Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste
Acties:
  • 970.039 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:54
Ben je drie keer naar de bioscoop geweest voor Mad Max? /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

MrVegeta schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:16:
Hoezo mis je oude mad max? :/ Dat slaat echt nergens op. Dit is gewoon Mad Max met een groot budget. Verder is je mening je mening. Wel helemaal verkeerd, maar toch.
Hoe kan je nou een verkeerde mening hebben, daar is het toch je mening voor O-)
Ik vond hem ook tegenvallen, misschien dat Bios vs thuis nog heel veel uitmaakt.
Geen 2, maar ik zag allemaal 10-en voorbij komen en dat vond ik echt overdreven.
Een 7 is meer in mijn richting, misschien waren de verwachtingen gewoon te hoog na alle recensies hier.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Safaci schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:19:
Ben je drie keer naar de bioscoop geweest voor Mad Max? /s
Ik ben er 3 x geweest ja :D

Mijn opmerking over verkeerde mening mag je met wat zou nemen ;). Overigens kan je mening wel verkeerd zijn. Als je van mening bent dat de aarde plat is bijvoorbeeld. Of dat Mad Max een 3 heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 26-06-2015 10:21 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

mrVegeta:

Jij zou een relaxter leven hebben als je de mening van anderen gewoon eens laat zijn en niet altijd met iedereen in discussie wilt gaan. Je wordt kennelijk persoonlijk geraakt door afwijkende meningen.

Ik vind jou mening over mijn mening ook helemaal verkeer. ;)

[mening] MAD MAX 2015 VIND IK EEN HELE SLECHTE KUTFILM [/mening]

Zie argumentatie hierboven.

[ Voor 14% gewijzigd door Dinictus208 op 26-06-2015 12:19 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je kan ook gewoon niet alles serieus nemen hier. Weet je, ooit was hier een tijd dat je nog een grapje kon maken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

MrVegeta schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:22:
Je kan ook gewoon niet alles serieus nemen hier. Weet je, ooit was hier een tijd dat je nog een grapje kon maken.
Zet er dan even /trolling /jk /pasopditiseengrapje achter ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Yeah right. We gaan weer verder over films want dit gaat de verkeerde kant op.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat deed jij ook niet bij je 3/10 cijfer. ;)
Dinictus208 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:23:
[...]

Yeah right. We gaan weer verder over films want dit gaat de verkeerde kant op.
Hoezo Yea Right. Okay okay, ga weer offtopic. Zal wel weer een trashpost en waarschuwing krijgen. Ik heb de laatste tijd geen films gezien.

[ Voor 89% gewijzigd door MrVegeta op 26-06-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Afvalzak schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:20:
[...]

Hoe kan je nou een verkeerde mening hebben, daar is het toch je mening voor O-)
Ik vond hem ook tegenvallen, misschien dat Bios vs thuis nog heel veel uitmaakt.
Geen 2, maar ik zag allemaal 10-en voorbij komen en dat vond ik echt overdreven.
Een 7 is meer in mijn richting, misschien waren de verwachtingen gewoon te hoog na alle recensies hier.
Dat maakt zeker heel erg veel verschil. Ik heb hem in Antwerpen - Kinepolis gezien op de 8e rij en dat is gewoon van seconde 1 tot de laatste minuut GE-WEL-DIG. Wat een kabaal, voertuigen, actie, visuele effecten, details.....echt genieten.

Hoewel ik zeker weet dat ik thuis ook echt ga genieten met de bluray + 5.1 set + projector Sony HW55 op 90" op 3 meter afstand :9~ :9~ .
Maar nu al de MadMax versie thuis kijken.....tja, dan heb je EN geen fatsoenlijk beeld, EN geen fatsoenlijk geluid EN je mist de bioscoop ervaring.

Dan gaat het niet veel worden nee :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:59:
[...]

