Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 102 Laatste
Acties:
  • 968.734 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 20:56
Zoijar schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:42:
[...]

Dit is eigenlijk de enige scene die ik me nog kan herinneren van deze remake:

[video]
Ik heb je link niet eens aangeklikt, weet precies welke scene je bedoelt ;)

Edit: zie dat hij nu ook een voorbeeld laat zien, wist het al zonder het voorbeeld dus.

[ Voor 12% gewijzigd door shenr op 22-01-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:39:
[...]

Ja en het feit dat je Transformers wel leuk vindt en Scareface niet. Maar dat ben ik hé, misschien nemen anderen hier je wel serieus. ;)
Vermakelijk is het woord. Ik vond beter Transformers vermakelijker dan Scarface. Scarface zal 100% zeker wel een beter verhaal enzo hebben dan Transformers.

Ik weet ook wel dat een Transformers film flink over the top alles is, maar soms is het gewoon heerlijk om een CGI film te kijken met verstand op nul.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Transformers is kut.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik snapte Transformers niet. Nou was ik tegen het einde ook wel even weggezakt geloof ik vanwege de hoeveelheid bier en het tijdstip. Hij was ineens afgelopen. Oh, hebben ze gewonnen? Mooi! ;)

Nee, maar ik snap wel dat die hele oude films wat minder aanspreken; dat heb ik ook wel een beetje hoor. Als je dan nu de shootout in scarface kijkt is het toch allemaal erg jaren-80-nep. Maar de stukken die gewoon om mensen gaan zijn vaak wel nog voortreffelijk. En helemaal films als Citizen Kane kom ik moeilijk tot niet doorheen (ik weet het, heiligschennis)

[ Voor 48% gewijzigd door Zoijar op 22-01-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:38
MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:39:
[...]

Ja en het feit dat je Transformers wel leuk vindt en Scareface niet. Maar dat ben ik hé, misschien nemen anderen hier je wel serieus. ;)
Misschien is Transformers over 15 jaar wel een klassieker. 8)
shenr schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:39:
Tsjah, Taken 1 staat in mijn lijst met favoriete films. Waarom? Het was meeslepend, goede actie, goed verhaal en veel kippenvel momenten. En Liam Neeson zette een knap staaltje acteerwerk neer als zorgzame vader. Dus toen kwam Taken 2. Wat kan ik hierover zeggen, hij valt tegen en vooral omdat je weet dat deel 1 zo goed was. Taken 2 is als actiefilm wel ok, er zijn natuurlijk vele momenten waarop je denkt waarom doen ze dat nou weer.
Ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die Taken (1) goed vinden. Vreselijke acteerprestaties (daughter anyone?), irritanten personages (daughter anyone?), domme personages (daughter anyone?). Het enige goede aan de film was de actie, maar die was ook niet bovengemiddeld. En het verhaal kun je niet echt goed noemen. Mijn enige kippenvel momenten waren wanneer de dochter begon te acteren. :9

Maar goed, ik respecteer je mening en ik vind het leuk dat er iemand is die Taken kan waarderen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Safaci schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:55:
Dat is dus het punt; dat gaat nooit gebeuren. Cloud Atlas bedoel je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:38
Zoijar schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:57:
[...]

Dat is dus het punt; dat gaat nooit gebeuren. Cloud Atlas bedoel je :P
Denk het ook niet. Transformers was wel vermakelijk, alhoewel ik het einde wat vaag (lees slecht) vond. Cloud Atlas was wel apart, maar kon me de volle drie uur boeien. Erg interessante film. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

[...]

[...]
Transformers is al een klassieker }:|

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 14:17

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door argro op 23-01-2013 10:20 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 22:01

Sargan

Filmfreak...

En dat bedoel ik nou met ego's, deze uitspraak is de arrogantie ten top. :N

[ Voor 43% gewijzigd door argro op 23-01-2013 10:20 ]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

The Tourist (2010)The Tourist (2010)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Romance, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Plot: Revolves around Frank, an American tourist visiting Italy to mend a broken heart. Elise is an extraordinary woman who deliberately crosses his path.
Hé, The Tourist, dat is een goede film, die pik ik mee. Althans, ik had op 1 of andere manier in mijn hoofd dat hij goed was, ik zie nu pas dat hij ook op IMDB slechts een 5.9 krijgt.

De film heeft alles in zich om goed te zijn. Goede cast, mooie lokaties en hoog (marketing?) budget.

Het eind resultaat is echter bedroevend. Het script rammelt aan werkelijk alle kanten, en is op sommige vlakken ronduit ongeloofwaardig, op het domme af.

De beelden zijn mooi, maar er zitten achtervolgingscenes in die slecht, slecht slecht zijn. Op een gegeven moment heb je echt het gevoel dat de lampen van de studio elk moment de set op kunnen vallen.

Niks positiefs dan? Jawel, de eerste 45 minuten zijn prima te behappen, en Depp doet het prima. Op een regenachtige zondagmiddag kijken.
IMDb -- The Tourist (2010) Wikipedia -- The Tourist (2010) Bekijk trailer van The Tourist (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Tourist (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.9 5.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sargan schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:08:
[...]

En dat bedoel ik nou met ego's, deze uitspraak is de arrogantie ten top. :N
Deze uitspraak mag je vooral met een grote bak zout nemen :D

Je komt hier niet vaak genoeg om MrVegeta te herkennen :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Jawel hoor, inmiddels wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

[ Voor 140% gewijzigd door argro op 23-01-2013 10:21 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 30-03 20:56
[...]

Ik snap nog steeds niet dat er mensen zijn die Taken (1) goed vinden. Vreselijke acteerprestaties (daughter anyone?), irritanten personages (daughter anyone?), domme personages (daughter anyone?). Het enige goede aan de film was de actie, maar die was ook niet bovengemiddeld. En het verhaal kun je niet echt goed noemen. Mijn enige kippenvel momenten waren wanneer de dochter begon te acteren. :9

Maar goed, ik respecteer je mening en ik vind het leuk dat er iemand is die Taken kan waarderen. O-)
Ja die dochter en moeder zijn vreselijk irritant, maar dat maakt het weer realistisch. Gescheiden man, dochter in pubertijd, vrouw denkt alles beter te weten. Dat die dochter niet kan acteren zie ik dan even door de vingers. En geloof me ik ben echt niet de enige die Taken kan waarderen, jij bent eigenlijk de eerste die ik hoor die het minder kan waarderen. Alle respect daarvoor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:45
Anoniem: 26306 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:50:
Een film met heel veel sprongen tussen heden en verleden. Een film die wat mij betreft goed vergelijkbaar is met Memento, Magnolia, Stay en Seven Pounds (die je ook allemaal gezien moet hebben).
Net Stay gezien, erg goeie film. Hoe ik die gemist heb..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:09:
[afbeelding]

Ik vergeet steeds dat dit nieuwe topic niet in de HK zit :/

Touchie, wat weet jij van trouwens van ForumImages in Groningen?
Nooit geweest. Alleen voor concerten tijdens Eurosonic :+

Volgens mij van wat ik hoor en alles prima bioscoop gericht naar de wat alternatieve films.

Ik kan je dit keer er niet bij helpen maar ik zou gewoon gaan als je film er draait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:09:
[afbeelding]

Ik vergeet steeds dat dit nieuwe topic niet in de HK zit :/

Touchie, wat weet jij van trouwens van ForumImages in Groningen?
Dat plaatje verdien ik wel, ik poste mijn reactie en dacht toen al Shit ik hap...
Maarja ga het niet editten ;)

Nu pauze bij Django, meesterlijke film, goeie humor, zakt nu een klein beetje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Touchdomex schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:19:
[...]

Nooit geweest. Alleen voor concerten tijdens Eurosonic :+

Volgens mij van wat ik hoor en alles prima bioscoop gericht naar de wat alternatieve films.

Ik kan je dit keer er niet bij helpen maar ik zou gewoon gaan als je film er draait :+
Hmyea vrijdag ga ik er heen The Master kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-04 10:18
Laatst nog eens 007: Goldeneye gekeken. Blijft echter een supergoede klassieker: 5/5!

