Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 28] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 280 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:39
@Nyarlathotep
Bedankt voor de spoilers. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UBB Generator werkt niet...sorry.

IMDB: Terminator Genisys (2015)

Tja, moeten we hiervan zeggen. Ik vind het een beetje uitkauwen van een oud concept waarin ze geprobeerd hebben good old Arnold nog eenmaal te laten shinen. Ik vond na 1 uur het allemaal een beetje door sukkelen en het verhaal zit uiteindelijk niet echt logisch in elkaar. Voor de zaterdagavond leuk filmpje maar niet meer dan dat. Vooruit een 6,5

IMDB: Bloed, Zweet & Tranen (2015)

Daarna deze gekeken. Hazes, in mijn ogen de enige goede volkszanger ooit (persoonlijke smaak natuurlijk). Geeft een goed en denk ik realistisch beeld van het leven van Hazes. Ondanks zijn succes heeft hij toch echt geen leuk leven gehad. Martijn Fisher speelt werkelijk ongelofelijk eng goed Hazes en heeft terecht hier een Gouden Kalf afgelopen vrijdag gekregen. Martijn krijgt van mij een 9 en de film een 7,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 23:54
Schone Handen (2015)Schone Handen (2015)
IMDb: n/a
De eerste Nederlandse film sinds Lek, die me interessant leek.
En ja, voor Nederlandse begrippen is het een best aardige film.
Wel geinig waarom Willem de Zweiger zo genoemd wordt ;)
Jeroen van Koningsbrugge speelt beter dan ik verwacht had.
IMDb -- Schone Handen (2015) Zoek meer informatie over Schone Handen (2015) op Google Zoek trailer van Schone Handen (2015) via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:04:
[...]
waarbij er in Gravity een aantal dingetjes zitten die behoorlijk twijfelachtig zijn.
Twijfelachtig? Gewoonweg fout zul je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Sicario (2015)Sicario (2015)
An idealistic FBI agent is enlisted by an elected government task force to aid in the escalating war against drugs at the border area between the U.S. and Mexico.

Naive FBI agent wordt door een CIA team gebruikt om hun acties rechtsgeldigheid te geven.
Tja, wat moet ik hiervan zeggen. Kate is veel te naief voor iemand die al 3 jaar veldwerk doet bij de FBI. Daarnaast houdt dat team er zijn eigen moreel op na, en dat strookt niet met de regel van de wet.

Alejandro heeft aan het eind vd film overigens keihard gelijk over Kate.
spoiler:
Als hij haar onder schot houdt omdat ze weigert het papier te tekenen dat de missie rechtsgeldigheid geeft. Ze heeft er het lef niet voor om achter haar principe te blijven staan. Had ze blijven weigeren, dan had ik het een veel sterkere scene gevonden.

Vervolgens zet ze het pistool snel weer in elkaar, en houdt hem onder schot. Hij draait zich zelfs nog om haar de kans te geven, omdat hij toch al weet dat ze het lef niet heeft om te schieten. Hoe zo iemand 3 jaar veldwerk overleeft heeft, is me een raadsel. Ze heeft er eigenlijk niks te zoeken, ze kan het moreel gezien niet aan.

Prima acteerwerk van Benicio del Toro en Emily Blunt, maar de film zelf vond ik niet zo geweldig.
IMDb -- Sicario (2015) Zoek meer informatie over Sicario (2015) op Google Zoek trailer van Sicario (2015) via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Spooks: The Greater Good (2015)Spooks: The Greater Good (2015)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R
Voor degenen die het niet weten: Spooks: The Greater Good is een film gebaseerd op de serie Spooks die in totaal 10 seizoenen heeft geteld.
De serie begon wat kneuteriger (niet zo'n standaard amerikaanse serie, met vooral veel actie, maar een goede BBC-serie).
Werd gedurende de seizoenen wel meer zo'n amerikaanse serie, maar wel met de kracht van een goed verhaal (ook al werd de IRA ingeruild door o.a. de standaard vijand al Qaida). Eén van de weinige karakters die in alle seizoenen te zien was is één van de hoofdrolspelers in deze film: Harry Pearce (gespeeld door Peter Firth).
Als fan van de serie is dit wel een enorme pré (eigenlijk miste ik nog wel een cameo van Matthew Macfadyen (in het begin van de serie Tom Quinn)).
Samen met Kit Harington (Jon Snow uit Game of Thrones) draagt Colin Firth de film. Er wordt goed geacteerd, maar de film is te kort gehouden om echt een klik te krijgen met de personages (zeker voor degene die de serie niet hebben gezien een minpunt).
Het verhaal op zich is goed, maar redelijk standaard en daardoor ook behoorlijk voorspelbaar.
Het voordeel is dat de film best lekker wegkijkt en meer moet je er dan ook niet van verwachten.
Ik vermoed dat de meeste kijkers zich meer kunnen vinden in de IMDB beoordeling (momenteel 6.4), maar vanwege nostalgische gevoelens en dat ik zelf de ondertiteling heb moeten vertalen (inmiddels zijn er wel nederlandse subs beschikbaar) kom ik uit op een 7.0
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10
Genereer je eigen UBB code review

[ Voor 21% gewijzigd door Tripl3 D op 12-10-2015 07:55 . Reden: Nieuwe UBB generator ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:34

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

The Dinner Club (2010)The Dinner Club (2010)
De Eetclub dus! Film na aanleiding van het Nederlandse boek van Saskia Noort. Ik heb het boek niet gelezen, maar dat schijnt vrij goed te zijn.

De film daarentegen is waardeloos.

Zeer zeer zeer kort door de bocht. Met alles! Geen enkele (of in ieder geval veel te korte) karakter ontwikkeling/uitleg aanwezig. En er zijn er wel 8 die je bij naam moet gaan kennen in een zeer korte periode, want na een half uur wordt iedereen al bij voornaam genoemd. Ik had toen nog geen idee wie wie was.

Voor mensen die het boek hebben gelezen zal het wel wat duidelijker zijn geweest, maar een film moet ook te volgen zijn voor mensen die dit niet hebben gedaan.

Dus voor mensen die het boek niet gelezen hebben: Niet kijken. Voor mensen die het wel gelezen hebben: Ook niet kijken. Kan me niet voorstellen dat het wat toevoegt.
Zoek meer informatie over The Dinner Club (2010) op Google Zoek trailer van The Dinner Club (2010) via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Bricks In Motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:40
Zonder generator, sucks, maar goed:

American Sniper.

tJa veel discussie om deze film, en daar trek ik me niet zoveel vanaan. Kijk bijna altijd voor 70% of ik me vermaak, en deze film deed dat, in dat opzicht snap ik dat deze film 9 x zoveel binnenharkt dan Birdman.
En ja ik geef het toe, ik heb een zwak voor duur gemaakte films met een naam eraan verbonden, en jazeker Clint Eastwood is een naam.

Toch kom ik voor deze film niet verder dan 7.1, want ja wat gebeurde er nou, behalve pief paf poef, en wat gepsychologiseer...

score: 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 12:48
Sinds gisteren een Pathé Unlimited Gold Card aangeschaft in Eindhoven, dus als vaste gluurder hier zal ik voortaan ook mijn bevindingen posten.

The Martian (2015)The Martian (2015)

Ik heb het boek gelezen voordat ik überhaupt wist dat er een film gemaakt van zou worden, was dan ook een leuke verassing toen ik de trailer zag van The Martian. Ik zal hem dan ook van dat perspectief een beetje moeten beoordelen, want de vergelijking trek je toch steeds automatisch.

Bemande missie naar Mars, plotseling storm, Matt Damon lijkt dood en de rest van de crew gaat ervandoor terug naar Aarde. Blijkt toch niet dood te zijn en je ziet een realistisch staaltje inventiefheid van Matt om zichzelf in leven te houden op Mars met minimale middelen. Ondertussen krijg je shots met NASA, zijn crew en de rest van de wereld over hoe zij er alles aan doen om hem te redden en hem zoveel mogelijk proberen te volgen en te helpen.

Wat betreft de film, ziet er allemaal mooi en goed uit, landschap van Mars wordt fantastisch weergegeven al geeft het 3D effect soms een wat raar beeld als er een bewegend shot wordt gemaakt over stukken rots.

Acteurs, voornamelijk Damon, spelen hun rol gewoon goed en vond voor de verandering een keer niemand storend.

Ben ook groot fan van filmmuziek, al komt dat in deze film wat minder naar voren. Er zit een grap in verwijzend naar disco muziek en daar wordt ook veelvuldig gebruik van gemaakt met de keuze van de muziek. Op sommige momenten wat meer passend dan andere, maar nog net niet storend. De verdere score is prima, maar niet bijzonder naar mijn idee.

Verder vind ik realisme in het eigen filmuniversum altijd erg belangrijk en dat was nu zeker goed voor elkaar. Alles is wetenschappelijk onderbouwt en nergens heb je zoiets van wtf is dit nou weer. Dit had ik bijvoorbeeld bij Interstellar wel, waar ik het de eerste gedeelte van de film fantastisch vond, maar waar ik het black hole gedeelte volkomen uit de lucht vond komen vallen en me echt in het gezicht sloeg van wat een makkelijke oplossing. (Het werd heel mooi, complex en uitgedacht gebracht, maar tijdens de film zelf vond ik het maar random)

Wat ik wel erg miste was de wanhoop van zijn situatie eigenlijk. Damon komt vrij snel met al de oplossingen die hij nodig heeft en de tegenslagen die er zijn worden een beetje afgedaan met comic relief af er is snel een andere oplossing paraat. Het gaat hem eigenlijk vrij makkelijk af. Ook wordt de tijdspanne goed bijgehouden in de film, maar is impact van de lange tijd die hij er zit maar minimaal te zien, zeker op psychologisch vlak.

De film kijkt makkelijk weg en zet je nergens echt aan het denken, terwijl er naar mijn idee juist genoeg ruimte voor moet zijn als je de psychologisch impact van zijn nodeloze situatie er wat meer in verpakt en de tegenslagen meer uitvergroot. Er zat meer in het verhaal (boek ook) naar mijn idee dan er nu is uitgehaald.

Al met al een prima film, maar gezien ik het verhaal kende weet ik dat er meer in had kunnen zitten en mistte je gewoon een aantal zaken.

IMDb -- The Martian (2015) Zoek meer informatie over The Martian (2015) op Google Zoek trailer van The Martian (2015) via Google Schrijf zelf een recensie over The Martian (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door Tuttel op 06-10-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:24

Sargan

Filmfreak...

San Andreas (2015)San Andreas (2015)
Al veel gezegd hier over deze film, dus ik zal er niet te veel woorden aan vuil maken...
Ik heb wel een zwak voor rampenfilms, van kinds af aan al. Het begon met het sterrenvehikel Earthquake en de Airport films in de jaren '70.
Later volgden Dante's Peak en films als Independance Day, Day After Tomorrow, 2012, Daylight enzovoort.

