Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 93 Laatste
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister naar Mission Impossible 5 en DOPE geweest. MI5 was prima actiefilm, denk dat ik deel 4 iets leuker vond. Daarna dus naar DOPE geweest en die was zeker gaaf. Gaat over een jongen die in bezig komt van een zak drugs en daar van af moet (erg basic verteld), maar goeie grappen en leuk geëdit. Zeker de moeite waard.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06:39
quote:
MrVegeta schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:38:
Gister naar Mission Impossible 5 en DOPE geweest. MI5 was prima actiefilm, denk dat ik deel 4 iets leuker vond. Daarna dus naar DOPE geweest en die was zeker gaaf. Gaat over een jongen die in bezig komt van een zak drugs en daar van af moet (erg basic verteld), maar goeie grappen en leuk geëdit. Zeker de moeite waard.
Ik ben ook naar MI5 geweest. Ik vond het de beste uit de serie. Een echte lekkere actiefilm, zonder dat de actie over-the-top storend wordt. Vond de scene in Wenen vooral tof, met die operamuziek erbij.

• Spacey23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-04-2017
quote:
Sjurm schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:41:
[...]

Ik ben ook naar MI5 geweest. Ik vond het de beste uit de serie. Een echte lekkere actiefilm, zonder dat de acties over-the-top storend wordt. Vond de scene in Wenen vooral tof, met die operamuziek erbij.
Ook mijn favoriete scene. De muziek en de beelden samen zorgden voor erg veel spanning!

Why do we fall? So we can learn to pick ourselves up.

• Chiel
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:58
The Secret World of Arrietty (2010)
IMDb: 7.7 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 94min. | MPAA: G
Plot: The Clock family are four-inch-tall people who live anonymously in another family's residence, borrowing simple items to make their home. Life changes for the Clocks when their daughter, Arrietty, is discovered.
Ik kwam deze tegen in het Ziggo ITV-menu (Jap. audio NL Subs d:)b ). De meeste Ghibli-films had ik wel gezien, maar deze nog niet. Hoppa, play!

Meteen na het instarten heb je al snel door dat je een Ghibli-film zit te kijken. Kwaliteit! Elke scene is een schilderijtje op zich. Mooie muziek, en een verhaal dat goed in elkaar steekt. De film is niet zo lang waardoor de vaart er goed in zit. Uiteindelijk is het geen groots opgezet spektakel zoals "Spirited Away", en heeft het ook niet zo`n betoverende sfeer als bijvoorbeeld "Nausicaä of the Valley of the Wind", maar toch heb je na afloop het gevoel dat je een prachtig sprookje hebt gezien.
IMDb -- The Secret World of Arrietty (2010) Wikipedia -- The Secret World of Arrietty (2010) Bekijk trailer van The Secret World of Arrietty (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret World of Arrietty (2010)
8 / 10

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik weet niet of dit topic ook voor documentaires geldt, maar bij deze:

Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary | Runtime: 119min. | MPAA: NOT RATED
Plot: An in-depth look at the inner-workings of the Church of Scientology.
Aangezien het me altijd heeft verbaasd hoe de grootste cult op deze aarde kon blijven bestaan, én omdat Louis Theroux (mijn favo documentaire maker) ook met een documentaire over Scientology bezig is, gister deze HBO documentaire aangezet.

Het beslaat de hele geschiedenis van Scientology tot en met nu. En er komen nogal wat schokkende zaken naar boven. Mijn grootste verbazing over die zaken is meer, waarom mensen dat soort praktijken pikken. Bizar, dan heb je toch geen enkel bewustzijn? Natuurlijk wel een factor waaraan je kan zien dat een cult het goed doet.

HBO is van kwaliteits tv en dat bewijzen ze hier maar weer eens. Alles wordt netjes in beeld gebracht. Het is natuurlijk wel oordelend over Scientology (wat Louis hopelijk, zoals altijd, niet gaat zijn), maar gezien de feiten kan je haast niet níét oordelend zijn.
IMDb -- Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015) Wikipedia -- Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015) Bekijk trailer van Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)
8.5 / 10

Nog een leuk feitje over Scientology. Ze zijn altijd heel erg van de aanval. Heb je kritiek op Scientology, dan kun je het krijgen. En omdat Louis Theroux een documentaire aan het maken is over Scientology, zijn zij een documentaire over hém aan het maken. Ik ben benieuwd naar beide ;)

Edit: vandaag nog een filmpje gekeken. En wat voor één:
The Kid (1921)
IMDb: 8.4 | Genre: Comedy, Drama, Family | Runtime: 68min. | MPAA: NOT RATED
Plot: The Tramp cares for an abandoned child, but events put that relationship in jeopardy.
Charlie Chaplins eerste volledig zelf geschreven en geproduceerde film. Uit 1921, daarmee gelijk de oudste film die ik ooit heb gezien.

Stil natuurlijk, maar vol hilarische en ontroerende momenten. Het kind acteurtje speelt erg goed en geloofwaardig. 40 jaar later speelt hij Uncle Fester in de TV serie.

Met slecht 50 minuten en de historische waarde van de film, een film die je echt gezien moet hebben. En dat vind ik niet zo snel.
IMDb -- The Kid (1921) Wikipedia -- The Kid (1921) Bekijk trailer van The Kid (1921) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Kid (1921)
9 / 10

Jeltel wijzigde deze reactie 07-08-2015 22:17 (29%)

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:59

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

The Disappearance of Alice Creed (2009)
IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Prima film die volgens mij niet geheel mainstream is.

De film zelf gaat over een ontvoering maar zit vol goede plotwendingen!

The Guardian made the following comment about the much discussed plot twists: "There's twist and counter-twist, cross and double-cross, and with each narrative reveal comes a firework display of Big Acting".
IMDb -- The Disappearance of Alice Creed (2009) Wikipedia -- The Disappearance of Alice Creed (2009) Bekijk trailer van The Disappearance of Alice Creed (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Disappearance of Alice Creed (2009)
8 / 10

LED-Maniak wijzigde deze reactie 07-08-2015 22:21 (5%)

Appeltaart is lekker!

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-08 09:10
Terminator Genisys (2015)[img="http://meukje.nl/filmtopic/poster/tt1340138.jpg"]afbeelding[/img]
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min.

Prima Terminator film, geen 'throwanators' als in deeltje 3 en 4 maar echte killing machines. The CGI jonge Arnold ziet er echt verbazend goed uit. Eigenlijk hebben ze de kunst goodguy - badguy switch afgekeken van deeltje 2, het feit dat ze dit al weggeven op de posters en trailers maakt het helaas minder spannend.
Ze zijn wel een beetje de mist in gegaan met het casten van Kyle Reese en Sarah Connor, ondanks dat ze het redelijk doen, zijn deze acteurs geen 'bad asses'. Iets wat Biehne en Linda Hamilton wel echt hadden. Schwarzenegger gaat ook nog aardig mee met een digitaal verjongingskuurtje.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
quote:
LED-Maniak schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:19:
The Disappearance of Alice Creed

...
Best goeie film met vooral sterke rol van Gemma Arterton. Onderschat actrice sowieso, haar 'dierlijk sensuele' uitstraling in bepaalde films doet menigeen vergeten dat ze primair een uitstekende kwaliteitsactrice is. Kijk maar eens naar een zwaar drama als Tess of The Durbervilles of het wat luchtere maar wel serieuze drama van Unfinished Song.

• Jeltel
  • Niet online
The Grapes of Wrath (1940)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 129min. | MPAA: NOT RATED
Plot: A poor Midwest family is forced off of their land. They travel to California, suffering the misfortunes of the homeless in the Great Depression.
Een film uit 1940, over de Dust Bowl van de jaren 30. Een periode waarin hele families verjaagd worden van hun boerderijen en op zoekmgaan naar een nieuw leven. Dit was ook eens onderwerp van de geweldige tvserie Carnivále.

Het begint zo zo, maar gaandeweg ga je meeleven en snap je waar de film heen wil. Het leven van deze zowat nomaden wordt goed weergegeven. En hoe hardd het leven voor deze okies geweest moet zijn. Tijdens de roadtrip, maar ook tijdens het leven op de plekken waar ze langer blijven.

Aanrader? Nee, alleen kijken als je erg geïnteresseerd bent in de periode. Of zo'n dwaas bent die zijn lijstje af wil kijken.
IMDb -- The Grapes of Wrath (1940) Wikipedia -- The Grapes of Wrath (1940) Bekijk trailer van The Grapes of Wrath (1940) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Grapes of Wrath (1940)
7 / 10

• Bokkie
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Fantastic Four gezien vrijdag... :') zelf als je unlimited hebt kan je beter naar een andere film gaan.

1 lange intro, en in feite gebeurd er dus geen reet. F4 is dood, beter begraven ze die shit en maken ze er nooit meer een film van. (niet eens mid/after credits)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Jeltel
  • Niet online
Singin' in the Rain (1952)
IMDb: 8.4 | Genre: Comedy, Musical, Romance | Runtime: 103min. | MPAA: APPROVED
Plot: A silent film production company and cast make a difficult transition to sound.
Die film? Ja die film, of eigenlijk musical. En wat is er irritant aan een musical? Nou dat ze als het een beetje moeilijk wordt in zingen uitbarsten.

De film begint prima, grappig en alleen zang tijdens momenten waarop het logisch is. Maar het ontaard in random zingen en dansen/ballet. Met als toppunt een zeer modern stuk ballet van minstens 10 minuten. Dus precies wat er irritant is aan musicals.

