[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.521 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Met alle respect voor iedereen. Op basis van vorig seizoen heeft de coach cocu het goed gedaan. Toen dick advocaat coach was stond er misschien in totaliteit nog wel een beter elftal maar die is geen kampioen geworden.

Het Eerste jaar was prut maar daarna heeft hij zich sterk ontwikkelt. Hij wist beter wat er gevraagd werd en heeft zich daar op aangepast. (Je ziet nu dat cocu iets probeert neer te zetten, een speelwijze implementeren binnen de hele club, ontwikkelen van beleid en filosofie, samen met Gerbrands)

Gio mooet zich nog ontwikkelen en heeft eigenlijk geen echte ervaring, het kan zo maar zijn dat hem hetzelfde overkomt als in cocu in zijn eerste jaar. Ik hoop dat Feyenoord dat ook inziet en hem wel de kans blijft geven indien het niet meteen lukt.
Of er een cultuurverandering bij feyenoord moet plaatsvinden weet ik niet. Tot nu toe is gio wat oppervlakkig geweest over visie op wat standaard praatjes na.

Op voorhand vergelijken heeft dus geen zin. De een kijkt vanuit de psv optiek met het kampioenschap in het verse geheugen, de ander vanuit zijn Optimisme rondom Feyenoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:18
CR1691 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:58:
Ik ga me bijna afvragen of Thijs Slegers hier niet de boel zit te trollen :+
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:16
Ik heb geen geluid aanstaan, maar wat zijn ze nu aan het doen eigenlijk?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 23:16
Komt die Fenerbahçe uit de koker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Rapid Wien.
Moet te doen zijn zou je zeggen. ;)

Monaco, Fenerbahce, Sparta Praag, CSKA Moskou en Panathinaikos ontloop je allemaal.
Vooralsnog voor het eerst een gunstige loting?

[ Voor 57% gewijzigd door dutchgio op 17-07-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 23:16
Jaa dat is prima loting :) kon echt een stuk zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 22:57
Maakt het halen van de CL iets minder onmogelijk dan 't was, maar de play-off ronde blijft natuurlijk extreem uitdagend.

Voordeel is wel dat als ze deze winnen ze verzekerd zijn van Europees voetbal en dat lijkt me nu wel haalbaar

[ Voor 7% gewijzigd door rik86 op 17-07-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
rik86 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:28:
Maakt het halen van de CL iets minder onmogelijk dan 't was, maar de play-off ronde blijft natuurlijk extreem uitdagend.

Voordeel is wel dat als ze deze winnen ze verzekerd zijn van Europees voetbal en dat lijkt me nu wel haalbaar
Als je Monaco ontloopt in de play-offs dan zouden de volgende tegenstanders toch ook wel te doen moeten zijn

Sporting (POR, 56.276)
? CSKA Moskou (RUS, 55.599)
Lazio (ITA, 49,102)
? Club Brugge (BEL, 41.440)
? AS Monaco (FRA, 31.483)

? = spelen eerste nog een 3e voorronde net als Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 01:44:
[...]

Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar volgens mij heeft PSV dit seizoen de Champions League noch de Europa League gewonnen. Dat hebben ze in respectievelijk '88 en '78 wel geflikt en werden ze die seizoenen ook nog kampioen...
Ik had het alleen over de Eredivisie. Nationaal was het een recordseizoen. Meer dan een "gewoon" kampioenschap dus. Internationaal gezien zijn er uiteraard betere seizoenen geweest.

Als jij daar als Feyenoorder niet overtuigd van raakt, dan schat je PSV beduidend hoger in dan je eigen club, want wanneer werd Feyenoord ook weer "gewoon" kampioen? Daar was je ook niet van onder de indruk? Wanneer maakte Feyenoord voor het laatste op jou een goede indruk en waarom?
Je liefde voor PSV heeft bijna iets aandoenlijks. Dat vind ik wel schattig, maar zonder je roze bril zou ik je toch iets serieuzer nemen. Maar gezien zijn staat van dienst bij Ajax neem ik aan dat je Siem de Jong op gelijke hoogte schat als Cocu, als we toch alleen naar scorebordjournalistiek kijken...?
Siem de Jong werd in 2012/2013 pas aanvoerder, is dus als aanvoerder 2x kampioen geworden. Ik schat Siem de Jong hoger in dan Van Bronckhorst als aanvoerder. Het gaat er ook om hoe een aanvoerder zichzelf laat gelden. De invloed van Cocu op het spel van PSV en ook op het beleid van PSV was enorm. Hij heeft er eens mee gedreigd om naar Feyenoord te gaan als PSV zich niet serieus zou gaan versterken, omdat hij de club onvoldoende ambitieus vond. Hij wilde absoluut kampioen worden. Dat heeft effect gehad: de club trok de portemonnee, er werden aankopen gehaald en PSV werd weer kampioen.

Noem eens wat voorbeelden van Gio die zich op een soortgelijke manier liet gelden als aanvoerder en leider? Het is makkelijk om af te geven op mijn voorbeelden, je stelt daar niets tegenover.
Maar buiten dat, naast dat ik zijn natuurlijke leiderschap persoonlijk in twijfel neem - naar mijn idee had hij zijn leiderschap met name aan zijn senioriteit te danken, zoals dat ook voor Van Bronckhorst geldt - is goed aanvoerderschap geen enkele garantie tot succes als coach. Kijk bijvoorbeeld naar Gullit, dat was wel een echte geboren leider op het veld, maar als coach redelijk waardeloos. Cocu was een geweldig goede teamspeler, maar naar mijn mening een gemaakte leider.
Cocu was aanvoerder van Barcelona, een absolute topclub, in 2003/2004 voor ie naar PSV kwam.

En natuurlijk is het geen garantie. Die bestaan niet, dat is dus een non-argument. Als je ongelofelijk goed kunt voetballen is er ook geen garantie dat je prijzen wint, zo heeft Giggs nooit iets gewonnen met Wales.

Als je een goede aanvoerder bent, ben je een natuurlijke leider en dat werkt enorm in je voordeel als coach. Maar niet elke leider heeft een uitmuntend tactisch inzicht bijvoorbeeld, iets waar Cocu in uit blonk en Gullit geen idee van had en heeft. En zo zijn er meer eigenschappen die je nodig hebt.

Je noemt Gullit: die was in 1990 aanvoerder van Oranje, toen enorme problemen binnen de spelersgroep ervoor zorgden dat NL gigantisch faalde op het WK. Gullit kon dat als aanvoerder niet managen. Hij was wel de aanvoerder van de kampioensploeg in 1988, en dus speelde hij daar een grote rol in. Maar zijn kwaliteiten als aanvoerder vind ik twijfelachtig gezien die heel wisselende prestaties. Als aanvoerder moet je je spelergroep bij elkaar houden, ben je cement in de selectie.
Na een waardeloos seizoen kampioen worden in de Mickey Mouse competitie met veel beter materiaal maakt je nog geen topcoach. Het zou leuk zijn als hij dat wel zou worden, als voetballer vond ik hem in elk geval over het algemeen een zeer sympathieke speler, buiten bijvoorbeeld die naaiactie met Van der Haar, maar als trainer heeft hij zich totaal niet bewezen. Om over hem te oordelen als trainer, evenals over De Boer en Van Bronckhorst, moeten we nog een hoop jaren wachten.
Hoezo een waardeloos seizoen? Ajax haalde het zelfde resultaat als de 4 jaren ervoor, toen ze kampioen werden. En als je kijkt naar de resultaten van Feyenoord over de laatste 10 jaar ofzo is het ook voor hen een normaal seizoen geweest.

Het was dus een vrij normaal Eredivisieseizoen, waarin PSV er ver bovenuit stak. Tenzij je kunt onderbouwen waarom dat niet zo is?
Cocu heeft een jaar lang gefaald als trainer en nu is hij opeens het beste wat PSV is overkomen :? :X
Daar moet je wel eerlijk over oordelen.

