Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Mede-auteur:
  • jmxd
  • Registratie: september 2005
  • Niet online

jmxd

Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je?
Welkom in alweer het achtentwintigste deel van het GoT filmreview- en discussie-topic!

Heb je een film gezien, en wil je er wat over zeggen? Of ben je juist op zoek naar wat anderen te zeggen hebben over een film? This is the place to be! ;)
Tips & 'regels'
Spoilers
Probeer geen spoilers vrij te geven! Ook niet als je denkt dat iets 'algemeen bekend' is. Bij sommige mensen kan dit niet het geval zijn, en de kans is groot dat je daarmee een stuk plezier in een film wegneemt
Probeer in je review dus enkel je mening neer te zetten, en niet uitbundig op het verhaal in te gaan. Mocht je vinden dat het toch belangrijk is om een gebeurtenis o.i.d. te vermelden doe dit dan tussen [spoiler] tags!
Houd dit echter wel binnen de perken, zodat het topic er niet als een CIA document uit komt te zien. Start desnoods een nieuw topic over de betreffende film :)

Inhoud van een review
Probeer je bericht wat inhoud te geven, dus geen reviews van één zin of drie woorden en een smiley s.v.p.

Opmaak van de review
Probeer bij het schrijven van een review in ieder geval een linkje naar de IMDb te plaatsen. Over het algemeen schrijft iedereen zijn review met behulp van Webgnome's UBB Generator. Deze zoekt automatisch alle info en een mooie cover er bij, en zorgt er voor dat het topic goed overzichtelijk blijft

Wat kan ik hier kwijt?
Je kan hier uiteraard je mening over films kwijt, maar ook mini-series & documentaires worden geaccepteerd. Discussie(s) over TV-series graag ergens anders!
UBB Generator & de recensie database
UBB Generator
Het wordt op prijs gesteld dat je bij het schrijven van een review Webgnome's UBB Generator gebruikt. Deze zoekt automatisch alle info bij een film, en zorgt er mede voor dat het topic er netjes en georganiseerd uit blijft zien.
Vragen, opmerkingen of feature requests met betrekking tot de UBB Generator kan je kwijt bij Webgnome.

De recensie database
Als je wil kan je ook je recensie achterlaten in de filmrecensie database. Zo kan hij later makkelijk door andere tweakers teruggevonden worden, ongeacht in welk deel of op welke pagina hij staat!
Veel kijkplezier! :Y)
Op- en/of aanmerkingen kunnen uiteraard via DM gestuurd worden

Albantar wijzigde deze reactie 12-10-2015 11:16 (5%)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Modbreak:
Het filmtopic was sowieso toe aan een nieuw deel, dus bij deze een frisse start.

Hou het vriendelijk met zijn allen. Het verstoren van de sfeer door middel van flames etc. zal niet worden getolereerd.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Bedankt voor de tips maar dat had beter in een Topic Report of een DM gekund natuurlijk want nu wordt meteen dit mooie nieuwe topic alweer "vervuild"... :)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Ik heb toevallig gisteren met mijn vriendin en schoonzusje Mad Max 4 gekeken. Mijn vriendin houdt totaal niet van "actiefilms zonder enige verhaallijn" (de hele Fast & Furious reeks is dus bijvoorbeeld ook totaal niet aan haar besteed) dus ik hield mijn hart al vast voor het commentaar... Maar ze vond het zowaar best wel een goede film. Echt, mijn klomp lag in vijf stukken... :D

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Wat ik vooral een knap staaltje werk vond, was die arm van Charlize Theron aka Furiosa. Op geen enkel moment is ze erop te betrappen dat haar arm slechts weggefotoshopt is... Het ziet er gewoon levensecht uit.