Je mag zulke posts eigenlijk niet maken zonder beetje naar zijn posthistory te kijken. Daar zitten genoeg reviews van films tussen die overeenkomen met het grote publiek en dat zijn zeker geen Transformers films. Jouw post is dan wel erg nutteloos want het opent niet eens een discussie. Gewoon een denigrerende houding tegenover iemand omdat jij het niet met zijn mening eens bent. Blegh :r

Gister heb ik Captain Phillips weer eens gezien, blijft een goeie film. Ben benieuwd of Paul Greengrass nog een Bourne film gaat maken :).
Interessante reactie van MrVegeta op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe vaak moet ik het zeggen, mijn post was niet serieus bedoeld. Uggghhhhhh. Overigens was mijn post helemaal niet denigrerend zoals de post die ik quote dat wel was. Als ik zou zeggen dat hij een debiel was omdat hij een laag cijfer gaf dan ja dan zou ik hypocriet zijn. Maar in dit geval was het gewoon satire naar mijzelf toe. Maar ja, dat werkt hier blijkbaar niet. Bij deze mijn excuses. Het was niet mijn bedoeling om zo'n onzinnige discussie uit te lokken, ik wilde gewoon een grapje maken omdat iemand mijn favoriete actiefilm van recente jaren een 3/10 gaf.

[ Voor 92% gewijzigd door MrVegeta op 26-06-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Zo'n film in die bagger kwaliteit kijken is vragen om een mislukte film avond. Iedereen moet het zelf weten, maar ik heb minimaal dvd-kwaliteit nodig (ik download alleen blu-ray, maar dvd kan ik mee leven als het een simpel filmpje is) om een film goed te kunnen beoordelen. Op dit moment zijn er alleen slechte versies uit van deze film en dan snap ik maar al te goed dat mensen er niks aan vinden. Je verpest dus je eigen avond :)

Edit:

Zo heb ik ooit eens Minority Report gezien in een openlucht bioscoop. Het geluid liep via de boxen in je auto en die waren beroerd. Het scherm was ver weg en ik vond de film helemaal niks aan.

Een jaar later zag ik hem met dolby en in veel betere kwaliteit en de film was ongelofelijk goed. Gewoon jammer dus om een film niet te zien in de kwaliteit waarin het bedoelt is.

[ Voor 34% gewijzigd door Sydney08 op 26-06-2015 11:18 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Jurassic World (2015)Jurassic World (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Plot: Twenty-two years after the events of Jurassic Park (1993), Isla Nublar now features a fully functioning dinosaur theme park, Jurassic World, as originally envisioned by John Hammond. After 10 years of operation and visitor rates declining, in order to fulfill a corporate mandate, a new attraction is created to re-spark visitor's interest, which backfires horribly.
Erg uitgekeken naar deze film. Gezien in 3D in de bioscoop (Broadway HK)
Hoop kleine referenties naar het eerste deel (en gelukkig niks over deel 3).

Dino's zien er goed uit, alhoewel het eerste deel toch beter blijft (tenminste in mijn hoofd). Animatronics > cgi.
En sommige stukjes waren wel erg over de top, dat op die motor wat ook in de trailer zat bijvoorbeeld.
Maar het is gewoon een top actiefilm waarbij je niet al te veel moet nadenken.
Sommige karakters waren wel een beetje flat ..(die britse nanny) maar dat nemen we maar voor lief.

spoiler:
en zat dat T-Rex compound nou echt midden in het resort? lekker veilig
IMDb -- Jurassic World (2015) Wikipedia -- Jurassic World (2015) Bekijk trailer van Jurassic World (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jurassic World (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 7,5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Spacey23 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:13:
Zo'n film in die bagger kwaliteit kijken is vragen om een mislukte film avond. Iedereen moet het zelf weten, maar ik heb minimaal dvd-kwaliteit nodig (ik download alleen blu-ray, maar dvd kan ik mee leven als het een simpel filmpje is) om een film goed te kunnen beoordelen. Op dit moment zijn er alleen slechte versies uit van deze film en dan snap ik maar al te goed dat mensen er niks aan vinden. Je verpest dus je eigen avond :)

Edit:

Zo heb ik ooit eens Minority Report gezien in een openlucht bioscoop. Het geluid liep via de boxen in je auto en die waren beroerd. Het scherm was ver weg en ik vond de film helemaal niks aan.

