[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.518 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:40
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/y7tkzdi4f/eredivisie.jpg
Voor het eerst sinds 2008 mocht PSV zich kampioen van Nederland noemen. Was het in de voorgaande jaren nog vaak dat PSV een zwakke tweede helft van het seizoen had, nu was het niet de vraag wie er kampioen ging worden, maar wanneer. FC Groningen veroverde de beker ten koste van PEC Zwolle. PEC Zwolle wist wel beslag te leggen op de Johan Cruijff Schaal die gewonnen werd door Ajax met 1-0 te verslaan. Dordrecht, NAC Breda en Go Ahead Eagles degradeerde naar de Jupiler League.

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/xk9edhcv1/jupiler.jpg
NEC werd overtuigend kampioen in de Jupiler league en promoveerde evenals Roda JC en De Graafschap naar de Eredivisie.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dFu6paIdaQyDi3KJkTgZWhcC/full.jpg
De Champions League was deze jaargang een prooi voor FC Barcelona. De Catalanen toonden zich in Berlijn met 3-1 te sterk voor Juventus.

Ivan Rakitic, Luis Suarez en Neymar waren verantwoordelijk voor de doelpunten van Barcelona. Alvaro Morata maakte tussendoor de gelijkmaker.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OLFoqAYCz8aqAnYXijlK6ihz/full.jpg

Titelverdediger Sevilla won met 3-2 van Dnipro Dnipropetrovsk. Door de zege werden de Spanjaarden recordhouder met vier eindoverwinningen.

Poll: Wie wordt er landskampioen in het seizoen 2015/2016?
Ajax
Az
FC Twente
Feyenoord
PSV
Vitesse
Anders namelijk
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=394953&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wie speelt het langste Europees?
PSV
Ajax
AZ
FC Groningen
Vitesse
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=394955&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 3% gewijzigd door Gynnad op 11-07-2015 14:59 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
AH gaan we hier verder, ik wacht nog even met stemmen op de poll ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:53

PauseBreak

derp!

Misschien ook handig om in de TS een overzicht op te nemen van de in- en uitgaande transfers binnen Nederland?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
PauseBreak schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:52:
Misschien ook handig om in de TS een overzicht op te nemen van de in- en uitgaande transfers binnen Nederland?
Idee is leuk, maar dat is toch een behoorlijke lijst om bij te gaan houden, zie: http://www.fcupdate.nl/transfers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:36
Rare keus om Twente in die poll op te nemen voor het landskampioenschap, ik gok dat die ergens in het rechter rijtje actief gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gynnad schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:57:
[...]

Idee is leuk, maar dat is toch een behoorlijke lijst om bij te gaan houden, zie: http://www.fcupdate.nl/transfers/
Hmm, dat is wat uitgebreider dan ik had onthouden inderdaad :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
JanW schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:00:
Rare keus om Twente in die poll op te nemen voor het landskampioenschap, ik gok dat die ergens in het rechter rijtje actief gaan zijn.
Ik denk zelfs dat de kans groter is dat ze om degradatie meedoen dan de kans dat ze Europees voetbal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Eindelijk weer eens een kampioensfoto uit Eindhoven in de TS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Pausebreak: de vergelijking is helemaal niet krom. Suarez was immers ook geen spits. Die heeft 1.5 seizoen met Huntelaar samen gespeeld die toen in de spits stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk inderdaad dat er vreemde dingen moeten gebeuren wil het niet tussen Ajax en PSV gaan. Het is echter nog wat vroeg om te kiezen, daar het silly season van de transfers nog bezig is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Poll: Wie speelt het langste Europees?
Gemeten vanaf wanneer? Daar Ajax over 1-2 weken al aan de bak moet.... 8)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Aghanim schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:21:
@Pausebreak: de vergelijking is helemaal niet krom. Suarez was immers ook geen spits. Die heeft 1.5 seizoen met Huntelaar samen gespeeld die toen in de spits stond.
Nee, ik doelde op je vergelijkingen met andere spitsen. En daarbij is het wel een verschil in omstandigheden natuurlijk. Ajax was in die tijd toch vaak echt veel beter en PSV is maar één seizoen echt veel beter geweest. Dat ga je dus ook terugzien in dat soort nietszeggende statistiekjes.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Rooke schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:27:
[...]

Gemeten vanaf wanneer? Daar Ajax over 1-2 weken al aan de bak moet.... 8)
Dan heb je het over wie de meeste wedstrijden moet spelen.

Ik hoop dat Ajax de groepsfase haalt. Is toch al weer een tijdje geleden dat er 2 Nederlandse clubs in de groepsfase zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ik hoop het ook, maar verwacht van niet.
De loting zal zoals gewoonlijk wel weer tegenzitten, en dan loot je sterke ploegen.
Met het Ajax van afgelopen seizoen kom je dan niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even wennen die kampioensfoto :+. Ik ben benieuwd naar het seizoen, en of Frank de Boer nog wat magie kan overdragen op de groep. Wordt hij een Ferguson of iemand die te lang bleef hangen..

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Sallin schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:54:
Even wennen die kampioensfoto :+. Ik ben benieuwd naar het seizoen, en of Frank de Boer nog wat magie kan overdragen op de groep. Wordt hij een Ferguson of iemand die te lang bleef hangen..
Als PSV fan hoop ik het laatste. Enorm veel respect voor De Boer, maar laat hem maar de Ferguson van een andere club worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:32:
[...]

Dank voor je handige overzicht! Opvallend wel dat alle clubs in de PL bijzonder sterk afhankelijk zijn van TV-gelden.
Toevallig staat die van Newcastle hier als enige niet verder gespecificeerd (ergens anders stond het wel nl. alleen niet in een handig overzichtsplaatje; was MD: £26m, TV: £78m, Com £26m)

Hier nog een overzichtje van kleding- en shirtsponsor inkomsten:

Die $10 miljoen van Newcastle blijkt alleen van de shirtsponsor; gegevens van Puma onbekend, alleen dat ze er 13 jaar aan vast zitten 8)7 (iedereen met een sterretje trouwens). Bij Man U zit de nieuwe Adidas deal er nog niet bij waarmee ze eerder richting de $200 miljoen per jaar zitten.
Afbeeldingslocatie: http://espn.go.com/prod/styles/pagetype/otl/20140812_fckits/img/jerseydesktop5.png

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 11-07-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

JanW schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:00:
Dat dus, ik vermoed dat Feyenoord aan het langste eind trekt voor het kampioenschap, mede door het verloop bij PSV en de non versterking bij Ajax zoals het er nu uit ziet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:08:
[...]

