[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.523 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Bossie schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:58:
[...]

Verbaast me niets, Casillias laten gaan voordat de Gea definitief binnen zal een bijzondere faal zijn.
Waarschijnlijk is het merendeel al rond en gaat het simpelweg over details.
Ze hebben al wel een andere keeper gehaald en nu 2 keepers bij Real.
Geen Casillas meer, maar wel Kiko Casilla van Espaynol.
En ze heben de andere keeper, Navas, rugnummer 1 meegegeven.
Daardoor lijkt de transfer van De Gea wat verder weg te staan.

Het zou ook nog kunnen dat De Gea volgend seizoen transfervrij richting Real vertrekt, en ook dan pas Cilessen naar Manchester wordt gehaald.
Of dat men Cilessen achter de hand houdt voor het geval dat Real toch nog komt met een bod op De Gea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Van Gaal gaat weer dezelfde fout maken als bij Barcelona: kopen van Nederlandse spelers. Cilissen en De Gea zijn echt van verschillend niveau, en de stap omhoog die Cilissen zal moeten zetten is enorm. Ik ben zelf niet overtuigd dat Cilissen het uberhaupt echt aankan, maar goed.

De Gea was vorig seizoen een van de belangrijkste spelers bij ManU en die schoenen zullen Cilissen zeker niet snel passen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Die vergelijking met Barcelona gaat nu niet echt op. Toen werd iedere speler die in 95 bij Ajax speelde ongeveer gecontracteerd (De Boertjes, Kluivert, Reiziger, Bogarde) en daarbij nog Hesp. Dat werd niet gewaardeerd door de fans omdat die meer gewend zijn dat er bij Barcelona ook Spanjaarden in de basis staan en dat 't niet een team is grotendeels gerund door Nederlanders.

In Engeland is de drang om zo veel mogelijk Engelse spelers in het eerste te hebben een stuk minder. Daarnaast zijn de enige twee Nederlanders die hij heeft gehaald tot nog toe Depay en Blind. En die eerste is ook nog een groot talent waar ze, als 't mee zit, heel veel aan gaan hebben. Blind is een nuttige speler om erbij te hebben voor de meeste clubs aangezien hij multifunctioneel is.

Maar die vergelijking met Barcelona gaat echt niet op.

Ik vind Cillesen ook geen eens een rare keus. Eerste keeper van Nederlands elftal en Ajax. Ervaring in de CL en op een WK. Heb hem nog weinig op blunders of grote fouten kunnen betrappen. Ik geef het je te doen een keeper te vinden van dezelfde leeftijdscategorie die kwalitatief van hetzelfde niveau is (en dan niet De Gea ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Courtois, Ter Stegen, Oblak, Leno, etc. etc. :D

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 21-07-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Etc, etc? Lekker makkelijk ;) Tuurlijk zijn er wel wat te vinden. Maar Courtois is eerste keeper van Chelsea, dus niet haalbaar, Ter Stegen bij Barca, ook niet haalbaar. Oblak misschien wel, maar of hij van 't zelfde niveau is. Die begon niet bepaald lekker bij Atletico en heeft ook een tijd ernaast gezeten. Leno zat ik nog aan te denken inderdaad, die is van dit rijtje wellicht nog wel haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Die hele berichtgeving rond Cilissen is denk ik gebaseerd op 1+1 journalistiek. Van Gaal zoekt een keeper en zal dus wel op de keeper uitkomen die op het WK speelde. Net als dat diezelfde journalisten overtuigd waren dat hij De Vrij en/of Vlaar zou halen. Het zou me echt verbazen als er op dit moment een kern van waarheid in zit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Geloof er ook niet echt in, Cilissen lijkt mij nu niet de topper die Man United kan helpen. Maar goed zoals hier veel mensen puur vanuit hun club denken en ik zal dat ook waarschijnlijk doen maar buiten Amsterdam is niemand echt zo positief over hem als in Amsterdam zelf.

Ik moet wel zeggen dat hij na het WK er niet goed opstond bij mijn Engelse vrienden uit Manchester. Ze vonden hem niets en onzeker overkomen en ook nu nog steeds want niemand is er blij met de hints (behalve Van Gaal). Ze willen idd mannen als Courtois of Ter Stegen zien ipv Cillessen, iemand die bij de club past en al echt wat gepresteerd heeft. Ze beschouwen hem meer als mogelijke 2de keeper.

Ze zijn nu meer bezig met het vertrek van Van Persie, in hun ogen één van de beste spitsen ooit en die is als oud vuil door Van Gaal opzij gezet. Schandalig en onbegrijpelijk vinden ze het!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:28
Dat onzeker overkomen hebben ook veel Ajaxfans in het begin bij Cilissen gehad volgens mij. Ik vind nog steeds af en toe dat hij er uit ziet alsof een broekie die (met respect) nog bij NEC onder de lat staat. Maar vervolgens pakt ie wel heel veel. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
kijk eens het 1e seizoen van de Gea na bij manchester united, die zag er toen ook onzeker uit.... heeft toen ook de nodige kritiek gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermeer met die terugspeelballen altijd tussen de palen, en lekker de bal langs de palen spelen. Cillessen is echt 3x beter dan Vermeer ooit was.

Cillessen is dan wel weer van minder niveau dan De Gea, maar zal denk ik beter zijn dan eenn Howard of Barthez. Ze willen alleen een grote naam hebben. Hebben de fans even pech, te traag gehandeld aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10

PauseBreak

derp!

Luxicon schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:36:
[...]

Ja precies, ik let tijdens wedstrijden van PSV trouwens nooit speciaal op Bruma, dus misschien dat hij daar prima speelt. :)
Meh, Bruma maakt echt veel domme, onnodige overtredingen omdat hij verkeerd gepositioneerd staat en hij staat regelmatig lucht te dekken in plaats van een tegenstander/looplijn. Beter komt er nog een centrale verdediger bij, zoals Moreno (zal wel niet maar je mag hopen). Een centrum met Isimat-Mirin/iemand anders is vrijwel altijd beter dan met Bruma erbij.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
PauseBreak schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:18:
[...]

Meh, Bruma maakt echt veel domme, onnodige overtredingen omdat hij verkeerd gepositioneerd staat en hij staat regelmatig lucht te dekken in plaats van een tegenstander/looplijn. Beter komt er nog een centrale verdediger bij, zoals Moreno (zal wel niet maar je mag hopen). Een centrum met Isimat-Mirin/iemand anders is vrijwel altijd beter dan met Bruma erbij.
Bruma heeft het geluk dat er zelden tegendoelpunten vallen uit zijn fouten.
Het gaat altijd goed of word gecorrigeerd door een van de spelers om hem heen waardoor er niet vlug over zijn fouten gepraat word en je ze ook niet vlug in de samenvatting terug ziet.

Hij heeft wel het lichaam voor een goede verdediger maar is te laks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Deadsy schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:24:
[...]

Bruma heeft het geluk dat er zelden tegendoelpunten vallen uit zijn fouten.
Het gaat altijd goed of word gecorrigeerd door een van de spelers om hem heen waardoor er niet vlug over zijn fouten gepraat word en je ze ook niet vlug in de samenvatting terug ziet.

Hij heeft wel het lichaam voor een goede verdediger maar is te laks.
Eigenlijk is zijn fysieke kracht ook zijn enige. Hij is verder eigenlijk te traag in zijn handelen, te slecht in zijn positiespel en als mandekker ook waardeloos.

Ik hoop dat een van de talenten die Cocu heeft laten spelen in de vriendschappelijke wedstrijden genoeg heeft laten zien, want Bruma is gewoon een onzekerheidje achterin :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
transfer van Kramer gaat niet door.
De club die hem zou kopen heeft nog geen cent overgemaakt dus blaast ADO de boel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Op basis van de lichtstad derby, die psv al voetballend al een stuk beter heeft gespeeld, waren uitblinkers:

Narsingh, De Jong, Pröpper. Van de jonkies waren Alberto en Leemans de betere spelers op het veld.
Locadia, Poulsen, Schaars, Lestienne en Pereiro hebben allen een goede indruk gemaakt vandaag.

De rest gewoon normaal maar de tegenstand was ook niet om over naar huis te schrijven.
Brenet was in aanvallend opzicht wel redelijk maar verdedigend vind ik hem maar zwak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Deadsy schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:07:
transfer van Kramer gaat niet door.
De club die hem zou kopen heeft nog geen cent overgemaakt dus blaast ADO de boel af.
Nou Feyenoord, ruilen voor Te Vrede en een paar ton en alle partijen gaan er op vooruit. Worst case heb je een prima pinch hitter.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
ph4ge schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 00:01:
[...]