Er werd VOOR dat seizoen door Sanders gecommuniceerd dat het werd gezien als een overgangsjaar, waarin PSV geen kampioen moest worden. De beste spelers werden verkocht en er werd weinig geld uitgegeven aan nieuwe spelers. Cocu was na de winterstop bezig aan een zeer sterke inhaalrace (er werden aardig wat wedstrijden achter elkaar gewonnen en de ploeg toonde heel veel inzet) en leek op weg naar de 2e plek, toen werd Cocu geopereerd aan een tumor in zijn rug en was dat klaar. PSV was van slag, dat is logisch want het was niet duidelijk hoe ernstig het allemaal was.

Ik had ook mijn twijfels over Cocu als coach maar die heeft ie afgelopen seizoen uiteraard weggenomen. Door zijn natuurlijke leiderschap en tactisch inzicht op het veld, was het me duidelijk dat hij potentie had als coach.

Bij Van Bronckhorst zie ik geen enkele potentie. Nul. Behalve dat ie door de supporters tot held is uitgeroepen.

Je ontwijkt de vraag hoe je het aanvoerderschap van Gio vond in zijn laatste 3 jaar voor Feyenoord, toen de spelersgroep ging muiten tegen hun trainer en er met een hele dure spelersgroep met veel kwaliteit heel slecht werd gepresteerd. Op welke wijze heeft Gio daar laten zien een waardig aanvoerder te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je kan pas oordelen over Cocu aan het eind van dit seizoen... De sterkmakers van vorig seizoen zijn vertrokken, een hoop nieuwe spelers voor in de plaats. Als hij direct de ploeg op de rails krijgt dan is het een goede coach. Een trainer blijft sowieso zo sterk als zijn elftal is.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:37:
Je kan pas oordelen over Cocu aan het eind van dit seizoen... De sterkmakers van vorig seizoen zijn vertrokken, een hoop nieuwe spelers voor in de plaats. Als hij direct de ploeg op de rails krijgt dan is het een goede coach. Een trainer blijft sowieso zo sterk als zijn elftal is.
Vreemd. Dit wordt alweer het 3e seizoen van Cocu. Wanneer kun je dan oordelen over Gio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:58

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ajax - Rapid Wien. Geen slechte loting lijkt me.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajax moet te doen zijn Rapid lijkt me :-)

Vitesse kan loten:

1 FC Rubin Kazan (RUS)
2 Legia Warszawa (POL)/FC Botoşani (ROU)
3 UC Sampdoria (ITA)
4 Southampton FC (ENG)
5 Randers FC (DEN)/IF Elfsborg (SWE)
6 FC Zorya Luhansk (UKR)

AZ even kijken nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:56
FREAKJAM schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:59:
Ajax - Rapid Wien. Geen slechte loting lijkt me.
Dat kunnen ze wel wienen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Nou uuh, wacht eerst maar Wolfsburg af vanavond.

Ik ga iig voor Skënderbeu tegen Knäckebröd in de finale. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Southampton - Vitesse. Ook leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:53:
Wanneer kun je dan oordelen over Gio?
Zoals ik al zei en beargumenteerde; einde van aankomend seizoen. Niet dat het zin heeft het te beargumenteren bij jou, je bent zo clubblind dat je daar niet voor open staat ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vitesse tegen Southmapton word gewoon heel lastig
AZ tegen de nr 4 van Turkije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:58
Mooie loting voor Vitesse. Hoeven ze ten minste niet zo lang te vliegen. Dat zie je niet zo vaak in de Europa League :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had liever de kans gehad groeps fase te halen en punten te scoren voor nederland maar goed schat het op 20% vs 80% wel een leuke trip :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Gynnad schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:32:
[...]

Als je Monaco ontloopt in de play-offs dan zouden de volgende tegenstanders toch ook wel te doen moeten zijn

Sporting (POR, 56.276)
? CSKA Moskou (RUS, 55.599)
Lazio (ITA, 49,102)
? Club Brugge (BEL, 41.440)
? AS Monaco (FRA, 31.483)

? = spelen eerste nog een 3e voorronde net als Ajax.
Ah, ik had puur naar de teams gekeken, maar ik zie dat Ajax, als ze zich plaatsen, geplaatst is in de play-offs. Dan is 't doorgaan naar de CL wel een serieuzere optie. Zou wel weer eens leuk zijn, 2 Nederlandse ploegen in de CL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

@Han,

Dat is niet netjes van je. Volgens mij heeft Benedict Tokkie wel precies aangegeven waarom hij bepaalde zaken op ''zijn wijze'' ziet.

''Clubblindheid'' is ook iets wat je in jou reacties terug kunt zien. Daar hoef je hem niet alleen op te betichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik schat de kans wel ietsje hoger in. De wedstrijden zijn namelijk 30 juli en 6 augustus. Dan zijn de teams nog niet ingespeeld en daardoor kan Vitesse ook zomaar stunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
rik86 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:35:
[...]

Ah, ik had puur naar de teams gekeken, maar ik zie dat Ajax, als ze zich plaatsen, geplaatst is in de play-offs. Dan is 't doorgaan naar de CL wel een serieuzere optie. Zou wel weer eens leuk zijn, 2 Nederlandse ploegen in de CL...
Absoluut lang geleden dat het "gewoon" 3 avonden per week een Nederlandse club Europees in actie kunnen zien :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:17:
[...]

Zoals ik al zei en beargumenteerde; einde van aankomend seizoen. Niet dat het zin heeft het te beargumenteren bij jou, je bent zo clubblind dat je daar niet voor open staat ;)
Ik zie je toch heel graag beargumenteren waarom je Gio na 1 seizoen kunt beoordelen, en Cocu pas na 3 seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
(huur)transfer Sanogo is intussen ook rond.

http://www.vi.nl/nieuws/a...uurtransfer-sanogo-af.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
Fleximex schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:36:
Ik schat de kans wel ietsje hoger in. De wedstrijden zijn namelijk 30 juli en 6 augustus. Dan zijn de teams nog niet ingespeeld en daardoor kan Vitesse ook zomaar stunten.
Je bent nooit kansloos maar Southampton heeft simpelweg meer individuele kwaliteit, dat gaat de doorslag geven mochten beide teams tegen die tijd nog niet ingespeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:33:
Siem de Jong werd in 2012/2013 pas aanvoerder, is dus als aanvoerder 2x kampioen geworden. Ik schat Siem de Jong hoger in dan Van Bronckhorst als aanvoerder. Het gaat er ook om hoe een aanvoerder zichzelf laat gelden. De invloed van Cocu op het spel van PSV en ook op het beleid van PSV was enorm. Hij heeft er eens mee gedreigd om naar Feyenoord te gaan als PSV zich niet serieus zou gaan versterken, omdat hij de club onvoldoende ambitieus vond. Hij wilde absoluut kampioen worden. Dat heeft effect gehad: de club trok de portemonnee, er werden aankopen gehaald en PSV werd weer kampioen.

Noem eens wat voorbeelden van Gio die zich op een soortgelijke manier liet gelden als aanvoerder en leider? Het is makkelijk om af te geven op mijn voorbeelden, je stelt daar niets tegenover.
Waarom zou een aanvoerder zich naar buiten toe moeten uiten? En wat een gigantische onzin dat de kwaliteit van een aanvoerder afhankelijk zou zijn van het aantal gewonnen prijzen.

Ik ben zeker geen fan van Gio, maar aangezien hij (reserve?) aanvoerder is geweest bij Oranje zal hij echt wel kwaliteiten in die richting hebben. Of denk je dat Sneijder en consorten hem als aanvoerder accepteerden omdat ie nooit wat zei en alles maar over zich heen liet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
[...]
Als jij daar als Feyenoorder
:?
[...]
Als je een goede aanvoerder bent, ben je een natuurlijke leider en dat werkt enorm in je voordeel als coach.
Buiten dat een goede aanvoerder geen enkele garantie voor succes als coach is, noch dat een prijzenkast iets zegt over de kwaliteiten van de aanvoerder, ben ik van mening dat Cocu helemaal geen natuurlijk leider is.

Maar om toch nog even op het aanvoerderschap te reageren, in 1990 waren er geen enorme problemen binnen de spelersgroep. Er waren problemen tussen de KNVB en de spelersgroep, waarin met name de rol van de KNVB laakbaar was. Daar is als spelersgroep en als aanvoerder niet tegen te vechten.

Gullit was als voetballer wel een natuurlijke leider en daarnaast maatschappelijk betrokken en speelde een belangrijke rol in de anti-apartheid beweging. Dat is natuurlijk leiderschap.

Cocu's aanvoerderschap was ook geen onverdeeld succes. Als aanvoerder van het Nederlands Elftal, zeker gezien de rol die jij een aanvoerder toe dicht, was hij zeer verantwoordelijk voor de wanvertoning in Portugal. Het Nederlands Elftal heeft onder aanvoerderschap van Van Bronckhorst de WK finale gehaald...

Dreigen naar een andere club te gaan of nog een jaartje je zakken vullen in de zandbak vind ik overigens niet echt getuigen van loyaliteit, een naar mijn mening geen onbelangrijke leiderseigenschap. Iets wat je Van Bronckhorst bijvoorbeeld niet kan ontzeggen.

Maar nogmaals, een aanvoerder is geen trainer. En over de trainerskwaliteiten van Van Bronckhorst kan je nog niets zeggen en over die van Cocu maar weinig.
[...]
Hoezo een waardeloos seizoen?
Ik had het over het seizoen voor het afgelopen seizoen. Nu weet je dat allemaal te vergoelijken, maar ik heb je nog nooit kunnen betrappen op een kritische noot naar PSV toe. Waarschijnlijk vind je de drollen van Cocu nog lekker ruiken. Nu is er niets mis met clubliefde, maar voor een serieuze discussie zou een iets reëlere en kritische blik wel prettig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psv is echt geen kampioen geworden omdat Cocu nou zo'n fantastische trainer is. Dat hebben we de seizoenen ervoor wel gezien. Dit jaar hadden ze simpelweg met afstand de beste ploeg. Tsja. Dan wordt bijna elke trainer in de eredivisie wel kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:36:
Psv is echt geen kampioen geworden omdat Cocu nou zo'n fantastische trainer is. Dat hebben we de seizoenen ervoor wel gezien. Dit jaar hadden ze simpelweg met afstand de beste ploeg. Tsja. Dan wordt bijna elke trainer in de eredivisie wel kampioen.
Maar wordt elke trainer ook op dezelfde overtuigende manier kampioen? Dat denk ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Fleximex schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:32:
[...]

Maar wordt elke trainer ook op dezelfde overtuigende manier kampioen? Dat denk ik namelijk niet.
Dat weet ik wel zeker. Het seizoen daarvoor had hij op papier ook de sterkste ploeg en toen stortte het als een kaartenhuis in elkaar.

Cocu is een middelmatige trainer die gewoon met afstand de beste selectie had. Willems, Wijnaldum, Maher en vooral Depay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 23:03
Wat een discussie over coaches en hun invloed... Lekker belangrijk zolang de competitie volgend jaar maar spannend is :9 Ik vind het wel mooi dat oud-spelers in de traditionele top 3 de strijd met elkaar aangaan!

Een coach moet zich elk jaar bewijzen ;-)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat was een seizoen eerder ja, stonden ze halverwege het seizoen ergens in het rechterijtje.
Maher is nou nog niet echt een bepalende speler te noemen. Nog niet bij PSV in elk geval.

Beste selectie of niet, je kunt ook als trainer beter worden.

Met een halfuur trouwens Ajax - Vfl Wolfsburg. Kan een mooie wedstrijd worden. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 17-07-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
FrankoNL schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:23:
[...]

Dat weet ik wel zeker. Het seizoen daarvoor had hij op papier ook de sterkste ploeg en toen stortte het als een kaartenhuis in elkaar.

Cocu is een middelmatige trainer die gewoon met afstand de beste selectie had. Willems, Wijnaldum, Maher en vooral Depay.
En Luuk de Jong.

En om het weekend te beginnen even een vraag voor de kenners. Ajax heeft Sanogo nu gehuurd van Arsenal, wie was de laatste Fransman die voor Ajax heeft gespeeld (volledig Frans, dus niet met dubbele nationaliteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
dutchgio schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:31:
Dat was een seizoen eerder ja, stonden ze halverwege het seizoen ergens in het rechterijtje.
Maher is nou nog niet echt een bepalende speler te noemen. Nog niet bij PSV in elk geval.

Beste selectie of niet, je kunt ook als trainer beter worden.
Je kan als trainer best beter worden. Maar dat je met deze ploeg kampioen wordt zegt niet dat je een goede trainer bent. Iedereen was met deze ploeg kampioen geworden. En als de concurrentie het dan ook nog eens laat afweten wordt het wel erg eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
JanW schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:31:
[...]

En Luuk de Jong.

En om het weekend te beginnen even een vraag voor de kenners. Ajax heeft Sanogo nu gehuurd van Arsenal, wie was de laatste Fransman die voor Ajax heeft gespeeld (volledig Frans, dus niet met dubbele nationaliteit)?
Escude. Of je moet dat ventje bedoelen die toen alleen in jong ajax speelde.

[ Voor 8% gewijzigd door FrankoNL op 17-07-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
FrankoNL schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:32:
[...]

Escude. Of je moet dat ventje bedoelen die toen alleen in jong ajax speelde.
Boccara had een dubbele nationaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Deadsy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:48:
[...]

Boccara had een dubbele nationaliteit.
Dan Escude :). Sterker nog. Is de enige Franse Ajaxspeler ooit.

[ Voor 12% gewijzigd door FrankoNL op 17-07-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Schiet me nu net te binnen. Had de nieuwe eigenaar van ADO niet grote plannen?
Wat heeft ADO al allemaal gedaan deze transfer periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Vandaag hebben ze Schaken binnengehengeld. Prima speler voor ADO. Kan zeker nog wel mee bij teams in de subtop/middenmoot.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

hoe is de eerste helft geweest bij Ajax? Ben PSV aan het kijken maar dat is redelijk slecht moet ik zeggen :P
Locadia op de linkerflank, dan heb je geen diepgang, helemaal met een middenveld Maher, vloet, hendrix. Maher is de enige die voetballend goed aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Reacties zijn positief, maar dan wordt t vergeleken met vorig seizoen. Dan is eigenlijk alles wel positief als je 't daarmee vergelijkt. Van Rhijn lijkt zijn basisplaats toch echt kwijt te zijn aan Tete, daar is men heel positief over, itt Van Rhijn die bij de reserves eerder niet veel liet zien.

Ook Sinkgraven lijkt zijn plek in 't eerste echt op te eisen. Zijn ze heel erg positief over. Maar let wel, dit is wat ik lees op Ajax-fora, dus niet heel erg ongekleurde meningen :P wel vergeleken met de eigen spelers, dus dan kan men nog wel eens kritisch zijn.

Waar ik wel bang voor ben dit seizoen is het centrum. Daar staan nu Veltman en Riedewald. Die missen wel iets wat een Moisander iets meer had (ook niet echt veel) en dat is een over mijn lijk mentaliteit. Veltman zou het in principe kunnen, heeft 't een paar keer laten zien, Riedewald heb ik vooral gezien op linksback en als verdedigende middenvelder, kan ik niet goed beoordelen. Maar beide komen ze toch wat tenger over naar mijn mening.

[ Voor 4% gewijzigd door JanW op 17-07-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vond het ook een prima wedstrijd.

Dijks niet echt overtuigend, had veel moeite om geen overtreding te maken.

Tete daareentegen. Pech voor Van Rijn, die is zijn basisplek kwijt zolang Tete zo goed presteerd en hij zelf niet bewijst dat hij daar zou moeten staan.

