Dat krijg je van meerdere filmdeals met streamingsdiensten afspreken, weinig creativiteit of toewijding meer.GeeBee schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:36:
Genereer je eigen UBB code review
A Working Man (2025) [Afbeelding: A Working Man (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R Een standaard knokfilm die het platgetreden pad volgt.
Eerzame ex-militair met duister verleden is klaar met geweld en heeft een reguliere baan. In dit geval in de bouw. Zijn nieuwe collega’s vinden hem natuurlijk de beste collega ooit.
Al snel komen de bad guys verhaal halen bij een collega en die worden dus een voor een van de bouwplaats afgemept. Dat vindt de jefe natuurlijk niet oké en dus komt de volgende hogere maffia-laag in actie en dan de volgende enzovoorts. Ondertussen wordt er nog iemand ontvoerd.
Al snel wordt het een soepzootje van verschillende hogere en lagere vechters die Jason en companen in de weg zitten. Want onderweg komen nog wat oud-collega’s om de hoek kijken.
Het laatste half uur is een platte geweldsexplosie met barokke kostuums (waarom dat nodig is blijft mij onduidelijk) en psychopaten die enge marteldingen doen.
The Beekeeper volgde ook al dat pad, maar was beter.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
En Trump maar klagen dat de Amerikaanse filmindustrie zo dwars gezeten wordt door de rest van de wereld.Deezers schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:57:
[...]
Dat krijg je van meerdere filmdeals met streamingsdiensten afspreken, weinig creativiteit of toewijding meer.
Ik zag dat AWM mede geschreven is door Stallone. Ja dan krijg je dit soort pulp.
[ Voor 11% gewijzigd door GeeBee op 07-05-2025 07:13 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
The Green Mile (1999) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Fantasy | Runtime: 189 min | MPAA: R Ik keek er vrij tegenop om deze film te kijken toen ik zag dat hij drie uur duurde. Desondanks vlogen die drie uren snel voorbij. Het moment dat ik John Coffey zag, like the drink, only spelt different, besefte ik dat ik twee korte reels had gezien van deze film op instagram. Ik swipete toentertijd vrij snell weg aangezien ik het vrij confronterend/akelig vond. Ik denk dat dat een van de krachten is van deze film. Ik kan prima films kijken die explicieter zijn, maar toch doet deze film zoveel meer met mij. Het einde (en in iets mindere mate de laatste scenes met Delacroix) gaven mij toch wel een brok in mijn keel. Dit is een film waarvan ik twijfel of ik hem een tweede keer wil kijken. Ja, hij is zo goed dat hij het waard is, maar of ik die emotional rollercoaster opnieuw in wil is een tweede. Awful tired boss. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Jackie Brown (1997) | ![]() |
Tweakers: 5.8 | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 154 min | MPAA: R Een warme dinsdagavond in mei, we schrijven het jaar 1998. De oude Cinema Palace bioscoop in Maastricht. Dinsdag is sneak en deze bioscoop is de vaste plek ervoor. Hij is zelden voor meer dan de helft gevuld, maar vanavond is dat anders. De zaal is uitverkocht, merendeels studenten maar ook vertegenwoordigers van het wat avontuurlijker ingestelde kijkpubliek. Dit is geen gewone sneak. Iedereen weet welke film er volgende week in premiere gaat en dat is meestal een goede indicator voor wat je in de sneak kan meepakken. Heb je weer wat om over te lullen aan de bar de komende week. De sfeer in de zaal is electrisch. Het licht gaat uit. De reclames worden getolereerd, de trailers, en dan... het Miramax logo. Het wordt stil en je kan een pin horen vallen. Miramax is groot en maakt veel films en dit zegt nog niks. Fade out... en dan komt het Band Apart logo op het scherm. Het dak gaat er vanaf, een jaar of zeven voordat het doek definitief zou vallen voor Cinema Palace. Na Pulp Fiction was Quentin Tarantino the hottest property in Hollywood. Filmliefhebbers en met name het jongere contingent daarvan liepen met hem weg. Je kon midden jaren '90 geen gesprek over film voeren zonder dat je binnen 2 minuten op Tarantino kwam. Jackie Brown was, denk ik, mijn meest geanticipeerde film van de eerste helft van mijn studiejaren. En wat ervaarde ik die warme avond in mei? Tja, eigenlijk niks anders dan teleurstelling. Vond ik Jackie Brown slecht? Nee. Het was een onderhoudend verhaal, goed geacteerd. Maar ik mist de energie, de flitsende dialogen, het gevloek en het geweld van Pulp Fiction. Ik wilde Pulp Fiction 2 en ik kreeg... wat? De film deed me zo weinig dat ik hem een kwart eeuw genegeerd heb. Pas een jaar of wat terug keerde hij terug op mijn kijklijstje onder het kopje 'needs re-evaluation'. Dus kijken. En dus kunnen we nu eindelijk aan de slag met deze review. Pam Grier, ster van blaxploitation films uit de 70s, is het titelkarakter. Jackie is een stewardess die voor wapenhandelaar en two-bit scumbag Ordell Robbie (Samuel L. Jackson) geld smokkelt. Ze wordt gevat door ATF agent Ray Nicolette (Michael Keaton) die haar overhaalt voor hem te gaan werken. Jackie heeft haar eigen ideeën hierover. Met hulp van Max Cherry (Robert Forster), die haar borg geregeld heeft, probeert ze Ordell en zijn wat dimme hulpje Louis (Robert DeNiro) een loer te draaien. Jackie Brown is een totaal andere film dan Pulp Fiction. Dat is misschien obvious maar dat was het niet in 1998 voor mij en veel anderen. Tarantino combineert film noir, gangsters en drama tot een homage aan blaxploitation. Pam Grier mag hier haar tough girl karakters uit Coffy en Foxy Brown opnieuw neerzetten. Maar ook uitdiepen, want Jackie is een prachtig karakter dat, in een cast met grotendeels slimme tegenspelers, net wat slimmer is dan de rest. Het is die slimheid van Jackie, Ray en Ordell en de prachtige aanvullingen van DeNiro en Bridget Fonda (in een heerlijke ditzy stoner rol) die Jackie Brown boeiend maken van begin tot eind. Het verhaal steekt sterk in elkaar maar het is de tijd die Tarantino ons geeft om de karakters te leren kennen die deze film naar de top verheft. Ik vond dit in 1998 en vrij trage film. Nu? Heerlijk, dit tempo, geef me de tijd met deze mensen. Pulp Fiction maakte mij een Tarantino fan. Maar ik heb altijd het gevoel gehad dat hij dat fandom niet verdiende; veel van zijn latere werk vond ik minder tot matig. Maar misschien heb ik het gewoon verkeerd gezien. Want dit is in elk geval een topfilm van een topregisseur die na twee hits niet het makkelijke pad koos, maar besloot om ongebaande paden te zoeken. Dat is stoer. | |
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Jackie Brown is echt geweldig inderdaad. Underrated. Beter dan het meeste latere werk.
Staat in mijn lijstje achter Pulp Fiction en Django Unchained, maar ik vraag me af of Django Unchained die 5 sterren wel verdient. Zal hem weer een keer moeten kijken.
Staat in mijn lijstje achter Pulp Fiction en Django Unchained, maar ik vraag me af of Django Unchained die 5 sterren wel verdient. Zal hem weer een keer moeten kijken.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Django en The Hateful Eight nog steeds niet gezien. Toch maar eens kijken.
Django is fenomenaaljosh-hill schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:11:
Jackie Brown is echt geweldig inderdaad. Underrated. Beter dan het meeste latere werk.
The Hateful Eight vind ik zijn slechtste film. Maar goed, wie ben ik. Gemiddeld scoort deze nog steeds 4 uit 5 sterren op Letterboxd.Dr. Strangelove schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:26:
Heeft het er ook mee te maken dat deze film na Django uitkwam en derhalve grote schoenen te vullen had? Een beetje hetzelfde als Death Proof, die uitkwam na Kill Bill 2.josh-hill schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:46:
[...]
The Hateful Eight vind ik zijn slechtste film.
Nu moet ik zeggen dat ik zowel Death Proof als Hateful Eight geweldige films vind dus op mij is deze theorie niet van toepassing.
De enige waar ik echt niks mee kon was Once Upon a Time in Hollywood, al had die film wel enkele memorabele scenes.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 07-05-2025 23:06 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Death Proof telt Tarantino zelf overigens niet als een van zijn ‘tien’ films.
Hier hetzelfde, ik heb 'm toen zelfs uitgezet dacht ik.josh-hill schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:46:
[...]
The Hateful Eight vind ik zijn slechtste film. Maar goed, wie ben ik. Gemiddeld scoort deze nog steeds 4 uit 5 sterren op Letterboxd.
Maar dat heb ik met meer films gedaan omdat ik er de energie / het geduld niet voor had, ik ga het nog eens proberen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Better Man (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Fantasy, Music | Runtime: 135 min | MPAA: R Better Man verteld het levensverhaal van Robbie Williams en hoe hij groot is geworden, in deze film heeft word hij gespeeld door een aap. Waarom hij hiervoor gekozen heeft geen idee? Deze interessante keus was even wennen maar vind dat het heel goed in het verhaal past en je hiedoor ook echt in het verhaal word gezogen. De film wordt getoond door de ogen van Robbie Williams, hoe hij zichzelf zag en hoe hij zich voelde tijdens wat hij meemaakte; zijn verslavingen en problemen met de metaalgezondheid. De innerlijke demonen die hierbij komen kijken zijn op een creatieve manier in beeld gebracht voor de kijker, dit zal ik nog niet spoilen. Better Man zit vol humor, muziek en heftige momenten die samen een sterk verhaal vertellen maar je ook laten genieten van zijn muziek, want net zoals bij de film Bohemian Rhapsody zitten alle hits erin. Wat ik vooral indrukwekkend vond, is hoe al zijn teksten slim in het verhaal werden geïntegreerd waardoor ze een nieuwe context en een diepere betekenis krijgen. Je kan bij de scenes waar gezongen werd overduidelijk merken dat de regisseur van The Greatest Showman mee heeft gewerkt aan Better Man, want wat is de geografie weer ontzettend goed. Voor wie hem nog moet zien, kan ik alleen maar zeggen dat het een aanrader is om een keer te gaan kijken als je van die elementen houdt bij een film. ![]() | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
@Vrijdag Er draait op het ogenblik een prima documentaire over Leni Riefenstahl in de bioscoop. Aanrader.