Ik denk zelfs dat de kans groter is dat ze om degradatie meedoen dan de kans dat ze Europees voetbal halen.
Qua financiën zijn ze nog steeds een top5club in Nederland.
Ondanks de maleur qua winstgevendheid, en de knvb bemoeienis hebben ze nog een relatief dikke begroting.

En zéker bij voetbal is het zo dat het ene het andere seizoen niet is. Degraderen zie ik ze eigenlijk totaal niet. Europees voetbal moet ze toch een keer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:31:
[...]

Qua financiën zijn ze nog steeds een top5club in Nederland.
Ondanks de maleur qua winstgevendheid, en de knvb bemoeienis hebben ze nog een relatief dikke begroting.

En zéker bij voetbal is het zo dat het ene het andere seizoen niet is. Degraderen zie ik ze eigenlijk totaal niet. Europees voetbal moet ze toch een keer lukken.
Qua begroting zijn ze dan 5e maar als je ziet wat ze met dat geld komend seizoen op het veld weten te zetten dan zie ik het somber in.
Ik heb ook zo mijn twijfels dat ze het deze zomer het gehoopte bedrag wel weten binnen te halen door middel van transfers.

En leg eens uit, KNVB bemoeienis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:35:
[...]

En leg eens uit, KNVB bemoeienis?
Het is nog altijd een Categorie 1-club toch?
Dan moeten ze voor elke uitgave boven de €50.000 toestemming vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:38:
[...]

Het is nog altijd een Categorie 1-club toch?
Dan moeten ze voor elke uitgave boven de €50.000 toestemming vragen.
En dat ze in categorie 1 zitten zijn ze toch zelf schuld. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 10:21
Ik vind het wel opvallend dat geen van onze topclubs Ziyech nog niet heeft weggekocht bij Twente. Feyenoord heeft pas budget als er iets verkocht wordt, dat snap ik ( zou Ziyech erg graag naar de kuip zien komen, kan Immers meteen verbannen worden naar een andere club/tribune ). Maar dat PSV of Ajax nog niet hebben toegeslagen snap ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Snap ook niet dat PSV geen poging gewaagd heeft mij Ziyech. Echt een geweldige speler. Ajax zit al overvol op het middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Leon Zwiers schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:29:
Ik vind het wel opvallend dat geen van onze topclubs Ziyech nog niet heeft weggekocht bij Twente. Feyenoord heeft pas budget als er iets verkocht wordt, dat snap ik ( zou Ziyech erg graag naar de kuip zien komen, kan Immers meteen verbannen worden naar een andere club/tribune ). Maar dat PSV of Ajax nog niet hebben toegeslagen snap ik echt niet.
Ajax lijkt mij duidelijk waarom niet...middenveld is overbevolkt

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:29:
Ook vandaag was die weer op dreef volgens tubantia:
Ziyech klasse apart bij schuttersfestijn

[...]

Op het veld van de kersverse hoofdklasser DOS'37 kenden de profs geen genade: 0-16.
Al na vijf minuten keken de spelers van Twenterand vertwijfeld naar het scorebord. Terwijl de meesten de bal nog niet eens van dichtbij hadden gezien, was het al 0-3. En het ging maar door in die eerste helft, want na 45 minuten waren de dubbele cijfers al bereikt: 0-11. Grote man in die fase was Hakim Ziyech, die maar liefst vijf keer scoorde.
Los van hoe het loop met Twente, is het ook leuk hoe NEC weer is teruggekomen in de eredivisie. Terugkijkend was degradatie erg goed en gezond voor die club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Laat ze maar 16 - 0 winnen van Real Madrid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Niku schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 23:14:
Snap ook niet dat PSV geen poging gewaagd heeft mij Ziyech. Echt een geweldige speler. Ajax zit al overvol op het middenveld.
Waarschijnlijk veel en veel te duur, buiten de prijs die Twente er voor zal willen zal salaris ook wel een issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hadden ze eerder bij moeten zijn, toen verkopen nog per se noodzaak was.
Nu kunnen ze al hoog inzetten.
Beste voor Twente is ook als Ziyech, Tapia, Gutierez en Corona blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:13
Inderdaad, de selectie van Twente is helemaal niet zo beroerd. En voor zover ik weet hoeft er niemand meer verkocht te worden. Ze moeten alleen nog van een of andere Ghanees af die voor veel salaris onder contract staat maar zich niet eens bij de beloften in het team heeft gevoetbald.

Met de selectie die er nu loopt zou je 4-4-2 kunnen gaan spelen in de volgende opstelling.
     Mokhtar     Corona

Zyech
     Guitterrez   Ebicilio
            Mokotjo

Schilder Tapia Katsikas Ter Avest
           Stevens

Dat is helemaal niet zo beroerd. Er ontbreekt alleen een echte spits. In de breedte houdt het alleen niet over. Je hebt Eghan nog op het middenveld, maar verder is het allemaal heel jong spul en jongens die al jaren eigenlijk net niet goed genoeg worden bevonden (Cabral, Tschuzschen, etc). Maar als dit bij elkaar blijft en blessures niet te veel gaan opspelen moet Twente toch gewoon top 5 kunnen spelen.

In de poll heb ik ze trouwens als kampioen aangevinkt. Maar dat is meer wishful thinking. Als dit jaar voetbal wordt gespeeld dat om aan te zien is en er volgend seizoen europees voetbal kan worden gespeeld ben ik al en heel gelukkig mens.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 00:07
Dat lijkt me al zeer onrealistisch met een 10 plaats vorig seizoen en een uitgeklede selectie. Aan de andere kant presteerde Feyenoord ook zoiets een paar jaar geleden, de bal is rond.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

ph4ge schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:06:
Dat lijkt me al zeer onrealistisch met een 10 plaats vorig seizoen en een uitgeklede selectie. Aan de andere kant presteerde Feyenoord ook zoiets een paar jaar geleden, de bal is rond.
Dankzij 6 punten aftrek (anders 8e) en een zwaar gedemotiveerde club door al het gezeik en gelazer sinds ongeveer de winterstop. Ik denk (en hoop) niet dat een terugblik op vorig seizoen de prognose voor komend seizoen is. Het afbraakbeleid van supporters en pers heeft er ook bepaald niet aan bijgedragen.