De meeste films volgen een vast stramien, een aantal personages worden geintroduceerd waaronder een "wetenschapper" die iedereen waarschuwt voor het naderende gevaar maar steevast niet gelooft wordt.
maar waar het in dit soort films om draait is natuurlijk de ramp zelf en het moment waarop deze zich voltrekken.

San Andrea vormt niet echt een uitzondering, de sfx zijn natuurlijk goed in vergelijking met vroegere rampenfilms. De personages zijn zo vlak als wat maar het mag de pret niet drukken
IMDb -- San Andreas (2015) Zoek meer informatie over San Andreas (2015) op Google Zoek trailer van San Andreas (2015) via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Mad Max: Fury Road (2015)Mad Max: Fury Road (2015)
Ook over deze film het nodige al gezegd hier en ik schaar me in het kamp wat de film geweldig vonden.

Een van de beste actiefilms van de laatste 10 jaar imo.

Op het kanaal van Ziggo een making off gezien en dat maakt dfe waardering voor deze film alleen maar groter.

Een heerlijke apocalyptische wereld, knotsgekke personages, compleet over de top.
En de stunts echt heel tof gedaan allemaal. kan niet wachten op de vervolgen die al zijn aangekondigd!
IMDb -- Mad Max: Fury Road (2015) Zoek meer informatie over Mad Max: Fury Road (2015) op Google Zoek trailer van Mad Max: Fury Road (2015) via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Haute Tension (2003)Haute Tension (2003)
Een film die al jaren op mijn watchlist stond. ik kwam er nooit aan toe tot gisteravond...

Hij staat ook bekend als High Tension en Switchblade Romance.

het is een Franstalige horrorfilm en we volgen 2 studentes, Marie en Alex die naar het ouderlijk huis van Alex gaan om er te studeren. Tijdens de eerste avond dringt er iemand binnen...

Ik vond het een aardige film, de spanning wordt goed opgebouwd en er zitten een aantal onsmakelijke scenes in. De killer is echt bruut.

Dan als het einde zich aandient is er de plottwist, ik zal hier niks over vertellen, de een vindt het ongeloofwaardig maar er zijn ook op imdb een aantal aardige theorieën te vinden die ook plausibel klinken.
IMDb -- Haute Tension (2003) Zoek meer informatie over Haute Tension (2003) op Google Zoek trailer van Haute Tension (2003) via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:16
Ik zit nu in de Dolby Cinema zaal in Eindhoven voor the Martian. Zoals ik al meer heb gelezen draait deze zaal nog niet soepel. Een van de projectoren werkt nu niet, dus ze rebooten ze en dan gaan we straks nog een keer proberen :9

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 22:18

SomerenV

It's something!

ElPaco schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:17:
Ik zit nu in de Dolby Cinema zaal in Eindhoven voor the Martian. Zoals ik al meer heb gelezen draait deze zaal nog niet soepel. Een van de projectoren werkt nu niet, dus ze rebooten ze en dan gaan we straks nog een keer proberen :9
Gratis kaartje incoming! Haha :+ Maar wel slecht dat ze het nog niet op orde hebben. Een neef van me had een paar weken terug ook al last van een haperende projector in die zaal al was het toen nog lang niet zo erg als nu.

Als het de 16e van december maar opgelost is :/

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 09-10-2015 23:08 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 17:36

YellowCube

Wait...what?

Jelte schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:28:
Wat een slechte film is Scarface. Gedateerd, eentonig, eendimensionale karakters. Geen diepgang. Is er iets positief aan deze film? Nee eigenlijk niet.
Als je de film achteruit afspeelt gaat het over een drugsdealer die een baan als afwasser neemt om zo genoeg geld te verdienen zodat hij terug kan naar Cuba.

Ik vind het overigens een dijk van een film. Lekkere jaren '80 muziek ook (Moroder)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:16
SomerenV schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:08:
[...]

Gratis kaartje incoming! Haha :+ Maar wel slecht dat ze het nog niet op orde hebben. Een neef van me had een paar weken terug ook al last van een haperende projector in die zaal al was het toen nog lang niet zo erg als nu.

Als het de 16e van december maar opgelost is :/
Geen gratis kaartjes helaas. De film begin uiteindelijk maar een paar minuutjes later dus het viel mee.

De fim zelf vond ik wel vet, heb het idee dat de zaal daar zeker ook wel aan bijdraagt. Denk dat ik in de toekomst wel vaker naar films in de Dolby Cinema zaal ga, als ze hem fixen ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Niemand nog Dope gezien? Vond het echt lekker weg kijken paar keer goed gelachen. En wat een geweldig muziek gedurende gehele film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Collateral (2004)Collateral (2004)
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 120 min | MPAA: R
Dit weekend maar eens tijd ingeroosterd om mijn todo list van Netflix af te werken. Deze film stond als eerste op de lijst. De film gaat over een cab driver die per toeval (bestaat niet) verzeilt raakt in een situatie met een huurmoordenaar. De huurmoordenaar wordt gespeeld door, hoe kan het ook anders, Tom Cruise. Deze film is een goede en mooie film om naar te kijken. Hij is niet gehaast of over the top maar precies goed. De kijker krijgt genoeg tijd om de diverse karakters in de film te leren kennen en, voor mijn gevoel, net iets meer dan gebruikelijk is. Het einde is wel voorspelbaar. Althans je weet aan de begin van de film dat er iets met een bepaald persoon aan het eind van de film gaat gebeuren. Je komt er pas later achter wat dat zou kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Seven Psychopaths (2012)Seven Psychopaths (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110 min | MPAA: R
Als tweede op de lijst stond deze film. Dit is een film in de categorie 'wtf'. Het verhaal gaat over een scriptschrijver. Hij heeft een writers block, een alcoholprobleem. En oh ja zijn vrienden hebben een bedrijf dat iets met honden doet.. 8)7
spoiler:
Je komt er op een gegeven moment achter dat dat de film is die je aan het kijken bent.
Ik was aangenaam verrast door het absurde verhaal maar vooral ook om de goede cast. Colin Farrel, Christopher Walken to name a few. Als je van absurde verhalen houd een aanrader
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 11-10-2015 01:25 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
@Webgnome
Ehhh, spoiler voor Seven Pyschopaths?

[ Voor 31% gewijzigd door -Moondust- op 11-10-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Iemand Wiethoofd een keer een berichtje gestuurd om te vragen of hij ooit tijd/zin heeft om de UBB generator weer aan de praat te krijgen ?

Wel jammer dat hij het nu niet doet. :-(

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
-Moondust- schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:49:
@Webgnome
Ehhh, spoiler voor Seven Pyschopaths?
Wat bedoel je precies?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Systemfehler - Wenn Inge tanzt (2013)Systemfehler - Wenn Inge tanzt (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Music | Runtime: 98 min | MPAA: N/A
Een lekker luchtige comedy over een bandje. Wat droge humor, romantiek, dingen die fout gaan, etc. Eigenlijk heel erg cliché allemaal maar het is een leuke film voor in het weekend. En de themesong is leuk!

Nederlanders kunnen nog wat leren van onze Oosterburen wat betreft het maken van films :P
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Voor degene die het gemist hebben, een nieuwe UBB-generator!

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 11-10-2015 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 16:46

amas

Law of Nature: Chaos

IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | MPAA: PG-16

Geen spanning, geen mysterie, geen interessante personages, geen character background, geen goede muziek, geen mooie beelden, standaard premise, standaard drugsverhaaltje, Kate speel geen rol in de film whatsoever, zelfde geldt voor haar partner (weet de naam niet eens meer. Kan zijn dat ik nog wat gemist heb, ben ergens halverwege even weggedommeld. Enige reden dat ik niet uit de zaal ben gelopen is omdat ik anders een uur in de kou op de trein moest wachten.

Saaiste film die ik dit jaar heb gezien. Zit in hetzelfde rijtje als John Wick.

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1.0 1.0 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door amas op 11-10-2015 01:58 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Uh-oh, here we go again...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja ach ik ben er gister geweest, enorm goeie film. Het acteerwerk, directie en camerawerk waren fantastisch. Kan mij voorstellen dat het wat te traag is voor de gemiddelde kijker. Maar Tweakers is zo PC dat een goeie discussie voeren onmogelijk is geworden. Vandaar dat dit topic ook nog maar 1 pagina per week vooruit gaat terwijl het vroeger per dag gebeurde.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The Walk (2015)The Walk (2015)
Wat een slechte bagger film, vreselijk Frans-Engels accent, wanstaltige acteurs, een verhaal wat echt om te janken is, commentaar alsof je naar een docu zit te kijken en ook nog eens 0 spanning. Na 45 min zijn we weggelopen, dat dit in een NL bios kan draaien is me echt een raadsel.
IMDb -- The Walk (2015) Zoek meer informatie over The Walk (2015) op Google Zoek trailer van The Walk (2015) via Google Schrijf zelf een recensie over The Walk (2015)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=1 1 / 10

En kan iemand die UBB generator niet ff fixen? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

:P

VV :>

[ Voor 3% gewijzigd door Bra-Jo op 11-10-2015 14:53 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goeie bijdrage man.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Unthinkable (2010)Unthinkable (2010)
IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 97 min | MPAA: R
Redelijk standaard terrorisme aanslag verhaaltje waarbij alles uit de kast wordt getrokken echter door het samenspel tussen Samuel L Jackson en Carrie-Anne Moss wordt het toch nog een mooie film. Het speelt met de vraag of dat voor homeland security alles geoorloofd is of niet. ongeveer 30 minuten voor het eind kakt de film een beetje voor een minuutje of 10 maar het einde is wel heel sterk.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Anchorman - The Legend of Ron Burgundy (2004)Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004)
IMDb: 7.3 | Genre: Documentary | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Humoristische film over een anchor, een nieuwslezer. Flink over de top, hoop flauwe grappen. Niets meer dan gewoon dom popcorn vermaak
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Parallels (2015)Parallels (2015)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 119 min | MPAA: PASSED
Dit leek mij wel een leuke film. Ben altijd wel te porren voor een goede Sci-fi. Echter ben je dan hier aan het verkeerde adres. De film wil duidelijk meeliften met films als Divergent. Het acteerwerk is voor mijn gevoel net iets te waardoor de karakters niet heel erg goed overkomen. Het einde van de film is dan wel weer grappig bedacht maar geeft een rare na smaak
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:16:
Ja ach ik ben er gister geweest, enorm goeie film. Het acteerwerk, directie en camerawerk waren fantastisch. Kan mij voorstellen dat het wat te traag is voor de gemiddelde kijker. Maar Tweakers is zo PC dat een goeie discussie voeren onmogelijk is geworden. Vandaar dat dit topic ook nog maar 1 pagina per week vooruit gaat terwijl het vroeger per dag gebeurde.
Eens dat er meer films besproken mogen worden hier....niet eens met je opmerking goeie discussie want het liep te vaak uit de hand met daarop op de man spelen.