Riedewald net zo, begon bij zijn debuut als inksachter en werd meteen een held; hij scoorde 3 keer. Verder wat invalbeurten gehad, ook als '6 op het middenveld. Maar nu centraal achterin komt hij nog het beste tot zijn recht lijkt het.

Bazoer net zo. En die oogt helema niet heel sterk maar is behoorlijk balvast. Zo jong en nu al zo goed op het middenveld van Ajax.

Sinkgraven heeft ook positief verrast. Kwam de bal veel halen bij de verdediging en speelde heel vrij. Meekrijgt dribbels, draaien, goede passing.
Voorheen was die als invaller nogal onzichtbaar, was niet echt in het spel betrokken.

Over onzichtbaar gesproken, waar was Milik? Hele wedstrijd niet gezien.

Al met al speelden ze bij Ajax best goed, en dat tegen een Vfl Wolfsburg. Zijn het in een oefenwedstrijd.
Maar het is al velen malen beter als afgelopen seizoen, waar het spel echt niet om aan te zien was.

Met een frisse wind van Tete, Riedewald, Sinkgraven en in de basis en in mindere mate Dijks lijkt er toch wel enigszins hoop op verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sb56
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-07 14:39
hallo

even heel wat anders
ik keek altijd buitenlandse wedstijden via pc stream 3.01

weet iemand of dat om een of andere rede niet meer mogelijk is?

en is er een alternatief

bedankt zo veer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
sb56 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:42:
hallo

even heel wat anders
ik keek altijd buitenlandse wedstijden via pc stream 3.01

weet iemand of dat om een of andere rede niet meer mogelijk is?

en is er een alternatief

bedankt zo veer
PC stream 3.01? Zegt me niks. Er zijn genoeg legale alternatieven te vinden (FOX Sports, Sport 1). Illegale alternatieven kunnen we je hier niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Chrosser schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:13:
hoe is de eerste helft geweest bij Ajax? Ben PSV aan het kijken maar dat is redelijk slecht moet ik zeggen :P
Locadia op de linkerflank, dan heb je geen diepgang, helemaal met een middenveld Maher, vloet, hendrix. Maher is de enige die voetballend goed aanwezig is.
YouTube: Highlights Ajax - VFL Wolfsburg

Samenvatting van de wedstrijd van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 22:36
Sodeju, dat ziet er toch wel aardig uit. Ze lijken veel meer druk uit te voeren en wat harder te verdedigen. Bij de 1-1 van de Bruyne snap ik alleen niet waarom Riedewald (?) instapt, dat kun je beter niet doen bij hem :+
Mooi om dat van Younes te zien. Daar laat hij direct zien wat hij ook goed kan. Heel bewegelijk ventje :D

Samenvatting ziet er aardig uit, hopelijk gaan ze hier op door komend seizoen. Wolfsburg stond toch met wat goede spelers in 't veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze speelden inderdaad best goed! Zeker als je het vergelijkt met afgelopen seizoen.
Jammer was inderdaad die 1-1, totaal onnodig. Menig geeft eerst de voorzet voor de 1-0 van Klaassen om vervolgens een paar minuten later een "no-look pass" zo in de benen van De Bruyne te schuiven, ja dat moet je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
dutchgio schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:51:
Ze speelden inderdaad best goed! Zeker als je het vergelijkt met afgelopen seizoen.
Jammer was inderdaad die 1-1, totaal onnodig. Menig geeft eerst de voorzet voor de 1-0 van Klaassen om vervolgens een paar minuten later een "no-look pass" zo in de benen van De Bruyne te schuiven, ja dat moet je niet doen.
Inderdaad, ziet er prima uit.
Ja, ach ja. Hij is nog jong, nu mag hij nog falen. Falen is nog niet eens zo verkeerd, dan weet je direct dat je het niet nog een keer doet :+

Als Ajax zich blijft versterken in het spel, dan hoef je voor PSV absoluut niet bang te zijn. Teamgeest zal wel 40/100 zijn :+

Ik ben wel weer benieuwd naar de clubs, zoals AZ, PEC enz. Opzich kunnen zij ook wel een leuk seizoen draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 18-07-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:54:
[...]

Inderdaad, ziet er prima uit.
Ja, ach ja. Hij is nog jong, nu mag hij nog falen. Falen is nog niet eens zo verkeerd, dan weet je direct dat je het niet nog een keer doet :+

Als Ajax zich blijft versterken in het spel, dan hoef je voor PSV absoluut niet bang te zijn. Teamgeest zal wel 40/100 zijn :+

Ik ben wel weer benieuwd naar de clubs, zoals AZ, PEC enz. Opzich kunnen zij ook wel een leuk seizoen draaien.
Sommig mensen blijven maar schreeuwen om aankopen maar Ajax heeft gewoon een goede basis.
Vorig seizoen waren er gewoon teveel spelers die onder hun niveau speelden of pas net kwamen kijken.

Als die jonge spelers zoals Bazoer de lijn doorzetten en de andere spelers halen hun niveau dan heb je gewoon een goed team.
En dan heb je ook nog een Fischer die terug is.
Met de spelers die gehaald zijn heb je extra breedte waardoor je minder ver terugvalt bij blessures of vormdipjes.

Ajax moet hopen dat United niet nog even langs komt met een zak geld voor Cillesen.
Want een vervanger zal een flink stuk minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Deadsy schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Sommig mensen blijven maar schreeuwen om aankopen maar Ajax heeft gewoon een goede basis.
Vorig seizoen waren er gewoon teveel spelers die onder hun niveau speelden of pas net kwamen kijken.

Als die jonge spelers zoals Bazoer de lijn doorzetten en de andere spelers halen hun niveau dan heb je gewoon een goed team.
Met de spelers die gehaald zijn heb je extra breedte waardoor je minder ver terugvalt bij blessures of vormdipjes.

Ajax moet hopen dat United niet nog even langs komt met een zak geld voor Cillesen.
Ajax zit nu veel beter in de breedte inderdaad, eigenlijk wat PSV vorig jaar al had op elke positie 2 goede spelers beschikbaar hebben.
Hopen dat de blessures beperkt blijven, dan gaan ze denk ik goed draaien dit seizoen.

En de jonkies van vorig jaar zijn toch alweer meer gewend, positief verrast door bijvoorbeeld Menig.

Straks even Feyenoord live kijken, eens zien hoe die ervoor staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 18-07-2015 13:44 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSV 1e helft zwak, 2e helft heel behoorlijk. Jammer dat ze het weggaven waardoor Monaco geflatteerd won, over de hele wedstrijd was Monaco iets beter en een nederlaag met 1 doelpunt verschil was op basis van veldspel en kansen het meest terecht geweest.

PSV speelde mat en zat er niet fel genoeg op.

Middenveld was in de eerste helft veel te licht. Rai Vloet is al de hele oefencampagne de slechtste man op het veld, geen idee waarom Cocu hem nog wil blijven proberen. Hendrix is te licht voor dit niveau, kan leuk draaien maar maakt te veel fouten op posities waar dat heel gevaarlijk is. En Maher laat zich niet gelden, die denkt dat 1 of 2 leuke acties in een wedstrijd voldoende zijn. Dan ga je het niet redden tegen jongens als Joao Moutinho.

Na de rust kwam Schaars, die is nog niet de oude na een langdurig blessureleed maar bracht wel veel meer lijn in het spel van PSV. Propper viel goed in en liet een paar fraaie dingen zien, actieve speler die veel energie in zijn spel steekt dan Wijnaldum dat deed.

Voorin: De Jong speelde goed, oogt ijzersterk en won voorin heel veel. Maaide wel half langs de bal bij zijn grootste kans. Locadia deed het als linksbuiten opvallend goed. Is een volwassen speler geworden met een snoeihard schot. Ook met links gevaarlijk.

