| The Long Walk (2025) | ![]() |
| Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Thriller | Runtime: 108 min | MPAA: R ""The task is simple: walk or die." Plot: In een nabije en dystopische toekomst hebben de Verenigde Staten de vorm aangenomen van een politiestaat. Voor een jaarlijkse wedstrijd worden 100 jongens geselecteerd om een dodelijke marathon te lopen zonder duidelijke eindmeet in zicht. Slechts een deelnemer wordt de winnaar - en de enige overlevende. Elke deelnemer krijgt enkele waarschuwingen indien hij vertraagt of stopt met wandelen. Als ze daarna nog eens de mist ingaan, volgt de kogel. Oordeel: Vooropgesteld; ik heb het boek van Stephen King waarop deze film is gebaseerd niet gelezen. Ik weet niet goed wat ik van deze film moet vinden. Het acteerwerk van de lopers is prima tot redelijk sterk. "The Major" vond ik echter een soort karikatuur lijken. De film speelt zich af in een redelijk gesloten ruimte; we weg waarop de spelers lopen. Dat, en de gebeurtenissen en discussies onderweg zorgen voor een beklemmende sfeer. Af en toe zien we een beetje gore wat amper bijdraagt aan het verhaal anders dan het schetsen van een sadistisch beeld van de soldaten die de groep lopers begeleiden en bewaken. Het einde ligt min of meer in lijn der verwachting en dat doet afbreuk aan het geheel. Ik vind het lastig om deze film te beoordelen. Aan de ene kant zie ik een goed verhaal over ontbering, angsten en (onverwachte) broederschappen maar ook is het geheel met vlagen wel wat (te) beperkt. Een film die ik alleen kan aanraden aan mensen die eens wat anders willen dan de doorsnede block buster actie film maar welke ook wel tegen een stootje kunnen. Al met al maakt een 6.5 een goed cijfer. Dat maakt een mooi gemiddelde tussen het in mijn ogen prima acteerwerk en het beperkte toch wat beknopte verhaal waar ik het nodige aan achtergrond miste. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

:strip_exif()/f/image/Vy63Gnkn9AMLoLvT7TQShqmm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gyjt4BB5cOJsXw9CHS59h2TM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OLjsfWMDEUgijfX0JTBVXA6v.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/VydbFBxBujCHViEIx0HqOuoc.jpg?f=fotoalbum_large)