Nou vooruit dan weer een filmpje:
IMDB: Jurassic World (2015)

Heb een zoon van 12 en dat betekent af en toe kijken naar materiaal wat niet mijn eerste voorkeur is. Aardige popcorn film voor de zaterdagavond. Niet meer dan dat en van wat ik me kan herinneren van Jurassic Park zie ik weinig verschil in de verhaallijn alleen dat door de moderne technologie alles een stuk mooier is gemaakt. Vooruit een 6,5 want ik heb me toch wel vermaakt.

IMDB: Spy (2015)

Leuke droge humor met een aardig verhaal. Veel meer valt er niet over te melden. Een magere 7.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2015 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Moondust-
Dat je een spoiler weggaf in je recensie over Seven Psychopaths, maar die passage heb je inmiddels van spoilertags voorzien zie ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
1408 (2007)1408 (2007)
IMDb: 6.8 | Genre: Horror | Runtime: 104 min | MPAA: PG-13
Goede Horror/Thriller. Op bepaalde momenten wordt je op het verkeerde been gezet. De decors zijn goed en overtuigend en dat helpt mee bij de film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

The Contract (2006)The Contract (2006)
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 96 min | MPAA: R
Dat een ster acteur in je cast niet altijd betekend dat je film ook een succes wordt toont deze film aan. Het idee is leuk maar de uitwerking is bedroevend. De film heeft meer weg van een natuurfilm dan van een film met spektakel en sensatie. Er zitten ook nog wel wat gekke dingen in.
spoiler:
Zoals de scene waarbij de handlangers van Carden een infrarood camera gebruiken terwijl het nog goed licht is? Of de auto die in het ravijn stort. Ik dacht gezien te hebben dat deze over de kop ging maar vervolgens rijd deze wel netjes het water in om alsnog over de kop te gaan
.

Heb de film op de helft maar uit gezet.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

[ Voor 43% gewijzigd door Webgnome op 11-10-2015 22:17 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Er is, met dank aan Webgnome, een nieuwe UBB-generator: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/

Vragen, opmerkingen, feature requests, etc. kunnen per DM aan Webgnome gestuurd worden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vacation (2015)Vacation (2015)
IMDb: 6.2 | Genre: Adventure, Comedy | Runtime: 99 min | MPAA: R
undefined
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.pngundefined / 10

Zaterdag de kinderen bij opa en oma gebracht en eventjes eruit, lekker in de ochtend naar de film :+

Film was prima. Niet bijzonder goed, niet slecht..aardig kunnen lachen. Goed genoeg om National Lampoon's *** niet in diskrediet te brengen.

7tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 12:43
Beyond the Mask (2015)Beyond the Mask (2015)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Drama | Runtime: 103 min | MPAA: PG
Voor mij een onbekende film die ik per toeval tegenkwam. Speelt zich af in de tijd van de Britse Oost-Indische Compagnie. Samen met wat vrienden gekeken en we zaten tussendoor een beetje te ouwehoeren over wat er in de film gebeurde. Dat geeft dus wel aan dat je niet echt je aandacht bij de film kan houden. Zaten wel geinige aspecten in waarover we grappen konden maken wat het voor ons nog best leuk maakte, maar ik kan me voorstellen dat een "gewone" kijker er geen drol aan vindt. Leuk grietje in de hoofdrol, matig acteerwerk, standaard liefdes verhaal. Ik geef het een 6je omdat ik me er nog wel mee heb kunnen vermaken, maar dat is dan ook alles.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:05:
[...]

Eens dat er meer films besproken mogen worden hier....niet eens met je opmerking goeie discussie want het liep te vaak uit de hand met daarop op de man spelen.
Dat komt omdat mensen te druk bezig zijn met taalnazi zijn en dingen alleen maar persoonlijk kunnen opvatten ipv inhoudelijk over een film praten etc.

Plus dat dit niet meer is geworden dan een recensiedump topic ivm het verplicht stellen van gebruik van de ubb generator (ja ik heb een PM/DM gekregen omdat ik dat ding niet gebruikte)

Daarom kom ik hier nog maar zelden eigenlijk.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseud0n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09-2023
The Martian (2015)The Martian (2015)
IMDb: 9.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 130 min | MPAA: PG-13
Keek echt uit naar deze zodra hij bekend gemaakt was!
Het boek was een waar plezier om te lezen en Scott slaagt er redelijk goed in om de cocktail van spanning, humor en wetenschap naar het scherm te vertalen. Het niveau van Jesse James haalt hij niet, maar met zijn nieuwste zit hij zeker weer meer op het goede spoor van Stoker dan dat van Exodus... De weidse vergezichten van Mars komen goed tot hun recht in een cinemazaal, wat dan ook de reden is dat ik deze niet vanuit m'n luie zetel bekeek.
Damon draagt de film op een zeer aangename wijze, maar de onderhuidse wanhoop schijnt naar mijn mening onvoldoende door in zijn vertolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 15:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Unbroken (2014)Unbroken (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Drama, Sport | Runtime: 137 min | MPAA: PG-13
Prima in beeld gebracht oorlogsdrama gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Het verhaal zelf is min of meer in twee a drie gedeeltes onder te verdelen en weet vooral tijdens de eerste twee stukken te overtuigen. Maar dan... aan het eind voelt het geheel een beetje afgeraffeld aan. Dat doet de film duidelijk geen goed en men weet de suspense op het laatst niet meer hoog te houden. Acteerwerk is absoluut prima. Al met al een goede film maar geen nieuwe klassieker denk ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:16:
Wat betreft Sicario sluit ik me bij je aan. Ik ben vrijdag geweest en wát een geweldige film. Alleen de eerste scène al... inderdaad erg traag, maar toch heb ik op het puntje van mijn stoel gezeten omdat ik wou weten wat er zou gaan gebeuren. Een van de betere films dit jaar wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Inside Out (2015)Inside Out (2015)
IMDb: 8.5 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 94 min | MPAA: PG
Toy Story, Monsters Inc, The Incredibles, Wall-E.. Wat een pareltjes heeft Pixar al mogen afleveren. Voor mij nog geen enkele zwakke film in dat rijtje van Pixar tegengekomen. En deze ook niet. De charmante karakters, voice acting, dialogen en het hele verhaaltje slepen je echt in deze film in mee. Grappig voor zowel tieners als volwassenen. Kijk al uit naar The Good Dinosaur.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Krijg bijna het gevoel een totaal andere film te hebben gezien dan jullie, want ik vond Sicario niet geweldig.
Benicio Del Toro speelt het goed, en Emily Blunt doet het ook prima, maar ik heb geen moment in spanning gezeten. Het was allemaal te voorspelbaar wat er ging gebeuren.
spoiler:
aan het begin, als die gast zo aarzelt om naar het schuurtje te gaan, weet je gewoon al dat de boel gaat ontploffen. En aan het eind vd film, weet je al dat ze hem niet neer gaat schieten, want daar heeft ze het lef gewoon niet voor.
prima actiefilm, maar spannend is hij echt niet als je een beetje op lichaamsgedrag let.

Denk dat ik eind deze maand wel weer naar de bios ga, zusje wil naar Paranormal Activity: The Ghost Dimension. En aangezien wij de enige horrorliefhebbers in de groep zijn.....
En in November ga ik zoieso 2x: Regression, en The Hunger Games marathon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Spy (2015)Spy (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 119 min | MPAA: R
Een spionnen komedie, daar zijn er al meerdere van en deze doet exact wat ik had verwacht. Begint wel leuk moet ik zeggen, leuke grappen erin en heb één keer echt op de bank gerold van het lachen. Maar helaas net als meerdere van zulke komedies lukt het ze niet om een sterk einde eraan te breien. Er wordt aan het einde te veel overdreven en te veel softe gedoe, waarbij je zelfs medelijden zou moeten krijgen met de slechterik. Goed kan niet te veel erop ingaan zonder spoilers, maar toch wel een zwak puntje van deze film. Als je daar verder niet te veel bij stil staat een leuke film om te kijken. Let op: Niet met je kinderen als je de unrated versie hebt (erg veel piemels)
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 09:15
AcidBurn schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:29:
Krijg bijna het gevoel een totaal andere film te hebben gezien dan jullie, want ik vond Sicario niet geweldig.
Benicio Del Toro speelt het goed, en Emily Blunt doet het ook prima, maar ik heb geen moment in spanning gezeten. Het was allemaal te voorspelbaar wat er ging gebeuren.
prima actiefilm, maar spannend is hij echt niet als je een beetje op lichaamsgedrag let.
Dat waren individuele momentjes, zegt dus niet echt veel over de voorspelbaarheid van de film.

Ikzelf hoor iig in het kamp dat de film geweldig vind en van begin tot eind op het puntje van de stoel heeft gezeten. Voor mij dus iig een film die kans maakt om in het top lijstje van dit jaar te belanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sargan
  • Laatst online: 13:24

Sargan

Filmfreak...

It Follows (2014)It Follows (2014)
IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Zeer geslaagde horrorfilm met een hele goeie sfeer en soundtrack die lijkt op het vroegere werk van John Carpenter.
De cameravoering voert de spanning soms tergend langzaam op!

Originele horrorfilm met een geinig concept (In It Follows moeten tieners uit de buurt zien te blijven van een boosaardige kracht die dreigend op hen afwandelt en eruit kan zien als ieder mens. Er is één manier om veilig te blijven: seks.
Want dan stapt het Kwaad over naar je bedpartner).

Dit zou zomaar een slapstick tienerkomedie kunnen worden zoals Porky's, maar gelukkig blijft het allemaal bloedserieus en, wat mij betreft, ontzettend spannend.
Enige minpuntje voor mij was dat er te weinig van die spannende momenten zijn in de film. Maar de keren dat die boosaardige kracht komt dan is het ook gelijk creepy.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

AcidBurn schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:29:
spoiler:
aan het begin, als die gast zo aarzelt om naar het schuurtje te gaan, weet je gewoon al dat de boel gaat ontploffen. En aan het eind vd film, weet je al dat ze hem niet neer gaat schieten, want daar heeft ze het lef gewoon niet voor.

Denk dat ik eind deze maand wel weer naar de bios ga, zusje wil naar Paranormal Activity: The Ghost Dimension. En aangezien wij de enige horrorliefhebbers in de groep zijn.....
En in November ga ik zoieso 2x: Regression, en The Hunger Games marathon.
spoiler:
Dat het schuurtje zou ontploffen zag ik niet aankomen, dacht dat ze daar een drug lab of levende gijzelaars zouden vinden. En voor mij het einde, het hele punt van de film is dat zij hem niet neer kon schieten.
De film is "gewoon" enorm deprimerend en vies. Ik had de hele tijd het gevoel dat er iets zou gebeuren, maar het voelde nooit als een anti-climax. De shootout op de snelweg vond ik wel knap gedaan. Het voelde als een realistische film. En Del Toro kan voor mij wel inspraak komen voor een Oscar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Last Knights (2015)Last Knights (2015)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure | Runtime: 115 min | MPAA: R
Eigenlijk een lekkere film. Niet al te melodramatisch of overtrokken. Af en toe wat fade-to-blacks op momenten dat je eigenlijk nog wel even meer wilt zien, wat wel jammer is. Verhaal zit leuk in elkaar, geen grote verrassingen en kijkt lekker weg. Prima zondagavondfilmpje. Een 6.5.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.png6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Southpaw (2015)Southpaw (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 124 min | MPAA: R
Vrij aardige boksfilm. Het was allemaal wat donker, tragisch, maar het pakte me wel. Redelijke aanrader.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sargan schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:42:
It Follows (2014)[afbeelding]
IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 100 min | MPAA: R
Zeer geslaagde horrorfilm met een hele goeie sfeer en soundtrack die lijkt op het vroegere werk van John Carpenter.
De cameravoering voert de spanning soms tergend langzaam op!