Lestienne moet zijn plek nog vinden, Pereiro is een natuurtalent en heeft de bal aan een touwtje, maar zijn speeltijd was te kort om verder veel af te leiden van zijn invalbeurt.

Achterin: Isimat-Mirin speelde redelijk en won veel duels, opbouwend mwoah. Verder was weer te zien dat Bruma het op 1 vlak vreselijk laat liggen: mentaliteit. Overschat zichzelf en zal daardoor nooit zo goed gaan worden als ie op basis van zijn fysieke en technische kwaliteiten zou kunnen worden. Veel talent maar een typische NLse slapjanus-mentaliteit. Het ligt altijd aan een ander.

Op linksback was het niet best, maar daar stond dan ook de 3e of 4e keuze (een beer van een linker CV, De Wijs) omdat alle echte linksbacks geblesseerd waren (Willems, Poulsen).

Rechts achterin had Brenet het heel moeilijk en werd ie een aantal keren faliekant voorbij gelopen. Die kon het niet aan.

Zoet had een paar ballen aardig, maar verwerkte terugspeelballen ZO slecht dat ie ook een duidelijke onvoldoende verdiende.

Positief:
- De Jong
- Propper
- Locadia
- Schaars

Redelijk:
- Isimat-Mirin

Matig:
- Bruma
- Maher
- Lestienne

Negatief:
- Brenet
- Vloet
- De Wijs
- Zoet

Pereiro speelde te kort voor een beoordeling.

Anyway, PSV mist nog Willems, Arias en Guardado, 3 sterkhouders van het kampioensteam van vorig jaar. Als je Moreno (LCV) en Afellay nog weet binnen te halen, dan heb je denk ik de beste kaarten voor de schaal komend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bruma gaat zoals het uitziet verlengen.
Ik heb hem nooit goed genoeg gevonden voor PSV dus ik begrijp niet waarom ze niet al een vervanger gescout hebben voor hem. Of zit er iemand in de jeugd aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond Bruma vorig jaar de beste centrumverdediger (CV) in de Eredivisie. Bij geen enkele club was het moeilijker verdedigen dan bij PSV omdat er zo veel aanvallend ingestelde spelers in het veld staan. Maar zijn houding irriteert me. Ik zie ook nog geregeld dat ie niet goed staat bij verdedigende acties, is van origine een verdedigende middenvelder en dat zie je nog wel eens terug. Maar hij is vooral te snel laconiek, nonchalant en arrogant. Aan de andere kant, als ie op zijn best is, is ie normaliter de beste speler op het veld. Als ie uitblinkt dan blinkt ie ook echt uit.

Isimat-Mirin is ook een RCV en dat is de betere verdediger. Qua CV's in de jeugd, is Suently Alberto het grootste talent maar dat is een LCV. Je hebt dan nog Hermansson en Loof, als zij zich ontwikkelen kunnen ze de selectie wel halen maar ik zie Alberto basisspeler worden.

Jammer dat Rekik niet meer bij PSV speelt, dat gaat een echte topper worden. Enorm onderschat, die heeft alles wat een CV moet hebben behalve een klein stukje lengte (is 1.84m, niet slecht maar ook niet helemaal optimaal).

Voor komend seizoen hoop ik op Moreno-Isimat met als backs Willems en Arias. Dan heb je hands down de beste verdediging in de Eredivisie, daar kun je ook in de CL mee aan komen. Alleen de keeper is duidelijk minder dan wat er bij Feyenoord en Ajax in de goal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is te hopen dat hij bij PSV beter verdedigd dan bij het Nederlands elftal, want daar bakt Bruma er niks van.

Bij PEC is het weer een leegloop aan basisspelers.

Vertrokken:
- Hahn (kan heel misschien weer gehuurd worden)
- v.d. Werf
- Broerse
- Brama
- Necid
- Lukoki
- Drost (nog niet bekend)
- Saymak (nog niet bekend)

Aanwinsten:
- Veldwijk
- Marcellis
- Lazic (bijna zeker)
- Josef Kvida (beloften)
- Tristan Berghuis (beloften)
- Gustavo Hebling (nog niet bekend, beloften)
- Royston Drenthe (nog niet bekend)
- Schenkeveld (traint mee, geen contract)
- Benson (traint mee, geen contract)

Het is dus weer afwachten hoe het gaat lopen. Ik ben er blij mee dat PEC transfervrije spelers aantrekt. Hopelijk kunnen ze vaker spelers verkopen, zonder dat ze transfervrij vertrekken en met dat geld de contracten van goede spelers verlengen.

[ Voor 83% gewijzigd door Luxicon op 20-07-2015 14:07 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deadsy schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Ajax heeft een mooie basis, maar juist jongens zoals Younes zijn extra gretig. Dat is een mannetje dat het team op touw kan nemen en het verschil wel eens kan maken. Volgens mij was dat ook een van de aankoop redenen.

Ik denk dat Frank die gasten gewoon iets losser moet laten voetballen. Ze lijken wel echt op pressie en verdedigen te hebben geoefend, wat ik echt toe juich!

Ze hebben in ieder geval een leuk team staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luxicon schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:08:
Het is te hopen dat hij bij PSV beter verdedigd dan bij het Nederlands elftal, want daar bakt Bruma er niks van.
Dat klopt. Maar volgens mij zakten daar recentelijk zo'n beetje alle Eredivisie-spelers door het ijs.

Oranje heeft op dit moment twee verdedigers van voldoende niveau: Vlaar (nooit fit) en De Vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:34:
[...]

Dat klopt. Maar volgens mij zakten daar recentelijk zo'n beetje alle Eredivisie-spelers door het ijs.

Oranje heeft op dit moment twee verdedigers van voldoende niveau: Vlaar (nooit fit) en De Vrij.
Ja precies, ik let tijdens wedstrijden van PSV trouwens nooit speciaal op Bruma, dus misschien dat hij daar prima speelt. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Bruma vooral kent van Oranje, begrijp ik dat je niet zo positief bent ;)
Voor PSV een prima speler, voor Oranje komt ie denk ik gewoon te kort, ook als ie wel in vorm is. Van alle NLse Eredivisie verdedigers denk ik dat alleen Willems het vereiste niveau heeft. En ook hij maakt nog weinig indruk.

Overigens vind ik dat de meeste huidige internationals eigenlijk niet veel in Oranje te zoeken hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nou voor diegene die dachten dat Feyenoord kampioen ging worden met kuyt, ik zou mijn geld er niet op inzetten ;) man man man wat slecht tegen VVV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
k ben gisteren naar Groningen Southampton geweest.
Was heel leuk om Tadic, Pelle en Clasie te zien. Clasie viel niet op. Tadic wel, tjonge kan die man voetballen zeg. Red zich bijna uit elke situatie.

Maar wat ik even kwijt wil is dat het verschil tussen deze 2 teams best wel groot was. Het werd 3-0 en daar kwam Groningen aardig weg.
Nu miste Groningen een goede middenvelder want Chery en Tibbling deden niet mee. Voor de rest was Groningen wel met de basis elf.

Southampton speelde sneller en fysieker en maakte weinig fouten.
Groningen deed dat minder. Het viel mij op hoeveel spelers van Groningen geen goede balaanname hebben. Tel daarbij het gebrek aan overzicht en inzicht wanneer wel en niet te lopen. Ook dingen waarvan ik denk, kom op, je bent prof, daar kan je op trainen??
Of corners die niet eens bij de eerste paal komen, kom op zeg dat kan ik zelfs. Iedereen stond dan ook 2e paal he? Pfff

Nu is Groningen een team wat redelijk mee kan komen in de eredivisie lijkt me. Dat ze zo afgetroefd werden , schrok ik wat van. Dat zegt dus denk ik ook over het verschil tussen eredivisie en een goede competitie. Ik vrees dat we ver weg zijn als land van Europees succes. Ajax en psv zullen dan wrs ook geen potten breken, die zijn niet extreem veel beter dan Groningen als ik het zo inschat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat is dat toch met die torenhoge verwachtingen van de Eredivisie?
Nederland is een klein landje vergeleken met de landen van de grote competities*.
Groter land > meer kijkers > (veel) meer inkomsten (Betere/hogere/meer/rijkere sponsors, TV-gelden, Merchandise, eigenaren etc. etc).
Door de "standaard" hogere inkomsten worden er duurdere en vaak betere spelers gekocht, waardoor de interesse uit het buitenland voor deze grotere competities (aanzienlijk) toeneemt en daarmee wederom de inkomsten.
Hoe moeilijk is dat nou te begrijpen?
Daar komt wel nog bij dat in Nederland een club met € 10.000,= schuld moet stoppen en in landen zoals Spanje clubs tientallen tot honderden miljoenen in het rood (mogen) staan.

*
Nederland 16,9 miljoen inwoners
Spanje 47,7 miljoen inwoners (x 2,8)
Engeland 53 miljoen inwoners (x 3,1)
Italië 61,7 miljoen inwoners (x 3,7)
Duitsland 81 miljoen inwoners (x 4,8)

[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 19-07-2015 12:11 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

Wij waren altijd al minder, maar het 'probleem' is dat de verschillen groter en groter worden. Valt helaas weinig aan te doen, groot gedeelte marktwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Harribo schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:57:
Nu is Groningen een team wat redelijk mee kan komen in de eredivisie lijkt me. Dat ze zo afgetroefd werden , schrok ik wat van. Dat zegt dus denk ik ook over het verschil tussen eredivisie en een goede competitie. Ik vrees dat we ver weg zijn als land van Europees succes. Ajax en psv zullen dan wrs ook geen potten breken, die zijn niet extreem veel beter dan Groningen als ik het zo inschat?
De Engelse teams hebben natuurlijk een stuk meer te besteden, dus kunnen ook betere spelers halen. Maar het verschil tussen Groningen en PSV/Ajax is toch echt wel groter dan dat je nu denkt. Natuurlijk maakt Groningen een goede kans als ze tegen PSV/Ajax spelen, maar dat heeft PSV/Ajax ook tegen een (sub) top team uit een grote competitie. Het verschil tussen PSV (42 punten) en Ajax (25 punten) was toch best flink afgelopen seizoen in de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vos schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:15:
Wij waren altijd al minder, maar het 'probleem' is dat de verschillen groter en groter worden. Valt helaas weinig aan te doen, groot gedeelte marktwerking.
Grotendeels marktwerking inderdaad, maar in mijn ogen zijn het de (overkoepelende) voetbalbonden die voor de ontstane situatie verantwoordelijk zijn.
Als ze in alle landen net zo streng zijn als de KNVB, als de UEFA grote clubs met schulden hard aanpakken en niet dat halfzachte wat de overduidelijk corrupte Platini nu doet, dan is er nog een kans voor (middel)grote clubs uit kleinere landen.
Nu maken ze enkel de rijken rijker en machtiger.
Gynnad schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:20:
[...]Het verschil tussen PSV (42 punten) en Ajax (25 punten) was toch best flink afgelopen seizoen in de eredivisie.
Over welke punten heb jij het hier als ik het vragen mag?
Tussen Groningen en PSV/Ajax dus. :P

[ Voor 18% gewijzigd door OPSLAGHOND op 19-07-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Zoals ik de wedstrijd kon beoordelen van PSV tegen AS monaco hebben ze achterin nog werk te verrichten. Bruma en Isimat zijn allebei verdedigers die niet goed kunnen opbouwen dan ben je erg afhankelijk van je meest defensieve middenvelder (en die speelde dan ook geen goede wedstrijd). Je merkt dat daar wat leegt ontstaat nu Rekik daar niet meer speelt. Aan de andere kant zag je dat Schaars dat in de 2e helft veel beter deed en PSV ook veel gevaarlijker en gecontroleerder speelde. In ieder geval iets wat tegenstanders snel door hebben, en mogelijk continue die verdedigende middenvelder gaan lastigvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Chrosser schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:04:
Zoals ik de wedstrijd kon beoordelen van PSV tegen AS monaco hebben ze achterin nog werk te verrichten. Bruma en Isimat zijn allebei verdedigers die niet goed kunnen opbouwen dan ben je erg afhankelijk van je meest defensieve middenvelder (en die speelde dan ook geen goede wedstrijd). Je merkt dat daar wat leegt ontstaat nu Rekik daar niet meer speelt. Aan de andere kant zag je dat Schaars dat in de 2e helft veel beter deed en PSV ook veel gevaarlijker en gecontroleerder speelde. In ieder geval iets wat tegenstanders snel door hebben, en mogelijk continue die verdedigende middenvelder gaan lastigvallen
En juist op die belangrijke positie komt met Guardado PSV's beste speler te staan. PSV met of zonder hem is echt een wereld van verschil. Hopelijk komt hij snel terug van de Gold Cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
OPSLAGHOND schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:29:
[...]

Grotendeels marktwerking inderdaad, maar in mijn ogen zijn het de (overkoepelende) voetbalbonden die voor de ontstane situatie verantwoordelijk zijn.
Als ze in alle landen net zo streng zijn als de KNVB, als de UEFA grote clubs met schulden hard aanpakken en niet dat halfzachte wat de overduidelijk corrupte Platini nu doet, dan is er nog een kans voor (middel)grote clubs uit kleinere landen.
Nu maken ze enkel de rijken rijker en machtiger.
Wat hadden ze dan anders moeten doen? Volgens mij zit bijv. er in de Engelse en Duitse competitie praktisch geen overheidssteun en zijn 't financieel allemaal gezonde clubs. Of vind je dat de voetbalclubs een uitzonderingspositie moeten krijgen in Europa waarbij ze aan veel strengere regels moeten voldoen dan welk ander bedrijf dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Niku schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:05:
[...]

En juist op die belangrijke positie komt met Guardado PSV's beste speler te staan. PSV met of zonder hem is echt een wereld van verschil. Hopelijk komt hij snel terug van de Gold Cup.
Hij heeft Mexico gisteren persoonlijk naar de halve finale geschoten, en volgens mij dus ook sowieso nog een wedstrijd om de 3/4e plek als ze die verliezen, dus dat duurt nog wel even.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Thund3r schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:37:
[...]

Hij heeft Mexico gisteren persoonlijk naar de halve finale geschoten, en volgens mij dus ook sowieso nog een wedstrijd om de 3/4e plek als ze die verliezen, dus dat duurt nog wel even.
Klopt, vliegt volgende week pas naar Eindhoven. Gaat de JCS sowieso missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Ben eens benieuwd. Het is nog wat los zand allemaal bij PSV. De manier van spelen zal niet veel verschillen van vorig jaar, dat zie je wel redelijk terug. Alleen als je elkaar niet zo makkelijk vind, dan houdt het al snel op.

Inderdaad benieuwd hoe PSV tegen Groningen gaat doen. Ik denk eerlijk gezegd dat Ajax dit jaar de grootste kanshebber is. Opeens is Feyenoord ook weer bij vele favoriet nu Kuyt weer terug is. Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Chrosser schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:01:
Opeens is Feyenoord ook weer bij vele favoriet nu Kuyt weer terug is. Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Ik ook niet, in de zijn vorige periode is Kuyt ook geen kampioen geworden met Feyenoord. Zie geen reden dat ze dit jaar wel ineens beter zijn dan Ajax en PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:31
Chrosser schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:01:
Ben eens benieuwd. Het is nog wat los zand allemaal bij PSV. De manier van spelen zal niet veel verschillen van vorig jaar, dat zie je wel redelijk terug. Alleen als je elkaar niet zo makkelijk vind, dan houdt het al snel op.

