Ik verwacht niet dat Hahn zal vertrekken hij heeft net nog zijn contract verlengd. Ze hadden Hahn kunnen verhuren, maar wie had je dan als 2e keeper moeten hebben? Dan hadden ze Hansson eigenlijk van de zomer al aan moeten trekken als 2e goalie. Dan had je Hahn bij PEC kunnen stallen, die had volgens mij (weer) interesse.
Volgens mij was het een wedstrijd van het tweede, maar goed, zonde is het zeker.PauseBreak schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:07:
Voor een dergelijke blessure staat gewoon een bepaalde tijd. Daarom ook dat je een tijdsspanne hebt van 6 tot 9 maanden. Hahn heeft een (in)gescheurde knieband. Daar ben je niet met een week of twee van genezen helaas. Helemaal dom dat dat is gebeurd omdat ze stonden te trainen op een bevroren kunstgrasveld. Erg jammer, Hahn is echt een groot talent en het is nu maar afwachten hoe hij hier uitkomt.
Ik weet zelf alles van kruisbanden helaas, maar ik kan me voorstellen dat het risico op een terugslag kleiner is voor een keeper. Een gebroken vinger duurt bij een keeper of een spits ook even lang, maar ik denk dat de spits sneller weer kan spelen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
KNVB houdt Kramer aan als maker van het doelpunt gisteren.
Vreemd.
Vreemd.
Verwijderd
Zo negatief ben ik helemaal niet over Feyenoord. Even heel kort door de bocht mijn top en flop (waarbij redelijk positief top is, net als superpositief):ph4ge schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:31:
Nee, ik neem hem niet serieus. Willem heeft echt een blinde vlek voor alles wat van Varkenoord komt. Van Geel zn reputatie doet niets af aan zn werk.
Van Geel heeft ook niet mijn sympathie. Ik vind alleen je kritiek achteraf veel te makkelijk, er kan nooit 1 positieve noot uit komen bij jou en je spreekt jezelf regelmatig tegen om maar negatief te zijn. Ik ben vaak zat negatief over Feyenoord, maar ik ben niet alleen negatief zoals jij. Zolang jij alleen negatief bent zul je nooit in discussie raken met iemand anders die dat ook is, discussies heb je alleen met mensen van verschillende meningen.
Om maar eens negatief te zijn: Kramer en Botteghin vond ik onbegrijpelijke aankopen voor dat geld, ook op dat moment, om maar eens een voorbeeld te noemen. Dat ze Ziyech niet konden overtuigen vind ik nog altijd onbegrijpelijk. Mulder is echt niet fair behandeld. Over het algemeen haalt Feyenoord te oude spelers en teveel koopjes, beter is het om gewoon 2 goede aankopen te doen ipv 5 koopjes. Ongetwijfeld ben jij het daarmee eens en ja dan zijn we snel uitgesproken over deze onderwerpen.
TOP:
- Giovanni van Bronkhorst: echte clubman, komt over als een gentleman in de media, durft te zeggen waar het op staat en harde noten te kraken in zijn selectiebeleid. Had ik anders ingeschat.
- Sven van Beek: laatste twee wedstrijden dramatisch, maar ik vind hem dit seizoen opvallend sterk in de periode voor die wedstrijden.
- Rick Karsdorp: ook recentelijk zwak, maar na zijn belabberde einde van vorig seizoen had ik hem te laag ingeschat. Hele bruikbare back die op de positie van Gustafson naar mijn idee gehakt zou maken van die Zweed.
- Kongolo: zo goed dat ie ook als linksback een heel aardig niveau haalt.
- Defensie volledig uit eigen jeugd: tegen PSV stond er met Nelom, Kongolo, Van Beek en Karsdorp een volledig Varkenoordse defensie en dat is een pluim waar.
- Tonny Vilhena: een van NL's grootste talenten, categorie Bazoer. Zowel verdedigend als aanvallend heel sterk, een echte allrounder. Moet wel slimmer gaan spelen.
- Eric Botteghin: ik vind het jammer dat hij speelt omdat Kongolo dan naar de linksbackpositie moet verkassen, maar hij doet het niet onaardig.
- Het stadion: blijft het mooiste van NL.
- Steun van het thuispubliek: zo hoort het, met recht een Legioen.
- Willem van Hanegem: wat een geweldig clubicoon. Net als Cruijff iemand die oprecht bij de club is betrokken, een grootsheid. Daar ben ik als PSVer nou jaloers op. Willy van der Kuijlen is een fijne kerel maar zegt vrijwel nooit iets, de Van de Kerkhofjes zijn Helmondse galbakken en zeggen helaas wel eens wat, maar dat is zelden tot nooit in het belang van PSV.
FLOP:
- Monddood maken van Martijn Krabbendam en devalueren AD want te kritisch. Topclub onwaardig.
- Martin van Geel: doet te weinig met het geld dat er is. Ving een fooi voor Boetius, heeft het verpest bij Vilhena. Kazim en Kramer zijn onzinaankopen, als je Te Vrede al had. Bij Feyenoord is financieel weinig mogelijk, maar met een batterij getalenteerde jonge gasten hoef je er alleen een paar routiniers aan toe te voegen. Pleurt op met die middelmaat zonder restwaarde, daar wordt Feyenoord niet beter van.
- Linksback zetten van Kongolo; uitstekend talent als LCV, mogelijk toekomstige Oranjeklant op die plek. Wordt verpest, al zou je kunnen stellen dat hij meer allround wordt op deze manier. Dan moet je wel verrekte positief zijn.
- Schuimbekkende agressie: de ongecontroleerde frustratie en haat spat er van af en zit in het DNA van Feyenoord. Geen club om je zoontje mee naar toe te nemen.
- Bevoordeling door de arbitrage: dit seizoen is het wel heel bont gemaakt. Het is moeilijk om een club iets te gunnen als de scheids en arbitragecommisie de club al ZO veel gunnen.
- Dirk Kuijt: valt vooral op door het maken van strafschoppen. Houdt het tempo nauwelijks nog bij. Wordt door de eigen fans "de Grote Demagoog" genoemd omdat ie altijd exact datgene zegt wat de fans graag horen. Moet eigenlijk als aanspeelpunt in de spits gaan spelen maar heeft geen zin meer in de stevige duels ofzo.
- Jan-Arie van der Heijden: een Ajacied in de Kuip, gaat dat goed? Alleen als ze wat kunnen vrees ik.
- Affaire Vlaar: ik vond het buitengewoon onbeschoft om iemand die zo veel voor de club heeft betekend op die manier af te wimpelen. Het enige wat ie vroeg is of ie mocht komen revalideren en trainen. Wat een blunder van Van Geel en Gio. Haalt nu sportieve revanche op Feyenoord en dat vind ik verdiend. De sportieve revanche van Janssen vind ik niet mooi of terecht. Is nu een heel andere voetballer dan toen ie werd afgetest bij Feyenoord.
- Michiel Kramer: Kan niets wat Mitchell Te Vrede niet zeker zo goed kan. Steekt liever zijn energie in het uithangen van de galbak dan in voetballende arbeid om zijn teamgenoten het leven makkelijker te maken.
- Kazim: Eindhoven de gekste zeggen we hier, maar Kazim zou er tijdens carnaval nog bovenuit steken.
