Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste
Acties:

• AcidBurn
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13:47
Con Air is inderdaad een van Cage's beste actiefilms, net als The Rock.
Je zou heden ten dage bijna vergeten dat de beste man in zijn loopbaan best wat goede films gemaakt heeft, naast alle flops en cash grabs. Leaving Las Vegas vond ik destijds erg sterk, heeft hij ook een Oscar voor gekregen.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:56

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Face/Off is natuurlijk king.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

@AcidBurn @MrVegeta Face/Off, Con Air, Leaving Las Vegas, The Rock (met Connery!!) zijn allemaal goede films. Ik vond National Treasure ook heel erg leuk.

En die quote uit The Rock, is natuurlijk ook fe-no-me-naal:

Mason / Connery: Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Cage / Godspeed: She was the prom queen.

:) :)

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:15
Con Air, ik heb die film meermalen gezien en toch is de laatste keer alweer zeker 7 jaar geleden. Steve Buscemi's karakter is mij het meest bijgebleven eigenlijk. Toch maar weer onthouden om binnenkort ook weer eens te bekijken.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-09 14:19

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Jorgen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:06:
Het klinkt mij als een stel films waar zelfs The Asylum zich nog niet aan zou wagen ;) :P
Ik kijk graag dit soort films. Vroeger al vaak naar het eerste werk van Peter Jackson (Ja, die van King Kong en LotR enzo ja) Braindead en Bad Taste gekeken en ook Meet the Feebles moet ik vandaag nog steeds even hard om lachen, dan wel kokhalzen (ligt aan de scene 8) )

Volgende die ik echt heel graag wil zien is Commando Ninja. Hij is bijna klaar. Ongeveer 80% van de post-productie is afgerond. Vriend van mij die wel eens legale filmavondjes organiseert en dus ook op officiele wijze in het bezit van de films moet komen heeft contact met de makers.

Ik kijk gewoon liever naar dit soort films dan naar films die zichzelf serieus nemen.

Techno Overlord wijzigde deze reactie 13-09-2018 12:54 (13%)

i5 4690K @4.6GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 27" Predator 1440p IPS G-Sync @144Hz.

• Sargan
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online

Sargan

Filmfreak...

Na jaren van veelal flops is Cage weer terug met een knaller: Mandy
https://www.volkskrant.nl...y-vijf-sterren-~bce9ecdd/

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• AcidBurn
Papillon (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 133 min | MPAA: R
De hoofdrollen worden gespeeld door Charlie Hunnam en Rami Malek, die ik ken van hun uitstekende acteerwerk in respectievelijk Sons of Anarchy en Mr Robot.
Het vreemde is dat ik meer moeite heb om Rami los te zien van Elliot Alderson, dan Charlie van Jax Teller. Waarschijnlijk omdat ik Rami nog nooit in een andere rol heb gezien. Beiden doen ze in deze film hun best een ander karakter neer te zetten, wat niet altijd even goed lukt, deels vanwege de niet zo denderende manier van veroudering. De moeizame vriendschap die ze sluiten en de loyaliteit die daaruit voortkomt is daarintegen wel geloofwaardig neergezet, en uiteindelijk leef je toch met ze mee. Het einde vind ik wel te afgeraffeld, alsof ze vergeten waren dat het verhaal afgerond moest worden, en maar even snel dit in elkaar hebben gezet. Hadden ze het einde beter uitgedacht, dan was het een 7 geworden, nu is het "net niet."
Het lijkt Hunnam maar niet te lukken om na SoA een grote rol in een succesvolle blockbuster te pakken, en dat is erg jammer voor hem want hij kan het wel degelijk.
6.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

Cerenas

Light

Extinction (2018)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 5.8 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 95 min | MPAA: TV-MA
Leuke wegkijker was het, kan er niet veel meer over zeggen. Moet wel zeggen dat ik het niet aan zag komen toen alles een beetje bekend werd in de loop van de film.
6 / 10
Memoir of a Murderer (2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 118 min | MPAA: TV-MA
Zo, wat was dit een depressieve film. Het sleept je aardig mee door het leven van de beste man en de film stuurt je meteen op een bepaald pad. De moorden die gepleegd worden en de moorden in het verleden van de 'former serial killer' zijn best overweldigend soms.

Die Zuid-Koreanen weten je wel met een slecht gevoel achter te laten, dit had ik ook bij I Saw The Devil en Train to Busan. Desondanks toch een indrukwekkende film, maar soms een beetje traag, daarom de 7.
7 / 10

Twitter | LinkedIn | Steam

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
AcidBurn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:35:
Papillon (2017)~[Afbeelding: Papillon (2017)]~
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 133 min | MPAA: R
De hoofdrollen worden gespeeld door Charlie Hunnam en Rami Malek, die ik ken van hun uitstekende acteerwerk in respectievelijk Sons of Anarchy en Mr Robot.
Het vreemde is dat ik meer moeite heb om Rami los te zien van Elliot Alderson, dan Charlie van Jax Teller. Waarschijnlijk omdat ik Rami nog nooit in een andere rol heb gezien. Beiden doen ze in deze film hun best een ander karakter neer te zetten, wat niet altijd even goed lukt, deels vanwege de niet zo denderende manier van veroudering. De moeizame vriendschap die ze sluiten en de loyaliteit die daaruit voortkomt is daarintegen wel geloofwaardig neergezet, en uiteindelijk leef je toch met ze mee. Het einde vind ik wel te afgeraffeld, alsof ze vergeten waren dat het verhaal afgerond moest worden, en maar even snel dit in elkaar hebben gezet. Hadden ze het einde beter uitgedacht, dan was het een 7 geworden, nu is het "net niet."
Het lijkt Hunnam maar niet te lukken om na SoA een grote rol in een succesvolle blockbuster te pakken, en dat is erg jammer voor hem want hij kan het wel degelijk.
~
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10~
Weer een Remake.
IMDB: Papillon (1973)

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

Niet dat ik nu zo gek ben op remakes.
Maar die film is 45 jaar oud, Op een gegeven moment is een remake gewoon geen slecht idee
en er zullen maar weinig mensen die gezien hebben.
En gezien de filmstijl/tempo/techniek in die jaren zou het me ook niet verbazen als het naar huidige standaarden gewoon geen goede film is.

Ik zou nog steeds graag zien dat bioscopen gewoon 1 dag in de week oude toppers zouden laten zien.
Ik zou zo graag indiana jones,terminator, donny darko, predator, back to the future, lotr, etc... eens in de bioscoop zien.

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• AcidBurn
Ik wist dat Papillon een remake was, maar ik heb het origineel nooit gezien. Mijn enige reden om de film te kijken waren de 2 hoofdrolspelers. Ik wilde zien hoe ze in een andere setting uit de verf komen.

Op zich hoeft een remake niet slecht of verkeerd te zijn, dat is volkomen afhankelijk van hoe men met het materiaal omgaat en hoe het origineel zich verhoudt naar huidige maatstaven. Van een film van meer dan 45 jaar oud, is het geen vreemde gedachte dat het gros van de huidige generatie het origineel niet gezien heeft of uberhaupt kent.

Zo is een van mijn favoriete films aller tijden ook een remake: Cruel Intentions. Ik heb het origineel (Dangerous Liaisons) nooit gezien en heb er ook geen behoefte aan.

Het wordt een heel ander verhaal als men films van nog geen 20 jaar oud gaan remaken, waarvan de kans best groot is dat de huidige generatie het origineel wel kent, of films die een cult status hebben en om die reden nog steeds gekeken worden. De remake van Evil Dead heb ik bewust genegeerd omdat het totaal overbodig is. Het origineel was pure camp. Geen moment geloofwaardig maar juist door het tongue in cheek gehalte zo leuk. Voor zover ik van de trailer op kon maken, sloeg de remake compleet de plank mis.

Overigens wat betreft klassiekers nog een keer in de bios vertonen: Hier wordt dat daadwerkelijk af en toe gedaan. Heb vorig jaar nog Terminator 2: Judgment Day in de bios gezien, en dit weekend vertonen ze Dirty Dancing nog eens... Dus mogelijk eens informeren bij je plaatselijke bioscoop.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
AcidBurn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:35:
Papillon (2017)~[Afbeelding: Papillon (2017)]~
~
Als je Rami een interessante acteur vindt, vergeet dan niet The Pacific te kijken. Sowieso (imho) een erg goede serie!

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Xiaomi Mi A2 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• bernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:19
The 15:17 to Paris (2018)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 5.1 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 94 min | MPAA: PG-13
Matige film vond ik. Het vergrote deel van de film gaat over de trip door Europa en is waarschijnlijk bedoeld om de spanning op te bouwen, maar is te langdradig. Het is een waargebeurd verhaal en respect voor de mensen die dit werkelijk hebben meegemaakt en actie hebben ondernomen.
5.5 / 10

• AcidBurn
bernardV schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:41:
Het is een waargebeurd verhaal en respect voor de mensen die dit werkelijk hebben meegemaakt en actie hebben ondernomen.
Weet niet of je beseft dat de betreffende personen zichzelf spelen?
De 3 hoofdrolspelers zijn geen acteurs, maar de jongens die het echt hebben meegemaakt.

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:48

s0kkie

Stug Leven

heuveltje schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:42:
[...]
Ik zou nog steeds graag zien dat bioscopen gewoon 1 dag in de week oude toppers zouden laten zien.
Ik zou zo graag indiana jones,terminator, donny darko, predator, back to the future, lotr, etc... eens in de bioscoop zien.
Heb je net helaas Terminator 2 en Predator al gemist :P

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
heuveltje schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:42:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar Kino in Rotterdam toont morgen (15 september) Predator.

Voor de rest is het de specials/events van lokale bioscopen in de gaten houden:
https://www.pathe.nl/classics
https://kinepolis.nl/movie-categories/klassieker
https://kinorotterdam.nl/film/?selectie=specials
Of als je niet wilt wachten en genoeg geld hebt :+ :
https://themoviesdordrecht.nl/zaalverhuur

Zelf de afgelopen tijd toch een paar mooie films zo in de bios nog kunnen zien:
• Silence of the Lambs
• The Shining
• Full Metal Jacket
• The Big Lebowski
• Predator
De hele zaal juichte bij deze scène:

Heerlijk! :D

Over 2 weken oid draait Jurassic Park ook weer, die wil ik toch ook wel meepakken. Klassiekers ftw! :P

Gaius wijzigde deze reactie 14-09-2018 13:00 (4%)

• _NooT_
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 21-09 13:41
heuveltje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:19:

Die andere 2 ken ik niet, maar ik deel je mening over de beschrijving.

Ik kan het @Techno Overlord niet kwalijk nemen dat hij hem niet goed vond, Het moet je smaak zijn.
Maar het is mijn smaak, en dan is Dark City echt wel een goede film !
En eigenlijk al veel te lang geleden dat ik die gezien heb, maar wat ik er van herinder :

Het is bewust nogal apart gefilmd.
Je moet open staat voor "mindfucks" en zelf proberen uit te vinden wat er nu eigenlijk precies gebeurd.
Maar dan is het zeker een aanrader.

Het gaat eigenlijk een beetje uit van het zelfde plot als the matrix. Maar waar dat voornamelijk is omgebouwd tot een spektakel hollywood film (en een verdomd goede!). is dark city meer gericht op het verhaal en de filosofie eromheen
Woord voor woord mee eens. Voor mij is Dark City typisch zo'n 'onbekend' pareltje.
Ondergewaardeerd door het succes en actiegehalte van The Matrix die een jaar later uitkwam.

• heuveltje
  • Laatst online: 13:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gaius schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:55:
[...]