Inderdaad benieuwd hoe PSV tegen Groningen gaat doen. Ik denk eerlijk gezegd dat Ajax dit jaar de grootste kanshebber is. Opeens is Feyenoord ook weer bij vele favoriet nu Kuyt weer terug is. Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Arias, Willems (Poulsen) en Guardado afwezig, Pröpper, Lestienne en Pereiro slechts korte invalbeurten. PSV speelde dus het grootste gedeelte van de wedstrijd zonder 6 (zou 7 kunnen zijn als er nog een centrale verdediger bij komt die Bruma of Isimat uit de basis speelt) potentiële basisspelers, dan kan je dit verwachten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De selectie van Feyenoord doet over een heel seizoen gewoon onder voor die van Ajax en PSV, een Kuyt is leuk maar gaat daar niets aan veranderen.

De hoop op kans oo het kampioenschap in Rotterdam wordt nu met Kuyt ineens heel groot, maar ik denk dat dat nog wel eens vies tegen kan gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
rik86 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:08:
[...]

Wat hadden ze dan anders moeten doen? Volgens mij zit bijv. er in de Engelse en Duitse competitie praktisch geen overheidssteun en zijn 't financieel allemaal gezonde clubs. Of vind je dat de voetbalclubs een uitzonderingspositie moeten krijgen in Europa waarbij ze aan veel strengere regels moeten voldoen dan welk ander bedrijf dan ook?
In Duitsland en Engeland zitten genoeg clubs met dikke schulden. Ook komt het er voor dat clubs door de lokale overheid overeind gehouden worden.

De bonden laten de clubs hun gang gaan omdat ze aan hun verplichtingen kunnen voldoen, terwijl de schulden gewoon blijven toenemen.
Dat ze aan hun verplichtingen kunnen voldoen is dan vaak te danken aan geldschieters of lokale overheden (die de club niet kwijt willen) of de clubs houden een deel van de schulden geheim.

Wanneer de bond dan eindelijk ingrijpt is het eigenlijk voor de club al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Joster schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:44:
[...]

Arias, Willems (Poulsen) en Guardado afwezig, Pröpper, Lestienne en Pereiro slechts korte invalbeurten. PSV speelde dus het grootste gedeelte van de wedstrijd zonder 6 (zou 7 kunnen zijn als er nog een centrale verdediger bij komt die Bruma of Isimat uit de basis speelt) potentiële basisspelers, dan kan je dit verwachten imo.
Dat klopt ook helemaal. Maar het ging mij er om dat je toch als team met een redelijk nieuwe voorhoede en ook nieuwe kracht op het middenveld moet gaan spelen. Die nieuwe mensen zijn tijdens de JCS en begin van de competitie ook nog niet goed op elkaar ingespeeld aangezien ze nauwelijks een wedstrijd met elkaar gespeeld hebben. Ajax is wat dat betreft veel beter intact gebleven. Ik hoop in ieder geval dat er niet te veel punten gemorst worden in de eerste helft van de competitie. De potentie van het team is er zeer zeker en ook om kampioen te worden. Op dit moment schat ik Ajax (vanwege de mindere mutaties)
als team wat verder in.

Alhoewel Ajax wellicht ook met een ander middenveld gaat spelen, lopen die spelers al langer rond en hebben ze al veel met elkaar kunnen trainen.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrosser op 20-07-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:31
Dat klopt inderdaad allemaal wel, daarom hoop ik ook dat Cillessen nog vertrekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchgio schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:45:
De selectie van Feyenoord doet over een heel seizoen gewoon onder voor die van Ajax en PSV, een Kuyt is leuk maar gaat daar niets aan veranderen.

De hoop op kans oo het kampioenschap in Rotterdam wordt nu met Kuyt ineens heel groot, maar ik denk dat dat nog wel eens vies tegen kan gaan vallen.
Ik heb ze zaterdag zien spelen tegen VVV, maar het is er niet veel beter op geworden. Grootste mankement nog steeds is scorend vermogen. Voetballen achterin en op het middenveld gaat prima, maar niemand schiet die bal erin. Dan wordt het toch wel lastig om kampioen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Joster schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:00:
Dat klopt inderdaad allemaal wel, daarom hoop ik ook dat Cillessen nog vertrekt :)
Same here :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Deadsy schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:53:
[...]

In Duitsland en Engeland zitten genoeg clubs met dikke schulden. Ook komt het er voor dat clubs door de lokale overheid overeind gehouden worden.

De bonden laten de clubs hun gang gaan omdat ze aan hun verplichtingen kunnen voldoen, terwijl de schulden gewoon blijven toenemen.
Dat ze aan hun verplichtingen kunnen voldoen is dan vaak te danken aan geldschieters of lokale overheden (die de club niet kwijt willen) of de clubs houden een deel van de schulden geheim.

Wanneer de bond dan eindelijk ingrijpt is het eigenlijk voor de club al te laat.
Welke clubs in de Premier League/ Bundesliga zijn de afgelopen 10 jaar dan gered door lokale overheden - waarbij bijv. geen huur rekenen voor stadion ook redden is?

En dikke schulden is nogal vaag. Wanneer zijn schulden te groot? En zolang ze dat niet zijn, wat is er dan mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Joster schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:00:
Zolang ze dan maar niet Scszesny halen als vervanger :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
rik86 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:15:
[...]

Welke clubs in de Premier League/ Bundesliga zijn de afgelopen 10 jaar dan gered door lokale overheden - waarbij bijv. geen huur rekenen voor stadion ook redden is?

En dikke schulden is nogal vaag. Wanneer zijn schulden te groot? En zolang ze dat niet zijn, wat is er dan mis mee?
Allemania Aachen vergeten? De stad had er op een gegeven moment zoveel geld in zitten dat ze wel door moesten blijven gaan met geld erin pompen. Alhoewel, zijn ze wel gered?

Dan heb je nog clubs met leningen waar de stad garant staat voor een deel van de lening en waar de club zonder die garantie de lening niet had gekregen en zonder lening geen club.
Of waar de stad land/faciliteiten overneemt van de club tegen een veel te hoge prijs (1.FCK) iets wat gewoon absurd is aangezien de stad Kaiserslautern dik in het rood staat.

Steden/regios/landen die geen grote zaak maken van belasting/huur achterstand. Want als ze dat wel deden was de club failliet.
Jij moet dat eens proberen.

Stadions die betaald zijn door de belasting betaler en dan verhuurd worden tegen een dusdanig lage prijs dat men de bouwkosten er nooit mee terug krijgt (dit zie je overal) dat is gewoon overheids steun.
Een voorbeeld hiervan is City, alhoewel dit geregeld werd voordat de club overgenomen werd door de sjeik. En de sjeik heeft sindsdien flink wat geld in de regio gepompt.

Dan heb je nog clubs met aardig wat belastingschuld (Leeds etc).

En wanneer zijn de schulden te hoog? Dat is inderdaad de vraag.
Zijn ze te hoog wanneer een club alleen door de toetsing komt omdat ze schulden onderbrengen bij dochterbedrijven? Of wanneer een club toekomstige sponsor inkomsten verkoopt om wat geld in het laatje te hebben? Of bij een negatief eigen vermogen? Of wanneer een club alleen kan bestaan dankzij de suikeroom en wanneer deze vandaag de kraan dichtdraait de club binnen 1 a 2 maanden failliet is?
Of wanneer je de salarissen niet op tijd kunt betalen?

Zeg het maar, want al deze dingen zijn in veel top competities geen probleem.

Bij diverse bonden is de controle vrij oppervlakkig en verouderd. Bijvoorbeeld de DFB kijkt alleen naar de korte termijn (komend seizoen) en of er genoeg geld in kas is en genoeg geld verwacht word voor dat seizoen.
Hoe de club aan dat geld komt is bijzaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 20-07-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
De eerste punten vind ik inderdaad schadelijk en iets waaruit veel beter op gecontroleerd moet worden, juist ook vanuit Europa, omdat 't illegale staatssteun lijkt te zijn.