Een jaar later zag ik hem met dolby en in veel betere kwaliteit en de film was ongelofelijk goed. Gewoon jammer dus om een film niet te zien in de kwaliteit waarin het bedoelt is.
Look again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Grappig dat je voor zo'n slechte film 3 x naar de bios bent gegaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dinictus208 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:11:
Mad Max: Fury Road (2015)[afbeelding]
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: R
Heb deze film in 3 stukken gekeken want het kon me niet blijven boeien.
Wat een ontzettende overhypte film is dit. Er zijn aspecten waarvan je kunt vinden dat het niet boeit (want dat is juist "cool" maar toch stoorde ik me er enorm aan:

spoiler:
Amper introductie, die flashbacks dat snapte we na 3 keer ook wel.
Verder, rondrijdende wagens met explosies en witte mannetje waar je geen zier om geeft.
Max is zelf ook helemaal niet stoer, hij zegt geen woord.
Geen tieten, amper bloed. Die gitaar met vlammen, tja dat is wel okay maar er zijn mensen die alleen daarom de film al "geniaal" vinden.

Op de een of ander manier kwam ik niet in de film en dan is het gewoon wel aardig om naar te kijken maar meer ook niet. Deze film mis het hart van de oude (echte ;) ) mad max.

Een soort waterworld in de woestijn maar dan was waterworld zelfs nog 10 keer beter en dan is ook best een kutfilm.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 3 / 10
Ik heb `m gisteren ook gezien en moet zeggen dat hij idd de hype niet waar maakt.

Er missen een aantal dingen.

1 Ik krijg geen gevoel voor de setting/ruimte/situatie, de film laat bv niks van andere gebieden zien/hoe het zo gekomen is. (film gaat er 100% vanuit dat ik dat al weet of dat dat niet relevant is)
2 Immortan Joe is bad mmmmmkay (just accept it, het is de jeweetwel badguy die je in alle andere films al hebt gezien, maar met andere visuals.)
3 Where is bloody Australia when you need it. (visuals waren te generic CGI geen enkele realworld referentie, het badass Aussie effect ontbreekt compleet (geen Coober Pedy effect at all))
4 Who the fuck is Max. (Krijg niet het gevoel dat ik enige persoonlijkheid heb kunnen ontdekken.)
5 Lets go Rico on everything. (Film lijkt teveel op Just Cause 2, is net alsof je Gameplay van een belachelijke actie game aan het kijken bent, ook alsof Avalanche de film heeft geschreven/geproduceerd.)
(Ik heb Just Cause 2 gespeeld totdat ik er ziek van werd dus ik kan weten hoe dat er uit zou zien.)

Positief

Visuals waren wel leuk, vooral de zandstorm vond ik mooi gemaakt, sommige andere fratsen waren ook grappig zoals de V8-cult en de man met de gitaar.(maar dus niet genoeg uniek spul)

Als ik hem in de bios had gezien dan was ik toch wel enigszins blij met m`n geld verspilling geweest, is niet alsof ik moeite had om hem uit te kijken.

Maar anyway van mij dus een 6.5, want goddammit met zo`n groot budget en zooooveel jaren later (geen tijdnood dus, en er zouden genoeg concepten/topics op internet moet rondhangen om ideeen uit te kunnen minen) maak het dan af ipv alles op de visuals te gooien. (een beetje verhaal/setting-interactie schrijven kost niks, is niks anders dan iemand met fantasie op een stoeltje zetten met een blok papier en af en toe wat eten langsbrengen.)

