Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 102 Laatste
Acties:
  • 969.979 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Mutatie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:00:
Het verhaal was niet al te best idd, van de rest van de punten die je aanhaalt snap ik het negatieve niet echt, waarom is dat slecht? (ik heb de games nooit echt gespeeld, mag ook niet echt uitmaken imo)
De "romantic" interest ging wat snel, maar kan ik goed begrijpen als ik de hoofdrolspeelster (O+)zie :P
Spirits within ken ik maar al te goed, vind dat een fijne film. De CGI in deze vond ik niet heel slecht, de stijl heel gaaf.
Maargoed, ieder z'n mening en smaak natuurlijk, maar alleen roepen "slecht" zegt ook niet bepaald veel.
Doe ik ook totaal niet. Ik onderbouw het gewoon. Maar het feit blijft, dat Silent Hill 1 film gewoon 100x beter was. En als je kijkt naar de kwaliteit van de eerste film, dan naar deze, en dan naar Uwe Boll films? Dat deze echt in de laatste categorie thuis hoort.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:49
Mandrake466 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:34:
[...]

3e keer? In de bios nog wel! Is het moelijk te volgen of ging je voor een bepaald persoon in de film?
Niet moeilijk te volgen, al moet ik zeggen dat je na de eerste keer de situaties wel anders gaat bekijken, wetende wat er gaat komen.
De eerste keer ging ik er vooral heen omdat ik wilde weten hoe Emma Watson buiten de HP serie om kan acteren. Daarin heeft ze me in positieve zin verbaast, ze doet het erg goed.
Maar Logan Lerman en Ezra Miller zetten ook erg goede karakters neer, waardoor het gewoon genieten is van goed acteerwerk. Na de eerste keer gaf ik de film een 9, die is na de tweede keer blijven staan.

En de derde keer ging ik weer naar de bios omdat het de allerlaatste keer was dat ie draaide (na 2 maanden om een of andere reden eenmalig terug in 7 JT bioscopen, waaronder die in mijn eigen stad)
en ik het de film het echt waard vind. Zoals al eerder gezegd, dit is voor mij gewoon de beste film van 2012 geweest, met Now is Good (Voor ik Doodga) er kort achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59

B2

wa' seggie?

Argo (2012)Argo (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: A dramatization of the 1980 joint CIA-Canadian secret operation to extract six fugitive American diplomatic personnel out of revolutionary Iran.
Gisteravond Argo gekeken. Bouwt de spanning mooi op, kende het Iraanse gijzelingsverhaal wel maar niet dit verhaal van de 6 diplomaten die weten te ontsnappen. Het verhaal schijnt niet helemaal met de waarheid te stroken, het is iets gedramatiseerd.

Ik vond vooral de aankleding van de film (eind jaren 70, begin jaren 80) erg mooi gedaan. Nieuwsshots uit die tijd er tussen door.
Zeker een aanrader!
IMDb -- Argo (2012) Wikipedia -- Argo (2012) Bekijk trailer van Argo (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Argo (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Atlas Shrugged: Part I (2011)Atlas Shrugged: Part I (2011)
IMDb: 5.6 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13
Zeer goede film. Lijkt niet op het boek qua stijl en ideologie erachter, maar de film zelf is het bekijken zeker waard.
IMDb -- Atlas Shrugged: Part I (2011) Wikipedia -- Atlas Shrugged: Part I (2011) Bekijk trailer van Atlas Shrugged: Part I (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Atlas Shrugged: Part I (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Hellraiser: Revelations (2011)Hellraiser: Revelations (2011)
IMDb: 2.8 | Genre: Horror | Runtime: 75min. | MPAA: R
Verpest de serie totaal, ipv de focus op de Cenobites te leggen, gaat het nu om een familie in een vakantiehuisje. Ook de acteur die Pinhead speelt, kan het gewoon niet halen tov de originele acteur (Doug Bradley).

IMDb -- Hellraiser: Revelations (2011) Wikipedia -- Hellraiser: Revelations (2011) Zoek trailer van Hellraiser: Revelations (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over Hellraiser: Revelations (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Fantasy, Horror, Thriller | Runtime: 105min. | MPAA: R
Amusante film, gewoon niet bij nadenken en genieten van het over the top verhaal en actie gebeuren.
IMDb -- Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) Wikipedia -- Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) Bekijk trailer van Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44
Starchaser: The Legend of Orin (1985)Starchaser: The Legend of Orin (1985)
IMDb: 6.5 | Genre: Adventure, Animation, Sci-Fi | Runtime: 107min. | MPAA: PG
Het verhaal is best okee, maar was beter tot z'n recht gekomen in een serie.
Het voelt te gehaast. Karakters ontwikkelen zich veels te snel (jongen ontmoet meisje, meisje is binnen no-time stapel-smoor verliefd) en tijdsduur tussen verschillende gebeurtenissen wordt ook niet goed weergegeven.

Animatie is redelijk met uitzondering van perspectieven die in sommige scenes gewoon slecht zijn te noemen.

Ik kan er niet meer van maken dan een zesje.
IMDb -- Starchaser: The Legend of Orin (1985) Wikipedia -- Starchaser: The Legend of Orin (1985) Bekijk trailer van Starchaser: The Legend of Orin (1985) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Starchaser: The Legend of Orin (1985)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
AcidBurn schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:45:
[...]

Niet moeilijk te volgen, al moet ik zeggen dat je na de eerste keer de situaties wel anders gaat bekijken, wetende wat er gaat komen.
De eerste keer ging ik er vooral heen omdat ik wilde weten hoe Emma Watson buiten de HP serie om kan acteren. Daarin heeft ze me in positieve zin verbaast, ze doet het erg goed.
Maar Logan Lerman en Ezra Miller zetten ook erg goede karakters neer, waardoor het gewoon genieten is van goed acteerwerk. Na de eerste keer gaf ik de film een 9, die is na de tweede keer blijven staan.

En de derde keer ging ik weer naar de bios omdat het de allerlaatste keer was dat ie draaide (na 2 maanden om een of andere reden eenmalig terug in 7 JT bioscopen, waaronder die in mijn eigen stad)
en ik het de film het echt waard vind. Zoals al eerder gezegd, dit is voor mij gewoon de beste film van 2012 geweest, met Now is Good (Voor ik Doodga) er kort achteraan.
Ik ga deze vanavond of morgen zeker bekijken. Ben benieuwd :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Weer een paar films gezien de laatste tijden,

God Bless America
The Master
Flight
Lincoln

Allemaal goede films, maar natuurlijk appels en peren vergelijken.

Ik was het meeste benieuwd naar The Master en ik moet zeggen dat de film mij zeker niet is tegengevallen. Het is (voor mij) wel een lastige film om een oordeel over te hebben, het scenario, de dialogen, het acteerwerk en qua beeld/geluid is de film erg goed. Maar het is een beetje een doelloze film zo op het eerste oog, op het einde van de film is er niet echt een conclusie maar ergens is dat ook een gepast einde voor de film.

Lincoln was ik natuurlijk ook benieuwd naar. Daniel Day Lewis is een enorm goede acteur die in There Will Be Blood één van de beste acteerprestaties heeft neergezet die ik ooit heb gezien (laatste film waar ik zo onder de in druk was The Shining en Jack). In Lincoln speelt hij een vrij rustige rol en qua emoties was het voor mij allemaal een beetje hetzelfde. Ik weet zelf ook weinig van Lincoln dus daar kan ik niet veel over zeggen, maar Lewis speelde de hele film een beetje hetzelfde voor mij. De film is ook veel meer straight forward dan The Master en dat is niet een slecht iets, maar nergens werd ik verrast.

In de strijd voor beste mannelijke hoofdrol krijgt Joaquin Phoenix zeker de oscar (tenzij ik iets over het hoofd heb gezien). Wat een rol zette hij in The Master neer. Ik ben daar erg van onder de indruk en alleen daarom wil de die film nog een aantal keer zien.

Als laatst heb ik Flight gezien. Ook een goede film en een knappe acteerprestatie van Washington. Voor mijn gevoel zette het het leven van een alcoholist wel goed neer, maar veel meer is er niet over de film te zeggen. Het is een goede film.

God Bless America was ook grappig trouwens :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Wild Bill (2011)Wild Bill (2011)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama | Runtime: 98min. | MPAA: 16
Gaat over het leven op straat, in een arme en verwaarloosde omgeving in Engeland.
De film neemt je mee in het leven van Wild Bill.
Een bijzondere man die worstelt met het terug vinden van zijn leven(doel).
Verder ga ik niks verklappen omdat dit alleen maar het kijk plezier verpest.
IMDb -- Wild Bill (2011) Wikipedia -- Wild Bill (2011) Zoek trailer van Wild Bill (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over Wild Bill (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:48
Weezer-DC schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:59:
Gaat over het leven op straat, in een arme en verwaarloosde omgeving in Engeland.
De film neemt je mee in het leven van Wild Bill.
Een bijzondere man die worstelt met het terug vinden van zijn leven(doel).
Verder ga ik niks verklappen omdat dit alleen maar het kijk plezier verpest.[/justify][/td][/tr]
Ga ik kijken, hier een andere film for you're viewing pleasures.

This Is England (2006)This Is England (2006)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 101min. | MPAA: Unrated
Jeugd drama dat zich afspeeld binnen de sub cultuur van skinheads, de Ciske de Rat van Engeland maar dan 4 sterren meer.

Ben wellicht iets bevooroordeeld (skinheads - jaren 80 - etc) maar zeer indrukwekkende film die een goed beeld geeft uit die tijd.

Goeie soundtrack.
IMDb -- This Is England (2006) Wikipedia -- This Is England (2006) Bekijk trailer van This Is England (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over This Is England (2006)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Flight (2012)Flight (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 138min. | MPAA: R
Plot: An airline pilot saves a flight from crashing, but an investigation into the malfunctions reveals something troubling.
Goeie film, sterk acteerwerk door de heer Washington. Vermakelijk vooral, neem het niet al te serieus want ik (later wil ik piloot worden :p) zag al meteen dat er technisch helemaal niks klopte van wat er over het vliegtuig allemaal werd gezegd en hoe die cockpit er uit zag, ze hebben werkelijk van alles bij elkaar getrokken.
IMDb -- Flight (2012) Wikipedia -- Flight (2012) Bekijk trailer van Flight (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flight (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:09
Vermakelijk vooral, neem het niet al te serieus want ik (later wil ik piloot worden :p) zag al meteen dat er technisch helemaal niks klopte van wat er over het vliegtuig allemaal werd gezegd en hoe die cockpit er uit zag, ze hebben werkelijk van alles bij elkaar getrokken.
Ik ben benieuwd wat je precies allemaal aan kunt wijzen, dit aangezien ikzelf nog een opleiding Aviation engineering volg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bad Brains schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:15:
[...]

Ben wellicht iets bevooroordeeld (skinheads - jaren 80 - etc)
Je was zelf ook een neo-nazi in de jaren '80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Skinheads en neonazi's zijn twee behoorlijk verschillende dingen, een onderscheid dat gelukkig ook in This is England gemaakt wordt. Mede dat maakte het naar mijn mening een sterke film.

[ Voor 49% gewijzigd door 8088 op 01-02-2013 23:58 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Smultie schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:53:
[...]

Je was zelf ook een neo-nazi in de jaren '80?
Nou, wikipedia zal wel uitkomst brengen voor dat soort vreemde reacties.
Ik hoor het wel of je daar iets van geleerd hebt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Smulties reactie lijkt je misschien vreemd, maar jouw opmerking "Ben wellicht iets bevooroordeeld (skinheads - jaren 80 - etc)" is ook allesbehalve duidelijk. Ben/was je bevooroordeeld omdat je de skinheadsubcultuur interessant/positief/negatief vindt, of ben/was je bevooroordeeld omdat je verwachtte dat het over neonazi's zou gaan of ben/was je bevooroordeeld omdat...wat Smultie vroeg?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
8088 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:03:
Smulties reactie lijkt je misschien vreemd, maar jouw opmerking "Ben wellicht iets bevooroordeeld (skinheads - jaren 80 - etc)" is ook allesbehalve duidelijk. Ben/was je bevooroordeeld omdat je de skinheadsubcultuur interessant/positief/negatief vindt, of ben/was je bevooroordeeld omdat je verwachtte dat het over neonazi's zou gaan of ben/was je bevooroordeeld omdat...wat Smultie vroeg?
Ik was in die tijd een semi skinhead, ging regelmatig naar Ska, Reggae, Punk en Hard Core bandjes in de Melkweg/Paradiso/Arena/Vrankrijk.

De Skinhead cultuur komt voor zover ik weet vanuit een Jamaicaanse invloed en is geboren uit de mods vs (wie warendat ook weer) Rockers?

Zit geen greintje racisme in de (originele) Skinhead cultuur.
Het tegenovergestelde is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

4bit schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:39:

Onder andere Christopher Waltz laat zich weer van zijn beste kant zien, en ook Leonardo Dicaprio speelt de pannen van het dak (wie had gedacht dat dat ooit zo een goede acteur ging worden ten tijde van Titanic).
Mensen die What's eating Gilbert Grape? zagen wisten 4 jaar voor Titanic al dat hij een geweldige acteur is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Bad Brains schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 00:08:
[...]

Ik was in die tijd een semi skinhead, ging regelmatig naar Ska, Reggae, Punk en Hard Core bandjes in de Melkweg/Paradiso/Arena/Vrankrijk.

De Skinhead cultuur komt voor zover ik weet vanuit een Jamaicaanse invloed en is geboren uit de mods vs (wie warendat ook weer) Rockers?

Zit geen greintje racisme in de (originele) Skinhead cultuur.
Het tegenovergestelde is waar.
Helaas komt het ook door de media tegenwoordig, skinheads worden gezien als de grootste racisten van de tijd en als pseudo nazi's (enige tijd geleden op Ned3 een documentaire hierover met dat als beeld, SBS precies hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

YellowCube schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:03:
[...]

Mensen die What's eating Gilbert Grape? zagen wisten 4 jaar voor Titanic al dat hij een geweldige acteur is.
Idd, toen al behoorlijk geniaal.

Ontopic, net Argo gezien, wederom een coole film van dhr. Affleck d:)b

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

BeefHazard schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:19:
Flight (2012)[afbeelding]
Plot: An airline pilot saves a flight from crashing, but an investigation into the malfunctions reveals something troubling.
Goeie film, sterk acteerwerk door de heer Washington. Vermakelijk vooral, neem het niet al te serieus want ik (later wil ik piloot worden :p) zag al meteen dat er technisch helemaal niks klopte van wat er over het vliegtuig allemaal werd gezegd en hoe die cockpit er uit zag, ze hebben werkelijk van alles bij elkaar getrokken.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7.5 / 10
Als je het over realisme hebt, dan is er ook nog het punt dat piloten wel degelijk getest worden op alcohol en drugs, en als hij al zo lang alcoholist was met zulk drank/drugs gebruik, hij dus al al veel eerder zijn licentie kwijt was geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Skyfall (2012)Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/filmtopic/poster/tt1074638.jpg]
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Plot: Bond's loyalty to M is tested as her past comes back to haunt her, bringing MI6 under attack.

Ik had hoge verwachtingen na veel uitstekende reviews, maar mijn god wat heeft deze film een ontzettend slecht script. Er was niets logisch aan. Niets klopte. Bij elke scene dacht ik "Ja, maar, WAAROM?" Wie huren ze in om zoiets te schrijven? Durft er niemand meer te zeggen dat een script bagger is? Als je dit als manuscript op zou sturen naar een uitgever wordt je uitgelachen en verdwijnt het na een half uur in de vuilnisbak.

Het wordt ook wel tijd om eens wat zogenaamde filmcritics te ontslaan, want dit gaat nergens meer over.

Niettemin wel erg mooi gefilmd; ze hebben goed met licht gewerkt. De uitvoering is prima. Een beetje het aap met een gouden ring verhaal. Ik twijfel eigenlijk tussen een 4 en een 5, maar ik heb me toch nog wel vermaakt met deze over-the-top belachelijke actiefilm die meer een kruising van the expendables en the avengers was dan een james bond.

[afbeelding] 5.0 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door Zoijar op 03-02-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Twhomp schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:40:
Django Unchained (2012)[afbeelding]
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Drama, Western | Runtime: 165min. | MPAA: R
Plot: With the help of a German bounty hunter, a freed slave sets out to rescue his wife from a brutal Mississippi plantation owner.
Na alle negens en tienen hier én omdat het toch weer een Tarantino is, deze film maar eens gekeken.

Tsja: de dialogen doen het niet zo voor mij. Wat dan overblijft? Een vrij simpel verhaal en wederom glorified vengeance (net als Inglorious Basterds). Wel verfrissend dat er gewoon lekker gescholden wordt: ik stoorde me voor 0% aan al de 'niggers', want zo werd er vast gepraat in die tijd.

Het zag er prachtig uit, er werd lekker dik geacteerd en bloed/shocks niet geschuwd. Dus dat is positief. En ik wist niet dat die oude revolvers zulke bazooka's waren :+

Muziek was vaak goed. Alleen de rapmuziek vond ik teveel vloeken bij het Westerngenre.

Al met al vond ik het erg vermakelijk, maar niet heel speciaal. Ik ben niet zo'n Tarantino-fan ben ik bang, dus zijn signature style van films maken tilt de film voor mij niet omhoog.

Ben benieuwd wat Quentin als volgende film maakt, misschien schiet ie dan weer raak bij mij zoals bij Reservoir Dogs :)
[afbeelding] 7 / 10
Helemaal mee eens, hoef ik verder geen complete review zelf voor te gaan schrijven. Ik geef hem ook een 7 en heb me best vermaakt.

Maar: de film had van mij stukken korter gemogen (werd soms wel erg langdradig), maar dat heeft misschien ook te maken met het Western-gedeelte (wat over het algemeen ook vrij langzame films zijn).

Verder haalt hij het zéker niet qua niveau bij de Kill Bill delen. Ook heb ik Inglorious Basterds gezien, maar die vond ik echt helemaal niks: ik kon niet lachen om de grappen, vond het verhaal slecht en het thema slecht gekozen (er klopte verder ook maar weinig van die film qua details).
Overigens: De Kill Bill delen zouden van mij een 8,5/10 krijgen, om het in verhouding te brengen. Inglorious basterds was voor mij een dikke onvoldoende met een 3/10.

Goede muziek er onder in de bios, maar wat jij ook zegt: het ''rap'' had er van mij uit gemogen, en vervangen mogen worden voor meer western-gitaar muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Flight (2012)Flight (2012)
De film vond ik tegenvallen, ondanks alle commotie eromheen. De acteurs speelden goed, maar op sommige momenten werd het eentonig en zelfs saai... ondanks dat toch een 6/10.
IMDb -- Flight (2012) Wikipedia -- Flight (2012) Bekijk trailer van Flight (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Flight (2012)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Killing Them Softly (2012)Killing Them Softly (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 97min. | MPAA: R
Tsja. De film had wel wat potentie maar het ietwat onduidelijke verhaal (is er eigenlijk wel een verhaal?) en de soms langdradige scenes maken het niet echt een hoogvlieger. De film heeft niet echt een begin, eind of überhaupt een plot en al helemaal geen plotwendingen of wat daar voor moet doorgaan.
IMDb -- Killing Them Softly (2012) Wikipedia -- Killing Them Softly (2012) Bekijk trailer van Killing Them Softly (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Killing Them Softly (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Zoijar schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:23:
Skyfall (2012)[afbeelding]]
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Plot: Bond's loyalty to M is tested as her past comes back to haunt her, bringing MI6 under attack.

Ik had hoge verwachtingen na veel uitstekende reviews, maar mijn god wat heeft deze film een ontzettend slecht script. Er was niets logisch aan. Niets klopte. Bij elke scene dacht ik "Ja, maar, WAAROM?" Wie huren ze in om zoiets te schrijven? Durft er niemand meer te zeggen dat een script bagger is? Als je dit als manuscript op zou sturen naar een uitgever wordt je uitgelachen en verdwijnt het na een half uur in de vuilnisbak.

Het wordt ook wel tijd om eens wat zogenaamde filmcritics te ontslaan, want dit gaat nergens meer over.

Niettemin wel erg mooi gefilmd; ze hebben goed met licht gewerkt. De uitvoering is prima. Een beetje het aap met een gouden ring verhaal. Ik twijfel eigenlijk tussen een 4 en een 5, maar ik heb me toch nog wel vermaakt met deze over-the-top belachelijke actiefilm die meer een kruising van the expendables en the avengers was dan een james bond.

[afbeelding] 5.0 / 10
Ik heb gister ook Skyfall gezien, (was hij eindelijk te downloaden in HD? :+ ) Maar inderdaad het script is raar opgebouwd, zaten wel een paar leuke cameotjes in, en zeker goed gefilmd. Maar ik vind Quantum of Solace stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen resultaten gevonden voor "Quantom of Sollas"
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Quantum of Solace my bad :D 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Bulls op 03-02-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Bulls schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:17:
Ik heb gister ook Skyfall gezien, (was hij eindelijk te downloaden in HD? :+ )
Eergisteren bluray release ;) (zo zie je wat een hoge verwachtingen ik had, dat je niet de screener kijkt)

[ Voor 14% gewijzigd door Zoijar op 04-02-2013 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quantum of Solace vond ik persoonlijk nóg slechter dan Skyfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 05:59

Sargan

Filmfreak...

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:44:
Die film wordt dan ook gezien als een van de slechtste Bondfilms.
Skyfall vond ik persoonlijk de beste Bondfilm ooit gemaakt.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

behalve
spoiler:
dat Bond aan het einde een potje gaat zitten janken. James Bond jankt niet en volgens mij is het stuk er alleen maar ingefrot voor de dames

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

YellowCube schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:52:
behalve
spoiler:
dat Bond aan het einde een potje gaat zitten janken. James Bond jankt niet en volgens mij is het stuk er alleen maar ingefrot voor de dames
George Lazenby als James bond in "On Her Majesty's Secret Service"

*rent

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jorn1986 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:22:
[...]Ook heb ik Inglorious Basterds gezien, maar die vond ik echt helemaal niks: ik kon niet lachen om de grappen, vond het verhaal slecht en het thema slecht gekozen (er klopte verder ook maar weinig van die film qua details).
Hoezo vond je het verhaal van Inglorious Basterds slecht? Het is juist een erg goed verhaal (vind ik). Met interessante karakters en achtergronden. Verschillende groepen die elkaar lichtelijk tegenkomen in de film, er zit zelfs een interessant liefdesverhaal in met die Duitse sniper die spijt kreeg (of iig zich schaamde) voor zijn acties. Ik vond juist het verhaal één van de sterksten die ik in een lange poos had gezien.

Dat je zegt dat de grappen niet lukten of dat je het thema niet leuk vond is meer een persoonlijk iets. Maar wat voor details klopte er niet?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
MrVegeta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:35:
[...]

. Maar wat voor details klopte er niet?
Daar ben ik ook ERG benieuwd naar:) Ik vond inglourious Basterds geweldig! Heb de film nu 4 keer gezien en kan er nog steeds met een grote lach op mijn gezicht naar kijken! Ben geen tarantino fanboy of zo maar hij heeft toch wel wat ERG goeie films gemaakt! Pulp Fiction al een keer of 25 gezien (das eerder te laag geschat dan overdreven) en kan nog steeds genieten van de film!

Inglourious basterds zit goed in elkaar qua verhaal en personages. Leuke dialogen (zoals gewoonlijk) en een IJZERSTERKTE christoph waltz. Had voorheen nog nooit van die kerel gehoord (schaam) maar wat een TOP acteur! overtuigend, ONWIJS grappig, perfect mimiek en de accenten die hij nadoet (kerel kan geen woord italiaans maar heeft me toch behoorlijk weten te overtuigen) zijn geweldig:) Ook als je de rest van de film slecht vind (smaak) moet je toegeven dat zijn optreden in de film toch echt een prestatie is!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Sargan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:16:
[...]
Die film wordt dan ook gezien als een van de slechtste Bondfilms.
Skyfall vond ik persoonlijk de beste Bondfilm ooit gemaakt.
QoS is zeker niet de beste, maar de slechtste? Nee, dat niet, een echte middenmoter. Het scenario, hoewel ook geen hoogvlieger, zat een stuk beter in elkaar dan die van Skyfall. Skyfall wordt echt gered door een aantal fraaie gefilmde scenes, goed acteer- en regiseerwerk en paar leuke verwijzingen en verklaringen naar de Bond-saga als geheel . Maar het verhaal, urggh, een van de slechtste in de Bondreeks ooit waardoor ik Skyfall de minste van de drie Craig-Bonds vind. Wel vermakelijk voor een keer, maar herkijken? Nee, dan zet ik liever QoS nog een keer op (heeft ook te maken met Olga Kurilenko moet ik eerlijk toegeven, om diezelfde reden herkijk ik af en toe guilty please Hitman ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
^ zelfde ervaring. Het verhaal vond ik erg matig (maar dat heb ik snel wanneer het gaat over iemand die met een druk op de knop de meest onwaarschijnlijke dingen kan uitspoken) maar de film vind ik toch goed door het acteer- en regiseerwerk, sets en filmwerk. Ook de verwijzingen naar de oude films vond ik cool, misschien goedkope retro maar voor mij werkte het :P
Zelfde ervaring geldt ook voor het Olga-deel (hét excuus om genoemde non-007 film meer dan eens gekeken te hebben) :+
Uiteindelijk een leuke middenmoter qua Bond, maar daar zijn er veel van (bij mij staan de gouden titels bovenaan: Goldfinger, Goldeneye en Man With the Golden Gun).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:44:
Qua verhaal valt QS wel wat tegen, maar die begin scene met die tunnel achtervolging is gewoon epic. Beste achtervolging ooit. Ook geen exploderende auto's als ze van de klif storten, maar gewoon krak. Al die vuurballen van films die ze vroeger hadden als een auto tegen een boom rijdt is zo ongeloofwaardig en achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Was inderdaad een mooie achtervolging, maar heb je YouTube: Ronin \[1998] - Car Chase - BMW vs Peugeot ook gezien? Zitten wel wat explosies in ;) maar ik vind 'm een stuk spannender dan die in QoS.
Bulls schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:40:
Ja en als je het vergelijkt met The Matrix op die snelweg dat is ook een super spannend spektakel.
Wat een leuke manier van discussiëren d:)b

[ Voor 69% gewijzigd door 8088 op 04-02-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ja en als je het vergelijkt met The Matrix op die snelweg dat is ook een super spannend spektakel.

Het gaat mij vooral om de geloofwaardigheid en detail in QoS, bijvoorbeeld met de vrachtwagen die uitwijkt en daardoor zijn bumper bars verschuift, welke weer in de deur van 007 haakt, echt super goed gedaan en freak accident like. en uiteraard heel goed geluid en muziek. Ik heb hem op blu-ray liggen, en dan lekker hard aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007

H.Boss

Hugo Boss

The Man with the Iron Fists (2012)The Man with the Iron Fists (2012)
IMDb: 5.7 | Genre: Action | Runtime: 95min. | MPAA: R
Wat heb ik genoten van deze film. Ben als fan van de Wu-tang muziek en Martial arts films helemaal in mijn element bij het bekijken van deze film.

De rollen van Russel Crowe, RZA, Dave Bautista en Lucy Liu werden prima vertolkt. De effecten en nodige actie was helemaal op zijn plek. Vooral het sfeertje en de namen die waren gegeven aan de personages/omgeving maakten het geheel ook compleet.

Al met al genoten van deze knaller!
IMDb -- The Man with the Iron Fists (2012) Wikipedia -- The Man with the Iron Fists (2012) Bekijk trailer van The Man with the Iron Fists (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Man with the Iron Fists (2012)

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

The Perks of Being a Wallflower (2012)The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Heerlijke film. Sfeervol, tof verhaal, leuk geacteerd en prima tempo. Hier lust ik er nog wel een paar van. Ach en ook al was de film slecht. Emma Watson. De film deed me iets aan Donnie Darko denken, dus dan heb je een indicatie.
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

MrJoker1985 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:47:
The Man with the Iron Fists (2012)[afbeelding]
IMDb: 5.7 | Genre: Action | Runtime: 95min. | MPAA: R
Wat heb ik genoten van deze film. Ben als fan van de Wu-tang muziek en Martial arts films helemaal in mijn element bij het bekijken van deze film.

De rollen van Russel Crowe, RZA, Dave Bautista en Lucy Liu werden prima vertolkt. De effecten en nodige actie was helemaal op zijn plek. Vooral het sfeertje en de namen die waren gegeven aan de personages/omgeving maakten het geheel ook compleet.

Al met al genoten van deze knaller!
[afbeelding] 8 / 10
Deze ervaring heb ik totaal niet. Werkelijk verscrhikkelijke film. De choreografie is zo goed als afwezig. Bij bv een schop zie je een korte beweging, het beeld staat dan stil en de camera zoomt uit. En dat bij alle actie. Bij de openingsscene had ik meteen al zoiets van: als dit zo doorgaat wordt dit een hele slechte film. En inderdaad. Vermijden als nijlpaardenstront als je het mij vraag. (IMHO)

"I'm just a blacksmith... mindin' my own binnizz"... belachelijk.

Ik kreeg het ook al benauwd van het aantal keren dat er RZA door het beeld kwam aan het begin.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinictus208 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:10:
[...]

Deze ervaring heb ik totaal niet. Werkelijk verscrhikkelijke film. De choreografie is zo goed als afwezig. Bij bv een schop zie je een korte beweging, het beeld staat dan stil en de camera zoomt uit. En dat bij alle actie. Bij de openingsscene had ik meteen al zoiets van: als dit zo doorgaat wordt dit een hele slechte film. En inderdaad. Vermijden als nijlpaardenstront als je het mij vraag. (IMHO)

Ik kreeg het ook al benauwd van het aantal keren dat er RZA door het beeld kwam aan het begin.
Hmm begin nu toch wel benieuwd te worden naar deze film, heb ook niks tegen rza. Vond afro samurai bijv. altijd superbruut en ook in californication vind ik hem een welkome afwisseling. Heb alleen nog geen goede 1080p 8/9 gb iso kunnen vinden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:11:
Heb alleen nog geen goede 1080p 8/9 gb iso kunnen vinden O-)
Dan zoek je niet goed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007

H.Boss

Hugo Boss

Dinictus208 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:10:
[...]

Het is ook fantasy he. Ik weet niet met welke bedoelingen jij een dergelijke film kijkt? Maar als je realisme zoekt dan ben je inderdaad verkeerd. En ja over de choreografie, het is overdreven allemaal. Maar dat hoort bij het fantasywereldje en de film.

[ Voor 13% gewijzigd door H.Boss op 05-02-2013 14:30 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Zelfs voor een fantasy is The man with the Iron fist zwaar onder de maat.
Kan je beter een goede versie van Dao (The blade) van Tsui Hark opsnorren.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Skyfall (2012)Skyfall (2012)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Plot: Bond's loyalty to M is tested when her past comes back to haunt her. Whilst MI6 comes under attack, 007 must track down and destroy the threat, no matter how personal the cost.
Skyfall, tja, wat moet je daar nu van zeggen. Soundtrack is erg goed alleen een beetje 'veel' gedraaid op de radio haha. Verder ontopic: Het is een goede actie film, echter een erg slechte James Bond film. Ik denk dan Ian Fleming zich omdraait in zijn graf. Alles dat een beetje James Bond is, catchphrases, auto's, vrouwen, gadgets, alles is weg. De makers hebben duidelijk willen laten zien dat James Bond het nieuwe tijdperk in gaat en laten tijdens de film ook overduidelijke "cuts" zien van deze zaken, deze zijn afgeschreven en zullen niet meer worden gebruikt.

Wat mij betreft erg jammer, ik hield van de overdreven over de top actie in samenwerking met coole gadgets, elke vrouw versieren en op het einde de goodguy zijn.

spoiler:
- M Gaat dood, balen! M is heel karakteristiek
- Andere Moneypenny, wtf?
- Q Was al dood in het echt, maar nu heeft die 2 gadgets, zijn oude vertrouwde Walter P22 alleen dan met een vingerscanner lezer?! En een GPS zender, dafuq!
- James Bond is soft geworden zogenaamd? Een superagent die nu ineens oud word terwijl de reeks al 50 jaar draait. Don't change a winning team zeg ik dan
- Waardeloos om die oude Aston op te blazen
- Daniël Craig is voor mij een slechte James Bond. Waar zijn de tijden van sjieke diners gebleven, subtiliteiten tussen karakters, gevoel en de feeling bij de film? WHY

Ik vond overigens deze keer de badguy het erg goed doen (Javier Bardem), dat is gewoon een erg goede acteur, vond hem echt geweldig in "No Country For Old Men".

Al met al zorgen deze zaken ervoor dat ik de film als volgt moet beoordelen:
- Als actiefilm een 8
- Als James Bond film een 4
Gemiddelde: 6/10
IMDb -- Skyfall (2012) Wikipedia -- Skyfall (2012) Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)

[ Voor 5% gewijzigd door Kecin op 05-02-2013 14:49 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

spoiler:
M dood?

"What's your hobby?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MrVegeta schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:56:
spoiler:
M dood?

"What's your hobby?"
spoiler:
Zit wat in, daar had ik nog niet over nagedacht moet ik zeggen. Dat zou wel een leuke plottwist zijn, dat mens kan ijzersterk spelen! :)
Thanks, nu ben ik in de hoop dat ze terugkeert. Q is vast en zeker echt dood... Wikipedia: Desmond Llewelyn

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vond de laatste Bond een beetje een Hugo Boss reclame op het eind :p. Met zijn pak in zo'n herenhuis rondlopen met de mooie groene bergen er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

spoiler:
Las wel een grappige plot twist voor Bond, dat Malorey (de nieuwe M) overal achter zat en Silva slechts een henchman was. Zou veel verklaren :) Silva hackte helemaal niets; dat was allemaal Malorey van binnenuit. Met deze aanval heeft MI6 weer funding en public support, hebben ze een infiltrant op een hogere positie gekregen, en hebben ze een vervelende tegenstander uitgeschakeld. Alleen die rottige Bond wil maar niet dood gaan... schoten ze hem nog zo mooi neer, gevolgd door een val van ongeveer 30 verdiepingen... zit hij daarna lekker aan een tequilla: wat kan je daar nou tegen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Zoijar op 05-02-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Skyfall
Kecin schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:46:

spoiler:
- M Gaat dood, balen! M is heel karakteristiek
- Andere Moneypenny, wtf?
- Q Was al dood in het echt, maar nu heeft die 2 gadgets, zijn oude vertrouwde Walter P22 alleen dan met een vingerscanner lezer?! En een GPS zender, dafuq!
- James Bond is soft geworden zogenaamd? Een superagent die nu ineens oud word terwijl de reeks al 50 jaar draait. Don't change a winning team zeg ik dan
- Waardeloos om die oude Aston op te blazen
- Daniël Craig is voor mij een slechte James Bond. Waar zijn de tijden van sjieke diners gebleven, subtiliteiten tussen karakters, gevoel en de feeling bij de film? WHY
spoiler:
Je weet dat Casino Royale eigenlijk de 1e James Bond ooit is? En Quantum of Solace direct erop volgt. (begin en eind loopt in elkaar over)

Dat Miss Moneypenny nu dus voor het eerst komt opdagen is eigenlijk heel logisch, want eigenlijk spelen al deze 3 films zich af Vóór Dr. No. Het leuke van James Bond films is dat ze altijd in de huidige tijd spelen op het moment van filmen. Dus alle technieken zijn gewoon modern op dat moment.

Er is wel een paradox met die Oude Austin van "vroeger" terwijl die eigenlijk niet kan bestaan in de logische volgorde. Maar dat is gewoon een cameo (ook even het oude 007 deuntje erbij)

Trouwens komt Daniël Craig het meest overeen met hoe Ian Flemming James Bond had bedoeld, lekker hard en geen zoetsappig gedoe zoals met Roger Moore. Maar dat ligt ook allemaal aan de tijd, en in de jaren 60-70 was men niet zo ruig.

M is maar een code naam, in al de verschillende Bond films zijn er wel 4 of 5 M's geweest.
Q is ook een maar een titel, en Q-Branch ontwikkeld altijd snufjes voor MI6

Dus een beetje meer verdiepen terwijl je van alles gaat raaskallen

Toen ze met Craig begonnen zijn ze eigenlijk opnieuw gestart, hij had ook nog maar net zijn double O status ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bulls op 05-02-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 21:38
Compliance (2012)Compliance (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Eigenlijk moet je zo min mogelijk weten als je deze film gaat kijken. Normaal doe ik niet moeilijk over het vooraf kennen van de verhaallijn, plot of wat dan ook - een goede film boeit toch wel - maar bij deze geldt toch echt dat je er zonder voorkennis naar moet kijken.

Dus vette spoilertags:
spoiler:
In het begin: gaaf, humor, zoals er gemanipuleerd wordt. Zeggen dat je politieinspecteur bent, de juiste woorden gebruiken, goed overkomen en vooral je manipulaties doseren... erg goed gedaan, geloofwaardig.

Daarna wordt het wat 'creepy'. Het komt wat naar over, je ziet hoe iemand een trauma bezorgt wordt - en het is nog steeds geloofwaardig.

Dat het uiteindelijk eindigt zoals het eindigt is voorspelbaar - het moet een keer mislopen. Wat het geheel een triest tintje geeft is dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.

Al met al: indrukwekkend. Klein beetje verlies van snelheid en interessantheid richting het einde, maar al met al toch erg boeiend. Aanrader.
IMDb -- Compliance (2012) Wikipedia -- Compliance (2012) Bekijk trailer van Compliance (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Compliance (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Boiler Room (2000)Boiler Room (2000)
IMDb: 6.9 | Genre: Thriller, Drama, Crime | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: A college dropout gets a job as a broker for a suburban investment firm, which puts him on the fast track to success, but the job might not be as legitimate as it sounds.
De film gekeken, vanwege een uitzending van Tros opgelicht. Waar mensen heel wat geld waren verloren door middel van de boiler room scam. En in die uitzending kwam ook een film fragment terug uit deze film.

De film geeft een mooi blik in deze wereld. Het einde van de film had misschien wat beter uit gewerkt worden.
IMDb -- Boiler Room (2000) Wikipedia -- Boiler Room (2000) Bekijk trailer van Boiler Room (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Boiler Room (2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
vanaalten schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:24:
Compliance - Eigenlijk moet je zo min mogelijk weten als je deze film gaat kijken. <..> maar bij deze geldt toch echt dat je er zonder voorkennis naar moet kijken.
Haha, leuk - een toevallig of bewust grapje? Een film genaamd "compliance" die je "zonder voorkennis" moet kijken. :)

[ Voor 39% gewijzigd door arsimo op 06-02-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Bulls schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:07:
Skyfall

[...]

spoiler:
Je weet dat Casino Royale eigenlijk de 1e James Bond ooit is? En Quantum of Solace direct erop volgt. (begin en eind loopt in elkaar over)

Dat Miss Moneypenny nu dus voor het eerst komt opdagen is eigenlijk heel logisch, want eigenlijk spelen al deze 3 films zich af Vóór Dr. No. Het leuke van James Bond films is dat ze altijd in de huidige tijd spelen op het moment van filmen. Dus alle technieken zijn gewoon modern op dat moment.

Er is wel een paradox met die Oude Austin van "vroeger" terwijl die eigenlijk niet kan bestaan in de logische volgorde. Maar dat is gewoon een cameo (ook even het oude 007 deuntje erbij)

Trouwens komt Daniël Craig het meest overeen met hoe Ian Flemming James Bond had bedoeld, lekker hard en geen zoetsappig gedoe zoals met Roger Moore. Maar dat ligt ook allemaal aan de tijd, en in de jaren 60-70 was men niet zo ruig.

M is maar een code naam, in al de verschillende Bond films zijn er wel 4 of 5 M's geweest.
Q is ook een maar een titel, en Q-Branch ontwikkeld altijd snufjes voor MI6

Dus een beetje meer verdiepen terwijl je van alles gaat raaskallen

Toen ze met Craig begonnen zijn ze eigenlijk opnieuw gestart, hij had ook nog maar net zijn double O status ontvangen.
Eindelijk iemand die het snapt....
spoiler:
Judi Dench was leuk met Pierce, daarna had ze gewoon moeten verkassen, ze paste niet in het beeld dat men wilde scheppen, zeer onlogisch... ben blij dat er eindelijk een grote schoonmaak is gehouden, terug naar de roots, Fiennes als M past zeer goed vind ik, ligt ook meer in de lijn van de boeken als karakter.

Dench word ook gewoon oud...

Na de blamage die mijns inziens QoS is, was ik juist aangenaam verrast.
En deze film uberhaupt in 1 zin noemen met "The Avengers" like WHUT?!

Ik denk dat er best kans is dat ze oude waardes weer langzaam terug gaan brengen, niet te snel, dat klopt gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar ben ik het helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Silent Hill: Revelation 3D (2012)Silent Hill: Revelation 3D (2012)
IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 94min. | MPAA: R
Saai, slecht acteerwerk (behalve Sean Bean) en de CGI leek wel minder dan in deel 1.

Dit is ook Sean Bean niet waardig.

Een 4 omdat Sean erin speelt en de lekkere verpleegsters!
IMDb -- Silent Hill: Revelation 3D (2012) Wikipedia -- Silent Hill: Revelation 3D (2012) Bekijk trailer van Silent Hill: Revelation 3D (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Silent Hill: Revelation 3D (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
arsimo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:22:
Haha, leuk - een toevallig of bewust grapje? Een film genaamd "compliance" die je "zonder voorkennis" moet kijken. :)
Eh... als het al een grap is, dan is 'ie toevallig gemaakt. En ik snap 'm niet...
Compliance = toegevendheid, meegaandheid. Heeft volgens mij weinig met voorkennis te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Vandread schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:26:
[...]

Eindelijk iemand die het snapt....
spoiler:
Judi Dench was leuk met Pierce, daarna had ze gewoon moeten verkassen, ze paste niet in het beeld dat men wilde scheppen, zeer onlogisch... ben blij dat er eindelijk een grote schoonmaak is gehouden, terug naar de roots, Fiennes als M past zeer goed vind ik, ligt ook meer in de lijn van de boeken als karakter.

Dench word ook gewoon oud...

Na de blamage die mijns inziens QoS is, was ik juist aangenaam verrast.
En deze film uberhaupt in 1 zin noemen met "The Avengers" like WHUT?!

Ik denk dat er best kans is dat ze oude waardes weer langzaam terug gaan brengen, niet te snel, dat klopt gewoon niet...
Tja ik heb altijd al JB films gekeken, en zelfs onlangs eind vorig jaar ze allemaal op volgorde gezien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
James Bond is gelukkig al lang voer voor discussie, ook tussen de generaties ;)
Ik ga altijd met m'n pa naar JB, die las de boeken toen de eerste film uitkwam en als stuurman had hij zowiezo veel tijd om die boeken te lezen =)
Hoezo? Blijft ie dit keer leven? :+

[ Voor 37% gewijzigd door Vandread op 06-02-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

12 Angry Men (1957)12 Angry Men (1957)
IMDb: 8.9 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 96min. | MPAA: TV-PG
Plot: A dissenting juror in a murder trial slowly manages to convince the others that the case is not as obviously clear as it seemed in court.
In de IMDB top 250, en aangezien ik vast van plan ben om de hele top 250 te gaan kijken moet ik ook een een zootje van die golden oldies geloven.

En toegegeven, deze viel helemaal niet tegen! Mooi om te zien hoe de hele film zich in feite in 1 ruimte afspeelt en dat 1 tegenstribbelend jurylid beetje bij beetje de andere 11 naar z'n hand zet.

IMDb -- 12 Angry Men (1957) Wikipedia -- 12 Angry Men (1957) Bekijk trailer van 12 Angry Men (1957) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 12 Angry Men (1957)

Oldboy (2003)Oldboy (2003)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: After being kidnapped and imprisoned for 15 years, Oh Dae-Su is released, only to find that he must find his captor in 5 days.
Heb t meestal niet zo op "Aziatische" films, maar deze was an sich wel cool, vooral vanwege het door en door verrotte verhaal. Wist vantevoren TOTAAL niet waar het over ging, dus was best een surprise toen het plot zich ontvouwde...zieke shit :P

De "kung fu" meuk hoefde van mij niet zo, maar goed, dat was maar een klein onderdeeltje van de film.
IMDb -- Oldboy (2003) Wikipedia -- Oldboy (2003) Bekijk trailer van Oldboy (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oldboy (2003)

M (1931)M (1931)
IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Film-Noir, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: TV-14
Plot: When the police in a German city are unable to catch a child-murderer, other criminals join in the manhunt.
Hmmja.

Vast heel origineel in zijn tijd, en ok, cool thema, maar naar mijn smaak idd gewoon een oude film. Een remake zou best cool kunnen zijn though :)
IMDb -- M (1931) Wikipedia -- M (1931) Bekijk trailer van M (1931) op YouTube Schrijf zelf een recensie over M (1931)

Voor vanavond 1 van deze jungs op het programma:

Double Indemnity
Paths of Glory
To Kill a Mockingbird
North by Northwest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Movie 43 (2013)Movie 43 (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: A series of interconnected short films follows three kids as they search the depths of the Internet to find the most banned movie in the world.
Gisteren weer naar de sneak geweest en we kregen de film "Movie 43" voorgeschoteld.

De film is een verzameling van "sketches" waarin zoveel mogelijk simpele geslachtsdeel humor geplaatst is. Normaal zou dit na een aantal minuten zeer gaan vervelen, maar deze film heeft dat opgelost door het eens wat anders te doen.

De hoofdlijn van de film zijn een stel jongens die elkaar proberen te pakken op 1 april en daardoor op de computer gaan zoeken naar een bepaalde film. Namelijk movie 43. Tijdens die zoektocht komen ze alle youtube achtige filmpjes tegen van een aantal minuten per filmpje.

Doordat ieder filmpje maar een aantal minuten duurt wordt het voor mij iig nooit saai. Ik heb dan ook 90 minuten lang flink lopen lachen. Voorop staat natuurlijk wel dat je van zulke humor moet houden. Doe je dit niet, dan zou ik hem zeker niet gaan zien.
IMDb -- Movie 43 (2013) Wikipedia -- Movie 43 (2013) Bekijk trailer van Movie 43 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Movie 43 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
The Woman in Black (2012)The Woman in Black (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: PG-13
Plot: A young lawyer travels to a remote village where he discovers the vengeful ghost of a scorned woman is terrorizing the locals.
De film weet goed een enge sfeer neer te zetten. Het huis van "the woman in black" is ook prachtig aangekleed. Het verhaal is gebaseerd op een Britse horroverhaal van Susan Hill, die ook aanwezig was op de set van deze film. De schrikmomenten zijn niet vernieuwend dus als je in het verleden dergelijke films hebt bekeken dan heb ben je zodanig ervaren dat je niet meer opkijkt van de schrikeffecten die deze film gebruikt. Daniel Radcliffe weet mij ook niet te overtuigen, had liever een ouder acteur gezien.
IMDb -- The Woman in Black (2012) Wikipedia -- The Woman in Black (2012) Bekijk trailer van The Woman in Black (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Woman in Black (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

North by Northwest (1959)North by Northwest (1959)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 136min. | MPAA: Approved
Plot: A hapless New York advertising executive is mistaken for a government agent by a group of foreign spies, and is pursued across the country while he looks for a way to survive.
Ouwe Hitchcock uit 1959. Grappig detail dat Hitchcock in elke film van m altijd ergens opduikt, dit keer helemaal aan het begin...zag t meteen :P

Leuk onderhoudend verhaal, maakt geen drol uit dat ie al een goeie 50 jaar oud is, nog prima te doen! :)
IMDb -- North by Northwest (1959) Wikipedia -- North by Northwest (1959) Bekijk trailer van North by Northwest (1959) op YouTube Schrijf zelf een recensie over North by Northwest (1959)

Cinema Paradiso (1988)Cinema Paradiso (1988)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 155min. | MPAA: PG
Plot: A filmmaker recalls his childhood, when he fell in love with the movies at his village's theater and formed a deep friendship with the theater's projectionist.
wow!

Echt een beauty deze film :o
Soort van mix van melancholie, drama, humor...hmm tsja, alles zit er eigenlijk wel in.

Vooral het einde is briljant gedaan, met de nalatenschap van Alfredo aan Toto... :)

IMDb -- Cinema Paradiso (1988) Wikipedia -- Cinema Paradiso (1988) Bekijk trailer van Cinema Paradiso (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cinema Paradiso (1988)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Eindelijk The Hobbit en Perks of being a wall flower gezien... beide erg goed. Hobbit moet denk ik wel iets hoger krijgen. 8.8 en 8.4 dan? Ik twijfel een beetje over wall flower; aan de ene kant greep de film me op de een of andere manier enorm, dus wat dat betreft denk ik 9, maar aan de andere kant is het eigenlijk best wel standaard en niet geweldig gefilmd oid, dus makkelijk om over-rated te zijn. Maar een film die meer over karakters en emoties gaat dan plot en special effects kan ik wel weer erg waarderen...

Minpuntjes wallflower: even een verslapping na de helft ongeveer, een scene op de trap dat Emma even haar acteerlessen was vergeten, en verder bereikt een film als dit gewoon z'n maximum; het is geen briljant nieuw concept en qua uitvoering kan je ook niet veel anders meer doen.

Minpuntjes Hobbit: beetje veel en lang vechten soms, beetje kinderachtig soms -- hoewel ik dat eigenlijk juist heel leuk vond, en het is tenslotte een kinderboek -- op zichzelfstaand geen geheel, het moet het erg hebben van de prequel-gedachte.

[ Voor 22% gewijzigd door Zoijar op 07-02-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)
IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: PG-13
Nog nooit gezien, nog nooit van gehoord. Wat een schande!

De stijl van Jason Statham meets die van Pirates of the Caribbean. Actie, tempo, quasi-verhaal, droogheid: in één woord genieten!
IMDb -- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) Wikipedia -- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) Bekijk trailer van Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Bill & Ted's Excellent Adventure (1989)Bill & Ted's Excellent Adventure (1989)
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 90min. | MPAA: PG
Geweldige film, meer kan ik er niet over zeggen. Gewoon kijken en van genieten, briljant :p
IMDb -- Bill & Ted's Excellent Adventure (1989) Wikipedia -- Bill & Ted's Excellent Adventure (1989) Bekijk trailer van Bill & Ted's Excellent Adventure (1989) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bill & Ted's Excellent Adventure (1989)

Bill & Ted's Bogus Journey (1991)Bill & Ted's Bogus Journey (1991)
IMDb: 6.0 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 93min. | MPAA: PG
Nog beter dan de eerste film, vooral death maakt het geweldig :P
IMDb -- Bill & Ted's Bogus Journey (1991) Wikipedia -- Bill & Ted's Bogus Journey (1991) Bekijk trailer van Bill & Ted's Bogus Journey (1991) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bill & Ted's Bogus Journey (1991)

Alle 2 samen? een 9, makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Laatst online: 11-09 16:21
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Crime, Thriller | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Normaal ben ik niet zo'n fan van het Bond films maar ik vond Skyfall toch erg vermakelijk! Een aanrader.
IMDb -- Skyfall (2012) Wikipedia -- Skyfall (2012) Bekijk trailer van Skyfall (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Skyfall (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:29
lanerios schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:58:
Bill & Ted's Excellent Adventure (1989)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 90min. | MPAA: PG
Geweldige film, meer kan ik er niet over zeggen. Gewoon kijken en van genieten, briljant :p
[afbeelding] 8 / 10

Bill & Ted's Bogus Journey (1991)[afbeelding]
IMDb: 6.0 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 93min. | MPAA: PG
Nog beter dan de eerste film, vooral death maakt het geweldig :P
[afbeelding] 9 / 10

Alle 2 samen? een 9, makkelijk :P
Geweldige films waren dat, mooie herrinneringen aan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hogader schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:31:
Movie 43 (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: A series of interconnected short films follows three kids as they search the depths of the Internet to find the most banned movie in the world.
Gisteren weer naar de sneak geweest en we kregen de film "Movie 43" voorgeschoteld.

De film is een verzameling van "sketches" waarin zoveel mogelijk simpele geslachtsdeel humor geplaatst is. .
[afbeelding] 8 / 10
Wow @ die trailer 8)7 Deze gaan we kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

vanaalten schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:33:
[...]

Eh... als het al een grap is, dan is 'ie toevallig gemaakt. En ik snap 'm niet...
Compliance = toegevendheid, meegaandheid. Heeft volgens mij weinig met voorkennis te maken?
Compliance heeft oa in de fianciele en medisch/farmaceutische wereld meer een betekentis van "Je houden aan de wet" of "Je houden aan de regels". Handelen in aandelen met voorkennis is duidelijk een uiting van "geen compliance" bij een bank :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
JvS schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:52:
[...]
Compliance heeft oa in de fianciele en medisch/farmaceutische wereld meer een betekentis van "Je houden aan de wet" of "Je houden aan de regels". Handelen in aandelen met voorkennis is duidelijk een uiting van "geen compliance" bij een bank :).
Inderdaad, dat bedoelde ik. Bij grote beursgenoteerde bedrijven stellen ze daar ook een Compliance Officer voor aan die dat aan de hand van regels (vaak per soort werknemer en afdelingen anders) in de gaten houdt. Of is die aangestelde C.O. van een accountantsbureau of notariskantoor.

Ik realiseer dat niet iedereen dat jargon kent, maar als je het wel kent was de combinatie in die review echt grappig - ook al was het onbedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Plot: Bond's loyalty to M is tested when her past comes back to haunt her. Whilst MI6 comes under attack, 007 must track down and destroy the threat, no matter how personal the cost.
Ik als James Bond liefhebber, heb ik natuurlijk alle films gezien, meerdere malen.
Deze film heb ik eerst met mijn vriendin in de bios gezien op de avond dat deze in de bios kwam.

Ik moet zeggen, deze film heeft niet zoals elk ander deel echt een eigen verhaal, maar het gaat vooral om:

spoiler:
... om een ex-00 agent, die al jaren ingepland heeft om MI6 terug te pakken. En daarnaast legt het ook de nadruk op James Bond zijn verleden als wees.

Ik vind persoonlijk het leukste aan deze film:

spoiler:
De badguy, ex-00 agent 'Mr. Silva'. Hij kan echt leuk acteren, hij begint gewoon echt met een beetje gestoord bi-sexueel gedrag naar James te vertonen, en langzaam stukje voor stukje veranderd ie van heel relaxed lichtelijk gestoord, naar een psychotische doorgeslagen idioot die gewoon alleen maar denkt aan dood en verderf. Ook hoe die in Skyfall in dat landhuis die granaten heel 'gay' naar binnen gooit en snel weg trappeld enz. Geweldige acteur om naar te kijken als badguy. Gewoon helemaal met dat blonde pruikje erbij als ie verkleed is als politie agent. (Had Wilders kunnen wezen xD)

Ik vond het een goede James Bond, zo al niet de beste, maar het doet gewoon zijn ding, met vele referenties naar oudere delen. Mijn vriendin heeft nooit een Bond film gezien, dus moest haar af en toe ff bij lichten wat de referenties waren, zoals:

spoiler:
- Explosieve pen waar Q het over had (GoldenEye)
- De Aston Martin (Vrijwel elke Bond film)
- De Walther PPK met biometrische beveiliging (was eerder al te vinden in een film)

Om er maar een paar te nomen, die me direct opvielen.
Ik vond het een leuke film, paar dagen geleden nog eens lekker thuis op de bank gekeken in m'n eentje, en het blijft gewoon een goede Bond film.

Wat me wel opvalt, andere mensen hadden het erover van; dat dit een prequel is, maar aan de andere kant kan dat ook weer niet, want:

spoiler:
Q geeft in deze film die referentie dat ze niet meer aan explosieve pennen doen, of zoveel gadgets. En je ziet een Aston Martin terug uit een oude film, dus nog een oude collectie van bond. Dus door die referenties kan het eigelijk geen prequel zijn

Ik zit nu alweer te trappelen om het volgende deel, al kan ik wel een paar jaar wachten nog.

Tot zover mijn oordeel en review.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Voor mijn gevoel zijn die refernties meer een soort "cameo's" van die items, vergelijk het met acteurs die in een film een referentie maken naar een compleet andere ongerelateerde film (waar ze dan vaak ook weer zelf een rol in speelde) enige waar ik nu aan denk is helaas deze :P
YouTube: Expendables 2 - Arnold Schwarzenegger "I'll be Back"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
CRXDelSol schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:42:
Skyfall (2012)[afbeelding]

Wat me wel opvalt, andere mensen hadden het erover van; dat dit een prequel is, maar aan de andere kant kan dat ook weer niet, want:
[afbeelding] 8.8 / 10
Kwa verhaal komt hij na Casino Royale en Quantum of Solace en verschijnt hij voor Dr. No. Hetgeen ze wel bij ieder deel doen is het gebruiken van actuele gadgets etc, zodat hij toch bijtijds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Compliance (2012)Compliance (2012)
IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: When a prank caller convinces a fast food restaurant manager to interrogate an innocent young employee, no-one is left unharmed. Based on true events.
Naar aanleiding van iemand's vermelding hier in dit topic gekeken.
2 andere films die mijns inziens in het (extreme) verlengde van deze film liggen:
spoiler:
Salo en Srpski. Die 2 gingen veel verder met zowel mentale als lichamelijke vernedering. Maar ondanks dat, vind ik deze eigenlijk ook te ver gaan.

mijn gedachte over het verloop van deze film:
spoiler:
Vanaf het moment dat ze blijft ontkennen (en je weet dat ze niks gestolen heeft) had ik met grote regelmaat ernstige bedenkingen bij hoe zij, en de anderen, zich zo makkelijk over lieten halen aan de telefoon. Als je blijft ontkennen zul je ten allen tijde door oom agent persoonlijk worden ondervraagd, al dan niet ter plaatse of op het buro.
De enige met een beetje fatsoen en verstand in z'n donder is Kevin.
De verloofde van Sandra vond ik nog wel de idiootste van het stel.
Hij vraagt zich af of dit nodig is, maar doet vervolgens wel wat er gevraagd wordt, hoe idioot en mens onterend de vraag ook is.
Ik vond het dan ook geen verrassing dat Sandra en Evan sinds die dag geen stel meer zijn.

Als ik een cijfer moest geven alleen voor het overbrengen van de sfeer en wat er gebeurt met Becky, zou het een dikke 8 zijn.
Maar het feit dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, doet daar voor mij erg veel van af. Een persoon die zich zo laat manipuleren, hoort niet in die positie van Sandra. Vandaar dus een 7.
IMDb -- Compliance (2012) Wikipedia -- Compliance (2012) Bekijk trailer van Compliance (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Compliance (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Stay (2005)Stay (2005)
IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: TV-MA
Plot: This movie focuses on the attempts of a psychiatrist to prevent one of his patients from committing suicide while trying to maintain his own grip on reality.
Leuke mindfucker, vroeg me vanaf de helft af of Sam gek werd. Alleen alle stroboscoop herhaalscenes begonnen me nogal te irriteren. (dat je 1 seconde beeldmateriaal 3 of 4x herhaalt ziet worden op een andere manier) dat zijn imo onnodige methodes om de kijker op een dwaalspoor te zetten.

spoiler:
Toen Lila Sam aansprak met Henry, en vervolgens Henry en Sam tegelijk dezelfde dingen gingen zeggen kreeg ik een sterk Fight Club gevoel.

Goed acteerwerk van zowel Ewan McGregor als Naomi Watts.
Die jongere gast vond ik wat minder sterk.
IMDb -- Stay (2005) Wikipedia -- Stay (2005) Bekijk trailer van Stay (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Stay (2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
(over 'Compliance'):
AcidBurn schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:42:
mijn gedachte over het verloop van deze film:
spoiler:
Vanaf het moment dat ze blijft ontkennen (en je weet dat ze niks gestolen heeft) had ik met grote regelmaat ernstige bedenkingen bij hoe zij, en de anderen, zich zo makkelijk over lieten halen aan de telefoon. Als je blijft ontkennen zul je ten allen tijde door oom agent persoonlijk worden ondervraagd, al dan niet ter plaatse of op het buro.
De enige met een beetje fatsoen en verstand in z'n donder is Kevin.
De verloofde van Sandra vond ik nog wel de idiootste van het stel.
Hij vraagt zich af of dit nodig is, maar doet vervolgens wel wat er gevraagd wordt, hoe idioot en mens onterend de vraag ook is.
Ik vond het dan ook geen verrassing dat Sandra en Evan sinds die dag geen stel meer zijn.
spoiler:
Mwah, ik denk dat je de zelfverzekerdheid van de mens overschat. Een aantal dingen spelen een rol:
- Jonge meid van ~17 jaar oud - niet de meest zelfverzekerde
- Leidinggevende die je vertrouwt, je bent al gewend te doen wat ze zegt. Zie ook dit experiment over hoeveel invloed een leidinggevende kan hebben.
- Het geloof dat er inderdaad een agent aan de andere kant van de telefoon hangt
- Dreigementen: 'nacht op het buro' tegenover 'doe alleen dit en je bent er van af'
- Stapje voor stapje schuiven je grenzen op: eerst naar een achteraf kamer, dan vervelende vragen beantwoorden, dan inhoud van tas/zakken tonen, dan kleding uit, dan ondergoed uit... als je 'A' zegt ben je daarna makkelijk te porren om ook 'B' te zeggen; als je echter begint met 'alles uit', dan zal iemand harder tegenstribbelen.

Mensen zijn veel makkelijker te manipuleren dan je zou denken.

Daarnaast is Sandra waarschijnlijk ook geen bovengemiddeld intelligent persoon, dus makkelijk beinvloedbaar door een agent over de telefoon - ook weer respect voor autoriteit. Wat mij betreft was het juist door de opbouw allemaal erg geloofwaardig. Ook die verloofde van Sandra vond ik goed, je zag hem worstelen met 'is het goed wat ik doe' en 'm'n aanstaande vraagt dit, een agent vraagt dat, het zal wel moeten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
spoiler:
De twijfel en reacties van de karakters zijn erg goed gespeeld, maar dat had ik ook al gezegd.
Voor zover het gelijdelijk verleggen van de grens heb je gelijk. Tot aan het stripsearchen ga ik akkoord. Maar ik ga er absoluut niet in mee, dat iemand ooit mee zou werken aan volledig uitgekleed worden. Laat staan de rest van het gebeurde. Ja, ik weet dat het op waarheid gebaseerd is, en juist daardoor heb ik zoveel moeite het te geloven. Was dat niet het geval geweest, dan had ik t als de verzinsels van een maffe scriptschrijver gezien en het veel makkelijker geaccepteerd.

Misschien dat mijn respect voor authoriteitsfiguren te laag is, of het feit dat ik te eigenwijs ben. Maar als je dit over je heen laat komen en het niet stopt en bijvoorbeeld oom agent om zijn badge nummer vraagt, dan klopt er gewoon iets niet met je. Wil niet zeggen dat je dan dom bent, maar je mist gewoon iets. Common Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Mensen mensen, volgens mij gaan we offtopic? Het topic is nogal zwart geworden, zacht gezegd. Back ontopic:
V for Vendetta (2005)V for Vendetta (2005)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Fantasy, Thriller | Runtime: 132min. | MPAA: R
Plot: A shadowy freedom fighter known only as 'V' uses terrorist tactics to fight against his totalitarian society. Upon rescuing a girl from the secret police, he also finds his best chance at having an ally.
Hele goede film, sterk acteerwerk van Hugo Weaving als doorgeslagen vrijheidsstrijder met een vreselijk verleden. Natalie Portman is niet alleen :9~ maar ze kan nog goed acteren ook. Een mooi verhaal van 2 mensen die elkaar tegenkomen en liefde en haat tegelijk hebben.
IMDb -- V for Vendetta (2005) Wikipedia -- V for Vendetta (2005) Bekijk trailer van V for Vendetta (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over V for Vendetta (2005)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

CRXDelSol schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:42:
Ik zit nu alweer te trappelen om het volgende deel, al kan ik wel een paar jaar wachten nog.
8.8
Stoort het je dan niet dat het verhaal helemaal nergens op slaat en totaal niet klopt? Dat vraag ik me bij iedereen af die het zo'n goede Bond vindt. Het hele masterplan van Silva om... op de metro te stappen bijvoorbeeld? Of het hele idee om naar skyfall te gaan en hoe dat zich verder afspeelt? Om nog maar te zwijgen over een val van 100 meter overleven zonder enige verklaring? :) En zo zijn er nog tientallen dingen. Of maakt dat men gewoon niks meer uit?

Ik vind dat wel jammer, want als het men niks meer uitmaakt dan blijven we zulke films krijgen...

[ Voor 6% gewijzigd door Zoijar op 09-02-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Zoijar schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:50:
[...]

Stoort het je dan niet dat het verhaal helemaal nergens op slaat en totaal niet klopt? Dat vraag ik me bij iedereen af die het zo'n goede Bond vindt. Het hele masterplan van Silva om... op de metro te stappen bijvoorbeeld? Of het hele idee om naar skyfall te gaan en hoe dat zich verder afspeelt? Om nog maar te zwijgen over een val van 100 meter overleven zonder enige verklaring? :) En zo zijn er nog tientallen dingen. Of maakt dat men gewoon niks meer uit?
Nu ga ik toch meedoen in de offtopic meuk, maar het jeukt.

Gisteren ook skyfall gezien, inderdaad een hele vreemde film. Zeker het begin. Bond verzuipt naar minstens 20 meter onderwater, en in de volgende scene heeft ie opeens sex met een meid op een eiland. Hij was toch neergeschoten? Dan a) kom je niet zomaar boven b) ben je niet meteen in staat sex te hebben... Toch? :+

spoiler:
Later is het ook heel vaag, in het laatste gevecht zie je bond samen met die ene sexueel gestoorde badguy in ijswater zakken. Bond houdt het minstens een minuut uit in water dat rond de 0 graden celsius is (en weer gaat hij een meter of 10 diep, daar is het alleen nog maar kouder). Vind ik wel vreemd. Wat ik nog vreemder vind is dat hij nog even vrolijk naar het kapelletje komt en meteen weer in staat is een mes in de rug te gooien bij de sexueel gestoorde badguy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-c
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-04-2013

v-c

TPB AFK

Vooral kijken omdat Tweakers er blijkbaar geen aandacht aan wil schenken.

Te vinden op The Pirate Bay site. GRATIS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

BeefHazard schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:54:
[...]

spoiler:
Bond houdt het minstens een minuut uit in water dat rond de 0 graden celsius is (en weer gaat hij een meter of 10 diep, daar is het alleen nog maar kouder). Vind ik wel vreemd.
spoiler:
Dat is idd vreemd want water onder de 0 graden noemen we normaal gesproken ijs :+
Het kan maximaal -3 zijn maar het is niet zo dat als je dieper duikt het water ook kouder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

BeefHazard schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 17:54:
Nu ga ik toch meedoen in de offtopic meuk, maar het jeukt.
Is toch niet off-topic hier? Gaat over welke films je gezien hebt en wat je ervan vond; daar hoort ook een beetje discussie bij, anders is het alleen maar een saai opsomtopic :)

spoiler:
Als je van de Varda-brug valt ben je gewoon opslag dood. Als je het water raakt al. Dat ding is 98m hoog, bijna de dom toren. Maar goed, een zo'n dingetje kan nog wel, maar dan achter elkaar meer onlogica...

[ Voor 24% gewijzigd door Zoijar op 09-02-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Deadgirl (2008)Deadgirl (2008)
IMDb: 5.7 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: Two high school boys discover an imprisoned woman in an abandoned mental asylum who cannot die.
Deze film sloeg echt nergens op. Sexuele frustratie van een gestoorde tiener botvieren door middel van min-of-meer necrofilie.

Grootste probleem is dat er eigenlijk geen good guy, bad guy is.
De enige "good guy" doet verdomd weinig om het allemaal tegen te gaan.

Met andere woorden: niet een van de karakters is echt likable, en dat heb je toch echt nodig in een film als deze. Vooral de eindscene deed me realiseren dat het enige karakter waar je sympathy voor heb, de Deadgirl zelf is. Terwijl dat karakter eigenlijk tot minstens halverwege de film meer een object is dan iets anders.

Er zijn veel horrors/psychische thrillers en andersoortige aparte films die ik in mijn collectie heb omdat ze op hun eigen manier extreem zijn of ooit waren (Denk aan Irriversible, Baise Moi, Cannibal Holocaust, Salo), maar deze wil ik niet hebben omdat hij gewoon echt nergens op slaat.
IMDb -- Deadgirl (2008) Wikipedia -- Deadgirl (2008) Bekijk trailer van Deadgirl (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Deadgirl (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bierkameel schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:40:
[...]

spoiler:
Dat is idd vreemd want water onder de 0 graden noemen we normaal gesproken ijs :+
Het kan maximaal -3 zijn maar het is niet zo dat als je dieper duikt het water ook kouder wordt.
spoiler:
Je houdt er alleen geen rekening mee dat de druk onderaan groter is, zodat het water wel degelijk veel kouder dan -3 kan zijn op grote diepte... 8)7

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Jurassic Attack (2013)Jurassic Attack (2013)
IMDb: N/A | Genre: Sci-Fi
Jeetje, hoe slecht kan een film zijn?! Belachelijk plot, plot gaten waar je gek van word. CGI om te huilen... Maar goed, ik kijk dit soort films omdat er soms wel een juweeltje tussen zit, maar de meeste zijn bagger natuurlijk, en dit was er weer eentje. Vermijden die hap! Ergens is er een dal waar dinosaurussen 65 miljoen jaar hebben overleefd, mens valt erin, dino's vinden dat niet prettig. T-Rex word gekilled met een headshot van een klein hand pistooltje... 8)7
IMDb -- Jurassic Attack (2013) Wikipedia -- Jurassic Attack (2013) Bekijk trailer van Jurassic Attack (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jurassic Attack (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=0.5 0.5 / 10

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Hehehehe...

Wat is dan een juweeltje, en welk genre praten we dan over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Mensen die zeuren om dat er onrealistische dingen gebeuren in een Bond film :') , Dat is standaard in elk Bond film... moet je ze voor de grap eens terug kijken :z

Ik heb me zeer goed vermaakt met Skyfall, Krijgt van mij een dikke 8+

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

v-c schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:17:
TPB AFK
Vooral kijken omdat Tweakers er blijkbaar geen aandacht aan wil schenken.
Te vinden op The Pirate Bay site. GRATIS!
Idd, erg intressante docu!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

The Secret Life of Words (2005)The Secret Life of Words (2005)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 115min. | MPAA: 13
Hannah werkt in een fabriek waar ze iets doen met rollen nylon.
Ze is doof en eet alleen rijst, kip en appel. Haar baas is erg tevreden over haar, maar er zijn klachten van haar collega's over haar gedrag van afzondering (?)
Haar baas raadt haar aan op vakantie te gaan. In plaats daarvan gaat ze naar een booreiland om iemand (Joseph) te verzorgen die tijdens een brand op het platform ernstig gewond is geraakt en blind is. Ze vinden van elkaar uit wat hun verleden is.

Welnu....da's het verhaal en veel meer kan ik er ook niet over zeggen.
Dat is het namelijk gewoon.
Volgens mij was het de bedoeling van de filmmaker om spanning te brengen in wat er met Hannah en Joseph aan de hand is en hoe ze elkaar vinden.
De filmmaker faalt imo een beetje om dat te doen, zelfs andere vage personen op het booreiland en een occasional voice over in de film aanbrengen helpt niet veel.
Er is geen spanning. Ergens tussendoor wordt er even ingefrot wat Joseph z'n probleem is. Bijna aan het eind vertelt Hannah in 5 minuten tijd plotseling even aan Joseph wat haar probleem is . Dat probleem is zonder meer schokkend, maar doordat het er even zo ingegooid wordt verliest het een hoop van z'n kracht. Daarna komt er even een snel moraal achteraan, leven ze nog lang en gelukkig en moet de voice over kennelijk een "Ach gut ja, natuurlijk!" gevoel geven.

Wat wel ok was: het acteerwerk. Daar heb ik me niet aan gestoord.
IMDb -- The Secret Life of Words (2005) Wikipedia -- The Secret Life of Words (2005) Bekijk trailer van The Secret Life of Words (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret Life of Words (2005)
- / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

V3g3ta schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:45:
Jurassic Attack (2013)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Sci-Fi
Jeetje, hoe slecht kan een film zijn?! Belachelijk plot, plot gaten waar je gek van word. CGI om te huilen... Maar goed, ik kijk dit soort films omdat er soms wel een juweeltje tussen zit, maar de meeste zijn bagger natuurlijk, en dit was er weer eentje. Vermijden die hap! Ergens is er een dal waar dinosaurussen 65 miljoen jaar hebben overleefd, mens valt erin, dino's vinden dat niet prettig. T-Rex word gekilled met een headshot van een klein hand pistooltje... 8)7
[afbeelding] 0.5 / 10
Moet je Triassic Attack ook eens proberen, is van het zelfde caliber :)
Gemaakt door die sherrif van die tv serie Eureka.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Pitch Perfect (2012)Pitch Perfect (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Music, Romance | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Leuke muzikale komedie over een onderwerp dat aanvankelijk doodsaai lijkt. Rivaliteit tussen a capella-groepjes, echt? Toch wordt het leuk gebracht via prima humor (vooral van Rebel Wilson) en variaties op bekende popnummers.
IMDb -- Pitch Perfect (2012) Wikipedia -- Pitch Perfect (2012) Bekijk trailer van Pitch Perfect (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pitch Perfect (2012)

Your Sister's Sister (2011)Your Sister's Sister (2011)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 90min. | MPAA: R
Komedie uit de mumblecore-stal, waarin men tijdens de opnames slechts een globaal idee heeft van de richting waar het verhaal heen moet gaan. Mark Duplass kan als geen ander omgaan met improvisatie, maar ook Emily Blunt en Rosemarie DeWitt zijn hier prima op hun plaats. Prima romantische komedie als je van het kabbelende sfeertje houdt.
IMDb -- Your Sister's Sister (2011) Wikipedia -- Your Sister's Sister (2011) Bekijk trailer van Your Sister's Sister (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Your Sister's Sister (2011)

Chronicle (2012)Chronicle (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 84min. | MPAA: PG-13
Poeh, tegenvaller na alle lof die ik hierover gehoord heb! De concepten zijn origineel, maar erg zwak uitgewerkt. Dat de effecten niet zo goed zijn kan ik wel doorheen kijken, maar het verhaal neemt vreemde wendingen en vooral enkele karakterontwikkelingen zijn ongeloofwaardig. De sfeer is wel prima opgezet en enkele acteurs doen goed hun werk, maar ik denk met name dat regisseur Josh Trank een goede scriptschrijver en meer budget kan gebruiken.
IMDb -- Chronicle (2012) Wikipedia -- Chronicle (2012) Bekijk trailer van Chronicle (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chronicle (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Searching for Sugar Man (2012)Searching for Sugar Man (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Documentary, Biography, Music | Runtime: 86min. | MPAA: PG-13
Schitterende documentaire waar je - zoals zo vaak - eigenlijk van tevoren zo min mogelijk over moet weten. Nu The Imposter geen kans meer maakt op een Oscar mag deze wat mij betreft winnen.
IMDb -- Searching for Sugar Man (2012) Wikipedia -- Searching for Sugar Man (2012) Bekijk trailer van Searching for Sugar Man (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Searching for Sugar Man (2012)

The Grey (2011)The Grey (2011)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Ik heb me hier nog prima mee vermaakt, ik denk met name doordat ik wist wat ik kon verwachten. De poster en trailers laten de film overkomen als een actiefilm waarin Neeson constant met wolven vecht, maar in werkelijkheid zit er meer psychologie in dan je zou verwachten.

Natuurlijk bevat het verhaal nog wel genoeg confrontaties met de dieren, maar het is toch met name de menselijke kant die me wist te boeien. Uiteindelijk had er wel meer in gezeten.
IMDb -- The Grey (2011) Wikipedia -- The Grey (2011) Bekijk trailer van The Grey (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Grey (2011)

Paperman (2012)Paperman (2012)
IMDb: 8.3 | Genre: Animation, Short, Comedy, Romance | Runtime: 7min. | MPAA: G
Prima short van Disney, die het vooral van de technologische innovatie moet hebben. Qua verhaal legt dit het af tegen elke korte animatiefilm van Pixar, en persoonlijk vind ik de combinatie van 3D en handgetekende animatie eerder storend dan ondersteunend. Toch is het wel knap en intrigerend om te zien wat ze precies voor elkaar hebben gekregen.
IMDb -- Paperman (2012) Wikipedia -- Paperman (2012) Bekijk trailer van Paperman (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Paperman (2012)

Alles is familie (2012)Alles is familie (2012)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 132min. | MPAA: 12
Alles is Liefde heeft voor mij extra betekenis doordat het één van de eerste dates was met mijn vriendin, maar voor mij was dit een flinke tegenvaller. Dit heeft niets, maar dan ook níets met zijn "voorganger" te maken. Natuurlijk hoeven de personages niet terug te keren, maar als zelfs de mozaïekstructuur overboord gegooid wordt is het duidelijk dat dit alleen maar een vervolg wordt genoemd om meer mensen naar de bios te lokken.

Het acteerwerk is redelijk bedroevend, met name Thijs Römer is tenenkrommend irritant. De verhaallijn van Jacob Derwig was voor mij het meest interessant, zowel qua idee als qua acteerprestatie.

Enkele zeer geslaagde grappen weten het cijfer nog iets op te krikken, maar áls er nog een vervolg komt mag Kim toch wel iets meer afkijken van het geweldige origineel.
IMDb -- Alles is familie (2012) Wikipedia -- Alles is familie (2012) Zoek trailer van Alles is familie (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Alles is familie (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

The Sessions (2012)The Sessions (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 95min. | MPAA: R
Mooi waargebeurd drama over een aan bed gekluisterde man die door zijn ziekte nog nooit seksueel contact heeft gehad. Een speciale therapeute ("geen prostituee!") moet hem hier via maximaal zes sessies bij helpen, wat hij om zijn geweten te stillen regelmatig bespreekt met zijn priester.

Helen Hunt is genomineerd voor een Oscar, maar wat mij betreft levert John Hawkes een véél indrukwekkendere prestatie. Het blijft wel belachelijk dat de filmwereld nog steeds zo bekrompen is dat we Hunt te pas en te onpas volledig naakt zien, terwijl er alles aan gedaan wordt om het lichaam van Hawkes achter voorwerpen te verstoppen.
IMDb -- The Sessions (2012) Wikipedia -- The Sessions (2012) Bekijk trailer van The Sessions (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Sessions (2012)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
The Lion King (1994)The Lion King (1994)
IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Adventure, Drama, Family, Musical | Runtime: 89min. | MPAA: G
Gisteren nog eens The Lion King gezien, was zeer lang geleden en de film is nog steeds grappig :)

Vooral Rowan Atkinson ( als Zazu ) is gewéldig :p
M.a.w. nog steeds een topper !
IMDb -- The Lion King (1994) Wikipedia -- The Lion King (1994) Bekijk trailer van The Lion King (1994) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lion King (1994)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
ScrooLoose schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 21:02:
Mensen die zeuren om dat er onrealistische dingen gebeuren in een Bond film :') , Dat is standaard in elk Bond film... moet je ze voor de grap eens terug kijken :z

Ik heb me zeer goed vermaakt met Skyfall, Krijgt van mij een dikke 8+
Vond het echt een bout film, maar ja.. redelijk vermakelijk als pratende lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Argo (2012)Argo (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: A dramatization of the 1980 joint CIA-Canadian secret operation to extract six fugitive American diplomatic personnel out of revolutionary Iran.
Spannende thriller. Eerste helft kwam wat langzaam, langdradig over, maar vanaf dat
spoiler:
ze terug zijn van de bazaar en zich klaarmaken om naar het vliegveld te gaan
gaat het tempo omhoog. Diverse momenten waarop de spanning goed opgevoerd wordt.

Enige minpuntje daarna was dat het aanvoelde alsof de scriptschrijvers niet goed wisten wanneer de end-credits moesten gaan lopen en 'maar wat deden' om de tijd op te vullen.
IMDb -- Argo (2012) Wikipedia -- Argo (2012) Bekijk trailer van Argo (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Argo (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

The Impossible (2012)The Impossible (2012)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Film over familie die tsunami van 2004 meemaakt. Pretentieuze en overgeacteerde film. Vooral die kindjes waren vervelend om naar te kijken met hun te wijze teksten. Cliché na cliché maakt het imo een bijzonder matige film. Daarnaast vind ik het ook stuitend dat er een film wordt gemaakt over een natuurramp die een half continent wegvaagt, maar alles draait natuurlijk om een blank, westers gezin en er is geen enkele aandacht voor de locals. Bah.

Ook erg: De film heeft een oscarnominatie en op de imdb-boards gaan mensen helemaal los omdat het zo'n goeie film is. Het enige dat ik gezien heb is goedkoop en uitgekauwd sentiment.
IMDb -- The Impossible (2012) Wikipedia -- The Impossible (2012) Bekijk trailer van The Impossible (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Impossible (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3.5 3.5 / 10

This too shall pass

Pagina: 1 ... 4 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]