[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:
  • 246.835 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:58

Chrisjuh_15

Facta non verba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:33
Wie?? :)
Aanvaller, gaat spelen met nummer 9. Spits dus?

[ Voor 78% gewijzigd door dutchgio op 17-06-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Geen verkeerde statistieken, liep 1 op 2 met FC Kopenhagen. Kopenhagen is ook geen verkeerde club en qua competitie niet eens zo afwijkend. Ik kende hem niet, maar lijkt op het eerste oog niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:52
PWM schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:45:
Geen verkeerde statistieken, liep 1 op 2 met FC Kopenhagen. Kopenhagen is ook geen verkeerde club en qua competitie niet eens zo afwijkend. Ik kende hem niet, maar lijkt op het eerste oog niet verkeerd.
Ken hem ook niet, lijkt mij geen absolute topaankoop maar wie weet. Leuk dat er tegenwoordig allerlei wilde geruchten zijn en dat dan compleet uit het niets een naam gepresenteerd wordt waar niemand van gehoord heeft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

WTF, Twente toch in de Eredivisie na een ellenlange en lachwekkende klucht. En Feyenoord koopt een VOETBALLER: Nicolai Jørgensen.

Van Kramer naar dit, goeiendag wat een vooruitgang. Die jongen kan wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 16:46

On_E

Housemusic

MyUtd4Life schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:49:
[...]

Ik niet in ieder geval. Wat heeft Van Breukelen nou als coach of TD bewezen? Is hij dat überhaupt ergens geweest? Maar dit is weer zo'n typische move van de KNVB, dus kijk er eigenlijk helemaal niet van op.
De Breuk was ooit TD bij FC Utrecht, kwam toen met het 'Challenger-plan' (FCU op 4) wat het begin was van het bijna faillissement in 2003.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:08
Anoniem: 654400 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:58:
WTF, Twente toch in de Eredivisie na een ellenlange en lachwekkende klucht. En Feyenoord koopt een VOETBALLER: Nicolai Jørgensen.

Van Kramer naar dit, goeiendag wat een vooruitgang. Die jongen kan wel wat.
Ken jij hem? 25 jaar, 17 doelpunten in 41 potjes de laatste twee jaar. Zegt niet zoveel nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit seizoen in 31 wedstrijden 15 goals en 7 assists. Vorig seizoen in 25 potjes 10 goals en 2 assists. Statistieken zijn niet super, wel ok (zeker vorig seizoen), maar het is een grote sterke kerel, daar hebben NLse verdedigers het altijd moeilijk mee. Kramer is wel lang, maar schriel en dus fysiek zwak.

Kijk maar es wat filmpjes van deze jongen, hij maakt knappe goals. Die maakt ie zo ook in NL. Enige nadeel is dat ie meestal als schaduwspits speelt.

Leuke speler voor de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
Het zijn magere jaren en het wordt maar niet beter. In plaats van dat de KNVB orde op zaken stelt maken ze een grote puinhoop. Ze ontslaan Hiddink en laten Blind zitten, van Oostveen bluft met spierballentaal maar de KNVB verzuimt adequaat te straffen, het dieptepunt is toch wel de aanstelling van van Breukelen. Een organisatie die helaas bol staat van incompetente mensen en iedere vorm van zelfreflectie mist. Na regen komt gelukkig zonneschijn :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het dieptepunt de aanstelling van Van Breukelen? Waar slaat dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Anoniem: 654400 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:06:
Ook niet echt een geweldenaar naar het schijnt:
'Van Breukelen is de Emile Ratelband van de voetballerij'
http://nos.nl/artikel/211...-van-de-voetballerij.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:39

Fiber

Beaches are for storming.

Doet FC Den Haag het toch beter met Dick Advocaat als adviseur en Zeljko Petrovic als trainer... :)

http://nos.nl/artikel/211...-met-advocaat-effect.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Met name de opmerking van Mulder dat v Breukelen op de fysiek gericht is baart me zorgen. Het is een grote denkfout dat we daar de boot gemist hebben. Andere landen zoals Duitsland hebben juist op technisch vlak stappen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:14:
[...]

Ook niet echt een geweldenaar naar het schijnt:
'Van Breukelen is de Emile Ratelband van de voetballerij'
http://nos.nl/artikel/211...-van-de-voetballerij.html
Naar het schijnt? Volgens wie? Volgens ras-Ajacied Keje Molenaar. Die vindt dat een keeper een "mislukte voetballer" is. Zinnige teksten! Mulder en Van Hooijdonk zijn verdeeld.

Degenen in the know bij PSV, hebben respect en waardering voor Van Breukelen. Ik denk dat zij iets beter kunnen oordelen over wat hij heeft gedaan in de RvC aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Bijvoorbeeld omdat hij een lachwekkend en volkomen incapabel figuur is.

Maar ja, past volledig in de lijn van de KNVB en belachelijke aanstellingen. Hiddink ver voorbij zijn houdbaarheidsdatum aanstellen, Blind aanstellen en nog maar niet te spreken de herhaaldelijke aanstellingen van Advocaat.

Over die laatste gesproken, hij heeft zijn vriendje Petrovic bij Den Haag binnen weten te lullen. Past wel in het rijtje miskleunen van vandaag... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dick Advocaat heeft persoonlijk Feyenoord uit het slop getrokken en gaat dat nu ook bij Oranje en Den Haag doen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Heb je hem ooit kunnen betrappen op enige visie op voetbal? De keren dat ik hem heb horen spreken heeft hij bijzonder weinig indruk op me gemaakt. Op zijn CV staat geloof ik ook niets dat onderbouwd dat hij geschikt is voor een grote taak als deze.

Enlighten me, wat is de reden dat hij wél geschikt is voor de functie TD bij de KNVB?

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 17-06-2016 17:41 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat hij enorm goed vaag kan ouwehoeren en slappe verhalen kan ophangen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Fiber schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:37:
Dick Advocaat heeft persoonlijk Feyenoord uit het slop getrokken en gaat dat nu ook bij Oranje en Den Haag doen... :)
Feyenoord uit het slop getrokken? :D

Hij is ingestapt op het dieptepunt, slechter kon gewoon niet... ik geloof niet zo in het 'Advocaat effect' bij Feyenoord. Als dat werkelijk wel zo is dan is van Bronckhorst ongeschikt als trainer. Advocaat kwam op 17 februari bij Feyenoord nadat ze 6 keer op rij hadden verloren.
Fiber schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:45:
Dat hij enorm goed vaag kan ouwehoeren en slappe verhalen kan ophangen... :)
Zo komt het bij ons over... maar het trieste is dat hij het bloedserieus bedoeld :F

[ Voor 19% gewijzigd door Han op 17-06-2016 17:47 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ephymerous schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:41:
[...]

Heb je hem ooit kunnen betrappen op enige visie op voetbal? De keren dat ik hem heb horen spreken heeft hij bijzonder weinig indruk op me gemaakt. Op zijn CV staat geloof ik ook niets dat onderbouwd dat hij geschikt is voor een grote taak als deze.

Enlighten me, wat is de reden dat hij wél geschikt is voor de functie TD bij de KNVB?
Geen visie? Die man heeft zelfs een boek geschreven over zijn visie: "Winnen".

"Naast voetbaltalent is de juiste instelling belangrijk om te slagen. Deze overtuiging vormt de hoeksteen van de visie van Hans van Breukelen. Het gaat om passie, overtuiging, regels, vitaliteit, strategie, bruggen bouwen en communicatie. Het beste uit jezelf halen bereik je door de juiste instelling. En daar heb je dus zelf invloed op. in "Winnen" schrijft Van Breukelen over mentale vaardigheden en geeft hij praktische tips om je te ontwikkelen tot topspeler."

Het gaat over topsportmentaliteit, het meeste uit jezelf halen. Het lijkt mij dat onze spelers dat ongelofelijk goed kunnen gebruiken.

Even over het hoofd gezien? Volgende keer eerst maar even opzoeken waar je ook weer over praat? ;w
lateef schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:35:
[...]

Bijvoorbeeld omdat hij een lachwekkend en volkomen incapabel figuur is.
Ehm, ik denk dat je als dusdanig eerder kwalificeert als je dit soort meningen over iemand plaatst terwijl je geen flauw idee hebt. Dat zijn we eens toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:FC-Twente kan hier: FC Twente - hoe nu verder

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Anoniem: 654400 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:52:

[...]

Ehm, ik denk dat je als dusdanig eerder kwalificeert als je dit soort meningen over iemand plaatst terwijl je geen flauw idee hebt. Dat zijn we eens toch? ;)
Ik heb inderdaad geen flauw idee wat je hier probeert te zeggen :?

[ Voor 60% gewijzigd door lateef op 17-06-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 16:44
ephymerous schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:41:
[...]

Dat is ook de reden waarom hij de functie krijgt.
Van Oostveen wil een lichtgewicht in de functie, niet iemand die zijn eigen mening heeft en echt werk maakt van zijn functie.

Dit is een aanstelling om druk weg te nemen van Blind en van Oostveen. Niet een aanstelling die gedaan is om er op vooruit te gaan.

Gewoon de zoveelste incapabele persoon die je niet zo snel kunt dumpen.
Allemaal om de baas van de incompetente jojos te beschermen, Bert van Oostveen.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 17-06-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Het gaat over topsportmentaliteit, het meeste uit jezelf halen. Het lijkt mij dat onze spelers dat ongelofelijk goed kunnen gebruiken.

