Ik heb sinds vorige maand een Pathé Unlimited Gold card, en heb in mijn vakantie zo'n 14 films gezien (zeg maar het hele aanbod op dat moment binnen Pathé Rembrandt).
nu ga ik in elk geval elke dinsdag naar de sneak preview, word je in elk geval verrast. Verder vul ik het aan met interessante films, en soms neem je eens een gokje van een film waar je eigenlijk geen geld aan zou spenderen, maar het nu toch gratis is. Voorbeeld is Paper Towns, waar Tom het hierboven ook over heeft. Zou ik normaal geen kaartje voor kopen, maar nu toch maar geweest. Was op zich wel een aardige film (publiek bestond vooral uit pubermeisjes

).
Afgelopen zaterdag naar Straight outta Compton geweest. Luisterde vroeger veel hiphop en was dus al goed bekend met NWA en de hele situatie rondom Death Row, etc. Toch nog wel wat verrassende dingen gezien. Erg goede film, duurt 2,5 uur maar die vlogen voorbij. Je zou er bijna twee films van hebben kunnen maken, want ik denk dat er best veel dingen onderbelicht zijn gebleven. Sommige dingen hadden ook best wat minder gerushed mogen worden (het ontstaan van NWA had wellicht wat uitgebreider gekund, had ik interessanter gevonden).
Op hoofdzaken echter hebben ze denk ik wel goede keuzes gemaakt. Acteurs waren ook goed, ze leken allemaal (vooral de zoon van Ice Cube lijkt echt 2 druppels op zijn vader), zowel in uiterlijk als stem/maniertjes. Daardoor had je wel echt het gevoel naar de groep zelf te kijken.
Ik las ergens dat er misschien nog een directors cut komt, als dat waar is ben ik daar erg benieuwd naar!
Houd je van biopics, dan is dit wel een aanrader, en als je van hiphop houdt, is het eigenlijk sowieso een must see.