Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBx2000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:21
Batman: Assault on Arkham (2014)Batman: Assault on Arkham (2014)
IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Action, Crime | Runtime: 75min. | MPAA: PG-13
Plot: Batman works desperately to find a bomb planted by the Joker while Amanda Waller hires her newly formed Suicide Squad to break into Arkham Asylum to recover vital information stolen by the Riddler.
Leuk om eens een film te zien waarbij de focus ligt op de slechteriken. Typische DC Comics tekenfilm. Misschien iets beter dan anders door het voor mij originele uitgangspunt. Maar na het zien van deze film bekruipt mij wel een beetje het gevoel alsof ik Suicide Squad (van 2016) al heb gezien.
IMDb -- Batman: Assault on Arkham (2014) Wikipedia -- Batman: Assault on Arkham (2014) Bekijk trailer van Batman: Assault on Arkham (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Batman: Assault on Arkham (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014)Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014)
IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Plot: Larry spans the globe, uniting favorite and new characters while embarking on an epic quest to save the magic before it is gone forever.
Leuke afsluiter van de trilogie. Toen Rebel Wilson in beeld kwam dacht ik: Nee, nee, nee, dit gaat een ramp worden. Maar gelukkig waren er maar weinig scènes met haar aanwezig. Over het algemeen goed te doen en wist voor mij het niveau van deel 1 en 2 te behalen. Kortom: Simpel popcorn vermaak.
IMDb -- Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) Wikipedia -- Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) Bekijk trailer van Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Batman vs. Robin (2015)Batman vs. Robin (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 80min. | MPAA: PG-13
Plot: While Damian Wayne struggles to cope with Batman's no-killing rule, he soon starts to believe that his destiny lies within a secret society known as, The Court of Owls.
Hier kan ik kort over zijn, fantastisch! Alles voelt heelt volwassen aan. Ja, ondanks dat Robin nog met zijn puberteit moet beginnen. Sterker nog, volgens mij begint dat met deze film.

Robin twijfelt heel erg, Batman wel of niet de rug toekeren. Ondertussen gebeuren er spannende dingen in Gotham City. Een film waarbij ik nu eens niet de plottwist zag aankomen. Heerlijk.
IMDb -- Batman vs. Robin (2015) Wikipedia -- Batman vs. Robin (2015) Bekijk trailer van Batman vs. Robin (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Batman vs. Robin (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Insurgent (2015)Insurgent (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Plot: Beatrice Prior must confront her inner demons and continue her fight against a powerful alliance which threatens to tear her society apart with the help from others on her side.
Aardig vervolg, gebeuren een hoop toevalligheden. Vooral niet bij nadenken anders vallen deze erg goed op. Vond dit bij het eerste deel beter uitgewerkt. Uiteindelijk vermakelijk, maar niet meer dan dat. Maar ik vind het altijd nog beter dan de eerste twee Hunger Games.
IMDb -- Insurgent (2015) Wikipedia -- Insurgent (2015) Bekijk trailer van Insurgent (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insurgent (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Inside Out (2015)Inside Out (2015)
IMDb: 8.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG
Plot: After young Riley is uprooted from her Midwest life and moved to San Francisco, her emotions - Joy, Fear, Anger, Disgust and Sadness - conflict on how best to navigate a new city, house, and school.
Op basis van de eerste trailer leek me dit weer eens een goede Pixar. Helaas, vond het allemaal erg kinderachtig. Grappen die je al mijlenver van te voren zag aankomen. Eigenlijk waren voor mij het leukste de scène in het midden, van de trailer, dat ze allemaal aan tafel zitten. En het begin van de credits, met o.a. de dieren. Jammer genoeg was de hele film niet zo. De focus ligt alleen op dat meisje. Ik denk dat wat meer wisselwerking beter was geweest. Vond hem ook wel erg veel raakvlakken hebben met Wreck-It Ralph.
IMDb -- Inside Out (2015) Wikipedia -- Inside Out (2015) Bekijk trailer van Inside Out (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inside Out (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 6 / 10

Justice League: Gods and Monsters (2015)Justice League: Gods and Monsters (2015)
IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Fantasy | MPAA: PG-13
Plot: In an alternate universe, very different versions of DC's Trinity fight against the government after they are framed for an embassy bombing.
Deze tekenfilm voegde voor mij helemaal niets toe aan het universum. Maar goed, ik lees dan ook geen stripboeken. Verhaal is aardig. Iemand probeert de Justice League een aantal moorden in de schoenen te schuiven. Verder wil het maar niet echt spannend worden. Eigenlijk een film die ik had kunnen overslaan, maar toch net leuk genoeg was om af te kijken.
IMDb -- Justice League: Gods and Monsters (2015) Wikipedia -- Justice League: Gods and Monsters (2015) Bekijk trailer van Justice League: Gods and Monsters (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Justice League: Gods and Monsters (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Sharky schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:01:
[...]

Het mooie is dat Wikipedia: R. Lee Ermey zelf gewoon marinier/drill sergeant is geweest en zijn hele manier van doen al in zijn natuur zit. Goed gecast imo :D
Nog beter, hij was helemaal niet gecast maar ingehuurd om acteurs te trainen hoe je een drill sergeant moet zijn. Daar was hij blijkbaar zo goed in dat ze hem de rol hebben gegeven :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 13:00

amas

Law of Nature: Chaos

Frequencies (2013)Frequencies (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Mystery, Romance, Sci-Fi | Runtime: 105min.
Frequencies geeft een nieuwe take op filosofie hoe mensen elkaar kunnen manipuleren. Mensen verschillen van elkaar, maar op welke manier en kun je er voor zorgen dat verschillende mensen, wel of niet tot elkaar aangetrokken, elkaar kunnen manipuleren. De film draait om twee mensen (of eigenlijk drie) die dit proberen uit te zoeken. Er worden veel theorieën bij langs gegaan in een snel tempo. Je moet je hoofd er bij houden met deze film. Verwacht geen actie, drama of komedie, maar een 'thought-provoking' idee over het wel of niet deterministische universum. Een groot deel van de ideeën deden me sterk denken aan de filosofie in het puzzalspel The Talos Principle, waar gedacht wordt dat de mens niet meer is dan een complexe machine, die elke generatie leert van de vorige, maar niet weg neemt dat alles van te voren kan worden voorspeld en bepaald.

Filmtechnisch is het goed gedaan, hoewel de acteurs een beetje droog overkwamen (waar dat voor Marie wel goed is overigens). De muziek paste goed bij het mysterieuze thema en het net niet weten hoe het zit zorgt ervoor dat je steeds door wilt blijven kijken.
IMDb -- Frequencies (2013) Wikipedia -- Frequencies (2013) Bekijk trailer van Frequencies (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frequencies (2013)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 12:35
Interstellar (2014)Interstellar (2014)
IMDb: 8.7 | Genre: Adventure, Sci-Fi | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Op een avond was ik een beetje door mijn hardeschijf aan het bladeren. En toen kwam ik Interstellar tegen. Met een avond 'niks-doen' in het vooruitzicht besloot ik dit 2,5 uur durende grafisch spektakel op te starten. En ik heb het in 1 stretch uitgezeten.

Het verhaal komt naar mijn mening langzaam op gang en ik was zeker het eerste kwartier tot half uur gedesoriënteerd omdat ik zonder kennis van het verhaal de film in ging (dat zijn de mooiere films, weggeblazen worden omdat je gewoon niet weet wat er gaat gebeuren). Toen kwam het verhaal op gang en werd alles duidelijk (wat ik niet ga vertellen want dit is een must-see en ik ga niks spoilen) en ik was 'hooked'. Het verhaal kwam lekker op gang en ik heb mijn ogen uitgekeken wat Christopher Nolan hier heeft neergezet. Filmtechnisch zat het goed in elkaar en het verhaal is erg goed na het eenmaal op gang is gekomen.

Kleine afdwaling en mini spoiler: De companion robots in de film zijn ronduit geniaal waarbij TARS een paar van de prachtigste quotes uit de film weet te plaatsen.
Bijvoorbeeld:
Cooper: [When Cooper tries to reconfigure TARS] Humour 75%.
TARS: 75%. Self destruct sequence in T minus 10, 9, 8...
Cooper: Let's make it 65%.
TARS: Knock, knock.

Kortom een genot om te kijken. Ik zou zo weer een avond er voor gaan zitten!
IMDb -- Interstellar (2014) Wikipedia -- Interstellar (2014) Bekijk trailer van Interstellar (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Interstellar (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.9 8.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
The Wedding Ringer (2015)The Wedding Ringer (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: Two weeks shy of his wedding, a socially awkward guy enters into a charade by hiring the owner of a company that provides best men for grooms in need.
Leuke, luchtige film over een man zonder vrienden die deze inhuurt voor zijn bruiloft. Op sommige momenten flauw; op andere momenten erg grappig.
IMDb -- The Wedding Ringer (2015) Wikipedia -- The Wedding Ringer (2015) Bekijk trailer van The Wedding Ringer (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wedding Ringer (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Naar aanleiding hiervan deze film ook bekeken afgelopen weekend.
Af en toe tenenkrommend, maar ook hardop gelachen.
Prima film om met din om de bank te loeren :P

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 23:39
Hwayi: A Monster Boy (2013)Hwayi: A Monster Boy (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 126min.
Eergisteren een wat minder bekende film gekeken. Een Koreaanse actie film. Het komt wel eens voor dat een aziatische film wat lastiger te volgen is door slechte ondertitels of dingen die verloren gaan in de vertaling. Moet zeggen dat ik daar bij deze film geen last van had. Verhaal is niet heel complex, maar voor een actie film best goed. Erg veel emotie ook in de film en goed acteer werk. Zeker een aanrader als je een echte actie film wilt en niet dat hollywood onzin van tegenwoordig.
IMDb -- Hwayi: A Monster Boy (2013) Wikipedia -- Hwayi: A Monster Boy (2013) Bekijk trailer van Hwayi: A Monster Boy (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hwayi: A Monster Boy (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Terminator Genisys (2015)Terminator Genisys (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min.
Net terug van de JT bioscoop in Eindhoven waar ik samen met een vriend van me Terminator Genisys heb gekeken in de geweldige Dolby Cinema zaal in 3D.

Normaal ben ik niet zo te spreken over het 3D gebeuren, maar ik moet zeggen, het was echt gaaf. Het zag er heel echt uit en normaal heb ik dat gevoel helemaal niet bij 3D films. Om het een echte meerwaarde noemen is misschien wat overdreven, maar het was wel gaaf.

Sowieso is de Dolby Cinema zaal echt een aanrader, maar even dit terzijde. Het terminator concept hoef ik hier niet uit te leggen. Ik heb een aantal van de eerdere films gezien, ik weet niet precies welke, maar je hoeft de films niet gezien te hebben om dit een leuke film te vinden.

Het was een zeer gave actiefilm, met goede actie-scenes. Ook vond ik Emilia Clarke (beter bekend als Danearys Targaryan) de rol van Sarah goed vertolken, nooit eerder zag ik haar in een dergelijke rol, maar ik vond dat ze het geloofwaardig neerzette. Ook speelde Arnold zijn rol, als vanouds, fantastisch. Met leuke nieuwe en leuke terugkerende one-liners.

Al met al een zeer geslaagde film.

Een minpuntje (niet echt een spoiler maar toch):
spoiler:
Ik vind het persoonlijk storend als het zo duidelijk is dat de borsten van Emilia niet in beeld mogen komen. Laat de scene dan achterwegen, of zorg ervoor dat ze niet zo preuts doet. De mensen die haar naakt willen zien vinden haar toch wel naakt op internet (uit Game of Thrones).

