[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:
  • 246.832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Begrijpend lezen, het is een gave. De hele dag ben ik slechts aan het verdedigen dat je mentaliteit nodig hebt, omdat daar eerder van gezegd werd dat we daar geen verbetering behoeven. Van Breukelen werd voor het verklaard omdat hij de mentaliteit wilde verbeteren. Dat ageer ik tegen.
Nergens heb ik gezegd dat mentaliteit het enige is waar het om gaat, maar er wordt zoveel in zwart/wit gedacht dat dergelijke nuances gewoon niet binnen komen.

Waarom hebben we trouwens überhaupt verbetering nodig als onze jeugdopleidingen zo goed zijn? Blijkbaar niets af de hand dus en de volgende Robben staat om de hoek? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:24
Ik vraag me wel serieus af of je vanmorgen dat artikel van Catenaccio nu gelezen hebt of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 23:01
Gonadan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:44:
Begrijpend lezen, het is een gave. De hele dag ben ik slechts aan het verdedigen dat je mentaliteit nodig hebt, omdat daar eerder van gezegd werd dat we daar geen verbetering behoeven. Van Breukelen werd voor het verklaard omdat hij de mentaliteit wilde verbeteren. Dat ageer ik tegen.
Nergens heb ik gezegd dat mentaliteit het enige is waar het om gaat, maar er wordt zoveel in zwart/wit gedacht dat dergelijke nuances gewoon niet binnen komen.

Waarom hebben we trouwens überhaupt verbetering nodig als onze jeugdopleidingen zo goed zijn? Blijkbaar niets af de hand dus en de volgende Robben staat om de hoek? ;)
Begrijpend lezen blijkt inderdaad moeilijk, je hebt geen Robben nodig namelijk. Die heeft België, Duitsland, Engeland, Frankrijk of zelfs Spanje ook niet. Een Robben, Messi of Ronaldo helpt, maar de rest eromheen moet ook kloppen natuurlijk.

Die mentaliteit waar je het steeds over hebt daar ligt het echt niet aan hoor, denk je nu echt dat de Nederlandse voetballers geen sportmentaliteit hebben? Weet je hoe het is om in je jeugd voetballer van niveau te zijn in Nederland?
En ja natuurlijk zitten er vervelende bij zonder mentaliteit maar met een bak talent, maar 90% zouden zonder mentaliteit niet zover gekomen zijn.

Als jij denkt dat wij België of Duitsland kunnen volgen door aan de mentaliteit te schroeven, dan zeg ik veel succes!

Maar goed het is geen welles/nietus wedstrijd, ieder zijn mening :) ik denk niet dat het aan de mentaliteit schort op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 19-06-2016 09:06 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je leest niet wat ik zeg een kan me dus niet volgen. Bij deze dan alsnog mij poging er over op te houden. Een zinnig einde zullen we in deze discussie niet bereiken inderdaad. Gaaf ik overigens al eerder aan. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Bizar, Tweakers is een site waar argumentatie hoog wordt gewaardeerd, maar tot mijn verbazing wordt de discussie vooral gevoerd door een aantal medeleden die oordelen over een persoon die ze niet kennen, die volkomen ongeschikt zou zijn voor een functie waarvan niemand weet wat ie inhoudt.

Tweakers-onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 12:20
Anoniem: 654400 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:44:
Bizar, Tweakers is een site waar argumentatie hoog wordt gewaardeerd, maar tot mijn verbazing wordt de discussie vooral gevoerd door een aantal medeleden die oordelen over een persoon die ze niet kennen, die volkomen ongeschikt zou zijn voor een functie waarvan niemand weet wat ie inhoudt.

Tweakers-onwaardig.
Niemand kent van Breukelen persoonlijk, ook jij niet. In jouw opinie zouden we helemaal niets over van Breukelen mogen zeggen? Dan kunnen we het forum beter opheffen.

Als iemand, voor welke publieke functie dan ook, wordt aangesteld dan beoordeel je hem op zijn verleden en zijn uitspraken. Dat is niet alleen bij v Breukelen zo. En in dit geval bevallen die uitspraken veel Tweakers niet. Erg kinderachtig om mensen daar persoonlijk op aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Volstrekt oneens. Ik zie de drang niet om voortijdig een oordeel ter moeten vellen. Zeker niet als het meer op veroordelen dan oordelen gaat lijken.

Volgens mij kunnen jullie beter gewoon eerlijk zijn en toegeven dat wat er ook bedacht wordt in Zeist het sowieso afgezeken zal gaan worden. Scheelt een hoop discussie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Tweakers-onwaardig.
Is dat ook niet de kern van het probleem dan meteen? Van Breukelen komt bij de nationale voetbalbond in een functie te zitten, maar niemand van de KNVB vertelt wat de functie inhoud. Wat is de taak van Van Breukelen? Wat wordt er van hem verwacht en wat mogen wij van hem gaan verwachten? Voorlopig zijn het enkele interviews met wat open deuren en andere dooddoeners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Tweakers-onwaardig.
Man man ga je het daar weer op gooien als mensen niet in jouw straatje praten? Je lijkt wel een kleuter die zijn zin niet krijgt.

Als je denkt dat jij de enige wijsheid in pacht hebt, wat doe je dan op een forum, begin een blog daar kun je alleen jouw mening tentoon spreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:02:
Volstrekt oneens. Ik zie de drang niet om voortijdig een oordeel ter moeten vellen.
Dat doen we toch altijd als iemand wordt aangesteld? Positief of negatief? Maar nu zou dat niet mogen?
Zeker niet als het meer op veroordelen dan oordelen gaat lijken.

Volgens mij kunnen jullie beter gewoon eerlijk zijn en toegeven dat wat er ook bedacht wordt in Zeist het sowieso afgezeken zal gaan worden. Scheelt een hoop discussie. :)
Als er iemand was aangesteld die inhoudelijk de, in mijn ogen, juiste richting aangeeft dan was ik positief geweest. Wat Youri Mulder vertelde over de Duitse opleiding, het verhaal in cattenacio: dat snijdt meer hout dan open deuren over mentaliteit. Dat is kroegpraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

martinusz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Man man ga je het daar weer op gooien als mensen niet in jouw straatje praten? Je lijkt wel een kleuter die zijn zin niet krijgt.

Als je denkt dat jij de enige wijsheid in pacht hebt, wat doe je dan op een forum, begin een blog daar kun je alleen jouw mening tentoon spreiden.
Niveau... begin eens met lezen wat de ander zegt. Ik geef zelf geen mening over of van Breukelen geschikt is, dan kan ik nauwelijks veinzen dat ik de wijsheid in pacht heb lijkt me. Dat is een stropopredenering, je maakt iets van het standpunt van de ander dat het niet is. Dat is een schoolvoorbeeld van slecht redeneren.

Ik ben het volstrekt eens met Gonadan, die vindt dat oordelen op dit moment onzin is. Dat kan ook niet anders, want over de functie TD bij de KNVB wordt bijna geen informatie verschaft. Het enige dat ik heb gevonden, is dat die TD mensen aan moet wijzen die naar Nederlandse spelers gaan kijken om de bondscoach advies te geven over zijn selectiebeleid. Dat lijkt me een heel makkelijke taak en ik denk dat de bondscoach zelf daar ook nog eens inspraak heeft.

Niemand weet dus wat Van Breukelen zou moeten gaan doen. Dan kun je ook niet zeggen of iemand geschikt is of niet.

Ik zeg niet dat Van Breukelen het goed gaat doen of geschikt is dus, dat weet ik niet. Overigens vind ik Van Breukelen een enorme ouwehoer, maar wel iemand die bij uitstek begrijpt wat winnaarsmentaliteit en topsportmentaliteit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

D-e-n schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:15:

Als er iemand was aangesteld die inhoudelijk de, in mijn ogen, juiste richting aangeeft dan was ik positief geweest. Wat Youri Mulder vertelde over de Duitse opleiding, het verhaal in cattenacio: dat snijdt meer hout dan open deuren over mentaliteit. Dat is kroegpraat.
Hier wordt Youri Mulder gefileerd op diezelfde site, in een artikel waar ik mij goed in kan vinden:

http://www.catenaccio.nl/voetbal-is-geen-topsport/

Welk artikel bedoel je overigens? Als je hem even linkt, dan weten anderen ook waar je het over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:02:
Is dat ook niet de kern van het probleem dan meteen? Van Breukelen komt bij de nationale voetbalbond in een functie te zitten, maar niemand van de KNVB vertelt wat de functie inhoud. Wat is de taak van Van Breukelen? Wat wordt er van hem verwacht en wat mogen wij van hem gaan verwachten? Voorlopig zijn het enkele interviews met wat open deuren en andere dooddoeners.
Wat mij betreft niet, het is een ander probleem. Ik zou het heel goed begrijpen als men klaagt over wat jij schetst. Namelijk dat de KNVB zo transparant is als een loden deur en dat het volk wel eens wat inzake in de gang van zaken wil. Zeker gezien de koers van het Nederlands voetbal.

Het is wat mij betreft echter geen reden om Van Breukelen en zijn uitspraken persoonlijk aan te vallen. Hij heeft, zoals je stelt, weinig verteld. De kern is dat hij het in ieder geval niet alleen doet , dat hij het plan niet zelf gemaakt heeft, en dat één van de onderdelen mentaliteit is. We hebben dus nul zekerheid over wie wat gaat doen.

Toch gaan velen hier autistisch roepen dat Van Breukelen in zijn eentje alleen maar op mentaliteit gaat trainen. Dat waanidee gaat er maar niet uit en elke nuance is zoek. De enige die met nuance en enige onderbouwing kwam is lateef.
D-e-n schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:15:
Dat doen we toch altijd als iemand wordt aangesteld? Positief of negatief? Maar nu zou dat niet mogen?
Dat wordt inderdaad veel gedaan, al voel ik die behoefte niet direct. Ik geef mensen graag een kans omdat ik er vanuit ga dat men goede bedoelingen heeft en de direct betrokkenen er meer verstand van hebben.

Niemand zegt overigens dat het niet mag, het punt is dat het op dit moment gewoon nog niet kán. Een coach met een bekende reputatie die ergens aan de slag gaat biedt voldoende handvatten om een mening te vormen of je dat een goede keuze vindt. In dit geval is niets bekend over de kandidaat, niets over zijn rol en niets over de concrete inhoud van het plan. Feitelijk is het gewoon op de persoon wat je dan doet.
Als er iemand was aangesteld die inhoudelijk de, in mijn ogen, juiste richting aangeeft dan was ik positief geweest.
En dat is dus precies waar je nog niet over kunt oordelen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Gonadan op 19-06-2016 11:36 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 654400 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:20:
Hier wordt Youri Mulder gefileerd op diezelfde site, in een artikel waar ik mij goed in kan vinden:

http://www.catenaccio.nl/voetbal-is-geen-topsport/

Welk artikel bedoel je overigens? Als je hem even linkt, dan weten anderen ook waar je het over hebt.
Het is dat je hier slechts +1 kunt geven, ik ben ontroerd. Lammers raakt exact de kern, dát is topsportmentaliteit. _O_

Ik heb het gevoel dat velen hier bij de term mentaliteit niet verder denken dan zaken als op tijd komen bij een training of braaf luisteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jullie halen twee dingen door elkaar. Jullie halen telkens voorbeelden aan van hoe een coach (of manager bij een club) de manier van denken bij het elftal of de club kan beïnvloeden, hoe hij het beste uit de groep kan halen. De kritiek hier op van Breukelen betreft echter de visie (of het gebrek daaraan) op de jeugdopleiding. Opleiden gaat meer om het individu.

@Benedict Tokkie
Hierboven haalde iemand een commentaar aan van Youri Mulder over de aanstelling van van Breukelen. Daarbij stipte hij aan dat de Duitsers in de jeugd meer zijn gaan doen aan techniek. Dat soort concrete voorbeelden zou ik graag van een TD horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:09:
Jullie halen twee dingen door elkaar. Jullie halen telkens voorbeelden aan van hoe een coach (of manager bij een club) de manier van denken bij het elftal of de club kan beïnvloeden, hoe hij het beste uit de groep kan halen. De kritiek hier op van Breukelen betreft echter de visie (of het gebrek daaraan) op de jeugdopleiding. Opleiden gaat meer om het individu.
D-e-n, ik zal het je nog één keer voorzeggen. Komt het dan nog niet door die loden plaat voor je kop dan geef ik het op. Dan heb ik wel wat beters te doen.

De visie wordt níet bepaald door Van Breukelen. Het plan ligt er al en hij gaat slechts helpen om het tot uitvoer te brengen.

De visie is van bovenaf bepaald, hij heeft slechts invloed op de strategie van het uitvoeren van het plan. Net als in het bedrijfsleven, het is niet zo moeilijk hoor. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jammer dat een aantal van jullie het hier kennelijk niet kan verkroppen dat anderen een totaal andere mening hebben dan jullie zelf. "loden plaat", "geen argumentatie", "niveau" ......... wat mij betreft halen jullie hier enkel je eigen niveau mee omlaag.
Gonadan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:34:
[...]
De visie is van bovenaf bepaald, hij heeft slechts invloed op de strategie van het uitvoeren van het plan. Net als in het bedrijfsleven, het is niet zo moeilijk hoor. :/
Is het misschien al eens in je opgekomen dat ik ook al niet zo onder de indruk was van dat zogenaamde plan? Ook daar wordt vooral gesproken over de fysieke achterstand terwijl dat volgens mij dus totaal niet de kern van de huidige crisis van het Nederlandse voetbal is.

