Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 286 287 Laatste
Acties:

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:18
Mickey 17 (2025)Mickey 17 (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 137 min | MPAA: R
Was in de aanbieding, dus de gok maar gewaagd.

Maar, mijn hemel, wat is dit een belabberde film.

- Alles is extreem dom, het verhaal, de personages
- Doodzonde nummer 1: de hoofdpersoon speelt ook verteller
- Doodzonde nummer 2: een cliffhanger van ergens anders in het verhaal als eerste tonen
- Er zijn meer plotholes dan dat er een (soort van) plot is
- Enorme overacting, al is dat wellicht een beetje de typische stijl van Zuid-Koreaanse cinema
- De film lijkt niet echt een duidelijk punt te maken (het springt van de hak op de tak)
- Had ik al gezegd dat het plot nergens op slaat?
- Dit alles leidt tot een enorm slaapverwekkende en zwaar irriterende ervaring

Gelukkig was de materiele schade dus niet zo groot.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/1.png1 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 29-11-2025 14:00 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dat is dus 17x een 1 om op zo'n unieke score uit te komen? ;)

Maar de trailer wekte inderdaad wel andere verwachtingen ja...

Dat zit wel Schnorr.

• josh-hill
Toen ik de trailer zag, dacht dat ik dat het nog wel mee zou vallen ja.

En ik zie ook wel parallellen met o.a. een man met een snorretje met zijn kliek, en de moderne variant er nu van, maar daarmee wordt het niet meteen een goede film.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:02
deBennie schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:08:
[...]

Wat ik apart vond, op een gegeven moment -nog redelijk voorin de film, rond een minuut of 40- zit ie aan tafel waarbij hij dat 1e gesprek met dat nichtje heeft. Hij krijgt een glas melk van zn bediende ingeschonken, dat zie je. Tijdens het inschenken switched het beeld naar het nichtje die 2-3 zinnen doet. Vervolgens gaat het beeld weer terug naar victor en net op dat moment is de bediende klaar met het inschenken van de melk.
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is dat best slecht knipwerk. Zou dat real time zijn, dan had die bediende in de tijd dat dat nichtje die zinnen uitsprak de hele fles melk leeg geschonken.
Maar ok prima.
Vervolgens gaat vriend victor die melk drinken. Zn glas gaat naar zn mond en op dar moment gaat het beeld weer naar nichtje, die een heel verhaal doet. Gaat hét beeld na 8-9 zinnen terug naar victor, issie net klaar met het drinken van het halve glas. Echt, serieus? Haha
Is die diezelfde del toro die pans labyrinth heeft geregisseerd?
Ik heb de scene in kwestie voor de lol nog even opgezocht (het is na 35 minuten), en het inschenken van de melk is inderdaad een fout in de editing. Bij het leegdrinken van het glas zou je nog kunnen zeggen dat hij maar één slok nam en het glas aan zijn mond hield omdat hij zo gefascineerd was door wat ze zei, maar het is gewoon slordig.

Die scene was ook veel sterker geweest als GdT gewoon de hele tijd de focus op haar had gehouden tijdens haar monoloog.

Overigens komen dit soort momenten regelmatig voor in films. Maar het blijft slordig, dit soort continuity errors.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
L.A. Confidential is meesterlijk. Een van de beste films van de 90s.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:25
josh-hill schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 00:47:
Mickey 17 (2025)[Afbeelding: Mickey 17 (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 137 min | MPAA: R
Was in de aanbieding, dus de gok maar gewaagd.
- Enorme overacting, al is dat wellicht een beetje de typische stijl van Zuid-Koreaanse cinema
- De film lijkt niet echt een duidelijk punt te maken
.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Ik vond het ook geen geweldige film, maar zo slecht nou ook weer niet. Bovendien was het punt dat de film probeerde toch wel vrij duidelijk, dacht ik zo: kapitalisme is slecht. Dat is bij alle films van Bong Joon Ho zo, echt een ouderwetse linkse rakker. Hier ging het erover hoe arbeiders een vervangbare commodity worden. Bong doet er dan meestal nog altijd een stukje dierenrechten/vegetarisme bij, wat ook wel duidelijk aanwezig was.

Acteren is inderdaad een beetje dat Oost-Aziatische (Japanse, Hong Kongse en Chinese films hebben er ook erg last van) Bassie & Adriaan-gedoe, waar ik ook een hekel aan heb, maar meer nog in de Westerse camptraditie. John Waters en zo, maar voor mij als Nederlander toch vooral Arjan Ederveen en Wim T. Schippers. En daar houd ik dan weer heel erg van. Verschil is dat je bij camp slechte smaak met een knipoog nog even extra dik aanzet. En daar was hier volgens mij meestal sprake van, zeker in de performances van Mark Ruffalo (meer Mussolini dan Trump, naar mijn idee) en Toni Collette.

Maar goed, toch wel vermoeiende en rommelig allemaal en soms ook gewoon te flauw. Ik zou altijd gaan voor Snowpiercer (Parasite ben ik ook niet zo gecharmeerd van.)

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06
Marc3l schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:57:
A House of Dynamite (2025)[Afbeelding: A House of Dynamite (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 112 min | MPAA: R
Geen idee waar ik naar heb zitten kijken, in het begin was er een
spoiler:
dreiging
en dit ebte tot het einde voort. Er gebeurde totaal niets.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Ik heb House of Dynamite ook gezien en dit was makkelijk de slechtse filmervaring in 20 jaar! Er gebeurt werkellijk niets interessants in de film en aan het einde blijf je achter met het gevoel je meerdere keren naar niets hebt gekeken.

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• josh-hill
wmterhaar schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:51:
[...]

Ik vond het ook geen geweldige film, maar zo slecht nou ook weer niet. Bovendien was het punt dat de film probeerde toch wel vrij duidelijk, dacht ik zo: kapitalisme is slecht. Dat is bij alle films van Bong Joon Ho zo, echt een ouderwetse linkse rakker. Hier ging het erover hoe arbeiders een vervangbare commodity worden. Bong doet er dan meestal nog altijd een stukje dierenrechten/vegetarisme bij, wat ook wel duidelijk aanwezig was.

Acteren is inderdaad een beetje dat Oost-Aziatische (Japanse, Hong Kongse en Chinese films hebben er ook erg last van) Bassie & Adriaan-gedoe, waar ik ook een hekel aan heb, maar meer nog in de Westerse camptraditie. John Waters en zo, maar voor mij als Nederlander toch vooral Arjan Ederveen en Wim T. Schippers. En daar houd ik dan weer heel erg van. Verschil is dat je bij camp slechte smaak met een knipoog nog even extra dik aanzet. En daar was hier volgens mij meestal sprake van, zeker in de performances van Mark Ruffalo (meer Mussolini dan Trump, naar mijn idee) en Toni Collette.

Maar goed, toch wel vermoeiende en rommelig allemaal en soms ook gewoon te flauw. Ik zou altijd gaan voor Snowpiercer (Parasite ben ik ook niet zo gecharmeerd van.)
Tja, het is wellicht smaak, maar ik vond echt helemaal niks goed aan de film. Alleen al dat gemopper in de hangaar was echt tenenkrommend slecht, en de liedjes die Ruffalo aan het zingen was (expres zo vals als een kraai, I guess), wat bij het einde van de aftiteling ook nog eens een keer terug kwam.

Alle keuzes aan de film klopten wat mij betreft niet. Het was niet kolderiek of absurdistisch genoeg om grappig te zijn (ja, Wim T Schippers ben ik wel fan van, was vaste luisteraar van Ronflonflon met Jacques Plafond). Het was te dom om serieus te zijn. Er zat totaal geen logica in (hoe weet X alles van Y maar wordt het meest voordehandliggende steeds over het hoofd gezien, etc). En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Snowpiercer was ik ook geen fan van, maar was mijlen beter dan dit. Het had zijn eigen stijlje en lore, dat vond ik hier nogal tegenvallen.

Ook beginnen met een punt in het verhaal dat na een half uur weer terug komt, vind ik een doodzonde in film. Dan geef je gewoon toe dat je film te saai is en je bang bent dat mensen weglopen als je geen cliffhanger aan het begin laat zien.

Parasite is wat mij betreft veruit zijn beste film. Dat deze vele malen in de prijzen is gevallen, had voor mij ook weer niet gehoeven.

Oh ja, en de boodschap van de film. Ja, dat is zo'n beetje de rode draad van zijn werk, maar ik vond dat hier veel te rommelig in het verhaal zitten. Dan is Elysium nog bijna een fantastische film in vergelijking.

• wmterhaar
Die My Love (2025)Die My Love (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: R
Ik heb verschillende hypothesen gezien over wat Grace (Jennifer Lawrence) mankeert, zoals postpartumdepressie en bipolaire stoornis. Daar zit misschien wel enige waarheid in, maar het belangrijkste dat je over Grace moet weten is dat ze, hoewel ze schrijfster is, PUNK AS FUCK is.

Dus natuurlijk wordt ze gek als ze als haar partner Jackson (Robert Pattinson) haar laat verhuizen naar Bumfuck, VS, waar buiten alleen maar lege velden en zoemende insecten zijn, om dichter bij zijn ouders te gaan wonen en hij dan ook nog de meest vervelende hond uit de filmgeschiedenis adopteert.

En het ergste van alles is wanneer je moeder wordt en vanwege godvergeten genderrollen dat ineens alles is wat je bent; melk en inkt mengen niet. Het enige wat je de hele dag hoort is: "Oh, he's so cute! You must love him so much!" op die overdreven vriendelijke toon uit het Midwesten. Je wilt voor minder je hoofd door de muur beuken.

Veel vrouwen grijpen naar alcohol, of, want het is Bumfuck, VS, meth, maar Grace is punk, dus ze gaat voor de natuurlijke high van Buzzcocks: Orgasm Addict.

Het moge duidelijke zijn: Die My Love is een Blue Valentine/Sommaren med Monika-achtig verhaal over twee mensen die uit elkaar groeien, omdat een van hen zich gekooid voelt door normen uit de middenklasse en genderverwachtingen. Er mag dan meer dan 70 jaar en een hele oceaan tussen hen zitten, maar Monika en Grace zijn duidelijk geestverwanten. Maar het gaat uiteindelijk allemaal wat harder dan deze twee films, meer richting Possession-territorium, hoewel dan ook weer niet zo ver. Ik zou het eindresultaat eerder magisch realisme dan volledig psychologische horror noemen.

Dat is voor mij ook de grote kracht van de film: hoe raar het ook wordt, hij blijft altijd in contact blijft met de (deprimerende) realiteit van dit alles. Lynne Ramsay en Jennifer Lawrence gaan soms echt los, met enkele zeer opvallende scènes tot gevolg, maar wat die extra kracht geeft zijn juist de kleinere, meer realistische scènes, zoals het gesprek met de kassière, al dat afwassen en die taart. Die verdomde taart.

Opmerkingen:
- De film is een beetje rommelig en overvol, maar dat past goed bij dit soort films. Je wilt niet dat het te netjes is; er moeten rafelrandjes zijn.
- De film heeft een zeer goede soundtrack. Het openingsnummer vond ik erg leuk. Ik dacht dat het van Amyl & the Sniffers was, maar blijkbaar zijn ze dat niet. De versie van 'Love Will Tear Us Apart' op de aftiteling is ook geweldig en ook uitstekend gebruik van de Alvin & the Chipmunks-versie van 'Twist Again'. Op de een of andere manier staan ​​Suicidal Tendencies er niet in, hoewel de teksten van Mike Muir er perfect voor zijn. "I got into a war with reality. That motherfucker it was waiting for me and I lost again."
- Nog steeds niet overtuigd door Robert Pattinson. Hij is niet slecht - hij speelt hier ook de saaiere, degelijke helft van het koppel - maar zoals gewoonlijk komt zijn acteren op mij wat stijf over.
- Ik ben momenteel zes afleveringen bezig met M - Il Figlio di Secolo en dat zal waarschijnlijk mijn favoriete show van het jaar zijn. Het deelt zijn cameraman met deze zeer geslaagde en visueel sterke film: Seamus McGarvey. Een goed jaar dus voor hem.
- Ik ging oorspronkelijk voor de 4 sterren, maar ik merkte dat hij erg blijft hangen, dus halve ster erbij.
- Dus Jackson renoveert het hele huis, behalve dat verdomde behang?
-Gezien in Eye Filmmuseum.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12 16:00
2 Dingen waar Jennifer Lawrence steengoed in is: Verdriet uitbeelden en mentaal ontsporende personages neerzetten. Dus zij in een psychotische rol? Sign me up right now, kom maar op met die film.