Ik weet niet waar je woont, maar Kino in Rotterdam toont morgen (15 september) Predator.

Voor de rest is het de specials/events van lokale bioscopen in de gaten houden:
https://www.pathe.nl/classics
https://kinepolis.nl/movie-categories/klassieker
https://kinorotterdam.nl/film/?selectie=specials
Of als je niet wilt wachten en genoeg geld hebt :+ :
https://themoviesdordrecht.nl/zaalverhuur

Zelf de afgelopen tijd toch een paar mooie films zo in de bios nog kunnen zien:
• Silence of the Lambs
• The Shining
• Full Metal Jacket
• The Big Lebowski
• Predator
De hele zaal juichte bij deze scène:
[YouTube: "Dillon, you son of a bitch!" Predator epic handshake (Original version)]
Heerlijk! :D

Over 2 weken oid draait Jurassic Park ook weer, die wil ik toch ook wel meepakken. Klassiekers ftw! :P
(bij) Eindhoven, Dus dan is rotterdam toch niet iets te ver :(
Wel goed om te zien dat er dus wel biossen zijn die dat soort films draaien, eens poken bij de lokale vue.
Maar ik zag jurassic park nu ook, ga ik zeker heen :)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22-09 02:21

YourMom

I put the p in pool.

Next Gen (2018)
Tweakers: 7.0 | IMDb: N/A | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
Had wel min of meer verwacht dat dit een cliché film ging worden "gebroken meisje dat gepest wordt, leert gebroken robot kennen die opgejaagd wordt door 'het systeem' en een halfgare slechterik, samen nemen ze wraak op pesters en tussendoor redden ze de wereld", maar dat het zo cliché ging zijn stelde toch wat teleur...

Een paar grappige momentjes, vooral omwille van de hond van het meisje, maar die grappige momentjes worden -naar mijn mening- iets te vaak herhaald zodat het afgezaagd wordt.

Er zat meer potentieel in, spijtig dat dat niet werd benut, wellicht om een jonger publiek te bekoren, het is tenslotte een animatiefilm.
5.5 / 10

• bernardV
  • Registratie: december 2003
AcidBurn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:51:
[...]

Weet niet of je beseft dat de betreffende personen zichzelf spelen?
De 3 hoofdrolspelers zijn geen acteurs, maar de jongens die het echt hebben meegemaakt.
Dat weet ik, ik heb ook niets gezegd over de acteerprestaties.

• ikbenerniet
  • Laatst online: 23-09 22:40
Bleach (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 108 min | MPAA: N/A
Anime verfilmingen. Keer op keer verschijnen ze, en iedere keer is het weer een grote teleurstelling. Dragon Ball, Death Note en Fullmetal Alchemist, om maar een paar bekende mislukte pogingen te noemen. De lijst wordt met de jaren langer en langer. Vandaag zag ik Bleach op Netflix verschijnen, een live-action film van een van de beste anime series uit zijn genre, en kon ik het toch niet laten om deze toch maar met lage verwachtingen te bekijken.

Tegen mijn verwachtingen in bleek het deze keer heel erg mee te vallen. Bleach doet veel goed waar andere anime verfilmingen de mist in gaan. De karakters zijn geloofwaardig, hoewel het met echte acteurs wel even wennen is. De special effects zijn ook best goed, het lijkt erop dat we eindelijk op het punt beland zijn dat over-de-top anime gevechten geloofwaardig getoond worden in live-action films. Er wordt de juiste hoeveelheid verhaal gebruikt, waardoor de film niet te gehaast is. Grofweg de helft van het eerste seizoen van de anime is in deze film terug te vinden, dit laat genoeg ruimte over voor meerdere sequels in de toekomst. En wat mij betreft komen de sequels er, ik heb me namelijk prima met deze film vermaakt.
8 / 10

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Die generator vindt deze film niet.

The Predator 2018

Spanningsloze film met een dom verhaal waarin er weer wat predators voorbijkomen. Was de originele Predator-film met Arnold Schwarzenegger een ijzersterke film, deze is dat niet. Ook de karakters zijn oninteressant.

4/10

Als je je gelukkig voelt met het leven dat je hebt, en een beetje aandacht besteedt aan jezelf en aan je gezondheid, dan zit je bij het overgrote deel van de vrouwen al zo goed als geramd.

Salvatron schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 00:28:
Die generator vindt deze film niet.

The Predator 2018

Spanningsloze film met een dom verhaal waarin er weer wat predators voorbijkomen. Was de originele Predator-film met Arnold Schwarzenegger een ijzersterke film, deze is dat niet. Ook de karakters zijn oninteressant.

4/10
Werkt zonder problemen. Gewoon het tt-nummer uit de imdb-link invullen. 👍🏻

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:58

MazeWing

passionate & cynical

13 Hours (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 144 min | MPAA: R
Gisterenavond deze film gekeken. Stond al een tijdje op mijn "to watch" lijstje en eindelijk had ik er tijd voor.
Ik ben zelf een groot Michael Bay fan en kan erg genieten van zijn stijl; het hoge contrast, dramatische slow-motion, mooie shots en de meester in het filmen van achtervolgingen. The Rock (zijn 2e film) staat al sinds 1996 in mijn top 10 beste films. Verder heb ik al zijn films gezien en weet ik over het algemeen wat ik kan verwachten bij hem.

In die zin voldoet 13 hours dan ook prima aan die verwachtingen. Alles wordt visueel erg mooi in beeld gebracht en de harde en brute actie wordt behoorlijk goed en rauw neergezet. Ook het feit dat verwondingen behoorlijk gedetailleerd in beeld worden gebracht, draagt bij aan de gehele sfeer.
Helaas is de film verder een rommeltje, waarbij de montage ook niet echt bijdraagt aan het geheel.

Op 1 of andere manier miste de film spanning, ondanks het feit dat ik niet wist wat er zou gebeuren. Waar een film als Black Hawk Down zijn spanning behoorlijk weet vol te houden, wordt het bij 13 hours uiteindelijk een langdradige bedoening waarbij het me persoonlijk weinig tot niets interesseerde als een bepaald personage kwam te overlijden. Ook dat er nog even voor het spektakel echt los ging barsten, nog even een geforceerde poging de personages wat menselijker te maken die ook nog andere zaken op het spel hebben staan (lees: stoere mannen met kinderen die thuis zitten), kwam later in de film niet extra tot uiting. Nog steeds kon het me weinig interesseren dat persoon x met thuis een kind nooit meer thuis zou komen.
En dat is jammer. Het meeleven met personages in dit soort films is erg belangrijk en draagt bij aan het gehele gevoel en de spanning.

Qua montage was het ook maar erg rommelig. Of dit bewust is gedaan om heel de verwarring mbt de aanvallen ook op de kijker over te brengen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het niet bijdraagt aan het hele gebeuren. Doordat ze werkelijk waar elke 10 seconde wel weer wisselden van personage (die ook nog eens allemaal op elkaar lijken) wordt het gehele gebeuren een stuk meer verwarrender dan je als kijker zou willen.

Wat was er dan wel goed aan de film? Zoals eerder aangegeven is het visueel uitstekend in beeld gebracht. Ook de vuurgevechten met prima surround draagt bij aan het hele gebeuren.

Helaas gooien de uitvoering van het waargebeurde verhaal en de montage behoorlijk roet in het eten...
6.5 / 10

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: i7 2600K @ 4,5 GHz | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• spokje
  • Registratie: maart 2002
MazeWing schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:21:
13 Hours (2016)~[Afbeelding: 13 Hours (2016)]~
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 144 min | MPAA: R
Gisterenavond deze film gekeken. Stond al een tijdje op mijn "to watch" lijstje en eindelijk had ik er tijd voor.
Ik ben zelf een groot Michael Bay fan en kan erg genieten van zijn stijl; het hoge contrast, dramatische slow-motion, mooie shots en de meester in het filmen van achtervolgingen. The Rock (zijn 2e film) staat al sinds 1996 in mijn top 10 beste films. Verder heb ik al zijn films gezien en weet ik over het algemeen wat ik kan verwachten bij hem.

In die zin voldoet 13 hours dan ook prima aan die verwachtingen. Alles wordt visueel erg mooi in beeld gebracht en de harde en brute actie wordt behoorlijk goed en rauw neergezet. Ook het feit dat verwondingen behoorlijk gedetailleerd in beeld worden gebracht, draagt bij aan de gehele sfeer.
Helaas is de film verder een rommeltje, waarbij de montage ook niet echt bijdraagt aan het geheel.

Op 1 of andere manier miste de film spanning, ondanks het feit dat ik niet wist wat er zou gebeuren. Waar een film als Black Hawk Down zijn spanning behoorlijk weet vol te houden, wordt het bij 13 hours uiteindelijk een langdradige bedoening waarbij het me persoonlijk weinig tot niets interesseerde als een bepaald personage kwam te overlijden. Ook dat er nog even voor het spektakel echt los ging barsten, nog even een geforceerde poging de personages wat menselijker te maken die ook nog andere zaken op het spel hebben staan (lees: stoere mannen met kinderen die thuis zitten), kwam later in de film niet extra tot uiting. Nog steeds kon het me weinig interesseren dat persoon x met thuis een kind nooit meer thuis zou komen.
En dat is jammer. Het meeleven met personages in dit soort films is erg belangrijk en draagt bij aan het gehele gevoel en de spanning.

Qua montage was het ook maar erg rommelig. Of dit bewust is gedaan om heel de verwarring mbt de aanvallen ook op de kijker over te brengen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het niet bijdraagt aan het hele gebeuren. Doordat ze werkelijk waar elke 10 seconde wel weer wisselden van personage (die ook nog eens allemaal op elkaar lijken) wordt het gehele gebeuren een stuk meer verwarrender dan je als kijker zou willen.

Wat was er dan wel goed aan de film? Zoals eerder aangegeven is het visueel uitstekend in beeld gebracht. Ook de vuurgevechten met prima surround draagt bij aan het hele gebeuren.

Helaas gooien de uitvoering van het waargebeurde verhaal en de montage behoorlijk roet in het eten...
~
OH grappig, ik vond eea juist zeer sterk uitgewerkt en zat het grootste gedeelte van de film met de billetjes tegen elkaar aangeknepen :p

Wel 2 cringe momenten indd met die familie kiekjes, maar als je daar even doorheen kan kijken heb je een steengoeie film te pakken.

Zo zie je maar smaken verschillen :)

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:09

redrohX

errr....

Jumanji: Welcome to the Jungle (2017)
Tweakers: 7.0 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 119 min | MPAA: PG-13
Ik had zin in iets luchtigs en dan is de nieuwe Jumanji een geschikte film om de avond door te komen. Was het originele Jumanji een bordspel, deze keer is het een oude videogame waar de karakters worden ingezogen.

Samen met Dwayne Johnson zorgen Kevin Hart, Karen Gillan en Jack Black ervoor dat het middelmatige plot leuk blijft. Ik heb zelfs een paar keer oprecht moeten lachen om absurde situaties waar de acteurs zich goed uit redden.

Verwacht niet al te veel van de film en dan is het best vermakelijk. Het ziet er aardig uit (hoewel de lokatie in Hawaii mij wel heel erg bekend voor kwam uit andere films en series), is soms best grappig en leuk voor een avondje laagdrempelige komedie en avontuur.
6.5 / 10

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:15
@ikbenerniet Interessant, zal ik ook eens opzoeken. Dat de eerste twee uit jouw rijtje voorbeelden geflopt zijn, vind ik niet zo vreemd, dat zijn (ver)Amerika(a)n(iseerde/se) verfilmingen, dan heb je per definitie al een streepje achter. De Fullmetal alchemist film heb ik ook niet gezien, maar ken de anime wel. Wat ik me ervan herinner, is dat daar het verhaal erg diep gaat en het wat minder leunt op de actie. Dat maakt het naar mijn idee ook minder geschikt voor een live action film, want dan zit je gewoon naar gekgeklede karikaturen te kijken die zich veel te serieus gedragen. Nu ik erover nadenk, eigenlijk laat elke anime zich lastig verfilmen, juist omdat het vaak over de top is. Ik moet er ook niet aan denken om een westerse tekenfilm als The Teenage Mutant Ninja Turtles verfilmd te zien worden... oh wacht.