Natuurlijk hebben ze wat moeten verkopen, maar dat waren nou ook niet allemaal pareltjes. Als de ploeg welke er nu is gemotiveerd is en de clubleiding de neuzen dezelfde kant op weet te houden, denk ik dat Twente een eind kan komen. En dan hoop ik ook dat zeker de supporters eens ophouden te zeiken over bijvoorbeeld Schreuder. Deal with it en als je dat niet kunt, wegwezen. Top 5 hoort dan zeker tot de mogelijkheden denk ik.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 23:43
Ziyech vind ik juist wel beter dan 9/10 Ajax middenvelders. Als ik dat even mag zeggen dan vind ik hem nu ook niet zo'n pats Marokkaan, maar juist een beschaafd kereltje, wat ik van hem zie.
Kunnen ook veel Eredivisie spelers nog wat van opsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:06:
Het jaar daarvoor werden ze 3e en de 2 seizoenen daarvoor beide 6e. Dat waren de seizoenen waar het financieel niet op kon. Het lijkt me inderdaad zeer onrealistisch dat Twente dit jaar in de top 3 gaat eindigen. Persoonlijk zie ik het kampioenschap/2e plek meer als een eenmalige piek die oneigenlijk gefinancierd is dan als de groei van Twente naar de top van NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

PSV heeft Lestienne definitief binnen. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
T-MOB schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:37:
Inderdaad, de selectie van Twente is helemaal niet zo beroerd. En voor zover ik weet hoeft er niemand meer verkocht te worden. Ze moeten alleen nog van een of andere Ghanees af die voor veel salaris onder contract staat maar zich niet eens bij de beloften in het team heeft gevoetbald.

Met de selectie die er nu loopt zou je 4-4-2 kunnen gaan spelen in de volgende opstelling.
     Mokhtar     Corona

Zyech
     Guitterrez   Ebicilio
            Mokotjo

Schilder Tapia Katsikas Ter Avest
           Stevens

Dat is helemaal niet zo beroerd. Er ontbreekt alleen een echte spits. In de breedte houdt het alleen niet over. Je hebt Eghan nog op het middenveld, maar verder is het allemaal heel jong spul en jongens die al jaren eigenlijk net niet goed genoeg worden bevonden (Cabral, Tschuzschen, etc). Maar als dit bij elkaar blijft en blessures niet te veel gaan opspelen moet Twente toch gewoon top 5 kunnen spelen.

In de poll heb ik ze trouwens als kampioen aangevinkt. Maar dat is meer wishful thinking. Als dit jaar voetbal wordt gespeeld dat om aan te zien is en er volgend seizoen europees voetbal kan worden gespeeld ben ik al en heel gelukkig mens.
Andersen kan centraal achterin, zet Tapia maar op het middenveld. Die is ook aanvallend sterk. Samen met Ziyech en Gutierez heb je dan echt een ijzersterk middenveld, dat niet onder doet voor dat van een Feyenoord.
Met Mokotjo, Ebicilio en Eghan heb je dan ook prima breedtewissels

Zou ook gewoon vasthouden aan 4-3-3, moet er alleen nog een echte spits komen naast een jong talent, Jari Oosterwijk(?) geloof ik, die kan wel bij de selectie maar niet direct basis.

Mis je ook nog een goede stand-in voor Schilder en Mokthar maar dat is dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Clasie speelt vanmiddag niet omdat er serieuze interesse is. Als een club dat op die manier naar buiten brengt dan is een transfer dichtbij denk ik. Southampton wordt genoemd, hopelijk krijgt Feyenoord ook een keer een leuk transferbedrag. De prestaties zijn natuurlijk minder dan Ajax en PSV, maar het gat in transferinkomsten is een stuk groter dan het sportieve gat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Napo schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:30:
[...]

Waarschijnlijk veel en veel te duur, buiten de prijs die Twente er voor zal willen zal salaris ook wel een issue zijn.
Plus dat PSV hem niet nodig heeft. Middenveld is al op iedere positie dubbel bezet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
ph4ge schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:34:
Clasie speelt vanmiddag niet omdat er serieuze interesse is. Als een club dat op die manier naar buiten brengt dan is een transfer dichtbij denk ik. Southampton wordt genoemd, hopelijk krijgt Feyenoord ook een keer een leuk transferbedrag. De prestaties zijn natuurlijk minder dan Ajax en PSV, maar het gat in transferinkomsten is een stuk groter dan het sportieve gat.
10 miljoen schijnt het te zijn, koopje als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gynnad schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:29:
10 miljoen schijnt het te zijn, koopje als je het mij vraagt.
Pond wel te verstaan. Nog steeds een koopje als het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Vind je? Voor een speler die het consequent laat afweten in grote wedstrijden en het pas afgelopen seizoen kon opbrengen om 90 min lang op niveau te spelen? Ik vind het bijna een vriendendienst van Koeman richting Feyenoord, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
Daar doe je Clasie te kort mee. In de wedstrijden tegen PSV en Ajax stond hij er gewoon afgelopen seizoen. En hij heeft bij Feyenoord toch net te weinig kwaliteit om zich heen lopen waardoor hij veel te veel (onnodig) werk moet verzetten.
Hij is dat bedrag wel waard. Je moet het ook in perspectief plaatsen. Voor Blind 17,5 miljoen en Wijnaldum 20 miljoen. Hun prijs is 1,5-2x zo veel omdat ze kampioen zijn geworden en meer op de WK gespeeld hebben. Als Feyenoord kampioen was geworden en Clasie speelde op de WK net zo veel als Wijnaldum ging hij nu ook gewoon voor 20 miljoen weg.
Een koopje voor Koeman. Helemaal met de bedragen die tegenwoordig in het voetbal rond gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Zeker als je kijkt naar de overige bedragen binnen Engeland vind ik dat ook wel een koopje ja.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Fleximex schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:03:
Daar doe je Clasie te kort mee. In de wedstrijden tegen PSV en Ajax stond hij er gewoon afgelopen seizoen. En hij heeft bij Feyenoord toch net te weinig kwaliteit om zich heen lopen waardoor hij veel te veel (onnodig) werk moet verzetten.
Hij is dat bedrag wel waard. Je moet het ook in perspectief plaatsen. Voor Blind 17,5 miljoen en Wijnaldum 20 miljoen. Hun prijs is 1,5-2x zo veel omdat ze kampioen zijn geworden en meer op de WK gespeeld hebben. Als Feyenoord kampioen was geworden en Clasie speelde op de WK net zo veel als Wijnaldum ging hij nu ook gewoon voor 20 miljoen weg.
Een koopje voor Koeman. Helemaal met de bedragen die tegenwoordig in het voetbal rond gaan.
Als telt niet, ik had deze prijs wel ongeveer verwacht voor Clasie. Goede speler, maar 'niks' gepresteerd (als in: prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ach, voor Feyenoord is het denk ik wel prima dat Clasie vertrekt. Vandaag Veijnovic een wonderschone oefenwedstrijd zien spelen tegen een 2e bundesligateam. Ik denk dat we Clasie niet erg gaan missen als ik dat zo zag. Wat wel opviel is dat Veijnovic 3 x iemand 1 v1 met de keeper zet, en er maar 1 goal uit volgt. Het rendement uit de kansen moet nog steeds omhoog.