Teleurgesteld, Nee. Want eerlijk gezegd had ik niks anders verwacht.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik wou net zeggen, de versie die ik zag was echt niet (heel) crappy hoor, geen 1080p maar wel 720p Dolby Surround.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom loopt iedereen Mad Max af te kraken vanwege het verhaal? Welke actiefilm heeft tegenwoordig een goed verhaal? Inception was een zomeractiefilm met een interessant concept en verhaal en die was dan weer pretentieus etc.

Mijn vraag is, wat is een goede actiefilm met interessant verhaal die in de afgelopen 15 jaar is uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

MrVegeta schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:33:
Waarom loopt iedereen Mad Max af te kraken vanwege het verhaal? Welke actiefilm heeft tegenwoordig een goed verhaal? Inception was een zomeractiefilm met een interessant concept en verhaal en die was dan weer pretentieus etc.

Mijn vraag is, wat is een goede actiefilm met interessant verhaal die in de afgelopen 15 jaar is uitgekomen?
imho Avatar, The Dark Night, American Sniper, X-Men, heul veul Marcel films :)

Maar ik vind Mad Max niet slecht (of nouja ik vind hem sowieso niet slecht, meer overrated) vanwege het ontbreken van verhaal, meer vanwege het ontbreken van context/intro etc. misschien had ik eerst het origineel moeten kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Afvalzak op 26-06-2015 12:54 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Het gaat er bij mad max om dat het verhaal beledigend slecht is. Dat is gewoon ondermaats en dan stoort het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 17:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sorry kan het niet laten "O'Really?"
Ik persoonlijk heb er wel meer gezien de afgelopen 15 jaar waarvan ik dacht hmm intressant ipv het standaard verhaal, bijvoorbeeld The Dark Knight Films, Bourne Serie, niet heel origineel omdat het verfilmingen zijn of bestaande franchise. Desalniettemin was het verhaal interessant spannend en verfrissend.

Al moet ik wel toegeven dat de beste films afgelopen decennium toch wel in de Speelfilm/Thriller hoek liggen de laatste film die ik echt moest zien in de Bios was dan ook "The Hobbit: Battle of the Five Armies", en dat was niet vanwege het goede verhaal zeg maar.
Afvalzak schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:53:
Maar ik vind Mad Max niet slecht (of nouja ik vind hem sowieso niet slecht, meer overrated) vanwege het ontbreken van verhaal, meer vanwege het ontbreken van context/intro etc. misschien had ik eerst het origineel moeten kijken.
Opzich zijn de originele film ook redelijk voorspelbaar hoor, alleen ze scoren goed omdat het voor die tijd echt baanbrekende actiefilms waren, waardoor ze een cult status kregen. Het nadeel daarvan is dan ook gelijk dat de huidige Mad Max film direct gehyped werd, waardoor films die zo gehyped worden over het algemeen tegenvallen omdat de verwachting te groot word.

Dat is een probleem wat je tegenwoordig wel meer ziet een film helemaal hypen en eigenlijk te ver gaan waardoor hoe goed de film ook mag zijn toch tegenvalt.

[ Voor 29% gewijzigd door ShadowBumble op 26-06-2015 13:26 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afvalzak schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:53:
[...]

imho Avatar, The Dark Night, American Sniper, X-Men, heul veul Marcel films :)

Als je de Marvel films een goed verhaal vindt hebben houd het natuurlijk al snel op. Ik vond het wel leuk van max dat je gewoon in de wereld wordt gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mad Max had eigenlijk gewoon "Borderlands: the Movie" moeten heten. Dan had het perfect geklopt met het 'verhaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Dinictus208 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:21:

[mening] MAD MAX 2015 VIND IK EEN HELE SLECHTE KUTFILM[/mening]
Als men dit heel letterlijk leest dan staat daar eigenlijk dat je het een goeie film vond....

(kon het niet laten 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Kenzi schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:21:
Mad Max had eigenlijk gewoon "Borderlands: the Movie" moeten heten. Dan had het perfect geklopt met het 'verhaal'.
Dat was ook idd ongeveer de strekking van m`n betoog.

