De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Gedurende de film had ik wat tijd om alvast na te denken over de review, enkele dingen die ik had bedacht maar die de uiteindelijke review niet hebben gehaald waren bvStukfruit schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:31:
[...]
Wat een verrukkelijke review![]()
Ik heb ergens gelezen dat ze voor deze film de grootste rukcomponenten uit de vorige rukfilms weggerukt zouden hebben om het te combineren tot een rukfilm van formaat.
Zo te lezen bevestig je dat hier, maar er is één rukvraag die ik maar niet van mij af kan rukken: als de T-rex en de film in kwestie beiden van grootte kunnen wisselen, zou dat dan juist geen goede reden zijn om die inflatie als een soort eerbetoon ook los te laten op de score?
"deze film is zo slecht dat je voortdurend Jason Statham verwacht te zien"
"zelfs binnen het oeuvre van Jason Statham zou dit een mindere film zijn"
"de film doet in veel opzichten denken aan The Meg 2, maar met minder Chinezen"
Toegegeven, dit was allemaal tijdens scènes met de waterdino 🙂
Een 4,5 is al behoorlijk geïnflatteerd cijferStukfruit schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:31:
[...]
Wat een verrukkelijke review![]()
Ik heb ergens gelezen dat ze voor deze film de grootste rukcomponenten uit de vorige rukfilms weggerukt zouden hebben om het te combineren tot een rukfilm van formaat.
Zo te lezen bevestig je dat hier, maar er is één rukvraag die ik maar niet van mij af kan rukken: als de T-rex en de film in kwestie beiden van grootte kunnen wisselen, zou dat dan juist geen goede reden zijn om die inflatie als een soort eerbetoon ook los te laten op de score?
Michael Madsen is op 67-jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand. Bron: teletekst 131.
Een geniaal acteur; ik kon erg genieten van zijn rollen in de diverse Tarantino-films.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 03-07-2025 22:53 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Huh, daarnet ging de laatste reactie nog over dinosaurussen... oh well.
[ Voor 26% gewijzigd door Stukfruit op 04-07-2025 00:14 ]
Dat zit wel Schnorr.
Thunderbolts* (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Boven verwachting gezien de brol die (dat?) Marvel tegenwoordig uitkotst eigenlijk. Begint wel op te vallen dat alles wat niet in het standaard universe hoort beter is dan dat. Het is niet al te serieus, gewoon een grappige anti-actiehelden film maar ik vond het wel werken. Na de credits uiteraard een opzet naar de toekomst. Weet niet wat dat zal brengen. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ballerina (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Vaak moet er van succesvolle films ook even een "vrouwenversie" gemaakt worden (ghostbusters, oceans 11, etc) en (vind ik) vallen die verschrikkelijk tegen. Deze film niet en kan prima op zichzelf staan. Ik denk wel dat Ana de Armas zelf gewoon even net zo cool als Keanu wilde zijn aangezien ze de film ook heeft geproduceerd. Maakt niet uit, ze doet het goed. Uiteraard kan iemand na zoveel klappen normaal nooit meer lopen maar hee, het is film. Leuk ingehaakt op John Wick ook. We gaan meer spin-offs krijgen denk ik. | |
Maar goed, zo zag ik Steve Buscemi ook lang tot ik Boardwalk Empire ben gaan kijken (de reden dat er weinig van mij langskomt in dit topic op moment
[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-07-2025 09:14 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Everything Is Illuminated (2005) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 106 min | MPAA: PG-13 Gebaseerd op het autobiografische boek van Jonathan Safran Foer. Jonathan (Elijah Wood) reist af naar Oekraïne om Augustine te vinden, de vrouw die zijn grootvader Safran gered zou hebben gered van de nazi’s. Samen met een chagrijnige taxichaffeur (Boris Leskin) en diens veramerikaanste kleinzoon Alex (Eugene Hütz) gaan ze op zoek naar Trachimbrod, een klein dorp dat door de nazi’s van de kaart is geveegd tijdens de Holocaust. Voor zowel de timide Jonathan als zijn twee reisgenoten is het een echte culture shock, wat tot veel ongemakkelijke situaties en misverstanden leidt. Everything is Illuminated is het regiedebuut van acteur Liev Schreiber (Scream, Spotlight) en is een komische en aandoenlijke road movie geworden, met goed acteerwerk van Elijah Wood, prima cinematografie van Matthew Libatique, en een mooie soundtrack van Paul Cantelon en punk rock band Gogol Bordello, waarvan Hütz ook de lead singer is. Een betere debuutfilm had Liev Schreiber zich niet kunnen wensen. | |
Dressed to Kill (1980) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: R Ik heb een film gezien uit mijn geboortejaar. En dat zie je er aan, de kapsels alleen al! Anyway, we wijken af. Ik moest eigenlijk zeggen "ik heb een film van Brian de Palma gezien" , je kent hem wel als regisseur van "Carlito's way", "Scarface" en "Carrie". Als je een film van Brian opzet dan weet je eigenlijk 2 dingen zeker: er gaat zeker bloot in zitten en geweld. Dat is zeker niet anders in deze film. Geweld zit er genoeg in met de scheermesjes die in het rond vliegen en ook altijd (zeer opvallend) schitteren in het licht. De film opent met een scene waarin een vrouw zich aan het wassen is en alle onderdelen goed inzeept en tentoon stelt. De film vertelt verder het verhaal van een moord die gebeurd in een lift, er is maar 1 ooggetuige (uiteraard een hoer) en deze vreest dus nu voor haar eigen leven. Het verhaal heeft verder veel meer lagen als je in een korte beschrijving kunt meegeven zonder spoilers te geven. Dus als je de korte inhoud leest en denkt; daar kan niet veel aan zijn, er zit veel meer verhaal en diepte in de film als je op het eerste zicht denkt. Goede film, een beetje gedateerd ondertussen en ik vond dat de special effects de tijd niet zo héél goed overleefd hebben (zeer specifiek de eerste moord ziet er écht slecht uit, maar de rest is beter) Heeft verder een beetje weg van de italiaanse Giallo's | |
Toch ga ik 'm wel kijken, want Gareth Edwards. heeft toch vrij vermakelijke films op zijn conto (Monsters, Godzilla, Star Wars: Rogue One en The Creator).migchiell schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:49:
Genereer je eigen UBB code review
Jurassic World: Rebirth (2025) [Afbeelding: Jurassic World: Rebirth (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 134 min | MPAA: PG-13 Bijna op de dag af drie jaar geleden zag ik de voorganger van deze film. Mijn review destijds begon met een mijmering over Jurassic Park; hoe goed die eerste film was, en hoe slecht deze nieuwe film. Niet alleen relatief tov. deel 1, maar ook op zichzelf staand was Jurassic World: Dominion gewoon een slechte film.
Welnu, eigenlijk is de strekking van deze review hetzelfde. De nieuwe film is echt ruk. Aangezien een vergelijking met het welhaast volmaakte deel 1 heel erg negatief zou uitpakken zal ik hem vergelijken met zijn directe voorganger, want dan is er zowaar ook iets positiefs te melden.
Namelijk: de film draait daadwerkelijk om dino's, en niet om sprinkhanen. Ook: Chris Pratt doet niet mee.
En dan is eigenlijk alweer gedaan met de positiviteit, want ik herhaal: de nieuwe film is echt ruk.
Ja, er zitten dino's in, maar ze zijn echt slecht gedaan. Niet echt, niet geloofwaardig, lachwekkend maar om de verkeerde redenen. Alsof CGI niet heeft stilgestaan sinds 1993, maar achteruit is gegaan. Zeker de eindbaas is echt verschrikkelijk slecht ontworpen. Ergens halverwege zit een T-rex, maar die wisselt tussen shots steeds van formaat tov de mensen die hij achterna zit.
Dan de mensen. Ik vermoed dat Scarlet Johanssen grote geldproblemen heeft, ik zie althans geen andere reden waarom ze aan dit brol mee zou doen. Zelfs zij komt niet verder dan een kartonnen cartoonfiguur die bizar slechte teksten simpelweg opleest, en dan is ze veruit de beste van de hele cast.
Naast het obligate expeditieteam, waarvan er uiteraard één een corporate weasel blijkt te zijn, en waar de obligate paleo-wetenschapper te herkennen is aan zijn brilletje, zit er om volstrekt onduidelijke redenen nóg een groepje mensen in de film, namelijk een gezinnetje (vader, puberdochter+vriendje en schattige kleinere dochter), die om volstrekt onduidelijke redenen de oceaan overzeilen, en daarbij om volstrekt onduidelijke redenen dwars door de quarantaine-zone zeilen en dus prompt worden aangevallen door een waterdino. Er is geen enkele reden waarom zij in de film zouden moeten zitten anders dan dat het gelegenheid geeft tot nog een achtervolgingsscène met een T-rex.
Dan de plot. Dat is vrij onzinnig, maar eerlijk is eerlijk: dat was het plot van deel 1 eigenlijk ook, en daar stoorde het me niet. Binnen de film klopte het plot, en dat is voldoende. En omdat de rest van die film zo goed gemaakt was, is het niet erg. Dus dat ook nu het plot vrij onzinnig is, dat zal ik deze film niet kwalijk nemen.
Al met al was het niet best. Sterker nog: het was echt ruk. En waar ik de vorige film nog een half puntje bonus gaf omdat ik hem zag in een 4DX-voorstelling (eens maar nooit weer), heeft deze nieuwe film die mazzel niet. Maar omdat dit keer in ieder geval de film wel draaide om dino's kom ik toch op dezelfde score uit. En die is hoger dan je wellicht op grond van bovenstaand verhaal zou vermoeden. Het blijven toch dino's, het blijft toch Scarlet Johanssen die in een hemdje door de jungle rent, er blijft toch een klein beetje van de magie van deel 1 ook aan deze film kleven.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4.5 / 10
Die snap ik niet helemaal. Thunderbolts* speelt zich af in het MCU.sig69 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 00:27:
Boven verwachting gezien de brol die (dat?) Marvel tegenwoordig uitkotst eigenlijk. Begint wel op te vallen dat alles wat niet in het standaard universe hoort beter is dan dat.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Hier hetzelfde. Hoe ver ben jij? Ik zit inmiddels al bij S5Dr. Strangelove schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:11:
Altijd vermakelijk, Madsen. Maar wel een beetje typecast door zijn Tarantino-rollen. Ik weet eigenlijk niet zo goed een rol te noemen waar hij niet een halve of hele psychopaat speelt.
Maar goed, zo zag ik Steve Buscemi ook lang tot ik Boardwalk Empire ben gaan kijken (de reden dat er weinig van mij langskomt in dit topic op moment).
Dat zit wel Schnorr.
Soort van*The Zep Man schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:02:
[...]
Die snap ik niet helemaal. Thunderbolts* speelt zich af in het MCU.
Then again, misschien is dat MCU er ook niet echt meer... misschien kunnen ze het nu beter het SCU noemen
Dat zit wel Schnorr.