Originele horrorfilm met een geinig concept (In It Follows moeten tieners uit de buurt zien te blijven van een boosaardige kracht die dreigend op hen afwandelt en eruit kan zien als ieder mens. Er is één manier om veilig te blijven: seks.
Want dan stapt het Kwaad over naar je bedpartner).

Dit zou zomaar een slapstick tienerkomedie kunnen worden zoals Porky's, maar gelukkig blijft het allemaal bloedserieus en, wat mij betreft, ontzettend spannend.
Enige minpuntje voor mij was dat er te weinig van die spannende momenten zijn in de film. Maar de keren dat die boosaardige kracht komt dan is het ook gelijk creepy.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]8 / 10
Ik las hier al laatst over, maar door jouw review ga ik hem bekijken (ff wat vrienden optrommelen though). :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
The Theory of Everything (2014)The Theory of Everything (2014)
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama, Romance | Runtime: 123 min | MPAA: PG-13
Even heel ander genre. Sprak me zeker aan omdat ik Stephen Hawking een zeer bijzonder en aansprekend figuur vind.

Gewoon een erg mooie film!
En iets wat ik niet zo heel snel heb:
Ik wist er weer eens niks van natuurlijk, ik hou dat niet bij. Maar ik dacht tijdens en na de film 'die acteur speelt 'm echt fenomenaal goed zeg! Die zal toch wel genomineerd zijn geweest voor een Oscar?'. Gelukkig heeft 'ie 'm gewonnen. Heb ik er toch een beetje verstand van. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 24-09 23:06

SaN

Exorcist schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:58:
[...]

Ik las hier al laatst over, maar door jouw review ga ik hem bekijken (ff wat vrienden optrommelen though). :+
Zeker een aanrader hoor! Een echte ouderwetse horror met veel suspense en weinig jump scares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 17-09 15:10
The Intern (2015)The Intern (2015)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy | Runtime: 121 min | MPAA: PG-13
undefined
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.pngundefined / 10

Hele leuke film, bewijst maar weer de Robert de Niro nog steeds goed kan acteren.
Heb hem in de bioscoop kunnen zien, echt genoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Pan (2015)Pan (2015)
IMDb: 6.6 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 111 min | MPAA: PG
Vanavond naar Pan geweest en het is een aparte film. De visuals zijn soms echt prachtig en soms wat minder, het is allemaal vreselijk cliché en voorspelbaar en ik vond dat de personages beter hadden gekund. Maar wat nog vreemder is: het is in veel opzichten een kinderfilm maar is soms redelijk gewelddadig waardoor het voor kinderen misschien wat te lomp kan zijn. Maar tegelijkertijd is de film te kinderachtig voor een wat ouder publiek. Het zit een beetje ertussen in en dat voelde wat raar.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.5.png5.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Tremors 5: Bloodlines (2015)Tremors 5: Bloodlines (2015)
IMDb: 5.9 | Genre: Action, Horror, Sci-Fi | Runtime: 99 min | MPAA: PG-13
Ik ben groot fan van de eerste Tremors, die staat bij mij in het lijstje van favorite films en ook Tremors 2 Aftershocks is goed te doen.
Maar daar na ging het echt rap bergafwaarts met deze franchise, deel 3 en 4 zijn niet om aan te zien en helaas doet deel 5 het niet beter.

Het enige positieve van de film is dat het er bij vlagen goed uit ziet en dan bedoel ik niet de affecten maar de setting, ze zijn dit keer in Afrika en dat levert zo nu en dan wel leuke plaatjes op.

spoiler:
In zo een beetje elke sequel stoppen ze er nieuwe versies van de graboids erin en ook dit keer hebben ze dit weer gedaan.
Deze film speelt zich in tegenstelling tot de voorgaande delen niet in Noord-Amerika af maar in Zuid-Afrika en dus hebben de graboids een ander evolutionair pad afgelegd waar door ze weer anders zijn dan in de andere films.

De graboids zelf zijn dit keer wat smaller en een stuk sneller dan in voorgaande delen en ze hebben een nieuw truukje uitgevonden, ze springen namelijk uit de grond de lucht in 8)7
De manier waarop ze dat doen deed me heel erg denken aan die beelden van Great Whites die het water uit springen maar ook aan aan een scene uit de desert battle uit Transformers 1 waar een robot in slomo draaiend de grond uit springt. (Of deze knipoog naar Transformers 1 bedoelt is weet ik niet maar er zijn wel veel meer knipogen naar andere films in Tremors 5)

De Schriekers zijn afwezig in de film maar de Assblasters zijn wel weer van de partij, ik kan me het 3e deel niet echt goed meer herrineren maar ze leken er hier ook wat anders uit te zien... wat groter, wat dreigender en ze konden hitte waarnamen door muren iets wat de Schriekers in deel 2 ook konden.

En dan hebben we ook een nieuwe dreiging in dit deel, die 3 slangen/grabbers/whatevers die de Graboids in de bek hebben zijn in dit deel volledig APARTE diertjes die blijkelijk door de Graboids er op uit gestuurd kunnen worden. :N

Het verhaal zelf is ook vrij dunnetjes.
Onze held Burt Gummer (Micheal Gross) is weer van de partij en deze keer word hij ingehuurd door iemand van de Zuid-Afrikaanse "regering" (bad guy) om een dorpje in Zuid-Afrika te helpen die last hebben van Graboids & Co
Hij krijgt hulp van camera man Travis Welker (Jamie Kennedy) die later zijn zoon blijkt te zijn maar dat heb je direct wel door aangezien hij Burt Gummer steeds maar weer "Pops" noemt (ander woord voor Dad, Father)
Halverwege de film word het einde eigenlijk al gespoild als een klein meisje door middel van elektriciteit regenwormen uit de grond te voorschijn haalt, iets waar van het wel duidelijk is dat je dat terug gaat zien op het eind.

De CGI ziet er zoals je kan verwachten van Direct-to-video films niet echt goed uit maar ook weer niet zo slecht dat je je er aan gaat irriteren.
Je ziet Graboid & Co echter niet veel op het scherm dus veel budget was er daar niet voor.

Een ander ding dat me opviel in de film is de vele knipogen naar andere films die soms subtiel waren en soms er zeer dik boven op lag.
  • - Leathal Weapon - "I'm getting too old for this shit" of een variant daar op.
  • - Pitch Black - Scene in het donker met Burt Gummer die met nachtkijker op flares de lucht in schiet.
  • - Jurassic Park - De raptor keuken scene word hier half na gespeeld met een Assblaster met 1 shot die zelfs een carbon-copy is met die in Jurassik Park waar je de voet van een raptor ziet die even met de klauwen op de vloer tikt.
  • - Jurassic Park 3 - Eigenlijk de hele reden waarom ze in de film nu last van hadden van de Graboid & Co omdat 1 van de personages een ei van 1 van die beesten bij zich heeft... precies het zelfde als de plot van het 2e helft van JP3
  • - Alien 3 - "The bitch is back" quote van Burt Gummer over een graboid.
  • - Indiana Jones 4 - Dat hele "subplotje" van dat Travis Welker de zoon is van Burt Gummer lijkt sterk op dat zelfde subplot uit Indy 4
  • - Die Hard - Travis Welker die Bruce Willis uit Die Hard na doet.
  • - Transformers 1 - Manier waarop een graboid de grond uit komt springen lijkt sterk op een scene uit Transformers 1 waar een robot draaiend in slomo de grond uit komt springen.
  • - Psycho - Scene in het begin waar 2 personen (man/vrouw) in een buitendouche staan en dan aangevallen worden door een graboid, hoe deze scene geëdit is doet me sterk vermoeden dat hij/zij fan is van de beroemde shower scene uit Psycho
En nog wel meer die ik niet helemaal kon plaatsen.

Al met al geen goede film, als je deel 3 en 4 niet zo leuk vond zou ik ook deze niet gaan kijken.
In plaats daar van gewoon Tremors 1 en/of Tremors 2 gaan kijken
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.png4 / 10

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 17-10-2015 09:11 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weet niet wat er nu weer is met de bereikbaarheid van de generator.

Maar ok, naar The Martian geweest, prima film, geluid was woohoo, heb daar ballen verstand van maar ik begreep dat het Dolby Atmos film is/edit: onee mijn Pathe heeft dat nog niet. De 3D vond ik best mooi, toch wel een toevoeging.

De film zelf was niveau Gravity en Interstellar, Interstellar verliest het omdat ik die te lang vond, Gravity wint het omdat die eerder was, maar alle 3 hebben ze dat typische Amerikaanse sentimentele over zich, ja moe word ik er van, maar dat weet je, dan moet je naar een Franse film noir gaan.

Vond hem vrij accuraat overkomen qua dat het kan, onderbouwd wel. Verder heeft Martian dat Mars even iets verder ligt dan Gravity's vlakbij de Aarde. Nou Matt vond ik aardig, maar niet heel speciaal, de grappen vrij flauw, maar ondanks dat prima tijd gehad.

8.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 16:15
Blow (2001)Blow (2001)
IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 124 min | MPAA: R
undefined

gisteren De film blow gekeken. Ik vond de sfeer erg goed en (voor zo ver bij mij bekend) werden de jaren 50 t/m 80(?) erg leuk neer gezet.

Al met al prima vermaak, wat mij betreft een van de betere films --> 8/10 :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hij opende niet, nu wel.
oeps.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 16-10-2015 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sjah schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:31:
Weet niet wat er nu weer is met de bereikbaarheid van de generator.

Maar ok, naar The Martian geweest, prima film, geluid was woohoo, heb daar ballen verstand van maar ik begreep dat het Dolby Atmos film is/edit: onee mijn Pathe heeft dat nog niet. De 3D vond ik best mooi, toch wel een toevoeging.

De film zelf was niveau Gravity en Interstellar, Interstellar verliest het omdat ik die te lang vond, Gravity wint het omdat die eerder was, maar alle 3 hebben ze dat typische Amerikaanse sentimentele over zich, ja moe word ik er van, maar dat weet je, dan moet je naar een Franse film noir gaan.

Vond hem vrij accuraat overkomen qua dat het kan, onderbouwd wel. Verder heeft Martian dat Mars even iets verder ligt dan Gravity's vlakbij de Aarde. Nou Matt vond ik aardig, maar niet heel speciaal, de grappen vrij flauw, maar ondanks dat prima tijd gehad.