En een TD die dat (eenzijdige) plan dus blind uitvoert is in mijn ogen dus een zeer zeer slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geef eens een linkje naar dat plan dan. :z

Je kunt ons gaat verwijten dat wij het jou aanrekenen dat je alleen maar aannames doet. Maar daar wordt alleen jouw positie ongeloofwaardiger van, niet die van ons. :)

[ Voor 67% gewijzigd door Gonadan op 19-06-2016 12:51 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
<knip> daar is een TR voor.

[ Voor 105% gewijzigd door Ramzzz op 19-06-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En on topic:

Ajax heeft bijna een nieuwe verdediger binnen. Ik ken hem niet maar de daadkracht die ineens getoond wordt stemt mij positief. De Boer zal wel tanden knarsen.

http://m.fcupdate.nl/voet...et-sanchez-tekent-maandag

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb me wat ingelezen in onze nieuwe aankoop. Lijkt toch echt wel een hele leuke speler te zijn. En winnaar van de Deense gouden schoen dit jaar.
In 137 wedstrijden voor FC Kopenhagen was Jørgensen direct betrokken bij 74 doelpunten. Zelf was hij 51 keer trefzeker, terwijl hij bovendien 23 assists gaf.
Zou nog wel eens wat kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 21:38

Vos

AFCA

Gonadan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:03:
En on topic:

Ajax heeft bijna een nieuwe verdediger binnen. Ik ken hem niet maar de daadkracht die ineens getoond wordt stemt mij positief. De Boer zal wel tanden knarsen.

Eerst zien dan geloven ;). Ik dacht dat Ajax eerst spelers wilde lozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:49
Er was kritiek op hem dat hij voor een te 'laag' niveau had gekozen, dus hij zou wel wat moeten kunnen. Misschien een beetje een speler a la Guardado, eigenlijk te goed voor de Eredivisie. Zou leuk zijn voor Feyenoord.

@Ajax aankoop
Toch knap, 2 keer geen kampioen en het kan ineens wel, al was er dus ook al weer een hand op de knip omdat er eigenlijk eerst nog verkocht moet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 19-06-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:03:
En on topic:

Oh ik dacht dat Basel die kerel ging afpakken, toch mooi gelukt dan. Wellicht dat Ajax verwacht dat Veltman wellicht verkocht wordt en/of v.d. Hoorn.

Valt niet tegen dat de knip getrokken wordt, maar er gaat toch ook nog wat weg zoals Milik bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja daarom, het schijnt dat ze gas gegeven hebben juist omdat Basel kwam. Wat mij tevreden stelt is dat ze eigenlijk eens eerst halen en dan verkopen. Anders mag je keer op keer aan het eind van de transfer periode de hoofdprijs voor een matige vervanger betalen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 18:28
Gonadan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:45:
Ja daarom, het schijnt dat ze gas gegeven hebben juist omdat Basel kwam. Wat mij tevreden stelt is dat ze eigenlijk eens eerst halen en dan verkopen. Anders mag je keer op keer aan het eind van de transfer periode de hoofdprijs voor een matige vervanger betalen.
Dat mag je soms doen maar je moet het echt niet te vaak doen.
Als de spelers waarvan je dacht dat ze zouden vertrekken gaan blijven dan kost je dat een leuke cent aan extra salaris en mislopen van transfer inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ze hebben het al jaren niet gedaan, en al die tijd was het matig qua aankopen en veel stress aan het eind. Ik ben blij dat het wel weer eens gebeurt, kunnen ze een mooie middenweg vinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:45:
Dat mag je soms doen maar je moet het echt niet te vaak doen.
Als de spelers waarvan je dacht dat ze zouden vertrekken gaan blijven dan kost je dat een leuke cent aan extra salaris en mislopen van transfer inkomsten.
De spelers die op de nominatie staan voor verkoop zouden ook prima kunnen worden verhuurd, dus dat loopt wel los. Maar aangezien de raad van commissarissen akkoord heeft gegeven vermoed ik dat enkele verkopen zo goed als rond zijn. Voor Milik zullen wel de nodige miljoenen binnenstromen zodat het een en ander gecompenseerd wordt. Daarnaast heeft Ajax genoeg geld in kas om een keer een gok te nemen, het water staat nou niet bepaald aan de lippen financieel :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:13:
[...]

De spelers die op de nominatie staan voor verkoop zouden ook prima kunnen worden verhuurd, dus dat loopt wel los. Maar aangezien de raad van commissarissen akkoord heeft gegeven vermoed ik dat enkele verkopen zo goed als rond zijn. Voor Milik zullen wel de nodige miljoenen binnenstromen zodat het een en ander gecompenseerd wordt. Daarnaast heeft Ajax genoeg geld in kas om een keer een gok te nemen, het water staat nou niet bepaald aan de lippen financieel :)
Milik is denk ik wel een zekerheidje, maar van Rhijn zal denk ik alleen weg gaan als het een echt laag bedrag is.

En een speler met een 1 jarig contract zul je bv liever verkopen dan verhuren als je hem echt kwijt wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Anoniem: 654400 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:06:
[...]

Ik wist niet dat onze bond een voetbaltechnische inhoud had. Daar kan ik me ook helemaal niets bij voorstellen. Wat is dat dan precies, die voetbaltechnische inhoud van onze bond?
De KNVB is een opleider, daar is inhoud voor nodig. In het geval van de KNVBB voetbaltechnische inhoud...
[...]
Verantwoordelijk voor het Nederlands elftal?
De vertegenwoordigende elftallen, dat is niet alleen het Nederlands Elftal. De bondscoach van Oranje 014 bijvoorbeeld stelt echt zijn eigen staf niet samen.
[...]
Waar heb je dat vandaan? Kan zijn, ik heb het niet gevonden.
De belangrijkste taak van de TD is het implementeren van het nieuwe plan van de KNVB. Het nieuwe plan is ook de reden waarom er een TD moest komen.
[...]
Als het gaat om scholing, lijkt Van Breukelen me een goede met zijn lerarenachtergrond. Trainingsmethodieken, die kiest de bondscoach. Niet Van Breukelen. Wat de trainingsmethodieken bij clubs betreft heeft Van Breukelen al helemaal niets te vertellen.

Zie jij Van Gaal al trainen volgens de ideeën en methoden van een TD? Schei toch uit joh.
Het gaat over de nieuwe generatie trainers die opgeleid worden door de KNVB onder verantwoordelijkheid van de TD. Dit heeft wel degelijk invloed op de trainingsmethodieken bij clubs. Invloed op de huidige (en binnenkort termijn komende) bondscoaches zal dat niet hebben, maar dat heb ik ook niet gezegd.
En wie heeft daar wel ervaring mee? Het scholen van trainers? Noem eens een aantal kandidaten. Het gaat hier om een volledig nieuwe functie, waarbij het zeer de vraag is of hij trainers moet gaan opleiden.
De TD zal zelf waarschijnlijk inderdaad niet opleiden, maar dat heb ik ook nergens gezegd. Wel is hij verantwoordelijk voor de inhoud van opleidingen.
Bovendien is er een bestaand & uitgebreid programma voor het opleiden van trainers en heb ik niet het idee dat we p dat vlak tekort schieten. Het zijn de spelers die niet goed genoeg zijn.
Dat zijn niet de bevindingen van het nieuwe plan van de KNVB, ook de trainer - coach schiet tekort, vandaar dat dat één van de drie focusgebieden is.
Bijzonder, over Van Gaal kan wel geoordeeld worden? Dan neem ik aan dat je hem wel zult kennen...
Dat is een trainer. Het gaat hier om een managementfunctie, daar heb je een manager voor nodig.
Nee, die manager is er al. De wens vanuit de voetbalwereld was dat er iemand zou komen met kennis en ervaring op voetbaltechnisch vlak. Dan is Hans van Breukelen op zijn minst een vreemde keuze.
Je hoeft mentaliteit niet links te laten liggen, maar ten eerste vraag ik me af of die mentaliteit echt zo gebrekkig is en ten tweede moet die mentaliteit naar mijn idee nooit het speerpunt zijn. Wanneer dat wel het geval is, zal je nooit het niveau van de IJs- en Ierlanden van deze wereld ontstijgen...
Men heeft in NL het volstrekt idiote idee, veelvuldig gepropageerd door de media waaronder VI, dat voetbal vooral entertainment moet zijn. Absurd en schadelijk. Voetbal is allereerst topsport, het is geen circus.
Waarom? Betaald voetbal bestaat bij gratie van publieke aandacht. Wanneer voetbal niet entertainend is, is die publieke aandacht er niet en zal er geen geld in gestoken worden. Daarnaast sluit entertainment hard werken niet uit. Wanneer je 'succesvol' (zonder de filosofische discussie over wat succesvol is op te willen rakelen) wilt zijn in de entertainment, of dat nu sport, podiumkunsten, muziek of whatever is, zal je hard moeten werken en de juiste mentaliteit moeten hebben. Er zullen best verbeterpunten zijn, maar in het algemeen denk ik dat bij betaald voetballers de mentaliteit op zijn minst goed is. Betaald voetbal is een spel van vele geroepenen en weinig verkorenen, degenen met de beste mentaliteit drijven uiteindelijk boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nu zijn de Ieren gewoon de meest enthousiaste supporters, gewoon geen oranje te zien. :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Tja, als dat je ambitieniveau is, lijkt me de aanstelling van Van Breukelen een uitstekende. Voor een land wat veertig jaar lang vrijwel onafgebroken tot de top van de wereld heeft gehoord, denk ik dat je wel wat hoger in mag zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het was een losstaande opmerking naar aanleiding van beelden op TV. Je verhaal over Van Breukelen heb ik niet gelezen aangezien ik die discussie al eerder achter mij heb gelaten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Dat vind ik verwarrend, daar is het Sportzomer deel toch voor. Dit topic is toch gewoon voor het gebruikelijke gemekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

lateef schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:44:
Dat vind ik verwarrend, daar is het Sportzomer deel toch voor. Dit topic is toch gewoon voor het gebruikelijke gemekker :P
Is er ook een sportzomer topic dan? Ik dacht dat ik niet meer in dat forum mocht posten omdat de poule af was. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:24
Vilhena schijnt bij Feyenoord te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:49
Wat een grap.
Eerst de hele soap om niet bij te tekenen, dan je opties overwegen, die toch niet zo heel geweldig zijn en vervolgens ineens blijven?
Leukste is nog dat Feyenoord het nog accepteert ook nog. Wordt je mooi aan het lijntje gehouden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:11
dutchgio schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:33:
Wat een grap.
Eerst de hele soap om niet bij te tekenen, dan je opties overwegen, die toch niet zo heel geweldig zijn en vervolgens ineens blijven?
Leukste is nog dat Feyenoord het nog accepteert ook nog. Wordt je mooi aan het lijntje gehouden zo.
Helemaal mee eens, toch is het een goede zaak om een speler van zijn kaliber gratis binnen te halen. Linksom of rechtsom wordt Feyenoord hier niet slechter van, als het waar is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 10:06
Joster schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:23:
Vilhena schijnt bij Feyenoord te blijven.
Het verhaal naar buiten toe:

- Zie nog voldoende uitdaging
- Mooi verhaal geschetst
- Deel uitmaken van nieuwe Feyenoord
- Toch altijd goed gevoel omdat ik in de jeugd zat
- Kansen gekregen van Gio

De cynische Prosac zegt: Meer geld erbij, vastgestelde afkoopsom en geen interessante aanbiedingen buiten Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 11:46
Ik zie het probleem daar niet zo in allemaal. Iedereen zal hetzelfde handelen, ongeacht het werk dat ie doet. Ontevreden met contractaanbod (wij weten niet wat er allemaal geboden is) > gaat verder kijken > komen verder geen interessante aanbiedingen (financieel of sportief gezien) > werkgever wil je nog steeds behouden > teken nieuw contract. Niks anders aan dan wanneer ik hier op mijn werk een contractaanbod zou krijgen waar ik niet tevreden mee ben, dan zou ik ook eens verder kijken wat mijn opties zijn.
Wellicht dat Vilhena ook zijn keuze mede maakt door ontwikkelingen op de transfermarkt ten voordele van Feyenoord (zoals die nieuwe spits) waardoor hij het sportieve plaatje bij Feyenoord ook weer wat rooskleuriger vindt. Voor Feyenoord en het Nederlandse voetbal is het in ieder geval mooi als een speler van Vilhena blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Sportief gezien ben ik ook blij dat 'ie blijft, al ben ik wel klaar met z'n persoonlijkheid. Die maniertjes als 'ie heeft gescoord bijvoorbeeld, ik heb op geen enkele manier het gevoel dat het een echte teamspeler is.

Neem de laatste seizoenshelft. Zo bezig met zichzelf in de kijker spelen, dat hij elke bal zelf naar de andere kant van het veld bracht. Zonde, want voetballen kan hij zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PrinsPils schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:14:
Sportief gezien ben ik ook blij dat 'ie blijft, al ben ik wel klaar met z'n persoonlijkheid. Die maniertjes als 'ie heeft gescoord bijvoorbeeld, ik heb op geen enkele manier het gevoel dat het een echte teamspeler is.