Nou Feyenoord, ruilen voor Te Vrede en een paar ton en alle partijen gaan er op vooruit. Worst case heb je een prima pinch hitter.
Zou Kramer echt zoveel beter zijn dan Te Vrede?
Op zich wel interessant, want het is natuurlijk ook nog afwachten of Kramer een 2de jaar er ook nog zoveel inschiet.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
martinusz schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:51:
Zou Kramer echt zoveel beter zijn dan Te Vrede?
Op zich wel interessant, want het is natuurlijk ook nog afwachten of Kramer een 2de jaar er ook nog zoveel inschiet.
Te Vrede is in ieder geval niet goed genoeg en Kramer zal niet slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 23:16
Kramer is lekker goed koop, maar in die klasse hebben we nu wel genoeg. Kazim, Achahbar en te Vrede. Wat mij betreft gaat Kazim en te Vrede weg. En komt er kwaliteit. En ja die kost meestal veel geld. Of ze huren een spits van een topclub. Blijf het jammer vinden dat Guidetti niet is gehaald. Had lekker dat tekengeld gegeven, nu moet je een betere spits gaan vinden in de 2/3 miljoen klasse. Dat gaat gewoon lastig worden. Plus dat je dan hetzelfde geld kwijt bent als je Guidetti had betaald. Utrecht heeft met Haller waarschijnlijk een buitenkansje gevonden. Ben wel benieuwd hoe hij gaat presteren dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jullie hebben nu toch Drik Kuyt? Die kan overal spelen ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij PSV maken de nieuwelingen indruk. Alleen Lestienne, die volgens Cocu een trainingsachterstand heeft, laat nog weinig zien.

Met Poulsen hebben we de op 1 na beste linksback in de Eredivisie in huis, Propper speelde uitstekend tegen FC Eindhoven (geen hoogvlieger uiteraard), Pereiro liet qua balcontrole dingen zien die je in de Eredivisie zelden tegen komt. Als we onze beste speler weer terug hebben van de Gold Cup, zal dat ook een flinke boost geven.

En de jonkies Bergwijn en Alberto zijn hele grote talenten, die lieten zich ook zien in de voorbereiding. Paal komt daar kort achter, die is iets minder ver in zijn traject.

Verder heeft PSV zich gemeld bij Espanyol voor Moreno. Die wil dus zelf naar PSV komen, anders meld je je niet bij de club. Moreno doet het zeer goed in de Spaanse liga, een van de beste competities ter wereld, en is dus normaal gesproken veel te goed voor PSV en de Eredivisie. Zou wat zijn, als die in de kracht van zijn leven (27 jaar) naar Eindhoven komt.

Daarnaast zou er deze week duidelijkheid moeten komen van Afellay. Met Moreno en Afellay gaat PSV er duidelijk op vooruit t.o.v. vorig seizoen, is de selectie niet alleen kwalitatief beter maar ook in de breedte letterlijk gegroeid.

Ik denk dat Cocu dit graag zou zien als zijn basisteam:

--------------Zoet-------------------
Arias-Bruma-Moreno-Willems
----------Guardado---------------
---Propper--------Afellay--------
Pereiro--De Jong--Lestienne

Dan heb je de beste verdediging, het beste middenveld en waarschijnlijk (even afwachten hoe het zich ontwikkelt, maar je hebt iig de beste spits) ook de beste aanval in de Eredivisie denk ik. Alleen de keeper is minder dan wat er bij de concurrent(en) in de goal staat.

Hopelijk wordt Guardado captain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Stond gisteren ook in het Philips stadion, prima sfeer op Oost, wedstrijd was niet zo bijzonder. Positief vielen mij De Jong, Propper en Pereiro op. Negatief Brenet (ontzettend zwak) en Bruma. In de verdediging is nog wel wat te doen voor PSV, al is Alberto wel echt een groot talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Je zou Bruma eventueel kunnen vervangen door Isimat. Ook zou ik Alberto zeker bij de selectie houden. Die jongen kan gewoon aanhaken en zou speelminuten moeten krijgen. Ik ben wel voor om Moreno te halen omdat hij (als ik heb goed heb) linksbenig is waardoor Poulsen en Willems daar weer wat meer van kunnen profiteren.

Verder zou ik Affelay niet aantrekken. Hij kan misschien wat ervaring toevoegen maar dat kan Schaars ook. Laat Maher en Hendrix maar uitvechten wie op die derde positie op het middenveld mag spelen. Maher is voor een hoop geld gekocht en Hendrix heeft ook toekomstpotentieel. Het wordt onderhand tijd dat ze die kans gaan grijpen zodat ze in de toekomst ook geld gaan opleveren. Maher speelde afgelopen jaar verdienstelijk en nu wordt het tijd dat hij die extra stap zet zoals Wijnaldum dat ook heeft gedaan.

Voorin zien we eindelijk weer de oude Narsingh terugkomen. Explosief, durft weer een man op te zoeken, en heeft ook goede loopacties, waar hij ook beter bediend lijkt te worden door een pröpper. Laat Pererio nog maar even wennen, zodat ook Narsingh uiteindelijk voor een leuke cent weg kan gaan.
Je ziet verder dat Lestienne nog moet wennen aan zijn medespelers. Hij was constant druk aan het zetten maar werd daarbij weinig ondersteund. Je ziet wel meteen zijn snelheid en na een wat stroef begin zag je ook dat balcontrole goed waren. Hij moet nog wat lef krijgen.

@Niku: We moeten niet altijd op Bruma afgeven. Hij deed gisteren eigenlijk niets fout en ook opbouwend was het redelijk gisteren

[ Voor 4% gewijzigd door Chrosser op 22-07-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

@Chrosser: Het zou toch ook wat zijn wanneer hij grote fouten maakt tegen FC Eindhoven? Ik vind Bruma eigenlijk gewoon niet goed genoeg voor de basis. Leuk als invaller of voor de breedte maar verder niet. Ik hoop dat het Arias - Isimat - Moreno - Willems wordt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:14:
Ik denk dat Cocu dit graag zou zien als zijn basisteam:

--------------Zoet-------------------
Arias-Bruma-Moreno-Willems
----------Guardado---------------
---Propper--------Afellay--------
Pereiro--De Jong--Lestienne
Affelay zie ik niet komen, die kan ook naar Portugal, maar laten we daar dan Maher neer zetten. Dan is het zeker een aardig team. Het is natuurlijk de vraag met de nieuwe spelers hoe makkelijk passen ze zich aan en kunnen ze elkaar vinden. Hopelijk gaan ze hoge ogen gooien in de CL!

Al is dat van Ajax is ook niet verkeerd. Vooral omdat de 'jonkies' El Ghazi, Sinkgraven, Bazoer en Tete nu toch allemaal weer net een jaartje verder zijn. Daarbij klopt Riedewald hard op de deur en zal hij Heitinga er waarschijnlijk wel uit gaan spelen.

-Fischer---Milik---El Ghazi--
---Sinkgraven----Klaassen---
--------------Bazoer---------------
Dijks-Heitinga-Veltman-Tete
------------Cillessen--------------

Reserves:
Riedewald
Sanogo
Younes
Gudelj
Viergever
Schöne
Andersen
Serero

Het lijkt me wel duidelijk dat de strijd om het kampioenschap zal gaan tussen Ajax en PSV. Hoor vele zeggen dat Feyenoord nu ook mee gaat doen omdat Kuyt en Vejenovic erbij zijn gekomen, maar dat zie ik heel eerlijk gezegd niet gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door Gynnad op 22-07-2015 14:23 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Afgaande op de commentaren van De Boer de laatste tijd verwacht ik eigenlijk eerder dat hij start met Riedewald i.p.v. Veltman.

Beide clubs hebben trouwens goed ingekocht/gehuurd tot nu toe. Hopelijk zien we dat ook een keer terug in Europees verband. Zou mooi zijn als Ajax ook wat verder kan komen in de CL kwalificaties.

[ Voor 43% gewijzigd door PauseBreak op 22-07-2015 14:31 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie haalt Feyenoord dan voor Clasie? Moet dat Vejenovic worden? Nee, dan inderdaad niet op sterkte gebleven denk ik maar een stapje achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat iemand die enigszins realistisch naar de selecties kijkt zou kunnen beweren dat Feyenoord kampioen wordt. Daar is een stevige dosis supporters-emotie voor nodig.

Clasie is vertrokken en met Vejinovic ga je er op achteruit, die is gewoon minder. Kuijt is een echte versterking en zal de op 1 na beste spits van de Eredivisie gaan worden verwacht ik. Mits hij centraal wordt gezet, Kuijt als rechtsbuiten is geen goed idee op zijn 35e.

Ook ga je er met Gio als coach op achteruit, die heeft nog heel wat te leren en gaat moeilijke situaties niet managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dan weer niet dat Heitinga een heel seizoen voetbalt, laat staan in de basis :) Die knieën zijn echt niet meer zo goed.... :) ik denk Riedewald-Veltman

(Jeweetwel, als Veltman niet naar Newcastle gaat! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Precies, en Klaassen als 10', met daarachter Sinkgraven en Bazoer.
Ook geen 6' meer dus.

Ik denk dat ze eerder hopen dat Cilessen blijft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cilly is met Klaassen (met afstand) de beste man bij Ajax, het is beter voor de Eredivisie als ie blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Grappig dat niemand Gudelj bij Ajax in de basis zet, maar Sinkgraven. Veel te weinig body heeft die Sinkgraven. Bazoer en Gudelj heb je daadkracht op het middenveld. Klaassen lekker ervoor en zijn ding laten doen waar die goed in is.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:26:
Cilly is met Klaassen (met afstand) de beste man bij Ajax, het is beter voor de Eredivisie als ie blijft.
Maar beter voor Oranje als hij gaat, ik zeg gaan!

