Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:27
Ik denk een keer of 6 per jaar. Ligt er simpelweg wat er uit komt en wie er in mijn omgeving nog meer in geïnteresseerd is, want alleen ben ik nog nooit gegaan.
3D houd me hierbij niet tegen, maar ik baal er stiekem wel elke keer van. Voornamelijk omdat het toch al dure kaartje nog een toeslag krijgt voor iets wat ik helemaal niet wil.

Er loopt trouwens een petitie tegen 3D in de bioscoop, weet niet of ie hier al langs is gekomen :P
http://petities.nl/petitie/ban-3d-in-de-bioscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 15:26
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:33:
Under the Skin (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: R
Ik hou echt van films die niet mainstream zijn en met een apart verhaal. Maar deze ....................... waardeloos. Slechtste film die ik in tijden heb gezien en meer woorden maak ik er niet aan vuil.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 1 / 10
Wat vond je er precies verkeerd aan dan?

Het is niet de meest makkelijk kijkbare film, daar ben ik het mee eens, maar je kijkt neem ik aan niet voor niets een zeer abstracte film.

Ook een fun fact is dat vrijwel niemand in de film van te voren wist dat ze meededen aan de film, behalve Scarlett natuurlijk.
Daniel36 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:03:

Ga jij naar de bios?
En zo ja, hoe vaak?
Zo'n 1 a 2x per week, dus kan wel als vaak beschouwd worden.
Melkunie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:02:
Er loopt trouwens een petitie tegen 3D in de bioscoop, weet niet of ie hier al langs is gekomen :P
http://petities.nl/petitie/ban-3d-in-de-bioscoop
Grappig vind ik dat zinnetje: "Dat er haast geen bioscoopfilm te zien is zonder dat daar verplicht een 3D-bril bij moet worden gedragen"

Mijn eigen constatering van de vele bioscoop bzoeken is dat ik maar zeer sporadisch mijn 3D bril mee moet nemen, iets dat bewezen wordt door bijvoorbeeld de line-up van Pathe Eindhoven komende donderdag. Van de 45 voorstellingen zijn er 12 in 3D. (18 films, 3 uitsluitend 3D, 2 zowel 2D als 3D en 13 2D films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Hogader schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:13:
[...]
Grappig vind ik dat zinnetje: "Dat er haast geen bioscoopfilm te zien is zonder dat daar verplicht een 3D-bril bij moet worden gedragen"

Mijn eigen constatering van de vele bioscoop bzoeken is dat ik maar zeer sporadisch mijn 3D bril mee moet nemen, iets dat bewezen wordt door bijvoorbeeld de line-up van Pathe Eindhoven komende donderdag. Van de 45 voorstellingen zijn er 12 in 3D. (18 films, 3 uitsluitend 3D, 2 zowel 2D als 3D en 13 2D films)
Klopt, in het totale aanbod valt het percentage 'verplicht' 3D wel mee, en iemand die zo vaak naar de bioscoop gaat als jij zal dat zeker merken.
Als je echter zoals ik maar een paar keer per jaar gaat en dan vooral de grote blockbusters wil zien zit je bijna altijd met een bril op de neus...Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ihcCoZm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Melkunie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

Klopt, in het totale aanbod valt het percentage 'verplicht' 3D wel mee, en iemand die zo vaak naar de bioscoop gaat als jij zal dat zeker merken.
Als je echter zoals ik maar een paar keer per jaar gaat en dan vooral de grote blockbusters wil zien zit je bijna altijd met een bril op de neus...[afbeelding]
Dat kan ik geloven. Wat je echter vaak ziet is dat mensen dit dan blamen op de bioscoop, terwijl het probleem ligt bij de maatschappij die het produceren en vooral distributeren. Die bepalen hoe een film in de bioscoop vertoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Melkunie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:36:
[...]
Als je echter zoals ik maar een paar keer per jaar gaat en dan vooral de grote blockbusters wil zien zit je bijna altijd met een bril op de neus...[afbeelding]
Ligt maar net aan welke bioscoop.
Bij de Metropolis heb ik nog nooit meegemaakt dat een film niet in 2D te kijken was.
Ze draaien altijd beide versies naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
M a r c o schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:51:
[...]

Ligt maar net aan welke bioscoop.
Bij de Metropolis heb ik nog nooit meegemaakt dat een film niet in 2D te kijken was.
Ze draaien altijd beide versies naast elkaar.
Daar noem je dan ook wel een bioscoop hè. Natuurlijk ligt het aan 'welke' bioscoop. De meeste zijn niet zo enorm en hebben dan ook wel eens een 2d voorstelling, maar dan moet je wel bereidt zijn om op zondag om 10 uur 's morgens in de zaal te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

3x per maand of meer, Dat is in ieder geval mijn doel altijd omdat ik een Unlimited Gold kaart heb van de Pathe.

Met de overnamen van JT zou ik best interesse hebben om over te stappen als de VUE ook zo een kaart zou hebben, Ligt er dan alleen aan of de locaties goed te doen zijn voor mij.

Ik ga meestal naar Arena of Zaandam, beide zijn voor mij onderweg naar huis zeg maar of lekker dichtbij met voor mij de mogelijkheid om goedkoop of gratis te parkeren.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
http://www.volkskrant.nl/...d-met-pathe-aan~a4128460/

Ik vind dit wel interessant, ga zelf misschien 5 keer per jaar naar de bioscoop.
Kennelijk zijn er dus (heel) veel mensen die nooit gaan.

Maar waarom niet?

Ik lees de laatste tijd vrij veel over mensen die 3d onprettig vinden en films die bijna alleen in 3d te bekijken zijn.
De prijs misschien?
(Il)legaal downloaden mogelijk.

Ga jij naar de bios?
En zo ja, hoe vaak?
Zelf vind ik de bioscoop echt een behoorlijk duur uitje. Het kost je al snel 10-12 euro per kaartje, en dan heb je nog geen eten en drinken. Vorig jaar had je bij Pathe nog een kortingspas, kon je voor iets van 45 euro 6 keer naar de bioscoop, met maximaal 3 kaartjes per film. Echt ideaal, want daar kwam ik het jaar meestal wel mee door. Nu hebben ze die uit de verkoop gehaald omdat hij "niet genoeg werd verkocht". Logisch, als je hem niet adverteert omdat het te voordelig is en te weinig winstgevend voor Pathe 8)7

Dan heb je nog 3D. Bij de drie kwart van de films wordt het er later opgeplakt, in zowat elke 3D film gooit/steekt/vliegt er iets naar je toe, wat je helemaal uit de film haalt. Bovendien kan je bij veel films die in 3D zijn niet eens kiezen voor een 2D variant, want dan draaien ze vaak op een tijd dat je helemaal niet kan (2 uur 's middags bijvoorbeeld). En dan betaal je ook nog eens een toeslag, terwijl ze niet eens de projector helderder zetten om het verlies aan helderheid door de 3D te compenseren. En dan wordt ik er nog niet eens misselijk van!

Maar goed, veel films zijn het kwalitatief en prijstechnisch gezien helemaal niet waard om in de bioscoop te bekijken. Dus dan gaan we lekker niet ;)

Uit het artikel:
Met nieuwe cinematechniek wil het Pathé verslaan.
De nieuwe JT bioscoop in Hilversum heeft echt prachtig beeld! Ik was naar Inside Out, beeld was scherp en heel helder en kleurrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:47

Daniel36

vernieuwde formule

Wat beter de kwaliteit van de films, dat is natuurlijk persoonlijk.
Maar wat betreft geluid en beeld vind ik het wel de moeite waard.
Punt is bij mij meer dat je erheen moet rijden, ik woon op het zogenaamde platteland en vaak doe ik dat dan weer niet want thuis kijken is veel makkelijker (en goedkoper ook idd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10
Ik had graag naar Hilversum gegaan om Man from UNCLE in Dolby Cinema te zien, maar helaas draait een film daar maar 2 weekjes in de Dolby zaal. Hij is nu verhuist naar een gewone zaal en ik wilde nu juist eens Dolby Cinema ervaren. Maar aangezien men te beroerd is om dit type bioscoop in het Noorden des lands te bouwen moet ik 2 a 3 uur rijden om dit te ervaren. Ik wilde eens ervaren of het beter is dan IMAX. Nu gaat Pathe een nieuwe bios in Zwolle bouwen, maar ook daar komt GEEN IMAX. Beetje jammer.