From Dusk Till Dawn (1996) | ![]() |
Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R From Dusk Till Dawn. Gisteren nog eens op de tv gezien. Man wat blijft het een heerlijke film. Ik heb nu echt mijn tijd genomen om alle details rustig te bekijken (die openingsminuten, de verschillende momentums in hun vlucht tot uiteraard het café in de woestijn). De dans van Santanico pandemonium.. man, Salma Hayek was echt letterlijk om op te eten. Storywise; 2 overvallers zijn op de vlucht en moeten 1 nacht in mexico overbruggen om veilig te zijn. Tijdens die vlucht nemen ze een gezin in gijzeling dat hen vergezelt in het café. Het vervolg kent iedereen maar blijft een ongelooflijk wtf-moment. Deel 2 (totaal niet goed) en deel 3 (nog acceptabel) zijn minder maar deze is gewoon vertier all te way. Ik kijk nu ook trouwens nog altijd anders naar drilhamers | |
Dolan's Cadillac (2009) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.6 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R Dolan's Cadillac. Speciale film. Ik lees het boek(je) minstenst 2x per jaar; blijft altijd een zinderend verhaal. In het kort: de vrouw van de hoofdacteur ziet iets dat ze niet mocht zien; Dolan - een louche zakenman - zorgt ervoor dat ze voor altijd zwijgt. Haar man (hoofdrol) wordt bijna gek maar vindt dan een manier om wraak te nemen.. met de cadillac. Er zijn x aantal zaken in de film die niet in het boek zijn en viceversa maar al bij al is het nog vrij ok. Het kent soms trage stukken maar overall begin je wel de vorm te snappen en krijg je sympathie voor de hoofdrolspeler. Bepaalde aspecten van Dolan hoefden voor mij niet maar eens de plot zich opent.. my god, wat is het een heerlijke rol van Wes Bentley op dat moment. Ik begon spontaan hysterisch mee te lachen. Kortom; geen meesterwerk maar wel interessant. Een dikke 7.5 voor mij. | |
Ze zegt een enorm fan zijn van JP:migchiell schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:49:
Dan de mensen. Ik vermoed dat Scarlet Johanssen grote geldproblemen heeft, ik zie althans geen andere reden waarom ze aan dit brol mee zou doen.
Scarlett Johansson was already a fan of the franchise and hoped to join it for more than a decade. While Rebirth was in development, she arranged a meeting with Spielberg and pitched the idea of joining the cast in some capacity.
Ahead of leading the next installment in Universal’s Jurassic World franchise, Scarlett Johansson has outed herself as a “huge nerd” for all things Jurassic Park and Jurassic World and revealed that she had “been trying to get into this franchise in any possible way for over 10 years.”
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Stukfruit schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:11:
[...]
spoiler: *misschien kunnen ze het nu beter het SCU noemen
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Reden te meer om niet mee te werken aan de verdere bezoedeling van het Jurrasic Cinematic UniverseRobtimus schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:10:
[...]
Ze zegt een enorm fan zijn van JP:
[...]
[...]
Bring Her Back (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: R Gisteravond had ik mijn maandelijkse horror-film-avond met een vriend van me. Iets te veel gekletst, uit eindelijk maar tijd gehad om 1 film te kijken. Maar damn, dit is een aanrader. Niet een klassieke horror hollywood film, waarbij je vanaf moment 1 de gore om je oren hebt vliegen. Deze film neemt de tijd om alles op te bouwen en een band te krijgen met de karakters. De film wordt gedragen door, mijn idee, de kinderen, waarbij de blinde hoofdrolspeelster echt een super goede rol speelt. Achteraf bleek dat ze nog nooit filmwerk heeft gedaan, wat het nog knapper / beter maakt. De reviews op IMDB zijn uit 1 lopend, om nou te zeggen dat het een 9 waard is en dat er veel misselijkmakende scene's in zaten.. Het was gewoon precies goed. Ik ben het wel eens met het uit eindelijke cijfer op IMDB (7,5 op het moment van schrijven) en rond hem door de performance van de acteurs af naar een 8. | |
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
F1: The Movie (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Als een levenslang F1 fan moest ik natuurlijk deze film ook in de bios bezoeken. Waar ik vooraf wat sceptisch was over de verhaallijn en het realisme, viel mij dit uiteindelijk absoluut niet tegen! Feit dat alles is opgenomen tijdens echte races kwam de geloofwaardigheid ten goede. Ook de verhaallijn was, hoe voorspelbaar ook, best vermakelijk. Acteerwerk was ook prima. | |
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wicked (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Fantasy, Musical, Romance | Runtime: 160 min | MPAA: PG De film ziet er werkelijk prachtig uit. Ariana Grande vond ik geen goede casting als Glinda, erg irritant aanwezig. De film vond ik wel te lang. Het had makkelijk in 2 uur gekund. Wel begrijp ik de populariteit van de film, maar geef ik zelf toch de voorkeur aan The Greatest Showman als beste musical film. | |
Smokin' Aces 2: Assassins' Ball (2010) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.1 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 86 min | MPAA: R Matig DTV-vervolg op Joe Carnahan's Smokin' Aces met voornamelijk B-acteurs (Vinnie Jones, Tom Berenger, Michael Parks) in de hoofdrollen en een regisseur (P.J. Pesce) aan het roer die voornamelijk goedkope sequels maakt. Een op het eerste gezicht oninteressante pennenlikker van de FBI wordt in allerijl naar een zwaar beveiligde bunker onder een jazzcafé gebracht, omdat er een prijs op zijn hoofd is gezet. Het nieuws verspreidt zich als een lopend vuurtje onder de tot de tand toe bewapende huurmoordenaars en voordat de FBI-agenten er erg in hebben moeten ze vechten voor hun leven. Smokin' Aces 2 kenmerkt zich voornamelijk door het magere verhaal (Een mix van Smokin' Aces, White House Down en The Usual Suspects), matig acteerwerk, slecht camerawerk, nog slechtere cgi/sfx en een redelijke soundtrack. Leuk om een keer gezien te hebben, maar hier hoef je zeker niet voor thuis te blijven. | |
Toevallig ook gister Bring Her Back gezien.Ankh schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:49:
Bring Her Back (2025) [Afbeelding: Bring Her Back (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Horror, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: R
De reviews op IMDB zijn uit 1 lopend, om nou te zeggen dat het een 9 waard is en dat er veel misselijkmakende scene's in zaten.. Het was gewoon precies goed. Ik ben het wel eens met het uit eindelijke cijfer op IMDB (7,5 op het moment van schrijven) en rond hem door de performance van de acteurs af naar een 8.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Wow, .... dikke 8.
[ Voor 92% gewijzigd door Bad Brains op 05-07-2025 12:10 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Berberian Sound Studio (2012) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.2 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 92 min | MPAA: Not Rated Foley artist Gilderoy (Toby Jones) neemt een klus in Italië aan om daar - zo denkt hij - aan een paardenfilm te werken. Het blijkt echter al snel om een giallo horrorfilm te gaan die de illustere naam The Equestrian Vortex draagt. Gilderoy is een timide en seksueel gefrustreerd moederkindje, en deze verandering gaat hem niet in de koude kleren zitten. Ook het gedoe rondom de excentrieke regisseur en vrouwenverslinder Santini (Antonio Mancino), de stugge leiding van de producer Francesco (Cosimo Fusco), de bureaucratie en de taal doen hem mentaal geen goed. Langzaam maar zeker begint voor Gilderoy de scheidslijn tussen de realiteit en film te vervagen. Berberian Sound Studio doet enigszins denken aan films van David Lynch, zoals Mulholland Drive en Inland Empire. Het acteerwerk van Toby Jones en de overwegend Italiaanse cast is uitstekend en ook de cinematografie mag er wezen. De band Broadcast verzorgde de muziek en zorgt voor een aparte, sfeervolle soundtrack. Tot zover prima zou je denken, maar helaas gooit de bizarre twist roet in het eten. In tegenstelling tot Lynch is er geen worst van te maken en roept het vooral veel vragen op. Geen idee wat regisseur Peter Strickland in gedachten had, maar het komt niet goed uit de verf. Daarnaast is de film een tikkeltje saai, want je zit toch 90 minuten lang naar de totstandkoming van allerlei geluidseffecten en dialoog te kijken, met veel repeterende scenes tot gevolg. Dat is het eerste halfuur interessant, maar daarna begint de aandacht te verslappen en wordt Berberian Sound Studio een uitermate vermoeiende film. | |
Hier gisteravond gekeken, maar niet afgekeken. Wat een draak van een MCU-film weer.sig69 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 00:27:
Thunderbolts* (2025) [Afbeelding: Thunderbolts* (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Boven verwachting gezien de brol die (dat?) Marvel tegenwoordig uitkotst eigenlijk. Begint wel op te vallen dat alles wat niet in het standaard universe hoort beter is dan dat. Het is niet al te serieus, gewoon een grappige anti-actiehelden film maar ik vond het wel werken. Na de credits uiteraard een opzet naar de toekomst. Weet niet wat dat zal brengen.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10

Vanavond ‘Sinners’ gekeken en dat was echt een heel toffe film, imho. Ouderwets vermakelijk!
A Minecraft Movie (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 101 min | MPAA: PG Leuke film met veel herkenbaarheden uit de game. Jack Black en Jason Momoa waren hilarisch, maar toch voelt de film behoorlijk cringe ofzo. Doelgroep is duidelijk de jeugd zullen we maar zeggen | |
Heads of State (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 De president van Amerika en de premier van Engeland overleven een aanslag en gaan samen, Europa doorkruisend, de strijd aan met een wapenhandelaar en corrupte leden van de overheid, geholpen door een top mi6 agente, om het voortbestaan van de navo te redden. Wat mij betreft een zeer geslaagde, ouderwetse actiefilm, waarin entertainment voorop staat. Grappige momenten, genoeg actie, explosies en enkele badass gevechten. | |
Come in pussy lovers! Briljante filmDerbiss schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:39:
From Dusk Till Dawn (1996) [Afbeelding: From Dusk Till Dawn (1996)] Tweakers: 7.6 | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R From Dusk Till Dawn. Gisteren nog eens op de tv gezien. Man wat blijft het een heerlijke film. Ik heb nu echt mijn tijd genomen om alle details rustig te bekijken (die openingsminuten, de verschillende momentums in hun vlucht tot uiteraard het café in de woestijn). De dans van Santanico pandemonium.. man, Salma Hayek was echt letterlijk om op te eten.