Het verhaal is trouwens best leuk, al zie je het einde al van verre aankomen. En ik heb regelmatig gelachen. Daarnaast vond mijn zoontje van 1 het eerste uur ook leuk. Zo lang heeft hij nog nooit achter elkaar naast iets gekeken.
IMDb -- Singin' in the Rain (1952) Wikipedia -- Singin' in the Rain (1952) Bekijk trailer van Singin' in the Rain (1952) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Singin' in the Rain (1952)
7 / 10

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 18:06

MazeWing

passionate & cynical

quote:
Bokkie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:16:
Fantastic Four gezien vrijdag... :') zelf als je unlimited hebt kan je beter naar een andere film gaan.

1 lange intro, en in feite gebeurd er dus geen reet. F4 is dood, beter begraven ze die shit en maken ze er nooit meer een film van. (niet eens mid/after credits)
Als de filmrechten terug gaan naar Marvel zelf kunnen ze er misschien nog wat van maken...
Als je kijkt naar wat ze met de Avengers doen zou een Fantastic Four film wel degelijk goed/uitstekend kunnen zijn. Zeker met een vijand als Dr. Doom is er zeer veel mogelijk.

Helaas lijkt deze film meer gemaakt om de licentie te behouden (waarschijnlijk moesten ze binnen x aantal jaar na de laatste een nieuwe FF maken om de licentie te behouden).

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: OnePlus 7 Pro Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
MazeWing schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Als de filmrechten terug gaan naar Marvel zelf kunnen ze er misschien nog wat van maken...
Als je kijkt naar wat ze met de Avengers doen zou een Fantastic Four film wel degelijk goed/uitstekend kunnen zijn. Zeker met een vijand als Dr. Doom is er zeer veel mogelijk.

Helaas lijkt deze film meer gemaakt om de licentie te behouden (waarschijnlijk moesten ze binnen x aantal jaar na de laatste een nieuwe FF maken om de licentie te behouden).
De film was in samenwerking met marvel, zelfde setup als Days of Future Past :X

• Hahn
  • Laatst online: 15:55
quote:
Bokkie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat die 'samenwerking' niet heel veel meer is geweest dan het labeltje erop plakken eigenlijk.

The devil is in the details.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:21
quote:
Bokkie schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Zoals Hahn al zegt, er is geen samenwerking.
Marvel heeft geen invloed op de casting of het script (ook niet bij Days of Future Past).

Marvel krijgt geloof ik een % en heeft recht op een productie credit. Maar ze hebben niets met de film te maken.

Heb hem ook gezien en vond het vies tegen vallen.
De vorige 2 vond ik al slecht en ze maken nu gewoon weer dezelfde fouten.
De film wist me nooit echt te pakken en het leek allemaal zo geforceerd.

De regisseur heeft zelf ook al kritiek geleverd op de film.

Vraag me af of het vervolg er wel komt als de cijfertjes zo slecht blijven.

@MazeWing
Als je naar het eind resultaat kijkt zou je dat inderdaad denken. Maar als ik het budget zie en hoeveel geld ze uitgeven om hem te promoten dan betwijfel ik het.
Alhoewel ze dit natuurlijk wel met de 1e FF film gedaan hebben.

Mocht Marvel ooit de rechten terug krijgen dan zullen ze het denk ik een tijd lang in de ijskast dumpen en wachten tot het publiek de Fox films vergeten is.
Achteraf gezien had Fox het bod van Disney moeten aannemen.

@Sjurm
Aye, heb Mission Impossible vorige week gezien.
Leuk verhaal, goede actie en ook goede humor waardoor hij erg lekker weg keek.

• Chiel
The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 114min. | MPAA: R
Allan is een honderd jaar oude bewoner van een bejaardentehuis. Op het eerste gezicht lijkt het een oude man die een saai leven achter de rug heeft. Op zijn honderdste verjaardag besluit hij dat het weer tijd is voor een avontuur en klimt hij uit het raam.

De film zit vol met flashbacks waarin je steeds een andere periode uit zijn leven ziet. Al snel blijkt dat hij alles behalve een saai leven heeft gehad, en dat zijn voorliefde voor sterke drank en explosies zijn leven steeds opnieuw een bijzondere wending gaven. De vergelijking met Forrest Gump is niet te missen, maar helaas is deze Zweedse variant qua verhaal niet zo strak als het origineel en is de hoofdpersoon niet zo sympathiek als Forrest. Toch valt er genoeg te lachen, en doet de film het op genoeg punten toch weer heel anders dan Forrest Gump waardoor het zeker geen exacte Zweedse remake wordt. Uiteindelijk toch een aanrader als je een solide film zoekt met een leuk verhaal, veel actie en onverwachte wendingen.

IMDb -- The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) Wikipedia -- The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) Bekijk trailer van The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared (2013)
7.4 / 10

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:44
Amy (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Documentary, Biography, Music | Runtime: 128min. | MPAA: R
Plot: A documentary on the late singer-songwriter Amy Winehouse, who died of alcohol poisoning in 2011.
Net in de voorpremiere gezien.
Kan er kort over zijn: Vriendin vond em goed (Amy fan), ik vond em slaapverwekkend en denk dat Ik serieus een halfuur gemist heb door in slaap te zijn gevallen.
Wel een eerlijke kijk in haar leven, want het is allemaal origineel beeldmateriaal. Maar het meeste wisten we eigenlijk al.
Enige wat echt nieuw was voor mij is haar vriendschap met Mos Def. Dat was redelijk verrassend. Haar songteksten gaven eigenlijk al vrij duidelijk aan hoe ze in het leven stond, ze wilde de roem helemaal niet en kon er niet overweg. Voeg daar een fout vriendje aan toe, en hoppa crack-addict.
Erg jammer dat het zo is gelopen, want ze had wel degelijk talent.

Ik had moeite met wakker blijven, maar toch geef ik een 6 ivm origineel beeld material gebruik ipv acteurs en standins.
IMDb -- Amy (2015) Wikipedia -- Amy (2015) Bekijk trailer van Amy (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Amy (2015)
6 / 10

• Paul Hewson
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
quote:
Jeltel schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:32:
Ik weet niet of dit topic ook voor documentaires geldt, maar bij deze:

Going Clear: Scientology and the Prison of Belief (2015)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Documentary | Runtime: 119min. | MPAA: NOT RATED
Plot: An in-depth look at the inner-workings of the Church of Scientology.
Aangezien het me altijd heeft verbaasd hoe de grootste cult op deze aarde kon blijven bestaan, én omdat Louis Theroux (mijn favo documentaire maker) ook met een documentaire over Scientology bezig is, gister deze HBO documentaire aangezet.

Het beslaat de hele geschiedenis van Scientology tot en met nu. En er komen nogal wat schokkende zaken naar boven. Mijn grootste verbazing over die zaken is meer, waarom mensen dat soort praktijken pikken. Bizar, dan heb je toch geen enkel bewustzijn? Natuurlijk wel een factor waaraan je kan zien dat een cult het goed doet.

HBO is van kwaliteits tv en dat bewijzen ze hier maar weer eens. Alles wordt netjes in beeld gebracht. Het is natuurlijk wel oordelend over Scientology (wat Louis hopelijk, zoals altijd, niet gaat zijn), maar gezien de feiten kan je haast niet níét oordelend zijn.
[afbeelding] 8.5 / 10

Nog een leuk feitje over Scientology. Ze zijn altijd heel erg van de aanval. Heb je kritiek op Scientology, dan kun je het krijgen. En omdat Louis Theroux een documentaire aan het maken is over Scientology, zijn zij een documentaire over hém aan het maken. Ik ben benieuwd naar beide ;)
Nadat ik de documentaire van John Sweeney over Scientology had gezien enkele jaren geleden was ik al geïntrigeerd maar na het zien van deze documentaire ben ik nog meer flabbergasted. Bedankt voor de tip.

• Spacey23
In the Mood for Love (2000)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 98min. | MPAA: PG
Plot: Two neighbors, a woman and a man, form a strong bond after both suspect extramarital activities of their spouses. However, they agree to keep their bond platonic so as not to commit similar wrongs.
In mijn ogen 1 van de beste films ooit. Meerdere keren gezien en blijft mij raken. De emoties worden ongelofelijk mooi in beeld gebracht en de muziek doet er nog een schepje bovenop. Dit is op en top drama en op en top romantiek.

Deze film gaat over een verboden liefde, een liefde die niet mogelijk is en daarom extra pijnlijk is. Beide acteurs spelen hun rol vol overtuiging en het is daarom erg makkelijk mee te leven. Zelden beter acteerwerk gezien.

Genieten dus!
IMDb -- In the Mood for Love (2000) Wikipedia -- In the Mood for Love (2000) Bekijk trailer van In the Mood for Love (2000) op YouTube Schrijf zelf een recensie over In the Mood for Love (2000)
9.5 / 10

• Mars18
  • Registratie: september 2006
Ik ben vrijdag naar Ant-Man en Fantastic4 geweest. beide prima films.

Snap de kritiek op Fantastic4 niet.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
quote:
Mars18 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:14:
Ik dus ook niet. Kan natuurlijk ook komen dat ik nog nooit een andere Fantastic 4 film gezien heb en dus niet met enige verwachtingen de film in ben gegaan.

Ik was persoonlijk blij met de duidelijke opbouw naar hun bestaan als "Fantastic Four". Vond alleen het gene daarna soms wat te gehaast aanvoelen. Wat mij betreft hadden ze dat stukken langer gemaakt.