@josh-hill Winter's Bone is inderdaad een wat trage en saaie film, maar Jennifer zet daarin wel een sterke rol neer. De scene in het bootje op het water is mij het beste bijgebleven, kippenvel. Ze heeft daar niet voor niets een Oscar nominatie voor gekregen. American Hustle is wel een leuke, wat minder serieuze film. Speelt ze ook een tamelijk instabiele vrouw in. The Poker House is ook een optie, dat was haar eerste grote rol.

Zojuist The Old Guard 2 gekeken, die is niet eens een volwaardige review waardig.
Deel 1 was nog een aardige actiefilm, het idee van Highlander maar dan in team vorm.
Deel 2 is niet best. Zo extreem voorspelbaar en onzinnig. En zonde om Uma Thurman te casten voor zo'n standaard 1 dimensionaal karakter. Het einde lijkt sterk op een deel 3 te hinten, maar ik zou niet weten waarom je daar aan zou beginnen. Een 5.

[ Voor 76% gewijzigd door AcidBurn op 29-11-2025 19:12 ]

• josh-hill
AcidBurn schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:12:
2 Dingen waar Jennifer Lawrence steengoed in is: Verdriet uitbeelden en mentaal ontsporende personages neerzetten. Dus zij in een psychotische rol? Sign me up right now, kom maar op met die film.
Inderdaad. Vond haar sterk in Causeway, Silver Linings Playbook en Mother!

Zijn er nog andere films aan te raden? (Hunger Games en X-Men e.d. ga ik niet kijken)

Heb Winter's Bone proberen te kijken, maar na een paar minuten af gezet. Geen idee of het daarna toch veel beter wordt.

@AcidBurn Ah ja, The Poker House stond al wel op mijn watchlist, maar die heb ik dus nog niet gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door josh-hill op 29-11-2025 16:04 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Nuremberg (2025)Nuremberg (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, History, Thriller | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13
Je zou gezien m'n reviews van de afgelopen weken bijna denken dat het Punch a Nazi-maand is. Ik beloof dat dit niet zo is!
.
spoiler: Voor wie vroeger in een ketel met vrolijke Skittles is gevallen en hierdoor het verhaal nooit heeft meegekregen toch even in een spoiler-tag
In deze film worden de Nazi's namelijk opgehangen ipv geslagen.
.
Qua acteurs is dit een dijk van een film. Michael Shannon als Justice Robert Jackson, Russel Crowe als Hermann Göring, Rami Malek als Douglas Kelley, Colin Hanks, Richard E. Grant, John Slattery, Ben Miles en tot slot Lotte Verbeek uit Venlo als de vrouw van Göring.

Het verhaal is omgeven met een vleugje Amerikaanse creativiteit en werd gebaseerd op een boek over de bekende rechtszaak met een beslissende hand voor alle op dat moment belangrijke landen, in Nuremberg; dezelfde plaats waar Hitler en de partij hun rally's hielden en op ieders netvlies gegraveerd zal staan met het werk van Riefenstahl.

Om eerlijk te zijn vind ik dat het te bombastisch wordt neergezet. Men wil te graag een Oscar winnen. Wat wel werkt is het werk van Crowe als Duits-sprechende Göring. Je gaat zonder twijfel een hekel aan hem krijgen tijdens zijn poging om het tribunaal als een verlengstuk voor propaganda in te zetten. Malek speelt hierbij de psychiater die aanwezig was om te voorkomen dat oud-leden van de Nazi-partij voortijdig een einde aan hun leven zouden maken, zoals Hitler toen ook al had gedaan.

Wat ook werkt is het afwisselen met echt materiaal en het afspelen van beelden die eveneens echt lijken te zijn. Dat laatste durf ik niet te bevestigen door het op te zoeken, omdat 1x het zien van betreffende beelden genoeg is. Zeker op het grote doek.
.
spoiler: Om een indruk te geven van de behoorlijk grafische voorstelling
Hoge stapels met lichamen worden met een bulldozer aan de kant geschoven.
.
De boodschap van de film past echter wel bij deze huidige tijd. Of zoals het karakter van Malek zegt:
.
spoiler:
"de aanwezigheid van fascistische types die fysiek over lijken gaan is niet voorbehouden aan Duitsland".

Ook goed is dat ze duidelijk proberen te maken hoe je kan omgaan met de drogredenaties van dit soort types. Dus voor dat krijgt de film een pluspunt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Predator: Badlands (2025)Predator: Badlands (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 107 min | MPAA: PG-13
Ja, hoe leg je dit uit. Alsof je naar een lange cutscène voor Quake the Movie kijkt? Alleen Dwayne Johnson als standaard actieheld ontbreekt nog.

Paar pluspunten voor de mega-enthousiaste Elle Fanning als botte bot. Wat overblijft is bijna volledig 3d / animatie ipv live-action, met typische Disney-elementen voor de verkoop van merchandise en een verhaaltje dat zichzelf in ieder geval niet naast messcherp gras mag plaatsen omdat het botter is dan de synths in deze animatiefilm.

Prey kon ik redelijk waarderen. Dit hier lijkt echter nergens meer op en heeft niets met predators, aliens of coole robots met zelfbewustzijnscomplex te maken. Een bewustzijn ontbreekt namelijk geheel.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45
Green Book (2018)Green Book (2018)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Comedy, Drama | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Er zijn van die films die staan al jaren op je lijstje en je komt er steeds, door omstandigheden niet aan toe. Dit is er zo een. We verkennen het verhaal van een Italiaans-Amerikaanse uitsmijter, Tony, die van een op andere dag zijn baan kwijt is. Het zijn de 60's, m.a.w. rassenverschillen zijn er in overvloed en de daarbij 'horende' achterdocht naar elkaar. We zien in het begin van de film al vrij snel hoe het gesteld is, tijdens een bijeenkomst zijn er twee afro amerikanen aan het werk in het huis van Tony en hij gooit na dat ze weg zijn de glazen waar ze uit hebben gedronken weg. Zijn vrouw lijkt echter een iets opener blik te hebben. Op een dag word Tony gebeld of hij open staat voor een nieuwe baan als chauffeur. Het klassenverschil tussen Tony en Dr. Donald Shirley is enorm en word duidelijk wanneer Tony op sollicitatie gesprek gaat bij laatst genoemde. Shirly is welgesteld, wel bespraakt. Tony, typisch arbeiderswijk jongen. Kort lontje, korte termijn denken etc.

Het is een enorm goede film. Niet zozeer door het erg duidelijk wordende rassen verschil wat er in VS was (en is?). Nee, voor ons is de film goed door dat we een vriendschap zien ontstaan. Een Tony, die van ruwe arbeider veranderd in een man met een iets opener blik naar de wereld. Zijn eigen situatie is niet slechter dan die van de afro amerikaan, het kan altijd erger. En, boven alles, geweld is bijna nooit de oplossing.

Tuurlijk komt het rassen verschil er zeker in terug en we zien ook waar dat Shirly mee te kampen heeft. Dat hangt de hele film als een zwaard van Damocles boven alle scenes.
spoiler:
De scene waarin hij 'in elkaar stort' omdat hij wat hij ook doet. Het nooit goed kan doen. Voor de afro-amerikanen is hij nooit zwart genoeg, en voor de witte amerikanen is hij nooit wit genoeg.
Mocht je de tijd hebben, ga deze kijken
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Strava | AP | IP | AW

• josh-hill
Green Book is inderdaad zo'n feelgood film als het Franse Intouchables, waarin een vriendschap ontstaat waar je die niet meteen verwacht.

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:02

wpm

Weet niet of de reactie hier juist is maar er is nog een black friday deal bij https://www.trakt.tv .

In combinatie met deze referral link:knip

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 01-12-2025 13:36 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00
Roofman (2025)Roofman (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 126 min | MPAA: R
"Een charismatische crimineel wordt opgepakt na het overvallen (bijna altijd zonder geweld en met dezelfde werkwijze: via een gat in het dak) van zo'n 40-60 McDonald's filialen. Hij ontsnapt uit de gevangenis en raakt op de vlucht voor de politie. Hij verstopt zich in een geheime ruimte van een speelgoedwinkel. Daar neemt hij een nieuwe identiteit aan en krijgt sympathie voor een winkelmedewerkster, waarmee hij een even onwaarschijnlijke als riskante relatie begint."

Vermakelijke film, nog waargebeurd ook. Wikipedia: Jeffrey Manchester
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 30-11-2025 20:47 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Apples (2020)Apples (2020)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 91 min | MPAA: N/A
Volgens mij best wel een ondergewaardeerde film over een stuk fruit uit de Griekse stal van een regisseur wiens debuut volgt op werk als extra regisseur op een oudere film van Yorgos Lanthimos.

Het viel @josh-hill volgens zijn eerste review een beetje tegen vanwege het houterige acteerwerk en in mijn ervaring was de appel hier inderdaad net zo bomig. De houterigheid en het geheugenverlies van de hoofdrolspeler worden op een gegeven moment ongemakkelijk. Je moet als het ware eerst even door de zure appel heen bijten.

Na de eerste keer kijken blijkt dat juist het deel te zijn dat appelleert, dus ik denk dat ik maar meega met die tweede score. Een 9 dus. De schil is eraf en ik heb 'm gelijk nog een keer opgezet omdat het naar meer smaakte. Ik denk dat deze appel nog wel even zal blijven hangen.

Het mooie aan de film is dat het onderwerp in principe dieper kan gaan zodra je natijds gaat zoeken naar meer informatie over het verhaal:
.
spoiler:
Zijn appels bijvoorbeeld echt goed voor je geheugen, zoals in de film wordt gesteld? Een zoekopdracht met DDG toont alleen resultaten voor Apples met te weinig werkgeheugen, dus het geheugenverlies gaat tegenwoordig in principe veel verder. En ook dat is een keuze :P
.
Duidelijk geen rotte appel deze keer. Mocht je 'm gezien hebben, dan kan ik aanraden een tweede sessie in te zetten. Neem er wat appeltaart bij en zet Apple TV aan, want volgens JustWatch gaat ie over 29 dagen verdwijnen.

Of geldt dat alleen voor Mubi? Qua ontwerp van de UI is het niet helemaal duidelijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Uiteraard gepost op Pi-tijd 8)

Dat zit wel Schnorr.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:59
Zootopia 2 (2025)Zootopia 2 (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 108 min | MPAA: PG
Gisteren Zootopia 2 gaan zien met mijn 2 jongens (11 en 9j oud).
Ik was aangenaam verrast. Buiten het obligatoire 'iedereen accepteren' en 'zeer aanstekelijk liedje moet erin' van Disney was hij eigenlijk best heel goed. Het is lang geleden dat ik zo gelachen heb met een Disneyfilm en de vele grapjes naar andere Disneyfilms.. ze mogen dat nog doen.
Verhaalwise misschien net iets teveel plottwisten maar al bij al zeer vermakelijk. Ga hem zeker kijken :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• ByteMe_
  • Niet online
The Smashing Machine (2025)The Smashing Machine (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 123 min | MPAA: R

Ik ben zelf niet bekend met deze bokser buiten wat plaatjes, maar gewoon omdat ik op z'n tijd wel van boksfilms hou met een goede inhoud was ik toch best benieuwd gezien lovende recensies een poos terug.

Ik moet zeggen dat Kerr best goed qua uiterlijk ten tonele is gebracht. Het valt ook wel op dat hij erg naïef en erg politiek correct is. Z'n gevecht met zichzelf en z'n huwelijk is vooral iets wat in de film flink wordt uitgebeeld.

Ik vind het jammer dat er eigenlijk niet veel te zien is qua gevechten en wanneer ze opkomen het best snel voorbij is. Daardoor voelt de film nogal traag, het is echt een documentaire 'het leven van' en niet zozeer een MMA/boksfilm.

Ik denk dat ik vooral meer verwacht had van het stuk boksen/mma.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• josh-hill
@Stukfruit Mooi om te lezen dat je Apples ook (de tweede keer) prachtig vond. Volgens JustWatch is het idd alleen MUBI waar deze verdwijnt. Al hebben ze wellicht niet overal data van waar deze verdwijnt. Ook klopt er wel vaker het een en ander niet. Zo staat Pathé Thuis er niet tussen, maar die heeft de film ook.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 14:55

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

josh-hill schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:02:
[...]

