[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.525 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Han schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:23:
[...]

En Stekelenburg wordt uitgefloten en Vermeer toegezongen :')
Vermeer is een bekeerling die het licht heeft gezien en overgestapt is naar de goede kant. Die moet je koesteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Han schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:23:
[...]

En Stekelenburg wordt uitgefloten en Vermeer toegezongen :')
Je verwacht toch niet serieus logische redenatie van supporters hè? :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:21
Chrosser schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:01:
Vind El Ahmadi eigenlijk juist de drijvende kracht op het middenveld. Niet alles nummer 10 of controleur maar als allround werkpaard. Ik zou met Vejinovic op 10 en Toornstra naast El Ahmadi spelen. Dan heb je power, loopvermogen en scorend vermogen op je middenveld.
Vejinovic is primair een verdedigende speler, geen tien!

Punt naar achter met Vejinovic is logisch.
Chrosser schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:01:
Immers zou ik verpatsen, daar loopt vast wel een jeugdspeler rond die dat niveau kan invullen. Met alle respect voor Karsdorp, maar die jongen is er gewoon nog niet klaar voor. Die is op dit moment van het niveau Brenet (zeer bedenkelijk). Dat wil niet zeggen dat er geen potentie in zit, maar daar zou eigenlijk iemand voor hem in de pikorde moeten staan waar hij zich aan kan optrekken. Zolang dat niet is blijft hij maar wat zwemmen vind ik (kiest niet de goede momenten om mee naar voren te gaan en komt daardoor nog wel eens verdedigend in de problemen).
Ik vind Karsdorp het juist prima doen, maar dat zegt misschien meer over de rest.

Immers zou ik ook verpatsen. Heeft zijn waarde gehad en heeft kwaliteiten, maar niet wat Feyenoord nu zoekt op die positie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Je hebt gelijk, my bad. Vejinovic is een verdedigende speler, maar hij heeft altijd veel drive naar voren en Vitesse speelde veelal ver vooruit geschoven waardoor hij toch vaak richting de 16 mee kwam. Dan zou ik Toornstra en Vejinovic wisselen van positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10

PauseBreak

derp!

ph4ge schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:56:
[...]
Vejinovic is primair een verdedigende speler, geen tien!

Punt naar achter met Vejinovic is logisch.
Punt naar voren is ook logisch met Vejinovic. Het is maar net hoe de trainer wil dat het elftal speelt ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
PauseBreak schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:49:
Punt naar voren is ook logisch met Vejinovic. Het is maar net hoe de trainer wil dat het elftal speelt ;)
Maar dan niet met Vejinovic in de punt ;) Alles kan, je kan ook Vermeer op 10 zetten, maar het ligt niet voor de hand want dat is niet zn positie.

Ik zou dat zelf niet snel doen omdat het ontbreekt aan een echte goede speler die dan op "10" speelt. Dan liever een linkshalf en een rechtshalf en Vejinovic als een controleur die kan voetballen. Of Achahbar moet een kans als schaduwspits krijgen, maar dan heb je 15 middenvelders in de selectie terwijl er maar 2 spelen, dat is ook weer zoiets.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
RobbertC schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Guardado heeft voor de Gold Cup al vakantie gehad, het is dus niet zo dat die de hele zomer door speelt.

Als ik de kansen mag inschatten voor het kampioensschap is het zo:
PSV: 50%
Ajax: 45%
Anderen: 5%
Heeft die niet ook meegedaan met de Copa America in Juni? Of zat hij toen niet bij de selectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
ph4ge schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:56:
[...]
Ik vind Karsdorp het juist prima doen, maar dat zegt misschien meer over de rest.
Ik als niet feyenoorder vond Karsdorp inderdaad ook één van de betere in de wedstrijd tegen VVV. Die jongen is behoorlijk snel (liep meerdere malen de snelle speler van VVV er helemaal uit) en kwam in die wedstrijd in ieder geval goed mee op.
Waar hij wel last van had, is dat Kuyt in die wedstrijd niet het werkpaard was zoals we in Oranje hebben gezien, die liet zijn man nog weleens lekker vrij staan, waardoor Karsdorp in de problemen kan.

Kongolo trouwens, dat is echt een baas :) goede speler, en had ook veel humor die wedstrijd :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
rik86 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:24:
[...]

Heeft die niet ook meegedaan met de Copa America in Juni? Of zat hij toen niet bij de selectie?
Nee, mexico heeft twee teams gemaakt om aan beide toernooien mee te kunnen doen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
De ME heeft blijkbaar moeten ingrijpen bij het oefen duel tussen Utrecht en Derby County.

Is toch gewoon te triest dat deze groep zich geeneens bij een oefen duel weet te gedragen.
http://www.telegraaf.nl/t...jdens_duel_Utrecht__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
ps. mensen: Over 5 minuten de Wk-loting, afdeling Europa. Op Sporza te zien live, leve de Belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
lekkere poule... misschien had ik niet "niet groep A" moeten telepathieen

NLD
FRA
ZWE
BUL
BLR
LUX

[ Voor 17% gewijzigd door P.O. Box op 25-07-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:05

Quad

Doof

Jemig. :X

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jozy0ja.png

Een poule welke de moeite waard is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Pff Blatter bedankt. Wat een verschil met bijv de poule van België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hey, de wereldkampioen niet automatisch geplaatst? (niet dat ze de poule niet winnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Oef pittig, veel verschil tussen de diverse poules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
En bedankt Bierhoff, dit wordt penibel. :X Als we weer zo een start hebben als dit Ek-voorronde gedoe, dan liggen we er wèl na 4 wedstrijden helemaal uit he.
P.O. Box schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:57:
lekkere poule... misschien had ik niet "niet groep A" moeten telepathieen
Denk dat we dat allemaal deden, misschien was dat het, of nee wacht.... toch lauwe en koude balletjes?

[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 25-07-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hmm dus we lopen misschien komend Ek mis en het wk daarna ook nog :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Krijg je iig interessantere wedstrijden dan tegen die prutslanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar dan ga je er denk ik vanuit dat het na 7 wedstrijden nog steeds leuk is, terwijl het dat niet is als je als kansloos bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Worden we hier bang van? Ik hoop 't niet toch? Frankrijk en Nederland moeten gewoon uitvechten wie nr 1 en 2 wordt. Zweden, Wit Rusland, Luxemburg en Bulgarije eindigen daaronder in willekeurige volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JanW schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:48:
Worden we hier bang van? Ik hoop 't niet toch? Frankrijk en Nederland moeten gewoon uitvechten wie nr 1 en 2 wordt. Zweden, Wit Rusland, Luxemburg en Bulgarije eindigen daaronder in willekeurige volgorde.
Laatste wedstrijden niet gezien? Als we die lijn doorzetten, dan slaan we het WK weer een keer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Straks Barcelona - Manchester United, later ook nog Chelsea - PSG.
United mist Di Maria en Schweinsteiger voor deze wedstrijd.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lijkt me hartstikke prima om dat WK over te slaan. Ranzigheid ten top, jammer dat we überhaupt meedoet met kwalificeren.