De totale film was voor mij op een hoogte net als de Iron Man films. Niet super sterk, niet slecht, maar onderhouden.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb de film en de review beiden nog niet gezien, maar misschien helpt dit een beetje.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-07 14:03

Saffie_time

Why use this? 42!

quote:
De vergelijking met Forrest Gump is niet te missen, maar helaas is deze Zweedse variant qua verhaal niet zo strak als het origineel en is de hoofdpersoon niet zo sympathiek als Forrest. Toch valt er genoeg te lachen, en doet de film het op genoeg punten toch weer heel anders dan Forrest Gump waardoor het zeker geen exacte Zweedse remake wordt. Uiteindelijk toch een aanrader als je een solide film zoekt met een leuk verhaal, veel actie en onverwachte wendingen.
Dit is de verfilming van een boek Jonas Jonasson. Persoonlijk vond ik de verfilming echt zeer mager gedaan en het boek echt zwaar te kort doen. Is dus zeker geen 'remake' van Forrest Gump en heeft er dus ook niets mee te maken.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:10

Angeloonie

The Division 2 Addict

quote:
Mars18 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:14:
Ik ben vrijdag naar Ant-Man en Fantastic4 geweest. beide prima films.

Ik haak alleen al af omdat de main cast gewoon kinderen zijn. Mr. Fantastic ziet er uit alsof hij 18 is en de rest ook niet veel ouder.
Komt op mij niet serieus over en gezien de historie met de andere FF films en Fox sla ik deze over, en gezien de reviews is dat gewoon terecht.
Tijd om de rechten te verkopen aan Marvel Studios.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Saffie_time schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:51:
[...]

Dit is de verfilming van een boek Jonas Jonasson. Persoonlijk vond ik de verfilming echt zeer mager gedaan en het boek echt zwaar te kort doen. Is dus zeker geen 'remake' van Forrest Gump en heeft er dus ook niets mee te maken.
Niemand zegt dat het een remake is van Forrest Gump of dat die twee met elkaar te maken hebben. Het is alleen dat het idee van een kerel die zijn extravagante leven verteld lijkt op dat van Forrest Gump.

• SoundByte
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 18-08 21:07
Mission Impossible 5 - Rogue Nation (Tom Cruise). Een dikke 'ruk film om het plat te zeggen. Tom Cruise is als acteur best overtuigend. Oblivion en Edge of Tommorrow hebben mijn ogen doen openen. Hierna heb ik Vanilla Sky en andere films met deze acteur bekeken. Mission Impossible (5) is echter van het kaliber kinderfilm bijna. En Tom Cruise eigenlijk niet waardig. Elke actie in dit verhaal wordt dik en over the top uitgemeten. Of beter gezegd erg overdreven. De humor vond ik ook niks. Weggeef film * op *****.

SoundByte wijzigde deze reactie 10-08-2015 14:15 (3%)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
MrVegeta schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:23:
[video]

Ik heb de film en de review beiden nog niet gezien, maar misschien helpt dit een beetje.
Bespaar je de moeite... echt waar.
Denk dat je meer plezier beleeft aan een bayformers marathon :X (ja zo erg is het)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Bokkie schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:41:
[...]

Bespaar je de moeite... echt waar.
Denk dat je meer plezier beleeft aan een bayformers marathon :X (ja zo erg is het)
Is Fantastic 4 dan gewoon heel saai? Denk niet dat ik er heen ga, tenzij er nog een leuke film draait. Vriend van me wil er namelijk wel heen.
quote:
SoundByte schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:12:
Mission Impossible 5 - Rogue Nation (Tom Cruise). Een dikke 'ruk film om het plat te zeggen. Tom Cruise is als acteur best overtuigend. Oblivion en Edge of Tommorrow hebben mijn ogen doen openen. Hierna heb ik Vanilla Sky en andere films met deze acteur bekeken. Mission Impossible (5) is echter van het kaliber kinderfilm bijna. En Tom Cruise eigenlijk niet waardig. Elke actie in dit verhaal wordt dik en over the top uitgemeten. Of beter gezegd erg overdreven. De humor vond ik ook niks. Weggeef film * op *****.
Wat vond je van de andere Mission Impossible films? Veel fans vinden deel 5 misschien wel de beste. Al is dat misschien ook wel een beetje hype. Op zich mag een "review" wel iets inhoudelijker zijn vind ik. Dit is gewoon bashen zonder argumenten. Kunnen we ook niet zoveel mee ;).

Ik vond deel 5 tof vanwege de gave stunts, die motorchase was awesome! En qua komedie was het ook prima "I can neither deny or confirm that without the aproval of the sectretary of defence" (oid).

MrVegeta wijzigde deze reactie 10-08-2015 14:47 (104%)

• Vickiieee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-08 14:50

Vickiieee

Kritische lezer.

quote:
superwashandje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:47:
des te leuker zijn de films als je het niet aan ziet komen! wel knap inderdaad dat je het nog niet had meegekregen maar dit zal inderdaad komen omdat de film al best oud is. Toch raar dat als je fan bent van bruce dat je deze nog niet mee had gezien.

spoiler:
ff in spoilers voor het geval anderen het ook nog niet gezien hebben: is je de kleur rood ook opgevallen?
Toen de film uit kwam was ik zelf 7 (ben van 1992), dus zal het toen ook niet bewust meegekregen hebben qua release o.i.d. Ben een fan van Bruce en heb aardig wat films gedownload ondertussen, maar nog niet gekeken. Iets met luiheid ofzo, haha.

Wat betreft de spoiler die jij noemt, is me niet opgevallen nee! Toch eens even op IMDB naar zoeken en over een tijdje nog maar eens kijken dan. (Zit nu nog te vers in het geheugen om weer van te kunnen genieten :D).

Edit:
spoiler:
Oké, wauw. Even de Trivia van IMDB doorgelezen van The Sixth Sense. Er zitten zo veel dingen in die je niet opvallen.. Krijg nu wel zin om de film nog eens te kijken met de Trivia erbij, haha :9

Vickiieee wijzigde deze reactie 10-08-2015 14:54 (10%)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Moofnor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:14
quote:
Angeloonie schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:56:
[...]

Ik haak alleen al af omdat de main cast gewoon kinderen zijn. Mr. Fantastic ziet er uit alsof hij 18 is en de rest ook niet veel ouder.
Komt op mij niet serieus over en gezien de historie met de andere FF films en Fox sla ik deze over, en gezien de reviews is dat gewoon terecht.
Maar, maar, Kate Mara is leuk <3

Ik heb de andere F4 niet gezien en was van plan hier wel heen te gaan. Maar na alle reviews en andere berichten denk ik dat ik wacht tot hij eens een keer op Netflix komt...

• MarcoC
  • Laatst online: 22-08 16:26
Ik kijk sowieso geen superheldenfilms meer, sindsdien bijna nooit meer teleurgesteld in films :) .

• Safaci
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:11

Safaci

Transhumanist

quote:
Angeloonie schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:56:
[...]

Ioan Gruffudd 31 - Miles Teller 27
Jessica Alba 23 - Kate Mara 31
Chirs Evans 23 - Michael. B Jordan 27
Michael Chiklis 41 - Jamie Bell 28

Ik denk dat jij gewoon wat ouder bent geworden. :P

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• Wolfwood
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-08 20:43
quote:
Deze film heeft zijn inspiratie gehaald uit Ultimate Fantastic Four. Dan klopt het natuurlijk wel de FF zo jong zijn. Ultimate Universe vind ik zeer goed en daardoor waren mijn verwachtingen toch iets hoger. Maar blijkbaar word ik weer teleurgesteld (film nog niet gezien, zal waarschijnlijk lang duren voordat dat gaat gebeuren) :-(

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

quote:
Safaci schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:19:
[...]

Gaat niet om hun echte leeftijd, het gaat om de uitstraling. Kata Mara ziet er in mijn ogen jonger uit dan Jessica Alba, zelfde voor Michael Black Jordan en Chris Evans. Evans had een oudere uitstraling en Jordan ziet er als een straatschoffie uit.
Net als Mr. Fantastic, die nieuwe lijkt amper 20 terwijl Ioan Gruffudd er gewoon volwassen uit ziet.

• Deadsy
quote:
MrVegeta schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Is Fantastic 4 dan gewoon heel saai? Denk niet dat ik er heen ga, tenzij er nog een leuke film draait. Vriend van me wil er namelijk wel heen.

[...]

Wat vond je van de andere Mission Impossible films? Veel fans vinden deel 5 misschien wel de beste. Al is dat misschien ook wel een beetje hype. Op zich mag een "review" wel iets inhoudelijker zijn vind ik. Dit is gewoon bashen zonder argumenten. Kunnen we ook niet zoveel mee ;).

Ik vond deel 5 tof vanwege de gave stunts, die motorchase was awesome! En qua komedie was het ook prima "I can neither deny or confirm that without the aproval of the sectretary of defence" (oid).
De nieuwe valt in lijn met deel 5.
De film was vermakelijk en het tempo was ook goed waardoor hij me van begin tot einde wist te boeien.
De afwisseling tussen actie en humor is ook dik in orde. Dus als je de vorige goed vond dan zul je deze ook goed vinden.

Dus voor iedereen die de vorige MI goed vond die zal deze ook goed vinden.

Ik ken iemand die de vorige waardeloos vond en deeltje 2 de beste uit de serie vond. Ik vind deel 2 juist de slechtste uit de serie.
Voor de rest geen hoogstaand verhaal ofzo waardoor ik het zelf er gewoon bij hou dat als je hem goed vind als je de vorige ook goed vond.