Ja precies, het Clint Eastwood verhaal was ik wel bekend mee en moest ik aan denken bij deze film, maar het Sharon Tate verhaal niet.
Het hele Charles Manson gebeuren heeft in de States veel diepere sporen achtergelaten in het collectief geheugen dan hier in Europa. Dat helpt ook niet mee. Als je eerst een beetje van die historie er op na slaat, dan maakt de film wellicht ook meer sense, maar dat is persoonlijk, wellicht ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Stukfruit
  • Niet online
josh-hill schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:10:
@Stukfruit Mooi om te lezen dat je Apples ook (de tweede keer) prachtig vond.
spoiler: Alleen lezen als je Apples minimaal 2x hebt gezien
Wat dacht jij toen je 'm de eerste keer zag inbreken in die woning richting het einde? Ik was toen het begin al lang weer vergeten dus ging eerst door een paar verschillende gedachten heen, inclusief "wat een perv" tot uiteindelijk "oh dat's eigenlijk best wel een treurig verhaal" :p

Door de sinaasappel en een paar andere hints wist ik alleen al dat het niet logisch was, dus na de tweede sessie zag ik pas dat het best wel een slimme film is. Vind ik wel netjes gedaan met al die mogelijke laagjes.

Dat zit wel Schnorr.

• josh-hill
Stukfruit schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:51:
[...]
spoiler: Alleen lezen als je Apples minimaal 2x hebt gezien
Wat dacht jij toen je 'm de eerste keer zag inbreken in die woning richting het einde? Ik was toen het begin al lang weer vergeten dus ging eerst door een paar verschillende gedachten heen, inclusief "wat een perv" tot uiteindelijk "oh dat's eigenlijk best wel een treurig verhaal" :p

Door de sinaasappel en een paar andere hints wist ik alleen al dat het niet logisch was, dus na de tweede sessie zag ik pas dat het best wel een slimme film is. Vind ik wel netjes gedaan met al die mogelijke laagjes.
spoiler:
Euh, inbreken? Ik weet het niet meer. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer wel een vermoeden had (vanwege alle hints) wat er aan de hand was, maar toen dat uiteindelijk bevestigd werd dat ik toch het idee had dat ik de film nog een keer moest zien om alle hints op te pikken.
Primer is ook zo'n film die je minimaal 2 keer moet zien.

• Stukfruit
  • Niet online
josh-hill schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:36:
[...]
spoiler:
Euh, inbreken? Ik weet het niet meer. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer wel een vermoeden had (vanwege alle hints) wat er aan de hand was, maar toen dat uiteindelijk bevestigd werd dat ik toch het idee had dat ik de film nog een keer moest zien om alle hints op te pikken.
spoiler:
Ja, hij komt aan het einde van de film bij een woning en doet dan via een gesloten raampje met tralies redelijk veel moeite om de deur van binnen uit open te maken door z'n arm zo ver mogelijk het raam in te duwen.

Op dat moment had ik inderdaad ook al genoeg hints gezien, maar als je het begin niet goed hebt gezien dan gaan op dat moment wel wat alarmbellen af :p

Dat zit wel Schnorr.

• josh-hill
Stukfruit schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:39:
[...]
spoiler:
Ja, hij komt aan het einde van de film bij een woning en doet dan via een gesloten raampje met tralies redelijk veel moeite om de deur van binnen uit open te maken door z'n arm zo ver mogelijk het raam in te duwen.

Op dat moment had ik inderdaad ook al genoeg hints gezien, maar als je het begin niet goed hebt gezien dan gaan op dat moment wel wat alarmbellen af :p
Haha, ik ben echt heel slecht met sterke (maar niet uit flauwe grappen bestaande) films onthouden. En dat maakt een rewatch ook extra leuk. Vandaar dat ik alle films die ik goed vind probeer te kopen. :)
spoiler:
Maar ik denk dat ik wellicht nog wel weet wat je bedoelt. Dit is echt een super originele film over verlies.

[ Voor 8% gewijzigd door josh-hill op 01-12-2025 13:43 ]

• Stukfruit
  • Niet online
O.a. dat laatste inderdaad :)

Dat zit wel Schnorr.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-12 16:06

Piggen

Lekker bakkie

Riff Raff (2024)Riff Raff (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 103 min | MPAA: R
De misdaadkomedie is nooit een favoriet genre van me geweest - vaak halfslachtig - maar hij was 99 cent bij Pathé Thuis en als die film me niet heel erg tegenstaat, zet ik hem doorgaans op.

In het kort: Ed Harris woont met z´n vrouw (Gabrielle Union) en stiefzoon rustig ergens in Maine, tot op een dag z´n (vervreemde) zoon (Lewis Pullman) aan komt zetten omdat-ie gezocht wordt door een paar gangsters (Pete Davidson en Bill Murray). Hij neemt ook z´n zwangere vriendin en moeder mee (Harris z´n ex dus, gespeeld door Jennifer Coolidge). Dat leidt tot de nodige disfunctionele familiedynamiek, terwijl er lui met slechte bedoelingen op zoek zijn.

Aangezien de film 16+ is, hoopte ik op wat donkere humor bij de 16+ actie, maar dat viel me erg tegen. De humor moet met name komen van de stiefzoon en Coolidge, maar dat sloeg bij mij meestal de plank mis - verdreven en niet passend bij mijn verwachtingen. Het karakter van Bill Murray vond ik wel goed en intrigerend, maar die had helaas een wat kleinere rol.
Ook apart vond ik dat Harris en Union om te beginnen al 22 jaar van elkaar verschillen, maar dat Harris er minsters 10 jaar ouder uitziet dan hij is en Union er 10 jaar jonger dan ze is. Zag er allemaal wat apart uit, en was ook niet komisch bedoeld.

Het einde vond ik ook rommelig. Ik geef het net een voldoende, aangezien het wel netjes gemaakt is en het acteerwerk ook oké was.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

• josh-hill
Inexorable (2021)Inexorable (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: N/A
Soms hoop je na het zien van een meesterwerk, dat de meester nog meer van dat soort werken kan afleveren. Zo heb ik dat met Alleluia van Fabrice Du Welz, een betoverende film vol met originele rare situaties, die binnen zijn context toch helemaal logisch zijn. Zijn meest recente film, Maldoror, gaat over een Dutroux toestand. Deze nog niet gezien. Had gehoopt dat hij op Pathe Thuis zou komen, maar blijkbaar alleen bij Big Tech.

Dan Inexorable maar, een thriller uit 2021.

Volgens mij heeft Du Welz wel wat inspiratie gehaald bij o.a. Drive en Manhattan. Veel spelen met licht en kleur en schaduw. Ziet er soms fantastisch uit, maar leidt ook wel wat af. Maar van wat eigenlijk? Het is een nogal mainstream vaag thriller verhaal, waar je niet wakker gemaakt voor hoeft te worden, want het is echt 3x niks en het is ook compleet onlogisch, cliche en voorspelbaar. Dus ja, voor het verhaal hoef je deze niet te kijken.

De speciale 'saus' van Du Welz wellicht? Helaas is deze film echt veel te mainstream voor dat. Er zijn denk ik 2 scenes die er uit springen, maar de rest is echt niet de moeite waard.
spoiler:
1e scene: de poging tot seks met zijn vrouw.
2e scene: het optreden van de dochter.
Dus tja, kan het (net) geen voldoende geven. Ik hoop toch stiekem dat er nog wel films als Alleluia van zijn hand zijn. Volgens de VPRO was zijn eerste film, Calvaire, wel "knotsgek" en "briljant". Wellicht tijd voor Sooner dan.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

• AcidBurn
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13
Goeiedag zeg, wat een tour de force van Russell Crowe. Knap hoe hij een historisch verwerpelijk figuur zowel die monsterlijke kant, als een charmante menselijke kant weet te geven. En ook slim dat hij de halve tijd Duits praat (en vaak nog goed verstaanbaar ook), dat levert meer geloofwaardigheid op. Ik denk dat hier wel een Oscar nominatie voor hem in zit. Rami Malek doet zijn best, maar tegen een ontketende Crowe legt hij het echt af. Leo Woodall doet het ook uitstekend als soldaat die in eerste instantie als boerenkinkel weg wordt gezet, maar toch een stuk meer diepgang blijkt te hebben. Ik dacht in eerste instantie: 2,5 uur dat is best lang voor een historic courtroom drama. Maar het acteergeweld dat je voorgeschoteld krijgt is het zeker waard om de tijd voor te nemen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• wmterhaar
The Golden Spurtle (2025)The Golden Spurtle (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Aardige feelgood documentaire over het jaarlijkse wereldkampioenschap havermout maken. Deelnemers uit heel de wereld komen naar het Schotse Carrbridge om te bepalen wie met alleen water (geen melk!), haver en zout de beste pap kan maken. Die roer je dan met een spurtle, een speciale havermoutroerstok die veel beter schijnt te werken dan een pollepel. En altijd met de klok mee roeren, anders komt de duivel in de pap!

Kijkt lekker weg, maar ik had onder het kijken ook een beetje het gevoel dat ik dit trucje al kende. Het is ongeveer half de Man Bijt Hond formule van sympathieke excentriekelingen en half de dorpsfeestaflevering van een BBC plattelandsdrama. De fraaie plaatjes van Schotland met een soort 16mm retrofilter erover maken het af.

Maar goed, het is in zijn soort wel goed gedaan en met 75 minuten ook precies de goede lengte voor wat het is. Zie het als een goede kom pap: het glijdt goed naar binnen en voelt dan heerlijk warm, maar al snel verlang je naar iets met meer bite.

(Gezien in de Filmhallen.)

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door wmterhaar op 04-12-2025 11:33 ]

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-12 10:45
Straw (2025)Straw (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: TV-MA
Een soort van falling down, maar dan met een vrouwelijke hoofdrol. De hoofdrol speelster Janiyah krijgt op één dag nogal wat voor haar kiezen en flipt dan. Een ongeloofwaardige politie agente, FBI agent en zo kan ik nog wel even doorgaan. skip.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

• Bor
  • Laatst online: 23:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De Grote Sinterklaasfilm en de verdwenen verlanglijstjes (2025)De Grote Sinterklaasfilm en de verdwenen verlanglijstjes (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Family | Runtime: 80 min | MPAA: N/A
Plot:

Sinterklaas en de Pieten maken zich klaar voor hun jaarlijkse reis naar Nederland. In het kasteel bruist het van de gezelligheid: pakjes worden ingepakt, liedjes geoefend en de twee nieuwe Pieten in opleiding proberen overal te helpen. Alles lijkt perfect op schema te lopen tot Jean-Claude van de trap valt en in een rolstoel belandt. Gelukkig, of misschien juist niet, verschijnt zijn nicht Tante Poets. Zij neemt de huishouding over, maar zorgt vooral voor chaos.

Oordeel:

Leuker dan vorig jaar wat mij betreft maar net als voorgaande jaren bevat de film weer veel reclame (van Taksi drankjes tot vliegvakanties). Storend, zeker in een kinderfilm. Het valt dermate op dat ik zelfs een aantal kinderen in de bios er over hoorde. In de film zijn veel (semi) BNners (en bekende vlamingen) te zien. Zelfs Samson en Marie komen voorbij. Het verhaal is leuk, niet te ingewikkeld en kent veel humorvolle momenten. Prima. Maar tja, die reclame drukt het eindresultaat toch echt wel hoor..

Een 5.5

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Dr. Strangelove
Ocean's Eleven (2001)Ocean's Eleven (2001)
Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Deze maar weer eens aangezet in het kader van vrolijk makkelijk entertainment na een lange stressvolle week. Perfect antidote.

Daniel Ocean (George Clooney), een geharde crimineel, want dat is hij, net als al zijn vrolijke knuffelbare compagnons in deze film, wil de kluis kraken van de casino's van Terry Benedict (Andy Garcia), ook een crimineel, wat dit hele verhaal moreel volledig ok maakt. Sort of. Maar niet zeiken daarover, niet het punt van de film.

Anyway, law abiding citizens that we are, het moet gezegd worden dat het leven van deze vrije jongens er best leuk uitziet. De crew die Ocean bij elkaar graait loopt over van het talent; crimineel talent in de film, acteertalent in real life. Ik ga ze niet allemaal opnoemen maar hou het erop dat dit een indrukwekkende ensemble cast met topacteurs is. En topacteurs die eerlijk waar lol lijken te hebben met elkaar. De film voelt fris, grappig en lekker snel aan, met sterk camerawerk dat de glitzy atmosfeer van Las Vegas prima neerzet. Het scenario loopt lekker met leuke dialogen. De muziek is jazzy en draagt perfect bij aan de sfeer.

Niet te lang nadenken over de gigantische hoeveelheden plot armor en 'so the movie can happen' moments. Dit is gewoon lichtgewicht topvermaak.

• Dr. Strangelove
Ocean's Twelve (2004)Ocean's Twelve (2004)
Tweakers: 6 | IMDb: 6.5 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: PG-13
Na het succes van de eerste (eigenlijk tweede, want remake) Ocean's film was het wachten op deel twee. Helaas was regisseur Steven Soderbergh vergeten de kurk op de fles te doen want van een sprankelend koel verfrissend drankje is alleen nog maar een wee plasje zoete troep overgebleven. Talking about a cash grab.