Zeker een aanrader dus!
IMDb -- Terminator Genisys (2015) Wikipedia -- Terminator Genisys (2015) Bekijk trailer van Terminator Genisys (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Terminator Genisys (2015)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:31
miicker schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:46:
Terminator Genisys (2015)[afbeelding]
Net terug van de JT bioscoop in Eindhoven waar ik samen met een vriend van me Terminator Genisys heb gekeken in de geweldige Dolby Cinema zaal in 3D.

Normaal ben ik niet zo te spreken over het 3D gebeuren, maar ik moet zeggen, het was echt gaaf. Het zag er heel echt uit en normaal heb ik dat gevoel helemaal niet bij 3D films. Om het een echte meerwaarde noemen is misschien wat overdreven, maar het was wel gaaf.

Sowieso is de Dolby Cinema zaal echt een aanrader, maar even dit terzijde. Het terminator concept hoef ik hier niet uit te leggen. Ik heb een aantal van de eerdere films gezien, ik weet niet precies welke, maar je hoeft de films niet gezien te hebben om dit een leuke film te vinden.

Het was een zeer gave actiefilm, met goede actie-scenes. Ook vond ik Emilia Clarke (beter bekend als Danearys Targaryan) de rol van Sarah goed vertolken, nooit eerder zag ik haar in een dergelijke rol, maar ik vond dat ze het geloofwaardig neerzette. Ook speelde Arnold zijn rol, als vanouds, fantastisch. Met leuke nieuwe en leuke terugkerende one-liners.

Al met al een zeer geslaagde film.

Een minpuntje (niet echt een spoiler maar toch):
spoiler:
Ik vind het persoonlijk storend als het zo duidelijk is dat de borsten van Emilia niet in beeld mogen komen. Laat de scene dan achterwegen, of zorg ervoor dat ze niet zo preuts doet. De mensen die haar naakt willen zien vinden haar toch wel naakt op internet (uit Game of Thrones).

Zeker een aanrader dus!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
toon volledige bericht
Das toevallig. dan hebben we in dezelfde zaal naar dezelfde film zitten kijken gisterenavond:) Toevallig op Rij 9? Ik zat met mijn vrouw langs 2 gasten waarvan er eentje zijn foon halverwege de film liet vallen.

Ik vond het een GEWELDIGE film! Heb echt helemaal in een scheur gelegen en heb de tietjes van emilia helemaal niet gemist:) Die lach van schwarzenegger was echt geweldig.

Ik stoorde me wel aan de 4 puntjes op het doek. Iets mis met de projector of vuil voor de lens oid. Beetje zonde. Verder is die dolby cinema zaal wel helemaal het einde!

Ik ga nog een klein tikje verder en geef de film een 8.5!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
lj_tree schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:57:
[...]

Das toevallig. dan hebben we in dezelfde zaal naar dezelfde film zitten kijken gisterenavond:) Toevallig op Rij 9? Ik zat met mijn vrouw langs 2 gasten waarvan er eentje zijn foon halverwege de film liet vallen.

Ik vond het een GEWELDIGE film! Heb echt helemaal in een scheur gelegen en heb de tietjes van emilia helemaal niet gemist:) Die lach van schwarzenegger was echt geweldig.

Ik stoorde me wel aan de 4 puntjes op het doek. Iets mis met de projector of vuil voor de lens oid. Beetje zonde. Verder is die dolby cinema zaal wel helemaal het einde!

Meen je niet? Ik was degene die m'n telefoon liet vallen, ofja, hij viel uit m'n broekzak, want tijdens een film ga ik niet op m'n telefoon haha.

Maar ik zag die punten idd ook, ik dacht dat er op 2 plekken een puntje zat, denk dat het op de lens zat of zo.

Ik vond het jammer dat tijdens de demo van de Dolby Cinema de lichten nog aan waren, ik ben al een keer eerder in die zaal geweest, en toen waren de lichten wel uit, dan zie je nog meer wat het systeem kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:37
miicker schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:46:
Ik heb een aantal van de eerdere films gezien, ik weet niet precies welke, maar je hoeft de films niet gezien te hebben om dit een leuke film te vinden.
Maar het helpt wel, zeker in de openingsscénes. D'r zitten stukken in één op één nagemaakt zijn van Terminator 1, leuk gedaan :)

Er zitten nog wel vaker wat kinderziektes in die zaal helaas. Tijdens Mad Max hadden wij links, stukje van de rand af, een verticale groene lijn door het hele beeld. Hebben er toen wel een vrijkaartje voor een andere Dolby Cinema film aan overgehouden :9
Maar zelfs dan is ie het hogere bedrag meer dan waard vind ik. Ik heb Terminator: Genisys maandag in Pathé Helmond gekeken. Letterlijk een half uur aan reclame, bij Dolby krijg je alleen maar enkele (2?) filmtrailers*. Alleen daar betaal ik al graag wat extra's voor.
Na een paar keer Dolby Cinema gezien te hebben was het beeld ook ontzettend donker. Went wel na een kwartiertje, maar het verschil was enorm.

*Star Wars trailer, fantastisch! Zelfs na de derde keer vloog m'n vriendin een meter in de lucht bij die die eerste BOEM op 0:22 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

shenr schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:31:
Hwayi: A Monster Boy (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 126min.
Eergisteren een wat minder bekende film gekeken. Een Koreaanse actie film. Het komt wel eens voor dat een aziatische film wat lastiger te volgen is door slechte ondertitels of dingen die verloren gaan in de vertaling. Moet zeggen dat ik daar bij deze film geen last van had. Verhaal is niet heel complex, maar voor een actie film best goed. Erg veel emotie ook in de film en goed acteer werk. Zeker een aanrader als je een echte actie film wilt en niet dat hollywood onzin van tegenwoordig.
[afbeelding] 7.5 / 10
Ik heb hem ook gezien naar aanleiding van dit topic. Vond het ook een goede film, goede actie, goede emotie en een leuk verhaal. Maar op sommige stukken ook heerlijk bruut. En inderdaad zijn de meeste Asia movies beter te verhappen dan de Hollywood movies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
miicker schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Meen je niet? Ik was degene die m'n telefoon liet vallen, ofja, hij viel uit m'n broekzak, want tijdens een film ga ik niet op m'n telefoon haha.

Maar ik zag die punten idd ook, ik dacht dat er op 2 plekken een puntje zat, denk dat het op de lens zat of zo.

Ik vond het jammer dat tijdens de demo van de Dolby Cinema de lichten nog aan waren, ik ben al een keer eerder in die zaal geweest, en toen waren de lichten wel uit, dan zie je nog meer wat het systeem kan.
Haha dan zaten we naast elkaar:) Heel toevallig.
Ja die lichten zijn vreselijk. Vooral omdat die klote lampen aan t plafond zo irritant in het brilletje schijnen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

lj_tree schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:57:
[...]

Nice! Ik had 'm vorige week gekeken in JT Hilversum (splinternieuwe bios!) Wat is dat Dolby Cinema on-wijs-sick !!!! Die eerste 2 minuten (openingscene), my god. Werd bijna letterlijk van de stoel geblazen! Dikke film! Ook 8,5/10 !

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Airplane! (1980)Airplane! (1980)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy | Runtime: 88min. | MPAA: PG
Plot: An airplane crew takes ill. Surely the only person capable of landing the plane is an ex-pilot afraid to fly. But don't call him Shirley.
Yup Airplane. De originele comedy die gewoon leuk was.

Er valt weinig meer te zeggen dan dat deze film gewoon leuk is om te kijken. Als bepaalde grappen niet werken dan is er wel een andere die wel werkt. Ja sommige humor is wat oud maar hey ik ben ook wat ouder.

Klassiekertje!

Persoonlijk vind ik de scene in de bar leuk. Raad wie het bargevecht begint.
IMDb -- Airplane! (1980) Wikipedia -- Airplane! (1980) Bekijk trailer van Airplane! (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Airplane! (1980)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05 21:07
Blackhat (2015)Blackhat (2015)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 133min. | MPAA: R
Deze film net gekeken en moest mijn ergenis ergens weg schrijven, dus waarom niet mezelf ontmaagden in het schrijven van een film recensie (tje) ;)

Wat ik wel leuk vindt aan de film:
-Het hack gedeelte is wel leuk gedaan, stukker realistischer of minder "Hollywood" achtig dan in andere films.
-De schietscenes zijn wel redelijk rauw en het geluid vindt ik vet.
-De hack/computer scenes zijn wel sfeervol/mooi gedaan. Behalve het lampje op de CPU, dat sloeg 100% nergens op.

Dan voornamelijk veel ergernissen:
-Na de eerste schietpartij weten ze dat hun vijand niet met pistooltje schiet, waarom zorgen ze niet voor meer vuurkracht!
-Ze zien de kogels de zeecontainers doorboren maar zelf worden ze toevallig niet geraakt, terwijl een willekeurig verkeersbord tijdens de twee scene volledig kogelvrij is.
-De scene waarbij de auto wordt opgeblazen begint mooi maar je glijd van verbazing van je stoel als de twee agenten doodleuk voorbij de vijand rijden en in de vuurlinie besluiten uit te stappen.
-Een speciaal "blackhat" datacenter wat er goed beveiligd moest zijn lopen ze doodleuk naar binnen na voor afleiding te hebben gezorgd.
-Het einde is echt absurd. Het speelt zich af tijdens een parade met duizenden mensen op de been. Maar niemand, geen politie of beveiliging merkte de mensen die zo opvallende verkeerd lopen. Dan wordt iemand in zijn oog gestoken en blijft iedereen doodleuk doorlopen. Dan gaan ze schieten en vallen er een stuk of wat omstanders dood neer maar toch loopt iedereen rustig door. Qua verhaal denk ik dan: wat voor lul is onze held als hij midden in een mensen massa afspreekt met mensen die meer kogels afschieten dan letters in hun dialoog. Vergeleken met het redelijk realisme in de film past dit er absoluut niet bij.
-Ook de romantiek en emotie (vliegtuig scene) vond ik er niet inpassen. Voor mijn gevoel had het helemaal geen waarde in de film!

Mijn mening en advies: kijken tijdens een bier/film avond waarbij het bier talrijker is dan het aantal films!
IMDb -- Blackhat (2015) Wikipedia -- Blackhat (2015) Bekijk trailer van Blackhat (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blackhat (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom heb je gekozen om deze film op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:26
Puur de omschrijving van de film klinkt erg leuk - hacken, crime, actie en zo. Ik zou 'm zelf op basis van de IMDB score afwijzen, maar kan mij absoluut indenken dat een Tweaker op basis van de omschrijving de film opzet. Je weet van tevoren tenslotte niet dat 'ie bagger is.

Betere vraag is denk ik: "waarom heb je 'm afgekeken?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05 21:07
Jelte schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:50:
Waarom heb je gekozen om deze film op te zetten?
Zoals: vanaalten zegt, vooral door de omschrijving. Ik had de score op IMDB wel gezien dus heb er daarom langer mee gewacht. Gisteren toch maar een keer gekeken omdat ik hem wel een keer wou zien. Tja waarom ik hem heb afgekeken weet ik niet, waarschijnlijk te lui en te vol van de vreterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Alleen al omdat het van dezelfde regisseur is als Heat zou je de film kunnen aanzetten. Helaas is het ver van dat niveau verwijdert.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tip: ga Festen kijken nu op NPO2.
IMDB: Festen (1998)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:14
The Theory of Everything (2014)The Theory of Everything (2014)
IMDb: 7.8 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
Aardig, maar niet aan mij echt besteed. Omdat het duidelijk wel degelijk een kwaliteitsfilm is geen onzin-score van een 5 ofzo.
IMDb -- The Theory of Everything (2014) Wikipedia -- The Theory of Everything (2014) Bekijk trailer van The Theory of Everything (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Theory of Everything (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39
Ted 2 (2015)Ted 2 (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy | Runtime: 115min. | MPAA: R
Deel 1 heb ik niet eens afgezien met al die flauwe grappen, dus van deel 2 verwachte ik ook niet veel. Pluspunt was wel dat Amanda Seyfried erin speelde. :) Die verwijzingen bij haar naar LOTR waren wel leuk bedacht.