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:03
Als ik een film beoordeel dan neem ik ook mee in de overweging hoe ik de film over 15 jaar zou zien. Mijn huidige top 10 is dan ook ongeveer in willekeurige volgorde:
The gladiator
Pulp Fiction
The usual suspects
The Green Mile
The Shawshank Redemption
Reservoir Dogs
Black Hawk Down
The Pianist
Hotel Rwanda
Good Will Hunting

Films die sterk leunen op zeer goede CGI maar verder een zwak verhaal hebben etc. zullen dan bij mijn beoordeling ook niet hoger scoren dan een 7. Dit omdat ik durf te stellen dat de een film die zo sterk hangt op CGI over 15 gewoon zeer gedateerd aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TheJason schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:07:
Als ik een film beoordeel dan neem ik ook mee in de overweging hoe ik de film over 15 jaar zou zien. Mijn huidige top 10 is dan ook ongeveer in willekeurige volgorde:
The gladiator
Pulp Fiction
The usual suspects
The Green Mile
The Shawshank Redemption
Reservoir Dogs
Black Hawk Down
The Pianist
Hotel Rwanda
Good Will Hunting

Films die sterk leunen op zeer goede CGI maar verder een zwak verhaal hebben etc. zullen dan bij mijn beoordeling ook niet hoger scoren dan een 7. Dit omdat ik durf te stellen dat de een film die zo sterk hangt op CGI over 15 gewoon zeer gedateerd aanvoelt.
Black Hawk Down en The Gladiator steunen niet sterk op een zeer goede CGI? Verhaal is voor beide vrij matig. Staan wel in je top 10 dus. Of vind je die CGI wel meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Touchdomex schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:10:
Black Hawk Down en The Gladiator steunen niet sterk op een zeer goede CGI? Verhaal is voor beide vrij matig. Staan wel in je top 10 dus. Of vind je die CGI wel meevallen?
Gladiator is zo briljant... een van de beste films ooit idd. Gladiator gaat om mensen; heeft weinig met CGI te maken imnsho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Django Unchained (2012)Django Unchained (2012)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Plot: With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.
Tarantino flikt het hem weer!
Weergaloze film op de typische Tarantino manier, geniale humor, veel geweld en een cast om van te smullen.
imo beter dan Inglourious Basterds.
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PWM schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:09:
The Tourist (2010)[afbeelding]
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Romance, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Plot: Revolves around Frank, an American tourist visiting Italy to mend a broken heart. Elise is an extraordinary woman who deliberately crosses his path.
Hé, The Tourist, dat is een goede film, die pik ik mee. Althans, ik had op 1 of andere manier in mijn hoofd dat hij goed was, ik zie nu pas dat hij ook op IMDB slechts een 5.9 krijgt.

De film heeft alles in zich om goed te zijn. Goede cast, mooie lokaties en hoog (marketing?) budget.

Het eind resultaat is echter bedroevend. Het script rammelt aan werkelijk alle kanten, en is op sommige vlakken ronduit ongeloofwaardig, op het domme af.

De beelden zijn mooi, maar er zitten achtervolgingscenes in die slecht, slecht slecht zijn. Op een gegeven moment heb je echt het gevoel dat de lampen van de studio elk moment de set op kunnen vallen.

Niks positiefs dan? Jawel, de eerste 45 minuten zijn prima te behappen, en Depp doet het prima. Op een regenachtige zondagmiddag kijken.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 5.9 / 10
Vond je de film echt zoo slecht ?? Ik bedoel het was geen super film of zo, maar een 7 moet nog net kunnen : Beetje spanning, beetje humor, leuke beelden/locaties en een enigzins vaag einde waardoor de film opeens heel snel voorbij leek te zijn :)

Maar goed... ik vond Skyfall geen bal aan dus misschien ben ik een beetje raar : Kan ook! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Meh, tourist, 5je ofzo van wat ik me kan herinneren. Viel zwaar tegen in ieder geval. Was dat niet zo'n film waar elk karakter zich volstrekt onlogisch gedraagt zonder motivatie? Weet het niet precies meer...

[ Voor 41% gewijzigd door Zoijar op 23-01-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:03
Touchdomex schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:10:
[...]

Waarom vindt jij het verhaal van Black Hawk Down matig? Het is toch niet eens echt een verhaal zie http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Mogadishu_%281993%29 waarbij natuurlijk wel een paar kanttekeningen bij te maken zijn. Het verhaal van The Gladiotor vond ik eigenlijk juist wel goed. Daarbij was er ook het niet standaard Hollywood einde. Ik vond beiden in ieder geval erg spannend, de actie was gaaf gefilmd en kwam op mij ook erg realistisch over. Totale chaos soms. Het gebruik van CGI is bij de Gladiator en Black Hawk Down ook niet echt opgevallen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld The Transformers en Captain America e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Zoijar schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:25:
Meh, tourist, 5je ofzo van wat ik me kan herinneren. Viel zwaar tegen in ieder geval. Was dat niet zo'n film waar elk karakter zich volstrekt onlogisch gedraagt zonder motivatie? Weet het niet precies meer...
Ricky Gervais vermoedde dat Depp 'm zelf ook niet had gezien. Bij de Golden Globes zei hij er het volgende over: "It was a big year for 3-D movies. Toy Story, Despicable Me, Tron...seems like everything this year was three-dimensional. Except the characters in The Tourist."

Ik heb 'm na een kwartier afgezet, dus ik heb geen idee.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TheJason schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:42:
[...]

Waarom vindt jij het verhaal van Black Hawk Down matig? Het is toch niet eens echt een verhaal zie http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Mogadishu_%281993%29 waarbij natuurlijk wel een paar kanttekeningen bij te maken zijn.
Een waargebeurd verhaal kan ook matig zijn. Het is alweer een paar jaar geleden dat ik hem zag maar er staat mij niets meer van bij. Het blijft niet hangen en het doet niets. Daarnaast zat ik bij de film echt constant van meh meh meh meh. oeh helikopter. meh meh meh.

Misschien binnenkort nog eens kijken om hem beter gefundeerd de grond in te rammen :+
Het verhaal van The Gladiotor vond ik eigenlijk juist wel goed. Daarbij was er ook het niet standaard Hollywood einde. Ik vond beiden in ieder geval erg spannend, de actie was gaaf gefilmd en kwam op mij ook erg realistisch over. Totale chaos soms. Het gebruik van CGI is bij de Gladiator en Black Hawk Down ook niet echt opgevallen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld The Transformers en Captain America e.d.
Gladiator was gewoon een standaard heldenverhaal waarbij het enige verschil was dat de held aan het einde sterft. Alleen het laatste half uur is het echt waard om te kijken. De rest van de ruim 2,5 uur van de film stelt eigenlijk weinig voor. Beetje episch vechten met wat verhaaltjes. Daar houd het bij op. Totale chaos was er om het wat meer hollywood te laten zijn :+ Eigenlijk is normaal vechten vrij saai. Statische camera bij een vechtscene is gewoon niet te doen :+

Captain America is voor mij een film die een beetje te ver is doorgeslagen in het verheerlijken van het amerikaanse patriotisme. Iets wat hoort bij het karakter van het verhaal captain America :+ CGI was apart en de 3D ook maar eigenlijk hoort het wel bij de stijl van de film.

Transformers is CGIporn en daar houdt het bij op. Meer is het niet de rest is echt extreem kut. Zelfde als dat 2012 gewoon keiharde disasterporn is en daarom eventueel vermakelijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: PG
Plot: Two Jedi Knights escape a hostile blockade to find allies and come across a young boy who may bring balance to the Force, but the long dormant Sith resurface to reclaim their old glory.
Als groot Stars Wars adept, van de originele reeks, heb ik op 1 of andere manier nooit de nieuwe serie bekeken. Ik denk dat ik rond die tijd andere interesses had, en daarna is het er nooit meer van gekomen. Laatst het plan opgevat om deel 1 t/m 6 maar eens te gaan kijken, vooral ook omdat ik 4-6 altijd in VHS kwaliteit heb moeten zien.