- Marko Vejinovic: absoluut een goede voetballer, maar wat ie tot nu toe laat zien in het shirt van Feyenoord kan echt niet.
En dan vind ik Elia en Gustafson twijfelaars.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2016 17:53 ]
Verwijderd
Treffend: Hugo Borst.
Het is nog geen februari en het staat vast: Feyenoord wordt weer geen landskampioen. Omdat je Colin Kazim-Richards niet overal de schuld van kan geven is gisteren het wijzen begonnen.
Wiens schuld is het?
Giovanni van Bronckhorst blijft buiten schot. Dat hij nee zei tegen Ron Vlaar - hij mocht niet eens meetrainen - wordt hem nog niet aangerekend. Gio is een kind van Varkenoord, een kind van De Kuip, de eerstejaars trainer heeft krediet.
Ik denk dat Martin van Geel de pineut is. Hij had nooit, zeggen ze, Colin moeten halen en Bilal en Jan-Arie en Marko en...
Massaal zal men nu roepen om een nieuw stadion. Groter en voller betekent meer miljoenen. Men gelooft: meer geld betekent meer landskampioenschappen. Volgens mij is dat een illusie.
Schuld hoort altijd gedeeld te worden. Niemand zegt: ,,Maar het is ook Dirk Kuyts schuld. Hij had twee jaar eerder naar De Kuip moeten komen.''
Want zo is het wel.
Ik vind het er toch op lijken dat Haps de bal onbedoeld tegen Kramer aanschiet waardoor de bal in de goal beland. Op deze manier komt Kramer wel aan zijn doelpunten ja.Niku schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:38:
KNVB houdt Kramer aan als maker van het doelpunt gisteren.
Vreemd.
Tete 10 tot 12 weken uit roulatie na afscheuren enkelband. Flinke tegenslag voor Ajax, die gaan ze in de belangrijke wedstrijden zeker missen.
Aii dat is een fikse domper. Je zag gelijk al dat het er niet lekker uitzag. Was ook flink lomp inkomen op zijn standbeen.Exocet schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:31:
Tete 10 tot 12 weken uit roulatie na afscheuren enkelband. Flinke tegenslag voor Ajax, die gaan ze in de belangrijke wedstrijden zeker missen.
See it from the bright side:
Nu kan er tenminste naar hartelust genoten worden van Van der Hoorn en/of Heitinga!
Nu kan er tenminste naar hartelust genoten worden van Van der Hoorn en/of Heitinga!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zuur voor Tete, maar als PSVer hoop ik dat de verdediging van Ajax nu toch een stuk(je) zwakker wordt.
Als PSV-fan weet ik zeker dat de verdediging van Ajax zwakker is geworden hierdoor. Tete speelde wekelijks erg volwassen en was zeker een van de, zo niet de, beste spelers van Ajax. Hopelijk komt hij ook weer goed uit deze blessure.Niku schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:45:
Zuur voor Tete, maar als PSVer hoop ik dat de verdediging van Ajax nu toch een stuk(je) zwakker wordt.
Nee, merp!
Denk dat een ieder dat wel weetPauseBreak schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:49:
[...]
Als PSV-fan weet ik zeker dat de verdediging van Ajax zwakker is geworden hierdoor. Tete speelde wekelijks erg volwassen en was zeker een van de, zo niet de, beste spelers van Ajax. Hopelijk komt hij ook weer goed uit deze blessure.
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 25-01-2016 19:06 ]
Van Rhijn mag nu ineens niet meer weg natuurlijk.Ramzzz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:37:
Betwijfel dat ze Heitinga neer gaan zetten op de rechtsbuiten, dan vraag je om de problemen aangezien hij snelheid mist. Een paar minuten naar zijn hoogtepunten kijken in Duitsland zegt genoeg.Ramzzz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:37:
Ik denk dat we v Rhijn gaan zien of Owusu.
Maar Tete is echt een verlies. Is wekelijks een van de beste spelers van Ajax en de eredivisie. Ik hoop dat hij volgend seizoen de lijn kan doortrekken, want er zit echt nog meer potentie in hem.
Betreffende Feyenoord vraag ik me af wat Kazim en Kramer gekost hebben (transfer, tekengeld en salaris).
Te Vrede is geen topper, maar Kramer en Kazim zijn nauwelijks of niet beter.
Zet dan Te Vrede in de spits en Achahbar als reserve. Met het geld dat Kazim en Kramer gekost hebben had je denk ik een vrij leuke speler kunnen halen. Want ik denk dat vooral Kazim een leuk salaris vangt.
Ze voegen niets toe bovenop wat er al was en daarnaast geven ze de club een slechte naam met hun gedrag binnen en buiten het veld.
Hahn laten ze echt niet gaan, pas verlengd tot 2019. Als er al een keeper gaat vertrekken komende zomer dan zal het Vermeer zijn.
PSN: Finally_Chris
Denk niet dat ze het zo gaan opvangen. Denk eerder gewoon van Rhijn op de back.Ramzzz schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:37:
van der Hoorn speelt goed wanneer hij dicht tegen de eigen 16 kan spelen, zoals tegen Vitesse.
Tegen ploegen waar je hoger opgeschoven speelt, dus waar de verdedigers meer richting middenlijn moeten zal hij het lastig krijgen. Dan mist hij de snelheid en wendbaarheid om nog te corrigeren tegenover een snelle aanvaller...
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Verwijderd
Mijn linkje kwam dan ook van een Feyenoord supporterJanW schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:41:
[...]
Hee, die heb ik ook gevonden, maar dan in 't voordeel van Bazoer![]()
http://www.squawka.com/comparison-matrix#dutch_eredivisie/2015/2016/riechedly_bazoer/164/164/7659/0/p|dutch_eredivisie/2015/2016/tonny_vilhena/164/164/7819/0/p#successful_passes/avg_pass_length/total_duels_%/shots_inside_area/pass_completion#90
Niet slecht hoor van Vilhena, absoluut niet. Ik denk ook dat hij en Bazoer redelijk gelijkwaardige spelers zijn. Zeker als Vilhena er zin in heeft is het echt een heerlijke speler. Jammer dat 't team om hem zo wisselvallig/matig is.
http://www.squawka.com/comparison-matrix#dutch_eredivisie/2015/2016/riechedly_bazoer/164/164/7659/0/p|dutch_eredivisie/2015/2016/tonny_vilhena/164/164/7819/0/p|dutch_eredivisie/2015/2016/simon_tibbling/164/164/17282/0/p#successful_passes/avg_pass_length/pass_completion/total_forward_passes/total_duels_%#90
Ik heb er nog even een speler bij gedaan
FCG
Ik ookjeka schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:43:
http://www.squawka.com/comparison-matrix#dutch_eredivisie/2015/2016/riechedly_bazoer/164/164/7659/0/p|dutch_eredivisie/2015/2016/tonny_vilhena/164/164/7819/0/p|dutch_eredivisie/2015/2016/simon_tibbling/164/164/17282/0/p#successful_passes/avg_pass_length/pass_completion/total_forward_passes/total_duels_%#90
http://www.squawka.com/comparison-matrix#dutch_eredivisie/2015/2016/riechedly_bazoer/164/164/7659/0/p|dutch_eredivisie/2015/2016/tonny_vilhena/164/164/7819/0/p|dutch_eredivisie/2015/2016/simon_tibbling/164/164/17282/0/p|dutch_eredivisie/2015/2016/jorrit_hendrix/164/164/8161/0/p#avg_pass_length/total_duels_%#90
[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 26-01-2016 09:59 ]
Rot voor Ajax en Tete, maar gunstig voor PSV.