V for Vendetta (2005) | ![]() |
Tweakers: 5.3 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 132 min | MPAA: R Erg interessante film. De plot an sich vond ik niet zo heel spannend noch uniek, maar de wereld en personages, voornamelijk V, is wat de film erg vermakelijk maakt. Actie scenes waren ook wel prima. Wat deze film zo interessant maakt, en dat moet ik de plot dan wel weer geven, is dat men vrij makkelijk parallellen kan maken tussen de overheid in die film en "de overheid" (ik focus me hier niet op Nederland, maar in het algemeen) die wij in het echt hebben. Volgens mij werden die parallellen al getrokken toen de film uitkwam, maar als men bijvoorbeeld de comments onder de trailers bekijkt dan worden er parallellen getrokken met "de overheid" ten tijde dat corona heerste. Het feit dat een film zodanig "tijdloos" kan zijn dat het door verschillende mensen, terecht of niet, kan worden gespiegeld aan de realiteit vind ik erg knap. Ik had wel wat meer background willen zien wat betreft V, maar ik denk dat het feit dat we zo weinig weten bijdraagt aan de magie van de personage. Wellicht is dat ook de reden dat zijn masker zo veel wordt gedragen, het feit dat er weinig bekend is over de personage maakt dat iedereen onder dat masker kan zitten. Ik kan me herinneren dat Stan Lee ook zoiets had gezegd over Spider-Man. | |
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
The Straight Story (1999) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 112 min | MPAA: G Nog nooit van de film gehoord, of de regisseur, of de hoofdacteur, ik kwam het verhaal ineens tegen op Insta en raakte geintresseerd. Ik wilde er meer over weten dus ben gaan zoeken, blijkt er zelfs een verfilming van te zijn! Leuke en rustige film, mooi en soms emotioneel verhaal, mooie uitzichten, af en toe beetje raar gefilmd met shots veraf waar personages een gesprek hebben maar geen microfoon dus je hoort niet/amper wat ze zeggen. | |
The Hateful Eight vond ik echt niks, heb 'm niet eens afgekeken. The Magnificent Seven daarintegenDr. Strangelove schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:26:
Als je dit gaaf vindt, kan ik je zeker alle andere films van deze regisseur aanraden! Te beginnen bij Eraserhead. Helemaal in hetzelfde straatje.FastFred schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:23:
The Straight Story (1999) [Afbeelding: The Straight Story (1999)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 112 min | MPAA: G Nog nooit van de film gehoord, of de regisseur, of de hoofdacteur, ik kwam het verhaal ineens tegen op Insta en raakte geintresseerd. Ik wilde er meer over weten dus ben gaan zoeken, blijkt er zelfs een verfilming van te zijn!
Leuke en rustige film, mooi en soms emotioneel verhaal, mooie uitzichten, af en toe beetje raar gefilmd met shots veraf waar personages een gesprek hebben maar geen microfoon dus je hoort niet/amper wat ze zeggen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Grapjasdoomtech schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:20:
[...]
Als je dit gaaf vindt, kan ik je zeker alle andere films van deze regisseur aanraden! Te beginnen bij Eraserhead. Helemaal in hetzelfde straatje.
The Sixth Sense vond ik beter, the Fifth Element ook. The Fantastic Four daarentegen niet zo, dan liever de Three Musketeers. Maar ver daarboven staat toch echt The Two Towers, die een film als Rogue One ver achter zicht laat.FastFred schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:31:
[...]
The Hateful Eight vond ik echt niks, heb 'm niet eens afgekeken. The Magnificent Seven daarintegen
Dit bijdehandte gedrag is vast één van de Ten Things You Hate About Me, maar ja, ik was niet voor niets ooit lid van The Naughty Nine. Helaas werden de overige acht nogal boos toen ik uit hun groepje stapte, waardoor de cirkel weer rond is.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je kan altijd de andere kant op. Ocean's Eleven/Twelve/Thirteen... en er zou een Fourteen aankomen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dus toen jij wegging daalde de temperatuur naar Eight Below Zero? Of verhuisden ze naar District 9? Tenzij de bloeddruk steeg tot Boiling Point en je moest rennen naar The Third Floor die 16 Blocks verder op was. Maar aangezien je dit hier nu schrijft neem ik aan dat je de Last Man Standing was?Superkiwi schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:21:
[...]
The Sixth Sense vond ik beter, the Fifth Element ook. The Fantastic Four daarentegen niet zo, dan liever de Three Musketeers. Maar ver daarboven staat toch echt The Two Towers, die een film als Rogue One ver achter zicht laat.
Dit bijdehandte gedrag is vast één van de Ten Things You Hate About Me, maar ja, ik was niet voor niets ooit lid van The Naughty Nine. Helaas werden de overige acht nogal boos toen ik uit hun groepje stapte, waardoor de cirkel weer rond is.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bedankt voor de tip! Ga ik eens achteraan, wellicht draait het hier in de buurt (Den Haag).autje schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:51:
@Vrijdag Er draait op het ogenblik een prima documentaire over Leni Riefenstahl in de bioscoop. Aanrader.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb em zojuist bekeken. En inderdaad een goede film. Tenminste als je in de goede stemming zit. En jawel ik was in de stemming. Maar om nu zo een enorme lofzang af te blazen..... De film is relatief traag. Blinkt ook niet uit in geweldig geëtaleerde beelden. Keaton doet zijn ding uiteraard weer heel goed. De Niro was zelfs niet echt aanwezig. Nee, leuk om te kijken. Maar niet zo geweldig als jij em hebt ervaren. En dat is prima natuurlijk.Dr. Strangelove schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:05:
Jackie Brown (1997) [Afbeelding: Jackie Brown (1997)] Tweakers: 5.8 | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 154 min | MPAA: R Een warme dinsdagavond in mei, we schrijven het jaar 1998. De oude Cinema Palace bioscoop in Maastricht. Dinsdag is sneak en deze bioscoop is de vaste plek ervoor. Hij is zelden voor meer dan de helft gevuld, maar vanavond is dat anders. De zaal is uitverkocht, merendeels studenten maar ook vertegenwoordigers van het wat avontuurlijker ingestelde kijkpubliek. Dit is geen gewone sneak. Iedereen weet welke film er volgende week in premiere gaat en dat is meestal een goede indicator voor wat je in de sneak kan meepakken. Heb je weer wat om over te lullen aan de bar de komende week.
De sfeer in de zaal is electrisch. Het licht gaat uit. De reclames worden getolereerd, de trailers, en dan... het Miramax logo. Het wordt stil en je kan een pin horen vallen. Miramax is groot en maakt veel films en dit zegt nog niks. Fade out... en dan komt het Band Apart logo op het scherm. Het dak gaat er vanaf, een jaar of zeven voordat het doek definitief zou vallen voor Cinema Palace.
Na Pulp Fiction was Quentin Tarantino the hottest property in Hollywood. Filmliefhebbers en met name het jongere contingent daarvan liepen met hem weg. Je kon midden jaren '90 geen gesprek over film voeren zonder dat je binnen 2 minuten op Tarantino kwam. Jackie Brown was, denk ik, mijn meest geanticipeerde film van de eerste helft van mijn studiejaren.
En wat ervaarde ik die warme avond in mei? Tja, eigenlijk niks anders dan teleurstelling.
Vond ik Jackie Brown slecht? Nee. Het was een onderhoudend verhaal, goed geacteerd. Maar ik mist de energie, de flitsende dialogen, het gevloek en het geweld van Pulp Fiction. Ik wilde Pulp Fiction 2 en ik kreeg... wat? De film deed me zo weinig dat ik hem een kwart eeuw genegeerd heb. Pas een jaar of wat terug keerde hij terug op mijn kijklijstje onder het kopje 'needs re-evaluation'. Dus kijken. En dus kunnen we nu eindelijk aan de slag met deze review.
Pam Grier, ster van blaxploitation films uit de 70s, is het titelkarakter. Jackie is een stewardess die voor wapenhandelaar en two-bit scumbag Ordell Robbie (Samuel L. Jackson) geld smokkelt. Ze wordt gevat door ATF agent Ray Nicolette (Michael Keaton) die haar overhaalt voor hem te gaan werken. Jackie heeft haar eigen ideeën hierover. Met hulp van Max Cherry (Robert Forster), die haar borg geregeld heeft, probeert ze Ordell en zijn wat dimme hulpje Louis (Robert DeNiro) een loer te draaien.
Jackie Brown is een totaal andere film dan Pulp Fiction. Dat is misschien obvious maar dat was het niet in 1998 voor mij en veel anderen. Tarantino combineert film noir, gangsters en drama tot een homage aan blaxploitation. Pam Grier mag hier haar tough girl karakters uit Coffy en Foxy Brown opnieuw neerzetten. Maar ook uitdiepen, want Jackie is een prachtig karakter dat, in een cast met grotendeels slimme tegenspelers, net wat slimmer is dan de rest.
Het is die slimheid van Jackie, Ray en Ordell en de prachtige aanvullingen van DeNiro en Bridget Fonda (in een heerlijke ditzy stoner rol) die Jackie Brown boeiend maken van begin tot eind. Het verhaal steekt sterk in elkaar maar het is de tijd die Tarantino ons geeft om de karakters te leren kennen die deze film naar de top verheft. Ik vond dit in 1998 en vrij trage film. Nu? Heerlijk, dit tempo, geef me de tijd met deze mensen.