Gisteren dan deel 1, en dat viel niet mee zeg. Laten we voorop stellen dat het werkelijk waar prachtig is, en dat je je eigenlijk niet kan voorstellen dat het grootste deel van de CGI in 1997/1998 is gemaakt, bijna 15 jaar geleden. Prachtige animaties en de steden zijn top. De productie krijgt wat dat betreft een dikke vette 9.

Helaas is een film meer dan dat, en daar begint de ellende. Als voorgeschiedenis van wat er gaat komen, is het verhaal best interessant in grote lijnen. Maar verder? De dialogen zijn vlak. Jar Jar Binks is het allerslechtste wat Star Wars ooit is overkomen, en verder is eigenlijk alles flinterdun. Het dieptepunt (van de velen, de onderwater wereld waar de ene de andere vis aanvalt, en dat 3x is afgrijselijk):

spoiler:
Anakin is voorbestemd, dus bezit op dit moment al wat exta gaven dit andere niet hebben. Fine.

Maar, dat hij per ongeluk in een fighter stapt. Deze per ongeluk aanzet, waarna hij per ongeluk bij het te vernietigen station aankomt, alwaar hij per ongeluk neerstort, is al vergegrepen. Dat zijn schip vervolgens stuk is, het opeens weer doet, en hij vervolgens wederom per ongeluk een raket afvuurt, die het binnenste van het ruimtestation raakt, waarna het hele ding ontploft en de oorlog is gewonnen......

Het is dat ik wist dat het bijna afgelopen was, anders was hij uitgegaan.

Nu begrijp ik dat de komende 2 delen wat beter zijn, dus daar is mijn hoop maar op gevestigd.

Een 5, maar alleen door de grafische spektakel.
IMDb -- Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) Wikipedia -- Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) Bekijk trailer van Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:53
Fear and Loathing vond ik toch beter dan die twee (die ook goed waren). Bij Fear and Loathing viel ik constant van mijn stoel van het lachen (bij alle drie keer dat ik hem heb gezien).

The Raid (2011)The Raid (2011)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: A SWAT team becomes trapped in a tenement run by a ruthless mobster and his army of killers and thugs.
Gister gekeken, omdat ik Crank toch al gezien had :P

Verhaal van niks, maar de actie maakt alles goed.
Zeer goed in beeld gebracht zonder spastische Hollywood camera, dus je kan de vechtscenes goed volgen.

-3 sterren voor het missende verhaal.
IMDb -- The Raid (2011) Wikipedia -- The Raid (2011) Bekijk trailer van The Raid (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Raid (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Touchdomex schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:25:
Gladiator was gewoon een standaard heldenverhaal waarbij het enige verschil was dat de held aan het einde sterft. Alleen het laatste half uur is het echt waard om te kijken. De rest van de ruim 2,5 uur van de film stelt eigenlijk weinig voor.
Niet mee eens. Het verhaal van Gladiator is bijna perfect. Het is op elk moment geloofwaardig, wordt compleet gedreven door de emotie van karakters, die overigens vrijwel allemaal diep zijn, heeft bepaalde fases waar een logische overgang in zit en geen weg terug... de bad guys zijn niet alleen maar slecht, Commodus is eigenlijk best zielig maar uit dat op een verkeerde manier. Je vormt echt een band met de karakters; je snapt wie ze zijn en waarom ze doen wat ze doen en je leeft met ze mee. Daarnaast zit er geweldige muziek in, een aantal geweldige shots (wheatfield), is alles mooi gemaakt wat betreft CGI maar niet over-the-top, en is het tenslotte ook nog eens een leuke film. Ik heb nog nooit een top tien gemaakt, maar ik vermoed dat Gladiator daar wel in staat, hoewel er nog wel meer hele goede films zijn (return of the king, empire, ook standaard heldenverhalen :P )

Over over-rated films, ik vond zowel Captain America als The Avengers gewoon slecht... sloegen nergens op -- nouja, op elkaar.
PWM schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:10:
Nu begrijp ik dat de komende 2 delen wat beter zijn, dus daar is mijn hoop maar op gevestigd.
De derde is wel ok, maar verwacht geen return of the jedi :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zoijar op 23-01-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:38
Zoijar schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:00:
[...]

Niet mee eens. Het verhaal van Gladiator is bijna perfect. Het is op elk moment geloofwaardig, wordt compleet gedreven door de emotie van karakters, die overigens vrijwel allemaal diep zijn, heeft bepaalde fases waar een logische overgang in zit en geen weg terug... de bad guys zijn niet alleen maar slecht, Commodus is eigenlijk best zielig maar uit dat op een verkeerde manier. Je vormt echt een band met de karakters; je snapt wie ze zijn en waarom ze doen wat ze doen en je leeft met ze mee. Daarnaast zit er geweldige muziek in, een aantal geweldige shots (wheatfield), is alles mooi gemaakt wat betreft CGI maar niet over-the-top, en is het tenslotte ook nog eens een leuke film. Ik heb nog nooit een top tien gemaakt, maar ik vermoed dat Gladiator daar wel in staat, hoewel er nog wel meer hele goede films zijn (return of the king, empire, ook standaard heldenverhalen :P )

Over over-rated films, ik vond zowel Captain America als The Avengers gewoon slecht... sloegen nergens op -- nouja, op elkaar.

[...]

De derde is wel ok, maar verwacht geen return of the jedi :)
Wij zijn het vaak met elkaar eens:) Ik vind gladiator GEWELDIG!!! Een heerlijke sfeer, top verhaal, gewedige acteerprestaties (niet alleen russel maar vooral die kerel die commodus speelt! Hij is idd de bad guy maar laat zoveel meer zien) en het beeld en geluid zijn GEWELDIG! Originele soundtrack.

Moet wel zeggen dat ik me bij captain america redelijk maar bij the avengers geweldig vermaakt heb! Geen verhaal, niet nadenken, goed geluid en lekker beeld en met een pilsje op nog best wat momenten dat ik hardop gelachen heb! Vooral het stukje Puny God:) dit soort films komen echt niet in mijn top-10 maar ik vermaak me er goed bij!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:53
Zoijar schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:00:
[...]
The Avengers vond ik ook niks. Terwijl de losse superheldenfilms hartstikke leuk waren (waarvan Thor de minst leuke, want ik heb niks met Thor. Iron Man is de baas, maar dat komt door hoe Robert Downey Jr. hem speelt _/-\o_ ).
Dat heb ik vaker met "bijeengeraapt en op een hoopje gegooid"-films. Net als The Expendables. Super toffe acteurs uit de jaren 80 waar ik toen altijd naar keek. Maar The Expendables vind ik tien keer niks, Heb tijdens de film 1 of 2 keer gegniffeld, maar dat was het. Saaie actie en geen leuke one liners. Kan me niet eens meer herinneren waar het verhaal over gaat.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Gladiator heeft één grote fout vind ik. Het begin is zó groots en indrukwekkend (de veldslag tegen de barbaren dus) dat de rest van de film erg tam overkomt.

Vanavond naar Django Unchained. Heb er erg veel zin in. :D
MrVegeta schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:32:
[...]

[video]

Een briljante scene. Dit wordt bijna niet in films gedaan... Dat een film wat ouder is en er niet HD scherp uitziet bekend echt niet dat het outdated is. 2001 a Space Oddessey is uit de jaren 60 en is nog altijd één van de meest realistische weergave van "de ruimte". Wat is dat trouwens ook een film hé.
Leeftijd zegt ook niet zoveel in dat opzicht. Visueel was 2001 juist heel mooi en scherp. De 1080p-versie dan. Juist omdat er goed de tijd werd genomen alles goed in beeld te laten komen.