Als je een film maakt met een gevestigde naam van vroeger doe het dan goed, en blijf er anders van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:46
enchion schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:02:
[...]

Dat was ook idd ongeveer de strekking van m`n betoog.

Als je een film maakt met een gevestigde naam van vroeger doe het dan goed, en blijf er anders van af.
Het is de apocalypse. Hoeveel backstory heb je nodig?

1. De wereld is naar de kloten. Ons concept van ratio en drijfveren zijn niet van toepassing op die wereld.
2. Begin van de film is duidelijk dat Max geen hoger doel meer heeft. Het gaat alleen om existeren.

En Fury Road is van de zelfde maker: George Miller. Dus al die, "blijf van het orgineel af" -comments gaan ook helemaal nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wat een kromme redenatie. Ook al is het dezelfde maker dan kan hij nog wel de plank misslaan. (zoals in dit geval ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Deze film wordt door de meeste mensen beschouwd als 1 van de beste (actie) films ooit. Financieel doet hij het uitstekend, het publiek (zie IMDB) en de critici (zie rottentomatoes) vinden hem geweldig. De plank misslaan is dus iets wat jij duidelijk doet. Je kunt jouw mening dus wel opdringen, maar niks ondersteunt jouw mening.

Anyway, jammer dat de film niks voor jou is. Misschien is Jurassic World meer wat voor jou, of Terminator Genisys. De laatste komt snel uit in NL en de andere draait al, maar dat had je vast wel meegekregen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat is het mooie aan een mening, dat hoeft niet ondersteund te worden alsof het een feit is. Accepteer dat iemand een andere mening heeft en discussieer hooguit met hem/haar over de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Spacey23 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:33:
Deze film wordt door de meeste mensen beschouwd als 1 van de beste (actie) films ooit.
Ahem, kijk hier eens IMDB: Mad Max: Fury Road Reviews & Ratings

Van de eerste 10 pagina`s reviews met 10 reviews per pagina, dus 100 reviews bij elkaar, zijn er maar 20 extreem positief 9-10

80 van die 100 zijn, van "wel aardig" tot zelfs de meeste "hoe durf je dit een Mad Max film te noemen".

Maw ik ben niet zo zeker dat mensen die hem niet geweldig of zelfs rampzalig vinden in de werkelijke minderheid zijn. (met de imdb scores kan trouwens gerommeld worden met de reviews niet zo makkelijk (=meer dan een vinkje zetten)

Anyway ik raad je aan om de ongehypete meningen eens te gaan lezen.

En als jij explosies een kernwaarde vind voor een goede film raad ik je aan om je eens meer in het oeuvre van Michael Bay te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
FURY (2014)

Schijtfilm , compleet onrealistisch en redelijk slecht geacteerd met een slecht script.

Het enige wat goedmaakt is de laatste echt rijdende tiger tank te zien.

Laatste 45 minuten doorgepoeld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 23:50
k995 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:38:
FURY (2014)

Schijtfilm , compleet onrealistisch en redelijk slecht geacteerd met een slecht script.

Het enige wat goedmaakt is de laatste echt rijdende tiger tank te zien.

Laatste 45 minuten doorgepoeld .
Volgens mij heb je per ongeluk de verkeerde film opgezet.
Deze moest je hebben: IMDB: Kung Fury (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Deze film wordt door de meeste mensen beschouwd als 1 van de beste (actie) films ooit. Financieel doet hij het uitstekend, het publiek (zie IMDB) en de critici (zie rottentomatoes) vinden hem geweldig. De plank misslaan is dus iets wat jij duidelijk doet. Je kunt jouw mening dus wel opdringen, maar niks ondersteunt jouw mening.