Even over het hoofd gezien? Volgende keer eerst maar even opzoeken waar je ook weer over praat? ;w

[...]

Ik zou me bijna aangevallen voelen ;) De dingen die hij noemt zijn qualifiers voor succes die iedereen kan opdreunen. Behoorlijke open deuren imho. :> Daarnaast kan ik ook een boek schrijven, dat maakt me geen visionair. De recensies zijn niet heel positief over het boek, voor zover die al te vinden zijn.

We hebben iemand nodig die het Nederlands voetbal opnieuw gaat uitvinden. Zoals de Duitsers jaren geleden hebben ingezet. En dat gaat verder dan mentaliteit hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 17-06-2016 18:39 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

<knip>

Heb je dat boek wel eens gelezen? Ik heb een poging gewaagd maar halverwege ben ik er mee gestopt. Op wat leuke anekdotes na vond ik het boek uit de categorie 'stichting open deur' en weinig verrassend. Ook van 'management kwaliteiten' ben ik niet onder de indruk. Het blijft een ex-voetballer die van alles wat wil zijn, schrijver, coach, managementtrainer, spreker. Behoorlijk 13-in-een-dozijn gehalte.

Ook tijdens zijn TV optredens heb ik hem nooit kunnen betrappen op iets 'baanbrekends' of iets 'vooruitstrevends' qua visie. Sterker nog, als hij aan het woord is krijg ik al snel de neiging om weg te zappen. Hij mag dan wel een leuke voetbalcarrière hebben gehad in Nederland, maar er is niet waaruit hij blijkt nu de goeroe te kunnen zijn voor de KNVB op technisch vlak.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:01
[...]

"Naast voetbaltalent is de juiste instelling belangrijk om te slagen. Deze overtuiging vormt de hoeksteen van de visie van Hans van Breukelen. Het gaat om passie, overtuiging, regels, vitaliteit, strategie, bruggen bouwen en communicatie. Het beste uit jezelf halen bereik je door de juiste instelling. En daar heb je dus zelf invloed op. in "Winnen" schrijft Van Breukelen over mentale vaardigheden en geeft hij praktische tips om je te ontwikkelen tot topspeler."

[...]

Zet je PSV bril even af en lees dat boek dan nog eens ;) van Breukelen aanstellen voor deze positie is gewoon belachelijk, man heeft 0 ervaring hierin, is niet wat we nodig hebben op dit moment.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Dat zijn vooral open deuren. En daarbij: een trainer die kan motiveren en iets kan losmaken bij een groep is een plus maar als TD is het net zo'n nuttige kwaliteit als kunnen breien.

Zoals anderen hier en Mulder in het gequote artikel al aanhalen: het gaat bij herstructurering van de opleiding om hele andere dingen. De Duitsers, de Fransen: juist kwalitatief heeft hun opleiding een slag gemaakt.

Gelukkig bepaalt de KNVB dat echter niet alleen. Als Feyenoord, Ajax, PSV, Sparta, Vitesse etc.. hun opleiding zelf gewoon verbeteren heeft dat veel meer effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Man man man, even het laatste beetje subtiliteit overboord. Hoe immens kansloos is het dat Van Breukelen nu alweer afgefikt wordt door onze zogenaamde experts hier in het topic. Leuk dat je hem nog niet hebt zien presteren op dat vlak, als dat het enige argument is om hem geen kans ter geven heb je wel een heel negatief wereldbeeld. Best lastig hè, iemand het voordeel van de twijfel geven. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:44:
Man man man, even het laatste beetje subtiliteit overboord. Hoe immens kansloos is het dat Van Breukelen nu alweer afgefikt wordt door onze zogenaamde experts hier in het topic. Leuk dat je hem nog niet hebt zien presteren op dat vlak, als dat het enige argument is om hem geen kans ter geven heb je wel een heel negatief wereldbeeld. Best lastig hè, iemand het voordeel van de twijfel geven. :')
Voordeel van de twijfel?.....je zegt het zelf die man heeft nog niets gepresteerd op dit vlak, dat is echt wat oranje nu nodig heeft :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Blind moesten we van sommigen ook het voordeel van de twijfel geven geloof ik? Het is toch niet gek dat we kritisch zijn op iemand die we nog niets inhoudelijks over voetbal hebben horen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Gonadan schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:44:
Leuk dat je hem nog niet hebt zien presteren op dat vlak, als dat het enige argument is om hem geen kans ter geven heb je wel een heel negatief wereldbeeld. Best lastig hè, iemand het voordeel van de twijfel geven. :')
Nee, het argument om hem geen kans te geven is niet alleen om wat hij niet heeft laten zien, maar vooral om wat hij wel heeft laten zien.

Daarin toont hij gewoon niet capabel te zijn. Probeer voor de gein zijn boek eens te lezen. Wanneer je dan nog steeds van mening bent dat hij de juiste persoon is om het technisch beleid van de KNVB vorm te geven, ben ik wel benieuwd waarom jij hem wel capabel vindt.

De man heeft een zeer simplistische, één-dimensionale visie en totaal geen ideeën over het voetbaltechnische vlak. Hoe kan zo iemand ooit het technisch beleid van de voetbalbond vorm geven?

Buiten het feit dat hij op dit vlak geen enkele ervaring heeft, lijkt me dus niet de aangewezen persoon om het voetbaltechnische vlak van een zwalkende bond vorm te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:14

St@m

@ Your Service

Even voor de duidelijkheid, als het NL elftal op het EK 2020 in de finale staat onder leiding van Blind heeft het niets te maken met de capaciteiten van Van Breukelen toch?

Ik moet het eerst zien, vind het sowieso een beetje een vage functie maar ben benieuwd of een "people manager" de boel wel aan het draaien krijgt. Sowieso hebben voetballers aan het roer altijd een streepje voor bij mij. En Van Breukelen is gewoon mijn jeugdidool :p en later Waterreus (en daar is ook niemand positief over, dus dat past wel)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 12:30
Stapje verder dan Spanje gaan en voor het Spartaans opvoedsysteem gaan.

The word "spartan" has come down to us to describe self-denial and simplicity. This is what Spartan life was all about. Children were children of the state more than of their parents. They were raised to be soldiers, loyal to the state, strong and self-disciplined.

It began in infancy. When a Spartan baby was born, soldiers came to the house and examined it carefully to determine its strength.The baby was bathed in wine rather than water, to see its reaction. If a baby was weak, the Spartans exposed it on the hillside or took it away to become a slave (helot). Infanticide was common in ancient cultures, but the Spartans were particularly picky about their children. It was not just a matter of the family, the city-state decided the fate of the child. Nurses had the primary care of the baby and did not coddle it.

Alle geintjes terzijde, ik ben niet onder de indruk van de nieuwe functie en van de persoon van Breukelen wiens betoog ik niet sterk vond. Maar goed, ik heb zijn boek verder niet gelezen.

Is het zo wonderbaarlijk wat die Duitsers voor elkaar hebben gekregen? Als je ziet hoe andere landen (NL en vanuit mijn perspectief TUR), zou je haast zeggen van wel. Een van de dingen die ze iig hebben gedaan, is de minderheden aldaar omarmen. Ik vind ze ook veel meer eensgezindheid uitstralen als natie. Maar wat hebben ze dan nog meer gedaan?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

martinusz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:52:
Voordeel van de twijfel?.....je zegt het zelf die man heeft nog niets gepresteerd op dit vlak, dat is echt wat oranje nu nodig heeft :F
Weet je wat het voordeel van de twijfel geven inhoudt?
[message=472631y03,noline]D-e-n schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:57[/message]:
Blind moesten we van sommigen ook het voordeel van de twijfel geven geloof ik? Het is toch niet gek dat we kritisch zijn op iemand die we nog niets inhoudelijks over voetbal hebben horen zeggen?
Ja, dat vind ik ook. Beter dan typisch Nederlands alles lekker afzeiken tot het tegendeel bewezen is. Ik bekijk het liever van de positieve kant, word ik veel gelukkiger van.

De Boer, Cocu, Van Bronckhorst, allemaal weinig laten zien en weinig ervaring voordat zij hoofdcoach van een topclub werden. Volgens mij kregen zij wel het voordeel van de twijfel. Zou dan het persoonlijke gevoel bij die mensen dan belangrijker zijn dan de daadwerkelijke feiten?
lateef schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:23:
Nee, het argument om hem geen kans te geven is niet alleen om wat hij niet heeft laten zien, maar vooral om wat hij wel heeft laten zien.

Daarin toont hij gewoon niet capabel te zijn. Probeer voor de gein zijn boek eens te lezen. Wanneer je dan nog steeds van mening bent dat hij de juiste persoon is om het technisch beleid van de KNVB vorm te geven, ben ik wel benieuwd waarom jij hem wel capabel vindt.

De man heeft een zeer simplistische, één-dimensionale visie en totaal geen ideeën over het voetbaltechnische vlak. Hoe kan zo iemand ooit het technisch beleid van de voetbalbond vorm geven?

Buiten het feit dat hij op dit vlak geen enkele ervaring heeft, lijkt me dus niet de aangewezen persoon om het voetbaltechnische vlak van een zwalkende bond vorm te geven.
Nee ik heb geen zwaarder wegende argumenten voor zijn aanstelling, dat is juist het hele principe van het voordeel van de twijfel geven.