De opgepoetste Alien-films hebben dat ook (met name 1 & 2). Oud, maar visueel indrukwekkend. Tegenwoordig is veel CGI en moet het allemaal snel en schokkerig, waardoor ik de helft van de tijd geen idee heb wat ik nu precies moet zien (ja, ik doel nu op gedrochten als Transformers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Looper (2012)Looper (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R
Plot: In 2074, when the mob wants to get rid of someone, the target is sent 30 years into the past, where a hired gun awaits. Someone like Joe, who one day learns the mob wants to 'close the loop' by transporting back Joe's future self.
Oh wat een leuke film zeg! Heerlijk nodeloos spektakel met een leuk tijdreis concept/verhaal waar je nog uren over kan discussiëren in de kroeg met een bier. Het zag er allemaal lekker gelikt uit, met maar weinig direct opvallende fouten.
IMDb -- Looper (2012) Wikipedia -- Looper (2012) Bekijk trailer van Looper (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Looper (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 15:01

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

There Will Be Blood (2007)There Will Be Blood (2007)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 158min. | MPAA: R
Wow wat een film! Dat ik deze nog niet eerder gezien had :?.
Het acteerwerk is top en de beelden zijn schitterend. Ik had achteraf het gevoel dat ik een goed boek heb gelezen met de nodige lagen er in verwerkt; er zit zoveel 'tussen de regels in' en ik heb ongetwijfeld niet alles opgepikt. De muziek was zeer passend en bijzonder maar af en toe iets té aanwezig naar mijn smaak.

Niet voor de liefhebbers van snelle actiefilms!

Alleen al geniaal dat er
spoiler: title
pas na 14minuten iets wordt gezegd
.
IMDb -- There Will Be Blood (2007) Wikipedia -- There Will Be Blood (2007) Bekijk trailer van There Will Be Blood (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over There Will Be Blood (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.7 8.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dan moet je ook maar kijken of je naar The Master kan, de volgende film van Paul Thomas Anderson! En natuurlijk Lincoln de nieuwe film van Daniel Day Lewis.
I drink your milkshake!

[ Voor 34% gewijzigd door MrVegeta op 23-01-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
Taken 2 (2012)Taken 2 (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
Wat een kutfilm. Geen flikker aan. Nee, ik ben niet 16 meneer de Vegeta! :)

Deel 1 vond ik nog wel meevallen maar deel 2 is saai, voorspelbaar en de dochter is irritant als de neten!

Ik wist niet dat Famke Janssen zo slecht kon acteren?

IMDb -- Taken 2 (2012) Wikipedia -- Taken 2 (2012) Bekijk trailer van Taken 2 (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Taken 2 (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Euro Mädchen - Amateure intim 11 (2002)Euro Mädchen - Amateure intim 11 (2002)
IMDb: 7.2 | Genre: Adult | Runtime: 91min.
Film met Sibel Kekilli (Turkse) dus altijd goed! Goed acteerwerk alleen jammer dat ze maar kort in beeld komt.

Zij heeft trouwens ook een rol in de serie game of Thrones (hoertje van de dwerg)
IMDb -- Euro Mädchen - Amateure intim 11 (2002) Zoek meer informatie over Euro Mädchen - Amateure intim 11 (2002) op Google Zoek trailer van Euro Mädchen - Amateure intim 11 (2002) via Google Schrijf zelf een recensie over Euro Mädchen - Amateure intim 11 (2002)

[ Voor 35% gewijzigd door Mandrake466 op 23-01-2013 17:03 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:07
Xyphoid schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:57:
[...]

Fear and Loathing vond ik toch beter dan die twee (die ook goed waren). Bij Fear and Loathing viel ik constant van mijn stoel van het lachen (bij alle drie keer dat ik hem heb gezien).

The Raid (2011)[afbeelding]
Plot: A SWAT team becomes trapped in a tenement run by a ruthless mobster and his army of killers and thugs.

Zeer goed in beeld gebracht zonder spastische Hollywood camera, dus je kan de vechtscenes goed volgen.

[afbeelding] 7 / 10
Let me rephrase that:

Actie was awesome. En gelukkig werd de actie niet gehinderd door een miserabele poging om er een verhaal in te verweven. Het was doodsimpel: Shit's gone out of hand. Let's go in and kill 'em!!

+ 2 sterren voor de wijze beslissing om er geen verhaal van te maken.

Voor liefhebbers van het genre:

La horde (2009)La horde (2009)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: NOT-RATED
Plot: An end of the world battle between gangsters, cops and zombies.
1) Stukje verhaal om te rekken.....iets met dirty cops. Weinig interessant en 1 grote vergissing.

2) Shit, zombies!!!

3) Zombies afmaken

-3 sterren voor de poging om er een verhaal van te maken.

IMDb -- La horde (2009) Wikipedia -- La horde (2009) Bekijk trailer van La horde (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over La horde (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mandrake466 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:54:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Taken 2 (2012)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: PG-13
[justify]Wat een kutfilm. Geen flikker aan. Nee, ik ben niet 16 meneer de Vegeta! :)

Deel 1 vond ik nog wel meevallen maar deel 2 is saai, voorspelbaar en de dochter is irritant als de neten!

Ik wist niet dat Famke Janssen zo slecht kon acteren?
En niet te vergeten dat hij 200 kogels uit een magazijn van normaal 9 stuks haalt! :P
Volgens mij zie je hem 1 keer herladen op een rustig moment in de film, daarna heeft ie weer 200 kogels.
Die film is echt een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Zero Dark Thirty (2012)Zero Dark Thirty (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 157min. | MPAA: R
Prima thriller over de zoektocht naar Osama Bin Laden van de regisseuse van The Hurt Locker. Ze waren al bezig met het script voordat hij gedood werd, maar ze hebben het einde nog aardig goed eraan kunnen plakken. De rest is sowieso gewoon een solide zoektocht, waarbij vooral Jessica Chastain een briljante keuze geweest blijkt te zijn voor de hoofdrol.

Uitgebreide recensie heb ik hier staan.
IMDb -- Zero Dark Thirty (2012) Wikipedia -- Zero Dark Thirty (2012) Bekijk trailer van Zero Dark Thirty (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Zero Dark Thirty (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Zero Dark Thirty wil ik echt zsm gaan zien, lijkt me echt een ontzettend goede film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:15
Journey to the Center of the Earth (2008)Journey to the Center of the Earth (2008)
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Family, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 93min. | MPAA: PG
Ach ja, leuk om even een 1,5 uur mee te verdoen.
Was wel vermakelijk, maar zeker niet realistisch.

Brandon Frassier (of hoe je zijn naam schrijft) is altijd wel een komische acteur. Beetje komischere versie van Indiana Jones ;)

In ieder geval geen hoogstandje deze film, maar leuk vermaakt.
IMDb -- Journey to the Center of the Earth (2008) Wikipedia -- Journey to the Center of the Earth (2008) Bekijk trailer van Journey to the Center of the Earth (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Journey to the Center of the Earth (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

[b][message=39640341,noline]Mandrake466 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ ]Film met Sibel Kekilli (Turkse) dus altijd goed! Goed acteerwerk alleen jammer dat ze maar kort in beeld komt.

Zij heeft trouwens ook een rol in de serie game of Thrones (hoertje van de dwerg)
Grappig, wist ik niet. Vandaar dat ze voor de rol gecast is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snabba cash II (2012)Snabba cash II (2012)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 99min.
Na de vorige film moet de filmproducer ook aan 'easy money' gedacht hebben want ik vond deze film een stuk minder goed dan het eerste deel uit deze reeks.
IMDb -- Snabba cash II (2012) Wikipedia -- Snabba cash II (2012) Bekijk trailer van Snabba cash II (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Snabba cash II (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-05 22:05

Slapstick

Me, myself or I

How to Die in Oregon (2011)How to Die in Oregon (2011)
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Drama, Family | Runtime: 107min.
Plot: In 1994 Oregon became the first state to legalize physician-assisted suicide. At the time, only Belgium...
Kwam toevallig deze film tegen gisteravond op de nederlandse televisie.

Kort maar krachtig:

Meest indrukwekkende docu ooit.

Dus wel een documentaire :P, maar aangezien daar geen recent topic van is
IMDb -- How to Die in Oregon (2011) Wikipedia -- How to Die in Oregon (2011) Bekijk trailer van How to Die in Oregon (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over How to Die in Oregon (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50
Stand Up Guys (2012)Stand Up Guys (2012)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Crime | MPAA: R
Al Pacino en Christopher Walken, what's not to like?