8.2
Waarom wordt Martian zovaak met Gravity vergeleken? Is dat alleen maar omdat het beide in de ruimte afspeelt? Gravity is een actiefilm zonder inhoud, terwijl the Martian een speelfilm is. Je zou Martian met Cast Away kunnen vergelijken. Zelfde geld voor Interstellar, ja het zijn beide sci-fi films die zich in de ruimte afspelen en vrij realistisch zijn. But that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Minions (2015)Minions (2015)
IMDb: 6.6 | Genre: Animation, Comedy, Family | Runtime: 91 min | MPAA: PG
Despicable Me verraste me. Wat een leuke film was dat. En wat zijn die minions grappig.
Ook despicable Me 2 verraste me omdat sequels doorgaans minder zijn.
Inmiddels hebben de Minions de wereld verovert. Staan er dagelijks op FB "wijze" minion spreuken en vindt je ze verder bijna overal. Een films kon niet uitblijven.
Maar van mij had hij wel uit mogen blijven. Dit is, voor mij, gewoon een slechte film. Ik zoek echt geen diepgang in dit soort films. Maar het intro gaf mij al het gevoel opvulling te zijn om aan een runtime te komen. De rest van de grappen en characters zijn gewoon niet grappig of interessant. Geen Vector of Gru maakt dus een heel groot verschil.
En kevin, Bob en Stuart kunnen verder geen film dragen.
Een teleurstelling.

Na wat twijfelachtige films van Pixars als Cars 2, Planes (1 en 2) en ook Brave, had ik mijn hoop op een Pareltje van Pixar een beetje opgegeven.
Toch keek ik erg uit naar deze film om zijn concept en de hoopte ik stiekem dat ze hun oude magie weer gevonden hadden.
En dat hebben ze. Voor mij is Inside Out weer een parel van een Pixar film. Net als Up en Wall-e (en de oude pixars) dat zijn.
Een origineel concept wat mooi is uitgevoerd. Pixar levert weer een pracht verhaal en kijk op de wereld zoals alleen zij dat kunnen terwijl ze jong en oud kunnen vermaken.
De karakters zijn goed, grappig en meeslepend. Voor mij echt weer een topper en dat geeft hoop voor hun volgende originele projecten.
Een unieke kijk op "ons brein" en een die ik zeker nog vaker ga zien.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Jurassic World (2015)Jurassic World (2015)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Wie kent de originele films niet: met het DNA van de uitgestorven dino's hebben ze de dieren weer tot leven gewekt. In de nieuwste film is er een compleet attractiepark gemaakt met een nieuwe, nog gevaarlijkere dino die ook erg slim blijkt te zijn. Je kan wel raden wat er gaat gebeuren natuurlijk...

De actie is op zich wel vermakelijk, de muziek top (nostalgie). De verhaallijn vond ik verder zeer matig en berust vooral op het standaard actiefilm recept. Erg jammer dat ze niet eens wat nieuws kunnen verzinnen of een leuke plottwist oid. En natuurlijk moeten ze er ook nog wat romantiek inproppen wat echt totaal niet geloofwaardig overkwam op mij. De humor erin is vooral erg obvious, niet echt mijn ding al moest ik wel een paar keer glimlachen.

Al met al vrij standaard, kon vooral de
spoiler:
scene met de raptorhunt
waarderen, lekker snelle actie en daarom een voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door Bartske op 16-10-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
MrVegeta schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:07:
[...]

Waarom wordt Martian zovaak met Gravity vergeleken? Is dat alleen maar omdat het beide in de ruimte afspeelt? Gravity is een actiefilm zonder inhoud, terwijl the Martian een speelfilm is. Je zou Martian met Cast Away kunnen vergelijken. Zelfde geld voor Interstellar, ja het zijn beide sci-fi films die zich in de ruimte afspelen en vrij realistisch zijn. But that's it.
Nou er zijn paar factoren dat ik de 3 als 3-eenheid bijna zie.

1 Ongeveer zelfde jaren gemaakt
2 Rustige sfeer die het van de beelden moet hebben
3 Belangrijkste argument : personen die zielig veloren alleen in de ruimte lijken
4 Ongeveer zelfde budget, allemaal erg groot
5 Kunnen allemaal mee in de afdeling Movie of the Year van meneer Oscar
6 Allemaal succesvol
7 3D en dikke sound komen bij alle 3 goed tot hun recht
8 Ongeveer zelfde score op Imdb (let ook Metascore)

Paar van bovenstaande argumenten zijn erg persoonlijk door mij aangedragen, maar je snapt hem hoop ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 16-10-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimz93 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 06:59:
Blow (2001)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 124 min | MPAA: R
undefined
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]undefined / 10

gisteren De film blow gekeken. Ik vond de sfeer erg goed en (voor zo ver bij mij bekend) werden de jaren 50 t/m 80(?) erg leuk neer gezet.

Al met al prima vermaak, wat mij betreft een van de betere films --> 8/10 :)
Eens, ik vind dit een topper! Als deze film je aanspreekt raad ik je de (al eerder door mij genoemde) serie Narcos aan op Netflix.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:36

Rhapsody

In Metal We Trust

The Imitation Game (2014)The Imitation Game (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Fantastische film. Echt schitterend in beeld gebracht. Enige puntje van kritiek:
spoiler:
De verloving tussen Alan en Joan. En dan vooral dat ze ja zei.
Verder wordt de rol van Alan Turing erg goed gespeeld. Het toont aan dat de scheidingslijn tussen geniaal en gek heel erg dun is. Nu moet ik toegeven dat ik niet exact weet hoe het echte verhaal is gelopen (waar het op gebasseerd is). Ik ben wel benieuwd wat er nu bij verzonnen is, of wat er is aangedikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
Rhapsody schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:08:
The Imitation Game (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 114 min | MPAA: PG-13
Fantastische film. Echt schitterend in beeld gebracht. Enige puntje van kritiek:
spoiler:
De verloving tussen Alan en Joan. En dan vooral dat ze ja zei.
Verder wordt de rol van Alan Turing erg goed gespeeld. Het toont aan dat de scheidingslijn tussen geniaal en gek heel erg dun is. Nu moet ik toegeven dat ik niet exact weet hoe het echte verhaal is gelopen (waar het op gebasseerd is). Ik ben wel benieuwd wat er nu bij verzonnen is, of wat er is aangedikt.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]9 / 10
Erg goede film inderdaad, goed acteerwerk vooral van Cumberbatch.

spoiler:
Wat bedoel je precies met dat van die verloving? Ze waren namelijk echt van plan te gaan trouwen, las ik op wiki :) Meestal lees ik na op waarheid gebaseerde films even de wiki er op na, kijken wat klopt en niet klopt (niet dat wiki nu altijd gelijk heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMDB: Run All Night (2015)

Gisteravond Taken 4 gekeken, oh nee bovenstaande film. Leuke actie film maar Liam valt nu wel erg vaak in herhaling om zijn pensioenpotje te vullen. Keek lekker weg maar niet meer dan dat. 6,5

NB: sorry maar snap geen hout van die nieuwe UBB Generator.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Crimson Peak (2015)Crimson Peak (2015)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Fantasy, Horror | Runtime: 119 min | MPAA: R
Gistermiddag naar Crimson Peak geweest, de nieuwe film van Guillermo del Toro. Ik ben sowieso al fan van zijn werk en met Crimson Peak levert hij wat mij betreft weer een toffe film op.

Het wordt overal een beetje aangekondigd als een soort van romantische horror, maar ik vond het met de horror wel meevallen. Wel wat 'schrikmomentjes', maar horror absoluut niet. De film ziet er visueel weer geweldig uit. Del Toro weet daar toch echt uit te blinken. De sets zijn groots en gedetailleerd.
Qua acteerwerk zit het ook goed. Tom Hiddleston is altijd prettig om naar te kijken en ook hier stelt 'ie mij niet teleur. Jessica Chastain moet volgens mij onwijs veel lol hebben gehad met haar rol.

Als je fan ben van Del Toro's werk, dan moet je Crimson Peak ook zeker gezien hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 11:36

Rhapsody

In Metal We Trust

Sjurm schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 08:30:
[...]

Erg goede film inderdaad, goed acteerwerk vooral van Cumberbatch.

spoiler:
Wat bedoel je precies met dat van die verloving? Ze waren namelijk echt van plan te gaan trouwen, las ik op wiki :) Meestal lees ik na op waarheid gebaseerde films even de wiki er op na, kijken wat klopt en niet klopt (niet dat wiki nu altijd gelijk heeft)
spoiler:
Nou voor mijn gevoel was het nog veel te onrealistisch dat ze 'ja' zou zeggen. Ze was tenslotte lang niet zo'n vreemde eend als Alan
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:08:
IMDB: Run All Night (2015)

Gisteravond Taken 4 gekeken, oh nee bovenstaande film. Leuke actie film maar Liam valt nu wel erg vaak in herhaling om zijn pensioenpotje te vullen. Keek lekker weg maar niet meer dan dat. 6,5

NB: sorry maar snap geen hout van die nieuwe UBB Generator.
Wat is er onduidelijk dan?

De gegenereerde UBB werd bij mij in 1 regel weergegeven, dat was wat raar. Maar verder werkt het prima toch?

[ Voor 33% gewijzigd door Rhapsody op 17-10-2015 18:08 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:31

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Net The Martian gezien, maar ik zit met een dom dingetje:

spoiler:
Die Ares IV capsule moet snelheid maken: dus dingen er af. Maar juist die panelen en de neus van dat ding maken hem toch aerodynamischer en zorgen ervoor dat hij sneller kan. Dus er af halen levert wel gewichtsvermindering op maar vervolgens is dat ding zo aerodynamisch als een baksteen. De lucht die er in komt remt hem enorm af. Volgens mij was dat ding sneller gegaan met die panelen.

Wel mooie film, minder saai dan verwacht en leuker dan Interstellar en Gravity. Ik geef hem een 9.

Wel gemiste kans met dat LotR stukje overigens, daar had Sean Bean natuurlijk gewoon moeten zeggen "Dan ben ik Boromir wel". Maar misschien was dat te grappig geweest voor het type film. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 17-10-2015 19:21 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Angeloonie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:18:
Net The Martian gezien, maar ik zit met een dom dingetje:

spoiler:
Die Ares IV capsule moet snelheid maken: dus dingen er af. Maar juist die panelen en de neus van dat ding maken hem toch aerodynamischer en zorgen ervoor dat hij sneller kan. Dus er af halen levert wel gewichtsvermindering op maar vervolgens is dat ding zo aerodynamisch als een baksteen. De lucht die er in komt remt hem enorm af. Volgens mij was dat ding sneller gegaan met die panelen.
spoiler:
Die neus was ook 400Kg en was volgens mij vooral een hitteschild. Die 400Kg omhoog krijgen koste blijkbaar meer energie dan dan dat je extra kwijt bent aan earodynamica. Zwaartekracht is 1/2 van de aarde, maar de atmosfeer is maar 1% van de aarde. De raket kon dus sowieso veel kleiner zijn en gewicht speelt verhoudingsgewijs een veel grotere rol dan dat het op aarde zou doen.