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:01:
Clasie is vertrokken en met Vejinovic ga je er op achteruit, die is gewoon minder.
Nu zie ik Feyenoord niet als favoriet voor het kampioenschap en Vejinovic is wellicht wel minder dan Clasie, maar hij scoort er waarschijnlijk wel minsten tien meer dan Clasie. Dat kan een belangrijk verschil worden. Maar Ajax lijkt niet zwakker geworden te zijn en PSV op zijn hoogst maar iets, dus ik verwacht dat die twee om het kampioenschap zullen strijden, met PSV vooralsnog als grootste kanshebber naar mijn idee.
Ook ga je er met Gio als coach op achteruit, die heeft nog heel wat te leren en gaat moeilijke situaties niet managen.
Ten eerste moeten we nog maar zien hoe Van Bronckhorst het gaat doen en ten tweede was Rutten natuurlijk ook niet bepaald een hoogvlieger. Buiten dat de invloed van een trainer niet zo groot is. Als het om details gaat, zal dat wellicht een rol spelen, maar de achterstand van Feyenoord op het veld tov PSV en Ajax lijkt me vooralsnog te groot om dat verschil als trainer te kunnen maken.
DeluxZ schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:08:
Grappig dat niemand Gudelj bij Ajax in de basis zet, maar Sinkgraven. Veel te weinig body heeft die Sinkgraven.
In de Nederlandse competitie heb je die body van Gudelj helemaal niet zo nodig, dan heb je naar mijn idee meer aan het voetballend vermogen van Sinkgraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:53:
[...]

Nu zie ik Feyenoord niet als favoriet voor het kampioenschap en Vejinovic is wellicht wel minder dan Clasie, maar hij scoort er waarschijnlijk wel minsten tien meer dan Clasie. Dat kan een belangrijk verschil worden. Maar Ajax lijkt niet zwakker geworden te zijn en PSV op zijn hoogst maar iets, dus ik verwacht dat die twee om het kampioenschap zullen strijden, met PSV vooralsnog als grootste kanshebber naar mijn idee.
Waarschijnlijk 10 meer!

Je neemt zijn beste Eredivisie seizoen ooit qua productie, daarin scoorde hij er 10. Vorig seizoen 2, daarvoor 4, daarvoor 2, daarvoor 2.

Maar goed, gaan we even uit van 10. Daar zaten 4 penals bij. Dan gaat het om 6 niet-penal goals, waarvan een aantal vrije trappen (volgens mij 4) en het is de vraag of ie die mag nemen bij Feyenoord.
Ten eerste moeten we nog maar zien hoe Van Bronckhorst het gaat doen en ten tweede was Rutten natuurlijk ook niet bepaald een hoogvlieger. Buiten dat de invloed van een trainer niet zo groot is. Als het om details gaat, zal dat wellicht een rol spelen, maar de achterstand van Feyenoord op het veld tov PSV en Ajax lijkt me vooralsnog te groot om dat verschil als trainer te kunnen maken.
De invloed van de trainer is niet zo groot? Wie heeft je dat wijsgemaakt? De invloed van de trainer is enorm.

Nu al vergeten dat NL met een flutselectie de halve finale van het WK speelde? Dankzij een tactische keuze van genie Van Gaal?
In de Nederlandse competitie heb je die body van Gudelj helemaal niet zo nodig, dan heb je naar mijn idee meer aan het voetballend vermogen van Sinkgraven.
Gudelj kan lekker uithalen van afstand. Gudelj maakte er vorig jaar 11, Sinkgraven scoorde nog niet voor Ajax. Scorend vermogen kun je altijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Ik denk niet dat iemand die enigszins realistisch naar de selecties kijkt zou kunnen beweren dat Feyenoord kampioen wordt. Daar is een stevige dosis supporters-emotie voor nodig.

Clasie is vertrokken en met Vejinovic ga je er op achteruit, die is gewoon minder. Kuijt is een echte versterking en zal de op 1 na beste spits van de Eredivisie gaan worden verwacht ik. Mits hij centraal wordt gezet, Kuijt als rechtsbuiten is geen goed idee op zijn 35e.

Feyenoord heeft het vorig seizoen weggeven in de kleine wedstrijden. Bijna alle statistieken van Feyenoord waren uitstekend, alleen effectiviteit en pech waren het probleem. Ondertussen viel natuurlijk bij PSV en ook wel bij Ajax veel toevallig net goed. Met andere woorden, kwalitatief was het gat helemaal niet zo groot als de ranglijst doet vermoeden (daarnaast is de vraag in hoeverre Feyenoord zou zijn ingestort als de resultaten niet bij het spel waren achter gebleven). Ondertussen is Clasie wel weg, maar is er ook wat voor teruggekomen en er gaat nog meer gebeuren.

Verder kan je totaal niet oordelen over het vermogen van Gio, over een stevige dosis supporter emotie gesproken...

Natuurlijk is Feyenoord geen topfavoriet, maar het is nog veel belachelijker om te doen alsof ze geen kans maken.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 22-07-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:49
ph4ge schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:57:
[...]

Feyenoord heeft het vorig seizoen weggeven in de kleine wedstrijden. Bijna alle statistieken van Feyenoord waren uitstekend, alleen effectiviteit en pech waren het probleem. Ondertussen viel natuurlijk bij PSV en ook wel bij Ajax veel toevallig net goed. Met andere woorden, kwalitatief was het gat helemaal niet zo groot als de ranglijst doet vermoeden (daarnaast is de vraag in hoeverre Feyenoord zou zijn ingestort als de resultaten niet bij het spel waren achter gebleven). Ondertussen is Clasie wel weg, maar is er ook wat voor teruggekomen en er gaat nog meer gebeuren.

Verder kan je totaal niet oordelen over het vermogen van Gio, over een stevige dosis supporter emotie gesproken...

Natuurlijk is Feyenoord geen topfavoriet, maar het is nog veel belachelijker om te doen alsof ze geen kans maken.
Dat zie ik wel anders. Ik denk dat Ajax en PSV vorig seizoen helemaal niet zoveel geluk hebben gehad (met uitzondering van Ajax tegen Feyenoord, dat dan weer wel). Feyenoord heeft ook niet veel pech gehad. Speelde een uitstekende eerste seizoenshelft en toen was het op. Dat is wel degelijk een gebrek aan kwaliteit en aan fitheid en een gebrek aan een brede selectie. Feyenoord won dan ook nagenoeg geen topwedstrijden. Ik denk dat ze weinig kans maken op een kampioenschap en dat ze zich moeten schikken in een rol net onder de top van Nederland. Ik snap niet dat je op basis van sportieve prestaties nu nog kunt stellen dat Feyenoord een topclub is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Arwintju schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:38:
Dat zie ik wel anders. Ik denk dat Ajax en PSV vorig seizoen helemaal niet zoveel geluk hebben gehad (met uitzondering van Ajax tegen Feyenoord, dat dan weer wel). Feyenoord heeft ook niet veel pech gehad. Speelde een uitstekende eerste seizoenshelft en toen was het op. Dat is wel degelijk een gebrek aan kwaliteit en aan fitheid en een gebrek aan een brede selectie. Feyenoord won dan ook nagenoeg geen topwedstrijden. Ik denk dat ze weinig kans maken op een kampioenschap en dat ze zich moeten schikken in een rol net onder de top van Nederland. Ik snap niet dat je op basis van sportieve prestaties nu nog kunt stellen dat Feyenoord een topclub is.
Heb je de link gelezen? Los van de statistieken speelde Feyenoord gewoon het hele seizoen beter dan Ajax, het spel was op de laatste wedstrijden na uitstekend, alleen de beloning bleef uit. Dat had gewoon te maken met pech en met kwaliteit. Pech of geluk is elk seizoen anders, maar het lijkt er wel op dat Feyenoord meer scorend vermogen heeft gehaald.

Wiskunde en statistiek is niet alles in het voetbal, maar zowel als je puur kijkt naar de kwaliteit van het spel en als de cijfers dan moet je op zn minst zeggen dat het gat in de ranglijst nogal geflatteerd is, terwijl op basis van de transfers tot nu toe ik niet kan zeggen dat Ajax en PSV echt zoveel beter zijn geworden en/of Feyenoord slechter. Voor Clasie is in mijn ogen echt de ideale vervanger gehaald en van Kuijt worden ze ook niet minder.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 22-07-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
ph4ge schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:45:
[...]

Heb je de link gelezen? Los van de statistieken speelde Feyenoord gewoon het hele seizoen beter dan Ajax, het spel was op de laatste wedstrijden na uitstekend, alleen de beloning bleef uit. Dat had gewoon te maken met pech en met kwaliteit. Pech of geluk is elk seizoen anders, maar het lijkt er wel op dat Feyenoord meer scorend vermogen heeft gehaald.
Met wie hebben ze dat scorend vermogen binnengehaald dan? Ik zie Kuyt er geen 20 maken. Ik zie Kazim er niet 20 maken en dat zijn wel de spelers waar ze het qua scorend vermogen van moeten hebben.