Heerlijk film over twee oudere criminelen in een 24-uurs periode. Actie, lachwerk en drama.
IMDb -- Stand Up Guys (2012) Wikipedia -- Stand Up Guys (2012) Bekijk trailer van Stand Up Guys (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stand Up Guys (2012)

Cop Out (2010)Cop Out (2010)
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 107min. | MPAA: R
Bruce Willis en Tracy Morgan in een comedy, een combinatie die werkt. Heerlijke grappen en voldoende actie in deze politie-film.
IMDb -- Cop Out (2010) Wikipedia -- Cop Out (2010) Bekijk trailer van Cop Out (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cop Out (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Here Comes the Boom (2012)Here Comes the Boom (2012)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Als je niets te doen hebt, dan wil deze film nog wel maar anders niet; dertien-in-een-dozijn lopende-band-productie-comedy.

Ik ben persoonlijk geen fan van Kevin James.
IMDb -- Here Comes the Boom (2012) Wikipedia -- Here Comes the Boom (2012) Bekijk trailer van Here Comes the Boom (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Here Comes the Boom (2012)

Seven Psychopaths (2012)Seven Psychopaths (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Een scriptwriter probeert een film te schrijven over zeven psychopaten en krijgt daarbij hulp van... psychopaten!
IMDb -- Seven Psychopaths (2012) Wikipedia -- Seven Psychopaths (2012) Bekijk trailer van Seven Psychopaths (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Seven Psychopaths (2012)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:25
Mandrake466 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:54:

Euro Mädchen - Amateure intim 11 (2002)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Adult | Runtime: 91min.
Film met Sibel Kekilli (Turkse) dus altijd goed! Goed acteerwerk alleen jammer dat ze maar kort in beeld komt.

[afbeelding] 9 / 10
lol :Y) Ook helemaal afgezien of alleen de eerste 10 minuten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht Stand Up Guys. Huh, die moet nog in de bios komen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NitroX infinity schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:44:
Here Comes the Boom (2012)[afbeelding]
Als je niets te doen hebt, dan wil deze film nog wel maar anders niet; dertien-in-een-dozijn lopende-band-productie-comedy.

Ik ben persoonlijk geen fan van Kevin James.
[afbeelding] 6.5 / 10
Kijk uit hé ... straks krijg je alle fans van "The Fonz" over je heen : http://www.imdb.com/name/nm0001857/ :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:50
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:10:
Ik dacht Stand Up Guys. Huh, die moet nog in de bios komen :P.
Ik ben onderdeel van het nominatie-commitee van de Oscars :+ :P ;)
nero355 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:52:
[...]

Kijk uit hé ... straks krijg je alle fans van "The Fonz" over je heen : http://www.imdb.com/name/nm0001857/ :+
Ik heb dan ook niets gezegd over The Fonz hè! d:)b

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

NitroX infinity schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:58:
Ik ben onderdeel van het nominatie-commitee van de Oscars :+ :P ;)
Hehe, jij ook al? :) Ik dacht dat al die films alleen voor mijn consideratie waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flight (2012)Flight (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Plot: An airline pilot saves a flight from crashing, but an investigation into the malfunctions reveals something troubling.
Echt zo'n typische drama film. Je weet door het plot helaas al dat de crash afgewend gaat worden wat toch extra spanning ten aanzien van die gebeurtenis wegneemt. Ze hadden best eens wat beter naar de sfeer bij een goede episode van Mayday (/Air Crash Investigation) mogen kijken. Ondanks dat het verhaal weinig verrassingen biedt wordt je toch meegenomen in de film. De acteurs leveren een goed stuk af, het is niet alleen drama want er zitten ook meer komische stukjes in en de film is gewoon goed gefilmd.
IMDb -- Flight (2012) Wikipedia -- Flight (2012) Bekijk trailer van Flight (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flight (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Na de trilogie van lord of the rings had ik hoge verwachtingen van deze film maar helaas viel het mij persoonlijk tegen.
Tuurlijk zijn de special effects en de algehele aankleding top. Er wordt ook goed geacteerd en ik ben fan van martin freeman ( THGTTG ).
spoiler:
Ik heb het boek niet gelezen maar weet wel dat die vrij dun is dus ik denk dat ze het nodige erbij hebben verzonnen. Ik had hier in iedergeval mijn vraagtekens bij:Een op goud en edelstenen beluste draak die er niks mee doet/kan? Het moment dat de dwarfs na het gevecht van de rotsmannen schuilen en plots allen door de grond zakken?( hoe wisten ze dat ze daar waren of puur toeval?) En dan ook nog het "einde", nou nou wat een cliff hanger, nu moet ik deel 2 wel zien :P

Al met al ben ik bang dat de film gewoon te lang is voor het verhaal maar ik moet dan natuurlijk eerst de andere delen zien ;)

Film is dus echt niet slecht maar ik vindt het verhaal wat zwak/langdradig en ik had te hoge verwachtingen misschien.
IMDb -- De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) Zoek meer informatie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op Google Bekijk trailer van De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Dat van de draak komt gewoon uit het boek, en ze hebben dingen uit The Appendices gehaald om het verhaal wat uitgebreider te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:12

jpiwf

licenced pepernootaddict

Dat van die draak is inderdaad gewoon een eigenschap die draken in heel veel sprookjes en legendes hebben: het zijn enorme hoarders, vooral van edelstenen, goud en onschulddige princessen. En zeg maar eens nee als er eentje aan komt kloppen bij je mijn :P

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonetti
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Plot: A younger and more reluctant Hobbit, Bilbo Baggins, sets out on an "unexpected journey" to the Lonely Mountain with a spirited group of Dwarves to reclaim their stolen mountain home from a dragon named Smaug.
Één boek in een trilogie film veranderen, ik was een beetje scepties wat dat betrefd, maar net als LOTR mooi verfilm en heel erg knap gedaan, vooral het hoe men de eerste film eindige met het reisdoel in zich.
Er zatten wat trage scenes in maar niet zo erg als bij LOTR, kan niet wachten op het volgende deel ik meen dat deze ergens december 2013.
IMDb -- De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) Zoek meer informatie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op Google Bekijk trailer van De Hobbit: Een onverwachte reis (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over De Hobbit: Een onverwachte reis (2012)

The Man with the Iron Fists (2012)The Man with the Iron Fists (2012)
IMDb: 5.7 | Genre: Action | Runtime: 95min. | MPAA: R
Plot: On the hunt for a fabled treasure of gold, a band of warriors, assassins, and a rogue British soldier descend upon a village in feudal China, where a humble blacksmith looks to defend himself and his fellow villagers.
Mooi gedaan, dacht namelijk eerst dat het een B film zou zijn en hij doet ook zo aan maar dat is dus écht niet. Een van de weinige goede martial arts film met redelijk goed verhaal. Zeer lekkere over de top martial arts vecht scenes. Die mogen ze van mij nog wel een paar maken. ;)
IMDb -- The Man with the Iron Fists (2012) Wikipedia -- The Man with the Iron Fists (2012) Bekijk trailer van The Man with the Iron Fists (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Man with the Iron Fists (2012)

The Expendables 2 (2012)The Expendables 2 (2012)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 103min. | MPAA: R
Plot: Mr. Church reunites the Expendables for what should be an easy paycheck, but when one of their men is murdered on the job, their quest for revenge puts them deep in enemy territory and up against an unexpected threat.
lekker no nonsen niet te veel verhaal actie film met de oude actie helden Sylvester Stallone, Dolph Lundgren, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis en meer. Dit is een film niet nadenken kijken en genieten.
IMDb -- The Expendables 2 (2012) Wikipedia -- The Expendables 2 (2012) Bekijk trailer van The Expendables 2 (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Expendables 2 (2012)

Skyfall (2012)Skyfall (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Plot: Bond's loyalty to M is tested as her past comes back to haunt her, bringing MI6 under attack.
Weer een goeie 007 Jamer Bond. Ik heb het idee dat de Bond films steeds beter worden sinds dat Daniel Craig de rol als Jamer Bond heeft overgenomen. De verhouding tussen verhaal, actie en geloofwaardigheid is zeer goed in deze laatste Jamer Bond film enechte aanrader om te kijken.
IMDb -- Skyfall (2012) Wikipedia -- Skyfall (2012) Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)

PC specs are Asus ROG Crosshair VIII Impact/AMD R9 3900X/Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz/Crucial MX500 1TB/ Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Seven Psychopaths (2012)Seven Psychopaths (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A struggling screenwriter inadvertently becomes entangled in the Los Angeles criminal underworld after his oddball friends kidnap a gangster's beloved Shih Tzu.
Erg goede comedy. Een film die over zichzelf gaat en ook zichzelf niet serieus neemt in de film.

Twee quotes om aan te geven hoe de film is:
Billy: How's the Seven Psychopaths coming, Marty?
Marty: Slow, slow. I've got the title, y'know... just haven't been able to come up with all the psychopaths yet.
Billy: How many you got?
Marty: One. And he ain't really much of a psychopath. He's more of a... kind of a Buddhist.
Billy: A Buddhist?
Marty: Yeah, I'm sick of all these stereotypical Hollywood murderer scumbag type psychopath movies. I don't want it to be one more film about guys with guns in their hands. I want it... overall... to be about love... and peace. But it still has to be about these seven psychopaths, so this Buddhist psychopath, he... he doesn't believe in violence. I don't know what the fuck he's going to do in the movie.
Hans: I like it, it's got layers.
Billy: Yeah!
IMDb -- Seven Psychopaths (2012) Wikipedia -- Seven Psychopaths (2012) Bekijk trailer van Seven Psychopaths (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Seven Psychopaths (2012)

Killing Them Softly (2012)Killing Them Softly (2012)
IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: Jackie Cogan is an enforcer hired to restore order after three dumb guys rob a Mob protected card game, causing the local criminal economy to collapse.
Saai. Lange dialogen die, hoewel ik het woord haat, nogal pretentieus overkomen. Wil graag Tarantino zijn, maar haalt het niet. Verder wel wat mooie shots en redelijk geacteerd...
IMDb -- Killing Them Softly (2012) Wikipedia -- Killing Them Softly (2012) Bekijk trailer van Killing Them Softly (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Killing Them Softly (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

[ Voor 26% gewijzigd door Zoijar op 26-01-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:59
Dat bijna iedereen James Bond zo goed vind sinds Craig, joh. Ik vind hem het keiharde huurmoordenaars-type, mis de charme van zijn voorgangers, speciaal te noemen Roger Moore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Sjah schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:30:
Dat bijna iedereen James Bond zo goed vind sinds Craig, joh. Ik vind hem het keiharde huurmoordenaars-type, mis de charme van zijn voorgangers, speciaal te noemen Roger Moore Sean Connery.
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:06

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Xyphoid schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:57:
[...]

The Raid (2011)[afbeelding]

[afbeelding] 7 / 10
Ik vond het wel opvallend dat Dredd eigenlijk exact hetzelfde scenario heeft. Gaat allebei over agenten die opgesloten zitten in een flat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Waarschijnlijk nu al mijn meest epic film van 2013 :9
Ik let altijd heel erg op de muziek en die is in deze film geniaal, zelfs het gehate rap stuk paste geweldig bij de scene en dat maakt deze film niet meteen Hollywood achtig.
Verder zaten er zoveel onderwachte goede grappen in die je niet aan zag komen, de hele zaal lag echt dubbel.

spoiler:
"I count six shots niggah"
"I count two guns niggah"

8)
IMDb -- Django Unchained (2012) Wikipedia -- Django Unchained (2012) Bekijk trailer van Django Unchained (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Django Unchained (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08

Twhomp

Stayin' Alive

Ik denk niet dat ze in het Wilde Westen "niggah" zeiden. Gewoon "nigger" dus. Of probeerde je semi-PC te doen? ;) :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Oordeel zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08

Twhomp

Stayin' Alive

Hmm, inderdaad, het klinkt wel erg als een 'moderne' "nigger". Het vreemde is dat ik tijdens het kijken van de film het allemaal telkens als "nigger" heb verstaan, zonder daar aan te twijfelen of te denken dat ze "niggah" zeiden. Zal wel door het tijdsbeeld gekomen zijn ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Plot: An airline pilot saves a flight from crashing, but an investigation into the malfunctions reveals something troubling.
De trailer op TV sprak me erg aan. Als het iets met vliegtuigrampen te maken heeft ben ik al snel te porren ;).

Het plot is vrij bekend: een toestel stort neer. Aanvankelijk wordt de piloot (Denzel) als held ontvangen maar er is meer met hem aan de hand dan werd vermoed.

De film kijkt erg goed weg. Denzel acteert perfect, ik vond de co-piloot een stuk minder, evenals het eeuwige gebrabbel over "god". Maar goed, Amerika.
Zet je geluid lekker op max. tijdens het eerste halfuur en geniet daarna van het verhaal.
IMDb -- Flight (2012) Wikipedia -- Flight (2012) Bekijk trailer van Flight (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flight (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.1 8.1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:07

Sharky

Skamn Dippy!

Exorcist schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:49:
Flight (2012)[afbeelding]
De trailer op TV sprak me erg aan. Als het iets met vliegtuigrampen te maken heeft ben ik al snel te porren ;).

Het plot is vrij bekend: een toestel stort neer. Aanvankelijk wordt de piloot (Denzel) als held ontvangen maar er is meer met hem aan de hand dan werd vermoed.

De film kijkt erg goed weg. Denzel acteert perfect, ik vond de co-piloot een stuk minder, evenals het eeuwige gebrabbel over "god". Maar goed, Amerika.
Zet je geluid lekker op max. tijdens het eerste halfuur en geniet daarna van het verhaal.
[afbeelding] 8.1 / 10
Er is maar één moment dat God langskomt en dat is de scene met de co-piloot, wanneer ze duidelijk maken dat hij en zijn partner van die relinuts zijn en heel anders met de crash omgaan dan de hoofdpersoon en alle anderen. Dus dat 'eeuwige gebrabbel' heeft alleen met het karakter te maken, niet met de film en niet met Amerika imo.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ehm, nee. Er zijn meerdere karakters die god naar voren laten komen, in welke zin dan ook. Niet alleen de co-piloot in de overdreven scene in het ziekenhuis. Het was te, imho, maar als atheïst valt me dat sowieso snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Toevallig laatst : Cloud Atlas : IMDB: Cloud Atlas (2012) (inflight movie) en Django Unchained beide zeer goede films..

Nog wel andere films gekeken, the raid, Dredd, Killing them softly, Seven Psychopaths etc.
Grappig maar nou niet echt meesterwerken ook al was Christopher Walken geweldig in Seven Psychopaths.

Looper was wel grappig en ook The Sweeney.

Aziatische films die ik gezien heb (vlucht naar China - Hong Kong)
The Sorcerer and the white snake IMDB: Bai she chuan shuo (2011)
En een andere waar alleen de naam in het Chinees bij stond welke ook interessant was, ging over een groep 'agenten' van de overheid die een corrupte instantie moesten oprollen.

Flight zal ik maar eens opzoeken, kijken waar die draait.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Exorcist schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:14:
Ehm, nee. Er zijn meerdere karakters die god naar voren laten komen, in welke zin dan ook. Niet alleen de co-piloot in de overdreven scene in het ziekenhuis. Het was te, imho, maar als atheïst valt me dat sowieso snel op.
Noem 's een paar dan? Ik kan zo snel alleen maar de hoofdpersoon bedenken die 'so help me God' zegt. Dat had in iedere film kunnen zitten.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt ook die stewardess die tegen Denzel zegt dat ze een plekje vrijhoudt bij haar kerkkoor of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat, en de advocaat die meerdere malen het "act of god" aanhaalt. Of het nu in de Amerikaanse wetgeving/strafrecht is opgenomen of niet, het viel me gewoon op..en dat terwijl de meeste films wel een paar keer god laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:32:
Dat, en de advocaat die meerdere malen het "act of god" aanhaalt. Of het nu in de Amerikaanse wetgeving/strafrecht is opgenomen of niet, het viel me gewoon op..en dat terwijl de meeste films wel een paar keer god laten vallen.
Dat is gewoon een gangbare juridische term in Amerika, dus daar kan je niet over klagen. Wikipedia: Act of God

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Weet ik, maar het was niet het enige. Maar goed, los daarvan vond ik het gewoon een goede film. Met name het stuk met de co-piloot vond ik overdreven en overgeacteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twhomp schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:39:
[...]