Iedereen klaagt wel, maar gewoon lekker meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
JanW schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:48:
Als je tweede wordt moet je playoffs spelen en wie weet wie je dan loot, al zien de meeste andere poules er vrij zwak uit verder. Die van Oostenrijk alleen zaten wel veel vergelijkbaar sterke landen iirc ... Kan natuurlijk ook Ísland loten :+ , of Tsjechie :D
JanW schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:30:
Etc, etc? Lekker makkelijk ;) Tuurlijk zijn er wel wat te vinden. Maar Courtois is eerste keeper van Chelsea, dus niet haalbaar, Ter Stegen bij Barca, ook niet haalbaar. Oblak misschien wel, maar of hij van 't zelfde niveau is. Die begon niet bepaald lekker bij Atletico en heeft ook een tijd ernaast gezeten. Leno zat ik nog aan te denken inderdaad, die is van dit rijtje wellicht nog wel haalbaar.
Zie je antwoord nu pas, maar er waren nog enkelen die je erbij kon plaatsen. Kon alleen niet op de precieze namen komen (eentje blijkt al wat ouder dan gedacht, maar op zijn beurt is Cillessen ook weer een stukje ouder dan genoemden) ... Oblak had ik regelmatig bij Benfica gezien en qua reddingen heb ik Cillessen het niet beter zien doen. Maar vanuit het oogpunt van van Gaal moet een keeper natuurlijk ook kunnen meespelen en dan zal Cillessen wel beter scoren bij hem.
'Haalbaarheid' was geen criterium voor zover ik herinner :P

[ Voor 52% gewijzigd door apis29 op 25-07-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Exocet schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:01:
[...]

Laatste wedstrijden niet gezien? Als we die lijn doorzetten, dan slaan we het WK weer een keer over.
Wedstrijden van 2014/2015 zijn geen graadmeter voor de wedstrijden van 2016/2017/2018 mag ik hopen?

Paar spelers zijn dan op hun retour (of nu al), maar ik denk dat we met spelers als Depay, Clasie, Klaassen, De Vrij, Willems en Cillessen al een redelijk tot goede basis hebben voor de komende jaren. Dan komen er nog andere spelers aan en zijn sommige spelers nog niet volledig afgeschreven. En wie weet hoe de jonge spelers het gaan doen? Hoe ontwikkelt Van Beek zich? En Tete? En El Ghazi? En Maher? Om er maar een paar te noemen.
apis29 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:26:
[...]

Als je tweede wordt moet je playoffs spelen en wie weet wie je dan loot, al zien de meeste andere poules er vrij zwak uit verder. Die van Oostenrijk alleen zaten wel veel vergelijkbaar sterke landen iirc ... Kan natuurlijk ook Ísland loten :+ , of Tsjechie :D
De nummers twee gaan toch ook door? Of haal ik nu weer dingen door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Luxicon schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:11:
Straks Barcelona - Manchester United, later ook nog Chelsea - PSG.
United mist Di Maria en Schweinsteiger voor deze wedstrijd.
Is barca - man united ook op tv?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Bij FOX vermoed ik. Die zenden al die oefenwedstrijden in de V.S.(?) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JanW schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:57:
[...]De nummers twee gaan toch ook door? Of haal ik nu weer dingen door elkaar?
Dat is alleen voor de EK. Voor de WK:
De negen groepswinnaars in Europa plaatsen zich voor het eindtoernooi om de wereldtitel. De beste acht nummers twee strijden in de play-offs om de andere vier WK-tickets, die de UEFA te vergeven heeft.
Kevin Trapp was er nog een waar ik aan dacht voor het lijstje maar niet op kon komen. Zie dat die al naar PSG is en kwam bij de zoektocht ook nog Zieler tegen. Niet dat ze per se beter zijn dan Cillessen nee (Trapp iig, nog, niet). Dacht dat Trapp en Leno degenen waren die Ter Stegen een tijdje buiten de Duitse selectie hielden maar dat kon Trapp blijkbaar niet geweest zijn; die is pas sindskort opgeroepen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
dutchgio schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:23:
Bij FOX vermoed ik. Die zenden al die oefenwedstrijden in de V.S.(?) uit.
Helaas dan, had al ff sport 1 gechecked maar fox heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vd Heijden zou voor Feyenoord hebben gekozen? Op zich mooie aanvulling, maar volgens mij kunnen ze beter voorin wat halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 23:03
Want hun verdediging zat zo ruim in de bezetting? Goede aanwinst, kan Kongolo in huidige vorm uitdagen en dat is hard nodig. Een back-up rcv is wel nodig zodat Dammers zich verder kan ontwikkelen, die is er echt nog niet klaar voor. Liefst nog een LB voor Nelom, maar daar kan Kongolo eventueel ook. Voorhoede mag nog wel een goede linkspoot, ervan uitgaande Boetius vertrekt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Goede gratis aanwinst. Achterin was het kwalitatief goed bezet, maar wel heel mager. Kongolo kan dan ook naar lb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik was altijd wel gecharmeerd van hem, vind het een goede speler. Had hem liever naar het buitenland zien gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

toolkist schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:35:
Krijg je iig interessantere wedstrijden dan tegen die prutslanden
Dat dus...

En Nederland is meestal zelf ook beter tegen een sterke en interessante tegenstander.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Frankrijk is echt sterk. En Nederland zoals het nu speelt... Het zal echt beter moeten wil je je kwalificeren voor het wk
Verdedigend.... Zo makkelijk als onze verdedigers zich laten passeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 26-07-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Harribo schreef op zondag 26 juli 2015 @ 09:30:
Frankrijk is echt sterk. En Nederland zoals het nu speelt... Het zal echt beter moeten wil je je kwalificeren voor het wk
Verdedigend.... Zo makkelijk als onze verdedigers zich laten passeren.
.. tegen die tijd zijn we ook weer een jaar verder. Toekomst kijken lukt je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Duitsland heeft weer zo'n verkratste pot, zoals altijd. Begint langzamerhand op te vallen. Ze hebben de afgelopen jaren echt al een aantal keren tegen een van die oostblok landen moeten spelen.

Ik ben het gewoon keihard met Harribo eens.. Over een jaar zul je zien, dat ze een extra stapje naar links of rechts kunnen zetten. Coachen gaan ze toch niet leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klopt Dld heeft altijd Das Losglück. Maar afgelopen Wk "al" in de halve finale Brazilie kunnen treffen, en verdomd ze treffen ze ook. En op Ek2012 met NL en Portugal in de groep, ook niet supergeluk. Nl heeft ook veel lotingsgeluk gehad naar de voorrondes hoor, maar op de rondes zelf zitten we laatste tijd altijd in de groep des doods, nu een keer al in de voorronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Sjah schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:31:
Klopt Dld heeft altijd Das Losglück. Maar afgelopen Wk "al" in de halve finale Brazilie kunnen treffen, en verdomd ze treffen ze ook. En op Ek2012 met NL en Portugal in de groep, ook niet supergeluk. Nl heeft ook veel lotingsgeluk gehad naar de voorrondes hoor, maar op de rondes zelf zitten we laatste tijd altijd in de groep des doods, nu een keer al in de voorronde.
Duitsland is ook gewoon een stuk sterker, dus opzich is het voor Nederland erger. Alleen ik vind het zo opvallend, omdat buiten het toernooi Duitsland wel eens een steekje kan laten vallen.

Nederland moet zich eens gaan veranderen om eens iets te gaan winnen. We mogen nog blij zijn met Depay die zo ongelofelijk sterk in zijn koppie is. Gister tegen Barca speelt hij gewoon weer, alsof hij tegen een Jupiler club staat te voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mosin schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:18:
[...]

