[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
T-MOB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:28:
[...]

Maar een Van Persie gaat voor nog geen 4 miljoen pond naar Turkije, een Van der Vaart gaat transfervrij naar een Spaanse laagvlieger, een Mario Gomez hoeft "maar" 6 miljoen te kosten, etc.
Dat zijn veteranen. Wat verwacht je dan? Dat ze voor 50 miljoen naar Real Madrid of Manchester United gaan en in de basis staan?

Overigens kunnen we Van Persie vanavond "bewonderen" tegen Shakhtar, als ie in de basis staat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 15:27
Het risico is ook erg groot is als je dit in 1 speler investeert. Stel Zlatan of Gomez breekt zijn been of scheurt iets af. Dan betaal je wel zijn loon maar heb je er helemaal geen profijt van. Voor mij idee kan je dan beter 3 sub-toppers halen dan 1 absolute topper. Dat is ook lastiger te verdedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:15
en je hebt natuurlijk ook met medespelers te maken. Stel Ajax koopt een "veteraan" geeft deze 4/5 miljoen salaris. Wat denk je dat de rest van de speler hiervan vinden. Die zullen ook bij een volgende contract onderhandeling ook een stuk meer willen verdienen dan de 1 miljoen die ze nu maximaal kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote spelers naar de Eredivisie halen is niet realistisch. NL is klein en de markt dus ook. Een land als Turkije heeft bijvoorbeeld 75 miljoen inwoners. Ook is het zo dat in andere landen soms veel gunstigere belastingregels gelden voor het voetbal (verschil tussen bruto en netto salaris veel kleiner), zoals in Rusland. En in NL kiezen we voor een financieel gezonde competitie net als bijvoorbeeld Duitsland. In landen als Griekenland, Spanje en Portugal zijn er allerlei schimmige constructies waardoor clubs t.o.v. hun begroting veel meer kunnen uitgeven en ook sneller in de problemen komen.

Moeten we in NL niet willen. Ik heb het idee dat de negativiteit die er heerst rondom de Eredivisie vooral te maken heeft met praatprogramma's als VI, waar er heel laatdunkend over ons eigen voetbal wordt gesproken. De mening van enkele zuurpruimen wordt maatgevend en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:51
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:58:
[...]

Je gaat dan wel heel ver terug in de tijd. De afgelopen 2 WK's heeft Mexico indruk gemaakt, recente prestaties tellen zwaarder. In 2006 was Mexico nog 4e op de FIFA ranglijst.

Mexico deed daarbij 8x mee aan de Copa America, het EK van Zuid-Amerika. 2x finalist, 3x 3e.

Als je kijkt naar recente prestaties en de kwaliteit van het voetbal en de spelers vind ik het geen topland zoals Spanje, Duitsland, Brazilie of Argentinie, maar komt het wel in de categorie daar net onder. Ook NL behoort daar toe. Dat zijn voor mij grote voetballanden.

[...]

Ja, dat kan. Allicht. Anders zouden al die spelersklassementen onzin zijn. Voor verschillende posities zijn echter verschillende dingen van belang.

Maar als je veruit de beste speler bent van de ploeg die veruit het beste was en kampioen werd, hoe kun je dan niet de beste speler zijn van de competitie?

In dat rijtje wat ik noemde zou je overigens ook Cillessen nog moeten plaatsen, met De Jong de enige niet-middenvelder die er naar mijn mening in hoort.

[...]

Je kunt indruk maken met het voetbal dat je speelt. Net als NL de revelatie was van EK 2008, toen werden we ook meteen uitgeschakeld net na de groepsfase. Helemaal weggespeeld door de Russen.

Mexico redde het in 2014 NET niet tegen NL maar was niet de mindere. Onlangs werd NL nog weggespeeld in een oefenwedstrijd. Beste man op het veld? Weer Andres Guardado.

[...]

Niet automatisch maar meestal natuurlijk wel. Kwaliteit en leiderschap. Je wordt geen leider als je de mindere voetballer bent, dan kijken je teamgenoten niet tegen je op.

Boilesen werd aanvoerder om hem een stap verder te brengen in zijn ontwikkeling. Niet omdat hij daar geschikt voor is natuurlijk. Een totaal ander geval.

[...]