Ik hen zijn boek niet gelezen maar hem zowel zinnige als onzinnige dingen horen zeggen, een beetje zoals de meeste voetbalmensen. Maar ik heb niet de arrogantie om te denken dat ik een beter beeld van hem heb dan de KNVB en er dus beter over kan oordelen. Dáárom wil ik heb het voordeel van de twijfel geven, niet omdat ik zelf vind dat hij zijn goede kandidaat is, want dat kan je gewoon niet weten.

Overigens zei hij gisteren wel zinnige dingen en vertelde ook een belangrijke nuance. Hij gaat het niet alleen doen. Er ligt een plan wat al grotendeels bedacht is een hij samen met anderen tot uitvoer gaat brengen. We hoeven dus niet bang te zijn dat hij alles zelf gaat zitten bedenken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
nwnc schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 01:05:
Stapje verder dan Spanje gaan en voor het Spartaans opvoedsysteem gaan.

The word "spartan" has come down to us to describe self-denial and simplicity. This is what Spartan life was all about. Children were children of the state more than of their parents. They were raised to be soldiers, loyal to the state, strong and self-disciplined.

It began in infancy. When a Spartan baby was born, soldiers came to the house and examined it carefully to determine its strength.The baby was bathed in wine rather than water, to see its reaction. If a baby was weak, the Spartans exposed it on the hillside or took it away to become a slave (helot). Infanticide was common in ancient cultures, but the Spartans were particularly picky about their children. It was not just a matter of the family, the city-state decided the fate of the child. Nurses had the primary care of the baby and did not coddle it.

Alle geintjes terzijde, ik ben niet onder de indruk van de nieuwe functie en van de persoon van Breukelen wiens betoog ik niet sterk vond. Maar goed, ik heb zijn boek verder niet gelezen.

Is het zo wonderbaarlijk wat die Duitsers voor elkaar hebben gekregen? Als je ziet hoe andere landen (NL en vanuit mijn perspectief TUR), zou je haast zeggen van wel. Een van de dingen die ze iig hebben gedaan, is de minderheden aldaar omarmen. Ik vind ze ook veel meer eensgezindheid uitstralen als natie. Maar wat hebben ze dan nog meer gedaan?
O.a. gekeken naar de Nederlandse jeugdopleiding en
geconstateerd dat je met alleen fysiek en mentaal geen aansluiting gaat vinden. Daarom hebben zij dit weten te combineren met techniek en tactiek binnen de jeugdopleidingen.

Zie ook dit: http://www.catenaccio.nl/...erbeterde-jeugdopleiding/

[ Voor 70% gewijzigd door Joster op 18-06-2016 08:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Weet er eigenlijk iemand wat ie moet gaan doen als TD bij de KNVB? Concreet. Dat is een heel andere functie dan TD bij een voetbalclub, die stelt voornamelijk de selectie samen van een club, dat doet de trainer van Oranje al. Verder bepalen de clubs zelf hoe hun jeugdopleidingen er uit zien, ook daar zal ie weinig concreets gaan betekenen.

Ik kan me ten eerste weinig voorstellen bij die functie en ten tweede vraag ik me af of er mensen bestaan die hier wel ervaring in hebben. Behalve de vorige TD.

Wellicht dat de critici daar wat zinnigs over kunnen zeggen, die komen met een stevige mening dus ze zullen EXACT weten waar ze over praten toch? Op Tweakers mag je iig een gedegen argumentatie verwachten. Ik ben benieuwd, ephymerous, dutchgio, D-e-n, lateef, Deadsy, Han, martinusz.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 18-06-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Anoniem: 654400 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:07:
Weet er eigenlijk iemand wat ie moet gaan doen als TD bij de KNVB? Concreet. Dat is een heel andere functie dan TD bij een voetbalclub, die stelt voornamelijk de selectie samen van een club, dat doet de trainer van Oranje al. Verder bepalen de clubs zelf hoe hun jeugdopleidingen er uit zien, ook daar zal ie weinig concreets gaan betekenen.

Ik kan me ten eerste weinig voorstellen bij die functie en ten tweede vraag ik me af of er mensen bestaan die hier wel ervaring in hebben. Behalve de vorige TD.

Wellicht dat de critici daar wat zinnigs over kunnen zeggen, die komen met een stevige mening dus ze zullen EXACT weten waar ze over praten toch? Op Tweakers mag je iig een gedegen argumentatie verwachten. Ik ben benieuwd, ephymerous, dutchgio, D-e-n, lateef, Deadsy, Han, martinusz.
Ah maar jij kan dus wel bepalen dat hij wel geschikt is voor de functie, omdat jij wel weet wat het exact inhoud?
De functie wordt vaag beschreven, net als de criteria voor de functie. Hoe ze überhaupt bij van Breukelen uitkomen na van Gaal te peilen is mij een raadsel.
Op basis van zijn carrière, ja hallo daar zijn er nog honderd van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

martinusz schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:53:
Ah maar jij kan dus wel bepalen dat hij wel geschikt is voor de functie, omdat jij wel weet wat het exact inhoud?
Dat heeft niemand gezegd, er wordt slechts gesteld dat er geen reden is om hem nu al af te fikken. Geen voorbarig oordeel willen vellen is iets heel anders dan hem geschikt vinden.

Je kunt niet elke redenatie gaan omdraaien om zo gelijk te krijgen, zo werkt het niet. ;)
De functie wordt vaag beschreven, net als de criteria voor de functie. Hoe ze überhaupt bij van Breukelen uitkomen na van Gaal te peilen is mij een raadsel.
Op basis van zijn carrière, ja hallo daar zijn er nog honderd van.
Als het jou een raadsel is hoe kan je dan oordelen? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het probleem is dat zowel van Breukelen als het rapport van de KNVB de verkeerde conclusie trekken over het probleem van het Nederlandse voetbal. Van Breukelen blijft in zijn interview maar kakelen over mentaliteit en fysiek maar dat is NIET de kern. De kern is dat we momenteel geen Sneijder of Van Persie hebben die zich aandient.

De kern is dat bijvoorbeeld de Duitsers juist veel meer technisch vaardige spelers hebben dan vroeger. Ze hebben ons ingehaald. Daar moet Nederland stappen zetten. Fysiek zijn alle landen wel in orde op dit EK. Het is de techniek die bepaalde landen boven de rest doet uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Misschien moet je eens solliciteren. :z

Ik ga zelf niet beweren de kern te weten, maar dat de Nederlanders slappe kutten zijn is een feit.

[ Voor 57% gewijzigd door Gonadan op 18-06-2016 11:40 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Is dat zo? Op de laatste WK's stond er juist een daadkrachtig elftal. PSV was in de CL ook heel weerbaar, ook met Nederlandse spelers in de ploeg.

En waarom is de groep van België nu beter? Niet vanwege Lukaku of Fellaini hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 18-06-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
D-e-n schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:58:
Het probleem is dat zowel van Breukelen als het rapport van de KNVB de verkeerde conclusie trekken over het probleem van het Nederlandse voetbal. Van Breukelen blijft in zijn interview maar kakelen over mentaliteit en fysiek maar dat is NIET de kern. De kern is dat we momenteel geen Sneijder of Van Persie hebben die zich aandient.

De kern is dat bijvoorbeeld de Duitsers juist veel meer technisch vaardige spelers hebben dan vroeger. Ze hebben ons ingehaald. Daar moet Nederland stappen zetten. Fysiek zijn alle landen wel in orde op dit EK. Het is de techniek die bepaalde landen boven de rest doet uitsteken.
Mooie samenvatting van dat artikel waar ik naar linkte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:56:
Is dat zo? Op de laatste WK's stond er juist een daadkrachtig elftal. PSV was in de CL ook heel weerbaar, ook met Nederlandse spelers in de ploeg.
Het is uiteraard niet altijd kommer en kwel maar het zijn vaak pieken. Op het laatste WK waren er twee die de kar trokken en de rest ging er in mee. Het ultieme voorbeeld dat mentaliteit meer doet dan alleen maar talent.

PSV weerde zich kranig in de CL, onder leiding van spelers als Guardado waar anderen zich aan optrekken. Om dan een week later in de competitie als een stel slappe zakken over het veld te lopen.

Dat is het probleem, het zit er niet vanzelf in. Men moet zich opladen voor een belangrijke wedstrijd, of een Van Gaal die ze toevallig op de juiste manier weet te prikkelen. Maar het komt bijna nooit vanzelf.

Kijk maar naar Ron Jans die PEC een aantal keer tot grote hoogte wist te prikkelen. Dat lukt een paar keer en dan is het weer over.
En waarom is de groep van België nu beter? Niet vanwege Lukaku of Fellaini hoor.
Zijn die wel beter? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het misverstand is dat dat bij andere landen nu zoveel beter is. Wij zien de IJslanders die er tegen ons helemaal vol voor gaan maar dat is precies hetzelfde als PSV dat zich oplaadt voor de wedstrijden tegen Atletico. De IJslanders hebben ook draken van wedstrijden gespeeld maar die zien wij niet.

Dat PEC zich slechts een enkel keer per jaar zo kan opladen heeft niets met mentaliteit te maken. Het is het tekort aan kwaliteit dat maakt dat men dat niet elke week kan. Hetzelfde met Ajax tegen Man. City: je kunt niet elke week op je tenen lopen.