En ja ze waren vorig seizoen veel beter dan Ajax in de meeste wedstrijden, maar voor Ajax was het dan ook wel een rampzalig seizoen! En dan nog eindigen ze tweede met een straatlengte voorsprong op AZ. Als Feyenoord nog kampioen wordt zal dat eerder een uitzondering zijn dan dat het normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Arwintju schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:51:
Met wie hebben ze dat scorend vermogen binnengehaald dan? Ik zie Kuyt er geen 20 maken. Ik zie Kazim er niet 20 maken en dat zijn wel de spelers waar ze het qua scorend vermogen van moeten hebben.
Kuyt heeft in 3 seizoenen Feyenoord elk seizoen meer dan 20 keer gescoord. Daar zitten goals in, maar je weet nooit zeker of het er uit komt. Clasie scoorde ook nooit en Immers zal waarschijnlijk ook vervangen worden voor een doeltreffendere speler (en Immers zn kwaliteiten raak je niet kwijt, want dat heeft Kuyt ook). Hoe dan ook kunnen we er nog niks van zeggen, de transfermarkt is nog lang open.
Arwintju schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:51:
En ja ze waren vorig seizoen veel beter dan Ajax in de meeste wedstrijden, maar voor Ajax was het dan ook wel een rampzalig seizoen! En dan nog eindigen ze tweede met een straatlengte voorsprong op AZ. Als Feyenoord nog kampioen wordt zal dat eerder een uitzondering zijn dan dat het normaal is.
Ik zie het punt niet wat je wil maken, maar voor Feyenoord was het een rampzalig seizoen. Op basis van de kwaliteit van het spel heeft Ajax juist een super seizoen gehad, dat laten zowel de statistieken zien maar zal ook iedere voetballiefhebber moeten beamen. Het vorige topic stond ook vol met Ajacieden die dat vonden.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 22-07-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Eigenlijk is alleen Ajax sterker geworden in de huidige transferperiode. Die hebben aardige spelers gehaald zonder belangrijke spelers te laten gaan.

PSV is volgens mij aardig verzwakt met het vetrek van Depay, Wijnaldum en Reikik en Willems gaat de seizoenstart niet halen vanwege een flinke blessure. Wat er terug gekomen is gewoon minder.

Feyenoord is ook aardig verzwakt nu Clasie weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

ph4ge schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:55:

[...]

Ik zie het punt niet wat je wil maken, maar voor Feyenoord was het een rampzalig seizoen. Op basis van de kwaliteit van het spel heeft Ajax juist een super seizoen gehad, dat laten zowel de statistieken zien maar zal ook iedere voetballiefhebber moeten beamen. Het vorige topic stond ook vol met Ajacieden die dat vonden.
Een super seizoen? Tweede worden met die manier van spelen, dat kan je super noemen ja. Bijna iedere speler speelde behoorlijk onder de maat en dan nog 2e worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 22-07-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is voor Ajax te hopen dat het volgende week beter gaat, want dit was meer het niveau van het belofteteam lijkt me.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Kuyt speelde dan ook in de spits zijn eerste periode bij Feyenoord. Daarbij was hij in de bloei van zijn leven, niet zoals nu op de rechterkant in zijn nadagen. Dat hij de kilometers nog kan trekken wil niet zeggen dat hij ook de fris en fruitige speler van destijds is.

Vejinovic is een goede vervanger voor Clasie maar verder is er niks veranderd. Matige backs, degelijk middenveld met misschien iets meer aanvallende impulsen. Voorin is het ook met Kuyt niet opgelost. De polonaise wordt zoals elk jaar weer gelopen maar ik moet het nog allemaal zien.

Willems mist misschien 2 wedstrijden voor hij weer fit is, daarachter staat met Poulsen gewoon een goede vervanger. Wijnaldum is vervangen door een andere soort speler, een speler die niet zelf de goals maakt maar wel meer oog heeft om de voorhoede meer te laten scoren. Voorin heeft PSV geinvesteerd in vervangers die samen het gemis van Depay moeten opvangen. dat wordt inderdaad nog even afwachten. Gelukkig blijft er wel een spits staan die 20 goals maakt per seizoen.

Bij Ajax vind ik Milik nog niet echt in vorm moet ik eerlijk zeggen. Sanogo en Youness zullen moeten wennen. Wel heeft Ajax veel power op het middenveld gekregen waarbij ze meer controle in wedstrijden kunnen houden verwacht ik. Ze hebben nooit echt gebrek aan scorend vermogen dus ik denk dat ze de overwinningen weer over de streep kunnen trekken.

Op basis van bovenstaande, voornamelijk gebasserd op prestaties vorig seizoen, zie ik dus PSV en Ajax weer samen strijden om de titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Luxicon schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:26:
Het is voor Ajax te hopen dat het volgende week beter gaat, want dit was meer het niveau van het belofteteam lijkt me.
Tegen Wolfsburg was prima, nu weer drama? Heb niks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Tegen Wolfsburg was het wel aardig (of viel het mee?). Vanavond was het heel gemiddeld te noemen. In de tweede helft is er volgens mij niet 1 x op goal geschoten. Het was niet slecht voetbal, maar het kwam op mij over alsof het belofte team speelde.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:55:
[...]
Kuyt heeft in 3 seizoenen Feyenoord elk seizoen meer dan 20 keer gescoord. Daar zitten goals in, maar je weet nooit zeker of het er uit komt. Clasie scoorde ook nooit en Immers zal waarschijnlijk ook vervangen worden voor een doeltreffendere speler (en Immers zn kwaliteiten raak je niet kwijt, want dat heeft Kuyt ook). Hoe dan ook kunnen we er nog niks van zeggen, de transfermarkt is nog lang open.

[...]

Komop zeg, kuyt schoot er 20 in hoe lang is dat geleden? 10 jaar?
Kuyt is nu 35, dat is gewoon oud, ja hij brengt ervaring, maar hij is niet meer wat het was. Het zou leuk zijn als hi geweldige spelers om zich heen heeft, maar het zegt genoeg dat hij nu ineens de hoop is voor Feijenoord en het kampioenschap zou brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
martinusz schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:20:
Kuyt is nu 35, dat is gewoon oud, ja hij brengt ervaring, maar hij is niet meer wat het was. Het zou leuk zijn als hi geweldige spelers om zich heen heeft, maar het zegt genoeg dat hij nu ineens de hoop is voor Feijenoord en het kampioenschap zou brengen.
Dat zeg ik niet, en (vrijwel) niemand in de Kuip zegt dat. Het enige wat ik zeg is dat de eindstand van vorig seizoen geflatteerd was dus dat je op basis daarvan niet kan zeggen dat het uitsluitend tussen Ajax en PSV gaat, en dat Kuyt al snel een versterking is tov Kazim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

ph4ge schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:36:
[...]

Dat zeg ik niet, en (vrijwel) niemand in de Kuip zegt dat. Het enige wat ik zeg is dat de eindstand van vorig seizoen geflatteerd was dus dat je op basis daarvan niet kan zeggen dat het uitsluitend tussen Ajax en PSV gaat, en dat Kuyt al snel een versterking is tov Kazim.
In welk opzicht was de eindstand van vorig seizoen geflatteerd? PSV was toch veruit de sterkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:20:
[...]

Ik ben een Feyenoorder in hart en nieren , ik kom al 16 jaar regelmatig in de kuip..

Maar ik heb er een hard hoofd in de Kuyt onze grote redder gaat zijn , tuurlijk gaat die er wel 15 inschoppen en neemt die het team wel op sleeptouw...
Maar hij kan het niet alleen...

Als de competitie begint met de selectie zoals die er nu uit ziet dan word het gewoon weer spelen om de plaatsen 3 t/m 5...

Het is al een hele verbetering dat Gio waarschijnlijk met Toornstra gaat spelen i.p.v Immers , en dat Veijnovic erbij komt.
Maar de hele linkerflank(Nelom en Boetius)is gewoon zwak tot zeer matig , daar moeten gewoon versterkingen komen net zoals een extra centrale verdediger ..

Als dat er allemaal komt en het Kuyt kan het moraal een beetje hoog houden en Kazim kan de Gif er inschoppen.
Dan zie ik feyenoord wel mee doen om te titel(ik zeg niet dat we kampioen worden maar dat we mee doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Niku schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:43:
[...]

In welk opzicht was de eindstand van vorig seizoen geflatteerd? PSV was toch veruit de sterkste?
Inderdaad, lang geleden dat er zo'n terechte kampioen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:36:
[...]

Dan had ik je niet goed begrepen :)
Het is alleen jammer dat Kuyt met Kazim moet ballen, had beter ipv Kazim kunnen zijn ;)

Kazim wordt trouwens al flink weggehoond door eigen aanhang, ben benieuwd Hoelang hij het zelf nog volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Niku schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:43:
Er zijn meerdere onderzoeken gedaan, maar dit stuk laat heel helder en duidelijk zien waarom dat verschil geflatteerd was. Het is echt uitzonderlijk dat Feyenoord zoveel punten minder heeft gehaald dan je op basis van de Expected Goals, TSR en PDO zou verwachten. Dit soort statistieken zijn niet perfect maar laten toch wel zien dat het niet zo zwart wit is als de eindstand doet vermoeden. Deze methodes worden al jaren gebruikt om eind klasseringen te analyseren en het is zeer uitzonderlijk dat Feyenoord in punten zoveel minder behaald heeft dan verwacht zou worden op basis van droge onafhankelijke statistieken.

Los van de droge statistieken kon iedereen ook gewoon zien dat Feyenoord een groot gedeelte van het seizoen goed speelde.