En inderdaad, het meeste van de actie komt, ondanks de compleet absurde setting van het geheel, zeer geloofwaardig over. Dat zei mijn vriendin dus ook. Bij films als Fast & Furious (1 t/m 7) is een heleboel van de actie compleet over the top. Bij Mad Max is de film zelf compleet over the top - maar de actie die je ziet behoort alleszins tot het rijk der mogelijkheden. Vooral die zwiepende palen vond ik een geniale vinding. Die scene met dat geweer waarvoor ze nog maar 4 kogels hadden vond ik ook geniaal trouwens.
spoiler:
Max schiet drie keer mis en je ziet Furiosa achter hem zichzelf echt opvreten en zich tegenhouden om het ding uit zijn handen te rukken. En uiteindelijk geeft Max het ding dan met duidelijke tegenzin aan Furiosa zodat zij met de laatste kogel raak kan schieten.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
quote:
Dreanor schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:54:
Het grootste minpunt van Mad Max voor mij was dat na de openingsscene (van 1 uur ofzo :P) de film een beetje stil valt. Zoveel spektakel in het begin want aan het einde niet meer terug komt. Het hoogtepunt bereik je al aan het begin van de film.

Wat je wel moet waarderen, of je nu fan bent of niet, is dat de film grotendeels met practical effects en weinig green screen CGI (in verhouding dan). Iets waar veel films tegenwoordig te snel naar CGI grijpen doen ze dat in Mad Max juist niet! :)
En juist daardoor ziet het er veel echter uit. Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe ze Charlizes arm hebben weggesoept. Groene handschoen of zo?

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Er is, met dank aan Webgnome, een nieuwe UBB-generator: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/

Vragen, opmerkingen, feature requests, etc. kunnen per DM aan Webgnome gestuurd worden.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Modbreak:
Even een mededeling van huishoudelijke aard. Dit topic is bedoeld voor het delen van (zo goed als) spoilerloze recensies. Het is niet de bedoeling om in-depth te discussiëren over de inhoud van films op zodanige wijze dat het allemaal in spoilertags moet. Daarvoor staat de optie open om zelf een topic te maken specifiek voor die film. Een grove richtlijn hier zou moeten zijn: een post met enkele regeltjes in spoiler tags: OK. Een post die voor de helft (laat staan helemaal) "zwart" is: Niet OK.

Albantar wijzigde deze reactie 31-03-2016 09:01 (18%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Kunnen we het nu weer over filmrecensies hebben ipv over filmrecensenten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
He Never Died (2015)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: 99 min | MPAA: R
Jack is een vampier. De enige vampier. Hij is al duizenden jaren oud en heeft er genoeg van. Zeven jaar geleden stopte hij met bloed drinken en sindsdien is hij in een soort roes geraakt alsof hij onder de verdovende middelen zit. Maar dan staat zijn 19 jaar oude dochter opeens bij hem voor de deur. En dan wordt ze gekidnapt door "oude bekenden". Jack gaat weer bloed consumenten om op krachten te komen en gaat, nog steeds half verdoofd door het jarenlange bloedtekort, op een compleet gestoorde moordtocht om zijn dochter te redden... Heerlijke WTF-film met een hoog mindfuckgehalte.
8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
quote:
weszz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:39:
[...]

Helemaal mee eens! Film gezien toen die net op Netflix stond, erg vermakelijk en hoopte stiekem ook op een sequal :+
Past een beetje in het straatje van I Am Legend. De held - of in dit geval eigenlijk de bad guy - die een complete "fuck it all" mentaliteit heeft en het allemaal eigenlijk wel gescheten vindt. Je voelt echt de frustratie en de vermoeidheid met alles eraf druipen. Heel leuk gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
The Conjuring 2 (2016)
IMDb: 8.0 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 134 min | MPAA: R
Gisterenavond had ik om 21:00 mijn vriendin opgehaald in Arnhem nadat ze haar winkel had gesloten en onderweg terug naar huis in Nijmegen kwam opeens het idee om een "pitstop" te maken bij de CineMec in Lent. Even het programma bekeken... The Conjuring 2 om 21:45. Yes, die gaan we kijken! Goed, horrorfilms daar moet je van houden... Het is niet mijn favoriete genre, vooral omdat de meeste horrorfilms toch echt B-films of nog slechter zijn. Maar The Conjuring was een van de betere, dus wellicht dat The Conjuring 2 ook goed te pruimen zou zijn?