Nog even terugkomend op het Ziyech verhaal: Natuurlijk heeft Ajax een vol middenveld. Maar qua kwaliteit haalt geen van die middenvelders het bij Ziyech. Ajax begaat een fout hem niet te halen. Nu moet ie waarschijnlijk nog een (half) seizoen wegkwijnen in Tukkerland en ergens rechterrijtje eindigen, en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Niku schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:31:
Als telt niet, ik had deze prijs wel ongeveer verwacht voor Clasie. Goede speler, maar 'niks' gepresteerd (als in: prijzen).
Prijzen win je met 11 man. Clasie was zowel in Europa en in de Eredivisie regelmatig met afstand de beste man op het veld, ondanks dat Feyenoord niet won. Een beetje scout ziet dat.

Al klopt het wel dat Ajax altijd net iets meer krijgt voor een speler dan PSV, PSV weer meer dan Feyenoord en Feyenoord weer meer dan de rest van de Eredivisie op basis van reputatie en recente prestaties. Clasie is ook een verdedigende speler, aanvallende spelers leveren altijd meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ph4ge schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:31:
[...]

Prijzen win je met 11 man. Clasie was zowel in Europa en in de Eredivisie regelmatig met afstand de beste man op het veld, ondanks dat Feyenoord niet won. Een beetje scout ziet dat.

Al klopt het wel dat Ajax altijd net iets meer krijgt voor een speler dan PSV, PSV weer meer dan Feyenoord en Feyenoord weer meer dan de rest van de Eredivisie op basis van reputatie en recente prestaties. Clasie is ook een verdedigende speler, aanvallende spelers leveren altijd meer op.
Zo trek je wel de aandacht van de scouts. Het helpt ook als je wat laat zien tegen echte top clubs in bv de CL.
Was Clasie met Feyenoord actief geweest in de CL en hij had wat leuks laten zien tegen bv Real Madrid dan hadden direct meer clubs interesse gehad en had Feyenoord ook meer kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
Thijs Slegers moet nog even aan zijn baan wennen _O-:
https://twitter.com/RikElfrink/status/620363882113200128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zoals alles op sociale media, neem het met een flinke korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
Clasie gaan ze wel missen bij feyenoord. en 10 miljoen pond is inderdaad een koopje!

Ik denk (en hoop) wel dat clasie zich aan het niveau omhoog kan gaan trekken in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45

FREAKJAM

"MAXIMUM"

PSV is blijkbaar ook bezig om Afellay terug te halen. Ik zie daar eigenlijk het nut niet van in als je dadelijk al Guardado, Propper en Maher op je middenveld hebt staan. Je hebt dan nog Schaars, Hendrix, Vloet en Ritzmaier als reserve. Hiljemark vertrekt dan waarschijnlijk nog. Ik acht de kans trouwens wel groot dat Ritzmaier ook nog vertrekt, maar dan ben ik nog steeds van mening dat het middenveld meer dan goed bezet is.

Enige reden die ik nu kan bedenken dat ze alsnog naar Afellay hengelen is dat de komst van Propper niet door gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 13-07-2015 09:59 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PSV doet anders wel zeer goede zaken op de transfermarkt. Zo als het er nu uitziet, wordt het seizoen nog saaier dan het vorige seizoen..
Twente valt weg, Ajax heeft maar 1 spits en lijkt niemand te kunnen krijgen (/willen), AZ is verzwakt en Feyenoord raakt Clasie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

FREAKJAM schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:52:
PSV is blijkbaar ook bezig om Afellay terug te halen. Ik zie daar eigenlijk het nut niet van in als je dadelijk al Guardado, Propper en Maher op je middenveld hebt staan. Je hebt dan nog Schaars, Hendrix, Vloet en Ritzmaier als reserve. Hiljemark vertrekt dan waarschijnlijk nog. Ik acht de kans trouwens wel groot dat Ritzmaier ook nog vertrekt, maar dan ben ik nog steeds van mening dat het middenveld meer dan goed bezet is.

Enige reden die ik nu kan bedenken dat ze alsnog naar Afellay hengelen is dat de komst van Propper niet door gaat.
En dat Cocu naar verluid nogal fan is van Afellay zal ook meespelen. Al denk ik inderdaad niet dat ze hem nodig hebben. Het middenveld is echt wel goed bezet bij PSV. Haal liever nog een extra centrale verdediger want daar is de spoeling nu wel dun. Zeker centraal achterin heb je eigenlijk alleen Isimat en Bruma, met Hendrix die daar kán spelen maar die je liever op het middenveld ziet spelen. Kortom, daar moet echt nog wel even iemand bij.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Exocet schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:56:
PSV doet anders wel zeer goede zaken op de transfermarkt. Zo als het er nu uitziet, wordt het seizoen nog saaier dan het vorige seizoen..
Twente valt weg, Ajax heeft maar 1 spits en lijkt niemand te kunnen krijgen (/willen), AZ is verzwakt en Feyenoord raakt Clasie kwijt.
Ajax is blijkbaar al bijna rond met Yaya Sanogo om hem een jaar van Arsenal te huren. Ken de beste man niet, klopt blijkbaar op de deur bij Arsenal maar komt nog net te kort. Echter niet de gewenste ervaren versterking die ze zoeken als je het mij vraagt.Hopelijk is hij de 'ster' die Ajax nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

El_V schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:42:
Clasie gaan ze wel missen bij feyenoord. en 10 miljoen pond is inderdaad een koopje!

Ik denk (en hoop) wel dat clasie zich aan het niveau omhoog kan gaan trekken in Engeland.
De Pond is weer aardig sterk. 10 Mil GPB is 14 Miljoen euro.

Dat van Geel minder uit de spelers haalt dat zijn collega's in Eindhoven/Amsterdam is wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 16:17

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Let op dat Sanogo van grote waarde zal zijn voor Ajax als hij komt. Die kerel is 1.94 en bere sterk. Met de verdedigers die wij in Nederland hebben maak je dan gewoon makkelijker je goals. In Engeland heeft hij heel weinig gescoord maar dat zegt niets over je kansen in de Eredivisie.

Perreiro en Propper zijn vandaag in Eindhoven om het contract te tekenen en vliegen na de medische keuring door naar het trainingskamp in Evian. Over Propper maak ik me geen zorgen, die past wel bij PSV. Op het eerste oog zijn Lestienne en Perreiro goede versterkingen maar ik hoop ook dat ze goed uitpakken. Lestienne is natuurlijk een gering risico omdat hij gehuurd is. Perreiro kost natuurlijk veel geld. Als ze niet goed aarden of gewoon niet goed presteren dan is het wel erg dun bezaaid voorin. Er hangt wel veel af van die 2 (met een Narsingh die hopelijk speelt als de laatste helft van het seizoen als enige serieuze concurrent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Chrosser schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:09:
Als ze niet goed aarden of gewoon niet goed presteren dan is het wel erg dun bezaaid voorin. Er hangt wel veel af van die 2 (met een Narsingh die hopelijk speelt als de laatste helft van het seizoen als enige serieuze concurrent)
Valt toch wel mee met hoe dun bezaaid het is? Lestienne, Narsing en Pereiro vechten om twee posities. Bergwijn, Jozefzoon (als ie weer fit is) en Locadia als back-up. De laatste is daarbij ook de tweede man achter De Jong centraal uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
El_V schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:42:
Clasie gaan ze wel missen bij feyenoord.
Het vertrek van Clasie hebben ze al prima opgevangen volgens mij. Wat Feyenoord weer op zal gaan breken is het gebrek aan scorend vermogen en het gebrek aan back-up achterin. Daar zou het geld van Clasie dus ook aan besteed moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Jozefzoon duurt volgens mij nog tot de winterstop en Bergwijn kan je gebruiken als backup op links. Maar die jongen moet vooral minuten gaan maken in Jong PSV. Dan hou je voorlopig 3 spelers voor 2 posities over. en de spits ook 2 spelers. Er zal meer gerouleerd moeten worden vooral als er ook overwinterd zou worden in de CL (Ik ga er maar positief van uit dat dit lukt, in naam voor het Nederlands voetbal). Misschien ben ik dan ook wel te verwend. PSV heeft afgelopen jaar vooral voorin geluk gehad dat er buiten Jozefzoon geen geblesseerden meer waren. Anders had het wellicht anders afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Niku schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:22:
[...]

Valt toch wel mee met hoe dun bezaaid het is? Lestienne, Narsing en Pereiro vechten om twee posities. Bergwijn, Jozefzoon (als ie weer fit is) en Locadia als back-up. De laatste is daarbij ook de tweede man achter De Jong centraal uiteraard.
Als Narsing zichzelf niet verbeterd dan is hij geen deelnemer in dat gevecht. Ben overigens benieuwd naar Lestienne.

PSV lijkt zich goed te versterken, bij Ajax lijkt er tot nu toe weinig te gebeuren.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
PWM schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:37:
De Pond is weer aardig sterk. 10 Mil GPB is 14 Miljoen euro.

Dat van Geel minder uit de spelers haalt dat zijn collega's in Eindhoven/Amsterdam is wel bekend.
14 miljoen Euro is helemaal niet zo gek. Blind is de best vergelijkbare recente transfer, en iedereen was het er wel over eens dat dat gewoon een belachelijk bedrag was omdat zijn grootste fan nou eenmaal bij een van de rijkste clubs ter wereld zat. Van Gaal lijkt hier ook wel op terug te komen, want er zijn 2 andere middenvelders aangetrokken. Daarnaast was Blind kampioen en had hij CL ervaring plus dat Ajax een andere financiële situatie heeft, dus dat je daar onder zit ondanks dat velen Clasie een betere speler vinden is niet raar.

Met Veijnovic heb je de ideale vervanger al in huis, zn eerste minuten zijn ook veelbelovend. Al heeft PSV als ze een middenveld met Propper, Affalay en Guardado wel een middenveld wat op papier het sterkste van Nederland wordt, al is dat ook geen garantie voor succes bewees Feyenoord vorig seizoen.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 13-07-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ook op papier had Feyenoord vorig seizoen niet het sterkste middenveld. Gezien het feit dat de voorhoede ook al niet uitblinkt in scoren kon je het verloop van het seizoen al op voorhand uittekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Bossie schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Als Narsing zichzelf niet verbeterd dan is hij geen deelnemer in dat gevecht. Ben overigens benieuwd naar Lestienne.

PSV lijkt zich goed te versterken, bij Ajax lijkt er tot nu toe weinig te gebeuren.
Dat valt toch best mee? Milik (was gehuurd), Heitinga, Dijks en Gudelj zijn al gehaald. Alleen voorin moet er nog wat versterking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze zouden nu Sanogo van Arsenal willen huren.
2 goals in 31 wedstrijden. Of je daar nou op zit te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:48:
Ook op papier had Feyenoord vorig seizoen niet het sterkste middenveld. Gezien het feit dat de voorhoede ook al niet uitblinkt in scoren kon je het verloop van het seizoen al op voorhand uittekenen.
In de praktijk wel. Maar inderdaad een zeer zwakke voorhoede.

Ik snap niet dat Ajax überhaupt aan huren denkt als je zoveel mogelijkheden hebt om te investeren. Huren doe je uit armoede, tenminste als het zonder optie tot koop is. Je investeert dan in het eigendom van iemand anders. Ajax heeft geld zat om versterkingen te kopen, waarom zou je ze dan huren? Dan moet het echt wel extreme buitencategorie zijn, een speler die Ajax direct veel beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

dutchgio schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:17:
Ze zouden nu Sanogo van Arsenal willen huren.
2 goals in 31 wedstrijden. Of je daar nou op zit te wachten....
En grofweg de helft van de tijd geblesseerd geweest in de laatste 4 jaar. Lijkt me een flinke gok, en persoonlijk verwacht ik er niet veel goeds van.
ph4ge schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:22:
[...]

In de praktijk wel. Maar inderdaad een zeer zwakke voorhoede.

Ik snap niet dat Ajax überhaupt aan huren denkt als je zoveel mogelijkheden hebt om te investeren. Huren doe je uit armoede, tenminste als het zonder optie tot koop is. Je investeert dan in het eigendom van iemand anders. Ajax heeft geld zat om versterkingen te kopen, waarom zou je ze dan huren? Dan moet het echt wel extreme buitencategorie zijn, een speler die Ajax direct veel beter maakt.
Ze hebben natuurlijk ook nog Zivkovic lopen bij Willem II. Als die volgend jaar terugkeert naar Amsterdam met genoeg ervaring om tweede spits te worden achter Milik heb je die Sanogo natuurlijk niet meer nodig.

[ Voor 94% gewijzigd door Koppensneller op 13-07-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Je zou inderdaad verwachten dat Ajax gezien de financiële situatie wat meer daadkracht zou kunnen tonen (zonder overigens veel te veel voor een speler te betalen). Vorige week stond er een groot artikel in VI over Ajax en het trainingskamp in Oostenrijk. Voornamelijk veel gepraat over het randje opzoeken en frisse wind etc etc. De verandering in de technische staf zie ik dan ook als positief (met trustfull). Echter gaf de VI verslaggever aan dat het heen en weer geschuif met de bal nog steeds de boventoon voerde. Nu weet ik dat aan een oefenwedstrijd geen conclusies gebonden moeten worden, maar het beeld was heel minimaal veranderd. Ik vraag me af of Gudelj en miss Heitinga er echt voor gaan zorgen of dat lieve schooljongetjes gedrag beinvloed gaat worden. Zoiets zit in je of niet. Wat dat betreft ben ik benieuwd of we veel verandering gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Qua controle had Feyenoord een ijzersterk middenveld maar als je naar assists en goals kijkt was het pover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Gynnad schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:13:
[...]

Dat valt toch best mee? Milik (was gehuurd), Heitinga, Dijks en Gudelj zijn al gehaald. Alleen voorin moet er nog wat versterking komen.
PSV lijk veel daadkrachtiger, maar misschien is dat een momentopname aangezien Ajax zijn "versterkingen" bijna meteen aan het einde van het seizoen rond had.

Aangezien Ajax een inhaalslag moet maken had ik meer verwacht, terwijl PSV zich juist lijkt te versterken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Duidelijk is wel dat hier de overgrote meerderheid voor Feyenoord, PSV of Ajax is ;-)

Zoveel transfers op dit moment en we hebben het alleen over de Nederlandse Big 3. Niemand fan van een andere club hier? Alles wat ik hier lees, lees ik ook in de landelijke bladen dus weinig nieuwswaarde meer.

Ben wel benieuwd naar het gevoel van fans van andere clubs dan eeuwig over deze 3 clubs hier te lezen (zegt iemand met een Feyenoord SC!!!!). Hoe staat ADO ervoor, Gaat Twente dit seizoen overleven, zijn er clubs die gaan verrassen dit seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
rikoos schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:00:
Duidelijk is wel dat hier de overgrote meerderheid voor Feyenoord, PSV of Ajax is ;-)

Zoveel transfers op dit moment en we hebben het alleen over de Nederlandse Big 3. Niemand fan van een andere club hier? Alles wat ik hier lees, lees ik ook in de landelijke bladen dus weinig nieuwswaarde meer.

Ben wel benieuwd naar het gevoel van fans van andere clubs dan eeuwig over deze 3 clubs hier te lezen (zegt iemand met een Feyenoord SC!!!!). Hoe staat ADO ervoor, Gaat Twente dit seizoen overleven, zijn er clubs die gaan verrassen dit seizoen?
Ik volg Cambuur, Groningen, Heerenveen, Arsenal en Aberdeen. Hierbij volg ik Groningen simpelweg uit persoonlijke interesse (dat is waar ik als klein manneke met familie wekelijks op de tribune zat), de andere clubs volg ik omdat er simpelweg geen ontkomen aan is door vrienden / collega's.

Middels sport 1 kijk ik als voetballiefhebber regelmatig naar Barcelona / Real Madrid op zondagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Chrosser schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:31:
Echter gaf de VI verslaggever aan dat het heen en weer geschuif met de bal nog steeds de boventoon voerde. Nu weet ik dat aan een oefenwedstrijd geen conclusies gebonden moeten worden, maar het beeld was heel minimaal veranderd.
De oefenpotjes tegen Nordsjaelland en Panathinaikos verschilden nogal in dat opzicht: in de eerste wedstrijd (tegen de Denen dus) was er inderdaad vrij veel geschuif en werd er nou niet veel beter gevoetbald dan aan het eind van vorig seizoen, ondanks dat toen aankopen Heitinga en Gudelj speelden. In de tweede wedstrijd was het écht veel beter en was er meer combinatiespel tussen de voorste twee linies.

De beoogde basis-elf waren verdeeld tussen de twee wedstrijden, dus het is moeilijk te zeggen of er nou wél of niet resultaten worden geboekt wat betreft de aantrekkelijkheid van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Koppensneller schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:09:
[...]
ondanks dat toen aankopen Heitinga en Gudelj speelden
Heitinga staat volgens mij ook niet bekend om zijn snelle vooruit spelen? Was die tweede oefenpot ook niet met het koppel Klaassen en Sinkgraven? Dat is wellicht een belangrijke factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

D-e-n schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Heitinga staat volgens mij ook niet bekend om zijn snelle vooruit spelen? Was die tweede oefenpot ook niet met het koppel Klaassen en Sinkgraven? Dat is wellicht een belangrijke factor.
Klopt, het middenveld was toen Sinkgraven-Bazoer-Klaassen, met de punt naar achteren. Tete speelde trouwens echt een heel goede wedstrijd, ook op de helft van de tegenstander als Schöne zich weer eens richting de as liet zakken. Wat mij betreft mag dat trouwens wel het vaste middenveld worden, ondanks dat dat betekent dat Gudelj op de bank komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik snap ook niet echt dat Ajax fans Heitinga als een versterking zien. Die man komt op zijn leeftijd inmiddels aardig wat snelheid en conditie tekort. Hij zat niet voor niks de laatste jaren vooral op de bank. Ik vond hem aardig door de mand vallen die 1e oefenwedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:49:
Ik snap ook niet echt dat Ajax fans Heitinga als een versterking zien. Die man komt op zijn leeftijd inmiddels aardig wat snelheid en conditie tekort. Hij zat niet voor niks de laatste jaren vooral op de bank. Ik vond hem aardig door de mand vallen die 1e oefenwedstrijd.
De mensen die hem als versterking zien zijn mensen die hem al jaren niet meer hebben zien spelen.
Ik zie zelf kans dat Heitinga wel eens op de bank terecht zou kunnen komen.

Vond hem in Duitsland al echt slecht spelen en dat zal bij Ajax echt niet beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Laatst online: 13-08 11:29

Persoonlijk denk (en hoop ik) dat Vitesse gaat verrassen. Het middenveld ligt er ondanks het vertrek van Propper en Veijnovic sterk bij. Hopen dat Durdjevic goed genoeg blijkt.

Wie gaat volgens jullie de speler van het seizoen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Deadsy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:24:
[...]

De mensen die hem als versterking zien zijn mensen die hem al jaren niet meer hebben zien spelen.

Vond hem in Duitsland al echt slecht spelen en dat zal bij Ajax echt niet beter worden.
Dat was ook de reden dat hij bij het Nederlands XItal niet meer een basis speler was. Tuurlijk staat er wel wat qua persoon en dat zal voor veel broekies in de Ere divisie extra eng zijn om tegen een speler met zijn CV te mogen spelen MAAR hij is niet meer de speler van 4 a 5 jaar terug. Ouderdom he ;-)

Alleen Kuyt heeft geen last van die menselijke trekjes :+
Vissert schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:31:
[...]

Persoonlijk denk (en hoop ik) dat Vitesse gaat verrassen. Het middenveld ligt er ondanks het vertrek van Propper en Veijnovic sterk bij. Hopen dat Durdjevic goed genoeg blijkt.

Wie gaat volgens jullie de speler van het seizoen worden?
Volgens mij staan er nog meerdere spelers op de lijst om weg te gaan dus ik hoop voor Arnhem dat ze alles bij elkaar kunnen houden na het vertrek van deze key spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
rikoos schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:43:
[...]

Dat was ook de reden dat hij bij het Nederlands XItal niet meer een basis speler was. Tuurlijk staat er wel wat qua persoon en dat zal voor veel broekies in de Ere divisie extra eng zijn om tegen een speler met zijn CV te mogen spelen MAAR hij is niet meer de speler van 4 a 5 jaar terug. Ouderdom he ;-)

Alleen Kuyt heeft geen last van die menselijke trekjes :+
nee nu is hij nog trager dan 4 of 5 jaar geleden :D

Broekies die de Duitse competitie niet volgen zullen onder de indruk zijn. En voor sommige spelers kan het ook een uitdaging zijn om tegen een ex-International te spelen.

Het grootste probleem wat ik met hem heb is dat wanneer ik hem zag spelen in Duitsland het er flink op leek dat hij zich niet bewust was op welke vlakken hij tekort kwam.
Zoals een speler dekken van flinke afstand terwijl je vrij traag bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 13-07-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Laatst online: 13-08 11:29
[...]

Volgens mij staan er nog meerdere spelers op de lijst om weg te gaan dus ik hoop voor Arnhem dat ze alles bij elkaar kunnen houden na het vertrek van deze key spelers.
[/quote]

Er zijn een paar spelers waarvan ze graag af willen vanwege het salaris. Maar deze spelers zie ik niet snel vertrekken.

Naast deze spelers verwacht ik dat er niks meer vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Leon Zwiers schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:58:
Nog even terugkomend op het Ziyech verhaal: Natuurlijk heeft Ajax een vol middenveld. Maar qua kwaliteit haalt geen van die middenvelders het bij Ziyech. Ajax begaat een fout hem niet te halen. Nu moet ie waarschijnlijk nog een (half) seizoen wegkwijnen in Tukkerland en ergens rechterrijtje eindigen, en dat is zonde.
En dan aankoop Sinkgraven aan de kant schuiven?? Of Klaassen? Gaat natuurlijk nooit gebeuren.
PauseBreak schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:11:
[...]

En dat Cocu naar verluid nogal fan is van Afellay zal ook meespelen. Al denk ik inderdaad niet dat ze hem nodig hebben. Het middenveld is echt wel goed bezet bij PSV. Haal liever nog een extra centrale verdediger want daar is de spoeling nu wel dun. Zeker centraal achterin heb je eigenlijk alleen Isimat en Bruma, met Hendrix die daar kán spelen maar die je liever op het middenveld ziet spelen. Kortom, daar moet echt nog wel even iemand bij.
Gaat ook echt wel gebeuren, Brands wacht gewoon op een Guardado situatie voor centraal achterin :)

[ Voor 39% gewijzigd door Joster op 13-07-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nee precies, die gaat niet naar Ajax, die hebben al driedubbele bezetting op het middenveld.

PSV had beter bij Twente in plaats van Vitesse aan kunnen kloppen voor de vervanger van Wijnaldum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
dutchgio schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:01:
Nee precies, die gaat niet naar Ajax, die hebben al driedubbele bezetting op het middenveld.

PSV had beter bij Twente in plaats van Vitesse aan kunnen kloppen voor de vervanger van Wijnaldum.
Die discussie gaat op PSV netwerk ook, maar Ziyech is een heel ander type speler dan Pröpper. Ik denk dat Pröpper i.t.t. Ziyech de huidige bezetting door Guardado en Maher beter aan vult. Met Ziyech erbij is de balans totaal zoek omdat hij nooit een zelfde rol kan hebben als bij Twente, bovendien betaal je er het dubbele voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Deadsy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:24:
[...]

Hij hoeft ook niet direct een versterking zijn voor de basis, zie hem meer als een Ooijer rol die veel invloed had op de trainingen en in de kleedkamer. Verder verwacht ik wel dat hij heel wat wedstrijden zal meepikken en de Nederlandse competitie is toch wel iets anders dan de Duitse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zoals verwacht, Pröpper voor 4 jaar naar PSV. Hiljemark zo goed als naar Palermo (op dit moment medische keuring). PSV heeft echt heel erg snel gehandeld nadat Gini was vertrokken.

Nu nog de laatste linie en dan heeft PSV denk ik een heel mooi elftal dit jaar. Ik hoop dat Willems blijft.
Van Persie trouwens definitief naar Fener ook. Ik ben benieuwd wat hij gaat brengen in Turkije. (Morgen zet hij zijn krabbel onder het contract).

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 13-07-2015 17:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Hij hoeft ook niet direct een versterking zijn voor de basis, zie hem meer als een Ooijer rol die veel invloed had op de trainingen en in de kleedkamer. Verder verwacht ik wel dat hij heel wat wedstrijden zal meepikken en de Nederlandse competitie is toch wel iets anders dan de Duitse.
Het verschil tussen Heitinga en Ooijer zit hem er bij mij grotendeels in dat Ooijer in de 2 jaar voordat hij naar Ajax kwam een goed aantal wedstrijden gespeeld heeft, waar Heitinga in de afgelopen 2 jaar grotendeels bankzitter was.

En wanneer hij speelde maakte hij niet echt een goede indruk.
Tegen spelers met een beetje snelheid was hij kansloos. Het gebrek aan snelheid kan een goede speler compenseren maar hem lukte dat niet.
Huppelde op zijn gemak achter zijn speler aan en zat vaak aan de verkeerde kant te dekken.

Nu hij weer thuis is krijgt hij misschien weer wat motivatie en komt de scherpte terug en zal hij die fouten niet meer maken. Lukt dit niet dan zal hij ook bij Ajax gewoon op de bank terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En Twente heeft een nieuwe hoofdsponsor nadat de vorige is gevlucht: Webprint. Mooi dat de wind weer de goede kant lijkt op te waaien, hopelijk blijft dat in het nieuwe seizoen ook zo.
Het bedrijf Webprint uit Oldenzaal is de nieuwe hoofdsponsor van FC Twente.