Anyway, jammer dat de film niks voor jou is. Misschien is Jurassic World meer wat voor jou, of Terminator Genisys. De laatste komt snel uit in NL en de andere draait al, maar dat had je vast wel meegekregen.
Man man man, maak je niet zo druk jo. ;) zeg gewoon lekker: bedankt voor je mening.
Nogmaals, ik hou heel erg van actiefilm en kijk veel films. Max max fury road is mij zwaar tegengevallen en dat gebeurt niet vaak. Hij raakt bij mij niet de juiste snaar en dat hoor je van meer mensen. Die groep is er dus ook. Er zijn wel meer films met een hoge rating die niet eens zo goed zijn.
En niks ondersteunt mijn mening? jawel hoor, nl mijn gevoel over de film.

En get your facts straight, zie post van Enchion.

[ Voor 5% gewijzigd door Dinictus208 op 26-06-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit soort "discussies" doet me erg denken aan deze Family Guy sketch:

En zij bedoelen het tenminste nog grappig...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
ikbenerniet schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:42:
[...]

Volgens mij heb je per ongeluk de verkeerde film opgezet.
Deze moest je hebben: IMDB: Kung Fury (2015)
Die lijkt me beter te zijn, heeft ten minste de pretentie niet van de andere . En zelfs met een dino zullen de gevechten nog realistischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
enchion schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:36:
[...]

Ahem, kijk hier eens IMDB: Mad Max: Fury Road Reviews & Ratings

Van de eerste 10 pagina`s reviews met 10 reviews per pagina, dus 100 reviews bij elkaar, zijn er maar 20 extreem positief 9-10

80 van die 100 zijn, van "wel aardig" tot zelfs de meeste "hoe durf je dit een Mad Max film te noemen".

Maw ik ben niet zo zeker dat mensen die hem niet geweldig of zelfs rampzalig vinden in de werkelijke minderheid zijn. (met de imdb scores kan trouwens gerommeld worden met de reviews niet zo makkelijk (=meer dan een vinkje zetten)

Anyway ik raad je aan om de ongehypete meningen eens te gaan lezen.

En als jij explosies een kernwaarde vind voor een goede film raad ik je aan om je eens meer in het oeuvre van Michael Bay te verdiepen.
Haha, grappenmaker. Alsof Mad Max alleen maar explosies bevat. Het is duidelijk dat jij niet weet wat een film goed maakt. Als je denkt dat alleen een goed verhaal een film goed maakt dan houdt het snel op. Ik zou het dan lekker houden bij een boekje lezen en films links laten liggen.

Zie je wat ik hier doe? Juist ja, ik doe hetzelfde wat jij doet. Conclusies trekken zonder de feiten te kennen.

En je snapt dat elke film zo'n pagina op imdb heeft? Zelfs The Godfather? In jouw ogen bestaat er dus geen enkele goede film. Boekje lezen is dus een betere hobby voor jou. Daar heb je geen last van explosies, goede stunts, goed camerawerk, goed acteerwerk, etc. ;)

Edit:

Linkjes:

tomatoes Zie nr 9 ;)
Imdb

[ Voor 7% gewijzigd door Sydney08 op 27-06-2015 02:03 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

enchion schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:36:
[...]

Zo. Dat is makkelijk scoren. Gewoon je eigen context aan een quote meegeven om vervolgens een link te leggen naar een vrij zwakke regisseur. Er wordt helemaal niet gezegd dat het een goede actiefilm is alleen vanwege de explosies. Het zijn de set pieces, de actie scenes die deze film zo bijzonder maakt. Voor mij was het het spektakel, de hele film heeft een goede pacing, de actie is zo duidelijk te zien, alles ziet er zo goed uit, zoveel attention to detail.

En de regisseur wil ook niet alles uitleggen, waarom zou Joe een back story moeten hebben? Waarom zou je er een twist in moeten zitten? Het is een film over een post apocalyptische wereld waar bendes elkaar uitmoorden voor olie en vrouwen. Ik hoor vaak dat Transformers en andere slechte actiefilms een popcorn film is als excuus voor het gebrek van enige uitdaging. Dat vind ik altijd bullshit, het zijn gewoon slechte films. Maar Mad Max? Yea, dat is een popcorn film.

