reviewen:
Nee, de film kon mij niet bekoren. Misschien kwam dit doordat ik de film al te oud vond om me in te leven (net als Alien, kon ik me ook niet echt meer in plaatsen)
Waarschijnlijk komt het doordat de film oud is, dat hij me niet kon bekoren en daarom mijd ik ook alle films van voor 1990, behalve de Inidiana Jones reeks.
Overigens moet ik wel het met MrVegeta over je typgedrag. Dat zou eventueel wel iets volwassener kunnen. Meerdere vraagtekens of uitroeptekens staat niet echt prettig.
[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 22-01-2013 17:36 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Slecht. Paste niet bij de andere delen, en de actie was teveel over the top (en dan bedoel ik vooral als Shea Le Boeuf ala Tarzan door de bomen swingt.
Maar waarom ik hem er niet bij vond passen:
-edit- zal op typgedrag letten
[ Voor 3% gewijzigd door Ikkuh84 op 22-01-2013 17:38 ]
Ja en het feit dat je Transformers wel leuk vindt en Scareface niet. Maar dat ben ik hé, misschien nemen anderen hier je wel serieus.Timocos schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:28:
[...]
Omdat ik dus zulk taalgebruik op een forum gebruik en 2 vraagtekens ergens zet word ik bestempeld als een zestienjarige puber?? <--
Taken 2 (2012) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13 Tsjah, Taken 1 staat in mijn lijst met favoriete films. Waarom? Het was meeslepend, goede actie, goed verhaal en veel kippenvel momenten. En Liam Neeson zette een knap staaltje acteerwerk neer als zorgzame vader. Dus toen kwam Taken 2. Wat kan ik hierover zeggen, hij valt tegen en vooral omdat je weet dat deel 1 zo goed was. Taken 2 is als actiefilm wel ok, er zijn natuurlijk vele momenten waarop je denkt waarom doen ze dat nou weer. spoiler: Mevrouwtje gooit ff 3 granaten midden in Istanbul en geen politie of wat dat erop af komt. Een van de meest onrealistische momenten in de film. Opbouw is eigenlijk bijna identiek aan deel 1 en de film mist gewoon wat om het een goede film te laten zijn. Desondanks wel vermakelijk voor 90 minuten actie. | |
Dredd (2012) | ![]() |
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R Judge Dredd! Dredd is een leuke actiefilm, maar er wordt van de kijker wel verwacht dat je het e.e.a. weet over dredd. Dat werd in de vorige film wel duidelijker in beeld gebracht. Je mist in deze film wat achtergrond kennis, pas heel laat wordt redelijk duidelijk dat Dredd beroemd is onder de judges, dat hij toch wel een exceptioneel judge is. Als je er niks over zou weten lijkt het gewoon alsof zomaar twee judges een avontuur beleven. Verder is de film wel simplistisch opgezet, het speelt zich af in 1 gebouw (wel heel groot), maar verwacht geen grootschalig avontuur als in de oude judge dredd. Ondanks de simplistische opzet werkt het allemaal wel als actiefilm en kijkt het heel goed weg. Leuke film. | |
Looper (2012) | ![]() |
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R De eerste 30 seconden van Looper zijn al heftig. Zet de toon lekker voor de film en je merkt gelijk al dat het een leuke film is. De film kijkt lekker weg, interessant verhaallijn. Enige minpunt is dat het tijdreizen wel veel gaten heeft, dit moet je toch een beetje naast je leggen als je er van wilt genieten. Als je daar niet te veel aan denkt is het een super film om te kijken. | |
Total Recall (2012) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13 De eerste keer viel ik bijna in slaap bij deze film, misschien dat ik moe was, maar afgelopen weekend een tweede poging gewaagd. Deze keer wel succesvol afgekeken. De film is gemiddeld als actiefilm, special effects zijn wel goed en de vechtscenes zijn ook leuk. Verhaal is daarentegen een beetje zwak. Twee uur is gewoon te lang eigenlijk. | |
Anoniem: 93986
Blijft Tweakers he. DE plek waar meningen als feiten worden neergezet.Sargan schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:47:
Mijn god wat een hoop ego's in dit topic zeg![]()
Straks naar Django Unchained, ben reuze benieuwd!
Dit is eigenlijk de enige scene die ik me nog kan herinneren van deze remake:shenr schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:39:
Total Recall
[ Voor 13% gewijzigd door Zoijar op 22-01-2013 17:43 ]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]