Deadsy wijzigde deze reactie 10-08-2015 17:20 (14%)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
MrVegeta schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Ja, er gebeurd eigenlijk geen reet. :/

• Hogader
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
quote:
Bokkie schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:12:
[...]

Ja, er gebeurd eigenlijk geen reet. :/
Heb ik dan serieus een andere film gezien?

• Dinictus208
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik snap ook echt niet waarom ze nu al een nieuwe fantastic 4 maken! Net als die spderman remake. is toch vele te snel. Pak iets anders van de plank van marvel.. Er is genoeg.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:07
Volgens mij was dat om de rechten te houden. Anders zou Marvel deze weer terugkrijgen.

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 07:48
Terminator Genisys (2015)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 125min.
Gisteravond deze Terminator film gekeken, no way dat dit de originele Terminator of de Judgment Day ook maar een beetje benaderd.
Ik vind een film als deze dom kijkvermaak.

De originele Terminator had een mooie serene, thriller achtige sfeer. In die tijd waren special effects nog iets van 'de toekomst'. Tegenwoordig is CGI zo echt dat t niet eens meer opvalt wat echt of niet echt is. Er laat weinig tot niets meer over aan de verbeelding, alles wordt voorgekwaud gepresenteerd en daarom vind ik dit een leuke popcorn film.
Acteerwerk is zo nu en dan gewoon slecht, timing zit er zo nu en dan naast en soms gaan zaken gewoon te snel.
De tijd-jumps vond ik te ingewikkeld, Connor en Reese vond ik geen indruk maken en Schwarzenegger doet het belabberd met z'n technische uitspraken.

De scenes die van de 1e Terminator zijn nagespeeld vind ik gemiste kans. De jonge Schwarzenegger is goed nagemaakt, maar de 3 punk-jongeren zijn anderen dan die uit de 1e Terminator film. Het klopt gewoon niet.
De Nikes die Reese in het warenhuis snel onder z'n voeten houdt om te kijken of ze de goede maat zijn, het moet lijken op de handeling die Reese in de originele Terminator film doet, maar het is een slap aftreksel van het originele handeling.

Dit soort punten, het is het allemaal net niet. Vind ik.

Het is allemaal een herhaling van zetten. Er word geen basis gelegd voor een goed vervolg, je wordt niet getriggerd, het is net een reunie van wat ooit tof was, maar nu een niveau wat nooit meer gehaald zal worden.

Voor mij hoeven dit soort films niet. Ik snap dat de filmproductiemaatschappij een breder publiek wil en daarmee max geld wil binnenslepen, maar er is daardoor teveel concessie gedaan op de sfeer. Dit onderwerp heeft zoveel potentie dat dit gewoon zonde is.
Ik geef een 2. :)
IMDb -- Terminator Genisys (2015) Wikipedia -- Terminator Genisys (2015) Bekijk trailer van Terminator Genisys (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Terminator Genisys (2015)
2 / 10

• Chiel
quote:
Saffie_time schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:51:
[...]

Ik heb het boek nooit gelezen, die vergelijking kan ik niet maken. Forrest Gump heb ik wel gezien, en die vergelijking is dan ook bijna onvermijdelijk. Ik beweer nergens dat de twee films ook maar iets met elkaar te maken hebben; gros van de mensen die beide gezien heeft zal alleen zelf die vergelijking wel maken :)
quote:
MrVegeta schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:10:
[...]

Niemand zegt dat het een remake is van Forrest Gump of dat die twee met elkaar te maken hebben. Het is alleen dat het idee van een kerel die zijn extravagante leven verteld lijkt op dat van Forrest Gump.
d:)b

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

quote:
Hogader schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:29:
[...]

Heb ik dan serieus een andere film gezien?
Kennelijk gewoon andere verwachtingen van een F4 film.

Ik vond het een groot saai intro welke ook in 15 minuten gestopt had kunnen worden. Fucking blamage, Beter hadden ze gewoon de rechten aan Marvel teruggegeven.

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Perks of Being a Wallflower (2012)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Om een of andere reden had ik deze nog niet gezien.

Grote fout van mij kant.

Het is eigenlijk gewoon een standaard "opgroei problemen" film.
Het doet niets bijzonders, maar wel alles goed.
goede muziek, goed dialogen, leuke scenes, en emma watson O+

Ik heb genoten
IMDb -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Wikipedia -- The Perks of Being a Wallflower (2012) Bekijk trailer van The Perks of Being a Wallflower (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Perks of Being a Wallflower (2012)
9 / 10

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• majoh
  • Registratie: september 2001

majoh

PSN id: majoh_nl

After Earth (2013)
IMDb: 4.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: PG-13
Plot: A crash landing leaves Kitai Raige and his father Cypher stranded on Earth, a millennium after events forced humanity's escape. With Cypher injured, Kitai must embark on a perilous journey to signal for help.
Ik had gehoord dat dit een slechte film zou zijn. Maar ik dacht, ach ja, meeste Will Smith films zijn goed te pruimen ondanks wat een wat slecht verhaal of zo. En zocht naar even simpel vermaak op Netflix.

Maar dit. Echt. Hoe slecht is dit zeg.

Verhaal gaat echt nergens over. Als het wat anders verteld zou zijn, had het nog inhoud kunnen hebben. Maar er wordt niets opgebouwd. Het gebeurd gewoon zonder dat emoties en keuzes ergens geloofwaardig worden.

Daarnaast zitten er personages in die niets toevoegen, en ook nog een slecht geacteerd worden.

Big Will doet het misschien nog het beste, echter zijn personage is dus ook gewoon ongeloofwaardig.

Small Will, of hoe heet zijn zoon, die speelt de hoofdrol, maar die kan echt nog wel wat acteerlesjes gebruiken voordat hij ooit nog een keer een hoofdrol mag spelen. Erg slecht.

Ik heb me serieus meer vermaakt met films zoals Snakes on a plane, aangezien ze daar geen moeite doen om serieus over te komen. Hier doen ze dat echter wel, terwijl dat echt nergens lukt.

Ik zeg het niet vaak, maar een grote afrader.
IMDb -- After Earth (2013) Wikipedia -- After Earth (2013) Bekijk trailer van After Earth (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over After Earth (2013)
1 / 10

Battlenet: majoh#2774

• RoricNormannum
  • Laatst online: 10-08 18:37
quote:
Safaci schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:19:
[...]

Ioan Gruffudd is niet 31 maar 41 ;)

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

quote:
RoricNormannum schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:19:
[...]

Ioan Gruffudd is niet 31 maar 41 ;)
Zucht..

Wel toen Fantastic Four uit kwam.. Of denk je dat Jessica Alba nog steeds 23 is?

• RoricNormannum
  • Laatst online: 10-08 18:37
quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Zucht..

Wel toen Fantastic Four uit kwam.. Of denk je dat Jessica Alba nog steeds 23 is?
Oi! is dat alweer zo lang geleden? ik dacht dat deze van max 4/5 jaar geleden was

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-08 14:05
quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:21:
[...]
Zucht..

Zo ziet ze er nog wel uit O+

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

quote:
RoricNormannum schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Oi! is dat alweer zo lang geleden? ik dacht dat deze van max 4/5 jaar geleden was
De eerste was 2005, de opvolger 2007 :P Tijd vliegt!

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-08 10:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister naar de Fantastic Four geweest, ondanks alle slechte reviews.

Tja wat zal ik zeggen, ik vond hem op zich wel vermakelijk, maar geweldig was het niet.
Ik heb er wel van genoten, maar hij haalt het niet bij de andere "Marvel" films.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Ndrenth
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-04 19:30
quote:
Mad-Matt schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:57:
Gister naar de Fantastic Four geweest, ondanks alle slechte reviews.

Tja wat zal ik zeggen, ik vond hem op zich wel vermakelijk, maar geweldig was het niet.
Ik heb er wel van genoten, maar hij haalt het niet bij de andere "Marvel" films.
Deze film heb ik afgelopen week ook gezien in de bios en ik was zwaar teleurgesteld. Ik heb de oudere fantastic 4 film (2005) en de sequel ook gezien en daar zat tenminste goeie actie in en redelijk verspreid. De nieuwe film begin aardig, maar 't verhaal van hoe het team tot stand komt is wel enorm uitgerekt in vergelijking met wat er in de laatste tientallen minuten gebeurd in de film.. En de grapjes vond ik ook echt zo slecht.. :')

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-08 10:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Ndrenth schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Deze film heb ik afgelopen week ook gezien in de bios en ik was zwaar teleurgesteld. Ik heb de oudere fantastic 4 film (2005) en de sequel ook gezien en daar zat tenminste goeie actie in en redelijk verspreid. De nieuwe film begin aardig, maar 't verhaal van hoe het team tot stand komt is wel enorm uitgerekt in vergelijking met wat er in de laatste tientallen minuten gebeurd in de film.. En de grapjes vond ik ook echt zo slecht.. :')
Ik ben het met je eens, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en er was eigenlijk verdomd weinig aan.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Ndrenth
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-04 19:30
quote:
Mad-Matt schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:00:
[...]

Ik ben het met je eens, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en er was eigenlijk verdomd weinig aan.
Haha :P Toen de film was afgelopen keek ik en m'n vrienden elkaar aan en we moesten spontaan lachen, zonder iets te zeggen wisten we dat we dezelfde mening deelden :P

• Angeloonie

Angeloonie

The Division 2 Addict

Vreemde van F4 vind ik wel dat Fox het wél kan met X-Men. Snap niet hoe ze dan van F4 zo'n baggerfilm gemaakt hebben.