Storywise; 2 overvallers zijn op de vlucht en moeten 1 nacht in mexico overbruggen om veilig te zijn. Tijdens die vlucht nemen ze een gezin in gijzeling dat hen vergezelt in het café. Het vervolg kent iedereen maar blijft een ongelooflijk wtf-moment. Deel 2 (totaal niet goed) en deel 3 (nog acceptabel) zijn minder maar deze is gewoon vertier all te way. Ik kijk nu ook trouwens nog altijd anders naar drilhamers. Een dikke 9 imo.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Vitâru (2004) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 86 min | MPAA: R Een jongeman, Hiroshi (Tadanobu Asano), ontwaakt in een ziekenhuis en heeft geen idee hoe hij daar terecht is gekomen. Zijn ouders informeren hem dat hij en zijn vriendin Ryôko (Nami Tsukamoto) een auto-ongeluk hebben gehad, waarbij zij is komen te overlijden. Hiroshi lijdt door het ongeluk aan geheugenverlies en besluit om zijn oude studie geneeskunde weer op te pakken, hopende dat dit hem zijn zal helpen om zijn geheugen weer terug te krijgen. Hier ontmoet hij ook Ikumi (Kiki), een enigszins geobsedeerde jongedame waarmee hij al snel een relatie begint. Bij één van de praktijklessen doet hij echter een schokkende ontdekking... Vital werd geregisseerd door Shinya Tsukamoto, bekend van maffe films als de Tetsuo trilogie en A Snake of June. Ook Vital is door het lugubere onderwerp duidelijk van zijn hand, maar hij weet er wel iets moois van te maken en je blijft geïntrigeerd kijken. Het acteerwerk van o.a Tadanobu Asano, Kiki, Kazuyoshi Kushida en Jun Kunimura is uitstekend en ook de muziek van Chu Ishikawa helpt bij het versterken van de beelden. Tsukamoto deed zelf het camerawerk en het kan ermee door, al begint het gebruik van het shaky cam effect op een gegeven moment wel op de zenuwen te werken. Vital is een film over het omgaan met verlies en obsessie, en voor Tsukamoto's doen ook een vrij tamme film, waarbij hij rustig de tijd neemt om het mysterie te ontrafelen. | |
Better Man (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Fantasy, Music | Runtime: 135 min | MPAA: R Als groot fan van Robbie Williams moest ik deze film zien. Voor velen is het gebruik van een aap in plaats van een echte acteur misschien vreemd, maar het is tekenend voor de persoon Robbie Williams. De film laat vrij veel facetten zien uit het leven van een van de grootste entertainers ter wereld, maar toch miste ik o.a. bijvoorbeeld zijn grote hits met bijvoorbeeld Kylie Minogue. Als je van biopics houd is deze film een dikke aanrader. Het is zelfs een van de betere biopics van de laatste jaren. | |
Weet je wat ik op een bepaald moment dacht?
Dat deze https://dusktilldawn.fandom.com/wiki/Oscar_Marin (bewaker van grens) dezelfde was als deze gast https://dusktilldawn.fandom.com/wiki/Carlos (carlos).. ze lijken toch op mekaar of ben ik mis
En speciaal voor u.. https://www.youtube.com/watch?v=FVgdYFmtmtM
PLAYED BY: Cheech Marin. Staat op de door jou gelinkte pagina’s. Van Cheech en Chong! 🤪Derbiss schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:00:
[...]
Weet je wat ik op een bepaald moment dacht?
Dat deze https://dusktilldawn.fandom.com/wiki/Oscar_Marin (bewaker van grens) dezelfde was als deze gast https://dusktilldawn.fandom.com/wiki/Carlos (carlos).. ze lijken toch op mekaar of ben ik mis
En speciaal voor u.. https://www.youtube.com/watch?v=FVgdYFmtmtM![]()
Net gezien:[b]Stukfruit schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:47
Leuk filmpje voor tussendoor. Niet te serieus nemen, geen spoilers lezen en een grote zak chips met Scraggy Bay erbij pakken.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
The Northman (2022) | ![]() |
Tweakers: 5.8 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 137 min | MPAA: R Nicole Kidman, Ethan Hawke, Willem Dafoe en het vrouwtje uit die schaakserie; waar denk je dan aan? Juist, alles behalve een viking-film. Dan kan de film nog zo vol zitten met bekende elementen uit de mythologie en kunnen ze nog zo bruut de barbaarsheid van de vikingen willen laten zien, als een -met alle respect- stel bekende Amerikaanse acteurs en actrices (ja, Kidman is Australisch) vikingen moeten spelen weet je al dat het niet veel goeds belooft. Het verhaal ga ik het niet eens over hebben, dat heeft vrij weinig om het lijf. Mijn grootste punt van kritiek is dat het simpelweg niet (authentiek) over komt. Dat er soms opzichtig met een wapen náást een potentieel slachtoffer wordt geslagen helpt trouwens ook niet. Als je Vikings en Vikings Valhalla tof vindt en je hecht enige waarde aan authenticiteit en een geloofwaardige weergave van vikingen, sla deze dan alsjeblieft over. | |
Revenge (2017) | ![]() |
Tweakers: 5.3 | IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: 108 min | MPAA: R Coralie Fargeat, die The Substance heeft geproduceerd, is ook verantwoordelijk voor de thriller/horror Revenge uit 2017. De overeenkomsten zijn er zeker. Plot van de film: 3 rijke mannen hebben een villa in the middle of nowhere, waar ze jagen. Een van hun heeft zijn minnares Jen meegenomen, gespeeld door de prachtige Matilda Lutz. Zonder te veel te verklappen loopt de boel behoorlijk uit de hand en wordt Jen voor dood achtergelaten in de woestijn. Liefhebbers van de filmserie I spit on your grave zullen Revenge zeker kunnen waarderen. In combinatie met de overeenkomsten uit de The Substance levert dit een heel vermakelijke film op. Zo zien de niet alleen veel van het mooie lichaam van Lutz, maar is er ook lekker veel bloed en gore te zien. Niet zo over the top als het einde van The Substance, maar precies genoeg zeg maar. Ik heb erg genoten van deze film. Ja, het bevat een aantal onlogische momenten, maar dat zal Fargeat zelf ook gerealiseerd hebben. Het lijken bewuste keuzes geweest te zijn. Ik heb me er niet aan gestoord, en vanaf 'de switch' in de film wil je eigenlijk vooral weten hoe het zich gaat ontvouwen. | |
NaN schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:51:
[...]
PLAYED BY: Cheech Marin. Staat op de door jou gelinkte pagina’s. Van Cheech en Chong! 🤪

voorbeeld van 'niet verder kijken dan je neus lang is'.. haha bedankt voor de info; mijn gevoel was dan toch juist.
Novocaine (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Comedy, Thriller | Runtime: 110 min | MPAA: R Wat kan er fout gaan als je als lulletje rozenwater erachter komt dat je immuun bent voor pijn? Novocaine is een grappige actiefilm waarbij de hoofdrolspeler erachter komt dat hij immuun is voor pijn en tegelijkertijd de liefde van zijn leven tegen komt. Het is geen diepgaand verhaal, maar wel een erg geslaagde uitvoering. Ik zou zeggen kijken! | |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Het is het eind van de week. Morgen ga je boodschappen halen, maar ook vanavond moet je nog wat eten. Je trekt de koelkast open en ziet het al, het wordt kliekjesdag. Zo voelt deze film aan. Een stel personages die overgebleven zijn uit andere films en series mogen en nu een nieuw superheldenteam vormen. Ze hadden het beter The Leftovers kunnen noemen. We hebben Florence Pugh als de nieuwe White (of is het Black) Widow, Wintersoldier/Bucky is ook weer van de partij en zit nu blijkbaar in de politiek (dat had ik even gemist). US Agent (asshole Captain America) is ook bij en tot mijn grote ergenis is ook Red Guardian er. David Harbour vind ik een slecht acteur en ik kan nog beter een Russisch accent doen. Hij moet doorgaan voor het "comic relief" character, maar alle grappen zijn cliche. Tot slot is er Ghost die blijkbaar in Antman & The Wasp zat, maar daar kan ik me niets van herinneren. Niet dat het veel uitmaakt, in de tweede helft van de film is ze nauwelijks in beeld en hoewel we van een aantal characters nog wat meer te weten komen leren we eigenlijk niets over Ghost, jammer want ze had een van de leukere personages kunnen zijn. Daarnaast hebben we Bob/Sentry/Void. Drie voor de prijs van een supervillain of toch niet. (Ja ook Taskmaster is er nog even, maar, tsja, laat maar...). De eerst helft van de film vond ik wel nog wel leuk, de tweede helft is een rommeltje en we lossen het allemaal wel op met de Power of Friendship. Tada de New Avengers zijn geboren. Een nogal fletse bedoeling, zeker als het vergelijkt met de orginele Avengers film of met Captain America, Winter Soldier (mijn favoriete Marvel film). Soort van Ali-Express Avengers. Tot slot wordt nog beloofd dat The New Avengers (en Bob) terugkomen voor een volgende film. Hoeft niet hoor, doe geen moeite. Ach ik kwam de avond wel door, biertje erbij en wat hapjes maar ik vind het geen beste film. Dan nog een cijfer. Het is niet slechtste Marvel film (ze hebben namelijk erg hun best gedaan daar voor met Morbius of Madame Web) maar ook mijlenver verwijderd van de goede Marvel Film. Nou vooruit, een 5. | |
Vreemd dat je de authenticeit in twijfel trekt, want dat is juist Robert Eggers' stokpaardje, en er zijn genoeg reviews en websites die de weergave van Vikingen en hun cultuur in de film de hemel in prijzen:Superkiwi schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:32:
The Northman (2022) [Afbeelding: The Northman (2022)] Tweakers: 5.8 | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 137 min | MPAA: R Nicole Kidman, Ethan Hawke, Willem Dafoe en het vrouwtje uit die schaakserie; waar denk je dan aan? Juist, alles behalve een viking-film.
Dan kan de film nog zo vol zitten met bekende elementen uit de mythologie en kunnen ze nog zo bruut de barbaarsheid van de vikingen willen laten zien, als een -met alle respect- stel bekende Amerikaanse acteurs en actrices (ja, Kidman is Australisch) vikingen moeten spelen weet je al dat het niet veel goeds belooft.
Het verhaal ga ik het niet eens over hebben, dat heeft vrij weinig om het lijf. Mijn grootste punt van kritiek is dat het simpelweg niet (authentiek) over komt. Dat er soms opzichtig met een wapen náást een potentieel slachtoffer wordt geslagen helpt trouwens ook niet.
Als je Vikings en Vikings Valhalla tof vindt en je hecht enige waarde aan authenticiteit en een geloofwaardige weergave van vikingen, sla deze dan alsjeblieft over.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4.0 / 10
Scandinavian Archeology - The Northman Film Review
HistoryExtra - How The Northman makes the Viking Age real
Sons of Vikings - Amleth: The Real Viking Behind The Northman Movie
Thrillist - How Legit Is All the Viking Stuff in 'The Northman'?
10 Things You Didn’t Know About The Northman
Dus ik ben zéér benieuwd wat jouw bronnen zijn.
Wellicht dat ik ipv 'authenticiteit' een andere term had moeten gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 07-07-2025 11:36 ]
28 Days Later (2002) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: R Tot de film 28 Days Later uitkwam in 2002 waren zombies in het algemeen van het type: langzaam voortschuifelende ondoden met honger voor hersenen. Technisch gezien zijn de geïnfecteerden in 28 Days Later dan ook geen zombies maar mensen die geïnfecteerd zijn met het 'rage' (woede) virus. Dit verklaart waarom de geïnfecteerden in deze film hard kunnen rennen, niet of nauwelijks pijn voelen, en doorgaan zonder moe te worden. Deze film is zo invloedrijk dat het de inspiratie vormde voor bekende films, series en games als World War Z, The Walking Dead en The Last of Us! 28 Days Later is ook een van de eerste films die volledig digitaal is opgenomen, op Canon XL1 camera's, welke destijds een resolutie hadden van 600 beeldlijnen. Het grote nadeel daarvan nu is dat het dus schier onmogelijk is om daar nog een betere kwaliteit van te maken. Met oudere analoge film kan die film op hoge resolutie ingescand worden, maar een digitale bron op 600p kan nooit zonder interpolatie en andere trucs naar een hogere resolutie (1024p) verhoogd worden. Laat staan naar 4K resolutie! Tot zo ver het techniek verhaal over 28 Days Later In het begin van de film zien we hoe dierenrechtenactivisten een onderzoekslab met chimpanzees binnendringen en de met het rage virus geïnfecteerde chimps bevrijden. Dit veroorzaakt direct een snel escalerende uitbraak van het rage virus in Engeland waarna de UK in quarantaine wordt gezet. 28 Dagen later wordt de hoofdpersoon (Cillian Murphy) in het ziekenhuis wakker uit z'n coma en vindt hij een verlaten Londen. Van andere overlevers leert hij wat er aan de hand is en hoe te overleven. Dit levert een aantal memorabele scenes op en mijn dochter en ik vonden de film erg vermakelijk. | |
28 Weeks Later (2007) | ![]() |
Tweakers: 5 | IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 99 min | MPAA: R 28 Weeks Later is het vervolg op de Danny Boyle / Alex Garland film 28 Days Later, maar dan met andere script schrijvers, een andere regisseur, en andere acteurs. In 28 Weeks Later hebben de Amerikanen een veilige enclave gevestigd in Londen, om de gevluchte Engelsen weer gefaseerd terug te laten keren. Er wordt gesteld dat de oorspronkelijk geïnfecteerden inmiddels allemaal overleden zijn maar voor de zekerheid wordt met Amerikaanse militairen het gebied bewaakt. Natuurlijk gaat dat mis (anders heb je geen film, tenslotte) en zijn de rapen gaar. Maar het script haalt het niet bij de eerste film. Diverse hoofdpersonen maken om de haverklap onlogische, onrealistische en stomme beslissingen wat het plezier uit de film haalt. Een aantal goede acteurs (Idris Elba en Jeremy Renner o.a.) kunnen de film niet redden. Gelukkig is de film voor het overkoepelende verhaal van 28 Days --> 28 Weeks --> 28 Years Later niet relevant en kan de film dus feitelijk genegeerd worden. | |
28 Years Later (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Voor 28 Years Later zijn Danny Boyle en Alex Garland weer samen gekomen om het nieuwe vervolg te maken en dat zie je meteen aan de sprong in kwaliteit van het script en de beelden ten opzichte van de vorige film. De personages in deze film komen realistisch over, maken over het algemeen redelijk logische keuzes en voelen als mensen van vlees en bloed met twijfels, verborgen agenda's en de waarheid verdraaien als dat beter uitkomt. De uitbraak van het Rage virus richting het vaste land van Europa aan het einde van 28 Weeks Later wordt met één regeltje uitleg aan het begin van de film ongedaan gemaakt, waarmee je de tweede film dus compleet kunt negeren zonder dat je informatie mist voor deze film. Bijzonder technisch weetje over 28 Years Later is dat de film grotendeels is gefilmd in 4K op iPhone 15 Pro Max. Terwijl Engeland volledig in quarantaine zit heeft een groep overlevenden zich teruggetrokken op een eiland voor de kust met een toegangsweg die alleen bij eb begaanbaar is, waar ze een stabiele gemeenschap hebben opgebouwd. Een vader die als beroep 'jager' heeft neemt zijn 12 jarige zoon mee naar het vaste land om zijn zoon de kneepjes van het vak te leren: met pijl en boog geïnfecteerden doden en zoeken naar nuttige zaken om mee terug te brengen naar het eiland. Dit levert mooie spannende beelden op, en het vervolg van het verhaal in de film volgt behoorlijk logisch uit de eerdere scenes in de film. Mijn dochter en ik vonden beiden deze film stukken beter dan 'Weeks' en zeker zo goed als 'Days'. Ik heb genoten van de film, van het verhaal, van de acteurs en van de beelden! | |
F1: The Movie (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 155 min | MPAA: PG-13 Mijn buurman en ik hebben een liefde voor auto's met elkaar gemeen. Rush was de eerste film die we samen keken, daarna hebben Ronin erbij gepakt en Bullit staat op de nominatie. Maar F1 leek ons een goede 'date flick' dus samen naar de bios. Het verhaal van F1 is één en al cliché. Oude rot Sonny Hayes (Brad Pitt) wordt door charismatische baas (Javier Bardem) in een raceteam getrokken en moet jonge hond (Damson Idris) het vak leren, terwijl hij in zijn ene hand een love interest heeft en met de andere een corporate evildoer moet afweren. Waar hebben we dit eerder gezien? Nee, dit wordt geen listicle. F1 is van Joseph Kosinski die een paar jaar terug een zeer vergelijkbare film maakte, Top Gun Maverick. De paralellen zijn duidelijk. Kosinski wordt blijkbaar als een safe pair of hands gezien want beide films zijn succesvol en halen het meeste uit de lange carrieres van hun sterren. Tom Cruise en Brad Pitt zijn beiden acteurs die zich krampachtig vasthouden aan een carriere die langzaam naar het einde loopt. Wat werkt aan beide films is dat ze zich niet verstoppen daarvoor, maar het juist omarmen. Ze zetten zich af tegen hun jeugdigere tegenspelers en laten zien dat ervaring nog ergens voor telt, en niet je aantal followers op Instagram. Dat is een positieve boodschap. De film is ook doordrenkt door de F1 cultuur. De makers kregen enorm veel toegang tot circuits, auto's en coureurs en het maakt van F1 een film die realisme schreeuwt. Totdat het racen begint dan. Ik ben absoluut geen F1 kenner, de laatste race die ik met interesse keek was met Nigel Mansell, maar ik heb zo'n vermoeden dat de tactieken die Sonny toepast niet kunnen, niet mogen en waarschijnljk beiden. Maar je hebt wat rubber banding nodig om de underdog story uit te laten komen waar de kijker het verwacht. En F1 is op geen enkel moment van plan om af te wijken van dat uitgekauwde plot, het verhaal is zo voorspelbaar als een rondje op een Scalextric track. Een andere vergelijking die ik boeiend vond las ik op Ebert.com. Daarin werden paralellen getrokken met 1999s Any Given Sunday, een film die ik hoog heb zitten. En het deed dat ik me afvroeg waarom ik die film zo weergaloos goed vond en F1 alleen maar technisch knap maar verder weinig boeiend. Het is een stuk emotie. Kosinski's film mist dat compleet. De karakters voelen te generiek aan en de film is te safe om ze enige edge te geven. Stone's film doet dit veel beter, door driedimensionale flawed characers neer te zetten. Mensen die je kan waarderen, bewonderen, maar misschien niet in je vriendenkring zou willen. F1s karakters voelen aan alsof ze weggelopen zijn uit een Codemasters 2000s racing game. Plat, low res, weinig textuur. Goed om mee het circuit op te nemen. Maar niet meer dan dat. | |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Zeker geen hoogvlieger, maar ik heb me er onverwacht goed mee vermaakt Het plot is flinterdun (zoals het hoort bij dit soort films): De president van de VS (een populaire acteur die de politiek is ingegaan) en de premier van het VK (op eigen kracht zijn carrière opgebouwd om het publieke belang te dienen) mogen elkaar niet. Uiteraard komen ze in een situatie waar ze moeten vechten voor hun leven, de NAVO moeten redden, en vriendjes worden. De performances zijn prima, John Cena en Idris Elba spelen hun reguliere actiefilm rol. De onverwachts harde en snelle actie zorgde ervoor dat deze wat mij betreft een stuk beter te genieten was dan de gemiddelde buddy actie film. Prima popcorn film. | |
She would say that. Rechtstreeks uit de press junket promotie bingo kaart.Robtimus schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:10:
[...]
Ze zegt een enorm fan zijn van JP:
[...]
[...]
'I loved working with...'
'I always wanted to....'
'I grew up with...'
'It was so much fun...'
'I learned so much from....'
Can't believe dat ik in een grijs verleden naar dat soort clipjes keek. Tenenkrommend.
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13 Een flinke verbetering t.o.v. de vorige film Cpt America die ik heb gezien. Dat zegt meer over hoe slecht die dan eigenlijk was. Want ik was toch we wat teleurgesteld in de film. Het verhaal voelde enorm afgezaagd en op een of andere manier werkte de grappig bedoelde momenten maar half. Zoals iemand anders eerder stelde: een soort AliExpress helden film (dat is de insteek natuurlijk ook met een anti-helden film), maar het pakte me niet. Wat dat betreft kijk ik 100x liever naar alle Deadpool films. Dat sarcasme/cynisme en erg flauwe humor werkte voor mij wel. Af en toe leuke actiemomenten, dat is dan nog een soort van hoogte puntje. Maar op de valreep is de film een matig tussendoortje wat je snel weer vergeten bent. Gewoon als je even geen betere films beschikbaar hebt en toch popcorn wil schranzen. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Sinners (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: 137 min | MPAA: R Ik heb uitéénlopende kritieken gelezen op deze film, de ene is er enthousiast over en de andere vind er niets aan. Ik heb de film verdeeld gezien over 2 dagen omwille van tijdsgebrek, deze film duurt 2u17m. Maar ik had alles graag gezien op één avond. We beginnen met een verhaal in 1932, de rassenscheiding (jim Crow law) is nog zéér aanwezig en tegen deze achtergrond wordt het verhaal opgehangen. We zien Michael B. Jordan, de B. staat er duidelijk om hem niet te verwarren met de voormalig ster NBA speler, in een dubbele rol. Ik had dat tijdens de film niet eens door! Ik heb dat achteraf gelezen en dat is duidelijk een pluspunt voor de film. Verder hebben een allegaartje van onbekende, maar best goede acteurs (op Delroy Lindo na uiteraard) Muziek speelt een duidelijk aanwezige rol in de film. Van de jongen die graag gitaar speelt tot de dame die kan zingen, blues zit doordrenkt in deze film. Verder is het rare dat ik op voorhand nergens gelezen had dat het een spoiler: ging worden (ik kijk ook géén trailers meer uit schrik dat ze de film ervaring zelf gaat beïnvloeden of de verkeerde verwachtingen stelt) en versta me niet verkeerd, dat is geen kritiek, ik had het alleen in dit soort setting (eerste uur van de film) niet verwacht. De uitwerking van de vampierenfilm spoiler: had iets donkerder gemogen wat mij betreft, maar dit is persoonlijke voorkeur.vampieren Ook de laatste scène vond ik nog goed gedaan (zeker kijken tot verder als het begin van de aftiteling). | |
Muricans moeten sowieso altijd superpositief blijven in alles wat ze zeggen.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:47:
[...]
She would say that. Rechtstreeks uit de press junket promotie bingo kaart.
'I loved working with...'
'I always wanted to....'
'I grew up with...'
'It was so much fun...'
'I learned so much from....'
Can't believe dat ik in een grijs verleden naar dat soort clipjes keek. Tenenkrommend.
Tegen Amerikaanse kennissen moet ik ook steeds benadrukken dat mijn "ja, eigenlijk was het wel een leuk dagje zo" gelijkstaat aan hun "omg I so so loved it please let's go another time yesyes omg it was amazingz!!1 three kisses right? muah muah muah okay you're amazors see you soon bye don't forget to call me!"
Dat zit wel Schnorr.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Blue Velvet (1986) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 120 min | MPAA: R Een uiterst vreemde film met drama, satire, symbolisme en meer.. vreemdheid. Ik kan het niet anders omschrijven. In het begin krijg je een teen-coming of age gevoel, dat naar mysterie draait en uitmondt in een crime film met over de top karakters (Dennis Hopper bijvoorbeeld, wat een zieke rol dit keer). Het is bij vlagen vermakelijk maar het valt op dat alles erg traag voorbij rolt. Er gebeurt ook niet bijster veel en aan het einde word alles langzaamaan duidelijk. Kijk, ik snap de subplots en verhalen die verteld worden (klein dorp, met toch vreemde gebeurtenissen). Het is wellicht niet helemaal mijn smaak, geef mij maar films als Se7en of the usual suspects als we het over donkere mysterie films hebben. Al met al een keertje kijken waard. | |
Na Infinity war heb ik nog een paar Marvel films geprobeerd te kijken, maar het is echt het onderste van de kan wat daar bij Disney word gemaakt.. dit waren volgens mij Shang Chi (verschrikkelijk, op alle fronten), Doctor strange 2 (nog verschrikkelijker), en Thor 4 (een dikke FU naar zijn karakter). Ook per toeval als enige in de bios gezien. Over alle andere films hoor ik van bekenden "meer van dezelfde meuk" dus daar heb ik het bij gelaten.ByteMe_ schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:39:
Thunderbolts* (2025) [Afbeelding: Thunderbolts* (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: 127 min | MPAA: PG-13
Een flinke verbetering t.o.v. de vorige film Cpt America die ik heb gezien. Dat zegt meer over hoe slecht die dan eigenlijk was. Want ik was toch we wat teleurgesteld in de film. Het verhaal voelde enorm afgezaagd en op een of andere manier werkte de grappig bedoelde momenten maar half.
Zoals iemand anders eerder stelde: een soort AliExpress helden film (dat is de insteek natuurlijk ook met een anti-helden film), maar het pakte me niet.
Wat dat betreft kijk ik 100x liever naar alle Deadpool films. Dat sarcasme/cynisme en erg flauwe humor werkte voor mij wel.
Af en toe leuke actiemomenten, dat is dan nog een soort van hoogte puntje. Maar op de valreep is de film een matig tussendoortje wat je snel weer vergeten bent. Gewoon als je even geen betere films beschikbaar hebt en toch popcorn wil schranzen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Daarvoor waren er natuurlijk al mega missers zoals Thor 2, Iron man 3 en Age of Ultron maargoed. Ik denk als ik de voor mij gezien écht leuke Marvel films op kan noemen: Iron man 1, Captain America 1, The Avengers, Doctor strange 1, Thor 3 en Infinity war.
Om jou analogie te gebruiken, de rest lijkt vanaf Aliexpress te komen
Ik heb er een tijdje gewoond. Snel afgeleerd om de tekst ‘How ya’ doin’ als vraag te beantwoorden. Wordt niet op prijs gesteld om daadwerkelijk te vertellen wat je bezig houdtStukfruit schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:00:
[...]
Muricans moeten sowieso altijd superpositief blijven in alles wat ze zeggen.
Tegen Amerikaanse kennissen moet ik ook steeds benadrukken dat mijn "ja, eigenlijk was het wel een leuk dagje zo" gelijkstaat aan hun "omg I so so loved it please let's go another time yesyes omg it was amazingz!!1 three kisses right? muah muah muah okay you're amazors see you soon bye don't forget to call me!"
Was ook het eerste dat me opviel als ik in de US ben geweest, zeer vreemd!Dr. Strangelove schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:09:
[...]
Ik heb er een tijdje gewoond. Snel afgeleerd om de tekst ‘How ya’ doin’ als vraag te beantwoorden. Wordt niet op prijs gesteld om daadwerkelijk te vertellen wat je bezig houdt
Say her name. Het is zo'n vrolijke naam...Superkiwi schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:32:
en het vrouwtje uit die schaakserie
Maar ik heb daarnet wat clips gekeken op YouTube en ik moet toegeven dat ik niet vrolijk word van hoe Anya en Murderbot zichzelf hiermee schaakmat hebben gezet.
Dat zit wel Schnorr.
Tremors (1990) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Horror | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Één van mijn favo classics! Heerlijke monster movie met praktische effecten, geweldige on-site sets, precies het juiste gehalte campyness en (het gros) geweldige acteurs. Karakters nemen in tegenstelling tot vele andere horrors meer logische beslissingen. Wat mij betreft ook de leukste rol van Kevin Bacon. Een dikke 9 want "The Thing" ga je niet overtreffen | |
Dit inderdaad, en daarom ook meer een "wat zou ik doen" ervaring in plaats van de standaard Scooby Doo "let's split up".jellybrah schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:07:
. Karakters nemen in tegenstelling tot vele andere horrors meer logische beslissingen..
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zelfs de monsters zijn intelligent en maken niet twee keer dezelfde fout. Echt een vermakelijke en fascinerende film daardoor.franssie schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 23:11:
[...]
Dit inderdaad, en daarom ook meer een "wat zou ik doen" ervaring in plaats van de standaard Scooby Doo "let's split up".
Ik heb de afgelopen twee weken exact hetzelfde gedaan. Eerst 28 days herzien en zojuist 28 weeks afgekeken.Haay schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:38:
Ter gelegenheid van de film 28 Years Later in de bioscoop wilde ik eerst met mijn dochter (16) naar de voorgaande films kijken. Zelf had ik die ook nog nooit gezien, dus voor ons beiden een eerste kennismaking met deze films. Mijn dochter is overigens een groot fan van horror films. Ikzelf houd niet van slasher films (psychopaten die voor de lol mensen martelen op gruwelijke wijzen is niet aan mij besteed) maar zombie films en meer paranormale horror films vind ik nog wel leuk om af en toe te kijken.
28 Days Later (2002) [Afbeelding: 28 Days Later (2002)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Horror, Sci-Fi | Runtime: 113 min | MPAA: R Tot de film 28 Days Later uitkwam in 2002 waren zombies in het algemeen van het type: langzaam voortschuifelende ondoden met honger voor hersenen. Technisch gezien zijn de geïnfecteerden in 28 Days Later dan ook geen zombies maar mensen die geïnfecteerd zijn met het 'rage' (woede) virus. Dit verklaart waarom de geïnfecteerden in deze film hard kunnen rennen, niet of nauwelijks pijn voelen, en doorgaan zonder moe te worden. Deze film is zo invloedrijk dat het de inspiratie vormde voor bekende films, series en games als World War Z, The Walking Dead en The Last of Us! 28 Days Later is ook een van de eerste films die volledig digitaal is opgenomen, op Canon XL1 camera's, welke destijds een resolutie hadden van 600 beeldlijnen. Het grote nadeel daarvan nu is dat het dus schier onmogelijk is om daar nog een betere kwaliteit van te maken. Met oudere analoge film kan die film op hoge resolutie ingescand worden, maar een digitale bron op 600p kan nooit zonder interpolatie en andere trucs naar een hogere resolutie (1024p) verhoogd worden. Laat staan naar 4K resolutie! Tot zo ver het techniek verhaal over 28 Days Later
In het begin van de film zien we hoe dierenrechtenactivisten een onderzoekslab met chimpanzees binnendringen en de met het rage virus geïnfecteerde chimps bevrijden. Dit veroorzaakt direct een snel escalerende uitbraak van het rage virus in Engeland waarna de UK in quarantaine wordt gezet. 28 Dagen later wordt de hoofdpersoon (Cillian Murphy) in het ziekenhuis wakker uit z'n coma en vindt hij een verlaten Londen. Van andere overlevers leert hij wat er aan de hand is en hoe te overleven. Dit levert een aantal memorabele scenes op en mijn dochter en ik vonden de film erg vermakelijk.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
28 Weeks Later (2007) [Afbeelding: 28 Weeks Later (2007)] Tweakers: 5 | IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 99 min | MPAA: R 28 Weeks Later is het vervolg op de Danny Boyle / Alex Garland film 28 Days Later, maar dan met andere script schrijvers, een andere regisseur, en andere acteurs. In 28 Weeks Later hebben de Amerikanen een veilige enclave gevestigd in Londen, om de gevluchte Engelsen weer gefaseerd terug te laten keren. Er wordt gesteld dat de oorspronkelijk geïnfecteerden inmiddels allemaal overleden zijn maar voor de zekerheid wordt met Amerikaanse militairen het gebied bewaakt. Natuurlijk gaat dat mis (anders heb je geen film, tenslotte) en zijn de rapen gaar. Maar het script haalt het niet bij de eerste film. Diverse hoofdpersonen maken om de haverklap onlogische, onrealistische en stomme beslissingen wat het plezier uit de film haalt. Een aantal goede acteurs (Idris Elba en Jeremy Renner o.a.) kunnen de film niet redden. Gelukkig is de film voor het overkoepelende verhaal van 28 Days --> 28 Weeks --> 28 Years Later niet relevant en kan de film dus feitelijk genegeerd worden.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
28 Years Later (2025) [Afbeelding: 28 Years Later (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Voor 28 Years Later zijn Danny Boyle en Alex Garland weer samen gekomen om het nieuwe vervolg te maken en dat zie je meteen aan de sprong in kwaliteit van het script en de beelden ten opzichte van de vorige film. De personages in deze film komen realistisch over, maken over het algemeen redelijk logische keuzes en voelen als mensen van vlees en bloed met twijfels, verborgen agenda's en de waarheid verdraaien als dat beter uitkomt. De uitbraak van het Rage virus richting het vaste land van Europa aan het einde van 28 Weeks Later wordt met één regeltje uitleg aan het begin van de film ongedaan gemaakt, waarmee je de tweede film dus compleet kunt negeren zonder dat je informatie mist voor deze film. Bijzonder technisch weetje over 28 Years Later is dat de film grotendeels is gefilmd in 4K op iPhone 15 Pro Max.
Terwijl Engeland volledig in quarantaine zit heeft een groep overlevenden zich teruggetrokken op een eiland voor de kust met een toegangsweg die alleen bij eb begaanbaar is, waar ze een stabiele gemeenschap hebben opgebouwd. Een vader die als beroep 'jager' heeft neemt zijn 12 jarige zoon mee naar het vaste land om zijn zoon de kneepjes van het vak te leren: met pijl en boog geïnfecteerden doden en zoeken naar nuttige zaken om mee terug te brengen naar het eiland. Dit levert mooie spannende beelden op, en het vervolg van het verhaal in de film volgt behoorlijk logisch uit de eerdere scenes in de film. Mijn dochter en ik vonden beiden deze film stukken beter dan 'Weeks' en zeker zo goed als 'Days'. Ik heb genoten van de film, van het verhaal, van de acteurs en van de beelden![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Deel 1 geef ik een 8. Met je eens verder. Deel 2 is een stuk minder inderdaad maar het begin vind ik ijzersterk. Vliegt daarna elke 15 minuten wel uit de bocht. Met name het plot is toch wel onnavolgbaar. Realistisch zijn deze films niet maar het is allemaal enorm ongeloofwaardig. De potentie is er. 6.5 zou ik hem geven. 0.5 extra. Toch wel vermaakt ondanks de vele ergernissen.
Ooit eens beide titels fysiek op blu-ray aangeschaft! Enorm blij mee gezien de prijzen nu.
Jaren terug lange tijd gedacht dat mijn blu ray stuk was tot ik de laatste scène zag (die volgens mij niet digitaal is opgenomen)….
Donderdag 28 years later op de planning.
Het heet Skippy en is een Kangoeroe dit teveel aan de steroiden heeft gezeten. Echt wat wat een kut verhaal. slecht geacteerd. Total aussie. Een zombie kangoeroe die alles in de buurt op vreet en vernietigd.
De burgers snappen er uiteraard niks van. Maar heb wel af en toe gelachen omdat de de zogenaamde CGI kangoeroe best leuke dingen deed gekeken naar het budget.
Een 3
De film heet "Rippy" en die staat er wél tussenSluissie schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 00:26:
Hij staat niet op de generator en maar goed ook.
Het heet Skippy en is een Kangoeroe dit teveel aan de steroiden heeft gezeten.
[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 09-07-2025 07:53 ]
niet?Sluissie schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 00:26:
Hij staat niet op de generator en maar goed ook. Ik heb heb op Prime een Australische film gekeken.
Het heet Skippy en is een Kangoeroe dit teveel aan de steroiden heeft gezeten. Echt wat wat een kut verhaal. slecht geacteerd. Total aussie. Een zombie kangoeroe die alles in de buurt op vreet en vernietigd.
De burgers snappen er uiteraard niks van. Maar heb wel af en toe gelachen omdat de de zogenaamde CGI kangoeroe best leuke dingen deed gekeken naar het budget.
Een 3
/f/image/DgT4DbV2dASbhS17mPgN4zCw.png?f=fotoalbum_large)
Leuk feitje is dat Danny Boyle de beginscene met een vluchtende Robert Carlyle heeft geregisseerd.Haay schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:38:
28 Weeks Later (2007) [Afbeelding: 28 Weeks Later (2007)] Tweakers: 5 | IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Sci-Fi | Runtime: 99 min | MPAA: R 28 Weeks Later is het vervolg op de Danny Boyle / Alex Garland film 28 Days Later, maar dan met andere script schrijvers, een andere regisseur, en andere acteurs. In 28 Weeks Later hebben de Amerikanen een veilige enclave gevestigd in Londen, om de gevluchte Engelsen weer gefaseerd terug te laten keren. Er wordt gesteld dat de oorspronkelijk geïnfecteerden inmiddels allemaal overleden zijn maar voor de zekerheid wordt met Amerikaanse militairen het gebied bewaakt. Natuurlijk gaat dat mis (anders heb je geen film, tenslotte) en zijn de rapen gaar. Maar het script haalt het niet bij de eerste film. Diverse hoofdpersonen maken om de haverklap onlogische, onrealistische en stomme beslissingen wat het plezier uit de film haalt. Een aantal goede acteurs (Idris Elba en Jeremy Renner o.a.) kunnen de film niet redden. Gelukkig is de film voor het overkoepelende verhaal van 28 Days --> 28 Weeks --> 28 Years Later niet relevant en kan de film dus feitelijk genegeerd worden.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]5 / 10
Als je m niet kunt vinden kun je het via de IMDb-tag proberen. Bij deze film is dat tt22306090.Sluissie schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 00:26:
Hij staat niet op de generator en maar goed ook. Ik heb heb op Prime een Australische film gekeken.
Een 3
Je eerste David Lynch film, neem ik aan? (en waarschijnlijk ook meteen de laatstejellybrah schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:29:
Blue Velvet (1986) [Afbeelding: Blue Velvet (1986)] Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 120 min | MPAA: R Een uiterst vreemde film met drama, satire, symbolisme en meer.. vreemdheid. Ik kan het niet anders omschrijven. In het begin krijg je een teen-coming of age gevoel, dat naar mysterie draait en uitmondt in een crime film met over de top karakters (Dennis Hopper bijvoorbeeld, wat een zieke rol dit keer).
Het is bij vlagen vermakelijk maar het valt op dat alles erg traag voorbij rolt. Er gebeurt ook niet bijster veel en aan het einde word alles langzaamaan duidelijk.
Kijk, ik snap de subplots en verhalen die verteld worden (klein dorp, met toch vreemde gebeurtenissen). Het is wellicht niet helemaal mijn smaak, geef mij maar films als Se7en of the usual suspects als we het over donkere mysterie films hebben. Al met al een keertje kijken waard.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Lynch (helaas recentelijk overleden) is altijd 'vreemd' (op één film na), en dat moet je leuk vinden. Beste wat ik kan aanraden is: kijk Twin Peaks (de TV serie), daar is het gedoseerd.
Ik denk dat je Dune en The Elephant Man ook kunt rekenen tot zijn minder weirde films.autje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:36:
[...]
Je eerste David Lynch film, neem ik aan? (en waarschijnlijk ook meteen de laatste).
Lynch (helaas recentelijk overleden) is altijd 'vreemd' (op één film na), en dat moet je leuk vinden. Beste wat ik kan aanraden is: kijk Twin Peaks (de TV serie), daar is het gedoseerd.
Fair enough, alhoewel Dune wel behoorlijk vreemd is als je hem vergelijkt met de recente filmsP-Rock schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:56:
[...]
Ik denk dat je Dune en The Elephant Man ook kunt rekenen tot zijn minder weirde films.
Ik heb als begin twintiger alleen Mulholland Drive gezien en het enige wat me bijgebleven is, waren de naaktscenesautje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:36:
[...]
Je eerste David Lynch film, neem ik aan? (en waarschijnlijk ook meteen de laatste).
Final Destination: Bloodlines (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Horror | Runtime: 110 min | MPAA: R Na alle andere delen al meerdere malen te hebben gezien, wilden wij dit nieuwste deel natuurlijk niet overslaan. Toen hij in de bioscoop draaide hebben hem bewust overgeslagen, maar vanavond via Plex hebben we Final Destination Bloodlines samen gekeken . In deze film ontsnapt Iris aan de dood dankzij haar visioen, precies zoals we gewend zijn van de vorige delen. Alleen dit keer zit er een andere draai aan: want nu jaren later komt de dood nu achter haar bloedlijn aan, want deze mensen hadden als het aan de dood lag niet eens bestaan. Dat maakt het toch weer net even anders dan de vorige films. Het was weer een typische Final Destination-film: mensen gaan op de meest rare manieren dood, met lekker veel gore. Het is niet ingewikkeld, gewoon verstand op nul en kijken hoe het deze keer weer helemaal misgaat. Wij vinden het trouwens altijd wel grappig dat dit onder het genre horror valt, want eng zijn deze films echt totaal niet. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Coherence (2013) | ![]() |
Tweakers: 7.2 | IMDb: 7.2 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: Not Rated Een low budget, sci-fi, thriller, mystery film met in de hoofdrollen allemaal (bijna) onbekende mensen. Het werk wel. Ik dacht op voorhand: "dat kan nooit werken", maar op één of andere manier slaagt regisseur "James Ward Byrkit" er in om alles mysterieus aan te doen voelen en het geheel werkt gewoon. We zien een etentje georganiseerd worden en alle mensen komen toe. Er ontstaat een leuke avond, maar naarmate de avond vlot, gebeuren er vreemde dingen die voor de mensen aanwezig, onverklaarbaar zijn. In de film zelf wordt verwezen naar multi-dimensionnale werelden en ik denk dat we het inderdaad in die hoek moeten gaan zoeken. Verder kun je inderdaad niet veel van deze film zeggen zonder het te spoilen dus, kijken maar! | |
https://letterboxd.com/film/primer/
yes, die heb ik gezien, ik heb die ongeveer hetzelfde ge-rate als Coherencejosh-hill schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:41:
Hetzelfde kun je over Primer zeggen. Low budget (7000 usd of zo), onbekende acteurs, maar wel de allerbeste tijdreisfilm die er bestaat! Verwacht alleen niet deze geheel te begrijpen na een enkele viewing.
https://letterboxd.com/film/primer/
Inclusief het derde seizoen!autje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:36:
[...]
Beste wat ik kan aanraden is: kijk Twin Peaks (de TV serie), daar is het gedoseerd.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Dead Poets Society (1989) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 128 min | MPAA: PG Een dramafilm die ik (shameshame) nog niet had gezien. Wat een prachtige film met een geweldig subtiel spelende Robbin Williams. Een film over coming-of-age en inspirerende leraren met een goede boodschap. Een paar dingen waren naar mijn mening wat minder goed geschreven spoiler: of Neil die toch abrupt zelfmoord pleegt, hij had andere opties spoiler: Knox die vasthoud aan een meisje die al bezet is, eigenlijk not done | |
Souleymane's Story (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Drama | Runtime: 93 min | MPAA: N/A L'Histoire de Souleymane is een Frans migrantendrama in een thriller jasje. De film geeft een beeld van hoe een deel van de gemakken van onze huidige maatschappij afhankelijk is van (het uitbuiten van) migranten. Het thriller aspect werkt prima, al voelt het wat eendimensionaal zoals bijvoorbeeld bij Den Skyldige, Surge, Locke, of Deux Jours, Une Nuit. Het einde voegt er echter nog een wel-verdiende extra dimensie aan toe en zet alles in perspectief. Uitstekend debuut van Abou Sangare, een automonteur uit Guinee wiens migrantenverhaal deels in de film verwerkt zit. Een 8+. | |
[ Voor 4% gewijzigd door josh-hill op 10-07-2025 16:50 ]
Bloodsport (1988) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 92 min | MPAA: R Deze film blijft toch nog van hoog caliber voor mij. De opbouw van de film, tot aan het einde is echt sterk. Gevechten van toen je waren al goed. De middenstukken en de emotionele stukjes prima. Natuurlijk als je dat vergelijkt met nu is misschien niet zo goed. Maar toch. | |
Ice Road 2: Road to the Sky (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action | Runtime: N/A | MPAA: N/A Wauw. Liam Neeson heeft echt wel leuke dingen gedaan (en zeker ook mindere), maar dit? Ik kan echt helemaal niets positiefs verzinnen. Echt alles is onlogisch en slaat nergens op. | |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Netflix heeft er een hele serie van. Big budget actie films. met minimaal 2 grote sterren, paar herkenbare locaties, alle karakters moeten om de 5 regels een grappige opmerking geven, en om de 20 minuten moet er weer ergens een plot twist in zitten, meestal persoon x was stiekem toch een bad-guy. En hoeveel de hoofdsterren ook door elkaar geschud, beschoten en gestompt worden, de volgende scene rennen ze weer alsof er niets gebeurd is. Ik heb de meeste gezien, nog net onderhoudend genoeg om op te zetten terwijl je de was aan het doen bent, en daar houd het ook echt mee op. Amazon Prime doet exact dezelfde formule na. Alleen tot mijn verbazing werkt het hier wel. Let wel het is nog steeds geen "goede" film, maar hij is zeker vermakelijk. Eigenlijk is het gewoon een basic "2 tegenpolen moeten verplicht samenwerken om" Plot, met als noviteit dat het nu opeens 2 wereld leiders zijn. En om een of andere reden kan ik idris Elba als "Engelse Prime Minister" nog wel geloven, maar John Cena als Amerikaanse president gaat er dan weer niet helemaal in. (Ik denk dat ik nog wat vast zitten in de 00's , want hij zou prima passen in de clownshow van het huidige witte huis) Maar de film opzich klopt. Veel actie, veel spectakel. spoiler: helaas af en toe ook wat wel slechte csi. Maar Ik weet niet precies wat prime nu beter doet dan netflix Maar ik heb hem met plezier afgekeken !vooral de gast en scene in het safehouse vond ik gaaf | |
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Saillant detail, hij komt er niet achter, hij wist het al, maar is van kinds af aan opgegroeid met het idee dat het levensgevaarlijk is en leert in de film dat je het ook als superpower kan inzettenCryptoNL schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:06:
Wat kan er fout gaan als je als lulletje rozenwater erachter komt dat je immuun bent voor pijn?
[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 11-07-2025 20:26 ]
Is dat niet hetzelfde als dat wij "hoe is het?" vragen? Daar verwachten we doorgaans ook gewoon "goed" op te horen, tenzij het vrienden betreft.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:09:
[...]
Ik heb er een tijdje gewoond. Snel afgeleerd om de tekst ‘How ya’ doin’ als vraag te beantwoorden. Wordt niet op prijs gesteld om daadwerkelijk te vertellen wat je bezig houdt
Ik weet het nog niet van I'm Still Here (schijnt fantastisch te zijn, maar de trailer trekt me niet).josh-hill schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:09:
[...]
Zouden er dan echt geen goede films uitgekomen zijn vorig jaar?
Wellicht "No Other Land" en "I'm Still Here" (nu in de bioscoop), maar ja, ik weet het niet. "How to Make Millions Before Grandma Dies" scoort ook hoog, maar vond ik ook niet al te best.
No Other Land (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Documentary | Runtime: 92 min | MPAA: Not Rated Wellicht had ik ook de trailer van No Other Land moeten kijken, want deze documentaire was wel een beetje een tegenvaller. Ik had er al niet zo'n goed gevoel bij, anders had ik hem wel eerder gekeken. Het is een niet al te beste film. Allereerst moet je weten dat de film over de schandalige verwoesting van Palestijnse dorpen gaat in een bepaald gebied op de Westelijke Jordaan oever, en kolonisten daar doodleuk weer hun huizen kunnen bouwen, terwijl het leger beweert dat het allemaal voor een militair oefenterrein is. Maar de documentaire is eigenlijk meer een film over een Palestijn die daar (via social media) verslag van doet. Dat soort meta gebeuren heb je de laatste tijd wel vaker. En waar ik het vroeger nog wel grappig vond, met gasten als Bear Grylls, vind ik het nu vooral een goed verhaal in de weg zitten. Ja, ik snap wel dat het een wat makkelijker te bevatten menselijke noot aan een meer abstract geheel kan geven, maar toch. Al die natuurdocumentaires tegenwoordig die over het filmen van de natuurdocumentaire gaan, hoef ik in ieder geval niet te zien. En zo hoef ik ook dat soort zaken in deze documentaire niet te zien. Maar heel de film zit er vol mee. Er zitten bijvoorbeeld redelijk wat nikszeggende conversaties tussen de Palestijnse activist en de Joodse journalist die aan de film heeft mee gewerkt in. Dat had allemaal weggelaten kunnen worden, want het voegde echt helemaal niets toe. Ze zeiden niets nieuws of interessants. De beelden van Israëlische soldaten die met een hoop man, wapens en materieel weer de zoveelste woningen komen platwalsen, zijn wel een indrukwekkend en droevig gezicht. Het is echt schandalig wat daar gebeurt. Maar veel meer dan hier activistisch beelden van maken zonder enige achtergrond informatie (behalve de info dat er 22 jaar over gesoebat is) is het niet. Dat wil niet zeggen dat de film alleen maar slecht in elkaar steekt. Deze heeft ook wel wat 'goede' momenten. Zoals het moment dat over zoiets banaals als de kleur van kentekenplaten wordt gesproken. Dat lijkt iets heel triviaals, maar ik had daar nooit op zo'n manier naar gekeken. Het is een slimme manier om de Apartheid in iets herkenbaars te gieten. Of het moment dat een moeder haar zoon "dood wenst". Je ziet haar meteen realiseren wat ze zegt, maar voor je zegt "wat is dat voor moeder?", ze had hierbij echt wel het beste voor met deze zoon. En dat er beelden waren van de opening van een school, welke later weer terug in beeld kwam... Maar verder, behalve de dreigende beelden van de soldaten en kolonisten, mist deze documentaire diepgang. En dat is jammer, want het is wel een heel belangrijk verhaal. Maar goed, er zijn gelukkig ook redelijk wat Palestijnse films zonder de wat geforceerde 'hulp' van buitenaf die wel erg geslaagd zijn. Anyway, ik ben in de minderheid, maar ik heb toch wel een beetje het idee dat de meeste mensen de film een 10 geven vanwege de boodschap en niet vanwege de vorm. En ja, geef ze eens ongelijk. | |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Toegeven, ik had niet verwacht dat “fight like a girl” als tactiek geïntroduceerd zou worden als manier om tegen de baddies uit deze film te vechten. But if it works, it works. Of zoals Ana zou zeggen: it takes balls. Ook deze keer wordt weer duidelijk waarom hotelsuites zo duur zijn (hint: alle kogelgaten verwijderen kost vast een aardige duit) en de bedienden in restaurants zijn uiteraard weer allemaal geheime spionnen met kungfu-talent die tekeer gaan alsof ze uit een vijandige droom in Inception komen. Al met al gaat het hier om pure porno voor het oog. En Ana de Armas is natuurlijk ook niet verkeerd. De films en series uit de wereld van John Wick blijven op een of andere manier, ondanks een flinterdun verhaal, vermakelijk en deze nieuwe variant die de dagen van Sydney Bristow bij SD-6 doet verbleken is een waardige toevoeging. Minpunt is dat dit de laatste film was van Lance Reddick. RIP. Inmiddels al meer dan 2 jaar geleden | |
Dat zit wel Schnorr.
Dank voor de tip, het was een uitstekende zaterdagavondfilm!Glitch schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:38:
Heads of State (2025) [Afbeelding: Heads of State (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Zeker geen hoogvlieger, maar ik heb me er onverwacht goed mee vermaakt
Het plot is flinterdun (zoals het hoort bij dit soort films): De president van de VS (een populaire acteur die de politiek is ingegaan) en de premier van het VK (op eigen kracht zijn carrière opgebouwd om het publieke belang te dienen) mogen elkaar niet. Uiteraard komen ze in een situatie waar ze moeten vechten voor hun leven, de NAVO moeten redden, en vriendjes worden.
De performances zijn prima, John Cena en Idris Elba spelen hun reguliere actiefilm rol. De onverwachts harde en snelle actie zorgde ervoor dat deze wat mij betreft een stuk beter te genieten was dan de gemiddelde buddy actie film.
Prima popcorn film.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Prima film om niet bij te hoeven nadenken. Het plot was inderdaad van: the 80s called and they want their plot back, maar I love me some simple entertainment en verder heel goed uitgevoerd door John Cena en Idris Elba.
Jack Quaid had een geweldig rol als Comer. Toen ik de trailer zag, drong het pas tot me door dat hij de zoon van Dennis Quaid is (en Meg Ryan!).
Met dat scheve grijnsje a chip off the old block!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wjUKeRQHKyNl9NfvkKO4s5Ps.jpg?f=user_large)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 124 min | MPAA: R Ik denk dat JW deel 5 misschien saaier zou zijn geweest dan hoe deze film is geworden. Het concept is natuurlijk hetzelfde, maar nu kijken we vooral door de ogen van een nieuw personage: Eve. En dat heeft goed uitgepakt, veel herkenbare actie aan de ene kant, maar ook nog een stuk van weinig ervaring spoiler: John Wick komt ook langs om zijn ervaring in zijn wereld te delen. Hij is het natuurlijk al delen lang zat. En helpt Eve maar als te graag. Ik denk dat dit wel een frisse wind is in de serie. Ik ben benieuwd of hier nog een vervolg op komt. Hoewel deze wel min of meer al benoemd was adhv het succes van dit deel. | |
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
The Desert Bride (2017) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Drama | Runtime: 78 min | MPAA: Not Rated La Novia del Desierto (The Desert Bride) is een Argentijnse film uit 2017 met o.a. de Chileense Paulina García, bekend van het prachtige Gloria (2013). + prachtige cinemascope beelden, sterk geacteerd - slecht uitgewerkt, en in het begin wat verwarrend, flutverhaal | |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.5 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Gisteravond samen Heads of State gekeken. We kwamen deze film we tegen op Amazon toen we op zoek waren naar een leuke film om te gaan kijken. Het leek ons wel een leuke actie komedie om te gaan kijken. Er zitten hier en daar wat bekende acteurs in zoals Idris Elba, John Cena en Jack Quaid (bekend van The Boys). Het verhaal draait om Will, die president is geworden en Sam met wie hij totaal niet overweg kan. Will en Sam moeten samen op reis met Air Force One om aan de media te laten zien dat ze het goed met elkaar overweg kunnen, maar natuurlijk gaat het helemaal mis wanneer het vliegtuig neer word gehaald door schurken. Vanaf dat moment zijn ze op elkaar aangewezen om te overleven, wat voor genoeg hilarische momenten zorgt omdat ze elkaar eigenlijk totaal niet liggen. spoiler: -Dat gevecht tegen die gabbers was echt geniaal neergezet - Die recap over hoe Noelle de jongens heeft gevonden was wel echt budget en erg slecht, het haalde voor mij de hele film wel flink naar beneden. Het is zo’n film die je kijkt als je gewoon zin hebt in een avondje simpele actie en flauwe humor. Verwacht geen diepgaand verhaal of verrassende wendingen, maar als je gewoon lekker wilt ontspannen en niet te veel wilt nadenken, dan is sit er eentje die prima wegkijkt. Wij hebben ons in ieder geval vermaakt en soms is dat precies wat je nodig hebt. | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
28 Years Later (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 115 min | MPAA: R Gisteren met een collega naar deze film geweest. En ervan genoten! Geen echte jumpscares of super spannend maar wel lekker bloederig. Je hebt langzame en snelle infected (en alfa’s) en dat verschilt met de standaard langzame zombies en geeft een hoop gerend en dat is leuk! ![]() Is de derde film in de reeks. Voorkennis is niet nodig om dit deel te zien maar je mist dan wel het uitgangspunt van de film. Waarom zitten ze daar zo geïsoleerd en waarmee zijn de infected eigenlijk geïnfecteerd? Voor degene die bij dit deel instappen: Kijk of lees een recap van internet. Of kijk die eerste twee films gewoon helemaal. Is geen straf om dat te doen. De trailers vooraf waren natuurlijk ook allemaal van horrorfilms. Ook bijna allemaal sequels (Black Phone 2, M3gan 2.0 en HIM, geen sequel). Soms is dat beter dan een nieuw concept…. Soms. Ik vond dit derde deel beter dan 28 Weeks Later. Verhaal laat weer genoeg openingen voor een nieuw vervolg. 28 Decades Later, een SF horror? spoiler: De euthanasie scene was een beetje cheesy en had voor mij niet gehoeven. Dat Spike haar schedel een mooi plekje mocht geven was weer wel cool. Lord Voldemort (Fiennes) had een leuke rol en Paddy Mayne (O’Connell) was hilarisch! "Let's be palls." ![]() Cillian Murphy zou nog een cameo hebben in de film, de zombie waarnaar op internet vaak wordt gewezen wordt volgens IMDb door een ander gespeeld. (Angus Neill?) We zaten met zijn tweeën in de zaal. In de pauze kwamen ze vragen of ze de film weer konden starten of dat we nog pauze wilden: Starten! ![]() | |
"What do you get if you multiply six by nine..."
The Act of Killing (2012) | ![]() |
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Biography, Crime | Runtime: 117 min | MPAA: Not Rated The Act of Killing is een nogal meta documentaire over de Indonesische doodseskaders die ten tijde van Soeharto zo'n miljoen mensen (zogenaamde communisten) hebben vermoord. Zei ik een paar dagen terug niet dat ik geen fan ben van meta documentaires? Dat klopt, maar het is gecompliceerd... Deze documentaire slaagt er met zijn opzet namelijk in om een bijzondere kijk in de keuken van de "gangster" leiders van deze doodseskaders te nemen. Documentairemaker Joshua Oppenheimer laat deze gangsters zelf aan het woord over hun gruwelijke daden, en dat doen ze maar al te graag, ze zijn er nogal trots op en willen dat iedereen het weet. Joshua overtuigt hen om een film te maken waarbij verschillende taferelen nagespeeld worden en waarbij hij hen ook tussendoor mag filmen en interviewen. Het is echt te bizar voor woorden om mensen zo "openhartig" te zien spreken (of opscheppen?) over de meest afgrijselijke zaken. Ook vertellen de leiders van de Pemuda Pancasila (krijg er Hitler Jugend gevoel bij) zonder blikken of blozen wat voor illegale praktijken ze bezigen. En dat allemaal bijzonder goed gefilmd en ge-edit. Dit is zonder twijfel een van de beste documentaires allertijden. | |
Superman (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 129 min | MPAA: PG-13 Als aardige Superman fan naar de film geweest maar helaas teleurgesteld. Op bijna alle fronten wat mij betreft. Naast het overvolle karakter roster en verhaallijnen zitten er verschrikkelijk slechte en/of kinderachtige scenes tussen en de meest irritante karakters die ik ooit in een film zag. Teveel focus op social media dat echt irritant begint te worden. Daarnaast voelt Superman/Clark niet als de hoofdpersoon in zijn eigen film. Wat wél werkt is de chemie tussen hem en Lois. Daar had de film de focus op moeten leggen maar dat mocht maar 1 of 2 scenes duren voordat de grappen, grollen en onlogische scenes elkaar opvolgden.. Luthor voelt als een cartoonkarakter, hij spendeert de helft van z'n schermtijd aan "monologueing" (jeweetwel zoals Syndrome uit the incredibles) het hele Ultraman/kloon verhaal en Luthor z'n codegroep (ook allemaal cringe scenes) was tenenkrommend slecht. De pocketuniverse supervaag en iedereen wist overal vanaf, alles was te hacken, iedereen was net op tijd... volgt u het nog? Oja en dan was er het hele Boravia land in oorlog dat er nog tussenzat. Manmanman Actiescenes waren erg.. mid. Er zaten een paar vette tussen met "Engineer" 1 punt voor Corenswet die het als Clark en gedeeltelijk Superman wel aardig doet 1 punt voor Mr. Terrific, het enige karakter/acteur dat je echt bij blijft. 1 punt voor Krypto. Een hond boven echte acteurs.. dat zegt genoeg | |
Heb deze gisterenavond gezien nav jou review. En je hebt helemaal gelijk. Wat een bizarre docu. Had er nog nooit van gehoord. Terwijl ik dit soort historische zaken erg interessant vind. De docu komt heel vervreemdend over mede door de musical achtige dans partijen en de kroeg liedjes die gezongen worden. Tussen alle guwel verhalen en beelden door. Alsof het allemaal heel normaal zou zijn. Deze blijft wel even hangen. A must see wat mij betreft.josh-hill schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:24:
The Act of Killing (2012) [Afbeelding: The Act of Killing (2012)] Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Documentary, Biography, Crime | Runtime: 117 min | MPAA: Not Rated The Act of Killing is een nogal meta documentaire over de Indonesische doodseskaders die ten tijde van Soeharto zo'n miljoen mensen (zogenaamde communisten) hebben vermoord.
Zei ik een paar dagen terug niet dat ik geen fan ben van meta documentaires? Dat klopt, maar het is gecompliceerd...
Deze documentaire slaagt er met zijn opzet namelijk in om een bijzondere kijk in de keuken van de "gangster" leiders van deze doodseskaders te nemen. Documentairemaker Joshua Oppenheimer laat deze gangsters zelf aan het woord over hun gruwelijke daden, en dat doen ze maar al te graag, ze zijn er nogal trots op en willen dat iedereen het weet. Joshua overtuigt hen om een film te maken waarbij verschillende taferelen nagespeeld worden en waarbij hij hen ook tussendoor mag filmen en interviewen.
Het is echt te bizar voor woorden om mensen zo "openhartig" te zien spreken (of opscheppen?) over de meest afgrijselijke zaken. Ook vertellen de leiders van de Pemuda Pancasila (krijg er Hitler Jugend gevoel bij) zonder blikken of blozen wat voor illegale praktijken ze bezigen.
En dat allemaal bijzonder goed gefilmd en ge-edit. Dit is zonder twijfel een van de beste documentaires allertijden.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Staat gewoon op YouTube in het Indonesisch. Even bij instellingen 'Automatisch Vertalen' naar Engels aanzetten.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Werkelijk echt een 1 voor een film van Liam??sig69 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 01:56:
Ice Road 2: Road to the Sky (2025) [Afbeelding: Ice Road 2: Road to the Sky (2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action | Runtime: N/A | MPAA: N/A Wauw. Liam Neeson heeft echt wel leuke dingen gedaan (en zeker ook mindere), maar dit? Ik kan echt helemaal niets positiefs verzinnen. Echt alles is onlogisch en slaat nergens op.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]1 / 10
Captain America: Brave New World (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: PG-13 Deze had ik overgeslagen, maar van het weekend toch maar gekeken. Ik wist dat het geen goede film was dus ik moet ook weer niet teveel klagen. Falcon is nu gepromoveerd tot Captain America en is dus nu Falcon met een schild. Falcon was best leuk als een sidekick maar Anthony Mackie is niet goed genoeg om de film te dragen. De film heeft ook een hele tijd in "production hell" gezeten met rewrites en reshoots en dat is ook te zien aan het resultaat. Het verhaal is lappendeken wat van de hak op de tak springt en met een nogal oninteressante villain en op het eind wordt ook Red Hulk er nog even in gegooid. Eigenlijk geen idee waar ze naar toe wilden met deze film. Ergens wordt geroepen dat Falcon een nieuw Avengers team moet opzetten, maar dat komt eigenlijk nooit meer ter sprake. Ik weet niet of het een goed idee is om nog meer Captain America films te maken. Misschien komt hij beter tot zijn recht in een volgende Avengers film. | |
Volgens mij is 'In the Land of Saints and Sinners' de enige film van de laatste jaren waar hij de hoofdrol in speelde die geen zware onvoldoende scoort op Letterboxd. En zelfs dat is maar een mager zesje.theduke1989 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:06:
[...]
Werkelijk echt een 1 voor een film van Liam??
Mooie landschap beelden ook.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
The Look of Silence (2014) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Documentary, Biography, History | Runtime: 103 min | MPAA: PG-13 The Look of Silence is de companion piece van The Act of Killing. Ook hier worden de (families van) beulen van de genocide op (al dan niet vermeende) communisten in 1965-1966 aan de tand gevoeld. Het grote verschil is dat dit keer niet deze beulen de regie lijken te hebben. Het is een directe confrontatie met de broer van een van de vermoorde mensen. Deze documentaire is opgenomen voordat Joshua Oppenheimer The Act of Killing uitbracht, dus de mensen die met de gruweldaden worden geconfronteerd, hebben ook nu niet meteen door waarover gesproken gaat worden. De broer is een optometrist en het excuus is dat hij hun ogen gaat opmeten. Al gauw hebben ze door hoe de vork in de steel zit, ook omdat de broer vertelt dat zijn broer ook vermoord is, en dan schieten ze enorm in de verdediging. Of gaan alle vervolgvragen uit de weg, omdat ze "niet over politiek" willen spreken. Of ze verkondigen dat het oprakelen van het verleden alleen maar tot meer bloedvergieten kan leiden. Slappe excuses natuurlijk, maar niemand dwingt ze om te praten. Nee, dit is een veel zwaarder beladen, crinchy, donkerdere documentaire dan The Act of Killing. Alleen, ik had een beetje het gevoel dat de documentaire niet echt iets bewerkstelligt. Met de hakken in het zand gaan staan, zoals deze mensen vanzelfsprekend doen, want berouw lijken ze niet te hebben, leidt niet echt ergens toe. Alleen tot wat ongemakkelijke situaties. Nu ben ik wel fan van ongemakkelijke situaties in dramadies, maar in een documentaire word ik daar zelf ook wat ongemakkelijk van. En deze broer (en Joshua) waarschijnlijk ook. Ze hadden vlucht auto's klaar staan en enkel het nummer van de ambassade in de telefoon, etc. Na het opnemen van deze documentaire is de broer met zijn familie ook ondergedoken ergens ver van waar ze gewoond hebben. Want de mensen die ze gesproken hebben, zijn niet alleen beulen, maar hebben sindsdien ook de touwtjes in handen. Je ziet ze dan ook regelmatig naar de naam van de broer en zijn familie vissen, om hem wellicht op te kunnen pakken (of erger). Dit is zonder twijfel een must-watch als je The Act of Killing hebt gezien, omdat deze gasten daarin toch wel een beetje te veel de regie hebben en alles te vrolijk maken voor waar het over gaat. Toch vind ik The Look of Silence niet zo sterk als die documentaire, die echt heel erg bijzonder is in zijn vorm. | |
The Old Guard 2 (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 105 min | MPAA: R Hou je er van als een verhaal abrupt begint zonder inleiding? Hou je van piew piew boem explosie zonder duidelijke motivatie? Hou je van gaten in het verhaal zo groot dat de snelwegen in België jaloers worden? Ben je enorm geboeid door verhalen die je 4-jarige neefje kan verzinnen? En, belangrijkste punt, vind je het leuk als een film abrupt naar de aftiteling gaat? Dan is dit echt de film voor jou | |
How to Train Your Dragon (2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 125 min | MPAA: PG Dit was voor ons toch echt wel een van de films waar we dit jaar naar uitkeken, vooral omdat we heel nieuwsgierig waren hoe dicht ze bij het origineel zouden blijven. Vanavond was het dan eindelijk zover en hebben we de film in 4K op onze Sony OLED gekeken. Het verhaal is eigenlijk bijna hetzelfde als de animatiefilm: Hiccup groeit op in een dorp waar draken als vijanden worden gezien, maar hij ontdekt dat ze eigenlijk helemaal niet zo gevaarlijk zijn. Samen met Toothless laat hij zien dat mensen en draken prima samen kunnen leven, wat natuurlijk niet zonder de nodige problemen en avonturen gaat. Er komen veel herkenbare scènes en momenten terug die je ook in de animatie ziet, wat wel echt super tof gedaan is! Af en toe hadden we wel het idee dat sommige scènes wat goedkoop aanvoelden, dat gevoel kregen wij er in ieder geval bij. Qua personages is het tof dat ze Hiccup echt goed op de animatie hebben laten lijken, maar bij de rest viel het een beetje tegen. Zelfs Toothless zag er een stukje dikker uit! Maar goed, ondanks deze kleine puntjes hebben we onwijs genoten van deze live-action. Het verhaal blijft gewoon prachtig en er zit genoeg humor in dus wij hebben een prima filmavond gehad! ![]() | |
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.