Neem de laatste seizoenshelft. Zo bezig met zichzelf in de kijker spelen, dat hij elke bal zelf naar de andere kant van het veld bracht. Zonde, want voetballen kan hij zeker.
Die maniertjes zijn nu dan misschien weer verleden tijd nu het contract verlengd is.
Ik vind het een goede voetballer, misschien wel 1 van de beste van Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hij is nu weer met beide benen op de grond gezet. (en zijn geldbeluste familie misschien ook nu hij met hangende oortjes terug moest om te smeken om een contract omdat er bij de grote clubs toch wat minder interesse bleek te zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Prosac schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:53:
Het verhaal naar buiten toe:

- Zie nog voldoende uitdaging
- Mooi verhaal geschetst
- Deel uitmaken van nieuwe Feyenoord
- Toch altijd goed gevoel omdat ik in de jeugd zat
- Kansen gekregen van Gio

De cynische Prosac zegt: Meer geld erbij, vastgestelde afkoopsom en geen interessante aanbiedingen buiten Feyenoord.
Van Geel zegt dat hij de aanbieding heeft getekend waar hij een aantal weken geleden niet op reageerde. Het zou me verbazen als Feyenoord weer water bij de wijn heeft gedaan, ik denk eerder dat het hem tegenviel welke clubs en welke salarissen hem aangeboden werden.

Ben benieuwd welke middenvelder er geslachtofferd wordt. Tapia heeft een prima visitekaartje afgegeven bij de Copa America en El Ahmadi en Kuyt zijn ook nog min of meer zekerheidjes.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tapia naar de laatste linie? El Ahmadi op de bank? Sowieso moeten ze kappen met Kuyt als voorste middenvelder want dan wordt het weer lopen en alleen maar lopen op het middenveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:08:
Tapia naar de laatste linie? El Ahmadi op de bank? Sowieso moeten ze kappen met Kuyt als voorste middenvelder want dan wordt het weer lopen en alleen maar lopen op het middenveld
De keuze is reuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De goede keuze maken is nogal eens een probleem. En ze moeten wat verkopen. Te grote selectie is waanzin voor Feyenoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Toch ook grappig dat er interesse is vanuit de PL voor van der Hoorn, die jongen is verguist geweest, maar zou zomaar eens kunnen vertrekken naar de PL. De wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:24
martinusz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:09:
Toch ook grappig dat er interesse is vanuit de PL voor van der Hoorn, die jongen is verguist geweest, maar zou zomaar eens kunnen vertrekken naar de PL. De wonderen zijn de wereld nog niet uit :)
Ik denk dat van der Hoorn in het buitenland gewoon een goede verdediger is, alleen hier in Nederland moet hij kunnen opbouwen en baltechnisch vaardig zijn. Ik voorzie dat hij het daar goed gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:36
Ajax contracteert Davinson Sánchez Mina

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Davinson Sánchez Mina en Atlético Nacional over de overgang van de Colombiaanse jeugdinternational. De verdediger werd op 12 juni 1996 geboren in Caloto, Colombia. Hij tekende in Amsterdam een contract dat ingaat op 1 juli 2016 en een looptijd heeft van vijf seizoenen, tot en met 30 juni 2021.

Sánchez reist spoedig terug naar Colombia voor deelname aan de Copa Libertadores en het afwikkelen van de laatste formaliteiten.
Iemand bekend met deze speler? Waarschijnlijk niet. Wie kijkt er nou Colombiaanse jeugd? Voor in de breedte of gaat er iemand weg? Heb nog niks gehoord. Wel gelijk boem 5 jaar tegen een ongetwijfeld mooi salaris, dus die zit voorlopig onder de pannen.

PS: Hij lijkt een beetje op Balotelli. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Van een betrouwbaren bron, het speelschema voor het komende seizoen! :+

Afbeeldingslocatie: https://www.facebook.com/photo/download/?fbid=10154333439358953

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
chim0 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:08:
[...]

Iemand bekend met deze speler? Waarschijnlijk niet. Wie kijkt er nou Colombiaanse jeugd? Voor in de breedte of gaat er iemand weg? Heb nog niks gehoord. Wel gelijk boem 5 jaar tegen een ongetwijfeld mooi salaris, dus die zit voorlopig onder de pannen.

PS: Hij lijkt een beetje op Balotelli. :D
Ik hoop dat hij wel harder werkt dan Balo.
5 jaar is geen verkeerde beslissing bij een speler waar toch aardig wat clubs op zaten te jagen.

3 jaar is gewoon te kort en bij 4 loop je het risico dat als hij net een tijdje lekker bezig is en de clubs voor hem komen kijken hij maar nog een 1 jarig contract heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ramzzz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:18:
Van een betrouwbaren bron, het speelschema voor het komende seizoen! :+

[afbeelding]
Zo, één wedstrijd per week. Da's niet veel! :+
Deadsy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Ik hoop dat hij wel harder werkt dan Balo.
5 jaar is geen verkeerde beslissing bij een speler waar toch aardig wat clubs op zaten te jagen.

3 jaar is gewoon te kort en bij 4 loop je het risico dat als hij net een tijdje lekker bezig is en de clubs voor hem komen kijken hij maar nog een 1 jarig contract heeft.
Tja, of hij mislukt compleet en je moet hem 5 jaar doorbetalen. Maar aardig wat clubs? Wie nog meer dan? Ik had tot nu nog nooit eerder van hem gehoord. Maar goed, tegenwoordig als je drie keer een bal kan hooghouden, ben je al een talentje, maar ik moet het eerst allemaal nog maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
chim0 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:59:
[...]

Zo, één wedstrijd per week. Da's niet veel! :+

[...]

Tja, of hij mislukt compleet en je moet hem 5 jaar doorbetalen. Maar aardig wat clubs? Wie nog meer dan? Ik had tot nu nog nooit eerder van hem gehoord. Maar goed, tegenwoordig als je drie keer een bal kan hooghouden, ben je al een talentje, maar ik moet het eerst allemaal nog maar zien.
Basel en diverse Spaanse clubs wilden hem hebben, waaronder Barcelona.

En dat hij flopt en je er 5 jaar aan vast zit, met een pittig salaris voor een niet EU speler is een risico dat je neemt. Een risico dat je sowieso hebt bij Zuid-Amerikanen (dat salaris bedoel ik dan).

En dat je nog nooit van hem hebt gehoord is vrij logisch, welke normale Nederlander volgt de competitie in Colombia?

de echte top talenten die met hun 16e al regelmatig in de media langskomen zijn voor clubs als Ajax al onbetaalbaar. Want die draaien dan net 1 of 2 jaar mee in het 1e van hun club in Zuid Amerika en vertrekken dan voor 30+ mln.

[ Voor 11% gewijzigd door Deadsy op 21-06-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
El Ghazi mag gaan praten met Internationale, aparte ontwikkeling. Lijkt me dat daar dan toch een vervanger voor gehaald moet worden, gezien we Fischer ook al verkocht hebben en alleen Cerny hebben die er aankomt (en evt. Muric)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 14:23
Gynnad schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 06:10:
El Ghazi mag gaan praten met Internationale, aparte ontwikkeling. Lijkt me dat daar dan toch een vervanger voor gehaald moet worden, gezien we Fischer ook al verkocht hebben en alleen Cerny hebben die er aankomt (en evt. Muric)
Rechts is Muric en Cerny. Jong maar wel bezet. Voor links heb je dan Younes en wat nieuws. Of Bosz moet voor Sinkgraven op links gaan.

Maar sowieso lijkt El Ghazi wat te stagneren in zijn ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Gynnad schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 06:10:
Bijzonder, zo goed vond ik hem niet de tweede seizoenshelft, en hoop voor hem dat het een motivatie issue is, anders is het een jaar bankzitten en daarna vergeten worden, scenario Kishna zeg maar.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lateef schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:14:
[...]

De KNVB is een opleider, daar is inhoud voor nodig. In het geval van de KNVBB voetbaltechnische inhoud...
De voetbaltechnische inhoud van het plan "Winnaars van morgen" is geleverd door een hele reeks experts. Van Breukelen is verantwoordelijk voor de uitvoering, de poppetjes op de juiste plek enzo.

Jouw suggestie Van Gaal, zie je hem al de visie van ANDEREN uitvoeren? Kom ik zo op terug.
De vertegenwoordigende elftallen, dat is niet alleen het Nederlands Elftal. De bondscoach van Oranje 014 bijvoorbeeld stelt echt zijn eigen staf niet samen.
Die staf is daar ook niet zo bijster belangrijk. Daar zitten vaak onervaren verse ex-voetballers om te leren. Ook de opleidingsfunctie van O14 ofzo is in wezen niet zo belangrijk, die jongens worden bij hun clubs opgeleid. Waar het daar om gaat, is om die jongens trots bij te brengen om voor hun land uit te komen, een stukje passie. Samen de eer van je land verdedigen.
De belangrijkste taak van de TD is het implementeren van het nieuwe plan van de KNVB. Het nieuwe plan is ook de reden waarom er een TD moest komen.
Het nieuwe plan ja, waarin 100 experts ofzo waaronder de helft van al onze topvoetballers bijvoorbeeld de aanbeveling doet dat het mentaal en fysiek veel beter doet. Topsportmentaliteit is de specialiteit van Van Breukelen.
Het gaat over de nieuwe generatie trainers die opgeleid worden door de KNVB onder verantwoordelijkheid van de TD. Dit heeft wel degelijk invloed op de trainingsmethodieken bij clubs. Invloed op de huidige (en binnenkort termijn komende) bondscoaches zal dat niet hebben, maar dat heb ik ook niet gezegd.
De KNVB heeft Jelle Goes, een opleider pur sang, als technisch manager in dienst. Daarnaast is Van Breukelen TD. Die heeft de eindverantwoordelijkheid.
De TD zal zelf waarschijnlijk inderdaad niet opleiden, maar dat heb ik ook nergens gezegd. Wel is hij verantwoordelijk voor de inhoud van opleidingen.
Eindverantwoordelijk ja, voor een inhoud die door anderen is opgesteld. Dat klopt.
Dat zijn niet de bevindingen van het nieuwe plan van de KNVB, ook de trainer - coach schiet tekort, vandaar dat dat één van de drie focusgebieden is.
Je schiet altijd te kort op elk vlak, dat is het idee van topsport. De focusgebieden zijn bijzonder breed. Opleiding trainer-coach is als je rijlessen. Leidt tot een vergunning om te mogen leren hoe het moet. Je wordt geen goede trainer-coach op die cursus, daarna begint het pas.
Bijzonder, over Van Gaal kan wel geoordeeld worden? Dan neem ik aan dat je hem wel zult kennen...
Ehm, volgens mij heeft Van Gaal altijd publieke functies gehad waarin ie interviews gaf etc., of niet? Van Breukelen niet. Hij zat in de RvC van PSV, ik heb geen idee wat ie daar heeft gedaan maar binnen PSV is er respect en waardering voor wat ie heeft gedaan, zo hoor ik. Dat verraste me een beetje omdat ik, zoals aangegeven, Van Breukelen nogal een ouwehoer vind.

Wat Van Gaal betreft is het duidelijk dat hij ongekend eigenwijs is en er maar 1 manier is, my way or the highway. Die wijkt nooit af van zijn eigen visie, daar moet iedereen zich naar schikken. Van Gaal heeft zijn eigen plan en dat vindt ie veel beter dan dat "Winnaars van morgen". Dat jij denkt dat het een goed idee is als hij verantwoording gaat dragen voor het doorvoeren van de ideeën van anderen, is me een beetje een raadsel. Het lijkt me de minst geschikte kandidaat ter wereld. En dat zeg ik als bewonderaar van Van Gaal.
Nee, die manager is er al. De wens vanuit de voetbalwereld was dat er iemand zou komen met kennis en ervaring op voetbaltechnisch vlak. Dan is Hans van Breukelen op zijn minst een vreemde keuze.
Een eindverantwoordelijke die aan en bij kan sturen, een voetbalman met directie-ervaring. Ik snap best dat ze dan bij Van Breukelen uitkomen. Zeker omdat het een functie is die Van Oostveen primair uit de wind moet houden.

Want dat lijkt me de echte reden. Van Oostveen is geen voetbalman en wordt daar op bekritiseerd, de verantwoordelijkheid voor voetbaltechnische zaken vindt ie maar niks. Naar de buitenwereld staat het beter als een voetbalman die verantwoordelijkheid heeft. In het voetbal is dat allemaal zo vluchtig, dingen veranderen snel. Nu is Van Breukelen eindverantwoordelijk, die kun je wippen bij slechte resultaten.
Je hoeft mentaliteit niet links te laten liggen, maar ten eerste vraag ik me af of die mentaliteit echt zo gebrekkig is en ten tweede moet die mentaliteit naar mijn idee nooit het speerpunt zijn. Wanneer dat wel het geval is, zal je nooit het niveau van de IJs- en Ierlanden van deze wereld ontstijgen..
De eerste 3 van de 11 speerpunten van het plan:

1. Vasthouden aan eigen voetbalcultuur, met meer focus op winnaarsmentaliteit. Leren presteren
en leren winnen moet een belangrijker deel uitmaken van de jeugdopleiding.
2. Clubs en spelers moeten bewuster omgaan met fysieke ontwikkeling. We kijken in de regel
goed naar het technische en tactische aspect, maar hebben vaak te weinig aandacht voor de
fysieke ontwikkeling.
3. Scouts opleiden om ook de fysieke en mentale aspecten van spelers beter te leren herkennen.
We kijken in de regel goed naar het technische en tactische aspect, maar hebben vaak
te weinig aandacht voor de fysieke ontwikkeling.

Bam. Fysiek en mentaliteit, daar ontbreekt het aan volgens dat enorme team van experts.

Op basis waarvan weet jij het ook alweer beter?
Waarom? Betaald voetbal bestaat bij gratie van publieke aandacht. Wanneer voetbal niet entertainend is, is die publieke aandacht er niet en zal er geen geld in gestoken worden. Daarnaast sluit entertainment hard werken niet uit. Wanneer je 'succesvol' (zonder de filosofische discussie over wat succesvol is op te willen rakelen) wilt zijn in de entertainment, of dat nu sport, podiumkunsten, muziek of whatever is, zal je hard moeten werken en de juiste mentaliteit moeten hebben. Er zullen best verbeterpunten zijn, maar in het algemeen denk ik dat bij betaald voetballers de mentaliteit op zijn minst goed is. Betaald voetbal is een spel van vele geroepenen en weinig verkorenen, degenen met de beste mentaliteit drijven uiteindelijk boven.
Het moet in eerste instantie topsport zijn, je moet presteren. Als de prestaties en het niveau goed zijn, kun je gaan denken aan entertainment. Dat, en dat alleen, is de juiste volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind dat wij momenteel vaak tekort schieten op technisch vlak. We spelen te traag rond en hebben weinig spelers die een man passeren. Ik ben het dus al totaal niet eens met dat rapport.

Opvallend is ook dat de generatie Boetius, Vilhena, Indi etc.. wel wint in de onder 17 maar dat het daarna stokt. Dat bevestigt dat het niet aan de fysiek en mentaliteit ligt want dan zouden ze juist op die leeftijd al worden afgetroefd.

Ik heb het idee dat al die "experts" zich blindstaren op het feit dat IJsland of Tsjechië ons aftroeven met veel fysiek. Maar het EK zie je dat overal: mindere landen die het gebrek aan KWALITEIT compenseren met veel arbeid en veel verdedigers.

Maar door nu fysiek centraal te stellen richt je je nu feitelijk op landen met minder kwaliteit. Terwijl je juist moet afvragen waarom wij niet meer bij Spanje, Duitsland, Engeland, België en bijvoorbeeld zelfs Kroatië horen.

[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 22-06-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 22-05 13:38
Modbreak:Wie wil een topic maken voor volgend seizoen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-e-n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:25:
Ik vind dat wij momenteel vaak tekort schieten op technisch vlak. We spelen te traag rond en hebben weinig spelers die een man passeren. Ik ben het dus al totaal niet eens met dat rapport.

Opvallend is ook dat de generatie Boetius, Vilhena, Indi etc.. wel wint in de onder 17 maar dat het daarna stokt. Dat bevestigt dat het niet aan de fysiek en mentaliteit ligt want dan zouden ze juist op die leeftijd al worden afgetroefd.

Ik heb het idee dat al die "experts" zich blindstaren op het feit dat IJsland of Tsjechië ons aftroeven met veel fysiek. Maar het EK zie je dat overal: mindere landen die het gebrek aan KWALITEIT compenseren met veel arbeid en veel verdedigers.

Maar door nu fysiek centraal te stellen richt je je nu feitelijk op landen met minder kwaliteit. Terwijl je juist moet afvragen waarom wij niet meer bij Spanje, Duitsland, Engeland, België en bijvoorbeeld zelfs Kroatië horen.
Fysiek wordt niet centraal gesteld, onzin. Er wordt alleen terecht vastgesteld dat we op dat vlak achterlopen en dar er meer aandacht naar uit moet gaan. Je moet qua fysiek en mentaliteit op kunnen boksen tegen landen als IJsland etc., dan maakt de betere techniek het verschil. En als je een offday hebt, hoef je niet te verliezen.

Het is me een raadsel waarom je in de O17 op fysiek zou moeten verliezen. Echt aan je fysiek werken begint pas als je bent uitgegroeid. En DAN, op het moment dat anderen het wel doen, wordt die stap veel te vaak niet gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verder vind ik het bizar dat je pretendeert het beter te weten dan de experts. Wie waren dat? Nou, deze experts:

WERKGROEPLEDEN:
Ruud Gullit, Foppe de Haan (sc Heerenveen), Michel Doesburg (AZ Alkmaar), Earnest Stewart (Philadelphia Union), Art Langeler (PSV), Aloys Wijnker (USSF), Henk ten Cate (Al-Jazira Club), Peter Bosz (Maccabi Tel Aviv), Ruud van Nistelrooij (PSV/KNVB), Co Adriaanse, Ronald Spelbos (KNVB), Danny Blind (KNVB), John van den Brom (AZ Alkmaar), Erwin van de Looi (FC Groningen), Aron Winter (KNVB), Wim Koevermans (KNVB), Luc van Agt (PSV/KNVB), Peter van Dort (KNVB), Remy Reijnierse (KNVB), Frank van Kempen (KNVB), Edwin Petersen (KNVB), Kees van Wonderen (KNVB), Jorg van der Breggen (KNVB), Hans Boersma (KNVB), Joel Titaley (KNVB), Joost Leenders (de Talentacademie), Barbara Huijgen (Rijksuniversiteit Groningen), Han Berger (CBV), Hans Westerhof, Erik ten Hag (FC Utrecht), Terry Peters (Vitesse), Niels Kok (AZ Alkmaar), Egid Kiesouw (PSV), René Wormhoudt (KNVB), Arno Philips (Feyenoord/KNVB), Wouter Frencken (FC Groningen), Bjorn Rekelhof (Ajax), Marcel Brands (PSV), Janus van Gelder (Vitesse), Henk Veldmate (Ajax), Max Huiberts (AZ Alkmaar), Sef Vergoossen, Stanley Menzo (Ajax Cape Town), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord), Peter van der Berg (RKC), Bert van Marwijk (Saudi-Arabië), Boudewijn Zenden (PSV), Damien Hertog (Feyenoord), Wim Jonk, Michael Reiziger (Sparta Rotterdam), Peter Uneken (PSV), Arjan van der Laan (KNVB), Harry Decheiver (Go Ahead Eagles), Paul van Zwam (V&VZ), Gerry Hamstra (Vitesse), Patrick van Diemen (VVCS), René Eijkelkamp, Michel Hordijk, Matthias Kohler, Roger Bongaerts (VVV), Tim Wolf (PSV), Bob Browaeys (KBVB), Kayan Bool (NOC*NSF), Roy Ramdjanamsingh (Q4 Profiles), Marco Neuvel (KNVB), Rob Kurvers (Feyenoord), Sigrid Olthof (UMCG), Gerard Rutjes (Feyenoord), Bastiaan Riemersma (PSV), Percy van Lierop (Ajax), Gert Aandewiel (KNVB/Quick Boys), Martin van Geel (Feyenoord), Henk Fräser (ADO Den Haag), Henk van der Palen (Hogeschool Windesheim), Maurice Steijn (VVV), Peter Uijterwaal (GITP), Jaap Stam (Ajax), Marco van Basten (KNVB), Henny Lee (FC Utrecht), Dirk Kuyt (Feyenoord), Orlando Trustfull (Ajax).

OVERIGE BETROKKENEN:
Arrigo Sacchi ,Jacques Brinkman, Joop Alberda (KNZB), Martin Jol (Al-Ahly), Pierre van Hooijdonk, Patrick Greveraars, Mitchel van der Gaag (FC Eindhoven), Marijn Beuker (AZ Alkmaar), Merijn Zeeman (Team LottoNL-Jumbo), Rini de Groot (PSV), Rene Moonen (AZ Alkmaar), Roland Virkus (Borussia Mönchengladbach), Pascal de Maesschalck (Club Brugge), Michael Beale (Liverpool FC), Derek Langley (Manchester United), Jan van Gool, Tony Tracey (Sport Science innovations), Marije Elferink-Gemser (UMCG), Frank Schaefer (1. FC Köln), Jean Kindermans (RSC Anderlecht), Pepijn Lijnders (Liverpool FC), Tim Jenkins (Liverpool FC), David Follows (Liverpool FC), Michael Edwards (Liverpool FC), André Ooijer (PSV), Hans-Dieter Flick (DFB), Arsène Wenger (Arsenal), Guus Hiddink (Chelsea), Donyell Malen (Arsenal), Frans Hoek (Manchester United), Jos van Dijk (Manchester United), Albert Stuivenberg (Manchester United), Lars Lagerbeck (KSI IJsland), Jürgen Klinsmann (USSF), Micheal Emenalo (Chelsea), Steve Holland (Chelsea), Mick McGiven (Chelsea), Ronald Koeman (Southampton FC), prof. Mark Williams (Brunel University), Gerard Marsman (CBV), Horst Hrubesch (DFB), Willem van Hanegem, Toon Gerbrands (PSV), Peter Jeltema (FC Groningen)

KLANKBORDGROEP: Remco Oversier (RKC), Mohammed Allach (Vitesse), Arnold Westen (VVON), Hans Smulders (NAC Breda), Gerard Nijkamp (PEC Zwolle), Han Berger (CBV).

Jij zegt dus: ze zitten er allemaal naast, ik weet het beter. Juist.

8)7 |:( ;w :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:25:

Dat ben ik met je eens.

Ik zie de problemen in bijv. dat het hier moeilijker lijkt om jongens van allochtone afkomst in te passen, de toptalenten uit die laag van de samenleving kunnen niet aarden bij topclubs of kiezen voor hun oude land, terwijl er veel landen op het EK (Zwitserland, Frankrijk, Duitsland etc) bol staan van "geïmporteerde" spelers. Ik denk dat die diversiteit een kracht kan zijn en op zn minst gaat er nu veel potentie verloren.

Ik zie dat hier veel jonge grote talenten vroeg vertrekken en niet slagen, ik heb de indruk dat dat in het buitenland minder speelt. In de andere grote Europese landen blijven de spelers natuurlijk langer thuis, maar het lijkt mij dat Belgie ook dat probleem heeft maar daar slagen de spelers wel (misschien omdat buitenland voor Belgie vaak slechts NL is). Overigens worden spelers categorie Robben gewoon niet elk jaar geboren, en is het ook helemaal niet zo raar als het wat minder is soms. Wat minder zou echter nog steeds top 10 van Europa moeten betekenen (zie bijv. Italie), en ik denk dat we daar nog steeds het materiaal voor hebben.

Volgens mij is ook een probleem dat de topclubs teveel zijn doorgeschoten naar spelen met eigen jeugd. Je hebt topaankopen en ervaring nodig waar jeugd zich aan kan optrekken, en ja soms mislukken die ook maar dat hoort er bij. Gelukkig heeft de top 3 dat nu weer door lijkt het. Een laat bloeier a la Payet, Vardy en Pelle in de Eredivisie maakt nu per definitie geen kans bij Ajax en in mindere mate bij PSV. Ook laatbloeiers heb je nodig om te presteren, en het is teveel cultuur om een jongere speler de kans te geven en een oudere speler af te schrijven. Voorbeeld Vd Wiel was een toptalent, die werd afgeschreven voor toptalent V Rhijn, die weer is afgeschreven voor toptalent Tete en ondertussen is Janmaat ook afgeschreven. Door zo te focussen op jong maak je het volwassen spelers moeilijk om de laatste stappen naar de top te zetten. ELKE speler krijgt een mindere fase in zn carriere, dat wil niet zeggen dat je hem gelijk moet vervangen voor een speler die nog prima ervaring in Jong Oranje kan opdoen.

3 voorbeelden van problemen waar de KNVB volgens mij geen antwoorden voor heeft. Ten slotte is het huidige falen niet alleen het gevolg van een structureel probleem. Een structureel probleem maakt je niet in 2 jaar van nr3 van de wereld naar nummer 25 van Europa. De korte termijn heeft gewoon enorm gefaald. Het is ironisch dat de BC's van Rusland en Oekraine opstappen als ze niet door de eerste ronde van het EK komen en onze BC doodleuk blijft zitten als hij zich helemaal niet plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:56:
[...]
Fysiek wordt niet centraal gesteld, onzin.
Er wordt in dat rapport gedaan alsof het technisch allemaal nog prima loopt. Maar dat is dus absoluut niet het geval.
Je moet qua fysiek en mentaliteit op kunnen boksen tegen landen als IJsland etc., dan maakt de betere techniek het verschil.
Het probleem is dat we momenteel geen jonge spelers hebben die dat verschil kunnen maken. En wilde jij beweren dat types als Bruma, Pieters of Fer fysiek niet voldoen? Dat Blind ze niet allemaal opstelt is/was zijn probleem natuurlijk.
Het is me een raadsel waarom je in de O17 op fysiek zou moeten verliezen.
Als we er in de opleiding te weinig aandacht aan zouden besteden zou de O17 daar moeten worden afgetroefd
Echt aan je fysiek werken begint pas als je bent uitgegroeid.
Waarom hebben we het dan steeds over de opleiding? Dan moeten we de coaches van Ajax, PSV en Feyenoord aanspreken.
Verder vind ik het bizar dat je pretendeert het beter te weten dan de experts. Wie waren dat? Nou, deze experts:
Ah, ik dacht al: waar blijft deze toevoeging. Ik oordeel met mijn eigen ogen over de staat van het voetbal in Nederland. Doe jij dat dan ook?
ph4ge schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:10:
[...]
Overigens worden spelers categorie Robben gewoon niet elk jaar geboren, en is het ook helemaal niet zo raar als het wat minder is soms.
Toch vind ik het gat nu erg groot. Er zit al minimaal tien jaar tussen.
Volgens mij is ook een probleem dat de topclubs teveel zijn doorgeschoten naar spelen met eigen jeugd.
Dat vind ik niet. Bergwijn krijgt bij PSV geen minuut en Schuurman bij Feyenoord ook niet. Terwijl ze die minuten gezien de leeftijd wel zouden moeten maken. Kijk maar hoeveel minuten jongens als Rijkaard en Vanenburg destijds als tiener al maakten. Minuten die zich later uitbetalen.