EDIT: Met geflatteerd zeg ik dus niet onterecht of iets dergelijks. Ik nuanceer alleen het enorme verschil.
martinusz schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:48:
Kazim wordt trouwens al flink weggehoond door eigen aanhang, ben benieuwd Hoelang hij het zelf nog volhoudt.
Als hij zich kan schikken als pinchhitter dan kan hij hij nog nuttig zijn, en Kuyt zal ook niet elke seconde spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 22-07-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Tjah als je al paar seizoenen lastig scoort kan je het geen pech meer noemen imo.
De pech van Feyenoord is dus te verklaren door het feit dat de ploeg erg lastig scoort en makkelijk doelpunten incasseert.
8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Vos op 22-07-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Vos schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:51:
Tjah als je al paar seizoenen lastig scoort kan je het geen pech meer noemen imo.
De afgelopen seizoenen week de eindstand dus nauwelijks af van de Expected Goals, TSR en PDO verwachtingen. Vitesse heeft het een jaar of 2 geleden ook gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 22-07-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
ph4ge schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:52:
[...]

De afgelopen seizoenen week de eindstand dus nauwelijks af van de Expected Goals, TSR en PDO verwachtingen. Vitesse heeft het een jaar of 2 geleden ook gehad.
Ik snap niet dat je zo vasthoud aan die rare statistieken. Ook die geluksfactor is belachelijk Ajax heeft het geluk volgens dat stuk dus ook te danken aan dat het niet 3 maar 4 goals scoorde tegen Dordrecht est natuurlijk nergens op slaat. Al die statistieken zeggen natuurlijk niks. Voetbal wordt niet op papier gespeeld maar op gras zoals elke voetballiefhebber toch weet. Kijk gewoon eens zonder die statistieken naar afgelopen seizoenen en dan zie je waarom iedereen zo negatief over een kampioenschap voor Feyenoord doet. Zelfs de jaren dat ze kampioen hadden moeten worden werden ze tweede op redelijke afstand van de nummer 1. Dan is het geen pech meer te noemen dat je steeds van kleintjes verliest want ook dat doet Feyenoord al jaren.

Ajax vanavond gekeken en viel me niet tegen. Eerste helft was goed en 2de helft kwamen de spelers van vorig seizoen er weer in en zie je waarom Ajax het zo slecht deed. Viergever, schone, v rhijn waren echt ondermaats. Ik denk dat Ajax met de basiself van de eerste helft echt hele leuke wedstrijden op de mat kan leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:34
Feyenoord heeft het kampioenschap vorig seizoen in de 1e 3 wedstrijden verspeelt door tegen kleine clubs te verliezen. Dat verschil maak je nooit meer goed als de concurrent eigenlijk amper verliest. Daarbij kwam er inderdaad een hoop pech tegen bij kijken, maar toch ook gebrekkigheid van de clubleiding.

Het is voor van Geel na 2 toevalstreffers met Guidetti en Pelle onmogelijk om een elftal samen te stellen met voldoende scorend vermogen. Natuurlijk is de club van ver gekomen met de financiële perikelen en zal het echt nog wel beter worden. Dat scorend vermogen is hetgene wat Feyenoord op het moment onder Ajax en PSV houdt.

In de wedstrijden tegen Ajax en PSV was Feyenoord veruit superieur, maar wist niet te scoren en geeft het door persoonlijke fouten weg. Dat het aan het eind van het seizoen zo instortte gooi ik op het conto van Rutten. Waardeloze hoofdtrainer die man.

Het Ajax van vorig seizoen was waardeloos, daar zijn mensen het wel over eens, ze hadden enkel het geluk dat ze veel potjes wel over de streep wisten te trekken met gelijkspelletjes of zelfs de winst terwijl ze op het veld niets te vertellen hadden. Dat Ajax is er nog zeker, en dat baart me wel zorgen met het oog op europees voetbal voor Nederlandse teams. Zolang de Boer beschikking heeft over waardeloze spelers als Viergever, Boilesen en v/d Hoorn heb je nog kans dat ie ze opstelt ook ( net zoals afgelopen seizoenen met een Boilesen en Sigthorsson ). Als de Boer dat doet, dan gaat Rapid Wien gehakt van Ajax maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Eh.

Bij een (structureel) gebrek aan scorend vermogen is er gewoon sprake van een gebrek aan kwaliteit. Niet van een gebrek aan geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Overigens scoort Guardado twee penalty's en schiet hij Mexico daarmee naar de finale van de Gold Cup. Die zal met goede zin terug komen bij PSV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Niku schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:24:
Overigens scoort Guardado twee penalty's en schiet hij Mexico daarmee naar de finale van de Gold Cup. Die zal met goede zin terug komen bij PSV :+
Cadeautjes van de scheids uitpakken is iets wat Mexico goed af gaat ja. Vorige wedstrijd al en ook deze weer een uiterst discutabele penalty in de 89ste minuut op 't moment dat ze 1-0 achter staan.

De scheidsrechter moet onder begeleiding het veld af.

De penalty situatie: http://streamable.com/18xi

Hopelijk gaan ze tegen Jamaica hard onderuit, maar ook daar zal wel weer een scheidsrechter de helpende hand toe gaan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Vind inderdaad ook dat die cijfers een indicatie geven, maar ook niet meer dan dat. De twee reacties op het artikel waarvan de schrijver een is, geeft zelf al aan dat het geen harde feiten zijn.

Zoals al eerder gezegd worden de expected goals dan berekend op kwaliteiten die spelers blijkbaar niet hebben. Als je expected goals op onder andere vrije kansen voor goal wordt berekend en je schiet er daar maar 1 van de 10 in. Dan is dat inderdaad pech voor die speler, maar meer in de zin van pech dat de speler kwaliteit mist om die bal af te maken. Waar andere ploegen dat blijkbaar wel over de streep trekken. Geluk dwing je ook in bepaalde mate af. Wat dat betreft hebben PSV en Ajax afgelopen jaar misschien ''geluk'' gehad.

Verder heeft het ook met randzaken te maken. Feyenoord had tijdens het seizoen de selectie pas compleet. Dan ben je gewoon flink aan het experimenteren tijdens het begin van het seizoen. Waar de andere ploegen al min of meer hun raamwerk hebben staan en alleen meer automatisme aan het opbouwen zijn. Daarbij komt nog dat Rutten nooit voor goede prestaties in een tweede seizoenshelft zorgt. Op een of andere manier zijn de spelers dan op. Dat heeft hij ook bij PSV laten zien en overkwam Feyenoord ook. Ook daardoor zijn er punten blijven liggen. Samen met bovenstaande heeft dat er voor gezorgd dat Feyenoord mindere resultaten heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Arwintju schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:43:
Ik snap niet dat je zo vasthoud aan die rare statistieken. Ook die geluksfactor is belachelijk Ajax heeft het geluk volgens dat stuk dus ook te danken aan dat het niet 3 maar 4 goals scoorde tegen Dordrecht est natuurlijk nergens op slaat. Al die statistieken zeggen natuurlijk niks. Voetbal wordt niet op papier gespeeld maar op gras zoals elke voetballiefhebber toch weet. Kijk gewoon eens zonder die statistieken naar afgelopen seizoenen en dan zie je waarom iedereen zo negatief over een kampioenschap voor Feyenoord doet. Zelfs de jaren dat ze kampioen hadden moeten worden werden ze tweede op redelijke afstand van de nummer 1. Dan is het geen pech meer te noemen dat je steeds van kleintjes verliest want ook dat doet Feyenoord al jaren.
Feyenoord verliest helemaal niet al jaren van de kleintjes. Het vorige seizoen werd het verschil juist gemaakt in de toppers die Feyenoord niet kon winnen, en ook dit seizoen werd het verschil met Ajax gemaakt in de grote wedstrijden (natuurlijk stortte Feyenoord op het einde in toen een goed resultaat uit beeld geraakt was en verloor het toen nog van een aantal kleintjes). En scorend vermogen was ook veel minder een probleem in de jaren met Guidetti en Pelle.

Verder is die statistiek niet raar, er wordt juist per wedstrijd gekeken naar de kansenverhouding. Er wordt ook niet simpelweg gekeken naar de hoeveelheid kansen, maar ook naar de kwaliteit van de kansen en de kwaliteit van het afmaken. Maar feit is gewoon dat een keeper soms weleens een redding heeft die hij eens in zn leven maakt, dat soort momenten had Feyenoord relatief vaak tegen. Het verschil wordt gemaakt in wedstrijden waar je statistisch gezien met 4 vs 0 zou moeten winnen maar met 0 vs 1 verliest, niet in wedstrijden waar je met 6-0 ipv met 3-0 wint.

Verder heeft Feyenoord nooit een jaar gehad waar ze kampioen moesten worden, de financiële verschillen zijn daar te groot voor. Afgelopen jaren presteerde Feyenoord juist telkens boven verwachting.

Het ging vorig seizoen mis omdat de selectie pas na 4 wedstrijden rond was, dat lijken ze nu voor te zijn. Dat kostte op zn minst 9 punten, plus dat dat natuurlijk in je hoofd na dreunt. Europees voetbal kostte punten en dat is nu geen probleem. Scorend vermogen lijkt beter te zitten. Er is maar 1 basisspeler vertrokken en daar is op papier de ideale vervanger voor gehaald. Op de verdediging na is de selectie nu heel breed, terwijl er nog een transferpotje is. En Rutten heeft ook gewoon punten gekost vanwege een slecht trainingsschema, het gedoe rond verlengen of niet en het vasthouden aan spelers die uit vorm waren, dus Gio zal ook niet snel een achteruitgang zijn.