De film zelf was wel leuk om weg te kijken. Een dun verhaal en de flauwe grappen vielen ook reuze mee. Er zitten trouwens wel erg veel bekende acteurs in. En helemaal aan het einde na de aftiteling komt nog een stukje. ;)
IMDb -- Ted 2 (2015) Wikipedia -- Ted 2 (2015) Bekijk trailer van Ted 2 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ted 2 (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Avengers Grimm (2015)Avengers Grimm (2015)
IMDb: 2.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 86min. | MPAA: NOT RATED
Plot: When Rumpelstiltskin destroys the Magic Mirror and escapes to the modern world, the four princesses of
Ik had dus al een tijdje zin in een echt hele, hele slechte film. Als 'ie maar slecht genoeg is en je je er op instelt, dan kan 'ie zomaar leuk worden. Daar had ik dus zin in.

Dus toen kwam Avengers Grimm voorbij: IMDB score 2.8, filmplaatje waar de B-kwaliteit van af spettert, hele reeks onbekende acteurs/actrices, production company "Asylum"... de voortekenen waren er allemaal!

Dus opgezet en gekeken - en eerlijk is eerlijk, hij viel mij nog mee. Special effects zijn vaak knullig, make-up zou best beter kunnen (prinsessen zagen er wel OK uit, maar een A-kwaliteit film make-up-crew had ze perfect gemaakt).

Het meest lachwekkende zijn de dialogen. Nou ja, dialogen... je hebt vaak het gevoel dat er twee of meer personages aan het praten zijn, maar niet naar elkaar luisteren. Dan lijkt het alsof ze op elkaar reageren, maar klopt het niet.

Verder uiteraard cheesy dialogen, standaard zinnetjes, overdreven en ongeloofwaardige acties en reacties. Precies waar ik op hoopte dus... ;-)

Ook wel leuke dingen: Rapunzel die met een loden bal aan haar staart de strijd in gaat vond ik leuk gevonden. Repelsteeltje vond ik ook wel leuk spelen, leger van zombies leuk gevonden.

Zou ik 'm aanraden? Nee, absoluut niet, *tenzij* je bewust zin hebt in een stukje extreme B-film. Maar als je je daarop instelt, dan komt 'ie er best aardig uit, zo slecht als de IMDB score is vond ik 'm nog niet.
IMDb -- Avengers Grimm (2015) Wikipedia -- Avengers Grimm (2015) Bekijk trailer van Avengers Grimm (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avengers Grimm (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 23:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar heb binnen 24 uur tijd het voor elkaar gekregen om zonder enig zelfgezocht verband 3 films met Sharlto Copley te kijken, die alle 3 in Zuid-Afrika afspelen 8)7

- Elysium (Sharlto is Kruger)
- Chappie (Sharlto is Chappie)
- District 9 (Sharlto is Wikus)

Wtf.. Wel opvallen dat ze allemaal in ongeveer dezelfde soort filmstijl/omgeving zitten. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 26-07-2015 00:43 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ze zijn dan ook van dezelfde maker Neil Blomkamp (ook een ZA)

Inherent Vice (2014)Inherent Vice (2014)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 148min. | MPAA: R
Plot: In 1970, drug-fueled Los Angeles private investigator Larry
Gisteravond 'per ongeluk' in Cinemec Ede beland. We hadden de keuze uit drie films. De andere opties waren Jurassic World en Terminator. We zijn voor Inherent Vice gegaan, dan wisten we in ieder geval niet waar we aan begonnen.

De film bleek onderdeel te zijn van de arthouse zomer van Cinemec en werd ingeleid door een medewerker. De medewerker vond het niet de moeite waard om het verhaal in te leiden, want dat zat er niet in. Hij vond het onverstandig dat niemand in de zaal drugs had gebruikt, want dat zou je nodig hebben. Net als bij, je raad het al, Fear andere Loathing in Las Vegas.

Nou Fear andere Loathing heeft een stuk minder verhaal. Inherent Vice gaat over een Private Investigator (die ook gynaecoloog is?) die verschillende opdrachten aanneemt die allemaal te maken hebben met de verdwijning van een vastgoedondernemer en zijn ex-vriendin.

Is het vaag? Ja. Is het lastig te volgen? Je moet wel je best doen, ja (enkele mensen kwamen na de pauze niet meer terug). Zitten er veel drugtrips in? Nee, volgens mij niet. Tenminste, eventuele drugtrips zijn niet duidelijk en out-of-this-world. Fear and Loathing is duidelijk meer een film waar drugs bij helpt.

Wat vind ik er dan van? Je raad het misschien al; Fear and Loathing is beter. Deze film is echter zeker niet slecht.
IMDb -- Inherent Vice (2014) Wikipedia -- Inherent Vice (2014) Bekijk trailer van Inherent Vice (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inherent Vice (2014)

[ Voor 96% gewijzigd door Jelte op 26-07-2015 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39

Vrijdag

De Zwarte

Dead Rising: Watchtower (2015)Dead Rising: Watchtower (2015)
IMDb: 5.4 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: 118min.
Plot: A group of people fight to survive in a zombie infested town.
Tja, soms kom je zomaar ergens op uit. Hoewel overduidelijk een niet zichzelf serieus nemende film wel een leuke fanservice met veel verwijzingen en easter eggs voor kijkers die bekend zijn met de spellen. Je ziet overal dingen uit het spel terug en het speelt zich af ergens tussen deel 2 en 3 in. Hier en daar wat lompe humor en niet zichzelf censurerend.

Een prima geslaagde gameverfilming vond ik het :)
IMDb -- Dead Rising: Watchtower (2015) Wikipedia -- Dead Rising: Watchtower (2015) Bekijk trailer van Dead Rising: Watchtower (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dead Rising: Watchtower (2015)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jelte schreef op zondag 26 juli 2015 @ 07:31:

Inherent Vice (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 148min. | MPAA: R
Plot: In 1970, drug-fueled Los Angeles private investigator Larry
Gisteravond 'per ongeluk' in Cinemec Ede beland. We hadden de keuze uit drie films. De andere opties waren Jurassic World en Terminator. We zijn voor Inherent Vice gegaan, dan wisten we in ieder geval niet waar we aan begonnen.

De film bleek onderdeel te zijn van de arthouse zomer van Cinemec en werd ingeleid door een medewerker. De medewerker vond het niet de moeite waard om het verhaal in te leiden, want dat zat er niet in. Hij vond het onverstandig dat niemand in de zaal drugs had gebruikt, want dat zou je nodig hebben. Net als bij, je raad het al, Fear andere Loathing in Las Vegas.

Nou Fear andere Loathing heeft een stuk minder verhaal. Inherent Vice gaat over een Private Investigator (die ook gynaecoloog is?) die verschillende opdrachten aanneemt die allemaal te maken hebben met de verdwijning van een vastgoedondernemer en zijn ex-vriendin.

Is het vaag? Ja. Is het lastig te volgen? Je moet wel je best doen, ja (enkele mensen kwamen na de pauze niet meer terug). Zitten er veel drugtrips in? Nee, volgens mij niet. Tenminste, eventuele drugtrips zijn niet duidelijk en out-of-this-world. Fear and Loathing is duidelijk meer een film waar drugs bij helpt.

Wat vind ik er dan van? Je raad het misschien al; Fear and Loathing is beter. Deze film is echter zeker niet slecht.
[afbeelding] 7 / 10
toon volledige bericht
Al een poosje geleden dat ik Fear and Loathing had gezien, maar Inherent Vice was ook veel meer een komedie toch?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 18:14
Ex Machina (2015)Ex Machina (2015)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: A young programmer is selected to participate in a ground-breaking experiment in artificial intelligence by evaluating the human qualities of a breath-taking female A.I.
Ik ben zeker geen regelmatige filmkijker dus dit wordt geen review waarin ik deze film ga spiegelen aan anderen.

Deze film heeft wel een eigenschap waar ik elke keer weer voor val: een beperkt aantal karakters die het verhaal maken. Niet hetzelfde genre maar wel films met deze eigenschap zijn bijvoorbeeld Intouchables, La migliore offerta en The Station Agent om er maar eens een paar te noemen.

Ook wordt er een lekkere sfeer neergezet in deze film die mij een beetje deed denken aan Inception, ook al is dat een totaal ander type film.
IMDb -- Ex Machina (2015) Wikipedia -- Ex Machina (2015) Bekijk trailer van Ex Machina (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ex Machina (2015)
ScrooLoose schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:16:
[...]
....
Ex Machina staat op 1.
Bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 23:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jelte schreef op zondag 26 juli 2015 @ 07:31:
Dan vind ik het zelfs nog knapper dat ik dat voor elkaar heb gekregen zonder dit te weten haha
Was films aan het zoeken die ik gemist had en deze kwamen er (o.a.) uit :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Van het weekend naar Ant Man geweest, Laatste Phase 2 van Marvel.

Had niet al te hoge verwachtingen. Ant Man staat niet hoog op mijn lijst wat betreft Marvel Ranking, maar aangenaam verrast. Vond hem toch wel erg leuk. Weer redelijk wat verwijzingen en hints naar vorige en nog komende Marvel Films.

Op naar Civil War en Dr. Strange volgend jaar oOo

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
The Imitation Game (2014)The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Deze film vorig jaar in de bios gezien en nu nog een keertje thuis. Wat een geweldige topfilm!

de film gaat over Alan Turing die de Enigma code van de duitsers in de 2e wereldoorlog gekraakt heeft. Hij maakt hiervoor een machine die de (verre) voorloper is van de computer.

De hoofdrolspeler, Benedict Cumberbatch, speelt Alan Turing...en hoe:) Wat een geweldig acteur! Ook groot fan van Sherlock en hij speelt zelfs in de 2e star trek film.

absolute aanrader!
IMDb -- The Imitation Game (2014) Wikipedia -- The Imitation Game (2014) Bekijk trailer van The Imitation Game (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Imitation Game (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bokkie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 07:14:
Van het weekend naar Ant Man geweest, Laatste Phase 2 van Marvel.

Had niet al te hoge verwachtingen. Ant Man staat niet hoog op mijn lijst wat betreft Marvel Ranking, maar aangenaam verrast. Vond hem toch wel erg leuk. Weer redelijk wat verwijzingen en hints naar vorige en nog komende Marvel Films.

Op naar Civil War en Dr. Strange volgend jaar oOo
spoiler:
Waar ik mij wel aan stoorde was toen Ant-man in de quantum realiteit ging en dan bedenkt "oh als ik nou dit ding in mijn regulator stop, wat gebeurd er dan". En dan opeens wordt die weer groot. Ze introduceren wel dat die regulator weirde dingen kan doen en dat die blauwe circles dingen groot maken en dat hij met die regulator prutst, maar dat dat ding precies daar in past, op één of andere manier compatible is en er voor zorgt dat hij er uit komt is dan weer net wat teveel van het goede.

Beste aspect van de film was dat het eigenlijk helemaal niet als een super marvel hero movie voelde. Qua sfeer wel, vrij grappig en soms serieus, maar het is allemaal erg klein (há) gehouden. En geen honderd actiescenes omdat het een actiefilm moet zijn.

Maar goed, tot nu toe zijn alle origin stories van Marvel wel aardig en het tweede deel is vaak een stuk slechter. Iron Man, Thor? Dus ik ben benieuwd of als er een Ant-man 2 komt of die ook net zo leuk is.

Afbeeldingslocatie: http://screenrant.com/wp-content/uploads/Ant-Man-Movie-Ant-Man-Gets-Stuck.jpg

Priceless.