Ocean en zijn maten leven vrolijk van hun opbrengsten van de roof van Benedict's casino, maar deze komt hen op het spoor via een tip van de Night Fox (Vincent Cassel), een meesterdief die wil bewijzen een 'betere' crimineel te zijn dan Ocean. Catherine Zeta Jones komt er ook nog bij als superirritante agente die de crew op de hielen zit.

Ik heb zelden een Hollywood film gezien die zo graag wil laten zien dat het een Hollywood film is. De tenenkrommende scene met een dubbele cameo (een echte en een gefabriceerde), die waarschijnlijk op papier een goed idee leek, is het beste voorbeeld. Maar het zit ook in een scenario dat te veel scenes heeft die nergens over gaan en het gevoel geven dat ze alleen maar toegevoegd zijn om de acteurs de kans te geven zich als verwende kinderen te gedragen. 'Excuse me Mr. Soderbergh, I think it would be fun if we...'. Dat niveau.

Een van de slechtste vervolgen ooit en een van de matigste films die ik in mijn leven gezien heb, zeker gezien het talent dat erbij betrokken is voor en achter de camera.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

@Bor Wist niet dat dit soort films een jaarlijks terugkerend fenomeen waren. Die van vorig jaar heb ik nog nachtmerries van. Vergeleken daarmee is Ocean's Twelve een meesterwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-12-2025 13:28 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Little Women (2019)Little Women (2019)
Tweakers: 38 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 135 min | MPAA: PG
Laura Dern gaat terug in de tijd om haar vier dochters op te voeden in de negentiende eeuw terwijl manlief Saul Odenkirk vecht tegen de confederates tijdens de Civil War. Dinosaurussen waren pas net uitgestorven, maar leefden mentaal nog door in sommige mannen.

In een stijl die je zou verwachten van Nolan springt het script tussen verschillende periodes door. De ene dochter ziet graag een rijke man voor haar toekomst, de andere moet er niets van hebben. Allemaal worstelen ze met de wereld die dingen van hen verwacht alsof het 2025 is. Talent wordt warm onthaald, maar dood en verderf gooien roet in het eten. Deze coming of age-film draait logischerwijs dus om de afscheiding van oude ideeën waarvan zelfs dino's zouden zeggen dat het oubollig en nutteloos is.
.
spoiler:
En door middel van die tijdsprongen wordt getoond dat zoiets een gelijke behandeling niet in de weg hoeft te staan.
.
Wat begint op te vallen aan de films van Gerwig is dat ze wel manvriendelijk zijn. Niet op de "boys will be boys"-manier, maar met een subtiele tik op de vingers van mannen die zich als een a-hole gedragen. In dit geval is het werk weliswaar gebaseerd op een bestaand boek van Louisa May Alcott, maar ik dacht het in de Barbie-film ook al te herKennen. Maakt het als man die gehoord heeft van bijvoorbeeld een Irma Grese (zoek zelf maar op wie dit was :X) toch fijner om naar te kijken dan iets met generalisatie. Rot zit tussen de oren en niet per se tussen de benen.

Dus met dat in gedachten: ik hou niet van kostuumdrama's :P maar dit was mede door de structuur en het acteerwerk meer dan prima :Y

Dat zit wel Schnorr.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:22
The Smashing Machine (2025)The Smashing Machine (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 123 min | MPAA: R
Dwayne Johnson met haar. Weird! Hij doet het goed in een serieuze rol wat mij betreft. En anders kan je de film alleen kijken voor de modeshow van Emily Blunt (die het ook prima doet).
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Roomba E5 te koop

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:31
The Caine Mutiny Court-Martial (2023)The Caine Mutiny Court-Martial (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, War | Runtime: 108 min | MPAA: TV-14
Follows a naval officer who stands trial for mutiny after taking command from a ship captain he felt was acting in an unstable way, putting both the ship and its crew in danger.
Voor mij een onverwacht goede film. Eigenlijk heel minimalistisch (als ik dat zo kan zeggen*), maar zeer sterk.
Gebaseerd op een toneelstuk en dat is het ook meer. Zo schijnen Kiefer Sutherland en Jason Clarke een 26 minuten lange 'one-take' te hebben gedaan. Knap!
Ik weet verder niet goed hoe het te noemen. Een 'Naval courtroom procedural drama' zag ik ergens, dat dekt wel de lading. *Ah, 'single setting' heet dat blijkbaar.
De film heeft wat weg van A Few Good Men. Maar dan heel anders... En dus zeker niet slecht (al las ik 'a poor man's "A Few Good Men"').
Het was William Friedkins laatste film.

(Review die bovenstaand verwoord en waar ik de termen vandaan heb gehaald (beter goed gejat dan slecht verzonnen, toch?!).)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bugonia (2025)Bugonia (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Crime, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: R
ik was hier Ingegaan zonder me erg te verdiepen in de regiseur.
Ik ging uit van dat het een psychologische thriller zou zijn met machtspelletjes tussen ontvoerde en ontvoerder.
Maar die kwamen wat mij betreft niet echt lekker uit de verf. Het richte zich (te) veel op het leven en de alien-conspiracys van de ontvoerder..

Dus ik vond het al geen geweldige film. En de laatste 10 minuten gingen compleet voor bij mijn "suspension of believe"
Achteraf had ik dat blijkbaar kunnen uitvinden als ik wat meer over het soort films van die regiseur had ingelezen, maar das niet echt mijn ding :)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• wmterhaar
Bathtubs Over Broadway (2018)Bathtubs Over Broadway (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Documentary, Comedy, Music | Runtime: 87 min | MPAA: PG-13
Steve Young was één van de hoofdschrijvers van The David Letterman Show. Hij was onder meer verantwoordelijk voor het onderdeel Dave's Record Collection, waarin Letterman naar rare platen luisterde en daar dan grappen over maakte. Bij het zoeken naar die platen in tweedehandszaken, stuitte Young op het fenomeen van de bedrijfsmusicals. Grote Amerikaanse bedrijven organiseerden bijeenkomsten voor de verkopers of dealers als peprally's en om ze bij te praten over de nieuwe producten. Als entertainment werd dan een hele musical gemaakt rondom die producten. Na afloop kreeg soms iedereen daar dan een lp van mee.

Young begon die platen te verzamelen. Eerst omdat Broadway-stijl liedjes over pacemakers of oogstmachines inherent grappig zijn, maar steeds meer ook omdat ze gewoon goed zijn. 'Diesel Dazzle' of 'Put Payoff Punch in Your Selling' zijn gewoon keiharde bangers.
Het blijkt namelijk dat er enorm veel geld omging in industrial musicals en er daarom aan gewerkt werd door topcomponisten, -choreografen en -acteurs. Onder meer de makers van Fiddler on the Roof en Chicago hebben ook bedrijfsmusicals gemaakt. Maar er was ook een heel circuit aan getalenteerde mensen die specifiek alleen die opdrachten deed.

Het geheel zit in een raamvertelling over Young. Letterman gaat stoppen en hij moet daarom letterlijk zijn kantoortje, waar hij de hele dag achter zijn computer zit, uit. Als je jarenlang de hele dag grappen over de actualiteit moet verzinnen, dan word je natuurlijk een beetje blasé. Als Young er op uit gaat om de makers van bedrijfsmusicals op te sporen, komt hij wat meer onder de mensen en begint wat opener en socialer te worden. Er is ook wel een natuurlijke klik tussen een komedieschrijver en mensen die verkleed als een blikje frisdrank liedjes zingen over verkoopsuccessen terwijl ze dansjes doen: je moet voor beiden een waardering hebben voor de absurditeit van het leven in het algemeen en leven in een kapitalistische maatschappij in het bijzonder. Ook niet geheel onverwacht dus dat punklegende Jello Biafra een andere grote verzamelaar van bedrijfsmusicalplaten blijkt te zijn.

Dit werkt wel goed. Zo een documentaire wordt anders toch een verzameling pratende hoofden, maar nu is er meer een plotlijn. En larmoyant wordt het nooit, zelfs niet als één van de hoofdrolspelers overlijdt. Daar is Steve Young simpelweg de persoon niet voor. (Hij lijkt wat dat betreft meer op een Nederlander of Scandinaviër dan een typische Amerikaan.) En het is ook gewoon registratie van een bijna vergeten stuk cultuur, waarin de Amerikaanse kunstvorm van de musical samenkomt met het Amerikaanse helige geloof in kapitalisme in de periode 1950-1970.

(Gezien op SkyShowtime.)

• Derbiss
Dr. Strangelove schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:42:
Ocean's Eleven (2001)[Afbeelding: Ocean's Eleven (2001)]
Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Deze maar weer eens aangezet in het kader van vrolijk makkelijk entertainment na een lange stressvolle week. Perfect antidote.

Daniel Ocean (George Clooney), een geharde crimineel, want dat is hij, net als al zijn vrolijke knuffelbare compagnons in deze film, wil de kluis kraken van de casino's van Terry Benedict (Andy Garcia), ook een crimineel, wat dit hele verhaal moreel volledig ok maakt. Sort of. Maar niet zeiken daarover, niet het punt van de film.

Anyway, law abiding citizens that we are, het moet gezegd worden dat het leven van deze vrije jongens er best leuk uitziet. De crew die Ocean bij elkaar graait loopt over van het talent; crimineel talent in de film, acteertalent in real life. Ik ga ze niet allemaal opnoemen maar hou het erop dat dit een indrukwekkende ensemble cast met topacteurs is. En topacteurs die eerlijk waar lol lijken te hebben met elkaar. De film voelt fris, grappig en lekker snel aan, met sterk camerawerk dat de glitzy atmosfeer van Las Vegas prima neerzet. Het scenario loopt lekker met leuke dialogen. De muziek is jazzy en draagt perfect bij aan de sfeer.

Niet te lang nadenken over de gigantische hoeveelheden plot armor en 'so the movie can happen' moments. Dit is gewoon lichtgewicht topvermaak.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Klopt :). Dit stukje 'En topacteurs die eerlijk waar lol lijken te hebben met elkaar. ' maakt die film zo leuk voor mij. Het plezier spat er gewoon van af; soms vraag ik me af of bepaalde opmerkingen niet puur impro zijn _/-\o_ :9~

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
Bugonia (2025)Bugonia (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Crime, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: R
Schitterende film om naar te kijken.
Acteurs spelen allemaal zeer overtuigend en intense, en het verhaal loopt een beetje langzaam maar dit past heel goed in het verhaal.
Dit is een remake van de de film "Save the green planet" een Koreaanse film uit 2003

Op sommige momenten donkere satire en in your face wreed/gewelddadig.

Dit is een film waarbij het einde voorspelbaar..... of juist verrassend is :)
spoiler:
Gemaakt voor die hard schreeuwers, die overal een complottheorie in ziet, en ook alles plat ziet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• Stukfruit
  • Niet online
Mr. Jones (2019)Mr. Jones (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 119 min | MPAA: N/A
Gareth Jones, de journalist die na zijn dood op 29-jarige leeftijd bekend kwam te staan als "the man who knew too much", was een man die zijn carrière o.a. begon als één van de mensen die Hitler en Goebbels tijdens een vlucht richting Frankfurt gesproken zou hebben voor een interview. Zoals hij schreef: "if the plane had crashed the history of western Europe history would have changed forever".

Al zou daar een kanttekening bij te plaatsen zijn omdat het sentiment dat dictators mogelijk maakt nog steeds zou hebben bestaan.

Voor hem had het leven iets anders in petto; hoe, wat en waarom is voor zover ik kan vinden niet precies bekend, maar er zijn geluiden die melden dat hij aan zijn einde kwam door een plot vanuit Moskou.

Waarom dat wordt gedacht? Dat is wat deze film ongeveer laat zien met zijn voorgaande jaren. Van regisseur Agnieszka Holland (vooral bekend van films met zesjes en zeventjes, maar ook afleveringen van House of Cards, The Killing en The Wire) komt het verhaal van de journalist die de toenmalige dictators najaagde en een poging deed om de naïeve berichtgeving in het westen te veranderen door niet de propaganda van o.a. Stalin 1:1 over te nemen, zoals dat van een journalist bij de New York Times die in Moskou verbleef en vrolijk schreef: There is no famine or actual starvation, nor is there likely to be" en de verhalen van wat Jones met eigen ogen gezien had afdeed als een "big scare story".

In het kort: wat je gaat zien is een reis tijdens de Holodomor in Oekraïne onder het regime van Stalin, beter bekend als de hongersnood die veroorzaakt werd door menselijk handelen en miljoenen levens heeft gekost. Wat je naast James Norton als Mr. Jones ook gaat zien zijn bijrollen van Peter Sarsgaard (uiteraard in typecasting) en Vanessa Kirby, die in dit verhaal wordt bekeken als onzichtbaar, voordat ze bij de Fantastic 4 kwam.