Hmm, inderdaad, het klinkt wel erg als een 'moderne' "nigger". Het vreemde is dat ik tijdens het kijken van de film het allemaal telkens als "nigger" heb verstaan, zonder daar aan te twijfelen of te denken dat ze "niggah" zeiden. Zal wel door het tijdsbeeld gekomen zijn ;)
Ik ook en IMDb heeft het toch echt ook over "nigger":
Profanity
Profanity: 10/10
109 uses of the word "nigger", "black", "boy", "injun", and other racial slurs in the historical context
bron: IMDB: Django Unchained (2012) - Parents Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Sharky schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:11:
Er is maar één moment dat God langskomt en dat is de scene met de co-piloot, wanneer ze duidelijk maken dat hij en zijn partner van die relinuts zijn en heel anders met de crash omgaan dan de hoofdpersoon en alle anderen. Dus dat 'eeuwige gebrabbel' heeft alleen met het karakter te maken, niet met de film en niet met Amerika imo.
Heb 'm net gezien, en ik vraag me af of jullie het wel over dezelfde film hebben. Flight zit echt vol met referenties aan/knipogen naar God en/of geloof:
  • conversatie met Margaret bij het betreden van het vliegtuig
  • het vliegtuig raakt een kerktoren en zweeft over een kruis en een groep baptisten (die later in de film daar ondanks de crash blijft samenkomen)
  • Sympathy for the devil op de achtergrond als John Goodman (de duivel?) opkomt (twee keer)
  • de 'chemo brain' conversatie in het trappenhuis van het ziekenhuis
  • ontbijt in het St. Regis ("God landed that plane")
  • gesprek bij de crash site ("Whose god would do this?")
  • het gesprek met de copiloot en zijn vrouw in het ziekenhuis
  • Bethel, Jamaica
  • "We're gonna get some fucking grace?"
  • ontvangen kaart in de gevangenis ("God, grant me the serenity")
En ik heb vast nog het een en ander over het hoofd gezien. Overigens stoorde het me niet. Wat mij betreft ging 't meer over verslaving dan verlossing.

En als ik toch bezig ben:
Aardige film met interessante dialogen tussen slimme en minder slimme karakters die, ondanks dat ze domme dingen doen, sympathie op weten te wekken. Al met al best een geloofwaardige kijk in het leven van verslaafden en hun verantwoordelijkheden. De ontknoping is wel iets te zoetsappig naar mijn smaak. En waarom het "OBJECTION!"-geroep van Charlie in de toch al niet zo sterke hoorzittingscène er niet uitgeknipt is is me een raadsel.

Het beeld was aangenaam rustig (alhoewel sommige close-ups wel erg up close waren), de special effects minimaal aanwezig en voldoende overtuigend.

Sinds Back to the future heeft Robert Zemeckis aardig wat vooruitgang geboekt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Anoniem: 16328 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:30:
Je hebt ook die stewardess die tegen Denzel zegt dat ze een plekje vrijhoudt bij haar kerkkoor of iets dergelijks.
Soms praten ze gewoon zo, dan heeft het niks direct met god te maken. Net als hier: doe daar in gods naam eens iets aan, godzijdank zijn ze ongedeerd. Ondanks dat hij tot de mindere goden behoort leeft hij toch al een god in frankrijk. Hij is door god en alleman verlaten ondanks dat hij een godsvermogen had verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Prometheus (2012)Prometheus (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: R
Plot: A team of explorers discover a clue to the origins of mankind on Earth, leading them on a journey to the darkest corners of the universe. There, they must fight a terrifying battle to save the future of the human race.
Grafisch mooie film, thuis in 3d bekeken. Het verhaal is echter flinterdun en duidt ook nog op een sequel. Vond het echt een slecht verhaal. Keek wel lekker weg.

spoiler:
Mensen gaan naar een alien planeet, jaren reizen zodat de directeur van de organisatie "god" kan ontmoeten, vervolgens word die doodgemaakt en sterft de helft van de crew. Niemand kan terug naar huis, behalve de "gelovige" vrouw. Die kan met een robot de ruimte in.
IMDb -- Prometheus (2012) Wikipedia -- Prometheus (2012) Bekijk trailer van Prometheus (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prometheus (2012)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Zoijar schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:49:
[...]

Soms praten ze gewoon zo, dan heeft het niks direct met god te maken. Net als hier: doe daar in gods naam eens iets aan, godzijdank zijn ze ongedeerd. Ondanks dat hij tot de mindere goden behoort leeft hij toch al een god in frankrijk. Hij is door god en alleman verlaten ondanks dat hij een godsvermogen had verzameld.
Precies :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Ik heb Flight gisteravond ook zitten kijken en ik vond 'm erg goed. Sowieso vind ik Denzel Washington een ontiegelijke baas en hier ook weer in. De scènes in het vliegtuig vond ik wel veruit het sterkste, ik zat er echt helemaal in toen het beetje spannend begon te worden.

Doordat ik in dit topic las over het praten over god enzo in de film ben ik er (helaas meer dan ik had gewild) op gaan letten, maar ik kan eigenlijk niet zeggen dat het me stoorde. De co-piloot en z'n vrouw waren een beetje too much, maar volgens mij heb je dat soort mensen echt in Amerika, dus ik vond het geen afbreuk doen aan de film. Vond het juist wel leuk om te zien hoe Denzel het toch maar (tegen z'n zin in) liet gebeuren, wat aangaf hoe ver 'ie erin zat.

Vond 'm erg goed, 8'je van mij.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op een of andere manier zat er ook wel weinig diepte in zijn karakter. Waarom dronk hij nou eigenlijk :??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Daar koos 'ie voor :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Fantastische film, typische Tarantino ook weer. Dus als je van hem geen fan bent, dan ga je deze ook niet kunnen pruimen. Blijft voor mij ook 1 van de weinige regisseurs die een film van 3h kan maken en boeiend kan blijven.

Onder andere Christopher Waltz laat zich weer van zijn beste kant zien, en ook Leonardo Dicaprio speelt de pannen van het dak (wie had gedacht dat dat ooit zo een goede acteur ging worden ten tijde van Titanic).

Wel een wat rare film, halvelings een zeer harde kijk op de slaverij dat er geen doekjes om wind. Op andere momenten is het nogal een zeer komische film, oa. de KKK die ligt te klagen over hun mutsen.

Maar in het kort, geweldige western in een modern jasje. Met de typische brutaalheid van Tarantino. Goed begin van dit filmjaar. Ik kijk al uit naar de volgende Tarantino.

Brother (2000)Brother (2000)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: R
Na een tijd geleden de yakuza film Outrage gezien te hebben (ook van de hand van Takeshi Kitano) snakte ik naar meer yakuza toestanden, en dus Brother gekeken.

Ook een goede Yakuza film, er komt weer vrij veel actie in. Jappaners wiens eer gekrenkt is, en dus verdedigt moet worden (door vingers af te snijden oa).
IMDb -- Brother (2000) Wikipedia -- Brother (2000) Bekijk trailer van Brother (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Brother (2000)

They Live (1988)They Live (1988)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: R
Goede carpenter film die ik nu eindelijk gezien heb. Overduidelijke boodschap tegen politici, media en kapitalisme gemixt met wat sci-fi. De film komt uit 88 maar de boodschap is nog steeds even relevant.
IMDb -- They Live (1988) Wikipedia -- They Live (1988) Bekijk trailer van They Live (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over They Live (1988)

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

8088 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 04:58:
[...]

Sinds Back to the future heeft Robert Zemeckis aardig wat vooruitgang geboekt
En dat was toch echt een fantastische film. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Anoniem: 16328 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:50:
Op een of andere manier zat er ook wel weinig diepte in zijn karakter.
Ik vond dat zijn strijd tegen de drugs en het verlies van zijn gezin, Katerina en Nicole en de dreiging van levenslange gevangenisstraf zijn ziel aardig blootgaf.
Waarom dronk hij nou eigenlijk :??
Waarom hij begonnen is is (mij) niet duidelijk (raakte hij zijn gezin kwijt omdat hij alcoholist was, of werd hij alcoholist omdat hij zijn gezin kwijtraakte?), maar waarom hij ernaar terug bleef grijpen moge duidelijk zijn.
4bit schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:39:
Na een tijd geleden de yakuza film Outrage gezien te hebben
Die is mij compleet ontgaan. Bedankt voor het noemen, die ga ik gauw kijken! Overigens vond ik Kitano's Sonatine over/met yakuza ook een erg vermakelijke film.
Jorgen schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:33:
En dat was toch echt een fantastische film. :)
Poeh, smaken verschillen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door 8088 op 28-01-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

JFK (1991)JFK (1991)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 189min. | MPAA: R
Plot: A New Orleans DA discovers there's more to the Kennedy assassination than the official story.
Dit blijft een zeer goede film, een staaltje machtsvertoon van Oliver Stone (regisseur). De manier waarop hij zijn theorie brengt doet hij op zo'n geloofwaardige manier dat je het zo zou geloven.
Hij mengt echte beelden van de moord op JFK met zijn eigen beelden en dat levert zeer boeiende en knappe beelden op.
Kevin Costner speelt imo wat houterig en niet altijd overtuigend.

Met 191 minuten is de film een lange zit maar hij verveelt echt geen moment.

Ook grappig om Willem Oltmans te zien in een (heel) klein rolletje, meer een cameo.
IMDb -- JFK (1991) Wikipedia -- JFK (1991) Bekijk trailer van JFK (1991) op YouTube Schrijf zelf een recensie over JFK (1991)

The Woman in Black (2012)The Woman in Black (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: PG-13
Plot: A young lawyer travels to a remote village where he discovers the vengeful ghost of a scorned woman is terrorizing the locals.
Erg sfeervolle horrorfilm uit de legendarische Hammer stal.
Daniel Radcliffe speelt de hoofdrol en ik had geen moment het idee dat ik naar Harry Potter aan het kijken was.
De film is niet echt eng, al zit er wel een goed getimed schrik moment in, de film moet het dan ook meer van de sfeer hebben en dat is de makers prima gelukt.
IMDb -- The Woman in Black (2012) Wikipedia -- The Woman in Black (2012) Bekijk trailer van The Woman in Black (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Woman in Black (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:15
IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Gisteren mannen avond gehad (waarom zijn vrouwen alleen vrouwenavonden niet waar?).

Echt een super vette film. Lang geleden dat ik een Quentin Tarantino film heb gezien.

Lekker grof, alleen ik ben van mening dat de film op zich wel een half uur korter had gekunt. Daarentegen vind ik
spoiler:
Quentin Tarantino zelf niet zo'n erg goed acteur. Maar goed, Zo'n grote vuurbal junguh!

Maar al met al echt ontzettend gelachen en goede actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Here Comes the Boom (2012)Here Comes the Boom (2012)
Ik moet eerlijk zeggen, ondanks het lage cijfer op imdb en het gezeur op de discussion boards daar, deze film is best awesome :D
Iets te dikke biologieleraar gaat MMA'ert worden om geld bij elkaar te sprokkelen voor de school. Bas Rutten (die best goed acteert, de held) traint hem en vervolgens krijg je een voorspelbaar verhaal dat ontzettend gaaf in beeld wordt gebracht. De gevechten worden wel tof in beeld gebracht, de hele sfeer van de film is prima en de humor is te pruimen. Ik was erg prettig verrast moet ik zeggen. De film pretendeert niets maar is toch best sterk op een hoop vlakken.
Veel bekende namen uit de UFC ook, alhoewel ik een aantal namen in de credits zag die ik niet zo snel in de film zag. Wanderlei Silva bijvoorbeeld, wanneer had ik die moeten zien?
IMDb -- Here Comes the Boom (2012) Wikipedia -- Here Comes the Boom (2012) Bekijk trailer van Here Comes the Boom (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Here Comes the Boom (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 13:10
Anoniem: 16328 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:50:
Op een of andere manier zat er ook wel weinig diepte in zijn karakter. Waarom dronk hij nou eigenlijk :??
Dat was Gods wil.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-05 20:09
Gisteravond voor de derde keer Perks of Being a Wallflower gezien in de bioscoop.
Eerste film ooit waar ik 3x voor naar de bios ga. Ga nu dus ook niet weer een complete review schrijven, maar de film blijft staan als een huis. Geweldig acteerwerk, Karakters groeien geloofwaardig gedurende de film.

Kan niet wachten tot de bluray op de deurmat valt, deze film gaat absoluut in de shortlist komen van films die vaker dan 5x gekeken worden in de thuisbios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 15:42
Silent Hill: Revelation 3D (2012)Silent Hill: Revelation 3D (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Wat een baggerfilm.. Idee was leuk, uitvoering 0. Als je de games hebt gespeeld, blijf er ver van weg. Als je de games niet hebt gespeeld, same.
IMDb -- Silent Hill: Revelation 3D (2012) Wikipedia -- Silent Hill: Revelation 3D (2012) Bekijk trailer van Silent Hill: Revelation 3D (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Silent Hill: Revelation 3D (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

lanerios schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:15:
Silent Hill: Revelation 3D (2012)[afbeelding]
IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Wat een baggerfilm.. Idee was leuk, uitvoering 0. Als je de games hebt gespeeld, blijf er ver van weg. Als je de games niet hebt gespeeld, same.
[afbeelding] 1 / 10
Heb de games gespeeld en de eerste film vond ik echt heel prima. Deze is van een heel ander niveau?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:28
Branded (2012)Branded (2012)
IMDb: 4.6 | Genre: Action, Drama, Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot: Set in a dystopian future where corporate brands have created a disillusioned population, one man's effort to unlock the truth behind the conspiracy will lead to an epic battle with hidden forces that control the world.
Trage film waarin je veel zelf moet aanvullen. Als je daar doorheen komt is het een redelijke film. De film probeert je een wijze les te leren dat je je niet zo moet laten leiden door marketing.
IMDb -- Branded (2012) Wikipedia -- Branded (2012) Bekijk trailer van Branded (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Branded (2012)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sharky schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:59:
[...]

Heb de games gespeeld en de eerste film vond ik echt heel prima. Deze is van een heel ander niveau?
Het is ongeveer het verschil tussen:

Een goed lekker restaurant

en

KFC met rottende kip.

Klinkt erg, maar zo erg is het. Ik moest me echt er toe zetten om door de film te komen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Wat was er precies zo fout aan dan? Ik heb hem laatst gezien en vond hem best te pruimen , geen hoigstaande cinema maar hij imo keek lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Totale verkrachting van de bestaande lore

De "romantic" interest, (die jongen) sloeg nergens op

Pyramid Head die armen afhakt, een draaimolen laat werken, en een pseudo fight aangaat met een andere demon

Zeer slechte CGI effects (Zelfs spirits within was beter (FF film))

Dat en een zeer slecht verhaal wat echt heel slecht geacteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Het verhaal was niet al te best idd, van de rest van de punten die je aanhaalt snap ik het negatieve niet echt, waarom is dat slecht? (ik heb de games nooit echt gespeeld, mag ook niet echt uitmaken imo)
De "romantic" interest ging wat snel, maar kan ik goed begrijpen als ik de hoofdrolspeelster (O+)zie :P
Spirits within ken ik maar al te goed, vind dat een fijne film. De CGI in deze vond ik niet heel slecht, de stijl heel gaaf.
Maargoed, ieder z'n mening en smaak natuurlijk, maar alleen roepen "slecht" zegt ook niet bepaald veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 04-05 19:28
AcidBurn schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:37:
Gisteravond voor de derde keer Perks of Being a Wallflower gezien in de bioscoop.
3e keer? In de bios nog wel! Is het moelijk te volgen of ging je voor een bepaald persoon in de film?

[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 31-01-2013 14:34 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Pagina: 1 ... 3 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]