Wij noemen hem Sanogoaldutchgio schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:19:
[...]
Fischer is op de weg terug.
Moet het nog maar zien met Sanogo. Wel van een grote club en redelijk grote naam maar heeft het ook allesbehalve van laten zien.
Dan zie ik dat Willem II dit jaar zich goed heeft versterkt (maar wel tijdelijk door de huur van de 3 ajax spelers).
Fc Groningen al een goed team had, en daar met Tamata en Linssen goede spelers bij hebben gekregen
Vitesse alweer 4 huurlingen binnen heeft. Ik hoop dat deze club ver klaar is met bezuinigen en daardoor echt aan een team kunnen gaan bouwen. Ondanks dat ze vorig jaar een heel leuk team hadden, hoop ik dat ze eens wat meer vastigheid krijgen.
Bij Feyenoord Mathijssen en Boulahrouz weg zijn, en ze daar tot op heden niets voor terug hebben gehaald. Zit er achter Kongolo en Van Beek nog talent dat er meteen kan staan indien nodig? of moet er daar misschien nog wat bij?
PSV zich op de veelal besproken grote aankopen ter vervanging van vertrokken spelers, ook Jong PSV ''versterkt'' heeft met 2 spelers.
Beide heren waren al reserve en er is een afspraak met Mathijsen dat als het nodig is hij nog een jaartje blijft. Maar er moet zeker verdedigend nog wat bij, alleen is het lastig om een speler te vinden die op de bank wil gaan zitten. Met Cabral en Woudenberg kloppen er wel een links en rechtsback op de deur. Centraal staat er niet direct iemand klaar, Kongolo en Van Beek zijn natuurlijk eigenlijk pas net a-junior af. Verdonk wordt omgevormd tot verdediger maar is nog wel erg jong.Chrosser schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:04:
Bij Feyenoord Mathijssen en Boulahrouz weg zijn, en ze daar tot op heden niets voor terug hebben gehaald. Zit er achter Kongolo en Van Beek nog talent dat er meteen kan staan indien nodig? of moet er daar misschien nog wat bij?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Met of zonder spatie ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ze hopen elk jaar dat ze meer vastigheid krijgen, en als dat dan een half seizoen lukt gaat de helft weer weg.Chrosser schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:04:
Vitesse alweer 4 huurlingen binnen heeft. Ik hoop dat deze club ver klaar is met bezuinigen en daardoor echt aan een team kunnen gaan bouwen. Ondanks dat ze vorig jaar een heel leuk team hadden, hoop ik dat ze eens wat meer vastigheid krijgen.
Ik vermaak me er prima hoor, het zorgt voor genoeg spectakel, maar ik zie ze echt nog niet bovenaan staan. Het team van vorig jaar, eindelijk goed ingespeeld, had misschien hoog kunnen eindigen als het bij elkaar was gebleven. Maar nu geen Pröpper, Vejinovic, Traore, en in plaats daarvan weer wat jonkies die misschien best leuke dingen laten zien maar toch niet meteen zo constant zijn.
Het wordt over de jaren wel beter. Eerst was alles zo nieuw en chaotisch dat ze bijna degradatievoetbal moesten spelen, nu was het vanaf het begin van het jaar al aardig tot goed. Wie weet.
[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 14-07-2015 11:55 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Weet niet hoe het er daar financieel voor staat, maar er wordt al wel langer geroepen om een team te bouwen. Dat gaat op deze manier niet lukken.
Het is elk seizoen weer afwachten hoe de selectie ervoor staat. Dan blijf je ook hooguit subtopper en kun je niet elk seizoen bovenaan meedoen.
Er staan behoorlijk wat jeugd (oranje internationaals) klaar, alleen is de vraag of ze er echt al klaar voor zijn. de laatste jaren is feyenoord hof leverancier voor alle nationale jeugdteams echter breken er maar weinig echt door (halve huidige selectie mag zelfs nog voor jeugdteams uitkomen)Chrosser schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:04:
Gezien de situatie dat er hierdoor geen geld uitgegeven kan worden doet Vitesse het zeker niet slecht. Een groot deel van de selectie is voor weinig/geen geld aangetrokken of eigen jeugd. Dat er gebruik gemaakt wordt van de connectie met Chelsea om dit aan te vullen me talenten kan ik alleen maar toejuichen.
Aangezien Vitesse van te voren niet weet welke spelers Chelsea stuurt denk ik niet dat ze deze gebruiken om gaten in de selectie op te vullen.Vissert schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:25:
Gezien de situatie dat er hierdoor geen geld uitgegeven kan worden doet Vitesse het zeker niet slecht. Een groot deel van de selectie is voor weinig/geen geld aangetrokken of eigen jeugd. Dat er gebruik gemaakt wordt van de connectie met Chelsea om dit aan te vullen me talenten kan ik alleen maar toejuichen.
edit:
De transfer van Pereiro naar PSV word nu zo langzaam toch wel een soap.
Na de keuring begon de zaakwaarnemer om meer geld te zeuren. Vandaag zou hij gepresenteerd worden maar ze zijn gewoon niet komen opdagen.
Dan zou ik als PSV er gewoon voor bedanken.
[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 14-07-2015 17:40 ]
Twijfel geval. Voorgaande jaren had ik altijd het idee dat Chelsea deed waar het zin in had maar sinds het succes van Traore bij Vitesse lijkt Vitesse iets meer inspraak te hebben.Deadsy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:13:
[...]
Aangezien Vitesse van te voren niet weet welke spelers Chelsea stuurt denk ik niet dat ze deze gebruiken om gaten in de selectie op te vullen.
De spelers zijn dit seizoen op tijd ipv het laatste weekend van augustus, vervangen spelers die vertrokken zijn en de technisch directeur zegt ze bewust gevolgd te hebben (in hoeverre je dat moet geloven is een tweede).
Eens, niemand is groter dan de club.
Niet alleen dan maar ook gedurende het seizoen.dutchgio schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:18:
Lekker laten gaan dan, hier moet je niet meer tijd insteken. Kan later bij contractverlenging ook alleen maar problemen opleveren en dan loopt hij transfervrij de deur uit.
Er word dan wel met de vinger naar de zaakwaarnemer gewezen maar de speler doet er gewoon aan mee.
Dus dan heb je de kans dat je ook gedurende het seizoen rare fratsen krijgt.
Al moeten ze dan wel een plan B hebben mbt een andere speler om te halen dan, dat zal er wel niet meteen zijn omdat ze hem al bijna binnen hadden.
Zaakwaarnemer is wel een hele grote in Uruguay, vergelijkbaar met een Raiola dus.
Misschien is hij op de achtergrond gewoon bezig met een andere club en zit hij de boel te vertragen in de hoop zijn speler aan een andere club kwijt te raken en zo meer geld te verdienen.dutchgio schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:35:
Precies, als het op deze manier moet kun je beter nu zelf voordat er getekend is zelf een einde aan maken, dan voorkom je een hoop problemen.