Oh ja, mijn favoriete komedie waren de voice over stukjes in de flashbacks :p

Wat voor verwijzingen naar oude en nieuwe marvel films zaten er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:29:
[...]

Al een poosje geleden dat ik Fear and Loathing had gezien, maar Inherent Vice was ook veel meer een komedie toch?
Ja, zeker ook komedie (op een vreemd niveau dat dan weer wel). Fear and Loathing is ook alweer een tijdje geleden voor mij. Maar staat me bij als een betere film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Met Inherent Vice had ik nog wel het gevoel dat er een verhaal in zat. Met Fear and Loathing had ik dat al vrij snel niet meer :p. Ik vind het beide leuke films. Maar Inherent Vice is van Paul Thomas Anderson en ik ben een fanboy van hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09

Tijntje

Hello?!

Ask Me Anything (2014)Ask Me Anything (2014)
IMDb: 6.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: NOT RATED
Plot: Beautiful, wild, funny, and lost, Katie Kampenfelt takes a year off before college to find herself, all the while chronicling her adventures in an anonymous blog into which she pours her ...
De tags waren: Drama, Mystery, Thriller maar dat werd voor mij toch echt niet waargemaakt.
Op zich leuk opgezet maar de uitwerking voelde af en toe meer als een tiener film.
IMDb -- Ask Me Anything (2014) Wikipedia -- Ask Me Anything (2014) Bekijk trailer van Ask Me Anything (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ask Me Anything (2014)

Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik begin zelf wel een beetje een Marvel moeheid te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tijntje op 27-07-2015 10:34 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Angeloonie schreef op zondag 26 juli 2015 @ 00:42:
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar heb binnen 24 uur tijd het voor elkaar gekregen om zonder enig zelfgezocht verband 3 films met Sharlto Copley te kijken, die alle 3 in Zuid-Afrika afspelen 8)7

- Elysium (Sharlto is Kruger)
- Chappie (Sharlto is Chappie)
- District 9 (Sharlto is Wikus)

Wtf.. Wel opvallen dat ze allemaal in ongeveer dezelfde soort filmstijl/omgeving zitten. :P
Ik vind het wel mooi dat hij van waanzinnige psycho bad ass naar 'pussy' kan gaan (of anders om).
Het zijn wel 3 goede films.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:45
The Celebration (aka Festen) (1998)The Celebration  (aka Festen) (1998)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Laatst was deze film op tv, dus ff gekeken.

Ik vond het wel een leuke en ook unieke film. Dat camerawerk is inderdaad wat storend hoewel het ook wel aansluit bij de hectiek van de film.

Hele film was onderhoudend zonder je echt te vervelen. Ook gelachen af en toe, zelden zo'n rare familie gezien :)

Ik had het idee dat er nog wel meer qua chaos uit het verhaal viel te halen.
spoiler:
Zo ook met die ene broer die vreemd was gegaan met die serveerster, daar had meer drama uitgehaald kunnen worden.

8.1 krijgt deze film op imdb. Best wel hoog want zo goed vond ik hem ook weer niet. Valt me sowieso op dat sommige ratings daar wat aan de hoge kant lagen maar ja dat blijft natuurlijk een mening.
Van mij krijgt ie een 7+, bovengemiddeld goed en vermakelijk maar geen topfilm.

IMDb -- The Celebration  (aka Festen) (1998) Wikipedia -- The Celebration  (aka Festen) (1998) Bekijk trailer van The Celebration  (aka Festen) (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Celebration  (aka Festen) (1998)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7,2 / 10

A.I. Artificial Intelligence (2001)A.I. Artificial Intelligence (2001)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, Sci-Fi | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
Deze film vond ik wel weer heel erg goed. Is al een tijdje geleden dat ik hem gezien heb maar wou mijn ervaring toch met jullie delen.

Er zit verhaallijn in (hoewel in het begin wat traag op gang komend), een sprookjes-factor en mooie wendingen. Misschien voor sommigen wat te soft deze film maar ik vond hem heel mooi.
Deze film raakte mij echt.
IMDb -- A.I. Artificial Intelligence (2001) Wikipedia -- A.I. Artificial Intelligence (2001) Bekijk trailer van A.I. Artificial Intelligence (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A.I. Artificial Intelligence (2001)

[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 27-07-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:01
The Gallows (2015)The Gallows (2015)
IMDb: N/A | Genre: Horror, Thriller
Plot: 20 years after a horrific accident during a small town school play, students at the school resurrect the failed show in a misguided attempt to honor the anniversary of the tragedy - but soon discover that some things are better left alone.
Mja, wat moet ik hier over zeggen....
Standaard found footage film, die eigenlijk de halve tijd zijn eigen regels verbreekt, en op het einde niet lijkt te weten wat voor horrorfilm het eigenlijk wil zijn. Nouja, horror.... Ik ben welgeteld 1x geschrokken vanwege plotselinge herrie, that's it. Mijn vriendin zat wel de halve film aan mijn arm vastgeketend, en ik snapte totaal niet waarom want werkelijk elke wending of schrikmoment was van mijlenver aan te zien komen.

Achteraf vroeg de bios medewerker of we de film ook zo eng vonden.
Mijn reactie: Hoe bedoel je "ook zo eng", ik heb de halve film in een deuk gelegen om de stommiteiten van de karakters. Eng was t echt niet.

Deze film ga ik heel rap vergeten. Op naar het betere werk:
Regression, The Maze Runner: The Scorch Trials, en Hunger Games: Mockingjay Part 2. vooral die laatste kijk ik heel erg naar uit :)
IMDb -- The Gallows (2015) Wikipedia -- The Gallows (2015) Bekijk trailer van The Gallows (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Gallows (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 08:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Incendies (2010)Incendies (2010)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, War | Runtime: 139min. | MPAA: R
Plot: Twins journey to the Middle East to discover their family history, and fulfill their mother's last wishes.
Dit is geen vrolijk verhaal.

De film begint met een Canadese tweeling die bij de notaris het testament van hun moeder te horen krijgt. Het is geen allerdaags testament, zo erkent ook de notaris, voor wie de moeder jarenlang gewerkt heeft.

De jongen en het meisje krijgen allebei een opdracht.
Wat volgt is een mooi, spannend en aangrijpend verhaal over de persoonlijke gevolgen van een willekeurige vrouw uit het Midden-Oosten, in de jaren '70.
IMDb -- Incendies (2010) Wikipedia -- Incendies (2010) Bekijk trailer van Incendies (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Incendies (2010)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MrVegeta schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:29:
[...]

spoiler:
Waar ik mij wel aan stoorde was toen Ant-man in de quantum realiteit ging en dan bedenkt "oh als ik nou dit ding in mijn regulator stop, wat gebeurd er dan". En dan opeens wordt die weer groot. Ze introduceren wel dat die regulator weirde dingen kan doen en dat die blauwe circles dingen groot maken en dat hij met die regulator prutst, maar dat dat ding precies daar in past, op één of andere manier compatible is en er voor zorgt dat hij er uit komt is dan weer net wat teveel van het goede.

Beste aspect van de film was dat het eigenlijk helemaal niet als een super marvel hero movie voelde. Qua sfeer wel, vrij grappig en soms serieus, maar het is allemaal erg klein (há) gehouden. En geen honderd actiescenes omdat het een actiefilm moet zijn.

Maar goed, tot nu toe zijn alle origin stories van Marvel wel aardig en het tweede deel is vaak een stuk slechter. Iron Man, Thor? Dus ik ben benieuwd of als er een Ant-man 2 komt of die ook net zo leuk is.

[afbeelding]

Priceless.

toon volledige bericht
Ben je blijven zitten? en dan heb ik het niet over de mid credits scene, maar de echte post credit scene.

spoiler:
Dikke link naar Civil War oOo
Bucky barnes is gepakt, Cap wil niet dat Stark erbij komt, Falcon zegt: "I know a guy" -> end splash "Ant Man Will return!"

Verder,
spoiler:
Pym en Stark zijn rivalen niet echt een verwijzing maar toch leuk,
10 ring tattoo in de neck van een van de henchman
Verwijzing in mid credits (voice over) over Spiderman en Black Panther (guy who leaps)
Wasp suit
Hangar waar hij Falcon ontmoet is de hangar uit laatste scene van Avengers 2

Dit is iig wat ik meteen zag, zullen er vast meer zijn

Vrijdag naar MI:Rogue Nation
En volgende week naar Fantastic Four... hou mijn hart vast voor die film.... Ook al komt het van de makers van Days of Future Past :X

[ Voor 3% gewijzigd door Bokkie op 27-07-2015 13:12 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Ant-Man (2015)Ant-Man (2015)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Jaja! Na een voorfilm hiervan te hebben gezien moesten ik en enkele vrienden van me zo lachen dat we deze toch graag wilden zien. Uiteraard moesten er wel enkele biertjes vooraf worden genuttigd anders zouden we er niet om kunnen lachen en dat zou zonde zijn van ons geld.

Wat hadden we het mis. Ant-Man is eigenlijk een prima film die zichzelf, in tegenstelling to de meeste Marvel films tegenwoordig, niet zo heel serieus neemt. Paul Rudd is lekker bij de hand en alle acteurs spelen lekker los. Alsof ze het zelf ook niet geheel serieus nemen.

En juist dat is de kracht van deze film. De meeste Marvel films voelen groots aan, terwijl deze (no pun intended) juist lekker klein voelt. En er wordt toch voor voldoende Marvel raakvlakken gezorgd dat er, uiteraard, iets van een vervolg op kan komen. Al dan niet in combinatie met andere producties.
IMDb -- Ant-Man (2015) Wikipedia -- Ant-Man (2015) Bekijk trailer van Ant-Man (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ant-Man (2015)

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:57

Sharky

Skamn Dippy!

MrVegeta schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:29:
[...]

spoiler:

[afbeelding]

Priceless.

toon volledige bericht
Eens, leuke film. Mooie manier van zaken in beeld brengen ook. Enige waar ik me aan stoorde was dat als hij kleiner wordt, dat zijn gewicht dan ook omlaag gaat. Dat slaat uiteraard nergens op aangezien het aantal moleculen hetzelfde blijft, en de massa dus ook. Maar goed, als je elke Marvelfilm natuurkundig correct wilt maken ben je wel ff bezig :P

It Follows (2014)It Follows (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 100min. | MPAA: R
Horror/thriller die positieve reviews krijgt, dus die moest ik zien. Film gaat over personen die continu achtervolgt worden. Kan er niet al te veel over vertellen zonder het plot te verraden.
De muziek en manier van filmen is voor een horror redelijke afwijkend en ik vond het nogal pretentieus. Allemaal langzame, lange shots van zwijgende mensen en overdreven onheilspellende muziek op willekeurige momenten. Het wordt allemaal heel groots gebracht terwijl het verhaal nogal wat gaten vertoont en de acteurs ook maar matig zijn. Ik kan niet zo goed tegen dat soort pretentieuze films. De film is op momenten nog wel een beetje spannend, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
IMDb -- It Follows (2014) Wikipedia -- It Follows (2014) Bekijk trailer van It Follows (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over It Follows (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bokkie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Ben je blijven zitten? en dan heb ik het niet over de mid credits scene, maar de echte post credit scene.

spoiler:
Dikke link naar Civil War oOo
Bucky barnes is gepakt, Cap wil niet dat Stark erbij komt, Falcon zegt: "I know a guy" -> end splash "Ant Man Will return!"