Hopelijk heeft PSV eindelijk de blessures van dit seizoen achter de rug...al sukkelt Lestienne helaas nog met zijn kuit. Maar Willems is bijna helemaal terug.
Ik ben trouwens benieuwd hoe Ajax het verlies van Tete op gaat vangen. Van Rhijn mocht vertrekken, hij werd dus niet als backup gezien van Tete. Maar geldt dat nog steeds? En zo ja, gaat Veltman dan rechtsback spelen, waardoor de verdediging op 2 posities wijzigt?
Wie speelt er eigenlijk in Jong Ajax rechtsback?
Kazim was transfervrij, zijn tekengeld is geheim (maar zal er ongetwijfeld zijn) en zijn salaris bedraagt 1 miljoen (!).
Verder ben ik het helemaal met je eens.
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat Ajax gaat doen. Het lijkt me sowieso ten koste gaan van het spel, dat al zaaddodend was, maar hopelijk gaat het ook ten koste van de defensieve zekerheid. Die is (was?) namelijk irritant hoog
Bazoer is in de media hét talent en Vilhena wordt de laatste wedstrijden opgehemeld. Hendrix daarentegen is dit seizoen grotendeels basisspeler bij PSV en houdt zich zelfs in de CL uitstekend staande, maar je hoort en leest nauwelijks iets over hem. Heel vreemd...
Hopelijk heeft PSV eindelijk de blessures van dit seizoen achter de rug...al sukkelt Lestienne helaas nog met zijn kuit. Maar Willems is bijna helemaal terug.
Ik ben trouwens benieuwd hoe Ajax het verlies van Tete op gaat vangen. Van Rhijn mocht vertrekken, hij werd dus niet als backup gezien van Tete. Maar geldt dat nog steeds? En zo ja, gaat Veltman dan rechtsback spelen, waardoor de verdediging op 2 posities wijzigt?
Voor Kramer betaalde Feyenoord ongeveer 2,2 miljoen en zijn salaris zou een 7 ton zijn.Deadsy schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:11:
Betreffende Feyenoord vraag ik me af wat Kazim en Kramer gekost hebben (transfer, tekengeld en salaris).
Kazim was transfervrij, zijn tekengeld is geheim (maar zal er ongetwijfeld zijn) en zijn salaris bedraagt 1 miljoen (!).
Verder ben ik het helemaal met je eens.
Ook helemaal mee eens.MarvinG schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:41:
Tegen ploegen waar je hoger opgeschoven speelt, dus waar de verdedigers meer richting middenlijn moeten zal hij het lastig krijgen. Dan mist hij de snelheid en wendbaarheid om nog te corrigeren tegenover een snelle aanvaller...
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat Ajax gaat doen. Het lijkt me sowieso ten koste gaan van het spel, dat al zaaddodend was, maar hopelijk gaat het ook ten koste van de defensieve zekerheid. Die is (was?) namelijk irritant hoog
Wat mij opvalt, wat heeft Hendrix eigenlijk misdaan?
Bazoer is in de media hét talent en Vilhena wordt de laatste wedstrijden opgehemeld. Hendrix daarentegen is dit seizoen grotendeels basisspeler bij PSV en houdt zich zelfs in de CL uitstekend staande, maar je hoort en leest nauwelijks iets over hem. Heel vreemd...
Feyenoord heeft trouwens Tapia gehaald. Ik hoop niet voor de positie centrale verdediger want tegen PSV speelde hij heel matig. Zwakste speler op het veld.
Van Rhijn zit voor Heracles bij de selectie, of hij rechtsback speelt moeten we nog zien. Volgens mij speelt Van Rhijn in Jong Ajax rechtsback.Baseman77 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:04:
Bij aangekochte spelers hebben sommige mensen twijfels. Over de speler of wellicht de positie die al gevuld is.Fleximex schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:11:
Feyenoord heeft trouwens Tapia gehaald. Ik hoop niet voor de positie centrale verdediger want tegen PSV speelde hij heel matig. Zwakste speler op het veld.
Bij Tapia hebben alle mensen twijfels over zowel de spelers ALS zijn positie. Onbegrijpelijke aankoop.
Tapia is gehaald als middenvelder. El Ahmadi is bijna uit contract, Immers is weg, Vilhena en Toornstra willen weg (laatste is gerucht) en Vejinovic valt tot nu toe tegen. Hou je alleen Gustafson, Nieuwkoop (als die niet als RB wordt gezien) en Schuurman over.
Ik zou El Ahmadi nog verlengen. Ook hij deelt op het moment mee in de malaise (dom dat hij PSV miste) maar is op dit moment echt een sterkhouder.CR1691 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:48:
Tapia is gehaald als middenvelder. El Ahmadi is bijna uit contract, Immers is weg, Vilhena en Toornstra willen weg (laatste is gerucht) en Vejinovic valt tot nu toe tegen. Hou je alleen Gustafson, Nieuwkoop (als die niet als RB wordt gezien) en Schuurman over.
Ik weet niet of Tapia een speler is die Feyenoord beter maakt. Hij valt mij eigenlijk nauwelijks op bij een degradatiekandidaat, dus ik vind het een hoop geld.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
DankQu3st schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:22:
Van Rhijn zit voor Heracles bij de selectie, of hij rechtsback speelt moeten we nog zien. Volgens mij speelt Van Rhijn in Jong Ajax rechtsback.
Typische aankoop van Van Geel, al is hij eigenlijk nog te jong daarvoorPWM schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:43:
Bij Tapia hebben alle mensen twijfels over zowel de spelers ALS zijn positie. Onbegrijpelijke aankoop.
Tapia is wel een talent, maar daar heeft Feyenoord helemaal geen behoefte aan. Helemaal omdat Schuurman een groot talent zou moeten zijn, geef hem dan gewoon meer speeltijd. Het kampioenschap gaat toch niet meer gehaald worden...
El Ahmadi heeft nog een contract voor 1 jaar na dit seizoen, maar welke buitenlandse club zou hem willen kopen? Daarbij voldoet hij wel en is hij een belangrijke speler voor Feyenoord. Immers is verhuurd, dus hij komt weer terug. Daarbij is hij een aanvallende middenvelder, Tapia is een verdedigende middenvelder. Toornstra is een box-to-box middenvelder die werd misbruikt als rechtsbuiten en aanvallende middenvelder, hij zou eventueel samen kunnen spelen met Tapia. Als ze als concurrenten worden gezien, dan behoudt Feyenoord een dure bankzitter en dat kunnen ze zich nauwelijks veroorloven. Vejinovic zal sowieso een concurrent zijn voor Tapia, voor hem is begin dit seizoen nog ruim 3,5 miljoen betaald. Gustafson is een aanvallende middenvelder, dus geen concurrent voor Tapia.CR1691 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:48:
Al met al begrijp ik heel weinig van deze transfer. Niet de speler waar Feyenoord behoefte aan heeft, hij is een concurrent voor spelers waarvoor Feyenoord eerder een aardige transfersom heeft betaald en zijn kwaliteiten zijn twijfelachtig...
In mijn ogen is Feyenoord druk bezig om het beschikbare geld zo snel mogelijk over de balk te gooien.
Tapia is ook geen sterkhouder, die gaat het verschil niet maken. Weer zo'n opmerkelijke aankoop.
Wel een talent, maar bij Twente ook alles behalve onomstreden.
Voor 3 miljoen had je ook Vilhena kunnen behouden bijvoorbeeld (al snap ik dat je dat signaal niet wil geven) en inderdaad er komt ook ander talent aan op die positie. Immers is overigens wel weg, is verhuurd met een optie tot koop, dat wil zeggen dat die intentie er ook wel is.dutchgio schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:32:
Tapia is ook geen sterkhouder, die gaat het verschil niet maken. Weer zo'n opmerkelijke aankoop.
Ik vind het vooral een rare transfer met het oog op Vejinovic. Ja, hij brengt het nog niet, maar is dat nou zo raar? Hij wordt wel heel snel afgeschreven, een speler van ruim 3 miljoen mag je wel wat meer krediet geven. Vejinovic speelde op een aanzienlijk hoger niveau dan Tapia en die haalde het al niet, wat zien ze dan in Tapia die op een lager niveau ook niet opvalt?
Ben al lang blij dat het een speler met restwaarde is.
Ik verwacht niet dat die koopoptie op Immers gebruikt wordt, maar dat moet nog blijken natuurlijk.
Vilhena is inderdaad gewoon beter, met dat geld had je hem ook kunnen behouden maar Feyenoord wil dat gewoon niet doorzetten op de manier hoe hij het nu speelt.
Maar ze gaan nu wel iets te snel. 1,5 bieden was een optie maar als Twente dat dan niet wil moet je het laten voor wat het is en niet uiteindelijk nog een miljoen extra betalen. Dan heb je straks 2 duurdere aankopen met Vejinovic en Tapia die niet goed genoeg presteren.
Vilhena is inderdaad gewoon beter, met dat geld had je hem ook kunnen behouden maar Feyenoord wil dat gewoon niet doorzetten op de manier hoe hij het nu speelt.
Maar ze gaan nu wel iets te snel. 1,5 bieden was een optie maar als Twente dat dan niet wil moet je het laten voor wat het is en niet uiteindelijk nog een miljoen extra betalen. Dan heb je straks 2 duurdere aankopen met Vejinovic en Tapia die niet goed genoeg presteren.
Immers komt niet meer terug hoor, die zal volgend seizoen niet meer bij Feyenoord actief zijn. Of dat Cardiff blijft of niet.
Tapia is typisch zo'n speler waarbij je twijfelt om je hem moet halen maar waarbij je jezelf voor je kop slaat als bijvoorbeeld een Benfica of Porto ermee aan de haal gaat en hem voor de hoofdprijs doorverkoopt. Gezien de matige prestaties van de huidige middenvelders en de middenvelders die volgend seizoen overblijven vind ik de transfer nog niet eens zo gek. Het is wel een gok, maar dat was Gustafson ook.
Daarnaast heeft hij vorig seizoen in 17 wedstrijden toch 5 goals gemaakt. Dit seizoen is dat minder maar speelt hij bij gebrek aan verdedigers ook op een andere plek. Hij lijkt dus wel scorend vermogen te hebben, iets dat echt ontbreekt op dit middenveld.
Tapia is typisch zo'n speler waarbij je twijfelt om je hem moet halen maar waarbij je jezelf voor je kop slaat als bijvoorbeeld een Benfica of Porto ermee aan de haal gaat en hem voor de hoofdprijs doorverkoopt. Gezien de matige prestaties van de huidige middenvelders en de middenvelders die volgend seizoen overblijven vind ik de transfer nog niet eens zo gek. Het is wel een gok, maar dat was Gustafson ook.
Daarnaast heeft hij vorig seizoen in 17 wedstrijden toch 5 goals gemaakt. Dit seizoen is dat minder maar speelt hij bij gebrek aan verdedigers ook op een andere plek. Hij lijkt dus wel scorend vermogen te hebben, iets dat echt ontbreekt op dit middenveld.
[ Voor 19% gewijzigd door CR1691 op 26-01-2016 12:16 ]
Onbegrijpelijk weer. Geef wat meer uit en behoud Vilhena of koop Ziyech.
Hoeveel salaris heeft Feyenoord geboden aan Vilhena? Kazim verdient een miljoen las ik...
Pfff Van Geel heeft het uitstekend gedaan net na zijn komst, maar z'n aankopen is toch wel ruk.
Hoeveel salaris heeft Feyenoord geboden aan Vilhena? Kazim verdient een miljoen las ik...
Pfff Van Geel heeft het uitstekend gedaan net na zijn komst, maar z'n aankopen is toch wel ruk.
Tja, dat hadden oa Toornstra en Vejinovic ook voordat ze naar Feyenoord kwamen.CR1691 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:15:
Vilhena wil gewoon niet meer bijtekenen. Dat wilde hij 2 jaar geleden al niet en nu helemaal niet meer. Zelfs als je hem twee miljoen euro tekengeld zou geven zie ik het niet gebeuren, en de vraag is wat voor een signaal je daarmee afgeeft naar toekomstige jeugdspelers. Feyenoord heeft met oa Cabral, Biseswar en Manu wel geleerd dat je niet elke jeugdspeler na 2 goede wedstrijden een dik contract kan geven en 7 ton pj is voor Feyenoord begrippen gewoon al een forse aanbieding die Vilhena heeft afgewimpeld.
Het is overigens nog niet bevestigd door Feyenoord, maar het zal wel gebeuren ja, die Tapia. Dat was wat mij betreft het laatste stukje krediet van v Geel. Schijnt nu ook dat Kongolo eigenlijk niet meer wil verlengen.... moet je niet laten gebeuren. 1 van onze beste spelers van dit moment.
Het beleid van Feyenoord is te kortzichtig, en doet bijna amateuristisch aan. Natuurlijk zijn we uit een enorm diep dal gekomen, en is onze begroting maar een fractie van de PSV/Ajax begroting. Maar aankopen als Kazim, Tapia en je beste jeugd de deur uit laten wandelen is gewoon niet te verantwoorden naar zowel je supporters als je aandeelhouders
Het beleid van Feyenoord is te kortzichtig, en doet bijna amateuristisch aan. Natuurlijk zijn we uit een enorm diep dal gekomen, en is onze begroting maar een fractie van de PSV/Ajax begroting. Maar aankopen als Kazim, Tapia en je beste jeugd de deur uit laten wandelen is gewoon niet te verantwoorden naar zowel je supporters als je aandeelhouders
Ik denk niet dat Tapia echt potten gaat breken bij Feyenoord. Maar goed, we mogen nu natuurlijk nog niet oordelen. Dus ik ben benieuwd
Ik vind het wel typerend voor het AD dat ze vanochtend een stuk schrijven over dat Kongolo niet wil verlengen en daar een verhaal over Van Geel aan hangen en dat hij onder druk staat, en dat er dan een paar uur officiële bevestiging komt dat Kongolo verlengd heeft.