Nou, dat was hij zeker. Vooral op in de bioscoop waar het geluid zo hard staat dat de stoelen ervan trillen. O ja, er was volgens mij ook voetbal op tv dus we zaten met in totaal zo'n 10 man in een zaal waar 200 man in kan; zowat een privé-voorstelling. Goed, genoeg over de randzaken - de film zelf. De film heeft een heel goede opbouw van de suspense. Hij begint met een flashback van wat er in deel 1 is gebeurd dus als je die niet of heel lang geleden gezien hebt mis je bij deel 2 geen belangrijke informatie. Tot vrijwel aan het einde van de film is het volledig onduidelijk wat die flashback en het huidige verhaal met elkaar te maken hebben, maar zoals gebruikelijk vallen tegen het einde van de film de puzzelstukjes inelkaar.

Ik ben niet zo schrikkerig aangelegd, en horrorfilms zijn vaak zo voorspelbaar - maar toch zitten er in The Conjuring 2 een paar momenten waar ik echt van schrok. Ik heb nu nog nagelafdrukken van mijn vriendin in mijn arm staan dus zij vond het ook heel spannend - en ze is nagelstylist dus die nagels van haar zijn vervaarlijke wapens! Als je van horrorfilms houdt moet je deze zeker gaan zien, het is een van de betere films binnen het genre. En als je niet zo van horrorfilms houdt is dit wellicht een van de weinige horrorfilms die wel te pruimen is.
8.5 / 10

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Wat te doen bij spoilers?

A ) De spoiler quoten.
B ) Er in het topic over klagen.
C ) Driedubbelposten.
D ) Een topicreport openen.

Het zal sommigen kennelijk verbazen, maar "D" is het enige goede antwoord. Degene die A, B en C deed moge de schoen aantrekken...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Waarom staat er nu onder elke review die irritante link met 'Genereer je eigen UBB code review'? Volgens mij wist iedereen de generator voorheen altijd prima te vinden via de link boven het reply venster.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Cloud Atlas (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 172 min | MPAA: R
Ik heb net deze mindfuck van de hand van de Wachowski broertjes, uh, zusjes, gekeken... Daarna het vuilnis buiten gezet en weer terug naar boven, minuten later zit ik nog steeds in die vreemde roes, zoned out door die film die je compleet opzuigt. De beelden, de muziek, het verhaal, het zuigt je echt naar binnen. Ik ga deze film zeker nog een keer kijken en waarschijnlijk nog vele keren en ik denk dat ik elke keer weer dingen zal zien die ik daarvoor nog niet opgemerkt had. Nothing is without purpose, alles heeft een betekenis. De film speelt zich af in begin 19e eeuw, begin 20e eeuw, midden 20e eeuw, begin 21e eeuw, ergens in de 22e eeuw en ergens nog verder in de toekomst - tegelijk, door elkaar, in elkaar gevlochten. In elke tijd komen dezelfde zielen elkaar weer tegen onder verschillende omstandigheden, telkens gespeeld door de zelfde acteurs: Tom Hanks, Hale Berry, Hugo Weaving (Agent Smith), Bae Doona, Hugh Grant, Jim Sturgess en enkele anderen, in zoveel verschillende rollen als er verschillende verhalen in verschillende tijden zijn - in het ene verhaal is de een de hoofdrolspeler, in het andere de ander. Maar uiteindelijk gaat het om de verschillende incaranties van Tom Hanks - in het vroegste verhaal een gewetenloze moordenaar, die zich door de incaranties heen ontwikkeld tot hij uiteindelijk een held wordt - en, how fitting, Hugo Weaving, bekend als Agent Smith van The Matrix, als eeuwige bad guy. Of misschien ook niet? De kracht van de film, dat elk verhaal gespeeld wordt door dezelfde acteurs in verschillende rollen, is meteen ook de zwakte ervan. Er wordt wel heel erg opzichtige prosthetische make-up gebruikt om bijvoorbeeld Weaving te veranderen in een vrouw, of in een aziaat - om van Bae Doona een blanke coloniale vrouw te maken - om van Tom Hanks een oude man te maken. Maar die gekunsteldheid heeft ook wel weer wat. De enige die dit lot bespaard blijft is Hale Berry, in al haar incaranties is ze een mooie jonge vrouw, behalve in de laatste "happily ever after" scene. Al met al een in één woord geweldige film met meeslepende muziek, waarvan de rode draad verstopt zit onder een web van chaos door de eewen heen. Echt een aanrader - maar je moet er echt wel goed voor gaan zitten. Dit is geen film die je even tussen neus en lippen door met een half oog kijkt. Een meesterwerk. Het ene puntje aftrek dat ik deze film geef komt door die afzichtelijke make-up. :D
9 / 10