De statistieken laten gewoon zien dat het gat in de ranglijst geflatteerd was. Zelfs als je niks met statistieken hebt (steeds meer grote clubs gebruiken ze wel, en in andere sporten is het heel normaal) dan kon je dat ook gewoon zien. Zelfs als je alleen de toppers hebt gekeken zie je dat Feyenoord voetballend altijd de betere was. Ik ben ook niet zo van de statistieken, maar soms zijn ze wel heel duidelijk en sluiten ze aan bij het beeld wat elke voetbalkenner ook moet hebben zonder de statistieken.

Nogmaals, daarmee zeg ik niet dat het onterecht was, maar als je alleen naar de ranglijst kijkt als je gaat voorspellen dan is dat kortzichtig. Daarnaast zijn de belangrijkste problemen van Feyenoord van vorig seizoen nu voorkomen.
Chrosser schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:20:
Zoals al eerder gezegd worden de expected goals dan berekend op kwaliteiten die spelers blijkbaar niet hebben. Als je expected goals op onder andere vrije kansen voor goal wordt berekend en je schiet er daar maar 1 van de 10 in. Dan is dat inderdaad pech voor die speler, maar meer in de zin van pech dat de speler kwaliteit mist om die bal af te maken. Waar andere ploegen dat blijkbaar wel over de streep trekken. Geluk dwing je ook in bepaalde mate af. Wat dat betreft hebben PSV en Ajax afgelopen jaar misschien ''geluk'' gehad.
Er staat juist in het artikel onderbouwd dat het feit dat een goede kans er toch niet in gaat of een slechte kans wel je nog niet per se een slechte of goede speler afmaker maakt. Zie ook het boek "corners moet je kort nemen".

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 23-07-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Door alleen Vejinovic en Kuyt? Boetius is nog steeds niet in vorm en Kazim is nog steeds geen spits.
De basiskwaliteit is gewoon te laag om kansen af te maken blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Chrosser schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:25:
Door alleen Vejinovic en Kuyt? Boetius is nog steeds niet in vorm en Kazim is nog steeds geen spits.
De basiskwaliteit is gewoon te laag om kansen af te maken blijkbaar.
Zie mijn vorige post, los van deze aankopen zijn er veel meer zaken bij Feyenoord die er nu beter voor staan dan vorig seizoen om deze tijd.

Ik wil er nog aan toevoegen dat Rutten ook laf was en met maar 1 echte vleugel en 1 middenvelder op de vleugel speelde, terwijl Gio weer met echte buitenspelers gaat spelen, wat zeker tegen de kleintjes gaat helpen. Rutten hield vast aan Immers (die ook niet effectief is) en dat wordt nu ook waarschijnlijk anders ingevuld terwijl er ook gewoon meer keuze is. EDIT: En nee, daarmee zeg ik niet dat "we" kampioen worden, ik zeg alleen wel dat er een reële kans is.

Ik zou op dit moment zeggen:
40% kans PSV kampioen
30% kans Ajax kampioen
20% kans Feyenoord kampioen
10% kans Anders kampioen

[ Voor 13% gewijzigd door ph4ge op 23-07-2015 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 05:07:
...Dat Ajax is er nog zeker, en dat baart me wel zorgen met het oog op europees voetbal voor Nederlandse teams. ...
Sorry maar hier moest ik wel om lachen.
JanW schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:13:
[...]

Cadeautjes van de scheids uitpakken is iets wat Mexico goed af gaat ja. Vorige wedstrijd al en ook deze weer een uiterst discutabele penalty in de 89ste minuut op 't moment dat ze 1-0 achter staan.

Hopelijk gaan ze tegen Jamaica hard onderuit, maar ook daar zal wel weer een scheidsrechter de helpende hand toe gaan steken.
Wat een grap die penalty. Benieuwd hoeveel ophef die veroorzaakt in Mexico ;).

[ Voor 54% gewijzigd door Vos op 23-07-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

JanW schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:13:
[...]

Dat riekt wel heel erg naar matchfixing. Waar wordt de penalty nu voor gegeven? Hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Vos schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:56:
Wat een grap die penalty. Benieuwd hoeveel ophef die veroorzaakt in Mexico ;).
Afbeeldingslocatie: https://media2.giphy.com/media/kqww2ogTWc2LS/200.gif

De gif die je wist dat zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Dit was de wedstrijd ervoor tegen Costa Rica: http://streamable.com/5906

122ste minuut ook gewoon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

JanW schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:47:
Dit was de wedstrijd ervoor tegen Costa Rica: http://streamable.com/5906

122ste minuut ook gewoon :X
Die vind ik wel lastig te zien. Hij geeft 'm een duwtje, maar niet goed te zien hoe hard. Ook zeker twijfelachtig, maar kan wel gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
Niku schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:32:
[...]

Dat riekt wel heel erg naar matchfixing. Waar wordt de penalty nu voor gegeven? Hands?
Het geberut allemaal wat ongelukkig, maar het is toch ook hands. Zeker vanuit de positie van de scheids ziet het eruit alsof die verdediger bovenop de bal duikt en hem klemt. Het is typisch zo'n geval waar je het als scheidsrechter nooit goed kan doen. Geeft ie hem niet dan mag onder begeleiding het veld af wegens mexicanen...

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Niku schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:32:
[...]

Op het moment dat hij op die bal ligt, zou je kunnen zeggen dat er sprake van een overtreding is, maar de straf op die overtreding is een indirecte vrije trap. Een overtreding die een penalty waard is, zie ik ook niet :X
T-MOB schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:20:
[...]

Het geberut allemaal wat ongelukkig, maar het is toch ook hands.
Nee, het is geen hands. Hands is het alleen wanneer de speler een bewuste beweging naar de bal maakt en daar is hier geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
lateef schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:23:
[...]
Nee, het is geen hands. Hands is het alleen wanneer de speler een bewuste beweging naar de bal maakt en daar is hier geen sprake van.
Of het bewust is lijkt me discutabel. Je ziet de verdediger richting bal kijken voor hij er op valt/duikt. Dat is natuurlijk logisch voor een verdediger, maar het maakt het ook onmogelijk om te bepalen in welke mate er bewust gehandeld wordt.

Een indiirecte vrije trap in de 16 zou wat mij betreft trouwens goede oplossing zijn voor dit soort situaties hoor. Elk seizoen heb je wel een paar van die gevallen waarin er penalties gegeven worden (of juist niet) bij discutable handsballen. Een bal in de 16 die hands wordt gegeven wegens "voorwaardelijke opzet" zie ik liever afgedaan met een indirecte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 23:02
Volgens mij tweet die mexicaan het nog elke dag :+
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/gwzljx05bwe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:57:
[...]

Mwah, vind ik niet zo'n sterk verhaal. Feyenoord had "pech" en bij PSV viel het "toevallig net goed"? dat levert geen verschil op van bijna 30 punten. Wat die stats niet meenemen is de rol van individuele kwaliteit. Met veel kwaliteit scoor je vaker uit je kansen, en die kwaliteit lag bij PSV en Ajax duidelijk hoger dan bij Feyenoord. Pure kwaliteitskwestie.

Feyenoord kreeg ook duidelijk meer goals tegen dan Ajax en PSV, ook dat is een kwaliteitskwestie.

Verder gaan statistieken een beetje mank op het moment dat teams een heel andere speelwijze hebben. Gana we even in op het artikel. Er worden drie variabelen gebruikt:

ExpG: verwacht aantal goals op basis van aantal en kwaliteit van kansen. Als je hier over een heel seizoen laag scoort, heb je minder individuele kwaliteit.

TSR: aantal schoten eigen team versus aantal schoten tegen. PSV kreeg bijvoorbeeld relatief veel schoten tegen van ver weg, daardoor scoorde Zoet statistisch heel goed (% reddingen) maar een schot van ver weg is veel minder kansrijk.

PDO: combinatie van de twee. Hoeveel van de schoten tegen gaat er in, hoeveel van de kansen voor gaat er in.

Ik vind het een goedpraat-artikel, waarbij stats selectief worden ingezet om een team er beter uit te laten komen.

Feyenoord kan minder goed afmaken en minder goed kansen tegen verdedigen. Beiden zijn een zuivere kwaliteitskwestie en het is een smoesje als je het op een gebrek aan geluk wil gooien.

Die statistieken wil je gebruiken om aan te geven dat het niet aan kwaliteit ligt maar aan randzaken, terwijl het veel logischer is om ze JUIST aan een gebrek aan kwaliteit toe te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

MJHH93 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:39:
Volgens mij tweet die mexicaan het nog elke dag :+
[afbeelding]
Ik heb hem een tweet gestuurd :+ . Eens kijken of hij reageert :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Chrosser schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:33:
Op basis van bovenstaande, voornamelijk gebasserd op prestaties vorig seizoen, zie ik dus PSV en Ajax weer samen strijden om de titel
Weer samen? Afgelopen seizoen was PSV heer en meester in Nederland en ik verwacht gewoon puur op kwaliteiten van spelers dat ze dat dit seizoen (helaas) weer gewoon makkelijk gaan doen. Ik vind het grappig om hier te lezen dat de Ajax mensen heel positief zijn over hun aankopen maar veel commentaar leveren op andere clubs (allemaal minder).