De onderneming heeft zich voor één jaar verbonden aan de club uit Enschede. Hoeveel geld er met de sponsoring is gemoeid, wil Webprint niet bekendmaken.Het bedrijf hoopt via FC Twente de naamsbekendheid te vergroten en zo uit te groeien tot de grootste online fotoservice van Nederland. FC Twente moest deze zomer op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, nadat het bedrijf XXImo de samenwerking vroegtijdig beëindigde na de financiële wanorde bij de club uit Enschede.
bron

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:00
Joster schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:13:
[...]

Die discussie gaat op PSV netwerk ook, maar Ziyech is een heel ander type speler dan Pröpper. Ik denk dat Pröpper i.t.t. Ziyech de huidige bezetting door Guardado en Maher beter aan vult. Met Ziyech erbij is de balans totaal zoek omdat hij nooit een zelfde rol kan hebben als bij Twente, bovendien betaal je er het dubbele voor.
Daarbij kwam ook er nog bij dat Ziyech meer dan 10 miljoen moest kosten en bij Twente al een salaris ontving van 1.5 miljoen. Bij PSV is het salaris maximaal 1 miljoen (nog steeds meer dan genoeg ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Joster schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:00:
[...]

En dan aankoop Sinkgraven aan de kant schuiven?? Of Klaassen? Gaat natuurlijk nooit gebeuren.

[...]

Gaat ook echt wel gebeuren, Brands wacht gewoon op een Guardado situatie voor centraal achterin :)
Aankoop Sinkgraven van afgelopen winter heeft al amper iets kunnen brengen de laatste helft van vorig seizoen, mij lijkt het beter die nog een seizoen te verhuren aan een middenmoter zodat hij speelervaring op kan doen, anders wordt het een bankseizoen voor m.

Klaassen staat natuurlijk buiten de discussie, die is aanvoerder en vaste kracht. Maar dan vind ik nog dat met Ziyech je een veel betere speler haalt dan alles wat Ajax op dit moment kan opstellen op t middenschip, misschien op Klaassen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Bastien schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:27:
En Twente heeft een nieuwe hoofdsponsor nadat de vorige is gevlucht: Webprint. Mooi dat de wind weer de goede kant lijkt op te waaien, hopelijk blijft dat in het nieuwe seizoen ook zo.
Dat kan volgens mij nooit veel geld zijn. Zoveel geld gaat er niet om in de wereld en concurreren kan uitsluitend op kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Ik als AZ'er ben tevreden met het team zoals het er nu staat. Nog een goede vervanger voor MvB en eventueel een linksback en we draaien weer mee in de top5. Vincent Janssen lijkt wel een goudhaantje met z'n goals in de voorbereiding 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ajax lijft Duits jeugdinternational Amin Younes in voor 3 jaar. Vleugelspeler die overkomt van Borussia Mönchengladbach. Had er nog nooit van gehoord maar is afgelopen EK gescout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Weer een aanwinst a la Tobias Sana.... prijskaartje ( als die er al is ) zal wel zwaar hebben meegewogen bij ome Overmars. Deze gast is 21 jaar, niet een speler voor Jong Ajax volgens mij. Weer een aanwinst met vraagtekens.

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 13-07-2015 23:00 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Han schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:59:
Weer een aanwinst a la Tobias Sana.... prijskaartje ( als die er al is ) zal wel zwaar hebben meegewogen bij ome Overmars. Deze gast is 21 jaar, niet een speler voor Jong Ajax volgens mij. Weer een aanwinst met vraagtekens.
Jij kent hem kennelijk, ik heb geen idee of het wat is. De vleugels waren matig afgelopen seizoen dus daar is versterking zeker welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 23:43
Gynnad schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:54:
Ajax lijft Duits jeugdinternational Amin Younes in voor 3 jaar. Vleugelspeler die overkomt van Borussia Mönchengladbach. Had er nog nooit van gehoord maar is afgelopen EK gescout.
Serieus?
Met die jongen sta ik nog op de foto :+ Ik vind dat een hele goede voetballer, ook al 1/2x live zien spelen. Dat kan nog wel eens een hele goede aankoop worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Maar geen spits..
Een linksbuiten is helemaal niet nodig, of spelen ze nu in op een vertrek(?) van Kishna?

Lijkt me niet dat je een basisspeler van Borrusia Monchengladblach en Duits Jeugdinternational haalt om eerst een jaar "te laten wennen aan het Ajax systeem" en hem stalt bij Jong Ajax.
Had nog een contract voor een jaar daar dus er is een transfersom betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
dutchgio schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:07:
Maar geen spits..
Een linksbuiten is helemaal niet nodig, of spelen ze nu in op een vertrek(?) van Kishna?

Lijkt me niet dat je een basisspeler van Borrusia Monchengladblach en Duits Jeugdinternational haalt om eerst een jaar "te laten wennen aan het Ajax systeem" en hem stalt bij Jong Ajax.
Had nog een contract voor een jaar daar dus er is een transfersom betaald.
Het is geen basis speler bij BMG, maar naast Kishna heb je daar momenteel niet veel. Bij jong Ajax wel maar die zullen er dan toch nog niet klaar voor zijn.

Qua spits zijn ze blijkbaar bezig om Sanogo te huren van Arsenal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Spits wordt waarschijnlijk morgen bekend gemaakt... Het gerucht gaat dat Ajax de 22-jarige spits Yaya Sanogo van Arsenal gaat huren voor een jaar. Sanogo zal geen basisplaats krijgen bij Arsenal maar Wenger wil hem niet kwijt. Een verhuur wordt dus door Arsenal gesteund.

En ja, Kishna zal hoogstwaarschijnlijk vertrekken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gynnad schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:11:
[...]

Het is geen basis speler bij BMG, maar naast Kishna heb je daar momenteel niet veel. Bij jong Ajax wel maar die zullen er dan toch nog niet klaar voor zijn.

Qua spits zijn ze blijkbaar bezig om Sanogo te huren van Arsenal.
Fischer is op de weg terug.
Moet het nog maar zien met Sanogo. Wel van een grote club en redelijk grote naam maar heeft het ook allesbehalve van laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik had zelf ook nog nooit van Amin Younes gehoord dus maar even on youtube gekeken en ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was... maar aan de andere kant hij heeft bijna alle nationale jeudelftallen doorlopen dus hij zal wel wat kunnen. :)

Wel leuk dat Yaya Sanago naar Ajax gaat, normal gesproken ben ik niet echt een fan van huurconstructies zonder koop optie... maar ik denk dat het nu wel goed uitkomt aangezien Zivkovic uitgeleend is, het is in ieder geval een grote en sterke vent, mooi dan hoeft Frank van der Hoorn niet meer naar voren te sturen. :P
Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016