En al zijn bepaalde landen misschien beter op dat vlak. Dat is altijd zo geweest. Toen Gullit en van Basten nog jong waren werd er ook over de mentaliteit geklaagd. Uiteindelijk was dat ook gewoon een kwestie van ervaring. Het was hun extra klasse op voetbalgebied waardoor ze uiteindelijk beter werden dan de rest van de wereld.

Liever richt Nederland zich op het produceren van nieuwe Gullits en van Bastens dan zich af te vragen waarom modale landen als IJsland ons fysiek wel eens de baas zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Met een beetje meer pit hadden weer nu gewoon op het EK gestaan, geen Gullit voor nodig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:41:
Liever richt Nederland zich op het produceren van nieuwe Gullits en van Bastens dan zich af te vragen waarom modale landen als IJsland ons fysiek wel eens de baas zijn.
Dus, beter wachten op een witte olifant, of liever nog, meerdere witte olifanten, dan 'gewoon' de mentaliteit van de bestaande en aankomende spelers optrekken naar een - eigenlijk doodnormale - winnaars-mentaliteit, hetgeen veel eenvoudiger is?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
Anoniem: 654400 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:07:
Wellicht dat de critici daar wat zinnigs over kunnen zeggen, die komen met een stevige mening dus ze zullen EXACT weten waar ze over praten toch?
Nee, ik weet dat niet EXACT, maar ik kan daar best iets zinnigs over zeggen. De TD van de KNVB is verantwoordelijk voor de voetbaltechnische inhoud van de bond. Naast dat hij verantwoordelijk is voor de vertegenwoordigende elftallen - en daarbij gaat het met name om het aanstellen van de staf - is hij verantwoordelijk voor het technisch beleid. Onder zijn verantwoordelijkheid worden nieuwe trainingsmethodiek ontwikkeld en nieuwe trainers geschoold. Aangezien de opleidingen van de KNVB verplicht zijn om vanaf een bepaald niveau (en dat is al bij de amateurs het geval) te mogen trainen, bepaald dat de methodiek van een hele nieuwe generatie trainers en heeft dus wel degelijk concrete invloed op hoe de jeugdopleidingen van de clubs eruit komen te zien. Ik vind dat een grote verantwoordelijkheid voor 1. iemand die daar geen enkele ervaring in heeft en 2. iemand die zich vooralsnog heeft getoond als iemand met een zeer beperkte voetbalvisie.

Dat je dan uitkomt bij iemand als Van Gaal, lijkt me heel logisch. Als mediapersoonlijkheid vind ik hem een vervelende vent, maar hij is wel iemand met een bijzonder goede voetbalvisie en een sterk didactisch vermogen. Lijkt me uitstekend geschikt om het technisch beleid van de bond vorm te geven. Helaas heeft hij bedankt, maar hoe kan je dan in vredesnaam bij Van Breukelen uitkomen?

Ik begrijp niet dat ze bij de KNVB nooit uitkomen bij iemand als bijvoorbeeld René Meulensteen. Die man heeft zijn credentials inmiddels wel verdient, heeft ook een bijzonder goede voetbalvisie en is iemand die goed op de achtergrond kan acteren. Maar helaas hebben ze bij de KNVB liever iemand die bol staat van de holle woordenpraal, gaan we met zijn allen lekker hard rennen en is het Nederlands voetbal zo weer op het niveau van IJsland...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Ramzzz schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:59:
[...]

Dus, beter wachten op een witte olifant, of liever nog, meerdere witte olifanten, dan 'gewoon' de mentaliteit van de bestaande en aankomende spelers optrekken naar een - eigenlijk doodnormale - winnaars-mentaliteit, hetgeen veel eenvoudiger is?
Die witte olifant is datgene wat Oranje deed onderscheiden van de rest. Mentaliteit en fysiek is puur een kwestie van de juiste keuzes maken als coach. Het missen van de kwalificatie was wat dat betreft 100% een kwestie van falen op dat vlak. Je zag dat het met iets mindere spelers die fysiek wel in orde waren al beter ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:09:
[...]

Die witte olifant is datgene wat Oranje deed onderscheiden van de rest. Mentaliteit en fysiek is puur een kwestie van de juiste keuzes maken als coach. Het missen van de kwalificatie was wat dat betreft 100% een kwestie van falen op dat vlak. Je zag dat het met iets mindere spelers die fysiek wel in orde waren al beter ging.
Maar dus falen mét witte olifanten, voor de goede orde.

Die zijn er namelijk wel. Ondanks een paar blessures (m.n. Robben, Strootman) was er kwaliteit zát om te kwalificeren voor het EK.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
lateef schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Nee, ik weet dat niet EXACT, maar ik kan daar best iets zinnigs over zeggen. De TD van de KNVB is verantwoordelijk voor de voetbaltechnische inhoud van de bond. Naast dat hij verantwoordelijk is voor de vertegenwoordigende elftallen - en daarbij gaat het met name om het aanstellen van de staf - is hij verantwoordelijk voor het technisch beleid. Onder zijn verantwoordelijkheid worden nieuwe trainingsmethodiek ontwikkeld en nieuwe trainers geschoold. Aangezien de opleidingen van de KNVB verplicht zijn om vanaf een bepaald niveau (en dat is al bij de amateurs het geval) te mogen trainen, bepaald dat de methodiek van een hele nieuwe generatie trainers en heeft dus wel degelijk concrete invloed op hoe de jeugdopleidingen van de clubs eruit komen te zien. Ik vind dat een grote verantwoordelijkheid voor 1. iemand die daar geen enkele ervaring in heeft en 2. iemand die zich vooralsnog heeft getoond als iemand met een zeer beperkte voetbalvisie.

Dat je dan uitkomt bij iemand als Van Gaal, lijkt me heel logisch. Als mediapersoonlijkheid vind ik hem een vervelende vent, maar hij is wel iemand met een bijzonder goede voetbalvisie en een sterk didactisch vermogen. Lijkt me uitstekend geschikt om het technisch beleid van de bond vorm te geven. Helaas heeft hij bedankt, maar hoe kan je dan in vredesnaam bij Van Breukelen uitkomen?

Ik begrijp niet dat ze bij de KNVB nooit uitkomen bij iemand als bijvoorbeeld René Meulensteen. Die man heeft zijn credentials inmiddels wel verdient, heeft ook een bijzonder goede voetbalvisie en is iemand die goed op de achtergrond kan acteren. Maar helaas hebben ze bij de KNVB liever iemand die bol staat van de holle woordenpraal, gaan we met zijn allen lekker hard rennen en is het Nederlands voetbal zo weer op het niveau van IJsland...
Precies dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ramzzz schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Die zijn er namelijk wel. Ondanks een paar blessures (m.n. Robben, Strootman) was er kwaliteit zát om te kwalificeren voor het EK.
Nee. Die een of twee witte olifanten op leeftijd die er nog zijn optimaal laten renderen door ze met de juiste spelers te omgeven. Dat is niet gebeurd.

Er zijn heus wel spelers met fysiek in Nederland om die ene ster te ondersteunen. Maar dan moet je dus de keuze maken om die technische betere jongeling of die grote naam misschien maar even niet op te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Ramzzz schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:14:
[...]

Nee, dat zijn geen witte olifanten. Ja, natuurlijk was er voldoende kwaliteit om je gewoon te kwalificeren voor een EK waar 24 landen aan mee doen. Dat dat niet gebeurt, kan een incident zijn, maar het is geen incident dat Robben de laatste witte olifant van Oranje is.

Het Nederlands Elftal heeft altijd spelers gehad die tot de beste van de wereld behoren, als ze al niet de beste waren. Die zijn er als de generatie Robben weg zijn niet meer. Daar moeten ze bij de KNVB zich zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Als je niet inziet dat Robben de witte olifant is die we (nog) hebben, dan heb je niet erg opgelet op het recente WK, waar Robben hoogstpersoonlijk Nederland erdoorheen loodste.

Memphis had een witte olifant kunnen zijn, als hij gewoon normaal deed/had gedaan het afgelopen jaar. Die is totaal van het pad afgeraakt.

Strootman had - zonder blessures - bij uitstek een grote meneer kunnen zijn de afgelopen 2 jaar.

Verder heeft het NL-elftal met name door een bijzonder slechte instelling gedurende de kwalificatie totaal gefaald. En juist dat mentale deel is waar het volledig fout gaat.

Toeval? Nee, maar Robben heeft die instelling wel.

Overigens laat bijv. Italië op dit EK zien dat je met een hecht, echt team zonder bijzondere vedetten ook erg leuk - en vooralsnog effectief - voetbal op de mat kunt leggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 18-06-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Ramzzz schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:22:
Als je niet inziet dat Robben de witte olifant is die we (nog) hebben, dan heb je niet erg opgelet op het recente WK, waar Robben hoogstpersoonlijk Nederland erdoorheen loodste.
Dat was mijn punt niet, vandaar ook mijn opmerking over de laatste witte olifant. Natuurlijk is Robben je witte olifant wel, maar de rest niet.

Tja, Strootman. Mogelijk wordt dat een grote, maar het valt natuurlijk te bezien hoe hij over zijn blessure heenkomt. Daarnaast vind ik hem niet het type voetballer witte olifant.