Maar bij de discussie wel of geen 3D stem ik voor, MAAR ik vind het alleen een toevoeging bij IMAX. IMAX 3D is echt gaaf. Daarbij heb je ook het gevoel echt meegenomen te worden in de film.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Ik was overigens in Hilversum niet eens naar de Dolby Cinema zaal, zat in zaal 6 of 7. Zal eens kijken of er binnenkort iets leuks draait in die Dolby Cinema zaal, want nu ben ik wel beniewd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Ik ga nooit meer naar de bioscoop. Tegenwoordig moet alles in 3d zijn. En door een dominant rechteroog, zie ik het 3d effect niet.
Heb daarom thuis maar een thuisbioscoop gemaakt :P Niet meer heen te rijden, pauze zetten, etc ideaal !

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 25-08-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Jumper (2008)Jumper (2008)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 88min. | MPAA: PG-13
Gister was deze op tv, en heb ik deze film voor een tweede keer bekeken. Ik vind het een zeer vermakelijke en leuke film. De film gaat over een man die kan teleporteren.

Leuk als je een avondje niets te doen hebt.
IMDb -- Jumper (2008) Wikipedia -- Jumper (2008) Bekijk trailer van Jumper (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jumper (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Over de bios:
Ik ga een keertje of 5 per jaar denk ik. Een bios avondje vind ik vaak heerlijk omdat de belevenis toch veel beter is dan thuis. 3D houdt me niet weg, laatst vond ik het voor de eerste keer zelfs echt gaaf. Ik ga tegenwoordig alleen nog maar naar de JT (in Eindhoven). En dan het liefst alleen naar de nieuwe Dolby Cinema zaal.

De mensen die 3D vinden tegenvallen zijn nog niet in die zaal geweest :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat alles 3D is valt gelukkig nog mee. Veel actiefilms zijn in 3D. Volgens mij zijn horrorfilms en komedies vaak niet in 3D. En zelfs sommige goeie actiefilms niet, Mission Impossible 5 en Man from UNCLE waren niet in 3D. Mad Max dan weer wel, maar goed daar heb ik mijn 2D bril voor.

Man from UNCLE was trouwens prima te doen. Net geen 8 voor mij denk ik, goeie grappen en leuke actie. Maar qua rendering was het niet super goed, best vaak leken dingen uit de PC te komen. De Guy Richy flavor was er behoorlijk in terug te vinden, maar daar stoorde ik mij niet zo veel aan.

Als je een leuke actiefilm zoekt in een enigzins unieke setting dan is dit wel wat.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Blade Runner (1982)Blade Runner (1982)
IMDb: 8.2 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: A blade runner must pursue and try to terminate four replicants who stole a ship in space and have returned to Earth to find their creator.
Een oudje maar vertrouwtje.

Had deze nog nooit gezien en ik moet zeggen een toekomst en colonies, ruimte ziet er heerlijk seedie uit. Ze mogen er zelfs roken ;)

Harrison Ford die er nog jeugdig uitziet. Hij speelt een Bladerunner, iemand die jaagt op AI-Clones. Een soort robotten die bijna menselijk zijn. Ze worden als slaven gebruikt. Ja ook voor plezier! Na een paar jaar krijgen ze emoties, beginnen ze menselijker te worden en dan kan er iets misgaan in bepaalde modellen.

Dit leidt natuurlijk tot vragen, wat is het om een mens te zijn. Als je een computer bouwt die bijna menselijk is dat menselijk. Matrix? Ghost in the Shell?

Rutger Hauer als een zogenaamde terrorist. Awesome!

Harrison Ford als een soort sci-fi "noir cop"

Het komt met een behoorlijk donkere sfeer dus wees gewaarschuwd.

Oooh Polaroids! De politie werkt daar nog met polaroids. Het is altijd wat om te zien hoe oude films de toekomst in zien. En hoe ze dan bestaande technology gebruiken om iets te bereiken. En hoe vaak ze ernaast zitten.

Terug naar de film er wordt veel tijd gestoken in de menselijke factor. De relaties, problemen die iedereen heeft en hoe een robot moet overleven in een wereld die hun niet accepteerd.

Ik ga niet in op wat het grote probleem is daarvoor moet je de film zelf kijken. Maar hij is zeker aan te raden als je van langzamere films houdt die je aan het denken zetten.

Let wel op het is een oude film en dat heeft zo zijn dingetjes. Maar perfect spel van Rutger Hauer en ja zelfs Harrison Ford.
IMDb -- Blade Runner (1982) Wikipedia -- Blade Runner (1982) Bekijk trailer van Blade Runner (1982) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blade Runner (1982)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

There is no place like ::1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

swampy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:42:\Let wel op het is een oude film en dat heeft zo zijn dingetjes. Maar perfect spel van Rutger Hauer en ja zelfs Harrison Ford.
Blade Runner is een sci-fi klassieker en verplichte kost voor elke filmliefhebber. Dan doen een paar kleine dingetjes er niet toe. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

sjaool schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:35:
[...]

Blade Runner is een sci-fi klassieker en verplichte kost voor elke filmliefhebber. Dan doen een paar kleine dingetjes er niet toe. ;)
Zeker, het is een mooie film met vele lagen. Dus zeker het herkijken waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:42
En natuurlijk de prachtig muziek van Vangelis.. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

deBennie schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 06:40:
En natuurlijk de prachtig muziek van Vangelis.. O+
Zeker

En het feit dat je niet tegen een CGI fest zit te kijken maar echte acteurs die echte dingen in handen hebben. Waar echte prop makers mee bezig zijn geweest voegt wat toe.

Als deze film vandaag de dag gemaakt zou worden... ergh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vervolg op Blade Runner is aangekondigd ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tijdens de vakantie wat oudere films op mijn tablet gekeken. Niet de audiovisuele spektakels:

The Wages of Fear (1953)The Wages of Fear (1953)
IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: NOT RATED
Plot: In a decrepit South American village, men are hired to transport an urgent nitroglycerine shipment without the equipment that would make it safe.
Van de maker van Les Diaboliques, een film met een briljant einde (misschien wel het beste einde ooit). Deze film is van een heel ander kaliber.

Suspense. Heel veel suspense. En niet eens irritant of overdreven. Nee een hachelijke tocht van een flinke vrachtwagen met tonnen nitroglycerine is niet eenvoudig.

Knap om zoveel suspense natuurlijk en niet irritant over te doen laten komen.
IMDb -- The Wages of Fear (1953) Wikipedia -- The Wages of Fear (1953) Bekijk trailer van The Wages of Fear (1953) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wages of Fear (1953)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Ikiru (1952)Ikiru (1952)
IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: 143min. | MPAA: NOT RATED
Plot: A bureaucrat tries to find a meaning in his life after he discovers he has terminal cancer.
Japanse film van de maker van Seven Samurai en Rashômon over een ouwe saaie bureaucratische man die ontdekt dat hij maagkanker heeft en minder dan een jaar te leven heeft.

Hij komt tot de conclusie dat hij al 30 niet leeft en gaat daar wat aan doen.

Een erg trage film met flinke kritiek op het overheidssysteem van Japan. Sowieso zijn de films van Akira Kurosawa nogal maatschappijkritisch. Is dat erg? Nee. Om nog een keer te kijken? Nee. Maar het zet je wel aan het denken. Haal jij nog wel uit het leven wat erin zit?
IMDb -- Ikiru (1952) Wikipedia -- Ikiru (1952) Bekijk trailer van Ikiru (1952) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ikiru (1952)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Mononoke-hime (1997)Mononoke-hime (1997)
IMDb: 8.4 | Genre: Animation, Adventure, Fantasy | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Plot: On a journey to find the cure for a Tatarigami's curse, Ashitaka finds himself in the middle of a war between the forest gods and Tatara, a mining colony. In this quest he also meets San, the Mononoke Hime.
Nog een Japanse film een anime van studio Ghibli. En in deze film bewijst de studio weer dat ze kan animeren. Wat een oog voor detail. En net als in Grave of the Fire Flies, bewijzen ze dat animatie ook serieuze verhalen kan vertellen.

Het verhaal zelf is weer maatschappij kritisch, nu vooral op de industrie en de wens van de mensheid om te ontwikkelen zonder de natuur te sparen. Hoe Ghibli (of eigenlijk Myazaki) dag doet is voor ons westerlingen nogal vreemd. Maar daar is het Japans en Anime voor.