Je kan je wel afvragen waarom er dan uberhaupt zo'n waanzinnig zware neus op zit :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SYQ schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:29:
Niemand nog Dope gezien? Vond het echt lekker weg kijken paar keer goed gelachen. En wat een geweldig muziek gedurende gehele film!
Net gekeken. Goede film inderdaad!
Leuk thema, geweldige muziek (A Tribe Called Quest, Nas, etc....jaren '90 hiphop <3). Een aantal kinderen van celebs (zoon van Puff Daddy, dochter van Lenny Kravitz (damn, ik word oud...). Coming-of-age meets ghetto. 8.5/10 voor mij.

[ Voor 31% gewijzigd door Smultie op 17-10-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MrVegeta schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:38:
Gister naar Mission Impossible 5 en DOPE geweest. MI5 was prima actiefilm, denk dat ik deel 4 iets leuker vond. Daarna dus naar DOPE geweest en die was zeker gaaf. Gaat over een jongen die in bezig komt van een zak drugs en daar van af moet (erg basic verteld), maar goeie grappen en leuk geëdit. Zeker de moeite waard.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
woutur schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:58:
[...]

Ik wil toch wat tegengeluid geven. Ik vond het maar een mwaoh film. Er zitten bijzonder voorspelbare wendingen in en één of twee minder voorspelbare zaken. Waar ik me echt niet goed in kon vinden was:
spoiler:
de acteur die Nathan (de baas) speelde vond ik rete-irritant met zijn 'gedude'. Behoorlijk infantiel. Bovendien leed ie aan het Tony Stark syndroom: kon alles in afzienbare tijd maken, coden etc. zonder daarbij te letten op allerlei logistieke onmogelijkheden.

Iets meer dan een zeven wat mij betreft.
Ben het eens met je tegengeluid.
tJa, wat moet je hiervan zeggen. Hou je van AI ala Her (sorry moet deze toch even noemen) is dit zeker kijkenswaardig. Verder bij het juiste publiek kan dit uitgroeien tot een cultfilm. Maar miste toch een visie op deze materie, het fantaseert maar wat aan en laat lege gaten open die de kijker zelf mag invullen.

Bij mij vist Ex Machina een 7.3 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Jumper (2008)Jumper (2008)
IMDb: 6.1 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 88 min | MPAA: PG-13
aardige actiefilm met een leuke rol voor Samuel Jackson. de visual effects zijn dik in orde en de vele locaties maken de film leuk om naar te kijken. We kennen Hayden Christensen allemaal wel als Anakin Skywalker. In de Star Wars films stoorde ik mij al mateloos aan zijn accent maar had ik de stille hoop dat het bij zijn character hoorde. Dat blijkt niet zo te zijn en dat is wel vervelend maar geen minpuntje voor de film ansich. Wat wel een minpuntje is is dat het 'waarom' niet echt wordt uitgediept in deze film.

Wat betreft geluid is het een tegenvaller. Via Netflix gekeken en daar staat aangegeven dat het een 5.1 film is. Nu heb ik daar gedurende de film niets van gemerkt.
spoiler:
De enige scene waar je het wel merkt is in Tsetjenie.

Dat had hier en daar wat beter gekund. Omdat de setting toch wel aanspreekt en de vele omgevingen die aanbod komen hoog ik het cijfer nog een beetje op. En oh ja. Samuel l Jackson is altijd een punt extra.

Game of Death (2010)Game of Death (2010)
IMDb: 4.7 | Genre: Action, Adventure, Thriller | Runtime: 98 min | MPAA: R
Dat je van een film met Snipes niet veel hoeft te verwachten heeft de tijd uitgewezen. Maar Deze film? manmanman, de regiseur had duidelijk te diep in het glaasje gekeken. Het aantal flasbacks en shots van niets toevoegende objecten is niet meer bij te houden..
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/1.png1 / 10

[ Voor 26% gewijzigd door Webgnome op 18-10-2015 00:21 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 24-09 23:06

SaN

Smultie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:56:
[...]

Net gekeken. Goede film inderdaad!
Leuk thema, geweldige muziek (A Tribe Called Quest, Nas, etc....jaren '90 hiphop <3). Een aantal kinderen van celebs (zoon van Puff Daddy, dochter van Lenny Kravitz (damn, ik word oud...). Coming-of-age meets ghetto. 8.5/10 voor mij.
Dope ook gezien, maar het was voor mij net niet. De film probeert het een beetje te hard waardoor het eigenlijk een soort mislukte cultfilm wordt. De voice over en de N-word discussie bijvoorbeeld. Het verhaal is ook nogal ver gezocht.

Nog net een zesje van mij voor de muziek en de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

ScrooLoose schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:01:Ik ben groot fan van de eerste Tremors, die staat bij mij in het lijstje van favorite films en ook Tremors 2 Aftershocks is goed te doen.
Maar daar na ging het echt rap bergafwaarts met deze franchise, deel 3 en 4 zijn niet om aan te zien en helaas doet deel 5 het niet beter.

Het enige positieve van de film is dat het er bij vlagen goed uit ziet en dan bedoel ik niet de affecten maar de setting, ze zijn dit keer in Afrika en dat levert zo nu en dan wel leuke plaatjes op.
Een Deel 5? ... Kom op het is niet Jurassic Park! We hadden echt geen deel vijf nodig :!

En ik ben het met je eens 1 en 2 waren leuk maar al dat er na kwam. Nee, de stoom was eruit!

By the way ooit Squirm gezien? Dan zie je waar ze dat stukje op het einde vandaag hebben gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 18-10-2015 11:55 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Southpaw (2015)Southpaw (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 124 min | MPAA: R
We hebben het thema eerder gezien maar ik heb toch echt genoten van deze film. Had af en toe echt kippenvel tijdens bepaalde momenten en me geen moment verveeld. Ik heb toch wel een zwak voor Jake Gyllenhaal. Die man straalt iets van een bepaalde rust uit. Mocht je even iets anders willen dan actie/thriller, dan is deze aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Jelte schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:04:
Als in: een film uit de jaren 80 is altijd gedateerd? Godfather noem ik niet gedateerd. Wat? Metropolis (1927) is zelfs niet gedateerd.
Laatst heeft mijn dochter The Breakfast Club gekeken met een vriendin van haar. Beide 13 jaar. Ik vroeg na afloop hoe oud de film was volgens hun. Ze gokten 5 jaar. Toen ik zei dat de film al 30 jaar oud was wisten ze meteen waar een serie op nickelodeon op was gebaseerd. Dat bleek dus een regelrechte kopie te zijn van de film. Weet zo niet meer welke serie dat was.

Deze film blijft ook gewoon tijdloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27
Jurassic World (2015)Jurassic World (2015)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 124 min | MPAA: PG-13
Ik zal hier niet de enige zijn voor wie de originele Jurassic Park uitkwam tijdens de puber/tiener-jaren en voor wie die film een hoop indruk maakte. Jurassic Park heeft altijd een warm plekje in mijn persoonlijke filmgeschiedenis gehouden omdat er in die tijd zo veel om te doen was en het een uitstekende actiefilm is. Ondertussen heb ik de film zo vaak gezien dat ik de dialogen gedurende de film onderhand mee kan praten. De vervolgen namen snel in kwaliteit af (met als dieptepunten een "neer-turnen" van een Velociraptor en de eeuwig krijsende Tea Leoni), maar het zien van de dino's bleef leuk.

Enter; Jurassic World. De film neemt wat mij betreft een geweldig uitgangspunt door gebruik te maken van een volledig functioneel park met nieuwe dino's, attracties en meer. Wat mij betreft had daar nog wat meer bij stilgestaan mogen worden; de korte scene waarbij een groep mensen langs de dino's kajakt vond ik een van de hoogtepunten van de film.

Waarom dan toch een lage score? Nou:
- Geen enkel karakter is likeable. Ze zijn dom, arrogant, geven niets om dino's, of zijn simpelweg kwaadaardig. Wat ze allemaal in gemeen hebben is dat ze zo compleet ongebalanceerd zijn. Die baas van het park bijvoorbeeld laat op meerdere momenten weten hoeveel hij om de dino's geeft, en dat het moet gaan om het leefplezier van de dieren en het plezier van de bezoekers. Dat is dezelfde eigenaar die een memo naar de R&D afdeling stuurt dat de genetisch gemodificeerde dino "enger, groter en met meer tanden moet zijn". Dat rijmt niet. Ook, de kids in de originele JP kun je irritant vinden, maar zijn niet zo stronteigenwijs waardoor je hoopt dat ze het redden. In JW was het mij behoorlijk om het even wie het zou overleven
- Nutteloze achtergrondverhalen: Wat voor toegevoegde waarde heeft het om een hele scene te wijden aan de mogelijkheid dat de ouders gaan scheiden? Of een paar keer te hinten op het feit dat de oudste zoon niets om zijn vriendin geeft? Who cares!
- Kids weten een auto te starten die 20 jaar heeft stilgestaan. Fair enough, ookal wil ik die benzine ook. Maar dat je dan ook nog zo levenloos acteert dat je aan die auto sleutelt.

Blijft over een actiefilm met een aantal leuke vondsten (zoals het alphamannetje van de Velociraptors), maar weinig unieks doet.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:48

Vrijdag

De Zwarte

Best of the Best (1989)Best of the Best (1989)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Sport | Runtime: 97 min | MPAA: PG-13
undefined

Een jaren 80 mannenfilm :P Stoere alfa's, martial arts-met-elke-klap-klinkt-alsof-je-een-peddel-op-een-tafel-mept, verschil tussen Amerika en Korea lekker stereotype (kroegen en krachttraining vs ijzeren discipline en trainen in de sneeuw), bromance en uiteraard een blondine met schoudervulling in haar kleding :P
Is het een hoogwaardige actiefilm? Ach, ik vind van wel. Behoorlijk cheesy en acteerwerk en script is niet altijd even best maar wel een lekkere actiefilm die prettig wegkijkt. Een beetje Karate Kid maar dan voor volwassenen. Nu heb ik zelf geen ervaring met martial arts (behalve toen ik zeven/acht was even kort judo gedaan) maar ik vond de gevechten redelijk realistisch (voor die tijd) weergegeven.

Een fijne guilty pleasure 7/10

ps: de vervolgen vind ik erg matig

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Silver Linings Playbook (2012)Silver Linings Playbook (2012)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 122 min | MPAA: R
het begin van de film dacht ik "Wat is dit"? Je weet dat het een romantische comedy is dus wat er gebeurt het komt toch altijd wel goed maar zo begint het niet. Voor de verandering is dit een "romcom" die ik wel leuk vond. Dit komt denk ik ook door dat bepaalde situaties, hoewel ze overdreven zijn, toch bekend voorkomen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 21:48
The Ward (2010)The Ward (2010)
IMDb: 5.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 89 min | MPAA: R
Aangeraden door een maat van mij. En omdat het een John Carpenter film is, dacht ik dat het wel ok moest zijn.
Helaas waren de acteurs en de special effects niet heel erg goed.
Ook het verhaal was vanaf de helft zeer voorspelbaar.
spoiler:
het plot is al veel vaker op deze manier toegepast op andere films, zoals Shutter Island

Wel vermakelijk voor tussendoor.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 16:07
Misschien ben ik hier niet helemaal op de juiste plek met mijn vraag, maar ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik weet dat hier veel filmliefhebbers zitten die een goede bioscoopervaring op prijs stellen, dus wie weet kunnen jullie mij adviseren.

Ik ben een groot James Bond liefhebber en kan ik niet wachten tot de nieuwe film Spectre in première gaat.
Nu ga ik vaak voor de 'gewone', goede films naar Cinemagnus in Schagen, een leuke, knusse bioscoop met goede stoelen en een dito prijs. Ik woon zelf in Alkmaar. Voor de meer spectaculaire (actie) films ging ik voorheen altijd naar Pathé Arena voor een imax-ervaring. Nu ben ik benieuwd of jullie nog andere bioscopen kunnen aanraden in regio Noord-Holland die wellicht een betere kijk- en luisterervaaring kunnen bieden. Zelf zat ik ook te kijken naar Pathé Tuschinski, maar omdat ik daar nog nooit ben geweest kan ik wel wat feedback waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Terpstars schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:30:
Misschien ben ik hier niet helemaal op de juiste plek met mijn vraag, maar ik lees al een tijdje mee in dit topic en ik weet dat hier veel filmliefhebbers zitten die een goede bioscoopervaring op prijs stellen, dus wie weet kunnen jullie mij adviseren.

Ik ben een groot James Bond liefhebber en kan ik niet wachten tot de nieuwe film Spectre in première gaat.
Nu ga ik vaak voor de 'gewone', goede films naar Cinemagnus in Schagen, een leuke, knusse bioscoop met goede stoelen en een dito prijs. Ik woon zelf in Alkmaar. Voor de meer spectaculaire (actie) films ging ik voorheen altijd naar Pathé Arena voor een imax-ervaring. Nu ben ik benieuwd of jullie nog andere bioscopen kunnen aanraden in regio Noord-Holland die wellicht een betere kijk- en luisterervaaring kunnen bieden. Zelf zat ik ook te kijken naar Pathé Tuschinski, maar omdat ik daar nog nooit ben geweest kan ik wel wat feedback waarderen.
Een collega van mij is zeer te spreken over de JT in Hoorn:

https://www.jt.nl/bioscopen/hoorn:
Faciliteiten

2D-bril
3D
Airconditioning
D-BOX
Dolby Atmos
High Frame Rate (HFR)
Stand T (Slechthorenden)
XD Experience
Heb er zelf geen ervaringen mee. Echter staat het wel op mijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Life (2015)Life (2015)
IMDb: 6.3 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 111 min | MPAA: R
Een mooie film over het leven van Dennis Stock, een fotograaf uit de jaren '50. Stock wil geen standaard fotograaf zijn, maar zoekt een bijzonder onderwerp. Zijn onderwerp vindt hij in James Dean, een vooraanstaand groot acteur. De film is goed neergezet in de tijd in waar het zich afspeelde, het is erg mooi gefilmd en de sfeer is hierdoor te proeven. Wel is het een wat langzame film, er wordt weinig vertelt en de film bestrijkt een korte tijdsperiode. Het acteerwerk van Dane DeHaan (James Dean) vond ik erg goed, dit zette Dennis Stock in de film zelf wat meer op de achtergrond, wat misschien niet de bedoeling was van Corbijn.

Samengevat is het een mooie film die het tijdsbeeld mooi neerzet, maar met, mijns inziens, weinig inhoud die wat te traag verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseud0n
  • Laatst online: 27-09-2023
Het Filmfestival van Gent is over halfweg, dus het wordt eens tijd voor wat tussentijdse reviews:
The Walk (2015)The Walk (2015)
IMDb: 7.8 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: 123 min | MPAA: PG
Aangename film, maar ik had meer verwacht van de 3D effecten. Deze film leent zich daar uitstekend toe, maar Vertigo van Hitchcock wist het gevoel van hoogte beter te benadrukken dan deze film met z'n tech-wizardry. Bovendien heb ik enkele jaren geleden de docu al gezien (Man on Wire) en wist die me veel beter te bekoren.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

The Lobster (2015)The Lobster (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Romance, Sci-Fi | Runtime: 118 min | MPAA: N/A
Lanthimos is bij wijlen een echt genie in deze film, maar jammer genoeg verliest zijn grieks-absurdisme momentum eens we het halfweg punt passeren. De puike acteerprestaties houden de film nog min of meer recht, maar de lijn van de eerste helft wordt niet door getrokken. Waar de eerste helft je op het puntje van je stoel houdt met de prachtig geschapen atmosfeer in het hotel, verliest de film alle spanning. Het uitblijven van een echte sluitsteen op het verhaal helpt hier niet bij, en laat je met een onbevredigd gevoel achter.

Spooks: The Greater Good (2015)Spooks: The Greater Good (2015)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 104 min | MPAA: R
Een aanrader voor de fans van de serie, maar niet meer dan dat. Net als bij de serie heb ik het gevoel dat het de film aan een echt slot ontbreekt.

The Falling (2014)The Falling (2014)
IMDb: 5.5 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 102 min | MPAA: N/A
Matig debuut, dat enkel recht gehouden wordt door de sterke, vrouwelijke cast. Het verhaal mist op bepaalde punten diepgang en wordt op andere momenten te diep uitgespit. Een ondermaats einde zet een domper op deze film.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Midnight Express (1978)Midnight Express (1978)
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R
Prachtig werkje van Sir Alan Parker. De film heeft behoorlijk wat commentaar gekregen racistisch te zijn, maar laat ons dat met de mantel der liefde bedekken onder de noemer artistieke vrijheid. De evolutie die het hoofdpersonage doormaakt is geweldig om zien, en de spanning laat je geen moment los. Je verwacht steeds verrast te worden, en dat gebeurd ook voortdurend op onverwachte wijze.

The Smell of Us (2014)The Smell of Us (2014)
IMDb: 5.2 | Genre: Drama | Runtime: 92 min | MPAA: N/A
Saai, drammerig werkje over skaters die hun zakcentjes aanvullen met een bijbaantje als escort. De weinige interessante elementen in het verhaal blijven onderbelicht, karakterevolutie van de hoofdpersonages is bijna onbestaande en arty-farty filmstijl is ongeïnspireerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

The Assassin (2015)The Assassin (2015)
IMDb: 7.3 | Genre: Action, Drama | Runtime: 107 min | MPAA: N/A
Zeer typisch chinese film: stylistisch zeer sterk, maar met een verhaal dat zo traag voortkabbelt dat je evengoed naar een goudvis in een bokaal had kunnen kijken. Enige merites van de film ligt dan ook in de prachtige beelden.

The First Film (2015)The First Film (2015)
IMDb: 7.8 | Genre: Documentary, Biography, History | Runtime: 110 min | MPAA: N/A
Interessant verhaal voor deze docu, maar naarmate het onderzoek van de maker vordert merk je dat het hem aan inhoud ontbreekt. Je krijgt het gevoel dat de tweede helft van de film vooral bedoelt is om er een langspeler van te maken, dan dat deze effectief bijdraagt aan het uitgangspunt. Wat een interessant verhaal uit de filmgeschiedenis had kunnen zijn, verviel in een saai spelletje cluedo...

Experimenter (2015)Experimenter (2015)
IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 90 min | MPAA: PG-13
Deze biopic is op z'n interessants wanneer het biografische genegeerd wordt. De verscheidene experimenten van Milgram zijn nog steeds controversieel maar tonen ons zoveel over de menselijke aard dat elk van deze een prachtige film zou kunnen ondersteunen.

Chuck Norris vs Communism (2015)Chuck Norris vs Communism (2015)
IMDb: 7.8 | Genre: Documentary, Comedy, History | Runtime: 78 min | MPAA: N/A
Bijzonder interessante docu over bootleg VHS-tapes in het Roemenië onder Ceausescu. De film biedt een blik op een kleine splinter van het leven onder een communistische dictatuur en doet dat op een prachtige manier. Hulde aan Irina, een roemeense vertaalster die meer dan 3000 westerse films gedubd heeft. De film laat mensen van allerlei rang en stand aan het woordt over de invloed van deze vrouw haar werk, op hun leven.

Regression (2015)Regression (2015)
IMDb: 7.5 | Genre: Thriller | Runtime: 106 min | MPAA: N/A
Voorspelbare, ongeïnspireerde film over een interessant fenomeen uit Noord-Amerika in de jaren '90. Teleurstellend werkstukje van Aménabar die ons ooit pareltjes als Abre los Ojos wist te brengen...

Rams (2015)Rams (2015)
IMDb: 7.6 | Genre: Drama | Runtime: 93 min | MPAA: N/A
Prachtige beelden, sterk verhaal, dit is wat een film hoort te zijn. De samenvatting van imdb laat in mijn ogen al te veel los over het verhaal, ga hem bekijken en laat je verassen door de prachtige dynamiek tussen mens, dier en natuur!

Madonna (2015)Madonna (2015)
IMDb: 6.1 | Genre: Drama | Runtime: 121 min | MPAA: N/A
Festival-bait. Een verhaal van 13 in het dozijn, met naar het einde toe verscheidene pogingen tot symboliek die meer op je lachspieren werken dan wat anders...
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

The Emperor's New Clothes (2015)The Emperor's New Clothes (2015)
IMDb: 7.1 | Genre: Documentary | Runtime: 101 min | MPAA: N/A
Thomas Pikkety voor dummies? Zelfs dat nog niet... Russel is nooit mijn favoriet geweest, maar zijn geveinsde verontwaardiging is ronduit irritant. De 'grappige' acties die men probeert te voeren zijn flauwe afkooksels van Michael Moore en het verhaal komt enkele jaren te laat om nog brandend actueel te zijn. Eén goede zaak: de film is zodanig hard doorspekt met mugshots van Brand dat men deze alvast kan gebruiken als men hem opsluit om te beletten dat dit soort films nog gemaakt worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Mr. Holmes (2015)Mr. Holmes (2015)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: PG
Ik heb me met deze film een beetje verveeld. Het acteerwerk van ian mckellen zit helemaal goed en het knulletje doet het ook erg goed, de vrouw iets minder. En op zich is het een vrij sfeervolle film met hier en daar wat leuke stukjes, maar verder was de film vrij saai als je het mij vraagt.
[sub]

Verder de afgelopen tijd alle drie de matrix films nog een keertje gezien. Helemaal de review waard:)
The Matrix (1999)The Matrix (1999)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 136 min | MPAA: R
Deze film jaren geleden meerdere malen gekeken. Helemaal geweldig! Ik hoef hier denk ik vrij weinig over te vertellen want zo'n beetje iedereen kent de films:)
GOED verhaal, vermakelijk acteerwerk, erg puik beeld en geluid en overall helemaal geweldig!
The Matrix Reloaded (2003)The Matrix Reloaded (2003)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 138 min | MPAA: R
Na deeltje 1 volgt natuurlijk deel 2. Minder dan de eerste. Nog steeds goed te doen en het ziet er grafish een STUK beter uit dan de eerste, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Zoals bij bijna elk vervolg blijft de eerste het beste!
The Matrix Revolutions (2003)The Matrix Revolutions (2003)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 129 min | MPAA: R
En dan is het alweer tijd voor de laatste. Wederom erg goed. Minder dan deeltje 1, maar heel vermakelijk om te kijken! Vooral de oorlog in Zion is geweldig. Het klinkt super en ziet er geweldig uit! Het verhaal is hier weer een beetje beter als je het mij vraagt. Heerlijke actie en prettig acteerwerk.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Terpstars schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:30:

JT in Eindhoven is tot op heden mijn favoriet! Het beeld en geluid zijn stukken beter dan pathe en de Dolby Cinema zaal (waar ik ook naar james bond ga:) ) is de absolute toppen! Goede stoelen, geweldig beeld en heerlijk geluid! Deze zaal gaan ze volgens mij ook eentje in Arnhem openen binnenkort. Kijk daarvoor de site even.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 121 min | MPAA: R
Gister deze film in de bioscoop gekeken. Man man man, wat een goede film is dit. De regisseur van Prisoners heeft in deze film nogmaals laten zien dat hij een goede "dark" film kan afleveren. Er zitten camera technische hele mooie beelden in en Benicio del Toro zet echt een topprestatie neer. Als je houdt van een actiefilm met een goed verhaal, dan moet je deze kijken! De film van 2015 van mij tot nu toe (Star Wars moet nog komen ;-))
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/undefined.png9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik vind het eigenlijk wel heel mooi, hoe meningen kunnen verschillen.
Wat 1 persoon een draak van een film vind, is voor de ander geweldig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
@Terpstars: ik begrijp dat je vooral een grote zaal wilt? Als je toch bij Tuschinski bent, neem dan ook Pathe Munt mee in je overweging, die ligt echt om de hoek daar, die hebben ook wel paar grote zalen, ok je kan ook in keline zaal komen, maar dat is bij "oude" films, je moet gewoon even tevoren bellen of de zaal groot is (geldt voor alle biossen eigenlijk). Ook aan Pathe City kan je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
lj_tree schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:02:
[...]

JT in Eindhoven is tot op heden mijn favoriet! Het beeld en geluid zijn stukken beter dan pathe en de Dolby Cinema zaal (waar ik ook naar james bond ga:) ) is de absolute toppen! Goede stoelen, geweldig beeld en heerlijk geluid! Deze zaal gaan ze volgens mij ook eentje in Arnhem openen binnenkort. Kijk daarvoor de site even.
Bedankt voor je reactie. JT Eindhoven klinkt als een goede bioscoop! Alleen een beetje uit de richting haha. Leuk om een keer te combineren met een dagje weg :) Ik ga zeker even op de site kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
magnifor schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:44:
[...]

Een collega van mij is zeer te spreken over de JT in Hoorn:

https://www.jt.nl/bioscopen/hoorn:

[...]

Heb er zelf geen ervaringen mee. Echter staat het wel op mijn lijstje.
Merci! Hoorn had ik nog niet aan gedacht, maar behoort zeker tot de mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
Sjah schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:16:
@Terpstars: ik begrijp dat je vooral een grote zaal wilt? Als je toch bij Tuschinski bent, neem dan ook Pathe Munt mee in je overweging, die ligt echt om de hoek daar, die hebben ook wel paar grote zalen, ok je kan ook in keline zaal komen, maar dat is bij "oude" films, je moet gewoon even tevoren bellen of de zaal groot is (geldt voor alle biossen eigenlijk). Ook aan Pathe City kan je denken.
Nee hoor, kleine of grote zaal maakt me niet veel uit. Als de filmbeleving maar goed en daarmee bedoel ik: een mooi, groot scherm(oke, misschien dan wel een grote zaal :P) en goed geluid, goede stoelen, je kent het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 7.9 | Genre: Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91 min | MPAA: PG-13
A medical engineer and an astronaut work together to survive after a catastrophe destroys their shuttle and leaves them adrift in orbit.
De recessie lijkt toegeslagen. Zou dit de eerste film zijn met maar minder dan 6 acteurs? :+

Een goede film, waarvan je echt bijna denkt dat het echt is, en ook vanuit de ruimte gefilmd is. Ook is het gefilmd uit het perspectief van twee hoofdrolspelers, waarbij ze moeten proberen te overleven in de ruimte om veilig naar de aarde te kunnen komen, terwijl alles keer op keer finaal mis gaat.
Ik geeft dit een 9/10

Het eind had wel wat uitbundiger mogen zijn vind ik.

offtopic:
'Undefined....'? Juist :? :+ Ook hier gaat iets finaal mis...

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 19-10-2015 16:04 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Terpstars schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:55:
[...]

Nee hoor, kleine of grote zaal maakt me niet veel uit. Als de filmbeleving maar goed en daarmee bedoel ik: een mooi, groot scherm(oke, misschien dan wel een grote zaal :P) en goed geluid, goede stoelen, je kent het wel :)
Okay, nou dan is idd Tuschinski de beste keus, de hoofdzaal is wel uniek.

Afbeeldingslocatie: http://www.momondo.nl/inspiratie/wp-content/uploads/2014/09/the-world-s-best-movie-theatres-01.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Heb wel ervaring met de JT bioscoop in Kerkrade. Ben gisteren naar The Martian geweest. in de grote zaal met Dolby Atmos + 3D. één woord: Geweldig. Qua geluids- en beeldtechnieken top of the bill volgens mij.
Indien er JT bioscopen in de buurt liggen zou ik daar een kijkje gaan nemen.

Is natuurlijk qua zaalbeleving/aankleding niet te vergelijken met Tuschinski, das gewoon een mooi theater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klopt, wie weet is die Hoofdzaal van Tuschinski, qua technieken niet top of the bill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 14:13

Grin

Ride si sapis.

Mr. Holmes (2015)Mr. Holmes (2015)
IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 104 min | MPAA: PG
Eens met de vorige review van lj_tree. Ben er gister echt even voor gaan zitten/liggen maar het is het toch (net) niet. Uitstekend acteerwerk van Sir Ian Murray McKellen maar het verhaal vond ik onvoldoende 'des Holmes'. Het laatste stuk van de film gaf dan wel weer een beetje hoop op een beter vervolg...
spoiler:
misschien dat de knaap nog kan worden opgeleid door Holmes en dat we zo nog een deel 2 krijgen...
Maar eingelijk hoeft 't voor mij niet tot een tweede deel te komen.

Leuke en typische Pixar film die echt weer op niveau zit, helaas geen super topper. Dat groene vrouwtje doet me denken aan 'Shauna Roberts, Vincent Chase's publicist' uit Entourage; lijkt daar erg veel op! Sadness irriteerde me regelmatig vanwege de simpele 'grappige' situaties met Joy, de tweede rol (naast Joy) had beter ingevuld kunnen worden met een van de andere characters. Ach, het grote contrast tussen deze twee werkt natuurlijk lekker makkelijk @ kinderen; snel 'grappig'. :N
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.8 / 10

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 09:15
Terpstars schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

Merci! Hoorn had ik nog niet aan gedacht, maar behoort zeker tot de mogelijkheden :)
Ik zou JT afraden, tenzij je graag een pauze hebt. Spectre duurt namelijk langer dan 110 minuten en tenzij je in een speciale zaal zit voert JT dan pauzes in. (welke ook nog eens door een volstrekte idioot in elkaar zijn gezet. Dwz random de film afkappen (midden in een scene) en na 15 minuten precies dezelfde seconde verder starten)..

Zelf overigens gisteren weer het PAC-Festival van de Pathe bezocht en dus mogen genieten van 5-films. Even een korte recensie per film:

(ofja dat is de planning. De UBB generator zoekt echter wel telkens maar laat niets zien..._)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hogader schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:11:
[...]

Ik zou JT afraden, tenzij je graag een pauze hebt. Spectre duurt namelijk langer dan 110 minuten en tenzij je in een speciale zaal zit voert JT dan pauzes in.
Een bios naar mijn hart, helaas zitten ze niet in de hoofdstad, tx voor de info. Tja smaken verschillen, ach misschien word ik oud, maar vroeger was pauze gewoon en gezellig, ok je kan nog kibbelen of je het drankje een euro of wat waard vindt, maar de toiletpauze alleen al... beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Hogader schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:11:
[...]

Ik zou JT afraden, tenzij je graag een pauze hebt. Spectre duurt namelijk langer dan 110 minuten en tenzij je in een speciale zaal zit voert JT dan pauzes in. (welke ook nog eens door een volstrekte idioot in elkaar zijn gezet. Dwz random de film afkappen (midden in een scene) en na 15 minuten precies dezelfde seconde verder starten)..

Zelf overigens gisteren weer het PAC-Festival van de Pathe bezocht en dus mogen genieten van 5-films. Even een korte recensie per film:

(ofja dat is de planning. De UBB generator zoekt echter wel telkens maar laat niets zien..._)
Ik heb nog nooit een pauze gehad tijdens een film in de JT ;) Maar ik ga dan ook alleen naar films in de Dolby Cinema-zaal en daar zit geen pauze in _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Terpstars schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:54:
[...]

Nog een Alkmaarder hier :) Je bent er neem ik aan van op de hoogte dat er een gloednieuwe JT bioscoop in Alkmaar aanstaande is? Ik heb zeer zijdelingse bemoeienissen met de bouw ervan. De geplande openingsdatum is kerst dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:42
@Pseudon: wat dacht je? avondje lekker slechte films kijken? Ik check altijd wel ff de ratings, die moeten bij niet slecht zijn (<6). Anders vind ik het zonde van al die uren kijken. Wel mooi, zoveel nieuwe info erbij hier :)
Pagina: 1 ... 6 ... 280 Laatste

Let op:
Gebruik bij het schrijven van een review de nieuwe UBB-generator (zoeken op basis van IMDB-nummer) van Webgnome, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
Dit topic is voor het delen van (grotendeels) spoilerloze recensies. Een post met enkele regeltjes tussen spoiler tags is acceptabel. Een post die voor de helft (of meer) "zwart" is, niet. Alles ertussen is een grijs gebied dat men het liefst vermijdt dus hou "enkele regeltjes in spoilertags" als sociaal maximum aan. Als je in-depth over een film wil discussiëren waarbij spoilers onvermijdelijk zijn, open dan een apart topic specifiek voor die film.