Batman: Assault on Arkham (2014) | ![]() |
IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Action, Crime | Runtime: 75min. | MPAA: PG-13 Plot: Batman works desperately to find a bomb planted by the Joker while Amanda Waller hires her newly formed Suicide Squad to break into Arkham Asylum to recover vital information stolen by the Riddler. Leuk om eens een film te zien waarbij de focus ligt op de slechteriken. Typische DC Comics tekenfilm. Misschien iets beter dan anders door het voor mij originele uitgangspunt. Maar na het zien van deze film bekruipt mij wel een beetje het gevoel alsof ik Suicide Squad (van 2016) al heb gezien. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Night at the Museum: Secret of the Tomb (2014) | ![]() |
IMDb: 6.3 | Genre: Adventure, Comedy, Family | Runtime: 98min. | MPAA: PG Plot: Larry spans the globe, uniting favorite and new characters while embarking on an epic quest to save the magic before it is gone forever. Leuke afsluiter van de trilogie. Toen Rebel Wilson in beeld kwam dacht ik: Nee, nee, nee, dit gaat een ramp worden. Maar gelukkig waren er maar weinig scènes met haar aanwezig. Over het algemeen goed te doen en wist voor mij het niveau van deel 1 en 2 te behalen. Kortom: Simpel popcorn vermaak. | |
Batman vs. Robin (2015) | ![]() |
IMDb: 7.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 80min. | MPAA: PG-13 Plot: While Damian Wayne struggles to cope with Batman's no-killing rule, he soon starts to believe that his destiny lies within a secret society known as, The Court of Owls. Hier kan ik kort over zijn, fantastisch! Alles voelt heelt volwassen aan. Ja, ondanks dat Robin nog met zijn puberteit moet beginnen. Sterker nog, volgens mij begint dat met deze film. Robin twijfelt heel erg, Batman wel of niet de rug toekeren. Ondertussen gebeuren er spannende dingen in Gotham City. Een film waarbij ik nu eens niet de plottwist zag aankomen. Heerlijk. | |
Insurgent (2015) | ![]() |
IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13 Plot: Beatrice Prior must confront her inner demons and continue her fight against a powerful alliance which threatens to tear her society apart with the help from others on her side. Aardig vervolg, gebeuren een hoop toevalligheden. Vooral niet bij nadenken anders vallen deze erg goed op. Vond dit bij het eerste deel beter uitgewerkt. Uiteindelijk vermakelijk, maar niet meer dan dat. Maar ik vind het altijd nog beter dan de eerste twee Hunger Games. | |
Inside Out (2015) | ![]() |
IMDb: 8.7 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: PG Plot: After young Riley is uprooted from her Midwest life and moved to San Francisco, her emotions - Joy, Fear, Anger, Disgust and Sadness - conflict on how best to navigate a new city, house, and school. Op basis van de eerste trailer leek me dit weer eens een goede Pixar. Helaas, vond het allemaal erg kinderachtig. Grappen die je al mijlenver van te voren zag aankomen. Eigenlijk waren voor mij het leukste de scène in het midden, van de trailer, dat ze allemaal aan tafel zitten. En het begin van de credits, met o.a. de dieren. Jammer genoeg was de hele film niet zo. De focus ligt alleen op dat meisje. Ik denk dat wat meer wisselwerking beter was geweest. Vond hem ook wel erg veel raakvlakken hebben met Wreck-It Ralph. | |
Justice League: Gods and Monsters (2015) | ![]() |
IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Fantasy | MPAA: PG-13 Plot: In an alternate universe, very different versions of DC's Trinity fight against the government after they are framed for an embassy bombing. Deze tekenfilm voegde voor mij helemaal niets toe aan het universum. Maar goed, ik lees dan ook geen stripboeken. Verhaal is aardig. Iemand probeert de Justice League een aantal moorden in de schoenen te schuiven. Verder wil het maar niet echt spannend worden. Eigenlijk een film die ik had kunnen overslaan, maar toch net leuk genoeg was om af te kijken. | |