Op een paar mooie shots na vond ik het een beetje te langdradig en zat er relatief weinig pit in, maar vertellen aan de buitenwereld dat fascisten en hun collega's leugens vertellen is altijd een pluspunt waard. Binnen de historische context is het weer eens opvallend relevant, al moet gezegd worden dat de besproken film hier uit 2019 komt en nog van voor de "small military operation" de full-scale oorlog van Poetin is.

Dat zit wel Schnorr.

• wmterhaar
Van regisseur Agnieszka Holland (vooral bekend van films met zesjes en zeventjes, maar ook afleveringen van House of Cards, The Killing en The Wire)
Toch drie Oscar-nominaties, twee voor Best Foreign Language Film en één voor Best Adapted Screenplay. Moet zeggen dat ik zelf alleen Green Border heb gezien. Die won een belangrijke prijs in Venetië en had eigenlijk de Oscar-nominatie moeten krijgen, maar de toenmalige Poolse regering was niet te spreken over die film. Was wel een 8 film voor mij. Wel een beetje typische Oscar-film, met uiteindelijk na alle ellende toch een positieve boodschap.

• Stukfruit
  • Niet online
Toch weer dat schoppen voor een pluspunt ;)

Ik kan het wel waarderen, maar als de film verder een beetje tam (hoewel net zo sfeervol?) is geeft me dat niet echt het gevoel dat ik nog een keer moet kijken. Dat een regisseur een goed topic omhoog schopt geeft het niet direct een 8, 9 of 10.

Maar ik zal Green Border even op de lijst zetten!

Dat zit wel Schnorr.

• wmterhaar
Twilight (1990)Twilight (1990)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 105 min | MPAA: N/A
Ik houd wel van een trage en duistere film, maar Szürkület was me er te veel aan.

Regisseur Györgi Fehér is een verwant van Béla Tarr. Maar waar Tarr in The Man from London een detective op een interessante manier deconstrueert, daar voelde Szürkület een beetje als oefening in obscuriteit en "zie mij eens duister doen!"

Fraaie beelden, dat wel. Ik ken geen film die zo grijs durft te zijn. Het mistige winterlandschap van Hongarije wordt een soort mythische hel.

Maar Fehér heeft in mijn optiek geen respect voor zijn karakters en laat ze rare dingen doen die niet volgen uit het verhaal of de personages, maar louter om een vervreemdend effect te creëren. Het verhaal is nauwelijks te volgen, maar ik had niet het gevoel dat dat niet nodig was, omdat juist voor die droomlogica ging; ik wilde gewoon weten hoe het zat met die moordenaar. Maar ik miste toch vooral het humanistische hart van The Man from London.

Bij nazoeken van wat informatie, leerde ik dat hetzelfde detectiveverhaal, Das Versprechen van de Zwitser Friedrich Dürrenmatt, nog eens is verfilmd in 2001 door Sean Penn als The Pledge. Ondanks een goede ontvangst en een cast met Jack Nicholson, Benicio del Toro en Helen Mirren niet een film die ik op het netvlies had staan. Toch eens opzoeken.

(Gezien in Eye Filmmuseum.)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-12 21:24
autje schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:17:
[...]

Ik heb de scene in kwestie voor de lol nog even opgezocht (het is na 35 minuten), en het inschenken van de melk is inderdaad een fout in de editing. Bij het leegdrinken van het glas zou je nog kunnen zeggen dat hij maar één slok nam en het glas aan zijn mond hield omdat hij zo gefascineerd was door wat ze zei, maar het is gewoon slordig.

Die scene was ook veel sterker geweest als GdT gewoon de hele tijd de focus op haar had gehouden tijdens haar monoloog.

Overigens komen dit soort momenten regelmatig voor in films. Maar het blijft slordig, dit soort continuity errors.
Ja toch! 😄

• josh-hill
Three Kilometres to the End of the World (2024)Three Kilometres to the End of the World (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 105 min | MPAA: N/A
Trei Kilometri Până La Capătul Lumii is een Roemeens drama waarin de botsing tussen het conservatieve platteland en de moderne stad centraal staat.

De zoon van een echtpaar overkomt iets, en allereerst zijn ze woedend op de daders, maar als dan naar buiten komt wat de aanleiding was tot het incident, slaan ze helemaal op tilt.

Alles uit de moderne stad is Sodom en Gomorra en botst met de traditionele normen en waarden (en het geloof) van het platteland. Dat is duidelijk.

Ondertussen proberen ze via politieke spelletjes de plooien glad te strijken.

Deze film deed me nogal denken aan Leviathan van Andrey Zvyagintsev, al vond ik die net wat sterker.

Overigens nooit zo erg bij stil gestaan, maar de Roemenen spreken een taal die ontstaan is uit het Latijn, dat merk je goed in een film als deze. Wat natuurlijk ook heel logisch is, want Roemenië is natuurlijk afgeleid van "Romeins".

• josh-hill
De IMDb code voor de volgende film (tt39075163) doet het niet in de UBB- generator, dus dan maar zo:

Ben begonnen aan het kijken van (een aantal van) de twaalf films van het ArteKino festival. Dit is voor mij de eerste:

Who If Not Us (2025)

Deze documentaire volgt een aantal Oekraïners die via muziek proberen zich stand te houden in het door oorlog verscheurde Oekraïne.

Het is een redelijk poëtische film, waarin je hen hoort vertellen hoe de oorlog sinds 2014 hun leven compleet heeft veranderd, ondersteund door een mozaïek aan beeld en geluid.

Voor mij had deze documentaire precies de juiste toon. Zo kan het dus ook! (ik heb het tegen jou, No Other Land!)
spoiler:
Maar geeft 1 van die gasten nou een Hitler groet?
9 / 10

[ Voor 17% gewijzigd door josh-hill op 08-12-2025 02:02 ]

• josh-hill
Tweede film uit ArteKino festival dat ik gezien heb:
Je suis déjà mort trois fois (2025)Je suis déjà mort trois fois (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Documentary | Runtime: 65 min | MPAA: N/A
Jacques Nolot geeft zich (letterlijk en figuurlijk) bloot in deze documentaire.

Het is een nogal exhibitionistische film. Niet alleen loopt hij in zijn blote reet, ook vertelt hij over zijn homoseksuele uitspattingen in het film circuit (o.a. als gigolo).

Het wordt soms nogal vermoeiend, omdat hij bijna niet over iets anders praat, maar een sterk punt uit de documentaire is hoe het laat zien hoe de mens afgetakeld is op 80-jarige leeftijd. Hoogtepunt waarschijnlijk zijn onvermogen om zijn laptop te gebruiken, waar hij zich compleet verloren voelt, maar zich dan herpakt als hij over zijn schrijverspassie vertelt. Ook zo'n moment: als hij met zijn auto op pad gaat.

Me te egocentrische film, maar op zich best te doen. Een 7-.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:24
Hereditary (2018)Hereditary (2018)
Tweakers: 5.1 | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: 127 min | MPAA: R
Debuutfilm van Ari Aster over een familie die langzaam uit elkaar valt na het overlijden van oma, die zich bezig hield met bovennatuurlijke zaakjes. Het acteerwerk is prima, met name van Gabriel Byrne, de man des huizes die de rust zo goed als mogelijk probeert te bewaren, en Toni Collette, die langzaam van het padje raakt door alle heftige gebeurtenissen in en rondom haar familie, en zich steeds vreemder begint te gedragen. Alex Wolff en Milli Shapiro deden het aardig, maar sprongen er niet uit. Wolff die probeert te huilen werkt zelfs een beetje op de lachspieren. Het tempo van de film ligt vrij laag en op een paar schokkende scenes na gebeurt er eigenlijk vrij weinig. Hereditary moet het vooral hebben van de bedrukkende, naargeestige sfeer, en daar dragen het strakke camerawerk van Pawel Pogorzelski en de onheilspellende soundtrack van Colin Stetson stevig aan bij. Voor kijkers die vlotte mainstream horror met liters bloed en een grap hier en daar gewend zijn, is Hereditary wellicht ietwat te serieus en traag, maar voor ieder ander is dit een prima horrorfilm.

• AcidBurn
Amsterdamned (1988)Amsterdamned (1988)
Tweakers: 7 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 114 min | MPAA: R
Als je dan toch van plan bent om deel 2 te gaan kijken, is het wel zo handig om het origineel eerst gezien te hebben. Doorgaans zijn NL talige films niet mijn ding, maar Dick Maas en Huub Stapel wil ik nog wel een kans geven. Het eerste dat opvalt: Op de hoofdrolspelers na, komt bijna iedere acteur uit Flodder hier ook langs. Het is duidelijk een product van zijn tijd. Wel grappig om Lou Landré in een behoorlijk andere rol te zien dan suffige ambtenaar. Voor een film van 35+ jaar oud, kan hij nog heel aardig mee. Voor een NL productie is het vloek en bloot gehalte bijzonder laag te noemen, en het rondscheuren met die Golfjes was ook wel grappig: "Hij is nieuw, ik ben hem aan het inrijden" en Eric trapt het gaspedaal naar de bodem :) Grootste minpunt imo: De moordenaar wordt min of meer uit de hoge hoed getrokken. Ja, ze hebben er een enigzins geloofwaardig verhaal van gemaakt, maar wie het is maakt voor de rest van de film totaal niks uit. Omdat ik me er prima mee vermaakt heb, hou ik voor het cijfer wel rekening met wanneer deze film uitkwam. Ben benieuwd hoe deel 2 het doet.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Tron: Ares (2025)Tron: Ares (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13
De reviews over deze film waren niet al te best, maar ik vond hem best te pruimen. Ok, Legacy is iets beter (mede door de muziek), maar deze is zeker niet slecht. Het verhaal is wat zwak. Naast dat er in de vorige film mensen in de game verdwijnen is er nu ook de mogelijkheid karakters uit de game naar de echte wereld te halen… voor 29 minuten. Maar er is een stukje code om die 29 minuten oneindig te laten duren. In de film gaat men daarna op zoek.

De sub draait wel overuren bij deze film. 😉

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Stukfruit
  • Niet online
Met Tron: Ares is het geheel in stijl van de film een gevoel en licht het aan het weer :+

Dat zit wel Schnorr.

• AcidBurn
Five Nights at Freddy's 2 (2025)Five Nights at Freddy's 2 (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
Wat een baggerfilm. De enige reden die ik kan bedenken dat Josh Hutcherson en Elizabeth Lail weer meedoen is voor het geld, ze draaiden beiden op auto-pilot en dat is genoeg voor dit soort film. Het einde gaf een duidelijke hint naar een derde deel, maar ik hoop echt niet dat die er komt. Alleen interessant voor fans van de games. Horror fans of mensen die goed acteerwerk of een goed verhaal wensen kunnen deze film beter links laten liggen.

• Stukfruit
  • Niet online
Dogtooth (2009)Dogtooth (2009)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: Not Rated
Oké, vanavond stond er weer Grieks op het menu met Yorgos Lanthimos. Op een budget van 250.000 Euro is dit een goede aankoop geweest.

Eigenlijk valt daar ook sowieso niet echt een klacht over te schrijven. De scènes gaan in elkaar over op een manier die je niet vaak ziet bij dit soort budgetten. Houterig van opzet, vloeiend qua uitvoer. Voor het genoemde budget wel netjes.

Het is in eerste instantie een uitdaging om te beschrijven waar de film over gaat. Wat is een poes? Een poes is een bloem. Wat is een bloem? Een bloem is vaag. Wat is vaag? Deze film. Woef.

Wat de film nog deprimerender maakt is het nieuws dat de actrice voor de jongere zus 8 jaar later er in het echte leven op 30-jarige leeftijd een einde aan maakte. Dat geeft het lugubere karakter van de film onbedoeld nog meer gewicht.

Na een redelijk onschuldig begin met een plotselinge expliciete seksscène waarbij je direct denkt: "shit waar is de uitknop op m'n afstandsbediening m'n buren kunnen dit op een 2 meter breed scherm waarschijnlijk ook zien :X ", gaat de film snel in overdrive. Niet op de moderne manier, maar met een onderhuids gevoel voor horror dat gedurende de hele looptijd doordreunt en in steeds ergere vormen laat zien hoe een familie elkaar in de tang kan houden op basis van losgeslagen regels en gestoorde relaties.
.
spoiler:
Zelfs het einde laat zien dat dochter in kwestie nog steeds de regels volgt, wtf :X
.
Later vandaag heb ik in ieder geval wat uit te leggen aan de buren.

Dat zit wel Schnorr.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

Elvhenk

Madam Mikmak

Stukfruit schreef op zondag 7 december 2025 @ 01:39:
Dogtooth (2009)[Afbeelding: Dogtooth (2009)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: Not Rated
Oké, vanavond stond er weer Grieks op het menu met Yorgos Lanthimos. Op een budget van 250.000 Euro is dit een goede aankoop geweest.