Duitsland is ook gewoon een stuk sterker, dus opzich is het voor Nederland erger. Alleen ik vind het zo opvallend, omdat buiten het toernooi Duitsland wel eens een steekje kan laten vallen.

Nederland moet zich eens gaan veranderen om eens iets te gaan winnen. We mogen nog blij zijn met Depay die zo ongelofelijk sterk in zijn koppie is. Gister tegen Barca speelt hij gewoon weer, alsof hij tegen een Jupiler club staat te voetballen.
Ik hoop met je mee, maar ik weet niet of je het droge feit kent dat Duitsland maar 1x(!!!) een eindtoernooi miste? Dat was Ek 68, dankzij Albanie. Ik tel Wk 1930 en 50 niet mee, het 1e schreven ze zich niet in, het 2e mochten ze niet (iets met ene oorlog).

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 26-07-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Sjah schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:43:
[...]

Ik hoop met je mee, maar ik weet niet of je het droge feit kent dat Duitsland maar 1x(!!!) een eindtoernooi miste? Dat was Ek 68, dankzij Albanie. Ik tel Wk 1930 en 50 niet mee, het 1e schreven ze zich niet in, het 2e mochten ze niet (iets met ene oorlog).
Je hebt gelijk, alleen bedoelde ik een steekje niet in die zin.
Daarmee bedoel ik bijv. de wedstrijd tegen Zweden.. 4-4 is dat geworden. Aangezien je dan bij zwakke ploegen in de poel wordt gestopt, denk ik dat het niet zuiver is. Misschien is dat een beetje te veel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Nu op Eurosport 2 live de wedstrijd tussen Wolfsburg en Arsenal op de Emirates Cup. Tot nog toe een redelijk leuke wedstrijd. Arsenal heeft het moeilijk met Wolfsburg voorlopig, maar komen zelf er af en toe gevaarlijk uit. Paar mooie balletjes van Özil gezien, De Bruyne ook goed aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik zie motorcross op Eurosport 2? De gids zegt voetbal.

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 26-07-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ziggo waarschijnlijk? Gebeurt wel vaker schijnbaar, zenden ze de stream van België uit ipv Nederland. Bij KPN heb ik gelukkig gewoon voetbal op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ja Ziggo inderdaad, irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bij mij was er anders ook geen voetbal, gister ook al niet maar ook een of andere formule nul race en vandaag zal het vast motorcross zijn geweest. Met gewoon Nederlands commentaar (iirc)... [Vodafone]
GP3 blijkbaar volgens de site met de franse/algemene ipv nederlandse programering ... en daarna motorcross.
Nieuwe abonnement is net ingegaan voor het weekend, waarschijnlijk had ik het op het oude netwerk nog kunnen kijken :+ . Als er bijv. Moto GP op Eurosport is wat alleen in de Benelux beschikbaar is kon ik nog een andere stream laden met standaard definitie beeld ipv HD waarop dan nog de algemene programering liep maar nu is alleen nog de HD zender over ...

Ik zie dat het vrijwel alleen in Nederland is die Emirates Cup dus in dit geval zou de Emirates Cup de Moto GP uit het voorbeeld boven zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door apis29 op 26-07-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Weer Guardado. Wat een goede speler voor de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
Niku schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:55:
Weer Guardado. Wat een goede speler voor de eredivisie.
Topscorer en speler van het toernooi, doet hij niet verkeerd.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Corona heeft ook gescoord.
Wat een goede speler voor de Eredivisie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:51
Gynnad schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:00:
[...]

Topscorer en speler van het toernooi, doet hij niet verkeerd.
Clint Dempsey is topscorer geworden trouwens.

http://www.vi.nl/nieuws/g...orgen-mexico-gold-cup.htm
Guardado, die met zijn zes treffers maar één doelpunt minder maakte dan topscorer Clint Dempsey, werd direct na de finale uitgeroepen tot Speler van het Toernooi. Corona werd tot Talent van het Toernooi verkozen.
Dat zegt natuurlijk ook wel iets over het niveau van het toernooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Komt nog bij dat 3 van de 6 treffers penalty's waren waaronder een paar (zeer) discutabele.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
OPSLAGHOND schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:18:
Komt nog bij dat 3 van de 6 treffers penalty's waren waaronder een paar (zeer) discutabele.
Guardado is geen bijzondere voetballer maar hij heeft wel de kwaliteit om met druk om te gaan. Getuige de 2 strafschoppen tegen Panama tijdens cruciale fases in de wedstrijd en scoren in een finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat iedereen die Guardado geen bijzondere voetballer vindt per definitie geen voetbalkenner of liefhebber is. En al minstens 10 jaar geen Eredivisie meer heeft gekeken.

Guardado is captain van groot voetballand Mexico. Dat we een speler van zijn niveau in de Eredivisie mogen zien, is waanzinnig. Met enorme afstand de beste voetballer in de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:22:

Met enorme afstand de beste voetballer in de Eredivisie.
Nee joh, Kazim! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik denk dat iedereen die Guardado geen bijzondere voetballer vindt per definitie geen voetbalkenner of liefhebber is. En al minstens 10 jaar geen Eredivisie meer heeft gekeken.

Guardado is captain van groot voetballand Mexico. Dat we een speler van zijn niveau in de Eredivisie mogen zien, is waanzinnig. Met enorme afstand de beste voetballer in de Eredivisie.
Vraag mij af wat de keuze van hem is om bij PSV te spelen.
Kan me niets anders voorstellen dan dat hij belangrijk wil zijn in een team en kampioen (of er om meedoen) wil worden. Niet genoeg voor de top in overige landen, voor het geld kan hij beter bij Stoke City oid gaan spelen.

Kwalitatief gezien één van de betere in de eredivisie. Weinig restwaarde maar voor zulke spelers maakt dat niet uit. Je moet niet op alle spelers winst willen maken, Guardado haalt zijn 'winst' alleen al uit het beter maken van teamgenoten.
Dit heeft geluk dat Atouba niet meer in de eredivisie 'speelt' ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 27-07-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

:w
Daar val ik dan onder. Iemand die in de Eredivisie leuk speelt maar in Spanje en Duitsland geen potten kan breken valt bij mij niet onder de categorie "bijzondere voetballer".
En de afgelopen 10 jaar? Wordt echt eens tijd dat je je 8) af doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met enorme afstand de beste voetballer in de Eredivisie.
Die titel zou ik eerder aan Ziyech gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:19:
[...]

Heeft de potentie om beter te worden dan hem maar dat hebben diverse spelers in de Eredivisie.
Maar op het moment vind ik Guardado belangrijker voor zijn team en constanter dan Ziyech.

edit: Afellay heeft een 2 jarig contract getekend bij Stoke City.
Vraag me af of het hem daar wel lukt om een gewardeerde basis speler te worden en natuurlijk om het hele seizoen fit te blijven.

[ Voor 22% gewijzigd door Deadsy op 27-07-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:14:
[...]

:w
Daar val ik dan onder. Iemand die in de Eredivisie leuk speelt maar in Spanje en Duitsland geen potten kan breken valt bij mij niet onder de categorie "bijzondere voetballer".
Dus de Eredivisie heeft geen bijzondere voetballers? Want welke Eredivisie voetballer was geslaagd in Spanje en Duitsland en kwam in NL spelen toen ie nog niet zwaar over the hill was?

Verder is Guardado aanvoerder en beste speler van Mexico, een uitstekend nationaal team dat niet onder doet voor Oranje. Je kunt hem dus vergelijken met de aanvoerder van het NLs elftal.

Verder is ie wel geslaagd in Spanje, hij behoorde bij Deportivo La Coruna tot de beste voetballers. Bij Valencia kon ie niet aarden, toen hij werd uitgeleend aan Bayer Leverkusen moest ie linksback spelen, een positie waar ie nooit had gespeeld en niet geschikt voor is.
En de afgelopen 10 jaar? Wordt echt eens tijd dat je je 8) af doet.
Het is al heel lang geleden dat we voetballers van deze status in de Eredivisie hebben gehad. Dat is bijzonder zeldzaam. Noem er eens een paar dan?
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:19:
[...]

Nee. Heeft goede stats voor een aanvallende middenvelder, al kun je dat niet vergelijken met die van een controleur. Als ik Twente fans mag geloven, gaf ie heel vaak niet thuis en was ie dan onzichtbaar. Guardado was vrijwel elke wedstrijd dat hij mee deed de beste PSVer. Daar zijn maar heel weinig uitzonderingen op. En dan hebben we het over het PSV dat het beste competitieseizoen in de geschiedenis draaide.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?&v=Pyhp8eLA2h0]

Een van de 6 goals van Guardado, dit was de 1-0 in de finale. Schitterend.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:00:
[...]

Dus de Eredivisie heeft geen bijzondere voetballers? Want welke Eredivisie voetballer was geslaagd in Spanje en Duitsland en kwam in NL spelen toen ie nog niet zwaar over the hill was?
Nee, de Eredivisie heeft nu geen echt bijzondere spelers meer nee. Qua talent vorig jaar Depay nog, maar verder? Heel eventueel Bazoer nog als die zich door blijft ontwikkelen.
Verder is Guardado aanvoerder en beste speler van Mexico, een uitstekend nationaal team dat niet onder doet voor Oranje. Je kunt hem dus vergelijken met de aanvoerder van het NLs elftal.
Dus jij wil Guardado vergelijken met Sneijder/Van Persie/Robben (kies er maar 1)? Weer dat brilletje...
Verder is ie wel geslaagd in Spanje, hij behoorde bij Deportivo La Coruna tot de beste voetballers. Bij Valencia kon ie niet aarden, toen hij werd uitgeleend aan Bayer Leverkusen moest ie linksback spelen, een positie waar ie nooit had gespeeld en niet geschikt voor is.

[...]

Het is al heel lang geleden dat we voetballers van deze status in de Eredivisie hebben gehad. Dat is bijzonder zeldzaam. Noem er eens een paar dan?
Kuyt, Suarez, Robben, Sneijder, Huntelaar, Zlatan
Nee. Heeft goede stats voor een aanvallende middenvelder, al kun je dat niet vergelijken met die van een controleur. Als ik Twente fans mag geloven, gaf ie heel vaak niet thuis en was ie dan onzichtbaar. Guardado was vrijwel elke wedstrijd dat hij mee deed de beste PSVer. Daar zijn maar heel weinig uitzonderingen op. En dan hebben we het over het PSV dat het beste competitieseizoen in de geschiedenis draaide.
Met 13 doelpunten en 15 assists (of iets in die richting) kun je nooit "vaak" niet thuis zijn geweest.
[video]

Leuk en beheerst afgemaakt, maar niet meer dan dat. En tegen een prut tegenstander, 't is niet dat Jamaica ineens iets voorstelt nu ze per ongeluk een keer wonnen van de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Leuke voetballer die Guardado, in de Eredivisie wel ja.
Maar niet op basis van die Gold cup. Ja leuk, 6 doelpunten. Waarvan 3(?) penalty's,
Die daar wel erg makkelijk worden gegeven. En een finale speel je tegen Jamaica.
Jamaica uit, altijd lastig.
Dat stelt niks voor zo'n cup, veel te lag niveau.

Guardado is een beetje hetzelfde als een Luuk de Jong, die presteerd ook goed in een goed voetballend elftal in de Eredivisie, maar op hoger niveau in het buitenland valt hij door de mand.

Dus ja, leuke voetballer voor de Eredivisie, maar meer 'bijzonder' om die keuze te durven maken dan als de oh zo kwalitatief goede voetballer.

Was het echt zo'n goede voetballer ging hij natuurlijk niet naar PSV, De Jong net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[video]

Ieder zijn mening. Voor jou is Guardado de beste speler voor mij Ziyech. Ben overigens geen supporter van Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
toolkist schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:54:
[...]

Nee, de Eredivisie heeft nu geen echt bijzondere spelers meer nee. Qua talent vorig jaar Depay nog, maar verder? Heel eventueel Bazoer nog als die zich door blijft ontwikkelen.
Topspelers dat zijn het zeker nog niet, maar alleen al bij Ajax kan ik wel een rijtje opnoemen met grote potentie en dat zal bij andere clubs ook wel zo zijn:
- Riedewald
- Bazoer
- Klaassen
- Cillessen
- Veltman
- Sinkgraven

En dan heb ik het alleen nog maar over het eerste elftal, bij Jong Ajax / A1 spelen ook wel enkele leuke spelers. En zo als elk seizoen staan er toch weer een paar spelers op in de Eredivisie die het dan ineens buiten gewoon aardig doen. Nee het zijn geen Ronaldo's of Messi's, want allang voordat ze op dat niveau zijn worden ze weggekocht.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:23:
Maar niet op basis van die Gold cup. Ja leuk, 6 doelpunten. Waarvan 3(?) penalty's,
Die daar wel erg makkelijk worden gegeven. En een finale speel je tegen Jamaica.

Guardado is een beetje hetzelfde als een Luuk de Jong, die presteerd ook goed in een goed voetballend elftal in de Eredivisie, maar op hoger niveau in het buitenland valt hij door de mand.

Dus ja, leuke voetballer voor de Eredivisie, maar meer 'bijzonder' om die keuze te durven maken dan als de oh zo kwalitatief goede voetballer.

Was het echt zo'n goede voetballer ging hij natuurlijk niet naar PSV, De Jong net zo.
Voor de echte top komt Guardado te kort. Maar dat hij voor PSV gekozen heeft maakt hem nog geen slechte/matige voetballer. Dat hij voor PSV gekozen heeft kan ook zijn omdat hij een ongewone voorkeur heeft voor een voetballer.

Veel voetballers geven de voorkeur aan een dik salaris ook al zitten ze dan op de bank. Maar er zijn ook voetballers die voor lager salaris kiezen zodat ze min of meer speel garantie hebben. Toen hij naar PSV ging kon hij geloof ik ook naar de PL.

En dat je op een hoger niveau faalt maakt je ook nog geen slechte voetballer. Hoe vaak gaat een speler naar een hoger niveau en faalt daar omdat hij simpelweg misbruikt word of totaal niet bij het team past.

Zo een jongen krijgt de kans naar een leuke club in een top competitie te gaan. Praat dan tegenover de pers wat onzin over hoe hij de club al tijden volgt etc.
Terwijl iedereen die de speler en de club kent weet dat de speler totaal niet bij de club past, zoals bij de Jong.

Natuurlijk stelt de Gold Cup geen zak voor. Mensen die denken dat het wat voorstelt hebben geen idee wat de Gold Cup is. De Gold Cup is een flut toernooi waarbij ik twijfel dat veel landen het wel serieus nemen. Je hebt 2 titel kandidaten en wat outsiders en juist bij die outsiders twijfel ik of ze het wel serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:58:
[...]

Topspelers dat zijn het zeker nog niet, maar alleen al bij Ajax kan ik wel een rijtje opnoemen met grote potentie en dat zal bij andere clubs ook wel zo zijn:
- Riedewald
- Bazoer
- Klaassen
- Cillessen
- Veltman
- Sinkgraven

En dan heb ik het alleen nog maar over het eerste elftal, bij Jong Ajax / A1 spelen ook wel enkele leuke spelers. En zo als elk seizoen staan er toch weer een paar spelers op in de Eredivisie die het dan ineens buiten gewoon aardig doen. Nee het zijn geen Ronaldo's of Messi's, want allang voordat ze op dat niveau zijn worden ze weggekocht.
`
Dat zijn leuke spelers voor de Eredivisie ja, Ajax heeft nu echt geen 6 potentiële (sub)toppers rondlopen.
Klaassen is voor Ajax een hele goede speler, maar naar mijn mening op net teveel gebieden "net niet" om het echt te gaan maken. Veltman wordt een gevalletje Moisander, kan leuk meevoetballen maar wordt nooit een topper door ontbrekende fysiek.
Riedewald is teveel door het elftal heen geslingerd om überhaupt te kunnen laten zien dat ie iets heel goed kan.
Bij Jong Ajax/A1 zullen ongetwijfeld wel hele grote talenten rondlopen, maar dat hebben we vaker gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
toolkist schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:27:
[...]

`
Dat zijn leuke spelers voor de Eredivisie ja, Ajax heeft nu echt geen 6 potentiële (sub)toppers rondlopen.
Klaassen is voor Ajax een hele goede speler, maar naar mijn mening op net teveel gebieden "net niet" om het echt te gaan maken. Veltman wordt een gevalletje Moisander, kan leuk meevoetballen maar wordt nooit een topper door ontbrekende fysiek.
Riedewald is teveel door het elftal heen geslingerd om überhaupt te kunnen laten zien dat ie iets heel goed kan.
Bij Jong Ajax/A1 zullen ongetwijfeld wel hele grote talenten rondlopen, maar dat hebben we vaker gehoord.
Het verschil met Ajax nu en vroeger is dat talenten toen idd uitgroeiden naar (sub)toppers. Tegenwoordig blijven het talenten en soms maakt er nog wel eens eentje de overstap naar topclub.

Het is misschien een verkeerde vergelijking, maar bijvoorbeeld Isco is een echt talent. Dat soort spelers hebben we echter helaas al jaren niet meer uit de toekomst zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds

Sinds wanneer is Mexico een groot voetballand? De beste prestatie van Mexico op een WK was de kwartfinale (1986) sindsdien zijn nooit verder gekomen dan de 2e ronde. Ze staan op plaats 40 volgens de laatste FIFA ranglijst, achter landen zoals Iran, Senegal & Albanië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
[...]

In essentie correct, maar tijdens zijn periode bij Deportivo degradeerde hij en speelde vervolgens in de segunda division.

Bij Leverkusen heeft hij 4x een basis plaats gehad.

Nogmaals, zo'n bijzondere voetballer is het niet maar wel een van de beter in de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
-Bonalds schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:08:
[...]

Sinds wanneer is Mexico een groot voetballand? De beste prestatie van Mexico op een WK was de kwartfinale (1986) sindsdien zijn nooit verder gekomen dan de 2e ronde. Ze staan op plaats 40 volgens de laatste FIFA ranglijst, achter landen zoals Iran, Senegal & Albanië
Die lijst neem jij serieus? Die lijst wordt gemaakt op basis van gespeelde wedstrijden en niet op basis van kwaliteit. Als je 4x speelt tegen El Salvador en wint dan heb je nog steeds minder punten dan 1x gelijk spelen tegen Duitsland. Ze spelen nu eenmaal alleen tegen die landen uit de eigen regio en kunnen alleen goede punten krijgen bij een eindronde. Afgelopen WK hadden ze pech tegen Nederland maar het was/is echt wel een goed team.
-Bonalds schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:13:
[...]

Nogmaals, zo'n bijzondere voetballer is het niet maar wel een van de beter in de eredivisie.
De beste ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door rikoos op 28-07-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
rikoos schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:28:
[...]

Die lijst neem jij serieus? Die lijst wordt gemaakt op basis van gespeelde wedstrijden en niet op basis van kwaliteit. Als je 4x speelt tegen El Salvador en wint dan heb je nog steeds minder punten dan 1x gelijk spelen tegen Duitsland. Ze spelen nu eenmaal alleen tegen die landen uit de eigen regio en kunnen alleen goede punten krijgen bij een eindronde. Afgelopen WK hadden ze pech tegen Nederland maar het was/is echt wel een goed team.

[...]

De beste ;-)
Kwaliteit kan je pas meten aan de hand van gespeelde wedstrijden. Dat gelijk spelen tegen Duitsland een betere prestatie is dan winnen van El Salvador is evident.

Als ze alleen punten kunnen vergaren op een eindronde en er vervolgens nog nooit in geslaagd zijn om daadwerkelijk veel punten te vergaren toont aan dat het geen groots voetballand is.

Ben dan toch benieuwd op welke manier men wil aantonen dat dit Mexico een goed team is. Toegegeven, ze zijn degelijk maar het is niet groots.

Guardado de beste? Nou vooruit, de beste middenvelder in de eredivisie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Ter info: rapid-ajax bij sbs 6 morgen
voordat mensen zoals ik weer lopen te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

[...]

In essentie correct, maar tijdens zijn periode bij Deportivo degradeerde hij en speelde vervolgens in de segunda division.

Veruit de beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:34
Spannende pot tegen Rapid Wien. Een goede test om te kijken hoe ze in Amsterdam er voor staan. Misschien ga ik zelfs kijken :p

Dat sbs trouwens de Champions league heeft vind ik helemaal nix.

Ben ook benieuwd hoe PSV Moreno gaat binnen halen. Vrij dure speler gok ik. En wat moet hij in Nederland? Opzich wel leuk voor de competitie als er wat meer spelers uit grote competities worden aangetrokken ipv andersom.

Ik zit te wachten of van Geel nog een mooie verrassing voor ons heeft die goals gaat maken. Daarnaast nog flink uitverkopen als het aan mij ligt. Kazim, Vilhena, Boetius mogen wat mij betreft weg. Immers is geen wereldster, maar kan zeker nog wat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:54:
[...]

Depay speelde vorig seizoen veel minder dan Guardado. Ook Willems, De Jong en Wijnaldum speelden veel beter dan Depay. Niet voor niets stond Depay heel laag in de lijstjes van de beoordelaars van o.a. AD en Telegraaf. Hielp eigenhandig het combinatiespel voorin om zeep, koning balverlies. Maar wel een fenomenaal talent natuurlijk, die gaat het maken bij United onder vkeugels van Van Gaal.
Dus jij wil Guardado vergelijken met Sneijder/Van Persie/Robben (kies er maar 1)? Weer dat brilletje...
Die zijn ouder en hebben natuurlijk ook meer bereikt. Op hun best waren zij allen een stuk beter. Maar TOEN was NL ook een stuk beter dan Mexico, nu zeer zeker niet meer. Ik denk dat Guardado NU op dat niveau zit, hij zou bij NL ook 1 van de beste spelers zijn.
Kuyt, Suarez, Robben, Sneijder, Huntelaar, Zlatan
Ik heb het over STATUS he, die spelers hadden die status bij lange na niet toen ze nog in NL speelden. Zlatan werd het grootste deel van zijn tijd bij Ajax uitgejouwd in de ArenA. Guardado komt als captain van Mexico in de kracht van zijn leven naar PSV, terwijl ie zich al op hoger niveau heeft bewezen. Noem nog eens wat spelers van die status in de Eredivisie, in de laatste 10 jaar?
Met 13 doelpunten en 15 assists (of iets in die richting) kun je nooit "vaak" niet thuis zijn geweest.
In de helft van zijn Eredivisie wedstrijden geen goals en assists. Als je dan op het middenveld speelt, matig meeverdedigt en onzichtbaar bent, dan speel je slecht. Ik heb maar een handjevol hele wedstrijden gezien van Twente en verder samenvattingen, maar Twente supporters zijn best een tikje kritisch over Ziyech.

Dat is dus het verschil. Over Ziyech is men in Twente positief met een kritische noot. Geen enkele PSV supporter is ook maar een BEETJE kritisch over Guardado, terwijl de lat toch echt hoger ligt in Eindhoven.

Guardado vind ik veel te goed voor PSV en de Eredivisie. Het is lang geleden dat een speler van PSV zo bepalend en dominant is geweest. Dan denk ik aan Gomes en Cocu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bonalds schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:35:

Kwaliteit kan je pas meten aan de hand van gespeelde wedstrijden. Dat gelijk spelen tegen Duitsland een betere prestatie is dan winnen van El Salvador is evident.

Als ze alleen punten kunnen vergaren op een eindronde en er vervolgens nog nooit in geslaagd zijn om daadwerkelijk veel punten te vergaren toont aan dat het geen groots voetballand is.

Ben dan toch benieuwd op welke manier men wil aantonen dat dit Mexico een goed team is. Toegegeven, ze zijn degelijk maar het is niet groots.

Guardado de beste? Nou vooruit, de beste middenvelder in de eredivisie ;)
Mwah, de laatste 2 WK's kwam Mexico de groepsfase door. En als je wil discussiëren over of Mexico een groot voetballand is, moet eerst dat "groot" worden gedefinieerd.

Guardado de beste middenvelder in de Eredivisie? Is ie dan niet automatisch de beste speler? Volgens mij staan de beste spelers op het middenveld. Clasie, Klaassen, Wijnaldum, Guardado, Ziyech. Voorin zou naar mijn idee alleen De Jong in aanmerking komen.

Het is voor de Eredivisie een bijzondere voetballer. Volgens mij spelen daar onze NLse clubs. Of ie bijzonder zou zijn bij Barcelona vind ik niet zo'n interessante vraag.
dutchgio schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:23:
In principe met je eens. Gold Cup is niet zo'n belangrijk toernooi.

Maar Guardado speelde daarnaast al 3 WK's voor Mexico en maakte voor het nationaal team veel indruk. Als je daar aanvoerder wordt, dan doe je iets goed.

Zijn carrière voor Mexico gaat veel verder dan de Gold Cup.
Nee dus. want De Jong excelleert niet voor zijn nationaal team. Ook deed Guardado het goed voor Deportivo in de Primera Division, dus daar heeft ie het ook laten zien.

Hij is veel te goed voor PSV. Desondanks heeft ie in Eindhoven getekend. Hij vindt het schijnbaar een mooie club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Cillessen schijnt een blessure te hebben... Onana is vandaag aan de selectie toegevoegd als mogelijke vervanger. Aan de andere kant laaien de geruchten weer op dat Ajax al een akkoord heeft met United. Wellicht mag Cillessen geen CL wedstrijd spelen en wordt hij daarom aan de kant gehouden. Hoe dan ook, morgenavond zonder Cillessen zou een behoorlijke aderlating worden :X

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve tegen Feyenoord afgelopen seizoen dan blijkbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Han schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:05:
Cillessen schijnt een blessure te hebben... Onana is vandaag aan de selectie toegevoegd als mogelijke vervanger. Aan de andere kant laaien de geruchten weer op dat Ajax al een akkoord heeft met United. Wellicht mag Cillessen geen CL wedstrijd spelen en wordt hij daarom aan de kant gehouden. Hoe dan ook, morgenavond zonder Cillessen zou een behoorlijke aderlating worden :X
De voorrondes tellen volgens mij nog niet mee voor de regel dat je per seizoen maar voor één club mag uitkomen in de CL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Zal United nog een keeper gaan halen nu ze Sergio Romero hebben gehaald?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

DeluxZ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:16:
Zal United nog een keeper gaan halen nu ze Sergio Romero hebben gehaald?
Sergio Romero is gehaald ter vervanging van Victor Valdes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Die van Guardado was mooi, maar wat dacht je van die van Mexes? :9~

[YouTube: https://youtu.be/6fuNCUvLT7U]
Oh ja, vanavond Fenerbache - Shakhtar! *O*

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 28-07-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat doet ie leuk idd :)
Meer spektakel dan bij de goal van ons Andres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Voorronde maakt niet uit, dat telt daarvoor niet mee.
Mogen hopen inderdaa dat het nog goed komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:04:
[...]

Hij is veel te goed voor PSV. Desondanks heeft ie in Eindhoven getekend. Hij vindt het schijnbaar een mooie club.
PSV is dan ook de eerste club waar zijn naam op dat ene bepaalde ritme/nummer is gezongen. Een hele wedstrijd lang. Guardado is echt wel omarmd door de supporters van PSV.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:42:
[...]

PSV is dan ook de eerste club waar zijn naam op dat ene bepaalde ritme/nummer is gezongen. Een hele wedstrijd lang. Guardado is echt wel omarmd door de supporters van PSV.
Dat heeft zeker meegespeeld.

"Cielito lindo" is een bekend nummer uit de Mexicaanse volksmuziek, dat is idd veelvuldig gezongen op basis van zijn naam. Guardado is in Eindhoven ontzettend geliefd en een extreem belangrijke speler. Na een paar mindere jaren doet dat wat met die jongen. Ik ben lang niet altijd blij geweest met onze supporters, maar ze hebben echt hun best gedaan om hem te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
chim0 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:26:
Die van Guardado was mooi, maar wat dacht je van die van Mexes? :9~

[video]
Oh ja, vanavond Fenerbache - Shakhtar! *O*
Zoek die omhaal maar eens terug van Mexes, dan krijg je pas kippenvel. Die pakt hij namelijk precies op dezelfde plaats, alleen dan met een gekke omhaal. Misschien hem in de spits zetten als doorbreker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
[...]

Mwah, de laatste 2 WK's kwam Mexico de groepsfase door. En als je wil discussiëren over of Mexico een groot voetballand is, moet eerst dat "groot" worden gedefinieerd.

Guardado de beste middenvelder in de Eredivisie? Is ie dan niet automatisch de beste speler? Volgens mij staan de beste spelers op het middenveld. Clasie, Klaassen, Wijnaldum, Guardado, Ziyech. Voorin zou naar mijn idee alleen De Jong in aanmerking komen.

[...]

Het is voor de Eredivisie een bijzondere voetballer. Volgens mij spelen daar onze NLse clubs. Of ie bijzonder zou zijn bij Barcelona vind ik niet zo'n interessante vraag.

[...]

Maar Guardado speelde daarnaast al 3 WK's voor Mexico en maakte voor het nationaal team veel indruk. Als je daar aanvoerder wordt, dan doe je iets goed.

Zijn carrière voor Mexico gaat veel verder dan de Gold Cup.

[...]

Nee dus. want De Jong excelleert niet voor zijn nationaal team. Ook deed Guardado het goed voor Deportivo in de Primera Division, dus daar heeft ie het ook laten zien.

[...]
- Een land wat de afgelopen 6 edities niet voorbij de 2e ronde is gekomen, valt dat onder jou definitie van groot voetballand?

- Kan je middenvelders vergelijken met bijvoorbeeld spitsen of keepers? Je gaat dan appels en peren vergelijken. Hij behoort bij de betere middenvelders in de eredivisie, dat wel.

- Hoeveel indruk kan je maken als nooit verder bent gekomen dan een 2e ronde? Het aanvoerderschap is overigens niet automatisch gekoppeld aan de kwaliteit van de speler. Straks ga je nog vertellen dat je Boilesen ook een van de betere voetballers vindt. ;)

Dat Guardado uitblinkt bij PSV is niet omdat hij zo'n goede voetballer is maar omdat het niveau van de eredivisie laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
dutchgio schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:41:
[...]

Voorronde maakt niet uit, dat telt daarvoor niet mee.
Mogen hopen inderdaa dat het nog goed komt...
Klopt inderdaad.

Als een speler tijdens de voorronde Europees heeft gespeeld mag hij daarna voor een ander club in europees verband uitkomen. Voorwaarde daarbij is wel dat zijn de club waarvoor de speler tijdens voorronde uitkwam ook tijdens de voorronde is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
[...]
Tsja. Als je wil discussieren over wie de beste speler is moet je definieren wat een speler goed maakt. Is dat een technisch vaardige speler (Sneijder)? Is dat een speler die hard werkt (Kuijt)? Een speler met snelheid en dreiging (Robben)? Er zijn zoveel kwalificaties te bedenken.
Een ander probleem is dat voetbal een teamsport is. Guardado speelde vorig seizoen in een lekker draaiend PSV. Zyech had het te doen in een zeer slecht draaiend Twente. Volgens mij kun je dat allemaal lastig vergelijken. Dat Guardado bij de betere spelers hoort, prima. Maar hem stellig tot "veruit de beste" verklaren gaat (mij) veel te ver.

Maar goed, nu we het toch over toppers hebben voor de eredivisie. Ik las ergens Milan bezig is met Ibrahimovicz, die zou weg mogen bij PSG voor een bedrag rond de 10 miljoen. Als ik dat lees dan denk ik: waarom doet Ajax dan geen poging. Al moet daar 5 miljoen salaris bij, met al die miljoenen op de bank moet Ajax dat toch prima kunnen dragen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:15
T-MOB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:40:
[...]

Maar goed, nu we het toch over toppers hebben voor de eredivisie. Ik las ergens Milan bezig is met Ibrahimovicz, die zou weg mogen bij PSG voor een bedrag rond de 10 miljoen. Als ik dat lees dan denk ik: waarom doet Ajax dan geen poging. Al moet daar 5 miljoen salaris bij, met al die miljoenen op de bank moet Ajax dat toch prima kunnen dragen.
Denk dat je wel meer dan 5 miljoen salaris betaalt voor Zlatan hoor PSG betaalt het meeste aan salaris van alle voetbalclubs (gemiddeld 9 miljoen dollar). Zlatan is de op twee na (1.Ronaldo en 2. Messi) best betaalde voetballer ter wereld schijnt inclusief alle bonussen 41.8 miljoen dollar te verdienen.

Bron: http://www.forbes.com/sit...ghest-paid-soccer-player/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Bonalds schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:30:
[...]

- Een land wat de afgelopen 6 edities niet voorbij de 2e ronde is gekomen, valt dat onder jou definitie van groot voetballand?
Je gaat dan wel heel ver terug in de tijd. De afgelopen 2 WK's heeft Mexico indruk gemaakt, recente prestaties tellen zwaarder. In 2006 was Mexico nog 4e op de FIFA ranglijst.

Mexico deed daarbij 8x mee aan de Copa America, het EK van Zuid-Amerika. 2x finalist, 3x 3e.

Als je kijkt naar recente prestaties en de kwaliteit van het voetbal en de spelers vind ik het geen topland zoals Spanje, Duitsland, Brazilie of Argentinie, maar komt het wel in de categorie daar net onder. Ook NL behoort daar toe. Dat zijn voor mij grote voetballanden.
- Kan je middenvelders vergelijken met bijvoorbeeld spitsen of keepers? Je gaat dan appels en peren vergelijken. Hij behoort bij de betere middenvelders in de eredivisie, dat wel.
Ja, dat kan. Allicht. Anders zouden al die spelersklassementen onzin zijn. Voor verschillende posities zijn echter verschillende dingen van belang.

Maar als je veruit de beste speler bent van de ploeg die veruit het beste was en kampioen werd, hoe kun je dan niet de beste speler zijn van de competitie?

In dat rijtje wat ik noemde zou je overigens ook Cillessen nog moeten plaatsen, met De Jong de enige niet-middenvelder die er naar mijn mening in hoort.
- Hoeveel indruk kan je maken als nooit verder bent gekomen dan een 2e ronde?
Je kunt indruk maken met het voetbal dat je speelt. Net als NL de revelatie was van EK 2008, toen werden we ook meteen uitgeschakeld net na de groepsfase. Helemaal weggespeeld door de Russen.

Mexico redde het in 2014 NET niet tegen NL maar was niet de mindere. Onlangs werd NL nog weggespeeld in een oefenwedstrijd. Beste man op het veld? Weer Andres Guardado.
Het aanvoerderschap is overigens niet automatisch gekoppeld aan de kwaliteit van de speler. Straks ga je nog vertellen dat je Boilesen ook een van de betere voetballers vindt. ;)
Niet automatisch maar meestal natuurlijk wel. Kwaliteit en leiderschap. Je wordt geen leider als je de mindere voetballer bent, dan kijken je teamgenoten niet tegen je op.

Boilesen werd aanvoerder om hem een stap verder te brengen in zijn ontwikkeling. Niet omdat hij daar geschikt voor is natuurlijk. Een totaal ander geval.
Dat Guardado uitblinkt bij PSV is niet omdat hij zo'n goede voetballer is maar omdat het niveau van de eredivisie laag is.
En omdat ie uitblinkt voor Mexico is omdat het niveau van het WK zo laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:58:
[...]

Je gaat dan wel heel ver terug in de tijd. De afgelopen 2 WK's heeft Mexico indruk gemaakt, recente prestaties tellen zwaarder. In 2006 was Mexico nog 4e op de FIFA ranglijst.

Mexico deed daarbij 8x mee aan de Copa America, het EK van Zuid-Amerika. 2x finalist, 3x 3e.

Als je kijkt naar recente prestaties en de kwaliteit van het voetbal en de spelers vind ik het geen topland zoals Spanje, Duitsland, Brazilie of Argentinie, maar komt het wel in de categorie daar net onder. Ook NL behoort daar toe. Dat zijn voor mij grote voetballanden.

[...]

Ja, dat kan. Allicht. Anders zouden al die spelersklassementen onzin zijn. Voor verschillende posities zijn echter verschillende dingen van belang.

Maar als je veruit de beste speler bent van de ploeg die veruit het beste was en kampioen werd, hoe kun je dan niet de beste speler zijn van de competitie?

In dat rijtje wat ik noemde zou je overigens ook Cillessen nog moeten plaatsen, met De Jong de enige niet-middenvelder die er naar mijn mening in hoort.

[...]

Je kunt indruk maken met het voetbal dat je speelt. Net als NL de revelatie was van EK 2008, toen werden we ook meteen uitgeschakeld net na de groepsfase. Helemaal weggespeeld door de Russen.

Mexico redde het in 2014 NET niet tegen NL maar was niet de mindere. Onlangs werd NL nog weggespeeld in een oefenwedstrijd. Beste man op het veld? Weer Andres Guardado.

[...]

Niet automatisch maar meestal natuurlijk wel. Kwaliteit en leiderschap. Je wordt geen leider als je de mindere voetballer bent, dan kijken je teamgenoten niet tegen je op.

Boilesen werd aanvoerder om hem een stap verder te brengen in zijn ontwikkeling. Niet omdat hij daar geschikt voor is natuurlijk. Een totaal ander geval.

[...]

En omdat ie uitblinkt voor Mexico is omdat het niveau van het WK zo laag is?
Sidenote: Ben je voor PSV? Lijkt het op namelijk :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
kimiferrari schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Denk dat je wel meer dan 5 miljoen salaris betaalt voor Zlatan hoor PSG betaalt het meeste aan salaris van alle voetbalclubs (gemiddeld 9 miljoen dollar). Zlatan is de op twee na (1.Ronaldo en 2. Messi) best betaalde voetballer ter wereld schijnt inclusief alle bonussen 41.8 miljoen dollar te verdienen.

Bron: http://www.forbes.com/sit...ghest-paid-soccer-player/
Met PSG valt inderdaad niet te concurreren. Het gaat me ook om het bericht dat hij naar Milan zou gaan. Daar verdient de duurste speler 4 miljoen. Dat is een bedrag wat Ajax ook op zou moeten kunnen brengen. Het gaat natuurlijk niet gebeuren, maar ik zou het wel een aardig gebaar vinden naar de supporters. Hebben ze weer eens wat om naar uit te kijken op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:15
T-MOB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Met PSG valt inderdaad niet te concurreren. Het gaat me ook om het bericht dat hij naar Milan zou gaan. Daar verdient de duurste speler 4 miljoen. Dat is een bedrag wat Ajax ook op zou moeten kunnen brengen. Het gaat natuurlijk niet gebeuren, maar ik zou het wel een aardig gebaar vinden naar de supporters. Hebben ze weer eens wat om naar uit te kijken op zondag.
Ik bedoel er mee te zeggen dat Zlatan dus waarschijnlijk niet 10x zo weinig wil verdienen. Als Torres al 4 miljoen verdiend kan je voor Zlatan best wel 10-15 miljoen uitrekken. Als die terug gaat naar Milan, dan zal hij waarschijnlijk de best betaalde speler in de Serie A worden.

Toen hij bij in 2011-12 bij AC-Milan speelde verdiende hij al 8 Miljoen pond (Dollars weet ik niet)

bron: http://www.dailymail.co.u...iker-one-big-pay-day.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zlatan heeft niet zo'n goede herinneringen aan zijn tijd bij Ajax. Hij is ontzaglijk genaaid qua salaris en werd door de supporters uitgefloten en uitgejouwd. Daarnaast heeft ie denk ik nul komma niks interesse in Eredivisie + Europa League.

Verder gaat Ajax nooit of te nimmer meer zo veel salaris betalen aan een speler. Een paar jaar terug werd er nog 2.5 miljoen per jaar uitgetrokken voor een Luque, dat verdiende Cocu ook bij PSV, maar dat was toen al heel extreem in een veel betere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ajax heeft een salarisplafond van 1 miljoen, daar wijken ze niet vanaf.
Recent nog opnieuw verkozen tot financiel gezondste club in Europa of iets in die richting. Mede dus daardoor. Maar dan kom je nooit in de buurt om een goede, ervaren speler binnen te halen. Ibrahimovic os dan wel een hele grote, die ondanks zijn Ajax verleden, natuurlijk onhaalbaar is.

Zlatan zie ik overigens ook niet naar Milan gaan. Dat Milan is zover afgezonken door het niet doen van goede transfers in de loop der jaren en hoopt nu door met bakken geld te smijten terug aan de top te komen, maar dat moet nog maar blijken.

Man United is ook nog een optie wellicht. Zlaten grapte daar zelf wel over: "dan heb ik waarschijnlik veel ruzie met Van Gaal. Maar dat vind ik wel leuk." :+
Allebei hun eigen visie die altijd juist is natuurlijk, geheid dat dat botst.
Zie hem ook liever naar United dan naar Milan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zlatan heeft in Engeland nog wat recht te zetten, de Engelse media hebben eens beweerd dat hij het in de Premier League een heel stuk minder zou doen oid. Volgens mij was dat voor die briljante omhaal die hij met Zweden tegen Engeland maakte.

Ik hoop ook dat ie naar United gaat. Leuke combinatie met Van Gaal, spektakel gegarandeerd als ie in het 2e moet voetballen omdat ie niet fit is oid ;)
dutchgio schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:42:
Recent nog opnieuw verkozen tot financiel gezondste club in Europa of iets in die richting.
Ajax is financieel supergezond, met 2 aantekeningen: 1) ze hebben geen eigen stadion, ze huren de ArenA en 2) ze zijn naar de beurs gegaan. Beide situaties zijn per saldo nadelig, Ajax dat graag veranderen en dat kost klauwen met geld.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
dutchgio schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:42:
Recent nog opnieuw verkozen tot financiel gezondste club in Europa of iets in die richting. Mede dus daardoor. Maar dan kom je nooit in de buurt om een goede, ervaren speler binnen te halen. Ibrahimovic os dan wel een hele grote, die ondanks zijn Ajax verleden, natuurlijk onhaalbaar is.
Financieel gezondste club in Europa, dat is net zo'n boeiende titel als de meest sportieve club van de Jupiler League. Ik vind het gewoon jammer dat wij hier blijkbaar opgewonden moeten worden van een Guardado, terwijl er ook (ex-)topspelers worden verhandeld voor haalbare bedragen. Dat gerucht over Zlaten is misschien wat hoog gegrepen. Maar een Van Persie gaat voor nog geen 4 miljoen pond naar Turkije, een Van der Vaart gaat transfervrij naar een Spaanse laagvlieger, een Mario Gomez hoeft "maar" 6 miljoen te kosten, etc. Als je ziet wat Turkse clubs aan spelers weten binnen te halen... Dan wens ik wel eens dat er in de Nederlandse competitie ook gewoon de beurs getrokken wordt.
Man United is ook nog een optie wellicht. Zlaten grapte daar zelf wel over: "dan heb ik waarschijnlik veel ruzie met Van Gaal. Maar dat vind ik wel leuk." :+
Dat lijkt me ook wel geinig. Vooral omdat Van Gaal de naam heeft zich ook nogal te bemoeien met wat voetballers buiten het veld allemaal doen en laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
Ik denk ook niet dat de transferprijzen het probleem zijn, maar de salarissen. In het verleden zijn een aantal ploegen in de problemen gekomen, juist door de hoge salariskosten. En het vervelende van die kostenpost is dat je er ook niet zo snel vanaf komt omdat je met contracten zit
Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016