Al moeten ze dan wel een plan B hebben mbt een andere speler om te halen dan, dat zal er wel niet meteen zijn omdat ze hem al bijna binnen hadden.
Zaakwaarnemer is wel een hele grote in Uruguay, vergelijkbaar met een Raiola dus.
En PSV zal echt wel een lijstje gehad hebben, aangezien ze dachten hem binnen te hebben zullen ze niet bezig geweest zijn met de alternatieven maar dat lijstje moet wel nog ergens liggen.
Inderdaad, PSV kan echt wel snel doorschakelen. Hoop alleen niet dat het dan Berghuis wordt.Deadsy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:47:
[...]
Misschien is hij op de achtergrond gewoon bezig met een andere club en zit hij de boel te vertragen in de hoop zijn speler aan een andere club kwijt te raken en zo meer geld te verdienen.
En PSV zal echt wel een lijstje gehad hebben, aangezien ze dachten hem binnen te hebben zullen ze niet bezig geweest zijn met de alternatieven maar dat lijstje moet wel nog ergens liggen.
Lijkt me meer een zet van die zaakwaarnemer die meer geld wil zien.
Verwijderd
http://www.dailymail.co.u...rdy-Clasie-Feyenoord.html
Mocht dat daadwerkelijk zo zijn dan vind ik ook dit bedrag best wel stevig, net als ik dat ook al bij Wijnaldum, Depay en Blind vond overigens.
Is overigens nog geen officieel bericht van Feyenoord gekomen dacht ik.
Verwijderd
Een grof schandaal! Dit bestuur haalt de hele ziel uit de Koninklijke. De club is verrot. Fly Emirates op het maagdelijk witte shirt, een schande.
Casillas is een clubicoon dat nu als afval bij het grofvuil wordt gezet. Zonder klasse gedaan door het bestuur, zeker niet volgens de etiquette. Hopelijk bewijst Casillas bij Porto het ongelijk van Pérez.
Florentino Pérez

Real Madrid C.F.
Verwijderd
Geen idee. Las alleen £12.- miljoen op de site van de Daily Mail nadat Feyenoord een eerste bod van €10.- afgeslagen zou hebben.dutchgio schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:04:
Was volgens mij gewoon zo'n 12 miljoen euro, niet pond. Die 17 miljoen die Feyenoord zo graag wou redden ze niet meer.
Feyenoord doet zelf volgens mij nooit uitlatingen over de hoogtes van uitgaande transfers of salarissen van spelers.
€10.- is ook wel erg weinigVerwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:16:
[...]
Geen idee. Las alleen £12.- miljoen op de site van de Daily Mail nadat Feyenoord een eerste bod van €10.- afgeslagen zou hebben.
Feyenoord doet zelf volgens mij nooit uitlatingen over de hoogtes van uitgaande transfers of salarissen van spelers.
Hopelijk zitten ze rond de 13/14 miljoen euro. Denk ook niet dat hij veel meer dan dat waard is. Hoewel hij in eredivisie het goed deed, zal hij in Engeland geen vedette worden. Daarnaast scoort ie eigenlijk nooit.
Wel super dat de Engelse competitie goed bezet is qua Nederlanders. Zowel spelers als trainers. Fox sports zal mij zeker weer als klant hebben
PSN: Finally_Chris
http://www.nu.nl/voetbal/...dinsdag-nog-bij-ajax.html
Hij heeft wel eens wat gespeeld, zat niet eens op de bank bij Borussia MG, lees iets van 4 goals in 37 wedstrijden bij BMG 2e elftal.
Ik snap dat geloof ik niet helemaal. Waarom kopen zowel Ajax als PSV allemaal van die (vleugel) spitsen die zichzelf absoluut nog niet hebben bewezen in het maken van goals?
Ik denk dat ik als club nog liever een scorende (vleugel) spits van een lagere divisie/minder team zou nemen dan deze vreemdelingen....scorend vermogen voorin is zo belangrijk lijkt me
Ja spreekt de eredivisie daarin ook nog eens tegen.. Wij willen toch ooooh zo graag en opleidings land zijn? Met Younes mag je niet klagen dan.
Omdat ze dan direct een veelvoud kosten?Harribo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:47:
Ajax weer een speler erbij..
Hij heeft wel eens wat gespeeld, zat niet eens op de bank bij Borussia MG, lees iets van 4 goals in 37 wedstrijden bij BMG 2e elftal.
Ik snap dat geloof ik niet helemaal. Waarom kopen zowel Ajax als PSV allemaal van die (vleugel) spitsen die zichzelf absoluut nog niet hebben bewezen in het maken van goals?
Ik denk dat ik als club nog liever een scorende (vleugel) spits van een lagere divisie/minder team zou nemen dan deze vreemdelingen....scorend vermogen voorin is zo belangrijk lijkt me
Als je een speler wilt voor een lage prijs dan zoek je iemand die kwaliteiten heeft maar die er nog niet helemaal is. Iemand waarvan je denkt dat jij hem de ontbrekende kwaliteiten kunt leren.
En dat hij bij Gladbach niet aan spelen toe kwam hoeft niet zo veel te zeggen.
Gladbach is een club die graag bovenin de Bundesliga wil meedoen. En dan ligt de drempel voor nieuwe spelers direct wat hoger. Jonge spelers krijgen dan minder vlug een kans tenzij ze echt zeer goed zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 14-07-2015 23:48 ]
Verwijderd
In datzelfde artikel wordt gewag gemaakt van het aantrekken van de 20-jarige Zweed Simon Gustafson voor €1,5 miljoen. Volgens volgers van het Zweedse voetbal schijnt hij wel aardig te kunnen voetballen maar wel een character te hebben (invloed van Ibrahimović misschien?).
Zonder mensen als Ibra en Suarez wordt het voetbal behoorlijk saai. Dan houd je alleen maar koorknaapjes over zoals bij AjaxVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 02:47:
Volgens volgers van het Zweedse voetbal schijnt hij wel aardig te kunnen voetballen maar wel een character te hebben (invloed van Ibrahimović misschien?).
Wel jammer dat er toch weer een van de betere spelers in de Eredivisie vertrekt met Clasie. Er is vorig jaar niet veel bijgekomen, terwijl de betere spelers toch vertrekken. Na Depay en Wijnaldum gaat het best hard zo. Hopelijk blijven Willems, Ziyech en Cillessen in elk geval. Overigens lijk Immers nu te vertrekken naar Watford in de PL.
Ondertussen gaat Raiola vandaag proberen om Ajax zo ver te krijgen dat Kishna transfervrij naar Lazio mag vertrekken. Als ik Ajax was zou ik uit principe Kishna niet laten vertrekken en Raiola buiten gooien. Geen enkele speler meer aankopen waarvan die viezerik de belangen behartigt. Wat een smerige vent is dat zeg.
[ Voor 31% gewijzigd door Aghanim op 15-07-2015 07:38 ]
Omdat je voor jongens als Berghuis en Larsson ook de hoofdprijs betaald terwijl ze geen enkele garantie geven. Als een Brands Berghuis net zo goed vond als Pereiro was hij echt wel voor Berghuis gegaan.Harribo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:47:
Ajax weer een speler erbij..
Hem verbannen van de jeugd velden gaat je niet lukken (hij heeft al diverse jeugd spelers van Ajax). Want hij zoekt ze gewoon thuis op.
Kishna zal bij Lazio gewoon op de bank komen en dan zal er weer een carrière kapot gemaakt worden.
Hoeveel spelers heeft deze gast al kapot gemaakt door ze een verkeerde club aan te praten.
✌
Hangt er vanaf wat zijn werk is. Ervoor zorgen dat de speler een goede carrière heeft of ervoor zorgen dat zijn zakken en die van de speler goed gevuld zijn.MJHH93 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:44:
Je kunt negatief zijn over de man en zijn werkwijze, maar hij is wel goed in zijn werk.. Brengt talenten en mindere talenten vaak naar topclubs en steek zelf een hoop geld in zijn zakken.
In dat laatste is hij goed in dat eerste niet.
Alhoewel ik het gevoel heb dat hij zelf sowieso de voorkeur geeft aan spelers die zich makkelijk laten beïnvloeden door geld.
Alhoewel ik moet toegeven dat ik onder de indruk ben van zijn netwerk. Want hij weet spelers duur weinig hebben laten zien bij een lekker club te krijgen met een leuk salaris.
Maar dit laat ook weer zien dat veel spelers in de grote competities flink overbetaald worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Deadsy op 15-07-2015 10:11 ]
Er is altijd nog een overtreffende trap, kijk naar die Casal uit Uruguay bijvoorbeeldDeadsy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:09:
[...]
Hangt er vanaf wat zijn werk is. Ervoor zorgen dat de speler een goede carrière heeft of ervoor zorgen dat zijn zakken en die van de speler goed gevuld zijn.
Alhoewel ik het gevoel heb dat hij zelf sowieso de voorkeur geeft aan spelers die zich makkelijk laten beïnvloeden door geld.
Alhoewel ik moet toegeven dat ik onder de indruk ben van zijn netwerk. Want hij weet spelers duur weinig hebben laten zien bij een lekker club te krijgen met een leuk salaris.
Maar dit laat ook weer zien dat veel spelers in de grote competities flink overbetaald worden.

Meewerken aan een transfervrij vertrek is dus helemaal niet aan de orde.
Ontzettend benieuwd naar deze speler en hopelijk gaat hij de komende jaren geen contractgezeik opleveren.
Gelijk ook voor 5 jaar! Ik ben blij dat de transfer alsnog door is gegaan. Uiteindelijk hebben ze er nog 6 miljoen (inclusief eventueel bonussen) voor moeten neerleggen, toch wel een aardige duit voor een 20-jarige voetballer. Hopelijk geen gezeik meer met die zaakwaarnemer in de toekomst. Wat een eikel zeg.Niku schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:56:
Pereiro heeft dan definitief zijn krabbel gezet bij PSV!
Ontzettend benieuwd naar deze speler en hopelijk gaat hij de komende jaren geen contractgezeik opleveren.

Watford wil schijnbaar ook nog Immers halen.Joster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:13:
En Berghuis meteen naar Watford, toeval bestaat niet.
[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 15-07-2015 11:27 ]
is everything cool?
Bijna, Vilhena en Kazim mogen ook hun koffers pakken. Als Boetius niet bijtekend zie ik hem ook graag vertrekken.Deadsy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:40:
Dus bij Feyenoord gaat de vlag uit?
Een promovendus kan blijkbaar prima 5 mln neerleggen voor Berghuis. Dat zijn bedragen die onze topclubs niet dagelijks besteden. Het wordt wel heel scheef op deze manierJoster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:13:
En Berghuis meteen naar Watford, toeval bestaat niet.
Dat eerste heeft zijn voorkeur en is ook de insteek van elke speler. Een club voor een speler simpelweg een rationele beslissing ipv een emotionele voor het merendeel van de fans.Deadsy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:09:
[...]
Hangt er vanaf wat zijn werk is. Ervoor zorgen dat de speler een goede carrière heeft of ervoor zorgen dat zijn zakken en die van de speler goed gevuld zijn.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nou ... Dat laatste zou ik niet verwachten. Kijk maar naar hoeveel gezeik deze transfer opleverde. Ik durf wel te wedden dat we na één seizoen alweer gezeik hebben om deze speler. Wat mij betreft had PSV deze transfer moeten annuleren toen die zaakwaarnemer een uitonderhandeld contract opnieuw wou gaan onderhandelen en gewoon voor Berghuis moeten gaan. Deze speler met deze zaakwaarnemer is een combinatie die garant staat voor gezeik en gedoe.Niku schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:56:
Pereiro heeft dan definitief zijn krabbel gezet bij PSV!
Nee, merp!
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Die is binnen en de eerste foto's met het Feyenoord shirt aan staan al online ;-)Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 02:47:
In datzelfde artikel wordt gewag gemaakt van het aantrekken van de 20-jarige Zweed Simon Gustafson voor €1,5 miljoen. Volgens volgers van het Zweedse voetbal schijnt hij wel aardig te kunnen voetballen maar wel een character te hebben (invloed van Ibrahimović misschien?).
precies, ikke ikke ikke en de rest kan stikke.dutchgio schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:09:
Als die jongen genoeg talent heeft lan PSV het wel laten afketsen maar dan gaat een andere club er alsnog mee in zee, dat zou ook niet helpen.
Ze moeten juist massaal zeggen dat ze niks met zo'n zaakwaarnemer te maken willen hebben en als dus PSV het daarom laat afketsen moet iedereen hem links laten liggen. Na een paar maanden thuis zitten komt ie wel met hangede pootjes terug.
Zo'n zaakwaarnemer moet gewoon een vast bedrag per maand krijgen. Gewoon in loondienst. Niks geen bonus bij nieuw contract etc etc. Loon ook niet koppelen aan salaris van de speler.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Kishna zou ik zonde vinden (terwijl Ajax niet eens mijn club is). Gozer bracht wel iets extra's.Aghanim schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 07:29:
[...]
Zonder mensen als Ibra en Suarez wordt het voetbal behoorlijk saai. Dan houd je alleen maar koorknaapjes over zoals bij Ajax![]()
Wel jammer dat er toch weer een van de betere spelers in de Eredivisie vertrekt met Clasie. Er is vorig jaar niet veel bijgekomen, terwijl de betere spelers toch vertrekken. Na Depay en Wijnaldum gaat het best hard zo. Hopelijk blijven Willems, Ziyech en Cillessen in elk geval. Overigens lijk Immers nu te vertrekken naar Watford in de PL.
Ondertussen gaat Raiola vandaag proberen om Ajax zo ver te krijgen dat Kishna transfervrij naar Lazio mag vertrekken. Als ik Ajax was zou ik uit principe Kishna niet laten vertrekken en Raiola buiten gooien. Geen enkele speler meer aankopen waarvan die viezerik de belangen behartigt. Wat een smerige vent is dat zeg.
Berghuis naar Watford is best opmerkelijk. Zoveel heeft Berghuis vooralsnog ook nog niet laten zien. Al is spelen in de Premier League natuurlijk voor iedere speler leuk. Geldt overigens evenzo voor de Championship daar onder. Bijkomend voordeel voor ons is dat we al die spelers kunnen zien voetballen in 'Match of the day' op de BBC. Vind ik altijd wel een aardige programma.
Volgens sommigen zou er ook concrete interesse zijn voor Immers bij Watford. Maar het AD en de VI hebben het de laatste tijd vaker bij het verkeerde dan bij het rechte eind wat Feyenoord betreft, dus hoe serieus je hun berichtgeving nog moet nemen? Metro (eigendom van De Telegraaf) is mediapartner van Feyenoord sinds 2014. Wanneer die iets brengen is het serieuzer te nemen. En Immers zelf? Die doet er nog wel een schepje boven op: https://instagram.com/p/5JqB_vMmKk/
Zo'n zaakwaarnemer zou ook gewoon een advocaat moeten mogen zijn, maar laat de Fifa dat nu net hebben geblokkeerd. Daar moet echt wel wat veranderen de komende jaren want ik ben het met je eens dat de huidige manier totaal doorgeslagen is.L1nt schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:14:
[...]
precies, ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Ze moeten juist massaal zeggen dat ze niks met zo'n zaakwaarnemer te maken willen hebben en als dus PSV het daarom laat afketsen moet iedereen hem links laten liggen. Na een paar maanden thuis zitten komt ie wel met hangede pootjes terug.
Zo'n zaakwaarnemer moet gewoon een vast bedrag per maand krijgen. Gewoon in loondienst. Niks geen bonus bij nieuw contract etc etc. Loon ook niet koppelen aan salaris van de speler.
Nee, merp!
Kishna kan beter blijven maar ja... geld he?
En je kunt beter mislukken bij een Lazio, kan je, met redelijk behoud van inkomsten, altijd weer stapje terug
Pereiro lijkt me een goede aankoop voor psv, die kan scoren
En Sanogo (Say No Go) heb ik een tijd geleden zien voetballen, vond hem goed, weet alleen niet zijn stats
[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 15-07-2015 14:46 ]
Het gaat niet om geld het gaat om meer geld en niet over 2 jaar maar nu meteen, dat dit slecht is voor de carrière is bijzaak.Harribo schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:40:
Volgens mij is in de voetballerij bijna iedereen met zichzelf bezig
Kishna kan beter blijven maar ja... geld he?
En je kunt beter mislukken bij een Lazio, kan je, met redelijk behoud van inkomsten, altijd weer stapje terug
Pereiro lijkt me een goede aankoop voor psv, die kan scoren
En Sanogo (Say No Go) heb ik een tijd geleden zien voetballen, vond hem goed, weet alleen niet zijn stats
Dit type kijkt naar andere spelers die dezelfde domme keuze gemaakt hebben en zien in wat voor een dikke auto ze rond rijden en wat ze zich kunnen veroorloven en denkt dan: sjeez hij heeft het gemaakt.
Als Kishna nu naar Lazio gaat, hoe komt hij daar dan binnen?
De kans is nihil dat hij 1e keus zal zijn, hij zal 2e of 3e keus zijn en als hij 3e keus word dan zal hij terug gezet worden naar de jeugd (laag niveau) of verhuurd worden.
Als hij dan volgende zomer nog niet het gewenste niveau laat zien mag hij vertrekken want hij komt niet meer in de plannen voor.
Een club zoals Lazio ziet hem gewoon als goedkoop risico.
Als deze jongen nog een jaar of 2 bij Ajax blijft en zich focust op zijn ontwikkeling (iets wat hij geloof ik al een tijdje niet meer doet) dan zal hij veel beter bij een club binnenkomen. En die 1mln netto zal hij dan ook wel krijgen en misschien zelfs meer.
Maar het gaat zich om nu en niet pas over een jaar of 2.
Riedewald op plek 15.
Premier league is heel scheef..Aghanim schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:05:
[...]
Een promovendus kan blijkbaar prima 5 mln neerleggen voor Berghuis. Dat zijn bedragen die onze topclubs niet dagelijks besteden. Het wordt wel heel scheef op deze manier
http://www.espnfc.com/afc...omotion-worth-130-million
Echt belachelijke bedragen.
Verwijderd
PSV haalt Pereiro en Lestienne voor Depay, Propper en mogelijk Afellay voor Wijnaldum. Ook is Poulsen erbij gekomen als 2e linksback. Er zal sowieso nog een vervanger van Rekik worden binnengehaald, PSV is bezig met Moreno. Daarbij zijn de huurlingen Isimat-Mirin en Guardado vastgelegd.
6 basiswaardige spelers voor 3 basisspelers. Dan word je selectie een stuk breder, dat heb je ook nodig als je CL gaat spelen.
Ajax haalt met Heitinga, Gudelj en Dijks 3 nieuwe basisspelers nadat eerder al Sinkgraven voor een astronomisch bedrag (9.5-12.5 miljoen!) werd gekocht. Daarbij is Milik vastgelegd en is er met Sanogo een 2e spits gehuurd, waarvan ik verwacht dat ie het goed gaat doen. Tenslotte is er een Duits jeugdinternational voor de flank gehaald, Amin Younes. Ajax is er dus duidelijk sterker op geworden.
Feyenoord raakt zijn beste speler kwijt, heeft met Vejinovic een voetballend goede maar verdedigend veel mindere vervanger in huis en haalt een Kuijt op leeftijd die het ongetwijfeld goed zal gaan doen. Ook is er een Zweeds jeugdinternational gehaald die door Hiljemark, niet goed genoeg voor PSV, op de bank werd gehouden op het recente U21 toernooi. Dat ziet er niet geweldig uit, als je meeneemt dat er met Gio een slapjanus zonder ruggengraat of eigen mening voor de groep staat.
Verwijderd
In absolute zin idd stevige bedragen, echter gerelateerd aan wat de andere clubs in de Premier League (PL) krijgen uit TV-gelden wordt het minder raar. Gepromoveerde clubs moeten, willen zij een beetje een kans hebben in de PL, spelers aantrekken. Daar is dat geld natuurlijk voor bedoeld. Wat de Engelsen wel heel goed doen is dat mocht een club degraderen uit de PL die club niet direct al het geld uit deelname aan de PL verliest maar dat in termijnen geschied. Daar kan Nederland nog wat van leren.Vissert schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:51:
[...]
Premier league is heel scheef..
http://www.espnfc.com/afc...omotion-worth-130-million
Echt belachelijke bedragen.
Studio sport word idd leuker dit seizoen. Vanwaar de haat tegen Gio?Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:17:
Het lijkt erop dat zowel PSV als Ajax er sterker op worden in de aanloop naar het komend seizoen. Het zal weer tussen PSV en Ajax gaan verwacht ik, in het seizoen 2015/2016.
PSV haalt Pereiro en Lestienne voor Depay, Propper en mogelijk Afellay voor Wijnaldum. Ook is Poulsen erbij gekomen als 2e linksback. Er zal sowieso nog een vervanger van Rekik worden binnengehaald, PSV is bezig met Moreno. Daarbij zijn de huurlingen Isimat-Mirin en Guardado vastgelegd.
6 basiswaardige spelers voor 3 basisspelers. Dan word je selectie een stuk breder, dat heb je ook nodig als je CL gaat spelen.
Ajax haalt met Heitinga, Gudelj en Dijks 3 nieuwe basisspelers nadat eerder al Sinkgraven voor een astronomisch bedrag (9.5-12.5 miljoen!) werd gekocht. Daarbij is Milik vastgelegd en is er met Sanogo een 2e spits gehuurd, waarvan ik verwacht dat ie het goed gaat doen. Tenslotte is er een Duits jeugdinternational voor de flank gehaald, Amin Younes. Ajax is er dus duidelijk sterker op geworden.
Feyenoord raakt zijn beste speler kwijt, heeft met Vejinovic een voetballend goede maar verdedigend veel mindere vervanger in huis en haalt een Kuijt op leeftijd die het ongetwijfeld goed zal gaan doen. Ook is er een Zweeds jeugdinternational gehaald die door Hiljemark, niet goed genoeg voor PSV, op de bank werd gehouden op het recente U21 toernooi. Dat ziet er niet geweldig uit, als je meeneemt dat er met Gio een slapjanus zonder ruggengraat of eigen mening voor de groep staat.
Maar gerelateerd aan wat er in sommige andere competities in Europa aan middelen beschikbaar is, is het volstrekt belachelijk. PSV en Ajax (beide nota bene CL-winnaars) moeten nu dus concurreren om spelers met een promovendus in Engeland? Sorry, maar dat gaat mij wel heel erg ver.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:00:
[...]
In absolute zin idd stevige bedragen, echter gerelateerd aan wat de andere clubs in de Premier League (PL) krijgen uit TV-gelden wordt het minder raar. Gepromoveerde clubs moeten, willen zij een beetje een kans hebben in de PL, spelers aantrekken. Daar is dat geld natuurlijk voor bedoeld. Wat de Engelsen wel heel goed doen is dat mocht een club degraderen uit de PL die club niet direct al het geld uit deelname aan de PL verliest maar dat in termijnen geschied. Daar kan Nederland nog wat van leren.
De laatste 2 jaar merk ik dat ik echt oprecht minder plezier uit voetbal haal dan de 15 jaar daarvoor. Puur omdat de NL-competitie internationaal niet meer mee kan en we financieel gezien compleet dood zijn. Concurreren met een promovendus, onze topspelers die op 20-jarige leeftijd naar het buitenland vertrekken omdat ze 5x zoveel verdienen, topspelers bij subtoppers die liever direct naar het buitenland gaan dan naar onze topclubs en het huren van spelers omdat we onvoldoende middelen hebben om een fatsoenlijke speler aan te trekken met een bijbehorend salaris

Als je het mij vraagt is er geen zak meer aan. En het wordt ook niet meer beter, daarvoor zijn de financiële belangen en invloed te groot.
Misschien klink ik negatief maar ik vraag me wel af hoe jullie nog plezier uit de NL-competitie halen.
Vergelijk het eens met je eigen situatie. Nu +100% salarisverhoging (waarschijnlijk is het bij kishna wel meer dan 100%) voor 4 jaar of over een paar jaar misschien wat meer, maar wellicht helemaal niet en zelfs minder verdienen dan nu. Zeker weten dat ik voor het eerste zou kiezen.Deadsy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:26:
[...]
Het gaat niet om geld het gaat om meer geld en niet over 2 jaar maar nu meteen, dat dit slecht is voor de carrière is bijzaak.
Dit type kijkt naar andere spelers die dezelfde domme keuze gemaakt hebben en zien in wat voor een dikke auto ze rond rijden en wat ze zich kunnen veroorloven en denkt dan: sjeez hij heeft het gemaakt.
Als Kishna nu naar Lazio gaat, hoe komt hij daar dan binnen?
De kans is nihil dat hij 1e keus zal zijn, hij zal 2e of 3e keus zijn en als hij 3e keus word dan zal hij terug gezet worden naar de jeugd (laag niveau) of verhuurd worden.
Als hij dan volgende zomer nog niet het gewenste niveau laat zien mag hij vertrekken want hij komt niet meer in de plannen voor.
Een club zoals Lazio ziet hem gewoon als goedkoop risico.
Als deze jongen nog een jaar of 2 bij Ajax blijft en zich focust op zijn ontwikkeling (iets wat hij geloof ik al een tijdje niet meer doet) dan zal hij veel beter bij een club binnenkomen. En die 1mln netto zal hij dan ook wel krijgen en misschien zelfs meer.
Maar het gaat zich om nu en niet pas over een jaar of 2.
Raiola is een drama met zijn package deals.Koppensneller schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:25:
Bij Raiola zit je goed als je al doorgebroken bent en als vedette (Pogba, Ibrahimovic) naar een grote club wil. Maar het enige dat 'ie bij talenten lijkt te doen is zo snel mogelijk een zo groot mogelijke stap omhoog zetten om op korte termijn te cashen, maar zonder de carriere-opbouw van de speler in de gaten te houden. En dat is nogal zuur voor opleidingsclubs als Ajax.
Wil je een topper neem dan ook die mindere speler erbij...
Het hangt vind ik af van hoeveel vertrouwen je in je eigen kunnen hebt en of je bereid bent er voor te werken.toolkist schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:19:
[...]
Vergelijk het eens met je eigen situatie. Nu +100% salarisverhoging (waarschijnlijk is het bij kishna wel meer dan 100%) voor 4 jaar of over een paar jaar misschien wat meer, maar wellicht helemaal niet en zelfs minder verdienen dan nu. Zeker weten dat ik voor het eerste zou kiezen.
Vooral dat laatste is iets waarover ik bij veel jonge spelers twijfel.
Nu naar Lazio gaan kan goed uitpakken voor hem op sportief gebied maar waarschijnlijk niet.
Nu naar Lazio gaan is een keuze die je puur maakt met je bankrekening, niet omdat het een slimme stap is op sportief gebied.
http://www.vi.nl/nieuws/d...lle-openen-gesprekken.htmDeadsy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:35:
PEC zou bezig zijn met Drenthe?
Die gast heeft voldoende vertrouwen in eigen kunnen om te denken dat ie het wel maakt bij Lazio.Deadsy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:34:
[...]
Het hangt vind ik af van hoeveel vertrouwen je in je eigen kunnen hebt en of je bereid bent er voor te werken.
Nu naar Lazio gaan kan goed uitpakken voor hem op sportief gebied maar waarschijnlijk niet.
Nu naar Lazio gaan is een keuze die je puur maakt met je bankrekening, niet omdat het een slimme stap is op sportief gebied.
Verwijderd
Gio is volgens mij een aardige vent en was een goede voetballer. Als captain was ie dra-ma-tisch echter, omdat het een softie is. Te weinig persoonlijkheid.CR1691 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:31:
Haha gio een slapjanus zonder ruggengraat. Dat zeggen alleen mensen die Feyenoord totaal niet volgen. Blijf lekker in die waan tokkie.
Feyenoord heeft geprobeerd om het Ajax- en PSV-model na te volgen door een jonge kerel voor de groep te zitten met een lange staat van dienst bij de club. Maar waar Frank de Boer en Cocu natuurlijke aanvoerders waren die meteen overwicht hadden in de groep, ging dat Gio helemaal niet goed af. Dat is niks voor hem.
Heb je hem als assistent zien zitten vorig seizoen? En, hoe kwam ie op je over? Op mij als een dooie.
Als coach spuwt ie alleen de standaard clichés uit totnogtoe. Vorig seizoen moest ie meteen ballen tonen toen Rutten afdroop. Dat werd niks.
Nah, totnogtoe maakt ie een zwakke indruk.
Dit is echt nergens op gebaseerd.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:42:
[...]
Als captain was ie dra-ma-tisch echter, omdat het een softie is. Te weinig persoonlijkheid.
Heb je Cocu bezig gezien in zijn eerste seizoen als trainer? Je kan er niks van zeggen na een paar maanden.Maar waar Frank de Boer en Cocu natuurlijke aanvoerders waren die meteen overwicht hadden in de groep,
Jij hebt natuurlijk alle trainingen gevolgd. Echt bullshit om iemand af te branden om de manier waarop hij wellicht in jouw ogen op de bank zit.Op mij als een dooie.
Verwijderd
Dat laat zien wat een kampioenschap voor je doet, want ik vond Wijnaldum vorig seizoen niet of nauwelijks beter dan Clasie. Maar die bracht 20 miljoen op.
Bizar is dat Excelsior een doorverkooppercentage van ongeveer 5% heeft bedongen bij de huur van Clasie, zoiets heb ik nog nooit gehoord. Ongeveer 25% van de transfersom gaat naar de talent pool + Excelsior, waardoor de transfer voor Feyenoord ongeveer 9.5 miljoen opbrengt. Omdat Clasie zelf opgeleid is, is dat alsnog een heel mooi bedrag.
Verwijderd
Ik volg de Eredivisie wel aardig, ik baseer het op zijn laatste periode bij Feyenoord waarin ie captain was. In die 3 seizoenen werd Feyenoord 6e, 7e en 4e.
Hij was als aanvoerder apathisch, gaf niemand op zijn donder, coachte niet fel en toen het enorm rommelde bij Feyenoord deed ie vooral heel veel van 1 ding: niets. Weet je nog dat de spelers hun trainer Verbeek saboteerden? Wie was er toen captain? En wat deed die captain?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2015 10:20 ]
Wat zeiden ze over Cocu totdat hij PSV kampioen maakte?Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:42:
[...]
Heb je hem als assistent zien zitten vorig seizoen? En, hoe kwam ie op je over? Op mij als een dooie.
Niet te snel oordelen.
Verwijderd
Maar Cocu was een uitstekende aanvoerder. Hij was vice-aanvoerder bij Barcelona in een sterrenteam en tilde PSV naar grote hoogten.Niku schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:34:
[...]
Wat zeiden ze over Cocu totdat hij PSV kampioen maakte?
Niet te snel oordelen.
In zijn eerste seizoen als coach maakte hij idd ook een vrij apathische indruk, al werd toen wel gezegd dat hij in de kleedkamer verschrikkelijk kwaad kon worden. En bij Cocu wist je dat het er in zat.
Gio heeft nooit indruk gemaakt vanwege zijn persoonlijkheid. Het was een allemansvriend, een makkelijke teamspeler waar je geen omkijken naar had. Maar een aanvoerder of leider? Never nooit. En dat zijn nu net wel de vaardigheden die je als trainer heel hard nodig hebt.

Klasgenoot moest bij Fortuna mee doen. Speelde vrij aardig.
Je lijkt nu echt te veel door je roze PSV-bril te kijken. Ik heb bij Cocu nooit het idee gehad dat het er in zat en dat heb ik nog steeds niet. Als je hem gister bijvoorbeeld weer zag tijdens en na de wedstrijd tegen Lyon, zie ik in hem geen topcoach en tja, met het team dat PSV afgelopen seizoen had, was ik ook kampioen geworden.
Over Van Bronckhorst heb ik overigens ook wel mijn twijfels, het verbaast me ook wel dat Feyenoord niet (eerst) Van Gastel naar voren had geschoven, lijkt mij veel meer een trainerstype. Voor zowel Van Bronckhorst als voor Cocu heb ik het idee dat dat met name goede assistenten zijn, net zo goed als dat ze in het veld geen leiders, maar vooral belangrijke waterdragers waren. De typering die jij aan Van Bronckhorst geeft, zou ik ook aan Cocu geven...
Niet mee eens. Heeft PSV perfect naar de mogelijkheden laten spelen afgelopen seizoen. En ja, PSV had de beste selectie, maar dat is in het puntenverschil met Ajax ook duidelijk naar voren gekomen.lateef schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:06:
[...]
Je lijkt nu echt te veel door je roze PSV-bril te kijken. Ik heb bij Cocu nooit het idee gehad dat het er in zat en dat heb ik nog steeds niet.
Ja die Cocu kan wel heel erg boos worden inderdaad

En kampioen worden. Daar gaat het om.CR1691 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:37:
[video]
Ja die Cocu kan wel heel erg boos worden inderdaad
Tja, uiteindelijk werk je toch onder andere om in je inkomen te voorzien. En op het moment dat je financieel door zo'n stap in 1x binnen bent kan ik het me heel goed voorstellen dat de stap genomen wordt. En natuurlijk, je werk moet ook leuk zijn, maar in het slechtste geval, omdat je 't niet redt, speel je geen wedstrijden, dus werk je minder.Deadsy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:34:
[...]
Het hangt vind ik af van hoeveel vertrouwen je in je eigen kunnen hebt en of je bereid bent er voor te werken.
Maar maakt dat iemand een goede coach? Een goede coach laat naar mijn mening een team boven zijn mogelijkheden uitstijgen en dat zie ik én bij Ajax, en bij PSV en bij Feyenoord niet gebeuren. En nu had afgelopen seizoen PSV het 'nadeel' dat het niet nodig was omdat ze gewoon echt beter waren dan de rest en dat helpt natuurlijk niet mee om extra te pieken, maar ik vindt Cocu op dit moment te mat/flegmatiek over komen. Maar ik kan me dat gevoel ook heel goed bij een van Bronckhorst voorstellen. Ze hebben wat dat betreft misschien wel een te softe normale gezichtsuitdrukking. De Boer kijkt uit zichzelf al nors, dus daardoor is z'n uitstraling al andersNiku schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:12:
[...]
Niet mee eens. Heeft PSV perfect naar de mogelijkheden laten spelen afgelopen seizoen. En ja, PSV had de beste selectie, maar dat is in het puntenverschil met Ajax ook duidelijk naar voren gekomen.