Verder,
spoiler:
Pym en Stark zijn rivalen niet echt een verwijzing maar toch leuk,
10 ring tattoo in de neck van een van de henchman
Verwijzing in mid credits (voice over) over Spiderman en Black Panther (guy who leaps)
Wasp suit
Hangar waar hij Falcon ontmoet is de hangar uit laatste scene van Avengers 2

Dit is iig wat ik meteen zag, zullen er vast meer zijn

Vrijdag naar MI:Rogue Nation
En volgende week naar Fantastic Four... hou mijn hart vast voor die film.... Ook al komt het van de makers van Days of Future Past :X
toon volledige bericht
Hm die laatste credit gemist! Goed, nog maar een keer gaan dus ;).

MI5 heb ik ook erg veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nightcrawler (2014)Nightcrawler (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Deze film heb ik gisteravond gekeken. Ik vond het een goede en goed geacteerde film. De hoofdrolspeler Louis Bloom (Jake Gyllenhaal) speelt de rol erg overtuigend. Hij speelt een man (ik vermoed met psychische problemen) die werk zoekt en bereid is daar veel voor te doen.

Louis is een slimme man die van alles doet om aan geld te komen en een baan te krijgen. Hij wordt vrij snel in de film een freelance video reporter/schieter voor lokaal nieuws. Dit brengt hem soms in bizarre situaties en laat goed zien hoe ver Louis bereid is om te gaan.

Ik vond het mooi om te zien hoe snel hij groeit door zijn intellectualiteit. Daarnaast kon je vaak zien dat er echt iets mis was met hem.

De film heeft buiten dat imho geen echt boeiend verhaal, de film is leuk, maar meerdere keren werd ik afgeleid en ging ik even op mijn telefoon, als het verhaal iets meeslepender was, dan had het me meer kunnen boeien.

Al met al zeker een aanrader.
IMDb -- Nightcrawler (2014) Wikipedia -- Nightcrawler (2014) Bekijk trailer van Nightcrawler (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Nightcrawler (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:16
Iemand nog een aantal goede titels die je aan de bank kluisteren en je continue aandacht (en/of mss inleving) geeft/hebt/krijgt?

Zullen vast een aantal zijn, maar enige die me nu te binnen schiet is The Descent.

Het benauwde, angstige (claustrofobisch), schrikken... Beetje hoop wat je op het eind krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Over post-credits gesproken, iemand die scene gezien na de laatste living dead film? ash zit daar in! En ik zag recent een trailer voorbij komen over een nieuwe film met hem. Heb tijdens de trailer al in een scheur gelegen. Bruce speelt ash weer! Gaat helemaal goedkomen:)

Groovy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Fury (2014)Fury (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 134min. | MPAA: R
Gisteren gekeken, nadat ik hem eigenlijk al heel erg lang in de lijst voorbij zag komen. Iedereen waar ik mee film ging kijken had hem al gezien of houdt niet van zulke films. Gisteren eindelijk de HT voor mezelf, dus de uitgelezen kans om hem op te zetten.

Het was één van de eerste films die ik zag, waar een tankbataljon echt centraal stond. Wat mij betreft is dat zeker geslaagd! Het geluid was top (heerlijk met een goede sub) en ook de beelden/shots waren goed. Tot aan het laatste gevecht vond ik het een erg sterke film en ik heb er, als WW2 "fan", echt van genoten. Het einde is redelijk over-the-top, maar ergens ook wel weer gaaf.

Het acteerwerk van Brad Pitt vond ik niet van zijn normale niveau. Ook miste ik wel wat humor hier en daar. De dialogen waren niet echt van heel hoog niveau en sommige gesprekken kwamen redelijk geforceerd over.

Maar, al met al heb ik wel echt genoten van de tankbattle tegen de Tiger en de andere actie die voorbij kwam. Zonder iets te verklappen, had het laatste deel van de film wel wat anders gemogen, maar toch krijgt de film van mij een dikke 8. Soms heeft een film genoeg aan de sfeer en setting :). Niet elke film heeft voor mij geniale dialogen, humor en dat soort zaken nodig. De tanks spreken voor zich :).
IMDb -- Fury (2014) Wikipedia -- Fury (2014) Bekijk trailer van Fury (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fury (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
lj_tree schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:30:
Over post-credits gesproken, iemand die scene gezien na de laatste living dead film? ash zit daar in! En ik zag recent een trailer voorbij komen over een nieuwe film met hem. Heb tijdens de trailer al in een scheur gelegen. Bruce speelt ash weer! Gaat helemaal goedkomen:)

Groovy!
Volgens mij is het geen film, maar een tv-serie. Ash vs the evil dead als ik het goed heb onthouden.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

NeutraleTeun schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 01:00:
Iemand nog een aantal goede titels die je aan de bank kluisteren en je continue aandacht (en/of mss inleving) geeft/hebt/krijgt?

Zullen vast een aantal zijn, maar enige die me nu te binnen schiet is The Descent.

Het benauwde, angstige (claustrofobisch), schrikken... Beetje hoop wat je op het eind krijgt...
Enemy en Prisoners zijn wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Beiden van/met dezelfde regisseur en hoofdrolspeler 😁

Maar inderdaad. Prisoners is ook zo'n soort film.
Enemy is niet bekend, dus die kan ik nog kijken.

Als mensen nog meer weten, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:05
Dit is toch geen film-tip topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

deBennie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:18:
Stoor je je er aan? Maar on-topic, volgens de topicstart wel.
Heb je een film gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over een film? This is the place to be! ;)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mijn fout inderdaad.
Dit was het 'bash andermans mening'-topic.

VZIW is er geen tip-topic, toch? En vond ik het wel prima hier passen (ook omdat ik deze vragen hier al vaker voorbij heb zien komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:38
Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Plot: When a kingpin threatens New York City, a group of mutated turtle warriors must emerge from the shadows to protect their home.
Ik begon al met vooroordelen over Michael Bay aan deze film, dus dat zal de lage score ook hebben beïnvloed. Maar ook zonder dat, zou ik het een drol van een film vinden.

Als je nog nooit, maar dan ook nooit van de Turtles hebt gehoord, dan zou het een slechte film zijn. Plotholes waar je U tegen zegt. Grappen die niet grappig zijn. Scenes die onnodig zijn. Toevalligheden die zelfs in dit soort films ongeloofwaardig zijn.

Maar als je vroeger altijd naar TMNT keek, dan is het een superdrol van een film. De Turtles en April zijn lelijk. De origins van de Turtles is herschreven door een onderbetaalde, ongemotiveerde stagaire die nog nooit van de Turtles heeft gehoord en is ongeloofwaardig (in een film over vechtende en pratende schildpadden!! Kan je nagaan). De rest van het script is door een 10 jarig kind van iemand die op de set werkte geschreven, want er zit geen logica in (alhoewel een 10 jarige een veel beter script zou bedenken, ook al zou het niet logisch zijn...).

spoiler:
Sinds wanneer geilen de Turtles op April? Waarom heeft Shredder ineens een robotpak? En waarom werkt die miljonair samen met Shredder om geld te verdienen?? Hij heeft geld zat. En sinds wanneer hebben de Foot Clan geweren???

De comic relief gast is niet grappig. Geen 1 grap was grappig.
De actiescenes zijn niet te volgen en elke shot duurt volgens mij maar 1/10 van een seconde.
CGI was wel redelijk. Kon er niet veel van zien, want de beelden gingen veel te snel.

Ik geef niet snel een 1 (zelfs niet voor Transformers), maar 1 ster is al te veel voor dit gedrocht.

Doe mij maar de oude live action films.
IMDb -- Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) Wikipedia -- Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) Bekijk trailer van Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Kecin schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Stoor je je er aan? Maar on-topic, volgens de topicstart wel.

[...]
Ja, is dat erg? Ik lees liever de meningen van anderen (om diverse redenen) dan dat ik lists met films voorbij zie komen. :)
Bovendien, dit topic is puur bedoeld om je mening te geven over een film die je hebt bekeken.

[ Voor 13% gewijzigd door deBennie op 28-07-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
deBennie schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:33:
[...]

Ja, is dat erg? Ik lees liever de meningen van anderen (om diverse redenen) dan dat ik lists met films voorbij zie komen. :)
Bovendien, dit topic is puur bedoeld om je mening te geven over een film die je hebt bekeken.
Ik lees liever een lijstje aanbevelingen van andere dan het gezaag over het correct gebruik van een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
:F :F . 2 posts in een andere strekking en meteen weer zo'n reactie. Wat is er nou allemaal mis met zulke posts over films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ja nou ik wil er nou ook weer niet zo'n groot punt van maken hoor B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Dredd (2012)Dredd (2012)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 95min. | MPAA: R
Toen ik deze film aan ging zetten had ik het gevoel dat ik er spijt van zou krijgen maar het tegendeel is waar. Het is een actiefilm met hier en daar de nodige plotholes maar toch een leuke weg kijk film.

Wat ik van deze film nog het leukste vond was dat het zich afspeelde in één omgeving maar toch met de nodige afwisseling waardoor ik het idee kreeg dat een megatower zoals deze toch nog waarheid zou kunnen worden.

De rookie was leuk gevonden ze had door haar gave een voorsprong en dat pakte aan het eind van de film goed uit. Meestal zijn bij dit soort films het einde wat afgeraffeld omdat men er dan blijkbaar achterkomt dat de tijd op is. Dat had ik bij deze film helemaal niet. Het is een mooi afgerond geheel.
IMDb -- Dredd (2012) Wikipedia -- Dredd (2012) Bekijk trailer van Dredd (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dredd (2012)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Edge of Tomorrow (2014)Edge of Tomorrow (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Vandaag deze film gekeken, ik ging er zonder al teveel voorkennis in en ik moet zeggen dat ik positief verrast was door deze film.
Ik vond het een vrij overtuigende film, met een leuk verhaal en goede CGI. De film is goed geacteerd.

De film gaat over een man die moet gaan vechten tegen aliens die op de aarde zijn gekomen. Hij vermoord een Alfa alien (zeer zeldzaam) maar komt daardoor in een time-loop, waardoor de dag reset als hij sterft. Doordat hij weet wat er gaat gebeuren wil hij proberen de mensheid te redden.

Enige minpuntje vond ik:
spoiler:
In het begin, heeft hij nog nooit gevochten, geen enkele ervaring in gevechten, maar hij weet wel een alfa alien te vermoorden?

Verder een echte aanrader voor een leuk avondje!
IMDb -- Edge of Tomorrow (2014) Wikipedia -- Edge of Tomorrow (2014) Bekijk trailer van Edge of Tomorrow (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Edge of Tomorrow (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 20:00
miicker schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 23:22:
Edge of Tomorrow (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Vandaag deze film gekeken, ik ging er zonder al teveel voorkennis in en ik moet zeggen dat ik positief verrast was door deze film.
Ik vond het een vrij overtuigende film, met een leuk verhaal en goede CGI. De film is goed geacteerd.

De film gaat over een man die moet gaan vechten tegen aliens die op de aarde zijn gekomen. Hij vermoord een Alfa alien (zeer zeldzaam) maar komt daardoor in een time-loop, waardoor de dag reset als hij sterft. Doordat hij weet wat er gaat gebeuren wil hij proberen de mensheid te redden.

Enige minpuntje vond ik:
spoiler:
In het begin, heeft hij nog nooit gevochten, geen enkele ervaring in gevechten, maar hij weet wel een alfa alien te vermoorden?

Verder een echte aanrader voor een leuk avondje!
[afbeelding] 8 / 10
toon volledige bericht
spoiler:
Het was ook meer toeval dat hij de alpha vermoordde. Zijn ammo was op en hij zag een magazijn van een andere (dode) soldaat liggen en pakte deze. Toen hij wilde reloaden viel de alpha hem aan, maar deze raakte daarbij het magazijn waardoor deze explodeerde. Als gevolg hiervan stierven ze allebei, maar kwam hij in contact met het bloed van de alpha, waardoor hij in de loop kwam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:01
The Gambler (2014)The Gambler (2014)
IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: R
Gisteren spontaan zin in een filmpje, snel even opgezocht en deze kwam naar boven in een of andere top 10. Had er nog nooit van gehoord en eens een keer zonder een trailer of plotomschrijving in de film gestapt.