Dat Depay weg is, is een grote aderlating maar verder is het team behoorlijk intact gebleven en verder zijn er meerdere goede aankopen gedaan door PSV waardoor ik verwacht dat het verschil alleen maar groter is geworden en vergeet vooral niet dat PSV nog een enorm bedrag open heeft staan wat ze kunnen besteden aan nieuwe spelers. Wel jammer dat Willems waarschijnlijk wat langer uit de roulatie is.

1ste plek gaat ook dit jaar weer naar PSV.

Wie er 2, 3 en 4 gaan worden is mij nog niet duidelijk. Vitesse lijkt af te vallen voor de bovenste plekken en de andere 2 (Feyenoord en Ajax) hebben nog niet laten zien dat ze nou zo enorm sterker zijn geworden.

Oh ff duidelijk maken, ik heb een SC voor Feyenoord dus geen PSV fan ;-) Vanavond naar Feyenoord - Southampton dus misschien durf ik morgen wel te roepen dat Feyenoord goed is geworden of dat Ajax simpel 2de gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

rikoos schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Weer samen? Afgelopen seizoen was PSV heer en meester in Nederland en ik verwacht gewoon puur op kwaliteiten van spelers dat ze dat dit seizoen (helaas) weer gewoon makkelijk gaan doen. Ik vind het grappig om hier te lezen dat de Ajax mensen heel positief zijn over hun aankopen maar veel commentaar leveren op andere clubs (allemaal minder).

Dat Depay weg is, is een grote aderlating maar verder is het team behoorlijk intact gebleven en verder zijn er meerdere goede aankopen gedaan door PSV waardoor ik verwacht dat het verschil alleen maar groter is geworden en vergeet vooral niet dat PSV nog een enorm bedrag open heeft staan wat ze kunnen besteden aan nieuwe spelers. Wel jammer dat Willems waarschijnlijk wat langer uit de roulatie is.

1ste plek gaat ook dit jaar weer naar PSV.

Wie er 2, 3 en 4 gaan worden is mij nog niet duidelijk. Vitesse lijkt af te vallen voor de bovenste plekken en de andere 2 (Feyenoord en Ajax) hebben nog niet laten zien dat ze nou zo enorm sterker zijn geworden.

Oh ff duidelijk maken, ik heb een SC voor Feyenoord dus geen PSV fan ;-) Vanavond naar Feyenoord - Southampton dus misschien durf ik morgen wel te roepen dat Feyenoord goed is geworden of dat Ajax simpel 2de gaat worden.
Verwacht niet dat de wedstrijd Feyenoord - Southampton je mening gaat veranderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Vos schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:35:
Ik heb hem een tweet gestuurd :+ . Eens kijken of hij reageert :p.
Ik ook :P

Maar dan met deze schwalbe:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9D2f3RmrpCI#t=10]

:P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:48:
Mwah, vind ik niet zo'n sterk verhaal. Feyenoord had "pech" en bij PSV viel het "toevallig net goed"? dat levert geen verschil op van bijna 30 punten. Wat die stats niet meenemen is de rol van individuele kwaliteit. Met veel kwaliteit scoor je vaker uit je kansen, en die kwaliteit lag bij PSV en Ajax duidelijk hoger dan bij Feyenoord. Pure kwaliteitskwestie.

Feyenoord kreeg ook duidelijk meer goals tegen dan Ajax en PSV, ook dat is een kwaliteitskwestie.

Verder gaan statistieken een beetje mank op het moment dat teams een heel andere speelwijze hebben. Gana we even in op het artikel. Er worden drie variabelen gebruikt:

ExpG: verwacht aantal goals op basis van aantal en kwaliteit van kansen. Als je hier over een heel seizoen laag scoort, heb je minder individuele kwaliteit.
Dat is dus niet per se het geval, daar staat ook onderbouwing voor in dat artikel. Dat komt omdat de tegenstander ook weleens uitschieters omhoog en naar beneden heeft en je daar als ploeg weinig invloed op hebt als dat regelmatig bij jouw gebeurd. Lees ook eens dit, deze statistieken hebben in het verleden aangetoond een goede voorspeller van de toekomst te zijn.
TSR: aantal schoten eigen team versus aantal schoten tegen. PSV kreeg bijvoorbeeld relatief veel schoten tegen van ver weg, daardoor scoorde Zoet statistisch heel goed (% reddingen) maar een schot van ver weg is veel minder kansrijk.

PDO: combinatie van de twee. Hoeveel van de schoten tegen gaat er in, hoeveel van de kansen voor gaat er in.
Zo simpel is het niet. Er wordt juist rekening gehouden met de kwaliteit van de kansen en de kwaliteit van de afronding. Je kan inderdaad niet simpelweg het aantal schoten tellen, dat doet dit model dan ook niet, het is slechts een onderdeel van het geheel.
Ik vind het een goedpraat-artikel, waarbij stats selectief worden ingezet om een team er beter uit te laten komen.

Feyenoord kan minder goed afmaken en minder goed kansen tegen verdedigen. Beiden zijn een zuivere kwaliteitskwestie en het is een smoesje als je het op een gebrek aan geluk wil gooien.

Die statistieken wil je gebruiken om aan te geven dat het niet aan kwaliteit ligt maar aan randzaken, terwijl het veel logischer is om ze JUIST aan een gebrek aan kwaliteit toe te schrijven.
Het is geschreven door een Ajacied, dus goed praten zal hij niet doen. Deze statistieken worden internationaal gebruikt, op deze manier, het is niet alsof er toevallig een willekeurige statistiek wordt gebruikt om wat over Feyenoord te zeggen. Meerdere competities en het Europese voetbal worden al jaren gevolgd door de mensen achter deze statistieken en dan is de situatie van Feyenoord heel bijzonder. Dat is gewoon het resultaat van uitgebreide objectieve analyse.

Ik heb het helemaal niet over randzaken gehad. Ik nuanceer alleen het gat, want daar is goede reden voor, plus dat ik constateer dat een aantal van de problemen van vorig seizoen nu duidelijk beter geregeld zijn.

Uiteindelijk is de ranglijst ook niks anders dan een statistiek.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 23-07-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je je door die wazige statistieken beter gaat voelen over vorig seizoen, dan vooral blijven gebruiken. Blijven wij wel gewoon naar de normale ranglijst kijken. Vind het wel apart dat er de laatste seizoenen steeds wel een nieuw excuus gevonden wordt waarom Feyenoord het toch niet zo heel slecht gedaan heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Over Feyenoord gesproken; waarom duurt het zo lang met het binnenhalen van Jan-Arie van der Heijden? Met het vertrek van Boulahrouz en Mathijsen lijkt mij Jan-Arie van der Heijden een prima aanwinst... het risico dat er een laagvlieger uit het buitenland zich meldt lijkt zeer reel en dan vis je direct achter het net. Jan-Arie van der Heijden heft zelf aangegeven dat een buitenlands avontuur de voorkeur heeft, maar dat er nog niks concreets voorbij is gekomen. Dan is nu toch juist het moment om hem per direct binnen te hengelen? Ik snap dat niet...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:39:
[...]
40% kans PSV kampioen
30% kans Ajax kampioen
20% kans Feyenoord kampioen
10% kans Anders kampioen
35% PSV (Dankzij Guardado, ondanks Bruma en het vertrek van Depay)
25% Ajax (De jongens zijn een jaartje ouder)
15% AZ (De club is (weer) stabieler dan de rest hieronder)
15% Feyenoord (Clasie weg -1, Kuijt erbij +1)
0,01% N.E.C.
4,99% Anders

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:54:
[...]

0,01% N.E.C.
4,99% Anders
Guardado zal deze zomer niet veel rust gehad hebben. Dat zul je aan het einde van het seizoen wel merken.

@Han
Je zou denken dat ze een versterking voor de basis het liefst zo vroeg mogelijk bij de ploeg hebben zodat deze nog wat oefen wedstrijden kan meepakken.
Dus waarom het zo lang duurt begrijp ik ook niet. Misschien zijn ze al met iemand anders bezig?

[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 23-07-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:16
Deadsy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Guardado zal deze zomer niet veel rust gehad hebben. Dat zul je aan het einde van het seizoen wel merken.
Guardado heeft voor de Gold Cup al vakantie gehad, het is dus niet zo dat die de hele zomer door speelt.

Als ik de kansen mag inschatten voor het kampioensschap is het zo:
PSV: 50%
Ajax: 45%
Anderen: 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Han schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:49:
Over Feyenoord gesproken; waarom duurt het zo lang met het binnenhalen van Jan-Arie van der Heijden? Met het vertrek van Boulahrouz en Mathijsen lijkt mij Jan-Arie van der Heijden een prima aanwinst... het risico dat er een laagvlieger uit het buitenland zich meldt lijkt zeer reel en dan vis je direct achter het net. Jan-Arie van der Heijden heft zelf aangegeven dat een buitenlands avontuur de voorkeur heeft, maar dat er nog niks concreets voorbij is gekomen. Dan is nu toch juist het moment om hem per direct binnen te hengelen? Ik snap dat niet...
Misschien heeft hij zelf wel een soort van deadline, wachtend op een buitenlandse club. Allemaal gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
ph4ge schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:18:
[...]

Zo simpel is het niet. Er wordt juist rekening gehouden met de kwaliteit van de kansen en de kwaliteit van de afronding. Je kan inderdaad niet simpelweg het aantal schoten tellen, dat doet dit model dan ook niet, het is slechts een onderdeel van het geheel.
Precies. Een team dat over de lengte van een seizoen structureel onder het aantal expected goals uitkomt heeft een kwaliteitsprobleem in de afronding. Expected goals is immers niets anders dan het gemiddelde aantal doelpunten uit een doelpoging in de gegeven situatie.

Als we het vereenvoudigen tot penalties... Een penalty gaat er 9 van de 10 keer in, dus een penalty is een 0.9 expected goals/ Neem nu een spits die er van zijn 10 penalties slechts 7 intikt. Is dat toeval? En zou je dan volgend seizoen verwachten dat diezelfde spits er wel 9 scoort, of zou je de penalties toch niet beter aan een ander overlaten?

Ik moet zeggen dat ik de statistieken ook alleen maar ken vanuit de wens om spelers te kunnen beoordelen, ondanks dat ze in verschillende teams met verschillende speelstijl spelen. Hoe vergelijk je de spits van Real Madrid met die van NAC Breda? Want zelfs met mijn (gebrek aan) voetbalkwaliteiten zou ik er nog wel 10 maken bij Real in de spits. Door te kijken naar expected goals versus gemaakte kun je dat een beetje beter vergelijken. Alhoewel de kwaliteit van de tegenstander ook wat zegt. Tussen competities is het dus iets minder bruikbaar.

Expected goals zijn op zichzelf niet zo veelzeggend. Het aantal kansen hangt namelijk nogal af van tactiek (en wedstrijdverloop). Je kunt daar alleen wat mee als je bepaalde tactisch wensen en/of problemen hebt. Is je effectiviteit goed, maar creer je te weinig (goede) kansen (lage expG) dan moet je werken aan de voorbereiding. Heb je genoeg expG, maar te weinig resultaat, dan moet je misschien een betere spits aantrekken (hallo Feyenoord).

[ Voor 16% gewijzigd door T-MOB op 23-07-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

RobbertC schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Guardado heeft voor de Gold Cup al vakantie gehad, het is dus niet zo dat die de hele zomer door speelt.
Daarbij heeft PSV nu 3 spelers voor die ene positie, dus mits Cocu voldoende rouleert komt dat wel goed.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Volgens mij zeggen we allemaal exact hetzelfde (op een andere manier) en heeft alleen Ph4ge een andere mening. Hij schat Feyenoord hoger in dan de meeste andere mensen hier. Dat mag uiteraard ook, ik voeg er nog aan toe ik van mening ben dat veel gebaseerd is op hoop, zoals ik bij Feyenoord de laatste jaren veel op hoop gebaseerd zie. Ik verwacht (natte vinger) dat ze over 3 jaar weer aansluiting kunnen vinden en echt weer meedoen om de titel. Doorselecteren en financieel weer naar een concurrerende positie doorgroeien, waardoor de categorie 4 tot 7 miljoen ook voor Feyenoord weer haalbaar wordt en er dus voor spelers ook weer meer te kiezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:16
PauseBreak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:00:
[...]

Daarbij heeft PSV nu 3 spelers voor die ene positie, dus mits Cocu voldoende rouleert komt dat wel goed.
Dat denk (en hoop ;)) ik ook, met Guardado, Propper, Maher, Schaars, Hendriks en Pereiro (is eigenlijk ook een middenvelder) heb je 6 middenvelders die bij elke club in Nederland naast PSV/Ajax gegarandeerd in de basis zouden staan. Dat is wel een luxe positie, zeker als Affelay misschien nog gaat komen.

Het zou toch erg mooi zijn als zowel PSV als Ajax de selecties dit jaar zo op orde hebben dat ze breed en kwalitatief genoeg zijn om ook in Europa eens leuke dingen te laten zien. Guardado laten spelen in de CL, en dan kan Schaars of Hendriks het weekend daarop prima spelen tegen NEC of de Graafschap bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
OPSLAGHOND schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:54:
[...]

0,01% N.E.C.
4,99% Anders
Zo stabiel is AZ dus niet, die raken in elke linie een speler kwijt, in de verdediging zelfs twee; na Hoedt, Poulsen en Gudelj nu ook Berghuis.
Moet nog maar zien of die dat kunnen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Han schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:49:
Heeft meerdere aanbiedingen en zit te twijfelen of hij toch niet voor het buitenland moet kiezen. Gaf wel aan dat een transfer naar een Nederlandse topclub ook erg trekt dus zal wel na het weekend bekend worden. Vermoed dat hij wel gaat tekenen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Haha mooi, Clasie is net vertrokken en speelt nu al een vriendschappelijke wedstrijd met Southampton in de Kuip. Samen met Pellè in de basis. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Mooie beelden van Clasie. Een Feyenoorder in hart en nieren. Erg jammer dat hij nu in een ander shirt speelt maar ik hoop dat hij een geweldige carrière tegemoet gaat.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
CR1691 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:39:
Mooie beelden van Clasie. Een Feyenoorder in hart en nieren. Erg jammer dat hij nu in een ander shirt speelt maar ik hoop dat hij een geweldige carrière tegemoet gaat.
Niet slecht met rust 0-1, notabene Pelle die heeft gescoord.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Tssss.. Clasie wordt op handen gedragen, maar Vilehna slaan ze ff in mekaar. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Hoe was het spelbeeld 2e helft? Heb helaas de 2e helft niet meer kunnen kijken. De uitslag zegt weinig als je geen beeld hebt van de wed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 13-09 23:19
dutchgio schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:52:
[...]

Zo stabiel is AZ dus niet, die raken in elke linie een speler kwijt, in de verdediging zelfs twee; na Hoedt, Poulsen en Gudelj nu ook Berghuis.
Moet nog maar zien of die dat kunnen opvangen.
Als je ziet hoeveel die Hoedt er verdedigend tegenhield, aanvallend gevaarlijk Poulsen als verdediger is, Belangrijk Gudelj op het middenveld was en hoeveel assists + goals Berhuis (echt een gevaarlijke buitenspeler) gaf, dan is dat echt heel lastig op te vangen.
Ik kan niet zeggen dat ze al vervanging hebben met een gelijkwaardige kwaliteit (mijn mening) en verwacht eerlijk gezegd niet dat ze dit op kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Bronckhorst zou eigenlijk het lef moeten hebben om te profiteren van het krediet wat hij nu nog heeft door veel jongere spelers vanuit de eigen jeugd veel minuten te laten maken bij Feyenoord. Dus gewoon met zowel Achahbar als Boëtius als de Vilhena gaan spelen, om er maar een paar te noemen. Wellicht aangevuld met Schuurman, Karsdorp en Dammers om er nog wat te noemen.

Hangt natuurlijk ook wel een beetje af van hoe van Bronchorst wil gaan spelen.

Met de punt naar achter op het middenveld lijkt het mij niet zo je van het om met El Ahmadi als verdedigende middenvelder te gaan spelen. Omdat die ongetwijfeld tig overtredingen zal gaan maken met als gevolg tig vrije schoppen tegen en een niet onaanzienlijke hoeveelheid gele kaarten.

Met de punt naar voren is eigenlijk de enige speelstijl voor wanneer hij met Immers wil gaan spelen. Omdat Immers verdedigend zo weinig laat zien. Daarin zit zijn kracht ook niet. Die moet je vlak achter de diepste spits laten spelen of laten banken.

El Ahmadi, Immers, Te Vrede en Kazim mogen wat mij betreft nog wel vertrekken. En Vermeer wat mij betreft eigenlijk ook wel. Met Hahn en Miazek heeft Feyenoord voldoende goede keepers achter de hand. Moet het met die opbrengsten en die van Clasie toch wel mogelijk zijn nog wat te doen op de transfermarkt lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Vind El Ahmadi eigenlijk juist de drijvende kracht op het middenveld. Niet alles nummer 10 of controleur maar als allround werkpaard. Ik zou met Vejinovic op 10 en Toornstra naast El Ahmadi spelen. Dan heb je power, loopvermogen en scorend vermogen op je middenveld.

Immers zou ik verpatsen, daar loopt vast wel een jeugdspeler rond die dat niveau kan invullen. Met alle respect voor Karsdorp, maar die jongen is er gewoon nog niet klaar voor. Die is op dit moment van het niveau Brenet (zeer bedenkelijk). Dat wil niet zeggen dat er geen potentie in zit, maar daar zou eigenlijk iemand voor hem in de pikorde moeten staan waar hij zich aan kan optrekken. Zolang dat niet is blijft hij maar wat zwemmen vind ik (kiest niet de goede momenten om mee naar voren te gaan en komt daardoor nog wel eens verdedigend in de problemen).

[ Voor 7% gewijzigd door Chrosser op 24-07-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

chim0 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:19:
Tssss.. Clasie wordt op handen gedragen, maar Vilehna slaan ze ff in mekaar. :')
En Stekelenburg wordt uitgefloten en Vermeer toegezongen :')

Pagina: 1 ... 4 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016