Ik vond Chappie ook een toffe film!
Hitman: Agent 47 (2015) | ![]() |
IMDb: n/a An assassin teams up with a woman to help her find her father and uncover the mysteries of her ancestry. Gisteravond in de bios gezien, omdat vrienden er graag heen wilden. Als je met verstand op nul kan kijken, is het een hele aardige actiefilm. Kun je dat niet, dan is deze film net zo onmogelijk als de laatste 2 Fast & Furious films bij elkaar. Maar mijn grootste hekelpunt is dat je (ikzelf iig) geen enkel moment meeleeft met de karakers, ze komen gewoon niet tot leven. Een van de trailers die we vooraf zagen, was voor The Transporter Refueled. Daar waren we het snel over eens: Transporter zonder Jason Statham is hetzelfde als Jason Bourne zonder Matt Damon. De nieuwe chauffeur ziet er totaal niet geloofwaardig uit om tot zulke acties in staat te zijn. | |
![]() ![]() ![]() |
Verwijderd
Niets, maar dan ook helemaal niets aan toe te voegen! Eens!Arjantje72 schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:41:
[...]
Mooi dat menigen zo kunnen verschillen.
Dit was een van de slechtste films die ik ooit heb gezien in de laatste 5 jaar ofzo.
Mijn god wat een slechte acteurs: niet eentje maar bijna allemaal.
Vooral dat meisje/kind/vrouw..en dan haar stem en haar kleren.....
Zelfs de maker van Chappie acteert zelfs te slecht om grappig te zijn, hij komt zelfs terug en mag terug komen na ontvoerd te zijn.
Er zitten zoveel gaten in het verhaal dat een gatenkaas er niks bij is..
De wapens zij zelfs fel geel...En de vijand is zo cliche dat je er om moet lachen, en de andere wordt ineens een vriend..en dan het einde...mijn god..niemand kan nog dood..ik was al blij dat dat vrouwtje dood was..high five met dochter en vriendin die de film na een half uur hadden verlaten...komt ze nog terug ook.
Ik heb enkel gekeken om te kijken of het nog slechter kon na het begin...jawel en veel slecher ook..en dan komt het einde...![]()
De film leek vaak op een slechte robocop, zelfs de slechte robot is een kopie van de vijand van robocop.
Ik kan nog langer doorgaan, maar ik ben in die weken meer slechte dingen vergeten...en oh ja: waarom denken artiesten/rappers ineens te kunnen acteren...
Yup, een draak van een filmVerwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:08:
[...]
Niets, maar dan ook helemaal niets aan toe te voegen! Eens!
Toevoeging... Hoe deze film op imdb een 7 krijgt van 131.000 gebruikers!?!
Chappie maakte als film op mij vooral een kinderachtige en zeer ongeloofwaardige indruk. Bovendien was het acteerwerk beneden alle peil.
Tjah, ik denk ook dat veel mensen het wel gehad hebben met die blockbuster hollywoodfilms met hetzelfde gerecyclede verhaal en de standaard dozijn acteurs. Eindelijk een film die het wat anders aanpakt en waarin ik me beter kan inleven dan in vele andere scifi van de afgelopen jaren.Arjantje72 schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:41:
[...]
Dit was een van de slechtste films die ik ooit heb gezien in de laatste 5 jaar ofzo.
Zelfs de maker van Chappie acteert zelfs te slecht om grappig te zijn, hij komt zelfs terug en mag terug komen na ontvoerd te zijn.
De wapens zij zelfs fel geel...En de vijand is zo cliche dat je er om moet lachen, en de andere wordt ineens een vriend..en dan het einde...mijn god..niemand kan nog dood..ik was al blij dat dat vrouwtje dood was..high five met dochter en vriendin die de film na een half uur hadden verlaten...komt ze nog terug ook.
Ik heb enkel gekeken om te kijken of het nog slechter kon na het begin...jawel en veel slecher ook..en dan komt het einde...![]()
De film leek vaak op een slechte robocop, zelfs de slechte robot is een kopie van de vijand van robocop.
Ik kan nog langer doorgaan, maar ik ben in die weken meer slechte dingen vergeten...en oh ja: waarom denken artiesten/rappers ineens te kunnen acteren...
Hmm, ik vond het juist erg "echt" overkomen. De acteurs zijn namelijk in het echt ook behoorlijk raar en apart.-Moondust- schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:21:
Chappie maakte als film op mij vooral een kinderachtige en zeer ongeloofwaardige indruk. Bovendien was het acteerwerk beneden alle peil.
Voldoende actie, een klein beetje karakter ontwikkeling, prima te pruimen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Zoek maar eens de clips van Die Antwoord op, dan zijn ze in de film heeel normaal 😀Jeroenneman schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:34:
[...]
Hmm, ik vond het juist erg "echt" overkomen. De acteurs zijn namelijk in het echt ook behoorlijk raar en apart.
Voldoende actie, een klein beetje karakter ontwikkeling, prima te pruimen.
Je haalt me de woorden uit de mond. Werkelijk slecht geacteerd en kinderachtig bullshit verhaal.Arjantje72 schreef op zondag 20 september 2015 @ 00:41:
[...]
Na 30 minuten van de harde schijf verwijderd.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Blijkt inderdaad dat meningen zeer kunnen verschillen. Ik vond Chappie heel tof, ik heb hem 2 keer in de bios gekeken. Vooral Chappie zelf vond ik heel sterk.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Maze Runner: The Scorch Trials (2015) | ![]() |
IMDb: n/a Gisteren naar het het 2e deel van The Mazerunner (in 3D) geweest. Vorig jaar heb ik het eerste deel ook in de bios gezien en daarvan was ik niet heel erg onder de indruk; het was een oké-film, vond het een slap aftreksel lijkend op The Hunger Games, maar dan minder in elk opzicht. Niet slecht of zo maar meer een 13 in een dozijn film. Maar goed, gisteren met een vriendin naar de bios en het was even uitvogelen welke film we naar toe gingen, omdat er meerdere films waren die een van ons al gezien had. The Mazerunner hadden we nog niet gezien, beiden ook totaal geen trailers gekeken, dus we wisten alleen hoe het eerste deel was. De eerste verrassing was bij binnenkomst, want sow hey wat gingen er veel mensen naar die film... meerdere zalen in zowel 2D als 3D (zo goed als) uitverkocht. Bij Mission Impossible had ik dat nog wel verwacht, maar hier niet. Voor wat betreft de film, we gingen dus naar de 3D versie aangezien de 2D al uitverkocht was. Helaas ook hier voegde 3D mijn inziens helemaal niets toe. De enige film waar ik tot op heden 3D van toegevoegde waarde vond was Avatar. Aangezien de rest wat spoilers bevat, dit even in spoiler-tags: spoiler: Aan het begin van de film was het weer even van "ow ja, hoe zat het ook alweer", maar na de eerste paar minuten zat je er wel weer in. De volgende verrassing: zombies?! Zombies zijn altijd goed en ik vond de zombies/geïnfecteerden hier ook best goed uitgevoerd, vrij sinister en scary zelfs. Het verbaasde me nog enigszins dat, vanwege een aantal scenes, deze film toch nog een 12 jaar en ouder rating heeft. Voor mijn gevoel leek deze film een heel stuk volwassener dan zijn voorganger; een leuk en spannend verhaal waarvan het zeker niet altijd direct duidelijk is van "oh dit gaat gebeuren", omgevingen en b.v. de zombies zagen er goed uit, acteerwerk was redelijk op orde en ze hadden dit keer ook een aantal bekende acteurs toegevoegd aan de cast (Aidan Gillen bekend van GoT en Barry Pepper van o.a. Saving Private Ryan). De personages van deze personen, en ook anderen, waren best goed. Ook was het wel leuk dat ze een klein beetje het verleden van de hoofdrolspeler Thomas en ook Teresa uitdiepten. Dit aangezien zij beiden, voordat ze in de Maze gestopt werden, werknemers waren van WICKED. Met een aantal flashbacks kreeg je een beetje extra informatie en tegen het einde van de film leverde dit ook nog een leuke, redelijk onverwachte, situatie op. Al met al waren we zeer positief verrast over dit deel. Van de verschillende film reeksen van The Mazerunner, The Hunger Games en Divergent vond ik tot gisteren The Mazerunner veruit het zwakste. Door The Scorch Trials zijn de verhoudingen toch wel gewijzigd en ben ik nu toch wel erg benieuwd naar het derde deel. The Hunger Games vind ik overall nog wel wat beter, maar het was een flinke vooruitgang t.o.v. van de eerste Mazerunner. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Me and Earl and the Dying Girl (2015) | ![]() |
IMDb: n/a Leuke film die gaat over een jongen die door zijn moeder gedwongen wordt om om te gaan met een ernstig ziek meisje. Deze jongen en ook het meisje zitten echter niet op elkaar te wachten. De film begint direct erg leuk en je wordt snel het verhaal ingezogen. Het acteerwerk is goed en de humor komt daardoor goed over. Het verhaal zit goed in elkaar, maar enigzins voorspelbaar is de film wel. Aanrader voor mensen die humor gemixed met drama kunnen waarderen. | |
![]() ![]() ![]() |
Tomorrow is not today!