Conclusie: Al met al een goede film! Mooi gedraaid, degelijk acteerwerk en vooral ook erg goede muziek! Het verhaal is niet zo straightforward, en je vraagt je continu af waar die Jim (Mark Wahlberg) nou toch mee bezig is en wat hem mankeert. En hoe het af gaat lopen. Het einde viel mij persoonlijk een klein beetje tegen (had meer in gezeten). Maar wat mij betreft zeker een aanrader.

Het grappige is ook dat deze film kennelijk hele gemengde reviews/reacties oplevert. Sommige mensen vinden hem geweldig, anderen vinden het helemaal niks. Het is in ieder geval geen standaard/13-in-een-dozijn film!
IMDb -- The Gambler (2014) Wikipedia -- The Gambler (2014) Bekijk trailer van The Gambler (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Gambler (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
cordonbleu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:29:
[...]

spoiler:
Het was ook meer toeval dat hij de alpha vermoordde. Zijn ammo was op en hij zag een magazijn van een andere (dode) soldaat liggen en pakte deze. Toen hij wilde reloaden viel de alpha hem aan, maar deze raakte daarbij het magazijn waardoor deze explodeerde. Als gevolg hiervan stierven ze allebei, maar kwam hij in contact met het bloed van de alpha, waardoor hij in de loop kwam. ;)
spoiler:
Hij pakte niet een magazijn van een andere soldaat, maar een claymore/explosief (staat ook "this side towards enemy" op) waarmee hij de alpha dode en daarna door het zuur/bloed daarvan zelf opgelost werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTY2
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
Inside Out (2015)Inside Out (2015)
IMDb: 8.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG
Plot: After young Riley is uprooted from her Midwest life and moved to San Francisco, her emotions - Joy, Fear, Anger, Disgust and Sadness - conflict on how best to navigate a new city, house, and school.
Gisteren deze film gezien in de bios.

Leuke film en af en toe erg grappig. Persoonlijk vind ik de karakters leuker als ze in de wat oudere personen zitten. Vooral op het einde van de film waar bijvoorbeeld de buschauffeur alleen maar boze karakter poppetjes heeft.
Erg om moeten lachen!

Persoonlijk zou ik hem niet in de bios kijken, de film is dan wel erg amusant maar verwacht er niet teveel van. Ik vind het jammer dat de verhaallijn is gebaseerd op een jong kind. Had toch meer affiniteit gehad als het met een volwassen persoon was geweest. Daarom geef ik de film maar een 7.5.
IMDb -- Inside Out (2015) Wikipedia -- Inside Out (2015) Bekijk trailer van Inside Out (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inside Out (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Furious Seven (2015)Furious Seven (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 137min. | MPAA: PG-13
Plot: Deckard Shaw seeks revenge against Dominic Toretto and his family for his comatose brother.
Vond dit maar niks. Erg voorspelbaar en een hele hoop cliches. Uiteraard een vervolg en voor de echte liefhebber misschien een aanrader.
IMDb -- Furious Seven (2015) Wikipedia -- Furious Seven (2015) Bekijk trailer van Furious Seven (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Furious Seven (2015)

Robot & Frank (2012)Robot & Frank (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 89min. | MPAA: PG-13
Plot: Set in the near future, an ex-jewel thief receives a gift from his son: a robot butler programmed to look after him. But soon the two companions try their luck as a heist team.
Erg leuke film. Frank Langella met zijn expressies zorgen ervoor dat je echt met hem meeleeft en flink om zijn grappen kunt lachen. Leuke frisse film!
IMDb -- Robot & Frank (2012) Wikipedia -- Robot & Frank (2012) Bekijk trailer van Robot & Frank (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Robot & Frank (2012)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:18
Gister naar de nieuwe Mission Impossible geweest. Echt een heerlijke actie film, zo goed. Hoop op een nieuw 6e deel.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014)Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014)
IMDb: 7.1 | Genre: Documentary, Biography, Sport | Runtime: 96min.
Ik zag dit toevallig op Netflix staan, nu net na de tour leek het me wel leuk om te kijken. Ik ben niet van de generatie die Pantani heeft meegemaakt, natuurlijk wel al het e.e.a. over gehoord, maar wat een renner was dit zeg. Ongelofelijk wat deze man gepresteerd kreeg.

In de documentaire wordt eigenlijk zijn hele leven vanaf zijn eerste fiets mooi in beeld gebracht, de documentaire wist me zeker wel te boeien.

Zeker een tip voor wielerliefhebbers!

spoiler:
Tuurlijk had Pantani veel aan doping te danken, maar wie niet in die tijd? Ik ben persoonlijk van mening dat ze Armstrong ook nooit zijn zegens af hadden mogen pakken, in die tijd gebruikte iedereen het. Maar los daarvan was het natuurlijk een top prestatie
IMDb -- Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014) Wikipedia -- Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014) Bekijk trailer van Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pantani: The Accidental Death of a Cyclist (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Spacey23 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 06:34:
Furious Seven (2015)[afbeelding]
Plot: Deckard Shaw seeks revenge against Dominic Toretto and his family for his comatose brother.
Vond dit maar niks. Erg voorspelbaar en een hele hoop cliches. Uiteraard een vervolg en voor de echte liefhebber misschien een aanrader.
[afbeelding] 5 / 10
Gekeken met mijn zoon van 12. Samenvatting: veel dure snelle auto's, veel strakke vrouwen billen en borsten (nadrukkelijk wordt er op ingezoomd), veel explosies, veel surround effecten en flinterdun verhaal. Ach ja, kijken met verstand op nul en snel vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 10:38

w00Dy

Make soap, not war

Mja, omdat je de rest gezien hebt, ga je deze ook maar kijken.

Veel hocuspocus om de verhaallijnen te doen kloppen en om Arnie in de film te doen passen al vind ik hem meer en meer op Inspector Gadget lijken dan Terminator. Emilia Clarke is gewoon cute en maakt deze film wel nog wat de moeite. Had een grotere rol verwacht voor Matt Smith, bij Dr. Who toch ook al wel zijn pluimen verdient.
IMDb -- Terminator Genisys (2015) Wikipedia -- Terminator Genisys (2015) Bekijk trailer van Terminator Genisys (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Terminator Genisys (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

The Other Guys (2010)The Other Guys (2010)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 107min. | MPAA: PG-13
Breinloos vertier, met af en toe een goede grap.

De scene met The Rock en Samuel L Jackson als superflikken is de hoogtepunt van de film.
IMDb -- The Other Guys (2010) Wikipedia -- The Other Guys (2010) Bekijk trailer van The Other Guys (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Other Guys (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Furious Seven (2015)Furious Seven (2015)
Wow. Wat een slechte film, het is echt volledig uitgemolken deze franchise. Weinig boeiende auto's voor mij persoonlijk, opdrachten slaan nergens op. Actie was wel perfect geregeld natuurlijk. Maar ondanks lovende verhalen hier en daar vond ik het zeer matig.

IMDb -- Furious Seven (2015) Wikipedia -- Furious Seven (2015) Bekijk trailer van Furious Seven (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Furious Seven (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Insurgent (2015)Insurgent (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Plot: Beatrice Prior must confront her inner demons and continue her fight against a powerful alliance which threatens to tear her society apart with the help from others on her side.
Jammer van dat haar afknippen. Film was wel okay maar niet zo goed als deel 1, viel me zwaar tegen. Wel een voldoende, genre vind ik ook best tof en zal deel 3 ook ongetwijfeld gaan kijken.

Kijkt makkelijk weg, maar niet geweldig.
IMDb -- Insurgent (2015) Wikipedia -- Insurgent (2015) Bekijk trailer van Insurgent (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insurgent (2015)

Kung Fury (2015)Kung Fury (2015)
IMDb: 8.3 | Genre: Short, Action, Comedy | Runtime: 31min.
Plot: In 1985, Kung Fury, the toughest martial artist cop in Miami, goes back in time to kill the worst criminal of all time - kung fuhrer Hitler.
Haha, wtf?! Zo goed slecht gemaakt dat het goed is. (Bewust slecht dus).

Erg lachen met een paar vrienden en een biertje dit even op te zetten.
IMDb -- Kung Fury (2015) Wikipedia -- Kung Fury (2015) Bekijk trailer van Kung Fury (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kung Fury (2015)

Project Almanac (2015)Project Almanac (2015)
IMDb: 6.3 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Plot: A group of teens discover secret plans of a time machine, and construct one. However, things start to get out of control.
Vette film over tijdreizen, niet geweldig bijzonder vanwege het high-school sfeertje maar kijkt erg prettig weg.
Blij dat ik hem heb gekeken.
IMDb -- Project Almanac (2015) Wikipedia -- Project Almanac (2015) Bekijk trailer van Project Almanac (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Project Almanac (2015)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Mars18 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:52:
Gister naar de nieuwe Mission Impossible geweest. Echt een heerlijke actie film, zo goed. Hoop op een nieuw 6e deel.
Hangt ie in dit deel ook weer aan een touwtje ergens aan?

Ondanks dat ik Tom Cruise een grote douchebag vind (mijn vrouw is dan weer wel helemaal fan van hem), zijn de MI films wel vermakelijke actiefilms.
Pfff de vijfde alweer. Nog eentje en dan is het wel weer mooi geweest, Dan heb je mooi twee trilogie boxen (of alles in 1 box). Anders klopt het aantal niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Xyphoid op 30-07-2015 12:47 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Xyphoid schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:45:
[...]

Hangt ie in dit deel ook weer aan een touwtje ergens aan?

Ondanks dat ik Tom Cruise een grote douchebag vind (mijn vrouw is dan weer wel helemaal fan van hem), zijn de MI films wel vermakelijke actiefilms.
Pfff de vijfde alweer. Nog eentje en dan is het wel weer mooi geweest, Dan heb je mooi twee trilogie boxen (of alles in 1 box). Anders klopt het aantal niet.
Haha ja in dit deel ook ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Unfriended (2014)Unfriended (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 83min. | MPAA: R
Plot: A group of online chat room friends find themselves haunted by a mysterious, supernatural force using the account of their dead friend.
Was het een super film? Neen. Is het zijn lage imdb score waard? Maybe. Voorspelbaar? Beetje. Heeft die me verrast? Zeker wel!

Zocht iets om,tussendoor naar te kijken en ik kwam deze toevallig tegen. Kvond hem lang niet zo slecht als de reviews blijken. Hij was vooral origineel imho, de 'screencast' van de meid was eens iets nieuws. Gezien het minieme budget, slaagde hij er me toch in aan het scherm gekluisterd te zitten!
(Gelukig is het op mac gefilmd, ik was nu al met momenten aan het denken dat het mijn eigen pc is :D )
IMDb -- Unfriended (2014) Wikipedia -- Unfriended (2014) Bekijk trailer van Unfriended (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Unfriended (2014)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Paper Towns (2015)Paper Towns (2015)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Romance | MPAA: PG-13
Fans van de John Green boeken kunnen hun geluk niet op, eerst de succesvolle Fault in Our Stars en nu de verfilming van Paper Towns. Ik ga een film altijd in met weinig voorkennis en verwachtingen. Enkel de eerste 30 seconden van de trailer moeten me over de streep trekken. Ik wist van de eerste John Green film dat het publiek voornamelijk tienermeiden is (end of High School, Prom, relaties etc...), maar zo overweldigend als toen ik de zaal in liep had ik niet verwacht. 90% tienermeiden en de rest hun vriend of ouders. Zat ik daar als 24-jarige mannelijk student :+ Ach, wat maakt het ook uit, ik kom om van een film te genieten, wat aan het cijfer te zien gelukt is.

Het is wat je van een tienerfilm mag verwachten, verlegen jongen (in dit geval) probeert een meisje te overwinnen. Margo Roth Spiegelman is het uitgaande extroverte meisje die haar plek in de wereld probeert te vinden. De verlegen Quintin krijgt van zijn kindertijd vriendin (Margo dus) een nieuwe kijk op zijn wereld.

De film begint redelijk spannend, en de grappen zijn zeer geslaagd. Middenin zakt het nogal in, om daarna weer wat terug te pakken met de altijd succesvolle tiener roadtrip. Het einde is wellicht wat te snel gegaan. En hoewel het publiek blijkbaar meisjes zijn, was het ook voor mij toch zeer vermakelijk.
IMDb -- Paper Towns (2015) Wikipedia -- Paper Towns (2015) Bekijk trailer van Paper Towns (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Paper Towns (2015)

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:38

SomerenV

It's something!

amas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:09:
Paper Towns (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Romance | MPAA: PG-13
Fans van de John Green boeken kunnen hun geluk niet op, eerst de succesvolle Fault in Our Stars en nu de verfilming van Paper Towns. Ik ga een film altijd in met weinig voorkennis en verwachtingen. Enkel de eerste 30 seconden van de trailer moeten me over de streep trekken. Ik wist van de eerste John Green film dat het publiek voornamelijk tienermeiden is (end of High School, Prom, relaties etc...), maar zo overweldigend als toen ik de zaal in liep had ik niet verwacht. 90% tienermeiden en de rest hun vriend of ouders. Zat ik daar als 24-jarige mannelijk student :+ Ach, wat maakt het ook uit, ik kom om van een film te genieten, wat aan het cijfer te zien gelukt is.

Het is wat je van een tienerfilm mag verwachten, verlegen jongen (in dit geval) probeert een meisje te overwinnen. Margo Roth Spiegelman is het uitgaande extroverte meisje die haar plek in de wereld probeert te vinden. De verlegen Quintin krijgt van zijn kindertijd vriendin (Margo dus) een nieuwe kijk op zijn wereld.

De film begint redelijk spannend, en de grappen zijn zeer geslaagd. Middenin zakt het nogal in, om daarna weer wat terug te pakken met de altijd succesvolle tiener roadtrip. Het einde is wellicht wat te snel gegaan. En hoewel het publiek blijkbaar meisjes zijn, was het ook voor mij toch zeer vermakelijk.
[afbeelding] 7.5 / 10
toon volledige bericht
Je moet wel echt van dit soort films houden om ze te kunnen waarderen. Zo heb ik The Fault in our Stars gezien met mijn toenmalige vriendin en terwijl ik er geen klap aan vond zat zij naast me te snikken en was ze helemaal op aan het gaan in het verhaal. Die film op zich was niet slecht, en dat zal Paper Towns ook niet zijn, maar als je niet van (Amerikaanse) tienerdrama's houdt dan kun je beter thuisblijven en hem een keer via Netflix ofzo kijken. Althans, ik neem aan dat Paper Towns in dezelfde categorie zit als The Fault in our Stars.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

SomerenV schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:50:
[...]

Je moet wel echt van dit soort films houden om ze te kunnen waarderen. Zo heb ik The Fault in our Stars gezien met mijn toenmalige vriendin en terwijl ik er geen klap aan vond zat zij naast me te snikken en was ze helemaal op aan het gaan in het verhaal. Die film op zich was niet slecht, en dat zal Paper Towns ook niet zijn, maar als je niet van (Amerikaanse) tienerdrama's houdt dan kun je beter thuisblijven en hem een keer via Netflix ofzo kijken. Althans, ik neem aan dat Paper Towns in dezelfde categorie zit als The Fault in our Stars.
Inderdaad, als je niet van tienerdrama's houdt, dan moet je deze film gewoon niet kijken. Beide films zitten in dezelfde categorie ja. Vind je de ene leuk, dan is de andere ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik ga zondag naar Paper Towns, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Xyphoid schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:46:
Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)[afbeelding]
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 101min. | MPAA: PG-13
Plot: When a kingpin threatens New York City, a group of mutated turtle warriors must emerge from the shadows to protect their home.
Ik begon al met vooroordelen over Michael Bay aan deze film, dus dat zal de lage score ook hebben beïnvloed. Maar ook zonder dat, zou ik het een drol van een film vinden.

Als je nog nooit, maar dan ook nooit van de Turtles hebt gehoord, dan zou het een slechte film zijn. Plotholes waar je U tegen zegt. Grappen die niet grappig zijn. Scenes die onnodig zijn. Toevalligheden die zelfs in dit soort films ongeloofwaardig zijn.

Maar als je vroeger altijd naar TMNT keek, dan is het een superdrol van een film. De Turtles en April zijn lelijk. De origins van de Turtles is herschreven door een onderbetaalde, ongemotiveerde stagaire die nog nooit van de Turtles heeft gehoord en is ongeloofwaardig (in een film over vechtende en pratende schildpadden!! Kan je nagaan). De rest van het script is door een 10 jarig kind van iemand die op de set werkte geschreven, want er zit geen logica in (alhoewel een 10 jarige een veel beter script zou bedenken, ook al zou het niet logisch zijn...).

spoiler:
Sinds wanneer geilen de Turtles op April? Waarom heeft Shredder ineens een robotpak? En waarom werkt die miljonair samen met Shredder om geld te verdienen?? Hij heeft geld zat. En sinds wanneer hebben de Foot Clan geweren???

De comic relief gast is niet grappig. Geen 1 grap was grappig.
De actiescenes zijn niet te volgen en elke shot duurt volgens mij maar 1/10 van een seconde.
CGI was wel redelijk. Kon er niet veel van zien, want de beelden gingen veel te snel.

Ik geef niet snel een 1 (zelfs niet voor Transformers), maar 1 ster is al te veel voor dit gedrocht.

Doe mij maar de oude live action films.
[afbeelding] 1 / 10
toon volledige bericht
Ook al heb ik niets met Michael Bay, zijn films zijn luid, racistisch, dom en geladen met explosies, hij was niet de director voor deze film, dat was Jonathan Liebesman.

Maakt de film er niet beter van hoor, maar ik vind het onterecht om hem deze flop aan te schrijven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Nazanir schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:48:
Ook al heb ik niets met Michael Bay, zijn films zijn luid, racistisch, dom en geladen met explosies, hij was niet de director voor deze film, dat was Jonathan Liebesman.

Maakt de film er niet beter van hoor, maar ik vind het onterecht om hem deze flop aan te schrijven.
Hij is wel creditted als producer, dus laten we hem ook niet meteen onschuldig verklaren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 12:19

Sargan

Filmfreak...

Gisteren de nieuwste Mission Impossible gezien en ik moet zeggen dat het de beste uit de reeks is in mijn ogen.
Je kunt zeggen van Cruise wat je wil, maar wat hij buiten de set doet interesseert mij niks het gaat om de films. Het is een ontzettend goeie acteur.
De film bevat veel humor en spectaculaire stunts.
Voor mij de leukste blockbuster van het seizoen!

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
vanaalten schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:42:
[...]

Hij is wel creditted als producer, dus laten we hem ook niet meteen onschuldig verklaren... :)
En aan de film te zien, met een dikke, vette vinger in de pap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 04-06 10:46

FeaR

In GoT we trust

Ted 2 (2015)Ted 2 (2015)
Plot: Newlywed couple Ted and Tami-Lynn want to have a baby, but in order to qualify to be a parent, Ted will have to prove he's a person in a court of law.
Deel één was ik wel over te spreken: lekker grof, lompe humor en eigenlijk wat je van Seth MacFarlane mag verwachten. Maar net als met IMDB: A Million Ways to Die in the West (2014) was Ted 2 met vlagen grappig waar deel één toch een constanter "niveau" had. De bekende cast kon daar geen verandering in brengen.

Zesje omdat ik me nog best vermaakt heb en voor de referenties naar andere films waarvan er toch wel eentje uit sprong:
spoiler:
De scene dat ze (in TED 2) over een veld met wietplanten heen kijken en dan het intredende muziekje uit Jurassic Park (John Williams - Welcome to Jurassic Park) zijn intrede doet. Wat ik bij Jurassic World miste had ik bij Ted 2 wel: kippenvelmomentje.
IMDb -- Ted 2 (2015) Wikipedia -- Ted 2 (2015) Bekijk trailer van Ted 2 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ted 2 (2015)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Tucker and Dale vs. Evil (2010)Tucker and Dale vs. Evil (2010)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 89min. | MPAA: R
Het begint met een standaard horror scenario: groepje studenten gaat in een bos kamperen, maar in dat bos wonen ook ras-echte 'creepy' hillbilly's. Er is echter een twist, de hillbilly's zijn aardig, en de studenten zijn niet helemaal lekker (op Allison na, letterlijk en figuurlijk :+).

Het is dan ook absoluut geen horror, maar een komedie. Een zeer geslaagde moet ik zeggen. Ze weten de stereotypes goed neer te zetten en alle clichés van 'Cabin in the Woods'-achtige horror films komen wel op een komische manier aan bod, hoewel ze soms wel erg flauw zijn. De film is denk ik ook niet voor iedereen, je moet de lol van slechte humor in kunnen zien. Nodig daarom een paar vrienden uit, haal het bier uit de koelkast en je hebt een geslaagde avond.
IMDb -- Tucker and Dale vs. Evil (2010) Wikipedia -- Tucker and Dale vs. Evil (2010) Bekijk trailer van Tucker and Dale vs. Evil (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tucker and Dale vs. Evil (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
The Squid and the Whale (2005)The Squid and the Whale (2005)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 81min. | MPAA: R
Plot: Follows two young boys dealing with their parents' divorce in Brooklyn in the 1980s.
Erg grappige film ondanks een toch wel zwaar thema. Lang geleden dat ik deze had gezien, maar voelde de noodzaak om hem weer te gaan kijken. De humor lijkt soms wat op die uit Wes Anderson films, die mij sowieso altijd wat doen.

Leuk detail is dat het zoontje van Kevin Kline hier in meespeelt. Hij lijkt behoorlijk op zijn vader en speelt zijn rol erg goed. Net als de rest van de cast trouwens.
IMDb -- The Squid and the Whale (2005) Wikipedia -- The Squid and the Whale (2005) Bekijk trailer van The Squid and the Whale (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Squid and the Whale (2005)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Ted 2 (2015)Ted 2 (2015)
Als je deel 1 hebt gezien dan weet je precies wat je moet verwachten van dit vervolg: 2 uur banale, grove, seksistische en random grappen. En dat is geweldig. Veel comedies hebben om de zoveel minuten een paar grapjes, dit is één stroom aan geslaagde grappen. Je moet er wel van houden natuurlijk, de humor is op het niveau van American Dad en Family Guy (zelfde makers, en voice actor).

Er zitten in erg veel referenties in naar de geekcultuur (denk aan LotR, Star Wars, Star Trek, Comic Con en aanverwanten, anime etc...), wat de film op momenten leuk maakt voor degenen die hier in zitten. Zit je dit niet, dan zijn sommige grappen wat minder geslaagd.

Ondanks dat deel 2 meer van hetzelfde was, heb ik me helemaal kapot gelachen en de rest van de zaal deed vrolijk mee. Een komedie zoals een komedie moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantostie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-04 15:45
Chappie (2015)Chappie (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Wat was ik blij dat mijn broer mij wees op deze film. Van de regiseur van Disctrict 9. Een nieuwe si-fi film in de nabije toekomst die zich afspeelt in Zuid Afrika. Met glansrollen van Ninja en Jo-landi Visscher (Die Antwoord), die zich zelf spelen.