De Telegraaf heeft steeds vaker de primeur bij Feyenoord, ook weer bij Tapia. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er een zekere rancune zit bij het AD, wellicht omdat Feyenoord vroeger zo lek als een mandje was en ze nu moeten speculeren.
Hansson lekte overigens uit via buitenlandse media en werd door Van Geel als eerste aan Rijnmond bevestigd. Al meldde het AD in 2011 al een keer zn komst
Hansson lekte overigens uit via buitenlandse media en werd door Van Geel als eerste aan Rijnmond bevestigd. Al meldde het AD in 2011 al een keer zn komst
[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 26-01-2016 17:03 ]
En dan nog zijn er mensen die het AD als pro Feyenoord typeren
! Die Mikos Gouka zit er ook regelmatig naast. Stemmingmakerij is het.
Over Kongolo; jammer dat het een jaar is, komende zomer proberen te verkopen. Misschien is er een club die een hoop geld voor uit wil geven. Woudenberg zal dan wel teruggehaald worden na dit seizoen.
Over Kongolo; jammer dat het een jaar is, komende zomer proberen te verkopen. Misschien is er een club die een hoop geld voor uit wil geven. Woudenberg zal dan wel teruggehaald worden na dit seizoen.
Misschien niet pro Feyenoord op de manier waarop jij denkt, maar ik lees dagelijks het AD en als er iets bijzonders met andere clubs gebeurd staat het vaak genoeg op de 2e pagina terwijl de 1e pagina over Feyenoord gaat, ook al is er niet veel gebeurd.CR1691 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:50:
En dan nog zijn er mensen die het AD als pro Feyenoord typeren! Die Mikos Gouka zit er ook regelmatig naast. Stemmingmakerij is het.
Ik heb het idee dat De Telegraaf en Feyenoord samenspannen. Waarom? Om betrouwbaar over te komen met nieuws over Feyenoord, dit kan goed van pas komen bij de stadionplannen om draagvlak te creëren. De vorige stadionplannen zijn namelijk hopeloos gefaald en kritiek erop werd simpelweg weggewuifd.ph4ge schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:41:
Ik vind het wel typerend voor het AD dat ze vanochtend een stuk schrijven over dat Kongolo niet wil verlengen en daar een verhaal over Van Geel aan hangen en dat hij onder druk staat, en dat er dan een paar uur officiële bevestiging komt dat Kongolo verlengd heeft.De Telegraaf heeft steeds vaker de primeur bij Feyenoord, ook weer bij Tapia. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er een zekere rancune zit bij het AD, wellicht omdat Feyenoord vroeger zo lek als een mandje was en ze nu moeten speculeren.
Sinds juli 2014 is Metro de mediapartner van Feyenoord, hoe kan het dan toch komen dat de Telegraaf telkens de primeurs heeft?
Misschien omdat de Metro onderdeel is van de Telegraaf Media Group?JST94 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:29:
Sinds juli 2014 is Metro de mediapartner van Feyenoord, hoe kan het dan toch komen dat de Telegraaf telkens de primeurs heeft?
Waarom brengt Metro dan niet het bericht naar buiten ipv de Telegraaf? Ach, in ieder geval goed nieuw dat Kongolo bijtekent, al is het maar een jaar. Toch nog iets positiefs bij mijn cluppie.ph4ge schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:33:
[...]
Misschien omdat de Metro onderdeel is van de Telegraaf Media Group?
Ik vind beide ploegen matig spelen. Ajax heeft balbezit, maar doet daar amper wat mee. Heracles kenmerkt zich door lange ballen die niet aankomen.
Wat een kneus is die Fledderus trouwens. Die bakt er niks van tegen el Ghazi.
Wat een kneus is die Fledderus trouwens. Die bakt er niks van tegen el Ghazi.
Nou dat valt wel mee, zonder Cilessen op doel zou het bij wijze van ook nog 0-0 staan. Heracles komt er totaal niet aan te pas.bobsquad schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:59:
Je kunt nu al wel zien dat ze Tete missen in de verdediging.
Het is wachten tot Ajax de 1-0 maakt, maar dat kan ook nog wel even duren.
4 wedstrijden geleden keken we omhoog, en zou ik hopen dat Ajax zou verliezen. Nu kijk ik naar beneden en denk... Mmm, 0-0 is wel prima
onzin... Tete is sowieso niet een speler die echt heel erg nodig is als je zelf veel de bal hebt... in balbezit zie ik veel liever Van Rijn dan Tete... verder staat Tete's wedstrijdinstelling me totaal niet aan... als je oplet zie je dat hij heel vaak zijn man laat lopen omdat hij toch wel snel genoeg is hem weer terug te pakken, maar daardoor brengt hij zijn teamgenoot die overneemt of twijfelt in de problemen... ik zeg niet dat ik niet blij ben met Tete in het algemeen, maar de hoeveelheid veren die hij in zijn reet krijgt dit seizoen is m.i. buitenproportioneel...bobsquad schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:59:
Je kunt nu al wel zien dat ze Tete missen in de verdediging.
overigens vind ik nu Van der Hoorn nog wel ok.. hij speelt te minste de vooruit... durft mensen (Bazoer, Milik, Gudelj) in te spelen terwijl ze een man in de rug hebben... en dat is nou juist nodig, zo speel je een tegenstander uit elkaar.... niet door achterin rond te spelen.... beste voorbeeld daarvan was overigens niet met Van der Hoorn volgens mij... verdediger speelt Gudelj in die vlak voor de laatste lijn stond om de bal op te halen... per ongeluk speelt hij hem (in zijn ogen) te ver voor Gudelj uit (in mijn ogen speelde hij hem juist perfect)... Gudelj moet aanzetten om de bal te behouden, speelt daardoor precies tussen 2 Heraclieden door, staat gelijk op een vrij middenveld, Heracles volledig uit positie en de mogelijkheid om een kans te creeren... frustrerend dat Ajax wedstrijd op wedstrijd dat niet vaker doet...
Ja ach, op zich is het wel een vermakelijke wedstrijd om naar te kijken. Dat kan niet vaak gezegd worden van wedstrijden van Ajax dit seizoen. Al is Heracles wel heel erg aan het tijdrekken nu.
Nee, merp!
Man wat een armoede dit zeg. Voor je plezier kijk je deze ongein niet. Je zou bijna zeggen PSV gefeliciteerd met het kampioenschap, maar die verspeelden tot nog toe te veel punten tegen de mindere goden.
Waar is de durf, 't directe spel, snelle passes. Nee, iedere verdomde bal moet weer terug, ff drie keer over gespeeld worden tussen de verdedigers. Bij voorkeur de keeper erbij betrekken en dan mogen we vooruit gaan voetballen. Echt, gadverdamme, wat een lafbekkenvoetbal is dit zeg. Niet om aan te gluren. Tegen verdomme Heracles. Waarom zo voorzichtig, hup erop knallen, snelheid erin, durven om eens iemand uit te spelen op t middenveld. Als 't mis gaat is de kans 0,00001% dat zij er iets van maken met de kwaliteit die Heracles heeft.