Of Memphis dat ooit nog gaat worden, valt natuurlijk - zeker gezien zijn huidige instelling - te bezien. Maar dat er tussen de generatie Van Persie, Van der Vaart, Sneijder en Robben en Memphis niemand van dat niveau zit, is natuurlijk hoogst bedroevend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ramzzz schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:22:
Verder heeft het NL-elftal met name door een bijzonder slechte instelling gedurende de kwalificatie totaal gefaald. En juist dat mentale deel is waar het volledig fout gaat.
Nee. Dat roept iedereen altijd veel te snel. Er waren duidelijke mankementen aan zowel de opstellingen van Hiddink als Blind. Dan weer hadden we een middenlinie met alleen maar ukkies, dan weer eentje zonder opbouwende kwaliteiten en dan weer was er amper een middenvelder binnen de lijnen. Terwijl, juist als het allemaal wat minder is, de pot vaak daar wordt gewonnen.
Nee, maar Robben heeft die instelling wel.
Robben heeft ervaring. Die was op zijn 21e ook
niet zo.
Overigens laat bijv. Italië op dit EK zien dat je met een hecht, echt team zonder bijzondere vedetten ook erg leuk - en vooralsnog effectief - voetbal op de mat kunt leggen.
Daar heeft de coach dus duidelijk voor een bepaalde balans gekozen. Blind begint liever met Riedewald op een vreemde positie dan met Pieters. Om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lateef schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Nee, ik weet dat niet EXACT, maar ik kan daar best iets zinnigs over zeggen. De TD van de KNVB is verantwoordelijk voor de voetbaltechnische inhoud van de bond.
Ik wist niet dat onze bond een voetbaltechnische inhoud had. Daar kan ik me ook helemaal niets bij voorstellen. Wat is dat dan precies, die voetbaltechnische inhoud van onze bond?
Naast dat hij verantwoordelijk is voor de vertegenwoordigende elftallen - en daarbij gaat het met name om het aanstellen van de staf - is hij verantwoordelijk voor het technisch beleid.
Verantwoordelijk voor het Nederlands elftal? Hoezo is hij daar verantwoordelijk voor, de bondscoach kiest zijn spelers en stelt ze op + geeft ze instructies.

Het gaat vooral om het aanstellen van de staf? Volgens mij mag hij die helemaal niet samenstellen. De bondscoach wordt aangesteld door ofwel een aantal mensen waaronder Bertje van Oostveen of wel door B. van O. zelf, en die bondscoach stelt normaliter zelf zijn staf samen.

Ik heb een tijdje gezocht naar de inhoud van die functie. Volgens een KNVB functionaris wijst de KNVB TD de mensen aan die spelers gaan bekijken om de bondscoach te helpen met de beslissing om ze al dan niet te selecteren. Dat is de enige taak die concreet werd genoemd.
Onder zijn verantwoordelijkheid worden nieuwe trainingsmethodiek ontwikkeld en nieuwe trainers geschoold.
Waar heb je dat vandaan? Kan zijn, ik heb het niet gevonden.

Als het gaat om scholing, lijkt Van Breukelen me een goede met zijn lerarenachtergrond. Trainingsmethodieken, die kiest de bondscoach. Niet Van Breukelen. Wat de trainingsmethodieken bij clubs betreft heeft Van Breukelen al helemaal niets te vertellen.

Zie jij Van Gaal al trainen volgens de ideeën en methoden van een TD? Schei toch uit joh.
Aangezien de opleidingen van de KNVB verplicht zijn om vanaf een bepaald niveau (en dat is al bij de amateurs het geval) te mogen trainen, bepaald dat de methodiek van een hele nieuwe generatie trainers en heeft dus wel degelijk concrete invloed op hoe de jeugdopleidingen van de clubs eruit komen te zien. Ik vind dat een grote verantwoordelijkheid voor 1. iemand die daar geen enkele ervaring in heeft en 2. iemand die zich vooralsnog heeft getoond als iemand met een zeer beperkte voetbalvisie.
En wie heeft daar wel ervaring mee? Het scholen van trainers? Noem eens een aantal kandidaten. Het gaat hier om een volledig nieuwe functie, waarbij het zeer de vraag is of hij trainers moet gaan opleiden.

Bovendien is er een bestaand & uitgebreid programma voor het opleiden van trainers en heb ik niet het idee dat we p dat vlak tekort schieten. Het zijn de spelers die niet goed genoeg zijn.
Je noemt Van Gaal, iemand die geen trainers opleidt, met jan en alleman in de clinch ligt en wiens voetbalvisie altijd ter discussie heeft gestaan. Want hij legt de nadruk anders dan bijvoorbeeld Cruijff dat deed. Bovendien wil ie niet. Sterk didactisch vermogen? Ja, als je alles direct aanneemt wat ie zegt. Van Gaal is een legerinstructeur, my way or the highway, didactisch vermogen my ass.

Bij Bayern Muenchen lachen ze er nog om dat hij zijn broek op zijn enkels liet zakken en zijn geslachtsdeel liet zien, om zijn spelers duidelijk te maken dat hij een van hen was oid. Sterk staaltje didactiek. Van Gaal heeft een goede visie maar kan die helemaal niet overbrengen, dat wekt meteen weerstand op.
Dat is een trainer. Het gaat hier om een managementfunctie, daar heb je een manager voor nodig. En zoals Van Hooijdonk al zei, management ervaring heeft Van Breukelen wel.

Bij PSV zie je dat er een enorme omslag is gemaakt doordat Gerbrands topsportmentaliteit bracht in de club. Het mogen misschien dooddoeners lijken voor niet-topsporters, maar alles laten geven en doen voor je sport is wel cru-ci-aal. Bij PSV werd dat niet gedaan, daar hadden spelers een zak snoep in de auto, deden ze alleen aan krachttraining als ze zin hadden etc.

Het NLs voetbal heeft een enorme behoefte aan dat soort dooddoeners. We liepen ooit voorop mee door onze trainingen met nadruk op techniek. Tegenwoordig heb je die trainingen overal, in Duitsland trainen ze al heel lang volgens de "Nederlandse methode", Klinsmann is daar ooit mee begonnen, Löw ging er mee door. Als andere landen je op technisch vlak evenaren door jouw ideeen o.a. over te nemen en in de praktijk te brengen, maken andere dingen het verschil. Zoals de gebrekkige mentaliteit.

Voetbal in NL is geen topsport.

Men heeft in NL het volstrekt idiote idee, veelvuldig gepropageerd door de media waaronder VI, dat voetbal vooral entertainment moet zijn. Absurd en schadelijk. Voetbal is allereerst topsport, het is geen circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:28:
Robben heeft ervaring. Die was op zijn 21e ook
niet zo.
En dat is dus precies het probleem. Het zit er niet in bij die arrogante broekjes die liever een vreemde goed kopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 654400 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:06:
Het NLs voetbal heeft een enorme behoefte aan dat soort dooddoeners. We liepen ooit voorop mee door onze trainingen met nadruk op techniek. Tegenwoordig heb je die trainingen overal, in Duitsland trainen ze al heel lang volgens de "Nederlandse methode", Klinsmann is daar ooit mee begonnen, Löw ging er mee door. Als andere landen je op technisch vlak evenaren door jouw ideeen o.a. over te nemen en in de praktijk te brengen, maken andere dingen het verschil. Zoals de gebrekkige mentaliteit.
In Duitsland is heel de jeugdopleiding op de schop gegaan. Die hebben om technisch vlak een sprong naar voren gemaakt. Dat klopt. Daardoor hebben ze nu voetballers die op dat terrein wat extra's hebben.

Het probleem van Oranje momenteel is juist het ontbreken van die extra klasse. Achter Robben/Sneijder/van Persie zit een gapend gat. Depay kan misschien alsnog wat worden maar verder zie ik nul aanvallende talenten van dat gewenste niveau. Dan kun je je willen richten op allerlei andere elementen die een speler tot topspeler maken maar als het basiselement ontbreekt (technische klasse) zou ik me toch allereerst daarop richten. Waarom zijn die spelers er niet?
Gonadan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:14:
[...]
En dat is dus precies het probleem. Het zit er niet in bij die arrogante broekjes die liever een vreemde goed kopen.
Robben was geen arrogant broekie. Maar slechts weinig spelers zijn op hun 20e een leidende figuur in een elftal. Daar heb je goede ervaren spelers voor nodig. Dat is ook in andere landen zo hoor. Robben had altijd wel de klasse om een wedstrijd te beslissen. Die klasse zie ik nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:22:
Robben was geen arrogant broekie. Maar slechts weinig spelers zijn op hun 20e een leidende figuur in een elftal. Daar heb je goede ervaren spelers voor nodig. Dat is ook in andere landen zo hoor. Robben had altijd wel de klasse om een wedstrijd te beslissen. Die klasse zie ik nu niet.
Je snapt niet wat ik bedoel. Je kunt niet wachten tot iemand ervaren is een mentaliteit gaat tonen. Je hebt goede mentaliteit vanaf het begin nodig. Hoe denk jij die pubers wat te gaan leren als ze niet eens een goede mentaliteit hebben? Al dat geleuter over techniek krijg je er dan ook niet in hoor .

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:26:
[...]
Je snapt niet wat ik bedoel. Je kunt niet wachten tot iemand ervaren is een mentaliteit gaat tonen. Je hebt goede mentaliteit vanaf het begin nodig. Hoe denk jij die pubers wat te gaan leren als ze niet eens een goede mentaliteit hebben? Al dat geleuter over techniek krijg je er dan ook niet in hoor .
Ik snap wel wat je bedoelt maar ik vind het onzin. Het hoort soms ook gewoon bij de leeftijd. Spelers zijn opstandig of moeten leren zich te focussen. Door het spelen van wedstrijden en opdoen van ervaringen leert een speler met druk omgaan. Daar gaat tijd overheen. Zoals ik zeg: ook op de mentaliteit van Robben, van Basten, Sneijder etc... hadden we wat aan te merken op het moment dat ze 20 jaar waren. En dat kwam, met de juiste begeleiding, allemaal goed.

En natuurlijk moet je die spelers op dat vlak begeleiden. Maar dat is niet ons probleem. Ons probleem is dat er überhaupt te weinig van dat soort spelers zijn. Hadden we maar een jonge Robben met een mentaliteitsprobleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je snapt het dus niet. Het gaat niet om jeugdige trekjes, het gaat om een winnaarsmentaliteit. Die is niet leeftijdsgebonden en ga je er niet zomaar in trainen. Je kunt wel blijven mijmeren over het volgende grote talent maar dat kun je niet afdwingen. Als die er even niet is kan je met jouw plan nergens op terug vallen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:46:
Je snapt het dus niet. Het gaat niet om jeugdige trekjes, het gaat om een winnaarsmentaliteit. Die is niet leeftijdsgebonden en ga je er niet zomaar in trainen. Je kunt wel blijven mijmeren over het volgende grote talent maar dat kun je niet afdwingen. Als die er even niet is kan je met jouw plan nergens op terug vallen.
Ik denk dat jij er ten onrechte vanuit gaat dat al onze spelers allemaal geen winnaarsmentaliteit hebben. Ik denk dat jij er ten onrechte vanuit gaat dat dat in het buitenland altijd wel het geval is, van jongs af aan. Waarom winnen onze jeugdspelers dan nog wel eens wedstrijden? Dat zou dan ook niet kunnen.

Het is ook de vraag wat dat is "winnaarsmentaliteit". Is dat ook het versieren van een strafschop door een schwalbe? Of het aannaaien van een kaart? Wij vervloeken dat als een speler dat doet maar in andere landen verstaan ze juist dat ook onder "winnaarsmentaliteit"

En jij zegt dat je talent niet kunt afdwingen? De Duitsers laten zien dat dat dus juist wél kan. Over de hele linie zijn ze technisch beter geschoold tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehm D-e-n, Duitsland heeft VEEL MEER voetballers, natuurlijk heb je dan ook meer toppers. De kans is alleen op basis van de populatie al zo 5x zo groot. Alsof dat aan de technische scholing ligt...

Verder worden in NL de talenten gruwelijk gepamperd, verwend, ze hebben heel weinig zelfkritiek en leven niet voor hun sport. De mentaliteit is dus veel slechter. Slechte mentaliteit leidt ook tot fysieke achterstand, want fysiek word je beter door over je grenzen heen te gaan en om over je grenzen heen te gaan (doet auw), heb je mentaliteit nodig.

Zoals gezegd, bij PSV is de invloed van Gerbrands ENORM. Ik verbaasde me enorm over de onprofessionele houding van de sporters bij PSV in de periode ervoor. Gerbrands heeft de topsport teruggebracht in Eindhoven. Met een hele lading "dooddoeners". Zoek nooit een excuus bij een ander. Houd je alleen bezig met zaken waar je invloed op hebt. Leef voor je sport. Etc. etc.

Zo schreef van Breukelen een boek dat vooral voor jonge sporters bedoeld is. Overigens geloof ik er geen bal van dat iedereen die hier over dat boek klaagt, het gelezen heeft. Er zitten er een paar uit hun nek te zwetsen, dat is duidelijk. Ik heb dat boek niet eens gelezen, als PSV fan die ook PSV boeken leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sinds wanneer is technisch beter geschoold met talent? :?
Je haalt een hoop zaken door elkaar Den. De laatste tijd wordt er juist geklaagd dat er zoveel op techniek getraind wordt terwijl basisvaardigheden er niet in zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:14:
Sinds wanneer is technisch beter geschoold met talent? :?
Je haalt een hoop zaken door elkaar Den. De laatste tijd wordt er juist geklaagd dat er zoveel op techniek getraind wordt terwijl basisvaardigheden er niet in zitten.
Wat noem jij basisvaardigheden? Een basisvaardigheid lijkt me het passen van A naar B. Als spelers dat niet kunnen dan doen we qua opleiding iets fout.
Anoniem: 654400 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:12:
Ehm D-e-n, Duitsland heeft VEEL MEER voetballers, natuurlijk heb je dan ook meer toppers. De kans is alleen op basis van de populatie al zo 5x zo groot. Alsof dat aan de technische scholing ligt...
Duitsland heeft een enorme sprong voorwaarts gemaakt na de herstructurering. Dat noem jij dus toeval? Overigens hebben we in Nederland in verhouding tot het aantal inwoners heel veel voetballers.
Verder worden in NL de talenten gruwelijk gepamperd, verwend, ze hebben heel weinig zelfkritiek en leven niet voor hun sport. De mentaliteit is dus veel slechter. Slechte mentaliteit leidt ook tot fysieke achterstand, want fysiek word je beter door over je grenzen heen te gaan en om over je grenzen heen te gaan (doet auw), heb je mentaliteit nodig.
Dat zijn ook maar aannames. En als onze talenten zo'n slechte mentaliteit hebben: waarom presteren de jeugdelftallen dan wel? De generatie van Vilhena, Boetius etc... werd gewoon Europees kampioen.
Zoals gezegd, bij PSV is de invloed van Gerbrands ENORM. Ik verbaasde me enorm over de onprofessionele houding van de sporters bij PSV in de periode ervoor. Gerbrands heeft de topsport teruggebracht in Eindhoven. Met een hele lading "dooddoeners". Zoek nooit een excuus bij een ander. Houd je alleen bezig met zaken waar je invloed op hebt. Leef voor je sport. Etc. etc.
Je haalt nu twee dingen door elkaar: de cultuur op de club en het opleiden van individuen. Prima als iemand de cultuur op een club verbetert. Maar we hebben het hier over de inhoud van een opleiding in heel Nederland.

ps.
Het wil er bij mij ook niet in dat de mentaliteit hier nu zoveel anders is als in België. Twee van de Belgische verdedigers hebben hun opleiding in Nederland genoten en die zijn toch ook niet echt verpest door "ons". Waar wij klagen over de mentaliteit van Depay klagen ze in België over Hazard, totdat hij er een paar inschiet natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 18-06-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:48:
Wat noem jij basisvaardigheden? Een basisvaardigheid lijkt me het passen van A naar B. Als spelers dat niet kunnen dan doen we qua opleiding iets fout.
Eigenlijk, je begint aan te haken. Dus focus op de basis en inzet. Niet dat geleuter over talent of alleen maar techniek trainen. Leer eerst eens vol gas voetballen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:30:
[...]

Eigenlijk, je begint aan te haken. Dus focus op de basis en inzet. Niet dat geleuter over talent of alleen maar techniek trainen. Leer eerst eens vol gas voetballen.
Aha beetje 6de klasse amateurs dus, volop inzet, ze hebben alleen geen talent en techniek :) geven iedere wedstrijd volgas, maar zullen nooit hoofdklasser worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
martinusz schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:06:
[...]

Aha beetje 6de klasse amateurs dus, volop inzet, ze hebben alleen geen talent en techniek :) geven iedere wedstrijd volgas, maar zullen nooit hoofdklasser worden.
Zo is mijn halve team inderdaad, wat een hel eigenlijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

martinusz schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:06:
Weet je, ik houd er over op. Weer hebben al zestien miljoen bondscoaches en dan hier ook nog eens experts op td gebied. Zo benieuwd hoe jullie talent gaan afdwingen. :z

Op tv loopt er nu ook weer één, talent heeft hij wel, de rest niet. En heeft het dus niet gehaald.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:38:
[...]

Weet je, ik houd er over op. Weer hebben al zestien miljoen bondscoaches en dan hier ook nog eens experts op td gebied. Zo benieuwd hoe jullie talent gaan afdwingen. :z

Op tv loopt er nu ook weer één, talent heeft hij wel, de rest niet. En heeft het dus niet gehaald.
Talent afdwingen kan niemand, je kunt het wel op de juiste manier sturing geven en optimaliseren ;) (of laten vergaan...)

Kijk naar België, door jarenlang de boel beter te structureren hebben ze nu een geweldig elftal staan, dat heeft niet zoveel te maken met alleen mentaliteit en inzet, wel met de juiste manier van je jeugd te laten doorgroeien naar de top.
En België heeft niet eens veel witte olifanten erin rondlopen, maar gewoon dubbele inzetbaarheid op zo'n beetje alle posities.