Chappie gaat over een robot die als eerste robot AI ingeplant krijgt. Zijn maker heeft politie robots ontwikkeld om gangsters in Zuid Afrika veilig uit de weg te ruimen. Echter ontwikkeld hij thuis een AI programma die hij graag wil testen. Nadat hij een kapotte robot weet te bemachtigen. Onstaat er een knotsgekke wending met gangsters en wat niet, waardoor Chappie 'geboren' wordt in het gangster hol van Ninja en Jo-landi.

Wat volgt is de ontwikkeling van een baby, enorm versneld, in een robot en de strijd tussen hoe Chappie op te voeden, als gangster of als burger.

Daarbij komen er nog meer partijen in het spel die iets willen van Chappie en zijn maker. Hierin een iets teleurstellende rol van Hugh Jackman als baddie, die niet helemaal lekker overkomt. Door de aparte karakters van Ninja en friends blijft alles wel lekker in balans.

Grootste plus is dat het allemaal, hoe absurt ook, erg natuurlijk en realistisch overkomt, iets wat bij District 9 ook het geval was, om een vergelijking te trekken.

Sowieso voor fans van District 9 een aanrader. En voor liefhebbers van si-fi met een knipoog
IMDb -- Chappie (2015) Wikipedia -- Chappie (2015) Bekijk trailer van Chappie (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Chappie (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05

Pierre

Van nature lui!

Saving Private Ryan (1998)Saving Private Ryan (1998)
IMDb: 8.6 | Genre: Action, Drama, War | Runtime: 169min. | MPAA: R
Plot: Following the Normandy Landings, a group of U.S. soldiers go behind enemy lines to retrieve a paratrooper whose brothers have been killed in action.
Aangezien er weer eens niks op TV was gisteravond, deze nog maar een keer bekeken.

Blijft een beklemde film, goed in beeld gebracht door Spielberg, vooral de landing in Normandië blijft iedereen bij.
IMDb -- Saving Private Ryan (1998) Wikipedia -- Saving Private Ryan (1998) Bekijk trailer van Saving Private Ryan (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Saving Private Ryan (1998)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Thriller
Plot: Ethan and team take on their most impossible mission yet, eradicating the Syndicate - an International rogue organization as highly skilled as they are, committed to destroying the IMF.
Erg geslaagd deel, vooral de eerste helft was geweldig. Ik denk dat dit het beste deel in de reeks is. Alles is goed gedaan, de actie, stunts, muziek, humor..etc.

En er is ruimte voor een vervolg. Laat maar komen!
IMDb -- Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) Wikipedia -- Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) Bekijk trailer van Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 03-06 21:25

@r!k

It is I, Leclerq

Vermakelijke film, echter hoopte ik dat deze wat meer richting terminator 2 zou gaan die echt ijzersterk was. Dat gebeurde helaas niet, niettemin is de film zeker beter dan terminator 3 en terminator salvation. Wel hebben de schrijvers zich wel in heel veel bochten gewrongen om het verhaal te verklaren wat het juist alleen maar ongeloofwaardiger maakt (ja dat kan bij een scifi film kennelijk).

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Laatst online: 16-05 16:50

Vickiieee

Kritische lezer.

The Sixth Sense (1999)The Sixth Sense (1999)
IMDb: IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R

Een van de weinige films waarin Bruce Willis daadwerkelijk met haar te zien is. Dat het dan ook nog eens geen actiefilm is waar hij in speelt maakt het geheel helemaal bijzonder. Voor liefhebbers van Bruce Willis zeker een aanrader, omdat je met deze film (en ook met Mercury Rising) een heel andere kant van deze acteur te zien krijgt. Ook een aanrader voor mensen die gewoon een goede film willen zien!

Bruce Willis speelt in deze film Malcolm Cowe, een kinderpsycholoog die niet meer in zijn hoogtijdagen zit. Hij heeft een paar tegenslagen gehad en met zijn werk gaat het wat minder. Tot hij de 9-jarige Cole ontmoet. Een jongen die een gave heeft waardoor hij door zijn leeftijdgenoten gepest wordt. Hij weet niet hoe hij hier mee om moet gaan, totdat hij Malcolm ontmoet, die geïntrigeerd is door het jongetje en hem wil helpen.
In het begin is de jongen behoorlijk terughoudend en wil hij weinig van Malcolm weten, maar gaandeweg leren ze elkaar beter kennen en ontstaat er een vertrouwensband.

Zelf vond ik dit een zeer mooie film. Ik ben sowieso al een enorm fan van Bruce Willis en om hem dan te zien spelen in een film als deze is (voor mij) een waar genot. Het ziet er allemaal zo goed uit, het acteren van Bruce Willis in een niet-actiefilm, het camerawerk, maar minstens net zo indrukwekkend is het acteerwerk geleverd door de acteur die het 9-jarige jongetje speelt!
Al met al heb ik genoten van deze film die niet te snel, maar zeker ook niet te langzaam gaat. De verhaallijn loopt op een fijne manier en de film is een genot om te zien!
IMDb -- The Sixth Sense (1999) Zoek meer informatie over The Sixth Sense (1999) op Google Zoek trailer van The Sixth Sense (1999) via Google Schrijf zelf een recensie over The Sixth Sense (1999)

spoiler:
Eigenlijk zou je nadat je de film gezien hebt de film nog eens moeten kijken. Plottwist! :D
Daarnaast komt een van de bekendere (bij sommigen dan) filmquotes uit deze film. Zodra je de scene ziet zal je ongetwijfeld een "Oja!" momentje hebben ;).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Vickiieee schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:51:
The Sixth Sense (1999)[afbeelding]
IMDb: IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R

Een van de weinige films waarin Bruce Willis daadwerkelijk met haar te zien is. Dat het dan ook nog eens geen actiefilm is waar hij in speelt maakt het geheel helemaal bijzonder. Voor liefhebbers van Bruce Willis zeker een aanrader, omdat je met deze film (en ook met Mercury Rising) een heel andere kant van deze acteur te zien krijgt. Ook een aanrader voor mensen die gewoon een goede film willen zien!

Bruce Willis speelt in deze film Malcolm Cowe, een kinderpsycholoog die niet meer in zijn hoogtijdagen zit. Hij heeft een paar tegenslagen gehad en met zijn werk gaat het wat minder. Tot hij de 9-jarige Cole ontmoet. Een jongen die een gave heeft waardoor hij door zijn leeftijdgenoten gepest wordt. Hij weet niet hoe hij hier mee om moet gaan, totdat hij Malcolm ontmoet, die geïntrigeerd is door het jongetje en hem wil helpen.
In het begin is de jongen behoorlijk terughoudend en wil hij weinig van Malcolm weten, maar gaandeweg leren ze elkaar beter kennen en ontstaat er een vertrouwensband.

Zelf vond ik dit een zeer mooie film. Ik ben sowieso al een enorm fan van Bruce Willis en om hem dan te zien spelen in een film als deze is (voor mij) een waar genot. Het ziet er allemaal zo goed uit, het acteren van Bruce Willis in een niet-actiefilm, het camerawerk, maar minstens net zo indrukwekkend is het acteerwerk geleverd door de acteur die het 9-jarige jongetje speelt!
Al met al heb ik genoten van deze film die niet te snel, maar zeker ook niet te langzaam gaat. De verhaallijn loopt op een fijne manier en de film is een genot om te zien!
[afbeelding] 8.5 / 10

spoiler:
Eigenlijk zou je nadat je de film gezien hebt de film nog eens moeten kijken. Plottwist! :D
Daarnaast komt een van de bekendere (bij sommigen dan) filmquotes uit deze film. Zodra je de scene ziet zal je ongetwijfeld een "Oja!" momentje hebben ;).
toon volledige bericht
Was dit de eerste keer dat je hem keek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Tijntje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:38:
[...]

Was dit de eerste keer dat je hem keek?
Ja. Hoezo, is dat te merken aan mijn 'review' van de film? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Vickiieee schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

Ja. Hoezo, is dat te merken aan mijn 'review' van de film? :9
Dat vroeg ik omdat het al een oudje is die inderdaad heel erg bekend is om de plottwist.
Wist je die ook van te voren?
Ik heb hem zelf eigenlijk nooit een tweede keer gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Tijntje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:46:
[...]

Dat vroeg ik omdat het al een oudje is die inderdaad heel erg bekend is om de plottwist.
Wist je die ook van te voren?
Ik heb hem zelf eigenlijk nooit een tweede keer gekeken.
Grap is dat ik hem al een tijd gedownload had op mijn externe HDD om te kijken, minstens een jaar ofzo, maar het is er nooit van gekomen. Ben zelf nu 'pas' 23 en als films niet op Tv voorbij komen zal ik ze niet snel zelf opzoeken omdat ik er weinig tot niets over hoor. Van deze heb ik wel al eens gehoord, maar dus nog nooit gekeken. Tot laatst.

Was er behoorlijk van onder de indruk. Vooral de plottwist ook, waar ik nog niets van wist. Toen moest ik wel een keertje slikken :P. Vandaag toevallig dit topic voorbij zien komen en toen maar bedacht ook een review te schrijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vickiieee schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:49:
[...]
Grap is dat ik hem al een tijd gedownload had op mijn externe HDD om te kijken, minstens een jaar ofzo, maar het is er nooit van gekomen. Ben zelf nu 'pas' 23 en als films niet op Tv voorbij komen zal ik ze niet snel zelf opzoeken omdat ik er weinig tot niets over hoor. Van deze heb ik wel al eens gehoord, maar dus nog nooit gekeken. Tot laatst.

Was er behoorlijk van onder de indruk. Vooral de plottwist ook, waar ik nog niets van wist. Toen moest ik wel een keertje slikken :P. Vandaag toevallig dit topic voorbij zien komen en toen maar bedacht ook een review te schrijven. :)
Wel knap dat je de plottwist nog nooit gehoord of gelezen hebt. Ik moet echt moeite doen om plots van nieuwe films niet ergens te lezen of een spoiler te zien op YoutTube of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Xyphoid schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:55:
[...]

Wel knap dat je de plottwist nog nooit gehoord of gelezen hebt. Ik moet echt moeite doen om plots van nieuwe films niet ergens te lezen of een spoiler te zien op YoutTube of zo.
Ik denk dat het ook komt omdat de film al wat ouder is. Hij is een beetje in de vergetelheid geraakt denk ik zo. Ik lees of hoor er echt niets over. Maar geloof ik überhaupt over plottwists e.d., heeft dit dan met mijn surfgedrag of selectief luisteren o.i.d. te maken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 22:43

superwashandje

grofheid alom

des te leuker zijn de films als je het niet aan ziet komen! wel knap inderdaad dat je het nog niet had meegekregen maar dit zal inderdaad komen omdat de film al best oud is. Toch raar dat als je fan bent van bruce dat je deze nog niet mee had gezien.

spoiler:
ff in spoilers voor het geval anderen het ook nog niet gezien hebben: is je de kleur rood ook opgevallen?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik heb hem ook nog nooit gezien, wil hem snel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Mars18 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:04:
Ik heb hem ook nog nooit gezien, wil hem snel zien :)
Ik sta er altijd van te kijken dan mensen van mijn generatie (of ja...ik 1983, jij 1988) dit soort films gemist hebben. Heb de film al een keer of 5 gezien. Blijft genieten:)

Als je nog zo'n plottwist zoekt: The usual suspects...Kevin spacey is briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49

YellowCube

Wait...what?

MrVegeta schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:18:
[...]

Enemy en Prisoners zijn wel aan te raden.
Enemy vond ik eerst totaal raar.
En hoe meer tijd er verstrijkt, hoe meer de film weer naar boven komt als een film die ik toch echt nog een keer moet gaan kijken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1 2 ... 271 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.