Vanavond de hoofdrolspeler ontmoeten en erna de Film bewonderen in Pathe Arena.PuddingNL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:33:
The Transporter Refueled (2015) [afbeelding] IMDb: n/a Deze gister in de Pathe Sneak Preview gezien.
Op zich een vermakelijke film. Leuke auto (Audi S8) en leuke actie. Echter wel een slecht verhaal en opzet wat het weer erg jammer maakt.
Mooie quote van IMDB:
"When there was Statham , there was glory. Now , its just a misguided missile aimed at audience."
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 5 / 10
Ben zelf erg benieuwd, zul je natuurlijk net zien dat ik als dorpmens verdwaald ga raken in Amsterdam
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Als je verdwaalt in Amsterdam als je in de Pathe Arena moet zijn, dan gaat er iets niet goed
.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als dat bedoelt is als antwoord op mijn vraag, dan was dat niet mijn vraag 
Ik zie nu dat je kennelijk premierekaartjes winnen kon en dan de hoofdrolspeler ontmoeten.
Ik zie nu dat je kennelijk premierekaartjes winnen kon en dan de hoofdrolspeler ontmoeten.
Ik denk dat ik em snap, maar leg eens uit voor de niet-snappers?JvS schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:34:
Als je verdwaalt in Amsterdam als je in de Pathe Arena moet zijn, dan gaat er iets niet goed.
San Andreas () | ![]() |
IMDb: n/a Wát een ongelooflijke bagger zeg. Elk cliché wordt uit de kast getrokken en de meest ongeloofwaardige scenes komen voorbij. En dat allemaal aan elkaar geknoopt met personages zonder enige diepgang en een ontzettend slecht script. Oh, en een plot dat dunner is dan de gemiddelde crêpe. Oh, en natuurlijk het verplichte modelletje dat de hoofdrol speelt. Het genre 'rampenfilm' slaat in dit geval in ieder geval op de film zelf. | |
Mee eens. Ik heb de film niet eens af kunnen kijken zo slecht dat hij was. Hersenloos vermaak gaat hier zelfs niet eens op.
Tomorrow is not today!
Ik vond 'm wel vermakelijk juist omdat ie zo slecht is.
ik vond hem grafisch ook heel slecht, het is net of ze de trailer door een derde hebben laten maken, want die ziet er wel goed uit.
Verwijderd
Gisteren gekeken voor mijn zoon van 12. Zelfs hij vond de actie lachwekkend. Enige goede aan de film waren de (nep) borsten van de dochter. Maar als ik dat wil zien zet ik wel iets anders op.SomerenV schreef op zondag 27 september 2015 @ 05:14:
San Andreas () [afbeelding] IMDb: n/a Wát een ongelooflijke bagger zeg. Elk cliché wordt uit de kast getrokken en de meest ongeloofwaardige scenes komen voorbij. En dat allemaal aan elkaar geknoopt met personages zonder enige diepgang en een ontzettend slecht script. Oh, en een plot dat dunner is dan de gemiddelde crêpe.
Oh, en natuurlijk het verplichte modelletje dat de hoofdrol speelt. Het genre 'rampenfilm' slaat in dit geval in ieder geval op de film zelf.[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 3 / 10
True detective seizoen 1 is dan een aanrader. Daarin kun je haar borsten zienVerwijderd schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:35:
[...]
Gisteren gekeken voor mijn zoon van 12. Zelfs hij vond de actie lachwekkend. Enige goede aan de film waren de (nep) borsten van de dochter. Maar als ik dat wil zien zet ik wel iets anders op.
Sowieso een aanrader, maar daarvoor hebben we het andere topic.
Tomorrow is not today!
Verwijderd
Spacey23 schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:08:
[...]
True detective seizoen 1 is dan een aanrader. Daarin kun je haar borsten zien

Ik heb dan weer een totaal andere mening. Natuurlijk kan je zeggen dat het ongeloofwaardig is, maar dat is wat mij betreft niet perse een spelbreker. Ik zou San Andreas toch een 7,5 geven, vanwege de lol die ik eraan beleefd heb.
Verder heb ik onlangs The Man from U.N.C.L.E. in de bioscoop gezien. Die film doet heel veel goed. Muziek en jurken uit de jaren 60; leuke personages; een onderhoudend verhaal; mooie beelden; goede humor. Wat mij betreft een zeer geslaagde spionagefilm. Een verdiende 9.
Verder heb ik onlangs The Man from U.N.C.L.E. in de bioscoop gezien. Die film doet heel veel goed. Muziek en jurken uit de jaren 60; leuke personages; een onderhoudend verhaal; mooie beelden; goede humor. Wat mij betreft een zeer geslaagde spionagefilm. Een verdiende 9.
De UBB-generator kon onderstaande film niet vinden... dus maar even op deze manier
The Secret Life of Walter Mitty
IMDB: IMDB: The Secret Life of Walter Mitty (2013)
Film gespeeld en geproduceerd door Ben Stiller. Misschien had dat al een waarschuwing moeten zijn. Vreemde film met zeer matig verhaal. Continu onderbrekingen door het dagdromen van de hoofdpersoon.
Wel mooie beelden van de diverse locaties, maar dat is het dan ook wel.
Score: 4 vanwege de mooie locaties.
The Secret Life of Walter Mitty
IMDB: IMDB: The Secret Life of Walter Mitty (2013)
Film gespeeld en geproduceerd door Ben Stiller. Misschien had dat al een waarschuwing moeten zijn. Vreemde film met zeer matig verhaal. Continu onderbrekingen door het dagdromen van de hoofdpersoon.
Wel mooie beelden van de diverse locaties, maar dat is het dan ook wel.
Score: 4 vanwege de mooie locaties.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Onderbrekingen
Daar gaat heel de film juist over. Plus dat bleek al heel duidelijk uit de trailers.
Ik vond het wel een goede film
Met zeer mooie beelden soms inderdaad.

Ik vond het wel een goede film
The devil is in the details.
Vond het ook 1 van Ben Stillers betere films. Eindelijk ietwat vernieuwend en niet telkens dezelfde formule gebruiken.
Tomorrow is not today!
Ik heb ook erg genoten van The Secret Life. Ging er zonder verwachtingen in (want Ben Stiller), maar was zeer positief verrast!