Zeker een aanrader, zoals bijna alles van Ghibli durf ik nu wel te zeggen.
IMDb -- Mononoke-hime (1997) Wikipedia -- Mononoke-hime (1997) Bekijk trailer van Mononoke-hime (1997) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mononoke-hime (1997)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

OK vandaag nog eentje:
Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969)Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Crime, Western | Runtime: 110min. | MPAA: M
Plot: Two Western bank/train robbers flee to Bolivia when the law gets too close.
Een western en niet eens zo lang. Begin is aardig, maar verder vooral overvallen en vluchten.

Niet echt leuk.
IMDb -- Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) Wikipedia -- Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) Bekijk trailer van Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Vooruit, omdat het buiten zo warm is:
Shaun the Sheep Movie (2015)Shaun the Sheep Movie (2015)
IMDb: 7.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 85min. | MPAA: PG
Plot: When Shaun decides to take the day off and have some fun, he gets a little more action than he bargained for. A mix up with the Farmer, a caravan and a very steep hill lead them all to the Big City and it's up to Shaun and the flock to return everyone safely to the green grass of home.
Shaun van Wallace and Gromit van Aardman (die van Chicken run) een een lange versie van de stop motion TV serie Shaun The Sheep.

De serie hebben we hier om het hummeltje mee te vermaken en dat werkt prima. Maar een hele film is nog te lang voor hem. Voor ons niet.
Leuke aan de serie en de film is dat er voor volwassenen genoeg te zien en te lachen is. Veel verwijzingen naar klassiekers (Night of the Hunter, Silence of the lambs, Terminator 2), maar ook een boel volwassen grappen die kleintjes waarschijnlijk compleet missen.

En het bijzondere is dat Aardman een hele film (OK 85 min met aftiteling) kan maken zonder dialoog.
De stop motion van Aardman blijft fantastisch en lekker ouderwets zo'n beetje zonder cgi.

Aanrader, voor mensen met kinderen, liefhebbers van Aardman en mensen die zin hebben in een lekker te kijken stop motion film.
IMDb -- Shaun the Sheep Movie (2015) Wikipedia -- Shaun the Sheep Movie (2015) Bekijk trailer van Shaun the Sheep Movie (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Shaun the Sheep Movie (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

[ Voor 88% gewijzigd door Jelte op 30-08-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Van het weekend gekeken naar We Are Friends en Pixels.

Beide films waren erg leuk, Pixels is een Sony film, dus op een gegeven moment zie je iemand gamen op de ps4, maar je zag de controller van de voorkant, en daar branden geen licht, dus was mooi om te zien dat het fake was..

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinister 2 (2015)Sinister 2 (2015)
IMDb: N/A | Genre: Horror | Runtime: 97min. | MPAA: R
Gezien in de bios, vond het voor een horror film zeker geen slechte film. Paar goede schrikmomenten die je echt niet verwacht, maar het verhaal blijft flinterdun en zelfs wat slecht uitgewerkt op sommige punten
IMDb -- Sinister 2 (2015) Wikipedia -- Sinister 2 (2015) Bekijk trailer van Sinister 2 (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sinister 2 (2015)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
De film Maggie gezien met Arnold Schwarzenegger.

Voor de liefhebbers de imdb link: IMDB: Maggie (2015)

De film zelf was beetje vreemd om te volgen.

Maar wat mij vooral bij bleef is dat als ze het spel The Last of Us nog gaan verfilmen, ze zonder meer Arnie de mannelijke hoofdrol kunnen geven. Bijna de hele film bleef me dat gevoel bij. De verbittering, de wanhoop en uiteraard het getekende uiterlijk van Arnie. Zoals het gezegde zo mooi gaat: we have a winner voor die rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:54

CeesKees

I rest my Kees

@ Fitznl..

Ik moet je teleurstellen: IMDB: The Last of Us (2016)

Of niet, nu ik verder lees. Geen idee wie de hoofdrollen gaan invullen.

[ Voor 24% gewijzigd door CeesKees op 31-08-2015 10:54 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

They Came Together (2014)They Came Together (2014)
IMDb: 5.5 | Genre: Comedy | Runtime: 83min. | MPAA: R
Plot: A small business owner is about to lose her shop to a major corporate development.
Romantische komedie met een flinke dosis zelfspot, inclusief humor die me deed terugdenken aan The Naked Gun serie. Af en toe té flauw, af en toe onverwacht en erg welkom.

Mede door Paul Rudd is het een relatief korte doch sterke romcom geworden die ik met plezier gekeken heb.
IMDb -- They Came Together (2014) Wikipedia -- They Came Together (2014) Bekijk trailer van They Came Together (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over They Came Together (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:54
Knock Knock (2015)Knock Knock (2015)
IMDb: 6.4 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: When a devoted husband and father is left home alone for the weekend, two stranded young women unexpectedly knock on his door for help. What starts out as a kind gesture results in a dangerous seduction and a deadly game of cat and mouse. From director Eli Roth, KNOCK KNOCK stars Keanu Reeves as the family man who falls into temptation and Lorenza Izzo and Ana de Armas as the seductresses who ...
De trailer gaf het idee van een leuke thriller, de uitwerking bleek wat minder briljant te zijn. De film deed me achteraf nog het meest aan Funny Games denken (de US remake) maar in die film gingen ze veel verder.

Hier is het gewoon een aantal ongemakkelijke scenes, en veel tenenkrommende scenes vanwege het acteerwerk.

De eerste helft is alleen maar verhaal opbouw en doodsaai.
De tweede helft is interessanter, maar slaat regelmatig de plank volledig mis wat logica betreft.

Wat me vooral irriteerde is het slechte acteerwerk van Keanu in deze film.
Hij lijkt op auto-pilot te draaien. De enige persoon die ik eigenlijk wel leuk vond was Bel, waarvan ik gewoon niet zeker weet of ze nou echt psychisch gestoord is of dat ze het gewoon zo speelde.
IMDb -- Knock Knock (2015) Wikipedia -- Knock Knock (2015) Bekijk trailer van Knock Knock (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Knock Knock (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inception (2010)Inception (2010)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 148min. | MPAA: PG-13
Film voor de derde keer gekeken en hij blijft fascinerend. De combinatie van het complexe verhaal en actie maakt deze film tot een klassieker.

DiCaprio had voor deze film een Oscar moeten krijgen. Belachelijk dat hij deze nog steeds niet heeft.

Binnenkort deze nog maar eens: IMDB: Shutter Island (2010)

Ook geweldig.

IMDb -- Inception (2010) Wikipedia -- Inception (2010) Bekijk trailer van Inception (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Inception (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tracks (2013)Tracks (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 112min. | MPAA: PG-13
Schitterende film in zijn eenvoud.

Zoek je een film om eens zalig tot rust te komen, deze kijken. Er gebeurt vrij weinig en toch boeit hij tot het einde. Gebaseerd op een echt gebeurd verhaal.

Ik heb genoten.
IMDb -- Tracks (2013) Wikipedia -- Tracks (2013) Bekijk trailer van Tracks (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tracks (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Edge of Tomorrow (2014)Edge of Tomorrow (2014)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Plot: A military officer is brought into an alien war against an extraterrestrial enemy who can reset the day and know the future. When this officer is enabled with the same power, he teams up with a Special Forces warrior to try and end the war.
Ik ben normaal geen Tom Cruise fan, maar dit is best een aardige film.
Het laat de verandering van karakter goed zien. Arrogantie, verbetenheid, wanhoop, uitzichtloosheid. En uiteindelijk de kracht hebben om door te gaan. Ook het feit dat de dood geen eindpunt is, maar slecht een reset functie heeft is mooi gedaan. "dit gaat niet goed. fuck it, lets try again "bang". "
Halverwege kakte hij even in, maar het einde is wel weer prima.
IMDb -- Edge of Tomorrow (2014) Wikipedia -- Edge of Tomorrow (2014) Bekijk trailer van Edge of Tomorrow (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Edge of Tomorrow (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 17:15

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

fitznl schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:30:
De film Maggie gezien met Arnold Schwarzenegger.

Voor de liefhebbers de imdb link: IMDB: Maggie (2015)

De film zelf was beetje vreemd om te volgen.

Maar wat mij vooral bij bleef is dat als ze het spel The Last of Us nog gaan verfilmen, ze zonder meer Arnie de mannelijke hoofdrol kunnen geven. Bijna de hele film bleef me dat gevoel bij. De verbittering, de wanhoop en uiteraard het getekende uiterlijk van Arnie. Zoals het gezegde zo mooi gaat: we have a winner voor die rol.
Zijn manier van spelen vond ik inderdaad ook heel bijzonder in Maggie. Heel ingetogen en inderdaad heel erg passend bij zijn uiterlijk.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik vind dit wel interessant, ga zelf misschien 5 keer per jaar naar de bioscoop.