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
quote:
yorroy schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:15:
[...]

Bedankt voor deze, destijds totaal niet voor geïnteresseerd vanwege de trailer maar jou review heeft me overgehaald deze te gaan kijken.
En, wat vond je ervan? :)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Modbreak:
Een hele pagina zonder recenties... Niet de bedoeling natuurlijk in een filmrecentietopic. Gaarne weer verder on topic. :)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
quote:
Webgnome schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:
offtopic:
Aangezien de generator veel gebruikt wordt wilde ik binnenkort een wijziging maken waardoor de verschillende reviews worden bijgehouden in een database. Echter betekend dit dus wel dat jullie reviews worden opgeslagen. Heeft iemand daar problemen mee? Alleen de review en de score wordt opgeslagen.

Wat betreft de fouten die nu ontstaan zijn door het misbruik van de onderliggende api kan ik helaas kort zijn. Daar kan ik op dit moment niks aan doen
Als moderator hier vind ik dat geen probleem, op voorwaarde dat:

- Er duidelijk wordt aangegeven tijdens het invullen welke gegevens wel en niet in die database worden opgeslagen.
- Er geen tot persoonlijke gegevens herleidbare data worden opgeslagen (IP-adressen, nicknames, etc.)

Zolang de data niet commercieel gebruikt worden, volstaat een opt-out denk ik wel (data wordt standaard opgeslagen tenzij men een vinkje uit zet). Als de data wel commercieel gebruikt wordt, dan zou ik graag een opt-in zien (data wordt niet opgeslagen tenzij de invuller daar expliciet toestemming voor geeft).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
quote:
Fietsbel schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:41:
Blame! (2017)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Animation, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Mooi gemaakte anime met een eigen sfeer. Een futuristische setting waarbij de mensheid robots inzet om te bouwen echter zijn ze de controlle verloren en de robots blijven doorbouwen waardoor het een oneindige stad is. Uiteraard is speelt er meer, maar om dat te beschrijven verklap ik deels de film. Had wel gelezen dat de pure Anime connaisseurs kritiek hadden dat de animaties niet vloeiend genoeg waren en dat het rauwe elementen van het origineel mist. Als gewone kijker heb je daar geen last van en is de hele film, helaas maar 1,5uur, een plezier om te kijken. De DolbyVision versie op Netflix spat van je scherm en ik hoop dat er nog veel meer gaat volgen want dit smaakt naar meer!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8.5 / 10

Bij deze ook de trailer zodat je gelijk een goed idee krijgt van de film:
[video]
Ik heb deze laatst ook genetflixt. Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande beschrijving. :)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Modbreak:
De discussie over hoe en waar je films kunt kijken en welke manier of welke plek om films te kijken het beste is... Graag aftappen. We recenseren hier films, niet aanbieders. Dank u!

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True