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-08 13:29

Willybubba

Nut up or shut up.

quote:
Angeloonie schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:10:
Vreemde van F4 vind ik wel dat Fox het wél kan met X-Men. Snap niet hoe ze dan van F4 zo'n baggerfilm gemaakt hebben.
http://www.hollywoodrepor...our-blame-game-fox-814764

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:12
quote:
majoh schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:35:
After Earth (2013)

Maar dit. Echt. Hoe slecht is dit zeg.

Verhaal gaat echt nergens over. Als het wat anders verteld zou zijn, had het nog inhoud kunnen hebben. Maar er wordt niets opgebouwd. Het gebeurd gewoon zonder dat emoties en keuzes ergens geloofwaardig worden.
Ik zeg het niet vaak, maar een grote afrader
Is de film waar de filmcarriere van zoon van Will Smith even gejumpstart mee moest worden nadat The Pursuit of Happyness een hit was, is het niet helemaal geworden. Dude is ook helemaal kierewiet volgens mij.

Ik ben afgelopen week naar Ant-Man geweest. Verwachte er weinig van, trailers vielen wat tegen, maar film keek lekker weg vond hem niet slecht.

ThaStealth wijzigde deze reactie 14-08-2015 15:53 (55%)

Mess with the best, die like the rest

• Jeltel
  • Niet online
Oldboy (2003)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: After being kidnapped and imprisoned for 15 years, Oh Dae-Su is released, only to find that he must find his captor in 5 days.
Een Koreaans recente drama. En een drama is het. Die Koreanen kunnen vage films maken. Of laat ik het anders zeggen, anders dan de films die we hier meestal zien.

De hoofdpersoon wordt, zo lijkt het zonder reden opgesloten in een soort hotelkamer. Waarom vind je pas heel laat in de film. En daarna is het heel psychologisch en schokkend.

Het einde vind ik niet heel bevredigend en vaag.

Koreaanse films je moet er van houden. Maar slecht of zelfs 'minder' zal ik deze film niet durven noemen. Een aanrader ook niet.
IMDb -- Oldboy (2003) Wikipedia -- Oldboy (2003) Bekijk trailer van Oldboy (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oldboy (2003)
7 / 10

• Mik!
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-02 08:10
Oldboy geen aanrader noemen? :o

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er zijn mensen die ik Old Boy niet zou aanraden :p. Ik vond het einde best wel tof, toen ik de film had gezien wilde ik meteen weten wat het einde probeerde te doen, of mijn eigen interpretatie checken.

Ik heb gister nog Jack Reacher gezien. Toffe film, toen die in de bios kwam was het al een soort sleeper hit voor me, maar opnieuw kijken nadat ik veel details was vergeten was ook weer een feest.

MrVegeta wijzigde deze reactie 16-08-2015 12:02 (66%)

• Spacey23
Oldboy is een absolute aanrader. Vond je het niks, dan hoef je namelijk geen enkele actiefilm uit Korea meer te kijken ;-)

• Jeltel
  • Niet online
quote:
Ik zou Oldboy zeker niet aanraden. Onderstaande film ook niet trouwens:
Notorious (1946)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Film-Noir, Romance | Runtime: 101min. | MPAA: APPROVED
Plot: A woman is asked to spy on a group of Nazi friends in South America. How far will she have to go to ingratiate herself with them?
Een Hitchcock film van net na de oorlog. Met Ingrid Bergman en Cary Grant.

Ik weet niet zo goed watt ik er van moet zeggen. Het is een goed voorbeeld van een klassieke film, met een klassiek liefdesverhaal in een spy-setting. Verder?

Hmm, het zal. Vertigo, Psycho en vooral Rear Window zijn betere films van Hitchcock. Ga die dan ook maar eerst kijken.
IMDb -- Notorious (1946) Wikipedia -- Notorious (1946) Bekijk trailer van Notorious (1946) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Notorious (1946)
7 / 10
quote:
Spacey23 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:07:
Oldboy is een absolute aanrader. Vond je het niks, dan hoef je namelijk geen enkele actiefilm uit Korea meer te kijken ;-)
Zal ik onthouden. Zeker omdat het de hoogst gewaardeerde lijkt te zijn in het westen.

Jeltel wijzigde deze reactie 16-08-2015 13:19 (6%)

• Spacey23
Dit zijn mijn favoriete Koreaanse films:

I Saw the Devil
The Chaser
The Man from Nowhere
Oldboy

Het zijn in mijn ogen allemaal dezelfde soort films. Veel geweld en een goed verhaal. Het is zowat een genre opzich, aangezien ik geen Amerikaanse film ken die mij hetzelfde gevoel geeft als deze films. Koreaanse films hebben dus een beetje hun eigen stijl en je moet er maar net van houden. Snap dus ook wel goed dat mensen Oldboy niks vinden.

Spacey23 wijzigde deze reactie 16-08-2015 13:29 (6%)

• Jeltel
  • Niet online
Dan heb ik liever Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (oftewel Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring) :) Helemaal geen actie film.

• Spacey23
Zeker een goede film ja, net als Bin-Jip. Beide erg rustig en er wordt weinig gesproken, maar de beelden zeggen genoeg.

• Mik!
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 24-02 08:10
Zijn immers allebei van dezelfde regisseur. Maar ook hij kan onzettend vage en harde films maken.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• deBennie
quote:
miicker schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:22:
Nightcrawler (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Deze film heb ik gisteravond gekeken. Ik vond het een goede en goed geacteerde film. De hoofdrolspeler Louis Bloom (Jake Gyllenhaal) speelt de rol erg overtuigend. Hij speelt een man (ik vermoed met psychische problemen) die werk zoekt en bereid is daar veel voor te doen.

Louis is een slimme man die van alles doet om aan geld te komen en een baan te krijgen. Hij wordt vrij snel in de film een freelance video reporter/schieter voor lokaal nieuws. Dit brengt hem soms in bizarre situaties en laat goed zien hoe ver Louis bereid is om te gaan.

Ik vond het mooi om te zien hoe snel hij groeit door zijn intellectualiteit. Daarnaast kon je vaak zien dat er echt iets mis was met hem.

De film heeft buiten dat imho geen echt boeiend verhaal, de film is leuk, maar meerdere keren werd ik afgeleid en ging ik even op mijn telefoon, als het verhaal iets meeslepender was, dan had het me meer kunnen boeien.

Al met al zeker een aanrader.
[afbeelding] 7.2 / 10
Ik zag Donnie Darko gisteren, het is dezelfde hoofdrolspeler! :o
quote:
Hogader schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:02:
Marshland (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 105min.
Plot: In the MARSHLAND a serial killer is on the loose. Two homicide detectives who appear to be poles apart must settle their differences and bring the murderer to justice before more young women lose their lives.
Als fan van 'buitenlandse' films, waarmee ik bedoel de films die niet uit Holly- of Hillywood komen, gisteravond dus even een bezoekje gebracht aan de film La Isla Minima. Een Spaanstalige thriller die dit jaar nog 10 beeldjes in de wacht sleepte tijdens de Spaanse Oscars (Goyas).

Na het zien van deze film kan ik niet anders dan zeggen dat dit meer dan terecht is, want het geheel is echt een dijk van een film. De cinematography met oa zeer fraaie helikopter achtige shots van het landschap is zeer fraai.

Daarnaast is een van de grote pluspunten de manier hoe het verhaal verteld wordt. Als kijker wordt je continue dichtbij de hoofdrolspelers geplaatst. Dit zorgt ervoor dat jij als kijker niet meer weet dan de detectives zelf wat dus resulteert in een spanningsopbouw van jewelste. Wanneer ze bijvoorbeeld een stake-out in de auto hebben komt het beeld ook van de achterbank af. Geen close-ups van wat er in de verte gebeurd dus.

Ondanks dat twee detectives die elkaars tegenpolen zijn misschien al vaak is voorgekomen voelt het heel fris aan in de film doordat ze als gelijkwaardig worden neergezet. Ze hebben als het ware beide een doel in de film, maar clashen geregeld. Het acteerwerk draagt hier tevens aan bij en zorgt voor genoeg spanning op zichzelf.

Al met al dus een zeer goede film die ik aan iedereen kan aanraden.
[afbeelding] 9 / 10
Inderdaad erg mooie film, spannend verhaal met een mooie sfeer en mooie beelden. Een aanrader!

deBennie wijzigde deze reactie 16-08-2015 21:44 (36%)

• Hahn
  • Laatst online: 15:55
Jake Gyllenhaal is een baas, ja :Y) Nightcrawler was voor mij wel een van de grotere (positieve) verrassingen van de afgelopen maanden/jaren. En Donnie Darko is ook een van m'n favoriete films. Jarhead is overigens ook een coole film met hem.

The devil is in the details.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

En natuurlijk Zodaic.

• Jeltel
  • Niet online
Grave of the Fireflies (1988)
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Drama, War | Runtime: 89min. | MPAA: UNRATED
Plot: A tragic film covering a young boy and his little sister's struggle to survive in Japan during World War II.
Als je niet geraakt wordt door deze film, heb je geen hart.

Een anime van studio Ghibli, dus luchtig zouje denken. Er zitten ook zeker een heleboel luchtige momenten in. Maar die maken het eigenlijk alleen maar erger.

Studio Ghibli kan echt animeren, met heel veel detail. En ook al is het Japan er gebeurt een heleboel met het kleine meisje waar ik mij heel goed in kon verplaatsen. Ze leert dingen die voor ons allen heel vanzelfsprekend zijn.