Dunya & Desie (2008) | ![]() |
IMDb: 6,6 Prima feel good / road movie welke ik op Netflix voorbij zag komen. Ondanks dat het blijkbaar een Zapp serie is is deze film ook voor volwassenen prima te kijken. Met het acteerwerk is niets mis het verhaal is vrij rechtlijnig maar toch leuk en de omgeving waar het verhaal zich in afspeelt interessant. | |
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De positieve reacties verbazen me wel een beetje.Hahn schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:20:
Onderbrekingen![]()
Daar gaat heel de film juist over. Plus dat bleek al heel duidelijk uit de trailers.
Ik vond het wel een goede filmMet zeer mooie beelden soms inderdaad.
natuurlijk begrijp ik wel dat de onderbrekingen onderdeel uitmaken van het verhaal. Het dagromen van Walter. Maar ik vond er nog al wat kromme scenes in zitten.
spoiler:
Bijvoorbeeld; waarom ruilt ie in vredesnaam die pop (waarom hij die uberhaupt mee heeft is ook al bijzonder) voor een skateboard
Maar toegegeven, op een gegeven moment ben je wel benieuwd of hij vindt waar hij naar op zoek is.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Spy (2015)
Spy is een mix tussen een spionagefilm en een komedie. Op sommige momenten heel goed en hilarisch, op andere momenten ronduit flauw. Mijn vrouw en ik hebben een aantal keer erg moeten lachen, dus dat is altijd goed. De scène in de keuken is mooi in beeld gebracht. 7,5
Spy is een mix tussen een spionagefilm en een komedie. Op sommige momenten heel goed en hilarisch, op andere momenten ronduit flauw. Mijn vrouw en ik hebben een aantal keer erg moeten lachen, dus dat is altijd goed. De scène in de keuken is mooi in beeld gebracht. 7,5
The Maze Runner: The Scorch Trials (2015) | ![]() |
IMDb: n/a After having escaped the Maze, the Gladers now face a new set of challenges on the open roads of a desolate landscape filled with unimaginable obstacles. Ik heb de boekentrilogie (plus de prequel The Kill Order) thuis liggen maar ben nog steeds niet op de helft van het eerste deel. Het boek kan me niet genoeg boeien om meer dan 10 pagina's per keer te lezen. De eerste film vond ik redelijk, niet geweldig, en week bovendien behoorlijk van het boek af (in zoverre als ik gelezen had al ja). De trailer voor Scorch Trials interesseerde me tegen mijn verwachting in toch behoorlijk. Zojuist gekeken, en ik vind hem echt goed. Het gebeurd niet snel dat ik met karakters mee ga leven, maar in dit geval deed ik het daadwerkelijk. Vooral de broederschap die ontstaat, het ondanks interne strubbelingen toch alles voor elkaar over hebben. Die sfeer hebben ze goed neer weten te zetten. Plus dat dit deel flink wat actie bevat, en Kaya Scodelario is ook niet verkeerd om naar te kijken. Wat me wel behoorlijk irriteerd is dat de acteur die Thomas speelt, gewoon echt duidelijk veel ouder is dan wat hij voor moet stellen. Bij de andere jongens valt me dat niet zo heel erg op, maar bij hem wel. Het acteerwerk is niet overal even denderend, maar zolang het niet ronduit slecht is maakt dat in een dergelijke film niet uit. Ik kijk uit naar het derde deel, The Dead Cure, volgend jaar. | |
![]() ![]() ![]() |
Birdman (2014) | ![]() |
IMDb: n/a Kunstzinnig, daarin deed die me aan Black Swan denken. Maar om nou te zeggen dat ik er heel warm van word... | |
![]() ![]() ![]() |
Grand Budapest Hotel (2014) | ![]() |
IMDb: n/a Aardig mooi, maar had meer verwacht | |
![]() ![]() ![]() |
Nu toch wel zo beetje de belangrijke films van '14 gezien, mijn nr. 1 (zonder gezeur en getwijfel)>> Whiplash
Het is een tijd geleden, dus misschien zit ik er een beetje naast, maar:Rhapsody schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:35:
[...]
spoiler:Bijvoorbeeld; waarom ruilt ie in vredesnaam die pop (waarom hij die uberhaupt mee heeft is ook al bijzonder) voor een skateboard
spoiler:
Hij wilde het skateboard cadeau doen aan de zoon van de vrouw die hij leuk vindt.
Ook was dat skateboard wel handig i.v.m. die vulkaanuitbarsting, maar ik weet niet meer of hij daar toen al vanaf wist.
Ook was dat skateboard wel handig i.v.m. die vulkaanuitbarsting, maar ik weet niet meer of hij daar toen al vanaf wist.
Zelf vond ik het een erg leuke film. Geen topper, maar leuk bedacht, redelijk origineel, prachtige beelden en volgens mij ook wel lekkere muziek. Om de een of andere reden voelde ik me wel lekker verbonden met de film. Natuur, fotografie, een zoektocht; ik vond het veel hebben. Zoals ik zei geen topper, maar om een of andere reden zo vermakelijk dat ik het een collectiewaardige film vind.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ex Machina (2015) | ![]() |
IMDb: n/a Een film waar je aan het eind nog wel een half uur van slag van bent. Deze film laat je van het ene bizarre moment in het andere vallen, totdat je niet meer weet wie nou welk doel voor ogen heeft. Het verhaal draait dan ook om het evolueren van een AI in vrouwelijke gedaante. In feite kijk je de hele film naar slechts 4 personen, allemaal totaal verschillend in personaliteit en met een totaal ander doel. De setting waarin dit verhaal plaatsvindt, het fantastische acteerwerk en vooral het verhaal an sich zijn de bouwstenen voor een film die vooral mensen met een interesse in mysterie, futuristische technologie en een voorkeur voor het bizarre zullen kunnen waarderen. De film komt het best tot zijn recht als je deze in 1 ruk uitkijkt, met volle aandacht en oog voor detail. Een prachtfilm! | |
Ja daar heb ik meer van gehoord, staat op mijn Watchlist.
Iemand al iets gezien, danwel gelezen over Sicario? Moet over 8 dagen uitkomen...
Iemand al iets gezien, danwel gelezen over Sicario? Moet over 8 dagen uitkomen...
[ Voor 44% gewijzigd door Sjah op 30-09-2015 01:15 ]
Ex Machine vond ik ook erg goed. Sicario hou ik in de gaten en lijkt me ook interessant gezien de zeer positieve kritieken.
Vanmiddag (Vanmorgen NL tijd) naar The Martian, daar kijk ik nog het meest naar uit!
Edit:
Vanmiddag (Vanmorgen NL tijd) naar The Martian, daar kijk ik nog het meest naar uit!
Edit:
The Martian (2015) | ![]() |
IMDb: n/a Zojuist dus The Martian gezien. Beetje een mix tussen Apollo 13, Gravity en ook Interstellar. Je merkt goed dat het een film van Ridley Scott is. Af en toe worden er dingen opnieuw gebruikt uit z'n vorige film Prometheus. Het begin van de film is erg indrukwekkend. Je zit er meteen in en het Is duidelijk wat de missie gaat zijn. De beelden zijn mooi geschoten en de spanning is aanwezig. Het middenstuk viel mij echter wat tegen. De film herhaalt zichzelf steeds met het oplossen van problemen en dat gaat toch ietwat vervelen. Het einde was leuk, maar het middenstuk heeft me toch met een wat nare nasmaak achtergelaten. De film is mooi, het verhaal Is duidelijk en op momenten spannend. Echter vind ik dit geen blockbuster waar ik wel op had gehoopt. De film is minder spectaculair dan Interstellar en minder realistisch dan Gravity. Ik vind hem dan ook minder dan die 2. Wel een goede film dus, maar geen eentje die je snel nog een keer kijkt. | |
![]() ![]() ![]() |
[ Voor 111% gewijzigd door Sydney08 op 30-09-2015 10:47 ]
Tomorrow is not today!