En omdat ie uitblinkt voor Mexico is omdat het niveau van het WK zo laag is?
Het is duidelijk dat we verschillende definities hanteren voor het begrip 'grote voetballanden' ;)

- Dat Mexico de afgelopen WK's gretig en enthousiast op het veld staat is leuk om te zien maar na de 2e ronde is het afgelopen, dat is een gebrek aan kwaliteit en daarmee komt het ook niet in de buurt van de genoemde 'grote voetballanden'

Op dit moment heeft Mexico een handvol leuke spelers maar dat maakt geen groot voetballand.

Wat een land een groot voetballand maakt is overigens meer dan de prestatie van het nationale team alleen. ook het niveau van de clubcompetitie en het aantal wereldtoppers wat het heeft voortgebracht speelt daarbij een rol en wat dat betreft kan Mexico niet een al te best trackrecord laten zien.

- Je kan spelers alleen beoordelen onder gelijke condities, dat gaat niet werken, dus die spelersklassementen zijn per definitie onzin.

- Was hij daadwerkelijk de uitblinker bij Mexico? Of is de wens de vader van de gedachte? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:26
chim0 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Dat zijn veteranen. Wat verwacht je dan? Dat ze voor 50 miljoen naar Real Madrid of Manchester United gaan en in de basis staan?
Nee, dat verwacht ik helemaal niet. Ik zou alleen willen dat Nederlandse clubs ook dat soort spelers binnenhaalt. Van onze top3 heeft alleen PSV een echte spits. Feyenoord heeft daar uit pure armoede een Kazim staan. Bij Ajax zou ik nu Sigthorsson weg is oprecht niet weten wie er in de spits speelt, maar het zou me niet verbazen als Bergkamp de meest geschikte op de loonlijjst is*. Bij Feyenoord kan het financieel niet uit, maar bij Ajax is er toch geld zat om een Gomez of Van Persie te halen.
Overigens kunnen we Van Persie vanavond "bewonderen" tegen Shakhtar, als ie in de basis staat. :D
Wordt dat nog ergens uitgezonden? Ben wel weer eens toe aan een potje voetbal wat ergens om gaat.

* Heb het opgezocht. Milik en huurling en belofte Sanogo, dat valt nog wel mee. Neemt niet weg dat een veteraan wat toe te voegen zou hebben aan Ajax, imho

[ Voor 8% gewijzigd door T-MOB op 28-07-2015 16:35 ]

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
T-MOB schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:22:
[...]

Nee, dat verwacht ik helemaal niet. Ik zou alleen willen dat Nederlandse clubs ook dat soort spelers binnenhaalt. Van onze top3 heeft alleen PSV een echte spits. Feyenoord heeft daar uit pure armoede een Kazim staan. Bij Ajax zou ik nu Sigthorsson weg is oprecht niet weten wie er in de spits speelt, maar het zou me niet verbazen als Bergkamp de meest geschikte op de loonlijjst is*. Bij Feyenoord kan het financieel niet uit, maar bij Ajax is er toch geld zat om een Gomez of Van Persie te halen.
Dat is juist het probleem: geld. Die gasten, die jij opnoemt, hebben in het buitenland een salaris wat soms het complete budget is van een Eredivisie club. Tenzij ze het zelf willen, zoals Kuyt, uit sentimentele overwegingen.
[...]

Wordt dat nog ergens uitgezonden? Ben wel weer eens toe aan een potje voetbal wat ergens om gaat.
Niet op TV, voor zover ik weet.
* Heb het opgezocht. Milik en huurling en belofte Sanogo, dat valt nog wel mee. Neemt niet weg dat een veteraan wat toe te voegen zou hebben aan Ajax, imho
Dan moet het wel een goede zijn, die nog conditie heeft, bereid is voor een habbekrats te spelen en ook nog de kwaliteiten heeft om een leider te zijn en al die jonkies op sleeptouw kan nemen, zoals een Van Bommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Helaas is KJH nog net "te jong" om terug te komen naar Ajax, die zie ik dat op termijn nog wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:42:
Ajax heeft een salarisplafond van 1 miljoen, daar wijken ze niet vanaf.
Jaja, dat zeggen alle clubs met een salarisplafond, dat plafond is zo hard als een natte spons. gaat het niet over de 1 miljoen met salaris dan gaat dat bij uitzonderlijke spelers wel door middel van tekengeld, bonussen etc.
toolkist schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:53:
Helaas is KJH nog net "te jong" om terug te komen naar Ajax, die zie ik dat op termijn nog wel doen.
Klaas-Jan was toch die jongen die ontzettend boos op de bank zat bij het grote oranje?

[ Voor 27% gewijzigd door Napo op 28-07-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nou, beginnen lekker te schoppen, die Turken. Hadden al 3 gele kaarten moeten hebben na 5 minuten. :r

Is Fenerbache het afvoerputje van Europa of zo? Daar speelt al het afval van Europa, zoals Diego, Nani en Alves. Overigens geen Wen Puuursie in de basis. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een aardig artikel op VI.nl over de tactiek gebruikt door Rapid Wien als vooruitblik op wedstrijd tegen Ajax.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:28:
Een aardig artikel op VI.nl over de tactiek gebruikt door Rapid Wien als vooruitblik op wedstrijd tegen Ajax.
d:)b Dank je wel voor dit leesvoer. Benieuwd of we er wat van terug zullen gaan zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-08 11:29
Vanavond rond half 11 de bus in voor een tripje naar Southampton. Ik denk dat we geen kans maken maar het wordt sowieso een vermakelijke dag morgen. Nog meer Tweakers die die kant op gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:46:
[...]

d:)b Dank je wel voor dit leesvoer. Benieuwd of we er wat van terug zullen gaan zien!
Graag gedaan. Ik vond het zelf ook interessant om te lezen. Ik kreeg zelfs even het gevoel alsof ik Football Manager aan het spelen was. Ik ben inderdaad ook benieuwd of we het in de wedstrijd zullen zien.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jorgen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Graag gedaan. Ik vond het zelf ook interessant om te lezen. Ik kreeg zelfs even het gevoel alsof ik Football Manager aan het spelen was. Ik ben inderdaad ook benieuwd of we het in de wedstrijd zullen zien.
het het ook gelezen.. vond het ook erg interessant... los van of het echt klopt of niet (heb nooit zo'n vertrouwen in journalisten die de voetbalkenner uithangen)... als ik het uitgebreide artikel lees bekruipt me wel het nare gevoel dat deze journalist e.e.a. uitgebreider geanalyseerd heeft dan dat de scouts van (in dit geval) Ajax doen... hopelijk een onterecht gevoel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leuke tegenstander, hopelijk ook een mooie wedstrijd. Heb je wel meer kans dan als je weer tegen zo'n Berlijnse muur speelt. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:11
Jorgen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:17:
[...]

P.O. Box schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:01:
[...]

het het ook gelezen.. vond het ook erg interessant... los van of het echt klopt of niet (heb nooit zo'n vertrouwen in journalisten die de voetbalkenner uithangen)... als ik het uitgebreide artikel lees bekruipt me wel het nare gevoel dat deze journalist e.e.a. uitgebreider geanalyseerd heeft dan dat de scouts van (in dit geval) Ajax doen... hopelijk een onterecht gevoel... :)
Ik ken de auteur van dit stuk wel enigszins. Hij speelt zelf in ieder geval FM en is een van de grondleggers van deze site: http://www.catenaccio.nl/

Is dus inderdaad geen doorsnee journalist, je zou zelfs kunnen zeggen dat hij een voetbalkenner is die dat gebruikt als journalist / om journalist te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:49:
[...]

[...]

Ik ken de auteur van dit stuk wel enigszins. Hij speelt zelf in ieder geval FM en is een van de grondleggers van deze site: http://www.catenaccio.nl/

Is dus inderdaad geen doorsnee journalist, je zou zelfs kunnen zeggen dat hij een voetbalkenner is die dat gebruikt als journalist / om journalist te worden.
Leuke site die wel heeft ingeboet na het overlijden van Gino van Montfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:59

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:10:
Leuke tegenstander, hopelijk ook een mooie wedstrijd. Heb je wel meer kans dan als je weer tegen zo'n Berlijnse muur speelt. :P
Ik hoop dat Ajax niet afgeslacht wordt vanavond. Of de wedstrijd mooi is of niet maakt me niet veel uit eigenlijk :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:34:
[...]

Ik hoop dat Ajax niet afgeslacht wordt vanavond. Of de wedstrijd mooi is of niet maakt me niet veel uit eigenlijk :P
Als ik de Boer was zou ik maar beginnen met een versterkt middenveld met Gudelj, Bazoer en Sinkgraven en Klaassen in de rol van Siem de Jong indertijd, als valse spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:44:
[...]
Als ik de Boer was zou ik maar beginnen met een versterkt middenveld met Gudelj, Bazoer en Sinkgraven en Klaassen in de rol van Siem de Jong indertijd, als valse spits.
Volgens mij heeft Frank het niet zo op Gudelj ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:36:
[...]

Volgens mij heeft Frank het niet zo op Gudelj ;-)
Was toch Kishna? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ja, Kishna is het zoveelste slachtoffer van onze fijne vriend Raiola. Lekker het hoofd op hol brengen, na een tijdje gaat hij echt denken dat hij genaaid wordt en hoppa, het is ineens relatief makkelijk om weer een transfer te regelen. De makelaar krijgt weer munten, de speler moet maar zien dat het een goede stap is geweest. :N

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Zo heeft Raiola ook het talentje Donyell Malen naar Arsenal gebracht. (bron: http://www.ajaxshowtime.c...euze-malen-teleurstellend)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
PauseBreak schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:34:
[...]Ik hoop dat Ajax niet afgeslacht wordt vanavond.
Ik als Weense hoop dit dan weer wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DeluxZ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:47:
Zo heeft Raiola ook het talentje Donyell Malen naar Arsenal gebracht. (bron: http://www.ajaxshowtime.c...euze-malen-teleurstellend)
Ah, ik had wel meegekregen dat hij was overgestapt maar niet wie de zaakwaarnemer was. Gadverdamme wat is het toch een vreselijke vent. :r

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:49
Gonadan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:59:
[...]

Ah, ik had wel meegekregen dat hij was overgestapt maar niet wie de zaakwaarnemer was. Gadverdamme wat is het toch een vreselijke vent. :r
Inderdaad een vreselijke man! Alles om zijn zakken te vullen want van al die talenten die raiola naar het buitenland brengt gaan we ben ik bang niet snel meer wat horen. Dat hebben we gezien bij bouy. Echter zullen de spelers hier toch in blijven trappen omdat raiola ze een heel gungstig financieel plaatje kan voorschotelen, want die gasten verdienen een godsvermogen! Helaas raiola ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
Wat ik niet begrijp is waarom zijn die zaakwaarnemers eigenlijk nodig?? Als je goed bent willen de clubs je toch hebben, waarom moet daar een zakkenvuller tussen zitten? Wat dwingt zo'n raiola nou af wat je zelf niet kan??

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 10:37
De opstelling van Ajax: Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks; Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; Gudelj, Milik, El Ghazi.

Gudelj in de basis dus, als valse rechtsbuiten(!?)...
Of ineens een 4-4-2. We gaan het zien.

Ook gewoon Cilessen, die leek even niet te kunnen spelen door een blessure maar dat valt dus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
martinusz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:52:
Wat ik niet begrijp is waarom zijn die zaakwaarnemers eigenlijk nodig?? Als je goed bent willen de clubs je toch hebben, waarom moet daar een zakkenvuller tussen zitten? Wat dwingt zo'n raiola nou af wat je zelf niet kan??
Doet de onderhandelingen voor je, zorgt voor clausules, zorgt ervoor dat je niet zelf elke club aan de telefoon krijgt etc.

De UEFA/FIFA zou regels moeten opzetten over het max % en maximale bedrag dat een zaakwaarnemer kan verdienen aan een transfer. Dan ben je er meteen van af dat een zaakwaarnemer 10mln aan een transfer kan verdienen. Ook zou er een regel moeten komen dat een speler 18 moet zijn om een contract bij een zaakwaarnemer te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
dutchgio schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:01:
De opstelling van Ajax: Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks; Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; Gudelj, Milik, El Ghazi.

Gudelj in de basis dus, als valse rechtsbuiten(!?)...
Of ineens een 4-4-2. We gaan het zien.

Ook gewoon Cilessen, die leek even niet te kunnen spelen door een blessure maar dat valt dus mee.
Sinkgraven staat linksbuiten schijnt. Gudelj staat gewoon op het middenveld met Bazoer en Klaassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 09:49
martinusz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:52:
Zaakwaarnemers zijn wel degelijk handig! Voetballers willen (en moeten dat ook helemaal niet willen) niet dat ze meer met contacten bezig zijn dan met voetballen. Een zaakwaarnemer neemt alles uit handen qua contacten met andere clubs. Een voetballer kan zich dan richten op zn carriere ipv allerlei randzaken. Daarnaast weet een zaakwaarnemer wat een marktconform salaris is en wat eventuele andere zaken zijn die goed in een contract passen. Dat is ook iets waar voetballers zich zelf niet zo mee bezig houden. Zaakwaarnemers zijn dus wel degelijk handig omdat ze gewoon veel werk uit handen nemen.
JanW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:05:
[...]

Sinkgraven staat linksbuiten schijnt. Gudelj staat gewoon op het middenveld met Bazoer en Klaassen.
hele aparte opstelling! Positief verrast! Ik had verwacht dat Frank gewoon weer met schone ging spelen maar dit valt me alles mee. Kon nog wel eens positief uitpakken. Al denk ik dan Trustfull hier ook wel een grote hand in heeft gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
JanW schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:05:
[...]

Ja bij nader inzien is dat inderdaad logischer. Speel je wel weer heel anders, eerder kwam Sinkgraven de bal bij de verdediging ophalen om zo op te bouwen, dat gaat nu dus anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Leuk die livestream op Nu.nl maar die werkt voor geen meter. :(

Baal nu al dat de NOS de rechten niet meer heeft.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Geen van Rhijn, geen Boilesen, Moisander weg... Wie oh wie moet ik nou toch overal de schuld van gaan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:13:
Geen van Rhijn, geen Boilesen, Moisander weg... Wie oh wie moet ik nou toch overal de schuld van gaan geven?
Ik wou zeggen door Zimling in het veld te brengen, maar ook die is weg :+

2 clubs die willen voetballen, ook weleens leuk om te zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
toolkist schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:13:
De Boer, die haalt al het risico uit het spel.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Je speelt uit, dus hoeft niet vol met risico te spelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:18:
Je speelt uit, dus hoeft niet vol met risico te spelen ;-)
Maar geen risico is ook zo wat ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:04:
Leuk die livestream op Nu.nl maar die werkt voor geen meter. :(

Baal nu al dat de NOS de rechten niet meer heeft.
SBS6 al geprobeerd? :P

En warempel, de Boer heeft precies het middenveld genomen waar ik aan dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:25:
[...]

SBS6 al geprobeerd? :P

En warempel, de Boer heeft precies het middenveld genomen waar ik aan dacht.
Het is SBS. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Klaassen! Held!

Pfff sorry El Ghazi, die moet erin zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lekkere goal, maar had meteen erna natuurlijk 2-0 moeten worden. Ghazi is zn oogkleppen dus nog niet kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Verdorie, el Ghazi dat moet de 0-2 zijn :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

El Ghazi is de meest selfcentrische speler die ik in jaren heb gezien. Wat een verschrikkelijke egoist.

Wel erg knappe goal. Netjes en rustig ingeschoten. Moeilijker dan het leek.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 29-07-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Had al 2-0 moeten zijn ja. Wil wel heel erg mooi buitenkantvoet binnentikken, terwijl Milik gewoon vrijstond maar compleet buiten het zicht van El Ghazi, was alleen maar met de bal bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Jeeeeezus.. Beter dan dit krijg je ze niet Gudelj.. :/

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat Ajax nog een heel seizoen zo met zijn kansen mag omspringen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zie je nou wel... Speelt El Ghazi de bal af, wordt er niet gescoord :P

Volgende keer gewoon zelf gaan ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Sinkgraven! Verdikkie! Zo had een 0-3/0-4 al niet misstaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Inderdaad, als je op CL niveau wilt acteren en mee doen, dan had je zeker nu met 2/3-0 voor moeten staan. Ajax wordt meer en meer gevaarlijker, maar weet de kansen niet af te maken...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Oh oh oh...
Kun je er op wachten dat het 1-1 wordt en Ajax zo verdwaald oogt, want dat Rapid Wien is nu even helemaal de weg kwijt.
Zoveel kansen heeft Ajax het hele afgelopen seizoen niet gehad door middel van goed voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Tja als Ajax die kansen afmaakt is het gepiept
zo stom om zoveel kansen te missen, kan je nog wel eens duur komen te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ze krijgen zoveel ruimte daar voorin tegen Rapid Wien dat er zelfs een dozijn walvissen tussen past. Echt bizar hoe ze het niet af kunnen maken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Zo, van achteren, zonder de intentie de bal te spelen. Dat was toch gewoon rood volgens de nieuwe regels? Wat een smerige trap...

Joooooooooooh!!!! 0-2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Klaassen!! :)F

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lekker die 0-2, op een moment dat Rapid wat druk zet. Het afwerken houdt nog niet over, maar er liggen in ieder geval twee in het netje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Positief is dat het spel i.i.g. 3 keer beter is dan vorig seizoen :)
Als ze in de e.d. Ook zo spelen doet Ajax weer goed mee om het kampioenschap.

En 2-0, nu niet alá vorig seizoen in de 2de helft inkakken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Krukar op 29-07-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kla(a)sse(n) held! ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ze hebben allemaal talent maar Klaassen heeft ook doorzettingsvermogen, dat kan hem wel eens een topper worden itt de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Krukar schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:48:
Als ze in de e.d. Ook zo spelen doet Ajax weer goed mee om het kampioenschap.
Krijgen hier ook wel echt alle ruimte, en weinig druk tegen. Dat doen zelfs de nederlandse degradatiekandidaten beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Krukar schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:48:
Het eerste kwartier had ik overigens wel een dejavu :P

Maar goed, blijkbaar was het de kat uit de boom kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
toolkist schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:
[...]

Krijgen hier ook wel echt alle ruimte, en weinig druk tegen. Dat doen zelfs de nederlandse degradatiekandidaten beter
Er is inderdaad opvallend veel ruimte, maar er wordt bij tijd en wijle ook wel lekker gecombineerd. Ik denk dat het een beetje van beide is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als Ajax dat elke wedstrijd doet vind ik het prima, kun je de TV een kwartier later aanzetten... ;)
Scheelt weer bij de bekritiseerde 'lunchwedstrijd' op zondagmiddag 12:30. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Die nr 11 van Rapid loopt trouwens met een ander shirt rond dan de rest, lijkt een andere sponsor op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
toolkist schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:
[...]

Valt best mee, Rapid Wien lijkt kwa voetbal een eredivisie subtopper.
Ajax combineert goed voorin en creëert ruimte, maar ik zal wel weer een clubbril hebben o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:[/b]
Krijgen hier ook wel echt alle ruimte, en weinig druk tegen. Dat doen zelfs de Nederlandse degradatiekandidaten beter
Omdat ploegen in de CL wel een resultaat willen boeken. Helemaal in een kwalificatieronde. Ploegen gaan voor de winst, niet voor een puntje. Appels met peren dus ;)

Daarnaast speelt Rapied Wien thuis hé....

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 29-07-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Han schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:
[...]

Het eerste kwartier had ik overigens wel een dejavu :P

Maar goed, blijkbaar was het de kat uit de boom kijken :)
Eerste kwartier was inderdaad minder, leek of ze even op gang moesten komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Krukar schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:52:
[...]

Ajax combineert goed voorin en creëert ruimte, maar ik zal wel weer een clubbril hebben o.i.d.
Ik heb diezelfde bril maar ben gewoon iets kritischer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
toolkist schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:57:
[...]

Ik heb diezelfde bril maar ben gewoon iets kritischer ;-)
Ja weet ik, was ook niet zozeer aan jou gericht. Als je hier post dat Ajax goed speelt volgt er meestal niet veel later een post dat je een clubbril hebt dus ik was deze keer maar voor :+

Hopen dat de andere NL ploegen morgen in de EL ook een goed resultaat kunnen neerzetten!

[ Voor 11% gewijzigd door Krukar op 29-07-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:59

PauseBreak

derp!

Deadsy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:02:
[...]

Doet de onderhandelingen voor je, zorgt voor clausules, zorgt ervoor dat je niet zelf elke club aan de telefoon krijgt etc.

De UEFA/FIFA zou regels moeten opzetten over het max % en maximale bedrag dat een zaakwaarnemer kan verdienen aan een transfer. Dan ben je er meteen van af dat een zaakwaarnemer 10mln aan een transfer kan verdienen. Ook zou er een regel moeten komen dat een speler 18 moet zijn om een contract bij een zaakwaarnemer te tekenen.
Eigenlijk zijn zaakwaarnemers voornamelijk nodig omdat de FIFA het advocaten onmogelijk maakt om spelers te mogen vertegenwoordigen bij dit soort situaties. Slaat natuurlijk nergens op, maar het is helaas wel zo.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik vind Riedewald nog wel wat laks in het verdedigen als ik eerlijk ben, verder loopt het als een trein

Klaassen in oranje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Harribo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:02:
Ik vind Riedewald nog wel wat laks in het verdedigen als ik eerlijk ben, verder loopt het als een trein

Klaassen in oranje! :)
Riedewald lijkt wat geïmponeerd door de tegenstander, iets wat je niet kunt gebruiken in de CL maar dat groeit er nog wel uit. Jongen is pas 18 :)
Zal mij niet verbazen als in de 70e minuut Heitinga erin komt voor Riedewald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Riedewald oogt sowieso wat laks omdat hij een slungelig postuur heeft.... vind hem sterker spelen dan Veldman, die al een behoorlijke fout achter z'n naam heeft staan in de eerste helft

Overigens mag de Boer zijn ploeg wat strakker aanpakken... Gudelj op roze schoenen, Schöne met een knotje op z'n hoofd....

Moet niet gekker worden :|

[ Voor 29% gewijzigd door Han op 29-07-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tete speelt ook wéér sterk. Pech voor Van Rhijn, die zal vast wel zijn minuten maken maar de eerste eche basisplek lijkt hij kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

En 1-2... :(

Tete laat die speler wel lekker lopen..

[ Voor 62% gewijzigd door Quad op 29-07-2015 22:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Grr :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Zo.... verdedigende fout op verdedigende fout en het staat 1-2

Hopelijk is Ajax nu wakker :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
tsja Van Rhijn heeft vorig seizoen ook bewezen dat hij niet met het niveau meekan.
Tete speelt nu al beter dan hij ooit gespeeld heeft, vond destijds Ligeon al beter dan Van Rhijn.

Oei snelle 2-1 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Wat zei ik dus net over Riedewald? ....echt die staat de helft van de tijd te slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krukar schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:52:
[...]

Ajax heeft het middenveld in handen, maakt de ruimtes klein door opschuivende verdedigers en heeft in Milik en El Ghazi spelers die je goed de diepte in kunt sturen. Voeg daar Sinkgraven aan toe die een valse linksbuiten speelt en een Klaassen die een valse spits speelt en Rapid Wien heeft moeite zich daarop in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Harribo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:10:
Wat zei ik dus net over Riedewald? ....echt die staat de helft van de tijd te slapen
Dat was Tete. Maar ik bemoei niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
yep dat was wel een flinke slaapactie van Riedewald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
My God, in plaats van 0-4 nu 1-2 :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ff kwartiertje storm en daarna gewoon 1-3 maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ephymerous schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:11:
My God, in plaats van 0-4 nu 1-2 :/
Komt goed.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
dutchgio schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:10:
[...]

Dat was Tete. Maar ik bemoei niet. :+
Was echt Riedewald die daar stond te slapen hoor, Tete probeerde het nog te corrigeren na die pass, maar dat doelpunt kun je hem niet aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Krukar schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:12:
[...]

Was echt Riedewald die daar stond te slapen hoor, Tete probeerde het nog te corrigeren na die pass, maar dat doelpunt kun je hem niet aanrekenen.
Tete had wel voor z'n directe man moeten staan, En dat deed hij niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja maar liep alsnog ook wel heel makkelijk weg uit de rug van Tete en kon zo binnenlopen. Tete stond dan ook verkeerd om die bal weg te werken.
Maar die voorzet had al voorkomen moeten worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:40
Team dat het meeste kan ingooien wint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Quad schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:14:
[...]

Tete had wel voor z'n directe man moeten staan, En dat deed hij niet.
Mjah dat is op zich wel zo, die hele pass was er echter niet geweest als Riedewald z'n man niet liet lopen. Maar goed, met een verdediging van gemiddeld 19 jaar oud kun je af en toe een foutje verwachten :)

VInd die linskbuiten van Rapid ook wel een goede speler trouwens, is de hele tijd gevaarlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 29-07-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat is dat voor debiel joh? :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Wtf! Wat een aanslag zeg..!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
Schorsing voor het leven plus celstraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat een idioot. Schandalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Donkerrood, 3 jaar schorsen ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
wtf wat een aanslag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Wat een smerige actie, rood meer terecht
eerste helft van Beric ook zo'n actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wtf..
Zo'n overtreding kan einde carriere betekenen, dat mag een flinke schorsing worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wat.... een.... IDIOOT :|

Hoe schop je iemand invalide :r

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016