Bovenstaande verraad het al een beetje, maar ik heb wat tranen gelaten richting het einde. En dat doen heel weinig films. Of het moet komen doordat het me nu meer raakt met dat hummeltje wat hier boven in bed ligt.

Studio Ghibli lijkt steeds meer standaard een aanrader te zijn, zeker met deze film.
IMDb -- Grave of the Fireflies (1988) Wikipedia -- Grave of the Fireflies (1988) Bekijk trailer van Grave of the Fireflies (1988) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Grave of the Fireflies (1988)
9.5 / 10

Zo en nu even bijkomen door nog wat meer Tweakers te lezen. Met zo'n gevoel ga ik niet lekker slapen.

• jpiwf
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:17

jpiwf

licenced pepernootaddict

Irrational Man (2015)
IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 96min. | MPAA: R
Filosofieprof zit een beetje in de put totdat hij een betekenisvolle daad kan doen. Prompt voelt hij zich beter, maar z'n omgeving heeft wat meer moeite om het te verwerken als ze erachter komen.

Vandaag gezien in de sneak hier in het filmhuis. Heerlijk herkenbaar Woody Allen, met de depressieve artistieke geest en de jongere muze die het deels weer allemaal goed maakt. Solide performance van Joaquin Phoenix en Emma Stone. Probeert iets te veel te filosoferen over goed en kwaad, daar moet je van houden denk ik. 7.5/10 want was bij vlagen heel (morbide) grappig
IMDb -- Irrational Man (2015) Wikipedia -- Irrational Man (2015) Bekijk trailer van Irrational Man (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Irrational Man (2015)
7.5 / 10

member of Los Alcoholicos ban dhmo

• Jeltel
  • Niet online
The Gold Rush (1925)
IMDb: 8.3 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 95min. | MPAA: NOT RATED
Plot: A prospector goes to the Klondike in search of gold and finds it and more.
Nog een Charlie Chaplin film. Dus ook met The Tramp. Dit is de film waar Charlie zelf graag om herinnert wil worden.

Ik heb de versie uit 1942 gezien met extra voice over door Charlie zelf. Wat mij betreft had dat niet gehoeven. Het is minder een stille film geworden, zeg maar meer meer slecht nagesynchroniseerd.

Het verhaal zelf is redelijk simpel en doet mij niet zoveel. Als ik Charlie moet herinneren doe ik dat liever door The Great Dictator of The Kid.
IMDb -- The Gold Rush (1925) Wikipedia -- The Gold Rush (1925) Bekijk trailer van The Gold Rush (1925) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Gold Rush (1925)
6.5 / 10

• sjaak88
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 20:56
quote:
Jeltel schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:33:
Grave of the Fireflies (1988)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Drama, War | Runtime: 89min. | MPAA: UNRATED
Plot: A tragic film covering a young boy and his little sister's struggle to survive in Japan during World War II.
Als je niet geraakt wordt door deze film, heb je geen hart.

Een anime van studio Ghibli, dus luchtig zouje denken. Er zitten ook zeker een heleboel luchtige momenten in. Maar die maken het eigenlijk alleen maar erger.

Studio Ghibli kan echt animeren, met heel veel detail. En ook al is het Japan er gebeurt een heleboel met het kleine meisje waar ik mij heel goed in kon verplaatsen. Ze leert dingen die voor ons allen heel vanzelfsprekend zijn.

Bovenstaande verraad het al een beetje, maar ik heb wat tranen gelaten richting het einde. En dat doen heel weinig films. Of het moet komen doordat het me nu meer raakt met dat hummeltje wat hier boven in bed ligt.

Studio Ghibli lijkt steeds meer standaard een aanrader te zijn, zeker met deze film.
[afbeelding] 9.5 / 10

Zo en nu even bijkomen door nog wat meer Tweakers te lezen. Met zo'n gevoel ga ik niet lekker slapen.
Dit is zeker een aanrader!
Zeer mooi omschreven, dank voor je review.

Je gaat zeker met een ander gevoel uit de film, dan wanneer je erin stapt.

445033

Alle X-Men films vanaf 2000 samen met zoon van 12 in 4 dagen achterelkaar gekeken. Blijven leuke films waarbij met name in de latere mooi naar het verleden wordt gesprongen. Mooie actie met schitterend surround geluid. Deze serie vind ik toch wel het beste van Marvel. De rest vind ik vaak teveel over de top en niet sterk in zijn verhaallijn.

In november gaan we Star Wars marathon houden om ons op te maken voor deel 7 wat in december uitkomt YouTube: Star Wars: The Force Awakens Official Teaser. Geen Marvel natuurlijk maar ook een geweldige serie films waarvan de eerste uit de tijd dat ik ongeveer net zo oud was als mijn zoon (tijd vliegt :) ) . Helemaal knap was dat er in die tijd nog niet zulke apparatuur was als nu om de special effects te maken en ik deel 4,5,6, nog steeds beter vind dan de nieuwere 1,2,3. Benieuwd wat deel 7 ons zal brengen. Hopelijk geen teleurstelling zoals bijvoorbeeld wel de laatste Mad Max waarbij we voor het kijken ook eerst de oude delen hebben bekeken.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
True Story (2015)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
Ik heb deze film gekeken in het vliegtuig op weg naar vakantie. Ik had niet veel verwachtingen van deze film, maar ik moet zeggen dat hij me positief verrast heeft.

Ik was vooral benieuwd naar het acteerwerk van Jonah Hill omdat ik deze alleen ken uit commedy's. Ik vond dat hij de rol aardig goed neerzette.

De film gaat over een journalist en een man die ervan verdacht wordt zijn gehele gezin te hebben vermoord. Op het moment dat hij opgepakt wordt geeft hij de identiteit op van de journalist en wil hij alleen met hem spreken. De journalist wil de waarheid boven tafel krijgen.

Ik vind het op zich een aanrader, ook al vond ik het verhaal soms langzaam tot stand komen.

Vraag voor mensen die de film ook gezien hebben:
spoiler:
Op het laatst wordt dus gezegd dat de twee nog steeds maandelijks contact hebben, maar hij is veroordeeld tot de doodstraf, hoe zit dat dan? Of heb ik iets gemist (wellicht omdat ik in het vliegtuig keek)?
IMDb -- True Story (2015) Wikipedia -- True Story (2015) Bekijk trailer van True Story (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over True Story (2015)
7 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:16
quote:
Musicmasters schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:28:
[...]Hopelijk geen teleurstelling zoals bijvoorbeeld wel de laatste Mad Max waarbij we voor het kijken ook eerst de oude delen hebben bekeken.
Wat vond je teleurstellend aan de nieuwe Mad Max? Kan je verklaren waarom de film een 8.4 krijgt op imdb?

445033

quote:
-Moondust- schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

Wat vond je teleurstellend aan de nieuwe Mad Max? Kan je verklaren waarom de film een 8.4 krijgt op imdb?
Heb ik al een keer eerder gemeld....ik vind de nieuwe film van Mad Max alleen maar 3 of 4 keer de meest spectaculaire scene uit deel 2 herhalen namelijk die van de brandstof vrachtwagen die belaagd wordt. Beetje goedkoop om dat zo vaak te herhalen en daarmee de hele film te vullen. Ik vond het op een gegeven ogenblik zelfs saai en langdradig. Het echte speciale Mad Max sfeertje uit de oude films zit er gewoonweg niet in vind ik. Ik denk dat hij zo'n hoge score krijgt door de jongere generatie die de oude waarschijnlijk niet spectaculair vinden of niet kennen. Overigens vindt mijn zoon deel 2 en 3 ook beter. 1 vinden wij dan weer de minste vd cyclus.

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 02:01

steveman

"Be curious"

quote:
Musicmasters schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

Heb ik al een keer eerder gemeld....ik vind de nieuwe film van Mad Max alleen maar 3 of 4 keer de meest spectaculaire scene uit deel 2 herhalen namelijk die van de brandstof vrachtwagen die belaagd wordt. Beetje goedkoop om dat zo vaak te herhalen en daarmee de hele film te vullen. Ik vond het op een gegeven ogenblik zelfs saai en langdradig. Het echte speciale Mad Max sfeertje uit de oude films zit er gewoonweg niet in vind ik. Ik denk dat hij zo'n hoge score krijgt door de jongere generatie die de oude waarschijnlijk niet spectaculair vinden of niet kennen. Overigens vindt mijn zoon deel 2 en 3 ook beter. 1 vinden wij dan weer de minste vd cyclus.
Ik deel die mening met je. Na afloop had ik het gevoel van... WTF, waar ging dit nou eigenlijk over :? (Nu ken ik de oude Mad Maxen ook, dus dat hielp natuurlijk wel wat).

Maar goed, het imdb-cijfer zal over de komende maanden nog wel inkakken, nieuwe films beginnen volgens mij altijd wel vrij hoog.

Kijk voor de lol eens naar de cijfers in de Top 250, naar wat voor andere films ook een 8.4 krijgen daar.

http://www.imdb.com/chart/top

Ik noem maar een Das Boot, Return of the Jedi, Django Unchained... Films waarvan MM: Fury Road (ik denk in m'n hoofd trouwens steeds aan road fury...) niet eens in de schaduw mag staan imho.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

* Mond begint te schuimen...

Imo is Mad Max 1 van de beste actiefilms van de afgelopen ... 20 jaar. Kan me weinig actie films herinneren, maar Mad Max blijft nog een hele poos bij voor mij :). Inception scoort ook erg hoog, maar qua setpieces vind ik Mad Max beter uit de verf komen.

Het ging over een vrouw die andere vrouwen probeerde te redden van een gek. Onderweg komt ze een kerel tegen die gewoon probeert te overleven. Tijdens de film accepteert hij dat hij zich wellicht moet opofferen om deze vrouwen te redden. Dingen exploderen, lui gaan dood, auto's scheuren door de woestijn en motors doen coole stunts.

Je moet er ook niet meer achter zoeken. Niet elke film hoeft een verhaal met twists zoals The Prestige, of zo spannend te zijn als Prisoners. De film scoort zo hoog omdat een heleboel filmgangers het CGI hollywood actiefilm zat zijn. Dit was een frisse wind in dat opzicht, en ik denk (waardeer dat zelf ook het meeste aan de film) dat dat bijdraagt aan de hoge cijfer.

fuck spelling

MrVegeta wijzigde deze reactie 18-08-2015 16:48 (68%)

• miicker
  • Niet online
Focus (2015)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: R
Deze film heb ik eveneens in het vliegtuig gekeken. Ik vond het een lekkere actiefilm die leuk gebracht werd door Will Smith en Margot Robbie. In de film wordt i.m.o. een redelijk realistisch beeld geschetst van hoe oplichters aan het werk gaan en hoe snel ze dingen kunnen stelen.

De film gaat, zoals je dus al kan lezen, over een groep oplichters die op alle mogelijke manieren geld verdienen. Ik vind het een goede combinatie van actie/verhaal/romantiek/comedy.

Ik zou de film zeker aanraden als je een leuk avondje wil hebben. Een film waarbij je gewoon lekker kunt zitten en niet teveel bij na hoeft te denken.
IMDb -- Focus (2015) Wikipedia -- Focus (2015) Bekijk trailer van Focus (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Focus (2015)
7.8 / 10

• SaN
  • Laatst online: 10-07 20:48
quote:
MrVegeta schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:42:
* Mond begint te schuimen...

Imo is Mad Max 1 van de beste actiefilms van de afgelopen ... 20 jaar. Kan me weinig actie films herinneren, maar Mad Max blijft nog een hele poos bij voor mij :). Inception scoort ook erg hoog, maar qua setpieces vind ik Mad Max beter uit de verf komen.

Het ging over een vrouw die andere vrouwen probeerde te redden van een gek. Onderweg komt ze een kerel tegen die gewoon probeert te overleven. Tijdens de film accepteert hij dat hij zich wellicht moet opofferen om deze vrouwen te redden. Dingen exploderen, lui gaan dood, auto's scheuren door de woestijn en motors doen coole stunts.

Je moet er ook niet meer achter zoeken. Niet elke film hoeft een verhaal met twists zoals The Prestige, of zo spannend te zijn als Prisoners. De film scoort zo hoog omdat een heleboel filmgangers het CGI hollywood actiefilm zat zijn. Dit was een frisse wind in dat opzicht, en ik denk (waardeer dat zelf ook het meeste aan de film) dat dat bijdraagt aan de hoge cijfer.

fuck spelling
Helemaal mee eens. Geweldige actiefilm. Inderdaad rechttoe rechtaan, maar meer heeft hij niet nodig. Geen saaie schietscenes of de zoveelste nette achtervolging door een of andere hoofdstad met een supercar.

Voor mij ook zeker 1 van de beste actiefilms van de afgelopen jaren. (Dredd staat ook redelijk hoog)

• deBennie
@MrVegeta, je weet dat MadMax: the Fury Road ook vol CGI zit?

http://www.theverge.com/2...gi-before-and-after-shots
http://www.fastcocreate.c...-mad-maxs-visual-wizardry

Wat CGI betreft, dit is een filmpje waarin goed wordt uitgelegd waarom CGI geen slecht ding is:
http://sploid.gizmodo.com...-actually-suck-1722388669

Ik vond t een briljante film trouwens. Enige tegenvaller vond ik de manlijke hoofdrolspeler. Maar dat mag de pret verder niet drukken. :)

445033

quote:
deBennie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:00:

Wat CGI betreft, dit is een filmpje waarin goed wordt uitgelegd waarom CGI geen slecht ding is:

Ik vond t een briljante film trouwens. Enige tegenvaller vond ik de manlijke hoofdrolspeler. Maar dat mag de pret verder niet drukken. :)
Enige meevaller vond ik Charlize Theron. :+

• miicker
  • Niet online
Get Hard (2015)
IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R
Deze film heb ik gekeken op de terugweg van mijn vakantie.

Ik vond de film niet geweldig, er zaten zeker wat grappige momenten in, maar eigenlijk vond ik de film te langzaam gaan.

De film gaat over een zakenman die wordt veroordeeld voor 10 jaar cel, hij wordt dan door iemand klaargestoomd (hard gemaakt) zodat hij klaar is om in de cel te overleven.

Als je niets anders te kijken hebt is deze film nog wel aardig, anders zou ik hem niet aanraden.
IMDb -- Get Hard (2015) Wikipedia -- Get Hard (2015) Bekijk trailer van Get Hard (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Get Hard (2015)
6.3 / 10

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
deBennie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:00:

Natuurlijk zit het vol CGI, maar grotendeels van de stunts en de voertuigen zijn echt. Maar zoals jouw filmpje laat zien ondersteund de CGI de echte actie. Dat filmpje trapt overigens nogal veel open deuren in.

CGI is nogal een tricky buisness. Avengers 2 zit er vol mee. Hulk vs Iron Man is 100% CGI, maar geen slechte scene (imo). En in Mad Max wordt CGI voornamelijk gebruikt om alles net wat beter er uit te laten zien, de explosies en crashes zijn grotendeels echt. Maar in andere films is de CGI weer heel storend, maar misschien heeft dat meer te maken met de algemene kwaliteit van de film.

• miicker
  • Niet online
Unfriended (2014)
IMDb: 5.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 83min. | MPAA: R
Ik ging deze film kijken met niet al te veel verwachtingen, omdat het me geen hele goede film leek. Ik zat er naast: het is een van de slechtste films die ik ooit gezien heb.

Wat een bagger is deze film.hij duurt 1 uur en 23 minuten, dat is natuurlijk al behoorlijk kort, maar deze film had makkelijk in 45 - 50 minuten gekund.

Alles wordt "gefilmd" vanuit het oogpunt van de computer (webcam of schermopname), wat op zich interessant is, maar dit begon me al snel te vervelen. Soms met onrealistisch snel geklik (wat op zich goed is omdat de film anders nog langer zou duren), maar grotendeels van de film zit je te wachten tot iemand iets typt.

Op een gegeven moment zit je ongeveer 30 seconden te kijken naar een scherm (facebook messenger) waarbij er staat "Laura is typing...", en vervolgens wordt er niets verstuurd.

Ook komt het heel vaak voor dat je iemand een zin ziet typen, degene haalt de zin weer weg, formuleert deze iets anders, en dat soms wel 4 keer voor één regel tekst!

Daarbij vond ik de film niet spannend/eng/verrassend genoeg.

Ik geef de film een 2 voor de moeite.
IMDb -- Unfriended (2014) Wikipedia -- Unfriended (2014) Bekijk trailer van Unfriended (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Unfriended (2014)
2 / 10

• Masch
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 22:35
quote:
Grappig zeg. Zoals je het uitlegt klinkt het als een heel interessant concept, ik had dit ook zo op kunnen zetten. Maar het werkt dus blijkbaar niet. Thanks voor de waarschuwing ;)

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Lord_Salo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-08 22:42
quote:
MrVegeta schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:42:

Imo is Mad Max 1 van de beste actiefilms van de afgelopen ... 20 jaar. Kan me weinig actie films herinneren, maar Mad Max blijft nog een hele poos bij voor mij :).
Als je van Asian movies houd, raadt ik je The Raid: Redemption en The Raid 2: Berandal aan. Keiharde politie films! Extreem veel geweld en goeie gevechtsscenes.
Bij The Raid 2 hebben ze op het laatst scenes maar verwijderd omdat te extreem was. Wacht nog steeds op directors uncut versie >:)

spoiler: title
die bitch met die 2 klauwhamers in de treinwagon... omg! _/-\o_

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• miicker
  • Niet online
quote:
Masch schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:45:
[...]
Grappig zeg. Zoals je het uitlegt klinkt het als een heel interessant concept, ik had dit ook zo op kunnen zetten. Maar het werkt dus blijkbaar niet. Thanks voor de waarschuwing ;)
Geen probleem.

Trouwens nog een aanvulling, wat ik eigenlijk het slechtste vond aan de hele film:
Op een gegeven moment zijn ze met z'n 6en of zo aan het skypen, dan gaat het meisje waarmee je mee kijkt op het scherm iets opzoeken en zegt niemand meer iets, dat duurt zeker 5 minuten, en direct op het moment dat ze klaar is beginnen de mensen weer met praten.
Laat de mensen dan op de achtergrond over niet relevante onderwerpen praten, maar een groepsskype gesprek waarbij iedereen 5 minuten stil is, precies in de tijd dat een iemand iets op zoekt of zo is heel onrealistisch.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
Lord_Salo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:06:
[...]

Als je van Asian movies houd, raadt ik je The Raid: Redemption en The Raid 2: Berandal aan. Keiharde politie films! Extreem veel geweld en goeie gevechtsscenes.
Bij The Raid 2 hebben ze op het laatst scenes maar verwijderd omdat te extreem was. Wacht nog steeds op directors uncut versie >:)

spoiler: title
die bitch met die 2 klauwhamers in de treinwagon... omg! _/-\o_
Yea beide in de bios gezien, erg goeie films!