Sicario (2015) | ![]() |
IMDb: n/a Deze film gister in de Sneak Preview gezien. Omdat het een sneak preview is en je heel wat films in je achterhoofd hebt zitten, was het in het begin even wennen. In de eerste instantie niet door naar welke film ik aan het kijken was. De film bevat een goed verhaal over de drugs oorlog in Mexico.De beelden laten zich ook niet aan de verbeelding over. Wel een aanrader om deze te zien! | |
![]() ![]() ![]() |
Heb jij toevallig ook het boek gelezen? Niet omdat een film zich moet houden aan het boek van mij maar ik ben benieuwd hoe de verhouding uitvalt. Het boek, hoewel kwa schrijfnivo niet optimaal, vond ik van voor tot achter heel boeiend. En hoewel uiteraard vergezocht, best realistisch.Spacey23 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 03:00:
Zojuist dus The Martian gezien. Beetje een mix tussen Apollo 13, Gravity en ook Interstellar. Je merkt goed dat het een film van Ridley Scott is. Af en toe worden er dingen opnieuw gebruikt uit z'n vorige film Prometheus.
(knip)
[ Voor 3% gewijzigd door Spooksel op 30-09-2015 11:55 ]
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Hoe bedoel je dit? Ik vind Ridley Scott een heel goede regisseur, maar ik word liever niet tijdens een andere film aan Prometheus herinnerdSpacey23 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 03:00:
Je merkt goed dat het een film van Ridley Scott is. Af en toe worden er dingen opnieuw gebruikt uit z'n vorige film Prometheus.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
lol:Spooksel schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:54:
Alle wtf's terzijde was mijn grootste nog wel: WAAR THE HELL KOMT DIE TSUNAMI VANDAAN? Dat zou gewoon niet kunnen
http://www.bustle.com/art...itely-stretches-the-factsYes, it is possible. But the tsunami is not from direct displacement of ocean water by the fault, but rather because a large landslide displaces water under the ocean.
Nee, niet gelezen.arsimo schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:07:
[...]
Heb jij toevallig ook het boek gelezen? Niet omdat een film zich moet houden aan het boek van mij maar ik ben benieuwd hoe de verhouding uitvalt. Het boek, hoewel kwa schrijfnivo niet optimaal, vond ik van voor tot achter heel boeiend. En hoewel uiteraard vergezocht, best realistisch.
Scenes die bijna een kopie zijn. Uiteraard andere acteurs, maar wel dezelfde handelingen die ze uitvoeren. Het is wat spoilerig allemaal, dus noteer ik het hier maar niet.Ample Energy schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:14:
[...]
Hoe bedoel je dit? Ik vind Ridley Scott een heel goede regisseur, maar ik word liever niet tijdens een andere film aan Prometheus herinnerd
Tomorrow is not today!
Ah, bedankt daarvoor. Ik ga het over 1 à 2 weken meemaken.Spacey23 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:28:
[...]
Scenes die bijna een kopie zijn. Uiteraard andere acteurs, maar wel dezelfde handelingen die ze uitvoeren. Het is wat spoilerig allemaal, dus noteer ik het hier maar niet.
Ik wil toch wat tegengeluid geven. Ik vond het maar een mwaoh film. Er zitten bijzonder voorspelbare wendingen in en één of twee minder voorspelbare zaken. Waar ik me echt niet goed in kon vinden was:Micktator schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:39:
Ex Machina (2015) [afbeelding] IMDb: n/a Een film waar je aan het eind nog wel een half uur van slag van bent.
Deze film laat je van het ene bizarre moment in het andere vallen, totdat je niet meer weet wie nou welk doel voor ogen heeft. Het verhaal draait dan ook om het evolueren van een AI in vrouwelijke gedaante. In feite kijk je de hele film naar slechts 4 personen, allemaal totaal verschillend in personaliteit en met een totaal ander doel.
De setting waarin dit verhaal plaatsvindt, het fantastische acteerwerk en vooral het verhaal an sich zijn de bouwstenen voor een film die vooral mensen met een interesse in mysterie, futuristische technologie en een voorkeur voor het bizarre zullen kunnen waarderen.
De film komt het best tot zijn recht als je deze in 1 ruk uitkijkt, met volle aandacht en oog voor detail. Een prachtfilm![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] 9 / 10
spoiler:
de acteur die Nathan (de baas) speelde vond ik rete-irritant met zijn 'gedude'. Behoorlijk infantiel. Bovendien leed ie aan het Tony Stark syndroom: kon alles in afzienbare tijd maken, coden etc. zonder daarbij te letten op allerlei logistieke onmogelijkheden.
Iets meer dan een zeven wat mij betreft.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ja, kan wel maar de hele geologie van de aardbevingen is zelf zo instabiel als de breuk dat gereactiveerd wordt.
Vanaf het moment dat men "magnitude" en "richter" in dezelfde zin gebruikt mag je er al vanuit gaan dat ze geen deftig onderzoek gedaan hebben wat het eigenlijk precies betekend. Waarom? Omdat de manier waarop de magnitude op de schaal van richter wordt berekend satureert aan magnitude 6.5 (voor body waves) of 8.4 (surface waves). Dus een magnitude van 8.4+ op de schaal van richter is gewoon onmogelijk.
Wat er nu wordt gebruikt is de "moment magnitude" en wordt gewoon gezegd als "een magnitude van 9.5" zonder richter want deze waarde is onmogelijk.
Nu zijn er nog heel wat zaken die kant nog wal raken maar dat terzijde vond ik de film eigenlijk niet zo heel slecht als door sommige hier wordt gequoteerd. Een vrijdagavond/zaterdagavond film die zo over the top is dat het gewoon luidop lachen is.
Zo heel voorspelbaar vond ik het nou ook allemaal weer niet. Zo kwam het feit datwoutur schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:58:
[...]
Ik wil toch wat tegengeluid geven. Ik vond het maar een mwaoh film. Er zitten bijzonder voorspelbare wendingen in en één of twee minder voorspelbare zaken. Waar ik me echt niet goed in kon vinden was:
spoiler:de acteur die Nathan (de baas) speelde vond ik rete-irritant met zijn 'gedude'. Behoorlijk infantiel. Bovendien leed ie aan het Tony Stark syndroom: kon alles in afzienbare tijd maken, coden etc. zonder daarbij te letten op allerlei logistieke onmogelijkheden.
Iets meer dan een zeven wat mij betreft.
spoiler:
Kyoko ook een AI is toch wel echt als een verassing en niemand kon die fantastische dans scene voorspellen.
spoiler:
En ongeloofwaardige evenementen, ok prima, want als het toch al science fiction is dan moet dat kunnen.
En dat gedrag van Nathan, ik vind dat eerder onder het kopje excentriek dan onder kinderachtig vallen. .
Ex Machina vond ik zo intrigerend dat de wat minder geloofwaardige momenten niet zo opvielen en daarom ook niet zo storend waren. En ik ben normaalgesproken tamelijk gevoelig voor ongeloofwaardigheden. De kern van de film en wat het uitdraagt was wat mij betreft ijzersterk.
Verwijderd
Air gezien afgelopen weekend. Super film als je een beetje van de Fallout sfeer houdt.
YouTube: Air Official Trailer 1 (2015) - Norman Reedus, Djimon Hounsou Movie HD
YouTube: Air Official Trailer 1 (2015) - Norman Reedus, Djimon Hounsou Movie HD
Holland: Natuur in de Delta (2015) | ![]() |
IMDb: 7,2/10 Nu eens wat anders dan een actie- of schietfilm.... Een natuurdocu. Ik hou er soms wel van. Toch had ik niet zulke hoge verwachtingen van deze film. Ook omdat de natuur in Holland ergens beperkt is. De film begint al wat saai en dan gaat ook nog Carice van Houten praten op een toon die niet raakt. Ik moest er wel wat inkomen. Maar naarmate de film vorderde, werd het steeds leuker. De opnames zijn heel goed, heel subliem en de wat klassieke muziek op de achtergrond voegt echt iets toe. Dat heb ik vaak anders met natuurfilms, de muziek erger ik mij vaak aan omdat de muziek dan te nadrukkelijk wordt gebruikt om een scene ,wat op zich niets bijzonders is, speciaal te laten overkomen. Mijn ervaring hoor. Maar dus niet met deze muziek, die trouwens in het begin ook wat gezapig is maar verderop in de film steeds beter wordt. Minpunt is de vele macro video in deze film. Wat op zich ook wel logisch is, Nederland herbergt nu niet de meest grote exotische dieren. Maar de manier waarop alles gefilmd is, boeit echt. Er wordt meerdere malen verteld hoe een dier reageert en denkt op een bepaalde situatie. Dat geeft diepgang. En er zijn scenes bij die daardoor heel grappig worden, waardoor ik mij echt prima vermaakt heb. Je krijgt op een leuke manier te zien hoe bijv. een jong dier leert en probeert te overleven in deze wereld. Jammer dat de meeste mensen vaak gaan voor veel Amerikaanse pulp, lees actie, moord, doodslag, 13-in-een-dozijn films waardoor een film als deze toch ondergewaardeerd wordt. (ben 41 he? Ik hou trouwens lang niet van elke natuurfilm maar deze boeide mij echt. 8 is een mooi cijfer | |
(edit: waarom werkt die ubb generator bij mij op chrome toch zo bagger en traag de laatste maanden? heb zelf nu maar wat aan deze recensie opmaak gedaan)
Maze Runner: The Scorch Trials (2015) | ![]() |
IMDb: n/a Laatst naar deze film geweest. Viel een beetje tegen vond ik, deel 1 vond ik heel goed, maar deze vond ik een stuk minder goed in elkaar zetten, zeker het gedeelte met de zombies vond ik maar bagger. spoiler: Ik vind dat er veel onduidelijkheden in de film zitten, zoals dat er allemaal zombies zijn, en dat ze dan ineens weer ontsnapt zijn. | |
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
R.I.P.D. (2013) | ![]() |
IMDb: 5.6 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 96 min | MPAA: PG-13 Ik kwam laatst deze film tegen op Netflix en ik zonder enige verwachting erin gegaan. Het is een film die doet denken aan MiB maar ook weer in een geheel eigen setting. Het begon voor mijn gevoel als een soort van romantische comedy maar gelukkig blijft het alleen bij het begin. Een leuke avond film om gezellig met je partner te kijken. | |
![]() ![]() ![]() |
[ Voor 86% gewijzigd door Webgnome op 03-10-2015 00:34 . Reden: ubb generator geupdated ]
IMDb: 9.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13 Vanavond deze film gezien in de JT in Eindhoven (Dolby Cinema, woohoo!) en wát een vette film! De cast is sterk en Matt Damon doet het wat mij betreft erg goed. Zitten een aantal grappige momenten in de film en een aantal spannende momenten. Het is allemaal niks dat we nog niet eerder gezien hebben en hier en daar is het ook wel voorspelbaar, maar ik heb de hele film volop genoten. Degene die met me mee was vond hem ook erg gaaf. De muziek was overigens overigens ook echt geweldig en totaal niet wat je zou verwachten, een beetje in hetzelfde stijltje als Guardians of The Galaxy, wat ik wel kan waarderen. Wel een erg lege zaal overigens, ondanks dat dit de eerste dag was dat de film draaide. | |
![]() ![]() ![]() |
On a sidenote: de 3D-projector in de zaal had wat kuren. Op een gegeven moment viel het beeld van het linker oog weg waardoor de film in feite 2D werd (wat we beide absoluut niet erg vonden overigens). Daarna werd een pauze van 10 minuten ingelast om de problemen opgelost. Dat ging even goed maar tegen het einde liepen links en rechts niet meer sync (verschil van 1 of 2 frames). Gelukkig is The Martian overwegend een rustige film dus het stoorde niet héél erg. Ik merkte wel dat ik een lichte hoofdpijn begon te krijgen, wat niet zo raar is aangezien je linker en rechter oog beelden binnenkrijgen die niet sync zijn. Bij het verlaten van de zaal wel meteen excuses gekregen en een vrijkaartje voor een film naar keuze, dus prima opgelost wat mij betreft
En voor de liefhebbers heb ik een Spotify-playlist gemaakt met muziek uit de film (gewoon omdat die zo heerlijk fout is
De soundtrack van The Martian viel mij juist een beetje tegen. De keuzes zijn inderdaad vergelijkbaar met The Guardians of the Galaxy, maar dan een stuk minder leuk. Puur smaak gebonden dus.
De grappen waren vaak geslaagd, behalve die bij NASA. Een klungelige geek, hoevaak hebben we dat al wel niet gezien? Het middenstuk vond ik maar matig, omdat het zich meer bij NASA afspeelde dan op Mars. De sterke cast blonk ook niet uit vond ik, op Damon na dan.
De grappen waren vaak geslaagd, behalve die bij NASA. Een klungelige geek, hoevaak hebben we dat al wel niet gezien? Het middenstuk vond ik maar matig, omdat het zich meer bij NASA afspeelde dan op Mars. De sterke cast blonk ook niet uit vond ik, op Damon na dan.
[ Voor 7% gewijzigd door Sydney08 op 02-10-2015 01:34 ]
Tomorrow is not today!
Ook gisteravond naar The Martian geweest. Al met al een prachtig neergezette film, schitterende 'Mars' shots, leuke humor, prima acteerwerk. Het is uiteraard geen full blown actiefilm, maar als je met een dergelijke verwachting d'r naartoe gaat dan kom je natuurlijk van een koude kermis thuis 
Al met al heb ik d'r prima van kunnen genieten
Een aanrader.
Maargoed, nog even vergelijken met het boek natuurlijk, aangezien ik die ook gelezen heb. Ze hebben het een en ander uiteraard erg moeten versimpelen, verkorten of weg moeten laten. Ik zal een aantal voorbeelden geven. In de boeken wordt uiteraard alles veel gedetailleerder uitgelegd over hoe en wat hij doet. Nu snap ik best dat je dat in een film niet kunt doen, anders had ik nu nog in de zaal gezeten waarschijnlijk
Al met al heb ik d'r prima van kunnen genieten
Maargoed, nog even vergelijken met het boek natuurlijk, aangezien ik die ook gelezen heb. Ze hebben het een en ander uiteraard erg moeten versimpelen, verkorten of weg moeten laten. Ik zal een aantal voorbeelden geven. In de boeken wordt uiteraard alles veel gedetailleerder uitgelegd over hoe en wat hij doet. Nu snap ik best dat je dat in een film niet kunt doen, anders had ik nu nog in de zaal gezeten waarschijnlijk
spoiler: Boekvergelijking!
- Het begint met zijn aardappelkwekerij. In de boeken legt hij uit dat hij slechts kleine hoeveelheden grond per keer vruchtbaar kan maken met zijn eigen uitwerpselen. Het is een proces van mengen, bevochtigen, verdubbelen, mengen, bevochtigen, verdubbelen, etc. In de film dumpt hij gewoon zijn hele hab vol met Mars grond, propt een hompje 'mest' met een aardappel partje d'r in en wat water en klaar.