Nou ja, het maakt ook allemaal niet uit wat iemand wel of niet van een film vindt, maar ik vond het niet zo netjes dat je het vrij persoonlijk maakte.

Volgende maand naar de nieuwe Terminator. Vrij lage verwachting, wel wat leuke acteurs, maar ... kan me niet voorstellen dat het wat is. Inside Out. Zien of Pixar zijn mojo weer terug heeft. Mr. Holmes, maar die zal wel niet in pathe Groningen draaien. Natuurlijk Ant Man. Ik hoop zo dat dat een leuke film wordt. En natuuuuurllliijjjkk de nieuwe Mission Impossible. Daar heb ik zo'n zin in :D

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 27-06-2015 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
MrVegeta schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 02:54:
[...]

Volgende maand naar de nieuwe Terminator. Vrij lage verwachting, wel wat leuke acteurs, maar ... kan me niet voorstellen dat het wat is. Inside Out. Zien of Pixar zijn mojo weer terug heeft. Mr. Holmes, maar die zal wel niet in pathe Groningen draaien. Natuurlijk Ant Man. Ik hoop zo dat dat een leuke film wordt. En natuuuuurllliijjjkk de nieuwe Mission Impossible. Daar heb ik zo'n zin in :D
De nieuwe Terminator heb ik gezien en is opzich wel vermakelijk, maar komt zoals verwacht niet in de buurt van deel 1 of 2. De film gaat wel terug naar daar waar deel 1 begon, maar het voelt door de humor meer als deel 3 helaas.

Inside Out trekt me niet, ook al zijn de reviews erg positief. Zal deze wel gaan kijken wanneer deze hier (Buitenland) in de bioscoop komt. Hier draait Minions ipv Inside Out.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

The Edge of Tomorrow vond ik geen slecht verhaal hebben.
Of valt dat niet onder actiefilms?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
MrVegeta schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 02:54:

Nou ja, het maakt ook allemaal niet uit wat iemand wel of niet van een film vindt, maar ik vond het niet zo netjes dat je het vrij persoonlijk maakte.
Waarom loopt iedereen Mad Max af te kraken vanwege het verhaal?
Je kunt jouw mening dus wel opdringen, maar niks ondersteunt jouw mening.
Volgens mij waren jullie de Eersten die het persoonlijk maakten imho, nadat ik m`n "niet op de persoon gerichte" mening over de film gaf.

Zoals ik al aangaf op de reviews van imdb zijn de positieve meningen geen vanzelfsprekende meerderheid, dus mijn/onze mening is zo uniek nog niet.

En aangezien ik "beter een boek kan gaan lezen" omdat ik actiefilms niet zou begrijpen, hier een paar actiefilms die ik wel goed vind. (niet een best of all time lijst btw, gewoon wat nu in me opkomt)

1 Crank en Crank High Voltage (echt de actie films die ik het vaakst opzet)
2 Heat
3 Kickass eerste deel
4 James Bond (Sean Connery, Roger Moore)
5 Eerste 2 Die Hards
6 Eerste 2 Terminator films
7 Escape Plan
8 Edge of Tomorrow (verrassend goed imho)
9 Kingsman the Secret Service (was erg leuk ookal waren er dingen aanwezig die voor mij niet hoefden)
10 Meeste Marvel spul maar niet alles (Batman + XMen = wel leuk maar Man of steel niet)
enzzz... (zo uniek ben ik dus niet)

Laatste over Mad Max
Ik ben een tijd geleden een jaar in Australie geweest en ben op de locaties geweest van MadMax Road Warrior te Broken Hill/Silverton en MadMax Beyond Thunderdome te Coober Pedy.

Waar je dus echte Mad Max characters in het echte leven tegenkomt, mensen die bwvs rechtstreeks uit de film komen.