@bernardV Jesus man, dat daar een film van is gemaakt. Dat is toch nog niet zo lang geleden gebeurd? Het klinkt als een typische "kijk ons eens geweldig zijn" film uit Amerika.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zzw | Fuji xt-20 ~ 12mm ~ 18-55 ~ 50-230

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:58

MazeWing

passionate & cynical

The Equalizer (2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 132 min | MPAA: R
Ook deze stond al een tijdje op mijn lijstje om 'm te kijken en gisterenavond eindelijk gekeken (De laatste keer stond ik op het punt om te beginnen, toen mijn 3,5 jarige dochter opeens beneden naast me stond...).

De film was toch wel een stukje beter dan ik had verwacht. Ik had al reacties van mensen om me heen gehoord dat de film goed was, echter was ie toch nog wat beter dan ik van te voren dacht.
De film begint behoorlijk langzaam waarbij je een aardig idee krijgt hoe Denzel zijn rustige leven behoorlijk gestructureerd leeft.
Als er dan EINDELIJK overgegaan wordt tot actie is deze toch wel bevredigend. Het feit dat ook in deze film het grafische geweld behoorlijk goed in beeld wordt gebracht, draagt wederom bij aan alles.

Wel zijn er verschillende minpunten die eigenlijk wel ergens te verwachten waren:
- Denzel speelt de rol die hij in praktisch elke andere film speelt. Ik vind hem een goede acteur, maar het feit dat hij zo vaak dezelfde soort rol neerzet begint wel wat vermoeiend te worden. Daarnaast zou het, afgezien van de montage, zo een Tony Scott film kunnen zijn.
- De actie is mooi in beeld gebracht, echter zijn de zaken die hij vaak voorafgaand aan een gevecht ziet (en in slow motion in beeld wordt gebracht) erg overbodig. Daarnaast deed me aan de action-man serie denken. Ook daar ziet de held een fractie van te voren de elementen die hij nodig heeft en 1 seconde later gaat gebruiken.
- De film is zeer voorspelbaar. In geen enkel opzicht gebeurt er iets totaal onverwachts. Alles wordt mooi van het "to do" lijstje afgestreept en alle bad guys waarvan je denkt dat ze dood gaan, gaan ook dood.
- Nutteloze en opzichtige CG. Sommige shots hebben een zeer hoog CG gehalte. Daarnaast zijn deze shots ook behoorlijk overbodig.

Toch was het ondanks deze minpunten wel een vermakelijk geheel om naar te kijken. Zeker de manier waarop Denzel een zeer koelbloedige, berekende persoonlijkheid neerzet is wel mooi gedaan. Terwijl mensen doodgaan, gaat hij ze nog eens haarfijn uitleggen hoe (en binnen welke tijd) ze exact dood zullen gaan.
Daarnaast zijn ook de acteerprestaties van de andere hoofdpersonages ook prima. Zelfs de "hoofd" bad guy zet een prima rol neer, zonder over te slaan op overacting.

spoiler:
wat wel een beetje stom was, was het feit dat Denzel schijnbaar weigert de bad guys met hun eigen wapens dood te maken. Zeker tegen het einde zou hij het aanzienlijk eenvoudiger gehad hebben wanneer hij met wat geweren de anderen zou doden. Maar nee! Meneer vindt het slimmer om klusmaterialen uit de HomeMart (lees: Gamma) te gebruiken

Prima film voor een avondje op de bank dus. Daarnaast is het zeker een film die je kunt waarderen als je een film a la John Wick ook vermakelijk vindt!
undefined / 10

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: i7 2600K @ 4,5 GHz | 16 GB | GTX 1070 | Dell U2711

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vandaag World War Z maar weer eens zitten kijken. Onlangs het boek gelezen.

Prima zombie film, maar 1 van de meest slechte boekverfilmingen ooit. Focus ligt volledig op de VN-medewerker terwijl die in het boek maar in een klein deel voorkomt.
Ik snap dat ze keuzes moeten maken en het heeft wel geresulteerd in een vermakelijke zombie film

D3 Profile D3 XP Ladder

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Cage was een baas. De film zelf goed gemaakt, mooie shots, gave muziek. Ook wel lekker wazig en achter die wazigheid schuilt een wel heel basaal plot. Prima van genoten, vooral van Cage en zijn bazenbijl. Maar in algemene zin geen topper.

Een 7.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:11

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

1922 (2017)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.3 | Genre: Crime, Drama, Horror | Runtime: 102 min | MPAA: TV-MA
Een verfilming van 1922 door Stephen King in een meer thriller setting dan horror. Spannend, goed in beeld gebracht maar toch anders dan het boek (waaronder het einde). De sfeer en het acteerwerk waren prima. Een 7 lijkt mij voldoende.
7 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:02
Searching (2018)
==============
Goede film over een vader die naar zijn vermiste dochter zoekt.
Veel gebeurt hierbij via een computerscherm.
Je ziet dus ook veel gebeuren op een computer.

Aan de ene kant wat saai misschien maar aan de andere kant wist dit wel mijn aandacht vast te houden. Er gebeurt veel maar het heeft allemaal een functie in het hele verhaal.
Sterkste deel van deze film zit mi aan het einde als alles duidelijk wordt.

Cijfer: 8

Ps, de ubb generator is bij mij onbruikbaar (vanwege de lay-out) op android dus maar zo gedaan

www.harrofotografie.nl

• AcidBurn
Final Score (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.5 | Genre: Action | Runtime: 104 min | MPAA: N/A
Ik had zo'n beetje alle interessante films al gehad deze week, dus de sneak preview maar weer een kans gegeven. Vorige week was dat te slecht voor woorden (Catacombe, wat een baggerfilm) en ben ik in de pauze weggegaan. Deze keer was het zo slecht nog niet. Final Score is een recht voor zijn raap actiefilm in de lijn van Die Hard en Sudden Death. Nou zal ik direct zeggen dat hij het niveau van Die Hard absoluut niet bereikt ;) Deze film heeft meer plotholes en ongeloofwaardigheden dan die andere 2 bij elkaar, en dat zegt veel. Leukste en meest verrassende scene van de hele film wat mij betreft:
spoiler:
Danni die dat joch hardhandig van zich af slaat, deze meid laat niet over d'r heen lopen. Erg leuk gedaan :)

Wat ik wel grappig vind, is dat vrijwel elke Engelsman die de film heeft gereviewd, hetzelfde punt aangeeft als meest ongeloofwaardig: Dat West Ham in de halve finale van een Europa Cup speelt :D
Als je je verstand op -10 kunt zetten, en alle ongeloofwaardigheid vergeet, is hij nog wel te doen als er echt niks beters te zien is. IMDB score is wel terecht imo.
5.5 / 10

• Houstyn
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-09 21:21
Papillon (2017)
Tweakers: 6.5 | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 133 min | MPAA: R
Interesse in de film door de cast, en de trailer kon me ook wel interesseren. Ik was me echter niet bewust van het feit dat het zowel een remake is, als een verfilming van een boek.

Film begint best goed en snel. De beelden zagen er in Parijs en de zonnige eilanden mooi uit, ondanks de functie van deze locaties. Acteerwerk vond ik ook prima. De film - en verhaal zakte voor mij echter in het midden wat in, wat zich niet terugpakte in het einde van de film.

De film was naar mijn mening te lang, ondanks dat ik het einde erg afgeraffeld aan vond voelen. Echter geen slechte film, maar zeker geen must-see. Het blonk eigenlijk nergens heel erg in uit.
7 / 10
Peppermint (2018)
Tweakers: 7.2 | IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: R
Door de reviews van andere Tweakers en Youtubers benieuwd geraakt. Zo goed als geen trailer gezien in andere bioscoop bezoeken. Ik heb me erg verbaast over de extreem lage ratings van reviewers op IMDb.

De film begint redelijk cliché en traag, als poging om je mee te laten leven met de karakters. Dit deed ik echter niet echt, en gebeurde ook niet echt na verloop van de film. De actie is echte heerlijk, en bikkelhard. Hoe ze opeens zo goed is geworden, wordt echter niet duidelijk gemaakt, wat naar mijn mening het plezier van het kijken niet verminderde.

Als je zoekt naar harde actie, is dit dus een prima keuze. Voor het verhaal zeker niet, en het acteerwerk vond ik redelijk gemiddeld te noemen.
7 / 10
Prey (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.3 | Genre: Comedy, Horror, Thriller | Runtime: 107 min | MPAA: N/A
Avondje op de bank heb je wel eens zin om een "foute" horrorfilm te bekijken. Na films als Sint, had ik deze al op mijn Watchlist gezet uit nieuwsgierigheid. Een foute horrorfilm was zeker wat ik kreeg.

Wat waren de effecten van de leeuw slecht gemaakt... Later las ik over het beperkte budget, en dit was zeker te zien in de film. Vooral een scene in de tram was pijnlijk om te zien. Ook het acteerwerk vond ik tenenkrommend slecht te noemen, wat niet hielp om de karakters enigszins geloofwaardig te maken. Als Nederlander is het dan echter wel weer leuk om bekende locaties te zien.

Als foute horrorfilm dan wel prima. Gelukkig krijgt de film op IMDb ook het label "comedy" op haar naam, waarbij ik hoop dat hier bewust voor gekozen was door de film makers. Zo fout dat het grappig is, en dus nog een 4 van me verdiend voor deze moeite.
4 / 10
SuperFly (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 4.9 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: R
Benieuwd naar de film, ervoor gekozen deze te gaan bekijken. Hier had ik tijdens het kijken al redelijk snel spijt van.

De film verteld het éne cliché na het andere, zonder enige schaamte hiervoor of originaliteit te overwegen. Het acteerwerk was redelijk, maar de karakters waren zo unlikeable en ongeloofwaardig dat dit nooit uitmaakte in de film. Hierdoor boeide het me totaal niet wat er zou gebeuren met de karakters, waardoor ik de film ook veel te lang vond.

Niet goed dus naar mijn mening, en zeker een film die je achterwege kan laten. Zelfs als je een liefhebben van het "gangster" genre bent.
3 / 10
The Predator (2018)
Tweakers: 4.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 101 min | MPAA: N/A
Omdat een vriend deze film aanraadde, wilde ik toch naar de film gaan. Ik heb geen enkele andere Predator film gezien (en ook geen enkele Alien film, als je deze met elkaar gelinkt vindt) De trailer zag er redelijk uit, en de fans van het genre leken redelijk enthousiast voor de film.

De film begon naar mijn mening prima, met mooie visuals en actie van ruimteschepen en de predator. Ook de actie - vooral in het lab, was naar mijn mening hard, en goed in beeld gebracht. Hoe grof de film was had ik niet verwacht, omdat ik dacht dat het om een 12+ blockbuster ging die zoveel mogelijk in het laatje moest brengen. De film ging echter zwaar achteruit nadat enkele karakters werden toegevoegd in de film. (ex-militairen die gek waren geworden)

Deze karakters maakten zóveel slechte grappen die (bij mij) totaal niet overkwamen, dat dit me totaal uit de sterke actiescones van de film haalde. Een enkele slechte grap kan ik nog wel tegen, maar dit gebeurde zeker meer dan 50 keer, waardoor dit voor mij de film wel erg verpestte. Voor de fans misschien nog wel goed, maar mij viel de film me tegen. Ik denk dat ik binnenkort het origineel nog maar een kans ga geven om de hype te begrijpen.
5 / 10

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:36

SomerenV

It's something!

Solo: A Star Wars Story (2018)
Tweakers: 7.8 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13
De eerste recente Star Wars-film die ik niet in de bios gezien heb omdat ik niet heel erg enthousiast werd van de trailers. Uiteindelijk is dat een goede keuze geweest. De film begon best oké maar uiteindelijk was ie behoorlijk langdradig. Tegen het einde begon het interessant te worden maar opeens was daar de aftiteling. Daarbij kon de acteur die Solo speelt me niet overtuigen. Niet dat hij slecht acteerde maar ik had niet het gevoel dat ik naar een jonge Han Solo zat te kijken.

En dan heb je nog de diverse personages die in zijn leven een best grote rol vervuld hebben maar waar ik werkelijk nog nooit van gehoord heb. Beckett? Qi'ra? L3-37? Dryden Vos? Enfys Nest? Het stukje van de Kessel Run was ook leuker als 'verhaal' dan zoals het in de film zat. Wat mij betreft een film die overbodig is. Dan had ik liever een film gezien over Boba Fett of Obi Wan, of nog beter een film die los staat van de 8 hoofdfilms.

De actie was prima, de acteerprestaties goed en de dialogen waren oké met hier en daar wat humor en knipogen naar het Star Wars-universum. Soms wel momenten dat je denkt 'wacht, hoe zit dit?' of 'waarom zeg je niet gewoon waar 't op staat?' Opzich geen slechte film dus maar in het Star Wars-universum overbodig.
6 / 10

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb Solo zondag gekeken. Heb mij niet verveeld, dus dat was alvast een goed teken maar ook niet onder de indruk. Vooral het script was belabberd.

spoiler:
Wanneer die vriendin (?) van Becket zichzelf opblaast, daar wordt nooit meer wat over gezegd :/ super weird. Net zoals dat de brein van L3, de companion van Lando in de Falcon wordt gezet en Han die
"zo maar" meeneemt :/ Als de schrijvers waren vergeten dat het gebeurde.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:40
MrVegeta schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:55:
Ik heb Solo zondag gekeken. Heb mij niet verveeld, dus dat was alvast een goed teken maar ook niet onder de indruk. Vooral het script was belabberd.

spoiler:
Wanneer die vriendin (?) van Becket zichzelf opblaast, daar wordt nooit meer wat over gezegd :/ super weird. Net zoals dat de brein van L3, de companion van Lando in de Falcon wordt gezet en Han die
"zo maar" meeneemt :/ Als de schrijvers waren vergeten dat het gebeurde.
Vreemd,

spoiler:
ik weet toch zeker dat zijn gedode vriendin van Becket een aantal keer nog genoemd wordt.
als je de oude films bekeken hebt, dan weet je ook dat er gesproken wordt over de navi computer die nog wel eens lastig doet enzo, en dat C3PO er maar eens een praatje mee moet hebben.
en in Empire werd duidelijk gezegd dat Solo de falcon van Lando had gewonnen "fair and square"

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik bedoelde in solo zelf. Daar wordt de vriendin van Becket vast ook genoemd maar de eerste scène na het gebeurd wordt er niets van gezegd.

MrVegeta wijzigde deze reactie 17-09-2018 20:04 (69%)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

absrnd schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:49:
[...]

Vreemd,

spoiler:
ik weet toch zeker dat zijn gedode vriendin van Becket een aantal keer nog genoemd wordt.
als je de oude films bekeken hebt, dan weet je ook dat er gesproken wordt over de navi computer die nog wel eens lastig doet enzo, en dat C3PO er maar eens een praatje mee moet hebben.
en in Empire werd duidelijk gezegd dat Solo de falcon van Lando had gewonnen "fair and square"
Maar wat jij benoemd is juist het nadeel. Dat van de navigatie en van het verkrijgen van de Millennium Falcon is leuk en aardig om de achtergrond van te weten maar het is ook prima als legende/mythe of hoe je het ook wilt noemen. Hetzelfde als de Kessel Run. Leuker als sterk verhaal of om mee op te scheppen dan om daadwerkelijk te zien. Voor de rest zit de film vol met personages en gebeurtenissen waar ik werkelijk nog nooit van gehoord heb. Je zou zeggen dat Han Solo het wel ooit gehad moet hebben over Becker, Qi'ra of Enfys Nest.

spoiler:
Hell, Enfys Nest heeft het over het starten van een rebellion. We weten genoeg over die rebellion (althans, ik neem aan dat het gaat over 'de' rebellen) maar van Enfys Nest heb ik nog nooit van gehoord.

Maar verder was de pacing gewoon écht niet goed en op het moment dat het interessant werd stopte de film. We weten nu wat van de achtergrond van Solo, maar niet heel veel en onder de eindstreep heb je meer vragen dan antwoorden. Ze hadden hier mákkelijk een hoop uit kunnen slopen en de content van een eventueel vervolg erbij kunnen stoppen. Dan had je tenminste een geheel in plaats van de trage en halfbakken bende van nu.

• absrnd
SomerenV schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 00:21:
[...]

Maar wat jij benoemd is juist het nadeel. Dat van de navigatie en van het verkrijgen van de Millennium Falcon is leuk en aardig om de achtergrond van te weten maar het is ook prima als legende/mythe of hoe je het ook wilt noemen. Hetzelfde als de Kessel Run. Leuker als sterk verhaal of om mee op te scheppen dan om daadwerkelijk te zien. Voor de rest zit de film vol met personages en gebeurtenissen waar ik werkelijk nog nooit van gehoord heb. Je zou zeggen dat Han Solo het wel ooit gehad moet hebben over Becker, Qi'ra of Enfys Nest.

spoiler:
Hell, Enfys Nest heeft het over het starten van een rebellion. We weten genoeg over die rebellion (althans, ik neem aan dat het gaat over 'de' rebellen) maar van Enfys Nest heb ik nog nooit van gehoord.

Maar verder was de pacing gewoon écht niet goed en op het moment dat het interessant werd stopte de film. We weten nu wat van de achtergrond van Solo, maar niet heel veel en onder de eindstreep heb je meer vragen dan antwoorden. Ze hadden hier mákkelijk een hoop uit kunnen slopen en de content van een eventueel vervolg erbij kunnen stoppen. Dan had je tenminste een geheel in plaats van de trage en halfbakken bende van nu.
Dat is een beetje het nadeel van prequel films, de fans verwachten en eisen vaak, dat alles verklaard wordt, dit geeft de film slechte pacing, omdat deze dingen afgehandeld moeten worden.
en je weet wat de fanbase zou vinden, als die specifieke punten niet in het verhaal zouden zitten.
ik vond de card game op het eind ook te geforceerd om dat deel af te ronden.
en dat de navi computer van de falcon van een "vrouwelijke" robot kwam was al duidelijk, maar toch leuk gedaan.

en aan het eind meer vragen te hebben vind ik leuk, het hoeft niet altijd alles tot in de puntjes verklaard, en ze willen natuurlijk altijd een opvolger mogelijk maken :)

• whiner
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13:51
Ik heb solo laatst ook gekeken en ik snap de negatieve reacties niets zo.
Ik vind het een leuke film en ik vind de pacing helemaal niet traag, het is gewoon een leuke avonturen film.
Dit soort films moet je ook niet onder een loop leggen, je moet het gewoon zien als popcorn vermaak, en daarin is het goed geslaagd.

Ik vind alle 'nieuwe' spin-offs van starwars een stuk beter dan de 'nieuwe' originele films.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

whiner schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:09:
Ik heb solo laatst ook gekeken en ik snap de negatieve reacties niets zo.
Ik vind het een leuke film en ik vind de pacing helemaal niet traag, het is gewoon een leuke avonturen film.
Dit soort films moet je ook niet onder een loop leggen, je moet het gewoon zien als popcorn vermaak, en daarin is het goed geslaagd.

Ik vind alle 'nieuwe' spin-offs van starwars een stuk beter dan de 'nieuwe' originele films.
Slap excuus van onder de loep zeggen. Je mag best wat van een film verwachten en je mag best wat kritiek hebben op een film. John Wick en Mad Max zijn ook popcornfilms maar daar zie je vrij weinig "gezeik" over plotholes, script, plot etc.

• whiner
  • Laatst online: 13:51
MrVegeta schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:15:
[...]

Slap excuus van onder de loep zeggen. Je mag best wat van een film verwachten en je mag best wat kritiek hebben op een film. John Wick en Mad Max zijn ook popcornfilms maar daar zie je vrij weinig "gezeik" over plotholes, script, plot etc.
En dan John Wick als voorbeeld noemen :o .

Verhaal:
Je hebt mijn hond vermoord, nu vermoord ik jullie.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

whiner schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:23:
[...]

Verhaal:
Dat is het punt. Je hoort vrij weinig kritiek over het plot in John Wick omdat het een goede film is. Net als Mad Max, daar zijn de reacties (vaak) ook positief over terwijl het geen plot heeft. Mijn punt is dus: ondanks dat een film popcornvermaak is mag je er best nog wat kritiek op hebben als het niet goed in elkaar zit, wat dus bij Solo het geval is. Er zijn genoeg popcornfilms die wel goed in elkaar zitten waar je vrijwel geen kritiek over leest.

• absrnd
MrVegeta schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:26:
[...]

Dat is het punt. Je hoort vrij weinig kritiek over het plot in John Wick omdat het een goede film is. Net als Mad Max, daar zijn de reacties (vaak) ook positief over terwijl het geen plot heeft. Mijn punt is dus: ondanks dat een film popcornvermaak is mag je er best nog wat kritiek op hebben als het niet goed in elkaar zit, wat dus bij Solo het geval is. Er zijn genoeg popcornfilms die wel goed in elkaar zitten waar je vrijwel geen kritiek over leest.
Maar je zou toe moeten geven dat alle Star Wars films gepaard gaan met flink wat storyline bagage, en dat is wat anders dan een film die geen background heeft.
waardoor iedereen er toch net anders tegen aankijkt, en dan spreek ik nog niet eens over de torenhoge verwachtingen, die ze never, nooit niet voor iedereen waar kunnen maken.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Misschien praten we langs elkaar heen. Mijn punt is dat "omdat het een popcornfilm is moet je niet te kritisch zijn" voor mij niet opgaat. Een film waar honderden miljoenen dollars in op gaat daar mag je best wat kritisch naar kijken als dingen niet kloppen. Dat hoef je niet weg te kijken omdat het "maar een popcornfilm is".

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:27
Mission: Impossible - Fallout (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13
Over popcornfilms gesproken, hier is er nog een.
Gisterenavond gekeken naar Mission Impossible: Fallout

Even een melding vooraf, mogelijke spoilers hier onder.

Als je in bent voor een avondje vermaak zonder echt te hoeven nadenken is dit een film voor jou/jullie.
Op zich een prima film voor zijn genre.

Acteurs zijn degelijk, actie scenes niet slecht en cgi prima.
Het verhaal dient eigenlijk alleen maar om de actie scenes aan elkaar te verbinden. Verder is het verhaal bijna van ondergeschikt belang.

Nu even de spoiler…. of toch niet?
Wie ooit een M.I. film heeft gezien, of een James Bond, die weet wat hij of zij krijgt voorgeschoteld.
Hunt/Bond krijgt een opdracht. De missie verloopt niet geheel volgens plan, op het einde red de held de wereld.
Op zich niet erg, maar de originaliteit in Fallout is ver te zoeken.
Ondervragingen in een kelder of ondergrondse ruimtes, standaard achtervolgingen en op het eind wordt een bom onschadelijk gemaakt… net op tijd natuurlijk, door een draadje door te knippen

Kom op filmmakers, wees eens wat creatiever.

De vorige M.I.: Rogue Nation was beter, die krijgt een 7 van mij.
Waarom: de betere locaties, creatieve achtervolgingen, betere spanningsboog, verhaal en humor.

Deze laatse M.I. krijgt van mij een 6.
6 / 10

apollo13

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

actie scenes niet slecht en cgi prima.
Wat denk jij dat CGI is in deze film? :)

• LeMeNick
  • Nu online
The Nun (2018)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.8 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 96 min | MPAA: R
Weinig spanning in de film.. Af en toe een paar Jump scares die je van ver al ziet aankomen. Ik zou er zeker niet voor naar de bioscoop gaan.
5 / 10

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:54

Martinspire

Awesomeness

Vond je ze zo standaard dan? Weinig special effects of CGI, geen versnelde beelden en wat mij betreft hele mooie beelden met originele standpunten. Vooral als ze eenmaal in die BMW zitten vind ik het een hele gave achtervolging die je niet veel meer zo ziet.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:15
MrVegeta schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:06:
[...]

De weggewerkte val-kabels ;)

• AcidBurn
whiner schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:23:
[...]
Verhaal:
Het ging helemaal niet om de hond zelf, maar om wat de hond betekende voor John Wick:
Hij had de hond gekregen van zijn overleden vrouw, die hond is een levende herinnering aan haar, die hij koestert. Door die hond af te maken, doden ze haar eigenlijk nog een keer en dat is zijn reden om wraak te nemen.

• Bullettooth
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
AcidBurn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:36:
[...]

Het ging helemaal niet om de hond zelf, maar om wat de hond betekende voor John Wick:
Hij had de hond gekregen van zijn overleden vrouw, die hond is een levende herinnering aan haar, die hij koestert. Door die hond af te maken, doden ze haar eigenlijk nog een keer en dat is zijn reden om wraak te nemen.
Klopt, maar laten we de film niet gaan prijzen omdat hij zoveel diepgang heeft... maar omdat het gewoon een moddervette actiefilm is. :+

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dan doe je de stunts in de film wel wat te kort :)

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:27
MrVegeta schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:06:
[...]

Meer dan wat mij is opgevallen, dat zeker ;)
Tom ziet er nogal strak uit voor zijn leeftijd, dan vooral zijn gezicht. Die heeft achteraf. denk ik, ook wel een cgi-schoonheidsbehandeling gehad.

apollo13

• Sinus_rhythm
@MrVegeta Tom zit (bijvoorbeeld) hier (enkel-auw moment) echt wel vast :9

• s0kkie

s0kkie

Stug Leven

AcidBurn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:36:
[...]

En zijn auto natuurlijk :)

• Skywalker27
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12:49
apollo13 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:24:
[...]

Meer dan wat mij is opgevallen, dat zeker ;)
Tom ziet er nogal strak uit voor zijn leeftijd, dan vooral zijn gezicht. Die heeft achteraf. denk ik, ook wel een cgi-schoonheidsbehandeling gehad.
Ik kan er niet meer op komen, maar een tijdje terug waren er van die stunt artiesten die in de wereld van cinematografie gingen kijken. Daar lieten ze zien dat ze een supercomputer haddan ontwikkeld die voor bv flashbacks de acteur jonger of ouder kon maken. heel indrukwekkend dit systeem hebben ze ook voor de film "the curious case of benjamin buttons" gebruikt. MOVA of zo.

Die wordt inmiddels ook vaak gebruikt om acteurs op te poetsen.

Skywalker27 wijzigde deze reactie 18-09-2018 15:11 (4%)

• squaddie
  • Laatst online: 22-09 11:47
SomerenV schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 00:21:
[...]

spoiler:

Mijn hypothese over Solo is dat deze is geschreven als deel een van de Han Solo trilogie en wordt in het einde van deel 1 een stuk van de fundering voor deel 2 gelegd en dat deel 3 eindigt bij A new hope. De vraag blijft natuurlijk of delen 2 en 3 gemaakt gaan worden daar deel 1 geen daverend bioscoop succes is geworden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

squaddie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:40:
[...]

Mijn hypothese over Solo is dat deze is geschreven als deel een van de Han Solo trilogie en wordt in het einde van deel 1 een stuk van de fundering voor deel 2 gelegd en dat deel 3 eindigt bij A new hope. De vraag blijft natuurlijk of delen 2 en 3 gemaakt gaan worden daar deel 1 geen daverend bioscoop succes is geworden.
Ja, dat idee had ik ook, zeker gezien het einde. Maar Star Wars Story-films komen denk ik beter tot hun recht als losstaande films. Maar da's ook wat ik zei, het is niet perse een slechte film maar het kan zóveel beter. Er zitten voldoende momenten in die eruit kunnen en personages waar nog nooit een mens van heeft gehoord maar die blijkbaar wel belangrijk zijn geweest in het leven van Han Solo. Het is dus geen slechte film maar als ik 'm nooit gezien had dan was ik ook tevreden geweest.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R
Wat ik regelmatig doe is hier reviews lezen, een film die me aanspreekt zet ik op een lijstje, dat doe ik ook met trailers in de bios e.d. Dit was zo'n film die op mijn lijstje stond. Ik kijk de film dan eigenlijk pas als ik echt geen idee meer heb waar die over gaat om me te laten verrassen. Deze was een tijd blijven liggen (puur omdat de poster me niet zo aansprak :+ ). Ik ben enorm positief verrast door deze film. Ik heb echt van het begin tot einde genoten.
Het verhaal is zielig en weet de kijker op veel momenten echt te raken (tenminste zo heb ik het ervaren). Maar dat wordt dan weer omgewisseld met enorm goede ietwat duistere humor waar ik dan vaak weer dubbel om lag. De film is een aparte setting, speelt zich in de jaren 90 af, maar heeft een beetje een western setting (zoiets, lastig te omschrijven).
Ik ga niet het plot vertellen, gewoon de film aanzetten en genieten. Ik had wel een aantal kleine dingetjes, waardoor ik uiteindelijk op een 8,5 uitkom:
spoiler:
Ik vond de sprong die Dixon maakte van domme gast met debiele acties naar good guy die eens even een moord ging oplossen wel erg groot en abrupt. Daarnaast had ik het einde al een tijdje zien aankomen, dat vond ik jammer. Ik vond het ook wel jammer dat de confrontatie niet in beeld gebracht is. Ik had het toch wel graag willen zien.
Verder was natuurlijk dat hele politiekorps vrij incapabel en dat leek ook ineens gestopt toen er een nieuwe chief was. Buiten deze puntjes was het echt een top film
8.5 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• absrnd
miicker schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:57:
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)~[Afbeelding: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)]~
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: 115 min | MPAA: R
Wat ik regelmatig doe is hier reviews lezen, een film die me aanspreekt zet ik op een lijstje, dat doe ik ook met trailers in de bios e.d. Dit was zo'n film die op mijn lijstje stond. Ik kijk de film dan eigenlijk pas als ik echt geen idee meer heb waar die over gaat om me te laten verrassen. Deze was een tijd blijven liggen (puur omdat de poster me niet zo aansprak :+ ). Ik ben enorm positief verrast door deze film. Ik heb echt van het begin tot einde genoten.
Het verhaal is zielig en weet de kijker op veel momenten echt te raken (tenminste zo heb ik het ervaren). Maar dat wordt dan weer omgewisseld met enorm goede ietwat duistere humor waar ik dan vaak weer dubbel om lag. De film is een aparte setting, speelt zich in de jaren 90 af, maar heeft een beetje een western setting (zoiets, lastig te omschrijven).
Ik ga niet het plot vertellen, gewoon de film aanzetten en genieten. Ik had wel een aantal kleine dingetjes, waardoor ik uiteindelijk op een 8,5 uitkom:
spoiler:
Ik vond de sprong die Dixon maakte van domme gast met debiele acties naar good guy die eens even een moord ging oplossen wel erg groot en abrupt. Daarnaast had ik het einde al een tijdje zien aankomen, dat vond ik jammer. Ik vond het ook wel jammer dat de confrontatie niet in beeld gebracht is. Ik had het toch wel graag willen zien.
Verder was natuurlijk dat hele politiekorps vrij incapabel en dat leek ook ineens gestopt toen er een nieuwe chief was. Buiten deze puntjes was het echt een top film
~
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10~
Jup, moet je gezien hebben :)

• Sinus_rhythm
Solo: A Star Wars Story (2018)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 7.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 135 min | MPAA: PG-13
Ik ben niet zo'n hele grote star wars fan, heb nu wel alle films gezien en deze weeft zich in het universum. Als je niet geheel op de hoogte bent zijn sommige verwijzingen niet duidelijk (alhoewel sommige referenties lekker duidelijk/geforceerd gefilmd zijn). Qua verhaal is het vrij mager er had veel meer kunnen gebeuren, het voelde alsof er te grote stappen in het verhaal genomen werden.
Qua geluid en cgi zat het prima.
6 / 10

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:00
The Predator (2018)
Tweakers: 4.5 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 101 min | MPAA: N/A
Vermakelijk! Af en toe een beetje te flauwe humor. Grappige verwijzingen naar de eerste film. Als fan van Predator absoluut de moeite waard in de bios te kijken!
7 / 10

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• s0kkie

s0kkie

Stug Leven

Voor de liefhebbers van classic horror, de eerste originele Halloween komt weer even terug in Pathé :)
Ter ere van 40th anniversary en natuurlijk de aankomende film volgende maand.

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
The Predator (2018)
Tweakers: 5.3 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 101 min | MPAA: N/A
Prima actie film met soms iets te veel humor.

Ik had op IMDB vrij slechte reviews gelezen maar als liefhebber van dit genre moest ik hem natuurlijk zelf ook wel zien.

De actie zit goed in elkaar en hij is vrij grof, dat had ik niet verwacht maar vond ik voor deze film wel positief. Soms zit er iets te veel humor in, dat mag wel iets minder.

In verhouding met de vorige films moet je geen diepgang verwachten.

Al met erg vermakelijk!
7 / 10

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:03

Aight!

'A toy robot...'

Heb ook de predator gezien, vond hem magertjes beetje veel flauwe humor en veel frinkandellen! En dat zoontje, tjonge jonge.

Al blijft de predator wel een baas en ultieme gevecht machine!

Wat is trouwens met die hond het verhaal??

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:08
@Aight! Frikandellen :?

• s0kkie

s0kkie

Stug Leven

The Predator (2018)
Tweakers: 5.7 | IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 101 min | MPAA: N/A
Gisteren dan ook eindelijk deze film mogen kijken en ik liep naar buiten met gemengde gevoelens. De film begint heel sterk met een brute scene in het laboratorium (persoonlijk vind ik beste scene ooit in een Predator film!), maar na mate de film doorgaat vond ik het steeds slapper worden. Vooral het laatste gedeelte van de film vond ik heel slecht gedaan. Het jonge acteurtje vind ik zwaar irritant in elke film tot nu toe (wie cast hem elke keer in godsnaam?). Paar toffe verwijzingen naar het origineel en dit kan er ook wel mee door als een echte Predator film, maar het is duidelijk dat het weer allemaal over de top moest om nieuwe publiek te trekken. De kills waren echt bruut! De humor was gelukkig wel subtiel gedaan en op veel momenten ook echt humor. En natuurlijk Olivia Munn was een pluspunt <3
De film begon voor mij als een 9, maar eindigt als een 7. Vind het ook bizar dat deze film beter scoort dan Predator 2, maar slechter dan Predators (WTF!) volgens Rotten Tomatoes.
7 / 10

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:03

Aight!

'A toy robot...'

Ja als in pannenkoeken en idioten. Mafkezen, etc.

• Vrijdag
Aight! schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:01:
[...]

Ja als in pannenkoeken en idioten. Mafkezen, etc.
Oooh, op die manier! Ik dacht al. Weer wat geleerd 8)

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)
Tweakers: 7.3 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 128 min | MPAA: PG-13
De eerste Jurassic World was in mijn ogen niet veel meer dan een slap aftreksel van de eerste Jurassic Park en de trailer voor Fallen Kingdom was ook niet echt denderend vond ik. Toch maar gekeken maar wát een bagger. Ten eerste: wie bouwt er in godsnaam een dino-park op een actieve vulkaan? Maar dat terzijde: cliché bad guys, cliché verhaal, cliché actiemomenten, cliché dialogen, alles nogal voorspelbaar. Weer een kindje dat mee moet met de achtbaan, weer van alles dat precies verkeerd loopt. Gewoon weinig origineels en dat stoort me. Je zou zeggen dat je met dino's makkelijk een origineel verhaal neer kan zetten maar blijkbaar is dat nogal lastig. Niet meer dan een gemiddelde disaster movie maar dan met voorheen uitgestorven beestjes.

CGI, camerawerk en acteerprestaties waren wel in orde.
4 / 10

• AcidBurn
Kin (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 102 min | MPAA: N/A
Als je de verhaallijn leest, slaat het al nergens op. De keuzes die Jimmy maakt slaan al helemaal nergens op. Zoe Kravitz zal het echt niet voor het geld hoeven doen gezien wie haar vader is, maar ik zou niet weten waarom ze hier anders in meespeeld.
James Franco is wel heel grappig als gestoorde crimineel. Verder heeft deze film weinig te bieden dat het de moeite waard maakt, het einde slaat echt helemaal nergens op. Alsof ze gokken op een sequel, die zeker weten nooit gemaakt wordt.
5.5 / 10
Mission: Impossible - Fallout (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 147 min | MPAA: PG-13
Na het zien van MI: Fallout, weet ik waarom ik bij deel 2 gestopt ben met deze franchise te kijken. Je hebt over de top, je hebt ongeloofwaardig, dan komt Fast & The Furious, en dan komt MI. Want hierbij vergeleken is zelfs F&F geloofwaardig.
Dit hangt echt van zogenaamd geplande toevalligheden, belachelijke achtervolgingen, cliche's en onnodig complexe complotten aan elkaar. Ik vind het knap dat ze een film met zoveel actiescenes weten te maken die alsnog gaat vervelen omdat het maar door blijft gaan. Ik vind actiefilms best leuk, maar dit gaat mijn suspension of disbelieve ver te boven. Eerlijk gezegd vond ik Kin nog leuker dan deze onzin.
5 / 10

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zojuist Hereditary gezien, ik heb ook even de reviews gelezen en wauw. Het is lang geleden dat ik mij oprecht ergerde aan de "reviews" die hier werden geschreven. Zoveel kijkers die compleet het plot hebben gemist, het is alsof sommige lui gewoon hebben liggen slapen :').

Ik zelf ben absoluut geen horror fan. Psychologische horror zoals Get Out kan ik nog aardig hebben, die film zit dan ook meer richting een psychologische thriller dan een horror. Daar leek Hereditary ook heen te gaan en ik dacht het plot wel door te hebben.
spoiler:
De moeder is de oorzaak van alle ellende omdat ze niet om kan gaan met het verlies van haar moeder en/of dochter. Dacht op een gegeven moment dat zij wellicht Joan was.
. Ik vond het einde prima, als er over nadenkt dan zie je dat veel dingen kloppen. Het rare gedrag van sommige karakters, de symbolen etc. Ik zat het grootste gedeelte van de film met een kussen dicht bij en handen op de oren. Het mag van mij een 7.5 krijgen.

spoiler:
Soms heb ik ook wel het idee dat Acidburn een troll-account is dat er alleen op uit is om negatieve reacties uit lokken met zijn flamebait "reviews". Nu zal dat natuurlijk niet zo zijn en hij mag gewoon zijn mening hebben maar het lijkt wel of dat 90% van de tijd of negatief is of tegen de stroming in, maar goed hij "scoort" genoeg +jes op zijn reviews dus het zal wel aan mij liggen :p. Ik ben hoe dan ook blij dat 'ie wat leven in het topic knalt, ondanks ik het er bijna nooit mee eens ben :p

MrVegeta wijzigde deze reactie 21-09-2018 22:46 (20%)

• AcidBurn
MrVegeta: Ik ben geen trol (zullen alle trollen waarschijnlijk zeggen ;) ), maar heb inderdaad een sterke eigen mening en het boeit me geen moer of een film in zijn algemeen als geweldig of bagger beschouwd wordt. Als ik het kut vind, zeg ik dat gewoon. Idem als ik het geweldig vind.
Of ik duimpjes of plusjes krijg voor mijn reviews boeit me niet. Geinig dat mensen mijn input waarderen, maar daar doe ik het niet voor Ik geef mijn mening, wat een ieder daarmee doet mag hij zelf weten.
Ben je het met me eens, leuk. Zo niet, kunnen we er dieper op in gaan waarom we het niet eens zijn.

Wel is het zo dat mijn mening over een film sterk beinvloed wordt door mijn stemming als ik eraan begin, en of ik in de juiste vorm van suspension of disbelieve zit of daarin kan komen.
Het is meer dan eens voorgekomen dat ik een film de eerste keer een 4 of 5 gaf, achteraf besefte dat het wat kort door de bocht was en de film nog een kans gaf en vervolgens wel een voldoende gaf.

En ja, het klopt ook dat ik de laatste tijd weinig films een voldoende heb gegeven. BlacKkKlansman, Papillon, Searching en Peppermint als ik het goed heb.

Maar waarom je met een kussen in de aanslag Hereditary hebt zitten kijken is mij een raadsel.
Uiteraard is dat jouw mening en dat is je goed recht :)

Get Out was de enige horror/thriller die me de laatste 5 jaar heeft weten te verrassen. Ik heb ze bijna allemaal gekeken en het is stuk voor stuk zo voorspelbaar en zonder kloten dat het niks aan is.
Waar is de tijd gebleven van Hellraiser, dat mensen werden gevierendeeld of levend gevilt?
Dat is horror, niet die mieterige onzin van tegenwoordig.

Misschien ben ik te ver afgestompt of heb ik teveel gezien om nog verrast te worden.
Maar imo missen de hedendaagse thrillers de echte spanning en vertrouwen ze teveel op geluidseffecten, camera bewegingen en schrikmomenten die het juist veel te voorspelbaar maken.

Ik sta uiteraard open voor commentaar op het bovenstaande verhaal, dus laat maar horen :)

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10:57
SomerenV schreef op donderdag 20 september 2018 Jurassic World: Fallen Kingdom (2018)
En hoeveel delen komen er nog...het concept wordt wel erg uitgemolken zo.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:07
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)
Tweakers: 7.9 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 136 min | MPAA: PG-13
Normaal ben ik niet zo van de Marvelfilms. Echter de vorige film kon me aardig vermaken door de hele flauwe humor, dat de filmen zichzelf totaal niet serieus neemt en een mooie Visual effects. En natuurlijk groot.
Toen ik zag dat deel 2 op Netflix stond ben ik deze gaan toevoegen aan mijn lijst. Door omstandigheden kan ik mijn lijst nu afwerken. Dit was mijn eerste film in de reeks van vele.
De film doet eigenlijk hetzelfde als de voorganger. Veel over de top actie, veel droge sarcastische humor, en een tikkeltje verhaal. toen ik aan de film begon dacht ik nog dat deze film veel te lang zou duren met zijn 2 uur en 15 minuten maar dat is toch aardig goed uitgepakt.
Vooral de rol van de blauwe man (Ben even zijn naam vergeten) is goed gecast. Ook de rol van de vader van de hoofdpersoon is goed uitgewerkt. Er zitten in de film genoeg grote gevechten die erg overtop zijn maar dat maakt het juist in deze film erg vermakelijk. Het is zeker geen hoogstaand stukje cultuur maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet. Ik geef deze film een 8 op 10 aangezien deze film me aardig kon vermaken.
8 / 10

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)
Tweakers: 6.0 | IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13
De tweede in de serie die ik gekeken heb is de nieuwste deel uit de Pirates of the Caribbean serie. Waarbij het laatste deel erg teleurgesteld heeft, heeft dit deel dat weer deels goedgemaakt. Een deel van de oude cast is er terug en dat maakt een hoop goed. Het nieuwe verhaal is leuk uitgewerkt en heeft ook weer zijn momenten naar het oude verhaal.

Natuurlijk zijn de Britten ook weer van de partij en dat maakt het geheel nog leuker. Het verhaal wordt rustig opgebouwd en er wordt aardig veel tijd besteed aan de diverse karakters die we nog niet kennen. De actie wordt goed afgewisseld met de rustigere momenten en de humor is ook weer terug. Of vond ik de vilian en deze versie niet heel spannend en beetje slecht uitgewerkt. Toch heb ik mij wel vermaakt met deze film. En 7 en een half
7.5 / 10

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Vrijdag
Trichoglossus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:11:
[...]

En hoeveel delen komen er nog...het concept wordt wel erg uitgemolken zo.
Jurassic World: Reborn Kingdom
Jurassic World: Cloned Kingdom
Jurassic World: Destroyed Kingdom
Jurassic World: Rebuild Kingdom
Jurassic World: Lost Kingdom
Jurassic World: Found Kingdom
Jurassic World: Primal Kingdom
Jurassic World: Future Kingdom
Jurassic World: Scorched Kingdom
Jurassic World: Regrown Kingdom
Jurassic World: Dinoriders

8)

• redrohX

redrohX

errr....

Sing Street (2016)
Tweakers: 9.0 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Music | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13
In de jaren '80 in Ierland start een jongen, die net naar een strenge Katholieke school is gestuurd, een band (genaamd Sing Street) om een meisje te versieren. Het plot is heel simpel, maar kijkt lekker weg en is ontroerend. De over het algemeen jonge acteurs spelen goed en geloofwaardig hun rollen. De band start nogal amateuristisch en klinkt typisch jaren '80, maar ontwikkeld zich in de loop van de film positief, met soms best pakkende liedjes die speciaal voor de film zijn geschreven. Zonder van te voren veel verwachtingen te hebben vond ik dit achteraf een erg sterke film die niet overdreven trendy en retro '80's aanvoelt zoals bijvoorbeeld Stranger Things.
8 / 10
Alien: Covenant (2017)
Tweakers: 5.0 | IMDb: 6.4 | Genre: Horror, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 122 min | MPAA: R
Ik vind de eerste drie Alien films geweldig en was wel weer benieuwd naar het nieuwste deel in de serie. Ik kwam tijdens het kijken er al snel achter dat dit een vervolg is op Prometheus en dus deel twee is van een prequel trilogie (waarvan het derde deel uiteraard nog niet uit is). Prometheus vond ik door het slechte plot enorm tegenvallen. Alien: Covenant heeft ook wel wat van die minpuntjes overgenomen. Karakters (wetenschappers) die enorm domme dingen doen en dan dood gaan. Standaard materiaal in horror films, maar ik hoopte dat men van de kritiek op de vorige film had geleerd. Misschien een klein beetje, want ik vond Covenant over het algemeen wel iets beter dan zijn voorganger. Vooral acteur Michael Fassbender steelt de show en zorgt er voor dat ik de film uiteindelijk net aan een voldoende geef.
6 / 10

• Ds1997
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 12:00
Peppermint (2018)
Tweakers: 7.1 | IMDb: N/A | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: R
goede film die een beetje langzaam begint maar stelt niet teleur
7.5 / 10
The Predator (2018)
Tweakers: 6.0 | IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Horror | Runtime: 101 min | MPAA: N/A
ik heb de andere predator films nooit gezien dus heb daar geen mening over. Deze film vond ik redelijk goed maar dan meer als een actie comedy waar je gewoon naar kijkt met je verstand op nul
7 / 10
Johnny English Strikes Again (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 88 min | MPAA: PG
leuke comedy in de trant van de originele johnny english film. Al zitten er wel een paar clichés in is deze film wel zeer vermakelijk
8 / 10

• enchion
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:57:
[...]

Jurassic World: Reborn Kingdom
Jurassic World: Cloned Kingdom
Jurassic World: Destroyed Kingdom
Jurassic World: Rebuild Kingdom
Jurassic World: Lost Kingdom
Jurassic World: Found Kingdom
Jurassic World: Primal Kingdom
Jurassic World: Future Kingdom
Jurassic World: Scorched Kingdom
Jurassic World: Regrown Kingdom
Jurassic World: Dinoriders

8)
Jurassic Universe: Reptillian invaders.
Jurassic Universe: Fall of the Lizard.
Jurassic Universe: The Hyperdactyl.
Jurassic Universe: Rise of Tyrannea.
Jurassic Universe: The Bronto Revenge.

• JohnWhite
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23-09 08:56
enchion schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:54:
[...]

Jurassic Universe: Reptillian invaders.
Jurassic Universe: Fall of the Lizard.
Jurassic Universe: The Hyperdactyl.
Jurassic Universe: Rise of Tyrannea.
Jurassic Universe: The Bronto Revenge.
En daarna een mash-up:

over 300 miljoen jaar is de mensheid uitgestorven.

Dino-wetenschappers uit de toekomst vinden muggen met mensenbloed.
Raad eens wie ze hiermee klonen?

Jeff. F#cking. Goldblum.

Ze mixen het DNA van de mug met dat van Jeff Goldblum.

En nu is dit een vervolg op The Fly.

Ik ben voor! ;)

*en nee, deze heb ik niet van mezelf, maar ik vond hem in dit kader wel passen _/-\o_

• AcidBurn
Fahrenheit 11/9 (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Documentary | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ik weet wie Michael Moore is, en dat hij ook Bowling for Columbine heeft gemaakt, heb alleen nog nooit een volledige docu van hem gezien. En al zeker niet in de bios. Dus bij deze de kans gegrepen, aangezien het onderwerp me wel aansprak. Deze documentaire wist me meer te verrassen dan de gemiddelde horrorfilm. Een aantal van de argumenten en beelden die je te zien krijgt, geven een ander beeld van de aanloop naar Trump's presidentschap dan ik had verwacht. Als wat Michael Moore laat zien, de waarheid is, dan is de Democratische Partij zelf deels schuldig aan Trump's overwinning. Op een manier die ik in ieder geval niet aan zag komen. De documentaire is duidelijk partijdig, maar hij probeert wel om feiten en meningen op een gezonde manier neer te zetten.
7 / 10

• redrohX

redrohX

errr....

Avengers: Infinity War (2018)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13
Tien jaar na de start van het MCU zijn we dan eindelijk toe aan de climax in de vorm van Avengers: Infinity War. Ik heb in de loop der jaren alle MCU films gezien, bijna alle series gekeken, ben redelijk bekend met de Marvel karakters en vind de reeks over het algemeen erg vermakelijk. Infinity War zou dan ook niet teleur moeten stellen en dat doet het zeker niet. Omdat de cast enorm is hebben de schrijvers iedereen opgedeeld in groepjes. Zo heeft Thor bijvoorbeeld een mini-avontuur met Groot en Rocket Raccoon, en zo blijft alles goed behapbaar. De meeste karakterontwikkeling in deze film is voor Thanos, die als slechterik ook nog een gevoelige kant en persoonlijkheid blijkt te hebben. Als je dit vergelijkt met de ietwat vergelijkbare Steppenwolf uit de Justice League film dan is Thanos bij verre veel interessanter en beter uitgewerkt.
De film eindigt zoals verwacht met een cliffhanger, die me heel erg doet verlangen naar het volgende deel. Knap gedaan, prachtige CGI en zelfs het ietwat suffe Wakanda komt hier zelfs goed uit de verf. Als je al tien jaar hebt geinvesteerd in de MCU, dan is Infinity War misschien wel de beste film in de reeks tot nu toe. Ik kan niet wachten tot het slot die volgend jaar uitkomt.
9 / 10

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13:11

Bor

T.net PowerMod / Frontpage Admin

01000010 01101111 01110010

The Girl with All the Gifts (2016)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 111 min | MPAA: R
Wat overblijft van een spannend meeslepend boek is een matige verfilming welke niet weet te overtuigen. Wat nog het meest stoort is het matige tot slechte acteerwerk van het meisje wat de hoofdrol speelt. Niet geloofwaardig en af en toe acteerwerk van niveau GTST. Het geheel ademt soms een low budget sfeer. Geen aanrader. Een 5 voor de moeite vind ik meer dan voldoende. Hier had zo veel meer uitgehaald kunnen worden.
5 / 10

Frontpagemoderatie Forum

• Salvatron
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet !

Fifty Shades of Grey (2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.1 | Genre: Drama, Romance, Thriller | Runtime: 125 min | MPAA: R
Beroerde boekverfilming. De film begint al slecht doordat er veel te snel door de eerste hoofdstukken van het boek gegaan wordt, terwijl het boek juist spanningsopbouw heeft in die eerste hoofdstukken. De spanning ontbreekt dan ook hier.

Het grootste euvel is echter de hoofdpersoon Christan Grey die in niets lijkt op de mr. Grey in het boek. Terwijl er in het boek spanning is in de interacties tussen Anastasia en mr. Grey zit Christian in de film maar wat naar Anastasia te staren met een glimlach op zijn gezicht zonder dat er enige spanning vanuit die kerel voelbaar is. Mr. Grey komt soms zelfs meer over als een moederskindje, en zeker niet als een dominant. Duidelijk een gevalletje miscasting. Beter hadden ze iemand genomen voor de rol van Christian Grey die kan acteren, en niet omdat die een gespierd lichaam heeft. Het lijkt er dan ook op dat de makers van deze film het boek niet begrepen hebben, en ja, dat kan ik concluderen na het lezen van de eerste paar hoofdstukken.

Daarentegen wordt Anastasia prima vertolkt Dakota Johnson die een geloofwaardig karakter neerzet. Ook had ik de 'unseen' versie waarin onze Anastasia veelvuldig naakt te zien was wat misschien wat minder is in de theatrical release. Dat maakt deze film tenminste nog een beetje verteerbaar, hoewel ik niet zoveel behoefte heb aan de tieten van Dakota Johnson aangezien mijn hele harde schijf vol met beter rukwerk staat.

Het verhaal op zich is goed, slecht uitgewerkt helaas aangezien de spanning en de psychologie ontbreken, maar het einde van de film was ook wel goed en onverwacht (ik heb alleen de 1e hoofdstukken van het boek gelezen). Verder inspireert deze film me om maar eens op zoek te gaan naar een submissive. Lezen hier nog onderdanige vrouwen mee die wel interesse hebben?

“- "Why don't you like to be touched?"
- "Because I'm fifty shades of fucked-up, Anastasia”
4 / 10

Als je je gelukkig voelt met het leven dat je hebt, en een beetje aandacht besteedt aan jezelf en aan je gezondheid, dan zit je bij het overgrote deel van de vrouwen al zo goed als geramd.

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:29
Vrijdag avond ging ik met mijn vriendin een film kijken, ik wou een spectaculaire hoogstaande actiefilm over causaliteit, het lot en een jongen die een vaderfiguur in zijn leven zoekt kijken, namelijk Terminator 2. Mijn vriendin had echter meer zin in Grease. Dus raad eens welke film het geworden is....

Grease (1978)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Musical, Romance | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Ja wat een ervaring was het om dit te kijken. Ten eerste heb ik een hekel aan musicals en daarnaast hou ik niet zo van een film die puur om romantiek draait. Dus deze film was perfect voor mijn nachtmerries. Qua verhaal stelt deze film niet veel voor, maar daar draait het ook niet echt om, het gaat meer om de manier hoe het gebracht wordt door middel van de overdreven personages, het overdreven script en de liedjes. Maar zelf vond ik dit ook niet al te geweldig, op het eerste en het laatste liedje na zijn alle andere liedjes ook erg slecht.
Hoe overdreven de personages geschreven zijn kon ik wel enigszins waarderen, de hele film draaide namelijk helemaal rondom hoe mannen en vrouwen in de samenleving staan en welke genderrollen ze hebben (in de jaren 80 jaren 70, typfout), dus de positieve en negatieve aspecten van je overdreven mannelijk/vrouwelijk proberen te gedragen, of het schadelijk is een personage op te zetten in plaats van jezelf te zijn, of het "goed of slecht" is je preuts op te stellen of niet. Dit een beetje overdreven mag wel, maar geen enkele zin in de hele film kwam ook maar een beetje natuurlijk over. Het idee was leuk bedacht, het laat ook wel goed de zeitgeist zien maar ik vond het maar matig gedaan en veel te over de top.
De acteurs brachten deze overdreven onrealistische personages ook wel degelijk naar voren maar daar is ook niet veel spectaculairs aan, maar nadat je Travolta in Pulp Fiction gezien hebt is het raar om hem zo te zien zingen en dansen. :+
3 / 10

Zaterdagavond was ik weer alleen, dus wel lekker tijd gehad voor iets voor mezelf :P :

Terminator 2 (1991)
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 137 min | MPAA: R
Dit is een van mijn favoriete films ooit, dit is al de derde keer dat ik hem gezien heb maar hij blijft geweldig. Ten eerste is en blijft het gewoon een blockbuster actiefilm, maar elke scene is spannend en alleen al om de actie is het een van de beste die ik ken. Het is fijn dat ze de actie vaak in een kleinere schaal gehouden hebben, als je deze film vergelijkt met sommige nieuwere blockbusters is het gevecht vaak maar tussen 2 personages, direct tegen elkaar zonder veel onnodige overdreven onzin eromheen zodat het gevecht te overzien, dramatisch en spannend is omdat het gevoel blijft dat er echt iets op het spel staat. Bovendien hebben veel andere actiefilms vaak last van het probleem dat in de actie-scenes niks behalve een gevecht gebeurt en dat dingen zoals narration, karakterontwikkeling, worldbuilding etc. in de "overgebleven" scenes gepropt wordt, wat hierin ook niet het geval is.

Maar de goede actie is niet alleen waarom deze film zo goed is. Het neemt echt zijn tijd om de personages goed uit de verf te laten komen en het is meer dan spektakel. Het thema over causaliteit en het lot is echt heel goed verwerkt, de unieke traumas van Sara Connor komen ook erg goed naar boven en is erg goed geacteerd. Bovendien is de zoektocht van John naar een vaderfiguur ook meer dan een bijkomend iets, het voegt echt veel toe aan de film.

Als laatste is het goed hoe deze film de stakes ook echt hoog houdt. Dit is denk ik de enige film waarin gevochten wordt om de vernietiging (of niet) van de wereld waarin ik het gevoel dat dat de spanning echt was en niet dat je het kijkt met het gevoel van "het komt toch wel goed".

Al bij al een echte aanrader, het blijft wel een actiefilm maar het doet meer dan alleen dat.
9.5 / 10

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

markdm schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:34:
de hele film draaide namelijk helemaal rondom hoe mannen en vrouwen in de samenleving staan en welke genderrollen ze hebben (in de jaren 80), dus de positieve en negatieve aspecten van je overdreven mannelijk/vrouwelijk proberen te gedragen
offtopic:
Jaren 50, in een jaren 70 uitgekomen film gebaseerd op een musical die eind jaren 60 is geschreven ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lagune
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:54

Lagune

Its time for warp

vanwege Spider-Man PS4 maar eens begonnen met een spider-man marathon :)

Spider-Man (2002)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
begint een beetje outdated te worden maar toch wel leuk vermaak
6 / 10
Spider-Man 2 (2004)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
Dit is wel een van m'n favorieten, op het emo toby mcguire gedeelte na dan, doctor octopussy, geweldige badguy
8 / 10

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:29
F_J_K schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:52:
[...]
offtopic:
Jaren 50, in een jaren 70 uitgekomen film gebaseerd op een musical die eind jaren 60 is geschreven ;)
O inderdaad ja, ik moest jaren 70 schrijven maar was een typfout. Het speelt zich wel af in de jaren 50 en is gebaseerd op de stereotypes uit die tijd, bekritiseerd deze stereotypes en haalt deze stereotypes overhoop, hierdoor, en door de meer liberale moraal/personages, is de film wel meer passend voor zijn tijd in de jaren 60/70 lijkt me (alhoewel ik er overduidelijk niet bij was aangezien ik pas 20 jaar later geboren zou worden).

Een vergelijkbare film hierin is Austin Powers, hij is uitgekomen in 1997 maar speelt zich gedeeltelijk af in 1967 en het maakt gebruik van de stereotypes van de jaren 60, maar hoe dit verteld/in context gebracht wordt zegt dit weer meer over de jaren 90.

Maar ik ben niet de grootste expert op (film)geschiedenis dus eigenlijk moet ik hier niks van zeggen, grote kans dat ik het verkeerd heb. :+

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:11
markdm schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:34:
Grease (1978)~[Afbeelding: Grease (1978)]~
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Musical, Romance | Runtime: 110 min | MPAA: PG-13
Ja wat een ervaring was het om dit te kijken. Ten eerste heb ik een hekel aan musicals en daarnaast hou ik niet zo van een film die puur om romantiek draait. Dus deze film was perfect voor mijn nachtmerries. Qua verhaal stelt deze film niet veel voor, maar daar draait het ook niet echt om, het gaat meer om de manier hoe het gebracht wordt door middel van de overdreven personages, het overdreven script en de liedjes. Maar zelf vond ik dit ook niet al te geweldig, op het eerste en het laatste liedje na zijn alle andere liedjes ook erg slecht.

Hoe overdreven de personages geschreven zijn kon ik wel enigszins waarderen, de hele film draaide namelijk helemaal rondom hoe mannen en vrouwen in de samenleving staan en welke genderrollen ze hebben (in de jaren 80 jaren 70, typfout), dus de positieve en negatieve aspecten van je overdreven mannelijk/vrouwelijk proberen te gedragen, of het schadelijk is een personage op te zetten in plaats van jezelf te zijn, of het "goed of slecht" is je preuts op te stellen of niet. Dit een beetje overdreven mag wel, maar geen enkele zin in de hele film kwam ook maar een beetje natuurlijk over. Het idee was leuk bedacht, het laat ook wel goed de zeitgeist zien maar ik vond het maar matig gedaan en veel te over de top.
De acteurs brachten deze overdreven onrealistische personages ook wel degelijk naar voren maar daar is ook niet veel spectaculairs aan, maar nadat je Travolta in Pulp Fiction gezien hebt is het raar om hem zo te zien zingen en dansen. :+
~
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]3 / 10~
Eigenlijk valt een film als Grease niet goed te beoordelen als de cultuur-historische context van die film (klaarblijkelijk) niet kent. Tuurlijk, je kan zeggen als je de film met de ogen van nu bekijkt nog wel of niet vermakelijk vindt en het is heel goed te begrijpen - sterker nog, ik denk dat de meesten het met je eens zullen zijn - dat dit niet meer het geval is.

Echter, om de film te beoordelen moet je de context van 1978 kennen. De film was toen geen doorsnee romantisch-filmpje-met-wat-liedjes. Die film was een hype onder de jeugd toen, het was een van de weinige films als Star Wars net daarvoor en bijvoorbeeld Titanic twintig jaar later waar velen meerdere keren naar toe gingen in de bioscoop. Velen van de liedjes waren enorme hits die wekenlang op 1 in de hitlijsten van toen stonden. Men verzamelde van alles en nog wat van die film en bijvoorbeeld vele schoolagenda - van vooral meisjes maar ook vele jongens vonden het een coole film - zaten met foto's van de film volgeplakt.

John Travolta zat toen op zijn hoogtepunt van zijn 1.0 carriere (Pulp Fiction leidde na jarenlange droogte zijn 2.0 carriere in) door Saterday Night Fever en Grease.

De film geeft geen beeld van de jaren 80, maar een geromantiseerd beeld van de jaren 50, althans zoals die in Amerika werd herinnerd door velen uit hun jeugd. Dat was toen interessant omdat de ouders van de jeugd toen Grease uitkwam hun jeugd in de jaren 50 hadden en de jeugd van 1978 daar (onbewust) naar nieuwsgierig gemaakt was of werd gemaakt. Ook was het voor de ouders van die jongeren toen een soort jeugdsentiment dus die hadden ook belangstelling.

Met ogen van nu is de film niet speciaal meer, maar mijn inziens moet je hem bekijken in de context van toen en wat die betekende. Dat maakt die film an sich niet beter maar wel boeiend om eens te bekijken en over te lezen als je in film en hun betekenis geinteresseerd bent.

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:34
Gaan er meerdere mensen naar Pathé PAC Festival komende zondag?
Zelf zit ik met een goede vriend bij Theater Tuschinski op het 2e balkon. De line-up lijkt weer veelbelovend.

10:30 - 13:00 - Loro
Lunchpauze
14:00 - 15:25 - Cold War
15:40 - 17:40 - Life Itself
Dinerpauze
19:10 - 21:10 - The Sisters Brothers
21:20 - 22:50 - The Kindergarten Teacher

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm ik niet, Cold War lijkt me wel tof en natuurlijk Sisters Brothers maar daar ga ik liever "apart" heen in plaats van na 3 andere films. De andere films doen mij niet zoveel.

MrVegeta wijzigde deze reactie 24-09-2018 11:30 (12%)

• Vrijdag
Ik vind Grease samen met West Side Story eigenlijk best leuke musicals uit die tijd de jaren 60/70 :) Qua films zitten ze ook best goed in elkaar.

* Vrijdag zet nu weer wat van Emperor en Dissection op ter compensatie :+

Vrijdag wijzigde deze reactie 24-09-2018 12:17 (4%)
Reden: Vrijdag stands corrected

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:57
Arrival (2016)
Tweakers: 6.6 | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13
Deze film van het weekend opgezet. Mijzelf van tevoren niet ingelezen en eigenlijk ook niet echt een trailer gekeken. Dit is eigenlijk ook iets dat ik aan zou willen raden. De film blijft zo lekker mysterieus on ondanks dat de film vrij langzaam is zat ik constant in spanning te wachten hoe het verhaal verder zou lopen.

De film heeft wat weg van de klassieker "Contact". Als je dat een een goede film vond dan is deze een bijna verplichte toevoeging aan je watchlist.
Het acteer werk vond ik van prima niveau.
8 / 10

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Excellent

Johnny English Strikes Again (2018)
Tweakers: 8.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 88 min | MPAA: PG
Was weer lachen, alhoewel de humor in de vorige twee delen beter was. Rowan Atkinson is eigenlijk een beetje te oud geworden voor deze rol. Wat mij betreft mag dit de laatste Johnny English film zijn.
6.5 / 10

Basic pitch and power, how many times does it have to save your life before you value it?

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:11
Vrijdag schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:43:
Ik vind Grease samen met West Side Story eigenlijk best leuke musicals uit die tijd :) Qua films zitten ze ook best goed in elkaar.
West Side Story was de musicalfilm voor de ouders van degene die naar Grease gingen. (1961 vs 1978).

Overigens, hoe aardig sommige liedjes van Grease ook waren, de muziek van West Side Story is vele klassen beter dan die van Grease. Die muziek van Leonard Bernstein behoort in zekere zin tot klassiek werk tegenwoordig en wordt/werd zelfs door klassieke topmusici uitgevoerd.

arsimo wijzigde deze reactie 24-09-2018 12:15 (28%)

• Vrijdag
Not Another Teen Movie (2001)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Comedy | Runtime: 89 min | MPAA: R
Een parodie die parodieën parodiëert. Parodieception dus. Toch vond ik dit best een leuke film. De films die op de hak worden genomen heb ik ook gezien en hier en daar is de film best scherp. Natuurlijk Amerikaanse humor, dus veel poep en seks grappen.

Misschien alleen leuk als je de films herkent. Voor een jongere generatie zijn de referenties te onbekend, misschien op American Pie na. Ik vind deze film in elk geval grappiger dan de hele berg "Scary movie spoofs" die in de jaren erna volgden.
7 / 10

Lake Placid: Legacy (2018)
Tweakers: N/A | IMDb: 4.3 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 90 min | MPAA: N/A
Vreselijk. Erbarmerlijk acteerwerk, waardeloze CGI, clichématige stereotypes. Zonde van je tijd.
3 / 10

The First Purge (2018)
Tweakers: 5.5 | IMDb: 5.3 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 98 min | MPAA: R
Op zich wel een aardige film. Wordt een beetje aandacht besteed aan de motivatie (van de purge en de hoofdrolspelers) hoewel de uitvoering vrij clichématig is. Ook in deze film kan de "grappige" stereotype niet ontbreken (wat dat betreft had Not another teen movie dat best goed door) en de ontwikkeling van antiheld naar held is ook vrij generiek.

Desondanks is het geen onaardige film. Er zit her en der wel behoorlijk wat geweld is maar dat is vrij logisch gezien de setting. Verwacht geen Saw achtige toestanden. Het hele concept was immers nieuw en men weet nog niet echt wat er nou mogelijk is tijdens een purge.

Al met al een voldoende maar ook niet meer dan dat.
6.5 / 10

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Avengers: Infinity War (2018)
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.6 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 149 min | MPAA: PG-13
De vorige Avengers films werden feitelijk gedragen door de antagonist, d.w.z. Loki en Ultron, de individuele avengers zijn er met velen en kunnen dus individueel ook minder inbrengen. Het succes komt dan met name te liggen op de kwaliteit van het verhaal en de diepgang die de antagonist biedt. Was dat in vorige avengers imho maar matig en voelde de films naar mijn mening aan als enigszins lege actie, is dat in Infinity War juist wel geslaagd juist doordat Thanos relatief veel diepgang krijgt qua achtergrond en karakter. Hierdoor draait de film ergens om en is het minder storend dat de vele avengers individueel niet veel aan bod komen. Ook de uiteindelijk wending en einde van het verhaal is goed geslaagd en zorgt tenminste niet voor cliche's.

Het enige wat me opviel was dat dat Thanos niet realistisch overkwam als CGI render, bepaalde bewegingen klopten imho gewoon niet, zeker niet als hij interacteert met avengers (bijvoorbeeld als hij Thor oppakt).
7.5 / 10

Climate dashboard

Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True