En ik denk dat daar ook het probleem in zit, clubs 'mogen' niet failliet gaan. Als een club gewoon failliet zou kunnen gaan, dan wordt 't vanzelf realistischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
Deadsy schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:46:
[...]

Allemania Aachen vergeten? De stad had er op een gegeven moment zoveel geld in zitten dat ze wel door moesten blijven gaan met geld erin pompen. Alhoewel, zijn ze wel gered?
Allemania Aachen is uiteindelijk alsnog failliet gegaan trouwens, ik meen ergens in 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
rik86 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:34:

En ik denk dat daar ook het probleem in zit, clubs 'mogen' niet failliet gaan. Als een club gewoon failliet zou kunnen gaan, dan wordt 't vanzelf realistischer
Clubs gaan wel degelijk failliet, laatst bekende voorbeeld is Parma.

Al lijkt het zo te zijn dan sommige clubs, net als banken, 'too big to fail' zijn.
En tevens, ook net als bij banken, kunnen op een of andere manier private schulden omgezet worden naar publieke schulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
rik86 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:34:
De eerste punten vind ik inderdaad schadelijk en iets waaruit veel beter op gecontroleerd moet worden, juist ook vanuit Europa, omdat 't illegale staatssteun lijkt te zijn.

Europa zal er niets over zeggen omdat dit ook bij bedrijven gedaan word. Hoe denk je anders dat Dresden AMD gekregen heeft?

De UEFA kan er niets over zeggen omdat de clubs die in de poep zitten vaak niet in aanmerkingen komen voor CL of EL.

Waar het echt fout gaat is de controle van de landelijke bonden. Deze zijn zoals gezegd te oppervlakkig en de bonden grijpen pas in wanneer het zoals gezegd te laat is.

De bonden worden pas wakker wanneer de schulden over de 9 cijfers gaan en als je de club dan failliet laat gaan zadel je de gemeenschap op met de schuld.
Men moet gewoon vroeger ingrijpen, de grote bonden kunnen echt wat leren van de KNVB.

@-Bonalds
Neh Alemannia is er nog, via de schuld sanering is de bulk van de schulden kwijtgescholden, er was sowieso 0,0% kans dat ze dat geld ooit konden terugbetalen.

Ze zitten nu in de Regional Liga West.
Ze hebben ook nog min of meer de stad zitten chanteren met een verhuizing omdat ze de huur van het stadion te hoog vonden.

Aachen mag je binnenkort alleen nog maar in als je zo een milieu sticker op je auto hebt. Ik heb zelf het gevoel dat de 2 dingen met elkaar te maken hebben.

@-Bonalds
Parma is een perfect voorbeeld van niets doen tot het te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De persconferentie van de FIFA met voorzitter Sepp Blatter is maandag verstoord door de Britse komiek Simon Brodkin.

Foto van het jaar!
Blatter die als Gollum krampachtig naar het geld lijkt te graaien en dan "FIFA" op de achtergrond. _O-
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/6ljxl3ra0d1d_wd640.jpg
Bron: http://www.nu.nl/voetbal/4091654/persconferentie-blatter-verstoord-britse-komiek.html#persconferentie-fifa-in-zurich-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Jack van Gelder verlaat de NOS en gaat naar Sport1.

Ik heb dan het gevoel dat Arno Vermeulen Studio Voetbal gaat overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
oh... dan ga ik van niet kijken naar helemaal nooit kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik allemaal zo jammer vind is dat we er allemaal over vallen, maar daarna gewoon de televisie aanzetten om te kijken naar het spelletje voetbal. Dat door dit alles net zo corrupt is als Blatter zelf. En dat is een beetje hypocriet te noemen. De volgende die er gaat zitten (Blatter, Platini of een ander die nu ook al in de Fifa zit) is toch ook overladen met verzoeken/goodie bags/een miljoen bonus hier of daar....
Dus dat we nou een beetje de draak steken met Blatter is goed, maar we nadat we dat gedaan hebben is het weer overgaan tot de orde van de dag. :) Dus het is gewoon allemaal overbodig.

Wat wel helpt is dat die 'Britse komiek' de komende 2 jaar zijn shows uitverkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:19

Koppensneller

winterrrrrr

Deadsy schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:58:
Jack van Gelder verlaat de NOS en gaat naar Sport1.

Ik heb dan het gevoel dat Arno Vermeulen Studio Voetbal gaat overnemen.
Henry Schut was afgelopen seizoen de vervanger van Van Gelder als die er niet was, die deed het wat mij betreft beter. Laten we dus hopen dat hij het overneemt, en niet de Witte Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
Er wordt intussen gemeld dat Cillessen al reeds een akkoord heeft met United.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=251077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De Gea moet eerst weg, die transfer lijkt alles behalve vast te staan.
Dan moet Ajax ook nog overeenkomen met Man U, maar die willen ook niet blijven zitten met een ongemotiveerde Cilessen die naar MU had gekunt en ze zullen wel een fors bedrag bieden, daar waar Ajax dan geen nee tegen zegt.
En dan zijn ze in Amsterdam nog druk met het zoeken naar een capabele vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Romero huren, of Ospina of die Sczesny. en anders die 18 jarige beer overgenomen van Barca gewoon in de basis zetten? :D gewoon investeren in de jeugd Frank, de jeugd heeft de toekomst.

Of anders die Lindegaard? die staat nog 1-2 jaar bij Man Utd onder contract dacht ik te menen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
De enige Nederlander die ooit een velddoelpunt in een WK-finale heeft gescoord is vandaag overleden. Dick Nanninga, 66 jaar.

Mooi stukje op VI over hem http://www.vi.nl/premium-...nspits-dick-nanninga.htm:
Hij was een van de grootste specialisten uit de moderne Nederlandse voetbalgeschiedenis. In de lucht had hij de gortdroge stijl die bij zijn persoonlijkheid paste. Nanninga hield niet van poespas, ook niet als kopper. Kort na zijn eigen lancering strekte hij gewoon z’n lange lijf, trok het als een harmonica uit en ging dan, vaak enigszins schuin en met de armen soms strak langs het lichaam, als een menselijke patriotraket de lucht in. Soms was het alsof hij het vermogen had daar een tijdje te kunnen blijven hangen, wachtend op een voorzet van Pierre Vermeulen, Adrie Koster of Gerard van der Lem om dan zijn kop tegen die bal aan te rammen, want Dick Nanninga had een voorhoofd als een sloophamer. Zijn speelstijl bracht hem bij Roda JC de titel topscorer aller tijden alsmede twee hernia’s, een beenbreuk, twee afgescheurde kruisbanden, tientallen butsen, gaten en littekens op zijn hoofd, een miltbeschadiging en ontelbare gebroken armen, polsen en ribben. Nooit hoorde iemand hem daarover zeuren.
En dit stuk van de NOS: http://nos.nl/artikel/202...oetbal-dick-nanninga.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 10:03
-Bonalds schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:25:
Er wordt intussen gemeld dat Cillessen al reeds een akkoord heeft met United.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=251077
Verbaast me niets, Casillias laten gaan voordat de Gea definitief binnen zal een bijzondere faal zijn.
Waarschijnlijk is het merendeel al rond en gaat het simpelweg over details.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

JanW schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:50:
De enige Nederlander die ooit een velddoelpunt op een WK heeft gescoord is vandaag overleden.
Je bedoelt waarschijnlijk in een WK finale...

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Dick Nanninga RIP

Ik was nog behoorlijk jong en zat bij mijn vader in de auto en een wedstrijd van Nederlandse elftal stond aan. Ik denk dat ik 4 of 5 was en Dick scoorde in deze wedstrijd met commentaar van (denk ik) Jack die helemaal gek werd. Vanaf dat moment was Dick mijn held, ik had hem nog nooit gezien maar de vreugde en de prachtige naam waren toen voor mijn als jochie als toverwoorden. Dick was mijn held !!!!!

PS
Ik verklap nu dus dat ik uit de jaren 60 kom hahaha
Pagina: 1 ... 3 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016