Het leuke aan de 1e 3 Mad Max films is dus juist dat ze "geextrapoleerd realistisch" zijn, maw een hippie/goudzoeker(opaal)-commune van echte mensen maar dan overdreven uit het verband getrokken.
(denk aan films waarin je mensen uit Alaska/Mississippi ziet die verre van normaal zijn elkaar ziet vermoorden)

Daar doet de laatste film helemaal niks mee, terwijl er genoeg Australie (land is niet klein en er is woestijn genoeg) en Australiers (Aussie crazy bastards) zijn waar wat mee gedaan had kunnen worden.

[echt feit] Het leuke bv aan Coober Pedy is dat ze geen Politie bureau hebben, omdat de opaal miners dat om de haverklap opbliezen met dynamiet wat voor het minen gebruikt werd.
Daarna heeft de politie gezegd zoek het maar uit "you`re on your own", het is dus een ongeleid klein stadje met vreemde mensen die onder de grond wonen. [/]

Denk dus aan een vervolg op de film Heat maar dan met uitsluitend CGI, is dat dan leuk als de 1e film als hoofdzaak heeft dat het zo "realistisch" (op locatie) is neergezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En nu weer over andere films dan Mad Max. Dat leidt duidelijk alleen. Maar tot onzinnige discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Dit topic volgde ik eerst altijd om een beetje ratings en persoonlijke meningen te lezen over films. Was altijd wel leuk om te lezen.

Maar OMG wat lopen jullie hier elkaar te bashen over een filmpje zeg :')
Get a life boys...

Sorry moest er even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

YellowCube schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 07:56:
[...]

The Edge of Tomorrow vond ik geen slecht verhaal hebben.
Of valt dat niet onder actiefilms?
Dat is wat anders dan een goed verhaal. The Edge of Tomorrow was een aweseome goeie film :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 09:40:
[...]

Dat is wat anders dan een goed verhaal. The Edge of Tomorrow was een aweseome goeie film :D
Ze hadden hem alleen beter Tom's groundhog day kunnen noemen, want ze hebben het bronmateriaal echt gronding verneukt :+

Edge was goed, zelfs beter dan ik verwacht had, maar toch was ik lichtelijk teleurgesteld (als liefhebber van de manga)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Mad Max: Fury Road (2015)Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: R
Ik ga me niet in de discussie mengen, maar ik vond hem wel goed. Mad Max (1) was een low budget film die een klassieker geworden is. Persoonlijk vond ik Mad Max, the road warrior de beste van de drie. En nu met deze 30 jaar na Thunderdome hebben ze er voor mijn gevoel toch dezelfde sfeer weten weg te zetten. Ik ga hem zeker nog een keer kijken voor alle references naar de oude films, want hij zit er bordenvol mee. Is dat nu een reden om hem goed te vinden, JA ik vind van wel. De film begint als een speer en houd niet meer op. En ja er zitten best wel wat vage dingen in, maar als je de oude films bekijkt was dat ook zo. Vind ik wel wat hebben, kun je je eigen draai aangeven.
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 08:51:
Dit topic volgde ik eerst altijd om een beetje ratings en persoonlijke meningen te lezen over films. Was altijd wel leuk om te lezen.

Maar OMG wat lopen jullie hier elkaar te bashen over een filmpje zeg :')
Get a life boys...

Sorry moest er even uit
Helemaal mee eens. Zeer ongezellig sfeertje hier. Ik stop ermee. Stond op het punt weer wat filmpjes weg te schrijven hier maar ik hou het voortaan bij kijken en genieten en dit forum gaat uit mijn bladwijzers. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Ik geloof dat we een afkoelperiode nodig hebben, en sommige posters gaan ver over de schreef.

Het topic gaat voor een tijdje dicht, en na overleg / evaluatie zien we wel verder.

[ Voor 72% gewijzigd door Ramzzz op 27-06-2015 19:42 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

FYI, er is een deel 28 geopend.

[ Voor 48% gewijzigd door Mx. Alba op 29-06-2015 16:29 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]