- Het belang en gebruik van de MAV komt niet echt goed tot zijn recht, het wordt de kijker nooit echt duidelijk WAAROM de MAV voor Ares IV al aanwezig is op Mars terwijl die missie oorspronkelijk pas 2 jaar later zou arriveren. (ps. Het is omdat de MAV al die aanlooptijd nodig heeft om zijn eigen brandstof voor het vertrek te maken)
- Het ophalen en gebruiken van Pathfinder is wel ok, maar het ding blijft heel tot het einde en hij neemt hem uiteindelijk zelfs mee naar de Ares IV site. In de boeken frituurt hij per ongeluk de elektronica van Pathfinder op het moment dat hij al die gaatjes in het dak van de Rover aan het boren is en verliest daarmee zijn communicatie met Aarde totdat hij bij de Ares IV MAV aankomt en die radio kan gebruiken.
- Tijdens zijn reis naar de Ares IV site crashed hij nog een keer met de Rover op het moment dat hij de krater wil inrijden. Dit is ook weggelaten in de film.
- Het boek eindigt min of meer als hij opgepikt is door de Hermes en ze onderweg zijn naar huis, de hele eindscene op Aarde vanaf dat moment in de film is d'r bij verzonnen.
Anyway, dat waren de grote verschillen min of meer weg
- Het belang en gebruik van de MAV komt niet echt goed tot zijn recht, het wordt de kijker nooit echt duidelijk WAAROM de MAV voor Ares IV al aanwezig is op Mars terwijl die missie oorspronkelijk pas 2 jaar later zou arriveren. (ps. Het is omdat de MAV al die aanlooptijd nodig heeft om zijn eigen brandstof voor het vertrek te maken)
- Het ophalen en gebruiken van Pathfinder is wel ok, maar het ding blijft heel tot het einde en hij neemt hem uiteindelijk zelfs mee naar de Ares IV site. In de boeken frituurt hij per ongeluk de elektronica van Pathfinder op het moment dat hij al die gaatjes in het dak van de Rover aan het boren is en verliest daarmee zijn communicatie met Aarde totdat hij bij de Ares IV MAV aankomt en die radio kan gebruiken.
- Tijdens zijn reis naar de Ares IV site crashed hij nog een keer met de Rover op het moment dat hij de krater wil inrijden. Dit is ook weggelaten in de film.
- Het boek eindigt min of meer als hij opgepikt is door de Hermes en ze onderweg zijn naar huis, de hele eindscene op Aarde vanaf dat moment in de film is d'r bij verzonnen.
Anyway, dat waren de grote verschillen min of meer weg
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ik zat in dezelfde lege zaal, ik kreeg inderdaad last van hoofdpijn aan het einde van de film. Daarnaast begin en einde van de film is erg goed. middenstuk wil wat tegen.SomerenV schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 01:21:
Bij het verlaten van de zaal wel meteen excuses gekregen en een vrijkaartje voor een film naar keuze, dus prima opgelost wat mij betreft(lees: gratis naar Star Wars!
)
Vrijkaartje is maar geldig tot 15 december, Star Wars gaat 16 december in premiere
Denk dat als je voor die datum langsgaat om de kaart te verlengen en die reden opgeeft het geen probleem zal zijn. Ik heb iig wel het idee dat de JT een erg klantvriendelijke bios isdrpeer_holland schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:22:
[...]
Vrijkaartje is maar geldig tot 15 december, Star Wars gaat 16 december in premiere
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Sorry, zwartebalkenpost incoming!
Spooksel schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:18:
spoiler: Boekvergelijking!- Het boek eindigt min of meer als hij opgepikt is door de Hermes en ze onderweg zijn naar huis, de hele eindscene op Aarde vanaf dat moment in de film is d'r bij verzonnen.
spoiler:
Er zijn meerdere versies van het einde van het boek. Ik heb de film nog niet gezien, maar het oorspronkelijke einde van het boek vond ook op Aarde plaats, dus ik vermoed dat dit uiteindelijk wel in de film gekomen is. De laatste versie van het boek eindigt inderdaad vlak na de redding 
Stel ik wil het boek waar de film The Martian op is gebaseerd lezen, wat kan ik dan beter doen, eerst het boek lezen daarna de film kijken, of eerst de film kijken en daarna het boek lezen?
Ik heb het boek zelf niet gelezen maar ik denk dat je beter eerst de film kunt kijken. Het boek bevat meer materiaal dus is beter om als tweede te doen. Een film bevat minder dus valt sneller tegen nadat je het boek gelezen hebt. Althans, dat is mijn gokdeBennie schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:37:
Stel ik wil het boek waar de film The Martian op is gebaseerd lezen, wat kan ik dan beter doen, eerst het boek lezen daarna de film kijken, of eerst de film kijken en daarna het boek lezen?
IMDb: n/a During a manned mission to Mars, Astronaut Mark Watney is presumed dead after a fierce storm and left behind by his crew. But Watney has survived and finds himself stranded and alone on the hostile planet. With only meager supplies, he must draw upon his ingenuity, wit and spirit to subsist and find a way to signal to Earth that he is alive. Zojuist gekeken, leuke film. Niet al te realistisch gebracht, maar zeker wel entertainend genoeg. 3D had naar mijn idee veel te weinig toegevoegde waarde, ik had denk ik niks gemist als ik de 2D versie was gaan kijken. De film valt of staat met Matt Damon's acteerwerk en die laat zich weer eens van zijn beste kant zien. Uitstekend karakterspel met goede balans tussen serieuze scenes en flauwe grappen. Misschien dat ik morgen nog een keer naar de bios ga, voor Sicario. Emily Blunt heeft in Edge of Tommorow bewezen prima haar mannetje te staan in actiefilms, dus wil ik deze film ook wel een kans geven. | |
![]() ![]() ![]() |
offtopic:
heb de ubb generator geupdate. Het niet tonen van afbeeldingen (omdat ze direct van de imdb servers worden geplukt) zou bij nieuwe reviews opgelost moeten zijn
heb de ubb generator geupdate. Het niet tonen van afbeeldingen (omdat ze direct van de imdb servers worden geplukt) zou bij nieuwe reviews opgelost moeten zijn
Heb het even getest en de eerste keer vond hij The Martian niet. Het zoeken liep niet verder. De tweede keer wel en het ziet er goed uit. Deze link mag van mij in het vakje onderaan deze topic. Thanks!Webgnome schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 08:34:
offtopic:
Edit: Bij het zoeken naar The Martian moet je blijkbaar 'the' weglaten.
[ Voor 6% gewijzigd door Sydney08 op 03-10-2015 08:51 ]
Tomorrow is not today!
Ik ben volgens mij echt de enige persoon die Prometheus echt een mega vette film vond.Ample Energy schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:14:
[...]
Hoe bedoel je dit? Ik vind Ridley Scott een heel goede regisseur, maar ik word liever niet tijdens een andere film aan Prometheus herinnerd
Nadat ik zo'n uitleg over de film van een Chinese kerel op youtube had gekeken vond ik hem alleen nog maar vetter.
Zeker niet de enige. Klagers hoor je vaak sneller hesanre4l schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:03:
[...]
Ik ben volgens mij echt de enige persoon die Prometheus echt een mega vette film vond.
Nadat ik zo'n uitleg over de film van een Chinese kerel op youtube had gekeken vond ik hem alleen nog maar vetter.
Ik kan niet wachten op het vervolg. Het verhaal is nog lang niet klaar en het sfeertje was wat mij betreft heerlijk. Misschien niet zo goed als Alien 1 of 2, maar zeker beter als die andere films met deze Alien erin
Tomorrow is not today!
[youtube]u94wR0NfewE[/youtube]deBennie schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:13:
Welke youtube?
edit: ok dat werkte niet lol.