Eigenlijk valt daar ook sowieso niet echt een klacht over te schrijven. De scènes gaan in elkaar over op een manier die je niet vaak ziet bij dit soort budgetten. Houterig van opzet, vloeiend qua uitvoer. Voor het genoemde budget wel netjes.

Het is in eerste instantie een uitdaging om te beschrijven waar de film over gaat. Wat is een poes? Een poes is een bloem. Wat is een bloem? Een bloem is vaag. Wat is vaag? Deze film. Woef.

Wat de film nog deprimerender maakt is het nieuws dat de actrice voor de jongere zus 8 jaar later er in het echte leven op 30-jarige leeftijd een einde aan maakte. Dat geeft het lugubere karakter van de film onbedoeld nog meer gewicht.

Na een redelijk onschuldig begin met een plotselinge expliciete seksscène waarbij je direct denkt: "shit waar is de uitknop op m'n afstandsbediening m'n buren kunnen dit op een 2 meter breed scherm waarschijnlijk ook zien :X ", gaat de film snel in overdrive. Niet op de moderne manier, maar met een onderhuids gevoel voor horror dat gedurende de hele looptijd doordreunt en in steeds ergere vormen laat zien hoe een familie elkaar in de tang kan houden op basis van losgeslagen regels en gestoorde relaties.
.
spoiler:
Zelfs het einde laat zien dat dochter in kwestie nog steeds de regels volgt, wtf :X
.
Later vandaag heb ik in ieder geval wat uit te leggen aan de buren.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Oh, dank voor de waarschuwing. Dit is een film die ik heel erg niet wil zien. :+
Side note over de seksscène: dat vind ik soms zo irritant aan Europese producties. Dat ze graag willen uitstralen: kijk ons eens HEEL ERG non-preuts zijn!! :X Waarbij je zelf denkt: was het nodig dat zo in beeld te brengen? Soms wel ja, maar moest dat detail dan anderhalve seconde ingezoomd in beeld etc.
Het komt soms gekunsteld over.
spoiler:
Het feit dat ze aan het eind nog steeds de regels van vader volgt, is volgens de horror-regels van films.
Dat dan in één beeld blijkt dat het monster nog leeft. :'(

• Stukfruit
  • Niet online
Hier was het voor de verandering niet echt gekunsteld, maar om te zien waarom dat is kun je beter de film kijken.

Ik moet er trouwens ook wel bij vermelden dat ik de "explicit" versie heb gezien.
.
spoiler:
Maar ik twijfel er wel aan of dat expliciete nep was. Het internets lijkt dat ook te denken.

Op zich weinig mis mee omdat het qua beeld niet schokkender is dan de bekende website met zwart en oranje, maar de context maakt het brr.

Dat zit wel Schnorr.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:20
Mortal Kombat film 2024 (oid)

Ik geef deze film 5 van de 5 sterren, en als je ook maar enigzins genoten hebt van de franchise vroeger vind je dat dat ook. Houd je van actiefilms maar zegt de franchise je niks dan kan je het aantal sterren makkelijk door twee delen.

Het is lekkere actie, flauwe humor en (dikke) verwijzingen naar de serie. Ik vond het erg leuk om te kijken. Voor de liefhebber een heerlijke popcorn film om onderuit gezakt op de bank naar te kijken.

• AcidBurn
Amsterdamned 2 (2025)Amsterdamned 2 (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Heel aardig vervolg op Amsterdamned uit 1988. Ik kon me best goed vinden in Eric Visser's opvattingen (vlees vervangers zijn niet te vreten, zelfs de kat moet er niks van hebben). Veel zaken zijn uiteraard zeer voorspelbaar. Zoals dat Tara Eric eerst alleen maar als onnodige pottenkijker ziet (wat hij in eerste instantie ook wel een beetje is), maar dat ze steeds beter samen gaan werken omdat ze toch wel redelijk dezelfde werkwijze hebben. Holly is ook niet slecht als actrice, Huub is gewoon beter. Maar net als in deel 1 vind ik ook hier dat de dader er met de haren bijgesleept wordt, en imo ook niet echt geloofwaardig is.
spoiler:
qua vaardigheid en kennis zal het vast wel kunnen met de daders achtergrond, maar de lichaamskracht die nodig is om die lichamen te sleuren en op te hijsen, echt niet mogelijk met die lichaamsbouw.
Buiten dat deel om, is het verder een redelijke wegkijk film. Maar hij zal echt niet zo legendarisch worden als het origineel.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• P-Rock
MetalSonic schreef op zondag 7 december 2025 @ 20:09:
Mortal Kombat film 2024 (oid)

Ik geef deze film 5 van de 5 sterren, en als je ook maar enigzins genoten hebt van de franchise vroeger vind je dat dat ook. Houd je van actiefilms maar zegt de franchise je niks dan kan je het aantal sterren makkelijk door twee delen.

Het is lekkere actie, flauwe humor en (dikke) verwijzingen naar de serie. Ik vond het erg leuk om te kijken. Voor de liefhebber een heerlijke popcorn film om onderuit gezakt op de bank naar te kijken.
De campy Mortal Kombat uit 1995 kijkt lekker weg en Annihilation is een 'so bad it's good'-film, maar de reboot is m.i. een regelrechte flop. Hopelijk doet deel 2 het wat beter.

• Derbiss
Heeft niet echt iets met een nieuwe film te maken maar ik vond hem grandioos :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRytjiLPDFkFIYxaDxyyMtEIqdE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UP4zd7sANG6P2SSm8uILPvnq.png?f=user_large

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:20
P-Rock schreef op maandag 8 december 2025 @ 01:02:
[...]

De campy Mortal Kombat uit 1995 kijkt lekker weg en Annihilation is een 'so bad it's good'-film, maar de reboot is m.i. een regelrechte flop. Hopelijk doet deel 2 het wat beter.
Flop als in financieel te weinig inkomsten? Jammer ik heb het oprecht met plezier gekeken. En grafisch gewoon mooier, ik kijk liever nog een keer naar de rebooot dan die van 1995. Maarja smaken verschillen.

Ik heb de Warcraft verfilming 3 keer volledig met veel plezier gekeken maar ook hier behoorde ik in de minderheid. Blijkbaar zo weinig kijkers dat er geen vervolg op kwam. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren voor Mortal Kombat. Ik zie een sequel met andere personages erin graag op Netflix in de toekomst.

• josh-hill
Derde film van het ArteKino festival die ik helemaal heb uitgekeken:
Remember to Blink (2022)Remember to Blink (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama | Runtime: 109 min | MPAA: N/A
Per Arti (Engelse titel: Remember to Blink) is een Litouws drama dat zich in Frankrijk afspeelt.

Een Frans koppel adopteert een Litouws broertje en zusje. Vanwege de taalbarrière huren ze een Litouwse in om de boel te vertalen en te helpen met het huishouden.

Dit is de debuutfilm van Austėja Urbaitė en wat voor één! Nu moet ik wel zeggen dat deze film heel veel van mijn persoonlijke pluspunten voor een film afvinkt: een realistisch en rustig verhaal, met personen die allemaal niet 100% evil of 100% good zijn, maar gewoon mensen, die onderling botsen en vanuit hun eigen perspectief het juiste denken te doen. De prachtige omgeving in de natuur. De natuurlijke manier van acteren. Prachtige shots tussendoor die je de tijd geven om over de materie na te denken. Een taalbarrière. Etcetera.

Safe to say, dit is echt een meesterwerk imho. Het laat zien hoe bekrompen je kan denken in je eigen frame of reference, hoe je open moet staan voor andere denkbeelden, andere culturen, andere tradities. Het laat zien hoe je niet te vlug moet oordelen en beter constructief de dialoog kan aangaan dan zelf maar te besluiten wat juist is en daarop te handelen.

Het einde vond ik wel wat afgeraffeld, anders had ik het nog wel een half punt meer gegeven. Ook moet ik nog wat beter nadenken over de symboliek in de film.

[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 09-12-2025 13:12 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:58

Vrijdag

De Zwarte

MetalSonic schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:09:
[...]

Flop als in financieel te weinig inkomsten? Jammer ik heb het oprecht met plezier gekeken. En grafisch gewoon mooier, ik kijk liever nog een keer naar de rebooot dan die van 1995. Maarja smaken verschillen.

Ik heb de Warcraft verfilming 3 keer volledig met veel plezier gekeken maar ook hier behoorde ik in de minderheid. Blijkbaar zo weinig kijkers dat er geen vervolg op kwam. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren voor Mortal Kombat. Ik zie een sequel met andere personages erin graag op Netflix in de toekomst.
Er zijn wel een paar Mortal Kombat animatiefilms uitgekomen de afgelopen twee jaar. Alleen weet ik niet tot in hoeverre die samenhangen met de reboot.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:17
AcidBurn schreef op zondag 7 december 2025 @ 00:10:
Five Nights at Freddy's 2 (2025)[Afbeelding: Five Nights at Freddy's 2 (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
Wat een baggerfilm. De enige reden die ik kan bedenken dat Josh Hutcherson en Elizabeth Lail weer meedoen is voor het geld, ze draaiden beiden op auto-pilot en dat is genoeg voor dit soort film. Het einde gaf een duidelijke hint naar een derde deel, maar ik hoop echt niet dat die er komt. Alleen interessant voor fans van de games. Horror fans of mensen die goed acteerwerk of een goed verhaal wensen kunnen deze film beter links laten liggen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Dit klinkt meer als een 2 dan een 5

• ByteMe_
  • Niet online
Last Breath (2025)Last Breath (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 93 min | MPAA: PG-13

Dit is een film die het verhaal vertelt van een duiker die gered moet worden na een ongeval waarbij hij afgestoten wordt van de rest. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Ik denk dat als je het verhaal wil volgen de echte documentaire interessanter is. De film is ok, de visuals goed, maar is best kort en niets speciaals. De filmomschrijving geeft exact aan wat er gebeurt in de film.

• josh-hill
@ByteMe_ Ik vond de documentaire niet slecht, en ik snap eigenlijk ook niet waarom de regisseur er daarna NOG een film over gemaakt heeft.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:01
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 148 min | MPAA: PG-13
Ach, wat een erbarmelijke teleurstelling was deze film...

Maar ik loop op de zaken vooruit. Een paar maanden terug zag ik een trailer van deze film, en werd ik direct enthousiast. Een film over de Neurenberg-processen, een psychologisch steekspel, een acteerduel, een rechtbankthriller, in een historische setting over de grootste gruwelen die de mensheid heeft gepleegd? Yes please! In mijn gedachten was het al gauw A Few Good Men meets Der Untergang, en dat vind ik allebei zeer indrukwekkende films. Enige twijfel had ik wel toen ik zag dat een van de hoofdrollen gespeeld werd door Remi Malek, maar goed, wellicht zou zelfs die zich door de omstandigheden verleid zien tot eindelijk eens proberen te acteren in plaats van alleen maar teksten op te lepelen en guitig te kijken, met zijn muizenoogjes.

Vol verwachting ging ik dus de bioscoop in, maar mijn vreugde was helaas van korte duur. De film faalt echt op elk vlak.

De film draait om de band die de gevangen Nazi-kopstukken, met name de nummer 2 (na Hitler) Göring, opbouwt met de gevangenispychiater. Maar die band wordt nooit geloofwaardig, waardoor de complete premisse van de film al onderuit gaat.

Als je dan een hoogstaand acteerduel wilt in je film, dan moet je natuurlijk wel goede acteurs hebben. De Niro vs Pacino, Cruise vs Nicholson, Phoenix vs Seymour Hoffman, dat werk. En het hoeft helemaal niet per se een probleem te zijn als ze niet allebei precies even groots zijn, maar als Russel Crowe verreweg de betere is van de twee, dan heb je wel een uitdaging. En die uitdaging wordt nog veel groter als je beseft dat de enige reden daarvoor niet is dat Russel Crowe nou zo'n groots acteur is, maar dat Remi Malek zo verschrikkelijk slecht is. Ik snap werkelijk niet waarom die man gecast wordt in welke rol dan ook.

Dan. Ondanks dat al heel snel duidelijk is dat Göring prima Engels praat (hoewel Russel Crowe nooit helemaal kan besluiten hoe dik zijn Duitse accent daarbij moet zijn, en dus per scene wisselt) blijft toch de hele film lang een tolk aanwezig. Die dan, aan het eind van de film, ineens, totaal uit het niets, ook compleet niets toevoegend aan de film, nog een backstory krijgt.

Als een van de weinigen trouwens, want verder leren we vrijwel niets over vrijwel niemand... alleen Göring krijgt enige achtergrond, enige diepte, de andere karakters zijn zo plat als een dubbeltje. Daar helpt het compleet gebrek aan acteertalent bij Remi Malek natuurlijk ook niet bij.

Is dan het juridische stuk tenminste nog goed uitgewerkt? Nee, totaal niet. In de trailer zag je een veelbelovend haakje, waar een slimme juriste opmerkt dat er helemaal geen juridisch kader bestaat om mensen internationaal voor een rechter te slepen. Er zijn simpelweg geen landoverstijgende wetten die overtreden kunnen zijn, er is geen internationale jurisdictie om staatsburgers van een land te laten veroordelen door rechters uit een ander land, voor overtredingen van niet-bestaande wetten. Dat maakte nieuwsgierig, hoe zouden ze daar een juridische mouw aan gaan passen?

Welnu, dat doen ze niet. Dat zinnetje in de trailer is precies alles dat er in de hele film over wordt gezegd, die slimme juriste mag verder ook geen woord meer zeggen, en ineens is er gewoon een rechtszaak. En een stel rechters. En een aanklager, of twee, dat wordt ook niet echt duidelijk.

De zaak zelf krijgen we eigenlijk ook niet echt te zien. Aan het eind zien we een klein stukje pleidooi waartegen elke eerstejaars student rechten zich in zijn slaap nog zou kunnen verweren, maar dat hier wordt gepresenteerd als een groot juridisch Eureka moment, ook zonder verdere uitleg.

Historisch verantwoord, dan tenminste? Nou ja, het is natuurlijk wat raar om Göring te laten spelen door een Australiër, er zijn vast minstens even goede Duitse acteurs, of op zn minst Duitstalig. Christoph Waltz was een, hoewel erg voor de hand liggende, hoogstwaarschijnlijk uitstekende keus geweest. Buiten dat kan ik het moeilijk beoordelen, het ziet er allemaal best geloofwaardig genoeg uit qua kleding enzo. Wat wel echt potsierlijk is: verschillende keren worden scenes uit de rechtszaal in korrelig zwart/wit getoond, alsof het historische beelden zijn van het echte proces. Maar dan zie je toch gewoon Russel Crowe zitten, in dat korrelige zwart/wit, en dan denk je, waarom? Waarom de suggestie wekken dat het echte historische beelden zijn terwijl direct overduidelijk is dat dat niet zo is? Schiet dan je hele film in dat zwart/wit, dan is de illusie in ieder geval continu. Nu is het steeds een paar seconden, wat alleen maar verwarrend werkt.

Al met al, jammer. Heel jammer. Russel Crowe is eigenlijk het enige dat deze film nog naar de grauwe middelmaat omhoog trekt, zonder hem was het cijfer echt een drie geweest.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

• migchiell
One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)
Tweakers: 9 | IMDb: 8.7 | Genre: Drama | Runtime: 133 min | MPAA: R
Om mij onbekende, maar zeer toegejuichte redenen draaien er weer allerlei films van Jack Nicholson in de bios, de laatste paar weken. Deze is dit jaar 50 jaar oud, misschien is dat de aanleiding?

Hoe dan ook, een klassieker natuurlijk, en ook nu nog een ijzersterke film. Over rebellie, over systemen, over mensen. Sterk geacteerd door Jack Nicholson maar, misschien wel zelfs vooral, ook door Louise Fletcher (nurse Ratched), en een bonte verzameling mede-patiënten die verschrikkelijk realistisch spelen.

• migchiell
The Witches of Eastwick (1987)The Witches of Eastwick (1987)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Fantasy, Horror | Runtime: 118 min | MPAA: R
Jack Nicholson in optima forma, charmanter én maniakaler dan ooit, ondersteund door Cher, Susan Sarandon en Michelle Pfeiffer.

De film zelf heeft niet al te veel om het lijf, kan maar lastig beslissen of het nou een komedie is, een relatiedrama, horror, maatschappijkritiek, of gewoon van alles wat. Maar daar hadden wel meer films last van, in de jaren 80: ik denk aan Gremlins, Ghostbusters, bijvoorbeeld.

Ik heb me uitstekend vermaakt met deze heerlijke film, ondanks het nogal potsierlijke einde.

• migchiell
Amsterdamned (1988)Amsterdamned (1988)
Tweakers: 7 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 114 min | MPAA: R
Vanmiddag ga ik deel 2 zien, dus gisteren deel 1 even teruggekeken. Voor historisch perspectief, zeg maar.

En ja, wat moet je er van zeggen? Dick Maas is bijna een genre op zich, sowieso in Nederland natuurlijk. Dus alles wat je verwacht zit er ook in, beetje humor, veel actie, kleine flauwe grapjes op de achtergrond... wat daarbij wat ondersneeuwt zijn steevast verhaal, acteerprestaties en geloofwaardigheid, maar omdat het met zoveel vaart en plezier gemaakt is blijft het toch leuk om te zien.

Dus vanavond verwacht ik eigenlijk ongeveer hetzelfde :)

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:31
migchiell schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:25:
One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)[Afbeelding: One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)]
Tweakers: 9 | IMDb: 8.7 | Genre: Drama | Runtime: 133 min | MPAA: R
Om mij onbekende, maar zeer toegejuichte redenen draaien er weer allerlei films van Jack Nicholson in de bios, de laatste paar weken. Deze is dit jaar 50 jaar oud, misschien is dat de aanleiding?

Hoe dan ook, een klassieker natuurlijk, en ook nu nog een ijzersterke film. Over rebellie, over systemen, over mensen. Sterk geacteerd door Jack Nicholson maar, misschien wel zelfs vooral, ook door Louise Fletcher (nurse Ratched), en een bonte verzameling mede-patiënten die verschrikkelijk realistisch spelen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Blijkbaar was de TV serie Ratched een prequel. Ik meen me te herinneren dat ik de serie niet bepaald denderend vond.
Maar in het zoeken naar die serie kwam ik tegen dat er nog een spin-off TV serie in de koker zit. Ben benieuwd.

• AcidBurn
@migchiell Smaak blijft volledig subjectief, maar zeggen dat Rami Malek niet kan acteren is jouw mening en zeker geen feit. Ten eerste speelde hij ijzersterk in de serie Mr Robot. Daarnaast heeft hij een Oscar gewonnen voor zijn rol als Freddy Mercury in Bohemian Rhapsody, wat hij inderdaad erg goed deed. Het grootste probleem aan Rami is imo dat hij best monotoom praat, waardoor het al snel erg eentonig wordt. Dat kwam in Mr Robot erg goed van pas ivm de vage en depressieve setting van de serie, waar dat prima bij paste. Maar bij het merendeel van zijn rollen werkt het niet echt mee.
Wat ik absoluut wel met je eens ben, is dat het verschil in niveau tussen Crowe en Malek echt absurd groot is.
Als Russell de rol de moeite waard vind, dan verdwijnt hij er echt in. Rami heeft hetzelfde probleem als bijvoorbeeld Tom Cruise: In de meeste rollen die ze spelen, blijf je de acteur zien en niet het personage.

@jellybrah Nee, want als het een 2 was dan had ik hem niet eens afgekeken en derhalve ook geen cijfer gegeven. Als ik tijdens het kijken merk dat ik een film minder waard vind dan een 5, dan zijn er meerdere redenen nodig om mij te doen besluiten de film toch af te kijken. Want als ik zo'n laag cijfer uitdeel, is het mijn tijd niet waard.

[ Voor 15% gewijzigd door AcidBurn op 10-12-2025 17:05 ]

• migchiell
AcidBurn schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 17:37:
@migchiell Smaak blijft volledig subjectief, maar zeggen dat Rami Malek niet kan acteren is jouw mening en zeker geen feit. Ten eerste speelde hij ijzersterk in de serie Mr Robot. Daarnaast heeft hij een Oscar gewonnen voor zijn rol als Freddy Mercury in Bohemian Rhapsody, wat hij inderdaad erg goed deed. Het grootste probleem aan Rami is imo dat hij best monotoom praat, waardoor het al snel erg eentonig wordt. Dat kwam in Mr Robot erg goed van pas ivm de vage en depressieve setting van de serie, waar dat prima bij paste. Maar bij het merendeel van zijn rollen werkt het niet echt mee.
Wat ik absoluut wel met je eens ben, is dat het verschil in niveau tussen Crowe en Malek echt absurd groot is.
Als Russell de rol de moeite waard vind, dan verdwijnt hij er echt in. Rami heeft hetzelfde probleem als bijvoorbeeld Tom Cruise: In de meeste rollen die ze spelen, blijf je de acteur zien en niet het personage.
Ha, inderdaad volledig subjectief en uitsluitend mijn persoonlijke mening, maar ik vind Remi Malek echt een verschrikkelijk slechte acteur. Ja, ook in die Queen film.

Die ik trouwens ook verschrikkelijk slecht vond, buiten een aardige reconstructie van het optreden op Live Aid.

Weet je wat ik ook verschrikkelijk slecht vond? Amsterdamned II. Maar daar zal ik morgen wat meer over vertellen 🙂

• josh-hill
Bij de Queen film ben ik in de bioscoop weggelopen.
spoiler:
Net daarvoor gegeten en een eind moeten lopen en we waren nog net op tijd voor de voorstelling en zaten helemaal vooraan in de hoek tegen het doek geplakt en ik moest dus naar de plee. Daarna wel afgekeken verder, maar vond er niet zo veel aan.

• migchiell
Amsterdamned 2 (2025)Amsterdamned 2 (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Horror, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Gisteren schreef ik, in mijn recensie van Amsterdamned, dat Dick Maas eigenlijk een genre op zich is. En ook deze film past, uiteraard, naadloos in dat genre.

Dat genre bevat een aantal vaste elementen: veel actie, achtervolgingen, ontploffingen; beetje macabere humor; kleine, subtiele beeldgrapjes tussendoor; een voorkeur voor de rebel, de loner, de persoon die zijn eigen plan trekt en zich niet laat kooien door regels of verwachtingen. En dat levert best vermakelijke films op.

Helaas mist het genre Dick Maas ook een aantal belangrijke elementen. Bijvoorbeeld een samenhangend plot, al is het maar om de actiescenes aan elkaar te verbinden. Of acteertalent, om dat ontbrekende plot een beetje geloofwaardig te brengen. Of goede dialogen/teksten, om dat ontbrekende acteertalent wat gereedschap te geven.

Dick Maas blijft toch altijd aanvoelen als de gefrustreerde student die van de filmacademie is getrapt omdat hij eigenlijk alleen maar ontploffingen en achtervolgingen wil schieten, aangevuld met wat overjarige clichés uit slechte actiefilms, en al het andere daar omheen totaal onbelangrijk vindt. Zo voelde Amsterdamned, en zo voelt ook dit vervolg. Leeg.

En waar het origineel inmiddels een zekere retrowaarde heeft (die lekker ouderwetse politieauto's! Dat super houterige acteren! Die nagesynchroniseerde polygoonstemmen!), daar heeft het vervolg die charme (nog) niet. Misschien dat we daar, als over een jaar of 30 deel III uitkomt, ook weer met een zekere weemoed tegenaan kijken; maar nu is het eigenlijk gewoon best wel een slechte film.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

• Bor

Bor

Our Holiday Story (2024)Our Holiday Story (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Romance | Runtime: N/A | MPAA: TV-G
Plot:

Terwijl Dave en Nell hun liefdesverhaal vertellen aan het vriendje van hun dochter, Chris, volgen we hen tijdens een speciale kerst waar het lot hen routinematig samenbracht - en uit elkaar hield. Maar terwijl Dave en Nell elkaar probeerden te vinden, waren ze zich niet bewust van het feit dat ze werkvijanden waren die werden gekoppeld om een kerstfestival voor hun stad te organiseren. Ondertussen worstelt Chris in het heden met zijn eigen relatieproblemen terwijl hij voor het eerst “Ik hou van je” probeert te zeggen tegen zijn vriendin Jo.

Oordeel:

Min of meer standaard feel good romantisch kerstverhaal. Nergens een verrassing, recht toe recht aan. Sneeuw, kerstbomen en een voorspelbaar verhaal. Meer is het niet. Een 5.5 is een passende score. Hoe dit aan een 7 komt op IMDB is mij een raadsel. Dit is zo'n typische film waarvan je volgend jaar misschien niet meer weet dat je hem hebt gezien.

• Dr. Strangelove
Ik vind Malek ook geen beste acteur. Begrijp ook niet dat hij die Oscar won voor Bohemian Rhapsody. Hij lijkt en klinkt niet als Mercury. En inderdaad dat LiveAid stuk aan het einde van die film maakte het nog kijkbaar, de rest was vrij matig en ook weinig historisch accuraat.

Verdere minpunten voor de slapste bad guy in de geschiedenis van Bond die dan ook nog slaagt waar zovele meesterlijke slechteriken faalden. Nonsens.