Waar is de durf, 't directe spel, snelle passes. Nee, iedere verdomde bal moet weer terug, ff drie keer over gespeeld worden tussen de verdedigers. Bij voorkeur de keeper erbij betrekken en dan mogen we vooruit gaan voetballen. Echt, gadverdamme, wat een lafbekkenvoetbal is dit zeg. Niet om aan te gluren. Tegen verdomme Heracles. Waarom zo voorzichtig, hup erop knallen, snelheid erin, durven om eens iemand uit te spelen op t middenveld. Als 't mis gaat is de kans 0,00001% dat zij er iets van maken met de kwaliteit die Heracles heeft.
Zal wel aan mij liggen dan, gewoon weer een slechte wedstrijd hoor. Net als met Vitesse alleen was het toen na 30 seconden 1-0 en leed men geen puntenverlies.PauseBreak schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:13:
Ja ach, op zich is het wel een vermakelijke wedstrijd om naar te kijken. Dat kan niet vaak gezegd worden van wedstrijden van Ajax dit seizoen. Al is Heracles wel heel erg aan het tijdrekken nu.
Dat veld is ook belachelijk slecht, spelers van beide kanten glijden constant weg. Dat was tegen Vitesse ook al zo.
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 26-01-2016 22:29 ]
Ik zeg ook dat ik het een vermakelijke wedstrijd vind, geen goededutchgio schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:26:
[...]
Zal wel aan mij liggen dan, gewoon weer een slechte wedstrijd hoor. Net als met Vitesse alleen was het toen na 30 seconden 1-0 een leed men geen puntenverlies.
Nee, merp!
Sjonge jonge, één van de Boer zijn doelen is het publiek meer vermaken. Dat is dit seizoen in ieder geval niet gelukt 
/ edit
Conclusie, Frank de Boer moet er echt uit. Met zijn spelopvatting worden de resultaten niet beter. Ik kijk echt uit naar dat moment.

/ edit
Conclusie, Frank de Boer moet er echt uit. Met zijn spelopvatting worden de resultaten niet beter. Ik kijk echt uit naar dat moment.
[ Voor 37% gewijzigd door ephymerous op 26-01-2016 22:37 ]
XXXVI
Tja beetje laat weer, had dan 1 op 1 gespeeld de tweede helft om iets te forceren oid
Manmanman wat slecht! Ga je wederom schamen Ajax.
Gefeliciteerd PSV.
Gefeliciteerd PSV.
[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 26-01-2016 22:36 ]
Ze maken het in ieder geval spannend, maar zo geef je het wel zelf weg. Op deze manier verdien je het ook niet om kampioen te worden.
[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 26-01-2016 22:40 ]
Pfffff. Enige emote die bij deze wedstrijd past is: 
En dat veld
Ik heb Heracles iets van 10 veelbelovende aanvallen zien beginnen in de 2de helft. En bij 9 daarvan eindigt het in een glijpartij...
En dat veld

Ik heb Heracles iets van 10 veelbelovende aanvallen zien beginnen in de 2de helft. En bij 9 daarvan eindigt het in een glijpartij...
Lol?dutchgio schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:39:
Ze merken het in ieder geval grappig, maar zo chef jr het wel zelf weg. Op deze Mbit verduren je het ook niet om kampioen te worden.
Auto-correct, zag het ook daarna pas, alweer veranderd hoor.
Mooie meevaller zo op de dinsdagavond. PSV heeft het weer in eigen hand. Was natuurlijk wachten op een keer puntverlies van Ajax met dat belabberde spel.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat dacht ik al, zag er wel grappig uitdutchgio schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:40:
[...]
Auto-correct, zag het ook daarna pas, alweer veranderd hoor.
Wat een vertoning zeg. En weer veel voor eiegen succes. Fischer krijgt een bal aangespeeld en krijgt deze rond de 16 nog niet een m2 verder of hij is er overheen gestapt of vergeten. Ben benieuwd of Overmars nog wat uit de hoge hoef kan trekken de komende 4 dagen dat de transfermarkt open ligt
Waren ze bij Ajax ook al in carnavalsstemming? Zag allemaal mensen verkleed als stoeltje
CR1691 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:03:
Waren ze bij Ajax ook al in carnavalsstemming? Zag allemaal mensen verkleed als stoeltje
Verwijderd
Ajax mist geen Messi maar een Inzaghi. Spelen ook niet op zijn Spaans maar op zijn Italiaans.
Verwijderd
Maar toch: de ploeg die het vaakst de nul houdt en de minste doelpunten tegen krijgt, wordt normaliter kampioen.
Ajax ookSt@m schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:42:
Mooie meevaller zo op de dinsdagavond. PSV heeft het weer in eigen hand.
Ja inderdaad en daar zaten een paar dotten van kansen bij. Ik durf te beweren dat Heracles anders gescoord had.Fleximex schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:39:
En dat veld
Ajax plukt hier de vruchten van hun slechte veld. Heel zuur voor Heracles.
Volgens mij moet PSV nog altijd een punt goedmaken op Ajax indien ze vanavond zouden winnen. Heb (gelukkig
) niks gezien gisterenavond. Wel smakelijk gelachen in het theater 
Overmars en de Boer zitten wel te verkondigen dat ze nog een topspeler willen halen die het team op sleeptouw moet gaan nemen. Ben erg benieuwd wie dat moet zijn. Ze hebben in ieder geval spelers op het oog.
Overmars en de Boer zitten wel te verkondigen dat ze nog een topspeler willen halen die het team op sleeptouw moet gaan nemen. Ben erg benieuwd wie dat moet zijn. Ze hebben in ieder geval spelers op het oog.
Ik geloof zelf niet dat er nog iemand komt.Chrosser schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:59:
En PSV krijgt Ajax nog thuis.Chrosser schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:59:
Volgens mij moet PSV nog altijd een punt goedmaken op Ajax indien ze vanavond zouden winnen. Heb (gelukkig) niks gezien gisterenavond. Wel smakelijk gelachen in het theater
Ik heb gisteravond beide wedstrijden gekeken, prima potjes om vermoeid naar bed te kunnen gaan. Tenenkrommend slecht, bij Willem II - Groningen waren er tenminste nog veelvuldig kansen tussen het erbarmelijke voetbal door en twee goals (een voorbeeld van een gesloten punt door Groningen).
In de Arena stonden twee ploegen die niet wilden verliezen, zelfs Ajax hield thuis tot het laatste kwartier het achterin angstig dicht. Heracles een paar mogelijkheden (die voornamelijk door het veld om zeep geholpen werden) en Ajax een aantal -voor de keeper- lekkere afstandsschoten. Daarmee was het wel gezegd.
Man, wat een drama weer gisteren. Hier word ik niet vrolijk van...
Ben benieuwd of ze nog iemand gaan halen en wie dit dan is.
Ben benieuwd of ze nog iemand gaan halen en wie dit dan is.
Ajax is dit seizoen gewend dat het goaltje toch wel valt, maar zoals ze eigenlijk heel het seizoen spelen is het wel wachten op wedstrijden dat dat niet gebeurt.Prosac schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:06:
In de Arena stonden twee ploegen die niet wilden verliezen, zelfs Ajax hield thuis tot het laatste kwartier het achterin angstig dicht. Heracles een paar mogelijkheden (die voornamelijk door het veld om zeep geholpen werden) en Ajax een aantal -voor de keeper- lekkere afstandsschoten. Daarmee was het wel gezegd.