YouTube: Prometheus: Mind-Blowing Analysis of the Film's Symbolism by Eugene Baldovino
Juist!!! Ik vond vooral de symboliek erin en de ancient alien theorieen erg leuk om te zien.Spacey23 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:17:
[...]
Zeker niet de enige. Klagers hoor je vaak sneller he
Ik kan niet wachten op het vervolg. Het verhaal is nog lang niet klaar en het sfeertje was wat mij betreft heerlijk. Misschien niet zo goed als Alien 1 of 2, maar zeker beter als die andere films met deze Alien erin
Het is toch allemaal iets dieper dan wat je in eerste instantie zou denken voor velen.
Is dit aspect ook heel aanwezig in Alien 1 of 2? Ik was volgens mij iets te jong om die films nu nog echt te herinneren.
[ Voor 85% gewijzigd door sanre4l op 03-10-2015 09:25 ]
Prometheus is als het uitleggen van een grap: als je de grap uitlegt is er geen zak meer aan. Een van de dingen in de alien films is juist dat mysterieuze waar de aliens vandaan komen. DIt moet je niet gaan uitleggen. Doe je dat wel dan krijg je zo'n onvoorstelbaar gedrocht als prometheus. Slecht acteerwerk, nadruk op computeranimaties om te verbloemen dat de film eigenlijk niet veel voorstelt, en het onvoorstelbaar slechte concept wat achter die film zit. Totale verkrachting van de alien-reeks.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Aliens vs Predator reeks is een verkrachting van de alien-reeks EN de predator-reeks en niet Prometheus
Voor de rest overdrijven is een kunst
Prometheus was zeker niet perfect en had zijn foutjes maar om het zo af te schilderen als een hele slechte film gaat wat te ver. Ieder zijn mening uiteraard maar ik vond Prometheus zeker wel te pruimen en kan niet wachten tot de vervolg delen en Alien 5 straks
Voor de rest overdrijven is een kunst
Je vergeet te beginnen met: Ik vind...Salvatron schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:35:
Prometheus is als het uitleggen van een grap: als je de grap uitlegt is er geen zak meer aan. Een van de dingen in de alien films is juist dat mysterieus is waar de aliens vandaan komen. DIt moet je niet gaan uitleggen. Doe je dat wel dan krijg je zo'n onvoorstelbaar gedrocht als prometheus. Slecht acteerwerk, nadruk op computeranimaties om te verbloemen dat de film eigenlijk niet veel voorstelt, en het onvoorstelbaar slechte concept wat achter die film zit. Totale verkrachting van de alien-reeks.
Ik vond het namelijk wel een interessant verhaal. Er had wel iets meer mee mogen gedaan.
Maar dat zal in de volgende films wel goedkomen.
Zoals hier boven al gezegd, jij vindt dit. Wat jij vindt is geen feit, slechts een slechte smaakSalvatron schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:35:
Prometheus is als het uitleggen van een grap: als je de grap uitlegt is er geen zak meer aan. Een van de dingen in de alien films is juist dat mysterieus is waar de aliens vandaan komen. DIt moet je niet gaan uitleggen. Doe je dat wel dan krijg je zo'n onvoorstelbaar gedrocht als prometheus. Slecht acteerwerk, nadruk op computeranimaties om te verbloemen dat de film eigenlijk niet veel voorstelt, en het onvoorstelbaar slechte concept wat achter die film zit. Totale verkrachting van de alien-reeks.
Het feit dat er een deel 2 komt geeft al aan dat er voldoende interesse is en deel 1 helemaal niet zo slecht was als jij denkt.
Tomorrow is not today!
Dat is natuurlijk ook maar een aanname van heb ik jou daarSpacey23 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:54:
[...]
Zoals hier boven al gezegd, jij vindt dit. Wat jij vindt is geen feit, slechts een slechte smaak![]()
Het feit dat er een deel 2 komt geeft al aan dat er voldoende interesse is en deel 1 helemaal niet zo slecht was als jij denkt.
Dat er veel mensen heen zijn gegaan, wil niet betekenen dat al die mensen 'm ook goed vinden. Er wordt een deel 2 gemaakt omdat er knaken mee verdiend kunnen worden, dat zegt niks over de kwaliteit van de eerste.
Je hebt een punt, maar wanneer is iets goed dan? De critici vonden hem goed, net als de top critici en het publiek. Dit haal ik van Rottentomatoes en IMDB vandaan trouwens. Nu zegt dat ook niet alles, maar wel wat. Vaak heeft de meerderheid wel gelijk, dus vind ik Rottentomatoes een goede leidraad. In dit geval was 73% positief, dus een enorm slechte film zoals iemand hier beweerde klopt dan niet. Dat de film niet naar jouw smaak is, dat kan uiteraard, maar formuleer het dan anders.
Tomorrow is not today!
Daar gaan we weer. Dit hele topic gaat over wat mensen van films vinden. Bij het vak Nederlands leer je op school teksten te herkennen (en te schrijven) als betoog (onder andere). Dat gaat niet met iets als minimaal één "ik vind" per alinea o.i.d. Deze reacties geven zelf ook aan dat men prima begrijpt dat het om een mening gaat. En toch elke keer "jij vindt dit", "dat is jouw mening, geen feit" -- ja duh. Geef gewoon je eigen (onderbouwde) mening als je een tegengeluid wilt laten horen, maar houd alsjeblieft op met dat kinderachtige geneuzel.Arjantje72 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:48:
[...]
Je vergeet te beginnen met: Ik vind...
Vaak heeft de meerderheid wel gelijkSpacey23 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:14:
Je hebt een punt, maar wanneer is iets goed dan? De critici vonden hem goed, net als de top critici en het publiek. Dit haal ik van Rottentomatoes en IMDB vandaan trouwens. Nu zegt dat ook niet alles, maar wel wat. Vaak heeft de meerderheid wel gelijk, dus vind ik Rottentomatoes een goede leidraad. In dit geval was 73% positief, dus een enorm slechte film zoals iemand hier beweerde klopt dan niet. Dat de film niet naar jouw smaak is, dat kan uiteraard, maar formuleer het dan anders.
Ach jongens, laat die mensen gewoon die dan bijv Prometheus een bizar slechte film vinden.
Ik ging er verder ook niet op in want ik kan best begrijpen dat ik bepaalde dingen in een film op een bepaald moment gewoon erg kon waarderen, terwijl dat voor anderen zeer wrss niet zo hoeft te zijn geweest.
Ik vond het leuk omdat er allemaal theorieën in de film worden gebruikt, veel symboliek, en het acteer werk vond ik niet "slecht". Fassbender is een echte baas, en hij alleen maakte die film al voor mij.
Soms wat cliché, maar zeker te doen, overall was de film gewoon fascinerend omdat ik over van alles liep na te denken. Voor mensen die niet houden van een open einde, dikke PECH.
Ik heb dat nooit erg gevonden, terwijl mijn vrouw heel de film al -2 geeft bij een onfatsoenlijk einde.
Ik vond het toevallig bij Prometheus wel erg toepasselijk.
Nogmaals, ik heb er allang vrede mee gemaakt dat er velen zijn die prometheus slecht vonden.
Ik denk dat soms de waardering van een film ook echt met de setting en hoe je ermee in aanraking komt te maken heeft. Ik wist dat het gelinked was met de Alien v Predator series, maar kan mij daar vrij weinig van herinneren behalve dan mss de laatste film van die reeks.
Ik vond dan bijv Jurassic World toch echt vermakelijk (zou het een 6.5 geven), ook al was het on paper qua script, acteerwerk en andere factoren, niet echt een kwaliteit werk film. Misschien omdat ik het met de juiste mensen keek, lekker in de bios, en er absoluut niet veel van verwachtte.