Waar oranje eerst spelers overal in top teams had spelen, hebben de Belgen dat nu en oranje bijna niet meer, wij hebben de boot gemist, België niet :)

In dit geval kunnen we veel leren van de Belgische voetbalstructuur, en nee dat geldt niet alleen voor het hoogste niveau, maar voor alle klassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hoe krijg je de jeugd in de top denk je? Daar heb je topsportmentaliteit voor nodig, dan kan je talent laten renderen, anders niet. België en Duitsland snappen dat dus blijkbaar wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:00:
Hoe krijg je de jeugd in de top denk je? Daar heb je topsportmentaliteit voor nodig, dan kan je talent laten renderen, anders niet. België en Duitsland snappen dat dus blijkbaar wel.
Blijf jij lekker denken dat alles bij Duitsland, België, Spanje gebaseerd is op topsportmentaliteit, daar komt wel iets meer bij kijken hoor.

En daarnaast is je stellingname dat die mentaliteit er in Nederland niet is gebaseerd op welk feit?
Volgens mij zijn de jeugdopleidingen in NL namelijk van behoorlijk niveau in de wereld en wordt dat ook zo erkend door het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Begrijpend lezen, het is een gave. De hele dag ben ik slechts aan het verdedigen dat je mentaliteit nodig hebt, omdat daar eerder van gezegd werd dat we daar geen verbetering behoeven. Van Breukelen werd voor het verklaard omdat hij de mentaliteit wilde verbeteren. Dat ageer ik tegen.
Nergens heb ik gezegd dat mentaliteit het enige is waar het om gaat, maar er wordt zoveel in zwart/wit gedacht dat dergelijke nuances gewoon niet binnen komen.

Waarom hebben we trouwens überhaupt verbetering nodig als onze jeugdopleidingen zo goed zijn? Blijkbaar niets af de hand dus en de volgende Robben staat om de hoek? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik vraag me wel serieus af of je vanmorgen dat artikel van Catenaccio nu gelezen hebt of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:44:
Begrijpend lezen, het is een gave. De hele dag ben ik slechts aan het verdedigen dat je mentaliteit nodig hebt, omdat daar eerder van gezegd werd dat we daar geen verbetering behoeven. Van Breukelen werd voor het verklaard omdat hij de mentaliteit wilde verbeteren. Dat ageer ik tegen.
Nergens heb ik gezegd dat mentaliteit het enige is waar het om gaat, maar er wordt zoveel in zwart/wit gedacht dat dergelijke nuances gewoon niet binnen komen.

Waarom hebben we trouwens überhaupt verbetering nodig als onze jeugdopleidingen zo goed zijn? Blijkbaar niets af de hand dus en de volgende Robben staat om de hoek? ;)
Begrijpend lezen blijkt inderdaad moeilijk, je hebt geen Robben nodig namelijk. Die heeft België, Duitsland, Engeland, Frankrijk of zelfs Spanje ook niet. Een Robben, Messi of Ronaldo helpt, maar de rest eromheen moet ook kloppen natuurlijk.

Die mentaliteit waar je het steeds over hebt daar ligt het echt niet aan hoor, denk je nu echt dat de Nederlandse voetballers geen sportmentaliteit hebben? Weet je hoe het is om in je jeugd voetballer van niveau te zijn in Nederland?
En ja natuurlijk zitten er vervelende bij zonder mentaliteit maar met een bak talent, maar 90% zouden zonder mentaliteit niet zover gekomen zijn.

Als jij denkt dat wij België of Duitsland kunnen volgen door aan de mentaliteit te schroeven, dan zeg ik veel succes!

Maar goed het is geen welles/nietus wedstrijd, ieder zijn mening :) ik denk niet dat het aan de mentaliteit schort op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 19-06-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je leest niet wat ik zeg een kan me dus niet volgen. Bij deze dan alsnog mij poging er over op te houden. Een zinnig einde zullen we in deze discussie niet bereiken inderdaad. Gaaf ik overigens al eerder aan. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bizar, Tweakers is een site waar argumentatie hoog wordt gewaardeerd, maar tot mijn verbazing wordt de discussie vooral gevoerd door een aantal medeleden die oordelen over een persoon die ze niet kennen, die volkomen ongeschikt zou zijn voor een functie waarvan niemand weet wat ie inhoudt.

Tweakers-onwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 654400 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:44:
Bizar, Tweakers is een site waar argumentatie hoog wordt gewaardeerd, maar tot mijn verbazing wordt de discussie vooral gevoerd door een aantal medeleden die oordelen over een persoon die ze niet kennen, die volkomen ongeschikt zou zijn voor een functie waarvan niemand weet wat ie inhoudt.

Tweakers-onwaardig.
Niemand kent van Breukelen persoonlijk, ook jij niet. In jouw opinie zouden we helemaal niets over van Breukelen mogen zeggen? Dan kunnen we het forum beter opheffen.

Als iemand, voor welke publieke functie dan ook, wordt aangesteld dan beoordeel je hem op zijn verleden en zijn uitspraken. Dat is niet alleen bij v Breukelen zo. En in dit geval bevallen die uitspraken veel Tweakers niet. Erg kinderachtig om mensen daar persoonlijk op aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Volstrekt oneens. Ik zie de drang niet om voortijdig een oordeel ter moeten vellen. Zeker niet als het meer op veroordelen dan oordelen gaat lijken.

Volgens mij kunnen jullie beter gewoon eerlijk zijn en toegeven dat wat er ook bedacht wordt in Zeist het sowieso afgezeken zal gaan worden. Scheelt een hoop discussie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49

Tweakers-onwaardig.
Is dat ook niet de kern van het probleem dan meteen? Van Breukelen komt bij de nationale voetbalbond in een functie te zitten, maar niemand van de KNVB vertelt wat de functie inhoud. Wat is de taak van Van Breukelen? Wat wordt er van hem verwacht en wat mogen wij van hem gaan verwachten? Voorlopig zijn het enkele interviews met wat open deuren en andere dooddoeners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Tweakers-onwaardig.
Man man ga je het daar weer op gooien als mensen niet in jouw straatje praten? Je lijkt wel een kleuter die zijn zin niet krijgt.

Als je denkt dat jij de enige wijsheid in pacht hebt, wat doe je dan op een forum, begin een blog daar kun je alleen jouw mening tentoon spreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:02:
Volstrekt oneens. Ik zie de drang niet om voortijdig een oordeel ter moeten vellen.
Dat doen we toch altijd als iemand wordt aangesteld? Positief of negatief? Maar nu zou dat niet mogen?
Zeker niet als het meer op veroordelen dan oordelen gaat lijken.

Volgens mij kunnen jullie beter gewoon eerlijk zijn en toegeven dat wat er ook bedacht wordt in Zeist het sowieso afgezeken zal gaan worden. Scheelt een hoop discussie. :)
Als er iemand was aangesteld die inhoudelijk de, in mijn ogen, juiste richting aangeeft dan was ik positief geweest. Wat Youri Mulder vertelde over de Duitse opleiding, het verhaal in cattenacio: dat snijdt meer hout dan open deuren over mentaliteit. Dat is kroegpraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

martinusz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Man man ga je het daar weer op gooien als mensen niet in jouw straatje praten? Je lijkt wel een kleuter die zijn zin niet krijgt.

Als je denkt dat jij de enige wijsheid in pacht hebt, wat doe je dan op een forum, begin een blog daar kun je alleen jouw mening tentoon spreiden.
Niveau... begin eens met lezen wat de ander zegt. Ik geef zelf geen mening over of van Breukelen geschikt is, dan kan ik nauwelijks veinzen dat ik de wijsheid in pacht heb lijkt me. Dat is een stropopredenering, je maakt iets van het standpunt van de ander dat het niet is. Dat is een schoolvoorbeeld van slecht redeneren.

Ik ben het volstrekt eens met Gonadan, die vindt dat oordelen op dit moment onzin is. Dat kan ook niet anders, want over de functie TD bij de KNVB wordt bijna geen informatie verschaft. Het enige dat ik heb gevonden, is dat die TD mensen aan moet wijzen die naar Nederlandse spelers gaan kijken om de bondscoach advies te geven over zijn selectiebeleid. Dat lijkt me een heel makkelijke taak en ik denk dat de bondscoach zelf daar ook nog eens inspraak heeft.

Niemand weet dus wat Van Breukelen zou moeten gaan doen. Dan kun je ook niet zeggen of iemand geschikt is of niet.

Ik zeg niet dat Van Breukelen het goed gaat doen of geschikt is dus, dat weet ik niet. Overigens vind ik Van Breukelen een enorme ouwehoer, maar wel iemand die bij uitstek begrijpt wat winnaarsmentaliteit en topsportmentaliteit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

D-e-n schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:15:

Als er iemand was aangesteld die inhoudelijk de, in mijn ogen, juiste richting aangeeft dan was ik positief geweest. Wat Youri Mulder vertelde over de Duitse opleiding, het verhaal in cattenacio: dat snijdt meer hout dan open deuren over mentaliteit. Dat is kroegpraat.
Hier wordt Youri Mulder gefileerd op diezelfde site, in een artikel waar ik mij goed in kan vinden:

http://www.catenaccio.nl/voetbal-is-geen-topsport/

Welk artikel bedoel je overigens? Als je hem even linkt, dan weten anderen ook waar je het over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:02:
Is dat ook niet de kern van het probleem dan meteen? Van Breukelen komt bij de nationale voetbalbond in een functie te zitten, maar niemand van de KNVB vertelt wat de functie inhoud. Wat is de taak van Van Breukelen? Wat wordt er van hem verwacht en wat mogen wij van hem gaan verwachten? Voorlopig zijn het enkele interviews met wat open deuren en andere dooddoeners.
Wat mij betreft niet, het is een ander probleem. Ik zou het heel goed begrijpen als men klaagt over wat jij schetst. Namelijk dat de KNVB zo transparant is als een loden deur en dat het volk wel eens wat inzake in de gang van zaken wil. Zeker gezien de koers van het Nederlands voetbal.