Maar waarom niet?

Ik lees de laatste tijd vrij veel over mensen die 3d onprettig vinden en films die bijna alleen in 3d te bekijken zijn.
De prijs misschien?

Ga jij naar de bios?
En zo ja, hoe vaak?
Ik ga denk ik 8-10 keer per jaar naar de bios. Ik kijk thuis ook regelmatig films, maar naar de bios is meer een 'uitje' (drankje vooraf of achteraf). En beeld en geluid zijn beter in de bios, ondanks dat ik thuis ook niets te klagen heb op dat gebied.

Recent gezien:
The Man from U.N.C.L.E.: helaas met Spaanse ondertiteling (bios in het buitenland), niet altijd te volgen vanwege wat scenes waarin Duits en Italiaans werd gesproken (en jankende kids in die bios), maar vond het een toffe film. Setting is cool, lekkere actie. 7,5
Paper Towns: leuke liefdesdrama, goed geacteerd (kwam ongedwongen over). De film sleepte mij daardoor wel mee. 7,5
Straight Outta Compton: houd wel van rap uit die tijd, ging eigenlijk over het ontstaan van het genre en de groep N.W.A. in het bijzonder. Heel gaaf! 8,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:36:
Inception (2010)[afbeelding]
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 148min. | MPAA: PG-13
Film voor de derde keer gekeken en hij blijft fascinerend. De combinatie van het complexe verhaal en actie maakt deze film tot een klassieker.

DiCaprio had voor deze film een Oscar moeten krijgen. Belachelijk dat hij deze nog steeds niet heeft.

Binnenkort deze nog maar eens: IMDB: Shutter Island (2010)

Ook geweldig.

[afbeelding] 9 / 10
Deze toevallig ook gekeken afgelopen zaterdag, ook voor de derde keer. Blijft inderdaad een fantastische film _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Maar waarom niet?

De prijs misschien?

Ga jij naar de bios?
En zo ja, hoe vaak?
Ik heb sinds vorige maand een Pathé Unlimited Gold card, en heb in mijn vakantie zo'n 14 films gezien (zeg maar het hele aanbod op dat moment binnen Pathé Rembrandt).

nu ga ik in elk geval elke dinsdag naar de sneak preview, word je in elk geval verrast. Verder vul ik het aan met interessante films, en soms neem je eens een gokje van een film waar je eigenlijk geen geld aan zou spenderen, maar het nu toch gratis is. Voorbeeld is Paper Towns, waar Tom het hierboven ook over heeft. Zou ik normaal geen kaartje voor kopen, maar nu toch maar geweest. Was op zich wel een aardige film (publiek bestond vooral uit pubermeisjes :+).

Afgelopen zaterdag naar Straight outta Compton geweest. Luisterde vroeger veel hiphop en was dus al goed bekend met NWA en de hele situatie rondom Death Row, etc. Toch nog wel wat verrassende dingen gezien. Erg goede film, duurt 2,5 uur maar die vlogen voorbij. Je zou er bijna twee films van hebben kunnen maken, want ik denk dat er best veel dingen onderbelicht zijn gebleven. Sommige dingen hadden ook best wat minder gerushed mogen worden (het ontstaan van NWA had wellicht wat uitgebreider gekund, had ik interessanter gevonden).

Op hoofdzaken echter hebben ze denk ik wel goede keuzes gemaakt. Acteurs waren ook goed, ze leken allemaal (vooral de zoon van Ice Cube lijkt echt 2 druppels op zijn vader), zowel in uiterlijk als stem/maniertjes. Daardoor had je wel echt het gevoel naar de groep zelf te kijken.

Ik las ergens dat er misschien nog een directors cut komt, als dat waar is ben ik daar erg benieuwd naar!

Houd je van biopics, dan is dit wel een aanrader, en als je van hiphop houdt, is het eigenlijk sowieso een must see.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Beetje offtopic en weet niet of dit helemaal de juiste plek is, maar zag wat posts over JT (Hilversum). Ik woon zelf ook in Hilversum en wacht al een tijdje op een abonnement en zowaar kwam ik er vanmorgen achter dat er nu ook een JT MoviePass is! *O* Vergelijkbaar met de Pathé Unlimited pas; 19 euro per maand, 10% korting op eten/drinken. Je moet alleen toeslagen voor 3D etc. los betalen. Nadeel is dat je 'm voor minimaal vier maanden moet afnemen. Nog even over nadenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Platoon (1986)Platoon (1986)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, War | Runtime: 120min. | MPAA: R
Een erg boeiende film die niet zozeer de gevechten van de Vietnamoorlog belicht maar vooral het mentale aspect van de oorlog laat zien en hoe de soldaten hiermee omgaan. Bij verschillende scenes zit je vol ongeloof en ongemak te kijken, waarbij je je ongetwijfeld kwaad zal maken. Goed acteerwerk en een cast vol bekende gezichten.
IMDb -- Platoon (1986) Wikipedia -- Platoon (1986) Bekijk trailer van Platoon (1986) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Platoon (1986)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
ilhanko schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:57:
Beetje offtopic en weet niet of dit helemaal de juiste plek is, maar zag wat posts over JT (Hilversum). Ik woon zelf ook in Hilversum en wacht al een tijdje op een abonnement en zowaar kwam ik er vanmorgen achter dat er nu ook een JT MoviePass is! *O* Vergelijkbaar met de Pathé Unlimited pas; 19 euro per maand, 10% korting op eten/drinken. Je moet alleen toeslagen voor 3D etc. los betalen. Nadeel is dat je 'm voor minimaal vier maanden moet afnemen. Nog even over nadenken :+
Laat dat vergelijkbaar maar weg. Na jaren zeggen dat ze het aan het voorbereiden zijn hebben ze het gewoon 1 op 1 vna de Pathe gekopieerd. Alleen heeft JT dan niet net zoals Pathe ook een abbonnement welke 3D etc afdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:44

Maar waarom niet?

De prijs misschien?

Ga jij naar de bios?
En zo ja, hoe vaak?
Ik werkte in een bioscoop en toen ging ik meestal wel 1x per week (als er een keer een week niets leuks uitkwam dan niet), maar dan is het ook wel te betalen (korting op film en consumpties). Nu woon ik in Hongarije en daar synchroniseren ze alles na, dr zijn wel een paar bioscopen die ook originele versies vertonen maar die zijn vaak laat op de avond en daar heb ik niet zo'n zin in.
Hogader schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:23:
[...]

Laat dat vergelijkbaar maar weg. Na jaren zeggen dat ze het aan het voorbereiden zijn hebben ze het gewoon 1 op 1 vna de Pathe gekopieerd. Alleen heeft JT dan niet net zoals Pathe ook een abbonnement welke 3D etc afdekt.
Maarrr staat er bij de pathe pas ook een movie nickname op je pas? :+

[ Voor 17% gewijzigd door Bartske op 08-09-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015)The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015)
IMDb: 6.6 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 122min. | MPAA: PG
Plot: As the Best Exotic Marigold Hotel has only a single remaining vacancy - posing a rooming predicament for two fresh arrivals - Sonny pursues his expansionist dream of opening a second hotel.
Haalt het niet bij het eerste deel. Niet al te grappig, te veel irritante vakantiestemmingverstoorders en niet vernieuwend. Wel mooi opgenomen, soms toch leuk en grappig maar niet vaak genoeg. Ik heb veel moeten skippen.
IMDb -- The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015) Wikipedia -- The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015) Bekijk trailer van The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tk55 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:17:
Platoon (1986)[afbeelding]
Een erg boeiende film die niet zozeer de gevechten van de Vietnamoorlog belicht maar vooral het mentale aspect van de oorlog laat zien en hoe de soldaten hiermee omgaan. Bij verschillende scenes zit je vol ongeloof en ongemak te kijken, waarbij je je ongetwijfeld kwaad zal maken. Goed acteerwerk en een cast vol bekende gezichten.
[afbeelding] 8 / 10
Dan gelijk maar de beste Vietnam film ooit kijken (vind ik): IMDB: Apocalypse Now (1979) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
@Musicmasters

Die staat inderdaad ook al op het lijstje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Tk55 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:17:
Platoon (1986)[afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Dan ook maar de andere twee van de drieluik van Oliver Stone kijken.
Born On The Fourth Of July (de nasleep van de oorlog vanuit een Amerikaanse soldaat).
Heaven And Earth (de nasleep van de oorlog vanuit een Vietnamese vrouw belicht).

Als iemand nog andere goede films over de Vietnam oorlog heeft, dan hoor ik dat graag.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:47
Mad Max: Fury Road (2015)Mad Max: Fury Road (2015)
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: R
Zelden zo'n slechte film gezien met een dermate hoge rating en aardig wat positieve reviews. Zit gewoon geen enkel verhaal in en het is 2 uur lang van precies hetzelfde. Zeer vaag begin van de film, daarna pakt het iets op, maar eigenlijk krijg je nog meer van hetzelfde te zien. Het einde is dan ook weer om te huilen.
Voor mij was het dus een behoorlijke deceptie haha.
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Wikipedia -- Mad Max: Fury Road (2015) Bekijk trailer van Mad Max: Fury Road (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Mad Max: Fury Road (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

[ Voor 28% gewijzigd door cordonbleu op 09-09-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:46:
[...]

Dan gelijk maar de beste Vietnam film ooit kijken (vind ik): IMDB: Apocalypse Now (1979) ;)
Kijk dan wel uit dat je niet de Director's cut pakt. Saai en onlogisch. Terwijl ik wel een liefhebber ben van oorlogsfilms, en/of films die langzaam opgebouwd worden, ben ik bij deze letterlijk in slaap gevallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:34:
[...]

Dan ook maar de andere twee van de drieluik van Oliver Stone kijken.
Born On The Fourth Of July (de nasleep van de oorlog vanuit een Amerikaanse soldaat).
Heaven And Earth (de nasleep van de oorlog vanuit een Vietnamese vrouw belicht).

Als iemand nog andere goede films over de Vietnam oorlog heeft, dan hoor ik dat graag.
IMDB: Full Metal Jacket (1987)

IMDB: We Were Soldiers (2002)

IMDB: Casualties of War (1989)

IMDB: Hamburger Hill (1987)

Nou, jij kan vooruit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:49:
Mad Max: Fury Road (2015)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 120min. | MPAA: R
Zelden zo'n slechte film gezien met een dermate hoge rating en aardig wat positieve reviews. Zit gewoon geen enkel verhaal in en het is 2 uur lang van precies hetzelfde. Zeer vaag begin van de film, daarna pakt het iets op, maar eigenlijk krijg je nog meer van hetzelfde te zien. Het einde is dan ook weer om te huilen.
Voor mij was het dus een behoorlijke deceptie haha.
[afbeelding] 4 / 10
Eens! Ik verwijs je graag naar de oude Mad Maxen. Veeeeeel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:02:
[...]

Haha ook eens. Zwaar overhyped maar de meningen zijn hierover sterk verdeeld. :P
Gisteren Southpaw gezien. Doe morgen een review.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:02:
[...]

Ik heb thunderdome laatst teruggekeken, wat een trage saaie film.

Doe mij fury road maar. Briljant gewoon! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:36:
[...]

Ik weet bijna zeker dat dit komt door generatie verschil.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

deBennie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:36:
[...]

Noem je ook direct de slechste op, Mad Max en The Road Warrior zijn al stukken beter, en vooral The Road Warrior heeft wat meer actie.

Fury Road moet ik nog kijken, maar heb niet echt het "die moet ik zien" gevoel, ben bang dat ie gewoon niet zoals de eerste twee is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:39:
[...]

Ik weet bijna zeker dat dit komt door generatie verschil.... :+
Ik heb alle mad max films als kind gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Een hoogstaand verhaal hoef je van geen enkele Mad Max film te verwachten.

Wat Fury Road zo goed maakt zijn de characters, het stunt werk en de "cinematography".
Het is visueel gezien gewoon 1 van de beste films (zeker in het genre) van de afgelopen +- 5 jaar.

Smiling as the shit comes down...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind het nog altijd bizar dat Mad Max Fury Road zoveel kritiek krijgt op het verhaal. Alsof er in de afgelopen paar jaar actiefilms zijn geweest met een goed verhaal. Inception was vrij origineel, en dan ga je al terug naar The Matrix. Voor de rest kan ik vrijwel geen actiefilm bedenken waar een goed verhaal omheen zit.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 15:22
Ja ik vraag mij dan af wat men voor een verwachtingspatroon heeft bij een dergelijke actiefilm. Kijk je naar van die golden oldies uit de jaren 80 en 90, denk aan Predator, Rambo of zo'n beetje elke film met Arnold Schwarzenegger of Sylvester Stallone erin, dan is het verhaal daarin ook niet veel meer dan de 2 regels description op IMDB. Toch blijf ik dat soort films geweldig vinden, omdat ik ook geen diepgaand verhaal verwacht, maar actie, spektakel, special effects en eventueel een goede soundtrack.

Ik was bij Mad Max positief verrast in die zin dat de film het gevoel van een jaren 80/90 film op mij overbracht. Dit terwijl andere remakes/nieuwe versies van films uit een oude reeks, Total Recall uit 2012 bv, dit totaal niet waar konden maken.

Maar goed, smaken verschillen en dat is maar goed ook. Zelfs je eigen smaak voor bv film genres kan met de tijd flink wijzigen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Xyphoid
Thanks,
Full Metal Jacket heb ik al 5 of 6 keer gezien en op DVD.
De andere drie maar eens op Blu Ray zoeken voor de verzameling.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 11:34

Baseman77

We move

MrVegeta schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:07:
Ik vind het nog altijd bizar dat Mad Max Fury Road zoveel kritiek krijgt op het verhaal. Alsof er in de afgelopen paar jaar actiefilms zijn geweest met een goed verhaal. Inception was vrij origineel, en dan ga je al terug naar The Matrix. Voor de rest kan ik vrijwel geen actiefilm bedenken waar een goed verhaal omheen zit.
Jij denkt wel heel zwart-wit...
Een goede actiefilm hoeft geen origineel of briljant verhaal te hebben, maar zo minimalistisch en onlogisch als bij Fury Road hoeft nu ook weer niet. Een gemiste kans in mijn ogen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

--

[ Voor 190% gewijzigd door MrVegeta op 10-09-2015 20:03 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Misschien niet bij Hollywood films, maar iets als Oldboy en The Chaser vind ik nog wel een redelijk verhaal hebben, en District 9 heeft ook nog wel een plot.

En zelf zeik ik bijna alle actiefilms zonder plot wel af, maar dat komt ook omdat ik "echte" actieknallers als Rambo, Die Hard etc eigenlijk geen zak aan vind :+ Iets als The Terminator vind ik al leuker, heeft al wat meer plot.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Gisteren op de bekende wijze Jurassic World thuis bekeken, in 1080p.

Ach, je kan er bijna twee uur mee verbranden zonder je te pletter te vervelen, maar dat is het dan ook wel. Het zag er technisch wel netjes en incidenteel zelfs voor een moment spectaculair uit in 2D, maar het verhaal voegt aan de voorgaande delen helemaal niets toe. Echt commercieel uitmelken van het concept. Een zes plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn er nog mensen die naar de Back to the Future marathon gaan? Ik twijfel tussen Pathé Rotterdam De Kuip en Pathé Rembrandt Utrecht. Met de eerste heb ik enkel goede ervaringen, maar zijn de beschikbare plekken niet zo fantastisch meer. In Utrecht zijn er nog veel meer stoelen te kiezen (en speelt de marathon in zaal 1), maar die bioscoop ken ik niet. Hoe zit het bijv. met de lay-out van de stoelen in zaal 1? Moet je nog ergens rekening mee houden? Het zijn namelijk 2 vakken. Ik zie dat JT ook wat gaat doen, maar daar kan ik nog geen kaartjes kopen kennelijk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik ga naar Utrecht. Tenzij er toch nog andere liefhebbers zijn die liever naar Arena gaan (maar heb mn kaartje al wel besteld). Wat wil je precies weten over de layout daar dan? Het achterste gedeelte is nog een plateau hoger. Zelf vind ik het fijnste om in de achterste rij van het voorste gedeelte te zitten....

Stand van zaken nu:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dnOMjYZ.jpg

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vroeg me af of er niet stiekem ergens een pilaar inzit bijv. Ook vanwege die "rare hap" voor in het hogere gedeelte. Je zult net zien dat er plekken zijn met slechter zicht of weinig beenruimte.

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 11-09-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Cell 211 (2009)Cell 211 (2009)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 113min.
Na het lezen van een aantal reviews hier besloten om deze te kijken en dat viel zeker niet tegen! Ik vond het echt een hele goede film. Het is een Spaanse film die gaat over de eerste dag van een nieuwe gevangenis medewerker, de man wordt rondgeleid en op dat moment breekt de hel los, hij komt tussen de gevangen te zitten en moet doen alsof hij een gevangene is om te overleven. (dit was in het kort de film zonder al te veel te spoilen).

Ik vond de film goed geacteerd, en zeer vermakelijk.
IMDb -- Cell 211 (2009) Wikipedia -- Cell 211 (2009) Bekijk trailer van Cell 211 (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Cell 211 (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

War Book (2014)War Book (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: N/A | Runtime: 92min.
Hoewel een film over een vergaderzaal niet zo heel spannend lijkt, kon deze film mij wel boeien. De karakters zijn voorspelbaar en het scenario ook. Maar toch. Een lekker sociaal experiment met als formule: macht + druk = beslissingen. Het blijft mooi te zien dat als je in een spel gezet word en iedereen meedoet, je snel vergeet dat het een spel is.
IMDb -- War Book (2014) Wikipedia -- War Book (2014) Bekijk trailer van War Book (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over War Book (2014)

[ Voor 1% gewijzigd door xAn52 op 11-09-2015 22:22 . Reden: typo's en stijlfoutje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Jorgen schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:02:
Ik vroeg me af of er niet stiekem ergens een pilaar inzit bijv. Ook vanwege die "rare hap" voor in het hogere gedeelte. Je zult net zien dat er plekken zijn met slechter zicht of weinig beenruimte.
Oh nee daar is geen sprake van. Die rare 'hap' is de ingang van de zaal. Geen pilaren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooi! Even uitzoeken waar het handig parkeren is en dan een kaartje bestellen. Dan gaan we Utrecht eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avengers: Age of Ultron (2015)Avengers: Age of Ultron (2015)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 141min. | MPAA: PG-13
Leuke actiefilm voor de zaterdagavond. Echte popcornfilm met verstand op nul.

Aan het eind vond ik hem wel een beetje teveel doordraven in boem, pats, boem enz en denk je, nu mag het wel klaar zijn.

Geen hoogvlieger.
IMDb -- Avengers: Age of Ultron (2015) Wikipedia -- Avengers: Age of Ultron (2015) Bekijk trailer van Avengers: Age of Ultron (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avengers: Age of Ultron (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Narcos (2015–)Narcos (2015–)
IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama
Toch even stiekem een serie er tussen door....

Waarom? Omdat deze serie erg filmisch is. Er wordt erg sterk geacteerd, verhaal is ijzersterk, is spannend, locaties zijn schitterend enz enz.

Gisteren aan begonnen en heb gelijk 5 afleveringen gekeken via Netflix.

Doet een beetje denken aan de wijze zoals de film Good Fellas is gemaakt.
I love it!

Kijken! Absolute aanrader.
IMDb -- Narcos (2015–) Wikipedia -- Narcos (2015–) Bekijk trailer van Narcos (2015–) op YouTube Bekijk showinfo van Narcos (2015–) Schrijf zelf een recensie over Narcos (2015–)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

The Breakfast Club (1985)The Breakfast Club (1985)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: R
Gisteren uit verveling deze film maar opgezet, mede omdat Rotten Tomatoes hem 89% geeft. Het gaat over 5 jongeren die op zaterdag een dag moeten nablijven. Het grootste deel van de film bestaat uit conversatie. Het is wel duidelijk te zien dat het een enigszins gedateerde film is, maar dat doet er IMO niet aan af.

Acteerwerk is goed, vond het een grappige maar ook wel indringende film. Humor wordt goed met "drama" en serieuzere onderwerpen gecombineerd, al met al kijkt het heel lekker weg. Leuke en herkenbare inkijk in het leven van een diverse groep middelbare scholieren.
IMDb -- The Breakfast Club (1985) Wikipedia -- The Breakfast Club (1985) Bekijk trailer van The Breakfast Club (1985) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Breakfast Club (1985)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Avengers: Age of Ultron (2015)Avengers: Age of Ultron (2015)
IMDb: 7.9 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 141min. | MPAA: PG-13
Qua special effects wel prima maar verder voelde het leeg aan. Kan er de vinger niet zo goed opleggen, wellicht komt het dat ik een beetje superheldenfilm moe ben. Tenminste, die van Marvel en andere goodie two shoes helden. Het is allemaal zo zwart wit.
Er zat wel veel vaart in, explosies, leuke gadgets etc. en de onvermijdelijk comic relief (die ik over het algemeen gewoon niet grappig vind) maar verder had ik meer het idee dat ik naar een rehash zat te kijken van een eerdere film.
IMDb -- Avengers: Age of Ultron (2015) Wikipedia -- Avengers: Age of Ultron (2015) Bekijk trailer van Avengers: Age of Ultron (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Avengers: Age of Ultron (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

San Andreas (2015)San Andreas (2015)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 114min. | MPAA: PG-13
Ideale film voor een natte zondag namiddag.

San Andreas is een hedendaagse rampenfilm, het positieve aan de film is dat men de ramp niet op 1 of andere magische wijze proberen te verhelpen.
"The Rock" is niet een top acteur maar hij past vrij goed in dit type films.

Het negatieve is soms het overdreven gebruik van cgi effecten, maar langs de andere kant je kan moeilijk heel San Francisco en alle gebouwen in model & schaal namaken.

Al bij al geen slechte film.
IMDb -- San Andreas (2015) Wikipedia -- San Andreas (2015) Bekijk trailer van San Andreas (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over San Andreas (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasXIV schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:26:
The Breakfast Club (1985)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: R
Gisteren uit verveling deze film maar opgezet, mede omdat Rotten Tomatoes hem 89% geeft. Het gaat over 5 jongeren die op zaterdag een dag moeten nablijven. Het grootste deel van de film bestaat uit conversatie. Het is wel duidelijk te zien dat het een enigszins gedateerde film is, maar dat doet er IMO niet aan af.

Acteerwerk is goed, vond het een grappige maar ook wel indringende film. Humor wordt goed met "drama" en serieuzere onderwerpen gecombineerd, al met al kijkt het heel lekker weg. Leuke en herkenbare inkijk in het leven van een diverse groep middelbare scholieren.
[afbeelding] 7.8 / 10
Dit was in de eighties (Jezus wat word ik al oud :+ ) echt een belangrijke film en hype. Nog wat achtergrond info: Wikipedia: Brat Pack

http://edition.cnn.com/20...t/gallery/brat-pack-feat/

http://www.ifc.com/fix/20...he-brat-pack-were-awesome

Ja ja het waren mooie jaren. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:04:
[...]

Dit was in de eighties (Jezus wat word ik al oud :+ ) echt een belangrijke film en hype. Nog wat achtergrond info: Wikipedia: Brat Pack

http://edition.cnn.com/20...t/gallery/brat-pack-feat/

http://www.ifc.com/fix/20...he-brat-pack-were-awesome

Ja ja het waren mooie jaren. :*)
Grappig om te lezen zeg :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
The Words (2012)The Words (2012)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Romance | Runtime: 102min. | MPAA: PG-13
Plot: A writer at the peak of his literary success discovers the steep price he must pay for stealing another man's work.
Best aardig, kwam 'm tegen op Netflix en is best een rustige / trage film. Vaak heb ik er het geduld niet voor om dan toch te blijven kijken maar als ik het geduld op kan brengen verrassen dit soort films me vaak toch wel in positieve zin :).
IMDb -- The Words (2012) Wikipedia -- The Words (2012) Bekijk trailer van The Words (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Words (2012)

Jurassic World (2015)Jurassic World (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Plot: A new theme park is built on the original site of Jurassic Park. Everything is going well until the park's newest attraction--a genetically modified giant stealth killing machine--escapes containment and goes on a killing spree.
Vermakelijk, maar komt absoluut niet in de buurt van de kwaliteit van de eerste film.

Bij de eerste film had ik het gevoel dat de hoofdrolspelers vast zaten op een eiland waar gevaar achter elke boom schuil ging. Bij deze film had ik dat gevoel totaal niet; het eiland leek relatief veilig op één rare superdino na die de hoofdrolspelers ook toevallig 10x tegen komen op een gigantisch groot eiland.
IMDb -- Jurassic World (2015) Wikipedia -- Jurassic World (2015) Bekijk trailer van Jurassic World (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Jurassic World (2015)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:52:
Narcos (2015–)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Crime, Drama
Toch even stiekem een serie er tussen door....

Waarom? Omdat deze serie erg filmisch is. Er wordt erg sterk geacteerd, verhaal is ijzersterk, is spannend, locaties zijn schitterend enz enz.