Ik ging er verder ook niet op in want ik kan best begrijpen dat ik bepaalde dingen in een film op een bepaald moment gewoon erg kon waarderen, terwijl dat voor anderen zeer wrss niet zo hoeft te zijn geweest.
Ik vond het leuk omdat er allemaal theorieën in de film worden gebruikt, veel symboliek, en het acteer werk vond ik niet "slecht". Fassbender is een echte baas, en hij alleen maakte die film al voor mij.
Soms wat cliché, maar zeker te doen, overall was de film gewoon fascinerend omdat ik over van alles liep na te denken. Voor mensen die niet houden van een open einde, dikke PECH.
Ik heb dat nooit erg gevonden, terwijl mijn vrouw heel de film al -2 geeft bij een onfatsoenlijk einde.
Nogmaals, ik heb er allang vrede mee gemaakt dat er velen zijn die prometheus slecht vonden.
Ik denk dat soms de waardering van een film ook echt met de setting en hoe je ermee in aanraking komt te maken heeft. Ik wist dat het gelinked was met de Alien v Predator series, maar kan mij daar vrij weinig van herinneren behalve dan mss de laatste film van die reeks.
Ik vond dan bijv Jurassic World toch echt vermakelijk (zou het een 6.5 geven), ook al was het on paper qua script, acteerwerk en andere factoren, niet echt een kwaliteit werk film. Misschien omdat ik het met de juiste mensen keek, lekker in de bios, en er absoluut niet veel van verwachtte.
Ik vond Prometheus ook supervet. Who cares dat er in de film wat uitgelegd wordt? Ik wil the makers zien! Ik wil zien hoe de mensheid gebouwen ontdekt op ondenkbare plaatsen. Dat hoeft helemaal geen mysterie te blijven. Het is maar net wat je leuk vindt. Prometheus een gedrocht noemen is ook een beetje stemmingmakerij natuurlijk...
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Hier ook een fan van de Alien films en Prometheus. Wat ik wel slecht aan de film vond waren de karakters, de grootste ontdekking ooit, een missie die een kapitaal kost en vervolgens stuur je een aantal idioten op die missie. Types als in: oh wow, damn eerste contact met buitenaards leven (slangding) coochie coochie...echt WTF
Zo wel meer stomme dingetjes, maar de rest is gruwelijk vet!

Zo wel meer stomme dingetjes, maar de rest is gruwelijk vet!
The Martian is weinig nieuws volgens mij, een aftreksel van Gravity. En dat vond ik ook een overrated film.
Lijkt me sterk. The Martian was al geschreven voordat Gravity uit was en voor zover ik weet was er van Gravity geen boek. Verder is The Martian ook niet heel vernieuwend, maar wel vermakelijk. Zeker het eerste uur!Harribo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:27:
The Martian is weinig nieuws volgens mij, een aftreksel van Gravity. En dat vond ik ook een overrated film.
Tomorrow is not today!
Boek van The Martian is erg sterk inderdaad
. Ik ga vanmiddag naar de bios, maar zover ik weet houdt het zich ook strak aan het boek.
[XBO/PSN: BroedersKolk]
Verwijderd
The Guest (2014) | ![]() |
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R Wow, erg mooie film. Beetje in de style van Drive. Goede soundtrack, geweldadig en goed geacteerd. | |
![]() ![]() ![]() |
AcidBurn: morgen Sicario in bios, dan zit je vast niet in NL?
edit: offe nee...... voorpremieres.
edit: offe nee...... voorpremieres.
[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 03-10-2015 15:17 ]
Ik vind dat jij nogal snel op je teentjes getrapt bent.Raynman schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:15:
[...]
Daar gaan we weer. Dit hele topic gaat over wat mensen van films vinden. Bij het vak Nederlands leer je op school teksten te herkennen (en te schrijven) als betoog (onder andere). Dat gaat niet met iets als minimaal één "ik vind" per alinea o.i.d. Deze reacties geven zelf ook aan dat men prima begrijpt dat het om een mening gaat. En toch elke keer "jij vindt dit", "dat is jouw mening, geen feit" -- ja duh. Geef gewoon je eigen (onderbouwde) mening als je een tegengeluid wilt laten horen, maar houd alsjeblieft op met dat kinderachtige geneuzel.
Fijn weekend verder.
precies dit!sanre4l schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:53:
Ach jongens, laat die mensen gewoon die dan bijv Prometheus een bizar slechte film vinden.
Soms wat cliché, maar zeker te doen, overall was de film gewoon fascinerend omdat ik over van alles liep na te denken. Voor mensen die niet houden van een open einde, dikke PECH.![]()
Ik zou het doen!
Sjah: Voorpremieres idd, ik zit gewoon in NL hoor. Maar ben bang dat het er alsnog niet van komt, want mijn vrienden hebben geen zin in bios vanavond.....
Die twee films zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Een hele andere setting, andere sfeer, andere personages. Alles is anders eigenlijk. Daarbij is The Martian wetenschappelijk gezien redelijk accuraat (dankzij de hulp van NASA) waarbij er in Gravity een aantal dingetjes zitten die behoorlijk twijfelachtig zijn.Harribo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 13:27:
Wat een slechte film is Scarface. Gedateerd, eentonig, eendimensionale karakters. Geen diepgang. Is er iets positief aan deze film? Nee eigenlijk niet.
Gedateerd
, no shit Sherlock. Overigens was Prometheus echt heel erg dom, wat jammer is want visueel is die film zo goed.
[ Voor 59% gewijzigd door MrVegeta op 03-10-2015 21:03 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Als in: een film uit de jaren 80 is altijd gedateerd? Godfather noem ik niet gedateerd. Wat? Metropolis (1927) is zelfs niet gedateerd.
[ Voor 21% gewijzigd door Jelte op 03-10-2015 21:11 ]
Het standaard gebakken lucht receptje: al het geld gaat naar computeranimaties waardoor de film er erg mooi uitziet, maar waarbij veel kijkers blijkbaar niet zien dat de rest gebakken lucht is. Gewoon een standaard 13 in een dozijn film die in Hollywood tegenwoordig van de lopende band afrollen. Kennelijk een lucratieve formule om snel geld te verdienen met een grote kans op succes.MrVegeta schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:02:
Overigens was Prometheus echt heel erg dom, wat jammer is want visueel is die film zo goed.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Sommige films verouderen een stuk beter dan anderen (2001). Maar Scarface inderdaad niet, maar dat is ook een ander soort film. Maar ach, vind het zelf nog altijd een sterke film.Jelte schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:04:
Als in: een film uit de jaren 80 is altijd gedateerd? Godfather noem ik niet gedateerd. Wat? Metropolis (1927) is zelfs niet gedateerd.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Jurassic World maar eens gekeken. Ik had lage verwachtingen van de film en die werden waargemaakt helaas...
Er zit werkelijk waar geen énkel memorabel karakter in de film. Slecht uitgewerkt ook en het wordt nergens spannend
Van alle drie de films is dit toch wel de slechtste. Het 'eindgevecht' was nog het leukste aan de film.
Ik vond San Andreas stiekem een leukere film. Die probeerde tenminste niet meer te zijn dan het was...
Er zit werkelijk waar geen énkel memorabel karakter in de film. Slecht uitgewerkt ook en het wordt nergens spannend
Van alle drie de films is dit toch wel de slechtste. Het 'eindgevecht' was nog het leukste aan de film.
spoiler:
En het feit dat die uber-dino uit de trailer niet de 'bad dino' bleek te zijn echt de enige verrassing in de hele. Al was die superwaterdino veel toffer dan die halve albino t-rex.
Ik vond San Andreas stiekem een leukere film. Die probeerde tenminste niet meer te zijn dan het was...
[ Voor 1% gewijzigd door Mx. Alba op 08-10-2015 16:40 ]
Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.