• Bor

Bor

Jingle Bell Heist (2025)Jingle Bell Heist (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.8 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 96 min | MPAA: N/A
Plot:

Sophia verhuist van Philadelphia naar Londen om voor haar zieke moeder te zorgen. Wanneer haar moeders operatie niet door de verzekering wordt gedekt, wordt Sophia wanhopig. Om snel geld te verdienen, berooft ze haar afschuwelijke baas, maar ze wordt betrapt door Nick, een voormalig beveiligingsadviseur die nu telefoonmonteur is. Nick wil haar echter niet aangeven en besluit met haar samen te werken om geld te verdienen voor zijn dochter.

Oordeel:

Niet zo leuk als verwacht. Connor Swindells speelt min of meer hetzelfde karakter in Sex Education; wat vaag, niet te positief en relatief saai. Dit had anders gecast kunnen worden. Dat relatief saai gaat eigenlijk wel op voor de hele film. Het voelt allemaal wat goedkoop. Er is weinig spanning, de humor raakt het doel niet altijd en wat betreft kerst romance; mwah. Typische popcorn film die je waarschijnlijk redelijk snel weer vergeet. Een zesje.

• Dr. Strangelove
Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977)Star Wars: Episode IV - A New Hope (1977)
Tweakers: 7.6 | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 121 min | MPAA: PG
‘Papa.’ ‘Lucas.’ ‘De buurjongen zegt dat die Star Wars film met Dart Maw de beste Star Wars film is.’ ‘Hij heet Darth Maul en de buurjongen heeft een nieuwe bril nodig denk ik.’ Zucht. Het is weer tijd voor wat opvoedkundige lessen.

Wat moet je over Star Wars ANH nog zeggen? Dat het een mijlpaal is in de filmgeschiedenis? Een rehash van oude uitgekauwde thema’s die al eeuwenlang verteld worden? Dat het script enorm corny is en de line delivery van een aantal acteurs beneden de maat is? Dat de special effects, oud als ze zijn, nog steeds staan als een huis? En dat je dus maar beter de Despecialized Editions op kan zoeken die op internet rondwaren in plaats van die opgepoetste officiele releases? Dat Han als eerste schiet en dat dat een essentiele scene is voor zijn karakter? En dat het, for good or for bad, nog steeds een onnavolgbare film blijkt te zijn?

Sufficient to say, mijn zoontje vond het fantastisch. Dus verder met TESB.

• migchiell
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:39:
Ik vind Malek ook geen beste acteur. Begrijp ook niet dat hij die Oscar won voor Bohemian Rhapsody. Hij lijkt en klinkt niet als Mercury. En inderdaad dat LiveAid stuk aan het einde van die film maakte het nog kijkbaar, de rest was vrij matig en ook weinig historisch accuraat.

Verdere minpunten voor de slapste bad guy in de geschiedenis van Bond die dan ook nog slaagt waar zovele meesterlijke slechteriken faalden. Nonsens.
Nou die Bondfilm inderdaad zeg... dan heb je dus Cristoph Waltz al ingehuurd als bad guy, imho een van de beste bond villains ooit, maar halverwege de film besluit je nee, we doen het helemaal anders, we moeten Rami Malek hebben 8)7

Ik wist dat niet toen ik die film voor het eerst zag, ben helemaal niet een bijzonder grote fan van James Bond, maar die recente films met Daniel Craig vond ik een erg goede reeks. En dan zo afsluiten...

Anyway, genoeg over Rami Malek :)

• P-Rock
Malek was uitstekend als SNAFU in The Pacific.

• Dr. Strangelove
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980)
Tweakers: 9 | IMDb: 8.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 124 min | MPAA: PG
'Papa, gaan we nu ook de tweede Star Wars film kijken.' 'Ja, deel vijf.' 'Vijf?' 'Nadat de eerste film zo'n succes was bedacht de maker, George Lucas, dat dat eigenlijk deel vier was van een serie van negen films.' '...' 'Deel vijf is de tweede film. We kijken ze in de volgorde waarin ze zijn uitgekomen.' '...ok...' 'Komt goud, no worries.'

Ok, ik geef het toe: Ik kon zelf na het kijken van ANH ook - opnieuw - niet wachten om The Empire Strikes Back aan te zetten. TESB is een vervolg dat op alle vlakken het origineel overtreft. Lucas deed wijselijk een stap opzij en koos veteraan indie regisseur Irvin Kershner om in de regisseursstoel te gaan zetten. Kershner slaagde erin van TESB een karaktergedreven film te maken. Hij nam de cardboard typetjes uit ANH en gaf ze allemaal een arc, diepte en een screenplay dat de platitudes uit de eerste film weggooit en er boeiende dialogen voor in de plaats stelt. We leren Luke, Han, Leia en Darth Vader beter kennen als mensen en we zien ze worstelen met hun emoties. Dit is een film over mensen tegen een SF backdrop.

Ik zat naar mijn zoontje te loeren vanuit een ooghoek naar het einde van de film. Een van de grote momenten in ieders filmkijkervaring is de big reveal van TESB. Er is een voor en een na, en ik was zo benieuwd hoe hij dit ging ervaren. Ik werd niet teleurgesteld. Met grote glimmende ogen keek het mannetje me aan: 'Is dat echt zo???' 'Wat denk jij?' 'Ik weet het niet...' 'En daarom gaan we snel de derde film kijken.'
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:05
Bor schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:30:
Min of meer standaard feel good romantisch kerstverhaal. Nergens een verrassing, recht toe recht aan. Sneeuw, kerstbomen en een voorspelbaar verhaal. Meer is het niet. Een 5.5 is een passende score. Hoe dit aan een 7 komt op IMDB is mij een raadsel. Dit is zo'n typische film waarvan je volgend jaar misschien niet meer weet dat je hem hebt gezien.
Als ik nu kijk zie ik 'm op 6.6 staan. En met slechts 1300 stemmen, dat zegt ook wel wat: ik gok dat de eerste tientallen (honderden?) stemmen van medewerkers ofzo zijn, die steevast een 10 geven. Die 6,6 zal nog wel verder omlaag gaan en rond een zesje blijven hangen.

Daarnaast, het is een Hallmark channel film - dus een groot deel van de kijkers zullen sowieso fan van dit genre zijn en wellicht is deze film binnen het genre wel redelijk OK, dus een 6,5 ofzo.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:58

Vrijdag

De Zwarte

De enige leuke en goede kerstfilm is natuurlijk A Christmas Carol met de Muppets 8)

......oké en Die Hard ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 11-12-2025 13:01 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik vermijd met kerst zoveel mogelijk de films op reguliere tv. Niet per se dat het kerstfilms zijn, maar dat het kerstfilms zijn die al 100en keren zijn herhaald. Van tevoren weet je alweer dat Diehard komt, Home Alone, Gremlins en de rest van al die dingen.

Zet dan lekker Krampus of Terrifier op. Dat zal wel de boel opschudden :+

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

AvK

Ready Set Go

ByteMe_ schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:18:
Ik vermijd met kerst zoveel mogelijk de films op reguliere tv. Niet per se dat het kerstfilms zijn, maar dat het kerstfilms zijn die al 100en keren zijn herhaald. Van tevoren weet je alweer dat Diehard komt, Home Alone, Gremlins en de rest van al die dingen.

Zet dan lekker Krampus of Terrifier op. Dat zal wel de boel opschudden :+
Krampus is inderdaad erg leuk. Aanrader! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• wmterhaar
Alphaville (1965)Alphaville (1965)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 99 min | MPAA: Not Rated
In bijna elk interview dat ik heb gezien met een favoriete regisseur noemen ze Jean-Luc Godard als een belangrijke invloed. Helaas was ik niet al te onder de indruk van de twee eerste Godard-films die ik heb gezien. À Bout de Souffle heeft een onuitstaanbaar hoofdpersonage en Pierrot le Fou voelde vooral als een verzameling van zeer gedateerde sixtiesismen. Toch hadden beiden hun momenten, voornamelijk in het uitstralen van een soort manische energie.

Dus mijn verwachtingen voor Alphaville waren vooraf niet al te hoog. En hoewel het in veel opzichten nog steeds een zeer rommelige film is die te veel half gelukt ideeën en experimentele uitstapjes bevat, heb ik me er kostelijk mee vermaakt.

Het eerste dat helpt is dat het een genrefilm is die twee persoonlijke favoriete stijlen combineert: film noir en de niet-zeer-futuristische low-budget sci-fi. Hier dient het modernistische Parijs als de technologische dystopische stad Alphaville, waar iedereen zich de hele tijd rationeel moet gedragen en zelfs woorden als 'liefde' verboden zijn (duidelijk een verwijzing naar 1984). Ruimtevaart wordt gedaan door in een auto op de snelweg te rijden.

In de andere Godard-films die ik zag vond ik het soort zeer 60s stoner, van-dik-hout-zaagt-men-planken filosofie dat er door verweven zit behoorlijk storend, maar sci-fi is het genre voor takes als "Man, wat als in de toekomst the man een kwaadaardige supercomputer maakt die iedereen dwingt om zich een robotachtige kleinburger te gedragen en woorden als 'liefde' worden verboden?" Wat ook helpt, is dat de hoofdpersoon, Lemmy Caution (Eddie Constantine), een hard-boiled geheim agent is die weinig geduld heeft voor lange filosofisch monologen; hij schiet liever.

Godard verhoogt in Alphaville het manische nog een beetje in vergelijking met de twee andere films die ik zag. Er zijn constante jump cuts, de actiescènes worden teruggebracht tot hun hilarische essentie (Godard heeft een goed oog voor de vreemdheid van veel standaard filmconventies die we als vanzelfsprekend beschouwen) en dit alles wordt onderbroken door een uitstekende, maar zeer nerveuze score van Paul Misraki.

P.S.: De kwaadaardige supercomputer praat als RFK Jr. met een zware verkoudheid en is duidelijk de inspiratie geweest voor HAL9000 uit 2001.

Gezien in Lab111.

• wmterhaar
Vrijdag schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:01:
De enige leuke en goede kerstfilm is natuurlijk A Christmas Carol met de Muppets 8)

......oké en Die Hard ;)
Amerikanen gaat voor It's a Wonderful Life. Dat is ook gewoon een goede film, zij het wel echt Amerikaans. Mijn persoonlijke favoriet in toch The Apartment. Er zijn ook twee goede recente kerstfilms die daarom dus per definitie nog niet helemaal zijn doodgespeeld door de televisie: Small Things Like These en The Holdovers.

• autje
  • Laatst online: 17:02
The Holdovers is zeker een nieuwe kerst-klassieker.

Over twee weken komt Goodbye June op Netflix. Daarvan verwacht ik dat ie ook goed gaat vallen,
spoiler:
net als de tranen
.

• Stukfruit
  • Niet online
Vince Gilligan heeft A Christmas Carol voor mij wel een beetje verpest. Daar kan ik geen variant meer van kijken zonder "we just want to help..." te denken :+

Dat zit wel Schnorr.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:27
Stukfruit schreef op donderdag 11 december 2025 @ 15:21:
[...]

Vince Gilligan heeft A Christmas Carol voor mij wel een beetje verpest. Daar kan ik geen variant meer van kijken zonder "we just want to help..." te denken :+
Datzelfde heb ik met The Chair Company, iedere keer als ik A Christmas Carol of Scrooge hoor zie ik
spoiler:
die porno scene die Mike aan het kijken is.
Overigens is die serie wel een aanrader.

• Dr. Strangelove
Gremlins
A Nightmare Before Christmas
Peter's Friends (ok, meer oud & nieuw)
Jingle Jangle
Carol
Bad Santa
Holiday Inn
Scrooged

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:37
IMDb: Planes, Trains and Automobiles (1987)
Planes, trains and automobiles.

[ Voor 67% gewijzigd door mark_vs op 11-12-2025 20:55 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

Daniel36

vernieuwde formule

IMDb: National Lampoon's Christmas Vacation (1989)
Klassieker waar ik elke weer dubbel van lig.
Bad Santa, hierboven genoemd, is ook wel een van mijn favoriete kerstfilms trouwens.

• Dr. Strangelove
Da’s een Thanksgiving film. THE Thanksgiving film to be precise ;)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

AvK

Ready Set Go

Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:21:
[...]

Da’s een Thanksgiving film. THE Thanksgiving film to be precise ;)
Wou dezelfde reactie schrijven maar niet gedaan omdat de sfeer van PTaA gewoon de Kerst sfeer is. Maar dan beter. Wellicht de beste performance van Candy.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• P-Rock

......oké en Die Hard ;)
Gremlins en Krampus mogen er ook zeker bij.

[ Voor 6% gewijzigd door P-Rock op 12-12-2025 14:04 ]

Pagina: 1 ... 286 287 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.