Gisteren aan begonnen en heb gelijk 5 afleveringen gekeken via Netflix.

Doet een beetje denken aan de wijze zoals de film Good Fellas is gemaakt.
I love it!

Kijken! Absolute aanrader.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 9 / 10
Helemaal mee eens. Top vermaak van Netflix :). Trek wel een groot deel van de dag/avond uit :), want je wilt gelijk meerdere afleveringen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Southpaw (2015)Southpaw (2015)
IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 124min. | MPAA: R
Plot: Boxer Billy Hope turns to trainer Tick Willis to help him get his life back on track after losing his wife in a tragic accident and his daughter to child protection services.
Ben net terug van deze film, een aanrader wat mij betreft.
Goed spel van Jake Gyllenhaal, zowel als ster bokser als wanneer hij totaal naar de klote is. Je weet al van te voren hoe de film ongetwijfeld gaat eindigen, en toch weten ze het interessant te houden.
Deze komt absoluut op bluray/dvd bij mij in de kast te staan.
IMDb -- Southpaw (2015) Wikipedia -- Southpaw (2015) Bekijk trailer van Southpaw (2015) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Southpaw (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Als trofee ofzo? ;)
Waarom wil iedereen nog steeds een stuk plastic als bewijs van het in bezit zijn van een film. ;)

Ik vond southpaw op zich wel okay maar was wel vrij teleurgesteld over de overschakeling naar "south paw"...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:02

Sargan

Filmfreak...

Dinictus208 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:26:
Als trofee ofzo? ;)
Waarom wil iedereen nog steeds een stuk plastic als bewijs van het in bezit zijn van een film. ;)

Ik vond southpaw op zich wel okay maar was wel vrij teleurgesteld over de overschakeling naar "south paw"...
Tsja, waarom verzamelt iemand postzegels of andere dingen, zelf koop ik ook alle films, heb geen een gedownload of digitaal gekocht. Heb zo'n 500 films en allemaal gekocht.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verzamelen op zich is als je het goed bekijkt eigenlijk ook gewoon een raar verschijnsel maar dat is een andere discussie. Als je echt een filmfreak bent snap ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinictus208 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:26:
Als trofee ofzo? ;)

Waarom zijn er hier altijd mensen die een discussie over iets anders gaan voeren dan waar het forum voor is bedoeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-09 14:57

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:14:
[...]

Waarom zijn er hier altijd mensen die een discussie over iets anders gaan voeren dan waar het forum voor is bedoeld? ;)
Topic gaat toch over films? Er worden hier zo vaak zaken besproken die niet meteen met de mening/cijfer van een specifieke film te maken hebben. Zou beetje saai worden anders ...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:09:
[...]

Topic gaat toch over films? Er worden hier zo vaak zaken besproken die niet meteen met de mening/cijfer van een specifieke film te maken hebben. Zou beetje saai worden anders ...
Precies...topic gaat over films. Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Dinictus: Wat is er raar aan het verzamelen van films? Ik koop bij lange na niet alle films die ik gezien heb. Dan zou mijn huis te klein zijn voor de opslag. Ik koop een film als ik hem goed genoeg vind om meerdere malen te willen kijken. Waarom op dvd/bluray en niet streamen/downloaden? Omdat ik van de oude stempel ben.

Een schijfje ben je niet zomaar kwijt waar een hd crash oid doorgaans wel betekend dat je je downloads kwijt bent. Een medium dat in andermans opslag staat, zie ik niet als "van mij". Dat voelt aan als "een licentie nemen om het te kunnen kijken" maar die licentie is geen zekerheid. Het medium fysiek in huis hebben is dat wel. Hetzelfde geldt ook voor cd's. Die koop ik ook nog altijd. Rip elke cd overigens wel direct naar mp3 voor het gemak om ff snel wat te luisteren. Maar als ik er echt van wil genieten, gaat toch echt de cd op. De kwaliteit is gewoon stukken beter als je dat op een goede stereo installatie afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
De zoekfunctie is kapot:

IMDB: Jodaeiye Nader az Simin (2011)

A Separation of Jodaeiye Nader az Simin (2011)

Een Iraanse film? Ja een Iraanse en een hele goede. Een situatie die zeker niet alleen in Iran voorkomt, maar dus wel in die cultuur. En aan details (wel belangrijke) merk je dat het in Iran speelt met de Islam op de achtergrond.

Het is een film waar je je in alle personen kunt verplaatsen. Ze hebben allemaal een motief dat te begrijpen is. En de acties die daaruit volgen zijn redelijk te snappen.
Vooral de vader in het verhaal is heel goed. Hij zegt de juiste dingen op de juiste momenten en blijft gedurende de hele situatie rustig en beheerst.

De makers van de film laten het einde ook in het midden. En daardoor bewijzen ze dat ze het vak van goede films maken beheersen.

Zeker een 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt door op het icoontje met de 2 filmstrookjes en het plusje te klikken verder navigeren naar een lijst met films en series. Als je aldaar de gewenste film of serie aanklikt, werkt de UBB-generator gewoon. Dat had normaal moeten werken, maar nu doet-ie het bij mij ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 15-09-2015 23:52 ]

Verwijderd

AcidBurn schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:59:
Dinictus: Wat is er raar aan het verzamelen van films? Ik koop bij lange na niet alle films die ik gezien heb. Dan zou mijn huis te klein zijn voor de opslag. Ik koop een film als ik hem goed genoeg vind om meerdere malen te willen kijken. Waarom op dvd/bluray en niet streamen/downloaden? Omdat ik van de oude stempel ben.

Een schijfje ben je niet zomaar kwijt waar een hd crash oid doorgaans wel betekend dat je je downloads kwijt bent. Een medium dat in andermans opslag staat, zie ik niet als "van mij". Dat voelt aan als "een licentie nemen om het te kunnen kijken" maar die licentie is geen zekerheid. Het medium fysiek in huis hebben is dat wel. Hetzelfde geldt ook voor cd's. Die koop ik ook nog altijd. Rip elke cd overigens wel direct naar mp3 voor het gemak om ff snel wat te luisteren. Maar als ik er echt van wil genieten, gaat toch echt de cd op. De kwaliteit is gewoon stukken beter als je dat op een goede stereo installatie afspeelt.
Over welke film gaat dit? Oh, IMDB: The Collector (2009) >:)

• Jelte
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:47:
Je kunt door op het icoontje met de 2 filmstrookjes en het plusje te klikken verder navigeren naar een lijst met films en series. Als je aldaar de gewenste film of serie aanklikt, werkt de UBB-generator gewoon. Dat had normaal moeten werken, maar nu doet-ie het bij mij ook niet.
normaal gesproken plak ik de IMDb URL, maar dat werkt dus niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

xAn52 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:21:
War Book (2014)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: N/A | Runtime: 92min.
Hoewel een film over een vergaderzaal niet zo heel spannend lijkt, kon deze film mij wel boeien. De karakters zijn voorspelbaar en het scenario ook. Maar toch. Een lekker sociaal experiment met als formule: macht + druk = beslissingen. Het blijft mooi te zien dat als je in een spel gezet word en iedereen meedoet, je snel vergeet dat het een spel is.
[afbeelding] 7 / 10
Thanks, n.a.v. jouw review deze film bekeken. Beviel goed, vooral dialoog in film trekt me enorm, dit is een en al dialoog.
Geef hem ook een 7.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
The Transporter Refueled (2015)The Transporter Refueled (2015)
IMDb: n/a
Deze gister in de Pathe Sneak Preview gezien.

Op zich een vermakelijke film. Leuke auto (Audi S8) en leuke actie. Echter wel een slecht verhaal en opzet wat het weer erg jammer maakt.

Mooie quote van IMDB:

"When there was Statham , there was glory. Now , its just a misguided missile aimed at audience."

IMDb -- The Transporter Refueled (2015) Zoek meer informatie over The Transporter Refueled (2015) op Google Zoek trailer van The Transporter Refueled (2015) via Google

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:00
PuddingNL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:33:
The Transporter Refueled (2015)[afbeelding]

Op zich een vermakelijke film. Leuke auto (Audi S8) en leuke actie. Echter wel een slecht verhaal en opzet wat het weer erg jammer maakt.

Mooie quote van IMDB:

"When there was Statham , there was glory. Now , its just a misguided missile aimed at audience."

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 5 / 10
Een transporter zonder Statham is moeilijk voor te stellen, maar wat Statham de laatste tijd doet aan films is ook moeilijk voor te stellen :F

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Xyphoid
The Transporter Refueled (2015)[afbeelding]

Mooie quote van IMDB:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 5 / 10
Ziet er wel leuk uit, maar deze komt toch niet in mijn DVD kast naast de Transporter trilogy te staan :P
Wordt een Netflixje voor volgend jaar.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 08:35

Christiano007

Ich bin der champion

Pantostie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:38:
Chappie (2015)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Wat was ik blij dat mijn broer mij wees op deze film. Van de regiseur van Disctrict 9. Een nieuwe si-fi film in de nabije toekomst die zich afspeelt in Zuid Afrika. Met glansrollen van Ninja en Jo-landi Visscher (Die Antwoord), die zich zelf spelen.

Chappie gaat over een robot die als eerste robot AI ingeplant krijgt. Zijn maker heeft politie robots ontwikkeld om gangsters in Zuid Afrika veilig uit de weg te ruimen. Echter ontwikkeld hij thuis een AI programma die hij graag wil testen. Nadat hij een kapotte robot weet te bemachtigen. Onstaat er een knotsgekke wending met gangsters en wat niet, waardoor Chappie 'geboren' wordt in het gangster hol van Ninja en Jo-landi.

Wat volgt is de ontwikkeling van een baby, enorm versneld, in een robot en de strijd tussen hoe Chappie op te voeden, als gangster of als burger.

Daarbij komen er nog meer partijen in het spel die iets willen van Chappie en zijn maker. Hierin een iets teleurstellende rol van Hugh Jackman als baddie, die niet helemaal lekker overkomt. Door de aparte karakters van Ninja en friends blijft alles wel lekker in balans.

Grootste plus is dat het allemaal, hoe absurt ook, erg natuurlijk en realistisch overkomt, iets wat bij District 9 ook het geval was, om een vergelijking te trekken.

Sowieso voor fans van District 9 een aanrader. En voor liefhebbers van si-fi met een knipoog
[afbeelding] 8 / 10
Heb hem ook gekeken, erg vermakelijk en toffe film. Vind Chappie erg tof ogen.

Zeker een aanrader. Tof acteerwerk, top vermaak. Heb me geen moment verveeld. Ook toch aardig wat humor (subtiel). Je zou zelfs een beetje kunnen in/meeleven met de acteurs :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
"The Transporter Refueled"

Deze gister in de Pathe Sneak Preview gezien. (...)
Hoe verhoudt de kwaliteit zich ten opzichte van de serie? Dat de nieuwe film minder is dan de eerdere films met Statham (zeker de eerste twee) dat lijkt me haast onvermijdelijk, maar de serie vond ik ook nog aardig, ondanks de duidelijk zichtbare consessies vanwege het beperkte budget.

• AcidBurn
The Breakfast Club (1985)The Breakfast Club (1985)
Five high school students, all different stereotypes, meet in detention, where they pour their hearts out to each other, and discover how they have a lot more in common than they thought.

Ben deze film gaan kijken aan de hand van een review eerder in dit topic, en heb er geen spijt van. Het eerste halfuur vond ik niet denderend, standaard high school karakters. Daarna werd het interessanter. Goede karakter opbouw, en knap dat ze je interesse vast weten te houden, terwijl de film voor 90% enkel uit dialoog bestaat.

Een bepaalde actie van Bender snapte ik echt niet, en het einde had anders gemogen van mij, maar verder prima film.

spoiler:
Waarom neemt Bender het risico voor de rest op zich, als Andy de groep naar een gesloten doorgang lijdt? Op dat moment had hij nog geen goede band met de rest en heeft dus ook geen reden om dat voor ze te doen.

Betreffende het einde: Ik vond de bevestiging van de koppels Andy/Allison en Bender/Claire nogal overbodig, was echt niet nodig geweest.
IMDb -- The Breakfast Club (1985) Zoek meer informatie over The Breakfast Club (1985) op Google Zoek trailer van The Breakfast Club (1985) via Google

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Fantastic Four (2015)Fantastic Four (2015)
Niet zo slecht als menig review je doet geloven. Het is absoluut geen topper, maar de film weet nog wel redelijk te vermaken. Het einde is misschien wat abrupt en er had zeker wat meer 'badguy momenten' in gemogen. Ietwat vergelijkbaar met The Avengers, die is ook van een wat minder niveau dan bijvoorbeeld Ironman en Guardians of the Galaxy.
IMDb -- Fantastic Four (2015) Zoek meer informatie over Fantastic Four (2015) op Google Zoek trailer van Fantastic Four (2015) via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Tomorrow is not today!

• PuddingNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 14:53
arsimo schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:54:
[...]

Hoe verhoudt de kwaliteit zich ten opzichte van de serie? Dat de nieuwe film minder is dan de eerdere films met Statham (zeker de eerste twee) dat lijkt me haast onvermijdelijk, maar de serie vond ik ook nog aardig, ondanks de duidelijk zichtbare consessies vanwege het beperkte budget.
De serie heb ik nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 16:15
Prisoners (2013)Prisoners (2013)
vorige week prisoners gekeken érg sterke thriller die mij met regelmaat op het puntje van de stoel--> bank wist te krijgen, dat gebeurd me niet vaak hehe :9

Ik kon me erg goed inleven in de emoties en handelingen van de hoofdpersoon wat de film meer dimensie gaf.

Voor mij een absolute topper in zijn genre :)
Het waren 2 en een half plezierige uurtjes :D
IMDb -- Prisoners (2013) Zoek meer informatie over Prisoners (2013) op Google Zoek trailer van Prisoners (2013) via Google

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Everest (2015)Everest (2015)
Gekeken in 3D en met Dolby Atmos, film komt langzaam op gang (ze schetsen wel goed de verschillende personages en verhaallijnen) en gaat na de pauze helemaal los, de CGI ziet er super goed uit, acteurs doen het prima en het geluid is echt bizar. Atmos brengt het goed tot z'n recht! Erg toffe film in ieder geval :)
Op een gegeven moment is het verhaal zo heftig (emotioneel) dat ik meerdere mensen zag zitten met een brok in hun keel, including me. Knap staaltje acteer werk!
IMDb -- Everest (2015) Zoek meer informatie over Everest (2015) op Google Zoek trailer van Everest (2015) via Google Schrijf zelf een recensie over Everest (2015)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gisteren Schone Handen gezien in de bios (IMDB nr is bekend maar de generator pakt hem niet?).

Anyway: voor een Nederlandse film goed te pruimen. Aardig spannend (had wat meer actie of thriller-elementen kunnen bevatten) en degelijk acteerwerk, zeker van Jeroen van Koningsbrugge (waar ik sowieso al een voorstander van ben).

Enige nadeel vond ik het zoontje, hij speelde te schools. En als ik dan nog iets zou moeten benoemen is het accent van van Koningsbrugge waardoor hij me keer op keer deed denken aan zijn eigen typetje in Draadstaal.

Verder een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:47
Christiano007 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:12:
[...]

Heb hem ook gekeken, erg vermakelijk en toffe film. Vind Chappie erg tof ogen.

Zeker een aanrader. Tof acteerwerk, top vermaak. Heb me geen moment verveeld. Ook toch aardig wat humor (subtiel). Je zou zelfs een beetje kunnen in/meeleven met de acteurs :)
Mooi dat menigen zo kunnen verschillen.

Dit was een van de slechtste films die ik ooit heb gezien in de laatste 5 jaar ofzo.
Mijn god wat een slechte acteurs: niet eentje maar bijna allemaal.
Vooral dat meisje/kind/vrouw..en dan haar stem en haar kleren.....
Zelfs de maker van Chappie acteert zelfs te slecht om grappig te zijn, hij komt zelfs terug en mag terug komen na ontvoerd te zijn.
Er zitten zoveel gaten in het verhaal dat een gatenkaas er niks bij is..
De wapens zij zelfs fel geel...En de vijand is zo cliche dat je er om moet lachen, en de andere wordt ineens een vriend..en dan het einde...mijn god..niemand kan nog dood..ik was al blij dat dat vrouwtje dood was..high five met dochter en vriendin die de film na een half uur hadden verlaten...komt ze nog terug ook.
Ik heb enkel gekeken om te kijken of het nog slechter kon na het begin...jawel en veel slecher ook..en dan komt het einde... :D
De film leek vaak op een slechte robocop, zelfs de slechte robot is een kopie van de vijand van robocop.
Ik kan nog langer doorgaan, maar ik ben in die weken meer slechte dingen vergeten...en oh ja: waarom denken artiesten/rappers ineens te kunnen acteren...
Pagina: 1 ... 4 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.