Klopt en na 10 of 15 jaar is je carriere als voetballer voorbij en het liefst wil je dan in die tijd genoeg geld bij elkaar spelen om de rest van je leven mee rond te komen.rik86 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:21:
[...]
Tja, uiteindelijk werk je toch onder andere om in je inkomen te voorzien. En op het moment dat je financieel door zo'n stap in 1x binnen bent kan ik het me heel goed voorstellen dat de stap genomen wordt. En natuurlijk, je werk moet ook leuk zijn, maar in het slechtste geval, omdat je 't niet redt, speel je geen wedstrijden, dus werk je minder.
Want niet alle voetballers kunnen trainer of analist worden.
Dus ik begrijp volledig dat salaris een belangrijk iets is voor een voetballer.
Maar wat ik dan bedoel is dat Kishna nog jong is (20) en talent heeft om een leuke carriere te hebben. Dus om dan zo vroeg al voor het geld te kiezen vind ik een keuze die ik zelf niet zou maken.
En we moeten niet zo doen alsof hij nu een hongerloon krijgt.
Hey, misschien zit ik ernaast en zal hij het bij Lazio super doen en word hij basis speler. En zitten we dan te zeggen: damn die Kishna hebben we bij Ajax 1 of 2x gezien.
Maar als ik eerlijk ben betwijfel ik dat hij ooit zijn volledige potentie zal bereiken. Of hij nu naar Lazio gaat of bij Ajax blijft.
Dus misschien is het dan wel een slimme keus om nu voor het geld te kiezen.
Uitzonderingen daargelaten, je leeft naar wat je hebt. Als jij op je 35e 30 miljoen of 300.000 op je rekening hebt staan maakt geen ruk uit. Met beetje verkeerde instelling ben je eerder door die 30 miljoen heen dan door door die 300.000.Deadsy schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:45:
[...]
Klopt en na 10 of 15 jaar is je carriere als voetballer voorbij en het liefst wil je dan in die tijd genoeg geld bij elkaar spelen om de rest van je leven mee rond te komen.
Want niet alle voetballers kunnen trainer of analist worden.
Dus ik begrijp volledig dat salaris een belangrijk iets is voor een voetballer.
Je hebt bijstandsmoeders die makkelijk rondkomen van hun uitkering en je hebt gezinnen die maandelijks €7000+ per maand binnn harken maar wel met "een dubbeltje op z'n kant" moeten meedoen omdat ze diep in de schulden zitten.
Ik vind het hele "ze moeten voor hun 35e binnen zijn" zo'n onzinverhaal.
Zorg dat je een basis opleiding hebt. Ipv al je vrije tijd te verdoen met videogamen en geld uitgeven ga een opleiding volgen.
Er zijn aardig wat verhalen over voetballers die een leuke cent verdient hebben in hun tijd maar toen ze 40 waren geen cent meer op de bank hadden.L1nt schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:36:
[...]
Uitzonderingen daargelaten, je leeft naar wat je hebt. Als jij op je 35e 30 miljoen of 300.000 op je rekening hebt staan maakt geen ruk uit. Met beetje verkeerde instelling ben je eerder door die 30 miljoen heen dan door door die 300.000.
Je hebt bijstandsmoeders die makkelijk rondkomen van hun uitkering en je hebt gezinnen die maandelijks €7000+ per maand binnn harken maar wel met "een dubbeltje op z'n kant" moeten meedoen omdat ze diep in de schulden zitten.
Zorg dat je een basis opleiding hebt. Ipv al je vrije tijd te verdoen met videogamen en geld uitgeven ga een opleiding volgen.
Sommigen vanwege een verslaving maar er zijn er ook die gewoon absurd slecht omgegaan zijn met hun geld. En deze gasten mogen dan een paar jaar na hun carriere vol aan de bak.
Dan vraag ik me toch af of die jonge gasten een soort van begeleiding krijgen.
Want als je al een leuk inkomen hebt als voetballer dan is het toch leuk dat je na de carriere de keuze hebt om nog te werken en niet de verplichting.
[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 16-07-2015 16:04 ]
http://senioren.voetbal.n...ng-rekenwonder-op-kicksenL1nt schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:36:
[...]
Uitzonderingen daargelaten, je leeft naar wat je hebt. Als jij op je 35e 30 miljoen of 300.000 op je rekening hebt staan maakt geen ruk uit. Met beetje verkeerde instelling ben je eerder door die 30 miljoen heen dan door door die 300.000.
Respect.
Het punt bij dit soort discussies is dat alle drie deze managers nog aan het begin staan van hun eigen trainersloopbaan. Zeker Cocu en Van Bronckhorst, daar kun je gewoon nog niet al teveel over zeggen. De Boer kun je misschien al wat meer van zeggen, maar hij heeft de pech dat hij een elftal had dat steeds meer uit balans kwam doordat er wel spelers vertrokken maar alleen talenten werden aangetrokken. En daar had De Boer dan weer geen zeg in voor zover ik begrepen heb.rik86 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:21:
[...]
Maar maakt dat iemand een goede coach? Een goede coach laat naar mijn mening een team boven zijn mogelijkheden uitstijgen en dat zie ik én bij Ajax, en bij PSV en bij Feyenoord niet gebeuren. En nu had afgelopen seizoen PSV het 'nadeel' dat het niet nodig was omdat ze gewoon echt beter waren dan de rest en dat helpt natuurlijk niet mee om extra te pieken, maar ik vindt Cocu op dit moment te mat/flegmatiek over komen. Maar ik kan me dat gevoel ook heel goed bij een van Bronckhorst voorstellen. Ze hebben wat dat betreft misschien wel een te softe normale gezichtsuitdrukking. De Boer kijkt uit zichzelf al nors, dus daardoor is z'n uitstraling al andersmaar ook bij hem heb ik 't idee dat hij niet het maximale uit z'n spelersmateriaal haalt
Ik denk dat we over een paar jaar wel zullen zien waar deze trainers zijn gebleven. Op zich heb ik nog het meeste vertrouwen in een mooie carrière voor Cocu/van Bronckhorst. Puur gebaseerd op het feit dat De Boer eigenlijk al wel een stap hogerop had moeten/kunnen trainen.
Nee, merp!
Loting voor de CL (Ajax) is volgens mij om 12:00. Dan zal voor de EL wel om 13.00 zijn.Vissert schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:20:
Hoe laat is eigenlijk morgen de loting voor AZ en Vitesse?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Twijfels over Cocu net als over Van Bronckhorst? Cocu draaide met PSV vorig jaar het beste seizoen in de geschiedenis van de club en werd met ongelofelijke overmacht kampioen. Die heeft het dus bewezen. Ik zie niet in hoe dat je echte mening kan zijn. Of je begrijpt de topsport niet, waar het gaat om keiharde prestaties en niet om wie het hardst kan roepen dat zijn ploeg de beste is.lateef schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:06:
[...]
Je lijkt nu echt te veel door je roze PSV-bril te kijken. Ik heb bij Cocu nooit het idee gehad dat het er in zat en dat heb ik nog steeds niet. Als je hem gister bijvoorbeeld weer zag tijdens en na de wedstrijd tegen Lyon, zie ik in hem geen topcoach en tja, met het team dat PSV afgelopen seizoen had, was ik ook kampioen geworden.
Over Van Bronckhorst heb ik overigens ook wel mijn twijfels, het verbaast me ook wel dat Feyenoord niet (eerst) Van Gastel naar voren had geschoven, lijkt mij veel meer een trainerstype. Voor zowel Van Bronckhorst als voor Cocu heb ik het idee dat dat met name goede assistenten zijn, net zo goed als dat ze in het veld geen leiders, maar vooral belangrijke waterdragers waren. De typering die jij aan Van Bronckhorst geeft, zou ik ook aan Cocu geven...
Je had dat na het eerste seizoen van Cocu wel kunnen zeggen. Toen twijfelde ik ook ook zijn capaciteiten. Maar nu? Pffff.
Je kwaliteiten als aanvoerder zeggen veel over natuurlijk leiderschap. Daar hoeven we niet over te discussieren omdat het zo logisch is.
Als aanvoerder Was Cocu fenomenaal, onbetwist leider van het PSV onder Hiddink. Werd 4x kampioen op rij. Ik weet bijvoorbeeld nog dat volgens mij Hans van de Haar, bonkige spits, een keer onsportief hard doorging op Bouma. Cocu riep Lucius bij zich, die had nog geen geel en fluisterde hem iets in het oor. 3 minuten later schoffelt Lucius Van de Haar compleet ondersteboven. Kreeg ie geel voor. Maar dan ben je een echte aanvoerder.
Hoe vond je van Gio als aanvoerder toen de spelers Verbeek eruit werkten en hem saboteerden? Hoe vond je de resultaten van Feyenoord met Gio? 4e, 6e en 7e. Feyenoord waardig? Cocu werd 1e, 1e, 1e en 1e. Als aanvoerder ben je zwaarder verantwoordelijk voor de resultaten van je ploeg.
Verder faalde Gio toen hij eind vorig seizoen voor de groep kwam te staan. Ik zie geen enkel aanknopingspunt.
Thanks! Hopen op een live stream.Gynnad schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:23:
[...]
Loting voor de CL (Ajax) is volgens mij om 12:00. Dan zal voor de EL wel om 13.00 zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:13:
[...]
Verder faalde Gio toen hij eind vorig seizoen voor de groep kwam te staan. Ik zie geen enkel aanknopingspunt.

Ik ben erg benieuwd naar Gio, maar vooral ook naar wat Frank de Boer dit seizoen gaat doen. Ik vond hem afgelopen jaar matig in tactisch inzicht en de ploeg oogde niet fit en gedreven, hij had meer uit die spelers kunnen halen volgens mij. Cocu heeft maximaal geprofiteerd van zijn selectie, ik ben benieuwd wat hij dit jaar kan realiseren met de CL ernaast. Met een bredere selectie, maar wel minder kwaliteit (in potentie). Maar de bredere selectie kan dat weer opvangen (minder vermoeidheid etc.)
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar volgens mij heeft PSV dit seizoen de Champions League noch de Europa League gewonnen. Dat hebben ze in respectievelijk '88 en '78 wel geflikt en werden ze die seizoenen ook nog kampioen...Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:13:
[...]
Cocu draaide met PSV vorig jaar het beste seizoen in de geschiedenis van de club
Je liefde voor PSV heeft bijna iets aandoenlijks. Dat vind ik wel schattig, maar zonder je roze bril zou ik je toch iets serieuzer nemen. Maar gezien zijn staat van dienst bij Ajax neem ik aan dat je Siem de Jong op gelijke hoogte schat als Cocu, als we toch alleen naar scorebordjournalistiek kijken...?
Maar buiten dat, naast dat ik zijn natuurlijke leiderschap persoonlijk in twijfel neem - naar mijn idee had hij zijn leiderschap met name aan zijn senioriteit te danken, zoals dat ook voor Van Bronckhorst geldt - is goed aanvoerderschap geen enkele garantie tot succes als coach. Kijk bijvoorbeeld naar Gullit, dat was wel een echte geboren leider op het veld, maar als coach redelijk waardeloos. Cocu was een geweldig goede teamspeler, maar naar mijn mening een gemaakte leider.
Na een waardeloos seizoen kampioen worden in de Mickey Mouse competitie met veel beter materiaal maakt je nog geen topcoach. Het zou leuk zijn als hij dat wel zou worden, als voetballer vond ik hem in elk geval over het algemeen een zeer sympathieke speler, buiten bijvoorbeeld die naaiactie met Van der Haar, maar als trainer heeft hij zich totaal niet bewezen. Om over hem te oordelen als trainer, evenals over De Boer en Van Bronckhorst, moeten we nog een hoop jaren wachten.
Cocu heeft een jaar lang gefaald als trainer en nu is hij opeens het beste wat PSV is overkomenVerwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:13:
[...]

Als trainer heeft hij vorig seizoen dus wel degelijk iets bewezen.
Om hem een top coach nu te noemen slaat inderdaad nergens op en we kijken het met z'n allen komend seizoen wel aan. Na komend seizoen kan je pas zeggen of Cocu een blijvertje als trainer. Benedict Tolkien is iets te enthousiast
Probeer trouwens wel respectvol naar elkaar te blijven. De discussie krijgt een nare smaak:
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:13:
[...] Ik zie niet in hoe dat je echte mening kan zijn. Of je begrijpt de topsport niet
lateef schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 01:44:
[...]
Je liefde voor PSV heeft bijna iets aandoenlijks. Dat vind ik wel schattig
Wat is dit voor een achterlijke vergelijking? Een elftal wordt geen kampioen door zijn aanvoerder maar door het spelmateriaal en hoe de trainer er mee omgaat.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:14:
[...]
Ik volg de Eredivisie wel aardig, ik baseer het op zijn laatste periode bij Feyenoord waarin ie captain was. In die 3 seizoenen werd Feyenoord 6e, 7e en 4e.
Hij was als aanvoerder apathisch, gaf niemand op zijn donder, coachte niet fel en toen het enorm rommelde bij Feyenoord deed ie vooral heel veel van 1 ding: niets. Weet je nog dat de spelers hun trainer Verbeek saboteerden? Wie was er toen captain? En wat deed die captain?
Cocu zat in veel betere elftallen, had ook een betere spelerscarrière. Dat heeft niks met aanvoerder zijn te maken. Je beoordeelt Gio nu op een periode dat Bosz teveel geld uitgaf en Verbeek niet klikte met een grote groep spelers. Daar is niet de aanvoerder verantwoordelijk voor. En je kunt er sowieso niks van zeggen als je er niet bij bent.
In al je liefde voor PSV zeg je vaker dingen over Feyenoord die nergens over gaan maar dit is wel het toppunt.
Dit topic is gesloten.
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016