Pulp Fiction maakte mij een Tarantino fan. Maar ik heb altijd het gevoel gehad dat hij dat fandom niet verdiende; veel van zijn latere werk vond ik minder tot matig. Maar misschien heb ik het gewoon verkeerd gezien. Want dit is in elk geval een topfilm van een topregisseur die na twee hits niet het makkelijke pad koos, maar besloot om ongebaande paden te zoeken. Dat is stoer.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
De meeste mensen raten Jackie Brown niet zo hoog in de lijst van Tarantino films.
De film werkt gewoon op multiple levels. Ik vond het romantische subplot tussen Jackie en Max bijvoorbeeld echt heel mooi om te zien. Heel gevoelig in beeld gebracht door een regisseur die dat tot op dat moment, en in mijn herinnering althans ook nadien niet meer zo goed heeft gedaan. Prachtig.
Klopt, maar met een Tarantino-film is een beetje als met seks en met pizza,josh-hill schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:24:
De meeste mensen raten Jackie Brown niet zo hoog in de lijst van Tarantino films.
Zelfs een slechte Tarantino-film is nog steeds best goed!
Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl
The Naked Gun: From the Files of Police Squad! (1988) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 85 min | MPAA: PG-13 Ik moet eerlijk zeggen dat ik me misschien een beetje moet schamen, want het was voor ons pas de eerste keer dat wij The Naked Gun gingen kijken en dit is volgens mij toch echt wel een klassieker die je MOET hebben gezien? Ik heb samen met mijn vrouw enorm genoten van de film, want dit is z'n type komedie die je keer op keer kunt kijken zonder dat het snel verveelt. Er zit veel humor in Naked Gun en deze humor is behoorlijk over de top, je moet echt wel blijven opletten om zo geen enkele grap te missen. We hebben veel gelachen om veel absurde en soms onverwachte situaties! Het verhaal gaat over Frank Drebin, een politieagent die door zijn onhandigheid altijd in de vreemdste situaties terechtkomt. Hij probeert een complot te stoppen want er lijkt een plan te zijn om Queen Elizabeth II te vermoorden. Drebin gaat op onderzoek uit, maar zijn blunders maken het allesbehalve makkelijk. Het een fantastische ervaring om The Naked Gun voor het eerst te zien, mijn vrouw en ik hadden aan het einde van de film onze lachspieren goed gebruikt en erg genoten. Gelukkig heeft film naast de over de top humor ook nog een vermakelijk verhaal die goed te volgen is. Alleen nu na het zien van Naked Gun snap ik totaal niet waarom dit pas mijn eerste keer was? Want dit is gewoon een heerlijke film die zeker voor herhaling vatbaar is. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Binnenkort de remake met Liam Neeson
Ik kan me echt níet voorstellen hoe Liam Neeson ooit Leslie Nielsen zou kunnen vervangen.
Leslie is Frank Drebin. Een meester in deadpan comedy. Hij kon de meest absurde onzin met een serieus gezicht brengen, en dat werkte perfect.
Een remake met Liam Neeson voelt voor mij als een category mistake/miss cast. Ja, hij heeft komisch timing laten zien in sommige rollen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Heb het al eerder gezegd volgens mij maat het is mij echt een raadsel dat Liam Neeson na zijn toch wel briljante rol als Oscar Schindler zo veel matige tot slechte films heeft gemaakt.Tijntje schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:12:
[...]
Een remake met Liam Neeson voelt voor mij als een category mistake/miss cast. Ja, hij heeft komisch timing laten zien in sommige rollen.
De trailer is ook echt... wow.
An not in a good way. Die laatste grap is echt... far out.
Waarom toch!?
Het is net zoiets als nu een nieuwe Spaceballs maken Dat gaat hem ook niet worden.
Het is net zoiets als nu een nieuwe Spaceballs maken Dat gaat hem ook niet worden.
Liam Neeson heeft wel een issue dat hij altijd wordt getypecast, als de wraaknemende underdog. Maar ik vind hem totaal niet passen in een komische film. Deze trailer was tenenkrommend in elk geval. Echt, wie die keuze gemaakt heeft?Tijntje schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:12:
Overigens heeft een Jason Statham inmiddels ook wel datzelfde probleem: elke film speelt hij een gepensioneerde soldaat/politieagent/spion/vul maar in, en knokt hij tegen de baddies. Al moet ik zeggen dat ik de eerste Crank wel erg vermakelijk vond. Al zat die ook weer vol actie.
En: Hollywood is blijkbaar weer zonder inspiratie, met alweer een remake..
Ik zie een Actie Komedie, met een standaard kick ass Liam Neeson die een grappig pakje aanheeft.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:51:
De trailer is ook echt... wow.
[YouTube: The Naked Gun | Official Teaser Trailer (2025 Movie) - Liam Neeson, Pamela Anderson]
De orginele films staan bekend om hun absurde slapstick gecombineerd met deadpan delivery. Het contrast tussen het serieuze gezicht van Leslie Nielsen en de totaal idiote situaties waarin hij zich bevindt, is precies wat het zo komisch maakte. Dat zie ik hier echt totaal niet in terug.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Op zich heeft Neeson natuurlijk wel een klein beetje ervaring in het genre met A-Team. Maar dit, tja. Ook was het zo dat Frank nooit opzéttelijk de boeven pijn deed of van het dak smeet (waarna er een fanfarekorps en stoomwals overheen reed
). Dat deed hij altijd per ongeluk of dat overkwam de baddies door domme pech. Cartoon physics en dat maakte het juist zo leuk. Nu legt hij in de trailer meteen al twee overvallers om. Oké, hij is niet Frank maar toch, het voelt off.
In Kick Ass of The Boys werkt het, hier vind ik het een beetje ongepast. Bij gebrek aan een beter woord.
In Kick Ass of The Boys werkt het, hier vind ik het een beetje ongepast. Bij gebrek aan een beter woord.
@G_Dragon Er zijn nog twee vervolgfilms en een serie waar de films een voortborduursel op zijn.
Vergeet de Naked Gun reboot...
DIT is hoe je absurde humor maakt:
DIT is hoe je absurde humor maakt:
Deerskin (2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 77 min | MPAA: N/A Deerskin is een Franse film met vreemd genoeg een Engelse titel. Maar dat zal wel met een reden zijn. Dit zijn de avonturen van een man met een hertenleren jasje. Verwacht geen "normale" film. Deze film is vrij absurd. Toch wordt alles op een hele normale ingetogen manier gepresenteerd, alsof het allemaal vanzelfsprekend is. Dit maakt de bizarre situaties ultra komisch (voor mij dan). Ik heb echt de halve film smakelijk zitten lachen. Prachtig gewoon. Het zal niet voor iedereen zijn, maar ik wil ook niks over het plot verklappen, al slaat deze redelijk nergens op, behalve waarschijnlijk op de dubbele laag van de film (die waarschijnlijk ook de Engelse titel verklaart). Maar goed, ik moest bij deze film nogal denken aan een oude vriend van me, die ook wat films geregisseerd heeft (nee, niks bekends). Zijn favoriete film was Rubber. Het was de enige film in zijn gigantische kast vol met DVDs die hij op Blu-ray had (lang geleden). Gezien de absurdheid van die film (waar ik helaas alleen maar de trailer van heb gezien) dacht ik dat hij Deerskin vast ook leuk of wellicht fantastisch zou vinden. En... wat blijkt... (ik had er echt geen flauw benul van).... Rubber en Deerskin zijn van dezelfde regisseur! It all makes sense now. Misschien dan toch maar de blu-ray van Rubber importeren, want dit smaakt naar meer. | |
@josh-hill
Woeps, my bad. totaal niet naar genre gekeken
Maar dan vind ik het wel vreemd dat je zelf verward lijkt over de titel? Komt wel vaker voor dat een Engelse naam wordt gebruikt voor anderstalige films. Bij Fransen niet zo heel vaak, maar toch.
Heb de komende tijd wel weer genoeg te kijken met: The Accountant 2, Thunderbolts, Final Destination: Bloodlines en Locked. Plus maandag The Usual Suspect eenmalig terug in de bios, blijft een gave film
Edit: Zie net dat Bad Boys 1, met Tea Leoni ook terugkomt. Dat is echt een klassieker voor ons
Woeps, my bad. totaal niet naar genre gekeken
Maar dan vind ik het wel vreemd dat je zelf verward lijkt over de titel? Komt wel vaker voor dat een Engelse naam wordt gebruikt voor anderstalige films. Bij Fransen niet zo heel vaak, maar toch.
Heb de komende tijd wel weer genoeg te kijken met: The Accountant 2, Thunderbolts, Final Destination: Bloodlines en Locked. Plus maandag The Usual Suspect eenmalig terug in de bios, blijft een gave film
Edit: Zie net dat Bad Boys 1, met Tea Leoni ook terugkomt. Dat is echt een klassieker voor ons
[ Voor 46% gewijzigd door AcidBurn op 10-05-2025 11:15 ]
Euh, ik denk dat iedereen wel weet dat deerskin hertenhuid betekent.
En dit IS een horror film met absurde humor. Staat er ook bij. Dus ik snap je opmerkingen niet helemaal.
Edit:
Al is Rubber denk ik nog meer een horror film (met absurde humor). Heb deze alleen nog niet gezien, maar gezien het over een moordlustige autoband gaat...
Overigens staat deze regisseur ook wel bekend om zijn muziek, als Mr. Oizo.
En dit IS een horror film met absurde humor. Staat er ook bij. Dus ik snap je opmerkingen niet helemaal.
Edit:
Al is Rubber denk ik nog meer een horror film (met absurde humor). Heb deze alleen nog niet gezien, maar gezien het over een moordlustige autoband gaat...
[ Voor 44% gewijzigd door josh-hill op 10-05-2025 11:19 ]
Was Rubber maar meer 'schlock', maar het wordt jammer genoeg vrij serieus gebracht. De latere films van Quentin Dupieux zoals Wrong Cops en Au Poste zijn wel wat meer gericht op absurde komedie.josh-hill schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:12:
Euh, ik denk dat iedereen wel weet dat deerskin hertenhuid betekent.
Edit:
@P-Rock Hm, ik was er al bang voor. Heb de film nooit gezien, ondanks dat het de favoriete film van een vriend van mij was, omdat de trailer me niet aan stond.
Of wacht, serieus... wellicht dan toch wel, want ik vond dat net zo mooi aan Deerskin. Dat het op een serieuze manier gebracht wordt, alsof het allemaal doodnormaal is. Maar wellicht wat luchtiger dan bij Rubber dan? I dunno. Vond het hier iig goed werken. Net als bijvoorbeeld bij The Lobster van Yorgos Lanthimos, al acteert iedereen in zijn films compleet emotieloos, dus dat is toch wel wat anders.
Euh ok... ik lees nu pas dat Deerskin origineel gewoon Le Daim heet, dus de film heeft eigenlijk geen Engelse titel. Me bad.
Of wacht, serieus... wellicht dan toch wel, want ik vond dat net zo mooi aan Deerskin. Dat het op een serieuze manier gebracht wordt, alsof het allemaal doodnormaal is. Maar wellicht wat luchtiger dan bij Rubber dan? I dunno. Vond het hier iig goed werken. Net als bijvoorbeeld bij The Lobster van Yorgos Lanthimos, al acteert iedereen in zijn films compleet emotieloos, dus dat is toch wel wat anders.
Euh ok... ik lees nu pas dat Deerskin origineel gewoon Le Daim heet, dus de film heeft eigenlijk geen Engelse titel. Me bad.
[ Voor 68% gewijzigd door josh-hill op 10-05-2025 12:45 ]
Dupieux's meest recente werk is allemaal heerlijk absurdistisch: Mandibles, Smoking Causes Coughing, The Second Act, and vooral Daaaaaali!
Companion (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R Een leuk weekendje weg met vrienden gaat niet helemaal zoals gepland. Sja, als ik meer dan dit ga zeggen verklap ik de clue van het verhaal. | |
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Assassin's Creed (2016) | ![]() |
Tweakers: 5.8 | IMDb: 5.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 115 min | MPAA: PG-13 Ik wist niet wat ik er van moest verwachten. Vaak als het gebaseerd is op een spel zijn de films vaak ruk om naar te kijken. Maar moet eerlijk zeggen als je niet hèt spel hebt gespeeld of er niks van af weet. Blijft het toch wel een leuke film om naar te kijken. Het mocht van mij wel wat meer Gore hebben. Maar is nog steeds prima. Het open einde zegt ook veel..maar tot nu toe nog geen nieuwe deel kunnen zien. | |
The Naked Gun 2½: The Smell of Fear (1991) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 85 min | MPAA: PG-13 Ik wist eerlijk gezegd niet goed wat ik moest verwachten van een vervolg op zo’n knotsgekke eerste film, maar ik kan zeggen: dat dit tweede deel niet teleursteld! Net als bij eerste deel hebben mijn vrouw en ik weer enorm gelachen. De humor is opnieuw heerlijk over de top en vol flauwe, absurde grappen die in hoog tempo op je worden afgevuurd. Het is echt zo’n film waar je ogen en oren tekortkomt als je alles wilt meepikken. Frank Drebin is weer helemaal terug, en natuurlijk komt hij opnieuw in de meest bizarre situaties terecht door zijn eigen onhandigheid. Dit keer moet hij een samenzwering rondom schone energie en een wetenschapper ontrafelen, terwijl hij ook nog eens met liefdesverdriet worstelt. Klinkt als een rare mix? Dat is het ook maar dat maakt het juist zo leuk. Deel 2 weet de toon van het origineel goed vast te houden, zonder dat het flauw of herkauwd voelt. Sommige grappen zijn misschien voorspelbaar, maar dat maakt het lachen niet minder hard. We hebben echt weer zitten gieren van het lachen en opnieuw verbaasde ik me over het feit dat ik deze film nog nooit eerder had gezien. Dit is echt zo'n soort komedie waar je gewoon af en toe naar móét teruggrijpen. | |
Naked Gun 33 1/3: The Final Insult (1994) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.5 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 83 min | MPAA: PG-13 Het derde deel uit de Naked Gun-reeks is misschien wel het meest maffe van allemaal. En ja hoor, ook dit derde deel leverde weer een avond vol lachen, gieren en brullen op. Het is echt bizar hoe deze films zijn in hun stijl van humor: alles is over the top, vol droge woordgrappen, visuele grappen en situaties die zó dom zijn dat ze weer briljant worden. In dit deel is Frank Drebin met pensioen, maar wordt hij natuurlijk toch weer teruggehaald om een aanslag tijdens de Oscars te voorkomen. En natuurlijk doet hij dat weer op zijn onnavolgbaar onhandige manier. De scènes in de gevangenis, op het politiebureau en tijdens de Oscar-uitreiking zijn stuk voor stuk genieten – het tempo ligt opnieuw hoog en je hebt nauwelijks tijd om bij te komen van de vorige grap. Het is leuk om te zien dat deze films zo leuk blijven, dat hebben ze met deze films goed voor elkaar weten te krijgen. Na het zien van alle drie de delen kan ik alleen maar zeggen: wat zonde dat we deze klassiekers niet eerder hebben ontdekt, maar wat ben ik blij dat we ze nu eindelijk gezien hebben. | |
In Safe Hands (2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: 110 min | MPAA: G Pupille (In Safe Hands) gaat over een onderbelichte kant van adoptie. Nu wil ik niet beweren dat ik heel veel films over adoptie kijk - ik zou eens moeten kijken of het er al 10 zijn, zodat ik een top 10 kan maken - maar deze film is heel anders dan de films die ik al gezien had. In Pupille wordt namelijk het proces tussen het ter adoptie afstaan door de biologische moeder en het adopteren door een nieuwe moeder op een dramatische manier getoond. En dan niet primair vanuit het oogpunt van deze moeders, maar met de focus op het gehele 'apparaat' dat dit proces mogelijk maakt. De mensen daarachter worden op een documentaire achtige wijze in de spotlight gezet. Er is iets voor te zeggen dat dingen wat soapy aangedikt worden, maar toch vond ik deze film in zijn hart aanvoelen als een redelijk natuurgetrouwe weergave van dit proces. Zoals (lees ik nu) The Guardian aangeeft, is het wel typisch Frans om juist het instituut weer te geven, i.p.v. vanuit een heel persoonlijke situatie het onderwerp te benaderen. Dat maakt de film wellicht wat leeg, afstandelijk. De soapy elementen hebben waarschijnlijk als doel om de negatieve gevolgen van deze keuze wat te verzachten. Het was zeker in het begin niet altijd even goed te volgen, omdat de film als een mozaiekvertelling a la Babel heen en weer springt tussen personages en heen en terug gaat in de tijd. Maar al gauw valt alles op zijn plek. Je kunt de film ook wat 'safe' noemen. Het ontbreekt aan echt wringende zaken. Die zijn er wel, maar ze vallen toch wel wat in het niet in het grote geheel. Maar genoeg kritiek. All in all is het een onderhoudende film, zoals vaak ook een goede Hollywood film is. Artistiek niet veelzeggend, maar wel degelijk. | |
PS: best bizar dat mijn Letterboxd milestones voor dit jaar allemaal met adoptie te maken hebben. Dat is echt puur toeval.
:strip_exif()/f/image/8IedP9yRvyq5GffCZ22geqab.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Oh nee, bij Keeper komt adoptie niet echt ter sprake, geloof ik.
Alleen Smoking Causes Coughing gezien en die was inderdaad erg amusantautje schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 22:16:
Dupieux's meest recente werk is allemaal heerlijk absurdistisch: Mandibles, Smoking Causes Coughing, The Second Act, and vooral Daaaaaali!
Ik zat trouwens gisteren een vroege aflevering van Columbo te kijken waar Leslie Nielsen in zat. Dan verwacht je ook continu een Drebin actie, maar helaas speelde hij het volledig straight
Columbo is trouwens cool. Nooit gezien vroeger maar mijn vrouw en ik bevalt de serie erg goed. Qua setting gedateerd maar qua story telling is het tijdloos.
[ Voor 35% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-05-2025 06:45 ]
@G_Dragon In hetzelfde rijtje past ook Airplane! en willicht ook Hot Shots! en Hot Shots Part Dieux!
Hoewel niet helemaal vergelijkbaar qua stijl met naked gun en police squad en hoewel hot shots niet met Leslie Nielsen is, zijn het wel films die aan elkaar hangen van de grappen en absurde situaties.
Hoewel niet helemaal vergelijkbaar qua stijl met naked gun en police squad en hoewel hot shots niet met Leslie Nielsen is, zijn het wel films die aan elkaar hangen van de grappen en absurde situaties.
[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 11-05-2025 07:15 ]
Ook allemaal van dezelfde schrijvers. In dat rijtje past ook Top Secret!, met de onlangs overleden Val Kilmer (in notabene zijn eerste rol).
De hoeveelheid quotes die ik ken uit die films is beschamend groot
. The Naked Gun is samen met In the Loop toch wel mijn favoriete komedie.
De hoeveelheid quotes die ik ken uit die films is beschamend groot
Apart combi, In the Loop is echt een totaal ander soort humor dan The Naked Gun
In the Loop is geniaal. Ik hou van comedy's die tegen andere genres aan schurken of zelfs helemaal primair geen comedy zijn, zoals The Big Lebowski, MASH, Dr. Strangelove, Midnight Run en Lost in Translation. Films die wat laagjes hebben.
In the Loop is geniaal. Ik hou van comedy's die tegen andere genres aan schurken of zelfs helemaal primair geen comedy zijn, zoals The Big Lebowski, MASH, Dr. Strangelove, Midnight Run en Lost in Translation. Films die wat laagjes hebben.
Fitting In (2023) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105 min | MPAA: R Bloody hell! Zo denk je een relatief grappige dramafilm te gaan zien over een tienermeisje dat ontdekt dat ze lijdt aan MRKH en kom je uit bij het levensverhaal van Eva Braun en seks met Hitler. Dat werd een andere zondagmiddag dan verwacht ![]() Nou, dat laat ik even inwerken voor de lezer voordat ik verder ga. "Fitting In" is dus een coming-of-age over het genoemde syndroom. Wat het precies betekent moet je zelf maar even Wikipedia'en omdat ik vermoed dat de bijbehorende link hier niet geplaatst mag worden vanwege een duidelijke foto, maar het komt erop neer dat een aantal vrouwelijke geslachtsonderdelen niet aanwezig zijn. In de vorm die het in deze film aanneemt betekent dit dat seks hebben bijna niet mogelijk of enorm pijnlijk is, want er is geen ruimte voor, en de maandelijkse periode ontbreekt eveneens. Het krijgen van kinderen is daarmee ook niet mogelijk. Geen licht onderwerp dus en zeker iets om met een brok in de keel naar te kijken: dit is iets wat je niet wil meemaken in een periode waarin het toch al moeilijk is voor de gemiddelde tiener. Maddie Ziegler doet het meer dan prima in de hoofdrol van het karakter uit de pen van schrijver en regisseur Molly McGlynn, die dit deels op haar eigen ervaringen in het verleden zou hebben gebaseerd. Ze experimenteert, leert en komt uiteindelijk tot de conclusie spoiler: dat het niet zo erg is. Waarom? Omdat mannen het opdringen en het empowerend is om het maar gewoon te accepteren. Geen grap. Dit was de conclusie ![]() Dat doet me een beetje denken dat de schrijver van het verhaal meer heeft meegemaakt dan de film laat zien. Er lijkt een stukje logica te ontbreken. Mocht het geen coping zijn, dan is er natuurlijk maar een ding voor te zeggen: you do you. Anyway, wat het wappergehalte voor mij wat deed stijgen is het punt dat er rond 31 minuten in de film gesproken wordt over andere mensen uit de geschiedenis die dezelfde conditie gehad zouden hebben. Een former Survivor contestant, Miss Michigan... en... "Hitler's wife, Eva Braun". Born without a uterus. Ja en dat is dus een beruchte theorie waarvan je het bewijs voornamelijk zal terugvinden op sites zoals die van The Daily Mail, waar er stevig op los wordt gefantaseerd dat mevrouw Braun geen seksleven zou hebben gehad omdat persoon X het via-via had vernomen van persoon Y, die toevallig is gestorven voordat persoon Z het kon vernemen, maar gelukkig was er nog een document waar hints in staan dat... nouja, je kent het wel. Aliens. Ondanks dat is het een prima dramafilm met humor die soms wat schuurt op een manier die je doet twijfelen over de reactie die je moet geven: lachen of meevoelen met de ernst van de situatie. Zoals het moment waarop Barbie Girl wordt afgespeeld tijdens een onderzoek naar wat er gaande is. Maar ik moet toegeven: uiteindelijk is het knap om dit zo de wijde wereld in te brengen. Zoals de film laat zien gaat niet iedereen daar even netjes mee om. | |
Dat zit wel Schnorr.
Dit verdient een IMAX release

Wtf, de film is echt:
https://variety.com/2025/...e-reel-leaked-1236392133/
...en sinds 2020 opgesloten in een rechtszaak.
Dat zit wel Schnorr.
Mickey 17 (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 137 min | MPAA: R Bizar. Dat was het eerste wat in mij opkwam na het zien van deze film. Ik verwachte meer een groundhog day-achtige film of die van Tom Cruise van niet lang geleden waarin hij elke keer dood gaat, maar niets van dat was waar. Positief verrast door Robert Patinson die ik haatte na Twilight, maar na The Batman ontzettend ben gaan waarderen. Hij is duidelijk meer dan alleen een mooi-boy. Mark Ruffalo legt het er lekker overdreven dik bovenop en de (waarschijnlijk niet onbewuste) politieke boodschap was goed te proeven. De grande finale was erg gaaf vond ik zelf. Al met al goed vermaakt. Een dikke 8 | |
Imaginary (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.7 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13 13-in-een-dozijn horrorfilm van Jeff Wadlow (Kick-Ass 2) uit de Blumhouse-stal. Een jonge vrouw, Jessica, keert met haar nieuwe gezin terug naar haar ouderlijk huis en komt er al snel achter dat de jongste telg, Alice, een denkbeeldig vriendje heeft in de vorm van een schattige teddybeer, die ze Chauncey noemt. De in het begin vrij onschuldige spelletjes die Alice speelt met haar nieuwe vriendje beginnen echter steeds gewelddadiger te worden en Jessica komt er achter dat Chauncey een connectie heeft met enkele vreemde gebeurtenissen uit haar eigen fantasierijke jeugd. Klinkt wellicht interessant, maar dat is de film totaal niet. Het verhaal is een enorm flauwe bedoening dat bol staat van zo'n beetje elk horrorcliché denkbaar. Het acteerwerk is vrij matig en de idiote teksten die de acteurs moeten opdreunen helpen ook niet. De practical effects zijn nochtans best aardig, maar krijgen te weinig schermtijd om echt indruk te maken. Blumhouse is een studio die makkelijk verteerbare, goedkope horrorfilms produceert om er een beetje winst uit te halen en heel soms een parel tevoorschijn tovert. Op die parel moeten we nog even wachten, want Imaginary is dat zeker niet. | |
Death of a Unicorn (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 107 min | MPAA: R Oké oké, ik beloof plechtig dat ik nooit een eenhoorn zal mishandelen tenzij er een aandeelhouder achter zit die de markt tussen z'n kaken houdt. Foute fantasyhorror voor tussendoor met Jenna Ortega en Paul Rudd. Wat kan ik er meer over zeggen? | |
Dat zit wel Schnorr.
Thunderbolts* (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Aardig idee, maar het hele mental health verhaal wat eraan gehangen wordt vind ik niet echt iets voor een MCU film. Als je verder gaat zoeken naar het daadwerkelijke karakter Bob, dan kom je terecht in een totaal idiote verhaallijn zoals dat alleen in comics kan. Meer dan een "next Avengers" is dit een poging om Yelena Belova meer naar de voorgrond te schuiven. Want ja, er zijn meer personages in het team, maar Yelena is duidelijk de hoofdpersoon terwijl ze echt niet de sterkste of machtigste is. Sebastian Stan doet het altijd prima als Bucky Barnes. David Harbour lijkt er wel lol in te hebben als Red Guardian. Voor Florence Pugh lijkt dit vreemd genoeg wel een auto-pilot film te zijn. In de zin van: Ze levert altijd wel voldoende, maar ze kan zoveel meer. | |
In the Loop, Naked Gun, en Blackadder zijn voor mij de heilige comedy drie-eenheidDr. Strangelove schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:59:
Apart combi, In the Loop is echt een totaal ander soort humor dan The Naked Gun
Blackadder is inderdaad
Ook mijn No.1 british comedy.
Fawlty Towers, Spaced, The League of Gentlemen
The New Statesman 
Alan B. Stard
Alan B. Stard
En dan The Young Ones ook niet...
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
IMDB: Guest House Paradiso (1999) deze wel. Binnenkort maar weer eens een keertje kijken 
"Candle in the eye!"
"Okidoki Skip"
"AAAAARRGGHHH!"
Kwaliteit
"Candle in the eye!"
"Okidoki Skip"
"AAAAARRGGHHH!"
Kwaliteit
[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 12-05-2025 11:14 ]
Shit, je hebt de Candle stick zelf al toegevoegdVrijdag schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:13:
IMDB: Guest House Paradiso (1999) deze wel. Binnenkort maar weer eens een keertje kijken
"Candle in the eye!"
"Okidoki Skip"
"AAAAARRGGHHH!"
Kwaliteit
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Je moet toch wel direct zien het produceert. Seth Mcfarlane, maker van Family Guy dan kan je wel verwachten dit soort drama in een film...Makaja schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:54:
[...]
Liam Neeson heeft wel een issue dat hij altijd wordt getypecast, als de wraaknemende underdog. Maar ik vind hem totaal niet passen in een komische film. Deze trailer was tenenkrommend in elk geval. Echt, wie die keuze gemaakt heeft?
Overigens heeft een Jason Statham inmiddels ook wel datzelfde probleem: elke film speelt hij een gepensioneerde soldaat/politieagent/spion/vul maar in, en knokt hij tegen de baddies. Al moet ik zeggen dat ik de eerste Crank wel erg vermakelijk vond. Al zat die ook weer vol actie.
En: Hollywood is blijkbaar weer zonder inspiratie, met alweer een remake..
The Banshees of Inisherin (2022) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 114 min | MPAA: R Ik wist niets over deze film, behalve dat hij in Ierland of Schotland afspeelde. Goede film, fijne (soms absurde) humor, heel rustig. De rode draad is vriendschap, eenzaamheid, zelfreflectie, dus verwacht geen non-stop comedy. | |
Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.
Met name de afleveringen die over de Eerste Wereldoorlog gaan.Dr. Strangelove schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:26:
Blackadder is inderdaadOok mijn No.1 british comedy.
Zeldzaam hoog niveau.
Aan het eind van de laatste aflevering, als ze 'Over the Top' gaan brengt nog steeds tranen in mijn ogen.
En niet van het lachen.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Cat's Eye (1985) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.3 | Genre: Comedy, Drama, Horror | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13 Fantasy horrorfilm van Lewis Teague (Cujo, Navy Seals), gebaseerd op drie korte verhalen van de Master of the Macabre Stephen King, met een zwerfkat als rode draad. De eerste is ‘Quitters, Inc.’ over een verstokte roker (James Woods) die tevergeefs probeert te stoppen en met het bedrijf Quitters, Inc. in aanraking komt, die er nogal onconventionele methodes op nahoudt om mensen te doen stoppen. Het tweede verhaal is ‘The Ledge’, over een man (Robert Hays) die door een gangster (Kenneth McMillan) wordt gedwongen om over een smalle richel rondom een hoog gebouw te lopen, om zo zijn vrijheid terug te winnen. Het derde verhaal, ‘General’, werd speciaal voor de film geschreven door King en gaat over een zwerfkat die een jong meisje (Drew Barrymore) beschermt tegen een agressieve huistrol. Het acteerwerk is prima: James Woods mag zich in ‘Quitters, Inc.’ naar hartenlust uitleven en is een genot om naar te kijken. Ook Robert Hays en Kenneth McMillan zijn prima als slachtoffer en dader. Drew Barrymore is aandoenlijk, maar overacteert een beetje. Haar verhaal is dan ook de zwakste van het drieluik. De film kent ook een aantal referenties naar andere King-verhalen, zoals bv. Cujo, The Dead Zone en Christine. Het is geen bloederige horrorfilm en de drie verhalen leggen de nadruk vooral op het fantasy-aspect. Cat’s Eye is erg vermakelijk en één van de betere verfilmingen van King’s verhalen. | |
Sjonge. En het gaat om 10 miljoen zo te lezen. Die hebben ze zo terug verdiend als ze deze film gewoon uitbrengen. Dit is namelijk goud!Stukfruit schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:34:
Wtf, de film is echt:
[..]
[ Voor 97% gewijzigd door Tomba op 12-05-2025 15:12 ]
Er zal vast nog wel een extra tricera-addertje onder het gras zittenPdeBie schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:41:
[...]
Sjonge. En het gaat om 10 miljoen zo te lezen. Die hebben ze zo terug verdiend als ze deze film gewoon uitbrengen. Dit is namelijk goud!
Dat zit wel Schnorr.
Oepsie die had ik gemistStukfruit schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:07:
[...]
Hoe is deze sizzle real anders dan de sizzle real die eerder werd gepost?

/overenthousiast
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 137 min | MPAA: R Ik verwachte er niet veel van maar uiteindelijk aangenaam verrast. Wat zwarte humor, beetje politieke kritiek en een mooi verhaal. | |
@Ruitenwisser:
Wat is je score?
Bekijk of bewerk je reactie en check de tags + afbeelding voor de nodige sterretjes.
Wat is je score?
Bekijk of bewerk je reactie en check de tags + afbeelding voor de nodige sterretjes.
Dat zit wel Schnorr.
Zeker mooi einde. En geïmproviseerd ook nog.AvK schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:05:
[...]
Met name de afleveringen die over de Eerste Wereldoorlog gaan.
Zeldzaam hoog niveau.
Aan het eind van de laatste aflevering, als ze 'Over the Top' gaan brengt nog steeds tranen in mijn ogen.
En niet van het lachen.
Ik zou BA ranken 2/4/3/1 maar dat is geneuzel, alle series zijn briljant. Alleen heeft de eerste serie een volledig andere vibe dan de latere drie. De Christmas Special is ook goed maar Back and Forth, meh.
Einde van Catastrophe is trouwens ook briljant. Ik stop, ik kan eindeloos doorposten over al die fantastische Britse comedies
[ Voor 24% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-05-2025 17:13 ]
The Accountant 2 (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 124 min | MPAA: R Daredevil en Frank Castle lopen een bar in. De rest ging voorbij in een waas omdat ik echt geen idee had waar ik naar zat te kijken. Ben Affleck als een soort Tom Hanks deed het voor mij niet echt en ik heb geen actieve herinnering aan het eerste deel, dus dan houdt het helaas op. Het dansje was wel leuk, maar bracht weinig mee voor de geloofwaardigheid. | |
Dat zit wel Schnorr.
Vermoed dat onderstaande het verschil verklaard en bbc zelf eiste ook een complete andere insteek na seizoen 1Dr. Strangelove schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:09:
[...]
Zeker mooi einde. En geïmproviseerd ook nog.
[YouTube: Blackadder - The Whole Rotten Saga]
Ik zou BA ranken 2/4/3/1 maar dat is geneuzel, alle series zijn briljant. Alleen heeft de eerste serie een volledig andere vibe dan de latere drie. De Christmas Special is ook goed maar Back and Forth, meh.
Einde van Catastrophe is trouwens ook briljant. Ik stop, ik kan eindeloos doorposten over al die fantastische Britse comedies
Series 1 was written by Richard Curtis and Rowan Atkinson. Seasons 2 to 4 were written by comedian Ben Elton and Richard Curtis.
The format of the Blackadder series was changed substantially after the BBC was displeased with the first series, Blackadder (1982). The new BBC One Controller Michael Grade agreed to make another series if it was made as a standard studio sitcom with an audience, the characters' roles were redefined and the budget was substantially trimmed.
Yup, zie de docu die ik hierboven gelinked heb, daar wordt het hele verhaal toegelicht 
Budget is trouwens eentje die ik niet eerder had gehoord maar het klopt wel ja; production values van S1 waren wat hoger met veel diversere locaties en relatief veel outdoor shooting, dat was een zeldzaamheid in de latere seizoenen.
Budget is trouwens eentje die ik niet eerder had gehoord maar het klopt wel ja; production values van S1 waren wat hoger met veel diversere locaties en relatief veel outdoor shooting, dat was een zeldzaamheid in de latere seizoenen.
[ Voor 57% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-05-2025 18:29 ]
Thunderbolts* (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Ik heb me hier goed mee weten te vermaken, en bij de volgende Marvel rewatch neem ik deze zeker mee (iets wat ik niet zou doen bij bijvoorbeeld Ant-Man 3, Secret Invasion of Black Panther 2). Ook fijn dat Marvel een keer een film kan eindigen zonder sky-beam en faceless army. spoiler: Wel een beetje zonde van Taskmaster, maar dat was in Black Widow ook al zo. Wellicht komen ze ooit nog met een karakter wat wel overeenkomt met de comics. | |
Wind River (2017) | ![]() |
Tweakers: 7 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R Gisteravond samen deze film gekeken op HBO Max, want daar kwamen we hem op de hoofdpagina tegen. Het verhaal trok onze aandacht en dat is ook de reden waarom we hem zijn gaan kijken, ik moet zeggen dat we beiden positief verrast zijn! Wanneer een jager genaamd Cory op zoek gaat naar een of meerdere poema's, ontdekt hij het lichaam van een jonge vrouw. Dit opent de deur voor de FBI en al snel word er duidelijk dat er meer aan de hand is dan dat ze denken, hier zal ik mij verder niet over uitlaten voor de mensen die de film nog willen gaan kijken. Van begin tot eind wist de film onze aandacht goed vast te houden, mede door het sterk verhaal en de leuke verrassingen die je krijgt als kijker. Het feit dat deze film waargebeurd is maakt het nog wel een stuk heftiger, ondanks ik er persoonlijk altijd wel van hou dat een film waargebeurd is. Grappig om heel veel mensen van Yellowstone en de Avengers terug te zien in andere rollen. | |
Prima film, een zeldzame karaktergedreven thriller. Mooie rollen all round ook.
Erg goede film! Zeker ook door het waargebeurde karakter.G_Dragon schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:40:
Wind River (2017) [Afbeelding: Wind River (2017)] Tweakers: 7 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 107 min | MPAA: R Gisteravond samen deze film gekeken op HBO Max, want daar kwamen we hem op de hoofdpagina tegen. Het verhaal trok onze aandacht en dat is ook de reden waarom we hem zijn gaan kijken, ik moet zeggen dat we beiden positief verrast zijn!
Wanneer een jager genaamd Cory op zoek gaat naar een of meerdere poema's, ontdekt hij het lichaam van een jonge vrouw. Dit opent de deur voor de FBI en al snel word er duidelijk dat er meer aan de hand is dan dat ze denken, hier zal ik mij verder niet over uitlaten voor de mensen die de film nog willen gaan kijken.
Van begin tot eind wist de film onze aandacht goed vast te houden, mede door het sterk verhaal en de leuke verrassingen die je krijgt als kijker. Het feit dat deze film waargebeurd is maakt het nog wel een stuk heftiger, ondanks ik er persoonlijk altijd wel van hou dat een film waargebeurd is. Grappig om heel veel mensen van Yellowstone en de Avengers terug te zien in andere rollen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb Wind River in de bioscoop gezien, maar vond deze toch wel veel te voorspelbaar, helaas.
The Usual Suspects (1995) | ![]() |
Tweakers: 10 | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 106 min | MPAA: R Deze film is 30 jaar oud en blijft steengoed. Ik kende hem al, hij staat hier in de kast. Gisteravond voor het eerst in de bios mogen aanschouwen. Het is uiteraard goed te zien dat het een jaren 90 film is, er zit een aantal acteurs in die destijds best goed waren maar later nogal weg zijn gezakt. Wat voor mijzelf wel even een realitycheck was: Zowel de regisseur als de hoofdrolspeler (Brian Singer en Kevin Spacey) zijn heden ten dagen (al dan niet terecht, dat laat ik in het midden) gecancelled door Hollywood ivm vermeend sexueel wangedrag. Maar het maffe is: Zelfs al wetende hoe het afloopt, en dus alle hints proberen uit te pluizen, komt de ontknoping eigenlijk nog steeds uit het niks. Een film als Memento is geen reet meer aan nadat je weet hoe het in elkaar zit. Get Out en The Others zijn nog steeds goede films, maar ook minder sterk als je het einde al weet. Maar Usual Suspects weet daar om een of andere reden aan te ontsnappen. Het IMDB cijfer is mij wat te hoog, maar een 8 blijft hij echt wel waard. | |
Companion (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R Geweldige film, helemaal mijn ding. Deed denken aan Ex machina. En Marc Menchaca die deputy Hendrix speelt, geef die hilarische man meer rollen! Verhaal erg vermakelijk opgezet en toch low-key. Sophie thatcher ook al in Heretic gezien (ook een geweldige film min het einde), geweldige/prachtige actrice. Speelt veel met gezichtsuitdrukkingen. Alle andere bijrollen zijn ook erg goed. Paar overduidelijke plotholes, anderen werden weer mooi omzeilt. | |
Deja Vu (2006) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Sci-Fi | Runtime: 126 min | MPAA: PG-13 Tijdens het spitten naar het minder bekende werk van Val Kilmer kwam deze ineens voorbij. Geen echt typische Denzel film imho al heeft Tony Scott wel echt zijn stempel op het geheel gezet. Met name het samenspel van de cast doet het hier heel erg goed naar mijn idee ; Denzel Washington , Val Kilmer, Jim Caviezel en Bruce Greenwood zorgen voor een echt 'pakkend' geheel. Het idee is misschien af en toe wel heel erg ver gezocht maar voor de tijd ( 2006 ) past het op de een of andere manier gewoon heel goed. Op meerdere vlakken is deja vu een film die ik echt kan aanraden ! | |
I live in darkness , i exist in the shadow
Alarum (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 3.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 95 min | MPAA: R Ik lees graag mee met dit topic en heb er al vele goed film uitgehaald die ik (nog moet) kijk(en). Dank daarvoor. Ik zag deze film voorbij komen op een van de streamers en zag Silvester Stallone en een niet al de lange duur van 135 edit: 1 uur 35 dus 95 minuten, dank @josh-hill . 16+ qua leeftijd dus denk, die ga ik even als popcornvermaakt kijken zonder al te veel verhaal. Lang verhaal kort: ga deze niet kijken tenzij je in slaap wilt vallen. Het begin is een redelijke introductie van het verhaal maar pas later snap je dat gedeelte echt omdat er een grote sprong in de tijd wordt gemaakt van intro naar film. Het acteren is zozo maar goed, de actie en Stallone moeten nog komen! Maar dan worden beiden geïntroduceerd en wat valt dat tegen; Stallone heeft een minimale rol en kreeg waarschijnlijk veel geld voor weinig doen. De “gevechten” zijn ontzettend slecht en van het niveau van Commando en Rambo (ga ik maar weer eens opzoeken/kijken). Midden op straat staan en niet geraakt worden terwijl je zelf iedereen 1 voor 1 neerschieten. De vlammen van de wapens en andere “special effects” zijn zo overduidelijk uit een commodore 64 dat je je meer verbaasd dat die toch nog een redelijke hoeveelheid pixels gegenereerd heeft dan hoe slecht dat eruit ziet. Het verhaal was als verwacht flinterdun en de acteerprestaties van een laag niveau. Dat ze het verhaald durven te eindigen met een soort cliffhanger voor een tweede deel is wel heel overmoedig. Het positieve van deze film is dat ik lekker wat heb bijgeslapen tijdens de film en vandaag uitgerust deze review kan tikken om jullie te behoeden voor deze film 🙂 | |
135 minuten vind ik juist wel heel lang.
Maar ik zie al dat het 95 minuten is. Op zich wel fan van films van ongeveer 1.5 uur. Maar ja, ook daar zit veel rotzooi tussen, inderdaad. Kost je alleen minder tijd.
Bedankt voor je review. Daar zullen we maar met een grote boog omheen lopen (de film dan).
Maar ik zie al dat het 95 minuten is. Op zich wel fan van films van ongeveer 1.5 uur. Maar ja, ook daar zit veel rotzooi tussen, inderdaad. Kost je alleen minder tijd.
Bedankt voor je review. Daar zullen we maar met een grote boog omheen lopen (de film dan).
[ Voor 17% gewijzigd door josh-hill op 16-05-2025 11:48 ]
Reality+ (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Short, Sci-Fi | Runtime: 22 min | MPAA: N/A Van dezelfde regisseur als The Substance. En dat is duidelijk te zien omdat soortgelijke ideeën langskomen. Beste manier om het te omschrijven is denk ik een soort aflevering van Black Mirror: mensen laten een chip in hun hersenen implanteren voor een "reality distortion field" waardoor je jezelf (en anderen ook) kan zien met een perfect uiterlijk. Natuurlijk worden de chip en de bijbehorende diensten geëxploiteerd door een commercieel bedrijf dat er een limiet van 12 uur per dag op heeft gezet. Je kunt je vast voorstellen dat zoiets mogelijkheden... en nadelen geeft. Gelukkig is de pay-off beter dan je zou verwachten. Te vinden op YouTube. Het is een short ipv een film met normale lengte, dus je kan het in een half uurtje kijken. Niet het beste werk ooit, wel een geinig tussendoortje voor liefhebbers van sci-fi met een Le Frans tintje. | |
Dat zit wel Schnorr.
The Amateur (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: PG-13 Voor een regisseur die afleveringen heeft gemaakt van o.a. Slow Horses, Raised by Wolves, Black Mirror, Penny Dreadful en de betere episodes van Doctor Who zou je iets beters verwachten dan iets dat zo... amateuristisch overkomt. Zijn het de plotwendingen die niet zo realistisch zijn? Komt het door de digitale toevoegingen die niet eens in de schaduw van Mr. Robot mogen staan? Is het het matige kopieerwerk van Taken? Ja. Het enige dat ik van deze film heb geleerd is dat een skypool heel cool is en dat je er snel uit moet stappen als er iemand voor je komt staan die zegt de bodem op te kunnen blazen. En vooral niet zo levensmoe zijn om voor dramatisch effect over de lengte van het hele bad te gaan zwemmen terwijl je al langs de rand stond. Amateur! | |
Dat zit wel Schnorr.
Hurry Up Tomorrow (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: R Betere beschrijving zou zijn: Drug fueled bad trip van The Weeknd, die na The Idol wederom bewijst niet te kunnen acteren. Jenna Ortega's acteerwerk is daarintegen weer ruim voldoende. Weer eens een ander soort rol voor haar. Een soort Wednesday qua aanpak, maar dan met emoties | |
Kala azar (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 4.8 | Genre: Drama, Fantasy | Runtime: 91 min | MPAA: N/A Kala Azar is geen doorsnee film. De film is een spiegel van onze maatschappij, maar dan met een twist. De film is gemaakt door een kunstenares, en dat zie je er wel aan af. Ik moest op een gegeven moment aan een lokale kunstenaar denken die een keer een zooi kippen in een boom aan het 'dirigeren' was. Verwacht een vergelijkbare scene. De film is niet voor tere zieltjes en is rauw van binnen en van buiten. Het is een soort drama met gore. Zeker als je niet tegen dode dieren kan, moet je deze film vooral niet kijken. Idem met een rauwe weergave van naakt en schrammen e.d. De film leunt vooral op zijn beelden. Dialoog is er maar sporadisch. Dat maakt de film redelijk poëtisch. Het verhaal is wel wat, tja, gerafeld. Er is een soort van verhaal, en er wordt wel een punt gemaakt, maar toch lijkt het een beetje op een verzameling van wat random scenes. Maar met deze opmerking schiet ik de film (naar mijn mening) tekort. Hoewel het oogt dat het redelijk random is, en hoewel de film niet echt normaal naar een eindpunt werkt, voelt het wel als een geheel en lijken al deze op zichzelf best bizarre scenes compleet logisch binnen de context van de getoonde wereld. Velen komen niet verder dan een 1 bij deze film, maar ik vind dit toch best een 8 waard. Abnormale films kunnen best leuk zijn! Al moet ik zeggen dat ik misschien wel een hoger cijfer zou geven als de film een wat normaler einde had gehad. Want nu voelt een deel van het verhaal wat raar afgerond (of onafgerond). Maar all-in-all heb ik me dus wel vermaakt. | |
In mijn full franchise Star Trek re-watch, bekijk ik alle films en series op de volgorde zoals het in het verhaal gebeurde. Onlangs heb ik dus ook The Original Series en The Animated Series voor het eerst gezien met captain James Tiberius Kirk, doctor Leonard McCoy en mister Spock. De afleveringen uit de 60's hadden een rocky start en sommige waren ronduit slecht, maar hoe meer ik keek, hoe meer toffe afleveringen ertussen zaten. Nadat ik de 3 seizoenen in no-time gezien had en vervolgens ook de animiatieserie klaar had, werd het tijd voor de films en daar had ik inmiddels veel zin in. Ik kan me wel herinneren dat ik stukjes van de films gezien had en TMP eerder ook al eens geprobeerd had, maar dat voelde toen toch anders. Als je eenmaal in de serie zit en een band hebt opgebouwd met de personages dan is het ook veel leuker om deze oude Star Trekfilms te bekijken.
Omdat ik alle films vergelijk met de rest van de serie-afleveringen kan het zijn dat ik een film echt minder goed vind dan de andere films, maar toch veel beter dan een bepaalde aflevering bijvoorbeeld. Tot nu toe is de pilot-aflevering (score: 3) van TOS het slechtste wat ik gezien heb tijdens deze re-watch, terwijl ik de laatste film geweldig vond.(score: 10) Dus alle andere films en series bevinden zich in deze context, daartussen.
Omdat ik alle films vergelijk met de rest van de serie-afleveringen kan het zijn dat ik een film echt minder goed vind dan de andere films, maar toch veel beter dan een bepaalde aflevering bijvoorbeeld. Tot nu toe is de pilot-aflevering (score: 3) van TOS het slechtste wat ik gezien heb tijdens deze re-watch, terwijl ik de laatste film geweldig vond.(score: 10) Dus alle andere films en series bevinden zich in deze context, daartussen.
Star Trek: The Motion Picture (1979) | ![]() |
Tweakers: 6.2 | IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 143 min | MPAA: G Star Trek The Motion Picture is de eerste Star Trekfilm die gemaakt is. Aanvankelijk wilde de studio een tweede serie gaan maken genaamd Phase II, maar uiteindelijk werd besloten om een animatieserie te maken, wat de kosten verlaagde en de mogelijkheden vergrootte. Toen Star Wars een box office succes bleek wilde Paramount dat ook met Star Trek doen. Veel fans en critici vinden de pacing van de film veel te traag, maar ik vond het juist heel erg fijn om gewoon heel rustig in het verhaal meegnoemen te worden. De nieuwe Enterprise is een lust voor het oog en het verhaal steekt prima in elkaar. Je ziet dat de crew inmiddels duidelijk een stukje ouder geworden is, sinds het begin van de opnames van The Original Series, maar dat doet niks af aan de chemie en het plezier om naar Kirk, McCoy en Spock te kijken. Dit is echt een science fiction film om bij te onthaasten en rustig het verhaal in je op te nemen. Geen schieten-tieten-helikopter, maar rustig de ruimte verkennen en de wereld redden. Ik heb me er heel goed mee vermaakt. | |
Star Trek II: The Wrath of Khan (1982) | ![]() |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: PG Dan de tweede Star Trekfilm: The Wratch of Khan. Dit is een direct vervolg op de aflevering Space Seed (S01E22 van TOS). Khan, gespeeld door Ricardo Montalbán wordt door feel fans op handen gedragen, zowel vanwege de performance, als vanwege de uitstraling van de acteur en in combinatie met het verhaal wordt dit vaak gezien als de beste Star Trekfilm uit de hele franchise - of in elk geval de TOS-era. Ik ben het daar niet mee eens. Het verhaal an sich is best prima, maar de Augments (genetisch aangepaste mensen) en hun leider spreken me niet aan. Als er een random andere vijand gekozen was (Klingons of Romulans bijvoorbeeld) dan had het verhaal ook prima geweest en had ik het wellicht leuker gevonden Tegelijkertijd is het wél een prima film en is het ook fijn om meer achtergrond over captain Kirk mee te krijgen Uiteindelijk heb ik me er wel goed mee vermaakt. | |
Star Trek III: The Search for Spock (1984) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 105 min | MPAA: PG De meeste Star Trek films wisselen elkaar om en om af tussen redelijk/niet zo goed en heel goed/uitstekend, waarbij vaak de oneven films niet zo geliefd zijn en de even films hoog gewaardeerd worden. Tot nu toe zit ik er dan precies andersom in. Ik vond The Search For Spock zeer onderhoudend en het was leuk om Doc Brown (Christopher Lloyd) nu eens niet in een DeLorean maar in een Klingon ruimteschip te zien. Deze film is een direct vervolg op de gebeurtenissen uit film 2, dus het is wel belangrijk dat je die gezien hebt zodat je weet wat er aan de hand is en waarom dat zo is. Als je TOS gekeken hebt en bekend bent met de unaired pilot The Cage en de herschrijving daarvan The Menagerie dan zie je de parallellen. Ik kan het wel waarderen als er thema-echo's zijn. | |
Star Trek IV: The Voyage Home (1986) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 119 min | MPAA: PG The Voyage Home oftewel The One With The Whales is 1 van de leukste verhalen uit de franchise. Ook dit is een direct vervolg op de vorige film en dus is een beetje voorkennis wel fijn. Het verhaal en de oplossing zijn inventief, de crew is lekker op dreef en er zit leuke kenmerkende Star Trekhumor in met Kirk en Spock. Zoals wel vaker met Star Trek The Original Series wordt niet alles helemaal voor je uitgelegd dus er blijft genoeg over om zelf over na te denken. De film is in elk geval erg vermakelijk en de beste tot nu toe. | |
Star Trek V: The Final Frontier (1989) | ![]() |
Tweakers: 6.5 | IMDb: 5.5 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 107 min | MPAA: PG Qua verhaal/vijand leek het enerzijds wel interessant te kunnen worden en anderzijds had ik hetzelfde als met deel 2. Veel potentie, mooie beelden en interessante plekken, maar een antagonist die beter uit de verf had kunnen komen en een vijand die het uiteindelijk toch ook niet was. Omdat ik alle films beoordeel tegenover de gehele franchise krijgt hij toch een goed cijfer, maar samen met deel 2 zal ik deze het minst snel nog eens willen zien. | |
Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 110 min | MPAA: PG Dit is niet alleen de climax en afsluiter van de TOS-era van Star Trek, maar het is ook de climax van de films en afleveringnen tot nu toe qua kwaliteit. The Undiscovered Country heeft alles. Klingons, complotten en spacebattles, waarbij alles puur Star Trek is. Het zit goed in elkaar en in de beste traditie van de franchise komt alles bij het einde aan. Wat mij betreft is dit een prachtig voorbeeld van alles wat Star Trek te bieden heeft. Toen de aftiteling begon en de originele crew afscheid nam, had ik de tranen in mijn ogen. Dit was genieten en een prachtig einde voor captain Kirk en zijn crew. | |
Your Friendly Neighborhood Moderator
The Dry (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 117 min | MPAA: R Plot: Federaal Agent Aaron Falk keert terug naar zijn woonplaats na een afwezigheid van meer dan twintig jaar om de begrafenis van zijn jeugdvriend Luke bij te wonen, die naar verluidt zijn vrouw en kind heeft vermoord voordat hij zijn eigen leven nam. Hij was een slachtoffer van de waanzin die deze gemeenschap heeft geteisterd na meer dan een decennium van droogte. Wanneer Falk er met tegenzin mee instemt om te blijven en de misdaad te onderzoeken, opent hij een oude wond - de dood van de 17-jarige Ellie Deacon. Falk begint te vermoeden dat deze twee misdaden, gescheiden door decennia, met elkaar verbonden zijn. Oordeel: Ik heb het boek van Jane Harper waar deze film op is gebaseerd niet gelezen. Een redelijk langzame film die tijd waarin de tijd is genomen om het verhaal op te bouwen. Ondanks dat greep het mij toch niet helemaal aan. Het acteerwerk is prima, de setting ook. Toch weet het geheel net niet helemaal te overtuigen. Ik vond het geheel meer geschikt voor tv dan het grote doek (en dan ook op TV gekeken), Het had allemaal wat spannender gemogen van mij. Al met al redelijk geslaagd maar geen hoogvlieger. Een 6.5 lijkt mij het best passen. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Flow (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 85 min | MPAA: PG Deze film gisteravond thuis gekeken met mijn 20-jarige dochter. Een heerlijke ontspannen film met een kat in de hoofdrol die voornamelijk katten dingen doet, in een dytopische wereld zonder aanwezigheid van mensen. De getekende stijl sprak mij persoonlijk aan en dit tezamen met de mooie Newage achtige muziek breng je dat vanzelf in de "Flow" Het gemiauw van de poes werkt je soms een beetje op de zenuwen, maar het is een verademing om eens een film te kijken zonder ingesproken stemmen of overdreven "leuk" en druk gedoe, wat tegenwoordig in heel veel tekenfilms blijkbaar moet. Aanrader voor een ontspannen avondje kijken. | |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 137 min | MPAA: R "No Mickey No.. That was so not right.." Gek van Scifi films en dan één van de maker van "Parasite" wat kan er mis gaan ? Nou voor mij een heleboel.. Mij bewust van te voren niet ingelezen, maar dit is dus absoluut geen serieuze film. Maar wat dan wel ? de film vliegt alle kanten op. Satire, maatschappij (Trump) kritisch ? komisch ? ik heb er helaas geen seconde om kunnen glimlachen. De setting is goed gevonden, maar de acteer prestaties zijn echt over de top, veel geschreeuw en gedoe maar het verhaaltje is dun. Tevens wat zaken die onlogisch vond spoiler: bv. kloon 18 lijkt in karakter totaal anders dan kloon 17 ? waardoor deze film voor mij toch echt door het Niflheim ijs zakt. Jammer, hier had meer ingezeten. | |
Mr. K (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 94 min | MPAA: N/A Oooh... K! Dit is wel een film waar ik al even naar uitkeek na het zien van de nette trailer. En dat is niet in de laatste plaats omdat Mr. World een wereldse rol heeft en het van de partner van Martin Koolhoven komt, dus ervaring zou direct én indirect aanwezig moeten zijn. Maar, na deze feiten houdt het op, want om gelijk met de deur het hotel binnen te vallen: bijna alle acteurs in deze film naast Crispin Glover gedragen zich alsof ze op de toneelschool in Amsterdam aan het werk zijn. Terwijl de titel zich verbindt aan ene Joods-Oostenrijks-Tsjechisch-Hongaarse kerel genaamd Franz lijken de betreffende acteurs weinig kaas gegeten te hebben van de bureaucratische middelen die bestaan om jezelf te vormen naar een keurige uitvoerder van de regels rond het leveren van professioneel acteerwerk. Cinematografisch is het daarentegen wel leuk gevonden. Voor alle ellende die men via het beeldscherm naar je toe aan het gooien is, springt dit onderdeel er juist bovenuit. Zeker voor een Nederlands-Vlaams-Noorse film. Qua speciale effecten kan het wat beter, maar Nederlandse speelfilms hebben doorgaans een erg beperkt budget en we hebben als Nederlanders geen Canada met belastingvoordelen éh, dus daar wil ik wel een free pass voor geven. Waar ik geen pasje voor geef zijn de punten waarop de film echt tekortschiet: er zitten vreemde cuts in die direct opvallen (alsof er niet genoeg materiaal geschoten is) en het tempo in het verhaal gaat van hot naar her. Daarnaast voegen de surrealistische elementen weinig toe. Ze zijn er en dat is het. Het heeft geen impact. Er wordt in interviews aangegeven dat het idee voor de film al 20 jaar aan het borrelen was. Hoe kom je dan uit bij een script dat op zijn minst matig te noemen is? Het is wellicht het stukje Hollandse arthouse-vibe dat er voor zorgt dat dit script geen langdurig verleden lijkt te kennen. Eigenlijk vergelijkbaar met de hoofdpersoon in de film: het wordt nergens duidelijk wat hij in het hotel komt doen en zijn complete quest lijkt geheel en alleen te bestaan om te dienen als outsider in een systeem waar niemand aan wil ontsnappen. Ideeën zijn duidelijk niet genoeg, zelfs ondanks een referentie naar een film van Orson Welles, voor een film die met wat meer werk en betere aanvullende acteurs ergens wel een klassieker had kunnen worden. Zou het een slachtoffer zijn geworden van de bureaucratie die de Nederlandse filmwereld is? Een zes of zeven kan ik hier met de beste wil van de wereld niet aan geven en voorlopig zijn we qua acteertalent blijkbaar nog even overgeleverd aan Amerikaanse Goden. | |
Dat zit wel Schnorr.
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.