• miicker
  • Niet online
3 Days to Kill (2014)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: PG-13
Laatst deze film gekeken, ik vond het een zeer vermakelijk actiefilm met een leuk verhaal en goed gespeeld. Zeker een aanrader als je een leuk avondje wil hebben!

Het gaat over een man die voor de CIA heeft gewerkt en te horen krijgt dat hij nog maar 3 maanden te leven heeft, hij besluit zijn ex en zijn kind op te zoeken, vervolgens wordt hij door iemand benaderd die een experimenteel geneesmiddel heeft, maar in ruil daarvoor moet hij een klus uitvoeren.

Zonder al te veel te spoilen is dat waar het verhaal om gaat.
IMDb -- 3 Days to Kill (2014) Wikipedia -- 3 Days to Kill (2014) Bekijk trailer van 3 Days to Kill (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 3 Days to Kill (2014)
7.2 / 10

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 14:34

Baseman77

We move

Ik vind Mad Max een aardige film, maar tegenvallend gezien de massa aan 10'en en enorm lovende reviews.
Een 7 of hooguit 7,5.

In de oude films is Mad Max de hoofdrolspeler en dankzij de 1e film ken je zijn achtergrond en begrijp je hem beter. Nu heeft hij een bijrol, is praten voor hem blijkbaar teveel gevraagd, moet je n.a.v. die 'geesten' er maar uitgaan dat hij enkele dierbaren heeft verloren en is zijn karakter ontzettend eendimensionaal. Zoals ik de hele film te simplistisch vind, ondanks de prima muziek en geweldige actie-scenes.

De ster van de film is Furiosa, waarom heet de film dan eigenlijk Mad Max?

PS: Na het kijken van de film ontdekte ik dat er comics bestaan waarin de achtergrondverhalen uitgelegd worden (een soort prequel), wat de film meteen stukken duidelijk maakt. Maar met een beter script was er veel minder noodzaak geweest om die comics te lezen.

• Wolfwood
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-08 20:43
Mad Max Fury Road kan gemakkelijk een titel krijgen die de lading beter dekt. Waarschijnlijk hebben ze het personage en dus ook de film naar hem genoemd vanuit commercieel standpunt.
Het personage een andere naam geven zou niets aan de film veranderd hebben.

Vond het geen slechte actiefilm, maar de actie was wel steeds (teveel van) hetzelfde.
7/10 voor mij.

445033

Under the Skin (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: R
Ik hou echt van films die niet mainstream zijn en met een apart verhaal. Maar deze ....................... waardeloos. Slechtste film die ik in tijden heb gezien en meer woorden maak ik er niet aan vuil.
IMDb -- Under the Skin (2013) Wikipedia -- Under the Skin (2013) Bekijk trailer van Under the Skin (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Under the Skin (2013)
1 / 10

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

quote:
miicker schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:56:
[...]

Geen probleem.

Trouwens nog een aanvulling, wat ik eigenlijk het slechtste vond aan de hele film:
Op een gegeven moment zijn ze met z'n 6en of zo aan het skypen, dan gaat het meisje waarmee je mee kijkt op het scherm iets opzoeken en zegt niemand meer iets, dat duurt zeker 5 minuten, en direct op het moment dat ze klaar is beginnen de mensen weer met praten.
Laat de mensen dan op de achtergrond over niet relevante onderwerpen praten, maar een groepsskype gesprek waarbij iedereen 5 minuten stil is, precies in de tijd dat een iemand iets op zoekt of zo is heel onrealistisch.
Daaraan zie je dat smaken verschillen. Ik vond de film erg intressant. Geen super film ofc, maar beter dan ik verwacht had. O+ :D

445033

Superman Returns (2006)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 154min. | MPAA: PG-13
Voor mijn zoon opgezet. Trage film, slap verhaal, slechte effecten, oftewel geen aanrader. Zelfs mijn zoon was blij dat hij was afgelopen en naar bed kon. :)
IMDb -- Superman Returns (2006) Wikipedia -- Superman Returns (2006) Bekijk trailer van Superman Returns (2006) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Superman Returns (2006)
5 / 10

• miicker
  • Niet online
Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: R
Na de vele lovende reviews hier op tweakers ben ik deze film gaan kijken. Lang geleden had ik een trailer gezien, maar daar herinnerde ik me nog maar weinig van, alles wat ik wist, is dat het een actiefilm was.

Ik ging er dus eigenlijk blind in, want alle vorige delen van Mad Max heb ik niet gezien, maar het blijkt dat dat zeker niet hoeft om dit een geweldige film te vinden. Ik heb deze film in 3D thuis gekeken, dat doe ik zelden, maar wat zag dat er goed uit zeg. Wat een geweldige film met enorm goede graphics/CGI. Ik heb sommige scenes vol verbazing zitten te kijken.

Erg gave film, het verhaal vond ik niet heel boeiend eigenlijk, maar het acteerwerk, het filmwerk en de personages maakte de film geweldig. Echt een van de beste actiefilms die ik gezien heb. Als ik de film in zijn genre zou beoordelen zou hij hoger scoren, maar ondanks dat het verhaal met niet echt aansprak krijgt hij van mij toch nog een 9!
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
9 / 10

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:22
Sabotage (2014)
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: Members of an elite DEA task force find themselves being taken down one by one after they rob a drug cartel safe house.
Ik heb de film afgekeken omdat Arnold Schwarzenegger erin zat. Voor het verhaal had ik het niet hoeven doen. De actie is onnodig rauw, de humor nergens echt leuk en uiteindelijk zette ik hem bij de aftiteling gedesillusioneerd uit. De 5,7 op IMDB is eigenlijk nog veel te hoog.
IMDb -- Sabotage (2014) Wikipedia -- Sabotage (2014) Bekijk trailer van Sabotage (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sabotage (2014)
4 / 10

Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: Ethan and team take on their most impossible mission yet, eradicating the Syndicate - an International rogue organization as highly skilled as they are, committed to destroying the IMF.
Het 5e deel in de Mission Impossible-reeks, is naar mijn mening een erg toffe film geworden. Ik heb hem gezien in de Dolby Atmos-zaal van Cinema Gouda. Het geluid an sich en de soundtrack in zijn geheel waren meer dan prima. Er zijn filmreeksen en tv-series waarvan de muziek iconisch is geworden en dat geldt evenzo voor Mission Impossible. Zodra het deuntje start zit je er middenin en ook de manier waarop de soundtrackmakers hier op voortborduren is goed bedacht. De actie wordt mooi in beeld gebracht en is vaak inderdaad behoorlijk impossible, maar dat hoort er natuurlijk bij. De humor in de film is ook geslaagd. Wel heb ik het idee dat er meer humor in de laatste 2 Mission:Impossible-films zit dan in deel 1, 2 en 3. Als je Tom Cruise uit deze film naast de Tom Cruise uit bijv. Rain Man (1988) zet, zie je wel een enorm verschil tussen een broekie en een vijftiger. Hij ziet er in M:I Rogue Nation echter wel geloofwaardig uit als superspion. Zeker als je ook nog eens weet dat hij veel stunts zelf schijnt te doen. 2015 is een goed jaar als je kijkt naar wat er op het gebied van spionnenfilms uitkomt: Kingsman, Spy, Mission:Impossible, The Man From U.N.C.L.E. en James Bond; eigenlijk missen we alleen nog een Bourne-film en zou het mooi zijn als Leslie Nielson er nog was geweest. Anyway, wie opzoek is naar ontploffende boodschappen, grote complotten en Ethan Hunt, komt bij M:I 5 goed aan zijn trekken.
IMDb -- Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) Wikipedia -- Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) Bekijk trailer van Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)
8.5 / 10

• miicker
  • Niet online
A Walk Among the Tombstones (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 114min. | MPAA: R
Deze film gaat over een (ex) politieagent die wordt ingehuurd door iemand om de daders van zijn ontvoerde vrouw te vinden.
Ik vind films met Liam Neeson meestal goed, zo ook deze film. Ik vond het een leuke film, ik was de hele tijd geboeid en heb me geen moment verveeld.

Het was geen top film, maar wel een aanrader voor een leuk avondje.
IMDb -- A Walk Among the Tombstones (2014) Wikipedia -- A Walk Among the Tombstones (2014) Bekijk trailer van A Walk Among the Tombstones (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Walk Among the Tombstones (2014)
6.9 / 10

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:59

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Cell 211 (2009)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 113min.
Film over een bewaker die vast komt te zitten tijdens een opstand in een gevangenis.

Rauw geschoten met hier en daar beelden waar ik toch even weg keek. Goed geschoten!
IMDb -- Cell 211 (2009) Wikipedia -- Cell 211 (2009) Bekijk trailer van Cell 211 (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cell 211 (2009)
8 / 10

Appeltaart is lekker!

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:45

Daniel36

Mr. Positivo himself

http://www.volkskrant.nl/...d-met-pathe-aan~a4128460/

Ik vind dit wel interessant, ga zelf misschien 5 keer per jaar naar de bioscoop.
Kennelijk zijn er dus (heel) veel mensen die nooit gaan.

Maar waarom niet?

Ik lees de laatste tijd vrij veel over mensen die 3d onprettig vinden en films die bijna alleen in 3d te bekijken zijn.
De prijs misschien?
(Il)legaal downloaden mogelijk.

Ga jij naar de bios?
En zo ja, hoe vaak?
Pagina: 1 2 3 ... 93 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True