Ajax (en Blind daarna bij Oranje) schoot wel door bij de voorronde van de CL. Maar PSV heeft Europees een hele goede balans gevonden juist.
Je hebt topaankopen en ervaring nodig waar jeugd zich aan kan optrekken, en ja soms mislukken
Topaankopen inderdaad. Maar geen modale buitenlanders of Nederlanders die enkel op leeftijd worden gehaald. Van een modale 27-jarige leert een groot talent niets.

[ Voor 28% gewijzigd door D-e-n op 22-06-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de 3 dingen die ph4ge aanhaalt, is het eerste een maatschappelijk probleem (Marokkanen, daar gaat het vooral om, voelen zich niet gewenst) voor zover het al een probleem is. Ik zie heel veel spelers met bij voorbeeld Surinaams/Antilliaanse roots in Oranje, al heel lang.

Het 2e is te coveren door topsportmentaliteit te kweken: alles doen om sportief het hoogste te bereiken betekent dat je niet op je 17e geld gaat scheppen in het 3e van Chelsea.

Het 3e herken ik totaal niet als probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:11:
Dat vind ik niet. Bergwijn krijgt bij PSV geen minuut en Schuurman bij Feyenoord ook niet. Terwijl ze die minuten gezien de leeftijd wel zouden moeten maken. Kijk maar hoeveel minuten jongens als Rijkaard en Vanenburg destijds als tiener al maakten. Minuten die zich later uitbetalen.

Ajax (en Blind daarna bij Oranje) schoot wel door bij de voorronde van de CL. Maar PSV heeft Europees een hele goede balans gevonden juist.
Zoals ik al zei, het gaat nu beter, maar een paar jaar geleden speelde alle 3 de topclubs met elftallen bestaande uit vrijwel allemaal jonge spelers en daar plukken we nu de vruchten van (allemaal voormalige toptalenten die het net niet zijn).

En of iemand een topaankoop is weet je meestal pas achteraf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:26:
Het 2e is te coveren door topsportmentaliteit te kweken: alles doen om sportief het hoogste te bereiken betekent dat je niet op je 17e geld gaat scheppen in het 3e van Chelsea.
Zo zien die spelers dat niet natuurlijk. Die zien het als "ik ga naar Chelsea, ik ga naar de top". Ze begrijpen niet dat het voor hun carrière helemaal niet de beste stap is.
ph4ge schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Zoals ik al zei, het gaat nu beter, maar een paar jaar geleden speelde alle 3 de topclubs met elftallen bestaande uit vrijwel allemaal jonge spelers en daar plukken we nu de vruchten van (allemaal voormalige toptalenten die het net niet zijn).
Ik denk niet dat we jonge spelers verknoeid hebben doordat ze alleen met leeftijdgenoten hebben gespeeld. Bij bijvoorbeeld Vilhena stokte zijn carrière pas nadat er een oudere speler voor zijn plek kwam. En Depay is toch gewoon te vroeg naar Man Utd gegaan?
En of iemand een topaankoop is weet je meestal pas achteraf. ;)
Subtoppers als Toornstra of Botteghin die pas op late leeftijd naar de Nederlandse top drie gaan zullen nooit spelers zijn waar een 18-jarig talent enorm veel van gaat opsteken. En Feyenoord haalde ooit Lucius en Schreuder vanwege de "ervaring". Dan halen ze leeftijd en ervaring door elkaar.

[ Voor 51% gewijzigd door D-e-n op 22-06-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-e-n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:29:
[...]

Zo zien die spelers dat niet natuurlijk. Die zien het als "ik ga naar Chelsea, ik ga naar de top". Ze begrijpen niet dat het voor hun carrière helemaal niet de beste stap is.
Daar spelen hijgerige zaakwaarnemers en dubieuze tussenpersonen vrijwel altijd een rol in. En/of familieleden met dollartekens in de ogen. Verder zijn die jongens niet achterlijk en zien zij de tientallen voorbeelden van falende voorgangers ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Verder zijn die jongens niet achterlijk en zien zij de tientallen voorbeelden van falende voorgangers ook wel.
Chong heeft dat dus niet begrepen kennelijk. Die gaat nu naar Man Utd, net nu Mourinho daar binnen stapt. Dan weet je: dat wordt verhuren totdat je vergeten bent dat je kunt voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Van de 3 dingen die ph4ge aanhaalt, is het eerste een maatschappelijk probleem (Marokkanen, daar gaat het vooral om, voelen zich niet gewenst) voor zover het al een probleem is. Ik zie heel veel spelers met bij voorbeeld Surinaams/Antilliaanse roots in Oranje, al heel lang.

Problemen die je niet oplost, maar die de KNVB wel kan mitigeren. Zo maar even hardop denken, de KNVB zou een team kunnen instellen bestaande uit allochtonen die jeugdopleidingen af gaan en de spelers begeleiden. Bemiddelen tussen clubs en spelers, spelers begeleiden met wat er van hun verwacht wordt en clubs leren om te gaan met mensen met een andere afkomst. Het feit dat de oorzaak niet bij de KNVB ligt wil niet zeggen dat ze geen rol bij de oplossing spelen. Noch los van dat het te makkelijk is om naar die cultuur te wijzen omdat ik juist aangeef dat ze in andere landen wel slagen. We doen dus iets verkeerd, maar wat?

Ook het feit dat er aan de talenten wordt getrokken verander je niet. Wat je wel zou kunnen doen is bijv. begeleiding regelen in Engeland, bemiddelen tussen buitenlandse clubs en Nederlandse clubs dat de jongens toch langer hier blijven, dat soort zaken. Misschien zou je kunnen regelen dat al die Nederlandse jonge gasten in Engeland 1 dag in de week bij elkaar komen en gezamenlijk trainen onder Nederlandse coaches. Ik noem maar wat, ik zeg niet dat ik alle oplossingen heb maar de KNVB ziet het probleem niet eens.

Gek genoeg staat het Belgisch elftal vol met jongens die op jonge leeftijd Belgie achter zich lieten, dus het kan wel.
Het 3e herken ik totaal niet als probleem.
Het is een gegeven dat sommige voetballers eerder bloeien dan anderen. Vd Vaart en Kluivert waren op hun 28ste eigenlijk al helemaal op, Vardy is bijna 30 en lijkt elke week beter te worden. Als je het hele systeem focust op vroeg bloeiers dan loop je een gedeelte van je talent gewoon mis. Er zit nu niemand bij de selectie van wie we dat op 21 jarige leeftijd nog nooit verwacht hadden, terwijl Jaap Stam tot zn 20ste bij amateurs speelde en pas op zn 24ste naar PSV ging.

De theorie dat een speler die op 17 jaar beter is dan zn leeftijdsgenoten dat op zn 27ste ook nog is gaat lang niet altijd op.
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:34:
Daar spelen hijgerige zaakwaarnemers en dubieuze tussenpersonen vrijwel altijd een rol in. En/of familieleden met dollartekens in de ogen. Verder zijn die jongens niet achterlijk en zien zij de tientallen voorbeelden van falende voorgangers ook wel.
Er zijn net zoveel spelers die in Nederland bleven en ook mislukte, maar geen multi miljonair zijn geworden en niet na een mislukt avontuur in het buitenland nog de stap terug naar de Nederlandse top konden maken.

Als ik voor 1 miljoen netto per jaar 5 jaar lang de rest van mn carriere moet weggooien met een kans om de absolute top te bereiken dan doe ik het waarschijnlijk ook, en ik kom niet bepaald uit een moeilijke financiële situatie zoals het is. Dat is nou eenmaal een gegeven, maar de KNVB heeft wellicht een rol om te proberen dat spelers die naar het buitenland gaan minder mislukken.
D-e-n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:29:
Subtoppers als Toornstra of Botteghin die pas op late leeftijd naar de Nederlandse top drie gaan zullen nooit spelers zijn waar een 18-jarig talent enorm veel van gaat opsteken. En Feyenoord haalde ooit Lucius en Schreuder vanwege de "ervaring". Dan halen ze leeftijd en ervaring door elkaar.
Volgens mij hebben er heel wat Nederlandse talenten geprofiteerd van Pelle bij Feyenoord...

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 22-06-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-e-n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:36:
[...]

Chong heeft dat dus niet begrepen kennelijk. Die gaat nu naar Man Utd, net nu Mourinho daar binnen stapt. Dan weet je: dat wordt verhuren totdat je vergeten bent dat je kunt voetballen.
Simpel. Die gaat voor het snelle geld. Geen topsportmentaliteit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit vond ik een bijzondere:
ph4ge schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:40:

Er zijn net zoveel spelers die in Nederland bleven en ook mislukte, maar geen multi miljonair zijn geworden en niet na een mislukt avontuur in het buitenland nog de stap terug naar de Nederlandse top konden maken.

Als ik voor 1 miljoen netto per jaar 5 jaar lang de rest van mn carriere moet weggooien met een kans om de absolute top te bereiken dan doe ik het waarschijnlijk ook, en ik kom niet bepaald uit een moeilijke financiële situatie zoals het is. Dat is nou eenmaal een gegeven, maar de KNVB heeft wellicht een rol om te proberen dat spelers die naar het buitenland gaan minder mislukken.
Eh, je vindt het logisch want jij zou ook een mentaliteit van niks hebben in hun schoenen? Van al die jongens breekt er vrijwel niemand door bij hun clubs. Dat terwijl de opleidingen in Engeland geen klote voorstellen en je sportief stil staat.

De kans om de top te bereiken is veel groter als je je zou ontwikkelen in NL. Dan ga je als hardwerkend talent Eredivisie spelen, is ontwikkeling gegarandeerd en is je kans om daarna alsnog de top te bereiken veel groter. Ook verdien je ook in NL goed geld als profvoetballer.

Ik zou altijd maar dan ook ALTIJD in NL blijven om daar door te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:50

Player1S

Probably out in the dark

Anoniem: 654400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:46:
[...]

En niemand die zo'n knul afremt. Je kunt niet altijd van een jochie verwachten dat zij helder nadenken als ze opeens grof geld kunnen verdienen. Zeker niet als ze uit een situatie komen waar de ouder(s) elke cent paar keer moeten omdraaien.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Kom op zeg. Het gaat hier om jongens van 16 die totaal niet kunnen inschatten wat hun keuze voor gevolgen heeft voor de lange termijn. 99% van de jongens in hun tienerjaren heeft in jouw ogen waarschijnlijk geen topsportmentaliteit want ik denk dat er weinig zijn die zonder enige sturing kunnen.
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:08:
Maar jij oordeelt nu (wellicht ook iets ouder) veilig vanachter je toetsenbord.

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 22-06-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
[...]

Behalve het feit dat hij heeft getekend toen nog helemaal niet bekend was dat Mourinho zou komen. Daarnaast heeft United wel de reputatie om jeugd door te laten groeien met dit seizoen Rashford en Fosu-Mensah als mooie voorbeelden. Ik vind dat juist getuigen van topsportmentaliteit. Beter willen worden en overtuigt zijn van je eigen kunnen om door te kunnen breken bij een club van dit formaat. Red je het niet, prima, via een omweg zal je op relatief jonge leeftijd alsnog de subtop bereiken zoals een Jeffrey Bruma.

Of een Depay te vroeg is vertrokken durf ik nu nog niet te zeggen, daar kunnen we pas halverwege of eind komend seizoen iets over zeggen. De stap van Nederland naar Engeland is gewoon erg groot en compleet anders. Veel spelers hebben het erg lastig in het 1e seizoen in Engeland in ieder geval dus Depay is daar geen uitzondering op.
Je kan ook te lang in Nederland blijven of verkeerde clubs uitkiezen. Kijk bijvoorbeeld naar een Fer (iedere keer een club die degradeert wat je kansen in Oranje niet beter maakt) of naar een Klaassen (die jongen moet zo snel mogelijk weg uit Nederland om door te groeien, staat al 1-2 stil in ontwikkeling).
Uiteindelijk moeten zo'n zaken ook allemaal een beetje meezitten en moeten de spelers de juiste mentaliteit hebben. Daarnaast moeten Nederlandse clubs gewoon een duidelijk plan met spelers hebben over hoe zij door kunnen groeien naar een 1e elftal. Wat ik begrijp is dit bij een Fosu-Mensah en Chong niet gebeurd waardoor dit spelers kunnen kiezen voor het buitenland waar dit wel gebeurd en men de kans krijgt om te trainen met spelers van een bepaald niveau.

Ik vind het altijd wel mooi om dit soort dingen te vergelijken met een normaal werkend leven, waarbij ik de Nederlandse competitie en clubs in zijn geheel als 1 bedrijf zie (en clubs als verschillende teams) en buitenlands competities als andere bedrijven. Als ik wil groeien en mijn huidige bedrijf kan hier niet aan voldoen (geen ruimte of plan voor en geen mogelijkheden in andere teams), dan ga ik ook verder kijken. En dan kan ik wel goed zitten op mijn huidige plek met een vast contract, maar als er bij een ander bedrijf wel een goed plan ligt is de kans groot dat ik die grijp.
De kans om de top te bereiken is veel groter als je je zou ontwikkelen in NL. Dan ga je als hardwerkend talent Eredivisie spelen, is ontwikkeling gegarandeerd en is je kans om daarna alsnog de top te bereiken veel groter. Ook verdien je ook in NL goed geld als profvoetballer.

De kans om de top te bereiken is net zo groot als je op jonge leeftijd kiest om naar het buitenland te gaan als wanneer je besluit in Nederland te blijven tot je 21/22e. Dat ligt gewoon aan je talent en je mentaliteit. Kloppen deze twee zaken niet, dan ga je het in beide gevallen niet redden.

[ Voor 13% gewijzigd door Noiz op 22-06-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Is Bruma nu zo'n denderend voorbeeld? Die jongen heeft toch heel veel omwegen gemaakt en het is ook de enige die na al die omwegen nog op een goed niveau is terecht gekomen. Ebicilio, Kongolo jr, Ake, Rekik: waar zijn ze?

Puur naar het voetbal gezien is er nog geen speler beter geworden van een jonge overstap. Buiten Man Utd hebben al die Engelse topclubs ook helemaal niks met jeugd. Dus dat er nog spelers naar City of Chelsea verkassen snap ik helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

D-e-n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:17:

Maar jij oordeelt nu (wellicht ook iets ouder) veilig vanachter je toetsenbord.
Was niet aan mij gericht maar vind het wel een lastige om eerlijk antwoord op te geven.

Zoals ik er nu in sta zou ik liever 2x per week ergens in de League 2 spelen (bij mijn 2e cluppie Chesterfield bijvoorbeeld :+ ) dan voor grof geld op de bank zitten of zelfs tribune of in een louche, veels te heet, land ballen in een zandbak.

Aan de andere kant weet ik nu al dat als ik bijvoorbeeld 100.000 win in de lotto diezelfde avond nog een DJI Phantom 4 + overbodige toebehoren besteld word en een lading nieuwe replica's voor mijn airsoft hobby.

Dus zou de gedachte "ik wil gewoon lekker voetballen in een leuke competitie" het nog steeds winnen van "GELD GELD GELD!!!" als ik daadwerkelijk de keuze had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
D-e-n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:26:
Is Bruma nu zo'n denderend voorbeeld? Die jongen heeft toch heel veel omwegen gemaakt en het is ook de enige die na al die omwegen nog op een goed niveau is terecht gekomen. Ebicilio, Kongolo jr, Ake, Rekik: waar zijn ze?
En die spelers zouden het wel gered hebben als ze in Nederland waren gebleven? Waarschijnlijk niet, alleen had je in die gevallen de spelers nooit gekend. Aké doet het trouwens niet onaardig bij Watford, Kongolo jr is nog te jong om in dit rijtje te zetten.
D-e-n schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:26:
Puur naar het voetbal gezien is er nog geen speler beter geworden van een jonge overstap. Buiten Man Utd hebben al die Engelse topclubs ook helemaal niks met jeugd. Dus dat er nog spelers naar City of Chelsea verkassen snap ik helemaal niet.
Zijn 2 verschillende dingen natuurlijk. Een overstap naar het buitenland op jonge leeftijd kan zeker goed uitpakken en een speler verder laten groeien. De voorbeelden hierin zijn er genoeg en dan kijk ik niet alleen naar Nederlandse spelers.
Dat men de keuze maakt voor bepaalde clubs is inderdaad een puntje. Er zijn clubs die bekend staan om het gebruiken van de jeugd en clubs die dat niet doen. United en Arsenal zijn voorbeelden waar dit wel gebeurd, Chelsea (grappig is dan weer dat Chelsea wel al 2 jaar op rij de U21 Champions League wint) en City niet. Maar dit zijn alleen voorbeelden uit Engeland. Er zijn ook een aantal jonge Nederlandse talenten die bij Real Madrid en Barcelona zitten bijvoorbeeld, maar daar hoor ik nooit iemand negatief over doen.

Als puntje bij paaltje komt moet je nog steeds voldoende talent hebben om het echt te schoppen tot de absolute wereldtop. En of je dat nu doet in Nederland of in het buitenland maakt dan niks uit.

---------------------------------

Daarnaast ben ik van mening dat we in Nederland aardig zijn doorgeschoten in het opleiden van spelers. Om 1 of andere onduidelijke reden zijn wij van mening dat op iedere positie een echte voetballer hoort te staan. Wat ik hiermee bedoel is dat wij tegenwoordig keepers en verdedigers opleiden die op de 1e plaats leuk kunnen meevoetballen/aanvallen in plaats van hun echte taak uit te voeren. Prachtig voorbeeld hierin vind ik Veltman. Deze jongen kan aardig voetballen maar als het op verdedigen aankomt is het 1 groot drama. Waar is de tijd gebleven dat we een Jaap Stam hadden. Voor spelers die op verdedigend ingestelde posities spelen hoop ik dan ook vurig dat ze zo snel mogelijk naar het buitenland gaan en leren echt te verdedigen (Engeland/Italië). Kijk naar een speler als Chiellini of Bonucci, beide niet geweldig als het aankomt om het voetballende gedeelte, maar ze doen wat ze moeten doen en dat is verdedigen. Wat heb ik eraan als mijn centrale verdediger leuk een balletje mee kan trappen maar niet een spits weet tegen te houden?

[ Voor 23% gewijzigd door Noiz op 22-06-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge

[...]

Eh, je vindt het logisch want jij zou ook een mentaliteit van niks hebben in hun schoenen? Van al die jongens breekt er vrijwel niemand door bij hun clubs. Dat terwijl de opleidingen in Engeland geen klote voorstellen en je sportief stil staat.

Ik ben nog altijd benieuwd naar cijfers die aantonen dat het beter is om in een Nederlandse jeugdopleiding te blijven, en zelfs als dat waar is is de kans dat je als 16 jarig toptalent bij Ajax/PSV/Feyenoord echt doorbreekt kleiner dan 10%. Er stromen jaarlijks tientallen voetballertjes uit die jeugdopleiding van een BVO zonder ooit maar 1 minuut te hebben gemaakt in het eerste. Dat risico is altijd enorm, ontwikkeling is helemaal niet gegarandeerd.

Zou jij een zekere 5 miljoen netto laten liggen voor een iets grotere kans op >10 miljoen maar vrijwel zeker niets? Dat is makkelijk roepen als je weet dat dat aanbod toch nooit voorbij gaat komen, maar objectief gezien gewoon een enorme gok. Bovendien, als je mislukt in het buitenland er altijd nog wel een mogelijkheid tot een herkansing in Nederland, maar als je eenmaal bent mislukt in Nederland is de weg naar de top bijna afgesloten (oke, Jansen, Janmaat en Huntelaar zijn de uitzonderingen).

Verder spreekt er juist ambitie uit als je naar een grote club durft, dat heeft niet per definitie iets met mentaliteit te maken. Je kan ook zeggen dat je geen mentaliteit hebt als je er niet van overtuigt bent dat je bij een grotere club ook kan slagen.

In 2009 bereikte de u17 de finale van het EK. Van de 18 spelers zijn er maar een paar jong naar het buitenland vertrokken. Toch zijn er nog maar 5 waarvan je kan zeggen dat ze nog enigszins op de route naar de top liggen, namelijk Hahn, De Vrij, Veltman, Özyakup (de enige die dit EK mee doet EN op jonge leeftijd naar Arsenal vertrok) en Castagnois, 2 die vroeg naar het buitenland gingen en 3 niet, terwijl het merendeel van die groep in Nederland is gebleven. Zou jij met zulke kansen dan nee zeggen tegen gegarandeerd 5 miljoen euro netto?
L1nt schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:35:
Was niet aan mij gericht maar vind het wel een lastige om eerlijk antwoord op te geven.

Zoals ik er nu in sta zou ik liever 2x per week ergens in de League 2 spelen (bij mijn 2e cluppie Chesterfield bijvoorbeeld :+ ) dan voor grof geld op de bank zitten of zelfs tribune of in een louche, veels te heet, land ballen in een zandbak.

Aan de andere kant weet ik nu al dat als ik bijvoorbeeld 100.000 win in de lotto diezelfde avond nog een DJI Phantom 4 + overbodige toebehoren besteld word en een lading nieuwe replica's voor mijn airsoft hobby.

Dus zou de gedachte "ik wil gewoon lekker voetballen in een leuke competitie" het nog steeds winnen van "GELD GELD GELD!!!" als ik daadwerkelijk de keuze had?
Als je compleet mislukt kan je nadat je jezelf rijk gespeeld hebt altijd nog jarenlang lekker voetballen op bescheiden niveau. Sterker nog, dat speelt een stuk lekkerder als je rijk bent. :p

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 22-06-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:43:

Als je compleet mislukt kan je nadat je jezelf rijk gespeeld hebt altijd nog jarenlang lekker voetballen op bescheiden niveau. Sterker nog, dat speelt een stuk lekkerder als je rijk bent. :p
Ik ken mijzelf inmiddels goed genoeg om te weten dat wanneer ik eerst 1 miljoen/jaar verdien ik een gigantisch probleem krijg als ik opeens 100.000/jaar verdien.
En heel veel jongeren zullen dat inzicht nog moeten ontwikkelen en die zullen, net als ik, leven naar inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Maar er word nu gedaan alsof ze niets verdienen wanneer ze niet op 16 jarige leeftijd naar een topclub gaan. Zelfs wanneer ze kiezen om in Nederland te blijven dan is de kans groot dat ze de komende tien jaar nog steeds een vrij lekker salaris krijgen.

Als een top talent op 16 jarige leeftijd besluit om niet naar Arsenal te gaan maar bij PSV/Ajax blijft.
Dan is de kans groot dat hij daar toch ook een leuk salaris krijgt, en dat hij voor zijn twintigste al een paar ton per jaar vangt.
En zelfs al gaat hij nooit naar een Europese topclub is de kans groot dat hij toch voor zijn 23e al 1mln per jaar vangt.

En zoals L1nt al aangeeft, als je op je 16e een contract van 5 jaar krijgt waar je 1mln per jaar netto vangt en je moet daarna naar de amateurs of 3e divisie. Veel van die gastjes kunnen vrij slecht met geld omgaan en dat ze uit het niets op zo een jonge leeftijd zo veel verdienen is soms moeilijk voor ze en de klap een paar jaar later kan vrij groot zijn wanneer ze opeens terugvallen naar een ton per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05

Rhapsody

In Metal We Trust

Allemaal makkelijk praten denk ik. Op het moment dat je als voetbaltalent bekend staat en er buitenlandse clubs naar je hengelen met een grote zak geld is alles anders.

Zeker als je omgeving je ook probeert te beinvloeden. Beloftes van de club aan de ouders om ze over te halen bijvoorbeeld.

Ik kan me goed voorstellen dat het snelle geld dan veel aantrekkelijker lijkt dan een goede carriere. En er is echt niemand die dan zegt: nou ik kan niet met dat geld omgaan.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Deadsy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:46:
Maar er word nu gedaan alsof ze niets verdienen wanneer ze niet op 16 jarige leeftijd naar een topclub gaan. Zelfs wanneer ze kiezen om in Nederland te blijven dan is de kans groot dat ze de komende tien jaar nog steeds een vrij lekker salaris krijgen.
Alleen gaat het niet altijd alleen maar om geld. Het is niet zo dat de 16/17-jarige talenten die naar het buitenland gaan mega-salarissen krijgen. Nu weet ik niet het salaris in Nederland, maar ze krijgen geen miljoenen bij een Manchester United bijvoorbeeld. Een Rashford bijvoorbeeld verdiende voor zijn doorbraak (en vernieuwde contract) 1.900 euro per week. Dat is dus nog geen ton per jaar. Ik verwacht dat een Fosu Mensah en Chong niet veel meer zullen krijgen. Nu zal in Nederland (waarschijnlijk) minder dan dit gegeven worden, maar het zijn in ieder geval ook geen mega-salarissen.
En dus komt het punt weer naar voren van het sportieve plaatje. Je weet dat je een groot talent bent (waarschijnlijk wekelijks scouts voor je op de tribune en er wordt naar je geïnformeerd) en wilt graag verder groeien. Je gaat dus met de club praten over een toekomstplan om die groei te bewerkstelligen. Nu komt de club maar niet met een plan en buitenlandse clubs blijven informeren, laten een duidelijk toekomstplan aan je zien en hebben een bepaalde reputatie wat betreft jeugdspelers (en geven je daarbij de kans om af en toe mee te trainen met wereldtoppers). Wat zou jij in dat geval doen?

Natuurlijk zijn er gevallen bekend waarbij je je afvraagt wat de reden is geweest om naar bepaalde clubs te gaan, maar het is niet per definitie verkeerd om op jonge leeftijd in te stromen bij een buitenlandse topclub. Ook in de jeugdopleidingen van Nederlandse clubs kan het misgaan. Ook dan kun je met een omweg toch nog wellicht naar de top gaan (met Vincent Janssen als laatste voorbeeld). Dus dat zou je ook nog kunnen doen wanneer het toch niet lukt bij een buitenlandse topclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:46:

Als een top talent op 16 jarige leeftijd besluit om niet naar Arsenal te gaan maar bij PSV/Ajax blijft.
Dan is de kans groot dat hij daar toch ook een leuk salaris krijgt, en dat hij voor zijn twintigste al een paar ton per jaar vangt.
En zelfs al gaat hij nooit naar een Europese topclub is de kans groot dat hij toch voor zijn 23e al 1mln per jaar vangt.

En zoals L1nt al aangeeft, als je op je 16e een contract van 5 jaar krijgt waar je 1mln per jaar netto vangt en je moet daarna naar de amateurs of 3e divisie. Veel van die gastjes kunnen vrij slecht met geld omgaan en dat ze uit het niets op zo een jonge leeftijd zo veel verdienen is soms moeilijk voor ze en de klap een paar jaar later kan vrij groot zijn wanneer ze opeens terugvallen naar een ton per jaar.
Het merendeel van de u17 2009 die vice Europees kampioen werden is nu amateurvoetballer en heeft nooit meer dan een modaal salaris met voetbal verdiend.

Bij Feyenoord hebben veel talenten überhaupt geen contract, en alleen de toppers een bescheiden contract. Je moet echt je debuut hebben gemaakt wil je een redelijk salaris krijgen, maar dat is dan nog snel een factor 10 lager als het buitenland. Bij Ajax en PSV ligt dat natuurlijk iets anders, want meer geld, maar ook daar geldt dat het gros van de 16 jarigen geen bedragen verdienen waarmee je je financieel onafhankelijk speelt, en dat ook nooit zullen doen.

Ik weet niet wat jullie onder grote kansen verstaan, maar als gemiddeld van elke lichting bij een club die 18 wordt er 1 speler het maakt en nog 1 speler een leuke Eredivisie voetballer wordt dan is dat waarschijnlijk al veel, dan zijn er dus al 20 afgevallen en in de jaren daarvoor nog meer. Het gros hoor je nooit wat van, we kennen alleen de spelers die (bijna) slagen, maar de spelers die het niet halen vormen met afstand de meerderheid, zelfs als je alleen naar absolute toptalenten kijkt.

En nogmaals, als je mislukt in het buitenland dan is een stapje terug top Eredivisie, misluk je weer dan is het subtop, etc etc. Als je nooit hoog komt zijn er ook minder treden om terug te vallen. De Jong, Rekik, Bruma bewijzen dat een stap terug vaak helemaal geen ramp is en er zijn ondertussen ook veel Nederlanders die in lagere divisies in Engeland nog goed hun brood verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
De opleiding van jonge talentjes kost natuurlijk veel meer dan alleen de salariskosten voor de toppers. Kinderen worden al op erg jonge leeftijd gescout en die hele groep moet professioneel getraind worden. Maar daarnaast nemen de opleidingsinstituten van de bvo's ook de verantwoordelijkheid voor de rest van de ontwikkeling. Naast veel trainen moeten de kinderen ook gewoon naar school en voorbereid zijn op een normale loopbaan. Want vanaf het begin is duidelijk dat van al die kinderen slechts een klein deel in het betaald voetbal terecht zal komen en daar weer een enkeling van bij een top ploeg.

Het kromme is eigenlijk hoe extreem veel die voetballers in de eredivisie krijgen voor het beoefenen van hun sport als beloning voor het net even wat beter zijn dan de meeste anderen. Dat maakt hebberig op een leeftijd dat ze nog zoekende zijn naar hun maatschappelijke positie.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:34
Ankona schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:32:
De opleiding van jonge talentjes kost natuurlijk veel meer dan alleen de salariskosten voor de toppers. Kinderen worden al op erg jonge leeftijd gescout en die hele groep moet professioneel getraind worden. Maar daarnaast nemen de opleidingsinstituten van de bvo's ook de verantwoordelijkheid voor de rest van de ontwikkeling. Naast veel trainen moeten de kinderen ook gewoon naar school en voorbereid zijn op een normale loopbaan. Want vanaf het begin is duidelijk dat van al die kinderen slechts een klein deel in het betaald voetbal terecht zal komen en daar weer een enkeling van bij een top ploeg.
Inderdaad, maar uiteraard gaan ze naar school omdat ze leerplichtig zijn, niet omdat een BVO dat faciliteerd.

Ik blijf dit een vreemde discussie vinden, omdat ik vind dat deze keuze volledig aan de speler zelf en zal dus ook per speler anders zijn.

Bossie zou ook voor het buitenlands avontuur gaan, zeker omdat de buitenlandse topclubs simpeler ook qua opleiding als voetballer meer te bieden hebben dan Ajax/PSV.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

[...]

Je ontwikkeling is helemaal niet gegarandeerd. Je bent een toptalent, en ook mentaal zit het helemaal snor. En toen kwam je een tegenstander tegen die er een Bouaouzan-achtige tackle tegenaan gooit. Doei veelbelovende carrière, doei financiële onafhankelijkheid.

Als voetballiefhebber vind ik het jammer dat ze kiezen voor het snelle geld, maar ik kan het prima begrijpen als ze voor een zekere €5 miljoen kiezen in plaats van een onzekere €20 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:12
Gaius schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:42:
[...]

Je ontwikkeling is helemaal niet gegarandeerd. Je bent een toptalent, en ook mentaal zit het helemaal snor. En toen kwam je een tegenstander tegen die er een Bouaouzan-achtige tackle tegenaan gooit. Doei veelbelovende carrière, doei financiële onafhankelijkheid.

Als voetballiefhebber vind ik het jammer dat ze kiezen voor het snelle geld, maar ik kan het prima begrijpen als ze voor een zekere €5 miljoen kiezen in plaats van een onzekere €20 miljoen.
Klopt.
En tegen die gasten word echt niet gezegd, ja je verdient bij ons 3x zoveel maar je maakt geen kans op speelminuten.

Nee zo topclub komt zo speler benaderen, hier is een miljoen tekengeld je salaris word vertienvoudigd.
En we hebben het juiste pad voor je, eerst zal je in ons jeugdopleiding komen. Maar je kan zo spoedig mogelijk aansluiten bij de eerste elftal trainingen. En volgend jaar maak je hele goede kans als je je zo doorontwikkeld om vaste waarde te zijn voor het eerste elftal.

Als tegen die jongen talenten word gezegd ja je bent 1 van de 100 en we hopen dat er 1tje doorbreekt.
Dan zullen veel meer talenten blijven. Maar ze proberen juist die jongen talenten te paaien.

En iedereen zegt het wel vanuit zijn luie reet, maar ik zit nu bij een goed bedrijf verdien prima, maar als ik voor een jaar of 5 het tienvoudigen kan verdienen terwijl het een verkeerde keuze is voor mijn loopbaan. Geef mij die 30k per maand maar. Ik vermaak me daar wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Joostje123 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:52:
[...]
Klopt.
En tegen die gasten word echt niet gezegd, ja je verdient bij ons 3x zoveel maar je maakt geen kans op speelminuten.

Nee zo topclub komt zo speler benaderen, hier is een miljoen tekengeld je salaris word vertienvoudigd.
En we hebben het juiste pad voor je, eerst zal je in ons jeugdopleiding komen. Maar je kan zo spoedig mogelijk aansluiten bij de eerste elftal trainingen. En volgend jaar maak je hele goede kans als je je zo doorontwikkeld om vaste waarde te zijn voor het eerste elftal.
Ik vraag me echt af waar het vandaan komt dat 16/17-jarigen die naar een buitenlandse jeugdopleiding vertrekken miljoenen verdienen. Want deze hele discussie gaat over deze leeftijdsgroep. Een Fosu-Mensah, Chong maar ook een Mink Peeters (zit bij Real Madrid) zullen wellicht een ton op jaarbasis verdienen, maar zeker geen miljoenen (en ook geen miljoen tekengeld).
Daarnaast heb je inderdaad spelers die voor miljoenen verkassen naar het buitenland, maar die zijn over het algemeen 21/22 jaar voordat ze gaan en de meeste daarvan zijn gewoon uitgegroeid in Nederland. Denk aan een De Vrij en Depay. En tja, dat een speler dan alles eruit haalt is logisch. Tis alleen niet te hopen dat dat gevalletjes Royston Drenthe worden :P Maar dat soort uitzonderingen zal je altijd hebben, onafhankelijk van het land dat ze vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noiz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:19:
De kans om de top te bereiken is net zo groot als je op jonge leeftijd kiest om naar het buitenland te gaan als wanneer je besluit in Nederland te blijven tot je 21/22e. Dat ligt gewoon aan je talent en je mentaliteit. Kloppen deze twee zaken niet, dan ga je het in beide gevallen niet redden.
Klets. Een toptalent dat tot zijn 22e in NL heeft gespeeld, heeft gewoonlijk 4 seizoenen Eredivisie in de benen, Europa League, mogelijk 1 of 2 jaartjes CL. Dan ben je klaar voor een mooie overstap.

Bij een club als Chelsea of Man United ben je normaliter vrij kansloos. Er zijn veel voorbeelden van spelers die in de anonimiteit zijn verdwenen. Fosu-Mensah had mazzel met Van Gaal, die brengt jonge spelers wel, desondanks maar 250 (!) minuten in de Premier League. Nog geen 3 hele wedstrijden. En jonge Engelsen hebben sowieso meer kans, omdat de supporters graag Engelse spelers zien. Daar mag je niet mee vergelijken.

Bij zo'n club red je het vrijwel nooit, als je geluk hebt wordt je verhuurd aan een andere PL club, niet zelden aan een 2e divisieclub en daar gaat je carrière al aardig het slop in. Speel een paar seizoenen in het 2e team of de 2e divisie en PSV en Ajax hoeven je ook niet meer. Daar sta je volkomen stil, dan ben je op je 22e nog nergens.

En over die bedragen, Van Aanholt (vroeger een toptalent PSV) ging bij Chelsea 150k per jaar verdienen, op zijn 17e. Ter vergelijking: Depay maakte op zijn 17e zijn debuut, op zijn 18e was ie vaste invaller (20 wedstrijden), daarna 2 seizoenen basisspeler. Hij ging qua salaris heel snel vooruit. In no time naar 6 ton, toen naar 8 a 9 ton per jaar geloof ik.

Het idee dat je altijd nog terug kan als je mislukt in Engeland ofzo, gaat ook maar zelden op.

De KNVB moet die jongens stimuleren om in NL te blijven tot hun 21e of 22e (aanvallers en middenvelders), verdedigers en keepers nog langer. Dat geluid moet veel sterker vanuit de KNVB komen, van met name de trainers en staf bij Oranje onder XX. Die zijn immers vrij neutraal, die hebben belang bij een zo sterk mogelijke selectie voor Nederland. Clubs denken uiteraard aan zichzelf en zijn dus minder geloofwaardig als ze hun spelers een transfer naar een Chelsea ofzo afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als ik mijn 2 cent in het zakje mag gooien. Volgens mij zou de UEFA flink moeten gaan lobbyen bij de EU zodat voetbal een aparte status ontvangt waarna de UEFA weer kan instellen dat xx% uit het land van de club moet komen.

Volgens mij is dat de enige manier om talent langer hier te houden maar ook om de nationale ploeg weer op te krikken. De grote clubs kopen nu alle talentjes weg waarvan een klein deel maar doorbreekt.
Ik verwacht ook nog steeds dat Engeland een vrije val gaat maken omdat daar zoveel buitenlanders op het hoogste niveau spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ph4ge schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:43:
[...]
Ik ben nog altijd benieuwd naar cijfers die aantonen dat het beter is om in een Nederlandse jeugdopleiding te blijven, en zelfs als dat waar is is de kans dat je als 16 jarig toptalent bij Ajax/PSV/Feyenoord echt doorbreekt kleiner dan 10%. Er stromen jaarlijks tientallen voetballertjes uit die jeugdopleiding van een BVO zonder ooit maar 1 minuut te hebben gemaakt in het eerste. Dat risico is altijd enorm, ontwikkeling is helemaal niet gegarandeerd.
Het gaat hier alleen om de allergrootste talenten, de toptalenten. Anders zijn die grote clubs niet geïnteresseerd. Een groot deel daarvan breekt ook door bij een Ajax, PSV of Feyenoord.
Zou jij een zekere 5 miljoen netto laten liggen voor een iets grotere kans op >10 miljoen maar vrijwel zeker niets? Dat is makkelijk roepen als je weet dat dat aanbod toch nooit voorbij gaat komen, maar objectief gezien gewoon een enorme gok. Bovendien, als je mislukt in het buitenland er altijd nog wel een mogelijkheid tot een herkansing in Nederland, maar als je eenmaal bent mislukt in Nederland is de weg naar de top bijna afgesloten (oke, Jansen, Janmaat en Huntelaar zijn de uitzonderingen).
Welke zekere 5 miljoen? Zoals ik hierboven aangaf, ging toptalent Van Aanholt bij Chelsea 1.5 ton verdienen per jaar, 3 jaar lang. Aan die 5 miljoen kom je bij lange na niet.

Zakaria Labyad ging bij Sporting Portugal wel een miljoen per jaar verdienen, maar die ging op latere leeftijd. Was bij PSV basisspeler, speelde afgelopen seizoen 16 wedstrijden in de Portugese 2e divisie en nu in de Championship (2e divisie Engeland). Daar speelde hij 50 (!) minuten, verder zat ie op de bank of de tribune.

Als je mislukt in NL, maak je sowieso geen schijn van kans in het buitenland. Dan heb je het niveau gewoon niet. Daar moet je natuurlijk niet vanuit gaan als toptalent, de toptalenten van de top 3 in NL hebben de potentie om de Eredivisie te ontgroeien.
Verder spreekt er juist ambitie uit als je naar een grote club durft, dat heeft niet per definitie iets met mentaliteit te maken. Je kan ook zeggen dat je geen mentaliteit hebt als je er niet van overtuigt bent dat je bij een grotere club ook kan slagen.
Ambitie? Lulkoek. Geldzucht, gluiperige zaakwaarnemers, hebberige familieleden. Dat is de reden dat veruit de meeste jonge spelers de overstap maken.
In 2009 bereikte de u17 de finale van het EK. Van de 18 spelers zijn er maar een paar jong naar het buitenland vertrokken. Toch zijn er nog maar 5 waarvan je kan zeggen dat ze nog enigszins op de route naar de top liggen, namelijk Hahn, De Vrij, Veltman, Özyakup (de enige die dit EK mee doet EN op jonge leeftijd naar Arsenal vertrok) en Castagnois, 2 die vroeg naar het buitenland gingen en 3 niet, terwijl het merendeel van die groep in Nederland is gebleven. Zou jij met zulke kansen dan nee zeggen tegen gegarandeerd 5 miljoen euro netto?
Nogmaals, die "gegarandeerd 5 miljoen netto" van je bestaat niet. Het is een paar ton bruto per jaar in de meeste gevallen. Misschien 5 ton, als je geluk hebt en echt een supertalent bent. Een ton of 3 kreeg Bazoer ook meteen bij Ajax volgens mij, dat was het dubbele van wat ie bij PSV kon krijgen.
Je snapt niet veel van topsport, zodra je geld belangrijk gaat vinden vroeg in je carrière neem je vrijwel afscheid van de topsport. Dat vereist volledige toewijding en focus. Dan komt dat geld vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nu we het toch erover hebben, ik had vanochtend een discussie met een kennis van mij en die is van mening dat het feit dat het Nederlandse voetbal er op dit moment zo beroerd voor staat, ligt aan onze kunstgrasvelden en dat de jeugd opgeleid wordt met type 5 ballen (grootte van een bal). Ze zouden met 1'tjes of 3'tjes opgeleid moeten worden want een 5'je is gewoon te groot voor ze en op die manier krijgen ze nooit de techniek goed onder de knie. De ballen zijn wel lichter, maar blijven te groot. Is net zoiets als dat een volwassen iemand met een skippybal gaat leren voetballen. De verhoudingen kloppen dan niet meer en je krijgt de techniek nooit goed onder de knie, omdat die bal gewoon te groot is. Tja, ik moest een beetje lachen, want op die manier kan je het tot in het extreme doortrekken, maar zou misschien best wel wat in kunnen zitten. Alleen over die kunstgrasvelden: talentjes die nu 20 zijn, waren 15 jaar geleden dus 5 en ik weet niet of er toen al kunstgrasvelden bestonden in de vorm waarin we ze nu hebben. Bijna iedereen speelt tegenwoordig op kunstgras. Ach ja, dat is het leuke van voetbal: je kan er eeuwig over discussiëren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
L1nt schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:18:
Als ik mijn 2 cent in het zakje mag gooien. Volgens mij zou de UEFA flink moeten gaan lobbyen bij de EU zodat voetbal een aparte status ontvangt waarna de UEFA weer kan instellen dat xx% uit het land van de club moet komen.

Volgens mij is dat de enige manier om talent langer hier te houden maar ook om de nationale ploeg weer op te krikken. De grote clubs kopen nu alle talentjes weg waarvan een klein deel maar doorbreekt.
Ik verwacht ook nog steeds dat Engeland een vrije val gaat maken omdat daar zoveel buitenlanders op het hoogste niveau spelen.
Dat is vrij eenvoudig te regelen. De EU regels hebben betrekking op het dienstverband, niet op de speelgerechtigdheid. Ze kunnen dus zo voorschrijven dat een wedstrijd selectie minimaal x spelers uit de eigen jeugdopleiding, y spelers uit het eigen land en z spelers die al minimaal 4 jaar onder contract staan moet bevatten.

De vraag is natuurlijk of de bonden van de magneet landen (Spanje, GB, Duitsland etc) mee willen doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:09:
[...]

Klets. Een toptalent dat tot zijn 22e in NL heeft gespeeld, heeft gewoonlijk 4 seizoenen Eredivisie in de benen, Europa League, mogelijk 1 of 2 jaartjes CL. Dan ben je klaar voor een mooie overstap.

Bij een club als Chelsea of Man United ben je normaliter vrij kansloos. Er zijn veel voorbeelden van spelers die in de anonimiteit zijn verdwenen. Fosu-Mensah had mazzel met Van Gaal, die brengt jonge spelers wel, desondanks maar 250 (!) minuten in de Premier League. Nog geen 3 hele wedstrijden. En jonge Engelsen hebben sowieso meer kans, omdat de supporters graag Engelse spelers zien. Daar mag je niet mee vergelijken.
Die mazzel moet je ook in Nederland hebben. Als je gaat kijken in het geval van een Bazoer zal dat ook betekenen dat een heleboel anderen het niet redden in zijn geval. En die zijn ook in de anonimiteit verdwenen. Zijn ze zelfs altijd geweest, maar spelers die naar het buitenland gaan worden altijd wel ergens genoemd en zijn dus bekender. Wil niet automatisch zeggen dat ze ook veel beter zullen zijn.
Fosu-Mensah is in ieder geval al een heel stuk verder dan wanneer hij bij Ajax was gebleven. Heeft al laten zien dat ie zich aardig staande weet te houden in de Premier League tegen top-aanvallers. Bij Ajax hadden ze geen duidelijk plan met hem en had dus waarschijnlijk in de Jupiler League gespeeld nu.

Hoe je het went of keert, als je voldoende talent hebt en de juiste mentaliteit, kom je er hoe dan ook. En of je nu 4 jaar Eredivisie hebt gespeeld of verhuurd wordt aan een Championship club (of verkocht worden aan een subtopper, zie De Bruyne/Lukaku) zal daarin niks veranderen. Die spelers komen er toch wel.
Leuk dat een speler als Klaassen 4 seizoenen Eredivisie erop heeft zitten. Dat wil alleen niet zeggen dat hij het ook daadwerkelijk in het buitenland zal redden bij een topclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noiz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:57:
Die mazzel moet je ook in Nederland hebben. Als je gaat kijken in het geval van een Bazoer zal dat ook betekenen dat een heleboel anderen het niet redden in zijn geval. En die zijn ook in de anonimiteit verdwenen. Zijn ze zelfs altijd geweest, maar spelers die naar het buitenland gaan worden altijd wel ergens genoemd en zijn dus bekender. Wil niet automatisch zeggen dat ze ook veel beter zullen zijn.
Alleen de allergrootste talenten worden vroeg weggekocht. De echte toppers in spe. Je moet dus ALLEEN die categorie spelers vergelijken. De absolute toptalenten die in NL mislukken. Want veel van de spelers waar jij het over hebt, zijn nooit echte toptalenten geweest.
Fosu-Mensah is in ieder geval al een heel stuk verder dan wanneer hij bij Ajax was gebleven. Heeft al laten zien dat ie zich aardig staande weet te houden in de Premier League tegen top-aanvallers. Bij Ajax hadden ze geen duidelijk plan met hem en had dus waarschijnlijk in de Jupiler League gespeeld nu.
Bij Ajax was ie basisspeler geworden, de kans is zeer klein dat dat bij United gaat lukken. Ajax heeft nu Cassiera gekocht, een jonge Colombiaanse verdediger.
Hoe je het went of keert, als je voldoende talent hebt en de juiste mentaliteit, kom je er hoe dan ook.
Nee. Blessures of onvermogen om om te gaan met de druk kunnen dan nog roet in het eten gooien.
En of je nu 4 jaar Eredivisie hebt gespeeld of verhuurd wordt aan een Championship club (of verkocht worden aan een subtopper, zie De Bruyne/Lukaku) zal daarin niks veranderen. Die spelers komen er toch wel.
Leuk dat een speler als Klaassen 4 seizoenen Eredivisie erop heeft zitten. Dat wil alleen niet zeggen dat hij het ook daadwerkelijk in het buitenland zal redden bij een topclub.
Nee, dat beweert niemand. Er zijn geen garanties. Maar hij heeft zich wel 4 jaar prima kunnen ontwikkelen bij Ajax, als basisspeler en later aanvoerder. Hij is een veel betere voetballer geworden. Bij Chelsea had ie het niveau nooit gehad om meteen basisspeler te worden en had ie waarschijnlijk Championship gespeeld ofzo op huurbasis, bij een of ander obscuur kick and rush ploegje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:10:
[...]

Nee, dat beweert niemand. Er zijn geen garanties. Maar hij heeft zich wel 4 jaar prima kunnen ontwikkelen bij Ajax, als basisspeler en later aanvoerder. Hij is een veel betere voetballer geworden. Bij Chelsea had ie het niveau nooit gehad om meteen basisspeler te worden en had ie waarschijnlijk Championship gespeeld ofzo op huurbasis, bij een of ander obscuur kick and rush ploegje.
Het leuke aan het verhuren is ook nog dat de huurder wil dat de speler er direct staat, is dat niet zo dan verdwijnt hij vlug naar de bank.
Want ze gaan niet te lang iemand laten wennen en groeien wanneer ze juist willen dat hij er direct staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:09:

Bij zo'n club red je het vrijwel nooit, als je geluk hebt wordt je verhuurd aan een andere PL club, niet zelden aan een 2e divisieclub en daar gaat je carrière al aardig het slop in. Speel een paar seizoenen in het 2e team of de 2e divisie en PSV en Ajax hoeven je ook niet meer. Daar sta je volkomen stil, dan ben je op je 22e nog nergens.

En over die bedragen, Van Aanholt (vroeger een toptalent PSV) ging bij Chelsea 150k per jaar verdienen, op zijn 17e. Ter vergelijking: Depay maakte op zijn 17e zijn debuut, op zijn 18e was ie vaste invaller (20 wedstrijden), daarna 2 seizoenen basisspeler. Hij ging qua salaris heel snel vooruit. In no time naar 6 ton, toen naar 8 a 9 ton per jaar geloof ik.
Je focust je teveel op uitzonderingen. Dat is logisch, we kennen allemaal alleen maar de spelers die slagen. Van Oranje u17 van 2009 ken ik vrijwel niemand, maar als ik Google zie ik dat de meeste inmiddels amateur zijn of Eerstedivisie spelen. De enige speler die dit EK gehaald heeft vertrok naar Arsenal op jonge leeftijd.

Maar zoals het voorbeeld wat ik aanhaalde, van Oranje u17 wat vice wereld kampioen werd, en dus de absolute toptalenten bevatten, is het overgrote deel mislukt. De paar spelers die naar het buitenland gingen zitten allemaal nog min of meer op weg naar de top, de spelers die in Nederland bleven zijn vrijwel allemaal compleet mislukt. En nogmaals, dat is de absolute top van Nederland/de wereld qua talent op 16-17 jarige leeftijd.

Verder klopt er iets niet in je logica dat talenten in het buitenland helemaal niet zoveel verdienen. Zal best dat V Aanholt anderhalve ton ging verdienen in Engeland en Bazoer 3 ton in Nederland, maar als dat de financiele verhoudingen waren zou het toptalent van Engeland wel naar hier vertrekken. Van bijv. Rodney Kongolo, het jongere broertje van Terrance bij Feyenoord, is algemeen bekend dat hij nu al meer verdient dan zn oudere broer die oa op het WK gespeeld heeft. Ondertussen is Rodney voornamelijk geblesseerd geweest en is het dus maar zeer de vraag hoe hij zich ontwikkeld, maar dat kan je beter zijn met een dik salaris dan op een jeugdcontract van Feyenoord.
Noiz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:19:
De factor geluk is ook groot. Je moet maar net een coach krijgen die het echt in je ziet zitten, je moet maar net een paar blessures hebben in het eerste waardoor je een kans krijgt en dan maar net een goede dag hebben als je je kans krijgt, en ondertussen niet geblesseerd raken. Dit geldt net zo goed in Nederland, bij Feyenoord zijn er in ieder geval genoeg jeugdspelers die jarenlang tegen het eerste aanhikken maar nooit verder komen dan een enkele invalbeurt (Achahbar is een bekend recent voorbeeld).

Het is een hele rationele keuze voor sommige spelers om vroeg naar het buitenland te gaan. Hoewel er misschien meer van je verwacht wordt word je ook meer geboden, niet alleen financieel maar ook zaken zoals weerstand en faciliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28
Señor Sjon schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:50:
[modbreak]Wie wil een topic maken voor volgend seizoen?[/]
[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017

Topic voor het komende seizoen is aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Daar verder dan!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder