Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:58:
[...]
Je gaat dan wel heel ver terug in de tijd. De afgelopen 2 WK's heeft Mexico indruk gemaakt, recente prestaties tellen zwaarder. In 2006 was Mexico nog 4e op de FIFA ranglijst.
Mexico deed daarbij 8x mee aan de Copa America, het EK van Zuid-Amerika. 2x finalist, 3x 3e.
Als je kijkt naar recente prestaties en de kwaliteit van het voetbal en de spelers vind ik het geen topland zoals Spanje, Duitsland, Brazilie of Argentinie, maar komt het wel in de categorie daar net onder. Ook NL behoort daar toe. Dat zijn voor mij grote voetballanden.
[...]
Ja, dat kan. Allicht. Anders zouden al die spelersklassementen onzin zijn. Voor verschillende posities zijn echter verschillende dingen van belang.
Maar als je veruit de beste speler bent van de ploeg die veruit het beste was en kampioen werd, hoe kun je dan niet de beste speler zijn van de competitie?
In dat rijtje wat ik noemde zou je overigens ook Cillessen nog moeten plaatsen, met De Jong de enige niet-middenvelder die er naar mijn mening in hoort.
[...]
Je kunt indruk maken met het voetbal dat je speelt. Net als NL de revelatie was van EK 2008, toen werden we ook meteen uitgeschakeld net na de groepsfase. Helemaal weggespeeld door de Russen.
Mexico redde het in 2014 NET niet tegen NL maar was niet de mindere. Onlangs werd NL nog weggespeeld in een oefenwedstrijd. Beste man op het veld? Weer Andres Guardado.
[...]
Niet automatisch maar meestal natuurlijk wel. Kwaliteit en leiderschap. Je wordt geen leider als je de mindere voetballer bent, dan kijken je teamgenoten niet tegen je op.
Boilesen werd aanvoerder om hem een stap verder te brengen in zijn ontwikkeling. Niet omdat hij daar geschikt voor is natuurlijk. Een totaal ander geval.
[...]
En omdat ie uitblinkt voor Mexico is omdat het niveau van het WK zo laag is?