Het is wat mij betreft echter geen reden om Van Breukelen en zijn uitspraken persoonlijk aan te vallen. Hij heeft, zoals je stelt, weinig verteld. De kern is dat hij het in ieder geval niet alleen doet , dat hij het plan niet zelf gemaakt heeft, en dat één van de onderdelen mentaliteit is. We hebben dus nul zekerheid over wie wat gaat doen.

Toch gaan velen hier autistisch roepen dat Van Breukelen in zijn eentje alleen maar op mentaliteit gaat trainen. Dat waanidee gaat er maar niet uit en elke nuance is zoek. De enige die met nuance en enige onderbouwing kwam is lateef.
D-e-n schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:15:
Dat doen we toch altijd als iemand wordt aangesteld? Positief of negatief? Maar nu zou dat niet mogen?
Dat wordt inderdaad veel gedaan, al voel ik die behoefte niet direct. Ik geef mensen graag een kans omdat ik er vanuit ga dat men goede bedoelingen heeft en de direct betrokkenen er meer verstand van hebben.

Niemand zegt overigens dat het niet mag, het punt is dat het op dit moment gewoon nog niet kán. Een coach met een bekende reputatie die ergens aan de slag gaat biedt voldoende handvatten om een mening te vormen of je dat een goede keuze vindt. In dit geval is niets bekend over de kandidaat, niets over zijn rol en niets over de concrete inhoud van het plan. Feitelijk is het gewoon op de persoon wat je dan doet.
Als er iemand was aangesteld die inhoudelijk de, in mijn ogen, juiste richting aangeeft dan was ik positief geweest.
En dat is dus precies waar je nog niet over kunt oordelen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Gonadan op 19-06-2016 11:36 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 654400 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:20:
Hier wordt Youri Mulder gefileerd op diezelfde site, in een artikel waar ik mij goed in kan vinden:

http://www.catenaccio.nl/voetbal-is-geen-topsport/

Welk artikel bedoel je overigens? Als je hem even linkt, dan weten anderen ook waar je het over hebt.
Het is dat je hier slechts +1 kunt geven, ik ben ontroerd. Lammers raakt exact de kern, dát is topsportmentaliteit. _O_

Ik heb het gevoel dat velen hier bij de term mentaliteit niet verder denken dan zaken als op tijd komen bij een training of braaf luisteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jullie halen twee dingen door elkaar. Jullie halen telkens voorbeelden aan van hoe een coach (of manager bij een club) de manier van denken bij het elftal of de club kan beïnvloeden, hoe hij het beste uit de groep kan halen. De kritiek hier op van Breukelen betreft echter de visie (of het gebrek daaraan) op de jeugdopleiding. Opleiden gaat meer om het individu.

@Benedict Tokkie
Hierboven haalde iemand een commentaar aan van Youri Mulder over de aanstelling van van Breukelen. Daarbij stipte hij aan dat de Duitsers in de jeugd meer zijn gaan doen aan techniek. Dat soort concrete voorbeelden zou ik graag van een TD horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:09:
Jullie halen twee dingen door elkaar. Jullie halen telkens voorbeelden aan van hoe een coach (of manager bij een club) de manier van denken bij het elftal of de club kan beïnvloeden, hoe hij het beste uit de groep kan halen. De kritiek hier op van Breukelen betreft echter de visie (of het gebrek daaraan) op de jeugdopleiding. Opleiden gaat meer om het individu.
D-e-n, ik zal het je nog één keer voorzeggen. Komt het dan nog niet door die loden plaat voor je kop dan geef ik het op. Dan heb ik wel wat beters te doen.

De visie wordt níet bepaald door Van Breukelen. Het plan ligt er al en hij gaat slechts helpen om het tot uitvoer te brengen.

De visie is van bovenaf bepaald, hij heeft slechts invloed op de strategie van het uitvoeren van het plan. Net als in het bedrijfsleven, het is niet zo moeilijk hoor. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jammer dat een aantal van jullie het hier kennelijk niet kan verkroppen dat anderen een totaal andere mening hebben dan jullie zelf. "loden plaat", "geen argumentatie", "niveau" ......... wat mij betreft halen jullie hier enkel je eigen niveau mee omlaag.
Gonadan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:34:
[...]
De visie is van bovenaf bepaald, hij heeft slechts invloed op de strategie van het uitvoeren van het plan. Net als in het bedrijfsleven, het is niet zo moeilijk hoor. :/
Is het misschien al eens in je opgekomen dat ik ook al niet zo onder de indruk was van dat zogenaamde plan? Ook daar wordt vooral gesproken over de fysieke achterstand terwijl dat volgens mij dus totaal niet de kern van de huidige crisis van het Nederlandse voetbal is.

En een TD die dat (eenzijdige) plan dus blind uitvoert is in mijn ogen dus een zeer zeer slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geef eens een linkje naar dat plan dan. :z

Je kunt ons gaat verwijten dat wij het jou aanrekenen dat je alleen maar aannames doet. Maar daar wordt alleen jouw positie ongeloofwaardiger van, niet die van ons. :)

[ Voor 67% gewijzigd door Gonadan op 19-06-2016 12:51 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
<knip> daar is een TR voor.

[ Voor 105% gewijzigd door Ramzzz op 19-06-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En on topic:

Ajax heeft bijna een nieuwe verdediger binnen. Ik ken hem niet maar de daadkracht die ineens getoond wordt stemt mij positief. De Boer zal wel tanden knarsen.

http://m.fcupdate.nl/voet...et-sanchez-tekent-maandag

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb me wat ingelezen in onze nieuwe aankoop. Lijkt toch echt wel een hele leuke speler te zijn. En winnaar van de Deense gouden schoen dit jaar.
In 137 wedstrijden voor FC Kopenhagen was Jørgensen direct betrokken bij 74 doelpunten. Zelf was hij 51 keer trefzeker, terwijl hij bovendien 23 assists gaf.
Zou nog wel eens wat kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 18:28

Vos

AFCA

Gonadan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:03:
En on topic:

Ajax heeft bijna een nieuwe verdediger binnen. Ik ken hem niet maar de daadkracht die ineens getoond wordt stemt mij positief. De Boer zal wel tanden knarsen.

Eerst zien dan geloven ;). Ik dacht dat Ajax eerst spelers wilde lozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Er was kritiek op hem dat hij voor een te 'laag' niveau had gekozen, dus hij zou wel wat moeten kunnen. Misschien een beetje een speler a la Guardado, eigenlijk te goed voor de Eredivisie. Zou leuk zijn voor Feyenoord.

@Ajax aankoop
Toch knap, 2 keer geen kampioen en het kan ineens wel, al was er dus ook al weer een hand op de knip omdat er eigenlijk eerst nog verkocht moet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 19-06-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:03:
En on topic:

Oh ik dacht dat Basel die kerel ging afpakken, toch mooi gelukt dan. Wellicht dat Ajax verwacht dat Veltman wellicht verkocht wordt en/of v.d. Hoorn.

Valt niet tegen dat de knip getrokken wordt, maar er gaat toch ook nog wat weg zoals Milik bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja daarom, het schijnt dat ze gas gegeven hebben juist omdat Basel kwam. Wat mij tevreden stelt is dat ze eigenlijk eens eerst halen en dan verkopen. Anders mag je keer op keer aan het eind van de transfer periode de hoofdprijs voor een matige vervanger betalen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 16:44
Gonadan schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:45:
Ja daarom, het schijnt dat ze gas gegeven hebben juist omdat Basel kwam. Wat mij tevreden stelt is dat ze eigenlijk eens eerst halen en dan verkopen. Anders mag je keer op keer aan het eind van de transfer periode de hoofdprijs voor een matige vervanger betalen.
Dat mag je soms doen maar je moet het echt niet te vaak doen.
Als de spelers waarvan je dacht dat ze zouden vertrekken gaan blijven dan kost je dat een leuke cent aan extra salaris en mislopen van transfer inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ze hebben het al jaren niet gedaan, en al die tijd was het matig qua aankopen en veel stress aan het eind. Ik ben blij dat het wel weer eens gebeurt, kunnen ze een mooie middenweg vinden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:45:
Dat mag je soms doen maar je moet het echt niet te vaak doen.
Als de spelers waarvan je dacht dat ze zouden vertrekken gaan blijven dan kost je dat een leuke cent aan extra salaris en mislopen van transfer inkomsten.
De spelers die op de nominatie staan voor verkoop zouden ook prima kunnen worden verhuurd, dus dat loopt wel los. Maar aangezien de raad van commissarissen akkoord heeft gegeven vermoed ik dat enkele verkopen zo goed als rond zijn. Voor Milik zullen wel de nodige miljoenen binnenstromen zodat het een en ander gecompenseerd wordt. Daarnaast heeft Ajax genoeg geld in kas om een keer een gok te nemen, het water staat nou niet bepaald aan de lippen financieel :)

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<h2>Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer</h2>~[/html]
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder