Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: Not Rated
Gezien alle commotie, “banned movie” en beladen onderwerp, de film toch maar gaan kijken. De afdronk is dubbel, afhankelijk met welke factoren je de film beoordeeld. Kijkend naar techniek, opbouw, plot en hoe verhaal verteld wordt, is het een bagger film. Kijk je naar maatschappelijke onderwerpen en thema’s.. raakt men een gevoelige snaar. De opbouw is onlogisch en onvolledig, diverse scènes en dialogen hebben totaal geen samenwerking, samenhang of enige vorm van “relevantie”. Wanneer men een 2 werkdagen extra had uitgetrokken om een solide rode draad en een samenhangend geheel te maken, was deze film nog redelijk geweest. Ik begrijp wat men wil doen, maar dat komt totaal niet uit door gebrek aan achtergrondinformatie of enige andere vorm van karakter/plot opbouw. De diverse film locaties zijn zo slecht afgestemd, en verschillend van elkaar als gaat om beeldvorming (stad, straten, hulpdiensten, schrijfwijze; ik meen uit 4 verschillende landen “politie” en hulpdiensten te herkennen! Sommige scenes en situaties zijn compleet overtrokken, onnozel of ongeloofwaardig uitgevoerd. Anderzijds; wordt er wel een belangrijk(?) maatschappelijk debat en onderwerp besproken. De manier waarop, vind ik erg discutabel. Begrijp me niet verkeerd, er zijn oprecht momenten en scenario’s die goed in elkaar zitten en potentie hebben. Maar dat valt compleet op de achtergrond, wanneer er een irrelevante of onduidelijke reactie of dialoog ontstaat. tLDR; De film heeft potentie. Maar komt er niet uit. Voelt beetje aan als een temu-versie van “V for Vandetta”, waarbij de uitvoering balanceert tussen een “afstudeerscriptie” en “Hindi-verfilming”. Review; 4 sterren; hoofdrolspeler grijpt mij wel, maar alles daar omheen zuigt. Potentie is er, maar wordt te niet gedaan. Uiteindelijk vond ik het een bagger film  |