Daarom verbaast het me ook dat Veltman zegt dat het zo onverwacht kwam. Het zit al weken aan te komen dat ze eens een keer niet een afstandsschot erin knallen. Want uitgespeelde aanvallen zie ik tegen de betere clubs maar bijzonder weinig.ph4ge schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:50:
[...]
Ajax is dit seizoen gewend dat het goaltje toch wel valt, maar zoals ze eigenlijk heel het seizoen spelen is het wel wachten op wedstrijden dat dat niet gebeurt.
Wat een onzin en een eenzijdige interpretatie. Maar ja, zoals gewoonlijk buig jij het graag naar het negatieve wanneer het om Ajax gaat. Het is juist Ajax dat gebaat is bij een goed veld.Harribo schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:57:
[ Voor 8% gewijzigd door Han op 27-01-2016 11:43 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
2010-2011 Eredivisie 27-02-2011 PSV-Ajax 0-0 (0-0)
2011-2012 Eredivisie 18-09-2011 PSV-Ajax 2-2 (1-1)
2012-2013 Eredivisie 14-04-2013 PSV-Ajax 2-3 (1-1)
2013-2014 Eredivisie 22-09-2013 PSV-Ajax 4-0 (0-0)
2014-2015 Eredivisie 01-03-2015 PSV-Ajax 1-3 (0-1)
Laatste 5 ontmoetingen in Eindhoven:
Winst PSV: 1
Gelijkspel: 2
Winst Ajax: 2
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Als je moet kiezen: een trainer die je kampioen maakt of een trainer die het publiek vermaakt? Wat kies je dan?ephymerous schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:31:
Als je elke wedstrijd naar het stadion gaat dan moeten er toch wel een hoop wedstrijden tussen zitten waarbij het publiek wordt vermaakt.D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:16:
[...]
Als je moet kiezen: een trainer die je kampioen maakt of een trainer die het publiek vermaakt? Wat kies je dan?
Als je het voetbal op teletekst volgt dan is kampioen worden natuurlijk genoeg.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Omdat die ballerina's alleen nog maar kunstgras gewend zijn? Vroeger was het Ajax die altijd een goed veld moest hebben om wat te kunnen, tegenwoordig zijn het de kleine clubjes.Harribo schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:57:
Ja inderdaad en daar zaten een paar dotten van kansen bij. Ik durf te beweren dat Heracles anders gescoord had.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat is dat voor keuze? Het is maar zeer de vraag of Ajax kampioen wordt, dat ligt dan ook vooral aan de slippertjes van PSV (hopelijk vanavond weer?). Volgens mij kan dat echt hand in hand, verschillende ploegen met defensieve zekerheden spelen sprankelender voetbal dan Ajax onder Frank de Boer.D-e-n schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:16:
[...]
Als je moet kiezen: een trainer die je kampioen maakt of een trainer die het publiek vermaakt? Wat kies je dan?
Daarnaast valt ook op het aankoopbeleid vanalles aan te merken, waar blijft die spits? Of durven ze niet een nieuwe Viergever, Hoorn, Sana of Sanago aan te trekken?

XXXVI
Ajax is vier keer kampioen geworden, een aantal keren nipt. Wellicht had het avontuurlijker gekund maar dat had dan ook punten kunnen kosten.ephymerous schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:54:
[...]
Wat is dat voor keuze? Het is maar zeer de vraag of Ajax kampioen wordt, dat ligt dan ook vooral aan de slippertjes van PSV (hopelijk vanavond weer?).
Ik hoop dat Overmars inziet dat hij dan beter een Jeugdspeler (spits) vast kan doorschuiven. Dat kost in ieder geval minder geld dan weer een pannenkoek aantrekken. Hoop in ieder geval niet dat ze weer achter een Eto'o achtige speler gaan aanlopen. Zou me ook verbazen als ze nog een ''goede'' spits (lees: duurdere categorie) gaan aantrekken, als er zelfs nog geen vermoedens vanuit de media naar buiten komen zit het echt alleen nog in het hoofd van een van de bestuursledenephymerous schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:54:
[...]
Wat is dat voor keuze? Het is maar zeer de vraag of Ajax kampioen wordt, dat ligt dan ook vooral aan de slippertjes van PSV (hopelijk vanavond weer?). Volgens mij kan dat echt hand in hand, verschillende ploegen met defensieve zekerheden spelen sprankelender voetbal dan Ajax onder Frank de Boer.
Daarnaast valt ook op het aankoopbeleid vanalles aan te merken, waar blijft die spits? Of durven ze niet een nieuwe Viergever, Hoorn, Sana of Sanago aan te trekken?
PS. Ajax moet ook geen paniekvoetbal gaan spelen. Ze staan gewoon bovenaan met degelijk (voor het oog misschien saai) voetbal. Een nieuwe spits gaat daar ook geen verandering in brengen dus dat kan mijn inziens dan ook alleen maar de verkeerde kant op uitpakken
[ Voor 21% gewijzigd door Chrosser op 27-01-2016 14:05 ]
Hoop (en verwacht) dat de competitie vanavond weer echt spannend wordt, Ajax en PSV op één punt. Ben benieuwd of Feyenoord morgen gaat winnen van Heerenveen, wordt nog een hele opgave.
Daarbij, zó slecht doet die Milik het toch ook weer niet? Je kunt hem moeilijk ervoor verantwoordelijk houden dat er geen echt uitgespeelde aanvallen en - kansen zijn, waardoor hij veroordeelt is tot sleurwerk en het verwerken van matige voorzetten. Een andere spits gaat dat niet veranderen.Chrosser schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:59:
[...]
Ik hoop dat Overmars inziet dat hij dan beter een Jeugdspeler (spits) vast kan doorschuiven. Dat kost in ieder geval minder geld dan weer een pannenkoek aantrekken. Hoop in ieder geval niet dat ze weer achter een Eto'o achtige speler gaan aanlopen. Zou me ook verbazen als ze nog een ''goede'' spits (lees: duurdere categorie) gaan aantrekken, als er zelfs nog geen vermoedens vanuit de media naar buiten komen zit het echt alleen nog in het hoofd van een van de bestuursleden
PS. Ajax moet ook geen paniekvoetbal gaan spelen. Ze staan gewoon bovenaan met degelijk (voor het oog misschien saai) voetbal. Een nieuwe spits gaat daar ook geen verandering in brengen dus dat kan mijn inziens dan ook alleen maar de verkeerde kant op uitpakken
Nee, merp!
Ja helemaal eens. Maar heb begrepen dat ze nog een spits zoeken om het spel aantrekkelijker te krijgen. Iemand die het team op sleeptouw moeten nemen en potten kan breken. In ieder geval heb ik dat zo van de Boer begrepen (uiteraard niet persoonlijkPauseBreak schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:13:
[...]
Daarbij, zó slecht doet die Milik het toch ook weer niet? Je kunt hem moeilijk ervoor verantwoordelijk houden dat er geen echt uitgespeelde aanvallen en - kansen zijn, waardoor hij veroordeelt is tot sleurwerk en het verwerken van matige voorzetten. Een andere spits gaat dat niet veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chrosser op 27-01-2016 14:17 ]
Das leuk dat de Boer dat wil, maar de spits wordt in het huidige ajax spel amper betrokken. De flanken gaan enkel voor eigen succes, en de enige die nog wel eens een voorzet geeft is Dijks. Milik doet bij zijn nationale elftal niet/amper onder voor Lewandowski. Maar bij Ajax is het net niets. Dat ligt imo niet aan de speler Milik, maar aan het systeem bij ajax.
Volgens mij maakt het geen zak uit wie je dan in de spits hebt, renderen zullen ze toch niet.
Volgens mij maakt het geen zak uit wie je dan in de spits hebt, renderen zullen ze toch niet.
Je hebt sowieso 2 splitsen nodig, als Milik nu wegvalt met een langdurige blessure moet je weer uitwijken naar niet geslaagde experimenten met Klaassen, Schone of El Ghazi in de spits. Een beetje concurrentie voor Milik is ook niet verkeerd. Hij presteerd op sich prima, maar er zitten ook wedstrijden tussen waar hij er totaal niet aan te pas komt. Met een naar binnen trekkende El Ghazi én Fischer/Younes is er ook niet echt aanvoer vanaf de flanken.
Milik is ook meer een zwerfende spits in een 4-4-2 opstelling met een vrij rol om Lewandowski heen. Ajax zou ook makkelijk zo kunnen spelen meer het is natuurlijk des duivels om van 4-3-3 af te stappen.
Namen die vooralsnog genoemd zijn zijn niet concreet en loopt op niks uit. Traore van Chelsea gaat naar Marseille, Haller is te duur, Huntelaar/Dost wil niet etc.
Die spits die Ajax kampioen gaat maken komt er niet. Of ze het dan nog worden...
Cambuur graaft overigens ook z'n eigen graf. Ogbeche gaat naar Willem II. Die zijn bereid om aan de clausule in zijn contract te voldoen en kunnen een transfer dus niet blokkeren. Daar mis je heel wat doelpunten van en een vervanger lijkt ook niet zo snel ter plaatse.
Milik is ook meer een zwerfende spits in een 4-4-2 opstelling met een vrij rol om Lewandowski heen. Ajax zou ook makkelijk zo kunnen spelen meer het is natuurlijk des duivels om van 4-3-3 af te stappen.
Namen die vooralsnog genoemd zijn zijn niet concreet en loopt op niks uit. Traore van Chelsea gaat naar Marseille, Haller is te duur, Huntelaar/Dost wil niet etc.
Die spits die Ajax kampioen gaat maken komt er niet. Of ze het dan nog worden...
Cambuur graaft overigens ook z'n eigen graf. Ogbeche gaat naar Willem II. Die zijn bereid om aan de clausule in zijn contract te voldoen en kunnen een transfer dus niet blokkeren. Daar mis je heel wat doelpunten van en een vervanger lijkt ook niet zo snel ter plaatse.
2 zeer wisselvallige ploegen, traditioneel wel leuke wedstrijden, die helaas vaak slecht aflopen voor Feyenoord. We zullen het zien.Niku schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:02:
Hoop (en verwacht) dat de competitie vanavond weer echt spannend wordt, Ajax en PSV op één punt. Ben benieuwd of Feyenoord morgen gaat winnen van Heerenveen, wordt nog een hele opgave.
Erwin vd Looi vertrekt na dit seizoen bij FC Groningen.

Vergeet Sanogo niet!dutchgio schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:29:
Je hebt sowieso 2 splitsen nodig, als Milik nu wegvalt met een langdurige blessure moet je weer uitwijken naar niet geslaagde experimenten met Klaassen, Schone of El Ghazi in de spits. Een beetje concurrentie voor Milik is ook niet verkeerd.
Ik begreep dat Sigthorsson alweer weg mag bij Nantes. Die heeft altijd wel het vertrouwen van De Boer genoten toch?Namen die vooralsnog genoemd zijn zijn niet concreet en loopt op niks uit. Traore van Chelsea gaat naar Marseille, Haller is te duur, Huntelaar/Dost wil niet etc.
Hoesen terug halen?Gaius schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:48:
[...]
Vergeet Sanogo niet!
[...]
Ik begreep dat Sigthorsson alweer weg mag bij Nantes. Die heeft altijd wel het vertrouwen van De Boer genoten toch?
Mooi, hopelijk ook uit de eredivisie, dat die zuurpruim maar ergens anders aan de bak gaat.Prosac schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:42:
Erwin vd Looi vertrekt na dit seizoen bij FC Groningen.
Dit is wel wat zuur zeg 

Oh en donderdag is er daadwerkelijk een reden om naar een wedstrijd van Feyenoord te kijken als je geen fan bent van zeUpdate 27 januari 11.55 uur - ‘Transfer Van Eijden ketst af: problemen aan het licht bij keuring’
Rens van Eijden was in zijn nopjes met zijn transfer naar Dynamo Moskou, al moest er nog wel een medische keuring afgelegd worden. Normaal gesproken is dat een formaliteit, maar volgens SovSport heeft het voor Van Eijden deze keer desastreuze gevolgen. Het Russische medium meldt dat er bij Van Eijden een oogafwijking is geconstateerd. Dynamo Moskou heeft daarom besloten Van Eijden toch niet vast te leggen. NEC heeft inmiddels al een opvolger van Van Eijden aangetrokken: Dario Dumic werd overgenomen van Bröndby IF.
Video-assistent bij Feyenoord-Heerenveen; proef live te volgen bij FOX Sports
Woensdag, 27 januari 2016 om 18:07
De KNVB is een groot voorstander van het invoeren van een video-assistent: een scheidsrechter die buiten het veld de arbitrage kan ondersteunen in het nemen van beslissingen tijdens wedstrijdbepalende situaties, door de camerabeelden te bestuderen. Donderdag kan het publiek tijdens de wedstrijd tussen Feyenoord en sc Heerenveen kennismaken met deze proef.
hele verhaal
[ Voor 33% gewijzigd door PauseBreak op 27-01-2016 20:04 ]
Nee, merp!
Inderdaad, nu moeten ze hopen dat De Graafschap geen punten meer pakt, want het lijkt me over en uit zo.dutchgio schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:29:
Ze staan ook al meteen achter tegen AZ. Het had eigenlijk al na een minuut of vijf 2-0 moeten staan, maar een doelpunt werd onterecht afgekeurd. Hoe dan ook, het zal minimaal nacompetitie worden zo.
Edit: en nu toch 2-0
Edit: en 3-0. Janssen weer, die heeft al na een kwartier een hattrick gescoord (tenminste, als je die onterecht afgekeurde goal meetelt)
[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 27-01-2016 18:51 ]
Verwijderd
En dat doet Ajax Italiaans goedVerwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 07:48:
Maar toch: de ploeg die het vaakst de nul houdt en de minste doelpunten tegen krijgt, wordt normaliter kampioen.
Zo, de scheids is even blind zeg. v.d. Werf had rood moeten krijgen, en PEC een vrije trap / penalty.
Haha, en nu had Vitesse een penalty kunnen krijgen.
Haha, en nu had Vitesse een penalty kunnen krijgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Luxicon op 27-01-2016 21:17 ]
...
Janssen heeft inderdaad z'n dag niet
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Tja, dan maar allebei geen penalty bedacht de scheids.
Ah balen, Hebling eraf. Balen, dat is echt een topper voor PEC.
[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 27-01-2016 21:27 ]
...
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder